Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17:10
Onlangs op gesprek geweest bij een paar keukenboeren als KKF en Superkeukens. Die laatste kwam met een Schuller voor ons wat lager uit uiteindelijk. Allebei prima advies gekregen. Gaan wel voor de Superkeukens waarschijnlijk, goed advies gekregen. Apparaten kopen wij wel zelf, shoppen wel op aanbiedingen de komende tijd. Denk dat we daar heel wat op besparen. Alleen nog puzzelen met oven etc. Zijn geen kookfanaten naar willen een goede oven en een goede magnetron, ook wel fijn om extra oven te kunnen inzetten af en toe. Moet mij echt nog verdiepen maar denk aan een oven en een combimagnetron? Of maak ik een denkfout? Verder zijn we er wel uit wat we willen. Behalve qua keukenblad trouwens. Kwamen nu uit op keramiek. Maar lees ook veel over dekton. Man ik moet mij echt gaan inlezen.

[ Voor 8% gewijzigd door Davidrrr op 17-07-2024 22:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YKla
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 10-12-2024
Cap schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:08:
[...]

Is her en der wel te vinden in dit topic hoor, kwestie van iets meer struinen. ;)

Zal mezelf maar even quoten, maar genoeg andere suggesties te vinden in dit topic.

Apparatuur: als je Keukenloods en Veldkamp een mail stuurt met "verzoek om laagste prijs voor (lijstje met apparatuur)" dan weet je ongeveer wel wat er mogelijk is met de prijs, anderen zullen daar hoogstwaarschijnlijk niet veel onder kunnen gaan zitten. Wel altijd mailen om de laagste prijs en niet uitgaan van prijzen op de websites!

Werkblad: Steenproject (keukenbladen.shop) kwam bij mij bij voor de overwogen opties steevast als de goedkoopste uit, ook was daar het gewenste massieve blad mogelijk ipv opgedikt. Ze hebben een nette online rekentool waar je zelf precies kan zien wat het gaat kosten, dus je kan de opties zelf rustig vergelijken. Ook kunnen ze veel meer varianten / merken leveren dan in de rekentool staat, daarvoor even mailen voor de prijs. Het is niet dat ze die niet willen leveren, maar de rekentool is gewoon niet helemaal compleet gevuld met data, en sommige fabrikanten vinden het niet zo fijn als ze hun (lage) prijzen online zichtbaar maken. ;)

[...]
Dank. Steenproject is echt top. Veldkamp en keukenloods kwamen allebei binnen 5 minuten met een offerte, 40% onder adviesprijs. Gelukkig bieden ze allebei de laagste prijs garantie dus eens kijken hoe vaak die willen pingpongen 😂

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 11% gewijzigd door YKla op 17-07-2024 23:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14:13
Sjowhan schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 11:34:
Uiteindelijk aan deze bouwer de opdracht gegeven.

Het eindresultaat mag er wezen en zijn we erg tevreden met het resultaat.
Kasten zijn +/- 275cm hoog, 60cm diep. Alle kasten zijn binnenin zwart bekleed, Alles soft-close.
Dat kostte wat geduld en doorzettingsvermogen, maar wat een mooi eindresultaat! Goede keuze om een interieurbouwer aan het werk te zetten, goed voorbeeld voor anderen ook.
En heerlijk toch, alle losse apparaten en rondslingerende dingen achter deurtjes.
Ik vind het whiteboard in de nis ook een heel creatieve oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:21
Loft schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 15:34:
[...]

Veel opties ;)

Voor onze woning was de keuken ook de het lastigste. Ik denk dat ik wel 20+ verschillende tekeningen gemaakt heb.

Uit eindelijk gekozen voor L en een recht stuk. Net zoals in jouw tekening met blauw en lichtblauw. Bij ons is de L echter bij het donkerblauwe deel.
Heel bewust geen eiland. Is leuk, is in de mode, maar totaal niet efficient in ons geval. Die lijkt een beetje op jullie ruimte.

Ik zou in jouw geval de rechterkant in de eerste bouwtekening zo laten. De linkerkant kun je uitbreiden met een dwars stuk van de linkermuur naar rechts Omgekeerde L op het donderblauwe deel, waarbij dat stuk 90cm is. 60 cm voor kastjes en de overige 30 overhangend als soort van bar.
Heel vaak is 1 iemand aan koken en kan de ander daar zitten. Vaak ook met gasten. Wij hebben 3 barkrukken bij staan.
Tnx voor je uitgebreide reactie :) Idd, mode. stalen deuren en eilanden worden droog met een aanloop bij je naar binnen geramd. Het kán mooi zijn maar ergens vind ik het nog steeds geen praktisch gebruik van de ruimte die wij hebben. Of je loopt kansloos extra meters te maken.

De L zoals jij beschrijft was nog een andere optie van de bouwer.. Heb ik in 3d gezien maar daar voelden wij allebei niks bij.. Het eiland zoals getekend zien we ook nog als optie.. Maarja we voelen het er nog niet helemaal bij. Vooral die grote wand waar je tijdens 't koken op uit kijkt denk ik doet het bij 'm bij niet.

We gaan het tig ook nog eens uitzetten bij de interieurstylist of die misschien nog ideeën heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netwan_G
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07-03 19:56
Wij overwegen om onderhands een huis te kopen maar de keuken heeft een 'moeilijke' L-vorm (zie afbeelding). Het huis loopt aan de 'bovenkant' nog verder naar achteren door maar dat lijkt mij niet relevant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m0LHxtYtCAP6LvhVwlNcpUOgeEA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XVmNTrk7xTMd6qOINbIv7VEL.png?f=user_large

De keuken zal een belangrijke factor in onze beslissing zijn. Heeft iemand goede ideeën voor een indeling? Wij willen tijdens het koken graag contact houden met de rest van het gezin aan tafel.

Misschien is dit eerder gedeeld maar weet iemand een gratis programma/software waarin diverse keukenindelingen worden gepresenteerd o.b.v. gegevens die je als input levert? Denk hierbij aan afmetingen van de ruimte, waar er deuren en ramen zitten, specifieke wensen etc.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKla
netwan_G schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 19:36:
Wij overwegen om onderhands een huis te kopen maar de keuken heeft een 'moeilijke' L-vorm (zie afbeelding). Het huis loopt aan de 'bovenkant' nog verder naar achteren door maar dat lijkt mij niet relevant.

[Afbeelding]

De keuken zal een belangrijke factor in onze beslissing zijn. Heeft iemand goede ideeën voor een indeling? Wij willen tijdens het koken graag contact houden met de rest van het gezin aan tafel.

Misschien is dit eerder gedeeld maar weet iemand een gratis programma/software waarin diverse keukenindelingen worden gepresenteerd o.b.v. gegevens die je als input levert? Denk hierbij aan afmetingen van de ruimte, waar er deuren en ramen zitten, specifieke wensen etc.

Alvast bedankt!
Als je je tafel daar neerzet en er komt iemand uit de hal dan wordt het krap als je mensen aan tafel hebt zitten. Ook bij de schuifpui. Tafel een meter naar rechts en dan integreren met het kookeiland zou kunnen. Dan wordt je tafel onderdeel van een L die je dan met het kookeiland vormt.

Alternatief is de tafel in de nis van 3,25 zetten en ongeveer ter hoogte van de voorkeurslocatie tafel je kookeiland doen. Houd je zowel contact met de gasten aan tafel als buiten als de woonkamer.

[ Voor 7% gewijzigd door YKla op 18-07-2024 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bent
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02 09:20
Goedemorgen, ik heb afgelopen weekend een tweedehands Piet Zwart keuken (het nieuwe model) geplaatst en ben bezig met het uitzoeken van een inbouw koel-vriescombi.

Zie onderstaande foto van de situatie (boven het fornuis komt ook nog een kastje maar dat heb ik even weggelateb totdat het fornuis naar het toekomstige kookeiland gaat). In de rechter hoge kast moet de koel-vriescombi komen. Deze kast heeft een binnenmaat van 200 bij 57cm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PQy9XpzecymhSPHP5ncv5Y1iYyI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lsd15n1yk1K6GrLDMG285NHD.jpg?f=fotoalbum_large

Wensen:
- groot model dus meestal 193.5cm hoog
- deur op deur: cleaner en de ijskasten zijn in dit geval meestal net wat breder omdat er geen ruimte hoeft te zijn voor scharnieren). Volgens mij zit dit met name in de isolatie dus dat is mooi meegenomen.
- bij voorkeur geen apparaat van 1.5k of meer.

Vragen:
- de bovenste deur komt tot 120cm onder de binnenzijde bovenkant van de kast. Dit lijkt een vrij kritische maat. Eigenlijk alle modellen die ik kan vinden vereisen hier net een paar mm tot cm meer lengte voor de bovendeur plus scharnieren. Het komt er eigenlijk op neer dat de onderste deur van de Piet Zwart keuken wat aan de hoge kant is, eigenlijk zou ik dus een koel-vriescombi moeten hebben met een wat groter vriesdeel, bestaat dit?
(In het uiterste geval zou ik dit kunnen oplossen door een stuk uit de bovenkant van de kast te zagen zodat de ijskast net wat verder omhoog kan zodat de deuren vrij lopen).

- De deurtjes van Piet Zwart vallen iets binnen de kast, zie onderstaande foto, zo'n 8mm. Gaat dit goed icm met deur op deur? Volgens mij gaan de scharnieren van bvb Liebherr, bosch en Siemens eerst iets naar buiten voordat ze open draaien. Geeft dit genoeg speling? Deze specificatie kan ik nergens vinden in de inbouw instructies. Bruynzeel zelf zegt dat de kastjes alleen werken icm een sleepdeur systeem maar ik denk zelf dat dat te kort door de bocht is en ze geen rekening houden met die naar buiten komende scharnieren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V-2OmACVXtGEAE-GWejmMS6oIPM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qgagb19dLtEMrR50AWUTAa4J.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/72kKysrhZdYKJ8Anp-JzJlSXMn0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H0fk5L0LXoFfsCXawCufOsm5.jpg?f=fotoalbum_large

De deurtjes gaan uiteraard de andere kant op draaien dan hoe ze nu gemonteerd zitten:)

Dank voor jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-04 22:35
Hi all! Sinds een aantal weken in bezit van een mooie nieuwe keuken met kunststof blad. Ik merk alleen dat ik erg panish ben met water en wellicht onterecht..? Elke keer als ik mijn handen was, of iets anders, spettert het wel op het werkblad en haal ik het direct weg. Is dit overdreven? Ik weet niet wat de impact is van waterdruppels op het blad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00key
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:12
Tweakx schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 14:36:
Hi all! Sinds een aantal weken in bezit van een mooie nieuwe keuken met kunststof blad. Ik merk alleen dat ik erg panish ben met water en wellicht onterecht..? Elke keer als ik mijn handen was, of iets anders, spettert het wel op het werkblad en haal ik het direct weg. Is dit overdreven? Ik weet niet wat de impact is van waterdruppels op het blad..
Kunststof? Zelfs extreme kalkvlekken onder bijvoorbeeld een afdruiprek kan je weghalen met badkamerreiniger, je hoeft daar niet super voorzichtig mee te zijn.

Alleen natuursteen / poreus kalkrijk materiaal heeft moeite met zuren en moet je het voorzichtiger weghalen. Maar ook op graniet doe ik niet moeilijk, werkblad is om op te werken. Als het na 10 jaar niet meer perfect is, so be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-04 22:35
w00key schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 15:55:
[...]

Kunststof? Zelfs extreme kalkvlekken onder bijvoorbeeld een afdruiprek kan je weghalen met badkamerreiniger, je hoeft daar niet super voorzichtig mee te zijn.

Alleen natuursteen / poreus kalkrijk materiaal heeft moeite met zuren en moet je het voorzichtiger weghalen. Maar ook op graniet doe ik niet moeilijk, werkblad is om op te werken. Als het na 10 jaar niet meer perfect is, so be it.
Okay, dat is fijn om te horen. Dank je wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gebr_024
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20-04 11:20
Toke_gt schreef op maandag 15 juli 2024 @ 08:24:
[...]

Jammer, maar wat niet kan, kan niet.

[...]

Waarom? In jullie geval staat dat barretje tegen de eethoek aan, dan kun je die ook prima gebruiken voor iemand die je tijdens het koken gezelschap houdt. Een barretje bij het raam is een plek in daglicht, misschien zelfs ochtendzon. Lekker voor ontbijt of kof koffie.

[...]

Met kast door de muur bedoel ik dat je eigenlijk een nis maakt waardoor de kast verder naar achter kan worden geplaatst, daardoor heb je meer bewegingsruimte in je keuken. Die is 235, dus met een (koel)kast van 60 op die plek en 60 diep werkblad aan andere kant, hou je 1.15 over. Dan kunnen de kasten tegenover elkaar niet tegelijk open, dat kan onhandig zijn bij uitruimen vaatwasser of elkaar passeren. Maar het betekent ook een kleine verbouwing, dat maakt het minder aantrekkelijk.
.

Thanks voor je toelichting! Naar dat barretje had ik zo nog niet gekeken, maar een heel goed idee, gaan we zeker meenemen! Koffie in de ochtend, heerlijk :).

De muur uitbouw betwijfel ik, wellicht hebben we die kasten daar niet nodig, ik schat voldoende ruimte te hebben met alles aan die ene wand. Of zie ik daar echt iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebr_024
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20-04 11:20
Boost9898 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 09:39:
@Gebr_024 Misschien heb je er iets aan, maar wij plaatsen de keuktentafel tussen het einde van de keuken en de koof.

[Afbeelding]
Zeker bedankt voor de inspiratie! Voor de zekerheid, bedoel je dat het keuken tafel voorbij de koof? Dus dat je hem ook echt gelijk als eettafel gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Gebr_024 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 09:19:
[...]
Thanks voor je toelichting! Naar dat barretje had ik zo nog niet gekeken, maar een heel goed idee, gaan we zeker meenemen! Koffie in de ochtend, heerlijk :).
Ook handig als extra werkblad.
De muur uitbouw betwijfel ik, wellicht hebben we die kasten daar niet nodig, ik schat voldoende ruimte te hebben met alles aan die ene wand. Of zie ik daar echt iets over het hoofd?
Nee hoor, dat is maar net hoeveel je gewend bent te gebruiken. Bijplaatsen kan altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:57
netwan_G schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 19:36:

[Afbeelding]

Alvast bedankt!
Wat zijn de looproutes, via welke hal kom je het meeste binnen?
Kun je een stuk van de hal opofferen voor de hoge kasten met koelkast, oven, etc?
Zou ook een ovale tafel overwegen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZymYPB8gvFPpTU-853DQJsw0drU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WKGYxwEaUKBPhzrtztGFvrt5.png?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 21-07-2024 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrCord
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 19-05 22:01
Hallo iedereen,

We hebben net ons eerste huis gekocht (nieuwbouwappartement) en zijn nu snel begonnen met het plannen van de keuken. Ik heb geen eerdere ervaring, dus ben ik begonnen met het bekijken van alle informatie die ik online kan vinden over merken, winkels, kwaliteit enz. Ik ben blij dat ik dit forum heb gevonden en ben op zoek naar enkele suggesties voor de keukengrootte.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:40
PtrCord schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:28:
Hallo iedereen,

We hebben net ons eerste huis gekocht (nieuwbouwappartement) en zijn nu snel begonnen met het plannen van de keuken. Ik heb geen eerdere ervaring, dus ben ik begonnen met het bekijken van alle informatie die ik online kan vinden over merken, winkels, kwaliteit enz. Ik ben blij dat ik dit forum heb gevonden en ben op zoek naar enkele suggesties voor de keukengrootte.

***members only***
Ik zou een rechte keuken doen langs de muur (60cm) dan heb je een loopruimte (90cm) en dan een eiland, kan evt met koken (90cm). Dan kun je een eettafel met de kopse kant tegen je keukenblok zetten.

Voordeel dat alles 1 geheel is, je mensen aan tafel kunt betrekken bij koken en makkelijk kunt tafelen...

Woondeel is dan onderaan de in de plattegrond

[ Voor 3% gewijzigd door Loft op 21-07-2024 12:51 ]

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jw-1987
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-09-2024
Sinds de vorige reactie en jullie tips zijn we inmiddels bij een paar nettoprijs zaken geweest en het valt me op dat daar de apparatuur prijzen vrij hoog liggen t.o.v. de rest van de keuken. 8000-9000 euro voor wat bij keukenloods op max 6400 uitkomt en dan hebben ze er vaak ook nog een mindere variant van bijvoorbeeld vaatwasser of koelkast tussen zitten.

Misschien dus toch ook eens langs keukenloods voor de gehele keuken, maar daar zijn de kasten dan misschien weer duurder. Het leek me verstandig om daarom eerst een offerte op te vragen voor de apparatuur bij keukenloods om daar het maximale uit te halen en daarna nog eens langs te gaan voor de gehele keuken, zodat we alleen over dat deel hoeven te onderhandelen. Klopt die redenatie?

Op onderstaande kom ik uit op de website van keukenloods, is dit al hun bodemprijs of zou daar nog wat vanaf kunnen denken jullie? Er staan ook nog tal van apparaten met vergelijkbare specs op de site zonder prijs, dus ook daarmee zou een offerte wellicht toch lager uit kunnen komen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OP2QeC_HmFDE382cWW4X2ux_gL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tGT1steKlYIisS2bCdXNBXxF.jpg?f=fotoalbum_large

(liefst alles siemens of bosch)
- oven/magnetron 60cm hoog, 800w magnetron, 300 graden
- vaatwasser, max 44db, liever 40db, liefst met zeolith
- kookplaat met afzuiging, koppelbare zones, minimaal 600m3/uur afzuiging
- koel/vries, no frost, vershoudlade, liever sleepdeur
- quooker: combi flex rvs

[ Voor 9% gewijzigd door jw-1987 op 21-07-2024 20:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-05 12:46

Boost9898

www.brambenik.nl

Gebr_024 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 09:20:
[...]

Zeker bedankt voor de inspiratie! Voor de zekerheid, bedoel je dat het keuken tafel voorbij de koof? Dus dat je hem ook echt gelijk als eettafel gebruikt?
Ja klopt. De keuken eindigt daar en de koof bestaat daar ook. Het zwevende blad hebben we los besteld bij de keukenboer en daar monteren we zelf stalen poten onder. Standaard staat de tafel dan “ingeschoven” tussen de koof en de keuken en kunnen er 2 tot 3 mensen aan zitten. En wanneer we bezoek hebben kan het eruit geschoven worden om tot 6 mensen kwijt te kunnen.

Canon body: EOS R5
Canon lens: RF 24-70 f/2.8 L | EF 70-200mm f/2.8 L | EF 100mm f/2.8 IS Macro L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
We hebben vandaag met een nieuwe pan, geschikt voor inductie, gekookt op de Bora Pure. De pan hebben we van tevoren schoon gemaakt en goed gedroogd.

Nu hebben we na het koken de afdruk van de onderkant van de pan op de kookplaat, die we niet weg krijgen. Weten jullie hoe dit kan en wat we hier tegen kunnen doen? Vinden het erg zonde dat we na 2x koken deze afdruk hebben. Lijkt niet te moeten kunnen toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Th-OHRNMEAX6MTn2rwmftwZxX60=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JX2I6LnQvmneyA40TGsosQFz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:13
Ferra schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:55:
We hebben vandaag met een nieuwe pan, geschikt voor inductie, gekookt op de Bora Pure. De pan hebben we van tevoren schoon gemaakt en goed gedroogd.

Nu hebben we na het koken de afdruk van de onderkant van de pan op de kookplaat, die we niet weg krijgen. Weten jullie hoe dit kan en wat we hier tegen kunnen doen? Vinden het erg zonde dat we na 2x koken deze afdruk hebben. Lijkt niet te moeten kunnen toch?

[Afbeelding]
Herkenbaar, hadden wij ook. Schrokken ons rot. Maar even boenen met zo'n fles HG Kookplaat reiniger en het is weg. Lag volgens mij aan de nieuwe pannen, niet zozeer aan de plaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:41
Wanne-B88 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:04:
[...]

Herkenbaar, hadden wij ook. Schrokken ons rot. Maar even boenen met zo'n fles HG Kookplaat reiniger en het is weg. Lag volgens mij aan de nieuwe pannen, niet zozeer aan de plaat.
Klopt. Is een soort olie/residu wat op een nieuwe pan achterblijft. Doordat dit verwarmt word blijft er een vlek achter op de kookplaat.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:57
PtrCord schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:28:
Hallo iedereen,

***members only***
Als je nu de twee hoge kasten aan de andere kant doet, dan het L-stuk iets korter, hou je meer ruimte over voor de tafel, stoelen en deuren.
PS, even layout een kwartslag draaien, scheelt verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrCord
  • Laatst online: 19-05 22:01
mitsumark schreef op maandag 22 juli 2024 @ 00:30:
[...]
Als je nu de twee hoge kasten aan de andere kant doet, dan het L-stuk iets korter, hou je meer ruimte over voor de tafel, stoelen en deuren.
PS, even layout een kwartslag draaien, scheelt verwarring.
Bedankt, goed punt! Dit maakt de lay-out duidelijker. Rechtsonder is de uitgang naar het balkon en rechtsboven is de entree vanuit de hal. Er is niet veel ruimte om de woonkamer daar uit te breiden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4e5ivgvRL_A5QLgcNRc-FszuL80=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/wwnTD9Z3VAPyVP4SnzWYAaKB.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LjkNOBZmIACj89_lXQOoPUWn_dY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/wgTuTGfIrNG63MuRqwR7JhUo.png?f=fotoalbum_tile

We hebben gekeken naar parallelle keukenideeën, er zit ongeveer 120 cm ruimte tussen, maar ik was bang dat het te krap zou zijn. Vooral omdat het vlak bij de ingang ligt.

Voor de woonkamerruimte denk ik dat het het meest logisch is om die links te houden, het is een logische plek voor de tv aan de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joydashy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 13:36
Wij zijn al een tijdje bezig met een nieuwbouwhuis. We dubben o.a. nog steeds over de locatie van de keuken.
Ons huis heeft aan de achterkant naast een tuin ook een prachtig vrij uitzicht.

Optie 1 - Keuken tuinkant
  • Meer opties voor keuken: meer opslag, 3 hoge kasten, eiland, barretje
  • Woonkamer meer inkijk, maar toch beperkt, tussen TV en bank is speelruimte voor kids
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JOD65HyS84-iMFCyb-NlFhAKqFQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JSyfSSPLjaM7tzLauCWFmH3b.png?f=user_large

Optie 2 - Keuken straatkant
  • Keuken is donkerder, maar wel meer privacy en minder doorloop (dat vindt de baas fijner)
  • Woonkamer met zicht op tuin en vergezicht, bank plaatsing is wat vreemd in verlengde van doorgang
  • Speelplek kids is meer in looppad
  • Ronde eettafel lijkt ons mooi
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mz6AuuzU-qEdu-Y8V9yxOn4CQME=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YBBkh7F68PSDGth5xG6mzLx6.png?f=user_large

Nog relevant om te noemen in deze is dat we van plan zijn een tuinkamer / terrasoverkapping te maken. Er komt dus zeker een fijne plek om te eten en relaxen aldaar, groot deel van het jaar (hopen we dan).

Ben heel benieuwd naar jullie inzichten! Misschien nog een optie 3 _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Joydashy op 23-07-2024 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:17
Joydashy schreef op maandag 22 juli 2024 @ 10:48:
Wij zijn al een tijdje bezig met een nieuwbouwhuis. We dubben o.a. nog steeds over de locatie van de keuken.

• Woonkamer meer inkijk, maar toch beperkt, tussen TV en bank is speelruimte voor kids
[Afbeelding]

• Keuken is donkerder, maar wel meer privacy en minder doorloop (dat vindt de baas fijner)
  • Woonkamer met zicht op tuin en vergezicht, bank plaatsing is wat vreemd in verlengde van doorgang
[Afbeelding]

Nog relevant om te noemen in deze is dat we van plan zijn een tuinkamer / terrasoverkapping te maken. Er komt dus zeker een fijne plek om te eten en relaxen aldaar, groot deel van het jaar (hopen we dan).

Wij hebben hier ook ooit de keuken van de achterkant naar voren verplaatst. Kan zelf best snel afgeleid zijn en als je dan mensen voorbij ziet lopen terwijl je tv aan het kijken bent, vind ik niet prettig.

Nou gaan we over een paar maanden starten met verbouwen en ook dan komt de keuken weer fijn aan de voorkant. Voordeel van de woonkamer aan de achterkant is ook dat je de woonkamer dan wat meer bij de tuin kan betrekken als je de openslaande deuren (in ons geval) open zet.

Klein beetje offtopic, maar met welk programma (of site) heb je die tekeningen gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying35
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:51

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Er staan geen maten bij, maar op het eerste gezicht ziet het er naar uit dat je bij optie 1 op verschillende punten wat ruimte tekort komt. De eettafel staat heel dicht tegen de muur aan, maar alsnog ziet de doorgang van keuken naar woonkamer er krap uit. De ruimte tussen de barkruk en de schuifpui lijkt ook erg smal te zijn. Optie 2 zou daarom mijn voorkeur hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-05 22:08
Ik vind optie 2 een stuk natuurlijker ogen, en het levert een grotere en functionelere keuken op (o.a. bovenkasten, en betere geluids-afscheiding richting de woonkamer). Ook mooi zo die ruimte in het midden.

Dat de keuken wat minder licht heeft maakt niet uit; gewoon verlichting onder de bovenkasten plaatsen. Dat zorgt ook beter voor een gelaagde verlichting in de kamer.

[ Voor 28% gewijzigd door link0007 op 22-07-2024 19:07 ]

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:11
Phoolie schreef op maandag 22 juli 2024 @ 11:31:
[...]

Klein beetje offtopic, maar met welk programma (of site) heb je die tekeningen gemaakt?
Dat is Floorplanner: https://floorplanner.com/nl
;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stielenburg
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 11:57

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Variant op optie 2:
Woongedeelte zo laten, eettafel in het midden (zoals bij optie 1), maar de keuken aan de voorzijde aan de andere kant maken. Langs de wand een mooie lange kastenwand, eiland ervoor en dan op de plek van de u-keuken uit optie 2 een speelplek voor de kinderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-05 21:25
Voor onze nieuwe keuken gaan we kiezen voor een bora kookplaat.

De verkoper in kwestie had een voorkeur voor recirculatie ipv afvoer naar buiten.

Vooral in de winter had dit volgens hem zen groot voordeel want zo word de warme lucht niet naar buiten afgevoerd.

Leidingen kan ik allemaal nieuw in de vloer leggen dus in principe kan ik ook gewoon een normale afvoer naar buiten voorzien.

Specialisten wat mij wat tips kunnen geven over welke keuze ik het best kan nemen ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SquareOne
Philtjens schreef op maandag 22 juli 2024 @ 21:13:

De verkoper in kwestie had een voorkeur voor recirculatie ipv afvoer naar buiten.

Vooral in de winter had dit volgens hem zen groot voordeel want zo word de warme lucht niet naar buiten afgevoerd.

Leidingen kan ik allemaal nieuw in de vloer leggen dus in principe kan ik ook gewoon een normale afvoer naar buiten voorzien.

Specialisten wat mij wat tips kunnen geven over welke keuze ik het best kan nemen ?
Als je naar buiten kan altijd doen als je het mij vraagt :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Philtjens schreef op maandag 22 juli 2024 @ 21:13:

Op een dure recirculatie kookplaat zit vast een mooie marge en mogelijk kom je dan ook terug voor nieuwe filters. Ik heb een prijzige inductieplaat met recirculatie maar ik vind het matig. Ondanks splinternieuw origineel filter ruik je het nog steeds goed. Je pompt allemaal roet deeltjes je keuken door.

Afzuiging naar buiten is gewoon veel beter. Altijd doen indien mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joydashy
Stielenburg schreef op maandag 22 juli 2024 @ 19:59:
[...]

Variant op optie 2:
Woongedeelte zo laten, eettafel in het midden (zoals bij optie 1), maar de keuken aan de voorzijde aan de andere kant maken. Langs de wand een mooie lange kastenwand, eiland ervoor en dan op de plek van de u-keuken uit optie 2 een speelplek voor de kinderen.
Hmm, de speelplek is dan wel een vrij donkere plek, en bovendien past een eiland daar toch lastig? Je bedoelt neem ik aan in het verlengde van de gang/tussenruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stielenburg
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 11:57
Joydashy schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:16:
[...]

Hmm, de speelplek is dan wel een vrij donkere plek, en bovendien past een eiland daar toch lastig? Je bedoelt neem ik aan in het verlengde van de gang/tussenruimte?
Ja, in het verlengde. Weet inderdaad niet of het past, de maten ontbreken van de ruimte. Het is een out-of-the-box ideetje en de donkerte bij de speelplek is dan de concessie, maar wellicht wel een goede plek om speelgoed wat meer uit het zicht te houden.

[ Voor 7% gewijzigd door Stielenburg op 23-07-2024 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joydashy
Stielenburg schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:14:
[...]

Ja, in het verlengde. Weet inderdaad niet of het past, de maten ontbreken van de ruimte. Het is een out-of-the-box ideetje en de donkerte bij de speelplek is dan de concessie, maar wellicht wel een goede plek om speelgoed wat meer uit het zicht te houden.
Voor 't idee nog even wat afmetingen toegevoegd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F3JldgnfRD9FCfQ52SJ3jC4JrgQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SbKV44H1hhlfbXl7iu7AcWlG.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:41
stin00 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 21:38:
[...]

Op een dure recirculatie kookplaat zit vast een mooie marge en mogelijk kom je dan ook terug voor nieuwe filters. Ik heb een prijzige inductieplaat met recirculatie maar ik vind het matig. Ondanks splinternieuw origineel filter ruik je het nog steeds goed. Je pompt allemaal roet deeltjes je keuken door.

Afzuiging naar buiten is gewoon veel beter. Altijd doen indien mogelijk.
Zowel de verkoopprijs als ook de inkoopprijs van een Bora met luchtafvoer of recirculatie zijn gelijk. Tevens worden filters meestal rechtstreeks bij de fabrikant besteld.

De enige reden dat recirculatie zoveel word geadviseerd is omdat het de meest eenvoudige manier van installeren is. Simpelweg de plaat in het gat hangen en de stekker insteken.

Als de keukenzaak extra geld wil verdienen zouden ze juist afvoer naar buiten moeten adviseren ;)

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter243
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-05 21:20
Wij gaan in nieuwbouw voor afvoer naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josefine
  • Laatst online: 19-05 22:19
Wat zijn jullie ervaringen met schoonmaken van de glazen wanden bij de keukenkastenfabriek/ballerina?

Ik vond de lades mooi maar dacht wel gelijk wordt dat niet erg vies?

Hacker Systemat heeft dat niet, Nolte ook niet en dat zag er ook goed uit. Sterker nog, als je kiest voor zo greeploos mogelijk (tip on) zie je nauwelijks verschil tussen deze merken.

En vraag mbt plinten die laag zijn (5/7,5) zodat je hogere onderkasten kunt nemen (ik ben 1,81 niet klein voor een vrouw maar een werkblad boven een meter vond ik onprettig hoog), dat maakt voor de degelijkheid niet uit toch? Kasten staan op pootjes toch?

Dank voor alle tips! Echt goud waard dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gethijsem
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-05 17:50
jw-1987 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:24:
Sinds de vorige reactie en jullie tips zijn we inmiddels bij een paar nettoprijs zaken geweest en het valt me op dat daar de apparatuur prijzen vrij hoog liggen t.o.v. de rest van de keuken. 8000-9000 euro voor wat bij keukenloods op max 6400 uitkomt en dan hebben ze er vaak ook nog een mindere variant van bijvoorbeeld vaatwasser of koelkast tussen zitten.

Misschien dus toch ook eens langs keukenloods voor de gehele keuken, maar daar zijn de kasten dan misschien weer duurder. Het leek me verstandig om daarom eerst een offerte op te vragen voor de apparatuur bij keukenloods om daar het maximale uit te halen en daarna nog eens langs te gaan voor de gehele keuken, zodat we alleen over dat deel hoeven te onderhandelen. Klopt die redenatie?

Op onderstaande kom ik uit op de website van keukenloods, is dit al hun bodemprijs of zou daar nog wat vanaf kunnen denken jullie? Er staan ook nog tal van apparaten met vergelijkbare specs op de site zonder prijs, dus ook daarmee zou een offerte wellicht toch lager uit kunnen komen?
[Afbeelding]

Wij hebben na een bezoek aan het Inspiratiehuis gekozen voor Neff-apparatuur (zelfde groep als Bosch en Siemens) en Liebherr en een offerte laten maken bij Bemmel & Kroon en de Keukenloods. Die kwamen beide met een behoorlijke korting en een nagenoeg gelijk bedrag. We hebben uiteindelijk gekozen voor de Keukenloods aangezien die een mooi ontwerp hadden gemaakt van onze keuken (die we uiteindelijk en op dit moment zelf aan het bouwen zijn). Offertes aanvragen bij een reeks apparaten is iets wat je sowieso moet doen in plaats van klakkeloos op bestellen te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toekie
  • Laatst online: 18-05 22:33
jw-1987 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:24:

[Afbeelding]

Heb je deze artikelen al bij een Duitse leverancier bekeken? Denk dat je schrikt hoeveel goedkoper het is en dan kun je vervolgens ook vaak nog handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.v
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16:52
toekie schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:25:
[...]

Heb je deze artikelen al bij een Duitse leverancier bekeken? Denk dat je schrikt hoeveel goedkoper het is en dan kun je vervolgens ook vaak nog handelen.
ik lees op het forum vaker dat kijken in Duitsland een goed idee is, maar waar moet je dan precies zijn?

voor de apparatuur kan je wel zoeken op idealo, maar dan kom je bijna alleen zaken tegen zonder echte winkel en gezien het totaal bedrag wat er vaak in een keuken gaat wil ik toch wel ergens fysiek langs kunnen als het allemaal echt niet goed zou gaan.

wij hebben nu een aantal zaken gehad voor onze keuken in Nederland, maar steen vast zeggen ze dat er nul ruimte is om te onderhandelen en dat de prijs de prijs is (mogelijk komt het door de leeftijd), dus wij willen ook gaan kijken in Duitsland, voor de complete keuken, hebben mensen goede adressen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toekie
max.v schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 13:19:
[...]

ik lees op het forum vaker dat kijken in Duitsland een goed idee is, maar waar moet je dan precies zijn?

voor de apparatuur kan je wel zoeken op idealo, maar dan kom je bijna alleen zaken tegen zonder echte winkel en gezien het totaal bedrag wat er vaak in een keuken gaat wil ik toch wel ergens fysiek langs kunnen als het allemaal echt niet goed zou gaan.

wij hebben nu een aantal zaken gehad voor onze keuken in Nederland, maar steen vast zeggen ze dat er nul ruimte is om te onderhandelen en dat de prijs de prijs is (mogelijk komt het door de leeftijd), dus wij willen ook gaan kijken in Duitsland, voor de complete keuken, hebben mensen goede adressen?
Altijd even zoeken naar lokale aanbieders. Mijn ouderlijkhuis is een steenworp afstand van Goch. Heb dus voor het gemak even daar een keukenboer gepakt.
https://www.poco.de/einbau-elektrogeraete-C2C5
(Dit is een wat grotere groothandel)
Gooi je type nummer hier eens in de zoekbalk.
Via de Nederlandse google ga vrijwel niks vinden, moet via de duitse kant. Makkelijkste is via een vpn en die op duitsland zetten.
Overigens niet alleen voor keukens naar Duitsland. Heb vorigjaar mijn badkamer gedaan, heb daar top tegels gehaald voor een prikkie en gratis pallet bezorging aan huis losgepeuterd. Zelfde soort keramische tegels gingen in NL voor de dubbele prijs.
Geld ook voor klus spullen. Kopere leiding was daar 3 meter voor 15euro. Hier begin het 20euro voor 2,5 meter. Geberit up320 inbouw reservoir bij de duitse bauhaus, 100 euro, gratis verzending (moest wel via een ophaalpunt), in nl met korting al 150 euro meestal 200...
En zo kan ik nog wel even doorgaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:52
Origineel Geberit UP320 frame met alle toebehoren? Of een Geberit bak in een frame van een ander?
Volgens mij wordt het Nederlandse Geberit UP320 model zelfs niet onder dat typenummer verkocht in Duitsland.

Hier eindelijk een keuken in onderdelen in de woonkamer staan, morgen montage... toch wat onhandige maanden achter de rug.

Had een leverweek gepland staan, met mn broertje een planning gemaakt wanneer wat qua verbouwing klaar had moeten zijn, incl stucwerk, maar dat moest er zo dik op dat de week droogtijd die hij ingepland had eerder een maand moest zijn. Levering was eigenlijk een maand terug al, maar ze wilden zelfs niet in de woonkamer lossen want vocht, enige optie was dan de garantie laten varen...

Achteraf blij dat het een maand opgeschoven is, daardoor alles nog kunnen afwerken zonder druk te moeten maken die nieuwe keuken te beschadigen, maar leef wel al 2 maanden van thuisbezorgd en diepvriespizza :p

Ben benieuwd naar de kleuren, kleine staaltjes of alles bij elkaar is toch wel even anders.
Keuken is verkocht als huismerk maar kreeg bij een wijziging te horen dat ivm afmetingen van kasten het van Hacker classic naar Systemat zou gaan, maar zie overal nu Concept 130 op de stickers staan, volgens mij ook gewoon dikke prima als ik naar de materialen kijk, stukken mooier dan wat ik vroeger in elkaar schroefde als 'Almat' keukens :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toekie
Een volledige up320 netjes in het blauwe frame van geberit zelf. Gebruiksaanwijzing en alles zat erbij. Op de doos stond ook netjes up 320. Dus lijkt me dat het wel klopt? Weet niet of bauhaus wellicht aan mix en match doet ze hebben namelijk ook nederlandse filialen, daar was hij destijds dus ook duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.v
@toekie voor €100,- kan ik hem niet vinden, online is die bij het duitse bauhaus €182,- https://www.bauhaus.info/...ment-111300005/p/20120003

waar heb jij je tegels vandaan? we moeten namelijk ook nog een badkamer en wc doen.

maar terug naar de keuken, op de site die je net stuurde kan ik geen van de apparaten vinden die wij willen, dus wordt even verder zoeken.

als er andere zijn met adressen waar zei goed geslaagd zijn hou ik mij zeker aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toekie
max.v schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 14:41:
@toekie voor €100,- kan ik hem niet vinden, online is die bij het duitse bauhaus €182,- https://www.bauhaus.info/...ment-111300005/p/20120003

waar heb jij je tegels vandaan? we moeten namelijk ook nog een badkamer en wc doen.

maar terug naar de keuken, op de site die je net stuurde kan ik geen van de apparaten vinden die wij willen, dus wordt even verder zoeken.

als er andere zijn met adressen waar zei goed geslaagd zijn hou ik mij zeker aanbevolen.
Scuzi heb er geen tijdlijn bij gezet! Heb hem daar gekocht in 22', inflatie zal intussen ook wel zn werk hebben gedaan helaas...

Tegels had ik bij
https://www.fliesen-huening.de/

Nette mensen en daar viel tenminste wat te onderhandelen over de prijs. Ik kan alleen geen keramisch geharde tegels aanraden. Kwaliteit is top goed stoot-en krasvast maar wat zijn die dinger een hel om te snijden/bewerken juist omdat ze zo hard zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max.v
@toekie toevallig hebben we die al op de planning staan, we willen eind augustus die kant op om wat zaken te bezoeken voor voornamelijk de keuken en om tegels te zoeken voor de badkamer, dus goed om te horen dat je daar goede ervaringen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwereus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-05 19:38
Melissadejong schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:58:
Daar ben ik weer hierbij de fotos van mijn prachtige next125 keuken.

De fronten aan de achterzijde als in de koffiehoek zijn nx f644 elegant parelgrijs. De kookeiland is nx510 saharabeige mijn werkblad is sensiq ook van next125 in fenix ook de zelfde kleur als het kookeiland. Besteklade is helaas verkeerd geleverd.

Ik voeg wat fotos toe. Ben er heeeel blij mee vind hem zo mooi en gaaf. De spoelbak is ook zo amazing

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe bevalt deze Blanco Etagon spoelbak? Wij hadden de Blanco Subline uitgekozen, maar die heeft niet van die rails. Gebruik je de rails vaak en waarvoor? Misschien dat we toch gaan switchen.

Functies van de rails: https://www.youtube.com/watch?v=2oV6jdMbWiQ

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mir1970
  • Laatst online: 11-02 21:24
Hier zijn inmiddels de keukens geplaatst.
Superblij met het advies, de service en de monteurs via Beerens in Roggel!

Op een paar dingen die nog moeten komen en afgewerkt worden (zoals de X Bo, zit even een tijdelijke oven in en het frontje van de afzuiging in de bijkeuken) is hier het voorlopige resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jUwUBcX8wNKqi2SZU3V6hnVGTLs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0EfXWvceZtFnNzZGzJ8yKuDJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ho91GITxwaP8IwgnJIiXS_NCBTs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4cyCfoLQYMxciyPXEApfC5Ap.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g40vBuh2hhsno9UPLub4h6JMH3I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lU5X05z0acZ8YTZGef3MLn6J.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zuP9lgO3XxkD0grFPhC4RmlrPJg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cmMX9iyMrFlu7LMRl0MrjLZR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ca2zbT0CQ65UR1rsPlHaW4_CdsI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WEKI5XNgRjWAW6HfUk4sJ8O3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 03:45
josefine schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 07:47:
Wat zijn jullie ervaringen met schoonmaken van de glazen wanden bij de keukenkastenfabriek/ballerina?

Hacker Systemat heeft dat niet, Nolte ook niet en dat zag er ook goed uit. Sterker nog, als je kiest voor zo greeploos mogelijk (tip on) zie je nauwelijks verschil tussen deze merken.

En vraag mbt plinten die laag zijn (5/7,5) zodat je hogere onderkasten kunt nemen (ik ben 1,81 niet klein voor een vrouw maar een werkblad boven een meter vond ik onprettig hoog), dat maakt voor de degelijkheid niet uit toch? Kasten staan op pootjes toch?

Van het schoonmaken van de wanden heb ik geen idee maar wij hebben bij Pronorm ook hogere kasten gekozen en ik ben ook een vrouw van 1.82. Ons werkblad komt op 94,2. Dat is vrij laag maar hebben we nu in ons huurhuis ook en bevalt mij prima. Plint is 9cm waardoor je er nog met je schoenen onder kan (daar zou ik bij 5cm mijn twijfels bij hebben) en blad 2cm. Kasten 83,2.

Je hoeft dus met hoge kasten niet op een werkblad boven 1m te komen. Maar weet niet hoe hoog de kasten zijn die jij op het oog hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.v
@Mir1970 Mag ik vragen wat de uiteindelijk prijs van de getoonde keuken opstelling is geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir1970
  • Laatst online: 11-02 21:24
max.v schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:29:
@Mir1970 Mag ik vragen wat de uiteindelijk prijs van de getoonde keuken opstelling is geworden?
Zeker. De keuken met kookeiland 36000 en de waskeuken en bijkeuken samen 16000.
Lijst met apparatuur heb je in een eerder topic gezien denk ik? Daar zit hoofdzakelijk het geld in.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Keuken staat, gaat best snel nog :P dacht dat hij er langer over zou doen.

Situatie voor (april alweer.. tijd vliegt)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Tj0AnpvEUp9aQgINI6ygG8bqeA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gzuvns29H0YlS8PxsQDG2Wyn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3L56Hl32NYtJncFSzd17PPqV-l8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OBP7H0J9VglgkZe91s5nUQlS.jpg?f=fotoalbum_large

Nu:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gdP0ln7xGZ71LZCxrsdX8JdLE-c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J5EoBdFnH41IwWT82XfUWu54.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kYHMbuxBTdVbzrr_JxcX3VP1NfE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nEf5is66PLCH7NAYtpcwYS0h.jpg?f=fotoalbum_large

Moet nog wel een achterwandje getegeld worden (moet tegels nog uitzoeken), frontjes mogen iets strakker gesteld worden en moet ook nog plinten plaatsen in de ruimte zelf, de radiatorbuizen schilderen (en nieuwe radiator laten plaatsen) en wat andere kleine dingen afwerken.

Kan/moet gewoon weer gaan koken nu :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:08
@KeRsTmAnNeKe cool gedaan met dat plafond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melissadejong
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 28-03 19:04
ouwereus schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:20:
[...]

Hoe bevalt deze Blanco Etagon spoelbak? Wij hadden de Blanco Subline uitgekozen, maar die heeft niet van die rails. Gebruik je de rails vaak en waarvoor? Misschien dat we toch gaan switchen.

Functies van de rails: https://www.youtube.com/watch?v=2oV6jdMbWiQ
Hij bevalt top! Je kan ook ipv de rails een bak te kiezen. Ik gebruik de rails om pannen opte zetten voor de quooker en me aanrecht doek en spons. Ben er zeker blij mee ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-05 21:25
zijn er hier mensen op het forum wat ervaring hebben met een samsung oven / dual cook systeem ?
wij twijfelen tussen het model met of zonder kern thermometer.

heb al op youtube proberen te zoeken ivm functies maar niet veel tegen gekomen.

heeft een kernthermometer veel toegevoegde waarde is dit meer een gimmick ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKla
josefine schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 07:47:

Ballerina heeft standaard legraboxen dus geen glas voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:12
Heerlijk topic is dit! Heb er al uren leesplezier op zitten :-)

Over een paar maanden verhuis ik van de randstad naar nét over de grens in België en in het (voor-ons) nieuwe huis mag ook een nieuwe keuken komen. Nu is de eerste vraag, waar begin ik mijn zoektocht naar een nieuwe keuken?

Mijn ervaring met het kopen (en bezitten) van een keuken is de Siematic keuken die ik 8 jaar geleden heb gekocht bij Keukenmaxx. Dat vond ik toen prachtig want na dagen onderhandelen had ik voor 9,5k een Siematic (S3) met Siemens apparatuur en keramisch blad in m'n eerste eigen huis.
De kwaliteit van Siematic viel echter wat tegen. Onder garantie werden de greepjes na vier jaar vervangen vanwege loslatende verf en net na de garantietermijn lieten van een aantal deurtjes de kunststof frontlaag los. De service van Keukenmaxx beperkte zich helaas tot de garantietermijn zonder enige coulance daarna; jammer.

Welk merk kies ik het beste?
Een Siematic hoeft het dus niet te worden; mijn ervaring is dat je betaalt voor de naam en niet voor de kwaliteit. Maar dat is n=1 natuurlijk en ik heb nooit een andere keuken in bezit gehad.
Kies ik voor de IKEA keuken waar je 10 jaar garantie krijgt en dus minder gezeur hebt? Of andere merken met goede garantie? Of juist weer een ander kwaliteitsmerk in dezelfde categorie als Siematic: Leicht, Next125 of iets eronder zoals Schuller, Systemat of Nolte oid?
Kies je eerst het merk en dan een dealer of juist andersom?
Waar baseer je de merkkeuze op?
Zijn er eigenlijk merken waarbij je online nog zelf delen kunt bestellen? Een extra plank of binnenlade bijvoorbeeld. Zoals dat bij een IKEA keuken zou kunnen maar dan iets meer premium?

Waar koop ik die keuken?
In dagenlang onderhandelen heb ik geen zin: een DMG/Mandemakers zaak gaat het dus niet worden. (Dan maar even geen lekkere hapjes erbij).
Waar kan ik het beste gaan kijken? Ik zat zelf te denken aan:
- I-kook (vanwege goede score op Qasa maar is alleen Nobilia?)
- Een lokale Belgische zaak, want dichtbij
- Ekelhoff (vanwege de mega goede score op Qasa en in Duitsland lijkt de BSH apparatuur nog goedkoper)
- Asto Keukens (zit om de hoek, verkopen Leicht en dat is wel prima?)
- Keukenloods (is half DMG?)

Het ontwerp
Wat betreft het ontwerp heb ik al een beetje een idee. Het meest bijzondere is dat we een zitje willen dat onderdeel is van het eiland met een klein (bistro)tafeltje ervoor. Een lage zit is met kids handiger dan barkrukken en je kijkt dan de tuin in in plaats van de keuken in. Geen idee of dat ergens gerealiseerd kan worden of dat we dan naar een meubelmaker moeten voor de hele keuken.

Een schetsje gemaakt in de IKEA keukenplanner (let even niet op de kleuren, het gaat om de indeling).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UWZWfoKAMZ2GfsuMPBglyzpIvCI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/uQNVCMo1JIrFd9k8w46TAXED.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rM5aF8WLlQviJylHTLeBDKYvWb8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/L8Q4unEu1Ojz8XXBripLy03T.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
YKla schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 23:50:
[...]

Keukenkastenfabriek levert de Ballerina kasten standaard met lades met glazen zijkanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

YKla schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 23:50:
[...]

Ze voeren bij DKKF de Legrabox Free Art, dus ja, met glas. Dus niet de Legrabox Pure Art. Bij Ballerina zelf is er keuze tussen Pure Art (metaal), Free Art (glas) en Pure Wood (houtfineer).

Ik heb geen problemen met de glazen zijwanden van de Legrabox Free. Ja op een gegeven moment worden ze, met name in een lade met levensmiddelen / kruiden vast zichtbaar vies en dat zal iets sneller zichtbaar zijn dan bij metalen of houten, stenen, lederen zijkanten. Maar vies worden ze natuurlijk allemaal dus schoonmaken moet af en toe. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 26-07-2024 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Laatst online: 16:01
PrixV schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:10:
[...]

Van het schoonmaken van de wanden heb ik geen idee maar wij hebben bij Pronorm ook hogere kasten gekozen en ik ben ook een vrouw van 1.82. Ons werkblad komt op 94,2. Dat is vrij laag maar hebben we nu in ons huurhuis ook en bevalt mij prima. Plint is 9cm waardoor je er nog met je schoenen onder kan (daar zou ik bij 5cm mijn twijfels bij hebben) en blad 2cm. Kasten 83,2.

Je hoeft dus met hoge kasten niet op een werkblad boven 1m te komen. Maar weet niet hoe hoog de kasten zijn die jij op het oog hebt.
94,2 is niet vrij laag en een plint van 5cm is prima te doen. Hier nog geen 1 keer tegenaan gestoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:08
@roel-online wat is dat rare eiland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Wat je ziet. Een eiland met een ingebouwd zitgedeelte dus. Zoals ie zelf aangeeft.

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 26-07-2024 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josefine
Cap schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:29:
[...]

Ze voeren bij DKKF de Legrabox Free Art, dus ja, met glas. Dus niet de Legrabox Pure Art. Bij Ballerina zelf is er keuze tussen Pure Art (metaal), Free Art (glas) en Pure Wood (houtfineer).

Ik heb geen problemen met de glazen zijwanden van de Legrabox Free. Ja op een gegeven moment worden ze, met name in een lade met levensmiddelen / kruiden vast zichtbaar vies en dat zal iets sneller zichtbaar zijn dan bij metalen of houten, stenen, lederen zijkanten. Maar vies worden ze natuurlijk allemaal dus schoonmaken moet af en toe. ;)
Ik vind het wel mooi en ik vind het echt kwaliteit. Mooie is ook dat je ook in je hoge kasten wat lades kunt doen voor de voorraad. Alleen ik ben beetje bang voor vingerafdrukken van de kids _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel-online
Cap schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:34:
[...]
Wat je ziet. Een eiland met een ingebouwd zitgedeelte dus. Zoals ie zelf aangeeft.
Jep, dat! Het verbaast me eigenlijk dat je het niet meer ziet. Het lijkt me fijner in gebruik dan een 'bar' en je bent meer georienteerd op buiten dan op de keuken.

We hebben in de eetkamer een grote eettafel. Het bistro tafel zithoekje dient als keukentafel, voor een snel onbijt of een koffietje.

Een keukenzaak zal het vast niet kunnen bekleden, maar we kunnen er altijd zelf een kussentje op leggen. Kan de gemiddelde keukenzaak wel een houten bankje hiervan maken?

Een beetje dit idee, maar dan wat compacter en onderdeel van een eiland.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I7InLAb2cN1LBfhkAe0qGdszQU8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DVJLUk9CMUmv2XSMGL0ZuyQw.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door roel-online op 26-07-2024 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:16

hamsteg

Species 5618

roel-online schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:04:
[...]

[...]

Jep, dat! Het verbaast me eigenlijk dat je het niet meer ziet. Het lijkt me fijner in gebruik dan een 'bar' en je bent meer georienteerd op buiten dan op de keuken.

We hebben in de eetkamer een grote eettafel. Het bistro tafel zithoekje dient als keukentafel, voor een snel onbijt of een koffietje.

Een keukenzaak zal het vast niet kunnen bekleden, maar we kunnen er altijd zelf een kussentje op leggen. Kan de gemiddelde keukenzaak wel een houten bankje hiervan maken?

Een beetje dit idee, maar dan wat compacter en onderdeel van een eiland.
[Afbeelding]
Voor mij één praktische reden om dit niet zo te doen: op het aanrecht komt water en vuil en bij het schoonmaken zal dit in de kussens terecht komen. Ik zou bij het bankdeel een randje willen hebben zodat water en vuil niet in de zithoek kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel-online
hamsteg schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:16:
[...]

Voor mij één praktische reden om dit niet zo te doen: op het aanrecht komt water en vuil en bij het schoonmaken zal dit in de kussens terecht komen. Ik zou bij het bankdeel een randje willen hebben zodat water en vuil niet in de zithoek kunnen.
Goed punt, daar had ik nog niet zo goed bij stil gestaan. Zulke grote kussens was ik niet van plan, wellicht wat lederen bekleding op de zitting. Het scheelt wellicht iets dat spoelen bij ons aan de andere kant komt, maar wat vuil heb je altijd wel. Ik ga nog even nadenken over een handig randje.

Nog een plaatje waar het wat Europeser is uitgevoerd:
Members only:

[ Voor 7% gewijzigd door roel-online op 26-07-2024 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josefine
Heeft iemand nog ideeen voor ledverlichting? Wat kan er makkelijk onder een keukenkastje? Een ledstrip is het meest logische toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roel-online
josefine schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 13:46:
Heeft iemand nog ideeen voor ledverlichting? Wat kan er makkelijk onder een keukenkastje? Een ledstrip is het meest logische toch?
Mittled verlichting van IKEA? Is met zigbee dus smart te koppelen aan een hub van IKEA of een eigen zigbee hub. Wel even goed nadenken over netjes wegwerken van de snoeren. Als je de keuken nog moet bestellen dan kun je misschien wel wat gootjes voor bekabeling laten maken?

[ Voor 10% gewijzigd door roel-online op 26-07-2024 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josefine
roel-online schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 14:01:
[...]

Mittled verlichting van IKEA? Is met zigbee dus smart te koppelen aan een hub van IKEA of een eigen zigbee hub. Wel even goed nadenken over netjes wegwerken van de snoeren. Als je de keuken nog moet bestellen dan kun je misschien wel wat gootjes voor bekabeling laten maken?
https://www.ikea.com/nl/n...chting-opaalwit-20406947/ Deze vind ik mooier maar vrees dat het niet past.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Let op, het wit van de IRSTA is relatief koel ten opzichte van de MITTLED spotjes of balken die de standaard warm wit (2700K) zijn. Bekijk je ze in de IKEA naast elkaar dan is het verschil duidelijk zichtbaar. Dus het is maar waar je naar op zoek bent. Zelf zou ik de IRSTA echt puur als werklicht voor bij het koken en bakken zien, dus uit zodra je klaar bent in de keuken, en ook niet aan om even een snack te pakken o.i.d. Het licht van de MITTLED is sfeervoller. Je ziet het zelfs al een beetje op de voorbeeldfoto's van IKEA met de plantjes erop.

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 26-07-2024 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
TRD07 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:33:
[...]

94,2 is niet vrij laag en een plint van 5cm is prima te doen. Hier nog geen 1 keer tegenaan gestoten.
Prima maar bij Aswa raadde ze ons een hoogte van 97/98 aan ivm onze lengte. Tov die hoogte is 94 vrij laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
PrixV schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 15:18:
[...]

Prima maar bij Aswa raadde ze ons een hoogte van 97/98 aan ivm onze lengte. Tov die hoogte is 94 vrij laag.
En die lengte is ?

9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appletreelane
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 16-05 15:01
roel-online schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 00:48:
Heerlijk topic is dit! Heb er al uren leesplezier op zitten :-)

Over een paar maanden verhuis ik van de randstad naar nét over de grens in België en in het (voor-ons) nieuwe huis mag ook een nieuwe keuken komen. Nu is de eerste vraag, waar begin ik mijn zoektocht naar een nieuwe keuken?
Geen idee waar je precies in Belgie gaat wonen natuurlijk maar wij hebben vanuit Eindhoven destijds een keuken gekocht bij de Groof in Lommel. Moet erbij zeggen dat dat wel 20 jaar geleden was, maar de keuken ziet er nog steeds onberispelijk uit. Super goede kwaliteit kastjes en toen bovendien prima prijzen vergeleken met Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Dat schreef ik al, ik ben 1,82 en mijn partner ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
PrixV schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 17:04:
[...]

Dat schreef ik al, ik ben 1,82 en mijn partner ook.
Sorry niet gelezen.
Dan vind ik een keukenhoogte van 97/98 wel erg hoog.
Ik ben 1,89 en onze keuken is 96 en dat zou ik niet hoger willen.

[ Voor 3% gewijzigd door TvanW op 26-07-2024 17:10 ]

9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
TvanW schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 17:08:
[...]

Sorry niet gelezen.
Dan vind ik een keukenhoogte van 97/98 wel erg hoog.
Ik ben 1,89 en onze keuken is 96 en dat zou ik niet hoger willen.
Nee wij hadden hetzelfde gevoel. Koken nu al jaren op 94 en dat bevalt ons prima. Zo hoog voelde voor ons in de winkel al niet goed dus we gaan gewoon opnieuw voor 94 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevin350
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 06-12-2024
Goedenavond,

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe keuken met keukeneiland

Keukenapparatuur!
BORA PURU

De rest van siemens:
KI86NSFE0 studioline Koelkast
HB876G5B6 studioline 60cm oven
CM876G2B0 studioline combioven
SN65Z802BE studioline vaatwasser

Grote spoelbak en kraan van Caressi
Nobillia keuken met antifingerprint
Granietenblad van 4 cm

15.400 all in na het praten over de prijs. Volgens mij wel netjes voor dit geld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o15tHvBE0vRDkTRcEPhLT0bp0R4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v7icdPkJWbdMYKDuXtkQhpUW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 65% gewijzigd door Kevin350 op 26-07-2024 18:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:40
roel-online schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:21:
[...]

Goed punt, daar had ik nog niet zo goed bij stil gestaan. Zulke grote kussens was ik niet van plan, wellicht wat lederen bekleding op de zitting. Het scheelt wellicht iets dat spoelen bij ons aan de andere kant komt, maar wat vuil heb je altijd wel. Ik ga nog even nadenken over een handig randje.

Nog een plaatje waar het wat Europeser is uitgevoerd:

***members only***
Ik zou het nooit doen. Naast de genoemde vuil en water wat toch altijd gesmeer oplevert is het smaak gevoelig en je zit er aan vast. Een eettafel, of een kleine bistro tafel kun je nog een keer veranderen als je het zat bent.

Ik ben van mening dat je dergelijk grote vaste objecten smaakneutraal moet doen, zodat je in de accessoires kunt varieren.
Geukkig ieder zijn eigen smaak ;)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jw-1987
Gethijsem schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 08:51:
[...]

Wij hebben na een bezoek aan het Inspiratiehuis gekozen voor Neff-apparatuur (zelfde groep als Bosch en Siemens) en Liebherr en een offerte laten maken bij Bemmel & Kroon en de Keukenloods. Die kwamen beide met een behoorlijke korting en een nagenoeg gelijk bedrag. We hebben uiteindelijk gekozen voor de Keukenloods aangezien die een mooi ontwerp hadden gemaakt van onze keuken (die we uiteindelijk en op dit moment zelf aan het bouwen zijn). Offertes aanvragen bij een reeks apparaten is iets wat je sowieso moet doen in plaats van klakkeloos op bestellen te drukken.
Bedankt! Offerte reeds aangevaagd en vergelijken gaan we sowieso doen! Ik begrijp dat jullie ervoor gekozen hebben de keuken van keukenloods zelf te monteren. Hoe bevalt dit? En hoe zit het dan met garantie op apparaten enzo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Loft schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 22:46:
[...]

Ik ben van mening dat je dergelijk grote vaste objecten smaakneutraal moet doen
Een keuken is sowieso niet smaakneutraal. Ook een eiland niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKla
Onze interieur bouwer wees ons op het al dan niet gebruiken van een plasmafilter voor de PUXU. Iemand daar ervaring mee en neemt het echt geurtjes weg? Krengen zijn nog best prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LK11
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 17-05 10:50
Wij zijn bezig met het uitzoeken van een nieuwe keuken met apparatuur. Nu zijn we bezig met Siemens apparatuur uit de iq700 lijn voor de oven en combi oven, de iq300 of 500 lijn voor de koelvriescombinatie en vaatwasser. Kookplaat met afzuiging wordt de Bora Puru. Nu komen diverse keukenzaken met allemaal verschillende artikelnummers. Hoe maak je de vergelijking tussen het apparatuur? Of iemand nog aanbevelingen voor diverse Siemens apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josefine
Wij twijfelen over alleen maar hoge kasten plus eiland of toch een nisje. We kunnen 6 hoge kasten doen, alleen is dat niet enorm? Kamer is 3 meter hoog, dus hoger dan gemiddeld. Wat waren jullie afwegingen om voor een nisje te kiezen of toch hoge kasten? Koffiezetapparaat kan ook met verschuifbare plank ”oplossing”, koffieinbouwapparaat vinden wij te duur en zonde want hebben een jura die het prima doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKla
josefine schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 08:39:
Wij twijfelen over alleen maar hoge kasten plus eiland of toch een nisje. We kunnen 6 hoge kasten doen, alleen is dat niet enorm? Kamer is 3 meter hoog, dus hoger dan gemiddeld. Wat waren jullie afwegingen om voor een nisje te kiezen of toch hoge kasten? Koffiezetapparaat kan ook met verschuifbare plank ”oplossing”, koffieinbouwapparaat vinden wij te duur en zonde want hebben een jura die het prima doet.
Een overkill aan kastruimte is ook maar dat; een overkill aan kastruimte. Dan heb ik liever extra werkblad en/of een koffienis. Of je moet zo’n strakke dichte wand heel erg mooi vinden.

Wij gaan voor zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ApyHMldCCPjWV59X_liaejmJUWA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bcn4Uybl0hB2FzLZOu2GnhQ0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door YKla op 27-07-2024 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufio64
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:05
LK11 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 08:32:
Wij zijn bezig met het uitzoeken van een nieuwe keuken met apparatuur. Nu zijn we bezig met Siemens apparatuur uit de iq700 lijn voor de oven en combi oven, de iq300 of 500 lijn voor de koelvriescombinatie en vaatwasser. Kookplaat met afzuiging wordt de Bora Puru. Nu komen diverse keukenzaken met allemaal verschillende artikelnummers. Hoe maak je de vergelijking tussen het apparatuur? Of iemand nog aanbevelingen voor diverse Siemens apparatuur?
Siemens heeft in ieder geval per lijn (bijvoorbeeld de iq lijn) een gids, die kun je meestal wel gratis meekrijgen en die maakt het makkelijk om uitvoeringen van apparaten (wat zich vertaald naar typenummers) te vergelijken.

Wij zijn tevreden met onze Siemens apparatuur en Bora, inmiddels zullen er wel nieuwere types op de markt zijn.

Bij de ovens is de pyrolese functie handig voor schoonmaken, en bij de vaatwasser sommige extra programma's en het droog systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
josefine schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 08:39:
Wij twijfelen over alleen maar hoge kasten plus eiland of toch een nisje. We kunnen 6 hoge kasten doen, alleen is dat niet enorm? Kamer is 3 meter hoog, dus hoger dan gemiddeld. Wat waren jullie afwegingen om voor een nisje te kiezen of toch hoge kasten?
Zes hoge kasten is enorm massief, maar dat is een kwestie van smaak. Met een eiland zou ik wel een (brede) nis willen, eventueel met (extra) spoelbak, omdat je anders altijd alles (incl vuile vaat) op je eiland hebt staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josefine
Toke_gt schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 09:07:
[...]

Zes hoge kasten is enorm massief, maar dat is een kwestie van smaak. Met een eiland hebt zou ik wel een (brede) nis willen, eventueel met (extra) spoelbak, omdat je anders altijd alles (incl vuile vaat) op je eiland hebt staan.
Ja daar ben ik ook bang voor dat het dan enorm groot overkomt. En sommige mannen hier kies zelfs voor twee vaatwassers 8)7 zodat het eiland leeg blijft (ik snap het, maar komt tocht beetje overkill over, pannen verniel je vaak in de vaatwasser en zonder pannen past alles bij ons in 1 vaatwasser)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toke_gt
josefine schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 10:32:
[...]
Ja daar ben ik ook bang voor dat het dan enorm groot overkomt. En sommige mannen hier kies zelfs voor twee vaatwassers 8)7 zodat het eiland leeg blijft (ik snap het, maar komt tocht beetje overkill over, pannen verniel je vaak in de vaatwasser en zonder pannen past alles bij ons in 1 vaatwasser)
Wat is precies je bezwaar tegen een nis? Bij zo’n hoge keuken kun je in de nis ook hoge maar ondiepe bovenkasten plaatsen. Verlies je niet eens veel ruimte ten opzichte van hoge kasten, maar heb je er wel meer ruimte bij, zodat je niet alles op het eiland hoeft te plaatsen/parkeren.
Bijvoorbeeld zo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F-vQaGGFX5qPY_9_q407KNnMOuo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mPyMxApL5fa538UbdeGzUwYh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00key
Toke_gt schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 11:49:
[...]

Wat is precies je bezwaar tegen een nis? Bij zo’n hoge keuken kun je in de nis ook hoge maar ondiepe bovenkasten plaatsen. Verlies je niet eens veel ruimte ten opzichte van hoge kasten, maar heb je er wel meer ruimte bij, zodat je niet alles op het eiland hoeft te plaatsen/parkeren.
Bijvoorbeeld zo:

[Afbeelding]
Dat is een mooi brede nis maar in een wand van 6 kasten kan je vaak maar 1.20 meter brede nis kwijt. Dat is een kleine zwarte gat dat vreemd staat bij de andere 4 kasten met koelkast, vriezer en oven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-05 19:35
w00key schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 12:04:
[...]

Dat is een mooi brede nis maar in een wand van 6 kasten kan je vaak maar 1.20 meter brede nis kwijt. Dat is een kleine zwarte gat dat vreemd staat bij de andere 4 kasten met koelkast, vriezer en oven.
Dit is de reden voor twijfel hebben we echt wat aan zo,n nisje van max 1,2 meter? Werkruimte genoeg op het eiland. En we doen de kasten met opzetkasten, dan weet ik niet of het mooi wordt, krijg je dan niet een zwart gat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00key
el flaco schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 12:11:
[...]

Dit is de reden voor twijfel hebben we echt wat aan zo,n nisje van max 1,2 meter? Werkruimte genoeg op het eiland. En we doen de kasten met opzetkasten, dan weet ik niet of het mooi wordt, krijg je dan niet een zwart gat?
Je kan het op schaal uittekenen in iets van SketchUp of zelfs IKEA keukenplanner, en dan "rondlopen" en kijken of je dat wat vind. Maar ik denk dat je gelijk hebt en dat een kastenwand beter staat.

Ik heb op de slaapkamer een Pax wand van 4x90, dat is dus even breed als 6x60, met kamershoge schuifdeuren ervoor. Het is wel groot maar te? Nah, als het maar in verhouding is met de rest van de kamer.

De extra hoge plafonds maskeren dat ook. 240 breed x 240 hoog is 1:1, vierkant. Je hebt straks 360:300, 1.2:1, dat is niet heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
el flaco schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 12:11:
[...]

Als je de nis zwart maakt wel. Maar je kunt het ook mooi uitlichten.
Gaat niet per se om de werkruimte, maar omdat je niet alles op je eiland wilt hebben, al helemaal niet als daar ook een gezellig barretje is. Dat is vooral gezellig als het eiland schoon en leeg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jw-1987
herkenbaar, je kunt de apparatuurnummers eenvoudig op google invoeren. Meestal is een van de eerste zoekresultaten dan wel van bijvoorbeeld keukenloods, bemmel en kroon, 123apparatuur. Die hebben hele grote selecties apparaten. Je kunt dan de specificaties per stuk opzoeken, maar nog eenvoudiger is om "voeg toe aan vergelijking" aan te vinken op dergelijke websites en dan krijg je ze in een lijstje netjes naast elkaar en kun je alle vinkjes en eigenschappen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 23:30
Je kunt ook gewoon op de website van Siemens kijken, de eigenschappen filteren die je belangrijk vindt en dan de apparaten die aan je eisen voldoen, met elkaar vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel-online
Op de site van Siemens kun je de verschillende ovens, kookplaten, koelkasten, etc prima met elkaar vergelijken. De informatie is ook vaak completer dan op de sites van Keukenloods etc.

Als je nog wat meer advies wil of even wil kijken kun je ook een bezoekje brengen aan Inspiratiehuis 2020. Dat is de showroom van Siemens, Bosch, Neff, Gaggenau. Mooie showroom, goed advies en je krijgt een lijstje met typenummers mee. Daar kunnen ze je ook vast adviseren over alle verschillende types die je van de verschillende keukenzaken hebt gekregen. Wij zijn daar begonnen, hebben de apparatuur al uitgezocht en in elke keukenzaak kunnen we gewoon een lijstje geven met wat er aan apparatuur in moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 23:30
roel-online schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 22:32:
[...]

... hebben de apparatuur al uitgezocht en in elke keukenzaak kunnen we gewoon een lijstje geven met wat er aan apparatuur in moet.
Wij hebben de oriëntatie online gedaan via de websites van Siemens en Bosch en daarna nog wat reviews gelezen, tests opgezocht etc. Toen we ons lijstje rond hadden, zijn we bij verschillende leveranciers (online dozenschuivers en onze keukenzaak) met dat lijstje prijzen op gaan vragen. Zelfde principe dus alleen dan online.

[ Voor 3% gewijzigd door koksie op 27-07-2024 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Eigenhuis keukens is projectleverancier van het nieuwbouwproject waar wij een woning gekocht hebben, binnenkort hebben wij daar een afspraak om een keuken te laten ontwerpen.

Wij zijn zeker ook nog van plan om naar meerdere keukenzaken te gaan om offertes te kunnen vergelijken.

Op basis van de plattegrond denken wij zelf aan een keuken met schiereiland of eiland (waar de tafel aan komt of aan vast zit), maar ik ben benieuwd of er hier ervaringsdeskundigen zijn met een beter idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eMlDq2n5I1Xe4KQhkQQe1zcqqLI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5yudkPtE508dy7ACo3TsTbEi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rdOJW12_Vv2aSSwvUpZ6pikf75g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2vKlFDjQsFTAsrO6mhbfe1bt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/whk7-yMpEBVnmCescH0gaz3J5v4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tZXILAade600B486P0hds3OG.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UAvbNWjWHJrl2H-_bHrrGTWk6Nc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P8c9viUdY1fnMvPetVGQjwwu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dP017S1LnEpohJ2FbzE-ZI_iz4c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AOOKdL0nfUPLlhBSkZJK6tQK.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 19% gewijzigd door Dj-sannieboy op 28-07-2024 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Dj-sannieboy schreef op zondag 28 juli 2024 @ 09:52:
Eigenhuis keukens is projectleverancier van het nieuwbouwproject waar wij een woning gekocht hebben, binnenkort hebben wij daar een afspraak om een keuken te laten ontwerpen.

Wij zijn zeker ook nog van plan om naar meerdere keukenzaken te gaan om offertes te kunnen vergelijken.

Op basis van de plattegrond denken wij zelf aan een keuken met schiereiland of eiland (waar de tafel aan komt of aan vast zit), maar ik ben benieuwd of er hier ervaringsdeskundigen zijn met een beter idee?

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Is het raam aan de kant van de hal tot op de grond? Anders zou je kunnen spiegelen.

Wij hebben soortgelijke hal / trap indeling en hebben de keuken aan de kant van de hal.

Edit; zie nu wel dat het formaat best wel een stuk kleiner is dan bij ons. Ook even goed puzzelen hoe je uitkomt met een tafel.

[ Voor 3% gewijzigd door SquareOne op 28-07-2024 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

SquareOne schreef op zondag 28 juli 2024 @ 10:16:
[...]

Is het raam aan de kant van de hal tot op de grond? Anders zou je kunnen spiegelen.

Wij hebben soortgelijke hal / trap indeling en hebben de keuken aan de kant van de hal.

Edit; zie nu wel dat het formaat best wel een stuk kleiner is dan bij ons. Ook even goed puzzelen hoe je uitkomt met een tafel.
Nee, raam is niet tot aan de grond maar wel vrij laag. Heb wat extra tekeningen toegevoegd.

[ Voor 8% gewijzigd door Dj-sannieboy op 28-07-2024 10:39 ]

Pagina: 1 ... 472 ... 514 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1