Echt hè!
Ze zullen er ongetwijfeld wel zijn, normale keukenverkopers, maar ik ben ze helaas niet tegengekomen. Zodra er commissies om de hoek komen kijken worden het gladde verkopers.
Het werkt bij mij écht averechts en ondanks dat ik ze er allemaal vooraf voor gewaarschuwd heb, trappen ze er toch stuk voor stuk in.
Zelfs de raambekleding bij een tent als Veneta gaat met commissies voor verkopers. Echt serieus ik wil raambekleding kopen bij een bedrijf, niet bij de verkoper. Wacht nu alweer 2 dagen op een offerte, omdat de “contactpersoon” op vakantie is. Houdt toch eens op met dit soort praktijken.
Zo’n verkoper kan mij echt gestolen worden en ik heb liever 2 keer een andere, dan weer dezelfde.
Gisteren kwam onze interieurbouwer Berg&Smidt een paar restpuntjes oplossen en hadden we een vraag over de lades. Wij stoppen best veel borden in de bovenste lade (eigenlijk alle borden, alle kopjes en alle schalen) en die leek daardoor niet helemaal netjes te sluiten.
Hij geeft aan dat er een zwaarder systeem in kan en gaat hem bestellen. Toen we naar de kosten vroegen: €0, service. Dus die komt hij vervangen zodra hij binnen is.
Dat geeft direct een heel ander gevoel dan de keukenboeren die voor ieder stukje meerwerk een prijs aanhangen. Als ik hoor hoe dat bij de buren ging met zaken die achteraf geregeld moesten worden. Geld was binnen en nu anderhalf jaar later hebben ze nog steeds restpunten, verkeerde magnetron. Maar ze zijn zo klaar met Keukenmaxx, dat ze liever zo laten en nooit meer iets met ze te maken willen hebben.
Dat verschil in handelswijze, verschil in offertes staat mij wel aan.
Eigenlijk hanteert iedere keukenboer voor kunststof houtlook een gecreëerd prijsverschil.
- glanzend zwart met houtnerf is het goedkoopst
- mat zwart met houtnerf is duurder
- mat zwart met houtnerf en antivingerafdruk coating is het duurst
En daar zit best wel heel veel prijsverschil in. Ik stelde daar al mijn vraagtekens bij in de keukenzaken. Kan toch nooit zo veel verschillen. Daar zit letterlijk duizenden euro’s verschil in voor een complete keuken.
De interieurbouwer bevestigde mijn vermoeden. Die legt alle boeken neer en geeft één prijs voor kunststof keukens. Letterlijk tientallen (misschien wel honderd) verschillende zwarte staaltjes. En geeft gewoon één prijs voor kunststof, mogen we kiezen uit het boek wat we willen.
Dus ik vroeg of daar dan geen verschil in prijs zit: tientjeswerk, scheelt zo weinig dat het weinig uitmaakt welke je kiest. En dat zijn gewoon dezelfde stalen als de keukenboeren leveren op hun kastjes, alleen de keukenboeren hebben maar een zeer beperkt aanbod.
Zij verlijmen alles zelf, dus als je zwart kiest, verlijmd hij met zwarte lijm, nog zoiets wat erg verschilt met de keukenboeren, daar zie je vaak witte lijmresten aan de randjes.
Zoals eerder uitgelegd, zijn wij uiteindelijk voor echt eikenhout fineer gegaan, scheelde voor onze keuken niet zo veel. Maar ook voor kunststof keukens kun je prima naar een interieur bouwer stappen!
Ik maak gewoon nog een keer reclame:
Berg&Smidt in Bergschenhoek.
De ene eigenaar begeleidt het verkoop en teken proces, zijn compagnon plaatst de keukens met een team. Ook dat vond ik wel prettig, ze hadden écht oog voor detail, hebben de puntjes letterlijk op de i gezet!
Ook aftersales dik in orde 👍