Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:36
G33st schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 20:39:
[...]

Ik heb de desbetreffende post even opgezocht:
MikeyMan in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

4 zaken die mij opvallen:
  • Geen verticale greeplijsten zichtbaar. Hoe is dit opgelost? Is dit standaard of maatwerk?
  • Kastjes boven de nis. Dit heb ik eerder gezien, maar zelf geen fan van.
  • Andere plinthoogte. 6cm, wij hebben 13. Mike geeft zelf aan dat 6 niet praktisch is, wel mooi.
  • Kookeiland heeft aan de zijkanten die doorlopende lijn. Dat vinden wij mooier. Dat kan alleen aan de kant van de tafel niet. Vandaar we het maar helemaal achterwege hebben gelaten.
Had jij nog meer interessante punten?
Eens met de punten van @Kapitein Merijn.
T.a.v. die plint; 13 is net een tikkie te hoog. Wij hebben 8cm, daar kun je precies met de stofzuiger onderdoor, 9cm zou nog net wat makkelijker kunnen. Vervolgens kiezen welke dikte van het blad je mooi vind, en de hoogte van de corpussen op maat laten maken. Als je uit gaat van de korpus van 91cm en die laat verkleinen zit daar geen meerprijs aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:46
Kapitein Merijn schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 20:30:
[...]

Zo jammer weer dat je een partij hebt getroffen die niet weet wat er mogelijk is bij Tristar.
Zoek de keuken van @MikeyMan eens op, dan zie waarschijnlijk wel wat ik bedoel.

Hmmm, wellicht niet helemaal duidelijk.
Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3

Het is bij Tristar in ieder geval niet noodzakelijk om zijwanden tegen de hoge kasten aan te plaatsen, ze kunnen de zichtzijde gewoon van hetzelfde materiaal maken.
Tevens is het bijvoorbeeld mogelijk om de bodem onder de kasten boven de nis, uit een stuk te maken en als het ware weg te werken. Dit kan heel eenvoudig door de deuren 18mm door te laten steken naar onder.
Ook is het mogelijk om een greep te maken in de zijkant van de deur van de vriezer en koelkast. Als je die dan langs de nis plaatst heb je in principe geen verticale greeplijst nodig.
Daarnaast kunnen de hoge kasten bijvoorbeeld nog hoger gemaakt worden en kan de greeplijst boven je regaal in het eiland doorlopen.
Dank Merijn!

Ik heb mijn punten aangepast met verzoekjes aan de keukenleverancier.
Schijnbaar mis ik nog veel kennis ten aanzien van keuken. Ik snap dan ook al je punten niet helemaal. Is het nog mogelijk om ze iets beter te duiden?
  • Het is bij Tristar in ieder geval niet noodzakelijk om zijwanden tegen de hoge kasten aan te plaatsen, ze kunnen de zichtzijde gewoon van hetzelfde materiaal maken. ~ Waar zie ik dit in de tekening? Bedoel je dan die planken links en rechts van de nis?
  • Tevens is het bijvoorbeeld mogelijk om de bodem onder de kasten boven de nis, uit een stuk te maken en als het ware weg te werken. Dit kan heel eenvoudig door de deuren 18mm door te laten steken naar onder. ~Dit doe je om van de plank aan de onderzijde van de Nis af te komen?
  • Ook is het mogelijk om een greep te maken in de zijkant van de deur van de vriezer en koelkast. Als je die dan langs de nis plaatst heb je in principe geen verticale greeplijst nodig. ~Goed punt, dat wist ik niet. Neem ik mee. Is er voor de andere verticale greeplijst dan ook zoiets mogelijk?
  • Daarnaast kunnen de hoge kasten bijvoorbeeld nog hoger gemaakt worden ~Deze neem ik inderdaad mee. Dit hadden we bij de andere keukenleverancier ook, vonden we erg veel mooier.
  • en kan de greeplijst boven je regaal in het eiland doorlopen. ~Dit hebben we eigenlijk bewust niet gedaan. Gezien de tafel aan de andere zijde. Als die greeplijst doorloopt, dan komt ook de zijkant van het eiland niet meer tot de grond. Dat past dan weer niet goed bij de tafel. Correct me if I'm wrong. Misschien kan het bij Tristar wel.
SquareOne schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 20:49:
[...]

Eens met de punten van @Kapitein Merijn.
T.a.v. die plint; 13 is net een tikkie te hoog. Wij hebben 8cm, daar kun je precies met de stofzuiger onderdoor, 9cm zou nog net wat makkelijker kunnen. Vervolgens kiezen welke dikte van het blad je mooi vind, en de hoogte van de corpussen op maat laten maken. Als je uit gaat van de korpus van 91cm en die laat verkleinen zit daar geen meerprijs aan.
Dank @SquareOne !

Ik had eigenlijk nog nooit naar de plinthoogte gekeken. Zag toevallig dat @MikeyMan 6 cm had, dankzij de post van @Kapitein Merijn . Maar ik neem 8 a 9 cm mee richting de keukenleverancier.

In de keukenwinkel dachten we dat 4cm op het eiland het mooist zou zijn. > 4 cm denken we dat niet mooi staat in het eiland. Jij daar een idee bij?
Ik heb geen verstand van de corpus, haha. Zie wel dat we een werkhoogte van 95cm hebben, uitgaande van een blad van 4 cm, kom ik op jouw 91cm? Mogelijk toeval.

Dank aan allen!
Ik vind de kracht van zo'n topic als dit echt super! We hebben zo'n 9 maanden gedacht dat we de keuken al klaar hadden. We waren voornemens om de keuken te bestellen zoals deze:
G33st in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Alleen de kleur en de hoeveelheid lades zullen al zo'n gigantisch verschil maken straks.

[ Voor 19% gewijzigd door G33st op 19-10-2023 07:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
Krijg je als dealer dan geen uitgebreide trainingen over de mogelijkheden van zo'n merk als Tristar? Of is het pure luiheid dat adviseurs een simpele keuken in elkaar klikken?

Het lijkt mij toch een van de leukste dingen in je werk als je helemaal los kunt gaan met een ontwerp en het maximale eruit haalt. Maar goed, misschien wijk ik af :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
G33st schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 07:48:
[...]

Dank Merijn!

Schijnbaar mis ik nog veel kennis ten aanzien van keuken. Ik snap dan ook al je punten niet helemaal. Is het nog mogelijk om ze iets beter te duiden?
  • Het is bij Tristar in ieder geval niet noodzakelijk om zijwanden tegen de hoge kasten aan te plaatsen, ze kunnen de zichtzijde gewoon van hetzelfde materiaal maken. ~ Waar zie ik dit in de tekening? Bedoel je dan die planken links en rechts van de nis?
  • Tevens is het bijvoorbeeld mogelijk om de bodem onder de kasten boven de nis, uit een stuk te maken en als het ware weg te werken. Dit kan heel eenvoudig door de deuren 18mm door te laten steken naar onder. ~Dit doe je om van de plank aan de onderzijde van de Nis af te komen?
  • Ook is het mogelijk om een greep te maken in de zijkant van de deur van de vriezer en koelkast. Als je die dan langs de nis plaatst heb je in principe geen verticale greeplijst nodig. ~Goed punt, dat wist ik niet. Neem ik mee. Is er voor de andere verticale greeplijst dan ook zoiets mogelijk?
  • Daarnaast kunnen de hoge kasten bijvoorbeeld nog hoger gemaakt worden ~Deze neem ik inderdaad mee. Dit hadden we bij de andere keukenleverancier ook, vonden we erg veel mooier.
  • en kan de greeplijst boven je regaal in het eiland doorlopen. ~Dit hebben we eigenlijk bewust niet gedaan. Gezien de tafel aan de andere zijde. Als die greeplijst doorloopt, dan komt ook de zijkant van het eiland niet meer tot de grond. Dat past dan weer niet goed bij de tafel. Correct me if I'm wrong. Misschien kan het bij Tristar wel.
[...]

Dank @SquareOne !

Ik had eigenlijk nog nooit naar de plinthoogte gekeken. Zag toevallig dat @MikeyMan 6 cm had, dankzij de post van @Kapitein Merijn . Maar ik neem 8 a 9 cm mee richting de keukenleverancier.

In de keukenwinkel dachten we dat 4cm op het eiland het mooist zou zijn. > 4 cm denken we dat niet mooi staat in het eiland. Jij daar een idee bij?
Ik heb geen verstand van de corpus, haha. Zie wel dat we een werkhoogte van 95cm hebben, uitgaande van een blad van 4 cm, kom ik op jouw 91cm? Mogelijk toeval.

Dank aan allen!
Ik vind de kracht van zo'n topic als dit echt super! We hebben zo'n 9 maanden gedacht dat we de keuken al klaar hadden. We waren voornemens om de keuken te bestellen zoals deze:

Alleen de kleur en de hoeveelheid lades zullen al zo'n gigantisch verschil maken straks.
Voor die plint moet je zelf even uitzoeken wat goed werkt voor jullie. Er zijn wat mij betreft een aantal redenen om over de plinthoogte na te denken:
1) Optisch --> lagere plint is meestal mooier
2) Praktisch --> kun je er met je tenen nog onder het kastje (ook met schoenen), en past bijv. een stofzuiger er makkelijk onderdoor
2) Optimaliseren van kastruimte en werkbladhoogte --> lagere plint levert meer kastruimte op, en de plinthoogte kun je aanpassen om op de gewenste werkbladhoogte uit te komen

T.a.v. de korpus; veel fabrikanten hebben een standaard korpus van 78cm maar zijn niet flexibel om die aan te passen. Wil je een werkbladhoogte van 95cm met een blad van 4cm, dan kom je uit op een plint van (95-4-78) 13cm. Maak je het blad dunner, dan wordt de plint hoger, en andersom.
Bij Tristar heb je de flexibiliteit om de korpus aan de laten passen. Voor de prijs gaan ze dan uit van een korpus van 91cm (die zijn wat duurder dan de 78cm kasten), maar die mag je zonder meerprijs vervolgens op elke maat laten maken tussen 78cm en 91cm

Dus in jullie geval kun je dan zeggen. Werkbladhoogte 95cm, blad 4cm, plint bijv. 9cm. Dan wordt de korpus 82cm. Uiteraard moet je voor jullie zelf overwegen of je die paar cm extra kastruimte en optisch iets lagere plint op vind wegen tegen de meerprijs van de hogere korpus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
SquareOne schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:09:
[...]

Voor die plint moet je zelf even uitzoeken wat goed werkt voor jullie. Er zijn wat mij betreft een aantal redenen om over de plinthoogte na te denken:
1) Optisch --> lagere plint is meestal mooier
2) Praktisch --> kun je er met je tenen nog onder het kastje (ook met schoenen), en past bijv. een stofzuiger er makkelijk onderdoor
2) Optimaliseren van kastruimte en werkbladhoogte --> lagere plint levert meer kastruimte op, en de plinthoogte kun je aanpassen om op de gewenste werkbladhoogte uit te komen

T.a.v. de korpus; veel fabrikanten hebben een standaard korpus van 78cm maar zijn niet flexibel om die aan te passen. Wil je een werkbladhoogte van 95cm met een blad van 4cm, dan kom je uit op een plint van (95-4-78) 13cm. Maak je het blad dunner, dan wordt de plint hoger, en andersom.
Bij Tristar heb je de flexibiliteit om de korpus aan de laten passen. Voor de prijs gaan ze dan uit van een korpus van 91cm (die zijn wat duurder dan de 78cm kasten), maar die mag je zonder meerprijs vervolgens op elke maat laten maken tussen 78cm en 91cm

Dus in jullie geval kun je dan zeggen. Werkbladhoogte 95cm, blad 4cm, plint bijv. 9cm. Dan wordt de korpus 82cm. Uiteraard moet je voor jullie zelf overwegen of je die paar cm extra kastruimte en optisch iets lagere plint op vind wegen tegen de meerprijs van de hogere korpus.
Helder! En wat is een aan te raden werkbladhoogte? Die 95 cm zag ik in de offerte staan. Is dat de aan te raden hoogte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
G33st schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:16:
[...]

Helder! En wat is een aan te raden werkbladhoogte? Die 95 cm zag ik in de offerte staan. Is dat de aan te raden hoogte?
Hangt van jullie lengte af. Wij hebben 96cm, met een dunne snijplank gaat dat goed.
Hebben ook een dikke snijplank cadeau gekregen van een cm of 5, maar die is niet bruikbaar op ons werkblad, dan kun je niet meer fatsoenlijk snijden.

Edit; achteraf had ik wellicht 95cm gekozen. In de winkels hadden we schoenen aan bij het testen, thuis meestal op de sokken, dat scheelt net een cm.

In jullie opstelling kun je trouwens voor een iets hoger blad kiezen bijv. in de nis, daar ga je toch niet snijden. En eiland dan iets lager. Als daar bijv. 2cm verschil in zit ga je dat denk ik niet zien.

[ Voor 10% gewijzigd door SquareOne op 19-10-2023 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:50

ThePsycho

Biertje?

G33st schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:16:
[...]

Wij hebben nu 95cm in huis, wat voor mij (191cm) niet echt hoog genoeg is. Wij gaan in het nieuwe huis naar ~100cm (7 + 91 + 2).

Wat voor mij pas echt goed beeld gaf was thuis even het huidige werkblad ophogen en kijken wat lekker werkt. even een plank op iets leggen zodat de hoogte klopt en even kijken hoe dat voor jullie zelf fijn werkt.

Edit: en zoals Merijn zegt, rekening houden met snijplanken, en eventueel zware pannen optillen vanaf die hoogte. Een hoge soeppan wordt met een hoger aanrecht steeds lastiger tillen als het aanrecht ingericht is voor langere mensen.

[ Voor 16% gewijzigd door ThePsycho op 19-10-2023 09:27 ]

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Registratie: Oktober 2022
  • Niet online
Rzaan schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:52:
[...]

Ben nu niet thuis, maar ik zal deze week eens kijken of ik iets kan zien als ik de lade eruit haal.
Toevallig nog wat gezien? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 00:39

Rzaan

Altijd zoekende

Ja, excuses.
Staat echter aan de achterzijde volgens mij niks op.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K4flj49uvkEqDQ1nQoMgq6VGYnE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MN11RnX29Xb1ynLb3C8Ava5i.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

Rzaan schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:22:
[...]

Ja, excuses.
Staat echter aan de achterzijde volgens mij niks op.[Afbeelding]
Zo. Daar is wel goed veel koper zichtbaar.. :o

[ Voor 8% gewijzigd door ThePsycho op 19-10-2023 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 00:39

Rzaan

Altijd zoekende

ThePsycho schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:27:
[...]

Zo. Daar is wel goed veel koper zichtbaar.. :o
Ja, dat vonden wij wel cachet hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackTweakers
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-03-2024
@G33st 4 zitplekken is al snel wat weinig aan tafel:
a. Als je de stol/wand van de eettafel weg laat (dan wel een tafelpootconstructie nodig) kun je ook eens met 5 a 6 personen aan tafel zitten.
b. Je zou ook de open ruimte aan het eiland kunnen opofferen en daar 2 tot 4 barplekken realiseren. Met barkrukken die er onder passen heb je dan 2 a 4 zitplekken extra, bijv voor als er gasten met gezin/kinderen komen eten. En afhankelijk van waar je de bar doet, hoef je er vanuit de woonkamer niets van te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G33st
JackTweakers schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:15:
@G33st 4 zitplekken is al snel wat weinig aan tafel:
a. Als je de stol/wand van de eettafel weg laat (dan wel een tafelpootconstructie nodig) kun je ook eens met 5 a 6 personen aan tafel zitten.
b. Je zou ook de open ruimte aan het eiland kunnen opofferen en daar 2 tot 4 barplekken realiseren. Met barkrukken die er onder passen heb je dan 2 a 4 zitplekken extra, bijv voor als er gasten met gezin/kinderen komen eten. En afhankelijk van waar je de bar doet, hoef je er vanuit de woonkamer niets van te zien.
Dit is slechts een extra tafel. Onze rommeltafel, waar we de post kunnen laten slingeren. De echte tafel staat in het andere deel van de keuken.

Onze keukenindeling:

[ Voor 7% gewijzigd door G33st op 19-10-2023 17:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:58
G33st schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 07:48:
[...]

Dank Merijn!

• 1.
  • 2.
  • 3.
  • 4.
  • 5.
[...]
1. Ik bedoel inderdaad de planken/panelen die tegen de hoge kasten aan zitten. Als de zijwanden van de kast zelf in kleur worden gemaakt heb je die niet nodig.
2. Dat bedoel ik inderdaad. Een losse bodem in de juiste kleur tegen de onderzijde van de kasten monteren ( dus gelijk met de romp van de kast) en de fronten van de bovenkasten ca. 19mm over laten steken. De nis is dan volledig in kleur zonder met panelen te werken. Veel strakker imo.
3. Als je dit wenst zou je de vriezer ook langs de nis moeten plaatsen, de combi dus in de buitenste kast. Ik zou dan zelf de deuren boven en onder de combi met pto maken.
4. Kasten van 234cm (excl. plint) is gewoon standaard bij Tristar. Het is zelfs mogelijk om kasten van 250cm hoog te maken.
5. Ik bedoel eigenlijk de open kast aan de achterzijde van het eiland. Nu loopt je greeplijst niet volledig door aan de achterzijde van het eiland wat ik niet echt fraai vind. Door de bovenbodem van die regaal iets naar onder te zetten kan toch mooi de greeplijst over de volledige lengte doorlopen.
"Vormwanden" met doorlopende greeplijst aan de kopse kant is inderdaad niet mogelijk tot op de grond. Ik vind het persoonlijk niet storend als de vormwand zweeft en de poot van de tafel wel tot op de vloer is. Door het hoogteverschil is het sowieso al een afwijkend element.
Alic3 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 08:34:
Krijg je als dealer dan geen uitgebreide trainingen over de mogelijkheden van zo'n merk als Tristar? Of is het pure luiheid dat adviseurs een simpele keuken in elkaar klikken?

Het lijkt mij toch een van de leukste dingen in je werk als je helemaal los kunt gaan met een ontwerp en het maximale eruit haalt. Maar goed, misschien wijk ik af :+
Verkopers zijn ook gewoon lui aangelegd, beginnen ook pas als de rest van Nederland al 2 uur aan het werk is :D
Maar bij Tristar moet je jezelf een beetje verdiepen in het merk ja. Eigenlijk is het heel makkelijk want ze maken vrijwel alles. Het belangrijkste is om te weten wat ze niet kunnen maken.
Ik kan je ook vertellen dat er heel veel "interieurbouwers" in Nederland zitten die daarom klant zijn bij Tristar ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Kapitein Merijn op 19-10-2023 17:50 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Smartbikers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 23:07
Wij hebben inmiddels ook akkoord gegeven.
Achterwand is 5,5mtr breed.
De nis 1,80mtr
Keukenblok 3,30 bij 1 mtr, waarbij het composiet uit 1 deel bestaat. Er zit een bruine tint in het composiet wat overeenkomt met het bruin van het keukenblok.

Afstand tussen keukenblok en wand is 1,2mtr dus voldoende ruimte.

De kraan, wasbak en zeeppompje worden in koper uitgevoerd (Franke).
Miele: wijnklimaat , inductie, vaatwasser combi stoomoven 60cm
Siemens: koelvriescombinatie

Alles wordt greeploos , touch to open, opgeleverd. Vloer wordt geen visgraat ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RkeMaT3G-_0HQo_Yo2wg8Ivgdkg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aNk2MNc1MWqUn2MiYMSqt1N4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GiSm9jU2L2T4KiGiotv1Bt6AIzM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YCEeDuqlkozn9JxELHnevuTd.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MO4GbH6opkAeSLJweih_O2L_F6Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yMVzAOIRtxE4ZAw3ytfpaW3b.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T4mjHFLoZK_V5YAAuECkt_JwB9s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jADRcZWLlUJ4DrL86OVKT8nm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kbtsS_S3pmKpPoiHe88nPosjfFg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fGdLSdOLb1sOWipBJwHLChFp.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ladsKQqk5bOQdxiK_vXclddX_Bg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fGwxpbC29yBduhkLsxIWkaGp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
.

[ Voor 99% gewijzigd door Smartbikers op 19-10-2023 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-06 09:23
Misschien een vraag die hier niet thuishoort hoor, maar werkt dat nou goed, afzuiging in de kookplaat? Voor ons nog te kopen huis overwegen we een schiereiland in de keuken en daar zou dit een mooie oplossing zijn, mits het goed werkt. We hebben tot nu toe altijd afzuigkappen gehad. Zuigt dit ongeveer even goed af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:46
koksie schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 18:57:
Misschien een vraag die hier niet thuishoort hoor, maar werkt dat nou goed, afzuiging in de kookplaat? Voor ons nog te kopen huis overwegen we een schiereiland in de keuken en daar zou dit een mooie oplossing zijn, mits het goed werkt. We hebben tot nu toe altijd afzuigkappen gehad. Zuigt dit ongeveer even goed af?
Ja het werkt goed, maar het kost natuurlijk nodeloos meer energie dan een afzuigkap die er boven hangt. Niet dat je het erg merkt op je energierekening in verhouding met inductie, maar het is eigenlijk een absurd idee om warme lucht die van nature opstijgt naar beneden af te zuigen. 8)7

Het ziet er mooier uit. Dat is echt de enige reden om het te doen.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
Kapitein Merijn schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 17:45:
[...]

1. Ik bedoel inderdaad de planken/panelen die tegen de hoge kasten aan zitten. Als de zijwanden van de kast zelf in kleur worden gemaakt heb je die niet nodig.
2. Dat bedoel ik inderdaad. Een losse bodem in de juiste kleur tegen de onderzijde van de kasten monteren ( dus gelijk met de romp van de kast) en de fronten van de bovenkasten ca. 19mm over laten steken. De nis is dan volledig in kleur zonder met panelen te werken. Veel strakker imo.
3. Als je dit wenst zou je de vriezer ook langs de nis moeten plaatsen, de combi dus in de buitenste kast. Ik zou dan zelf de deuren boven en onder de combi met pto maken.
4. Kasten van 234cm (excl. plint) is gewoon standaard bij Tristar. Het is zelfs mogelijk om kasten van 250cm hoog te maken.
5. Ik bedoel eigenlijk de open kast aan de achterzijde van het eiland. Nu loopt je greeplijst niet volledig door aan de achterzijde van het eiland wat ik niet echt fraai vind. Door de bovenbodem van die regaal iets naar onder te zetten kan toch mooi de greeplijst over de volledige lengte doorlopen.
"Vormwanden" met doorlopende greeplijst aan de kopse kant is inderdaad niet mogelijk tot op de grond. Ik vind het persoonlijk niet storend als de vormwand zweeft en de poot van de tafel wel tot op de vloer is. Door het hoogteverschil is het sowieso al een afwijkend element.

[...]

Verkopers zijn ook gewoon lui aangelegd, beginnen ook pas als de rest van Nederland al 2 uur aan het werk is :D
Maar bij Tristar moet je jezelf een beetje verdiepen in het merk ja. Eigenlijk is het heel makkelijk want ze maken vrijwel alles. Het belangrijkste is om te weten wat ze niet kunnen maken.
Ik kan je ook vertellen dat er heel veel "interieurbouwers" in Nederland zitten die daarom klant zijn bij Tristar ;)
Dank. Ik hoopte al dat je zou reageren. Ik heb alle feedback hier in het forum verzameld en op de mail naar de keukenleverancier gezet. We wachten af! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frietkot
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 18:09
Smartbikers schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 17:45:
De nis 1,80mtr
Keukenblok 3,30 bij 1 mtr, waarbij het composiet uit 1 deel bestaat. Er zit een bruine tint in het composiet wat overeenkomt met het bruin van het keukenblok.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie keuken! Wij overwegen een zelfde soort keuken en hebben grofweg dezelfde afmetingen. Mag ik vragen wat de prijs is van de keuken? Zou je die kunnen speciferen naar kasten/werkblad/apparatuur?
Mooi dat het blad uit 1 stuk kan, dat zie je niet vaak met die afmetingen! Welk blad is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
RobbieB schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 19:33:
[...]

Ja het werkt goed, maar het kost natuurlijk nodeloos meer energie dan een afzuigkap die er boven hangt. Niet dat je het erg merkt op je energierekening in verhouding met inductie, maar het is eigenlijk een absurd idee om warme lucht die van nature opstijgt naar beneden af te zuigen. 8)7

Het ziet er mooier uit. Dat is echt de enige reden om het te doen.
Kan je mij een vergelijk laten zien of is je post gebaseerd op onderbuikgevoelens?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieB
Kapitein Merijn schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 20:32:
[...]

Kan je mij een vergelijk laten zien of is je post gebaseerd op onderbuikgevoelens?
Op natuurkunde. Het afvoeren van warme stijgende lucht die al richting de afzuigkap gaat heeft minder energie nodig dan warme lucht tegen de stroomrichting in proberen af te zuigen.

Of misschien nog een vergelijkbare metafoor: Als het een waterstroom was probeer je die nu tegen de berg op af te voeren. Daar is meer energie voor nodig dan berg af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
RobbieB schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 20:38:
[...]

Op natuurkunde. Het afvoeren van warme stijgende lucht die al richting de afzuigkap gaat heeft minder energie nodig dan warme lucht tegen de stroomrichting in proberen af te zuigen.

Of misschien nog een vergelijkbare metafoor: Als het een waterstroom was probeer je die nu tegen de berg op af te voeren. Daar is meer energie voor nodig dan berg af.
Onderbuikgevoelens dus.
Wellicht moet je jezelf eerst even verdiepen in de materie ipv je menig hier zo stellig neer te plempen.

Eigenlijk is het zelfs heel makkelijk om beide systemen met elkaar te vergelijken aangezien een afzuigkap voortaan een energielabel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Kapitein Merijn schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 21:06:
[...]

Onderbuikgevoelens dus.
Wellicht moet je jezelf eerst even verdiepen in de materie ipv je menig hier zo stellig neer te plempen.

Eigenlijk is het zelfs heel makkelijk om beide systemen met elkaar te vergelijken aangezien een afzuigkap voortaan een energielabel heeft.
Alleen jammer dat Bora alleen het verbruik van hun hele plaat publiceert en niet alleen van de afzuiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:14
Smartbikers schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 17:45:
De nis 1,80mtr

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Flinke wand zeg, jij lust wel een wijntje zo te zien ;)
Goed idee, die verlenging van het eiland. Op die manier heb je ook meer ruimte naast de kookplaat als er niemand zit. Ik wist eigenlijk niet dat 3,30 mogelijk was. Wat voor kasten heb je in het eiland? Lijkt 120-60-60-60? Of is de spoelkast 120?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
Blurk62 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 22:02:
[...]

Flinke wand zeg, jij lust wel een wijntje zo te zien ;)
Goed idee, die verlenging van het eiland. Op die manier heb je ook meer ruimte naast de kookplaat als er niemand zit. Ik wist eigenlijk niet dat 3,30 mogelijk was. Wat voor kasten heb je in het eiland? Lijkt 120-60-60-60? Of is de spoelkast 120?
Aan de kant van de eetkamer 90/90/90 en aan de kant tussen keukenblok en wand is het 60/60/60/120.

We hebben er inderdaad een inham in gemaakt. Aan de kant van het fornuis heb je 30cm en aan de kant van de kamer heb je 60cm. Zo kan je toch ook met zijn drieën op de hoek zitten. (2 kops en 1 lange zijde)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7oyh0ukzbV35SVbGk8302UN0Jok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VWYJwt995mJE9WqDegHzIpwW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smartbikers
Frietkot schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 20:24:
[...]

Mooie keuken! Wij overwegen een zelfde soort keuken en hebben grofweg dezelfde afmetingen. Mag ik vragen wat de prijs is van de keuken? Zou je die kunnen speciferen naar kasten/werkblad/apparatuur?
Mooi dat het blad uit 1 stuk kan, dat zie je niet vaak met die afmetingen! Welk blad is het?
Dankje! Ik kan wel even de facturen erbij pakken en naar je toesturen. Let wel, we hebben dit voor kostprijs +/- 10% laten maken via familie die in de meubelmakerij zit (meubels en blad). Apparatuur zit fikse korting op. Wij betalen bijvoorbeeld voor de KMDA7476FL 2246,- ipv 3749 advies. Dus die lijst is niet realistisch maar geeft wel een beeld wat de marge is wat erop zit.

Kasten zitten rond de 13k. Apparatuur en blad rond de 14

[ Voor 3% gewijzigd door Smartbikers op 19-10-2023 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
RobbieB schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 21:37:
[...]

Alleen jammer dat Bora alleen het verbruik van hun hele plaat publiceert en niet alleen van de afzuiging.
Een inductiekookplaat heeft geen energielabel dus het label wat eraan gekoppeld is gaat puur over de afzuiging uit:
https://www.bora.com/nl/n...bora-pure/product/pura-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietkot
Smartbikers schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 22:17:
[...]

Aan de kant van de eetkamer 90/90/90 en aan de kant tussen keukenblok en wand is het 60/60/60/120.

We hebben er inderdaad een inham in gemaakt. Aan de kant van het fornuis heb je 30cm en aan de kant van de kamer heb je 60cm. Zo kan je toch ook met zijn drieën op de hoek zitten. (2 kops en 1 lange zijde)

[Afbeelding]
Dank voor je antwoord! Welk blad is het? Ik vind de combinatie erg mooi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hersenvocht
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-06 11:05
G33st schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 20:12:
[...]

We hebben zojuist de prijs ontvangen. Mijn eerste indruk is dat deze behoorlijk scherp is.
Aangezien jullie mij goed helpen, lijkt het mij ook netjes om deze even met jullie te delen.

[Afbeelding]

Afbeeldingen ongewijzigd:
[Afbeelding]

Prijsopbouw:

***members only***

Punten die we op basis van jullie en onze eigen input (mogelijk) graag gewijzigd zien:
  • Afstand kookeiland vergroten, staat nu op 1 meter.
  • Hogere kasten bij de kastenwand.
  • Kastjes boven de nis mogelijk wat minder hoog.
  • Bosch oven (ik vind die grote brede balk van de Siemens niet mooi = smaak)
  • Kijken naar lijnenspel, door de 3 hoge kasten in de kastenwand bij elkaar te plaatsen en te scheiden van de lades middels een extra muurtje. Alternatief: Kijken hoe @MikeyMan dat heeft opgelost in zijn Tristar keuken.
  • Andere stopcontacten. In de offerte staat 2x Bachmann Due. RVS. (Niet mooi = smaak)
  • Eventueel toch een doorlopende greeplijst in het kookeiland
  • Plint met 13 cm te hoog, doel 8 of 9cm
  • Eventueel grotere oven. Als er dan 2 bakplaten tegelijk in kunnen
Misschien ben ik door alle hoge offertes in dit topic onterecht een beetje gewend geraakt aan dure keukens, maar dit lijkt inderdaad een prima prijs te zijn. Hele mooie keuken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Smartbikers schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 22:17:
[...]

[Afbeelding]
Kan je het koken en spoelen nog omdraaien?
Als je lekker aan het braden bent ga je niet met plezier aan de bar zitten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:49:
[...]

Kan je het koken en spoelen nog omdraaien?
Als je lekker aan het braden bent ga je niet met plezier aan de bar zitten namelijk.
Dat kan nog zeker maar we laten het zo. Op die manier hebben we van rechts naar links eerst de koelkast, dan de wasbak om groente etc te wassen, dan een ruimte om te snijden en eten voor te bereiden en dan een ruimte om te koken.

Gezien de combi stoomoven zullen we vaker dat gebruiken dan de inductie. Daarnaast hebben we bij onze vorige keuken ervaren dat wij het niet hinderlijk vinden 30/80cm van de inductie af te zitten (afhankelijk waar je zit en waar een pan op staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
Frietkot schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 22:50:
[...]

Dank voor je antwoord! Welk blad is het? Ik vind de combinatie erg mooi!
Unistone Misterio Gold 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-05 07:51
We zijn aan het plannen voor een verbouwing, waarin het uitbouwen van de keuken tot een woonkeuken een van de wensen is.

Op dit moment zijn we bezig met de globale indeling van uitbouw en keuken. De architect heeft al een vrij goede opzet gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PWwaKrltgqHNQ5j4iaBef3quvFw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0B0P2yCGS9yvTAz0ri7ICvNm.png?f=fotoalbum_large

Ik probeer nu wat meer gevoel te krijgen voor de inrichting van de keuken, dus ik heb het ontwerp overgenomen in de IKEA planner. Het gaat nu vooral over de indeling/maatvoering, nog niet om kleuren/uitvoeringen. De ramen en buitendeuren staan nog niet vast, dus ook daar kunnen we nog in tweaken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dCHX2ObcSb1vLXXMAgP39z1oqAc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2v5jGyeHe2I6Bj6TG02qM7sx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RiL-wCs-o2jKTuz1NmdmSHI9dCo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EFBXDw1lodNPaAaqgB9NqnZ1.png?f=fotoalbum_large

Wat ik goed vind:
  • Grote keuken, veel werkruimte en veel opbergruimte
  • Vrij kleine 'driehoek' tussen spoel, kook en koel
  • Fijn contact met de keuken tijdens het koken (1 stapje opzij doen vanaf de kookplaat)
  • Fijn contact met de woonkamer tijdens het koken (door de dubbele deuren kijk je zo de woonkamer in)
  • Het barretje. Dit leek me eerst onhandig, maar het lijkt me ideaal om de kinderen aan te zetten bij het ontbijt.
  • In de muur achter de kookplaat zitten leidingen verwerkt, dus daar moeten twee koofjes blijven. Door die slim te plaatsen kan het aanrechtblad rond het kooktoestel dieper :)
Waar ik nog een beetje over twijfel
  • De twee losstaande kasten lijken me wat 'veel' maar als ik ze weghaal wordt het kaal...?
  • Onze vorige keuken had 3 ladeblokken van 80cm, deze 8. De vorige keuken had 2 hoge kasten, deze 6. WTF moeten we met al die ruimte :P
Ben heel benieuwd of iemand nog leuke ideeen/tips/alternatieven bedenkt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mithrandir op 20-10-2023 16:25 ]

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:48
@Mithrandir lekkere ruimte!

Ik zou denk ik de hoge kast in de hoek weglaten. Geeft een wat meer open gevoel en ook handig voor bijv. een koffiezetapparaat. Of misschien zelfs het aanrecht doorlaten lopen tot de losstaande hoge kast.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mithrandir
Morpheusk schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:36:
@Mithrandir lekkere ruimte!

Ik zou denk ik de hoge kast in de hoek weglaten. Geeft een wat meer open gevoel en ook handig voor bijv. een koffiezetapparaat. Of misschien zelfs het aanrecht doorlaten lopen tot de losstaande hoge kast.
Het idee om de ene hoge kast te laten vervallen geeft wel wat rust in het ontwerp vind ik :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8G4aHdxkW5xyW_XmG8zQ9GVaYwg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/n46iU78om2XbI3dxDg4QQ610.png?f=fotoalbum_large

Helemaal de hoek om lijkt me niet handig, ik heb namelijk een grondige hekel aan hoekoplossingen.
Om in ons vorige huis een van de lege hoeken toch goed te gebruiken heb ik een kastje gemaakt vanuit de gang:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kHncLJn_2pUY1Fxvp1SO2FPLihA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2m4wENJyxhAEcvJFUiczd5Bu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AA41PpVXFXHdRsqQ6rYLdM0eP_g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MPJV29CVkV80y5aCvGriQMqU.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 6% gewijzigd door Mithrandir op 20-10-2023 17:03 ]

Verbouwing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Mithrandir schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:55:
[...]

Het idee om de ene hoge kast te laten vervallen geeft wel wat rust in het ontwerp vind ik :)

[Afbeelding]

Helemaal de hoek om lijkt me niet handig, ik heb namelijk een grondige hekel aan hoekoplossingen.
Om in ons vorige huis een van de lege hoeken toch goed te gebruiken heb ik een kastje gemaakt vanuit de gang:

[Afbeelding][Afbeelding]
[YouTube: Gangkastje onder keuken]
Ik zou de 2 vrijstaande kasten in ieder geval minder diep maken, nu zijn ze erg zwaar inderdaad.
Het zou daar ook mooi zijn om met glaskasten te werken:
Afbeeldingslocatie: https://www.haecker-kuechen.com/fileadmin/bilder/Kuechen/systemat/AV_6023/Eiche-elegant/AV_6023GL_Eiche_elegant_M1_Querformat_1700x1200.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:23
Mithrandir schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:55:
[...]
Eens. Ik vind die plaats voor het raam ook erg uitnodigen voor spoelbak en vaatwasser. Dan heb je op het eiland ook ruimte om eten voor te bereiden terwijl je kinderen aan de bar zitten.
Nadelen daarvan: niet iedereen vindt oversteken van koken naar spoelen handig en de afstanden in je keuken worden heel groot.

Ander idee: hoge kasten tegen de woonkamerwand en tegen de raamkant volledig laag werkblad met koken en spoelen. Nadeel: geen contact met eetkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:46:
[...]

Ik zou de 2 vrijstaande kasten in ieder geval minder diep maken, nu zijn ze erg zwaar inderdaad.
Het zou daar ook mooi zijn om met glaskasten te werken:
[Afbeelding]
Dat is een goed idee. Niet mogelijk in de IKEA planner maar gaan we zeker uitproberen als we bij een keukenzaak zitten :)
Toke_gt schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 18:08:
[...]

Eens. Ik vind die plaats voor het raam ook erg uitnodigen voor spoelbak en vaatwasser. Dan heb je op het eiland ook ruimte om eten voor te bereiden terwijl je kinderen aan de bar zitten.
Nadelen daarvan: niet iedereen vindt oversteken van koken naar spoelen handig en de afstanden in je keuken worden heel groot.
Dat waren precies mijn eerste en tweede gedachten toen ik het ontwerp de eerste keer zag. Wegens kleine kinderen in huis vindt ik mijn vriendin het gevaarlijk om over te steken om pannen af te gieten. Teveel lopen is ook niet zo fijn.
Ander idee: hoge kasten tegen de woonkamerwand en tegen de raamkant volledig laag werkblad met koken en spoelen. Nadeel: geen contact met eetkamer.
Wat zou het voordeel zijn van deze opstelling?

Verbouwing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Mithrandir schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 20:25:
[...]
Wat zou het voordeel zijn van deze opstelling?
Meer aaneengesloten werkblad/minder afstand tussen spoelen/koken, daglicht op je werkblad, uitzicht naar buiten (?) en ruimte op het eiland voor het ontbijt/activiteit met je kinderen. Maar ik zou het zelf een te groot nadeel vinden om met je rug naar de eetruimte gekeerd te staan.

Wat zijn je gedachten nu bij werkblad bij het raam?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:01
Je kan ook een mooie U keuken maken met een schiereiland.
Maak je vanaf de drie hoge kasten linksboven een lage u. Heb je heel veel werkruimte, veel licht.

Heb je ook al eens gepuzzeld om de keuken in het stuk beneden te maken waar nu de woonkamer en dat leeshoekje is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithrandir
Toke_gt schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 20:57:
[...]

Meer aaneengesloten werkblad/minder afstand tussen spoelen/koken, daglicht op je werkblad, uitzicht naar buiten (?) en ruimte op het eiland voor het ontbijt/activiteit met je kinderen. Maar ik zou het zelf een te groot nadeel vinden om met je rug naar de eetruimte gekeerd te staan.
Eens. Het uitzicht de andere kant op is ook veel mooier :)
Wat zijn je gedachten nu bij werkblad bij het raam?
Koffie corner, 'gewoon' extra werkruimte. Gezien de 4 meter werkblad aan de andere kant denk ik dat het vooral als vensterbank gebruikt gaat worden :P

Verbouwing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithrandir
sNielz123 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:02:
Je kan ook een mooie U keuken maken met een schiereiland.
Maak je vanaf de drie hoge kasten linksboven een lage u. Heb je heel veel werkruimte, veel licht.
Op die manier verplaatst het midden van de keuken zich een stuk naar boven. Op zich wel een idee. Nadeel (?) is dat de 'binnenruimte' van het huis dan minder functioneel ingezet wordt.
Heb je ook al eens gepuzzeld om de keuken in het stuk beneden te maken waar nu de woonkamer en dat leeshoekje is?
Op zich snap ik de gedachte maar we willen de woonkeuken graag aan de zuidkant van het huis (rechtsboven op de tekening). Op die manier heeft de keuken bij ontbijt en avondeten licht. We hebben minder behoefte aan zon in de woonkamer. Zeker in de winter zitten we daar alleen als het donker is.

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Met een U en schiereiland sta je veel meer in de woonkeuken te koken terwijl je zoals nu getekend vaak tegen een muur aan staat te kijken.Je blijft toch een beetje in de buurt van je pannen op het fornuis. Je staat dan ook vaker in het licht.

Eventueel kun je daar waar nu het fornuis is dan je koffiehoekje maken ofzo, of apparaten neerzetten die je niet in het zicht wilt of nog een hoge kast. Of je geeft dat hoekje een functie los van de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Een eiland met een tafel eraan vast zoals hierboven ergens kan ook nog goed in deze ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Mithrandir schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 22:02:
[...]

Op die manier verplaatst het midden van de keuken zich een stuk naar boven. Op zich wel een idee. Nadeel (?) is dat de 'binnenruimte' van het huis dan minder functioneel ingezet wordt.
U-vorm lijkt mij ook een goede optie. Wat me daar fijn aan lijkt is dat je zicht hebt op zowel de woonkamer als de eetkamer (en de tuin). En je hebt het eerste stuk van de keuken (jouw binnenruimte) als inloop- en doorloopruimte met koffiecorner, eventueel met kleine watervoorziening erbij zodat je daar snel vanuit woonkamer een glas water kunt pakken of omspoelen. Lijkt me juist heel handig als er in dat deel geen activiteit is, zodat je ook niet wordt gehinderd door passerende huisgenoten als je daar staat te koken.
Je hebt alleen wel een andere kookafzuiging nodig dan in de oorspronkelijke opzet, omdat je geen wand hebt in de u-situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:45
Onze keuken (3,5 jaar oud) heeft bij twee frontjes kleine haarscheurtjes in de lak op de kopse kant. De frontjes zijn rondom gelakt. Kan ik dit op een of andere manier goed herstellen of wordt dat per definitie een drama en kan ik beter twee nieuwe frontjes bestellen bij de keukenhandelaar? Zie ook onderstaande foto, dat is ook meteen de grootste scheur.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
koentjuh schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 19:58:
Onze keuken (3,5 jaar oud) heeft bij twee frontjes kleine haarscheurtjes in de lak op de kopse kant. De frontjes zijn rondom gelakt. Kan ik dit op een of andere manier goed herstellen of wordt dat per definitie een drama en kan ik beter twee nieuwe frontjes bestellen bij de keukenhandelaar? Zie ook onderstaande foto, dat is ook meteen de grootste scheur.

***members only***
Heb je al gekeken of je dit garantiewerk is? Nog een optie is natuurlijk om er aan te wennen of dit frontje te verwisselen met eentje op een minder gebruikte plek.

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:33
We zijn gister nog maar eens naar het 20/20 inspiratiehuis gereden en daarna naar KL waar zowel de Bosch en Bora werkend te testen waren hebben uiteindelijk de knoop doorgehakt en de Bora Puxu omgewisseld voor een Bosch PXX895D66E.
Op papier zouden de kookzones iets krachtiger moeten zijn (3000 vs 3700w) en het geluid marginaal hoger op boost stand. De Bora blijft wel meer afzuigen 622m3/u vs. 615m3/u.
Al die gegevens zijn leuk op papier, maar voor ons is de betere en uitgebreidere bediening van de Bosch de doorslaggevende factor geweest.

We kregen echter bij het inspiratiehuis wel het volgende mee; omdat we recirculatie gebruiken, heb je 10cm ruimte nodig onder de plint (dus >10cm plint). Echter hebben wij een 9cm plint.
Nu zit ik even bij de installatiehandleiding te kijken van zowel de Bosch als de Bora en die geven inderdaad beide aan minimaal 10cm ruimte nodig te hebben onder de plint.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9cBvLM103iH8NWKtquUOg7mw7vA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/bUhnyOKOtd0BwRuGwdNv5knn.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oeTujDhyI5BPdtjO8HiOhRJk25A=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/UsYzh4QFRkf7Sagbj4F1RyWG.png?f=fotoalbum_tile

Links Bosch / Rechts Bora

Is dit daadwerkelijk een beperking/voorwaarde? Ik kan me niet heugen dat ik hier eerder iets over gelezen heb.
Ook bij het aanpassen van de plint 11 naar 9 heeft de keukenadviseur hier niets over gezegd of opmerking over gemaakt.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:45
Mithrandir schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 21:13:
[...]

Heb je al gekeken of je dit garantiewerk is? Nog een optie is natuurlijk om er aan te wennen of dit frontje te verwisselen met eentje op een minder gebruikte plek.
Dank! Ik overleg sowieso nog even met keukenboer, maar met drie jonge kinderen acht ik de kans reëel dat de oorzaak bij ons ligt en niet zozeer bij het product zelf :-)

Er aan wennen lukt wel, het is meer dat ik wil voorkomen dat het erger wordt of dat er vocht in trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
koentjuh schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 22:04:
[...]

Dank! Ik overleg sowieso nog even met keukenboer, maar met drie jonge kinderen acht ik de kans reëel dat de oorzaak bij ons ligt en niet zozeer bij het product zelf :-)

Er aan wennen lukt wel, het is meer dat ik wil voorkomen dat het erger wordt of dat er vocht in trekt.
Mogelijk kan de leverancier je voorzien van een lakstift in exact dezelfde kleur als de frontjes, waarmee je de scheurtjes kunt aantippen. Dan zie je ze niet meer zo goed en ik denk dat het ook een beschermende werking heeft.
Ik vraag me wel af hoe ze veroorzaakt worden. Als het bij meer frontjes voorkomt, is dat toch wat gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Flix20 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 21:47:
We zijn gister nog maar eens naar het 20/20 inspiratiehuis gereden en daarna naar KL waar zowel de Bosch en Bora werkend te testen waren hebben uiteindelijk de knoop doorgehakt en de Bora Puxu omgewisseld voor een Bosch PXX895D66E.
Op papier zouden de kookzones iets krachtiger moeten zijn (3000 vs 3700w) en het geluid marginaal hoger op boost stand. De Bora blijft wel meer afzuigen 622m3/u vs. 615m3/u.
Al die gegevens zijn leuk op papier, maar voor ons is de betere en uitgebreidere bediening van de Bosch de doorslaggevende factor geweest.

We kregen echter bij het inspiratiehuis wel het volgende mee; omdat we recirculatie gebruiken, heb je 10cm ruimte nodig onder de plint (dus >10cm plint). Echter hebben wij een 9cm plint.
Nu zit ik even bij de installatiehandleiding te kijken van zowel de Bosch als de Bora en die geven inderdaad beide aan minimaal 10cm ruimte nodig te hebben onder de plint.
[Afbeelding][Afbeelding]

Links Bosch / Rechts Bora

Is dit daadwerkelijk een beperking/voorwaarde? Ik kan me niet heugen dat ik hier eerder iets over gelezen heb.
Ook bij het aanpassen van de plint 11 naar 9 heeft de keukenadviseur hier niets over gezegd of opmerking over gemaakt.
Bijzondere switch. Ik ben wel benieuwd waarom je deze keuze hebt gemaakt, puur op basis van de prijs?
In mijn optiek is het namelijk echt een flinke downgrade.

Die 10cm plint is nergens voor nodig aangezien je geen kanaal naar beneden hoeft aan te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-06 09:23
Flix20 zegt in zijn/ haar post:

"Al die gegevens zijn leuk op papier, maar voor ons is de betere en uitgebreidere bediening van de Bosch de doorslaggevende factor geweest."

Dus het bedieningsgemak is de reden van de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Kapitein Merijn schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 00:14:
[...]

Bijzondere switch. Ik ben wel benieuwd waarom je deze keuze hebt gemaakt, puur op basis van de prijs?
In mijn optiek is het namelijk echt een flinke downgrade.

Die 10cm plint is nergens voor nodig aangezien je geen kanaal naar beneden hoeft aan te leggen.
Ik begrijp dus dat je enkel de bocht uit de kookplaat naar beneden aanbrengt en de rest van de kanalen niet?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ioB3k4vRtf8pHy3xacNXKA-ldNo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uPE6w3Cb8g2T64gM4azrAiZ1.png?f=fotoalbum_large

Dus van stap 39 breng je enkel het verticale kanaal aan en niet de 90graden bocht om zo de lucht onder je eiland te geleiden?
bij het inspiratiehuis gaven ze aan dat je het wel richting een uitgang wilt doen zodat er geen condens op je corpussen kan gaan staan.

De reden heb ik in mijn vorige bericht al wat toegelicht.
Ik/we vinden de besturing van de Bosch aanzienlijk beter/fijner in gebruik. Dit heeft ook niet op z'n minst te maken met het feit dat we al 4 jaar een Bosch kookplaat met identieke besturing gebruiken.
Daarnaast heeft de kookplaat van Bosch meer functies die wij ook daadwerkelijk gebruiken. Met name de stopwatch functie is echt briljant. Ook de braadfunctie zijn we erg tevreden over.

Dus wat dat betreft heeft de Bosch voor ons echt bij ver de voorkeur, maar als de Bora technisch gezien de superieure plaat zou zijn, hadden we hierbij gebleven.

Als je de technische specificaties naast elkaar legt, dan is de inductieplaat van de Bosch beter. (3000 vs 3700w vermogen per zone).
De Bora is wat afzuiging op papier marginaal beter (626m3/u vs 615m3/u) en wat geluid ook.
We hebben de Bosch eerst in het inspiratiehuis op vol vermogen aangehad, en dat geluid viel me nog alles mee. Die is op de max stand ongeveer net zo luid als onze huidige afzuiging op de eerste stand (van de 3)
Bij KL hebben we de Bosch en Bora naast elkaar aangehad op volle toeren en ik kon niet merkbaar verschil in het geluid opmerken. Nu moet daar wel bij vermeld worden dat in beide kookplaten de filters niet zaten waardoor ze beide wel extra luid waren.
De bovenstaande gegevens heb ik uit de product infobladen van de respectievelijke kookplaten.

Dus op basis van bovenstaande ben ik wel benieuwd waarom dit in jouw ogen een 'echt flinke downgrade' is?

Het argument wat ik het meeste voor de Bora hoor is 'ze hebben het uitgevonden/ontwikkeld'. Maar dat gaat alleen op voor de afzuiging, niet voor het kookveld zelf. Daar is Bsh groep al veel langer in actief.
En voor ons is een kookplaat dat op de eerste plaats; een kookplaat om mee te bakken/koken. Op de tweede plek komt de afzuiging.
Als die iets minder is, neem ik dat voor lief als daardoor de inductieplaat zelf wel beter is.

Overigens is een Siemens plaat door de consumentenbond als beste uit de test gekomen, maar daar hecht ik persoonlijk nooit zoveel waarde aan omdat ik het meestal niet helemaal eens ben met de test methodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 31-05 12:03

twu

Mijn keuken wordt binnenkort opgeleverd met de Bora PURU, heb momenteel de keuze om te 'upgraden' naar een PUXU voor €500. Zijn de flexibele kookzones, 7cm groter en luxere afwerking het geld waard? Wat is normaal gesproken de meerprijs hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
twu schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 11:46:
Mijn keuken wordt binnenkort opgeleverd met de Bora PURU, heb momenteel de keuze om te 'upgraden' naar een PUXU voor €500. Zijn de flexibele kookzones, 7cm groter en luxere afwerking het geld waard? Wat is normaal gesproken de meerprijs hiervoor?
€500 voor die upgrade is volgens mij een prima deal. Toen ik bezig was met mn keuken was het prijsverschil bijna €1000.

Er zit tegenwoordig overigens ook een model tussenin: formaat PURU met één flexibele zone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Flix20 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:58:
[...]

Ik begrijp dus dat je enkel de bocht uit de kookplaat naar beneden aanbrengt en de rest van de kanalen niet?
[Afbeelding]

Dus van stap 39 breng je enkel het verticale kanaal aan en niet de 90graden bocht om zo de lucht onder je eiland te geleiden?
bij het inspiratiehuis gaven ze aan dat je het wel richting een uitgang wilt doen zodat er geen condens op je corpussen kan gaan staan.

De reden heb ik in mijn vorige bericht al wat toegelicht.
Ik/we vinden de besturing van de Bosch aanzienlijk beter/fijner in gebruik. Dit heeft ook niet op z'n minst te maken met het feit dat we al 4 jaar een Bosch kookplaat met identieke besturing gebruiken.
Daarnaast heeft de kookplaat van Bosch meer functies die wij ook daadwerkelijk gebruiken. Met name de stopwatch functie is echt briljant. Ook de braadfunctie zijn we erg tevreden over.

Dus wat dat betreft heeft de Bosch voor ons echt bij ver de voorkeur, maar als de Bora technisch gezien de superieure plaat zou zijn, hadden we hierbij gebleven.

Als je de technische specificaties naast elkaar legt, dan is de inductieplaat van de Bosch beter. (3000 vs 3700w vermogen per zone).
De Bora is wat afzuiging op papier marginaal beter (626m3/u vs 615m3/u) en wat geluid ook.
We hebben de Bosch eerst in het inspiratiehuis op vol vermogen aangehad, en dat geluid viel me nog alles mee. Die is op de max stand ongeveer net zo luid als onze huidige afzuiging op de eerste stand (van de 3)
Bij KL hebben we de Bosch en Bora naast elkaar aangehad op volle toeren en ik kon niet merkbaar verschil in het geluid opmerken. Nu moet daar wel bij vermeld worden dat in beide kookplaten de filters niet zaten waardoor ze beide wel extra luid waren.
De bovenstaande gegevens heb ik uit de product infobladen van de respectievelijke kookplaten.

Dus op basis van bovenstaande ben ik wel benieuwd waarom dit in jouw ogen een 'echt flinke downgrade' is?

Het argument wat ik het meeste voor de Bora hoor is 'ze hebben het uitgevonden/ontwikkeld'. Maar dat gaat alleen op voor de afzuiging, niet voor het kookveld zelf. Daar is Bsh groep al veel langer in actief.
En voor ons is een kookplaat dat op de eerste plaats; een kookplaat om mee te bakken/koken. Op de tweede plek komt de afzuiging.
Als die iets minder is, neem ik dat voor lief als daardoor de inductieplaat zelf wel beter is.

Overigens is een Siemens plaat door de consumentenbond als beste uit de test gekomen, maar daar hecht ik persoonlijk nooit zoveel waarde aan omdat ik het meestal niet helemaal eens ben met de test methodes.
Wel bijzonder dat je bij het inspiratiehuis en kl bent geweest en dat je niet weet hoe de kookplaat aangesloten dient te worden.
Sinds een jaar ongeveer worden alle bsh kookplaten met (afzuiging) namelijk standaard geleverd met een setje koolfilters en een soort opzetstuk zodat de lucht gewoon achter de achterwand van de kast word uitgeblazen. Precies zoals Bora het al vanaf de Basic doet.

Ik ben het met je eens dat cijfertjes niet alles zeggen, praktijkervaring en gebruiksgemak is veel belangrijker.

Ik zal aangeven waarom ik zelf niet voor het betreffende bsh toestel zou kiezen.
1. Het kookoppervlak. Voor mij is dit al een dealbreaker. Het is gewoon onmogelijk om op het betreffende toestel 2 redelijke pannen achter elkaar te plaatsen. Het gecombineerde kookoppervlak van de Bora is 23 X 46cm waarbij het bij de Bosch slechts 40cm is.

2. De positie en gebruikte inductie spoelen. Voor mij wederom een dealbreaker. De broodjes die in het bsh toestel zitten zijn relatief klein en liggen ook nog best ver uit elkaar. Mooi gelijkmatig een mooi stukje vlees aanbraden is vrijwel onmogelijk omdat de panbodem niet gelijkmatig verhit word. Hetzelfde geld voor een grillpan/tepan die je op beide zones plaatst.
Bij de Bora heb je 2 vrijwel vierkante zones die wel de panbodem gelijkmatig verwarmen.

3. Het vetfilter. Wellicht geen dealbreaker maar wel echt een groot verschil. Het vetfilter van de Bora is veel efficiënter en dat kan je in de showroom heel makkelijk zien als je beide tegen het licht houd. Het filter van de bsh kan je bijna doorheen kijken en die van de Bora is veel dichter "gevlochten".

4. De bediening. Dit is wellicht persoonlijk inderdaad.
Ik ken geen kookplaat waarvan de touch bediening zo goed werkt als die van Bora. De bediening van Bora werkt net zo goed als het bedienen van je smartphone, ongeacht of je vieze vingers hebt of niet.
Dat de zones niet afzonderlijk te bedienen zijn neem ik daarbij voor lief.

Bovenstaande zijn voor mij de belangrijkste punten. Verder kan je het nog hebben over de afwerking van oa. de binnenzijde van het toestel en de efficiëntie van de koolfilters maar dat zijn voor veel mensen minder belangrijke punten.

Als ik een bsh kookplaat zou moeten adviseren zou het de nieuwste Siemens (staat nog niet op de site en heb het typenummer niet bij de hand) zijn. Dit word de tegenhanger van de M-Pure en tackelt grotendeels mijn argumenten. Je zou zelfs kunnen zeggen dat ze wederom heel goed naar de Bora hebben gekeken.
Pitten liggen verder uit elkaar, en de bridgezones bestaan ook niet meer uit broodjes maar uit 2 achthoekige spoelen.
Zoals ik het begrepen heb word dit het nieuwe instapmodel dus ook nog zeer aantrekkelijk geprijsd.

[ Voor 5% gewijzigd door Kapitein Merijn op 22-10-2023 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Kapitein Merijn schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 13:28:
[...]

Wel bijzonder dat je bij het inspiratiehuis en kl bent geweest en dat je niet weet hoe de kookplaat aangesloten dient te worden.
Sinds een jaar ongeveer worden alle bsh kookplaten met (afzuiging) namelijk standaard geleverd met een setje koolfilters en een soort opzetstuk zodat de lucht gewoon achter de achterwand van de kast word uitgeblazen. Precies zoals Bora het al vanaf de Basic doet.

Ik ben het met je eens dat cijfertjes niet alles zeggen, praktijkervaring en gebruiksgemak is veel belangrijker.

Ik zal aangeven waarom ik zelf niet voor het betreffende bsh toestel zou kiezen.
1. Het kookoppervlak. Voor mij is dit al een dealbreaker. Het is gewoon onmogelijk om op het betreffende toestel 2 redelijke pannen achter elkaar te plaatsen. Het gecombineerde kookoppervlak van de Bora is 23 X 46cm waarbij het bij de Bosch slechts 40cm is.

2. De positie en gebruikte inductie spoelen. Voor mij wederom een dealbreaker. De broodjes die in het bsh toestel zitten zijn relatief klein en liggen ook nog best ver uit elkaar. Mooi gelijkmatig een mooi stukje vlees aanbraden is vrijwel onmogelijk omdat de panbodem niet gelijkmatig verhit word. Hetzelfde geld voor een grillpan/tepan die je op beide zones plaatst.
Bij de Bora heb je 2 vrijwel vierkante zones die wel de panbodem gelijkmatig verwarmen.

3. Het vetfilter. Wellicht geen dealbreaker maar wel echt een groot verschil. Het vetfilter van de Bora is veel efficiënter en dat kan je in de showroom heel makkelijk zien als je beide tegen het licht houd. Het filter van de bsh kan je bijna doorheen kijken en die van de Bora is veel dichter "gevlochten".

Ik ken geen kookplaat waarvan de touch bediening zo goed werkt als die van Bora. De bediening van Bora werkt net zo goed als het bedienen van je smartphone, ongeacht of je vieze vingers hebt of niet.

Bovenstaande zijn voor mij de belangrijkste punten. Verder kan je het nog hebben over de afwerking van oa. de binnenzijde van het toestel en de efficiëntie van de koolfilters maar dat zijn voor veel mensen minder belangrijke punten.

Als ik een bsh kookplaat zou moeten adviseren zou het de nieuwste Siemens (staat nog niet op de site en heb het typenummer niet bij de hand) zijn. Dit word de tegenhanger van de M-Pure en tackelt grotendeels mijn argumenten. Je zou zelfs kunnen zeggen dat ze wederom heel goed naar de Bora hebben gekeken.
Pitten liggen verder uit elkaar, en de bridgezones bestaan ook niet meer uit broodjes maar uit 2 achthoekige spoelen.
Zoals ik het begrepen heb word dit het nieuwe instapmodel dus ook nog zeer aantrekkelijk geprijsd.
Het inspiratie huis gaf juist aan dat de plinthoogte >10 moest zijn ivm het kanaal wat je achter de kast moet plaatsen om zo de lucht mooi bij de plint te krijgen. En dan het advies erbij om deze dan, gezien de plaat op het einde van het eiland zit, juist richting de lengte te laten blazen zodat die niet tegen je voeten aan staat te blazen.
Het gaat om dit set; https://www.bosch-home.nl...07181#/Togglebox=manuals/
Hij gaf ook als tip mee, indien het kan om voor de werkbladdiepte van 70 te gaan. Dan heeft de afgezogen lucht de minste weerstand en dus ook het minste geluid.
Bij KL waren we niet bij de vestiging waar de we keuken in bestelling hebben staan dus hier hebben we het niet over gehad.
Ik dacht dat ik vast niet de eerste zou zijn die hiermee te maken heeft gehad en hoe op te lossen.

Wat betreft je punten zijn m.i. onderstaand de meest zwaarwegende en kan ik me zeker vinden in je zorgen.
1. De Bora is inderdaad groter. Dat is onze grootste punt van twijfel geweest ook. Echter hebben we nu ook een Bosch met Flex-zone dus we hebben uitgebreid staan passen en meten met onze huidige pannen en nu blijkt dat we met 80% van onze meest gebruikte pannen daar geen probleem mee hebben en we hier prima mee kunnen mixen&matchen.
Alleen naast de braadpan en grootste saus pan, past onze grootste kookpot (dus niet soeppan) niet. De medium wel.

2. Dit is een punt die bij mij nog niet bekend was van de Bosch dus ben ik even in gedoken.
Dit lijkt alleen niet helemaal te kloppen. Dit is de onderdelen tekening van de bosch
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o8dosUs5jSOM72cqbpIP135L-LM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6amWTUc2jSwhiwBbBmM0UBui.png?f=fotoalbum_large
Zoals je kan zien zitten er per flex-zone 4 inductiespoelen zitten.

Overigens is mijn insteek niet een wellis/nietes spelletje, of om de Bora af te kraken.
Ik snap/zie ook heus in dat de Bora echt een geweldige kookplaat is. Maar ik probeer gewoon mijn due diligence te doen en eens wat verder in de alternatieven te duiken of die ondertussen ook al de moeite waard zijn.

EDIT:
Overigens heb je wel gelijk wat betreft de 2 spoelen als je naar de series 6 van Bosch gaat kijken;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2dCPOWUraheqrCwtDNaXUFvoUnA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Lq2RQYGRg1dbZdl5Fm3h9sTa.png?f=fotoalbum_large

Die heeft inderdaad 2 spoelen.
Maar dat verschil kan je al op de glasplaat zelf zien; (links 2 spoel / rechts 4 spoel)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KCaN_LZl0aPthxRtR_A0iZmVW_s=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Cnf77bDCtdb2Zi5Ij3tg6bhm.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vrouRnPm5068wuFhphqXnTUyQ5g=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/4SUvpgy376TF0Foz6DbcOwZo.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 12% gewijzigd door Flix20 op 22-10-2023 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger93
  • Laatst online: 04-10-2024
Hi Tweakers!

Hierbij ook een respons van iemand die het topic al een tijdje volgt nadat we een nieuw huis hebben gekocht.
Keuken moest wel echt vervangen worden dus wilde ik graag met voorinformatie naar de keukenzaken.

Om een offerte op te maken zijn we naar 3 verschillende zaken geweest: Superkeukens Apeldoorn, Voortman Keukens Apeldoorn en Bruynzeel in Zwolle.
In eerste instantie bij Superkeukens geweest, hier werden we goed geholpen maar keuken was niet onze smaak. We wilden graag houten frontjes en hier hadden ze bijna geen opties voor. Wel een eerste offerte op laten maken om het proces een keer te zien.
Voortman Keukens was erg behulpzaam bij het meedenken en het intekenen, maar toen de kosten besproken werden kwam er ineens erg veel focus op het vakje onderin wat van groen naar rood naar paars veranderde. Hier werd ook nadrukkelijk bij vermeld dat de grote baas dit niet zo leuk zou vinden dus we moesten wel erg blij zijn met de prijs die wij aangeboden kregen (na kleine onderhandeling).
Dit vonden wij erg tegenstaan en aangezien we allebei geen kei zijn in onderhandelen zijn we hier met deze offerte weggegaan om vervolgens bij Bruynzeel te kijken.
Hier konden we voor minder geld dezelfde keukenopstelling krijgen maar dan met alle apparatuur van Bosch i.p.v. Whirlpool.

We hadden in eerste instantie een frontje gekozen die wat goedkoper was, maar na lang wikken en wegen toch besloten wat meer te investeren om later geen spijt te krijgen van de keuze.
Een luxere uitstraling voor flink wat extra geld (scheelde toch bijna 5.500,-)

Dit is de keuken (heb offerte nog alleen op papier, digitaal zal deze week moeten komen):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u6PHP3o1hD1l0rGuNiOvQmJqPfM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oOjINporIgJSPnSbEufFX7HY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HBFIWeTS8mivUClgj_K2zjYxLRE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LI3sBA5a9n5ECEugVEtTG0kn.jpg?f=fotoalbum_large

Keukenmeubelen: 12.248,-
Type: Olympia
Fronttype: Coevorden
Front: Gerookt eiken
Panelen: Gerookt eiken / Zandsteen beige (1 paneel onder bar)
Kasten: Grafiet
Plinten: Gerookt eiken

Plint hoogte van 100mm

Werkbladen: 4.249,-
Taj Royale, gepolijst composiet werkblad van 20mm dikte
3 delen,: 1x ~180x60cm, 1x ~120x60cm, 1x ~200~95cm (exacte afmetingen kan ik zo direct niet goed
lezen van de afbeelding)

Apparatuur: 7.857,-
Oven/magnetron: Bosch MG936AB1, 67L inhoud (1.539,-)
Koelkast: Bosch (VitaFresh/NoFrost) KIN86VSE0 184+76L inhoud (1.211,-)
Vaatwasser: Bosch (Zeoliet, zonder besteklade) SBD6ZB801E (1.221,-)
Inductieplaat: Bosch (4 zones, 4x booster, met afzuigsysteem) PIE895B15E (2.169,-)
Wijnkoeler: Bosch KUW21AHG0 (1.539,-)

Accessoires: 2.668,-
Quooker set: Project COMBI+ Fusion Square Messing Patina (1.738,-)
Spoelbak: Franke Maris MRG 210 / 110-52 oyster, afmeting 553x433mm (692,-)
Aansluitmateriaal + Lampjes (238,-)

Totaalprijs keuken: 27.022,-

Inbouw werkzaamheden: 1.943,-

Totaalprijs: 28.965,-

Ik vindt uiteindelijk de prijzen van de apparatuur en accessoires wel redelijk hoog, online kan ik dit alles wel voor een (veel) lagere prijs vinden.
Als ik het vergelijk met de offerte van Voortman dan is het wel een stuk minder geld voor de apparatuur.
Heb ook nog geopperd bij Bruynzeel om zelf de apparatuur in te kopen, maar dan zou ik zelf het inbouwen moeten doen/regelen en dit wil ik niet, dus dan maar iets meer betalen :/ .

Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-05 16:26
[...]

Zou je voor mij eens het typenummer willen opzoeken als je er tijd voor hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lwent
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17-04 13:54
Rutger93 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 15:42:
Hi Tweakers!

Hierbij ook een respons van iemand die het topic al een tijdje volgt nadat we een nieuw huis hebben gekocht.
Keuken moest wel echt vervangen worden dus wilde ik graag met voorinformatie naar de keukenzaken.

Om een offerte op te maken zijn we naar 3 verschillende zaken geweest: Superkeukens Apeldoorn, Voortman Keukens Apeldoorn en Bruynzeel in Zwolle.
In eerste instantie bij Superkeukens geweest, hier werden we goed geholpen maar keuken was niet onze smaak. We wilden graag houten frontjes en hier hadden ze bijna geen opties voor. Wel een eerste offerte op laten maken om het proces een keer te zien.
Voortman Keukens was erg behulpzaam bij het meedenken en het intekenen, maar toen de kosten besproken werden kwam er ineens erg veel focus op het vakje onderin wat van groen naar rood naar paars veranderde. Hier werd ook nadrukkelijk bij vermeld dat de grote baas dit niet zo leuk zou vinden dus we moesten wel erg blij zijn met de prijs die wij aangeboden kregen (na kleine onderhandeling).
Dit vonden wij erg tegenstaan en aangezien we allebei geen kei zijn in onderhandelen zijn we hier met deze offerte weggegaan om vervolgens bij Bruynzeel te kijken.
Hier konden we voor minder geld dezelfde keukenopstelling krijgen maar dan met alle apparatuur van Bosch i.p.v. Whirlpool.

We hadden in eerste instantie een frontje gekozen die wat goedkoper was, maar na lang wikken en wegen toch besloten wat meer te investeren om later geen spijt te krijgen van de keuze.
Een luxere uitstraling voor flink wat extra geld (scheelde toch bijna 5.500,-)

Dit is de keuken (heb offerte nog alleen op papier, digitaal zal deze week moeten komen):

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Keukenmeubelen: 12.248,-
Type: Olympia
Fronttype: Coevorden
Front: Gerookt eiken
Panelen: Gerookt eiken / Zandsteen beige (1 paneel onder bar)
Kasten: Grafiet
Plinten: Gerookt eiken

Plint hoogte van 100mm

Werkbladen: 4.249,-
Taj Royale, gepolijst composiet werkblad van 20mm dikte
3 delen,: 1x ~180x60cm, 1x ~120x60cm, 1x ~200~95cm (exacte afmetingen kan ik zo direct niet goed
lezen van de afbeelding)

Apparatuur: 7.857,-
Oven/magnetron: Bosch MG936AB1, 67L inhoud (1.539,-)
Koelkast: Bosch (VitaFresh/NoFrost) KIN86VSE0 184+76L inhoud (1.211,-)
Vaatwasser: Bosch (Zeoliet, zonder besteklade) SBD6ZB801E (1.221,-)
Inductieplaat: Bosch (4 zones, 4x booster, met afzuigsysteem) PIE895B15E (2.169,-)
Wijnkoeler: Bosch KUW21AHG0 (1.539,-)

Accessoires: 2.668,-
Quooker set: Project COMBI+ Fusion Square Messing Patina (1.738,-)
Spoelbak: Franke Maris MRG 210 / 110-52 oyster, afmeting 553x433mm (692,-)
Aansluitmateriaal + Lampjes (238,-)

Totaalprijs keuken: 27.022,-

Inbouw werkzaamheden: 1.943,-

Totaalprijs: 28.965,-

Ik vindt uiteindelijk de prijzen van de apparatuur en accessoires wel redelijk hoog, online kan ik dit alles wel voor een (veel) lagere prijs vinden.
Als ik het vergelijk met de offerte van Voortman dan is het wel een stuk minder geld voor de apparatuur.
Heb ook nog geopperd bij Bruynzeel om zelf de apparatuur in te kopen, maar dan zou ik zelf het inbouwen moeten doen/regelen en dit wil ik niet, dus dan maar iets meer betalen :/ .

Ik denk dat hier nog wel erg veel ruimte voor onderhandeling in zit. Als ik naar de hoeveelheid kasten en de prijs is die niet in verhouding, als voorbeeld ik heb nog offertes liggen van interieurbouwers voor een kastenwand van 550 cm bij 285cm hoog (met nis) en een eiland van 300x140cm (alle kasten onder het werkblad met lades) voor 12.000eu. Wij hebben bijvoorbeeld de zelfde spoelbak (in het zwart) 350eu betaald. Je werkblad is volgens mij ook redelijk recht toe recht aan, je zou eens kunnen checken bij 123werkbladen die bieden over het algemeen wel scherp aan. Al om al zou ik zeggen dat er zeker wel wat van af moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twu

twu

Floor-is schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:27:

[...]

Ik heb de voedingskabel van de Jansen en de Bont Novy pendant over het plafond getrokken, dus die is ook helemaal weggewerkt nu. :)
Misschien een hele oude post :P maar heb je nog tips hoe je de voedingskabels over het plafond had getrokken?

Ik ben ook van plan om de Novy pendant aan te schaffen, maar mijn lichtpunt zit precies in het midden boven het eiland waardoor we een zwarte 'dop' en draad gaan zien. Aangezien we nog moeten stucen/spuiten zou een sleuf over plafond frezen mooiste zijn, echter wordt dit weer in andere topics afgewezen (constructief). Verlaagd plafond willen wij ook niet, anders moeten we dat door heel het huis gaan trekken.. Nog andere ideeën hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20:37
twu schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:44:
[...]

Misschien een hele oude post :P maar heb je nog tips hoe je de voedingskabels over het plafond had getrokken?

Ik ben ook van plan om de Novy pendant aan te schaffen, maar mijn lichtpunt zit precies in het midden boven het eiland waardoor we een zwarte 'dop' en draad gaan zien. Aangezien we nog moeten stucen/spuiten zou een sleuf over plafond frezen mooiste zijn, echter wordt dit weer in andere topics afgewezen (constructief). Verlaagd plafond willen wij ook niet, anders moeten we dat door heel het huis gaan trekken.. Nog andere ideeën hiervoor?
Of het constructief kan ligt aan de dikte van de huidige stuclaag en het type plafond wat je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twu

twu

jichem schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:07:
[...]

Of het constructief kan ligt aan de dikte van de huidige stuclaag en het type plafond wat je hebt.
Betreft een nieuwbouwwoning van betonnen platen afgewerkt met spackspuitwerk. We hadden twee jaar geleden bij onze afbouwopties helaas geen rekening gehouden met de Novy Pendant, anders hadden we dit wel vooraf aangepast ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
twu schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:14:
[...]

Betreft een nieuwbouwwoning van betonnen platen afgewerkt met spackspuitwerk. We hadden twee jaar geleden bij onze afbouwopties helaas geen rekening gehouden met de Novy Pendant, anders hadden we dit wel vooraf aangepast ;(
Mooi moment om dan het plafond meteen te laten stuccen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-06 09:20

...
Erm... Dan koop je je apparatuur bij een winkel met inbouw service? :?

En als het prijsverschil daarmee verdwijnt (wat ik me zomaar voor kan stellen) was het blijkbaar toch niet zo'n hele gekke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 20:01
[...]

Ik vind de Bosch apparatuur niet niet heel duur voor een keukenzaak, natuurlijk kun je het goedkoper vinden op internet, maar zij moeten ook marge rekenen. De kasten zijn wel aan de prijs, je hebt maar 2 hoge kasten en weinig lades. Het hout fineer is wel duur natuurlijk, maar ik heb een offerte met een 5 hoge kasten (fineer) + 3 lades + nis en keukeneiland van 2,80 x 1,20 + 4 ladekasten (prijsklasse 2) rond de 16k netto.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t14wo
  • Laatst online: 23:13
[...]

De bediening is goed?? Ik heb een Bora Pura en ben niet onverdeeld positief.

- de bediening is om te huilen. Altijd eerst de kookzone aantikken en dan pas het vermogen aanpassen
- DIE VERSCHRIKKELIJKE PIEP als je net iets op de kookplaatbediening zet en dat ding op hol slaat. Ik kan me daar zo erg aan ergeren. 7(8)7
- het constant aan-uit-pendelen is irritant
- kan aan de pannen liggen, maar de P-stand werkt vaker niet dan wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
t14wo schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 18:09:
[...]

- de bediening is op te huilen. Altijd eerst de kookzone aantikken en dan pas het vermogen aanpassen
- DIE VERSCHRIKKELIJKE PIEP als je net iets op de kookplaatbediening zet en dat ding op hol slaat. Ik kan me daar zo erg dan ergeren. 7(8)7
Heb je mijn bericht überhaupt goed gelezen?
Ik vermoed dat dit je eerste inductiekookplaat is of niet? Je laatste 3 punten zijn namelijk inherent aan een inductiekookplaat en eigenlijk gewoon gebruikers fouten.

Ik zeg ook nergens dat Bora heilig is trouwens. Ik heb alleen getracht de verschillen aan te geven tussen het BSH toestel en de Bora X-pure.

@Flix20
Je afbeelding bij punt 2 illustreert juist precies wat ik bedoel, de langwerpige zones (broodjes) zijn daarop goed te zien.
Als je bij een dergelijk toestel door het glas heen kijkt zal je zien dat ze relatief ver uit elkaar liggen. In vergelijking met een traditionele spoel of een die nagenoeg vierkant is word de panbodem gelijkmatiger verwarmd.

Ik heb het echt niet opgevat als welles/nietus spelletje, hoop ook niet dat het zo overkomt. Vind het gewoon belangrijk om de verschillen aan te geven die ik persoonlijk heb ervaren of terughoor van klanten. Zeker omdat het vergelijk in dit topic wel vaker word gemaakt.
Zelf heb ik een grote voorkeur voor Bora maar dat wil zeker niet zeggen dat de BSH toestellen een slechte keuze zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Kapitein Merijn op 23-10-2023 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bailey2005
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 31-05 23:00
Goedendag iedereen hier,

Ik volg dit topic al een tijdje, wij zijn bezig met het oriënteren voor een nieuwe keuken. Wij denken dat we er qua indeling wel zo goed als uit zijn, we hebben weinig mogelijkheden met de ruimte die we hebben.
We willen graag een Quooker combi+ flex maar we twijfelen over de spoelkast waar deze in moet komen. We willen ook graag een uittrekbare inbouw duo prullenbak in de spoelkast kwijt kunnen.
Is er hier iemand die een spoelkast van 60 heeft waarbij dit beide erin past? Een 80 vinden we eigenlijk zonde van de ruimte, we kiezen dan liever voor een ladenkast 40 met korven erin, zodat we daar functionele bergruimte hebben.

Heeft iemand tips?

[ Voor 14% gewijzigd door Bailey2005 op 23-10-2023 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

Bailey2005 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 21:09:
Goedendag iedereen hier,

Ik volg dit topic al een tijdje, wij zijn bezig met het oriënteren voor een nieuwe keuken. Wij denken dat we er qua indeling wel zo goed als uit zijn, we hebben weinig mogelijkheden met de ruimte die we hebben.
We willen graag een Quooker combi+ flex maar we twijfelen over de spoelkast waar deze in moet komen. We willen ook graag een uittrekbare inbouw duo prullenbak in de spoelkast kwijt kunnen.
Is er hier iemand die een spoelkast van 60 heeft waarbij dit beide erin past? Een 80 vinden we eigenlijk zonde van de ruimte, we kiezen dan liever voor een ladenkast 40 met korven erin, zodat we daar functionele bergruimte hebben.

Heeft iemand tips?
Het is erg krap in zo'n kast met een quooker.
Mijn ouders hebben een 60cm met afvallade. Deze is door de quooker dusdanig ondiep dat er echt maar 2 hele kleine afvalbakjes (15L ofzo) in zitten. Prima als je een rolcontainer hebt en het prima vindt om wat vaker te lopen, maar geen aanrader als je (zoals wij) per 30L of 60L opening moet betalen. Ook minder praktisch rondom iets grotere hoeveelheden afval als je gasten hebt of uitgebreider kookt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bailey2005
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 31-05 23:00
ThePsycho schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 21:33:
[...]

Het is erg krap in zo'n kast met een quooker.
Mijn ouders hebben een 60cm met afvallade. Deze is door de quooker dusdanig ondiep dat er echt maar 2 hele kleine afvalbakjes (15L ofzo) in zitten. Prima als je een rolcontainer hebt en het prima vindt om wat vaker te lopen, maar geen aanrader als je (zoals wij) per 30L of 60L opening moet betalen. Ook minder praktisch rondom iets grotere hoeveelheden afval als je gasten hebt of uitgebreider kookt.
Wij hebben inderdaad rolemmers. Dus vaker lopen doen we nu ook, alleen zijn de afvalbakjes voor rest en plastic nu die hele oude blauwe van ikea. Zoiets willen we graag weer, niet met lades maar met deurtje. De vraag is alleen of daar wel voldoende ruimte voor is.
Ik ga maar gewoon de uittrekbak waar ze in staan, meenemen en kijken in een showroom of dit past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymaenhout
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:29
Wat is eigenlijk (globaal) het verschil tussen de iq300 - iq500 - iq700 serie ovens van Siemens?

Soms is een iq300 serie oven uitgerust met meer (betere) functies dan een iq500 oven en derhalve ook duurder. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
@Flix20
Hieronder zie je een foto uit het verkoopboek waarbij te zien is dat de recirculatieset standaard word meegeleverd. Tevens het installatievoorschrift bijgevoegd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uj7-6dnfpvcJbU10y5R-MVx6qWs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ahn05w2dMkXZoxertCdWgbDs.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hEh9mTCuOMS4Ru2DUd9kNgicFW4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nIAo3IAvux4xKyQHtHzLF4nI.png?f=fotoalbum_large

@Jeroenon
Dat is de Siemens ED877BS16E.

[ Voor 25% gewijzigd door Kapitein Merijn op 24-10-2023 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:23:
@Flix20
Hieronder zie je een foto uit het verkoopboek waarbij te zien is dat de recirculatieset standaard word meegeleverd. Tevens het installatievoorschrift bijgevoegd.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

@Jeroenon
Is die afdruk op de plaat in real life ook zo ‘zichtbaar’?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
[...]

- de bediening is om te huilen. Altijd eerst de kookzone aantikken en dan pas het vermogen aanpassen
- DIE VERSCHRIKKELIJKE PIEP als je net iets op de kookplaatbediening zet en dat ding op hol slaat. Ik kan me daar zo erg aan ergeren. 7(8)7
De bediening en vooral de functies (of beter gezegd het gebrek aan) zijn voor ons ook het grootste minpunt van de Bora.
Dat aan-uit pendelen is inderdaad inherent aan een inductiekookplaat zoals @Kapitein Merijn al aangeeft.
Echter heeft Bosch de 'perfect-fry' functie. Die brengt de pan naar een bepaalde temp en houdt deze daar constant.
Dus niet dmv pulsen maar daadwerkelijk continu hetzelfde vermogen te geven. Dit resulteert in een zeer consistente temperatuur in de pan wat natuurlijk wenselijk is.
Kapitein Merijn schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:58:
[...]

Heb je mijn bericht überhaupt goed gelezen?
Ik vermoed dat dit je eerste inductiekookplaat is of niet? Je laatste 3 punten zijn namelijk inherent aan een inductiekookplaat en eigenlijk gewoon gebruikers fouten.

Ik zeg ook nergens dat Bora heilig is trouwens. Ik heb alleen getracht de verschillen aan te geven tussen het BSH toestel en de Bora X-pure.

@Flix20
Je afbeelding bij punt 2 illustreert juist precies wat ik bedoel, de langwerpige zones (broodjes) zijn daarop goed te zien.
Als je bij een dergelijk toestel door het glas heen kijkt zal je zien dat ze relatief ver uit elkaar liggen. In vergelijking met een traditionele spoel of een die nagenoeg vierkant is word de panbodem gelijkmatiger verwarmd.

Ik heb het echt niet opgevat als welles/nietus spelletje, hoop ook niet dat het zo overkomt. Vind het gewoon belangrijk om de verschillen aan te geven die ik persoonlijk heb ervaren of terughoor van klanten. Zeker omdat het vergelijk in dit topic wel vaker word gemaakt.
Zelf heb ik een grote voorkeur voor Bora maar dat wil zeker niet zeggen dat de BSH toestellen een slechte keuze zijn.
Nu gebruik ik al 3 jaar eenzelfde flex zone van Bosch en met dat eerste ben ik het dus niet eens.
Met name als je de hierboven beschreven perfect-fry functie gebruikt breng je de gehele pan naar een consistente temperatuur. Deze heb ik dmv warmtemeting ook gecontroleerd.
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:23:
@Flix20
[Afbeelding]
[Afbeelding]

@Jeroenon
Ah, ik was in de veronderstelling dat er gebruik gemaakt 'moest' worden van de afvoerkanelen;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VW7qb2e4cB1Hj3eKK5vrUpToLxQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/D9x3XslsIByGFIRW3Qb45TwP.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j6EL7RQJHC5MUkVms02JWZqO39Y=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/WbSxZPSmU6E6gW4KQp2IozNa.png?f=fotoalbum_tile

Overigens lijkt hier gebruik van maken mij ook beter voor zowel de achterwand van je kast, als voor geluidsreductie. Zo geleidt je de lucht in een subtiele bocht naar beneden ipv dat je direct tegen een haakse oppervlakte aan loopt te blazen.
Vandaar ook dat we het advies kregen vanuit het inspiratiehuis om, indien mogelijk voor de 70diep werkblad uitvoering te gaan. Die heeft de flauwste bocht en komt de lucht dus de minste weerstand tegen (dus nogmaals, minder geluid)
SquareOne schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:33:
[...]

Is die afdruk op de plaat in real life ook zo ‘zichtbaar’?
Je bedoelt die strepen die ze 'zones' aanduiden? Ze zijn subtiel zichtbaar maar niet zoveel contrast als bovenstaand

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wilde_gans
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 01-12-2024
[...]

Dit is in de instellingen aan te passen, zodat als je de pan erop zet de bediening voor die zone direct werkt. Staat ook in de handleiding. https://www.bora.com/file...219_manual_nl_nl11382.pdf. Zie pagina 42 “Permanente panherkenning”. (En lees eerst op pagina 39 “Klantmenu oproepen”
[...]

Eerst het vermogen naar boven schuiven, dan nog 1 keer op het plusje drukken. Heb nog nooit gehad dat dit niet werkt (in 3 jaar tijd). Zie pagina 37 van de handleiding…

Handig om de handleiding van je spullen een keer door te lezen voordat je erover klaagt misschien? :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
wilde_gans schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 00:22:
[...]

Dit is in de instellingen aan te passen, zodat als je de pan erop zet de bediening voor die zone direct werkt. Staat ook in de handleiding. https://www.bora.com/file...219_manual_nl_nl11382.pdf. Zie pagina 42 “Permanente panherkenning”. (En lees eerst op pagina 39 “Klantmenu oproepen”

[...]

Eerst het vermogen naar boven schuiven, dan nog 1 keer op het plusje drukken. Heb nog nooit gehad dat dit niet werkt (in 3 jaar tijd). Zie pagina 37 van de handleiding…

Handig om de handleiding van je spullen een keer door te lezen voordat je erover klaagt misschien? :>
Ik weet hoe de P stand werkt. En het zal vast aan de pannen liggen. Maar zelfs een nieuwe grote RVS pan werkt niet op P. Alsof hij het vermogen niet kwijt kan. Ik heb 1 pan (dutch oven) waar het wel prima werkt.

Die panherkenning ga ik eens proberen! Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
@Bailey2005 @ThePsycho Met een Quooker in de spoelkast wordt een (groter) prullenbaksysteem lastig. Wij hebben gekozen voor een losse Brabantia (duo) prullenbak; staat mooi in ons interieur en tevreden met de grootte. Deze is voor PMD en restafval. Er hangt een prullenbak voor groenafval aan de binnenzijde van het kastdeurtje.

Nu dus ook nog genoeg ruimte in de spoelkast over voor allerlei andere meuk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 20:01
remzor schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:36:
@Bailey2005 @ThePsycho Met een Quooker in de spoelkast wordt een (groter) prullenbaksysteem lastig. Wij hebben gekozen voor een losse Brabantia (duo) prullenbak; staat mooi in ons interieur en tevreden met de grootte. Deze is voor PMD en restafval. Er hangt een prullenbak voor groenafval aan de binnenzijde van het kastdeurtje.

Nu dus ook nog genoeg ruimte in de spoelkast over voor allerlei andere meuk ;)
Je kunt de Quooker ook in een andere kast plaatsen, zodat je ruimte houd voor een afvalsysteem. Wij hebben loze ruimte ivm met een dragende paal, dus daar past het mooi. Je kunt ook een kastje 30 of 40 diep maken met daarachter dan de Quooker.

Hier staat ook in wat de verschillende types aan ruimte nodig hebben.
https://www.kokendwaterkr...quooker-in-keukenkast.pdf

[ Voor 9% gewijzigd door TwiSteD1 op 25-10-2023 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
TwiSteD1 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:58:
[...]

Je kunt de Quooker ook in een andere kast plaatsen, zodat je ruimte houd voor een afvalsysteem. Wij hebben loze ruimte ivm met een dragende paal, dus daar past het mooi. Je kunt ook een kastje 30 of 40 diep maken met daarachter dan de Quooker.

Hier staat ook in wat de verschillende types aan ruimte nodig hebben.
https://www.kokendwaterkr...quooker-in-keukenkast.pdf
Als dat kan is het een fijne oplossing inderdaad. In onze situatie moest ie in de spoelkast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18:01
t14wo schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 07:56:
[...]
Ik weet hoe de P stand werkt. En het zal vast aan de pannen liggen. Maar zelfs een nieuwe grote RVS pan werkt niet op P. Alsof hij het vermogen niet kwijt kan. Ik heb 1 pan (dutch oven) waar het wel prima werkt.
Klinkt bijna meer alsof hij niet goed is aangesloten. Dit en dat extreme pendelen heb ik vaker gehoord bij mensen waarbij de aansluiting niet helemaal goed was. Dus klinkt meer alsof het aan je elektricien ligt dan aan je kookplaat zelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20:37
Bailey2005 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 21:09:
Goedendag iedereen hier,

Heeft iemand tips?
Wij hebben een COX afvalsysteem met 3 bakken (2x10L en 1x20L) gecombineerd met een quooker flex met 7L boiler in een 60cm kastje.
Het wil wel, maar het houdt echt niet over, ik moet bijvoorbeeld een gootje maken waar de slang en het gewichtje van de flex slang in bewegen om te voorkomen dat deze steeds blijft haken. Ook is het zo dat je de boiler precies op de juiste plek moet zetten, anders wil de lade niet ver genoeg dicht.
Dus als het eenmaal staat is het dikke prima, maar het koste even wat tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietkot
Keukenwerkblad >3,20 x 1,20m
Wij zouden graag een kookeiland van 3,40 x 1,20m of 3,20 x 1,20m willen. Ik heb redelijk wat research gedaan en helaas zijn de werkbladen met deze maten zeer beperkt (vaak maar 1 of 2 keuzes voor een licht blad bijv. wit). Ik zou wel graag een stenen blad willen en dus geen gelamineerd hout.
Een kookeiland van 3,20m inclusief 2 zijpanelen is vaak 3,23m terwijl het blad max 3,20m is. Dat gaat dus helaas niet passen. Dit heb ik nagevraagd bij zowel 123werkbladen als de keukenbladenfabriek.

Dat betekent dus dat er een naad in het kookeiland komt en daar zit ik echt niet op te wachten (want lelijk...).
Heeft iemand nog andere ideeën of wellicht adressen waar ik terecht zou kunnen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
Frietkot schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:32:
Wij zouden graag een kookeiland van 3,40 x 1,20m of 3,20 x 1,20m willen. Ik heb redelijk wat research gedaan en helaas zijn de werkbladen met deze maten zeer beperkt (vaak maar 1 of 2 keuzes voor een licht blad bijv. wit). Ik zou wel graag een stenen blad willen en dus geen gelamineerd hout.
Een kookeiland van 3,20m inclusief 2 zijpanelen is vaak 3,23m terwijl het blad max 3,20m is. Dat gaat dus helaas niet passen. Dit heb ik nagevraagd bij zowel 123werkbladen als de keukenbladenfabriek.

Dat betekent dus dat er een naad in het kookeiland komt en daar zit ik echt niet op te wachten (want lelijk...).

Ik zou natuursteen speciaalzaken af gaan bellen. Hier in de buurt zit bv: https://empirestone.nl/ maar door het hele land zitten een legio van dit soort zaken. Die kunnen je vast helpen omdat ze gewend zijn maatwerk te leveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Registratie: Oktober 2022
  • Niet online
Persoonlijk zou ik een slagje hoger gaan zitten, zoek even de importeurs uit en die kunnen je wel vertellen of ze het kunnen leveren en dan kan je vragen naar welke zaken ze bedienen.

Voorbeelden:
- DSE Natuursteen: https://www.dsenatuursteen.nl/
- Norvold INternational: https://www.norvoldinternational.nl/

[ Voor 26% gewijzigd door LordBusiness op 25-10-2023 13:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024

Je kan ook bewust nadruk leggen op die naad, met een messingstrip bijvoorbeeld of een houten werkblad:
Afbeeldingslocatie: https://assets-global.website-files.com/6526a189c3c6dc8895e14504/6526cfddfa5be4c28144e817_20230629%20-%20Eginstill%20-%20Veerle%20van%20Tongeren%20-%20%C2%A9%20Chantal%20Arnts%20-3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jardinero
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 01-06 12:59
Dag allemaal,

Ik ontdekte dit forum en dacht: hier zijn ongetwijfeld kenners die ons een beetje kunnen helpen.

Wij willen onze rechte keuken (317 cm breed) vervangen. Zie de bijgaande schets. Boven 5 hoge kasten 60,50,60,50,30 plus motorloze afzuigkap Siemens IQ100. De kast links heeft de ietshoger geplaatste combioven die we al hebben.
Onder drie elementen 60, 50, 50 met twee laden Blum Merivobox, spoelkast, nis met front voor volledig geintegreerde vaatwasser en een uittrekfront 30 cm met twee korven. De inductieplaat ook al in bezit.

Het cosmostone keramiek werkblad is 317 breed.. Achter-en zijwanden in totaal 437 x 45 cm

Op bezoek geweest bij een lokale leverancier (geen onderdeel van een keten) die het Duitse merk Beckermann voert. Voor wat ik begrepen heb is Beckermann een "goede middenklasser". Prettig gesprek en mooie keukens.
Nu hebben we een offerte toegestuurd gekregen en daar keken we een beetje van op ook gezien de prijzen van grotere keukens inclusief apparatuur die ik hier zien langskomen

Bijna 15 kE ex montage.
De offerte is qua prijzen niet gespecificeerd.
Zijn er hier mensen die er eens doorheen willen lopen en (marginaal) kunnen aangeven of dit een aannemelijke prijs is / kan zijn? Hebben geen behoefte om uitgebreid te gaan shoppen of het onderste uit de kan willen hebben maar een fair price is welkom.

Hieronder de uitvoeringsspecs

Wie kan er iets over zeggen? Bij voorbaat dank!

BECKERMANN keuken
Meubeldelen : 77 Siena XTreme
frontuitvoering : 137 Gelaagde kunststof/ESH-functie
frontkleur 1 : X168 zandbeige
Randkleur front : X168 zandbeige
uitvoering korpus : K Kunststof
korpuskleur buiten: K168 zandbeige
korpuskleur binnen: K168 zandbeige
greepcombinatie : T1L Trendline 1 Lak
greeppositie : 99 zonder greep
Uitvoering greeplijst T1L Trendline 1 Lak
Kleur greeplijst : L168 zandbeige
uittrekbare geleiding : MERIV Standaard Merivobox
Plintblenden : K Kunststof
kleur plint : K168 zandbeige
Plafondafsluitingen : K Kunststof
kleur plafondlijst : K168 zandbeige
Werkhoogte : 953,00 mm
Plint : SB 125 mm
Uitvoering plint : K Kunststof, K168 zandbeige
Plinthoogte : 125,00 mm

KEMIE werkbladen
Werkbladen Cosmostone : Tariefgroep 3
Uitvoering werkbladkleur : 30214 Portland Grey letano
Uitvoering werkbladrand : VX3
Kleur rugwand : 30214 Portland Grey letano

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2uMc1tjdgiAvnA5sVHyYgqOjOgs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BlFnw7qKsWvrPt4tHaKnOEX2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door jardinero op 29-10-2023 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
jardinero schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 21:27:
Dag allemaal,

Ik ontdekte dit forum en dacht: hier zijn ongetwijfeld kenners die ons een beetje kunnen helpen.

Wij willen onze rechte keuken (317 cm breed) vervangen. Betreft hoofdzakelijk kasten (met hoge bovenkasten) en fronten met laden; apparatuur hadden we twee jaar geleden al vervangen behalve de motorloze afzuigkap.

Op bezoek geweest bij een lokale leverancier (geen onderdeel van een keten) die het Duitse merk Beckermann voert. Voor wat ik begrepen heb een "goede middenklasser". Prettig gesprek en mooie keukens.
Nu hebben we een offerte toegestuurd gekregen en daar keken we een beetje van op.
Bijna 15 kE ex montage. De offerte is qua prijzen niet gespecificeerd. Hij staat hieronder as-is.
Zijn er hier mensen die er eens doorheen willen lopen en (marginaal) kunnen aangeven of dit een aannemelijke prijs is / kan zijn? Hebben geen behoefte om uitgebreid te gaan shoppen of het onderste uit de kan willen hebben maar een fair price is welkom. Ondoorgondelijke wereld die aankoop van keukens.

Hoor graag

BECKERMANN keuken
Meubeldelen : 77 Siena XTreme
frontuitvoering : 137 Gelaagde kunststof/ESH-functie
frontkleur 1 : X168 zandbeige
Randkleur front : X168 zandbeige
uitvoering korpus : K Kunststof
korpuskleur buiten: K168 zandbeige
korpuskleur binnen: K168 zandbeige
greepcombinatie : T1L Trendline 1 Lak
greeppositie : 99 zonder greep
Uitvoering greeplijst T1L Trendline 1 Lak
Kleur greeplijst : L168 zandbeige
uittrekbare geleiding : MERIV Standaard Merivobox
Plintblenden : K Kunststof
kleur plint : K168 zandbeige
Plafondafsluitingen : K Kunststof
kleur plafondlijst : K168 zandbeige
Werkhoogte : 953,00 mm
Plint : SB 125 mm
Uitvoering plint : K Kunststof, K168 zandbeige
Plinthoogte : 125,00 mm

KEMIE werkbladen
Werkbladen Cosmostone : Tariefgroep 3
Uitvoering werkbladkleur : 30214 Portland Grey letano
Uitvoering werkbladrand : VX3
Kleur rugwand : 30214 Portland Grey letano

Meubelen
Pos. Code Aantal Omschrijving
1 1 Stk Passtuk Trendline Frontmateriaal greeplijst montage gelijk met front
Breedte = 35, Diepte = 560
2 1 Stk Onderkast Trendline 2 uittrekelementen
3 L 1 Stk Spoelkast Trendline halve achterwand 1 deur 1 tegen vocht beschermende bodem
4 1 Stk Deur Trendline voor volledig geïntegreerde vaatwassers
Plinthoogte min. 102 mm voor volledig geïntegreerde XXL-apparaten plinthoogte min.
125 mm
4.1 1 Stk Paspaneel Passtuk voor nis 820 mm
5 1 Stk Onderkast Trendline 2 uittrekelementen
6 1 Stk Kookplatenkast Trendline 1 tegen warmte beschermende plaat 1 uittrekelement met
ladewand 1 uittrekelement 1 binnenlade

7 1 Stk Onderkast Trendline Premium 1 uittrekfront 2 verstelbare plateaus
8 1 Stk Passtuk Trendline Frontmateriaal greeplijst montage gelijk met front
Breedte = 35, Diepte = 560
10 1 Stk Passtuk Frontmateriaal montage gelijk met front Breedte = 35, Diepte = 560
11 L 1 Stk opzetkast op kasten of vaatwassers D = 560 mm Nis 380-450 mm 1 deur 1 legplank
Let op! Model en/of kleur wijziging! Meubeldelen : 77 Siena XTreme greepcombinatie :
XX zonder greep
12 L 1 Stk bovenkast Trendline 1 deur 2 legplanken
14 R 1 Stk bovenkast Trendline 1 deur 2 legplanken
15 R 1 Stk bovenkast Trendline 1 deur 2 legplanken
17 R 1 Stk bovenkast Trendline 1 deur 2 legplanken
18 1 Stk Passtuk Frontmateriaal montage gelijk met front Breedte = 35, Diepte = 330
501 3,33 m Plint Structuur horizontaal Prijs / 1000 mm
502 3,67 m Plafondpaneel 16 mm Prijs / 1000 mm max. lengte 260 cm fineer max. lengte 275 cm

Werkbladen
9 3,17 m Cosmostone rugwand 2B tot 500mm, tariefgroep 3 Breedte = 3170, Hoogte = 452
9.1 4 Stk electrouitsparing enkelvoudig
9.2 1 Stk Inmeten tot max 3 bladdelen, 2 stollen en 3 rugwanddelen of plinten
9.3 1 Stk Monteren van ingemeten blad- of rugwand-delen na montage kemie (max 3 delen)
13 1 Stk Kemie Select Regular J4 vlakinbouw Afstand van werkblad front = 50
16 0,60 m Cosmostone rugwand 2B tot 200mm, tariefgroep 3 Breedte = 600, Hoogte = 198
19 0,56 m Cosmostone rugwand 2B tot 600mm, tariefgroep 3 Breedte = 560, Hoogte = 452
19.1 2,10 m extra randafwerking 2F
20 0,56 m Cosmostone rugwand 2B tot 500mm, tariefgroep 3 Breedte = 560, Hoogte = 452
500 3,17 m Cosmostone werkblad Vx3 tot 650mm, tariefgroep 3 Hoogte = 30, Lengte = 3170
500.2 1 Stk kraangat (Ø22, Ø25, Ø28, Ø30, Ø32, Ø35mm)
500.3 1 Stk opbouw uitsparing, breedte tot 600mm

Apparatuur
21 1 Stk Siemens, iQ100, Wandschouwkap 60 cm, blok, motorloos

Sanitair
13.1 1 Stk Arco 5 raamarmatuur, Eéngreepsmengkraan, chroom, laagdruk. Met zwenkbare
uitloop en keramisch binnenwerk, hoogte gekanteld slechts 45 mm, zwenkbereik
360°, boor Ø 35 mm

Aan accessoires verder nog onderbouwverlichting enladeninzet
Heb je geen tekening of plaatje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:35

Je kunt ook kijken naar een leverancier die keukenkastjes op maat maakt zodat je bv op 316-317 komt.
Bv Tristar of desnoods een interieurbouwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jardinero
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 01-06 12:59
Heb je geen tekening of plaatje?
[/quote]

Ah, ja; een schets. Combioven en kookplaat heb ik dus al.
NB: iets hoger geplaatste oven met nis daaronder is op mijn eigen verzoek

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2uMc1tjdgiAvnA5sVHyYgqOjOgs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BlFnw7qKsWvrPt4tHaKnOEX2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngePutten
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 07-01-2024
Ik volg dit forum al even en heb al het een en ander opgezocht.

Waar wij tegen aan lopen in onze zoektocht naar een nieuwe keuken zijn de verschillende fronten.

Er zijn een aantal merken waar we waarschijnlijk tussen gaan kiezen en dan kwamen we op verschillende fronten uit; Schmidt (mat micron lak front), Schuller (mat lak laminaat) en Schröder (UV mat gelakt).

Hoe zijn jullie ervaringen met deze merken en dan ook met oa krassen en beschadigingen qua fronten.

Wat kan het voordeel of nadeel zijn van een kunstof front zoals dat van Schuller wat vervolgens gelakt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Wij hebben gister de Pronorm keuken gefinaliseerd en in bestelling geplaatst.
Op het laatste moment zaten we toch nog wel heel serieus over een gunmetal spoelbak te denken ipv zwart.
We zijn op de hoogte dat het krasgevoelig kan zijn, maar ik had het idee als over 5 jaar de bak er echt niet meer uitziet, dan zet ik er wel weer een nieuwe bak in. Schrijf je €50,-/jaar af. Daar kon ik mee leven.

Dus wij dat besproken en zijn toen in de showroom toch nog even langs zo'n bak gelopen.
De verkoper/adviseur wou toch nog wel even benadrukken dat het echt krasgevoelig kan zijn, dat we daar goed van op de hoogte waren.
Bij de bak zelf was al duidelijk dat er meerdere mensen zijn geweest die met iets van een sleutel de finish eraf hadden gekrast.
Toen had ik nog zoiets van oke, maar dat is bewust kracht zetten. Dat is wat anders dan zo nu en dan was bestek wat in de bak kan vallen.
Vervolgens plaatste de verkoper een aardwerkbeker in de bak en gaf hij deze enkel aan de zijkant licht druk om deze 1cm te verplaatsen. Uit zijn reactie bleek dat hij zelf ook schrok van het resultaat; er zaten al direct toch best wat krasjes in de bak. Dus dat was voor ons ook direct een streep door gun metal. Hoe mooi we het ook vinden.

Verder hebben we wat aanpassingen gedaan in het ontwerp.
Kopse kant van het eiland gaan we toch de greeplijst door laten lopen ipv eindbord.
En bij het wisselen van de Bora naar de Bosch plaat kregen we de opmerking dat ze de Bora gunstiger kunnen inkopen. (ben ik wat sceptisch over)
Het zal me benieuwen wat volgens hen de meerprijs nu gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymaenhout
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:29
ymaenhout schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 05:26:
Wat is eigenlijk (globaal) het verschil tussen de iq300 - iq500 - iq700 serie ovens van Siemens?

Soms is een iq300 serie oven uitgerust met meer (betere) functies dan een iq500 oven en derhalve ook duurder. :?
Iemand ? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Voornamelijk de wijze van bediening. Van bediening met knoppen tot het grootste lcd touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Kapitein Merijn schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:20:
[...]

Voornamelijk de wijze van bediening. Van bediening met knoppen tot het grootste lcd touchscreen.
Over ovens gesproken.
Weet jij welke strips we bij de Bosch CSG958DB1 en CMG978NB1 moeten bestellen?
HEZ660060 of HEZ660050

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Beste allemaal,

Ook wij zijn druk bezig met de keuken zoektocht. We hebben onlangs Superkeukens bezocht en hebben daar de eerste offerte gekregen.

Onze keuken:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Hebben jullie nog tips over de indeling, en of dit een gangbare prijs is? De offertecheck bij Keukenloods resulteerde in een verkoper die weinig zin had om alleen kasten te verkopen :z Bij Bemmel & Kroon heb ik nu een offerte vergelijking uit staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Awoodentree schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:29:
Beste allemaal,

Ook wij zijn druk bezig met de keuken zoektocht. We hebben onlangs Superkeukens bezocht en hebben daar de eerste offerte gekregen.

Onze keuken:

***members only***

Hebben jullie nog tips over de indeling, en of dit een gangbare prijs is? De offertecheck bij Keukenloods resulteerde in een verkoper die weinig zin had om alleen kasten te verkopen :z Bij Bemmel & Kroon heb ik nu een offerte vergelijking uit staan.
Als je toch van plan bent meubel, bladen en apparatuur los van elkaar te kopen dan kun je het kastwerk zelf eens berekenen bij thuiskeukens of dekeukenkastenfabriek

[ Voor 7% gewijzigd door SquareOne op 26-10-2023 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
SquareOne schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:31:
[...]

Als je toch van plan bent meubel, bladen en apparatuur los van elkaar te kopen dan kun je het kastwerk zelf eens berekenen bij thuiskeukens of dekeukenkastenfabriek
Thanks voor de tip! Ben dit blijkbaar helemaal vergeten op te schrijven in mijn post. Ik heb de kasten namelijk bij Keukenkastenfabriek nagebouwd. Ik kwam hier op ongeveer dezelfde prijs uit als de Superkeukens offerte minus de 'gratis' vaatwasser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frietkot
Awoodentree schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:07:
[...]

Thanks voor de tip! Ben dit blijkbaar helemaal vergeten op te schrijven in mijn post. Ik heb de kasten namelijk bij Keukenkastenfabriek nagebouwd. Ik kwam hier op ongeveer dezelfde prijs uit als de Superkeukens offerte minus de 'gratis' vaatwasser.
Dan zou ik goed kijken naar de kwaliteit van de kasten. Ik heb een vermoeden dat de kwaliteit bij keukenkastenfabriek beter is dan die je nu hebt gekregen bij Superkeukens. Keukenkastenfabriek = ballerina, welk merk heb je aangeboden gekregen bij Superkeukens? Check vooral op afwerking, ladesysteem en soort lades.
Pagina: 1 ... 425 ... 515 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1