Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:20
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:09
Blurk62 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:35:
[...]

Ik weet niet of 4dB (hoofdletter) wel zo verwaarloosbaar is. Een toename van 3dB is namelijk al een verdubbeling van het geluidsniveau! Dat wil niet zeggen dat je het geluid dan ook als tweemaal zo hard ervaart maar verschil is er zeker. De toonhoogte van het motorgeluid kan ook een rol spelen of je het geluid storend vindt of niet. Hoe vaak gebruik je die hoogste stand nou helemaal is de volgende vraag en wat is dan het verschil in geluidsniveau van verschillende merken op een lagere en veel vaker gebruikte stand. Misschien scheelt dat wel veel meer. Dat lees je allemaal niet in specs en inderdaad, ben zelf ook benieuwd hoe dat in de praktijk blijkt.
Maar als je er vervolgens een meter vanaf stapt, dan is het weer afgenomen met 6db en als je daar weer een meter vanaf stapt weer. Dan zou je op <40db zitten wat tegenwoordig een gemiddelde koelkast produceert.

Maar wat je zegt, hoevaak en hoelang moet de afzuiger op volle toeren moeten blazen.

Maar ook zaken als afname van vermogen bij meerdere pitten tegelijk gebruiken zijn imo belangrijke parameters bij het beoordelen van een kookplaat.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-06 03:59
Bo0bz schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:44:
[...]

Onze keuken (die overigens zojuist is geleverd _/-\o_ ) heeft bijna dezelfde indeling. Wij hebben gekozen Nobilia (Nolte is duurder) keuken met twee hoekkasten met uittrekbaar plateau en een normaal HPL blad want we zijn geen fan van steen/composiet ed. Apparatuur Bosch series 8 oven met Pyrolyse, Bosch series 6 koelkast, bosch vaatwasser, quooker in gunmetal en bora pura. €19500 incl montage bij een partij die alleen netto prijzen geeft dus geen onderhandelingen. Geeft je wellicht een beeld.
Ik ben ook nog van plan om de keuken te laten uitrekenen met Nobilia en Hacker.
Vind €19500 nogal prijzig voor een keuken met HPL blad.

€23500 is nog zonder korting, dus ik denk zelf dat er zeker wat te onderhandelen valt.

Is er veel kwaliteit verschil tussen Nobilia en Nolte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:49
moca007 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:23:
[...]

Ik ben ook nog van plan om de keuken te laten uitrekenen met Nobilia en Hacker.
Vind €19500 nogal prijzig voor een keuken met HPL blad.

€23500 is nog zonder korting, dus ik denk zelf dat er zeker wat te onderhandelen valt.

Is er veel kwaliteit verschil tussen Nobilia en Nolte?
Over kwaliteitsverschil kan ik weinig vertellen. Daarentegen is de apparatuur een stuk prijziger dus dat verklaart wellicht het verschil. Alleen de oven heeft al een prijs van >€3000. Wij hebben de keuze gemaakt om te investeren in de apparatuur en niet in een merk kastje.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Bo0bz schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:10:
[...]

Over kwaliteitsverschil kan ik weinig vertellen. Daarentegen is de apparatuur een stuk prijziger dus dat verklaart wellicht het verschil. Alleen de oven heeft al een prijs van >€3000. Wij hebben de keuze gemaakt om te investeren in de apparatuur en niet in een merk kastje.
Dat verklaard inderdaad de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pringtef
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-10-2023
Ik ben in de beginfase van het plannen van mijn volgende keuken.

Ik was teleurgesteld toen ik zag dat Bora drie jaar garantie bood (2 met 1 gratis op aanvraag https://shop.bora.com/nl-NL/faq). Miele biedt bijvoorbeeld een servicecertificaat voor vijf jaar.

Hoe betrouwbaar zijn Bora-producten? Ze zijn niet goedkoop! Bieden keukenverkopers alleen dezelfde voorwaarden of extra garantie?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Bo0bz schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:10:
[...]

Dat is misschien de bruto prijs ja.
Die worden voor <€2000,- verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Laatst online: 20:49
Flix20 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:49:
[...]

Dat is misschien de bruto prijs ja.
Die worden voor <€2000,- verkocht.
Dat zou kunnen want ik heb alleen een totaalprijs van alle apparatuur in de keuken gekregen dus geen idee wat alles part kost. In ieder geval €7.995 voor:
- Bosch SBV4HB800E XXL met extra besteklade (Vaatwasser)
- Bosch HMG976KB1 (Oven)
- Bosch KIR81AFE0 (Koelkast)
- Bora Pura met aansluitset Bora Ecotube
- Quooker 22+FSBLK utvoering gunmetal

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Laatst online: 03-07 14:00
Floor-is schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:14:
[...]

PIX ook. hoewel ik niet helemaal duidelijk heb hoever die uitsteken; helemaal vlak is het niet.

Ik heb zelf die van BORA, die steken echt wel een paar millimeter uit én er zit gewoon een kabel met stekker aan de andere zijde.. Dat moet je ook maar kwijt willen en kunnen. :) (Zie: https://onlineshop-kueche.de/BORA-Steckdose_1)
Die van Bora is er alleen maar met een zilveren ring toch? Tenminste, de type F krijg ik alleen met zwart binnenin en zilveren rand gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdFundum14
  • Laatst online: 29-06 16:17
Dag allen,

Hoe verhoudt volgens jullie de Novy Easy 1861 zich met de Bora X Pure (PUXU)?

Ze zijn vrij gelijkend qua specificaties en catalogusprijs.

De voornaamste verschillen lijken mij de volgende:
  • Kookzones: Bora 23x23cm, Novy 24x21cm
  • Filterduur: Bora 150u, Novy 450u
  • Max debiet: Bora 626m³/u, Novy 453m³/u
Verder hebben ze ongeveer dezelfde geluidniveaus, hetzelfde vermogen, dezelfde functies (bridge, pandetectie...).

De Bora lijkt mij iets praktischer om grotere pannen en potten (24cm) op te plaatsen, maar de veel langere levensduur van de filder bij de Novy spreekt mij ook erg aan. Meningen / ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
Krijnemans schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:53:
Ik ben op zoek naar een subtiele manier om stopcontacten op de koppen van mijn kookeiland te maken.
Daarvoor heb ik de Powerdot mini 50 gevonden: https://www.formingfuncti...pe_F__black?id=9355005009

Iemand toevallig ervaring met dit product, qua kwaliteit e.d.? Op hun website staat output 230V, 10A , dus 2300Watt. Volgens bijna alle verkoopsites in NL kan deze 16A hebben... Ik geloof hun site zelf natuurlijk eerder :)

De stekker eraan is wel wat onhandig, maar die knip ik dan gewoon af en verleng ik richting de warteldoos. Of gewoon helemaal vanuit het stopcontact zelf vervangen.

Het boren lijkt me ook nog wel een beetje spannend. De boordiameter is 51mm terwijl het afdekraampje 56,8mm is :) Zeker i.v.m. eventuele 'chip-outs' op het gelakte frontje...
Terugkomend op mijn eigen vraag.. Mijn keuken is Pronorm. De keukenleverancier gaf altijd aan dat pronorm geen stopcontacten maakt (of beter gezegd de gaten boort/freest). Nu heb ik eergisteren contact gehad met mijn keukenleverancier en zij gaf aan dat Pronorm dit toevallig op de keukenbeurs heeft gepresenteerd een paar weken geleden!

Wanneer Pronorm dit gaat leveren en hoe het precies gaat uitzien is helaas nog niet bekend. Ze ging dit bij Pronorm navragen, dus ik wacht nog geduldig op antwoord. Keuken wordt in week 51 geplaatst, dus wellicht kan het via hun. En anders heb ik al mooie alternatieven gekregen van medetweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-06 14:27
Krijnemans schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:04:
[...]

Die van Bora is er alleen maar met een zilveren ring toch? Tenminste, de type F krijg ik alleen met zwart binnenin en zilveren rand gevonden..
Voor Nederland is er alleen met de zilveren ring helaas.

Er is ook een USTE, die heeft z'n aardpen anders en daarvan is een All-Black versie (USTEAB) die helemaal zwart is. Maar nogmaals: aarde..

Oh en de prijs is belachelijk, dus zoek vooral verder.

Bachmann heeft de PIX, maar die steekt ook uit: https://www.bachmann.com/ocs/en-global/bm/pix-2860-p/

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
Floor-is schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:53:
[...]

Voor Nederland is er alleen met de zilveren ring helaas.

Er is ook een USTE, die heeft z'n aardpen anders en daarvan is een All-Black versie (USTEAB) die helemaal zwart is. Maar nogmaals: aarde..

Oh en de prijs is belachelijk, dus zoek vooral verder.

Bachmann heeft de PIX, maar die steekt ook uit: https://www.bachmann.com/ocs/en-global/bm/pix-2860-p/
Thanks voor de reactie! De keukenleverancier gaf aan dat er wél een helemaal zwarte is voor de nederlandse markt. Heeft ze me ook in het boek van Bora laten zien. Artikel: Bora USTFAB. Als je dat googlet: https://www.bora.com/nl/n...ersele-toebehoren/ustfab/

Maar als je dan op de site van Bora wilt kopen, dan wordt je naar de duitse site doorverwezen en dan krijg je hem idd niet meer gevonden. Heel vreemd. Zij verzekerde mij dat hij wel echt te krijgen was!

Edit: uitstekend vind ik ook helemaal niet erg. Maar beetje subtiel is wel mooi. Ben benieuwd hoe die van Pronorm uit gaat zien en vanaf wanneer ze die gaan leveren!

[ Voor 7% gewijzigd door Krijnemans op 12-10-2023 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Floor-is schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:50:
Voor de tweede keer in een half jaar hebben we problemen met de oven. (BORA X BO)

Beide keren tijdens een intensief reinigingsprogramma. Een maand of wat terug was er iets met een communicatiemodule. Toen de reparatiedienst langskwam was dit plots opgelost.

Zaterdagavond hebben we hetzelfde programma gedraaid, deze keer met als resultaat: water. Overal water, vies water bovendien. De onderplaat van de oven stond een paar liter in, de warmhoudlade lijkt van binnen droog te zijn gebleden, maar de kast en de (houten) vloer hebben het zwaar te verduren gehad.

We hebben de oven en de warmhoudlade uit de kast moeten halen, loodzwaar overigens. De aansluitingen voor water en afvoer zijn krukdroog wat doet vermoeden dat het apparaat zelf niet waterdicht (genoeg) is.

Zeggen dat ik er van baal is een understatement, de bediening mag geniaal zijn en het apparaat mag ontzettend goed zijn in het oven en stoomoven deel, maar als je ze niet eens waterdicht kunt maken...
Met Bora (zelf) een afspraak gemaakt met de reparateur. Die komen de 24e, wat op zich redelijk vlot na melden is. (15 dagen)

Waar ik me meer zorgen over maak is dat de reparateur niet bepaald makkelijk zal kunnen vaststellen wat er aan de hand is. En als dan wordt vastgesteld dat er iets mis is komen we op het volgende probleem.. Hoe ga je dat repareren dan? De man die ik sprak van DeSmid zei dat hij maar één andere keer kon herinneren dat ze voor een kapotte X BO zijn opgeroepen.. En dat is dan dus ook de mijne :X
Ik hoop dat ze hem gaan ruilen voor een andere, maar ben bang dat ik dan best wel een tijdje zonder zit.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Krijnemans schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:56:
[...]

Thanks voor de reactie! De keukenleverancier gaf aan dat er wél een helemaal zwarte is voor de nederlandse markt. Heeft ze me ook in het boek van Bora laten zien. Artikel: Bora USTFAB. Als je dat googlet: https://www.bora.com/nl/n...ersele-toebehoren/ustfab/

Maar als je dan op de site van Bora wilt kopen, dan wordt je naar de duitse site doorverwezen en dan krijg je hem idd niet meer gevonden. Heel vreemd. Zij verzekerde mij dat hij wel echt te krijgen was!

Edit: uitstekend vind ik ook helemaal niet erg. Maar beetje subtiel is wel mooi. Ben benieuwd hoe die van Pronorm uit gaat zien en vanaf wanneer ze die gaan leveren!
Ik moest eigenlijk zeggen 'voor zover ik weet is er voor Nederland alleen eentje met een zilveren ring'. :P

Er zijn er best wel een paar en ik zou er eentje die helemaal vlak is wel echt supervet vinden eigenlijk.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arpeggio
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23:05
... foutje

[ Voor 148% gewijzigd door arpeggio op 12-10-2023 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melissadejong
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 28-03 19:04
Floor-is schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:59:
[...]

Met Bora (zelf) een afspraak gemaakt met de reparateur. Die komen de 24e, wat op zich redelijk vlot na melden is. (15 dagen)

Waar ik me meer zorgen over maak is dat de reparateur niet bepaald makkelijk zal kunnen vaststellen wat er aan de hand is. En als dan wordt vastgesteld dat er iets mis is komen we op het volgende probleem.. Hoe ga je dat repareren dan? De man die ik sprak van DeSmid zei dat hij maar één andere keer kon herinneren dat ze voor een kapotte X BO zijn opgeroepen.. En dat is dan dus ook de mijne :X
Ik hoop dat ze hem gaan ruilen voor een andere, maar ben bang dat ik dan best wel een tijdje zonder zit.
Ik heb de volledig zwarte voeg een foto toe ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VgGTydTIRcJvdxOIGeFQRKciS40=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RgHpzK1m0TBKGR2Bj0MvhBKk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Zoeken op Bora USTFAB levert wel wat hits op. Oa bij Bemmel&Kroon en Amazon.de. Wel veel geld voor een stopcontactje. Zodra het in de keuken hoort dan is het blijkbaar 10x zo duur.

PSN: Shiver23

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:47
@t14wo , @SquareOne, @Tommie12 , dank voor jullie tips.

We hebben jullie adviezen meegenomen in onze gesprekken met de (andere) keukenverkoper. Erg tevreden met het ontwerp. Je kunt zien dat we jullie tips hebben meegenomen.

- Meer lades
- Andere kleur (ze hadden heel toevallig een keuken staan in deze kleur)
- Afstand tussen kastenwand en kookeiland (weet even niet waar hij nu op staat en of dat handig is met de lade).

Bijgaand de schetsen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pmS3a5YuD5waDovJmzUEO_olQwY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0xa5OFTCRFeEI5tF1OOrgVYc.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zd6kZFjrNK-z_aI_QwgIGAjs5WM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GYVWeQebXC7VnxiDlGMeTMVd.png?f=fotoalbum_large

De offerte volgt nog. Zou gisteren komen, maar ze hadden nog niet van alles de prijs binnen. We horen nog.

Wat wij graag zelf anders zouden zien is:
- Hoogte van de kasten in de kastenwand.
- Misschien de kasten boven de nis wat minder hoog (?)
- Het is jammer dat de vloer al gestort is. We hebben in ons lichtplan geen lampen boven de tafel gekozen. Was wel erg mooi geweest.

Hebben jullie verder nog tips?

[ Voor 7% gewijzigd door G33st op 12-10-2023 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:20

tomtom901

Moderator General Chat
G33st schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:38:

Bijgaand de schetsen:
[Afbeelding]
Fraaie keuken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:19

We hebben jullie adviezen meegenomen in onze gesprekken met de (andere) keukenverkoper. Erg tevreden met het ontwerp. Je kunt zien dat we jullie tips hebben meegenomen.

- Meer lades
- Andere kleur
- Afstand tussen kastenwand en kookeiland (weet even niet waar hij nu op staat en of dat handig is met de lade).

Bijgaand de schetsen:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

De offerte volgt nog. Zou gisteren komen, maar ze hadden nog niet van alles de prijs binnen. We horen nog.

- Het is jammer dat de vloer al gestort is. We hebben in ons lichtplan geen lampen boven de tafel gekozen. Was wel erg mooi geweest.

Erg mooi! Ik zou aan de hoge kasten en nis ook niets meer aanpassen.

Lampen boven de tafel lijkt me een must. Liever een onopvallende kabelgoot dan geen lampen.

Of wees creatief met hanglampen aan een snoer, waarbij het snoer naar het volgende lichtpunt gaat. Bijvoorbeeld een gevlochten snoer dat in een boogje hangt. Of liever lampen aan een lange stalen horizontale buis/balk die ver genoeg doorloopt. Of een installatie zo lang dat die boven de keuken en de tafel uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-07 11:55

- Meer lades
- Andere kleur

Bijgaand de schetsen:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zijn de hoge kasten al 220? Iets hoger zou wel mooier zijn, maar dan ontkom je niet aan opzetkasten en een onderbroken deur denk ik. In je eerste post zei je dat je de tafel in hout zou doen, omdat het anders te kolossaal wordt. Nu is dat precies wat ik nu ook denk, misschien nog hout gebruiken voor de tafel en achter de nis misschien? Ik vind persoonlijk de doorlopende greeplijst op de zijwand/vormwand wel mooi, maar dat is een kwestie van smaak (voor de kant van de hoge kasten). Waarom alleen een kleine oven, een 60 cm oven staat wel mooier denk ik en past meer in :9 De verticale greeplijsten maken het geheel wel onrustig, hier kun je grepen gebruiken, of misschien een grijze kleur voor de greeplijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
TwiSteD1 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:04:
[...]

Zijn de hoge kasten al 220? Iets hoger zou wel mooier zijn, maar dan ontkom je niet aan opzetkasten en een onderbroken deur denk ik. In je eerste post zei je dat je de tafel in hout zou doen, omdat het anders te kolossaal wordt. Nu is dat precies wat ik nu ook denk, misschien nog hout gebruiken voor de tafel en achter de nis misschien? Ik vind persoonlijk de doorlopende greeplijst op de zijwand/vormwand wel mooi, maar dat is een kwestie van smaak (voor de kant van de hoge kasten). Waarom alleen een kleine oven, een 60 cm oven staat wel mooier denk ik en past meer in :9 De verticale greeplijsten maken het geheel wel onrustig, hier kun je grepen gebruiken, of misschien een grijze kleur voor de greeplijst?
- We zagen zelf niet direct een meerwaarde van een grotere oven. Als hij mooier staat, is dat natuurlijk wel een reden. Neem ik mee, dank.
- Ik denk dat de tafel hier groter is getekend dan dat hij dient te zijn. Ik denk op dit moment dat de afstand tussen kastwand en eiland wel iets groter mag. Dit zou dan van de lengte van de tafel afgaan. Bij de volgende afspraak kijk ik wel even mee in het tekenpakket. Beetje ervaren hoe het 'voelt'.
- Kastenwand denk ik dat nog iets hoger kan. Bij de voorgaande keukenleverancier was hij namelijk wel hoger ingetekend. Het zou dus moeten kunnen.
- Greeplijsten vallen denk ik in het echt wel mee. Het is namelijk deze kleur:
Afbeeldingslocatie: https://diepeveen.nl/wp-content/uploads/2023/04/Diepeveen-Keukens-en-Badkamers-Mutsaers-4772-scaled.jpg
Foxhill schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:02:
[...]

Erg mooi! Ik zou aan de hoge kasten en nis ook niets meer aanpassen.

Lampen boven de tafel lijkt me een must. Liever een onopvallende kabelgoot dan geen lampen.

Of wees creatief met hanglampen aan een snoer, waarbij het snoer naar het volgende lichtpunt gaat. Bijvoorbeeld een gevlochten snoer dat in een boogje hangt. Of liever lampen aan een lange stalen horizontale buis/balk die ver genoeg doorloopt. Of een installatie zo lang dat die boven de keuken en de tafel uit komt.
Lampen moet ik even afstemmen met de installeur. Op dit moment hebben we overal spotjes... met een beetje geluk komt er 1 boven de tafel uit. Alleen weet ik niet of dit om te zetten valt naar een lamp (volgens mij niet?).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ZHApld-VmsSGt6VKobBJZ4YSDI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/myGRySs8egvvjf3qT8OCncz6.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door G33st op 12-10-2023 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne

- Meer lades

Bijgaand de schetsen:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wordt het een Tristar keuken? Dan kunnen de kasten zeker hoger, ook met doorlopende deur.
Eerlijk gezegd ben ik nog géén fan van het lijnenspel in de kastenwand. Ik zou de verticale greeplijsten laten vervallen en grepen op de hoge deuren zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
SquareOne schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:11:
[...]

Wordt het een Tristar keuken? Dan kunnen de kasten zeker hoger, ook met doorlopende deur.
Eerlijk gezegd ben ik nog géén fan van het lijnenspel in de kastenwand. Ik zou de verticale greeplijsten laten vervallen en grepen op de hoge deuren zetten.
Een Nolte keuken (denk ik).
Zouden zwarte opleggrepen daar een oplossing voor kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-07 11:55
G33st schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:15:
[...]

Een Nolte keuken (denk ik).
Zouden zwarte opleggrepen daar een oplossing voor kunnen zijn?
Opleg grepen zijn niet aan te raden bij koelkast denk ik. Tip-on is een optie, maar niet practisch en een stuk duurder. Je zou er ook nog een kast extra neer kunnen zetten, zodat de kastenwand symetrisch is, maar dan schuift je nis ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
TwiSteD1 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:24:
[...]

Opleg grepen zijn niet aan te raden bij koelkast denk ik. Tip-on is een optie, maar niet practisch en een stuk duurder. Je zou er ook nog een kast extra neer kunnen zetten, zodat de kastenwand symetrisch is, maar dan schuift je nis ook op.
Muurtje, Nis, Muurtje, 3 hoge kasten, Muurtje zou misschien nog een idee kunnen zijn?
Neemt dan wel wat extra ruimte in naar links. Die is er, maar ik weet niet hoe dat staat qua totale uitlijning van de keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
G33st schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:30:
[...]

Muurtje, Nis, Muurtje, 3 hoge kasten, Muurtje zou misschien nog een idee kunnen zijn?
Neemt dan wel wat extra ruimte in naar links. Die is er, maar ik weet niet hoe dat staat qua totale uitlijning van de keuken.
Goed idee :). Dan kun je in de nis een horizontale greeplijst toepassen en bij de hoge kasten verticale greeplijsten. Als die twee delen niet aan elkaar vast zitten is het niet storend.

Dit breekt het geheel met die donkere kleuren ook een beetje. Maar ik ben wellicht een beetje bevooroordeeld omdat ik in mijn keuken ook de hoge kasten heb losgetrokken van het lage deel.

Welke kleur front is het uit het Nolte assortiment?

[ Voor 18% gewijzigd door SquareOne op 12-10-2023 15:34 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Laatst online: 30-06 22:32
Wij zijn in de slotfase van onze (complete) verbouwing en de aannemer is begonnen met de keuken plaatsen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ZKExbYnVDL_OKPTd6UTB7rPoWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BGwzpwEpEZpgqT82u3xtVBhe.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FGs9swC_rgFPObbf6oHQobKzP7A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eDAhavXYuNAroulJbBkGZfxA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quito
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-07 22:24
Voor onze nieuwe keuken willen boven de lage kastenwand aan de achterzijde een eiken wandplank met liefst dimbare led.
Via https://www.eikenwandplan...nk-dimbare-led-met-touch/ kom ik een mooie tegen maar obv 240cm met 4 spotjes vind ik ruim €500,- wel erg prijzig.
Geeft iemand een nog een goed alternatief?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w0UGCs9y78pdennUqwkcxmekQ5o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Sjh2r0herhrEIAVhyJT9pPr6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-07 11:45
Bij onze keuken hebben we een prachtige Siematic wandplank besteld. Ivm een garantie geval is er een nieuwe besteld, die bleek later toch overbodig.

*knip*
Dat mag via V&A. In get topic is dat niet toegestaan.

[ Voor 79% gewijzigd door tweakduke op 13-10-2023 11:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:22
Quito schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 19:51:
Voor onze nieuwe keuken willen boven de lage kastenwand aan de achterzijde een eiken wandplank met liefst dimbare led.
Via https://www.eikenwandplan...nk-dimbare-led-met-touch/ kom ik een mooie tegen maar obv 240cm met 4 spotjes vind ik ruim €500,- wel erg prijzig.
Geeft iemand een nog een goed alternatief?[Afbeelding]
Waarom frees je geen ledstrip in de eiken plank en koppel je dit aan een schakelaar in de wand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Registratie: Oktober 2022
  • Niet online
Aanrader via via: https://houtmerk.nl/pages/wandplanken-arpa-fenix-hout-staal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:28
Heb je ook gekeken wat die kost in 240cm?

Ik denk ook niet dat het veel goedkoper gaat worden, een mooie plank van die lengte kost al gauw 200 euro, dan nog paar spotjes met controller, en werk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Zelf ben ik in dezelfde zoektocht bij onderstaande site gekomen;
https://www.schuifdeur-to...mbare-ledverlichting.html

Als ik daar even 240cm invoer kom ik op 380eu uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kromatic
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 19:00
Mijn broer heeft een Ikea Metod keuken en wil graag enkel de voorkant vervangen. Nu zag ik met een beetje googlen dat er diverse leveranciers zijn van keukenfronten. Bijvoorbeeld Lefront.nl. Ik moet zeggen dat het er erg fraai uitziet en met een beetje zoekwerk blijkt er een interieurbouwer achter te zitten. Is dit vragen om problemen qua maatvoeringen en passen of is dit wel het overwegen waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koshi
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 01-05-2024
Koshi schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 07:48:
Beste Tweakers,

Na maanden gerommeld te hebben met mijn keuken indeling, ben ik er eindelijk uit! We gaan voor een T opstelling, dus mijn gedroomde keuken eiland krijg ik alsnog _/-\o_

Nu heb ik een offerte liggen van Siematic (projectleverancier) van 30K. En ik ben heel erg benieuwd naar jullie mening wat jullie van de prijs vinden, en of ik wellicht nog iets mis?

Vanuit het project krijgen we in totaal EUR 6.481,50 korting.
- Cira EUR 4.000 omdat we de keuken in eerste instantie casco opgeleverd krijgen, dit is al van ons minder/meer werk af gegaan en hebben we reeds ontvangen.
- EUR 2.500 euro omdat we alsnog bij de projectleverancier een keuken gaan afnemen. Dit bedrag zouden we via de aannemer ontvangen als we besluiten om akkoord te gaan met Siematic.

Daarnaast staan de prijzen vast tot oplevering dat voor Q4 2023 gepland staat.

Keukenkastjes: EUR 11.367
Werkblad: EUR 5.372
Apparatuur: EUR 12.429
Montagekosten: EUR 1.568

Keukenkastjes: Lincoln Walnut
- [ ] Greeploos
- [ ] Besteklade
- [ ] 4 uitschuifbare lades in hoge kast (ipv een apothekerskast werd dit geadviseerd)

Werkblad: 2 stuks Composiet London grey gepolijst (5000 ceasarstone) 4 cm dikte
- [ ] In de nis: 135 cm x 60 cm diep
- [ ] Werkblad op eiland: 285 cm x 100 cm diep

Apparatuur
- [ ] Grote Siemens koelkast IQ500 KI81RSDE0 Eur 1.287
- [ ] Siemens vriezer met 3 lades IQ500 GI21VADE0 Eur 917 (komt onder de oven te staan)
- [ ] Siemens combi oven magnetron IQ700 CM924G1B1 Eur 1741
- [ ] Siemens wijnkoelkast IQ500 KU21WAHG0 Eur 1.898
- [ ] Siemens vaatwasser IQ300 SX63H800BE Eur 877
- [ ] Bora Puxu Eur 3.229
- [ ] Quooker combi+ 7 liter Eur 800,13
- [ ] Quooker kraan flex zwart Eur 851
- [ ] Zwart composiet spoelbak Fragranite Maris Eur 476

Verkoper heeft aangegeven dat er echt geen korting meer mogelijk is. Hij had naast de projectkorting ook al 4% over de hele offerte (of alleen apparatuur?) gegeven. En hij wilt dat we het volgende week laten weten i.v.m. vervallen van die EUR 2.500 korting, omdat dat is iets wat ze met de aannemer moeten regelen. Een verkopersverhaal natuurlijk, maar goed ik ben er ook wel klaar voor om iets vast te zetten.

Al met al, komen we op ongeveer EUR 27.500 uit (ik reken die 4k netto even niet mee, omdat we deze al hebben ontvangen).

Prijs is netjes voor Siematic denk ik, maar goed, als er opeens toch wat lades/ accesoires ontbreken.. zit ik weer snel over de 30K.

Wij zijn ook nog naar een lokale keukenboer geweest, die kwam met een offerte van EUR 29k voor Roktpunt. Vandaar dat we de offerte bij Siematic wel schappelijk vonden.

Nou lang verhaal, maar ik hoop op jullie wijsheid en tips!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nou we zijn ondertussen bijna een jaar verder en volgende week heb ik onze afroep gesprek. Ik heb voor mezelf op papier gezet hoe ik de keuken wil gaan indelen, ook qua pannen, kruiden etc. had ik wellicht vorig jaar al moeten doen! Maar goed, Ik heb uiteindelijk een paar minimale wijzigingen bedacht.
Ik heb de quooker in Gun metal nog niet in het echt gezien, maar het spreekt me wel meer aan dan mat zwart.

Hebben jullie nog punten die ik kan meenemen? En tips voor tijdens het afroep gesprek.. ik hoop dat deze kleine wijzigingen me niet nog heell veel extra’s gaan kosten _/-\o_ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v7GmC4okJD9BXEj_8bcNOTzRwZw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PkN7QWeJsATe3GKLR0WjybJT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O75T_SeJO7d1Tgg-NVR9Q1BZKfU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aC11Ozg4FsNz4cCVctDzVTqe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9w0xcPGPWPIJLMoW5mlDH542Vzk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lA1qh27dLw5NiH6ZW7LLDEtn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lastpak
  • Laatst online: 02-07 22:15
Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn met het plaatsen van een nieuwe vloer in combinatie met een nieuwe keuken. De planning is nu nieuwe vloer -> vloerverwarming -> zandcement -> pvc -> keuken. Dan staat de keuken netjes op het pvc en zijn er geen kieren en delen waar geen topvloer zit.

Op veel van de foto's zie ik volgens mij nog de ruwe vloer waar dan de keuken op wordt geplaatst en lijkt pvc (of andere vloerbedekking) nog niet te liggen. Is daar een reden voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Koshi schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:37:
[...]

Nou we zijn ondertussen bijna een jaar verder en volgende week heb ik onze afroep gesprek. Ik heb voor mezelf op papier gezet hoe ik de keuken wil gaan indelen, ook qua pannen, kruiden etc. had ik wellicht vorig jaar al moeten doen! Maar goed, Ik heb uiteindelijk een paar minimale wijzigingen bedacht.
Ik heb de quooker in Gun metal nog niet in het echt gezien, maar het spreekt me wel meer aan dan mat zwart.

Hebben jullie nog punten die ik kan meenemen? En tips voor tijdens het afroep gesprek.. ik hoop dat deze kleine wijzigingen me niet nog heell veel extra’s gaan kosten _/-\o_ [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Een paar persoonlijk tips/suggesties;

Persoonlijk zou ik de besteklade niet onder de kookplaat doen.
Als de één staat de koken en de ander de tafel gaat dekken, zit je elkaar continu in de weg.
Dat hebben wij in de huidige keuken, maar gaan dat in de nieuwe keuken dadelijk laten verplaatsen naar onder de koffie nis.
Daarnaast lijkt de kast 100cm breed te zijn. Verwacht je al je pannen en kook gerelateerd materiaal kwijt te kunnen in de enkele lade?

Persoonlijk zou ik in de hoge servies kast onderin ook 2 á 3 lades doen.
Dat zijn altijd de black holes van de keukens. Spullen die daar achterin gemikt worden, zie je pas weer terug als je de keuken een keer helemaal leeg ruimt.
Maak daar een lade van voor bv. alle tupperware bakjes etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Lastpak schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:17:
Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn met het plaatsen van een nieuwe vloer in combinatie met een nieuwe keuken. De planning is nu nieuwe vloer -> vloerverwarming -> zandcement -> pvc -> keuken. Dan staat de keuken netjes op het pvc en zijn er geen kieren en delen waar geen topvloer zit.

Op veel van de foto's zie ik volgens mij nog de ruwe vloer waar dan de keuken op wordt geplaatst en lijkt pvc (of andere vloerbedekking) nog niet te liggen. Is daar een reden voor?
Prima planning, lekker laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koshi
Flix20 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:49:
[...]

Een paar persoonlijk tips/suggesties;

Persoonlijk zou ik de besteklade niet onder de kookplaat doen.
Als de één staat de koken en de ander de tafel gaat dekken, zit je elkaar continu in de weg.
Dat hebben wij in de huidige keuken, maar gaan dat in de nieuwe keuken dadelijk laten verplaatsen naar onder de koffie nis.
Daarnaast lijkt de kast 100cm breed te zijn. Verwacht je al je pannen en kook gerelateerd materiaal kwijt te kunnen in de enkele lade?

Persoonlijk zou ik in de hoge servies kast onderin ook 2 á 3 lades doen.
Dat zijn altijd de black holes van de keukens. Spullen die daar achterin gemikt worden, zie je pas weer terug als je de keuken een keer helemaal leeg ruimt.
Maak daar een lade van voor bv. alle tupperware bakjes etc.
Bedankt voor je tips!
Keuken adviseur heeft de besteklade ook onder de koffie nis geplaatst, alleen ik heb een T opstelling, waardoor het veels te ver weg is om even een lepel, vork, mesje o.i.d. te pakken voor tijdens het koken. Wat ik nu regelmatig doe tijdens het koken.

In de hoge servieskast heb ik ook 4 lades zitten, de laagste 4 had ik in gedachte!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Laatst online: 30-06 22:32
Lastpak schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:17:

Heel simpel.
- Vloer gelijmd, dan ook onder de keuken. - Vloer zwevend dan niet verder dan tot voorbij de plinten zodat vloer kan blijven bewegen.

Maar met vloerverwarming zou ik de pvc lijmen voor betere overdracht van de warmte aan de vloer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:49
[...]
Hebben jullie nog punten die ik kan meenemen? En tips voor tijdens het afroep gesprek.. ik hoop dat deze kleine wijzigingen me niet nog heel veel extra’s gaan kosten _/-\o_
Ik heb niet teruggelezen of je deze tip vorig jaar al hebt gekregen (misschien zelfs wel van mij), maar in algemene zin vind ik het altijd jammer als er maar weinig werkblad beschikbaar is in een verder grote keuken. Dat is bij jou ook zo. Veel ruimte, veel kasten, maar uiteindelijk doe je het meeste keukenwerk zo rond (en vooral tussen) kookplaat en spoelbak. Daar zit bij jou ca 70 cm tussen en daar staat dan ook de vaatwasser. Niet heel ideaal, maar het is geen goedkope wijziging om spoelbak en vaatwasser naar de wand te verplaatsen. Toch zou ik je die tip wel ter overweging willen geven. Het scheelt echt veel efficiënte werkbladruimte en je kunt en passant ook je besteklade en kruidenkast op een handiger plek plaatsen, namelijk naast de kookplaat, bij de plek waar je het meest staat te werken. In de nis kun je bovendien de vuile vaat kwijt als die niet (meteen) in de vw kan.
Mogelijk heb je aan die kant al een wateraansluiting en afvoermogelijkheid, dan valt de wijziging wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Toke_gt schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:21:
[...]

Ik heb niet teruggelezen of je deze tip vorig jaar al hebt gekregen (misschien zelfs wel van mij), maar in algemene zin vind ik het altijd jammer als er maar weinig werkblad beschikbaar is in verder grote keuken. Dat is bij jou ook zo. Veel ruimte, veel kasten, maar uiteindelijk doe je het meeste keukenwerk zo rond (en vooral tussen) kookplaat en spoelbak. Daar zit bij jou ca 70 cm tussen en daar staat dan ook de vaatwasser. Niet heel ideaal, maar het is geen goedkope wijziging om spoelbak en vaatwasser naar de wand te verplaatsen. Toch zou ik je die tip wel ter overweging willen geven. Het scheelt echt veel efficiënte werkbladruimte en je kunt en passant ook je besteklade en kruidenkast op een handiger plek plaatsen, namelijk naast de kookplaat, bij de plek waar je het meest staat te werken. In de nis kun je bovendien de vuile vaat kwijt als die niet (meteen) in de vw kan.
Mogelijk heb je aan die kant al een wateraansluiting en afvoermogelijkheid, dan valt de wijziging wel mee.
Ik snap je opmerking heel goed en voor je 'werk'ruimte is het ook geen gekke gedachte. Deze opmerking komt ook haast bij idere keuken weer ter discussie/sprake

Maar doorgaans staat er één iemand te koken, of althans, het snijwerk etc te doen. Dat wil je vaak naast een spoelbak doen, want daar maak je je zowel je voedsel als je spullen schoon.
Dat heb je het liefste naast elkaar want anders moet je steeds met je natte spullen van aanrecht veranderen en wordt dus geheid je vloer nat.

En daarnaast; hoeveel ruimte heb je uiteindelijk aan ononderbroken werkblad heb echt nodig?
Je hebt 1 á 2 snijplanken liggen maar je kan er toch maar op 1 tegelijk werken. Op een eiland heb je dan de luxe om de spullen naar achteren te schuiven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:32

orf

Kromatic schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:37:
Mijn broer heeft een Ikea Metod keuken en wil graag enkel de voorkant vervangen. Nu zag ik met een beetje googlen dat er diverse leveranciers zijn van keukenfronten. Bijvoorbeeld Lefront.nl. Ik moet zeggen dat het er erg fraai uitziet en met een beetje zoekwerk blijkt er een interieurbouwer achter te zitten. Is dit vragen om problemen qua maatvoeringen en passen of is dit wel het overwegen waard?
Ik heb fronten van Knoet/keukenfronten.com en daar ben ik supertevreden over. Ik heb fronten en zijkanten van Fenix. Ik wilde allemaal afwijkende maten en dat hebben ze super gedaan met passende scharniergaten voor de kasten en toch bijvoorbeeld hogere deuren vanwege een greeplijst.

Hier te zien: orf in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-07 21:35
Chillmeister schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 17:19:
[...]

Heel simpel.
- Vloer gelijmd, dan ook onder de keuken. - Vloer zwevend dan niet verder dan tot voorbij de plinten zodat vloer kan blijven bewegen.

Maar met vloerverwarming zou ik de pvc lijmen voor betere overdracht van de warmte aan de vloer
goede tip en dan nog een tip @Lastpak : check of je PVCvloer vrij is van formaldehyde. Als dat niet het geval is heb je kans dat door de vloerverwarming uit je PVCvloer formaldehyde vrij komt. Daar ruik en merk je niets van maar het is geen gezond spul. Geirriteerde ogen, slecht voor je luchtwegen...

zie b.v. de info op deze website: https://www.knulst-pvcvloeren.nl/weekmakers/

Er is dus nog geen Europese norm. Mijn vrouw heeft astma en is allergisch voor formaldehyde en geen enkele leverancier kon 100% garanderen dat de PVC formaldehyde vrij is. Daarom hebben we nu een tegelvloer, die we nu eigenlijk mooier vinden dan een PVC vloer :)

[ Voor 20% gewijzigd door Petje72 op 13-10-2023 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Flix20 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:28:
[...]
Maar doorgaans staat er één iemand te koken, of althans, het snijwerk etc te doen. Dat wil je vaak naast een spoelbak doen, want daar maak je je zowel je voedsel als je spullen schoon.
(…)
Je hebt 1 á 2 snijplanken liggen maar je kan er toch maar op 1 tegelijk werken. Op een eiland heb je dan de luxe om de spullen naar achteren te schuiven.
Het liefst heb je spoelbak en kookplaat bij elkaar, maar wel met meer dan 70 cm ertussen en liever niet met vaatwasser op precies die plek. Uiteraard kan ook de kookplaat naar de nis, hangt een beetje van de werkwijze in de keuken af. Idem met hoeveel mensen je kookt en voor hoeveel mensen je kookt. En of je bijvoorbeeld complexe gerechten maakt of meerdere gerechten tegelijk. Dan is 70 echt weinig. Op zich kun je prima de verdere ruimte op eiland (en tafel) gebruiken voor voorbereiding/opslag/afval/bijgerechten, maar als het ook een plek is waar mensen je gezelschap houden (zie barkrukken), is het in de praktijk krap.

Het hoeft geen welles/nietesstrijd te worden, ieder heeft zo zijn voorkeuren. Ik gaf het als tip en het is dan aan @Koshi om te bedenken of die van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melissadejong
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 28-03 19:04
[...]

Hebben jullie nog punten die ik kan meenemen? En tips voor tijdens het afroep gesprek.. ik hoop dat deze kleine wijzigingen me niet nog heell veel extra’s gaan kosten _/-\o_ [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou zowiezo 5 en 3 verplaatsen waarom wil je je kruidenla bij je wasbak? Ik zou kruidenla bij de kookplaat zette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koshi
Melissadejong schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 20:21:
[...]

Ik zou zowiezo 5 en 3 verplaatsen waarom wil je je kruidenla bij je wasbak? Ik zou kruidenla bij de kookplaat zette
Thanks voor je tip! Ik zal eens vragen of dit mogelijk is, maar aan de andere kant van het eiland bij 5 hebben we een wijnkoelkast. Dus ik vermoed dat de vaatwasser dan niet past. Maar ga ik wel even checken!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:54
Afgelopen week heb ik vrij genomen om de keuken voor te bereiden. We krijgen ook een nieuwe vloer dus de hele benedenverdieping moest eerst leeg.

In de tegelvloer heb ik een sleuf gemaakt voor water af en aanvoer + 3 elektrabuizen. Dit was nogal spannend want ergens onderin moet vloerverwarming liggen, maar zelfs op 6cm diep kwamen we nog geen leidingen tegen.
De afvoer aansluiten op de bestaande pijp was ook wel spannend, maar gelukkig konden we die vrij bikken in de betonvloer, en zo alles aansluiten.

Verder heb ik nog 3 elektra buizen door de muur geboord (links onder) en die heb ingefreesd in de vloer van de hal richting de meterkast. Hier komen 3 nieuwe groepen bij. Alle kabels zijn ook al getrokken, alleen nog nergens aangesloten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8dw73gTnNC6r714_6klACqRVHFk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SilYBLqwPqVJeQR9LeVdpuTM.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DVHNmnPpQ9crKLpl5ApqqivKHq4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QFAeWypszRPrdZkDOLTa3ELh.jpg?f=fotoalbum_large

In de achterwand moest vanalles verplaatst worden, alle wcd's op nieuwe plekken. Aan en afvoer voor vaatwasser anders. En toen ik al klaar was kwam ik erachter dat achter apparatuur geen leidingen op de wand mochten. Dus toen kon ik nog eens aan het hakken.
Dit inhakken en frezen was wel een dingetje, het was nogal een verassing waar de leidingen liepen, dus ik had 1x een waterleiding te pakken (sproeier) en 1x een elektra, die gelukkig net niet doorboord was.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-69VIUWSDwEZqUOQnqmdmDRgWYI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qhFg6YzRFThFdLo5jLzKP4Lk.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk nog "even" een ombouw bouwen. Dit viel me vies tegen qua tijd, Uiteindelijk bijna 2 dagen mee bezig geweest om het te krijgen hoe ik wilde (moest op de mm nauwkeurig), nu alleen nog afwerken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qNiuuakmAbwcWmydyqY4jbubN-Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5diqSn2DDWx5YY0sJn9EWIeX.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gbOUyzpCIJK2I5EJm8CpV5sRatY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vlzpmTMbqGXuil5sVqmJqne6.jpg?f=fotoalbum_large

Het duurt nog 2 weken voor de keuken komt, maar ik ben nu al begonnen omdat de egalisatie laag van de vloer 2 weken droogtijd heeft.

Todos: achterwand stucen, wcd's plaatsen, 3 extra groepen in groepenkast aansluiten, en dan nog diverse muurtjes opnieuw stucen die beschadigd zijn de afgelopen week..

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demuuk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-04-2024
Hoi tweakers,

Na jullie advies hebben we nu deze voorlopige indeling:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NXgyuIfhPsMeTrxaSna8TlhtoCA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a9XDlP0nauUPSZxJIZdTkoj4.jpg?f=fotoalbum_large

Waarschijnlijk gaat er een hoge kast af en komen de ovens boven elkaar. Dit vanwege de ruimte, de spoel/kook zijde wordt ook iets kleiner. Mijn vraag gaat over het koken. De kookplaat zit nu langs de muur, maar op het eilandje kan het natuurlijk ook.

Zelf dacht ik wel aan mogelijke spetters tegen stoelen/personen vanaf de kookplaat.

Hoe schatten jullie dit in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-07 18:59

Nox

Noxiuz

demuuk schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 22:30:
Hoi tweakers,

Na jullie advies hebben we nu deze voorlopige indeling:

[Afbeelding]

Waarschijnlijk gaat er een hoge kast af en komen de ovens boven elkaar. Dit vanwege de ruimte, de spoel/kook zijde wordt ook iets kleiner. Mijn vraag gaat over het koken. De kookplaat zit nu langs de muur, maar op het eilandje kan het natuurlijk ook.

Zelf dacht ik wel aan mogelijke spetters tegen stoelen/personen vanaf de kookplaat.

Hoe schatten jullie dit in?
Ja die spetters ga je wel krijgen als je flink bakt. Ook de afstand van spoelbak naar kookplaat wordt groot. Is je blad even hoog bij het zitgedeelte en de rest van de keuken? Ivm dat je wel iets links van je ookplaat neer wil zetten zonder direct tegen een verhoging te komen.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
TwiSteD1 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:24:
[...]

Hoezo niet praktisch? Ik heb het en zou niet meer terug willen, het is mooi, het is functioneel en okay best wel kostbaar :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demuuk
Nox schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 22:48:
[...]

Ja die spetters ga je wel krijgen als je flink bakt. Ook de afstand van spoelbak naar kookplaat wordt groot. Is je blad even hoog bij het zitgedeelte en de rest van de keuken? Ivm dat je wel iets links van je ookplaat neer wil zetten zonder direct tegen een verhoging te komen.
Wel even hoog inderdaad. De grotere afstand is nog wel een goede extra overweging, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:15
Ook hier nog eens even zitten brainstormen en toch nog tot een 3e optie gekomen, benieuwd naar feeback.

Idee 1, parallel opstelling: RobbieB in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ctT6hbmTnyNzqb5x8ijWSnu-hgM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tXiTmLSIXzcCi4YYBUEQQIHb.png?f=fotoalbum_large

Idee 2, parallel met schiereiland: RobbieB in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qubf_1xTnBIptxn0yohU7oEfXwA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/R4WJ9GmyUtYgEIXBm2XC07RF.png?f=fotoalbum_large

En nu dus optie 3, een gigantisch eiland (320x100) met aan de voorzijde bij het raam 2 hoge kasten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MwN3vR5JfotjNY609bycNLCLeX4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gvggVmjM5orbGr76xxr4r3C3.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v7Vf9eikje7Ws_8I0you_JedOcA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hMlRcsh1NRbngGgJtwIwxVLD.jpg?f=fotoalbum_large

Voordelen: Ruim eiland met veel werkruimte, 4 zitplekken en veel opslag. Daarbij de wasbak en keuken naar het zitdeel gericht.
Nadelen: kleiner raam aan de voorkant, koelkast zal iets van de zijmuur afmoeten (10cm?) om fatsoenlijk open te kunnen maken. Je wilt die namelijk wel opendraaien naar de muur toe.

Daarnaast nog het vraagstuk wat te doen met de lange muur. Een raam daarin is niet echt een optie, je hebt dan een pad van 2m breed en dan de muur van de buren. een groot schilderij (of meerdere), schappen en wat coole dingen met verlichting zou nog wel een optie zijn.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demuuk
RobbieB schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 22:58:
Ook hier nog eens even zitten brainstormen en toch nog tot een 3e optie gekomen, benieuwd naar feeback.

Idee 1, parallel opstelling: RobbieB in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
[Afbeelding]

Idee 2, parallel met schiereiland: RobbieB in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
[Afbeelding]

En nu dus optie 3, een gigantisch eiland (320x100) met aan de voorzijde bij het raam 2 hoge kasten.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Voordelen: Ruim eiland met veel werkruimte, 4 zitplekken en veel opslag. Daarbij de wasbak en keuken naar het zitdeel gericht.
Nadelen: kleiner raam aan de voorkant, koelkast zal iets van de zijmuur afmoeten (10cm?) om fatsoenlijk open te kunnen maken. Je wilt die namelijk wel opendraaien naar de muur toe.

Daarnaast nog het vraagstuk wat te doen met de lange muur. Een raam daarin is niet echt een optie, je hebt dan een pad van 2m breed en dan de muur van de buren. een groot schilderij (of meerdere), schappen en wat coole dingen met verlichting zou nog wel een optie zijn.
Ik zou optie 3 proberen te realiseren. Lijkt me erg gaaf om vanaf het eiland naar de eethoek en openslaande deuren te kijken. Je kunt echt een eyecatcher maken zo.

Aan de wand achter het eiland zou ik geen planken meer ophangen gelet op de doorloop. Een kleur/behang/schilderij kan al veel doen.

Wat betreft de hoge kasten: wat is de overweging om hier een raam te willen? Voor het licht heb je al openslaande deuren en je zou ook een skylight boven het eiland kunnen maken. Dan kun je zelfs vier hoge kasten kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-07 13:23
Optie 3 is echt gaaf.
Als je geen ramen op ooghoogte op de lange muur wil zou ik iets van kleine raampjes doen wat hoger zodat je er wel daglicht van hebt.
Of een lichtstraat in het dak zou idd ook een optie kunnen zijn als je daar geen bovenverdieping hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Nevermind

[ Voor 99% gewijzigd door mitsumark op 15-10-2023 09:45 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• JWWhisky
  • Laatst online: 22:39
Meerdere posts geplaatst in dit topic voor feedback op ons ontwerp. Gestart in december 2021 en afgelopen week is de keuken afgemaakt, 4 weken nadag de keuken geplaatst is. Erg blij met de service van Eiland De Wild keukens, ook een erg fijne monteur die zeer netjes heeft gewerkt.

Bedankt voor alle feedback, het meedenken en alle posts die ik heb gelezen. Mede door alle informatie hier is het totaalplaatje geworden zoals het nu is. Het is dé eye-catcher geworden van het huis en een fantastische leefkeuken. Wij zijn er ontzettend blij mee!

Keukenmeubels:
Merk: Keller
Kleur: Leem Ultra Matt
Korpus: Grafiet
Voornamelijk greeploos. Hoge kasten push-to-open

Apparatuur:
Koelkast: Siemens IQ500 KI31RSDF0
Vriezer: Siemens IQ500 GI11VADE0
Oven met stoom: Siemens IQ700 HS936GAB1
Oven met magnetron: Siemens IQ700 HM936GCB1
Vaatwasser: Siemens IQ300 SX73H800BE
Kookplaat: BORA PURE
Kraan: Quooker PRO3

Werkblad:
Dekker composiet 20 mm Clamshell Honed

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vej-sVoDBBpXMSeODeBN0bJHPlU=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/OHWVWGEikeqWxurTiQ3OOgWQ.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8xbTNPhP8L4LcD4v-Hs3K-Gyy9g=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/rT6INvKwJyRKrvhiXW0bIk0M.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
(..)
Goede optie! Als je toch nog helemaal vrij bent in de afmetingen/locatie van het raam, zou ik drie hoge kasten doen en daarnaast een lang raam tot op de grond, aan de zijde van de lange wand. Dan krijg je goed daglicht in je keuken en het geeft een ruimtelijk effect (want als je de keuken in komt, lijkt daar nog iets te zijn). En het is leuk om vanaf de plek achter de pannen op straat te kunnen kijken (begreep ik uit je eerdere post).
Als je zoekt op schilderij voor keuken krijg je allerlei suggesties, daar zou ik zeker even naar kijken. Zelf vind ik een close up zoals dit mooi op een verder lege muur. Zou het niet te druk maken, want het moet ook tot zijn recht komen als je aan het werk bent in de keuken en je werkblad vol etenswaren, pannen en keukenmachine staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b7a6dvGOxJi7eBSYkhVNfPfX9kQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bS7t5Bw3qOt9rBrrXhzRYk2d.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VSWjKvJmpUuQv1EwlEppIE40IzA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m2u6bUHtwLDCBqC2IkoAL6hf.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 3% gewijzigd door Toke_gt op 15-10-2023 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EersteHuis
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 04-05 22:20
Vraag om ons te helpen kiezen voor keuze uit twee offertes voor onze keuken.: Hoeveel verschil maakt de afwerking bij een Pronorm keuken? (lak versus melamine fronten)'

We kiezen tussen een pronorm keuken met melamine afwerking of een Nobilia keuken met lak..
Bij de aanbieder van Pronorm zijn we vergeten de afwerking te bespreken (en ze kwamen er zelf ook niet mee, niet heel fijn). Ik wil hier nog navragen wat een lakafwerking zou kosten.

Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door EersteHuis op 15-10-2023 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-06 14:58
J1981 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:01:
[...]

Ik dacht dat jij een Neff plaat had?
heb ik ook 8)7 ik was eerder op ander forum bezig over mijn Siemens droger... dus schreef ik Siemens maar heb ik een Neff .. ervaring blijft het zelfde..

deze heb ik https://www.neff-home.com...uctiekookplaten/T58TL6EN2

[ Voor 13% gewijzigd door mevrouwKees_1 op 15-10-2023 17:51 ]

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
Toke_gt schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 12:38:
[...]

Goede optie! Als je toch nog helemaal vrij bent in de afmetingen/locatie van het raam, zou ik drie hoge kasten doen en daarnaast een lang raam tot op de grond, aan de zijde van de lange wand. Dan krijg je goed daglicht in je keuken en het geeft een ruimtelijk effect (want als je de keuken in komt, lijkt daar nog iets te zijn). En het is leuk om vanaf de plek achter de pannen op straat te kunnen kijken (begreep ik uit je eerdere post).

[...]
Kijk, daar had ik nog niet aan gedacht, maar dat is inderdaad een stuk beter dan het kleine vierkante raam:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FjFF1Rg301kv6vKzjeqppnE97FE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KW9jXqoSTJenPEukn5koi2FF.png?f=fotoalbum_large

Voor de lange wand zitten we evt. ook nog te denken aan een behang over de hele breedte, bv zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://www.lisanneleeft.nl/wp-content/uploads/2021/10/behang-bergen.jpg

Daarnaast is dan een dakraam boven het kookeiland op zich wel een mooi idee, misschien over de linker helft boven het kookdeel. En dan boven het zitdeel een stalen rek met verlichting:
Afbeeldingslocatie: https://lichtstaal.nl/wp-content/uploads/2022/05/IMG_0066-1.jpeg

Daarmee breek je de lengte ook in de hoogte.

Nog wel een nadeel na wat nadenken: Geen plek voor onze espresso-machine en alle andere zaken moet je op je eiland kwijt.

[ Voor 3% gewijzigd door RobbieB op 15-10-2023 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
EersteHuis schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 14:52:
Vraag om ons te helpen kiezen voor keuze uit twee offertes voor onze keuken.: Hoeveel verschil maakt de afwerking bij een Pronorm keuken? (lak versus melamine fronten)'

We kiezen tussen een pronorm keuken met melamine afwerking of een Nobilia keuken met lak..
Bij de aanbieder van Pronorm zijn we vergeten de afwerking te bespreken (en ze kwamen er zelf ook niet mee, niet heel fijn). Ik wil hier nog navragen wat een lakafwerking zou kosten.

***members only***
Heb je foto van de keuken of 3D tekening? Welk blad zit erbij voor €11k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EersteHuis
moca007 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 19:25:
[...]

Heb je foto van de keuken of 3D tekening? Welk blad zit erbij voor €11k?
"Dekker werkblad 32 mm zonder randlijst"
Deze: "Het HPL (High Pressure Laminate) is samengesteld uit meerdere, in melaminehars gedrenkte lagen die onder hoge druk zijn samengeperst. Het basismateriaal is multiplex, spaanplaat of Greengridz."
https://www.dekkerzevenhu.../keukenbladen/toplaminaat

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
EersteHuis schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 19:59:
[...]

"Dekker werkblad 32 mm zonder randlijst"
Deze: "Het HPL (High Pressure Laminate) is samengesteld uit meerdere, in melaminehars gedrenkte lagen die onder hoge druk zijn samengeperst. Het basismateriaal is multiplex, spaanplaat of Greengridz."
https://www.dekkerzevenhu.../keukenbladen/toplaminaat

***members only***
Apparatuur die erbij zit voor €11k is de kookplaat en de combi oven? Ik zou persoonlijk voor lak gaan geeft toch een andere uitstraling.

[ Voor 11% gewijzigd door moca007 op 15-10-2023 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietkot
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 22:24

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik zou zeker voor optie 3 gaan (net zoals vele andere hier!). Echter, ik zou wel het koken en spoelen omruilen. Zo kook je richting de eetkamer en je koelkast staat dichterbij het spoelen wat makkelijk is met het maken van dranken (of de koffiezetter bijvullen bijv.). Dit is wat mij betreft een stuk praktischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EersteHuis
moca007 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 20:09:
[...]

Apparatuur die erbij zit voor €11k is de kookplaat en de combi oven? Ik zou persoonlijk voor lak gaan geeft toch een andere uitstraling.
Vaatwasser, afzuigkap, kookplaat en combioven. Nu ben ik wel benieuwd wat je ervan vindt of hoezo je vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
EersteHuis schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 22:16:
[...]

Vaatwasser, afzuigkap, kookplaat en combioven. Nu ben ik wel benieuwd wat je ervan vindt of hoezo je vraagt.
Ben zelf ook opzoek naar keuken en ik was benieuwd wat je krijgt voor €11k. ik zou zelf voor een compositie of andere stenen blad gaan, dan wordt de prijs ook wat hoger.

[ Voor 8% gewijzigd door moca007 op 15-10-2023 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Is het veel werk de spoelbak richting de koelkast te krijgen? Dat scheelt veel lopen in je voorbereiding. Je haalt iets uit de koeling, spoelt het af, snijdt het, bakt het. In die volgorde moet je ook een beetje de indeling houden.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
RobbieB schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 19:07:
[...]

Kijk, daar had ik nog niet aan gedacht, maar dat is inderdaad een stuk beter dan het kleine vierkante raam:

[Afbeelding]

Voor de lange wand zitten we evt. ook nog te denken aan een behang over de hele breedte, bv zoiets:
[Afbeelding]

Daarnaast is dan een dakraam boven het kookeiland op zich wel een mooi idee, misschien over de linker helft boven het kookdeel. En dan boven het zitdeel een stalen rek met verlichting:
[Afbeelding]

Nog wel een nadeel na wat nadenken: Geen plek voor onze espresso-machine en alle andere zaken moet je op je eiland kwijt.
Lichtkoepel én zo'n rek lijkt me wat too much.

Je kunt 1 van je 3 hoge kasten een nis in maken van 60x60, naast je oven.
Of in de hoek nog een kastje van 40x80, eventueel eiland iets korter/opschuiven
Of voor het raam een tafel/plank, eventueel raam op die hoogte met privacy folie, of desnoods alsnog gewoon een laag stuk keuken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S8AORoS-zl_q0L79bcjsMRio-5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B8OgWlNuiU2t43Wo7DfMnq1V.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieB
Nox schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 22:40:
[...]

Is het veel werk de spoelbak richting de koelkast te krijgen? Dat scheelt veel lopen in je voorbereiding. Je haalt iets uit de koeling, spoelt het af, snijdt het, bakt het. In die volgorde moet je ook een beetje de indeling houden.
Nee. Hele aanbouw moet nog gebouwd worden dus we zijn volledig vrij in inrichting, locatie ramen etc.

Enige nadeel van deze setup die we nu realiseren (en voor ons eigenlijk deze af laat vallen en meer neigen naar de andere opties) is dat je niet veel plek hebt voor ‘permanente’ spullen: espressomachine (Nivona 825, best groot dus, Messenblok, keukenrolhouder, etc.)

We zijn niet zo’n gezin dat alles ‘funda-clean’ wil houden, en de keuken is een plek waar snel wat neergelegd wordt. Dat is met zo’n eiland lastig. Ik ga morgen nog even stoeien om te kijken of ik in de hoek met de kasten nog wat kan verzinnen hiervoor, maar we neigen nu het meest naar de schiereiland opstelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

RobbieB schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 22:52:
[...]

Nee. Hele aanbouw moet nog gebouwd worden dus we zijn volledig vrij in inrichting, locatie ramen etc.

Enige nadeel van deze setup die we nu realiseren (en voor ons eigenlijk deze af laat vallen en meer neigen naar de andere opties) is dat je niet veel plek hebt voor ‘permanente’ spullen: espressomachine (Nivona 825, best groot dus, Messenblok, keukenrolhouder, etc.)

We zijn niet zo’n gezin dat alles ‘funda-clean’ wil houden, en de keuken is een plek waar snel wat neergelegd wordt. Dat is met zo’n eiland lastig. Ik ga morgen nog even stoeien om te kijken of ik in de hoek met de kasten nog wat kan verzinnen hiervoor, maar we neigen nu het meest naar de schiereiland opstelling.
Schiereiland setup is het mooiste. Echter zou ik hier kiezen voor spoelbak en kookplaat aan de lange zijde. Koelkast in de kastenwand naast de doorloop. En zorg voor ruimte langs de kookplaat. Maak desnoods een paar kastjes of plankjes op hoogte. Het is fijn als je daar veelgebruikte dingen uit kan pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lwent
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17-04 13:54
Goedemiddag,

Heeft iemand hier een idee wat een redelijke prijs is voor lades?
Ik wil wat lades toevoegen in de keuken en de verkoper geeft aan dat dit 495 euro per lade gaat kosten inclusief btw, geleiders en montage.
Is dat een beetje reëel?

Gaat om een binnenkorf lade van pronorm proTech 2.0 lade van 60cm breed en 60cm diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Lwent schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 14:24:
Goedemiddag,

Ik wil wat lades toevoegen in de keuken en de verkoper geeft aan dat dit 495 euro per lade gaat kosten inclusief btw, geleiders en montage.
Is dat een beetje reëel?

Gaat om een binnenkorf lade van pronorm proTech 2.0 lade van 60cm breed en 60cm diep.
Lades in dat segment zijn behoorlijk prijzig. Neemt niet weg dat €495 wellicht wat te veel van het goede is.

Misschien eens bij een meubelbouwer vragen?
Zo’n lade kun je ‘kant en klaar’ voor ca. €150 kopen. Achteraf inbouw is denk ik wel een priegelwerkje maar met de juist mallen kom je een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
Lwent schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 14:24:
Goedemiddag,

Is dat een beetje reëel?

Zo af en toe deelt hier iemand z'n offerte, zoals deze bijvoorbeeld.
Kasten met lades zijn nou eenmaal duur. Daarbij hangt de prijs waarschijnlijk ook nog af van het frontje dat kiest. Lades zou je ook nog achter een deur kunnen verstoppen. Ben je handig? Kijk eens hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fokkuh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-11-2024
Wat is jullie ervaring? Een zwarte spoelbak met zwarte Quooker of allebei van RVS doen?

Zwart staat erg mooi bij onze nieuwe keuken, maar we vragen ons af hoe krasbestendig deze zijn. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Nokia Lumia 920 White

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lwent
fokkuh schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 15:07:
Wat is jullie ervaring? Een zwarte spoelbak met zwarte Quooker of allebei van RVS doen?

Zwart staat erg mooi bij onze nieuwe keuken, maar we vragen ons af hoe krasbestendig deze zijn. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Wij hebben toevallig ook gekozen voor een zwarte spoelbak en quooker, we hebben ons de Franke Maris Fragranite black edition laten verkopen. De verkoper gaf aan goede ervaringen te hebben met de bak ook in combinatie met een quooker. Hij liet ook in de winkel zien dat de bak zeer krasbestendig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Laatst online: 02:23

Ervaring met een RVS Quooker en zwarte spoelbak, telt dat ook? :P
De extra kosten van een zwarte Quooker hadden we er niet voor over, vonden RVS juist het zwarte van het werkblad wat breken.

Dit hadden wij in onze vorige woning en stond erg mooi. Vooraf had ik al mijn twijfels hoe lang de coating van de spoelbak het ging houden.
Toen wij dik twee jaar later onze woning verkochten liet die coating dus al deels los op plekken. Kwam enerzijds denk ik door de Quooker, misschien toch eens te lang laten stromen waardoor de coating teveel op zijn donder kreeg.

En anderzijds, hoe voorzichtig je ook bent, vroeg of laat valt er eens een mes of iets anders scherps op waardoor het beschadigt.

Ik zou alleen weer een zwarte spoelbak nemen als deze niet gecoat is, maar door en door zwart (geen idee hoe je dat dan exact noemt). Zwart RVS ofzo, kan dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:12

We hebben nu een maand een Blanco Subline, geen lange termijn ervaring maar oogt erg robuust.
De clou is dat het een composiet-achtig materiaal is, bij Blanco Silgranit. Het materiaal heeft dan zelf de kleur, niet een coating die weg te bikken is.

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22-06 17:45
En hoe robuust zijn de gekleurde quookers? Ik ben geinteresseerd in de nieuwe gun metal versie maar bang dat dit ook snel kwetsbaarder gaat zijn dan rvs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:19
gdvm schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:49:
En hoe robuust zijn de gekleurde quookers? Ik ben geineteresseerd in de nieuwe gun metal versie maar bang dat dit ook snel kwetsbaarder gaat zijn dan rvs
Ik volg dit even. Wij willen ook een gunmetal Quooker én wasbak.

Een van de verkopers levert in geval van coating (goud, gunmetal,…) altijd een rek mee op de bodem. Zo voorkom je dat pannen de bodem beschadigen. Zegt al wel iets.

De Quooker valt denk ik mee. Waarmee zou je daartegen stoten? En een keer een kras gaat niet storen.

Een wasbak vol krassen wel.

De wasbak zit toch alleen gekit? Dus je kunt hem na een paar jaar ook vervangen als het tegenvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Foxhill schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:51:
[...]

Ik volg dit even. Wij willen ook een gunmetal Quooker én wasbak.

Een van de verkopers levert in geval van coating (goud, gunmetal,…) altijd een rek mee op de bodem. Zo voorkom je dat pannen de bodem beschadigen. Zegt al wel iets.

De Quooker valt denk ik mee. Waarmee zou je daartegen stoten? En een keer een kras gaat niet storen.

Een wasbak vol krassen wel.

De wasbak zit toch alleen gekit? Dus je kunt hem na een paar jaar ook vervangen als het tegenvalt.
Wij vinden een Gunmetal quooker en spoelbak mooi en willen die waarschijnlijk ook, ons is verteld dat deze niet kras gevoelig is als een zwart gecoat quooker en spoelbak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
moca007 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 22:04:
[...]

Wij vinden een Gunmetal quooker en spoelbak mooi en willen die waarschijnlijk ook, ons is verteld dat deze niet kras gevoelig is als een zwart gecoat quooker en spoelbak.
Goed punt van de verkoper (vermoedelijk die dit verteld heeft) om er een appels met appels verhaal van te maken.
Een gunmetal spoelbak en kraan zal inderdaad niet meer/minder krasgevoelig zijn dan een met een zwarte coating. Het proces om de kleur erin te krijgen is namelijk hetzelfde.

Echter als je gaat vergelijken met een zwarte composiet bak, dan is het appels met peren en dan is de kleur met coating altijd meer kras gevoelig.
Daarom is het ook zaak om wanneer je afwijkt van een RVS bak, te gaan voor een composiet kleur. Al het andere gaat krassen geven.

Dit gaat met name op voor de spoelbak. Voor de kranen zelf geldt het natuurlijk ook, maar daar zal een stuk minder contact met andere harde materialen zijn, zoals een spoelbak dat wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Zijn er geen spoelbakken/kranen die de gunmetal kleur hebben door materiaalsamenstelling/behandeling, i.p.v. door een coating?

[ Voor 186% gewijzigd door mitsumark op 17-10-2023 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:54
mitsumark schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:56:
Zijn er geen spoelbakken/kranen die de gunmetal kleur hebben door materiaalsamenstelling/behandeling, i.p.v. door een coating?
Volgens mij zijn alle gunmetal spoelbakken voorzien van een pvd coating. Deze coating is wel sterker dan bijvoorbeeld een poedercoating maar onder de coating zit evengoed een rvs bak.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
RobbieB schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 19:07:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb niet alles gelezen, dus misschien is dit al 100x gezegd, maar ik vind het gebruik van een eiland hier echt ontzettend onhandig. Een parallelle (of U) keuken past hier heel goed, biedt véél meer werkruimte, opslag en flexibiliteit.

Je hebt nu maar drie hoge kasten, dat zouden er rustig 4-5-6 kunnen zijn in een andere opstelling.

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
Floor-is schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:16:
[...]

Ik heb niet alles gelezen, dus misschien is dit al 100x gezegd, maar ik vind het gebruik van een eiland hier echt ontzettend onhandig. Een parallelle (of U) keuken past hier heel goed, biedt véél meer werkruimte, opslag en flexibiliteit.

Je hebt nu maar drie hoge kasten, dat zouden er rustig 4-5-6 kunnen zijn in een andere opstelling.
Het was meer een out-of-the-box idee, maar we zien er nu vooral meer nadelen in dan voordelen. Zal inderdaad een parallel opstelling worden met waarschijnlijk een schiereiland, dat vult de ruimte beter en praktischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lwent
SquareOne schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 14:31:
[...]

Lades in dat segment zijn behoorlijk prijzig. Neemt niet weg dat €495 wellicht wat te veel van het goede is.

Misschien eens bij een meubelbouwer vragen?
Zo’n lade kun je ‘kant en klaar’ voor ca. €150 kopen. Achteraf inbouw is denk ik wel een priegelwerkje maar met de juist mallen kom je een eind.
Klopt inderdaad dat 495 wat aan de hoge kant was, heb nu 4 lades voor €1.198,- vooralsnog duurder dan achteraf zelf inbouwen maar wordt het (hopelijk) in elk geval netjes afgewerkt.

Dank voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Lwent schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:12:
[...]

Klopt inderdaad dat 495 wat aan de hoge kant was, heb nu 4 lades voor €1.198,- vooralsnog duurder dan achteraf zelf inbouwen maar wordt het (hopelijk) in elk geval netjes afgewerkt.

Dank voor de reactie!
Ik begrijp het niet helemaal.
Gaat het om een keuken die nog geproduceerd en geplaatst moet worden?

In je vorige bericht schreef je “lades toevoegen (binnenkorf)” en “gaat 495 euro per lade kosten incl. Geleiders en montage”.

Dat kwam bij mij over als; “ik heb bestaande keukenkasten en wil achteraf binnenkorven toe laten voegen”. In dat geval snap ik dat de verkoper apart refereert aan geleiders en montage. Maar als het om een nieuwe nog te produceren kast gaat dan vind ik dat niet zo logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lwent
SquareOne schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:18:
[...]

Ik begrijp het niet helemaal.
Gaat het om een keuken die nog geproduceerd en geplaatst moet worden?

In je vorige bericht schreef je “lades toevoegen (binnenkorf)” en “gaat 495 euro per lade kosten incl. Geleiders en montage”.

Dat kwam bij mij over als; “ik heb bestaande keukenkasten en wil achteraf binnenkorven toe laten voegen”. In dat geval snap ik dat de verkoper apart refereert aan geleiders en montage. Maar als het om een nieuwe nog te produceren kast gaat dan vind ik dat niet zo logisch.
Gaat inderdaad om een nog te produceren keuken, we hebben al een getekende offerte en was nog even wat zaken aan het nalopen alvorens de order in productie gaat. Een van die punten was het toevoegen van wat extra lades in plaats van planken gezien dit toch wat meer comfort geeft.

Waarom de beste verkoper ook de geleiders en montage noemt geen idee, is het in elk geval duidelijk dat er niet nog eens iets bij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Lwent schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:24:
[...]

Gaat inderdaad om een nog te produceren keuken, we hebben al een getekende offerte en was nog even wat zaken aan het nalopen alvorens de order in productie gaat. Een van die punten was het toevoegen van wat extra lades in plaats van planken gezien dit toch wat meer comfort geeft.

Waarom de beste verkoper ook de geleiders en montage noemt geen idee, is het in elk geval duidelijk dat er niet nog eens iets bij komt.
Snap de situatie nog niet helemaal icm de prijzen die je noemt.

Zie voorbeeld hieronder.
Een 60cm kast met deur kost 204 EUR, voeg je er drie binnenlades aan toe dan betaal 447 EUR. Meerprijs is dis 234 EUR voor drie binnenlades in één kast
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BMGjNPSnAlIzuHBg-kVe4eYR-LU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/96t9MCwD9uAnPbLsaCKA0GmZ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ODUEXPeYT3yX2U0h7v77LBTgxQM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/2nFJTPuzpMmzlObmp7NIVhvL.png?f=fotoalbum_tile

In het geval van een 60cm kast met lades en je voegt een binnenlade toe.
Kast met 2 lades kost 441 EUR
Kast met 2 lades + binnenlade kost 563 EUR
Dus meerprijs van 122 EUR

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BUa0pyQP2yMJ0qFmHDBKYMPL-OQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/fUlZw1UmP9svTefPtP2JAbAa.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EizvYR1gKuRIRqLcMJSbd8fsqfc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/KJQhMfLqFdqRvkysjwedZ5qK.png?f=fotoalbum_tile

Dat de verkoper dan initieel komt met 495 EUR meerprijs per kast lijkt me waanzin. En 1200 voor 4 binnenlades lijkt me nog steeds waanzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Registratie: Oktober 2022
  • Niet online
Kleine toevoeging, aan die bovenste kast met planken zitten ook groothoekschanieren a 11 euro per stuk. Een kleine extra binnenlade kost 111 euro los bij KKF. Een hoge 162 euro en een uittrekbare plank 164 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lwent
SquareOne schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:34:
[...]

Snap de situatie nog niet helemaal icm de prijzen die je noemt.

Zie voorbeeld hieronder.
Een 60cm kast met deur kost 204 EUR, voeg je er drie binnenlades aan toe dan betaal 447 EUR. Meerprijs is dis 234 EUR voor drie binnenlades in één kast
[Afbeelding][Afbeelding]

In het geval van een 60cm kast met lades en je voegt een binnenlade toe.
Kast met 2 lades kost 441 EUR
Kast met 2 lades + binnenlade kost 563 EUR
Dus meerprijs van 122 EUR

[Afbeelding][Afbeelding]

Dat de verkoper dan initieel komt met 495 EUR meerprijs per kast lijkt me waanzin. En 1200 voor 4 binnenlades lijkt me nog steeds waanzin.
Gaat om vier binnenlades in twee kasten achter een deur, vergelijkbaar met de blum legrabox:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0MvZPxaNr69tiEUm9aIeVWQCKvU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GRqdTDcVY84sXKyxs6oB8gPZ.png?f=user_large
Hier moet het dan inkomen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JHs27QzFR3gjEzSc2tm24y7CMNI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/M7EG9rSMzaOGemrt5dMWMWVX.png?f=fotoalbum_large

Hij kwam met dit als standaard prijzen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NVnu4yGBw6sq2UTY12kEDPXIQK8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mbRdr6ten4RBDIC7Pt6JV609.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zag dat die legraboxen zo rond de 200 eu waren, vond ik die 300eu per lade zo gek nog niet. Maar ik kan het mis hebben, heb nog geen wijzigingsformulier getekend.

[ Voor 3% gewijzigd door Lwent op 18-10-2023 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Lwent schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 14:40:
[...]

Gaat om vier binnenlades in twee kasten achter een deur, vergelijkbaar met de blum legrabox:
[Afbeelding]
Hier moet het dan inkomen:
[Afbeelding]

Hij kwam met dit als standaard prijzen:
[Afbeelding]

Ik zag dat die legraboxen zo rond de 200 eu waren, vond ik die 300eu per lade zo gek nog niet. Maar ik kan het mis hebben, heb nog geen wijzigingsformulier getekend.
Oké dat zijn flinke meerprijzen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:09
Een vraag voor de Novy pendant eigenaren, hoe hoog boven het kookeiland dient deze te hangen? Wij hebben namelijk een plafond van ca. 4 meter hoog en ik probeer te achterhalen of deze lamp geschikt is. Volgens de specificaties is de max. lengte van het (staal)draad waaraan de lamp hangt 2 meter.

[ Voor 5% gewijzigd door Safaci op 18-10-2023 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st

- Meer lades

Bijgaand de schetsen:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

We hebben zojuist de prijs ontvangen. Mijn eerste indruk is dat deze behoorlijk scherp is.
Aangezien jullie mij goed helpen, lijkt het mij ook netjes om deze even met jullie te delen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pmS3a5YuD5waDovJmzUEO_olQwY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0xa5OFTCRFeEI5tF1OOrgVYc.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingen ongewijzigd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zd6kZFjrNK-z_aI_QwgIGAjs5WM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GYVWeQebXC7VnxiDlGMeTMVd.png?f=fotoalbum_large

Prijsopbouw:
Members only:

Punten die we op basis van jullie en onze eigen input (mogelijk) graag gewijzigd zien:
  • Afstand kookeiland vergroten, staat nu op 1 meter.
  • Hogere kasten bij de kastenwand.
  • Kastjes boven de nis mogelijk wat minder hoog.
  • Bosch oven (ik vind die grote brede balk van de Siemens niet mooi = smaak)
  • Kijken naar lijnenspel, door de 3 hoge kasten in de kastenwand bij elkaar te plaatsen en te scheiden van de lades middels een extra muurtje. Alternatief: Kijken hoe @MikeyMan dat heeft opgelost in zijn Tristar keuken.
  • Andere stopcontacten. In de offerte staat 2x Bachmann Due. RVS. (Niet mooi = smaak)
  • Eventueel toch een doorlopende greeplijst in het kookeiland
  • Plint met 13 cm te hoog, doel 8 of 9cm
  • Eventueel grotere oven. Als er dan 2 bakplaten tegelijk in kunnen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
G33st schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 20:12:
[...]

We hebben zojuist de prijs ontvangen. Mijn eerste indruk is dat deze behoorlijk scherp is.
Aangezien jullie mij goed helpen, lijkt het mij ook netjes om deze even met jullie te delen.

[Afbeelding]

Afbeeldingen ongewijzigd:
[Afbeelding]

Prijsopbouw:

***members only***

Punten die we op basis van jullie en onze eigen input (mogelijk) graag gewijzigd zien:
  • Afstand kookeiland vergroten, staat nu op 1 meter.
  • Hogere kasten bij de kastenwand.
  • Kastjes boven de nis mogelijk wat minder hoog.
  • Bosch oven (ik vind die grote brede balk van de Siemens niet mooi = smaak)
  • Kijken naar lijnenspel, door de 3 hoge kasten in de kastenwand bij elkaar te plaatsen en te scheiden van de lades middels een extra muurtje.
  • Andere stopcontacten. In de offerte staat 2x Bachmann Due. RVS. (Niet mooi = smaak)
Zo jammer weer dat je een partij hebt getroffen die niet weet wat er mogelijk is bij Tristar.
Zoek de keuken van @MikeyMan eens op, dan zie waarschijnlijk wel wat ik bedoel.

Hmmm, wellicht niet helemaal duidelijk.
Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3

Het is bij Tristar in ieder geval niet noodzakelijk om zijwanden tegen de hoge kasten aan te plaatsen, ze kunnen de zichtzijde gewoon van hetzelfde materiaal maken.
Tevens is het bijvoorbeeld mogelijk om de bodem onder de kasten boven de nis, uit een stuk te maken en als het ware weg te werken. Dit kan heel eenvoudig door de deuren 18mm door te laten steken naar onder.
Ook is het mogelijk om een greep te maken in de zijkant van de deur van de vriezer en koelkast. Als je die dan langs de nis plaatst heb je in principe geen verticale greeplijst nodig.
Daarnaast kunnen de hoge kasten bijvoorbeeld nog hoger gemaakt worden en kan de greeplijst boven je regaal in het eiland doorlopen.

[ Voor 21% gewijzigd door Kapitein Merijn op 18-10-2023 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G33st
Kapitein Merijn schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 20:30:
[...]

Zo jammer weer dat je een partij hebt getroffen die niet weet wat er mogelijk is bij Tristar.
Zoek de keuken van @MikeyMan eens op, dan zie waarschijnlijk wel wat ik bedoel.
Ik heb de desbetreffende post even opgezocht:
MikeyMan in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

4 zaken die mij opvallen:
  • Geen verticale greeplijsten zichtbaar. Hoe is dit opgelost? Is dit standaard of maatwerk?
  • Kastjes boven de nis. Dit heb ik eerder gezien, maar zelf geen fan van.
  • Andere plinthoogte. 6cm, wij hebben 13. Mike geeft zelf aan dat 6 niet praktisch is, wel mooi.
  • Kookeiland heeft aan de zijkanten die doorlopende lijn. Dat vinden wij mooier. Dat kan alleen aan de kant van de tafel niet. Vandaar we het maar helemaal achterwege hebben gelaten.
Had jij nog meer interessante punten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
G33st schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 20:39:
[...]

Ik heb de desbetreffende post even opgezocht:
MikeyMan in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

4 zaken die mij opvallen:
  • Geen verticale greeplijsten zichtbaar. Hoe is dit opgelost? Is dit standaard of maatwerk?
  • Kastjes boven de nis. Dit heb ik eerder gezien, maar zelf geen fan van.
  • Andere plinthoogte. 6cm, wij hebben 13. Mike geeft zelf aan dat 6 niet praktisch is, wel mooi.
  • Kookeiland heeft aan de zijkanten die doorlopende lijn. Dat vinden wij mooier. Dat kan alleen aan de kant van de tafel niet. Vandaar we het maar helemaal achterwege hebben gelaten.
Had jij nog meer interessante punten?
Heb mijn post even aangepast.

Pagina: 1 ... 424 ... 518 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1