Op zich zijn we daar al aan gewend want de huidige oven zit direct onder de kookplaat, en de huidige combimagnetron zit op 149cm, maar die heeft een deur die naar de zijkant open gaat anders zou het te hoog zijn.
En ook de koelkasten (en vriezer) in een onder kast is wat onhandig vindt ik zelf.
Toevallig is dat nu bij ons ook al het geval voor de koelkast en de onderste la van de vriezer is zelfs nog lager want het is zo’n vrijstaande waar de la bijna op de vloer zit. We gaan met inbouw straks één la inleveren vanwege de plint omdat het inbouw wordt. Dus de vriezer komt al iets hoger van de vloer.
En mogelijk komen ze nog wat hoger want omdat we geen zichtbare roosters in de plint willen kan het zijn dat er een verhoogde vloer in komt waar de koelkast en vriezer op staan zodat de ventilatielucht daar onderlangs kan.
Dat moet nog blijken uit wat Tristar gaat zeggen op basis van de apparatuur.
Alternatief is anders een plint die niet helemaal tot de onderkant van de kastje loopt maar 1,5cm open houdt voor de ventilatielucht.
Ik vind zelf een dubbele bodem wel mooier denk ik omdat je dan een aansluitende plint hebt maar of je die 1,5cm spleet boven de plint gaat zien weet ik eigenlijk niet.
Ik zou een hele andere indeling overwegen, is er misschien ruimte om de ondiepe kasten we te laten en aan èèn kant hoge kastenwand toe te passen voor apparatuur? Dus meer een L-keuken?
Is me niet duidelijk wat je bedoelt met ‘ondiepe kasten’.
Ik dacht eerst dat je het lage aanrecht gedeelte bedoelde maar dan wordt het een paralelle keuken en geen L.
Daar hebben we ook nog naar gekeken maar omdat er geen vloerverwarming doorloopt onder het hele stuk waar nu het lange gedeelte van de L loopt en de tegels op de plint stoppen is dat niet te doen.
Er lijkt niet echt genoeg ruimte te zijn voor een eiland.
Oh, waar vind je het dan te krap worden?
De doorloop aan de zijkant van het schiereiland is een ruime 106cm tot de zijmuur.
Waar we wel nog naar kijken is het schiereiland meer naar voren te halen, dus minder dicht bij het L-gedeelte van de keuken want daar is nog genoeg ruimte voor.
In het huidige ontwerp is het 120cm maar we zitten er aan te denken het een kleine 2m te maken.
Voor de bewegingsvrijheid en omdat het huidige lichtpunt dat in het midden van het schiereiland uitkomt.
De keukenzaak gaf wel aan dat we niet te ver van de spoelbak weg moesten gaan maar of 2m te ver is kan ik niet goed inschatten.
De huidige keuken is enkel de L waarbij de 2 hoge kasten links er niet zijn maar daar zit nu de kookplaat met een bovenkastje en afzuigkap. In die keuken heb je echt alles binnen handbereik maar is tegelijk ook erg krap, zeker qua werkbladruimte.
[
Voor 11% gewijzigd door
Vliegvlug op 03-11-2023 19:08
]