Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Frietkot schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:16:
[...]

Dan zou ik goed kijken naar de kwaliteit van de kasten. Ik heb een vermoeden dat de kwaliteit bij keukenkastenfabriek beter is dan die je nu hebt gekregen bij Superkeukens. Keukenkastenfabriek = ballerina, welk merk heb je aangeboden gekregen bij Superkeukens? Check vooral op afwerking, ladesysteem en soort lades.
We hebben nu Schüller aangeboden gekregen met AFP front en 'voll.uittr.korf met glas-boxs' lades:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Is Ballerina beter of gelijkwaardig hieraan? In de OP zie ik alleen staan dat ze allebei onder Midden - Hoog worden geschaard.

Keukenkastfabriek:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NhtUKQXN65h52Y2Dr24giwKjkt0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6FCvXxSYsqI2DQAvkWqs64sq.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Awoodentree op 26-10-2023 15:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:32
Awoodentree schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:22:
[...]

We hebben nu Schüller aangeboden gekregen met AFP front en 'voll.uittr.korf met glas-boxs' lades:

***members only***

Is Ballerina beter of gelijkwaardig hieraan? In de OP zie ik alleen staan dat ze allebei onder Midden - Hoog worden geschaard.
Het ladesysteem in Ballerina (=Legrabox) is wat mij betreft hoger gepositioneerd dan bij Schuller. Weet niet of het bij Schuller een optie is tegen meerprijs.
Schuller gebruikt wel standaard legraboxen in hun 'luxe' merkt Next125.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Awoodentree schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:22:
[...]

***members only***

Keukenkastfabriek:
spoiler:
Dat scheelt nog best wel wat dan als ik het zo zie? Bijna 20% o.i.d in het voordeel van keukenkastenfabriek.
Volgens mij missen er in het ontwerp trouwens nog zijpanelen. Eentje naast de eerste hoge kast (kleur van korpus is normaal gesproken niet gelijk aan frontkleur), en eentje naast het bovenkastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietkot
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 12-05 17:40
SquareOne schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:08:
[...]

Dat scheelt nog best wel wat dan als ik het zo zie? Bijna 20% o.i.d in het voordeel van keukenkastenfabriek.
Volgens mij missen er in het ontwerp trouwens nog zijpanelen. Eentje naast de eerste hoge kast (kleur van korpus is normaal gesproken niet gelijk aan frontkleur), en eentje naast het bovenkastje.
Scheelt inderdaad best veel. Overigens zou ik niet te veel rekening houden met die IQ700 vaatwasser. Vaak een al geopend model geweest die ze opnieuw proberen te verkopen of een oud model. Komende maand gaan er een aantal vaatwassers uit de collectie bij Siemens dus ik zou even goed het identificatienummer checken: SX... of SN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:04
Flix20 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:52:
[...]

Over ovens gesproken.
Weet jij welke strips we bij de Bosch CSG958DB1 en CMG978NB1 moeten bestellen?
HEZ660060 of HEZ660050
Als ik me niet vergis word de 050 al meegeleverd voortaan. Recent een Bosch en Neff oven ingebouwd en daar zaten ze al bij.
Die 060 is eigenlijk alleen nodig als de kastbodem erg afsteekt bij de kleur van het apparaat of als je er 2 boven elkaar inbouwt.
Frietkot schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:36:
[...]

Scheelt inderdaad best veel. Overigens zou ik niet te veel rekening houden met die IQ700 vaatwasser. Vaak een al geopend model geweest die ze opnieuw proberen te verkopen of een oud model. Komende maand gaan er een aantal vaatwassers uit de collectie bij Siemens dus ik zou even goed het identificatienummer checken: SX... of SN...
Beetje wantrouwend vind je niet?
Waarschijnlijk werken ze gewoon met een puntensysteem waarbij je bij een X aantal punten goedkoop een apparaat mee kan bestellen.

[ Voor 27% gewijzigd door Kapitein Merijn op 26-10-2023 17:23 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05:55
Awoodentree schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:29:
Beste allemaal,

Ook wij zijn druk bezig met de keuken zoektocht. We hebben onlangs Superkeukens bezocht en hebben daar de eerste offerte gekregen.

Onze keuken:

***members only***

Hebben jullie nog tips over de indeling, en of dit een gangbare prijs is? De offertecheck bij Keukenloods resulteerde in een verkoper die weinig zin had om alleen kasten te verkopen :z Bij Bemmel & Kroon heb ik nu een offerte vergelijking uit staan.
Is €8400 inclusief montage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:41
koentjuh schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 19:58:
Onze keuken (3,5 jaar oud) heeft bij twee frontjes kleine haarscheurtjes in de lak op de kopse kant. De frontjes zijn rondom gelakt. Kan ik dit op een of andere manier goed herstellen of wordt dat per definitie een drama en kan ik beter twee nieuwe frontjes bestellen bij de keukenhandelaar? Zie ook onderstaande foto, dat is ook meteen de grootste scheur.

***members only***
Wat je kan doen. Dik opzetten met een lakstift en daarna gaan polijsten met een licht polijstmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:04

Vliegvlug

Flight Simple

Voor onze nieuwe keuken hebben we een Samsung oven, combimagnetron en warmhoudlade gekocht.

Betreft de volgende modellen:Op de reclame foto van Samsung ziet dat er heel mooi strak uit zo naast elkaar geplaatst :9~ :
Samsung Dual Cook Flex Oven Combimagnetron en Warmhoudlade naast elkaar ingebouwd

Helaas hebben we in onze keuken niet de ruimte voor twee hoge kasten naast elkaar en zal het dus in één hoge kast moeten komen.
Waarbij het idee is de oven onder de warmhoudlade en combimagnetron te plaatsen.

Nu zit ik met twee dingen:
  1. De looks van de overgang van oven naar de warmhoudlade erboven
  2. De benodigde ventilatie als alle apparatuur in één kast zit
Ad. 1.
Tussen combimagnetron en warmhoudlade zit geen plank dus dat zal er uitzien zoals op de foto van Samsung. Maar tussen de oven en warmhoudlade komt natuurlijk wel een plank.
En aangezien de warmhoudlade niet naar onder uitsteekt en de oven maar maximaal 6mm boven de plank naar boven kan uitsteken krijg je dat nooit zo dicht bij elkaar als de tussen combimagnetron en warmhoudlade het geval is.
Wat is nu wijsheid?
  • De plank juist naar voren laten komen zodat hij gelijk zit met de voorkant van de apparatuur en dan afwerken met een zwarte sierstrip? (Mits een kastplank zo ver naar voren kan worden geplaatst)
  • De plank ingevallen laten, zwarte sierstrip erop en de oven die 6mm naar boven laten uitsteken zodat de overgang zo klein mogelijk wordt (maar nog altijd wel meer dan tussen warmhoudlade en combimagnetron)?
  • Ook een plank tussen lade en combimagnetron plaatsen zodat de afstand tussen de apparatuur onderling overal gelijk is? En daarbij dan nog de keuze tussen ze laten invallen of gelijk maken met de voorkant van de apparatuur?
Ik me van al die opties moeilijk een voorstelling maken dus hoor graag jullie meningen. :)

Ad. 2.
Voor de oven wordt een ventilatieoppervlakte van 230cm2 (een gat van minimaal 46x5cm) voorgeschreven:
Samsung Dual Cook Oven NV7B5755SAK installatie in een kast]

Voor de combimagnetron wordt een ventilatieoppervlakte van 200cm2 (een gat van minimaal 40x5cm) voorgeschreven:
Samsung Combimagnetron NQ5B5763DBK installatie in een kast

Nu wil ik de combimagnetron en de oven ook gelijktijdig kunnen gebruiken dus dan lijkt me dat je beide ventilatieoppervlakten bij elkaar moet optellen om voldoende lucht te kunnen aan en afvoeren, bij elkaar dus 430cm2 wat zich vertaalt naar een gat van minimaal 43x10cm.
Klopt dit of zie ik iets over het hoofd?

De keukenwinkel geeft aan dat er ongeveer 3 a 3,5cm tussen achterkant planken en de muur zal zitten en dat er op de plek van de apparatuur geen achterwand in de kast zit. Dat geeft bij een kastbreedte van 56,5cm dus een ventilatieoppervlak van 170 tot 198cm2 waardoor ik een ruime 230 tot 260cm2 te kort kom.
Maar dat is te halen door een gat van 46 a 52 cm bij 5cm in de planken te laten maken.

Boven de apparatuur komt echter een opbergvak dus daar zal de achterwand meer naar voren moeten worden geplaatst omdat er anders door het gat in de plank spullen naar beneden vallen.
Is dat iets wat mogelijk is bij keukens om zo geleverd te krijgen of kan ik daarna zelf nog aan de klus? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngePutten
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 07-01-2024
Beste lezers,

Laklaminaat waarom wel of niet verkiezen boven lak fronten?

Alle keuken verkopers vinden iets anders weer beter, maar ik zoek een objectief antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
SquareOne schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:08:
[...]

Je hebt gelijk; ik was ook het kastje bovenaan vergeten, en nog een kast van 60cm met twee lades. Als ik die toevoeg kom ik uit rond de €7200.
De offerte van Superkeukens is €8150, die vaatwasser is rond de €1000,-, (uitvoering: Siemens iQ700 iQ700 SN87YX03CE vaatwasser Volledig ingebouwd 14 c...) dus effectief gezien liggen ze gelijk qua prijs. Niettemin is het wel waard om een bezoek te brengen aan de keukenkastfabriek :*)
Frietkot schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:36:
[...]

Het gaat om deze: uitvoering: Siemens iQ700 iQ700 SN87YX03CE vaatwasser Volledig ingebouwd 14 c...
Zie er zelf zo 1,2,3 niets geks aan. Deze actie komt blijkbaar vanuit Schüller, en niet zozeer Superkeukens.
Kapitein Merijn schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 17:21:
[...]

Beetje wantrouwend vind je niet?
Waarschijnlijk werken ze gewoon met een puntensysteem waarbij je bij een X aantal punten goedkoop een apparaat mee kan bestellen.
Inderdaad wat @Kapitein Merijn zegt, dank voor de aanvulling. Mocht jij qua indeling ook nog tips hebben sta ik daar graag voor open! ;)
moca007 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 17:25:
[...]

Is €8400 inclusief montage?
€8150 is exclusief de montage, maar die doe ik voor de hele keuken (exclusief het keukenblad i.v.m. keramiek) zelf.

Dank allen voor de vragen/aanvullingen/scherpe blikken tot zover _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Awoodentree schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 21:43:
[...]

Je hebt gelijk; ik was ook het kastje bovenaan vergeten, en nog een kast van 60cm met twee lades. Als ik die toevoeg kom ik uit rond de €7200.
De offerte van Superkeukens is €8150, die vaatwasser is rond de €1000,-, (uitvoering: Siemens iQ700 iQ700 SN87YX03CE vaatwasser Volledig ingebouwd 14 c...) dus effectief gezien liggen ze gelijk qua prijs. Niettemin is het wel waard om een bezoek te brengen aan de keukenkastfabriek :*)

[...]

Het gaat om deze: uitvoering: Siemens iQ700 iQ700 SN87YX03CE vaatwasser Volledig ingebouwd 14 c...
Zie er zelf zo 1,2,3 niets geks aan. Deze actie komt blijkbaar vanuit Schüller, en niet zozeer Superkeukens.
[...]

Inderdaad wat @Kapitein Merijn zegt, dank voor de aanvulling. Mocht jij qua indeling ook nog tips hebben sta ik daar graag voor open! ;)

[...]

€8150 is exclusief de montage, maar die doe ik voor de hele keuken (exclusief het keukenblad i.v.m. keramiek) zelf.

Dank allen voor de vragen/aanvullingen/scherpe blikken tot zover _/-\o_
toon volledige bericht
Die items die ik bedoelde missen ook op de tekening van superkeukens. Dus zou dat even laten nakijken.
Mijn punt was overigens niet dat je een keuken moet gaan kopen bij keukenkastenfabriek, maar ik vind het wel een prettige dat ze prijzen van kasten online hebben staan. Géén ervaring met hun service / aftersales

[ Voor 5% gewijzigd door SquareOne op 26-10-2023 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
SquareOne schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 21:45:
[...]

Die items die ik bedoelde missen ook op de tekening van superkeukens. Dus zou dat even laten nakijken.
Mijn punt was overigens niet dat je een keuken moet gaan kopen bij keukenkastenfabriek, maar ik vind het wel een prettige dat ze prijzen van kasten online hebben staan. Géén ervaring met hun service / aftersales
De verkoper gaf aan dat daar geen frontjes voor zijn in dezelfde kleur, de reden is mij even ontschoten (hoogte?). Het zijpaneel aan de kookplaat zijde is wel in dezelfde kleur.
De eerste hoge kast komt tegen een muur aan te staan die de hele zijkant bedekt. Dus alleen naast de hoge kast heeft de zijkant een zichtbare korpus kleur. De verkoper heeft die kleur laten zien, en die kleur vinden wij gelukkig mooi en goed passen bij dat stuk. Je hebt inderdaad gelijk dat dat niet op de Superkeukens offerte staat.

Oh. ik dacht dat je zelf ervaring met ze had :) Evenmin bevalt hun concept me wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Awoodentree schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:01:
[...]

De verkoper gaf aan dat daar geen frontjes voor zijn in dezelfde kleur, de reden is mij even ontschoten (hoogte?). Het zijpaneel aan de kookplaat zijde is wel in dezelfde kleur.
De eerste hoge kast komt tegen een muur aan te staan die de hele zijkant bedekt. Dus alleen naast de hoge kast heeft de zijkant een zichtbare korpus kleur. De verkoper heeft die kleur laten zien, en die kleur vinden wij gelukkig mooi en goed passen bij dat stuk. Je hebt inderdaad gelijk dat dat niet op de Superkeukens offerte staat.

Oh. ik dacht dat je zelf ervaring met ze had :) Evenmin bevalt hun concept me wel.
Ik weet niet of we hetzelfde bedoelen. Dus even een plaatje. Ze gebruiken daarvoor ook geen frontjes maar zijpanelen. Lijkt me gek dat ze dat niet zouden kunnen bestellen als plaatmateriaal. Er zit toch ook een zijpaneel aan de lage kant tegen die ladekast.

Oh en denk er ook nog even aan dat de bovenkastjes in veel gevallen ook niet zijn afgewerkt in dezelfde kleur als de keukenfronten. Dus mogelijk wil je daar ook een paneel voor de afwerking.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zJMrCSitxOa59ygs4kfLBz9TszU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eplJwJcihB6GnNKsdYHq9zxU.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
SquareOne schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:09:
[...]

Ik weet niet of we hetzelfde bedoelen. Dus even een plaatje. Ze gebruiken daarvoor ook geen frontjes maar zijpanelen. Lijkt me gek dat ze dat niet zouden kunnen bestellen als plaatmateriaal. Er zit toch ook een zijpaneel aan de lage kant tegen die ladekast.

Oh en denk er ook nog even aan dat de bovenkastjes in veel gevallen ook niet zijn afgewerkt in dezelfde kleur als de keukenfronten. Dus mogelijk wil je daar ook een paneel voor de afwerking.

[Afbeelding]
Het lijkt er inderdaad op dat de zichtzijdes in Lava zwart zijn. Dit is namelijk de korpuskleur en de zichtzijdes staan niet vermeld bij de model gegevens.
Indien anders dan korpuskleur had het er wel tussen moeten staan.
Overigens een veel voorkomend trucje waar veel ketens gebruik van maken om de prijs te drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 23:22
Awoodentree schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:29:
Beste allemaal,

Ook wij zijn druk bezig met de keuken zoektocht. We hebben onlangs Superkeukens bezocht en hebben daar de eerste offerte gekregen.

Onze keuken:

***members only***

Hebben jullie nog tips over de indeling, en of dit een gangbare prijs is? De offertecheck bij Keukenloods resulteerde in een verkoper die weinig zin had om alleen kasten te verkopen :z Bij Bemmel & Kroon heb ik nu een offerte vergelijking uit staan.
Ik zou overwegen om geen 'wokkelkastje' in de hoek te doen, maar gewoon een klein recht ladenkastje. Het verschil in oppervlakte van de 'wokkel' met een lade is minimaal, terwijl het veel lastiger in gebruik is (deurtje open - wokkel uitschuiven - wokkel dichtschuiven - deurtje dicht) ipv (lade open - lade dicht). Daarnaast is zo'n wokkel meestal een duur kastje.

[edit]
Ik zat even te prutsen, er passen nu 90+60 kastje bij het spoelen. Als je het linker blad iets minder diep maakt zouden er twee 80 kastjes passen denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Mithrandir op 26-10-2023 23:53 ]

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
SquareOne schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:09:
[...]

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZlLMTz1t3zVSJ9wLuF5scMHFS3o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yRlKF0Mnifjt2XYaz58j5RvS.jpg?f=user_large

We hadden het over hetzelfde, maar ik zie dat ik wat termen door elkaar haalde:
- De groene markering is een zijwand die inderdaad in dezelfde kleur is als de frontjes volgens de offerte.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tbqg2tLqITyrfHVnTxIjLCafbps=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Cpr58OwisE2ujQLVjGdhyjXM.png?f=user_large
- De blauwe markering is de zijde die tegen een evenwijdige muur van 60cm aan staat, daar zie ik dus niets van.
- De rode markering zijn inderdaad vooralsnog in korpus kleur. Ik heb de vraag even uitgezet bij de verkoper waarom hij dit ook alweer bewust had gedaan.
Kapitein Merijn schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 23:14:
[...]

Het lijkt er inderdaad op dat de zichtzijdes in Lava zwart zijn. Dit is namelijk de korpuskleur en de zichtzijdes staan niet vermeld bij de model gegevens.
Indien anders dan korpuskleur had het er wel tussen moeten staan.
Overigens een veel voorkomend trucje waar veel ketens gebruik van maken om de prijs te drukken.
Wederom heb je gelijk, maar het was niet om de prijs te drukken. De echte reden weet ik waarschijnlijk verderop vandaag :)
Mithrandir schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 23:32:
[...]

Ik zou overwegen om geen 'wokkelkastje' in de hoek te doen, maar gewoon een klein recht ladenkastje. Het verschil in oppervlakte van de 'wokkel' met een lade is minimaal, terwijl het veel lastiger in gebruik is (deurtje open - wokkel uitschuiven - wokkel dichtschuiven - deurtje dicht) ipv (lade open - lade dicht). Daarnaast is zo'n wokkel meestal een duur kastje.

[edit]
Ik zat even te prutsen, er passen nu 90+60 kastje bij het spoelen. Als je het linker blad iets minder diep maakt zouden er twee 80 kastjes passen denk ik.
Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilanoKoenders
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:28
Hallo,

Hier ook bezig met een nieuwe keuken, opstelling lijkt op die van Aweedentree maar de aangedragen oplossing is anders.

Members only: title

Vanavond een afspraak bij een tweede keukenzaak, allicht heeft iemand nog goede input!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
MilanoKoenders schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:47:
Hallo,

Hier ook bezig met een nieuwe keuken, opstelling lijkt op die van Aweedentree maar de aangedragen oplossing is anders.

***members only***

Vanavond een afspraak bij een tweede keukenzaak, allicht heeft iemand nog goede input!
Ik zou 1 hoge kast minder doen
Ik mis ladekasten. Zou alle kasten aan linkerkant als ladekasten uitvoeren. Ook beter voor het lijnenspel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Hallo,

***members only***

Paar punten:

Mooie ontzichtbare poot onder de bar!
Vaatwasser zit erg ongunstig daar, je kan als die open staat niet eens een tablet uit de spoelkast pakken. Je zou de verdeling onder de raam aan kunnen passen of de vaatwasser in/onder de 2e hoge kast kunnen plaatsen.
Ruimte op de kookplaat is erg beperkt. Dit is eigenlijk een 60cm kookplaat met links en rechts 5cm meer glasplaat.
Combi wijzigen naar de CMG9361B1. Prijsverschil is niet heel groot maar het grotere scherm is wel makkelijker te bedienen.
Kookplaat met afzuiging overwogen? Evt. in combinatie met een dieper blad als je afvoer naar buiten wilt.
Verder inderdaad meer lades aan de kookzijde en 1 kolomkast minder.

[ Voor 6% gewijzigd door Kapitein Merijn op 27-10-2023 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilanoKoenders
SquareOne schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:09:
[...]

Ik zou 1 hoge kast minder doen
Ik mis ladekasten. Zou alle kasten aan linkerkant als ladekasten uitvoeren. Ook beter voor het lijnenspel
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:50:
[...]

Paar punten:

Mooie ontzichtbare poot onder de bar!
Vaatwasser zit erg ongunstig daar, je kan als die open staat niet eens een tablet uit de spoelkast pakken. Je zou de verdeling onder de raam aan kunnen passen of de vaatwasser in/onder de 2e hoge kast kunnen plaatsen.
Ruimte op de kookplaat is erg beperkt. Dit is eigenlijk een 60cm kookplaat met links en rechts 5cm meer glasplaat.
Combi wijzigen naar de CMG9361B1. Prijsverschil is niet heel groot maar het grotere scherm is wel makkelijker te bedienen.
Kookplaat met afzuiging overwogen? Evt. in combinatie met een dieper blad als je afvoer naar buiten wilt.
Verder inderdaad meer lades aan de kookzijde en 1 kolomkast minder.
Bedankt heren, nuttige feedback!

De gedachte achter de vierde hoge kast was om extra opslagruimte te creëren, aangezien er geen aparte voorraad- of trapkast beschikbaar is.

Door jullie opmerkingen realiseer ik me dat dit ook invloed heeft op de rest van de keuken. Door één hoge kast weg te laten, kan de vaatwasser naar de raamzijde worden verplaatst, waardoor de linkerkant volledig uit lades kan bestaan. Lost ook gelijk het tablet probleem op.

De kookplaat heeft inderdaad 4 zones. Is een kookplaat met 5 zones een betere optie, of zijn er ook bredere kookplaten met 4 zones beschikbaar? De reden voor een aparte afzuiging is dat de bestaande afzuiging via het plafond naar buiten gaat. Een dieper blad aan de linkerkant zorgde ook weer voor minder kastruimte aan de raamkant.

Bedankt voor de tip over de combioven; ik ga vragen of dit type meegenomen kan worden.

De keukenleverancier was overtuigd dat een barpoot onnodig is omdat het blad ook aan de muur verankerd wordt. Ik nam eerlijk gezegd aan dat dit klopt en dat het op deze wijze uitgevoerd kan worden.

[ Voor 3% gewijzigd door MilanoKoenders op 27-10-2023 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
MilanoKoenders schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:09:
[...]

[...]

Bedankt heren, nuttige feedback!

De gedachte achter de vierde hoge kast was om extra opslagruimte te creëren, aangezien er geen aparte voorraad- of trapkast beschikbaar is.

Door jullie opmerkingen realiseer ik me dat dit ook invloed heeft op de rest van de keuken. Door één hoge kast weg te laten, kan de vaatwasser naar de raamzijde worden verplaatst, waardoor de linkerkant volledig uit lades kan bestaan. Lost ook gelijk het tablet probleem op.

De kookplaat heeft inderdaad 4 zones. Is een kookplaat met 5 zones een betere optie, of zijn er ook bredere kookplaten met 4 zones beschikbaar? De reden voor een aparte afzuiging is dat de bestaande afzuiging via het plafond naar buiten gaat. Een dieper blad aan de linkerkant zorgde ook weer voor minder kastruimte aan de raamkant.

Bedankt voor de tip over de combioven; ik ga vragen of dit type meegenomen kan worden.

De keukenleverancier was overtuigd dat een barpoot onnodig is omdat het blad ook aan de muur verankerd wordt. Ik nam eerlijk gezegd aan dat dit klopt en dat het op deze wijze uitgevoerd kan worden.
toon volledige bericht
Zorg ervoor dat ze je schriftelijk bevestigen dat de bar zonder ondersteuning zo gemonteerd kan worden. Je kan het blad natuurlijk wel met een hoekbeugel of iets dergelijks aan de muur bevestigen maar daar komt echt teveel kracht op te staan als je gaat leunen op de kopse kant.

Helaas heeft Bosch geen royale 4 pits kookplaat. Ik ben ook geen fan van de 5 pits kookplaat maar dat is wel een betere optie dan het huidige voorstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Hallo,

***members only***

Wat is het merk van de keukenkasten?

[ Voor 9% gewijzigd door moca007 op 27-10-2023 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffinho7
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-02 15:07
Goedenavond Tweakers,

Ik heb jullie wijsheid nodig. Mijn vriendin en ik hebben een huis gekocht (nieuwbouw). Binnenkort hebben we een deadline (medio december '23) waarbij we via het project al een keuken en badkamer moeten kiezen.

Graag wil ik jullie vragen of het slim is om nu al te beslissen over de keuken en badkamer. Is het mogelijk om een installatietekening te geven en pas volgend jaar op keukenjacht te gaan? Wat is jullie ervaring met nieuwbouw? Ons huis wordt pas in 2025 opgeleverd, laten we hopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:48
jeffinho7 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:13:

Graag wil ik jullie vragen of het slim is om nu al te beslissen over de keuken en badkamer. Is het mogelijk om een installatietekening te geven en pas volgend jaar op keukenjacht te gaan?
Ja hoor, dat kan prima. En dan nog kun je daarna wel wat veranderen met de opstelling, zolang je maar niet ineens switcht van eiland naar hoekopstelling of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
Awoodentree schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 01:08:
[...]

[Afbeelding]

We hadden het over hetzelfde, maar ik zie dat ik wat termen door elkaar haalde:
- De groene markering is een zijwand die inderdaad in dezelfde kleur is als de frontjes volgens de offerte.
[Afbeelding]
- De blauwe markering is de zijde die tegen een evenwijdige muur van 60cm aan staat, daar zie ik dus niets van.
- De rode markering zijn inderdaad vooralsnog in korpus kleur. Ik heb de vraag even uitgezet bij de verkoper waarom hij dit ook alweer bewust had gedaan.
[...]

Wederom heb je gelijk, maar het was niet om de prijs te drukken. De echte reden weet ik waarschijnlijk verderop vandaag :)

[...]

Dank voor de tip!
toon volledige bericht
@Kapitein Merijn @SquareOne, het antwoord is binnen:
Het was puur voor ruimtebesparing gedaan en het is zeker mogelijk om dit aan te passen (bijv. passtuk kleiner maken of het kastje van 30cm naar 25 cm, maar dit gaan we nog overleggen). Dus we gaan dit aanpassen :Y
Hallo,

***members only***

Leuk om te zien, lijkt er inderdaad op! Mocht je inderdaad dingen zelf willen doen; voor het keukenblad zijn wij vanmiddag bij 123werkbladen in Veenendaal geweest. Zij komen het blad zelf inmeten en een paar weken later installeren.

[ Voor 21% gewijzigd door Awoodentree op 27-10-2023 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Goedenavond Tweakers,

Ik heb jullie wijsheid nodig. Mijn vriendin en ik hebben een huis gekocht (nieuwbouw). Binnenkort hebben we een deadline (medio december '23) waarbij we via het project al een keuken en badkamer moeten kiezen.

Graag wil ik jullie vragen of het slim is om nu al te beslissen over de keuken en badkamer. Is het mogelijk om een installatietekening te geven en pas volgend jaar op keukenjacht te gaan? Wat is jullie ervaring met nieuwbouw? Ons huis wordt pas in 2025 opgeleverd, laten we hopen...
Toevallig Roosdomtijhuis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlayaStone
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:12
Goedenavond Tweakers,

Wij vonden badkamer vanuit bouw wel fijn, omdat het dan al gelijk erin zit met oplevering.

Keuken konden we makkelijk goedkoper krijgen dan via de bouw, ik betwijfel of dat met de badkamer lukt. Je krijgt maar enorm weinig terug voor een casco badkamer meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffinho7
SlayaStone schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:35:
[...]

Wij vonden badkamer vanuit bouw wel fijn, omdat het dan al gelijk erin zit met oplevering.

Keuken konden we makkelijk goedkoper krijgen dan via de bouw, ik betwijfel of dat met de badkamer lukt. Je krijgt maar enorm weinig terug voor een casco badkamer meestal.
Bedankt voor je input, dat is zeker een goed punt!
Ja klopt, het is allemaal wat magertjes. Helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffinho7
Nee, net buiten Gouda. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:08
SlayaStone schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:35:
[...]

Zo'n badkamer / stelpost / korting stelt dan ook heel weinig voor, met de goedkoopste witte 20x30 tegeltjes en een cheapo meubel.
Ook al krijg je dan maar 2-3k euro terug bij casco, je had sowieso voor 10-15k extra uitgegeven.
Wij hebben 9 jaar geleden voor 13k de badkamer door een ander laten doen, waar brugman 16k vroeg (tegelijk samen met keuken) en de project aangesloten shop zelfs op 18k (bovenop de 2k) kwam voor een soortgelijke invulling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Camo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-05 19:31
Goedemorgen Tweakers,

Ook wij zijn begonnen aan de zoektocht voor onze keuken voor de nieuwbouw.
Bij superkeukens hebben wij de volgende offerte ontvangen voor een Schuller keuken:
Members only:

Hebben jullie nog tips over de indeling, apparatuur en of dit een gangbare prijs is? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Camo op 28-10-2023 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-05 13:18

twu

Camo schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 09:24:
Goedemorgen Tweakers,

Bij superkeukens hebben wij de volgende offerte ontvangen voor een Schuller keuken:

***members only***

Hebben jullie nog tips over de indeling, apparatuur en of dit een gangbare prijs is? :)
Indeling lijkt een beetje op deze post, ook je vraagstelling idem dito. Kijk vooral wat de opmerkingen zijn hieruit. Ik weet bijvoorbeeld niet of de vaatwasser op een heel handige plek daar nu staat. Ruil inderdaad die Selsiuz ook om voor een Quooker als het kan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Goedemorgen Tweakers,

***members only***

Wat ik zou aanpassen:

Kookgedeelte opdelen in 3x 100cm lades en blad verdiepen naar 70cm.
Loze hoek
Ladekast onder het spoelen van 120cm en tevens blad verdiepen naar 70cm (quooker past dan achter de lades)
Loze hoek
Hoge kasten tegen de muur plaatsen en voorzien van greep.
Vaatwasser onder de combi.

Door het blad bij het spoelgedeelte aan te passen en het hoekpasstuk breder te maken ben je meteen van dat lelijke passtuk af aan de rechter kant. Als je dan een zijwand plaatst tegen de rechter hoge kast heb je toch iets speling en ziet het er veel strakker uit. Deze zit dus tegen de hoge kast en sluit aan op de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:16
Goedemorgen Tweakers,

***members only***

wow.. wij kregen gisteren een offerte voor eenzelfde indeling met quooker, siemens combioven, bora puru (vaatwasser hebben we zelf al) voor de prijs van ongeveer 25k!!

Ik zal binnenkort even de precieze offerte uitschrijven (ben nu niet thuis)

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Goedemorgen Tweakers,

***members only***

De hoge kasten tegenover het werkblad zouden mij een wat opgesloten gevoel geven, ook omdat de spoelbak er pal naast zit en daarnaast de vaatwasser. Dat voelt wat krap (denk ik). Ik heb een schetsje gemaakt met de hoge kasten tegen de linkerwand en het werkblad in een U. Zo heb je meer daglicht op je werkblad en kun je de vaatwasser rechts van spoelbak plaatsen zodat die tijdens het koken goed bereikbaar is, zonder in de weg te staan. (Voordeel is ook dat je vuile vaat uit het zicht kunt zetten als vw vol is)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s1uTRZGJGb_-51fpbUxp2ea4m6Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BFvcC0EAV93K635zZaW8wvAW.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:13
Goedemorgen Tweakers,

***members only***

Denk goed na of je inderdaad wel een zwarte keuken wil. Leuk als modekleur, maar het maakt die hele ruimte zo donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pussolini
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12-05 11:05
Licht in nisjes: wat zijn jullie oplossingen? We hebben een nis van 1.60m in de aankomende keuken. De achterwand wordt composiet. Ik moet nog een lichtoplossing bedenken, want de optie van de keukenboer vond ik idioot duur en niet meer. Zit te denken aan hue gradientstrips, maar ideeën zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Als ik een oven en combimagnetron in één hoge kast wil plaatsen moet ik de ventilatie behoefte van beiden optellen toch?
De installatiehandleidingen van de apparaten tonen namelijk steeds maar één per kast, kom nergens info tegen over 2 in 1 kast.

(versimpelde versie van mijn eerdere vraag ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:13
Vliegvlug schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:29:
Als ik een oven en combimagnetron in één hoge kast wil plaatsen moet ik de ventilatie behoefte van beiden optellen toch?
De installatiehandleidingen van de apparaten tonen namelijk steeds maar één per kast, kom nergens info tegen over 2 in 1 kast.

(versimpelde versie van mijn eerdere vraag ;) )
Alleen als je van plan bent de tegelijk te gebruiken. Maar als dat niet heel vaak voor komt zal het niet meteen een heel groot probleem zijn en zou ik bv voor 1,5x gaan ofzo.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamiblik
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-05 12:04
Morning, wij zijn in de afrondende fase van de keuken. Zal binnenkort hier de tekeningen delen.

Wij hebben de volgende apparatuur gekozen, hebben jullie nog feedback hierop?
-Koelkast: Liebherr ICD515320
-Wijnklimaatkast: Liebherr EWTDF165321
-Vaatwasser: Siemens SN63E803BE
-Combi: Siemens CM936GAB1
-Combi stoom: Siemens CS936GAB1
-Quooker: Combi 22+ Front RVS
-Bora Puxu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geneuzel
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 05:48
Bamiblik schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 09:12:
Morning, wij zijn in de afrondende fase van de keuken. Zal binnenkort hier de tekeningen delen.

-Bora Puxu
Ja, ik vind de volgorde vreemd. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
Awoodentree schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:19:
[...]

@Kapitein Merijn @SquareOne, het antwoord is binnen:
Het was puur voor ruimtebesparing gedaan en het is zeker mogelijk om dit aan te passen (bijv. passtuk kleiner maken of het kastje van 30cm naar 25 cm, maar dit gaan we nog overleggen). Dus we gaan dit aanpassen :Y

[...]

Leuk om te zien, lijkt er inderdaad op! Mocht je inderdaad dingen zelf willen doen; voor het keukenblad zijn wij vanmiddag bij 123werkbladen in Veenendaal geweest. Zij komen het blad zelf inmeten en een paar weken later installeren.
We zijn uitgekomen op een keramieken werkblad. Zelf vind ik de marmerlook/gepolijste versie het mooist, maar we hebben nu een offerte van de matte/satijn variant. Ik ben namelijk nogal skeptisch over de krasgevoeligheid van de marmerlook variant.

Zijn er mensen die hun ervaringen hierover willen delen?

[ Voor 26% gewijzigd door Awoodentree op 29-10-2023 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamiblik
Geneuzel schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 09:24:
[...]

Ja, ik vind de volgorde vreemd. :|
De keuken is getekend en wordt gebouwd door een interieurbouwer. Daarom meer de focus op de apparatuur.

Maar de keuken komt er als volgt uit te zien:
Kastenwand:
Helemaal links een inloopdeur (naar trapkast) a 80cm.
Koelkast
Nis van 180cm met houten plank
In de houten plank en bovenkastjes komen er led strips.
2x hoge kasten tbv inbouwapparatuur.

Eiland 270x120cm
Onderste lades allemaal push to open

Werkblad Taj Mahal Quarts Leather (achterwand in nis wordt ook zo uitgevoerd)

Lades Blum Legrabox

Alles wordt uitgevoerd in Shinnoki Pure Walnut -
https://www.shinnoki.com/...noki%2040%20pure%20walnut

De rondingen op de bovenkastjes en zijkant eiland zijn van Techno Veneers S6P10 -
https://ikonni.com/product/s6p10/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y_ULanC3thiRE1bVpAgkY8Nfmz0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XvNSabgcsJ3QWcTuSVW0izLR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k8n-eQYOmbce-lzlCYk0ZyvKOU4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iMlDVwgqr0Ien0uAq0FlKAAB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Bamiblik schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 10:36:
[...]

De keuken is getekend en wordt gebouwd door een interieurbouwer. Daarom meer de focus op de apparatuur.

Maar de keuken komt er als volgt uit te zien:
Kastenwand:
Helemaal links een inloopdeur (naar trapkast) a 80cm.
Koelkast
Nis van 180cm met houten plank
In de houten plank en bovenkastjes komen er led strips.
2x hoge kasten tbv inbouwapparatuur.

Eiland 270x120cm
Onderste lades allemaal push to open

Werkblad Taj Mahal Quarts Leather (achterwand in nis wordt ook zo uitgevoerd)

Lades Blum Legrabox

Alles wordt uitgevoerd in Shinnoki Pure Walnut -
https://www.shinnoki.com/...noki%2040%20pure%20walnut

De rondingen op de bovenkastjes en zijkant eiland zijn van Techno Veneers S6P10 -
https://ikonni.com/product/s6p10/

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Dat komt me bekend voor....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hBukgOpAVS8uJ6E1F3RQJ03Ww-M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ENhODyQgYF1xi04i5zO9C00O.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamiblik
Woow! Dat is bijna 1op1. Waar is deze foto gemaakt? Deze heb ik nog niet eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Bamiblik schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 11:12:
[...]

Woow! Dat is bijna 1op1. Waar is deze foto gemaakt? Deze heb ik nog niet eerder gezien.
Foto heb ik gemaakt op de stand van Arte tijdens de MOW in september.
Als ik me het goed herriner is de keuken gemaakt door een interieurbouwer uit Deurne en ook voorzien van echt Taj Mahal.

Hier zijn nog een paar foto's te zien:
https://www.linkedin.com/...utm_medium=member_android

[ Voor 19% gewijzigd door Kapitein Merijn op 29-10-2023 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

RobbieB schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:43:
[...]

Alleen als je van plan bent de tegelijk te gebruiken. Maar als dat niet heel vaak voor komt zal het niet meteen een heel groot probleem zijn en zou ik bv voor 1,5x gaan ofzo.
Dat is wel een goed punt inderdaad.

Maar als ik toch al gaten in de planken moet gaan maken kan ik net zo goed 2x doen als dat verder de plaatsing van het apparaat niet in de weg zit want dan hoef ik er ook niet over na te denken. :)

Ander punt van zorg wat ik nog wel heb is dat ik in de handleiding van de oven las dat de buitenkant 90°C kan worden en dat je er goed op moet letten dat de zijkanten van je kast daar tegen kunnen.
En bij de combimagnetron gaat het zelfs om 100°C!

Moet ik dan nog iets van een metalen plaat links en rechts van de oven en combimagnetron tegen de binnenkant mijn kast plaatsen ter bescherming?
Of moet de gemiddelde keukenkast tegen 100°C kunnen?
(Betreft trouwens een Tristar keuken mocht dat relevant zijn)

Die hoge temperaturen zal door de pyrolitische reiningsfunctie komen ga ik vanuit. Daar ga ik wel op letten om die niet tegelijk aan te zetten, wil niet dat mijn keuken affikt! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilanoKoenders
Hallo,

***members only***

Na ons bezoek aan de tweede keukenzaak zijn de volgende aanpassingen in het ontwerp gemaakt:
Members only:
moca007 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 19:18:
[...]

Wat is het merk van de keukenkasten?
Nolte voor het eerste ontwerp en Schüller bij het tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jardinero
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 12-05 15:06
Ik heb mijn vraag aangepast en hopelijk wat leesbaarder gemaakt
jardinero schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 21:27:
Dag allemaal,

Ik ontdekte dit forum en dacht: hier zijn ongetwijfeld kenners die ons een beetje kunnen helpen.

Wij willen onze rechte keuken (317 cm breed) vervangen. Zie de bijgaande schets. Boven 5 hoge kasten 60,50,60,50,30 plus motorloze afzuigkap Siemens IQ100. De kast links heeft de ietshoger geplaatste combioven die we al hebben.
Onder drie elementen 60, 50, 50 met twee laden Blum Merivobox, spoelkast, nis met front voor volledig geintegreerde vaatwasser en een uittrekfront 30 cm met twee korven. De inductieplaat ook al in bezit.

Het cosmostone keramiek werkblad is 317 breed.. Achter-en zijwanden in totaal 437 x 45 cm

Op bezoek geweest bij een lokale leverancier (geen onderdeel van een keten) die het Duitse merk Beckermann voert. Voor wat ik begrepen heb is Beckermann een "goede middenklasser". Prettig gesprek en mooie keukens.
Nu hebben we een offerte toegestuurd gekregen en daar keken we een beetje van op ook gezien de prijzen van grotere keukens inclusief apparatuur die ik hier zien langskomen

Bijna 15 kE ex montage.
De offerte is qua prijzen niet gespecificeerd.
Zijn er hier mensen die er eens doorheen willen lopen en (marginaal) kunnen aangeven of dit een aannemelijke prijs is / kan zijn? Hebben geen behoefte om uitgebreid te gaan shoppen of het onderste uit de kan willen hebben maar een fair price is welkom.

Hieronder de uitvoeringsspecs

Wie kan er iets over zeggen? Bij voorbaat dank!

BECKERMANN keuken
Meubeldelen : 77 Siena XTreme
frontuitvoering : 137 Gelaagde kunststof/ESH-functie
frontkleur 1 : X168 zandbeige
Randkleur front : X168 zandbeige
uitvoering korpus : K Kunststof
korpuskleur buiten: K168 zandbeige
korpuskleur binnen: K168 zandbeige
greepcombinatie : T1L Trendline 1 Lak
greeppositie : 99 zonder greep
Uitvoering greeplijst T1L Trendline 1 Lak
Kleur greeplijst : L168 zandbeige
uittrekbare geleiding : MERIV Standaard Merivobox
Plintblenden : K Kunststof
kleur plint : K168 zandbeige
Plafondafsluitingen : K Kunststof
kleur plafondlijst : K168 zandbeige
Werkhoogte : 953,00 mm
Plint : SB 125 mm
Uitvoering plint : K Kunststof, K168 zandbeige
Plinthoogte : 125,00 mm

KEMIE werkbladen
Werkbladen Cosmostone : Tariefgroep 3
Uitvoering werkbladkleur : 30214 Portland Grey letano
Uitvoering werkbladrand : VX3
Kleur rugwand : 30214 Portland Grey letano

[Afbeelding]
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 11-05 20:43
MilanoKoenders schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:49:
[...]

Na ons bezoek aan de tweede keukenzaak zijn de volgende aanpassingen in het ontwerp gemaakt:

***members only***

[...]

Lijkt qua indeling op ons ontwerp, die zal ik binnenkort ook posten voor wat laatste tips..

Wat betreft de bar: zou je de overstek niet wat groter dan 20 cm maken? Wij hebben nu 30 cm in de tekening en ik twijfel of dat voldoende is om lekker aan te zitten.
Bij ons lopen de kasjes onder de bar in de breedte door tot aan de kopse kant van de bar, waarbij de zijwand van de kastjes niet uitsteekt/doorloopt tot aan de lange kant van de bar. Zoals bijvoorbeeld hier.
Een andere optie was om de kastjes niet zover te laten doorlopen als de lengte van het blad, zoals in jouw huidige ontwerp, maar dan zonder die zijwand die uitsteekt, dat lijkt me storend om onder te zitten met je benen..
Laatste optie was blad en kastjes net zo ver, met een dichte zijwand zoals hier

Hier twijfel tussen optie 1 en 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 16:44
twu schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:44:
[...]

Misschien een hele oude post :P maar heb je nog tips hoe je de voedingskabels over het plafond had getrokken?

Ik ben ook van plan om de Novy pendant aan te schaffen, maar mijn lichtpunt zit precies in het midden boven het eiland waardoor we een zwarte 'dop' en draad gaan zien. Aangezien we nog moeten stucen/spuiten zou een sleuf over plafond frezen mooiste zijn, echter wordt dit weer in andere topics afgewezen (constructief). Verlaagd plafond willen wij ook niet, anders moeten we dat door heel het huis gaan trekken.. Nog andere ideeën hiervoor?
Oh ik heb een houtskeletbouw huis, waar het plafond bestaat uit gipsplaten op latjes. Daar overheen kon ik de boel trekken. Als je dat niet hebt.. Dan zijn er tal van mogelijkheden, zoals inderdaad een sleuf. Maar da's wel andere koek :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilanoKoenders
gdvm schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:09:
[...]

Lijkt qua indeling op ons ontwerp, die zal ik binnenkort ook posten voor wat laatste tips..

Wat betreft de bar: zou je de overstek niet wat groter dan 20 cm maken? Wij hebben nu 30 cm in de tekening en ik twijfel of dat voldoende is om lekker aan te zitten.
Bij ons lopen de kasjes onder de bar in de breedte door tot aan de kopse kant van de bar, waarbij de zijwand van de kastjes niet uitsteekt/doorloopt tot aan de lange kant van de bar. Zoals bijvoorbeeld hier.
Een andere optie was om de kastjes niet zover te laten doorlopen als de lengte van het blad, zoals in jouw huidige ontwerp, maar dan zonder die zijwand die uitsteekt, dat lijkt me storend om onder te zitten met je benen..
Laatste optie was blad en kastjes net zo ver, met een dichte zijwand zoals hier

Hier twijfel tussen optie 1 en 3.
Het barelement ligt op het werkblad, waarbij het barelement oversteekt. Hoeveel cm kan ik even niet uit de tekening halen zonder liniaal tegen het beeldscherm te houden. Het werkblad steekt ook weer voorbij het kastje, alleen heeft de verkoper het achterwandpaneel niet tegen het kast aan getekend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ioUTNWv0FrYBMSjlHBt00ViCDk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZXMNMY8EFvmr5uISPZkSp1tF.jpg?f=fotoalbum_large

Denk dat dit een tekenfout is en de achterwand tegen de achterkant van de hoekkast moet komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrixV
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-05 20:45
Hi Allemaal,

Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht waar we (hopelijk) in juni 2024 de sleutel van krijgen. Juni 2022 zijn we al voor een keuken op pad geweest en deze uitgekozen. Nu zijn we inmiddels een jaar (inclusief vele blz op Tweakers) verder en zitten we te twijfelen om nog wat aanpassingen te doen aan de keuken. Volgens de man van Keukenloods hebben we 4/5 maanden van te voren een afroepgesprek en kunnen we daar nog zaken wijzigen. Ook heb ik nog wat vragen en ben benieuwd wat jullie daar van vinden.

Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door PrixV op 31-10-2023 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
remzor schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 18:47:
Inmiddels alweer een hele tijd geleden dat wij besloten niet uit te bouwen en voor de vervanging van de keuken gingen. Eind 2021 getekend en ik meen ergens in maart/april van dit jaar geïnstalleerd. Met enkele ups and downs (wat foutjes tijdens de installatie v.w.b. kastwerk dus monteurs zijn 2x terug gekomen). Hierdoor ook gewacht met kitten, sauzen, dingen ophangen. Nu toch alweer een tijdje 'af', op het afdekplaatje van de eetkamerlamp na :P

Het plan destijds (kan geen andere/completere post vinden, was nog niet volledig uitgewerkt hier). Met hulp van meerdere Tweakers, waaronder @Ladypurple en @Toke_gt voor met name de opstelling. @Barry nogmaals dank voor de info m.b.t. de mogelijkheden bij ProNorm.

Korte samenvatting van de keuken:
  • ProNorm Y-line plus extra hoge korpus en 90mm plint
  • Kunststof fronten in de kleur 'superwit'
  • Schiereiland met fronten (4x60 cm) tot de grond en binnenzijde in de kleur 'stratusgrijs pearl'
  • proTech 2.0 lades, 90cm + 60cm lades
  • Lion Stone caesarstone 20mm composiet (Piatra Grey) gepolijst
  • Bora Pure, Quooker en Siemens IQ500 en IQ700 apparatuur (vriezer, koelkast, combi-oven en vaatwasser)
Dan nu even wat plaatjes delen. We waren benieuwd of onze eettafel met stoelen van 2.60m goed zou passen i.v.m. de doorloopruimte aan de ene kant en de stoelen en de muur aan de andere kant. We rekenden op misschien een eettafel bank maar voor ons werkt het voor nu prima, al was 20-30cm extra natuurlijk mooi geweest. Nog steeds blij in ieder geval met zowel de opstelling als de apparatuur. We hebben naar onze mening voldoende werkruimte en bergruimte, we zijn geen hobbykoks dus kunnen zo prima uit de voeten :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Oude situatie waar het stukje muur dus nog stond en het een kleine L-opstelling betrof was dus:
[Afbeelding]
toon volledige bericht
Vraagje! Hoe zit jouw vaatwasser in een kastje met grotere korpussen? Houd je dan ruimte over in het kastje of hoe lossen ze dat op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:40
[...]

Members only:
Als je nu een eventuele Quooker oid in die hoek plaatst heb je onder je gootsteen volledige diepte, en is die hoek niet 100% loos.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:24
PrixV schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 01:22:
[...]

Vraagje! Hoe zit jouw vaatwasser in een kastje met grotere korpussen? Houd je dan ruimte over in het kastje of hoe lossen ze dat op?
Je koopt dan een XXL vaatwasser (geschikt voor hogere kasten dus). Kijk bij de specs altijd voor de nismaat, dan weet je of dat ie past. Pootjes van de vaatwasser draai je wat uit zodat ie precies onder je blad komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lupadi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:26
[...]

***members only***

[...]

Wat bedoel je precies met loze hoek? dat er niks in zit? ik zou dan overwegen om er plankjes in te laten leggen (met een opening aan de kant van de wasbak) perfecte plek voor vuilniszakken, voorraad aan vaatwastabletten sponsjes etc.
Of je kunt de Quooker in die hoek duwen dan heb je meer ruimte onder je gootsteen

[ Voor 6% gewijzigd door Lupadi op 30-10-2023 08:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrixV
remzor schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:39:
[...]

Je koopt dan een XXL vaatwasser (geschikt voor hogere kasten dus). Kijk bij de specs altijd voor de nismaat, dan weet je of dat ie past. Pootjes van de vaatwasser draai je wat uit zodat ie precies onder je blad komt.
Ohhh top, die kennis neem ik mee naar de keukenzaak, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilanoKoenders
Lupadi schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:43:
[...]

Wat bedoel je precies met loze hoek? dat er niks in zit? ik zou dan overwegen om er plankjes in te laten leggen (met een opening aan de kant van de wasbak) perfecte plek voor vuilniszakken, voorraad aan vaatwastabletten sponsjes etc.
Of je kunt de Quooker in die hoek duwen dan heb je meer ruimte onder je gootsteen
Er is geen (hoek)kast in de hoek tussen de laatste ladekast en de vaatwasser. Op het bovenaanzicht lijkt dit wel zo (kast 8 & 7) om het passtuk in deze hoek te 'faken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:36
MilanoKoenders schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 14:41:
[...]

Er is geen (hoek)kast in de hoek tussen de laatste ladekast en de vaatwasser. Op het bovenaanzicht lijkt dit wel zo (kast 8 & 7) om het passtuk in deze hoek te 'faken'.
Waarom wil/zou je daar loze ruimte willen hebben dan?
Lijkt me toch dat je daar wel kast ruimte kan laten maken? Dan is dat ideaal voor een Quooker of andere zaken zoals net gezegd.

Het is een Nolte begrijp ik? Die doen normaal niet zo moeilijk, althans niet bij mij destijds.
Ik heb dan wel gewoon een 90 graden hoek en bij mij een deur onder de gootsteen waarbij de Quooker+cube rechts weg geschoven zijn.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilanoKoenders
Csotranme schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 14:49:
[...]

Waarom wil/zou je daar loze ruimte willen hebben dan?
Lijkt me toch dat je daar wel kast ruimte kan laten maken? Dan is dat ideaal voor een Quooker of andere zaken zoals net gezegd.

Het is een Nolte begrijp ik? Die doen normaal niet zo moeilijk, althans niet bij mij destijds.
Ik heb dan wel gewoon een 90 graden hoek en bij mij een deur onder de gootsteen waarbij de Quooker+cube rechts weg geschoven zijn.
In het huidige ontwerp zit tussen deze loze hoek en gootsteenkastje nog een vaatwasser waardoor de loze hoek vanuit het gootsteenkastje niet bereikbaar is. Ik snap de gedachtegang maar dan zou er dus een hoekkast met lades moeten bestaan. Dit ontwerp is trouwens Schüller, het eerste ontwerp wat ik postte is wel Nolte, waarbij de hoekkast een deur heeft i.p.v. lades en toen was een hoekkast nog wel mogelijk.

Ik heb denk toch liever lades en een loze ruimte dan een hoekkast met deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupadi
MilanoKoenders schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 14:56:
[...]

In het huidige ontwerp zit tussen deze loze hoek en gootsteenkastje nog een vaatwasser waardoor de loze hoek vanuit het gootsteenkastje niet bereikbaar is. Ik snap de gedachtegang maar dan zou er dus een hoekkast met lades moeten bestaan. Dit ontwerp is trouwens Schüller, het eerste ontwerp wat ik postte is wel Nolte, waarbij de hoekkast een deur heeft i.p.v. lades en toen was een hoekkast nog wel mogelijk.

Ik heb denk toch liever lades en een loze ruimte dan een hoekkast met deur.
je kunt ook de wasbak en de vaatwasser omwisselen dan los het probleem op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:01
PrixV schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 23:49:
Hi Allemaal,

Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht waar we (hopelijk) in juni 2024 de sleutel van krijgen. Juni 2022 zijn we al voor een keuken op pad geweest en deze uitgekozen. Nu zijn we inmiddels een jaar (inclusief vele blz op Tweakers) verder en zitten we te twijfelen om nog wat aanpassingen te doen aan de keuken. Volgens de man van Keukenloods hebben we 4/5 maanden van te voren een afroepgesprek en kunnen we daar nog zaken wijzigen. Ook heb ik nog wat vragen en ben benieuwd wat jullie daar van vinden.

***members only***
Dit betreft dus een Pronorm keuken maak ik op uit de xline?
Waar zit het verschil van de Protech lades in?

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Flix20 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 17:44:
[...]

Dit betreft dus een Pronorm keuken maak ik op uit de xline?
Waar zit het verschil van de Protech lades in?
Yes, een Pronorm keuken. Wat ik begrijp zijn ze vergelijkbaar met Blum Legraboxen en dus een betere kwaliteit.

[ Voor 3% gewijzigd door PrixV op 30-10-2023 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-05 15:25
Onze keuken wordt inmiddels gebouwd, zijn nog wel twee dingen waar ik over twijfel.

Omdat het allemaal maatwerk is, de mate van structuur en de kleur zwart (olie), heeft hij een sample gemaakt hoe onze frontjes gaan worden.

We wilden een niet te grove structuur en een beetje mat zwarte kleur. Zodat je straks in het licht net een structuur ziet en in andere lichtinval hij net effen zwart lijkt. Subtiel zeg maar.

Dit is de sample geworden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sUIcq-P4R_oJH0rTHTZ0ioCd6Q0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m0S39fqHDNVK4pwzvykpWCQW.jpg?f=fotoalbum_large

Op de foto lijkt er door het contrast meer structuur in te zitten dan het echt.

Effect bij staand kastje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LyiUQVJyzMXZcvvGw5V7vtPW-9c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AzqyhIB5dIu6wzbSAVMx1ouC.jpg?f=fotoalbum_large

Zo wordt hij nu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TSy5Q8b6G46jh_mZcjnbGBw7VDg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/95FcttN2lwlH3JRIM1qwBlld.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jpv-XGc0ndFeg74cygcqAPwj7oY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uNMlcRAvpw3Ek0p7AivWmn2s.jpg?f=fotoalbum_large

Bij aanvang leek het een goed idee de koelkast direct onderin te beginnen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OewOLPJLLtUbbNPULtj5wf2ahHA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gPaAbhVv3rirtS7aET5BbGCJ.jpg?f=fotoalbum_large

Echter nu onze huidige koelvries combi op de grond staat, voelt het heel laag.

Het ding is wel, de kasten zijn al gemaakt en hierin kan hij schuiven. Maar de frontjes zijn ook al gemaakt. Nu geeft hij aan als we het anders willen, dat hij het gewoon gaat regelen.

Consequentie van 25cm hoger is dat je onder en boven de koelkast twee lullige kastjes van 25cm krijgt, waar je eigenlijk niets mee kan.

Ik vind het erg lastig, hebben jullie tips?

Daarnaast twijfelen we nog een beetje tussen spoelbak onderbouw of vlakinbouw. Werkblad is composiet.

Het hele proces gaat wel echt zoals bij een klein bedrijf en ook vertrouwen vanuit de interieurbouwer.

Zonder handtekening of aanbetaling al begonnen met bouwen, omdat ze in principe 27 november komen plaatsen.

Het werkblad bestelt hij als er gestuct is en de tussenlaag duidelijk is. Met een levertijd van 5 dagen.

Ik ben maar vast begonnen met niet essentiële zaken van de huidige keuken te verwijderen en toen kwamen de stopcontacten ter sprake.

De vraag, gaan we de stopcontacten verlagen, voor een net iets mooier resultaat?
En zo ja, hoeveel lager?

Werkblad komt 4cm hoger te staan in de nieuwe keuken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mtzm0kU8CxVQgRANUzeBsza1cNY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sfWxn6NpF76Ycil8eKaI0RpB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Tweak_ers op 31-10-2023 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tweak_ers schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 07:02:
Ik ben maar vast begonnen met niet essentiële zaken van de huidige keuken te verwijderen en toen kwamen de stopcontacten ter sprake.

De vraag, gaan we de stopcontacten verlagen, voor een net iets mooier resultaat?
En zo ja, hoeveel lager?

[Afbeelding]
de stopcontacten zitten bij ons ca 23 cm boven het werkblad (hartafstand). Geen idee wat gebruikelijk is tegenwoordig. Sommige zeggen minimaal 15 cm boven het blad.

Te laag wil je ook niet want anders lopen je snoeren met een krappe bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gethijsem
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-05 14:26

En zo ja, hoeveel lager?

[Afbeelding]
Lijkt mij een prima en praktische hoogte voor de WCD's. Ik zou mijn geld / tijd en energie eerder in andere zaken steken.
-Wat ik wel zou doen is ze vervangen voor een wat mooier modelletje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:44
[...]

Misschien een hele oude post :P maar heb je nog tips hoe je de voedingskabels over het plafond had getrokken?

Ik ben ook van plan om de Novy pendant aan te schaffen, maar mijn lichtpunt zit precies in het midden boven het eiland waardoor we een zwarte 'dop' en draad gaan zien. Aangezien we nog moeten stucen/spuiten zou een sleuf over plafond frezen mooiste zijn, echter wordt dit weer in andere topics afgewezen (constructief). Verlaagd plafond willen wij ook niet, anders moeten we dat door heel het huis gaan trekken.. Nog andere ideeën hiervoor?
Omhoog vanaf centraaldoos, door de dekvloer van de verdieping erboven sleuf frezen, naar beneden waar je 'm moet hebben.

Ala https://www.klusidee.nl/F...n-betonnen-plafond.93682/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:24

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

[...]

Leuke lamp (wel duur), als die er was icm zigbee/zwave/whatever voor koppeling met mijn homeassistant had ik hem gekocht :)

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Gethijsem schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:42:
[...]
Dat hebben wij inderdaad ook gedaan bij de stopcontacten die in het zicht zitten. Wij hebben daar nu zwarte exemplaren laten monteren. Tevens er een aantal bij laten maken. Stopcontacten heb je nooit te veel en de hele boel moet toch gestuct worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-05 13:18

twu

FitTiv schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:12:
[...]

Omhoog vanaf centraaldoos, door de dekvloer van de verdieping erboven sleuf frezen, naar beneden waar je 'm moet hebben.

Ala https://www.klusidee.nl/F...n-betonnen-plafond.93682/
Mooie oplossing, moet alleen kijken of ik een betonboorder kan vinden die langs de vloerverwarming boven durft te boren en frezen. Of zou dat niet zo lastig moeten zijn?

Vreselijk dure lamp en dan nog dure arbeid er naast, waarvoor doe ik het 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:50
twu schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 16:33:
[...]

Mooie oplossing, moet alleen kijken of ik een betonboorder kan vinden die langs de vloerverwarming boven durft te boren en frezen. Of zou dat niet zo lastig moeten zijn?

Voor je vrouw? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:44
twu schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 16:33:
[...]

Als je geen gelijmde vloer hebt kan je het zo zien. Verder ligt het een beetje aan je HOH afstand. Bedenk dat je idealiter een nieuwe centraaldoos plaatst, dat is een redelijke diameter. Mocht je dit doen spreek in ieder geval zwart op wit af dat evt schade bij de uitvoerder ligt.

Zelf zou ik het risico niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:40

Bij aanvang leek het een goed idee de koelkast direct onderin te beginnen:
[Afbeelding]

Echter nu onze huidige koelvries combi op de grond staat, voelt het heel laag.

Het ding is wel, de kasten zijn al gemaakt en hierin kan hij schuiven. Maar de frontjes zijn ook al gemaakt. Nu geeft hij aan als we het anders willen, dat hij het gewoon gaat regelen.

Consequentie van 25cm hoger is dat je onder en boven de koelkast twee lullige kastjes van 25cm krijgt, waar je eigenlijk niets mee kan.

Ik vind het erg lastig, hebben jullie tips?
Consequentie van 25cm hoger is ook dat de bovenste plank van je koelkast dan 25cm hoger uitkomt ;)
Vaak zie je zo'n loos vak onder en boven een koelkast, waarbij het onderste vak als luchttoevoer dient zodat je geen rooster nodig hebt. Lijkt mij een hele goede oplossing. Bovenkast opofferen en front uit 1 stuk.
Wij hebben altijd een losse koel/vriescombinatie gehad en voor inbouw blijken die een zoveel kleinere inhoud te hebben dat we in onze nieuwe keuken een hogere koelkast en aparte vriezer nodig zullen hebben. Consequentie is dat we straks moet bukken voor de onderste lades. Kwestie van wennen hoop ik maar.

De stopcontacten zou ik overigens lekker zo laten, ze gaan relatief al 4 cm omlaag en een ander kleurtje doet wonderen.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Mauritio
  • Laatst online: 28-04 17:01
Zo, hij staat!
Na lang wachten door problemen met de gietvloer eindelijk onze keuken in ontvangst mogen nemen.

Veel kijk plezier!
Punten die nog komen: deuren voor koelkast en vriezer en nog een stukje plint. Komt binnen een week.]

Edit:
Door de foto’s lijkt hij misschien wat klein maar het eiland is 3 x 1.2m en de plafonds zijn 2.90m

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qidiqtgrUJefPEDLXfXFddYhmpE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mHrjaQlSAIejUzRPpYRwfZ8m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BlpUM0nxWydbJdMDkQklFCaI2Fk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xhsj5yraM7W3pBkf0NGB5j2n.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z-xlf9ew7LOwT-Ufane93WVJvbE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bl814Hy4r9MohUNCvW95ahNN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yVF5BgYLKvk__DAHOmNGmpTYUUs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gNK6gJQhp3BEyMM4ioK19UYS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S5kbLYchGunEPUhYVqWM0l0AZso=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lVDPfuldp3lVuEpBoPVghxqz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ru6_dex1K6X4Mai690KCg2WfddA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4gVYxaqwZ2SPqDiDv1Dz8Dzc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Mauritio op 31-10-2023 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Laatst online: 12-05 15:25
njitter schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:07:
[...]

de stopcontacten zitten bij ons ca 23 cm boven het werkblad (hartafstand). Geen idee wat gebruikelijk is tegenwoordig. Sommige zeggen minimaal 15 cm boven het blad.

Te laag wil je ook niet want anders lopen je snoeren met een krappe bocht.
Klopt, nu moeten ze daar wel erg laag voor zitten, lijkt mij.
Gethijsem schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:42:
[...]

Lijkt mij een prima en praktische hoogte voor de WCD's. Ik zou mijn geld / tijd en energie eerder in andere zaken steken.
Normaal zou ik je gelijk geven, het worden sowieso andere exemplaren, maar aan de andere kant van de keuken komt het ongelukkig uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bOBq7NWrfMZDuC5nCUSisPxuRi4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jKFSw3cN14gtdcYGZHaGBbkB.jpg?f=fotoalbum_large

Keukenblad eindigt halverwege het stopcontact.
Die moet sowieso naar links en als ze dan toch bezig zijn…. Dan kan ik beter iets verlagen en aan de andere kant ook die twee verlagen.
njitter schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:52:
[...]

Dat hebben wij inderdaad ook gedaan bij de stopcontacten die in het zicht zitten. Wij hebben daar nu zwarte exemplaren laten monteren. Tevens er een aantal bij laten maken. Stopcontacten heb je nooit te veel en de hele boel moet toch gestuct worden.
We hebben er 6 nu in heel de keuken, moet voldoende zijn toch?
Blurk62 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 18:13:
[...]

Consequentie van 25cm hoger is ook dat de bovenste plank van je koelkast dan 25cm hoger uitkomt ;)
Vaak zie je zo'n loos vak onder en boven een koelkast, waarbij het onderste vak als luchttoevoer dient zodat je geen rooster nodig hebt. Lijkt mij een hele goede oplossing. Bovenkast opofferen en front uit 1 stuk.
Wij hebben altijd een losse koel/vriescombinatie gehad en voor inbouw blijken die een zoveel kleinere inhoud te hebben dat we in onze nieuwe keuken een hogere koelkast en aparte vriezer nodig zullen hebben. Consequentie is dat we straks moet bukken voor de onderste lades. Kwestie van wennen hoop ik maar.

De stopcontacten zou ik overigens lekker zo laten, ze gaan relatief al 4 cm omlaag en een ander kleurtje doet wonderen.
Zie hierboven over stopcontacten. Eén dubbel stopcontact moet sowieso naar links. En als ze er dan toch zijn, na het voorrijden, kan maar beter alles ook iets naar beneden.

Denk dat we de koelkast lekker beneden laten staan. Plint wordt 10cm, dus bovenkant koelkast komt op 190,6cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Tweak_ers schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 21:38:

We hebben er 6 nu in heel de keuken, moet voldoende zijn toch?
exclusief de stopcontacten voor inbouwapparatuur hebben we er 4 in een hoek met waterkoker, nespresso en airfryer. En dan nog 2 in de buurt van kookplaat en 2 in het werkblad/barretje (afgewerkt met een Twist).

Gaat vooral om de praktische indeling van je stopcontacten. Ik neem aan dat je al een idee hebt waar je allemaal een stopcontact voor gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Laatst online: 21:50
G33st schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 20:12:
[...]

We hebben zojuist de prijs ontvangen. Mijn eerste indruk is dat deze behoorlijk scherp is.
Aangezien jullie mij goed helpen, lijkt het mij ook netjes om deze even met jullie te delen.

[Afbeelding]

Afbeeldingen ongewijzigd:
[Afbeelding]

Prijsopbouw:

***members only***

Punten die we op basis van jullie en onze eigen input (mogelijk) graag gewijzigd zien:
  • Afstand kookeiland vergroten, staat nu op 1 meter.
  • Hogere kasten bij de kastenwand.
  • Kastjes boven de nis mogelijk wat minder hoog.
  • Bosch oven (ik vind die grote brede balk van de Siemens niet mooi = smaak)
  • Kijken naar lijnenspel, door de 3 hoge kasten in de kastenwand bij elkaar te plaatsen en te scheiden van de lades middels een extra muurtje. Alternatief: Kijken hoe @MikeyMan dat heeft opgelost in zijn Tristar keuken.
  • Andere stopcontacten. In de offerte staat 2x Bachmann Due. RVS. (Niet mooi = smaak)
  • Eventueel toch een doorlopende greeplijst in het kookeiland
  • Plint met 13 cm te hoog, doel 8 of 9cm
  • Eventueel grotere oven. Als er dan 2 bakplaten tegelijk in kunnen
toon volledige bericht
Op basis van jullie goede ideeeen contact gehad met de keukenleverancier. Op basis van bovenstaande punten kwamen zij met het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7hbYmBdE26HPMhX-z3UBKkBHWM4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y7jbVYCedepnpNEqpwyPrBvy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lLSN4oJlYYjXzCBpZ-X1Q6r90cc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0xMqIyG4fR7GCnriVPOHFPkI.png?f=fotoalbum_large

Op basis van deze tekeningen hebben we de volgende punten laten aanpassen:
  • Vormwand, oogt toch niet zo mooi. We hebben hem nu weg laten halen, volgens de keukenleverancier was het wel mogelijk om hem te behouden, maar toch tot de vloer te laten lopen.
  • Nis is nu los van de hoge kasten, dit vind ik wel mooi. Vriendinlief niet.
  • Kastjes met binnenladen onder de nis i.p.v. lades.
Vervolgens kwam de leverancier met hetvolgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0GtDDOaDZIVsKDLeIzSZoiX70jI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DoOzCUJNQHuvfz29bStIl5aT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QPsthFyaO4chQUNJPa0EEt8I5Bw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VJ4aSRbC8TZ5SskitHv3MOFs.jpg?f=fotoalbum_large

Het is het nog steeds niet helemaal. Waar ik mee zit zijn de volgende punten.
  • Uitlijning van hoge kastenwand klopt nog niet helemaal. Veel planken rondom de nis. Naast de verticale greeplijst rechts, zit ook weer een plank. Daar was het bij Tristar toch mogelijk om de greep achter het deurtje te doen bij Tristar?
  • Bovenstaande zou eigenlijk opgelost moeten worden middels de opties van @Kapitein Merijn. Echter weet ik niet hoe ik dat aan de keukenleverancier kan uitleggen...
  • Keukenblad steekt iets over, is dat gangbaar? Wat zou mooier zijn?
  • Tafelblad / poot eventueel in verstek?
  • Spoelbak misschien toch iets groter?
Hoe zien jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikaX
  • Laatst online: 02:52
Hoe zien jullie dit?
Op onze tekening staat de oven op dezelfde hoogte als het blad in de nis. Onze ingetekende nis is ook met opzet lager ivm die doorlopende lijnen, wij hebben hem zo hoog als de oven, daarboven kastjes. De nis is bij ons voor het koffieapparaat en het tosti-apparaat, dat past wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoektocht
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 12-12-2024
Niet meer van toepassing

[ Voor 98% gewijzigd door zoektocht op 08-11-2023 16:34 . Reden: nietmeervantoepassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:03
Koelkast en Softclosevraag:
We hebben een Siemens koelkast en vriezer, de KI81FSDE0 en GI31NACE0. De softclose werkt op zich prima, maar je moet 'm er aardig hard ingooien voordat hij het overneemt.
Eigenlijk mag de deur van zichzelf wel dichtvallen. Is dit iets wat in of af te stellen is?
Of is er iets voor te koop, zoals de Miele KSC 30?

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermod
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-05 13:41
Hallo,

Ivm afvoer dampkap (naar buiten).
We renoveren onze keuken
Huidige afvoer heeft altijd goed gewerkt,laar tijdens de afbraak zagen we dat de koker die tgn het plafond hangt weliswaar 150mm is, maar de dakdoorvoer zelf maar 110 a 120..
Zo laten of nieuwe doorvoer laten boren?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Voor onze nieuwe keuken zijn we nog niet helemaal uit de indeling van een hoge kast.
Dat ziet er nu als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MCzstzAt2GWGypW5A2RQLUv1n_0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FBBSQpNZheZmeNdsEsAPpqcY.jpg?f=user_large

Maar dat voelt wat rommelig aan. De verbinding met het deel er links van lijkt er ook niet echt te zijn.
Hoe zou dit mooier kunnen?

Greeplijst weg en push-to-open voor de la zou al schelen denk ik.
(Die greeplijst moet trouwens wit zijn maar staat verkeerd in het plaatje als groen)

Plaatje van gedeelte links van de hoge kast:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AuMrcJsqAgsRwDQV6Qcx2jpG21A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/96MMqfjcFQoVzq7aBC0mQYJO.jpg?f=user_large
In het onderste gedeelte van de linker kast komt de koelkast en in het rechter gedeelte de vriezer, beiden 122cm hoog. Alles erboven zijn kastjes.

Een wild idee wat door me hoofd schoot is eventueel de vriezer en de apparatuur in de witte hoge kast om te wisselen, scheelt namelijk ook dat de deur dan niet tegen het werkblad aan open gaat.
Maar kom daar ook niet echt uit.

Overzicht van de gehele keuken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AXc6y2Yq5ZzWYXiPjB3LpYC7IA8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CLqLi1Xszs8zKWMrObmLhhP9.jpg?f=user_large

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeneos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-05 17:40

codeneos

[...]

Vliegvlug schreef op woensdag 1 november 2023 @ 22:37:
Voor onze nieuwe keuken zijn we nog niet helemaal uit de indeling van een hoge kast.
[Afbeelding]

Maar dat voelt wat rommelig aan. De verbinding met het deel er links van lijkt er ook niet echt te zijn.

(Die greeplijst moet trouwens wit zijn maar staat verkeerd in het plaatje als groen)

[Afbeelding]
In het onderste gedeelte van de linker kast komt de koelkast en in het rechter gedeelte de vriezer, beiden 122cm hoog. Alles erboven zijn kastjes.

Een wild idee wat door me hoofd schoot is eventueel de vriezer en de apparatuur in de witte hoge kast om te wisselen, scheelt namelijk ook dat de deur dan niet tegen het werkblad aan open gaat.

[Afbeelding]

***members only***
toon volledige bericht
De ovens vindt ik persoonlijk wel erg laag. Zelf heb ik ze liever net iets boven het werkblad op 105/108cm vanaf de grond.

En ook de koelkasten (en vriezer) in een onder kast is wat onhandig vindt ik zelf.

Ik zou een hele andere indeling overwegen, is er misschien ruimte om de ondiepe kasten we te laten en aan èèn kant hoge kastenwand toe te passen voor apparatuur? Dus meer een L-keuken? Er lijkt niet echt genoeg ruimte te zijn voor een eiland.

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
  • Laatst online: 28-04 17:01
Rostvertol-Mil schreef op woensdag 1 november 2023 @ 21:16:
Koelkast en Softclosevraag:
We hebben een Siemens koelkast en vriezer, de KI81FSDE0 en GI31NACE0. De softclose werkt op zich prima, maar je moet 'm er aardig hard ingooien voordat hij het overneemt.
Eigenlijk mag de deur van zichzelf wel dichtvallen. Is dit iets wat in of af te stellen is?
Of is er iets voor te koop, zoals de Miele KSC 30?
Hier vallen de deuren automatisch dicht + softclose als ze dichter staan dan 45 graden. Miele K773D en bijbehorende vriezer. Zal eens kijken of ik iets kan vinden. Maar voor ons was dit ook wel een ding…

[ Voor 4% gewijzigd door Mauritio op 02-11-2023 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Registratie: Oktober 2022
  • Niet online
zoektocht schreef op woensdag 1 november 2023 @ 15:41:
Goedemiddag allemaal, wij zijn bezig met het uitzoeken van een keuken voor onze nieuwbouwwoning. We zijn gevallen voor een donker groene keuken(eikenfineer)/met licht blad en daardoor kom je al snel op een maatwerk keuken, doordat de huidige groene tinten vooral heel licht/faal zijn of alleen verkrijgbaar zijn in strakke fronten.

Graag jullie feedback inzake het ontwerp en is de prijs realistisch?

***members only***
Daar moet voor m'n gevoel nog wel wat vanaf kunnen. Waar kom je op als je bij Keukenloods een prijs opvraagd en via Keukenkastenfabriek de kasten namaakt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamiblik
Bamiblik schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 09:12:

-Bora Puxu
Iemand hier nog feedback op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
PrixV schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 23:49:
Hi Allemaal,

***members only***
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-05 09:41
Bamiblik schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:25:
[...]
Iemand hier nog feedback op?
Helaas. Had ik graag gedaan maar al onze siemens apparatuur heeft net weer even een ander typenummer.

Het feit dat we in Italië wonen zal daar ook een rol bij spelen. Aangezien ik het Nederlands stukken beter beheers dan het Italiaans kijk ik graag even mee op dit forum. Maar het assortiment in Italië is net even anders.

OT: Ook niet direct een antwoord op je vraag maar al vergelijkend vallen me een paar "schimmige" zaken op. In Nederland wordt online lang niet in alle gevallen een prijs genoemd. Die moet je aanvragen. Dat maak ik in Italië soms ook mee maar dan blijkt het vaak een Nederlandse leverancier te zijn die ook in Italië zaken doet. Verder wordt ik nog wel eens (kennelijk) op basis van mijn IP adres geblokkeerd door een Nederlandse leverancier. Ik dacht toch echt dat we in de EG een gemeenschappelijke markt hadden met vrije concurrentie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Vliegvlug schreef op woensdag 1 november 2023 @ 22:37:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

***members only***
toon volledige bericht
Mag ik vragen hoe breed je keuken is? ziet er mooi uit zo eiland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-05 16:08
Heeft hier iemand echt zelf ervaringen met de apparatuur van Juno? In onze offerte van super keukens zijn we uit gegaan van een AEG Oven en AEG vaatwasser met een Zanussi kookplaat en afzuiging en koel combi van Juno. Ons zegt Juno niet zoveel.

Als we binnen de groep van AEG vallen maakt het voor de garantie niet uit. Gewoon 5 jaar.

[ Voor 72% gewijzigd door Xenophoben op 03-11-2023 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:39

ThePsycho

Biertje?

Xenophoben schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:31:
Heeft hier iemand echt zelf ervaringen met de apparatuur van Juno? In onze offerte van super keukens zijn we uit gegaan van een AEG Oven en AEG vaatwasser met een Zanussi kookplaat en afzuiging en koel combi van Juno. Ons zegt Juno niet zoveel.

Als we binnen de groep van AEG vallen maakt het voor de garantie niet uit. Gewoon 5 jaar.
Een vriend van ons heeft een Juno koelvries combi, daarvan heeft hij na 2 jaar al alle lades uit de vriezer moeten vervangen omdat ze zwak waren. Hij is er in ieder geval niet echt positief over.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Update, alle plannen zijn hier omgegooid. Waar het oorspronkelijke idee was om een aanbouw te doen en hier de keuken in te huisvesten: RobbieB in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3" hebben we besloten hier niet mee door te gaan. Belangrijkste redenen:
- De aanbouw zou in eerste instantie 75cm breder zijn, maar dit mocht niet volgens het bestemmingsplan waardoor het eigenlijk al een compromis werd en de indeling nooit helemaal werd zoals we wilden.
- De kosten werden toch flink hoger dan we dachten na het spreken van 2 aannemers.

Daarom hebben we nu besloten om de bestaande keuken te vervangen wat een aantal voordelen heeft:

- Bestaande ruimte met leidingwerk al in place
- Veel geld bespaart door aanbouw niet te doen

Daarnaast heeft de bestaande ruimte een gigantische lichtpartij met een schuifdeur van 3,20m aan de lange zijde naar de tuin toe. Dat houdt echter ook in dat we enigzins gelimiteerd zijn in opties qua lay-out. De huidige keuken is een L-vorm met een vrije tafel, maar de tafel verplaatsen we naar de woonkamer, wat meer ruimte geeft voor keuken.

Daar is voor nu het volgende design uitgekomen, maar ook hier staan we weer open voor jullie goede ideeën:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7-qtIE04yPU9_fTRvOZKefY1Kgw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PX7zD33kodj3O5VaDlSdm5XP.png?f=fotoalbum_large

Plaatje met afmetingen via Floorplanner (iets andere layout ivm kookplaat, maar afmetingen gaat het om):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kKcQfWcpFw5oU8mm9mxtNbV_leY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/E70baUAF5vFM23bhyQkARXrl.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SeDQNB669d2UKwhDN2f4M8Gf3BM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9t8iVD5gUe0L4J3JKY4QeKUY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Q4HvnJoI_HKh9PAei_Dw6oXb9E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tce1qgaSHuYX92jH2iLwNgvK.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door RobbieB op 03-11-2023 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupadi
RobbieB schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 14:49:
Update, alle plannen zijn hier omgegooid. Waar het oorspronkelijke idee was om een aanbouw te doen en hier de keuken in te huisvesten: RobbieB in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3" hebben we besloten hier niet mee door te gaan. Belangrijkste redenen:
- De aanbouw zou in eerste instantie 75cm breder zijn, maar dit mocht niet volgens het bestemmingsplan waardoor het eigenlijk al een compromis werd en de indeling nooit helemaal werd zoals we wilden.
- De kosten werden toch flink hoger dan we dachten na het spreken van 2 aannemers.

Daarom hebben we nu besloten om de bestaande keuken te vervangen wat een aantal voordelen heeft:

- Bestaande ruimte met leidingwerk al in place
- Veel geld bespaart door aanbouw niet te doen

Daarnaast heeft de bestaande ruimte een gigantische lichtpartij met een schuifdeur van 3,20m aan de lange zijde naar de tuin toe. Dat houdt echter ook in dat we enigzins gelimiteerd zijn in opties qua lay-out. De huidige keuken is een L-vorm met een vrije tafel, maar de tafel verplaatsen we naar de woonkamer, wat meer ruimte geeft voor keuken.

Daar is voor nu het volgende design uitgekomen, maar ook hier staan we weer open voor jullie goede ideeën:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Kun je het eiland niet net zo goed een stukje van de muur af zetten zodat het echt een eiland is? Je lijkt ruimte genoeg te hebben

Verder zou ik overwegen om 1 extra hoge kast te maken (en daar dan eventueel de vaatwasser in te doen). Maar dat kan ook liggen aan de hoeveelheid zooi die wij hebben 😅

Misschien goed om even de afmetingen er bij te zetten trouwens dat maakt het wat makkelijk om in te schatten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
Lupadi schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 15:21:
[...]

Kun je het eiland niet net zo goed een stukje van de muur af zetten zodat het echt een eiland is? Je lijkt ruimte genoeg te hebben

Verder zou ik overwegen om 1 extra hoge kast te maken (en daar dan eventueel de vaatwasser in te doen). Maar dat kan ook liggen aan de hoeveelheid zooi die wij hebben 😅

Misschien goed om even de afmetingen er bij te zetten trouwens dat maakt het wat makkelijk om in te schatten
Ja en nee.. Het eiland kan niet verder naar beneden geschoven worden, omdat je dan de loop naar de schuifdeur te klein maakt.. die wil ik minimaal op 1 meter houden en is nu iets van 1,10 ofzo..

Het eiland is nu 2,40 dus als je hem inkort zou het 1,60 worden (je wil toch wel minimaal 80cm loopruimte) en dat is wel echt flink minder. Daarnaast is de hoek rechtsboven eigenlijk vrij nutteloos voor iets anders.. Er kan niks tegen de muren en de schuifdeur schuift er voorlangs. Dus ook niet zo'n probleem om 'dicht te bouwen' en er twee zitplekken te maken.

Heb een plaatje met afmetingen toegevoegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
RobbieB schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 14:49:
Update, alle plannen zijn hier omgegooid. (…) De huidige keuken is een L-vorm met een vrije tafel, maar de tafel verplaatsen we naar de woonkamer, wat meer ruimte geeft voor keuken.
Zitten beide deuren er nu ook al in? En moeten die daar blijven?

Misschien kun je iets met onderstaande aanpassing: hoge kasten achter het eiland, spoelgedeelte met meer vrije ruimte en hoekkast + kastje ernaast aan extra berg- en werkbladruimte. Zo kun je eventueel ook een extra hoge kast plaatsen zonder werkruimte in te leveren.
Zo sta je niet voortdurend in de doorloopruimte naar buiten (?) te werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cfaIiW7kJD6RS17rjisaNPZmgFo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IehsFGkEebmXR10pChLopI4E.jpg?f=user_large

[ Voor 44% gewijzigd door Toke_gt op 03-11-2023 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Toke_gt schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 17:02:
[...]

Zitten beide deuren er nu ook al in? En moeten die daar blijven?

Misschien kun je iets met onderstaande aanpassing: hoge kasten achter het eiland, spoelgedeelte met meer vrije ruimte en hoekkast + kastje ernaast aan extra berg- en werkbladruimte. Zo kun je eventueel ook een extra hoge kast plaatsen zonder werkruimte in te leveren.
Zo sta je niet voortdurend in de doorloopruimte naar buiten (?) te werken.

[Afbeelding]
Deuren zitten er inderdaad al in. De onderste gaat naar een halletje waar je het huis binnen kan, de bovenste naar de bijkeuken.

L vorm zou inderdaad ook kunnen maar is qua oppervlak niet perse nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
RobbieB schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 17:28:
[...]

Deuren zitten er inderdaad al in. De onderste gaat naar een halletje waar je het huis binnen kan, de bovenste naar de bijkeuken.

L vorm zou inderdaad ook kunnen maar is qua oppervlak niet perse nodig.
Aha. Ging me ook niet zo zeer om oppervlakte, maar omdat je anders altijd op dat stuk staat waar anderen mogelijk willen passeren. En het is wat krap als je samen kookt. Op deze manier benut je de vrije ruimte beter. (Denk ook even aan een vaatwasser die open staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

codeneos schreef op woensdag 1 november 2023 @ 23:00:
[...]

De ovens vindt ik persoonlijk wel erg laag. Zelf heb ik ze liever net iets boven het werkblad op 105/108cm vanaf de grond.
Op zich zijn we daar al aan gewend want de huidige oven zit direct onder de kookplaat, en de huidige combimagnetron zit op 149cm, maar die heeft een deur die naar de zijkant open gaat anders zou het te hoog zijn.
En ook de koelkasten (en vriezer) in een onder kast is wat onhandig vindt ik zelf.
Toevallig is dat nu bij ons ook al het geval voor de koelkast en de onderste la van de vriezer is zelfs nog lager want het is zo’n vrijstaande waar de la bijna op de vloer zit. We gaan met inbouw straks één la inleveren vanwege de plint omdat het inbouw wordt. Dus de vriezer komt al iets hoger van de vloer. ;)

En mogelijk komen ze nog wat hoger want omdat we geen zichtbare roosters in de plint willen kan het zijn dat er een verhoogde vloer in komt waar de koelkast en vriezer op staan zodat de ventilatielucht daar onderlangs kan.
Dat moet nog blijken uit wat Tristar gaat zeggen op basis van de apparatuur.
Alternatief is anders een plint die niet helemaal tot de onderkant van de kastje loopt maar 1,5cm open houdt voor de ventilatielucht.

Ik vind zelf een dubbele bodem wel mooier denk ik omdat je dan een aansluitende plint hebt maar of je die 1,5cm spleet boven de plint gaat zien weet ik eigenlijk niet.
Ik zou een hele andere indeling overwegen, is er misschien ruimte om de ondiepe kasten we te laten en aan èèn kant hoge kastenwand toe te passen voor apparatuur? Dus meer een L-keuken?
Is me niet duidelijk wat je bedoelt met ‘ondiepe kasten’.
Ik dacht eerst dat je het lage aanrecht gedeelte bedoelde maar dan wordt het een paralelle keuken en geen L.

Daar hebben we ook nog naar gekeken maar omdat er geen vloerverwarming doorloopt onder het hele stuk waar nu het lange gedeelte van de L loopt en de tegels op de plint stoppen is dat niet te doen.
Er lijkt niet echt genoeg ruimte te zijn voor een eiland.
Oh, waar vind je het dan te krap worden?
De doorloop aan de zijkant van het schiereiland is een ruime 106cm tot de zijmuur.

Waar we wel nog naar kijken is het schiereiland meer naar voren te halen, dus minder dicht bij het L-gedeelte van de keuken want daar is nog genoeg ruimte voor.
In het huidige ontwerp is het 120cm maar we zitten er aan te denken het een kleine 2m te maken.
Voor de bewegingsvrijheid en omdat het huidige lichtpunt dat in het midden van het schiereiland uitkomt.

De keukenzaak gaf wel aan dat we niet te ver van de spoelbak weg moesten gaan maar of 2m te ver is kan ik niet goed inschatten.

De huidige keuken is enkel de L waarbij de 2 hoge kasten links er niet zijn maar daar zit nu de kookplaat met een bovenkastje en afzuigkap. In die keuken heb je echt alles binnen handbereik maar is tegelijk ook erg krap, zeker qua werkbladruimte.

[ Voor 11% gewijzigd door Vliegvlug op 03-11-2023 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

moca007 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 17:10:
[...]

Mag ik vragen hoe breed je keuken is?
De keuken is 278cm breed.
De hoge kasten links achterin staan in een nis, daar is het 40cm breder
ziet er mooi uit zo eiland.
Dank je.
Waar we nog over zitten te dubben is of we de middelste greeplijst in de zijkant van het schiereiland laten doorlopen of niet.

Dit is zonder doorlopende greeplijst:
v2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z296uMy9DrW43Gub52Hc_X15tuY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gx0iEpt8UtcJUUxAZ5mSxO1e.jpg?f=user_large

En dit met doorlopende greeplijst:
(Dit is een oudere versie waar de vloertegels ook nog donker ingetekend waren ipv licht zoals we hebben. En omdat er geen lichte tegels in het programma staan is er een lichte vloer in gezet in de nieuwe versie)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jTF35kvKhUHF5gnz13YiH8E_1Q0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pefnRTsPA2Ne10LrEhwaWqcd.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IjtfjhNsE6TfpXkYeRnbHIgbJy8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CwWQnovDIY9nHr9pgs6ABpIt.jpg?f=user_large

Bij de niet doorlopende greeplijst vind ik de smalle strookjes links en rechts wel mooier bij elkaar passen maar bij de uiteindelijke keuken wordt het passtuk tegen de muur aan aanmerkelijk breder aangezien er blijkbaar meer afstand van de muur nodig is om de afzuiging van de kookplaat onder de kastjes door te leiden door de buitenmuur heen.

De plinthoogte is 11cm en het gat door de muur wordt 15cm dus is er ruimte nodig om van de platte buis onder de kastjes naar de ronde buis door de muur te gaan met een koppelstuk. Hiervoor moet het passtuk blijkbaar minstens 11cm breed worden maar mogelijk nog meer.
Dat is ruim 2x zo breed als het 5cm passtuk wat nu in de tekening staat waardoor de symmetrie die je nu hebt met strookjes links en rechts helemaal wegvalt en dat niet meer echt een argument is voor de niet-doorlopende greeplijst.
Pagina: 1 ... 426 ... 513 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1