• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:50
Kapitein Merijn schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:31:
[...]

Deze post mag van mij wel gepind worden.
De prijsopbouw laat namelijk heel mooi zien dat een keukenzaak niet kan leven van de marges die worden aangehouden door partijen als keukenloods en dergelijke.
Keukenloods laat dit nu zelf heel mooi zien door de prijzen van het meubel en werkblad flink op te kloppen.
Klopt en dat had ik ook door. Uiteindelijk is het belangrijkste wat onderaan de streep staat.
ConQuestador schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:45:
[...]

Wil je zeggen dat je getekend hebt zonder render??

Wij wilden initieel ook een Y-line, maar met precies onze wensen kwam die offerte uit op 43k bij goergen. Alleen door allemaal details weg te laten konden we dichter bij die 30k komen (dingetjes als push to open koelkast was al meer dan 1000 euro door de electrische opener die nodig is, dus dat soort dingen konden dan niet meer).

Ik ben wel benieuwd naar je renders
Renders hebben we in de winkel uiteraard wel gezien en hebben veel samenstellingen uitgetekend/geschetst.

Heb de offerte zonder schets gekregen dus daar wil ik nog wel even achteraan dat ik die eerst wil voordat ik definitief teken.

PSN: Flix20-NL

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:15

tomtom901

Moderator General Chat
Heb je wat meer details over je keuken (prijzen en frontjes, blad, apparatuur)? Wij hebben een vergelijkbare opstelling.

• zippy1990
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-05 23:34
tomtom901 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 13:47:
[...]
Heb je wat meer details over je keuken (prijzen en frontjes, blad, apparatuur)? Wij hebben een vergelijkbare opstelling.
Dit komt er aan, ik zal het binnenkort posten maar we zitten nu net op een punt dat ik nog wat apparatuur (merk x vs y) en zelfs nog hoogtes van kasten heen en weer aan het schuiven ben. Maar we zitten pakweg voor deze opstelling op 30k met Siemens apparatuur en Bora M Pure kookplaat, keuken zelf is Schüller, front word waarschijnlijk UV-Lak Fino Matt. Blad is composiet, 2cm, mat.

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
zippy1990 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 15:45:
[...]

Dit komt er aan, ik zal het binnenkort posten maar we zitten nu net op een punt dat ik nog wat apparatuur (merk x vs y) en zelfs nog hoogtes van kasten heen en weer aan het schuiven ben. Maar we zitten pakweg voor deze opstelling op 30k met Siemens apparatuur en Bora M Pure kookplaat, keuken zelf is Schüller, front word waarschijnlijk UV-Lak Fino Matt. Blad is composiet, 2cm, mat.
Wat kost die Bora M Pure jou (netto)? Wij hebben nog een Pure X staan nu, gaan vanavond langs de projectleverancier voor hetzelfde afroepgesprek.

• zippy1990
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-05 23:34
tomtom901 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 15:47:
[...]

Wat kost die Bora M Pure jou (netto)? Wij hebben nog een Pure X staan nu, gaan vanavond langs de projectleverancier voor hetzelfde afroepgesprek.
Gisteren wist mijn verkoper nog niet wat die ging kosten, zweerde het echt niet te weten dus ik ging met "?" naar huis. Ze durfde wel een schatting te geven op basis van PURU vs PUXU. Zij schatte ergens er tussen in: 3600 (exclusief eventuele korting die er nog vanaf gaat). Wat voor korting ik op die Bora ga krijgen weet ik nog niet. Ik krijg op Siemens 35%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
zippy1990 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 15:51:
[...]

Gisteren wist mijn verkoper nog niet wat die ging kosten, zweerde het echt niet te weten dus ik ging met "?" naar huis. Ze durfde wel een schatting te geven op basis van PURU vs PUXU. Zij schatte ergens er tussen in: 3600 (exclusief eventuele korting die er nog vanaf gaat). Wat voor korting ik op die Bora ga krijgen weet ik nog niet. Ik krijg op Siemens 35%.
Zal het je laten weten dan (als ik vanavond een prijs krijg).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:08
tomtom901 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 15:53:
[...]

Zal het je laten weten dan (als ik vanavond een prijs krijg).
Adviesprijs is € 2990,- excl. btw

Untappd: Kapitein_Merijn

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-06 22:41
MailMan schreef op woensdag 20 september 2023 @ 08:11:
[...]

Herken de frustratie. Ik vind de OMBRA heel mooi, maar die is er alleen in het groen en dat past niet bij de rest van het huis.

We hebben morgen een afspraak bij KVIK om dit eerste IKEA ontwerp (10.000 euro met installatie en wat duurdere IKEA inbouwapparatuur) uit te laten werken:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hoeveelheid opbergruimte valt nog wat tegen. Vandaar dus de interesse voor de XXL variant kast bij KVIK. Weet alleen niet wat de meerprijs daarvan is.
Ook terug van de KVIK.

Redelijk vergelijkbare apparatuur erin qua prijs, maar bij KVIK is het allemaal BOSCH. De kraan en spoelbak zijn een stuk duurder (3x zo duur). Verder viel het oog van m'n partner op het duurste keramiek keukenblad (lees, 3500 euro) in verhouding tot de 1500 euro van een keramiek IKEA blad.
Daarnaast heeft de lange wand XXL lades (13cm dieper).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pQIOVbHYFjsnGVrmP-E-ppGp_kc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UtRUdvRSc9h8fGE4MotdvKot.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/srzMa9GpnwpL0Pneo9o5vdt_PrY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IyyQwpEva3qVk5J4fk1Ywa6d.jpg?f=fotoalbum_large

Het blad (Jetstone Borghini) is op de render gelig, maar in de winkel een stuk witter.

Totaalprijs van KVIK met installatie en 20% korting op kasten en keukenbladen: 16.000.
IKEA was 10.000.

Trekken we het verschil in keukenblad en apparatuur eraf dan is de KVIK zo'n 3000 euro duurder.

Ik vind 16k best een bak geld voor een klein/middel keuken met instap A-merk apparatuur. Dat blad kan goedkoper maar zelfs laminaat begint daar bij 1500 Euro geloof ik.

Waar ik verder over twijfel is het nut van de XXL lades & dieper blad. Die zitten alleen aan de lange kant, maar daar zit ook de koelkast, vaatwasser en over. Daardoor heb je daar helemaal geen diepe lades. Wisselen van de vaatwasser met de uiterste rechter ladekast kan, maar dan hoor je in de woonkamer de vaatwasser/afvoer mogelijk een stuk beter.

Weet niet hoe stil (Bosch) vaatwassers tegenwoordig zijn?

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20:24
Kapitein Merijn schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:31:
[...]

Deze post mag van mij wel gepind worden.
De prijsopbouw laat namelijk heel mooi zien dat een keukenzaak niet kan leven van de marges die worden aangehouden door partijen als keukenloods en dergelijke.
Keukenloods laat dit nu zelf heel mooi zien door de prijzen van het meubel en werkblad flink op te kloppen.
Wat vindt jij een acceptabele marge voor een keukenzaak?

Is dat 15%?
20%?
50%?

Die €6000 voor apparatuur zit uiteraard ook nog marge op.

Het is een vraag die ik mijzelf veelvuldig heb afgevraagd afgelopen tijd. Aangezien een werkblad van Caesarstone (PG9) €2800 kostte bij 123werkbladen en tot €9000 bij de keukenwinkels.

123werkbladen geeft op hun beurt aan dat €2800 de consumentenprijs is, inclusief meten, plaatsen en garanties.
Als een keukenboer bij hem wil bestellen zit daar nog een aardige korting op als die de verantwoording voor het meten en het plaatsen op zich neemt.

De grotere keukenzaken krijgen nog veel meer inkoopkorting bij Caesarstone, dan 123werkbladen.

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Net alles rond gemaakt bij de leverancier voor onze nieuwbouw woning. We hebben de upgrade gedaan van Hacker Concept 130 naar Systemat. Echt flink moeten onderhandelen en andere partijen uit moeten spelen, maar ik denk wel een erg goede prijs.

Vooral lekker veel werk(blad)ruimte en goede apparatuur.

Het is een U opstelling geworden met de volgende componenten:

Kasten
Hacker Systemat AV 2135
Korpus zwart mat
Binnenzijde Titaan

Apparatuur
Siemens IQ700 HM976GMB1 (60cm combi) - 1798
Siemens IQ500 GI11VADE0 (vriezer) - 699
Siemens IQ500 KI81RSDE0 (koelkast) - 1049
Siemens IQ500 SN65ZX49CN (vaatwasser) - 999
Quooker Front RVS - 1228
Bora PUXU - 2598
Novy Shelf Pro 270 cm - 1529
Downdraft pannenset - 0 :+

Blad
Composiet 2cm

Breakdown als volgt:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• NKN
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 13-01 13:47

NKN

X

[ Voor 99% gewijzigd door NKN op 25-09-2023 15:54 ]

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:03
NKN schreef op donderdag 21 september 2023 @ 20:58:
[...]

Inmiddels ook de offerte besproken met Brugman, deze komt met 500 euro minder uit op 18,5K. Verschil tussen Mandemakers en Brugman is dat Brugman de kastjes levert van pronorm Proline 125 en Mandemakers van Barletti. Beide inclusief montage.

- Iemand ervaring met een van deze twee merken en de kwaliteit?
- Hoe schatten jullie de prijs in?

Bedankt!
Heb hier wel eens iemand zien schrijven dat Barletti ook op Pronorm gebaseerd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrDeath
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-06 17:12
Toke_gt schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 23:15:
[...]

Leent de andere kastenwand (dwars op de wand aan tuinzijde) zich daar niet voor?

Ik vind overigens de keukenwand zo heel veel mooier uitkomen dan met het raam erin. Wat vind je daar zelf van?
Hij is zo idd wel een stuk mooier. Hij is alleen minder praktisch omdat veel kastruimte wegvalt. De wand aan die zijde is namelijk een stuk kleiner dan de wand met het raam. Ik ga nog eens wat passen en meten en ook eens met de keukenbouwer overleggen wat zijn advies is.

Thanks iig voor alle hulp @ alle tweakers! :)

• LightningSky
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 28-11-2024
Bij ons is na 9 maanden eindelijk een werkblad met schade vervangen. Dan konden ook de smetplinten en vensterbankjes geplaatst worden. Alles is nu netjes afgewerkt, op de verbinding smetplunt-muur na. Plaatsers zeiden dat het niet gekit hoefde te worden en anders met acrylaatkit. De stucmuur is geschilderd met afneembare verf en niet volledig vlak, je ziet best nog wat kieren.

Ik lees verschillende dingen, afkitten met siliconenkit, hybride beglazingskit of acrylaat. Wat zouden jullie doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f1qHlLCQKL3t8fhGRKPKZTB3Qxs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OCxlRmXe6JaLLKURrGNw8w5I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xslYS4HuNttBlaOyUEZ0-H6xsEY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hOadwPe12AdbxteurVRaYHe8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:58

ThePsycho

Biertje?

zippy1990 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 23:58:
[...]

***members only***

Heb je hier toevallig iets aan?
Dit is de situatie wat het gaat worden, wel wat verouderde tekening want magnetron is bv niet meer van toepassing maar het word wel die plek.
Het lijkt er wel op dat je bovengronds veel afstand zou moeten afleggen, denk dat het pas interessant is als die oven in dezelfde wand zou zitten als de afvoer.

Misschien een offerte opvragen bij een loodgieter voor een extra aan en afvoer?

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:15

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

LightningSky schreef op donderdag 21 september 2023 @ 22:30:
Ik lees verschillende dingen, afkitten met siliconenkit, hybride beglazingskit of acrylaat. Wat zouden jullie doen?
Het mooiste is om het met acrylaatkit te kitten en dan de kit over te schilderen, anders blijft de kit een klein beetje plakkerig en blijven er stofjes in plakken.

Een hybride kit (bijv. Polymax) kan ook, je kan dan bijvoorbeeld de transparante variant gebruiken.

Siliconenkit is niet overschilderbaar dus die wil je niet je muur gebruiken.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
LightningSky schreef op donderdag 21 september 2023 @ 22:30:
Bij ons is na 9 maanden eindelijk een werkblad met schade vervangen. Dan konden ook de smetplinten en vensterbankjes geplaatst worden. Alles is nu netjes afgewerkt, op de verbinding smetplunt-muur na. Plaatsers zeiden dat het niet gekit hoefde te worden en anders met acrylaatkit. De stucmuur is geschilderd met afneembare verf en niet volledig vlak, je ziet best nog wat kieren.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Den Braven Anti-crack acrylaatkit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
ConQuestador schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:45:
[...]

Wil je zeggen dat je getekend hebt zonder render??

Wij wilden initieel ook een Y-line, maar met precies onze wensen kwam die offerte uit op 43k bij goergen. Alleen door allemaal details weg te laten konden we dichter bij die 30k komen (dingetjes als push to open koelkast was al meer dan 1000 euro door de electrische opener die nodig is, dus dat soort dingen konden dan niet meer).

Ik ben wel benieuwd naar je renders
Blijken onze renders etc bij de online omgeving 'mijn keuken' te staan.
Echter werkt die inlog niet... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:15

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Ethnocentrix schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:52:
Beste mede-tweakers,

Wij gaan over een tijdje onze benedenverdieping verbouwen en dat betekent dus ook een nieuwe keuken.
Nu hebben we bij een lokale (zelfstandige) keukenzaak een offerte gehad, maar naar mijn gevoel is de prijs nogal hoog als ik deze vergelijk met andere keukens die ik hier in dit topic voorbij zie komen. Wat vinden jullie?

***members only***
Niemand?

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Laatst online: 05-05 16:05
Voor m'n gevoel veel te duur, onze keuken kostte €19,1K en die is wel even wat groter.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/76465046

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
Ethnocentrix schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:52:
Beste mede-tweakers,

Wij gaan over een tijdje onze benedenverdieping verbouwen en dat betekent dus ook een nieuwe keuken.
Nu hebben we bij een lokale (zelfstandige) keukenzaak een offerte gehad, maar naar mijn gevoel is de prijs nogal hoog als ik deze vergelijk met andere keukens die ik hier in dit topic voorbij zie komen. Wat vinden jullie?

***members only***
Het ontwerp van de achterwand vind ik wat onrustig. Die ovens in verschillende maten die niet mooi uitlijnen met de nis, een koffienis grenzend aan een open werkblad. Is het dan nog wel een nis of een apart gedeelte van je werkblad? Ook die lage hangkasten maken het geheel wat onrustig. En een schierland is een goed idee, het is niet alsof je nog langs de raamkant gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 22:51

twi

Snap inderdaad niet precies wat je met die "nis" probeert te doen. Je beperkt je ruimte en flexibiliteit. Dit is geen "mooie nis". Hoe ziet de rest van de ruimte er uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-06 15:52
Analamoebe schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:24:
[...]

Voor m'n gevoel veel te duur, onze keuken kostte €19,1K en die is wel even wat groter.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/76465046
- Steekt het keukenblok wat tegen de wand staat voor het raam uit?
- Ik zou persoonlijk de vier deurtjes aan de voorkant van het eiland vervangen door 4 laden (maar dat is gewoon een voorkeur)
- Er strookt idd het e.e.a. nog niet in het blok tegen de wand. Er zijn veel verspringende lijnen waardoor het heel onrustig oogt.
- Als je per se bovenkastjes wilt, zou ik onderkant kastjes uitlijnen met de onderkant van de naastgelegen kasten (bovenkant nis). Dus hogere bovenkasten nemen.
- Zelf zou ik het kleine koffienisje weghalen en daar een van de apparaten plaatsen. Dan even grote apparaten nemen. Dat oogt m.i. rustiger. Koffieapparaat kan ook rechts (of links) op het werkblad staan. Dan moet je dus wel je apparatuur vervangen. Als je de huidige apparaten wilt behouden, dan zou ik ze idd zo plaatsen zoals je nu hebt gedaan, maar dan alsnog de nis weghalen.

Qua prijs vind ik het inderdaad relatief duur. Zeker aangezien je ook nog apparatuur meeneemt uit je oude keuken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightningSky
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 28-11-2024
Ethnocentrix schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 08:08:
[...]

Het mooiste is om het met acrylaatkit te kitten en dan de kit over te schilderen, anders blijft de kit een klein beetje plakkerig en blijven er stofjes in plakken.

Een hybride kit (bijv. Polymax) kan ook, je kan dan bijvoorbeeld de transparante variant gebruiken.

Siliconenkit is niet overschilderbaar dus die wil je niet je muur gebruiken.
Thanks voor je reactie! Die gedachte had ik in eerste instantie ook, maar is acrylaat geschikt voor de keuken en eventuele nattigheid?

Bij witte siliconenkit is de noodzaak tot overschilderen er ook niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Iemand tips wat betreft stille vaatwassers en afzuiging?

Op onze offerte staat nu als afzuiging deze Bosch Serie 4 Dwb96dm65:
https://www.bosch-home.nl...ls/Togglebox=accessories/

Een adviesprijs van 1000 euro vind ik zelf bizar. Het zuigt lucht af en heeft een lampje 8)7

Een vergelijkbare IKEA afzuiging is 1/3e van dat geld.

De vaatwasser op de offerte is een Bosch sbv4hu800e:
https://www.bosch-home.nl...de-vaatwassers/SBV4HU800E

Maar het geluidsniveau is met 46dB volgens mij best aan de hoge kant.

Een IKEA DISKAD voor hetzelfde geld is maar 42dB, is zuiniger, en heeft een droogfunctie.

Waarom dan niet voor IKEA gaan in beide gevallen?

[ Voor 4% gewijzigd door MailMan op 22-09-2023 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:27
MailMan schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 11:02:
Iemand tips wat betreft stille vaatwassers en afzuiging?

Op onze offerte staat nu als afzuiging deze Bosch Serie 4 Dwb96dm65:
https://www.bosch-home.nl...ls/Togglebox=accessories/

Een adviesprijs van 1000 euro vind ik zelf bizar. Het zuigt lucht af en heeft een lampje 8)7

Een vergelijkbare IKEA afzuiging is 1/3e van dat geld.

De vaatwasser op de offerte is een Bosch sbv4hu800e:
https://www.bosch-home.nl...de-vaatwassers/SBV4HU800E

Maar het geluidsniveau is met 46dB volgens mij best aan de hoge kant.

Een IKEA DISKAD voor hetzelfde geld is maar 42dB, is zuiniger, en heeft een droogfunctie.

Waarom dan niet voor IKEA gaan in beide gevallen?
IKEA apparatuur is ook gewoon OEM en volgens mij is de DISKAD eigenlijk gewoon een Bosch...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Tweak_ers schreef op donderdag 21 september 2023 @ 19:41:
[...]

Is dat 15%?
20%?
50%?

Het is een vraag die ik mijzelf veelvuldig heb afgevraagd afgelopen tijd. Aangezien een werkblad van Caesarstone (PG9) €2800 kostte bij 123werkbladen en tot €9000 bij de keukenwinkels.

123werkbladen geeft op hun beurt aan dat €2800 de consumentenprijs is, inclusief meten, plaatsen en garanties.
Als een keukenboer bij hem wil bestellen zit daar nog een aardige korting op als die de verantwoording voor het meten en het plaatsen op zich neemt.

De grotere keukenzaken krijgen nog veel meer inkoopkorting bij Caesarstone, dan 123werkbladen.
Met 15% marge kan je de broek niet omhoog houden en met 50% prijs je jezelf de markt uit. De waarheid zal er ergens tussenin zitten en is natuurlijk ook afhankelijk van de samenstelling. Onderaan de streep moet je gewoon een gezonde marge overhouden.

Uiteraard zit er op die € 6000,- ook (een beetje) marge maar daar kan je geen winkel van openhouden. Prima natuurlijk als je alleen maar dozen hoeft te schuiven en geen service hoeft te verlenen, maar bij een totaalpakket is dat niet aan de orde.
Hetzelfde geld natuurlijk voor partijen als 123. Zij maken geen gebruik van een steenverwerker in Nederland maar bestellen de bladen rechtstreeks in het land van herkomst. Leuk voor de eindconsument maar als keukenzaak zit je hier niet op te wachten. Wij willen snel kunnen schakelen met een Nederlandse partij die, indien nodig, binnen 24 uur bij de klant kan zijn.

Het is ook een illusie om te denken dat een keukenzaak nog een flinke korting krijgt bij een partij als 123.
Rechtstreeks bladen afnemen bij Ceasarstone, Silestone enz. als keukenzaak is ook niet mogelijk. Je kan wellicht een plaat inkopen maar dan is het nog geen werkblad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:56
Tweak_ers schreef op donderdag 21 september 2023 @ 19:41:
[...]

Is dat 15%?
20%?
50%?

Ik ken geen één keukenzaak die zelf bladen "maakt". Het is namelijk best specialistisch werk waar je grote dure apparatuur voor nodig hebt. Dus de meeste keukenzaken leveren bladen via een Nederlandse tussenleverancier zoals Arte, Kemie en Dekker Zevenhuizen. Die nemen dan de garantie, afwerking van het blad, op maat zagen en plaatsen van sparingen en spoelbakken voor hun rekening. Deze bedrijven hebben ook weer een marge nodig voor hele bedrijfsvoering etc.

Sowieso betaal je elk Composiet/Keramiek blad eigenlijk twee keer omdat de leverancier al inprijst dat deze bij plaatsing een keer stuk gaat waardoor een vervangend blad geleverd moet worden. Dus ik vind het niet gek dat de meeste keukenzaken 2x de prijs rekenen van een 123werkbladen bijvoorbeeld.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Flix20 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:33:
[...]

Met de lijnen recht heb je hier staan;

[...]

We hebben gister een klap erop gegeven bij KL. Ontwerp is iets aangepast, renders krijg ik nog.

Gezien we haast een identieke keuken hebben vond ik het vergelijk van prijs ook wel interessant.
Wij zijn gegaan voor een Pronorm Y-line met 2 verschillende kleuren; matlak grijsgroen voor de hoge kasten, donkergroen ultramat voor het eiland.
Op het eiland komt een 3cm dik blad; composiet Ethereal Glow
[Afbeelding][Afbeelding]

Apparatuur:
Kookplaat: Bora PUXU
Combi oven Bosch CMG978NB1
Stoomoven Bosch CSG958DB1
Koelkast KIF81SDE0
Vriezer GIV21ADD0
Vaatwasser SMD6ZB801E

***members only***
Hierbij nog de renders (gescanned). Ik kan nog steeds niet bij de online omgeving. Er lijkt ergens iets fouts te staan. Ze zijn het nu aan het uitzoeken.

Kleine note nog wel; de wasbak gaat natuurlijk meer naar het midden van de kast geplaatst worden.
Passtuk boven de ovens gaat eruit. Dit zal een enkele kast worden.
In de nis komt het werkblad doorlopen tot de eerste plank. De planken gaan we niet in de kleur van de kasten doen maar waarschijnlijk eiken hout. Aan de rechter kant tussen de hoge kast en de wand gaan we dezelfde planken plaatsen.
In de servies kast zitten 3 binnenlades.

In het eiland hebben we gekozen voor 1200(koken) 40 ladefront met 2 extra interne lades, vaatwasser en 80 lades onder de spoelbak.
Korpus gaan we voor 83 hoog en 95 plinten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A3TFFqcF6PCjICyEFUrZJT6nKBY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/fcS0XlGIe9sapeVk3lYI2aAq.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/77K1kUlOjRU1Tj4hVUrHb3dMUVw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/LzsLUP1xEwMZidxmv8ZdakEz.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZN3D0qiPER7YoM6eZaq1iqjuT3o=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/MJ7OMDf3WiSQQznYZWvIGOaV.png?f=fotoalbum_tile

(zie nu dat de scans ook heel beroerd zijn en een slechte representatie van de kleuren.
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 12:43:
[...]

Met 15% marge kan je de broek niet omhoog houden en met 50% prijs je jezelf de markt uit. De waarheid zal er ergens tussenin zitten en is natuurlijk ook afhankelijk van de samenstelling. Onderaan de streep moet je gewoon een gezonde marge overhouden.

Uiteraard zit er op die € 6000,- ook (een beetje) marge maar daar kan je geen winkel van openhouden. Prima natuurlijk als je alleen maar dozen hoeft te schuiven en geen service hoeft te verlenen, maar bij een totaalpakket is dat niet aan de orde.
Hetzelfde geld natuurlijk voor partijen als 123. Zij maken geen gebruik van een steenverwerker in Nederland maar bestellen de bladen rechtstreeks in het land van herkomst. Leuk voor de eindconsument maar als keukenzaak zit je hier niet op te wachten. Wij willen snel kunnen schakelen met een Nederlandse partij die, indien nodig, binnen 24 uur bij de klant kan zijn.

Het is ook een illusie om te denken dat een keukenzaak nog een flinke korting krijgt bij een partij als 123.
Rechtstreeks bladen afnemen bij Ceasarstone, Silestone enz. als keukenzaak is ook niet mogelijk. Je kan wellicht een plaat inkopen maar dan is het nog geen werkblad ;)
Wat in deze wel verschil maakte, is dat KL nu een 'actie' heeft dat je een Bora gratis krijgt. Maar dat is dan natuurlijk het goedkoopste model en wij zijn voor de PUXU gegaan. Daar betalen we een meerprijs van €1000 voor (dus de goedkopere zal een waarde van circa 1600,- hebben)

Maar uiteindelijk gaat het allemaal in een vergaarpot en komt er een prijs uit rollen. Wat de individuele posten kosten vind ik niet zo heel belangrijk. Als het onderaan de streep maar klopt.
En dan denk ik dat we voor €31.500,- geen verkeerde deal hebben, ook als we vergelijken met datgeen wat @ConQuestador heeft.

Maar ben wel beniuewd hoe andere daar over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:08
Flix20 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 13:01:
[...]
En dan denk ik dat we voor €31.500,- geen verkeerde deal hebben, ook als we vergelijken met datgeen wat @ConQuestador heeft.

Maar ben wel beniuewd hoe andere daar over denken.
Ik vind 31.500 best fors, als je gaat kijken naar de details. Ik heb namelijk voor 2.000 minder een maatgemaakte keuken met dure details zoals veel push to open (ook koelvries combi, waar een dure servo voor nodig is). En verder hebben wij overal lades waar maar mogelijk is, dat drijft de prijs ook op.

Tegelijkertijd is dit wel een pronorm Y-line, ik weet dat die gewoon duur uitpakt, zoals ik zei: wij kwamen op 43k uit voor de pronorm als die enigszins zou lijken op wat we nu krijgen.

Ik denk dus niet dat je een pronorm in deze opzet goedkoper gaat krijgen. Bij Goergen viel er veel te besparen door over te stappen op systemat ipv pronorm. Maar dan heb je niet de fijne y-line greepjes meer (die wij nu ook niet gaan krijgen)

Nog 1 puntje los van de prijs: Ik zie nu dat de 2 kasten helemaal rechts uit 1 stuk zijn. Dat staat wellicht mooi, maar de kans is aanwezig dat deze na verloop van tijd krom gaat trekken. Zulke hoge kasten uit 1 deel is niet altijd even verstandig.

[ Voor 11% gewijzigd door ConQuestador op 22-09-2023 13:21 ]

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:49

TheVMaster

Moderator WOS
Na heel vaak en veel keukenbedrijven bezocht te hebben die allemaal met een bijna dezelfde opstelling kwamen zijn nu geslaagd bij een bedrijf dat de keuken helemaal op maat maakt en zij waren ook (gek genoeg) nog goedkoper dan al die andere bedrijven. En ja, we hebben exact dezelfde merken/modellen apparatuur erin zitten.

Vraag me dan toch af hoe zij het dan zoveel goedkoper kunnen doen dan al die leveranciers van 'standaard' keukens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
TheVMaster schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 13:25:
Na heel vaak en veel keukenbedrijven bezocht te hebben die allemaal met een bijna dezelfde opstelling kwamen zijn nu geslaagd bij een bedrijf dat de keuken helemaal op maat maakt en zij waren ook (gek genoeg) nog goedkoper dan al die andere bedrijven. En ja, we hebben exact dezelfde merken/modellen apparatuur erin zitten.

Vraag me dan toch af hoe zij het dan zoveel goedkoper kunnen doen dan al die leveranciers van 'standaard' keukens.
Ben benieuwd welk bedrijf dit was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
RobbieB schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 13:55:
[...]

Ben benieuwd welk bedrijf dit was.
van Galen keukens uit Zwolle. Moet zeggen dat ik getipt werd door familie en nooit had gedacht dat ze voor ons budget een keuken konden leveren. Was positief verrast toen we de offerte kregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o9rXfAXWTKgFC2wa6oVu1RxGyUE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DPQ4DUxEm5WTIYJCFpFn04E6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BWCkM87L0YBASpYcsOBorzlCZ5Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TJCpvkbGCm5w9fcmi5liR5TE.jpg?f=fotoalbum_tile

Dit is het geworden qua opstelling.

[ Voor 55% gewijzigd door TheVMaster op 22-09-2023 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:54
RobbieB schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 11:21:
[...]

IKEA apparatuur is ook gewoon OEM en volgens mij is de DISKAD eigenlijk gewoon een Bosch...
Goeie, dat is inderdaad duidelijk een BSH! Het bakje voor het poeder/tablet is op elke Siemens, Bosch, Neff of Gaggenau precies hetzelfde :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KmdYOQs1ti_cBCxXFjp4HZbWCWs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8zEM1ULNYxgv0xcdiiUSXtkU.png?f=user_large

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
ConQuestador schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 13:19:
[...]

Ik vind 31.500 best fors, als je gaat kijken naar de details. Ik heb namelijk voor 2.000 minder een maatgemaakte keuken met dure details zoals veel push to open (ook koelvries combi, waar een dure servo voor nodig is). En verder hebben wij overal lades waar maar mogelijk is, dat drijft de prijs ook op.

Tegelijkertijd is dit wel een pronorm Y-line, ik weet dat die gewoon duur uitpakt, zoals ik zei: wij kwamen op 43k uit voor de pronorm als die enigszins zou lijken op wat we nu krijgen.

Ik denk dus niet dat je een pronorm in deze opzet goedkoper gaat krijgen. Bij Goergen viel er veel te besparen door over te stappen op systemat ipv pronorm. Maar dan heb je niet de fijne y-line greepjes meer (die wij nu ook niet gaan krijgen)

Nog 1 puntje los van de prijs: Ik zie nu dat de 2 kasten helemaal rechts uit 1 stuk zijn. Dat staat wellicht mooi, maar de kans is aanwezig dat deze na verloop van tijd krom gaat trekken. Zulke hoge kasten uit 1 deel is niet altijd even verstandig.
De hoogte v/d prijs lijkt inderdaad wel in het Pronorm Y-line te zitten.
Haast 1 op 1 vergelijkbaar ontwerp voor een Nobilia keuken zijn we op 24k uitgekomen.
Maar de baas thuis was gevallen op de grijsgroen kleur en ikzelf vind de greeplijst van de Y-line wel erg mooi.
Ik twijfel alleen nog of we de zijwanden van het eiland ook de greeplooslijst door laten gaan ipv zijpaneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymaenhout
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-06 22:29
Iemand een idee wat het segment is van een keuken met Tristar elementen ?

We hebben een aanbieding bij een lokale keukenbedrijf met oa bora PURU quooker square fusion combi+ icm siemens vaatwasser, oven en koelkast, allemaal IQ700 lijn.
Dit alles voor een niet te missen prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ConQuestador
ymaenhout schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 16:57:

We hebben een aanbieding bij een lokale keukenbedrijf met oa bora PURU quooker square fusion combi+ icm siemens vaatwasser, oven en koelkast, allemaal IQ700 lijn.
check de openingspost, daar staat Tristar aangemerkt als hoger segment.

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne

Ja zeker wel midden-hoog segment. Ze kunnen heel veel maatwerk leveren tegen beperkte meerprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullah
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 03-06 10:52
Flix20 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 13:01:
[...]

Wat in deze wel verschil maakte, is dat KL nu een 'actie' heeft dat je een Bora gratis krijgt. Maar dat is dan natuurlijk het goedkoopste model en wij zijn voor de PUXU gegaan. Daar betalen we een meerprijs van €1000 voor (dus de goedkopere zal een waarde van circa 1600,- hebben)
Wij kregen bij KL Utrecht een korting van 2295 met de Bora actie, maar ik zie dat die tot 17-9 geldig was.

Oh en bij Bemmel en Kroon hebben ze hetzelfde systeem, bij ons duurde het daar 2 dagen voor we konden inloggen

[ Voor 9% gewijzigd door Nullah op 22-09-2023 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymaenhout
ConQuestador schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 17:00:
[...]

check de openingspost, daar staat Tristar aangemerkt als hoger segment.
Dank, erover heen gelezen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Rostvertol-Mil schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 15:09:
[...]

Goeie, dat is inderdaad duidelijk een BSH! Het bakje voor het poeder/tablet is op elke Siemens, Bosch, Neff of Gaggenau precies hetzelfde :+
[Afbeelding]
Hmm de IKEA site zegt zelf Electrolux of Whirlpool?

Is toch idd een Bosch: Alternatief voor IKEA vaatwasser: Diskad N 700 60

Al komen de technische specs niet overeen, want de IKEA variant is 2dB stiller.

[ Voor 15% gewijzigd door MailMan op 22-09-2023 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
MailMan schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 21:37:
[...]

Hmm de IKEA site zegt zelf Electrolux of Whirlpool?

Is toch idd een Bosch: Alternatief voor IKEA vaatwasser: Diskad N 700 60

Al komen de technische specs niet overeen, want de IKEA variant is 2dB stiller.
Dat vind ik nog wel een verschil dat in de meetmarge kan zitten. Als de Diskad door een andere instantie is getest met een andere meetmethode dan heb je het verschil mogelijk al te pakken. En hoewel het een logaritmische schaal is, denk ik dat je in de praktijk die 2dB niet hoort.

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:57

zou je ook een echte afzuigkap overwegen? die bora is recirculatie en dat doet nou net niets tegen fijnstof dat vrijkomt bij het koken.

https://www.tno.nl/nl/duu...rgie/fijnstof-huis-koken/

en dan t kopje over koken.

ik weet dat veel nieuwere woningen vaak met recirculatiekap gebouwd worden maar dat komt er hier niet in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:58

ThePsycho

Biertje?

Fr33z schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 08:36:
[...]

zou je ook een echte afzuigkap overwegen? die bora is recirculatie en dat doet nou net niets tegen fijnstof dat vrijkomt bij het koken.

ik weet dat veel nieuwere woningen vaak met recirculatiekap gebouwd worden maar dat komt er hier niet in.
@ymaenhout Je kan de Pure ook als afzuiging naar buiten laten werken. Op de website van Bora staat er dan als productcode: PURA. (Volgens mij alleen een verschil in geleverde items en niet het apparaat zelf)

Edit: het verschil is een recirculatiebox die vervalt bij luchtafvoer.

[ Voor 4% gewijzigd door ThePsycho op 23-09-2023 08:52 ]

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DrDeath
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-06 17:12
DrDeath schreef op donderdag 21 september 2023 @ 21:40:
[...]

Hij is zo idd wel een stuk mooier. Hij is alleen minder praktisch omdat veel kastruimte wegvalt. De wand aan die zijde is namelijk een stuk kleiner dan de wand met het raam. Ik ga nog eens wat passen en meten en ook eens met de keukenbouwer overleggen wat zijn advies is.

Thanks iig voor alle hulp @ alle tweakers! :)
We hebben de adviezen hier ter harte genomen en overwegen nu een combinatie van de hoekkeuken met het schiereiland. Zie hieronder het plaatje. Het is een open ontwerp waarmee je de doorgang naar de achterdeur en de koelkast goed houdt.

Zo hebben we ook voldoende kastruimte, bewegingsruimte en een bar/tafel. De afstand tussen de bar de kasten is 1,80m en tussen de bar en keuken aan de linkerkant is 1,50m. Dit zou genoeg ruimte moeten geven om te zitten en in de keuken te werken en kasten/lades te openen. We nemen daarmee wel afscheid van het idee dat je kan koken met je gezicht naar het huis toe, maar het is een kleine moeite een kwartslag te draaien.

Members only:

• MikaX
  • Laatst online: 20-06 21:27
Hi allemaal,

Mag ik jullie hier ook om advies vragen? Willen jullie eens meekijken en zeggen wat je van onze plannen vindt en hoe het misschien nog beter kan?
Ik denk dat we zelf inmiddels een beetje blind geworden zijn en veel van jullie zitten vol goede ideeën.
Wij willen onze huidige keuken vervangen, omdat hij niet meer aan onze wensen met opgroeiende kinderen voldoet.

Members only:

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17:45
DrDeath schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 10:51:
[...]

We hebben de adviezen hier ter harte genomen en overwegen nu een combinatie van de hoekkeuken met het schiereiland. Zie hieronder het plaatje. Het is een open ontwerp waarmee je de doorgang naar de achterdeur en de koelkast goed houdt.
Tof. Zo goed om te zien dat je nu veel meer werkruimte en opbergruimte hebt, en het er tegelijkertijd ook zoveel ruimer uitziet.

• nightgold
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 11:10
MikaX schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 11:25:
Hi allemaal,

Mag ik jullie hier ook om advies vragen? Willen jullie eens meekijken en zeggen wat je van onze plannen vindt en hoe het misschien nog beter kan?
Ik denk dat we zelf inmiddels een beetje blind geworden zijn en veel van jullie zitten vol goede ideeën.
Wij willen onze huidige keuken vervangen, omdat hij niet meer aan onze wensen met opgroeiende kinderen voldoet.

***members only***
Persoonlijk zou ik hier niet voor volle wandkasten gaan maar voor een blad met wandkastjes boven.
Ik ben er me van bewust dat dit momenteel niet de "mode" is maar je huidige opstelling geeft me een claustrofobisch/tunnel gevoel (op basis van de render althans, de realiteit is misschien anders). Door de beperkte breedte zie ik ook geen manier om dit op te lossen als je aan 2 kanten van de ruimte wil werken zoals de huidige opstelling.

• MailMan
MailMan schreef op woensdag 20 september 2023 @ 08:11:
[...]

Herken de frustratie. Ik vind de OMBRA heel mooi, maar die is er alleen in het groen en dat past niet bij de rest van het huis.

We hebben morgen een afspraak bij KVIK om dit eerste IKEA ontwerp (10.000 euro met installatie en wat duurdere IKEA inbouwapparatuur) uit te laten werken:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hoeveelheid opbergruimte valt nog wat tegen. Vandaar dus de interesse voor de XXL variant kast bij KVIK. Weet alleen niet wat de meerprijs daarvan is.
Na bovenstaand door IKEA te hebben laten ontworpen, werd ik nog op een idee gebracht door een soort schiereiland te maken. Voordeel dat ik hier zie is dat er veel meer opbergruimte is met evenveel werkblad. Alleen doe je de voorbereiding duidelijk aan één kan en het koken/bakken aan de andere.

Benieuwd of jullie issues of verbeterpunten zien voor onderstaand ontwerp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/93SzZxvYVyRqj1yT9sX41sEg43U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XvbaeevZIQYyfhhfV44TUIDu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0BZqMa5jMUMCV-9iEy8Y2b8IbHA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QjIH0LWYHNcoPHsAOEOPvhYM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y6GMmQfKqrtgzY0Zh7XbLJw7fOg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x9YgwyMe8z6EyrenpsXndZzP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 22:51

twi

Heel creatief, maar mijn hemel wat ziet dat er onhandig en omslachtig uit.

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
MailMan schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 16:19:
[...]

Na bovenstaand door IKEA te hebben laten ontworpen, werd ik nog op een idee gebracht door een soort schiereiland te maken. Voordeel dat ik hier zie is dat er veel meer opbergruimte is met evenveel werkblad. Alleen doe je de voorbereiding duidelijk aan één kan en het koken/bakken aan de andere.

"Even iets afspoelen of wat water pakken tijdens het koken". Oh wacht :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou de Ikea planner even met rust laten en je laten adviseren door iemand die er verstand van heeft....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MailMan
twi schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 16:59:
Heel creatief, maar mijn hemel wat ziet dat er onhandig en omslachtig uit.
tomtom901 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 17:02:
[...]

"Even iets afspoelen of wat water pakken tijdens het koken". Oh wacht :+
De kraan kan je toch gewoon 180 graden omdraaien?

Het idee komt hier vandaan: https://www.kvik.nl/tips-...f-werkzones-van-de-keuken

Afbeeldingslocatie: https://cms.prd.kvik-envr.com/media/1j4pnysm/linearis_main_high_white_siemens.jpg?width=1200&upscale=true&crop=0&quality=60

Lijkt me dan dat er in ieder geval een beetje over nagedacht is.
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 17:22:
[...]

Ik zou de Ikea planner even met rust laten en je laten adviseren door iemand die er verstand van heeft....
Zie voorbeeld van KVIK hierboven. Maar die zullen er geen verstand hebben, toch?

Ik word wel een beetje moe van de negatieve comments die hier elke keer geplaatst worden. Helemaal als er dan verder niets constructiefs aan wordt toegevoegd. We proberen optimaal gebruik te maken van de ruimte maar zodra iets maar een beetje afwijkt van de norm vliegende de passief agressieve opmerkingen je om de oren 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door MailMan op 23-09-2023 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eierkoekie
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De welbekende T keuken. Ook een tijde naar gekeken vanwege de restricties van de aannemer. Maar uiteindelijk win je daar niet zoveel mee qua ruimte. Veel extra ruimte zit in die hoe bij de schiereiland waar je niet makkelijk bij kunt.
Functioneel is het toch wel wat behelpen en zijn wij uiteindelijk voor een normale keuken gegaan.

• MailMan
Eierkoekie schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 17:25:
[...]

De welbekende T keuken. Ook een tijde naar gekeken vanwege de restricties van de aannemer. Maar uiteindelijk win je daar niet zoveel mee qua ruimte. Veel extra ruimte zit in die hoe bij de schiereiland waar je niet makkelijk bij kunt.
Functioneel is het toch wel wat behelpen en zijn wij uiteindelijk voor een normale keuken gegaan.
Dat was ook het bezwaar van mijn vriendin. Ik zou er zelf koffie spullen, veelgebruikte spatels, olie etc neerzetten. Maar terecht punt. Ook qua werkoppervlak is het uiteindelijk vergelijkbaar met de L. Alleen meer kastruimte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:25
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zoiets heb ik in het echt gezien in een huis en ik zou dit zwaar afraden. Het neemt heel veel ruimte in, is een grote sta-in-de-weg. De rest van de kamer wordt er veel kleiner van en geeft veel minder inricht opties. Het is verschrikkelijk onpraktisch omdat je de hele tijd om dat blok heen moet lopen.

Bedenk je ook dat 2m50 eigenlijk te weinig is voor een tafel+stoelen, je wilt eigenlijk 3m+ breedte bij je tafel.

[ Voor 3% gewijzigd door Mithrandir op 23-09-2023 17:34 ]

Verbouwing

• ymaenhout
Fr33z schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 08:36:
[...]

De huidige afzuigkap doet qua afzuiging ook geen wonderen (2019 etna).

Wat het wel doet is in de winter de warme lucht naar buiten blazen, en buiten het koken om is er, zij het licht, een koude trek waarneermaar (voornamelijk herfst/winter periode).

De woning is voorzien van mechanische ventilatie met wtw voor de aanvoer van frisse lucht.

Wellicht dat er tzt betere filters op de markt komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MailMan
Mithrandir schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 17:33:
[...]

Zoiets heb ik in het echt gezien in een huis en ik zou dit zwaar afraden. Het neemt heel veel ruimte in, is een grote sta-in-de-weg. De rest van de kamer wordt er veel kleiner van en geeft veel minder inricht opties. Het is verschrikkelijk onpraktisch omdat je de hele tijd om dat blok heen moet lopen.

Bedenk je ook dat 2m50 eigenlijk te weinig is voor een tafel+stoelen, je wilt eigenlijk 3m+ breedte bij je tafel.
Ok goed om te weten. Het blok zit inderdaad in de weg als je spullen uit de (koel)kast aan de andere kant moet halen.

Volgens mij is de ruimte tussen de keuken en de schuine wand overigens 3 meter in het midden. Verder hebben wij een ovale tafel met stoelen die er strak onder schuiven. Die combinatie staat nu in de voorkamer waar we 2.5m loopruimte hebben en dat is te doen.

Mijn grootste bezwaar met de L-keuken is de beperkte snij/werkruimte tussen de spoelbak en de kookplaat. Maar ik zie niet echt hoe dat handiger kan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V4IPoHvUl41zq0nJBv3uhu3l9sE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hMAYEwTYn8me9JSGBBlqSfDx.png?f=user_large

Buren verderop hebben overigens de volgende oplossing, al loopt hun muur niet taps toe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K4VRzdBHe-OzVNL169KC_gNLcJI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GcZoY6OlKvOZgGNQMoA2qIC7.jpg?f=fotoalbum_large

Dan heb je een soort van eiland/werkblad met lade in de banken geïntegreerd. Maar ik vind het niet heel geweldig en je zit echt vast aan die indeling.

[ Voor 33% gewijzigd door MailMan op 23-09-2023 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
MailMan schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 17:41:
[...]

Ok goed om te weten. Het blok zit inderdaad in de weg als je spullen uit de (koel)kast aan de andere kant moet halen.

Volgens mij is de ruimte tussen de keuken en de schuine wand overigens 3 meter in het midden. Verder hebben wij een ovale tafel met stoelen die er strak onder schuiven. Die combinatie staat nu in de voorkamer waar we 2.5m loopruimte hebben en dat is te doen.

Mijn grootste bezwaar met de L-keuken is de beperkte snij/werkruimte tussen de spoelbak en de kookplaat. Maar ik zie niet echt hoe dat handiger kan.

[Afbeelding]
Waarom verplaats je het koken of spoelen niet naar de korte zijde van de L?
Op die manier creëer je veel meer werkruimte en zit de vaatwasser ook op een logische plek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MailMan
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 17:48:
[...]

Waarom verplaats je het koken of spoelen niet naar de korte zijde van de L?
Op die manier creëer je veel meer werkruimte en zit de vaatwasser ook op een logische plek.
Zoiets bedoel je denk ik?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/POKeW5SF7hLvbQWd8kr_gIE9-H0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ur3M6tflQVJTSIiRbPUPJnqi.png?f=fotoalbum_large

Ik dacht dat er een reden voor ons was om dat niet te doen. Maar ik weet hem even niet meer :P

Ah ja, ze wil die muur richting woonkamer liever korter waardoor je de afzuigkap zou gaan zien. Maar het is een optie.

[ Voor 7% gewijzigd door MailMan op 23-09-2023 19:06 ]

• NKN
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 13-01 13:47

NKN

H

[ Voor 99% gewijzigd door NKN op 25-09-2023 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 20:52
MailMan schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 18:06:
[...]

[Afbeelding]

Ik dacht dat er een reden voor ons was om dat niet te doen. Maar ik weet hem even niet meer :P
Als ik het goed heb onthouden, wil je graag dat er vanuit de woonkamer zo min mogelijk van de keuken te zien is. Dan vind ik dit de beste oplossing, los van de beste verdeling in werkruimte. Met deze indeling zie je vanuit de woonkamer alleen de eethoek en dat maakt het geheel ruimtelijk. Ik kan eerlijk gezegd geen praktisch bezwaar bedenken, maar had je oorspronkelijk niet twee hoge kasten in gedachten?
De opstelling met eilandje met spoelen en koken tegenover elkaar zou ik je zeer intraden. Bedenk maar hoe onhandig dat is als je een pan pasta wilt afgieten. Zeker als er mensen aan de tafel zitten is dat onhandig en zelfs risicovol.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
[...]

[Afbeelding]

Ah ja, ze wil die muur richting woonkamer liever korter waardoor je de afzuigkap zou gaan zien. Maar het is een optie.
Dat bedoel ik inderdaad. Ik zou wel de bovenkasten nog doortrekken over de hele achterwand. Wel eindigen dan met planken/regaal op het einde ivm de afzuigkap.
Je zou ook de spoelbak op de positie van de kookplaat kunnen plaatsen met ernaast de vaatwasser. De oven dan in het midden van de lange wand met de afzuigkap in een bovenkast. Als het budget het toelaat zou je de Novy Fusion kunnen toepassen zodat de afzuigkap niet zichtbaar is.

• ConQuestador
NKN schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 18:23:
Hi all,

Ik heb op dit moment drie offertes liggen voor de keuken die wij willen hebben. Allemaal dezelfde opstelling, apparaten en accessoires. Het verschil zit hem in de kastjes, wel alledrie greeploos.

Nobilia N-line 17k
Pronorm Proline 125 18k
MM Barletti 18.5k

Wij willen de aankomende week de beslissing nemen, welke van de drie het gaat worden. Hebben jullie ervaring met deze merken? En heeft iemand een idee hoe deze merken zich verhouden ten opzichte van elkaar?

Alle ervaringen/gedachtes/tips zijn erg welkom.
barletti is pronorm, volgens eerdere berichten in dit topic.

Verder staat pronorm iets boven nobilia.

En aangezien ik anti mandemaker ben (helaas is pronorm ook van mandemaker, maar aan day stukje ontkom je niet) zou ik dus voor de 2e optie gaan (zonder verdere details te kennen)

• Tweak_ers
TheVMaster schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 13:25:

Ik denk dat alle tussenhandel zo veel wegsnoept.
Het is precies wat @Kapitein Merijn eerder uitlegde. Verkopers, showrooms, fabrikanten (pronorm zit de MMG toch heel diep in?).

Wat ik frappant vond is dat de interieurbouwer bij ons vertelde dat het niet zo heel veel uitmaakt welk kunststof deurtje wij kozen. Prijzen ontlopen onderling niet zo veel. Hij kon dus één prijs geven en daar konden we letterlijk uit honderden staaltjes kiezen. Bij keukenboeren wordt een onderlinge hiërarchie in kunststof deurtjes verzonnen(?). In weet het anders ook niet.

Al geloof ik best dat keukenzaken er niets aan kunnen doen, maar dat de oorzaak bij de fabrikanten ligt.

De interieurbouwer van ons koopt het kunststof zelf in en verlijmt het zelf. Heel de keuken fabriek en alle tussenhandel erna is ertussen uit.

Dit is wel een arbeidsintensief proces en kwam dus op 23.500 uit. Daarin pakt hij apparatuur tegen internetprijzen en het werkblad ook.

Doordat het geld dus vooral in arbeid gaat zitten, wat voor eikenhout fineer niet anders is, was de meerprijs voor écht eiken fineer “maar” €1500.

Daar betaalden we bij keuken boeren tussen de 5000-9000 extra voor.

We hebben letterlijk offertes van 32.000 liggen voor hetzelfde als we nu 25.000 voor geoffreerd hebben gekregen.

Zelfs keuken loods kwam op €27.000 uit voor eiken hout fineer.

Wij hebben dus precies dezelfde ervaring.
Alleen niet in Zwolle, maar Bergschenhoek.

• Tweak_ers
Wij zitten nu in de fase dat het dichterbij gaat komen, dus alles met stukadoors en vloeren legger regelen.

Nu komen we op het volgende punt: koof of geen koof, verlichting?

We hebben nu hoge kastjes en een afzuiger.
Boven de kastjes zitten stopcontacten en een gat naar buiten.

Mijn vrouw kan zich geen voorstelling maken bij de koof en denkt dat het stoppen van de koof “gek” gaat staan.

Ik dacht aan een L koof, boven de L keuken en een lamp met spotjes die de hoge kasten verlichten.

Iemand een idee, of foto’s van een koof die gewoon stopt aan het einde van de keuken? De keuken grenst daar aan de woonkamer, dus je kijkt tegen die koof aan van de zijkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
[...]

[Afbeelding]

En optie nummer 88 :)

Rechts een lange wand met lage kasten van 400-420cm
Links een amerikaanse koelkast met daarnaast een bankje en de tafel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ca1d1iJ0JvfFFXka3Blkf8sgx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CnlwDFVWCTungDaaC4S6Pu5c.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
  • Laatst online: 18-06 06:28
Beste tweakers,

Ik zit even met het volgende.
Waarschijnlijk gaan wij vandaag tekenen bij keukenloods. Van alle keuken winkels die wij langs zijn gegaan heeft keukenloods het beste prijs.

De uitvoering van de kuken is Hacker Systemat

Totale kosten:
Keukenmeubelen: 13.1k
Apparatuur/Accessoires/Diversen: 4.9k (waarin een Bora Pure, belangrjik later)
Werkblad: 4.4k
Bij elkaar 22.4k

Afrondingskorting: 6.4k

Totaal prijs: 16k

Nu staat er op de website van de keukenloods dat bij het kopen van een keuken boven 9999 euro dat je een gratis bora erbij krijgt ter waarde van 2200. Hier kan ik helemaal geen voorwaarde vinden.

Nu heb ik gevraagd aan mijn salesperson waarom wij deze cadeau niet krijgen.
Het is verteld dat wij of kunnen kiezen, of de korting van 6.4k of de bora korting van 2.2k.

Maar naar mijn mening is dit misleidend want er staat nergens dat je moet kiezen tussen soort korting, er staat aleen een bora cadeau bij aankoop van keuken.

Wat voor advies kunnen jullie mij geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
@sakurakilla Je hebt al de beste prijs naar eigen zeggen, dus blij zijn daarmee? Kan me voorstellen dat het voor keuken loods ook een keer ophoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:53
@sakurakilla misleidend vind ik het niet, omdat je een offerte op maat krijgt. Daar kunnen ze wel een korting in zetten waarbij ze de actie niet meetellen. En die wordt ook op maat aangepast mét gratis bora als je er om vraagt.

Als het geen offerte op maat was maar een keuken zoals die in hun winkel staat (als ze prijsbordjes hebben), dan zou het vreemd zijn de actie uit te sluiten.

Je zou natuurlijk kunnen vragen er €2.2k af te trekken omdat de bora dat ook kost. Maar dan schiet je er ook niets mee op.

[ Voor 7% gewijzigd door Foxhill op 24-09-2023 06:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
Foxhill schreef op zondag 24 september 2023 @ 06:20:
@sakurakilla misleidend vind ik het niet, omdat je een offerte op maat krijgt. Daar kunnen ze wel een korting in zetten waarbij ze de actie niet meetellen. En die wordt ook op maat aangepast mét gratis bora als je er om vraagt.

Als het geen offerte op maat was maar een keuken zoals die in hun winkel staat (als ze prijsbordjes hebben), dan zou het vreemd zijn de actie uit te sluiten.

Je zou natuurlijk kunnen vragen er €2.2k af te trekken omdat de bora dat ook kost. Maar dan schiet je er ook niets mee op.
Deze gedachte deel ik met jou en je hebt gelijk.
Wat ik vreemd vind is dat deze acties mij gelokt heeft om naar keukenloods te komen.

Nu is het dus heel fijn dat de korting die wij krijgen veel hoger is dan de Bora als cadeau.
Maar ik kan helemaal nergens de voorwaarde vinden van de actie.

Wat als de salespersoom de keuken gewoon duurder op papier gezet heeft, en daar een flinke korting op geeft zodat het goedkoper lijkt, dus een verkoop trucje. Dit weet ik dus niet.

Keukenloods wilt een keuken aan mij verkopen, en als koper wil ik gewoon mijn best doen dat ik de aller beste prijs kan krijgen, vandaar de vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
sakurakilla schreef op zondag 24 september 2023 @ 07:37:
[...]

Nu is het dus heel fijn dat de korting die wij krijgen veel hoger is dan de Bora als cadeau.
Mogelijk staat ergens in hun algemene voorwaarden dat kortingen niet in combinatie met andere kortingen kunnen worden gegeven. Dus ja het is een lokkertje, maar wel gebruikelijk om geen stapelkortingen toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:53
[...]

Wat ik vreemd vind is dat deze acties mij gelokt heeft om naar keukenloods te komen.

Wat als de salespersoom de keuken gewoon duurder op papier gezet heeft, en daar een flinke korting op geeft zodat het goedkoper lijkt, dus een verkoop trucje. Dit weet ik dus niet.

Keukenloods wilt een keuken aan mij verkopen, en als koper wil ik gewoon mijn best doen dat ik de aller beste prijs kan krijgen, vandaar de vraag
De keuken duurder maken en daarna korting geven is eigenlijk standaard als je de kortingspercentages ziet. Ik erger mij er heel erg aan. Ook vervolgens de prijs alleen in de winkel willen bespreken, niet het verschil tussen bruto en netto laten zien, etc. Ik maak gepersonaliseerde offertes in mijn (niet keuken) winkel en daar staat alles netjes uitgeschreven. Het begint natuurlijk met dat de onderdelen van keukens niet zo makkelijk online te vinden zijn met adviesprijs. En de keukenboeren zijn erbij gebaad geen transparantie te geven.

Maar goed, jouw situatie is dat je een keuken vroeg te offreren zonder de Bora van de actie te noemen en daarna met de Bora van de actie. En ze laten het verschil wél zien. Of je de beste prijs hebt weet je nooit. Maar als ze die Bora er niet meer bij kunnen geven, zal het ook niet meer van de Bora afhangen en zit je toch in de goede richting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
Toke_gt schreef op zondag 24 september 2023 @ 07:47:
[...]

Mogelijk staat ergens in hun algemene voorwaarden dat kortingen niet in combinatie met andere kortingen kunnen worden gegeven. Dus ja het is een lokkertje, maar wel gebruikelijk om geen stapelkortingen toe te passen.
Er is helemaal geen actie voorwaarden te vinden.
De bora actief liep tot de 18e, deze is verlengd.

De Pagina voor de bora actief met de voorwaarden is offline gehaald. Deze kon je vinden door een directe link die ze via hun YouTube kanaal naar die bora actief voorwaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
sakurakilla schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:37:
[...]

Er is helemaal geen actie voorwaarden te vinden.
De bora actief liep tot de 18e, deze is verlengd.

De Pagina voor de bora actief met de voorwaarden is offline gehaald. Deze kon je vinden door een directe link die ze via hun YouTube kanaal naar die bora actief voorwaarden
Ik doelde op hun algemene voorwaarden. Mogelijk zeggen ze daarin iets over acties en/of kortingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
sakurakilla schreef op zondag 24 september 2023 @ 00:48:
Beste tweakers,

Waarschijnlijk gaan wij vandaag tekenen bij keukenloods. Van alle keuken winkels die wij langs zijn gegaan heeft keukenloods het beste prijs.

Totale kosten:
Keukenmeubelen: 13.1k
Apparatuur/Accessoires/Diversen: 4.9k (waarin een Bora Pure, belangrjik later)
Werkblad: 4.4k
Bij elkaar 22.4k

Afrondingskorting: 6.4k

Totaal prijs: 16k

Nu staat er op de website van de keukenloods dat bij het kopen van een keuken boven 9999 euro dat je een gratis bora erbij krijgt ter waarde van 2200. Hier kan ik helemaal geen voorwaarde vinden.

Nu heb ik gevraagd aan mijn salesperson waarom wij deze cadeau niet krijgen.
Het is verteld dat wij of kunnen kiezen, of de korting van 6.4k of de bora korting van 2.2k.

Maar naar mijn mening is dit misleidend want er staat nergens dat je moet kiezen tussen soort korting, er staat aleen een bora cadeau bij aankoop van keuken.

Wat voor advies kunnen jullie mij geven?
Als ik de verkoper was zou ik gewoon de Bora en 4.2k korting op de bon zetten, iedereen happy.
Ik denk niet dat je de keuken incl Bora voor 13.8k kunt krijgen, de huidige korting is niet niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietkot
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20-06 17:42
Een wat meer technische vraag van aard.

Members only:

Zover ik online heb kunnen vinden hebben zowel Schuller als Hacker een korpushoogte van 78cm. Wanneer ik echter de lades vergelijk zie ik hier een verschil in de hoogte per lade.
Ter illustratie:

Schuller: 38.6cm per lade
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DiAyGRy-o5WZxW1-w2CmLAd4yR4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/o3Pg0Z72XZo8Ue9J1fg2x1RZ.png?f=user_large

Vraag:
38.6 * 2 = 77.2 cm, dus geen 78cm korpushoogte? Hoe kan dit?

Hacker: 36.1cm per lade
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LODwO-GH8riKq07TfYE8tAlqqWY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fFH26lpctB0TrsR9SNjuvMnv.png?f=fotoalbum_large

Vraag:
36.1 * 2 = 72.2cm, dus geen 78cm korpushoogte? KHet kan zijn dat de greeplijst niet is meegenomen, volgens mij is een horizontale greeplijst 6cm per stuk, dus dat lijkt het dan ook niet te zijn.

Wij zouden graag een keuken met een werkbladhoogte van 95cm willen. Een werkblad van 2cm, korpushoogte van 78cm betekent een plint van 15(!) cm. Dat lijkt mij erg hoog voor een plint, of ligt dit aan mij?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikaX
nightgold schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 14:36:
[...]

Persoonlijk zou ik hier niet voor volle wandkasten gaan maar voor een blad met wandkastjes boven.
Ik ben er me van bewust dat dit momenteel niet de "mode" is maar je huidige opstelling geeft me een claustrofobisch/tunnel gevoel (op basis van de render althans, de realiteit is misschien anders). Door de beperkte breedte zie ik ook geen manier om dit op te lossen als je aan 2 kanten van de ruimte wil werken zoals de huidige opstelling.
Dankjewel voor de feedback. Ik snap ergens wel wat je bedoelt, er blijft niet veel ruimte naast de deuren over. Waardoor het er inderdaad niet zo ruimtelijk meer uit ziet. We hebben daar nu 2 blokken breed van 135 hoog (en een L links), maar dat is bovenop een verzamelplaats van rommel en aangezien we echt ruimte tekort komen willen we de hoogte in. Met een aanrechtblad met bovenkastjes rechts kunnen we niet een grote koelkast en vriezer en 2 ovens kwijt. De nis is omdat ik het koffie-apparaat en tosti-apparaat absoluut niet op het aanrecht wil hebben staan, er hoeft verder niet gewerkt te worden. Het aanrecht links kunnen we dan helemaal benutten. Die staat ook tegen een muur van 11,5 meter lang. De ruimte in de keuken zelf is inderdaad beperkt, kan ook niet verbreed worden, erachter is de hal.

Nog meer mensen die hun ideeën/ visie/ mening willen geven? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikaX
Frietkot schreef op zondag 24 september 2023 @ 11:19:
Wij zouden graag een keuken met een werkbladhoogte van 95cm willen. Een werkblad van 2cm, korpushoogte van 78cm betekent een plint van 15(!) cm. Dat lijkt mij erg hoog voor een plint, of ligt dit aan mij?
Waarom neem je geen korpus van 84,5 dan?

https://www.schueller.de/de/kuechen/ergonomie-systeme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:27
Goedenmiddag, Zijn hier mensen bekend met de garantie van Inventum?
Onze koel- vries combinatie heeft het na 3 jaar begeven. Monteur is geweest en heeft geconstateerd dat de compressor is overleden. Nu bieden ze een vervangende koelkast aan voor 99€ omdat deze in de garantieperiode valt tussen de 3 en 5 jaar.

De eerste vraag is of dit redelijk is, of dat dit onredelijk is omdat de verwachte levensduur voor een koelkast 7 jaar is (wet van garantie)

De tweede en voor ons interessantere vraag: De garantie voor de vervangende koelkast valt gelijk met de aankoop van de eerste (en dus overleden) koelkast. Dit is via de e-mail aan ons gecommuniceerd.

Wat is jullie mening hierover?

M.v.g.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
elektriekert schreef op zondag 24 september 2023 @ 14:41:
Goedenmiddag, Zijn hier mensen bekend met de garantie van Inventum?
Onze koel- vries combinatie heeft het na 3 jaar begeven. Monteur is geweest en heeft geconstateerd dat de compressor is overleden. Nu bieden ze een vervangende koelkast aan voor 99€ omdat deze in de garantieperiode valt tussen de 3 en 5 jaar.

De eerste vraag is of dit redelijk is, of dat dit onredelijk is omdat de verwachte levensduur voor een koelkast 7 jaar is (wet van garantie)

De tweede en voor ons interessantere vraag: De garantie voor de vervangende koelkast valt gelijk met de aankoop van de eerste (en dus overleden) koelkast. Dit is via de e-mail aan ons gecommuniceerd.

Wat is jullie mening hierover?

M.v.g.
Garantie in NL is volgens het conformiteitbeginsel. Dat verschilt dus per apparaat afhankelijk van hoe lang het mee zou moeten gaan. Voor een koelkast is dat ~10 jaar, tenzij het slijtage onderdelen (accu’s, knopjes, bewegende onderdelen) betreft.

Voor een compressor zou ik dit echter wel gewoon binnen de 10 jaar verwachten. Maar garantie hebben is iets anders dan garantie krijgen. Maar de eeeste stap is je dus beroepen het op conformiteitbeginsel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sakurakilla
Foxhill schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:22:
[...]

De keuken duurder maken en daarna korting geven is eigenlijk standaard als je de kortingspercentages ziet. Ik erger mij er heel erg aan. Ook vervolgens de prijs alleen in de winkel willen bespreken, niet het verschil tussen bruto en netto laten zien, etc. Ik maak gepersonaliseerde offertes in mijn (niet keuken) winkel en daar staat alles netjes uitgeschreven. Het begint natuurlijk met dat de onderdelen van keukens niet zo makkelijk online te vinden zijn met adviesprijs. En de keukenboeren zijn erbij gebaad geen transparantie te geven.

Maar goed, jouw situatie is dat je een keuken vroeg te offreren zonder de Bora van de actie te noemen en daarna met de Bora van de actie. En ze laten het verschil wél zien. Of je de beste prijs hebt weet je nooit. Maar als ze die Bora er niet meer bij kunnen geven, zal het ook niet meer van de Bora afhangen en zit je toch in de goede richting?
Kom zojuist terug van de keukenloods en success! We hebben de middagweg gevonden en 50/50 gedaan dus toch nog 1000 eraf =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietkot
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20-06 17:42
De vraag is of Thuiskeukens dat aanbiedt, ik zie op hun website alleen corpus 78cm staan. Ik heb navraag gedaan.
Schuller kan wel in 84.5 maar is 30% duurder zo lijkt het... Weet niet of ik dat er voor over heb. Vandaar het dilemma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaanslk
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 28-05 12:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rcne9SMbDKcrOdgqcaDZmjs2hhw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7p7brSOSyaJcCGi3HgCT1XAH.jpg?f=fotoalbum_large

Hoi Tweakers,

Tussen welke van deze twee opties zouden jullie gaan, het gaat me niet om de prijs maar ik wil graag het beste van het beste.

Het ziet er nu een beetje gek uit, het duurdere model heeft 4D lucht en de goedkopere 3D lucht, maar de goedkopere heeft Cooking control Pro, wat beter is dan Plus op de duurdere (snap niet waarom er geen pro zit op de duurdere)… waar zouden jullie voor gaan en waarom? Nogmaals, geld maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:05
Tweak_ers schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 20:48:
[...]
.
Alleen niet in Zwolle, maar Bergschenhoek.
Waar ben je geweest in Bergschenhoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Sebastiaanslk schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:39:
[Afbeelding]

Hoi Tweakers,

Tussen welke van deze twee opties zouden jullie gaan, het gaat me niet om de prijs maar ik wil graag het beste van het beste.

Het ziet er nu een beetje gek uit, het duurdere model heeft 4D lucht en de goedkopere 3D lucht, maar de goedkopere heeft Cooking control Pro, wat beter is dan Plus op de duurdere (snap niet waarom er geen pro zit op de duurdere)… waar zouden jullie voor gaan en waarom? Nogmaals, geld maakt niet uit.
Het ‘beste van het beste’ is relatief en afhankelijk van wat je ermee wil gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demuuk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-04-2024
Beste mede-tweakers,

Hebben een standaard nieuwbouwwoning gekocht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NvS-23V0rrz43-QtJmy2yvMZqoc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZEXnL5nsqa0U2lh4CT0kqMlH.jpg?f=fotoalbum_large

De standaard keuken is een parallelopstelling. Misschien het meest praktisch, maar wel dertien in een dozijn gevoel. Hebben jullie nog ideeen qua ontwerp? Het raam loopt tot de grond en de woning wordt nog
2,4m uitgebouwd. Een aantal opties:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a07Pl4aEDEGl_EFIcRmZyshHn4w=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/GEUuMKJo3lGMvkk4cDkXe4vP.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vILpda4rejxA1dhgvTL0fe16lGs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m86uNBQHy84DpOaETgt0UIM4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Frj6LSrlk8UbUWq-Ztag-GSAiV0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UgNFUgE2TKRUZqnoYATLB3Vc.png?f=user_large

Ingevingen welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
[Afbeelding]

Hoi Tweakers,

Wat is 3D “plus” en 4D, vooral marketing als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaanslk
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 28-05 12:18
elektriekert schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:23:
[...]

Wat is 3D “plus” en 4D, vooral marketing als je het mij vraagt.
Volgens mij gaat dat over hoe de oven de lucht kan verdelen, bij een 4D kan je meer lagen tegelijk bakken.
RobbieB schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:01:
[...]

Het ‘beste van het beste’ is relatief en afhankelijk van wat je ermee wil gaan doen.
Oké laat ik het beter definiëren, de beste standalone oven van Siemens, ik heb al een combi magnatron en wil ook een oven, want ik wil zowel de magnetron als oven tegelijkertijd gebruiken.

Ik stoom niet dus leek me zonde om dat te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
[Afbeelding]

Hoi Tweakers,

Als geld niet uitmaakt, dan zou ik persoonlijk voor een Miele gaan en dan misschien ook wel een stoomoven functie. Of wil je alleen een bakoven?

En als je nu niet stoomt, waarom zou je dat in een nieuwe oven ook niet willen dan? Wij stomen ook niet, maar in de nieuwe keuken komt dan wel een stoomoven. Losse magnetron hoeft dan niet, want ontdooien kan ook (makkelijk?) in een stoomoven. Maar goed, een stoomoven is dan vaak wel weer duurder dan een bakoven.

[ Voor 14% gewijzigd door TheVMaster op 24-09-2023 23:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweak_ers
TheJason schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:52:
[...]

Waar ben je geweest in Bergschenhoek?
Berg&Smidt interieurbouw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
demuuk schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:13:
Beste mede-tweakers,

[Afbeelding]

De standaard keuken is een parallelopstelling. Misschien het meest praktisch, maar wel dertien in een dozijn gevoel. Hebben jullie nog ideeen qua ontwerp? Het raam loopt tot de grond en de woning wordt nog
Ik zou voor de parallel gaan. Ons raam komt niet tot de grond in dezelfde layout (wel bredere woning) en wij gaan voor een U, mede omdat bij ons de meterkast de keuken in komt qua diepte. Aan het eind van de dag vind ik een praktische keuken met veel werkblad fijner dan een design keuken. Eiland was bij ons dus alhoewel mooi echt geen praktische keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
Beste mede-tweakers,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ingevingen welkom!
Een T opstelling is nooit een goed idee, je moet altijd meer meters maken en de enige reden om het te doen is om een aparte opstelling te hebben.

De reden dat je vaak parallel ziet is omdat het gewoon verreweg de meest praktische inrichting is waarbij je het ook licht en ruimtelijk houdt. Je zou een U of een schiereiland met barretje kunnen overwegen, dat zie je ook nog wel regelmatig, maar heel iets anders zou ik niet doen "om het dan maar anders te hebben".

Je geeft zelf aan een 'standaard' nieuwbouwhuis te hebben, die zijn ook 'standaard' zo omdat dit gewoon de meest praktische inrichting is voor de beperkte ruimte. Ik zou adviseren dat voor de keuken ook te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
Beste mede-tweakers,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ingevingen welkom!
Ook in parallelle opstelling zijn er genoeg mogelijkheden om het uniek te maken :)

Effect zoals dit bijvoorbeeld. Maar ook hier in het topic staan tientallen voorbeelden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mHVa-ZOBh4cmiZVBRdldKDnae8c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vYlkGgnzE5pNS2IvNS5Kftkm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xt9VURmB4MuUDedFb-JjHpNkYLs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bafagNsfq9gI6ekhoNZaRqhW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a31mDV8CaSDyI8bYPtmEcaRMRRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QiTinyBpx1l3Sa7hCxsuFT4K.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Wat zijn de ervaringen van het 'afstemmings/afroep' gesprek bij een Keukenloods.

(belangrijke note; we hebben nog niet officieel getekend)

We hebben nu een offerte liggen waar o.a. de korpushoogte en dikte werkblad nog niet in klopt.
Dit heb ik aangekaart bij de verkoper maar die gaf hierop de opmerking geen zorgen, we spreken de hele keuken nog een keer door als we ingemeten hebben en dan kunnen we die dingen aanpassen. Het 'afroep-gesprek'

In hoeverre kan ik hier vanuit gaan?
Ik ben zelf gewend pas echt te tekenen als een offerte klopt (zowel privé als zakelijk).
Ik zit er natuurlijk niet op te wachten dat ik nu voor x teken, dan bij het afroep gesprek wat dingen aanpassen en daar vervolgens een meerprijs om onze oren krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
Sebastiaanslk schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:30:
[...]

Volgens mij gaat dat over hoe de oven de lucht kan verdelen, bij een 4D kan je meer lagen tegelijk bakken.
Het “4D effect” (marketing) ontstaat door een ventilator die 2 kanten op kan draaien.
Wellicht dat de hitte iets beter verspreid wordt maar in onze grote oven gaat het bij 2 niveaus ook goed.
Eventueel boven en onder de elementen nog aan en alles gaat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
Flix20 schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:05:
Wat zijn de ervaringen van het 'afstemmings/afroep' gesprek bij een Keukenloods.

(belangrijke note; we hebben nog niet officieel getekend)

We hebben nu een offerte liggen waar o.a. de korpushoogte en dikte werkblad nog niet in klopt.
Dit heb ik aangekaart bij de verkoper maar die gaf hierop de opmerking geen zorgen, we spreken de hele keuken nog een keer door als we ingemeten hebben en dan kunnen we die dingen aanpassen. Het 'afroep-gesprek'

In hoeverre kan ik hier vanuit gaan?
Ik ben zelf gewend pas echt te tekenen als een offerte klopt (zowel privé als zakelijk).
Ik zit er natuurlijk niet op te wachten dat ik nu voor x teken, dan bij het afroep gesprek wat dingen aanpassen en daar vervolgens een meerprijs om onze oren krijgen.
Het belangrijkste is dat je 50% van de offerte haalt ;) .
Het is van de Mandemakers groep

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:24
[...]

Denk je nu echt dat die zogezegd speciale kortingen ook maar enige betekenis hebben?
Het ene moment krijg je 20% op de meubelen, dan krijg je 2 toestellen gratis, dan is het de plaatsing... etc.
En iedere keer: geldig tot "datum van vandaag + 2 weken".

De enigste manier om de beste prijs te krijgen is zorgen dat je een 3-tal offertes hebt van verschillende zaken die zo veel mogelijk het zelfde zijn. En dan kan je de zaken wat tegen elkaar uit spelen, en kijken hoe ver je kan en wil gaan.

En van die tijdslimiet moet je je echt helemaal niks aan trekken. Zeg dan gewoon dat je volgende week op vakantie gaat, en pas kan beslissen binnen 3 weken. En dan zeg je dat met die clausule het eigenlijk geen zin heeft om verder te gaan.
Moet je eens kijken hoe snel ze dan zijn om zich "flexibel" op te stellen...

Allemaal verkoopstrucjes en manieren om tijdsdruk uit te oefenen. En tijdsdruk leidt tot : minder tegen offertes waarmee je kan vergelijken.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
sakurakilla schreef op zondag 24 september 2023 @ 00:48:
Beste tweakers,

Ben wel benieuwd voor wat voor keuken je hebt getekend met 13k aan kastjes en 4k aan apparatuur. Wil je de offerte delen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikaX
Beste mede-tweakers,

[Afbeelding]

Ingevingen welkom!
Een zelfde indeling als bij ons, alleen ons huis is net wat breder en langer en dus is de keuken ook wat breder. Foto's van onze beoogde keuken staan een paar pagina's terug.
Wij hebben nu dus een L aan de lange kant en een blok van 2 breed links, leuk toen we met zijn 2en waren, nu met opgroeiende kinderen/tieners echt te klein. Denk dus vooruit.
Pagina: 1 ... 421 ... 517 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1