Flix20 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:33:
[...]
Met de lijnen recht heb je hier staan;
[...]
We hebben gister een klap erop gegeven bij KL. Ontwerp is iets aangepast, renders krijg ik nog.
Gezien we haast een identieke keuken hebben vond ik het vergelijk van prijs ook wel interessant.
Wij zijn gegaan voor een Pronorm Y-line met 2 verschillende kleuren; matlak grijsgroen voor de hoge kasten, donkergroen ultramat voor het eiland.
Op het eiland komt een 3cm dik blad; composiet Ethereal Glow
Apparatuur:
Kookplaat: Bora PUXU
Combi oven Bosch CMG978NB1
Stoomoven Bosch CSG958DB1
Koelkast KIF81SDE0
Vriezer GIV21ADD0
Vaatwasser SMD6ZB801E
***members only***
Hierbij nog de renders (gescanned). Ik kan nog steeds niet bij de online omgeving. Er lijkt ergens iets fouts te staan. Ze zijn het nu aan het uitzoeken.
Kleine note nog wel; de wasbak gaat natuurlijk meer naar het midden van de kast geplaatst worden.
Passtuk boven de ovens gaat eruit. Dit zal een enkele kast worden.
In de nis komt het werkblad doorlopen tot de eerste plank. De planken gaan we niet in de kleur van de kasten doen maar waarschijnlijk eiken hout. Aan de rechter kant tussen de hoge kast en de wand gaan we dezelfde planken plaatsen.
In de servies kast zitten 3 binnenlades.
In het eiland hebben we gekozen voor 1200(koken) 40 ladefront met 2 extra interne lades, vaatwasser en 80 lades onder de spoelbak.
Korpus gaan we voor 83 hoog en 95 plinten.
(zie nu dat de scans ook heel beroerd zijn en een slechte representatie van de kleuren.
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 12:43:
[...]
Met 15% marge kan je de broek niet omhoog houden en met 50% prijs je jezelf de markt uit. De waarheid zal er ergens tussenin zitten en is natuurlijk ook afhankelijk van de samenstelling. Onderaan de streep moet je gewoon een gezonde marge overhouden.
Uiteraard zit er op die € 6000,- ook (een beetje) marge maar daar kan je geen winkel van openhouden. Prima natuurlijk als je alleen maar dozen hoeft te schuiven en geen service hoeft te verlenen, maar bij een totaalpakket is dat niet aan de orde.
Hetzelfde geld natuurlijk voor partijen als 123. Zij maken geen gebruik van een steenverwerker in Nederland maar bestellen de bladen rechtstreeks in het land van herkomst. Leuk voor de eindconsument maar als keukenzaak zit je hier niet op te wachten. Wij willen snel kunnen schakelen met een Nederlandse partij die, indien nodig, binnen 24 uur bij de klant kan zijn.
Het is ook een illusie om te denken dat een keukenzaak nog een flinke korting krijgt bij een partij als 123.
Rechtstreeks bladen afnemen bij Ceasarstone, Silestone enz. als keukenzaak is ook niet mogelijk. Je kan wellicht een plaat inkopen maar dan is het nog geen werkblad

Wat in deze wel verschil maakte, is dat KL nu een 'actie' heeft dat je een Bora gratis krijgt. Maar dat is dan natuurlijk het goedkoopste model en wij zijn voor de PUXU gegaan. Daar betalen we een meerprijs van €1000 voor (dus de goedkopere zal een waarde van circa 1600,- hebben)
Maar uiteindelijk gaat het allemaal in een vergaarpot en komt er een prijs uit rollen. Wat de individuele posten kosten vind ik niet zo heel belangrijk. Als het onderaan de streep maar klopt.
En dan denk ik dat we voor €31.500,- geen verkeerde deal hebben, ook als we vergelijken met datgeen wat @
ConQuestador heeft.
Maar ben wel beniuewd hoe andere daar over denken.