Alternatief voor IKEA vaatwasser: Diskad N 700 60

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-12-2024

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
Beste mede-Tweakers,
Wij hebben een mooie nieuwe keuken aangeschaft bij IKEA. :)

Helaas is de uitgekozen bijpassende inbouw vaatwasser DISKAD 60 700 (IKEA nummer 404.754.16) pas in oktober (hopelijk) leverbaar. Dus moeten we op zoek naar een alternatief. De DISKAD 60 700 is geloof ik de luxe versie, met een prijs van €799. Er is dus wel wat speling in de markt met zo'n prijs.

IKEA geeft zelf aan: "Let op het glijsysteem bij het zoeken van een alternatief".

Nu is 'compatibel met IKEA' geen zoekcriterium op websites natuurlijk. Heeft iemand ervaring met/kennis van mogelijke alternatieven?

Alvast bedankt

[ Voor 0% gewijzigd door Edgarz op 09-08-2021 15:48 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-05 00:04

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Hoi,

Dit is het alternatief uit dezelfde fabriek:
Bosch Serie | 6 Volledig geïntegreerde vaatwasser 60 cm XXL SBH6ZCX42E

De IKEA variant is ergens wel weer toffer en aan de andere kant weer minder tof ;)

De Bosch versie heeft HomeConnect, waardoor je notificaties krijgt e.d als die klaar is of je kunt hem ermee starten e.d.
Maar je hebt geen toffe animaties of status gegevens geprojecteerd op de grond, in plaats daarvan zit er een wit lampje volgens de website.

De IKEA variant heeft juist wél status informatie die geprojecteerd worden op de grond.

PS. Zelf hebben wij een variant gekocht die géén VarioScharnier heeft, dat kán ook, moet je alleen wel zorgen dat je een plint gebruikt van 11cm bij de IKEA keuken.
Wij hebben deze uiteindelijk gekocht:
Bosch Serie | 8 Volledig geïntegreerde vaatwasser 60 cm XXL SBD8ZB800E

Vooral omdat het dan een wat stiller apparaat is en nog toffere animaties en verlichting ;) :9~
Owja en vooral omdat deze OpenAssist heeft, wat ervoor zorgt dat je hem greeploos kunt gebruiken.

[ Voor 35% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 11-08-2021 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
Priyantha Bleeker schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:16:
Hoi,

Dit is het alternatief uit dezelfde fabriek:
Bosch Serie | 6 Volledig geïntegreerde vaatwasser 60 cm XXL SBH6ZCX42E

De IKEA variant is ergens wel weer toffer en aan de andere kant weer minder tof ;)

De Bosch versie heeft HomeConnect, waardoor je notificaties krijgt e.d als die klaar is of je kunt hem ermee starten e.d.
Maar je hebt geen toffe animaties of status gegevens geprojecteerd op de grond, in plaats daarvan zit er een wit lampje volgens de website.

De IKEA variant heeft juist wél status informatie die geprojecteerd worden op de grond.

PS. Zelf hebben wij een variant gekocht die géén VarioScharnier heeft, dat kán ook, moet je alleen wel zorgen dat je een plint gebruikt van 11cm bij de IKEA keuken.
Wij hebben deze uiteindelijk gekocht:
Bosch Serie | 8 Volledig geïntegreerde vaatwasser 60 cm XXL SBD8ZB800E

Vooral omdat het dan een wat stiller apparaat is en nog toffere animaties en verlichting ;) :9~
Owja en vooral omdat deze OpenAssist heeft, wat ervoor zorgt dat je hem greeploos kunt gebruiken.
toon volledige bericht
Dank je!
Nu is adviesprijs van €1.600 voor een vaatwasser natuurlijk wel aan de hoge kant. Als de toegevoegde waarde gelijk op zou gaan dan zeker een goede optie maar dat valt erg tegen: Je moet de vast er nog steeds zelf in zetten en uithalen en de wifi verbinding... Tja, waarom via WiFi programmeren en aanzetten als je net zo goed na het inladen op het knopje van de machine kunt drukken... En mijn autisme is niet zo heftig dat ik graag ieder moment wil weten hoever de vaatwasser is 😊

Heb daarentegen een AEG gevonden (FSE73727P AirDry) met een mechanisme dat goed schijnt te werken met de IKEA Metod keukens zonder aanpassingen of beperking aan de plint. Van €1.200 voor €699, dus vergelijkbaar met IKEA. Dan maar geen animatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

AEG vaatwassers in IKEA keukens gaan ook prima ja.
In onze vorige IKEA keuken, ook METOD, van een paar jaar terug (3 denk ik) in ons vorige appartement hadden wij een AEG vaatwasser met Comfortlift, die werkte hartstikke goed.
Geen speciale zaken nodig. Die kostten toen netto 999, maar daar waren ook wat goedkopere varianten van volgens mij.
Hele prettige vaatwasser in ieder geval, ga je geen slechte koop aan doen in mijn ogen :)
Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:32
Met de hand afwassen? Tot enkele jaren geleden was dat de standaard methode om de afwas gedaan te krijgen. Het gebeurd overigens nog steeds in veel huishoudens.

Als de vaatwasser leverbaar is dan laat je die dan toch op de plek installeren?

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
DutchKel schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:16:
Met de hand afwassen? Tot enkele jaren geleden was dat de standaard methode om de afwas gedaan te krijgen. Het gebeurd overigens nog steeds in veel huishoudens.

Als de vaatwasser leverbaar is dan laat je die dan toch op de plek installeren?
Voor alles zijn handmatige oplossingen beschikbaar... Vaat, was, gasfornuis, auto, computers... Alles kan ook handmatig 😉

Die discussie hoeven we dus niet meer te voeren.

Ik wil niet achteraf nog allerlei aansluitingen in de geïnstalleerde keuken doen. En het gevonden alternatief scheelt ook weer €100 :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Hoezo zou je niet een paar maanden zonder vaatwasser kunnen overleven? Ik zou eerst gewoon wachten op die Ikea, dat is best wel een fijne machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:44

Mavamaarten

Omdat het kan!

Priyantha Bleeker schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 09:55:
AEG vaatwassers in IKEA keukens gaan ook prima ja.
In onze vorige IKEA keuken, ook METOD, van een paar jaar terug (3 denk ik) in ons vorige appartement hadden wij een AEG vaatwasser met Comfortlift, die werkte hartstikke goed.
Geen speciale zaken nodig. Die kostten toen netto 999, maar daar waren ook wat goedkopere varianten van volgens mij.
Hele prettige vaatwasser in ieder geval, ga je geen slechte koop aan doen in mijn ogen :)
Succes!
Tja het is natuurlijk een n=1 geval, maar mijn AEG vaatwasser (Favorit FFB63700PM) is ondertussen voor de vierde keer stuk in 1 jaar tijd. Hun service is op zich wel in orde, ze zijn hem al elke keer kostenloos komen maken, maar ik zou toch een ander merk aanraden. Qua bouwkwaliteit vind ik hem ook absoluut niet vergelijkbaar met andere merken, de deur is hol en gammel enz.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Mavamaarten schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 16:12:
[...]

Tja het is natuurlijk een n=1 geval, maar mijn AEG vaatwasser (Favorit FFB63700PM) is ondertussen voor de vierde keer stuk in 1 jaar tijd. Hun service is op zich wel in orde, ze zijn hem al elke keer kostenloos komen maken, maar ik zou toch een ander merk aanraden. Qua bouwkwaliteit vind ik hem ook absoluut niet vergelijkbaar met andere merken, de deur is hol en gammel enz.
Vervelend om te horen :(
Wij hadden zelf de AEG FSK93800P in onze keuken zitten, en die heeft het iig zo'n 1,5 jaar denk ik prima gedaan ;) Toen zijn we verhuisd, maar de huidige bewoners hebben hem nu ook nog in gebruik zover ik weet.
Was toentertijd wel het 'topmodel' van AEG, misschien dat er toch wat verschil is qua kwaliteit? Geen idee hoor.

Maar wel erg vervelend in ieder geval. Nu met de Bosch die we hebben eigenlijk ook geen issues tot nu toe. Voelt ook degelijk, aan allemaal.
Al was die AEG met de ComfortLift wel érg tof, maar het jammer was dat AEG geen OpenAssist alternatief heeft en dat was iets wat wij in onze nieuwe keuken graag wilde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Edgarz schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 16:08:
[...]

Voor alles zijn handmatige oplossingen beschikbaar... Vaat, was, gasfornuis, auto, computers... Alles kan ook handmatig 😉

Die discussie hoeven we dus niet meer te voeren.

Ik wil niet achteraf nog allerlei aansluitingen in de geïnstalleerde keuken doen. En het gevonden alternatief scheelt ook weer €100 :-)
Welke aansluitingen dien je dan achteraf nog te maken? Het leidingwerk zit als het goed is al op de juiste plaats. Je moet alleen de vaatwasser aansluiten, op de plek zetten en afstellen.

Ik denk zelf dat het Ikea merk wel van een hogere kwaliteit is dan AEG. Maar dat is mijn persoonlijke gevoel en mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

DutchKel schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 16:34:
[...]

Welke aansluitingen dien je dan achteraf nog te maken? Het leidingwerk zit als het goed is al op de juiste plaats. Je moet alleen de vaatwasser aansluiten, op de plek zetten en afstellen.

Ik denk zelf dat het Ikea merk wel van een hogere kwaliteit is dan AEG. Maar dat is mijn persoonlijke gevoel en mening.
In principe worden de IKEA keuken apparatuur gemaakt door een aantal merken:
* Whirlpool (o.a Whirlpool zelf en Bauknecht)
* Electrolux (o.a Electrolux zelf en AEG)
* Bosch und Siemens Hausgeräte (o.a Bosch, Siemens, Gaggenau, Neff)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Priyantha Bleeker schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 17:51:
[...]

In principe worden de IKEA keuken apparatuur gemaakt door een aantal merken:
* Whirlpool (o.a Whirlpool zelf en Bauknecht)
* Electrolux (o.a Electrolux zelf en AEG)
* Bosch und Siemens Hausgeräte (o.a Bosch, Siemens, Gaggenau, Neff)
Dan zou ik toch wel apparatuur uitkiezen door door de onderste worden geproduceerd. Ik weet dat er bij alle merken meerdere lagen in kwaliteit zijn, van goedkoop naar duur. Maar over het algemeen staan die bovenste 2 toch wel een beetje bekend als zijnde B merken.

Het hoeft niet altijd verkeerd te zijn en je kunt wel eens een hele goede koop ermee hebben. Maar wij hebben bewust alles van Bosch uitgekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

*Knip*, laat de flauwe opmerkingen maar achterwegen.

[ Voor 88% gewijzigd door Zeehond op 16-08-2021 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Het is al opgelost, maar bij Coolbue kan je wel zoeken op comptabiliteit met Ikea keukens, zelfs de twee verschillende series die ze hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
GloriX schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:04:
Het is al opgelost, maar bij Coolbue kan je wel zoeken op comptabiliteit met Ikea keukens, zelfs de twee verschillende series die ze hebben.
Dat is idd de enige voor zover ik nu weet. Elders worden in de kanttekening hier ook wel af en toe opmerkingen gemaakt.

Cool blue was ook de goedkoopste, dus die heeft de opdracht ook gekregen. 😊
Pagina: 1