Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Vijeta schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:05:
[...]

Je hebt gelijk. Ik zie dat er in de offerte een aantal componenten bij zitten die in de offerte onder apparaten/diversen zijn opgeteld. Die had ik meegenomen toen ik het vergeleek met de offerte van Keukenloods. Als ik alleen de apparaten vergelijk met keukenloods scheelt het in totaal 1400 euro, maar dat is exclusief montage. Met montage bij keukenloods scheelt het 500 euro. Dat valt dus heel erg mee.

Het enige wat ik mij afvraag is of het qua kwaliteit overeenkomt met een Next125 keuken. Ik denk dat we iets meer opties hebben nu qua accessoires bij Van Diessen. Maar ik heb dan zoiets als het inclusief dezelfde accessoires en een beter werkblad bij Ekelhoff uitkom op hetzelfde prijs of iets minder. Moet ik dan niet voor de Next125 keuken gaan?
Mijn gevoel (dus nog geen feiten) was dat het allemaal echt wel goed zit qua kwaliteit. Zij maken alles zelf, en uit de gesprekken met hun kreeg ik echt heel sterk het idee dat ze zeer goed weten waarmee ze bezig zijn. Een voorbeeld is de oversteek bij het eiland: Bij andere partijen was maar een beperkte oversteek mogelijk, maar bij van Diessen kon net wat meer omdat zij een bepaalde constructie hebben ontworpen waardoor het allemaal wat sterker is.

Verder zitten er in onze keuken allemaal kleine details die bij een gewone keuken (ook Next125) niet mogelijk waren. Zoals lades die in verstek zijn waardoor je geen stol hebt op het uiteinde van het eiland.

Dus zelfs al zou Ekelhoff iets goedkoper zijn, dan heb ik meer vertrouwen in een goede afhandeling van van Diessen dan bij Ekelhoff (ik meende recentelijk toch wel eens iets gelezen te hebben over klachten bij afhandeling van probleempjes daar).

Kortom: Is het de goedkoopste oplossing: waarschijnlijk niet, maar ze gaven ons gewoon heel veel vertrouwen dat het gewoon goed komt (ook als er wat mis is). Iets waar ik bij sommige andere zaken toch niet zo zeker van was.

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:08
Over Bora:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:45

tomtom901

Moderator General Chat
Dus wel een nieuwe kookplaat lijkt 't? M Pure?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
tomtom901 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 19:58:
[...]

Het gat tussen de Pure en X pure gedicht inderdaad.
Prijsverschil was nu ook gewoon te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:47
tomtom901 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 19:58:
[...]

Paar nieuwe dingen toch?
- nieuwe kookplaat: M pure. Model tussen de normale pure en X pure in lijkt het?
- vaccumeer apparaat
- aantal koelkasten en een vriezer
- verlichting (voor boven kookeiland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
SquareOne schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 20:14:
[...]

Paar nieuwe dingen toch?
- nieuwe kookplaat: M pure. Model tussen de normale pure en X pure in lijkt het?
- vaccumeer apparaat
- aantal koelkasten en een vriezer
- verlichting (voor boven kookeiland)
Klopt helemaal.
Persoonlijk vind ik het vaccumeer apparaat wel een misser. Dit is namelijk geen eigen innovatie maar waarschijnlijk opgekocht. Google maar eens op Quva.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupadi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:39
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 20:34:
[...]

Klopt helemaal.
Persoonlijk vind ik het vaccumeer apparaat wel een misser. Dit is namelijk geen eigen innovatie maar waarschijnlijk opgekocht. Google maar eens op Quva.
Even snel gezocht en die dingen werden verkocht voor 350-400 euro (300-350 afgeprijsd) bron
Ben vooral benieuwd hoe duur het bora logo dat er op zit gaat worden ;)

Vind het wel een cool ding overigens (alleen denk ik dat het gemiddelde huishouden dit echt niet nodig heeft)

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:44
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13:50
Wat een prachtige keuken en nu we een glimp zien van de rest: wat een waanzinnig mooi huis!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:54
Wow, wat een huis! Op de foto is de overgang in ieder geval niet meer zichtbaar :)
Mooi ook het raam bij de spoelbak.

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-06 22:54
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 20:34:
[...]

Klopt helemaal.
Ben benieuwd of de koelkasten en vriezers wel eigen fabricaat zijn of ook opgekocht met een eigen sausje (zoals Miele jij Liebherr inkoopt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Source90 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 23:21:
[...]

Ben benieuwd of de koelkasten en vriezers wel een fabricaat zijn of ook opgekocht met een eigen sausje (zoals Miele jij Liebherr inkoopt).
Ook Liebherr heb ik vernomen.

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:45

ThePsycho

Biertje?

Ook wel redelijk goed te zien aan dat paneel bovenin en de indeling van de hoge vrieskast.
Wel mooi, maar krijg het gevoel dat je wel gaat betalen voor het design t.o.v. een standaard Liebherr.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 05:58
Tommy The Cat schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 08:04:
Vandaag wordt de montage van onze keuken afgerond. Betreft nieuwbouw en nog niet alles is binnen klaar zodat er nog werklui langs de keuken moeten lopen.

Nog tips over hoe je de keuken goed kan beschermen? Ik heb nog stucloper liggen en zit te denken aan karton voor extra bescherming van de hoeken.
We hebben bij de bouwmarkt buisisolatie gekocht om de randen te beschermen. Kost niks, werkt uitstekend. Verder alleen de kookplaat en kraan/spoelbak afgeplakt. Blad niet, om te voorkomen dat iemand denkt dat hij daar zijn gereedschapsplank van kan maken :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sympa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:48
Als je het blad wil afdekken leg je er eerst wat kussen op en dan een doek of plastic er over. Dan is het niet leuk meer om spullen op te parkeren.

• Eierkoekie
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
Dit is echt prachtig. Heb je de keuken en woning zelf ontworpen of met een styliste?
Zou dit ook wel willen doen, maar dan moet ik de woonkamer en eettafel in zijn geheel laten vervallen en de tuin bij de keukenruimte betrekken :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FreezingPixels
Eierkoekie schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 13:31:
[...]

Dit is echt prachtig. Heb je de keuken en woning zelf ontworpen of met een styliste?
Zou dit ook wel willen doen, maar dan moet ik de woonkamer en eettafel in zijn geheel laten vervallen en de tuin bij de keukenruimte betrekken :+
Thanks! Alles zelf ontworpen inderdaad, binnen en buitenkant van het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.K.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 12:00
Gisteren in Duitsland wat keukenwinkels bezocht. Bij een gesprek, wat verder compleet waardeloos was (leek wel alsof de verkoper een bingokaart keukenverkooptrucs wilde volmaken), gaf de verkoper aan dat 'compleet ontzorgen' niet inhoudt dat ze de oude keuken weghalen, en dat je ook de muren vervolgens zelf nog netjes moet maken. Kortom, het enige wat ze doen is afleveren en plaatsen.
Is dit standaard zo? Ik heb flink wat gelezen in dit topic, maar dat ben ik niet tegengekomen

[ Voor 7% gewijzigd door M.K. op 17-09-2023 22:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:35
marit-rk schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:18:
[...]

Omdat onze keuken pas over 2 maanden wordt geleverd, maar ik wel alvast onze vensterbanken van hetzelfde materiaal wil impregneren. Plus ik ben geen veganist, maar probeer zoveel ik kan van de dieren weg te blijven.

Nog steeds op zoek naar serieuze tips! 😊 Een product om composiet mee te impregneren. Alvast hartelijk dank!
Lithofin Protector heb ik gebruikt.
1x gebruiken is genoeg voor je beschermlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peltje
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20-09-2023
Hallo allemaal. Wij zijn laatst naar keukenkampioen gegaan voor een nieuwe keuken en hebben alles uitgetekend en berekend. Zie de foto voor de indeling.

De indeling houdt in:
Een hoekkeuken van 300x240 met hierin onze eigen inductieplaat. Oven, combioven (magnetron), 178 koelkast inbouw, wasbak, vaatwasser en natuurlijk afzuigkap ingebouwd in de bovenkast. Hoge kastjes aan de 240 zijde.

Dan nog een keukeneiland van 240x70/90. 120 2 grote kastjes en 120 zitgedeelte met een doorgetrokken keukenblad.

Hiertegenover een wandkast van 180 breed en 200 hoog. 3 grote kasten dus van 60.

Apparatuur is van Whirlpool en nog gekozen voor de wat oudere modellen, want mijn moeder vindt die prettiger in gebruik.
Kunststof werkblad gekozen met hoogglans deuren.

Nu hebben wij een offerte met een prijs onderhandelt naar 13k.
Is dit een nette prijs of kon het minder?

De verkoper die ons hielp heeft aangegeven voor de prijsonderhandeling dat onze keuken niet eens in de buurt van 15k zou komen, dus meer zou zijn. Nu weten wij dat dit natuurlijk niet meer dan 15k zou zijn, maar goed.

Wat vinden jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9YvOU-I8t5VUMUSIOk4hID02bfA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BDUez0e3bkyfkd9SosGAxdfh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:56
M.K. schreef op zondag 17 september 2023 @ 22:53:
Gisteren in Duitsland wat keukenwinkels bezocht. Bij een gesprek, wat verder compleet waardeloos was (leek wel alsof de verkoper een bingokaart keukenverkooptrucs wilde volmaken), gaf de verkoper aan dat 'compleet ontzorgen' niet inhoudt dat ze de oude keuken weghalen, en dat je ook de muren vervolgens zelf nog netjes moet maken. Kortom, het enige wat ze doen is afleveren en plaatsen.
Is dit standaard zo? Ik heb flink wat gelezen in dit topic, maar dat ben ik niet tegengekomen
Standaard is dat niet om oude keukens te verwijderen. Het zijn gewoon afspraken die je op voorhand moet maken, net zoals de vraag: wie past de electrische aansluitingen aan?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14:21

Rzaan

Altijd zoekende

Volgens mij is dit standaard ja.
Jij moet zorgen dat de ruimte 'klaar' is. Dus muren gestucd, leidingen, afvoer, electra, etc. op de plaatsen die zij aangegeven hebben.
Ik denk dat je dat ook door hen kunt laten verzorgen, maar dan zal het wel kassa zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabuh
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19-06 09:39
Wow, hele mooie keuken en huis. Wat voor een tegels heb je op de vloer liggen?

[ Voor 3% gewijzigd door Dabuh op 18-09-2023 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-06 18:56
N=1 natuurlijk, maar hier op de plaatselijke woonboulevard met meerdere keukenzaken staat er al jaren een reclamekar. Daarop een advertentie van een lokaal bedrijf, dat dit soort voorbereidingen doet. Kennelijk is er dus markt voor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
Peltje schreef op maandag 18 september 2023 @ 01:24:
Hallo allemaal. Wij zijn laatst naar keukenkampioen gegaan voor een nieuwe keuken en hebben alles uitgetekend en berekend. Zie de foto voor de indeling.

De indeling houdt in:
Een hoekkeuken van 300x240 met hierin onze eigen inductieplaat. Oven, combioven (magnetron), 178 koelkast inbouw, wasbak, vaatwasser en natuurlijk afzuigkap ingebouwd in de bovenkast. Hoge kastjes aan de 240 zijde.

Dan nog een keukeneiland van 240x70/90. 120 2 grote kastjes en 120 zitgedeelte met een doorgetrokken keukenblad.

Hiertegenover een wandkast van 180 breed en 200 hoog. 3 grote kasten dus van 60.

Apparatuur is van Whirlpool en nog gekozen voor de wat oudere modellen, want mijn moeder vindt die prettiger in gebruik.
Kunststof werkblad gekozen met hoogglans deuren.

Nu hebben wij een offerte met een prijs onderhandelt naar 13k.
Is dit een nette prijs of kon het minder?

De verkoper die ons hielp heeft aangegeven voor de prijsonderhandeling dat onze keuken niet eens in de buurt van 15k zou komen, dus meer zou zijn. Nu weten wij dat dit natuurlijk niet meer dan 15k zou zijn, maar goed.

Wat vinden jullie?

[Afbeelding]
Er valt pas wat over te zeggen als je iets meer informatie geeft, types van de apparaten, specificaties van de kasten en het frontje, wel/geen lades. Of 13K veel is, hangt daar van af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreezingPixels
Dabuh schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:58:
[...]

Wow, hele mooie keuken en huis. Wat voor een tegels heb je op de vloer liggen?
Dank! De tegels zijn 100x100cm tegels van Novabell, Aspen Sand Moon.
https://www.novabell.it/en/collections/20496/
https://www.tegelstudio.n...00-sand-moon-apn104r.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zippy1990
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-05 23:34
Hallo allen,

Woensdag heb ik "afroepgesprek" voor onze keuken van een nieuwbouwwoning (Q1 2024). We worden daarbij in staat gesteld om nog een stel laatste keuzes of wijzigingen te maken. Nu hebben wij de offerte al ondertekent (en zij ook) november 2022 en gezegd dat de prijzen gelijk blijven en we ook eventueel de apparatuur geldend van het jaar krijgen waarin de oplevering gaat plaatsvinden. m.a.w. een aantal van onze keuzes zijn weer al een beetje verouderd en gebaseerd op de brochures van 2022. Ik heb daarom nog maar eens de catalogus van Siemens erbij gepakt en de nieuwe versies van dit jaar uitgekozen. Ik twijfel echter nog over het volgende:
  • In hoeverre zijn bepaalde features echt nuttig of slechte gimmicks? Zo ben ik al vaker gewaarschuwd voor de inbouw koffie apparaten (veel problemen/stuk) en is het bijvoorbeeld waard om een oven met stoom functie te nemen?
  • Over ovens gesproken, ik twijfel nog tussen een full size oven of gewoon twee van die compacte (een met stoom en een met magnetron)
  • Weet iemand de prijs van de recent aangekondigde Bora pure M en wat concreet de verschillen zijn met de normale en de X? (afgezien de grootte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

zippy1990 schreef op maandag 18 september 2023 @ 20:06:
• In hoeverre zijn bepaalde features echt nuttig of slechte gimmicks? Zo ben ik al vaker gewaarschuwd voor de inbouw koffie apparaten (veel problemen/stuk) en is het bijvoorbeeld waard om een oven met stoom functie te nemen?
Dit ligt helemaal aan je wensen rondom koken en of je zelf de aanpassing gaat maken naar meer met de stoomoven werken ipv met water koken of met een stoominzet werken. Verder ook gewoon volledige gerechten die je in de oven klaar kan maken. Het zoeken op 'stoomoven' recepten op youtube o.i.d. is nogal matig momenteel, maar er zijn wel wat websites. Je kan zelf ook kijken wat voor gerechten je graag maakt en of de stoomoven daarbij helpt.

ter inspiratie:
https://steamandbake.com/recipe-index/
https://thewoksoflife.com/category/recipes/steamed-dishes/
• Over ovens gesproken, ik twijfel nog tussen een full size oven of gewoon twee van die compacte (een met stoom en een met magnetron)
Ook hier afhankelijk van je gebruik, wij zijn zelf bijvoorbeeld helemaal van de magnetron afgestapt omdat we die alleen maar gebruiken om kliekjes op te warmen. Met een stoomoven / warmhoudlade duurt het langer maar is het meestal wel iets lekkerder. Maar als je soms de snelheid nodig hebt / niet zonder magnetron wil is 2x 45cm wel interessant. (of 1x45 met warmhoudlade er onder en 1x60 als dat je ding is)
• Weet iemand de prijs van de recent aangekondigde Bora pure M en wat concreet de verschillen zijn met de normale en de X? (afgezien de grootte)
De Pure heeft 4 vaste zones, de Pure X heeft 2 flexzones en de nieuwe Pure M heeft 2 vaste zones en 1 flexzone. Hij is bedoeld om het gat tussen de twee op te vullen en zal qua prijs dan mogelijk ergens in het midden liggen. (ik denk dan iets van €2k tot €2,5K

[ Voor 3% gewijzigd door ThePsycho op 18-09-2023 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeath
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-06 17:12
Hi allemaal,

We hebben drie ontwerpen voor een keuken in een nieuwbouwwoning laten maken en twijfelen nog een beetje over de indeling.

We hebben allereerst een ontwerp voor een hoekkeuken. Dat was onze eerste gedachte voor een goed gebruik van de ruimte, maar na het lezen van tientallen pagina's van dit topic en een aantal weken aan stil meelezen hebben we toch ook nog een schets van een keuken met een kookeiland en een parallelle opstelling laten maken.

Onze voorkeur gaat nu uit naar de parallelle opstelling, omdat we daarmee ten opzichte van de hoekkeuken de keuken meer bij de rest van het huis betrekken en je niet met je rug naar de rest van het huis staat. Het voordeel ten opzichte van het kookeiland is dat je beter gebruik maakt van de ruimte. Het eiland is anders wel wat klein, omdat we er ook graag nog een bar van maken.

Maar gelet op alle experts en creatievelingen hier, gooi ik het ondanks onze eigen voorkeur toch nog even in de groep. Wellicht hebben jullie nog tips of ideeën?

Qua kleuren zijn we er overigens wel uit en het plafond zal nog wat verlaagd worden, zodat die zwarte rand boven de kasten grotendeels wegvalt. Qua prijs is de hoekkeuken het goedkoopst, daarna het kookeiland en de parallelle opstelling is het duurst.

Alvast bedankt voor alle tips! :)

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-06 22:21
DrDeath schreef op maandag 18 september 2023 @ 22:56:
Hi allemaal,

We hebben drie ontwerpen voor een keuken in een nieuwbouwwoning laten maken en twijfelen nog een beetje over de indeling.

We hebben allereerst een ontwerp voor een hoekkeuken. Dat was onze eerste gedachte voor een goed gebruik van de ruimte, maar na het lezen van tientallen pagina's van dit topic en een aantal weken aan stil meelezen hebben we toch ook nog een schets van een keuken met een kookeiland en een parallelle opstelling laten maken.

Onze voorkeur gaat nu uit naar de parallelle opstelling, omdat we daarmee ten opzichte van de hoekkeuken de keuken meer bij de rest van het huis betrekken en je niet met je rug naar de rest van het huis staat. Het voordeel ten opzichte van het kookeiland is dat je beter gebruik maakt van de ruimte. Het eiland is anders wel wat klein, omdat we er ook graag nog een bar van maken.

Maar gelet op alle experts en creatievelingen hier, gooi ik het ondanks onze eigen voorkeur toch nog even in de groep. Wellicht hebben jullie nog tips of ideeën?

Qua kleuren zijn we er overigens wel uit en het plafond zal nog wat verlaagd worden, zodat die zwarte rand boven de kasten grotendeels wegvalt. Qua prijs is de hoekkeuken het goedkoopst, daarna het kookeiland en de parallelle opstelling is het duurst.

***members only***
Parallelle opstelling zou ook mijn voorkeur hebben maar niet met stoelen aan beide zijden van het schiereiland. Zo houdt je bijna geen direct bruikbaar werkblad over en ga je je in de praktijk denk ik continu ergeren aan die 2 krukken naast je kookplaat…

Dus ik zou dan de stoelen aan 1 zijde houden en doortrekken naar de muur.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 14:47
Hi allemaal,

***members only***
Ander idee:
Hoge kasten tegen wand van de hal.
Kookeiland daar parallel aan (dus 90 graden gedraaid tov huidige ontwerpen)

Volgens mij heeft @GeeMoney zo’n opstelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
@DrDeath Waarom geen schiereiland/parallele opstelling tegen die muur rechts? Dan is de loop vanuit je woonkamer naar de openslaande deur ook beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Hallo allen,

Woensdag heb ik "afroepgesprek" voor onze keuken van een nieuwbouwwoning (Q1 2024). We worden daarbij in staat gesteld om nog een stel laatste keuzes of wijzigingen te maken. Nu hebben wij de offerte al ondertekent (en zij ook) november 2022 en gezegd dat de prijzen gelijk blijven en we ook eventueel de apparatuur geldend van het jaar krijgen waarin de oplevering gaat plaatsvinden. m.a.w. een aantal van onze keuzes zijn weer al een beetje verouderd en gebaseerd op de brochures van 2022. Ik heb daarom nog maar eens de catalogus van Siemens erbij gepakt en de nieuwe versies van dit jaar uitgekozen. Ik twijfel echter nog over het volgende:
Een koffiemachine zou ik ook niet laten inbouwen. Daar zitten echt veel bewegende delen in, en de kans is gewoon groot dat die de 10-15 jaar niet haalt zonder interventies of zelfs vervanging.

Je vraag over ovens vind ik een interessante.
Vroeger gebruikte ik een oven ook alleen maar om een pizza te bakken, maar sinds ik een goede stoomoven heb ontdek je wel wat als je er wat tijd in wil steken.
Een stoomoven wil ik niet meer missen, en je suggestie om er 2 te nemen (1 met stoom en 1 combi) is zeker een goed idee.
Als ik moet koken voor 10 personen, dan heb ik altijd ovenruimte te weinig. Onze (losse)magnetron is wel een combi-oven, maar dat is toch niet hetzelfde, en die is soms wat klein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:58
Nu een offerte liggen voor een keuken voor net geen 10k (apparatuur haal ik ergens anders) en doe zelf de inbouw. Dat is voor een keuken echt niet duur maar vind het zo moeilijk zoveel geld neer te tellen voor een plek waar ik 2min per dag ben. :P Weten jullie hoeveel videokaarten dat zijn? Of andere componenten? Hoe praten jullie dit goed voor jezelf? :+

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreuk
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23-04 19:56
chaoscontrol schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:04:
Hoe praten jullie dit goed voor jezelf? :+
Meer tijd in het koken steken? Als je daar plezier uit haalt in ieder geval. Het is inderdaad een flinke investering, maar mijns inziens ook wel een van de belangrijkste ruimtes in het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
chaoscontrol schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:04:
Nu een offerte liggen voor een keuken voor net geen 10k (apparatuur haal ik ergens anders) en doe zelf de inbouw. Dat is voor een keuken echt niet duur maar vind het zo moeilijk zoveel geld neer te tellen voor een plek waar ik 2min per dag ben. :P Weten jullie hoeveel videokaarten dat zijn? Of andere componenten? Hoe praten jullie dit goed voor jezelf? :+
Als je er maar 2 minuten per dag bent, lijken een magnetron en spoelbak al voldoende te zijn?
Klinkt wat flauw, maar om realistisch antwoord te krijgen op je vraag, lijkt het me goed om op een rijtje te zetten wat je echt nodig hebt, wat je nu ook regelmatig gebruikt. En vervolgens leg je dat naast het plan voor de nieuwe keuken. Heb je dat echt allemaal nodig, of is het luxe ‘omdat het kan/de verkoper je dat heeft aangepraat’. Zo kun je dat gevoel een beetje temmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:58
Laten we voorop stellen dat mijn vrouw hele andere eisen heeft aan de keuken dan ik. Ik ben al blij met mijn koelkast en senseo in de mancave.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
chaoscontrol schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:33:
Laten we voorop stellen dat mijn vrouw hele andere eisen heeft aan de keuken dan ik. Ik ben al blij met mijn koelkast en senseo in de mancave.
Happy wife, happy life?

Je zal in dit topic eerder mensen vinden die een keuken net heel belangrijk vinden. Ik heb er wel wat voor over om daar mijn ding te kunnen doen, en heb heel goede herinneringen over samen koken toen de kinderen nog thuis woonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nightgold
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 11:10
Hi allemaal,

***members only***
Mijn voorkeur zou naar de hoekkeuken uitgaan, deze geeft me een ruimer gevoel.
Persoonlijk vind dat de andere opstellingen een tunneleffect creëren met die hoge kasten rond dat raampje. Is net alsof je in een hokje staat af te wassen daar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
Aha. Keuken wordt dus wel veel intensiever gebruikt, maar niet door jou. Tja, ik weet niet of je vrouw veel waarde hecht aan het geld dat je uitgeeft aan videokaarten, om maar bij je eigen voorbeeld te blijven :). Maar dat wordt een lastige discussie als je het zo blijft vergelijken.
Blijft wel overeind dat je, als je het gevoel hebt te veel geld uit te geven, een nuchtere optelsom kunt maken met wat zij echt graag wil hebben en wat toch overbodige luxe lijkt. Voorbeeld: hoe vaak zien we hier een wijnkoelkast voorbij komen en in hoeveel van die situaties zijn het echte wijnliefhebbers die het verschil proeven. Of kasten die op de tekening prachtig zijn uitgelijnd, waar je in de praktijk niets van ziet/merkt omdat je er op een afstand van <1 m naar kijkt? Zo kun je best kritisch op je plannen zijn, en daarmee uiteindelijk een tevredener gevoel overhouden aan de enorme uitgave (want dat is het).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
nightgold schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:53:
[...]
Persoonlijk vind dat de andere opstellingen een tunneleffect creëren met die hoge kasten rond dat raampje. Is net alsof je in een hokje staat af te wassen daar.
Eens met Nightgold, @DrDeath. Die kasten rond het raam halen ruimte gevoelsmatig weg. Ik dacht aan wat @SquareOne suggereert. Hoge kasten tegen de halwand en (groter) eiland parallel aan de ramen. Dan kijk je vanaf de bar ook naar buiten of naar de woonkamer, in plaats van naar de afwas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zippy1990
@Tommie12 @ThePsycho

Bedankt voor de inzichten. De stoomfunctie ben ik wel van overtuigd, ik gebruik nu regelmatig een stoominzet.
Wat betreft verdere keuzes, ik twijfel ook om een aantal Siemens apparaten in te ruilen op de offerte voor Bora tegenhangers.

Hebben mensen ervaringen inmiddels met de koelkasten en oven van Bora? Ik lees her en der in deze topic wel positieve verhalen over de oven. Risico wel voor mij is gevestigde orde vs nieuwkomer op de markt (wat betreft oven/koelkast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:52
Hieruit kunnen we ook opmaken dat je smaak dus kennelijk niet belangrijk vindt :+

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

zippy1990 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:33:
@Tommie12 @ThePsycho

Bedankt voor de inzichten. De stoomfunctie ben ik wel van overtuigd, ik gebruik nu regelmatig een stoominzet.
Wat betreft verdere keuzes, ik twijfel ook om een aantal Siemens apparaten in te ruilen op de offerte voor Bora tegenhangers.

Hebben mensen ervaringen inmiddels met de koelkasten en oven van Bora? Ik lees her en der in deze topic wel positieve verhalen over de oven. Risico wel voor mij is gevestigde orde vs nieuwkomer op de markt (wat betreft oven/koelkast).
Ik ga de koelkasten zaterdag bekijken, het zijn in principe Liebherr aparaten zoals Miele ook doet, maar wel met meer aanpassingen. Maar als de basis een Liebherr koelsysteem is zal dat het probleem niet zijn. Verder zullen ze de komende maanden nog niet in keukens verschijnen aangezien ze net aangekondigd zijn.

De oven heb ik besteld en @Floor-is heeft hem al in zijn keuken zitten. Het was, van wat ik ergens las, in samenwerking met een bedrijf die professionele stoomovens maakt ontworpen. Maar je moet wel een bak geld tegen een oven aan kunnen/willen gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
ThePsycho schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:38:
[...]

Ik ga de koelkasten zaterdag bekijken, het zijn in principe Liebherr aparaten zoals Miele ook doet, maar wel met meer aanpassingen. Maar als de basis een Liebherr koelsysteem is zal dat het probleem niet zijn. Verder zullen ze de komende maanden nog niet in keukens verschijnen aangezien ze net aangekondigd zijn.

De oven heb ik besteld en @Floor-is heeft hem al in zijn keuken zitten. Het was, van wat ik ergens las, in samenwerking met een bedrijf die professionele stoomovens maakt ontworpen. Maar je moet wel een bak geld tegen een oven aan kunnen/willen gooien.
Bij de koelkasten en vriezers van Bora vraag ik mijzelf af (net als bij Miele) wat de meerwaarde is, naast een merkje.
Onze hele keuken is wat betreft apparatuur van Miele, behalve de koelkast en vriezer. Beide van Liebherr afgenomen puur omdat dit dezelfde apparaten voor minder zijn. De paar extra's die Miele erin heeft zitten, zijn bij Liebherr ook los te koop en onderaan de streep was ik nog goedkoper uit.

Verschil tussen beide, naast dat Liebherr goedkoper was omdat er geen Miele logo aan hangt, is de garantie. Bij Liebherr standaard 7 jaar (wel voorrijkosten na 2 jaar) en bij Miele is dit 5 jaar bij meerdere apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

Source90 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:53:
[...]

Bij de koelkasten en vriezers van Bora vraag ik mijzelf af (net als bij Miele) wat de meerwaarde is, naast een merkje.
Onze hele keuken is wat betreft apparatuur van Miele, behalve de koelkast en vriezer. Beide van Liebherr afgenomen puur omdat dit dezelfde apparaten voor minder zijn. De paar extra's die Miele erin heeft zitten, zijn bij Liebherr ook los te koop en onderaan de streep was ik nog goedkoper uit.

Verschil tussen beide, naast dat Liebherr goedkoper was omdat er geen Miele logo aan hangt, is de garantie. Bij Liebherr standaard 7 jaar (wel voorrijkosten na 2 jaar) en bij Miele is dit 5 jaar bij meerdere apparaten.
Mee eens, in dit geval lijkt er een enorm gedeelte van het verschil in design te zitten. (Leuk dat donkere glas, maar wel weer iets moeilijker om te zien wat er in zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zippy1990
[...]
Maar je moet wel een bak geld tegen een oven aan kunnen/willen gooien.
Wat is de prijs voor de oven? Ik ben het nog niet tegengekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 20:10
[...]

We hadden op vakantie een Siemens met draaiknoppen en hoewel dat prettig werkt, was het display echt knaken.

Deze oven is qua display en bediening echt ongeevenaard. Wat een genot.
De temperatuur-probe, hoe goed de oven op temperatuur blijft (binnen range ook!) is echt superfijn en hij is heel snel warm (paar minuten voor 220º).

Nadelen zijn er ook. Ongeveer 20-30min na gebruik gaat hij nog eens vocht afzuigen en dat is herrie, de binnenzijde is van RVS dat onbehandeld is en snel vlekt en vies wordt. En je hebt natuurlijk een perilex en water+afvoer nodig waar je de oven installeert.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
zippy1990 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 13:29:
[...]

Wat is de prijs voor de oven? Ik ben het nog niet tegengekomen.
Advies-verkoop is 6-6.5k meen ik. Reken 20-25% korting op de adviesprijs van wat ik er het laatste van hoorde.

Wij hebben hem met de (grote) warmhoudlade trouwens, die je dan kunt bedienen vanaf het grote display van de oven.

Bericht hierboven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
ThePsycho schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 13:17:
[...]

Mee eens, in dit geval lijkt er een enorm gedeelte van het verschil in design te zitten. (Leuk dat donkere glas, maar wel weer iets moeilijker om te zien wat er in zit)
Ik denk dat je toch nog versteld gaat staan zaterdag.
Liebherr levert als het ware alleen de romp en het interieur is volledig door Bora ontworpen en word ook door hun geassembleerd. Er is echt heel goed nagedacht over de accessoires en indeling en het ziet er echt high-end uit.
Het pand en de inrichting in Herford zullen je ook echt versteld doen staan trouwens ;)

De nieuwe M-Pure zag er ook erg goed uit. Heeft dezelfde afmeting als de Pure maar dan met de 2 grote spoelen van de X-Pure. Het glas is zwarter en de verlichting is volledig wit ipv rood. Qua prijs zit hij inderdaad precies tussen de X- en Pure in.

Members only:

Alle nieuwe producten zijn overigens al te zien op de website:
https://www.bora.com/nl/n...zuigsystemen/bora-m-pure/

[ Voor 5% gewijzigd door Kapitein Merijn op 19-09-2023 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Floor-is schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 13:58:
[...]

Advies-verkoop is 6-6.5k meen ik. Reken 20-25% korting op de adviesprijs van wat ik er het laatste van hoorde.

Wij hebben hem met de (grote) warmhoudlade trouwens, die je dan kunt bedienen vanaf het grote display van de oven.
Laat ons eerlijk zijn, dan betaal je toch echt te veel voor de badge of het design.

Ik snap dat je 2 ovens naast elkaar van het zelfde merk wil, of in hetzelfde design, maar een kookplaat en een oven kunnen gerust van een ander merk zijn, en bij een koelkast boeit het al helemaal niet. Die zie je eigenlijk niet zitten.

Mijn AEG oven kostte 2500€... los gekocht aan 1300€ met de korting er af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:10
Ik ken weinig mensen die een 60cm oven nodig hebben. de 45cm varianten zijn tegenwoordig van binnen echt groot. We hebben 2 jaar een Siemens Studioline 45cm en daar kan echt voldoende in voor ons. Als je de mogelijkheid hebt zou ik 2 van 45cm kiezen met stoom en met magnetron.

Moet wel zeggen dat de magnetron niet super goed is. Als ik kijk naar mijn losstaande magnetron van 300-400 euro die aan de andere kant van de muur in de garage staat dan is die veel beter dan de Siemens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-06 15:55
Hi allemaal,

***members only***
Wij hebben de hoekvariant en zijn erg tevreden over de ruimte die het ons geeft. Ook de functionele kant heeft voordelen - we lopen bijvoorbeeld elkaar nooit in de weg.

Uiteindelijk blijft het een persoonlijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 14:24:
[...]

De nieuwe M-Pure zag er ook erg goed uit. Heeft dezelfde afmeting als de Pure maar dan met de 2 grote spoelen van de X-Pure. Het glas is zwarter en de verlichting is volledig wit ipv rood. Qua prijs zit hij inderdaad precies tussen de X- en Pure in.
Ben wel benieuwd naar jouw mening, ik heb de X-Pure voor een goede prijs op offerte staan (2600 euro), is het de moeite om dan nog naar de M-Pure te kijken? Ik weet niet waar die uit zou komen als indicatieve netto prijs?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieB
sNielz123 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 15:20:
[...]

Ik ken weinig mensen die een 60cm oven nodig hebben. de 45cm varianten zijn tegenwoordig van binnen echt groot. We hebben 2 jaar een Siemens Studioline 45cm en daar kan echt voldoende in voor ons. Als je de mogelijkheid hebt zou ik 2 van 45cm kiezen met stoom en met magnetron.

Moet wel zeggen dat de magnetron niet super goed is. Als ik kijk naar mijn losstaande magnetron van 300-400 euro die aan de andere kant van de muur in de garage staat dan is die veel beter dan de Siemens.
De magnetron in een combi-oven is altijd ruk en eigenlijk alleen bedoeld om af en toe een boterham te ontdooien of wat eten op te warmen. Duurt dan alleen 2,5-3x zolang als bij een dedicated magnetron. Maar als je vaak een magnetron gebruikt moet je gewoon een aparte magnetron kopen.

Wat je in ieder geval nooit moet kopen is een combi-magnetron. Waarbij een combi-oven nog een goede oven heeft, is dat echt het slechtste van beide werelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

En dan kan je ook nog een losse magnetron achter een deurtje neerzetten ipv inbouw. De meeste magnetrons zijn erg lelijk.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Nu online
RobbieB schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 15:40:
[...]

De magnetron in een combi-oven is altijd ruk en eigenlijk alleen bedoeld om af en toe een boterham te ontdooien of wat eten op te warmen. Duurt dan alleen 2,5-3x zolang als bij een dedicated magnetron. Maar als je vaak een magnetron gebruikt moet je gewoon een aparte magnetron kopen.
Dat is toch ook zo'n beetje het enige waarvoor je de magnetron gebruikt ?? (boterham ontdooien, magnetronmaaltijden opwarmen in geval van nood, chocomel opwarmen, satesaus opwarmen.. daar houdt het wel mee op)

Wellicht dat ik het niet beter ken, maar ik heb nog nooit een dedicated magnetron gehad, en heb me nooit beseft dat het beter zou kunnen.

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
ConQuestador schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 16:25:
[...]

Dat is toch ook zo'n beetje het enige waarvoor je de magnetron gebruikt ?? (boterham ontdooien, magnetronmaaltijden opwarmen in geval van nood, chocomel opwarmen, satesaus opwarmen.. daar houdt het wel mee op)

Wellicht dat ik het niet beter ken, maar ik heb nog nooit een dedicated magnetron gehad, en heb me nooit beseft dat het beter zou kunnen.
Eens.. maar je zou voor de grap eens een industriele horeca magnetron moeten gebruiken.. dan gaat je kopje chocomel van >2 min. naar 20s ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:43
Afgelopen week eens wezen informeren omtrent een nieuwe keuken met behoud van enkel de Miele vaatwasser. Op dit moment hebben wij een L opstelling en dat zou een U moeten worden. Ruimte is ongeveer 3 meter bij 2,80 ongeveer. Hebben al wel een mooie tekening laten maken, maar ben mij vooral aan het orienteren op de prijzen. Ben onder andere bij de Keukenkampioen geweest en daar is het bijvoorbeeld mogelijk de apparatuur elders te kopen ( denk aan Keukenloods of iets dergelijks ) en dat is wel interessant, aangezien ik het vermoeden heb dat de apparatuur elders vele malen goedkoepr te verkrijgen is.

Mensen met ervaringen omtrent apparatuur elders kopen en de keuken bij de keukenboer? Scheelde dat veel geld?

Vrees dat we onder de 20K niks gaan kopen. Zeker omdat de ruimte ook nog gestucd moet worden, ook al is hij niet zo groot. Het blijft wel meerwerk zeg maar.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
tomtom901 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 15:40:
[...]

Ben wel benieuwd naar jouw mening, ik heb de X-Pure voor een goede prijs op offerte staan (2600 euro), is het de moeite om dan nog naar de M-Pure te kijken? Ik weet niet waar die uit zou komen als indicatieve netto prijs?
Ik vind persoonlijk koppelbare zones/ bridge functie zwaar overrated. Ik zie daarentegen wel voordelen in de grote zones.
Mocht je ca. € 300,- willen besparen zou ik dus zeker de M-pure overwegen. Houd er wel rekening mee dat hij pas volgend jaar leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
CryptoNL schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 16:32:
Afgelopen week eens wezen informeren omtrent een nieuwe keuken met behoud van enkel de Miele vaatwasser. Op dit moment hebben wij een L opstelling en dat zou een U moeten worden. Ruimte is ongeveer 3 meter bij 2,80 ongeveer. Hebben al wel een mooie tekening laten maken, maar ben mij vooral aan het orienteren op de prijzen. Ben onder andere bij de Keukenkampioen geweest en daar is het bijvoorbeeld mogelijk de apparatuur elders te kopen ( denk aan Keukenloods of iets dergelijks ) en dat is wel interessant, aangezien ik het vermoeden heb dat de apparatuur elders vele malen goedkoepr te verkrijgen is.

Mensen met ervaringen omtrent apparatuur elders kopen en de keuken bij de keukenboer? Scheelde dat veel geld?

Vrees dat we onder de 20K niks gaan kopen. Zeker omdat de ruimte ook nog gestucd moet worden, ook al is hij niet zo groot. Het blijft wel meerwerk zeg maar.
Ik heb uiteindelijk de keukenpartij de offertes van de apparatuur partijen voorgelegd, en ondanks dat ze niet zo laag konden wilden ze wel hun best doen het verschil te overbruggen, en op een paar honderd euro na zijn we op dezelfde prijs uitgekomen. Dan wel inclusief alle montage en 1 partij als aanspreekpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeath
@RobbieB dat is inderdaad een goed punt waar we nog niet over nagedacht hebben. Ik zal eens navragen of dat mogelijk is!

@Alic3 @Toke_gt goed voorstel nog, dank daarvoor! Het grote voordeel zou zijn dat je van dat raam af bent, waardoor je de keuken wat mooier kan maken. Ik heb dat in Homestyler nog even globaal uitgewerkt en het lijkt dan wel krap te worden. De keuken is namelijk 70cm diep, het blad van het schiereiland120cm en als je tussen de keuken en het schiereiland 1,20 meter wil dan hou je maar 85cm over tussen het schiereiland en de achterdeur naar buiten.

We zouden de keuken 10cm minder diep en het blad 10cm minder diep, maar dan houden we alsnog maar 105cm over tussen het schiereiland en de deur (terwijl je daar graag 120cm wil). Of we middelen het naar 112,5cm tussen de keuken en het schiereiland en 112,5cm tussen het schiereiland en de deur.

Bijgaand de plaatjes:
Members only:

Zou 60cm diepte voor de keuken, 110cm voor het schiereiland en 112,5cm doorloopruimte voldoende zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
DrDeath schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 18:46:
@RobbieB dat is inderdaad een goed punt waar we nog niet over nagedacht hebben. Ik zal eens navragen of dat mogelijk is!

@Alic3 @Toke_gt goed voorstel nog, dank daarvoor! Het grote voordeel zou zijn dat je van dat raam af bent, waardoor je de keuken wat mooier kan maken. Ik heb dat in Homestyler nog even globaal uitgewerkt en het lijkt dan wel krap te worden. De keuken is namelijk 70cm diep, het blad van het schiereiland120cm en als je tussen de keuken en het schiereiland 1,20 meter wil dan hou je maar 85cm over tussen het schiereiland en de achterdeur naar buiten.

We zouden de keuken 10cm minder diep en het blad 10cm minder diep, maar dan houden we alsnog maar 105cm over tussen het schiereiland en de deur (terwijl je daar graag 120cm wil). Of we middelen het naar 112,5cm tussen de keuken en het schiereiland en 112,5cm tussen het schiereiland en de deur.

Bijgaand de plaatjes:

***members only***

Zou 60cm diepte voor de keuken, 110cm voor het schiereiland en 112,5cm doorloopruimte voldoende zijn?
110 lijkt mij riant genoeg. Je zou het eiland langer kunnen maken, waardoor de stoelen niet precies bij de deuren uitkomen. Doordat je de stoelen aan beide zijden van het eiland hebt, mis je ook wat staruimte bij het werkblad op het eiland. Waardoor de werkruimte naast de spoelbak meest ideaal lijkt, maar dat doet je totale keuken geen recht. Als je het eiland iets verlengt, maak je de werkruimte in de keuken wat groter en functioneler. Daar zou ik nog even naar kijken. Oplossing kan ook zijn stoelen aan 1 kant of aan kopse kant en raamzijde. Wil je daar regelmatig zitten voor ontbijt of borrel, of heb je er nog niet zo’n beeld bij?

En heb je eventueel afmetingen van die ruimte (van wand tot wand)? Ik heb het gevoel dat het ruimer kan, maar is lastig inschatten zo.

[ Voor 3% gewijzigd door Toke_gt op 19-09-2023 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightgold
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 11:10

Bijgaand de plaatjes:

***members only***

Misschien gewoon persoonlijke smaak, maar ik zou de wasbak op het eiland plaatsen i.p.v. de kookplaat.
Tijdens het afwassen is het leuk om door het raam te kunnen kijken, bij het koken heb ik dat minder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Nu online
nightgold schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:25:
[...]

Misschien gewoon persoonlijke smaak, maar ik zou de wasbak op het eiland plaatsen i.p.v. de kookplaat.
Tijdens het afwassen is het leuk om door het raam te kunnen kijken, bij het koken heb ik dat minder.
Afwassen? Ik hoop toch echt dat ze hiervoor de vaatwasser zullen gebruiken.
Ik vind koken op het eiland gezelliger, samen met de interactie naar de gasten op de barkrukjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
Matadores schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:36:
[...]

Afwassen? Ik hoop toch echt dat ze hiervoor de vaatwasser zullen gebruiken.
Ik vind koken op het eiland gezelliger, samen met de interactie naar de gasten op de barkrukjes.
Daar komt bij dat je vaat die (nog) niet in de vaatwasser kan, ergens moet laten. Meestal spoelbak of ernaast. Heb je de spoelbak op het eiland, dan is dat niet het meest aantrekkelijke om op uit te kijken als gezelschap.
Als gezelschap kun je bovendien ook af en toe eens wat doorroeren of zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nullah
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 03-06 10:52
ConQuestador schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 16:25:
[...]

Enige waar ik een aparte magnetron voor zou kopen; magnetron popcorn. Dat is echt niet te doen in onze (weliswaar 60cm) combioven, en in mijn studentenhuis met dedicated magnetron was hij altijd perfect. Maar goed, je kan ook zonder leven :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nullah
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 03-06 10:52

Wij hebben in onze huidige keuken ong 100cm ruimte tussen aanrecht en schiereiland. We kunnen prima met z'n tweeen koken, soms loop je elkaar een beetje in de weg maar het gaat prima. Het enige wat we niet kunnen (of iig, zonder gevaar doen) is langs de vaatwasser lopen als die open staat, maar met 12cm extra zou dat zelfs wel lukken denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeath
Toke_gt schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:01:
[...]

110 lijkt mij riant genoeg. Je zou het eiland langer kunnen maken, waardoor de stoelen niet precies bij de deuren uitkomen. Doordat je de stoelen aan beide zijden van het eiland hebt, mis je ook wat staruimte bij het werkblad op het eiland. Waardoor de werkruimte naast de spoelbak meest ideaal lijkt, maar dat doet je totale keuken geen recht. Als je het eiland iets verlengt, maak je de werkruimte in de keuken wat groter en functioneler. Daar zou ik nog even naar kijken. Oplossing kan ook zijn stoelen aan 1 kant of aan kopse kant en raamzijde. Wil je daar regelmatig zitten voor ontbijt of borrel, of heb je er nog niet zo’n beeld bij?

En heb je eventueel afmetingen van die ruimte (van wand tot wand)? Ik heb het gevoel dat het ruimer kan, maar is lastig inschatten zo.
Goede tip! En er komt inderdaad een vaatwasser in. Goed om te horen dat 100-110cm waarschijnlijk genoeg is.

De afmetingen zijn 4 meter vanaf de 'halmuur' tot aan de muur naar de achtertuin (waar de openslaande deuren zitten). De andere is 6 meter (op het plaatje hieronder de richting van het schiereiland, waar ook een kast tegen de muur is geplaatst).

Het enige nadeel aan deze opstelling is dat we geen ruimte hebben voor een grote vriezer en grote koelkast, waar we dat in de andere opstelling wel hadden.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
DrDeath schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 23:05:
[...]

Het enige nadeel aan deze opstelling is dat we geen ruimte hebben voor een grote vriezer en grote koelkast, waar we dat in de andere opstelling wel hadden.
Leent de andere kastenwand (dwars op de wand aan tuinzijde) zich daar niet voor?

Ik vind overigens de keukenwand zo heel veel mooier uitkomen dan met het raam erin. Wat vind je daar zelf van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
[...]

Goede tip! En er komt inderdaad een vaatwasser in. Goed om te horen dat 100-110cm waarschijnlijk genoeg is.

De afmetingen zijn 4 meter vanaf de 'halmuur' tot aan de muur naar de achtertuin (waar de openslaande deuren zitten). De andere is 6 meter (op het plaatje hieronder de richting van het schiereiland, waar ook een kast tegen de muur is geplaatst).

***members only***
Jullie hebben geen opbergruimte nodig in de keuken?
Met de bar en gekozen apparatuur blijft er weinig praktische opbergruimte over.

Verder zou ik ook nog eens heel goed nadenken over die tafel tussen die buro's in. Het lijkt nu alsof je dadelijk zit te eten in een kantoorruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08:40
MailMan schreef op donderdag 14 september 2023 @ 07:44:
[...]

Thanks voor de suggesties.

Zoiets bedoel je dan?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het hoekkastje heb ik altijd al mee zitten worstelen. Die Ikea variant met dubbel scharnieren voor de deur in de hoek vond ik in de praktijk ook niet handig. Deurtje ging soms niet lekker dicht. Daarnaast zou de doorgang naar de woonkamer ook breder kunnen als er geen hoekkast in zit.

Er is nu meer dan voldoende werkvlak. Ook opslagruimte is echt geen probleem nu. Vooral de vraag wat op het oog het mooiste is, en wat de extra kosten gaan zijn. Eventueel kan het in twee keer (doen we eerst de kant met spoelbak etc).

De oven gebruiken we toch wel regelmatig bij het bakken en niet maar 1x erin en 1x eruit. Soms moet er wat bij, of wil je even kijken hoe het ervoor staat. Daarom toch voorkeur voor oven aan kant waar je het meeste werkt. Hetzelfde een beetje voor de koelkast, maar daar moet ik nog wat beter over nadenken.

Tenslotte, we overwegen Ikea vs. Baboon (metod + eigen frontjes) vs. KVIK. Ik schrok een beetje van de levertijden, want de verbouwing start al in November :X (aannemer kon ineens veel sneller dan gedacht). Bij KVIK stond op internet 14 werkdagen, maar in de winkel was het 8-14 weken. Volgens mij is Ikea ongeveer hetzelfde.
KVIK vind ik ook best duur, terwijl ze zich presenteren als scherp geprijst. Mogelijk dat vooral de A-merk inbouwapparatuur het zo prijzig maakt? Kasten/lades voelden en zagen er dan wel weer beter uit dan Ikea en de XXL kasten spreken me wel aan. Verder is er nu 20% korting op de keukens (alleen kastjes of alles?) dus dat maakt het misschien weer interessant.
Idem hier met Kvik, weinig keuze en heel duur.
Weinig tot geen ruimte voor onderhandeling.

Wij wilden een witte keuken met greeploze lades. Zo’n grote lijst. Kon niet. Hangt van de kleur af die je kiest bij Kvik. Ik vind het nog steeds zo raar. Keur van het frontje, beperkt de mogelijkheden bij Kvik.

De kleur die wij op het oog hadden kon greeploos alleen maar op deze manier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WVsG5fwvLloP-x8yw7pWHrTJLHY=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/Pb9hhLKtjRey0b1OIj5Qbxmr.webp?f=fotoalbum_large

Daarnaast kwam er voor de montage echt een bizar hoog bedrag bij. Zit even te kijken, zo hoog dat ze hem niet op de offerte durven te zetten 🤣

Volgens mij laten alle keukenboeren hun bestelling in productiesloten bouwen. Dan zit je automatisch aan maanden levertijd. Eigenlijk hebben alle zaken bij ons gezegd: 3 maanden levertijd.

De interieurbouwer doet het helemaal zelf in zijn eigen productiehal. Die kom in oktober al.
Maar we zijn nog bezig met een stukadoor, daarnaast moet weer iemand anders de vloer egaliseren en leggen, dus ik hoop dat we alles in november kunnen plannen en dat de begane grond vóór begin december af is.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-06 22:41
Tweak_ers schreef op woensdag 20 september 2023 @ 07:11:
[...]

Idem hier met Kvik, weinig keuze en heel duur.
Weinig tot geen ruimte voor onderhandeling.

Wij wilden een witte keuken met greeploze lades. Zo’n grote lijst. Kon niet. Hangt van de kleur af die je kiest bij Kvik. Ik vind het nog steeds zo raar. Keur van het frontje, beperkt de mogelijkheden bij Kvik.

De kleur die wij op het oog hadden kon greeploos alleen maar op deze manier:
[Afbeelding]

Daarnaast kwam er voor de montage echt een bizar hoog bedrag bij. Zit even te kijken, zo hoog dat ze hem niet op de offerte durven te zetten 🤣

Volgens mij laten alle keukenboeren hun bestelling in productiesloten bouwen. Dan zit je automatisch aan maanden levertijd. Eigenlijk hebben alle zaken bij ons gezegd: 3 maanden levertijd.

De interieurbouwer doet het helemaal zelf in zijn eigen productiehal. Die kom in oktober al.
Maar we zijn nog bezig met een stukadoor, daarnaast moet weer iemand anders de vloer egaliseren en leggen, dus ik hoop dat we alles in november kunnen plannen en dat de begane grond vóór begin december af is.
Herken de frustratie. Ik vind de OMBRA heel mooi, maar die is er alleen in het groen en dat past niet bij de rest van het huis.

We hebben morgen een afspraak bij KVIK om dit eerste IKEA ontwerp (10.000 euro met installatie en wat duurdere IKEA inbouwapparatuur) uit te laten werken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rs8J_dz2F1DeBF4CthdJX4rj0cQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hMAYEwTYn8me9JSGBBlqSfDx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8K4GuL6rwT-LsCyX288_s-hAoZM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MkC8PbQN9N4gmDqsSWWeoVAH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ut2fxmO5fl9RYDsmwiywXhAGGo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Vp7h8yJCSi6HFWQ0f87JOLVl.png?f=fotoalbum_large

Hoeveelheid opbergruimte valt nog wat tegen. Vandaar dus de interesse voor de XXL variant kast bij KVIK. Weet alleen niet wat de meerprijs daarvan is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
[...]

***members only***
Ik mis ook enorm veel opbergruimte.
En met die stoelen aan beide kanten van het eiland is het niet praktisch werken. Die stoelen gaan continu in de weg staan.
Denk maar eens na of je die barkrukken wil als je toch een eettafel hebt die een paar stappen verder staat.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Nu online
Tommie12 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 08:26:
[...]
Denk maar eens na of je die barkrukken wil als je toch een eettafel hebt die een paar stappen verder staat.
Dat dus... ik denk dat dit weer zo'n gevalletje is "het lijkt me zo fijn een eiland met barkrukken te hebben" is. Terwijl het huis er zich eigenlijk helemaal niet voor leent.

Wij hebben zelf wel een bardeel in ons eiland maar daar zijn 2 redenen voor: 1. we hebben ruimte zat, 2 de eetkamer is een stukje verderop.

In dit geval gaat dat bargedeelte echt ten koste van kostbare opslagruimte. Eruit met die dingen en lekker dat eiland volstampen met lades.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 14:15
2 barkrukken op de kopse kant zou ik nog overwegen, maar de huidige opstelling is inderdaad vooral visueel aantrekkelijk en volledig onpraktisch. Nauwelijks opbergruimte en ook geen werkruimte. Vrees dat je je hier vrij snel aan gaat ergeren, dus ik zou een andere opstelling overwegen. Eventueel eiland zoals nu wel qua afmeting in stand houden, maar dan volledig kastwerk, en dan een ander stuk werkblad er bovenop leggen aan de kopse kant zodat je een verhoging hebt, en dat als bar gebruiken. Daar kun je ook nog staand aan hangen, daar is het nu te laag voor.

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-06 15:55
[...]

***members only***
Die stoelen aan de spoelkant lijken mij persoonlijk erg onhandig. Als iemand daar gaat zitten en je wil achter hem langs gaan om iets te spoelen of de oven aan te zetten? En als iemand zijn stoel niet aanschuift, dan staat hij in je looppad richting het kookgedeelte. Moet je de hele tijd de stoel aan gaan schuiven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

MailMan schreef op woensdag 20 september 2023 @ 08:11:
[...]

Hoeveelheid opbergruimte valt nog wat tegen. Vandaar dus de interesse voor de XXL variant kast bij KVIK. Weet alleen wat de meerprijs daarvan is.
Kvik heeft de prijslijst online staan, dus dat kan je zo zien. https://publications.kvik.com/Catalogue/Holland/Prijslijst/

Nu is dat niet heel logisch. 80cm ladekast in de Mano XXL serie kost 711. En 932 als XL.

[ Voor 10% gewijzigd door Shiver23 op 20-09-2023 10:56 ]

PSN: Shiver23

• Floor-is
Tommie12 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 14:56:
[...]

Laat ons eerlijk zijn, dan betaal je toch echt te veel voor de badge of het design.

Ik snap dat je 2 ovens naast elkaar van het zelfde merk wil, of in hetzelfde design, maar een kookplaat en een oven kunnen gerust van een ander merk zijn, en bij een koelkast boeit het al helemaal niet. Die zie je eigenlijk niet zitten.

Mijn AEG oven kostte 2500€... los gekocht aan 1300€ met de korting er af.
Waar heb je het over?
  1. Nergens zeg ik dat ik twee ovens heb
  2. Nergens zeg ik dat ik twee ovens naast elkaar heb
  3. Nergens zeg ik dat je de kookplaat en je oven van hetzelfde merk 'moet hebben'
  4. Nergens zeg ik dat je als je een ander merk of budget hebt, dit 'minder' is
  5. Nergens heb ik het over een koelkast of een vriezer
De vraag die gesteld werd was wat dat ding kost, niet meer en niet minder. Dat jouw oven van een ander merk is en je er gelukkig mee bent is mooi, maar doet in deze in het geheel niet ter zake.

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Floor-is schreef op woensdag 20 september 2023 @ 10:51:
[...]

Waar heb je het over?
  1. Nergens zeg ik dat ik twee ovens heb
  2. Nergens zeg ik dat ik twee ovens naast elkaar heb
  3. Nergens zeg ik dat je de kookplaat en je oven van hetzelfde merk 'moet hebben'
  4. Nergens zeg ik dat je als je een ander merk of budget hebt, dit 'minder' is
  5. Nergens heb ik het over een koelkast of een vriezer
De vraag die gesteld werd was wat dat ding kost, niet meer en niet minder. Dat jouw oven van een ander merk is en je er gelukkig mee bent is mooi, maar doet in deze in het geheel niet ter zake.
Rustig maar.. je komt nogal agressief over.

Ik spreek over 2 ovens omdat ik kan begrijpen dat je hetzelfde merk wil als je er 2 naast elkaar wil.
Jij vermeldt idd een Bora oven omdat je een Bora kookplaat wil.
En dan vind ik 6k voor een oven een gekke prijs en bied een alternatief aan waarmee ik wel behoorlijk tevreden ben.

Is daar iets mis mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

Tommie12 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 10:59:
[...]
En dan vind ik 6k voor een oven een gekke prijs en bied een alternatief aan waarmee ik wel behoorlijk tevreden ben.
Het is alleen niet echt een alternatief die gelijkwaardig is qua functionaliteit. Het verschil zit hem niet alleen in badge en design, maar ook in bedieningsgemak, 6kW vermogen (sneller opwarmen, zeker icm stoom), volledig zelfreinigend, luchtafzuiging met filter, water aanvoer en afvoer.

Of deze functionaliteit jou het geld waard is is een heel ander punt maar alleen design is het niet.

Een bijna gelijkwaardig model van Miele staat ook rond de €5k als adviesprijs, en dan heb je m.i. een minder mooie oven met minder prettige bediening.

[ Voor 10% gewijzigd door ThePsycho op 20-09-2023 11:51 ]

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:04
Keuzestress: we hebben een (vol)eiken aanrechtblad. Nu hebben we de mogelijkheid de spoelbak flush te plaatsen of opliggend. Flush is makkelijker om met een doek de kruimels erin te vegen. Alleen horen we ook zorgen met zetting/werking van hout.
Nadeel van opbouw is de rand en vuilverzameling eronder. Iemand tips hoe flush in hout wel kan werken? We bouwen de keuken zelf dus terugvallen op een keukenboer is wat lastig in dezen ;-)

• zippy1990
Vandaag dus dat afroepgesprek gehad waar ik het eerder over had. Helaas wat teleurstelling met betrekking tot alle "wilde" ideeën waar ik mee kwam aanzetten. De Bora oven gaat het niet echt worden want wij hebben in de nieuwbouw plannen geen rekening gehouden met de benodigde water toe- en afvoer.

Omdat keukenspecialist wel merkte dat ik op zoek was naar kwaliteit en we eerst in Siemens zaten te kijken duwde hij me wat meer richting de kant van V-Zug. Met het idee dat die wel echt wat meer high-end zijn maar wel een optie bieden met water reservoir voor de stoom functionaliteit. Hij stelde: Siemens -> Miele -> V-Zug -> Bora (voor de ovens dan).

Hoe word hier gedacht over V-Zug apparatuur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
zippy1990 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 21:56:
Vandaag dus dat afroepgesprek gehad waar ik het eerder over had. Helaas wat teleurstelling met betrekking tot alle "wilde" ideeën waar ik mee kwam aanzetten. De Bora oven gaat het niet echt worden want wij hebben in de nieuwbouw plannen geen rekening gehouden met de benodigde water toe- en afvoer.

Omdat keukenspecialist wel merkte dat ik op zoek was naar kwaliteit en we eerst in Siemens zaten te kijken duwde hij me wat meer richting de kant van V-Zug. Met het idee dat die wel echt wat meer high-end zijn maar wel een optie bieden met water reservoir voor de stoom functionaliteit. Hij stelde: Siemens -> Miele -> V-Zug -> Bora (voor de ovens dan).

Hoe word hier gedacht over V-Zug apparatuur?
V-Zug is ook een prima merk, concurreert met Miele. Of het merk boven Miele (doel ik op de Miele 78xx lijn) staat durf ik niet te stellen.

Is het een woning met kruipruimte?
Ik heb hier voor €200 gaten laten boren voor afvoer en watertoevoer. Zelf in de kruipruimte de buizen aangesloten.
Waarschijnlijk zit er onder de keuken geen vloerverwarming waardoor je er kan boren.

Zou dat zeker aanraden boven een waterreservoir.

• zippy1990
Source90 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 22:52:
[...]
Is het een woning met kruipruimte?
Ik heb hier voor €200 gaten laten boren voor afvoer en watertoevoer. Zelf in de kruipruimte de buizen aangesloten.
Waarschijnlijk zit er onder de keuken geen vloerverwarming waardoor je er kan boren.

Zou dat zeker aanraden boven een waterreservoir.
Ja, heb toegang met kruipruimte. Vloerverwarming weet ik niet in hoeverre dat onder de keuken ligt, zou zeggen van niet inderdaad. Maar zo handig ben ik zelf niet in huis om leidingen aan te leggen. Want zijn dit leidingen die je doortrekt van je spoelbak of?

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

zippy1990 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 23:36:
[...]

Ja, heb toegang met kruipruimte. Vloerverwarming weet ik niet in hoeverre dat onder de keuken ligt, zou zeggen van niet inderdaad. Maar zo handig ben ik zelf niet in huis om leidingen aan te leggen. Want zijn dit leidingen die je doortrekt van je spoelbak of?
Koud water aanvoer en standaard afvoer, net zoals je vaatwasser. Volgens mij is het zo dat de afvoer en aanvoer slangen 2 meter zijn o.i.d. misschien dat dat genoeg is om bovengronds een aftakking te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebesco030
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 11-06 15:35
Hallo medetweakers!

Mijn vriendin en ik hebben een nieuwbouw huis aangekocht en daar hoort natuurlijk een een nieuwe keuken bij!

We zijn bij heel veel keuken boeren langs geweest en kregen helaas geen goed gevoel bij deze cowboys, ondanks dat wij weten dat zij natuurlijk ook willen verkopen.

Nu is het ook zo dat de aannemer (BAM) samenwerkt met Bruynzeel, zij leveren een standaard keuken aan, maar wij hebben deze aangepast naar onze smaak en waren daar eigenlijk wel heel tevreden over. Bruynzeel heeft ons erg verrast qua prijs en zijn ook heel scherp met hun prijzen voor al onze keukenapparaten.

Even in het kort:

4 hoge kasten
7 lades
Kook eiland van 3m en 95cm diep
Granieten blad (Cosmo black) 40mm
Quooker
Combi stoomoven Siemens
Combi magnetron Siemens
Vaatwasser Siemens
Bora Puru X
Wijn klimaat kast
Lanesto spoelbak

(Siemens apparatuur van de nieuwste lijn IQ700)

Nou heb ik een meubelmaker gevonden die ook keukens maakt en heb hem eigenlijk de zelfde soort opstelling doorgegeven. Voordeel bij de meubelmaker is dat ik tot 2 maanden voordat ik mijn keuken laat plaatsen nog veel keuze vrijheid heb en toch wel een ruime keuze aan natuursteen werkbladen. Ik zou dan ook mijn greeplijsten in elke kleur kunnen krijgen aangezien hij deze laat spuiten.

Bij Bruynzeel kwam ik op een prijs van €30098
En bij de meubelmaker rond €31569

Nou weet ik niet zo goed wat ik moet doen. De prijzen kunnen allebei toch nog iets goedkoper uitvallen, omdat ik toch misschien voor een ander werkblad ga. En misschien kies ik toch voor een gun metal Quooker ipv een gouden Quooker.

Kortom wat zouden jullie doen? Ik weet dat misschien appels met appels vergelijken is maar ik nijg toch naar de meubelmaker, meer omdat ik achteraf nog zoveel kan aanpassen op korte termijn en bij Bruynzeel is dat 5 maanden voor het bouwen van mijn keuken.

Ik voeg ook even wat foto’s toe van de 3D tekening. Deze is alleen nog even met een kunststof werkblad getekend, maar de opstelling is zoals wij hem willen.

Alvast bedankt en ik zal dit draadje goed in de gaten houden!

Groetjes! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uTqyorZ31OsL5xsazh1qKQctct4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1LFGm32dkiWLPKlw9l5bmFnU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qpwnfGNx89ToC0fP59z_LBn_8PE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cgqqyaEMotegIgkRoFX22OX5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jx_kbpPIVp01SYObAdtCiIE0CIU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x03hD4pYHVpYzGJCEyEamQ72.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m0gcVjRtuW-Q3-JYN7kPxezKsnY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BqNXv4gCnLPXflpT3eKI0hWr.png?f=fotoalbum_large

MY P Multicoat-White/Black [10-02 RN ] - [22-02 VIN] - [22-02 KT] [22-02 SMS] [13-03 Delivery]

• zippy1990
ThePsycho schreef op woensdag 20 september 2023 @ 23:39:
[...]

Koud water aanvoer en standaard afvoer, net zoals je vaatwasser. Volgens mij is het zo dat de afvoer en aanvoer slangen 2 meter zijn o.i.d. misschien dat dat genoeg is om bovengronds een aftakking te maken?
Members only:

Heb je hier toevallig iets aan?
Dit is de situatie wat het gaat worden, wel wat verouderde tekening want magnetron is bv niet meer van toepassing maar het word wel die plek.

[ Voor 32% gewijzigd door zippy1990 op 21-09-2023 15:46 ]

• Foxhill
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:53
Zebesco030 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 23:48:
Hallo medetweakers!

Mijn vriendin en ik hebben een nieuwbouw huis aangekocht en daar hoort natuurlijk een een nieuwe keuken bij!

We zijn bij heel veel keuken boeren langs geweest en kregen helaas geen goed gevoel bij deze cowboys, ondanks dat wij weten dat zij natuurlijk ook willen verkopen.

Nu is het ook zo dat de aannemer (BAM) samenwerkt met Bruynzeel, zij leveren een standaard keuken aan, maar wij hebben deze aangepast naar onze smaak en waren daar eigenlijk wel heel tevreden over. Bruynzeel heeft ons erg verrast qua prijs en zijn ook heel scherp met hun prijzen voor al onze keukenapparaten.

Even in het kort:

4 hoge kasten
7 lades
Quooker
Combi stoomoven Siemens
Combi magnetron Siemens
Vaatwasser Siemens
Bora Puru X
Wijn klimaat kast
Lanesto spoelbak

Nou heb ik een meubelmaker gevonden die ook keukens maakt en heb hem eigenlijk de zelfde soort opstelling doorgegeven. Voordeel bij de meubelmaker is dat ik tot 2 maanden voordat ik mijn keuken laat plaatsen nog veel keuze vrijheid heb en toch wel een ruime keuze aan natuursteen werkbladen. Ik zou dan ook mijn greeplijsten in elke kleur kunnen krijgen aangezien hij deze laat spuiten.

Nou weet ik niet zo goed wat ik moet doen. De prijzen kunnen allebei toch nog iets goedkoper uitvallen, omdat ik toch misschien voor een ander werkblad ga. En misschien kies ik toch voor een gun metal Quooker ipv een gouden Quooker.

Kortom wat zouden jullie doen? Ik weet dat misschien appels met appels vergelijken is maar ik nijg toch naar de meubelmaker, meer omdat ik achteraf nog zoveel kan aanpassen op korte termijn en bij Bruynzeel is dat 5 maanden voor het bouwen van mijn keuken.

Ik voeg ook even wat foto’s toe van de 3D tekening. Deze is alleen nog even met een kunststof werkblad getekend, maar de opstelling is zoals wij hem willen.

Groetjes! [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Valt mij op dat het eiland erg dicht tegen de muur staat. Hoeveel cm is dit? Omdat het minder is dan de ruimte in de keuken ga je er niet meer langs lopen. Zeker niet als het ook nog eens minder dan 90cm is. Waarom dan niet dat deel tegen de muur?

• RobbieB
Zebesco030 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 23:48:
Hallo medetweakers!

Even in het kort:

4 hoge kasten
7 lades
Quooker
Combi stoomoven Siemens
Combi magnetron Siemens
Vaatwasser Siemens
Bora Puru X
Wijn klimaat kast
Lanesto spoelbak

Groetjes! [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ervan uitgaande dat de deur een standaardmaat is, is de ruimte tussen je muur en eiland echt wel klein. Zeker als je er wil gaan zitten wil je daar toch minimaal 90 en nog liever >100cm vrije loop houden. Dat lijkt het niet te zijn. De ruimte leent zich in mijn ogen niet echt voor een eiland, maar eerder voor een parallel of schiereiland opstelling als je zo graag een eiland zou willen.

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:10
@Zebesco030 heb je geen plattegrond van je huis? Het lijkt nu allemaal erg krap

• Alic3
@Zebesco030 Erg krap lijkt het, ook omdat je koken en spoelen tegenover elkaar hebt. Dit lijkt me weer een geval van 'we willen graag een kookeiland maar eigenlijk past het niet'. En aan een kookplaat met spetters zitten is ook niet echt fijn. Een parallel of U met een barretje lijkt me hier een betere opstelling.

Of je Bruynzeel kunt vergelijken met een interieurbouwer ligt ook aan de gekozen materialen. En of de indeling (lades, kasten, apparatuur) vergelijkbaar is. Anders ga je appels met peren vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:52
ConQuestador schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 22:11:
@Flix20 kijk ook anders eens naar de keuken die wij over een maandje krijgen. Lijkt sterk op de jouwe, maar wij hebben zoveel mogelijk strakke lijnen gedaan.

Later heb ik nog een update gepost waarij de lijnen linksonder rechtgetrokken zijn, maar die kon ik zob123 niet terug vinden.

ConQuestador in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Met de lijnen recht heb je hier staan;
ConQuestador schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 16:22:
[...]

Dit is de render van de kastenwand die wij over 2 maand krijgen. Als je er op let zie je een klein naadje van nog geen cm. Doordat de keuken donker is valt deze echter volledig weg en valt het niet op.
[Afbeelding]

Ik ben overigens van plan de ombouw met MDF te bouwen, en dan te grondverfen en daarna gewoon met latex te schilderen. Zelfde uitstraling als gips, maar je hebt niet het "probleem" dat je moet stucen.
We hebben gister een klap erop gegeven bij KL. Ontwerp is iets aangepast, renders krijg ik nog.

Gezien we haast een identieke keuken hebben vond ik het vergelijk van prijs ook wel interessant.
Wij zijn gegaan voor een Pronorm Y-line met 2 verschillende kleuren; matlak grijsgroen voor de hoge kasten, donkergroen ultramat voor het eiland.
Op het eiland komt een 3cm dik blad; composiet Ethereal Glow
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hszTDEyaa9B0S4wYO6N4UsKdQv8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/05ufMe52mmg4cwmSro75kRgL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_FDoyKVVBQwkRNIqfRYjtV2DXaI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/haV5tZpL0u7IHDPYnkKGhlgR.jpg?f=fotoalbum_tile

Apparatuur:
Kookplaat: Bora PUXU
Combi oven Bosch CMG978NB1
Stoomoven Bosch CSG958DB1
Koelkast KIF81SDE0
Vriezer GIV21ADD0
Vaatwasser SMD6ZB801E
Members only:

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Beste mede-tweakers,

Wij gaan over een tijdje onze benedenverdieping verbouwen en dat betekent dus ook een nieuwe keuken.
Nu hebben we bij een lokale (zelfstandige) keukenzaak een offerte gehad, maar naar mijn gevoel is de prijs nogal hoog als ik deze vergelijk met andere keukens die ik hier in dit topic voorbij zie komen. Wat vinden jullie?

Members only:

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• NKN
  • Laatst online: 13-01 13:47

NKN

Hi all!

Wij zijn na een intensieve keukenjacht en uitgebreide gesprekken tot een offerte gekomen bij de MM.

Kasten:
- 3 hoge kasten
- 2 ladenkasten 120
- 2 kast 60cm
- 1 le mans hoekkast 120
Kasten zijn van Barletti

Accessoires:
- Gouden quooker combi+
- Gouden spoelbak
- Twee muurplanken 240CM

Apparatuur:
- AEG 5000 Serie Koel-vriescombinatie NSC5S181ES
- AEG KMK565060B Horizonline Multifunctionele oven nis 45 cm
- AEG BPK535060B Multifunctionele oven nis 60 cm
- AEG MM536Z Volledig geintegreerde vaatwasser 60 cm
- AEG A-CCE8475SCB ACTIE Horizonline Inductiekookplaat 83 cm met geint. afzuiging

Blad:
- Caesarstone Taj Royal blad 310x65CM en 167x90

Members only: Prijs

Ik ben heel benieuwd hoe andere (misschien wat ervarenere keukenkopers) tegen deze prijs aankijken.

Hieronder heb ik de indeling toegevoegd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1AV4urGV0czmA7dXLd0QZZbEPrE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lqKOfru6LurkiQHkX8fCPklK.png?f=user_large

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Dat klinkt m.i. als een nette prijs, al is dat ook een beetje afhankelijk van het soort frontjes.

Waar ga je trouwens je kookplaat plaatsen? Je kan nog overwegen om die naar buiten te laten afvoeren.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Flix20 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:33:
[...]

Apparatuur:
Kookplaat: Bora PUXU
Combi oven Bosch CMG978NB1
Stoomoven Bosch CSG958DB1
Koelkast KIF81SDE0
Vriezer GIV21ADD0
Vaatwasser SMD6ZB801E

***members only***
Deze post mag van mij wel gepind worden.
De prijsopbouw laat namelijk heel mooi zien dat een keukenzaak niet kan leven van de marges die worden aangehouden door partijen als keukenloods en dergelijke.
Keukenloods laat dit nu zelf heel mooi zien door de prijzen van het meubel en werkblad flink op te kloppen.

• NKN
  • Laatst online: 13-01 13:47

NKN

Ethnocentrix schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:26:
[...]

Dat klinkt m.i. als een nette prijs, al is dat ook een beetje afhankelijk van het soort frontjes.

Waar ga je trouwens je kookplaat plaatsen? Je kan nog overwegen om die naar buiten te laten afvoeren.
De frontjes/kastjes zijn van Barletti in het mat zwart, kwaliteit en uitstraling in de winkel leek mij goed. Ben alleen niet zo thuis in de keukenmerken en ook niet bekend met het merk Barletti, dus ook op dat vlak zijn alle ervaringen welkom. :)

• Steefvs
  • Laatst online: 12-05 22:55
Kapitein Merijn schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:31:
[...]

Deze post mag van mij wel gepind worden.
De prijsopbouw laat namelijk heel mooi zien dat een keukenzaak niet kan leven van de marges die worden aangehouden door partijen als keukenloods en dergelijke.
Keukenloods laat dit nu zelf heel mooi zien door de prijzen van het meubel en werkblad flink op te kloppen.
Is alleen de vraag waar KL de korting heeft verrekend?

Bij onze offerte is deze namelijk in zijn geheel onder apparatuur verrekend waardoor het beeld van een dergelijk overzicht waar de kosten zitten niet helemaal accuraat is.

• ConQuestador
  • Nu online
Flix20 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:33:
We hebben gister een klap erop gegeven bij KL. Ontwerp is iets aangepast, renders krijg ik nog.
Wil je zeggen dat je getekend hebt zonder render??

Wij wilden initieel ook een Y-line, maar met precies onze wensen kwam die offerte uit op 43k bij goergen. Alleen door allemaal details weg te laten konden we dichter bij die 30k komen (dingetjes als push to open koelkast was al meer dan 1000 euro door de electrische opener die nodig is, dus dat soort dingen konden dan niet meer).

Ik ben wel benieuwd naar je renders

Pagina: 1 ... 420 ... 517 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1