Mijn gevoel (dus nog geen feiten) was dat het allemaal echt wel goed zit qua kwaliteit. Zij maken alles zelf, en uit de gesprekken met hun kreeg ik echt heel sterk het idee dat ze zeer goed weten waarmee ze bezig zijn. Een voorbeeld is de oversteek bij het eiland: Bij andere partijen was maar een beperkte oversteek mogelijk, maar bij van Diessen kon net wat meer omdat zij een bepaalde constructie hebben ontworpen waardoor het allemaal wat sterker is.Vijeta schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:05:
[...]
Je hebt gelijk. Ik zie dat er in de offerte een aantal componenten bij zitten die in de offerte onder apparaten/diversen zijn opgeteld. Die had ik meegenomen toen ik het vergeleek met de offerte van Keukenloods. Als ik alleen de apparaten vergelijk met keukenloods scheelt het in totaal 1400 euro, maar dat is exclusief montage. Met montage bij keukenloods scheelt het 500 euro. Dat valt dus heel erg mee.
Het enige wat ik mij afvraag is of het qua kwaliteit overeenkomt met een Next125 keuken. Ik denk dat we iets meer opties hebben nu qua accessoires bij Van Diessen. Maar ik heb dan zoiets als het inclusief dezelfde accessoires en een beter werkblad bij Ekelhoff uitkom op hetzelfde prijs of iets minder. Moet ik dan niet voor de Next125 keuken gaan?
Verder zitten er in onze keuken allemaal kleine details die bij een gewone keuken (ook Next125) niet mogelijk waren. Zoals lades die in verstek zijn waardoor je geen stol hebt op het uiteinde van het eiland.
Dus zelfs al zou Ekelhoff iets goedkoper zijn, dan heb ik meer vertrouwen in een goede afhandeling van van Diessen dan bij Ekelhoff (ik meende recentelijk toch wel eens iets gelezen te hebben over klachten bij afhandeling van probleempjes daar).
Kortom: Is het de goedkoopste oplossing: waarschijnlijk niet, maar ze gaven ons gewoon heel veel vertrouwen dat het gewoon goed komt (ook als er wat mis is). Iets waar ik bij sommige andere zaken toch niet zo zeker van was.
Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce