Kapitein Merijn schreef op woensdag 13 september 2023 @ 18:44:
Toch jammer dat je zoveel bedrijven af bent gelopen en niet de juiste verkoper hebt getroffen.
Nagenoeg alles wat je noemt is namelijk ook realiseerbaar met een fabrieks keuken.
Zo heeft Häcker Systemat bijvoorbeeld onderkasten van 84,5cm en zijwanden tot 260cm hoog. Door een opzetkast te plaatsen op een romp van bijvoorbeeld 208cm hoog kan je ook vrijwel iedere hoogte realiseren. Als je vervolgens hier een maatwerk deur op plaatst zie je niet eens dat de kast uit 2 delen bestaat.
Met Tristar is het helemaal een eitje om alle wensen te realiseren, zelfs het kiezen van de fineer soort is daar mogelijk.
Daarbij is mijn grote probleem met keukenboeren dat ze gewoon geen van allen transparant zijn in de prijzen.
Ik heb zelf maar de apparatuur bij keukenloods opgevraagd en het blad van caesarstone bij 123werkbladen om erachter te komen dat je keihard genaaid wordt. Prijsgeven 9 van caesarstone zeggen keukenwinkels 7-9k voor het werkblad, online €2800…
De laatste begon weer met onderhandelen bij 32.000 euro, om op 22.500 uit te komen. En dan zeggen “moet wel dit weekend besloten worden”.
Dan word ik heel tegendraads en zeg ik direct dat ik dit weekend niet beslis en dat hij zichzelf mogelijk over twee weken uit de markt prijst als hij een hoger bedrag vraagt.
Bij sommigen ben ik ook echt geïrriteerd geworden. Ik wil geen spelletjes, ik wil een keuken voor een normale prijs.
Misschien idealiseer ik daarmee wel de meubelmaker.
Maar ik weet zeker dat deze een stuk goedkoper is dan TriStar. En dan geeft hij ook aan dat hij hem in de productie wel tussendoor kan gooien. Dus kwa levertijden veel sneller.
Ik denk dat keukenzaken en het type verkopers gewoon geen match zijn met mij.
Bemmel en Kroon was nog het normaalst, maar ook die verkoper was maar eigenwijs en vervelend. Probeerde ook weer een speciale prijs voor vandaag te maken. Dan ben ik echt direct klaar met je.
Kvik was gewoon weinig keuze en veeeeel te duur. Apparatuur kon echt niet lager dan 11k, terwijl keukenloods het voor 7,5k aanbood.
Keukenkoods kwam duurder uit, maar was wel normaal.
Wooning begon met 32k om af te zakken naar 22,5 bij vandaag tekenen. De kunststof houtnerf was alleen wel horizontaal bij een acceptabel front.
Marquardt kuchen begon bij 37k voor een keuken die bij Bemmel en kroon op 20k uitkwam, terwijl we toen nog een budget van 16k hadden verteld en hij aangaf dat het allemaal prima kon voor die prijs.
Bouwhof was uiteindelijk prima qua verkoper, maar met 24k voor kunststof, te duur.
Tulp keukens hebben we naar budget geshopt, 18k voor veel minder dan we wilden. Oven eraf, kleinere koelkast etc. Winkel was niet fijn.
Keukenstudio was prima, maar 24k voor exact dezelfde keuken als vrienden van ons, maar dan hadden zij letterlijk 2x zo groot voor 27k. Toen ik vroeg waar dat aan ligt zit de prijs opeens niet in het werkblad en de kastjes. Toen ik zei, maar zij hebben ook twee koelkasten, wij één. Was het allemaal gewoon duurder geworden dan begin dit jaar.
Mag ik vragen bij welke keten jij werkzaam bent?
Ik vind je adviezen hier in het topic echt top 👍
Maar je moet het beeld van de gemiddelde keukenverkoper toch herkennen?