Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18:21
Sparxy86 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 14:54:
Overigens niemand die iets zei over het nieuwe ontwerp, dus die is Tweakers-approved? :9
Kleine suggestie wat dat betreft: je laat de hoge kast direct aansluiten op het werkblad voor het raam. Ik zou je willen adviseren daar een kastje van 30 of 45 tussen te doen. Dan kun je net iets makkelijker iets in die hoek doen (bijv een koffiezetapparaat gebruiken). Qua ruimte kom je dan ongeveer uit waar je aan de andere kant ook met je kasten eindigt.

Verder vind ik niet zo stijlvol om tegen de zijkant van een kast te kijken vanuit je kamer. Ik zou daar een wandje zetten, of de kast tot aan het plafond laten doorlopen (zelfde effect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-10 21:23
Ondertussen hebben we een idee hoe we de keuken willen hebben.
We zitten alleen nog even te stoeien met de indeling. Gezien de creatievelingen hier ben ik wel benieuwd naar de feedback.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Waar we nog niet helemaal uit zijn, is de indeling.
Voor het eiland hebben we kunnen we of symetrisch gaan 90/60(VW)/60/90
Ik denk alleen dat ik het fijner vindt om een brede la onder de kookplaat te hebben. Dan zouden we naar 120/VW/120 kunnen doen. Of wat hierboven op de renders te zien is; 40 kruidenkast/60/VW/120

Voor de kastenwand gaan we voor een full size koelkast en een los model vriezer. Formaat v/d vriezer twijfelen we nog over. Als we naar en 122hoog gaan, dan past het niet onder de ovens dus zullen we deels van de servieskast moeten opofferen en dat komt ook het lijnenspel niet ten goede.
Een 80hoog model blijkt niet no-frost te zijn wat wel een wens is van ons.
Daarnaast zijn we er ook nog niet helemaal uit of we de ovens naast elkaar zetten, zoals op de render of deze aan weerzijde van de koffiecorner zoals op de tekening.

Verder klopt de render niet helemaal meer, want we gaan voor de Pronorm Y lijn.

Ik ben wel benieuwd hoe jullie dit zien.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:51
Flix20 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 17:19:
We zitten alleen nog even te stoeien met de indeling. Gezien de creatievelingen hier ben ik wel benieuwd naar de feedback.

***members only***

Ik denk alleen dat ik het fijner vindt om een brede la onder de kookplaat te hebben. Dan zouden we naar 120/VW/120 kunnen doen. Of wat hierboven op de renders te zien is; 40 kruidenkast/60/VW/120

Voor de kastenwand gaan we voor een full size koelkast en een los model vriezer. Formaat v/d vriezer twijfelen we nog over. Als we naar en 122hoog gaan, dan past het niet onder de ovens dus zullen we deels van de servieskast moeten opofferen en dat komt ook het lijnenspel niet ten goede.
Daarnaast zijn we er ook nog niet helemaal uit of we de ovens naast elkaar zetten, zoals op de render of deze aan weerzijde van de koffiecorner zoals op de tekening.

1 ding die me meteen opvalt: ik zou de onderste lades push to open maken, dan heb je geen greeplijst erboven en dag maakt het geheel wat rustiger.
Bij het eiland is het nu wel een beetje een ratjetoe met verschillende maten kastjes en lades. Ik zou toch proberen 1 maat kastjes + 1 maat lades doen. Of alleen kastjes danwel alleen lades

Verder vind ik het een erg mooi ontwerp zo

[ Voor 5% gewijzigd door ConQuestador op 09-09-2023 18:00 ]

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:51

***members only***

Ik zou sowieso tussen de zicht apparatuur ook een verticale greeplijst plaatsen. Nu is het heel onrustig.
Tevens zou je kunnen overwegen om de vaatwasser onder de nis te plaatsen langs een last van 60cm (met binnenlades). Als je het echt strak wilt hebben zou je de vaatwasser en kast erlangs met Push to open uit kunnen voeren.
Door de vaatwasser uit het eiland te halen kan je daar dan met 3 lades van 100cm werken.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullah
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 22-09 21:23
Wat Kapitein Merijn ook zegt, wij hebben naast een hoge kast een extra verticale greeplijst laten maken terwijl dit niet per se hoefde. Hierdoor viel bij ons de blendle boven de oven bijvoorbeeld weg, en dat vonden wij inderdaad rustiger / mooier.
Hebben jullie toevallig ook de messing bronzen greeplijst van Pronorm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
ConQuestador schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 17:58:
[...]

1 ding die me meteen opvalt: ik zou de onderste lades push to open maken, dan heb je geen greeplijst erboven en dag maakt het geheel wat rustiger.
Bij het eiland is het nu wel een beetje een ratjetoe met verschillende maten kastjes en lades. Ik zou toch proberen 1 maat kastjes + 1 maat lades doen. Of alleen kastjes danwel alleen lades

Verder vind ik het een erg mooi ontwerp zo
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 19:14:
[...]

Ik zou sowieso tussen de zicht apparatuur ook een verticale greeplijst plaatsen. Nu is het heel onrustig.
Tevens zou je kunnen overwegen om de vaatwasser onder de nis te plaatsen langs een last van 60cm (met binnenlades). Als je het echt strak wilt hebben zou je de vaatwasser en kast erlangs met Push to open uit kunnen voeren.
Door de vaatwasser uit het eiland te halen kan je daar dan met 3 lades van 100cm werken.
Eens w.b.t. de onrust. Het mooiste zou zijn wat @Kapitein Merijn ook aangeeft om voor 3x 100 te gaan op het eiland maar de plaatsing van de vaatwasser is bewust zo gedaan. Wat ook de revú is gepasseerd is om 120/VW/120 te doen.
Maar een 120 lade onder de gootsteen voelt ook niet goed. 'een dure/grote afwasmiddel en handdoek lade' zoals de verkoper het omschreef en ons kennende zou dat inderdaad de bestemming van die lade zijn.
Misschien dat we naar deuren 60/60/60/ en dan lade 120 doen.
Wat betreft dat push to open, ben er niet zo'n fan van en we storen ons niet aan die greeplijst. Vind het juist wel wat toevoegen.
De achterzijde van het eiland naast de bar, die gaan we wel in push to open doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f9xvXG7dSq8J_-buTrb77ADpUl0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XHUC37zmiM1Clu8niLmko3fY.png?f=user_large
Overigens is het link als raam ingetekend, maar dat is een schuifpui.

Daarnaast is die zijde van het eiland naar de muur toe dus daar sta je vooral van bovenaf op te kijken en niet van een afstand. Daardoor zal het ook minder storend zijn is het idee.

Waar we verder dus nog mee zitten is wat doen we met de ovens/koelkast. Gaan we voor de opstelling als hierboven, of gaan we het zoals dit doen;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o31rwQ67Ewj8pG190bpbwUYmi8E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EoTsr0IPi9NDRYI44fUlJEKy.png?f=user_large

Overigens zijn de renders een beter vertekend gezien dit nog met een Nobilia keuken is. De uitlijning van de achterkasten en het eiland is hier ook nog niet gedaan.
Straks gaan we voor de Y lijn dus zal de greeplijst in dezelfde kleur zijn als de frontjes. Dat zal ook een hoop doen voor de rust.
We gaan 2 kleuren combineren;

De hoge kasten worden grijsgroen en het eiland Matlak Donkergroen met Ethhereal Glow als blad

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wPM4lLsgZmoO2qxoe7g5JSqFJq0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vYHd8bsiNFNgZKnYHDfkFIPE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TT0ccIRjfhNgCHg6oVqSPI4_08A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E0olnLl09SZjisfX4po6XdRo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X8ImXZJ81ebNo1Q0KjXWKLDA0w4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i68IBMglyakvtXLlyV4cy6H2.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamiblik
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 23:25
Flix20 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 20:42:
[...]

[...]

Eens w.b.t. de onrust. Het mooiste zou zijn wat @Kapitein Merijn ook aangeeft om voor 3x 100 te gaan op het eiland maar de plaatsing van de vaatwasser is bewust zo gedaan. Wat ook de revú is gepasseerd is om 120/VW/120 te doen.
Maar een 120 lade onder de gootsteen voelt ook niet goed. 'een dure/grote afwasmiddel en handdoek lade' zoals de verkoper het omschreef en ons kennende zou dat inderdaad de bestemming van die lade zijn.
Wat betreft dat push to open, ben er niet zo'n fan van en we storen ons niet aan die greeplijst. Vind het juist wel wat toevoegen.
De achterzijde van het eiland naast de bar, die gaan we wel in push to open doen.
[Afbeelding]

Daarnaast is die zijde van het eiland naar de muur toe dus daar sta je vooral van bovenaf op te kijken en niet van een afstand. Daardoor zal het ook minder storend zijn is het idee.

Waar we verder dus nog mee zitten is wat doen we met de ovens/koelkast. Gaan we voor de opstelling als hierboven, of gaan we het zoals dit doen;
[Afbeelding]

Overigens zijn de renders een beter vertekend gezien dit nog met een Nobilia keuken is. De uitlijning van de achterkasten en het eiland is hier ook nog niet gedaan.
Straks gaan we voor de Y lijn dus zal de greeplijst in dezelfde kleur zijn als de frontjes. Dat zal ook een hoop doen voor de rust.

De hoge kasten worden grijsgroen en het eiland Matlak Donkergroen met Ethhereal Glow als blad

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ik ben niet zo een fan van deze schets juist door symmetrie van de ovens. Ik zou ze denk ik eerder onder elkaar doen.

Verder eens met bovenstaand, de greep lijsten vind ik storend, uiteraard hoef jij dat niet te vinden en je moet zeker doen wat goed voelt! :)

Is het eventueel een optie om de wasbak naar de nis te verplaatsen? Kan je mooi rechts daarvan de vaatwasser plaatsen. Wel moet de nis dan groter gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupadi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 18:59
[...]

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb je overwogen om de vaatwasser onder de oven te doen? Dan los je volledig het probleem met je eiland op, moet je overigens wel een extra waterleiding/afvoer laten maken aan de overkant.

En is er een reden dat je de kasten wand niet helemaal doortrekt? Ik vind de opstellen nu vreemd ogen omdat het lijkt alsof er heel veel ruimte naast de kast overblijft die je nooit echt handig kunt gebruiken, kun je het blad in je niet mis groter maken en de hoge kasten de hoek in schuiven? (Of als er genoeg ruimte is 2 extra hoge kasten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
@Flix20 kijk ook anders eens naar de keuken die wij over een maandje krijgen. Lijkt sterk op de jouwe, maar wij hebben zoveel mogelijk strakke lijnen gedaan.

Later heb ik nog een update gepost waarij de lijnen linksonder rechtgetrokken zijn, maar die kon ik zob123 niet terug vinden.

ConQuestador in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dedsh
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 13-12-2023
Advies gevraagd!

Voor onze keuken staat nu dit ontwerp. Op de plattegrond kan je zien dat de kastenwand tegen de muur aan staat en het eiland iets opzij daarvan is. Het is niet perfect uitgelijnd bij elkaar. Wat zouden jullie aanraden? Uitlijnen dat de kasten gelijk staan met het eiland? We winnen geen ruimte ermee en creëert eerder een loze ruimte...

Daarnaast zitten we nog in dubio of er wel of geen (orginele) en suite deuren (+ kasten) komen. Ik hoor graag jullie meningen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0lDULbhLEABajiIOGXx7EaUbjmQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fzGzbr73iRj2vBrvaiqtlm3c.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t_-emvLM_G1VAhCn8ngwmfLjWAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C5YceEaJ1wzTkXXEhefcACgo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1UQiSQnhSGOmoePM-2K52j4pJV8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0WwWcmRtGYNuWKYCYUi1lfZR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxhill
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02:18
Dedsh schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 23:03:
Advies gevraagd!

Voor onze keuken staat nu dit ontwerp. Op de plattegrond kan je zien dat de kastenwand tegen de muur aan staat en het eiland iets opzij daarvan is. Het is niet perfect uitgelijnd bij elkaar. Wat zouden jullie aanraden? Uitlijnen dat de kasten gelijk staan met het eiland? We winnen geen ruimte ermee en creëert eerder een loze ruimte...

Daarnaast zitten we nog in dubio of er wel of geen (orginele) en suite deuren (+ kasten) komen. Ik hoor graag jullie meningen

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je kunt 60cm of 120cm lage kasten toevoegen rechts en het eiland daarmee uitlijnen. Ik zou dan een van de hoge kasten ook laag maken voor de balans.

Of 60cm hoge kast toevoegen en eiland daarmee uitlijnen als dat kan? Ik denk dat +120cm hoge kast te veel is.

Ik zou niet uitlijnen met het eiland als je niets toevoegt. Dit misstaat zo helemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxhill
[...]

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Misschien nog een mooi idee om de twee kastjes naast het bar gedeelte door te laten lopen tot de vloer. Dus verlengde deurtjes die voor de plint vallen. Dat maakt het geheel mooi strak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:31
Advies gevraagd!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Komt de eettafel daadwerkelijk op die plek te staan? In dat geval zou ik het eiland iets verkleinen en één van de functies van het eiland naar de lange wand verplaatsen. Daar is nog plek zat als ik het zo bekijk. Je kunt dan kiezen voor een nis, of een laag deel naast de hoge kasten.

Verder denk ik dat en-suite deuren wel mooi kunnen zijn. Je zou er bijv. ook een koffienis van kunnen maken.

De tip die hierboven door @Foxhill wordt gegeven om frontjes door te laten lopen zou ik ook bij jullie toepassen.

[ Voor 3% gewijzigd door SquareOne op 10-09-2023 10:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toke_gt
Voor onze keuken staat nu dit ontwerp.
(…)
Daarnaast zitten we nog in dubio of er wel of geen (orginele) en suite deuren (+ kasten) komen.
Eerlijk gezegd vind ik dat je met deze indeling niet optimaal gebruik maakt van de ruimte. De doorloopruimtes zijn heel smal (30 cm achter de stoel langs?) terwijl je twee grote zones hebt met leegte. Ik zou er nog eens goed naar kijken. Zeker als je suitedeuren gaat maken, wil je goed en makkelijk kunnen doorlopen naar de rest van het huis, zonder te hoeven slalommen.
Ik heb een schets gemaakt met de hoge kasten naast de plaats waar je schuifdeuren wilt, dan kun je die achter de kasten laten vallen. Een deel van de hoge kasten heb ik veranderd in een (lagere) buffetkast voor serviesgoed etc. Het eiland is een schiereiland met 1 kant tegen de wand, waardoor je eettafel volop ruimte heeft en ook tenminste een van de buitendeuren makkelijk open kan (al denk ik dat die naar buiten toe openen?).
Zo kijk je vanachter het eiland ook naar buiten ipv naar een muur. In een keukenzaak staat dat altijd fantastisch, want 8 meter eromheen. Maar met een muur op 2 meter afstand gaat dat effect helemaal verloren. Plaats het dus zo dat je dat ruimtelijk effect zoveel mogelijk behoudt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_SQN7ySywymvVvSIid8vo2xKrpo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nTn2ux6uGPyO2aw5PVQa5heU.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14:04
Toke_gt schreef op zondag 10 september 2023 @ 16:39:
[...]

Eerlijk gezegd vind ik dat je met deze indeling niet optimaal gebruik maakt van de ruimte. De doorloopruimtes zijn heel smal (30 cm achter de stoel langs?) terwijl je twee grote zones hebt met leegte. Ik zou er nog eens goed naar kijken. Zeker als je suitedeuren gaat maken, wil je goed en makkelijk kunnen doorlopen naar de rest van het huis, zonder te hoeven slalommen.
Ik heb een schets gemaakt met de hoge kasten naast de plaats waar je schuifdeuren wilt, dan kun je die achter de kasten laten vallen. Een deel van de hoge kasten heb ik veranderd in een (lagere) buffetkast voor serviesgoed etc. Het eiland is een schiereiland met 1 kant tegen de wand, waardoor je eettafel volop ruimte heeft en ook tenminste een van de buitendeuren makkelijk open kan (al denk ik dat die naar buiten toe openen?).
Zo kijk je vanachter het eiland ook naar buiten ipv naar een muur. In een keukenzaak staat dat altijd fantastisch, want 8 meter eromheen. Maar met een muur op 2 meter afstand gaat dat effect helemaal verloren. Plaats het dus zo dat je dat ruimtelijk effect zoveel mogelijk behoudt.

[Afbeelding]
Het kan aan mij liggen maar dit lijkt me meer slalommen..
Vond het eerdere advies beter: eiland wat inkorten en de kastenwand uitbreiden met evt wat werkblad langs de muur..

Maar dan ook goed kijken of je uitkomt qua doorloop rond je eettafel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18:14
We zijn nu al maanden aan het zoeken naar een keuken en bij de keuken boeren wil het niet lukken. Belachelijke prijzen, vervelende verkopers en met twee (redelijk dure) offertes van Keukenloods zijn we naar een interieurbouwer geweest.

We zoeken eigenlijk een zwart eikenfineer keuken, maar gezien de prijzen daarvan een stuk hoger liggen dan kunststof zitten we in een zoektocht naar de juiste zwart houten kunststof keuken. Het mag best een beetje echt lijken en niet te veel glanzen ivm vingerafdrukken.

Maar eigenlijk is er maar weinig keuze in dit nep spul.

Ter indicatie bij keuken loods:
- zwart eiken kunststof kwam op €21.000 uit
- zwart eiken fineer kwam op €26.000 uit

Bij de interieurbouwer produceren ze alles zelf, kunststof verlijmen ze zelf en ze hebben letterlijk honderden verschillende keuzes in kunststoffen.

Het eiken hout fineer is altijd maatwerk, ze schuren en oliën het zelf. Dat maakt het volledig vrij in kleuren. Zwart met achteraf nog een donkere hout tint erover geeft wel een hele chique look.

En toen kwamen de prijzen.
- 23500 voor kunststof
- 25000 voor houtfineer

Maar dan heb je kwa maten volledige vrijheid. Hoek kast? Gewoon tot de muur door laten lopen, wat bij geen enkele keuken zaak kan.

Hoge kasten, Max 220 als je plafond 245 is bij leuke boeren. Interieur bouwer zegt, nee joh, die trekken we gewoon door tot het plafond.

Is je aanrechtblad 65cm diep ivm de Bora? Oh dan doen we de kades eronder ook gewoon 5cm dieper.

Plint 10 en hoogte werkblad 95cm? Mooi dan pakken we de rest voor de lades. Wat gewoon extra ruimte betekent. Alles is maatwerk, maar kost eigenlijk niets extra als ik hem moet geloven. “Die 5cm maakt voor ons niet uit, anders was het snijverlies”

Ik denk dat ik hem morgen bel, dat we gewoon met hem in zee gaan. Geen fancy showrooms, maar een kantoortje achter in de productiehal in Bergschenhoek.

Krijg er eigenlijk wel een goed gevoel bij. Op Social zie ik dat ze vooral hele villa’s verbouwen , maar ze doen ook gewoon kleinere keukens.

Alle apparatuur bestelt hij, het dekker composieten werkblad levert hij ook gewoon. Gewoon de complete keuken.

Levertijd? Oh een keuken moet sowieso wel ergens tussendoor lukken, dus voor kerst zit de keuken erin.

Dan twee plaatjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0t3lobEAmEzC03SkXSyF4XKPF4o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SZioILv3JSEWFXdxwh81pBzb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AcXsqOUYOiCJ9o9arLzn28YBlRA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/F7nUXu88CVDhKXJuElcBgjAr.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dedsh
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 13-12-2023
gdvm schreef op zondag 10 september 2023 @ 17:40:
[...]

Het kan aan mij liggen maar dit lijkt me meer slalommen..
Vond het eerdere advies beter: eiland wat inkorten en de kastenwand uitbreiden met evt wat werkblad langs de muur..

Maar dan ook goed kijken of je uitkomt qua doorloop rond je eettafel.
We gaan waarschijnlijk het eiland inkorten en oven of vaatwasser in de kastenwand verwerken. Dan geeft ruimte en daardoor flexibiliteit. Dank voor jullie adviezen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Advies gevraagd!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die tafel gaat daar echt niet.
Ook met een iets korter eiland lijkt het me niet te doen, en het eiland is al "maar" 3m.

De ruimte is vrij small, maar door de kastenwand bij het eiland weg te laten (alleen links) en een bankje bij de eettafel past het prima.
Eiland zelf kan ook lekker groot, 3m60-3m80 ofzo.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/an5mX5c8J7jsUMAbcmtSu7mfh-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ikKcDD53Aip5iGe4xtWh4a3m.jpg?f=fotoalbum_large
Met en-suite kun je eventueel ook nog een 4e hoge kast kwijt.

Die van @Toke_gt kan ook, zou ik alleen de tafel en buffetkast omdraaien denk ik.
Misschien een ronde tafel om de parallelle eenheden te breken.

[ Voor 7% gewijzigd door mitsumark op 10-09-2023 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RH010
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 26-04 05:56
Al is het eindeloos lang, fijn dit topic met ervaringen ipv ‘verkoop’ advies waar iedereen in z’n eigen straatje praat en objectief advies mijlenver te zoeken is. Er wordt veel gesproken over grote/ massa keukenboeren, mijn vraag wat de ervaring/ mening is wat betreft exclusievere zaken met productie in eigen hand zoals bijv: ‘Hollands Maatwerk’ of ‘Lodder Keukens’. Iemand hier ervaring mee qua prijs/ kwaliteit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-10 07:35
Toke_gt schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 12:15:
[...]

Misschien kun je hier een plattegrond van de ruimte droppen, zodat we alvast wat creatieve ideeën met je kunnen delen?
Verder zou ik je eerder een interieurbouwer dan een keukenzaak adviseren. Een interieurbouwer maakt maatwerk en zit niet vast aan bepaalde concepten. Denk dat je in jouw situatie bij keukenzaken snel vastloopt op kanniet/magniet/wilniet/moeilijk/duur. Al kan zo’n keukenzaak je wel helpen in beeldvorming.
Het helpt enorm als je zelf al een goed beeld hebt van wat je wel en per se niet wilt. Daar kunnen we je hier vast wel een eind bij helpen?
Alvast bedankt!
Ik heb alleen de bestaande tekeningen, ik zal van de week 's avonds even een nieuwe plattegrond maken met wat foto's van de vaste onderdelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Laatst online: 10-10 14:46
sNielz123 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 10:39:
Mooie keuken!
Ga je nog wat met het plafond doen? Ik zou hier helemaal gek van worden, zo druk.
Die krukjes zijn echt super gaaf man!

PS: is dat je achtertuin? Je hebt geen deur in de keuken daarnaartoe?
Nee dat plafond was eigenlijk een cadeautje. Er zat een panelenplafond in de keuken en eetkamer en we hadden het idee een strak gipsplafond onder maken. Ik dus het panelenplafond eruit getrokken, kwam er een schrootjesplafond onder weg. Mijn vrouw vindt dit geweldig, dus geen gipsplafond. Ik heb onder de schrootjes dan die dikke balken gemaakt. Oud hout erbij, mooi een landelijke uitstraling zoals wij dat graag zien.

En dat is niet m'n achtertuin, je kijkt vanuit de keuken op de zijkant met de kippenweide. Aangrenzend aan de keuken zit onze eetkamer, die heeft een grote pui richting de tuin (zie je op de 2e foto, die grote pui wordt nog vervangen voor een pui met openslaande deuren etc.)
Toke_gt schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 11:29:
[...]

Heerlijk ook zoveel werkblad! Ik vind die krukjes heel erg geslaagd. Hoe heb je die gemaakt? Frame zelf gelast of zo?
Ik mis ook de deuren naar buiten, maar daar is vast een goede reden voor. Lijkt me heerlijk vanuit zo’n keuken direct naar buiten.
Die krukjes heb ik inderdaad zelf getekend, gelast en laten poederkloten :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
Bamiblik schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 21:12:
[...]

Ik ben niet zo een fan van deze schets juist door symmetrie van de ovens. Ik zou ze denk ik eerder onder elkaar doen.

Verder eens met bovenstaand, de greep lijsten vind ik storend, uiteraard hoef jij dat niet te vinden en je moet zeker doen wat goed voelt! :)

Is het eventueel een optie om de wasbak naar de nis te verplaatsen? Kan je mooi rechts daarvan de vaatwasser plaatsen. Wel moet de nis dan groter gemaakt worden.
Ovens boven elkaar is voor ons een non discussie. Deze gaan of naast elkaar, of aan weerzijde van de nis.
Spoelen in de nis was ons aller eerste ontwerp maar daar zijn we vanaf gestapt omdat het zo fijn werkt om het naast elkaar te hebben. Daarnaast hoeven we dan niet met natte dingen over de vloer te draaien. Denk hierbij aan net gewassen groentes, pannen etc.
Lupadi schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 21:18:
[...]

Heb je overwogen om de vaatwasser onder de oven te doen? Dan los je volledig het probleem met je eiland op, moet je overigens wel een extra waterleiding/afvoer laten maken aan de overkant.

En is er een reden dat je de kasten wand niet helemaal doortrekt? Ik vind de opstellen nu vreemd ogen omdat het lijkt alsof er heel veel ruimte naast de kast overblijft die je nooit echt handig kunt gebruiken, kun je het blad in je niet mis groter maken en de hoge kasten de hoek in schuiven? (Of als er genoeg ruimte is 2 extra hoge kasten)
Ook de vaatwasser onder een oven zitten we nog na te denken ja. Moet ik alleen wel even kijken hoe ik daar een waterpunt ga krijgen zonder kastruimte in te moeten leveren.
We hebben ons in de winkel(meerdere overigens) laten overtuigen dat die locatie op het eiland wat functie het beste is.
De theorie erachter, de vaatwasser naast je spoelbak, zo op het eiland dat je er vanaf iedere kant bij kant lijkt zo even ook heel fijn te kunnen werken. We hebben hier verder in de praktijk nog geen ervaring mee.

Wat betreft de hoge kasten; deze hebben we juist wat van de rechter muur getrokken om deze op het eiland uit te lijnen. Idee is dan om rechts van de wand een plankenkast te maken voor kookboeken, wijnflessen en mogelijk prullenbak.
Naar links kan/willen we het niet, omdat daar de schuifpui naar buiten zit. Op den duur zullen we de deur en pui vervangen en het muurtje ertussen uit te breken en dan een volledige pui te doen.
ConQuestador schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 22:11:
@Flix20 kijk ook anders eens naar de keuken die wij over een maandje krijgen. Lijkt sterk op de jouwe, maar wij hebben zoveel mogelijk strakke lijnen gedaan.

Later heb ik nog een update gepost waarij de lijnen linksonder rechtgetrokken zijn, maar die kon ik zob123 niet terug vinden.

ConQuestador in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Ook erg mooi gedaan zo! Met name als de lijnen linksonder recht zijn getrokken O-)
We zitten nog een beetje in de tweestrijd tussen form en functie.
Ja het moet er mooi uit zien, maar uiteindelijk gaat het om het gebruiksgemak.
De zichtkant willen we zo netjes en rustig mogelijk hebben. Maar de werk kant van het eiland zie je toch niet vanaf een afstand en daar zullen we wel meer naar de functie vs. form gaan.

Om meer rust te creëren gaan we waarschijnlijk op het eiland 3x 60/120
Ik wil persé een >100 kast onder de kookplaat. We hebben nu 80 en dat is net wat te krapjes.
Dan lijkt 120 een betere optie te zijn anders zou het 80/60/60/100 worden.
een 120 onder de spoelbak voelt wat zonde. Zoals ik al eerder aangaf; dan wordt het een grote en dure la om schoonmaakspullen op te slaan.
Foxhill schreef op zondag 10 september 2023 @ 07:10:
[...]

Misschien nog een mooi idee om de twee kastjes naast het bar gedeelte door te laten lopen tot de vloer. Dus verlengde deurtjes die voor de plint vallen. Dat maakt het geheel mooi strak.
Goeie tip! Zullen we eens laten uitwerken.

[ Voor 4% gewijzigd door Flix20 op 11-09-2023 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
RH010 schreef op maandag 11 september 2023 @ 01:51:
Al is het eindeloos lang, fijn dit topic met ervaringen ipv ‘verkoop’ advies waar iedereen in z’n eigen straatje praat en objectief advies mijlenver te zoeken is. Er wordt veel gesproken over grote/ massa keukenboeren, mijn vraag wat de ervaring/ mening is wat betreft exclusievere zaken met productie in eigen hand zoals bijv: ‘Hollands Maatwerk’ of ‘Lodder Keukens’. Iemand hier ervaring mee qua prijs/ kwaliteit?
Trek je portemonnee maar bij dit soort partijen. Prijs is hoog en de kwaliteit ook. Het ligt natuurlijk aan de afmetingen van de keuken, 40-60k ben je zo kwijt als je gaat voor wat je bij ze ziet (topmerk apparatuur, overal marmer, eiken(fineer)/gespoten en volledig op maat).

2 jaar terug hebben we een intake gedaan bij Robert Tediek voor onze keuken en op basis van het eerste gesprek gaven ze al een prijsindicatie af van 50-60k. We zijn niet met ze doorgegaan omdat de keuken het sluitstuk van de begroting van de verbouwing is. Ik denk dat de prijzen nu nog hoger zijn dan toen :'( .

We hebben nu een interieurbouwer die het ook kan, maar de design skills zelf niet heeft zoals die andere partijen wel hebben. We gaan het zelf ontwerpen en dan laten maken. Dat moet al iets schelen in prijs.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tweak_ers
RH010 schreef op maandag 11 september 2023 @ 01:51:
Ik heb nog nooit van deze partijen gehoord om eerlijk te zijn.
Ook wij zijn veel grote keuken boeren langs geweest en wat mij opvalt is dat ze stuk voor stuk gewoon heel duur zijn geworden.

Bemmel en kroon, keuken loods, wooning, maar ook lokale bouwmarkt De bouwhof, Tulp keukens, Marquardt kuchen, keuken studio Voorschoten. Van allemaal offertes gekregen, maar allemaal boven de 20k voor een “simpele” keuken met relatief goedkoop composieten werkblad van Dekker.

We waren inmiddels wel helemaal klaar met de zoektocht.

Ik kan iedereen aanraden eens een interieurbouwer te bezoeken. De prijzen zijn ons heel erg meegevallen en ik denk zelfs dat we onder aan de streep goedkoper gaan uitkomen dan de meeste keukenboeren.

Niet alleen als je voor hout wil gaan. Ook bij kunststof deurtjes is de keuze letterlijk 50 keer zo groot als bij de keukenzaken.

Nu is mijn vrouw best perfectionistisch en bij veel keukenzaken laat het verlijmen van kunststof een wit lijm restje achter. Bij een witte keuken valt dat niet op, maar iedere andere kleur wel. Keukenzaken reageren altijd, daar is niets aan te doen, je blijft het altijd iets zien, dat hoort nu eenmaal bij de productie.

Interieurbouwer zei, klopt, maar bij zwart kunststof gebruiken wij zwarte lijm. We verlijmen hier alles zelf en gooien kleurstof door de lijm.

Greep uit het keuken werk van de interieur bouwer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KDgdyDkKzqc8_rSNE6TAyk7AmGg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oPm5RXZ48l6hXhcdaqdGfvsv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7_569AhbseDx306p3WOVWrXu7Vw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6WncqJcCCctRSUn2MarE9wBa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-P1uOI2GDD9HSgXV4EBXZn13FF0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qFI44vldfixkvsfDGLGraHvf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/06Q1fot8DK2c9SjtedvylnurSiM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U7YpPiREqaVosLyCdLXszPMJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bGwklqO7C2gZq82peZTIvI6Fw5I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iAx3HSPEMnmRdYQQoj2zCFyS.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind daar best gave en mooie ontwerpen tussen zitten.

Wij waren daarnaast gewoon klaar met de verkoop praktijken van keukenboeren. Geen zin meer in die praatjes.
Alic3 schreef op maandag 11 september 2023 @ 08:57:
[...]

Trek je portemonnee maar bij dit soort partijen. Prijs is hoog en de kwaliteit ook. Het ligt natuurlijk aan de afmetingen van de keuken, 40-60k ben je zo kwijt als je gaat voor wat je bij ze ziet (topmerk apparatuur, overal marmer, eiken(fineer)/gespoten en volledig op maat).

2 jaar terug hebben we een intake gedaan bij Robert Tediek voor onze keuken en op basis van het eerste gesprek gaven ze al een prijsindicatie af van 50-60k. We zijn niet met ze doorgegaan omdat de keuken het sluitstuk van de begroting van de verbouwing is. Ik denk dat de prijzen nu nog hoger zijn dan toen :'( .

We hebben nu een interieurbouwer die het ook kan, maar de design skills zelf niet heeft zoals die andere partijen wel hebben. We gaan het zelf ontwerpen en dan laten maken. Dat moet al iets schelen in prijs.
De kunststof deurtjes zijn relatief duur bij de interieurbouwer, maar meerprijs voor eikenfineer is maar €1500 op de hele keuken.

Ik ga hem zo bellen dat we verder in zee gaan met hem, zal jullie op de hoogte houden van het traject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Flix20 schreef op maandag 11 september 2023 @ 08:49:
We hebben ons in de winkel(meerdere overigens) laten overtuigen dat die locatie op het eiland wat functie het beste is.
De theorie erachter, de vaatwasser naast je spoelbak, zo op het eiland dat je er vanaf iedere kant bij kant lijkt zo even ook heel fijn te kunnen werken.
Dit is op zichzelf waar, alleen heb je de vw nu op de plek waar je het meest staat als je in de keuken bent. Dat is vervelend als je tijdens het koken je spullen vast in de vw wilt zetten, of als iemand anders iets uit de vw nodig heeft. Bedenk ook waar je de vaat laat die niet meer in de vw past of daar uberhaupt niet in kan. Staat die op het eiland? Of of het werkblad in de nis (je hebt dan nl hetzelfde probleem met druipende, omgespoelde vaat).
Er is niet per se een goed of fout hierbij, maar bedenk goed hoe je gewend bent te werken en welke opstelling daar het beste bij past. De verkoper kan nog zoveel argumenten aandragen, maar het gaat erom dat het jou/jullie prettig laat werken in de keuken.
Overigens zou ik zelf, als ik de ruimte ervoor had, een spoelbak en vw in de nis plaatsen en een klein spoelbakje op het eiland. Voor een glas water, afgieten, een lepel omspoelen etc. Makkelijk bij de hand en alles mbt spoelen/schoonmaken niet op het eiland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullah
We hebben nu ook de tekening binnen van Bemmel & Kroon!
PTO in het kook gedeelte zou mooi staan, maar daar hebben we altijd ruzie mee. Dus greeplijst it is :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eJ6PMr8L8kfZhilI3rHMzv1Kldw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SRVi2w0gHfA4IH8iiry0fs5f.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uI3KT9lBwzdrH-_bSv6ZfIbIHSo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z4MHd0qiI7QTeHQjaePST7te.jpg?f=fotoalbum_tile

Members only:

Andere vraag; weet iemand of er / wat het prijsverschil tussen Schuller en Pronorm is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:14
@Nullah Dat rozet heb ik zelf nog nooit gezien.
Als ze het gat gewoon op de juiste maat maken is er niks aan de hand.

Als er een niet rond/verkeerd gat in zit is dat gewoon een fout bij een nieuwe keuken imho :+

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | '19 Hymer MLT 620 MB V6 | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Registratie: Oktober 2022
  • Niet online
LordBusiness schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:58:
Afgelopen weekend opzoek geweest voor een mooi keukenwerkblad. Oog van m'n vriendin is gevallen op kwartsiet in de kleurstelling Taj Mahal. Maar qua prijs bijna de helft meer dan ons budget.
Wat mag zoiets kosten per m2 incl. inmeten/plaatsen? Ik vond zelf 1600 euro/m2 vrij vors. We hebben 2 rechthoekige bladen nodig met een sparing voor de kraan/wasbak/kookplaat en het is bij elkaar zo'n 3,5m2.
Uitendelijk 6 prijzen aangevraagd toen ik merkte dat de prijzen nogal uiteenliepen. Uiteindelijk offertes ontvangen van 1325/m2 euro tot 2145/m2 euro voor hetzelfde blad.

Na wat onderhandelingen kon de scherpste prijs naar 1215 euro. Uiteindelijk een deal gesloten voor 1245 euro/m2 bij de partij waar we als eerste zijn geweest. Zij kunnen binnen 5 werkdagen na inmeten al leveren. Bovendien konden we daar het het blad nu al reseveren en echt zien/voelen in plaats van een bestelling doen en maar hopen dat er na 5 weken een mooi blad tussen zou zitten.

Al met al loont een beetje rondkijken en onderhandelen dus zeker. In ons geval meer dan 20%. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Nullah schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:28:
PTO in het kook gedeelte zou mooi staan, maar daar hebben we altijd ruzie mee. Dus greeplijst it is :-)

[Afbeelding][Afbeelding]

***members only***

Andere vraag; weet iemand of er / wat het prijsverschil tussen Schuller en Pronorm is?
Geven ze geen losse prijzen voor kasten, blad en apparatuur?

[ Voor 6% gewijzigd door tomtom901 op 11-09-2023 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
Tweak_ers schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:24:
[...]

Ik heb nog nooit van deze partijen gehoord om eerlijk te zijn.
Ook wij zijn veel grote keuken boeren langs geweest en wat mij opvalt is dat ze stuk voor stuk gewoon heel duur zijn geworden.

Bemmel en kroon, keuken loods, wooning, maar ook lokale bouwmarkt De bouwhof, Tulp keukens, Marquardt kuchen, keuken studio Voorschoten. Van allemaal offertes gekregen, maar allemaal boven de 20k voor een “simpele” keuken met relatief goedkoop composieten werkblad van Dekker.

We waren inmiddels wel helemaal klaar met de zoektocht.

Ik kan iedereen aanraden eens een interieurbouwer te bezoeken. De prijzen zijn ons heel erg meegevallen en ik denk zelfs dat we onder aan de streep goedkoper gaan uitkomen dan de meeste keukenboeren.

Niet alleen als je voor hout wil gaan. Ook bij kunststof deurtjes is de keuze letterlijk 50 keer zo groot als bij de keukenzaken.

Nu is mijn vrouw best perfectionistisch en bij veel keukenzaken laat het verlijmen van kunststof een wit lijm restje achter. Bij een witte keuken valt dat niet op, maar iedere andere kleur wel. Keukenzaken reageren altijd, daar is niets aan te doen, je blijft het altijd iets zien, dat hoort nu eenmaal bij de productie.

Interieurbouwer zei, klopt, maar bij zwart kunststof gebruiken wij zwarte lijm. We verlijmen hier alles zelf en gooien kleurstof door de lijm.

Greep uit het keuken werk van de interieur bouwer:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik vind daar best gave en mooie ontwerpen tussen zitten.

Wij waren daarnaast gewoon klaar met de verkoop praktijken van keukenboeren. Geen zin meer in die praatjes.

[...]

De kunststof deurtjes zijn relatief duur bij de interieurbouwer, maar meerprijs voor eikenfineer is maar €1500 op de hele keuken.

Ik ga hem zo bellen dat we verder in zee gaan met hem, zal jullie op de hoogte houden van het traject.
Nou, vandaag contact gehad, hij gaat het verder uitwerken en een sample frontje maken op basis van wat wij hebben gezegd.

Blijkbaar kan de mate van houtnerven volledig naar wens worden gemaakt en daarnaast de kleur uiteraard.

Hij maakt een sample en vanuit daar kunnen we gaan finetunen, iets grovere nerf, of juist minder grof? Toch nog een hele lichte bruine wash over het zwart heen?

Waar ik bij keukenzaken vermoeid raakte, raak ik hier echt enthousiast van, merk ik 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Tweak_ers schreef op maandag 11 september 2023 @ 20:46:
[...]

Nou, vandaag contact gehad, hij gaat het verder uitwerken en een sample frontje maken op basis van wat wij hebben gezegd.

Blijkbaar kan de mate van houtnerven volledig naar wens worden gemaakt en daarnaast de kleur uiteraard.

Hij maakt een sample en vanuit daar kunnen we gaan finetunen, iets grovere nerf, of juist minder grof? Toch nog een hele lichte bruine wash over het zwart heen?

Waar ik bij keukenzaken vermoeid raakte, raak ik hier echt enthousiast van, merk ik 🤪
Mooie service! Maakt 't wel weer moeilijk om te kiezen :+
Ook goed om te zien dat maatwerk zeker niet altijd (veel) duurder hoeft te zijn dan een keuken van een grote fabrikant.

Benieuwd naar het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
SquareOne schreef op maandag 11 september 2023 @ 20:47:
[...]

Mooie service! Maakt 't wel weer moeilijk om te kiezen :+
Ook goed om te zien dat maatwerk zeker niet altijd (veel) duurder hoeft te zijn dan een keuken van een grote fabrikant.

Benieuwd naar het resultaat.
Anders wij wel.
Klopt hoor met keuzes, al vond ik het in winkel vaak te karig.
Zag je een mooi front van hacker met zwarte houtnerf die niet te nep leek, is hij alleen in horizontale nerf verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Laatst online: 17:14
Even een random vraag...

Is er iemand bekend met partijen (randstad) die wellicht stellen van frontjes/lades doen?

Keuken zelf geïnstalleerd dus kan niet terug vallen op een installateur.

Happy to pay maar ik krijg het zelf gewoon niet zoals ik het wil...
Ik blijf maar draaien en doen maar het blijft "net-niet".

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | '19 Hymer MLT 620 MB V6 | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bronko
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:09
Nullah schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:28:

[Afbeelding][Afbeelding]

***members only***

@Nullah
Grappig, ik heb in hetzelfde project ook een nieuwbouwwoning gekocht.
Aan de plattegrond te zien die je eerder gepost hebt zouden we toekomstige buren kunnen zijn :p
Ben eigenlijk wel benieuwd, ik heb nummer 66.

Zelf ben ik voor mijn keuken wel bij projectleverancier Eigen Huis gebleven, moet zeggen dat ik i.v.m. tijd ook niet verder heb gekeken.
Voor de badkamer wil ik wel wat meer offertes gaan opvragen, die viel me bij de projectleverancier toch wat tegen qua prijs, ben eigenlijk wel benieuwd wat jou ervaring daarmee is.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullah
@Csotranme Dat was wat ik ook dacht inderdaad, als het gat niet goed is wil ik graag een nieuw keukenblad - niet een rozet om het op te lossen :+

@tomtom901 In de winkel wel, maar die stonden op de opgestuurde offerte opeens niet meer. Ik vond het frappant, aangezien ze erg veel nadruk legden op hoe transparant en 'anders' ze zijn dan DMG winkels. Volgens de verkoper zijn zij géén DMG namelijk.

@Bronko Ik stuur je even een DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS1
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 28-12-2023

JS1

Dag all,
Ik wil mijn keukenfronten vervangen door dekton fronten. Heeft iemand hier ervaring mee hoe ik dit het beste kan doen en bevallen de fronten?
Van horen zeggen vragen keukenleveranciers hier relatief veel geld voor dus misschien dat er andere wegen naar Rome zijn?
(Ik heb dit forum gescand op deze vraag, hoop niet dat hij als is gesteld)
Thx.
Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17:03

Rzaan

Altijd zoekende

JS1 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 17:46:
Dag all,
Ik wil mijn keukenfronten vervangen door dekton fronten. Heeft iemand hier ervaring mee hoe ik dit het beste kan doen en bevallen de fronten?
Van horen zeggen vragen keukenleveranciers hier relatief veel geld voor dus misschien dat er andere wegen naar Rome zijn?
Thx.
Jan
Ik heb ueberhaupt nog nooit gehoord dat iemand dit gedaan heeft.
Wat zie je hiervan als voordeel?
Of lijkt het je gewoon mooi?

Ook in de showroom van Dekton heb ik zoiets volgens mij niet gezien. Maar wie weet is het prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Reagerend op je vraag of hoge kasten in de hoek beter zijn dan aan weerszijden; ja, in de hoek zijn ze minder prominent aanwezig en ook is je keuken minder nadrukkelijk afgezonderd van de rest van de woning. Wel zou ik overwegen om de zijkant iets hoger te laten doorlopen (zo hoog als spatrand achter werkblad), zodat het werkblad/kookplaat minder in zicht is vanuit woonkamer. Ook voorkomt het spetters op je vloer naast de kookplaat. Idealiter heb je nog wel wat ruimte naast de kookplaat, zodat je pannen wat kunnen uitsteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS1

JS1

Rzaan schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 17:56:
[...]

Ook in de showroom van Dekton heb ik zoiets volgens mij niet gezien. Maar wie weet is het prachtig.
Rzaan schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 17:56:
[...]

Je ziet het niet veel. Cosentino laat het vanaf 2019 zo'n beetje zien in hun brochures. Op de site van Siematic zag ik het ook. Dekton Slim. 4mm dik maar met dezelfde eigenschappen.
2 redenen: 1. het lijkt mij gewoon mooi idd en 2. Het is loeisterk dus ik verwacht dat het er netjes uit blijft zien door de jaren heen.
Misschien dat er anderen met ervaringen zijn?
Gr,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14:04
Dekton is keramiek en dus toch juist meer gevoelig voor chippen? Opletten met de pannen vs lades dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS1

JS1

gdvm schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 18:49:
Dekton is keramiek en dus toch juist meer gevoelig voor chippen? Opletten met de pannen vs lades dus?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hlN-2aTngF6nrvrtFL6Kn6gY0Ys=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8hxUt0D5jcCvidRd2ZKPZ4j2.jpg?f=fotoalbum_large

Tja ze zeggen juist dat het goed tegen puntbelastung bestand is. Maar het randje van 4mm dik ziet er wel gevoelig uit nu je t zegt.

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
JS1 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 17:46:
Dag all,
Thx.
Jan
Waarom wil je de fronten eigenlijk vervangen? Is het kastwerk zelf nog wel goed? Keramiek is zwaarder dan een normaal frontje. Als je het gaat vervangen door dekton, kan je kastwerk dat wel aan?

Interieurbouwers kunnen dit meestal wel maken ism een partij die natuursteen/keramiek voor je kan bewerken.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:34
We zijn bezig met het ontwerp van een aanbouw en de daarbij behorende nieuwe keuken. Waar we de keuken precies gaan kopen weten we nog niet, maar we gebruiken de IKEA planner nu voor wat ideeen over optimale indeling.
  • Met name voldoende werkoppervlak vinden we fijn.
  • Daarnaast zouden we graag in de keuken eten.
  • Enkele deur gaat naar een bijkeukentje, het open gedeelte naar de woonkamer en de grote deuren naar de tuin
  • Lastig punt is dat 1 van de zijmuren taps toeloopt.
Uit alle opties die ik langs ben gegaan lijkt onderstaande de beste combi van alles, maar het risico is dat het allemaal net wat krap is (90cm tussen eilandje en keuken en 80 tussen eilandje en eettafel)

Ziet iemand nog een andere indeling van de ruimte waarbij er veel werkoppervlak is, maar het smalle stukje eiland (twee ladekasten van 30cm breed) weg is?
Alternatief is eilandje weg en een dieper keukenblad maken, maar het eilandje vind ik op zich best een grappig idee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aWtG7gfObNfaf1THkiUStufahw0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TSRbNgKIpjxmGeSTspgm3HNf.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f8ZJprCDkDNQcQJUqdKkriCj3AQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ru1G06wRJ6YXrJohNUZMpWB7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:22
MailMan schreef op woensdag 13 september 2023 @ 13:56:
We zijn bezig met het ontwerp van een aanbouw en de daarbij behorende nieuwe keuken. Waar we de keuken precies gaan kopen weten we nog niet, maar we gebruiken de IKEA planner nu voor wat ideeen over optimale indeling.
  • Enkele deur gaat naar een bijkeukentje, het open gedeelte naar de woonkamer en de grote deuren naar de tuin
Uit alle opties die ik langs ben gegaan lijkt onderstaande de beste combi van alles, maar het risico is dat het allemaal net wat krap is (90cm tussen eilandje en keuken en 80 tussen eilandje en eettafel)

Ziet iemand nog een andere indeling van de ruimte waarbij er veel werkoppervlak is, maar het smalle stukje eiland (twee ladekasten van 30cm breed) weg is?
Alternatief is eilandje weg en een dieper keukenblad maken, maar het eilandje vind ik op zich best een grappig idee.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Idee is niet slecht, maar ik zou dan nooit een vast eilandje nemen, ook al omdat het maar 60cm diep is. Een eiland is eerder 90-120cm breed. Als je pech hebt kan je dat eilandje zelfs omver duwen.

Koop dan een keuken werktafel op wielen die je kan verplaatsen. Dan ben je ook wat flexibeler als je eens wat meer ruimte nodig hebt.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• MailMan
Tommie12 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:11:
[...]

Idee is niet slecht, maar ik zou dan nooit een vast eilandje nemen, ook al omdat het maar 60cm diep is. Een eiland is eerder 90-120cm breed. Als je pech hebt kan je dat eilandje zelfs omver duwen.

Koop dan een keuken werktafel op wielen die je kan verplaatsen. Dan ben je ook wat flexibeler als je eens wat meer ruimte nodig hebt.
Het zou 30x120cm zijn (twee lades met achterkant tegen elkaar). Maar goed punt wat betreft omvallen.

Werktafel is ook interessant om mee te beginnen. Al zijn die vaker 40cm of breder.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tommie12
MailMan schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:28:
[...]

Het zou 30x120cm zijn (twee lades met achterkant tegen elkaar). Maar goed punt wat betreft omvallen.

Werktafel is ook interessant om mee te beginnen. Al zijn die vaker 40cm of breder.
30cm....
Dat is geen werkblad meer maar een snijplank. Daar kan je niks op doen.

• Source90
  • Laatst online: 10-10 13:24
MailMan schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:28:
[...]

Aanhakend op het idee van Tommie:
Zelf beetje handig? Wellcht dit eiland wel aanschaffen met kleine plint (of geen plint) en er zelf achteraf zware zwenkwielen op zetten? Dan bedoel ik niet die dingen van een eurotje maar die 300KG per wiel kunnen dragen (waarvan 2 met rem).

Zoveel wegen twee lades en een blad ook weer niet, zeker als het geen stenen blad is.
Eventueel moet je enkel de bodem wat versterken met een blad van 118x28 die er onder komt.

Hersenkronkeltje, zelf niet uitgevoerd en haalbaarheid niet onderzocht :+

[ Voor 4% gewijzigd door Source90 op 13-09-2023 15:38 ]

• Tommie12
Source90 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 15:38:
[...]
Aanhakend op het idee van Tommie:
Zelf beetje handig? Wellcht dit eiland wel aanschaffen met kleine plint (of geen plint) en er zelf achteraf zware zwenkwielen op zetten? Dan bedoel ik niet die dingen van een eurotje maar die 300KG per wiel kunnen dragen (waarvan 2 met rem).

Zoveel wegen twee lades en een blad ook weer niet, zeker als het geen stenen blad is.
Eventueel moet je enkel de bodem wat versterken met een blad van 118x28 die er onder komt.

Hersenkronkeltje, zelf niet uitgevoerd en haalbaarheid niet onderzocht :+
Nee, een tafel van 120cm lang op 30cm breed gaat nooit stabiel staan. Dat gaat omvallen of gewoon wielbelen als je er zelfs nog maar een wortel op gaat snijden. Minder dan 60cm breed mag je echt niet gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik had door dat er een trend is van eilanden in je keuken, maar dit is wel het toppunt. 8)7

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Tweak_ers schreef op maandag 11 september 2023 @ 20:46:
[...]

Ben wel benieuwd. Is dit een landelijke keten, of een eenmanszaak?
In de regio Gelderland ook wel eens naar gezocht, maar ik kreeg
1. Partijen die me 8K offreerden voor een schuifdeurkast in de slaapkamer...
2. Partijen die überhaupt niet reageerden
3. Timmermannen, die eigenlijk niet aan ontwerp deden, maar aan "we zien wel of het past, en anders fixen we wel iets...

Echt een partij die met je meedenkt, ontwerp maakt, en voor een redelijke prijs uitvoert, kreeg ik toen niet gevonden.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
  • Laatst online: 10-10 13:24
Tommie12 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 15:41:
[...]

Nee, een tafel van 120cm lang op 30cm breed gaat nooit stabiel staan. Dat gaat omvallen of gewoon wielbelen als je er zelfs nog maar een wortel op gaat snijden. Minder dan 60cm breed mag je echt niet gaan.
Ik zie er diverse online staan (oké, geen dichte kasten) van 40-45x100-120:
Afbeeldingslocatie: https://images.blokker.nl/3270000/large/3279682-df2fdb3c.jpg

Lijkt mij ook dat als je de massa/het gewicht (eventueel verzwaren op de bodem?) onderin brengt, het niet snel zal vallen. Al zou het voor de verhoudingen wel een tikkeltje breder mogen ja.

Dubbele bodem in de onderste kastjes (of onder de lade) en daar honderd kilo aan gewicht/tegels in. Verrijdbare element wordt dan wel wat minder :9

[ Voor 10% gewijzigd door Source90 op 13-09-2023 16:06 ]

• Tweak_ers
Jeroenneman schreef op woensdag 13 september 2023 @ 15:56:
[...]

Ben wel benieuwd. Is dit een landelijke keten, of een eenmanszaak?
In de regio Gelderland ook wel eens naar gezocht, maar ik kreeg
1. Partijen die me 8K offreerden voor een schuifdeurkast in de slaapkamer...
2. Partijen die überhaupt niet reageerden
3. Timmermannen, die eigenlijk niet aan ontwerp deden, maar aan "we zien wel of het past, en anders fixen we wel iets...

Echt een partij die met je meedenkt, ontwerp maakt, en voor een redelijke prijs uitvoert, kreeg ik toen niet gevonden.
Wij hebben echt al heel veel keukenzaken gehad, dus ontwerp hoefde hij niet mee te denken, ik kwam al met een heel specifiek ontweek naar hem toe: dit moet het worden.

Ons probleem zat in de frontjes.
Als je een zwarte houtlook (kunststof) wil, omdat je denkt dat echt eikenfineer te duur is, dan oogt dat heel snel nep.

Daarin heeft hij perfect meegedacht, in het uitzoeken van staaltjes. Hij snapt direct wat je bedoelt en pakt er een paar staaltjes bij.

Hoge kasten trekt hij standaard tot het plafond denk ik. Zo werken interieurbouwers. Die 25cm die keuken boeren open laten is niet omdat het zo mooi is of omdat het nu zo handig is om daar stof te vangen. Dat doen ze omdat hun productieproces daarin niet voorziet om maatwerk te leveren.

Hetzelfde geldt voor de hoogte bankje werkblad en de plint. Bij een keukenboer bepaalt de hoogte van je werkblad de hoogte van je plint. Omdat dat makkelijk is en daardoor bij iedereen past.

Hier is de insteek anders: 10cm plint doen we standaard, tenzij jij anders wil. En hoe hoog wil je je werkblad? 95cm zeiden wij. Dus de kasten worden 85cm en lades worden in die hoogte even verdeeld.

Ik heb geen ervaring met echt keuken advies. Maar de producten die zij leveren hebben denk ik betere kwaliteit, zijn veel flexibeler en ik heb werk gezien wat zij als interieurbouwer doen, tja, ik heb er het geld niet voor, maar het is echt vakmanschap.

Werkbladen doen zij het meeste met keramiek, dat is ook het enige wat hij aan stalen heeft liggen. Maar hij gaf ook aan, ik kan overal aankomen waar keukenwinkel ook aan kunnen komen.

We hadden in onze zoektocht al een composieten werkblad gevonden bij Dekker vandaan en dat heeft hij dan niet liggen, maar leveren kan hij het wel!

Het kan zeker geen kwaad eerst eens bij een keukenzaken advies en oriëntatie te doen. En daarna een interieur bouwer.

In dit geval geen landelijke keten, ze zitten in Berschenhoek.

Berg&Smidt interieurbouw, doen eigenlijk alles op mond op mond reclame.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:31
..
80cm tussen eilandje en eettafel (stoelleuning?) lijkt sowieso te krap maar in het kader van trendy dingen is het misschien een idee om een zitbankje tegen de muur te zetten? Dan kan de tafel een stuk naar de muur en de 2 stoelen die je overhoudt eventueel op de kopse kant.
Ik ken mensen die er niet tegen zouden kunnen dat je dan "scheef" zit ten opzichte van de keuken ;)

• JS1

JS1

gdvm schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 18:49:
Alic3 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 08:31:
[...]

Waarom wil je de fronten eigenlijk vervangen? Is het kastwerk zelf nog wel goed? Keramiek is zwaarder dan een normaal frontje. Als je het gaat vervangen door dekton, kan je kastwerk dat wel aan?

Interieurbouwers kunnen dit meestal wel maken ism een partij die natuursteen/keramiek voor je kan bewerken.
De keuken (Duits/Rational)is nog top alleen de kleur en ook de fronten zelf zijn niet meer van deze tijd. Corpussen zijn van zware kwaliteit vergeleken met wat je vandaag de dag vaak ziet. De opstelling gaan we niet veranderen. Het geheel vervangen kost een hoop (sloop) werk etc. en van t een komt t ander. Het levert gevoelsmatig niet genoeg op tov de investering zeg maar.

Een interieurbouwer kan alleen vraag ik me af of hij t wiel niet aan t uitvinden is. Dan kan ik het net zo goed zelf afzonderlijk bestellen. Tenzij t kunstje vaker is gedaan natuurlijk.

• MailMan
Tommie12 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:31:
[...]

30cm....
Dat is geen werkblad meer maar een snijplank. Daar kan je niks op doen.
Oneens.

We hebben nu (voor de verbouwing) een vensterbank van 25x200 cm op de plek van het eilandje en dat gebruiken we voor kookboeken, koffiemaler, weegschaal en om tijdens het koken even wat op weg te zetten of borden op klaar te maken. We hebben hier straks geen keuken van 50m2 en willen dus slim nadenken over de inrichting.

30x120cm is hetzelfde oppervlak als een standaard kast van 60x60, dus gewoon mooi extra ruimte om spullen op kwijt te kunnen. Ook het doorgeven van dingen naar de eettafel of waterfles/fruitmand etc.

Het kunnen omvallen ervan is wel een terechte zorg. En echt vastzetten in de grond spreekt me niet zo aan voor het geval de ruimte inderdaad net te krap wordt. Verzwaren aan de onderkant of door zware potten (e.g., wekpotten) onderin te zitten helpt wellicht.
t14wo schreef op woensdag 13 september 2023 @ 15:45:
[...]

Ik had door dat er een trend is van eilanden in je keuken, maar dit is wel het toppunt. 8)7
Bedankt voor je bijdrage.
Blurk62 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 17:52:
[...]

80cm tussen eilandje en eettafel (stoelleuning?) lijkt sowieso te krap maar in het kader van trendy dingen is het misschien een idee om een zitbankje tegen de muur te zetten? Dan kan de tafel een stuk naar de muur en de 2 stoelen die je overhoudt eventueel op de kopse kant.
Ik ken mensen die er niet tegen zouden kunnen dat je dan "scheef" zit ten opzichte van de keuken ;)
Ja dat is inderdaad ook een optie en heb ik meer gezien. Ook waar b.v. de zitbank meteen een opslag is (zitvlak laten scharnieren.

De exacte maten kunnen nog afwijken want dit is mijn eigen meting geweest. Zou zomaar kunnen dat er 10cm meer breedte is. Op dit moment eten we in de voorkamer met dezelfde tafel en stoelen die we straks willen gebruiken, en daar is het ook 260cm breed (lang leve jaren 30 arbeiderswoningen). :+

Een andere optie is die bank juist aan dat eilandje vastmaken, dan valt dat eilandje ook niet om :*)

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:51
JS1 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 18:27:
[...]

[...]

De keuken (Duits/Rational)is nog top alleen de kleur en ook de fronten zelf zijn niet meer van deze tijd. Corpussen zijn van zware kwaliteit vergeleken met wat je vandaag de dag vaak ziet. De opstelling gaan we niet veranderen. Het geheel vervangen kost een hoop (sloop) werk etc. en van t een komt t ander. Het levert gevoelsmatig niet genoeg op tov de investering zeg maar.

Een interieurbouwer kan alleen vraag ik me af of hij t wiel niet aan t uitvinden is. Dan kan ik het net zo goed zelf afzonderlijk bestellen. Tenzij t kunstje vaker is gedaan natuurlijk.
Een compleet nieuwe keuken met kunststof front is zeer waarschijnlijk goedkoper dan hetgeen wat je wenst.
Diverse merken hebben/hadden keramische fronten in het assortiment en die zitten altijd in de hoogste prijsgroep.

Houd er rekening mee dat je een partij moet vinden die (kunststof)fronten op maat moet maken, om er vervolgens panelen van Dekton op te verlijmen. En dan heb je het nog niet over zichtzijdes en panelen gehad.

Het idee is leuk maar ik zou het plan snel laten varen.
Tweak_ers schreef op woensdag 13 september 2023 @ 17:19:
[...]

Wij hebben echt al heel veel keukenzaken gehad, dus ontwerp hoefde hij niet mee te denken, ik kwam al met een heel specifiek ontweek naar hem toe: dit moet het worden.

Ons probleem zat in de frontjes.
Als je een zwarte houtlook (kunststof) wil, omdat je denkt dat echt eikenfineer te duur is, dan oogt dat heel snel nep.

Daarin heeft hij perfect meegedacht, in het uitzoeken van staaltjes. Hij snapt direct wat je bedoelt en pakt er een paar staaltjes bij.

Hoge kasten trekt hij standaard tot het plafond denk ik. Zo werken interieurbouwers. Die 25cm die keuken boeren open laten is niet omdat het zo mooi is of omdat het nu zo handig is om daar stof te vangen. Dat doen ze omdat hun productieproces daarin niet voorziet om maatwerk te leveren.

Hetzelfde geldt voor de hoogte bankje werkblad en de plint. Bij een keukenboer bepaalt de hoogte van je werkblad de hoogte van je plint. Omdat dat makkelijk is en daardoor bij iedereen past.

Hier is de insteek anders: 10cm plint doen we standaard, tenzij jij anders wil. En hoe hoog wil je je werkblad? 95cm zeiden wij. Dus de kasten worden 85cm en lades worden in die hoogte even verdeeld.

Ik heb geen ervaring met echt keuken advies. Maar de producten die zij leveren hebben denk ik betere kwaliteit, zijn veel flexibeler en ik heb werk gezien wat zij als interieurbouwer doen, tja, ik heb er het geld niet voor, maar het is echt vakmanschap.

Werkbladen doen zij het meeste met keramiek, dat is ook het enige wat hij aan stalen heeft liggen. Maar hij gaf ook aan, ik kan overal aankomen waar keukenwinkel ook aan kunnen komen.

We hadden in onze zoektocht al een composieten werkblad gevonden bij Dekker vandaan en dat heeft hij dan niet liggen, maar leveren kan hij het wel!

Het kan zeker geen kwaad eerst eens bij een keukenzaken advies en oriëntatie te doen. En daarna een interieur bouwer.

In dit geval geen landelijke keten, ze zitten in Berschenhoek.

Berg&Smidt interieurbouw, doen eigenlijk alles op mond op mond reclame.
Toch jammer dat je zoveel bedrijven af bent gelopen en niet de juiste verkoper hebt getroffen.
Nagenoeg alles wat je noemt is namelijk ook realiseerbaar met een fabrieks keuken.

Zo heeft Häcker Systemat bijvoorbeeld onderkasten van 84,5cm en zijwanden tot 260cm hoog. Door een opzetkast te plaatsen op een romp van bijvoorbeeld 208cm hoog kan je ook vrijwel iedere hoogte realiseren. Als je vervolgens hier een maatwerk deur op plaatst zie je niet eens dat de kast uit 2 delen bestaat.
Met Tristar is het helemaal een eitje om alle wensen te realiseren, zelfs het kiezen van de fineer soort is daar mogelijk.

[ Voor 53% gewijzigd door Kapitein Merijn op 13-09-2023 18:55 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Foxhill

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waarom niet:
- Alleen lage kasten in de keuken (maximaal werkblad).
- Géén kookeiland (evt daardoor het werkblad dieper).
- 3 á 4 hoge kasten tegen de muur aan de overkant.

Je krijgt dan een woon-keuken waar je eettafel echt gezellig in de keuken staat. In plaats van een eiland. In de hoge kasten zou ik dan spul doen waar je minder vaak bij hoeft tijdens koken. Dus bijvoorbeeld de oven maar zeker geen koelkast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweak_ers
Kapitein Merijn schreef op woensdag 13 september 2023 @ 18:44:
Toch jammer dat je zoveel bedrijven af bent gelopen en niet de juiste verkoper hebt getroffen.
Nagenoeg alles wat je noemt is namelijk ook realiseerbaar met een fabrieks keuken.

Zo heeft Häcker Systemat bijvoorbeeld onderkasten van 84,5cm en zijwanden tot 260cm hoog. Door een opzetkast te plaatsen op een romp van bijvoorbeeld 208cm hoog kan je ook vrijwel iedere hoogte realiseren. Als je vervolgens hier een maatwerk deur op plaatst zie je niet eens dat de kast uit 2 delen bestaat.
Met Tristar is het helemaal een eitje om alle wensen te realiseren, zelfs het kiezen van de fineer soort is daar mogelijk.
Daarbij is mijn grote probleem met keukenboeren dat ze gewoon geen van allen transparant zijn in de prijzen.

Ik heb zelf maar de apparatuur bij keukenloods opgevraagd en het blad van caesarstone bij 123werkbladen om erachter te komen dat je keihard genaaid wordt. Prijsgeven 9 van caesarstone zeggen keukenwinkels 7-9k voor het werkblad, online €2800…

De laatste begon weer met onderhandelen bij 32.000 euro, om op 22.500 uit te komen. En dan zeggen “moet wel dit weekend besloten worden”.

Dan word ik heel tegendraads en zeg ik direct dat ik dit weekend niet beslis en dat hij zichzelf mogelijk over twee weken uit de markt prijst als hij een hoger bedrag vraagt.

Bij sommigen ben ik ook echt geïrriteerd geworden. Ik wil geen spelletjes, ik wil een keuken voor een normale prijs.

Misschien idealiseer ik daarmee wel de meubelmaker.

Maar ik weet zeker dat deze een stuk goedkoper is dan TriStar. En dan geeft hij ook aan dat hij hem in de productie wel tussendoor kan gooien. Dus kwa levertijden veel sneller.

Ik denk dat keukenzaken en het type verkopers gewoon geen match zijn met mij.

Bemmel en Kroon was nog het normaalst, maar ook die verkoper was maar eigenwijs en vervelend. Probeerde ook weer een speciale prijs voor vandaag te maken. Dan ben ik echt direct klaar met je.

Kvik was gewoon weinig keuze en veeeeel te duur. Apparatuur kon echt niet lager dan 11k, terwijl keukenloods het voor 7,5k aanbood.

Keukenkoods kwam duurder uit, maar was wel normaal.

Wooning begon met 32k om af te zakken naar 22,5 bij vandaag tekenen. De kunststof houtnerf was alleen wel horizontaal bij een acceptabel front.

Marquardt kuchen begon bij 37k voor een keuken die bij Bemmel en kroon op 20k uitkwam, terwijl we toen nog een budget van 16k hadden verteld en hij aangaf dat het allemaal prima kon voor die prijs.

Bouwhof was uiteindelijk prima qua verkoper, maar met 24k voor kunststof, te duur.

Tulp keukens hebben we naar budget geshopt, 18k voor veel minder dan we wilden. Oven eraf, kleinere koelkast etc. Winkel was niet fijn.

Keukenstudio was prima, maar 24k voor exact dezelfde keuken als vrienden van ons, maar dan hadden zij letterlijk 2x zo groot voor 27k. Toen ik vroeg waar dat aan ligt zit de prijs opeens niet in het werkblad en de kastjes. Toen ik zei, maar zij hebben ook twee koelkasten, wij één. Was het allemaal gewoon duurder geworden dan begin dit jaar.

Mag ik vragen bij welke keten jij werkzaam bent?
Ik vind je adviezen hier in het topic echt top 👍
Maar je moet het beeld van de gemiddelde keukenverkoper toch herkennen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MailMan
Foxhill schreef op woensdag 13 september 2023 @ 19:09:
[...]

Waarom niet:
- Alleen lage kasten in de keuken (maximaal werkblad).
- Géén kookeiland (evt daardoor het werkblad dieper).
- 3 á 4 hoge kasten tegen de muur aan de overkant.

Je krijgt dan een woon-keuken waar je eettafel echt gezellig in de keuken staat. In plaats van een eiland. In de hoge kasten zou ik dan spul doen waar je minder vaak bij hoeft tijdens koken. Dus bijvoorbeeld de oven maar zeker geen koelkast.
Ah ja best interessante optie die ik nog niet nagelopen had. Denk omdat ik in eerste instantie dacht dat ik niet vanuit de woonkamer tegen een wand van kasten aan zou willen kijken, maar misschien valt dat wel mee.

M'n vriendin schoot de optie van een oven aan die kant af omdat ze aangaf het niet te zien zitten om elke keer heen en weer te lopen (met hete spullen).

Toch een idee uitgewerkt met een combioven zodat je een extra ovenfunctionaliteit hebt en de magnetron niet hoog bovenop de koelkast hoeft zoals in de eerdere optie het idee was.

Zoiets bedoel je dan? Of wellicht zelfs zonder die lage kasten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/83lqnzN9qD8EKaixyJwoFZZ6RM0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/b3R2tmX4bu4zCCPeFt5xhOFG.png?f=fotoalbum_large

Exacte plaatsing van de deur naar buiten is ook nog onzeker (of hoe breed deze wordt). Enige wat me niet zo aanstaat is dat de hoge kast deels het zicht naar buiten blokkeert.

[edit]

Deze optie werkt misschien beter qua doorkijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NQRhosBo-iOELapniLLj1qyZnPM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Y51ZAcn4tEKM6m5tsXRn6UJW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door MailMan op 13-09-2023 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxhill
MailMan schreef op woensdag 13 september 2023 @ 21:36:
[...]

Ah ja best interessante optie die ik nog niet nagelopen had. Denk omdat ik in eerste instantie dacht dat ik niet vanuit de woonkamer tegen een wand van kasten aan zou willen kijken, maar misschien valt dat wel mee.

M'n vriendin schoot de optie van een oven aan die kant af omdat ze aangaf het niet te zien zitten om elke keer heen en weer te lopen (met hete spullen).

Toch een idee uitgewerkt met een combioven zodat je een extra ovenfunctionaliteit hebt en de magnetron niet hoog bovenop de koelkast hoeft zoals in de eerdere optie het idee was.

Zoiets bedoel je dan? Of wellicht zelfs zonder die lage kasten.

[Afbeelding]

Exacte plaatsing van de deur naar buiten is ook nog onzeker (of hoe breed deze wordt). Enige wat me niet zo aanstaat is dat de hoge kast deels het zicht naar buiten blokkeert.

[edit]

Deze optie werkt misschien beter qua doorkijk.

[Afbeelding]
Misschien heb je andere voorkeuren dan ik. Maar ik zou doen:
- schuine wand nog een laag kastje minder (tuindeur vrijer). Edit: daar 3 hoge ipv 2 hoge + 2 lage.
- hoge kast aan de kook-kant weg. Splits die koelvriescombi (denk ik?) dan op en doe de vriezer naar de andere kant.
- kastje dat de hoek om gaat weg. Dat levert je nauwelijks extra kastruimte op omdat een hoekkast minder handig is. Omdat andere stukken van de kamer best vol worden geeft het denk ik een ruimtelijker beeld als dat kastje daar niet zit.

Tel eens hoeveel kastjes je nu in de keuken hebt en hoeveel je er dan hebt. Is het genoeg? We weten niet hoe je bijkeuken eruit ziet, dus weten niet hoe veel kastruimte je nodig hebt.

Edit: hoe vaak gebruik je de oven? En als je hem gebruikt, is het dan niet maar 1x erin en 1x eruit direct naar de tafel? En wat mag er dan wel naar de andere kant.

[ Voor 3% gewijzigd door Foxhill op 13-09-2023 22:06 ]

• marit-rk
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-02 22:45
We kregen als tip van onze keukenman om het aanrechtblad zo snel mogelijk te impregneren om te voorkomen dat er vlekken in komen. Watvoor product gebruik je hiervoor? Ik lees gemengde dingen over bijenwas, en ik gebruik liever een vegan product.

Het gaat om een composieten, wit werkblad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MailMan
Foxhill schreef op woensdag 13 september 2023 @ 22:02:
[...]

Misschien heb je andere voorkeuren dan ik. Maar ik zou doen:
- schuine wand nog een laag kastje minder (tuindeur vrijer). Edit: daar 3 hoge ipv 2 hoge + 2 lage.
- hoge kast aan de kook-kant weg. Splits die koelvriescombi (denk ik?) dan op en doe de vriezer naar de andere kant.
- kastje dat de hoek om gaat weg. Dat levert je nauwelijks extra kastruimte op omdat een hoekkast minder handig is. Omdat andere stukken van de kamer best vol worden geeft het denk ik een ruimtelijker beeld als dat kastje daar niet zit.

Tel eens hoeveel kastjes je nu in de keuken hebt en hoeveel je er dan hebt. Is het genoeg? We weten niet hoe je bijkeuken eruit ziet, dus weten niet hoe veel kastruimte je nodig hebt.

Edit: hoe vaak gebruik je de oven? En als je hem gebruikt, is het dan niet maar 1x erin en 1x eruit direct naar de tafel? En wat mag er dan wel naar de andere kant.
Thanks voor de suggesties.

Zoiets bedoel je dan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_3vjoNmqhCBDIacy6PdcIP000L4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xwiafJROG0aNCpm5d1xv9s7t.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-fp1tnS7E8nfRcnu36XH7HubRMw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZgDr0nGDTibSUiP6WgS80KBe.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mD4kUsr7Thc0LTFmgp3iGI-scOE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BCRfxTPdzEuVQ39JuKsaSGng.png?f=fotoalbum_large

Het hoekkastje heb ik altijd al mee zitten worstelen. Die Ikea variant met dubbel scharnieren voor de deur in de hoek vond ik in de praktijk ook niet handig. Deurtje ging soms niet lekker dicht. Daarnaast zou de doorgang naar de woonkamer ook breder kunnen als er geen hoekkast in zit.

Er is nu meer dan voldoende werkvlak. Ook opslagruimte is echt geen probleem nu. Vooral de vraag wat op het oog het mooiste is, en wat de extra kosten gaan zijn. Eventueel kan het in twee keer (doen we eerst de kant met spoelbak etc).

De oven gebruiken we toch wel regelmatig bij het bakken en niet maar 1x erin en 1x eruit. Soms moet er wat bij, of wil je even kijken hoe het ervoor staat. Daarom toch voorkeur voor oven aan kant waar je het meeste werkt. Hetzelfde een beetje voor de koelkast, maar daar moet ik nog wat beter over nadenken.

Tenslotte, we overwegen Ikea vs. Baboon (metod + eigen frontjes) vs. KVIK. Ik schrok een beetje van de levertijden, want de verbouwing start al in November :X (aannemer kon ineens veel sneller dan gedacht). Bij KVIK stond op internet 14 werkdagen, maar in de winkel was het 8-14 weken. Volgens mij is Ikea ongeveer hetzelfde.
KVIK vind ik ook best duur, terwijl ze zich presenteren als scherp geprijst. Mogelijk dat vooral de A-merk inbouwapparatuur het zo prijzig maakt? Kasten/lades voelden en zagen er dan wel weer beter uit dan Ikea en de XXL kasten spreken me wel aan. Verder is er nu 20% korting op de keukens (alleen kastjes of alles?) dus dat maakt het misschien weer interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxhill
MailMan schreef op donderdag 14 september 2023 @ 07:44:
[...]
Thanks voor de suggesties.

Zoiets bedoel je dan?
Zo bedoel ik het. Ik ben benieuwd hoe jij het uiteindelijk gaat doen. Iemand anders kan vast wat zeggen over Ikea etc. Ik ben zelf alleen bij lokale keukenboeren bezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

marit-rk schreef op donderdag 14 september 2023 @ 07:29:
We kregen als tip van onze keukenman om het aanrechtblad zo snel mogelijk te impregneren om te voorkomen dat er vlekken in komen. Watvoor product gebruik je hiervoor? Ik lees gemengde dingen over bijenwas, en ik gebruik liever een vegan product.

Het gaat om een composieten, wit werkblad.
En waarom heb je dan niet aan die keukenman, de specialist, gevraagd waarmee dit specifieke blad te impregneren?

En denk je trouwens dat het bindmiddel in je composiet uit planten komt? 😀

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2023 09:07 ]

• Tommie12
MailMan schreef op woensdag 13 september 2023 @ 18:29:
[...]

Oneens.

We hebben nu (voor de verbouwing) een vensterbank van 25x200 cm op de plek van het eilandje en dat gebruiken we voor kookboeken, koffiemaler, weegschaal en om tijdens het koken even wat op weg te zetten of borden op klaar te maken. We hebben hier straks geen keuken van 50m2 en willen dus slim nadenken over de inrichting.

30x120cm is hetzelfde oppervlak als een standaard kast van 60x60, dus gewoon mooi extra ruimte om spullen op kwijt te kunnen. Ook het doorgeven van dingen naar de eettafel of waterfles/fruitmand etc.

Het kunnen omvallen ervan is wel een terechte zorg. En echt vastzetten in de grond spreekt me niet zo aan voor het geval de ruimte inderdaad net te krap wordt. Verzwaren aan de onderkant of door zware potten (e.g., wekpotten) onderin te zitten helpt wellicht.
Je vergelijking loopt wat mank.
Een vensterbank is prima om een boek of een weegschaal op te zetten, en dat valt niet om.

Maar iets van 30cm breed en 90cm hoog gaat vroeg of laats eens omvallen.
En kijk eens hoe stabiel zoiets kan worden. Als je daar iets op wil versnijden dat wat kracht vereist dan gaat het wiebelen, tenzij het in de grond vast gezet wordt.
Het gaat gewoon in de weg staan als het niet mobiel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
MailMan schreef op donderdag 14 september 2023 @ 07:44:
[...]
De oven gebruiken we toch wel regelmatig bij het bakken en niet maar 1x erin en 1x eruit. Soms moet er wat bij, of wil je even kijken hoe het ervoor staat. Daarom toch voorkeur voor oven aan kant waar je het meeste werkt. Hetzelfde een beetje voor de koelkast
Kasten aan weerszijden biedt weliswaar meer berg- en werkbladruimte, maar als je in een ruimte van 5x4 ook een tafel wilt plaatsen, lijkt de opstelling me toch niet heel praktisch. En je houdt je bezwaar dat je vanuit woonkamer tegen de kasten kijkt.
Als je het eiland wilt houden, zou ik de tafel ertegenaan zetten. Dan vormt het daarmee een geheel en oogt het niet meer verloren in de ruimte. Aan de kant tegenover de wand met werkblad, zou je eventueel nog lage kasten kunnen plaatsen met serviesgoed of koffiecorner of zoiets.

• MailMan
Tommie12 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 09:21:
[...]

Je vergelijking loopt wat mank.
Een vensterbank is prima om een boek of een weegschaal op te zetten, en dat valt niet om.

Maar iets van 30cm breed en 90cm hoog gaat vroeg of laats eens omvallen.
En kijk eens hoe stabiel zoiets kan worden. Als je daar iets op wil versnijden dat wat kracht vereist dan gaat het wiebelen, tenzij het in de grond vast gezet wordt.
Het gaat gewoon in de weg staan als het niet mobiel is.
Er zou niet op gesneden hoeven worden, al heb je met scherpe messen weinig kracht nodig. Uitzonderingen (e.g., pompoenen versnijden) daargelaten. Prima om er alleen wat op te zetten. Alleen wil je alsnog niet dat het omvalt als je er tegenaan leunt of duwt. Hoe (in)stabiel zoiets precies is zou ik eens moeten testen, maar het is een no-go als het relatief makkelijk om kan vallen. Ook zou het in de weg kunnen staan, dus vandaar mijn vraag om input.

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:00
Na een hoop door- en meelezen in dit absurd lange topic en alle positieve en negatieve ervaringen met de grote keukenboeren ga ik ook maar eens wat input vragen.

We hebben een nieuw huis gekocht en hebben daar een aanbouw op de planning staan. De tekeningen hiervan waren al gemaakt door de vorige bewoners, wat ons dus weer mooi 5000e voor een architect bespaard.

We gaan binnenkort naar een interieurbouwer gespecialiseerd in keukens en ik wil hen in eerste instantie de vrije hand geven om met ideeen te komen, maar ook wel wat ideeen hebben om ze te sturen.

Ik heb in de IKEA keukenplanner al wat zitten passen/meten en daar onderstaande indeling in gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S9Z5xELN7qWxLKoE8mfMtk0x244=/x800/filters:strip_exif()/f/image/g6WLmwYKy06q4WW9sypw90TH.png?f=fotoalbum_large

Ik worstel vooral nog een beetje met de 'open' ruimte aan de rechter kant. De keuken over de hele lengte door laten lopen voelt ook gek, omdat je dan een gigantisch werkblad krijgt, maar misschien zou een koffie-nis of iets dergelijks daar nog een idee zijn. Dan heb je nog wel de open ruimte daarvoor, waar het eiland niet doorloopt.

Het eiland doortrekken voel ik niet heel veel voor, omdat door de breedte van de uitbouw je dan erg weinig loopruimte om het eiland houdt. De uitbouw breder maken kan niet (dan kan je er buiten met de fiets niet meer langs) en de opening groter maken ook niet (dan wordt het echt veel duurder ivm de draagmuur die gestut moet worden).

Wel zouden we graag een eiland hebben waar we dus met minimaal 4 mensen aan zouden kunnen zitten/ontbijten.

Qua apparatuur hebben we aan 1 Oven (combi-oven met magnetron) genoeg. Daarnaast 1 grote koelkast, want de vriezer staat in de bijkeuken.

Zijn er hier nog mensen met creatieve ideeen voor deze ruimte?

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
MailMan schreef op donderdag 14 september 2023 @ 09:53:
[...]

Er zou niet op gesneden hoeven worden, al heb je met scherpe messen weinig kracht nodig. Uitzonderingen (e.g., pompoenen versnijden) daargelaten. Prima om er alleen wat op te zetten. Alleen wil je alsnog niet dat het omvalt als je er tegenaan leunt of duwt. Hoe (in)stabiel zoiets precies is zou ik eens moeten testen, maar het is een no-go als het relatief makkelijk om kan vallen. Ook zou het in de weg kunnen staan, dus vandaar mijn vraag om input.
Volgens mij heb je de input al gehad, maar wil je die eigenlijk niet horen/aannemen.
Ik sluit me ook aan; het past gewoon niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
RobbieB schreef op donderdag 14 september 2023 @ 09:59:
Na een hoop door- en meelezen in dit absurd lange topic en alle positieve en negatieve ervaringen met de grote keukenboeren ga ik ook maar eens wat input vragen.

We hebben een nieuw huis gekocht en hebben daar een aanbouw op de planning staan. De tekeningen hiervan waren al gemaakt door de vorige bewoners, wat ons dus weer mooi 5000e voor een architect bespaard.

We gaan binnenkort naar een interieurbouwer gespecialiseerd in keukens en ik wil hen in eerste instantie de vrije hand geven om met ideeen te komen, maar ook wel wat ideeen hebben om ze te sturen.

Ik heb in de IKEA keukenplanner al wat zitten passen/meten en daar onderstaande indeling in gemaakt.

[Afbeelding]

Ik worstel vooral nog een beetje met de 'open' ruimte aan de rechter kant.
(…)
Zijn er hier nog mensen met creatieve ideeen voor deze ruimte?
Ik snap je worsteling. Kijk eens wat je ervan vindt als je de inrichting van de keuken spiegelt? Dan heb je een betere doorloop naar de openslaande deuren en daar ruimte laten is ook logischer dan aan de andere kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
Toke_gt schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:25:
[...]

Ik snap je worsteling. Kijk eens wat je ervan vindt als je de inrichting van de keuken spiegelt? Dan heb je een betere doorloop naar de openslaande deuren en daar ruimte laten is ook logischer dan aan de andere kant.
Dat is geen gek idee.. soms kan zo'n simpel inzicht zo'n verschil maken haha...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7EltRl-wiYmRMmpSIwUPQ_qbbaM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FcHjfb8T8I66QZM9SPzpVjsU.png?f=fotoalbum_large

De ruimte tussen eiland en keuken/muur is aan beide kanten nu ~95cm wat in principe genoeg zou moeten zijn. Heb het eiland dan ook 40cm groter gemaakt, maar daar kunnen we bij de keukenboer wel over in gesprek gaan hoe we dat zouden willen. De OCD'er in mij wil in ieder geval de wasbak tegenover het fornuis hebben.

In de linkerbovenhoek zou dan bv. een grote kamerplant kunnen komen staan en je houdt een goede looproute naar de tuindeuren zo.

Nu nog iets bedenken voor rechtsonder, maar misschien een mooie open kast/rek/etc. of vitrinekast of iets dergelijks zou geen gek idee zijn daar.

• MailMan
Flix20 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:01:
[...]

Volgens mij heb je de input al gehad, maar wil je die eigenlijk niet horen/aannemen.
Wat is dat nou weer voor rare opmerking 8)7

Ik zeg letterlijk in mijn reactie boven je dat het een no-go is als dat ding om kan vallen en dat het mogelijk alsnog in de weg staat. Bovendien werk ik verschillende alternatieve opties uit die op basis van input aangeboden worden.

Waar ik daarvoor op reageerde was de insinuatie dat een klein extra werkvlak geen nut zou hebben, waar ik het mee oneens ben.

Ik zou zeggen, kom maar met een suggestie voor een indeling.

[ Voor 9% gewijzigd door MailMan op 14-09-2023 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lupadi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 18:59
RobbieB schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:48:
[...]

[Afbeelding]

De ruimte tussen eiland en keuken/muur is aan beide kanten nu ~95cm wat in principe genoeg zou moeten zijn. Heb het eiland dan ook 40cm groter gemaakt, maar daar kunnen we bij de keukenboer wel over in gesprek gaan hoe we dat zouden willen. De OCD'er in mij wil in ieder geval de wasbak tegenover het fornuis hebben.

In de linkerbovenhoek zou dan bv. een grote kamerplant kunnen komen staan en je houdt een goede looproute naar de tuindeuren zo.

Nu nog iets bedenken voor rechtsonder, maar misschien een mooie open kast/rek/etc. of vitrinekast of iets dergelijks zou geen gek idee zijn daar.
Je zou nog het eiland op de originele plek kunnen zetten en dan rechts een extra hogen kast er bij, heb je die lege ruimte ook meteen opgevuld zonder extra werkblad te krijgen.

Wij hebben bewust gekozen om de spoelbak niet tegenover de kookplaat te doen omdat je dan verder moet draaien (probeer maar eens in je eigen keuken ;)) en om te voorkomen dat je elkaar in de weg loopt. Je kan hem dan meer richting de hoge kasten doen en de vaatwasser op hoogte doen (scheelt weer bukken en kapotte schenen ;))

• RobbieB
Lupadi schreef op donderdag 14 september 2023 @ 12:57:
[...]

Je zou nog het eiland op de originele plek kunnen zetten en dan rechts een extra hogen kast er bij, heb je die lege ruimte ook meteen opgevuld zonder extra werkblad te krijgen.

Wij hebben bewust gekozen om de spoelbak niet tegenover de kookplaat te doen omdat je dan verder moet draaien (probeer maar eens in je eigen keuken ;)) en om te voorkomen dat je elkaar in de weg loopt. Je kan hem dan meer richting de hoge kasten doen en de vaatwasser op hoogte doen (scheelt weer bukken en kapotte schenen ;))
Oeh, vaatwasser op hoogte heb ik helemaal niet over nagedacht, maar is inderdaad wel een goed idee. Voelt zo onlogisch omdat je het bijna nergens ziet, maar vanuit ergonomisch perspectief alleen maar logisch om te doen.

En extra hoge kast is sowieso wel een goed idee.

Ook de werkbank eens helemaal doorgetrokken met 3 hoge kasten en dat ziet er toch niet zo heel verkeerd uit... meer werkruimte is altijd fijn haha.. Maak me wel zorgen over de kosten van het werkblad als we hiervoor gaan met ook nog een eiland van 300x120.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VTr7GFyDYfFEXvAtamF0pTxZS4c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XrruGbxtvDB0kXV9M7eAVJiX.png?f=fotoalbum_large

(Kleuren zijn niet representatief btw en de kookplaat zal ook breder zijn.)

[ Voor 27% gewijzigd door RobbieB op 14-09-2023 13:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Compuhair
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:46
We zijn bezig met het ontwerp van een aanbouw en de daarbij behorende nieuwe keuken....
Ik zou het eiland dieper maken en de eettafel er tegenaan plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3brC4zhJNF7qVUngZYolcaCwHlQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sXCzHFgeqIT0rT89pDmwEjx2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieB
Compuhair schreef op donderdag 14 september 2023 @ 13:51:
[...]

Ik zou het eiland dieper maken en de eettafel er tegenaan plaatsen.

[Afbeelding]
Als je dit doet zou ik de tafel op maat laten maken langs de schuine wand af en er een soort schiertafel/eiland combo van maken. Die open ruimte aan de schuine wand nu is zonde.

• Compuhair
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:46
RobbieB schreef op donderdag 14 september 2023 @ 13:54:
[...]

Als je dit doet zou ik de tafel op maat laten maken langs de schuine wand af en er een soort schiertafel/eiland combo van maken. Die open ruimte aan de schuine wand nu is zonde.
Ja cool idee

• LordBusiness
  • Niet online
Zijn er hier mensen behalve @BerdtH die de Franke Mythos myx 210-50 bezitten of willen aanvragen? Mag uiteraard ook een andere maat dan de 50cm versie. Ik vind het een erg mooie wasbak vanwege de dunne randen maar twijfel of dit geen nadelen heeft. De meeste hebben natuurlijk een dikkere rand en dat is vast niet zonder reden.

Afbeeldingslocatie: https://www.franke.com/product-images/ALL/1320-5x3/PD001_127.0590.870.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.franke.com/product-images/ALL/1320-5x3/AP018_127.0590.870.jpg

De spoelbak gaat na het inmeten mee met de keukenbladenleverancier en die zorgt dat deze met blad en al terug komt. Dus het risico dat het niet zou passen of lastiger is voor de leverancier is al uitgesloten. :)

Nu trouwens een spoelbak van 55cm, dat vind ik erg groot voor een sopje dus we gaan 50cm eens proberen. :P

[ Voor 0% gewijzigd door LordBusiness op 14-09-2023 15:06 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diod
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-10 19:37
LordBusiness schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:36:
Zijn er hier mensen behalve @BerdtH zie de Franke Mythos myx 210-50 bezitten of willen aanvragen? Mag uiteraard ook een andere maat dan de 50cm versie. Ik vind het een erg mooie wasbak vanwege de dunne randen maar twijfel of dit geen nadelen heeft. De meeste hebben natuurlijk een dikkere rand en dat is vast niet zonder reden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De spoelbak gaat na het inmeten mee met de keukenbladenleverancier en die zorgt dat deze met blad en al terug komt. Dus het risico dat het niet zou passen of lastiger is voor de leverancier is al uitgesloten. :)

Nu trouwens een spoelbak van 55cm, dat vind ik erg groot voor een sopje dus we gaan 50cm eens proberen. :P
Wij hebben de 210-34 en de 210-50. Deze zijn sinds begin dit jaar effectief in gebruik en tot nu toe niet echt iets op aan te merken, eigenlijk. Mooie wasbakken in ieder geval :)

• ConQuestador
@RobbieB Als ik het goed begrijp is de aanbouw nog niet gebouwd, maar hergebruik je gewoon de tekeningen van de vorige eigenaar.

Heb je ook overwogen de doorgang groter te maken? Dan maak je er meer 1 ruimte van ipv 2 ruimtes met doorgang. Als je de opening zo groot mogelijk maakt kan je wellicht compleet anders denken en het eiland een kwartslag draaien bijvoorbeeld

• SquareOne
ConQuestador schreef op donderdag 14 september 2023 @ 15:03:
@RobbieB Als ik het goed begrijp is de aanbouw nog niet gebouwd, maar hergebruik je gewoon de tekeningen van de vorige eigenaar.

Heb je ook overwogen de doorgang groter te maken? Dan maak je er meer 1 ruimte van ipv 2 ruimtes met doorgang. Als je de opening zo groot mogelijk maakt kan je wellicht compleet anders denken en het eiland een kwartslag draaien bijvoorbeeld
Staat in de post toch, dan moet er een extra dragende balk in.

• RobbieB
ConQuestador schreef op donderdag 14 september 2023 @ 15:03:

Zeker, daar hebben we ook over geinformeerd bij de architect, maar de kosten gaan dan met ~25k omhoog omdat de draagstructuur veel zwaarder/groter moet worden. En dat vinden we iets te gortig en het niet waard. Daarnaast zijn we ook wel gecharmeerd van de scheiding tussen zitdeel en keukendeel die nu wel aanwezig is. Zodat als er TV gekeken wordt er in ieder geval nog een fysiek scheiding zit om het geluid enigszins uit het keukendeel te houden.

[ Voor 7% gewijzigd door RobbieB op 14-09-2023 15:46 ]

• Plempie
  • Laatst online: 04-10 23:00
RobbieB schreef op donderdag 14 september 2023 @ 13:16:
[...]

Oeh, vaatwasser op hoogte heb ik helemaal niet over nagedacht, maar is inderdaad wel een goed idee. Voelt zo onlogisch omdat je het bijna nergens ziet, maar vanuit ergonomisch perspectief alleen maar logisch om te doen.

En extra hoge kast is sowieso wel een goed idee.

Ook de werkbank eens helemaal doorgetrokken met 3 hoge kasten en dat ziet er toch niet zo heel verkeerd uit... meer werkruimte is altijd fijn haha.. Maak me wel zorgen over de kosten van het werkblad als we hiervoor gaan met ook nog een eiland van 300x120.

[Afbeelding]

(Kleuren zijn niet representatief btw en de kookplaat zal ook breder zijn.)
Mooi ontwerp!

Wellicht voor het eiland ook nog het overwegen waard of je die wil spiegelen (dus het zitdeel rechts ipv links). Weet niet hoe het met licht/uitzicht zit, maar als je bij de openslaande deuren je tuin hebt, dan lijkt dat me leuker om op uit te kijken. Persoonlijk zou ik ook kiezen voor een kleine overhang van het keukenblad bij het eilanddeel waar je wil zitten, anders ga je toch snel schuin zitten omdat je je benen niet kwijtkunt en anders de afstand tot het blad net wat ver is.

• RobbieB
Plempie schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:28:
[...]

Mooi ontwerp!

Wellicht voor het eiland ook nog het overwegen waard of je die wil spiegelen (dus het zitdeel rechts ipv links). Weet niet hoe het met licht/uitzicht zit, maar als je bij de openslaande deuren je tuin hebt, dan lijkt dat me leuker om op uit te kijken. Persoonlijk zou ik ook kiezen voor een kleine overhang van het keukenblad bij het eilanddeel waar je wil zitten, anders ga je toch snel schuin zitten omdat je je benen niet kwijtkunt en anders de afstand tot het blad net wat ver is.
Thanks. Het uitzicht aan de voorkant is (veel) mooier dan de achterkant :) vandaar het grote raam aan die kant.

En vwb de overhang, ik kreeg dat in de Ikea planner niet mooi voor elkaar. Maar het idee is inderdaad om daar iets van 30-50cm diepte te maken om de kruk en benen onder kwijt te kunnen.

• marit-rk
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:59:
[...]

En waarom heb je dan niet aan die keukenman, de specialist, gevraagd waarmee dit specifieke blad te impregneren?

En denk je trouwens dat het bindmiddel in je composiet uit planten komt? 😀
Omdat onze keuken pas over 2 maanden wordt geleverd, maar ik wel alvast onze vensterbanken van hetzelfde materiaal wil impregneren. Plus ik ben geen veganist, maar probeer zoveel ik kan van de dieren weg te blijven.

Nog steeds op zoek naar serieuze tips! 😊 Een product om composiet mee te impregneren. Alvast hartelijk dank!

• Toke_gt
marit-rk schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:18:
[...]
Omdat onze keuken pas over 2 maanden wordt geleverd, maar ik wel alvast onze vensterbanken van hetzelfde materiaal wil impregneren. Plus ik ben geen veganist, maar probeer zoveel ik kan van de dieren weg te blijven.

Nog steeds op zoek naar serieuze tips! 😊 Een product om composiet mee te impregneren. Alvast hartelijk dank!
Check bij leverancier vensterbanken of impregneren wel gewenst/nodig is. Je gebruikt een vensterbank anders dan een werkblad. Ik kom vooral tegen dat impregneren van composieten vensterbanken niet nodig is, en dat afnemen met een doekje met een nietagressief schoonmaakmiddel voldoet.

• SquareOne
[...]

Bij ons adviseerde ze voor de composieten vensterbanken bijenwas.

Verwijderd

[...]

10 minuten googlen en wat lezen en je komt vele tips tegen….waaronder de afgewezen bijenwas. Die je blijkbaar afwijst vanwege de diertjes :-). Terwijl je composiet vol zit met chemische lijm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
[...]

Ik zou de fabrikant van het werkblad eens contacten.

Als ik dit aanhoor, bijenwas trekt normaal in hout en geeft het een heel andere kleur. Maakt dat je blad niet donkerder?

Wij hebben wat proefstaaltjes aangevraagd van ons composieten blad en aan de gang gegaan om vlekken te creëren. Koffievlekken, olie vlekken, tomaten saus en olie met kerriepoeder gemengd. Vervolgens 2 dagen laten intrekken en daarna was het allemaal zó weg te vegen. Alleen kerrie kostte wat boenwerk, maar ook dat is helemaal weg.

Is het nodig composiet te impregneren?

Dekker gaf woensdag deze mee:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PCeCYbvAG9aaM3JxogjtL3c964Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7JYVLX8wYPnUW1fU1iCDQzTD.jpg?f=fotoalbum_large

Edit:
En ik zie nu dat die voor keramiek is 🤣

Maar volgens mij verschilt het niet zo met composiet:
https://info.dekkerzevenh...dvies_Evora_Quartz_NL.pdf

[ Voor 22% gewijzigd door Tweak_ers op 15-09-2023 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Vandaag wordt de montage van onze keuken afgerond. Betreft nieuwbouw en nog niet alles is binnen klaar zodat er nog werklui langs de keuken moeten lopen.

Nog tips over hoe je de keuken goed kan beschermen? Ik heb nog stucloper liggen en zit te denken aan karton voor extra bescherming van de hoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marit-rk
Tweak_ers schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 06:40:
[...]

Ik zou de fabrikant van het werkblad eens contacten.

Als ik dit aanhoor, bijenwas trekt normaal in hout en geeft het een heel andere kleur. Maakt dat je blad niet donkerder?

Wij hebben wat proefstaaltjes aangevraagd van ons composieten blad en aan de gang gegaan om vlekken te creëren. Koffievlekken, olie vlekken, tomaten saus en olie met kerriepoeder gemengd. Vervolgens 2 dagen laten intrekken en daarna was het allemaal zó weg te vegen. Alleen kerrie kostte wat boenwerk, maar ook dat is helemaal weg.

Is het nodig composiet te impregneren?

Dekker gaf woensdag deze mee:
[Afbeelding]

Edit:
En ik zie nu dat die voor keramiek is 🤣

Maar volgens mij verschilt het niet zo met composiet:
https://info.dekkerzevenh...dvies_Evora_Quartz_NL.pdf
Heel erg bedankt voor je reactie. Zonder oordeel en serieus. Daarom kom ik op dit forum 😊👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Niet online
Tommy The Cat schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 08:04:
Vandaag wordt de montage van onze keuken afgerond. Betreft nieuwbouw en nog niet alles is binnen klaar zodat er nog werklui langs de keuken moeten lopen.

Nog tips over hoe je de keuken goed kan beschermen? Ik heb nog stucloper liggen en zit te denken aan karton voor extra bescherming van de hoeken.
Hoek en randbescherming: https://www.profipack.nl/beschermingsmaterialen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vijeta
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-10 22:03
Hi allemaal,

Ik ben heel erg benieuwd naar de kwaliteit van de kasten bij Van Diessen. Wij hebben daar een heel goed gesprek gehad voor een opstelling wat heel erg hierop lijkt (dit was bij Mobel Faber in Duitsland).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TQZJ7GGi8zwYIFv1SKjNVbTyWII=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vA3nOXzkxRzTBoIWRfbxfQUI.jpg?f=fotoalbum_large

Op zich zijn wij tevreden met het gesprek bij Van Diessen en hoe er werd meegedacht met ons. Ik vind de prijs alleen iets aan de hoge kant. Niet perse van de kasten, maar wel van alle apparatuur en onze werkblad.

Ik vergelijk het weliswaar met een offerte van mei 2022, maar daar kwamen we bij Ekelhoff voor een Next125 keuken inclusief een Dekton werkblad (ipv keramiek bij Van Diessen) uit op 28K. Bij Van Diessen kom ik uit op 33K. Het verschil zit hem niet perse in de kosten van de kasten maar voornamelijk apparatuur en werkblad (terwijl Dekton voor zover ik weet beter is).

Nu overweeg ik vanwege de aftersales service de kasten los te bestellen bij Van Diessen, maar ik ben erg benieuwd of ik daar goed aan doe en niet beter voor een Next125 keuken moet gaan ik Duitsland? Qua prijs komen de kasten bij Van Diessen overeen met de keukenkastenfabriek.

Onze budget was eigenlijk 25K maar ik wil tot max 30K gaan. Ik hoor graag jullie advies en als er betere alternatieven zijn hoor ik het ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

RobbieB schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:48:
[...]

[Afbeelding]

Vanuit de OCD gedachte snap ik je kookplaat/wasbak positie. Praktischer is het om ze iets te laten verspringen zodat ze beide gelijktijdig (door 2 personen) gebruikt kunnen worden. Met zijn 2-en op 95cm werken is wat krap..

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
Vijeta schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:16:
Hi allemaal,

Ik ben heel erg benieuwd naar de kwaliteit van de kasten bij Van Diessen. Wij hebben daar een heel goed gesprek gehad voor een opstelling wat heel erg hierop lijkt (dit was bij Mobel Faber in Duitsland).

[Afbeelding]

Op zich zijn wij tevreden met het gesprek bij Van Diessen en hoe er werd meegedacht met ons. Ik vind de prijs alleen iets aan de hoge kant. Niet perse van de kasten, maar wel van alle apparatuur en onze werkblad.

Ik vergelijk het weliswaar met een offerte van mei 2022, maar daar kwamen we bij Ekelhoff voor een Next125 keuken inclusief een Dekton werkblad (ipv keramiek bij Van Diessen) uit op 28K. Bij Van Diessen kom ik uit op 33K. Het verschil zit hem niet perse in de kosten van de kasten maar voornamelijk apparatuur en werkblad (terwijl Dekton voor zover ik weet beter is).

Nu overweeg ik vanwege de aftersales service de kasten los te bestellen bij Van Diessen, maar ik ben erg benieuwd of ik daar goed aan doe en niet beter voor een Next125 keuken moet gaan ik Duitsland? Qua prijs komen de kasten bij Van Diessen overeen met de keukenkastenfabriek.

Onze budget was eigenlijk 25K maar ik wil tot max 30K gaan. Ik hoor graag jullie advies en als er betere alternatieven zijn hoor ik het ook graag.
Onze van Diessen keuken wordt volgende maand geplaatst, over de kwaliteit kan ik nu dus nog niks zeggen. Maar ik vermoed dat die gewoon erg goed is. Wij kenden van Diessen niet maar zijn er via dit topic terecht gekomen. Nu achteraf horen we van meerdere mensen die de keuken daar vandaan hebben, en erg tevreden zijn. En dit zijn allemaal keukens uit het hogere segment.

Qua prijs over de apparatuur: Ik vond de prijzen helemaal niet zo raar eigenlijk. Ik heb alles een beetje vergeleken, en ze leken mij gewoon goed. Misschien niet prijsvechter scherp, maar zeker concurrerend met andere "normale" keukenzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vijeta
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-10 22:03
ConQuestador schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:53:
[...]

Onze van Diessen keuken wordt volgende maand geplaatst, over de kwaliteit kan ik nu dus nog niks zeggen. Maar ik vermoed dat die gewoon erg goed is. Wij kenden van Diessen niet maar zijn er via dit topic terecht gekomen. Nu achteraf horen we van meerdere mensen die de keuken daar vandaan hebben, en erg tevreden zijn. En dit zijn allemaal keukens uit het hogere segment.

Qua prijs over de apparatuur: Ik vond de prijzen helemaal niet zo raar eigenlijk. Ik heb alles een beetje vergeleken, en ze leken mij gewoon goed. Misschien niet prijsvechter scherp, maar zeker concurrerend met andere "normale" keukenzaken.
Je hebt gelijk. Ik zie dat er in de offerte een aantal componenten bij zitten die in de offerte onder apparaten/diversen zijn opgeteld. Die had ik meegenomen toen ik het vergeleek met de offerte van Keukenloods. Als ik alleen de apparaten vergelijk met keukenloods scheelt het in totaal 1400 euro, maar dat is exclusief montage. Met montage bij keukenloods scheelt het 500 euro. Dat valt dus heel erg mee.

Het enige wat ik mij afvraag is of het qua kwaliteit overeenkomt met een Next125 keuken. Ik denk dat we iets meer opties hebben nu qua accessoires bij Van Diessen. Maar ik heb dan zoiets als het inclusief dezelfde accessoires en een beter werkblad bij Ekelhoff uitkom op hetzelfde prijs of iets minder. Moet ik dan niet voor de Next125 keuken gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Vijeta schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:16:
Hi allemaal,

[Afbeelding]

Kun je de apparatuur niet bij een andere partij bestellen en alleen de kasten bij Van Diessen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
LordBusiness schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:36:
Zijn er hier mensen behalve @BerdtH die de Franke Mythos myx 210-50 bezitten of willen aanvragen?
Ik had de FRANKE MARIS MRX 210 50 in mijn nieuwe keuken zitten maar ben uiteindelijk door een Lanesto | Urban 500 x 400 Gun Metal (615/645) vervangen.

- ik vond dat krassen snel zichtbaar werden in het RVS
- zeefje van de FRANKE vond ik niet fijn
- Gunmetal stond mooier in onze keuken

We konden dit in onze keuken aanpassen omdat ons complete blad vervangen moest worden door een meetfout van de leverancier. Ben blijk dat we dit gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
njitter schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:43:
[...]

Ik had de FRANKE MARIS MRX 210 50 in mijn nieuwe keuken zitten maar ben uiteindelijk door een Lanesto | Urban 500 x 400 Gun Metal (615/645) vervangen.

- ik vond dat krassen snel zichtbaar werden in het RVS
- zeefje van de FRANKE vond ik niet fijn
- Gunmetal stond mooier in onze keuken

We konden dit in onze keuken aanpassen omdat ons complete blad vervangen moest worden door een meetfout van de leverancier. Ben blijk dat we dit gedaan hebben.
Hoelang zit die gunmetal er al in?
Als je je al stoorde aan krassen in RVS, dan vind ik de keuze om voor een bak met kleurcoating te gaan... dapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Flix20 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:46:
[...]

Hoelang zit die gunmetal er al in?
Als je je al stoorde aan krassen in RVS, dan vind ik de keuze om voor een bak met kleurcoating te gaan... dapper.
nu 3 maanden. En ja, het stoort me minder dan het blanco RVS.
Pagina: 1 ... 419 ... 526 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1