Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:51
vrefos schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 01:18:
Hallo,

Ik ben ons nieuwe huis aan het verbouwen en we willen een kookeiland met een Siemens IQ700 inductie kookplaat met ingebouwde afzuiging. Nu wordt ik niet echt wijs van de aan te sluiten kanalen voor de afzuiging.

De kanalen die uit de kookplaat komen zijn 220x89. Ik kan op internet geen pasklare kanalen (vierkant of rond) vinden die ik hierop kan aansluiten en kan instorten onder het beton. Ik wil de kanalen in de vloer storten en de keuken pas later plaatsen. De enige kanalen die ingestort mogen worden zijn zinken (vierkant of ronde) kanalen. Ik heb met een ventilatiewinkel gesproken en die adviseren minimaal 200mm ivm 5x 90 graden bochten en 4 meter kanaal. Als ik naar de installatie handleiding kijk van Siemens is 220x89 (=150mm rond) voldoende. Ik kom er niet uit hoe groot de kanalen moeten zijn zodat de afzuiging nog voldoende kan afzuigen. De afzuiging heeft een Max van 500-622m3/u. Volgens verschillende tools op internet kom ik net als de winkel uit op een minimale diameter van 200mm en een daarbij horende snelheid van 5,5m/s, wat nog net acceptabel is volgens de winkel. Ga ik naar een kleinere diameter wordt het alleen maar ongunstiger en zal de capaciteit van de afzuiging afnemen.

Zie foto’s voor extra duidelijkheid. Het rood getekende is het gedeelte wat ik in de vloer wil storten. De afzuiging kanalen wil ik recht van boven aansluiten op het gestorte kanalen gedeelte.

Hoe hebben jullie dit opgelost en wat zijn jullie ervaringen?

Bedankt!!

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
https://www.compair-flow.com/compair-prime-flow-system/nl/
Let op dat je de support meebesteld voor de delen die je in gaat storten.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-10 14:46
Tegels moeten nog gevoegd worden en de achterwand van de keuken moet nog in de krijtverf, maar onze nieuwe keuken kan komen!
Vandaag over een week komen ze hem leveren, donderdag en vrijdag wordt hij opgebouwd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D1JvLpdeWMtQSDDmPD1EgjzisAc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sWhAmoDMQ3R6iJHdrvNqEXdu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online
SquareOne schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 22:46:
Het is volgens mij géén Fenix:
“Mit dem Schichtstoff SensiQ, der von Schüller entwickelt wurde, imitiert next125 überdies das beliebte Nanotech-Material Fenix”
Interessant. Ben dan wel benieuwd naar eventuele (kwaliteit)verschillen.

Ik overweeg nu zeer nadrukkelijk een next125 keuken met 'Fenix'. Ik ben bij meerdere next125 dealers geweest en tot op heden noemen ze het allemaal Fenix. Zie ook onderstaand screenshot van de site Bemmel en Kroon.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/35EvFwoi-XutFMNtJ1EvLxeYPZU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vmV6E1KPlkWBy96gtOkMxSZF.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
jswinkels schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:05:
[...]

Interessant. Ben dan wel benieuwd naar eventuele (kwaliteit)verschillen
Fenix is een merknaam en gepatenteerd. Misleidend om deze naam te gebruiken als ze SensiQ leveren, al is het volgens mij hetzelfde spul: https://systemo.de/nl/materialen/sensiq/

Op de Next site staat het overigens wel gewoon als SensiQ: https://www.next125.com/n...al-kleur/werkbladen#c4920

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17:03

Rzaan

Altijd zoekende

Frieda schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:23:
[...]

Dit doen ze allemaal toch tegenwoordig? Nog geeneen gevonden die het wel toestaat een deel na oplevering te betalen.
Mijn keuken komt van een interieurbedrijf, en ik betaal de laatste 50% pas na oplevering.
Tenminste, zo is mij verteld. Hij moet nog geplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Rzaan schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:46:
[...]

Mijn keuken komt van een interieurbedrijf, en ik betaal de laatste 50% pas na oplevering.
Tenminste, zo is mij verteld. Hij moet nog geplaatst worden.
De keukenbranche heeft algemene voorwaarden. Daar mag je vanaf wijken als dat in het voordeel van de klant is. Zie https://www.cbw-erkend.nl/garanties-wonen artikel 11
1. De algemene betalingsconditie bij koop en verkoop is betaling bij aflevering (contant of inbetaling), ook als er aanneming van werk (diensten) in de overeenkomst is begrepen. Afnemer mag er ook
voor zorgen dat het bedrag voor aflevering al is bijgeschreven op de bankrekening van de ondernemer.
2. Een andere betalingsconditie afspreken mag, maar het is wettelijk verboden om een consument vooruitbetaling van meer dan de helft van de koopsom als enige betalingsconditie aan te bieden.
3. Bij aanneming van werk (uitsluitend diensten en eventueel kleinmateriaal) geldt dat betaald wordt in termijnen evenredig met de voortgang van het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arpeggio
  • Laatst online: 23:32
Next125 levert volgens de catalogus SensiQ in 2 varianten:

nx240 - laminated front SensiQ (PGR 2)
nx860 / nx870 - solid core front SensiQ (PGR 7)
(PGR = Preisgruppe)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j7UjUpk1oCqzsVZ-1ww3ComMqwU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/endsH1MV9sq5fwOFfFH08cBU.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7F0h-lSNKXb0-A356rAeqShXV4Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vIBNPF8OiXaqOgyRIaUC9Ami.png?f=user_large

Het prijsverschil tussen beide is niet gering. Zijn ze allebei vergelijkbaar met Fenix?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
sNielz123 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 06:27:
[...]

Op een gegeven moment is je vertrouwen al zo vaak geschaad dat je wat voorzichtiger wordt.
Ik ben zelf bijvoorbeeld veel te goed van vertrouwen, maar als je daarmee een paar keer op je bek gegaan bent leer je dat vanzelf af.
Hetzelfde geld waarschijnlijk voor de betreffende ondernemer.
Je zal er versteld van staan hoeveel consumenten "vergeten" zijn welke betalingsvoorwaarden overeen zijn gekomen als er betaald dient te worden.
Niemand zit te wachten op een keuken die niet afgewerkt word, zeker een kleinere ondernemer niet die het moet hebben van mond-tot-mond reclame.
[...]

Ik overweeg nu zeer nadrukkelijk een next125 keuken met 'Fenix'. Ik ben bij meerdere next125 dealers geweest en tot op heden noemen ze het allemaal Fenix. Zie ook onderstaand screenshot van de site Bemmel en Kroon.
[Afbeelding]
Dat kan je volgens mij vergeten. Het lijkt erop dat ze kort geleden afscheid hebben genomen van Fenix materiaal.
De leverancier van Fenix plaatmateriaal is relatief klein en kan wellicht niet aan de vraag voldoen. Tevens is de leverbetrouwbaarheid van de Italianen ook vaak een puntje. Uiteraard zal de marge op een "eigen" product ook meewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lastpak
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:48
Hoi allemaal, ik lees al een paar maanden aandachtig dit topic door en heb al heel veel gehad aan alle waardevolle informatie die hierin wordt beschreven. Ondertussen zijn we onze zoektocht naar een knappe keuken gestart en hebben de eerste uitgewerkte offerte binnen. We hebben in deze winkel een goede, vriendelijke begeleiding gehad en er is redelijk wat tijd genomen om al onze wensen door te nemen. Heel wat anders dan, zoals ondertussen uitvoerig besproken in dit topic, de DMG winkels.

Ik heb de offerte en twee renders van de keuken toegevoegd en ben uiteraard heel benieuwd naar de meningen hierover. Alvast heel erg bedankt!

Wat achtergrondinformatie; ons budget is +-25.000 euro. We zijn 'uitgeweken' naar een Keller keuken omdat deze iets goedkoper zou zijn (Next125 is ook mooi, meerprijs volgens verkoper 20%) maar op dit moment valt de uiteindelijke prijs mij nog tegen:-) Voor alle apparatuur heb ik meerdere offertes opgevraagd en kom uit op een gemiddelde prijs van 10.500 euro exclusief monteren. Voor het werkblad heb ik inmiddels ook een offerte opgevraagd maar nog geen prijs voor gekregen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uyToCCdhV8KIndivUrsZtMNxGZo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7NNuoGRIzyCLIWBOmIb1SNHP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l5VGiWYsaJUiYauQnglUzT3fisk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y5FKByjRsDi3zmIA5CRl0M8S.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YDT2m0XX5fzgUjEwFyWGki_3jGk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IZ5NmNdbkbGrk6TSvNo1d2Xt.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e0HPku8HQwLaYS8siQBwGViQyuI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/heEk3mb2ejNWEc66VSeNgkL8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IH9CrmCFa1YJdMqF1nLbdq7Aq7Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7wM0BVXowsyoXRxk8v3eOM78.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2jH4aFWwFpHdYH5H3O7CxPCOV3k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p6pGVdNih9Gs9fgyFReT0iww.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pussolini
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-10 11:12
njitter schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:58:
[...]

De keukenbranche heeft algemene voorwaarden. Daar mag je vanaf wijken als dat in het voordeel van de klant is. Zie https://www.cbw-erkend.nl/garanties-wonen artikel 11

[...]
Exact dit. Ik snap niet waarom ik als consument van mijn recht moet afzien, om het vertrouwen van de winkelier te winnen. Bij elke andere dienst betaal ik ook nadat de dienst geleverd is.

Overigens blijkt dit een geluk bij een ongeluk te zijn geweest, want in de offerte die we in eerste instantie hadden bleken technische fouten te zitten die we als leek niet hadden gezien. Oa dat de Quooker niet in de kast die ervoor getekend is zou passen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skv
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-04-2024

Skv

Lastpak schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:38:
Hoi allemaal, ik lees al een paar maanden aandachtig dit topic door en heb al heel veel gehad aan alle waardevolle informatie die hierin wordt beschreven. Ondertussen zijn we onze zoektocht naar een knappe keuken gestart en hebben de eerste uitgewerkte offerte binnen. We hebben in deze winkel een goede, vriendelijke begeleiding gehad en er is redelijk wat tijd genomen om al onze wensen door te nemen. Heel wat anders dan, zoals ondertussen uitvoerig besproken in dit topic, de DMG winkels.

Ik heb de offerte en twee renders van de keuken toegevoegd en ben uiteraard heel benieuwd naar de meningen hierover. Alvast heel erg bedankt!

Wat achtergrondinformatie; ons budget is +-25.000 euro. We zijn 'uitgeweken' naar een Keller keuken omdat deze iets goedkoper zou zijn (Next125 is ook mooi, meerprijs volgens verkoper 20%) maar op dit moment valt de uiteindelijke prijs mij nog tegen:-) Voor alle apparatuur heb ik meerdere offertes opgevraagd en kom uit op een gemiddelde prijs van 10.500 euro exclusief monteren. Voor het werkblad en de kasten zou dan 16.250 euro (28.250-10.500-1500) neergelegd moeten worden.
Een overweging die ik mee zou geven, is om te overwegen de kookplaat niet op het eiland-deel te doen maar tegen de wand met het raam. De bruikbaarheid van het eilanddeel om aan te borrelen/spelletjes te doen neemt af als er een kookplaat in is geïntegreerd. Plus dat als één van jullie kookt en de ander aan de bar zit, je wel erg dicht op de spetterende pannen komt te zitten. We hebben er zelf voor gekozen om het eiland 'vrij' hebben gehouden en gebruiken deze voornamelijk om op te snijden en voor te bereiden. En te koken met een afzuigkap aan de wand. Ik ben wel blij met de keuze.

Overigens is dit natuurlijk erg persoonlijk en afhankelijk van het beoogde gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Pussolini schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:40:
[...]
Exact dit. Ik snap niet waarom ik als consument van mijn recht moet afzien, om het vertrouwen van de winkelier te winnen. Bij elke andere dienst betaal ik ook nadat de dienst geleverd is.
Nee hoor, Bij een reis betaal je ook een gedeelte aan en de rest vooraf. En zo werken de meeste leveranciers. Jij bent beschermd als consument doordat de leverancier is aangegesloten bij een brancheorganisatie zoals het CBW voor keukens en het ANVR voor reizen. Dat zou voldoende moeten zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:59
njitter schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:16:
[...]

Nee hoor, Bij een reis betaal je ook een gedeelte aan en de rest vooraf. En zo werken de meeste leveranciers. Jij bent beschermd als consument doordat de leverancier is aangegesloten bij een brancheorganisatie zoals het CBW voor keukens en het ANVR voor reizen. Dat zou voldoende moeten zijn.
Muah, een keuken vergelijken met een andere branche is ook appels en peren.

Om in de categorie wonen te blijven: (wat betreft mijn uitgaven)
Nieuwbouw woning termijn factuur van werkzaamheden --> Betaald na afronden van werkzaamheden (waterdicht of dekvloer bijvoorbeeld)
Metselen van garage--> Aanbetaling van materiaal gedaan, restant na keuring en opleveren
Plaatsen zonnepanelen --> Aanbetaling 25%, restant na oplevering
Plaatsen vloer (tegels) --> Aanbetaling 25%, restant na plaatsen
Muurafwerking (renovlies/verven) --> 50% dag voor werkzaamheden, restant na oplevering
Traprenovatie/overzettrede --> Geen aanbetaling, volledig na oplevering
Airco --> 25% aanbetaald, restant na oplevering
Hovenier --> Materialen aanbetaald, restant na oplevering. Tweede factuur was zelfs 100% na oplevering

(onze) Keuken --> 25% aanbetaald, 65% betaald dag voor leveren en 10% nabetaling na afronden en oplossen alle probleempjes.

Andere branche:
Reparatie auto: Betalen na werkzaamheden, auto is tenslotte onderpand

[ Voor 9% gewijzigd door Source90 op 30-08-2023 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djtdjtdjt
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 08:26
Dag allen,

Wij hebben intussen een aantal gesprekken gevoerd met diverse keukenverkopers en ik zou graag van jullie wat feedback/tips willen qua aanbieders die ons wellicht een eerlijke prijs kunnen offreren voor hetgeen waar wij naar op zoek zijn.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Alvast dank voor jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 22:31
djtdjtdjt schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:17:
Dag allen,

Wij hebben intussen een aantal gesprekken gevoerd met diverse keukenverkopers en ik zou graag van jullie wat feedback/tips willen qua aanbieders die ons wellicht een eerlijke prijs kunnen offreren voor hetgeen waar wij naar op zoek zijn.

***members only***

Reken de kasten zelf eens uit bij keukenkastenfabriek (ballerina) met hoge prijsgroep front. Of via thuiskeukens.nl (hacker Systemat).

Ik denk dat de onderkant van de bandbreedte die je schetst niet realistisch is.

Edit: even gekeken. Systemat heeft een soortgelijk front in prijsgroep 9. Een hoge servieskast kost in die prijsgroep al €1800… dat tikt aan.

[ Voor 10% gewijzigd door SquareOne op 30-08-2023 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lastpak
Skv schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:08:
[...]

Een overweging die ik mee zou geven, is om te overwegen de kookplaat niet op het eiland-deel te doen maar tegen de wand met het raam. De bruikbaarheid van het eilanddeel om aan te borrelen/spelletjes te doen neemt af als er een kookplaat in is geïntegreerd. Plus dat als één van jullie kookt en de ander aan de bar zit, je wel erg dicht op de spetterende pannen komt te zitten. We hebben er zelf voor gekozen om het eiland 'vrij' hebben gehouden en gebruiken deze voornamelijk om op te snijden en voor te bereiden. En te koken met een afzuigkap aan de wand. Ik ben wel blij met de keuze.

Overigens is dit natuurlijk erg persoonlijk en afhankelijk van het beoogde gebruik.
Bedankt voor je tip! Bedoel je daarmee dat we deze omwisselen met de spoelbak en kraan? Dat is wel een goed idee inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:26
mitsumark schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 23:12:
Blijf het raar vinden, het is een vertrouwens kwestie, en dat kun je imo niet afdwingen.
Het lijkt er haast op dat ze problemen verwachten en dus maar beter het geld al binnen kunnen hebben, de kans dat die laatste 10% anders alsnog komt is niet zo groot?

Andersom, als je geen vertrouwen hebt in de keukenzaak, waarom ga je dan met ze in zee?
Geeft het geen goed gevoel, bedanken voor de geïnvesteerde tijd en gewoon verder shoppen.
Wat betekent nu een goed gevoel…

De keuken van mijn dochtet moest ook helemaal betaald worden voor de levering.
Resultaat… plaatsing 70% in orde 2 weken later, 3 maand later ontbraken nog 2 toestellen, zaten er dingen scheef, en ook nu een jaar later zijn er nog details niet in orde.
Alles op voorhand betalen… ik doe het niet.
Nu bezig voor een zonneluifel. Van de 4 bedrijven is er een die daar niet in wil mee gaan, en een ander dat gewoon ‘vergeet’ de offerte te sturen ondanks een herinnering.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:01
Analamoebe schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:03:
Tegels moeten nog gevoegd worden en de achterwand van de keuken moet nog in de krijtverf, maar onze nieuwe keuken kan komen!
Vandaag over een week komen ze hem leveren, donderdag en vrijdag wordt hij opgebouwd.

[Afbeelding]
Is krijtverf niet juist lastig af te nemen? Vaak zijn die toch niet zo schrobvast?

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-10 09:59
Vendetta_X schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 16:10:
Voor de kookplaat experts :)
Siemens IQ700 EX877LX57E of bora pura?

Bora: stiller
Siemens: flexzones

Verder nog grote verschillen?

Edit: prijs is gelijk
Ik weet niet of je inmiddels een keuze gemaakt hebt, maar wij hebben getwijfeld om een Bora te nemen maar uiteindelijk gekozen voor een Novy. Deze is qua kwaliteit vergelijkbaar (of beter) dan Bora en heeft wel flexzones. De flexzones missen zou voor ons op zich niet zo'n probleem zijn, alleen heeft Bora maar 2 grote "zones" en 2 kleine, hierdoor moeten de grote pannen altijd perse voor staan en dat vinden we niet fijn koken. Onze Novy kookplaat wordt ergens in november geleverd.

• Analamoebe
meermarco schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:03:
[...]

Is krijtverf niet juist lastig af te nemen? Vaak zijn die toch niet zo schrobvast?
Ik denk dat je kalkverf bedoeld, krijtverf valt wel mee. Dit is onze 2e huis die we helemaal voorzien van krijtverf.
Achter het aanrecht hebben we trouwens over de hele lengte een verhoogde plint van 30cm, dus afnemen van de wand zal nagenoeg nooit hoeven.

• Pussolini
  • Laatst online: 08-10 11:12
Dag allen,

***members only***

Dat moeten bijzonder dure frontjes zijn dan. Wij hebben exact dezelfde opstelling, alleen 1 hoge kast minder. Eiland is ook even groot. Voor alleen de kasten zitten we op 10K. Wij hebben Schuller kasten.

• meermarco
Analamoebe schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:58:
[...]

Ik denk dat je kalkverf bedoeld, krijtverf valt wel mee. Dit is onze 2e huis die we helemaal voorzien van krijtverf.
Achter het aanrecht hebben we trouwens over de hele lengte een verhoogde plint van 30cm, dus afnemen van de wand zal nagenoeg nooit hoeven.
Ik las dit:
Een eerste nadeel van deze verf is de vlekgevoeligheid. Stof, vetten en vloeistoffen zullen vrij makkelijk door de verflaag geabsorbeerd worden. Een ander minpunt is het redelijk hoge prijskaartje van deze verfsoort.

Maar als je een plint hebt van 30cm moet je het wel heel bont maken inderdaad. Succes

• Analamoebe
meermarco schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:28:
[...]

Ik las dit:
Een eerste nadeel van deze verf is de vlekgevoeligheid. Stof, vetten en vloeistoffen zullen vrij makkelijk door de verflaag geabsorbeerd worden. Een ander minpunt is het redelijk hoge prijskaartje van deze verfsoort.

Maar als je een plint hebt van 30cm moet je het wel heel bont maken inderdaad. Succes
Wij hebben die ervaring totaal niet met krijtverf. Kostbaar is het inderdaad wel.

• Skv

Skv

Lastpak schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 22:16:
[...]

Bedankt voor je tip! Bedoel je daarmee dat we deze omwisselen met de spoelbak en kraan? Dat is wel een goed idee inderdaad.
Ik bedoel eigenlijk het niet plaatsen van de kookplaat op het deel waar de stoelen ook aan staan. :-)

• Dimachaerus
  • Laatst online: 03-11-2023
Wat zijn hier de ervaringen met een Fenix blad?

Ik ben op zoek naar een eet- en salontafel en dacht er aan om voor een Fenix blad te gaan gezien de materiaaleigenschappen.

In hoeverre is zo'n Fenix blad nou krasbestendig?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 07-10 10:04
Lastpak schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 22:16:
[...]

Persoonlijk zou ik dat niet doen. Ik kijk liever over de pannen de woonkamer/keuken in ipv tegen een wand.
Maar ieder zijn/haar voorkeur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:24

ThePsycho

Biertje?

sNielz123 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 21:07:
[...]

Persoonlijk zou ik dat niet doen. Ik kijk liever over de pannen de woonkamer/keuken in ipv tegen een wand.
@Lastpak

Idem, wij koken nu tegen de muur aan met de rug richting gasten / partner. Alleen maar ongezellig en irritant om telkens te moeten draaien als je het ergens over hebt. Natuurlijk een persoonlijke afweging en afhankelijk van de ruimte indeling. Maar wij doen het hele koken in de nieuwe keuken heel bewust richting de kamer. Anders mis je net het gezellige van een leefkeuken wat mij betreft.
Dimachaerus schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 17:56:

Ik ben op zoek naar een eet- en salontafel en dacht er aan om voor een Fenix blad te gaan gezien de materiaaleigenschappen.

Er zijn wat wisselende ervaringen te vinden in dit topic over Fenix als werkblad, een tafel wordt misschien anders gebruikt maar krijgt (zeker met kinderen) nog wel wat te verduren. Als je je budget moet rekken voor zo'n tafel zou ik het in ieder geval niet snel doen.

[ Voor 31% gewijzigd door ThePsycho op 31-08-2023 21:14 ]

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frietkot
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20:35
Dag allen,

***members only***

Wij kijken op dit moment naar een keuken die voor 90% overeenkomt met jullie keuken (5.4m lange kasten waarvan 1.2m laag zonder bovenkasten + kookeiland van 3.6m x 1.2m). Wij overwegen ook de kasten/werkblad/apparatuur apart te kopen. Onze offerte bij Keukenkastenfabriek (met kloppende technische tekening) is EUR 14-15k. Offerte bij Thuiskeukens is EUR ±12k.

Let wel op dat het front wat jullie hebben gekozen enorm lastig schoon te maken is. Wij vonden het ook erg mooi maar wij hebben bij meerdere keukenverkopers te horen gekregen dat het haast niet te doen is om zon grote keuken met deze fronten schoon te blijven houden.

[ Voor 4% gewijzigd door Frietkot op 31-08-2023 21:33 ]

• SquareOne
Dimachaerus schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 17:56:

Even zoeken op de Posts van @Streamz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lastpak
ThePsycho schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 21:13:
[...]

@Lastpak

Idem, wij koken nu tegen de muur aan met de rug richting gasten / partner. Alleen maar ongezellig en irritant om telkens te moeten draaien als je het ergens over hebt. Natuurlijk een persoonlijke afweging en afhankelijk van de ruimte indeling. Maar wij doen het hele koken in de nieuwe keuken heel bewust richting de kamer. Anders mis je net het gezellige van een leefkeuken wat mij betreft.
Duidelijk, dank voor je reactie. We vragen ons af in hoeverre de spetters (etc.) van het koken zullen gaan, dat is zo lastig te bepalen. Bij de spoelbak komt een groot raam dus er is wel wat om naar te kijken maar inderdaad, wat ongezelliger zo. Misschien gaan we uiteindelijk voor een Novy kookplaat met zo'n uitschuifbare afzuigkap, dan komen daar de meeste spetters op terecht :P

• Lastpak
sNielz123 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 21:07:
[...]

Hoi, dank voor je reactie. Zoals hierboven beschreven is er zeker wat voor te zeggen om het zo te laten. Goed om meerdere inzichten te lezen, dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online
Lastpak schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 23:33:
[...]

Duidelijk, dank voor je reactie. We vragen ons af in hoeverre de spetters (etc.) van het koken zullen gaan, dat is zo lastig te bepalen. Bij de spoelbak komt een groot raam dus er is wel wat om naar te kijken maar inderdaad, wat ongezelliger zo. Misschien gaan we uiteindelijk voor een Novy kookplaat met zo'n uitschuifbare afzuigkap, dan komen daar de meeste spetters op terecht :P
In mijn huidige keuken kijk ik ook over de pannen heen naar de eettafel. Dat bevalt erg goed. Voor onze nieuwe keuken in het nog te bouwen huis willen we dit eigenlijk zo houden. Wij zitten te denken aan een glazen downdraft afzuigunit van Bosch/Siemens/Neff linkje. Voordeel is dat je het spetteren tegenhoudt (hebben nu soms best wel last van) en lekker veel ruimte op je kookplaat houdt.

Weet niet of er mensen zijn met ervaring met dit systeem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skv

Skv

Lastpak schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 23:33:
[...]

Ik zou zoals hierboven werd geschreven ook zeker niet met de rug naar de eetkamer gaan koken. Dan kan je geen gesprek voeren.

In praktijk ben ik echter altijd meer tijd kwijt met snijden en voorbereiden dan met roeren in de pannen. In onze setup heb je tijdens het snijden contact met eetkamer/bar en als je bij de pannen staat sta je zijdelings naast de bar. Voor ons werkt het zo optimaal.

Als je overigens het 'eiland' deel niet ook voor andere doelen wil gebruiken dan koken dan zou ik de kookplaat er zeker op plaatsen.

Foto ter illustratie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gb2jOr_fPFetVr74iacWuLj1NtU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tbkBgjEY7rVUOxSCnNyDGBS5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Skv op 01-09-2023 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09-10 14:56
Source90 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:31:
[...]

Muah, een keuken vergelijken met een andere branche is ook appels en peren.

Om in de categorie wonen te blijven: (wat betreft mijn uitgaven)
Nieuwbouw woning termijn factuur van werkzaamheden --> Betaald na afronden van werkzaamheden (waterdicht of dekvloer bijvoorbeeld)
Metselen van garage--> Aanbetaling van materiaal gedaan, restant na keuring en opleveren
Plaatsen zonnepanelen --> Aanbetaling 25%, restant na oplevering
Plaatsen vloer (tegels) --> Aanbetaling 25%, restant na plaatsen
Muurafwerking (renovlies/verven) --> 50% dag voor werkzaamheden, restant na oplevering
Traprenovatie/overzettrede --> Geen aanbetaling, volledig na oplevering
Airco --> 25% aanbetaald, restant na oplevering
Hovenier --> Materialen aanbetaald, restant na oplevering. Tweede factuur was zelfs 100% na oplevering

(onze) Keuken --> 25% aanbetaald, 65% betaald dag voor leveren en 10% nabetaling na afronden en oplossen alle probleempjes.

Andere branche:
Reparatie auto: Betalen na werkzaamheden, auto is tenslotte onderpand
Ik lees elke keer ook vol verbazing over de aanbetalingen die gevraagd worden, maar vooral ook normaal gevonden worden. Wij hebben net een grote verbouwing gedaan en qua aanbetalen niet onderhandelt.

Warmtepomp - na oplevering
keuken - na oplevering
houten vloer - na oplevering
vloerverwarming - na oplevering
kozijnen - na oplevering
badkamer materiaal - 20% vooraf rest na levering
stucwerk - na oplevering
zonnepanelen - na oplevering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EersteHuis
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 04-05 22:20
We hebben morgen een afspraak bij Huysinc, de keukenaanbieder die samenwerkt met het nieuwbouwproject waar we een huis gekocht hebben. Heeft iemand tips of ervaringen met deze aanbieder? Ik heb gezocht naar de naam hier in het forum maar geen enkele post erover gevonden.

En algemeen, wat is handig om te onderhandelen bij een aanbieder die samenwerkt met het project en argumenteert met "wij mogen wel altijd inmeten en kennen het project veel beter" ?

EDIT: Vroeger heeten ze blijkbaar van Wanrooij. Ik ga me eens in het forum verdiepen. Tips zijn welkom, we hebben helaas nog geen gelegenheid gehad om elders te kijken.

[ Voor 16% gewijzigd door EersteHuis op 01-09-2023 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Ik weet de verschillen niet tussen Fenix en SensiQ..
Maar onze eettafel heeft een fenix bovenblad. Ik wil niet meer anders. 1 veeg schoon, weg vlekken/afdrukken etc.

Onze huidige keuken is nu 8 jaar oud, dus mocht deze over een paar jaar aan upgrade of vervanging ondergaan dan zal deze optie voor ons zeker worden onderzocht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smartbikers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17:07
EersteHuis schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:50:
We hebben morgen een afspraak bij Huysinc, de keukenaanbieder die samenwerkt met het nieuwbouwproject waar we een huis gekocht hebben. Heeft iemand tips of ervaringen met deze aanbieder? Ik heb gezocht naar de naam hier in het forum maar geen enkele post erover gevonden.

En algemeen, wat is handig om te onderhandelen bij een aanbieder die samenwerkt met het project en argumenteert met "wij mogen wel altijd inmeten en kennen het project veel beter" ?

EDIT: Vroeger heeten ze blijkbaar van Wanrooij. Ik ga me eens in het forum verdiepen. Tips zijn welkom, we hebben helaas nog geen gelegenheid gehad om elders te kijken.
Ze waren eerst van Wanrooij. Het is een net uitziende toko maar de marges zijn erg fors en daar valt redelijk maar niet veel over te onderhandelen. Ik zie dat ze bij erg veel projecten betrokken zijn en genoeg mensen gaan akkoord met een forse prijs voor matige kwaliteit.

Wij zijn 30% goedkoper uitgekomen door het door een andere partij te laten bouwen. Onze keuken heeft veel Miele apparatuur (combo stoom, wijnklimaatkast en inductie en die hebben we na goed onderhandelen bij een andere partij met 30% korting gekregen. Dat lukte bij huysinc niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EersteHuis
Thomas19903 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 14:48:
Onze keuken is drie weken geleden geleverd, er zijn nog een paar openstaande punten die in september worden opgepakt. Het was nogal een spannend proces aangezien we "iets" wilde afwijken van de standaard kleuren...we zijn uiteindelijk uitgekomen op een oker gele kleur. Het geheel moet nog afgewerkt worden, maar zijn ontzettend blij met deze gewaagde keuze! Ik snap dat het niet voor iedereen is weggelegd, maar wellicht inspireren we een paar mensen om een kleine risico af en toe in het leven te nemen ;-).

[Afbeelding]
Oh! Dit is dezelfde setup die we ook voor onze keuken wilden! (met bovenkasten)
Mag ik vragen wat de afmetingen zijn van jullie keuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionv96
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-09 16:59
Ik loop aan tegen het volgende: we hebben 3 offertes verzameld en de één nog duurder dan de ander. Maar wat ons wel opvalt is dat bij apparatuur allemaal met adviesprijzen wordt gewerkt. Dat schetst natuurlijk een ontzettend scheef beeld omdat tussen retail en adviesprijzen een behoorlijk gat zit. We hebben dit met 1 partij besproken en zij geven aan niet mee te kunnen gaan in retailprijzen vanwege garantie, montage, service etc.

Ik heb bij Keukenloods alle apparatuur laten uitrekenen en kwam al snel 2900 euro goedkoper uit op het geheel. Dat is ruim 10% van de keuken en 30% op het geheel van apparatuur t.o.v de andere partijen. En in alle eerlijkheid ook keiharde euro’s die we kunnen besparen omdat we iets boven budget zitten. Heeft iemand tips hiermee om te gaan? Dan maar de apparatuur los bestellen? Of vinden jullie het waard om adviesprijzen te betalen voor apparatuur? Indien los bestellen hoe werkt het met garantie/service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwbouw
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 06-09 14:29
Graag zou ik jullie om advies vragen. Vandaag naar keukens wezen kijken en ons oog is gevallen op een blad van kwartsiet. Verkoper raadde vlakbouw af, omdat de kookplaat mogelijk meer zou kunnen uitzetten dan het kitrandje waardoor het blad zou kunnen scheuren. Iemand hier ooit eerder van gehoord? Is dit een groot risico? Visueel vind ik vlakbouw mooier en opbouw heeft natuurlijk ook het nadeel dat de kookplaat makkelijker kan beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Nieuwbouw schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 21:33:
Graag zou ik jullie om advies vragen. Vandaag naar keukens wezen kijken en ons oog is gevallen op een blad van kwartsiet. Verkoper raadde vlakbouw af, omdat de kookplaat mogelijk meer zou kunnen uitzetten dan het kitrandje waardoor het blad zou kunnen scheuren. Iemand hier ooit eerder van gehoord? Is dit een groot risico? Visueel vind ik vlakbouw mooier en opbouw heeft natuurlijk ook het nadeel dat de kookplaat makkelijker kan beschadigen.
Dan moet zo;n kookplaat wel enorm uitzetten. Lijkt me stug. Maar wie weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:50
EersteHuis schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:50:

Members only:

Heel veel succes!

[ Voor 4% gewijzigd door cacao70 op 02-09-2023 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EersteHuis
Is er ergens een "keuken kopen voor dummies" post? Eerste keukenzaak vandaag en pfff... we hadden niet genoeg huiswerk gedaan.

Dit is het layout wat we bedacht hebben (nog niet de precieze kastinrichting en de kast bij de bar wordt nog anders/komt weg en liefst willen we de bovenkasten dicht tot plafond, met eventueel een plint)
Members only:

Hoe kiezen jullie de apparatuur? Lees je je in over alle apparaten en opties? (als ik een enkele vaatwasser koop zou ik dat doen maar mt vijf verschillende apparaten.. pfff). We willen gewoon iets wat werkt zoals je zou verwachten en lang genoeg mee gaat... Vandaag leek het meer een: willen jullie het goedkoopste wat er is, of een Siemens/Miele of iets daar tussenin? En hoe dat er tussenin dan nou per se beter is.. moet je daar dan maar hopen op de goodwill/kennis van de verkoper? Of zoek je thuis het voorgestelde model op?

Hoe kies je het merk kasten? We hebben in de huidige huurwoning pronorm, huismerk was ook pronorm, leek ons prima. Of zijn er hier dan weer verschillende series van?

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:50
EersteHuis schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 22:51:
Is er ergens een "keuken kopen voor dummies" post? Eerste keukenzaak vandaag en pfff... we hadden niet genoeg huiswerk gedaan.

Dit is het layout wat we bedacht hebben (nog niet de precieze kastinrichting en de kast bij de bar wordt nog anders/komt weg en liefst willen we de bovenkasten dicht tot plafond, met eventueel een plint)

***members only***

Hoe kiezen jullie de apparatuur? Lees je je in over alle apparaten en opties? (als ik een enkele vaatwasser koop zou ik dat doen maar mt vijf verschillende apparaten.. pfff). We willen gewoon iets wat werkt zoals je zou verwachten en lang genoeg mee gaat... Vandaag leek het meer een: willen jullie het goedkoopste wat er is, of een Siemens/Miele of iets daar tussenin? En hoe dat er tussenin dan nou per se beter is.. moet je daar dan maar hopen op de goodwill/kennis van de verkoper? Of zoek je thuis het voorgestelde model op?

Hoe kies je het merk kasten? We hebben in de huidige huurwoning pronorm, huismerk was ook pronorm, leek ons prima. Of zijn er hier dan weer verschillende series van?

***members only***
Betreffende apparatuur, je zou best eens een afspraak kunnen maken bij het inspiratiehuis. Hier heb ik - naast eigen onderzoek op dit forum en andere sites - beter bepaalde verschillen ook kunnen aanvoelen. Een klein voorbeeld: sommige modellen hebben geen rvs bak en je voelt dan het uitschuif mechanisme wat minder stabiel aanvoelt. En een model upgrade omhoog heeft dat weer niet. Uiteindelijk merk je zelf wanneer een bepaalde modeltype een hoog gimmick gehalte heeft en kan je beter filteren wat je needs zijn voor een apparaat.

Ik heb voor mijzelf een lijstje gemaakt met wensen. Bijv:
NoFrost, softclose, rekje in de koelkast
Of dat bepaalde apparaten wel stil moeten zijn (ivm woonkamer-keuken indeling).

Op basis daarvan ben ik verder gaan kijken. Ik wist wel dat ik een beetje in de hoek van Siemens wilde gaan zitten voor apparatuur, maar hield ook Bosch e.d. (waarschijnlijk enigszins uit dezelfde koker) open.
Voor de kookplaat was het een no-brainer: Bora, omdat deze het stilst was.

Betreffende keukens, qua ProNorm is de upgrade met de ProTech 2.0 wat degelijker, ivm het beslag wat erin zit .Deze komt overeen met Siematic en andere midden-high segment keukens (heb ik van dit forum).
Qua merk kasten zou je kunnen kijken naar de topic start, daar staat een lijst met segmenten en ik zou gewoon beginnen met het bezoeken van wat winkels en dan puur kijken van wat je mooi vindt. Je kan dan vrijblijvend wat schetsjes laten maken en dit delen in het topic. Hier kan men je ook tot nieuwe inzichten brengen qua indeling en ook qua advies over degelijkheid van opties en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EersteHuis
cacao70 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 22:43:
[...]

***members only***

Heel veel succes!
Wow, bedankt voor je uitgebreide reactie!

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparxy86
  • Laatst online: 21:16
Hallo allen,

Hier ook een nieuwkomer in dit topic. Lees al jaren geregeld mee en heb me de laatste maanden nog intensiever verdiept in alles wat in dit topic is langsgekomen. Wij zijn nu eindelijk op het punt beland dat we er serieus werk van willen maken. Wij hebben daarom afgelopen week ons eerste bezoek gehad bij een keukenboer in de regio (aangeraden door vrienden) en deze zouden wij graag willen voorleggen.

De huidige keuken die wij hebben heeft een parallelopstelling, maar we willen graag naar een U-opstelling. Dit vanwege het, in onze ogen, betere gebruik van de ruimte.

Members only:

We zijn dus nog druk aan het oriënteren, hebben ook andere keukenboeren nog op het oog om langs te gaan. Dus mochten jullie ingevingen hebben of andere opmerkingen, we horen het graag.

Alvast bedankt voor jullie wijsheid _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Sparxy86 op 03-09-2023 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djtdjtdjt
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 08:26
Nieuwbouw schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 21:33:
Wij hebben precies dit verhaal ook gehoord vanuit de adviseur bij Keukenbladenfabriek.nl.
Ze geven daar aan dat ze er wel aan mee willen werken, maar er dan geen garantie op het werkblad voor gegeven kan worden. Het risico is niet heel groot, maar groot genoeg voor hun om er blijkbaar maatregelen tegen te nemen Voor ons genoeg reden om voor opbouw te kiezen.

.
Frietkot schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 21:31:
[...]

Wij kijken op dit moment naar een keuken die voor 90% overeenkomt met jullie keuken (5.4m lange kasten waarvan 1.2m laag zonder bovenkasten + kookeiland van 3.6m x 1.2m). Wij overwegen ook de kasten/werkblad/apparatuur apart te kopen. Onze offerte bij Keukenkastenfabriek (met kloppende technische tekening) is EUR 14-15k. Offerte bij Thuiskeukens is EUR ±12k.

Let wel op dat het front wat jullie hebben gekozen enorm lastig schoon te maken is. Wij vonden het ook erg mooi maar wij hebben bij meerdere keukenverkopers te horen gekregen dat het haast niet te doen is om zon grote keuken met deze fronten schoon te blijven houden.
Dank voor de feedback! We hebben intussen een paar goede gespreken bij een aanbieder van Ballerina keukens gehad.

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
Members only:

[ Voor 7% gewijzigd door meermarco op 03-09-2023 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Sparxy86 schreef op zondag 3 september 2023 @ 00:33:
Hallo allen,

Hier ook een nieuwkomer in dit topic. Lees al jaren geregeld mee en heb me de laatste maanden nog intensiever verdiept in alles wat in dit topic is langsgekomen. Wij zijn nu eindelijk op het punt beland dat we er serieus werk van willen maken. Wij hebben daarom afgelopen week ons eerste bezoek gehad bij een keukenboer in de regio (aangeraden door vrienden) en deze zouden wij graag willen voorleggen.

De huidige keuken die wij hebben heeft een parallelopstelling, maar we willen graag naar een U-opstelling. Dit vanwege het, in onze ogen, betere gebruik van de ruimte.

***members only***

We zijn dus nog druk aan het oriënteren, hebben ook andere keukenboeren nog op het oog om langs te gaan. Dus mochten jullie ingevingen hebben of andere opmerkingen, we horen het graag.

Over de indeling heb ik niet echt een mening. Maar ik vind de verhouding tussen de keuken en apparatuur erg scheef. Vraag eens een offerte op bij Keukenloods en zie hoe duur het daar is. Ook kan je je afvragen of dat je het waard vindt om bijna 5000 te betalen voor een stoomoven en combi-magnetron.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Sparxy86 schreef op zondag 3 september 2023 @ 00:33:
Hallo allen,

***members only***

Als je minder tijd kwijt wil zijn aan je stoomoven kan je beter de versie nemen met vaste waterafsluiting. De nieuwe versie kan ook zichzelf schoonmaken. Als je toch met bakjes gaat werken, dan kan je denk ik net zo goed een goedkopere stoomoven nemen en dus ook een goedkopere oven, om dichterbij je budget te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Shiver23 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 10:37:
[...]

Over de indeling heb ik niet echt een mening. Maar ik vind de verhouding tussen de keuken en apparatuur erg scheef. Vraag eens een offerte op bij Keukenloods en zie hoe duur het daar is. Ook kan je je afvragen of dat je het waard vindt om bijna 5000 te betalen voor een stoomoven en combi-magnetron.
Niet geheel mee eens. In die prijsrange zit er mijns inziens amper verschil meer in kwaliteit van de kasten. Grootste verschil zal zitten in de frontafwerking en een upgrade naar lak- of houtfront.
Daarnaast zal een groot aantal lades/korven of juist geen een verschil maken qua prijs.

Apparaten gebruik je daarnaast dagelijks, vind het niet raar dat je daar meer in steekt dan een kastje. Valt of staat tenslotte bij de scharnieren/ladegeleiders en niet bij het frontje (uiteraard zijn er bij luxere merken speciale greeplijsten, etc. te krijgen, echter is dat sowieso niet het prijssegment waar Sparxy86 naar kijkt.

Wij hebben volgens mij ook meer aan apparatuur uitgegeven dan aan kasten, puur omdat je daar in mijn beleving bij dagelijks gebruik meer van merkt dan hoe duur het kastje was.

Wel met @Z___Z eens dat @Sparxy86 beter voor de 7xx5 oven kan gaan met vaste wateraansluiting. Anders zou ik alles van AEG doen en daar wat besparen (en geijk die 5jaar garantie pakken). AEG maakt ook prima spul.

Op Miele zit trouwens niet veel korting, bij Keukenloods zal dat een paar honderd euro schelen op het totaal. Moet je echter wel weer in onderhandeling met de keukenplaatser dat zij de apparaten plaatsen en/of bij Keukenloods montage afnemen wat de korting teniet doet.

[ Voor 8% gewijzigd door Source90 op 05-09-2023 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
Source90 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 10:54:
[...]

Niet geheel mee eens. In die prijsrange zit er mijns inziens amper verschil meer in kwaliteit van de kasten. Grootste verschil zal zitten in de frontafwerking en een upgrade naar lak- of houtfront.
Daarnaast zal een groot aantal lades/korven of juist geen een verschil maken qua prijs.

Apparaten gebruik je daarnaast dagelijks, vind het niet raar dat je daar meer in steekt dan een kastje. Valt of staat tenslotte bij de scharnieren/ladegeleiders en niet bij het frontje (uiteraard zijn er bij luxere merken speciale greeplijsten, etc. te krijgen, echter is dat sowieso niet het prijssegment waar Sparxy86 naar kijkt.

Wij hebben volgens mij ook meer aan apparatuur uitgegeven dan aan kasten, puur omdat je daar in mijn beleving bij dagelijks gebruik meer van merkt dan hoe duur het kastje was.

Wel met @Z___Z eens dat @Sparxy86 beter voor de 7xx5 oven kan gaan met vaste wateraansluiting. Anders zou ik alles van AEG doen en daar wat besparen (en geijk die 5jaar garantie pakken). AEG maakt ook prima spul.

Op Miele zit trouwens niet veel korting, bij Keukenloods zal dat een paar honderd euro schelen op het totaal. Moet je echter wel weer in onderhandeling met de keukenplaatser dat zij de apparaten plaatsen en/of bij Keukenloods montage afnemen wat de korting teniet doet.
Zeker weten de DGC 7445 doen ipv de DGC 7440.

De prijzen zijn echt veel te hoog, dit is 5% korting. 10-15% moet minimaal mogelijk zijn op Miele in NL.

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:07
Ik wil graag gaan kijken bij winkels waar ze (online) 3d keukens beschikbaar stellen, zodat ik achteraf beter met mijn vrouw kan rondkijken en beslissen.
Bij welke ketens kan ik daarvoor terecht, omgeving Den Haag? Kwam er met de zoekfunctie en google niet uit..

Ik neig qua gevoel naar de merken Pronorm (heb ik nu ook), Tristar, Ballerina, etc.
Hoger zoals Siematic is mn droom, en ook Next125 en Systemat sta ik voor open, maar heb ik waarschijnlijk niet genoeg budget voor.
Wil op 25-30k uitkomen voor een eiland met een L van 3 hoog en 4 laag, met bovengemiddeld apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
Rostvertol-Mil schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:51:
[...]

Zeker weten de DGC 7445 doen ipv de DGC 7440.

De prijzen zijn echt veel te hoog, dit is 5% korting. 10-15% moet minimaal mogelijk zijn op Miele in NL.
Wij hebben 25 gekregen op onze Miele apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
mitsumark schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 20:57:
Ik wil graag gaan kijken bij winkels waar ze (online) 3d keukens beschikbaar stellen, zodat ik achteraf beter met mijn vrouw kan rondkijken en beslissen.
Bij welke ketens kan ik daarvoor terecht, omgeving Den Haag? Kwam er met de zoekfunctie en google niet uit..

Ik neig qua gevoel naar de merken Pronorm (heb ik nu ook), Tristar, Ballerina, etc.
Hoger zoals Siematic is mn droom, en ook Next125 en Systemat sta ik voor open, maar heb ik waarschijnlijk niet genoeg budget voor.
Wil op 25-30k uitkomen voor een eiland met een L van 3 hoog en 4 laag, met bovengemiddeld apparatuur.
Regio? nevermind

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met (online) 3D keukens beschikbaar stellen? Een winkel waar je gewoon veel verschillende keukens kunt bekijken?

Online keukens beoordelen is heeeel moeilijk.

Met 25-30k is er veel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
SquareOne schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 21:26:
[...]

Regio? nevermind

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met (online) 3D keukens beschikbaar stellen? Een winkel waar je gewoon veel verschillende keukens kunt bekijken?

Nu ik het teruglees onduidelijk inderdaad |:(
Ik bedoel zo'n VR model waar je doorheen kunt lopen (of op zn minst met een paar point of views kunt rondkijken).
Dus niet een printje van het 3D model an sich.

Edit: bv deze van @psycho-realm https://panorama.2020.net/view/n5lpa0lxs0o7s2s5bqcejw/

of deze van @Pussolini https://panorama.2020.net/view/xenayilkl0i0e6gdw24omq/

[ Voor 17% gewijzigd door mitsumark op 05-09-2023 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:00
SquareOne schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 21:26:
[...]

Regio? nevermind

Edit (@mitsumark had het al toegelicht hierboven.)
Volgens mij bieden heel veel keukenleveranciers die mogelijkheid. Misschien niet bij het eerste gesprek als je zomaar komt binnenlopen, maar als je een afspraak hebt en serieuze belangstelling toont, maken ze dat vaak wel voor je.

[ Voor 17% gewijzigd door Toke_gt op 05-09-2023 21:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Smartbikers schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 21:05:
[...]

Wij hebben 25 gekregen op onze Miele apparatuur
In een complete keuken vermoed ik?
Dan heb je hoogstwaarschijnlijk geen korting op het blad en de kasten gekregen.

@mitsumark
Dat is gewoon een feature van Simar design waar heel veel keukenzaken mee werken.

[ Voor 14% gewijzigd door Kapitein Merijn op 05-09-2023 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 23:02:
[...]

In een complete keuken vermoed ik?
Dan heb je hoogstwaarschijnlijk geen korting op het blad en de kasten gekregen.

@mitsumark
Dat is gewoon een feature van Simar design waar heel veel keukenzaken mee werken.
25% was op de Mieke apparatuur. Op de rest hebben we ook korting bedongen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
Smartbikers schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 08:29:
[...]

Marge op apparatuur is 20 tot zelfs 50%. Familielid verkoopt dit soort apparatuur dat is de reden waarom ik dat weet. Ik kwam (vorige week besteld) 40% goedkoper uit dan de adviesprijs en dan pakt zijn bedrag ook nog iets winst. Daar kan je dus echt nog wel iets vanaf halen.
Smartbikers schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 22:12:
[...]
Wij zijn 30% goedkoper uitgekomen door het door een andere partij te laten bouwen. Onze keuken heeft veel Miele apparatuur (combo stoom, wijnklimaatkast en inductie en die hebben we na goed onderhandelen bij een andere partij met 30% korting gekregen. Dat lukte bij huysinc niet.
Smartbikers schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 23:53:
[...]

25% was op de Mieke apparatuur. Op de rest hebben we ook korting bedongen.
40 -> 30 -> 25%
En bij een familielid besteld is ook weinig representatiefs aan (als ik de "zijn bedrag ook nog winst" zo kan opvatten).

Bijvoorbeeld Siemens/Bosch kan zeker 35~40(+)% korting op de adviesprijs gegeven worden. Bij Miele heb ik nog geen offerte langs zien komen waar een dergelijk percentage op enkel de apparatuur gegeven wordt. Veelal 10 tot max 20% bij gehele keuken.

Enfin, om niet in aannames te schieten; wellicht interessant om, ter leering ende vermaeck, jouw offerte te delen zodat andere hier wat aan hebben in hun zoektocht (qua kortingen/mogelijkheden)?

[ Voor 8% gewijzigd door Source90 op 06-09-2023 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18:29
Volgens mij bedoelt @mitsumark iets als de virtuele keukentour van Ekelhoff, zodat hij na afloop nog een keer virtueel rond kan lopen om de demo keukens die er staan te bekijken. Zie: https://www.kuechen-tour.de/index-kh.html

Geen idee of Nederlandse keukenzaken dit ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-10 13:48
lizard87 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 08:41:
Volgens mij bedoelt @mitsumark iets als de virtuele keukentour van Ekelhoff, zodat hij na afloop nog een keer virtueel rond kan lopen om de demo keukens die er staan te bekijken. Zie: https://www.kuechen-tour.de/index-kh.html

Geen idee of Nederlandse keukenzaken dit ook hebben.
Superkeukens heeft het ook voor je telefoon, alleen moet hij niet te groot zijn. Iphone 13 Pro Max is bijvoorbeeld te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Iemand suggesties?

• Analamoebe
Wij noemen ze thuis sinds vorig jaar Ekelhaft 8)7
Wij wonen in Duitsland en hebben inmiddels onze 3e keuken gekocht. 3x hebben ze de kans gehad ons een keuken te leveren, 3x vloog de prijs ver boven het aangegeven budget. Kreeg er vooral de laatste keer een hoog mandemakers gevoel bij. Ik had van tevoren een richting qua budget aangegeven, maar dat komt niet op de laatste €1000 aan. Hij ging echter bijna 40% over het budget heen. Na "even" met de baas te hebben gesproken ging er plots 2,5K van de prijs. Voor mij het teken dat zij ons wederom geen keuken gingen leveren. Ik had immers van tevoren aangegeven dat ik direct een scherpe prijs wilde, zonder handel. Afscheid genomen en ik werd een dag of 3 erna nog gebeld dat hij nog €500 van de prijs af kon doen omdat hij ons erg graag een keuken wilde leveren. Ik heb hem gezegd dat wij inmiddels de keuken gekocht hadden, maar als hij nog €5K wilde zakken, ik de keuken nog wel kon annuleren en met plezier bij hun ging kopen. Mijn vader en zusje hebben beide bij Ekelhaft keukens gekocht, maar ik rij er de rest van m'n leven alleen maar langs :X

• Jeroenon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08-10 14:29
Shwan schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 13:52:
We zijn weer een stuk verder! Het blad is door de mannen van Keukenbladenfabriek geplaatst. Binnenkort nog de Quooker, Bora, stopcontacten, railverlichting en nog wat afwerkingspuntjes en dan is de keuken zo goed als af.

Ontwerp:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie keuken hoor, de oversteek wordt een barretje? Hoeveel cm heb je het blad hier laten oversteken?

• Buurman
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 03-08-2024
Beste allemaal,

Weet iemand of pronorm XLine 120 cm bovenkasten heeft ( korpus hoogte 78 cm)???

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-10 21:23
Wij zijn momenteel ook in de markt voor een nieuwe keuken. We hebben al wel een idee wat we willen maar zijn zondag eens naar de woonboulevard van Utrecht geweest en de eerste keukenwinkel die we zagen binnen gelopen; Tulp keukens.

Geen hele inspirerende winkel en het advies was opzich prima maar niet baanbrekend.
Toen begon het spel van dat de filiaalmanager over de cijfers gaat en dat de deal dusdanig was dat hij daarover moet beslissen (het zal wel).
Waarop wij zeiden dat de prijs nog hoger was dan wij van plan zijn uit te geven dus toen werd er nog e.e.a. aangepast in het ontwerp waardoor we op een prijs kwamen waar ze het nog wel even moesten overleggen met de commercieel directeur dus die zou er maandag nog op terug komen.
Ondertussen hadden we ook wel door dat dit 'm niet ging worden dus veel plezier.

Nou brak vanavond mijn klomp toch wel. Toen werd ik gebeld door Tulp keukens Woerden. Dat ik onlangs bij Tulp was geweest en een offerte had gekregen. Dat zijn filiaal was uitgekozen en hij nog eens duizend (!) euro extra korting mag geven op een offerte plus een gratis kitchenaid.
Dus ik zeg nou prima, pas de offerte maar aan.
Nee, dat was niet mogelijk, we moesten dan wel naar filiaal Woerden of middelburg komen.

Ik kreeg heel erg het gevoel dat dit een gevalletje franchise nemer was die klanten bij een collega filiaalmanager wou weg kapen.

Resume; Tulp gaan we niet meer naar terug.

PSN: Flix20-NL

• SquareOne
Flix20 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 21:23:
Wij zijn momenteel ook in de markt voor een nieuwe keuken. We hebben al wel een idee wat we willen maar zijn zondag eens naar de woonboulevard van Utrecht geweest en de eerste keukenwinkel die we zagen binnen gelopen; Tulp keukens.

Geen hele inspirerende winkel en het advies was opzich prima maar niet baanbrekend.
Toen begon het spel van dat de filiaalmanager over de cijfers gaat en dat de deal dusdanig was dat hij daarover moet beslissen (het zal wel).
Waarop wij zeiden dat de prijs nog hoger was dan wij van plan zijn uit te geven dus toen werd er nog e.e.a. aangepast in het ontwerp waardoor we op een prijs kwamen waar ze het nog wel even moesten overleggen met de commercieel directeur dus die zou er maandag nog op terug komen.
Ondertussen hadden we ook wel door dat dit 'm niet ging worden dus veel plezier.

Nou brak vanavond mijn klomp toch wel. Toen werd ik gebeld door Tulp keukens Woerden. Dat ik onlangs bij Tulp was geweest en een offerte had gekregen. Dat zijn filiaal was uitgekozen en hij nog eens duizend (!) euro extra korting mag geven op een offerte plus een gratis kitchenaid.
Dus ik zeg nou prima, pas de offerte maar aan.
Nee, dat was niet mogelijk, we moesten dan wel naar filiaal Woerden of middelburg komen.

Ik kreeg heel erg het gevoel dat dit een gevalletje franchise nemer was die klanten bij een collega filiaalmanager wou weg kapen.

Resume; Tulp gaan we niet meer naar terug.
Lol, sowieso wel bijzonder dat ze op die manier met je persoonsgegevens omgaan.

• SquareOne
Buurman schreef op donderdag 7 september 2023 @ 21:10:
Beste allemaal,

Weet iemand of pronorm XLine 120 cm bovenkasten heeft ( korpus hoogte 78 cm)???
Geen idee, maar wat is het achterliggende probleem / vraag?

Je hebt toch altijd 2 fronten dus dan kan 2x 60cm ook? Ik denk dat planken van 120cm gaan doorhangen.

• Buurman
Heb 3x 80 onderkasten.. maar wil daar boven greeplozen bovenkasten.. van 60 zijn ze er.. dus 4x60 is prima.. alleen 2x 120 cm bovenkasten zal altijd voordeliger zijn lijkt mij

• Buurman
Kan even niet vinden / ontdekken hoe je kan replyen op een berichtje @SquareOne

• Buurman
SquareOne schreef op donderdag 7 september 2023 @ 21:27:
[...]

Je hebt toch altijd 2 fronten dus dan kan 2x 60cm ook? Ik denk dat planken van 20cm gaan doorhangen.
Ik zie t al.. altijd fijn zo'n nieuweling die niet weet hoe t werkt hier

• Buurman
SquareOne schreef op donderdag 7 september 2023 @ 21:27:
[...]

Je hebt toch altijd 2 fronten dus dan kan 2x 60cm ook? Ik denk dat planken van 20cm gaan doorhangen.
Maar bovenkasten van 120cm breedt is toch niet geheel bijzonder? Als ze doorzakken hadden de keuken fabrikant ( pronorm in dit geval), toch al iets op bedacht of uit de handel gehaald... maar zoals mn vraag was... zijn er überhaupt bovenkasten van 120 greeploos..
Dat weet ik dus niet ( zeker)..

• SquareOne
Buurman schreef op donderdag 7 september 2023 @ 21:50:
[...]

Maar bovenkasten van 120cm breedt is toch niet geheel bijzonder? Als ze doorzakken hadden de keuken fabrikant ( pronorm in dit geval), toch al iets op bedacht of uit de handel gehaald... maar zoals mn vraag was... zijn er überhaupt bovenkasten van 120 greeploos..
Dat weet ik dus niet ( zeker)..
Ik denk niet dat het bestaat. Het assortiment van Pronorm is nergens online beschikbaar dus dat ken ik niet. Maar Hacker Systemat en Ballerina (die naar mijn idee concurreren met Pronorm) leveren beiden bovenkanten van maximaal 100cm.

Misschien is 3x80cm bovenkanten met 40cm deuren nog een optie?

[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 07-09-2023 21:58 ]

• Buurman
SquareOne schreef op donderdag 7 september 2023 @ 21:57:
[...]

Ik denk niet dat het bestaat. Het assortiment van Pronorm is nergens online beschikbaar dus dat ken ik niet. Maar Hacker Systemat en Ballerina (die naar mijn idee concurreren met Pronorm) leveren beiden bovenkanten van maximaal 100cm.

Thanks voor t antwoorden, kon het zelf ook niet vinden. Maar als die 2 het niet hebben, zal pronorm t ook niet hebben waarschijnlijk.
3x 80 had ik ook aan zitten denken.. leek me alleen niet praktisch met brede dingen erin zetten ( heb overigens zelf geen ervaring mee met 40 cm kast deurtjes..

• Source90
SquareOne schreef op donderdag 7 september 2023 @ 21:57:
[...]

Ik heb een 120 Systemat bovenkast. Welliswaar met klepdeur, maar of er een klep of deurtje op komt moet niet uitmaken lijkt mij.

Denk dat @Kapitein Merijn dit zo kan beantwoorden, tot welke maat bovenkast er geleverd kan worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Source90 op 07-09-2023 22:44 ]

• SquareOne
Source90 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 22:14:
[...]

Ik heb een Systemat bovenkast. Welliswaar met klepdeur, maar of er een klep of deurtje op komt moet niet uitmaken lijkt mij.

Denk dat @Kapitein Merijn dit zo kan beantwoorden, tot welke maat bovenkast er geleverd kan worden.
Ik zie inderdaad dat Systemat wel bovenkasten levert van 120cm met klapdeur. Dus wel met je eens dat het niet uit zou moeten maken.

Maar de fabrikant denkt daar zo te zien anders over. :+ :D

• mitsumark
Pronorm weet ik niet, maar bv Bruynzeel zegt dit erover.
Bij diverse bovenkasten met een breedte van 80cm tot en met 120cm kan het voorkomen dat de bodem bij zware belasting na verloop van tijd iets gaat doorhangen. Om dit te voorkomen plaatsen we een metalen verstevigingsstang. Die verbindt de bodem diagonaal met het dek of met de tussenbodem.
https://www.bruynzeelkeuk...en/bovenkast-met-vouwklep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buurman
Source90 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 22:14:
[...]

Ik heb een 120 Systemat bovenkast. Welliswaar met klepdeur, maar of er een klep of deurtje op komt moet niet uitmaken lijkt mij.

Thanks voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buurman
Ook handige info. Zou ook het liefst denk ik klep kast willen, echter zijn deze een stuk prijziger. Zeker met met het kleine vrouwtje die ik thuis heb. Die kan niet bij je klep als tie naar boven staan. Dan zou er een klep met zon knopje erop moeten komen dat als je die indrukt, de klep zelf dicht laat gaat.

Helaas is een klep dus geen optie voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-10 07:35
Goedemorgen,
Wij zijn een huis van 180 jaar aan het opknappen, hier zijn wij al jaren mee bezig. Wij zijn nu aangekomen dat we de keuken gaan verplaatsen naar het achterhuis.
Dit is een ruimte van ongeveer 50m2 welke volledig wordt gestript wordt en dus volledig nog in te delen is.
echter zitten de kozijnen in de buitengevel op een vreemde plek en niet op gelijken hoogte waardoor we niet met een 'standaard' keuken uit de voeten kunnen. Wat we ook niet willen....

Wij zijn echter op zoek naar een keukenontwerper welke met ons een plan maakt maar dan niet schooit om een opdracht.
Omdat wij alles zelf doen moet ik al wel weten hoe de keuken er uit komt te zien qua indeling ivm de leidingen maar de kleurstelling pas als de ruimte een beetje gaat leven.
We willen dus pas bestellen over ongeveer een jaar.

Mijn vraag: weet iemand van jullie een goede ontwerper, als dan niet van een keukenzaak welke met ons kan sparren? evt tegen vergoeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Systemat heeft inderdaad geen bovenkasten van 120cm. Het prijsverschil tussen 2 bovenkasten van 60cm en 1 van 100cm is ook maar 80euro.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iVKKegMM8Qp-tSEmVCO_ipslaTY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vVWkaaoJdHGjDF23r08qRHz0.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:21:
[...]

Systemat heeft inderdaad geen bovenkasten van 120cm. Het prijsverschil tussen 2 bovenkasten van 60cm en 1 van 100cm is ook maar 80euro.
[Afbeelding]
Maar wel klepkasten van 120?
Anders ben ik wel benieuwd wat hier nu hangt :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Xn9TJoZetS8RL3hl2LtMmm6S_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xZ2tIV9mVev4soEl97bA253F.jpg?f=fotoalbum_large

Zouden daar niet simpelweg 2 deuren van 60 bovenkasten op geplaatst kunnen worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Source90 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:28:
[...]

Maar wel klepkasten van 120?
Anders ben ik wel benieuwd wat hier nu hangt :+
[Afbeelding]

Zouden daar niet simpelweg 2 deuren van 60 bovenkasten op geplaatst kunnen worden?
Klepkasten met een enkele klep inderdaad wel tot een hoogte van 65cm. Ik vermoed dat het te maken heeft met het gewicht wat 2 ophangbeugels kunnen dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ik zie bijna nergens hoekkasten van in de uitvoering 'hoge kasten'.
Werkt dit niet lekker, of wat zou de reden zijn.
Zit zoiets te zoeken voor een bijkeuken, maar kom maar weinig tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013

ThePsycho

Biertje?

Rzaan schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:10:
Ik heb hier ook naar zitten kijken, kreeg bij meubelmakers wel dat er oplossingen zijn (die wel wat kosten vgm). Dus zou daarvoor even contact opnemen met iemand als je het echt wil.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buurman
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:21:
[...]

[Afbeelding]
Handige info. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
BlueSS50 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:55:

Wij zijn echter op zoek naar een keukenontwerper welke met ons een plan maakt maar dan niet schooit om een opdracht.
(…)
Mijn vraag: weet iemand van jullie een goede ontwerper, als dan niet van een keukenzaak welke met ons kan sparren? evt tegen vergoeding
Misschien kun je hier een plattegrond van de ruimte droppen, zodat we alvast wat creatieve ideeën met je kunnen delen?
Verder zou ik je eerder een interieurbouwer dan een keukenzaak adviseren. Een interieurbouwer maakt maatwerk en zit niet vast aan bepaalde concepten. Denk dat je in jouw situatie bij keukenzaken snel vastloopt op kanniet/magniet/wilniet/moeilijk/duur. Al kan zo’n keukenzaak je wel helpen in beeldvorming.
Het helpt enorm als je zelf al een goed beeld hebt van wat je wel en per se niet wilt. Daar kunnen we je hier vast wel een eind bij helpen?

[ Voor 4% gewijzigd door Toke_gt op 08-09-2023 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Rzaan schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:10:
Zet je gewoon 3 onderkasten op elkaar :)
Ik zie het praktische nu ook niet echt, hoe wilde je de kast indelen met spullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:33
Analamoebe schreef op donderdag 7 september 2023 @ 08:22:
[...]

Wij noemen ze thuis sinds vorig jaar Ekelhaft 8)7
Wij wonen in Duitsland en hebben inmiddels onze 3e keuken gekocht. 3x hebben ze de kans gehad ons een keuken te leveren, 3x vloog de prijs ver boven het aangegeven budget. Kreeg er vooral de laatste keer een hoog mandemakers gevoel bij. Ik had van tevoren een richting qua budget aangegeven, maar dat komt niet op de laatste €1000 aan. Hij ging echter bijna 40% over het budget heen. Na "even" met de baas te hebben gesproken ging er plots 2,5K van de prijs. Voor mij het teken dat zij ons wederom geen keuken gingen leveren. Ik had immers van tevoren aangegeven dat ik direct een scherpe prijs wilde, zonder handel. Afscheid genomen en ik werd een dag of 3 erna nog gebeld dat hij nog €500 van de prijs af kon doen omdat hij ons erg graag een keuken wilde leveren. Ik heb hem gezegd dat wij inmiddels de keuken gekocht hadden, maar als hij nog €5K wilde zakken, ik de keuken nog wel kon annuleren en met plezier bij hun ging kopen. Mijn vader en zusje hebben beide bij Ekelhaft keukens gekocht, maar ik rij er de rest van m'n leven alleen maar langs :X
Ik heb een tijd geleden een keuken bij hun gekocht. Het hele proces (van koop tot oplevering) was echt ondermaats en een drama.
Verkoper die tijdens het gesprek beweerde dat je altijd de nieuwste apparatuur krijgt. Uiteindelijk geprobeert om oude model door te duwen terwijl er nieuwe IQ700 modellen op de markt waren gekomen. Heel veel discussie erover en wilde niet meewerken en nieuwe ovens sourcen en bestellen. Uiteindelijk een meerprijs moeten betalen voor recente modellen ovens, na het corrigeren van de offerte waarbij er een verkeerde maat oven is geoffereert.

Verkeerd geleverde goederen, waarvan ik zelf ontdekte dat het niet klopte (kookplaat van andere klant in onze huis neergezet. Steeds nieuwe opleverpunten (Tot op heden 4 planken niet vervangen wat hier nog in de verpakking ligt, ik doe dit zelf op een later tijdstip vervangen, want anders kan er nog meer schade onstaan door onvoorzichtigheid monteurs. (monteurs zijn steeds wisselend). Opleverpunten die genegeerd worden en niet opgenomen worden als opleverpunt terwijl je dat gemeld hebt.

Verkoper die niet wilt luisteren, opleverpunten die slecht opgelost werden (van kwaad naar erger door nieuwe schade) en als laatste een opgehoogde verkeerde eindafrekening waarvan ik drie maal aangegeven heb dat prijs niet klopte en waarbij ze glashard beweerde dat ik in de fout zat. Alsof ik de boel zit te belazeren. Notabene de getekende koopovereenkomst opgestuurd en kopies correspondentie met verkopers. Brutaal daarna nogmaals verzoeken om de verkeerde eindafrekening te betalen. Bel je ze op, zeggen ze dat ze terug zullen bellen wat niet gebeurt.

Nu ik je verhaal hoor heb ik misschien nog zelfs teveel betaald voor de keuken. Achteraf gezien had ik net zo goed elders mijn keuken kunnen kopen. Het scheelt misschien in de prijs, maar kwaliteit van installatie en oplevering en ontzorgt worden van alles wat erbij hoort is net zo belangrijk. Uiteindelijk heeft de oplevering een half jaar geduurd en nog zijn alle opleverpunten uiteindelijk niet opgelost. Ik wacht nog op een gecorrigeerde eindafrekening (5%) maar heb er totaal geen zin meer in. Sta op het punt rechtsbijstand in te schakelen. Ik heb er geen vertrouwen meer in.

[ Voor 25% gewijzigd door Monkeydancer op 08-09-2023 13:30 ]

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

mitsumark schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 12:17:
[...]

Zet je gewoon 3 onderkasten op elkaar :)
Ik zie het praktische nu ook niet echt, hoe wilde je de kast indelen met spullen?
Gewoon, net zoals je een lage kast indeelt met spullen, maar dit dan x 2, of x 3.
Of wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Rzaan schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 13:40:
[...]

Gewoon, net zoals je een lage kast indeelt met spullen, maar dit dan x 2, of x 3.
Of wat bedoel je?
Ik bedoel dat het nut bij een lage kast al gering is, of je moet er dure systemen in hangen (Lemans), maar zelfs dan. Iets als een Lemans op hoogte lijkt me verre van praktisch.
Hoe zie je voor je dat je effectief gebruik gaat maken van de ruimte (achterin)?
Of gooi je daar dingen (in bakken) die je toch zelden gebruikt? Als soort van zolder?

[ Voor 8% gewijzigd door mitsumark op 08-09-2023 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

mitsumark schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 13:45:
[...]

Ik bedoel dat het nut bij een lage kast al gering is, of je moet er dure systemen in hangen (Lemans), maar zelfs dan. Iets als een Lemans op hoogte lijkt me verre van praktisch.
Hoe zie je voor je dat je effectief gebruik gaat maken van de ruimte (achterin)?
Of gooi je daar dingen (in bakken) die je toch zelden gebruikt? Als soort van zolder?
Op die fiets.
In onze vorige keuken hadden we ook zo'n niervormig plateau dat je eruit kon trekken, en daar stonden vooral pannen in.
Ook pannen die we niet elke dag nodig hadden zoals een extra grote vispan en zoiets.
Zo'n hoek is altijd een beetje verloren ruimte, dus ik kan hem of helemaal niet gebruiken, of met zo'n plateau (of een 3/4 carrousel)

Op hoogte wordt wel wat lastiger, maar nog steeds kun je daar genoeg spullen kwijt die je maar hoogst zelden nodig hebt, maar wel handig zijn.

Afbeeldingslocatie: https://www.kast-inrichting.nl/Files/2/26000/26631/CategoryPhotos/DescriptionPhotos/1000/1500947.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Rzaan schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 14:02:
[...]

Op die fiets.
In onze vorige keuken hadden we ook zo'n niervormig plateau dat je eruit kon trekken, en daar stonden vooral pannen in.
Ook pannen die we niet elke dag nodig hadden zoals een extra grote vispan en zoiets.
Zo'n hoek is altijd een beetje verloren ruimte, dus ik kan hem of helemaal niet gebruiken, of met zo'n plateau (of een 3/4 carrousel)

Op hoogte wordt wel wat lastiger, maar nog steeds kun je daar genoeg spullen kwijt die je maar hoogst zelden nodig hebt, maar wel handig zijn.

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CzcfZtqRHQdgt38LVciPGXPwLi4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5UJFyKkMLbbkJURDg4bbmUkv.png?f=fotoalbum_large
Ik heb hem hier al eerder gepost; je zou ook kunnen kijken naar een nis met roldeur/schuifdeur. Eventueel met uittrekbaar plateau voor keukenmachine/koffiemachine.

Daarboven kan je planken kwijt in de gehele hoogte van de muur, indien je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Source90 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 14:40:
Ik heb hem hier al eerder gepost; je zou ook kunnen kijken naar een nis met roldeur/schuifdeur. Eventueel met uittrekbaar plateau voor keukenmachine/koffiemachine.

Daarboven kan je planken kwijt in de gehele hoogte van de muur, indien je dat wilt.
Dat is een mooi systeem.
Maar ik wil overal hoge kasten naast elkaar en dan in een L-vorm.
Dan werkt dit systeem niet.
Ik zoek iets waardoor je toch die verloren hoe kunt gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VWISfr60X1A7CFUraH05Y9PIfLU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DFYBy8hAomWSwMkal3g5lJHM.jpg?f=user_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Analamoebe
Onze keuken is klaar, op een beschadigd paneel na en de vensterbanken die nog nageleverd worden.

Het is een heerlijke ruimte geworden, precies zoals wij het ons voorgesteld hadden.

M'n zelfgemaakte krukjes passen er ook perfect bij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZezFFXpsUuxgwUTp4VlYEYgA4WQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bhayPactFQsM9LzSBtyIr4DQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YfgIhGaoajF8XxA9zaxE5SzR7XM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nd4hKhz8a388RyBAdRy8RHDd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vCjDxxJoZz5eAfiKTJAbqSeQ_w4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qIekd0DNGbKtP38zmkiy7LQx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NOA00Ja_qiJire6Nrv_oHRKanFw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GSf5oAfF3qA1u7pH5hKsPXhu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hdCatrI2FPR-QuK4hFHr27Vo6OE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/grb7iC3Eg5EX1oAfDrWlAGeG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VCCgQ4bJrwShJ7RcclgQ9YZOSd8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y5uIZxuoyJP9oMChogruAg8A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OlcllkyYNQZWJujCTMJxLk0cAuY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o8o1Ha61xo2BSWHnB8XAp4Zx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 07-10 10:04
Mooie keuken!
Ga je nog wat met het plafond doen? Ik zou hier helemaal gek van worden, zo druk.
Die krukjes zijn echt super gaaf man!

PS: is dat je achtertuin? Je hebt geen deur in de keuken daarnaartoe?

[ Voor 21% gewijzigd door sNielz123 op 09-09-2023 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Analamoebe schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 22:05:
Het is een heerlijke ruimte geworden, precies zoals wij het ons voorgesteld hadden.
//
M'n zelfgemaakte krukjes passen er ook perfect bij.
Heerlijk ook zoveel werkblad! Ik vind die krukjes heel erg geslaagd. Hoe heb je die gemaakt? Frame zelf gelast of zo?
Ik mis ook de deuren naar buiten, maar daar is vast een goede reden voor. Lijkt me heerlijk vanuit zo’n keuken direct naar buiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nullah
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 22-09 21:23
Wij zijn weer bij aardig wat keukenwinkels geweest. Honderd offertes later... Gisteren bij Bemmel & Kroon.
Ik word een beetje moe van alle wisselende verhalen. Nu weer de XXL vaatwasser; bij 3 winkels kan die in een 76cm korpus, bij B&K absoluut niet. We krijgen een werkhoogte van 95cm, dus het plint is hoog genoeg. Dat is waarom het bij andere winkels wel kan.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparxy86
  • Laatst online: 21:16
Een iets latere reactie, dan de bedoeling was. Laten we zeggen dat het de afgelopen dagen erg gezellig was bij ons in het dorp :P Bedankt voor jullie reacties.
Shiver23 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 10:37:
[...]

Ik zit hier dus zelf ook nog even mee en dan vooral de twee dure Miele ovens. Ik vind de verhouding tussen de keuken en apparatuur dan iets minder belangrijk. Ik ga nog even op zoek naar een goedkoper alternatief, waarbij ik niet volledig inlever op design en functionaliteit.
Z___Z schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 10:44:
[...]

Als je minder tijd kwijt wil zijn aan je stoomoven kan je beter de versie nemen met vaste waterafsluiting. De nieuwe versie kan ook zichzelf schoonmaken. Als je toch met bakjes gaat werken, dan kan je denk ik net zo goed een goedkopere stoomoven nemen en dus ook een goedkopere oven, om dichterbij je budget te komen.
Bedankt voor de tip, ga ik zeker wat mee doen!
Source90 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 10:54:
[...]

Ik heb het liefst alles bij een partij ivm installatie en eventuele after sales als het nodig blijkt te zijn. Ik heb verder geen ervaring met AEG spul, ik ga kijken of dat misschien een alternatief voor ons kan zijn.

Ik weet niet of ik het had aangegeven in mijn originele post, maar de winkel gaf gelijk aan dat er niet valt te onderhandelen. Nu kan je dat natuurlijk ook zien als een openingsbod ;) Ik ben nu bezig met afspraken bij andere keukenboeren, kijken wat die voor ons kunnen betekenen.

Nogmaals bedankt voor de reacties, ik weet wat me te doen staat. Overigens niemand die iets zei over het nieuwe ontwerp, dus die is Tweakers-approved? :9
Pagina: 1 ... 418 ... 526 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1