Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-09 09:15

OverloadOfRed

Bla, blabla

Lupadi schreef op zondag 30 juli 2023 @ 20:49:
[...]

Heb je overwogen om van die kast van 40 een kast van 60 te maken? Je zou dan eventueel je vaatwasser naar je wand kunnen verplaatsen en op hoogte kunnen zetten (of niet en dan heb je gewoon meer kast ruimte)

Wij hebben de vaatwasser nu in de loop tussen de kookplaat en de gootsteen zitten en hebben voor onze nieuwe keuken heel bewust gekozen om dat niet nog een keer te doen

Of de nis 120 en dan boven 2x 60 en die kast van 40 weglaten. 🤷‍♂️
Is inderdaad nog een twijfelpuntje, maar de 40 kast is een apothekerskast, die leveren ze alleen in 35 en 40cm breed

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Registratie: Oktober 2022
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door LordBusiness op 15-09-2023 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:10

franssie

Save the albatross

LordBusiness schreef op zondag 30 juli 2023 @ 21:50:
Misschien dubbel op, maar voor de mensen die nog een Quooker willen aanschaffen:
[...]
werkelijk wat een ramp website. Ik zoek dus een Q voor alleen een koudwater aansluiting, due site heeft bij elke kraan dezelfde tekst ge paste ....

edit: de site van Q zelf lijkt vergelijkbaar waardeloos. Dit is echt je lkanten naar een minder goed merk sturen (ik ben een tevreden Q gebruiker maar wil er eentje extra kopen voor een andere lokatie ,,, echt hoe dan)
Dus wordt het een goedkoper merk.

[ Voor 26% gewijzigd door franssie op 30-07-2023 22:15 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupadi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 21:57
OverloadOfRed schreef op zondag 30 juli 2023 @ 21:32:
[...]

Is inderdaad nog een twijfelpuntje, maar de 40 kast is een apothekerskast, die leveren ze alleen in 35 en 40cm breed
Beetje afhankelijk van merk kun je vaak ook planken vervangen voor lades maak je een zelfde soort functionaliteit maar dan anders (alleen niet van 1 kanten benaderbaar). Zal waarschijnlijk wel duurder zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lupadi
franssie schreef op zondag 30 juli 2023 @ 22:10:
[...]

werkelijk wat een ramp website. Ik zoek dus een Q voor alleen een koudwater aansluiting, due site heeft bij elke kraan dezelfde tekst ge paste ....

edit: de site van Q zelf lijkt vergelijkbaar waardeloos. Dit is echt je lkanten naar een minder goed merk sturen (ik ben een tevreden Q gebruiker maar wil er eentje extra kopen voor een andere lokatie ,,, echt hoe dan)
Dus wordt het een goedkoper merk.
Het is vrij simpel, quooker heeft 3 boilers
Pro3 (alleen kokend water)
Combi (kokend en heet water)
Combi + (kokend en heet water met warmwater aansluiting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Lupadi schreef op zondag 30 juli 2023 @ 22:41:
[...]

Het is vrij simpel, quooker heeft 3 boilers
Pro3 (alleen kokend water)
Combi (kokend en heet water)
Combi + (kokend en heet water met warmwater aansluiting)
ja dus niet, de Combi+ zonder warmwateraansluiting is er dus ook ... met de warmte ventiel. edit: zodat je dus ook gewoon warm water kan maken met een mengeling van de boiler en koud.

[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 30-07-2023 22:45 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
franssie schreef op zondag 30 juli 2023 @ 22:44:
[...]

ja dus niet, de Combi+ zonder warmwateraansluiting is er dus ook ... met de warmte ventiel. edit: zodat je dus ook gewoon warm water kan maken met een mengeling van de boiler en koud.
Of gewoon eerst uitzoeken wat je nodig hebt en dat vervolgens bestellen. Werkt hier prima en scheelde op een Combi+ Flex Cube toch zo'n 275 euro vergeleken met elders... ;) Back on topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:27
Misschien dubbel op, maar voor de mensen die nog een Quooker willen aanschaffen:
[...]
Je bent nog goedkoper uit als je voor €799 bij Bol.com besteld met 4% cashback van cachbackXL ;)
Edit: vergat erbij te vermelden dat dit alleen de Cube 2 betreft, waarvoor ik zelf een beetje aan het kijken was.

[ Voor 15% gewijzigd door remzor op 31-07-2023 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Vitruvius schreef op zondag 30 juli 2023 @ 22:53:
[...]
Of gewoon eerst uitzoeken wat je nodig hebt en dat vervolgens bestellen. Werkt hier prima en scheelde op een Combi+ Flex Cube toch zo'n 275 euro vergeleken met elders... ;) Back on topic?
Dit is wat mij betreft on topic. Q en voorjekeuken zijn gewoon vaag .

https://voorjekeuken.nl/q...6?search=Quooker%20Fusion

Wat kan er nu wel en niet?

Als ik mijn producten zo zou verkopen, had ik geen klanten.

edit: en de prijs is niet het probleem, wat je krijgt voor het geld wel :+ :z

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 30-07-2023 23:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lupadi
franssie schreef op zondag 30 juli 2023 @ 23:03:
[...]

Dit is wat mij betreft on topic. Q en voorjekeuken zijn gewoon vaag .

https://voorjekeuken.nl/q...6?search=Quooker%20Fusion

Wat kan er nu wel en niet?

Als ik mijn producten zo zou verkopen, had ik geen klanten.

edit: en de prijs is niet het probleem, wat je krijgt voor het geld wel :+ :z
De combo+ zonder warmwater aansluiting is gewoon de combi, die 2 dingen zijn vrijwel identiek op de warmwater aansluiting na. In die link is zelfs in het laatste plaatje een handig stroomschema gemaakt ;)

Vervolgens hebben ze overigens ook nog verschillende kranen maar die zijn uitwisselbaar met de 3 boilers die ze hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21:35
.

[ Voor 99% gewijzigd door Tweak_ers op 31-07-2023 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
[...]
Keukenloods biedt de Combi+ Fkex zwart voor €1325 aan.
Deze site voor €1324,30.

Scheelt letterlijk 70 cent 🤣

Voor dat verschil toch liever keukenloods 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Niet online
Staat er bij mij op voor 1410 bij KL en scheelt imo dan dus toch 85 euro... maar goed, misschien niet voor elke combinatie de goedkoopste dan wellicht, maar voor sommige. Voor nu genoeg, back on topic. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door LordBusiness op 31-07-2023 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quito
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-08 22:01
Voor onze woning zijn we op zoek naar een nieuwe keuken.
Na wat onderzoek hebben we de opstelling definitief en zijn we bij twee zaken geweest.

Qua apparatuur (AEG /Bora Superkeukens, Siemens/Bora Keukenconcurrent) en blad (composiet) bijna gelijkwaardig waarbij mij de kwaliteit van de kasten mij nog onduidelijk zijn;
Superkeukens met Mondial 406 Felino (nobila)
Keukenconcurrent met GL-SALIRA 427 (iets hoger tov basismodel volgens verkoper en snelle blik op catalogus op locatie)

Ik ben met name benieuwd naar de kwaliteit van Keukenconcurrent omdat deze prijs 20% lager ligt tov de vaste prijs van Superkeukens bij een keuken van circa €20k. De prijs van Keukenconcurrent is redelijk uitonderhandeld maar hier zit vast nog iets ruimte conform onderhandelingstactiek van DMG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Mijn schoonouders hebben een defecte ingebouwde zeeppomp. Heeft iemand een tip voor een nette mooie afsluiting van het gat wat er ontstaat als ze deze volledig verwijderen?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Laatst online: 22:55

tomtom901

Moderator General Chat
True schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:00:
Mijn schoonouders hebben een defecte ingebouwde zeeppomp. Heeft iemand een tip voor een nette mooie afsluiting van het gat wat er ontstaat als ze deze volledig verwijderen?
Mijn grootste bezwaar tegen die dingen ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:42
Een nieuwe voor een paar tientjes, of gewoon laten zitten en niet gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Ik heb de Grohe Cosmopolitan zeepdispender in de buitenkeuken. Was een kwart van de prijs van een Quooker en de kleuren (8 leverbaar volgens mij) komen redelijk overeen met een Quooker.
Enkel kijken of het gat dezelfde diameter heeft.
https://www.bol.com/nl/nl...tureListItem#productTitle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:09
Op Amazon (nl/de) heb je prima werkende zeeppompjes voor nog geen €20 die er ook prima uit zien. Had een dure van HansGrohe die elke keer na een half jaar niet meer goed werkte. Nu een goedkope daar besteld en die werkt als een trein!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

tomtom901 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:12:
[...]

Mijn grootste bezwaar tegen die dingen ;(
Ook de reden dat ik zo'n ding niet in mijn keuken heb geplaatst.
mitsumark schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:16:
[...]

Een nieuwe voor een paar tientjes, of gewoon laten zitten en niet gebruiken.
Hij is nu weggedraaid, maar mooi is anders.
Source90 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:29:
[...]

Ik heb de Grohe Cosmopolitan zeepdispender in de buitenkeuken. Was een kwart van de prijs van een Quooker en de kleuren (8 leverbaar volgens mij) komen redelijk overeen met een Quooker.
Enkel kijken of het gat dezelfde diameter heeft.
https://www.bol.com/nl/nl...tureListItem#productTitle
(en ook @Nuevocasa ) Ja dat is een optie, maar ze zijn het ook een beetje zat omdat ze het moeilijk vinden om de dispenser weer te vullen. Dat had ik misschien iets duidelijker moeten verwoorden. Ze gebruiken 'm dus niet meer en willen dat ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Nu online
True schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:59:
[...]

[...]

[...]

(en ook @Nuevocasa ) Ja dat is een optie, maar ze zijn het ook een beetje zat omdat ze het moeilijk vinden om de dispenser weer te vullen. Dat had ik misschien iets duidelijker moeten verwoorden. Ze gebruiken 'm dus niet meer en willen dat ook niet meer.
Iets anders wat in dat gat kan, kan ik niet bedenken.
Pop-up stopcontact is een behoorlijk stuk groter en die wil je überhaupt niet naast een kraan :)

Wellicht, met het zeeppompje in de hand, naar een metaalbewerker en vragen of zij een afdekkapje met schroefdraad kunnen maken die in dat gat past?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XDCntyh2uqUbonNjQ1fYWZXK18M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EnSkNn6ZUifqLkb9KTGUGf41.png?f=fotoalbum_large

De rozet (A) en moer (B) om vast te zetten zijn er al. Enkel een kapje met schroefdraad maken (of laten maken) zou je het gat mee kunnen dichten.

Alternatief naast een andere zeepdispenser is er niet / ben ik anders ook benieuwd naar.
Beetje dit idee, alleen dan hopelijk wat vlakker (in zelfde kleur als kraan):
Afbeeldingslocatie: https://crazytogether.com/wp-content/uploads/2021/05/diy-woodburned-soap-holder-25-800x533.jpg

/// Of anders (een nieuwe/goedkopere) vullen met Dreft? Gaat een stuk langer mee als er ook een vaatwasser is / hoeft minder frequent gevuld te worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Source90 op 31-07-2023 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Source90 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:23:
[...]
Iets anders wat in dat gat kan, kan ik niet bedenken.
Pop-up stopcontact is een behoorlijk stuk groter en die wil je überhaupt niet naast een kraan :)

Wellicht, met het zeeppompje in de hand, naar een metaalbewerker en vragen of zij een afdekkapje met schroefdraad kunnen maken die in dat gat past?

[Afbeelding]

De rozet (A) en moer (B) om vast te zetten zijn er al. Enkel een kapje met schroefdraad maken (of laten maken) zou je het gat mee kunnen dichten.

Alternatief naast een andere zeepdispenser is er niet / ben ik anders ook benieuwd naar.
Beetje dit idee, alleen dan hopelijk wat vlakker (in zelfde kleur als kraan):
[Afbeelding]

/// Of anders (een nieuwe/goedkopere) vullen met Dreft? Gaat een stuk langer mee als er ook een vaatwasser is / hoeft minder frequent gevuld te worden.
Ik dacht bijv. aan zoiets: https://ijzershop.nl/eind...dplaat-rond-30-x-4mm.html maar dan netjes RVS en dan kit je die gewoon aan je aanrechtblad. Het is niet perfect, maar beter dan een ongebruikte zeeppomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:39
True schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:59:
[...]

[...]

[...]

Lastig bijvullen?
Ze weten hopelijk dat je hem gewoon van boven bij kan vullen?

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:03
franssie schreef op zondag 30 juli 2023 @ 22:44:
[...]

https://www.quooker.nl/reservoirs. Klik desnoods op "Welk reservoir past bij mij?"

Zelden zo'n duidelijke website gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:52
HKP32 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:22:
Even een semi keuken-gerelateerde vraag, maar weet iemand welk prijskaartje deze losse vitrinekast van Next125 ongeveer heeft? Kwam hem toevallig tegen en vond hem erg fraai. Zou dan naast een Systemat keuken komen te staan, dat wel ;)

[Afbeelding]
Schopje, weet iemand dit? Kan het online niet vinden. Vind de kast ook erg fraai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
ColeJ schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:01:
[...]

Schopje, weet iemand dit? Kan het online niet vinden. Vind de kast ook erg fraai.
Misschien een dealer bellen? Je kunt ‘m naar wens samenstellen, dat verklaart misschien waarom er nergens een prijs te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Ik had nog geen antwoord op de vraag gekregen, dus probeer het nog een keer:
Bij Hacker kun je heel makkelijk een bodem prijs berekenen via Thuiskwukens.

Maar het eikenfineer front komt daar echt heel duur uit de bus.

Nu zie ik dat Pronorm ook een eikenfineer front heeft, bij welke partij kan ik zelf een eerlijke prijs berekenen voor Pronorm keukens?

Tevens hebben we een werkblad van Dekker op het oog. Waar je Caeserstone bladen heel makkelijk online kunt berekenden, kan ik dit blad nergens terugvinden: Evora Quartz | Easy Clay | Honed

Kijk ons Caesarstone blad zet zelfs Bemmel en Kroon op 5600 euro en Wooning zelfs op 8000, stel ik dat blad via de online kanalen samen: €2800.

Ik zou hetzelfde graag voor Easy Clay doen, zodat ik een betere onderhandelingspositie heb.

Ik wil alle componenten zelf los uitrekenen, beetje marge erbij en dat is het maximale wat we bij een keukenvloer uit zullen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:38
Tweak_ers schreef op maandag 31 juli 2023 @ 17:57:
Ik had nog geen antwoord op de vraag gekregen, dus probeer het nog een keer:
Bij Hacker kun je heel makkelijk een bodem prijs berekenen via Thuiskwukens.

Maar het eikenfineer front komt daar echt heel duur uit de bus.

Nu zie ik dat Pronorm ook een eikenfineer front heeft, bij welke partij kan ik zelf een eerlijke prijs berekenen voor Pronorm keukens?

Tevens hebben we een werkblad van Dekker op het oog. Waar je Caeserstone bladen heel makkelijk online kunt berekenden, kan ik dit blad nergens terugvinden: Evora Quartz | Easy Clay | Honed

Kijk ons Caesarstone blad zet zelfs Bemmel en Kroon op 5600 euro en Wooning zelfs op 8000, stel ik dat blad via de online kanalen samen: €2800.

Ik zou hetzelfde graag voor Easy Clay doen, zodat ik een betere onderhandelingspositie heb.

Ik wil alle componenten zelf los uitrekenen, beetje marge erbij en dat is het maximale wat we bij een keukenvloer uit zullen geven.
Pronorm is nergens online verkrijgbaar.
Fineer is gewoon ontzettend duur. Bij Pronorm zal dat niet anders zijn.

Bij keukenkastenfabriek zit fineer ook in hoogste prijsgroep, dat scheelt ook mega veel met prijsgroep 1 of prijsgroep 2.

Bij een keukenzaak zou ik niet te veel focussen op de prijzen van de losse componenten maar op de totaalprijs. Het is maar net waar ze de marge in stoppen op de offerte.

Ik begrijp je behoefte om het op deze manier te doen overigens wel :+

[ Voor 8% gewijzigd door SquareOne op 31-07-2023 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19:23

Rzaan

Altijd zoekende

Tweak_ers schreef op maandag 31 juli 2023 @ 17:57:

Gewoon Dekker bellen en vragen wat een blad moet kosten. Ze verkopen ook aan particulieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Jongens, die Quookers;

Is dat nou echt schering en inslag, of zijn de tweakers topics gekleurd?
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2081612/3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:16
tomtom901 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 19:10:
Jongens, die Quookers;

Is dat nou echt schering en inslag, of zijn de tweakers topics gekleurd?
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2081612/3
Hoge bomen vangen veel wind. Volgens mij worden de Quookers het meest verkocht en navenant gaan ze ook het meest kapot. Daarnaast zijn ze redelijk duur en zijn er reserveonderdelen verkrijgbaar, wat repareren de moeite waard maakt.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
SquareOne schreef op maandag 31 juli 2023 @ 18:10:
[...]

Pronorm is nergens online verkrijgbaar.
Fineer is gewoon ontzettend duur. Bij Pronorm zal dat niet anders zijn.

Bij keukenkastenfabriek zit fineer ook in hoogste prijsgroep, dat scheelt ook mega veel met prijsgroep 1 of prijsgroep 2.

Bij een keukenzaak zou ik niet te veel focussen op de prijzen van de losse componenten maar op de totaalprijs. Het is maar net waar ze de marge in stoppen op de offerte.

Ik begrijp je behoefte om het op deze manier te doen overigens wel :+
Dat begrijp ik wel, maar als ik ergens een internetprijs zou kunnen berekenen, weet ik of ik genaaid word.

De offerte bij Wooning was eerst €35k en online kom ik tot €16k.

Ze zijn gezakt bij Wooning naar €22.500.

Ik zie niet in waarom ik €6.500 extra zou moeten betalen. Dus mijn onderhandeling zal een stuk zelfverzekerder zijn als ik de prijzen weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauwrenss
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 11:00
keukenprinses schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 19:32:
[...]

Mooi! Mag ik vragen wat de breedte van jullie keuken is ?
De ruimte is ter hoogte van keuken ongeveer 3,90m breed. Eiland is 2,60 lang bij 1 meter. Aan beide kanten van het eiland dus een doorloop van 1,15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:35
Hoi allen,

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken sinds we een nieuw huis hebben gekocht, maar nu de sleuteloverdracht dichterbij komt en we serieus aan het plannen zijn zitten we met een keuken-vraagstuk.

De huidige keuken is 20 jarig oud en willen we graag vervangen. Hij is nog prima om te gebruiken dus er is geen mega haast bij, maar het is wel iets waar we direct mee aan de slag willen na de overdracht.

De huidige situatie is als volgt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uGlP-MfYU2WKoxHEIAHjQZ9ROMM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XCrQsDfCmpF1yrd4V3iEx1xq.jpg?f=fotoalbum_large

De keuken zit hier links achterin de woning, maar daar willen we hem eigenlijk weg hebben om 2 redenen:
1. Er kan dan een speelkamer voor de kinderen komen
2. We willen graag een open woonkeuken

In eerste instantie was het plan om een aanbouw te maken. De huidige bewoners hebben hier in 2021 al plannen en tekeningen voor laten maken en het maakt de leefruimte flink groter en geeft de mogelijkheid voor een flinke keuken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sHL14cbEBlMmyzgbr0aFPDdQMBk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WC8L2hqb9u7pM8MNc66dE7RY.png?f=fotoalbum_large

Deze optie heeft onze voorkeur, simpelweg omdat je er behoorlijk wat ruimte bij krijgt en echt een mooie woonkeuken neer kan zetten. Dat gezegd hebbende, zijn de eerste offertes niet mals. De aanbouw zelf zit (op basis van 2 offertes nu) al rond de 70-80k en dan willen we ook nog de gehele beneden verdieping van vloerverwarming voorzien als we dan toch bezig zijn. Incl. Keuken komen we dan al snel rond de 125-130k uit.

Nu is dat vrij veel geld, maar gelukkig niet onmogelijk, maar het heeft ons ook aan het denken gezet of we misschien niet iets anders kunnen proberen dat goedkoper zou zijn.

Een andere optie die toen naar boven kwam is om de keuken in de huidige woonruimte te plaatsen, maar hier ben ik bang dat de 'woonkamer' te klein gaat worden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t_VyoUSFxW3nXc5Dt0xmG4JkROo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/csrMiY1YtwN5S0kMesQPnOfH.png?f=fotoalbum_large

Een andere optie zou mogelijk een iets kleinere uitbouw zijn, degene op de plannen is vrij groot, maar we vragen ons af of dat nu echt zoveel zou schelen in kosten. Als dat 'maar' 20k scheelt, dan is het de moeite niet.

Vooralsnog neigen we dus naar de aanbouw, maar voordat we de knoop definitief doorhakken en onze overwaarde hier in gaan storten, is mijn vraag is dus: hebben jullie nog creatieve ideeën of tips voor een inrichting die wij missen en ons wat geld kan besparen?

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:16
RobbieB schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:01:
Hoi allen,

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken sinds we een nieuw huis hebben gekocht, maar nu de sleuteloverdracht dichterbij komt en we serieus aan het plannen zijn zitten we met een keuken-vraagstuk.

De huidige keuken is 20 jarig oud en willen we graag vervangen. Hij is nog prima om te gebruiken dus er is geen mega haast bij, maar het is wel iets waar we direct mee aan de slag willen na de overdracht.

[Afbeelding]

De keuken zit hier links achterin de woning, maar daar willen we hem eigenlijk weg hebben om 2 redenen:

In eerste instantie was het plan om een aanbouw te maken. De huidige bewoners hebben hier in 2021 al plannen en tekeningen voor laten maken en het maakt de leefruimte flink groter en geeft de mogelijkheid voor een flinke keuken:

[Afbeelding]

Deze optie heeft onze voorkeur, simpelweg omdat je er behoorlijk wat ruimte bij krijgt en echt een mooie woonkeuken neer kan zetten. Dat gezegd hebbende, zijn de eerste offertes niet mals. De aanbouw zelf zit (op basis van 2 offertes nu) al rond de 70-80k en dan willen we ook nog de gehele beneden verdieping van vloerverwarming voorzien als we dan toch bezig zijn. Incl. Keuken komen we dan al snel rond de 125-130k uit.

Nu is dat vrij veel geld, maar gelukkig niet onmogelijk, maar het heeft ons ook aan het denken gezet of we misschien niet iets anders kunnen proberen dat goedkoper zou zijn.

Een andere optie die toen naar boven kwam is om de keuken in de huidige woonruimte te plaatsen, maar hier ben ik bang dat de 'woonkamer' te klein gaat worden:

[Afbeelding]

Een andere optie zou mogelijk een iets kleinere uitbouw zijn, degene op de plannen is vrij groot, maar we vragen ons af of dat nu echt zoveel zou schelen in kosten. Als dat 'maar' 20k scheelt, dan is het de moeite niet.

Vooralsnog neigen we dus naar de aanbouw, maar voordat we de knoop definitief doorhakken en onze overwaarde hier in gaan storten, is mijn vraag is dus: hebben jullie nog creatieve ideeën of tips voor een inrichting die wij missen en ons wat geld kan besparen?
Geen antwoord op het vraagstuk m.b.t. de keuken, maar die offertes v/d aanbouw. Zijn die ook uit 2021 of heb je die recentelijk zelf opgevraagd?
Als het dat eerste is, dan zou ik beginnen met nieuwe offertes opvragen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt

Zou een uitbouw aan de achterzijde niet veel goedkoper zijn? Ik weet niet hoe je dan met je tuin uitkomt, maar stel dat je 1.40 of 1.80 m uitbreidt, dan wordt de achterkant een stuk bruikbaarder als keuken/eetruimte met weliswaar geen aparte speelkamer maar wel een flinke speelruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Nu online
Toke_gt schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:13:
[...]

Zou een uitbouw aan de achterzijde niet veel goedkoper zijn? Ik weet niet hoe je dan met je tuin uitkomt, maar stel dat je 1.40 of 1.80 m uitbreidt, dan wordt de achterkant een stuk bruikbaarder als keuken/eetruimte met weliswaar geen aparte speelkamer maar wel een flinke speelruimte.
Eventueel zelfs gehele achterkant uitbouwen als de tuin groot genoeg is/genoeg overblijft.

Zijn slechts twee muren en kan aan twee zijdes mogelijk aan de bestaande fundering kunnen.
Zou zelfs nog de schuifpui en kozijn kunnen verplaatsen/hergebruiken indien in goede staat.

[ Voor 7% gewijzigd door Source90 op 01-08-2023 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:16
[...]

Goedkoper mogelijk wel ja.
Maar het lijkt om een hoek of vrijstaand huis te gaan dus heb je tuin aan de achter-/ en zijkant.
Dan zou ik persoonlijk liever de zijtuin opleveren t.o.v. de achtertuin.
Je ziet in dergelijke situaties dat men toch meer in de achtertuin zit en het stukje zijtuin voor spek en bonen meedoet.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Rzaan schreef op maandag 31 juli 2023 @ 18:12:
[...]

Gewoon Dekker bellen en vragen wat een blad moet kosten. Ze verkopen ook aan particulieren.
Helaas, ik heb ze gebeld, ze leveren niet aan particulieren.

Op de vraag bij weke partij ik dan het beste kan kijken wist hij geen antwoord.

Iemand ervaring met een bedrijf waar je voor een eerlijke prijs een dekker keukenblad kunt kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Flix20 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:09:
[...]

Geen antwoord op het vraagstuk m.b.t. de keuken, maar die offertes v/d aanbouw. Zijn die ook uit 2021 of heb je die recentelijk zelf opgevraagd?
Als het dat eerste is, dan zou ik beginnen met nieuwe offertes opvragen.
Die zijn recent door ons zelf opgevraagd. Wel bij partijen die de hele boel doen (dus aanbouw, vloerverwarming, keuken plaatsen), dus door het te splitsen en zelf wat meer projectmgt./aannemer te spelen kan er vast nog flink bespaard worden. Probleem is een beetje dat veel aannemers op dit moment de keuze hebben om te bepalen wat ze wel/niet willen doen en simpelweg zeggen: We doen alles of niks.
[...]

Ik denk dat dit qua kosten niet heel veel uitmaakt, er zal in beide gevallen een fundering aangelegd moeten worden en iets met de draagmuur gedaan moeten worden. Bij een uitbouw is dat laatste vermoedelijk nog een stuk prijziger dan bij de aanbouw zoals nu getekend.

Maar het belangrijkste is dat we dat deel van de tuin niet op willen offeren. Het is een vrijstaand huis en zoals @Flix20 al aangeeft offeren we liever de zijkant op dan de achterkant. Als we de achterkant uitbouwen dan krijg je een L-vormige tuin die eigenlijk nergens meer ruimtelijk lijkt. Iets wat we in de huidige tuin juist zo prettig vinden. Hieronder de tekening van het perceel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/odpSGZliCjIglMyljw-ixmP4Q-I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qGGUbi0Sx01Q3lPjs6C5GwaZ.jpg?f=fotoalbum_large

Een derde optie die we nog in gedachten hadden was om de aanbouw zoals getekend dus wat kleiner te maken, zowel in de lengte als de breedte. Dat geeft dan naast de aanbouw nog ruimte voor een (fietsen)schuurtje. Dan zou bv. je alleen een keuken aan de lange zijde krijgen of met een schiereiland en het kookeiland weglaten.

[ Voor 6% gewijzigd door RobbieB op 01-08-2023 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itaalol
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-09-2024
Rzaan schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 22:21:
Ik dacht eigenlijk hetzelfde, maar misschien zat ik ernaast. Niet dus.

@Toke_gt 2 lampen heb ik aan gedacht. Maar dan ben ik nog niet uit.
Dan misschien 2 van 1.30 die ik 30 centimeter uit elkaar hang.

Mooie van die lampen is dat ze met sensoren werken. Dus je hoeft de lamp niet aan te raken om hem aan te zetten of te dimmen.
Lampen van Novy hebben dat ook, maar die vind ik niet mooi.
Ik heb zelf "maar" twee spotjes boven ons eiland van 300 x 120 met daarin niet te meest sterke lampjes (hoeveel lumen zou ik thuis even moeten checken) en ik vind het meer dan genoeg licht terwijl mijn schoonfamilie het allemaal deed afraden. Dus uit mijn ervaring is dat het heel persoonlijk is of iets genoeg licht is of niet. Sommige hebben bij wijze van genoeg aan een klein ledje en iemand anders zou praktisch een bouwlamp op willen hebben hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:36
Basekid schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 15:28:
Hebben mensen hier ervaring met het ophangen van IRSTA werkbladverlichting (https://www.ikea.com/nl/n...chting-opaalwit-20406947/) in een keuken die al volledig is ingericht? Bij mij hangen de kastjes al + er zit al een spatwand dus ik kan ook niet bij de achterkant van de kastjes komen.

Als ik de handleiding lees is die klik achter het keukenkastje niet echt nodig, maar ik ben bang dat het allemaal een beetje klunky gaat hangen (ook omdat de spatwand ong 1cm diepte wegneemt).
Oe dat ziet er uit als een mooie oplossing! Zat hier zelf ook nog te kijken wil wel iets van verlichting en dit ziet er wel strak uit!

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itaalol
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-09-2024

[Afbeelding]

Ik weet niet hoe handig je/jullie zelf zijn maar je zou voor de optie die jullie voorkeur heeft kunnen gaan en het een en ander zelf kunnen doen. Denk hierbij aan het uitgraven van de fundering, eventueel storten van de fundering, elektra/water leidingen leggen, afwerking zoals schilderen of een vloer leggen.

Of je plaatst de aanbouw meer naar voren zodat die gelijk is met de voorgevel en dan heb je de keuken naast je woonkamer liggen. Enige nadeel is dat je dan een flinke pilaar (of twee) in het midden hebt staan om de oude buitenmuur te dragen. Maar dan heb je ook niet persé zo'n grote aanbouw nodig en je zou dan ook nog een grote eetkamertafel tussen de keuken en woonkamer in kunnen zetten, dan heb je tenminste ook nog wat aan die ruimte! Ik zie namelijk bij veel vrienden/kenissen die een grote woonkamer hebben dat ze een heel veel "dode" ruimte hebben doordat ze de tv aan een muur hebben staan en een bankstel 6 meter verderop tegen de andere muur hebben staan.

Je kan er ook voor kiezen om niets aan te bouwen en de keuken aan de voorkant van de woning te plaatsen en je woonkamer naar het midden/achterkant van de woning te verplaatsen. Zo kan je bijvoorbeeld een enorm kookeiland realiseren over de breedte van de woning. Of de keuken aan de linkerwand te plaatsen met parallel daar aan een eiland.

[ Voor 18% gewijzigd door itaalol op 01-08-2023 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:42
Hoi allen,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Die speelkamer, klinkt leuk, maar ga je die over een paar jaar nog steeds echt gebruiken?
Als de kids nog jong zijn hebben ze misschien bergen met speelgoed, maar straks alleen nog maar een fiets, tablet en hoekje op de bank (of liever nog hun eigen kamer), dan heb je je huis omgebouwd voor 100k euro voor een paar jaar speelhoek..
Ik zou dan eerder (tijdelijk) een speelhoek maken van de bijkeuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mitsumark schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:36:
[...]

Die speelkamer, klinkt leuk, maar ga je die over een paar jaar nog steeds echt gebruiken?
Als de kids nog jong zijn hebben ze misschien bergen met speelgoed, maar straks alleen nog maar een fiets, tablet en hoekje op de bank (of liever nog hun eigen kamer), dan heb je je huis omgebouwd voor 100k euro voor een paar jaar speelhoek..
Ik zou dan eerder (tijdelijk) een speelhoek maken van de bijkeuken.
Over een paar jaar is het toch mooi tijd voor weer wat veranderingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:21
Mattie112 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:30:
[...]

Oe dat ziet er uit als een mooie oplossing! Zat hier zelf ook nog te kijken wil wel iets van verlichting en dit ziet er wel strak uit!
ik ben uiteindelijk voor een Philips ledstrip gegaan (zo eentje die op rollen zit), want ik durfde het niet aan te gaan pielen met die lampen en mn stenen spatwand. Omdat het toch onder de keukenkastjes zit geplakt zie je niet dat het een lelijke strip is, en nu kan ik het lekker via mn Hue systeem besturen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
Basekid schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:20:
[...]

ik ben uiteindelijk voor een Philips ledstrip gegaan (zo eentje die op rollen zit), want ik durfde het niet aan te gaan pielen met die lampen en mn stenen spatwand. Omdat het toch onder de keukenkastjes zit geplakt zie je niet dat het een lelijke strip is, en nu kan ik het lekker via mn Hue systeem besturen
Ja dat kan ook (met elke led strip natuurlijk) maar omdat hier een diffuser bij zit die het verspreid lijkt het mij wel wat. Of het nou Hue, Tradfri of whatever is mijn homeassistant support toch alles :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:18
mitsumark schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:36:
[...]

speelkamer is een utopie waar ouders graag in willen geloven omdat ze het speelgoed graag uit de weg willen hebben. Wij hebben meerdere kamers en een complete speelzolder, en uiteindelijk spelen ze gewoon in de woonkamer, precies waar je ze niet wilde hebben..

Kortom: als je de keuken ruimer wilt hebben: prima, maar doe het niet omdat je die ruimte perse als speelkamer wilt gebruiken.

Overigens zou ik zelf uitbreken naar achter toe, bestaande muurtjes eruit en je woonkamer wordt meteen veel groter. Naar zijkant uitbouwen geeft een raar extra hokje in mijn ogen.

Andere optie: Keuken aan voorkant van het huis maken. En dan aan zijkant uitbouwen, en de bestaande muur volledig wegbreken over de hele lengte van de uitbouw, zodat je woonkamer in de breedte veel breder wordt. Dan heb je vanuit de woonkamer uitzicht op je achtertuin.. veel fijner dan uitzicht op de straat.

[ Voor 16% gewijzigd door ConQuestador op 01-08-2023 15:32 ]

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
[...]
Voor de grap even op de "laagste prijs offerte" geklikt en die komen met code `QUO15` (wat dezelfde korting geeft trouwens maar voor het geval die ander verloopt en er iemand geïnteresseerd is).

Vond de CUBE bij aanschaf keuken wat te duur maar zo los met een fikse korting ga ik er nog wel eens over denken.... Alleen duurt de keuken nog wel een half jaar dus daar wacht ik nog wel even mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Nu online
Mattie112 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:55:
[...]

Voor de grap even op de "laagste prijs offerte" geklikt en die komen met code `QUO15` (wat dezelfde korting geeft trouwens maar voor het geval die ander verloopt en er iemand geïnteresseerd is).

Vond de CUBE bij aanschaf keuken wat te duur maar zo los met een fikse korting ga ik er nog wel eens over denken.... Alleen duurt de keuken nog wel een half jaar dus daar wacht ik nog wel even mee.
Waar ik van baal is dat de Cube niet werkt zonder cilinder (althans, kreeg ik terug vanuit Quooker) en dat koud water "secundair" is ofwel; eerst bubbelwater en ingedrukt houden voor koud water.

Ik had graag een Cube erbij gewild voor koud water, echter past de cube mét cilinder niet in ons kastje. Daarbij komt dat wij zelden tot nooit bruisend water gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
  • Laatst online: 16:07
Source90 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:21:
[...]

Waar ik van baal is dat de Cube niet werkt zonder cilinder (althans, kreeg ik terug vanuit Quooker) en dat koud water "secundair" is ofwel; eerst bubbelwater en ingedrukt houden voor koud water.

Ik had graag een Cube erbij gewild voor koud water, echter past de cube mét cilinder niet in ons kastje. Daarbij komt dat wij zelden tot nooit bruisend water gebruiken.
Hier levert hij wel gewoon koud water met een lege cilinder die er aan hangt maar zie niet waarom je die niet gewoon af kan koppelen.
Ik heb wel de Gen1 dus de wat lompere (witte) variant.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Even een vlug vraagje tussendoor, ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe keuken en ben nu bij het type aanrechtblad aangekomen. Ik ben bij diverse keukenboeren geweest en allemaal geven ze aan dat alle soorten prima schoon te maken zijn. Nu geloof ik daar helemaal geen klap van en wat ik overal lees op het internet is dat ook echt niet zo. Sommige bladen kunnen niet tegen zuur of tegen watervlekken, etc. Wat is nu het meest hufterproofe materiaal voor een keukenblad?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Wat raden jullie mij aan, heeft iemand tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Niet online
Frieda schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:33:
Even een vlug vraagje tussendoor, ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe keuken en ben nu bij het type aanrechtblad aangekomen. Ik ben bij diverse keukenboeren geweest en allemaal geven ze aan dat alle soorten prima schoon te maken zijn. Nu geloof ik daar helemaal geen klap van en wat ik overal lees op het internet is dat ook echt niet zo. Sommige bladen kunnen niet tegen zuur of tegen watervlekken, etc. Wat is nu het meest hufterproofe materiaal voor een keukenblad?
***members only***
Ik zou composiet nemen. Ligt er hier al 5 jaar in en poets ook zeker niet na elke maaltijd, maar als ik poets ziet het er weer als nieuw uit. Qua hitte om er direct een pan op te zetten zou ik je aanraden af te leren dat te doen mocht je dat willen/doen. Zorg dat er een pannenrek op je aanrecht ligt bijv. :)

[ Voor 13% gewijzigd door LordBusiness op 01-08-2023 17:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:52
***members only***
Ik zou zeggen Dekton (of soortgelijk), het is hitte bestendig, krasbestendig (7 Mohs) of nagenoeg vochtdicht. Maar er zijn vast goedkopere alternatieven te vinden :)
Tweak_ers schreef op maandag 31 juli 2023 @ 22:04:
[...]

Dat begrijp ik wel, maar als ik ergens een internetprijs zou kunnen berekenen, weet ik of ik genaaid word.

De offerte bij Wooning was eerst €35k en online kom ik tot €16k.

Ze zijn gezakt bij Wooning naar €22.500.

Ik zie niet in waarom ik €6.500 extra zou moeten betalen. Dus mijn onderhandeling zal een stuk zelfverzekerder zijn als ik de prijzen weet.
Disclaimer: ik ken Wooning niet dus no clue hoe groot ze zijn. Ik ben ook anti teveel betalen maar...
  • Je hebt met 1 zaak een vast aanspreekpunt bij gedoe (niet zelf gehannes met 4 leveranciers)
  • Je hoeft installatie niet zelf te regelen (wat ook geld kost), bij problemen gaat iedereen naar elkaar wijzen
  • Concurreren als fysieke winkel is echt lastig tegen de grote goedkopere 'web jongens' dus je moet wel iets meer marge draaien om ook je "sales" personeel en locatie te kunnen betalen.
Je kunt prima die 16K voorleggen en kijken wat ze willen zakken natuurlijk :P

Nu hebben wij ook alles uitgeplozen tot de eurocent nauwkeurig maar uiteindelijk hebben wij gekozen voor iemand die ons de service kan bieden die wij graag willen en dat kost nu eenmaal extra. Het is immers ook een 'gunmarkt'.

Ik weet niet hoe lang ze tegenwoordig bij Wooning over het installeren van een keuken doen maar voor die van ons staat een volle week gepland met 3 man (wel volledig op maat door een interieurbouwer). Dat is met 6500 euro nog geen 54 euri's/uur inclusief BTW, geen absurd bedrag als ik zie dat een gemiddelde NL loodgieter hier al 65/uur excl vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EgoLTR
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-09-2024
Toke_gt schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 11:32:
[...]

Ik zou deur én muur weghalen, dus er een hele open ruimte van maken. En dan kun je er echt wel meer mee doen dan meteen een hoge kast plaatsen :) . Om het ruimtelijke effect te behouden, hou je de zichtlijnen zoveel mogelijk open en rustig. Dus inderdaad niet de afwas het meest prominent in het zicht >:) . Als je in jouw schets vanuit de woonkamer de keuken inkijkt, zie je vooral de wand waar jij nu werkblad met spoelbak en kookplaat hebt ingetekend. Die zou ik juist naar de andere kant brengen, omdat je die wand bijna niet ziet vanuit woonkamer.
Tegen de lange wand dan hoge kasten (zo dicht mogelijk bij de raamzijde) en daarnaast ondiepe kasten als bergruimte. Dat is een rustig beeld om vanuit de kamer naar te kijken en zo behoud je voldoende loop- en bewegingsruimte (ca 1m20). Minder is niet prettig.

[...]

In deze opzet een paar hoge kasten met koel/vries en ovens zo ver mogelijk naar achter in de keuken en ondiepe kasten ernaast van max 120 hoog. Aan de andere zijde met werkblad geen bovenkasten. Ik denk dat je zo bergruimte genoeg hebt. Eventueel een wandplank of zo. Maar als je het helemaal dicht maakt in zo’n smalle keuken, geeft dat wel heel snel een opgesloten gevoel en het maakt je keuken ook donker.

Ik ga er hierbij vanuit dat je geen plan hebt voor een tafeltje of bar aan de raamzijde. Op de tekening zie ik dat het op het noorden is gericht, dus je krijgt daar alleen in de zomer laat op de dag wat zonlicht binnen. Geen interessante hangplek wat dat betreft. Door de kasten in die hoek te plaatsen, nemen ze geen lichtinval weg.

[Afbeelding]
Thanks voor het meedenken @Toke_gt! :)
Dit zou een heel mooi ontwerp zijn maar is helaas niet mogelijk. Ik had misschien wat duidelijker moeten zijn in het feit dat alleen het kleine muurtje aan de westzijde weg kan. Dat blok aan de oostzijde is helaas niet toegankelijk.

Echter heb je me wel weer aan het denken gezet. Ik vind zelf kastjes van 1.20m niet zo mooi maar het zorgt wel voor een veel lichter en opener gevoel...

Inderdaad een correcte inschatting dat we geen zithoek oid in de keuken willen vanwege de smalle ruimte en oriëntatie op het noorden. We hadden nu wel de hoge kast aan de andere kant gezet om het iets lichter te houden. Op zich zit er wel een (deels) glazen deur en een groot raam in namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
***members only***
Los van het materiaal zou ik je aanraden een donkere kleur te kiezen. Dat is in jouw situatie fijner omdat je er minder op ziet. Zowel vuil na het koken als plekken die ontstaan door hete pannen of intrekkend vuil. Ik heb zelf zwart natuursteen en daar zie je echt helemaal niks op, het maakt makkelijk schoon en er trekt niks in. (Ok, je moet denk ik geen citroensap drie dagen laten zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
We hebben een nieuwe Samsung RS68A884CB1EF Amerikaanse koelkast gekocht, maar zodra de koelkast aanslaat maakt hij een 3khz chirpende krekel geluid en ik hoor het overal doorheen, zelfs als ik boven in de badkamer met deur dicht zit.

Nu komt er later dit jaar een ombouw om de koelkast heen, is er een kans dat ik het geluid dan, icm geluiddempende panelen aan de binnenkant, weg krijg?

Anders word het terugsturen en een LG kopen, maar liever hou ik deze vanwege de energieklasse C.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smartbikers
  • Registratie: April 2020
  • Nu online
Devian schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 20:44:
We hebben een nieuwe Samsung RS68A884CB1EF Amerikaanse koelkast gekocht, maar zodra de koelkast aanslaat maakt hij een 3khz chirpende krekel geluid en ik hoor het overal doorheen, zelfs als ik boven in de badkamer met deur dicht zit.

Nu komt er later dit jaar een ombouw om de koelkast heen, is er een kans dat ik het geluid dan, icm geluiddempende panelen aan de binnenkant, weg krijg?

Anders word het terugsturen en een LG kopen, maar liever hou ik deze vanwege de energieklasse C.
Lijkt me niet dat een koelkast een chirpend geluid moet maken dus je zou hem evt kunnen aanbieden voor garantie bij Samsung. Als je je er nu aan ergert dan gaat de ombouw het ook niet verhelpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Smartbikers schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 21:48:
[...]

Lijkt me niet dat een koelkast een chirpend geluid moet maken dus je zou hem evt kunnen aanbieden voor garantie bij Samsung. Als je je er nu aan ergert dan gaat de ombouw het ook niet verhelpen
https://www.reddit.com/r/...rator_what_is_this_noise/

Het is daarmee vergelijkbaar.. Wat meer bronnen op internet geven aan dat dit normaal is en hoort bij de nieuwe energiezuinige motor.

Bol/Samsung geeft ook aan dat het normale geluiden zijn. We zitten nog binnen de 14 dagen...

Het liefst los ik het op met de ombouw en geluidsabsorberende matten binnen in de ombouw.

Onze vorige LG Amerikaanse koelkast had dit geluid in ieder geval niet.

Edit: ff filmpje gemaakt

[ Voor 11% gewijzigd door Devian op 01-08-2023 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
ConQuestador schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:28:
[...]

speelkamer is een utopie waar ouders graag in willen geloven omdat ze het speelgoed graag uit de weg willen hebben. Wij hebben meerdere kamers en een complete speelzolder, en uiteindelijk spelen ze gewoon in de woonkamer, precies waar je ze niet wilde hebben..

Kortom: als je de keuken ruimer wilt hebben: prima, maar doe het niet omdat je die ruimte perse als speelkamer wilt gebruiken.
De speelkamer is niet het doel, maar een bijkomstigheid. We begrijpen ook dat speelgoed door het hele huis beland, haha. Dat is nu ook het geval. Belangrijkste is om de keuken bij de woonkamer te betrekken.
Overigens zou ik zelf uitbreken naar achter toe, bestaande muurtjes eruit en je woonkamer wordt meteen veel groter. Naar zijkant uitbouwen geeft een raar extra hokje in mijn ogen.

Andere optie: Keuken aan voorkant van het huis maken. En dan aan zijkant uitbouwen, en de bestaande muur volledig wegbreken over de hele lengte van de uitbouw, zodat je woonkamer in de breedte veel breder wordt. Dan heb je vanuit de woonkamer uitzicht op je achtertuin.. veel fijner dan uitzicht op de straat.
Nu is het uitzicht aan de voorkant vele malen beter. Vrij uitzicht op een stadsgracht dat beschermd stadsgezicht is en dus ook nooit volgebouwd zal worden. Dus daar hebben we niet zo’n probleem mee haha.
Wat overigens wel een goede reden is om de keuken naar de voorkant te halen.

Misschien toch maar eens met een andere architect gaan babbelen over wat ideeën en mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quito
  • Laatst online: 26-08 22:01
Foutief

[ Voor 99% gewijzigd door Quito op 09-08-2023 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MizzMontana
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 14-02 09:58
Hallo allemaal,

Wij zijn op zoek naar een nieuwe keuken voor ons huis waar we gaan verbouwen in april ‘24.
Inmiddels heb ik de zoekfunctie van dit topic aardig uitgespeeld en hebben we twee keukenzaken hier in de buurt bezocht.

Echter vonden we de verkooptactiek bij de eerste zaak niets. DMG, ik weet het, maar wou het toch zelf ervaren. Alle trucs die hier genoemd worden hebben we voorbij zien komen, het was best vermakelijk. Kwaliteit hield ook niet over.

Bij de tweede zaak gingen we special kijken omdat ik de NEXT keukens fantastisch mooi vind. We zijn goed geholpen, maar vonden we het daar toch aardig aan de prijs. Ook was de verkoper onze tweede afspraak vergeten, dit kon gelukkig ter plekke geruild worden met collega’s zodat we toch bij dezelfde persoon zaten.
Bij een derde bezoek, waarbij we nog wat laatste dingen wouden uitzoeken en gaan onderhandelen, was onze verkoper er niet. Dat kan gebeuren natuurlijk, alleen de persoon die ons toen hielp had allemaal op en aanmerkingen op de tekeningen. Zoals kastjes die in de offerte stonden die allemaal niet bij elkaar konden. Kleur die we hadden uitgekozen, en in de render stond, kon helemaal niet geleverd worden. Nou, vertrouwen dat het daar goed gaat komen is wel zo goed als weg…
Offerte zat op 27k voor schuller keuken, zonder onderhandelen. Met iets mindere apparatuur dan onderstaande offerte, maar wel met een inbouw koffiezetapparaat van Siemens studioline er bij. Hier hadden we nog 3 apparaten op een rij in de hoge kastenwand, maar dat vinden we toch niet mooi in balans. Koffieapparaat komt nu los in de nis te staan.

Dus na alle tips hier uit het topic zijn we afgelopen weekend vol goede moed naar Ekelhoff in Duitsland toe gereden en hebben daar een offerte laten maken.
Prachtige houten fronten uitgezocht en de afwerking van de werkbladen daar (lapatura Fino) vinden we echt prachtig!
Maar toen de prijs offerte kwam moesten we toch even slikken….

Nou ben ik heel benieuwd wat jullie van deze offerte denken, is dit te duur of hebben wij gewoon een dure smaak?
Apparatuur lijkt wel te kloppen, internetprijzen hebben we opgezocht en staan er voor op de offerte.
De stoomoven is een hogedruk stoomoven van Mieke, wat vroeger Imperial was, die is duur, dat weten we, maar willen we er echt graag in hebben. Oven nemen we mee uit onze eigen keuken. Hierdoor wijkt de kleur wat af maar dat stoort ons niet. De oven is goed en vind ik zonde om een nieuwe te kopen.

De houten fronten van de achterwand worden in hun eigen werkplaats gemaakt en is rondom eiken fineer.
Verder is het een contur keuken (schuller als ik het goed heb).
Het eiland is 3 bij 1,2 meter met aan de ene kant dubbele lades en aan de andere kant twee keer 1m20 lades en een afwasmachine.
4 hoge kasten achter en een nis met 1m lades en twee planken in het hout van de hoge kasten.

De prijs kon evt. afgerond worden naar 30k. Zit hier meer ruimte in zo vanaf de offerte beoordeeld?

Missen jullie verder nog dingen in deze keuken of zijn er op of aanmerkingen over de indeling? Alle tips zijn welkom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u1pDK8XwyMIb8pVifbYuz_hQt38=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xgztNe5pinmrtnFDiilghSeR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mzOkAnFl4wF_WB3UFDs50L2Wzm4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aKm78mpd1rozA3Qf9RiICzwx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w2sHJXbxFl3g5gGqWvqkQgPn4oA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YZwoWhSeBB0TYbJZxxJfJB4u.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-08 14:58
Vandaag langsgeweest bij de Keukenconcurrent. Ik zie in de showroom verschillende goedkope keukens staan voor 6000/7000 euro. Prima prijs wat mij betreft, zeker als er nu een gratis montage deal is? In de OP zie ik veel staan over onderhandelen. Kan hier echt nog veel vanaf? Of word deze prijs in een persoonlijk gesprek nog sterk verhoogd? Ergens voel ik dat er een catch is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Source90 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:21:
[...]

Zoals eerder opgemerkt werkt ie bij mij ook met een lege cilinder. Die slang is overigens los te koppelen (met wat kleine moeite) en dan kan de gasfles ergens anders staan, zie ook Quooker cube co2 cilinders

Ik heb er dus ook een 2 kg fles aanhangen en 's zomers maken wij pitchers koud bruiswater met limoen en munt, heerlijk. Let wel dat het niet bruisende water niet uit een reservoir komt maar alleen langs een koelspiraal schijnt te komen. Dan is water koelen in de koelkast wellicht ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:27
Tweakx schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 19:53:
Vandaag langsgeweest bij de Keukenconcurrent. Ik zie in de showroom verschillende goedkope keukens staan voor 6000/7000 euro. Prima prijs wat mij betreft, zeker als er nu een gratis montage deal is? In de OP zie ik veel staan over onderhandelen. Kan hier echt nog veel vanaf? Of word deze prijs in een persoonlijk gesprek nog sterk verhoogd? Ergens voel ik dat er een catch is..
Zo’n showroom keuken / opstelling past eigenlijk vrijwel nooit precies zo thuis. Ook zal die nooit helemaal voldoen aan alle wensen qua type fronten, kleur, het blad, apparatuur, lades/deurtjes, indeling, werkhoogte, enz. M.a.w.: het is im inspiratie op te doen en tijdens een gesprek ga je allerlei concessies/upgrades doen, hier zal men ook op sturen natuurlijk. De prijs komt vervolgens x2 uit, al heb je dat zelf wel enigszins in de hand ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nullah
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 24-07 18:14
Hi allen! Wij zijn vandaag officieel gestart met de keuken zoektocht. We hebben nogal wat wensen voor ons budget, dus we zijn van plan meerdere winkels af te gaan om te kijken wat mogelijk is. Natuurlijk hebben we ook dingen die als eerste afvallen als het moet, maar hoop met wat onderhandelen zo dicht bij mogelijk te komen. Bij de eerste keukenzaak kwamen we wat dingen tegen waar ik wat vraagtekens bij heb.

- We willen graag een composiet werkblad. Nu gaf de verkoper aan dat dit opgedekt moet worden tot minimaal 3cm, omdat het blad anders te zwak is. Dunner kan maar wordt afgeraden ivm duurdere ondersteuningsbalken. Ik heb dit nog nooit eerder gehoord, en mijn voorkeur zou uitgaan naar 12-20mm. Heeft iemand hier ervaring mee?
- We willen graag 2 45cm ovens boven elkaar, een stoom en een combi. We hebben nu 1 60cm oven, en dat valt ons eigenlijk heel erg tegen. Het duurt langer om op te warmen, en we maken zelden gebruik van de extra ruimte. Dan heb ik liever twee ovens die ik op verschillende temperaturen kan instellen. Dit was erg ongebruikelijk volgens de verkoper. Heeft iemand twee 45cm apparaten boven elkaar? Ik had eigenlijk niet verwacht dat dat zo'n rare wens was. Ik ben benieuwd hoe hij het gaat intekenen...

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Nullah schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:51: Bij de eerste keukenzaak kwamen we wat dingen tegen waar ik wat vraagtekens bij heb.
Tip voor je volgende bezoeken: neem je tekening niet mee, maar beschrijf wat je ongeveer wilt. Dan komen ze met andere ideeën en aanvullingen waar je zelf niet aan dacht. Als je een volledige tekening meeneemt, gaan ze precies dat uitvoeren en voegen ze vaak niets toe, is ook mijn ervaring bij sommige zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-08 14:58
remzor schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:46:
[...]

Zo’n showroom keuken / opstelling past eigenlijk vrijwel nooit precies zo thuis. Ook zal die nooit helemaal voldoen aan alle wensen qua type fronten, kleur, het blad, apparatuur, lades/deurtjes, indeling, werkhoogte, enz. M.a.w.: het is im inspiratie op te doen en tijdens een gesprek ga je allerlei concessies/upgrades doen, hier zal men ook op sturen natuurlijk. De prijs komt vervolgens x2 uit, al heb je dat zelf wel enigszins in de hand ;)
Aha.. dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:13
Nullah schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:51:
Hi allen! Wij zijn vandaag officieel gestart met de keuken zoektocht. We hebben nogal wat wensen voor ons budget, dus we zijn van plan meerdere winkels af te gaan om te kijken wat mogelijk is. Natuurlijk hebben we ook dingen die als eerste afvallen als het moet, maar hoop met wat onderhandelen zo dicht bij mogelijk te komen. Bij de eerste keukenzaak kwamen we wat dingen tegen waar ik wat vraagtekens bij heb.

- We willen graag een composiet werkblad. Nu gaf de verkoper aan dat dit opgedekt moet worden tot minimaal 3cm, omdat het blad anders te zwak is. Dunner kan maar wordt afgeraden ivm duurdere ondersteuningsbalken. Ik heb dit nog nooit eerder gehoord, en mijn voorkeur zou uitgaan naar 12-20mm. Heeft iemand hier ervaring mee?
- We willen graag 2 45cm ovens boven elkaar, een stoom en een combi. We hebben nu 1 60cm oven, en dat valt ons eigenlijk heel erg tegen. Het duurt langer om op te warmen, en we maken zelden gebruik van de extra ruimte. Dan heb ik liever twee ovens die ik op verschillende temperaturen kan instellen. Dit was erg ongebruikelijk volgens de verkoper. Heeft iemand twee 45cm apparaten boven elkaar? Ik had eigenlijk niet verwacht dat dat zo'n rare wens was. Ik ben benieuwd hoe hij het gaat intekenen...

***members only***
Welke regio ben je op zoek?

Weet even niet waarom deel in MO tags staat. Maar onze ervaring bij die keten was exact hetzelfde, weinig ervaren medewerkers, weinig input en heel veel was moeilijk. Uiteindelijk wel daar besteld, nadat ze het mooiere ontwerp van een andere, duurdere keukenleverancier konden leveren, tegen sterk lagere prijs. Dus ja ook daar is onderhandeling mogelijk. Goedkoop bleek uiteindelijk duurkoop dus ik zou nooit meer daar kopen maar dat is een ander verhaal :-) heb ik in het verleden wel e.e.a. over gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullah
Toke_gt schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:16:
[...]

Tip voor je volgende bezoeken: neem je tekening niet mee, maar beschrijf wat je ongeveer wilt. Dan komen ze met andere ideeën en aanvullingen waar je zelf niet aan dacht. Als je een volledige tekening meeneemt, gaan ze precies dat uitvoeren en voegen ze vaak niets toe, is ook mijn ervaring bij sommige zaken.
Dat kan ik inderdaad een keer proberen, wellicht dat er nog iets heel creatiefs uitkomt. Maar ik denk ook dat onze keukenruimte ons beperkt in opties - het is vrij 'recht toe - recht aan'. Dus dat is misschien ook wat teveel gevraagd, ik doel meer op details. Zoals die greeplijst. Ik zal ook nog een keer blanco naar een keukenwinkel gaan, maar dan zonder partner die heeft wat minder geduld :+

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullah
rvrrr schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:42:
[...]

Welke regio ben je op zoek?
Ik woon in regio Utrecht, maar we gaan volgende week ook naar Duitsland. Heb je andere tips of wil je me waarschuwen voor een bepaald filiaal? Zal zo even zoeken, had wat positieve ervaringen gevonden met de zoekfunctie maar wellicht overheen gelezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:13
Nullah schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:03:
[...]

Ik woon in regio Utrecht, maar we gaan volgende week ook naar Duitsland. Heb je andere tips of wil je me waarschuwen voor een bepaald filiaal? Zal zo even zoeken, had wat positieve ervaringen gevonden met de zoekfunctie maar wellicht overheen gelezen.
Idd. Die van mij is actief met aantal vestigingen in nijmegen e.o. dus sowieso andere regio. Het is volgens mij wel een "Franchise" formule dus de ondernemer in jouw regio kan wel een heel ander "service niveau" hebben. Ik denk dat het wel een goed vertrekpunt/vergelijk is. Vond die "netto" prijs formule wel fijner praten t.o.v. de rare spelletjes bij andere Mandemaker formules. Al kon er dus van die netto prijs bij ons uiteindelijk ~8% af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:13
[..]
Geen idee hoe dit met BSH zit, maar bij Miele is dit mogelijk. Ze noemen het dan "Tower Design"
Afbeeldingslocatie: https://ontdek.miele.nl/wp-content/uploads/2020/02/20000159417.lowres-1200x675.jpg

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullah
rvrrr schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:07:
[...]

Idd. Die van mij is actief met aantal vestigingen in nijmegen e.o. dus sowieso andere regio. Het is volgens mij wel een "Franchise" formule dus de ondernemer in jouw regio kan wel een heel ander "service niveau" hebben. Ik denk dat het wel een goed vertrekpunt/vergelijk is. Vond die "netto" prijs formule wel fijner praten t.o.v. de rare spelletjes bij andere Mandemaker formules. Al kon er dus van die netto prijs bij ons uiteindelijk ~8% af.
Ik lees het net, wat irritant dat er zoveel dingen mis zijn gegaan. En zelf overal over nabellen is ook niet wat je verwacht... we gaan het zien, we hebben ook nog wat zaken gepland dus ik ben benieuwd hoe de verdere gesprekken gaan zijn. Bij Keukenloods hebben wij zelf bijvoorbeeld een fijne ervaring, goede balans tussen prijs en service imo. Dank voor de waarschuwing in ieder geval :) Ik zie trouwens dat je een koelkast hebt van Juno, hoe bevalt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullah
Rostvertol-Mil schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:08:
[...]

Geen idee hoe dit met BSH zit, maar bij Miele is dit mogelijk. Ze noemen het dan "Tower Design"
Ohh ontzettend mooi!! Ben bang dat Miele alleen wat buiten het budget ligt helaas. Maar iets met dure smaak... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Het kan aan mij liggen maar volgens mij zie ik daar niet 2x45 cm boven elkaar maar 1x60 met daarboven 1x45?

En volgens mij heeft dit niet zoveel te maken met de apparaten zelf maar of de kastenfabrikant de geschikte kasten levert met de nissen op de juiste plek? Moet wel kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Cap schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:41:
Het kan aan mij liggen maar volgens mij zie ik daar niet 2x45 cm boven elkaar maar 1x60 met daarboven 1x45?

En volgens mij heeft dit niet zoveel te maken met de apparaten zelf maar of de kastenfabrikant de geschikte kasten levert met de nissen op de juiste plek? Moet wel kunnen.
Het grootste verschil zit hem in de speciale tussenbodem die je bij Miele mee moet bestellen.
Als je dit met bijvoorbeeld Siemens doet dan zal je tussen de apparaten een stukje kastbodem zien.
Naar mijn weten is een dergelijke oplossing alleen bij Neff en Miele mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Devian schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 22:25:
[...]

https://www.reddit.com/r/...rator_what_is_this_noise/

Het is daarmee vergelijkbaar.. Wat meer bronnen op internet geven aan dat dit normaal is en hoort bij de nieuwe energiezuinige motor.

Bol/Samsung geeft ook aan dat het normale geluiden zijn. We zitten nog binnen de 14 dagen...

Het liefst los ik het op met de ombouw en geluidsabsorberende matten binnen in de ombouw.

Onze vorige LG Amerikaanse koelkast had dit geluid in ieder geval niet.

Edit: ff filmpje gemaakt

[YouTube: samsung chirping sound]
Het is bij dit soort filmpjes natuurlijk moeilijk in te schatten hoe hard het in het echt is en hoe het in het echt precies klinkt. Met opnames via mobiele telefoontjes gericht op de bron van het geluid komen dit soort geluiden vaak onnatuurlijk en hard door, en je hebt geen referentie van de rest van de omgeving.

Wij hebben ook een Samsung koelkast die niet het typische brommende compressor geluid heeft van een klassieke koelkast, maar een wat hoger, zacht tikkend/tingelend geluid, type zachtjes pruttelend, zeker geen brom of piep. En ook niet zo schrapend als in dat reddit filmpje uit jouw post, en niet zo fluitend als in jouw filmpje.

Dat komt volgens mij door de digital inverter compressor. We zijn het inmiddels natuurlijk gewend, het stoort ons helemaal niet en is veel zachter en vriendelijker dan het gebrom van onze vorige koelkasten.

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 03-08-2023 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Kapitein Merijn schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:58:
[...]

Het grootste verschil zit hem in de speciale tussenbodem die je bij Miele mee moet bestellen.
Als je dit met bijvoorbeeld Siemens doet dan zal je tussen de apparaten een stukje kastbodem zien.
Naar mijn weten is een dergelijke oplossing alleen bij Neff en Miele mogelijk.
Ik vat het probleem nu denk ik, je ziet de plank tussen de 2 apparaten in deels? Die speciale tussenbodem is dunner? Of heeft die een afdekplaatje aan de voorkant? Sowieso, als het om een paar mm plankhoogte in het zicht gaat ga ik denken aan creatieve oplossingen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
Cap schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:58:
[...]

Het is bij dit soort filmpjes natuurlijk moeilijk in te schatten hoe hard het in het echt is en hoe het in het echt precies klinkt. Met opnames via mobiele telefoontjes gericht op de bron van het geluid komen dit soort geluiden vaak onnatuurlijk en hard door, en je hebt geen referentie van de rest van de omgeving.

Wij hebben ook een Samsung koelkast die niet het typische brommende compressor geluid heeft van een klassieke koelkast, maar een wat hoger, zacht tikkend/tingelend geluid, type zachtjes pruttelend, zeker geen brom of piep. En ook niet zo schrapend als in dat reddit filmpje uit jouw post, en niet zo fluitend als in jouw filmpje.

Dat komt volgens mij door de digital inverter compressor. We zijn het inmiddels natuurlijk gewend, het stoort ons helemaal niet en is veel zachter en vriendelijker dan het gebrom van onze vorige koelkasten.
Het is vergelijkbaar met tinitus hebben...Continu als hij aanstaat hoor je de toon...als je een tone generator aanzet op je telefoon en je zet hem op 3100hz dan heb je het geluid vrijwel te pakken.

Heb wat verder gezocht op internet en het lijkt "normaal" te zijn. Als je er gevoelig voor bent dan word je echter knettergek. Ook lijken niet alle (zelfs binnen dezelfde lijn) moderne koelkasten dit te hebben. En enkel de hele moderne koelkasten met inderdaad de nieuwe compressor.

De ombouw lijkt echter wel een oplossing te zijn. Heb wat geluidsdempende/absorberende matten gekocht en kan daarmee het volume van de "piep" al halveren waardoor het minder storend is.

Alternatief is terugsturen en een LG in huis halen, deze is echter energieklasse D ipv C en maar afwachten of hij dit geluid niet maakt. Onze vorige LG, maakte natuurlijk wel geluid als hij aanstond maar niet de hoge pieptoon erbij. Daarnaast heeft de LG minder vriesruimte en vind ik hem minder mooi.

Heb het in ieder geval nu onder controle gekregen met wat bouwsel en matten...later dit jaar komt de ombouw om de koelkast heen, en ik ben hoopvol gestemt dat het dan volledig weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinvv78
  • Laatst online: 09-08 07:36
Devian schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:32:
[...]

Het is vergelijkbaar met tinitus hebben...Continu als hij aanstaat hoor je de toon...als je een tone generator aanzet op je telefoon en je zet hem op 3100hz dan heb je het geluid vrijwel te pakken.

Heb wat verder gezocht op internet en het lijkt "normaal" te zijn. Als je er gevoelig voor bent dan word je echter knettergek. Ook lijken niet alle (zelfs binnen dezelfde lijn) moderne koelkasten dit te hebben. En enkel de hele moderne koelkasten met inderdaad de nieuwe compressor.

De ombouw lijkt echter wel een oplossing te zijn. Heb wat geluidsdempende/absorberende matten gekocht en kan daarmee het volume van de "piep" al halveren waardoor het minder storend is.

Alternatief is terugsturen en een LG in huis halen, deze is echter energieklasse D ipv C en maar afwachten of hij dit geluid niet maakt. Onze vorige LG, maakte natuurlijk wel geluid als hij aanstond maar niet de hoge pieptoon erbij. Daarnaast heeft de LG minder vriesruimte en vind ik hem minder mooi.

Heb het in ieder geval nu onder controle gekregen met wat bouwsel en matten...later dit jaar komt de ombouw om de koelkast heen, en ik ben hoopvol gestemt dat het dan volledig weg is.
Als je je eraan ergert zou ik de koelkast retourneren. Wat betreft verschil in label, is het uiteindelijke verschil in verbruik zo groot? Een label zegt op zich niet zoveel. De LG en Samsung koelkasten komen in reviews op sites in de VS er niet zo goed uit. Veel innovatieve techniek die ook nogal eens kapot gaat. Daar zijn ze meer gecharmeerd van GE, maar die hebben we in Europa niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
- We willen graag 2 45cm ovens boven elkaar, een stoom en een combi. We hebben nu 1 60cm oven, en dat valt ons eigenlijk heel erg tegen. Het duurt langer om op te warmen, en we maken zelden gebruik van de extra ruimte.
Ik dacht dat probleem (2x 45) dus te ondervangen met een 1x 60 combi, maar je bent er niet tevreden over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Cap schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:03:
[...]

Ik vat het probleem nu denk ik, je ziet de plank tussen de 2 apparaten in deels? Die speciale tussenbodem is dunner? Of heeft die een afdekplaatje aan de voorkant? Sowieso, als het om een paar mm plankhoogte in het zicht gaat ga ik denken aan creatieve oplossingen. :)
Dat klopt inderdaad. De meeste tussenbodem zijn 16 of 18mm en daar kijk je dan deels tegenaan.
De tussenbodem van Neff of Miele is een dunne, metalen bodem waar het bovenste apparaat op komt te staan: https://www.miele.nl/e/losse-bodem-enb-1060-10810730-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

***members only***
Kijkt u eens:

Afbeeldingslocatie: https://upload.mattie-systems.nl/uploads/70163-keuken.jpg

Keuken loopt wel nog in bestelling, leverdatum staat voor 1e week 2024 O-)

Betreft de:
CS936G1B1
CM936G1B1

Hier zei de verkoper juist dat het wel handig was zo :?

edit:
Mijn ouders hebben trouwens een 60cm en een 45cm boven elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:03
Toch lijkt me die bovenste dan vrij hoog te zitten om lekker een ovenschaal in te schuiven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
gdvm schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 13:20:
Toch lijkt me die bovenste dan vrij hoog te zitten om lekker een ovenschaal in te schuiven..
Mwa denk dat het wel mee valt als ik bij mn ouders kijk met 60cm en 45cm (geloof dat de bovenkant gelijk is als bij mij). Ken nog wat mensen met 2 apparaten en iedereen vind het super dat je ze los kan gebruiken/instellen. Iets warmhouden in de ene en iets bereiden in de ander? Geen probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Nullah ter referentie: Ik heb een 60cm oven en daarboven een 45 cm combi. Bovenkant bovenste combi-oven (bedieningspaneel) is 182cm van de grond. Bovenkant klep is 171 cm van de grond.
Ik ben 175 cm lang en heb er geen problemen mee.

En ja twee ovens is heerlijk, al gebruik je ze niet vaak samen (inderdaad borden voorverwarmen of een tweede gerecht warmhouden etc). Meeste ovengerechten zijn toch 180c, en ruimte kom ik in mijn tweepersoonshuishouden dus niet snel tekort in één oven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Niet online
Genos schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:37:
[...]

Ik denk dat daar een groot verschil zit in type "koper". Ik ben juist van het uitzoeken en scherpe prijzen regelen voor precies hetgeen wat ik wil. Ben het overigens met je eens hoor; het blijft anders dan normaal, maar ik ben inmiddels 3x bij ze langs geweest en heb er een prima gevoel bij. Voor mij reden genoeg om ze te vertrouwen, maar nogmaals, ik begrijp jouw standpunt ook.

Gelukkig verschillen we allemaal, anders had het een doodsaaie boel geweest.
Wat heb je uiteindelijk gekozen als ik vragen mag en hoe is het verder verlopen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
gdvm schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 13:20:
Veel te hoog inderdaad.
Plint ca. 16cm + onderkast 72cm (!?) + onderste apparaat zit je op ca. 133cm onderzijde bovenste apparaat.

Daarnaast vind ik het een erg vreemde keuze. Een oven van 60cm onder met daarboven een 45cm apparaat is functioneler en meestal ook nog goedkoper. Imo horen 45cm apparaten ook langs elkaar, dat is juist de gedachte erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Kapitein Merijn schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 13:44:
[...]

Veel te hoog inderdaad.
Plint ca. 16cm + onderkast 72cm (!?) + onderste apparaat zit je op ca. 133cm onderzijde bovenste apparaat.

Daarnaast vind ik het een erg vreemde keuze. Een oven van 60cm onder met daarboven een 45cm apparaat is functioneler en meestal ook nog goedkoper. Imo horen 45cm apparaten ook langs elkaar, dat is juist de gedachte erachter.
Waarom kan 60 en 45 wel maar 2x 45 niet? Dat maakt voor de "functionaliteit" niet uit. Of ik begrijp je niet goed?

En goedkoper?
Als ik even 2 random modellen pak bij BSH:
HS936GAB1 = €2799 (60cm)
CS936GAB1 = €2399 (45cm)

Flink goedkoper om de 45cm te nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Nu online
Mattie112 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 13:55:
[...]

Waarom kan 60 en 45 wel maar 2x 45 niet? Dat maakt voor de "functionaliteit" niet uit. Of ik begrijp je niet goed?

En goedkoper?
HS936GAB1 = €2799 (60cm)
CS936GAB1 = €2399 (45cm)

Meestal een stoomoven (al dan niet combi-stoomoven) in combinatie met een volwaardige bakoven (of bakoven-magnetron).

Wij gebruiken de stoomoven vaak voor vlees/vis (sous-vide) of groente (stomen) en sporadisch een brood (toevoeging vocht) met daarnaast een bakoven voor dingen als patat/gratine/pizza/etc.

Een bakoven is vele malen goedkoper in zowel 45cm als 60cm (en waarschijnlijk ook minder gevoelig voor storing/defecten dan alles wat met stoom komt kijken).

-- Zie nu de letter verschil met magnetron.
@Kapitein Merijn

[ Voor 10% gewijzigd door Source90 op 03-08-2023 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Mattie112 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 13:55:
[...]

En goedkoper?
HS936GAB1 = €2799 (60cm)
CS936GAB1 = €2399 (45cm)

Ik had eerlijk gezegd niet gezien dat je voor een stoomoven hebt gekozen. De compacte oven is namelijk vrijwel altijd duurder dan een vergelijkbaar 60cm model.
Functioneler want grotere ovenruimte.

@Source90 Hij kiest zelf voor een combi-oven en combi-stoomoven. De aangehaalde apparatuur is puur ter prijsvergelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Kapitein Merijn op 03-08-2023 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Ah ok dan snap ik hem, kan best zijn dat bij puur een oven het goedkoper is ja daar heb ik verder niet naar gekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullah
@tomtom901
We gebruiken het feit dat het 60cm heeft nu bijna nooit, en ik vind het zonde om elke keer de volledige 60cm op te warmen. Voor kleine dingen zouden we dan de 45 kunnen gebruiken, maar als ik 4 broodjes wil afbakken (wat we bijna dagelijks doen) heb ik geen 60cm nodig en wil ik wel graag stoom. Meestal wanneer we meerdere dingen in de oven willen doen, moeten deze ook nog op verschillende temperaturen. Dus dan zijn twee ovens nog steeds handiger dan een keer 60cm. 1x 45 en 1x 60 is nog steeds overkill voor hoe wij de ovens gebruiken, maar als 2x 45 boven elkaar echt ingewikkeld wordt kunnen we dat altijd nog doen.

@Mattie112
Dank, dat is fijn om eens getekend te zien! Mooie ovens gekozen ook :) Weet je of je er plaat tussen krijgt die hierboven wordt genoemd? En hoe hoog wordt jouw aanrechtblad?
We twijfelen inderdaad over de hoogte van de bovenste oven, mijn vriendin is 165. Of zij dan nog grote schalen uit de oven kan halen… Maar ik had ook al het idee dat veel 60cm ovens onder het werkblad gemonteerd worden, dus dat je met die combinatie niet perse lager uitkomt met de bovenste oven. Maar eens kijken in de winkels dit weekend.

@franssie
Bedankt voor in de input, dat helpt met een idee geven. Mijn ouders hebben ook twee ovens, die doen bij avg vaak groente stomen en aardappel in oven. Dat lijkt ons ook ideaal!

@Kapitein Merijn
We hebben geen moment gedacht dat dit een vreemde keuze zou zijn eigenlijk, maar inderdaad in alle showrooms zitten twee 45cm ovens naast elkaar. Misschien dat onze bedachte keuken indeling meer helderheid geeft, voorbeeld van de layout (met andere ovens, dat kan de ikea planner natuurlijk niet, maar gaan daar ook niet kopen):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LiZezj7MHF6cR8uIVGj9fGXI3hI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HSVCVmXI1QO4ycdiQ6dnFn9m.png?f=fotoalbum_large
Om de ovens naast elkaar te hebben zouden we een derde kast nodig hebben, in de andere hoge kast zit namelijk een volledige koelkast. Kan wel, maar dan minder symmetrisch en minder ruimte bij de eettafel. De hoogte twijfelen we zoals ik zei ook over, we hebben nu zelfs een 20cm plint. Dat lijkt niet beter te worden met een 60cm. Wat zou jij doen?

We hebben dit nu ook open bij Keukenloods neergelegd, als in, onze wensen qua twee 45cm ovens, een volledige koelkast plus alle andere apparatuur die we willen. Mogelijk dat zij met een andere oplossing komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:38
Nullah schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 16:41:
@tomtom901
We gebruiken het feit dat het 60cm heeft nu bijna nooit, en ik vind het zonde om elke keer de volledige 60cm op te warmen. Voor kleine dingen zouden we dan de 45 kunnen gebruiken, maar als ik 4 broodjes wil afbakken (wat we bijna dagelijks doen) heb ik geen 60cm nodig en wil ik wel graag stoom. Meestal wanneer we meerdere dingen in de oven willen doen, moeten deze ook nog op verschillende temperaturen. Dus dan zijn twee ovens nog steeds handiger dan een keer 60cm. 1x 45 en 1x 60 is nog steeds overkill voor hoe wij de ovens gebruiken, maar als 2x 45 boven elkaar echt ingewikkeld wordt kunnen we dat altijd nog doen.

@Mattie112
Dank, dat is fijn om eens getekend te zien! Mooie ovens gekozen ook :) Weet je of je er plaat tussen krijgt die hierboven wordt genoemd? En hoe hoog wordt jouw aanrechtblad?
We twijfelen inderdaad over de hoogte van de bovenste oven, mijn vriendin is 165. Of zij dan nog grote schalen uit de oven kan halen… Maar ik had ook al het idee dat veel 60cm ovens onder het werkblad gemonteerd worden, dus dat je met die combinatie niet perse lager uitkomt met de bovenste oven. Maar eens kijken in de winkels dit weekend.

@franssie
Bedankt voor in de input, dat helpt met een idee geven. Mijn ouders hebben ook twee ovens, die doen bij avg vaak groente stomen en aardappel in oven. Dat lijkt ons ook ideaal!

@Kapitein Merijn
We hebben geen moment gedacht dat dit een vreemde keuze zou zijn eigenlijk, maar inderdaad in alle showrooms zitten twee 45cm ovens naast elkaar. Misschien dat onze bedachte keuken indeling meer helderheid geeft, deze (met andere ovens, dat kan ikea natuurlijk niet):
[Afbeelding]
Om de ovens naast elkaar te hebben zouden we een derde kast nodig hebben, in de andere hoge kast zit namelijk een volledige koelkast. Kan wel, maar dan minder symmetrisch en minder ruimte bij de eettafel. De hoogte twijfelen we zoals ik zei ook over, we hebben nu zelfs een 20cm plint. Dat lijkt niet beter te worden met een 60cm. Wat zou jij doen?

We hebben dit nu ook open bij Keukenloods neergelegd, als in, onze wensen qua twee 45cm ovens, een volledige koelkast plus alle andere apparatuur die we willen. Mogelijk dat zij met een andere oplossing komen!
Ik denk dat er nog wel wat optimalisaties zijn aan te brengen in het ontwerp. Moet het Ikea worden? Ik heb het idee dat prijs van andere keukens niet eens heel veel hoger ligt. Dan ben je vaak ook flexibeler met de kasten (meer keuze).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MizzMontana
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 14-02 09:58
MizzMontana schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 19:34:
Hallo allemaal,

Wij zijn op zoek naar een nieuwe keuken voor ons huis waar we gaan verbouwen in april ‘24.
Inmiddels heb ik de zoekfunctie van dit topic aardig uitgespeeld en hebben we twee keukenzaken hier in de buurt bezocht.

Echter vonden we de verkooptactiek bij de eerste zaak niets. DMG, ik weet het, maar wou het toch zelf ervaren. Alle trucs die hier genoemd worden hebben we voorbij zien komen, het was best vermakelijk. Kwaliteit hield ook niet over.

Bij de tweede zaak gingen we special kijken omdat ik de NEXT keukens fantastisch mooi vind. We zijn goed geholpen, maar vonden we het daar toch aardig aan de prijs. Ook was de verkoper onze tweede afspraak vergeten, dit kon gelukkig ter plekke geruild worden met collega’s zodat we toch bij dezelfde persoon zaten.
Bij een derde bezoek, waarbij we nog wat laatste dingen wouden uitzoeken en gaan onderhandelen, was onze verkoper er niet. Dat kan gebeuren natuurlijk, alleen de persoon die ons toen hielp had allemaal op en aanmerkingen op de tekeningen. Zoals kastjes die in de offerte stonden die allemaal niet bij elkaar konden. Kleur die we hadden uitgekozen, en in de render stond, kon helemaal niet geleverd worden. Nou, vertrouwen dat het daar goed gaat komen is wel zo goed als weg…
Offerte zat op 27k voor schuller keuken, zonder onderhandelen. Met iets mindere apparatuur dan onderstaande offerte, maar wel met een inbouw koffiezetapparaat van Siemens studioline er bij. Hier hadden we nog 3 apparaten op een rij in de hoge kastenwand, maar dat vinden we toch niet mooi in balans. Koffieapparaat komt nu los in de nis te staan.

Dus na alle tips hier uit het topic zijn we afgelopen weekend vol goede moed naar Ekelhoff in Duitsland toe gereden en hebben daar een offerte laten maken.
Prachtige houten fronten uitgezocht en de afwerking van de werkbladen daar (lapatura Fino) vinden we echt prachtig!
Maar toen de prijs offerte kwam moesten we toch even slikken….

Nou ben ik heel benieuwd wat jullie van deze offerte denken, is dit te duur of hebben wij gewoon een dure smaak?
Apparatuur lijkt wel te kloppen, internetprijzen hebben we opgezocht en staan er voor op de offerte.
De stoomoven is een hogedruk stoomoven van Mieke, wat vroeger Imperial was, die is duur, dat weten we, maar willen we er echt graag in hebben. Oven nemen we mee uit onze eigen keuken. Hierdoor wijkt de kleur wat af maar dat stoort ons niet. De oven is goed en vind ik zonde om een nieuwe te kopen.

De houten fronten van de achterwand worden in hun eigen werkplaats gemaakt en is rondom eiken fineer.
Verder is het een contur keuken (schuller als ik het goed heb).
Het eiland is 3 bij 1,2 meter met aan de ene kant dubbele lades en aan de andere kant twee keer 1m20 lades en een afwasmachine.
4 hoge kasten achter en een nis met 1m lades en twee planken in het hout van de hoge kasten.

De prijs kon evt. afgerond worden naar 30k. Zit hier meer ruimte in zo vanaf de offerte beoordeeld?

Missen jullie verder nog dingen in deze keuken of zijn er op of aanmerkingen over de indeling? Alle tips zijn welkom.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ben heel benieuwd naar jullie input hierover O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullah
SquareOne schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:55:
[...]

Ik denk dat er nog wel wat optimalisaties zijn aan te brengen in het ontwerp. Moet het Ikea worden? Ik heb het idee dat prijs van andere keukens niet eens heel veel hoger ligt. Dan ben je vaak ook flexibeler met de kasten (meer keuze).
Nee zeker niet, sorry dat dat niet duidelijk was. Dit hebben we gebouwd om een idee te hebben wat de kastjes bij Ikea zouden kosten, en ik bedoelde het als een voorbeeld van de layout die we voor ogen hebben. We zijn niet van plan bij Ikea te kopen, precies om die reden inderdaad. Zal het er even bij zetten.
Ben benieuwd wat je zou veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Devian schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:32:
[...]

Als het een pieptoon van 3100Hz is dan word je er inderdaad ziek van, dat zou ik ook niet acceptabel vinden. Bij onze vrijstande Samsung met inverter compressor is dat het zeker niet, er is geen fluitttoon te horen, het is meer wat lieflijk gezellig gepruttel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Nullah schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 16:41:

@Mattie112
Ja was dat ge**** zat met van die kleine goedkope oventjes die nooit de temp halen (en sowieso maar tot max 200 gaan :p). Wilde er ook wel graag 2 zodat je ze los kan gebruiken. Stoom tja de vraag is nog even hoe vaak je dat echt gaat gebruiken maar ach die meerprijs....

Afbeeldingslocatie: https://upload.mattie-systems.nl/uploads/6491-werkblad.png

Ik weet niet of "werblad hoogte" de boven of de onderkant is van het blad maar voor gemak nemen we even 60 cm.

De onderste oven komt met de onderkant dan op 60 cm, dan komt daar 2x 45cm bij en dus zit de bovenkant van oven 2 op 150cm. Tja de "invoer" van de bovenste oven zit dan op iets van 110~140cm? Maar dat is even uit de losse pols hoor.

Met plaat bedoel je iets tussen de 2 ovens in? Ik neem aan dat de bovenste oven niet op de onderste steunt maar zeker weten doe ik dat niet. Volgens de order zou dit de kast moeten zijn voor de ovens:
https://top-shelf.de/nl/p...mikrowelle-gdmo2a-1-60-cm

Ik zou zeggen ja er zit iets maar of dat wegvalt achter de rand van de oven?

Bij de oven zelf lijkt hij aardig weg te vallen:

Afbeeldingslocatie: https://media3.bsh-group.com/Line_Drawings/900x506/21895349_B24CR31G0_Air_inlet_nl-NL.webp
(https://www.siemens-home....ls/Togglebox=accessories/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Mattie112 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:05:
[...]

Ja was dat ge**** zat met van die kleine goedkope oventjes die nooit de temp halen (en sowieso maar tot max 200 gaan :p). Wilde er ook wel graag 2 zodat je ze los kan gebruiken. Stoom tja de vraag is nog even hoe vaak je dat echt gaat gebruiken maar ach die meerprijs....

[Afbeelding]

Ik weet niet of "werblad hoogte" de boven of de onderkant is van het blad maar voor gemak nemen we even 60 cm.

De onderste oven komt met de onderkant dan op 60 cm, dan komt daar 2x 45cm bij en dus zit de bovenkant van oven 2 op 150cm. Tja de "invoer" van de bovenste oven zit dan op iets van 110~140cm? Maar dat is even uit de losse pols hoor.

Met plaat bedoel je iets tussen de 2 ovens in? Ik neem aan dat de bovenste oven niet op de onderste steunt maar zeker weten doe ik dat niet. Volgens de order zou dit de kast moeten zijn voor de ovens:
https://top-shelf.de/nl/p...mikrowelle-gdmo2a-1-60-cm

Ik zou zeggen ja er zit iets maar of dat wegvalt achter de rand van de oven?

Bij de oven zelf lijkt hij aardig weg te vallen:

[Afbeelding]
(https://www.siemens-home....ls/Togglebox=accessories/)
Je maakt een rekenfoutje.
De onderste oven begint pas op 92cm waardoor de bovenste oven pas begint op 137cm. Voor een apparaat met een klep is dat echt onverstandig.

Pagina: 1 ... 413 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1