Hallo allemaal,
Wij zijn op zoek naar een nieuwe keuken voor ons huis waar we gaan verbouwen in april ‘24.
Inmiddels heb ik de zoekfunctie van dit topic aardig uitgespeeld en hebben we twee keukenzaken hier in de buurt bezocht.
Echter vonden we de verkooptactiek bij de eerste zaak niets. DMG, ik weet het, maar wou het toch zelf ervaren. Alle trucs die hier genoemd worden hebben we voorbij zien komen, het was best vermakelijk. Kwaliteit hield ook niet over.
Bij de tweede zaak gingen we special kijken omdat ik de NEXT keukens fantastisch mooi vind. We zijn goed geholpen, maar vonden we het daar toch aardig aan de prijs. Ook was de verkoper onze tweede afspraak vergeten, dit kon gelukkig ter plekke geruild worden met collega’s zodat we toch bij dezelfde persoon zaten.
Bij een derde bezoek, waarbij we nog wat laatste dingen wouden uitzoeken en gaan onderhandelen, was onze verkoper er niet. Dat kan gebeuren natuurlijk, alleen de persoon die ons toen hielp had allemaal op en aanmerkingen op de tekeningen. Zoals kastjes die in de offerte stonden die allemaal niet bij elkaar konden. Kleur die we hadden uitgekozen, en in de render stond, kon helemaal niet geleverd worden. Nou, vertrouwen dat het daar goed gaat komen is wel zo goed als weg…
Offerte zat op 27k voor schuller keuken, zonder onderhandelen. Met iets mindere apparatuur dan onderstaande offerte, maar wel met een inbouw koffiezetapparaat van Siemens studioline er bij. Hier hadden we nog 3 apparaten op een rij in de hoge kastenwand, maar dat vinden we toch niet mooi in balans. Koffieapparaat komt nu los in de nis te staan.
Dus na alle tips hier uit het topic zijn we afgelopen weekend vol goede moed naar Ekelhoff in Duitsland toe gereden en hebben daar een offerte laten maken.
Prachtige houten fronten uitgezocht en de afwerking van de werkbladen daar (lapatura Fino) vinden we echt prachtig!
Maar toen de prijs offerte kwam moesten we toch even slikken….
Nou ben ik heel benieuwd wat jullie van deze offerte denken, is dit te duur of hebben wij gewoon een dure smaak?
Apparatuur lijkt wel te kloppen, internetprijzen hebben we opgezocht en staan er voor op de offerte.
De stoomoven is een hogedruk stoomoven van Mieke, wat vroeger Imperial was, die is duur, dat weten we, maar willen we er echt graag in hebben. Oven nemen we mee uit onze eigen keuken. Hierdoor wijkt de kleur wat af maar dat stoort ons niet. De oven is goed en vind ik zonde om een nieuwe te kopen.
De houten fronten van de achterwand worden in hun eigen werkplaats gemaakt en is rondom eiken fineer.
Verder is het een contur keuken (schuller als ik het goed heb).
Het eiland is 3 bij 1,2 meter met aan de ene kant dubbele lades en aan de andere kant twee keer 1m20 lades en een afwasmachine.
4 hoge kasten achter en een nis met 1m lades en twee planken in het hout van de hoge kasten.
De prijs kon evt. afgerond worden naar 30k. Zit hier meer ruimte in zo vanaf de offerte beoordeeld?
Missen jullie verder nog dingen in deze keuken of zijn er op of aanmerkingen over de indeling? Alle tips zijn welkom.