Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lientim
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 01-02 00:02
Hoi allemaal,

Wij zijn ondertussen al een paar maanden bezig met de aanschaf van een keuken voor in ons nieuwbouwhuis. Langs meerdere bedrijven gegaan waar we bij sommige beter geholpen zijn, dan bij andere. ;) We weten ondertussen wel goed wat we willen. Kleur front, soort blad, apparatuur etc. Helaas hebben ze niet overal het kleur font wat wij willen, waardoor we al iets beperkter zijn. (We zijn opzoek naar een donkerbruine houtlook front, mag niet warm/oranje uitslaan en we willen het patroon ook niet té heftig) Je zal denken dat ze dit overal wel zouden hebben, maar niets blijkt minder waar.. (We zijn vast en zeker ook wel kritisch, maar het is zo'n dure aanschaf, dus we willen wel dat dit helemaal naar wens is)

Afgelopen weekend bij toeval een keukenzaak ingelopen en direct geholpen door een aardige verkoper. Hij dacht echt met ons mee en had de kleur front die we zochten. Ik zou graag eens jullie mening willen op de prijs en andere tips zijn ook altijd welkom.

Samenvatting :
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door Lientim op 25-07-2023 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinvv78
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-05 19:00
InGen10 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 10:08:
Op dit moment heb ik 2 offertes van rond de 15k euro liggen voor een nieuwe keuken liggen waarbij ik eigenlijk wel wat extra input kan gebruiken.

De eerste offerte bestaat uit een Nobilia keuken in de easytouch uitvoering in de kleur mineraalgroen ultramat.
De tweede offerte bestaat uit een Pronorm Proline keuken in de kleur staalgrijs ultramat.

Nu lees ik eigenlijk overal dat Pronorm toch wel een klasse beter is dan Nobilia. De Pronorm keuken heeft volgens mij ook nog de betere apparatuur (Alles AEG in tegenstelling tot Bauknecht en een Bora PURU in de Nobilia).

Nu het probleem: ik vind de ultramat mineraalgroene kleur van de Nobilia (veel) mooier dan de groene tinten verkrijgbaar bij Pronorm.

Nu was ik eigenlijk op zoek naar voorbeelden van keukens in deze kleuren. En daar waar ik van Nobilia genoeg voorbeelden kan vinden krijg ik dat bij Pronorm niet voor elkaar. In de winkel hadden ze enkel een klein staaltje en zelfs op de Pronorm website kan ik geen voorbeelden vinden van keukens in deze kleur. Ook vind ik het op veel websites van keukenzaken lastig zoeken op bepaalde keukenmerken, alsof ze het merk het liefst zo min mogelijk willen benoemen.. Zoek ik verkeerd of hoort dit gewoon bij het proces van het kopen van een keuken?

En dan de vervolgvraag; hoe groot is nou het daadwerkelijke kwaliteitsverschil tussen deze (keuken en/of apparatuur) merken? Ik woon alleen en de keuken komt in mijn eerste woning, veel eisen heb ik niet maar de keuken moet natuurlijk met dit lichte gebruik niet al na 5 jaar uit elkaar vallen..

(Ik mis een goede keuken-review website :P)
Ballerina heeft moonlight green resopal. Deze kleur lijkt op de easytouch kleur van Nobilia. Dit merk is ± 25% duurder dan Nobilia, maar geeft wel weer meer mogelijkheden in korpus hoogte en kleur dan Nobilia. Volgens duitse vergelijkings sites kwalitatief veel beter dan Nobilia.... maar daar is de prijs ook naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Registratie: Oktober 2022
  • Niet online
Afgelopen weekend opzoek geweest voor een mooi keukenwerkblad. Oog van m'n vriendin is gevallen op kwartsiet in de kleurstelling Taj Mahal. Maar qua prijs bijna de helft meer dan ons budget.
Wat mag zoiets kosten per m2 incl. inmeten/plaatsen? Ik vond zelf 1600 euro/m2 vrij vors. We hebben 2 rechthoekige bladen nodig met een sparing voor de kraan/wasbak/kookplaat en het is bij elkaar zo'n 3,5m2.

[ Voor 16% gewijzigd door LordBusiness op 24-07-2023 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06 23:10
LordBusiness schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:58:
Afgelopen weekend opzoek geweest voor een mooi keukenwerkblad. Oog van m'n vriendin is gevallen op kwartsiet in de kleurstelling Taj Mahal. Maar qua prijs bijna de helft meer dan ons budget.
Wat mag zoiets kosten per m2 incl. inmeten/plaatsen? Ik vond zelf 1600 euro/m2 vrij vors. We hebben 2 rechthoekige bladen nodig met een sparing voor de kraan/wasbak/kookplaat en het is bij elkaar zo'n 3,5m2.
Heb je al offertes opgevraagd bij bijv 123werkbladen.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Niet online
Dat nog niet, maar dat ga ik zeker doen. Via hun site bieden ze trouwens Kwartsiet niet direct aan dus dan moet ik even los mailen.

Ik heb online wat nagevraagd bij mensen die het hadden laten plaatsen en dat kwam op zo'n 1150/m2 gemiddeld. Maar misschien is er afgelopen jaar ook hier een extreme prijscorrectie geweest? Zodoende m'n vraag hier (voor mensen met recente ervaring).

[ Voor 15% gewijzigd door LordBusiness op 24-07-2023 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12-06 13:56
LordBusiness schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:58:
Ik zou eens een offerte opvragen bij steenproject. Hier hebben wij ook de kwartsiet in de kleur Taj Mahal besteld.

Scheelde veel t.o.v. andere leveranciers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07:51
LordBusiness schreef op maandag 24 juli 2023 @ 15:20:
Dat nog niet, maar dat ga ik zeker doen. Via hun site bieden ze trouwens Kwartsiet niet direct aan dus dan moet ik even los mailen.

Ik heb online wat nagevraagd bij mensen die het hadden laten plaatsen en dat kwam op zo'n 1150/m2 gemiddeld.
Als ik google op kwartsiet taj mahal kom ik op een prijs per m2 die nog niet de helft daarvan is. Check dat dus even goed voordat je het al te duur afschrijft. Kan uiteraard zijn dat de 1150 inclusief plaatsen en maatwerk is. Maar het scheelt veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Niet online
Toke_gt schreef op maandag 24 juli 2023 @ 16:24:
[...]

Als ik google op kwartsiet taj mahal kom ik op een prijs per m2 die nog niet de helft daarvan is. Check dat dus even goed voordat je het al te duur afschrijft. Kan uiteraard zijn dat de 1150 inclusief plaatsen en maatwerk is. Maar het scheelt veel.
Heb dit inderdaad ook online gezien, maar is niet per m2 maar per 0,6x1m2 en excl. btw en bewerking vermoed ik. Reken je dat om (550 * 1,66 * 1,21) kom je op 1109/m2 en heb je nog geen bewerking/opdikking. Maar dat lijkt me niet nog eens 500 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
LordBusiness schreef op maandag 24 juli 2023 @ 16:35:
[...]
Heb dit inderdaad ook online gezien, maar is niet per m2 maar per 0,6x1m2 en excl. btw en bewerking vermoed ik. Reken je dat om (550 * 1,66 * 1,21) kom je op 1109/m2 en heb je nog geen bewerking/opdikking. Maar dat lijkt me niet nog eens 500 euro.
Oeps, sorry, je hebt gelijk, is per strekkende meter. Even te snel gelezen. Verklaart zeker flink deel van het verschil. Maar zou toch offerte vragen om te zien wat een actuele prijs van het materiaal buiten de keukenshowroom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 03-08-2023 13:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bamiblik
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-06 10:24
LordBusiness schreef op maandag 24 juli 2023 @ 16:35:
[...]
Ik ben in de markt voor exact hetzelfde blad, heb nu een offerte liggen van €7100, dit is voor:
Eiland van 300x120cm met afgeronde hoeken 2 cm dik
Blad in nis, 60x180cm
Achterwand 180x65cm
Achterwand 180x30cm
Incl. Kraangat, spoelbak en vlak bouw kookplaat sparingen en incl inmeten en montage voor €7100.

Zou gewoon wat offertes aanvragen bij de bedrijven die hierboven worden genoemd zodat je weet wat het ongeveer gaat kosten.

Ik zag ook de cosentino variant, maar weet niet of die exact hetzelfde is trouwens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelke1992
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-06 21:27
Ik heb een nieuwe Ikea keuken besteld welke vandaag wordt geleverd.
In de hoekkast moet een keuken carrousel komen. Ik heb de carrousel van de Ikea bekeken maar vond deze 3x niks dus heb deze niet mee besteld. In de huidige siematic keuken zit een carrousel waarbij de deurtjes meedraaien, dit vind ik veel fijner. Deze is erg oud dus vervang ik liever door een nieuwe.
Weet iemand toevallig of er keuken carrousels zijn welke in een ikea keuken passen?
Ik kon zelf alleen de Kesseböhmer Revo 90° vinden met meedraaiende deuren, maar deze heeft een minimale kasthoogte van 660mm nodig, en ikea heeft kastjes van 60cm hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dav0d3
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 07-05 08:18
Beste tweakers,

Al enige tijd zijn wij bezig met het ontwerpen van een nieuwe keuken en wij zouden graag jullie feedback/mening horen. Op dit moment zitten wij een beetje vast. Ik heb het idee dat het komt omdat wij wel redelijk weten wat wij willen en wanneer wij dit communiceren met keukenverkopers dat ze dan 1-op-1 ons idee overnemen zonder zelf nog met suggesties te komen. Dit terwijl wij toch nog over een aantal dingen niet geheel zeker zijn. Anyway, punten die meegenomen moeten worden in het ontwerp:
  • Bij de buitenmuur met lengte 1.88m is een raamkozijn die op ca. 1m van de grond begint, hieronder kunnen dus mooi kasten tot aan de muur worden geplaatst. Bij de andere buitenmuur is een schuifpui (daar dus niet de kasten tot aan de muur 😉).
  • Een keuken waarbij er een connectie is met de woonkamer (dit kan dus een eiland zijn, maar anders opties zijn altijd welkom!).
  • Gegeven de ruimte redelijk wat werkruimte om te snijden etc.
  • De spoelbak moet sowieso aan een muurzijde i.v.m. leidingwerk (appartement)
  • De spoelbakkost moet ruimte bieden voor op termijn een Quooker (nu nog niet), dus geen lades
  • De prullenbak willen wij liefst in een kast, maar moet wel redelijk groot zijn >35 L. Deze twee dingen lijken nogal met elkaar te conflicteren (er zijn veel geïntegreerde oplossing die bestaan uit meerdere kleine prullenbakken).
  • Wij willen een inductiekookplaat met recirculatie
  • Verder een energiezuinige koelvries-combinatie, simpele solo oven en basic vaatwasser.
Zelf kamen wij tot onderstaand ontwerp. Hierbij eerst een 2D schets van de ruimte, dan uitvergroot op de keuken (incl. maten) en als laatste nog een 3D ontwerp van de IKEA keukenplanner. M.b.t. de 3D weergave klopt het dat die net wat afwijkt van de 2D schets. Dit komt omdat IKEA soms net niet de kasten had die wij voor ogen hadden. Maar gaat om het globale idee. Ik zal de nummers, kleuren, etc. in de 2D schetsen hieronder verder toelichten.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/9TLwbnr/schets.pngAfbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/6ZbTpnW/schetsvergroot.pngAfbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/vJWXfgX/ikea.png

Zoals je ziet hebben wij nog een stukje draagmuur die moet blijven staan. Het idee is om het keukeneiland(blad) (aangegeven met grijze dikke lijn) hieromheen te bouwen. Dat blad willen doortrekken tot de muur van 1.88, maar niet aan de “woonkamerzijde” i.v.m. de schuifpui, daar willen wij wat ruimte over houden zodat er ruimte is voor het gordijn. Verder zijn de groene gestippelde lijnen zijpanelen, passtukken en achterwandpanelen. Hieronder de nummers van de kasten:
  1. Hoge kast
    a. Voor inbouw koelvries-combinatie
    b. 208 cm korpushoogte, 60 cm breed, 60 cm diep. 2 deuren met nis ca. 178 cm
  2. Hoge kast
    a. Voor inbouw oven
    b. 208 cm korpushoogte, 60 cm breed, 60 cm diep. 2 deuren met nis ca. 60 cm
  3. Onderkast
    a. 2 binnenkorven en 1 binnenlade
    b. Ca. 78 cm korpushoogte, 60 cm breed, 60 cm diep
  4. Onderkast spoelbak
    a. Ca. 78 cm korpushoogte, 90 cm breed, 60 cm diep
  5. Vaatwasser front
    a. Ca. 78 cm korpushoogte, 60 cm breed, 60 cm diep
  6. Onderkast
    a. Of planken of afvaloplossing (zie opmerking onder deze lijst)
    b. Ca. 78 cm korpushoogte, 60 cm breed, 30 cm diep
  7. Onderkast
    a. 2 lades en 1 binnenlade
    b. Ca. 78 cm korpushoogte, 90 cm breed, 60 cm diep
  8. Onderkast voor kookplaat met afzuiging
    a. 2 lades
    b. Ca. 78 cm korpushoogte, 90 cm breed, 90
  9. Onderkast regaal
    a. 2 planken
  10. b. Ca. 78 cm korpushoogte, 40 cm breed, 35 cm diep
Nu twijfelen wij nog over het volgende:
De spoelkast is 90 cm breed in deze opstelling, dit vooral vanwege de symmetrie die dan mooi uitkomt; wij kunnen oa. de eilandkasten uitlijnen t.o.v. de kasten aan de muurzijde. Ook zit de spoelbak dan mooi in het midden. Echter, we verliezen hier wat ruimte want een spoelkast van 90 cm krijg je nooit vol.. We zouden hier de prullenbak oplossing in kunnen plaatsen (welke?). Andere optie voor de prullenbakoptie is in kast nummer 6, dat moet dan een onderkast worden met uittrekfront waarbij de prullenbak of in een frame hangt of in een lade staat. Ik denk dat optie 6 handiger is, want mijn verwachting is dat we meeste snijwerk aan het eiland zullen doen. Hoe denken jullie over deze zaken?

Ik hoor graag jullie mening, wellicht ook als we iets totaal over het hoofd hebben gezien. Alvast hartelijk dank!

[ Voor 6% gewijzigd door 3dav0d3 op 25-07-2023 09:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toke_gt
3dav0d3 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:25:
De spoelkast is 90 cm breed in deze opstelling, dit vooral vanwege de symmetrie die dan mooi uitkomt; wij kunnen oa. de eilandkasten uitlijnen t.o.v. de kasten aan de muurzijde. Ook zit de spoelbak dan mooi in het midden. Echter, we verliezen hier wat ruimte want een spoelkast van 90 cm krijg je nooit vol.. We zouden hier de prullenbak oplossing in kunnen plaatsen (welke?). Andere optie voor de prullenbakoptie is in kast nummer 6, dat moet dan een onderkast worden met uittrekfront waarbij de prullenbak of in een frame hangt of in een lade staat. Ik denk dat optie 6 handiger is, want mijn verwachting is dat we meeste snijwerk aan het eiland zullen doen. Hoe denken jullie over deze zaken?
Staar je niet blind op de symmetrie. Dat lijkt heel belangrijk als je aan het tekenen bent en het is ook belangrijk als je bijvoorbeeld vanuit woonkamer zicht hebt op al die lijnen ten opzichte van elkaar. Maar als je straks in deze keuken staat, zie je die lijnen nooit tegelijk. Dus kijk meer naar de praktische aspecten van je indeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dav0d3
Toke_gt schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:51:
[...]

Staar je niet blind op de symmetrie. Dat lijkt heel belangrijk als je aan het tekenen bent en het is ook belangrijk als je bijvoorbeeld vanuit woonkamer zicht hebt op al die lijnen ten opzichte van elkaar. Maar als je straks in deze keuken staat, zie je die lijnen nooit tegelijk. Dus kijk meer naar de praktische aspecten van je indeling.
Hartelijk dank! Is er dan vanuit een praktisch oogpunt iets wat je anders zou doen aan de indeling (of totaal anders)? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:01
jelke1992 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:03:
Ik heb een nieuwe Ikea keuken besteld welke vandaag wordt geleverd.
In de hoekkast moet een keuken carrousel komen. Ik heb de carrousel van de Ikea bekeken maar vond deze 3x niks dus heb deze niet mee besteld. In de huidige siematic keuken zit een carrousel waarbij de deurtjes meedraaien, dit vind ik veel fijner. Deze is erg oud dus vervang ik liever door een nieuwe.
Weet iemand toevallig of er keuken carrousels zijn welke in een ikea keuken passen?
Ik kon zelf alleen de Kesseböhmer Revo 90° vinden met meedraaiende deuren, maar deze heeft een minimale kasthoogte van 660mm nodig, en ikea heeft kastjes van 60cm hoog.
Misschien is dit wat?

edit: sorry, niet goed gelezen. Die Kesseböhmer zul je vast ook op die website hebben gevonden.

[ Voor 5% gewijzigd door Blurk62 op 25-07-2023 12:35 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• itaalol
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-09-2024
InGen10 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 10:08:
Op dit moment heb ik 2 offertes van rond de 15k euro liggen voor een nieuwe keuken liggen waarbij ik eigenlijk wel wat extra input kan gebruiken.

De eerste offerte bestaat uit een Nobilia keuken in de easytouch uitvoering in de kleur mineraalgroen ultramat.
De tweede offerte bestaat uit een Pronorm Proline keuken in de kleur staalgrijs ultramat.

Nu lees ik eigenlijk overal dat Pronorm toch wel een klasse beter is dan Nobilia. De Pronorm keuken heeft volgens mij ook nog de betere apparatuur (Alles AEG in tegenstelling tot Bauknecht en een Bora PURU in de Nobilia).

Nu het probleem: ik vind de ultramat mineraalgroene kleur van de Nobilia (veel) mooier dan de groene tinten verkrijgbaar bij Pronorm.

Nu was ik eigenlijk op zoek naar voorbeelden van keukens in deze kleuren. En daar waar ik van Nobilia genoeg voorbeelden kan vinden krijg ik dat bij Pronorm niet voor elkaar. In de winkel hadden ze enkel een klein staaltje en zelfs op de Pronorm website kan ik geen voorbeelden vinden van keukens in deze kleur. Ook vind ik het op veel websites van keukenzaken lastig zoeken op bepaalde keukenmerken, alsof ze het merk het liefst zo min mogelijk willen benoemen.. Zoek ik verkeerd of hoort dit gewoon bij het proces van het kopen van een keuken?

En dan de vervolgvraag; hoe groot is nou het daadwerkelijke kwaliteitsverschil tussen deze (keuken en/of apparatuur) merken? Ik woon alleen en de keuken komt in mijn eerste woning, veel eisen heb ik niet maar de keuken moet natuurlijk met dit lichte gebruik niet al na 5 jaar uit elkaar vallen..

(Ik mis een goede keuken-review website :P)
Wij zijn eerder dit jaar verhuist en hebben flink verbouwd. We hebben een Nolte keuken (wat zijn de ervaringen met Nolte keukens hier?) laten plaatsen maar mijn vriendin vond het werkblad van Nobilia het mooiste en dus hebben we het werkblad van Nobilia. De keukenkastjes zelf wilden we persé van Nolte hebben omdat deze ook van binnen gekleurd waren. Maar wellicht kan je eens navragen of dat mogelijk is? De Pronorm keuken met de Nobilia frontjes.

Onderstaande wat foto's van onze keuken, hier plakt de folie nog op en valt wat matter en meer grijs uit. We hebben de folie er nog steeds op zitten aangezien we een puppy hebben van 7 maanden die we eerst willen afleren om tegen de keuken aan te springen, wel zo prettig met een nieuwe keuken ;).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/75X2e1Vh-yRbr_4hZksPgL5z_ow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u8YEVfaPxKHsNGbiS6RQlGXO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vidg5zhgDkKNMjcHBuHa6r9mbvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5d0tRBYHsATAWTJgNYxaNX7K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4-o5--st6qY56yE4sxZKNuCNefU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EhSULNlBINpX7cucEUXZQ4WM.jpg?f=fotoalbum_large

De oven/magentron combi's, vaatwasser en koel/vrieskast zijn van Siemens en de kookplaat is een Bora Pure. Het tweede kastje van links (kastenwand) heeft een uitschuifbare lade waar ons koffiezetapparaat op staat. Verder hebben we nog een Quooker kraan en ook LED onder de kastjes bij de wasbak maar ik moet nog een extra stopcontact maken hiervoor. Ook hebben we een Evoline flip in het kookeiland met 3 stopcontacten. De kastjes onder/naast de wasbak, aan de muurzijde van het eiland en de kastenwand zijn deuren. De overige zijn lades. De keuken heeft met het plaatsen €20.500 gekost (het kan 500 euro duurder of goedkoper zijn ongeveer, ik weet het niet meer precies en heb de offerte niet bij de hand).

Het blad is dus een composieten blad van Nobilia, t.z.t. willen we graag een stenen blad waar ik neig naar wit met een goud/koper kleurige nerf maar voor nu zijn we de komende jaren meer dan tevreden! :D

Hier nog een fotootje van het aanleggen van de stroom.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IcOgy1MMgdSfHRvtPzTyPVXmc78=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o7PjmC5bUm5k1yO8iZQBBf04.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door itaalol op 25-07-2023 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:26
itaalol schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 12:26:
[...]

Wij zijn eerder dit jaar verhuist en hebben flink verbouwd. We hebben een Nolte keuken (wat zijn de ervaringen met Nolte keukens hier?) laten plaatsen maar mijn vriendin vond het werkblad van Nobilia het mooiste en dus hebben we het werkblad van Nobilia. De keukenkastjes zelf wilden we persé van Nolte hebben omdat deze ook van binnen gekleurd waren. Maar wellicht kan je eens navragen of dat mogelijk is? De Pronorm keuken met de Nobilia frontjes.

Onderstaande wat foto's van onze keuken, hier plakt de folie nog op en valt wat matter en meer grijs uit. We hebben de folie er nog steeds op zitten aangezien we een puppy hebben van 7 maanden die we eerst willen afleren om tegen de keuken aan te springen, wel zo prettig met een nieuwe keuken ;).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De oven/magentron combi's, vaatwasser en koel/vrieskast zijn van Siemens en de kookplaat is een Bora Pure. Het tweede kastje van links (kastenwand) heeft een uitschuifbare lade waar ons koffiezetapparaat op staat. Verder hebben we nog een Quooker kraan en ook LED onder de kastjes bij de wasbak maar ik moet nog een extra stopcontact maken hiervoor. Ook hebben we een Evoline flip in het kookeiland met 3 stopcontacten. De kastjes onder/naast de wasbak, aan de muurzijde van het eiland en de kastenwand zijn deuren. De overige zijn lades. De keuken heeft met het plaatsen €20.500 gekost (het kan 500 euro duurder of goedkoper zijn ongeveer, ik weet het niet meer precies en heb de offerte niet bij de hand).

Het blad is dus een composieten blad van Nobilia, t.z.t. willen we graag een stenen blad waar ik neig naar wit met een goud/koper kleurige nerf maar voor nu zijn we de komende jaren meer dan tevreden! :D

Hier nog een fotootje van het aanleggen van de stroom.
[Afbeelding]
Ziet er netjes uit!
Een klein ding om toch ff te zeiken.... Waarom heb je die leidingen van de airco niet weggewerkt als er toch alles uit moet?
De koelleidingen kunnen naar boven (al dan niet in een goot) de condensafvoer ff infrezen tot achet de keukenn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-06 16:09
Prachtig zeg! Hoe groot is de aanbouw waar de keuken in staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itaalol
BlueSS50 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 08:02:
[...]

Ziet er netjes uit!
Een klein ding om toch ff te zeiken.... Waarom heb je die leidingen van de airco niet weggewerkt als er toch alles uit moet?
De koelleidingen kunnen naar boven (al dan niet in een goot) de condensafvoer ff infrezen tot achet de keukenn
Bedankt! Ja de goot wil ik nog iets netter afwerken. Maar het was vooral een gevalletje "te veel moeite" we wilden z.s.m. klaar zijn omdat we met dubbele lasten zaten. Helaas moesten afwegingen gemaakt worden wat wel en wat niet gedaan werd. Het infrezen zou altijd nog eens gedaan kunnen worden op een zaterdag mochten we dat persé willen.
sNielz123 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 08:31:
[...]

Prachtig zeg! Hoe groot is de aanbouw waar de keuken in staat?
Thanks! Ik weet het niet meer tot op de cm maar 5,85 x 3,75 van muur tot muur. Voorheen heeft hier een hoek keuken in gestaan wat heel veel "dode" ruimte creëerde midden in de aanbouw waar je niets aan had. Toen zijn we eens met een grote eettafel van 2,5m gaan schuiven en kwamen we tot de conclusie dat een eiland van 3m best wel prima paste :D

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-06 02:52
Flinke foto dump van onze keuken! Apparatuur is binnen, nu wachten tot de gietvloer erin ligt (cement Quartz) en dan kunnen we los!

Blad is echt ongelofelijk gaaf, Dekton Awake X-Gloss, kost een achterlijke hoeveelheid maar echt elke cent waard 😍.

Kasten worden nog in de lak gezet (Walnoot fineer). Kastenwand is Abet Laminati Polaris

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/woGS002H3WY9fogr_FM9Rg0LUzw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bklYKLYoxjx1oYlRWK1j27WY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bHSyJx0zvGjbAG2HW_eJljeof74=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4TtkRTsT5sakOrhpnY3RpNGX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OIxjyf2mmyhnP4dUNcQyTdiOPxw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ej0nPLlAqwoLJQlG1cDwcj2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xo_rGVfKcuR8T9Fr9Cz6H6QgtyA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VQOB3GMwzO59wpkNbVAGILtN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RjYYI9XLxXte2u4N2mcUhnLPa7I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/89chp4JD7FttgPUw4OYFfUl1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nt5FSX0MlAR47IsxZrZ17rVR120=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XbYwCKANFmUYacRlqD5K4zkg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/82EHLCEP-NlussICUZ3bUHJieFA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jk2EJRGHz30tmQwEjVGKaXCa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jr7SQlazAjcf6CBFO6-Z6aTjVwI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xs9OxHhbSGDVf2p7RP94uCuD.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rXRMvuR2x5-KC5s7W-0dGzKHCgk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FFnmlquXoCxI0kwqlqHolkf6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fIOmanewVF9m5zY5rihZcM7VPqM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xbbpXsReaHyaj8n9SGKDyFhJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Mauritio op 26-07-2023 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psycho-realm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-02 18:23
3dav0d3 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 11:43:
[...]

Vraag me inderdaad ook af wat de bedoeling van deze post is? Wil je advies of is de keuken al gekocht? Indien je advies wilt, het volgende.

M.b.t. het ontwerp:
  • Het lijnenspel bij de hoge kasten zou ik zelf anders doen. Nu loopt de greeplijst van de onderkasten wel door bij de hoge kast met inbouwoven, maar niet voor de hoge kast voor inbouwkoelkast. Met horizontaal greeploos ga je dat helaas niet goed krijgen. Wellicht dat het een optie is om voor verticaal greeploos te gaan? >> Zelf vindt ik dat ook fijner om de koelkast te openen, maar dat is waarschijnlijk persoonlijk.
  • Wellicht dat je kan overwegen om de greeplijst ook door te laten lopen in het front van de vaatwasser, zie: https://www.thuiskeukens....ten-front-vaatwasser.html
Voor de rest, prachtige keuken en hele mooie ruimte ook! :)

M.b.t. tot de prijs:
  • Voor een prijs van de Systemat kasten, zie: https://www.thuiskeukens.nl (vergeet niet: 1. om ook zijpanelen, passtukken etc. mee te rekenen en 2. om de kasten in je winkelmandje te voegen; dan zie je nog een extra korting verschijnen)
  • De prijs van (keramiek) werklbladen kan je online opzoeken; bijv. 123werkbladen of https://keukenbladen.shop/calc/
  • Idem voor apparatuur; kan je online opzoeken.
  • Vergeet ook niet de accessoires mee te nemen (bestekbak, kraan, spoelbak+inbouwkosten)
Vervolgens kan je de losse componenten bij elkaar optellen en kijken op welke prijs je komt. Je kan dan voor jezelf een afweging maken of de 15K redelijk is. :)
Bedankt voor je reactie. Sorry het was niet geheel duidelijk. De keuken is vorige week geplaatst. Dus helaas kan ik niet mee aanpassingen maken. Ik hoop dat andere iets hebben aan mijn prijs opgave:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

We hebben hier nu ongeveer 1,5 jaar Siemens keuken apparatuur waar we zeer tevreden over zijn, echter zien we sinds kort notificaties in het Engels verschijnen I.p.v Nederlands.

De rest in de app is gewoon allemaal Nederlands, hebben jullie dit ook en een manier gevonden om het weer gewoon in NL te krijgen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y7pXQ923DghqLxip5-P8XNxcqDQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dn5m9gMNT0OE6ZOxvYSdfmZ7.jpg?f=fotoalbum_large

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itaalol
Mauritio schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 17:30:
Flinke foto dump van onze keuken! Apparatuur is binnen, nu wachten tot de gietvloer erin ligt (cement Quartz) en dan kunnen we los!

Blad is echt ongelofelijk gaaf, Dekton Awake X-Gloss, kost een achterlijke hoeveelheid maar echt elke cent waard 😍.

Kasten worden nog in de lak gezet (Walnoot fineer). Kastenwand is Abet Laminati Polaris

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat werkblad is precies mijn droomblad, wow wat ontzettend mooi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:20

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]
Erg mooi is die gleuf voor de lades open te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LennartTW94
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-06 23:52

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel gaaf om ons toekomstige keuken werkblad te zien! Wij waren meteen verkocht toen we hem zagen bij Cosentino. Bij ons worden de kastjes zwart (decolegno black oak U129), hopelijk staat dat net zo mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-06 02:52
ppatrick schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 21:37:
[...]

Erg mooi is die gleuf voor de lades open te doen?
Yes! We wilden geen grepen die erop lagen. Ook in de kastenwand bij de koelkast, Dyson kastje en vriezer komt een greep over de lengte!

Ook komt er nog een massief notenhouten blad op het eiland als mini bar (ontbijtje of borreltje)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-06 20:40
3dav0d3 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:25:
Beste tweakers,

[...]

Ik hoor graag jullie mening, wellicht ook als we iets totaal over het hoofd hebben gezien. Alvast hartelijk dank!
Ik zou de hoge kasten misschien links tegen de muur plaatsen, zodat je over de gehele achterwand keukenblad hebt, dat oogt iets ruimtelijker. Daardoor moet je het schiereiland wel iets inkorten, maar wanneer zit je er nou met 3 personen, bijna nooit waarschijnlijk. Het voordeel is ook dat je een mooie plek hebt voor je koffieapparaat/koffiecorner wat een beetje uit het zicht is. In het ontwerp van jullie heb je niet zoveel opbergruimte, als je de kasten tegen de linkermuur plaatst kun je een uittrekbare hoekonderkast plaatsen voor je pannen. Ook zou er nog een klein apothekerskastje kunnen, zodat je makkelijk bij de koffiecorner kunt. Verder is er niet veel mogelijk of te optimaliseren denk ik. Ook zou je de muur nog door kunnen trekken, zodat het lijkt alsof de kastenwand in de muur geplaastst is. Succes met het uitzoeken van jullie droomkeuken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6CGjHG9gmo8Vyez78QVdZO7D0UA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nybX8Jf7fD0n0gvqvnOug8Pb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x6GFVn_XgBhIot8lDDhlSlQ3kag=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/efS5rSG85F0JTodweYyDglcm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CtVBKrGp0aTwht5HId_Z5S1K2fo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ij1Qlrf1g3TLHnUxcwiHlBCQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dav0d3
TwiSteD1 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:42:
[...]

Ik zou de hoge kasten misschien links tegen de muur plaatsen, zodat je over de gehele achterwand keukenblad hebt, dat oogt iets ruimtelijker. Daardoor moet je het schiereiland wel iets inkorten, maar wanneer zit je er nou met 3 personen, bijna nooit waarschijnlijk. Het voordeel is ook dat je een mooie plek hebt voor je koffieapparaat/koffiecorner wat een beetje uit het zicht is. In het ontwerp van jullie heb je niet zoveel opbergruimte, als je de kasten tegen de linkermuur plaatst kun je een uittrekbare hoekonderkast plaatsen voor je pannen. Ook zou er nog een klein apothekerskastje kunnen, zodat je makkelijk bij de koffiecorner kunt. Verder is er niet veel mogelijk of te optimaliseren denk ik. Ook zou je de muur nog door kunnen trekken, zodat het lijkt alsof de kastenwand in de muur geplaastst is. Succes met het uitzoeken van jullie droomkeuken :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel hartelijk dank voor je suggestie en de moeite die je erin hebt gestoken! Dit ontwerp heb ik eerder ook getekend (tja, wellicht had ik dat moeten melden maar er zijn nog wel 100 ideeen gepasseerd de laatste weken :+ ), maar wij vinden het toch net een beetje te vol worden. Heb hem net nog even aan de vrouw des huizes voorgelegd, maar zij heeft ook liever het ontwerp wat nu voor ogen hebben.
Neemt niet weg dat dit een prima optie is en fijn om deze suggestie nog eens te horen om toch nog een kritisch naar ons ontwerp te kijken (daarvoor was mijn vraag hier immers!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15-06 23:38
Wij hebben de zoektocht weer opgepakt en zijn bij Wooning uitgekomen. Mooie zaak, mooi verhaal, vriendelijke verkopers. Maar uiteindelijk toch weer een beetje dat DMG strategie (verkoop).

Wel onwijs vriendelijk en bij vandaag niet tekenen ook niet pushen. We een prijs tot en met zondag gekregen.

Het gaat om een Häcker Systemat keuken met frontjes V742 vlak kunststof mat gelakt, fluweel eiken zwart. Met horizontale houtnerf in de kleur 337 Fluweeleiken zwart.

Vaatwasser:
Siemens SX65Z801BE
Koelvries combi:
Siemens KI86NNFF0
Oven 60cm:
Siemens HB734G1B1
Combi magnetron:
Siemens CM724G1B2
Kookplaat:
Bora PURU
Quooker:
Combi+ flex kraan zwart

Spoelbak:
Franke FR133

Werkblad:
Ceaserstone cloudburst concrete leather 30mm

Het begon allemaal met €35.174 jaar ncluaoef montage. Echt veeeeeeeel te ver boven budget.

Eindigde met €22.500 tot en met zondag wegens een leveranciers actie dit weekend.

Offerte details:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/og72S2-N5Ay8PeaQS8Fhsi3Q_qU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vM3tMmsUPqYlJl5wITTVsS0y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4r-lo6LdCreOFjLORD-dCsnAwVY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GAu0SsCXnB9juH1cJStWZ2Cc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mc4eJw-dIIogv9n3QWL-sXTVB3Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X6vDfBJSd4efaYWbpIYhowat.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7NfJWCTChJz22DUqkhoxeE4ugfw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iPijswCdpQIrTR6XrvBKLOip.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g2iXIAd-7KlKkjGIsiRHyKWtvDQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/coL7F53hEEl4UdwX8qxhBx8o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ryuz3PKAhz_MqD7aqxk1UlwX0g8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XqslINqoophnxNl8qFXpRsWz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0UZ2NxmwoSho5OdjDerGoh1TVpU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P7URvvrX20QA3oSHcHSr0q1t.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J79-RXZR4fUBIdTGJ9p3X8QRO24=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FjiIjRMyV3rm48eHh11XXZCa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lp68c3eRv3CHUITvUaB4rDtg628=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9aJC6iBDGNOoDO03ezuvNey2.jpg?f=fotoalbum_large

Wat denken jullie?

We vinden zwart eikenfineer (dus dun eiken laagje op multiplex verlijmd het mooist, maar dat is ook erg duur.

Is dit een goed betaalbaar alternatief? We vinden dit net wat mooier dan de goedkope frontjes met houtnerf, maar het staat nog wat stappen verwijderd van eiken fineer lagen frontjes. Iemand tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:55
@Tweak_ers over de prijs kan ik niet zoveel zeggen. Te weinig verstand van.

Laat je alleen niet tillen in dat "leveranciers actie" geneuzel.
Die prijs kunnen ze je volgende week ook gewoon geven hoor dus neem gewoon je tijd.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:26
@Tweak_ers waarom is de kookplaat opbouw? Ik heb specifiek gekozen om ook de kookplaat vlakbouw te maken.
ik heb recent een iets grotere keuken gekocht (scheelt niett heel veel) mest kasten van balerina.
1 oven (ook iq700)
vergelijkbare vaatwasser
250L koelkast
90cm iq700 kookplaat
plafondafzuiger
1 enkele grote spoelbak
keramisch werkblad

geen qooker (dat scheelt iets van 1000 euro)

en was 17500 kwijt (motage doe ik wel zelf)

[ Voor 9% gewijzigd door s0ulmaster op 28-07-2023 08:57 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
s0ulmaster schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:39:
@Tweak_ers waarom is de kookplaat opbouw? Ik heb specifiek gekozen om ook de kookplaat vlakbouw te maken.
ik heb recent een iets grotere keuken gekocht (scheelt niett heel veel) mest kasten van balerina.
1 oven (ook iq700)
vergelijkbare vaatwasser
250L koelkast
90cm iq700 kookplaat
plafondafzuiger
1 enkele grote spoelbak
keramisch werkblad

geen qooker (dat scheelt iets van 1000 euro)

en was 17500 kwijt (motage doe ik wel zelf)
De Bora heeft een afwijkende maat (78cm).
Alle overige merken zitten op 80cm.

Ik heb niet de illusie dat de kookplaat de keuken gaat overleven, wij zijn inmiddels bij de huidige keuken aan de derde bezig.

Ik stel dan flexibiliteit van opbouw boven vlakke afwerking en de rest van het keuken leven aan Bora vastzitten.

Wij hadden in 2003 een 70cm kookplaat, destijds gangbaar als grote maat. Inmiddels zou vervanging 1000 euro hebben gekost. We wisten dat we een nieuwe keuken wilden. Dus vorig jaar een goedkope Ikea kookplaat via marktplaats gekocht. 100 euro VS 1000 euro voor een tijdelijke oplossing. Bij vlakbouw zou dit nooit hebben gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukdg
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 27-02 12:49
Tweak_ers schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:59:
[...]

De Bora heeft een afwijkende maat (78cm).
Alle overige merken zitten op 80cm.

Ik heb niet de illusie dat de kookplaat de keuken gaat overleven, wij zijn inmiddels bij de huidige keuken aan de derde bezig.

Ik stel dan flexibiliteit van opbouw boven vlakke afwerking en de rest van het keuken leven aan Bora vastzitten.

Wij hadden in 2003 een 70cm kookplaat, destijds gangbaar als grote maat. Inmiddels zou vervanging 1000 euro hebben gekost. We wisten dat we een nieuwe keuken wilden. Dus vorig jaar een goedkope Ikea kookplaat via marktplaats gekocht. 100 euro VS 1000 euro voor een tijdelijke oplossing. Bij vlakbouw zou dit nooit hebben gekund.
Misschien denk ik te simpel, maar als je dan ooit van je Bora afstapt naar een kookplaat van 80cm, kan je toch het gat groter (laten) maken zodat die dan ook past?
vast niet de makkelijkste/goedkoopste oplossing. maar misschien wel 1 die mensen kiezen om toch een mooie vlakbouw kookplaat te hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Luukdg schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:03:
[...]

Misschien denk ik te simpel, maar als je dan ooit van je Bora afstapt naar een kookplaat van 80cm, kan je toch het gat groter (laten) maken zodat die dan ook past?
vast niet de makkelijkste/goedkoopste oplossing. maar misschien wel 1 die mensen kiezen om toch een mooie vlakbouw kookplaat te hebben..
Zou kunnen, ik vind persoonlijk opbouw niet echt lelijk. Het is mij letterlijk om het even.

Toen zei de verkoper, dan moet je opbouw doen, is goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Iemand nog tips met betrekking tot de frontjes?
Zwart eiken (look), maar met de portemonnee in gedachte kiezen voor kwaliteit en afwerking 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlayaStone
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12:43
@Tweak_ers Je koelkast vind ik wel een vreemde keus tussen al het andere duurdere spul. de KI86NSDD0 is netto zo'n 300 euro duurder, maar verbruikt ruim 100kwh minder per jaar. over 10 jaar verdien je dat praktisch gratis, en is ook nog is duurzamer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
Tweak_ers schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:08:
Zwart eiken (look), maar met de portemonnee in gedachte kiezen voor kwaliteit en afwerking 😅
20k uitgeven aan een keuken die je tegenstaat lijkt me sws een slecht idee. Als je een goed gevoel hebt bij een keuken zul je minder snel buyers remorse hebben (of hoe je het ook in het nederlands noemt).

Het is altijd een afweging die je maakt.
- heb je echt 2 ovens nodig? Ik als vervent koker vind een 2e oven maar heel weinig meerwaarde hebben.
- heb je graag een bepaald type werkblad? hier is kostentechnisch ook nog een heleboel te kiezen
- ik vond de offertes die ik had in duitsland prijstechnisch een stuk gunstiger (scheelde al snel 2k), mocht je daar eens willen kijken

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:36
Tweak_ers schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:08:
Wanneer heb je de keuken nodig?
Vermoedelijk komt dat front namelijk met verticale nerf wat veel fraaier is, zeker bij lades een stuk rustiger.

Ik zou wel even verder kijken als ik jou was. Ik zou namelijk niet graag bij een zaak kopen die zonder blikken of blozen direct 12k van de prijs afhalen.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkiejoo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 25-03 11:23
@Tweak_ers

Bij Wooning hebben wij ook recent onze keuken gekocht.
Ook een mega-korting op een initieel veel te hoog start-bedrag.

Zeker niet laten haasten met "tijdelijke" kortingsacties. Zorg dat je een 2e scherpe offerte ergens haalt, zodat je met een gerust hart wat harder durft te onderhandelen.

Voor een paar puntjes hebben we achteraf nog contact moeten opnemen, we werden toen netjes geholpen.
Op zich wel tevreden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:16:
[...]

Wanneer heb je de keuken nodig?
Vermoedelijk komt dat front namelijk met verticale nerf wat veel fraaier is, zeker bij lades een stuk rustiger.

Ik zou wel even verder kijken als ik jou was. Ik zou namelijk niet graag bij een zaak kopen die zonder blikken of blozen direct 12k van de prijs afhalen.
Was een beetje te verwachten bij MMG toch?
Het ging in stapjes.

Tips voor een zaak?

Liefst voor de kerst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Laatst online: 05-05 16:05
Duitsland een optie? Wij wonen in Duitsland en heb wel wat connecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:41
Greatsword schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:32:
We hebben hier nu ongeveer 1,5 jaar Siemens keuken apparatuur waar we zeer tevreden over zijn, echter zien we sinds kort notificaties in het Engels verschijnen I.p.v Nederlands.

De rest in de app is gewoon allemaal Nederlands, hebben jullie dit ook en een manier gevonden om het weer gewoon in NL te krijgen?

[Afbeelding]
Wij hebben een Siemens iQ700 combi-oven unit, en die doet sinds kort ook Engelse notificaties uitsturen inderdad. Vermoed een bugje aan de Siemens kant dus.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Richh schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:57:
[...]

Wij hebben een Siemens iQ700 combi-oven unit, en die doet sinds kort ook Engelse notificaties uitsturen inderdad. Vermoed een bugje aan de Siemens kant dus.
Onze Siemens koffiemachine en Bosch wasmachine ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-02 01:25
Weet iemand hier een goede suggestie voor ultramatte gelakte groene fronten?

We hebben wat ultramat gezien, alleen vind ik persoonlijk dat de randen niet zo mooi zijn afgewerkt. Het voelt (persoonlijk!) aan als de hele ouderwetse plak melamine ipv dat het rondom netjes gespoten is.

iig dat is obv wat we gezien hebben bij DB Keukens. Volgens Nuva wordt er alleen gespoten/gelakt aan de voorkant en niet rondom.

Ergens las ik hier Nobilia mineraalgroene frontent, dus dat gaan we verder onderzoeken, maar zijn er misschien ook andere suggesties?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0ulmaster
twkr18526 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:11:

We hebben wat ultramat gezien, alleen vind ik persoonlijk dat de randen niet zo mooi zijn afgewerkt. Het voelt (persoonlijk!) aan als de hele ouderwetse plak melamine ipv dat het rondom netjes gespoten is.

iig dat is obv wat we gezien hebben bij DB Keukens. Volgens Nuva wordt er alleen gespoten/gelakt aan de voorkant en niet rondom.

Ergens las ik hier Nobilia mineraalgroene frontent, dus dat gaan we verder onderzoeken, maar zijn er misschien ook andere suggesties?
Resopal Pro moonlight green ? Die komt straks in mijn keuken :)

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
s0ulmaster schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:13:
[...]
Nice! Dank. Zal het opzoeken. Uit nieuwsgierigheid, had je misschien al foto’s gemaakt daarvan? Weet je hoe het licht valt op de fronten? Wordt het licht mooi weerkaatst of mooi opgenomen juist?

Ik zal even zoeken welke zaken Resopal aanbieden. Welke greeplijsten / grepen heb je erbij gekozen?

[ Voor 12% gewijzigd door twkr18526 op 28-07-2023 13:17 . Reden: Toevoeging vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
twkr18526 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:15:
[...]

Nice! Dank. Zal het opzoeken. Uit nieuwsgierigheid, had je misschien al foto’s gemaakt daarvan? Weet je hoe het licht valt op de fronten? Wordt het licht mooi weerkaatst of mooi opgenomen juist?

Ik zal even zoeken welke zaken Resopal aanbieden. Welke greeplijsten / grepen heb je erbij gekozen?
https://www.ijzerwarenuni...m-t30500650-8717727122428

Ik kan het type niet zo snel vinden, het staat als ET63060 op de lijst, maar google leverde mij deze op en deze lijkt er verdacht veel op. Deze greep komt niet van balerina, maar ik wou graag een ronde greep vanwege comfort en een wat bredere (onze is 448mm) zodat je geen rare kleine greep in het midden hebt bij kastjes met een scharnier deur.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Wuursj

want worst is al bezet

twkr18526 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:11:
Keukenkastenfabriek (=ballerina) heeft een optie met gespoten mat MDF in een sikkens of ral kleur (waar onder een hoop groene tinten). Die zijn rondom gespoten. Wel met micro structuur en weet niet of het mat genoeg voor je is. Samples zijn te koop.
Wij gaan waarschijnlijk deze optie doen maar dat duurt nog ff.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo1982
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-08-2024
Hi keuken experts :-)

Paar kleine vragen:

Is een afzuigkap te combineren met een keukenkastje?
Zijn er mogelijkheden om een afzuigkap als een plaat onder een keukenkastje te bouwen?
Of geef je hoe dan ook ruimte op, omdat een afzuigkap een afvoerbuis nodig heeft?
Of is een keukenkastje boven een kookplaat nooit een goed idee?

Greeploze kastje veroorzaken krassen?
Greeploze kastjes zien er heel mooi uit, maar zie toch bij vrienden dat er veel krasjes van nagels komen door intensief gebruik. Is dit ook jullie ervaring?

kasten tot aan plafond?
Boven op de keukenkastjes ligt altijd enorm veel stof, is dat een goed argument om de keukenkastjes tot aan het plafond te nemen?

wat is de meest voorkomende inductieplaat afmeting?
ik lees dat een keuken meerdere kookplaten slijt in zijn /haar leven.
is het verstandig om voor de meest voorkomende afmeting te gaan? zodat je hem snel kan vervangen?

wat is het grote verschil tussen een goedkope keuken en dure keuken?
mijn vrouw wil vooral een dure keuken voor het leven, ik zou ook wel eens naar een Ikea keuken willen kijken. Waar zit het grote verschil in? En wat is jullie oordeel over IKEA? Hoe lang gaat het mee? En kun je snel dingen vervangen?

Hartelijk dank, alvast dank voor jullie tips!

Hartelijk dank!

[ Voor 0% gewijzigd door brambo1982 op 28-07-2023 14:56 . Reden: headings niet goed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:41
Tweak_ers schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 00:26:
Wel onwijs vriendelijk en bij vandaag niet tekenen ook niet pushen. We een prijs tot en met zondag gekregen.
Ghehe :P
Eindigde met €22.500 tot en met zondag wegens een leveranciers actie dit weekend.
Wat denken jullie?
Ik vind het lastig, onze offerte hebben we zo'n 2 jaar geleden ondertekend, en de prijzen zijn in de tussentijd volgens mij wel wat veranderd. Maarr; in de basis hebben we een behoorlijk vergelijkbare keuken qua kastjes, qua blad en qua apparatuur (Bora, Quooker, Siemens) (al is bij ons de 'onzichtbare' apparatuur niet van Siemens :P).

Inclusief montage hebben wij destijds grofweg €17.500 betaald voor alles bij elkaar.

Uiteindelijk zijn wij geslaagd bij Superkeukens, dat was echt een verademing na de Mandemakers-praktijken. Ze hanteren daar netto prijzen, dus dan weet je ook gewoon direct waar je aan toe bent. Verkopen ook gewoon Häcker kastjes dus je kan gewoon dezelfde keuken daar kopen.

Ik zou de boel hoe dan ook een keer laten uittekenen bij een netto prijzen toko, al is het maar om een gevoel te krijgen bij de onderhandelingspraktijken bij andere keukenzaken.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
brambo1982 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:55:
Hi keuken experts :-)

Paar kleine vragen:

Is een afzuigkap te combineren met een keukenkastje?
Zijn er mogelijkheden om een afzuigkap als een plaat onder een keukenkastje te bouwen?
Of geef je hoe dan ook ruimte op, omdat een afzuigkap een afvoerbuis nodig heeft?
Of is een keukenkastje boven een kookplaat nooit een goed idee?
Je levert deel van je kastje op om de afzuigunit in kwijt te kunnen.
Maar er blijft prima wat ruimte over om spullen in kwijt te kunnen, maar verwacht hier niet teveel van want je zit ook met de afvoerbuis(ookal gebruik je recirculatie).
Ga vooral eens in winkels kijken en trek de kasten waar de afzuigkap inzit open om het te ervaren.
Je geeft zelf al aan een IKEA keuken te overwegen. Die hebben hier zat mogelijkheden toe.
kasten tot aan plafond?
Boven op de keukenkastjes ligt altijd enorm veel stof, is dat een goed argument om de keukenkastjes tot aan het plafond te nemen?
Naast dat het inderdaad zal helpen tegen stof, vind ik het persoonlijk ook mooi staan als je bovenkasten in een keuken neemt, om deze te omlijst of tot het plafond te laten doorlopen.
wat is de meest voorkomende inductieplaat afmeting?
ik lees dat een keuken meerdere kookplaten slijt in zijn /haar leven.
is het verstandig om voor de meest voorkomende afmeting te gaan? zodat je hem snel kan vervangen?
60/80 zijn de meest voorkomende maten en hiertussen valt veel keuze te maken.
wat is het grote verschil tussen een goedkope keuken en dure keuken?
mijn vrouw wil vooral een dure keuken voor het leven, ik zou ook wel eens naar een Ikea keuken willen kijken. Waar zit het grote verschil in? En wat is jullie oordeel over IKEA? Hoe lang gaat het mee? En kun je snel dingen vervangen?

Hartelijk dank, alvast dank voor jullie tips!

Hartelijk dank!
Wat is een keuken voor het leven? Ik denk persoonlijk dat dat utopie is. Ook de keukens in het hogere segment hebben een beperkte levensduur.
De levensduur is van een aantal dingen afhankelijk welke meestal terugkomt bij gebruik.
Als je netjes met een 'goedkope' keuken omgaat, kan deze langer meegaan dan een 'dure' keuken die volledig uitgeleefd wordt.

Waar naar mijn mening het grootste verschil in prijs zit zijn de features en mogelijkheden.
Bij een IKEA keuken zit je vast aan bepaalde maatvoering waar je met 'maatwerk' keukens meer flexibiliteit hebt.
IKEA geeft 25 jaar garantie op hun METHOD keukens, dat geeft wel aan hoelang je daar minstens mee verwacht kunnen doen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo1982
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-08-2024
heel erg bedankt @Flix20 dit geeft me weer wat richting, waar ik het moet zoeken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keukenprinses
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12-07-2024
Lauwrenss schreef op maandag 27 maart 2023 @ 21:07:
[...]

Hier is afgelopen week een Pronorm x-line keuken geïnstalleerd door Bemmel en Kroon. Wand met hoge kasten in Eiken Sepia fineer en eiland in Angora grijs.

In eerste instantie bedroeg de offerte bijna 28k, inclusief installatie. Op basis van deze offerte bij Keukenloods ook een offertecheck gedaan, deze kwam op 25,5k. Hierna ook weer met Bemmel en Kroon in gesprek gegaan omdat ik hier een beter gevoel bij had. Na niet te snel toegeven bij Bemmel uiteindelijk op 25k uitgekomen, inclusief ‘upgrade’ van 2 Siemens ovens naar StudioLine versie.

Overal geheel tevreden over Bemmel en Kroon, van moment van aankoop tot installatie.

[Afbeelding][Afbeelding]
Mooi! Mag ik vragen wat de breedte van jullie keuken is ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Niet online
Ik heb even gekeken in wat handleidingen qua maatvoering van een nis voor een kookplaat en of je die een beetje universeel kan kiezen.

Wij willen de Bora PUXU graag vlakinbouw, die geeft een uitgeslepen maat van 810x495mm op, met een freesrand eromheen van zo'n 7mm diep over een breedte van 12mm rondom zodat je plaat verzonken ligt.

Stel je appratuur gaat stuk, zit je dus met een gat van 810x495mm wat in je blad komt. Dit ook de maat voor opbouwmontage. Wat zijn dan je alternatieven? Voor het gemak even enkel gekeken naar kookbladen met interne afzuiging en flexzones.

- Miele KMDA 7476 FR: 780x500mm;
- Miele KMDA 7634 FR: 780x500mm;
- Siemens EX877LX57E: 750x490mm;
- Siemens EX877NX68E: 750x490mm;
- Bosch PXX895D66E: 750x490mm;
- Bosch PXX895D57E: 750x490mm;

En terwijl ik dit handmatig uitzoek zie ik dat je op de site van Keukenloods ook een minimale Nisdiepte/breedte op kan geven. Als ik dan kies voor de maten van de PUXU dan zie ik een enkel resultaat, maar voor voor mij zijn is een vrij onbekend merk.

Oftewel mocht de PUXU er mee ophouden, hoop ik van harte dat ze zelf met een alternatief komen, voor nu is er nog geen reden om perce te kiezen voor opbouw, want echt alternatieven heb je imo toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoLTR
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-09-2024
Dag tweakers,

Gisteren hebben wij ons voorlopig koopcontract getekend voor een leuk appartement in Amsterdam. Daar hoort natuurlijk ook een mooie nieuwe keuken bij. Ik lees al een tijdje mee dus ik weet hoeveel expertise hier zit. Graag zou ik een eerste blik krijgen op mijn idee over een mogelijke indeling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gj7yqA8ba-7wCx9psenCG57hj6Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KUYNA4rEaqwyk0ySE0iH4J7H.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ce2AaemqvxUXQ2CuHQTHegHPLX8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Chg1ZpzVL8sENeAcwBElJhcD.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rl7zvPbMoypTAAjEeq7eZCWQcXA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/iGf2FrlpiJF4FEMY3SuX0JSd.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zHpY-KG84np6iM9blFt0tsBIdek=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/4t0yf1D98vvmnFDUGrirIRu0.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8DosBpxTKS1z4cM_o5MwMFIC2AY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/WwUvJ9mGjKgsJFNcf0Uobe7P.png?f=fotoalbum_tile

We hebben een vrij smalle keuken dus er is niet heel veel speelruimte qua opstellingen. De deur met glazen omlijsting richting de woonkamer halen we eruit voor een vrije doorgang maar waarschijnlijk laten we het kleine muurtje staan. Je kijkt anders toch tegen een hoge keukenkast aan, tenzij jullie daar nog hele mooie plannen voor hebben?

Daarnaast vroeg ik me af of er genoeg ruimte is als de ovens aan de overzijde staan of dat jullie dat afraden? Ik twijfel ook nog over de hoogte van de bovenkastjes, vind ze nu wel groot misschien.

Qua strategie wilde ik eerst naar een netto keukenboer (Superkeukens?) en dan met hun offerte naar eentje waar meer onderhandelingsruimte is (Keukencoach en/of ASWA). Denken jullie dat dat een goede strategie is en als jullie van beide types nog aanbevelingen hebben in en rond Amsterdam zou dat ook zeer welkom zijn!

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EgoLTR schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 10:21:
Dag tweakers,

Gisteren hebben wij ons voorlopig koopcontract getekend voor een leuk appartement in Amsterdam. Daar hoort natuurlijk ook een mooie nieuwe keuken bij. Ik lees al een tijdje mee dus ik weet hoeveel expertise hier zit. Graag zou ik een eerste blik krijgen op mijn idee over een mogelijke indeling.

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

We hebben een vrij smalle keuken dus er is niet heel veel speelruimte qua opstellingen. De deur met glazen omlijsting richting de woonkamer halen we eruit voor een vrije doorgang maar waarschijnlijk laten we het kleine muurtje staan. Je kijkt anders toch tegen een hoge keukenkast aan, tenzij jullie daar nog hele mooie plannen voor hebben?

Daarnaast vroeg ik me af of er genoeg ruimte is als de ovens aan de overzijde staan of dat jullie dat afraden? Ik twijfel ook nog over de hoogte van de bovenkastjes, vind ze nu wel groot misschien.

Qua strategie wilde ik eerst naar een netto keukenboer (Superkeukens?) en dan met hun offerte naar eentje waar meer onderhandelingsruimte is (Keukencoach en/of ASWA). Denken jullie dat dat een goede strategie is en als jullie van beide types nog aanbevelingen hebben in en rond Amsterdam zou dat ook zeer welkom zijn!

Is het een optie om dat muurtje weg te laten? Qua zichtlijn is het denk ik mooier als je aan die zijde niet met een hoge kast begint die het zicht blokkeert.

Met 4,8 meter heb je enorm veel ruimte voor een lang keukenblok en wat bovenkastjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamiblik
Dag tweakers,

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik zou eerst gewoon een rondje keukenzaken doen om te kijken wat je mooi vindt, dan ergens een offerte opvragen en daarna verder finaliseren qua apparatuur, kastjes etc.. Als dat allemaal 100% zeker is meerdere offertes opvragen en vergelijken.

Als je bij een zaak een goed gevoel hebt neem je dat natuurlijk ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 22:51

twi

SquareOne schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 10:28:
Is het een optie om dat muurtje weg te laten? Qua zichtlijn is het denk ik mooier als je aan die zijde niet met een hoge kast begint die het zicht blokkeert.
Dan heb je niet alleen zicht op je mooie keuken, maar ook op de troep die je er laat slingeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Ik zou deur én muur weghalen, dus er een hele open ruimte van maken. En dan kun je er echt wel meer mee doen dan meteen een hoge kast plaatsen :) . Om het ruimtelijke effect te behouden, hou je de zichtlijnen zoveel mogelijk open en rustig. Dus inderdaad niet de afwas het meest prominent in het zicht >:) . Als je in jouw schets vanuit de woonkamer de keuken inkijkt, zie je vooral de wand waar jij nu werkblad met spoelbak en kookplaat hebt ingetekend. Die zou ik juist naar de andere kant brengen, omdat je die wand bijna niet ziet vanuit woonkamer.
Tegen de lange wand dan hoge kasten (zo dicht mogelijk bij de raamzijde) en daarnaast ondiepe kasten als bergruimte. Dat is een rustig beeld om vanuit de kamer naar te kijken en zo behoud je voldoende loop- en bewegingsruimte (ca 1m20). Minder is niet prettig.
In deze opzet een paar hoge kasten met koel/vries en ovens zo ver mogelijk naar achter in de keuken en ondiepe kasten ernaast van max 120 hoog. Aan de andere zijde met werkblad geen bovenkasten. Ik denk dat je zo bergruimte genoeg hebt. Eventueel een wandplank of zo. Maar als je het helemaal dicht maakt in zo’n smalle keuken, geeft dat wel heel snel een opgesloten gevoel en het maakt je keuken ook donker.

Ik ga er hierbij vanuit dat je geen plan hebt voor een tafeltje of bar aan de raamzijde. Op de tekening zie ik dat het op het noorden is gericht, dus je krijgt daar alleen in de zomer laat op de dag wat zonlicht binnen. Geen interessante hangplek wat dat betreft. Door de kasten in die hoek te plaatsen, nemen ze geen lichtinval weg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F-jEdPhb-pkqG7c53Hnwg50YbJk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hAaO7mQ6Akxakwc5fpLVx5YV.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 16:42
Hebben mensen hier ervaring met het ophangen van IRSTA werkbladverlichting (https://www.ikea.com/nl/n...chting-opaalwit-20406947/) in een keuken die al volledig is ingericht? Bij mij hangen de kastjes al + er zit al een spatwand dus ik kan ook niet bij de achterkant van de kastjes komen.

Als ik de handleiding lees is die klik achter het keukenkastje niet echt nodig, maar ik ben bang dat het allemaal een beetje klunky gaat hangen (ook omdat de spatwand ong 1cm diepte wegneemt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Tweak_ers schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 00:26:
Wij hebben de zoektocht weer opgepakt en zijn bij Wooning uitgekomen. Mooie zaak, mooi verhaal, vriendelijke verkopers. Maar uiteindelijk toch weer een beetje dat DMG strategie (verkoop).

Het gaat om een Häcker Systemat keuken met frontjes V742 vlak kunststof mat gelakt, fluweel eiken zwart. Met horizontale houtnerf in de kleur 337 Fluweeleiken zwart.

Vaatwasser:
Siemens SX65Z801BE
Koelvries combi:
Siemens KI86NNFF0
Oven 60cm:
Siemens HB734G1B1
Combi magnetron:
Siemens CM724G1B2
Kookplaat:
Bora PURU
Quooker:
Combi+ flex kraan zwart

Spoelbak:
Franke FR133

Werkblad:
Ceaserstone cloudburst concrete leather 30mm

Het begon allemaal met €35.174 jaar ncluaoef montage. Echt veeeeeeeel te ver boven budget.

Offerte details:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat denken jullie?

We vinden zwart eikenfineer (dus dun eiken laagje op multiplex verlijmd het mooist, maar dat is ook erg duur.

Is dit een goed betaalbaar alternatief? We vinden dit net wat mooier dan de goedkope frontjes met houtnerf, maar het staat nog wat stappen verwijderd van eiken fineer lagen frontjes. Iemand tips?
Okee vandaag eens naar Bemmel en Kroon geweest met deze offerte. Daar hebben ze echter geen Häcker, maar Schüller.

De tegenhanger van Häcker 337 fluweeleiken zwart (horizontaal) is bij Schüller de Avola L772U.

Althans dat lijkt zo te zijn 😅
Deze is wél verticaal.

We zijn echter wel heel erg gaan twijfelen aan het blad, Caesarstone Airy Concrete. Deze heeft op sommige stalen een erg blauwe gloed. Dat vinden we niet zo mooi.

Van Dekker hebben ze een werkblad composiet easy clay. Deze is iets rustiger, maar vonden we beiden mooi. Schijnt een hoop geld te schelen met de Caesarstone.

Kun je de goedkopere Dekker bladen ook ergens online uitrekenen? Want ik kan Easy Clay niet zo snel ergens vinden. Het is écht weer een heel andere kleur dan de Molino Clay.

Kun je de Schuller en Pronorm keukens ook ergens online uitrekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomReactor
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 13-12-2024
Onze keukenzoektocht wordt steeds concreter. Ondertussen een ontwerp gevonden wat het beste in onze kleine keukenruimte past en eerste offertes binnen. Wij neigen nu naar een winkel die TriStar kasten levert omdat die het meest functionele ontwerp kan maken op gebied van kastruimte (en omdat we erg fijn geholpen werden, vind ik ook wat waard). Echter twee vragen waar jullie wellicht licht op kunnen schijnen:
- frontjes zijn poedercoating. Werd ons aangeraden omdat het erg hufterproof zou zijn (met twee slooppeuters) maar heb eerlijk gezegd nog nooit eerder gehoord over poedercoat op frontjes. Iemand ervaring mee?
- daarnaast is de apparatuur allemaal aan adviesprijs. Op de Quooker en Bora alleen kan ik zelf al €1000 besparen met 5 minuten googlen... Deze winkel beweert niet te onderhandelen maar dit voelt wel heftig. Any tips hoe hier mee om te gaan?

[ Voor 3% gewijzigd door RandomReactor op 29-07-2023 20:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
RandomReactor schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 20:08:
Onze keukenzoektocht wordt steeds concreter. Ondertussen een ontwerp gevonden wat het beste in onze kleine keukenruimte past en eerste offertes binnen. Wij neigen nu naar een winkel die TriStar kasten levert omdat die het meest functionele ontwerp kan maken op gebied van kastruimte. Echter twee vragen waar jullie wellicht licht op kunnen schijnen:
- frontjes zijn poedercoating. Werd ons aangeraden omdat het erg hufterproof zou zijn (met twee slooppeuters) maar heb eerlijk gezegd nog nooit eerder gehoord over poedercoat op frontjes. Iemand ervaring mee?
- daarnaast is de apparatuur allemaal aan adviesprijs. Op de Quooker en Bora alleen kan ik zelf al €1000 besparen met 5 minuten googlen... Deze winkel beweert niet te onderhandelen maar dit voelt wel heftig. Any tips hoe hier mee om te gaan?
Vraag een offerte zonder apparatuur en maak een vergelijking op de totaalprijs. Keukenleveranciers hebben altijd ergens een marge, is het niet op de apparatuur, dan op de kasten. Kijk hoe je het voor jezelf acceptabel krijgt. Nadeel van zelf alles inkopen is de installatie. Dat moet je dan zelf doen of apart voor betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweak_ers
RandomReactor schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 20:08:
Onze keukenzoektocht wordt steeds concreter. Ondertussen een ontwerp gevonden wat het beste in onze kleine keukenruimte past en eerste offertes binnen. Wij neigen nu naar een winkel die TriStar kasten levert omdat die het meest functionele ontwerp kan maken op gebied van kastruimte (en omdat we erg fijn geholpen werden, vind ik ook wat waard). Echter twee vragen waar jullie wellicht licht op kunnen schijnen:
Als je in dat hoge segment shopt (tristar) en functionele oplossingen zoekt, zou je een interieur bouwer kunnen overwegen.

Dat is de laatste die ik nog mee wil nemen. Hij gaf aan bijna altijd goedkoper uit te komen dan Wooning en zelf apparatuur vaak goedkoper is dan de keukenzaken.

Voordeel: volledig maatwerk! Werkelijk alles kan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twkr18526
s0ulmaster schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:13:
[...]
Bedankt voor de suggestie. Ben de Resopal Pro gaan kijken. We zoeken een matte front, waarbij de hoeken in 1 stuk door gelakt zijn. Foto vd Resopal Pro, mooie front dat wel. Foto is ingezoomd om de randen te tonen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/emqaCfZO_cl8vlSCwXQn-373xcs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xOfhkoGiBYSKPYqALS3JwxHJ.jpg?f=fotoalbum_large

Nobilia had de randen ook duidelijk zichtbaar bij een groene front. We zijn een matte front tegen gekomen van Schuller die er mooi uit zag. Helaas hadden ze de groen mat niet in de winkel, dus daar gaan we nu naar zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11:19

Rzaan

Altijd zoekende

Over een paar maanden komt onze keuken en daar zit een kookeiland in van 360.
Daarvan is 300 echt om te werken. De andere 60 centimeter is een barretje.

Nu zijn we bezig met het plafond verlagen en ik moet dus al gaan kijken wat voor lamp er komt te hangen.
De hanglamp Fara in de kleur nikkel staat ons wel aan.
Maar deze is slechts 152 breed.
Dat houdt dus in als ik hem centraal hang boven het eiland, dat ik aan weerszijden een meter heb waar geen lamp boven hangt.
Als ik hem centraal hang boven alleen het werkgedeelte, dan nog steeds 75 cm 'lamploos'.

Moet ik op zoek naar een langere lamp?
Of maakt dat niet zoveel uit?

Afbeeldingslocatie: https://www.lampenonline.de/media/catalog/product/cache/9b28014a1f49b8cbf4b5c9d354d2b5f7/k/n/knapstein-fara-152-led-pendelleuchte.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Rzaan schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 22:01:

Nu zijn we bezig met het plafond verlagen en ik moet dus al gaan kijken wat voor lamp er komt te hangen.
Dat houdt dus in als ik hem centraal hang boven het eiland, dat ik aan weerszijden een meter heb waar geen lamp boven hangt.
Als ik hem centraal hang boven alleen het werkgedeelte, dan nog steeds 75 cm 'lamploos'.

[Afbeelding]
Ik denk dat de verhoudingen niet kloppen, dus zou op zoek gaan naar een langere versie. Of misschien twee naast elkaar waardoor het 1 lange lamp lijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Laatst online: 11:57
Rzaan schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 22:01:

[Afbeelding]
Wat Toke zegt. Lijkt mij aan de kleine kant.
Hier hangt een 220 lamp boven een 250 eiland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11:19

Rzaan

Altijd zoekende

Ik dacht eigenlijk hetzelfde, maar misschien zat ik ernaast. Niet dus.

@Toke_gt 2 lampen heb ik aan gedacht. Maar dan ben ik nog niet uit.
Dan misschien 2 van 1.30 die ik 30 centimeter uit elkaar hang.

Mooie van die lampen is dat ze met sensoren werken. Dus je hoeft de lamp niet aan te raken om hem aan te zetten of te dimmen.
Lampen van Novy hebben dat ook, maar die vind ik niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-06 15:24

tomic

Smexylittlebabe!

Hey Experts en meelezers!

wij zijn bezig met de inbouwapparatuur in een nieuwe keuken. Nu bezig met de WHIRLPOOL W7ME450NB Combimagnetron. Is het een kwestie van die gewoon in het kastje plaatsen en klaar of komt hier nog hitte vanaf zodat er een afstandshouder tussen moet oid?

Tweede vraag; nu we aan het stellen en installeren zijn willen we graag een andere kraan met gefilterd water. Nu vond ik bij Hornbach deze mooie met een filter van BWT. Iemand ervaring hiermee? Lijkt me vrij degeijke kraan voor het geld. (je moet een filter ad 49 euro nog bijkopen. )
Of zou je iets meer betalen voor een Brita oplossing oid?

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharonh
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06-06 10:51
Mijn partner wil erg graag een kookeiland. Ik betwijfel echt zeer of daar ruimte voor is in deze nieuwbouwwoning. De keuken is maar 2820. Iemand enige idee of dat gaat passen? Op een creatieve manier wellicht?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/atrBYGSkJEbjn6fNIVHeYXzUAqc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PqGhqDzlYU6n66UyR1Tey1Nz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melissadejong
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 28-03 19:04
Sharonh schreef op zondag 30 juli 2023 @ 08:48:
Mijn partner wil erg graag een kookeiland. Ik betwijfel echt zeer of daar ruimte voor is in deze nieuwbouwwoning. De keuken is maar 2820. Iemand enige idee of dat gaat passen? Op een creatieve manier wellicht?

[Afbeelding]
Instakeukens in schiedam heeft een kookeiland geleverd aan een klant van hun ook een krappe ruimte ik zou op hun instagram pagina kijken. Daar zie je het staan. Vond het niet misstaan.

Voeg even een foto toe van hoe die klant het hadAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yWw_nU53rp2JSW0Vh3HdjWp1_HI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FgdUzegbKsly0LPKuWlSrZ8D.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Melissadejong op 30-07-2023 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
[Afbeelding]
Waarom wilt hij/zij een kookeiland? Dan kan je met dat in gedachten werken aan het ontwerp. De meeste mensen willen (denk ik) een kookeiland/schiereiland, zodat ze tijdens het koken contact hebben met hun gasten of kinderen. Of heb je liever een kookeiland om een andere reden?

[ Voor 0% gewijzigd door twkr18526 op 30-07-2023 09:18 . Reden: Kleine correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharonh
Melissadejong schreef op zondag 30 juli 2023 @ 09:03:
[...]

Instakeukens in schiedam heeft een kookeiland geleverd aan een klant van hun ook een krappe ruimte ik zou op hun instagram pagina kijken. Daar zie je het staan. Vond het niet misstaan.

Voeg even een foto toe van hoe die klant het had[Afbeelding]
Dank! Misschien is het hoe de foto is genomen maar vind dit eigenlijk best wel afbreuk doen aan de zichtlijnen? Of wellicht moet ik hieruit de conclusie trekken dat het gewoon echt niet werkt in een kleine keuken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharonh
twkr18526 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 09:17:
[...]

Waarom wilt hij/zij een kookeiland? Dan kan je met dat in gedachten werken aan het ontwerp. De meeste mensen willen (denk ik) een kookeiland/schiereiland, zodat ze tijdens het koken contact hebben met hun gasten of kinderen. Of heb je liever een kookeiland om een andere reden?
Even gevraagd: hij vindt het gewoon erg mooi. Kinderen willen we niet dus daar hoeft niet op gelet te worden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twi

twi

Sharonh schreef op zondag 30 juli 2023 @ 09:39:
[...]

Dank! Misschien is het hoe de foto is genomen maar vind dit eigenlijk best wel afbreuk doen aan de zichtlijnen? Of wellicht moet ik hieruit de conclusie trekken dat het gewoon echt niet werkt in een kleine keuken ;)
Gelukkig is er altijd keuze. Alle leidingen verleggen of een ander huis kopen ;) Of ga gewoon voor een schiereiland, dan heb je voor een groot deel hetzelfde effect. Je kunt er alleen niet helemaal omheen lopen.

[ Voor 13% gewijzigd door twi op 30-07-2023 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:54

[Afbeelding]
Als het raam hoog genoeg zit kun je zoiets overwegen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eTIhyQ-189yT8zAmzU2lWkdJhrU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/61dTLx3yhjVRAezCCHak1geA.jpg?f=fotoalbum_large

Als je een schiereiland ook OK vindt krijg je er een iets functionelere keuken voor terug.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X6DW7VEdOObZoPRXQEzVhqEQEuA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CtXoiuV3QyPSqQ0XSr6ewxm3.jpg?f=fotoalbum_large

Of andersom.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C7rebvZOAUqOqpbahBPTO7q7mLE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fsQDhtuGyEFjis4BtjsxIHAI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06 23:10

[Afbeelding]
Een keuken die parallel staat, geeft m.i. het meeste kwaliteit. 1 kant hoge kasten. Andere kant enkel een lage wand met bijv kook en spoelbak. Gezien de ruime van de keuken, kun je beide kanten zelfs tegen de 3meter lang maken met voldoende ruimte wat in het midden overblijft.

Een eiland doet afbreuk aan de ruimte: zowel qua omloop. 90cm is erg weinig. Of het wordt een zielig eiland qua grootte, wat de ruimte ook geen eer aan doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharonh
mitsumark schreef op zondag 30 juli 2023 @ 10:25:
[...]

Als het raam hoog genoeg zit kun je zoiets overwegen.

Als je een schiereiland ook OK vindt krijg je er een iets functionelere keuken voor terug.

Of andersom.
Ah Super bedankt! Ik had die 1e optie nog niet bedacht. Was er enorm enthousiast over tot ik zag hoe de ramen erin zitten. Zijn even groot als de voordeur. Denk dan toch dat optie 3 het meest logisch is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharonh
keanu_ schreef op zondag 30 juli 2023 @ 10:52:
[...]

Een keuken die parallel staat, geeft m.i. het meeste kwaliteit. 1 kant hoge kasten. Andere kant enkel een lage wand met bijv kook en spoelbak. Gezien de ruime van de keuken, kun je beide kanten zelfs tegen de 3meter lang maken met voldoende ruimte wat in het midden overblijft.

Een eiland doet afbreuk aan de ruimte: zowel qua omloop. 90cm is erg weinig. Of het wordt een zielig eiland qua grootte, wat de ruimte ook geen eer aan doet..
Qua zichtlijnen ben ik het daar zeker mee eens. Ik denk dat optie 3 van de vorige reactie ook een overweging waard is. Dan heb je ook mogelijkheid tot een soort barretje (nog niet helemaal besloten of dat ook echt is wat we willen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twi

twi

Ieder zijn mening natuurlijk, maar optie 2 lijkt me zowel praktisch als esthetisch het mooiste.
  • Je hoeft vanuit de gang niet om je schiereiland heen te lopen.
  • Je zou er een barretje kunnen maken waarbij mensen die binnen komen niet gelijk "in your face" staan
  • Je hebt vanuit de hoek van de woonkamer nog het meeste het idee dat het een eiland is in plaats van een toonbank
Overigens hebben wij met exact dezelfde ruimte zelf voor een parallel-opstelling gekozen. Maar dat was een eenvoudige keuze, aangezien we niet echt de wens hadden om een kookeiland te realiseren.

[ Voor 26% gewijzigd door twi op 30-07-2023 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Sharonh schreef op zondag 30 juli 2023 @ 11:09:
[...]

Qua zichtlijnen ben ik het daar zeker mee eens. Ik denk dat optie 3 van de vorige reactie ook een overweging waard is. Dan heb je ook mogelijkheid tot een soort barretje (nog niet helemaal besloten of dat ook echt is wat we willen)
Teken voor jezelf ook de rest van de inrichting in, om te zien hoe de verhoudingen uitvallen. Een eiland wordt dan al heel snel een sta in de weg. Bedenk ook dat je dan steeds om het eiland moet lopen om bij de spullen in die kastjes te komen. Dat is irritant in een kleine ruimte.

Is de plattegrond van de totale ruimte, of komt er een uitbouw?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Voor een eiland zou ik hier de keuken niet op die plek doen maar aan de kant van de pui. Grote leefkeuken van maken en waar nu de keuken staat de zithoek creëren. In verschillende huizen gezien en best gaaf, als je de keuken belangrijker vindt dat zithoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15-06 12:24
Zithoek van 2,8 is wel heel smal…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharonh
Vendetta_X schreef op zondag 30 juli 2023 @ 11:46:
Voor een eiland zou ik hier de keuken niet op die plek doen maar aan de kant van de pui. Grote leefkeuken van maken en waar nu de keuken staat de zithoek creëren. In verschillende huizen gezien en best gaaf, als je de keuken belangrijker vindt dat zithoek.
Mijn collega heeft deze opzet en ben er niet echt fan van. Maar wel bedankt voor je inzicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharonh
Toke_gt schreef op zondag 30 juli 2023 @ 11:29:
[...]

Teken voor jezelf ook de rest van de inrichting in, om te zien hoe de verhoudingen uitvallen. Een eiland wordt dan al heel snel een sta in de weg. Bedenk ook dat je dan steeds om het eiland moet lopen om bij de spullen in die kastjes te komen. Dat is irritant in een kleine ruimte.

Is de plattegrond van de totale ruimte, of komt er een uitbouw?
Ja goeie.
90% zeker dat dit het is, zonder uitbouw. De woning is 470
000. We willen graag openslaande tuindeuren en er moeten vast wat stopcontacten verlegd worden en bovenlichten verdwijnen. Ik ben bang dat we de uitbouw niet lekker kunnen betalen (ook al kan de hypotheek tot 545). Vind het ook jammer dat het ten koste vd tuin gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-06 21:26
Sharonh schreef op zondag 30 juli 2023 @ 09:41:
[...]

Even gevraagd: hij vindt het gewoon erg mooi. Kinderen willen we niet dus daar hoeft niet op gelet te worden ;)
Wij hebben het zo opgelost. Als je ramen tot de grond komen laat je het daar leeg, maar wij waren zo heel blij met de korte looplijnen overal heen, maar toch een berg aan werkruimte. Een Bora tegen de lange muur waardoor je daar een heel ruimtelijk gevoel hebt, en wel 3 bovenkastjes naast de hoge kasen voor oven en koelkast. Bar gebruiken we veel, en ligt hoger dan het keukenblad, dus beperkt de inkijk in de keuken toch weer iets als je in de kamer of aan de eettafel zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NitcahK7pvXGU1LIe-AF_iU1zaY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CqsVyuvw9nrR2t69T2y4S6dA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15-06 12:24
lizard87 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 13:04:
[...]

Wij hebben het zo opgelost. Als je ramen tot de grond komen laat je het daar leeg, maar wij waren zo heel blij met de korte looplijnen overal heen, maar toch een berg aan werkruimte. Een Bora tegen de lange muur waardoor je daar een heel ruimtelijk gevoel hebt, en wel 3 bovenkastjes naast de hoge kasen voor oven en koelkast. Bar gebruiken we veel, en ligt hoger dan het keukenblad, dus beperkt de inkijk in de keuken toch weer iets als je in de kamer of aan de eettafel zit.

[Afbeelding]
Dit ziet er erg uit als ons keukenontwerp! Ik ben heel benieuwd, zou je wat foto’s kunnen posten? Wij twijfelen nog of we wel of niet zo’n bar willen. Ben bang dat het de ruimte te veel opsluit. Hou wel van een open ruimte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-06 21:26
gdvm schreef op zondag 30 juli 2023 @ 13:11:
[...]

Dit ziet er erg uit als ons keukenontwerp! Ik ben heel benieuwd, zou je wat foto’s kunnen posten? Wij twijfelen nog of we wel of niet zo’n bar willen. Ben bang dat het de ruimte te veel opsluit. Hou wel van een open ruimte..
Als je op m'n username zoekt in het topic (zoekfunctie bovenaan) dan staan de foto's er al in!

Qua bar: als je er kasten onder zet misschien wel, maar wij hebben echt puur alleen een stuk 'werkblad' in andere kleur als bar. Dat behoudt echt een heel open gevoel.

[ Voor 15% gewijzigd door lizard87 op 30-07-2023 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Sharonh schreef op zondag 30 juli 2023 @ 13:01:
[...]

Ja goeie.
000. We willen graag openslaande tuindeuren en er moeten vast wat stopcontacten verlegd worden en bovenlichten verdwijnen. Ik ben bang dat we de uitbouw niet lekker kunnen betalen (ook al kan de hypotheek tot 545). Vind het ook jammer dat het ten koste vd tuin gaat
Beetje off topic, maar advies als je nog een besluit moet nemen over meerwerk: laat bij de bouw de dingen uitvoeren die echt heel erg bewerkelijk/duur zijn als je dit na oplevering doet. En laat de dingen achterwege die je makkelijk zelf kunt doen of die je gefaseerd kunt doen. Het meerwerk is vaak (ook relatief) erg duur, omdat een projectontwikkelaar het liefst alles standaard oplevert. Elke afwijking kost tijd en dus daar betaal je flink voor. Kijk of je op die manier de uitbouw wel kunt meenemen en iets als deuren/bovenlichten later. Idem stopcontacten. Dat kan altijd nog.

Weer on topic:
Als je uiteindelijk niet voor de uitbouw gaat, zou ik de keuken in een parallelopstelling doen, omdat dat de ruimte in je kamer optisch vergroot. Met een eiland zet je een enorm blok voor het raam, in een relatief kleine ruimte waar je vervolgens met je zithoek best dicht op zit. Een parallelopstelling laat die ruimte langer lijken.
Mocht je je partner niet kunnen overtuigen en/of zelf echt een eiland willen, kijk dan of een eiland met tafel een optie voor je is. Dus geen bar, maar een eiland van 4 meter waarvan 1.40 geschikt om 4 personen aan te laten tafelen. Die ruimte kun je ook als werkbladruimte gebruiken, maar zo heb je geen aparte eettafel nodig en dat is in jullie totale situatie best handig, want erg ruimtebesparend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-06 21:52
Nadeel van ikea is natuurlijk dat ze een x aantal maten hebben waar je het mee moet doen. Nu hebben we een Miele oven en stoomoven, 60x60 en 45x60 respectievelijk. Ikea heeft lade frontjes van ongeveer 10cm, m.a.w. we missen een strook van 5cm. De serie Bodbyn heeft een motief op de voorkant die ik wel kan na maken met een frees. Uitdaging zit in de kleur van de lak. Ikea vindt dit geheim, op de website is het gebroken wit. Kleur meten gaat waar wij zitten moeilijk. Iemand een idee over kleurcode / laktype?

[ Voor 7% gewijzigd door significant op 30-07-2023 14:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
  • Laatst online: 11:57
significant schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:06:
Nadeel van ikea is natuurlijk dat ze een x aantal maten hebben waar je het mee moet doen. Nu hebben we een Miele oven en stoomoven, 60x60 en 45x60 respectievelijk. Ikea heeft lade frontjes van ongeveer 10cm, m.a.w. we missen een strook van 5cm. De serie Bodbyn heeft een motief op de voorkant die ik wel kan na maken met een frees. Uitdaging zit in de kleur van de lak. Ikea vindt dit geheim, op de website is het gebroken wit. Kleur meten gaat waar wij zitten moeilijk. Iemand een idee over kleurcode / laktype?
Je zou ook de kasten van IKEA kunnen nemen en de fronten elders. Bijvoorbeeld bij:
https://www.k14.nl/ikea-keukens/fronten/
https://frontz.nl/
https://www.koakdesign.com/
https://houtmerk.nl/pages...rvangen-ikea-metod-keuken

Dergelijke fabrikanten kunnen vaak ook (voor IKEA begrippen) afwijkende fronten maken.

Eventueel alternatief is om te kijken of je een (Outlet/Marktplaats) Miele ESW 7010 op de kop kan tikken. Of bij Miele het front van de lade als onderdeel te bestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bamiblik
Sharonh schreef op zondag 30 juli 2023 @ 13:01:
[...]

Ja goeie.
Nog even off topic en als aanvulling op @Toke_gt, als je in de toekomst wel een aanbouw wilt, kan je de aannemer ook alvast vragen om de funderingspalen te laten slaan, is een fractie van de kosten en win je in een later stadium veel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quito
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05-06 20:17
foutief.

[ Voor 101% gewijzigd door Quito op 31-07-2023 09:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06 22:29

[Afbeelding]
Kennissen van ons hebben de keuken bij eenzelfde type woning naar het midden laten verplaatsen waardoor een kookeiland behoorlijk goed past. Vooral als je nog een uitbouw neemt heb je hier theoretisch genoeg ruimte voor. Het is in ieder geval behoorlijk “out of the box” vonden wij :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2PvIvN_io41QQS5gCr2exqLsdAE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BBdCIXIEV8liylwpsKAGtyFK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
Sharonh schreef op zondag 30 juli 2023 @ 09:41:
[...]
Zo te zien, heb je al veel feedback hier. Contact met je gasten, hoeven natuurlijk niet per se kinderen te zijn ;-)

Er was al 1 ontwerp die hierop lijkt. Je kan dan je keuken tegen het raam plaatsen en een schiereiland maken. Als je 1m breedte wil houden om langs te lopen, hou je 1,8 over voor een schiereiland. Dat is evt een kookplaat en kasten van 1m in totaal. Succes met de afwegingen.

Wij hebben onze eigen ‘uitdaging’ op te lossen over iets onzinnigs: een ultra matte groene keuken, waarbij je geen randjes zien van melamine/plak/etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-06 11:07

OverloadOfRed

Bla, blabla

Ook hier wilden we voor ons nieuwbouw huis een kookeiland. Toch voor een schiereiland gegaan, hierdoor blijft er genoeg ruimte over voor wat meer opberg ruimte. Wij zijn erg tevreden, nog even een paar nachtjes over slapen voor de zekerheid...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/L1eiajn.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hMCyBxz.jpg

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainalyser1st
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-06 15:57
Mryc schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:41:
[...]

Bevalt goed! Nog niet meegemaakt dat de vaatwasser per ongeluk open ging.
Wij hebben dezelfde vaatwasser, een Siemens SX97T800CE. Bij het eerste gebruik kwam er condens uit de zijkant van de deur waardoor er 2 plasjes op de grond lagen. We hebben toen het frontpaneel verwijderd maar nog steeds hetzelfde probleem. Dit gebeurd dus tijdens het programma. De rubbers zijn goed geplaatst. Snap er helemaal niets van omdat het een nieuw apparaat is. Ik ga morgen eens met Siemens bellen.

Vandaag is er een monteur van Siemens bij geweest die 2 strips heeft geplaatst waar eerst de rubbers zaten.
Dit zou het probleem geweest zijn, de vaatwasser was niet goed gemonteerd. Bij een greeploos front had dit gemonteerd moeten worden i.p.v. de rubbers. Helaas nog steeds lekkage dus meteen gebeld. morgen komt dezelfde monteur weer langs.

[ Voor 22% gewijzigd door Brainalyser1st op 08-08-2023 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupadi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:57
OverloadOfRed schreef op zondag 30 juli 2023 @ 20:11:
Ook hier wilden we voor ons nieuwbouw huis een kookeiland. Toch voor een schiereiland gegaan, hierdoor blijft er genoeg ruimte over voor wat meer opberg ruimte. Wij zijn erg tevreden, nog even een paar nachtjes over slapen voor de zekerheid...

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb je overwogen om van die kast van 40 een kast van 60 te maken? Je zou dan eventueel je vaatwasser naar je wand kunnen verplaatsen en op hoogte kunnen zetten (of niet en dan heb je gewoon meer kast ruimte)

Wij hebben de vaatwasser nu in de loop tussen de kookplaat en de gootsteen zitten en hebben voor onze nieuwe keuken heel bewust gekozen om dat niet nog een keer te doen

Of de nis 120 en dan boven 2x 60 en die kast van 40 weglaten. 🤷‍♂️

[ Voor 4% gewijzigd door Lupadi op 30-07-2023 20:51 ]

Pagina: 1 ... 412 ... 516 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1