dtolstyi schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 10:07:
Hallo,
We kiezen onze keuken al enkele maanden uit en hebben meerdere winkels bezocht die de planning en aanbieding voor ons hebben gedaan. Nu weten we al hoe de keuken eruit moet zien en welke kleuren we moeten gebruiken. Maar er blijven nog een aantal vragen over en ik hoop dat je me kunt helpen ze uit te zoeken.
Even een kleine opmerking: we hebben besloten om de keuken zoveel mogelijk "zelf" te bouwen omdat het zo'n 50-100% goedkoper is dan de prijzen die worden voorgesteld door keukenwinkels. Voor het aanrechtblad is het makkelijk en de prijs van de composiet werkblad voor onze keuken met kookeiland is 2500-3000 EUR. Ook voor de keukenapparatuur is het makkelijk te vinden. Maar het probleem zit bij de kasten.
Dus, hier zijn mijn vragen en alvast bedankt als iemand me kan helpen:
1. We willen dat de binnenkleur van kasten anders is dan de witte. Het betekent dat we naar Hacker Systemat of Pronorm of een andere, nog duurdere producent moeten gaan. Klopt dit of zijn er andere goedkopere opties waarmee hetzelfde kan?
2. Is het mogelijk om kasten te bestellen die worden samengesteld zoals wij dat willen: b.v. blum scharnieren, matte lak voorzijde met specifieke kleur en grijze binnenzijde? Of zijn er geen diensten zoals deze of zijn ze te duur?
3. Is het mogelijk om hacker systemat-kasten rechtstreeks bij de fabriek te bestellen of zijn er wederverkopers die niet erg duur zijn? Op dit moment heb ik alleen thuiskeukens.nl gevonden, maar ik weet niet zeker hoe goedkoop ze zijn omdat er geen ander bedrijf is om prijzen mee te vergelijken. Ik heb zowel in Nederland als in Duitsland geprobeerd te zoeken.
4. Is het mogelijk om zelf ledstrips rond het eiland te plaatsen en deze op een of andere bouwmarkt te kopen om het goedkoper te maken?
5. Ik weet niet zeker of mijn muur alle afgietsels van de keuken kan vasthouden. Is het mogelijk om dit te weten voordat u de keuken installeert?
6. We hebben een offerte van een van de winkels met de artikelen die nodig zijn voor onze keuken en er zijn enkele artikelen die ik niet op internet heb gevonden en waarvan ik niet weet waar ze voor zijn. Kunt u mij uitleggen wat dat zijn en waar ik ze kan vinden:
- Hogekast frontpasstuk (MP-VHP5.221)
- Kiellijst (DK221)
- Hoge inbouwkast, maatwerkkast (MVGIBK221)
- Wang t.b.v. hoge kast tot plint (W16.58.221LM)
- Voor t.b.v. volledig geïntegreerd onderbouwapparaat (VD60.78.10)
- Onderkast, deur, legplank(en) (VU50.798)
- Steunwand (WB16.58.78LM)
- Wang t.b.v. bovenkast (W16.37.91LM)
- Vormwand (VFWT78.112)
- Led-onderbouwverlichting lineair (BL520.60E)
- Keellijst verlichtingsprofiel (KLB500)
7. Kunnen er grote problemen ontstaan als we keukenonderdelen los bestellen en dan iemand bellen om het te monteren of zelf monteren (vb. verkeerde maten of slechte kwaliteit)?
8. Maakt het een groot verschil welk merk kasten je kiest: Hacker, Balerina, Pronorm, Sciematic of Nubilia, Nolte?
Alvast bedankt!