Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:58
MizzMontana schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:35:
[...]

Ben heel benieuwd naar jullie input hierover O+
Nou... Ik zie een keuken die niet geoptimaliseerd lijkt voor de ruimte? Waarom die ruimte naast de rechter kast?

Kastjes met en zonder grepen.

Deur van koelkast die verkeerd om draait.

Je wilt symmetrie, waarom dan de spoelbak asymmetrisch?

Maar lees inmiddels dat je bij een keukenzaak bezig bent. Neem aan dat zij hier wel naar kijken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-04 10:32

twi

SquareOne schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:40:
[...]

Nou... Ik zie een keuken die niet geoptimaliseerd lijkt voor de ruimte? Waarom die ruimte naast de rechter kast?

Maar lees inmiddels dat je bij een keukenzaak bezig bent. Neem aan dat zij hier wel naar kijken :).
Volgens mij kijk je naar de verkeerde post ;)
MizzMontana schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:35:
[...]

Ben heel benieuwd naar jullie input hierover O+
Vind het een mooie keuken, wij komen ook bij Ekelhoff vandaan. Denk dat mensen hier er niet heel veel over kunnen zeggen zonder de rest van de ruimte te kennen. Waarom bijvoorbeeld 4 ingebouwde hoge kasten, maar gebruik je de rest van de muur niet? Ga je verbouwen en verdiep je alleen dat stuk van de muur?

Zelf vind ik een laden-afwerking aan de voorkant van een eiland vaak minder mooi, tenzij het PTO is. Ziet er een stuk strakker uit. Verder zonder de rest van de ruimte te kennen prima efficiënt ingedeeld, met die coffee corner achter het muurtje.

Qua prijs vind ik het stevig, maar dat kan door de Miele en dat kleine extra stukje coffee corner komen. En het werkblad lijkt aan de prijs. Bij Ekelhoff zeggen ze niet te onderhandelen. Maar uiteindelijk komen ze altijd op een mooi rond bedrag uit, wat genoeg zegt. Bij mij heb ik er uiteindelijk nog een euro of 1000/1500 af gekregen als ik het me kan herinneren. Maar die kwamen er vervolgens net zo hard weer aan, toen er bij een vervolgafspraak extra lades in kwamen. Houd daar rekening mee.

[ Voor 16% gewijzigd door twi op 04-08-2023 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Oh ja, ik bedoelde die van @Nullah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharonh
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07-04 16:28
Ik heb al enorm deel van de topicfoto's doorgekeken, maar ik vind nergens een parallel keuken met aan 1 kant een schiereiland (hoop dat ik het zo goed verwoord). Ook vind ik via google niets met die termen. Zou graag wat voorbeeldfoto's zien. Weet iemand ze te vinden in het topic of heeft iemand er zelf 1?
Zou mij enorm helpen met de keuze

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Registratie: Oktober 2022
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharonh
Niet helemaal. Begin te denken dat ik misschien niet de juiste zoektermen/benamingen heb... Ik bedoel zoiets maar dan dat linkerblok met een schiereiland

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sQfEECKx-ICnmaIVaP3xr6UawHQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8gaA8XFN87Ad7WhBISVbCwYm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:30
Sharonh schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:18:
[...]

Niet helemaal. Begin te denken dat ik misschien niet de juiste zoektermen/benamingen heb... Ik bedoel zoiets maar dan dat linkerblok met een schiereiland

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://s.brugman.nl/_processed_/c/9/csm_keuken-opstelling-met-schiereiland_6cacef9d1f.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.dbkeukens.nl/media/14650/u-keuken-met-schiereiland.jpg?width=1920&height=1080&rnd=133056409325370000

Zoiets?
En dan bij de eerste een stuk parallel aan de overzijde en bij de tweede geen hoek aan de raamzijde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twi

twi

Source90 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:24:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Zoiets?
En dan bij de eerste een stuk parallel aan de overzijde en bij de tweede geen hoek aan de raamzijde?
En...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dQCiPvSOpFkj4NGqAUV6lQS-VUY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZybbWJA1tPJQx77TGcTuZcDU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F06M1XHI9SWwKVPBJw3LhyMlgVw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4m5L4ckA6iEQcLpK0scVpRLO.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uj0zfdCyQpIYfAWqiK52PwY_aNM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GyFQifUj5z2ca32cRbpDdZ23.jpg?f=user_large

Of https://yournewkitchen.nl...hoogglans-gelakte-keuken/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharonh
Aaaah super bedankt heren! (of moet ik tegenwoordig 'lezers' zeggen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:50

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Kapitein Merijn schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:26:
[...]

Je maakt een rekenfoutje.
De onderste oven begint pas op 92cm waardoor de bovenste oven pas begint op 137cm. Voor een apparaat met een klep is dat echt onverstandig.
Ah ja sorry, ik bedoel natuurlijk aanrechtblad op 90 en niet op 60.

Maargoed ik zal het bij mn ouders eens meten als die terug zijn van vakantie, daar is het niet vervelend (vind ik).

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Zat naar de ‘pins’ in het topic te kijken.
@JohnStaakke wel benieuwd of de keuken er inmiddels in zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullah
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 06-05 18:32
SquareOne schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:40:
[...]

Was inderdaad een snelle tekening waarin niet alles klopt ;) aan de rechterkant staat bijvoorbeeld geen muur, is een open ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullah
Mattie112 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:44:
[...]

Ah ja sorry, ik bedoel natuurlijk aanrechtblad op 90 en niet op 60.

Maargoed ik zal het bij mn ouders eens meten als die terug zijn van vakantie, daar is het niet vervelend (vind ik).
Vandaag weer ergens geweest, hier gaf de verkoper aan dat ze die opstelling zelf niet mochten verkopen in verband met de veiligheid. Dus wat zij doen is de oven een stukje naar beneden, zal zo de tekeningen plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nullah
We hebben de tekeningen van Superkeukens binnen! Er zijn al een aantal dingen die we anders zouden doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u67nVCwaurc11pp__v0jbWUciZg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/58PI08QaHG6RQ3otLPeKyjpH.png?f=fotoalbum_large
Vandaag weer een ander gesprek gehad, we willen wellicht de kraan in het midden in een 1.20 kast. Dan vallen de linker lades op het plaatje ook weg, dat ziet er niet uit :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TFZblR-vKG0h4DWvGUolL68IcCo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KDtC2PbpYHG895mGDz5Fxt5T.png?f=fotoalbum_large

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Plek van kraan zijn we nog niet over uit, in het midden voor de symmetrie, maar als hij iets naar rechts is hebben we links een groter stuk werkruimte. Wat vinden jullie van de tekeningen en offerte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlayaStone
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-05 22:12
Nullah schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 18:28:
We hebben de tekeningen van Superkeukens binnen! Er zijn al een aantal dingen die we anders zouden doen.

[Afbeelding]
Vandaag weer een ander gesprek gehad, we willen wellicht de kraan in het midden in een 1.20 kast. Dan vallen de linker lades op het plaatje ook weg, dat ziet er niet uit :+
[Afbeelding]

***members only***

Plek van kraan zijn we nog niet over uit, in het midden voor de symmetrie, maar als hij iets naar rechts is hebben we links een groter stuk werkruimte. Wat vinden jullie van de tekeningen en offerte?
Specifieke reden waarom je 4 verschillende merken aan apparatuur hebt? Lijkt me qua garantie/reparatie toch chill als je voor de meeste gewoon allemaal 1 partij kan bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
  • Laatst online: 00:36
Nullah schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 18:28:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

***members only***

Heel eerlijk zou ik me zelf niet storen aan de kraan die niet in het midden zit.
Wat je zelf ook al zegt heb je nu links veel meer bruikbare ruimte.

Die 2 lades links zou ik zelf echt niet doen zo.
Doe dat dan ook rechts of helemaal niet.
Waar wilde je die lades voor gaan gebruiken?
Blinde lades geen betere optie bijvoorbeeld?

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullah
@SlayaStone
Niet bewust, dat heeft de verkoper gekozen. Maar hopelijk gaat er niet meer dan 1 apparaat tegelijk kapot, dan maakt het me niet zo uit.

@Csotranme
Zeker, die gaat eruit. Als de kraan rechts blijft maken we daar inderdaad blinde lades van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:27

tomtom901

Moderator General Chat
Nullah schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 20:20:
@SlayaStone
Niet bewust, dat heeft de verkoper gekozen. Maar hopelijk gaat er niet meer dan 1 apparaat tegelijk kapot, dan maakt het me niet zo uit.
Vaak krijg je bij meer dan 3 van 1 merk extra garantie ofzo, misschien de moeite?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Zou sowieso een vaatwasser van een A-merk nemen. Zou navragen wat het scheelt als je alles bij AEG haalt. Eventueel nog een prijs check door de AEG apparaten als offerte op te vragen bij Keukenloods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullah
Bij Keukensale hebben we inderdaad alles van Bosch gekozen nu, maar daar hebben ze niet de kleur front die we willen. Prijs was wel wat gunstiger, maar dat was ook omdat zij geen Bora kunnen leveren dus het werd Novy.
Ik zie dat meer mensen sterke voorkeur hebben voor een A-merk vaatwasser, we hebben nu een Indesit en die werkt eigenlijk prima.
We hebben nu met de 'punten' bij Schuller onze vaatwasser en koelkast 'gratis' gekregen, dat is vrij ondoorzichtig imo. We zijn ook niet overtuigd van Superkeukens, dus we zoeken nog even verder. Volgende week willen we naar Ekelhof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Nullah schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 21:12:
Bij Keukensale hebben we inderdaad alles van Bosch gekozen nu, maar daar hebben ze niet de kleur front die we willen. Prijs was wel wat gunstiger, maar dat was ook omdat zij geen Bora kunnen leveren dus het werd Novy.
Ik zie dat meer mensen sterke voorkeur hebben voor een A-merk vaatwasser, we hebben nu een Indesit en die werkt eigenlijk prima.
We hebben nu met de 'punten' bij Schuller onze vaatwasser en koelkast 'gratis' gekregen, dat is vrij ondoorzichtig imo. We zijn ook niet overtuigd van Superkeukens, dus we zoeken nog even verder. Volgende week willen we naar Ekelhof :)
Pro tip, zoals al genoemd, laat je offertes counteren door Keukenloods, kan je wellicht nog e.e.a eruit slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:13
Nullah schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 21:12:
Ik zou dat "gratis" met een flinke korrel zout nemen.
Zelf vind ik het schandalig dat ze een keuken van 21k aan durven te bieden met merken als Juno en Etna.

De lades links kunnen ook achter een deur. Zo houd je toch het gemak van lades en toch 4 doorgaande deuren.

[ Voor 6% gewijzigd door Kapitein Merijn op 04-08-2023 22:07 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullah
@tomtom901 yes daar gaan we zondag heen!

@Kapitein Merijn Ja vandaar ook mijn aanhalingstekens. Zondag ook de vervolg afspraak, ben benieuwd als we voorleggen dat we elders alles Bosch apparatuur hebben (ook nieuwste model ovens) voor een vergelijkbare prijs. Hij zou namelijk ook meesturen wat de meerprijs zou zijn met Siemens ovens, maar dat is ie vergeten.
En inderdaad, we willen daar ook een kastdeur met binnenlades.

Andere vraag, de verkoper vandaag gaf aan dat een Bora kookplaat niet in een 80cm kast past. Vonden wij vreemd, want dat hebben we nu ook. Maar schijnbaar is dat slecht voor de motor (?). Herkent iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-05 20:45
Nullah schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 22:27:

Andere vraag, de verkoper vandaag gaf aan dat een Bora kookplaat niet in een 80cm kast past. Vonden wij vreemd, want dat hebben we nu ook. Maar schijnbaar is dat slecht voor de motor (?). Herkent iemand dat?
Zit bij onze toekomstige keuken ook in een 80cm kast getekend. Ben nu ook erg benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:44

Als zo’n pipo nou een echte reden zou geven. Maar ‘slecht voor de motor’ is wel de domste die je kan bedenken.

Echt totale onzin. Als de buizen passen, kan de bora in die kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
@tomtom901 yes daar gaan we zondag heen!

@Kapitein Merijn Ja vandaar ook mijn aanhalingstekens. Zondag ook de vervolg afspraak, ben benieuwd als we voorleggen dat we elders alles Bosch apparatuur hebben (ook nieuwste model ovens) voor een vergelijkbare prijs. Hij zou namelijk ook meesturen wat de meerprijs zou zijn met Siemens ovens, maar dat is ie vergeten.
En inderdaad, we willen daar ook een kastdeur met binnenlades.

Pas gewoon in een 80cm kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtolstyi
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 30-05-2024
Hallo,

We kiezen onze keuken al enkele maanden uit en hebben meerdere winkels bezocht die de planning en aanbieding voor ons hebben gedaan. Nu weten we al hoe de keuken eruit moet zien en welke kleuren we moeten gebruiken. Maar er blijven nog een aantal vragen over en ik hoop dat je me kunt helpen ze uit te zoeken.

Even een kleine opmerking: we hebben besloten om de keuken zoveel mogelijk "zelf" te bouwen omdat het zo'n 50-100% goedkoper is dan de prijzen die worden voorgesteld door keukenwinkels. Voor het aanrechtblad is het makkelijk en de prijs van de composiet werkblad voor onze keuken met kookeiland is 2500-3000 EUR. Ook voor de keukenapparatuur is het makkelijk te vinden. Maar het probleem zit bij de kasten.

Dus, hier zijn mijn vragen en alvast bedankt als iemand me kan helpen:
1. We willen dat de binnenkleur van kasten anders is dan de witte. Het betekent dat we naar Hacker Systemat of Pronorm of een andere, nog duurdere producent moeten gaan. Klopt dit of zijn er andere goedkopere opties waarmee hetzelfde kan?

2. Is het mogelijk om kasten te bestellen die worden samengesteld zoals wij dat willen: b.v. blum scharnieren, matte lak voorzijde met specifieke kleur en grijze binnenzijde? Of zijn er geen diensten zoals deze of zijn ze te duur?

3. Is het mogelijk om hacker systemat-kasten rechtstreeks bij de fabriek te bestellen of zijn er wederverkopers die niet erg duur zijn? Op dit moment heb ik alleen thuiskeukens.nl gevonden, maar ik weet niet zeker hoe goedkoop ze zijn omdat er geen ander bedrijf is om prijzen mee te vergelijken. Ik heb zowel in Nederland als in Duitsland geprobeerd te zoeken.

4. Is het mogelijk om zelf ledstrips rond het eiland te plaatsen en deze op een of andere bouwmarkt te kopen om het goedkoper te maken?

5. Ik weet niet zeker of mijn muur alle afgietsels van de keuken kan vasthouden. Is het mogelijk om dit te weten voordat u de keuken installeert?

6. We hebben een offerte van een van de winkels met de artikelen die nodig zijn voor onze keuken en er zijn enkele artikelen die ik niet op internet heb gevonden en waarvan ik niet weet waar ze voor zijn. Kunt u mij uitleggen wat dat zijn en waar ik ze kan vinden:
- Hogekast frontpasstuk (MP-VHP5.221)
- Kiellijst (DK221)
- Hoge inbouwkast, maatwerkkast (MVGIBK221)
- Wang t.b.v. hoge kast tot plint (W16.58.221LM)
- Voor t.b.v. volledig geïntegreerd onderbouwapparaat (VD60.78.10)
- Onderkast, deur, legplank(en) (VU50.798)
- Steunwand (WB16.58.78LM)
- Wang t.b.v. bovenkast (W16.37.91LM)
- Vormwand (VFWT78.112)
- Led-onderbouwverlichting lineair (BL520.60E)
- Keellijst verlichtingsprofiel (KLB500)

7. Kunnen er grote problemen ontstaan als we keukenonderdelen los bestellen en dan iemand bellen om het te monteren of zelf monteren (vb. verkeerde maten of slechte kwaliteit)?

8. Maakt het een groot verschil welk merk kasten je kiest: Hacker, Balerina, Pronorm, Sciematic of Nubilia, Nolte?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:10
dtolstyi schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 10:07:.

1. We willen dat de binnenkleur van kasten anders is dan de witte. Het betekent dat we naar Hacker Systemat of Pronorm of een andere, nog duurdere producent moeten gaan. Klopt dit of zijn er andere goedkopere opties waarmee hetzelfde kan?

2. Is het mogelijk om kasten te bestellen die worden samengesteld zoals wij dat willen: b.v. blum scharnieren, matte lak voorzijde met specifieke kleur en grijze binnenzijde? Of zijn er geen diensten zoals deze of zijn ze te duur?
Ik zou eens met een interieurbouwer gaan praten. Die kan de kasten makkelijker samensteller dan een keukenleverancier die met bestaande concepten werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
dtolstyi schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 10:07:
Hallo,

We kiezen onze keuken al enkele maanden uit en hebben meerdere winkels bezocht die de planning en aanbieding voor ons hebben gedaan. Nu weten we al hoe de keuken eruit moet zien en welke kleuren we moeten gebruiken. Maar er blijven nog een aantal vragen over en ik hoop dat je me kunt helpen ze uit te zoeken.

Even een kleine opmerking: we hebben besloten om de keuken zoveel mogelijk "zelf" te bouwen omdat het zo'n 50-100% goedkoper is dan de prijzen die worden voorgesteld door keukenwinkels. Voor het aanrechtblad is het makkelijk en de prijs van de composiet werkblad voor onze keuken met kookeiland is 2500-3000 EUR. Ook voor de keukenapparatuur is het makkelijk te vinden. Maar het probleem zit bij de kasten.

3. Is het mogelijk om hacker systemat-kasten rechtstreeks bij de fabriek te bestellen of zijn er wederverkopers die niet erg duur zijn? Op dit moment heb ik alleen thuiskeukens.nl gevonden, maar ik weet niet zeker hoe goedkoop ze zijn omdat er geen ander bedrijf is om prijzen mee te vergelijken. Ik heb zowel in Nederland als in Duitsland geprobeerd te zoeken.

4. Is het mogelijk om zelf ledstrips rond het eiland te plaatsen en deze op een of andere bouwmarkt te kopen om het goedkoper te maken?

5. Ik weet niet zeker of mijn muur alle afgietsels van de keuken kan vasthouden. Is het mogelijk om dit te weten voordat u de keuken installeert?

6. We hebben een offerte van een van de winkels met de artikelen die nodig zijn voor onze keuken en er zijn enkele artikelen die ik niet op internet heb gevonden en waarvan ik niet weet waar ze voor zijn. Kunt u mij uitleggen wat dat zijn en waar ik ze kan vinden:
- Kiellijst (DK221)
- Vormwand (VFWT78.112)

7. Kunnen er grote problemen ontstaan als we keukenonderdelen los bestellen en dan iemand bellen om het te monteren of zelf monteren (vb. verkeerde maten of slechte kwaliteit)?

8. Maakt het een groot verschil welk merk kasten je kiest: Hacker, Balerina, Pronorm, Sciematic of Nubilia, Nolte?

Alvast bedankt!
toon volledige bericht
Wellicht is https://www.keukenkastenfabriek.nl/ (Ballerina) of https://kwakkenboskeukens.nl/ (Nolte) iets voor je.
Daarnaast kan je natuurlijk bij een keukenzaak ook gewoon alleen de kasten afnemen. Zij kunnen ook al je vragen beantwoorden en zullen echt niet duurder zijn dan een thuiskeukens of keukenkastenfabriek als je zelf monteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtolstyi
Toke_gt schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 11:28:
[...]

Ik zou eens met een interieurbouwer gaan praten. Die kan de kasten makkelijker samensteller dan een keukenleverancier die met bestaande concepten werkt.
Hartelijk dank. Wordt het duurder dan keukenwinkels? Ik ben op zoek naar de goedkopere mogelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtolstyi
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 11:41:
[...]

Wellicht is https://www.keukenkastenfabriek.nl/ (Ballerina) of https://kwakkenboskeukens.nl/ (Nolte) iets voor je.
Daarnaast kan je natuurlijk bij een keukenzaak ook gewoon alleen de kasten afnemen. Zij kunnen ook al je vragen beantwoorden en zullen echt niet duurder zijn dan een thuiskeukens of keukenkastenfabriek als je zelf monteert.
Dank u wel!
Bedoel je met keukenzaak zoiets als Superkeukens of KeukenLoods? We hebben een aantal van hen gevraagd of ze alleen kasten kunnen leveren en ze zeiden nee. Misschien moeten we het anderen vragen. De laatste berekening die we in Wooning hadden, was dat de prijs voor kasten 25.000 EUR was, bij dezelfde berekening op een thuiskeukens-website was het ongeveer 8.000 EUR. Het prijsverschil is dus extreem.

Wat betreft Balerina en Nolte, hebben ze verschillende kleuren aan de binnenkant van de kasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
dtolstyi schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 12:08:
[...]

Hartelijk dank. Wordt het duurder dan keukenwinkels? Ik ben op zoek naar de goedkopere mogelijkheid
Dat weet ik niet, want ik heb die kennis niet (misschien @Floor-is?) en het is natuurlijk afhankelijk van wat je precies wilt. Maar ter oriëntatie zou je een afspraak kunnen maken.

Als ik lees wat je wilt, dan zou ik zeker ook bij ikea kijken. Hier gelezen dat ook zij met blum werken, dus dat helpt je al. Er zijn kasten met een andere kleur binnenzijde dan wit, maar weet niet of dat je smaak is. Sowieso kun je natuurlijk zelf de kasten in een andere kleur verven. De fronten kun je ook bij heel andere leveranciers dan ikea in alle typen materialen en kleuren afnemen (passend op ikeakasten), daar is google je beste vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
dtolstyi schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 12:12:
[...]
We hebben een aantal van hen gevraagd of ze alleen kasten kunnen leveren en ze zeiden nee. Misschien moeten we het anderen vragen. De laatste berekening die we in Wooning hadden, was dat de prijs voor kasten 25.000 EUR was, bij dezelfde berekening op een thuiskeukens-website was het ongeveer 8.000 EUR. Het prijsverschil is dus extreem.
Wat betreft Balerina en Nolte, hebben ze verschillende kleuren aan de binnenkant van de kasten?
Alleen kasten kan zeker wel. Ik heb paar jaar geleden kasten besteld bij iKook, en de rest van de keuken zelf bij elkaar geshopt. Kan prima.
Bedenk goed wat je nu precies wilt met die kasten. Ik lees dat je goedkoper wilt samenstellen dan via een keukenleverancier maar je denkt wel aan Ballerina. Dat gaat niet helemaal goed samen en verklaart ook het verschil in prijs dat je tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtolstyi
Toke_gt schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 12:43:
[...]

Dat weet ik niet, want ik heb die kennis niet (misschien @Floor-is?) en het is natuurlijk afhankelijk van wat je precies wilt. Maar ter oriëntatie zou je een afspraak kunnen maken.

Als ik lees wat je wilt, dan zou ik zeker ook bij ikea kijken. Hier gelezen dat ook zij met blum werken, dus dat helpt je al. Er zijn kasten met een andere kleur binnenzijde dan wit, maar weet niet of dat je smaak is. Sowieso kun je natuurlijk zelf de kasten in een andere kleur verven. De fronten kun je ook bij heel andere leveranciers dan ikea in alle typen materialen en kleuren afnemen (passend op ikeakasten), daar is google je beste vriend.
Weet jij hoe en waar het mogelijk is om kasten van binnen te verven? Wordt het dezelfde kwaliteit als van b.v. Hacker-systeem? Krijgt deze lak niet meteen krassen?
Betreffende IKEA, is het mogelijk om fronten met matlak te hebben?
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtolstyi
Toke_gt schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 12:50:
[...]

Alleen kasten kan zeker wel. Ik heb paar jaar geleden kasten besteld bij iKook, en de rest van de keuken zelf bij elkaar geshopt. Kan prima.
Bedenk goed wat je nu precies wilt met die kasten. Ik lees dat je goedkoper wilt samenstellen dan via een keukenleverancier maar je denkt wel aan Ballerina. Dat gaat niet helemaal goed samen en verklaart ook het verschil in prijs dat je tegenkomt.
Bedankt voor je informatie. Ik zal het nog eens navragen bij keukenwinkels.

En hoe zit het met Balerina? Ik dacht dat het goedkoper was dan Hacker systemat en het is op hetzelfde niveau als Nolte (van wat ik in dit onderwerp heb gelezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
dtolstyi schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 12:50:
[...]

Weet jij hoe en waar het mogelijk is om kasten van binnen te verven? Wordt het dezelfde kwaliteit als van b.v. Hacker-systeem? Krijgt deze lak niet meteen krassen?
Betreffende IKEA, is het mogelijk om fronten met matlak te hebben?
Bedankt!
Goede primer gebruiken en niet te lomp met je kasten omgaan. Het zal vast wel hier of daar een kras opleveren, maar eerlijk gezegd inspecteer ik de binnenkant van mijn kasten nooit op krasjes. En anders verf je het af en toe bij. De planken zou ik niet verven maar wrappen. Maar als je zoveel mogelijk met lades werkt heb je daar geen last van.
Assortiment Ikea kun je online bekijken, maar ik doelde eigenlijk op andere leveranciers, die frontjes echt in alle soorten en kleuren hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11:52

Rzaan

Altijd zoekende

Hallo,

- Kiellijst (DK221)
- Vormwand (VFWT78.112)

Alvast bedankt!
toon volledige bericht
Ik zou hem niet zelf gaan bouwen als je deze vragen stelt.
Allemaal goede vragen, maar het geeft wel aan dat jullie - net zoals de meesten van ons - geen ervaren klussers zijn. Maar ook weinig kennis over de materie hebben.
Ik heb in een eerder huis alles getekend, samengesteld, ontworpen, scharnieren + ladegeleiders + laden + apothekerskast gekocht, en nog veel meer. Ervaren timmerlieden hebben het toen gemaakt.
Je hebt er een dagtaak aan om het allemaal te regelen en je moet er echt induiken.
Dus tip: Ga naar een timmerman of een interieur-bedrijf en leg je wensen voor.
Kasten stellen niet veel voor. Binnenkant op kleur maken met een plaat melamine o.i.d. is ook niet het allermoeilijkste. Die gasten weten wat goede scharnieren en ladegeleiders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Hallo,

- Kiellijst (DK221)
- Vormwand (VFWT78.112)

Alvast bedankt!
toon volledige bericht
Ik zou keukenkastenfabriek checken.
Die hanteren volgens ik keurige prijzen.
Daarnaast zijn het kwalitatief goede keukens. Standaard legraboxen als lades bijvoorbeeld.

Prijzen van thuiskeukens voor systematisch zijn ook niet gek.

Als het hier over de prijzen van kasten gaat die op de offertes staan kom ik via boven genoemde partijen vrijwel altijd goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtolstyi
Toke_gt schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 12:53:
[...]

Goede primer gebruiken en niet te lomp met je kasten omgaan. Het zal vast wel hier of daar een kras opleveren, maar eerlijk gezegd inspecteer ik de binnenkant van mijn kasten nooit op krasjes. En anders verf je het af en toe bij. De planken zou ik niet verven maar wrappen. Maar als je zoveel mogelijk met lades werkt heb je daar geen last van.
Assortiment Ikea kun je online bekijken, maar ik doelde eigenlijk op andere leveranciers, die frontjes echt in alle soorten en kleuren hebben.
Interessant. Is het mogelijk om kasten online te bestellen, ze vervolgens te demonteren en van binnenuit te "wrappen" om de kleur te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtolstyi
Rzaan schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 13:22:
[...]

Allemaal goede vragen, maar het geeft wel aan dat jullie - net zoals de meesten van ons - geen ervaren klussers zijn. Maar ook weinig kennis over de materie hebben.
Ik heb in een eerder huis alles getekend, samengesteld, ontworpen, scharnieren + ladegeleiders + laden + apothekerskast gekocht, en nog veel meer. Ervaren timmerlieden hebben het toen gemaakt.
Je hebt er een dagtaak aan om het allemaal te regelen en je moet er echt induiken.
Dus tip: Ga naar een timmerman of een interieur-bedrijf en leg je wensen voor.
Kasten stellen niet veel voor. Binnenkant op kleur maken met een plaat melamine o.i.d. is ook niet het allermoeilijkste. Die gasten weten wat goede scharnieren en ladegeleiders zijn.
Ja, ik ben niet goed in al die details, maar als het me kan helpen om 5.000-10.000 EUR te besparen, ben ik blij om iets te leren / om iemand te betalen om me te helpen.

Denk je dat een timmerman of een interieurbedrijf de prijs veel goedkoper kan maken dan keukenwinkels met hetzelfde kwaliteitsniveau?

Bedankt voor de informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
dtolstyi schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 13:35:
[...]

Interessant. Is het mogelijk om kasten online te bestellen, ze vervolgens te demonteren en van binnenuit te "wrappen" om de kleur te veranderen?
Wat is precies het doel?
De meeste keukenfabrikanten leveren gewoon zwarte en grijze korpussen.

Met een Ikea keuken die je gaat wrappen of lakken ga je denk ik niet eens goedkoper uit bij de opties die ik net schetste.

Waar kom je op uit als je het daar uitrekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtolstyi
SquareOne schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 13:28:
[...]

Ik zou keukenkastenfabriek checken.
Die hanteren volgens ik keurige prijzen.
Daarnaast zijn het kwalitatief goede keukens. Standaard legraboxen als lades bijvoorbeeld.

Prijzen van thuiskeukens voor systematisch zijn ook niet gek.

Als het hier over de prijzen van kasten gaat die op de offertes staan kom ik via boven genoemde partijen vrijwel altijd goedkoper uit.
Ik heb net keukenkastenfabriek gecontroleerd en de prijs is daar zo'n 10-15% meer dan bij thuiskeukens en keukenkastenfabriek is Balerina, wat van mindere kwaliteit zou moeten zijn dan Hacker systemat bij thuiskeukens. Dus als het niet goedkoper kan zou ik voor thuiskeukens gaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
dtolstyi schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 13:39:
[...]

Ja, ik ben niet goed in al die details, maar als het me kan helpen om 5.000-10.000 EUR te besparen, ben ik blij om iets te leren / om iemand te betalen om me te helpen.

Denk je dat een timmerman of een interieurbedrijf de prijs veel goedkoper kan maken dan keukenwinkels met hetzelfde kwaliteitsniveau?

Met een Interieurbouwer ga je zeker niet goedkoper uit zijn. Heb zelf diverse opties overwogen, maar zeker als het om standaard maatvoering gaat kun je beter bij een standaard keukenfabrikant blijven.

Mocht je echt budget willen kun je nog naar Nobilia kijken. Keukendepot heeft een prijslijst online staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
dtolstyi schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 13:41:
[...]

Ik heb net keukenkastenfabriek gecontroleerd en de prijs is daar zo'n 10-15% meer dan bij thuiskeukens en keukenkastenfabriek is Balerina, wat van mindere kwaliteit zou moeten zijn dan Hacker systemat bij thuiskeukens. Dus als het niet goedkoper kan zou ik voor thuiskeukens gaan denk ik.
Ik weet niet hoe je daar bij komt. Maar ik schat Ballerina op minimaal hetzelfde niveau als systemat. Zeker de standaard lades zijn bij Ballerina luxer uitgevoerd.

Maar wat is er mis met thuiskeukens? Heel veel goedkoper ga je het m.i. echt niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtolstyi
SquareOne schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 13:41:
[...]

Wat is precies het doel?
De meeste keukenfabrikanten leveren gewoon zwarte en grijze korpussen.

Met een Ikea keuken die je gaat wrappen of lakken ga je denk ik niet eens goedkoper uit bij de opties die ik net schetste.

Waar kom je op uit als je het daar uitrekent?
Het idee was om de kasten zo goedkoop mogelijk te maken, maar met de goede kwaliteit. Ik heb gehoord dat de reeks kasten met een grijze binnenkant zo'n 20% duurder is dan dezelfde met een witte binnenkant. Of, b.v. u Nobilia kunt nemen met een witte binnenkant (die veel goedkoper is dan Hacker systemat) en een gekleurde binnenkant en dit bespaart 3.000 EUR? Dus ik ben momenteel op zoek naar meerdere opties na aanbevelingen van dit onderwerp:
1. Koop rechtstreeks bij thuiskeukens (totale prijs wordt ~ 10.000 EUR, maar ik kan niet alle items in die winkel vinden die in de offerte stonden)
2. Probeer alleen kasten te bestellen bij de keukenwinkel
3. Bekijk IKEA opties met de mogelijkheid om de binnenkant van kasten te "wikkelen" en fronten te veranderen
4. Neem contact op met timmerman of interieurbedrijf om kasten te maken
5. Probeer andere online / offline winkels te vinden die Hacker systemat of Balerina kasten aanbieden, maar voor een lagere prijs.

Mijn belangrijkste taak is dus om kasten goedkoper te maken omdat ze nu de helft van de keuken kosten en voor mij is het een beetje vreemd: kasten kosten meer dan apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
dtolstyi schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 12:12:
[...]

Dank u wel!
Bedoel je met keukenzaak zoiets als Superkeukens of KeukenLoods? We hebben een aantal van hen gevraagd of ze alleen kasten kunnen leveren en ze zeiden nee. Misschien moeten we het anderen vragen. De laatste berekening die we in Wooning hadden, was dat de prijs voor kasten 25.000 EUR was, bij dezelfde berekening op een thuiskeukens-website was het ongeveer 8.000 EUR. Het prijsverschil is dus extreem.

Zover mij bekend is het interieur van Nolte en Ballerina in verschillende kleuren leverbaar.

De prijs van Wooning is volledig uit de lucht gegrepen. Waarschijnlijk boekprijs maal 2 zodat ze 50% korting kunnen geven (en je nog teveel betaald).

In welke regio zoek je trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtolstyi
SquareOne schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 13:43:
[...]

Met een Interieurbouwer ga je zeker niet goedkoper uit zijn. Heb zelf diverse opties overwogen, maar zeker als het om standaard maatvoering gaat kun je beter bij een standaard keukenfabrikant blijven.

Mocht je echt budget willen kun je nog naar Nobilia kijken. Keukendepot heeft een prijslijst online staan.
Ontzettend bedankt! Is er echt een verschil in kwaliteit van kasten tussen Balerina/Hacker systemat en Nobilia? Gebruiken ze niet dezelfde materialen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtolstyi
SquareOne schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 13:45:
[...]

Ik weet niet hoe je daar bij komt. Maar ik schat Ballerina op minimaal hetzelfde niveau als systemat. Zeker de standaard lades zijn bij Ballerina luxer uitgevoerd.

Maar wat is er mis met thuiskeukens? Heel veel goedkoper ga je het m.i. echt niet vinden.
Voor zover ik geen ander bedrijf kon vinden dat Hacker-systeem online verkoopt, kan ik het niet vergelijken met anderen. Ik was dus inderdaad op zoek naar een goedkoper alternatief voor deze winkel. Omdat ze je ter plaatse al 30% korting geven, dus het betekent dat ze misschien al veel meer verhoogde prijzen hebben. Maar denkt u dat Hacker system niet veel goedkoper te vinden is dan thuiskeukens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtolstyi
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 13:54:
[...]

Zover mij bekend is het interieur van Nolte en Ballerina in verschillende kleuren leverbaar.

De prijs van Wooning is volledig uit de lucht gegrepen. Waarschijnlijk boekprijs maal 2 zodat ze 50% korting kunnen geven (en je nog teveel betaald).

In welke regio zoek je trouwens?
Bedankt voor je reactie! Inderdaad, Wooning verlaagde de prijs van 40.000 naar 25.000 in 5 minuten en toch was het duurder dan Keukenloods had berekend zonder enige korting.
Ik ben in Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

dtolstyi schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 13:39:
[...]

Ja, dat kan zeker. Ligt er natuurlijk aan wat je wil.
Maar wij laten onze keuken door een interieurbouwer maken omdat een fabriekskeuken veel minder mogelijkheden heeft, en als je iets anders wil, dan schiet de prijs omhoog.
Ook werken ze meestal maar met een beperkt aantal leveranciers.
Ik denk dat onze keuken zomaar 25 tot 50 duurder was geweest als we deze bij een keukenbedrijf hadden gekocht.
Zoek je in het iets lagere segment en heb je geen gekke eisen, dan is er niks mis met een fabriekskeuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
dtolstyi schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 13:56:
[...]

Voor zover ik geen ander bedrijf kon vinden dat Hacker-systeem online verkoopt, kan ik het niet vergelijken met anderen. Ik was dus inderdaad op zoek naar een goedkoper alternatief voor deze winkel. Omdat ze je ter plaatse al 30% korting geven, dus het betekent dat ze misschien al veel meer verhoogde prijzen hebben. Maar denkt u dat Hacker system niet veel goedkoper te vinden is dan thuiskeukens?
Ik weet niet of het ergens goedkoper kan. Er zijn helaas vrijwel geen online aanbieder. Voor zover ik weet is dit de enige voor Systemat.

Maar als het elders goedkoper is, dan is dat wellicht 10% ofzo. Maar je moet niet denken dat daar nog de helft vanaf kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
dtolstyi schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 13:54:
[...]

Ontzettend bedankt! Is er echt een verschil in kwaliteit van kasten tussen Balerina/Hacker systemat en Nobilia? Gebruiken ze niet dezelfde materialen?
Ballerina en Systemat zijn wat mij betreft echt een klasse hoger dan Nobilia. Ik kan het niet goed onderbouwen. Maar het zit ook in dingen die je niet ziet. Bijv. geschroefde achterwanden, andere stelpoten, deurbeslag, frontafwerkingen. En ook in de hoeveelheid opties van kasten e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtolstyi
Rzaan schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 13:59:
[...]

Ja, dat kan zeker. Ligt er natuurlijk aan wat je wil.
Maar wij laten onze keuken door een interieurbouwer maken omdat een fabriekskeuken veel minder mogelijkheden heeft, en als je iets anders wil, dan schiet de prijs omhoog.
Ook werken ze meestal maar met een beperkt aantal leveranciers.
Ik denk dat onze keuken zomaar 25 tot 50 duurder was geweest als we deze bij een keukenbedrijf hadden gekocht.
Zoek je in het iets lagere segment en heb je geen gekke eisen, dan is er niks mis met een fabriekskeuken.
Begrepen. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtolstyi
SquareOne schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 14:07:
[...]

Ik weet niet of het ergens goedkoper kan. Er zijn helaas vrijwel geen online aanbieder. Voor zover ik weet is dit de enige voor Systemat.

Maar als het elders goedkoper is, dan is dat wellicht 10% ofzo. Maar je moet niet denken dat daar nog de helft vanaf kan.
Bedankt! Dus het is niet zo dat ik 50% minder kan vinden, toch?
En zelfs als ik in Duitsland zoek zal het daar niet veel goedkoper zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
dtolstyi schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 13:35:
[...]

Demonteren van kasten die in de fabriek in elkaar zijn gezet en die vervolgens weer in elkaar zetten, lijkt me de kwaliteit niet ten goede komen. Ik zou dat dus alleen met planken doen en niet met de overige binnenkant.
Je denkt verder veel te ingewikkeld in mijn beleving. Kies voor kasten die je sowieso nog zelf in elkaar moet zetten, ga met een interieurbouwer die dat helemaal naar wens voor je kan doen, of bestel een keuken waarbij dat allemaal al is gedaan. Ik zou persoonlijk geen ballerinakast slopen om de binnenkant een ander kleurtje te geven. Bestel dan een kast van een ander merk waarbij dat al gefixt is, of koop een kast die makkelijk uit elkaar kan, zoals een ikeakast, verf die en accepteer dat het er niet als een ballerina uitziet. Maar alle voordelen met elkaar combineren zonder de nadelen, lijkt me een illusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtolstyi
SquareOne schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 14:09:
[...]

Ballerina en Systemat zijn wat mij betreft echt een klasse hoger dan Nobilia. Ik kan het niet goed onderbouwen. Maar het zit ook in dingen die je niet ziet. Bijv. geschroefde achterwanden, andere stelpoten, deurbeslag, frontafwerkingen. En ook in de hoeveelheid opties van kasten e.d.
Systemat en Balerina zijn dus inderdaad kwalitatief beter dan Nobilia? Dus u denkt dat het zinvol is om meer te investeren in systemat/Ballerina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtolstyi
Toke_gt schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 14:13:
[...]

Demonteren van kasten die in de fabriek in elkaar zijn gezet en die vervolgens weer in elkaar zetten, lijkt me de kwaliteit niet ten goede komen. Ik zou dat dus alleen met planken doen en niet met de overige binnenkant.
Je denkt verder veel te ingewikkeld in mijn beleving. Kies voor kasten die je sowieso nog zelf in elkaar moet zetten, ga met een interieurbouwer die dat helemaal naar wens voor je kan doen, of bestel een keuken waarbij dat allemaal al is gedaan. Ik zou persoonlijk geen ballerinakast slopen om de binnenkant een ander kleurtje te geven. Bestel dan een kast van een ander merk waarbij dat al gefixt is, of koop een kast die makkelijk uit elkaar kan, zoals een ikeakast, verf die en accepteer dat het er niet als een ballerina uitziet. Maar alle voordelen met elkaar combineren zonder de nadelen, lijkt me een illusie.
Ik zie. Ontzettend bedankt! Ik heb geprobeerd het op deze manier veel goedkoper te maken, maar het lijkt erop dat het niet 50% goedkoper zal zijn dan ik had verwacht. En als het prijsverschil 10-20% gaat worden dan heeft het geen zin voor al het meerwerk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
dtolstyi schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 14:16:
[...]

Ik zie. Ontzettend bedankt! Ik heb geprobeerd het op deze manier veel goedkoper te maken, maar het lijkt erop dat het niet 50% goedkoper zal zijn dan ik had verwacht. En als het prijsverschil 10-20% gaat worden dan heeft het geen zin voor al het meerwerk
Arbeid kost ook geld he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-04 22:29
Wij genieten ondertussen alweer een tijdje van onze keuken (op het feit dat de afval lade eruit is gevallen na dan). Weet iemand waar je onderdelen kunt krijgen voor een hacker systemat? We willen graag één of twee extra bakjes in de apothekerskast.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
@dtolstyi aangaande Nolte (ik heb er een): die leveren de kasten aan de binnenkant met dezelfde kleur als de buitenkant.
Deurtje kan andere kleur uiteraard.

Bij de eigen winkels van Nolte leveren ze ook delen/wat jij alleen nodig hebt.
Ook ik heb delen bij besteld, zelf geïnstalleerd en zonder apparatuur laten leveren bijvoorbeeld.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melissadejong
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 28-03 19:04
Wie weet een site ( als dat bestaat ) waar ik lade indeling dingen van next125 kan bestellen graag de originele. Of is het alleen mogelijk in de winkel…. Zoals de boxen etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Melissadejong schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 21:21:
Wie weet een site ( als dat bestaat ) waar ik lade indeling dingen van next125 kan bestellen graag de originele. Of is het alleen mogelijk in de winkel…. Zoals de boxen etc..
Zijn de boxen (lade??) niet gewoon van Blum/ of dergelijke? Die zijn te krijgen bij bijvoorbeeld
www.Duovorm.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arpeggio
  • Laatst online: 12:43
Melissadejong schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 21:21:
https://kuechen-geisler.d...ns/next125-besteckeinsatz

In deze webshop zijn onderdelen van verschillende merken los verkrijgbaar

[ Voor 8% gewijzigd door arpeggio op 05-08-2023 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melissadejong
Source90 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 21:30:
[...]

Zijn de boxen (lade??) niet gewoon van Blum/ of dergelijke? Die zijn te krijgen bij bijvoorbeeld
Duovorm.nl
Nee opberg boxen gewoon de gadgets. De vilt bestek indeling etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Melissadejong schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 21:40:
Nee opberg boxen gewoon de gadgets. De vilt bestek indeling etc
Heb je een link bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MizzMontana
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 14-02 09:58
twi schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:56:
[...]

Volgens mij kijk je naar de verkeerde post ;)

[...]

Vind het een mooie keuken, wij komen ook bij Ekelhoff vandaan. Denk dat mensen hier er niet heel veel over kunnen zeggen zonder de rest van de ruimte te kennen. Waarom bijvoorbeeld 4 ingebouwde hoge kasten, maar gebruik je de rest van de muur niet? Ga je verbouwen en verdiep je alleen dat stuk van de muur?

Zelf vind ik een laden-afwerking aan de voorkant van een eiland vaak minder mooi, tenzij het PTO is. Ziet er een stuk strakker uit. Verder zonder de rest van de ruimte te kennen prima efficiënt ingedeeld, met die coffee corner achter het muurtje.

Qua prijs vind ik het stevig, maar dat kan door de Miele en dat kleine extra stukje coffee corner komen. En het werkblad lijkt aan de prijs. Bij Ekelhoff zeggen ze niet te onderhandelen. Maar uiteindelijk komen ze altijd op een mooi rond bedrag uit, wat genoeg zegt. Bij mij heb ik er uiteindelijk nog een euro of 1000/1500 af gekregen als ik het me kan herinneren. Maar die kwamen er vervolgens net zo hard weer aan, toen er bij een vervolgafspraak extra lades in kwamen. Houd daar rekening mee.
toon volledige bericht
Dank voor je input.

De hoge kasten zijn zo ver naar de zijkant geplaatst omdat er nog een deur zit op dat stuk wat nu een blinde muur lijkt. De deur is niet ingetekend maar deze plattegrond geeft vast meer duidelijkheid.
Groen en blauw zijn bestaande deuren en ramen en rood daar komen bredere ramen of schuifdeuren. Achter de hoge kasten zit ook nog een wasruimte waarvan de deur naar binnen draait en nog open moet kunnen. Ook dat maakt dat we niet verder op kunnen schuiven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tJ0bsT1voDvJJsXLI6BHGEOoVhM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/un92xlUMKqG3TqrFAIrG3kWa.jpg?f=fotoalbum_large
.

Afwerking van de lades, of dat PTO wordt, zijn we nog niet helemaal uit. We hadden het er van de week over om naast de bar een wijnkoelkast te laten plaatsen. Overigens kijk je vanuit de eetkamer eigenlijk alleen op de kopse kant van het eiland en niet op de lades, dus misschien valt het mee als we niet voor PTO kiezen. Mijn partner is bang dat je steeds de onderste la open klikt als je er tegen aan staat.
Wel goed dat je aangeeft om er rekening mee te houden dat er zo nog wat geld bij op komt als je details gaat aanpassen. In de linker hoge kast willen we graag lades aan de binnenkant. Dat zal wel wat kosten. Oja, en zo’n afval systeem willen we ook nog.

Ter info ook nog een plattegrond van de keuken, deze is niet van Ekelhoff, maar kwa afmetingen klopt het. Alleen de spoelbak komt midden boven een 120 lade en niet boven twee losse kasten. Er was ons bij een andere keukenzaak verteld dat je een spoelbak niet boven een 120 laden moest doen omdat dat niet efficiënt is met een Quooker. Gelukkig had Ekelhoff daar een hele slimme oplossing voor. We zijn wel blij met de extra werkruimte tussen spoelbak en kookplaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HkYwEcz8JCGPAmePIvW1TvDCWGI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wdw0OasfSyla2lClhcfCvc3v.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullah
SquareOne schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 09:35:
[...]

Pas gewoon in een 80cm kast.
Was ook mijn gevoel, dank voor de bevestiging allemaal. Keukensale zei daar hele slechte ervaringen mee te hebben, maar in alle andere keukenzaken heeft nog niemand dat genoemd.
De motor zou 'ruimte' nodig hebben die er in een 80 kast niet is. Onze Bora heeft nog niet geklaagd :P

Vind dat wel frappant trouwens, echt in elke keukenzaak krijg je weer een andere mening. Bijv. gekleurde wasbakken; de ene verkoper zegt dat je dat écht niet moet doen want bij krassen zie je de RVS onderlaag. De andere verkoper zegt nee een wasbak is door en door gekleurd tegenwoordig, maar er zit minder marge op dus verkopers willen die niet aanbieden.
Of volledige hoogte kastdeur; sterk afgeraden tot geen probleem.
We houden het toch bij een RVS spoelbak hoor, maar blijf het bijzonder vinden dat veel verkooppraatjes elkaar tegen spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi

twi

MizzMontana schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 21:51:
[...]

Dank voor je input.

De hoge kasten zijn zo ver naar de zijkant geplaatst omdat er nog een deur zit op dat stuk wat nu een blinde muur lijkt. De deur is niet ingetekend maar deze plattegrond geeft vast meer duidelijkheid.
Groen en blauw zijn bestaande deuren en ramen en rood daar komen bredere ramen of schuifdeuren. Achter de hoge kasten zit ook nog een wasruimte waarvan de deur naar binnen draait en nog open moet kunnen. Ook dat maakt dat we niet verder op kunnen schuiven.

[Afbeelding]
.

Afwerking van de lades, of dat PTO wordt, zijn we nog niet helemaal uit. We hadden het er van de week over om naast de bar een wijnkoelkast te laten plaatsen. Overigens kijk je vanuit de eetkamer eigenlijk alleen op de kopse kant van het eiland en niet op de lades, dus misschien valt het mee als we niet voor PTO kiezen. Mijn partner is bang dat je steeds de onderste la open klikt als je er tegen aan staat.
Wel goed dat je aangeeft om er rekening mee te houden dat er zo nog wat geld bij op komt als je details gaat aanpassen. In de linker hoge kast willen we graag lades aan de binnenkant. Dat zal wel wat kosten. Oja, en zo’n afval systeem willen we ook nog.

Ter info ook nog een plattegrond van de keuken, deze is niet van Ekelhoff, maar kwa afmetingen klopt het. Alleen de spoelbak komt midden boven een 120 lade en niet boven twee losse kasten. Er was ons bij een andere keukenzaak verteld dat je een spoelbak niet boven een 120 laden moest doen omdat dat niet efficiënt is met een Quooker. Gelukkig had Ekelhoff daar een hele slimme oplossing voor. We zijn wel blij met de extra werkruimte tussen spoelbak en kookplaat.

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Ah dan snap ik hem inderdaad! Zelf heb ik altijd ruzie met PTO, dus zal altijd gaan voor een greeplijst i.p.v. PTO. Mits het dus erg in your face is, maar dat is het gezien de plattegrond inderdaad helemaal niet. Misschien wel een tip, afhankelijk van jullie smaak. De greeplijsten zijn normaal in een paar standaardkleuren te leveren (grijs, zwart en... wit?). Maar bij het grote Ekelhoff filiaal zagen we eentje met houtlook.

Daarnaast kun je ze óók in de kleur van de keuken laten spuiten (voor een meerprijs). Volgens mij bij jullie keukenkleur niet heel relevant, maar bij de kleur donkergroen die wij hebben gekozen vonden we die kleuren afbreuk doen. Hebben dus een combinatie van houtlook/gespoten in de kleur van de keuken gekozen.

De lades kostten ons zo'n 200 euro per stuk, dan weet je waar je rekening mee moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melissadejong
arpeggio schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 21:30:
[...]

https://kuechen-geisler.d...ns/next125-besteckeinsatz

In deze webshop zijn onderdelen van verschillende merken los verkrijgbaar
Super dit bedoelde ik thanx wel duur allemaal zeg man man …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullah
twi schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 22:06:
[...]

Daarnaast kun je ze óók in de kleur van de keuken laten spuiten (voor een meerprijs). Volgens mij bij jullie keukenkleur niet heel relevant, maar bij de kleur donkergroen die wij hebben gekozen vonden we die kleuren afbreuk doen. Hebben dus een combinatie van houtlook/gespoten in de kleur van de keuken gekozen.
Is jullie keuken al geplaatst? Ik ben benieuwd naar ervaringen met gespoten greeplijsten, zijn die stoot/krasvast?
Ik heb jullie keuken net even opgezocht, erg mooi trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MizzMontana
Nullah schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 22:02:
[...]

Was ook mijn gevoel, dank voor de bevestiging allemaal. Keukensale zei daar hele slechte ervaringen mee te hebben, maar in alle andere keukenzaken heeft nog niemand dat genoemd.
De motor zou 'ruimte' nodig hebben die er in een 80 kast niet is. Onze Bora heeft nog niet geklaagd :P

Vind dat wel frappant trouwens, echt in elke keukenzaak krijg je weer een andere mening. Bijv. gekleurde wasbakken; de ene verkoper zegt dat je dat écht niet moet doen want bij krassen zie je de RVS onderlaag. De andere verkoper zegt nee een wasbak is door en door gekleurd tegenwoordig, maar er zit minder marge op dus verkopers willen die niet aanbieden.
Of volledige hoogte kastdeur; sterk afgeraden tot geen probleem.
We houden het toch bij een RVS spoelbak hoor, maar blijf het bijzonder vinden dat veel verkooppraatjes elkaar tegen spreken.
Dat viel ons ook al op. Bij de eerste keukenzaak zeiden ze dat je absoluut de kookplaat opbouw moest doen en geen vlak/inbouw kookplaat. Dat gaf alleen maar problemen als er iets vervangen moet worden. Ekelhof zei dat het geen enkel probleem was om vlak er in te laten plaatsen.

Vaatwasser op de hoek van het eiland kon ook niet volgens die eerste zaak. Bij een andere zaak vonden ze dat geen probleem, dan deden ze daar iets met versteviging van de wang van het eiland om de vaatwasser te kunnen plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MizzMontana
Nullah schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 22:51:
[...]

Is jullie keuken al geplaatst? Ik ben benieuwd naar ervaringen met gespoten greeplijsten, zijn die stoot/krasvast?
Hoe kun je makkelijk door iemands berichten zoeken? Ik ben nu ook wel benieuwd naar de keuken van Twi.

Dat van die houten greeplijsten klinkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi

twi

Nullah schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 22:51:
[...]

Nee helaas, eind Q4 wordt ons huis pas opgeleverd. Verwacht dus op zijn vroegst pas januari. Maar het was eigenlijk geen keuze. Liever t.z.t. wat krasjes die ongetwijfeld bijgestipt kunnen worden, dan aankijken tegen een greeplijst met een kleur die we niet zien zitten.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-05 21:52
Het vordert met de bouw van de keuken, hij is bijna klaar. We missen helaas 1 onderdeel van de apothekerskast anders hadden we die af kunnen maken. Komende week bevestigen we de afzuigkap (gat is al gezaagd) en de recirculatieunit. Dan nog de spoelbak + kraan en 1 twist-inbouw-wcd. Het blad voor de koffienis is over 2 weken klaar.

Ik post wat foto's wellicht kunnen jullie er inspiratie of tips uithalen voor de bouw van jullie droomkeuken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QTgEsuQko2JGrFIBQrlJ3890x14=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hpnfo2LE55PEOB3AS9NMwYba.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ETYL2q3d7Qt83RlanIeT9ojPP_k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/epVLl9ISmd5CUXgAV2Frut10.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tt1eJtGOYOsWesnIO0JPeBmn-84=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UqbD9gVttwW0bJtcx3juzcQX.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nJ3MgzGMkNi98QVHn4EiRqbYIzE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p8rA87AxM6jhCyLioHnlQU1e.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rqA1_Xpjouro9A2wQO5wlDMF_FU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FnlBxLhjdNYzCndWgFR9qCqs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gALybeq_ca5ht-FCG74eRVpMA2A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AokIqOee9CDjDPe5SjVLBXud.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gwgFyCpTs_2PAvcsNhtPX5DFf2A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QBZIizL2ksdpal607CSFl87U.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YYjybkUU81bgfJv6_7uPyKOcsic=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eJ5C9zSOKGYHy2wQlLc7HHgK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s0qt13J4vPZ8vCw4obdS_eX4-v8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cRooZz7A85XoBhlN2Vr3Gvl9.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U7Z3A0113fJRXYsiD3vGhwd5--0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FKVDK95pdL5pYjulJ7bmRx4p.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1YI4CuMXM3xAmIWfQOfDqwf-w58=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e5SoeQWRIOazPvyLdKoadDGq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/stDt04XZGNRuE_-J2yajK8PGB0k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ai1mppXsWGi0xxOKNBQ0cts.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7xwngfcFN3Q5cDNbNj8MVIjIzF0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BKHpQMJnCWCz0KRBNZL4mUMx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cS2Vx6ylN-6wIR8uyh9y0P8rY-Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/giPvTzIUoQ09E1Ij4T1FkblD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kQ7FVMnKJ43Fstsh2oooDILklR8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iKhtF0b0SceszXRqyXcbK5Ng.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B0iapuWbeA0dIMSWzgsvSCDgHA4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3KHW7o8JjgnZjt3M6eHGUZ3Q.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MuymFQz_XOJS57qigT58E7I6Xr8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gja7JLdGXPtoBUWtshub9VcO.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Petje af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MizzMontana
Petje72 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 09:29:
Het vordert met de bouw van de keuken, hij is bijna klaar. We missen helaas 1 onderdeel van de apothekerskast anders hadden we die af kunnen maken. Komende week bevestigen we de afzuigkap (gat is al gezaagd) en de recirculatieunit. Dan nog de spoelbak + kraan en 1 twist-inbouw-wcd. Het blad voor de koffienis is over 2 weken klaar.

Ik post wat foto's wellicht kunnen jullie er inspiratie of tips uithalen voor de bouw van jullie droomkeuken.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Prachtige keuken! Die dubbele lade ziet er ook handig uit.

Lijkt kwa afmetingen wel op onze keuken, alleen ons nisje zit om de hoek. Eiland 3 bij 1.20 denk ik?

Ben benieuwd naar het eindresultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-05 21:52
MizzMontana schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 10:59:
[...]

Prachtige keuken! Die dubbele lade ziet er ook handig uit.

Lijkt kwa afmetingen wel op onze keuken, alleen ons nisje zit om de hoek. Eiland 3 bij 1.20 denk ik?

Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Goed ingeschat, blad is: 310 x 125 cm

Dubbele lade zie je wel vaker, goede uitvinding, zou houd je de fronten symetrisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtolstyi
Ja tuurlijk. Ik ben bereid de redelijke prijs voor arbeid te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtolstyi
Csotranme schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 19:59:
@dtolstyi aangaande Nolte (ik heb er een): die leveren de kasten aan de binnenkant met dezelfde kleur als de buitenkant.
Deurtje kan andere kleur uiteraard.

Bij de eigen winkels van Nolte leveren ze ook delen/wat jij alleen nodig hebt.
Ook ik heb delen bij besteld, zelf geïnstalleerd en zonder apparatuur laten leveren bijvoorbeeld.
Betekent dit dat het van binnen zwart mag zijn? En is er een site waar ik Nolte kasten los of alleen in de keukenwinkels kan bestellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twi

twi

@dtolstyi Van binnen mag het bij Nolte zeker zwart zijn. Wanneer je een zwarte keuken bestelt, zal de kast immers aan de binnenkant dezelfde kleur hebben.

Ik lees een enorme hoeveelheid vragen, zonder daadwerkelijk iets met de antwoorden te doen. Kastenwerk moet zo goedkoop mogelijk, maar wél met bijzondere wensen. Arbeid mag een redelijke prijs kosten, maar een interieurbouwer die je helpt bij het samenstellen (of eigenlijk, die hem op basis van een enorme lading vragen voor jou samenstelt) is te duur.

Wellicht toch het volgende advies ter hart nemen:
Rzaan schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 13:22:
Al heb ik van tevoren al wel te doen met degene die uiteindelijk die keuken neer gaat zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtolstyi
twi schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 12:52:
@dtolstyi Van binnen mag het bij Nolte zeker zwart zijn. Wanneer je een zwarte keuken bestelt, zal de kast immers aan de binnenkant dezelfde kleur hebben.

Ik lees een enorme hoeveelheid vragen, zonder daadwerkelijk iets met de antwoorden te doen. Kastenwerk moet zo goedkoop mogelijk, maar wél met bijzondere wensen. Arbeid mag een redelijke prijs kosten, maar een interieurbouwer die je helpt bij het samenstellen (of eigenlijk, die hem op basis van een enorme lading vragen voor jou samenstelt) is te duur.

Wellicht toch het volgende advies ter hart nemen:

[...]

Al heb ik van tevoren al wel te doen met degene die uiteindelijk die keuken neer gaat zetten.
Bedankt voor je antwoord. Ik denk dat het prima is om veel vragen te hebben. Sorry als je je overweldigd voelt door mijn vragen.
Ik heb aan elke reactie gewerkt die ik kreeg, dus ik weet niet zeker wat je bedoelt als je zegt "er wordt niets met antwoorden gedaan".
Voor de prijs van arbeid ben ik het ermee eens dat het moet worden betaald, maar ik ben niet bereid om 20.000 EUR (100% van de keukenprijs) aan de keukenwinkel te betalen alleen daarvoor maken ze een tekening en kiezen items in hun systeem en zetten een bestelling.
Je hoeft geen medelijden te hebben met de persoon die de keuken gaat installeren, want misschien ben ik het en vind ik dit prima.
Ik zou echter blij zijn als u een van mijn vragen zou kunnen beantwoorden.
Bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

dtolstyi schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 12:58:
maar ik ben niet bereid om 20.000 EUR (100% van de keukenprijs) aan de keukenwinkel te betalen alleen daarvoor maken ze een tekening en kiezen items in hun systeem en zetten een bestelling.
Je mag een keukenzaak best te duur vinden.
Maar wat je hier schrijft is natuurlijk onzin. De keukenwinkel heeft een showroom, personeel, investeringen, etc. die allemaal betaald moeten worden.
Dat jij weet dat een kastje met een andere kleur of een bepaald deurtje mooier is, weet je alleen omdat je dit in een showroom hebt gezien.
Dus de keukenzaak doet echt wel wat meer dan in een uurtje wat bouwstenen bij elkaar zoeken en dat doormailen aan de fabriek.
Zo kun je elk beroep of bedrijf wel oversimplificeren.
Chirurg: Maakt een sneetje, snijdt je ontstoken blindedarm eruit en naait het weer dicht. Uurtje werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtolstyi
Rzaan schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 14:50:
[...]

Je mag een keukenzaak best te duur vinden.
Maar wat je hier schrijft is natuurlijk onzin. De keukenwinkel heeft een showroom, personeel, investeringen, etc. die allemaal betaald moeten worden.
Dat jij weet dat een kastje met een andere kleur of een bepaald deurtje mooier is, weet je alleen omdat je dit in een showroom hebt gezien.
Dus de keukenzaak doet echt wel wat meer dan in een uurtje wat bouwstenen bij elkaar zoeken en dat doormailen aan de fabriek.
Zo kun je elk beroep of bedrijf wel oversimplificeren.
Chirurg: Maakt een sneetje, snijdt je ontstoken blindedarm eruit en naait het weer dicht. Uurtje werk.
Ik begrijp dat keukenwinkel salaris moet betalen, keukens moet kopen en monteren voor de showroom, een plek moet huren, rekeningen voor elektriciteit moet betalen e.t.c., belasting moet betalen, ontwerpen van de keukens moet betalen / franchise moet betalen, constante bezoeken aan fabrieken moet betalen / communicatie met aanbieders enzovoort. Daarom ben ik aan het kijken waar ik dezelfde onderdelen rechtstreeks bij de verkoper/fabriek kan bestellen.
Hoe dan ook, dit is een kwestie van smaak en voorkeuren voor elke persoon: ik besteed hier veel van mijn tijd aan (tijd besteden = geld verliezen) in plaats van direct geld te betalen en dit is mijn keuze.
Ik denk dat dit een beetje buiten het hoofdonderwerp valt, dus we kunnen beter stoppen met deze discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
dtolstyi schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 12:58:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Ik denk dat het prima is om veel vragen te hebben. Sorry als je je overweldigd voelt door mijn vragen.
Ik heb aan elke reactie gewerkt die ik kreeg, dus ik weet niet zeker wat je bedoelt als je zegt "er wordt niets met antwoorden gedaan".
Voor de prijs van arbeid ben ik het ermee eens dat het moet worden betaald, maar ik ben niet bereid om 20.000 EUR (100% van de keukenprijs) aan de keukenwinkel te betalen alleen daarvoor maken ze een tekening en kiezen items in hun systeem en zetten een bestelling.
Je hoeft geen medelijden te hebben met de persoon die de keuken gaat installeren, want misschien ben ik het en vind ik dit prima.
Ik zou echter blij zijn als u een van mijn vragen zou kunnen beantwoorden.
Bedankt!
Het uitzoeken van een keuken is gewoon best ingewikkeld omdat het niet echt een transparante markt is.

Ik denk dat mensen in het topic een beetje over je reacties vallen omdat vrijwel de enige focus op prijs ligt.

Het leveren van een grijze / zwarte korpus kan vrijwel elke fabrikant tegenwoordig, een meestal zonder (significante) meerprijs. Volgens mij dus vooral belangrijk om eerst te gaan kijken wat je wensen exact zijn.

Het kan zomaar zijn dat je nu op zoek bent naar een fabrikant die vooral goedkoop kasten kan leveren, maar heb je wel al naar de beschikbare fronten en prijsklassen gekeken?

Gisteren is op één van je post een link gedeeld van een partij die Nolte levert en waar je online een offerte kunt aanvragen.

Het webshop concept van thuiskeukens en dekeukenkastenfabriek bestaat helaas niet voor andere fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtolstyi
Dank u voor uw antwoord.
Mijn Nederlands is verschrikkelijk en dit zou de reden kunnen zijn dat ik hier in de draad niet goed begrepen werd.
Meerdere keukenboeren vertelden ons dat tegenwoordig bijna alle fronten en keukenbladen van dezelfde kwaliteit zijn, dus een van de eerste vragen die ik hier stelde was of dit waar is of niet. Ik kreeg een reactie dat dat niet klopt, daarom heb ik in mijn hoofd een keuze gemaakt voor Hacker systemat of Balerina/Nolte.
Als ik niets heb gemist, waren er 2 links geplaatst: thuiskeukens = Hacker systemat en keukenkastenfabriek = Balerina. Dus ik heb Nolte helaas niet echt gezien.
En, voor zover ik alle afmetingen, kasten, kleuren en modellen al weet, heb ik het alleen over de prijs, want dit is het laatste wat overblijft in deze vergelijking.
Het spijt me als ik me niet correct heb uitgedrukt of iets verkeerd heb verteld.

En ik ben iedereen die al die nuttige informatie in dit topic heeft gepost enorm dankbaar! Bedankt iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
dtolstyi schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 15:44:
Dank u voor uw antwoord.
Mijn Nederlands is verschrikkelijk en dit zou de reden kunnen zijn dat ik hier in de draad niet goed begrepen werd.
Meerdere keukenboeren vertelden ons dat tegenwoordig bijna alle fronten en keukenbladen van dezelfde kwaliteit zijn, dus een van de eerste vragen die ik hier stelde was of dit waar is of niet. Ik kreeg een reactie dat dat niet klopt, daarom heb ik in mijn hoofd een keuze gemaakt voor Hacker systemat of Balerina/Nolte.
Als ik niets heb gemist, waren er 2 links geplaatst: thuiskeukens = Hacker systemat en keukenkastenfabriek = Balerina. Dus ik heb Nolte helaas niet echt gezien.
En, voor zover ik alle afmetingen, kasten, kleuren en modellen al weet, heb ik het alleen over de prijs, want dit is het laatste wat overblijft in deze vergelijking.
Het spijt me als ik me niet correct heb uitgedrukt of iets verkeerd heb verteld.

En ik ben iedereen die al die nuttige informatie in dit topic heeft gepost enorm dankbaar! Bedankt iedereen!
Dat over kwaliteit is onzin. Natuurlijk zit er wel verschil in kwaliteit. Wat betreft de korpus is het verschil wellicht klein. Maar tussen een front in prijsgroep 1 en prijsgroep 8 zit een wereld van verschil. Kwaliteit in lades heb ik gisteren al iets over geroepen.

Tussen de verschillende fabrikanten zitten er ook grote verschillen in afwerkingen van de kopse kanten van de fronten. Dit moet je echt zien.

Plaats je ontwerp eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtolstyi
SquareOne schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 16:11:
[...]

Dat over kwaliteit is onzin. Natuurlijk zit er wel verschil in kwaliteit. Wat betreft de korpus is het verschil wellicht klein. Maar tussen een front in prijsgroep 1 en prijsgroep 8 zit een wereld van verschil. Kwaliteit in lades heb ik gisteren al iets over geroepen.

Tussen de verschillende fabrikanten zitten er ook grote verschillen in afwerkingen van de kopse kanten van de fronten. Dit moet je echt zien.

Plaats je ontwerp eens.
Bedankt!

Dit is de laatste tekening die we hebben. Van de zitplekken op een eiland zijn we nog niet helemaal zeker maar voor de kasten verandert er niets. Misschien kun je iets aanbevelen/aanpassen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pRKDWGWaxoMS1mwezYCgSupH8oI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g0R27tZnbyl6GxMoM6q5GGtg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g3mlw82uiiyTnkMn4ZSJU35ijBg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WNMEpiSo7FJkOWSZmxhqYb2e.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
dtolstyi schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 11:09:
[...]

Betekent dit dat het van binnen zwart mag zijn? En is er een site waar ik Nolte kasten los of alleen in de keukenwinkels kan bestellen?
Als de keuken aan de buitenkant zwart is, dan is hij van binnen ook zwart bij Nolte.
Buitenkant wit en binnen zwart kan niet.

Kast zelf zwart (binnen/buiten) en witte deuren kan wel als voorbeeld.

https://noltekuchen.nl/

Ik heb zowel in Almere als Lelystad meermaals losse (kast)delen besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtolstyi
Csotranme schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 18:32:
[...]

Als de keuken aan de buitenkant zwart is, dan is hij van binnen ook zwart bij Nolte.
Buitenkant wit en binnen zwart kan niet.

Kast zelf zwart (binnen/buiten) en witte deuren kan wel als voorbeeld.

https://noltekuchen.nl/

Ik heb zowel in Almere als Lelystad meermaals losse (kast)delen besteld.
Dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesley-nl
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-11-2023
Beste allen,

Ik ben bezig met een nieuwe keuken en wil hierin eigenlijk een inbouw koffieautomaat in plaatsen (Siemens). Vroeger was het reinigen van dit soort machines een probleem, maar ik hoop dat dat inmiddels verbeterd is. Wat zijn jullie ervaringen met inbouw koffieautomaten?
Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-05 20:39

ThePsycho

Biertje?

Wesley-nl schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 06:51:
Beste allen,

Ik ben bezig met een nieuwe keuken en wil hierin eigenlijk een inbouw koffieautomaat in plaatsen (Siemens). Vroeger was het reinigen van dit soort machines een probleem, maar ik hoop dat dat inmiddels verbeterd is. Wat zijn jullie ervaringen met inbouw koffieautomaten?
Bedankt alvast.
Gebruik bij mijn ouders thuis weleens een 2 jaar oud model van Miele. Deze heeft wat tabletten / poeders en reinigingsprogramma's en verder doe je zelf eigenlijk alleen de restwaterbak en residubak nog. Maar dat zal per merk en prijsklasse nog wel schelen. De topmodellen bij miele sluit je bijvoorbeeld aan op de waterleiding en deze voert zelf reiniging en ontkalking regelmatig uit.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
mijn ervaring met losse vergelijkbare koffieapparaten is dat je eens in de zoveel tijd dat ding wel uit elkaar wilt halen om koffieresten en vaak ook schimmel weg te kunnen halen.
alleen die schoonmaaktabletten en ontkalkingsprogramma's zijn niet voldoende om de binnenkant echt schoon te houden. je wilt op z'n minst de zetgroep eruit kunnen halen en helemaal kunnen demonteren om in elk hoekje te kunnen komen.
alleen daarom zou ik al geen inbouw willen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-05 20:39

ThePsycho

Biertje?

Leipo schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 08:20:
mijn ervaring met losse vergelijkbare koffieapparaten is dat je eens in de zoveel tijd dat ding wel uit elkaar wilt halen om koffieresten en vaak ook schimmel weg te kunnen halen.
alleen die schoonmaaktabletten en ontkalkingsprogramma's zijn niet voldoende om de binnenkant echt schoon te houden. je wilt op z'n minst de zetgroep eruit kunnen halen en helemaal kunnen demonteren om in elk hoekje te kunnen komen.
alleen daarom zou ik al geen inbouw willen hebben
Bij bijvoorbeeld de Miele apparaten kan je dit gewoon uit het apparaat halen. Dat zal overigens niet voor alle apparaten gelden. Mocht dat belangrijk zijn @Wesley-nl dan zou ik bij Siemens even in de handleiding kijken bij onderhoud.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:49
Mijn ervaring met de ingebouwde koffie-apparaten is dat je een echte premium prijs betaald maar er geen premium koffie uit krijgt. Voor een dergelijke Miele betaal je al snel 3k, en betere vrijstaande apparaten kosten nog minder dan de helft.

Als je hetzelfde geld zou uitgeven aan een Jura dan heb je 2x het absolute topmodel met heerlijke koffie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:28
dtolstyi schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 12:08:
[...]

Ja, is duurder dan de bottom-end van keukenwinkels. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12-05 19:38
Even een vraagje met betrekking tot een (witte) spoelbak. Aangezien wij een licht blad hebben (Calagatta Gold) in combinatie met een gouden Quooker dachten wij dat een witte spoelbak (het liefst met gouden korfplug) erg mooi zou zijn. Echter, letterlijk iedere keuken/spoelbakkenzaak geeft aan dat dit geen goede keuze is omdat koffie/wijn/anderzijds zeer snel vlekt. Een bekende van mij heeft wel dezelfde combinatie en die heeft tot nu toe geen klachten (keuken is 3 maanden oud), maarja N=1. Heeft iemand hier ervaring daarmee? Of een andere mooie combi?

https://www.123spoelbak.n...KUnjzY7JqqmhoCxIAQAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ColeJ schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 09:21:
Even een vraagje met betrekking tot een (witte) spoelbak. Aangezien wij een licht blad hebben (Calagatta Gold) in combinatie met een gouden Quooker dachten wij dat een witte spoelbak (het liefst met gouden korfplug) erg mooi zou zijn. Echter, letterlijk iedere keuken/spoelbakkenzaak geeft aan dat dit geen goede keuze is omdat koffie/wijn/anderzijds zeer snel vlekt. Een bekende van mij heeft wel dezelfde combinatie en die heeft tot nu toe geen klachten (keuken is 3 maanden oud), maarja N=1. Heeft iemand hier ervaring daarmee? Of een andere mooie combi?

het zal vast afhangen van welk materiaal hij gemaakt is. de witte spoelbak van mijn ouders was 30+ jaar oud en wel wat geler geworden in de loop der jaren, maar geen vlekken er in.

misschien moet je voor jezelf afvragen: wat zou ik lelijker vinden; een spoelbak in een andere kleur of een witte spoelbak die wellicht een vlek kan hebben (of niet).

en natuurlijk geen koffie of wijn lang in de spoelbak laten liggen, dat spoel je gewoon steeds netjes weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
ColeJ schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 09:21:

Ik zou kijken naar een door en door witte spoelbak van bijvoorbeeld Franke of Blanco;
https://www.franke.com/nl...ades%3ASCC_Z_SHADES_white

Kans dat hun granieten of Tectonite verkleurd acht ik een stuk kleiner dan een RVS bak met een likje verf.
Edit: Zie nu dat de witte van jou ook Quarts is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12-05 19:38
Source90 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 10:00:
[...]
Ik zou kijken naar een door en door witte spoelbak van bijvoorbeeld Franke of Blanco;
https://www.franke.com/nl...ades%3ASCC_Z_SHADES_white

Kans dat hun granieten of Tectonite verkleurd acht ik een stuk kleiner dan een RVS bak met een likje verf.
Edit: Zie nu dat de witte van jou ook Quarts is.
Ja het is een Quarts bak van Lorreine maar ben verder niet bekend met hun bakken. Die van Franke zijn van Tectonite (Fragranite :+ ), geen idee of dat beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:50

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Petje72 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 09:29:

[Afbeelding][Afbeelding]
Ziet er goed uit! Welke afvalbak is dat?

Deze ruimte is te huur!

Pagina: 1 ... 414 ... 513 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1