Acties:
  • +1Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:47
denpries schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:07:
Overigens...

Wij zijn sinds een tijdje ook bezig met een nieuwe keuken voor onze nieuwbouw. Oplevering eind 2024 is het plan.
Even twee plaatjes voor de vorm.

Plafond is 2.95m hoog, en in plaats van een lelijke klap trap die je dan zeker weten nodig hebt om de bovenste kasten te bereiken (we willen tot aan het plafond door) dachten we een geintegreerde verrijdbare zwart stalen bibliotheektrap te maken. (zie je niet op de foto, dat is een placeholder).

De indeling van de keuken zijn we nu wel zo'n beetje over uit na 300 iteraties. We kiezen bewust voor een plint aan de kastenzijde; niet alleen omdat je er beter kunt staan, maar ook omdat het dan gebouwd kan worden door de leverancier, waarna we altijd zelf nog de ombouw kunnen (laten) maken.

De afzuiging is van Wave (the frame) met plasma filter. Dit is een flinke kostenpost en een flinke deuk in het budget, maar na heel veel wikken en wegen willen we echt niet anders. Daar komen vooral plantjes op te staan. In de tekening komt niet naar voren dat de hanger eigenlijk een stuk langer / hoger moeten nog (kon ie niet aanpassen) en ook rondom de afzuiging dezelfde houten panelen krijgt als rond het eiland.

Apparatuur hebben we nog niet naar gekeken. We hebben nu een AEG pro steam oven, wil niet minder dan die. Neigen nu naar een setje 2x 60cm siemens, en een siemens 90cm kookplaat + quooker.

Iemand suggesties / opmerkingen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik neem even aan dat je een interieurbouwer/meubelmaker hebt benaderd of een high-end keukenleverancier? Want 2m95 hoogte met een 10cm plint en 10-15cm koof aan de bovenzijde betekent 2m70 hoge kasten en die worden niet echt geleverd door de gemiddelde fabrikant, laat staan uit één stuk :)

(Zelfs met 20/20cm kom je op kasten van 2m50 en dat is al erg moeilijk)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-06 14:35

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Overigens...

Wij zijn sinds een tijdje ook bezig met een nieuwe keuken voor onze nieuwbouw. Oplevering eind 2024 is het plan.
Even twee plaatjes voor de vorm.

Plafond is 2.95m hoog, en in plaats van een lelijke klap trap die je dan zeker weten nodig hebt om de bovenste kasten te bereiken (we willen tot aan het plafond door) dachten we een geintegreerde verrijdbare zwart stalen bibliotheektrap te maken. (zie je niet op de foto, dat is een placeholder).

[..]

Iemand suggesties / opmerkingen?
Bedoel je zo'n trap die altijd aan de bovenkant vast zit? Waar ga je die laten staan? Altijd in de keuken?

Is ook een beetje de vraag denk ik: hoe vaak heb je hem nodig, gaat hij niet in de weg staan?

Kan je anders eens een fototje zoeken van wat voor trap je in gedachten hebt?

My Youtube Channel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-06 14:35

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Mattie112 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 10:45:
[...]

Nou dat was een idee (voor ik door had dat er uitschuif bakken zijn). In dit geval is het ook maar een "hoekje" waar verder niet aan gewerkt wordt dus zou ik daar geen problemen mee hebben. Maar: met alle opties van bakken die je uit kan trekken denk ik dat ik eerder die richting op ga inderdaad.

Ik heb trouwens gewoon grepen overal :)

Bedankt in elk geval!
En om maar even mezelf te quoten:

Even bij een familielid geweest met ook een nieuwe keuken: ook uittrekbare afval bak. Wel in een kastje van 60cm breed maar daar zit gewoon ruimte zat in die bak. Die hadden ook nog zo'n "binnen lade" voor de vuilniszakken etc, dat is nog wel grappig om even te informeren bij de keukenboer.

My Youtube Channel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martijn93
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-06 17:24
Ik ben laatst bij Brugman geweest, en hier een offerte laten maken voor mijn eerste keuken.
De verkoop advies prijs kwam op 20k, hier kon nog 4k brugman korting vanaf, en aangezien het Brugmania was (toevallig) konden ze me de keuken aanbieden voor 14k.
Als ik de dag direct zou beslissen zou ik er nog een bonenkoffie apparaat bij kunnen kiezen voor niets.
Gezegd dat ik echt niet dezelfde dag ging beslissen.
Als de verkoper tijd had zou hij nog een 3D tekening maken en deze mailen, ik vond het eerlijk gezegd al vreemd dat ze deze nog niet gemaakt hadden maar goed.
Een dag later krijg ik een mail dat ze de week dicht geschreven hadden met een leuke overmarge waar ze mij van mee wouden laten profiteren. Er kon in een keer bijna 2k van de prijs af. Wel moest ik dezelfde dag nog beslissen. 3D tekening wordt uiteraard niet over gesproken in de mail.

Ik zou dus aan de hand van een (met de hand getekende) 2D tekening en een offerte met wat type nummers een beslissing moeten maken. Een 3D tekening lijkt me toch erg wenselijk voor zo'n bedrag.

Ik krijg een beetje een naar gevoel over brugman, en waarschijnlijk dus ook over de rest van de partijen die bij DMG aangesloten zijn.

Ik ben eerder al een keer in Roermond bij Sijben keukens geweest, waar ze me erg goed geholpen hebben, en waar we samen een 3D ontwerp gemaakt hebben. Mijn gevoel hierbij was vele malen beter.

Maar aangezien ik toen nog niet exact wist wat ik precies wou heb ik hiervan geen offerte dus ik kan niet heel veel vergelijken, maar het bedrag wat ze me noemde kwam wel in de buurt van het bedrag van Brugman.

Ik wil uiteraard een aantal offerte's hebben om wat vergelijkings materiaal te hebben.

Eigenlijk had ik het idee om nog naar Nuva te gaan, maar ik zag hier in het topic dat deze ook gewoon aangesloten zijn bij DMG. Na mijn ervaring met Brugman heb ik hier eigenlijk helemaal geen zin in.

Nu ben ik dus eigenlijk op zoek naar nog wat zaken die vergelijkbaar zijn met Sijben keukens.
Zoekgebied is regio Venlo
Ik heb hier al wat gezocht, en kwam bij SVEA in Son, iets verder uit de buurt maar ook geen probleem.

Ook hoor ik veel verhalen dat keukens in Duitsland veel goedkoper zijn, maar geen idee of dit echt zo is.

[Voor 8% gewijzigd door Martijn93 op 22-05-2023 21:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compuhair
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:49
Martijn93 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 21:10:
verkoop advies prijs kwam op 20k ...
4k brugman korting ...
aanbieden voor 14k ...
bonenkoffie apparaat bij kunnen kiezen voor niets ...
Een dag later ... bijna 2k van de prijs af.
Het is in ieder geval duidelijk dat er niet veel keukens meer verkocht worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:46
Ik ben laatst bij Brugman geweest, en hier een offerte laten maken voor mijn eerste keuken.
De verkoop advies prijs kwam op 20k, hier kon nog 4k brugman korting vanaf, en aangezien het Brugmania was (toevallig) konden ze me de keuken aanbieden voor 14k.
Als ik de dag direct zou beslissen zou ik er nog een bonenkoffie apparaat bij kunnen kiezen voor niets.
Als de verkoper tijd had zou hij nog een 3D tekening maken en deze mailen, ik vond het eerlijk gezegd al vreemd dat ze deze nog niet gemaakt hadden maar goed.
Een dag later krijg ik een mail dat ze de week dicht geschreven hadden met een leuke overmarge waar ze mij van mee wouden laten profiteren. Er kon in een keer bijna 2k van de prijs af. Wel moest ik dezelfde dag nog beslissen. 3D tekening wordt uiteraard niet over gesproken in de mail.

Ik zou dus aan de hand van een (met de hand getekende) 2D tekening en een offerte met wat type nummers een beslissing moeten maken. Een 3D tekening lijkt me toch erg wenselijk voor zo'n bedrag.

Ik krijg een beetje een naar gevoel over brugman, en waarschijnlijk dus ook over de rest van de partijen die bij DMG aangesloten zijn.

Ik ben eerder al een keer in Roermond bij Sijben keukens geweest, waar ze me erg goed geholpen hebben, en waar we samen een 3D ontwerp gemaakt hebben. Mijn gevoel hierbij was vele malen beter.

Maar aangezien ik toen nog niet exact wist wat ik precies wou heb ik hiervan geen offerte dus ik kan niet heel veel vergelijken, maar het bedrag wat ze me noemde kwam wel in de buurt van het bedrag van Brugman.

Ik wil uiteraard een aantal offerte's hebben om wat vergelijkings materiaal te hebben.

Eigenlijk had ik het idee om nog naar Nuva te gaan, maar ik zag hier in het topic dat deze ook gewoon aangesloten zijn bij DMG. Na mijn ervaring met Brugman heb ik hier eigenlijk helemaal geen zin in.

Nu ben ik dus eigenlijk op zoek naar nog wat zaken die vergelijkbaar zijn met Sijben keukens.
Ik heb hier al wat gezocht, en kwam bij SVEA in Son, iets verder uit de buurt maar ook geen probleem.

Ook hoor ik veel verhalen dat keukens in Duitsland veel goedkoper zijn, maar geen idee of dit echt zo is.
Wat een verkoopsdruk…

Ik zou binnen 2-3 weken, als je beslist hebt dat je elders gaat kopen, die verkoper eens bellen, en vragen of je binnen de 2 uur een 3D kan krijgen, en als hij dat kan, je dan misschien wel wil tekenen voor 12kinclusief een bonenmachine, een kitchenaid en een toaster van Smeg.
Je moet eens kijken hoe snel je die 3D dan krijgt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krijgertje1979
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:44

Volgens mij is Nuva Keukens onderdeel van EigenHuis Keukens, niet DMG. Zoiezo ga je daar niet dezelfde praktijken tegenkomen is mijn ervaring en de mensen die ik heb gesproken in ons project die daar ook voor offertes geweest zijn. ASWA in Helmond is wellicht ook een zaak waar je niet hoeft bang te zijn dat een verkoper ineens op de proppen komt met een fikse vandaag tekenen korting. Keukenloods in Nederweert is wellicht ook een suggestie, dat was ook een no-nonsense aanbod die we kregen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denpries
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-06 21:04
Floor-is schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:42:
[...]

Rond €4.800 denk ik dat wel haalbaar moet zijn. Maar als je er twee wilt: dan moet je budget wel ernstig diep zijn.

Er zijn ook andere merken die hele fijne machines maken hoor :)
Gaat al op aan die afzuigkap :') 5500-7500 euro afhankelijk waar je m vindt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denpries
Alic3 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:48:
@denpries Speels ontwerp! Al vind ik het wel wat veel van het goede. Verspringende nisjes op verschillende hoogtes, bekleed en onbekleed, én latjes, én een trap, én zo'n afzuiging in een rek. Ik vraag me ook altijd hoe lekker je aan barretje bij de kookplaat zit waar het allemaal spettert.

En hoe vaak denk je bij de bovenste kasten te moeten? We hebben ook hoge kasten gepland, maar voor die ene keer dat we erbij moeten, dan pak ik wel een trappetje. Zo'n vaste trap is maar een sta in de weg. Je zal maar een hete ovenschaal uit de oven pakken, omdraaien en over die trap struikelen. Maar misschien ben ik onhandig :+
Dank voor je input :)

We zitten vol tegenstrijdigheden hier, maar na veel iteraties zit het er toch in. Aan de ene kant wilden we een keuken kast wand die er minder uit zag als keuken en meer als meubel. En aan de andere kant iets straks, maar toch speels (nisjes op verschillende hoogten).

We dachten eerst alle nisjes + de wave met hetzelfde te bekleden, de keuken meneer adviseerde daar een gelijksoortig kleur hout in te doen maar dan zonder het profiel, om het iets meer rust te geven.

Barretje bij kookplaat. Spetteren, goede vraag. Verschilt waarschijnlijk per gerecht of het handig is. We hebben nu geen bar aan de keuken maar wel een eiland. Iedereen staat er altijd omheen en het eiland is nu 1m diep, straks, 1.20. Een veelgehoorde wens is dan ook dat het jammer is dat je niet kunt zitten. Plus we zien onszelf straks met kids daar ook wel een bammetje aan de bar doen.

De trap is nu nog nice to have. In ons hoofd klinkt het leuk, maar of het praktisch is... Het geeft het geheel wel smoel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denpries
Floor-is schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:49:
[...]

Ik neem even aan dat je een interieurbouwer/meubelmaker hebt benaderd of een high-end keukenleverancier? Want 2m95 hoogte met een 10cm plint en 10-15cm koof aan de bovenzijde betekent 2m70 hoge kasten en die worden niet echt geleverd door de gemiddelde fabrikant, laat staan uit één stuk :)

(Zelfs met 20/20cm kom je op kasten van 2m50 en dat is al erg moeilijk)
Verscheidene leveranciers. Uiteindelijk tekening is van Marquardt, maar dit is het resultaat van vele iteraties ook elders om te kijken wat we leuk vinden. Het staat me alleen zwaar tegen om NU AL een keuken te kopen op offerte, terwijl de keuken pas jan/feb 2025 geplaatst zal worden. Ik heb wel een keuken installatie tekening nodig overigens in verband met de nieuwbouw deadlines. Ik bood aan om daar alvast een vergoeding voor te geven, omdat ik nog niet wilde tekenen nu, maar de verkoper ging daar niet in mee want daarmee kon ik naar een ander gaan.

Dat vind ik nog steeds een zwaktebod. Ik snap het wel, maar als ik daar in ieder geval al een vergoeding op zou geven (aanbetalen) en ze daar direct aan zouden meewerken zou ik dat toch erg gewaardeerd hebben. Overweeg nu zelfs ergens anders een installatie tekening te laten maken en dan later alsnog ergens de keuken zelf te fixen. Dat kan alsnog Marquardt zijn, maar dit stukje maakt het wel jammer. Het is niet ff een zakje chips in de supermarkt die je koopt he.

Verder hebben we contact met een hele goede meubel/keuken maker in noord holland. Zal nog even geen namen noemen. Daar wachten we op de offerte. Ik weet vrij zeker dat dat een veel hogere prijs zal worden, maar ik weet ook 100% zeker dat die alles zelf maken, en niet van 16mm spaanplaat. Bij mijn zwager hebben ze de keuken gemaakt en die is echt van merkbaar goede kwaliteit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• denpries
Mattie112 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:14:
[...]

Bedoel je zo'n trap die altijd aan de bovenkant vast zit? Waar ga je die laten staan? Altijd in de keuken?

Is ook een beetje de vraag denk ik: hoe vaak heb je hem nodig, gaat hij niet in de weg staan?

Kan je anders eens een fototje zoeken van wat voor trap je in gedachten hebt?
Wel een filmpje.

YouTube: This Kitchen Has So Much Storage It Needs a Ladder I Incredible Kitc...
Zoiets. Maar dan niet van hout maar zwart staal zoals de afzuig, en wat minder schuin.
Standplaats rechterkant, maar makkelijk verrijdbaar op skeeler achtige wieltjes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denpries
Ohja dan nog een toevoeging:

Alles is touch to open. Want wil geen greeplijsten. Echter stelde de keukenmeneer eerst voor om voor koelvries kasten per stuk 2x 600 euro uit te geven voor open close assist. Dus daar is nog niet alles over gezegd.

Ja daaag... Dat gaat dan tegen mijn principes in. Er komen wel koelkasten/vriezers op de markt die open assist ingebouwd hebben overigens

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17:15
@denpries Als je zelf een beetje handig bent en logisch nadenkt, kun je die installatietekening zelf maken. Anders is een partij zoals https://technischekeukentekening.nl een oplossing. Volgens mij zijn er wel ervaringen in dit of het nieuwbouwtopic te vinden. Dan heb je nog jaren te de tijd om goed na te denken over het ontwerp.

Marquardt is in mijn ogen niet per se de partij die de mooiste uitgebalenceerde keukens kan ontwerpen. Dat zie je ook wel een beetje terug in het ontwerp als je het mij vraagt. Al jullie ideeën zitten er in. Het vlakke hout en de latjes zorgen juist voor onrust. Door het juist hetzelfde te houden, zorg je voor rust.

Wij hebben in 2021 uiteindelijk zelf de installatietekening gemaakt op basis van een lay-out. Daar kunnen we binnenkort een definitief ontwerp voor gaan laten maken als ons huis wordt opgeleverd. We zitten bij geen enkele zaak vast en hebben alle keuzevrijheid om nog een partij te kiezen. Het voordeel van zelf een tekening maken is dat het ons heeft gedwongen om heel goed na te deken over waar we de functies willen hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denpries
Alic3 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 22:28:
@denpries Als je zelf een beetje handig bent en logisch nadenkt, kun je die installatietekening zelf maken. Anders is een partij zoals https://technischekeukentekening.nl een oplossing. Volgens mij zijn er wel ervaringen in dit of het nieuwbouwtopic te vinden. Dan heb je nog jaren te de tijd om goed na te denken over het ontwerp.

Marquardt is in mijn ogen niet per se de partij die de mooiste uitgebalenceerde keukens kan ontwerpen. Dat zie je ook wel een beetje terug in het ontwerp als je het mij vraagt. Al jullie ideeën zitten er in. Het vlakke hout en de latjes zorgen juist voor onrust. Door het juist hetzelfde te houden, zorg je voor rust.

Wij hebben in 2021 uiteindelijk zelf de installatietekening gemaakt op basis van een lay-out. Daar kunnen we binnenkort een definitief ontwerp voor gaan laten maken als ons huis wordt opgeleverd. We zitten bij geen enkele zaak vast en hebben alle keuzevrijheid om nog een partij te kiezen. Het voordeel van zelf een tekening maken is dat het ons heeft gedwongen om heel goed na te deken over waar we de functies willen hebben.
Ze leken wel / gaven wel aan (in ieder geval in alexandrium) in een wat hoger segment te zitten. Ze waren de enige in heel woonmall die aangaf 'wij kunnen wel kasten tot in de hoogte maken'. De rest zij OF 'waarom wil je ubrhaupt hoger dan 240' of 'kan niet'. Als we al werden aangesproken.

Heb je nog tips omgeving zuid holland? Ik denk niet dat ik nog héél veel wil veranderen, maar wat ik al zei: ik wil er nog best een tijd over nadenken eigenlijk....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:18

Ik Roggel zit een mooi zaak met 2 zeer ervaren verkopers 8) . Verkopen luxere keukens van Häcker en Tristar.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alic3
denpries schreef op maandag 22 mei 2023 @ 22:44:
[...]

Ze leken wel / gaven wel aan (in ieder geval in alexandrium) in een wat hoger segment te zitten. Ze waren de enige in heel woonmall die aangaf 'wij kunnen wel kasten tot in de hoogte maken'. De rest zij OF 'waarom wil je ubrhaupt hoger dan 240' of 'kan niet'. Als we al werden aangesproken.

Heb je nog tips omgeving zuid holland? Ik denk niet dat ik nog héél veel wil veranderen, maar wat ik al zei: ik wil er nog best een tijd over nadenken eigenlijk....
Als je erover wilt nadenken, zorg dan dat je alleen die tekening hebt. Dan kan je aannemer/kopersbegeleider ook weer door. Ik denk dat de opstelling (spoelen, koken, ovens) prima is, over het ontwerp kan je dan nog zeker 1.5 jaar nadenken en het verder finetunen.

Ik zit zelf helaas niet in die regio dus geen tips. Als ik Marquardt was zou ik dat ook zeggen ;).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 21:58

Ik ben zeer goed geholpen bij Goergen in Stein. Ze hebben ook een vestiging in Son, dus vandaar dat ik het zeg :)

Heb denk ik een stuk of 8 ontwerpen/varianten laten maken met bijpassende offertes. De verkoper heeft enorm goed met me meegedacht. Ik dien de keuken binnen 2 jaar af te nemen en de prijs is in deze 2 jaar vast.
Ook kan ik tussentijds nog altijd kleuren etc. wijzigen. Indien dezelfde prijsgroep -> dezelfde prijs, indien hoger -> bijbetalen, indien lager -> korting. De keuken is echter nog niet geplaatst dus daar durf ik nog niks over te zeggen. Mijn ouders hebben een jaar of 20 geleden een keuken en badkamer (badkamers deden ze toen ook nog) bij hun afgenomen en het ziet er nog altijd puntgaaf uit!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denpries
Alic3 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:24:
[...]

Als je erover wilt nadenken, zorg dan dat je alleen die tekening hebt. Dan kan je aannemer/kopersbegeleider ook weer door. Ik denk dat de opstelling (spoelen, koken, ovens) prima is, over het ontwerp kan je dan nog zeker 1.5 jaar nadenken en het verder finetunen.

Ik zit zelf helaas niet in die regio dus geen tips. Als ik Marquardt was zou ik dat ook zeggen ;).
Ik ben tot noch toe overigens zéér vriendelijk geholpen hoor bij Marquardt Alexandrium. Dachten goed mee, duidelijk in wat ze zeggen, etc. Alleen dat ze pas de instlalatietekening willen geven bij keuken afname, ook niet als ik er voor zou vergoeden, valt me wat tegen. Heb er dan ook vertrouwen in dat ik bij je terug kom, dan ben je in de tussentijd voor je onkosten gedekt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

De afzuiging is van Wave (the frame) met plasma filter. Dit is een flinke kostenpost en een flinke deuk in het budget, maar na heel veel wikken en wegen willen we echt niet anders.
Mooi ontwerp, speels en weer eens wat anders dan de eenheidsworst. ;)

Weet je wel zeker dat je een plasmafilter wilt? Een flinke lading ozon in de binnenlucht is niet best voor de gezondheid, is dat wel te prefereren boven filters vervangen / iets meer kookluchtjes?

millerman_sf in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Ice82 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Kapitein Merijn in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
MikeyMan in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Ladypurple in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

[Voor 38% gewijzigd door Cap op 23-05-2023 13:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hiru
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-06 18:59
denpries schreef op maandag 22 mei 2023 @ 22:44:
[...]

Erg goed en fijn geholpen bij de Knikker in Alphen a/d Rijn. Geen idee of ze die hoogte in kunnen maar wel erg bereid mee te denken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:49
Kwakkel schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:13:
[...]

Jij gelooft nog in inflatie? ;)
Zooo grappig dat als je de zoekfunctie gebruikt in dit topic je soms tegen dingen aanloopt waar je helemaal niet naar op zoek was :+
Het internet vergeet nooit iets >:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floor-is
denpries schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:48:
[...]

Zie wel dat ie 6-8k kost? :/ Heftig.

Werd net enthousiast, maar ik wil 2 ovens, dus wordt dan nogal heel erg prijzig.
Wel heel vet dat ie aanvoer EN afvoer heeft. Vooral dat laatste.
Als je die afzuiger vervangt door een vergelijkbare constructie, zonder de afzuiger erin kan je zomaar genoeg besparen om de aankoop te verantwoorden ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:35

Wij zijn bij Königs Küche in Niederkruchten geweest, dichtbij Roermond. We hebben de keuken nog niet dus kan nog geen volledige ervaring delen.
Ze dachten wel goed mee (we wisten wel al goed wat we wilden dus zijn niet vanaf 0 begonnen) en de prijs was beter dan in NL (scheelde zo'n 10-15% in ons geval). Ze hebben meerdere merken, wij hebben Schuller + AEG besteld.
Nadelen: 30% aanbetalen. Elektra, afvoer en water wordt niet aangesloten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denpries
Floor-is schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 19:24:
[...]

Als je die afzuiger vervangt door een vergelijkbare constructie, zonder de afzuiger erin kan je zomaar genoeg besparen om de aankoop te verantwoorden ;)
Dit staat ook nog op mijn overweeg lijstje. What if... we dat ding gewoon zelf laten maken. Stalen constructie, zwart laten maken, zwarte planken er op/kast er in, inbouw afzuiging er in (al dan niet met plasma). Moet ook kunnen. Maarja, waar laat je dat dan weer doen :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

denpries schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 21:50:
[...]

Dit staat ook nog op mijn overweeg lijstje. What if... we dat ding gewoon zelf laten maken. Stalen constructie, zwart laten maken, zwarte planken er op/kast er in, inbouw afzuiging er in (al dan niet met plasma). Moet ook kunnen. Maarja, waar laat je dat dan weer doen :D
Ik ken ze niet als bedrijf maar ik ben Dees tegengekomen. https://thuisbijdees.nl/stalen-plafondrek-boven-kookeiland/
Misschien kunnen die iets moois maken?

En eerder in het topic noemt iemand https://www.aleph120.nl/rek-boven-kookeiland/

[Voor 7% gewijzigd door Shiver23 op 24-05-2023 09:45]

PSN: Shiver23

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-06 18:54
Ben dit weekend nog langs wat winkels geweest voor sanitair en waar ze ook keukens verkochten.
Maar daar werd me al 2x een bora x bo afgeraden tegenover een Gaggenau of Miele als je moest kiezen.
Ik heb al voor 2 Mieles gekozen maar ik was verbaasd dat winkels de x Bo niet aanraden. Mede door dat de binnenkant niet van RVS is en dan niet de warmte goed kan verdelen ofzo.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alic3
syntesia schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:34:
Ben dit weekend nog langs wat winkels geweest voor sanitair en waar ze ook keukens verkochten.
Maar daar werd me al 2x een bora x bo afgeraden tegenover een Gaggenau of Miele als je moest kiezen.
Ik heb al voor 2 Mieles gekozen maar ik was verbaasd dat winkels de x Bo niet aanraden. Mede door dat de binnenkant niet van RVS is en dan niet de warmte goed kan verdelen ofzo.
2 ovens levert meer marge op dan 1 oven waarbij de marge toch al laag is? En misschien is het ook onwetendheid omdat het zo'n nieuw product is? Die Bora is gebaseerd op een Rational oven waar ze in de horeca mee werken, dat is geen b-keus oven natuurlijk.

Edit: het is onwetendheid, ze hebben de handleiding niet eens doorgenomen :+

[Voor 22% gewijzigd door Alic3 op 24-05-2023 17:07]

• Kapitein Merijn
Alic3 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 17:02:
[...]

2 ovens levert meer marge op dan 1 oven waarbij de marge toch al laag is? En misschien is het ook onwetendheid omdat het zo'n nieuw product is? Die Bora is gebaseerd op een Rational oven waar ze in de horeca mee werken, dat is geen b-keus oven natuurlijk.

Edit: het is onwetendheid, ze hebben de handleiding niet eens doorgenomen :+

[Afbeelding]
Niet gebaseerd op een Rational oven maar wel volledig ontwikkeld samen met een andere grote fabrikant van proffesionele stoomovens.

De meeste verkopers hebben nog nooit een X-Bo oven in het echt gezien, laat staan dat ze weten wat ermee mogelijk is. Vergelijkingen met een Miele oven of iets dergelijks moet je dus inderdaad met een flinke korrel zout nemen.

• Alic3
@Kapitein Merijn Dan ben ik in de war met de fabrikant. Met welke hebben ze het ontwikkeld?

• Eierkoekie
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
Misschien een hele domme vraag, maar het inbouwen van de wasbak en kookplaat. Werd dat bij jullie af fabriek met het werkblad geleverd of werd dat ter plekke ingezaagd en afgewerkt?

In de situatie van vlakbouw wasbak en opbouw kookplaat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:12
Eierkoekie schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:19:
Misschien een hele domme vraag, maar het inbouwen van de wasbak en kookplaat. Werd dat bij jullie af fabriek met het werkblad geleverd of werd dat ter plekke ingezaagd en afgewerkt?

Bij mij werd het werkblad geleverd met de juiste sparingen en randafwerking voor de spoelbakken en kookplaat. Ter plekke werden de spoelbakken erin gelijmd met een kit. Dat was ook gelijk de afwerking.

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-06 15:51

Hangt ook van het soort blad af.

Bij mijn composiet blad zat de kookplaat uitsparing er voor 95% in. Deze zat op de hoekpunten nog vast en moest er door de monteur verder uit gezaagd.

Wasbak (onderbouw) was los erbij maar de uitsparing wel gemaakt en afgewerkt.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 23:24

ToolkiT

brit-tweaker

de leverancier van ons werkblad kwam met een hoop high-tech immeet spul om de bladen op de mm precies te maken en met behulp van keuken design kon hij de gaten voor de wasbak etc maken

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Floor-is
syntesia schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:34:
Bij mij is het best wel een red flag als de verkoper niet weet waar hij/zij het over heeft. Ik heb toch echt RVS, zoals @Alic3 ook al aanhaalt.

Moet wel even bedenken hoe ik die binnenwanden mooi schoon ga houden trouwens, want omdat ze niet zwart zijn, zie je vuiligheid heel goed..

Bericht hierboven

• Floor-is

Tevoren :)

Bericht hierboven

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:39

Bij kunststof en hout en opbouw kán het gewoon ter plaatse.
Bij keramiek en composiet (en vlakbouw) is ter plaatse erg lastig (niet te doen).

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:31

Vraag is tweedelig. De uitsparingen werden fabriek af gemaakt (composiet), je hebt het echter ook over afwerking/inbouwen; dit werd bij mij thuis gedaan. De kookplaat was überhaupt niet op tijd en kon niet gelijktijdig worden geplaatst.

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:09

ThePsycho

Biertje?

Floor-is schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:58:
[...]
Moet wel even bedenken hoe ik die binnenwanden mooi schoon ga houden trouwens, want omdat ze niet zwart zijn, zie je vuiligheid heel goed..
Hoe goed werkt het lichte reinigingsprogramma? Ik was zelf van plan regelmatig die met de capsule te draaien, maar kan me voorstellen dat het wat overkill is om die wekelijks te gebruiken.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Alic3 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 19:40:
@Kapitein Merijn Dan ben ik in de war met de fabrikant. Met welke hebben ze het ontwikkeld?
Ik geloof MKN maar dat weet ik niet 100% zeker. Ik kom er even op terug.
Het is inderdaad MKN.

[Voor 5% gewijzigd door Kapitein Merijn op 25-05-2023 15:48]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Floor-is
ThePsycho schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:44:
[...]

Hoe goed werkt het lichte reinigingsprogramma? Ik was zelf van plan regelmatig die met de capsule te draaien, maar kan me voorstellen dat het wat overkill is om die wekelijks te gebruiken.
Ik heb alleen nog een intensive clean optie gevonden. Die duurt 4 uur en daar heb ik nu niet echt zin in, ik heb de oven dadelijk nog nodig bij het koken ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1Henk 'm!
Kapitein Merijn schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:06:
[...]

Ik geloof MKN maar dat weet ik niet 100% zeker. Ik kom er even op terug.
Het is inderdaad MKN.
Als ik zie wat die dingen kosten, is de Bora X BO een koopje :D

• Kapitein Merijn
SquareOne schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 19:40:
[...]

Als ik zie wat die dingen kosten, is de Bora X BO een koopje :D
Absoluut!
Hoeveel wil je er? :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-06 19:20
denpries schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:48:
[...]

Zie wel dat ie 6-8k kost? :/ Heftig.

Werd net enthousiast, maar ik wil 2 ovens, dus wordt dan nogal heel erg prijzig.
Wel heel vet dat ie aanvoer EN afvoer heeft. Vooral dat laatste.
V-Zug V6000 F's hebben ook vaste aan en afvoer. Scheelt wel wat t.o.v. de Bora. 8)
Hoop jullie in Augustus meer te kunnen vertellen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lorum
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:31
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Qua uitrusting/apparatuur:
Members only:

Wij hebben een 'definitief' ontwerp met de keuken, ik, ben erg benieuwd wat jullie hiervan vinden en of de prijs een beetje oke is. Ik vind het persoonlijk nogal veel voor de 'simpele' vorm die we hebben gekozen.

[Voor 3% gewijzigd door lorum op 26-05-2023 12:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik denk dat het meeste van de prijs in je werkblad en apparatuur zit. Heb je het bedrag verder gespecifieerd?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Bijna 20.000. Het kan wel wat goedkoper, maar mijn ervaring is obv inmiddels een hoop offertes dat het al snel in de buurt komt van 18k met een qua ontwerp simpele greeploze hoekkeuken van goede kwaliteit (Hacker concept) met hardsteen/composiet/keramiek blad, een volledige set van BSH / Miele apparatuur uit de betere range, een quooker, luxe spoelbak en afvalsysteem, én installatie. Je hebt ook nog XL kasten zie ik en een LeMans hoekkast (geen Lemon neem ik aan ;)). Met al die opties wordt het al snel wat duurder.

Hangt dat linker afvalkastje (?) nou boven de grond?

PS of het werkblad zo duur is weet ik niet, het is niet heel groot en volgens mij is Nero Assoluto een van de goedkopere varianten (ik heb hem ook gehad in een vorige keuken).

[Voor 41% gewijzigd door Cap op 26-05-2023 19:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• averroes1198
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16:25
Ook wij hebben een 'definitief' ontwerp voor onze keuken en zijn benieuwd wat jullie hiervan vinden?! We hebben overal lades en binnenlades en volledig gelakte fronten.

Renders:
Members only:

Specificaties:
Members only:

[Voor 46% gewijzigd door averroes1198 op 26-05-2023 21:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OverloadOfRed
  • Laatst online: 02-06 16:43

OverloadOfRed

Bla, blabla

Ik heb wel een beetje door het topic zitten scrollen, maar ik kon niet heel veel antwoorden op mijn vraag vinden:

Wat vinden we tegenwoordig van 'traditionele' vs recirculatie afzuigkappen? Wij zijn met de bouwtekeningen voor ons nieuwe huis bezig, door de plaats van onze keuken naast de garage hebben we niet direct een mogelijkheid voor een traditionele afzuigkap. De aannemer wil voor zo'n aansluiting plm 3.000 euro vragen, we overwegen dus serieus om een recirculatie systeem te gaan gebruiken om zo die absurd hoge kosten te besparen.

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:39
@OverloadOfRed Plattegrond van de ruimte?
Waarom überhaupt een kap, en geen afzuiging in de plaat / het blad / naar beneden?
Kan ook recirculatie of naar buiten (bv via de kruipruimte).

Bij recirculatie is de luchtkwaliteit binnen (iets) slechter, en moet je filters regelmatig vervangen.
Naar buiten is (ook in de winter) goedkoper, en zou imo de voorkeur hebben.

[Voor 4% gewijzigd door mitsumark op 26-05-2023 22:46]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Floor-is
mitsumark schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 22:46:
@OverloadOfRed Plattegrond van de ruimte?
Waarom überhaupt een kap, en geen afzuiging in de plaat / het blad / naar beneden?
Kan ook recirculatie of naar buiten (bv via de kruipruimte).

Bij recirculatie is de luchtkwaliteit binnen (iets) slechter, en moet je filters regelmatig vervangen.
Naar buiten is (ook in de winter) goedkoper, en zou imo de voorkeur hebben.
Dat gezegd hebbende: niks mis met recirculatie. Wordt enorm veel toegepast en mensen -waaronder ikzelf- zijn er helemaal gelukkig mee.

Als je €3k kunt besparen, kan je dat ofwel ergens anders in je budget naar voren laten komen, of een stukje kosten besparen omdat je al genoeg kosten elders hebt :)

Bericht hierboven

• Cap
  • Niet online
Eens, voor 3000 euro kan je veel andere leuke dingen doen aan je keuken.

• PanPanPan
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 30-05 01:13
Hey allemaal,

Wij gaan ook een nieuwe keuken nemen en hebben eigenlijk het meeste al uitgezocht; het wordt een ikea keuken met daarop een composiet werkblad van een andere leverancier. Nu moeten we eigenlijk alleen nog de wasbak uitzoeken en twijfelen we heel erg over vlakbouw voor de wasbak en kookplaat. Ik merk dat het lastig is hier objectieve informatie over te vinden zonder bij een verkoop site te belanden. Heeft iemand misschien heel erg een mening op het volgende?
  • Voor & nadelen van vlakbouw vs onderbouw? Zelf vinden we onderbouw denk ik iets mooier maar vlakbouw lijkt wel praktischer alleen kan ik niet echt beargumenteren waarom.
  • Wat is een goed merk RVS wasbak welke niet krast en maatvast is?
  • Zijn er nadelen te benoemen bij het toepassen van vlakbouw voor de kookplaat? Zelf dacht ik aan uitzettingsrisico.

• Kapitein Merijn
averroes1198 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 21:35:
Ook wij hebben een 'definitief' ontwerp voor onze keuken en zijn benieuwd wat jullie hiervan vinden?! We hebben overal lades en binnenlades en volledig gelakte fronten.

Renders:

***members only***

Specificaties:

***members only***
Heb je al akkoord gegeven of is het nog een offerte?

• averroes1198
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 12:02:
[...]

Heb je al akkoord gegeven of is het nog een offerte?
Er kunnen nog veranderingen doorgevoerd worden!

Dit klinkt niet best! :9

[Voor 5% gewijzigd door averroes1198 op 27-05-2023 12:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kapitein Merijn
averroes1198 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 12:03:
[...]

Er kunnen nog veranderingen doorgevoerd worden!

Dit klinkt niet best! :9
Ik ben vooral benieuwd wat je zelf denkt als je naar die tekening kijkt en je realiseert dat je daar 30k voor af mag tikken.

Ik vind het een ontzettend inspiratieloos ontwerp en vind het schandalig dat je die tekening mee krijgt met een dergelijke begroting. Is de koop misschien in 1 gesprek tot stand gekomen?

• averroes1198
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 12:20:
[...]

Ik ben vooral benieuwd wat je zelf denkt als je naar die tekening kijkt en je realiseert dat je daar 30k voor af mag tikken.

Ik vind het een ontzettend inspiratieloos ontwerp en vind het schandalig dat je die tekening mee krijgt met een dergelijke begroting. Is de koop misschien in 1 gesprek tot stand gekomen?
We wisten zelf al aardig goed wat we wilden en mijn vrouw houdt van bakken en daarnaast wilde ze ruimte hebben. Een kookeiland was dan ook zeker geen must voor haar en daar vond ze de ruimte ook te klein voor 20m2 keuken.

Qua opties zitten we niet aan de onderkant van het segment onzes inziens. Verder benieuwd hoe de deal prijs/kwalitatief is!

Edit: verder hebben we al aardig wat avondjes met de Ikea keukenplanner gespeeld en bij verschillende showrooms inspiratie opgedaan. Een tekening kunnen we ook goed doorheen kijken en hechten we niet al te veel waarde aan (kleuren e.d. kloppen toch nooit echt goed. Monitor calibratie e.d. Dat we niet al te veel waarde aan de render hechten hebben we ook aangeven. De zwart wit schets is voor ons duidelijk genoeg.)

[Voor 20% gewijzigd door averroes1198 op 27-05-2023 12:40]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Kapitein Merijn
averroes1198 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 12:25:
[...]

We wisten zelf al aardig goed wat we wilden en mijn vrouw houdt van bakken en daarnaast wilde ze ruimte hebben. Een kookeiland was dan ook zeker geen must voor haar en daar vond ze de ruimte ook te klein voor 20m2 keuken.

Qua opties zitten we niet aan de onderkant van het segment onzes inziens. Verder benieuwd hoe de deal prijs/kwalitatief is!
De prijs laat ik me niet over uit, heeft ook weinig zin aangezien je al getekend hebt.

Punten waar je over na kan denken:
- Waarom een 60cm oven met magnetron in combinatie met een fornuis?
- Een ombouw om het kookgedeelte met een plafondunit erin zou zoveel fraaier zijn dan die rvs achterwand en afzuigkap.
- Koelkast en vriezer inbouwen zodat die zijde geen samengeraapt geheel word.
- Verdeling van kasten aanpassen. 2 grote ladekasten van 120cm zijn gewoon niet heel praktisch.
- Wat doet dat ene bovenkastje daar?
- Als je graag kookt/bakt zou ik er nooit voor kiezen om de hele keuken met push to open uit te voeren.

[Voor 4% gewijzigd door Kapitein Merijn op 27-05-2023 12:40]

• averroes1198
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 12:39:
[...]

De prijs laat ik me niet over uit, heeft ook weinig zin aangezien je al getekend hebt.

Punten waar je over na kan denken:
- Waarom een 60cm oven met magnetron in combinatie met een fornuis?
- Een ombouw om het kookgedeelte met een plafondunit erin zou zoveel fraaier zijn dan die rvs achterwand en afzuigkap.
- Koelkast en vriezer inbouwen zodat die zijde geen samengeraapt geheel word.
- Verdeling van kasten aanpassen. 2 grote ladekasten van 120cm zijn gewoon niet heel praktisch.
- Wat doet dat ene bovenkastje daar?
- Als je graag kookt/bakt zou ik er nooit voor kiezen om de hele keuken met push to open uit te voeren.
We hadden nog geen magnetron. Daarnaast scheelt dit ons weer een warmhoudlade. De combi oven gaat vanaf 30 graden het fornuis vanaf 80 graden. Dus mooi voor het reizen van deeg, het warm houden van een gerecht of het opwarmen van de borden.

Een ombouw alleen om het fornuis heen?! Dat lijkt me toch niet de bedoeling en erg ielig ogen.

We hebben liever geen inbouw apparatuur. Daarnaast zie je ook niet meer de RVS zijwanden van dit specifieke model. Liebherr heeft voor inbouw weer andere modellen.

Alleen het gedeelte van de koffienis is volledig push2open. De twee 120cm onderkasten links en rechts van het fornuis zijn onder push2open en boven met een greeplijst.

Acties:
  • +24Henk 'm!

• Kapitein Merijn
averroes1198 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 12:49:
[...]

We hadden nog geen magnetron. Daarnaast scheelt dit ons weer een warmhoudlade. De combi oven gaat vanaf 30 graden het fornuis vanaf 80 graden. Dus mooi voor het reizen van deeg, het warm houden van een gerecht of het opwarmen van de borden.

Een ombouw alleen om het fornuis heen?! Dat lijkt me toch niet de bedoeling en erg ielig ogen.

We hebben liever geen inbouw apparatuur. Daarnaast zie je ook niet meer de RVS zijwanden van dit specifieke model. Liebherr heeft voor inbouw weer andere modellen.

Alleen het gedeelte van de koffienis is volledig push2open. De twee 120cm onderkasten links en rechts van het fornuis zijn onder push2open en boven met een greeplijst.
Normaal doe ik dit niet maar ik wil gewoon even laten zien hoe het ook kan.
Ik heb af en toe echt plaatsvervangende schaamte als ik sommige tekeningen hier voorbij zie komen. Als je 30k te besteden hebt mag je toch op zijn minst een mooie tekening verwachten.

Dezelfde keuken maar dan anders:

Acties:
  • +5Henk 'm!

• lizard87
  • Laatst online: 14:27
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 14:56:
[...]

Duidelijk hoe een aantal details een keuken kunnen maken of breken. Niks schokkends veranderd, maar een wereld van verschil in uitstraling. Mooi om te zien!

[Voor 51% gewijzigd door lizard87 op 27-05-2023 15:09]

• averroes1198
[...]

Ik heb af en toe echt plaatsvervangende schaamte als ik sommige tekeningen hier voorbij zie komen. Als je 30k te besteden hebt mag je toch op zijn minst een mooie tekening verwachten.

[Afbeelding][Afbeelding]
Alles ingebouwd met stuc en/of kasten(wand) heeft juist niet onze voorkeur. De stolwanden zijn nu wel verdwenen samen met het zichtbaar zijn van de rvs koelvriescombinatie. Dit zijn juist, naar onze mening, samen met het fornuis de blikvangers van de keuken. Verder is de koffienis nu ook boven gesloten en weet ik niet of een massief eiken houten plank daar met deze opstelling nog zou staan.

Maar goed over smaak valt niet te twisten, ik zal nog wel een foto posten als alles staat inclusief verlichting. Bedankt voor het meedenken!!

• kavelden
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-06 10:07
Welke keukenzaken zouden jullie adviseren in de regio Den Bosch in het midden segment? Ik hoor het graag als mensen goede ervaringen hebben. Alvast bedankt!

• Cleanbulk
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02-06 17:23
Kom hier even binnenvallen met het volgende. We zijn op zoek naar een keuken, budget van circa 10k. Onlangs als eerst naar KeukenConcurrent geweest, wat denken jullie van het volgende aanbod? Zie onderstaand foto’s van de offerte.

Vond het zelf toch wat aan de prijs, maar wellicht is mijn referentiepunt niet meer up2date sinds alle verhogingen. Verder zijn we van plan bij Ikea en wellicht Kvik te gaan kijken ter vergelijking. Hoe verhouden deze partijen (en KeukenConcurrent) zich tot elkaar prijs kwaliteit? Of is er nog een andere optie?

[Voor 12% gewijzigd door Cleanbulk op 27-05-2023 21:39]

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:35
OverloadOfRed schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 21:53:
Ik heb wel een beetje door het topic zitten scrollen, maar ik kon niet heel veel antwoorden op mijn vraag vinden:

Wat vinden we tegenwoordig van 'traditionele' vs recirculatie afzuigkappen? Wij zijn met de bouwtekeningen voor ons nieuwe huis bezig, door de plaats van onze keuken naast de garage hebben we niet direct een mogelijkheid voor een traditionele afzuigkap. De aannemer wil voor zo'n aansluiting plm 3.000 euro vragen, we overwegen dus serieus om een recirculatie systeem te gaan gebruiken om zo die absurd hoge kosten te besparen.
Afzuiging keuken naar buiten of Recirculatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KnuCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:23
Hoe is jullie ervaring met Bruynzeel keukens? Onze keuken is nu 21 jaar oud (ook een bruynzeel) die er al in zat toen we het huis kochten (vanaf de bouw) degelijke keuken die er nog best goed uit ziet (geen bolle kastjes, krassen of überhaupt beschadigingen)

Wel is de keuken een beetje verkleurd, en doet van de combioven de magnetron het niet meer.

We zijn dus op zoek naar een keuken voor na de herfstvakantie, begin november ofzo.

We moeten de groepenkast ook tussendoor nog van 1 fase naar 3 brengen er komen extra apparaten bij, een quooker en een extra oven. Dit past niet meer in de huidige groepenkast.

We zijn reeds bij Ikea geweest, ik vond enkele keukens best ok, maar mijn vrouw niet. Het was het net niet voor haar.

Nu zijn we gisteren dus bij bruynzeel geweest en lekker rondgelopen, weinig opdringerig en we konden gewoon vragen stellen.
Daar zagen we dus wel een mooie keuken en de verkoper had ook goede ideeën en schetste dat op een blad. Geen offerte ofzo.

We hebben nu een afspraak voor 7 juni om wel een tekening/ offerte te maken.

We hebben een parallel keuken. 1 kant 3,6 meter (kant van aanrecht )en de andere kant kunnen we tussen de 1,5 en 2,1 meter kwijt voor kastenwand, koelkast ovens vriezer (breder niet, dan komt het of de kamer teveel in of richting waar we zitten te eten)

De verkoper gaf aan dat ze met netto prijzen werken en niet onderhandelen, aan de ene kant fijn maar krijg je dan wel een goede prijs? We hebben ook geen zin om tig zaken af te gaan voor offertes.

Hoe is jullie ervaring kwa aankoop proces bij bruynzeel? Kon je ook niet onderhandelen?

Verder staat bruynzeel in het lagere segment in de openingspost, is dit echt zo slecht? Ikea staat er ook tussen maar is toch zeker 25% goedkoper.

Ik zal de tekeningen tzt wel eens delen met de prijzen. Welke zaken bevelen jullie nog meer aan? We wonen in de regio Rotterdam.

We zijn binnengelopen bij brugman keuken en keukenmaxx maar geen goed gevoel bij (gladde verkopers, onechte mensen (je zet 1 stap binnen en krijgt te horen “wat leuk dat jullie er zijn “ en alles kan! )

Ik ben bang dat dit een lijdensweg gaat worden… verder zitten er op het rijtje nog een keukenkampioen, I-kook en reddy keukens

Die hebben we allemaal nog niet gezien
Aanvulling -> budget rond de 20k. Is dit te doen?

We willen een composiet blad, quooker flex, combi oven en normale oven, 70cm inductie plaat, vaatwasser etc. ) apparaten hoeven niet het duurste van het duurste maar midden/hoog segment. Zouden we dit moeten kunnen redden? Naar mijn mening hebben we een relatief kleine keuken zonder eilanden etc.

[Voor 8% gewijzigd door KnuCha op 28-05-2023 09:55]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• averroes1198
https://www.tno.nl/nl/duu...F19y6tkBTt5saAggoEALw_wcB

We pleiten ervoor om de ontwerpcapaciteiten voor keukenafzuiging in de bouwregelgeving te herzien en/of aanvullende eisen te stellen voor kookafzuiging. Dit is vooral belangrijk voor luchtdichte energiezuinige nieuwbouwwoningen waar het fijnstof urenlang kan blijven hangen.

Altijd afzuigen naar buiten met 150mm spirobuis (let op: de afzuigunit mag niet te hoog hangen!) Recirculatie is per definitie inferieur (vorm boven functie)

[Voor 19% gewijzigd door averroes1198 op 28-05-2023 10:15]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Cleanbulk schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 21:28:
Kom hier even binnenvallen met het volgende. We zijn op zoek naar een keuken, budget van circa 10k. Onlangs als eerst naar KeukenConcurrent geweest, wat denken jullie van het volgende aanbod? Zie onderstaand foto’s van de offerte.

Vond het zelf toch wat aan de prijs, maar wellicht is mijn referentiepunt niet meer up2date sinds alle verhogingen. Verder zijn we van plan bij Ikea en wellicht Kvik te gaan kijken ter vergelijking. Hoe verhouden deze partijen (en KeukenConcurrent) zich tot elkaar prijs kwaliteit? Of is er nog een andere optie?

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Het kan altijd goedkoper maar 10k incl installatie met inbouwapparatuur kost een hoekkeuken al heel snel, ook al is het maar met een laklaminaat front en Whirlpool/Zanussi apparatuur. Ik denk dat de kasten en fronten van Kvik en IKEA vergelijkbaar zullen zijn in kwaliteit, hoewel ik Kvik wel iets mooier vind ogen qua frontjes en kasten dan IKEA. Veel hangt ook af van de frontkeuze, laklaminaat is niet het meest sterke frontje dus daar moet je wel voorzichtiger mee zijn dan met bijv melamine of HPL.

Kvik is helaas erg duur wat betreft montage (zou m.i. voor deze keuken echt minder dan 1500 euro moeten kosten maar reken bij Kvik gerust op meer dan 2000) dus wellicht kan je dat elders uitbesteden. Volgens mij geldt hetzelfde voor IKEA, duur als je de montage door hen laat doen.

Optie:
Heb je al overwogen om zelf kasten te bestellen, en dan een blad met spoelbak (+ inmeten en installeren), en de apparatuur op internet te kopen? En dan of zelf installeren of laten installeren door een externe partij.

Dat is de weg die ik waarschijnlijk ga bewandelen. Niet eens omdat ik per se het goedkoopste uit wil zijn maar meer omdat ik gewoon normaal inzicht wil hebben in welke keuze welk gevolg heeft voor de kosten.

Anekdote:
Wij hebben voor de keuken een moeilijke ruimte waarin altijd concessies gedaan moeten worden en dus verschillende ontwerp varianten onderzocht. Met de keukenboeren die ik heb bezocht (geen DMG maar verschillende "netto" keukenboeren, waaronder ook Kvik) is dat gewoon niet te doen: bij elke wijziging moet er weer gerekend worden en komt er een nieuw totaalbedrag uit, hocus pocus pilatus pas. En daar hebben ze eigenlijk ook helemaal geen tijd voor / zin in. Het wordt na 2 keer wijzigen al snel ongemakkelijk. Ze willen gewoon een keuken verkopen, snap ik. Maar ik wil inzicht in welke gevolgen welke keuzes hebben, ook financieel. Dat is nu eenmaal ook onderdeel van het beslisproces: "is optie X me de meerprijs Y waard". Althans, bij een bewuste koper doogaans toch wel.

Bij eentje was het zo dat we een ontwerp A voor 15k en een ontwerp C voor 16k hadden. Bij ontwerp C vroeg ik wat het kostte als de bovenkastjes eraf gingen en toen ging er 1k af. Maar de grap is dat het dan weer exact ontwerp A werd minus een losstaand 90cm ladeblok + werkblad erop en zichtzijdes. :X, wat de verkoper zich waarschijnlijk niet gerealiseerd heeft. Met andere woorden het was opeens een stuk duurder geworden, want reken maar uit wat een 90cm ladeblok met Blum Legrabox laden, composiet werkblad erop en 2x zichtzijde afwerking in een prijsgroep 4 front kost... Dan heb ik dus helemaal geen zin meer om daarover in discussie te gaan want dan wordt het ongemakkelijk voor beide partijen.

Conclusie:
Ik ben volledig bereid om heel veel zelf uit te zoeken en mijn eigen tijd erin te steken, maar loop er dus tegenaan dat ik voor het financiële gedeelte volledig afhankelijk ben van de keukenboer waarbij de prijzen / veranderingen vaak niet logisch optellen, waardoor het beslisproces erg bemoeilijkt wordt. Je hebt er gewoon geen vat op.

Dat gezegd hebbende, als iemand denkt bij een offerte: "dit is precies wat ik wil en dat weet ik zeker, prima aanbod, nette prijs", vooral doen natuurlijk! d:)b

[Voor 4% gewijzigd door Cap op 28-05-2023 13:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
KnuCha schreef op zondag 28 mei 2023 @ 09:48:
Hoe is jullie ervaring met Bruynzeel keukens?

(...)
De verkoper gaf aan dat ze met netto prijzen werken en niet onderhandelen, aan de ene kant fijn maar krijg je dan wel een goede prijs? We hebben ook geen zin om tig zaken af te gaan voor offertes.

Hoe is jullie ervaring kwa aankoop proces bij bruynzeel? Kon je ook niet onderhandelen?
ThomKo in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
ThomKo schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 19:08:
Voor iedereen die het eerder heeft gevraagd, ik heb de proef op de som genomen over onderhandelen bij netto zaken.

Bij Bruynzeel is het niet onmogelijk, maar wel erg lastig. Ze boden eerst een pannenset t.w.v. 300 euro aan, maar uiteindelijk hebben ze 300 euro korting gegeven om de verkoop rond te maken. Dat was zo'n 2.5% korting (keuken van 12-13k). Ik heb hier wel lang over moeten onderhandelen. Laten weten dat je toch wel erg twijfelt en vervolgens 2 dagen hun telefoontjes ontwijken helpt :)

Bij Superkeukens gaat het ietsje makkelijker. Ze kwamen daar meteen met een leuke afronding van de prijs (zo'n 400 euro omlaag), al moet ik zeggen dat ze daarmee uitkwamen op een vergelijkbare prijs als Bruynzeel vóór korting. Uiteindelijk niet verder onderhandeld hier (we vonden de keuken bij Bruynzeel net iets leuker), maar ik denk dat we er nog wel 200-300 euro vanaf hadden kunnen krijgen. Toch denk ik dat je ook bij Superkeukens niet meer dan 5% korting krijgt op het bedrag wat ze initieel noemen, als je in het midden of laagsegment zit.

Bij beiden kreeg ik de Quooker er niet bijgeluld. Ik denk echter dat dit wel moet kunnen als je een keuken van 25k+ koopt, maar helaas niet in onze prijscategorie. Al met al zijn de prijzen behoorlijk netto bij beide zaken, maar kun je nog wel een paar honderd euro schrapen.

Dit in scherp contrast met de zaken van de Mandemakers groep. Hier minder prettigere ervaringen mee, er wordt daar eerst over het budget gesproken en vervolgens zoeken ze daar een keuken bij. Volgens de verkoper was er geen betere apparatuur te vinden dan Whirlpool. Het eerste bod wat ze doen voor de kwaliteit is belachelijk. Er wordt direct 25% korting geboden en bij de eerste moeilijke blik nog eens 15% (uiteraard alleen die dag nog geldig). Ik denk dat je daar met gemak 50% korting kan krijgen van de eerste prijs, maar zelfs dan nog zou ik mijn vingers natellen na het handen schudden. Ga daar niet heen als een beetje meegaand bent of er niet al te veel verstand van hebt.
Als je langs Bruynzeel gaat zou ik Superkeukens zeker niet overslaan, dan krijg je waarschijnlijk een Schüller keuken aangeboden en als je een model keuken hebt dat voor blokkorting in aanmerking komt (zie openingspost) dan kan je nog best wel eens voordelig uitkomen, zeker als je de verkoper vraagt of die ook rekening kan houden met die blokkorting op de apparatuur. Ter plekke veranderen van een eenvoudige Whirlpool naar een dure Siemens vaatwasser met Zeoliet bleek in mijn geval bijv niks meer te kosten. Kvik kan je ook nog proberen. Montage bij Superkeukens is in mijn ervaring trouwens veel goedkoper dan bij Kvik, ik weet niet hoe dat bij Bruynzeel zit.

[Voor 17% gewijzigd door Cap op 28-05-2023 10:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:23
Waarschijnlijk domme vraag, maar kan nergens een antwoord vinden.

Veranderd de werk hoogte bij een opgedikt keuken werkblad?

Stel je hebt een vloer plint van 8cm en een vloer plint van 11cm. En je kiest bij 11cm plint voor blad van 3cm en bij 8cm plint voor blad wat met 3cm extra is opgedikt (totaal 6cm), kom je dan op dezelfde werk hoogte uit?

Ik zie overal enkel details dat de rand opgedikt is en dan weer dun wordt. Ik zou verwachten dat het hele opgedikte blad voorzien wordt van opvul regelwerk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lizard87
  • Laatst online: 14:27
FrankSpin schreef op zondag 28 mei 2023 @ 12:51:
Waarschijnlijk domme vraag, maar kan nergens een antwoord vinden.

Veranderd de werk hoogte bij een opgedikt keuken werkblad?

Stel je hebt een vloer plint van 8cm en een vloer plint van 11cm. En je kiest bij 11cm plint voor blad van 3cm en bij 8cm plint voor blad wat met 3cm extra is opgedikt (totaal 6cm), kom je dan op dezelfde werk hoogte uit?

Ik zie overal enkel details dat de rand opgedikt is en dan weer dun wordt. Ik zou verwachten dat het hele opgedikte blad voorzien wordt van opvul regelwerk.
EDIT: wacht, even verkeerd gelezen. Ja, je werkhoogte wordt dan hetzelfde. Je werkblad ligt echt bovenop je kastjes, opgedikt of niet. Hij kan niet overhangen en omlaag uitsteken (in een soort gekantelde L), want dan kunnen je deurtjes/lades niet meer open.

[Voor 18% gewijzigd door lizard87 op 28-05-2023 13:00]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Dus even om de verwarring door het tegelijk wijzigen van de plinthoogte weg te nemen :P... als je bij eenzelfde plinthoogte een 1cm dikker (c.q. opgedikter) blad neemt, dan wordt je werkhoogte 1 cm hoger. Wil je dat niet, dan moet je je plinthoogte verlagen. Ik zou niet lager dan 8 cm, misschien 7 cm plinthoogte gaan, anders wordt het te snel voeten tegen de kastdeurtjes en dat wil je niet.

[Voor 5% gewijzigd door Cap op 28-05-2023 13:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
KnuCha schreef op zondag 28 mei 2023 @ 09:48:
Hoe is jullie ervaring met Bruynzeel keukens? Onze keuken is nu 21 jaar oud (ook een bruynzeel) die er al in zat toen we het huis kochten (vanaf de bouw) degelijke keuken die er nog best goed uit ziet (geen bolle kastjes, krassen of überhaupt beschadigingen)

Wel is de keuken een beetje verkleurd, en doet van de combioven de magnetron het niet meer.

We zijn dus op zoek naar een keuken voor na de herfstvakantie, begin november ofzo.

We moeten de groepenkast ook tussendoor nog van 1 fase naar 3 brengen er komen extra apparaten bij, een quooker en een extra oven. Dit past niet meer in de huidige groepenkast.

We zijn reeds bij Ikea geweest, ik vond enkele keukens best ok, maar mijn vrouw niet. Het was het net niet voor haar.

Nu zijn we gisteren dus bij bruynzeel geweest en lekker rondgelopen, weinig opdringerig en we konden gewoon vragen stellen.
Daar zagen we dus wel een mooie keuken en de verkoper had ook goede ideeën en schetste dat op een blad. Geen offerte ofzo.

We hebben nu een afspraak voor 7 juni om wel een tekening/ offerte te maken.

We hebben een parallel keuken. 1 kant 3,6 meter (kant van aanrecht )en de andere kant kunnen we tussen de 1,5 en 2,1 meter kwijt voor kastenwand, koelkast ovens vriezer (breder niet, dan komt het of de kamer teveel in of richting waar we zitten te eten)

Verder staat bruynzeel in het lagere segment in de openingspost, is dit echt zo slecht? Ikea staat er ook tussen maar is toch zeker 25% goedkoper.

Ik zal de tekeningen tzt wel eens delen met de prijzen. Welke zaken bevelen jullie nog meer aan? We wonen in de regio Rotterdam.

We zijn binnengelopen bij brugman keuken en keukenmaxx maar geen goed gevoel bij (gladde verkopers, onechte mensen (je zet 1 stap binnen en krijgt te horen “wat leuk dat jullie er zijn “ en alles kan! )

Ik ben bang dat dit een lijdensweg gaat worden… verder zitten er op het rijtje nog een keukenkampioen, I-kook en reddy keukens

Die hebben we allemaal nog niet gezien
Aanvulling -> budget rond de 20k. Is dit te doen?

We willen een composiet blad, quooker flex, combi oven en normale oven, 70cm inductie plaat, vaatwasser etc. ) apparaten hoeven niet het duurste van het duurste maar midden/hoog segment. Zouden we dit moeten kunnen redden? Naar mijn mening hebben we een relatief kleine keuken zonder eilanden etc.
Onze keuken komt van Bruynzeel. Kan het goedkoper, ja. Vraagt Bruynzeel een eerlijke prijs, ik denk het wel.
Kwa kwaliteit, Bruynzeel doet heel veel huurwoningen. Verhuurders zijn partijen die geen gezeik willen, dus hufter proof keukens. Ik denk dat daarom de kwaliteit er wel is. Wij hebben overigens Next125 bij Bruynzeel besteld.

Wat je eventueel kan doen is apparatuur zelf bij een internetboer bestellen. Bruynzeel bouwt deze “gratis” voor je in bij de montage van de keuken.

Wat ook belangrijk is, after sales van Bruynzeel is ook goed. Problemen worden opgelost zonder gezeur over de oorzaak. Ik denk dat ze weten dat er veel mis gaat tijdens de montage (wat dus een nadeel is, de montage kwaliteit). Ikea montage partners lees ik ook veel slechte verhalen over, maar vooral het oplossen na de montage wat uiteindelijk belangrijker is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Ligt meer aan het materiaal van de frontjes dan het merk denk ik. Bruynzeel doet die huurkeukens in wit melamine. Melamine is nu eenmaal sterk. Met modieuze, ultramatte laklaminaat fronten of foliefronten ligt dat anders. Ook bij volledige lakfronten is het meer opletten geblazen omdat de randen niet voorzien zijn van een ABS kunstof rand, dus bij stoten heb je een beschadiging.

Melamine + ABS rand is goedkoop en sterk, daarom zie je dat in woningbouwkeukens. Maar modieus is het niet.

[Voor 41% gewijzigd door Cap op 28-05-2023 13:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Safaci
  • Laatst online: 19:16

Safaci

Transhumanist

Z___Z schreef op zondag 28 mei 2023 @ 13:47:
[...]
Wat je eventueel kan doen is apparatuur zelf bij een internetboer bestellen. Bruynzeel bouwt deze “gratis” voor je in bij de montage van de keuken.
Hmm grappig, bij ons wilden ze dat juist niet doen. Ook al zou ik ervoor betalen. Gaat om locatie Utrecht.

"All living organisms are no more than walking algorithms" - A. Kadmon Killed by bad philosophy PSN: Saffaci (GTAV, Driveclub)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Safaci schreef op zondag 28 mei 2023 @ 15:09:
[...]

Hmm grappig, bij ons wilden ze dat juist niet doen. Ook al zou ik ervoor betalen. Gaat om locatie Utrecht.
Wij hebben Miele wat Bruynzeel niet verkoopt. Maar ook de afzuigkap die niet op de tekening van Bruynzeel stond hebben ze gewoon gemonteerd. Kon die niet bij Bruynzeel bestellen omdat ze geen afzuigkap met afvoer naar buiten mochten verkopen (project leverancier van onze nieuwbouwwoning).

Acties:
  • +3Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
averroes1198 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 12:49:
[...]
De combi oven gaat vanaf 30 graden het fornuis vanaf 80 graden. Dus mooi voor het reizen van deeg, het warm houden van een gerecht of het opwarmen van de borden.
Reizen? Waar gaat je deeg naartoe dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:51
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
Teken je dit in een online beschikbare tool? Of is dit software die alleen beschikbaar is voor winkels?

Ik wil graag ook wat stoeien met designs. Met de ikea designer heb ik e.e.a. Wel uitgespeeld.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Floor-is
Clifdon schreef op zondag 28 mei 2023 @ 18:00:
[...]

Teken je dit in een online beschikbare tool? Of is dit software die alleen beschikbaar is voor winkels?

Ik wil graag ook wat stoeien met designs. Met de ikea designer heb ik e.e.a. Wel uitgespeeld.
Dat is een winkel-tool, die hij overduidelijk goed onder de knie heeft bovendien. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Clifdon schreef op zondag 28 mei 2023 @ 18:00:
[...]

De software heet Simar design en is inderdaad alleen beschikbaar voor de vakhandel.
Met SketchUp kom je ook een heel eind maar daar gaat wat tijd inzitten. @SquareOne kan je daar misschien wel mee helpen.
Als ik me niet vergis is de volledige (oude) catalogus van Häcker beschikbaar in SketchUp/Drimble.

[Voor 8% gewijzigd door Kapitein Merijn op 28-05-2023 21:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online

Grappig. Wij hebben vorig jaar exact dezelfde route bewandeld. Eerst de keukenconcurrent, waar de kwaliteit ons enorm tegen is gevallen. Kvik vonden we mooi, maar best aan de prijs. Uiteindelijk is het IKEA geworden met inbouwapparatuur van Keukenloods.nl (IKEA had toen forse leverproblemen met inbouwapparatuur). De keuken in exact dezelfde opstelling was bij IKEA-variant 2000 euro goedkoper. Montage hebben we laten doen door RIS-montage. Die werken ook voor IKEA, afhankelijk van je vestiging kom je daar of bij een ander uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:51
Kapitein Merijn schreef op zondag 28 mei 2023 @ 21:49:
[...]

De software heet Simar design en is inderdaad alleen beschikbaar voor de vakhandel.
Met SketchUp kom je ook een heel eind maar daar gaat wat tijd inzitten. @SquareOne kan je daar misschien wel mee helpen.
Als ik me niet vergis is de volledige (oude) catalogus van Häcker beschikbaar in SketchUp/Drimble.
Vroeger gebruikte ik een ‘gratis’ versie van sketchup en v-ray. Daar kon ik mooie renders mee maken en lekker mee tekenen. Het sketchup van nu is niet meer het programma van toen. Het is een betaalde online tool geworden en mist helaas alle plugins die het tot bruikbare tool maakte.

Ik schets nog wel wat door met de ikea planner. Het gaat mij nu vooral nog om de indeling. De rest komt dan wel als ik gesprekken heb met een keukenzaak.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Kapitein Merijn schreef op zondag 28 mei 2023 @ 21:49:
[...]

@Clifdon ik heb inderdaad veel geknutseld met Sketchup voor ons keukenontwerp. Geeft veel flexibiliteit en vrijheid om dingen in je ontwerp te proberen zonder dat je daarvoor elke keer de keukenzaak ‘lastig’ moet vallen. Met de standaard kastjes van Häcker die in de catalogus zijn te vinden kom je een heel eind.

Nadeel is wel dat het even duurt voordat je het goed onder de knie hebt. Ik vond het wel leuk en de (tijds)investering waard, heb op die manier de hele woning kunnen indelen.

Edit; had je laatste bericht nog niet gezien.
Er is nog een gratis online versie. De offline versies zou je als trial kunnen doen met een ‘nieuw’ e-mail adres. Elk jaar komt er een nieuwe versie uit en mag je opnieuw inschrijven voor de trials. met 12 e-mailadressen heb je een unlimited trial B)

[Voor 14% gewijzigd door SquareOne op 29-05-2023 08:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:17
nl_umpire schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 16:36:
[...] We maken concessies n.a.v. input in eerdere posts --- dank. Qua oven + magnetronfunctie, mag ik vragen om feedback tussen de volgende modellen we op het oog hebben:
Ik wilde nog mijn dank uitspreken naar de input voor mijn oorspronkelijke vraag hierboven. Het is uiteindelijk de ETNA oven met magnetronfunctie [MO470ZT] geworden, via een tweedekans bij Coolblue (€750) + een ETNA gaskookplaat [KG959ZTA] tweedehans in uitstekende conditie (€40), plus een nieuwe gasslang 'Superflex Premium' gasslang.
njitter schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 17:15:
[...] Die Pelgrim en Etna zijn volgens mij gewoon dezelfde modellen. ...
Dit klopt. Deze twee modellen zijn bijna identiek van elkaar; er zijn geen grote verschillen tussen deze twee modellen of te wel merken (ze worden alleen verkocht onder de beide merken). Prijs en bedieningspaneel bijvoorbeeld. De Pelgrim (Com316GLS) oven heeft geen rvs lijst op het bedieningspaneel. Bij Pelgrim praten ze over bruto inhoud liters. De Etna (MO470ZT) oven heeft een rvs lijst op het bedieningspaneel. Bij Etna praten ze over netto liters inhoud. Aldus ATAG Benelux.

[Voor 23% gewijzigd door nl_umpire op 29-05-2023 18:32]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08:41
ColeJ schreef op zondag 7 mei 2023 @ 20:43:
Een dilemma in ons nieuwbouw huis. Wij hebben een keuken (Keukenloods) offerte voor een parallel keuken omdat een U keuken vrij lastig zou zijn vanwege een raam in de keuken. Het raam in de keuken zit op 90cm hoog waardoor een keuken er net niet lekker onder past (vraag me niet waarom er van die #$% architecten zijn die dit verzinnen).

De keuken die wij tot op heden van plan zijn met links het desbetreffende raam (bovenaanzicht):

[Afbeelding]

Nu de bouw vordert en ik vaak ga kijken zie ik inderdaad dat de vensterbank op 90cm van de dekvloer gaat komen. Echter, al zouden wij een U keuken nemen, dus met keuken onder het raam, dan zou de maximale hoogte ongeveer 93 cm kunnen zijn. Dan zou het keukenblad afgekit tegen het kozijn kunnen worden en kan het raam nog open (draait naar binnen open). Zie hieronder de situatie:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Is het slim om hier wel te gaan voor een U keuken? Onze keuken zou 95cm hoog worden maar het zou dan 93cm moeten worden, anders past het niet. Volgens mij zou het kunnen en kan het blad tegen het raamkozijn kunnen liggen, of zie ik hier iets over het hoofd? Ik begrijp dat het een stukje duurder zal worden omdat het blad wat meer meet en maatwerk zal zijn. Hebben jullie andere suggesties?
Morgen bovenstaande bespreken met KL. Onze voorkeur gaat nu wel uit naar een U keuken met wellicht een "bakje" achter het keukenblad wat dan als vensterbank dient. Eigenlijk heb je dan een keuken voor een laag raam, heeft daar iemand een voorbeeld van? Er is op google wel wat te vinden maar weinig afbeeldingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:44
Vandaag hebben we maarliefst 5 uur doorgebracht bij Goergen in Eindhoven (eigenlijk Son) om een offerte te krijgen. Dit was de 3e zaak, en eigenlijk willen we nu niet verder shoppen omdat het gewoon ontzettend veel tijd kost iedere keer. De verschillen zijn echter enorm dus ik wil het toch graag hier even van me af schrijven en ik hoop dat iemand nog wat nuttig kan zeggen.

Ons wensenpakket is globaal:
  • Kastenwand van 4.20 breed:, die in een omwanding wordt ingebouwd (ik ga zelf de omlijsting maken). Indeling: 2x60 hoog, 1x150laag met 2 planken erboven, 2x60 hoog.
  • Kookeiland van 300x120, met aan 1kant een bar met 4 zitplekken, verder alleen laden. Voor het visuele aspect moet de lijn van de laden ook aan de uiteinden doorlopen. En het keukenblad moet "zweven"
  • apparatuur:2x magnetron-oven, vaatwasser, koel-vries combi (alles siemens), quooker, bora puru
  • Eigenlijk wilden we heel graag een afgeschuinde greep zoals de siematic SLX of pronorm y-line. Helaas lijkt dit "onhaalbaar" prijstechnisch en eigenlijk ook niet belangrijk genoeg om als must-have te bestempelen
  • antraciet frontjes, matlak, antifingerprint
  • budget: 30k
Helaas is geen van de 3 partijen zo aardig geweest een 3d tekening te maken, dus ik kan nu alleen een plattegrond tekening delen ter illustratie:

Tot zover de introductie. De zaken waar we geweest zijn:

Keukenloods (Weert):
globale plattegrond getekend, 3d tekening zou ik nog krijgen.. nooit gekregen. We hebben een 2e afspraak staan om de apparatuur gedetaileerd door te spreken en dan pas zouden we de offerte krijgen. Maar ik denk dat ik deze ga annuleren. Als ik nieteens een 3d tekening krijg die me beloofd is dan heb ik er niet veel vertrouwen meer in.

Van Diessen (veldhoven)
Het gesprek begon een beetje "bijzonder". Ik ben vrij stellig in mijn uitspraken als ik vertel wat ik wil, en de verkoper was even stellig in ja-nee dat kan wel of niet. Na een uurtje begon ik aan zijn manier van communiceren te wennen dus toen lukte het alsnog om samen te bedenken hoe het moest worden. Hij legde meteen allemaal problemen op tafel die keukenloods nooit genoemd had (zoals: als je een zitbar combineert met een zwevend blad. Hoe los je de hoeken dan op ?.. uiteindelijk hebben we besloten aan beide zijden een klein kastje te plaatsen).

Voordelen van deze zaak:
- Maatwerk! dus de lades konden 97cm om beter uit te komen. Hoogte van de kasten zo hoog we willen, hoogte blad zo hoog we willen. Quooker kan gewoon in eiland, met kleine uitsparing in de lade (in tegenstelling tot standaard kasten, dan offer je bijna je halve lade op).
- Maatwerk: Ze kunnen dus zelfs de hoeken van het eiland in verstek zagen.
- Maatwerk: Dus de lades van het eiland worden extra diep gemaakt omdat je bij het zitgedeelte geen 60cm nodig hebt.
- Ze doen bijna standaard de vaatwasser verhoogd met een lade eronder. Eerst zag ik de meerwaarde niet echt, maar nu ik er over nagedacht heb wil ik dat toch wel graag. Tevens gebruiken ze volgens mij geen speciale vaatwasser hiervoor, maar de lade eronder heeft een front met afgeschuinde rand waardoor de deur van de vaatwasser erlangs draait.
- De matte frontjes die ze hebben is schijnbaar van "Acrilux", volgens de verkoper is dit vergelijkbaar met Fenix. Alleen hadden ze geen "echte fenix" meer omdat dat volgens hem te hard was (geen idee of dit ergens op slaat, wellicht heeft iemand hier een mening over)
- Voorstel verkoper: De kastenwand helemaal greeploos, dus ook geen verticale greep voor de koel-vries. Hier een electrisch push-to-open systeem. Net als bij de vaatwasser.
- Stopcontacten worden ingebouwd in het eiland achter de lades. Onder de wasbak en bora

Offerte:
- Kasten: 11.140
- Blad: 5.142
- Apparatuur: 9.002
- Montage: 1.475
Totaal: 26.760
Hierbij moet ik wel zeggen dat we inmiddels er achter gekomen zijn dat we van veel apparaten net een treetje hoger willen, de offerte zal dus een kleine 2k hoger worden.

Goergen (Son)
We wilden heel graag een pronorm y-line, en na het gesprek met van Diessen wilden we ook een beetje de fancy dingen die we daar kregen. Gedurende het gesprek bleek dat veel dingen toch wel duur gingen worden, en we consessies moesten doen:
- De greeploze koelkast was moeilijk, hiervoor moest de verkoper eerst bellen. En toen bleek dat het kon, maar er waren 2x "een set" nodig van 1200 euro + een aanpassing van de kast. In totaal zou het dus zo'n 3000 extra kosten. Zoveel is het ons niet waard, dus die optie verviel, en aan 1kant komt dus een zwarte greep tussen de kasten terug. Aan de andere kant doen we dat niet want dan heb je die greep tussen de 2 ovens in zitten wat niet mooi is.
- De verhoogde vaatwasser was mogelijk, maar dit was een speciaal model + de lade eronder was een custom lade. Dit was dus een meerprijs van 1000 euro, dus die hebben we ook laten vervallen.
- De 2 lades onder de gootsteen waar de quooker in komt moeten beide een uitsparing hebben, deze uitsparing is echter zeer groot, je verliest zeker de helft van de lade, en er kan geen groot spul meer in.
- De lades zijn 60cm diep. Het zitgedeelte kon een maximale overspanning van 35 cm hebben. De 25 cm die je overhoudt wordt "weggegooid" met een loze ruimte.
- De 2x150 lade onder de koffienis was mogelijk bij pronorm, maar bij siematic was dit maatwerk. Erg prijzig dus. Om de kosten te drukken is deze vervangen door 3x50 deuren, met daarachter inbouwlades.
- We wilden eigenlijk pronorm Y-line vanwege de grepen. Maar de offerte voor alleen de kasten kwam uit op 25.000 euro 8)7 Deze hebben we dus laten varen, en we zijn overgestapt naar Systemat.
- De verkoper stuurde heel erg in de richting van melamine frontjes, dit zou maarliefst 4000 schelen op de hele keuken. Alleen was dit voor mij een no-go
- Volgens de verkoper waren de lak-frontjes van systemat beter dan de "acrylaat" frontjes van van Diessen, wellicht dat iemand hier iets over kan zeggen?

Offerte (Systemat):
- Kasten: 16.311
- Blad: 5.032
- Apparatuur: 11.290
- Montage: 2.856
Totaal: 35.490

(De offerte van pronorm was 45.000 euro, die heb ik maar gelaten voor wat het was)

Na ons 6e bakje koffie kwam toch de vraag van de verkoper "hoe nu verder", en zelfs "wat heb je van me nodig om vandaag te tekenen". Iets waar mijn haren van overeind gaan staan. Hij wist dat we een offerte van van Diessen hadden, maar ik had niet gezegd hoeveel die was. Ik had wel gezegd dat die wel onder de 30k zat. Uiteindelijk kwam het er op neer dat er wel wat mogelijk was, en hij er altijd een telefoontje aan kon wagen of hij toch in de buurt van die 30.000 kon komen.

Jullie begrijpen nu natuurlijk wel dat we zeer sterk neigen naar van Diessen, deze werd ook door meerdere mensen op dit forum aangeraden (vandaar dat ik daar heen ben gegaan), en ik heb het idee dat al mijn wensen (met uitzondering van de afgeschuinde greepjes) daar wel kunnen. Alleen... door vandaag knaagt er toch iets in mijn hoofd of ik niet iets over het hoofd zie. Is er toch een reden om toch voor systemat te gaan?

Acties:
  • +1Henk 'm!
ConQuestador schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 21:08:
Vandaag hebben we maarliefst 5 uur doorgebracht bij Goergen in Eindhoven (eigenlijk Son) om een offerte te krijgen. Dit was de 3e zaak, en eigenlijk willen we nu niet verder shoppen omdat het gewoon ontzettend veel tijd kost iedere keer. De verschillen zijn echter enorm dus ik wil het toch graag hier even van me af schrijven en ik hoop dat iemand nog wat nuttig kan zeggen.

Ons wensenpakket is globaal:
  • Kastenwand van 4.20 breed:, die in een omwanding wordt ingebouwd (ik ga zelf de omlijsting maken). Indeling: 2x60 hoog, 1x150laag met 2 planken erboven, 2x60 hoog.
  • Kookeiland van 300x120, met aan 1kant een bar met 4 zitplekken, verder alleen laden. Voor het visuele aspect moet de lijn van de laden ook aan de uiteinden doorlopen. En het keukenblad moet "zweven"
  • apparatuur:2x magnetron-oven, vaatwasser, koel-vries combi (alles siemens), quooker, bora puru
  • Eigenlijk wilden we heel graag een afgeschuinde greep zoals de siematic SLX of pronorm y-line. Helaas lijkt dit "onhaalbaar" prijstechnisch en eigenlijk ook niet belangrijk genoeg om als must-have te bestempelen
  • antraciet frontjes, matlak, antifingerprint
  • budget: 30k
Helaas is geen van de 3 partijen zo aardig geweest een 3d tekening te maken, dus ik kan nu alleen een plattegrond tekening delen ter illustratie:
[Afbeelding]

Tot zover de introductie. De zaken waar we geweest zijn:

Keukenloods (Weert):
globale plattegrond getekend, 3d tekening zou ik nog krijgen.. nooit gekregen. We hebben een 2e afspraak staan om de apparatuur gedetaileerd door te spreken en dan pas zouden we de offerte krijgen. Maar ik denk dat ik deze ga annuleren. Als ik nieteens een 3d tekening krijg die me beloofd is dan heb ik er niet veel vertrouwen meer in.

Van Diessen (veldhoven)
Het gesprek begon een beetje "bijzonder". Ik ben vrij stellig in mijn uitspraken als ik vertel wat ik wil, en de verkoper was even stellig in ja-nee dat kan wel of niet. Na een uurtje begon ik aan zijn manier van communiceren te wennen dus toen lukte het alsnog om samen te bedenken hoe het moest worden. Hij legde meteen allemaal problemen op tafel die keukenloods nooit genoemd had (zoals: als je een zitbar combineert met een zwevend blad. Hoe los je de hoeken dan op ?.. uiteindelijk hebben we besloten aan beide zijden een klein kastje te plaatsen).

Voordelen van deze zaak:
- Maatwerk! dus de lades konden 97cm om beter uit te komen. Hoogte van de kasten zo hoog we willen, hoogte blad zo hoog we willen. Quooker kan gewoon in eiland, met kleine uitsparing in de lade (in tegenstelling tot standaard kasten, dan offer je bijna je halve lade op).
- Maatwerk: Ze kunnen dus zelfs de hoeken van het eiland in verstek zagen.
- Maatwerk: Dus de lades van het eiland worden extra diep gemaakt omdat je bij het zitgedeelte geen 60cm nodig hebt.
- Ze doen bijna standaard de vaatwasser verhoogd met een lade eronder. Eerst zag ik de meerwaarde niet echt, maar nu ik er over nagedacht heb wil ik dat toch wel graag. Tevens gebruiken ze volgens mij geen speciale vaatwasser hiervoor, maar de lade eronder heeft een front met afgeschuinde rand waardoor de deur van de vaatwasser erlangs draait.
- De matte frontjes die ze hebben is schijnbaar van "Acrilux", volgens de verkoper is dit vergelijkbaar met Fenix. Alleen hadden ze geen "echte fenix" meer omdat dat volgens hem te hard was (geen idee of dit ergens op slaat, wellicht heeft iemand hier een mening over)
- Voorstel verkoper: De kastenwand helemaal greeploos, dus ook geen verticale greep voor de koel-vries. Hier een electrisch push-to-open systeem. Net als bij de vaatwasser.
- Stopcontacten worden ingebouwd in het eiland achter de lades. Onder de wasbak en bora

Offerte:
- Kasten: 11.140
- Blad: 5.142
- Apparatuur: 9.002
- Montage: 1.475
Totaal: 26.760
Hierbij moet ik wel zeggen dat we inmiddels er achter gekomen zijn dat we van veel apparaten net een treetje hoger willen, de offerte zal dus een kleine 2k hoger worden.

Goergen (Son)
We wilden heel graag een pronorm y-line, en na het gesprek met van Diessen wilden we ook een beetje de fancy dingen die we daar kregen. Gedurende het gesprek bleek dat veel dingen toch wel duur gingen worden, en we consessies moesten doen:
- De greeploze koelkast was moeilijk, hiervoor moest de verkoper eerst bellen. En toen bleek dat het kon, maar er waren 2x "een set" nodig van 1200 euro + een aanpassing van de kast. In totaal zou het dus zo'n 3000 extra kosten. Zoveel is het ons niet waard, dus die optie verviel, en aan 1kant komt dus een zwarte greep tussen de kasten terug. Aan de andere kant doen we dat niet want dan heb je die greep tussen de 2 ovens in zitten wat niet mooi is.
- De verhoogde vaatwasser was mogelijk, maar dit was een speciaal model + de lade eronder was een custom lade. Dit was dus een meerprijs van 1000 euro, dus die hebben we ook laten vervallen.
- De 2 lades onder de gootsteen waar de quooker in komt moeten beide een uitsparing hebben, deze uitsparing is echter zeer groot, je verliest zeker de helft van de lade, en er kan geen groot spul meer in.
- De lades zijn 60cm diep. Het zitgedeelte kon een maximale overspanning van 35 cm hebben. De 25 cm die je overhoudt wordt "weggegooid" met een loze ruimte.
- De 2x150 lade onder de koffienis was mogelijk bij pronorm, maar bij siematic was dit maatwerk. Erg prijzig dus. Om de kosten te drukken is deze vervangen door 3x50 deuren, met daarachter inbouwlades.
- We wilden eigenlijk pronorm Y-line vanwege de grepen. Maar de offerte voor alleen de kasten kwam uit op 25.000 euro 8)7 Deze hebben we dus laten varen, en we zijn overgestapt naar Systemat.
- De verkoper stuurde heel erg in de richting van melamine frontjes, dit zou maarliefst 4000 schelen op de hele keuken. Alleen was dit voor mij een no-go
- Volgens de verkoper waren de lak-frontjes van systemat beter dan de "acrylaat" frontjes van van Diessen, wellicht dat iemand hier iets over kan zeggen?

Offerte (Systemat):
- Kasten: 16.311
- Blad: 5.032
- Apparatuur: 11.290
- Montage: 2.856
Totaal: 35.490

(De offerte van pronorm was 45.000 euro, die heb ik maar gelaten voor wat het was)

Na ons 6e bakje koffie kwam toch de vraag van de verkoper "hoe nu verder", en zelfs "wat heb je van me nodig om vandaag te tekenen". Iets waar mijn haren van overeind gaan staan. Hij wist dat we een offerte van van Diessen hadden, maar ik had niet gezegd hoeveel die was. Ik had wel gezegd dat die wel onder de 30k zat. Uiteindelijk kwam het er op neer dat er wel wat mogelijk was, en hij er altijd een telefoontje aan kon wagen of hij toch in de buurt van die 30.000 kon komen.

Jullie begrijpen nu natuurlijk wel dat we zeer sterk neigen naar van Diessen, deze werd ook door meerdere mensen op dit forum aangeraden (vandaar dat ik daar heen ben gegaan), en ik heb het idee dat al mijn wensen (met uitzondering van de afgeschuinde greepjes) daar wel kunnen. Alleen... door vandaag knaagt er toch iets in mijn hoofd of ik niet iets over het hoofd zie. Is er toch een reden om toch voor systemat te gaan?
Op basis van je post lijkt me de keuze vrij evident: van Diessen?

Nadat je maatwerk opties hebt gezien valt een ‘standaard keuken’ altijd tegen. Daarnaast zie je dat het niet noodzakelijker duurder is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Csotranme
  • Laatst online: 02-06 13:35
Ik zou inderdaad dan ook voor Van Diessen kiezen gebaseerd op je verhaal. Lijkt mij dan de beste keuze.

Wat ik overigens niet snap in deze tijd is waarom er nog steeds met van die papieren vodjes gewerkt wordt in een hoop keuken zaken...
Wellicht een of andere verkoop truc (en kan er naast zitten) maar een goeie tekenaar die fatsoenlijk met Simar overweg kan, maakt met Design FX net zo snel/sneller een 3D tekening dan dat gehannes met een velletje papier.

Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | Toyota Yaris Hybrid Executive Premium

• ConQuestador
Csotranme schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 08:34:
Ik zou inderdaad dan ook voor Van Diessen kiezen gebaseerd op je verhaal. Lijkt mij dan de beste keuze.

Wat ik overigens niet snap in deze tijd is waarom er nog steeds met van die papieren vodjes gewerkt wordt in een hoop keuken zaken...
Wellicht een of andere verkoop truc (en kan er naast zitten) maar een goeie tekenaar die fatsoenlijk met Simar overweg kan, maakt met Design FX net zo snel/sneller een 3D tekening dan dat gehannes met een velletje papier.
Daar baalde ik ook wel van ja, ik was ook echt verbaasd dat geen van de 3 toko's waar ik geweest ben de computer erbij pakten. Gelukkig weet ik dat ik die bij Van Diessen alsnog wel ga krijgen, maar dat deden ze pas als je serieus was.

• Csotranme
ConQuestador schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 08:52:
[...]

Daar baalde ik ook wel van ja, ik was ook echt verbaasd dat geen van de 3 toko's waar ik geweest ben de computer erbij pakten. Gelukkig weet ik dat ik die bij Van Diessen alsnog wel ga krijgen, maar dat deden ze pas als je serieus was.
Ik zie dat ze daar vaker mee schermen ja.. Pas een 3D tekening als je serieus bent.
Alsof zo'n 3D tekening ontzettend veel werk is.

Ik ben zelf geen tekenaar maar heb collega's die in 20-30min een hele keuken in Simar kloppen.
(Zelf ben ik degene die het pakket installeert/beheerd etc als SysAdmin dus ken het aardig :+ )

• Cap
  • Niet online
Ik ben wel verbaasd. Ik ben inmiddels verschillende zaken af geweest en heb 4x een 3D tekening en plattegrond ontvangen, er was er maar eentje waarbij ik aangaf een prijsindicatie te willen obv door mij gespecificeerde kastjes + blad, zonder apparatuur, die mij een "papieren vodje met plattegrond" gegeven heeft. ;)

Dat gezegd hebbende, wat is jullie indruk van hoe het gaat met de keukenbranche?

Ik ben inmiddels in 10+ zaken geweest op verschillende dagen, sommige zelfs een paar keer. O.a. bij Bruynzeel, Bemmel&Kroon, Kvik, Superkeukens en nog een paar lokale zaken met een behoorlijke showroom en meerdere medewerkers. En elke keer trof ik een totaal lege zaak zonder klanten. Bij zaken waar ik heb gezeten voor een afspraak heb ik 1 andere klant zien binnenkomen in de anderhalf uur dat ik er zat, of zelfs helemaal geen enkele klant. Ook bij de grotere showrooms. Wel heb ik een paar keer 1 klant bij de computer zien zitten, maar ook dat lang niet altijd.

Gapende leegte dus... aan de ene kant heerlijk rustig maar aan de andere kant wel wat ongemakkelijk.

Is dit normaal, of is er teruggang merkbaar in de markt vanwege de inflatie, hogere rentestand etc?

[Voor 8% gewijzigd door Cap op 31-05-2023 09:08]

• Csotranme
Cap schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:07:
Ik ben wel verbaasd. Ik ben inmiddels verschillende zaken af geweest en heb 4x een 3D tekening en plattegrond ontvangen, er was er maar eentje waarbij ik aangaf een prijsindicatie te willen obv door mij gespecificeerde kastjes + blad, zonder apparatuur, die mij een "papieren vodje met plattegrond" gegeven heeft. ;)

Dat gezegd hebbende, wat is jullie indruk van hoe het gaat met de keukenbranche?

Ik ben inmiddels in 10+ zaken geweest op verschillende dagen, sommige zelfs een paar keer. O.a. bij Bruynzeel, Bemmel&Kroon, Kvik, Superkeukens en nog een paar lokale zaken met een behoorlijke showroom en meerdere medewerkers. En elke keer trof ik een totaal lege zaak zonder klanten. Bij zaken waar ik heb gezeten voor een afspraak heb ik 1 andere klant zien binnenkomen in de anderhalf uur dat ik er zat, of zelfs helemaal geen enkele klant. Ook bij de grotere showrooms. Wel heb ik een paar keer 1 klant bij de computer zien zitten, maar ook dat lang niet altijd.

Gapende leegte dus... aan de ene kant heerlijk rustig maar aan de andere kant wel wat ongemakkelijk.

Is dit normaal, of is er teruggang merkbaar in de markt vanwege de inflatie, hogere rentestand etc?
Ik denk dat het sterk af hangt wat het publiek is waar je op mikt. Particulier/zakelijk, gangbaar/luxe etc.

Elke keer dat ik de Nolte winkel in loop waar ik mijn keuken gekocht heb zijn er altijd wel 2 verkopers bezig met een klant.

De zaak/zaken waar ik zelf voor werk doen voornamelijk Keller/Nobilia projectkeukens voor de woningbouw en projectontwikkelaars. Dat loopt nog best aardig hard door hoor en gaat dan ook met opdrachten voor 10tallen tegelijk.

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19:37

Rzaan

Altijd zoekende

[b]ConQuestador schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 21:08:
Als je uit deze 3 partijen gaat kiezen, zou ik ook Van Diessen kiessen.
Want aanpassingen later (als je je nog eens bedenkt over iets) zijn veel makkelijker.

Om die redenen hebben wij ook gekozen voor Willuks in Valkenswaard.
Zal ook wel in jouw regio zitten als ik de plaatsen bekijk waar je bent gaan kijken.
Denkt goed mee, bijna alles kan en goede prijs (vinden wij tenminste)
Cap schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:07:

Hier in het topic is het in ieder geval een stuk rustiger voor mijn gevoel. Tot ongeveer een jaar geleden was het gekkenhuis op de keukenmarkt, volgens mij is het inmiddels wat genormaliseerd.
Wat me verder opvalt is dat een aantal merken die 2,5 jaar geleden echt ‘hot’ waren in dit topic vrijwel niet meer voorbij komen. Bijv. Next125, wellicht te duur geworden?

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

SquareOne schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:24:
[...]

Hier in het topic is het in ieder geval een stuk rustiger voor mijn gevoel. Tot ongeveer een jaar geleden was het gekkenhuis op de keukenmarkt, volgens mij is het inmiddels wat genormaliseerd.
Wat me verder opvalt is dat een aantal merken die 2,5 jaar geleden echt ‘hot’ waren in dit topic vrijwel niet meer voorbij komen. Bijv. Next125, wellicht te duur geworden?
In die gekte dachten merken volgens mij dat ze ook met allerhande fratsen op de markt konden komen.
Next125 heeft zoiets met maatgeving. Om gek van te worden.
Daarnaast zullen de merken die duur zijn en toch niet flexibel (wederom Next125) het eerste afvallen als de consument langer de tijd neemt om te kiezen.
Bij Next125 met houtnerf-motief kun je deze nerf dus niet laten doorlopen in 2 boven elkaar gelegen kastjes.
Het is 2023 en al die dingen komen uit een CNC-machine en weet ik veel wat voor apparaten.

• ConQuestador
SquareOne schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:24:
[...]

Ik heb dat ook gevraagd aan de zaken waar ik kwam, inmiddels is het weer helemaal normaal. Keukens kunnen in 12 weken geleverd worden, zonder dat je nog een jaar hoeft te wachten op je oven. Tegelijkertijd is het niet uitgestorven, om een afspraak te maken was het toch wel vaak 1 a 2 weken in de toekomst om een gaatje te vinden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Csotranme schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 08:34:

Als je een paar pagina's terug leest snap je waarom.
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
Bovenstaande tekening ben ik ca. 1,5 uur mee bezig geweest. Een bovenaanzicht op papier is binnen 10 minuten gemaakt.
Als je samen nog aan het brainstormen bent is er niks mis met een "kladje" in mijn ogen. Een mooie tekening en offerte komt wel in het 2e gesprek (een gesprek van 5 uur zit echt niemand op te wachten).

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Kapitein Merijn schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:01:

Bovenstaande tekening ben ik ca. 1,5 uur mee bezig geweest. Een bovenaanzicht op papier is binnen 10 minuten gemaakt.
Als je samen nog aan het brainstormen bent is er niks mis met een "kladje" in mijn ogen. Een mooie tekening en offerte komt wel in het 2e gesprek (een gesprek van 5 uur zit echt niemand op te wachten).
Die 5 uur begrijp ik ook niet (van die verkoper)

Ik kreeg overal 'kladjes; bij het eerste gesprek.
En zelfs dat vond ik al een hele service.
Na zo'n eerste gesprek ga je toch met meer vragen naar huis dan definitieve antwoorden.
Tenminste, ik. Maar ik twijfel altijd.
Keuzestress, schijnt dat te heten.

• Cap
  • Niet online
Csotranme schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:45:
[...]

Ik denk dat het sterk af hangt wat het publiek is waar je op mikt. Particulier/zakelijk, gangbaar/luxe etc.

Elke keer dat ik de Nolte winkel in loop waar ik mijn keuken gekocht heb zijn er altijd wel 2 verkopers bezig met een klant.

De zaak/zaken waar ik zelf voor werk doen voornamelijk Keller/Nobilia projectkeukens voor de woningbouw en projectontwikkelaars. Dat loopt nog best aardig hard door hoor en gaat dan ook met opdrachten voor 10tallen tegelijk.
Heb het hier over de "rondje woonboulevard" zaken bij elkaar in de buurt met grote showrooms (Bemmel&Kroon, Bruynzeel, Kvik, Superkeukens), denk dat dat vrij doorsnee winkels zijn voor het grotere publiek.

Buiten de winkels van de DMG groep dan met hun handjeklap, die ik gemeden heb, maar ook daar liep ik langs bij o.a. Keukenconcurrent, Mandemakers, Keukenkampioen en keek even naar binnen. Ook daar was het beeld hele grote showrooms met een gapende leegte, bij 1 heb ik een stel zien lopen...

Nou ben ik niet standaard op zaterdag- of zondagmiddag geweest, er waren ook wo-, do- en vr-middagen bij. Misschien dat dat nog uitmaakt.

Als je zo'n grote showroom hebt op een woonboulevard lopen de kosten daarvoor behoorlijk op lijkt me, dus totaal lege showrooms met X man personeel betekent dat je echt wel een hele goede marge moet maken op de keuken die je wél verkoopt? Maar ik kan het best mis hebben.

Ik heb ook wat lokale "op afspraak" zaken bezocht met kleine showrooms, ook daar was het rustig maar dat verwachtte ik wel.

[Voor 13% gewijzigd door Cap op 31-05-2023 11:39]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 02-06 16:30
Rzaan schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:33:
[...]

In die gekte dachten merken volgens mij dat ze ook met allerhande fratsen op de markt konden komen.
Next125 heeft zoiets met maatgeving. Om gek van te worden.
Daarnaast zullen de merken die duur zijn en toch niet flexibel (wederom Next125) het eerste afvallen als de consument langer de tijd neemt om te kiezen.
Bij Next125 met houtnerf-motief kun je deze nerf dus niet laten doorlopen in 2 boven elkaar gelegen kastjes.
Het is 2023 en al die dingen komen uit een CNC-machine en weet ik veel wat voor apparaten.
De keukenzaak waar ik kocht
Members only:
is zelfs gestopt met Next125. Vorig jaar nog wel een Next125 bij mij geplaatst, maar één groot drama. De deuren van de hoge kastenwand (+-230cm) en de brede lades (+-110cm) zijn allemaal krom. Men is inmiddels al 8x (!) langsgekomen, maar steeds is er weer één van de nieuwe deuren of lades krom.

Inmiddels staan de nieuwe afspraken sinds februari stil, Next125 zou eerst het productieproces aan het aanpassen zijn. Volgende week komen ze opnieuw inmeten.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MaikVeritas
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16:35
TwingyTwingy schreef op zondag 28 mei 2023 @ 22:17:
[...]

Grappig. Wij hebben vorig jaar exact dezelfde route bewandeld. Eerst de keukenconcurrent, waar de kwaliteit ons enorm tegen is gevallen. Kvik vonden we mooi, maar best aan de prijs. Uiteindelijk is het IKEA geworden met inbouwapparatuur van Keukenloods.nl (IKEA had toen forse leverproblemen met inbouwapparatuur). De keuken in exact dezelfde opstelling was bij IKEA-variant 2000 euro goedkoper. Montage hebben we laten doen door RIS-montage. Die werken ook voor IKEA, afhankelijk van je vestiging kom je daar of bij een ander uit.

Dat wat TwingyTwingy schrijft kan ik ook beamen. Wij hebben drie jaar geleden nieuwe keuken gekocht (rechte keuken, circa 2,5 meter breed, heel basic). Hierbij ook eerst naar KeukenConcurrent geweest. Op zich netjes behandeld, totdat hij vroeg wat ik verwacht dat het zou kosten. Ik had me al wel wat ingelezen in apparatuur en dergelijk dus ik zei: "Voor die spullen zo'n 8k", wat hij toen zei verbaasde mij (en mijn partner) nog al. Namelijk: "Normaal kost deze keuken zo'n 16k, maar ik kan er voor jullie 9k van maken." Wij zaten toen wat te twijfelen, want hoezo kan er in één keer 7k af, dat zag hij en meteen kwam daarachter aan: "Ik mag één keer per maand mijn baas bellen voor extra korting, zal ik dat voor jullie doen, maar dan moeten jullie nu tekenen." Toen waren we helemaal achterover geslagen, wij hebben toen gezegd we laten het weten.
Uiteindelijk ben ik zelf gaan samenstellen met de spullen dat hij had opgeschreven, via Ikea de kastjes en de apparatuur via Coolblue. Kwam toen uit op 3,5k zonder blad, zij durfden toen dus eigenlijk gewoon 10k te vragen voor arbeidskosten voor een hele basic keuken. Kortom, wij hebben zelf de keuken geinstalleerd met betere apparatuur (via Coolblue) en een veel mooier blad dan bij KeukenConcurrent voor circa 5,5k (inclusief aanschaf nieuwe kabels, leidingen, etc.
Pagina: 1 ... 404 405 406 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee