Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XQ!
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-08 21:44

XQ!

Even een snelle sanity check... wij hebben op dit moment onderstaande keukenopstelling maar twijfelen of het toch niet beter is om de vriezer opening aan de rechterkant te hebben. In de huidige opstelling zou je dan eerst de vriezer deur dicht moeten doen voordat je wat op het werkblad kan zetten. Doorloop is c.100 cm als dat wat uitmaakt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qzrObePMsgGekbjjfHkKONv-OSk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uj5rK5PXs3SshuWFdQGHcsGW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
@XQ! Goed idee, dat is veel praktischer. Ook omdat als je aan het koken bent, je niets op de plaat kunt zetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:49
XQ! schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:02:
Even een snelle sanity check... wij hebben op dit moment onderstaande keukenopstelling maar twijfelen of het toch niet beter is om de vriezer opening aan de rechterkant te hebben. In de huidige opstelling zou je dan eerst de vriezer deur dicht moeten doen voordat je wat op het werkblad kan zetten. Doorloop is c.100 cm als dat wat uitmaakt!

[Afbeelding]
Ik zou de deur van de vriezer andersom laten draaien dan nu ingetekend. Ik zou ook de koelkast en vriezer van positie wisselen zodat je de koelkast naast je werkblad hebt, de koelkast wordt normaal actiever bezocht dan de vriezer namelijk.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• lebbe02
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nP42b-r2149dM--KC9brK_dnWy0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TPajBpASWh8oLUEcZ3hTAQmc.jpg?f=fotoalbum_large

Hier is de keuken eindelijk af na 2 service bezoeken en een paar maanden later. Next125 in saharabeige, lavazwart en houtfineer details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:48
Wij zaten ook heel erg te stoeien met de draairichting van die dubbele kasten. Uiteindelijk wel gedaan zoals op dit plaatje, maar wij hadden als voordeel dat we een koelkast en gewone kast hebben. De gewone kast wordt minder vaak gebruikt, dus het is geen ramp dat die tegen de richting van het werkblad in draait.

Ik ben zelf toch bang dat het "onlogisch" aanvoelt als de deuren dezelfde kant open draaien. Tegen elkaar in (zoals op het plaatje) voelt logischer.

Nu ik er over nadenk is 2x rechtsdraaiend handiger, ik ga dit ook aanpassen in mijn plannen.

Er is wel 1 ding om rekening mee te houden: Als je greeploos hebt, maar wel een verticale inkeping, dan "moet" die bijna wel tegen elkaar aan, en dus krijg je automatisch zoals op het plaatje.

[ Voor 13% gewijzigd door ConQuestador op 31-05-2023 16:00 ]

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Midan
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17-09 23:50
lebbe02 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:34:
[Afbeelding]

Hier is de keuken eindelijk af na 2 service bezoeken en een paar maanden later. Next125 in saharabeige, lavazwart en houtfineer details.
Amai wat mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:32
Pejdref schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:14:
[...]

Ik zou de deur van de vriezer andersom laten draaien dan nu ingetekend. Ik zou ook de koelkast en vriezer van positie wisselen zodat je de koelkast naast je werkblad hebt, de koelkast wordt normaal actiever bezocht dan de vriezer namelijk.
Maar mocht je met handvaten werken. Dan is 2 naast elkaar wel een stukje mooier.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XQ!
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-08 21:44

XQ!

ConQuestador schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:35:
Wij zaten ook heel erg te stoeien met de draairichting van die dubbele kasten. Uiteindelijk wel gedaan zoals op dit plaatje, maar wij hadden als voordeel dat we een koelkast en gewone kast hebben. De gewone kast wordt minder vaak gebruikt, dus het is geen ramp dat die tegen de richting van het werkblad in draait.

Ik ben zelf toch bang dat het "onlogisch" aanvoelt als de deuren dezelfde kant open draaien. Tegen elkaar in (zoals op het plaatje) voelt logischer.

Nu ik er over nadenk is 2x rechtsdraaiend handiger, ik ga dit ook aanpassen in mijn plannen.

Er is wel 1 ding om rekening mee te houden: Als je greeploos hebt, maar wel een verticale inkeping, dan "moet" die bijna wel tegen elkaar aan, en dus krijg je automatisch zoals op het plaatje.
Wij hebben de flexibiliteit dat aan beide kanten een verticale greeplijst zit. De draairichting kan dus zowel aan de linker als aan de rechterkant.

Denk inderdaad twee keer rechtsdraaiend praktischer, maar ben het helemaal eens dat het op het eerste gezicht raar en onlogisch aanvoelt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excavator
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:02
Hebben hier toevallig mensen ervaringen met lichte krasjes aan de binnenkant van de keukendeurtjes bij een nieuwe keuken?

Bij ons zijn er een 7 tal frontjes (deurtjes in verschillende maten) aan de binnenkant “beschadigd” bij aflevering. Er zitten lange kleine krassen in, niet persee direct zichtbaar omdat het aan de binnenkant zit. Er zijn een aantal nieuwe deurtjes besteld en deze hebben dit helaas ook. Nu is dus het argument dat dit een product eigenschap is bij deze acryl gelakte hoogglans frontjes. Persoonlijk vind ik dat onzin en een makkelijke uitweg, ik heb namelijk nog geen enkel verhaal hierover gelezen op internet en met een beetje gezond verstand kunnen die krasjes ook niet komen door de kleur. Het klinkt logischer dat er ergens in de fabriek iets mis gaat.

De oplossing vanuit de keukenzaak is nu :
-De kosten van de frontjes vergoeden ( totaal rond de 500 euro). Dit is voor mij geen optie omdat ik het opgelost wil hebben en niet uit ben op geld.
-Nieuwe frontjes ( en alles wat daar bij hoort) kosteloos in een ander kleur vervangen. Hier is mijn wederhelft het echt mee oneens. Die is namelijk helemaal verliefd geworden op deze kleur
- Zelfde kleur alleen dan in hoogglans gespoten deurtjes. Hier zouden de krasjes niet in voorkomen, echter zijn gespoten frontjes vele malen duurder en ook kwetsbaarder waardoor ze deze optie ook niet aanraden.

In het kort zijn mijn vragen dus eigenlijk;
1.Zijn er ervaringen met krasjes in de binnenkant van de frontjes?
2.Wat is jullie mening?
3.klopt het dat gespoten hoogglans deurtjes kwetsbaarder zijn dan acryl gelakte hoogglans frontjes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57
Excavator schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 18:07:
Hebben hier toevallig mensen ervaringen met lichte krasjes aan de binnenkant van de keukendeurtjes bij een nieuwe keuken?

Bij ons zijn er een 7 tal frontjes (deurtjes in verschillende maten) aan de binnenkant “beschadigd” bij aflevering. Er zitten lange kleine krassen in, niet persee direct zichtbaar omdat het aan de binnenkant zit. Er zijn een aantal nieuwe deurtjes besteld en deze hebben dit helaas ook. Nu is dus het argument dat dit een product eigenschap is bij deze acryl gelakte hoogglans frontjes. Persoonlijk vind ik dat onzin en een makkelijke uitweg, ik heb namelijk nog geen enkel verhaal hierover gelezen op internet en met een beetje gezond verstand kunnen die krasjes ook niet komen door de kleur. Het klinkt logischer dat er ergens in de fabriek iets mis gaat.

De oplossing vanuit de keukenzaak is nu :
-De kosten van de frontjes vergoeden ( totaal rond de 500 euro). Dit is voor mij geen optie omdat ik het opgelost wil hebben en niet uit ben op geld.
-Nieuwe frontjes ( en alles wat daar bij hoort) kosteloos in een ander kleur vervangen. Hier is mijn wederhelft het echt mee oneens. Die is namelijk helemaal verliefd geworden op deze kleur
- Zelfde kleur alleen dan in hoogglans gespoten deurtjes. Hier zouden de krasjes niet in voorkomen, echter zijn gespoten frontjes vele malen duurder en ook kwetsbaarder waardoor ze deze optie ook niet aanraden.

In het kort zijn mijn vragen dus eigenlijk;
1.Zijn er ervaringen met krasjes in de binnenkant van de frontjes?
2.Wat is jullie mening?
3.klopt het dat gespoten hoogglans deurtjes kwetsbaarder zijn dan acryl gelakte hoogglans frontjes ?
Of ze onderzoeken hoe die schade komt en proberen te leveren waartoe ze zichzelf verplicht hebben?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:28
lebbe02 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:34:
[Afbeelding]

Erg mooi! Heb je nog meer foto's?
Ben geïnteresseerd, want één van de offertes die we hebben is ook een Next125 keuken.

dot.blaat

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• lebbe02
  • Niet online
Rostvertol-Mil schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:33:
[...]

Erg mooi! Heb je nog meer foto's?
Ben geïnteresseerd, want één van de offertes die we hebben is ook een Next125 keuken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h_eSfPsS1Rz3hcaEsLCL2Nqe4JI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dwE0gUzvg4T4vDUMLe5d4JXr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vr1pDUPyS0vuZJ-fEgjvgSZeNdk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cmXCtBrUeIdmMqMQuyGYD6bZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kQeTUoUMY04slJtPjBSHIxXxKPg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wwtOljJyUSIPbggBQvI6LrWE.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CxPx-_yPFogN7ZobHfwt8Uv4JVE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nOnkDrNWpNZo42Dm9mdPnABG.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lebbe02
  • Niet online
ColeJ schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:06:
[...]

Is de hoek nu loze ruimte?
Dat klopt, wij vonden overal lades mooier/fijner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13:36
lebbe02 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:10:
[...]

Dat klopt, wij vonden overal lades mooier/fijner.
Erg mooie keuken hoor! Dat is Calacatta Gold van Dekker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lebbe02
  • Niet online
ColeJ schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:13:
[...]

Erg mooie keuken hoor! Dat is Calacatta Gold van Dekker?
Yes: Dekker composiet werkblad Evora Quartz opgedikt naar 2 cm - Calacatta Gold gepolijst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:53
Blurk62 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 19:01:
[...]

Zooo grappig dat als je de zoekfunctie gebruikt in dit topic je soms tegen dingen aanloopt waar je helemaal niet naar op zoek was :+
Het internet vergeet nooit iets >:)
Fake news! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excavator
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:02
Floor-is schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:22:
[...]

Of ze onderzoeken hoe die schade komt en proberen te leveren waartoe ze zichzelf verplicht hebben?
Ja dat is nu het probleem, dat willen/doen ze niet. Schijnbaar ben ik de enige die er over valt en proberen ze het een soort van af te kopen. Daarom probeer ik te achterhalen of het vaker voorkomt.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:47
Alvast een klein voorproefje. Geweldige keukenmonteur afgelopen 1,5 dag over de vloer gehad.

Meer foto's volgen snel :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GMSQ0NQsT3x-gxX5Aqbpc5mcpJQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/c4qURsHuA47uj96sdGgZuDYJ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17:39
keanu_ schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 21:06:
[...]

Alvast een klein voorproefje. Geweldige keukenmonteur afgelopen 1,5 dag over de vloer gehad.

Meer foto's volgen snel :)

[Afbeelding]
Mooi! Wij denken aan vergelijkbare kleurstelling. Wat voor merk keuken en keukenblad is dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keanu_
gdvm schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 21:17:
[...]

Mooi! Wij denken aan vergelijkbare kleurstelling. Wat voor merk keuken en keukenblad is dit?
Keukenloods Rotterdam, Nobilia Easytouch in de kleur zand.
Het blad is composiet van Dekker in Zevenhuizen, het blad heet daar de Evora Quartz Ultimo - Calacatta gold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:59

Sport_Life

Solvitur ambulando

Iemand al gelukt subsidie te krijgen voor een indicatie plaat?
Subsidie voor elektrische kookvoorziening
Woningeigenaren kunnen vanaf 2023 subsidie aanvragen voor een elektrische kookvoorziening. Dat is een vast subsidiebedrag van € 400. Dit zijn de voorwaarden:

de woning is aangesloten op een warmtenet
na 1 april 2022 is de gasmeter definitief verwijderd
u heeft geen ISDE-subsidie gehad voor aansluiting op een warmtenet
na 1 april 2022 is de elektrische kookvoorziening aangeschaft en
de elektrische kookvoorziening is nieuw en niet eerder gebruikt.
Helaas alleen bij warmtenet.

Uw woning is al aangesloten op een warmtedistributienet, maar u kookt nog op gas. Is uw woning wel volledig van het gas af, maar niet aangesloten op een warmtedistributienet? Dan komt u niet in aanmerking voor ISDE.

[ Voor 16% gewijzigd door Sport_Life op 01-06-2023 23:03 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
Voor onze nieuwe keuken ben ik aan het twijfelen tussen een Quooker Combi of Combi+

Momenteel zit de gootsteen met warm water gewoon aan de wand, maar in de nieuwe situatie komt dit in het eiland, en dus moet ik de leidingen door de dekvloer naar het eiland toe brengen (die is zo'n 6cm dik, aan en afvoer moet dus net lukken). Het voordeel van de Combi is dat ik alleen een koudwaterleiding naar het eiland hoef te leggen, bij Combi+ moet er ook een warmwaterleiding heen.
Het voordeel van combi+ is dat je onbeperkt warm water hebt, en zodra het warm water van boven is gebruik ik warm water uit de warmtepomp, welke een stuk voordeliger (en milieuvriendelijker) is opgewekt dan het Quooker water (COP 1).

Is het de moeite waard om helemaal een warmwater leiding naar het eiland te brengen, of gewoon lekker een Combi pakken ?

[ Voor 3% gewijzigd door ConQuestador op 02-06-2023 13:23 ]

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luukdg
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 27-02 12:49
ConQuestador schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:22:
Voor onze nieuwe keuken ben ik aan het twijfelen tussen een Quooker Combi of Combi+

Momenteel zit de gootsteen met warm water gewoon aan de wand, maar in de nieuwe situatie komt dit in het eiland, en dus moet ik de leidingen door de dekvloer naar het eiland toe brengen (die is zo'n 6cm dik, aan en afvoer moet dus net lukken). Het voordeel van de Combi is dat ik alleen een koudwaterleiding naar het eiland hoef te leggen, bij Combi+ moet er ook een warmwaterleiding heen.
Het voordeel van combi+ is dat je onbeperkt warm water hebt, en zodra het warm water van boven is gebruik ik warm water uit de warmtepomp, welke een stuk voordeliger (en milieuvriendelijker) is opgewekt dan het Quooker water (COP 1).

Is het de moeite waard om helemaal een warmwater leiding naar het eiland te brengen, of gewoon lekker een Combi pakken ?
ik zou sowieso de leiding leggen, het zijn de kosten en het werk ook niet.
als je quooker kapot gaat of je stapt er vanaf/over baal je dat je het niet hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
Luukdg schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:27:
[...]

ik zou sowieso de leiding leggen, het zijn de kosten en het werk ook niet.
als je quooker kapot gaat of je stapt er vanaf/over baal je dat je het niet hebt gedaan.
Ik bedenk me nu nog wel 1 argument die ik nog niet bedacht heb:
Ik ga een warmtepompboiler installeren ter vervanging van de CV, waarbij het water standaard niet veel warmer dan een graad of 40 wordt gemaakt (alleen bij wekelijkse legionella runs gaat het naar 63). Dat houdt dus in dat het warme water uit de gewone leiding lekker warm is om te douchen, maar niet warm genoeg voor de vaat.

Dus hoeveel meerwaarde heeft dat water dan nog..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Danno88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 13:46
Vorige maand is hier onze keuken eindelijk gemonteerd en opgeleverd en omdat ik in dit topic veel inspiratie opgedaan heb en bruikbare tips heb meegenomen dacht ik post ik hier mijn keuken ook maar.

Begin 2020 begonnen met het plannen van verbouwing van ons appartement waar we al 12 jaar in woonde en het nu even een goede upgrade wilde geven daar er een standaard Bruynzeel keuken in zat en toe was aan vervanging (en die was te laag voor mij :) )

I.v.m. corona en het mogelijk niet leverbaar zijn van apparatuur en zo werd alles dus steeds uitgesteld.

Eind 2022 een klap er op gegeven nadat we van apparatuur waren gewisseld en toen wachten.

Begin dit jaar waren we begonnen met de verbouwing van toilet en badkamer, begin april gestart met de rest.

De keukenleverancier werkt al jaren met een vaste aannemer die het voorwerk doet, die heeft ook wat andere zaken voor ons gedaan.

Alles was netjes geleverd en geïnstalleerd naar wens en nu kunnen we eindelijk genieten van onze keuken.

Alleen nog juiste verlichting voor plafond vinden..... :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y8e7C_PVQm4mbNcx69EVeeW7cU0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P3SQvbHvoxIbJ0uLHISDxfYd.jpg?f=fotoalbum_large

Keuken: Residentic Franeker in Zand Beige met houten greeplijsten
Werkblad: Jetstone Eternal Calcatta Gold
Verlichting: Dekker Lanesto Pescara inclusief Zigbee Module
Apparatuur:

- Oven: Siemens HM836GNB6
- Koelkast: Siemens KI41RSFE0
- Vriezer: Siemens GI11VADE0
- Vaatwasser: Siemens SN63E800BE
- Kookplaat: Siemens EX807NVV6E
- Afzuigkap: Novy Crystal 90
- Kraan: Quooker Fusion Round inclusief PRO3

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• keanu_
Wat meer foto's van de geplaatste keuken.
Betreft een keukenverbouwing in recent aangekochte woning. Behoorlijke klus geweest, omdat er echt veel werk aan moest worden verricht. Heb het behoorlijks strak gepland wat achteraf echt wel wat meer tijd had mogen hebben..
Goed en prettig contact gehad met Keukenloods Rotterdam. Heb mijn afwegingen gemaakt waar voor te kiezen, maar zij kwamen er, op korte termijn, snel goed uit.

Oude keuken verkocht. Nieuwe PVC vloer gelegd. Sierlijsten aangepakt.. nieuwe elektra etc etc..
Dat in 4 weken, wat een maand :')

Nog even een foto van de voor situatie 4 weken geleden ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/24nMTo6BxjKssZ-tlgs16adlxEU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wwWNOZQiK56n5Bg6znKtOsUT.png?f=user_large

De situatie na:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KbDcr8pGDlFrkgk12UsjqDp8w2U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/x6KyuEawOUQQzUkyc5QsJ7dn.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4rX6VhnSMnZIFG1jN1wUwwdYr0A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aNMKX6n5YHe1YgtsLEXxS5md.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fF7TxIAd2izfAMLofsbdH_R94Xc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7lrRY9R3l3zswlV9szMWZWkp.jpg?f=user_large

Wat informatie voor de liefhebbers:

Keuken: Nobilia Easytouch in de kleur zand
Werkblad: Evora Quartz Ultimo - Calacatta gold.
Verlichting: Verstelbare hanglamp messing - Juliet
Apparatuur:
- Solo oven: Siemens HB836GTB6
- Combi oven: Siemens HM876G0B6
- Koelkast: Siemens KI81RADE0
- Vaatwasser: Siemens SN63HX60CN
- Wijnklimaatkast: Kupperbusch FWKU18000S
- Kookplaat: Bora PURE
- Spoelbak: Caressi RVS

Enkele Afmetingen
Eiland: 270 x 120 cm
Hoge kastenwand: 220 x 220 cm

Overig:
- Tafel: Calacatta gold Keramiek (Kas20)
- Stoelen: La Roche (Loods 5)
- Eettafel lamp: Stellar (By-Boo)
- Barkrukken: Essen kruk (Zara Home)
- Vloer: Julia Greige visgraat XL (Stilefloors)

[ Voor 5% gewijzigd door keanu_ op 02-06-2023 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeneos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 00:04

codeneos

[...]

keanu_ schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 20:08:
Betreft een keukenverbouwing in recent aangekochte woning. Behoorlijke klus geweest, omdat er echt veel werk aan moest worden verricht. Heb het behoorlijks strak gepland wat achteraf echt wel wat meer tijd had mogen hebben..
Goed en prettig contact gehad met Keukenloods Rotterdam. Heb mijn afwegingen gemaakt waar voor te kiezen, maar zij kwamen er, op korte termijn, snel goed uit.

Oude keuken verkocht. Nieuwe PVC vloer gelegd. Sierlijsten aangepakt.. nieuwe elektra etc etc..

[Afbeelding]

De situatie na:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Apparatuur:

Overig:
Heel mooi geworden!

Hoeveel was je al met al kwijt bij voor de verbouwing van de keuken, excl. meubilair en vloer?

Al moet ik zeggen dat op de fotos de oude keuken er ook nog best goed uitzag. M.u.v. die platforms lijst, die paste helemaal niet bij de keuken.

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
keanu_ schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 20:08:

[Afbeelding]

De situatie na:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Apparatuur:

Overig:
Dat is er enorm op vooruit gegaan! Mooi en lekker ruimtelijk ingericht.

Toke zag eerst de foto en dacht dat dat de te bekijken nieuwe keuken was. Gelukkig stond er een tekstje boven. Haha. Wat een belabberde combinatie van plafond/keuken/vloer (vind ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
codeneos schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 20:31:
[...]

Heel mooi geworden!

Hoeveel was je al met al kwijt bij voor de verbouwing van de keuken, excl. meubilair en vloer?

Al moet ik zeggen dat op de fotos de oude keuken er ook nog best goed uitzag. M.u.v. die platforms lijst, die paste helemaal niet bij de keuken.
De oude keuken was 3 jaar oud, van keukenconcurrent. Nu is het een kwestie van smaak, maar met Candy apparatuur en kunstofbladen.. vond ik het echt zonde van de ruimte. Ik had wel het idee om er echt een ''leefkeuken'' van te maken :).

In totaal ben ik 25k voor de keuken kwijt. Misschien had er ergens wat meer vanaf gekund, maar soms moet je pragmatisch handelen naar tijdschema en uren die je kwijt bent bij een keukenboer ;). Ik vond het in ieder geval een nette prijs met mijn gedane vooronderzoek en marktconforme prijzen.

NB: er komt nog een spatrand bij de spoelbak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lando123
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 11-06-2024
Floor-is schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:26:
[...]

In mijn opinie wordt het te smal zo. Wat als je die kastenwand tegen de rechterzijde plaatst? Dan heb je ±60cm meer ruimte voor (de doorloop rondom) je eiland immers :)

85cm is genoeg als je niet met twee man aan het koken en voorbereiden bent. De spoelbak mag wat mij betreft meer naar de rand van het eiland.
Nog bedankt voor de suggestie. Als we het tegen de rechterwand doen, ziet het er inderdaad een stuk ruimtelijker uit.
Wij hebben nu dit bedacht, het enige nadeel is een koof in de rechterhoek(ca 30x30). Dit willen we in de koffiehoek nis laten vallen. Ik denk dat je dan het beste een stuk uit het kastje kan zagen?
Iemand nog tips bij deze opstelling?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S7KiOdxDTfdTdZ50uj0oTvV2m4w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nybYVOJAgKo7LLj0mJ2OcCWj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Lando123 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 12:49:
[...]

Nog bedankt voor de suggestie. Als we het tegen de rechterwand doen, ziet het er inderdaad een stuk ruimtelijker uit.
Wij hebben nu dit bedacht, het enige nadeel is een koof in de rechterhoek(ca 30x30). Dit willen we in de koffiehoek nis laten vallen. Ik denk dat je dan het beste een stuk uit het kastje kan zagen?
Iemand nog tips bij deze opstelling?[Afbeelding]
Ik zou het eiland spiegelen. Het is niet zo prettig om met je rug naar de woonkamer te staan. Liever de woonkamer in kijken.
De koof kun je wegwerken in de nis, je kunt eventueel ook een vakkenkast maken voor de koof. Dan is je nis wat smaller, maar de koof wel wat stijlvoller weggewerkt.
Zoiets, maar dan uiteraard niet je koffieapparaat erin, maar thee/koffieglazen of zo. In jouw situatie zou de koof dan achter de vakken komen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E1I2kBICIXVkqcK1BIfhLcKOF7k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dWsvGHTHScW6iqdLnivrRLbQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lando123
Toke_gt schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 13:11:
[...]

Ik zou het eiland spiegelen. Het is niet zo prettig om met je rug naar de woonkamer te staan. Liever de woonkamer in kijken.
De koof kun je wegwerken in de nis, je kunt eventueel ook een vakkenkast maken voor de koof. Dan is je nis wat smaller, maar de koof wel wat stijlvoller weggewerkt.
Zoiets, maar dan uiteraard niet je koffieapparaat erin, maar thee/koffieglazen of zo. In jouw situatie zou de koof dan achter de vakken komen.
[Afbeelding]
Bedankt, zeker het eiland spiegelen vind ik een goede optie. Je mist dan alleen wel het uitzicht van openslaande deuren naar een leuke tuin, en moet even kijken hoe ik het dan ga doen met looproutes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
[...]

Ik vind dat je relatief weinig werkblad ruimte hebt.

Ik zou het eiland breder maken met 10-20cm er bij. Dit kan makkelijk aan de kant waar nu nog 130cm is m.i. Kant van 95cm bij de ovens is misschien wat krap. Streef naar 100cm
Ook diepte zou ik aanpassen naar zeker 120cm maken. Dat je in ieder geval nog rondom ruim 110cm hebt.

En zoals eerder gesuggereerd, zou ik hem ook spiegelen, met de spoelbak aan de kant van je koelkast.

[ Voor 4% gewijzigd door keanu_ op 03-06-2023 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lupadi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 16:28
Lando123 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 15:20:
[...]

Bedankt, zeker het eiland spiegelen vind ik een goede optie. Je mist dan alleen wel het uitzicht van openslaande deuren naar een leuke tuin, en moet even kijken hoe ik het dan ga doen met looproutes :)
Klopt maar als je ‘s ochtends met je espresso aan de bar zit kun je lekker naar buiten kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVe9091
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 27-01-2024
ColeJ schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:05:
[...]

Morgen bovenstaande bespreken met KL. Onze voorkeur gaat nu wel uit naar een U keuken met wellicht een "bakje" achter het keukenblad wat dan als vensterbank dient. Eigenlijk heb je dan een keuken voor een laag raam, heeft daar iemand een voorbeeld van? Er is op google wel wat te vinden maar weinig afbeeldingen.
Ik heb geen foto, maar ben wel benieuwd of je inmiddels al nieuwe ideeën hebt opgedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Lando123 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 15:20:
[...]

Mijn ervaring: als je aan het koken bent, kijk je niet naar buiten. Als je daarentegen aan het barretje zit, is het wél leuk om naar buiten te kijken en dan heb je er ook tijd voor (anders zit je daar niet).

Je opmerking over looproutes snap ik niet zo goed, daar verandert toch niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Laatst online: 17-09 08:01
In september kunnen we beginnen met het verbouwen van onze nieuwe woning. Momenteel zit er een L-vormige keuken in. De ruimte is niet groot (267cm x 248cm), dus geen kookeilanden mogelijk. Bij een aantal verschillende keukenzaken geweest (o.a. Mandemaker, Kvik en een lokale zaak die o.a. Schüller verkoopt). Parallel is volgens alle winkel de beste oplossing. Veel werkruimte heb je dan niet. Een U-keuken levert wellicht minder opbergruimte op, maar heeft wel meer werkruimte. We zijn er nog niet helemaal over uit.

Is parallel echt handig?

Hier een plattegrond en schets van de Schüller keuken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/huNLL7HKYbIs8kn8yy-e02kvQZc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8ZFFXoBzUHBMX4eHfw3TViqA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ctjg_hOzHbaCZc7W9qkhLqPh1IM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B0hbGZLpmH1tz0hdvWwQi0ud.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cex7uNvok3MIG4YF86dhUTp5-Oo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q7VJMdH5thXEB2SEHTs0w7T9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vlSJiuWIlXZsFu7Nrxeufxyujn4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WUSNj8ugCZbfztL17sTId4XT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hyLc-BguFteOGkkZrsv4b0RlcFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LsEF0rbeGgbUV2wwvsE0mdCX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door Prutsky op 04-06-2023 11:15 . Reden: typos ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lando123
Toke_gt schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 22:37:
[...]

Mijn ervaring: als je aan het koken bent, kijk je niet naar buiten. Als je daarentegen aan het barretje zit, is het wél leuk om naar buiten te kijken en dan heb je er ook tijd voor (anders zit je daar niet).

Je opmerking over looproutes snap ik niet zo goed, daar verandert toch niets?
Je hebt gelijk, ik wil het gaan omdraaien. Met looproutes bedoelde ik iets meer loopafstand/koelkast verplaatsen.

Goede tips verder, ook 120 breedte kookeiland is beter voor werkplek/barplek.

Top forum hier 👌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:10
Prutsky schreef op zondag 4 juni 2023 @ 00:09:
In september kunnen we beginnen met het verbouwen van onze nieuwe woning. Momenteel zit er een L-vormige keuken in. De ruimte is niet groot (267cm x 248cm), dus geen kookeilanden mogelijk. Bij een aantal verschillende keukenzaken geweest (Mandemaker, Kvik en een lokale zaak die o.a. Schüller verkoopt). Parallel is volgens alle winkel de beste oplossing. Veel werkruimte heb je dan niet. Een U-keuken levert wellicht nog minder opbergruimte op en maar wel meer werkplak. WE zijn er nog niet helemaal over uit.

Is parallel echt handig?

Hier een plattegrond en schetst van de Schüller keuken.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je de drie hoge kasten nodig? Met 2 hoge kasten zou je een U kunnen overwegen, levert dan wat extra werkblad op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Prutsky schreef op zondag 4 juni 2023 @ 00:09:
In september kunnen we beginnen met het verbouwen van onze nieuwe woning. Momenteel zit er een L-vormige keuken in. De ruimte is niet groot (267cm x 248cm),
Er zijn wel meer mogelijkheden, maar je bent erin beperkt omdat de doorgang naar je keukenruimte op de hoek zit.
Je schrijft dat je gaat verbouwen, betreft dat ook een uitbouw? Want dan zijn er ook heel andere mogelijkheden.

[ Voor 27% gewijzigd door Toke_gt op 04-06-2023 10:48 . Reden: Lijntjes verkeerd geïnterpreteerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupadi
SquareOne schreef op zondag 4 juni 2023 @ 10:33:
[...]

Heb je de drie hoge kasten nodig? Met 2 hoge kasten zou je een U kunnen overwegen, levert dan wat extra werkblad op.
ik weet niet Hoe groot de ruimte naast het raam aan de onderkant is maar om die U vorm wat openener te maken vanuit de woon/eetkamer zou je die 2 kasten (als dat voldoende is) ook nog naast het raam tegen de muur kunnen zetten, dan heb je namelijk geen hoge kasten in je loopruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
Toke_gt schreef op zondag 4 juni 2023 @ 10:45:
[...]

Er zijn wel meer mogelijkheden, maar je bent erin beperkt omdat de doorgang naar je keukenruimte op de hoek zit.
Je schrijft dat je gaat verbouwen, betreft dat ook een uitbouw? Want dan zijn er ook heel andere mogelijkheden.
Nee uitbouwen zit er niet in. Hier moeten we het dus mee doen...
Hoekkasten zijn niet echt handige lijkt mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Prutsky schreef op zondag 4 juni 2023 @ 11:13:
[...]
Nee uitbouwen zit er niet in. Hier moeten we het dus mee doen...
Hoekkasten zijn niet echt handige lijkt mij.
Ik vergiste me in de meetlijntjes (het was nog vroeg voor de zondag), dat bracht me op de gedachte.

Hoekkasten kunnen wel degelijk handig zijn en veel extra bergruimte geven, bijvoorbeeld zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nkVEuayZ60MQeQ4hZ2WHZHsV4Vc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Uq9UMX7kr6LpWzS7emrBCE3L.jpg?f=user_large

Hier heb je in de hoek naast de hoge kasten met koelvries en oven(s) een hoekkast die je deels gebruikt voor een quooker (geen idee of je die wilt, maar is dit een loze ruimte). De rest van de hoekkast gebruik je als uitbreiding van je gootsteenkast. Handig voor een emmer, grote flessen etc.
Boven werkblad kun je eventueel een ondiepe open kast plaatsen, voor voorraadpotten of iets anders dat prima in het zicht kan staan.

De andere hoek kun je inrichten met draaiplateaus voor pannen of voorraad.

Ik heb in deze schets je keuken verlengd met ondiepe (lage) kasten naast de hoge kasten, voor voorraad en serviesgoed. Eventueel kun je een van de twee inrichten als koffiehoek. Zo wordt je keuken optisch groter, heb je meer bergruimte, krijg je meer licht naar je kamer en blijft doorloop en bewegingsruimte in tact.
(Ik zou overigens vaatwasser liever links naast de spoelbak hebben zodat je er meer bewegingsruimte hebt, maar dan kom je in de knel met leidingen, schat ik in. Daarom zo. Je kunt uiteraard ook kookplaat en spoelbak spiegelen.)

[ Voor 15% gewijzigd door Toke_gt op 04-06-2023 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Wij hebben onze keuken uitgezocht maar hier is nog altijd het nodige in aan te passen. Na veel kijken in dit Ik twijfel nog over een aantal puntjes, maar sta open voor alle feedback.

Dit is de keuken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WTwEJ1HPhjO_aw_EaEF28WjXoPo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Jhy6ckpBZhhfh4iZIAFhZqIH.png?f=user_large
Plattegrond:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ewhKh1zpdToswnwMKD9BcUNwBoM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BlJJ6JCzyz4xGzhqaUiQL63j.png?f=fotoalbum_large

Bij de eerste ronde van aanpassingen in een barretje in het kookeiland weggehaald. Dat zijn nu 4 kastjes van 50cm geworden. De ruimte tussen de eettafel en het kookeiland vonden we wat te weinig.

Twijfelpunten zit het nog in de grote ladekast van 120cm. Ik lees wisselende verhalen over zo'n grote laden. Dit zouden we kunnen opsplitsen naar 2x60, maar wordt waarschijnlijk weer iets duurder.
Het tweede twijfelpunt is de breedte. De afstand tussen de muren is 403cm. Wat denken jullie, een kastje smaller maken en zo 10/20cm breedte pakken? Dan moet er dus met plinten gewerkt worden naast de keuken. En het werkblad wordt weer iets smaller.

PSN: Shiver23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Shiver23 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 21:01:
Wij hebben onze keuken uitgezocht maar hier is nog altijd het nodige in aan te passen. Na veel kijken in dit Ik twijfel nog over een aantal puntjes, maar sta open voor alle feedback.
(…)
Het tweede twijfelpunt is de breedte. De afstand tussen de muren is 403cm. Wat denken jullie, een kastje smaller maken en zo 10/20cm breedte pakken? Dan moet er dus met plinten gewerkt worden naast de keuken. En het werkblad wordt weer iets smaller.
Je hebt aan beide zijden 1,5 passtrook. Dat kan vooral bij de koelkast/vriezer te weinig te zijn, maar ook je oven direct naast de muur is niet zo prettig in gebruik (hitte kan niet naar opzij en komt dus altijd in je gezicht). Check hoe ver je koelkast moet openen om de laden uit te trekken. Soms is dat meer dan 90graden (omdat de lade ook voorbij de binnenkant van de deur moet kunnen).
Oplossing kan zijn dat je het kastje van 40 inkort verandert naar een kastje van 30. Of, dat je drie hoge kasten naast elkaar zet. Dan hoef je maar aan 1 kant een echte plint te maken.
Als je de kastverdeling hetzelfde houdt, overweeg dan eventueel om je spoelbak ook in een 120 kast te zetten (met deurtjes of laden) zodat je de spoelbak precies onder het raam kunt centreren (maar dit is een tic van mij).

(Over je eerste twijfelpunt, de laden van 120; dat hangt volgens mij enorm af van wat je erin zet. Grote pannen en kommen gaan prima, maar volgestouwd met servies of voorraad wordt het veel zwaarder en dan ontstaan er wel problemen. Kijk dus vooral hoe je gedacht had het te gaan gebruiken.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne

Dit is de keuken:
[Afbeelding]
Plattegrond:
[Afbeelding]

Bij de eerste ronde van aanpassingen in een barretje in het kookeiland weggehaald. Dat zijn nu 4 kastjes van 50cm geworden. De ruimte tussen de eettafel en het kookeiland vonden we wat te weinig.

Twijfelpunten zit het nog in de grote ladekast van 120cm. Ik lees wisselende verhalen over zo'n grote laden. Dit zouden we kunnen opsplitsen naar 2x60, maar wordt waarschijnlijk weer iets duurder.
Afmeting is ongeveer gelijk aan onze keuken (zie hier). Wellicht is hier nog wat inspiratie uit te halen. Wij hebben een 100cm ladekast. Dat werkt helemaal prima. Betreft wel Blum Legrabox.

Persoonlijk niet zo’n fan van de ‘torentjes’. Zou dan eerder alle hoge kasten bij elkaar proberen te plaatsen of ze met bovenkastjes of plank met elkaar te verbinden. Maar dat is een kwestie van smaak.

Zijn er geen zijpanelen nodig naast de hoge kasten?

[ Voor 7% gewijzigd door SquareOne op 04-06-2023 22:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keanu_

Dit is de keuken:
[Afbeelding]
Plattegrond:
[Afbeelding]

Is de 40cm kast een apothekerskast? Ik heb hier ook naar gekeken, maar uiteindelijk toch voor een normale 60cm kast gegaan met lades. Dan scheelt dit ook op je lade van 120cm die 100cm wordt.

En geen barretje aan je eiland? Of heb je de kastruimte nodig?

Overigens heb ik zelf wat moeite met de doorlopende lijnen van het eiland naar de muur rechts (staat niet op 1 lijn), maar qua ruimte is er nu al 1 meter bij de kookplaat/spoelbak, dus daar is weinig winst te behalen. Een minder diep eiland is ook niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-08 15:42
SquareOne schreef op zondag 29 januari 2023 @ 16:19:
Als follow-up hier op mijn eerdere post:

[...]

Heeft even geduurd, maar onze keuken is af :D (op één klein dingetje na)

***members only***
Mooie keuken, wij willen ook de hoge kasten wegwerken in een ombouw. Kun jij mij zeggen hoe breed de ombouw is aan de zijkant van de kasten?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• barrieb
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 12:29
Scroll nu voor het eerst wat door dit topic en zie wat mooie keukens voorbij komen! Puur ter inspiratie (en omdat we er toch wel trots op zijn :-)) deel ik bij deze ook graag onze keuken die in April is opgeleverd door T-One uit Erp, een ZZP-er die alle kasten e.d. zelf (op maat) maakt (https://www.t-one-erp.nl). Erg fijn geholpen en vooral de moeite die hij in het voortraject steekt heeft onze verwachtingen overtroffen.

We hebben een flinke verbouwing achter de rug en de keuken is in een aangebouwd gedeelte gezet. Voor die tijd o.b.v. de tekeningen wel alles al uitgewerkt. Nadat de stucadoors langs zijn geweest, is Twan langs gekomen om alles in te meten en met kartonnen mallen te kijken hoe het er dan uiteindelijk in komt te staan. Daardoor (gelukkig) toch nog een aantal aanpassingen gemaakt.

Natuurstenen blad net een licht voelbaen de kasten van geperst mdf. Alle lades zijn van Blum. Bora kookplaat en een Quooker Combi+. Rest van de apparatuur Siemens, Franke wasbak en krukken bij barkrukoutlet.nl besteld. Ziiten lekker!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wx4D7UWmlrbpd7s_bO7zC7wMOWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3iz1gXjLT46rWeycLQjRt3n0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PIHjCa3ktg-echI8PK9Dn86tfhU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wX7r143o93bbaBlHZKowO6fx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5dZpgCdMVuXn857GKLr67pT5A1E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rY8548DFKDIfZiPMXHVig8Ie.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Jeroenon schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:33:
[...]

Mooie keuken, wij willen ook de hoge kasten wegwerken in een ombouw. Kun jij mij zeggen hoe breed de ombouw is aan de zijkant van de kasten?
ca. 10cm.

Extra tip, kijk of je dit kunt organiseren samen met de keukenzaak. De wijze waarop dit wordt gebouwd is belangrijk voor het eind resultaat.

Bij ons is de ombouw 'in het werk' gemaakt. Dus eerst linker stuk van de ombouw; dan hoge kasten er strak tegen aan; dan weer ombouw, dan lage kasten tegenaan, en dan laatste stuk ombouw exact op maat. Kasten staan dus strak tegen de ombouw aan wat zorgt voor een super strak eindresultaat.

Als je de ombouw vooraf moet maken, moet je altijd ruimte houden om de kasten er tussen te schuiven wat een minder straks eindresultaat oplevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-08 15:42
SquareOne schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:03:
[...]

ca. 10cm.

Extra tip, kijk of je dit kunt organiseren samen met de keukenzaak. De wijze waarop dit wordt gebouwd is belangrijk voor het eind resultaat.

Bij ons is de ombouw 'in het werk' gemaakt. Dus eerst linker stuk van de ombouw; dan hoge kasten er strak tegen aan; dan weer ombouw, dan lage kasten tegenaan, en dan laatste stuk ombouw exact op maat. Kasten staan dus strak tegen de ombouw aan wat zorgt voor een super strak eindresultaat.

Als je de ombouw vooraf moet maken, moet je altijd ruimte houden om de kasten er tussen te schuiven wat een minder straks eindresultaat oplevert.
Wij laten onze keuken maken door een interieurbouwer en hij maakt ook de ombouw. Zat zelf nog even te twijfelen of 10cm niet te dik is maar dit ziet er heel mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:10
barrieb schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:55:
Scroll nu voor het eerst wat door dit topic en zie wat mooie keukens voorbij komen! Puur ter inspiratie (en omdat we er toch wel trots op zijn :-)) deel ik bij deze ook graag onze keuken die in April is opgeleverd door T-One uit Erp, een ZZP-er die alle kasten e.d. zelf (op maat) maakt (https://www.t-one-erp.nl). Erg fijn geholpen en vooral de moeite die hij in het voortraject steekt heeft onze verwachtingen overtroffen.
Zier er mooi uit! kan je iets delen over de kosten van de keuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffyku
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 06-06-2023
Ik krijg binnenkort een IKEA keuken geleverd, maar ik heb geen werkblad uitgekozen omdat de levertijd met kwarts of keramiek 6 maanden of langer is. Heb je tips voor een bedrijf dat een werkblad op een bestaande IKEA keuken wil plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Ruffyku schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 00:54:
Ik krijg binnenkort een IKEA keuken geleverd, maar ik heb geen werkblad uitgekozen omdat de levertijd met kwarts of keramiek 6 maanden of langer is. Heb je tips voor een bedrijf dat een werkblad op een bestaande IKEA keuken wil plaatsen?
Er zijn toch behoorlijk wat werkbladen leveranciers online te vinden?

123werkbladen
dekeukenbladenfabriek
steenproject
en zo zijn er nog wel een aantal te noemen

Nu je het zegt; iemand ervaring met de dekton bladen van Ikea? Meen dat er vorig jaar in dit topic werd gezegd dat ze relatief goedkoop dekton aanbieden maar het op een bepaald moment ook weer uit het assortiment was verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18:10

Rzaan

Altijd zoekende

SquareOne schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 08:24:

Nu je het zegt; iemand ervaring met de dekton bladen van Ikea? Meen dat er vorig jaar in dit topic werd gezegd dat ze relatief goedkoop dekton aanbieden maar het op een bepaald moment ook weer uit het assortiment was verdwenen.
Ik was vorig jaar bij Cosentino in Amsterdam. Dat is volgens mij het moederbedrijf van Dekton.
In ieder geval zijn ze er innig mee verbonden.
Toen ik daar vertelde dat Ikea ook met Dekton zou komen, wisten zij van niks.
Het leek de mevrouw ook stug dat het zou gaan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Dit is de keuken:
[Afbeelding]
Plattegrond:
[Afbeelding]

Ik zou een schiereiland overwegen, met daarachter de hoge kasten, laag onder het raam tot de muur. Wellicht in laag zelfs het water en de vaatwasser :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
[...]

Sorry, beetje laat.

95 naar de kasten is wat mij betreft te weinig gezien de oven.
120 diep is niet nodig, 110 is ook flink hoor! (ik heb 360x110 hier)
Die koof kunnen gewoon kastjes omheen, daar je koffie is een slimme oplossing wat mij betreft.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Toke_gt schreef op zondag 4 juni 2023 @ 21:21:
[...]

Je hebt aan beide zijden 1,5 passtrook. Dat kan vooral bij de koelkast/vriezer te weinig te zijn, maar ook je oven direct naast de muur is niet zo prettig in gebruik (hitte kan niet naar opzij en komt dus altijd in je gezicht). Check hoe ver je koelkast moet openen om de laden uit te trekken. Soms is dat meer dan 90graden (omdat de lade ook voorbij de binnenkant van de deur moet kunnen).
Oplossing kan zijn dat je het kastje van 40 inkort verandert naar een kastje van 30. Of, dat je drie hoge kasten naast elkaar zet. Dan hoef je maar aan 1 kant een echte plint te maken.
Als je de kastverdeling hetzelfde houdt, overweeg dan eventueel om je spoelbak ook in een 120 kast te zetten (met deurtjes of laden) zodat je de spoelbak precies onder het raam kunt centreren (maar dit is een tic van mij).

(Over je eerste twijfelpunt, de laden van 120; dat hangt volgens mij enorm af van wat je erin zet. Grote pannen en kommen gaan prima, maar volgestouwd met servies of voorraad wordt het veel zwaarder en dan ontstaan er wel problemen. Kijk dus vooral hoe je gedacht had het te gaan gebruiken.)
Het raam is niet helemaal lekker ingetekend. Deze zit in werkelijkheid (bijna) in het midden van de wasbak. Als we de losse hoge kast naar de andere zijde verplaatsen dan wordt de 120cm kast opgesplitst, omdat anders de vaatwasser helemaal rechts zit.

De koelkast zelf heeft genoeg aan 90 graden. En de kasten zijn greeploos. Maar ik realiseer me dat in de huidige opstelling de oven niet eens goed open kan. Deze komt tegen het kozijn van de deur aan. Dat steekt een stukje uit naar binnen. Hier een ladekast is daarmee ook geen optie.
SquareOne schreef op zondag 4 juni 2023 @ 22:15:
[...]

Persoonlijk niet zo’n fan van de ‘torentjes’. Zou dan eerder alle hoge kasten bij elkaar proberen te plaatsen of ze met bovenkastjes of plank met elkaar te verbinden. Maar dat is een kwestie van smaak.

Zijn er geen zijpanelen nodig naast de hoge kasten?
Jullie keuken is gebruikt ter inspiratie. We kijken ook naar planken boven het aanrecht aan de linkerzijde. Als we de hoge kast rechts verplaatsen dan wordt dat aan de rechterzijde.
En er is ons niets gezegd over zijpanelen. Ik zal dat nog even checken.
keanu_ schreef op zondag 4 juni 2023 @ 22:37:
[...]

Is de 40cm kast een apothekerskast? Ik heb hier ook naar gekeken, maar uiteindelijk toch voor een normale 60cm kast gegaan met lades. Dan scheelt dit ook op je lade van 120cm die 100cm wordt.

En geen barretje aan je eiland? Of heb je de kastruimte nodig?

Overigens heb ik zelf wat moeite met de doorlopende lijnen van het eiland naar de muur rechts (staat niet op 1 lijn), maar qua ruimte is er nu al 1 meter bij de kookplaat/spoelbak, dus daar is weinig winst te behalen. Een minder diep eiland is ook niet mooi.
Dat is inderdaad een apothekerskast. Dat willen we heel graag.
We hebben eerst voor een barretje gekozen. De afstand naar de andere muur is 2,75m. Met een eethoek daar vinden we dit te krap worden. Daarom de kastjes. De ruimte hebben we niet per se nodig.
Er komt nog een balkconstructie met een paal links en rechts. Ik zal nog eens goed kijken of we het eiland daar mee uit kunnen lijnen.
Floor-is schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:33:
[...]
Ik zou een schiereiland overwegen, met daarachter de hoge kasten, laag onder het raam tot de muur. Wellicht in laag zelfs het water en de vaatwasser :)
Hoe bedoel je in het laag zelfs water en vaatwasser? De vaatwasser zit nu naast het water. Dus zoals het nu is?

[ Voor 3% gewijzigd door Shiver23 op 06-06-2023 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
  • Laatst online: 09-09 16:47
Wij hebben een Ikea keuken ontworpen en onlangs een meerwerkofferte ontvangen van de installatiepartner.
De keuken zelf kost ongeveer 12.000 euro (+2000 euro installatieservice). Daarnaast zou er voor circa 4000 euro aan meerwerk nodig zijn om de keuken te kunnen realiseren.

De grootste kostenposten zijn het verwijderen + afvoeren (middelgrote) oude keuken (1100 euro) en stucwerkzaamheden die nodig zijn om de muren op orde te krijgen voor de nieuwe keuken (1000 euro).

De overige ~2000 euro gaat zitten in trekken van een kookgroep en 1 of 2 nieuwe 16A groepen, een paar nieuwe stopcontacten, verwijderen van een radiator en loodgieterswerk.

Kan iemand aangeven of dit enigszins normale bedragen zijn zo op het eerste gezicht? Ik twijfel met name over het stucwerk, aangezien het te stucen oppervlakte maar ongeveer 13m2 bedraagt (twee muren van ~3m lang, waarvan eentje grotendeels uit een raam bestaat)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
RedruM schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:31:
Wij hebben een Ikea keuken ontworpen en onlangs een meerwerkofferte ontvangen van de installatiepartner.
De keuken zelf kost ongeveer 12.000 euro (+2000 euro installatieservice). Daarnaast zou er voor circa 4000 euro aan meerwerk nodig zijn om de keuken te kunnen realiseren.

De grootste kostenposten zijn het verwijderen + afvoeren (middelgrote) oude keuken (1100 euro) en stucwerkzaamheden die nodig zijn om de muren op orde te krijgen voor de nieuwe keuken (1000 euro).

De overige ~2000 euro gaat zitten in trekken van een kookgroep en 1 of 2 nieuwe 16A groepen, een paar nieuwe stopcontacten, verwijderen van een radiator en loodgieterswerk.

Kan iemand aangeven of dit enigszins normale bedragen zijn zo op het eerste gezicht? Ik twijfel met name over het stucwerk, aangezien het te stucen oppervlakte maar ongeveer 13m2 bedraagt (twee muren van ~3m lang, waarvan eentje grotendeels uit een raam bestaat)..
Je kunt je keuken ook gewoon verkopen. Komen ze hem voor je ophalen én betalen ze als het nog wat te bieden heeft (zoals onlinekeukenveiling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:30
RedruM schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:31:

Als jij zelf een een elektricien kan komen, zelf een sleuvenslijper leent of huurt en een installateur regelt, kan je van die 2000 euro wel 1000 maken.

Die 1100 voor afbreken en afvoeren van de oude keuken is zonde geld. Ik heb de oude keuken hier in 4 uur netjes uit elkaar gehaald. Gooi alles op een aanhanger en verkoop de apparatuur via Marktplaats.

Heb je al zo 2000 euro bespaard, maar dan moet je wel zelf aan de slag.

1000 euro voor stuccen hangt totaal af van de hoeveelheid. Voor 1000 euro kan je een hoop stuccen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
  • Laatst online: 09-09 16:47
keanu_ schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 17:18:
[...]

Je kunt je keuken ook gewoon verkopen. Komen ze hem voor je ophalen én betalen ze als het nog wat te bieden heeft (zoals onlinekeukenveiling).
Op zich geen gek idee, maar onze keuken is bijna 20 jaar oud en de meeste apparatuur is op sterven na dood :x Het enige dat misschien nog iets waard is is het 'Eurotop Grandstone' aanrechtblad.. dat kostte in 2005 ca 3000 euro (zag ik op de factuur van de vorige eigenaar).
t14wo schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 21:33:
[...]

Als jij zelf een een elektricien kan komen, zelf een sleuvenslijper leent of huurt en een installateur regelt, kan je van die 2000 euro wel 1000 maken.

Die 1100 voor afbreken en afvoeren van de oude keuken is zonde geld. Ik heb de oude keuken hier in 4 uur netjes uit elkaar gehaald. Gooi alles op een aanhanger en verkoop de apparatuur via Marktplaats.

Heb je al zo 2000 euro bespaard, maar dan moet je wel zelf aan de slag.

1000 euro voor stuccen hangt totaal af van de hoeveelheid. Voor 1000 euro kan je een hoop stuccen.
Dank voor je advies! Ik overweeg inderdaad om de boel zelf uit elkaar te halen. Aanhanger heb ik niet (en geen trekhaak) dus zal dan een container moeten worden, maar dat is dan alsnog een stuk goedkoper. Wat betreft het stucen ga ik eens wat bedrijfjes benaderen dan.. het overige laat ik dan denk ik zo, wordt anders wel met heel veel partijen zaken doen.

[ Voor 48% gewijzigd door RedruM op 06-06-2023 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
barrieb schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:55:

We hebben een flinke verbouwing achter de rug en de keuken is in een aangebouwd gedeelte gezet. Voor die tijd o.b.v. de tekeningen wel alles al uitgewerkt. Nadat de stucadoors langs zijn geweest, is Twan langs gekomen om alles in te meten en met kartonnen mallen te kijken hoe het er dan uiteindelijk in komt te staan. Daardoor (gelukkig) toch nog een aantal aanpassingen gemaakt.

Natuurstenen blad net een licht voelbaen de kasten van geperst mdf. Alle lades zijn van Blum. Bora kookplaat en een Quooker Combi+. Rest van de apparatuur Siemens, Franke wasbak en krukken bij barkrukoutlet.nl besteld. Ziiten lekker!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
ziet er prachtig uit! mag ik vragen hoe je dit hebt aangepakt? heb je dan zelf het ontwerp gemaakt, of doe je dat samen? en ik heb ook zo m'n eigen wensen voor een keuken maar niet een heel grote beurs, kom je dan nog uit met zo'n interieurbouwer? ik heb maar een kleine keuken maar wat er bij de keukenboeren staat is niet mijn smaak (ik zoek meer 50-60's achtig)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrieb
kiefty14 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:41:
[...]

Zier er mooi uit! kan je iets delen over de kosten van de keuken?
Dankje :) Dat kan ik, wij waren ongeveer 9k kwijt voor de apparatuur en 16k voor blad + kasten e.d. dat is inclusief alle lades, inbouw prullenbakjes, le mans kast etc.

Waarschijnlijk had het bij Mandemakers goedkoper gekunnen, maar zijn heel blij met de kwaliteit en service. We hebben bij Bruynzeel een offerte opgevraagd, die kwam hoger uit... Nadat de stucadoors klaar waren is hij nog langs geweest om de keuken een keer in het werk in te meten. Daarop adviseerde hij zelf (en hebben we dus besloten) om het eiland 30cm kleiner te maken i.v.m. de doorloop.
Frieda schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 01:33:
[...]

ziet er prachtig uit! mag ik vragen hoe je dit hebt aangepakt? heb je dan zelf het ontwerp gemaakt, of doe je dat samen? en ik heb ook zo m'n eigen wensen voor een keuken maar niet een heel grote beurs, kom je dan nog uit met zo'n interieurbouwer? ik heb maar een kleine keuken maar wat er bij de keukenboeren staat is niet mijn smaak (ik zoek meer 50-60's achtig)
We zijn bij Twan terecht gekomen via mijn schoonfamilie. We hebben een persoonlijk gesprek met hem gehad aan tafel, nadat we zelf al een beetje een tekening hadden gemaakt van de indeling. Hij heeft zijn feedback hierop gegeven en daarmee hebben we e.e.a. aangepast in het ontwerp. Op basis van staaltjes hebben we e.e.a. uitgezocht qua materialen en daarna heeft hij ons ook nog een keer uitgenodigd in zijn werkplaats om te laten zien hoe hij te werk gaat. Erg fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 22:02
Weet iemand wat voor systeem voor de panelen en kasten bruynzeel gebruikt?

Ik weet dat superkeukens schuller gebruikt (gaf de dame aan)
Ik wil dit meenemen in de overweging en we zitten nu voor de afspraak bij bruynzeel om wat te laten uitrekenen en dus rekenen.

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MargoJ
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 26-05 08:57
Wij krijgen eind september de sleutel van ons eerste koophuis waarvan de keuken na 20 jaar echt is versleten. Na een nogal slechte ervaring met Keukenloods (alles werd maar half uitgelegd, maar we moesten wel 2 minuten voor sluitingstijd nog even snel een offerte tekenen), zijn we afgelopen zaterdag naar een keukenbedrijf geweest die niet is aangesloten bij een keten. Wel duurder, maar hier werd wel alle tijd genomen en ons ook gezegd dat we de tijd moesten nemen om alles even te laten bezinken.

Er staat nu een hoekkeuken in met een muurtje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_lDf9f6MyeFia1gfRSS9V3IU4q8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TxXdSw4VM8CmwySJUYAGIrue.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yq5pxRCFbLylPEhZbDynCcNtYvM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PYeNXied68wsTmmLxy3pwLiU.jpg?f=fotoalbum_large

Maar het muurtje gaan we er uit slopen en dan komt tegen de muur met de buren een kastenwand + spoelgedeelte en daarvoor een eiland. Dit is het ontwerp wat afgelopen zaterdag is gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K9BqJFnEfKe1DHyVObLHfAqecwk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5TgvmvSpcGpVc6v5qap8w361.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand nog tips over deze opstelling? In de twee hoge kasten rechts komen een koelkast en een losse vriezer van beide 102 cm hoog. Daar twijfel ik zelf nog wel een beetje over, want qua koelkast redden we het in ons huidige huis met 102 cm, maar onze kinderen worden natuurlijk ouder en dus komen er steeds meer boodschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:51
@MargoJ Hoe zit je met de hoogte van de kasten?
Sluiten die aan op het plafond? Op de tekening namelijk niet en zou ze doortrekken naar boven.

Deel onder de oven is een lade? Blind stuk?
Aan gedacht een warmhoudlade te plaatsen daar?

Waar zit je vaatwasser?

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MargoJ
Csotranme schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 10:58:
@MargoJ Hoe zit je met de hoogte van de kasten?
Sluiten die aan op het plafond? Op de tekening namelijk niet en zou ze doortrekken naar boven.

Deel onder de oven is een lade? Blind stuk?
Aan gedacht een warmhoudlade te plaatsen daar?

Waar zit je vaatwasser?
Nee, die sluiten niet aan tot boven. Ze hadden geen kasten die precies onze plafondhoogte hebben. Bedoel je dan met een passtuk deze alsnog tot aan het plafond maken? Ik heb ook al gedacht aan een koof te maken. Maar we zitten wel redelijk aan de max van ons budget, dus kosten technisch wordt dat weer wat lastiger.

Deel onder de over is inderdaad een lade. Dan zit de oven namelijk voor ons precies op de goede hoogte. We dachten zelf de lade te gaan gebruiken voor ovenwanten, bakpapier, enzovoort. We hebben ooit een warmhoudlade gehad in een huurhuis en dat hebben we nooit gebruikt.

Vaatwasser zit in het kastje rechts van de spoelbak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Hier ook een koelkast van 102 hoog.
We wisten vooraf dat het krap zou worden,... en dat is het ook.
We missen met name ruimte voor het rechtop kunnen zetten van pakken melk en sap en zo.

De kinderen drinken best veel, het houdt niet over allemaal.

Vanwege onze gewenste keukenindeling toch hiervoor gekozen. Een klein extra koelkastje op zolder is nu wel nodig.
MargoJ schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 10:25:

Iemand nog tips over deze opstelling? In de twee hoge kasten rechts komen een koelkast en een losse vriezer van beide 102 cm hoog. Daar twijfel ik zelf nog wel een beetje over, want qua koelkast redden we het in ons huidige huis met 102 cm, maar onze kinderen worden natuurlijk ouder en dus komen er steeds meer boodschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:51
MargoJ schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 11:50:
[...]

Nee, die sluiten niet aan tot boven. Ze hadden geen kasten die precies onze plafondhoogte hebben. Bedoel je dan met een passtuk deze alsnog tot aan het plafond maken? Ik heb ook al gedacht aan een koof te maken. Maar we zitten wel redelijk aan de max van ons budget, dus kosten technisch wordt dat weer wat lastiger.

Deel onder de over is inderdaad een lade. Dan zit de oven namelijk voor ons precies op de goede hoogte. We dachten zelf de lade te gaan gebruiken voor ovenwanten, bakpapier, enzovoort. We hebben ooit een warmhoudlade gehad in een huurhuis en dat hebben we nooit gebruikt.

Vaatwasser zit in het kastje rechts van de spoelbak!
Ik zou inderdaad kijken naar iets van een koof ja. Zo'n kleine ruimte boven je kasten is niet bruikbaar om nog wat op te zetten/ziet er altijd slordig uit.
En dit gaat gegarandeerd een vet en stof zooi worden daar bovenop ;)

Zitten hier een hoop creatievelingen die wellicht een betaalbare mooie oplossing weten.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18:10

Rzaan

Altijd zoekende

djiedjee schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:09:

De kinderen drinken best veel, het houdt niet over allemaal.
Afbeeldingslocatie: https://static-images.jumbo.com/product_images/011020212336_74004DSL-1_360x360_2.png

+

Afbeeldingslocatie: https://www.caravanservice-ouwerkerk.nl/wp-content/uploads/nc/data/Watervoorziening/Jerrycans-en-watertanks/6400620-kraantje-jerrycan.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Frieda schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 01:33:
[...]

Misschien kan @Floor-is je daar een indicatie van geven. Vraag hem evt in DM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupadi
MargoJ schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 10:25:
Wij krijgen eind september de sleutel van ons eerste koophuis waarvan de keuken na 20 jaar echt is versleten. Na een nogal slechte ervaring met Keukenloods (alles werd maar half uitgelegd, maar we moesten wel 2 minuten voor sluitingstijd nog even snel een offerte tekenen), zijn we afgelopen zaterdag naar een keukenbedrijf geweest die niet is aangesloten bij een keten. Wel duurder, maar hier werd wel alle tijd genomen en ons ook gezegd dat we de tijd moesten nemen om alles even te laten bezinken.

Er staat nu een hoekkeuken in met een muurtje.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Maar het muurtje gaan we er uit slopen en dan komt tegen de muur met de buren een kastenwand + spoelgedeelte en daarvoor een eiland. Dit is het ontwerp wat afgelopen zaterdag is gemaakt.
[Afbeelding]

Ik zou overwegen om niet alleen de kasten met een passtuk achtig iets aan elkaar te zetten maar ook de 2 "torens" met elkaar te verbinden en/of een koof te maken dan lijkt het meer een geheel en kijkt het waarschijnlijk rustige weg.

Ik ga er stiekem vanuit dat er een nieuwe vloer in komt maar voor de zekerheid toch even de opmerking dat als je het muurtje weg haalt en er geen vloer onder zit je een gat in je vloer hebt :P. en in de Render liggen de vloerplanken de verkeerde kant op (of het moet een bewuste keus zijn om straks de vloer niet in de lengte maar in de breedte te leggen

[ Voor 3% gewijzigd door Lupadi op 07-06-2023 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MargoJ
Lupadi schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:09:
[...]

Ik zou overwegen om niet alleen de kasten met een passtuk achtig iets aan elkaar te zetten maar ook de 2 "torens" met elkaar te verbinden en/of een koof te maken dan lijkt het meer een geheel en kijkt het waarschijnlijk rustige weg.

Ik ga er stiekem vanuit dat er een nieuwe vloer in komt maar voor de zekerheid toch even de opmerking dat als je het muurtje weg haalt en er geen vloer onder zit je een gat in je vloer hebt :P. en in de Render liggen de vloerplanken de verkeerde kant op (of het moet een bewuste keus zijn om straks de vloer niet in de lengte maar in de breedte te leggen
Naar die koof gaan we toch maar eens kijken. Mijn vader is erg handig, dus misschien dat hij eens mee kan denken hoe we dit netjes kunnen maken.

Van de vloer dat wisten we al! Maar het is gelukkig click pvc en er zijn nog een aantal pakken over. Dus ons plan is om eerst de vloer eruit te halen tot aan de koof met standleidingen. En dan na het plaatsen de boel weer terug te leggen om de nieuwe opstelling heen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupadi
MargoJ schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 14:01:
[...]

Naar die koof gaan we toch maar eens kijken. Mijn vader is erg handig, dus misschien dat hij eens mee kan denken hoe we dit netjes kunnen maken.

Van de vloer dat wisten we al! Maar het is gelukkig click pvc en er zijn nog een aantal pakken over. Dus ons plan is om eerst de vloer eruit te halen tot aan de koof met standleidingen. En dan na het plaatsen de boel weer terug te leggen om de nieuwe opstelling heen!
Misschien nog een kleine toevoeging om overna te denken, je kunt in de koof nog spotjes maken heb je bij je muur aanrechtblad meteen licht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MargoJ
Lupadi schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 14:12:
[...]

Misschien nog een kleine toevoeging om overna te denken, je kunt in de koof nog spotjes maken heb je bij je muur aanrechtblad meteen licht ;)
Dat is een goede! Dat neem ik meteen mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrieb
MargoJ schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 14:42:
[...]

Dat is een goede! Dat neem ik meteen mee!
Ik zou de koof inderdaad overwegen, bij ons komen de hoge kasten tot aan het plafond en dat scheelt een enorm stofnest! Volgens mij zie ik verder weinig lades in het ontwerp. Klopt dat? Vinden wij erg prettig, dan zou je mogelijk ook je wandgedeelte nog wat dieper maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Toke_gt schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:35:
[...]

Misschien kan @Floor-is je daar een indicatie van geven. Vraag hem evt in DM?
@Frieda kom maar op hoor!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
Toke_gt schreef op zondag 4 juni 2023 @ 11:25:
[...]
Hoekkasten kunnen wel degelijk handig zijn en veel extra bergruimte geven...
Ik heb nog een schets laten maken met een hoek/U opstelling, zonder de kleine kastjes die jij had getekend. Iets minder bergruimte, en met name geen serviesruimte. Minder lades, dus misschien maakt het in prijs nog niet zo veel uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lE1leWFo1UBoSmmNrpG1o24Sr5Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qUG0R5VwyvbMLm4g1Umd1dC3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ycM-n6HLfiS0rOg0fVjQsoKfvyk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/84ouwd2T9aALGL0ykI0pkl8q.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vaEFuYfTwOhWz9hWC58I5jhTmNw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1zXJtNpjzUscbaFwxdEw3BT7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C-T8Pqb6-onmpCCEWcgbmBNNnWw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o4N0lNrMQGhUMCyyGLNSp15Y.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Prutsky schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 06:49:
[...]

Ik heb nog een schets laten maken met een hoek/U opstelling, zonder de kleine kastjes die jij had getekend. Iets minder bergruimte, en met name geen serviesruimte. Minder lades, dus misschien maakt het in prijs nog niet zo veel uit.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk om terug te zien! Die ondiepe kasten waren inderdaad voor serviesgoed, maar dat kun je uiteraard ook goed kwijt in een losse kast in de kamer. Ik vind zelf die grote kast links bij binnenkomst wat jammer omdat die licht en zicht wegneemt, wat de ruimte weer kleiner maakt. Maar het kan niet goed anders door de ramen. Wat vind je er zelf van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prutsky
Toke_gt schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 08:09:
[...]

Leuk om terug te zien! Die ondiepe kasten waren inderdaad voor serviesgoed, maar dat kun je uiteraard ook goed kwijt in een losse kast in de kamer. Ik vind zelf die grote kast links bij binnenkomst wat jammer omdat die licht en zicht wegneemt, wat de ruimte weer kleiner maakt. Maar het kan niet goed anders door de ramen. Wat vind je er zelf van?
Met drie hoge kasten links in de parallelle keuken heb je die kast daar ook. Daar ontkom ik niet echt aan met een koelkast en oven. Eerder hadden we ok nog een 40cm kast tot aan de rand van de muur naar de woonkamer, maar dat maar de doorgang naar de keuken wel heel smal.

Ik vind de extra werkruimte wel prettig, maar ga er toch echt wel op achteruit in opbergruimte, denk ik. Het zal een totaal andere indeling zijn dan wat ik in mijn huidige woning heb. Ook met het opbergen van voorraad dit ik nu in de keuken moet doen (ipv wat we nu onder een trap(kast) kwijt kunnen).

De parallel heeft mijn voorkeur nog steeds. Ook met het lijnen spel aan de rechterkant in de de kast/lade-frontjes.
Misschien het blad nog dieper maken, van 70cm naar 75cm, maar wellicht dat dit niet handig is met het uitruimen van de vaatwasser en de servieskast er tegenover...

[ Voor 6% gewijzigd door Prutsky op 08-06-2023 08:16 . Reden: bladdiepte toegevoegd. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Prutsky schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 08:14:
[...]
Met drie hoge kasten links in de parallelle keuken heb je die kast daar ook. Daar ontkom ik niet echt aan met een koelkast en oven.
Klopt hoor, je ontkomt er niet goed aan. Wat je nog kunt overwegen als je parallel kiest met drie hoge kasten, is om de hoge kasten te beperken tot 1.40 of 1.60. Maar dan mis je nog meer bergruimte, dus hoewel dat een meer ruimtelijk effect geeft, zou ik dat zelf ook niet doen.
Kijk (online) goed naar de indeling van de kasten zelf. Handige snufjes om alle hoeken en diepte goed te kunnen gebruiken. Binnenlades, misschien plintlades. Jouw keuken is voor het raam langs 2.67, dat tekent een keukenzaak vaak snel in met 4x60, met 27 cm op te vullen (links en rechts een vertikale plint van 13,5 cm). Maar die 27 cm kun je ook benutten met een smalle apothekerskast voor bijvoorbeeld kruiden of schoonmaakflessen. Of een uitschuifbaar rek voor handdoeken. Met weinig bergruimte heb je vooral veel creativiteit nodig, dus kijk of verkoper goed met je meedenkt. Wat dat betreft kun je bij Ikea ook mooi inspiratie opdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deesoll
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 18-03-2024
Na een tijdje de keuken even met rust gelaten te hebben, zijn we nu toch weer aan het kijken en willen we op korte termijn een nieuwe keuken aanschaffen. Wij zitten alleen ontzettend in dubio wat betreft opstelling.

Onderstaand de bestaande situatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8WWeWJ3qIe6XfRIZY0NilxgsJoo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oV7KlexImJXIoz7mXMTe91In.jpg?f=fotoalbum_large

Persoonlijk zou ik graag een keukeneiland hebben zodat we rondom het eiland kunnen werken. Qua ruimte is onze keuken alleen net een meter te ondiep, waardoor we twijfelen of het lekker uit komt in combinatie met de eettafel en de rest van de kamer. De opstelling zoals wij hem voor ons zien/zagen, is als volgt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pxwL_CFKDNUzpnYleJRjHRuUnNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rQVgULO6b3VjfmHjCIdG0A9M.jpg?f=fotoalbum_large

Dit betekent echter wel dat de tafel wat meer de woonkamer ingeschoven moet worden. Daarnaast staat het eiland dan haaks op het raam, maar niet in het midden van het raam.

We hebben ook overwogen om het eiland haaks op de rechter muur te zetten, nadeel daarvan is echter dat je dan meer ruimte nodig hebt om bij de kastjes te kunnen aan de kant van de tafel, waardoor de tafel nog meer de woonkamer ingeschoven moet worden. Wie o wie heeft er nog goede tips of inzichten? :D

Qua keuken zouden wij willen gaan voor onderstaande, dus inclusief de kastruimte boven de wastafel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w8Vj8j6YRHzrfpMNr0wOkrl1yuU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w1A4dPzTVdQcGOEAW8KvLvjM.jpg?f=fotoalbum_large

Qua tekening ziet het er dan zo uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1MBoHvDDRIJs2oq_odZMjmLUcj8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZboZo6xtKMiTqydYWD3zSMfV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geneuzel
  • Registratie: September 2019
  • Nu online
[quote]Deesoll schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 10:08:
Na een tijdje de keuken even met rust gelaten te hebben, zijn we nu toch weer aan het kijken en willen we op korte termijn een nieuwe keuken aanschaffen. Wij zitten alleen ontzettend in dubio wat betreft opstelling.

Offtopic: Mijn vrouw heeft de keuken ook al een tijdje met rust gelaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Deesoll schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 10:08:

[Afbeelding]

Persoonlijk zou ik graag een keukeneiland hebben zodat we rondom het eiland kunnen werken. Qua ruimte is onze keuken alleen net een meter te ondiep, waardoor we twijfelen of het lekker uit komt in combinatie met de eettafel en de rest van de kamer. De opstelling zoals wij hem voor ons zien/zagen, is als volgt:

[Afbeelding]

Dit betekent echter wel dat de tafel wat meer de woonkamer ingeschoven moet worden. Daarnaast staat het eiland dan haaks op het raam, maar niet in het midden van het raam.

We hebben ook overwogen om het eiland haaks op de rechter muur te zetten, nadeel daarvan is echter dat je dan meer ruimte nodig hebt om bij de kastjes te kunnen aan de kant van de tafel, waardoor de tafel nog meer de woonkamer ingeschoven moet worden. Wie o wie heeft er nog goede tips of inzichten? :D

Qua keuken zouden wij willen gaan voor onderstaande, dus inclusief de kastruimte boven de wastafel.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou ook eens een U-keuken overwegen in deze ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Een U lijkt het meest logische voor de ruimte, juist vanwege de eettafel.

Of wellicht een U, gedraaid, met een (ondiep) schiereiland. Maar dan wordt het al snel akelig krap hoor. De eettafel moet dan immers ook al snel de kamer in.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Na een tijdje de keuken even met rust gelaten te hebben,
Hier moest ik ook om grinniken. Ik laat de keuken hier alleen met rust als we met vakantie zijn. 🥳
De tafel wordt met een eiland wel een eind de woonkamer ingeschoven. Ik denk dat voor het mooie je eettafel wat te veel in de verdrukking komt. Ben je fan van een verlengd eiland? Dus een eiland waar de tafel aan vast zit, of in ieder geval een geheel mee vormt? Daarmee creeer je weer wat ruimte en rustige aanblik, maar het fenomeen kent lovers & haters.
Idee kan ook zijn om keukenwand rechts te doen en eiland meer naar links (dus gespiegeld). Dan heb je rondom de tafel wat meer ruimte, omdat je niet tegen het eiland ‘botst’, maar gebruik maakt van de ruimte die er al is tussen eiland en kasten. Of, variant daarop: kastenwand rechts, eiland links dwars op de muur.

Nadeel van een eiland in jullie situatie vind ik dat je een flink deel van de keuken niet gebruikt. Heb je eventueel een schiereiland overwogen? Dus eigenlijk wat je nu hebt, links kasten, voor het raam werkblad. Maar dan extra een blok van 2x1 dat net na de verwarming dwars op de muur staat? Daarmee baken je de keuken iets meer af en je creëert een bar of bergruimte aan de kamerzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Laatst online: 16-09 21:22

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Helemaal niets mis met de huidige indeling zo te zien. Moet het anders omdat het anders moet?
Wat ga je met je vloer doen? Kan de radiator verplaatst worden?
Wat is de toegevoegde waarde van het kookeiland anders dan dat het er leuk uitziet? Is het niet zonde van de ruimte (>2 m2) achter het eiland?
Zoals eerder genoemd is het inderdaad een idee om het eiland te verlengen met een (verlaagd) deel als eettafel. Als het past dan het eiland ook een stukje opschuiven van het raam zodat je er van die kant ook langs kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deesoll
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 18-03-2024
Haha, ja niet zo'n lekkere eerste zin :P. Al moet ik zeggen dat we deze keuken wel echt met rust willen laten, aangezien die z'n beste tijd wel gehad heeft en letterlijk uit elkaar valt.

Bedankt voor de reacties in ieder geval. Voornaamste redenen voor (schier)eiland is:
- Rondom eiland eten kunnen maken/voorbereiden/snijden. Wel zo gezellig als je samen kookt
- Maakt een keuken vaak wat volwassener ofzo (smaakdingetje)

We hebben vanavond een afspraak bij een keukenzaak, we zullen daar ook eens een U-vorm laten tekenen. Ergens voelt dat wel de meest veilige optie. Een tafel als verlengde van de keuken/werkblad zien we niet zitten.

Betreft de vloer en verwarming;
- Vloer moet aangeheeld worden (we hebben nog planken en willen toch de hele vloer laten schuren/lakken)
- Verwarming kan verplaatst worden en wordt sowieso vervangen door een platte design wand radiator

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Met behulp van jullie feedback hebben we de keuken iets aan laten passen. Bedankt voor de tips!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ATkY1lKTQ_BScsHl4As9SkKEXRc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lftpLoqBMx5F079GseW1VNBv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UETAb90StNRqkRCcBGWDznb9MxM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/08Hja6Yog4hnUbb9xvF5PqJR.png?f=fotoalbum_large

- De 'torentjes' is zijn weg en het is één hoog kastendeel.
- De grote lade van 120cm is opgeknipt in een kastje van 60cm en 50cm. Daarmee houden iets meer ruimte aan de zijkanten en kan de lade rechts ook daadwerkelijk open. Het kozijn daar komt iets naar binnen.
- En ter illustratie zijn er nog twee planken boven het werkblad

We hebben 3 spots boven het werkblad gepland (Hue GU10). En 4 spots boven/naast het kookeiland.Met de hoge kasten aan één kant ben ik wel bang dat die hoek wat donker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
Shiver23 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 15:00:
Met behulp van jullie feedback hebben we de keuken iets aan laten passen. Bedankt voor de tips!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

- De grote lade van 120cm is opgeknipt in een kastje van 60cm en 50cm. Daarmee houden iets meer ruimte aan de zijkanten en kan de lade rechts ook daadwerkelijk open. Het kozijn daar komt iets naar binnen.

We hebben 3 spots boven het werkblad gepland (Hue GU10). En 4 spots boven/naast het kookeiland.Met de hoge kasten aan één kant ben ik wel bang dat die hoek wat donker wordt.
Netjes! Hebben ze voor de ovens nu willekeurig iets uitgekozen? Twee verschillende series en de bovenste lijkt wel op z'n kop.

Edit: Ah dat blijkt wel een standaard inbouwmagnetron te zijn. Persoonlijk oogt het wat rommelig :) Is er niet een bijpassende IQ700 oven te vinden?

[ Voor 5% gewijzigd door Rostvertol-Mil op 08-06-2023 17:38 ]

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Shiver23 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 15:00:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Beter! Maar wel nog even naar het lijnenspel kijken bij de ovens. Door die kast wordt nu de horizontale greeplijst onderbroken, dat is niet zo fraai.

Als je kiest voor een eiland met de zijpanelen tot op de grond, zou je ook kunnen overwegen de fronten te verlengen tot op de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Het zijn een oven en magnetron uit de IQ500 serie.

Oven HB457G0B0
Magnetron BF425LMB0
Die magnetron is niet heel mooi maar dat zijn ze allemaal niet echt. Wel van dezelfde serie. We gebruiken allebei en ook wel tegelijkertijd. Dus 1 combi is niet genoeg en een combi erbij wordt meteen weer een stuk duurder.
Volgens mij is er uit de iq700 serie niet iets te vinden wat goed bij de oven past.

Of we nemen alleen een oven zetten een losse magnetron in de kast erboven. Dan is het een mooie rechte lijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Shiver23 op 08-06-2023 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:19
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 8% gewijzigd door SquareOne op 08-06-2023 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
@aGraPusher Eis als in: jij plaatst geen slechte review, zij vervangen/herstellen alle beschadigingen? Of eis om überhaupt verder met elkaar te gaan onderhandelen. Ik vind het bizar, zoveel beschadigingen/fouten en dan zo reageren op een ingebrekestelling. Wat enorm onprofessioneel.

Waarom herstellen zij niet? Vinden ze je klachten onzin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conrado
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:31
Steeds meer vaatwassers hebben een 'autoOpen' functie. Kun je dat ook uitzetten?

Mijn huis is slimmer dan ik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
Shiver23 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 19:09:
Het zijn een oven en magnetron uit de IQ500 serie.

Oven HB457G0B0
Magnetron BF425LMB0
Die magnetron is niet heel mooi maar dat zijn ze allemaal niet echt. Wel van dezelfde serie. We gebruiken allebei en ook wel tegelijkertijd. Dus 1 combi is niet genoeg en een combi erbij wordt meteen weer een stuk duurder.
Volgens mij is er uit de iq700 serie niet iets te vinden wat goed bij de oven past.

Of we nemen alleen een oven zetten een losse magnetron in de kast erboven. Dan is het een mooie rechte lijn.
Ah dat valt mee :) Lijkt prima value for money en ze passen toch goed bij elkaar.
Dacht dat het om deze ging:
Afbeeldingslocatie: https://media3.bsh-group.com/Product_Shots/900x506/MCSA00776840_423884_BF634LGS1_def.webp

dot.blaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Conrado schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 21:59:
Steeds meer vaatwassers hebben een 'autoOpen' functie. Kun je dat ook uitzetten?
Meestal wel, soms niet. Check beschrijving in handleiding. Soms kun je het niet uitschakelen, maar is het niet in alle programma’s opgenomen.
Pagina: 1 ... 406 ... 526 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1