Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtroardinary
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-04 17:35
Conrado schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 21:59:
Steeds meer vaatwassers hebben een 'autoOpen' functie. Kun je dat ook uitzetten?
Wordt ook wel de "Air-Dry Functie genoemd.
Hangt van het merk af.

Bij AEG, Zanussi en electrolux gaat het op de volgende manier:
1. VW moet in keuzemodus staan
2. Druk de toetsencombinatie in die in je gebruiksaanwijzing wordt beschreven.
3. Via de gebruikersmodus kan je de air-dry functie uitschakelen.

Ik heb eventueel een link voor je waar je de gebruiksaanwijzingen kan vinden, dm me maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:06
Wij zijn ook begonnen aan de keuken zoektocht en na veel gelezen te hebben in dit forum ook een stuk wijzer geworden. Ik kom alleen niet helemaal eruit qua verschillende kasten. We hebben nu drie offertes in bezit met verschillende merken kasten. Dit mede door de wensen die we aangegeven hebben maar ook wel bereid zijn concessies op te doen.

Nobilia ( Midden/laag )
Rotpunkt ( midden )
Snaidero ( Hoog? )

Ze zagen in de showroom er niet noemnswaardig anders uit wat ik op het oog kan zien( ben geen kenner ).
Naast de verschillende mogelijkheden bij de leveranciers ( Dat is ook de reden waarom er meerdere zijn geoffereerd ) zijn er nog echt kwaliteitsverschillen of andere zaken qua kasten te merken in de dagelijkse praktijk die het prijsverschil verantwoorden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:44
jantje 2 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 08:58:
Wij zijn ook begonnen aan de keuken zoektocht en na veel gelezen te hebben in dit forum ook een stuk wijzer geworden. Ik kom alleen niet helemaal eruit qua verschillende kasten. We hebben nu drie offertes in bezit met verschillende merken kasten. Dit mede door de wensen die we aangegeven hebben maar ook wel bereid zijn concessies op te doen.

Nobilia ( Midden/laag )
Rotpunkt ( midden )
Snaidero ( Hoog? )

Ze zagen in de showroom er niet noemnswaardig anders uit wat ik op het oog kan zien( ben geen kenner ).
Naast de verschillende mogelijkheden bij de leveranciers ( Dat is ook de reden waarom er meerdere zijn geoffereerd ) zijn er nog echt kwaliteitsverschillen of andere zaken qua kasten te merken in de dagelijkse praktijk die het prijsverschil verantwoorden?
Er zijn zeker wel verschillen, kijk bijvoorbeeld naar de afwerking van de randen van fronten en zijpanelen. Ook is het materiaal waarschijnlijk verschillend, maar daar kan een leverancier je over informeren.
Maar ik zou je eigenlijk willen meegeven te kijken naar wat voor jou belangrijk is. Als een nobilia voor jou goed en mooi genoeg is, dan is dat goed en mooi genoeg. Je hoeft niet het duurste van het duurste te hebben om een goede keuken te hebben. Er zijn niet echt slechte keukens, ook een ikeakeuken die je zelf in elkaar zet kan heel lang meegaan. Levensduur heeft meer te maken met hoe je ermee omgaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:06

Nobilia ( Midden/laag )
Rotpunkt ( midden )
Snaidero ( Hoog? )

Snaidero ziet er wel heel speciaal uit! Kende het niet, maar grappig om iets Italiaans voorbij te zien komen.
Zijn ze qua looks enigszins gelijk? Juist Snaidero lijkt vrij unieke oplossingen te hebben qua grepen, fronten, rondingen, etc. Als je daar niks van toepast, zal Rotpunkt misschien net zo goed zijn.
Het lijkt dat je voor een witte keuken bij elk merk prima terecht kan, daar heb ik mooie Nobilia keukens in gezien. Rotpunkt heeft dan weer iets meer materialen/corpuskleuren/mogelijkheden.

Kwaliteit inschatten vind is ook moeilijk. Als er merkspul hang- en sluitwerk (Blum of Hettich bijvoorbeeld) is toegepast kan je daar vast ook geen buil aan vallen. Vindt zelf Blum Legrabox lades bijv. erg mooi.

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:02
Als je een ingebrekestelling hebt gestuurd die redelijk is (redelijke hersteltermijnen dus) kun je natuurlijk na die termijnen een brief sturen dat ze in verzuim zijn en schade vorderen. Dan zou je kunnen aangeven dat je het door door een andere partij laat herstellen en de kosten verhaalt op het keukenbedrijf (dit kun je ook aangeven bij een ingebrekestelling).

Bij geen gehoor kun je nog dagvaarden natuurlijk. Daar zullen ze wat mee moeten want dan komt het voor de rechter. Wellicht volgt er nog een schikking, aangeven dat je daarvoor open staat? Dan kun je het via een andere partij laten herstellen die ook dat merk keukens verkoopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:26

Nobilia ( Midden/laag )
Rotpunkt ( midden )
Snaidero ( Hoog? )

Het grootste verschil tussen merken die zich richten op verschillende prijssegmenten is keuzevrijheid. Ikea heeft een beperkt assortiment en veel zelf doen. Bij de twaalf in een dozijn keukenboeren wordt de keuken voor je samengesteld uit een aantal voorgedefinieerde modules die in massa worden geproduceerd met een collectie fronten in verschillende prijscategorieën.
Bij de merken die je de duurdere winkelstraten ziet, worden de keukens voor jouw op maat ontworpen en gemaakt. Hierop zit natuurlijk ook de grootste winstmarge.

De Corpus, egal welk prijssegment, is 9 van de 10 keer melamineplaat. Voor het beslag wordt voornamelijk Blum, Hettich of Salice gebruikt. Die hebben natuurlijk ook verschillende lijnen in verschillende prijscategorieën. Kwaliteitsverschillen zijn te verwaarlozen het verschil is vooral esthetisch. Meer specifieke beslagen zoals van HAWA (waar bijv. de frontjes in de kaste schuiven) gaan per stuk richting de € 800. Bruto Marge’s in de keuken- en meubelbranche zijn vrij hoog dus voor de eindgebruiken is de prijs al snel € 1600. Dus die zie je op dit moment nog niet in de massaconsumptie keukens. Grootste prijsverschillen ga je zien bij de fronten. Tussen een standaard melaminefrontje in diverse decors en bijv natuursteenfronten kan een prijsverschil van € 300 per m^2 zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-07 12:37
Het valt me echt op hoe weinig koel- en vriesruimte sommige hebben in een vrij dure luxe keuken.
Nu hebben we twee pubers dus dan merk je wel dat je wat ruimte nodig hebt, maar ook daarvoor vond ik het wel lekker om wat ruimte te hebben.
We hebben zelf een grote Amerikaanse koel/vries
Plus een tafelmodel koelkast en een 1.90m vriezer in de garage. Tijdens een feestje is de koelruimte zelfs krap. En zelfs in normale omstandigheden hebben we in de zomer de extra koelkast wel nodig.

Als ik hier dan mensen alles zie doen met een koelkast van 1,02 cm dan vraag ik me echt af hoe je dat doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:13
sNielz123 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 12:48:
Als ik hier dan mensen alles zie doen met een koelkast van 1,02 cm dan vraag ik me echt af hoe je dat doet.
Meerdere keren per week boodschappen doen en/of goed plannen wat je gaat eten, dan heb je niet onnodig (lang) spullen in de koelkast.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:29
Eindlijk is onze keuken geplaatst, ze komen nog terug voor wat kleine dingen maar we zijn er blij mee! Nieuwe lijn keuken apparatuur (Bosch serie 8 oven was op voorraad).

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21:52

Rzaan

Altijd zoekende

@Agostino Heel vaak gaat de keuken als laatste erin, maar hie zie ik vloer nog niet liggen.
Bewust keuze, of kwam het niet uit met de planning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
Rzaan schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 19:07:
@Agostino Heel vaak gaat de keuken als laatste erin, maar hie zie ik vloer nog niet liggen.
Bewust keuze, of kwam het niet uit met de planning?
Eigenlijk wel een bewuste keuze, onze vloer leverancier (krijgen een houten lamelparket vloer) gaf aan dat je dit beter niet onder de keukenkastjes kon leggen en het scheelt zo weer een aantal m2 vloer ;-)

Daarnaast kwam het ook niet uit met de planning, keuken hebben ze gister en vandaag geplaatst en de vloer leverancier is op de verdiepingen bezig nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Agostino schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 18:52:
Eindlijk is onze keuken geplaatst, ze komen nog terug voor wat kleine dingen maar we zijn er blij mee! Nieuwe lijn keuken apparatuur (Bosch serie 8 oven was op voorraad).

***members only***
Nice! Wat is dat voor kastje rechtsvoor? Met die glazen voorkant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agostino
Il 2 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 19:39:
[...]

Nice! Wat is dat voor kastje rechtsvoor? Met die glazen voorkant?
Klein wijnklimaatkastje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:06
Rostvertol-Mil schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:12:
[...]

Snaidero ziet er wel heel speciaal uit! Kende het niet, maar grappig om iets Italiaans voorbij te zien komen.
Zijn ze qua looks enigszins gelijk? Juist Snaidero lijkt vrij unieke oplossingen te hebben qua grepen, fronten, rondingen, etc. Als je daar niks van toepast, zal Rotpunkt misschien net zo goed zijn.
Het lijkt dat je voor een witte keuken bij elk merk prima terecht kan, daar heb ik mooie Nobilia keukens in gezien. Rotpunkt heeft dan weer iets meer materialen/corpuskleuren/mogelijkheden.

Kwaliteit inschatten vind is ook moeilijk. Als er merkspul hang- en sluitwerk (Blum of Hettich bijvoorbeeld) is toegepast kan je daar vast ook geen buil aan vallen. Vindt zelf Blum Legrabox lades bijv. erg mooi.
Dankje, ik ga er nog eens goed naar kijken wat wijsheid is. Qua looks verschillen ze in mijn beleving niet veel op het eerste gezicht al heb ik niet echt uitgebreid het vergeleken. We kwamen voornamelijk op Snaidero uit omdat zij een specifieke kleur wit hadden die wij erg mooi vonden. Verder zitten er een paar maatwerk dingen maar die zijn vooral extra en kunnen we ook laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-07 11:52

***members only***
Ga je nog wat fraais doen met de achterwand? Die nis schreeuwt echt om een gave tegel.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-07 14:12
syntesia schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:19:
Volgende week 1 van onze laatste afspraken bij de keukenboer.

Dit hebben wij qua apparatus:

Koelkast: Miele K7733E
Vriestkast: Liebherr 5128-20
Vaatwasser 1: G7255SCVIXXL
Vaatwasser 2: G7255SCVIXXL (omdat het kan) en bloedhekel aan volle keukeneiland/wasbak met vuile was.
Combi stoomoven: Miele: DGC7845XOBSW
Multi oven: Miele H7860BPOBSW
Vacumeerlade: EVS7010OBSW
Kookplaat: Bora Professional 3.0
Quooker +cube rvs

Denk dat we qua apparatuur wel ok zitten, twijfel ook nog misschien wel 3 kookvlakken te nemen.
Vaatwassers komen links en rechts onder de spoelbak tegen de muur. dus dat het daar ook direct afgespoelt en in de machines kan.

Meubels word Siematic SLX

Teken moet nog wel wat aan gedaan word want deze is door de deadline best snel in elkaar geflanst.
Zijkanten van het eiland doen we denk ik toch in het hout ipv dat we het blad laten doortrekken.
Die kleine plinten onder en boven de ovens moeten weg(weet niet waarom ze daar zitten)

en de kasten & led strip doortrekken tot plafond ipv dat er een plint zit boven

Verder nog tips?

***members only***
Deze week de sleutels eindelijk de sleutels gekregen ( naja eigenlijk 1-2 maanden te vroeg) maar super blij!
Keuken zit er vanuit het project al in, mis alleen nog de vriezer, spetterwand aan de achterwand en het eiland heeft de verkeerde plinten gekregen. Die moeten hetzelfde zijn als de kastjes. Ze moeten nog wel wat kastjes verstellen en het licht in de greep van het eiland vind veelste zwak dus daar gaan ze ook nog naar kijken.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:51

***members only***
Mooie kleur! Weer eens wat anders.
Oogt op de foto een beetje als de kleur die wij op de muur hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Niet online
syntesia schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 00:00:
[...]

Deze week de sleutels eindelijk de sleutels gekregen ( naja eigenlijk 1-2 maanden te vroeg) maar super blij!
Keuken zit er vanuit het project al in, mis alleen nog de vriezer, spetterwand aan de achterwand en het eiland heeft de verkeerde plinten gekregen. Die moeten hetzelfde zijn als de kastjes. Ze moeten nog wel wat kastjes verstellen en het licht in de greep van het eiland vind veelste zwak dus daar gaan ze ook nog naar kijken.

***members only***
De nieuwe Quooker? Hoe bevalt die, voor zover dat te zeggen is. Ons werd die afgeraden ivm spetteren, leek me erg vreemd. Neem aan dat ze bij Quooker wel weten wat ze op de markt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Vendetta_X schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 00:55:
[...]

De nieuwe Quooker? Hoe bevalt die, voor zover dat te zeggen is. Ons werd die afgeraden ivm spetteren, leek me erg vreemd. Neem aan dat ze bij Quooker wel weten wat ze op de markt zetten.
Edit: Zie dat het "tuutje", ofwel uitloop stuk korter is.
Afbeeldingslocatie: https://www.heetwaterkraan.com/wp-content/uploads/2019/04/Quooker-fusion-square-kraan.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Source90 op 10-06-2023 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:28
[...]

Wij wilden m ook, en de keuken verkoper rade deze stellig af
Volgens hem waren er problemen mee en zou quooker aan een opvolger werken. De quooker vertegenwoordiger had hem zelfs geadviseerd alle fronts uit de winkel te halen (Wij hadden deze dan ook in een andere keukenzaak gezien)

Wij gaan dus toch maar voor een fusion ipv front, ondanks dat we de front duidelijk mooier vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door ConQuestador op 10-06-2023 07:15 ]

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Autonoesis schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 12:46:
[...]

Het grootste verschil tussen merken die zich richten op verschillende prijssegmenten is keuzevrijheid. Ikea heeft een beperkt assortiment en veel zelf doen. Bij de twaalf in een dozijn keukenboeren wordt de keuken voor je samengesteld uit een aantal voorgedefinieerde modules die in massa worden geproduceerd met een collectie fronten in verschillende prijscategorieën.
Bij de merken die je de duurdere winkelstraten ziet, worden de keukens voor jouw op maat ontworpen en gemaakt. Hierop zit natuurlijk ook de grootste winstmarge.

De Corpus, egal welk prijssegment, is 9 van de 10 keer melamineplaat. Voor het beslag wordt voornamelijk Blum, Hettich of Salice gebruikt. Die hebben natuurlijk ook verschillende lijnen in verschillende prijscategorieën. Kwaliteitsverschillen zijn te verwaarlozen het verschil is vooral esthetisch. Meer specifieke beslagen zoals van HAWA (waar bijv. de frontjes in de kaste schuiven) gaan per stuk richting de € 800. Bruto Marge’s in de keuken- en meubelbranche zijn vrij hoog dus voor de eindgebruiken is de prijs al snel € 1600. Dus die zie je op dit moment nog niet in de massaconsumptie keukens. Grootste prijsverschillen ga je zien bij de fronten. Tussen een standaard melaminefrontje in diverse decors en bijv natuursteenfronten kan een prijsverschil van € 300 per m^2 zitten.
Hieraan wil ik nog toevoegen dat je bij 'middensegment' Rotpunkt (en overigens ook Ballerina) standaard Blum Legrabox lades krijgt (vind ik toch echt een meerwaarde) én 2x zo dikke achterwanden, wat ik zelf echt een pré vind gezien de verschillende gebogen / rammelende achterwanden die ik in mijn leven ben tegengekomen. Als er gebruik wordt gemaakt van standaard bordkarton of iets wat in die buurt komt vind ik zelf in ieder geval een nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averroes1198
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18:59
[...]

***members only***
Mooi die Bora Professional!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-07 14:12
[...]

Weet nog niet, hijvoelt wel fijn dat RVS voelt sowieos beter dan een zwarte gecoate zoals ik nu heb.
Problemen heb ik niks over gehoord destijds, heb hem ook last minut aangepast in de order.

Waar zou ik dan op moeten letten?
Tnx vind hem echt heel stoer en die zuigkracht vergelijken met de standaard versie pfoee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:25
Cap schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 08:21:
[...]

Hieraan wil ik nog toevoegen dat je bij 'middensegment' Rotpunkt (en overigens ook Ballerina) standaard Blum Legrabox lades krijgt (vind ik toch echt een meerwaarde) én 2x zo dikke achterwanden, wat ik zelf echt een pré vind gezien de verschillende gebogen / rammelende achterwanden die ik in mijn leven ben tegengekomen. Als er gebruik wordt gemaakt van standaard bordkarton of iets wat in die buurt komt vind ik zelf in ieder geval een nadeel.
Is dat nieuw dat Rotpunkt legraboxen gebruikt? Kan dat niet direct vinden. Op hun website lijken het ook net wat andere ladesystemen.

Ballerina heeft inderdaad standaard legraboxen. Je komt het merk wel relatief weinig tegen (N=1 ervaring obv dit topic en tijdens mijn eigen showroombezoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
[...]

***members only***
Mooi geworden! :)
Aanpassingen aan het ontwerp zijn wel fraai tov initiële ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-07 14:24

ThePsycho

Biertje?

SquareOne schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 09:44:
[...]

Is dat nieuw dat Rotpunkt legaboxen gebruikt? Kan dat niet direct vinden. Op hun website lijken het ook net wat andere ladesystemen.

Ballerina heeft inderdaad standaard legraboxen. Je komt het merk wel relatief weinig tegen (N=1 ervaring obv dit topic en tijdens mijn eigen showroombezoeken)
Rotpunkt gebruikt voor zover ik kon achterhalen grass hettich ladesystemen. De scharnieren volgens mij ook maar daar heb ik me minder in verdiept.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
syntesia schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 09:33:
[...]

[...]

Tnx vind hem echt heel stoer en die zuigkracht vergelijken met de standaard versie pfoee.
De professional vind ik persoonlijk de mooiste kookplaat met afzuiging die er op de markt is. De afzuiging is echter niet krachtiger dan andere toestellen van Bora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisssssta
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-03-2024
Ik heb inmiddels dit forum redelijk doorgespit, en gaan nu zelf beginnen met keukenwinkels bezoeken/ offertes opstellen enz. voor onze nieuwbouwwoning.

Bij de eerste (lokale) keukenzaak kwamen we hier op uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WaHG6NCjWI7YgepGr5VPutVU4X0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EO9iIdh3O1vZmnPIIatxzoA0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qRiNitFkXotpTM4hOxohVw9JC_Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/afVWiPORRRH7CXnunLZ8ICas.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zD5YqIJ32ZYnhzO7mLVg38vZWpM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uupw39hRuUj0uVHEKtLrxrMd.jpg?f=fotoalbum_large

6x hoge kast (60 breed, 231(?) Hoog) met vlnr:
- koelkast
- vriezer
- opbergruimte lades
- opbergruimte planken
- opbergruimte planken + wijnkoeler

Eiland met ene zijde:
- apothekerskast 30cm
- wasbak/ waskast 60cm
- vaatwasser
- kookplaat met afzuiging erin op een ladekast van 100cm.

Andere zijde:
- 2x 1 meter ladekast
- apothekerskast 50cm

En dan een stuk bar van 120cm, om met 4 man aan te zitten (eettafel komt elders in huis).

Kwam uit op het volgende:
Members only: de offerte

Wij hebben zelf nog een vrij nieuwe bosch serie 8 magnetron, vaatwasser en oven dus die gaan mee.

De ruimte die we tot de beschikking hebben is ongeveer 3,65 breed en 6,50 lang. Tegenover de klapdeuren naar de tuin is de doorloop naar de woonkamer etc, en in dde hoek bij het raam zit nog een deur naar de garage.

Ik vond de Nobilia keukens in de showroom best degelijk aanvoelen, maar heb weinig ervaring met keukens. Weet dat we nu een Keller hebben staan, en daarvan laat de cover van de kastjes op sommige plekken los/ trekt krom.

Dus een paar vragen :-):
- Hier staat Nobilia bij het lage segment keukens, maar zijn ze dan echt zo slecht?
- En is deze prijs voor deze opstelling enigszins acceptabel?
- Is dit een logische opstelling? En waar moeten we nog rekening mee houden qua indeling?
- Waar moet je naar kijken om een beetje oordeel te kunnen vellen over de kwaliteit van een keuken?

Van de week een afspraak in een Nolte showroom om te kijken waar zij mee komen.

Verder twijfelen we nog om 2 hoge kasten weg te laten, en er een koffiebarretje te maken met een plank zoals dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZEYzbm8FvIhOpLsJBCdHJmc1fVA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TnLxfeePEQ1RnOhwm8ZGdR86.jpg?f=fotoalbum_large

Maar dan leveren we weer opbergruimte in. Dus nog een afweging maken over praktisch vs leuk. Als iemand hier nog een wijze raad over heeft, graag! Dank jullie wel alvast voor de reactie :-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Toke_gt
@Agostino en @syntesia Prachtige keukens zo! Ik zie/lees dat ze in nog niet bewoonde nieuwbouw staan. Wees je er alsjeblieft van bewust dat er kapers op de kust zijn in nieuwbouwwijken, die niks te beroerd zijn om die mooie keukens er ‘s nachts uit te halen. Dus check verzekering en hang vast iets voor de ramen om het niet aan te moedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

SquareOne schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 09:44:
[...]

Is dat nieuw dat Rotpunkt legraboxen gebruikt? Kan dat niet direct vinden. Op hun website lijken het ook net wat andere ladesystemen.
ThePsycho schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 10:21:
[...]

Rotpunkt gebruikt voor zover ik kon achterhalen grass hettich ladesystemen. De scharnieren volgens mij ook maar daar heb ik me minder in verdiept.
I stand corrected. :)

Mijn keukenverkoper noemde dat hun Rotpunkt keuken standaard de rechte rookglazen zijwanden hadden en hij nam Blumotion in de mond. Bij Blum is het volgens mij alleen de Legrabox die dit heeft vandaar dat ik dat dacht.

Scharnieren zijn wel van Blum. Een snelle search op het Duitse Küchenforum suggereert dit ook:
MÖBELBESCHLÄGE
  • Schubkästen/Auszüge Grass (Vionaro)
  • Scharniere Blum
  • Faltklappen/Lifttüren Blum
Dit is een Rotpunkt lade, zal dan geen Blum zijn maar Grass Vionaro? Iemand die dit type lade met zekerheid herkent?

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/ce/ff/72/ceff728f0e361f7b515a6a01cf30ebf4.jpg

Wel standaard bij Rotpunkt zonder meerprijs, voor zover ik kan zien in de folder (gek genoeg heet dit standaard pakket zonder meerprijs het "Premium Plus Pack" 8)7):

- Corpus binnen en buiten in dezelfde kleur (of kleur naar keuze)
- 8mm dikke geschroefde rugwanden
- 19mm bodems/legplanken
- Extra diepe onderkasten voor 65cm diep werkblad
- Doorlopende onderbodems hangkasten
- Verdekt ophangsysteem
- Metalen beschermplaat onder koelkasten
- X13 rastermaat
- Antraciet ladesysteem (Zircon ZX950) en scharnieren (Zircon SX105)
- Antraciet klepdeurbeslag, legplankdragers, scrhoeven, intereuren

Ik vind dus vooral die dikke achterwand en corpus op kleur mooi dat die standaard inbegrepen is.
Ik weet dat in het westen Keukenwarenhuis het verkoopt (is hun "premium" merk naast Nolte en Nobilia), net als Keukenstudio Dordrecht, en Alka Heemstede onder hun huismerknaam A-design. In Gelderland heb je Voortman met verschillende filialen.

Keukenkastenfabriek Dordrecht heeft ze volgens mij ook maar dat is geheim. :P Hun kleurstellingen wijken overigens wel af van wat Ballerina standaard levert, er zijn minder / andere kleuren (of ze hebben iig deels andere namen).

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 11-06-2023 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-07 00:01
@Cap Grass is ook heel goed, die Vionaro’s zijn -wat mij betreft- 1-op-1 vergelijkbaar met de Legrabox. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ConQuestador schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 07:14:
[...]

Wij wilden m ook, en de keuken verkoper rade deze stellig af
Volgens hem waren er problemen mee en zou quooker aan een opvolger werken. De quooker vertegenwoordiger had hem zelfs geadviseerd alle fronts uit de winkel te halen (Wij hadden deze dan ook in een andere keukenzaak gezien)

Wij gaan dus toch maar voor een fusion ipv front, ondanks dat we de front duidelijk mooier vinden.
Ik zou persoonlijk met al die vlakke bakken van tegenwoordig voor een flex gaan om gemakkelijk de bak schoont te spoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-07 01:49
Cap schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 12:08:
[...]

Dit is een Rotpunkt lade, zal dan geen Blum zijn maar Grass Vionaro? Iemand die dit type lade met zekerheid herkent?
Ik kwam via Google tegen dat het "Grass Nova pro" zou kunnen zijn. Geen idee of dat vergelijkbaar is met Vionaro of Blum maar stevig zijn ze zeker. Ik zag een keukenverkoper die in zo'n la ging staan :)

Mooi overzicht op blz. 488 in de Storex catalogus: https://www.naber.de/naber-catalogus-2023/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Blurk62 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 01:27:
[...]

Ik kwam via Google tegen dat het "Grass Nova pro" zou kunnen zijn. Geen idee of dat vergelijkbaar is met Vionaro of Blum maar stevig zijn ze zeker.
Ik kom geen Nova Pro tegen icm Rotpunkt, Kuechenforum vermeldt iig her en der Vionaro, hier een overzichtje van gebruikte systemen met een aantal merken erbij:

https://www.kuechen-forum...ettich.21069/#post-347686
Demnach müsste die Hierarchie ungefähr so aussehen:
BLUM Legrabox [poggenpohl , Warendorf , rational, ...]
GRASS Vionara [elbau, Rotpunkt , Siematic ]
BLUM Tandembox Intivo [pronorm , Haka, Störmer , Schüller ]

mit Abstand
BLUM Tandembox Antaro [artego , Alno ]
| HETTICH Innotech / Architec [Brigitte , nobilia ]
GRASS Nova Pro Classic [Häcker ]

mit Abstand
BLUM Tandembox Plus [Ikea , impuls , Pino, u.v.a]
BLUM Metabox
en
Ich würd's in etwa so einordnen (innerhalb der Klassen alphabetisch, ohne Wertung):

State of the art:
Blum Legrabox
Grass Vionaro

Oberklasse:
Blum Tandembox Intivo
Grass Nova Pro Scala
Hettich ArciTech

Mittelklasse:
Blum Tandembox Antaro
Blum Tandembox Plus (obsolet)
Grass Nova Pro Classic/Deluxe
Grass DWD
Hettich InnoTech

Budgetklasse:
Blum Metabox
Hettich MultiTech
Ik zag een keukenverkoper die in zo'n la ging staan :)
Ah de bekende verkoperstruuk. Laat me raden, Mandemakers groep zeker, Keukenkampioen? :+

[ Voor 17% gewijzigd door Cap op 11-06-2023 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Cap schreef op zondag 11 juni 2023 @ 09:18:
[...]
Ah de bekende verkoperstruuk. Laat me raden, Mandemakers groep zeker, Keukenkampioen? :+
Nou, inderdaad. Niet alleen DMG en KK. In 1998 voor het eerst meegemaakt (Tulp) en daarna bij alle keukenjachten. Zou me ook niet verbazen als enkele showroomlades ook verstevigd worden voor dit experiment. Of in ieder geval elke week gecheckt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Toke_gt schreef op zondag 11 juni 2023 @ 09:30:
[...]

Nou, inderdaad. Niet alleen DMG en KK. In 1998 voor het eerst meegemaakt (Tulp) en daarna bij alle keukenjachten. Zou me ook niet verbazen als enkele showroomlades ook verstevigd worden voor dit experiment. Of in ieder geval elke week gecheckt.
:Y Tulp en Bruynzeel had ik ook al gelezen in dit topic. En inderdaad ook dat de lade verstevigd was met een dikkere bodemplaat. Zelfs een verhaal van ter ondersteuning een voet onder de lade door de verkoper terwijl de klant erin ging staan... _O-

Je zou eigenlijk eens de proef op de som moeten nemen en het omdraaien, bij zo'n winkel met de verkoper door de showroom lopen en dan bij een willekeurige "premium" keuken zeggen dat je even in de lade wilt gaan staan, kijken hoe ie reageert. :P

[ Voor 18% gewijzigd door Cap op 11-06-2023 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
[...]

Ik kom geen Nova Pro tegen, Kuechenforum vermeldt iig her en der Vionaro, hier een overzichtje van gebruikte systemen met een aantal merken erbij:

https://www.kuechen-forum...ettich.21069/#post-347686

[...]

en

[...]

[...]

Staat in je eigen lijstje onder Mittelklasse ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Floor-is schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 23:57:
@Cap Grass is ook heel goed, die Vionaro’s zijn -wat mij betreft- 1-op-1 vergelijkbaar met de Legrabox. :)
De foto's op het plaatje is geen Grass Vionaro. Wel eens dat Grass Vionaro vergelijkbaar is met Legrabox.

Edit: de 'upgrade lades' zou wellicht wel Vionaro kunnen zijn. Is toch irritant dat de fabrikanten niet gewoon op hun website zetten wat ze gebruiken.

Zoiets zie je bij Pronorm ook, daar kun je ook upgraden naar een lade van het kaliber Vionaro / Legrabox.

@Floor-is wanneer meer plaatjes van je keuken :D ?

[ Voor 33% gewijzigd door SquareOne op 11-06-2023 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Laatst online: 23:11
Wij willen een lage kast bouwen in een kozijn bij de eettafel en daarin moet een wijnklimaatkast komen.

Probleem: wijnklimaatkasten voor onderbouw zijn allemaal 84cm hoog. Terwijl we maximaal 71 cm hebben.

Weet iemand toevallig een wijnklimaatkast die max 71cm hoog is?

/Edit
Ik bedenk me nu dat ik ook een inbouwklimaatkastje kan aanschaffen. Dus een ter grootte van een oven. Die heeft een hoogte van 60 cm. Ik denk dat dat de beste optie is.

Voorbeeld: https://www.wineklima.nl/...kasten/inbouw/d26-touch/#

/edit2
Het liefst wil ik een koelkast van Siemens, omdat dat het mooist staat bij de rest vd apparatuur. Maar ik kan geen inbouwwijnklaatkast vinden ter grootte van een oven van Siemens. Iemand de gouden tip?

[ Voor 47% gewijzigd door t14wo op 11-06-2023 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Source90 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 09:52:
[...]

Staat in je eigen lijstje onder Mittelklasse ;-)
Ik bedoelde in de combinatie met Rotpunkt, bij dat merk kom ik dus verwijzingen naar Vionaro tegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
t14wo schreef op zondag 11 juni 2023 @ 10:44:
Wij willen een lage kast bouwen in een kozijn bij de eettafel en daarin moet een wijnklimaatkast komen.

Probleem: wijnklimaatkasten voor onderbouw zijn allemaal 84cm hoog. Terwijl we maximaal 71 cm hebben.

Weet iemand toevallig een wijnklimaatkast die max 71cm hoog is?

/Edit
Ik bedenk me nu dat ik ook een inbouwklimaatkastje kan aanschaffen. Dus een ter grootte van een oven. Die heeft een hoogte van 60 cm. Ik denk dat dat de beste optie is.

Voorbeeld: https://www.wineklima.nl/...kasten/inbouw/d26-touch/#

/edit2
Het liefst wil ik een koelkast van Siemens, omdat dat het mooist staat bij de rest vd apparatuur. Maar ik kan geen inbouwwijnklaatkast vinden ter grootte van een oven van Siemens. Iemand de gouden tip?
Die bestaat niet van Siemens. Bedenk je overigens wel dat die dingen best wat geluid maken.

Volgens mij zijn die van Miele en Liebherr het meest stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Blurk62 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 01:27:
[...]

Ik kwam via Google tegen dat het "Grass Nova pro" zou kunnen zijn. Geen idee of dat vergelijkbaar is met Vionaro of Blum maar stevig zijn ze zeker. Ik zag een keukenverkoper die in zo'n la ging staan :)

Mooi overzicht op blz. 488 in de Storex catalogus: https://www.naber.de/naber-catalogus-2023/
Ik heb mijn zoontje in een lade bij ons gezet, geen 100kg, maar wel 35. En een TA'OR box, niet een legra. (TA'OR is houtfineer, MDF, geen staal).

Er in gaan staan wil overigens ook niet zeggen dat de geleiders lekker lopen, maar dat is een ander verhaal :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
SquareOne schreef op zondag 11 juni 2023 @ 13:41:
[...]

Die bestaat niet van Siemens. Bedenk je overigens wel dat die dingen best wat geluid maken.

Volgens mij zijn die van Miele en Liebherr het meest stil.
En Miele laat die van hun door Liebherr maken he? Dus in principe wil je een Liebherr. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
SquareOne schreef op zondag 11 juni 2023 @ 10:02:
[...]

De foto's op het plaatje is geen Grass Vionaro. Wel eens dat Grass Vionaro vergelijkbaar is met Legrabox.

Edit: de 'upgrade lades' zou wellicht wel Vionaro kunnen zijn. Is toch irritant dat de fabrikanten niet gewoon op hun website zetten wat ze gebruiken.

Zoiets zie je bij Pronorm ook, daar kun je ook upgraden naar een lade van het kaliber Vionaro / Legrabox.

@Floor-is wanneer meer plaatjes van je keuken :D ?
Ik had geen zin om de plaatjes te vergelijken met types hoor :D

Plaatjes? Euhm.. Geen idee, als ik inspiratie heb ofzo? Wat zou je willen zien? Ik kan allerhande details fotograferen als je wilt, maar de lamp boven het eiland moet nog afgewerkt, de nis tussen de kastenwanden moet nog gestuct (en een deur in), er moeten nog plinten op de muur worden gemaakt, de barkrukken zijn er nog niet, de stoelen en tafel nog niet, de lampen boven de tafel is mijn vrouw nog steeeeds niet uit hoe hoog ze ze wil (dus zijn niet netjes afgehangen).. Het is gewoon nog niet echt af? Ik had wel wat foto's gedeeld toch?

Anders hier wat ik in het foto-album heb staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hIcBhDMeQ9J2O78zlz9P0F9GE-M=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HLsVn70bmIOMnd6JT8RaYJLI.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sy3bnyXvIs-6647y9EAIJTAcHCs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dzey2cZmv5bd5cK45jPaUepk.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NA4x17LCmzrd2_aX0BToCB_HsgU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/180c9o1Qx1KjFEOtpyL83c4X.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O1hHO1rNeLfIRUPWWqA9U8-N9LM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nW9t1Y0aYxfsd0MdwRUezarX.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YY_7cxmCIqACbi2Okd7BD0PVuzw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1W3mOqNJqLhzw5aRLBL1tWki.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ePZj_oIGKSdECcPdoIhm4GaGoBs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d8r6iqqXw8PI0TtMBqr7JPSU.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QAhKTerg_u1k5Lhwgr5wh2yQJNE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/exH1GmwdHNi2tYC6TDBoUsIh.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bFkR0eAkXFW1IQ4TPbRf0PG6uNI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qY0OifmUqLSgNPSPvjxksJ82.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rTZUzWhn5kJI3PI6MSW3RLMWktQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MIwiXDK1tM0rbPUHdQZZTjS6.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/caaM-VLrrbJiIiPKeGxrMtPqLXM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w104zD9OhXuTa5VyZeTWi9Sp.jpg?f=fotoalbum_medium

Dit is de barkruk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TOSfKa3dVBUSLZjO_-hgDeO1tHo=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/nBmKP6txWcr2rC5tSgYWC2UI.png?f=fotoalbum_medium

De stoelen staan niet op de site van de fabrikant helaas. Daar hebben we ook gekozen voor Mobitec, een Saga met de N11 poot, stof in Bouclé wit (1) en stof in Bouclé Marine (12). In het wit staan ze hier op de website van trendtable.nl.

Van te tafel heb ik alleen de bouwtekening, je moet je fantasie even het werk laten doen ;) Het is eiken, wordt gelakt in een noten-kleur. Laten maken in notenhout was bijna 3x zo duur en dat ging iets te hard over budget.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RNTAYAinyz3itybhw3cTkpCT5n8=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/IpPK5BrqBsjc0NyKPsf4ljll.png?f=fotoalbum_medium

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinvv78
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-05 19:00
chrisssssta schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 10:56:
Ik heb inmiddels dit forum redelijk doorgespit, en gaan nu zelf beginnen met keukenwinkels bezoeken/ offertes opstellen enz. voor onze nieuwbouwwoning.

Bij de eerste (lokale) keukenzaak kwamen we hier op uit:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

6x hoge kast (60 breed, 231(?) Hoog) met vlnr:
- koelkast
- vriezer
- opbergruimte lades
- opbergruimte planken
- opbergruimte planken + wijnkoeler

Eiland met ene zijde:
- apothekerskast 30cm
- wasbak/ waskast 60cm
- vaatwasser
- kookplaat met afzuiging erin op een ladekast van 100cm.

Andere zijde:
- 2x 1 meter ladekast
- apothekerskast 50cm

En dan een stuk bar van 120cm, om met 4 man aan te zitten (eettafel komt elders in huis).

Kwam uit op het volgende:

***members only***

Wij hebben zelf nog een vrij nieuwe bosch serie 8 magnetron, vaatwasser en oven dus die gaan mee.

De ruimte die we tot de beschikking hebben is ongeveer 3,65 breed en 6,50 lang. Tegenover de klapdeuren naar de tuin is de doorloop naar de woonkamer etc, en in dde hoek bij het raam zit nog een deur naar de garage.

Ik vond de Nobilia keukens in de showroom best degelijk aanvoelen, maar heb weinig ervaring met keukens. Weet dat we nu een Keller hebben staan, en daarvan laat de cover van de kastjes op sommige plekken los/ trekt krom.

Dus een paar vragen :-):
- Hier staat Nobilia bij het lage segment keukens, maar zijn ze dan echt zo slecht?
- En is deze prijs voor deze opstelling enigszins acceptabel?
- Is dit een logische opstelling? En waar moeten we nog rekening mee houden qua indeling?
- Waar moet je naar kijken om een beetje oordeel te kunnen vellen over de kwaliteit van een keuken?

Van de week een afspraak in een Nolte showroom om te kijken waar zij mee komen.

Verder twijfelen we nog om 2 hoge kasten weg te laten, en er een koffiebarretje te maken met een plank zoals dit:
[Afbeelding]

Maar dan leveren we weer opbergruimte in. Dus nog een afweging maken over praktisch vs leuk. Als iemand hier nog een wijze raad over heeft, graag! Dank jullie wel alvast voor de reactie :-)
Wij hebben voor ongeveer dezelfde kleur gekozen. Na een lange zoektocht kwamen wij uit op een Ballerina keuken met grafiet Zwart corpus en frontjes met dezelfde kleur, materiaal resopal. Wij vonden de uitstraling van een Ballerina keuken wat luxer. En komt degelijker over.
De keuken die we vervangen is van Nobilia en daarvan begint de laminaat op de frontjes los te laten na 8,5 jaar.
Wij zijn ook bij Nolte kuchen geweest en kwamen er op de prijs niet uit.
Uiteindelijk zijn we met de Ballerina keuken 20% boven de gemiddelde prijs van een Nobilia met dezelfde kasten en inbouw apparatuur uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:31
Onze keuken stamt uit 2006 en is door de vorige eigenaar in 2016 opgeknapt (lees: gespoten en nieuwe apparatuur). De keuken was bij aankoop in 2019 al niet onze smaak maar toen geen budget. Nu willen we de keuken vervangen en weten we inmiddels ook wat we missen in de keuken. Ik heb graag jullie advies voor wat betreft indeling, apparatuur en offerte prijs. Plaatje voor de tekening:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KPaOiS8yv4Cgb9xwtYIFrgVkOW8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/N67Q5apyZXRkhQ2A0MzcerLK.png?f=user_large

Meubels
U-vorm Nobilia Easytouch 966 in de kleur Fjordblauw ultramat in een u-vorm. Blad Toplaminaat HPL in betongrijze kleur.
o Hoge kast 235 voor koelkast
o Hoge kast 235 voor oven, planken en 3x lade tbv opslag
o Hoge kast 235 voor opslag
o Lage hoekkast met uittrekplateau in beide hoeken
o Lage kast tbv gootsteen 100cm
o Lage kast tbv vaatwasser 60cm
o Lage kast tbv inductieplaat met 2x hoge lade
o Lage kast met planken 45cm
o Wat losse accessoires voor in de kasten
o Gootsteen gunmetal

Apparatuur
o Quooker 22+FSBLK gunmetal uitvoering
o Bosch series 8 oven HMG976KB1
o Bosch koelkast KIR81AFE0
o Bosch vaatwasser SBV4HB800E met extra besteklade
o Bora Pura met afvoer naar buiten

Totaalprijs 19500 inclusief montage. Demontage en voorbereidende werkzaamheden zoals leidingen en stucwerk doen we zelf. Is dit marktconform? Verkoper zegt dat zij geen onderhandelprijzen geven. Daarnaast zijn we er nog niet over uit wat me met de wand achter de kookplaat doen. Ik heb liever geen plaat achter het fornuis. Is er goede verf voor eventuele spetters?

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Bo0bz schreef op zondag 11 juni 2023 @ 18:36:
Onze keuken stamt uit 2006 en is door de vorige eigenaar in 2016 opgeknapt (lees: gespoten en nieuwe apparatuur). De keuken was bij aankoop in 2019 al niet onze smaak maar toen geen budget. Nu willen we de keuken vervangen en weten we inmiddels ook wat we missen in de keuken. Ik heb graag jullie advies voor wat betreft indeling, apparatuur en offerte prijs. Plaatje voor de tekening:
[Afbeelding]

Meubels
U-vorm Nobilia Easytouch 966 in de kleur Fjordblauw ultramat in een u-vorm. Blad Toplaminaat HPL in betongrijze kleur.
o Hoge kast 235 voor koelkast
o Hoge kast 235 voor oven, planken en 3x lade tbv opslag
o Hoge kast 235 voor opslag
o Lage hoekkast met uittrekplateau in beide hoeken
o Lage kast tbv gootsteen 100cm
o Lage kast tbv vaatwasser 60cm
o Lage kast tbv inductieplaat met 2x hoge lade
o Lage kast met planken 45cm
o Wat losse accessoires voor in de kasten
o Gootsteen gunmetal

Apparatuur
o Quooker 22+FSBLK gunmetal uitvoering
o Bosch series 8 oven HMG976KB1
o Bosch koelkast KIR81AFE0
o Bosch vaatwasser SBV4HB800E met extra besteklade
o Bora Pura met afvoer naar buiten

Totaalprijs 19500 inclusief montage. Demontage en voorbereidende werkzaamheden zoals leidingen en stucwerk doen we zelf. Is dit marktconform? Verkoper zegt dat zij geen onderhandelprijzen geven. Daarnaast zijn we er nog niet over uit wat me met de wand achter de kookplaat doen. Ik heb liever geen plaat achter het fornuis. Is er goede verf voor eventuele spetters?
Kies een schrobbare verf, dat gaat prima. Eventueel hoogglans, dat neemt nog makkelijker af. Andere optie: glas of metaal als achterwand.

Prijs lijkt me iets aan de hoge kant, maar ook weer niet heel gek, gezien hoekkasten, hoge kasten en apparatuur. Je zou nog bij een andere keukenzaak een vergelijking kunnen laten maken? Voor je gevoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisssssta
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-03-2024
Robinvv78 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 15:56:
[...]

Wij hebben voor ongeveer dezelfde kleur gekozen. Na een lange zoektocht kwamen wij uit op een Ballerina keuken met grafiet Zwart corpus en frontjes met dezelfde kleur, materiaal resopal. Wij vonden de uitstraling van een Ballerina keuken wat luxer. En komt degelijker over.
De keuken die we vervangen is van Nobilia en daarvan begint de laminaat op de frontjes los te laten na 8,5 jaar.
Wij zijn ook bij Nolte kuchen geweest en kwamen er op de prijs niet uit.
Uiteindelijk zijn we met de Ballerina keuken 20% boven de gemiddelde prijs van een Nobilia met dezelfde kasten en inbouw apparatuur uitgekomen.
Thanks! Bij een Nederlandse keukenboer of Duitse? We willen sowieso ook nog even over de grens kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Is iemand hier trouwens bekend met de keuken lijn van Asko?
https://global.asko.com/kitchen-appliances

De was/droog machines verkopen ze wel in Nederland, ik zie de keukenlijn echter niet veel langskomen.

Groot deel van het assortiment bestaat uit RVS i.p.v. plastic, ziet er erg fraai uit in mijn ogen:
Afbeeldingslocatie: https://asko.hgecdn.net/medias/Asko-kitchen-oven-front-image-UPDATE-2.jpg?context=bWFzdGVyfGltYWdlc3wyMzM2NzB8aW1hZ2UvanBlZ3xoNWYvaDE2LzkxODQ4MTMwMjMyNjIvQXNrby1raXRjaGVuLW92ZW4tZnJvbnQtaW1hZ2VfVVBEQVRFLTIuanBnfDg2Mzc3NzhlZDFmNzYwMDc5NGQwNTg5MTc3YjFiZDUyYzcxYjhlMGI0YzkxOTUyZmM0MzA4ZTdiYmVkOGI3MDQ

Of die wijnklimaatkast :o
Afbeeldingslocatie: https://asko.hgecdn.net/medias/global-elements-ui.jpg?context=bWFzdGVyfGltYWdlc3w0MTUwMHxpbWFnZS9qcGVnfGhlZi9oYjgvOTQyOTU3MTQzNjU3NC9nbG9iYWwtZWxlbWVudHMtdWkuanBnfDE4ZTUwM2YyNjc0YmU0NWMwMWJjYmVmMDUwZjJjOTE2NmM0M2EwZDZhYWQzMDk4NTU0OWU1YjI4NzgzMGIzNGM
Te koppelen aan de app Vivino

[ Voor 70% gewijzigd door Source90 op 12-06-2023 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-07 13:50
Source90 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 00:23:
Is iemand hier trouwens bekend met de keuken lijn van Asko?
https://global.asko.com/kitchen-appliances

De was/droog machines verkopen ze wel in Nederland, ik zie de keukenlijn echter niet veel langskomen.

Groot deel van het assortiment bestaat uit RVS i.p.v. plastic, ziet er erg fraai uit in mijn ogen:
[Afbeelding]

Of die wijnklimaatkast :o
[Afbeelding]
Te koppelen aan de app Vivino
Heb je de black steel lijn van Atag al bekeken? Die komt in onze nog te plaatsen keuken. Ziet er zeer gelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinvv78
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-05 19:00
chrisssssta schreef op zondag 11 juni 2023 @ 22:25:
[...]

Thanks! Bij een Nederlandse keukenboer of Duitse? We willen sowieso ook nog even over de grens kijken.
Wij hebben bij een duitse keukenwinkel de keuken besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Snuitebolletje schreef op maandag 12 juni 2023 @ 07:16:
[...]

Heb je de black steel lijn van Atag al bekeken? Die komt in onze nog te plaatsen keuken. Ziet er zeer gelijk uit.
Alleen is dat een kleurtje (ik gok gekleurd glas), volgens de handleiding, en geen RVS ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Source90 op 12-06-2023 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlayaStone
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-07 16:05
Vraagje voor wie hier eerder tegenaan is gelopen, voor onze keuken laten we eerst de vloer plaatsen. Ik twijfel echter nog met de muurplinten. Wij hebben enkele afdekplaten die tot de muur lopen. Is het mooier eerst de keuken te plaatsen, en dan de muurplint er tegenaan te zetten, of eerst de muurplinten plaaten en dan een stuk uit die afdekplaat zagen? (Net als bij de keukenplint).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hOgBFIujRO2-vjy9oxFva2PHsZU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/E5vndfaPvmSaRuKupfa1YJLJ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:59
SlayaStone schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:24:
Vraagje voor wie hier eerder tegenaan is gelopen, voor onze keuken laten we eerst de vloer plaatsen. Ik twijfel echter nog met de muurplinten. Wij hebben enkele afdekplaten die tot de muur lopen. Is het mooier eerst de keuken te plaatsen, en dan de muurplint er tegenaan te zetten, of eerst de muurplinten plaaten en dan een stuk uit die afdekplaat zagen? (Net als bij de keukenplint).

[Afbeelding]
Eerste de plinten heeft in de toekomst misschien een voordeel omdat je dan rondom plinten hebt zitten. Zelf zou ik ervoor kiezen om de plinten later te plaatsen.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
SlayaStone schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:24:

[Afbeelding]
Plint achter de keuken is niet zo zinvol. Ik zou eerst de keuken plaatsen en dan de plint er op maat tegenaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
[...]

Goed om te weten dat het een bekende verkoperstruc is maar het was bij een DB Keukens vestiging die toch goed aangeschreven staat. Inmiddels heb ik hier na honderden pagina's leeswerk toch wel geleerd dat ik weg moet kijken als ik een DMG grot passeer.

Daarop voortbordurend, wat moet ik eigenlijk denken van een "ervaringen"-site als Qasa?
Ik vind het reuze handig om er ideeën op te doen omdat er foto's opstaan van "echte" keukens maar geen idee hoeveel korrels zout er nodig zijn bij het lezen van de verhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Blurk62 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:49:
[...]

Goed om te weten dat het een bekende verkoperstruc is maar het was bij een DB Keukens vestiging die toch goed aangeschreven staat. Inmiddels heb ik hier na honderden pagina's leeswerk toch wel geleerd dat ik weg moet kijken als ik een DMG grot passeer.

Daarop voortbordurend, wat moet ik eigenlijk denken van een "ervaringen"-site als Qasa?
Ik vind het reuze handig om er ideeën op te doen omdat er foto's opstaan van "echte" keukens maar geen idee hoeveel korrels zout er nodig zijn bij het lezen van de verhalen.
Ik vertrouw precies 0% op Qasa :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-07 13:50
Source90 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:20:
[...]

Alleen is dat een kleurtje (ik gok gekleurd glas), volgens de handleiding, en geen RVS ;)
Ze zijn echt exact gelijk, enkel een ipv ASKO staat er ATAG op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-07 22:23
De grote renovatie van ons huis verloopt goed en ze beginnen aan de voorbereidingen voor de keuken. We krijgen een eiland en daarboven hebben we een koof laten bouwen zo groot als het eiland. Yes, hij is huge maar een kleinere koof zou volgens ons niet uit zien. Vloer komt nog 20cm naar boven en plafond ±30cm naar beneden.

Afzuigkap: SIEMENS LR97CAQ20
Recirculatieunit: SIEMENS LZ21JCC26

Er komt een afzuigkap(blauw) in met recirculatieunit, ruimte genoeg in de koof maar we twijfelen nog waar de "uitlaat" van de recirculatieunit (rood) plaatsen, op plek 1 of plek 2.

- Op plek 2 is hij volgens ons meeste uit het zicht maar blaast hij richting de kastenwand (48 diep, er zit nog ruim 1 meter tussen kastenwand en eiland), buis heeft er dan wel een bocht inzitten (maar dat lijkt me geen probleem).

- Op plek 1 is hij in zicht als je vanuit de woonkamer de keuken in kijkt. Wat is jullie advies/ervaring?

Tweede vraag, de koof is één grote klankkast natuurlijk, van binnen wat geluidsisolatie plaatsen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OXk8docfoQCG97D-yfnsd9NGHZc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n6l2733YisdCcXbaJuVFa8Do.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R1boHlSgLTHh5m0x2pJXJszxyBA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M1ljWj1cIoLxMZRcz8Ce3yfB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QBPiDDq3DW5WsJim1dEv1p3SVlc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/APdmBAVvBr7UggYLj1tRBRaq.jpg?f=fotoalbum_tile

tekening + render van de keuken (niet op werkblad letten dat wordt een andere dan op afbeelding)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2cosm5Yh4ufFXjoR0Jejqnumb2E=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/rNm8mOgKVNsBKw13vXTnQ5Bn.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wZrwB7vGvHoVEVejkJE9HzFp9Pw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/VGYYz0BnhXsBSrMk4AeLbmMJ.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 8% gewijzigd door Petje72 op 12-06-2023 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Snuitebolletje schreef op maandag 12 juni 2023 @ 14:29:
[...]

Ze zijn echt exact gelijk, enkel een ipv ASKO staat er ATAG op.
Ik zie inderdaad nu online dat ATAG de Asko importeert en een eigen labeltje erop plakt voor bepaalde lijnen.
Volgens mij enkel de keukenlijn, witgoed verkoopt Asko wel onder eigen naam.

Allen onderdeel van HiSense Group (o.a. Gorenje): https://www.hisense-europe.com/
Waar Nederland en België de naam ATAG wordt gevoerd en de rest van de wereld ASKO (voor keuken) 8)7

Ben wel geïnteresseerd in de ASKO was/droog lijn, mooie concurrent voor o.a. Miele zover ik kan lezen.

[ Voor 27% gewijzigd door Source90 op 12-06-2023 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Petje72 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 14:30:
De grote renovatie van ons huis verloopt goed en ze beginnen aan de voorbereidingen voor de keuken. We krijgen een eiland en daarboven hebben we een koof laten bouwen zo groot als het eiland. Yes, hij is huge maar een kleinere koof zou volgens ons niet uit zien. Vloer komt nog 20cm naar boven en plafond ±30cm naar beneden.

Er komt een afzuigkap(blauw) in met recirculatieunit, ruimte genoeg in de koof maar we twijfelen nog waar de "uitlaat" van de recirculatieunit (rood) plaatsen, op plek 1 of plek 2.

- Op plek 2 is hij volgens ons meeste uit het zicht maar blaast hij richting de kastenwand (48 diep, er zit nog ruim 1 meter tussen kastenwand en eiland), buis heeft er dan wel een bocht inzitten (maar dat lijkt me geen probleem).

- Op plek 1 is hij in zicht als je vanuit de woonkamer de keuken in kijkt. Wat is jullie advies/ervaring?

Tweede vraag, de koof is één grote klankkast natuurlijk, van binnen wat geluidsisolatie plaatsen?

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

tekening + render van de keuken (niet op werkblad letten dat wordt een andere dan op afbeelding)
[Afbeelding][Afbeelding]
1. Recirculatie in een koof is een rooster ergens. Wil je dat rooster zien vanuit de woonkamer/eethoek of liever niet?
2. Is het niet 'wat laat' om dat ding te voorzien van isolatiemateriaal? Ik heb wel eens steenwol hiervoor gebruikt, om de wasemkap, maar ook op alle harde oppervlakken. Als de bouwer dat nog kan/wil doen zou ik dat adviseren. (Maar N=1!)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
Floor-is schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:05:
[...]

1. Recirculatie in een koof is een rooster ergens. Wil je dat rooster zien vanuit de woonkamer/eethoek of liever niet?
2. Is het niet 'wat laat' om dat ding te voorzien van isolatiemateriaal? Ik heb wel eens steenwol hiervoor gebruikt, om de wasemkap, maar ook op alle harde oppervlakken. Als de bouwer dat nog kan/wil doen zou ik dat adviseren. (Maar N=1!)
Bedankt voor je reply.

1) Rooster liefst niet in zicht vanuit woonkamer, dus dan kan hij zonder problemen op plek 2. Ik heb geen idee of de lucht hard uit zo'n rooster blaast, zal wel meevallen denk ik.

2) nee is niet te laat, de plaat waar de afzuigkap moet komen is tijdelijk dicht gemaakt met 3 schroeven, kan zo weer open en dan kunnen we overal nog bij. Dan gaan we isolatie aanbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Floor-is schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:55:
[...]

Ik vertrouw precies 0% op Qasa :)
Inderdaad, dan kan je nog beter op Google reviews afgaan. Hoewel ook daar bedrijven - in om het even welke branche - hun best doen lage sterren weg te poetsen of zelfs Google te vragen de review te verwijderen. Maar het geeft in ieder geval een beter beeld dan bij Qasa, mits voldoende reviews en liefst recente reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
Cap schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:31:
[...]

Inderdaad, dan kan je nog beter op Google reviews afgaan. Hoewel ook daar bedrijven - in om het even welke branche - hun best doen lage sterren weg te poetsen of zelfs Google te vragen de review te verwijderen. Maar het geeft in ieder geval een beter beeld dan bij Quasa, mits voldoende reviews en liefst recente reviews.
Haha, ik vond een "onafhankelijke review" van keukenbedrijfreview sites: https://www.keukenervarin...r-heb-je-nu-echt-wat-aan/
Ik zoek nu nog naar een onafhankelijke review van deze onafhankelijke review :+
Aan dit topic heb ik in ieder geval al een hoop gehad _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Petje72 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 14:30: We krijgen een eiland en daarboven hebben we een koof laten bouwen zo groot als het eiland. Yes, hij is huge maar een kleinere koof zou volgens ons niet uit zien. Vloer komt nog 20cm naar boven en plafond ±30cm naar beneden.
Misschien vertekent het beeld nog wat omdat plafond nog 30cm naar beneden komt, maar waarom zo’n enorme koof? Ik begrijp dat je de afmetingen van het eiland aanhoudt, maar ik begrijp de hoogte van de koof niet zo goed. Je hebt een plafondkap gekozen, maar die komt nu net boven je hoofd uit? Of lijkt dat maar zo?
Het lijkt me dat daardoor de blik op de achterwand ontnomen wordt en dat zou ik zonde vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMiggel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-07 13:21
Vraagje. Voor een nieuwe keuken ben ik opzoek naar losse inbouw apparatuur (koel-vries, inductieplaat, etc.). Nu zie ik wisselend aanbod in NL maar heb ik ook suggesties gezien voor aanschaf in Duitsland. Alleen de besproken reacties zijn ietwat gedateerd. Mijn voorkeur gaat uit naar bijv. Studioline van Siemens of de zwarte series van Bosch.

Heeft iemand een gouden tip of goede suggestie? Let me know. Thanks!

Michiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
TheMiggel schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:37:
Vraagje. Voor een nieuwe keuken ben ik opzoek naar losse inbouw apparatuur (koel-vries, inductieplaat, etc.). Nu zie ik wisselend aanbod in NL maar heb ik ook suggesties gezien voor aanschaf in Duitsland. Alleen de besproken reacties zijn ietwat gedateerd. Mijn voorkeur gaat uit naar bijv. Studioline van Siemens of de zwarte series van Bosch.

Heeft iemand een gouden tip of goede suggestie? Let me know. Thanks!

Michiel
Misschien bij Siemens in Hoofddorp gaan kijken welke apparatuur je precies wilt en die vervolgens in Duitsland aanschaffen? Dan kun je er online een prijsvergelijking op loslaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petje72
Toke_gt schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:21:
[...]

Misschien vertekent het beeld nog wat omdat plafond nog 30cm naar beneden komt, maar waarom zo’n enorme koof? Ik begrijp dat je de afmetingen van het eiland aanhoudt, maar ik begrijp de hoogte van de koof niet zo goed. Je hebt een plafondkap gekozen, maar die komt nu net boven je hoofd uit? Of lijkt dat maar zo?
Het lijkt me dat daardoor de blik op de achterwand ontnomen wordt en dat zou ik zonde vinden.
Het huis is uit 1927, plafond is 3,70m hoog ! We hebben gemeten vanaf de vloer. Eiland is 92cm hoog, dan hebben we 1 meter gepakt tot onderkant afzuigkap. Zo stoot je nooit je hoofd.

Het plafond word verlaagd, o.a. vanwege riolering badkamer en wat contructiebalken verdwijnen uit zicht. De hoogte van de koof is zo'n 148cm wat in zicht blijft. Gezien de grootte (oppervlakte) en hoogte van het plafond valt het wel mee. En ja, de groothoek van de foto vertekent ook het beeld een stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Petje72 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:42:
[...]

Het huis is uit 1927, plafond is 3,70m hoog ! We hebben gemeten vanaf de vloer. Eiland is 92cm hoog, dan hebben we 1 meter gepakt tot onderkant afzuigkap.
Er zijn mensen hier in mijn huis die hun hoofd zouden stoten, maar dat terzijde want het is niet mijn huis :-).
Is inderdaad wel een logische verklaring, al is 148 nog wel meer dan ik dacht. Plafondafzuigkap hangt nu op gewone afzuigkaphoogte. Daar had de helft van af gekund en was het nog steeds hoog genoeg geweest. Vind ik jammer van zo’n mooie open hoge ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
Toke_gt schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:46:
[...]

Er zijn mensen hier in mijn huis die hun hoofd zouden stoten, maar dat terzijde want het is niet mijn huis :-).
Is inderdaad wel een logische verklaring, al is 148 nog wel meer dan ik dacht. Plafondafzuigkap hangt nu op gewone afzuigkaphoogte. Daar had de helft van af gekund en was het nog steeds hoog genoeg geweest. Vind ik jammer van zo’n mooie open hoge ruimte.
Volgens specs van de afzuigkap is er een optimale afzuiging tussen 700 - 1500 mm. Ik zit nu op 1000mm wat me een goede afstand leek. op 1500mm lijkt me de kans vrij groot dat hij alles niet afzuigt en 50cm maak me dan niet zoveel uit. Of denken jullie dat 1500m makkelijk kan?

Ik ben de langste thuis, 1,85m dus met onderkant koof op 1,92m zal niemand ooit zijn hoofd stoten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frishh
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-07 14:07
Wij hebben een woning gekocht, joepie!

Dan moet daar nu een keuken in. Bijzonder veel ruimte is er niet, tenzij je creatief met de erker om kan gaan. Ik zie hier prachtige ideeën voorbij komen, wellicht dat jullie voor deze opstelling ook iets weten!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1d1RWgtTkP3xSq9hmGTGppnAiCc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7HLdzzHaQjawceHlGQOaVNWj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0LXmXu7ZJeJJr7geWBHZLkFIw3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H8spETUxIPu7PFR3Wi3vBrW0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MDNI-5TedhUbWRdU4xYLve0AYCI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tCZjxg56RURe2g7C1Lozrpsh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sLPN9mkrMmXcUj1IuM1UVC7gbaA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VwNnFoUszzVg1bzQ3Iytp8qt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ElPZjaXhVsXn-zW8FE5OEPVPnE4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ChkwjLFZe9T8a2FFrnROAskp.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ayDBceTJI6eFcIQC7RslcIlliTk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NxPD38HaBMjQLkZtuw0k3bzw.png?f=user_large

Je hebt dus een L vorm van 3.11m x 1.91m, en een erker met hoeken van 45 graden. Graag zouden we in de erker ruimte hebben om met z'n tweeën te kunnen dineren, zodat we niet steeds aan de enorme dinertafel zitten (die weer heel fijn is als we een diner geven). Als je nog een beetje naar buiten kan kijken en wat ruimte heb om kruiden in het zonnetje te zetten, zou dat helemaal optimaal zijn.

Van de keuken zelf hoeven we geen hele gekke dingen, maar wel in ieder geval:
-inbouw koel-vries combinatie
-spoelbak
-inbouw oven
-kookplaat
-afzuigkap
-inbouw vaatwasser

En dan hou je al zo weinig werk- en kastruimte over. Is er een manier waarop we de erker wat meer bij de keuken kunnen betrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
frishh schreef op maandag 12 juni 2023 @ 17:33:
En dan hou je al zo weinig werk- en kastruimte over. Is er een manier waarop we de erker wat meer bij de keuken kunnen betrekken?
Het is niet heel ingewikkeld om de erker bij de keuken te betrekken, maar wel als je daar ook een tafeltje wilt plaatsen. Zou een eetbar voor het raam langs jullie aanspreken? Dan zit je weliswaar naast elkaar, maar het maakt de indeling wat ruimtelijker. Ik heb een schetsje gemaakt met hoge kasten tegen de achterwand en een rij lage met werkblad en spoelbak voor het raam langs. Ik heb het halfhoge wandje weggelaten en daarvoor in de plaats het werkblad door laten lopen met lage kasten eronder. Je zou die hoek ook kunnen laten eindigen bij de hoge keukenwand en geen lage kasten plaatsen. Dan heb je meer ruimte rond het tafeltje (ingetekend ca 80cm ø).

Ik zou het zelf niet heel ideaal vinden en liever aan de grote tafel gaan zitten, maar zo krijg je een beeld van mogelijkheden en beperkingen. Zelf zou ik eerder voor de bar bij het raam gaan. Kun je ook zelf even zitten terwijl de pasta kookt. :)

Om de hoek van hoge kasten naar lage kasten bij het raam mooi te maken, kun je een interieurbouwer benaderen, of een werkblad op maat laten maken. Een kast aan de achterkant schuin afwerken is het probleem niet zo.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LKwCyASOpLO3sP59GszvsstXKDw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IATac1Mb2qsVFGn8KcI1ym3u.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j4y
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:46

j4y

frishh schreef op maandag 12 juni 2023 @ 17:33:
Dan moet daar nu een keuken in. Bijzonder veel ruimte is er niet, tenzij je creatief met de erker om kan gaan.
Out of the box: misschien kan je een Y vormig eiland kwijt? Dan de kant die de erker in steekt laag maken als tafel of hoog houden als barretje.

Bij Ballerina bijv::
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZWMIt28DjQZNdGXdllCKzRNypmA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/76vFRbWMpgrTDDIoW89ZDQRQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robbedp
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-09-2023

[Afbeelding][Afbeelding]
Niet te geloven dat in de tijden waarin we zitten nog dergelijke koof voorzien wordt. Zwier dat ding eruit en voorzie een kookplaat met dampkamp in.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kapitein Merijn

[Afbeelding][Afbeelding]
Heb je dit niet besproken/overlegd met de keukenzaak?
Mijn advies: breek die koof af en kies voor een kookplaat met afzuiging.
Volgens mij word het verder een erg fraaie keuken in een net zo mooie aanbouw. De koof die je nu aan het maken gaat echt gigantisch afbreuk doen aan het geheel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:02
@Petje72 Mag ik vragen waarom je gaat afzuigen met een recirculatie kap en dan zo’n koof voor de kap wil? Bedenk wat dit doet met het zicht en het ruimtelijke gevoel straks.
Waarom geen goede kookplaat met afzuiging in het midden en dus via de plint? Als je toch recirculatie wilt is dat toch veel strakker, of mis ik iets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EnduronDon
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-07 20:25
Dit is inderdad wel echt de lelijkst mogelijke oplossing voor een verder onwijs gave ruimte. Zeer zonde en onnodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-07 11:26

Pater

Terry Tate

Voor mijn schoonouders ben ik bezig om een nieuwe keuken te regelen.

Ik ben met onderstaand schetsje naar een keukenverkoper geweest om te kijken wat ze kunnen doen. Ik vond hem duur. Ze gaven niet aan te onderhandelen, de prijs die ze afgaven is de laagste prijs. Nou vraag ik me af of dit realistisch is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TffdrvOdyPCb908P866I2oPSuQU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tGQSqLMlmRv08NfONv0BK8BI.png?f=user_large

Ik had al van te voren wat huiswerk gedaan door te kijken welke apparatuur ik wilde hebben. Een afzuigkap willen ze niet, ze gooit gewoon het raam open achter de kookplaat.

Wasmachine: Bosch, SMV4HAX48N
Koelkast, Bosch, KUR15AFF0
Kookplaat, Bosch, PIV851FC5E
Bakoven, Bosch, HBA534BB0

Blad is graniet, Multi-color red.

Ze vroegen een prijs van 14.700, maar door te kijken naar een goedkopere leverancier van het werkblad (waarom doe je dat niet gelijk?) en door de hoekkasten te vervangen naar simpele plankkasten (waar ik het overigens niet mee eens ben), kwamen ze uit op 12.950. Meubels zijn DKG (Bruynzeel).

De breakdown was als volgt:
MeubelenEUR 4.744
WerkbladenEUR 2.793
ApparatuurEUR 3.752
WasbakEUR 311
Keuken plaatsenEUR 1.350

Het werkblad had ik al bij een andere partij offerte opgevraagd, die kwamen uit op EUR 2.788.
Voor apparatuur zat ik een stuk lager, ik kwam uit op EUR 2.421,-
Voor meubels heb ik als referentiekader Ikea (maar kwaliteit is lager dan Bruynzeel, dus geen faire vergelijking), daar kwam ik uit op EUR 2.599
Wasbak kwam ik uit op EUR 200,-.
Dus op ongeveer EUR 8.000,- :/ (exclusief plaatsen dan)

Met andere woorden, ik ben nog niet gelukkig hiermee. Zijn er nog keukenzaken waar goede ervaring mee is? Of moet ik weer een urenlange sessie met een van de Mandemakers-boeren gaan plannen ("nou meneer, ik hoop dat u de Staatsloterij heeft gewonnen!")? :F

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Petje72 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:09:
[...]

Bedankt voor je reply.

1) Rooster liefst niet in zicht vanuit woonkamer, dus dan kan hij zonder problemen op plek 2. Ik heb geen idee of de lucht hard uit zo'n rooster blaast, zal wel meevallen denk ik.
Blaast goed hard :)
2) nee is niet te laat, de plaat waar de afzuigkap moet komen is tijdelijk dicht gemaakt met 3 schroeven, kan zo weer open en dan kunnen we overal nog bij. Dan gaan we isolatie aanbrengen.
Isolatie is wat mij betreft absoluut aan te raden. Ik raad hier steenwol aan vanwege de verbeterde geluidsisolatie en mindere irritatie als het ding ooit open moet. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Petje72 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:53:
[...]

Volgens specs van de afzuigkap is er een optimale afzuiging tussen 700 - 1500 mm. Ik zit nu op 1000mm wat me een goede afstand leek. op 1500mm lijkt me de kans vrij groot dat hij alles niet afzuigt en 50cm maak me dan niet zoveel uit. Of denken jullie dat 1500m makkelijk kan?

Ik ben de langste thuis, 1,85m dus met onderkant koof op 1,92m zal niemand ooit zijn hoofd stoten.
Een plafondkap werkt sowieso het slechtste van allemaal, ik zou hem wel zo hoog hangen als mag. Meer doorzicht is meer beter. ;)

Eerlijk is eerlijk: wellicht werkt het hoor, maar ik heb specifiek gekozen voor afzuiging in het kookveld om juist een dergelijke constructie te voorkomen. Het wordt een groot obstakel en echt een eyecatcher zo, dat lijkt me overduidelijk.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
j4y schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 07:16:
[...]

Out of the box: misschien kan je een Y vormig eiland kwijt? Dan de kant die de erker in steekt laag maken als tafel of hoog houden als barretje.

[Afbeelding]
En als dat niet past gewoon dat toilet er uit yeeten :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-07 20:36
Robbedp schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 11:18:
[...]

Niet te geloven dat in de tijden waarin we zitten nog dergelijke koof voorzien wordt. Zwier dat ding eruit en voorzie een kookplaat met dampkamp in.
Eilanden zijn het enige (;)) goede argument voor kookplaten met afzuiging.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Brent schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:53:
[...]

Eilanden zijn het enige (;)) goede argument voor kookplaten met afzuiging.
Als je had gezegd voor kookplaten met recirculatie, dan had ik het wellicht nog met je eens geweest ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-07 20:36
Floor-is schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 15:22:
[...]

Als je had gezegd voor kookplaten met recirculatie, dan had ik het wellicht nog met je eens geweest ;)
Juist ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:06
Persoonlijk zou ik de grote middelste pit van mijn kookplaat absoluut niet meer kunnen en willen missen.
Ook van de huidige kookplaten kan je 'officieel' max een ronde pan diameter 24 gebuiken.
En om nou al m'n grotere pannen om te gaan wisselen voor rechthoekige pannen. Nee bedankt.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Petje72 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:53:
[...]Ik zit nu op 1000mm wat me een goede afstand leek. op 1500mm lijkt me de kans vrij groot dat hij alles niet afzuigt en 50cm maak me dan niet zoveel uit. Of denken jullie dat 1500m makkelijk kan?.
Ik denk dat dat heel erg goed kan. Het is niet voor niets een plafondunit. En 50 cm is echt veel als het gaat om blokkerend zicht. Je koof is als totaal blok groter dan het eiland zelf. Dat ziet er misschien op de tekening best strak uit, maar ik denk dat je hier zoveel spijt van gaat krijgen. Deze kap is door de beperkte hoogte van max 1500 boven werkblad eigenlijk niet zo geschikt in een keuken van 3700 hoog. Als je naar de maximale hoogte van 2420 gaat, heb je nog steeds een koof van 1x2 aan het plafond hangen. Ook dat is net zo groot als het hele eiland. Ik zou afstappen van het idee dat de koof dezelfde afmeting moet hebben als het eiland. Dat blokkeert letterlijk je design van een verder heel mooi ontwerp. Plaatafzuiging of een verzinkbaar systeem als dit (Gaggenau) lijkt me bij een keuken in zo’n grote open ruimte zoveel mooier en minstens zo functioneel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HH8lWlaG043ehe_3YSCczk_PgxM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jkjSH8IC4rmWAFBUM7QM6TE4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Flix20 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 15:27:
Persoonlijk zou ik de grote middelste pit van mijn kookplaat absoluut niet meer kunnen en willen missen.
Ook van de huidige kookplaten kan je 'officieel' max een ronde pan diameter 24 gebuiken.
En om nou al m'n grotere pannen om te gaan wisselen voor rechthoekige pannen. Nee bedankt.
Bora heeft zones van 23x23cm, daarmee zullen de meeste mensen wel uit de voeten kunnen.

Mocht je echt graag een ronde zone van 28cm willen dan is er de Novy Panorama:
https://www.novy.com/nl-n...ma-120-pro/42120/#manuals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Laatst online: 08-07 16:49
Hi all,

Toch hier maar eens vragen of mensen me in de goede richting kunnen helpen.

Vorig jaar mijn Nolte Feel keuken zelf geïnstalleerd maar ik blijf maar klooien met voornamelijk de afstelling van de fronten van mijn 120cm lades.

Het zouden Hettich lades moeten zijn maar ook op hun website kom ik niet exact tegen wat ik heb (of ik ben gewoon blind).
Tevens is de bovenste (lagere) lade anders dan de onderste grote.

De bovenste lade heeft het front er wat gekanteld in zitten. Bovenkant valt dieper dan onder.
De onderste lade heeft daar schroefjes voor aan de binnenkant maar de bovenste niet.

Schroefjes onderste lade:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TGMe9Yp0-oC3WL84wg97zLqtguc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cFXckYuXd8j6W4dZksvvnkxg.jpg?f=fotoalbum_large

Situatie bovenste lade die dat schroefje dus niet heeft:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gxgs4NeIbq74UVlUYDmez73WrqQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wnh800XpEjU7Ilf7nU4SkrKP.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe krijg ik het front van die bovenste lade dus recht?

Tevens de vraag hoe ik de afstand links en rechts gelijk krijg.
Links blijft er veel meer speling over dan de rechter kant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c5evUYV67V7LsjybS1T9Fw75OPg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nfRWt1YezfU1bwN2uGjp7e3F.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/roJTK8JP63bithdNrfuECg5jolQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WqOMr6v01tJvi9e1xVZBMuov.jpg?f=fotoalbum_large

Beide lades hebben wel dit stel mechanisme links/rechts aan de buitenkant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0gOveQhA3YDhxOBgmvCJRl4oZnA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bxVy8P6DnyMzlzXUJeiI7Q86.jpg?f=fotoalbum_large

Google heeft me al iets wijzer gemaakt maar het is het allemaal net niet.
Daardoor al wel een heel stuk beter dan dat het was maar ben er nog steeds niet tevreden over...

Nolte bellen heeft (denk ik) geen zin aangezien ik zelf geplaatst heb dus vanuit hun geen enkele verplichting lijkt mij om te assisteren.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:03
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Members only:

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:03
Het is inderdaad het idee om te werken met 3 hoge kasten en dan 1 lage. Dan wel de opstelling v.l.n.r. hoge kast, hoge kast, lage kast en weer een hoge kast. Huidige opstelling was getekend ivm het greeploos ontwerp icm symmetrie. Ik denk alleen dat ik afstap van greeploos. Mooie keuken inderdaad, altijd fan van een eiland mits mogelijk. Kleuren zijn ook nog niet definitief trouwens, misschien toch juiste lichte keuken met donker blad ipv andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik weet niet of ik het nog een keer moet benadrukken. Maar dit is niet de oplossing die je wilt. Verder zou ik überhaupt plafond afzuiging afraden.

Mijn ouders hebben een huis met 3,2m plafond en daar een koof van ca. 40cm en daar heb ik eigenlijk al spijt van dat ik dat heb geadviseerd terwijl er nog een kooflijst omheen zit van 12cm hoog dit de boel echt wel in de ruimte integreert.

10 jaar geleden waren de kookplaatafzuigingen nog niet wat ze nu zijn en zeker nog niet zo bekend en bewezen.

Dan de werking van zon plafond afzuiging. Er zit bij mijn ouders natuurlijk Iets te veel ruimte tussen de kookplaat en de afzuigunit. Aan de kap zat een 500m3/h motor in het kanaal gemonteerd. Dit was verre van voldoende. Nu staat er vgm. Een 1200m3/h ventilator van itho op het dak om het huis vacuüm te trekken en daarmee werkt het naar behoren. Behoorlijk stil ook nog dat wel omdat de motor op het dak staat.

Serieus kies voor een andere oplossing dat geeft zo veel meer ruimtelijkheid aan die ruimte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Petje72
Bedankt allen voor de input/feedback.

Een andere oplossing is nu niet meer mogelijk, kookplaat en afzuiging zijn al aangeschafd. Op advies van de architect geen pijpen of afzuiging naar buiten maar recirculatie. Reservebudget is op.Het komplete huis wordt gerenoveerd, flink wat tegenslagen gehad daardoor is ons budget voor de keuken fixed. We hebben nog gevraagd of de koof 50cm korter te maken is maar dit gaat ons 1 dag manuren kosten + materiaal, die ruimte is er helaas niet en je "wint" maar 50cm.

Die gauggenau oplossing was een goede oplossing als ik dat vorig jaar tegen was gekomen...

Voor nu houden we de koof zoals hij is. Als later blijkt dat het echt 10x niks is en we er ongelukkig van worden, dan moeten gaan sparen voor een aanpassing. Ik zal als het eenmaal allemaal klaar foto's delen van hoe het er uit ziet, wat wij er van vinden qua looks en ook onze ervaring van het koken+werking afzuiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Petje72 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 21:27:

Een andere oplossing is nu niet meer mogelijk, kookplaat en afzuiging zijn al aangeschafd. Op advies van de architect geen pijpen of afzuiging naar buiten maar recirculatie. Reservebudget is op.Het komplete huis wordt gerenoveerd, flink wat tegenslagen gehad daardoor is ons budget voor de keuken fixed. We hebben nog gevraagd of de koof 50cm korter te maken is maar dit gaat ons 1 dag manuren kosten + materiaal, die ruimte is er helaas niet en je "wint" maar 50cm.

Die gauggenau oplossing was een goede oplossing als ik dat vorig jaar tegen was gekomen...

Voor nu houden we de koof zoals hij is. Als later blijkt dat het echt 10x niks is en we er ongelukkig van worden, dan moeten gaan sparen voor een aanpassing. Ik zal als het eenmaal allemaal klaar foto's delen van hoe het er uit ziet, wat wij er van vinden qua looks en ook onze ervaring van het koken+werking afzuiging.
Denk ik te simpel of is dit op dit moment gewoon nog een houten frame? Waarom kost dat een dag om aan te passen? In het ergste geval zijn ze sneller klaar met de afwerking..?

Invalzaag erin en je hebt in no time 50cm eraf, zeker als er nog niets in zit qua isolatie.
(Of zit er een heel metalen frame achter (ook redelijk goed in te korten)?)
Onderste plaat kan er zo te zien ook af, hoeft het gat en dergelijke voor de afzuiging ook niet opnieuw.

[ Voor 4% gewijzigd door Source90 op 13-06-2023 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn

Waar heb je de toestellen gekocht? In dit stadium van de bouw valt er toch nog wel iets te wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frishh
Leuk idee, dankjewel! Een barretje is heel leuk, al zit ik wel een beetje met de hoogte van het raam in de erker, deze beginnen naar schatting zo'n 20cm onder de hoogte van het keukenblad.
Doortrekken van de keuken de hoek om de woonkamer in is natuurlijk ook een optie, al is het misschien wel een gedoe om de thermostaat en de intercom te vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frishh
j4y schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 07:16:
[...]

[Afbeelding]
Ha, dat is wel heel erg out of the box. Wel het soort creativiteit waar ik naar op zoek ben, maar het ziet er niet heel ruimtelijk efficiënt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
frishh schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 22:41:
[...]

Leuk idee, dankjewel! Een barretje is heel leuk, al zit ik wel een beetje met de hoogte van het raam in de erker, deze beginnen naar schatting zo'n 20cm onder de hoogte van het keukenblad.
Doortrekken van de keuken de hoek om de woonkamer in is natuurlijk ook een optie, al is het misschien wel een gedoe om de thermostaat en de intercom te vervangen...
Barretje kan op hoogte die je wil en dan aan onderzijde openlaten. Voor je andere zijde met kasten en werkblad zou je een paar weken terug in dit forum kunnen bladeren, daar ging het over plaatsen van een keukenblad iets hoger dan vensterbank. Daar waren wel wat oplossingen voor, dus kijk of dat bij jullie ook zou kunnen.

Kasten de hoek om zou ik op werkbladhoogte doen, dan hoef je niks aan te passen toch? Of zie ik dat verkeerd op de foto’s?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt

Lijkt me een heel pragmatische benadering. Koof is ook niet zo moeilijk om eruit te slopen als je het zelf na enige tijd toch niks vindt. Maar, jullie hebben dit zo uitgezocht en vonden het mooi. Kunnen wij wel bedenken dat je er spijt van gaat krijgen, maar is natuurlijk helemaal niet gezegd dat dat ook zo is. Zoveel mensen, zoveel smaken. Hopelijk valt het toch mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon

Te begrijpen, als t niet anders kan dan kan het niet anders. Jammer maar helaas. Hoe gaat deze koof eigenlijk afgewerkt worden aan de buitenkant?
Aanpassing in de toekomst is stiekem wel heftig. Je plafond loopt dan niet door enz. Dus daar zou ik zelf niet aan beginnen.

Ik weet hoe aannemers zijn qua meerwerk daar proberen ze de winst altijd een beetje goed te maken. Thuis hadden ze deze koof in een uurtje korter gemaakt. Maar voor jou kost het dan 8 uur…,

Pagina: 1 ... 407 ... 519 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1