Acties:
  • +3 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:30
Chaoss schreef op zondag 5 september 2021 @ 11:07:
[...]

De showroom waar wij zijn geweest had hem niet volgens mij... Maar is hij zoveel dikker dan?

@diabyte heb jij misschien een foto?
Sure. Dettol zeep pompje voor schaal. Dit is hoe ver (bij ons) de slang gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0MhCeGnsYCsmXyogBklN3sGNVk4=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gQFMGIFXogFpYK9SV9Hln8CO.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pURM0j1y2l7fzZThAPvqiLImF-A=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wlcu2U4wrpI3vb467eiFKDwr.jpg?f=fotoalbum_small

Ja, de wasbak is wat vuil, even snel gemaakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 01-12-2024
Ladypurple schreef op zondag 5 september 2021 @ 11:56:
[...]

Dan moet je deze leiding vanaf de ketel toch af kunnen sluiten ivm legionella? Daarnaast ben je toch beperkt in het aantal ltr. dat je kan gebruiken. Ik heb het eens gemeten na etenstijd. Enkele pannen gaan niet in de vaatwasser en was ik met de hand en ik wil de keuken en tafel schoon kunnen maken. Met een 50x40 spoelbak werd het wat krap. Van het handen wassen en steeds aanslaan van de ketel werden we inderdaad ook niet vrolijk. Had eens gelezen dat je kan sjoemelen door het kokend water met koud zelf te mengen, maar weet niet of dit inderdaad kan.
Je je moet wel bij de CV dit kunnen afsluiten ivm legionella.

Vrienden van ons hebben het ook op deze manier (voor hun nog interessanter want die hebben bespaard op de aanleg van warmwaterleiding van hun nieuwbouwhuis). En tot op heden nog nooit problemen gehad met een tekort op warm water. Nu ken ik hun warmwatergebruik niet zo, maar elke keer de CV aan te laten springen met handenwassen, afspoelen en pannetje water terwijl er dan toch gewoon koud water in de quoocker komt de eerste 30 seconden die vervolgens dan weer elektronisch word opgewarmd is zeker niet gunstig qua kosten (en milieu).

tussen de 4000-5000 x per jaar springt de CV ketel in ons geval onnodig aan met dito gasverbruik. Dat wil ik dan toch wel voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwings
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:38
Ons werd geadviseerd om te kijken of het mogelijk is de afzuiging door de kruipruimte naar buiten te laten lopen, ipv recirculatie. Is een optie waar ik zelf niet aan gedacht had en ik volgens mij ook niet eerder in dit topic langs heb zien komen. Kan zelf geen duidelijke nadelen bedenken, het lijkt me ook qua isolatie minder impact hebben dan direct door de muur naar buiten. Ja, je blaast nog steeds warme lucht naar buiten, maar met koken voeg je al dermate veel energie toe aan je binnenklimaat dat dit me niet zo'n probleem lijkt.

Wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Darkwings schreef op zondag 5 september 2021 @ 13:06:
Ons werd geadviseerd om te kijken of het mogelijk is de afzuiging door de kruipruimte naar buiten te laten lopen, ipv recirculatie.

Waar komt het dan uiteindelijk uit? En kan het daar goed wegwaaien?
Als afzuiging op plafondhoogte naar buiten komt, waait het wel weg; ik weet niet of dat ook zo is als het op straatniveau is. Ook wil je niet dat het vervolgens weer naar binnen waait als je deur of raam opent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkwings
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:38
Toke_gt schreef op zondag 5 september 2021 @ 13:12:
[...]

Waar komt het dan uiteindelijk uit? En kan het daar goed wegwaaien?
Als afzuiging op plafondhoogte naar buiten komt, waait het wel weg; ik weet niet of dat ook zo is als het op straatniveau is. Ook wil je niet dat het vervolgens weer naar binnen waait als je deur of raam opent.
Goed punt. In ons geval net boven het grindpaadje in de voortuin dat verder weinig dagelijks gebruik kent. Zie er niet echt een probleem dus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:41
Darkwings schreef op zondag 5 september 2021 @ 13:06:
Ons werd geadviseerd om te kijken of het mogelijk is de afzuiging door de kruipruimte naar buiten te laten lopen, ipv recirculatie. Is een optie waar ik zelf niet aan gedacht had en ik volgens mij ook niet eerder in dit topic langs heb zien komen. Kan zelf geen duidelijke nadelen bedenken, het lijkt me ook qua isolatie minder impact hebben dan direct door de muur naar buiten. Ja, je blaast nog steeds warme lucht naar buiten, maar met koken voeg je al dermate veel energie toe aan je binnenklimaat dat dit me niet zo'n probleem lijkt.

Dit wordt veelvuldig besproken in het BORA topic en ben je niet de eerste in:
Bora, het einde van de afzuigkap?

Paar dingen waar je rekening mee moet houden:
- Terugslagklep, liefst één die enkel open gaat als afzuiging aan gaat; ter voorkoming van koude lucht woning in.
- Niet teveel bochten
- Opletten op aantal meters buis; zie hiervoor handleiding van gekozen apparaat.

Een mooie "koekoek" is dan wel aan te raden. Betere modellen hebben ook een slangetje voor vocht/condens afvoer.
Afbeeldingslocatie: https://www.bouwwereld.nl/wp-content/uploads/2020/06/T177-Ross-toepassing-buiten-scaled.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.werkbladafzuiging.nl/wp-content/uploads/2019/12/Kooklucht-afzuiging-in-kookeiland-afvoeren-via-de-kruipruimte-1030x728.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Source90 op 05-09-2021 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Chaoss schreef op zondag 5 september 2021 @ 10:17:
Ik zie dat Quooker ook een 'flex' kraan heeft met uittrekbare slang. Voor zover ik kan zien is die even duur als de Fusion kraan. Heeft iemand zo'n kraan in gebruik en wat zijn de nadelen?
Ja, het kunnen uittrekken is erg fijn. Klein nadeel: om de kraan uit te kunnen trekken gaat het water eerst de kraan in naar het mengmechanisme, dan terug de flexibele slang door, en dan weer naar de kraan. Er moeten dus wat extra leidingen door het kraangat in het aanrechtblad. Volgens mij hebben ze daarvoor de leidingen net wat dunner gemaakt. Daardoor is het debiet van de kraan wat lager dan bij een normale kraan: een emmer of grote gieter vullen duurt wat langer. Bij normaal keukengebruik merk je het niet of nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-06 14:58
vraagje: ik kreeg de technische tekening voor mijn keuken en de opmerking; graag controleren.. Uhm.. ik heb er geen verstand van.. Er stond bijv. bij mijn kookplaat 2 fasen huppeldepup, maar ik wil hem op 3 fasen hebben (ik heb niet voor niets die groep laten aanleggen en de plaat is er voor geschikt).. Hoe kan ik dit geheel dus goed controleren ?

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-03-2022
mevrouwKees_1 schreef op zondag 5 september 2021 @ 18:01:
vraagje: ik kreeg de technische tekening voor mijn keuken en de opmerking; graag controleren.. Uhm.. ik heb er geen verstand van.. Er stond bijv. bij mijn kookplaat 2 fasen huppeldepup, maar ik wil hem op 3 fasen hebben (ik heb niet voor niets die groep laten aanleggen en de plaat is er voor geschikt).. Hoe kan ik dit geheel dus goed controleren ?
@mevrouwKees_1 ik heb ook 3 fasen laten aanleggen. Maar mijn kookgroep heeft 2 aardlekschakelaars van 16 ampère dit is meer dan genoeg voor de kookplaat. Meestal doen de elektricien dat zo. Moet je even in je meterkast kijken hoe dat zit bij jouw. Dus of je een 2 fasen of 3 fase kookgroep hebt. Maakt voor de installatie van de kookplaat trouwens niks uit de monteurs moeten dan alleen de draden anders verbinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:08
Even aanhaken op de Quooker Flex.

Wij hadden in onze vorige woning een normale Quooker met 3L boiler, werd heel veel gebruikt. Fijn ding

In onze nieuwe woning hebben we een Quooker Combi+ Flex ding, eerste service melding is al gemaakt. Kraan spettert heel erg bij heet water gebruik. Mijn vrouw en ik hebben ons al paar keer aan moeten verbranden. :\ Mijn zus heeft dezelfde kraan maar in een ander kleur, daar helemaal niks aan de hand.

Ik denk zelf dat kraan intern niet goed is want flow van water is ook niet helemaal goed. Geen vaste straal water.

Ik heb overigens ook warm water leiding op aangesloten, want soms moet je toch wat langer warm water gebruiken en dan is het wel handig.

Ik zou overigens zo weer een Flex nemen, vooral met een grote spoelbak is het erg handig.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:38
mevrouwKees_1 schreef op zondag 5 september 2021 @ 18:01:
Als je een 3 fase (3x25A) aansluiting hebt kun je de kookplaat niet op een 2 fase kookgroep aansluiten. Dit omdat je kookplaat 7,4KW is en dat kan niet op een fase van 25A (Max 5,75KW)

Je kunt je kookplaat gewoon op 3 fase aansluiten. Staat in de handleiding wel hoe dit moet worden aangesloten.
Jackpuyn schreef op zondag 5 september 2021 @ 19:09:
[...]

@mevrouwKees_1 ik heb ook 3 fasen laten aanleggen. Maar mijn kookgroep heeft 2 aardlekschakelaars van 16 ampère dit is meer dan genoeg voor de kookplaat. Meestal doen de elektricien dat zo. Moet je even in je meterkast kijken hoe dat zit bij jouw. Dus of je een 2 fasen of 3 fase kookgroep hebt. Maakt voor de installatie van de kookplaat trouwens niks uit de monteurs moeten dan alleen de draden anders verbinden
Ik kan me niet voorstellen dat je 2 aardlekschakelaars van 16A hebt om je kookplaat aan te sluiten. Ik denk dat je iets anders bedoelt.

[ Voor 30% gewijzigd door Blommie01 op 05-09-2021 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

mol_air schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 10:57:
Apparaten:
kookplaat Siemens EX977LVV5E alternatief Bosch PXX895D66E
afzuigkap Siemens LD98WMM66
stoom combi oven Bosch HSG856XC7
combi oven magnetron Bosch HMG8764C7
koelkast Bosch KIR81SDE0
vaatwasser Bosch SBD8ZB800E
Quooker combi pro square
NB: wijnkoelkast (200 flessen) en vriezer komen in de bijkeuken.

Vragen:
[...]

- Heeft iemand ervaring met de downdraft Siemens LD98WMM66? Ik zou het fijn vinden om een kookplaat met ruimte voor vijf pannen te kunnen gebruiken. We hebben in onze huidige keuken een Bosch kookplaat met ingebouwde afzuiging en dat werkt echt heel goed, dus we twijfelen een beetje of deze 'aparte' downdraft net zo goed werkt. De medewerker van Siemens in het inspiratiehuis zegt (natuurlijk) van wel...

[...]
Ik wil hier wel even op inhaken :p Het gaat hierbij wel over een ervaring die ik heb meegemaakt bij mijn ander familielid, niet in ons eigen huishouden :)

Daarbij zijn ze inderdaad ook over gaan van een Bosch kookplaat met geïntegreerde afzuiging naar een Bosch kookplaat met Bosch downdraft. Precies dezelfde variant als die jij aangeeft van Siemens, maar dan van Bosch :p Beweegreden was ook precies dezelfde, om 5 pitten te hebben in plaats van 4.

Ik moet zeggen dat het zeer goed werkt! Je ziet echt de dampen naar de downdraft gaan en afgezogen worden. Zonder twijfel werkt het minstens zo goed als de plaat met geïntegreerde afzuiging. Wanneer beide beschikken over Home Connect kan je ze ook met elkaar verbinden, dan gaat de afzuiging automatisch aan wanneer de plaat ingeschakeld wordt. De samenwerking werkt daarbij echt goed. Tevens is het voordeel van de downdraft dat het tevens werkt als spatscherm, zeker handig bij een kookeiland :)

Kleur van de verlichting kan je aanpassen, volledig RGB. Maar niet persé nuttig, die stel je 1x in en dan is het prima :p Maar leuk dat het kan.

Ik zou trouwens wel proberen om alles van één merk te krijgen, dus alles van Bosch of alles van Siemens. Met 5 of meer producten van hetzelfde merk kan je ze namelijk registreren voor 5 jaar garantie.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:01
Bosch en Siemens zijn beide bsh groep, als het niet lukt om 5 jaar garantie te registreren kan dat via de service balie alsnog.
Disclaimer: vraag het even na.

[ Voor 11% gewijzigd door mitsumark op 05-09-2021 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Blommie01 schreef op zondag 5 september 2021 @ 19:30:
[...]

Als je een 3 fase (3x25A) aansluiting hebt kun je de kookplaat niet op een 2 fase kookgroep aansluiten. Dit omdat je kookplaat 7,4KW is en dat kan niet op een fase van 25A (Max 5,75KW)

Je kunt je kookplaat gewoon op 3 fase aansluiten. Staat in de handleiding wel hoe dit moet worden aangesloten.

[...]

Ik kan me niet voorstellen dat je 2 aardlekschakelaars van 16A hebt om je kookplaat aan te sluiten. Ik denk dat je iets anders bedoelt.
Ik
Heb een 3 x 25 a groep inderdaad. Dat noemde de liander een 3 fase aansluiting. Ik kan (morgen) wel even foto maken van de kast. Normaal zou mijn partner dit wel weten maar die zit in buitenland en op ander tijd zone. En dinsdag moet die tekening retour met akkoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Screeny
  • Registratie: Juli 2018
Ik kom er niet helemaal uit met alle info op het grote internet. We hebben de offerte voor nieuwe keuken binnen en voor de meeste items kan ik wel zo een beetje de prijzen vinden. Maar de prijs voor het composiet aanrechtblad kom ik niet uit. Als ik op de diverse sites kijk en daar de gemiddelde tot hoogste prijs prijs per strekkende meter pak en die toe pas op onze 3.5 meter aan aanrechtblad (standaard +/- 60 cm breed) kom ik bij een max prijs van 500 Euro per strekkende meter op 1750 Euro. Echter in de offerte staat een bedrag van net boven de 4000 Euro. Hebben we een zo extreem dure composiet gekozen (4000/3.5=1142 Euro per strekkende meter..). kan ik me niet echt voorstellen want zulke prijzen ben ik nergens tegen gekomen. Niet goed gezocht wellicht? Of mis ik ergens een deel van de kosten? Dat gat boren/zagen voor kraan en spoelbak, zit daar dat verschil in?

Zoals gezegd, al die andere items van de keuken kwam ik wel uit en kwamen we aardig in de buurt van offerte bedrag maar deze springt er echt uit.

iemand iets zinnigs te melden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Niet zonder te weten merk/type/dikte/gaten/randafwerking/plint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Screeny schreef op zondag 5 september 2021 @ 23:13:
Ik kom er niet helemaal uit met alle info op het grote internet. We hebben de offerte voor nieuwe keuken binnen en voor de meeste items kan ik wel zo een beetje de prijzen vinden. Maar de prijs voor het composiet aanrechtblad kom ik niet uit.

Misschien heb je een rand van composiet tegen de achterwand? Of een dubbele laag of andere specifieke uitvoering? Elke uitsparing die ze moeten maken, voert de prijs op. Evengoed vind ik 4000 voor 3,5 m wel veel geld. Ik zou bellen voor een toelichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Screeny
Topline

https://toplinemaatwerkbl...top-composiet/assortiment

prijsgroep 1

https://toplinemaatwerkbl...n/top-composiet/afwerking
Afwerking: FV40 40 mm

1 x uitsparing kraan
1 x uitsparing wasbak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo
Als ik dat zie is dat gewoon een handelaar. Topline is geen merk blad.

Op de link zie ik namelijk wel diresco. Dat is een leverancier van composiet. Toevallig hebben wij daar een aanrechtblad gekocht. Ter referentie;

Diresco 40mm belgian fog

aanrechtblad van 3.80 x 60 met uitsparing wasbak
eilandblad 1.80 x 1.20 met uitsparing inducitieplaat
rechtopstaand randje van 3.80 en vensterbank 3.80 voor het raam
2 wandplankjes

Kosten; 3600 euro

Wat ik niet begrijp is dat er dit staat op hun website;

De Diresco kleuren zijn uit de Velvet serie, en zijn vlek- en krasgevoelig. Kleurverschil is mogelijk op de koppeling.

Op de website lijkt het alleen dat ze 'Royal Stone' als merk verkopen. Of is dat om Diresco naar beneden te halen? :/ Terwijl ze bij diresco garanderen dat er geen kleurverschil is, vlekbestendig en vloeistofdicht.

https://www.diresco.be/nl/

[ Voor 21% gewijzigd door joostbo op 06-09-2021 08:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joostbo
Jackpuyn schreef op zondag 5 september 2021 @ 19:09:
[...]

Sommige kookplaten werken met 1 fase, sommige met 2 en sommige met 3. Wat 'genoeg' is, is afhankelijk van de plaat en het gebruik. Je kunt hem wel vaak op minder aansluiten maar dan word het vermogen vaak gereduceerd als je meerdere pitten goed gebruikt.

Of je nu 1, 2 of 3 fases de kookplaat aansluit, je hebt altijd gewoon 1 aardlekschakelaar, nooit meer. Is ook absoluut verboden.

Heb je een zogenoemde kookgroep, dan zitten ze gekoppeld om 1 geheel te krijgen. Kookgroep is nooit 3-fase. Een kookgroep word speciaal (en alleen) gebruikt om een 2-fase kookplaat op 1 fase aansluiting aan te sluiten. Een kookgroep gebruikt dus ook maar 1-fase vanuit de leverancier.

Mensen met een 3-fase aansluiting hebben daarom ook nooit een kookgroep. (of de elektricien heeft geen handige keuzes gemaakt)
Wil je een kookplaat op 3-fase aansluiten, dan heb je gewoon een normale 3-fase krachtgroep nodig en geen speciale kookgroep. Zou hecht heel zonde zijn. want met een kookgroep in een 3-fase aansluiting word 1 fase (zwaar) belast terwijl de ander 2 'niets' doen. Dit zie je om die reden dan ook nooit.

ik zou het nog maar eens goed nakijken. Ik denk dat je het e.e.a. door elkaar haalt.
mevrouwKees_1 schreef op zondag 5 september 2021 @ 21:58:
[...]

Ik
Heb een 3 x 25 a groep inderdaad. Dat noemde de liander een 3 fase aansluiting. Ik kan (morgen) wel even foto maken van de kast. Normaal zou mijn partner dit wel weten maar die zit in buitenland en op ander tijd zone. En dinsdag moet die tekening retour met akkoord.
Je hebt geen 3x25 groep maar 3x25 aansluiting. De groep die er onder hangt in geval van 3-fase is dan 3x16 (3 (fase)x 16 (ampere) x 230 (volt) = 11 Kw)

Als je kookplaat 3-fase ondersteund (en de meesten kunnen dat) en je hebt de aansluiting van de leverancier, dan altijd op 3-fase aansluiten. zo word het vermogen over de fases mooi verdeeld in het huis en vaak kun je het maximale qua vermogen uit de plaat halen.

Kan jou plaat echt maar 2-fases aan, dan gewoon 3-fase aanleggen in de keuken. (Mag amper meer kosten, amper meer werk en 1 draadje meer) En dan met de perilex stekker in de keuken 1 fase onbenut laten. Mocht je in de toekomst een 3-fase plaat willen , hij raakt defect of misschien zelfs andere keuken of iets dan is het plug and play, stekker er in en er uit, zo gedaan zonder weer met de elektra aan de slag te moeten.

[ Voor 28% gewijzigd door joostbo op 06-09-2021 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-06 08:12
diabyte schreef op zondag 5 september 2021 @ 12:00:
[...]

Sure. Dettol zeep pompje voor schaal. Dit is hoe ver (bij ons) de slang gaat.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ja, de wasbak is wat vuil, even snel gemaakt :+
Heb de indruk dat de slang bij ons bijna 2x zover komt. Net even het keukenkastje ingedoken en zie daar de leidingen op en neer gaan bij het gebruiken van het flex deel. Blijft het bij jou wellicht ergens achter haken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 20:15
Ik kom er niet helemaal uit met alle info op het grote internet. We hebben de offerte voor nieuwe keuken binnen en voor de meeste items kan ik wel zo een beetje de prijzen vinden. Maar de prijs voor het composiet aanrechtblad kom ik niet uit. Als ik op de diverse sites kijk en daar de gemiddelde tot hoogste prijs prijs per strekkende meter pak en die toe pas op onze 3.5 meter aan aanrechtblad (standaard +/- 60 cm breed) kom ik bij een max prijs van 500 Euro per strekkende meter op 1750 Euro. Echter in de offerte staat een bedrag van net boven de 4000 Euro. Hebben we een zo extreem dure composiet gekozen (4000/3.5=1142 Euro per strekkende meter..). kan ik me niet echt voorstellen want zulke prijzen ben ik nergens tegen gekomen. Niet goed gezocht wellicht? Of mis ik ergens een deel van de kosten? Dat gat boren/zagen voor kraan en spoelbak, zit daar dat verschil in?

Zoals gezegd, al die andere items van de keuken kwam ik wel uit en kwamen we aardig in de buurt van offerte bedrag maar deze springt er echt uit.

Je hebt composiet en composiet. Afhankelijk van de soort en de tekening betaal je er meer of minder voor per m2.
Wij hebben een van de duurste categorieen composiet gekozen (gebeurt ons altijd). Het bestaat uit 2 delen, bij elkaar 4.65.
Inclusief uitsparingen voor kraan, plaat is het 4841 euro. Ter vergelijking.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2QVKliSl13i76Qexp0P_1yDw8Xo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uxNbmtEAFdvQ76NAXj9CZrXf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06 14:08

mollie

Een referentie uit de categorie goedkoop/voordelig

Dekker easy clay honed

Hoek werkblad 2cm dik 240x65 en 150x65
Achterwand 1.2mm 240x 56 210x56
2400,-

Inclusief uitsparingen exclusief spoelbak

Maar voor hetzelfde geld compenseert de keuken leverancier weer op een ander deel van de offerte

Blijft lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
mevrouwKees_1 schreef op zondag 5 september 2021 @ 21:58:
[...]

Ik
Dus keuken is gekocht?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-06 21:45

BeaM-R

Powerrrrr

nog maar een vergelijking dan.

Blad 3,05x0,70 en blad 1,25x0,50 opgedikt naar 6cm incl facet randafwerking en uitsparingen en incl. spoelbak 2534 euro

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Zoals zo vaak gezegd, je kunt de individuele delen niet vergelijken.
Als je nu "internet prijzen" hebt staan voor kastjes en apparatuur, zit daar geen marge meer op en moet het bij het blad vandaan komen.
Grote kans dat wanneer je aangeeft het blad dan ergens anders te willen kopen dat dat niet kan, of dat de rest 2k duurder wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tv-_UbEyWWjCVUD7v1N-auLUF94=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qj4lmssVMfssZJGiBxWH6pTx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QunlDSo9dsnDpaOEA7fKZyEpe5U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OMMEvR0nxZxWjh3k9KiWqndK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z1bYuF6mByDo_E60uas1LGIeNrM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gko8I1DhgRTZHjfgaEinjmZK.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e0aCqMi5GpY8ESQSu6Fu33BDvac=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6BLhC8uHy179FZ9p9aUvcXJR.jpg?f=fotoalbum_tile

Dit is mijn kast. Er komt een Neff inductie plaat in https://www.neff-home.com...uctiekookplaten/T58TL6EN2

Die kan volgens Neff op 3 fasen. Dan sluit je hem toch ook zo aan zodat je het volle vermogen kan gebruiken ?

Verder kijk ik naar die tekening en denk ik ?? Zal wel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:30
Niek_ schreef op maandag 6 september 2021 @ 08:35:
[...]

Heb de indruk dat de slang bij ons bijna 2x zover komt. Net even het keukenkastje ingedoken en zie daar de leidingen op en neer gaan bij het gebruiken van het flex deel. Blijft het bij jou wellicht ergens achter haken?
Dan kan kloppen ja. Heb er eens naar gekeken, en dat element blijft bij ons inderdaad hangen tussen de achterwant en de overloopafvoer van de spoelbak. Goed, we kunnen hier mee uit, maar het lijkt er op dat de slang inderdaad een stuk verder kans als er niks in de weg zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Ja tussen al het gedoe door gewoon bij de zaak waar onze oude keuken ook vandaan komt
Geen tijd voor tig winkels. En toen was het ook goed. Toen Nobilia nu Tristar met Neff apparatuur (N90 lijn) Net 21000 euro met alles erop en eraan en plaatsen en na vergelijken hier zitten we qua prijs goed.

Levering week 51 8)7 plaatsing pas in week 2 2022.. apparatuur is nog onbekend of het op tijd is. Dus gaat bij keukenzaak in opslag tot plaatsing (maar hij zou kijken of levering ook in 2022 ). We gaan toch eerst verbouwen (wat we uitgesteld hebben naar week 47/48 ipv week 40)

We hebben aan de ene kant ruim 4 meter aan kasten en andere zijde 3 meter We hebben voornamelijk laden. En waar het niet anders kon een deurtje. Er zit een quooker in , volledige stoomoven, grote koeler , vaatwasser , kookplaat met afzuiging (na heeeeel lang twijfelen toch een Neff) Geen vriezer. Die komt in bijkeuken en geen magnetron omdat we die zelden nog gebruiken, stoomoven kan ook ontdooien en opwarmen.

Blad is composiet (iets met Italiaanse naam. Marmer achtige look )

En ja. Normaal had ik naar 3 winkels gegaan ofzo voor tekeningen maar at the end toch gekozen voor de goede service van onze vorige keuken. We hadden door alle privé omstandigheden geen tijd voor al die afspraken en gedoe. En ik wist toch wel wat ik wilde mede door dit forum. Dus prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Laatst online: 29-06 22:26
mevrouwKees_1 schreef op maandag 6 september 2021 @ 12:57:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Dit is mijn kast. Er komt een Neff inductie plaat in https://www.neff-home.com...uctiekookplaten/T58TL6EN2

Die kan volgens Neff op 3 fasen. Dan sluit je hem toch ook zo aan zodat je het volle vermogen kan gebruiken ?

Verder kijk ik naar die tekening en denk ik ?? Zal wel ;-)
Ja, je hebt 3-fasen.
Ja, ik zou de kookplaat dan ook met 3-fasen aansluiten.

In de meterkast zal er zo'n extra aardlekautomaat/"krachtgroep" (op de tweede foto rechts) geplaatst moeten worden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
@yamahabest thanks, dan heb ik het zelf toch goed begrepen na ombouw van onze meterkast.. dan laat ik dat aanpassen op de tekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo
mevrouwKees_1 schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:46:
@yamahabest thanks, dan heb ik het zelf toch goed begrepen na ombouw van onze meterkast.. dan laat ik dat aanpassen op de tekening
zoals gezegd, je hebt een 3-fase aansluiting.

Die ronde dingen zijn de smeltzekeringen van 25 ampere. dat zijn de hoofdzekeringen van de leverancier die 3 draden (fases) gaan naar de hoofdschakelaar.

De foto met het component van schneider 40A is de hoofdschakelaar van jou hele huis, vanuit daar word alles gesplitst voor het huis

De module van SEP is een krachtgroep. (aardlekschakelaar en installatieautomaat in 1) Je hebt blijkbaar al 'iets' in huis wat op 3-fase werkt. (of mogelijk al geplaatst ter voorbereiding van de kookplaat?)

Een soort gelijke module heb je nodig voor de kookplaat. En als de Neff plaat op 3-fase kan en je hebt de mogelijkheid in de meterkast; altijd doen! gaat helemaal goedkomen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door joostbo op 06-09-2021 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Screeny
mitsumark schreef op maandag 6 september 2021 @ 12:55:
Zoals zo vaak gezegd, je kunt de individuele delen niet vergelijken.
Als je nu "internet prijzen" hebt staan voor kastjes en apparatuur, zit daar geen marge meer op en moet het bij het blad vandaan komen.
Grote kans dat wanneer je aangeeft het blad dan ergens anders te willen kopen dat dat niet kan, of dat de rest 2k duurder wordt.
Waarom zit daar geen marge op? Die winkels op internet met die prijzen maken toch ook winst/hebben een marge. Waarom maakt die badkamerzaak dan met die prijzen geen marge? (helemaal als ie daar al procent of wat boven zit ik heb de 'reguliere' prijzen van internet genomen, niet de aanbiedingen/kortingen.). Ik heb gewoon bij coolblue bol etc gekeken voor wat die keolkast mij zou kosten. Ik neem aan dat als de badkamerzaak mij die koelkast voor zelfde bedrag verkoopt hij net als Coolblue/bol ook nog marge vangt?

Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaTiNo156
Screeny schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:16:
[...]

Waarom zit daar geen marge op? Die winkels op internet met die prijzen maken toch ook winst/hebben een marge. Waarom maakt die badkamerzaak dan met die prijzen geen marge? (helemaal als ie daar al procent of wat boven zit ik heb de 'reguliere' prijzen van internet genomen, niet de aanbiedingen/kortingen.). Ik heb gewoon bij coolblue bol etc gekeken voor wat die keolkast mij zou kosten. Ik neem aan dat als de badkamerzaak mij die koelkast voor zelfde bedrag verkoopt hij net als Coolblue/bol ook nog marge vangt?

Of zie ik dat verkeerd?
Ik vermoed dat de marges van de online stunters heel klein zijn en ze het meer moeten hebben van de grote aantallen. Keukenboeren moeten winkels, verkopers, demo-keukens, koffie en koekjes daarvan bekostigen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Screeny
LaTiNo156 schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:27:
[...]

Ik vermoed dat de marges van de online stunters heel klein zijn en ze het meer moeten hebben van de grote aantallen. Keukenboeren moeten winkels, verkopers, demo-keukens, koffie en koekjes daarvan bekostigen :)
Dat kan ik redelijk volgen. Kan je je afvragen of Bol en Coolblue echt stunters zijn? En daarnaast, ook Bollie, Coolblue etc hebben weliswaar geen winkel maar wel enorme pakhuizen, die zijn ook niet gratis, geen verkopers maar wel hordes orderpickers rondrennen, en die pakjes worden ook niet gratis geleverd wie ze ook betaald uiteindelijk, de DHL's en PostNl's van deze wereld brengen ze niet gratis), ok ze hebben geen demo keukens maar die order pickers en lui op de administratie willen ook koekjes en koffie :).

Maar goed, we gaan het gewoon eens vragen hoe die prijs dat stand gekomen is. We gaan het zien. Dank ieder geval iedereen die vergelijkingsmateriaal gepost heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
joostbo schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:02:
[...]

zoals gezegd, je hebt een 3-fase aansluiting.

Die ronde dingen zijn de smeltzekeringen van 25 ampere. dat zijn de hoofdzekeringen van de leverancier die 3 draden (fases) gaan naar de hoofdschakelaar.

De foto met het component van schneider 40A is de hoofdschakelaar van jou hele huis, vanuit daar word alles gesplitst voor het huis

De module van SEP is een krachtgroep. (aardlekschakelaar en installatieautomaat in 1) Je hebt blijkbaar al 'iets' in huis wat op 3-fase werkt. (of mogelijk al geplaatst ter voorbereiding van de kookplaat?)

Een soort gelijke module heb je nodig voor de kookplaat. En als de Neff plaat op 3-fase kan en je hebt de mogelijkheid in de meterkast; altijd doen! gaat helemaal goedkomen ;)
Is al geplaatst ter voorbereiding van de kookplaat, verder hebben wij hier niets op 3 fasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:25
Goedemorgen!
Ik ben op zoek naar wat ervaringen. Wij hebben vorig jaar maart ons huidige huis gekocht met een verouderde keuken. We willen in de toekomst een uitbouw maken aan ons huis en de huidige keuken vervangen, alleen nu met al die hoge kosten van aannemers en grondstoffen wachten we liever nog even. We hebben geen haast verder. Alleen we storen ons nu aan de oven, deze werkt niet goed meer waardoor het resultaat van je gerechten dramatisch is.

We denken er aan om de huidige inbouw oven en het gasfornuis wat er op zit te vervangen voor een vrijstaand fornuis. Merk waar we naar kijken is bijvoorbeeld een Boretti op inductie met een enkele of dubbele oven.
We krijgen uit onze omgeving gemengde reacties om het fornuis los te vervangen van de gehele keuken. Redenen zijn dat het dan lastig is om deze in een nieuwe keuken te integreren. Wat zijn jullie ervaringen hier mee, als jullie die hebben. Je ziet het tegenwoordig volgens mij best wel veel dat keukens een los fornuis hebben en dat werkblad daar omheen gewoon verder gaat.

Dit is nu de huidige situatie. Links een klein kastje. Daarnaast de oven en kookplaat. Als we voor een nieuw fornuis gaan willen we wel een bredere dan er nu op zit, dat betekent dat we het kleine kastje er na plus wat werkblad op offeren, maar dit is niet ernstig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uqx2ghKVzOFmnHG1jNVGenHnHiA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pC6tjHdeY1sHyHX2kOHTYFzo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
joostbo schreef op maandag 6 september 2021 @ 08:25:
[...]

Sommige kookplaten werken met 1 fase, sommige met 2 en sommige met 3. Wat 'genoeg' is, is afhankelijk van de plaat en het gebruik. Je kunt hem wel vaak op minder aansluiten maar dan word het vermogen vaak gereduceerd als je meerdere pitten goed gebruikt.

Of je nu 1, 2 of 3 fases de kookplaat aansluit, je hebt altijd gewoon 1 aardlekschakelaar, nooit meer. Is ook absoluut verboden.

Heb je een zogenoemde kookgroep, dan zitten ze gekoppeld om 1 geheel te krijgen. Kookgroep is nooit 3-fase. Een kookgroep word speciaal (en alleen) gebruikt om een 2-fase kookplaat op 1 fase aansluiting aan te sluiten. Een kookgroep gebruikt dus ook maar 1-fase vanuit de leverancier.

Mensen met een 3-fase aansluiting hebben daarom ook nooit een kookgroep. (of de elektricien heeft geen handige keuzes gemaakt)
Wil je een kookplaat op 3-fase aansluiten, dan heb je gewoon een normale 3-fase krachtgroep nodig en geen speciale kookgroep. Zou hecht heel zonde zijn. want met een kookgroep in een 3-fase aansluiting word 1 fase (zwaar) belast terwijl de ander 2 'niets' doen. Dit zie je om die reden dan ook nooit.

ik zou het nog maar eens goed nakijken. Ik denk dat je het e.e.a. door elkaar haalt.

[...]

Je hebt geen 3x25 groep maar 3x25 aansluiting. De groep die er onder hangt in geval van 3-fase is dan 3x16 (3 (fase)x 16 (ampere) x 230 (volt) = 11 Kw)

Als je kookplaat 3-fase ondersteund (en de meesten kunnen dat) en je hebt de aansluiting van de leverancier, dan altijd op 3-fase aansluiten. zo word het vermogen over de fases mooi verdeeld in het huis en vaak kun je het maximale qua vermogen uit de plaat halen.

Kan jou plaat echt maar 2-fases aan, dan gewoon 3-fase aanleggen in de keuken. (Mag amper meer kosten, amper meer werk en 1 draadje meer) En dan met de perilex stekker in de keuken 1 fase onbenut laten. Mocht je in de toekomst een 3-fase plaat willen , hij raakt defect of misschien zelfs andere keuken of iets dan is het plug and play, stekker er in en er uit, zo gedaan zonder weer met de elektra aan de slag te moeten.
@joostbo jij schijnt er verstand van te hebben en ik ben bang dat mijn elektricien dan toch een fout heeft gemaakt. Zou je aub na onderstaande foto's kunnen kijken en of ik het goed heb dat ik een 2 fase kookgroep heb.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yHa432jWLpL_X8nSNweKrGtTwcE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4fqKnGDPKhuxqfUmXY6450Xh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r7_HY96qsnsBlPo394OyrN6DtSg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pb4SPMR4y8mcjOchDjKuNaqu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HAwUcXFQ6l2iHLJS4860snNlz-Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1MRtgC8uVN0LvEaeGkFHydzW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostbo
Jackpuyn schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 12:14:
[...]
@joostbo jij schijnt er verstand van te hebben en ik ben bang dat mijn elektricien dan toch een fout heeft gemaakt. Zou je aub na onderstaande foto's kunnen kijken en of ik het goed heb dat ik een 2 fase kookgroep heb.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het is niet fout of gevaarlijk, maar zonde als je toch een 3-fase aansluiting al hebt.

je hebt inderdaad een 3-fase aansluiting. maar je hebt idd een kookgroep (dubbele, gekoppelde installatieautomaat) om een 2-fase kookplaat aan te sluiten op 1 fase. Die zitten vervolgens achter 1 aardlekschakelaar (Q2) Nu gaat alle stroom van jou kookplaat inclusief F4, F5 en F6 allemaal over de zelfde fase en word deze fors belast als je flink vermogen gaat vragen.

Kookgroep word doorgaans alleen gebruikt met mensen die een 1-fase aansluiting hebben toch een mogelijkheid te bieden om 2-fase kookplaat aan te sluiten zonder de hele meterkast overhoop te gooien.
In jou huidige situatie maakt de kookplaat maar gebruik van 1 van de 3 fases die jou huis binnen komt.

betere / mooiere manier was zoals hierboven bij mevrouwKees. Daar zie je een krachtgroep op 1 van de foto's, die is een stuk breder en dan verdeel je het vermogen van de kookplaat wel mooi over de fases.

de enige reden bij het zien van de foto's waarom ze voor een kookgroep hebben gekozen is mogelijk de ruimte in jou groepenkast. Een kookgroep neemt 2 modules in beslag, een krachtgroep 4. en het zit al aardig vol bij jou.

Wat ik zou doen:

Ik zou groep F4 of F5 of F6 naar boven verplaatsen naast aardlekschakelaar Q3, daar is nog 1 module vrij in jou groepenkast.

Bij aardlekschakelaar Q2 is al 1 plekje vrij, als je F4 en F5 of F6 naar boven heb verplaats komt er nog een plekje vrij. Haal je de fornhuisgroep weg nog 2 plekjes. heb je 4 plekjes vrij. En daar een 3-fase krachtgroep plaatsen.

Maar dit was waarschijnlijk makkelijker / goedkoper en niet per definitie fout of gevaarlijk

[ Voor 13% gewijzigd door joostbo op 07-09-2021 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
joostbo schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 12:41:
[...]

Het is niet fout of gevaarlijk, maar zonde.

je hebt inderdaad een 3-fase aansluiting. maar je hebt idd een kookgroep (dubbele, gekoppelde installatieautomaat) om een 2-fase kookplaat aan te sluiten op 1 fase. Die zitten vervolgens achter 1 aardlekschakelaar.

Dit word doorgaans alleen gebruikt met mensen die een 1-fase aansluiting hebben toch een mogelijkheid te bieden om 2-fase kookplaat aan te sluiten zonder de hele meterkast overhoop te gooien.
In jou huidige situatie maakt de kookplaat maar gebruik van 1 van de 3 fases die jou huis binnen komt.

betere / mooiere manier was zoals hierboven bij mevrouwKees. Daar zie je een krachtgroep op 1 van de foto's, die is een stuk breder en dan verdeel je het vermogen van de kookplaat wel mooi over de fases.

de enige reden bij het zien van de foto's waarom ze voor een kookgroep hebben gekozen is mogelijk de ruimte in jou groepenkast. Een kookgroep neemt 2 modules in beslag, een krachtgroep 4. en het zit al aardig vol bij jou. Dat is wel mogelijk door meer ruimte bij naast of onder te zetten, maar dit was makkelijker / goedkoper denk ik.
@joostbo dankje voor de info. Probleem is dat ik een nieuwe schakelkast heb laten plaatsen en dat de elektricien dus zijn werk niet goed heeft gedaan. Nu kan mijn bora inductiekookplaat dadelijk dus niet zijn volle vermogen benutten als ik het goed begrijp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
[...]

Het is niet fout of gevaarlijk, maar zonde als je toch een 3-fase aansluiting al hebt.

je hebt inderdaad een 3-fase aansluiting. maar je hebt idd een kookgroep (dubbele, gekoppelde installatieautomaat) om een 2-fase kookplaat aan te sluiten op 1 fase. Die zitten vervolgens achter 1 aardlekschakelaar (Q2) Nu gaat alle stroom van jou kookplaat inclusief F4, F5 en F6 allemaal over de zelfde fase en word deze fors belast als je flink vermogen gaat vragen.

Kookgroep word doorgaans alleen gebruikt met mensen die een 1-fase aansluiting hebben toch een mogelijkheid te bieden om 2-fase kookplaat aan te sluiten zonder de hele meterkast overhoop te gooien.

de enige reden bij het zien van de foto's waarom ze voor een kookgroep hebben gekozen is mogelijk de ruimte in jou groepenkast. Een kookgroep neemt 2 modules in beslag, een krachtgroep 4. en het zit al aardig vol bij jou.

Wat ik zou doen:

Ik zou groep F4 of F5 of F6 naar boven verplaatsen naast aardlekschakelaar Q3, daar is nog 1 module vrij in jou groepenkast.

Bij aardlekschakelaar Q2 is al 1 plekje vrij, als je F4 en F5 of F6 naar boven heb verplaats komt er nog een plekje vrij. Haal je de fornhuisgroep weg nog 2 plekjes. heb je 4 plekjes vrij. En daar een 3-fase krachtgroep plaatsen.

Maar dit was waarschijnlijk makkelijker / goedkoper en niet per definitie fout of gevaarlijk
@joostbo mijn elektricien zegt dat die kookgroep op 2 fase zit en me geen zorgen hoef te maken. Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
[...]

Wat ik zou doen:

Maar een kookgroep is 2x 16A. De hoofdzekering van een van de 3 fases is (waarschijnlijk) 25A. Je gaat dus bij maximale belasting van de kookgroep over de hoofdzekering heen. Lijkt mij geen wenselijke situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurtje1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09-2024
@Jackpuyn Bij een 3-fase aansluiting met een fornuisgroep worden meestal 2 aparte fasen gebruikt voor de kookgroep.
Een 2p+2n (2 -fasen en 2-nul)
Bij een 3fase kookgroep wordt dit dan 3p+n.

Zie b.v. Ook de uitleg https://installo.nl/het-v...oep-eindelijke-uitgelegd/

[ Voor 26% gewijzigd door deurtje1 op 07-09-2021 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
deurtje1 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:31:
Bij een 3-fase aansluiting met een fornuisgroep worden meestal 2 aparte fasen gebruikt voor de kookgroep.
Een 2p+2n (2 -fasen en 2-nul)
Bij een 3fase kookgroep wordt dit dan 3p+n.
@deurtje1 zit ik dan nu goed of kan ik het beter veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurtje1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09-2024
@Jackpuyn Als het goed is heeft jouw installateur de kookgroep verdeeld over 2 fasen en b.v. Een oven op de 3e fase aangesloten.
Indien jouw kookplaat niet boven de 7,4 Kw uitkomt moet dit voldoende zijn.
Bij een kookplaat van 11 Kw heb je een 3 fase kookgroep nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostbo
Jackpuyn schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 12:49:
[...]

@joostbo dankje voor de info. Probleem is dat ik een nieuwe schakelkast heb laten plaatsen en dat de elektricien dus zijn werk niet goed heeft gedaan. Nu kan mijn bora inductiekookplaat dadelijk dus niet zijn volle vermogen benutten als ik het goed begrijp
@joostbo mijn elektricien zegt dat die kookgroep op 2 fase zit en me geen zorgen hoef te maken. Kan dat?
Een kookgroep is 2 (fase) x16 (ampere) (x 230 volt) = 7,4 KW maximaal vermogen.

Bij een 1 fase aansluiting (1 x 35A vanuit leverancier) waar deze vaak is toegepast trekt de kookgroep dan maximaal 2x16 ampere (dus 32A). Dat gaat dus prima met 1 x 35A aansluiting zoals deze het huis binnen komt bij de meeste mensen met 1-fase aansluiting. Juist daarvoor is een kookgroep eigenlijk bedoeld.

Jij hebt 3x25A, elke fase is dus 25A afgezekerd. Jou kookplaat is wel 2-fase aangesloten op de kookgroep maar de kookgroep gebruikt uiteindelijk maar 1-fase (waarschijnlijk) van de binnenkomende fases.
Je moet de kast open trekken om te zien of hij toch ergens 2 fases heeft aangesloten. Maar zo lijkt de setup met aardlekschakelaar nu niet. Mogelijk dat de 2P aarlek 1 rechtstreekt naar de kookgroep gaat of iets. Dan zou het kunnen.

Ga je de volle bak stroom gebruiken van de bora (2x16A = 32A) over 1 fase van 25A heb je kans dat de zekering er door gaat. Dat zal dus alleen in uiterste situaties gebeuren.

Wat dus kan is dat de kookgroep wel over de 2-fases zijn aangesloten. Om echt 100% zeker van te zijn hoe of wat zul je de kast open moeten trekken hoe het nu echt zit.

Maar als de installateur zegt dat het goed is, dan mag je daar gewoon op vertrouwen. Hij weet hoe het aan de binnenkant uit ziet. Maar of het nu wel of niet kan, ik had andere keuzes gemaakt bij een Bora met een 3-fase groepenkast.

De bora (PURU) van een vriend van mij heeft 7.6 Kw aansluitwaarde en bied een mogelijkheid tot 3-fase aansluiting. Als je een 3-fase groepenkast hebt zou ik altijd kiezen voor een krachtgroep om het vermogen mooi te verdelen over alle 3 de fases.

[ Voor 39% gewijzigd door joostbo op 07-09-2021 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:24
joostbo schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:40:
[..]
Je moet de kast open trekken om te zien of hij toch ergens 2 fases heeft aangesloten[..]
@Jackpuyn
Denk dat dit de enige en beste optie is. Gewoon even de kap eraf halen van de groepenkast en nog een fotootje plaatsen.
Zoals @joostbo al aangeeft lijkt hier een kookgroep (2F) achter een enkele (1F) aardlek geplaatst. Maar we weten niets zeker tot we de binnenkant kunnen zien.

Je kan de kap er zonder problemen af halen door in de hoeken de grote plastic schroeven een kwartslag te draaien.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mol_air
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06 16:10
MK_ schreef op zondag 5 september 2021 @ 20:20:
[...]
Ik moet zeggen dat het zeer goed werkt! Je ziet echt de dampen naar de downdraft gaan en afgezogen worden. Zonder twijfel werkt het minstens zo goed als de plaat met geïntegreerde afzuiging. Wanneer beide beschikken over Home Connect kan je ze ook met elkaar verbinden, dan gaat de afzuiging automatisch aan wanneer de plaat ingeschakeld wordt. De samenwerking werkt daarbij echt goed. Tevens is het voordeel van de downdraft dat het tevens werkt als spatscherm, zeker handig bij een kookeiland :)
Top, dank voor deze info. De reden om 'm overigens van Siemens te kiezen en niet van Bosch is omdat die van Siemens er zowel in 80cm als 90cm breed is, en die van Bosch alleen in 80cm... En de kookplaat is 90cm... Geen idee waarom die van Bosch er niet ook in 90cm is maargoed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

mol_air schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:22:
[...]
Top, dank voor deze info. De reden om 'm overigens van Siemens te kiezen en niet van Bosch is omdat die van Siemens er zowel in 80cm als 90cm breed is, en die van Bosch alleen in 80cm... En de kookplaat is 90cm... Geen idee waarom die van Bosch er niet ook in 90cm is maargoed...
Ah klopt inderdaad, zie geen 90cm afzuiging van de Bosch 8)7 . Heb het even nagekeken, ze hebben de PXV895DV5E en de DDW88MM66 als mijn informatie nog klopt :p Beide (uiteraard) 80cm.

Volgens mij had je ook 2 keuzes m.b.t het gat: één groot gat voor zowel kookplaat als afzuiging, dan had je een of ander tussenstukje/montagesetje nodig (DSZ8WW1Y2 voor de 80cm). Of je kan ze los van elkaar plaatsen, dan heb je twee gaten nodig in het blad (uiteraard).

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
DonJunior schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:46:
[...]

@Jackpuyn
Denk dat dit de enige en beste optie is. Gewoon even de kap eraf halen van de groepenkast en nog een fotootje plaatsen.
Zoals @joostbo al aangeeft lijkt hier een kookgroep (2F) achter een enkele (1F) aardlek geplaatst. Maar we weten niets zeker tot we de binnenkant kunnen zien.

Je kan de kap er zonder problemen af halen door in de hoeken de grote plastic schroeven een kwartslag te draaien.
@DonJunior net de elektricien gesproken zegt dat de kookgroep op 1 fase zit. Dus wat is het beste om te doen en mag dit of kan dit gevaar opleveren

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• yamahabest
Jackpuyn schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:51:
[...]
@DonJunior net de elektricien gesproken zegt dat de kookgroep op 1 fase zit. Dus wat is het beste om te doen en mag dit of kan dit gevaar opleveren
Aan laten passen. Is niet zoals het hoort.
En dan gelijk een 3-fase aardlekautomaat laten plaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joostbo
Jackpuyn schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:29:
[...]

Die wisselt snel :P Dus toch op 1 fase?

Mag het? ; of het volgens de NEN1010 mag weet ik zo niet. het is in ieder geval zeer ongebruikelijk

Is het gevaarlijk? ; Nee, niet in de zin van brand of iets dergelijks, in het ergste geval klapt de zekering er door als je de plaat goed benut. De plaat heeft een aansluitwaarde van 32A, en jou fase kan maar 25A leveren. In de praktijk vermoed ik dat dit niet snel gebeurd. Beetje afhankelijk wat er nog meer op die fase zit.

Is het wenselijk; absoluut niet. zoals eerder gezegd gewoon zonde. Een Bora kan op 3 fase aangesloten worden. Je hebt 3-fase in jou meterkast. Idealiter sluit je hem dan ook zo aan om het vermogen mooi te verdelen over de 3 fases ipv alle het vermogen over 1 fase te drukken.

Dus groep F4 of F5 of F6 uit aardlekgroep Q2 halen en bij Q3 bij zetten. Fornuisgroep weg. Dan heb je genoeg ruimte voor een 3P+N krachtgroepautomaat zonder de hele kast om te bouwen. Die heeft een eigen groep/aardlek. rechtstreekt gevoed vanuit de hoofdschakelaar of verdeelblokje.

[ Voor 17% gewijzigd door joostbo op 07-09-2021 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yamahabest
joostbo schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:59:
[...]

[...]

Mag het? ; of het volgens de NEN1010 mag weet ik zo niet. het is in ieder geval zeer ongebruikelijk
NEN1010 zal vast geen overbelasting van de hoofdzekering adviseren. Mij lijkt de selectiviteit niet in orde met eigenlijk een 32A zekering achter een 25A hoofdzekering.

De huidige setup mag trouwens wel, als je de hoofdzekeringen laat opwaarderen naar 3x 35A. Met een bijbehorend veel duurder maand/jaar tarief.

[ Voor 19% gewijzigd door yamahabest op 07-09-2021 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
HansAnders07 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:32:
Ik ben op zoek naar wat ervaringen.

Merk waar we naar kijken is bijvoorbeeld een Boretti op inductie met een enkele of dubbele oven.
We krijgen uit onze omgeving gemengde reacties om het fornuis los te vervangen van de gehele keuken. Redenen zijn dat het dan lastig is om deze in een nieuwe keuken te integreren. Wat zijn jullie ervaringen hier mee, als jullie die hebben.
Ik heb een losstaand zwart inductiefornuis met twee ovens tussen witte hoogglans kastjes staan met daarop zwart natuurstenen werkbladen. Dat gaat prima. Het ziet er wel minder strak uit dan een keuken waarin kookplaat en ovens volledig geïntegreerd zijn. Ik vind dit losse fornuis mooier, het springt er echt uit. Anderen vinden strak juist mooier, het is maar net waar je van houdt.
Voor je werkblad wel zorgen dat het echt strak wordt ingemeten en goed wordt gekit, anders krijg je wel rommel tussen kastjes en fornuis. Als je het fornuis al hebt is dat inmeten geen probleem. Bij mij werd het fornuis als laatste geleverd (vertraging, vertraging) fus het was even tricky, maar het past echt precies.
Ik zie dus geen problemen, maar hou er rekening mee dat niet elke keukenleverancier even secuur is.

Edit, aanvulling: doordat het inductie is, lijkt het werkblad over de volle vier meter door te lopen. Ik denk dat bij een fornuis op gas anders is, daar onderbreekt een fornuis zowel de kastenlijnen als het werkblad.

[ Voor 9% gewijzigd door Toke_gt op 07-09-2021 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-06 23:02
Deze kitchenette / pantrykast kwam ik jaren geleden een keer tegen. Precies wat ik nu zoek, behalve dan dat ik er nog een koelkastje in zou willen hebben. Herkent iemand deze pantrykast misschien, het merk?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kTKviYDYr681EBqMa_77HJSiqNU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XLPfPomAv0jQQI8hO65dWR8L.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:31
nomar109 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 23:00:
Deze kitchenette / pantrykast kwam ik jaren geleden een keer tegen. Precies wat ik nu zoek, behalve dan dat ik er nog een koelkastje in zou willen hebben. Herkent iemand deze pantrykast misschien, het merk?
[Afbeelding]
Google zegt Snaidero

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-06 23:02
Toch, ja? Dat is dan vermoedelijk geen budgetkastje. Ik zal eens kijken. Dank voor het meekijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Oogt wel rommelig imo, als je even koffie gaat zetten staat al je troep ook in het zicht.
Er zijn ook wel oplossingen waarbij de onderkasten gewoon hun eigen deur hebben en alleen het werkblad deel op een fancy manier open gaat.

Edit: ter inspiratie, maar er zijn vast meer oplossingen.
https://www.zimmo.be/blog...-knop-je-keuken-verstopt/
https://pin.it/IiN91WN
https://pin.it/4kr9RWI

Of dubbele deuren.
https://pin.it/4NImHIV
https://pin.it/4QIQ06h
https://pin.it/28bKSnS

[ Voor 38% gewijzigd door mitsumark op 08-09-2021 15:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

We hebben de knoop doorgehakt en de goedkeur gegeven op de offerte van Marquardt *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Uxc3Qcm6F41ckczalUp1xXsBfQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bhXYy1tKIXJ8PjzhYr81twMr.jpg?f=fotoalbum_large

Voor in dit huis (let even niet op de roze lijnen, alles behalve dat wordt vloerverwarming)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8RAc5l3K9uXL2pA5rRvQBbQAPaM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lz0q1U2J5LBfQ9HdYCdwNPuq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ll2hUiWdLDuZoxXRgDg_sasy7Gk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CR1aik61IX4vhukQpkqRRKqy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VmseKz8b5evXVJKoHUsjPV9cEuw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jWrIxxVNxWnziNeZEi1slhBw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KpCBu2mNXnelP6ZHmcgKiMJjDwg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V8GVDH9cbFitG7eqgcvb8wGb.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PYe-REM-9o4NfhRVkdMKEttcrB4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OUVQFtR372Is0vDMRrhePmre.jpg?f=fotoalbum_tile

Keukenmeubels: Pronorm VU, korpus 76,8, werkhoogte 96cm, plint ~13cm
Kleur meubels: natuurlijk eiken (melamine)
Werkblad: keramisch "betonlook" desert gray
Apparatuur:
Neff koelkast
Neff stoom-oven 60cm
Neff volwaardige oven met magnetron en pyrolyse 45cm
Neff warmhoudlade
Neff vaatwasser
Novi afzuigkap (met eiken plankjes links en rechts er naast)
Bosch 4-pits inductiekookplaat (hadden we al, slechts 2 jaar oud).
Qooker fusion (rvs)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

We zijn goed geholpen. Prijs is hoger dan budget, maar het is een enorme keuken, wat met name doorwerkt in het keukenblad en kastjes.

Zelf gaan we nog het plafond iets verlagen in de hele woning om meer lichtpunten in de hele woning te hebben, waarmee we ook spotjes en speakers in de keuken inbouwen.
Om deze keuken te plaatsen moet 1 muur (tussen keuken en gang) verzet worden, zodat de inbouwapparatuur er in kan. Dit kan prima, vele buren hebben dit ook gedaan.
Daarnaast gaan we ook vloerverwarming infrezen en een grijze beton-look tegel in de hal en keuken doen, en keramisch parket (houtlook tegels) eiken in de rest van de woning
Dergelijke zaken zitten natuurlijk niet in de prijs inbegrepen.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-06 15:45
En @DropjesLover ook een kleur tekening?
En klinkt als een aardige kostenpost die er nog bijkomt maar dan is het wel super gaaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mabit_
  • Laatst online: 27-06 12:07
Wij zitten een beetje met een uitdaging; we zouden ons eiland graag op 110 werk hoogte willen hebben; alleen nu begreep ik dat de XXL kasten van Keller niet icm greeploze fronten leverbaar zijn en dat TriStar significant duurder is.

Heeft er iemand ervaring met een fabrikant die extra hoge kasten kan leveren icm greeploze (hout fineer) fronten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Roos79 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:48:
En @DropjesLover ook een kleur tekening?
En klinkt als een aardige kostenpost die er nog bijkomt maar dan is het wel super gaaf.
Helaas geen kleurentekening, er stond wel een soortgelijke kleuren voorbeeld, en zaken als exact de tint en structuur van het werkblad zijn toch niet te vangen in een 2D/3D tekening.

We hebben een warmtepomp en de laminaatvloer is kapot, planken liggen los enzo. Dat moest sowieso gebeuren, nog meer dan de keuken.
En er worden nieuwe kozijnen geplaatst, dus alle (nu granol :r ) muren moeten gestuckt worden.
mabit_ schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:59:
Wij zitten een beetje met een uitdaging; we zouden ons eiland graag op 110 werk hoogte willen hebben; alleen nu begreep ik dat de XXL kasten van Keller niet icm greeploze fronten leverbaar zijn en dat TriStar significant duurder is.

Heeft er iemand ervaring met een fabrikant die extra hoge kasten kan leveren icm greeploze (hout fineer) fronten?
110 werkhoogte? Ik ben 1m90 en vond 97cm al ruim zat als werkhoogte (en te hoog om te koken met pannen enzo).

[ Voor 30% gewijzigd door DropjesLover op 08-09-2021 19:11 ]

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabit_
  • Laatst online: 27-06 12:07
DropjesLover schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:56:

[...]

110 werkhoogte? Ik ben 1m90 en vond 97cm al ruim zat als werkhoogte (en te hoog om te koken met pannen enzo).
We hebben nu 117 🙈
Het is overigens alleen een werkeiland / bar; dus koken en spoelen gebeuren aan de wand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
DropjesLover schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:02:
We hebben de knoop doorgehakt en de goedkeur gegeven op de offerte van Marquardt *O*

[Afbeelding]

Voor in dit huis (let even niet op de roze lijnen, alles behalve dat wordt vloerverwarming)
[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Keukenmeubels: Pronorm VU, korpus 76,8, werkhoogte 96cm, plint ~13cm
Kleur meubels: natuurlijk eiken (melamine)
Werkblad: keramisch "betonlook" desert gray
Apparatuur:
Neff koelkast
Neff stoom-oven 60cm
Neff volwaardige oven met magnetron en pyrolyse 45cm
Neff warmhoudlade
Neff vaatwasser
Novi afzuigkap (met eiken plankjes links en rechts er naast)
Bosch 4-pits inductiekookplaat (hadden we al, slechts 2 jaar oud).
Qooker fusion (rvs)

***members only***

We zijn goed geholpen. Prijs is hoger dan budget, maar het is een enorme keuken, wat met name doorwerkt in het keukenblad en kastjes.

Zelf gaan we nog het plafond iets verlagen in de hele woning om meer lichtpunten in de hele woning te hebben, waarmee we ook spotjes en speakers in de keuken inbouwen.
Om deze keuken te plaatsen moet 1 muur (tussen keuken en gang) verzet worden, zodat de inbouwapparatuur er in kan. Dit kan prima, vele buren hebben dit ook gedaan.
Daarnaast gaan we ook vloerverwarming infrezen en een grijze beton-look tegel in de hal en keuken doen, en keramisch parket (houtlook tegels) eiken in de rest van de woning
Dergelijke zaken zitten natuurlijk niet in de prijs inbegrepen.
Ik herken de tekenstijl. Ben je geholpen door Tom Heere himself?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Barry|IA schreef op woensdag 8 september 2021 @ 22:00:
[...]

Ik herken de tekenstijl. Ben je geholpen door Tom Heere himself?
Nee, door Kasmir van vestiging Breda.
Heb dezelfde tekenstijl meer gezien overigens.
mabit_ schreef op woensdag 8 september 2021 @ 21:49:
[...]

We hebben nu 117 🙈
Het is overigens alleen een werkeiland / bar; dus koken en spoelen gebeuren aan de wand!
Die 97 kwam al net niet tot m'n ellebogen / kon ik nog een beetje een snijbeweging maken :o

[ Voor 37% gewijzigd door DropjesLover op 08-09-2021 23:20 ]

BThGvNeOA

• Cagdas
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04:15
Morgen gaan wij de keuken definitief maken. We zoeken naar een alternatief voor de kastenwand. Ik heb jullie berichten uitvoerig bestudeerd, maar vind het lastig om een alternatief te bedenken voor de kastenwand. De wand is 301cm. Hebben jullie nog suggesties om de wand anders in te delen?

Ik heb te maken met de volgende apparaten:
- linker kast: koelkast
- midden kasten: koffiemachine en bakoven

De bestelling is voor nu als volgt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YV7RMknE6S5pOHJ0znz8UjnWIVQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O7zTLBx2FsPB67u6cBrxv8gu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kGzSfxXv3i1ESV5bij4jbloByrc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bcx0a87oWI1uUIWYSElS25av.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Cagdas op 09-09-2021 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
betreffende de kastenwand
zou je niet je koffiemachine rechts willen hebben? dan is de kookzone aan de linkerzijde van de kast, ( onderzijde plattegrond, en doorkruis je dat niet.

welke goederen doe je in de kasten eromheen? ( boodschappen, servies, glazen etc. )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaTiNo156
Cagdas schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:06:
Morgen gaan wij de keuken definitief maken. We zoeken naar een alternatief voor de kastenwand. Ik heb jullie berichten uitvoerig bestudeerd, maar vind het lastig om een alternatief te bedenken voor de kastenwand. De wand is 301cm. Hebben jullie nog suggesties om de wand anders in te delen?
Wat is er precies mis met die kastenwand? Waarom zoek je een alternatief?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Cagdas schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:06:
Morgen gaan wij de keuken definitief maken. We zoeken naar een alternatief voor de kastenwand.

Ik heb te maken met de volgende apparaten:
- linker kast: koelkast
- midden kasten: koffiemachine en bakoven
Mij valt op dat je nauwelijks werkruimte hebt in de buurt van de apparaten om de melk voor de cappuccino’s bij te vullen, of om een nieuw pak bonen open te maken. Dat moet allemaal op het hoekje aan de andere kant van het eiland gebeuren. Idem alles wat uit de oven komt of erin gaat. Dat zou mij enorm gaan irriteren.
Ik denk dus dat het probleem niet zozeer zit in de indeling van de kastenwand, maar in de indeling van eiland ten opzichte van de kast. Het is visueel op de plattegrond strak ingedeeld, maar het is niet praktisch voor hoe je in een keuken werkt.

(Off topic: dat valt me vaker op bij keukens en vooral bij eilanden: het ziet er allemaal strak en mooi uit, totdat je het ook als keuken gaat gebruiken. Keukenontwerpers koken niet, is mijn kort-door-de-bocht-conclusie ;) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10:03
Toke_gt schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:05:
[...]

Mij valt op dat je nauwelijks werkruimte hebt in de buurt van de apparaten om de melk voor de cappuccino’s bij te vullen, of om een nieuw pak bonen open te maken. Dat moet allemaal op het hoekje aan de andere kant van het eiland gebeuren. Idem alles wat uit de oven komt of erin gaat. Dat zou mij enorm gaan irriteren.
Ik denk dus dat het probleem niet zozeer zit in de indeling van de kastenwand, maar in de indeling van eiland ten opzichte van de kast. Het is visueel op de plattegrond strak ingedeeld, maar het is niet praktisch voor hoe je in een keuken werkt.

(Off topic: dat valt me vaker op bij keukens en vooral bij eilanden: het ziet er allemaal strak en mooi uit, totdat je het ook als keuken gaat gebruiken. Keukenontwerpers koken niet, is mijn kort-door-de-bocht-conclusie ;) )
Nou toke ;) , de vaatwasser zit niet tussen kook en spoel en de spoelbak niet helemaal op het randje, das al niet verkeerd _/-\o_
Als je kook en spoel omdraait, Dus vw, spoel, 60 en kookplaatkast heb je afzetruimte bij je kasten. Nadeel is dat je om een open vaatwasser naar de koelkast zou lopen.... , maar naar mijn idee handiger dan je nu hebt. Daarnaast , als je tijdens het koken al in gaat ruimen, heb je de benodigde produkten uit de koelkast meestal al op je blad liggen.
@Cagdas wat ik me verder nog kan bedenken is dat je met je rug naar het daglicht werkt...., maar dan zou je alles incl. Wand omdraaien

[ Voor 4% gewijzigd door Ladypurple op 09-09-2021 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cagdas
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04:15
HyperTrophy schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:31:
betreffende de kastenwand
zou je niet je koffiemachine rechts willen hebben? dan is de kookzone aan de linkerzijde van de kast, ( onderzijde plattegrond, en doorkruis je dat niet.

welke goederen doe je in de kasten eromheen? ( boodschappen, servies, glazen etc. )
De koffiemachine naar rechts halen is inderdaad een goed idee. De lange kast links wordt in zijn geheel een koelkast. Lange kast rechts wordt de kast voor servies en glazen. Onder de koffiemachine komen laatjes in de kast voor koffiemokken etc. De rest voor kookspullen etc. denk ik.
LaTiNo156 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:53:
[...]

Wat is er precies mis met die kastenwand? Waarom zoek je een alternatief?
Alternatief is een niche tegen de zijkant of in het midden. Komen we niet helemaal uit. We willen wel symmetrie houden en dat gaat er met een niche helaas wel uit. We zijn daarin toch nog zoekende. Ik zag bijvoorbeeld dit als voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ujCtFDrQKAwueO0weVgqnoyicbA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YKWmogiZsYtet3pBom6sDBN8.jpg?f=user_large
Toke_gt schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:05:
[...]

We hadden eerst de spoelbak aan de kookgedeelte en daarna dus omgedraaid zodat we de woonkamer kunnen inkijken als we spoelen en dat de kookplaat dan ook dichtbij de oven staat zou dan gemakkelijker zijn. Dat er nauwelijks werkruimte overblijft klopt inderdaad wel en dat lossen we niet op als we het terugdraaien. Misschien moeten we dan toch meer schuiven naar het midden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
Cagdas schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:33:
[...]

De koffiemachine naar rechts halen is inderdaad een goed idee. De lange kast links wordt in zijn geheel een koelkast. Lange kast rechts wordt de kast voor servies en glazen. Onder de koffiemachine komen laatjes in de kast voor koffiemokken etc. De rest voor kookspullen etc. denk ik.

[...]

Alternatief is een niche tegen de zijkant of in het midden. Komen we niet helemaal uit. We willen wel symmetrie houden en dat gaat er met een niche helaas wel uit. We zijn daarin toch nog zoekende. Ik zag bijvoorbeeld dit als voorbeeld:

[Afbeelding]

[...]

We hadden eerst de spoelbak aan de kookgedeelte en daarna dus omgedraaid zodat we de woonkamer kunnen inkijken als we spoelen en dat de kookplaat dan ook dichtbij de oven staat zou dan gemakkelijker zijn. Dat er nauwelijks werkruimte overblijft klopt inderdaad wel en dat lossen we niet op als we het terugdraaien. Misschien moeten we dan toch meer schuiven naar het midden.
Bedenk hoe vaak je vanaf je werkblad naar de oven loopt en hoe vaak je iets uit de koelkast haalt of zet dat je ergens neer moet kunnen zetten

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 22:01
Onze keuken wordt over een 3 weken geplaatst. (Zie hieronder al eerder gedeeld in het topic):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gA9T3GT-vvB1A70IReNItwpBwhk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CgZmeAo9obmHkC0WhpmBYjsU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LDzq_yhAksTkYgvmQnW7lHM80Fw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1NH6F4KEGGLPyEwoLA3ehE8b.jpg?f=fotoalbum_large
* Let niet op de lelijke blauwe lampen.. Voor bijna 40k had ik ook een betere render verwacht maar goed..

Nu is het zo dat de keukenboer afrade om een stopcontact in het werkblad van het eiland te integregen maar in een van de lades. Leek mij een goed idee. Echter vraag ik me nu af.. hoe dan? Heeft iemand hier voorbeelden van ? (lade open wanneer je stopcontact nodig hebt voor bijvoorbeeld een keukenmachine. In de wand van de bar komen 2 stopcontacten voor ipad's / laptop etc).

[ Voor 4% gewijzigd door BlowFish op 09-09-2021 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaTiNo156
Cagdas schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:33:
[...]

[...]

[...]

Ik snap je symmetrie neiging zeker wel ja.
Als je een nis zou maken dan zou je het koffieapparaat aan de ene kant kunnen plaatsen (rechts) en de oven links. Maar dan verlies je wel een hoop ruimte EN je hoge koelkast.

Je zou kunnen besluiten om links de oven en het koffiezetapparaat in te doen (wat iedereen me afraadde btw), dan de nis en rechts de koelkast. Je symmetrie is dan wel naar de ...... ja :(

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:27

ChUcKiE

Dus........

BlowFish schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:59:
Onze keuken wordt over een 3 weken geplaatst. (Zie hieronder al eerder gedeeld in het topic):

[Afbeelding]

[Afbeelding]
* Let niet op de lelijke blauwe lampen.. Voor bijna 40k had ik ook een betere render verwacht maar goed..

Nu is het zo dat de keukenboer afrade om een stopcontact in het werkblad van het eiland te integregen maar in een van de lades. Leek mij een goed idee. Echter vraag ik me nu af.. hoe dan? Heeft iemand hier voorbeelden van ? (lade open wanneer je stopcontact nodig hebt voor bijvoorbeeld een keukenmachine. In de wand van de bar komen 2 stopcontacten voor ipad's / laptop etc).
Wij laten zo’n twister in de kopse kant maken. Op het werkblad werd bij ons ook afgeraden.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
@BlowFish Bora heeft wel mooie stopcontacten die je ook wel eens in een lade weggewerkt ziet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-06 16:46
Stalensnuitje schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:31:
Zo, eerste bezoekje zit erop. We hebben het eigenlijk alleen nog maar over opties, wensen en indelingen gehad, tekeningen, offerte etc. volgt allemaal nog. Maar aangezien hier ook altijd goed wordt meegedacht over de indeling ben ik ook wel beniewd naar jullie kijk op de mogelijkheden.

Voor de duidelijkheid: we hebben nu nog een hoekkeuken die we na het uitbouwen van de achtergevel (vandaar de stukjes draagmuur die nog naar binnen steken) nog even hebben laten staan om een beetje feeling te krijgen bij de ruimte.

Optie 1
In de basis nog steeds een hoek, maar met toevoeging van een "schiereiland" die dan voor koken gebruikt zou worden en een stukje bar aan het einde. Tegen de wand dan twee hoge kasten (1x hoge koelkast, 1x met oven):
[Afbeelding]

Optie 2
Het verbindingsstuk weglaten en in plaats daarvan het deel tegen de muur als volledige kastenwand (4x hoog, wederom 1 met koelkast en 1 met oven). Barretje zou dan ws. tegenover het kookgedeelte komen:
[Afbeelding]

Ik was trouwens geneigd om het spoelen meer richting de bar te doen ipv het koken, gevoelsmatig sta ik daar vaker (al kan dat ook komen omdat ik vaker de afwas doe dan kook :+ )

Er was ook nog een optie 3:
[Afbeelding]
De hoek min of meer zo laten als 'ie nu is, maar dan in de uitbouw nog een stuk te maken dat als een soort koffiebar en extra opbergruimte zou kunnen dienen. Lekker out of the box, maar ik denk dat me dat toch een beetje te ver uit elkaar ligt.

Ik ben benieuwd welke indeling jullie zouden kiezen (of nog heel iets anders natuurlijk) en waarom ;)
Inmiddels weer een nieuw bezoekje gehad en e.e.a. uitgezocht. De uitgewerkte offerte moet nog komen, maar we hebben gevoelsmatig qua ontwerp nu wel een "best of both worlds" gevonden: de ruime opzet en extra werkbladruimte van de U-keuken met de kastenwand en rustige uitstraling van de "parallelle" keuken:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Over de indeling en looks zijn we het denk ik wel uit, nu nog wachten op een mooie prijs :P

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:52

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bovenste lade laten splitsen? En dan op deze manier:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xY4oOb3rTkZcf6LYPp2sljdVd5M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YzRefhWpYDhlrWoO6z9AAqAt.jpg?f=fotoalbum_large

• Toke_gt
  • Nu online
Nu is het zo dat de keukenboer afrade om een stopcontact in het werkblad van het eiland te integregen maar in een van de lades. Leek mij een goed idee. Echter vraag ik me nu af.. hoe dan?
lade open wanneer je stopcontact nodig hebt voor bijvoorbeeld een keukenmachine.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee, maar die laatste optie lijkt me in jullie geval heel vervelend werken. Ik neem aan dat je een keukenmachine of blender meestal gebruikt op het werkblad tussen spoelbak en kookplaat. Probeer je eens voor te stellen dat de la dan open moet om de apparaten te gebruiken…. Ik hoop dat er toch echt een betere oplossing bedacht is, want je hebt daar absoluut 2 stopcontacten nodig. Bedoelt verkoper niet aan de zijkant, gebruikmakend van de ruimte die er aan de binnenkant zit achter de lades? (Lijkt me ook niet ideaal). Kortom, ik snap je zorg.

• Ladypurple
Stalensnuitje schreef op donderdag 9 september 2021 @ 18:28:
[...]

Inmiddels weer een nieuw bezoekje gehad en e.e.a. uitgezocht. De uitgewerkte offerte moet nog komen, maar we hebben gevoelsmatig qua ontwerp nu wel een "best of both worlds" gevonden: de ruime opzet en extra werkbladruimte van de U-keuken met de kastenwand en rustige uitstraling van de "parallelle" keuken:

***members only***

Over de indeling en looks zijn we het denk ik wel uit, nu nog wachten op een mooie prijs :P
Ik vind dat het heel mooi in de ruimte staat :) . Mijn puntjes zouden zijn dat de werkruimte tussen kookplaat en spoel niet heel groot is. Je weinig ruimte in laden hebt voor je pannen en ik zou graag in ieder geval een besteklade onder mijn werkblad willen. Maar ja, dan verander je het aanzicht van de 3 kasten en aan de spoelkant schuiven is lastig, want de vw zou ik daar ook plaatsen.

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-06 16:46
Ladypurple schreef op donderdag 9 september 2021 @ 19:21:
[...]

Ik vind dat het heel mooi in de ruimte staat :) . Mijn puntjes zouden zijn dat de werkruimte tussen kookplaat en spoel niet heel groot is. Je weinig ruimte in laden hebt voor je pannen en ik zou graag in ieder geval een besteklade onder mijn werkblad willen. Maar ja, dan verander je het aanzicht van de 3 kasten en aan de spoelkant schuiven is lastig, want de vw zou ik daar ook plaatsen.
Mja, zat ik ook nog aan te denken, maar dan kom je er al op uit dat de kookplaat naar links moet opschuiven (al dan niet met een iets verlengd schiereiland). En ik heb eigenlijk niet scherp hoeveel ruimte de afzuiging aan de onderkant kost: de helft van de onderkast? Of zou je in die bovenste lade nog de helft kunnen gebruiken a la bestek?
De VW zit nu idd rechts van de spoelbak, die kan ook hooguit nog in de kastenwand komen natuurlijk, maar gevoelsmatig is dat een minder logische plek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlowFish
Alic3 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 18:13:
@BlowFish Bora heeft wel mooie stopcontacten die je ook wel eens in een lade weggewerkt ziet.
Ah eigenlijk is het gewoon een stopcontact in een lade .. haha ik zat vee te ingewikkeld te denken.. we hangen het huis vol met Berker 1930 die kan ook in de lade!

• BlowFish
Toke_gt schreef op donderdag 9 september 2021 @ 18:59:
[...]

Ik heb eerlijk gezegd geen idee, maar die laatste optie lijkt me in jullie geval heel vervelend werken. Ik neem aan dat je een keukenmachine of blender meestal gebruikt op het werkblad tussen spoelbak en kookplaat. Probeer je eens voor te stellen dat de la dan open moet om de apparaten te gebruiken…. Ik hoop dat er toch echt een betere oplossing bedacht is, want je hebt daar absoluut 2 stopcontacten nodig. Bedoelt verkoper niet aan de zijkant, gebruikmakend van de ruimte die er aan de binnenkant zit achter de lades? (Lijkt me ook niet ideaal). Kortom, ik snap je zorg.
Goed punt .. ik ga het eens overleggen want ik zie het nog niet voor me

• Toke_gt
  • Nu online
BlowFish schreef op donderdag 9 september 2021 @ 20:05:
Goed punt .. ik ga het eens overleggen want ik zie het nog niet voor me
Ik ook niet, dus kleine speurtocht op internet:
Stopcontact in la (zou ik niet doen)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IlU6fKMGNJ3eOrw-rgsUP9WdfgY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FUNDhgTZGkzaPX4SphHdVOJM.jpg?f=user_large
Stopcontact in zijkant weggewerkt (beter weggewerkt maar voor jullie niet ideale plaats)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o7gZvVG8IxHwGk1NJT9meg0_q7E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bNOQaqC58QTJgjotQJJqNwoe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:40
Uiteraard veel nieuwe keukens in dit topic, maar hou houden ze zich over een bepaalde periode?

Onze keuken staat nu een jaar. En doet het uiteraard prima. Nu komen er af en toe wat posts voorbij met twijfel over Fenix als werkblad. Dus bij deze een paar foto's.

Nog steeds blij met de opstelling, al is het af en toe wel een stukje lopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lbzf4tRqN7_QBOXNRkNt7UiMNB8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4PflsiEDeXbONGUrBy5wnLIf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ezaIl2xyAWfOgll_S-RDNYWzIiQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AU8dtEOO0xXfMmvJJZ8L22NA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ckjk5wZfRrhaV8k_O8uiwUrOWT0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/10h507yT0kKKFXXHmOG6Lpx9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vJbzcqEEzQL7zIRl0XD5zD_HdHU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xIXpHp4gsQBcnnSYrEJmvtZy.jpg?f=fotoalbum_large

En dan nu het blad. Foto tegen het licht, zodat het blad goed te zien is. Dit is de stand nu. Belangrijk om te weten dat het blad gewoon gebruikt is, en slechts "normaal" is schoongemaakt. Dus doekje met schoonmaakmiddel, that's it. Geen poetsmiddelen, uitgebreide reiniging, maar ook geen strijkboutacties om kleine krasjes oid weg te werken.
Zoals je ziet, is het blad niet egaal van kleur. Of dat weer te bereiken is, geen idee. Nogmaals, nets speciaals ermee gedaan.

Resultaat qua krassen, deuken scheuren en breuken: bijna niets. Er zit 1 putje ergens, deze kon ik zo snel niet meer terugvinden. Verder dus geen krassen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CPolKQCwmuJsNAzYKsFStDeg4-Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a8t9UQvVksQNdNO5BIUhyIkW.jpg?f=fotoalbum_large

Maar het is ook net hoe je kijkt, dit is met het licht mee. En dan is het wel egaal van kleur en mat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FV_S7XQXyNTsSbeViiAFScWjprU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7DQyKtm2TwAax4Xg8ZAZ8QSV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Streamz op 10-09-2021 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo
Streamz schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:49:
Uiteraard veel nieuwe keukens in dit topic, maar hou houden ze zich over een bepaalde periode?

Onze keuken staat nu een jaar. En doet het uiteraard prima. Nu komen er af en toe wat posts voorbij met twijfel over Fenix als werkblad. Dus bij deze een paar foto's.

Nog steeds blij met de opstelling, al is het af en toe wel een stukje lopen.
Heel mooi!

Vind het ook smaakvol, ik vind bij veel keukens ze vaak te zwart of juist te wit / steriel. Alles moet strak, greeploos en vaak nog hoogglans, maar gaat vaak ten koste van 'gezelligheid'. Die balans is hier mooi gelukt, mede door het houten blad, muur en vloer.

Weet je toevallig deze kleur groen op de muur? :P Wij willen op 1 wandje ook een vergelijkbare kleur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Streamz
Blauw, niet groen.

Kleuren die we gebruikt hebben zijn allen van Farrow&Ball: Dix Blue 82, Hardwick White en All White.

Kleur van de keuken is Grigio Bromo trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-05 18:12
Mensen met een kookplaat op een (schier)eiland, hebben jullie geen last van spetters op de vloer rondom het kookgedeelte? We overwegen ook 'in de kamer' te gaan koken, maar onze achterwand nu zit vaak onder de vetspetters, tomatensaus, soep e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Laatst online: 19-06 20:29
coazter schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:33:
Mensen met een kookplaat op een (schier)eiland, hebben jullie geen last van spetters op de vloer rondom het kookgedeelte? We overwegen ook 'in de kamer' te gaan koken, maar onze achterwand nu zit vaak onder de vetspetters, tomatensaus, soep e.d.
De kookplaat niet op een hoek plaatsen. Dat voorkomt verdubbeling van het aantal spetters die eenvoudig op de vloer kunnen belanden tov enkel via de voorzijde (waaraan je uiteraard niet ontkomt).
Verder kan afzuiging in de kookplaat (licht) helpen om het aantal spetters dat buiten de plaat belandt te verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Streamz schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:49:

Onze keuken staat nu een jaar. En doet het uiteraard prima.
Erg mooie keuken! Heel smaakvolle keuze van kleuren en materialen.
Belangstellende vraag, geen kritiek, maar gewoon nieuwsgierig: is de tafel groot genoeg voor als je gasten kriijgt? Ik kan niet zo goed zien hoeveel ruimte je nu hebt, maar ik hou zelf enorm van een grote tafel waar je met 6-7 aan kunt zitten (diner, verjaardagen). Past dat in een constructie zoals jij die hebt, heb je daar een aparte tafel voor (ergens in de woonkamer), of mis je dat helemaal niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@Streamz Totaalplaatje van de keuken .. de gebruikte kleuren op de muur, de lampen en de vloer.. is echt super tof! Complimenten

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:15
ChUcKiE schreef op donderdag 9 september 2021 @ 17:55:
[...]

Wij laten zo’n twister in de kopse kant maken. Op het werkblad werd bij ons ook afgeraden.
Waarom werd je dat afgeraden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Stalensnuitje schreef op donderdag 9 september 2021 @ 18:28:
[...]

***members only***

Wij hebben een soort van identieke opstelling voor ogen (hogewand rechts, midden en links laag)
Zelfde locatie voor spoelen en koken. Vind wat je hier laat zien echt een heel mooie keuken. Ben daarom heel benieuwd naar je offerte.
Wij zitten nog helemaal in het orientatie proces hoor.. dus zelf nog niets laten tekenen ofzo. Eerst dergelijke topics volgen met ideeen voor wat betreft kleuren, bladen en uberhaupt wat we willen.
Keep up posted :)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
Toke_gt schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:12:
[...]

Erg mooie keuken! Heel smaakvolle keuze van kleuren en materialen.
Belangstellende vraag, geen kritiek, maar gewoon nieuwsgierig: is de tafel groot genoeg voor als je gasten kriijgt? Ik kan niet zo goed zien hoeveel ruimte je nu hebt, maar ik hou zelf enorm van een grote tafel waar je met 6-7 aan kunt zitten (diner, verjaardagen). Past dat in een constructie zoals jij die hebt, heb je daar een aparte tafel voor (ergens in de woonkamer), of mis je dat helemaal niet?
Tafel is 160 (korte zijde) - 220 (lange zijde) bij 120. Er omheen staan een bankje voor 3 personen, twee stoelen aan de korte kant en 1 stoel kopse kant. Voor 6 personen dus.

Verder dank allen voor de complimenten. Was niet de bedoeling, wilde gewoon laten zien dat een Fenix werkblad niet eng hoft te zijn.

Nog vergeten te melden ook, de spoelbakken zijn ook bekleed met Fenix, en ook die worden niet gespaard maar houden zich uitstekend.

[ Voor 14% gewijzigd door Streamz op 10-09-2021 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:27

ChUcKiE

Dus........

praliwi schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:51:
[...]

Waarom werd je dat afgeraden ?
Omdat een twister geen inbouw maar opbouw moet worden en dat zou moeizaam schoon te houden zijn.
Daarnaast is nu bij ons het gehele werkblad vlak/inbouw en dat vinden we erg mooi.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Streamz schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:26:
[...]

Tafel is 160 (korte zijde) - 220 (lange zijde) bij 120. Er omheen staan een bankje voor 3 personen, twee stoelen aan de korte kant en 1 stoel kopse kant. Voor 6 personen dus.
Dat is veel rianter dan ik meende te zien. Dank voor je toelichting!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
Toke_gt schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:30:
[...]

Dat is veel rianter dan ik meende te zien. Dank voor je toelichting!
Sowieso slechte foto's, excuses. Vertekend beeld wellicht, het eiland bijv is 414m lang, dus is allemaal net wat forser dan op de foto overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Streamz schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:26:
[...]

Verder dank allen voor de complimenten. Was niet de bedoeling, wilde gewoon laten zien dat een Fenix werkblad niet eng hoft te zijn.

Nog vergeten te melden ook, de spoelbakken zijn ook bekleed met Fenix, en ook die worden niet gespaard maar houden zich uitstekend.
Dat betekent dat het werkblad naadloos overloopt in de wasbak? Die dan daaronder gewoon van rvs is ofzo?
Heb je daar misschien een duidelijkere foto van?

Hoe lang staat de keuken er al btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:42
ChUcKiE schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:23:
[...]

Omdat een twister geen inbouw maar opbouw moet worden en dat zou moeizaam schoon te houden zijn.
Daarnaast is nu bij ons het gehele werkblad vlak/inbouw en dat vinden we erg mooi.
Waarom moet dat? Ik heb ze al een aantal keer vlakbouw gezien, werkte ook gewoon prima. Misschien een beetje opletten met schoonmaken, maar ik zie verder geen issue eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:44
LaTiNo156 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:09:
[...]

Dat betekent dat het werkblad naadloos overloopt in de wasbak? Die dan daaronder gewoon van rvs is ofzo?
Heb je daar misschien een duidelijkere foto van?

Hoe lang staat de keuken er al btw?
Staat in de post bij z'n afbeeldingen. 1 jaar.

PSN: Flix20-NL

Pagina: 1 ... 266 ... 518 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1