Toon posts:

Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 267 ... 270 Laatste
Acties:

• Streamz
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 15:23
LaTiNo156 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:09:
[...]

Dat betekent dat het werkblad naadloos overloopt in de wasbak? Die dan daaronder gewoon van rvs is ofzo?
Heb je daar misschien een duidelijkere foto van?

Hoe lang staat de keuken er al btw?

Loopt zo over van blad naar wasbak Erachte/onder zit idd een RVS bak. En onderin ligt een uitneembare "plank" met afschot van Fenix op pootjes.

• LaTiNo156
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 16:07
Streamz schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:20:
[...]

[Afbeelding]

Loopt zo over van blad naar wasbak Erachte/onder zit idd een RVS bak. En onderin ligt een uitneembare "plank" met afschot van Fenix op pootjes.
Dat is wel erg fraai! Waar is die uitneembare bodem precies voor?
Het kan ook gewoon tegen kokend water erin gieten?

• jordy11
  • Registratie: september 2021
  • Laatst online: 15:31
@BlowFish Zijn jouw keukenfronten mat zwart gespoten? mag ik eens vragen hoeveel de keuken kost? Wij zijn zelf ook bezig met de keuken namelijk en ik zit een beetje te twijfelen om de keukenfronten te spuiten of niet

Opzet keuken (zie bijlage voor impressie):
- Keuken mat zwart antivinger print gespoten
- Kastenwand volledig push
- Kastenwand met een nis erin van 60cm hoog, 3x 50cm (150cm totaal) breed
- Led verlichting in nis
- Nis in kastenwand, ook composiet blad 1,2cm of 2cm
- Stopcontact in nis
- Binnenkant keuken wit
- Keukenblad eiland composiet mat wit 1,2cm of 2cm
- Stopcontact in het eiland
- Led verlichting in het eiland onder het werkblad
- Keuken eiland greeploos
- Keuken eiland 320breed 120 diep
- Plint 8cm
- Deur verwerkt in de kasten wand

Apparatuur:
- Quooker flex zwart met pro 03 boiler 3-in-1-kraan
- Quooker zeep pomp zwart
- Push systeem vriezer
- Push systeem koelkast
- Koelkast 178cm
- Vriezer 178cm
- Combi stoomoven-oven
- Combi magnetron-oven
- Vaatwasser
- Bora pura afzuiging naar buiten

vraagprijs is 28000euro

[Voor 41% gewijzigd door jordy11 op 10-09-2021 17:26]

• Streamz
LaTiNo156 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:22:
[...]

Dat is wel erg fraai! Waar is die uitneembare bodem precies voor?
Het kan ook gewoon tegen kokend water erin gieten?
Om de hele bak de Fenix look te geven. En ja, ik gooi er gewoon kokend water op, geen enkel probleem.

• JackBol
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik heb vloer advies nodig.

Onze Siematic keuken heeft een kastwand van Lincoln Walnut (kuststof) en een eiland in AFP mat zwart. Er komt een barblad op van Iroko hardhout.
De bestaande keukentafel is van teak. De kozijnen zijn antraciet aluminium.

Mijn vrouw en ik zitten helemaal in mijn haar over de vloer. Tegels? Gietvloer? PVC? In ieder geval geen hout patroon.

Suggesties hier van wat we er neer kunnen leggen? Volgende week hebben we ook een afspraak met een interieur adviseur, maar ik wil ook graag input van de GoT-hyvemind ;)

When you do things right, people won't be sure you've done anything at all.

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20:13

franssie

Save the albatross

@JackBol Wij hebben ook veel hout (wel lichter: eiken en een oude klassieke tafel met een vage rood/bruine lak/beits). De vloer is daarom licht/midden grijs marmoleum (wordt als het goed is over twee weken gelegd).
Echt heel basis en dus enorm saai :+ maar kleur regel ik wel met lampen en kunst, wil geen drukke vloer.
Marmoleum Concrete 3702 liquid clay .
Waar we ook naar hebben gekeken en ook enthousiast over waren was een gietvloer van Senso, Grain Zinc PR4000 maar dat werd een klus om dat in een (nooit helemaal vlakke) woonark te laten gieten en het duurt ook even een aantal weken voordat het bruikbaar is - geen probleem bij nieuwbouw wellicht maar bij een verbouwing niet handig.

edit: omdat je hout wat donkerder is zou een wat lichtere vloer wellicht ook wel mooi staan maar dan moet je echt even met echte stalen in het daglicht gaan staan (en kijken hoeveel daglicht er binnenkomt, wellicht is een middengrijze vloer te donker icm met je donkere keuken als het al een wat grauwe dag is namelijk)

edit2:
Marmoleum

Senso Grain

[Voor 44% gewijzigd door franssie op 10-09-2021 18:31]

Keep Calm, Carry On Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• JackBol
  • Niet online

JackBol

franssie schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:05:
@JackBol Wij hebben ook veel hout (wel lichter: eiken en een oude klassieke tafel met een vage rood/bruine lak/beits). De vloer is daarom licht/midden grijs marmoleum (wordt als het goed is over twee weken gelegd).
Echt heel basis en dus enorm saai :+ maar kleur regel ik wel met lampen en kunst, wil geen drukke vloer.
Marmoleum Concrete 3702 liquid clay .
Waar we ook naar hebben gekeken en ook enthousiast over waren was een gietvloer van Senso, Grain Zinc PR4000 maar dat werd een klus om dat in een (nooit helemaal vlakke) woonark te laten gieten en het duurt ook even een aantal weken voordat het bruikbaar is - geen probleem bij nieuwbouw wellicht maar bij een verbouwing niet handig.

edit: omdat je hout wat donkerder is zou een wat lichtere vloer wellicht ook wel mooi staan maar dan moet je echt even met echte stalen in het daglicht gaan staan (en kijken hoeveel daglicht er binnenkomt, wellicht is een middengrijze vloer te donker icm met je donkere keuken als het al een wat grauwe dag is namelijk)

edit2:
Marmoleum
[Afbeelding]

Senso Grain
[Afbeelding]
Mijn eerste gedachte was ook een grijze gietvloer. Maar mijn vrouw vindt dat de industrieel en saai… dus ik heb nog wat werk te doen.

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Nu online
JackBol schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:44:
[...]

Mijn eerste gedachte was ook een grijze gietvloer. Maar mijn vrouw vindt dat de industrieel en saai… dus ik heb nog wat werk te doen.
Een lichtgrijze (ietwat gemêleerd misschien?) tegel. Kan ook een PVC tegel zijn.
Wij gaan voor lichtgrijs/beton look en kiezen een PVC tegel. Ik vind de tegel van @Fransie dan ook erg mooi!

@Streamz Toffe keuken! Strak en praktisch denk ik, hebt er wel echt de ruimte voor nodig. Enige jammere: die betonplaten/naden in het plafond :P

• Dipsausje
  • Registratie: februari 2006
  • Niet online
[...]

Forbo Liquid Design, is ook een gietvloer maar met kurk erin. In de kleur sand is dat licht, maar toch een stuk minder industrieel dan grijs.

• franssie

franssie

Save the albatross

[...]

Tsja, jullie hebben niet echt een keuken gekocht waarbij Friese bonte geglazuurde tegels leuk uitkomen. Een nog meer hout wordt wel erg druk.
Waar zit zij aan te denken als ik vragen mag?

Keep Calm, Carry On Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• BlowFish
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16:49
jordy11 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 17:25:
@BlowFish Zijn jouw keukenfronten mat zwart gespoten? mag ik eens vragen hoeveel de keuken kost? Wij zijn zelf ook bezig met de keuken namelijk en ik zit een beetje te twijfelen om de keukenfronten te spuiten of niet

- Led verlichting in nis
- Stopcontact in nis
- Binnenkant keuken wit
- Plint 8cm

Apparatuur:
- Push systeem vriezer
- Push systeem koelkast
- Koelkast 178cm
- Vriezer 178cm
- Combi stoomoven-oven
- Combi magnetron-oven
- Vaatwasser

vraagprijs is 28000euro[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Keuken is houtfineer. Blad van quartzite. Verder alles Miele meest luxe uitvoeringen incl. 3 apparaten in de wanden (oven, stoomoven en koffie). Geen voordelige keuzes. Totaal 39.5k

• JackBol
  • Niet online

JackBol

franssie schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 19:16:
[...]

Waar zit zij aan te denken als ik vragen mag?
Ja dat is de grote vraag. Alles wat ik op tafel gooi is nee….

• franssie

franssie

Save the albatross

JackBol schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 19:44:
[...]

Dan hoop ik dat je interieur adviseur tapijt adviseert met de afspraak dat zij het schoon houdt :+

• Mvcb
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 16:18
JackBol schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 19:44:
[...]

iets van een mooie grote rustige tegel misschien?

wij krijgen een kastenwand in vergelijkbare kleur, maar het schiereiland in satin hoogglans icm donder blad (dekton kelya). We gaan dat combineren met een donkere tegel (pietra unico nite) in 80 x80., maar hebben ook getwijfeld tussen de unico titanium. Een gietvloer in de keuken vonden wij zelf voor onze smaak iets te steriel.
Gelukkig is er veel keuze; soms teveel..

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Mvcb schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 20:27:
[...]

iets van een mooie grote rustige tegel misschien?

wij krijgen een kastenwand in vergelijkbare kleur, maar het schiereiland in satin hoogglans icm donder blad (dekton kelya). We gaan dat combineren met een donkere tegel (pietra unico nite) in 80 x80., maar hebben ook getwijfeld tussen de unico titanium. Een gietvloer in de keuken vonden wij zelf voor onze smaak iets te steriel.
Gelukkig is er veel keuze; soms teveel..
Een donkere tegel zou ook wel kunnen. We hebben een glazen wand van 7 meter op het zuiden en 3 meter op het westen. Aan zonlicht geen gebrek. Ik zal het water eens testen ;)

• c-nan
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 16:56

Ik heb een render laten maken aan mijn broertje, afmetingen zijn niet exact, het gaat vooral om de indeling.

Wat zouden jullie doen?
Links is 260cm, rechts is 240cm.

Bovenste plaatje is koken en spoelen links.
Onderste plaatje is ene kant koken andere kant spoelen.

• Mvcb
c-nan schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 21:04:
[Afbeelding]

Ik heb een render laten maken aan mijn broertje, afmetingen zijn niet exact, het gaat vooral om de indeling.

Wat zouden jullie doen?
Links is 260cm, rechts is 240cm.

Bovenste plaatje is koken en spoelen links.
Onderste plaatje is ene kant koken andere kant spoelen.
Persoonlijk vind ik spoelen en koken op hetzelfde blad, als je de ruimte daarvoor hebt, het fijnste. Met name vanwege afgieten van pannen, voorbereiden en schoonmaken, wegleggen van kookgerei etc. De rommel blijft dan aan 1 kant en de vloer blijft dan ook schoon. De nis aan de andere kant is dan mooi te gebruiken als afzetruimte voor de oven en plek voor koffiehoek

• c-nan
Mvcb schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 21:19:
[...]

Persoonlijk vind ik spoelen en koken op hetzelfde blad, als je de ruimte daarvoor hebt, het fijnste. Met name vanwege afgieten van pannen, voorbereiden en schoonmaken, wegleggen van kookgerei etc. De rommel blijft dan aan 1 kant en de vloer blijft dan ook schoon. De nis aan de andere kant is dan mooi te gebruiken als afzetruimte voor de oven en plek voor koffiehoek
het blad is 260cm, is dat voldoende? Tussen spoelbak en kookplaat zit +/- 95cm.

• Mvcb
c-nan schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 21:24:
[...]
op zich moet dat voldoende zijn, nadeel is wel dat je dan links naast spoelbak en rechts naast kookplaat nauwelijks aflegruimte hebt. Dat heb je bij de andere variant dan wel weer. 't is net waar je eigen voorkeur naar uitgaat.

wij zaten zelf met een vergelijkbaar dilemma, maar hebben uiteindelijk voor een U gekozen waarbij beide "problemen" zijn opgelost. Bij jou past dat vanwege het raam niet.

• Ladypurple
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 18:44
c-nan schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 21:24:
[...]
Kan je het blad aan de linkerkant met een ondiepe kast nog wat doortrekken?

• c-nan
Ladypurple schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 22:19:
[...]

Kan je het blad aan de linkerkant met een ondiepe kast nog wat doortrekken?
Dat zou eventueel kunnen, volgens de tekening komt daar een CO2 sensor maar mogelijk kunnen we de sensor verplaatsen. Maar uitgaande dat het niet kan, wat zou dan de voorkeur hebben?

• Ladypurple
c-nan schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 11:56:
[...]

Dat zou eventueel kunnen, volgens de tekening komt daar een CO2 sensor maar mogelijk kunnen we de sensor verplaatsen. Maar uitgaande dat het niet kan, wat zou dan de voorkeur hebben?
Ik heb het liefst spoel en kook niet gescheiden, maar denk dat het hier de beste optie is. Bij optie 1 heb je rechts naast je kookplaat geen bewegingsruimte. De opstelling dan omdraaien zou er toe leiden dat je rondom je spoelbak geen ruimte hebt.
Ik denk dat je niet ontkomt aan wat maatwerk, kasten die ingekort moeten worden, omdat je ruimte moet houden voor draairuimte/passtuk. Op basis van 250 Zou ik gaan voor optie 2 links bijv. 50, 60spoel, 80 lade, koelkast en rechts oven , 60 lade/120 kookplaat of 80 lade/100 kookplaat afhankelijk hoeveel ruimte je rechts naast de kookplaat wil.
Optie 2 misschien als je ondiep wat voor een muurtje kan zetten zodat je afzetruimte links naast de spoelbak hebt. De spoelbak dan op de hoek/60, 80 ladekast, 80 kookplaatkast en 30 om daarnaast nog bewegingsruimte te hebben. (Of 80 ladekast inkorten en 120 kookplaatkast, maar dan wordt het wel minimaal )En dat dan ook nog te combineren met bovenkasten _/-\o_ . Al advies gevraagd bij een keukenleverancier?

• c-nan
Ladypurple schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 13:47:
[...]

Ik heb het liefst spoel en kook niet gescheiden, maar denk dat het hier de beste optie is. Bij optie 1 heb je rechts naast je kookplaat geen bewegingsruimte. De opstelling dan omdraaien zou er toe leiden dat je rondom je spoelbak geen ruimte hebt.
Ik denk dat je niet ontkomt aan wat maatwerk, kasten die ingekort moeten worden, omdat je ruimte moet houden voor draairuimte/passtuk. Op basis van 250 Zou ik gaan voor optie 2 links bijv. 50, 60spoel, 80 lade, koelkast en rechts oven , 60 lade/120 kookplaat of 80 lade/100 kookplaat afhankelijk hoeveel ruimte je rechts naast de kookplaat wil.
Optie 2 misschien als je ondiep wat voor een muurtje kan zetten zodat je afzetruimte links naast de spoelbak hebt. De spoelbak dan op de hoek/60, 80 ladekast, 80 kookplaatkast en 30 om daarnaast nog bewegingsruimte te hebben. (Of 80 ladekast inkorten en 120 kookplaatkast, maar dan wordt het wel minimaal )En dat dan ook nog te combineren met bovenkasten _/-\o_ . Al advies gevraagd bij een keukenleverancier?
Dank voor je feedback, maar ik begrijp het niet helemaal, sorry :D

Tevens een andere vraag aan de rest. Wij willen dus een greeploos keuken, maar kan een hogekast (voor een koelkast) wel in greeploos vorm zonder een andere hoge kast er naast te hebben? Ik hoor daar verschillende verhalen over.

• Barry
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18:57
@c-nan en ik zijn bezig met het ontwerpen van een keuken.

Ik ben nogal een zeikerd als het om het ontwerp gaat, namelijk alles moet kloppen.

Een enkele hoge kast, met een 178 koeler, greeploos en een verticale greeplijst, dat heeft m.i. niks te maken met een goed ontwerp. Ik zeg dan ook heel stellig dat dit niet kan. @c-nan ik heb eventueel wel een oplossing, maar die parkeer ik echt even tot het moment daar is dat er écht geen andere opties meer zijn.

Heeft iemand hier een voorbeeld van? Ik meen dit wel eens in dit topic gezien te hebben. Kan het zo 1 2 3 niet vinden, maar het staat uiteraard ook niet in een showroom :D

Vervelende van dit verhaal is dat winkels dit klakkeloos intekenen zonder hier ook maar iets over te zeggen.

[Voor 14% gewijzigd door Barry op 11-09-2021 17:36]

Keukenadvies nodig? Ontwerp nodig? DM mij! Graag ALLEEN serieuze aanmeldingen en geen inventarisatie per DM.

• Barry
Ladypurple schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 13:47:
[...]

Dit wordt een rommeltje van verschillende kastmaten, wat je dan ook nog eens dupliceert met de bovenkasten.

Keuken doortrekken voorbij de muur/koof, kan, maar dan moet wel de gehele keuken naar voren zodat het werkblad recht blijft. Gezien het raam, is dat dus geen optie.

Een greeploze keuken MOET kloppen. Ga hier alsjeblieft geen Ikea ontwerptechnieken op loslaten (kasje hier, laatje daar), want dan klopt er geen drol meer van de initiële bedoeling van een greeploze keuken.

Keukenadvies nodig? Ontwerp nodig? DM mij! Graag ALLEEN serieuze aanmeldingen en geen inventarisatie per DM.

• Barry
jordy11 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 17:25:

- Led verlichting in nis
- Stopcontact in nis
- Binnenkant keuken wit
- Plint 8cm

Apparatuur:
- Push systeem vriezer
- Push systeem koelkast
- Koelkast 178cm
- Vriezer 178cm
- Combi stoomoven-oven
- Combi magnetron-oven
- Vaatwasser

vraagprijs is 28000euro[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit is echt een belachelijk scherpe prijs voor deze keuken.

Welk merk is de keuken?

• Ladypurple
Barry schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 17:34:
[...]

Dit wordt een rommeltje van verschillende kastmaten, wat je dan ook nog eens dupliceert met de bovenkasten.

Keuken doortrekken voorbij de muur/koof, kan, maar dan moet wel de gehele keuken naar voren zodat het werkblad recht blijft. Gezien het raam, is dat dus geen optie.

Een greeploze keuken MOET kloppen. Ga hier alsjeblieft geen Ikea ontwerptechnieken op loslaten (kasje hier, laatje daar), want dan klopt er geen drol meer van de initiële bedoeling van een greeploze keuken.
Je noemt jezelf een zeikerd als het aankomt op doorlopende lijnen. Ik kan geen oordeel geven over jouw ontwerpen, maar zie hier prachtige plaatjes van “kloppende” keukens voorbij komen die in mijn ogen onwerkbaar zijn. Verschrikkelijk qua werkruimte, werkvolgorde , looplijnen, verhouding tot de ruimte, kastindeling....
Ik ben oprecht benieuwd wat je met de ruimte van @cnan kan doen.

De vraag van @cnan was:”wat zouden jullie doen”?
Die werkbaarheid zou voor mij altijd doorslaggevend boven de esthetiek.
Vanuit mijn praktische insteek is dit inderdaad een rommeltje en zal vast geoptimaliseerd kunnen worden en :( icm met bovenkasten. Maar hé, het kan altijd nog erger.
Gruwel......,maar is wel een weldoordachte werkplek. ;) ( in een afgesloten ruimte)

• Barry
Ladypurple schreef op zondag 12 september 2021 @ 12:35:
[...]

Je noemt jezelf een zeikerd als het aankomt op doorlopende lijnen. Ik kan geen oordeel geven over jouw ontwerpen, maar zie hier prachtige plaatjes van “kloppende” keukens voorbij komen die in mijn ogen onwerkbaar zijn. Verschrikkelijk qua werkruimte, werkvolgorde , looplijnen, verhouding tot de ruimte, kastindeling....
Ik ben oprecht benieuwd wat je met de ruimte van @cnan kan doen.

De vraag van @cnan was:”wat zouden jullie doen”?
Die werkbaarheid zou voor mij altijd doorslaggevend boven de esthetiek.
Vanuit mijn praktische insteek is dit inderdaad een rommeltje en zal vast geoptimaliseerd kunnen worden en :( icm met bovenkasten. Maar hé, het kan altijd nog erger.
Gruwel......,maar is wel een weldoordachte werkplek. ;) ( in een afgesloten ruimte)
[Afbeelding]
Ieder z’n wens en keuze natuurlijk. En in jouw keuken vind ik dit niet eens zozeer een rommeltje. Was het een greeploze keuken, dan zou dit een ander verhaal zijn, want bij greeploos leg je de nadruk op horizontale accenten (greeplijsten).

Een keuken wordt steeds meer een verlengeruk van de woonkamer, een meubelstuk in plaats van een werkplaats.

Kijk voor de grap eens hoe innovatief keukens vroegah waren en leg dat eens naast het heden, dan is het eigenlijk belachelijk dat wij nu zo versteld staan van een simpel iets als een LeMans kast.

Zie:

YouTube: A Step Saving Kitchen, 1949 [Historical Speeches TV]

[Voor 3% gewijzigd door Barry op 12-09-2021 12:45]

• Ladypurple
Barry schreef op zondag 12 september 2021 @ 12:44:
[...]

Ieder z’n wens en keuze natuurlijk. En in jouw keuken vind ik dit niet eens zozeer een rommeltje. Was het een greeploze keuken, dan zou dit een ander verhaal zijn, want bij greeploos leg je de nadruk op horizontale accenten (greeplijsten).

Een keuken wordt steeds meer een verlengeruk van de woonkamer, een meubelstuk in plaats van een werkplaats.

Kijk voor de grap eens hoe innovatief keukens vroegah waren en leg dat eens naast het heden, dan is het eigenlijk belachelijk dat wij nu zo versteld staan van een simpel iets als een LeMans kast.

Zie:

YouTube: A Step Saving Kitchen, 1949 [Historical Speeches TV]
Voor de duidelijkheid, dit is niet mijn keuken, maar in een afgesloten ruimte had het dit kunnen zijn. (Wel gekozen voor dit front) Dat filmpje is echt leuk, ik ken iemand waar nog deze laden zonder geleiders in gebruik zijn..

Acties:
  • +21Henk 'm!
  • Pinned

• orf
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 20:00
Na maanden wachten op twee ovens, is mijn keuken nu eindelijk compleet. Daarom wil ik graag het eindresultaat met jullie delen. Ik heb de keuken eigenlijk sinds mei al in gebruik, met de oude oven van mijn vorige keuken.

Zo ziet het er nu uit:

Met zelfgemaakte ladeindelingen van eiken vloerdeeltjes:

Dat stopcontact heb ik gedaan omdat ik het hier zag van @MikeyMan. Dat vind ik ideaal werken met bijvoorbeeld een staafmixer in een pan.

Ik heb de keuken zelf samengesteld uit losse materialen. Daarbij wilde ik specifiek Fenix fronten en Blum Legrabox lades. Ik heb alles bij verschillende leveranciers besteld of op maat laten maken.

Dit zijn de specificaties:

Kasten€ 7.300
Apparatuur€ 9.500
Blad€ 4.800
Totaal€ 21.600

Kasten
Ik heb als basis IKEA kasten gebruikt. Die heb ik aangepast, zodat het maatwerk geworden is (kast onder de Bora is 90cm, twee lage kasten bij de kastenwand zijn 70cm), de diepte van de kasten aan de kamerzijde is 50cm. Ik heb alle kasten beplakt met Fenix kantenband en dat op maat gefreesd. Ik wilde geen passtukken, dus het is precies op maat tegen de wanden.

Bij de kastenwand heb ik één zijpaneel vervangen met een Fenix zijpaneel. De greeplijst heb ik los besteld, daarna laten poedercoaten in de juiste kleur en bovenop de onderkasten bevestigd.

De fronten en het zijpaneel van de koelkast heb ik op maat laten maken door Knoet (keukenfronten.com) in de kleur de Castoro Ottowa.

In de kasten zitten 22 Blum legrabox lades. In de meeste gevallen zijn dat binnenlades achter een deurtje. Voor afval heb ik een Hailo Euro Cargo 91L gebruikt met automatisch openingssysteem en bewegingssensor. De Blum legraboxen zijn op maat geleverd door Optimastore.

Apparatuur
Bora X Pure (puxa), inclusief ecotubes en muurrooster
Quooker Combi+ Flex RVS
Quooker zeeppomp
Siemens vriezer GI11VADE0
Siemens koelkast KI41RSDD0
Siemens vaatwasser SX65Z800BE
Siemens stoomoven CS856GNB7
Siemens combioven CM836GNB6

Blad
Dekton Kelya blad met twee stollen op het eiland, inclusief twee RVS spoelbakken en sparingen. Dit is ingemeten en geplaatst door de Keukenbladenfabriek.

Ik ben superblij met de keuken. Het was enorm veel werk om het helemaal zelf te bouwen, maar het is geworden wat ik voor ogen had en daar heb ik zo goed als geen consessies voor gedaan.

Een volgende keer zou ik een paar dingen anders doen:
- Ik zou dan toch kiezen voor een stoomoven met water- en afvoeraansluiting
- Aan de werkzijde van het eiland had ik dan voor meer directe lades gekozen in plaats van lades achter een deur. Esthetisch vind ik dit mooier, maar ik zou dan meer het gemak kiezen.
- In plaats van het Hailo afvalsysteem zou ik een volgende keer voor Blum kiezen. Hailo is duur, maar kwalitatief wel echt minder dan Blum Legra.

• remzor
  • Nu online
Gaaf hoor @orf! Al helemaal omdat je het grotendeels allemaal zelf hebt gedaan, chapeau!
Ik vind je werkblad echt heel mooi. Wat is de diepte van het blad? Is dit 100 of 110?
Hoe ervaar je de Bora zo tegen de rand aan? Met name het gespetter op de vloer ernaast en er achter (of valt dit mee?).

Wel lekker zo die kastruimte. En een mooi plekje voor het koffiespul :)

• orf
remzor schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:09:
Gaaf hoor @orf! Al helemaal omdat je het grotendeels allemaal zelf hebt gedaan, chapeau!
Ik vind je werkblad echt heel mooi. Wat is de diepte van het blad? Is dit 100 of 110?
Hoe ervaar je de Bora zo tegen de rand aan? Met name het gespetter op de vloer ernaast en er achter (of valt dit mee?).

Wel lekker zo die kastruimte. En een mooi plekje voor het koffiespul :)
Thanks! Het werkblad is 110cm (x 275cm). Ik vind de Bora hier echt helemaal goed. Ik heb helemaal geen last van spetters op de vloer. Daar was ik vantevoren ook een beetje bang voor, maar de spetters komen echt niet verder dan 5cm rondom de kookplaat.

Als ik uitgebreik kook, vind ik het superfijn om de borden op te maken aan de kamerkant van het eiland. Vanuit de lade de borden op het blad en je kan van die kant zo opscheppen vanaf de kookplaat.

• LaTiNo156
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 16:07
Prachtig werkblad!

Heb je een foto van je afvalsysteem?
Ben je trouwens tevreden met de sensor om deze te openen? We overwegen die ook.

• orf
LaTiNo156 schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:10:
[...]

Prachtig werkblad!

Heb je een foto van je afvalsysteem?
Ben je trouwens tevreden met de sensor om deze te openen? We overwegen die ook.
De sensor werkt heel goed. De sensor heeft een ledje die op de vloer projecteert. Je houdt je voet eronder en tikt omhoog om ‘m te openen. Werkt heel goed met je handen vol snijafval.

• remzor
  • Nu online
orf schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:14:
[...]

Thanks! Het werkblad is 110cm (x 275cm). Ik vind de Bora hier echt helemaal goed. Ik heb helemaal geen last van spetters op de vloer. Daar was ik vantevoren ook een beetje bang voor, maar de spetters komen echt niet verder dan 5cm rondom de kookplaat.

Als ik uitgebreik kook, vind ik het superfijn om de borden op te maken aan de kamerkant van het eiland. Vanuit de lade de borden op het blad en je kan van die kant zo opscheppen vanaf de kookplaat.
Dacht al te zien dat je blad wat dieper was dan 100. Wij krijgen 100 tot 102 ofzo, maar als het dus niet zo ver naar achteren spat is dat fijn. Bij ons ligt er ook een houten vloer die we in de keuken willen vervangen voor pvc. Maar achter de kookplaat ligt dus wel een houten vloer straks die niet zo goed tegen vetspetters kan, haha.

Wij hebben als blad een Caesarstone Patra Grey gekozen, ook grijs met een lichte marmer print. Jouw blad vind ik denk ik mooier, maar we wilden de kasten en het blad sowieso allemaal wel bij een en dezelfde partij (de keukenboer) halen.
Dat opscheppen vanaf de andere kant is idd ideaal. Ook met twee man wat snijden is wel gezellig denk ik. Daar is 110-120 ideaal voor maar op 100 moet dat ook vast lukken.

• k_ers
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 19:35
Heb je toevallig een link naar het afval systeem met sensor?
orf schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:21:
[...]

De sensor werkt heel goed. De sensor heeft een ledje die op de vloer projecteert. Je houdt je voet eronder en tikt omhoog om ‘m te openen. Werkt heel goed met je handen vol snijafval.

[Afbeelding]

• orf
k_ers schreef op maandag 13 september 2021 @ 07:09:
Heb je toevallig een link naar het afval systeem met sensor?
Dit is het afvalsysteem:
https://www.google.nl/search?q=Hailo+Euro+Cargo+91+L

(Ik heb het bij een groothandel gekocht waar je als particulier niet zomaar kan kopen.)

Met deze sensor en opener: https://www.lmcstore.com/...ch-openingssysteem-1.html

Maar, zoals ik al schreef: ik zou een volgende keer niet voor Hailo kiezen maar voor Blum Legrabox. Dat zijn vergelijkbare systemen, maar ik vind de Legrabox kwalitatief beter. Vooral in de afstelling.

• k_ers
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 19:35
Top bedankt ga er eens naar kijken, ken nog wel wat adressen waar het een en ander mogelijk is
orf schreef op maandag 13 september 2021 @ 07:58:
[...]

Dit is het afvalsysteem:
https://www.google.nl/search?q=Hailo+Euro+Cargo+91+L

(Ik heb het bij een groothandel gekocht waar je als particulier niet zomaar kan kopen.)

Met deze sensor en opener: https://www.lmcstore.com/...ch-openingssysteem-1.html

Maar, zoals ik al schreef: ik zou een volgende keer niet voor Hailo kiezen maar voor Blum Legrabox. Dat zijn vergelijkbare systemen, maar ik vind de Legrabox kwalitatief beter. Vooral in de afstelling.

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Zaterdag voor deze Nobilia keuken getekend:

Incl bijkeuken:

Hoogglans wit met betonlook, en 3cm gebrand graniet met 50cm spoelbak.

Apparatuur:
-Bosch combioven,
-Progress 80cm inductie kookplaat.
-Junker vaatwasser
-Progress koelkast van 178cm
-Progress onderbouw vriezer.
-Elica hilighte afzuigunit
-Quooker Combi Flex.

Totaalprijs is €15.500 montage kasten en maken schouw kost €1750 installatie werk moet bij het inmeten bekeken worden.

Uiteindelijk toch de Quooker Flex gekozen wij vonden hem mooier dan de Fusion en lijkt ons wel praktischer Wel voor de rvs variant gekozen.

Enige waar ik over twijfel is of we nog de quooker zeeppomp moeten toevoegen. Aan de ene kant ben ik bang dat ik er spijt van krijg als we het niet doen: spoelbak zit in het eiland dus dan heb je daar altijd een flacon in het zicht staan. Aan de andere kant is 175 euro voor een zeeppomp wel absurd :P

[Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 13-09-2021 20:14]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Source90
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 19:05
"Junker is een special brand binnen het internationale merkenportofolio van Bosch- Siemens Home appliances huishoudapparaten BV."

En Progress zie ik Elextrolux staan.

Heb mij aardig ingelezen in apparatuur.. Maar deze merken; nog nooit van gehoord. :X

[Voor 3% gewijzigd door Source90 op 13-09-2021 22:08]

• Robinho96
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 20:06
Source90 schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:08:
"Junker is een special brand binnen het internationale merkenportofolio van Bosch- Siemens Home appliances huishoudapparaten BV."

Heb mij aardig ingelezen in apparatuur.. Maar deze merken; nog nooit van gehoord. :X
Ik dacht dat Junker een airco-merk was van Bosch? Hier in België alleszins.

Edit: Blijkbaar is het Junkers lees ik net. :O

[Voor 6% gewijzigd door Robinho96 op 13-09-2021 22:18]

• Karp
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:05
Service voor Junker gaat via "BSH Hausgeräte Service GmbH": https://www.junker-home.com/de/en/service

www.erikkroes.nl

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Junker is idd Bosch / Siemens, de Junker vaatwasser die we krijgen lijkt exact op een vergelijkbaar model van BSH.

De Bosch die we nu hebben heeft bijvoorbeeld dezelfde knopjes /display als deze Junker:

Hetzelfde geld voor Progress is een B-merk van Atag, het is apparatuur wat via Nobilia verkocht wordt.

[Voor 31% gewijzigd door Chaoss op 13-09-2021 23:26]

• Richardkleef
  • Laatst online: 14-09 15:26
Google heeft gelijk!

• Richardkleef
Source90 schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:08:

Klopt wel wat je zegt, het zijn oneerbiedig gezegd de "budget" merken bij respectievelijk de bsh groep en Electrolux.
Tevens merken die door Nobilia geleverd kunnen worden bij de keuken, nobilia werkt met blokverrekeningen en door deze apparaten aan de keukenorder toe te voegen stijgt de inkoop korting over de gehele keuken waardoor het spotgoedkoop mee geleverd word. Alleen niet alle keukenzaken die noblia leveren werken hiermee.

• Richardkleef
Barry schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 19:50:
[...]

Dit is echt een belachelijk scherpe prijs voor deze keuken.

Welk merk is de keuken?
Belachelijk scherpe prijs vind ik eigenlijk wel meevallen.
Om zoiets te roepen zal je toch allereerst (zoals je zelf al vraagt) het merk van de keuken moeten weten!
Als ik lees dat de binnenkant van de kasten wit zijn gok ik dat dit niet het duurste merk keuken is.
Koelkast en de vriezer zanussi of liebherr?
Vaatwasser zanussi of V-zug?
Zelf montage of niet?
Dat zijn dingen die er aardig in kunnen hakken.

• petersv
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 15:50
Wij zijn ons aan het oriënteren voor een nieuwe keuken, hebben een kleine keuken en smalle ruimte. Willen extra ruimte creëren door een wandkast te nemen, gezien de beperkte ruimte geen ideale opstelling. Wat vinden jullie van de prijs en de keuze van het apparatuur, hebben voor AEG gekozen

AEG BSK999330 ( Stoomoven)
AEG IKB8443SFB ( Inductie)
SCE618F3LS (Koel-Vries)
FSB53627P ( Vaatwasser )
DVB5860B ( Afzuiger)

Kijk ik op de website van AEG dan totaal adviesprijs apparatuur :7945

En online aanschaf: 4366 euro

Montage keuken: 1200 euro

Keuken komt uiteindelijk op 11.500 incl montage.

.

[Voor 73% gewijzigd door petersv op 15-09-2021 19:38]

• Richardkleef
mabit_ schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:59:
Wij zitten een beetje met een uitdaging; we zouden ons eiland graag op 110 werk hoogte willen hebben; alleen nu begreep ik dat de XXL kasten van Keller niet icm greeploze fronten leverbaar zijn en dat TriStar significant duurder is.

Heeft er iemand ervaring met een fabrikant die extra hoge kasten kan leveren icm greeploze (hout fineer) fronten?
Nolte matrix 900(korpus 900mm) twijfel alleen over houtfineer!

• nzmsh
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 16:11
Chaoss schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:09:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Incl bijkeuken:
[Afbeelding]

Apparatuur:
-Bosch combioven,
-Junker vaatwasser
-Quooker Combi Flex.

Totaalprijs is €15.500 montage kasten en maken schouw kost €1750 installatie werk moet bij het inmeten bekeken worden.

Uiteindelijk toch de Quooker Flex gekozen wij vonden hem mooier dan de Fusion en lijkt ons wel praktischer Wel voor de rvs variant gekozen.

Enige waar ik over twijfel is of we nog de quooker zeeppomp moeten toevoegen. Aan de ene kant ben ik bang dat ik er spijt van krijg als we het niet doen: spoelbak zit in het eiland dus dan heb je daar altijd een flacon in het zicht staan. Aan de andere kant is 175 euro voor een zeeppomp wel absurd :P
Betreffende het zeeppompje ; ik heb uiteindelijk toch ervoor gekozen om dat zeeppompje te nemen, ondanks de prijs. Het maakt voor mij het geheel wel helemaal af.

• t14wo
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18:02

Waarom niet gewoon een standaard gat meenemen (25mm ofzo) en op willekeurige site een rvs zeeppompje bestellen? Ik heb dat gedaan samen met een ander merk zwarte kraan, en je zal niet zeggen dat het niet bij elkaar hoort. Volgens mij kostte mijn zeeppompje 16 euro.

Een los flesje op je aanrecht is inderdaad geen porum, zeker als je zo’n mooi groot leeg aanrecht hebt.

• millerman_sf
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 20-09 17:37
Allemaal grote lege oppervlaktes, bij voorkeur in zwart/wit/grijs is precies waarom >80% van de nieuwbouwhuizen er hetzelfde uitzien. Maar dat is mijn smaakgerelateerde mening, ieder zijn ding natuurlijk ;)

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18:40

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Incl bijkeuken:
[Afbeelding]

Apparatuur:
-Bosch combioven,
-Junker vaatwasser
-Quooker Combi Flex.

Ik zou toch wat met die apparaten doen. Liefst alles van 1 merk (Bosch/Siemens), al was het maar voor de uitgebreide garantie.

• claeysy
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18:35
Streamz schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:49:
Uiteraard veel nieuwe keukens in dit topic, maar hou houden ze zich over een bepaalde periode?

Onze keuken staat nu een jaar. En doet het uiteraard prima. Nu komen er af en toe wat posts voorbij met twijfel over Fenix als werkblad. Dus bij deze een paar foto's.

Nog steeds blij met de opstelling, al is het af en toe wel een stukje lopen.
Mooie keuken! Welk blauw kleur van de keukenkasten is dat precies aub? :)

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

MikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:54:
[...]

Ik zou toch wat met die apparaten doen. Liefst alles van 1 merk (Bosch/Siemens), al was het maar voor de uitgebreide garantie.
Dat weegt eigenlijk niet op tegen de kosten, met BSH ben ik zo 3-4K extra kwijt, dan kan ik beter na 2 jaar zelf iets (laten) repareren. Pomp van vaatwasser vervangen is bijvoorbeeld niet lastig. De kans dat de apperatuur de eerste 5 jaar kapot gaat is toch het kleinst. Heb bij mijn huidige BSH apparatuur 2 defecten gehad, beide buiten de 5 jaar garantie en beide zelf gerepareerd,

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

millerman_sf schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:42:
Allemaal grote lege oppervlaktes, bij voorkeur in zwart/wit/grijs is precies waarom >80% van de nieuwbouwhuizen er hetzelfde uitzien. Maar dat is mijn smaakgerelateerde mening, ieder zijn ding natuurlijk ;)
De keuken die we nu hebben heeft een uitgesproken kleur en onze ervaring is dat je daar na x jaar toch op uitgekeken raakt. ook kun je lastiger kleuren combineren met andere zaken van je interieur. Dus nu inderdaad voor wit en grijs gekozen, kleur breng ik wel aan met accessoires en/of kleur op de wand. Bij ons dus een stukje ervaring om niet weer voor een 'hippe' kleur te kiezen.

• Streamz
claeysy schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:30:
[...]

Mooie keuken! Welk blauw kleur van de keukenkasten is dat precies aub? :)
Geen blauw, is grijs. Fenix Grigio Bromo.

• Barry
Richardkleef schreef op maandag 13 september 2021 @ 23:51:
[...]

Om zoiets te roepen zal je toch allereerst (zoals je zelf al vraagt) het merk van de keuken moeten weten!
Als ik lees dat de binnenkant van de kasten wit zijn gok ik dat dit niet het duurste merk keuken is.
Zelf montage of niet?
Nope, al is de keuken van Impuls (en dat is het niet), het is een belachelijk lage prijs.

Denk dat er ergens een foutje gemaakt is.

• millerman_sf
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 20-09 17:37
Chaoss schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:58:
[...]

De keuken die we nu hebben heeft een uitgesproken kleur en onze ervaring is dat je daar na x jaar toch op uitgekeken raakt. ook kun je lastiger kleuren combineren met andere zaken van je interieur. Dus nu inderdaad voor wit en grijs gekozen, kleur breng ik wel aan met accessoires en/of kleur op de wand. Bij ons dus een stukje ervaring om niet weer voor een 'hippe' kleur te kiezen.
En daar heb je groot gelijk in hoor! Alleen om dan je hele werkblad compleet leeg te willen hebben, vind ik zelf nogal klinisch aandoen. Er mag geleefd worden, er mogen spullen staan. Dat draagt voor mij bij aan de sfeer die het uitstraalt. Dat was meer mijn punt.

En kleur kun je ook goed met verf of behang oplossen. Dat kun je prima wisselen als de modekleuren teveel zijn veranderd ;)

• mevrouwKees_1
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 21-09 16:45
millerman_sf schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:42:
Ga maar eens op insta kijken er is zo'n account met funda flips.. Echt.. je kan zo een bingo lijstje afvinken..

onze huidige keuken is rood ;) geen aanrader ;).. Nieuwe keuken wordt warm grijs en zwart hout

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

• mevrouwKees_1
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 21-09 16:45
Richardkleef schreef op maandag 13 september 2021 @ 23:51:
[...]

Zelf montage of niet?
Siematic heeft ook witte binnenkanten ;)

Ik denk dat het in de apparatuur zit, er wordt geen merk genoemd , wellicht een budgetmerk van keukenmerk zelf .. bijv. bij Nobilia zie je dat en ik zag het ook bij superkeukens (constructa of zoiets)

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

• HhK1907
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21-09 22:01
Ik ga binnenkort ook een keuken kopen, maar twijfel over 2 dingen:
- ze verkopen geen quooker maar selsiuz
- ze verkopen geen bora, daar hebben we de siemens met interne afzuiging genomen.

Ik heb nog de keuze om beiden te annuleren en zelf de bora en quooker te kopen, zouden jullie dit doen? Ik ben wel van de A-merken, dus denk dat ik sowieso naar de quooker wil, de kookplaat is denk ik een smaak kwestie?

PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond

• DonJunior
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 19:26
HhK1907 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:06:
Ik ga binnenkort ook een keuken kopen, maar twijfel over 2 dingen:
- ze verkopen geen quooker maar selsiuz
- ze verkopen geen bora, daar hebben we de siemens met interne afzuiging genomen.

Ik heb nog de keuze om beiden te annuleren en zelf de bora en quooker te kopen, zouden jullie dit doen? Ik ben wel van de A-merken, dus denk dat ik sowieso naar de quooker wil, de kookplaat is denk ik een smaak kwestie?
Tip zoek even op Selsius in dit topic:
Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3

Dan kun je zelf even een mening vormen... ;)

• Claaslexion
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19:14
Ik ben op dit moment bezig met het uitzoeken van een keuken. Al op twee adressen geweest waarvan de eerste totaal geen goed gevoel gaf en daar ook vrij snel afgehaakt.

De tweede keukenboer is Boer Staphorst. Erg goed geholpen maar wel geschrokken van de prijs. Is er iemand die ervaring heeft met dit bedrijf?

Ik heb helaas geen goede foto van de keuken. Het programma wat zij gebruiken laat de zwarte keuken niet goed zien op de foto. Kleine aanpassing; ovens onder elkaar ipv naast elkaar omdat het dan optisch beter klopt voor mijn gevoel. Ter informatie muur achter spoelen is 355 en muur hoge kasten is 330. Er komt waarschijnlijk nog een plank op de kale muur.

De volgende apparatuur zit er in:
Siemens iq700 kookplaat met afzuiging
Siemens iq700 combi oven (met magnetron)
Siemens iq700 combi stoomoven
Siemens iq500 koelkast
Siemens iq300 vaatwasser
Totaalprijs 28k

Mijn vragen:
- De vaatwasser zit nu links van spoelen. Als de vaatwasser openstaat dan blokkeer dat de lades onder het kookgedeelte. Het lijkt mij niet wenselijk maar ook niet onontkoombaar, of zien jullie dat anders?
- Klopt de prijs?
- Ervaring met Boer Staphorst?

• jichem
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 18:26
In voorbereiding op onze verbouw volgend jaar ben ik alvast aan het kijken hoe ik de keuken eventueel zou willen plaatsen.
Het valt me tegen om een mooi plan te bedenken waar ik al mijn wensen (niet perse eisen) in kwijt kan.
Wat ik graag wil is:
inbouw koffiezetapparaat (mooi leeg blad)
grote kookplaat (80cm, liefst inbouw afzuiging)
vaatwasser op hoogte (onder koffieapp, met daaronder lade)
combi oven
grote koelkast
grote vriezer
quooker (lijkt me niet bijzonder noodzakelijk om nu al in te tekenen)

De indeling gaat volledig op de schop, de keuken zit nu tegen de linker muur en loopt in een hoek onderlangs (staat nu nog een muur, die gaat weg).

Ik kom op de volgende indeling die alle boxes checked, alleen is de hoek bij de spoelbak ben ik bang sub optimaal.

dan zou ik eventueel de volgende indeling kunnen kiezen, maar dan moet ik inbouw koffiezetapparaat laten vallen. (jammer!)

Heeft iemand misschien nog een betere idee?
Overigens is de kleur en type keuken gewoon random aangeklikt! Zover ben ik nog niet...

Ninja edit: de indeling van type kastjes en de apparatuur is ook compleet random, gaat me alleen om de opstelling van de korpus.

• Barry
orf schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:53:
Na maanden wachten op twee ovens, is mijn keuken nu eindelijk compleet. Daarom wil ik graag het eindresultaat met jullie delen. Ik heb de keuken eigenlijk sinds mei al in gebruik, met de oude oven van mijn vorige keuken.

Zo ziet het er nu uit:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Met zelfgemaakte ladeindelingen van eiken vloerdeeltjes:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

Dat stopcontact heb ik gedaan omdat ik het hier zag van @MikeyMan. Dat vind ik ideaal werken met bijvoorbeeld een staafmixer in een pan.

Ik heb de keuken zelf samengesteld uit losse materialen. Daarbij wilde ik specifiek Fenix fronten en Blum Legrabox lades. Ik heb alles bij verschillende leveranciers besteld of op maat laten maken.

Dit zijn de specificaties:

Kasten€ 7.300
Apparatuur€ 9.500
Blad€ 4.800
Totaal€ 21.600

Kasten
Ik heb als basis IKEA kasten gebruikt. Die heb ik aangepast, zodat het maatwerk geworden is (kast onder de Bora is 90cm, twee lage kasten bij de kastenwand zijn 70cm), de diepte van de kasten aan de kamerzijde is 50cm. Ik heb alle kasten beplakt met Fenix kantenband en dat op maat gefreesd. Ik wilde geen passtukken, dus het is precies op maat tegen de wanden.

Bij de kastenwand heb ik één zijpaneel vervangen met een Fenix zijpaneel. De greeplijst heb ik los besteld, daarna laten poedercoaten in de juiste kleur en bovenop de onderkasten bevestigd.

De fronten en het zijpaneel van de koelkast heb ik op maat laten maken door Knoet (keukenfronten.com) in de kleur de Castoro Ottowa.

In de kasten zitten 22 Blum legrabox lades. In de meeste gevallen zijn dat binnenlades achter een deurtje. Voor afval heb ik een Hailo Euro Cargo 91L gebruikt met automatisch openingssysteem en bewegingssensor. De Blum legraboxen zijn op maat geleverd door Optimastore.

Apparatuur
Bora X Pure (puxa), inclusief ecotubes en muurrooster
Quooker Combi+ Flex RVS
Quooker zeeppomp
Siemens vriezer GI11VADE0
Siemens koelkast KI41RSDD0
Siemens vaatwasser SX65Z800BE
Siemens stoomoven CS856GNB7
Siemens combioven CM836GNB6

Blad
Dekton Kelya blad met twee stollen op het eiland, inclusief twee RVS spoelbakken en sparingen. Dit is ingemeten en geplaatst door de Keukenbladenfabriek.

Ik ben superblij met de keuken. Het was enorm veel werk om het helemaal zelf te bouwen, maar het is geworden wat ik voor ogen had en daar heb ik zo goed als geen consessies voor gedaan.

Een volgende keer zou ik een paar dingen anders doen:
- Ik zou dan toch kiezen voor een stoomoven met water- en afvoeraansluiting
- Aan de werkzijde van het eiland had ik dan voor meer directe lades gekozen in plaats van lades achter een deur. Esthetisch vind ik dit mooier, maar ik zou dan meer het gemak kiezen.
- In plaats van het Hailo afvalsysteem zou ik een volgende keer voor Blum kiezen. Hailo is duur, maar kwalitatief wel echt minder dan Blum Legra.
Prachtige keuken! Leuk, die slimme details.

Wel leuk om te zien dat zelf maken niet perse veel voordeliger is :)

• Toke_gt
  • Registratie: juni 2021
  • Nu online
Claaslexion schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:01:
Mijn vragen:
- De vaatwasser zit nu links van spoelen. Als de vaatwasser openstaat dan blokkeer dat de lades onder het kookgedeelte. Het lijkt mij niet wenselijk maar ook niet onontkoombaar, of zien jullie dat anders?
Ik zou dit geen fijne opstelling vinden. Niet alleen omdat de vaatwasser de lades blokkeert, maar hij blokkeert ook je bewegingsruimte bij de kookplaat. Dat is hartstikke irritant en het lijkt me in zo’n grote keuken ook echt niet nodig. Daarnaast blokkeert de vaatwasser ook je loopweg van kookplaat naar spoelbak. De weg tussen kookplaat en spoelbak moet vrij zijn. Dus beter: vaatwasser naar de andere kant van de spoelbak (dan zit ook daar iets in de weg, maar daar heb je minder last van). Of de hele route spiegelen: vaatwasser en spoelbak in schierieland en kookplaat tegen de wand. Maar wel bij voorkeur in die volgorde.

Het waarom daarvan: als je kookt, wil je soms makkelijk iets kunnen afgieten, of wat water toevoegen. Of keukengerei even afspoelen. Tijdens het koken is het tegelijk ook handig om de vaatwasser open te hebben, zodat je alles wat je niet meer nodig hebt, meteen in de vaatwasser kunt stoppen. Heb je de vaatwasser tussen kookplaat en spoelbak in, dan werkt dat niet. Klep moet iedere keer open/dicht, of je valt in een onbewaakt ogenblik over die klep met een pan hete pasta in je handen.

• Toke_gt
  • Nu online
Ik vind de bewegingsruimte rond de spoelbak in je eerste optie inderdaad beperkt. Je hebt bijna niets aan dat stukje blad rechts. Wellicht zit er een oplossing in iets minder hoge koel- en vrieskasten. Als je die in de tweede optie onder de ovens plaats, met in de meeste linkse kast de koffiemachine op dezelfde hoogte, dan heb je toch een strakke indeling en alle apparaten die je graag wilt. Moet je alleen wel wat lengte hebben om in ovens te kijken (hier in vorige keuken koelkast 140 vanaf grond, daarboven combimagnetron.

Andere oplossing: aan linkerkant het blad klein stukje laten doorlopen en daar een koffiecorner maken. Is dan geen inbouw, maar met mooie machine wel een eyecatcher.

• armageddon_2k1
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19:42
jichem schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:24:

dan zou ik eventueel de volgende indeling kunnen kiezen, maar dan moet ik inbouw koffiezetapparaat laten vallen. (jammer!)
Mag ik vragen waarom je dit zo graag zou willen, afgezien van dat het netjes wegwerkt? Die dingen zijn exorbitant duur en voor dat geld heb je een fantastische espresso machine die ook nog eens beter te onderhouden is.

• orf
Barry schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:56:
[...]

Prachtige keuken! Leuk, die slimme details.

Wel leuk om te zien dat zelf maken niet perse veel voordeliger is :)
Thanks! Leuk om te lezen van een professional. :)

• jichem
Toke_gt schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:04:
[...]

Ik vind de bewegingsruimte rond de spoelbak in je eerste optie inderdaad beperkt. Je hebt bijna niets aan dat stukje blad rechts. Wellicht zit er een oplossing in iets minder hoge koel- en vrieskasten. Als je die in de tweede optie onder de ovens plaats, met in de meeste linkse kast de koffiemachine op dezelfde hoogte, dan heb je toch een strakke indeling en alle apparaten die je graag wilt. Moet je alleen wel wat lengte hebben om in ovens te kijken (hier in vorige keuken koelkast 140 vanaf grond, daarboven combimagnetron.

Andere oplossing: aan linkerkant het blad klein stukje laten doorlopen en daar een koffiecorner maken. Is dan geen inbouw, maar met mooie machine wel een eyecatcher.
Die spoelbak is ook waar ik dan mee zit, plus dat het snel een rommelhoek wordt omdat je er toch niet lekker bij kan.
Het liefst heb ik een grote koelkast en grote vriezer, hebben nu een combinatie met een extra vriezer in de schuur. Hier ben ik niet heel tevreden over. (te ver lopen elke keer)

Opzich een mooi idee om het blad links stukje door te trekken, maar dan kom ik denk ik qua ruimte in de knel met de eettafel.
Mijn vriendin wil graag 130cm aan beide kanten vrij houden voor stoelen schuiven en achterlangs lopen.

• jichem
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:08:
[...]

Mag ik vragen waarom je dit zo graag zou willen, afgezien van dat het netjes wegwerkt? Die dingen zijn exorbitant duur en voor dat geld heb je een fantastische espresso machine die ook nog eens beter te onderhouden is.
precies dat!
Ik ben geen koffiekenner, al vind ik bonenkoffie lekkerder dan senseo :+
Nu hebben we een losse machine die mij gigantisch in de weg staat en er komt steeds van alles onder.

• armageddon_2k1
jichem schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:15:
[...]

precies dat!
Ik ben geen koffiekenner, al vind ik bonenkoffie lekkerder dan senseo :+
Nu hebben we een losse machine die mij gigantisch in de weg staat en er komt steeds van alles onder.
Njah, ik zou er echt even extra over nadenken. Die dingen zijn takkeduur en onderhoud is helemaal duur. Ik zou lekker voor een compact klein Nespressotje gaan dan.

• jichem
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:17:
[...]

Njah, ik zou er echt even extra over nadenken. Die dingen zijn takkeduur en onderhoud is helemaal duur. Ik zou lekker voor een compact klein Nespressotje gaan dan.
Gewoon uit interesse, welk onderhoud is er zo duur aan dan?
(we hebben een waterontharder)

• armageddon_2k1
jichem schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:19:
[...]

(we hebben een waterontharder)
Nou, een maler bijvoorbeeld.

• DonJunior
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 19:26
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:17:
[...]

Ja vergis je niet in de kosten van een Nespresso.
Heb van de week een calculatie gemaakt omdat mijn huidige Nespresso aan het overleiden is..
Maar reken maar uit dat een cupje Nespresso tegenwoordig 46 cent is.. nu met thuiswerken komen we gezamenlijk thuis op 5 a 6 kopjes per dag.. da's 3 euro totaal. En dus grofweg 90 euro in de maand aan Nespresso cupjes. Als je voor 90 euro bonen koopt kun je echt wel veel vaker koffie drinken.
Onze conclusie was dat (inclusief filters, bonen en onderhoud) we in drie jaar een aanschaf van een 1200 euro kostende bonen machine eruit hebben.

• Claaslexion
Toke_gt schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:56:
[...]

Ik zou dit geen fijne opstelling vinden. Niet alleen omdat de vaatwasser de lades blokkeert, maar hij blokkeert ook je bewegingsruimte bij de kookplaat. Dat is hartstikke irritant en het lijkt me in zo’n grote keuken ook echt niet nodig. Daarnaast blokkeert de vaatwasser ook je loopweg van kookplaat naar spoelbak. De weg tussen kookplaat en spoelbak moet vrij zijn. Dus beter: vaatwasser naar de andere kant van de spoelbak (dan zit ook daar iets in de weg, maar daar heb je minder last van). Of de hele route spiegelen: vaatwasser en spoelbak in schierieland en kookplaat tegen de wand. Maar wel bij voorkeur in die volgorde.

Het waarom daarvan: als je kookt, wil je soms makkelijk iets kunnen afgieten, of wat water toevoegen. Of keukengerei even afspoelen. Tijdens het koken is het tegelijk ook handig om de vaatwasser open te hebben, zodat je alles wat je niet meer nodig hebt, meteen in de vaatwasser kunt stoppen. Heb je de vaatwasser tussen kookplaat en spoelbak in, dan werkt dat niet. Klep moet iedere keer open/dicht, of je valt in een onbewaakt ogenblik over die klep met een pan hete pasta in je handen.
Bedankt voor de uitgebreide reactie. Voor mij een bevestiging dat we hetgeen wat op tafel ligt, weer opnieuw naar de tekentafel moet.

Het argument was destijds wel dat er daardoor een hoekkast opgeofferd moest worden. Dit ivm het lopen van de lijnen aan de kast van de hoge kasten. Het advies was om daar lades te plaatsen. Het plaatsen van een kast met Le man draaicarrousel zorgt voor het doorbreken van deze lijnen.

Laat ik het offeren van ruimte echt zonde vinden en moeten we denk ik op zoek naar een andere oplossing

• jichem
Toke_gt schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:04:
[...]

Je hebt me wel aan het denken gezet. Ik zie dat Liebherr een combinatie heeft waarbij slechts 2 vriezer laden zitten en een groot koelgedeelte. Dit gecombineerd met een kleine extra vriezer bied misschien wel weer kansen in 3 hoge kasten! :*) :*) :*)

• cky
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10:36
Met een maatwerker op het volgende uitgekomen:

Het is een behoorlijke operatie want de keuken zit nu alleen in het gedeelte waar de hoge kasten getekend zijn. Wat betekent dat:

- leidingen moeten verplaatst worden
- Geen kruipruimte dus vloer er ook uit
- op de plek van het raam zitten nu openslaande deuren (worden bijna nooir gebruikt) welke dan worden vervangen door een vast kozijn + een stukje metselwerk

Voor nu nog bezig met de indeling, misschien dat er (kosten) efficiënter betere oplossing is? En zijn de ovens + koelkast niet te ver weg van het kook/spoel gedeelte.

maten zijn 5,75*3,00 meter
koelkast komt op de hoek bij de drie hoge kasten (inbouw)

[Voor 3% gewijzigd door cky op 14-09-2021 16:57]

• armageddon_2k1
@DonJunior
Inbouw bonen machine ook 1200 euro?

Daarnaast, 46 cent per cup? Bestel je ze afzonderlijk bij per post? Gewoon ff aanbiedingen in de gaten houden.

Maaaarrr… een eigen bonen machine is natuurlijk wel betere smaak. Voor iemand als ik is een Nespressootje helemaal prima. Maar je hebt een punt dat je de berekening moet doen.

[Voor 91% gewijzigd door armageddon_2k1 op 14-09-2021 17:01]

• loeberce
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 19:30
Wij waren in een keukenzaak en daar werd direct een inbouw koffiezetapparaat afgeraden. Duur, onderhoudsgevoelig en als het kapot gaat matcht de nieuwe niet meer met de rest van je apparaten. Wij hebben dus nu een koffiecorner laten ontwerpen waar onze Jura uit het zicht staat.

• petersv
petersv schreef op maandag 13 september 2021 @ 23:55:
Wij zijn ons aan het oriënteren voor een nieuwe keuken, hebben een kleine keuken en smalle ruimte. Willen extra ruimte creëren door een wandkast te nemen, gezien de beperkte ruimte geen ideale opstelling. Wat vinden jullie van de prijs en de keuze van het apparatuur, hebben voor AEG gekozen.
[Afbeelding]
Niemand?

• paars kuiken
  • Registratie: juli 2021
  • Laatst online: 19:39
Ook wij zijn bezig met een nieuwe keuken als onderdeel van een grote algehele verbouwing en hebben hier al veel informatie en tips gevonden. De keuken wordt door een interieurbouwer op maat gemaakt. We zijn nu op dit ontwerp uitgekomen:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

De kasten/werkbladen langs de muren zijn 70cm diep, het schiereiland is 220cm lang en 120cm breed. De hoge kasten worden gewoon 60cm diep en dan 60 - 60 - 60 - 40.

De hoge kasten worden mat zijdegrijs (RAL 7044) gelakt en de lage kasten mat steengrijs (RAL 7030). Het werkblad wordt Dekton Kelya (2cm) met een stol aan het schiereiland. We hebben een wasbak van 70cm aan de raamkant (rechts van vw) voor spoelen en afwas, en een wasbak van 40cm met Grohe Red kokendwaterkraan dichterbij het kookgedeelte voor het wassen van groenten, kokend water voor pasta, pannen afgieten, etc. Op deze manier is de afstand tussen spoelbak en kookgedeelte niet te groot en kan man alvast dingen afspoelen/wassen terwijl ik aan het koken ben zonder elkaar in de weg te zitten, zoals nu dagelijks gebeurt.

Oven, combi-magnetron, warmhoudlade en vaatwasser worden allemaal Siemens IQ700, de koelkast wordt Liebherr (evenals een aparte Liebherr vriezer buiten de keuken), kookplaat met ingebouwde afzuiging wordt Bora X Pure met afzuiging naar buiten en de kokendwaterkraan is een Grohe Red (Quooker is hier helaas niet verkrijgbaar).

Ik hoor graag suggesties over hoe het misschien nog beter zou kunnen of rare dingen die we over het hoofd hebben gezien :)

[Voor 3% gewijzigd door paars kuiken op 14-09-2021 18:58]

• Barry
Ik kijk er morgen even goed naar. Heb er nu nog een waar ik echt met m’n gedachtes bij moet blijven.

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Claaslexion schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:01:
Ik ben op dit moment bezig met het uitzoeken van een keuken. Al op twee adressen geweest waarvan de eerste totaal geen goed gevoel gaf en daar ook vrij snel afgehaakt.

De tweede keukenboer is Boer Staphorst. Erg goed geholpen maar wel geschrokken van de prijs. Is er iemand die ervaring heeft met dit bedrijf?

Ik heb helaas geen goede foto van de keuken. Het programma wat zij gebruiken laat de zwarte keuken niet goed zien op de foto. Kleine aanpassing; ovens onder elkaar ipv naast elkaar omdat het dan optisch beter klopt voor mijn gevoel. Ter informatie muur achter spoelen is 355 en muur hoge kasten is 330. Er komt waarschijnlijk nog een plank op de kale muur.

[Afbeelding]

De volgende apparatuur zit er in:
Siemens iq700 kookplaat met afzuiging
Siemens iq700 combi oven (met magnetron)
Siemens iq700 combi stoomoven
Siemens iq500 koelkast
Siemens iq300 vaatwasser
Totaalprijs 28k

Mijn vragen:
- Klopt de prijs?
- Ervaring met Boer Staphorst?
Gevoelsmatig vind ik dit best wel aan de prijs en zou het laag in de 20k wel moeten lukken. Maar je geeft geen info qua afwerking, blad enz, dus daar zit wel een onzekere factor om wat te zeggen over de prijs.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Claaslexion
PaT schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:30:
[...]

Gevoelsmatig vind ik dit best wel aan de prijs en zou het laag in de 20k wel moeten lukken. Maar je geeft geen info qua afwerking, blad enz, dus daar zit wel een onzekere factor om wat te zeggen over de prijs.
Daar heb je gelijk in. Welke informatie is nog meer van belang.

- Het blad wat wij nu hebben uitgekozen is “Kemie Pulpis 20mm dik”.
-Apparatuur heb ik al beschreven, er mist alleen de quooker combi en cooker zeeppomp bij.
- De hoge kasten zijn 234cm hoog.

De prijs is overigens inclusief montage.

• petersv
Barry schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:26:
[...]

Ik kijk er morgen even goed naar. Heb er nu nog een waar ik echt met m’n gedachtes bij moet blijven.
Was misschien wat ongeduldig, excuus. Maar fijn als je wilt kijken. Thanks

• Toke_gt
  • Nu online
Claaslexion schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:38:
[...]

Bedankt voor de uitgebreide reactie. Voor mij een bevestiging dat we hetgeen wat op tafel ligt, weer opnieuw naar de tekentafel moet.
Kan de vaatwasser niet in de hoge kast? Is ook handig bij het uitruimen ervan.

• Prodat
  • Laatst online: 21-09 23:36
Voor onze nieuwbouw woning begonnen aan de oriëntatie van de keuken, graag jullie blik op de indeling.
Let niet op de kleuren(combinatie)

Ik loop vast op de indeling
- plaatsing vaatwasser, nu tussen recirculatie plaat en gootsteen.
-links van recirculatie plaat lage apotherskast ingetekend voor ruimte aan beide kanten
- gootsteen onder andere raam resulteert dat draai en kiep raam niet open kan
-van wijnkoeler een (bestek?)lade kast maken

Keukenboer gaf aan dat quooker niet mogelijk is met zwart (gecoate) gootsteen?

Ruimte is niet heel breed, vandaar keuze L-vorm.

Wat vinden jullie van deze indeling ?

• Source90
Prodat schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 23:26:

Je hebt wasbakken die door-en-door gekleurd zijn. Zoals enkele modellen van Franke of Blanco bijvoorbeeld.
Die kunnen prima tegen die warmtewisselingen.

• Conrado
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 18:55
jichem schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:19:
[...]

Een espressomachine - wij hebben een Jura - is een ingewikkeld ding vol met electronica, slangetjes, pompjes en boilertjes. Dat kan/gaat wel’es lekken of iets anders. De drukgroep die de koffie perst heeft eens per jaar onderhoud nodig. Dan moet oa de plunjer afdichting gesmeerd worden. Daarnaast gaan ze max, 8-10 jaar mee.
Daarom zou ik nooit een inbouw willen.

• Toke_gt
  • Nu online
Voor onze nieuwbouw woning begonnen aan de oriëntatie van de keuken, graag jullie blik op de indeling.

-links van recirculatie plaat lage apotherskast ingetekend voor ruimte aan beide kanten
Gelukkig zeg je het zelf al, maar wat een ongemakkelijke indeling zo. Vaatwasser tussen kookplaat en spoelbak en dan ook maar 60 cm werkruimte ertussen. Dat gaat een hoop frustratie opleveren.
Ik vind het overigens wel een mooi design, maar de verdeling van de kasten is nog niet goed. Met je meedenkend:
- je zou de hoge kasten tegen de korte wand naast deur kunnen plaatse. Deur moet nog wel open kunnen en je hebt ruimte noidg voor openslaande kastdeur of laden, maar dan kun je de hele lengte van de lage kasten als werkblad gebruiken. Kookplaat kan meer naar links en zo je meer ruimte op het werkblad. Dan nog zou ik vaatwasser helemaal links of helemaal rechts doen, niet ertussenin.
- gootsteen onder kraan is wel een veel betere oplossing om meer werkblad te creëren (je houdt vaatwasserprobleem) er zijn kranen die je makkelijk even kunt verwijderen om een raam te openen. Raam kan sowieso wel in kiepstand, toch?
- hoe is de ruimteverdeling naast de keuken? Zou je hoge kasten in de wand tegenover de lage kast kunnen inbouwen (dus verder uitstekend naar achteren? Of, nig beter, de deur een stukje ooschuiven, zodat je over de hele korte wand hoge kasten kunt plaatsen?

[Voor 3% gewijzigd door Toke_gt op 14-09-2021 23:57]

• Silly1977
  • Laatst online: 21-09 22:44
We zijn al een tijdje bezig om onze droomkeuken samen te stellen. Nieuw in deze wereld, maar al wel veel gelezen. Dank alvast voor het meedenken.
We willen graag een kookeiland 300x120 met daaraan een barretje voor 2 mensen en wanneer mogelijk 3, maar niet noodzakelijk en een hoge kasten achterwand. We hebben gekozen voor een zwarte keuken met een licht blad, maar willen het doorbreken door houten accenten toe te voegen. We hebben nu het idee om een los blad en planken in het midden toe te voegen van de hoge kasten als speels effect. Schuin naast het eiland is de planning om een ronde eettafel van 150cm te plaatsen. We willen vanaf het barretje het liefste kijken richting de kant waar het balkon (bij schuifpui) aan vast zit en de ramen rechts bovenin op de plattegrond ivm. het beste uitzicht. Ik heb in floorplanner een opzetje gemaakt van het idee wat we nu hebben en de consequenties voor de ruimte. Let niet op de kleuren, dit is puur voor het idee.

We hebben inmiddels verschillende gesprekken bij keukenleveranciers gehad. De ene verliep prettiger dan de andere. Ons plan wordt steeds concreter, maar we hebben nog een aantal beslispunten, waar we nog niet over uit zijn. Ook nog niet over bij wie we de keuken gaan bestellen. Willen jullie meedenken?

Ik heb ook de tekening meegestuurd die we van Grando hebben als idee. Daar gingen we nog uit van planken in het midden van de hoge kasten tot aan de grond. Nu denken we toch aan het toevoegen van een lage kast met blad met een paar planken erboven.

- Wat denken jullie van de prijs? Superkeukens kwam op € 21.500. Het is een Schuller keuken, met Siemens appratuur en 2cm keramiek blad. Als ik de apparaten online los koop ben ik goedkoper uit en ook het werkblad kan ik zelf goedkoper aanschaffen.
Totaal Keukenmeubelen: € 6.859,32 +
Totaal Apparatuur/Accessoires: € 10.533,87 +
Totaal Werkblad(en): € 4.703,50 +
Subtotaal: € 22.096,69 +
Afrondingskorting: € 622,69 -
Totaal te betalen: € 21.474,00
- Ik zag in de offerte dat het werkblad (2cm dikte) bestaat uit 6mm opgedikt keramiek. Is dat goed of is dit te dun?
- We willen de kastenwand inbouwen in een koof. Twijfelen over de hele diepte of bv. tot de helft en dan de helft laten uitsteken.
- We horen verschillende verhalen over inbouw van de Bora. Ik vind vlakinbouw het mooiste ogen, maar dit wordt afgeraden omdat het wanneer hij stuk zou gaan moeilijk te vervangen zou zijn en de kans op scheuren van blad en kookplaat groot zou zijn. Hoe denken jullie hierover?
- Verder nog tips of dingen waar we aan moeten denken?

[Voor 38% gewijzigd door Silly1977 op 18-09-2021 23:32]

• Source90
Silly1977 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 00:14:
We zijn al een tijdje bezig om onze droomkeuken samen te stellen. Nieuw in deze wereld, maar al wel veel gelezen. Dank alvast voor het meedenken. De huidige keuken is aan de kopse kant van de woonkamer/keuken over de hele breedte. We willen graag heel wat anders. Nu hebben we het idee om de keuken als centrale plek van de woonkamer/keuken te maken, dus in het midden, tegenover het trapgat waar je binnen komt. Wel iets meer naar de eetkamer kant toe, zodat we aan de woonkamer iets meer ruimte hebben voor de zithoek. We willen graag een kookeiland 300x120 met daaraan een barretje voor 2 mensen en wanneer mogelijk 3, maar niet noodzakelijk en een hoge kasten achterwand. We hebben gekozen voor een zwarte keuken met een licht blad, maar willen het doorbreken door houten accenten toe te voegen. We hebben nu het idee om een los blad en planken in het midden toe te voegen van de hoge kasten als speels effect. Schuin naast het eiland is de planning om een ronde eettafel van 160cm te plaatsen. We willen vanaf het barretje het liefste kijken richting de kant waar het balkon (bij schuifpui) aan vast zit en de ramen rechts bovenin op de plattegrond ivm. het beste uitzicht. Ik heb in floorplanner een opzetje gemaakt van het idee wat we nu hebben en de consequenties voor de ruimte. Let niet op de kleuren, dit is puur voor het idee.

We hebben inmiddels verschillende gesprekken bij keukenleveranciers gehad. De ene verliep prettiger dan de andere. Ons plan wordt steeds concreter, maar we hebben nog een aantal beslispunten, waar we nog niet over uit zijn. Ook nog niet over bij wie we de keuken gaan bestellen. Willen jullie meedenken?

De offerte die ik meestuur is van Superkeukens van een Schuller keuken.
In de offerte staat als frontkleur L187U, maar dat moet L187M zijn.
Ik heb ook de tekening meegestuurd die we van Grando hebben als idee. Daar gingen we nog uit van planken in het midden van de hoge kasten tot aan de grond. Nu denken we toch aan het toevoegen van een lage kast met blad met een paar planken erboven.

- Wat denken jullie van de prijs? Als ik de apparaten online los koop ben ik goedkoper uit en ook het werkblad kan ik zelf goedkoper aanschaffen.
- Wat vinden jullie van de indeling? Ik zou graag wat meer laden willen, deze zitten nu alleen onder de kookplaat aan de achterkant van het kookeiland volgens mij. We hadden volgens mij ook in het lage deel in de achterwand laden bedacht, maar die zie ik niet terug in de offerte. Liefst zou ik de hele voorkant van het kookeiland ook laden willen, maar dan kom je niet uit met het bargedeelte. Tips?
- Ik zag in de offerte dat het werkblad (2cm dikte) bestaat uit 6mm opgedikt keramiek. Is dat goed of is dit te dun?
- Kleur van de greeplijsten?
- De planken in het middendeel tussen de hoge kastenwand? Hoe diep en dik zouden jullie deze planken maken? Gelijk lopend met de kastenwand of ondieper?
- De kleur van het “hout” zijn we ook nog niet over uit. Kleur van blad moeten we ook nog definitief kiezen, maar licht met ader lijkt ons wel mooi passen bij de donkere kasten. Vloer wordt wsch. een lichte visgraat pvc.
- We willen de kastenwand inbouwen in een koof. Twijfelen over de hele diepte of bv. tot de helft en dan de helft laten uitsteken.
- We horen verschillende verhalen over inbouw van de Bora. Ik vind vlakinbouw het mooiste ogen, maar dit wordt afgeraden omdat het wanneer hij stuk zou gaan moeilijk te vervangen zou zijn en de kans op scheuren van blad en kookplaat groot zou zijn. Hoe denken jullie hierover?
- We hebben ook een oriënterend gesprek bij Grando gehad. Daar zou het gaan om een Hacker Systemat keuken. Verkoper gaf aan uit te komen op 25 a 30k zonder plaatsen. Hier schrokken we toch wel van, ook al was dit nog zonder afdingen. Waar doen we beter aan Schuller van Superkeukens of Hacker Systemat van Grando?
- Verder nog tips of dingen waar we aan moeten denken?

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Blad is wat aan de prijs, lijkt alsof die gecompenseerd wordt door lage kastenprijs.

Kan zomaar zijn dat je opeens veel meer betaald voor de kasten, zodra je het blad elders koopt.

Apparaten is wel bijzonder hoog geprijsd. Nagenoeg retail prijzen. Bij Bosch/Siemens mag je toch wel richting de 40% korting van adviesprijs rekenen.
Klopt het dat ik geen koelkast en vriezer zie, of heb ik daar overheen gelezen en neem je dit mee?

Als die er nog bij moeten zit je helemaal hoog met 8.5k voor twee ovens, een vaatwasser, kraan en BORA. (Montage voor gehele keuken eraf gehaald).

Kijk trouwens ook of die spoelbak geverfd is of geheel zwart. Anders heb je binnen de kortste keren een rvs kleur.

• Ladypurple

Ruimte is niet heel breed, vandaar keuze L-vorm.

Wat vinden jullie van deze indeling ?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Niet overwogen om kook op de korte zijde voor het raam te plaatsen? Misschien dat iemand uit ervaring kan zeggen of dat problemen oplevert?

• jichem
Conrado schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 23:55:
[...]

Een espressomachine - wij hebben een Jura - is een ingewikkeld ding vol met electronica, slangetjes, pompjes en boilertjes. Dat kan/gaat wel’es lekken of iets anders. De drukgroep die de koffie perst heeft eens per jaar onderhoud nodig. Dan moet oa de plunjer afdichting gesmeerd worden. Daarnaast gaan ze max, 8-10 jaar mee.
Geen ander onderhoud dan onze huidige bonenmachine dus. Ik snap uiteraard dat ik meer betaal voor inbouw en dat automatisch daarmee alles duurder is. Maar voor ons is het apparaat op het aanrecht, met de kleine ruimte die we hebben, gewoon echt een probleem.

• Nondescripta
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 15-09 08:20
Weet iemand hoe je de RAL-code van een verfkleur van de Karwei kunt achterhalen? De schilder vroeg of ik het even op de mail wilde zetten, maar de code die op het papiertje stond zei hem niets.

• Ronald-K
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 19-09 14:39
Nondescripta schreef op woensdag 15 september 2021 @ 08:20:
Weet iemand hoe je de RAL-code van een verfkleur van de Karwei kunt achterhalen? De schilder vroeg of ik het even op de mail wilde zetten, maar de code die op het papiertje stond zei hem niets.
Niet elke kleur is een RAL kleur. Vaak weten verfmengers wel de kleur te maken als je de naam en het merk van de verf weet. Ook met een kleurstaal kunnen ze de kleur meten en namaken.

• Streamz
Conrado schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 23:55:
[...]

Een Jura is nu ook niet het toonbeeld van kwaliteit en garantie voor lange levensduur. Neem dan een E61 gebaseerd apparaat. Kunnen makkelijk 25 jaar mee.
De mijne is inmiddels 15, en zal nog veel ouder worden.

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 17:56
jichem schreef op woensdag 15 september 2021 @ 08:20:
[...]
Geen ander onderhoud dan onze huidige bonenmachine dus. Ik snap uiteraard dat ik meer betaal voor inbouw en dat automatisch daarmee alles duurder is. Maar voor ons is het apparaat op het aanrecht, met de kleine ruimte die we hebben, gewoon echt een probleem.
Als je geen inbouw neemt, kun je de benodigde kast omruilen voor een lage en heb je (zelfs met het losse apparaat) meer ruimte op het aanrecht.

• Silly1977
  • Laatst online: 21-09 22:44
Source90 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 00:25:
[...]

Blad is wat aan de prijs, lijkt alsof die gecompenseerd wordt door lage kastenprijs.

Kan zomaar zijn dat je opeens veel meer betaald voor de kasten, zodra je het blad elders koopt.

Apparaten is wel bijzonder hoog geprijsd. Nagenoeg retail prijzen. Bij Bosch/Siemens mag je toch wel richting de 40% korting van adviesprijs rekenen.
Klopt het dat ik geen koelkast en vriezer zie, of heb ik daar overheen gelezen en neem je dit mee?

Als die er nog bij moeten zit je helemaal hoog met 8.5k voor twee ovens, een vaatwasser, kraan en BORA. (Montage voor gehele keuken eraf gehaald).

Kijk trouwens ook of die spoelbak geverfd is of geheel zwart. Anders heb je binnen de kortste keren een rvs kleur.
Er zit wel een koelkast in, met een vriesvak, maar deze staat onderaan bij keukenmeubelen genoemd en niet bij de apparatuur. Beetje gekke plek, maar hij staat er dus wel op. Maar als je die van de kasten afhaalt, is dat bedrag voor de kasten nog lager. Daar zie ik onderaan ook een blokvoordeel korting die hoog lijkt te zijn.
De wasbak is door en door zwart als het goed is, maar ik zal het nog een keer checken.
De apparaten vonden wij inderdaad ook erg hoog geprijsd. We kunnen ze online zelf goedkoper aanschaffen. Kan ik natuurlijk ook nog voorstellen.
Bedankt alvast voor de tips.
Pagina: 1 ... 267 ... 270 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee