Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisbok
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:35
Silly1977 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 00:14:
We zijn al een tijdje bezig om onze droomkeuken samen te stellen. Nieuw in deze wereld, maar al wel veel gelezen. Dank alvast voor het meedenken. De huidige keuken is aan de kopse kant van de woonkamer/keuken over de hele breedte. We willen graag heel wat anders. Nu hebben we het idee om de keuken als centrale plek van de woonkamer/keuken te maken, dus in het midden, tegenover het trapgat waar je binnen komt. Wel iets meer naar de eetkamer kant toe, zodat we aan de woonkamer iets meer ruimte hebben voor de zithoek. We willen graag een kookeiland 300x120 met daaraan een barretje voor 2 mensen en wanneer mogelijk 3, maar niet noodzakelijk en een hoge kasten achterwand. We hebben gekozen voor een zwarte keuken met een licht blad, maar willen het doorbreken door houten accenten toe te voegen. We hebben nu het idee om een los blad en planken in het midden toe te voegen van de hoge kasten als speels effect. Schuin naast het eiland is de planning om een ronde eettafel van 160cm te plaatsen. We willen vanaf het barretje het liefste kijken richting de kant waar het balkon (bij schuifpui) aan vast zit en de ramen rechts bovenin op de plattegrond ivm. het beste uitzicht. Ik heb in floorplanner een opzetje gemaakt van het idee wat we nu hebben en de consequenties voor de ruimte. Let niet op de kleuren, dit is puur voor het idee.

We hebben inmiddels verschillende gesprekken bij keukenleveranciers gehad. De ene verliep prettiger dan de andere. Ons plan wordt steeds concreter, maar we hebben nog een aantal beslispunten, waar we nog niet over uit zijn. Ook nog niet over bij wie we de keuken gaan bestellen. Willen jullie meedenken?

De offerte die ik meestuur is van Superkeukens van een Schuller keuken.
In de offerte staat als frontkleur L187U, maar dat moet L187M zijn.
Ik heb ook de tekening meegestuurd die we van Grando hebben als idee. Daar gingen we nog uit van planken in het midden van de hoge kasten tot aan de grond. Nu denken we toch aan het toevoegen van een lage kast met blad met een paar planken erboven.

- Wat denken jullie van de prijs? Als ik de apparaten online los koop ben ik goedkoper uit en ook het werkblad kan ik zelf goedkoper aanschaffen.
- Wat vinden jullie van de indeling? Ik zou graag wat meer laden willen, deze zitten nu alleen onder de kookplaat aan de achterkant van het kookeiland volgens mij. We hadden volgens mij ook in het lage deel in de achterwand laden bedacht, maar die zie ik niet terug in de offerte. Liefst zou ik de hele voorkant van het kookeiland ook laden willen, maar dan kom je niet uit met het bargedeelte. Tips?
- Ik zag in de offerte dat het werkblad (2cm dikte) bestaat uit 6mm opgedikt keramiek. Is dat goed of is dit te dun?
- Kleur van de greeplijsten?
- De planken in het middendeel tussen de hoge kastenwand? Hoe diep en dik zouden jullie deze planken maken? Gelijk lopend met de kastenwand of ondieper?
- De kleur van het “hout” zijn we ook nog niet over uit. Kleur van blad moeten we ook nog definitief kiezen, maar licht met ader lijkt ons wel mooi passen bij de donkere kasten. Vloer wordt wsch. een lichte visgraat pvc.
- We willen de kastenwand inbouwen in een koof. Twijfelen over de hele diepte of bv. tot de helft en dan de helft laten uitsteken.
- We horen verschillende verhalen over inbouw van de Bora. Ik vind vlakinbouw het mooiste ogen, maar dit wordt afgeraden omdat het wanneer hij stuk zou gaan moeilijk te vervangen zou zijn en de kans op scheuren van blad en kookplaat groot zou zijn. Hoe denken jullie hierover?
- We hebben ook een oriënterend gesprek bij Grando gehad. Daar zou het gaan om een Hacker Systemat keuken. Verkoper gaf aan uit te komen op 25 a 30k zonder plaatsen. Hier schrokken we toch wel van, ook al was dit nog zonder afdingen. Waar doen we beter aan Schuller van Superkeukens of Hacker Systemat van Grando?
- Verder nog tips of dingen waar we aan moeten denken?

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zag dat deze keuken aardig overeenkomt met die van ons (Hacker Systemat). Wel een kleiner blad (260 bij 94) en wij hebben alleen een stoomoven (die ontbreekt op de foto). Hebben 17K betaald inclusief montage bij Scheffer Keukens in Zelhem. Wellicht heb je hier wat aan :). Foto was net nadat hij gemonteerd was. Prijs was inclusief de standbouw (omkasting).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G2w9NWzwI5lNQeqIY-mzj061TG0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UaX33VBWiz8LqTnHgNXvKnG0.jpg?f=fotoalbum_large

• Silly1977
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 20-03-2022
Dennisbok schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:29:
[...]

Zag dat deze keuken aardig overeenkomt met die van ons (Hacker Systemat). Wel een kleiner blad (260 bij 94) en wij hebben alleen een stoomoven (die ontbreekt op de foto). Hebben 17K betaald inclusief montage bij Scheffer Keukens in Zelhem. Wellicht heb je hier wat aan :). Foto was net nadat hij gemonteerd was. Prijs was inclusief de standbouw (omkasting).

[Afbeelding]
Mooie keuken! :) Altijd lastig om prijzen te vergelijken maar kan wel een indicatie geven. Wat voor merk apparatuur hebben jullie erin zitten? Wat voor blad hebben jullie gekozen?

• BADgoofy2000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:12
Wij hebben afgelopen week voor het eerst een offerte voor een keuken laten maken, maar zijn nog wel geschrokken van de prijzen. Lees al een tijdje mee hier en het lijkt alsof anderen meer keuken voor hetzelfde geld krijgen.

Een ladekastje van 1,20 meter breed kost bijvoorbeeld 1500 euro. Zijn dat normale prijzen voor een keuken in het middensegment?

En en composiet werkblad van 2,6 bij 1,2 + een nis van 1,2 bij 0,6 kost 5700 euro. Inclusief spoelbak en uitsparing kookplaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:05
Silly1977 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:13:
[...]

Er zit wel een koelkast in, met een vriesvak, maar deze staat onderaan bij keukenmeubelen genoemd en niet bij de apparatuur. Beetje gekke plek, maar hij staat er dus wel op. Maar als je die van de kasten afhaalt, is dat bedrag voor de kasten nog lager. Daar zie ik onderaan ook een blokvoordeel korting die hoog lijkt te zijn.
De wasbak is door en door zwart als het goed is, maar ik zal het nog een keer checken.
De apparaten vonden wij inderdaad ook erg hoog geprijsd. We kunnen ze online zelf goedkoper aanschaffen. Kan ik natuurlijk ook nog voorstellen.
Bedankt alvast voor de tips.
Ik zie hem!

Hieronder een Excel, heb hem even vlug bijgewerkt naar jouw apparaten.

Wat ik zou nemen:
De kleine combi oven met een warmhoudlade (circa 400€) of accessoires lade (circa 200€).
Een kleine magnetron werkt veel beter dan 60cm versies. Kleinere ruimte zorgt voor betere benutting van de microgolven.

Qua prijs scheelt het bijna niets..in de warmhoudlade kan je borden of kopjes warmen, gerechten (pannekoeken?) warmhouden, lage temperatuur garen of deeg rijzen.

De kleine combi en warmhoudlade staan cursief en zitten niet in de totaalprijs.

Dit zijn prijzen waar je bij keukenloods of 123apparaten ongeveer op uit zou moeten komen, keukenwinkel zal hier niet direct in mee gaan, zeker de donkergroene niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XBC7-tHueBkQdHzBy4brT6krlFc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rBfeY77aSKAStRAijAnCt1Ng.jpg?f=fotoalbum_large

Prijzen zonder BORA (is redelijk geprijsd, zou nog 100-200 max. af kunnen denk ik) en Quooker (deze gaat wel voor een stuk minder, circa 300-400 minder).

[ Voor 4% gewijzigd door Source90 op 15-09-2021 13:05 ]

• Cruijff14
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-06 17:50
Ik lees al een tijdje mee en heb zelf ook al eens mijn plannen eerder in dit topic gepost. Mijn ideeën voor mijn nieuwe keuken beginnen nu toch wel meer en meer vorm te krijgen. Ik heb inmiddels 3 offertes binnen, welke ook al voor 2 van de 3 zijn aangepast voor de nieuwe opzet.

Ik heb bij alle drie de aanbieders aangegeven dat ik een nieuwe keuken wil, maar dat dit niet mijn droomkeuken hoeft te worden met bijvoorbeeld enkel Siemens apparatuur, ik wil een mooie middenweg. Nu dan toch de vraag aan jullie, wat is deze mooie middenweg? Alle drie de partijen hebben nu namelijk alle drie verschillende apparatuur ingepast:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Lang verhaal kort: wat zouden jullie aanraden voor een mooie middenmotor qua apparatuur (dus geen Zanussi, Candy, etc., maar ook geen Siemens) voor mijn keuken? Ik had gehoopt dat de keukenboeren vrij consistent met bijvoorbeeld AEG zouden uitkomen, maar niets is minder waar :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 20:15
jichem schreef op woensdag 15 september 2021 @ 08:20:
[...]

Geen ander onderhoud dan onze huidige bonenmachine dus. Ik snap uiteraard dat ik meer betaal voor inbouw en dat automatisch daarmee alles duurder is. Maar voor ons is het apparaat op het aanrecht, met de kleine ruimte die we hebben, gewoon echt een probleem.
En wat nou als je onderin een van de hoge kasten (waar de inbouw zou komen) je een nis maakt waarin je een gewone machine in plaatst? Die kun je dan vervolgens naar buiten schuiven met zo'n uitschuifbaar plankje?

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10:28
LaTiNo156 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:30:
[...]

En wat nou als je onderin een van de hoge kasten (waar de inbouw zou komen) je een nis maakt waarin je een gewone machine in plaatst? Die kun je dan vervolgens naar buiten schuiven met zo'n uitschuifbaar plankje?
Dat zou uiteraard ook prima kunnen, minder strak dan inbouw maar wel praktischer dan op het werkblad.

• petersv
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-12-2021
petersv schreef op maandag 13 september 2021 @ 23:55:
Wij zijn ons aan het oriënteren voor een nieuwe keuken, hebben een kleine keuken en smalle ruimte. Willen extra ruimte creëren door een wandkast te nemen, gezien de beperkte ruimte geen ideale opstelling. Wat vinden jullie van de prijs en de keuze van het apparatuur, hebben voor AEG gekozen.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Montage zat overigens op 1200 euro, daarnaast ontbreekt de trap in de afbeelding van de keuken.

• LaTiNo156
jichem schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:33:
[...]

Dat zou uiteraard ook prima kunnen, minder strak dan inbouw maar wel praktischer dan op het werkblad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vp-xr274-qN4Fg2ATS3g2w2Vf3I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ojc78IOZ93moUKzkBHow4wUk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y4ZHKFtIK2lX8GG-ajr7Ck54D6c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BaDC7QEXaUstaZ9g9DIbgTkc.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 59% gewijzigd door LaTiNo156 op 15-09-2021 15:10 ]

• Mryc
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12:32
Na een prachtige post van @Sander2289 over Ihre Küche in Kranenburg gaan we zaterdag langs voor een afspraak voor een Next125-keuken. Nu we toch in die omgeving zijn, bezoeken we ook nog graag een Leicht showroom. Kan iemand wat aanraden? Had zelf Küche-Life in Kevelaer al gevonden, maar weet niet of dit iets is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:16

ChUcKiE

Dus........

Mryc schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:15:
Na een prachtige post van @Sander2289 over Ihre Küche in Kranenburg gaan we zaterdag langs voor een afspraak voor een Next125-keuken. Nu we toch in die omgeving zijn, bezoeken we ook nog graag een Leicht showroom. Kan iemand wat aanraden? Had zelf Küche-Life in Kevelaer al gevonden, maar weet niet of dit iets is.
Niet in Duitsland, maar een kwartiertje er vandaan, in Molenhoek: Vink keukens. Daar hebben wij ook onze Leicht keuken gekocht. Ze werken wel uitsluitend op afspraak.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-06 17:13

cky

Cruijff14 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:00:

Lang verhaal kort: wat zouden jullie aanraden voor een mooie middenmotor qua apparatuur (dus geen Zanussi, Candy, etc., maar ook geen Siemens) voor mijn keuken? Ik had gehoopt dat de keukenboeren vrij consistent met bijvoorbeeld AEG zouden uitkomen, maar niets is minder waar :+
Siemens is voortaan middenmotor vind ik. Samsung zou je naar kunnen kijken, veel opties voor weinig geld.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:48

Shunt

Boe

cky schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:19:
[...]

Siemens is voortaan middenmotor vind ik.
Zou je dat eens willen toelichten?
Bij Siemens en de andere grote merken heb je van laag tot hoog segment spullen.
Zo zitten de IQ700 studiolinie spullen toch echt niet in het midden segment. Ok het is geen gaggenau.(of stiekem toch wel een beetje O-) )

Maar ja het laag segment IQ100 dat zit meer tegen het lager segment aan alhoewel ze regelmatig toch veel weg hebben van het midden segment spul van Siemens (de IQ500).

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• LaTiNo156
Shunt schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:25:
[...]

Zou je dat eens willen toelichten?
Bij Siemens en de andere grote merken heb je van laag tot hoog segment spullen.
Zo zitten de IQ700 studiolinie spullen toch echt niet in het midden segment. Ok het is geen gaggenau.(of stiekem toch wel een beetje O-) )

Maar ja het laag segment IQ100 dat zit meer tegen het lager segment aan alhoewel ze regelmatig toch veel weg hebben van het midden segment spul van Siemens (de IQ500).
Dat verschil tussen laag en hoog segment, zit dat dan alleen in de functies van het apparaat, of ook de bouwkwaliteit en kwaliteit van interne onderdelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 11:48

Shunt

Boe

LaTiNo156 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:26:
[...]

Dat verschil tussen laag en hoog segment, zit dat dan alleen in de functies van het apparaat, of ook de bouwkwaliteit en kwaliteit van interne onderdelen?
Intern kan ik niet van spreken want mijn spul is allemaal nog onder garantie en daar ga ik nog ever liever niet aan sleutelen.

Aan de bouwkwaliteit kan je het wel zeker voelen.
Een IQ100 of IQ700 oven heeft een totaal ander mechanisme voor bijvoorbeeld de lades intern in de oven.
(daadwerkelijke rollers bij de IQ700 series.) Tussen de IQ100 en de IQ500 merk je bijvoorbeeld erg goed dat de scharnieren van de 500 serie veel beter / steviger zijn.

Ook merkte ik dat de binnenkant van de IQ500 series anders afgewerkt is en het materiaal dikker lijkt.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
LaTiNo156 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:26:
[...]

Bij wasmachines is het verschil wel redelijk groot. Goedkopere modellen hebben nog koolborstel motor, waar dat vanaf iq300 koolborstelloze motoren zijn. Om die reden ook 10 jaar garantie vanaf iq300 (wasmachine) en die ander 2 a 3 jaar.

Bij combi-koelkast en vriezers zie je dat de iq100 modellen geen anti-frost heeft.

Bij ovens is het vooral de functies/programma's en de reiniging. Duurdere modellen hebben Pyro reiniging of Ecoclean plus wanden. iq100 heeft deze ecoclean wanden niet, of enkel de achterwand.

Bij vaatwassers is de kuip van goedkoper materiaal bij iq100. Volgens mij ook bij vaatwassers het koolborstel verhaal.

[ Voor 30% gewijzigd door Source90 op 15-09-2021 16:24 ]

• Hanzul
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-09-2024
Cruijff14 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:00:
Ik lees al een tijdje mee en heb zelf ook al eens mijn plannen eerder in dit topic gepost. Mijn ideeën voor mijn nieuwe keuken beginnen nu toch wel meer en meer vorm te krijgen. Ik heb inmiddels 3 offertes binnen, welke ook al voor 2 van de 3 zijn aangepast voor de nieuwe opzet.

Ik heb bij alle drie de aanbieders aangegeven dat ik een nieuwe keuken wil, maar dat dit niet mijn droomkeuken hoeft te worden met bijvoorbeeld enkel Siemens apparatuur, ik wil een mooie middenweg. Nu dan toch de vraag aan jullie, wat is deze mooie middenweg? Alle drie de partijen hebben nu namelijk alle drie verschillende apparatuur ingepast:

***members only***

Dat is echt smaak afhankelijk en zal ook per zaak afhankelijk zijn. Alle drie de zaken waar je bent geweest verkopen vooral laag en midden segement.

Midden merken zijn idd.
- Pelgrim, Aeg, Bosch, Samsung.

Vervolgens is het, echt wat vind je belangrijk, maar vooral de specificaties van het product. Elke fabrikant heeft goede en minder goede producten. Wij hebben hier de koelkast en Vaatwasser van AEG, maar de ovens en kookplaat van Pelgrim

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:47
We hebben al een poosje geleden een keuken besteld en die wordt 25 oktober gemonteerd. Heb de nodige tips en trucs uit het topic meegenomen dus dat is erg fijn.
De week ervoor zal ik de huidige keuken afbreken/demonteren.
Ik vroeg mij af wat jullie doen in de periode dat de keuken eruit is en de nieuwe wordt geplaatst. Hier komt dan de elektricien, stucadoor etc. Maar hoe bereid je dan je eten?
Ik heb een vrijstaand model koelkast dus die rol ik uit de keuken in een hoek van de kamer.
De inbouwcombioven zet ik ergens op een plank zodat ik wat kan oppingen
Maar verder:
-Je kan nog geen kopje omspoelen
-Je kan niet bij je bestek/serviesgoed

Ik had al bedacht om misschien alleen het spoelbak-blok te laten staan. Dan kan ik in ieder geval iets.
En een tijdelijke kast ergens neer te zetten met wat voorraad/ontbijtspullen etc.

Hoe hebben jullie dat aangepakt?

• LaTiNo156
wmeester schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:28:
We hebben al een poosje geleden een keuken besteld en die wordt 25 oktober gemonteerd. Heb de nodige tips en trucs uit het topic meegenomen dus dat is erg fijn.
Ik vroeg mij af wat jullie doen in de periode dat de keuken eruit is en de nieuwe wordt geplaatst. Hier komt dan de elektricien, stucadoor etc. Maar hoe bereid je dan je eten?
Ik heb een vrijstaand model koelkast dus die rol ik uit de keuken in een hoek van de kamer.
Maar verder:

Ik had al bedacht om misschien alleen het spoelbak-blok te laten staan. Dan kan ik in ieder geval iets.
En een tijdelijke kast ergens neer te zetten met wat voorraad/ontbijtspullen etc.

In elk geval veel thuisbezorgd.nl ;)
Maar het missen van een koelkast is wel een dingetje ja :|

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15:53
Maar verder:

De week ervoor de stucadoor? Als ik me goed herinner moet ik de 2 weken ervoor laten stucen...
idem vrijstaande koelkast, combi op een tafel, huidige kookplaat en spoel gaat naar buiten onder een dagoversteek zodat er bij mooi weer buiten nog wat gekokkereld kan worden. Water met een slang uit de garage? Of uitgiet in de garage gebruiken....tafel op de badkamer als spoeltafel?. ik ga in ieder geval geen weken kk eten. Heb nu iedere keer al wat ingevroren voor dagen dat ik buiten niets doen kan.

• mitsumark
  • Laatst online: 13:01
Stuc moet ongeveer 1 dag per 1 mm dikte drogen voordat je er iets overheen doet, dus dat hangt er vanaf.

• wmeester
  • Laatst online: 15:47
Ladypurple schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:49:
[...]

De week ervoor de stucadoor? Als ik me goed herinner moet ik de 2 weken ervoor laten stucen...
idem vrijstaande koelkast, combi op een tafel, huidige kookplaat en spoel gaat naar buiten onder een dagoversteek zodat er bij mooi weer buiten nog wat gekokkereld kan worden. Water met een slang uit de garage? Of uitgiet in de garage gebruiken....tafel op de badkamer als spoeltafel?. ik ga in ieder geval geen weken kk eten. Heb nu iedere keer al wat ingevroren voor dagen dat ik buiten niets doen kan.
Er wordt 5-10 mm gestuced en we zetten een droger neer. Dus dat moet goedkomen :-)

We hebben nog wel een los inductieplaatje. Kan ik nog een ei bakken/1-pans gerecht maken.

Buiten heb ik niet iets waar ik dat onder kan doen. Tenzij het natuurlijk mooi weer is, maar half oktober.... tja.

[ Voor 83% gewijzigd door wmeester op 15-09-2021 16:56 ]

• LaTiNo156
wmeester schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:53:
[...]

Er wordt 5-10 mm gestuced en we zetten een droger neer. Dus dat moet goedkomen :-)

We hebben nog wel een los inductieplaatje. Kan ik nog een ei bakken/1-pans gerecht maken.

Buiten heb ik niet iets waar ik dat onder kan doen. Tenzij het natuurlijk mooi weer is, maar half oktober.... tja.
En hoeveel scheelt dat met zo'n droger? Anders heb je al 10 dagen nodig om te laten drogen :|

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-06 21:25
Maar verder:

Geen last van, maar je kan:
- je servies/bestek verzamelen en ff te laten draaien bij buren;
- afwassen in de badkamer;
- ff papieren/plastic bordjes en bestek kopen. Groot verpakking van 100 en je pleurt alles weg na iedere keer eten.

Volgens mij is het allemaal niet zo moeilijk.

Je kan altijd nog bij je ouwelui gaan eten iedere dag.. Of bij vrienden / buren.

• Silly1977
  • Laatst online: 20-03-2022
Source90 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:03:
[...]
Ik zie hem!

Hieronder een Excel, heb hem even vlug bijgewerkt naar jouw apparaten.

Wat ik zou nemen:
De kleine combi oven met een warmhoudlade (circa 400€) of accessoires lade (circa 200€).
Een kleine magnetron werkt veel beter dan 60cm versies. Kleinere ruimte zorgt voor betere benutting van de microgolven.

Qua prijs scheelt het bijna niets..in de warmhoudlade kan je borden of kopjes warmen, gerechten (pannekoeken?) warmhouden, lage temperatuur garen of deeg rijzen.

De kleine combi en warmhoudlade staan cursief en zitten niet in de totaalprijs.

Dit zijn prijzen waar je bij keukenloods of 123apparaten ongeveer op uit zou moeten komen, keukenwinkel zal hier niet direct in mee gaan, zeker de donkergroene niet.

[Afbeelding]

Prijzen zonder BORA (is redelijk geprijsd, zou nog 100-200 max. af kunnen denk ik) en Quooker (deze gaat wel voor een stuk minder, circa 300-400 minder).
Bedankt! Ik heb inmiddels offertes bij Keukenloods en 123apparaten opgevraagd. Ik denk dat ze met de hoge apparatenprijs de korting op de kasten proberen terug te winnen.
Ik vind het idee van de bordenwarmer een hele goede, alleen mijn partner denkt dat het niet mooi is een 60cm en daarnaast een 45 met bordenwarmer. Dus dat is nog even een afweging..... kan ook nog nergens een goed plaatje vinden van deze combi gelijk naast elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Silly1977 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:27:
[...]

Bedankt! Ik heb inmiddels offertes bij Keukenloods en 123apparaten opgevraagd. Ik denk dat ze met de hoge apparatenprijs de korting op de kasten proberen terug te winnen.
Ik vind het idee van de bordenwarmer een hele goede, alleen mijn partner denkt dat het niet mooi is een 60cm en daarnaast een 45 met bordenwarmer. Dus dat is nog even een afweging..... kan ook nog nergens een goed plaatje vinden van deze combi gelijk naast elkaar.
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/19/f5/f5/19f5f526d4cb5c3633a87534f249cdf1.jpg

60cm naast 45cm+WHL

Zolang je dezelfde kleur en stijl neemt loopt het in mijn ogen prima over.

Bezoekje aan Inspiratiehuis 20|20 is ook een aanrader.
https://www.inspiratiehuis2020.nl

[ Voor 4% gewijzigd door Source90 op 15-09-2021 19:36 ]

• Mvcb
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 06-03 22:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zmBKWF4ApV-YzmsFRvbBGAPfWrQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vbFwbym6ql8FMYRKgWa8Jr3c.jpg?f=fotoalbum_large

na lang wikken en wegen wordt dit onze opstelling (greeploos). Rechtsboven bij het raam een koffiehoek, 4 hoge kasten; rechts onder staat nu niks getekend, maar daar komt wel het werkblad met daarboven legplanken. onder het blad komt een nis voor handdoeken en daarachter loze hoek.
Rechts alles in donker oud eiken houtfineer en de rest hoogglans satijn lak. Blad en stolwand schiereiland wordt dekton kelya. Apparaten van alles wat: liebher (koelkast), neff oven, afzuiging novy, miele vaatwasser, Alleen kookplaat, bij voorkeur 80 a 90 cm, zijn we nog niet uit. Wij zijn er erg happy mee, vooral praktische heel veel berg- en werkruimte op het blad.

iemand
- tips /ervaring aangaande kookplaat, zonder afzuiging)
- suggestie welk programmatje te gebruiken om een goede render van te maken incl. de ruimte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twin93
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-11-2024
Dag allen, ik ben momenteel mijn leidingen en elektra voor de keuken aan het voorbereiden. Op de technische tekening staat een symbool dat ik niet ken. Hierdoor weet ik niet goed wat ik er moet plaatsen. Ik vermoed een dubbele kraan voor de vaatwasser en de waterkraan, dit symbool zit namelijk onder de spoelbak rechts van de vaatwasser. Iemand misschien een linkje naar het type kraan (?) dat ik daar moet plaatsen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yijne7qYDo2NHPp7f_ungLIuK1E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CRlci8q2ceJTYp7KD2BZNQFT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostbo
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 01-12-2024
Maar verder:

Hier gaat de keuken en vloer er uit, egaliseren. dan vloerverwarminge er in, dan weer egaliseren. PVC vloer er in. Ondertussen 2 kozijnen vervangen en alle muren gestuct en behangen + kleur op de muur en ondertussen alle electra verleggen en wat ander klooiwerk. Met andere woorden; 1,5 maand zonder keuken / woonkamer.

We hebben de luxe dat we in de kelder gaan wonen. past een eettafel en bank. Koken ga ik gewoon onder partytent doen met een dubbel kookplaatje. Servies word gewoon plastic bordjes of in de badkamer voor pannetjes en wat andere dingen.

Je moet er gewoon wat leuks van maken, als je gaat kamperen heb je ook geen vaatwasser, uitgebreid kooktoestel en overleefd ook iedereen :P

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-06 20:03
Ik heb de volgende keuken laten samenstellen (kleur is niet representatief, maar 3D programma kan agaatgrijs van Siematic niet renderen)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6uuNOgG.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0tMp17J.png

Nou vroeg ik mij acheraf af wat die horizontale lijn is bovenop de oven. Qua lijnenspel lijkt het niet zo fijn. Wat voor alternatief zouden jullie eventueel aandragen. Of gewoon zo laten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lize167
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 26-06 06:25
wmeester schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:53:
[...]

Hier een ervaringsdeskundige (half jaar zonder keuken).

Onze tactiek was:
- eet zoveel mogelijk bij vrienden en familie
- bestel kartonnen bekertjes, spaar de rest van de afwas op en neem dit mee als je ergens gaat eten. Afwassen in de badkamer werkt van geen meter.
- slowcooker voor sauzen gebruiken en daarna in porties invriezen zodat deze met pasta of rijst op een later moment opgewarmd kan worden.
- wij hadden een opstelling met koelkast vriezer en kookplaatje in de hal gemaakt waar we redelijk wat ruimte hebben.

Wij hadden het geluk dat we wel gewoon in de woonkamer konden wonen en alleen de keuken en bijkeuken zo lang moesten missen.

Succes!

• ONWdolf
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-06 21:03
ChUcKiE schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:18:
[...]

Niet in Duitsland, maar een kwartiertje er vandaan, in Molenhoek: Vink keukens. Daar hebben wij ook onze Leicht keuken gekocht. Ze werken wel uitsluitend op afspraak.
Ik ken de prijzen van ihre küche niet, maar bij vink na een oriënterend gesprek en inschatting van de prijs afgehaakt. Voor ons boven budget, uiteindelijk op een tristar keuken uitgekomen met meer kasten, lades en composiet blad voor een lagere prijs. Bij vink zouden we een stuk minder keuken krijgen met kunststof blad.

Overigens stonden er wel hele mooie keukens bij Vink

• Taycann
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-12-2021
Beste mensen,

Jullie lijken allemaal vrij ingewijd over alles wat met keukens en keukenapparatuur te maken heeft, en er wordt veel gereageerd, dus ik wil graag 2 vragen stellen.

1. Is het geen probleem om de bovenkant van de keuken (zo'n 2,18 m hoog inclusief plint) met gipsplaten te dichten? Puur voor de sier, aangezien er geen leidingen/afzuig doorheen loopt? Ik stel deze vraag met het oog op de ventilatie van de koel/vries combinatie. Die heeft aan de onderkant een klein gat in de plint om lucht in te zuigen, maar de warme lucht moet van boven weg? Is het wel verstandig om voor de sier een verlaging met gipsplaten te maken en daarin gaten te maken? Of beter gewoon een kunststof bovenplint met gaten? Of gewoon open laten, zodat er iets van 30 cm tot aan het plafond leeg blijft.

2. Ik heb een was/droogcombinatie inbouw besteld, omdat ik geen wasmachine in de badkamers wil, en ook geen aparte ruimte ervoor wil inrichten. De keukenboer zei dat er te zijner tijd condens problemen zullen ontstaan, waardoor de keukenkasten zullen worden aangetast. Ik dacht: deur voldoende open laten, zodat de condens weg kan. Zit de condens eigenlijk wel aan de voorkant? Of zal het aan de achterkant voor problemen zorgen?

Vriendelijk bedankt voor het meedenken.

[ Voor 3% gewijzigd door Taycann op 15-09-2021 22:45 ]

• oraclekun
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-11-2022
Ook ik ben met een nieuwe keuken bezig, alleen mijn probleem zit hem echt in de ruimte. Die is er namelijk niet. Ik kan alleen maar jaloers worden van al die nieuwbouw in deze thread :9 .

We gaan al een muurtje weghalen (die staat al niet meer ingetekend) maar zelfs dan is het beetje behelpen.

Afin, hierdoor is de keukenboer in kwestie met volgende indeling gekomen: (het beton rendert voor geen meter) Deze lijkt heel erg op wat we nu ook al hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HtkOzNvqZ2PWKDmrYZppmyXKcwU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/HCTKET7LSDRwG8QT5FJDKOho.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mtkB4Id2omP9wN0Xb1IKt_2DJV0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/37PeaxXYyF5SC2Iu6HPtrVA9.png?f=fotoalbum_tile

EDIT: Ik heb toevallig een ontwerp van het alternatief net binnen (we hebben inmiddels een donkerder beton gekozen)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wKYKJFw9M_SAuhjOesSFAPj-eRg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/v4sbq6FIBExWJR5SWO8iVmGu.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WYolBvAoTnZJywNcJNn8J0nItxY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Vt745TwTZeX6XJDMqq94x8sk.png?f=fotoalbum_tile

Snap dat je hierdoor vaatwasser tussen je spoelbak en kookplaat krijgt maar ik zie geen andere optie om toch nog een extra stuk werkblad te creëren, ook krijg je hierdoor een lange wand met alleen maar lage meubels, wat ik iets rustiger vind overkomen.

Is er nog een geniale optie die we alletwee over het hoofd zien of is dit het ongeveer qua variatie?

[ Voor 19% gewijzigd door oraclekun op 16-09-2021 00:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Laatst online: 16:29
oraclekun schreef op woensdag 15 september 2021 @ 22:46:
Ook ik ben met een nieuwe keuken bezig, alleen mijn probleem zit hem echt in de ruimte. Die is er namelijk niet.

Is er nog een geniale optie die we alletwee over het hoofd zien of is dit het ongeveer qua variatie?
Ik denk graag even met je mee. Kun je aangeven wat er in wand A zit (deur/raam?) en wat er aan de andere kant van de weggehaalde muur zit?
En verder: wat zit er in de hoge kasten? Koel/vries/oven? sorry, dat stond er al. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Toke_gt op 15-09-2021 23:13 ]

• oraclekun
Toke_gt schreef op woensdag 15 september 2021 @ 23:11:
[...]

Ik denk graag even met je mee. Kun je aangeven wat er in wand A zit (deur/raam?) en wat er aan de andere kant van de weggehaalde muur zit?
En verder: wat zit er in de hoge kasten? Koel/vries/oven?
Aan de andere kant van het te weg te halen muurtje zit onze woonkamer. Muur A loopt dan ook buiten de tekening nog ongeveer 3 meter door. in deze ruimte staat op dit moment onze eettafel.

Muur A is tevens een buitenmuur, wat je ingetekend zit is een raam dat begint vanaf de vloer en daarnaast zitten de tuindeuren. Dit was vorig jaar nog een deur met daarnaast een set ramen (ja als je dus de koelkast open had zat die dus voor je deuropening)

Door het weghalen van het muurtje is er op de korte muur net ruimte voor 3x60 na de hoek als deze een paar cm verlengd wordt.

En correct: De hoge kasten zijn nu Koel/vries/oven.

Om idee te geven van de huidige situatie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O4qxODe5w48rt6IMBNZ4-vQpxfw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/JyHGVj1LrufKDTTPCZe9YcsC.png?f=fotoalbum_tile

EDIT: Zie ook de nieuwe tekening in de originele post

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
oraclekun schreef op woensdag 15 september 2021 @ 23:30:
[...]
Aan de andere kant van het te weg te halen muurtje zit onze woonkamer. Muur A loopt dan ook buiten de tekening nog ongeveer 3 meter door. in deze ruimte staat op dit moment onze eettafel.
Ah dankjewel voor toevoeging. Ik vroeg het om te weten vanuit welke situatie je de keuken in kijkt. Als je daar de tafel hebt staan en het licht komt van de zijkant, denk ik dat optie A wel het mooiste resultaat geeft. Je kijkt dan vanuit de eetkamer op het werkblad. Wel zou ik dan de kookplaat en vaatwasser verwisselen. Als je zo’n schouwkap neemt, komt ie vrijhangend wel mooier uit. Op het korte stukje heb je dan je spoelbak. De vaatwasser zou je misschien onder je oven kwijt kunnen? Dan kun je ook overal laden nemen, de lijnen daarvan geven wat meer diepte.
Jouw tweede optie vind ik wat rommelig door het hoekje achter de kasten. Vanuit je eethoek kijk je dan tegen de zijkant van die kasten (denk ik? Of loopt het muurtje daar nog door?) en je werkblad is niet gunstig verdeeld. De hoge kasten maken je woonkamer mogelijk ook donkerder (minder lichtinval naar het deel naast de eetkamer).
In de eerste optie heb je geen bovenkastjes, in de tweede wel. Die zou ik dan boven de spoelbak plaatsen, dus aansluitend op de hoge kasten. En zo ondiep mogelijk., zodat je schouwkap vrij blijft. Mocht dat niet goed kunnen, dan zou ik een andere kap overwegen (plafond?).

[ Voor 3% gewijzigd door Toke_gt op 16-09-2021 08:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:16

ChUcKiE

Dus........

ONWdolf schreef op woensdag 15 september 2021 @ 22:32:
[...]

Ik ken de prijzen van ihre küche niet, maar bij vink na een oriënterend gesprek en inschatting van de prijs afgehaakt. Voor ons boven budget, uiteindelijk op een tristar keuken uitgekomen met meer kasten, lades en composiet blad voor een lagere prijs. Bij vink zouden we een stuk minder keuken krijgen met kunststof blad.

Overigens stonden er wel hele mooie keukens bij Vink
Ja klopt, ze zijn niet de goedkoopste, maar ik vond dat we wel goed geholpen waren. Ze dachten goed mee in de oplossingen en het resultaat is een voor ons erg mooie keuken met alle functionaliteiten die we er graag in wilden hebben.
Verder alles in 1 hand, van eerste gesprek tot/met levering en plaatsing.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-06 16:46
Stalensnuitje schreef op donderdag 9 september 2021 @ 18:28:
[...]

Inmiddels weer een nieuw bezoekje gehad en e.e.a. uitgezocht. De uitgewerkte offerte moet nog komen, maar we hebben gevoelsmatig qua ontwerp nu wel een "best of both worlds" gevonden: de ruime opzet en extra werkbladruimte van de U-keuken met de kastenwand en rustige uitstraling van de "parallelle" keuken:

***members only***

Over de indeling en looks zijn we het denk ik wel uit, nu nog wachten op een mooie prijs :P
DonJunior schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:56:
[...]

Wij hebben een soort van identieke opstelling voor ogen (hogewand rechts, midden en links laag)
Zelfde locatie voor spoelen en koken. Vind wat je hier laat zien echt een heel mooie keuken. Ben daarom heel benieuwd naar je offerte.
Wij zitten nog helemaal in het orientatie proces hoor.. dus zelf nog niets laten tekenen ofzo. Eerst dergelijke topics volgen met ideeen voor wat betreft kleuren, bladen en uberhaupt wat we willen.
Keep up posted :)
Members only:

In eerste instantie viel het me nog niet eens erg tegen (ws. omdat ie domweg goedkoper was dan de eerste offerte die ik ergens anders kreeg), maar tenzij jullie zeggen dat z'n kasten en blad verrekte goedkoop zijn, krijg ik toch een beetje jeuk van die apparatuurprijzen :/

En ik ben er nog niet over uit of ik helemaal ontzorgd wil worden, of dat ik zelf hier en daar nog wel wat wil doen, zoals het aftimmeren en voorbereidend werk ;)

• mitsumark
oraclekun schreef op woensdag 15 september 2021 @ 22:46:
Ook ik ben met een nieuwe keuken bezig, alleen mijn probleem zit hem echt in de ruimte. Die is er namelijk niet. Ik kan alleen maar jaloers worden van al die nieuwbouw in deze thread :9 .

We gaan al een muurtje weghalen (die staat al niet meer ingetekend) maar zelfs dan is het beetje behelpen.

Afin, hierdoor is de keukenboer in kwestie met volgende indeling gekomen: (het beton rendert voor geen meter) Deze lijkt heel erg op wat we nu ook al hebben.

[Afbeelding][Afbeelding]

EDIT: Ik heb toevallig een ontwerp van het alternatief net binnen (we hebben inmiddels een donkerder beton gekozen)
[Afbeelding][Afbeelding]

Snap dat je hierdoor vaatwasser tussen je spoelbak en kookplaat krijgt maar ik zie geen andere optie om toch nog een extra stuk werkblad te creëren, ook krijg je hierdoor een lange wand met alleen maar lage meubels, wat ik iets rustiger vind overkomen.

Ik zou denk ik de oven onder de kookplaat doen, krijg je 60cm meer blad.

Ik zou dan bij de eerste optie blijven en kookplaat en spoelbak omdraaien.
Vaatwasser op de plek van de oven, tussen spoel en koelkast.

• Conrado
  • Nu online
Streamz schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:01:
[...]
Een Jura is nu ook niet het toonbeeld van kwaliteit en garantie voor lange levensduur. Neem dan een E61 gebaseerd apparaat. Kunnen makkelijk 25 jaar mee.
Dat zit ook niet in een inbouwmachine, dus is in deze discussie geen vergelijk, toch?

Mijn huis is slimmer dan ik...

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
twin93 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 20:51:
Dag allen, ik ben momenteel mijn leidingen en elektra voor de keuken aan het voorbereiden. Op de technische tekening staat een symbool dat ik niet ken. Hierdoor weet ik niet goed wat ik er moet plaatsen. Ik vermoed een dubbele kraan voor de vaatwasser en de waterkraan, dit symbool zit namelijk onder de spoelbak rechts van de vaatwasser. Iemand misschien een linkje naar het type kraan (?) dat ik daar moet plaatsen?
[Afbeelding]
W (warmwater) - vaak 1/2 duims
K (koudwater) - dito
A (Afvoer) - diameter 50mm

De twee symbolen daaronder zijn elektra. Al snap ik nooit waarom men de electra ónder de wateraansluitingen plaatst... 8)7

Ik denk niet dat ze een dubbele koudwater aansluiting willen, want dan hadden ze twee K (koudwater) aansluitingen moeten tekenen. Zo heb ik het overigens wel dubbel aangelegd, mede vanwege de Quooker die daar staat.

[ Voor 6% gewijzigd door herofruit op 16-09-2021 14:03 ]

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:17
Silly1977 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:27:
[...]

Hier zelfde gedaan. Bij deze een foto van hoe dit er bij Siemens uitziet. En stiekem gebruik je die bordenwarmer vaker dan je denkt. Zeker nu het kouder gaat worden, is het gewoon fijn als je borden op temperatuur zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8u1p7br_l9MKMgmVX3mY5OUPIHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YzRQ6qZFM0OYd1CcPoSj09sy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gkk0L6OzMzfMBvOyRhYCeBdKPkQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vwu0Ehamxuon0Mvb4jeUyGA6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 24-06 14:37

GSX-MAN

de/het/een

GSX-MAN schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:31:
Okay, meer inhoudelijk over de keuken waar ik dinsdag voor getekend heb:

We hebben nu twee aanrechten tegenover elkaar, met alleen een plank boven. Het is een IKEA-keuken die er al in zat toen we hier begin 2014 kwamen wonen. Uiteindelijk toch nog ruim 7 jaar mee gedaan, maar nu wilden we wat anders.

Het wordt een U-opstelling met aan de ene zijde bovenkasten en aan de andere zijde alleen een afzuigkap. Aan die kant heb je maar 32 centimeter van de muur tot het raamkozijn en één kast aan de linkerkant ziet er ook zo gek uit. Het aanrecht wordt houtlook-laminaat, de kasten lichtgrijs met twee melkglas deurtjes in de vier bovenkasten. Zoals ik al zei komt er een Pelgrim afzuigkap en een Smeg fornuis (90 cm, 5 zones inductie) aan de kookzijde en een Siemens XL-vaatwasser en magnetron aan de spoelzijde. De aanrechtboiler die we nu hebben gaat mee naar de nieuwe keuken, de vrijstaande Bosch koelkast ook. Twee hoekkasten onder, één met carrousel voor de pannen. Afvalbak in het kastje links naast het fornuis.
Gootsteen en kraan zwart, net als fornuis en afzuigkap.

[Afbeelding]

Eindelijk een keuken die bij onze tweekapper past ;)
Spannend: maandag beginnen ze hier met slopen, de maandag daarna met plaatsen. Als alles volgens planning gaat zit de nieuwe keuken er 30-9 in. oOo

Slecht idee... Hoe laat?

• petersv
Was er nog iemand die mij kan adviseren?

• twin93
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-11-2024
herofruit schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:57:
[...]

W (warmwater) - vaak 1/2 duims
K (koudwater) - dito
A (Afvoer) - diameter 50mm

De twee symbolen daaronder zijn elektra. Al snap ik nooit waarom men de electra ónder de wateraansluitingen plaatst... 8)7

Ik denk niet dat ze een dubbele koudwater aansluiting willen, want dan hadden ze twee K (koudwater) aansluitingen moeten tekenen. Zo heb ik het overigens wel dubbel aangelegd, mede vanwege de Quooker die daar staat.
Bedankt! Wel apart dat ze dan zowel een enkele warm als koudwater aansluiting willen. Mijn vaatwasser komt links ervan, dan zou ik denken; twee koud water links en een warm water rechts. Nu heb ik volgens deze tekening een enkele warm water links en een enkele koud water rechts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PascalJanssen
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-03 18:53
twin93 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 18:15:
[...]

Bedankt! Wel apart dat ze dan zowel een enkele warm als koudwater aansluiting willen. Mijn vaatwasser komt links ervan, dan zou ik denken; twee koud water links en een warm water rechts. Nu heb ik volgens deze tekening een enkele warm water links en een enkele koud water rechts.
Je kunt er dit kraantje opzetten:

https://www.sanitairwinke...XR7W10SA_nlwaAkLaEALw_wcB

De bovenste is voor de mengkraan of quooker
De onderste is voor de vaatwasser

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Koud water kun je inderdaad prima buiten de muur nog splitsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:28

PsychoMantis_NL

PSN: PsychoMantis_NL

Taycann schreef op woensdag 15 september 2021 @ 22:44:
Beste mensen,

Jullie lijken allemaal vrij ingewijd over alles wat met keukens en keukenapparatuur te maken heeft, en er wordt veel gereageerd, dus ik wil graag 2 vragen stellen.

1. Is het geen probleem om de bovenkant van de keuken (zo'n 2,18 m hoog inclusief plint) met gipsplaten te dichten? Puur voor de sier, aangezien er geen leidingen/afzuig doorheen loopt? Ik stel deze vraag met het oog op de ventilatie van de koel/vries combinatie. Die heeft aan de onderkant een klein gat in de plint om lucht in te zuigen, maar de warme lucht moet van boven weg? Is het wel verstandig om voor de sier een verlaging met gipsplaten te maken en daarin gaten te maken? Of beter gewoon een kunststof bovenplint met gaten? Of gewoon open laten, zodat er iets van 30 cm tot aan het plafond leeg blijft.

2. Ik heb een was/droogcombinatie inbouw besteld, omdat ik geen wasmachine in de badkamers wil, en ook geen aparte ruimte ervoor wil inrichten. De keukenboer zei dat er te zijner tijd condens problemen zullen ontstaan, waardoor de keukenkasten zullen worden aangetast. Ik dacht: deur voldoende open laten, zodat de condens weg kan. Zit de condens eigenlijk wel aan de voorkant? Of zal het aan de achterkant voor problemen zorgen?

Vriendelijk bedankt voor het meedenken.
Mijn gevoel zegt dat er bij de koel/vries combi geen reden is waarom je het niet dicht zou maken. 100% luchtdicht krijg je het waarschijnlijk toch niet, en die warmte vind z'n weg naar buiten uiteindelijk wel via de plint aan de onderzijde. Je zou een kleine sparing bij het plafond kunnen houden, maar dat het niet zou kunnen/mogen lijkt me eerder geneuzel van de fabrikant om aansprakelijkheid te voorkomen als dat het daadwerkelijk kwaad kan. Half Nederland heeft immers ook de koelkast in een ongeïsoleerde garage of schuur staan terwijl dat ook niet de bedoeling is volgens de handleiding...

V.w.b. de droger ben ik minder zeker, hier staat hij (= condensdroger) wel op de badkamer, en hoewel ik geen sporen van condensvorming zie is dat ding wel loeiheet na gebruik, dus ik kan me voorstellen dat dat niet echt bevorderlijk is voor de keukenfrontjes. Aan de andere kant leveren ze niet voor niks inbouwapparatuur dus er zal over nagedacht zijn, maar daar zou ik me meer druk om maken als om de koelkast.

PsychoMantis_NL @ Battlefield || Red Dead Redemption || GTA V

• Toke_gt
petersv schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:41:
Even teruggebladerd naar maandagavond ;) Ik ben geen expert op keukenoffertes, maar prijs lijkt mij prima in orde. Aan lage kant zelfs voor een hele keuken.
Dat was je vraag toch? Of heb je twijfels bij indeling/keuze apparatuur etc?

• Ladypurple
petersv schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:41:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z37JoOdFUVY92RZOJAMfuiPi-98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R5KMnMU7wvz8EELCk0bOsvxf.jpg?f=fotoalbum_large
Mijn snelle 2 centen. De trap is niet ingetekend. Ik vermoed dat je tussen trap en kasten 100 à 120 overhoudt? Je wil dus niets dat de doorloop daar teveel belemmert. Je hebt de kookplaat nu tegen de kast? en bent het waarschijnlijk zo gewend ;) , Maar handig is dat niet. Houd niet vast aan het gebruik van die hoeken, een ladekast is effectiever. Ik zou dus deze richting denken...
En prijs, geeeen idee _/-\o_

Edit, 90 kookplaatkast wordt krap.. 80 dan.

• Toke_gt
@petersv
Vraagje nog. Weet je wat er in die dichte koof zit, links naast de deur? Ik had namelijk ook zo’n koof in de keuken, maar had bij bouw al gezien dat die weliswaar 70 cm diep was, maar voor slechts 25 cm werd benut. Die heb ik vorig jaar laten uitbreken, waardoor het werkblad doorloopt naar een stukje voorbij de koof (dat is nu koffiecorner). Je zou dat kunnen overwegen omdat je daarmee vooral meer ruimte creert. Weliswaar ondiep kastje onder en planken boven, maar in een kleine keuken telt elke cm. Daarbij oogt het veel rustiger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pieter.txt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-06 22:52
Zoals de meeste in dit topic zijn wij bezig met een verbouwing en een nieuwe keuken. Ik lees al een tijdje mee en nu wij een ontwerp voor onze keuken hebben, wil ik dat graag eens delen om zo de puntjes op de i te kunnen zetten met tips en adviezen.

In de plaatjes hieronder de plattegrond en een render van de keuken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vYmZrq8trK8BdnQ8vEBBJCDWCaw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mqqUtaGDmqAh8ydUfYc7fbZm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rOvrJarAsAf9Oe2p9G-aZtlCxOE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jW04nVgjWD5jF6Zp8eoxNA4R.png?f=fotoalbum_large

Qua apparatuur zijn we er nog niet helemaal uit en dan vooral wat betreft het merk. De keukenleverancier die deze keuken heeft getekend, levert Neff terwijl wij Siemens eigenlijk wat mooier eruit vinden zien. Onderhuids is dat verder natuurlijk hetzelfde.

Het lijstje wat we nu hebben is:
  • Kraan: Quooker Combi+ Fusion
  • Kookplaat: Novy 1768 of Siemens EX907LXV5E of Neff T59PS5RX0
  • Afzuiging: Novy 6820/6840 of Siemens LR26CBS20 of Neff I25CBS8W0
  • Koelkast: Siemens KI81FSDEO of Neff KI8816DEO
  • Vriezer: Siemens GI81NSCEO of Neff GI7813CFO
  • Combioven: Siemens CM676GBS1 of Neff C27MS22GO
  • Stoomoven: Siemens CS636GBS2 of Neff C17FS22GO
  • Koffiezetapparaat: Siemens CT636LES6 of Neff GI7813CFO
Vaatwasser hebben we een jaar of 2 geleden nog nieuw gekocht, dus die gaat gewoon mee. Het koffiezetapparaat is nog wel een twijfelgeval. Van ons tweeën drinkt alleen mijn partner koffie en dan hooguit een kopje per dag. Dan is het best een duur apparaat. Het gaat dan puur om het feit dat je er volautomatisch cappuccino mee kunt zetten en dat er geen apparaat op het aanrecht staat.

Het plafond hebben we verlaagd zodat de motor van de afzuigkap erin past. Eerst dachten we aan een motor op afstand (buiten op het dak), maar die schijnen erg veel herrie te maken. Zeker op korte afstand zoals in ons geval.

O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.

• Source90
6,3m x 7,1m. Wat een heerlijke ruimte om een keuken in te mogen plaatsen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oraclekun
Toke_gt schreef op donderdag 16 september 2021 @ 08:19:
[...]

Ah dankjewel voor toevoeging. Ik vroeg het om te weten vanuit welke situatie je de keuken in kijkt. Als je daar de tafel hebt staan en het licht komt van de zijkant, denk ik dat optie A wel het mooiste resultaat geeft. Je kijkt dan vanuit de eetkamer op het werkblad. Wel zou ik dan de kookplaat en vaatwasser verwisselen. Als je zo’n schouwkap neemt, komt ie vrijhangend wel mooier uit. Op het korte stukje heb je dan je spoelbak. De vaatwasser zou je misschien onder je oven kwijt kunnen? Dan kun je ook overal laden nemen, de lijnen daarvan geven wat meer diepte.
Jouw tweede optie vind ik wat rommelig door het hoekje achter de kasten. Vanuit je eethoek kijk je dan tegen de zijkant van die kasten (denk ik? Of loopt het muurtje daar nog door?) en je werkblad is niet gunstig verdeeld. De hoge kasten maken je woonkamer mogelijk ook donkerder (minder lichtinval naar het deel naast de eetkamer).
In de eerste optie heb je geen bovenkastjes, in de tweede wel. Die zou ik dan boven de spoelbak plaatsen, dus aansluitend op de hoge kasten. En zo ondiep mogelijk., zodat je schouwkap vrij blijft. Mocht dat niet goed kunnen, dan zou ik een andere kap overwegen (plafond?).
Mijn grootste probleem met Optie A is dat in het huidige ontwerp er zo'n 10cm gebruikt wordt om de koelkast ruimte te geven bij de muur. Deze wordt in Optie B gebruikt om de lade 10cm langer te maken en net een paar extra cm aan werkblad.

En het is interessant om te zien dat jij de werkbladen bij B minder logisch vond, ik vond juist dat ze meer ruimte om de kookplaat heen creëerde, die bij A grotendeels in de hoek gezocht moet worden. Het hoekje in B kan ik dan gebruiken om het koffieapparaat neer te zetten, want in de andere opstelling eigenlijk alleen boven de vaatwasser kan worden weggezet.

Over de vaatwasser in de hoge kast: ik heb dit wel online gezien maar nog niet een keukenboer gevonden die dit standaard aanbood. Ook zijn we nog aan het twijfelen om een combi-stoomoven of een combi-oven te kiezen. Vooral de laatste schijnt niet goed te gaan met een vaatwasser er onder?

Ik had om bovenkastjes gevraagd, maar die was hij in de eerste vergeten in te tekenen ;)

Bedankt voor de uitgebreide reactie. Veel gegeven om na te denken!

• jordy11
  • Laatst online: 26-04-2024
@Barry|IA het merk is Livello keukens

• Prodat
  • Laatst online: 17-06 00:02
t14wo schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:28:
[...]

Hier zelfde gedaan. Bij deze een foto van hoe dit er bij Siemens uitziet. En stiekem gebruik je die bordenwarmer vaker dan je denkt. Zeker nu het kouder gaat worden, is het gewoon fijn als je borden op temperatuur zijn.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je meer info van je keuken ? De kleur (zand?) is iets waar wij naar op zoek zijn naar zeer lastig te vinden voordat t al snel richting grijs gaat

• petersv
Toke_gt schreef op donderdag 16 september 2021 @ 18:52:
[...]

Even teruggebladerd naar maandagavond ;) Ik ben geen expert op keukenoffertes, maar prijs lijkt mij prima in orde. Aan lage kant zelfs voor een hele keuken.
Dat was je vraag toch? Of heb je twijfels bij indeling/keuze apparatuur etc?
Dank voor jouw reactie. Ging ook inderdaad op de prijs een beetje juist is icm de gekozen apparatuur door de verkoper. Daarnaast ben ik ook nieuwsgierig of het een beetje goeie indeling gezien de matige ruimte die er is.

• petersv
Ladypurple schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:28:
[...]

[Afbeelding]
Mijn snelle 2 centen. De trap is niet ingetekend. Ik vermoed dat je tussen trap en kasten 100 à 120 overhoudt? Je wil dus niets dat de doorloop daar teveel belemmert. Je hebt de kookplaat nu tegen de kast? en bent het waarschijnlijk zo gewend ;) , Maar handig is dat niet. Houd niet vast aan het gebruik van die hoeken, een ladekast is effectiever. Ik zou dus deze richting denken...
En prijs, geeeen idee _/-\o_

Edit, 90 kookplaatkast wordt krap.. 80 dan.
Thanks voor de schets. Kookplaat is inderdaad 80cm en tegen de koof aan, dat was inderdaad de plek waar we aan gewend zijn. Keuken is dusdanig klein dat er weinig andere mogelijkheden zijn. De koelkast en oven zit in de huidige keuken tegen de koof aan en naast de koelkast dus een kleine kookplaat. Nu we de kastenwand gaan maken ontstaat er ruimte voor een grotere kookplaat (80) en aangezien we de spoelbak meer naar het midden willen zijn er niet zo veel andere mogelijkheden denk ik. Vanuit de trap loop je in de huidige tekening tegen de vaatwasser aan, met in en uitruimen wel krapjes inderdaad. Maar dank nogmaals wel iets om over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petersv
Toke_gt schreef op donderdag 16 september 2021 @ 20:11:
@petersv
Vraagje nog. Weet je wat er in die dichte koof zit, links naast de deur? Ik had namelijk ook zo’n koof in de keuken, maar had bij bouw al gezien dat die weliswaar 70 cm diep was, maar voor slechts 25 cm werd benut. Die heb ik vorig jaar laten uitbreken, waardoor het werkblad doorloopt naar een stukje voorbij de koof (dat is nu koffiecorner). Je zou dat kunnen overwegen omdat je daarmee vooral meer ruimte creert. Weliswaar ondiep kastje onder en planken boven, maar in een kleine keuken telt elke cm. Daarbij oogt het veel rustiger.
Naast de deur zit een meterkast van 100cm die dus in de keuken uitkomt, ca. 45cm. Als we dat gelijk trekken met het wandmeubel dan kan je het blad wat door laten lopen met een ondiep kastje van 15cm. Aan de andere kant ook een koof met afvoer en leidingen van ca 40cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:17
Prodat schreef op donderdag 16 september 2021 @ 23:43:
[...]

Heb je meer info van je keuken ? De kleur (zand?) is iets waar wij naar op zoek zijn naar zeer lastig te vinden voordat t al snel richting grijs gaat
De gele spotjes vertekenen de kleur. In normaal daglicht is het gewoon grijs. Is overigens ‘gewoon’ greeploos grijs front van Ikea.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lize167
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 26-06 06:25
Benieuwd of iemand de Philips hue ensis ook boven een eiland van 270 heeft hangen. Heb je overal voldoende verlichting of is de lamp daarvoor niet breed genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Pieter.txt schreef op donderdag 16 september 2021 @ 21:05:

Qua apparatuur zijn we er nog niet helemaal uit en dan vooral wat betreft het merk. De keukenleverancier die deze keuken heeft getekend, levert Neff terwijl wij Siemens eigenlijk wat mooier eruit vinden zien. Onderhuids is dat verder natuurlijk hetzelfde.
Ik neem aan dat ze zeggen dat ze wel Siemens KUNNEN leveren maar dat ze minder korting hebben want ze hebben een deal blabla?
Vaatwasser hebben we een jaar of 2 geleden nog nieuw gekocht, dus die gaat gewoon mee. Het koffiezetapparaat is nog wel een twijfelgeval. Van ons tweeën drinkt alleen mijn partner koffie en dan hooguit een kopje per dag. Dan is het best een duur apparaat. Het gaat dan puur om het feit dat je er volautomatisch cappuccino mee kunt zetten en dat er geen apparaat op het aanrecht staat.
Ik had ook interesse in zo'n apparaat, maar daar is iedereen unaniem over: niet doen!
ZEKER niet voor die ene cappucino per dag. Je kunt een leuke Nespresso van 400 euro heel mooi kwijt in 1 van die nissen aan de linkerkant! En die kan ook met 1 druk op de knop een cappucino maken.

En uiteindelijk zul je toch altijd de melkdispenser uit de koelkast moeten halen en erin steken. Water bijvullen etc.

Heerlijke ruimte heb je zo btw....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostbo
  • Laatst online: 01-12-2024
oraclekun schreef op donderdag 16 september 2021 @ 21:22:
[...]

Over de vaatwasser in de hoge kast: ik heb dit wel online gezien maar nog niet een keukenboer gevonden die dit standaard aanbood. Ook zijn we nog aan het twijfelen om een combi-stoomoven of een combi-oven te kiezen. Vooral de laatste schijnt niet goed te gaan met een vaatwasser er onder?
Wij hebben een vaatwasser op hoogte in een hoge kast. Met daarboven de stoomoven. Ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen. De stoomoven die wij hebben gekozen (siemens IQ700) heeft gewoon een waterbak, die klik je er gewoon in, Heeft verder niets met de vaatwasser van doen.

Overigens had onze keukenzaak deze opstelling gewoon staan; vaatwasser in hoge kast (op hoogte) sterker nog; ze zeiden dat als het ontwerp het toe laat vrijwel iedereen dit heel graag wil tegenwoordig (en niet alleen oudere mensen ivm bukken maar ook alle jongelui).
Ik had ook interesse in zo'n apparaat, maar daar is iedereen unaniem over: niet doen!
ZEKER niet voor die ene cappucino per dag. Je kunt een leuke Nespresso van 400 euro heel mooi kwijt in 1 van die nissen aan de linkerkant! En die kan ook met 1 druk op de knop een cappucino maken.
ik ben sinds recente ervaringen met familie ook minder enthausiast over zo'n inbouw koffieapparaat. Ding was meer dan 2000 euro. Na 3 jaar ging er een 'slijtageonderdeel' stuk en kon er voor 300 iets nieuws in. Nu is hij 6 jaar oud en is er iets heel duurs defect, met in de gedachte dat dat slijtagedeel ook mogelijk weer aan zit te komen het ding er maar uit gehaald en gewoon kastje van gemaakt. Dat waren hele dure bakjes koffie geweest zeiden ze.

[ Voor 27% gewijzigd door joostbo op 17-09-2021 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-06 15:45
franssie schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 14:19:
[...]

Ligt niet aan KVIK, recht puur de markt. Nog geen foto's helaas.
En nu?? ;-) Ben ERG benieuwd! =)

Ik heb de eerste tekeningen van onze uitbouw binnen. Soon met de tekeningen even langs Kvik, Reddy en Keukenloods om te kijken wie wat te bieden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
twin93 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 18:15:
[...]

Stuur even een mailtje naar je keukenboer, misschien is jouw oplossing inderdaad praktischer. Kan zijn dat ze een foutje met het leidingschema hebben gemaakt :)

Ik heb overigens een dubbele aansluiting gemaakt met een Uponor RTM T-stuk 16 x 1/2 x 16 en daarboven een RTM muurplaat met flens 16 x 1/2. Die flexleidingen met RTM fitting kan ik je zeker aanbevelen als je geen perstang hebt.

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:06
Lize167 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 08:04:
Benieuwd of iemand de Philips hue ensis ook boven een eiland van 270 heeft hangen. Heb je overal voldoende verlichting of is de lamp daarvoor niet breed genoeg?
Top, ik wist van deze lamp nog niet af. Wij willen ook een dergelijke hanglamp boven het eiland, maar tot nu toe had ik alleen die van Jansen en de Bont en ByLum gevonden. Deze van Philips moet ik ook maar eens bekijken, al lijkt die wat aan de kleine kant te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:08
Pieter.txt schreef op donderdag 16 september 2021 @ 21:05:
Zoals de meeste in dit topic zijn wij bezig met een verbouwing en een nieuwe keuken. Ik lees al een tijdje mee en nu wij een ontwerp voor onze keuken hebben, wil ik dat graag eens delen om zo de puntjes op de i te kunnen zetten met tips en adviezen.

In de plaatjes hieronder de plattegrond en een render van de keuken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het lijstje wat we nu hebben is:
  • Kraan: Quooker Combi+ Fusion
  • Kookplaat: Novy 1768 of Siemens EX907LXV5E of Neff T59PS5RX0
  • Afzuiging: Novy 6820/6840 of Siemens LR26CBS20 of Neff I25CBS8W0
  • Koelkast: Siemens KI81FSDEO of Neff KI8816DEO
  • Vriezer: Siemens GI81NSCEO of Neff GI7813CFO
  • Combioven: Siemens CM676GBS1 of Neff C27MS22GO
  • Stoomoven: Siemens CS636GBS2 of Neff C17FS22GO
  • Koffiezetapparaat: Siemens CT636LES6 of Neff GI7813CFO

Het plafond hebben we verlaagd zodat de motor van de afzuigkap erin past. Eerst dachten we aan een motor op afstand (buiten op het dak), maar die schijnen erg veel herrie te maken. Zeker op korte afstand zoals in ons geval.
Mooie ruimte! Maar volgens mij zou hier een veel mooier ontwerp in passen. Het lijken nu allemaal losse elementen waardoor ik de samenhang een beetje mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qocel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-06 14:31
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 13:54
fabians schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 03:58:
Het argument is dat je met de bora pure minimaal 65 cm diepte nodig hebt en dat dat niet kan met de hangende NEXT kastjes. Als ik in montage handleidingen kijk zie ik overal staan dat er 60 cm diepte minimaal benodigd is. In de montage handleiding zie ik ook dat de lucht van de kookplaatafzuiging via de achterkant van de kastjes wordt uitgeblazen en dat hier dus enige ruimte tussen kast en muur benodigd is. Dat is de enige reden die ik zou kunnen bedenken waarom het niet mogelijk is, maar dat is niet de reden die ze geven.

Heeft iemand een idee (of ervaring mee) waarom het wel of niet zou kunnen?
Heb je op deze vraag inmiddels een antwoord? Ik zit met hetzelfde. In principe kan het werkblad niet dieper dan 60cm vanwege een raam, maar zou wel graag een inductieplaat met afzuiging willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Welke zaken overweeg je verder nog te veranderen aan je ontwerp?

Gevoelsmatig zit het kastwerk wat aan de hoge kant, maar om deze keuken naar 25k te krijgen incl. plaatsen lijkt me wel een uitdaging.

Hoewel je het als totaalplaatje moet zien zou je onderstaande kunnen checken t.a.v. de apparatuur:
Wat is de adviesprijs van de Bosch apparatuur bij elkaar opgeteld? Neem daar 60% van en
Tel daarbij 3300 op voor de Bora, 1600 voor de quooker, 300 voor de zeeppomp en 300 voor de spoelbak.

Werkblad zou je eens na kunnen rekenen op https://keukenbladen.shop , maar tel daar wel zo'n 25% bij op als je het aanschaft bij een keukenzaak voor vergelijking.

Welk front zit op de kasten?Nevermind

ProTech kost iets van 400 voor al je lades. Met 6 lades in je eiland zou ik het dat wel waard vinden.
Meerprijs voor de hogere korpus is ca. 10%.

[ Voor 8% gewijzigd door SquareOne op 17-09-2021 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Queros schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 09:16:
[...]

En nu?? ;-) Ben ERG benieuwd! =)

Ik heb de eerste tekeningen van onze uitbouw binnen. Soon met de tekeningen even langs Kvik, Reddy en Keukenloods om te kijken wie wat te bieden heeft.
Ze zijn nu net begonnen met het plaatsen van de keuken. Vloer moest na opnieuw opgebouwd te worden 2 maal eerst geegaliseerd worden etc etc. Het was/is nogal een project.
Als het goed is overmorgen een betere foto
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lp02k-f5KHg3ZVttNVmf9N_aUKo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ljm5oqJKLkfefe1fmqZsrXDd.png?f=fotoalbum_large

edit: die plank links valt weg achter een hoge kast, er is nog niets gesteld (dus de plankjes lopen nog niet mooi door). Blad komt natuurlijk ook later dus eerst een tijdelijk blad voor twee weken ... Er is een reden dat ik hier tien of meer jaar tegenaan hikte.

[ Voor 13% gewijzigd door franssie op 17-09-2021 18:06 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
petersv schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 00:00:
[...]

Naast de deur zit een meterkast van 100cm die dus in de keuken uitkomt, ca. 45cm. Als we dat gelijk trekken met het wandmeubel dan kan je het blad wat door laten lopen met een ondiep kastje van 15cm. Aan de andere kant ook een koof met afvoer en leidingen van ca 40cm
Wat een heerlijk onmogelijke indeling van een en ander. Je zult er maar mee te maken hebben. Gezien al die beperkingen vind ik de indeling die je had niet zo gek. Ik zou wel suggestie van @Ladypurple overnemen, om de kasten in de wand te spiegelen. Vaatwasser zou ik zelf liever in de kastenwand hebben dan naast de oven, omdat je al zo weinig bewegingsruimte hebt. Staat tegenover dat het wel handig is om ‘m dicht bij te hebben. Is altijd spanningsveld, dus kijk vooral waar je prioriteit ligt. VW recht tegenover trap ga je waarschijnlijk wel spijt van krijgen.

Wat zit er aan de andere kant van de trap? Kun je daar eventueel een soort trapkast van hetzelfde materiaal als wandmeubel, zodat je daar kleine apparatuur en voorraad kwijt kunt? Dan werk je de trap weg en wordt de keuken (optisch) een stuk groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peacefield78
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-04 15:50
Ha misschien kan iemand me helpen, online kan ik er niets over vinden: Dekton Rem is volgens de site verkrijgbaar in twee finishes: mallado en velvet. Wat houden deze twee finishes in?

Stom, we zijn bij Cosentino City Center geweest, maar heb daar alleen op kleuren en patronen gelet…

En ja, kan natuurlijk Cosentino bellen, maar dacht dat iemand hier het wellicht zou weten.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Dengra
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 28-06 13:31
Dengra schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:50:
Offerte nummer 5 komt weer op € 30.000. Het blijkt niet uit te maken waar we heen gaan, onze wensen kosten 30k.

Waarschijnlijk gaat dit 'm wel worden. We hebben een Dekton blad gekozen waar we erg enthousiast over zijn, het eiland 10cm ingekort zodat het blad uit één stuk kan. Dekton Trilium:
[Afbeelding]

De keuken is van Sachsen, wat minder bekend in Nederland, geoffreerd door Keukenstudio Rijnmond.

Het moet er dan zo uit komen te zien:
[Afbeelding]
Bijna een jaar verder maar vandaag dan eindelijk geplaatst... wat een beauty ;) !
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cDA9HNTPLfCWgoyCLx8hbhb8LA4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lXCsThh1sXHnouGdahw6FJ8l.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HW_ObOYZADXx9zhSySq1AEA6NTg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tAcjqhVmyUQendCdtwwAYnsk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-cr8V4BUXyNUJH3H3f7LTqTPeYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o38067EuKtlZaFZkalBNOeVa.jpg?f=fotoalbum_large

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-06 22:33
Dat is de naam die ze er daar aan hebben gegeven (ik ben er ook geweest). Merk is eigenlijk Rotpunkt. Prima merk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieter.txt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-06 22:52
SquareOne schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 15:51:
[...]

Mooie ruimte! Maar volgens mij zou hier een veel mooier ontwerp in passen. Het lijken nu allemaal losse elementen waardoor ik de samenhang een beetje mis.
Inderdaad een mooie, grote ruimte waar veel mogelijk is. Maar ja, meer keuze maakt het niet altijd makkelijker. Uiteraard vinden wij dit een leuk ontwerp. Zo'n reactie vraagt dan ook meer uitleg. Dus... "put your money where your mouth is" en leg je opmerking nader uit😃

Bedankt ook voor de waarschuwing voor het inbouwkoffieapparaat. We gaan eens kijken of een mooie DeLonghi of Siemens EQ6 plus in de nis zou passen.

Overigens hebben we nu gekozen voor een keramisch werkblad. Ik lees dat velen hier voor Dekton kiezen. Is dat enkel vanwege de vele kleuren of zijn er nog andere redenen?

[ Voor 21% gewijzigd door Pieter.txt op 18-09-2021 08:41 ]

O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.

• mitsumark
Dekton is een soort keramiek, met net iets andere ingrediënten en productie proces, zou dezelfde eigenschappen moeten hebben maar net wat beter.

[ Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 18-09-2021 09:12 ]

• Peacefield78
Wij hebben voor Dekton gekozen vanwege patroon/kleur (Rem).

• LaTiNo156
Onze aannemer heeft voorgesteld om de ombouw te maken van mdf en dat te schilderen. Dat zou sterker en kras/veegbestendiger zijn dan gips/stucwerk.

Heeft een van jullie hier ervaring mee, en misschien ooknwat foto's van hoe zoiets eruit ziet?
Krijg je dan niet een "meubel" look?

• jowi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-04-2023
Dit was een vergissing.

[ Voor 102% gewijzigd door jowi op 18-09-2021 18:21 ]

• SquareOne
jowi schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 14:30:
Voor mijn nog te bouwen woning heb ik een redelijk simpele keuken bedacht, een eiland van ca. 190x100 en een kastenwand van 240x60, hoogte nog te bepalen.

Het eiland moet een RVS blad krijgen, als het ware om de kopse kanten van het eiland heengevouwen, als een omgekeerde U vorm. Het blad wordt ca.6cm dik. In het blad een ingelaste vierkante spoelbak, en een inductiekookplaat met ingebouwde afzuiging. Verder nog aan de kopse kanten wat stopcontacten.

De vaatwasser komt in de kastenwand aangezien het eiland niet lang en breed genoeg wordt om de vaatwasser kwijt te kunnen. Verder nog een soort van nis gepland in de kastenwand, voor een senseo of later een echte koffiemachine ofzo. Ook een combimagnetron wordt in de kastenwand geplaatst. Ik ben absoluut geen chef kok, de meeste eisen stel ik nog aan de vaatwasser (stil!).

Kleurstelling zit ik nog wat mee; het eiland wordt hoogglans wit, met RVS ombouw, de kastenwand zit ik ofwel te denken aan een donkerbruine glanskleur bijv RAL7013 of anders iets van Wenge hout, in ieder geval donker.

De hoogte van de kastenwand zit ik nog mee, het lijkt me wel mooi om die tot aan het plafond te laten lopen (2.60m) echter vraag ik me af of je daar dan nog wel goed bij kunt.

Koelkast wordt een vrijstaande witte SMEG.

Heb eea getekend en gerenderd, om een goed idee te krijgen. Zelf vind ik het een mooi geheel, maar ik vraag me af of er wellicht nog andere, betere opties zijn, dingen die ik gemist heb, dingen die niet logisch zijn? Budget is ca. 20.000 EUR. Ik ben al wat zaken afgeweest, wonderlijk genoeg komen ze achteraf allemaal op 20K uit als ik ze vantevoren zeg dat het budget 20K is. Vooral na 'kortingen'. Lekker vaag allemaal. Maar voor 20K moet ik een end komen dacht ik... zeker als ik niet al te dure apparatuur neem?

Graag al uw op- en aanmerkingen :)

[Afbeelding][Afbeelding]

* plaatje 1 een bovenaanzicht van de woning, keuken linksboven. Tafel is 200x100cm
* plaatje 2 en 3 wat proberen met de zijwand, persoonlijk vind ik een witte zijwant mooier, dan lijkt de keuken meer ingebouwd te zijn dan tegen de muur geplaatst.
* laatste plaatje met de keuken in iets als Wenge houtstructuur, moet zeggen dat ik dat toch ook wel mooi vind, dan komt er wat meer textuur in de woning.
Heb je ook lades in je keuken? Persoonlijk ben ik wel fan van houtstructuur bij een grijze vloer, zeker icm het het steriele blad kan het geheel wel wat 'warmte' en textuur gebruiken.

• SquareOne
Pieter.txt schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 08:34:
[...]

Inderdaad een mooie, grote ruimte waar veel mogelijk is. Maar ja, meer keuze maakt het niet altijd makkelijker. Uiteraard vinden wij dit een leuk ontwerp. Zo'n reactie vraagt dan ook meer uitleg. Dus... "put your money where your mouth is" en leg je opmerking nader uit😃

Bedankt ook voor de waarschuwing voor het inbouwkoffieapparaat. We gaan eens kijken of een mooie DeLonghi of Siemens EQ6 plus in de nis zou passen.

Overigens hebben we nu gekozen voor een keramisch werkblad. Ik lees dat velen hier voor Dekton kiezen. Is dat enkel vanwege de vele kleuren of zijn er nog andere redenen?
Stijl is uiteraard heel persoonlijk. Maar de kastenwand aan de rechterkant zou ik inbouwen een ombouw en de kasten plafond hoog maken, daarmee leg je wat meer nadruk op hoogte. De ruimte oogt nu relatief laag, hoe hoog is het?

Wat zit er allemaal in het linker deel van de keuken?

• jowi
Ja, de achterkant (dus de muurzijde) krijgt lades. Ook in de kastenwand zullen wat lades komen.
De exacte inrichting qua kastjes weet ik nog niet, maar ik denk aan wat pannenlades onder de kookplaat, onder de wasbak ruimte voor een vuilnisbak ofzo. Het eiland zal a/d muurkant opgebouwd worden uit een kast van 90cm (kookplaat), dan 30cm en dan 60cm (wasbak). de woonkamerzijde worden denk ik gewoon 3 deuren van 60cm.

[ Voor 18% gewijzigd door jowi op 18-09-2021 14:43 ]

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:48

Griffin

Is mythical

Het is zover, ook mijn vrouw en ik willen een nieuwe keuken en zijn een gesprek aangegaan bij Superkeukens. Wij zijn echter nieuw hierin en hebben zijn dus uitgegaan van de expertise van de verkoper en we hebben dus gewoon aangegeven wat we willen (niet het duurste maar ook niet het goedkoopste (hij gaf aan dat ATAG minder was dan ETNA en dat daarboven weer Pilgrim etc zit. Dus Atag hebben we laten liggen en vaak tussen ETNA en Pilgrim gekozen)).

Ik heb nog geen detail tekeningen (deze krijg ik nog in de mail), maar al wel een uitdraai van alles en dit wilde ik alvast even bij jullie neer leggen om te kijken of dit een beetje klopt qua kosten (ook omdat de beste man zei dat ze geen kortingen gaven)...

Ik heb even fotos genomen van de pagina's (makkelijker dan overtypen):
Members only: title

Wat vinden jullie van bovenstaande en dan van de prijs (montage zou op ongeveer 1500euro uitkomen). De verkoper zei al dat ze met advieskosten werken van apparatuur, maar hier lees ik juist dat er soms wel eens 20-30-40% korting erop gegeven word. Leent het dan echt om met deze offerte naar een keukenkampioen (zit vlak bij de superkeukens bij ons) of een andere mandemakersgroep te gaan en te kijken wat ze kunnen leveren?

Verder komt er nog ongeveer 2k aan electro kosten bij omdat de meterkast op de schop moet voor kookplaat en wat loodgieterkosten + stuc kosten. (en een nieuwe vloer).

• Ladypurple
jowi schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 14:30:
Voor mijn nog te bouwen woning heb ik een redelijk simpele keuken bedacht, een eiland van ca. 190x100 en een kastenwand van 240x60, hoogte nog te bepalen.

Het eiland moet een RVS blad krijgen, als het ware om de kopse kanten van het eiland heengevouwen, als een omgekeerde U vorm. Het blad wordt ca.6cm dik. In het blad een ingelaste vierkante spoelbak, en een inductiekookplaat met ingebouwde afzuiging. Verder nog aan de kopse kanten wat stopcontacten.

De vaatwasser komt in de kastenwand aangezien het eiland niet lang en breed genoeg wordt om de vaatwasser kwijt te kunnen. Verder nog een soort van nis gepland in de kastenwand, voor een senseo of later een echte koffiemachine ofzo. Ook een combimagnetron wordt in de kastenwand geplaatst. Ik ben absoluut geen chef kok, de meeste eisen stel ik nog aan de vaatwasser (stil!).

Kleurstelling zit ik nog wat mee; het eiland wordt hoogglans wit, met RVS ombouw, de kastenwand zit ik ofwel te denken aan een donkerbruine glanskleur bijv RAL7013 of anders iets van Wenge hout, in ieder geval donker.

De hoogte van de kastenwand zit ik nog mee, het lijkt me wel mooi om die tot aan het plafond te laten lopen (2.60m) echter vraag ik me af of je daar dan nog wel goed bij kunt.

Koelkast wordt een vrijstaande witte SMEG.

Heb eea getekend en gerenderd, om een goed idee te krijgen. Zelf vind ik het een mooi geheel, maar ik vraag me af of er wellicht nog andere, betere opties zijn, dingen die ik gemist heb, dingen die niet logisch zijn? Budget is ca. 20.000 EUR. Ik ben al wat zaken afgeweest, wonderlijk genoeg komen ze achteraf allemaal op 20K uit als ik ze vantevoren zeg dat het budget 20K is. Vooral na 'kortingen'. Lekker vaag allemaal. Maar voor 20K moet ik een end komen dacht ik... zeker als ik niet al te dure apparatuur neem?

Graag al uw op- en aanmerkingen :)

[Afbeelding][Afbeelding]

* plaatje 1 een bovenaanzicht van de woning, keuken linksboven. Tafel is 200x100cm
* plaatje 2 en 3 wat proberen met de zijwand, persoonlijk vind ik een witte zijwant mooier, dan lijkt de keuken meer ingebouwd te zijn dan tegen de muur geplaatst.
* laatste plaatje met de keuken in iets als Wenge houtstructuur, moet zeggen dat ik dat toch ook wel mooi vind, dan komt er wat meer textuur in de woning.
Je beseft dat je in deze opstelling zo goed als geen werkruimte hebt?

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ladypurple schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 14:56:
[...]

Je beseft dat je in deze opstelling zo goed als geen werkruimte hebt?
Ook zou ik spoelen en koken omwisselen. Dan hoeft je niet zo ver met je natte/vieze vaat als je de vaatwasser inruimt.

Stel je komt met een stapeltje vieze borden richting de vaatwasser lopen. Waar zet je die neer voordat je begint met inruimen? Op de kookplaat?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Toke_gt
jowi schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 14:40:
Het eiland zal a/d muurkant opgebouwd worden uit een kast van 90cm (kookplaat), dan 30cm en dan 60cm (wasbak)
Dat betekent dat je 30 cm werkruimte hebt tussen kookplaat en wasbak? Dat is echt veel te weinig. Het heeft als effect dat je steeds naar de andere kant van het eiland moet lopen als je iets meer wilt doen dan een uitje snijden. Hangt natuurlijk af van hoe je gewend bent te koken, maar ik denk dat je er spijt van krijgt. Zeker als je met zes personen gaat dineren. Ik zou geen eiland doen en de volle lengte van de achterwand gebruiken als werkblad met spoelbak en kookplaat. Eettafel kan dan tussen keuken en bank.
Overigens zou ik geen losse koelkast naast je wandmeubel zetten, dat doet toch wat afbreuk aan het geheel. Ik heb zelf ook een Smeg en die komt meer dan 60 cm de ruimte in. In jouw situatie zou ik de kast breder maken en daar een inbouw koelvriescombi in plaatsen. En inderdaad tot bovenaan. Handig hoor, daar zet je keukenspullen die je niet dagelijks gebruikt en je gebruikt een trapje om het te pakken. Als je het niet laat doorlopen wordt het snel vettig/stoffig, en mogelijk ook rommelig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
@jowi oprechte verbazing. Je bent in een aantal zaken geweest en heeft echt niemand gezegd dat dit een slecht plan is?

• jowi
Toke_gt schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 15:06:
[...]

Dat betekent dat je 30 cm werkruimte hebt tussen kookplaat en wasbak? Dat is echt veel te weinig.
Nee, ik heb het over de opbouwe van de onderkasten, niet over de indeling van het blad.

De kookplaat is iets van 80cm, de spoelbak 40x40, blijft er tussen de spoelbak en de plaat nog iets van 60cm ruimte. Plus de hele overkant, het eiland is redelijk smal dus je hoeft er niet omheen te lopen als je iets wilt pakken. Tussen de achtermuur en eiland zit 90cm.

Nogmaals, ben geen keukenprins, als ik eten moet hebben voor 6 personen dan laat ik het bezorgen :)

Ik ben een eilandje gewend van 120x120 met daarin kookplaat, vaatwasser en spoelbak, dus dit is voor mijn doen een zee aan ruimte...

• jowi
JackBol schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 15:02:
[...]
Ook zou ik spoelen en koken omwisselen. Dan hoeft je niet zo ver met je natte/vieze vaat als je de vaatwasser inruimt.

Stel je komt met een stapeltje vieze borden richting de vaatwasser lopen. Waar zet je die neer voordat je begint met inruimen? Op de kookplaat?
Dit is wel een goed punt ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 13:54
Dengra schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 22:26:
[...]

Bijna een jaar verder maar vandaag dan eindelijk geplaatst... wat een beauty ;) !
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vind het blad echt schitterend. De keuken als geheel vind ik ook erg mooi. Is het blad heel veel duurder dan composiet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ladypurple
jowi schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 15:37:
[...]

Nee, ik heb het over de opbouwe van de onderkasten, niet over de indeling van het blad.

De kookplaat is iets van 80cm, de spoelbak 40x40, blijft er tussen de spoelbak en de plaat nog iets van 60cm ruimte. Plus de hele overkant, het eiland is redelijk smal dus je hoeft er niet omheen te lopen als je iets wilt pakken. Tussen de achtermuur en eiland zit 90cm.

Nogmaals, ben geen keukenprins, als ik eten moet hebben voor 6 personen dan laat ik het bezorgen :)

Ik ben een eilandje gewend van 120x120 met daarin kookplaat, vaatwasser en spoelbak, dus dit is voor mijn doen een zee aan ruimte...
Aaaah, je gaat dus geen geld uitgeven aan een keuken, maar een meubel.... 8)

• Karp
  • Laatst online: 15:57
Ladypurple schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 16:25:
[...]

Dan is de SMEG misschien ook logischer!

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-06 15:45
franssie schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 18:02:
[...]

Ze zijn nu net begonnen met het plaatsen van de keuken. Vloer moest na opnieuw opgebouwd te worden 2 maal eerst geegaliseerd worden etc etc. Het was/is nogal een project.
Als het goed is overmorgen een betere foto
[Afbeelding]

edit: die plank links valt weg achter een hoge kast, er is nog niets gesteld (dus de plankjes lopen nog niet mooi door). Blad komt natuurlijk ook later dus eerst een tijdelijk blad voor twee weken ... Er is een reden dat ik hier tien of meer jaar tegenaan hikte.
ahhh heb je die keuken gekozen, PRACHTIG. Mijn vrouw vindt het te heftig, maar ik had deze ook uitgezocht. Erg mooi. Ben benieuwd of er achter de kastjes nog ruimte is voor leidingwerk of dat we toch onder de kastjes moeten.

• jowi
Ladypurple schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 16:25:
[...]
Ja, ik ben de enige die bij een keuken nadenkt over de vormgeving.
Man man man... heb je nog meer onzin of was dit het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peacefield78
Nou zeg, hoe stekelig. @Ladypurple bedoelt dat het nogal wat uitmaakt hoe je je keuken gebruikt. Jouw opzet lijkt te weinig (efficiënte) werkbladruimte te bieden voor regulier koken voor meerdere personen. Als je dat toch nooit doet (of wilt gaan doen), geen probleem. Voor een fanatieke kok wordt je keuken dan meer een meubel dan een keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-06 16:06
(jarig!)
Griffin schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 14:50:
Wij zijn echter nieuw hierin en hebben zijn dus uitgegaan van de expertise van de verkoper en we hebben dus gewoon aangegeven wat we willen (niet het duurste maar ook niet het goedkoopste (hij gaf aan dat ATAG minder was dan ETNA en dat daarboven weer Pilgrim etc zit. Dus Atag hebben we laten liggen en vaak tussen ETNA en Pilgrim gekozen)).
Serieus? Lijkt mij dat dit een misverstand is of een grap?
Je gaat eventueel 15k uitgeven en legt het vertrouwen volledig in een keukenverkoper? Een paar seconden op internet zoeken leert je dat ATAG veel betere apparatuur is dan wat je nu krijgt. In je offerte staat namelijk echt het goedkoopste van het goedkoopste.
Ik zou lekker iets anders gaan zoeken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
jowi schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 15:37:
[...]

De kookplaat is iets van 80cm, de spoelbak 40x40, blijft er tussen de spoelbak en de plaat nog iets van 60cm ruimte.
Ik snap je overweging, maar je kunt beter niet alleen kijken naar wat je gewend was en wat dus minimaal voldoet, maar ook naar wat bij het huis past en wat je mogelijk op termijn nodig hebt. 60 cm is gewoon erg weinig werkruimte, ook als je geen keukenprins bent. Dat is toch best zonde, als je zo’n keuken aanschaft en het voldoet op voorhand al niet aan een belangrijke praktische voorwaarde, vooral als dat ook makkelijk anders kan. Je zou het eiland ook 50/60 cm langer kunnen maken, en je tafel ietsje korter. Of je tafel in de lengte langs het dubbele raam zetten.
Het is jouw keuken, jouw huis en jouw keuze. Maar je vraagt ons om advies en ik denk dat je misschien toch een beetje op je hoofd moet krabben als iedereen hier zegt dat het erg weinig functionele werkruimte is.

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
@Griffin Atag is inderdaad beter dan de andere genoemde merken. Denk ook goed na of je een Selzius kraan wilt hebben. In dit topic staan genoeg redenen om het niet te doen. Bij Keukenkampioen of een andere DMG groep krijg je niet per se een betere keuken voor een betere prijs.

@jowi Zeggen dat je openstaat voor alle op- en aanmerkingen en dan zo reageren helpt je niet echt verder in dit topic. Als je dit topic gelezen had dan wist je dat voor iedereen de looks van een keuken ook echt wel belangrijk zijn. Het moet kloppen, visueel en praktisch.

Maar om toch nog iets van een opmerking te geven, ik zou ook koken en spoelen omdraaien. Niet alleen vanwege de vuile vaat maar je kraan gebruik je vaker dan de kookplaat en anders blijf je omlopen. Ik zou me er aan irriteren. Trouwens ook aan de minimale werkruimte inderdaad. En dan heb je voor 20k een dure en niet zo handige keuken.
Pagina: 1 ... 268 ... 518 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1