• Peacefield78
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-04 15:50
@jowi ik zou de hele wand gebruiken voor de kastenwand, met een inbouw koelvriescombinatie. De nis kan dan breder, en dan kan misschien je spoel die kant op. Overigens vind ik in je huidige ontwerp de nis voor de Senseo erg hoog zitten. Ik zou gaan voor een nis of werkblad op dezelfde hoogte als het eiland. Eventueel kan je nog kijken of je eiland wat langer of breder kan. De tafel kan eventueel los en dan dwars.
Qua kleurstelling: heel mooi die combi van hout, glanswit en rvs!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19:43
Griffin schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 14:50:
Het is zover, ook mijn vrouw en ik willen een nieuwe keuken en zijn een gesprek aangegaan bij Superkeukens. Wij zijn echter nieuw hierin en hebben zijn dus uitgegaan van de expertise van de verkoper en we hebben dus gewoon aangegeven wat we willen (niet het duurste maar ook niet het goedkoopste (hij gaf aan dat ATAG minder was dan ETNA en dat daarboven weer Pilgrim etc zit. Dus Atag hebben we laten liggen en vaak tussen ETNA en Pilgrim gekozen)).

Ik heb nog geen detail tekeningen (deze krijg ik nog in de mail), maar al wel een uitdraai van alles en dit wilde ik alvast even bij jullie neer leggen om te kijken of dit een beetje klopt qua kosten (ook omdat de beste man zei dat ze geen kortingen gaven)...

Ik heb even fotos genomen van de pagina's (makkelijker dan overtypen):

***members only***

Wat vinden jullie van bovenstaande en dan van de prijs (montage zou op ongeveer 1500euro uitkomen). De verkoper zei al dat ze met advieskosten werken van apparatuur, maar hier lees ik juist dat er soms wel eens 20-30-40% korting erop gegeven word. Leent het dan echt om met deze offerte naar een keukenkampioen (zit vlak bij de superkeukens bij ons) of een andere mandemakersgroep te gaan en te kijken wat ze kunnen leveren?

Verder komt er nog ongeveer 2k aan electro kosten bij omdat de meterkast op de schop moet voor kookplaat en wat loodgieterkosten + stuc kosten. (en een nieuwe vloer).
Zou je voldoende ruimte hebben om de hangkasten rechtsboven te plaatsen of komen ze dan voor het raam?
Je hebt nu het meeste werkblad rondom je kookplaat. Ik zou overwegen dit te ruilen met je spoelbak. De meeste voorbereidende werkzaamheden heb je rondom je spoelplek.

[ Voor 4% gewijzigd door Ladypurple op 18-09-2021 18:54 ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33

franssie

Save the albatross

Queros schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 16:36:
[...]

ahhh heb je die keuken gekozen, PRACHTIG. Mijn vrouw vindt het te heftig, maar ik had deze ook uitgezocht. Erg mooi. Ben benieuwd of er achter de kastjes nog ruimte is voor leidingwerk of dat we toch onder de kastjes moeten.
Achter de kasten zit slechts 15mm ruimte dus alles moet ingevreesd worden. Of op een andere manier weggewerkt.
Het is inderdaad best wel een heftige paneel keuze, maar wij zijn er blij mee, hopen dat dat zo blijft (lastiger een vaker schoonmaken). Op den duur hopen we te onthouden wat waar zit maar zo dement zijn we nog niet :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:55
Dengra schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 22:26:
[...]

Bijna een jaar verder maar vandaag dan eindelijk geplaatst... wat een beauty ;) !
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat is de dikte van het blad? Dat is hetgeen waar ik nog over zit te twijfelen bij ons dekton blad. Ik kijk er naar uit als die van ons in december geïnstalleerd wordt.

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:17

Griffin

Is mythical

VChunky schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 17:29:
[...]

Serieus? Lijkt mij dat dit een misverstand is of een grap?
Je gaat eventueel 15k uitgeven en legt het vertrouwen volledig in een keukenverkoper? Een paar seconden op internet zoeken leert je dat ATAG veel betere apparatuur is dan wat je nu krijgt. In je offerte staat namelijk echt het goedkoopste van het goedkoopste.
Ik zou lekker iets anders gaan zoeken :)
Ik ben er blanco in gegaan en wilde daarna internet open slaan en hier info gaan opvragen.
Dat atag beter is dan etna en dat hij dat andersom zegt ga ik nog wel even navragen want dat vind ik beetje kwalijke zaak. Voelt gelijk sle ht het gesprek wat we hebben gehad...
Alic3 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 17:50:
@Griffin Atag is inderdaad beter dan de andere genoemde merken. Denk ook goed na of je een Selzius kraan wilt hebben. In dit topic staan genoeg redenen om het niet te doen. Bij Keukenkampioen of een andere DMG groep krijg je niet per se een betere keuken voor een betere prijs.
Ik ga ook nog even kijken naar de kraan, nu hebben we een close-in boiler voor warmwater en een waterkoker, dat voldoet ook eigenlijk.
En ergens anders heen gaan vroeg ik mij gewoon af, maar maakt dus niet uit. Ga hier ook nog wel even kijken of een tegenbod op apparatuur kan, vooral gezien het hele atag en etna verhaal.

Dan nog even het hele kast en kookplek verhaal. De kast kan niet naar rechts vanwege het raam. En het spoel deel en kook deel omgooien, het zou kunnen maar zitten we met wat leidingen... We gaan het gewoon meenemen in overwegingen.

• Dengra
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 28-05 21:37
Jackssonss schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 15:43:
[...]

Ik vind het blad echt schitterend. De keuken als geheel vind ik ook erg mooi. Is het blad heel veel duurder dan composiet?
Voor de beide stukken (3,20 × 1,20 en 1,20 x 0,6 + de 'spatrand') waren we € 5.675 kwijt.

• Dengra
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 28-05 21:37
Mollos_ schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 19:18:
[...]

Wat is de dikte van het blad? Dat is hetgeen waar ik nog over zit te twijfelen bij ons dekton blad. Ik kijk er naar uit als die van ons in december geïnstalleerd wordt.
Het blad is 2 centimeter dik.

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:55
Griffin schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 19:37:
[...]

Dan nog even het hele kast en kookplek verhaal. De kast kan niet naar rechts vanwege het raam. En het spoel deel en kook deel omgooien, het zou kunnen maar zitten we met wat leidingen... We gaan het gewoon meenemen in overwegingen.
Heb je ook een L-opstelling overwogen? Je zou links en voor het raam laag kunnen houden. Spoelbak voor het raam, kookplaat links, werkruimte ertussenin. Rechts van spoelbak kun je vaatwasser plaatsen. Voldoende ruimte houden zodat klep vw naar beneden kan, en dan de rest van de muur vullen met hoge kasten. Uiteraardkan dat ook helemaal gespiegeld (links hoog, rechts laag. Ik zou daarbij vooral kijken naar lichtinval en de wijze waarop de deur opent. Als je binnenkomt, wil je op lage kant kijken.
Ik denk dat je daarmee betere verdeling hebt, en ook meer ruimte (meer hoge kasten).

Edit: ik zie geen deur ingetekend, ruimte lijkt open te blijven? In dat geval zou ik inderdaad hoge kasten links zetten, stukje openlaten voor klep vaatwasser, dan spoelbak, kast de hoek om met boiler, rest lage kasten (met laden).

[ Voor 12% gewijzigd door Toke_gt op 18-09-2021 19:55 . Reden: Aanvulling ]

• Griffin

Griffin

Is mythical

Toke_gt schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 19:49:
[...]

Heb je ook een L-opstelling overwogen? Je zou links en voor het raam laag kunnen houden. Spoelbak voor het raam, kookplaat links, werkruimte ertussenin. Rechts van spoelbak kun je vaatwasser plaatsen. Voldoende ruimte houden zodat klep vw naar beneden kan, en dan de rest van de muur vullen met hoge kasten. Uiteraardkan dat ook helemaal gespiegeld (links hoog, rechts laag. Ik zou daarbij vooral kijken naar lichtinval en de wijze waarop de deur opent. Als je binnenkomt, wil je op lage kant kijken.
Ik denk dat je daarmee betere verdeling hebt, en ook meer ruimte (meer hoge kasten).

Edit: ik zie geen deur ingetekend, ruimte lijkt open te blijven? In dat geval zou ik inderdaad hoge kasten links zetten, stukje openlaten voor klep vaatwasser, dan spoelbak, kast de hoek om met boiler, rest lage kasten (met laden).
We hebben momenteel een L setup en voor het raam de wasbak en rechts daarvan de vw. En dan waar de hoge kasten ingetekend staan, staan nu middelhoge kasten. En naast het linker muurtje staat nu een koelvries combo. Op het huidige moment missen we wat werkruimte en juist met de paralel setup willen we dat proberen te creëeren.

En idd is het aan de onderkant van de tekening een open verbinding naar de eetkamer/woonkamer.

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:35
Mag ik jullie om advies vragen? Over de opstelling, kleur en apparatuur zijn we vrijwel uit. Maar nu moeilijke vraag, welke keukenboer en welke prijs? Apparatuur is overigens omdat het zwart is, en we eigenlijk niet eens een zilveren greep willen hebben op de oven. En zo is je dispay ook hetzelfde voor de oven en het koffiezetapparaat.

We zijn in Utrecht geweest bij Enka, Kvik, Tulp in Woerden en Alma Kuechen in Kleve. Die laatste lijkt af te vallen want ik heb nog steeds geen prijs/tekening van ze. Tulp is aan de dure kant, dus lijkt ook af te vallen.

Kvik daarentegen, een franchiser, heeft een scherpe prijs, maar de reviews voor Utrecht zijn behoorlijk slecht. Kijk je naar Kvik in Woerden of Amersfoort, dan zijn er enkel lovende reviews. De binnenkant van de kasten zijn wit. Apparatuur (+ een matzwarte quoteer en zeeppomp) staat in de afbeelding.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Wat vinden jullie van de prijs en zouden jullie hiermee gewoon naar Woerden of Amersfoort stappen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zf0lJvVLxmeWp3MsibpTwmuyfJE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T8AP3rI1KfZtcQA4Z6F2Gbla.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dv4hz4JWI2GL4-Lr-uvLZ3SAku0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VyxbEVdGRsaE8q9olwgDBAQL.png?f=fotoalbum_large

Dan is er Enka, Prettig gesprek gehad, keuken zou een hacker systemat worden, met meegesproken binnenkant van al het kastwerk. Apparatuur lijkt iets minder dan bij Kvik te zijn (goedkopere oven zonder pyroclean, serie 4 kookplaat, maar wel serie 6 vaatwasser ipv serie 4. Hacker classic kost 1.250 euro minder en de achterwand is voorzien van werkblad a 500 euro.

Members only:

Wat vinden jullie hiervan, zijn de meegesproken binnenkanten echt van meerwaarde en is er nog onderhandelingsruimte? Er is nu 800 euro vanaf gegaan. Dat was wat er maximaal gedaan kan worden. Maar ik heb nog niet echt heel hard onderhandeld in zin van, 24.00 euro anders koop ik hem ergens anders bijvoorbeeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L4pQ4wlid2p0ntHtwqO1usVw36c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FDR7pL20EIYkdhznoc4S6vci.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TcehO9iDY8ZaXOs5TRRle_8im2A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oeAUkUAgyl2C3HsT29Esd1kE.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Marc Rademaker op 18-09-2021 21:16 ]

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:05
Marc Rademaker schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 21:14:
Mag ik jullie om advies vragen? Over de opstelling, kleur en apparatuur zijn we vrijwel uit. Maar nu moeilijke vraag, welke keukenboer en welke prijs? Apparatuur is overigens omdat het zwart is, en we eigenlijk niet eens een zilveren greep willen hebben op de oven. En zo is je dispay ook hetzelfde voor de oven en het koffiezetapparaat.

We zijn in Utrecht geweest bij Enka, Kvik, Tulp in Woerden en Alma Kuechen in Kleve. Die laatste lijkt af te vallen want ik heb nog steeds geen prijs/tekening van ze. Tulp is aan de dure kant, dus lijkt ook af te vallen.

Kvik daarentegen, een franchiser, heeft een scherpe prijs, maar de reviews voor Utrecht zijn behoorlijk slecht. Kijk je naar Kvik in Woerden of Amersfoort, dan zijn er enkel lovende reviews. De binnenkant van de kasten zijn wit. Apparatuur (+ een matzwarte quoteer en zeeppomp) staat in de afbeelding.

***members only***

Wat vinden jullie van de prijs en zouden jullie hiermee gewoon naar Woerden of Amersfoort stappen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dan is er Enka, Prettig gesprek gehad, keuken zou een hacker systemat worden, met meegesproken binnenkant van al het kastwerk. Apparatuur lijkt iets minder dan bij Kvik te zijn (goedkopere oven zonder pyroclean, serie 4 kookplaat, maar wel serie 6 vaatwasser ipv serie 4. Hacker classic kost 1.250 euro minder en de achterwand is voorzien van werkblad a 500 euro.

***members only***

Wat vinden jullie hiervan, zijn de meegesproken binnenkanten echt van meerwaarde en is er nog onderhandelingsruimte? Er is nu 800 euro vanaf gegaan. Dat was wat er maximaal gedaan kan worden. Maar ik heb nog niet echt heel hard onderhandeld in zin van, 24.00 euro anders koop ik hem ergens anders bijvoorbeeld.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe vond je het zelf bij Kvik/Utrecht? Ik heb er een gesprek gehad en vond het ook niet echt overtuigend.

• petersv
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-12-2021
Toke_gt schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 18:31:
[...]

Wat een heerlijk onmogelijke indeling van een en ander. Je zult er maar mee te maken hebben. Gezien al die beperkingen vind ik de indeling die je had niet zo gek. Ik zou wel suggestie van @Ladypurple overnemen, om de kasten in de wand te spiegelen. Vaatwasser zou ik zelf liever in de kastenwand hebben dan naast de oven, omdat je al zo weinig bewegingsruimte hebt. Staat tegenover dat het wel handig is om ‘m dicht bij te hebben. Is altijd spanningsveld, dus kijk vooral waar je prioriteit ligt. VW recht tegenover trap ga je waarschijnlijk wel spijt van krijgen.

Wat zit er aan de andere kant van de trap? Kun je daar eventueel een soort trapkast van hetzelfde materiaal als wandmeubel, zodat je daar kleine apparatuur en voorraad kwijt kunt? Dan werk je de trap weg en wordt de keuken (optisch) een stuk groter.
Het is inderdaad heel onhandig door de aannemer gefabriceerd. Wel eens overwogen om meterkast te verplaatsen of de keuken ergens anders te plaatsen, maar teveel gedoe. Dank voor de tip, de VW is inderdaad een groot twijfelpunt waar we misschien moeten overwegen om het elders te plaatsen. Trapkast is mogelijk maar denk juist doordat dicht te bouwen dat het helemaal hokkerig oogt, maar misschien zie ik dat verkeerd.

• Marc Rademaker
Karp schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 21:18:
[...]

Hoe vond je het zelf bij Kvik/Utrecht? Ik heb er een gesprek gehad en vond het ook niet echt overtuigend.
Mwah, verkoper was eigenlijk best prima, Dacht ook mee, tekende lekker mee, was nog wel kritisch naar ons toe. Maar toen de tekening/offerte niet binnenkwam en we erachteraan belden, werd de offerte alsnog niet verstuurd. Dag erop werd er 2x niet opgenomen. En toen kwam de offerte uiteindelijk door. En dan lees je de reviews en dan begin je te twijfelen. Straks zit je met een halve keuken en neemt er niemand de telefoon op (zoals je in de reviews kunt lezen). Maar weet niet hoe 'aso' het is om met het ontwerp bij een andere vestiging naar binnen te stappen :)

• Pieter.txt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:01
SquareOne schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 14:40:
[...]

Stijl is uiteraard heel persoonlijk. Maar de kastenwand aan de rechterkant zou ik inbouwen een ombouw en de kasten plafond hoog maken, daarmee leg je wat meer nadruk op hoogte. De ruimte oogt nu relatief laag, hoe hoog is het?

Wat zit er allemaal in het linker deel van de keuken?
Hoogte is ongeveer 2.30m. Links zit koelkast en vriezer van 1.80m. Rechts bewust lage kasten met ovens om het geheel niet te massaal te laten ogen.

O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.

• Toke_gt
Griffin schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 20:38:
[...]

We hebben momenteel een L setup en voor het raam de wasbak en rechts daarvan de vw. En dan waar de hoge kasten ingetekend staan, staan nu middelhoge kasten. En naast het linker muurtje staat nu een koelvries combo. Op het huidige moment missen we wat werkruimte en juist met de paralel setup willen we dat proberen te creëeren.

En idd is het aan de onderkant van de tekening een open verbinding naar de eetkamer/woonkamer.
Dan zou ik niet aan beide zijden met hoge kasten/bovenkastjes werken. Dat oogt wat benauwd, maar het beperkt ook lichtinval vanuit keuken naar de kamer. (Ik weet uiteraard niet of je dat nodig hebt)
Ik denk dat het prettiger is als je alle hoge kasten zo hoog mogelijk maakt en aan de linkerkant zet. En verder alles laag houdt. Met de L heb je meer werkruimte, schat ik in, maar ik ken uiteraard niet de exacte maten, dus heb een beetje gegokt. (Links 3xhoge kast)

Voorbeeld: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n2lOLe7uS17UfdMoyuMQAitgoNA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nvUTgvIeQRZfmAB3xkqjzJSK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Toke_gt op 18-09-2021 22:20 . Reden: Foto vervangen ]

• Toke_gt
petersv schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 21:18:
[...]

Het is inderdaad heel onhandig door de aannemer gefabriceerd. Wel eens overwogen om meterkast te verplaatsen of de keuken ergens anders te plaatsen, maar teveel gedoe. Dank voor de tip, de VW is inderdaad een groot twijfelpunt waar we misschien moeten overwegen om het elders te plaatsen. Trapkast is mogelijk maar denk juist doordat dicht te bouwen dat het helemaal hokkerig oogt, maar misschien zie ik dat verkeerd.
Nee, dat is wel zo, denk ik. Probeerde wat bergruimte voor je te creëren. Zit er boven je trap nog een trap? Anders zou je nog kunnen overwegen de trap te spiegelen. Dan komt de opgang niet midden in je keuken en kun je ruimte onder de trap gebruiken voor bijv vaatwasser. Een trap vervangen is niet zo kostbaar als een meterkast verplaatsen, maar het hangt er wel vanaf of je boven nog altijd goed uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Toke_gt schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 21:38:
[...]

Dan zou ik niet aan beide zijden met hoge kasten/bovenkastjes werken. Dat oogt wat benauwd, maar het beperkt ook lichtinval vanuit keuken naar de kamer. (Ik weet uiteraard niet of je dat nodig hebt)
Ik denk dat het prettiger is als je alle hoge kasten zo hoog mogelijk maakt en aan de linkerkant zet. En verder alles laag houdt. Met de al heb je meer werkruimte, schat ik in, maar ik ken uiteraard niet de exacte maten, dus heb een beetje gegokt. (Links 3xhoge kast)

Voorbeeld: [Afbeelding]
De maten kloppen aardig (ong 310 bij 230). Dus die opstelling is zeker nog een optie. Ik ga morgen en maandag maar eens even andere zaken bellen om te kijken wanneer we kunnen praten en kijken.
We hebben geen haast gelukkig.

• Toke_gt
Griffin schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:15:
[...]

De maten kloppen aardig (ong 310 bij 230). Dus die opstelling is zeker nog een optie. Ik ga morgen en maandag maar eens even andere zaken bellen om te kijken wanneer we kunnen praten en kijken.
We hebben geen haast gelukkig.
Die 60/60 in de hoek kan natuurlijk niet, maar je kunt daar wel een hoekkast met spoelbak en daarnaast een heetwaterboiler plaatsen. Kast is 100, met 20 loze ruimte erachter maar daar heeft @Ladypurple meer verstand van. En anders 60 vw, 60 spoelbakkast, 100/105 hoekkast met carrousel of variant daarop.

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Marc Rademaker schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 21:14:

***members only***

[Afbeelding]

[Afbeelding]

***members only***

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zoals je zelf aangeeft, is Kvik een franchise organisatie. Dus in die zin kan het zinvol zijn om bij een andere vestiging naar binnen te stappen, niet qua prijs maar wel qua service.

Verder kan je niet onderhandelen over de prijzen, ze werken met vaste prijzen. Hooguit over apparatuur (Bosch kan bijvoorbeeld goedkoper zijn dan Siemens, terwijl het vrijwel identieke apparaten zijn) of over de soort actie die van toepassing is (ik zie nu extra korting op AEG apparatuur, de soort korting verschilt per maand).

Daarnaast vergelijk je trouwens geen appels met appels, want Kvik merk is gewoon anders dan Hacker Systemat.

Zelf erg goede ervaringen met Kvik, vestiging Cruquius en niets dan lof over ze.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-06 21:41
Griffin schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 14:50:
Het is zover, ook mijn vrouw en ik willen een nieuwe keuken en zijn een gesprek aangegaan bij Superkeukens. Wij zijn echter nieuw hierin en hebben zijn dus uitgegaan van de expertise van de verkoper en we hebben dus gewoon aangegeven wat we willen (niet het duurste maar ook niet het goedkoopste (hij gaf aan dat ATAG minder was dan ETNA en dat daarboven weer Pilgrim etc zit. Dus Atag hebben we laten liggen en vaak tussen ETNA en Pilgrim gekozen)).
Ipv die selsius (oid) een quooker kiezen veel meer kwaliteit en garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:02
Einde jaar krijgen we onze nieuwe keuken waarbij er drie hoge kasten worden geplaatst in een ombouw.

Ik zie in de handleiding van onze toekomstige koel vries combi dat er een 200cm2 in en 200cm2 uitlaat (rooster) moet zijn.

Ik kan in de handleiding van de ovens niet een dergelijk iets vinden (1x60 en 1x 45 cm neff oven). De ovens worden boven elkaar geplaatst. Wat is er minimaal nodig? Blazen deze ovens hun warme lucht aan de voorzijde uit en kan ik volstaan met alleen roosters voor de koelvries combi?

Betreft Hacker Systemat kasten van 221 hoog.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twin93
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-11-2024
Dag allemaal,

Achter een maandje wordt mijn keuken geplaatst. Het gaat hier om een simple rechte keuken van 3 meter, greeploos wit met houten blad (zie ook https://gathering.tweaker...message/67945256#67945256). Deze keuken staat in een ruimte van 3x4 meter. Nu ben ik aan het kijken naar vloertegels, en ik twijfel heel erg tussen een witte terrazzo tegel (zie https://www.impermo.nl/nl...zo-2066#/reference-143331) en een beton look tegel (zie https://www.impermo.nl/nl...ion=817#/reference-142284).

De beton look tegel zou een veilige maar wellicht saaie keuze zijn terwijl de terrazzo tegel meer gedurfd is, bovendien heb ik het idee dat de beton look tegel de keuken wat te steriel gaat maken. De terrazzo tegel maakt de keuken mijnsinziens gezelliger. O-) Deze terrazzo tegel is er overigens ook in het grijs :F (zie https://www.impermo.nl/nl...zo-2066#/reference-143332)

Ik weet dat over smaak niet te twisten valt maar heeft iemand wellicht ideen hierover? Misschien mensen die ook een witte keuken hebben met een grotedeels witte/lichte tegel? Daarnaast ben ik van plan om nog wandtegels op te hangen, dus daar kan ik nog mee combineren. Keuzes 8)7. In de rest van mijn appartement ligt overigens een eikenhouten vloer.

[ Voor 5% gewijzigd door twin93 op 19-09-2021 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
@knights16
Als de ovens dat niet aangeven zullen ze genoeg geïsoleerd zijn en wordt er alleen een minimale wandafstand gegeven.
De ijskast is een ander verhaal, die moet gewoon zijn warmte kwijt via natuurlijke convectie.

[ Voor 12% gewijzigd door Teijgetje op 19-09-2021 12:07 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
twin93 schreef op zondag 19 september 2021 @ 11:52:
De beton look tegel zou een veilige maar wellicht saaie keuze zijn terwijl de terrazzo tegel meer gedurfd is, bovendien heb ik het idee dat de beton look tegel de keuken wat te steriel gaat maken. De terrazzo tegel maakt de keuken mijnsinziens gezelliger. O-) Deze terrazzo tegel is er overigens ook in het grijs :F (zie https://www.impermo.nl/nl...zo-2066#/reference-143332)
Grappig hoe smaken verschillen. Ik zou juist denken dat een witte tegel in combinatie met je witte keuken een steriele indruk geeft, waar betonlook wat meer harmonieert met het wit en de houtkleur van je blad.
Een kwestie van smaak dus, denk ik, behalve dan dat je op een witte vloer werkelijk alles ziet en misschien ook moeilijker weg krijgt (denk even aan een kapotgevallen pot rode saus). Ik weet niet of dat laatste klopt, daarvoor vind je hier hopelijk iemand met ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8n
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-06 22:17

n8n

Ik weet dat over smaak niet te twisten valt maar heeft iemand wellicht ideen hierover? […]

In de rest van mijn appartement ligt overigens een eikenhouten vloer.
Wij hadden exact dezelfde overwegingen en zijn uiteindelijk voor een grijze ‘terrazzo’ gegaan en zijn daar heel erg blij mee, ook in combinatie met een eiken vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colvano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-04 09:32
n8n schreef op zondag 19 september 2021 @ 17:39:
[...]

Wij hadden exact dezelfde overwegingen en zijn uiteindelijk voor een grijze ‘terrazzo’ gegaan en zijn daar heel erg blij mee, ook in combinatie met een eiken vloer.
Heb je bij die webshop besteld? Zo ja, hoe is de ervaring? Wij zijn op zoek naar terrazzo tegels maar het aanbod is erg schaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8n

n8n

colvano schreef op zondag 19 september 2021 @ 18:02:
[...]

Heb je bij die webshop besteld? Zo ja, hoe is de ervaring? Wij zijn op zoek naar terrazzo tegels maar het aanbod is erg schaars.
Uiteindelijk niet maar bij een Duitse webshop die door de m2/verzend verhouding net wat aantrekkelijker geprijsd was. Heb daar wel samples van verscheidende tegels besteld. Bij beide shops geen enkel probleem ervaren, behalve dat je rekening moet houden met vrachtkosten van €200+.

Had ook nog een offerte in nl opgevraagd, dat was 42,50/m2 met €65 verzendkosten, dus de verhouding liep snel in het voordeel van de internationale webshops.

Hier: https://www.casa39.com/ra...grigio-60x60-cm-r7jt.html

[ Voor 17% gewijzigd door n8n op 19-09-2021 18:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twin93
Toke_gt schreef op zondag 19 september 2021 @ 17:06:
[...]

Grappig hoe smaken verschillen. Ik zou juist denken dat een witte tegel in combinatie met je witte keuken een steriele indruk geeft, waar betonlook wat meer harmonieert met het wit en de houtkleur van je blad.
Een kwestie van smaak dus, denk ik, behalve dan dat je op een witte vloer werkelijk alles ziet en misschien ook moeilijker weg krijgt (denk even aan een kapotgevallen pot rode saus). Ik weet niet of dat laatste klopt, daarvoor vind je hier hopelijk iemand met ervaring.
Hmm ja als het om volledige witte tegels zou gaan zou ik het met je eens zijn, alleen denk ik dat met deze ‘gespikkelde’ witte tegels. De betonlook harmoniseert misschien beter met het wit en het eikenhout, maar ik vind het ergens wat saai en te mainstream :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twin93
n8n schreef op zondag 19 september 2021 @ 17:39:
[...]

Ah ook een mooie tegel! Heb je toevallig een foto met je witte keuken en het eikenhout? Ben benieuwd hoe het uitziet. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:30
LaTiNo156 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 13:32:
Onze aannemer heeft voorgesteld om de ombouw te maken van mdf en dat te schilderen. Dat zou sterker en kras/veegbestendiger zijn dan gips/stucwerk.

Heeft een van jullie hier ervaring mee, en misschien ooknwat foto's van hoe zoiets eruit ziet?
Krijg je dan niet een "meubel" look?
Helemaal niemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n8n

n8n

twin93 schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:20:
[...]

Ah ook een mooie tegel! Heb je toevallig een foto met je witte keuken en het eikenhout? Ben benieuwd hoe het uitziet. :*)
De witte keuken was bij ons niet van toepassing, sterker nog, we hebben op dit moment nog helemaal geen keuken :+ (project is nog gaande) maar heb wel vast een foto van de vloer: https://imgur.com/a/4l5aZO4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Wij laten het met gipsplaat bekleden en stuccen omdat ik er het zelfde uit wil laten zien als de muren er om heen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
JackBol schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:40:
[...]

Wij laten het met gipsplaat bekleden en stuccen omdat ik er het zelfde uit wil laten zien als de muren er om heen.
Ik vraag me daarom ook af hoe het eruit ziet, hoeveel verschil met stuccen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-11-2023
Ook wij zijn ons aan het kijken naar een nieuwe keuken. Waar we vooral tegenaan lopen is de indeling. We willen deze liefst anders dan de huidige keuken. Wensen zijn : veel bergruimte, eiland, plek voor alle lelijke dingen met stekker (en daar heb ik het nodige van verzameld ;-) bijvoorbeeld in een kast met pocketdeuren, een koffie/bar corner, liefst ook nog een stukje extra werkblad met planken oid voor servies en kitchenaid. Qua apparatuur: combistoomoven, combi met magnetron, oven met pyrolyse, wijnkoelkastje, bora kookplaat met afzuiging, vw, koelkast, evt vriezer, quooker. Zouden jullie eens willen meekijken? Op de foto’s een beeld van ons huis en huidige keuken. De ensuite wordt verplaatst richting wk of vervangen door stallen deuren richting wk. Het smalle tussenstuk komt dus vrij. De keukenadviseur kwam met het idee waar het eiland voor de kamerdeur komt op het smalle stuk. Let maar niet op hoe ik de ontwerpjes het getekend ook de plaats van koken en spoelen ed kloppen niet. Onze voorkeur neigt naar het ontwerp waarbij een lange hoge kastenwand rechts(deze is wel te lang getekend, zou ong stoppen tegenover kamerdeur) en het eiland daarvoor. Maar wellicht zijn er veel betere en leukere indelingen mogelijk…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yv7Sk35y85MzYTkrtE_vzS1bTaA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eHWNKlz0M8L106I2h3i4Cgm7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zjf5WtBviyF0xjookJSfnzSZoXc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EDruLnwLn0goIrqIfYPRiDrX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s9hipFgg0hO9I02t5bxYNr8Sh6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OtNHT0LKP3QnbwmkB40tVWXf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door Huisje1 op 19-09-2021 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:09
@n8n
Heb je de tegels ook bij Casa39 besteld? of was dat een voorbeeld? Namelijk een stuk goedkoper dan de NL zaken waarvan ik tot nu toe offertes van heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
twin93 schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:20:
[...]

Hmm ja als het om volledige witte tegels zou gaan zou ik het met je eens zijn, alleen denk ik dat met deze ‘gespikkelde’ witte tegels. De betonlook harmoniseert misschien beter met het wit en het eikenhout, maar ik vind het ergens wat saai en te mainstream :P
Dat snap ik wel. Ik stelde me iets meer wit voor dan je bedoelde, denk ik, nu ik je voorbeeld op een wat groter scherm bekijk. Heb je het wit en hout van de keuken in een showroom al eens naast de tegels gelegd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 29-05 20:14
Huisje1 schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:55:
Ook wij zijn ons aan het kijken naar een nieuwe keuken. Waar we vooral tegenaan lopen is de indeling. We willen deze liefst anders dan de huidige keuken. Wensen zijn : veel bergruimte, eiland, plek voor alle lelijke dingen met stekker (en daar heb ik het nodige van verzameld ;-) bijvoorbeeld in een kast met pocketdeuren, een koffie/bar corner, liefst ook nog een stukje extra werkblad met planken oid voor servies en kitchenaid. Qua apparatuur: combistoomoven, combi met magnetron, oven met pyrolyse, wijnkoelkastje, bora kookplaat met afzuiging, vw, koelkast, evt vriezer, quooker. Zouden jullie eens willen meekijken? Op de foto’s een beeld van ons huis en huidige keuken. De ensuite wordt verplaatst richting wk of vervangen door stallen deuren richting wk. Het smalle tussenstuk komt dus vrij. De keukenadviseur kwam met het idee waar het eiland voor de kamerdeur komt op het smalle stuk. Let maar niet op hoe ik de ontwerpjes het getekend ook de plaats van koken en spoelen ed kloppen niet. Onze voorkeur neigt naar het ontwerp waarbij een lange hoge kastenwand rechts(deze is wel te lang getekend, zou ong stoppen tegenover kamerdeur) en het eiland daarvoor. Maar wellicht zijn er veel betere en leukere indelingen mogelijk…
Het kan aan mij liggen, maar ik zie geen plaatjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter.txt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:01
Pieter.txt schreef op donderdag 16 september 2021 @ 21:05:

Qua apparatuur zijn we er nog niet helemaal uit en dan vooral wat betreft het merk. De keukenleverancier die deze keuken heeft getekend, levert Neff terwijl wij Siemens eigenlijk wat mooier eruit vinden zien. Onderhuids is dat verder natuurlijk hetzelfde.

Het lijstje wat we nu hebben is:
  • Kookplaat: Novy 1768 of Siemens EX907LXV5E of Neff T59PS5RX0
  • Afzuiging: Novy 6820/6840 of Siemens LR26CBS20 of Neff I25CBS8W0
Weet iemand of er nog kwaliteitsverschillen zijn tussen kookplaat en afzuiging van Novy t.o.v. Siemens/Neff? Oorspronkelijk dachten wij aan Novy, maar het heeft ook voordelen om alles van hetzelfde merk te hebben. Qua functionaliteit is het allemaal hetzelfde.

O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
Kurma schreef op zondag 19 september 2021 @ 20:24:
[...]

Het kan aan mij liggen, maar ik zie geen plaatjes!
Sorry, idd niet goed gegaan, inmiddels toegevoegd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:46
Huisje1 schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:55:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kan aan mij liggen, maar je huidige keuken ziet eruit alsof hij gister nieuw is geplaatst! Ik zou er nieuwe ovens in stoppen en hij is weer up to date. Maar wellicht dat de foto’s vertekenen en dingen verhullen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n8n

n8n

Aurum schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:57:
@n8n
Heb je de tegels ook bij Casa39 besteld? of was dat een voorbeeld? Namelijk een stuk goedkoper dan de NL zaken waarvan ik tot nu toe offertes van heb gekregen.
Ik heb ze daar besteld ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
t14wo schreef op zondag 19 september 2021 @ 22:01:
[...]

Kan aan mij liggen, maar je huidige keuken ziet eruit alsof hij gister nieuw is geplaatst! Ik zou er nieuwe ovens in stoppen en hij is weer up to date. Maar wellicht dat de foto’s vertekenen en dingen verhullen. ;)
Ja, zo op foto ziet het er nog goed uit maar inderdaad is dat een beetje vertekend beeld, de keuken is al een keer gespoten, daardoor oogt ie nog best mooi maar de apparatuur wordt slecht, fronten van koelkasten zijn niet goed meer, en aantal binnenlades worden slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qocel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:19
SquareOne schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 17:19:
[...]

Welke zaken overweeg je verder nog te veranderen aan je ontwerp?

Gevoelsmatig zit het kastwerk wat aan de hoge kant, maar om deze keuken naar 25k te krijgen incl. plaatsen lijkt me wel een uitdaging.

Hoewel je het als totaalplaatje moet zien zou je onderstaande kunnen checken t.a.v. de apparatuur:
Wat is de adviesprijs van de Bosch apparatuur bij elkaar opgeteld? Neem daar 60% van en
Tel daarbij 3300 op voor de Bora, 1600 voor de quooker, 300 voor de zeeppomp en 300 voor de spoelbak.

Werkblad zou je eens na kunnen rekenen op https://keukenbladen.shop , maar tel daar wel zo'n 25% bij op als je het aanschaft bij een keukenzaak voor vergelijking.

Welk front zit op de kasten?Nevermind

ProTech kost iets van 400 voor al je lades. Met 6 lades in je eiland zou ik het dat wel waard vinden.
Meerprijs voor de hogere korpus is ca. 10%.
@SquareOne Thanks voor je reactie. Met jouw rekenmethode kom ik voor de apparatuur nagenoeg gelijk uit en voor het werkblad 400-500 lager (25% erbij opgeteld).

We hebben een afspraak gemaakt bij het inspiratiecentrum van AEG om daar ook eens de apparatuur door te nemen. Wellicht dat we met de keuze voor AEG wat lager in prijs uitkomen (en we hebben gezien dat ze een mooie matzwarte lijn hebben).
Het zit dus vooral in de kasten, de verkoper zei ook al dat het lastiger wordt bij de kasten om de prijs nog hoger te krijgen dan lager, omdat we alle opties erin hebben zitten.
Het lijkt er dus wel op dat als we de keuken zo willen, dat we echt met 30k rekening moeten houden.

Wat betreft de opstelling, twijfelen we vooral over de nis met het spoelen, dit vinden we er te 'hokkerig' uitzien en hebben bedenkingen bij de werkruimte (koffieapparaat komt daar ook te staan). Mogelijke alternatieven die we bedacht hebben zijn:
- Bovenkasten weg en eventueel planken (zag recent foto's van een vrijwel gelijk ontwerp in dit topic).
- Geen nis en alle hoge kasten naar één kant, welke kant is dan de vraag. Misschien één hoge kast minder en de ovens boven elkaar plaatsen.
- Spoelen toch ook naar het eiland en de nis alleen gebruiken voor het koffieapparaat. Nadeel is voor ons dat we dan minder werkruimte hebben op het eiland.

Daarnaast ook nog steeds de twijfel over wel of niet zitten aan het eiland. Het lijkt ons ideaal als het kan, maar nadelen zijn dan een stuk minder kastruimte en ik vind het er minder strak uit zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-06 14:09
LaTiNo156 schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:44:
[...]

Ik vraag me daarom ook af hoe het eruit ziet, hoeveel verschil met stuccen.
Ik heb beide in huis. Gips als basis in de keuken (laten doen) en MDF in studeer/slaapkamers (zelf gedaan)In principe is qua looks weinig verschil, aangezien de latex laag best dik is. Je gaat er minimaal 2 keer overheen, In mijn geval zelfs 4 keer, was echt nodig. Want wit en gekleurde voorstrijk. Dan wordt het hele huis met Farrow & Ball doen best begrotelijk kan ik melden.....

Maar goed, hou voor wit even 3 lagen aan. De MDF die ik heb gebruikt was trouwens een versie met lakdraagfolie.
MDF moet goed vastgezet worden, anders gaat het werken/kieren. Sowieso heb je kans dat bij de overgangen er een rechte kier gaat ontstaan. Stuc kan scheuren. Nogmaals, door de latex ga je weinig verschil zien, waar je wel verschil kan/gaat zien is de hoeken. Gips werkt met hoekprofielen, en die hebben een ronding. MDF zaag je in verstek, en zet je tegen elkaar aan. Hierdoor krijg je een scherpe hoek, die door de latex enigszins afgerond wordt, maar dus niet zo rond als met gips.

Ik kijk ff of ik wat foto's kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:47
Streamz schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:02:
[...]

Ik heb beide in huis. Gips als basis in de keuken (laten doen) en MDF in studeer/slaapkamers (zelf gedaan)In principe is qua looks weinig verschil, aangezien de latex laag best dik is. Je gaat er minimaal 2 keer overheen, In mijn geval zelfs 4 keer, was echt nodig. Want wit en gekleurde voorstrijk. Dan wordt het hele huis met Farrow & Ball doen best begrotelijk kan ik melden.....

Maar goed, hou voor wit even 3 lagen aan. De MDF die ik heb gebruikt was trouwens een versie met lakdraagfolie.
MDF moet goed vastgezet worden, anders gaat het werken/kieren. Sowieso heb je kans dat bij de overgangen er een rechte kier gaat ontstaan. Stuc kan scheuren. Nogmaals, door de latex ga je weinig verschil zien, waar je wel verschil kan/gaat zien is de hoeken. Gips werkt met hoekprofielen, en die hebben een ronding. MDF zaag je in verstek, en zet je tegen elkaar aan. Hierdoor krijg je een scherpe hoek, die door de latex enigszins afgerond wordt, maar dus niet zo rond als met gips.

En wordt de keuze dan vooral gedreven voor het zelf kunnen doen / niet zelf kunnen doen?
Ik heb het idee dat ik met MDF nog wel aan de slag kan, maar voor gipswandjes heb ik een stucadoor nodig en ga renovliezen in onze woning. Om een stucadoor te laten komen voor alleen een ombouw zie ik niet zo zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
SquareOne schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:37:
[...]

En wordt de keuze dan vooral gedreven voor het zelf kunnen doen / niet zelf kunnen doen?
Ik heb het idee dat ik met MDF nog wel aan de slag kan, maar voor gipswandjes heb ik een stucadoor nodig en ga renovliezen in onze woning. Om een stucadoor te laten komen voor alleen een ombouw zie ik niet zo zitten.
In ons geval kunnen we beiden niet zelf (het moet er wel mooi uitzien ;)). Er moet sowieso een stucadoor komen voor de wanden en het plafond.

Onze wens is om in de hoek van de ene ombouw van die planken te laten maken waar je oa je koffieapparaat kwijt kunt, en tegen de zijkant van de andere ombouw een aantal nissen (3 of 4) voor wat decoratie, zodat als je de keuken binnenkomt je niet tegen een 60cm brede wand aankijkt.

De aannemer die kwam kijken (zelf geen stuccadoor) zei dat het lastig was om die hoeken goed te krijgen.
Later mailde die dat ie na wat ruggespraak voorstelde om het dus met geschilderd MDF te doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5wop8Kx-C9FblLnJNv_KYhU6RTg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DIrCnM4n99Zk7alRrHbrWAO9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hBXKw55q9GnFt2A1bgeSMV0fnm8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/izNEyiaMiXX9J5afJU38vYl3.jpg?f=fotoalbum_tile
Streamz schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:02:
[...]

thanks alvast! De verschil in looks is het voornaamste waar ik me zorgen over maak, dat de overgang van de ombouw naar de muren dus heel duidelijk zichtbaar wordt. Al dan niet met een kier zoals jij al zegt.

het enige voorbeeld dat ik tot nu toe heb kunnen vinden is dit:
https://www.woodlabs.nl/portfolio/keuken-ombouw-noordwijk/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twin93
Toke_gt schreef op zondag 19 september 2021 @ 20:19:
[...]

Dat snap ik wel. Ik stelde me iets meer wit voor dan je bedoelde, denk ik, nu ik je voorbeeld op een wat groter scherm bekijk. Heb je het wit en hout van de keuken in een showroom al eens naast de tegels gelegd?
Nee dat nog niet. Ik heb mijn keuken in Duitsland besteld (1.5u enkele reis) waardoor ik niet per se meteen daarheen wil rijden. Wellicht dat ik met de sample tegels naar een keukenzaak in de buurt kan gaan om te kijken hoe de tegels combineren met het wit en hout. Het gaat overigens om Alpin wit laser 427 en Sierra eiken van Nobilia. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliniclowntje
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-01 21:45
Hallo Tweakers!

Zoals zo velen hier zijn ook wij bezig om een nieuwe keuken uit te zoeken voor ons nieuwe huis. Nu zijn we al bij twee keukenwinkels langs geweest en het tweede ontwerp was naar ons zin. Nu wil ik deze graag delen en jullie reacties krijgen op de indeling en de offerte.

Allereerst de indeling:
- Tegen de muur van 3,97 m komen op de hoeken twee hoge kasten en daartussen een aanrecht. Aanrecht is dus 2,6 m. Links in het aanrecht komt de spoelbak. In het midden van het aanrecht komt de vaatwasser.
In de linker hoge kast een koel-vries combinatie.
In de rechter hoge kast een grote oven (60cm), en een combi-oven (45cm).
De rest zijn allemaal kasten.
- Kookeiland van 2,2m x 1,1m met in het midden een kookplaat met downdraft. Onder de kookplaat een kast (om kosten te besparen). Links en rechts van deze kast komen twee lades (60cm).
Aan de andere kant van het eiland is een bar (40cm diep).

Bovenaanzicht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GyyrPhwlPPBc4QJ9UZJfJhOfb1c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dR0pb3rL1leoV3W6Ihpelz7E.jpg?f=fotoalbum_large
Vooraanzicht aanrecht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/89FshGWmpdn06weoAd4qgv1dpWs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IVSjuYlyZLuiDzNcjsmeLSsq.jpg?f=fotoalbum_large
Vooraanzicht eiland:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uEt9Q-NT47Hy3HD44DZCGedl8JA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XmkJE9ZDKHpBj3fVpcYAb5Kw.jpg?f=fotoalbum_large

Hieronder de offerte details. Deze is niet gespecificeerd per stuk maar per categorie:

Meubelen (ik weet niet of dit genoeg zegt, maar dit staat op de offerte)
Sieve-542 frontkleur 542 zwart ultramat
Uitvoering lade: RE ProStyle
Deursystem: PBT Motion

Prijs: 11.382

Apparatuur
koelkast: KI86V5SF1 - siemens iQ100
vaatwasser: SN63HX60CN- siemens iQ300
combi-oven: CM876G0b6 - siemens iQ 700
oven: HB875G5B1 - siemens iQ700
inductie-kookplaat: ED731FQ15E - siemens iQ500

Prijs: 6476
(Adviesprijs: 8635)

Blad
Caesarstone Turbine Grey Leather (6313), 4cm dik
2,1m x 1,1 m
2,6m x 0,6m

Prijs: 5434

Accessoires
Spoelbak
Quooker combi+ boiler 3-in-1 (22+FSBLK)
2x Stopcontact in zijkant kookeiland

Prijs: 2472

Montage
Monteren, aansluiten en afvoeren afval

Prijs: 2400

Alles bij elkaar
Totaalprijs: 28164
Korting: 3264
Eindprijs: 24900

Wat is jullie reactie op deze prijs? In eerste instantie kwamen ze met een offerte van 35k, maar ze hebben uit zichzelf de prijs al verlaagd naar 25k (terwijl ons budget 20k is), zonder dat wij hier om gevraagd hadden. Ik heb het gevoel dat hier nog best wel ruimte in zit, als ik de naar de prijs van de appartuur online kijk en naar de kosten van het blad (keukenbladen.shop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
cliniclowntje schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:02:
Hallo Tweakers!

Zoals zo velen hier zijn ook wij bezig om een nieuwe keuken uit te zoeken voor ons nieuwe huis. Nu zijn we al bij twee keukenwinkels langs geweest en het tweede ontwerp was naar ons zin. Nu wil ik deze graag delen en jullie reacties krijgen op de indeling en de offerte.

Allereerst de indeling:
- Tegen de muur van 3,97 m komen op de hoeken twee hoge kasten en daartussen een aanrecht. Aanrecht is dus 2,6 m. Links in het aanrecht komt de spoelbak. In het midden van het aanrecht komt de vaatwasser.
- Kookeiland van 2,2m x 1,1m met in het midden een kookplaat met downdraft. Onder de kookplaat een kast (om kosten te besparen). Links en rechts van deze kast komen twee lades (60cm).

Bovenaanzicht:
[Afbeelding]
Vooraanzicht aanrecht:
[Afbeelding]
Vooraanzicht eiland:
[Afbeelding]

Hieronder de offerte details. Deze is niet gespecificeerd per stuk maar per categorie:

Apparatuur

Blad
2,1m x 1,1 m
2,6m x 0,6m

Accessoires
Spoelbak

Montage

Alles bij elkaar

Wat is jullie reactie op deze prijs? In eerste instantie kwamen ze met een offerte van 35k, maar ze hebben uit zichzelf de prijs al verlaagd naar 25k (terwijl ons budget 20k is), zonder dat wij hier om gevraagd hadden. Ik heb het gevoel dat hier nog best wel ruimte in zit, als ik de naar de prijs van de appartuur online kijk en naar de kosten van het blad (keukenbladen.shop).
  • Volgens mij betaal je relatief veel voor een keuken met weinig lades. Zoek in dit topic de 'gepinde' posts eens op, en kijk wat daar ongeveer betaald is voor vergelijkbare keukens.
  • Wat betreft de opstelling, volgens mij zou je hier nog wel e.e.a. in kunnen finetunen. De kastdeurtjes aan de spoelkant lijkten nu allemaal een ander formaat wat het nogal onrustig maakt. Met een wand van 3.92cm zou ik kijken of je met 6x60cm kunt uitkomen. Of als je beter gebruikt wilt maken van de ruimte zou ik kiezen om één van de kastjes als lade uit te voeren van 80cm. Kiezen jullie voor dikke zijpanelen rechts van de koelkast en links van de ovens en is dat een bewuste keuze?
  • Onder de kookplaat zou ik altijd een pannenlade toepassen. Wij krijgen een eiland van 200cm en gaan voor 60, 80, 60.
  • Ben persoonijk niet zo'n fan van 'torentjes', wellicht nog overwegen de 'torentjes' te verbinden met bovenkastjes, of met één of twee planken van links tot rechts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:35
Stalensnuitje schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:01:
[...]

[...]

***members only***

In eerste instantie viel het me nog niet eens erg tegen (ws. omdat ie domweg goedkoper was dan de eerste offerte die ik ergens anders kreeg), maar tenzij jullie zeggen dat z'n kasten en blad verrekte goedkoop zijn, krijg ik toch een beetje jeuk van die apparatuurprijzen :/

En ik ben er nog niet over uit of ik helemaal ontzorgd wil worden, of dat ik zelf hier en daar nog wel wat wil doen, zoals het aftimmeren en voorbereidend werk ;)
Nog even pluggen als het mag, iemand nog een mening over de prijs van dit verhaal? Ik twijfel nog een klein beetje over of het deze indeling moet worden, maar als we daar uit zijn ga ik denk ik nog bij een andere verkoper langs puur om een offerte te vragen om te matchen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-06 14:09
LaTiNo156 schreef op maandag 20 september 2021 @ 10:00:
[...]

In ons geval kunnen we beiden niet zelf (het moet er wel mooi uitzien ;)). Er moet sowieso een stucadoor komen voor de wanden en het plafond.

Onze wens is om in de hoek van de ene ombouw van die planken te laten maken waar je oa je koffieapparaat kwijt kunt, en tegen de zijkant van de andere ombouw een aantal nissen (3 of 4) voor wat decoratie, zodat als je de keuken binnenkomt je niet tegen een 60cm brede wand aankijkt.

De aannemer die kwam kijken (zelf geen stuccadoor) zei dat het lastig was om die hoeken goed te krijgen.
Later mailde die dat ie na wat ruggespraak voorstelde om het dus met geschilderd MDF te doen.

[Afbeelding][Afbeelding]

[...]

thanks alvast! De verschil in looks is het voornaamste waar ik me zorgen over maak, dat de overgang van de ombouw naar de muren dus heel duidelijk zichtbaar wordt. Al dan niet met een kier zoals jij al zegt.

het enige voorbeeld dat ik tot nu toe heb kunnen vinden is dit:
https://www.woodlabs.nl/portfolio/keuken-ombouw-noordwijk/
Dat soort nissen worden meestal met MDF gemaakt, juist vanwege die hoeken. Als het goed gebeurt, niets aan de hand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Berend-
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-05 10:03
Hallo Tweakers!

Allereerst de indeling:

Bovenaanzicht:
[Afbeelding]
Vooraanzicht aanrecht:
[Afbeelding]
Vooraanzicht eiland:
[Afbeelding]

Apparatuur

Blad
2,1m x 1,1 m
2,6m x 0,6m

Accessoires
Spoelbak

Montage

Alles bij elkaar

Ik vind de prijs vrij fors voor wat je krijgt.
Inderdaad vrij weinig lades, zoals hierboven aangegeven.
Volgens mij kan deze ook wel binnen je budget komen.

Ter vergelijking met mijn keuken:

Apparatuur: € 13.735
Blad: € 9.083 (Keramisch)
Accessoires: €1924
Meubelen: €21.908 (ProNorm)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/09WAZMW5vRFqHbCFmT7SJq3r4-Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yMGMrvCec28AFjXVx7T9hW2y.png?f=user_large

Wij betalen €29300, en dan verdienen ze volgens mij nog steeds goed ;)
Dan hebben wij tov jullie keuken 3 hoge kasten met push te open, eiland van 240 x 100 en een deel van 406 bij 70. Apparatuur is volgens mij verder wel vergelijkbaar (AEG HorizonLine ProBlack tov de Siemens) alleen hebben wij een BORA Classic 2.0 en een Liebherr Vinedor. Daarnaast nog wat accessoires als een Quooker Zeeppomp, Stopcontacten in het keukenblad verwerkt,etc.

[ Voor 27% gewijzigd door Berend- op 20-09-2021 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Berend- schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:00:
[...]

Ik vind de prijs vrij fors voor wat je krijgt.
Inderdaad vrij weinig lades, zoals hierboven aangegeven.
Volgens mij kan deze ook wel binnen je budget komen.

Ter vergelijking met mijn keuken:

Apparatuur: € 13.735
Blad: € 9.083 (Keramisch)
Accessoires: €1924
Meubelen: €21.908 (ProNorm)

[Afbeelding]

Wij betalen €29300, en dan verdienen ze volgens mij nog steeds goed ;)
Dan hebben wij tov jullie keuken 3 hoge kasten met push te open, eiland van 240 x 100 en een deel van 406 bij 70. Apparatuur is volgens mij verder wel vergelijkbaar (AEG HorizonLine ProBlack tov de Siemens) alleen hebben wij een BORA Classic 2.0 en een Liebherr Vinedor. Daarnaast nog wat accessoires als een Quooker Zeeppomp, Stopcontacten in het keukenblad verwerkt,etc.
Hoe moet ik de prijzen interpreteren? €46.650 Bruto offerte en €29300 netto? Is dit inclusief plaatsen? Volgens mij erg scherpe prijs voor keuken van deze omvang en specs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berend-
SquareOne schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:15:
[...]

Hoe moet ik de prijzen interpreteren? €46.650 Bruto offerte en €29300 netto? Is dit inclusief plaatsen? Volgens mij erg scherpe prijs voor keuken van deze omvang en specs.
Klopt, netto prijs inc plaatsing. Is inderdaad een scherpe prijs voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliniclowntje
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-01 21:45
SquareOne schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:23:
[list]
• Volgens mij betaal je relatief veel voor een keuken met weinig lades. Zoek in dit topic de 'gepinde' posts eens op, en kijk wat daar ongeveer betaald is voor vergelijkbare keukens.
Dit idee had ik ook. Maar de vergelijking tussen keukens vind ik lastig te maken vanwege telkens andere uitvoering van de kasten. De keukenwinkel heeft ons verteld dat de afwerking van de kasten die wij willen in "het dure" segment zit. Is dit ook zo of is dit een truuk om ons meer te laten betalen?
Dit geldt trouwens ook voor het blad. Ze noemde dit "de PC-hoofdstraat-composiet onder de bladen"...
• Wat betreft de opstelling, volgens mij zou je hier nog wel e.e.a. in kunnen finetunen. De kastdeurtjes aan de spoelkant lijkten nu allemaal een ander formaat wat het nogal onrustig maakt. Met een wand van 3.92cm zou ik kijken of je met 6x60cm kunt uitkomen. Of als je beter gebruikt wilt maken van de ruimte zou ik kiezen om één van de kastjes als lade uit te voeren van 80cm. Kiezen jullie voor dikke zijpanelen rechts van de koelkast en links van de ovens en is dat een bewuste keuze?
De spoelkant is nu ingedeeld als volgt: 50 - 50 - 60 - 50 - 50. Hier hebben wij ook mee zitten stoeien. Vooral met de plaatsing van de spoelbak. Deze wil ik eigenlijk in het midden van het aanrecht tegenover het kookgedeelte. Maar dit kwam praktisch niet uit.
We hebben inderdaad bewust voor dikke zijpanelen gekozen omdat wij dit mooier vinden staan.
• Onder de kookplaat zou ik altijd een pannenlade toepassen. Wij krijgen een eiland van 200cm en gaan voor 60, 80, 60.
Thanks voor de tip!
• Ben persoonijk niet zo'n fan van 'torentjes', wellicht nog overwegen de 'torentjes' te verbinden met bovenkastjes, of met één of twee planken van links tot rechts?
[/list]
Wat bedoel je met "torentjes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
cliniclowntje schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:30:
Dit idee had ik ook. Maar de vergelijking tussen keukens vind ik lastig te maken vanwege telkens andere uitvoering van de kasten. De keukenwinkel heeft ons verteld dat de afwerking van de kasten die wij willen in "het dure" segment zit. Is dit ook zo of is dit een truuk om ons meer te laten betalen?
Dit geldt trouwens ook voor het blad. Ze noemde dit "de PC-hoofdstraat-composiet onder de bladen"...
Dat krijgen we toevallig overal ook te horen, ongeacht welk type kastjes, houtfineer of blad we aanwijzen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berend-
Het lijkt voor zover ik de type lades zie op een ProNorm keuken. Volgens mij staat ProNorm in het middensegment. PC hoofdstraat composiet ken ik niet, maar zal vast bedoeld zijn om de prijs te rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
@cliniclowntje Aan de term ‘ProStyle’ bij de lades kun je zien dat het een Pronorm keuken betreft. Kijk dan ook even of je de ‘plus’ lijn zou willen, dit is de verhoogde korpus (83,2cm). Zo heb je iets meer kastruimte en zou je een lagere plint kunnen nemen. Kost ongeveer 8-10% extra meen ik.
Caesarstone is gewoon een merk composiet, dus van een bepaalde fabriek/leverancier. Iets duurder maar geen idee of het beter is. Het wordt vrijwel overal verkocht. De prijs is daarna afhankelijk van de prijsgroep (kleur, motief, etc) en uiteraard van de dikte en oppervlakte. ‘PC- hoofdstraat’ onzin is gewoon verkoop prietpraat om je het gevoel te geven dat je een heel mooi en goed product hebt uitgezocht bij ze.

Zijn er Tweakers die de ontwikkelingen op de keukenbeurs volgen? Volgens mij vandaag gestart in Duitsland, ben benieuwd of bijvoorbeeld Pronorm nog met iets nieuws komt (want ik kan mijn keuken altijd nog aanpassen :P).
Ben ook wel benieuwd maar de nieuwe lijn en apparatuur van Siemens.

[ Voor 26% gewijzigd door remzor op 20-09-2021 14:38 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SquareOne
remzor schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:36:
@cliniclowntje Aan de term ‘ProStyle’ bij de lades kun je zien dat het een Pronorm keuken betreft. Kijk dan ook even of je de ‘plus’ lijn zou willen, dit is de verhoogde korpus (83,2cm). Zo heb je iets meer kastruimte en zou je een lagere plint kunnen nemen. Kost ongeveer 8-10% extra meen ik.
Caesarstone is gewoon een merk composiet, dus van een bepaalde fabriek/leverancier. Iets duurder maar geen idee of het beter is. Het wordt vrijwel overal verkocht. De prijs is daarna afhankelijk van de prijsgroep (kleur, motief, etc) en uiteraard van de dikte en oppervlakte. ‘PC- hoofdstraat’ onzin is gewoon verkoop prietpraat om je het gevoel te geven dat je een heel mooi en goed product hebt uitgezocht bij ze.

Zijn er Tweakers die de ontwikkelingen op de keukenbeurs volgen? Volgens mij vandaag gestart in Duitsland, ben benieuwd of bijvoorbeeld Pronorm nog met iets nieuws komt (want ik kan mijn keuken altijd nog aanpassen :P).
Ben ook wel benieuwd maar de nieuwe lijn en apparatuur van Siemens.
Ik zal hier wel een verzamelpost proberen te maken en af en toe kicken in het topic

Pronorm:
Dit is de press release van Pronorm
https://www.pronorm.de/wp...norm_Pressetext_A4_GB.pdf

Nieuwe fronten met name houtfineer en houtlook fronten. + kasten in ral laten spuiten.
Op deze pagina moet nog iets komen over verlichting in je keuken (zal wel iets zijn als verlichting onder werkblad)
https://www.pronorm.de/i-luminate/?lang=nl
House Messe journal van Pronorm: https://www.pronorm.de/wp...021-22_D-NL-FR_screen.pdf

Rotpunkt
https://rotpunktkuechen-hausmesse.de/nl/downloads/
Zij hebben een heel gaaf nieuw hout front met verticale lijnen (beetje Scandinavische stijl)
Daarnaast hebben ze Fenix fronten toegevoegd aan de collectie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Glk6Cjh12KnvE6L1ebzP2Uc2Xf4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rXgvJ3162IgImNWbsA8JjNAg.png?f=fotoalbum_large

Rotpunkt, Schmidt, Schroder
Handige Nederlandse website voor de noviteiten van bovenstaande drie merken.
https://kitchenevent.online/nl/home/rotpunkt22/noviteiten/
https://kitchenevent.online/nl/home/schroder22/noviteiten/
Schmidt lijkt enkel 2021 te betreffen

Nobilia
  • Nieuwe fronten: Laser 414 - Volcanic Grey (PG2); Riva 842 - Concrete Sand Reproduction; Easytouch 964 - Laklaminaat Mineral Green Ultra Matt; Easytouch 966 - Laklaminaat Fjord Blue Ultra Matt; Natura 744 - Laklaminaat Oak Montreal Reproduction; Nordic 786 - Lak Slate Grey Matt; Artis 938 - Glass Alpine White Matt
  • 8 nieuwe kleuren voor zijwangen: Eiken Montreal (126), Beton Sand (201), Vikings Oak (205), Vulkangrau (207), Mineral Green Ultra Matt (964), Fjord Blue Ultra Matt (966), Schiefer grijs (786), Alpin Wit mat glas (938)
  • 6 nieuwe greepjes en goudkleurige greeplijst voor greeploos design
https://www.nobilia.de/de/produkte/neuheiten-2022/
https://catalogue.nobilia.de/kuechen/page/1

[ Voor 44% gewijzigd door SquareOne op 21-09-2021 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
SquareOne schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:53:
[...]

Dit is de press release van Pronorm
https://www.pronorm.de/wp...norm_Pressetext_A4_GB.pdf

Nieuwe fronten met name houtfineer en houtlook fronten. + kasten in ral laten spuiten.
Op deze pagina moet nog iets komen over verlichting in je keuken (zal wel iets zijn als verlichting onder werkblad)
https://www.pronorm.de/i-luminate/?lang=nl
Ah, thanks. Even snel doorgenomen, staat niet echt iets in voor mijn gevoel. Veel gebakken lucht maar idd een ander frontje en iets over lampjes. Voor ons dus niet interessant (had overigens ook geen spectaculaire dingen verwacht hoor).
Nu de Siemens apparatuur nog even in de gaten houden, al zal het nieuwe spul pas halverwege 2022 worden uitgeleverd ben ik bang..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mirjam2771
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 20-09-2021
mijn keuken gekocht bij *knip*
Heb enkel een nieuwe werkblad moeten aankopen.

mochten jullie er iets aan hebben :-)

Meteen een winkel promoten als eerste post is wat spammerig.

[ Voor 38% gewijzigd door tweakduke op 21-09-2021 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirjam2771
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 20-09-2021
Kan iemand mij vertellen hoe ik een granieten keuken blad schoon kan blijven behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HogRider
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-02 10:06
Beste,

Ik ben in vroege orienterende fase en vroeg mij het volgende af:

- Ik merk dat de keukenboeren niet heel transparant zijn over prijzen van individuele onderdelen en wat ik wel uit ze krijg lijkt volledige onzin. Zo werd mij verteld dat Dekton 1500 per strekkende meter kost (60 diep) terwijl bladhandelaren het voor 300 p/m aanbieden.

Bij Mandemakers gaven ze aan dat ze niet alleen de kasten kunnen verkopen maar dat ik het als een auto moet zien (Audi wel te verstaan waar de navigatie er sws in zit). Is dit ook jullie ervaring en als ik wel losse meubels zou willen kopen, wat zou jullie aanbeveling zijn qua merk en winkel in het midden/hoog segment? Ik neem aan dat vooral de lade systemen en schanieren belangrijk zijn?

De frontjes zou je toch ook los moeten kunnen kopen als een bepaald merk mooier is?

Ik zou het dus prima vinden om kasten op 1 plek, blad ergens anders en aparatuur weer een bij 3de partij te doen desnoods, maar is er dan een reeel risico dat ik loop op het moment dat iets niet klopt?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
HogRider schreef op maandag 20 september 2021 @ 16:20:
Beste,

- Ik merk dat de keukenboeren niet heel transparant zijn over prijzen van individuele onderdelen en wat ik wel uit ze krijg lijkt volledige onzin. Zo werd mij verteld dat Dekton 1500 per strekkende meter kost (60 diep) terwijl bladhandelaren het voor 300 p/m aanbieden.

Bij Mandemakers gaven ze aan dat ze niet alleen de kasten kunnen verkopen maar dat ik het als een auto moet zien (Audi wel te verstaan waar de navigatie er sws in zit). Is dit ook jullie ervaring en als ik wel losse meubels zou willen kopen, wat zou jullie aanbeveling zijn qua merk en winkel in het midden/hoog segment? Ik neem aan dat vooral de lade systemen en schanieren belangrijk zijn?

De frontjes zou je toch ook los moeten kunnen kopen als een bepaald merk mooier is?

Ik zou het dus prima vinden om kasten op 1 plek, blad ergens anders en aparatuur weer een bij 3de partij te doen desnoods, maar is er dan een reeel risico dat ik loop op het moment dat iets niet klopt?

Dank!
Apparatuur past altijd, blad kun je ook apart bestellen (doen sommigen ook), Je zult alleen meer betalen voor de kastjes omdat daar dan hun marge vandaan zal komen.
Ook zullen er sommige keukenshops zijn die er niet aan willen meewerken. En je vooral ook bang zullen maken dat garantie vervalt op het geheel als iemand anders de apparaten of het blad levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
HogRider schreef op maandag 20 september 2021 @ 16:20:
Beste,

Dank!
Kwestie van vragen. Ik heb experts uit de branche hier in topic wel eens zien zeggen dat ze een keuken liever zonder apparatuur verkopen omdat het ten koste gaat van de marge. De meeste marge pakken ze op de bladen en kasten.

De markt is behoorlijk oververhit, dus als er partijen zijn die enkel een complete keuken willen verkopen dan is dat natuurlijk hun goed recht.

Denk dat je de grootste kans maakt als je vooraf gewoon transparant bent bij het maken van een afspraak dat je een afspraak wilt voor enkel kastwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
mirjam2771 schreef op maandag 20 september 2021 @ 15:39:
Kan iemand mij vertellen hoe ik een granieten keuken blad schoon kan blijven behouden?
Gewoon met een simpel sopje van water en afwasmiddel. Eerste keer impregneren met de middelen die erbij geleverd worden, daarna met het sopje onderhouden. Als het niet meer glanst, gebruik je weer de officiële middelen. Ik heb mijn granieten blad nu bijna een jaar en het ziet er nog onberispelijk uit. In vorig huis 8 jaar granieten blad gehad, kopers dachten dat het nieuw was, zo zag het eruit. Dus laat je niet gek maken met de dure middelen die ze aansmeren. Enige waar ik echt erg alert op ben is sap van citrusvruchten. Dat haal ik direct weg.
Overigens tip voor vlekken die moeilijk weggaan: beetje cif, of als je dat niet huis hebt: witte tandpasta. Werkt ook fantastisch op je inductieplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Hallo Tweakers!

Allereerst de indeling:

Bovenaanzicht:
[Afbeelding]
Vooraanzicht aanrecht:
[Afbeelding]
Vooraanzicht eiland:
[Afbeelding]

Apparatuur

Blad
2,1m x 1,1 m
2,6m x 0,6m

Accessoires
Spoelbak

Montage

Alles bij elkaar

De prijs is niet heel gek denk ik, vergeleken met onze offertes. Wij hebben minder werkblad en een koffiezetapparaat in plaats van een 2e oven. Wij komen tussen de 22.500 en 25.000 uit. Zie hier voor onze opstelling (ook een achterwand van 4 meter trouwens). Welke keukenboer ben je geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruijff14
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-05 09:09
Hanzul schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:19:
[...]

Dat is echt smaak afhankelijk en zal ook per zaak afhankelijk zijn. Alle drie de zaken waar je bent geweest verkopen vooral laag en midden segement.

Midden merken zijn idd.
- Pelgrim, Aeg, Bosch, Samsung.

Vervolgens is het, echt wat vind je belangrijk, maar vooral de specificaties van het product. Elke fabrikant heeft goede en minder goede producten. Wij hebben hier de koelkast en Vaatwasser van AEG, maar de ovens en kookplaat van Pelgrim
Ik ben weer een (klein) stapje verder en heb nu na wat heen-en-weer met 123apparatuur de volgende offerte gekregen:
Members only:

Wat is jullie mening, is dit een keurige selectie van apparatuur voor een goede prijs, of zou ik nog ergens op kunnen pushen / naar een alternatief kunnen kijken?

[ Voor 4% gewijzigd door Cruijff14 op 20-09-2021 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twin93
Weet iemand toevallig of je ergens kleurstalen kunt bestellen van Nobilia keukens (van frontjes en werkbladen)? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Cruijff14 schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:39:
[...]

Ik ben weer een (klein) stapje verder en heb nu na wat heen-en-weer met 123apparatuur de volgende offerte gekregen:

***members only***

Wat is jullie mening, is dit een keurige selectie van apparatuur voor een goede prijs, of zou ik nog ergens op kunnen pushen / naar een alternatief kunnen kijken?
Prijzen kan je natuurlijk opzoeken.

Zonder de Novy kom ik op Coolblue/Keukenloods uit op 3112,- (adviesprijs bij Bosch: 5156,-)

Als de Novy 2000 tot 2500 kost en de mengkraan en andere accessoires zitten erbij dan is het geen gekke prijs volgens mij.

Of je voor dat bedrag beter spul kan halen, geen idee :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:35
twin93 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:28:
Weet iemand toevallig of je ergens kleurstalen kunt bestellen van Nobilia keukens (van frontjes en werkbladen)? :)
Geen antwoord op je vraag, wel een algemene tip.

Wij konden van de door ons gekozen kleur (nachtblauw mat, pronorm) ook nergens een staaltje krijgen. Van het weekend bij de Gamma alle kleuren blauw uit de verf-staaltjes-wand gepakt. En dat zijn er serieus veel. Als we binnenkort weer bij de keukenzaak zijn kunnen we dus bepalen welke kleur blauw overeenkomt met onze kleurkeuze.

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 11:46
Aangezien ik hier hele goede tips/adviezen gekregen heb, zou ik jullie willen vragen om eens mee te denken over de keuken van m'n zusje. Ze heeft nu een ontwerp liggen, maar ik heb het idee dat de keukenboer de layout vanaf de plattegrond overgenomen heeft zonder na te denken of dit nou echt de beste oplossing voor de ruimte is. Zo vind ik de ongebruikte ruimte links naast de deur zonde, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen. Heb m'n zusje al het advies gegeven om bij een volgende offerte aanvraag de plattegrond zonder ingetekende keuken aan te leveren om zo de ontwerper niet te sturen.
Hebben jullie nog leuke ideeën qua inrichting? Dan gaat het dus puur om vorm, kasten, enz. Het betreft een renovatie van een woning, de locaties van de bestaande en nieuwe muren staan aardig vast. Deuren (zoals bijvoorbeeld vanuit keuken naar de hal) zouden in theorie verplaatst kunnen worden. Dat brengt dan natuurlijk wel extra kosten met zich mee.

Erg benieuwd of jullie nog interessante indelingen hebben!

edit:
De ruimte linksboven is trouwens de bijkeuken, midden boven (schuifdeuren) is de woonkamer.

Zusje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BmOVLiiJdapQB1FEOqyLaJ2H_1I=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/0JoZF5QKZ3N0N2xROcn5rK1S.png?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ElALoBjgS5BjPQ7ZFaaE9VEV0sY=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qRsu2WJDwgcfbeQkcR7hyhWt.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QdH14hcen9trUj4QSsbBAmUCWlc=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ilQze59AWQ9kLsO73Shn1T2W.jpg?f=fotoalbum_small

[ Voor 4% gewijzigd door Niek_ op 22-09-2021 07:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Niek_ schreef op woensdag 22 september 2021 @ 07:24:
Aangezien ik hier hele goede tips/adviezen gekregen heb, zou ik jullie willen vragen om eens mee te denken over de keuken van m'n zusje. Ze heeft nu een ontwerp liggen, maar ik heb het idee dat de keukenboer de layout vanaf de plattegrond overgenomen heeft zonder na te denken of dit nou echt de beste oplossing voor de ruimte is.
Jouw indruk klopt, lijkt mij. Keukenboer is uitgegaan van bestaande/geplande aansluitingen. Dus inderdaad goed plan om blanco plattegrond als uitgangspunt mee te geven bij vlg afspraak. Wel zou ik je zus vragen wat haar prio’s zijn. Waar wil ze straks een eettafel plaatsen? Wil ze koken en spoelen op het eiland, vindt ze het leuk een soort koffiecorner te creëren? Is een eiland een voorwaarde of gewoon een optie? Nog wat andere vragen: komen er openslaande deuren naar buiten, is het een raam tot op de grond of tot ‘aanrechthoogte’?

Verder, wat voor mij echt een no go zou zijn, is de kookplaat pal achter de deur. Je wilt daar echt niet staan met een hete pan in je handen als iemand in al zijn enthousiasme de deur open gooit. Dat is echt vragen om moeilijkheden. Als ik het goed zie, kom je daar het huis binnen en dan wil je niet meteen ergens tegenaan lopen.

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Aangezien ik hier hele goede tips/adviezen gekregen heb, zou ik jullie willen vragen om eens mee te denken over de keuken van m'n zusje. Ze heeft nu een ontwerp liggen, maar ik heb het idee dat de keukenboer de layout vanaf de plattegrond overgenomen heeft zonder na te denken of dit nou echt de beste oplossing voor de ruimte is. Zo vind ik de ongebruikte ruimte links naast de deur zonde, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen. Heb m'n zusje al het advies gegeven om bij een volgende offerte aanvraag de plattegrond zonder ingetekende keuken aan te leveren om zo de ontwerper niet te sturen.
Hebben jullie nog leuke ideeën qua inrichting? Dan gaat het dus puur om vorm, kasten, enz. Het betreft een renovatie van een woning, de locaties van de bestaande en nieuwe muren staan aardig vast. Deuren (zoals bijvoorbeeld vanuit keuken naar de hal) zouden in theorie verplaatst kunnen worden. Dat brengt dan natuurlijk wel extra kosten met zich mee.

edit:
De ruimte linksboven is trouwens de bijkeuken, midden boven (schuifdeuren) is de woonkamer.

Zusje
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ik zou denk ik de 60cm oven omwisselen van plek met de 45cm oven, maar dat kan ook door mijn lengte komen :P
De hogere/grotere oven onder en de 45 cm oven boven lijkt mij praktischer?

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 11:46
Toke_gt schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:24:
[...]

Jouw indruk klopt, lijkt mij. Keukenboer is uitgegaan van bestaande/geplande aansluitingen. Dus inderdaad goed plan om blanco plattegrond als uitgangspunt mee te geven bij vlg afspraak. Wel zou ik je zus vragen wat haar prio’s zijn. Waar wil ze straks een eettafel plaatsen? Wil ze koken en spoelen op het eiland, vindt ze het leuk een soort koffiecorner te creëren? Is een eiland een voorwaarde of gewoon een optie? Nog wat andere vragen: komen er openslaande deuren naar buiten, is het een raam tot op de grond of tot ‘aanrechthoogte’?

Verder, wat voor mij echt een no go zou zijn, is de kookplaat pal achter de deur. Je wilt daar echt niet staan met een hete pan in je handen als iemand in al zijn enthousiasme de deur open gooit. Dat is echt vragen om moeilijkheden. Als ik het goed zie, kom je daar het huis binnen en dan wil je niet meteen ergens tegenaan lopen.
Waar wil je straks de eettafel plaatsen?
- We vinden het leuk om de eettafel in de aanbouw te plaatsen waar een hoge punt op komt die open blijft aan de binnenkant. Wij denken dat dit een mooi effect geeft. Tenzij er een heel ander tof idee bestaat😊
Wil je koken en spoelen op het eiland?
- Is geen must, maar we dachten dat het praktisch was. Dat je niet met natte handen of een pan oid over de vloer heen moet?
Vindt je het leuk een soort koffiecorner te creëren?
- Ja!
Is een eiland een voorwaarde of gewoon een optie?
- We vinden een eiland erg tof! Ook met het idee van tegels aan de achterkant (zijde waar je niet staat) en dat het dan het middelpunt van het huis is. Moeten wel eerlijk zeggen dat we een andere opstelling ook nog niet bedacht hebben
Is het aan de voorzijde een raam tot op de grond of tot ‘aanrechthoogte’?
- Het raam is lager dan aanrechthoogte; ongeveer 50cm of wat hoger

Denk zelf dat die tegels op de achterkant van het eiland de functionaliteit beperken. Als je dan een eiland hebt dat dieper dan 60cm is, ga je opbergruimte missen aan de zijde van de eetkamer. Denk zelf dat een eiland minstens 100cm moet zijn om prettig te gebruiken. Dan zou ze 40cm loze ruimte overhouden. Of je zou tegels op ladefronten moeten lijmen maar dat wordt heel ingewikkeld denk ik.
c-nan schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:48:
[...]

Ik zou denk ik de 60cm oven omwisselen van plek met de 45cm oven, maar dat kan ook door mijn lengte komen :P
De hogere/grotere oven onder en de 45 cm oven boven lijkt mij praktischer?
Dan komt de onderzijde van die 45cm wel weer 15cm hoger. Weet niet of dat handig is. Zou zelf 2 ovens naast elkaar in de hoge kasten links doen. Zit je alleen met de ruimte tussen deur en kasten.

[ Voor 9% gewijzigd door Niek_ op 22-09-2021 09:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SquareOne
Niek_ schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:06:
[...]

Waar wil je straks de eettafel plaatsen?
- We vinden het leuk om de eettafel in de aanbouw te plaatsen waar een hoge punt op komt die open blijft aan de binnenkant. Wij denken dat dit een mooi effect geeft. Tenzij er een heel ander tof idee bestaat😊
Wil je koken en spoelen op het eiland?
- Is geen must, maar we dachten dat het praktisch was. Dat je niet met natte handen of een pan oid over de vloer heen moet?
Vindt je het leuk een soort koffiecorner te creëren?
- Ja!
Is een eiland een voorwaarde of gewoon een optie?
- We vinden een eiland erg tof! Ook met het idee van tegels aan de achterkant (zijde waar je niet staat) en dat het dan het middelpunt van het huis is. Moeten wel eerlijk zeggen dat we een andere opstelling ook nog niet bedacht hebben
Is het aan de voorzijde een raam tot op de grond of tot ‘aanrechthoogte’?
- Het raam is lager dan aanrechthoogte; ongeveer 50cm of wat hoger

Denk zelf dat die tegels op de achterkant van het eiland de functionaliteit beperken. Als je dan een eiland hebt dat dieper dan 60cm is, ga je opbergruimte missen aan de zijde van de eetkamer. Denk zelf dat een eiland minstens 100cm moet zijn om prettig te gebruiken. Dan zou ze 40cm loze ruimte overhouden. Of je zou tegels op ladefronten moeten lijmen maar dat wordt heel ingewikkeld denk ik.

[...]

Dan komt de onderzijde van die 45cm wel weer 15cm hoger. Weet niet of dat handig is. Zou zelf 2 ovens naast elkaar in de hoge kasten links doen. Zit je alleen met de ruimte tussen deur en kasten.
Zelf heb ik ooit deze keuken gezien waar ik wel van onder de indruk was. Je zou een grote kastenwand kunnen maken om de deur heen en dan een mooie glazen (taatsdeur) vanuit de hal integreren in de kastenwand. In het voorbeeld zit een dubbele deur maar kan natuurlijk ook als enkele deur worden uitgevoerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m1O394aC5fUfIOUk4y2a-I2wwa4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/M11jp2rXHm8Z3X6mW5Vb09kd.jpg?f=user_large

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
@SquareOne Exact die opstelling zag ik bij Mandemakers in Amersfoort. Wellicht staat ie ook nog bij andere filialen. Ik vond het wel een mooie opstelling als je er de ruimte voor hebt. Je pan afgieten lijkt me wel ietsje minder praktisch bij nader inzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Alic3 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:49:
@SquareOne Exact die opstelling zag ik bij Mandemakers in Amersfoort. Wellicht staat ie ook nog bij andere filialen. Ik vond het wel een mooie opstelling als je er de ruimte voor hebt. Je pan afgieten lijkt me wel ietsje minder praktisch bij nader inzien.
Daar heb ik 'm ook gezien (plaatje is een beetje gephotoshopt door Mandemakers). Los eiland zou ik niet snel doen in de keuken van de vraagsteller, ging om de kastenwand :)

[ Voor 5% gewijzigd door SquareOne op 22-09-2021 11:06 ]

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:04
Klein vraagje voor de specialisten/historische deskundigen/mensen met een groot archief:

Onze kookplaat (AEG - HK854400FB - geplaatst samen met een nieuwe keuken in 2012) mist sinds kort een hoekje. Kookplaat werkt nog, maar het oogt natuurlijk niet netjes.
We hebben dit aangegeven bij de verzekeraar. Deze stelt voor het toestel te vervangen door AEG IKB84431FB ter waarde van 799.00 (incl 21% BTW).

Als ik mij niet vergis, kochten wij in 2012 echter een toestel uit de topreeks van AEG (al kan ik mij vergissen). Het voorstel van de verzekeraar is echter verre van een toptoestel lijkt me.

Heeft iemand toevallig nog de 2011 of 2012 catalogus van AE, en zou die iemand dan zo vriendelijk willen zijn het blaadje met de info en prijs van de HK854400FB in te scannen? :)

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbedp
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-09-2023

• LaTiNo156
Kwakkel schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:11:
Klein vraagje voor de specialisten/historische deskundigen/mensen met een groot archief:

Onze kookplaat (AEG - HK854400FB - geplaatst samen met een nieuwe keuken in 2012) mist sinds kort een hoekje. Kookplaat werkt nog, maar het oogt natuurlijk niet netjes.
We hebben dit aangegeven bij de verzekeraar. Deze stelt voor het toestel te vervangen door AEG IKB84431FB ter waarde van 799.00 (incl 21% BTW).

Als ik mij niet vergis, kochten wij in 2012 echter een toestel uit de topreeks van AEG (al kan ik mij vergissen). Het voorstel van de verzekeraar is echter verre van een toptoestel lijkt me.

Heeft iemand toevallig nog de 2011 of 2012 catalogus van AE, en zou die iemand dan zo vriendelijk willen zijn het blaadje met de info en prijs van de HK854400FB in te scannen? :)

Alvast bedankt!
Ik vind het al heel bijzonder dat ze daarvoor nog wat uitkeren. Je zou verwachten dat ze dat zien als gebruikssporen (zeker omdat het al een hele oude plaat is).
Bij ons is er ook een klein stukje vanaf...hmmmm ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwakkel
Thanks - kwam ik niet meteen tegen in mijn zoekresultaten.
LaTiNo156 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:35:
[...]

Ik vind het al heel bijzonder dat ze daarvoor nog wat uitkeren. Je zou verwachten dat ze dat zien als gebruikssporen (zeker omdat het al een hele oude plaat is).
Bij ons is er ook een klein stukje vanaf...hmmmm ;)
Wel in België: daar valt dit in de verzekering onder 'glasbreuk'.
Verzekering 'gebouw' vergoedt (vaak) in nieuwwaarde (zodat je je huis, als het afbrand, opnieuw kan bouwen, ook als de prijzen flink hoger liggen zoveel jaar later. De kookplaat valt onder 'gebouw' (niet onder inhoud). Ik zou dus veronderstellen dat ook daarvoor de nieuwwaarde wordt vergoed. Maar, dat gaan we dus even testen :)

EDIT: net de link en prijs doorgestuurd. Benieuwd naar de reactie :)

[ Voor 3% gewijzigd door Kwakkel op 22-09-2021 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jowi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-04-2023
SquareOne schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:48:
[...]

Zelf heb ik ooit deze keuken gezien waar ik wel van onder de indruk was.

[Afbeelding]
Wat een dom plan, 2 losse eilanden, voeg ze samen of vul dat gat op, dat is veel mooier, en handiger. Heb je ook veel meer werkruimte. Deze 2 losse eilanden met een stukje niks ertussen slaan werkelijk nergens op, en is alleen gedaan om het 'anders' te maken. Anders is niet altijd beter.

• Cruijff14
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-05 09:09

edit:

Zusje
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ik heb er lang niet zo veel verstand van (zoals veel anderen hier wel), maar ik zou misschien die hoge kast direct naast de deur heroverwegen. Ik zat daar zelf eerst ook aan te denken voor mijn eigen keukenverbouwing, maar heb mijn plan gewijzigd dat ik een aanrecht heb direct bij binnenkomst, in plaats van een donkere hoge kast waar je dan "tegenaan loopt".

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
jowi schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:46:
[...]

Wat een dom plan, 2 losse eilanden, voeg ze samen of vul dat gat op, dat is veel mooier, en handiger. Heb je ook veel meer werkruimte. Deze 2 losse eilanden met een stukje niks ertussen slaan werkelijk nergens op, en is alleen gedaan om het 'anders' te maken. Anders is niet altijd beter.
Tenzij het je looproute is, van de hal/entree/trap naar de woonkamer bijvoorbeeld.
Anders inderdaad (als keuken) niet heel praktisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
jowi schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:46:
[...]

Het idee dat ik voorstel gaat over de kastenwand :). Wat betreft het eiland, het oogt wel mooi, maar eens dat het in de meeste situaties niet praktisch is.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Toke_gt schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:24:
[...]
Er is toch voldoende ruimte tussen de (open) deur en het eiland?
Hoe sta jij met je pannen bij de kookplaat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cagdas
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14:29
SquareOne schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:13:
[...]

Het idee dat ik voorstel gaat over de kastenwand :). Wat betreft het eiland, het oogt wel mooi, maar eens dat het in de meeste situaties niet praktisch is.
Wij hadden eerst een ontwerp met 4 hoge kasten naast elkaar. Onlangs ben ik bij de keukenboer geweest om het ontwerp definitief te maken. Wij hebben besloten om de kastenwand uit elkaar te trekken.

Oude situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YV7RMknE6S5pOHJ0znz8UjnWIVQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O7zTLBx2FsPB67u6cBrxv8gu.png?f=fotoalbum_large

Nieuwe situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QLdwUjKowOghq2-jD_clD-GFkmE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YzkoAeDquQazPMrSFEdjrDGf.png?f=fotoalbum_large

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Kwakkel schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:11:

Meestal stelt een verzekeraar je schadeloos. Dat betekent dat ze niet per se opnieuw het beste moeten aanbieden.

Als je deze twee platen naast elkaar zet, lijkt het me in een korte blik dat de IKB84431FB een betere plaat is dan de HK854400FB. Maar ik heb geen in-depth analyse gemaakt dus wellicht zie ik het verkeerd.

[ Voor 6% gewijzigd door JackBol op 22-09-2021 12:42 ]

• Kwakkel
JackBol schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:40:
[...]

Meestal stelt een verzekeraar je schadeloos. Dat betekent dat ze niet per se opnieuw het beste moeten aanbieden.

Als je deze twee platen naast elkaar zet, lijkt het me in een korte blik dat de IKB84431FB een betere plaat is dan de HK854400FB. Maar ik heb geen in-depth analyse gemaakt dus wellicht zie ik het verkeerd.
Thanks - het zal wellicht wat afhangen van hoe je het bekijkt :)
Onze huidige plaat heeft alleszins overkookbeveiliging, wat de voorgestelde plaat niet heeft.

Welke elementen bekeek je in een korte blik? :)

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Kwakkel schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:51:
[...]

Thanks - het zal wellicht wat afhangen van hoe je het bekijkt :)
Onze huidige plaat heeft alleszins overkookbeveiliging, wat de voorgestelde plaat niet heeft.

Welke elementen bekeek je in een korte blik? :)
Ik had ze naast elkaar gezet op kieskeurig en daar kwamen de meeste vinkjes wel overeen.

• Kwakkel
Kieskeurig.nl? Daar zie ik redelijk wat '-' staan :)
Op basis van die vergelijking kan je zeggen dat ze gelijkwaardig zijn. Maar bvb de overkookbeveiliging is al geen feature die er tussen staat in de vergelijking :)

(Maar, het is inderdaad niet evident om een kookplaat van 2012 te vergelijken met een van 2021. Bvb 'maxisense' was toen redelijk nieuw en enkel op de duurdere platen te verkrijgen. Nu staat dat op quasi alle platen. duurdere platen hebben nu bridge-functies e.d.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Na veel meelezen en kennis opdoen deel ik ook graag onze nieuw aangeschafte keuken. We hebben recent een klushuis gekocht dat we op het moment volledig renoveren. Daarbij komt er ook een aanbouw van 4,30m breed en 5,30m diep (binnenmaten 4x5) bij het huis aan. Hiervoor hebben we de onderstaande keuken besteld bij Reddy keukens!

Onderstaand de schets van Reddy + de ruimte die we straks hebben. Op het moment is er een tafel van 235cmx100cm ingetekend. De huidige keuken is de smalle ruimte waar de hoge kasten ingetekend zijn. We maken hem een stukje groter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iA0gr8jr-2vqxrgUU7tn5NSVOIQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wK4YO4oqeyTTph7UIEaxU97d.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h_ZJAyj6iPYlWPs4it-rZaY-Hok=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pGMgd4uJHInbBMeReO1Ylsse.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OsgvkwfYWHqaztUeR76-yF5BgGE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rtg7zPMIXCosOt4H67iPe4lC.png?f=user_large

Gedurende het proces zijn we bij diverse keukenzaken langs geweest (Voortman, Adee en Reddy) en bij Reddy hadden we het beste gevoel. Goede hulp en bovendien veruit de scherpste prijs. We komen uit op EUR 9400 inclusief montage.

Qua apparatuur gaan we voor Pelgrim, onderstaand lijstje:
- Inductie kookplaat met afzuiging: IKR4082F
- Grote oven met magnetron functie (72 liter): COM316GLS
- XL vaatwasser: GVW320XL
- Koel/vries: PCS24178L

We hadden natuurlijk een aantal wensen en eisen voor onze keuken. Op het moment hebben we in onze huidige woning een kleine keuken en na een aantal jaar gebruik komen we tot onderstaand wensenlijstje voor een nieuwe keuken. Naast de grote leefkeuken gericht op de tuin, dat was een hele grote wens gezien we het prettig vinden om in de keuken te zitten en we van tuinieren houden.

- Veel lades, want handig.
- Meer werkblad dan wat we nu hebben (80cm).
- Apothekerskast
- Ruimte om bakspullen op te bergen bij de oven.
- Grote vaatwasser
- Kookplaat met afzuiging

Al onze wensen hebben we kunnen realiseren in deze keuken en we zijn er erg blij mee. De grote lades worden 90cm per stuk, de lades onder de oven worden 60cm. Straks hebben we bovendien fors meer werkruimte dan wat we nu hebben. Het blad tussen de kookplaat en de spoelbak wordt ruim 150cm en het stuk naast de spoelbak wordt nog eens 90cm. De kleur van de kasten is gelakt grafiet zwart, de kraan is in RVS, net als de grepen. Plaatsing staat nu gepland voor 18 december, maar dat verzetten we waarschijnlijk naar januari. Tot die tijd is het huis nog wel een bouwput en we willen niet dat de nieuwe keuken als werkbank gebruikt gaat worden door werkvolk.

• amboly
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:08

Ik vind die terazzotegel verreweg de mooiste, maar toch zou ik voor de betontegel gaan. Door de verschillende kleuren creeer je wat diepte in je keuken en lijkt hij wat groter.

• Toke_gt
mitsumark schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:15:
[...]

Er is toch voldoende ruimte tussen de (open) deur en het eiland?
Hoe sta jij met je pannen bij de kookplaat?
Deur neemt 90 cm in beslag en dan zit er tussen deur en eiland minder dan 90 cm als ik bouwtekening goed interpreteer. Dat vind ik weinig. Als je voor kookplaat staat, achter jou doet iemand de deur open en stapt naar binnen, dan sta je toch in elkaars loopweg? Dat is dus niet handig als jij net met een pan kokende pasta naar de spoelbak loopt.

• LaTiNo156
Insert12 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 14:40:
Na veel meelezen en kennis opdoen deel ik ook graag onze nieuw aangeschafte keuken. We hebben recent een klushuis gekocht dat we op het moment volledig renoveren. Daarbij komt er ook een aanbouw van 4,30m breed en 5,30m diep (binnenmaten 4x5) bij het huis aan. Hiervoor hebben we de onderstaande keuken besteld bij Reddy keukens!

Onderstaand de schets van Reddy + de ruimte die we straks hebben. Op het moment is er een tafel van 235cmx100cm ingetekend. De huidige keuken is de smalle ruimte waar de hoge kasten ingetekend zijn. We maken hem een stukje groter.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gedurende het proces zijn we bij diverse keukenzaken langs geweest (Voortman, Adee en Reddy) en bij Reddy hadden we het beste gevoel. Goede hulp en bovendien veruit de scherpste prijs. We komen uit op EUR 9400 inclusief montage.

We hadden natuurlijk een aantal wensen en eisen voor onze keuken. Op het moment hebben we in onze huidige woning een kleine keuken en na een aantal jaar gebruik komen we tot onderstaand wensenlijstje voor een nieuwe keuken. Naast de grote leefkeuken gericht op de tuin, dat was een hele grote wens gezien we het prettig vinden om in de keuken te zitten en we van tuinieren houden.

- Apothekerskast
- Grote vaatwasser

Al onze wensen hebben we kunnen realiseren in deze keuken en we zijn er erg blij mee. De grote lades worden 90cm per stuk, de lades onder de oven worden 60cm. Straks hebben we bovendien fors meer werkruimte dan wat we nu hebben. Het blad tussen de kookplaat en de spoelbak wordt ruim 150cm en het stuk naast de spoelbak wordt nog eens 90cm. De kleur van de kasten is gelakt grafiet zwart, de kraan is in RVS, net als de grepen. Plaatsing staat nu gepland voor 18 december, maar dat verzetten we waarschijnlijk naar januari. Tot die tijd is het huis nog wel een bouwput en we willen niet dat de nieuwe keuken als werkbank gebruikt gaat worden door werkvolk.
Dit is ietsjes meer ruimte dan dat wij nu hebben (2 lades van 60 extra). Uiteindelijk hebben we een hele extra wandkast erbij moeten doen. Weet je zeker dat er niet een derde hoge kast bij wilt? Servieskast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Insert12
  • Nu online
LaTiNo156 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 15:18:
[...]

Dit is ietsjes meer ruimte dan dat wij nu hebben (2 lades van 60 extra). Uiteindelijk hebben we een hele extra wandkast erbij moeten doen. Weet je zeker dat er niet een derde hoge kast bij wilt? Servieskast?
Die extra hoge kast hadden we in eerste instantie ingetekend en uiteindelijk weg gehaald. We hebben in de lade onder de koffiemachine nog een extra besteklade zonder bestekinleg. Daar pakken we de glazen en kopjes in. We hebben heel erg veel extra bergruimte in de keuken straks (tov nu) en verwachten het er meer dan prima mee te redden.

Wel zitten we nog te denken aan iets aan de wand (zo iets als dit), maar dat is voor later. Eerst het huis en de keuken leren kennen.

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:05
Insert12 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 14:40:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

- Apothekerskast
- Grote vaatwasser

Dat is dan 90/60/60/90/90/20/60/60? Het oogt voor mij wat onrustig.

En een 3e hoge kast kan ik me ook goed voorstellen. Heb je voor alles wat je nu in je keuken hebt aan spullen, een plekje in de nieuwe keuken?

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
Het oogt inderdaad wat onrustig, ook door de verschillende afmetingen van de grepen. Het helpt denk ik al als je één soort greep kiest ipv een greep op maat per kast. En hoeveel heb je nou echt aan dat kastje van 20cm?Maak daar ook 60 of een hoge kast van. Dan is het ook wat meer in balans ipv een lang laag gedeelde en een klein hoog gedeelte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Insert12
  • Nu online
Karp schreef op woensdag 22 september 2021 @ 15:44:
[...]

Dat is dan 90/60/60/90/90/20/60/60? Het oogt voor mij wat onrustig.

En een 3e hoge kast kan ik me ook goed voorstellen. Heb je voor alles wat je nu in je keuken hebt aan spullen, een plekje in de nieuwe keuken?
De apothekerskast is 30cm breed. Verdere maten kloppen. Wat vind je onrustig ogen?

Voor alle spullen in onze huidige keuken + voorraadkast hebben we plek in de nieuwe keuken. We zaten in eerste instantie met name met de bakspullen, maar daar hebben we nu een plek voor gevonden in de lades onder de oven.
Alic3 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 15:55:
Het oogt inderdaad wat onrustig, ook door de verschillende afmetingen van de grepen. Het helpt denk ik al als je één soort greep kiest ipv een greep op maat per kast. En hoeveel heb je nou echt aan dat kastje van 20cm?Maak daar ook 60 of een hoge kast van. Dan is het ook wat meer in balans ipv een lang laag gedeelde en een klein hoog gedeelte.
Ik kan me vinden in je opmerkingen. Voor het oog was het inderdaad beter geweest om één maat greep te nemen of om voor greeploos te gaan. Hier hebben we bewust voor een wat praktischer benadering gekozen, we vinden het namelijk prettig om lades over de hele breedte aan te kunnen pakken. Greeploos vonden we niet prettig en dan kom je al gauw uit op een brede greep.

We hebben voor ogen om het kastje van 30cm te gebruiken voor kruiden en ander keukengerei. Qua balans, ja eens. De keuken is anderhalve maand geleden besteld en we hebben de derde hoge kast uiteindelijk uit de offerte gehaald. Vriendin had een doorslag gevende reden om me te overtuigen om die kast weg te halen, wat het was weet ik zo even niet meer.
Pagina: 1 ... 269 ... 515 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1