Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lize167
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 26-06 06:25
Spoelen langs de muur heeft als extra voordeel dat de vaatwasser op hoogte kan in de kastenwand. Daar kijk ik echt zo naar uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Lize167 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 12:52:
Spoelen langs de muur heeft als extra voordeel dat de vaatwasser op hoogte kan in de kastenwand. Daar kijk ik echt zo naar uit!
Wij kregen te horen dat dit niet bevorderlijk is voor de pomp van de vaatwasser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ykev
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-12-2024
Vraagje over kookgroepen. Wij kunnen vanuit de bouw een kookplaat tot 7.2kW plaatsen. Deze is tegen betaling uit te breiden naar 11kW. Nu nemen wij een Neff kookplaat met 7.4kW. Is het dan echt nodig deze uit te breiden? Ergens denk ik dat je alleen tot die wattages komt als je alle 4 de pitten tegelijk gebruikt op vol vermogen. Dat is bij mij nog nooit gebeurd. Hoor graag van jullie!

[ Voor 6% gewijzigd door Ykev op 30-08-2021 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
Ykev schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:15:
Vraagje over kookgroepen. Wij kunnen vanuit de bouw een kookplaat tot 7.2kW plaatsen. Deze is tegen betaling uit te breiden naar 11kW. Nu nemen wij een Neff kookplaat met 7.4kW. Is het dan echt nodig deze uit te breiden? Ergens denk ik dat je alleen tot die wattages komt als je alle 4 de pitten tegelijk gebruikt op vol vermogen. Dat is bij mij nog nooit gebeurd. Hoor graag van jullie!
Die plaat gaat het prima doen op 7.2kW. Hier ook een 7.4kW plaat op een (dubbele)1 fase groep.
Maar mocht je vanuit de bouw direct 3 fases kunnen laten aanleggen zou ik dat persoonlijk wel laten doen.
Geeft voor de toekomst altijd meer vrijheid.
En stel je krijgt zo een elektrische auto skelter( :r ) voor de deur dan heb je de aansluiting voor je laadpaal vast.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Wat is tegenwoordig de kwaliteit van foliefronten? Ik weet dat het vroeger echt niet super was, kras gevoelig en soms loslaten (op vochtige plekken)

Zoals eerder genoemd is het hoogglans front wat opgenomen is in onze offerte een foliefront de ander is kunstof. Zelf niet zo'n goed gevoel bij folie, met name wat betreft krassen en aangezien ik 2 jonge kinderen heb rondlopen...

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 30-08-2021 18:06 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Chaoss schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 18:05:
Wat is tegenwoordig de kwaliteit van foliefronten? Ik weet dat het vroeger echt niet super was, kras gevoelig en soms loslaten.

Zoals eerder genoemd is het hoogglans front wat opgenomen is in onze offerte een foliefront de ander is kunstof. Zelf niet zo'n goed gevoel bij folie, met name wat betreft krassen en aangezien ik 2 jonge kinderen heb rondlopen.
Niet aan beginnen, tenzij het niet anders kan (met sommige kaderdeuren kan het niet anders).

Er wordt al jaren gezegd dat de lijm beter is dan voorheen. Maar wil jij proefpersoon zijn?
Rondom vaatwassers en ovens zie ik nog altijd dat de folie loslaat. De lijm wordt vloeibaar boven de 70c en daardoor laat de folie los of gaat opbollen.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Barry|IA schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 18:10:
[...]

Niet aan beginnen, tenzij het niet anders kan (met sommige kaderdeuren kan het niet anders).

Er wordt al jaren gezegd dat de lijm beter is dan voorheen. Maar wil jij proefpersoon zijn?
Rondom vaatwassers en ovens zie ik nog altijd dat de folie loslaat. De lijm wordt vloeibaar boven de 70c en daardoor laat de folie los of gaat opbollen.
Thnx zal eens kijken wat de upgrade naar lak kost, is bij Nobilia geloof ik niet eens zo gekke duur.

Ander vraagje, kun je bij een eiland het granieten werkblad (2cm dik) laten oversteken zonder dat de zijwanden van het eiland doorlopen, dus een 'zwevend' blad.

De verkoper heeft ze nu door laten lopen, maar in denk dat ik zonder mooier vind:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ylObOgPORtU5UBFCn2Q77A-W1VE=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/MlTiWqSpjThLbFT3GBXyLvPz.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 14:55
Dj-sannieboy schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:13:
[...]

Wij kregen te horen dat dit niet bevorderlijk is voor de pomp van de vaatwasser.
Ik zie niet in hoe de vaatwasser pomp hieronder zou lijden:
- water in komt met druk uit de wateraansluiting (dus zonder pomp).
- water uit gaat met pomp tot uitgang vd vaatwasser/einde slang en daarna doet zwaartekracht de rest. Opvoerhoogte/druk speelt dus geen rol.
- de unit noch pomp zelf merken iets van het hoogteverschil. Tenzij hij alleen op NAP + x meter werkt, maar dat lijkt me sterk.

Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YL53vVOmJNGppn1wXGQK6ywBzpk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eKYp3dIk1HmMHoUmO71LKJpi.jpg?f=fotoalbum_large

Kwam deze tegen in het Kuchen Journal van Hæcker. Iemand deze al ergens langs zien komen? Lijkt mij wel interessant voor de keukenmachine. Scheelt elke dag uit datzelfde kastje te halen waar hij in gaat met dit mechanisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Of je koopt een mooie keukenmachine en laat die staan :P wij hebben een Kenwood en die blijft gewoon staan is geen lelijk ding om te zien en sowieso loodzwaar daar wil je niet mee sjouwen.

Zag laatst wel een uitschuifbare plank in een kast waar dan een koffiezet apparaat op staat maar of zoiets ook werkt bij zoiets zwaars als een keukenmachine weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
Source90 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 19:45:
[Afbeelding]

Kwam deze tegen in het Kuchen Journal van Hæcker. Iemand deze al ergens langs zien komen? Lijkt mij wel interessant voor de keukenmachine. Scheelt elke dag uit datzelfde kastje te halen waar hij in gaat met dit mechanisme.
En dan twijfelen mensen hier over een Le mans kast niet teveel ruimte verspilt :+
Chaoss schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 19:56:
Of je koopt een mooie keukenmachine en laat die staan :P wij hebben een Kenwood en die blijft gewoon staan is geen lelijk ding om te zien en sowieso loodzwaar daar wil je niet mee sjouwen.

Zag laatst wel een uitschuifbare plank in een kast waar dan een koffiezet apparaat op staat maar of zoiets ook werkt zoiets zwaars als een keukenmachine weet ik niet.
Even kijken welk gewicht de ladegeleiders kunnen hebben dan weet je het.
Maar als je de keuken bij DMG koopt, dan heeft de verkoper in de lade gestaan dus weet je dat ze sterk zijn :+

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Chaoss schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 19:56:

Zag laatst wel een uitschuifbare plank in een kast waar dan een koffiezet apparaat op staat maar of zoiets ook werkt zoiets zwaars als een keukenmachine weet ik niet.
Plus dat ik niet weet hoe zo’n plank presteert onder het bewegen van een apparaat. Zeker een flinke bol deeg zorgt voor wat geweld in zo’n mengkom.

Wij hebben een uitgebreide keukenmachine, maar mooi is anders. Kenwood Chef volgens mij.
Zeker op een eiland. Weet ook niet of dit in een kastje van een eiland kan, of enkel een hoek. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Source90 op 30-08-2021 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xghost
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 15:34
Gody schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 19:26:
[...]

Ik zie niet in hoe de vaatwasser pomp hieronder zou lijden:
- water in komt met druk uit de wateraansluiting (dus zonder pomp).
- water uit gaat met pomp tot uitgang vd vaatwasser/einde slang en daarna doet zwaartekracht de rest. Opvoerhoogte/druk speelt dus geen rol.
- de unit noch pomp zelf merken iets van het hoogteverschil. Tenzij hij alleen op NAP + x meter werkt, maar dat lijkt me sterk.

Zie ik iets over het hoofd?
Nee, de verkoper had er waarschijnlijk geen ervaring mee, en wilde het daarom niet verkopen. Mij is bij superkeukens verteld dat vlakinbouw van kookplaat 500 euro kostte. Blijkt 80 euro te kosten. Komt er dus gewoon op neer dat ze er geen zin in hadden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 10:51
Xghost schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 21:31:Mij is bij superkeukens verteld dat vlakinbouw van kookplaat 500 euro kostte. Blijkt 80 euro te kosten. Komt er dus gewoon op neer dat ze er geen zin in hadden.
€500 lijkt me nogal overdreven ja. Bij mij kost het €200,-. Ik twijfelde enorm, samen met de verkopers daar even de plussen en minnen op een rijtje gezet. Ook naar hun ervaringen gevraagd, ze gaven aan Bora’s eigenlijk vrijwel alleen maar vlak in te bouwen en geen slechte ervaringen te hebben gehad hiermee. Dus ook niet met de monteurs en de kit.

Ik ben benieuwd want uiteindelijk dus ook vlakinbouw gekozen. Ze gebruiken antraciet/zwarte kit en dan vinden wij het ook wel echt het strakst. Zij dachten dat de maat van de Bora ook zomaar niet verandert. Mocht dat ooit zo zijn kan je geloof ik alsnog een grotere opbouw plaatsen of het gat wat laten bij slijpen. Al ga ik er van uit dat zo’n plaat wel eventjes mee gaat.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurtje1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09-2024
Is er iemand die de exacte hoogte weet van een binnenlade van een Rotpunkt keuken. Ik kan dit nergens terugvinden.
Wil dit graag weten i.v.m. aanschaffen potjes voor in de lade.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klaaf14
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10-09 09:27
Klaaf14 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:41:
Ook wij lurken inmiddels alweer een tijdje in dit topic ;) Veel ideeën opgedaan en veel geleerd, waarvoor dank.

Wij verhuizen in april/mei 2022 naar een bestaande woning waar we de keuken willen vervangen en hebben inmiddels bij 2 keukenzaken een gesprek gehad (derde volgt). We wachten nog op een formele offerte, maar willen alvast de eerste impressies met jullie delen. Budget is rond de 20k. We hebben nog niks echt besloten dus we staan open voor alle suggesties _/-\o_

Kasten/blad
Merk: Rotpunkt
Model: Zerox FX
Kleur front: Fenix Black

Blad: Twijfelen we nog over. Voorkeur gaat uit naar composiet/20mm. En dan wit of zwart marmerlook. De houten bar in het voorbeeld gaat weg als we kiezen voor een wit blad.

Apparatuur: (zijn we nog niet uit, afspraak bij Inspiratiehuis staat gepland, maar neigen naar het volgende):
Kokend waterkraan: Quooker Pro 3L
Stoomoven: Siemens iQ700 CS856GNB7
Combi magnetron: Siemens iQ700 CM836GNB6
Koelvriescombi: Siemens KI87SSDE0
Vaatwasser: Siemens iQ300 SX63E800BE
Kookplaat: BORA X Pure PUXU

Plattegrond van huidige situatie:

[Afbeelding]

Nieuwe situatie:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Paar opmerkingen:
- De deur op de afbeelding is een schuifdeur die open gaat richting de plant,
- De doorloop tussen het eiland en de schuifdeur verwachten we amper te gebruiken (vanwege bovenstaande) en willen we wellicht wat kleiner (50cm?), zodat het eiland 270x120 kan zijn
- Wat zou betekenen dat we een verdeling van 60x60x60x90 kunnen maken: Spoelbak - kastje - kastje - kookplaat. Spoelbak van 100 vinden we echt te groot.

We horen graag al jullie feedback & tips!
Inmiddels een paar weken verder en wat offertes (en ervaringen) rijker. We kijken nu naar de volgende keuken (offerte van een zgn nettozaak... wat dat ook moge zijn):

Tristar keuken met Jetstone blad. Werkbladhoogte van 97cm: Corpus 84cm, plint 10cm, 3cm werkblad
Materiaal: Fenix black
Blad: Jetstone Noblesse white gepolijst

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xg2TA2aF7mZK_1dO4Ib556FOkOE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XxHN1Ye7NVJ9cydBXqpdBzwt.jpg?f=fotoalbum_large
(houten bar graag wegdenken, die komt er niet)

Meubelen
Wand (270cm): 3x hoge kast van 234cm & 1 onderkast met 2 uittreklades
Eiland (260x120): 2 onderkasten met 2 uittreklades; 1 spoelkast met deuren

Totaalprijs:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Apparatuur
Koel/vries met NoFrost van Bosch - KIN86HDF0 -
Members only:

Bosch Stoomoven: CSG856NC1 -
Members only:

Bosch Combioven CMG8760C1 -
Members only:

Bosch vaatwasser SBD6ZB800E -
Members only:

Bora PUXU -
Members only:

Quooker Pro3 -
Members only:

Totaalprijs:
Members only:
(incl. stopcontacten/filterstopkraantjes)

Werkblad
Jetstone Noblesse White gepolijst 30mm
90x60cm voor in nis
264x120cm voor op eiland
Incl. Franke RVS spoelbak

Totaalprijs:
Members only:

Montage:
Members only:

Alles bij elkaar:
Members only:

De prijs viel ons toch wel tegen. Tristar heeft onze voorkeur vanwege de maatvoering: we willen een hoge werkhoogte (want lang) maar geen hoge plint. Tristar biedt die mogelijkheid, en opzich viel de prijs voor de meubelen ons ook mee.
Daarentegen zijn de prijzen van het apparatuur hoger dan verwacht, is maar iets onder de catalogusprijs ....
En ook het werkblad toch wel fors duurder dan verwacht.

Ik ben benieuwd wat jullie van de prijs vinden. Wij vinden/hopen dat er wel een goeie 4-5k vanaf kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 18:19
Klaaf14 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 20:45:
[...]

Inmiddels een paar weken verder en wat offertes (en ervaringen) rijker. We kijken nu naar de volgende keuken (offerte van een zgn nettozaak... wat dat ook moge zijn):

Tristar keuken met Jetstone blad. Werkbladhoogte van 97cm: Corpus 84cm, plint 10cm, 3cm werkblad

[Afbeelding]

Meubelen

Totaalprijs:
***members only***

Apparatuur
***members only***

***members only***

***members only***

***members only***

Bora PUXU -
***members only***

Quooker Pro3 -
***members only***

Totaalprijs:
***members only***

Werkblad
90x60cm voor in nis
264x120cm voor op eiland

Totaalprijs:
***members only***

Montage:
***members only***

Alles bij elkaar:
***members only***

De prijs viel ons toch wel tegen. Tristar heeft onze voorkeur vanwege de maatvoering: we willen een hoge werkhoogte (want lang) maar geen hoge plint. Tristar biedt die mogelijkheid, en opzich viel de prijs voor de meubelen ons ook mee.
Daarentegen zijn de prijzen van het apparatuur hoger dan verwacht, is maar iets onder de catalogusprijs ....

Ik ben benieuwd wat jullie van de prijs vinden. Wij vinden/hopen dat er wel een goeie 4-5k vanaf kan...
Volgens mij betaal je de hoofdprijs voor de apparaten! Dat moet goedkoper kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:33
Klaaf14 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 20:45:
[...]

Inmiddels een paar weken verder en wat offertes (en ervaringen) rijker. We kijken nu naar de volgende keuken:

[Afbeelding]

Meubelen

Totaalprijs:
***members only***

Apparatuur
***members only***

***members only***

***members only***

***members only***

Bora PUXU -
***members only***

Quooker Pro3 -
***members only***

Totaalprijs:
***members only***

Werkblad
90x60cm voor in nis
264x120cm voor op eiland

Totaalprijs:
***members only***

Montage:
***members only***

Alles bij elkaar:
***members only***

Waar ben je geweest? En waar zoek je een Tristar dealer? Prijs lijkt mij eerlijk gezegd ook wat aan de hoge kant. Heb je ook mooi een greeplijst in de zijkant van de koelkastdeur laten frezen? Zoek even bij de pinned keukens op die van @MikeyMan
Ik zal je helpen hij staat in mijn bookmarks: MikeyMan in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaf14
SquareOne schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 20:58:
[...]

Waar ben je geweest? En waar zoek je een Tristar dealer? Prijs lijkt mij eerlijk gezegd ook wat aan de hoge kant. Heb je ook mooi een greeplijst in de zijkant van de koelkastdeur laten frezen? Zoek even bij de pinned keukens op die van @MikeyMan
Ik zal je helpen hij staat in mijn bookmarks: MikeyMan in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

***members only***
Zijn bij
Members only:
geweest. Overigens erg prettig geadviseerd verder, maar blijkbaar betaal je daar dan ook voor. Hoeveel onderhandelingsruimte hebben we bij deze zaak nog, heeft iemand daar ervaring mee?
Frezen van de koelkastdeur is geen onderdeel van de offerte, maar wel goed idee overigens :) houd ik in gedachten.

Jouw keuken idd langs zien komen, en ook die van Jannick, allebei heel erg nice. En op basis van die bedragen dus ook ietwat verbaasd over onze offerte. Temeer omdat het merk hetzelfde is, apparatuur elkaar niet erg veel ontloopt en ook aantal meters vergelijkbaar is (als ik het mij allemaal goed herinner).

@LaTiNo156: Ja, eens. Even berekend: t.o.v. catalogusprijs hebben we 11% korting op alle Bosch apparatuur... dus daar moet nog wel wat ruimte zijn. Misschien dat deze zaak minder korting kan geven op Bosch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huizenzoeker
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14-09 21:50
Klaaf14 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 22:14:
[...]

Zijn bij
***members only***
geweest. Overigens erg prettig geadviseerd verder, maar blijkbaar betaal je daar dan ook voor. Hoeveel onderhandelingsruimte hebben we bij deze zaak nog, heeft iemand daar ervaring mee?
Wij zijn bij de Haarlemse winkel van deze keukengroep geweest, en mijn ervaring was dat er wel nog te praten was over de prijs toen bleek dat de apparatuurprijs flink boven offerte was van 123apparatuur. Maar eerder in de orde van grootte €1500 eraf op een keuken van 19K dan 4-5K. Ik denk dat je dat niet voor elkaar gaat krijgen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Helaas is het voor de bovenkastjes van onze Pronorm Y-line keuken niet mogelijk om de korpuskleur in ‘stratusgrey pearl’ te nemen, omdat de onderkant van die kastjes dan dus ook grijs is i.p.v. onze frontkleur ‘Superwit’.
Een plank/ombouw om de bovenkastjes heen kan niet, want greeploos.

Wel zag ik onderstaand nog in een brochure. Iemand enige idee wat ze hier dan precies bedoelen? Of bedoelen ze hier dus dat je alleen de planken/kantkleuren kan veranderen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PFY2XEhNWnmBM5vxFYyWPTuLVJ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ndi2QDofRSPJVj7swIO5GcaQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:20

BeaM-R

Powerrrrr

Iemand een idee of de bovenkasten van de Pronorm X-line (of eventueel Y-line) er ook zijn in 120cm breed?
Volgens de verkoper niet namelijk. Maar dit lijkt er toch verdomd veel op.

Afbeeldingslocatie: https://www.keukenatlas.nl/img/content/tn/05cf728213bf6b30d5c3e46716c8f00e.jpg

https://www.keukenatlas.n...bc8-b61f-2a9b5f8e4ee4/#i5

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
BeaM-R schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 23:17:
Iemand een idee of de bovenkasten van de Pronorm X-line (of eventueel Y-line) er ook zijn in 120cm breed?
Volgens de verkoper niet namelijk. Maar dit lijkt er toch verdomd veel op.

[Afbeelding]

https://www.keukenatlas.n...bc8-b61f-2a9b5f8e4ee4/#i5
Ja hoor, zijn er gewoon in 120cm breed. Inderdaad met zo’n klep scharnier. Ik denk dat 120cm wel de grootste maat is. Wij zoeken namelijk 180cm en zullen waarschijnlijk 3x60 kastjes nemen met deurtjes hiervoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mel1986
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-08 18:33
[...]

Zijn bij
***members only***
Wij hebben onze keuken ook bij de Haarlemse tak (Keur Keukens) gehaald. Onderhandelingsruimte is erg beperkt.

Wel heb ik het over een andere boeg gegooid. Wij hebben nog apparatuur van een vorige keuken die mee komt, en die gaan zij installeren (zonder garantie). Maar de PUXU stond daar wel in de offerte (zelfde als bij jullie), en die heb ik bij 123apparatuur besteld en van de offerte laten halen. Scheelde €600 en deze installeren ze nu ook. Weliswaar zonder de garantie claim.

De grootste winst voor ons is dat we het keukenblad+spoelbak bij dekeukenbladenfabriek.nl hebben gehaald. Deze was bij Keur voor het dubbele geoffreerd. Vonden ze niet echt leuk, maar ze zijn wel flexibel genoeg om hiermee samen te werken. Ook qua installatie vinden ze het OK. Ze komen een tweede keer terug voor de installatie van de PUXU wanneer het keukenblad is gelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xghost
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 15:34
[...]

Zijn bij
***members only***
Frezen van de koelkastdeur is geen onderdeel van de offerte, maar wel goed idee overigens :) houd ik in gedachten.

Jouw keuken idd langs zien komen, en ook die van Jannick, allebei heel erg nice. En op basis van die bedragen dus ook ietwat verbaasd over onze offerte. Temeer omdat het merk hetzelfde is, apparatuur elkaar niet erg veel ontloopt en ook aantal meters vergelijkbaar is (als ik het mij allemaal goed herinner).

@LaTiNo156: Ja, eens. Even berekend: t.o.v. catalogusprijs hebben we 11% korting op alle Bosch apparatuur... dus daar moet nog wel wat ruimte zijn. Misschien dat deze zaak minder korting kan geven op Bosch?
Wij hebben hier uiteindelijk ook onze (Nobilia/DBSelect) keuken gekocht. En we hebben hetzelfde blad als jou gekozen, prachtig :D. Hoe noemden ze bij jou de Tristar keukens? Ik kan me nog DBSelect (Nobilia) en Excellentic (rotpunkt) herinneren.

De keuken was inderdaad duurder, maar daar waren we ons ook van bewust. Wij hadden al met al wel iets goedkopere apparatuur, maar dat kwam voornamelijk omdat we de modellen uit de 'huisselectie'(?) hadden gekozen. Er wordt bij ARMA veel naar NEFF gepusht, maar wij hebben gewoon verschillende merken geshopt (NOVY kookplaat met afzuiging, Pelgrim koelkast, Bosch vriezer, NEFF vaatwasser en Siemens oven). Het viel ons inderdaad ook op dat de apparatuur aan de dure kant was.

Wij hebben er zelf niks afgekren, maar vonden de prijs ook prima. In het achterhoofd houdende dat we het echt een heel prettig bedrijf vonden, en tot nu toe ook nog steeds prima. Je wordt tijdig geïnformeerd over dat er mogelijk apparaten later leverbaar zijn, en het feit dat ze een eigen montageteam hebben is ook erg fijn. De keuken is natuurlijk nog niet geplaatst maar heb er veel vertrouwen in. In mijn omgeving hoor ik overigens ook alleen maar positieve verhalen over Arma.

Kortom wellicht een dure partij, maar je krijgt er wel wat service voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 19:54
@mel1986 Is je bestaande keuken nog zo jong dat je apparatuur mee kan nemen?
Het spaart idd wel geld uit al zal je over een x aantal jaar die dingen alsnog moeten vervangen denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:05
Stalensnuitje schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:31:
Zo, eerste bezoekje zit erop. We hebben het eigenlijk alleen nog maar over opties, wensen en indelingen gehad, tekeningen, offerte etc. volgt allemaal nog. Maar aangezien hier ook altijd goed wordt meegedacht over de indeling ben ik ook wel beniewd naar jullie kijk op de mogelijkheden.

Voor de duidelijkheid: we hebben nu nog een hoekkeuken die we na het uitbouwen van de achtergevel (vandaar de stukjes draagmuur die nog naar binnen steken) nog even hebben laten staan om een beetje feeling te krijgen bij de ruimte.

Optie 1
In de basis nog steeds een hoek, maar met toevoeging van een "schiereiland" die dan voor koken gebruikt zou worden en een stukje bar aan het einde. Tegen de wand dan twee hoge kasten (1x hoge koelkast, 1x met oven):
[Afbeelding]

Optie 2
Het verbindingsstuk weglaten en in plaats daarvan het deel tegen de muur als volledige kastenwand (4x hoog, wederom 1 met koelkast en 1 met oven). Barretje zou dan ws. tegenover het kookgedeelte komen:
[Afbeelding]

Ik was trouwens geneigd om het spoelen meer richting de bar te doen ipv het koken, gevoelsmatig sta ik daar vaker (al kan dat ook komen omdat ik vaker de afwas doe dan kook :+ )

Er was ook nog een optie 3:
[Afbeelding]
De hoek min of meer zo laten als 'ie nu is, maar dan in de uitbouw nog een stuk te maken dat als een soort koffiebar en extra opbergruimte zou kunnen dienen. Lekker out of the box, maar ik denk dat me dat toch een beetje te ver uit elkaar ligt.

Ik ben benieuwd welke indeling jullie zouden kiezen (of nog heel iets anders natuurlijk) en waarom ;)
Zo, inmiddels een tweede zaak bezocht en ook een offerte en plaatjes meegekregen:
Members only:

Ik ben op zich wel tevreden over de looks, al twijfel ik nog over de afmetingen van het deel waar nu de kookplaat staat. In dat licht toch al wel een klap geld, zeker gezien het idee dat ik er nog niet ben qua kookplaat/afzuiging en afwerking (nu bv alleen twee spotjes onder de bovenkasten meegenomen).

Bij het eerste adres moeten we nog langs voor bepalen van de apparaten, kleuren etc., maar daar kreeg ik al wel een voorbeeldplattegrondje en sfeerimpressie van:
Members only:

Qua uitstraling vind ik die laatste rustiger ogen, al denk ik wel dat ik dat het schiereiland nog wat groter mag. En de prijs maar eens afwachten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaf14
mel1986 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 08:27:
[...]

Wij hebben onze keuken ook bij de Haarlemse tak (Keur Keukens) gehaald. Onderhandelingsruimte is erg beperkt.

Wel heb ik het over een andere boeg gegooid. Wij hebben nog apparatuur van een vorige keuken die mee komt, en die gaan zij installeren (zonder garantie). Maar de PUXU stond daar wel in de offerte (zelfde als bij jullie), en die heb ik bij 123apparatuur besteld en van de offerte laten halen. Scheelde €600 en deze installeren ze nu ook. Weliswaar zonder de garantie claim.

De grootste winst voor ons is dat we het keukenblad+spoelbak bij dekeukenbladenfabriek.nl hebben gehaald. Deze was bij Keur voor het dubbele geoffreerd. Vonden ze niet echt leuk, maar ze zijn wel flexibel genoeg om hiermee samen te werken. Ook qua installatie vinden ze het OK. Ze komen een tweede keer terug voor de installatie van de PUXU wanneer het keukenblad is gelegd.
Thnx, goeie tips! Dit gaan wij ook doen. Inmiddels offerte van Keukenloods voor exact hetzelfde apparatuur al ontvangen (koel/vries, stoomoven, combioven, vaatwasser & PUXU): €7700. Een goeie 2,5k goedkoper...! Bizar.
Xghost schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:56:
[...]

Wij hebben hier uiteindelijk ook onze (Nobilia/DBSelect) keuken gekocht. En we hebben hetzelfde blad als jou gekozen, prachtig :D. Hoe noemden ze bij jou de Tristar keukens? Ik kan me nog DBSelect (Nobilia) en Excellentic (rotpunkt) herinneren.

De keuken was inderdaad duurder, maar daar waren we ons ook van bewust. Wij hadden al met al wel iets goedkopere apparatuur, maar dat kwam voornamelijk omdat we de modellen uit de 'huisselectie'(?) hadden gekozen. Er wordt bij ARMA veel naar NEFF gepusht, maar wij hebben gewoon verschillende merken geshopt (NOVY kookplaat met afzuiging, Pelgrim koelkast, Bosch vriezer, NEFF vaatwasser en Siemens oven). Het viel ons inderdaad ook op dat de apparatuur aan de dure kant was.

Wij hebben er zelf niks afgekren, maar vonden de prijs ook prima. In het achterhoofd houdende dat we het echt een heel prettig bedrijf vonden, en tot nu toe ook nog steeds prima. Je wordt tijdig geïnformeerd over dat er mogelijk apparaten later leverbaar zijn, en het feit dat ze een eigen montageteam hebben is ook erg fijn. De keuken is natuurlijk nog niet geplaatst maar heb er veel vertrouwen in. In mijn omgeving hoor ik overigens ook alleen maar positieve verhalen over Arma.

Kortom wellicht een dure partij, maar je krijgt er wel wat service voor terug.
Haha, goed om te horen :) is ook wel het gevoel wat wij bij deze zaak krijgen idd. En geeft toch weer motivatie om verder met hen in gesprek te gaan ondanks de initiële offerte.
Tristar noemen ze daar overigens Residentic. Geen idee waarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:25
Stalensnuitje schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:07:
[...]

Zo, inmiddels een tweede zaak bezocht en ook een offerte en plaatjes meegekregen:

***members only***

Ik ben op zich wel tevreden over de looks, al twijfel ik nog over de afmetingen van het deel waar nu de kookplaat staat. In dat licht toch al wel een klap geld, zeker gezien het idee dat ik er nog niet ben qua kookplaat/afzuiging en afwerking (nu bv alleen twee spotjes onder de bovenkasten meegenomen).

Bij het eerste adres moeten we nog langs voor bepalen van de apparaten, kleuren etc., maar daar kreeg ik al wel een voorbeeldplattegrondje en sfeerimpressie van:

***members only***

Qua uitstraling vind ik die laatste rustiger ogen, al denk ik wel dat ik dat het schiereiland nog wat groter mag. En de prijs maar eens afwachten :X
Volgens mij zit je met het laatste voorbeeld ongeveer met je gezicht in de soeppan als je aan het schiereiland zit. Zou dat zelf niet echt praktisch vinden. Maar denk ook niet dat je heel veel wint met 20 of 30 cm extra diepte. Zou hem dan minimaal 120 diep maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• remzor
Mijn persoonlijke mening is dat zo’n barretje een leuke hype is maar dat het vaak niet zoveel toevoegt. Zeker niet als er een eettafel naast staat. Maar ik houd dan ook niet van hoog zitten op een kruk/hoge stoel, geef mij maar gewoon een lage tafel en een normale stoel (ook in restaurants). Nu zullen er genoeg mensen zijn die zeggen “nee hoor, ik zit er heel vaak om ‘s ochtends een croissant te eten”. Prima, maar bedenk jezelf dus eerst of je het echt gaat gebruiken.

Als je het al neemt, neem dan ook een fatsoenlijke bar. Dus met genoeg bewegingsruimte en een blad dat groot genoeg is. Dan lijkt het tenminste nog een comfortabele plek :) En zit je er misschien ook echt aan..

@Stalensnuitje Wel een toffe keuken vind ik, genoeg ruimte en mooie spullen. Prijs vind ik al best scherp, al vind ik het heel lastig vergelijken met die verschillende merken, hoogtes, werkbladen en (dure) details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansvanderHelm
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 03-06 00:19
@Stalensnuitje Ziet er goed uit. Mag ik vragen bij welke keukenboer je geweest bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:05
Rostares schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:56:
[...]

Volgens mij zit je met het laatste voorbeeld ongeveer met je gezicht in de soeppan als je aan het schiereiland zit. Zou dat zelf niet echt praktisch vinden. Maar denk ook niet dat je heel veel wint met 20 of 30 cm extra diepte. Zou hem dan minimaal 120 diep maken.
Mijn idee inderdaad. Maar maak je het schiereiland nog wat langer ipv breder, dan heb je daar dus ook geen last meer van. Enneh, met 30cm extra diepte zit je al over de 120 ;)
HansvanderHelm schreef op woensdag 1 september 2021 @ 18:33:
@Stalensnuitje Ziet er goed uit. Mag ik vragen bij welke keukenboer je geweest bent?
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mel1986
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-08 18:33
Roos79 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:27:
@mel1986 Is je bestaande keuken nog zo jong dat je apparatuur mee kan nemen?
Het spaart idd wel geld uit al zal je over een x aantal jaar die dingen alsnog moeten vervangen denk ik?
Tsja, echt een luxe probleem in principe. Huidige keuken was ~1.5 jaar oud, maar besloten om toch voor een nieuwe keuken te gaan. Uiteraard kan je veel qua look&feel, maar de setup was echt dramatisch voor de ruimte. En doordat we een muurtje hebben gesloopt, creëerde dit nieuwe, ruimere, opties voor de nieuwe keuken.

Dus apparatuur is 1.5 jaar oud (Neff/Miele). Nieuw genoeg om te hergebruiken. Uiteraard zal dit ooit aan vervanging toe zijn, maar niet substantieel veel eerder dan nieuwe apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 19:54
@mel1986 Dan snap ik het met zulke jonge apparaten die zou ik ook niet weg gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Laatst online: 07-09 09:35
Barry|IA schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 14:09:
[...]

1 klein detail, de gaatjes binnen de kast worden bij Hacker niet standaard afgedopt, bij Pronorm wel. Bij jou zijn die gaatjes dus zichtbaar.

Ik heb de dopjes eventueel liggen voor je mocht je in de buurt zijn, maar voor een euro heb je er 100 als je ze online koopt.

Trouwens, had jij Danny Peper als monteur?
Lekker late reactie op je edit. Nee, Guido is bij mij geweest. Danny heeft volgens mij het inmeten gedaan.
Daar was ik toen nog even verbaasd over, want ik dacht dat jij gezegd had dat degene die hem inkwam meten, hem ook zou komen plaatsen.
Vanwaar de vraag?

Die dopjes, mijn Google-fu laat mij blijkbaar in de steek, ik krijg ze niet gevonden, waar vind ik die?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:35

ChUcKiE

Dus........

Wij zijn er uit qua keuken. Het is de Leicht keuken (Contino F-45 Fenix en Orlando Primo) geworden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WfwsWgcQCS8kkGktWo610Itd-lg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BQKQNW4GcinIlobnwSR2O2lg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c5BYqp-pUS41yOrRBIrVtV4tOnU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zlYVw6rq1YdHPgKRO7f4GGk6.png?f=user_large
Edit: een oude render van alleen de achterwand. Het werkblad heeft hier nog een lichte kleur. Die moet zwart zijn. De Miele stoomoven zit hier ook nog niet in.

Voorzien van het volgende:
- Liebherr vriezer 178cm SIGN 3576-21 Premium
- Liebherr koelkast 178cm IRBdi 5180-20 Peak
- Liebherr wijnklimaatkast UWTGB1682-21
- Miele Stoomoven DGC 7665 Obsidiaanzwart
- Miele vaatwasser G 7565 SCVi XXL
- Quooker Combi+ Flex met zeeppompje
- Bora PURU
- Franke Bolero Plus R12 wasbak

De kasten zijn Fenix matzwart met "notenhout" hoge deuren. Het blad op het schiereiland en de nis is Dekton Domoos, opgedikt naar 4cm.

Al met al erg tevreden over hoe we geholpen zijn. We wilden geen consessies doen aan de apparatuur, omdat we daar vanaf dag 1 af aan direct plezier en gemak van hebben en omdat het kan.
De prijs kwam uiteraard (helaas) hoger uit dan we bedacht hadden, maar goed. Zoals @Source90 al eens eerder zei, de overwaarde betaalt mee :)

Volgende week krijgen we de technische tekeningen en dan kan de aannemer ook er weer mee aan de slag gaan.

Edit: Het houtpatroon loop netjes door van de hoge onderkasten naar de kleine bovenkasten.

[ Voor 17% gewijzigd door ChUcKiE op 04-09-2021 09:29 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• SquareOne
ChUcKiE schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:44:
Wij zijn er uit qua keuken. Het is de Leicht keuken (Contino F-45 Fenix en Orlando Primo) geworden.
[Afbeelding]

Voorzien van het volgende:
- Liebherr vriezer 178cm SIGN 3576-21 Premium
- Liebherr koelkast 178cm IRBdi 5180-20 Peak
- Liebherr wijnklimaatkast UWTGB1682-21
- Miele Stoomoven DGC 7665 Obsidiaanzwart
- Miele vaatwasser G 7565 SCVi XXL
- Quooker Combi+ Flex met zeeppompje
- Bora PURU
- Franke Bolero Plus R12 wasbak

De kasten zijn Fenix matzwart met "notenhout" hoge deuren. Het blad op het schiereiland en de nis is Dekton Domoos, opgedikt naar 4cm.

Al met al erg tevreden over hoe we geholpen zijn. We wilden geen consessies doen aan de apparatuur, omdat we daar vanaf dag 1 af aan direct plezier en gemak van hebben en omdat het kan.
De prijs kwam uiteraard (helaas) hoger uit dan we bedacht hadden, maar goed. Zoals @Source90 al eens eerder zei, de overwaarde betaald mee :)

Volgende week krijgen we de technische tekeningen en dan kan de aannemer ook er weer mee aan de slag gaan.
Kun je het patroon van de houtlook/fineer door laten lopen bij de hoge kasten naar de bovenkastjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

SquareOne schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:56:
[...]

Kun je het patroon van de houtlook/fineer door laten lopen bij de hoge kasten naar de bovenkastjes?
Ja dat gaat doorlopen, alleen het tekenprogramma kan dat niet aan 8)7 dus de renders kloppen niet helemaal zoals het erin het echt uit gaat zien. datzelfde zie je bij de kleur van de onderkasten van het schiereiland. Die moet zwart zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door ChUcKiE op 02-09-2021 11:24 ]

• LaTiNo156
ChUcKiE schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:04:
[...]

Ja dat gaat doorlopen, alleen het tekenprogramma kan dat niet aan 8)7 dus de renders kloppen niet helemaal zoals het erin het echt uit gaat zien. datzelfde zie je bij de kleur van de onderkasten van het schiereiland. Die moet zwart zijn.
Ik wilde net hetzelfde vragen, want het is vrij storend zo :D

Mooi die wijnkoeler zo als eyecatcher, en ook handig als je vanuit de eet/woonkamer snel even wat te drinken wilt pakken.

Wat ga je precies doen met die achterwand bij het 'koffiehoekje'?

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

LaTiNo156 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:37:
[...]

Ik wilde net hetzelfde vragen, want het is vrij storend zo :D

Mooi die wijnkoeler zo als eyecatcher, en ook handig als je vanuit de eet/woonkamer snel even wat te drinken wilt pakken.

Wat ga je precies doen met die achterwand bij het 'koffiehoekje'?
Over die achterwand hebben we nog niet echt nagedacht. Er is nu iets ingetekend, maar het kan ook zijn dat we die muur een (andere) effen kleur geven die we er mooi bij vinden passen. Waarschijnlijk wel wat lichter.
Ik heb nog een render toegevoegd van alleen de achterwand.

[ Voor 4% gewijzigd door ChUcKiE op 02-09-2021 11:50 ]

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 21:16
@Kapitein Merijn Eerder dit jaar adviseerde je, als ik het goed begrepen heb, om voor mat zwarte e.a. donkere fronten de AV2135 te verkiezen boven de AV6000 ivm de anti-fingerprint (Perfect Sense) laag en juist de AV6000 bij een witte/lichte kleur.
Kapitein Merijn schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:20:
[...]

Als het budget het toelaat zou ik zeker voor de AV6000 gaan. Deze deur is veel fraaier afgewerkt dan de AV2135. Bij een witte deur zou ik me ook geen zorgen maken over vlekken op de deur.

...
Sta je daar nog steeds achter?

Ik snap dat die coating niet zaligmakend is en dat er altijd vlekken mogelijk zijn. De afwerking van de AV6000 lijkt op het oog natuurlijk een stuk strakker dan de kunststof kantenband, helemaal bij lichte kleuren; bij de polar- en kristalwitte
fronten bleef steeds een dunne donkere (vuil) lijn te zien op de overgang van kunststof naar lak.

In ons originele plan hadden we gekozen voor de 2130-gl in polarwit hoogglans, maar bij nader inzien willen we toch een matte kleur en zitten we tegen twee uitersten aan: kristal wit of grafiet mat.

                           

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Volgende week maandag wordt onze keuken geleverd in de nieuwbouwwoning.

Er wordt geadviseerd door de keukenleverancier om bij een houten/pvc of grind vloer stucloper neer te leggen.

Nu hebben wij keramische vloertegels liggen. Wat zeggen jullie ook gewoon stucloper voor de zekerheid neerleggen of niet nodig?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SannevA
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22-03-2024
Jeehaa gaat het om siematic?
Bij ons is gister de keuken in grafiet mat geplaatst
Wij vinden het een hele mooie kleur

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H3A5g1l9k7EbxLqnivvwP0Hwaow=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gyNkvdGjMtZ7CFiOGDPh4DDX.jpg?f=fotoalbum_large

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:56
Ik wil onze oude woning gaan verhuren en er moet een nieuw keukentje in. Nu moet dat niet al te duur zijn en het liefst een beetje een recht model zoals dit :

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/HPCsGTv/Whats-App-Image-2021-09-02-at-14-40-08.jpg

Weet iemand of zo'n hoge kast met lage koelkast + oven mogelijk is met IKEA ? Of kennen jullie nog zaken met echte showroommodellen waar ik voor een laag prijsje zo'n keuken oppik ?

• SquareOne
vortexnl1982 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:11:
Ik wil onze oude woning gaan verhuren en er moet een nieuw keukentje in. Nu moet dat niet al te duur zijn en het liefst een beetje een recht model zoals dit :

[Afbeelding]

Weet iemand of zo'n hoge kast met lage koelkast + oven mogelijk is met IKEA ? Of kennen jullie nog zaken met echte showroommodellen waar ik voor een laag prijsje zo'n keuken oppik ?
Volgens mij krijg je hier goedkope keukens, en volgens mij hoef je de kasten dan niet eens zelf in elkaar te schroeven zoals bij Ikea:) https://www.keukendepot.nl/

• Source90
vortexnl1982 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:11:

[Afbeelding]

Je kan ook de gemiddelde keukenwinkel opzoeken. Grando heeft bijvoorbeeld ook showmodellen voor okay prijzen.

• vortexnl1982
SquareOne schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:16:
[...]

Volgens mij krijg je hier goedkope keukens, en volgens mij hoef je de kasten dan niet eens zelf in elkaar te schroeven zoals bij Ikea:) https://www.keukendepot.nl/
Thanks, zit wel wat goedkoops bij. Vraag me wel af naar de kwaliteit...
Source90 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:26:
[...]
Je kan ook de gemiddelde keukenwinkel opzoeken. Grando heeft bijvoorbeeld ook showmodellen voor okay prijzen.
Thanks, heb even op de website gekeken. Dat is toch wel weer een stuk duurder.

Ik vraag me niet af of ik niet beter bij de IKEA kan gaan buurten. Kost me wel weer tijd om de hele keuken in elkaar te schroeven..

• Source90
vortexnl1982 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:40:
[...]

[...]

Ik vraag me niet af of ik niet beter bij de IKEA kan gaan buurten. Kost me wel weer tijd om de hele keuken in elkaar te schroeven..
Wellicht handig om aan te geven wat het budget is, welke provincie en wensen (gas of inductie bijvoorbeeld).

https://www.grando.nl/sho...&field_setup_target_id=19
Hier staan er diverse onder de 6k. Zonder budget is het lastig adviseren.

[ Voor 13% gewijzigd door Source90 op 02-09-2021 22:23 ]

• Jackpuyn
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-03-2022
[...]

[...]

@vortexnl1982 je kunt ook op deze site kijken. https://www.showroomkeukenkopen.nl/showroomkeukens/

• SquareOne
[...]

[...]

Betreft Nobilia, prima prijs kwaliteitverhouding. Google de prijslijst maar eens of zoek in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknoviking
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-08 21:05
Wij moeten nu de definitieve keuze maken voor apparatuur. Ik lees in dit topic regelmatig dat Bosch/Siemens/NEFF tot 40% korting zou moeten gaan maar ik kom bij NEFF op 20% korting. Is dat met de huidige chiptekorten een normale korting (gaat om de hogere lijn NEFF apparatuur)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Source90 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:21:
[...]
Wellicht handig om aan te geven wat het budget is, welke provincie en wensen (gas of inductie bijvoorbeeld).

https://www.grando.nl/sho...&field_setup_target_id=19
Hier staan er diverse onder de 6k. Zonder budget is het lastig adviseren.
2k voor de kasten. Ik probeer apparatuur van de oude keuken te hergebruiken. Ik woon in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo
  • Laatst online: 01-12-2024
Dj-sannieboy schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:13:
[...]

De pomp moet het water gewoon afvoeren. of die nu op hoogte is of niet staat daar toch los van?

bij ons werd juist sterk geadviseerd als het qua indeling kan; altijd doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joostbo
remzor schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 22:31:
[...]

€500 lijkt me nogal overdreven ja. Bij mij kost het €200,-. Ik twijfelde enorm, samen met de verkopers daar even de plussen en minnen op een rijtje gezet. Ook naar hun ervaringen gevraagd, ze gaven aan Bora’s eigenlijk vrijwel alleen maar vlak in te bouwen en geen slechte ervaringen te hebben gehad hiermee. Dus ook niet met de monteurs en de kit.

Ik ben benieuwd want uiteindelijk dus ook vlakinbouw gekozen. Ze gebruiken antraciet/zwarte kit en dan vinden wij het ook wel echt het strakst. Zij dachten dat de maat van de Bora ook zomaar niet verandert. Mocht dat ooit zo zijn kan je geloof ik alsnog een grotere opbouw plaatsen of het gat wat laten bij slijpen. Al ga ik er van uit dat zo’n plaat wel eventjes mee gaat.. :)
Bij ons koste het 100 euro. Wij hebben het uiteindelijk wel gedaan. Er is eigenlijk maar 1 groot nadeel volgens de verkoper; de keuken die wij hebben gaat langer mee dan de apparatuur. Stel dat na 15 jaar die plaat er mee op houd is er absoluut geen plaat meer die daar exact mooi in past. Blad vervangen doe je dan ook niet. blad aanpassen kan ook niet. Enige optie is dan alsnog opbouw te kiezen die in het gast past van de oorspronkelijke vlakinbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

joostbo schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 14:08:
[...]

De pomp moet het water gewoon afvoeren. of die nu op hoogte is of niet staat daar toch los van?

bij ons werd juist sterk geadviseerd als het qua indeling kan; altijd doen!
Ik kan er verder eigenlijk ook niets over vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:16
joostbo schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 14:15:
[...]

Bij ons koste het 100 euro. Wij hebben het uiteindelijk wel gedaan. Er is eigenlijk maar 1 groot nadeel volgens de verkoper; de keuken die wij hebben gaat langer mee dan de apparatuur. Stel dat na 15 jaar die plaat er mee op houd is er absoluut geen plaat meer die daar exact mooi in past. Blad vervangen doe je dan ook niet. blad aanpassen kan ook niet. Enige optie is dan alsnog opbouw te kiezen die in het gast past van de oorspronkelijke vlakinbouw.
Ahja na 15 jaar koop je vast wel weer een nieuwe keuken :)

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
joostbo schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 14:15:
[...]

Volgens mij kun je echt wel iets met dat gat, beetje bijslijpen (2cm dik composiet). Laatst hier in dit topic ook iemand die notabene zelf nog wat had geslepen. Maar goed, zo niet dan idd vervangen voor opbouw.
Onze keukenboer dacht dat Bora tot in de lengte der jaren wel dezelfde maatvoering zou houden maar ik betwijfel het ook hoor. Met nieuwe technieken e.d. zal dit voor de komende 8 jaar misschien wel kloppen maar daarna..
Ach ja, zien we dan wel weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
remzor schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:07:
[...]

Volgens mij kun je echt wel iets met dat gat, beetje bijslijpen (2cm dik composiet). Laatst hier in dit topic ook iemand die notabene zelf nog wat had geslepen. Maar goed, zo niet dan idd vervangen voor opbouw.
Onze keukenboer dacht dat Bora tot in de lengte der jaren wel dezelfde maatvoering zou houden maar ik betwijfel het ook hoor. Met nieuwe technieken e.d. zal dit voor de komende 8 jaar misschien wel kloppen maar daarna..
Ach ja, zien we dan wel weer :)
Ik ben benieuwd hoe zo'n plaat met ingebouwd afzuigsysteem het blijft doen, vooral de varianten waarbij er een deel naar boven beweegt.

En wat maten betreft: Wij konden geen nieuwe Siemens XL vaatwasser plaatsen omdat de nieuwe versie 5 mm hoger was gemaakt door Siemens en die dus net niet onder de rand van het werkplad schoof ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:36
Weten jullie of een Bora tussen 2 lade kasten in kan?

Bijv 2x 90 ladekasten en de Bora gecentreerd in het midden?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
LaTiNo156 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:12:
[...]

Ik ben benieuwd hoe zo'n plaat met ingebouwd afzuigsysteem het blijft doen, vooral de varianten waarbij er een deel naar boven beweegt.

En wat maten betreft: Wij konden geen nieuwe Siemens XL vaatwasser plaatsen omdat de nieuwe versie 5 mm hoger was gemaakt door Siemens en die dus net niet onder de rand van het werkplad schoof ;)
Maar dan had je dus al 0 speling? Want met die pootjes kun je de vaatwasser want omhoog/omlaag zetten natuurlijk. Met de XXL die ik heb besteld nog altijd een paar cm speling (wel korpushoogte 83 en plint 9).

Wat levensduur en werking betreft ben ik ook wel benieuwd. Ik ga gewoon uit van 5-10 jaar eigenlijk, dan wellicht een keer vervangen. Die €2200 is geen koopje maar ook geen wereldbedrag. Voor een inductie met losse afzuigkap ben je het ook (bijna) kwijt waarschijnlijk. Al is mijn verwachting dus wel dat die het langer fatsoenlijk blijven doen, maar dat is nergens op gebaseerd verder.

@c-nan Geen idee, je verliest dan wel 2x de bovenste lade. Tenzij het middels maatwerk zou kunnen. Wellicht mogelijk bij bepaalde merken of een meubelmaker o.i.d.

[ Voor 7% gewijzigd door remzor op 03-09-2021 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostbo
Morpheusk schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 14:54:
[...]

Ahja na 15 jaar koop je vast wel weer een nieuwe keuken :)
Eerlijk gezegd was ik dat zeker niet van plan. onze huidige keuken is ook 24 jaar oud. en zelfs nu ziet het er nog gewoon heel goed uit, niks versleten, alleen veel apparatuur word wel minder. We hebben een vervelend verlaagd kookgedeelte en vind het aanrechtblad niet mooi en willen een andere indeling maar op zich kan die nog jaren mee.

Onze nieuwe keuken is vrij neutraal qua kleurstelling en kiezen bewust niet voor het goedkoopste. Hoop wel dat deze door onze smaak gemaakte keuken toch wel 25 jaar blijft. Dat die kookplaat niet 25 jaar mee gaat ga ik van uit, maar zie tzt wel hoe ik dat ga oplossen met de afmetingen. Onze keukenzaak zei dat ze kans nihil was dat ze exact de zelfde maatvoeringen tegen die tijd nog hebben. Grapte nog wel om gewoon 2 van die kookplaten te kopen, 1 als reserve :9
c-nan schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:41:

Bij onze keuken kon het niet. Wij hebben dan wel geen bora maar voor een ander merk gekozen. Maar met zo'n plaat word het maatwerk en dan nog werd het niet aangeraden.

Nu gewoon een 90 cm ladekast in het midden en 2 smallere 45cm ladenkastjes er naast (ideaal voor kruidenpotjes en zo). Aan de andere kant van het kookeiland wel 2 grote ladenkasten van 90. Als ik de renders zo zie valt het ook amper op.
remzor schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:33:
[...]

Wat levensduur en werking betreft ben ik ook wel benieuwd. Ik ga gewoon uit van 5-10 jaar eigenlijk, dan wellicht een keer vervangen. Die €2200 is geen koopje maar ook geen wereldbedrag. Voor een inductie met losse afzuigkap ben je het ook (bijna) kwijt waarschijnlijk. Al is mijn verwachting dus wel dat die het langer fatsoenlijk blijven doen, maar dat is nergens op gebaseerd verder.
Ik ga voor zo'n kookplaat uit van 10-15 jaar minimaal. maar wat je zegt, onze kookplaat was 2600 euro. Dat is nog wel te overzien. En een gewone inductieplaat kan ook gewoon stuk, net als een afzuigkap. Heb niet het idee dat zo'n kookplaat eerder defect raakt dan een normale kookplaat. Enige wat je kunt stellen is dat wanneer de plaat zelf defect is je de 'afzuigkap' ook moet weg gooien en visa versa. Maar dat is dan maar zo.

[ Voor 22% gewijzigd door joostbo op 03-09-2021 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaTiNo156
remzor schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:33:
[...]

Maar dan had je dus al 0 speling? Want met die pootjes kun je de vaatwasser want omhoog/omlaag zetten natuurlijk. Met de XXL die ik heb besteld nog altijd een paar cm speling (wel korpushoogte 83 en plint 9).
Yes, het werkblad heeft zo'n dikke "overhang" van zo'n 12cm.
Hij kwam er ook heel moeilijk uit. Ws was die erin gezet en daarna pas het werkblad geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snep
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 19:44
Vraag aan Bora bezitters. Klopt het dat de Bora (Puxu) pas op stand 5/6 echt een beetje op gang komt? Voor mijn gevoel doet stand 1-4 nagenoeg niets anders dan warmhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
Iemand ervaring met de Pelgrim kookplaten met afzuiging IKR4082F of IKR4082M?
We hebben deze in onze keuken die nog geleverd moet worden. We hebben m gekozen op basis van de technische specificaties die gewoon goed zijn maar door de testresulaten van de consumentenbond ga ik toch twijfelen. Helaas zijn er online verder eigenlijk geen reviews te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joove
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:24

Bij ons werd verteld dat ze hier niet aan beginnen (niet willen) i.v.m. met de inbouwdiepte van 20 cm voor een Bora waardoor de zijkant van je ladenkasten te veel moet worden weggehaald (dat kan natuurlijk wel, maar dat is dan compleet maatwerk). Een inductieplaat zonder afzuiging heeft een beperkte inbouwdiepte (inbouwdiepte van bijvoorbeeld SIEMENS EX875LVB1E is 5,1 cm) waarvoor ze hoogstens een paar centimeter uit de wanden van de kasten moeten weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mol_air
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06 16:10
Beste allen,
Na lang lurken (dank voor de enorme hoeveelheid informatie in dit topic), dan nu eindelijk een eigen post.

Situatie:
In januari krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis. Het betreft een vrijstaande woning in de regio Eindhoven uit bouwjaar 1960. Deze is rond 2000 uitgebouwd naar achteren toe en rond 2011 nog eens uitgebouwd naar opzij, waardoor de begane grond nu zo'n 100m2 is. Door deze aanbouwen is de keuken nu wat onhandig gelegen en bovendien wat klein. Wij willen deze dus verplaatsen en de ruimte van de huidige keuken gebruiken als bijkeuken/tweede keuken/technische ruimte. Hiervoor moet een wand verplaatst worden, zie situatieschets.

Keuken indeling:
We willen graag een ruim eiland met zowel koken als spoelen in het eiland en een kastenwand met een nis voor de espressomachine. Aan het eiland een ruime bar omdat we dit in onze huidige keuken ook hebben en veel gebruiken. De bar komt direct op de kastjes (dus 'naast' het blad'), waardoor de bladlengte beperkt is tot 3.20m. .
Blad: keramiek, Arte Marconia softglans.
Kastjes eiland: We willen graag hoge onderkastjes, dus een korpushoogte 80-90cm. Bij Siematic zagen we frontjes in de kleur Ombra. Dit vinden we erg mooi, vooral omdat deze met het licht verandert in wat grijzer, paarser of bruiner.
Wand: frontjes in walnoot; kunstof of fineer. Blad in de nis ook keramiek, net als achterwand.

Apparaten:
kookplaat Siemens EX977LVV5E alternatief Bosch PXX895D66E
afzuigkap Siemens LD98WMM66
stoom combi oven Bosch HSG856XC7
combi oven magnetron Bosch HMG8764C7
koelkast Bosch KIR81SDE0
vaatwasser Bosch SBD8ZB800E
Quooker combi pro square
NB: wijnkoelkast (200 flessen) en vriezer komen in de bijkeuken.

Vragen:
- Wat vinden jullie van de indeling zo? tips/opmerkingen?
- Heeft iemand ervaring met de downdraft Siemens LD98WMM66? Ik zou het fijn vinden om een kookplaat met ruimte voor vijf pannen te kunnen gebruiken. We hebben in onze huidige keuken een Bosch kookplaat met ingebouwde afzuiging en dat werkt echt heel goed, dus we twijfelen een beetje of deze 'aparte' downdraft net zo goed werkt. De medewerker van Siemens in het inspiratiehuis zegt (natuurlijk) van wel...
- We zijn o.a. bij Siematic geweest en hoewel zij hele mooie keukens hebben viel het ons tegen dat ze alleen een korpushoogte van 78cm aanbieden. We zijn ook nog bij een aantal andere aanbieders geweest maar nog geen offertes.

Situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B4Nx2Y8LZKm_Xfq3rRev20Oy0Zk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Is68APbtQrVw3QrFrUguieMv.jpg?f=fotoalbum_large

Keuken idee:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DlY6tHJR8e1AK2jScsEizCmcm50=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s1mW0YsSt3vebAhsdcnoCpZr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hanzul
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-09-2024
Marinos83 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 22:09:
Iemand ervaring met de Pelgrim kookplaten met afzuiging IKR4082F of IKR4082M?
We hebben deze in onze keuken die nog geleverd moet worden. We hebben m gekozen op basis van de technische specificaties die gewoon goed zijn maar door de testresulaten van de consumentenbond ga ik toch twijfelen. Helaas zijn er online verder eigenlijk geen reviews te vinden.
Wij hebben die nu 3 maanden in gebruik. Heb geen vergelijking, met andere platen, maar het doet wat het moet doen. (Hadden ins ons vorig huis een gasfornuis)
Bediening vind ik wel nog steeds wennen.
Afzuigkap vind ik wel veel herrie maken, afzuiging is wel meer dan voldoende. Met boosten, kookt je pan ontzettend snel. Filter heb ik nog niet hoeven wisselen. Dus over het algemeen tevreden, al ben ik bij zoiets, al snel tevreden als het werkt en functioneel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne

Zoals al eerder genoemd; wordt maatwerk. Los daarvan, zonde van de kastruimte. Je verliest ruimte in twee kasten in plaats van één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
Nog even een vraag voor de Bosch-kenners. Ik zou een serie 8 willen van Bosch, maar die verkopen ze niet bij de Keukenloods. De verkoper vertelde me dat ze alleen een specifieke selectie mogen verkopen, omdat de overige selectie van Bosch door witgoedzaken verkocht mogen worden en niet door hun. Enig idee of dat klopt en of ik dus de betreffende vaatwasser bij Coolblue moet kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R

BeaM-R

Powerrrrr

Vandaag weer een keer teruggegaan naar de keukenzaak om het ontwerp definitief te maken.
We zijn er nu wel aan uit wat we willen kwa opstelling, kleuren en apparatuur.

De offerte schrokken we echter wel van. Ok, we hebben luxe apparatuur maar dan nog vinden we het behoorlijk aan de prijs als je kijkt naar het formaat van de keuken.

Offerte na korting 22.000 euro...

Betreft een Pronorm X-line in hoogglans wit (maxiline)
Ene zijde 300cm breed (120/60/120)
kastenwand 180cm breed (3x60)

Blad: Dekker Topcore floatin black 305x70 en 125x50. Opgedikt naar 60mm

Apparatuur:

Siemens EH877FVC5E (inductiekookplaat)
Siemens LC97FLR61S (afzuigkap)
Siemens LZ11AXE61 (schacht)
Siemens SN65Z800BE (vaatwasser)
Siemens KI81RSDE0 (koelkast)
Siemens GI81NSCE0 (vriezer)
Siemens HM876G086 (combi-oven)
Quooker Pro3 Fusion round zwart 3FRBLK
Lanesto Garda RVS 803 zwart SDE803ZW (spoelbak)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QtC2HyD_L-NsttamaGG4NVT-ytI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DdX6W2kC4Qa6J7s6NUKUa1wW.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vGBMvz6sOrtMsD1B2hq9U9tnuVc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/x5EnYDr7u8HNCLvDVn2lGlJD.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1GScdbsu-wxlVrQ7z5qnSCO0V0o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kY3oMQJUZrwu7eZ07SSOcVL8.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tSQzinHf77NBbToHrk3Rovl7weM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/e8rx18UirnZkgAYrQucgZqIc.jpg?f=user_large

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Je betaald inderdaad erg veel voor A-merk apperatuur, zo'n keuken kost met b merken misschien 12-14K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:36
Wij zijn vandaag bij de projectleverancier geweest voor een keuken.

Volgens de offerte gaat het om een Sensum merk, ik ken het merk verder niet. Weten jullie wat voor keuken/merk het is?

Wij wilden graag een Bora, maar uiteindelijk hebben we een Siemens kookplaat met een Novy afzuigkap laten tekenen. Novy ken ik ook niet echt, welk segment is dat en met welk merk is het vergelijkbaar?

Tevens hebben we elders ook een keuken laten tekenen, dat is een Nobilia. Volgens mij is dat een lage segment? Hoe verhoud Nobilia zich tot Hacker classic?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
BeaM-R schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 20:01:
Vandaag weer een keer teruggegaan naar de keukenzaak om het ontwerp definitief te maken.
We zijn er nu wel aan uit wat we willen kwa opstelling, kleuren en apparatuur.

De offerte schrokken we echter wel van. Ok, we hebben luxe apparatuur maar dan nog vinden we het behoorlijk aan de prijs als je kijkt naar het formaat van de keuken.

Offerte na korting 22.000 euro...

Betreft een Pronorm X-line in hoogglans wit (maxiline)
Ene zijde 300cm breed (120/60/120)
kastenwand 180cm breed (3x60)

Blad: Dekker Topcore floatin black 305x70 en 125x50. Opgedikt naar 60mm

Apparatuur:

Siemens EH877FVC5E (inductiekookplaat)
Siemens LC97FLR61S (afzuigkap)
Siemens LZ11AXE61 (schacht)
Siemens SN65Z800BE (vaatwasser)
Siemens KI81RSDE0 (koelkast)
Siemens GI81NSCE0 (vriezer)
Siemens HM876G086 (combi-oven)
Quooker Pro3 Fusion round zwart 3FRBLK
Lanesto Garda RVS 803 zwart SDE803ZW (spoelbak)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat is de beweegreden geweest voor een afzuigkap die 2x zo duur is dan de kookplaat? Met deze twee bedragen bij elkaar ben je duurder uit dan een hoger segment Siemens met ingebouwde afzuiging (huidige kookplaat is IQ100/instap model) of een BORA.

Ofwel, Is er een reden voor deze combi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R

BeaM-R

Powerrrrr

Source90 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 21:05:
[...]

Wat is de beweegreden geweest voor een afzuigkap die 2x zo duur is dan de kookplaat? Met deze twee bedragen bij elkaar ben je duurder uit dan een hoger segment Siemens met ingebouwde afzuiging (huidige kookplaat is IQ100/instap model) of een BORA.

Ofwel, Is er een reden voor deze combi?
We zitten met het raam waar de afzuigkap gedeeltelijk voor komt te hangen. Een schuine kap vinden we niet mooi en dit vlak model vinden we wel mooi en steekt ook maar 26cm uit vanaf de muur. Daarnaast zitten we ook vrij lastig met het afzuigkanaal. Dit komt nu dus in een verlaagd plafond.
Huidige afzuiging zit met een pijp naar de 2e verdieping op de mechanische ventilatie. Dat willen we niet. En ook een koolstoffilter ben ik geen fan van. Er is dan ook nog een plasmasysteem maar dat blijkt dan weer niet op deze kap te passen volgens de verkoper. Ook geen ervaring mee of dat goed werkt.
Daarnaast willen we graag home connect apparatuur.

Kookplaat is inderdaad een IQ100. We hadden in eerste instantie de EX877LVV5E erin staan.

Voor het idee

Totaal kasten 8016 euro
Apparatuur 9325 euro
werkbladen 3042 euro

Zonder apparatuur dus dik 11.000 euro ex montage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-09 06:14
BeaM-R schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 21:52:
[...]

We zitten met het raam waar de afzuigkap gedeeltelijk voor komt te hangen. Een schuine kap vinden we niet mooi en dit vlak model vinden we wel mooi en steekt ook maar 26cm uit vanaf de muur. Daarnaast zitten we ook vrij lastig met het afzuigkanaal. Dit komt nu dus in een verlaagd plafond.
Huidige afzuiging zit met een pijp naar de 2e verdieping op de mechanische ventilatie. Dat willen we niet. En ook een koolstoffilter ben ik geen fan van. Er is dan ook nog een plasmasysteem maar dat blijkt dan weer niet op deze kap te passen volgens de verkoper. Ook geen ervaring mee of dat goed werkt.
Daarnaast willen we graag home connect apparatuur.

Kookplaat is inderdaad een IQ100. We hadden in eerste instantie de EX877LVV5E erin staan.

Voor het idee

Totaal kasten 8016 euro
Apparatuur 9325 euro
werkbladen 3042 euro

Zonder apparatuur dus dik 11.000 euro ex montage.
Je kan met je afzuiging naast/boven het raam naar buiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
c-nan schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 20:55:
Wij zijn vandaag bij de projectleverancier geweest voor een keuken.

Volgens de offerte gaat het om een Sensum merk, ik ken het merk verder niet. Weten jullie wat voor keuken/merk het is?

Wij wilden graag een Bora, maar uiteindelijk hebben we een Siemens kookplaat met een Novy afzuigkap laten tekenen. Novy ken ik ook niet echt, welk segment is dat en met welk merk is het vergelijkbaar?

Tevens hebben we elders ook een keuken laten tekenen, dat is een Nobilia. Volgens mij is dat een lage segment? Hoe verhoud Nobilia zich tot Hacker classic?
Novy komt voort uit itho, gespecialiseerd in en bekend om stille afzuiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R

BeaM-R

Powerrrrr

@Ladypurple Niet langs de lange wand. De tweede verdieping is met een overstek namelijk. We willen dus naar buiten in het muurtje tussen de 2 ramen aan de voorzijde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uIMJZ9HFqnDE-3KEUTOszZSGF8U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Zhu8AeDZYTt6524lngtCJqhU.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
BeaM-R schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 22:07:
@Ladypurple Niet langs de lange wand. De tweede verdieping is met een overstek namelijk. We willen dus naar buiten in het muurtje tussen de 2 ramen aan de voorzijde.

[Afbeelding]
Als je naar buiten kan en je balans in huis niet verstoord, zou dit ook mijn voorkeur hebben, maar heb je niet de mogelijkheid om de opstelling om te draaien zodat je door de zijgevel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R

BeaM-R

Powerrrrr

Ladypurple schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 22:17:
[...]

Als je naar buiten kan en je balans in huis niet verstoord, zou dit ook mijn voorkeur hebben, maar heb je niet de mogelijkheid om de opstelling om te draaien zodat je door de zijgevel kan?
Uiteraard ook aan zitten denken maar dan dienen we alle leidingen te verleggen. En we willen de huidige tegelvloer behouden. Dat zagen we dus niet echt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Recirculatie al overwogen? Met de prijs van die afzuigkap, de IQ100 en het opzetstuk ben je nagenoeg hetzelfde als een BORA of ander merk kookplaat met afzuiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Source90 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 23:17:
Recirculatie al overwogen? Met de prijs van die afzuigkap, de IQ100 en het opzetstuk ben je nagenoeg hetzelfde als een BORA of ander merk kookplaat met afzuiging.
Precies mijn gedachte….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R

BeaM-R

Powerrrrr

Source90 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 23:17:
Zeker overwogen, maar mij is altijd verteld dat dit niet heel top werkt. En dat lees ik ook online:

"Naast de voordelen hebben recirculatie afzuigkappen best wel wat nadelen. Zo vangt het filter 85 tot 90% van de vuildeeltjes uit de kooklucht weg dus niet alles. Het koolstoffilter moet regelmatig vervangen worden. Door het filter te gebruiken zal de zuigkracht met 20 tot 30% worden verlaagt."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
BeaM-R schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 23:36:
[...]

Zeker overwogen, maar mij is altijd verteld dat dit niet heel top werkt. En dat lees ik ook online:

"Naast de voordelen hebben recirculatie afzuigkappen best wel wat nadelen. Zo vangt het filter 85 tot 90% van de vuildeeltjes uit de kooklucht weg dus niet alles. Het koolstoffilter moet regelmatig vervangen worden. Door het filter te gebruiken zal de zuigkracht met 20 tot 30% worden verlaagt."
Ik zou zeggen: type eens BORA in dit topic. Gok dat >50% van de keukens hier met een BORA gaat en nog een groter percentages met recirculatie.

Ps: een BORA kan je ook naar buiten laten afzuigen. Kost je iets meer aan buizen, echter geen filters en grote kap nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door Source90 op 04-09-2021 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:12
snep schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 19:57:
Vraag aan Bora bezitters. Klopt het dat de Bora (Puxu) pas op stand 5/6 echt een beetje op gang komt? Voor mijn gevoel doet stand 1-4 nagenoeg niets anders dan warmhouden.
Dat klopt ja, prima toch bevalt mij echt perfect. Je kan verder terug moduleren dan met een gaspit, chocolade of boter smelten zonder bain marie op standje 1 of 2, ideaal. Je heb ook nog de speciale warmhoud functies op de pit (3 standen), die werken ook prima. Stand 8 is pannenkoeken / steak bakken. 9 misschien om te wokken. 5-6-7 is waar je normaal zit. 10/P is standje nuclear, je pannen trekken krom zoveel vermogen, alleen voor water koken prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Source90 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 23:49:
[...]

Ik zou zeggen: type eens BORA in dit topic. Gok dat >50% van de keukens hier met een BORA gaat en nog een groter percentages met recirculatie.

Ps: een BORA kan je ook naar buiten laten afzuigen. Kost je iets meer aan buizen, echter geen filters en grote kap nodig.
50% lijkt me sterk. Maar dat meemt niet weg dat afzuigen naar buiten altijd beter is. Recirculeren moet je alleen doen als het echt niet anders kan. Als je geen schouw wilt kun je altijd nog beter een inbouwunit in je plafond nemen dan een recirculeren bora.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Chaoss schreef op zondag 5 september 2021 @ 01:04:
[...]

50% lijkt me sterk. Maar dat meemt niet weg dat afzuigen naar buiten altijd beter is. Recirculeren moet je alleen doen als het echt niet anders kan. Als je geen schouw wilt kun je altijd nog beter een inbouwunit in je plafond nemen dan een recirculeren bora.
Kijk eens bij de pinned posts zou ik zeggen:
Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3

Nagenoeg alle keukens die opgeleverd zijn in de laatste pagina's, hebben een BORA. Heb ook nog twee andere recirculatie platen gezien.

Je bent ervan op de hoogte dat een BORA ook naar buiten kan blazen? Zou persoonlijk nooit meer een schouw of aparte unit willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ladypurple
Source90 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 23:49:
[...]

Als je het zo brengt lijkt het alsof 50 % van de gekochte keukens een kookplaatafzuiging hebben en het erg vreemd is als dat niet je keuze is. De hier getoonde keukens zijn vaak ruim en vallen volgens mij grotendeels boven het gemiddelde budget dat uitgegeven wordt aan een keuken. Een goede kookplaatafzuiger neemt dan een groot deel van het budget en de kastruimte. Daarnaast is de grote keuze voor recirculatie ook vaak een “gedwongen” keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik zie dat Quooker ook een 'flex' kraan heeft met uittrekbare slang. Voor zover ik kan zien is die even duur als de Fusion kraan. Heeft iemand zo'n kraan in gebruik en wat zijn de nadelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Chaoss schreef op zondag 5 september 2021 @ 10:17:
Ik zie dat Quooker ook een 'flex' kraan heeft met uittrekbare slang. Voor zover ik kan zien is die even duur als de Fusion kraan. Heeft iemand zo'n kraan in gebruik en wat zijn de nadelen?
Wij hebben een Quooker Flex. De nadelen? Tov een reguliere Quooker kan ik niet vertellen, daar heb ik het niet mee kunnen vergelijken. Het enige nadeel wat ik ondervind is dat er een los element in je spoelbakkast hangt dat op en neer beweegt naargelang je de slang in of uit trekt, daar zul je rekening mee moeten houden met de indeling/vulling van je spoelbakkast. Ik heb het idee dat dat ding nog wel eens ergens licht achter blijft hangen, zoals de leidingen oid..

Afgezien daarvan vinden we het een nuttige toevoeging aan de kraan, die slang, en gebruiken we veel. In onze nieuwe keuken gaat er ook weer een Flex komen.

[ Voor 9% gewijzigd door diabyte op 05-09-2021 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

@diabyte. Ja dat klinkt idd als iets waar je rekeing mee moet houden aan de andere kant logisch dat die slang ergens vandaan komt.

Verder vind ik het gek dat de Fusion en de Flex even duur zijn, dan verwacht ik bijna dat er bij de flex ergens anders op bespaard is.

Gebruiken jullie 'de slang' veel?
Edit: Ik zie je edit net, ja dus :P

[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 05-09-2021 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Ladypurple schreef op zondag 5 september 2021 @ 09:50:
[...]

vallen volgens mij grotendeels boven het gemiddelde budget dat uitgegeven wordt aan een keuken. Een goede kookplaatafzuiger neemt dan een groot deel van het budget in
Je hebt gezien dat zijn afzuigunit (>2k advies) en kookplaat bij elkaar meer kosten dan een plaat met afzuiging?

Die 50% doelde op de hoeveelheid platen die wordt genomen. Genoeg referentie om te vragen hoe het bevalt. Er werd namelijk een tekst van een webpagina zonder datum gedeeld waarin wordt aangegeven dat de platen een stuk minder presteren.
"Zeker overwogen, maar mij is altijd verteld dat dit niet heel top werkt."

[ Voor 7% gewijzigd door Source90 op 05-09-2021 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Source90 schreef op zondag 5 september 2021 @ 10:26:
[...]

Je hebt gezien dat zijn afzuigunit (>2k advies) en kookplaat bij elkaar meer kosten dan een plaat met afzuiging?

Die 50% doelde op de hoeveelheid platen die wordt genomen. Genoeg referentie om te vragen hoe het bevalt. Er werd namelijk een tekst van een webpagina zonder datum gedeeld waarin wordt aangegeven dat de platen een stuk minder presteren.

[...]
De afzuig + plaatcombinatie zou incl. 40% van de adviesprijs op 2189 komen. Ik weet niet wat een bora kost?
( voor de afzuiging zou ik ook niet voor siemens gaan maar novy, maar die leveren dit model niet)
Maar dat is niet het enige. Ik zie 2x een 120 ladekast en 60voor vw? Bij een bora zou dat inhouden dat er zo goed als geen lade ruimte/ bestekla overblijft.
Sowieso is die 120 spoelkast een raar idee. Ik zou er bijv. 120 kookplaatkast / 60 ladekast of 100/80 van maken en dan 60 spoel en 60 vw.
Heb nog even teruggelezen. Het aanrecht kan aan de andere zijde niet ivm hoogte ramen.... jammer, kon ivm de tegelvloer misschien onder de vloer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Chaoss schreef op zondag 5 september 2021 @ 10:17:
In de showroom vond ik hem vooral heel lomp en massief 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Karp schreef op zondag 5 september 2021 @ 11:05:
[...]

In de showroom vond ik hem vooral heel lomp en massief 😬
De showroom waar wij zijn geweest had hem niet volgens mij... Maar is hij zoveel dikker dan?

@diabyte heb jij misschien een foto?

[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 05-09-2021 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
Chaoss schreef op zondag 5 september 2021 @ 10:26:
@diabyte. Ja dat klinkt idd als iets waar je rekeing mee moet houden aan de andere kant logisch dat die slang ergens vandaan komt.

Verder vind ik het gek dat de Fusion en de Flex even duur zijn, dan verwacht ik bijna dat er bij de flex ergens anders op bespaard is.

Gebruiken jullie 'de slang' veel?
Edit: Ik zie je edit net, ja dus :P
Die Flex kan alleen met een ronde hals. Logisch ook, want daar moet die flexibele slang doorheen glijden. Veel mensen willen tegenwoordig ook of roze o.i.d. Dat kan niet bij de Flex, de Fusion heeft wat extra kleuren. Werking en dergelijke is gewoon gelijk.

Zelf ff goed nadenken of je Combi of Combi+ neemt, situatie afhankelijk.
Chaoss schreef op zondag 5 september 2021 @ 01:04:
[...]

Altijd beter weet ik niet. Om echt stinkende lucht/vocht af te voeren in 99% van de gevallen misschien wel, mits je een goede afzuigkap hebt die je ook goed onderhoudt (lees: schoon maakt) zodat ie zijn werk goed blijft doen.
Echter voer je ook veel warme lucht in de winter af naar buiten en zul je wat (extra) moeten ventileren. Als je erg veel/lang kookt is dit in een energie neutrale woning bijvoorbeeld misschien niet de meest voor de hand liggende keus.

Wij hebben nu ook nog een gat in de muur waar de flexibele slang doorheen gaat, de garage in naar het dak van de garage. We willen dus bewust dat gat niet meer hergebruiken om een aantal redenen:
- Windgeruis en zelfs pratende mensen buiten zijn hierdoor te horen
- Tocht/kou in de wintermaanden
- Lelijke afzuigkap
- Koken op een andere plek (eiland) voor meer flexibiliteit
- Schoonmaken afzuigkap met die roosters en dat binnenwerk is echt kut

Het is dus altijd wel afhankelijk van je persoonlijke wensen, zoals met alles. Maar het één is dus niet per definitie beter dan het ander gezien die wensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostbo
Wij hebben ook voor de Novy Easy Pro gekozen.

vrienden en buren van ons hebben een Bora. Aangezien veel mensen er voor kiezen waren de verwachtingen hoog, maar eerlijk gezegd viel het daardoor een beetje tegen. Allereerst de looks; de bora plaat bij de buren heeft allemaal van die witte ' dingetjes' waar de pan moet komen te staan. Heel lelijk en oogt niet strak. Vrienden van ons hebben denk ik een duurdere plaat, maar daar staan witte streepjes op. Ook niet mooi. De bediening zal wennen zijn maar was prima. geluid ook. Maar was nu niet gelijk overtuigend beter dan andere merken. (siemens, miele, gaggenau) tot zo ver mijn ervaringen in de praktijk.

toen bij de keukenzaak zeiden ze; Bora heeft goede kwaliteit en een goede naam. Ze waren de eerste; Jaren lang hebben concurrenten echt mindere platen gehad en bora duidelijk de betere. Inmiddels heeft de concurrentie niet stil gezeten en doen de platen van concurrenten niet of nauwelijks onder voor de Bora. Alleen bora heeft echt de naam. Als je ze niet mooi vind om te zien is het absoluut raadzaam om eens bij andere merken te kijken.

De novy plaat was nieuw maar de keukenzaak zei; Novy is specialist op afzuigsystemen en maken ook alleen afzuiging en kookplaten. hebben gewoon 5 jaar garantie. Op basis van ervaring zou ik daar blind voor durven kiezen. Topkwaliteit.

Later hebben we bij een andere keukenzaak hem in real life gezien en gewoon een strakke plaat zonder lijntjes of andere dingetjes op de plaat. filters vervangen is super simpel en prijstechnisch ook heel stuk gunstiger dan de duurdere bora modellen. Ook veel vermogen, ook flex zones. Alleen het geluid is even afwachten, maar novy kennende (specialisten in afzuiging) komt dat wel goed denk ik.

tot zover onze 'zoektocht'

[ Voor 23% gewijzigd door joostbo op 05-09-2021 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

remzor schreef op zondag 5 september 2021 @ 11:27:
[...]

Die Flex kan alleen met een ronde hals. Logisch ook, want daar moet die flexibele slang doorheen glijden. Veel mensen willen tegenwoordig ook of roze o.i.d. Dat kan niet bij de Flex, de Fusion heeft wat extra kleuren. Werking en dergelijke is gewoon gelijk.

Zelf ff goed nadenken of je Combi of Combi+ neemt, situatie afhankelijk.
Ronde of square waren we nog niet overuit maar het is niet zo dat we de ronde persee niet willen.

Kleur wordt chrome of rvs, dat kan ook beide icm de Flex. Ik weet nog niet of ik de meerprijs voor rvs over heb.

We hebben nu de Combi+ Maar misschien is het wel een optie om de warm waterleiding in de nieuwe keuken te laten vervallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostbo
Chaoss schreef op zondag 5 september 2021 @ 11:42:
[...]

Ronde of square waren we nog niet overuit maar het is niet zo dat we de ronde persee niet willen.

Kleur wordt chrome of rvs, dat kan ook beide icm de Flex. Ik weet nog niet of ik de meerprijs voor rvs over heb.

We hebben nu de Combi+ Maar misschien is het wel een optie om de warm waterleiding in de nieuwe keuken te laten vervallen.
Wij willen de warmwaterleiding ook laten vervallen met onze Combi+. maar de keuzenzaak zei dat het handig was om deze toch te gebruiken. Maar onze CV ketel is ver van de keuken en duurt lang. We wassen onze handen, beetje vaat afspoelen, pannetje heet water, en dan heb je het wel gehad in de keuken wat betreft warm water. Ik wil niet dat er dan warm water uit de ketel komt wat de eerste 30 sec. toch koud is. Nog even los van dat het warm water in de badkamer wat minder is als er iemand aan het douchen is en wij overcapaciteit hebben uit PV panelen. Hij kon mij niet overtuigen.

maar blijkbaar ben ik dus niet de enige die daar zo over denkt :)

[ Voor 3% gewijzigd door joostbo op 05-09-2021 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Hier hetzelfde, CV hang op zolder, tegen de tijd dat het warme water van de CV bij de quooker is staat de kraan in de meeste gevallen al weer dicht.

De grootste water afname zal het vullen van een emmer zijn voor schoonmaak doeleinden maar dat is maar sporadisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
joostbo schreef op zondag 5 september 2021 @ 11:46:
[...]

Wij willen de warmwaterleiding ook laten vervallen met onze Combi+. maar de keuzenzaak zei dat het handig was om deze toch te gebruiken. Maar onze CV ketel is ver van de keuken en duurt lang. We wassen onze handen, beetje vaat afspoelen, pannetje heet water, en dan heb je het wel gehad in de keuken wat betreft warm water. Ik wil niet dat er dan warm water uit de ketel komt wat de eerste 30 sec. toch koud is. Nog even los van dat het warm water in de badkamer wat minder is als er iemand aan het douchen is en wij overcapaciteit hebben uit PV panelen. Hij kon mij niet overtuigen.

maar blijkbaar ben ik dus niet de enige die daar zo over denkt :)
Dan moet je deze leiding vanaf de ketel toch af kunnen sluiten ivm legionella? Daarnaast ben je toch beperkt in het aantal ltr. dat je kan gebruiken. Ik heb het eens gemeten na etenstijd. Enkele pannen gaan niet in de vaatwasser en was ik met de hand en ik wil de keuken en tafel schoon kunnen maken. Met een 50x40 spoelbak werd het wat krap. Van het handen wassen en steeds aanslaan van de ketel werden we inderdaad ook niet vrolijk. Had eens gelezen dat je kan sjoemelen door het kokend water met koud zelf te mengen, maar weet niet of dit inderdaad kan.
Pagina: 1 ... 265 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1