Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Nu online
Na de aankoop van een nieuwbouwhuis ook op zoek naar een keuken.

Qua ontwerp zijn we nu uitgekomen op ondergetoonde opstelling.

Qua apparaatuur zitten we op Siemens IQ300 en IQ700 producten(combi/oven/warmtela/vaatwasser/afzuigkap/Atag Gaskookplaat. Daarnaast een zwarte Quooker.
Tevens een granieten aanrechtblak van 3 meter bij 1,10 en een klein stukje op het lage stuk waar de koffiemachine komt te staan.

Alle apparaatuur komt uit op 7700 euro(keukenloods/mediamarkt, niet de adviesprijs uit de Siemens folder).
Nu rekent de keukenboer hier 18000 voor (geen Mandemakers), het lijkt me dat hier nog flink wat vanaf kan, maar wat is realistisch. Dankzij partijen als MM ben ik echt total het gevoel kwijt wat wel logisch is.

Daarnaast ben ik benieuwd of jullie qua opstelling nog bruikbare suggesties hebben.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/gyMHev/Keuken.jpg

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:58
Lennartc schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:23:

Qua apparaatuur zitten we op Siemens IQ300 en IQ700 producten(combi/oven/warmtela/vaatwasser/afzuigkap/Atag Gaskookplaat. Daarnaast een zwarte Quooker.
Tevens een granieten aanrechtblak van 3 meter bij 1,10 en een klein stukje op het lage stuk waar de koffiemachine komt te staan.

Alle apparaatuur komt uit op 7700 euro(keukenloods/mediamarkt, niet de adviesprijs uit de Siemens folder).
Nu rekent de keukenboer hier 18000 voor (geen Mandemakers), het lijkt me dat hier nog flink wat vanaf kan, maar wat is realistisch. Dankzij partijen als MM ben ik echt total het gevoel kwijt wat wel logisch is.

Daarnaast ben ik benieuwd of jullie qua opstelling nog bruikbare suggesties hebben.

[afbeelding]
Mooi ontwerp! :) Lijkt mij persoonlijk alleen wat weinig werkruime.. Moet je daarvoor dan omlopen naar de andere kant? Uit nieuwsgierigheid; waarom laat de keuken niet langs de wanden lopen? Lijkt me juist een mooie hoek daarvoor en levert flink meer werkruimte op.

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Anoniem: 888777

GermanPivo schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:34:
[...]Lijkt mij persoonlijk alleen wat weinig werkruime..
En dat is nog een understatement... een bovenaanzicht levert wellicht een beter beeld op.

Maar in mijn optiek een verre van ideale indeling als je serieus wilt koken met een zitplaats bijna in de spoelbak en geen ruimte aan één kant naast je kookgedeelte.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 888777 op 10-08-2017 11:43 ]

• Leon-1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-05 16:39
GermanPivo schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:34:
[...]

Mooi ontwerp! :) Lijkt mij persoonlijk alleen wat weinig werkruime.. Moet je daarvoor dan omlopen naar de andere kant? Uit nieuwsgierigheid; waarom laat de keuken niet langs de wanden lopen? Lijkt me juist een mooie hoek daarvoor en levert flink meer werkruimte op.
Een werkblad van 300x110cm is niet erg klein toch? Misschien lijkt het zo door het aanzicht. Ik krijg zelf 300x100 moet ik me zorgen maken? :'(

Er gaat een spoelbak en een kookplaat vanaf.... op zich geen verassing maar dan is het wel van belang om een fatsoenlijk ononderbroken deel over te houden, liefst ergens in het midden zodat bij het werken niet gelijk alles op de grond valt (dat is altijd een gevolg van dit soort vrije opstellingen).

Een inductieplaat (vs gas) helpt hier flink omdat je dan het vlakke oppervlak eenvoudig kunt gebruiken als additionele werkruimte.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 888777 op 10-08-2017 11:48 ]

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:32

[afbeelding]
Mooi, wij willen iets soortgelijks, lijkt me alleen vervelend dat als je eten spettert je je raam opnieuw moet wassen om maar niet te spreken van de eventuele raamdecoratie. Wij doen het precies omgekeerd.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• jusv
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-05 10:21
Leon-1985 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:44:
[...]

Een werkblad van 300x110cm is niet erg klein toch? Misschien lijkt het zo door het aanzicht. Ik krijg zelf 300x100 moet ik me zorgen maken? :'(
Nee, lijkt me prima. Zeker omdat je ook kan doorschuiven naar achter. Dus bijvoorbeeld een snijplank even naar de achterkant schuiven zodat je weer ruimte hebt om iets anders te doen.

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 10:15
Leon-1985 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:44:
[...]

Ik sluit mij aan bij @Anoniem: 888777 , wat mij betreft echt veel te weinig werkruimte. Je gaat een snijplank neerleggen, ergens een bakje of een plekje waar je afval/nog te snijden groente ligt. Er komt vast nog een rommeltje hier en daar (koffiezetapparaat heb je een plekje voor, maar denk aan flesjes olie, een theedoos, fruitschaal, keukenrol, etc.) waar je nog van op zult kijken.

Als je geen mogelijkheid hebt om het enkele lage kastje met werkblad nog uit te breiden, zou ik ook eerder kiezen voor een keuken langs de wanden.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

[afbeelding]
Wat voor apparatuurlijst heb je? Want los van een Quooker, kwamen wij rond de 5K uit voor een vaatwasser, 80cm 5-pits inducieplaat, 60cm oven met pyrolise, 45cm combi magnetron met pyrolise, een 177cm hoge koel-vriescombinatie en een afzuigkap.

Ook Keukenloods/CoolBlue/Ikea prijzen gehanteerd ter indicatie.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
Kookeiland van 300x110 is groot zat. Vergelijkbaar met 6 meter "gewoon" werkblad. Zooi als theekisten en keukenrollen horen wat mij betreft niet op een mooi eiland. En als dat perse moet is er nog genoeg ruimte.

Je hebt op een eiland rondom je snijplank veel meer ruimte dan op een normaal werkblad.

@Lennartc ik zou alleen je koffiezetapparaat aan de andere kant doen. Je kijkt nu tegen een lelijk apparaat aan.

[ Voor 24% gewijzigd door Artbij op 10-08-2017 16:42 ]

Met gestrekt been.

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Nu online
unezra schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:46:
[...]

Wat voor apparatuurlijst heb je? Want los van een Quooker, kwamen wij rond de 5K uit voor een vaatwasser, 80cm 5-pits inducieplaat, 60cm oven met pyrolise, 45cm combi magnetron met pyrolise, een 177cm hoge koel-vriescombinatie en een afzuigkap.

Ook Keukenloods/CoolBlue/Ikea prijzen gehanteerd ter indicatie.
apparatuur is als volgt :

Fusion Square Pro3 Black
Black
CM636GNS1
HB636GBS1
iQ700 Warmhoudlade BI630CNS1
IQ 300 KI86VVF30
HG9571MBA 4branders+wok zwart glas
LF16RH560
SN736X03ME

waarvan dus 5700 aan apparatuur en 1640+340(quooker black en zeeppomp) totaal 7680 aan 'apparatuur'
dit zijn internetprijzen, keukenboer kwam met verhaal aanzetten dat zij minder scherp kunnen inkopen :z
vraag alleen af qua kastjes. wat is daar nou een reëel prijs voor.

Qua formaat werkblad maak ik me niet zo druk. Deze schets vertekend behoorlijk denk ik. In de winkel staan veel eilanden van 2,5 bij 0,9 en die ogen al redelijk ruim. Dit is 3 bij 1,1 en daarmee behoorlijk groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 18:03
Na lang wikken en wegen hebben wij besloten onze jaren 20 parterrewoning geheel te renoveren en daarbij wat aanpassingen te doen zoals de keuken naar de woonkamer zodat ik mijn eigen rommelhok heb (de soon to be ex keuken dus). :)

Nu heb ik wat zitten knutselen bij Ikea om te zien wat we nou willen (of we ook bij Ikea de keuken aanschaffen is een tweede).

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20729647_10155077515034858_8887179077979263207_n.jpg?oh=7ca3fc81431600543538ab93cd19bf37&oe=5A2089F2

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20770310_10155077515044858_669207510002233063_n.jpg?oh=cbee3c020b658de4990e7ca24ab907e3&oe=59EA9E75

Zie ik iets over het hoofd of is dit een goede opstelling voor de ruimte die ik ervoor wil gebruiken?
Aan de kant van de tafel is het plan een muurtje te maken, hoogte nog niet duidelijk. Dit ook doortrekken naar de andere zijde van de keuken (alsof het een muurtje is met een doorgang).

Wat we er in elk geval in willen verwerken:

- Inductie kookplaat
- Vaatwasser
- Koel/Vries
- Wasbak met Quooker combikraan
- Oven

Wat we niet willen:

- Keukenkastjes aan de kookkant (vanwege licht)
- Magnetron

[ Voor 8% gewijzigd door Uberprutser op 11-08-2017 08:20 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-05 09:29

Kasai

Legendary

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9TzOljgyKIshucIkYneH7Pgr/thumb.png

(blauwe kasten zijn hoog)

Gisteren aan de hand van deze tekening (zelf gemaakt met Sketch) naar Kvik geweest, viel beetje tegen en ze hadden ook geen tijd voor ons. We reden daarna langs keukenloods, eerst even gekeken of ze bij DMG horen, dat was niet het geval, dus we gingen toch maar even naar binnen.

Een verkoper had tijd voor ons en had door dat we eigenlijk wel wisten wat we willen, dus gelijk aan de slag gegaan.

Zijn offerte kwam neer op 15k en een beetje.

7 k voor de apparatuur;
B48FT68N1 stoomoven
T68TS61N0 inductie
S516P80X0E vaatwasser dit moet alleen de S717P80D0E worden
D95FRM1S0 afzuiger
Quooker flex

4933 euro voor de kastjes, waarbij de hoge kasten rond de koelkast greeploos zijn met een druk systeem.

2069 euro voor laminaat blad en laminaat barretje.

1100 euro montage kosten

Al met al hele nette offerte, ik wil alleen nu eigenlijk alles greeploos met dat druk systeem, vandaar dat er een andere vaatwasser wordt gekozen. En nog even goed nadenken of we echt een vaatwasser nodig hebben van 1k :+

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jusv
Kasai schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:03:
[afbeelding]

(blauwe kasten zijn hoog)

Gisteren aan de hand van deze tekening (zelf gemaakt met Sketch) naar Kvik geweest, viel beetje tegen en ze hadden ook geen tijd voor ons. We reden daarna langs keukenloods, eerst even gekeken of ze bij DMG horen, dat was niet het geval, dus we gingen toch maar even naar binnen.
Keukenloods is wel onderdeel van DMG. Wikipedia: De Mandemakers Groep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Oh in openingspost staan ze los;
Andere grote zaken
Nederland
• Bruynzeel
• IKEA
• KVIK
• Superkeukens
• Keukensale
• Keukenloods

Atlas#22744

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:25

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
Kasai schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:23:
[...]

Oh in openingspost staan ze los;
Andere grote zaken
Nederland
• Bruynzeel
• IKEA
• KVIK
• Superkeukens
• Keukensale
• Keukenloods
Helemaal niet O-) :+

Ik heb de post net even aangepast, moet hem nog eens wat beter bijwerken met nieuwe zaken.
maarja zoveel andere dingen dat het even blijft liggen.
Als iemand zich geroepen voelt, dan kan ik hem wel toevoegen als mede TS

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

artbij schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:24:
Kookeiland van 300x110 is groot zat. Vergelijkbaar met 6 meter "gewoon" werkblad.
Overdrijven kan ook natuurlijk... de ruimte achter je spoelbak en kookplaat is echt niet te betitelen als werkruimte. Met een goede indeling kan 3m prima zijn, maar hier is dat lastig te zien. En 110cm is leuk voor je "bar" maar het betekend ook dat je de spoelbak maar vanaf 1 kant kan gebruiken, en dat is in de praktijk ook al minder....

In een beetje keuken heb je ook een paar machines, meer dan alleen 1 koffiezetter. Dan is daar wat extra werkblad ook wel prettig.

In mijn optiek dus verre van optimaal zeker omdat de ruimte er is.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 888777 op 11-08-2017 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Anoniem: 888777 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:11:
[...]

Overdrijven kan ook natuurlijk... de ruimte achter je spoelbak en kookplaat is echt niet te betitelen als werkruimte. Met een goede indeling kan 3m prima zijn, maar hier is dat lastig te zien. En 110cm is leuk voor je "bar" maar het betekend ook dat je de spoelbak maar vanaf 1 kant kan gebruiken, en dat is in de praktijk ook al minder....

In een beetje keuken heb je ook een paar machines, meer dan alleen 1 koffiezetter. Dan is daar wat extra werkblad ook wel prettig.

In mijn optiek dus verre van optimaal zeker omdat de ruimte er is.
Normale diepte van een werkblad is 55 a 60cm. Dus ook achter je spoelbak/kookplaat heb je een normaal stuk over. Je zult even om moeten lopen inderdaad, maar als je 6 meter "normaal" blad hebt moet dat ook.

Zeker met keukemachines etc is zo'n dubbel blad ideaal. Je schuift apparatuur gewoonweg een stukje naar achter. Je zet uiteraard alleen de machines die je nodig hebt op je blad, niet alle machines die je hebt.....

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Rubman schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:33:
[...]

Helemaal niet O-) :+

Ik heb de post net even aangepast, moet hem nog eens wat beter bijwerken met nieuwe zaken.
maarja zoveel andere dingen dat het even blijft liggen.
Als iemand zich geroepen voelt, dan kan ik hem wel toevoegen als mede TS
Meh.

Ik moet zeggen de ervaring bij keukenloods wat beter was dan keukenkampioen, maar dat kwam misschien ook omdat we gelijk zeiden geen zin hadden in dat soort praktijken. Toch moest de verkoper 2 x vragen waarom we niet direct zouden kopen, gelukkig had ie door dat we daar geen zin in hadden.

Ondertussen ben ik ook met 123 apparatuur bezig geweest om te kijken of de apparatuur los goedkoper bij hen is, net belde ze mij op en vertelde ze van 123 apparatuur dat ze ook gewoon keukens doen, dus ik heb de tekening opgestuurd en ze gaan een offerte voor ons maken :)

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
@Anoniem: 888777 Ik weet niet hoe groot jouw keuken is, maar de meeste posts die ik hier langs zie komen, komen niet verder dan een eiland van 2,4 meter + een hoge kasten wand. Dat zou ik persoonlijk ook te weinig aanrecht vinden, maar 3x1,2 is echt wel een groot eiland met meer dan voldoende werkruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:52
Ballebek schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:18:
Na lang wikken en wegen hebben wij besloten onze jaren 20 parterrewoning geheel te renoveren en daarbij wat aanpassingen te doen zoals de keuken naar de woonkamer zodat ik mijn eigen rommelhok heb (de soon to be ex keuken dus). :)

Nu heb ik wat zitten knutselen bij Ikea om te zien wat we nou willen (of we ook bij Ikea de keuken aanschaffen is een tweede).

[afbeelding]

[afbeelding]

Zie ik iets over het hoofd of is dit een goede opstelling voor de ruimte die ik ervoor wil gebruiken?
Aan de kant van de tafel is het plan een muurtje te maken, hoogte nog niet duidelijk. Dit ook doortrekken naar de andere zijde van de keuken (alsof het een muurtje is met een doorgang).

- Inductie kookplaat
- Vaatwasser
- Koel/Vries
- Oven

Wat we niet willen:

- Magnetron
Waarom niet van de overliggende muur een kastenwand maken? Dat kleine stukje aanrecht met bovenkastjes voegt naar mijn idee niet veel toe. Kan je naar mijn idee beter meer kastruimte hebben, en eventueel je oven inbouwen etc..

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-11-2023

[afbeelding]

[afbeelding]

- Inductie kookplaat
- Vaatwasser
- Koel/Vries
- Oven

Wat we niet willen:

- Magnetron
Ik zou ook van overliggende muur een kastenwand met inbouwapparaten maken.
Zelf hebben we de vaatwasser op hoogte ingebouwd, en dat is zo heerlijk!!!
Je kan er ook lekker een grote koelkast en/of vriezer in kwijt.
Als je van bakken houdt kan ik een brede 90 cm oven aanraden onder een 80cm kookplaat. en veel brede lades onder aanrecht.
Als je geen kastenwand wilt, zou je ook een ombouw kunnen maken waar de kasten in wegvallen, zodat het een geheel wordt met vaste wand naast het raam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
  • Laatst online: 28-12-2024

[afbeelding]

[afbeelding]

- Inductie kookplaat
- Vaatwasser
- Koel/Vries
- Oven

Wat we niet willen:

- Magnetron
Hoe loopt je kamer verder in dezelfde verhouding? Woonkamer/ eetkamer/ keuken is één grote ruimte in dezelfde breedte?

- Wand waar je nu hoge kasten hebt getekend, had ik verder doorgetrokken tot kozijn.

- Hier meerdere hoge kasten neer zetten. Wellicht nog stuk werkblad.

- Stukje blad waar je nu spoelbak in hebt zitten had ik laten vervallen of open maken van onder voor ruimere opzet. Krijg nu al een beklemmend gevoel. Of wellicht stuk inkorten.

- Had tafel de andere kant opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 21:37

Wokker

De avond wokkel

Na ons avontuur bij bruynzeel (wordt hem niet) hebben we nog wat kleine lokale zaken bezocht. Van een zaak net het eerste voorstel binnen gekregen. Alleen het bedrag is een stuk hoger dan wij hadden gehoopt. De verkoper is uitgegaan van een leicht keuken ik weet niet hoeveel duurder dit normaal is. Maar dit kom nu op 23.000 euro uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xo51TgymIjS4JBWeDfnROdrr/thumb.png

In de offerte staat precies hoeveel elk kastje schroefje en apparatuur kost. De appartuur had ik al gechecked met 123 appartuur en daar stonden vergelijkbare prijzen.

Keuken eiland blad (2,74m * 1,1 m)
Hogekasten + werk ruimte langs de wand 3.55 * 60 m waar van 2,77m een werkblad heeft.

Werkbladen zijn van keramiek. €5700

Apparatuur totaal €4560
  • Neff Koelkast A++
  • Bosch Serie|8, Bakoven met magn 60 cm, 9 syst, EcoClean
  • Neff Inductie - kookplaat 90 cm,
  • Neff Vaatwasser
  • Neff Wandafzuiger 90 cm

[ Voor 9% gewijzigd door Wokker op 11-08-2017 20:59 ]

Het oneindige X 0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WNT
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-05 15:48

WNT

Wokker schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:51:
Na ons avontuur bij bruynzeel (wordt hem niet) hebben we nog wat kleine lokale zaken bezocht. Van een zaak net het eerste voorstel binnen gekregen. Alleen het bedrag is een stuk hoger dan wij hadden gehoopt. De verkoper is uitgegaan van een leicht keuken ik weet niet hoeveel duurder dit normaal is. Maar dit kom nu op 23.000 euro uit.

[afbeelding]

In de offerte staat precies hoeveel elk kastje schroefje en apparatuur kost. De appartuur had ik al gechecked met 123 appartuur en daar stonden vergelijkbare prijzen.

Hogekasten + werk ruimte langs de wand 3.55 * 60 m waar van 2,77m een werkblad heeft.

Apparatuur totaal €4560
  • Neff Koelkast A++
  • Neff Vaatwasser
Dat zijn dan hele dure kastjes 8)7 Verkochten ze ook nog een ander merk qua kasten?
Hoeveel verwacht je zelf te betalen?
Ik heb voor mezelf een indicatie gemaakt van de kastprijsjes via http://www.keukenkastenfabriek.nl/home.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001

Shunt

Boe

[afbeelding]

Apparatuur totaal €4560
  • Neff Koelkast A++
  • Neff Vaatwasser
Mooie opstelling wel voor de ruimte. Maar totaal van de werkelijkheid af met die prijzen van de kasten en het blad. Volgens mij zou een keramiek blad niet duurder mogen zijn voor zo'n ruimte als 4k. Apparatuur dat geloof ik wel inderdaad. Maar waarom geen super stoere NEFF oven (die vette waar je de oven deur onder in de oven weg tovert?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker

Wokker

De avond wokkel

Shunt schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:41:
[...]

Mooie opstelling wel voor de ruimte. Maar totaal van de werkelijkheid af met die prijzen van de kasten en het blad. Volgens mij zou een keramiek blad niet duurder mogen zijn voor zo'n ruimte als 4k. Apparatuur dat geloof ik wel inderdaad. Maar waarom geen super stoere NEFF oven (die vette waar je de oven deur onder in de oven weg tovert?
Daar hadden we ook naar gekeken maar de verkoper gaf aan de bebieding van de Bosch een stuk prettige was.

Vannacht nog even nagedacht. Maar denk er nu over na om het koken en spoelen toch om te draaien. Maar dan moeten we (helaas) wel voor hercirculatie gaan.

Het oneindige X 0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikerosauer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-03-2020
Keukenloods en keuken kampioen zijn grote boeven ik zou daar nooit iets kopen...

Ons hard stenen werkblad komt van de graven specialist (ze maken grafstenen )
Die was 1/3 aan de prijs via de keukenboer of ikea.

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

[afbeelding]

Apparatuur totaal €4560
  • Neff Koelkast A++
  • Neff Vaatwasser
Mooie opstelling! Vooral die openkast naast de hoge kasten is erg leuk, dat wil ik ook :D

Als je dan toch bijna alles van Neff neemt zou ik wat @Shunt zei doen, stoom oven met slide & hide. Ook heeft neff in plaats van de traditionele afzuigkap een verticale/diagonale, dan heb je met koken niet dat ding in je gezicht zitten; http://www.neff-home.com/...llinstallationflatchimney

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Kasai schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:34:
[...]

[...]

Meh.

Ik moet zeggen de ervaring bij keukenloods wat beter was dan keukenkampioen, maar dat kwam misschien ook omdat we gelijk zeiden geen zin hadden in dat soort praktijken. Toch moest de verkoper 2 x vragen waarom we niet direct zouden kopen, gelukkig had ie door dat we daar geen zin in hadden.

Ondertussen ben ik ook met 123 apparatuur bezig geweest om te kijken of de apparatuur los goedkoper bij hen is, net belde ze mij op en vertelde ze van 123 apparatuur dat ze ook gewoon keukens doen, dus ik heb de tekening opgestuurd en ze gaan een offerte voor ons maken :)
Dat wist ik ook niet. Sterker nog ik kwam erachter dat ze fysieke drie winkels hebben waarvan een in ons dorp.
Vandaag langs geweest en ik moet zeggen mooie zaak en goed geholpen.
Wel zei hij dat hij rekening zou houden met de internet prijs die ik al bij hen Had opgevraagd voor de apparatuur ( die kon hij normaal gesproken niet bieden).
Ben benieuwd wat de offerte wordt, die kreeg hij niet meteen af want het was reuze druk zei hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikerosauer
Kasai schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 10:51:
[...]

Mooie opstelling! Vooral die openkast naast de hoge kasten is erg leuk, dat wil ik ook :D

Als je dan toch bijna alles van Neff neemt zou ik wat @Shunt zei doen, stoom oven met slide & hide. Ook heeft neff in plaats van de traditionele afzuigkap een verticale/diagonale, dan heb je met koken niet dat ding in je gezicht zitten; http://www.neff-home.com/...llinstallationflatchimney
Wil echt stoer doen . Neem je een downdrafter
Afzuigsleuf in je werkblad dus geen lelijke afzuigkap hangen 🤠

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

mikerosauer schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 20:14:
[...]

Wil echt stoer doen . Neem je een downdrafter
Afzuigsleuf in je werkblad dus geen lelijke afzuigkap hangen 🤠
Dat is nog mooier inderdaad, maarja als je mogelijkheid hebt tot een afzuiger boven je kookgedeelte, is dat denk ik beter.

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik heb het adviesgesprek bij Kvik afgekapt. Zij hebben zo weinig kastenmaten dat het hun niet lukt om een wand goed op te vullen. De adviseur ging op een gegeven moment zo uitproberen dat het er gewoon niet meer uit zag.
Waar ik bij een andere keukenleverancier zonder problemen een opstelling had die voldeed aan mijn wensen EN er goed uit zag qua lade-hoogtes.

Sowieso vond ik de Kvik kasten van binnen minder goed afgewerkt.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanvv78
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-03-2021
Inmiddels twee keukenzaken bezocht en onze wensen verteld. Bij beide niet direct een prijsopgave gekregen, wat op zich niet erg was, maar een idee wat het gaat kosten is op zich wel prettig, aangezien die dates bij de keukenboer ook tijdrovend zijn. Tieleman keukens, mooie zaak, op zich goed gesprek gehad met de adviseur, alleen hij tekende praktisch de opstelling van een pinterest plaatje die ik liet zien, en vergat al mijn punten die ik perse niet wilde uit dat plaatje, beetje een misser vond ik. Eigenlijk verder weinig besproken, we moesten al het apparatuur mailen wat we zouden willen en dan kon hij een offerte maken. Tweede zaak was Wim vd Ham, prettig gesprek 1e x, 2e keer ook, maar eigenlijk ligt hun prijs veel te ver boven wat wij uit willen geven. Onderhandelen was geen optie, wel iets rond maken, maar verder konden we alleen zakken door mindere kasten/apparatuur e.d. te nemen. (Op apparatuur kon hij max 25% korting geven, en als we Miele wilden maar 15%) Kasten vonden we ook erg aan de prijs (Keller spul). Graag jullie mening:

Prijs: rond de €28.500,00 (excl montage en voorzet/inzet wand hoge kasten) Apparatuur allemaal Bosch
Kasten: 4x hoog, 8x laag alle met lades, totale breedte onder keukenraam is 4m en eiland is 1.3x2.1m) en twee frontjes vaatwasser. (Kasten rond de €11.500, blad composiet €7.500 apparatuur €9.300)

Frontjes worden ligt van kleur en blad is een composiet blad van 2cm dik

Afbeeldingslocatie: https://i37.photobucket.com/albums/e67/Sandraversteeg/20170812_203833.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i37.photobucket.com/albums/e67/Sandraversteeg/20170812_203751.jpg

Ps offerte aangevraagd los bij Keukenloods voor de apparatuur:

Daar hadden we eigenlijk alles uit de 700-lijn van Siemens, 2 ovens (met stoom) inductieplaat, downdraft, koelkast 177.5cm en 2x luxe vaatwasser) van €13500 cataloguswaarde voor €7500

We twijfelen of we toch alles los gaan bestellen her en der.

[ Voor 12% gewijzigd door sanvv78 op 12-08-2017 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05 08:45
Zit er nog een groot verschil tussen Keller, Hacker en Rotpunkt? Ik zie dat in de startpost Keller lager wordt ingeschat, echter zien ze op het Tros rader forum (2013) Keller als hoog-midden hoog, Hacker midden en Rotpunkt midden-laag.

Ik heb namelijk 2 offertes van een Rotpunkt, echter heeft de keukenboer vanuit project enkel Hacker en Keller en die is een paar k duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:17
Vandaag bij het inspiratiehuis 20/20 geweest, prettige tent om kennis te maken met alle apparatuur en merken. Groot voordeel is natuurlijk dat er daar geen orders gemaakt worden dus dat je 'echt' voor advies kan komen. Veel verschillende modellen gezien, relaxed advies gehad en een adviseur die echt de tijd voor ons nam. Veel gezien en ook wat handige tips gehad, we gaan vrijwel zeker voor deze lijst aan apparatuur. Die overigens wel bijna compleet anders is dan de lijst die ik hier eerder gepost heb.

Oven HSG856XS6
Inductie PXV875DC1E
Afzuigkap DWB091E51
Koelkast KIR41SD30
Vriezer GIV21AD30
Vaatwasser SBA46IX09N

Adviesprijzen totaal is €8300, met internetprijzen van alle apparatuur zit ik rond de €5300. Denk dat we met deze appratuur onze keuken richting de 15k gaan krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanvv78
Grappig @BertP wij zijn er ook van de week geweest! Is inderdaad fijn dat je zo veel kan zien (al hadden ze niet alles staan, wat ik wel had gehoopt eigenlijk). Wij hadden dan misschien wat pech met de adviseur, deze kwam de hele tijd op de 700 -serie uit, volgens haar was verschil et 500 en 300 alleen frontje?! Wij zijn daarom ook vandaag nog even naar Miele experience geweest, daar vonden we de benadering iets fijner, vertelde goed het verschil tussen de verschillende modellen en series. En de prijzen liggen gelijk of zelfs lager dan de Siemens 700-serie.

Duim voor je dat de keuken rond de 15k gaat komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikerosauer
Kasai schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 20:17:
[...]

Dat is nog mooier inderdaad, maarja als je mogelijkheid hebt tot een afzuiger boven je kookgedeelte, is dat denk ik beter.
Dit werkt net zo goed. Spreek uit ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:16

Sport_Life

Solvitur ambulando

Anoniem: 903721 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 08:04:
[...]

Niemand ervaring met het Nederlandse merk TRISTAR ? Is dit een kwalitatief goede keuken? Ons leek het een voordeel dat kasten zonder meer-kosten op maat gemaakt kunnen worden in de fabriek. Maar gelet op het feit dat er weinig tot niets over kwaliteit/ervaringen van kopers te vinden valt vragen we ons af of dit een positief of juist negatief ding is. Bedankt alvast voor enig advies!
Kwam vandaag ook Tristar tegen. Iemand een idee welke kwaliteitsklasse dit valt? Wij kwamen bij Tristar uit omdat zij geen lelijke boringen doen in kastjes.

[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 12-08-2017 23:34 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

sanvv78 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 20:56:
Inmiddels twee keukenzaken bezocht en onze wensen verteld. Bij beide niet direct een prijsopgave gekregen, wat op zich niet erg was, maar een idee wat het gaat kosten is op zich wel prettig, aangezien die dates bij de keukenboer ook tijdrovend zijn. Tieleman keukens, mooie zaak, op zich goed gesprek gehad met de adviseur, alleen hij tekende praktisch de opstelling van een pinterest plaatje die ik liet zien, en vergat al mijn punten die ik perse niet wilde uit dat plaatje, beetje een misser vond ik. Eigenlijk verder weinig besproken, we moesten al het apparatuur mailen wat we zouden willen en dan kon hij een offerte maken. Tweede zaak was Wim vd Ham, prettig gesprek 1e x, 2e keer ook, maar eigenlijk ligt hun prijs veel te ver boven wat wij uit willen geven. Onderhandelen was geen optie, wel iets rond maken, maar verder konden we alleen zakken door mindere kasten/apparatuur e.d. te nemen. (Op apparatuur kon hij max 25% korting geven, en als we Miele wilden maar 15%) Kasten vonden we ook erg aan de prijs (Keller spul). Graag jullie mening:

Prijs: rond de €28.500,00 (excl montage en voorzet/inzet wand hoge kasten) Apparatuur allemaal Bosch
Kasten: 4x hoog, 8x laag alle met lades, totale breedte onder keukenraam is 4m en eiland is 1.3x2.1m) en twee frontjes vaatwasser. (Kasten rond de €11.500, blad composiet €7.500 apparatuur €9.300)

Frontjes worden ligt van kleur en blad is een composiet blad van 2cm dik

[afbeelding]

[afbeelding]

Ps offerte aangevraagd los bij Keukenloods voor de apparatuur:

Daar hadden we eigenlijk alles uit de 700-lijn van Siemens, 2 ovens (met stoom) inductieplaat, downdraft, koelkast 177.5cm en 2x luxe vaatwasser) van €13500 cataloguswaarde voor €7500

We twijfelen of we toch alles los gaan bestellen her en der.
Ziet er mooi uit! Je zou ook bij 123apparatuur offertes kunnen opvragen, zij hebben voor ons veruit de beste deal. Ik vind 11.500 wel vrij duur voor de kastjes.

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
Weet iemand of 123apparatuur en/of keukenloods Miele apparaten tegen een mooie prijs kan leveren? Zie ze namellijk niet op de site staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
sanvv78 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 10:31:
Weet iemand of 123apparatuur en/of keukenloods Miele apparaten tegen een mooie prijs kan leveren? Zie ze namellijk niet op de site staan.
Wat zeiden ze toen je belde? ;)

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanvv78
Nog niets pas vanaf 12u te bereiken :-). Dacht vraag het hier even @artbij, inmiddels denk ik van wel, alleen geen van onze artikelnummers pakte die, maar op trefwoord Miele komt er voldoende naar voren. Ga weer wat mailtjes versturen, dank iig ;)

[ Voor 53% gewijzigd door sanvv78 op 13-08-2017 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
sanvv78 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 10:36:
Nog niets pas vanaf 12u te bereiken :-). Dacht vraag het hier even @artbij, inmiddels denk ik van wel, alleen geen van onze artikelnummers pakte die, maar op trefwoord Miele komt er voldoende naar voren. Ga weer wat mailtjes versturen, dank iig ;)
Graag gedaan!

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hutch
  • Nu online

[afbeelding]

Apparatuur totaal €4560
  • Neff Koelkast A++
  • Neff Vaatwasser
Leicht zit qua keukenmerken net onder de absolute top (zoals bv Eggersmann, Poggenpohl, Bulthaup B3) en is dus wel een stukje duurder dan de meeste merken die voorbij komen in dit topic. Ik vind het een nette opstelling. Denk wel dat het kan lonen om ook voor een Neff oven te gaan (ook ivm de verlengde garantie).
Onze Leicht keuken wordt in september geplaatst. Wij vonden het design de meerprijs waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker

Wokker

De avond wokkel

hutch schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 18:36:
[...]

Leicht zit qua keukenmerken net onder de absolute top (zoals bv Eggersmann, Poggenpohl, Bulthaup B3) en is dus wel een stukje duurder dan de meeste merken die voorbij komen in dit topic. Ik vind het een nette opstelling. Denk wel dat het kan lonen om ook voor een Neff oven te gaan (ook ivm de verlengde garantie).
Onze Leicht keuken wordt in september geplaatst. Wij vonden het design de meerprijs waard.
Maar vind je deze meer prijs dan in verhouding staan? Ik wil best wat meer betalen voor kwaliteit. We zijn ook nog bij een derde keuken boer geweest en daar waren we voor een schuller keuken 17000 kwijt (was met Atag apparatuur.) Maar wel met een deel kasten van matglas.

Ga zeker naar de Neff oven kijken, thnx voor tip (en ook de voorgangers die ons er ook op wezen :P).

Het oneindige X 0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WNT

WNT

Wij zijn ook al een tijdje over de keuken aan het nadenken en hopen het komende week rond te krijgen. Twijfel nu vooral nog over de apparatuur. Was in eerste instantie gericht op Pelgrim maar nu vooral naar Siemens aan het kijken. Zie dat qua adviesprijzen de duurdere siemens combi-stoomovens en de goedkopere miele variant helemaal niet van elkaar verschillen. Weet iemand wat zinnigs te zeggen over het kwaliteitsverschil? Ik dacht altijd dat je bij miele vooral voor de naam betaalde (en ook wel voor een deel voor de kwaliteit) maar bij andere producten is het prijsverschil zo groot dat we er nooit voor gekozen hebben. Maakt natuurlijk ook wel uit hoeveel er nog van de adviesprijs af kan, dat is bij siemens ruim 40%, hoe dat bij miele zit weet ik nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

@WNT Bij de duurdere ovens van Siemens IQ500 / 700 series hebben bijvoorbeeld telescoop rails want in mijn mening een van de beste dingen in een oven is om te hebben. De 45cm variant heeft in de IQ700 serie volgens mij een telescoop rail en in de 60cm variant zitten er 3 telescoop rails in. (als je voor de goedkopere modellen gaat van Siemens zitten er in de 60cm variant volgens mij maar een of geen.)

Bij Miele betaal je met name voor de naam en bouw kwaliteit. Alleen weet ik niet of dit nu een zodanig verschil is met bvb Siemens / Bosch of Atag om het prijs verschil te verantwoorden.

@Wokker Wat ik er van gezien heb (bij ASWA stonden keukens van 5k tot 80k opgesteld.) zit het verschil in de mid range naar high range vooral in de afwerking en opties. Bij de duurdere keukens komen bvb sommige frontjes met de greepjes al gemonteerd zodat je geen schroefjes aan de achterkant ziet zitten.
bij duurdere kasten zie je ook weer veel dat je een seal hebt tussen de deurtjes en de kastjes waardoor je een luchtdichte seal zou moeten hebben (geen vet\aanslag aan de binnenkant van je kastjes). Verder heb je met de duurdere keukens vaak meer veeeeel meer mogelijkheid tot opties.

Bij ASWA hadden we bij onze kasten volgens mij een keuze uit 10 soorten frontjes (materiaal) en laten we voor het gemak zeggen 30 kleuren. En bij de duurdere keukens had je keuze uit op maat gemaakte kleur en een bijna onmogelijk eindeloos aantal aan type frontjes qua materiaal en vorm.

Voor ons was de keuze snel gemaakt matte gelakte frontjes met een simpele greep dit was goed mogelijk in de midden range aan kastjes. speciale accessoires hadden we niet nodig en ook geen super speciaal kastindeling systeem. Voor ons was duurdere kastjes dan ook weggegooid geld.

Voor het geld wat hier boven gemeld werd in de range van 10k voor kastjes kun je een vol eiken (dus alles uit eiken) keuken laten bouwen frontjes laten lakken en het duurste lade systeem pakken en scharnier systeem van je dromen bestellen en waarschijnlijk ben je dan nog niet even duur uit.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hutch
  • Nu online
Wokker schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 19:26:
[...]

Maar vind je deze meer prijs dan in verhouding staan? Ik wil best wat meer betalen voor kwaliteit. We zijn ook nog bij een derde keuken boer geweest en daar waren we voor een schuller keuken 17000 kwijt (was met Atag apparatuur.) Maar wel met een deel kasten van matglas.

Ga zeker naar de Neff oven kijken, thnx voor tip (en ook de voorgangers die ons er ook op wezen :P).
Vind de prijs redelijk in vergelijking met de prijs die wij betalen. Denk dat het misschien nog net wat scherper kan, beetje afhankelijk van de type kasten, afwerking etc. die je gekozen hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23

[afbeelding]

Apparatuur totaal €4560
  • Neff Koelkast A++
  • Neff Vaatwasser
Is het geen optie om het eiland iets langer te maken, 3m. Vervolgens kan je hier op koken en snijden enz. Stuk gezelliger dan nu lijkt mij. De achterwand kan je dan helemaal vullen met kasten, als je dit mooi vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 01:54

PcDealer

HP ftw \o/

BertP schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 21:55:

Oven HSG856XS6
Inductie PXV875DC1E
Afzuigkap DWB091E51
Koelkast KIR41SD30
Vriezer GIV21AD30
Vaatwasser SBA46IX09N
Welk(e) merk(en) is/zijn dat?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 20:39

Pater

Terry Tate

Bosch. :)

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Kasai schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:34:
[...]

De eerste 2 zijn onderdeel van hetzelfde concern. :)

Moet zeggen, Keukenloods XXL werden we an-sich netjes behandeld maar ook daar werden we niet heel vrolijk van de zaak. 123 Apparatuur heeft in de showroom bizar weinig apparatuur staan. Waar je verwacht dat ze wel iets van een representatieve showroom hebben, vonden wij het nogal tijdverspilling d'r heen gereden te zijn wegens het ehm, nogal magere aanbod in de winkel.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
PcDealer schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 00:03:
[...]

Welk(e) merk(en) is/zijn dat?
Bosch inderdaad ;) De offerte van keukenloods.nl viel mij trouwens positief mee, altijd fijn om een scherpe offerte te hebben voor naar de keukenboer. Wellicht dat het zelfs een optie is om de apparatuur los te halen van de keukenboer als het verschil te groot is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 10:27

JB

Cédric roelt!

BertP schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 07:56:
[...]

Bosch inderdaad ;) De offerte van keukenloods.nl viel mij trouwens positief mee, altijd fijn om een scherpe offerte te hebben voor naar de keukenboer. Wellicht dat het zelfs een optie is om de apparatuur los te halen van de keukenboer als het verschil te groot is.
Normaliter komen ze wel met een scherp tegenaanbod. Ze weten dat je die prijzen goed kan vergelijken (apparatuur). De marges zitten IMHO voornamelijk in de kastjes, dat is namelijk veel lastiger helder te krijgen...

Wij kregen bij bepaald merk ook weer korting (punten) op apparatuur.

[ Voor 14% gewijzigd door JB op 14-08-2017 08:42 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BertP
JB schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 08:22:
[...]

Normaliter komen ze wel met een scherp tegenaanbod. Ze weten dat je die prijzen goed kan vergelijken (apparatuur). De marges zitten IMHO voornamelijk in de kastjes...
Ja dat denk ik ook, opzich vind ik dat ook geen probleem hoor. De keukenboer zal ook zijn boterham moeten verdienen, het is meer dat ik niet straks €2500 voor dezelfde apparatuur teveel wil betalen. Beetje goed geinformeerd de onderhandelingsfase in gaan kan geen kwaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

unezra schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 06:55:
[...]

De eerste 2 zijn onderdeel van hetzelfde concern. :)

Moet zeggen, Keukenloods XXL werden we an-sich netjes behandeld maar ook daar werden we niet heel vrolijk van de zaak. 123 Apparatuur heeft in de showroom bizar weinig apparatuur staan. Waar je verwacht dat ze wel iets van een representatieve showroom hebben, vonden wij het nogal tijdverspilling d'r heen gereden te zijn wegens het ehm, nogal magere aanbod in de winkel.
Gelukkig weten we al welke apparatuur we willen :D 123apparatuur scheelt 800 euro met Keukenloods.

123apparatuur is gerelateerd aan Brink keukens, zij(Brink) maken een offerte voor ons en als dat bevalt gaan we even langs om de details te bespreken.

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Kasai schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 08:46:
[...]

123apparatuur scheelt 800 euro met Keukenloods.
goedkoper of duurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Goedkoper :)

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
Misschien nog een tip voor goedkope apparatuur!!! Kijk hier eens. Goede service.
https://www.veldkampwitgoed.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 15:46
Als ik nog iets mag zeggen over apparatuur hier; voor mij nooit meer Siemens.

Betreft: vaatwasser, oven, kookplaat, afzuigkap allen van de StudioLine serie en de duurste of een na duurste modellen van 2016.

Om te beginnen hebben al hun apparaten de meest irritante piepgeluidjes voor signalering. Zelfs zo erg dat ik bijna zelf de speaker eruit zou slopen, my god wat zijn die geluiden irrirant, en duren ook veel te lang. Je kunt het zelf helaas niet aanpassen.

Maar ook de werking is ondermaats en de kookplaat van 1700 euro is al kapot na een jaar. Dat belooft veel goeds.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
Ik zag bij Bemmel&Kroon op de site trouwens een mogelijkheid om je offerte te laten beoordelen door hun, wellicht voor anderen hier nog iets om te bekijken.

https://www.bemmelenkroon...uken-offerte-vergelijken/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-05 11:06
Phusebox schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:20:
Als ik nog iets mag zeggen over apparatuur hier; voor mij nooit meer Siemens.

Betreft: vaatwasser, oven, kookplaat, afzuigkap allen van de StudioLine serie en de duurste of een na duurste modellen van 2016.

Om te beginnen hebben al hun apparaten de meest irritante piepgeluidjes voor signalering. Zelfs zo erg dat ik bijna zelf de speaker eruit zou slopen, my god wat zijn die geluiden irrirant, en duren ook veel te lang. Je kunt het zelf helaas niet aanpassen.

Maar ook de werking is ondermaats en de kookplaat van 1700 euro is al kapot na een jaar. Dat belooft veel goeds.
Die geluidjes zijn opgelost in de laatste serie, zowel in duur als volume in te stellen. En ja vollume 0 is een mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Magicw00b schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:14:
[...]

Die geluidjes zijn opgelost in de laatste serie, zowel in duur als volume in te stellen. En ja vollume 0 is een mogelijkheid.
Wat is de laatste serie dan? Ik krijg binnenkort mijn keuken (alles Siemens) en zag hier laatst nieuw design voorbij komen...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-05 11:06
In die nieuwe designlijn. Daar heeft zo ongeveer alles met een LCD scherm home connect. En via Home connect kun je dat dan weer aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Magicw00b schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:38:
In die nieuwe designlijn. Daar heeft zo ongeveer alles met een LCD scherm home connect. En via Home connect kun je dat dan weer aanpassen.
Dan heb ik het nog niet. Homeconnect spul is pas leverbaar vanaf sept 2017 (stond in boekje toentertijd), verder wil ik niks op wifi hebben zitten (ja je kunt ook niet connecten).

[ Voor 21% gewijzigd door JB op 14-08-2017 12:47 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik zou die connected onzin ook niet willen, expliciet voor gekozen om het niet te doen. Maar goed ook al zou het nu wel in te stellen zijn, schiet ik er weinig mee op. Dus volgende keer maar een ander merk, want de service van Siemens is ook redelijk belabberd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ik heb ook alles van de siemens studioline maar dat zijn gewoon beschaafde piepjes imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 16:16
Ook wij zijn bezig met een nieuwe keuken voor ons huis maar zoveel aanbieders, prijzen en verhalen. Door de bomen zien we het bos niet meer. Betrouwbaarheid en werkwijze van de DMG zaken maakt ons erg wantrouwend.

Betreft een Dan Kuchen keuken, matlak, keramieke blad (12mm masief, visueel opgedikt naar 22mm. Achterwand/smetrand wordt wit melkglas 12mm.
Deel aan de kookplaat en bar bestaat in totaal uit 4 kasten van 90cm met elk 3 lades.

Apparatuur:
- combi oven bosch cmg8764b6
- diepvries liebherr sign3556 (hoogte 178)
- koelkast liebherr ibk3560 (hoogte 178)
- kookplaat bosch piv975bc1e (90 cm inductie)
- afzuigkap bosch dwb091k50 (90cm)
- quooker round chrome, combi+
- vaatwasser miele g6860Scvi

Totaal internet apparatuur is ong. €8500

Afmeting keuken bedraagt ongeveer 2,40 bij 3 en lange zijde 4 meter. Het bardeel is van melamine (wat praktischer in onderhoud :) ).

De hamvraag, waar moeten wij qua prijs rekening mee gaan houden? Dan Kuchen lijkt me geen premiummerk, maar voor mij zijn veel keukens niks meer dan mdf en een laklaagje...
is 20.000 reëel of veel te hoog/laag(incl. appratuur).

Keuken

Keuken 2

[ Voor 9% gewijzigd door tm030614 op 14-08-2017 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordymt
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 11-05 13:18
tm030614 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:15:
Ook wij zijn bezig met een nieuwe keuken voor ons huis maar zoveel aanbieders, prijzen en verhalen. Door de bomen zien we het bos niet meer. Betrouwbaarheid en werkwijze van de DMG zaken maakt ons erg wantrouwend.

Betreft een Dan Kuchen keuken, matlak, keramieke blad (12mm masief, visueel opgedikt naar 22mm. Achterwand/smetrand wordt wit melkglas 12mm.
Deel aan de kookplaat en bar bestaat in totaal uit 4 kasten van 90cm met elk 3 lades.

Apparatuur:

Afmeting keuken bedraagt ongeveer 2,40 bij 3 en lange zijde 4 meter. Het bardeel is van melamine (wat praktischer in onderhoud :) ).

De hamvraag, waar moeten wij qua prijs rekening mee gaan houden? Dan Kuchen lijkt me geen premiummerk, maar voor mij zijn veel keukens niks meer dan mdf en een laklaagje...

[afbeelding]

[afbeelding]
Je hebt op zich vrij veel keuken, dus tussen de 15-20 zou niet gek zijn (lijkt me), ook gezien de andere keukens hier. Maar je hebt zelf nog geen prijs gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-05 16:40

mark-k

AKA markkNL

tm030614 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:15:

Apparatuur:

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik denk dat die kleine ruimte tussen kast en aanrechthoek nogal vervelend gaat worden (als je met 2 man bezig bent bijvoorbeeld). Kan zijn dat foto2 een vertekend beeld geeft, maar ik denk dat je vaak op elkaar gaat staan wachten of een punt in je zij (of je zaakje) gaat krijgen doordat je langs elkaar door gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 16:16
mark-k schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:35:
[...]

Ik denk dat die kleine ruimte tussen kast en aanrechthoek nogal vervelend gaat worden (als je met 2 man bezig bent bijvoorbeeld). Kan zijn dat foto2 een vertekend beeld geeft, maar ik denk dat je vaak op elkaar gaat staan wachten of een punt in je zij (of je zaakje) gaat krijgen doordat je langs elkaar door gaat lopen.
Doorloop is een meter, volgens de verkoper ruim genoeg, maar je kan er inderdaad niet met zn tweeën door. Komt mede door onze wens veel kastruimte en een bardeel.

We zijn nog aan het wachten op de offerte.

[ Voor 8% gewijzigd door tm030614 op 14-08-2017 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
Afgelopen weekend voor het eerst fysiek georiënteerd op een nieuwe keuken. Aan de hand van mijn wensen en plattegrond ook een 3D-model laten maken van de ongeveer te realiseren keuken. Nadeel is dat mijn keukenruimte niet echt breed en lang is en er veel vierkante meters glasoppervlakte is. Het liefst heb ik drie hoge kasten en voor de rest een werkblad (3m1, 0,6m1 voor gas en 0,6m1 voor de wasbak) met onderkasten alleen is dat niet mogelijk of ik moet een raam opofferen.

Mijn wensenlijst:
- Combi
- Vriezer
- Koelkast
- Vaatwasser (liefst op hoogte)
- Inductieplaat
- Afzuigunit in een koof

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/9Pscbyk.png
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/brEqbVq.png
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/93db70a52883628ff66ae0d91a72e28c.png

Iemand tips voor een andere indeling? Of maar van het idee van hoge kasten afstappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:33
asdf25 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 23:24:
Afgelopen weekend voor het eerst fysiek georiënteerd op een nieuwe keuken. Aan de hand van mijn wensen en plattegrond ook een 3D-model laten maken van de ongeveer te realiseren keuken. Nadeel is dat mijn keukenruimte niet echt breed en lang is en er veel vierkante meters glasoppervlakte is. Het liefst heb ik drie hoge kasten en voor de rest een werkblad (3m1, 0,6m1 voor gas en 0,6m1 voor de wasbak) met onderkasten alleen is dat niet mogelijk of ik moet een raam opofferen.

Mijn wensenlijst:
- Combi
- Vriezer
- Koelkast
- Vaatwasser (liefst op hoogte)
- Inductieplaat
- Afzuigunit in een koof

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Iemand tips voor een andere indeling? Of maar van het idee van hoge kasten afstappen?
Het lijkt mij wat krap?
Ik zou er een L van maken ipv een U-opstelling. Wellicht minder kastruimte, maar wel plek om te bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

@asdf25 Wat heeft de verkoper geadviseerd? Die heeft vast ook nog een mening gegeven?

Ik denk dat je met zo'n ruimte beter geen muurhoge kasten kan nemen. Zeker niet bij "de ingang". Krijg je nog eerder het gevoel van een klein keuken.

Ik zal eerder kasten tot ooghoogte nemen (1,70m of zo).

Kan je niet die radiator verwijderen of verleggen? Heb je zo weer 2 onderkasten erbij.

[ Voor 13% gewijzigd door kmf op 14-08-2017 23:35 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
Vloerverwarming zou in dat geval betere optie zijn inderdaad. Vindt het een raar gezicht zo.

Zelf lijkt het me mooier de 2 hoge kasten tussen de ramen aan rechterkant te plaatsen en aanrecht laag houden aan linkerkant. Veel ladeblokken en verhoogde vaatwasser zijn ideaal. Daar krijg je geen spijt van.

[ Voor 53% gewijzigd door knausfan op 15-08-2017 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
keko12 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 23:34:
[...]

Het lijkt mij wat krap?
Ik zou er een L van maken ipv een U-opstelling. Wellicht minder kastruimte, maar wel plek om te bewegen.
Dat dacht ik eerst ook maar adviseur en mijn vader zeiden dat het wel meeviel. Hou 130cm bewegingsruimte over als ik kies voor een U-opstelling. Kasten kunnen tegen elkaar open. Nadeel van een U-opstelling blijft alleen dat je dode hoeken hebt van 60x60 waar je in feite niks mee kunt. Je kunt er alleen een koffiezetapparaat op zetten en als kastruimte benutten onder het blad. Een L vorm had ook mijn voorkeur alleen heb ik hier te weinig ruimte voor om al mijn apparatuur in kwijt te kunnen.

2,81 + 2,5 – 1,2 (dode hoek) = 4,11m1
Koelvriescombi 0,60
Vaatwasser of kastruimte + combi 0,60
Op de lange muur hou ik dan 1,0m1 over om te koken
Aan de kopgevel heb ik dan 1,91m1 over om te wassen, eten te maken en spullen op te slaan.
Denk dat ik hier spijt van ga krijgen.
knausfan schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 07:20:
Vloerverwarming zou in dat geval betere optie zijn inderdaad. Vindt het een raar gezicht zo.

Zelf lijkt het me mooier de 2 hoge kasten tussen de ramen aan rechterkant te plaatsen en aanrecht laag houden aan linkerkant. Veel ladeblokken en verhoogde vaatwasser zijn ideaal. Daar krijg je geen spijt van.
Dat geeft een ruimtelijker effect ja, hoge kasten hebben ook mijn voorkeur achterin de keuken alleen dacht ik dat dat niet kon. Als ik het nu bekijk kan ik twee grote kasten kwijt achter in de keuken. Kan dan alleen geen U-opstelling maken maar enkel een parallelle opstelling (2,81 en 2,81) of een L-vorm (maar dit heeft niet mijn voorkeur i.v.m. ruimte gebrek).
kmf schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 23:35:
@asdf25 Wat heeft de verkoper geadviseerd? Die heeft vast ook nog een mening gegeven?
Ik denk dat je met zo'n ruimte beter geen muurhoge kasten kan nemen. Zeker niet bij "de ingang". Krijg je nog eerder het gevoel van een klein keuken.
Ik zal eerder kasten tot ooghoogte nemen (1,70m of zo).
Kan je niet die radiator verwijderen of verleggen? Heb je zo weer 2 onderkasten erbij.
Samen met hem ben ik tot dit ontwerp gekomen. Het blad doorlaten lopen was mijn idee om bijvoorbeeld aan te eten (ga er alleen wonen). Bouwbedrijf is met vakantie dus kan niet even sparren of dat mogelijk is, ga er wel vanuit zo lastig/ moeilijk is dat niet. Kan hem dan ook andere raam zetten of een kickspace onder de keuken zetten.

Vloerverwarming is het beste maar de prijs die ze hier voor rekenen vond ik fors (4200€ incl. BTW) dat is het mij niet waard. Wellicht dat ik dit later zelf laat uitvoeren door het in de vloer te laten frezen en later laten egaliseren, voordeel is dat de vloer dan ook iets hoger komt te liggen. Maar ook hier moet ik even met de bouwer over sparren.

Dank voor jullie input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WNT

WNT

Wij hadden in ons oude huis de verwarming in de keuken (open verbinding met wk) überhaupt nooit aan. Weet niet hoeveel andere verwarming je nog hebt maar misschien is afdoppen ook nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
WNT schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:18:
Wij hadden in ons oude huis de verwarming in de keuken (open verbinding met wk) überhaupt nooit aan. Weet niet hoeveel andere verwarming je nog hebt maar misschien is afdoppen ook nog een optie.
In mijn nieuwe huis zit de radiator ook op een onhandige plek voor de (nieuw te bouwen) keuken. Mijn oplossing was een plintradiator. Maar mijn aannemer gaf al aan dat je de verwarming in de keuken toch zelden aanzet. We gaan nu de aansluiting wel iets verplaatsen zodat een plintradiator makkelijk aan te sluiten is, maar dat in eerste instantie niet doen.
Ik zou geen 4000 euro uitgeven aan vloerverwarming speciaal voor de keuken. Als je het hele huis/de woonkamer doet en het dan meeneemt, dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoytjeP
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-03 20:18
Ik lees hier voornamelijk dat men voor Quooker gaat. Zeer mooi design, beproeft, en werkt.
Weinig lees ik van Floww (Itho Daalderop), hoe staat men hier tegenover?

Deze hebben tegenwoordig ook zeer mooie touch modellen in het assortiment. Bijvoorbeeld de:
Floww Perfect4 Chilled Touch Square RVS
https://www.floww-water.nl/onze-kranen/

Ziet er degelijk uit. Maar kan er erg weinig over vinden eerlijk gezegd. Eén Youtube Filmpje ook hoe het er daadwerkelijk uitziet:
YouTube: Floww Perfect 4 - Touch Square - full rvs

Qua prijs zit hij onder een Quooker RVS Square Combi+ dus wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
@RoytjeP ik had er nog niet van gehoord eigenlijk. Maar nu twijfelen wij erg om uberhaupt een Quooker aan te schaffen. Ik zie niet extreem veel voordelen er van in. Hier kookt het water zo in principe, graag hoor ik alle voordelen :-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05 09:57

lonkhuijzen

100% ADH

keko12 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:50:
[...]

In mijn nieuwe huis zit de radiator ook op een onhandige plek voor de (nieuw te bouwen) keuken. Mijn oplossing was een plintradiator. Maar mijn aannemer gaf al aan dat je de verwarming in de keuken toch zelden aanzet. We gaan nu de aansluiting wel iets verplaatsen zodat een plintradiator makkelijk aan te sluiten is, maar dat in eerste instantie niet doen.
Ik zou geen 4000 euro uitgeven aan vloerverwarming speciaal voor de keuken. Als je het hele huis/de woonkamer doet en het dan meeneemt, dan prima.
Dit is precies wat wij ook hebben gedaan. De locatie van de keuken is in het midden van het huis. Vanwege een hoge kastenwand hebben we een radiator moeten opofferen waarbij we wel de voorziening hebben getroffen om een pljntradiator te plaatsen maar eerst eens gaan kijken of we het echt nodig hebben. tot nu toe nog geen enkel moment koud gehad in de keuken maar we hebben ook nog geen winter gehad.

Overigens van meerdere kanten ( aannemer en keukenboer) gehoord dat die dingen na een jaar of drie toch vaak kapotgaan en je dan toch niet gaat vervangen.

[ Voor 7% gewijzigd door lonkhuijzen op 15-08-2017 23:29 ]

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-04 15:07
sanvv78 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:00:
@RoytjeP ik had er nog niet van gehoord eigenlijk. Maar nu twijfelen wij erg om uberhaupt een Quooker aan te schaffen. Ik zie niet extreem veel voordelen er van in. Hier kookt het water zo in principe, graag hoor ik alle voordelen :-).
Het is gewoon extra luxe. Gelijk je heet water zonder na te denken of te wachten. We hebben hem ook en gebruiken hem gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

bvbal79 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:50:
[...]

Het is gewoon extra luxe. Gelijk je heet water zonder na te denken of te wachten. We hebben hem ook en gebruiken hem gewoon.
Dit. Verder omdat het kan en omdat je dan geen waterkoker nodig hebt (dus geen apparaat dat een stopcontact nodig heeft boven je blad en "in de weg staat") :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik mag geen quooker nemen omdat degene op het werk ontploft was... onveiligheid en zo.

Naja. scheelt een extra groep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

kmf schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 08:41:
Ik mag geen quooker nemen omdat degene op het werk ontploft was... onveiligheid en zo.

Naja. scheelt een extra groep.
"Ik mag geen" alsin de vrouw :?

Mocht je wel voor een quooker gaan, wij hebben ruimte gelaten zodat je de volledige keukenlade kan blijven gebruiken :)

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2017/08/16/IMG_2157.png

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

JB schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 08:45:
[...]

"Ik mag geen" alsin de vrouw :?
yup....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jusv
RoytjeP schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:58:
Ik lees hier voornamelijk dat men voor Quooker gaat. Zeer mooi design, beproeft, en werkt.
Weinig lees ik van Floww (Itho Daalderop), hoe staat men hier tegenover?

Deze hebben tegenwoordig ook zeer mooie touch modellen in het assortiment. Bijvoorbeeld de:
Floww Perfect4 Chilled Touch Square RVS
https://www.floww-water.nl/onze-kranen/

Ziet er degelijk uit. Maar kan er erg weinig over vinden eerlijk gezegd. Eén Youtube Filmpje ook hoe het er daadwerkelijk uitziet:
YouTube: Floww Perfect 4 - Touch Square - full rvs

Qua prijs zit hij onder een Quooker RVS Square Combi+ dus wel interessant.
Ik ga ook voor de Floww waarschijnlijk. Geeft ook gefilterd / gekoeld water, iets wat de Quooker niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 01:54

PcDealer

HP ftw \o/

sanvv78 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:00:
Kijk ook hier eens:
Water koken, wat is de energiezuinigste manier?
Quooker en Boilers stroombesparing

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
kokendwaterkranen zijn echt ideaal. vriendin is een theeleut en dan is het simpelweg kraan aan en heet water pakken. Maar ook water voor rijst, pasta e.d. pak je zo. Of kokend water om snel wat af te spoelen. Ander voordeel is dat (bij mijn versie iig) een 10 liter boiler in je kastje staat dus gewoon warm water gaat ook heel vlot ipv dat er op zolder ergens een cv installatie aan moet slaan en liters koud water door je kraan de gootsteen in loopt terwijl je wacht op warm water.

ik heb overigens een Franke kraan maar het principe zal over het algemeen hetzelfde zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Vandaag de derde en laatste offerte gekregen van onze keuken, deze keer bij Brink Keukens via 123Apparatuur. Ik kan iedereen deze partij aanraden, lekker rechttoe rechtaan en van alle offertes niet alleen de goedkoopste maar ook nog het volledigst :)

Veruit de beste prijs tot nu toe; 13,5 k

Meubels 4k, 2 hoge kasten waarvan 1 voor de stoomoven, 1 hoge open kast, een 90 cm brede kast voor boven de Amerikaanse koelkast, dan 2 brede kasten, een le mans kast, kast voor de gootsteen en nog 2 ondiepe kastjes.

Apparatuur via 123 was 6200 voor;
Quooker flex (combi+)
Stoom oven B48FT68N1
Inductie T68TS61N0
Afzuigert D95FRM1S0
Vaatwasser S717P80D0E

Dan nog 2300 voor een keramiek blad tot 6cm opgedikt en tot slot montage van 1000 euro. Totaal van 13,5k.

En hier een impressie (kleuren kloppen niet helemaal, onze muren zijn namelijk wit);
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Fw9OVQkOSSl654FWQExkVMQX/thumb.jpg

Nu nog even nadenken over wat details, zoals misschien kleur van het blad etc en dan zaterdag tekenen :)

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
Heeft er hier iemand ervaring met apparatuur bestellen in Duitsland? Kijk ik bijvoorbeeld bij Alternate, dan koop ik betere (siemens of bosch-)apparatuur voor minder geld dan wanneer ik het hier bij keukenloods/123 bestel (en ja, ik weet dat er dik 100 euro verzendkosten bijkomen, maar dan nog ben ik honderden euro's goedkoper uit). Je kunt alleen niet gebruikt maken van de verlengde garantie bij 4+ apparaten tegelijkertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 20:16
keko12 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 20:48:
Heeft er hier iemand ervaring met apparatuur bestellen in Duitsland? Kijk ik bijvoorbeeld bij Alternate, dan koop ik betere (siemens of bosch-)apparatuur voor minder geld dan wanneer ik het hier bij keukenloods/123 bestel (en ja, ik weet dat er dik 100 euro verzendkosten bijkomen, maar dan nog ben ik honderden euro's goedkoper uit). Je kunt alleen niet gebruikt maken van de verlengde garantie bij 4+ apparaten tegelijkertijd.
De prijzen van bijvoorbeeld Keukenloods op internet lijken goedkoop, maar als je om een offerte vraagt krijg je mogelijk een nog betere prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Kaasplank schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 14:45:
ik heb ook alles van de siemens studioline maar dat zijn gewoon beschaafde piepjes imho.
Beschaafde piepjes. Ik wordt 's nachts wakker van de extra stille vaatwasser die we hebben gekocht. Niet omdat ie bezig is, nee omdat ie met een misthoorn moet laten weten dat ie klaar is.

Miele apparatuur zoals we die op het werk hebben is dan echt vele malen subtieler en aangenamer. De Siemens apparaten klinken als een of andere kampleider in het Duits bevelen naar je staat te roepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Phusebox schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:19:
[...]

Beschaafde piepjes. Ik wordt 's nachts wakker van de extra stille vaatwasser die we hebben gekocht. Niet omdat ie bezig is, nee omdat ie met een misthoorn moet laten weten dat ie klaar is.

Miele apparatuur zoals we die op het werk hebben is dan echt vele malen subtieler en aangenamer. De Siemens apparaten klinken als een of andere kampleider in het Duits bevelen naar je staat te roepen...
Dan ben jij of overgevoelig voor geluid of je hebt een extreem gehorig huis. Wij slapen door de vaatwasser bliepjes heen. De oven bliepjes kun je uit zetten. Maar ja als je al eenmaal aan ergert zal dat enkel erger worden tot dat je het helemaal zat bent.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Shunt schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:32:
[...]

Dan ben jij of overgevoelig voor geluid of je hebt een extreem gehorig huis. Wij slapen door de vaatwasser bliepjes heen. De oven bliepjes kun je uit zetten. Maar ja als je al eenmaal aan ergert zal dat enkel erger worden tot dat je het helemaal zat bent.
Maybe maar mijn vrouw ergert er zich misschien nog wel meer aan. Overigens is de 'stilste' vaatwasser van Siemens luidruchtiger dan die we hiervoor hadden een 20 jaar oude Candy...

Bij onze oven kun je niks uitzetten in ieder geval. Ik gebruik tegenwoordig de kookwekker van oven en kookplaat gewoon niet meer, dan maar mijn telefoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Phusebox schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:35:
[...]

Maybe maar mijn vrouw ergert er zich misschien nog wel meer aan. Overigens is de 'stilste' vaatwasser van Siemens luidruchtiger dan die we hiervoor hadden een 20 jaar oude Candy...

Bij onze oven kun je niks uitzetten in ieder geval. Ik gebruik tegenwoordig de kookwekker van oven en kookplaat gewoon niet meer, dan maar mijn telefoon gebruiken.
ik herken mijn apparatuur echt in niets van deze problemen.
De vaatwasser die wij hebben is juist super stil wat voor geluiden hoor je bij je vaatwasser dan?
Mijn vriendin klaagt ook altijd dat ze veel geluid had bij onze oudere bosh vaatwasser. Maar die bleef steeds kleine vorkjes door het mandje heen steken waardoor die tegen de sproei kop aan bleven slaan :P

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Shunt schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:43:
[...]

ik herken mijn apparatuur echt in niets van deze problemen.
De vaatwasser die wij hebben is juist super stil wat voor geluiden hoor je bij je vaatwasser dan?
Mijn vriendin klaagt ook altijd dat ze veel geluid had bij onze oudere bosh vaatwasser. Maar die bleef steeds kleine vorkjes door het mandje heen steken waardoor die tegen de sproei kop aan bleven slaan :P
In het echt is het geluid wat doffer maar dit doet ie dus ook als er niks in zit. Siemens vind het normaal.

[YouTube: https://youtu.be/7c2WAkZlmok]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:05
Ik herken ze wel. Onze Siemens apparatuur is allemaal stuk gegaan binnen een periode van 3 jaar. Gelukkig onder garantie, al rekenen ze we voorrijkosten. Daarnaast zijn de meeste gewoon irritant. Blijven piepen tot dat je het uitzet. Ja, ik heb het gehoord, maar ben even bezig. De vaatwasser is zeker niet super stil terwijl hij wel zo verkocht is en ook die blijft maar door piepen. Die piepjes zijn niet uit te zetten, of zachter of anders aan te passen. Het enige apparaat wat het wel goed doet is de inductie kookplaat. Alleen jammer dat hij al drie keer defect is geweest.

In onze volgende keuken komt geen Siemens of Bosch apparatuur in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Phusebox schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:49:
[...]

In het echt is het geluid wat doffer maar dit doet ie dus ook als er niks in zit. Siemens vind het normaal.

[video]
Als je het over het metalen klinkje hebt dat je om de zo veel seconden hoort dat is de sproei kop draai geval die ergens tegen aan slaat. Heb je een gopro of een gopro cloon? zo ja mieter die er eens in want 99% zeker is er ergens een stukje metaal wat uitsteekt of je sproei kop draai ding is uit balans.

Mijn vaatwasser (volgens mij ongeveer het zelfde model) is fluister stil.

Game PC

Pagina: 1 ... 23 ... 513 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1