Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 16:25
Shunt schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:53:
[...]

Als je het over het metalen klinkje hebt dat je om de zo veel seconden hoort dat is de sproei kop draai geval die ergens tegen aan slaat. Heb je een gopro of een gopro cloon? zo ja mieter die er eens in want 99% zeker is er ergens een stukje metaal wat uitsteekt of je sproei kop draai ding is uit balans.

Mijn vaatwasser (volgens mij ongeveer het zelfde model) is fluister stil.
Dat dacht ik ook maar als ik er zelf aan draai komt ie nergens tegenaan... Uit balans zou kunnen want dan ding is zo gammel als wat en wobbelt alle kanten op.
TLer schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:52:
Ik herken ze wel. Onze Siemens apparatuur is allemaal stuk gegaan binnen een periode van 3 jaar. Gelukkig onder garantie, al rekenen ze we voorrijkosten. Daarnaast zijn de meeste gewoon irritant. Blijven piepen tot dat je het uitzet. Ja, ik heb het gehoord, maar ben even bezig. De vaatwasser is zeker niet super stil terwijl hij wel zo verkocht is en ook die blijft maar door piepen. Die piepjes zijn niet uit te zetten, of zachter of anders aan te passen. Het enige apparaat wat het wel goed doet is de inductie kookplaat. Alleen jammer dat hij al drie keer defect is geweest.

In onze volgende keuken komt geen Siemens of Bosch apparatuur in ieder geval.
Daar ben ik dus ook bang voor. Gelukkig wel 5 jaar garantie. Ga echt geen voorrijkosten betalen voor garantie gevallen. Knap bedrijf die dat geld van mij krijgt.

[ Voor 41% gewijzigd door Phusebox op 16-08-2017 21:58 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-03-2021
Iemand ervaring met een wasbak als onderbouw? Vrijwel elke keukenzaak raad het af, ivm kans op stukjes afbreken van het blad. Wie heeft dit al jaren en kan er iets over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
sanvv78 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:08:
Iemand ervaring met een wasbak als onderbouw? Vrijwel elke keukenzaak raad het af, ivm kans op stukjes afbreken van het blad. Wie heeft dit al jaren en kan er iets over zeggen?
Ja, wij hebben het nu en ja er breken stukjes af. Opbouw is ook niet perfect. Dat sluit nooit 100% perfect aan dus krijg je naadjes waar van alles tussen komt.

Op zich zijn wel ter vrede met onze onderbouw. Een paar kleine beschadigingen, maar niets ernstig. Een groter nadeel zou ik de ophoping van etensresten noemen. Daar moet je toch wel heel geregeld een borstel langs halen en je kan er eigenlijk nooit super bij. k zou het dan ook niet afraden, maar je moet wel een overdachte keus maken.
Phusebox schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:56:

Daar ben ik dus ook bang voor. Gelukkig wel 5 jaar garantie. Ga echt geen voorrijkosten betalen voor garantie gevallen. Knap bedrijf die dat geld van mij krijgt.
Dat hebben ze van mij ook niet gehad, maar je moet er toch altijd weer moeite in stoppen. Het is gewoon beter dat het niet stuk gaat :P

[ Voor 32% gewijzigd door TLer op 16-08-2017 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Mij is het nog nooit door iemand afgeraden. Ik heb het 6 jaar gehad en straks weer. Nooit een issue mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
@TLer dank voor je feedback! We hebben nu vlak inbouw, maar dan heb je toch een kitrand wat minder mooi is (vind ik), en onderbouw ziet er wel strakker uit. Erg in dubio dus :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanvv78
@Reinier Fijn te lezen :-)! Met wat voor een blad? Composiet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

sanvv78 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:13:
@Reinier Fijn te lezen :-)! Met wat voor een blad? Composiet?
Ja, 2 cm composiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Oh ja composiet. Breek me daar ook de bek niet over open, haha. Ook dat nooit weer hier. Wat een vreselijk spul is dat zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
@Phusebox volgens mij had jij gewoon een maandagochtend keuken ;-). Hier als jaren composiet (2x eerder een keuken gekocht) en altijd zeer tevreden, alleen zou niet snel meer mat nemen, is erg vlekgevoelig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 08:39
7 jaar geleden geplaatst onder graniet, zou niet anders willen. Nooit een probleem gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Phusebox schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:30:
Oh ja composiet. Breek me daar ook de bek niet over open, haha. Ook dat nooit weer hier. Wat een vreselijk spul is dat zeg.
Bijzonder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WNT
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-08 09:26

WNT

@TLer welk merk zou je dan wel kiezen?

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 11:50
WNT schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:50:
Gaggenau.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
sanvv78 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:38:
@Phusebox volgens mij had jij gewoon een maandagochtend keuken ;-). Hier als jaren composiet (2x eerder een keuken gekocht) en altijd zeer tevreden, alleen zou niet snel meer mat nemen, is erg vlekgevoelig.
Wij hebben glanzend en dat is al extreem vlekgevoelig dus wil niet weten hoe mat composiet dan is.

Schoonmaken is een hel, er blijven altijd vlekken in zitten en het is veel te gevoelig. Als ik het grondig schoonmaak met de meegeleverde reinigingsmiddelen en minutieus eennuur bezig ben geweest ziet het er nog uit alsof alles onder de vlekken zit. Was al vanaf dag 1.

Het is nu iets meer dan een jaar oud maar ik overweeg bijna om het maar te vervangen.

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:45

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
Als je composiet vlekgevoelig vindt ga dan kijken naar keramiek.
Wij hebben nu een aantal maanden een keramieken blad en alles veeg je er vanaf alsof het niks is.
Blauwe bessen troep, kleurstof, noem het maar op beetje water en soms wat zeep/allesreiniger en weg is het.

Blad is van zichzelf al vlekkerig (betonlook) dus je ziet er minder op, maar wat er op zit is er meteen vanaf.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 10:18

JB

Cédric roelt!

Rubman schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 08:22:
Wij hebben nu een aantal maanden een keramieken blad en alles veeg je er vanaf alsof het niks is.
Blauwe bessen troep, kleurstof, noem het maar op beetje water en soms wat zeep/allesreiniger en weg is het.

Blad is van zichzelf al vlekkerig (betonlook) dus je ziet er minder op, maar wat er op zit is er meteen vanaf.
Bij graniet ook geen last van als je het goed bewerkt de 1e paar keren. Wellicht dat kleur nog verschil maakt maar wij hebben gekozen voor matzwart en zijn geweest kijken naar iemand die dat blad al een aantal jaren in gebruik had, niks op te zien... En vooral geen krassen!

Mijn boefje is liev!

• Phusebox
Rubman schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 08:22:

Ja helaas, ik wilde eerst ook keramiek maar werd door iedereen afgeraden.

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Phusebox schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:10:
[...]

Ja helaas, ik wilde eerst ook keramiek maar werd door iedereen afgeraden.
Waarom dat? Hier werd het juist aangeraden als de betere van composiet.
Minder vlekgevoelig, minder poreus, betere warmtebestendigheid. Alleen slechtere puntbelasting dus uitkijken met er tegenaan tikken. Hier al meermaals gedaan zonder negatieve resultaat trouwens.

Zelfde als dat Floww werd afgeraden, geen issues ermee en heerlijk om direct thee te hebben en dergelijken. Denk niet dat het heel veel onder doet voor Quooker en dat je daar toch ook voor het merkje betaald. Vond Floww ook de mooiere kraan qua styling. Behalve nu de zwarte versie die wel mooi had gestaan in onze keuken. Maar nu mat RvS hoekige van Floww is ook erg mooi imho

Maar ieder zijn eigen wensen natuurlijk, wij hoefden geen extra gezuiverd koud water te hebben en er zit standaard een koolfilter bij dus hoe dan ook is er zuivering. Die filter eens per jaar geloof ik vervangen, maar dat is overal gelijk.

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-07 22:41
Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht dat ergens rond de zomer volgend jaar wordt opgeleverd. Nu ben ik me al een beetje aan het oriënteren op een keuken en volg dit topic al een tijdje, alleen weet ik eigenlijk nog steeds niet echt waar ik nou wél moet zijn voor een keuken.

We wonen in Tilburg, dus graag een beetje in de buurt. Bijna alle winkels hier in de buurt zijn van DMG en als ik jullie moet geloven, kan ik daar het beste wegblijven. Alleen blijft er dan niet zo veel over.
Nu lees ik veel positiefs over Van Diessen keukens uit Veldhoven. Heeft er iemand ervaringen met dit bedrijf? Ik kan een beetje moeilijk inschatten of dit een geschikte zaak is voor onze portemonnee, aangezien het wel een beetje betaalbaar moet blijven.

We hebben niet echt hele speciale wensen en heb de keuken dan ook begroot op max. 10.000 euro.
Heb al wat gestoeid met de keukenplanner van Ikea en ben tot onderstaande gekomen:

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4415/36625358035_825c7e807e_z.jpg[/url]

Het gedeelte rechtsonder is de hal/trap/toilet en dat deel heb ik niet ingetekend. Middels de deur die wel te zien is, kom je de woonkamer binnen en de keuken komt aan de voorkant van het huis in een gedeelte dat ongeveer 2,70m breed en 3,30m lang is.

Aan de rechterkant wil ik een lang aanrechtblad met alleen een afzuigkap en dus geen bovenkastjes. De eerste kast is een kastje van 20cm breed met mandjes. Soort van apothekerskast(je). Daarnaast een onderkast van 60cm met de spoelbak. Kast nummer 3 herbergt de vaatwasser, vervolgens nog een 60cm kast, een 80cm kast met inductiekookplaat en als laatste een 40cm kast. Dan blijft er ongeveer 10cm loze ruimte over die afgedekt moet worden met een paneeltje. Voor deze indeling heb ik gekozen omdat ik zoveel mogelijk werkruimte wil tussen de spoelbak en kookplaat maar het lijkt me raar als de spoelbak direct aan het begin van het blad zit en/of de kookplaat helemaal aan het uiteinde. Vooral dat laatste lijkt me niet prettig koken. En dan kan het koffieapparaat helemaal in de hoek staan.

Over het blad hebben we nog geen keuze gemaakt, dat mag laminaat zijn en anders wellicht composiet. Een dun blad (bij Ikea heb je bladen van 2,8cm) lijkt me mooi en dan willen we een onderbouw spoelbak.

Aan de overkant wil ik twee hoge kasten waarvan de indeling nader te bepalen is. In een van de kasten moet een combimagnetron. Tussen de twee kasten in wil ik een side-by-side koelkast. Ben er nog niet helemaal uit wat het mooiste is; hoge kasten tot het plafond of juist niet. Wat ik wel wil is dat het een beetje een geheel wordt met de koelkast, dus de koelkast moet aan de bovenkant afgewerkt worden en hier eventueel nog wat open planken. Zoiets bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/c7/4e/79/c74e796f0b5bbd436835eb7bc19b2be3--kitchen-stuff-in-kitchen.jpg

Bij Ikea kost zo'n keuken ongeveer:
  • Keuken incl. apparatuur €4800
  • Blad met spoelbak €700 (laminaat) of €1200 (composiet)
  • Side-by-side koelkast (niet bij Ikea en ik hoef geen ijsblokjesdispenser) €1000
  • Montage €1200
  • Totaal: €7700
En dat is dan ex. de afwerking boven de koelkast / tussen de twee hoge kasten.

In principe lijkt een Ikea keuken me prima, maar het gemak van een keukenwinkel waar ik aangeef hoe het moet worden en dat zij verder alles regelen vind ik ook wel een prettig idee. Al biedt Ikea tegenwoordig ook diverse services waardoor je niet zo veel meer zelf hoeft te regelen.

Ook qua apparatuur ben ik niet erg veeleisend; in onze huidige keuken is volgens mij alles van Pelgrim. Behalve de combimagnetron, die hebben wij destijds bij Ikea gekocht omdat er alleen een oven in onze keuken zat. De vaatwasser is onlangs kapot gegaan en heb ik vervangen door een Indesit (omdat we toch verhuisplannen hadden). Zeker gezien de kosten (300 euro) een hele dikke prima. Verder hebben we veel Bosch in huis en dat bevalt eigenlijk wel goed. Maar als het, door het budget, weer Pelgrim oid zou moeten worden is dat ook geen probleem.

Lang verhaal intussen, maar wat ik concreet zou willen weten:
- Heeft er iemand ervaring met Van Diessen in Veldhoven? Zou ik daar terecht kunnen met mijn budget?
- Andere aanraders in (de buurt van) Tilburg?
- Is €10.000 redelijk voor mijn wensen?
- Overige tips/opmerkingen/verbeteringen ten aanzien van mijn ontwerp worden ook zeker gewaardeerd!

• knausfan
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-11-2023
Wij hebben enkele weken geleden nieuwe keuken gekregen en wat tips: zoveel mogelijk ladeblokken voor max. Ruimte besteding. Ook onder spoelbak. Scheelt enorm. Wij hebben ook voor 70 cm diep granieten werkblad gekozen, heerlijk. En pootjes max. Terug laten zetten, zodat blok lijkt te zweven en je nooit met voet tegen plint stoot. Verder grootste pluspunt is vaatwasser op hoogte inbouwen. Dat zou ik niet meer willen missen. Verder hebben wij smalle 120 cm wandkast wat fijn werkblad verlichting geeft en ideaal is voor glazen en mokken. Verder hebben wij de muur ook leeg gelaten.

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
tinustilburg schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:45:
Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht dat ergens rond de zomer volgend jaar wordt opgeleverd. Nu ben ik me al een beetje aan het oriënteren op een keuken en volg dit topic al een tijdje, alleen weet ik eigenlijk nog steeds niet echt waar ik nou wél moet zijn voor een keuken.

We wonen in Tilburg, dus graag een beetje in de buurt. Bijna alle winkels hier in de buurt zijn van DMG en als ik jullie moet geloven, kan ik daar het beste wegblijven. Alleen blijft er dan niet zo veel over.
Nu lees ik veel positiefs over Van Diessen keukens uit Veldhoven. Heeft er iemand ervaringen met dit bedrijf? Ik kan een beetje moeilijk inschatten of dit een geschikte zaak is voor onze portemonnee, aangezien het wel een beetje betaalbaar moet blijven.

We hebben niet echt hele speciale wensen en heb de keuken dan ook begroot op max. 10.000 euro.
Heb al wat gestoeid met de keukenplanner van Ikea en ben tot onderstaande gekomen:

[afbeelding][/url]

Het gedeelte rechtsonder is de hal/trap/toilet en dat deel heb ik niet ingetekend. Middels de deur die wel te zien is, kom je de woonkamer binnen en de keuken komt aan de voorkant van het huis in een gedeelte dat ongeveer 2,70m breed en 3,30m lang is.

Aan de rechterkant wil ik een lang aanrechtblad met alleen een afzuigkap en dus geen bovenkastjes. De eerste kast is een kastje van 20cm breed met mandjes. Soort van apothekerskast(je). Daarnaast een onderkast van 60cm met de spoelbak. Kast nummer 3 herbergt de vaatwasser, vervolgens nog een 60cm kast, een 80cm kast met inductiekookplaat en als laatste een 40cm kast. Dan blijft er ongeveer 10cm loze ruimte over die afgedekt moet worden met een paneeltje. Voor deze indeling heb ik gekozen omdat ik zoveel mogelijk werkruimte wil tussen de spoelbak en kookplaat maar het lijkt me raar als de spoelbak direct aan het begin van het blad zit en/of de kookplaat helemaal aan het uiteinde. Vooral dat laatste lijkt me niet prettig koken. En dan kan het koffieapparaat helemaal in de hoek staan.

Over het blad hebben we nog geen keuze gemaakt, dat mag laminaat zijn en anders wellicht composiet. Een dun blad (bij Ikea heb je bladen van 2,8cm) lijkt me mooi en dan willen we een onderbouw spoelbak.

Aan de overkant wil ik twee hoge kasten waarvan de indeling nader te bepalen is. In een van de kasten moet een combimagnetron. Tussen de twee kasten in wil ik een side-by-side koelkast. Ben er nog niet helemaal uit wat het mooiste is; hoge kasten tot het plafond of juist niet. Wat ik wel wil is dat het een beetje een geheel wordt met de koelkast, dus de koelkast moet aan de bovenkant afgewerkt worden en hier eventueel nog wat open planken. Zoiets bijvoorbeeld:

[afbeelding]

Bij Ikea kost zo'n keuken ongeveer:
  • Keuken incl. apparatuur €4800
  • Blad met spoelbak €700 (laminaat) of €1200 (composiet)
  • Side-by-side koelkast (niet bij Ikea en ik hoef geen ijsblokjesdispenser) €1000
  • Montage €1200
  • Totaal: €7700
En dat is dan ex. de afwerking boven de koelkast / tussen de twee hoge kasten.

In principe lijkt een Ikea keuken me prima, maar het gemak van een keukenwinkel waar ik aangeef hoe het moet worden en dat zij verder alles regelen vind ik ook wel een prettig idee. Al biedt Ikea tegenwoordig ook diverse services waardoor je niet zo veel meer zelf hoeft te regelen.

Ook qua apparatuur ben ik niet erg veeleisend; in onze huidige keuken is volgens mij alles van Pelgrim. Behalve de combimagnetron, die hebben wij destijds bij Ikea gekocht omdat er alleen een oven in onze keuken zat. De vaatwasser is onlangs kapot gegaan en heb ik vervangen door een Indesit (omdat we toch verhuisplannen hadden). Zeker gezien de kosten (300 euro) een hele dikke prima. Verder hebben we veel Bosch in huis en dat bevalt eigenlijk wel goed. Maar als het, door het budget, weer Pelgrim oid zou moeten worden is dat ook geen probleem.

- Heeft er iemand ervaring met Van Diessen in Veldhoven? Zou ik daar terecht kunnen met mijn budget?
- Overige tips/opmerkingen/verbeteringen ten aanzien van mijn ontwerp worden ook zeker gewaardeerd!
Met een budget van 10.000€ moeten je wensen makkelijk uitvoerbaar zijn, denk dat je nog wel 2-4k kunt overhouden als je je keuken laat uitvoeren zoals hierboven beschreven. Ik had persoonlijk blad ook doorgetrokken onder het raam en daar wasbak in gemaakt, dat je een U-opstelling krijgt. Hierdoor krijg je veel werk- en kastruimte. Had de wasbak never aan het eind of begin gezet ondanks dat er nog 20cm over hebt.

Maten van jou keukenopstelling zijn bijna identiek aan die mij, alleen is het bij mij iets kleiner. 1-2 pagina's terug vind je mijn opstelling van eerste offerte. Met Siemens apparatuur (vriezer, koelkast, inductie, vaatwasser) en afzuigunit in koof + blad van ongeveer 5m1 kwam ik op 8000€ incl. montage. Als ik keramiek nam 9200€. Was eerste offerte en heb niet gehandeld over de prijs. Ben bij Superkeukens geweest, hun rekenen niet met bruto prijzen en zijn ook geen onderdeel van DMG, althans niet dat ik weet.

• asdf25
Wat zijn goede programma's/ websites/ tools om zelf 3D ontwerpen te maken van keukens? Zelf aan het klooien geweest in Floorplanner maar hun catalogus betreft keukens is niet echt ruim, allemaal van die Amerikaanse keukens zitten er in. Skechtup is me nog iets te ingewikkeld.

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-07 22:41
@knausfan : dank je voor de tips. Dat lijkt mij ook erg handig, veel lades. Zo had ik het nu ook ontworpen bij Ikea. Volgens mij zelfs nergens deurtjes met planken, behalve in de hoge kasten aan de bovenzijdes.

@asdf25 : ook bedankt!. Heb ik ook aan gedacht, om het aanrecht door te laten lopen. Is ook gewoon mogelijk omdat daar geen radiator hangt. Zit vloerverwarming in het huis. Alleen lijkt me een lang aanrecht persoonlijk mooier en daarbij vraag ik me af of we de extra ruimte nodig hebben.
Zal zo eens even naar je opstelling kijken. Klinkt niet duur in elk geval! En ook niet duurder dan Ikea als ik het zo inschat.

Mijn ontwerp is btw volledig gebaseerd op mijn eigen ervaringen, dus nog zonder dat er iemand naar gekeken heeft die er verstand van heeft.

Onze huidige keuken is qua lengte vergelijkbaar, alleen missen we een stuk aanrecht: hoge kast met koelkast (60cm) - onderkast (40cm) - onderkast met brede kookplaat (80cm) - vaatwasser (60cm) - onderkast met spoelbak (60cm) - onderkast (40cm). De huidige werkruimte is dus feitelijk alleen 60cm boven de vaatwasser en dat is echt te weinig. Helemaal rechts hebben we nu het koffieapparaat en waterkoker staan dus daar is nagenoeg geen ruimte. En aan de linkerkant tussen de kookplaat en koelkast staat de keukenrol, een pot met houten lepels en wat andere prullaria.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdvdl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 09:10

Wij hebben onze vorige keuken bij Tibosch in Berlicum (nabij Den Bosch) gekocht. Dat is een bedrijf met een eigen werkplaats. Alles, maar dan ook werkelijk alles kan op maat gemaakt worden. Geen lelijke vulplankjes omdat de kasten niet zouden passen. Nee, dan maken ze gewoon de kast een ander formaat. Zo hadden wij bijvoorbeeld twee ladenkasten van 87,5 cm breed. Hun producten zijn van uitstekende kwaliteit.

Onze keuken voor ons nieuwbouwhuis hebben we bij Altis in Oss besteld, aangezien dat de
projectleverancier was en eigenlijk niemand goedkoper kon leveren voor datgene wat wij wilden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Wat ik geleerd heb van mijn huidige keuken en wat ik gefixed heb met mijn nieuw te bestellen keuken:

Een grote lade onder de spoelbak waar je afwasspul in kan zetten.
Lades onder de oven om ovenaccessoires op te bergen (bakplaten, braadslee)
Grote lades bij kookplaat voor kookgerei.
Aparte besteklade voor bestek.
Een spoelbak groot genoeg om een ovenbakplaat in te doen (dus min. 45x50)
Opbergruimte voor borden, glazen, bestek moet binnen 2 stappen te bereiken zijn vanaf vaatwasser.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Ik zie Van Diessen regelmatig ergens een keuken plaatsen hier in Veldhoven. Als ik de website bekijk moet binnen je budget wel iets te krijgen zijn.

Ik heb ook begrepen dat ze alles op maat en inhouse kunnen doen.

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 17-08-2017 21:48 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:22
PcDealer schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:06:
[...]

Ik zie Van Diessen hier regelmatig ergens een keuken plaatsen hier in Veldhoven. Als ik de website bekijk moet binnen je budget wel iets te krijgen zijn.

Ik heb ook begrepen dat ze alles op maat en inhouse kunnen doen.
Wij hebben een nieuwbouwhuis in Best gekocht en van Diessen uit Veldhoven is daar de projectleverancier. Wij hebben ook een budget van 10k maar daarvoor willen wij een keuken van 6,5 meter lang. Ben benieuwd of het daar gaat lukken, bij Ikea in ieder geval wel!
Bouw start in oktober dus ik zal nog even moeten wachten op een afspraak met hen ;).

Edit: Wilde eigenlijk reageren op @tinustilburg

[ Voor 3% gewijzigd door Repsect op 17-08-2017 20:04 ]

Signature

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 08:39
[b]Rubman schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:21

Zelfde als dat Floww werd afgeraden, geen issues ermee en heerlijk om direct thee te hebben en dergelijken. Denk niet dat het heel veel onder doet voor Quooker en dat je daar toch ook voor het merkje betaald. Vond Floww ook de mooiere kraan qua styling. Behalve nu de zwarte versie die wel mooi had gestaan in onze keuken. Maar nu mat RvS hoekige van Floww is ook erg mooi imho
Weet je toevallig wat het stand-byverbruik is van de flow (premium3)? Heb al lopen googelen, maar kom het niet tegen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 16:59
Vandaag geslaagd bij Voortman. Mat witte ballerina keuken, 2cm grijs composietblad, Neff apparatuur, Quooker en een Liebherr wijnklimaatkast :)

Wat ik trouwens wel opmerkelijk vond dat was de offertevergelijk van Bemmel & Kroon. Deze zat 2k lager, echter bleek dat ze daar niet een blok composiet blad hadden geoffreerd maar een 8mm dik blad en dan aan de rand in verstek 2 cm gezet. Dat scheelt nogal materiaal en geld. Tijdens het hele gesprek werd maar aangegeven dat het exact dezelfde keuken (terwijl zij met Rotpunkt aankwamen) en specificaties waren 8)7

Maar dat gepush tijdens zowel gesprek als het telefonisch benaderen vonden we zwaar irritant. Die lui bellen je doodleuk 3x achter elkaar als je niet opneemt. Nee dat soort zaken verwacht ik bij DMG maar niet bij zo'n zaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Katseviool schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 20:51:
Vandaag geslaagd bij Voortman. Mat witte ballerina keuken, 2cm grijs composietblad, Neff apparatuur, Quooker en een Liebherr wijnklimaatkast :)

Wat ik trouwens wel opmerkelijk vond dat was de offertevergelijk van Bemmel. Deze zat 2k lager, echter bleek dat ze daar niet een blok composiet blad hadden geoffreerd maar een 8mm dik blad en dan aan de rand in verstek 2 cm gezet. Dat scheelt nogal materiaal en geld. Tijdens het hele gesprek werd maar aangegeven dat het exact dezelfde keuken (terwijl zij met Rotpunkt aankwamen) en specificaties waren 8)7

Maar dat gepush tijdens zowel gesprek als het telefonisch benaderen vonden we zwaar irritant. Die lui bellen je doodleuk 3x achter elkaar als je niet opneemt. Nee dat soort zaken verwacht ik bij DMG maar niet bij zo'n zaak.
Klinkt goed, heb je een foto en offerte? Waarom heb je de keuken bij Voortman gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-09 15:56
Katseviool schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 20:51:

Wat ik trouwens wel opmerkelijk vond dat was de offertevergelijk van Bemmel. Deze zat 2k lager, echter bleek dat ze daar niet een blok composiet blad hadden geoffreerd maar een 8mm dik blad en dan aan de rand in verstek 2 cm gezet. Dat scheelt nogal materiaal en geld. Tijdens het hele gesprek werd maar aangegeven dat het exact dezelfde keuken (terwijl zij met Rotpunkt aankwamen) en specificaties waren 8)7

Gefeliciteerd!

Wij hebben ook een Ballerina en Liebherr klimaatkast.

Heb je een 3D tekening? Welke apparaten heb je nog meer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Katseviool
Dank @Wackmack en @ollie_1982! Ik heb ze even gemaild om 3D tekenen dus daar kom ik even op terug.

Keuken
Ballerina

Opzet
Hoge kastenwand van 3 kasten en dan L-opzet: 2 ladekasten van 80 cm, hoekkast met Le Mans systeem en 2 kasten van 60 cm en bovenkast.

Keukenblad
Jetstone 20 mm

Apparatuur
- Liebherr wijnklimaatkast 2-zones (UWTES 1672-20)
- Neff Vaatwasser (S523P60X2E)
- Neff Compacte bakover met magnetron functie (C17MR02N0)
- Neff Inductiekookplaat 7.4 kW (T46TS44N0)
- Neff Koel-/vriescombinatie (K4400X7FF)
- Neff Afzuigkap - recirculatie (D76SL54N0)
- Quooker Flex Combi+

Prijs
16k

Allereerste reden om bij Voortman langs te gaan was dat zij aangesloten zijn bij het project. Naast Voortman zijn we ook bij Bemmel & Kroon en Arma geweest. Allemaal netto-partijen en goede reviews op qasa.nl. Voortman en Arma hebben we als erg prettig ervaren door een nette showroom, rustige adviseurs en mooie ontwerpen. Bemmel vonden we een andere prijsklasse en zoals eerder gemeld vonden we die erg opdringerig.

Uiteindelijk zijn we voor Voortman gegaan door het betere advies, dachten zij wat constructiever mee in het budget en door een keukencheque uit het project waren ze de goedkoopste.

[ Voor 8% gewijzigd door Katseviool op 17-08-2017 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanvv78
@Katseviool gefeliciteerd! Ben ook wel benieuwd naar het plaatje er bij :-).

Hier trouwens ook een teleurstellende ervaring met Bemmel&Kroon. En bedankt voor de info van het blad, verklaard de prijs ook een beetje. Prima gesprek alleen de verkoper kon ons niet vertellen wat het verschil in kwaliteit was tussen bijv. RotPunkt en Next125. Of zelfs de 3 lijnen die Rotpunkt heeft, hij bleef maar zeggen nooit klachten gehad te hebben. Tja.... Ook onderhandelen was er niet bij, niet dat dat heel erg is, maar de opmerking "soms verlies je klanten en soms win je klanten" schoot bij ons in het verkeerde keelgat, voor een keuken van €25.800. Ons is hij in ieder geval verloren.

• Rubman

Rubman

Topicstarter
keko12 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 19:33:
[...]

Weet je toevallig wat het stand-byverbruik is van de flow (premium3)? Heb al lopen googelen, maar kom het niet tegen...
Durf het je niet te vertellen, dan zou ik er een meter achter moeten hangen. Of even in de handleiding moeten zoeken.

• kmf
  • Niet online

kmf

sanvv78 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:02:

Hier trouwens ook een teleurstellende ervaring met Bemmel&Kroon.
Bij welke Bemmel zijn jullie geweest dan?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Botticelli
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 13:08
kmf schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:41:
Wat ik geleerd heb van mijn huidige keuken en wat ik gefixed heb met mijn nieuw te bestellen keuken:
In navolging van het lijstje van kmf, zijn er nog meer mensen met "need-to-haves" en "nice-to-haves"? Ik mag van mezelf op zoek naar een nieuwe keuken en heb op het moment door alle mogelijkheden al keuzestress (heb het eerste oriënterende gesprek gepland). Wat inspiratie voor handigheden die je mist in je huidige keuken, waar je juist voor bent gegaan in je nieuwe keuken, of van welke keuze je spijt hebt gekregen zouden mij wellicht al wat in de goede richting kunnen sturen bij de (meerdere) gesprekken die ik wil gaan hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Tips:

als je een kookeiland gaat nemen, vergeet dan niet om een stroompunt te regelen.
Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/109736/files/099978101/keuken-stopcontacttwist-rvs-belgische-aarding.jpg

Bedenk hoe je je handdoeken uit het zicht kan houden, maar toch vlakbij de spoelbak is.
Bedenk sowieso waar je je utensils kan parkeren/opbergen/laten drogen zonder dat jouw keuken rommelig wordt.

En natuurlijk de luxe dingen:
een ingebouwde zeepdispenser
plafondunit afzuiging met motor buitenshuis. gevelmotor of dakmotor.
neem de grootste oven/magnetron. Je wilt niet dat jouw kalkoen niet past.
besteklade in vaatwasser zodat je meer kwijt kan.
een hoge kraan/lage spoelbak zodat een beetje grote pan er nog onder past. Of een emmer.

Persoonlijk:
een gladde greep. Geen handvaten met uitsteeksels. Moeilijk schoon te maken.
Liever dit:
Afbeeldingslocatie: https://www.interieurbeslag.nl/images/9KO7019-RVS.jpg
dan dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.greepjes.nl/data/mediablocks/1__14__ms1.rvf_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:58
kmf schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 00:07:
Tips:

als je een kookeiland gaat nemen, vergeet dan niet om een stroompunt te regelen.
[afbeelding]
Wat vaak ook goed werkt is een contact doos op de kopse kant van je eiland; dan heb je geen units in je blad die daar vuil en vocht kunnen verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Gebanned schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 00:38:
[...]

Wat vaak ook goed werkt is een contact doos op de kopse kant van je eiland; dan heb je geen units in je blad die daar vuil en vocht kunnen verzamelen.
dat kwam ik eens tegen bij een bezichtiging..

Ugh..

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/082/005/300_1440.jpg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
[...]

Als je keukenblok vrij staat is erop een stuk mooier dan er tegenaan. Een goede ingebouwde unit verzamelt weinig stof en al zeker geen vocht.

Let wel op als je toch aan de zijkant van je blok stopcontacten wilt, daar zijn veel verschillende in.

Hieronder zie je meteen waarom SieMatic wat duurder is.....

Afbeeldingslocatie: https://www.uw-woonmagazine.nl/uploads/website/UW_keuken_nieuws/SieMatic/Siematicstopcontact2.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Artbij op 18-08-2017 01:10 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:58
kmf schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 00:50:
[...]

dat kwam ik eens tegen bij een bezichtiging..

Ugh..

[afbeelding] :X
Uiteindelijk valt of staat alles met de uitvoering; maar hier hadden ze gewoon boven het blad gemoeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:15
[...]

Ik vond zo'n contactdoos op het midden of aan de zijkant van mijn eiland niet echt fraai. Bij ons worden de contactdozen in een lade gemonteerd (op de blindplaat van de kookplaat) op een manier dat de lade weer dicht kan zodra je de stekker erin steekt.De belangrijkste noodzaak voor stroom op mijn eiland is uiteindelijk de Bamix. Die wil ik ook bij mijn kookplaat in de buurt hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door hutch op 18-08-2017 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
asdf25 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:11:
Wat zijn goede programma's/ websites/ tools om zelf 3D ontwerpen te maken van keukens? Zelf aan het klooien geweest in Floorplanner maar hun catalogus betreft keukens is niet echt ruim, allemaal van die Amerikaanse keukens zitten er in. Skechtup is me nog iets te ingewikkeld.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Gewoon de keukenplanners gebruiken van keukenboeren. Ikea, kvik. etc

ik vind sketchup makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hutch
Als Floorplanner niet biedt wat je zoekt en Sketchup je te ingewikkeld is, zou je kunnen spelen met de IKEA keukenplanner. Ondanks dat Sketchup vrij complex en overweldigend overkomt in het begin, ben je met 1-2u video tutorials al een heel eind op weg. Voordeel is dat je dan ook je hele huis en interieur kan ontwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

kmf schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:02:
[...]

Gewoon de keukenplanners gebruiken van keukenboeren. Ikea, kvik. etc
Die zuigen allemaal, geen enkele uitgezonderd.
ik vind sketchup makkelijker.
Eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
@kmf bij Bemmel in Zouterwoude, mijn adviseur heet Sander. Heb ik dus duidelijk geen klik mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
Katseviool schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 21:58:
Dank @Wackmack en @ollie_1982! Ik heb ze even gemaild om 3D tekenen dus daar kom ik even op terug.

Keuken
Ballerina

Opzet
Hoge kastenwand van 3 kasten en dan L-opzet: 2 ladekasten van 80 cm, hoekkast met Le Mans systeem en 2 kasten van 60 cm en bovenkast.

Keukenblad
Jetstone 20 mm

Apparatuur
- Liebherr wijnklimaatkast 2-zones (UWTES 1672-20)
- Neff Vaatwasser (S523P60X2E)
- Neff Compacte bakover met magnetron functie (C17MR02N0)
- Neff Inductiekookplaat 7.4 kW (T46TS44N0)
- Neff Koel-/vriescombinatie (K4400X7FF)
- Neff Afzuigkap - recirculatie (D76SL54N0)
- Quooker Flex Combi+

Prijs
16k

Allereerste reden om bij Voortman langs te gaan was dat zij aangesloten zijn bij het project. Naast Voortman zijn we ook bij Bemmel & Kroon en Arma geweest. Allemaal netto-partijen en goede reviews op qasa.nl. Voortman en Arma hebben we als erg prettig ervaren door een nette showroom, rustige adviseurs en mooie ontwerpen. Bemmel vonden we een andere prijsklasse en zoals eerder gemeld vonden we die erg opdringerig.

Uiteindelijk zijn we voor Voortman gegaan door het betere advies, dachten zij wat constructiever mee in het budget en door een keukencheque uit het project waren ze de goedkoopste.
Is er een reden waarom je voor een 60cm inductiekookplaat gaat i.p.v. 80cm of 90cm? 60cm lijkt mij zo klein?

Verder mooie design van Neff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 21:06
Prijs zou een mogelijkheid zijn, meestal scheelt het toch behoorlijk 60 vs 80 cm.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Artbij
Voor mijn nieuwe keuken heb ik als eis dat er vooral veel lades inzitten. Veel dingen zijn echt veel handiger op te bergen in een lade dan in een kastje. Zeker laag moet je soms op je knieën om achterin iets te pakken.

Daarnaast wil ik een mooi opbergsysteem. Mooie lades met daarin houders voor folie etc, Zoiets als dit:

Afbeeldingslocatie: https://www.bemmelenkroon.nl/wp-content/uploads/615-design-indeling-next125-primus-lade-met-foliehouder.jpg

Hetzelfde voor kruiden:

Afbeeldingslocatie: https://www.bemmelenkroon.nl/wp-content/uploads/next125-primus-lade-met-kruidenindeling-636.jpg

En eventueel voor andere dingen:

Afbeeldingslocatie: https://www.bemmelenkroon.nl/wp-content/uploads/next125-Primus-Design-Indeling.jpg

Deurhouder icm lade:

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/40/49/8b/40498b07d9163c925c92d46d24752a08--contemporary-kitchens-modern-kitchens.jpg

Of dit :).

Afbeeldingslocatie: http://www.totalproject.nl/wp-content/uploads/2015/08/siematic-s1-multimatic-and-truffle-grey-units-emailable.jpg

Ik wil namelijk geen bende op het kookeiland.

Bovenstaande plaatjes zijn volgens mij allemaal siematic. Ikea heeft ook zoiets, iemand een idee van andere keukenbouwers die het ook bieden?

[ Voor 6% gewijzigd door Artbij op 18-08-2017 10:12 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

90cm kom je vaak al op 11kW. Dan is 80cm een duidelijke grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 19:05

Shunt

Boe

kmf schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:10:
90cm kom je vaak al op 11kW. Dan is 80cm een duidelijke grens.
Mja een 90 cm inductie plaat kun je ook gewoon aansluiten op een kookgroep en dan heb je met 7.3 kw voldoende prik om alle pitjes te gebruiken alleen dan kan je vaak maar 2 pitjes op boost draaien. De overstap op een 3-fase kast nemen voor een kookplaat is een prijzige optie (tenzij je alles na de zegel zelf kunt).

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hutch
artbij schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:10:
Voor mijn nieuwe keuken heb ik als eis dat er vooral veel lades inzitten. Veel dingen zijn echt veel handiger op te bergen in een lade dan in een kastje. Zeker laag moet je soms op je knieën om achterin iets te pakken.

Daarnaast wil ik een mooi opbergsysteem. Mooie lades met daarin houders voor folie etc, Zoiets als dit:

[afbeelding]

Hetzelfde voor kruiden:

[afbeelding]

En eventueel voor andere dingen:

[afbeelding]

Deurhouder icm lade:

[afbeelding]

Of dit :).

[afbeelding]

Ik wil namelijk geen bende op het kookeiland.

Bovenstaande plaatjes zijn volgens mij allemaal siematic. Ikea heeft ook zoiets, iemand een idee van andere keukenbouwers die het ook bieden?
Volgens mij hebben praktisch tegenwoordig alle keukenleveranciers dergelijke systemen. Merken waarvan ik zeker weet dat ze het leveren: Eggersman, Bulthaup, Poggenpohl, Leicht, Rational, Next125, Siematic, Pronorm.

Mocht het niet (of niet in jouw gewenste indeling/maat) leverbaar zijn, bestaan er ook leveranciers die dergelijke inzetten aanbieden. Denk hierbij aan Blum (van het scharnierwerk), maar ook sites als https://www.lade-indeling.nl/ enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
hutch schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:51:
[...]

Volgens mij hebben praktisch tegenwoordig alle keukenleveranciers dergelijke systemen. Merken waarvan ik zeker weet dat ze het leveren: Eggersman, Bulthaup, Poggenpohl, Leicht, Rational, Next125, Siematic, Pronorm.

Mocht het niet (of niet in jouw gewenste indeling/maat) leverbaar zijn, bestaan er ook leveranciers die dergelijke inzetten aanbieden. Denk hierbij aan Blum (van het scharnierwerk), maar ook sites als https://www.lade-indeling.nl/ enz.
Ladeindeling snap ik, maar aan de binnenkant van de kast is het zelfdzamer. Jammer wel dat alleen dure keukebeoren het aanbieden. Dit soort dingen maken een keuken heel duur.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hutch
artbij schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:59:
[...]

Ladeindeling snap ik, maar aan de binnenkant van de kast is het zelfdzamer. Jammer wel dat alleen dure keukebeoren het aanbieden. Dit soort dingen maken een keuken heel duur.
Maakt de keuken inderdaad prijzig. In enkele van onze hoge kasten krijgen wij ook lades binnen. Prijs per lade, zonder inzet, was 220 euro. Dit betreft een Leicht keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
ollie_1982 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:37:
[...]

Is er een reden waarom je voor een 60cm inductiekookplaat gaat i.p.v. 80cm of 90cm? 60cm lijkt mij zo klein?

Verder mooie design van Neff :)
Thanks en ja wij vonden dat Neff ook erg strak. Daarbij hebben mijn 2 zwagers net ook een nieuwe keuken met alles van Siemens, dus wilde even iets anders :)

Keuze voor 60cm inductieplaat is een ruimte keuze, het is namelijk geen super grote keuken:

Keuken2

Keuken2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Katseviool
sanvv78 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:02:
@Katseviool gefeliciteerd! Ben ook wel benieuwd naar het plaatje er bij :-).

Hier trouwens ook een teleurstellende ervaring met Bemmel&Kroon. En bedankt voor de info van het blad, verklaard de prijs ook een beetje. Prima gesprek alleen de verkoper kon ons niet vertellen wat het verschil in kwaliteit was tussen bijv. RotPunkt en Next125. Of zelfs de 3 lijnen die Rotpunkt heeft, hij bleef maar zeggen nooit klachten gehad te hebben. Tja.... Ook onderhandelen was er niet bij, niet dat dat heel erg is, maar de opmerking "soms verlies je klanten en soms win je klanten" schoot bij ons in het verkeerde keelgat, voor een keuken van €25.800. Ons is hij in ieder geval verloren.
Ik zou eens langsgaan bij Voortman en/of een vestiging van DB Keukens :)
sanvv78 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:14:
@kmf bij Bemmel in Zouterwoude, mijn adviseur heet Sander. Heb ik dus duidelijk geen klik mee
Hier ook Zoeterwoude. Leek allemaal zo gezellig, nette zaak en mooie merken alleen schijn bedriegt. Onderhandelen was inderdaad zinloos kregen we meteen te horen. Toen we echter na offerte aangaven dat we er maar eens een nachtje over gingen slapen, ging opeens de prijs naar beneden en na de 2de nee kregen we ook nog een bbq van 200 Euro toegezegd. Toen we er helemaal klaar mee waren begon die kerel met natte ogen te vragen: "Ja maar als het goed voelt, de prijs is scherp en jullie vonden het een prettig gesprek, waarom maken jullie dan geen keuze of ligt het aan mij?" :F

Sindsdien bellen ze me dagelijks voor een update. Laten we het er maar op houden dat Bemmel niet helemaal aansloot bij onze verwachtingen :+

[ Voor 35% gewijzigd door Katseviool op 18-08-2017 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 12:33
Katseviool schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:45:
[...]

Thanks en ja wij vonden dat Neff ook erg strak. Daarbij hebben mijn 2 zwagers net ook een nieuwe keuken met alles van Siemens, dus wilde even iets anders :)

Keuze voor 60cm inductieplaat is een ruimte keuze, het is namelijk geen super grote keuken:

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi strak, ,maar ik zou als ik jouw was de oven net iets hoger doen.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Helder :)

Geen ruimte voor 4 kasten i.p.v. 3? Lijkt net of er nog 1 naast past 8) . Tenzij je het niet wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Snowhite0901 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:11:
[...]

Mooi strak, ,maar ik zou als ik jouw was de oven net iets hoger doen.
Volgens mij is dit de perfecte hoogte. Hoger dan zit je al met de klep.
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik zou van 3 naar 4 kasten gaan en dan inbouwen in een koof.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:22
Tips:

Persoonlijk:
een gladde greep. Geen handvaten met uitsteeksels. Moeilijk schoon te maken.
Liever dit:
[afbeelding]
dan dit:
[afbeelding]
Grappig, wij hadden in onze oude keuken de bovenste greep en wij vonden die dingen verschikkelijk omdat ze zo scherp / hard zijn op de hoeken. We hebben nu in onze nieuwe keuken de onderste grepen en daar zijn we heeeel blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

maussert schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:28:
[...]

Grappig, wij hadden in onze oude keuken de bovenste greep en wij vonden die dingen verschikkelijk omdat ze zo scherp / hard zijn op de hoeken. We hebben nu in onze nieuwe keuken de onderste grepen en daar zijn we heeeel blij mee :)
Dat is een voorbeeld van uitsteekselloze grepen.

Ik ga zelf voor deze afgeronde ladebrede grepen. Makkelijk te openen, kan niet tegen aan stoten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LnhjIEK.jpg

(greeploos doe ik niet. Dat is zo klote met openen en sluiten. En vieze handen.

[ Voor 4% gewijzigd door kmf op 18-08-2017 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 09:23

jeka

Support your local club.

Ik denk dat mijn volgende keuken zoiets wordt:

Afbeeldingslocatie: http://www.goergenkeukens.nl/images/default-source/Keukens/Afbeeldingen/siematic/pure_3003_se_3.jpg?sfvrsn=4

Afbeeldingslocatie: http://www.goergenkeukens.nl/images/default-source/Keukens/Afbeeldingen/siematic/siematic_pure_collection2.jpg?sfvrsn=4
Wel grepen waar je je tegen aanstoot maar helemaal mijn stijl

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

kmf schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:33:
[...]

Ik ga zelf voor deze afgeronde ladebrede grepen. Makkelijk te openen, kan niet tegen aan stoten.

[afbeelding]
Mooi, ik ga voor deze om dezelfde redenen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dRSs2iNgc105haMBxqUNE48y/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
Enkele weken in bezit van nieuwe keuken en we hebben er 1,5 jaar over gedaan om hem aan te schaffel. Het is vervanging in bestaande bouw. 2 hoge witte kasten en 5 x ladeblok 60-90-90-90-60.
Wat voor ons de eisen waren:

Aanrecht 70cm diep graniet ipv 60 cm.
Alles onder aanrecht in 3 laden. Behalve onderspoelkast (2 laden) en onder 90 cm oven 1 lade.
Ladeblok met afgeronde greep over hele breedte, houtstructuur ivm veel minder poetsen
90 cm oven voor 4 cakes, meerder pizza's en grote ovenschotels.
80cm inductie plaat en 1,5 spoelbak met kraan en quooker

1 lage hangkast boven spoelgedeelte 120cm breed

In hoge kasten:
koelvries combinatie met daarboven klepkast
Verhoogd ingbouwde vaatwasser, met daarboven combi, daarboven kastje en eronder lade.

Grootste plusplunten tov oude keuken zijn verdiept en breder aanrechtblad, verhoogde vaatwasser en brede inductieplaat en oven. Hier geniet in nog dagelijks van. Vaatwasser zou ik echt niet meer laag willen hebben. En alles in lades, geen gekruip meer op knieen om iets achter uit een aanrechtkastje te pakken, je gebruikt de ruimte nu effectief. Ook 3 besteklades voor heerlijk overzicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
kmf schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:33:
[...]

Dat is een voorbeeld van uitsteekselloze grepen.

[afbeelding]

(greeploos doe ik niet. Dat is zo klote met openen en sluiten. En vieze handen.
Grepen waar je je handen niet in kan steken zijn IMHO niet fijn. Vooral als je lades wat voller zitten (zwaar), dan kost het meer moeite om de lades te openen. Nou weet ik dat er elektrische oplossingen voor zijn, maar dat zal wel weer duur zijn. Dus ik zou altijd voor echte grepen gaan. De keuken is voor mij op de eerste plaats praktisch en pas op de tweede plaats moet het mooi zijn. Dus als praktisch en mooi niet hetzelfde zijn, zou ik voor de praktische oplossing gaan ipv de mooie oplossing.
knausfan schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:15:
Enkele weken in bezit van nieuwe keuken en we hebben er 1,5 jaar over gedaan om hem aan te schaffel. Het is vervanging in bestaande bouw. 2 hoge witte kasten en 5 x ladeblok 60-90-90-90-60.
Wat voor ons de eisen waren:

Aanrecht 70cm diep graniet ipv 60 cm.
Alles onder aanrecht in 3 laden. Behalve onderspoelkast (2 laden) en onder 90 cm oven 1 lade.
Ladeblok met afgeronde greep over hele breedte, houtstructuur ivm veel minder poetsen
90 cm oven voor 4 cakes, meerder pizza's en grote ovenschotels.
80cm inductie plaat en 1,5 spoelbak met kraan en quooker

1 lage hangkast boven spoelgedeelte 120cm breed

In hoge kasten:
koelvries combinatie met daarboven klepkast
Verhoogd ingbouwde vaatwasser, met daarboven combi, daarboven kastje en eronder lade.

Grootste plusplunten tov oude keuken zijn verdiept en breder aanrechtblad, verhoogde vaatwasser en brede inductieplaat en oven. Hier geniet in nog dagelijks van. Vaatwasser zou ik echt niet meer laag willen hebben. En alles in lades, geen gekruip meer op knieen om iets achter uit een aanrechtkastje te pakken, je gebruikt de ruimte nu effectief. Ook 3 besteklades voor heerlijk overzicht.
Zijn er goede ovenmerken met 90 cm varianten?
Zijn je lades ook 68 cm diep, of heb je 10 cm loze ruimte achter je kasten? Kan je met zo'n diep aanrecht nog goed bij je bovenkasten of heb je die niet?
Past in jouw 1,5 spoelbak een volledige bakplaat? Ik kan eigenlijk geen echte 1,5 spoelbak vinden. Ze zijn eigenlijk allemaal 1,25 (0,75+0,5) ipv 1,5 (1 + 0,5). Dus de 1,5 spoelbak gaat altijd ten koste van de grote spoelbak :( tenzij je een losse spoelbak + losse 0,5 spoelbak neemt.

[ Voor 49% gewijzigd door Z___Z op 18-08-2017 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
WNT schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:50:
Ik heb nog geen idee. Neff vind ik wel mooi, maar dat is ook Siemens volgens mij. Een verkoper melde wel dat het beter apparaat is dan de standaard Siemens/Bisch, maar of dat waar is.

Persoonlijk goede ervaring met AEG, al is dat ook al weer 11 jaar geleden.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knausfan
quote Z_Z:

Zijn er goede ovenmerken met 90 cm varianten?
Zijn je lades ook 68 cm diep, of heb je 10 cm loze ruimte achter je kasten? Kan je met zo'n diep aanrecht nog goed bij je bovenkasten of heb je die niet?
Past in jouw 1,5 spoelbak een volledige bakplaat? Ik kan eigenlijk geen echte 1,5 spoelbak vinden. Ze zijn eigenlijk allemaal 1,25 (0,75+0,5) ipv 1,5 (1 + 0,5). Dus de 1,5 spoelbak gaat altijd ten koste van de grote spoelbak tenzij je een losse spoelbak + losse 0,5 spoelbak neemt.

90 cm ovens zijn er in meerder varianten. Wij hebben een goede combi oven van Siemens gekozen, waar je veel mogelijkheden mee hebt. Alle andere apparatuur ook van siemens. Maar voor de 90 cm wilde ik voornamelijk boven en onder warmte, waar je de lekkerste cakes mee bakt. Ik heb er nu ook 4 in staan, en lekker plaatgebak. Ook voor 2 ovenschotels en pizza's tegelijk erg handig. Verder daar geen luxe wensen voor en daarom voor de goedkoopste gekozen (M-Line van Boretti).
We hebben inderdaad een loze ruimte achter de kasten, scheelt al weer wat infreeswerk, handig ook met Qooker. Pootjes staan max. terug , zodat het aanrecht lijkt te zweven en je er de voeten goed onder kwijt kan. De hoge kasten zijn niet naar voren gezet en door het terugzetten van de pootjes cq plint, loopt de plint als een geheel door. Omdat de oven zo breed is heb ik flexibele bakplaten van Zenker (2 stukken) die voor beide ovens geschikt zijn en prima in de gootsteen passen, ook de grote braadslede van de 90 cm oven. De binnenmaat is trouwens een stuk kleiner, omdat het bedieningspaneel rechts zit.
Voor het bovenkastje was ik ook bang, maar daar kan ik (met 1,64) prima bij komen. De enigste dingen waar ik trapje voor nodig heb zijn de bovenste klepkast boven koelkast en bovenste plank boven combi. Ik zal even kijken of ik foto's kan plaatsen voor het idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cQ4wdsQm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RxEszADm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LeRFduwm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/L704qkCm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kyb0sygm.jpg

Boven de oven komt maandag nieuw deurtje met goede handgreep en de combi is vervangen voor dit model:
http://www.siemens-home.b...ductlijst/iq700/CM633GBS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Reinier schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:08:
[...]

Mooi, ik ga voor deze om dezelfde redenen:

[afbeelding]
Ik wil geen scherpe hoeken waar je kind tegen aan stoten. Vandaar die afgeronde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistaoutlaw
  • Laatst online: 19-03 14:47
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

I was born intelligent - education ruined me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

En hoeveel kost jouw huidige offerte?

Jouw apparatuur lijkt heel erg op de mijne.
Ipv 45cm magnetron met warmhoudlade heb ik echter voor een grotere gekozen. HM636GNS1 liever meer binnenruimte.

En novy heb ik 120cm genomen. Novy 6846

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistaoutlaw
  • Laatst online: 19-03 14:47
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

I was born intelligent - education ruined me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanvv78
@mistaoutlaw mooie keuken en mooi apparatuur. Wij hebben bijna hetzelfde lijstje, alleen een andere inductieplaat (miele met ingebouwde afzuiging) en 2 vaatwasser ipv 1 en geen vriezer, maar grote 177,5cm koelkast van Siemens en de ovens in S6, en dan de nieuwe lijn heb je die gezien? minder rvs er in. Wij komen qua apparaten het scherpst uit bij keukenloods €13.500 voor €7.700 .

Ik vraag me wel echt af, of de offerte op €18.500 kan komen incl next125 kasten. Ik denk dat je incl montage boven de 20.000 blijft zitten. Maar ben benieuwd want dan gaan wij ook daar graag eens kijken :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Met next kasten ga je niet op 18k uitkomen. Met bruynzeel is het ook krap vrees ik.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Bedenk hoe je je handdoeken uit het zicht kan houden, maar toch vlakbij de spoelbak is.
Bedenk sowieso waar je je utensils kan parkeren/opbergen/laten drogen zonder dat jouw keuken rommelig wordt.
Hier zoek ik ook nog iets voor. We hebben straks niet echt een logische plek om handoeken op te hangen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:02
Wij krijgen in onze keuken 1 kast, onder de spoelbak. Hier kan dan de Quooker staan. Hierin komt een uitrekbare handdoek houder.

Zoiets:

https://www.bol.com/nl/p/...o_KMDA6Z5ykBoCJ2gQAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

JaMaaT schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 22:33:
Wij krijgen in onze keuken 1 kast, onder de spoelbak. Hier kan dan de Quooker staan. Hierin komt een uitrekbare handdoek houder.

Zoiets:

Hoe werkt dat dan precies? Krijg het niet echt gevisualiseerd icm lade :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Je krijgt alleen lades dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

JaMaaT schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 22:33:

Zoiets:

Zoiets moet bij je passen. Ik denk niet dat wij hier met natte handen de kast willen openen om handdoeken te nemen
JB schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 22:24:
[...]

Hier zoek ik ook nog iets voor. We hebben straks niet echt een logische plek om handoeken op te hangen.
Wij nemen een Amerikaanse koelkast die naast de spoelbak zit. Deze is wat breder dan de kasten dus wil ik met magnetische handdoekenhouders handdoeken op de zijkant van de koelkast zetten. (Mits dese magnetisch zijn. Anders wordt het aan de zijkant van de kookeiland)

[ Voor 28% gewijzigd door kmf op 18-08-2017 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Nee maar ik heb het liefste geen handdoeken in het zicht en jij hebt het over een stang in de lade :? Of ik begrijp je verkeerd..

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
kmf schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 22:55:
[...]

Zoiets moet bij je passen. Ik denk niet dat wij hier met natte handen de kast willen openen om handdoeken te nemen

[...]

Wij nemen een Amerikaanse koelkast die naast de spoelbak zit. Deze is wat breder dan de kasten dus wil ik met magnetische handdoekenhouders handdoeken op de zijkant van de koelkast zetten. (Mits dese magnetisch zijn. Anders wordt het aa zijkant van de kookeiland)
Ben niet anders gewend bij m'n ouders. Handen wassen doe je niet "spontaan" dus je kunt ook eerst ff de handdoek pakken voordat je de handen onder de kraan steekt.

In onze vorige woning hingen ze uit het zicht aan de koelkast. Dat kan in onze nieuwe woning niet. Ik wil ze absolutie niet in het zicht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
JB schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 23:01:
[...]

Nee maar ik heb het liefste geen handdoeken in het zicht en jij hebt het over een stang in de lade :? Of ik begrijp je verkeerd..
Ik heb het woord lade niet gebruikt hoor in mijn post :9

Ff goed lezen en de link aanklikken zou voldoende moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
JaMaaT schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 23:04:
[...]

Ben niet anders gewend bij m'n ouders. Handen wassen doe je niet "spontaan" dus je kunt ook eerst ff de handdoek pakken voordat je de handen onder de kraan steekt.

In onze vorige woning hingen ze uit het zicht aan de koelkast. Dat kan in onze nieuwe woning niet. Ik wil ze absolutie niet in het zicht hebben.
Ik weet helaas niet altijd van te voren wanneer mijn handen vies worden. Dus dan moet ik of met vieze handen een handdoek pakken of met natte handen die handboek pakken. Bij beide opties wordt er van alles vies of nat.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

19K maar keukens kan je nooit vergelijken lijkt mij.
Ik had met de Ikea en kvik tool de kasten min of meer bij elkaar getekend en kwam toen op alleen kasten 14-16K uit. Dus het valt nog mee vond ik.

[ Voor 27% gewijzigd door kmf op 18-08-2017 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
artbij schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 23:07:
[...]

Ik weet helaas niet altijd van te voren wanneer mijn handen vies worden. Dus dan moet ik of met vieze handen een handdoek pakken of met natte handen die handboek pakken. Bij beide opties wordt er van alles vies of nat.
Kies je toch een andere oplossing?

En van alles vies of nat valt ook wel mee. Hooguit een greep, ik zwaai m'n handen altijd af na het wassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 12:33
Mooie keuken. Valt me op dat je ook verlaagd plafond erop hebt staan. Heeft iemand er ervaring mee dat ook door de keukenboer te laten doen? Lijkt mij dat dat wel wat kost maar heb eigenlijk nog niet bedacht dat zij dat ook zouden kunnen.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Iedereen die hier geen greeploos wil omdat je dan met natte handen je la moet openen, tip-on systemen zijn dan toch de oplossing? ff met wat dan ook ertegen duwen en je la of kastje gaat een stuk open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
mark-k schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 00:19:
Iedereen die hier geen greeploos wil omdat je dan met natte handen je la moet openen, tip-on systemen zijn dan toch de oplossing? ff met wat dan ook ertegen duwen en je la of kastje gaat een stuk open.
Die zijn ideaal, maar voor veel mensen boven budget....

Je zult dan ook een duurdere vaatwasser moeten nemen. En de unit voor je koelkast is echt duur.

[ Voor 11% gewijzigd door Artbij op 19-08-2017 00:44 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

mark-k schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 00:19:
Oef nee. Dat ga ik dus echt niet doen. Vind dat al vervelend bij mijn mediakast.
In principe doe je twee handelingen. Tip en trek.

Eigenlijk zal ik om die reden ook geen lade in lade willen hebben. Dat is puur esthetische keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

artbij schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 00:42:
[...]

Die zijn ideaal, maar voor veel mensen boven budget....

Je zult dan ook een duurdere vaatwasser moeten nemen. En de unit voor je koelkast is echt duur.
Als ik zo de losse units bekijk lijkt het me niet enorm veel duurder, zeker niet vergeleken met de normale prijs van een keuken. Misschien dat de keukenboer er een factor 6 op zet ofzo waardoor het te duur wordt.

Die elektrische dingen die je nodig hebt voor je vaatwasser en koelkast zijn ongeveer 160 euro bij amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

JaMaaT schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 23:05:
[...]

Ik heb het woord lade niet gebruikt hoor in mijn post :9

Ff goed lezen en de link aanklikken zou voldoende moeten zijn.
Ook met kast zie ik het niet 123 voor me hoe dit zou moeten werken? Schroef je die houder dan aan de binnenkant op je deurtje? Op de buitenkant wil ik zo'n lomp uitschuifbaar ding niet.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:14
Je hebt precies dezelfde keuken als ik. Ik heb alleen nog een hoge kast extra (6 i.p.v. 5). Zelfs de indeling van je eiland is exact gelijk en ook ik heb Siemens apparatuur.

Kijk even een stukje hierboven voor mijn bericht over mijn keuken. 18K is aan de krappe kant, ik zit er iets boven (maar wel onder de 20).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
JB schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 07:18:
[...]
Ook met kast zie ik het niet 123 voor me hoe dit zou moeten werken? Schroef je die houder dan aan de binnenkant op je deurtje? Op de buitenkant wil ik zo'n lomp uitschuifbaar ding niet.
Gewoon aan de binnenkant van je kastje....

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
mark-k schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 01:07:
[...]

Als ik zo de losse units bekijk lijkt het me niet enorm veel duurder, zeker niet vergeleken met de normale prijs van een keuken. Misschien dat de keukenboer er een factor 6 op zet ofzo waardoor het te duur wordt.

Die elektrische dingen die je nodig hebt voor je vaatwasser en koelkast zijn ongeveer 160 euro bij amazon.
Ga je de keuken zelf bouwen? Want anders is de prijs op amazon niet zo interessant.

Je zit zo aan 2 a 3 k extra.

Er zit volgens mij wel een groot verschil in de uitvoeringen. Echt in duwen zoals bij ikea en dan open laten springen is een stuk goedkoper dan bv de next systemen die voelen of er een klein beetje druk komt en dan de lade echt open gaat.

@kmf

Kijk eens hieronder, openen met top on zijn geen twee handelingen.

[ Voor 24% gewijzigd door Artbij op 19-08-2017 09:12 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

artbij schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 09:06:
[...]

Ga je de keuken zelf bouwen? Want anders is de prijs op amazon niet zo interessant.

Je zit zo aan 2 a 3 k extra.

Er zit volgens mij wel een groot verschil in de uitvoeringen. Echt in duwen zoals bij ikea en dan open laten springen is een stuk goedkoper dan bv de next systemen die voelen of er een klein beetje druk komt en dan de lade echt open gaat.

@kmf

Kijk eens hieronder, openen met top on zijn geen twee handelingen.

[video]
Ik was inderdaad van plan om mijn eigen keuken te proberen te maken, zo moeilijk moet een stel kastjes niet zijn. (zodra ik eraan toe ben heet dat, eerst eens afstuderen en ervoor zorgen dat ik n huis zou kunnen kopen)

Maar mij lijkt dat als je gewoon een keuken met blumotion hebt je toch ook gewoon zelf achteraf een tip on module kunt installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
mark-k schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 09:22:
[...]

Ik was inderdaad van plan om mijn eigen keuken te proberen te maken, zo moeilijk moet een stel kastjes niet zijn. (zodra ik eraan toe ben heet dat, eerst eens afstuderen en ervoor zorgen dat ik n huis zou kunnen kopen)

Maar mij lijkt dat als je gewoon een keuken met blumotion hebt je toch ook gewoon zelf achteraf een tip on module kunt installeren?
Dat kan. Maar je moet alleen een tip on pakken als je een volledig greep en rand loze keuken wilt, anders heeft het geen nut.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

artbij schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 09:44:
[...]

Dat kan. Maar je moet alleen een tip on pakken als je een volledig greep en rand loze keuken wilt, anders heeft het geen nut.
Geen nut is relatief. Hier werd gezegd dat je greeploos niet moest willen openen met vieze handen, dan kun je best een tip on module op je kastje met handdoeken zetten bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
mark-k schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 09:47:
[...]

Geen nut is relatief. Hier werd gezegd dat je greeploos niet moest willen openen met vieze handen, dan kun je best een tip on module op je kastje met handdoeken zetten bijvoorbeeld.
Kastjes gaan niet ver open. Dus wordt alsnog alles vies.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

artbij schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 11:18:
[...]

Kastjes gaan niet ver open. Dus wordt alsnog alles vies.
Lade met handdoeken dan...
Pagina: 1 ... 24 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1