Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Push to open lijkt me verschrikkelijk met kinderen. Die lopen vaak bewust en onbewust tegen kastjes aan. Kan je overal lades dicht gaan doen.
Handdoeken in de kast of naast de kast is esthetisch versus praktisch. Ik zou de handdoeken gewoon buiten de kast houden. Je prullenbak staat meestal ook uit het zicht dus ergens bij de prullenbak is een goede oplossing. Je kan ook je prullenbak in de kast stoppen als je van schoonmaken houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:53

Pater

Terry Tate

Weet iemand of er hoge kasten zijn van rond 40 cm diep waarbij je ook een nis hebt voor een magnetron? Ik weet dat Ikea hoge kasten van 40 cm diep heeft, maar geen een waar je ook een inbouw magnetron kan plaatsen.

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-06 22:24
mark-k schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 11:27:
[...]

Lade met handdoeken dan...
Lekker een natte handdoek in een lade....

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-06 22:59

mark-k

AKA markkNL

artbij schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:29:
[...]

Lekker een natte handdoek in een lade....
Ik ging ervan uit dat hij een schone pakken bedoelde aangezien het mij niet logisch leek dat iemand een natte handdoek in een kast of lade zou hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
mark-k schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:47:
[...]

Ik ging ervan uit dat hij een schone pakken bedoelde aangezien het mij niet logisch leek dat iemand een natte handdoek in een kast of lade zou hangen.
Pak je elke keer een nieuwe handdoek dan als je je handen afdroogt?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-06 22:59

mark-k

AKA markkNL

artbij schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 14:50:
[...]

Pak je elke keer een nieuwe handdoek dan als je je handen afdroogt?
Nee, maar voor de 'gebruikte' hoef ik mn kastje/la niet open te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:23
Pater schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:42:
Weet iemand of er hoge kasten zijn van rond 40 cm diep waarbij je ook een nis hebt voor een magnetron? Ik weet dat Ikea hoge kasten van 40 cm diep heeft, maar geen een waar je ook een inbouw magnetron kan plaatsen.
Denk het niet. Volgens mij is een magnetron toch altijd wel dieper dan de 40cm?

De IKEA kast is uiteraard wel makkelijk aan te passen voor een magnetron indien deze niet dieper is dan 40cm.

Zet je de schapverdeling toch net zo als z'n grotere 60cm boertje. De deuren zijn hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

Nope, je zit met een combi in je hoofd. Je hebt magnetrons die in bovenkastjes passen en die zijn ook maar 37-40 cm diep.

Ik wil namelijk een nis van 90 cm breed en 45 cm diep van de keuken gebruiken als extra kastruimte. Het lijkt mij fijn om daar een magnetron te kunnen plaatsen, zodat er helemaal geen bovenkastjes meer nodig zijn in de keuken. (Nu 3 kastjes, waarvan 1 voor de helft door een magnetron wordt ingenomen en de andere twee maar 40 cm breed zijn).

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Dan kun je toch uit de voeten met een standaard IKEA kast van 40cm diep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

Ikea heeft echter geen hoge ondiepe kasten waar je een inbouw magnetron kan plaatsen.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
@Pater

Een hoge kast van de IKEA voor een magnetron is geen bijzondere kast hoor. Ik zou gewoon een kast pakken van 40cm en dan de schapverdeling zo maken als z'n 60cm broer zoals eerder vermeld.

De deuren zijn hetzelfde.

Edit:

De linker kast komt bij ons de vriezer, de 2e kast is dus een kast voor een combimagnetron.
Zoals je ziet is de kast niets bijzonders. Als qua diepte 40cm zou passen zie ik geen probleem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5l2AYSMuaz7JTeyrpMlptdCd/full.jpg

[ Voor 85% gewijzigd door JaMaaT op 20-08-2017 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-11-2023
Vandaag is Ekelhoff geweest voor de laatste puntjes. Eindelijk het goede deurtje boven combi oven. Alle kasten en lades zijn nagelopen en goed afgesteld. Vorige combi oven waar de klep niet goed van open ging is meegenomen. Ik heb hem vanmiddag ook even in keuken showroom topic gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-06 14:46

rda

Excuses voor de kwaliteit, maar we hebben geen digitale versie van de tekeningen gekregen.
Wij hebben onderstaande keuken samengesteld. Keramiek werkblad, 4 cm dik, 2.76 x 2.85 (ongeveer).

Persoonlijk zijn we erg te spreken over de opstelling. Ik ben echter nog niet helemaal overtuigd van de achterkant. Iemand daar misschien leuke ideeën voor? Deze kant is te zien vanuit de woonkamer/eetkamer, en tegen een lomp blok aankijken willen we liever niet. Ook heb ik niet zo snel een oplossing voor de plek van de vaatwasser. Nu zit hij in de hoek, maar dat betekent dat de lades niet open kunnen bij uitruimen. Zou dat heel erg onpraktisch zijn?

Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/6nte7hcux/WP_20170821_18_48_46_Rich.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/maknkuqmx/WP_20170821_18_49_33_Rich.jpg

Prijs zonder apparatuur, inclusief inbouw (ook van apparatuur), koof + afwerking koof: 9500, ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
rda schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 20:56:
Excuses voor de kwaliteit, maar we hebben geen digitale versie van de tekeningen gekregen.
Wij hebben onderstaande keuken samengesteld. Keramiek werkblad, 4 cm dik, 2.76 x 2.85 (ongeveer).

Persoonlijk zijn we erg te spreken over de opstelling. Ik ben echter nog niet helemaal overtuigd van de achterkant. Iemand daar misschien leuke ideeën voor? Deze kant is te zien vanuit de woonkamer/eetkamer, en tegen een lomp blok aankijken willen we liever niet. Ook heb ik niet zo snel een oplossing voor de plek van de vaatwasser. Nu zit hij in de hoek, maar dat betekent dat de lades niet open kunnen bij uitruimen. Zou dat heel erg onpraktisch zijn?

[afbeelding]

[afbeelding]

Prijs zonder apparatuur, inclusief inbouw (ook van apparatuur), koof + afwerking koof: 9500, ongeveer.
Achterkant zou ik gewoon normale kastjes i.p.v. open planken, ideale plek voor tafelservies (kun je dan pakken en snel op tafel zetten). Deze kastdeurtjes zou je dan wit i.p.v. houtkleur kunnen doen, heb je een neutralere look en gaat het meer op in de muur ernaast. Met witte kastdeurtjes lijkt het ook minder massief.

Vaatwasser wil je normaliter dicht bij de wasbak (borden afspoelen en in één beweging in de vaatwasser kunnen zetten is ideaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 13:52
TuutjDrie schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:24:
[...]
Vaatwasser wil je normaliter dicht bij de wasbak (borden afspoelen en in één beweging in de vaatwasser kunnen zetten is ideaal).
Je moet je borden niet afspoelen voordat je het in de vaatwasser doet, afschrapen is voldoende. Het schijnt zelfs beter te zijn omdat dan de sensoren in de vaatwasser beter kunnen voelen of de vaat schoon is.

Mijn 10 jaar oude vaatwasser gaat gewoon alles in, even schoon schrapen en draaien. Alles komt er gewoon schoon uit. Ook zonde van je water om alles af te gaan lopen spoelen. Maak dan meteen een sopje, hoeft het je vaatwasser ook niet in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-06 17:46

DJT

Mijn vriendin doet ook altijd eerst de halve afwas alvorens het in de vaatwasser te zetten. Zonde van de tijd, energie en het water.

Ik zou een vaatwasser nooit in een hoek positioneren in verband met spetteren tegen de muur/kast ernaast. Bij ons is hij geplaatst tussen spoelbak en servieskast. Bij de spoelbak omdat dat toch meestal de plek is waar ik tijdens het koken de afwas even in zet en bij de kastjes zodat je snel kunt uitruimen. Hou er ook rekening mee dat als je een besteklade in je vaatwasser hebt de besteklade van de keuken ook binnen handbereik zit. Als je een losse bestekbak hebt maakt dat niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-06 20:30
De besteklade van onze Miele kan je er in zijn geheel uit tillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-06 17:30
Misschien een hele domme vraag, maar ik zit een beetje met de hoogte van de vaatwasser. Wij moeten nog een vaatwasser bestellen, dat wordt een Miele met besteklade.

Wij laten ons aanrecht echter wat hoger plaatsen dan normaal, op zo'n 95 cm. Maakt dit dan uit voor welke vaatwasser ik bestel? Ik zie bijvoorbeeld bij een vaatwasser zo'n plaatje staan:

Afbeeldingslocatie: https://image.coolblue.io/products/775512?height=768&width=1024

Daar staat dus als hoogte 84,5 - 91 aangegeven bij het kastje. Moet ik dat zo lezen, dat ik met een hoger aanrecht van 95 cm dus ruimte overhoud? Of wordt dit versteld ofzo met de pootjes? Ik begrijp niet echt hoe dit werkt, aangezien je dus ook in de filters kunt kiezen voor verschillende hoogtes vaatwasser.

Het liefst koop ik ook een XXL vaatwasser aangezien wij best vaak veel eters hebben en er dan genoeg ruimte is tussen de bovenste lade en de besteklade. Ik weet dus alleen niet wat voor afmeting ik moet kiezen met een aanrecht van 95 cm hoog. (Werkbladdikte is 4 cm, maar ik weet ook niet of dat relevant is/of dat op of half over het kastje ligt.)

Kortom: help! :P 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
Z___Z schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:25:
Push to open lijkt me verschrikkelijk met kinderen. Die lopen vaak bewust en onbewust tegen kastjes aan. Kan je overal lades dicht gaan doen.
Handdoeken in de kast of naast de kast is esthetisch versus praktisch. Ik zou de handdoeken gewoon buiten de kast houden. Je prullenbak staat meestal ook uit het zicht dus ergens bij de prullenbak is een goede oplossing. Je kan ook je prullenbak in de kast stoppen als je van schoonmaken houdt.
Als jou kinderen regelmatig tegen kastjes aanlopen is het misschien tijd voor een brilletje >:) .

Ik denk dat het in de praktijk erg meevalt.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Sarrr schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:50:
Misschien een hele domme vraag, maar ik zit een beetje met de hoogte van de vaatwasser. Wij moeten nog een vaatwasser bestellen, dat wordt een Miele met besteklade.

Wij laten ons aanrecht echter wat hoger plaatsen dan normaal, op zo'n 95 cm. Maakt dit dan uit voor welke vaatwasser ik bestel? Ik zie bijvoorbeeld bij een vaatwasser zo'n plaatje staan:

[afbeelding]

Daar staat dus als hoogte 84,5 - 91 aangegeven bij het kastje. Moet ik dat zo lezen, dat ik met een hoger aanrecht van 95 cm dus ruimte overhoud? Of wordt dit versteld ofzo met de pootjes? Ik begrijp niet echt hoe dit werkt, aangezien je dus ook in de filters kunt kiezen voor verschillende hoogtes vaatwasser.

Het liefst koop ik ook een XXL vaatwasser aangezien wij best vaak veel eters hebben en er dan genoeg ruimte is tussen de bovenste lade en de besteklade. Ik weet dus alleen niet wat voor afmeting ik moet kiezen met een aanrecht van 95 cm hoog. (Werkbladdikte is 4 cm, maar ik weet ook niet of dat relevant is/of dat op of half over het kastje ligt.)

De vaatwasser staat ook op "pootjes". Ons werkblad staat op ook op 95 cm, de vaatwasser is net als de overige kastjes gewoon iets hoger geplaatst (per saldo heb je dus een iets hogere afwerkplint).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter

[afbeelding]

Wij hebben een onderbouw vaatwasser onder een verhoogd werkblad, en daar konden we het niet redden met de stelpootjes. Daar hebben we onder de vaatwasser een verhoging gemaakt van een plaatje hout op 2 balkjes, en daarop de vaatwasser gezet. Een nette plint onttrekt dat allemaal aan het zicht.

Als je een keuken inclusief apparatuur besteld bij 1 leverancier, dan lost die dat natuurlijk voor je op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
Dirtbiter schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:23:
[...]

Wij hebben een onderbouw vaatwasser onder een verhoogd werkblad, en daar konden we het niet redden met de stelpootjes. Daar hebben we onder de vaatwasser een verhoging gemaakt van een plaatje hout op 2 balkjes, en daarop de vaatwasser gezet. Een nette plint onttrekt dat allemaal aan het zicht.

Als je een keuken inclusief apparatuur besteld bij 1 leverancier, dan lost die dat natuurlijk voor je op.
Wij bestellen de keuken bij Superkeukens maar die werken niet met Miele. Omdat wij graag een Miele vaatwasser wilden mochten we die zelf kopen en zullen zij die monteren. Wij moeten er dus denk ik wel op letten dat zij het juiste kastje (met de juiste inbouwmaat) en een frontpaneel met de juiste afmeting bestellen, als wij hen doorgeven welke vaatwasser wij uiteindelijk kiezen.

Althans, dit lijkt mij een betere volgorde dan een kastje krijgen en daar de vaatwasser op moeten uitkiezen. Er is dus bijvoorbeeld zo'n XXL model wat dan een inbouwmaat vanaf 84 cm hoogte heeft, waar 'normale' vaatwassers een inbouwhoogte vanaf 80 hebben. Ik denk dus dat een standaardkastje dan misschien te klein kan zijn voor zo'n hoger model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:40
Bij ons zeiden ze dat xxl sowieso ook niet met greeploos kon aangezien je een klein stukje hoogte mist.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Sarrr schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 21:02:
[...]

Wij bestellen de keuken bij Superkeukens maar die werken niet met Miele. Omdat wij graag een Miele vaatwasser wilden mochten we die zelf kopen en zullen zij die monteren. Wij moeten er dus denk ik wel op letten dat zij het juiste kastje (met de juiste inbouwmaat) en een frontpaneel met de juiste afmeting bestellen, als wij hen doorgeven welke vaatwasser wij uiteindelijk kiezen.

Althans, dit lijkt mij een betere volgorde dan een kastje krijgen en daar de vaatwasser op moeten uitkiezen. Er is dus bijvoorbeeld zo'n XXL model wat dan een inbouwmaat vanaf 84 cm hoogte heeft, waar 'normale' vaatwassers een inbouwhoogte vanaf 80 hebben. Ik denk dus dat een standaardkastje dan misschien te klein kan zijn voor zo'n hoger model?
Je weet nu toch al welk kastje dat je krijgt? Aangezien je al zeker lijkt te weten dat het blad op 95 komt.

Zoek met de maten van het kastje een mooie vaatwasser uit, en laat die voordat je besteld even checken door Superkeukens. Dan is het zeker goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Sarrr schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 21:02:
[...]
Wij bestellen de keuken bij Superkeukens maar die werken niet met Miele. Omdat wij graag een Miele vaatwasser wilden mochten we die zelf kopen en zullen zij die monteren.
Ik zou persoonlijk de voorkeur hebben om alles door de keukenleverancier te laten regelen. Dan kun je daar ook naar terug als iets niet goed is (dus kijken of een concurrent het voor maximaal dezelfde prijs maar met die Miele wil doen).

Mag ik vragen waarom je perse een Miele vaatwasser wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yakmak
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-01-2024
Ik ga binnenkort een keuken kopen, maar vroeg mij af of het niet goedkoper is om alles los te kopen en dan door een timmerman oid te laten monteren. Heeft iemand hier daar ervaringen mee? of is dit een echte no-go?

Vegan for a better world ||| De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen ||| Durf jij je consumptie van dierlijke producten te verdedigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
jongetje schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:20:
[...]

Ik zou persoonlijk de voorkeur hebben om alles door de keukenleverancier te laten regelen. Dan kun je daar ook naar terug als iets niet goed is (dus kijken of een concurrent het voor maximaal dezelfde prijs maar met die Miele wil doen).

Mag ik vragen waarom je perse een Miele vaatwasser wilt?
Die voorkeur heb ik zelf ook, alleen werken zij met een bepaalde selectie merken helaas. Prijstechnisch kwamen we wat betreft de keuken wel het voordeligst uit en ik vond het prima om het apparaat zelf te kopen aangezien ik dan ook de vrijheid heb de voordeligste prijs te zoeken.

Wij gaan voornamelijk voor de Miele i.v.m. de besteklade, en gewoonweg omdat het een ontzettend betrouwbaar apparaat is gebleken bij mensen in mijn omgeving. We zijn hier al bekend mee en Miele is verreweg de beste wat betreft besteklade in combinatie met optimaal gebruik van de binnenruimte. We hebben ook naar Siemens gekeken bijvoorbeeld, maar dat zit toch echt een heel stuk minder praktisch in elkaar (je komt dan bijvoorbeeld eerder in de knoei met de besteklade in combinatie met de bovenste korf).

Wij kopen overigens ook een drukstoomoven van Miele, aangezien dergelijke 'kluizen' überhaupt niet te verkrijgen zijn bij de andere merken, dus hebben ervoor gekozen deze twee apparaten zelf los aan te schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijskl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-06 21:25
artbij schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:02:
[...]

Als jou kinderen regelmatig tegen kastjes aanlopen is het misschien tijd voor een brilletje >:) .

Ik denk dat het in de praktijk erg meevalt.
Het is niet zo dat ze onbewust/perongeluk er tegen aanlopen, eerder dat wanneer ze eenmaal doorhebben hoe de deurtjes werken jij je hele keuken inboedel door de kamer ziet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
yakmak schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:42:
Ik ga binnenkort een keuken kopen, maar vroeg mij af of het niet goedkoper is om alles los te kopen en dan door een timmerman oid te laten monteren. Heeft iemand hier daar ervaringen mee? of is dit een echte no-go?
Collega van mij laten doen. Die was goedkoop uit. Beetje afhankelijk welke stijl keuken je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yakmak
Snowhite0901 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:14:
[...]

Collega van mij laten doen. Die was goedkoop uit. Beetje afhankelijk welke stijl keuken je wil.
Ik wil graag een moderne keuken, met een granieten werkblad en een 90cm fornhuis.

Vegan for a better world ||| De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen ||| Durf jij je consumptie van dierlijke producten te verdedigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:47

JB

Cédric roelt!

yakmak schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:20:
[...]

Ik wil graag een moderne keuken, met een granieten werkblad en een 90cm fornhuis.
En wat zegt "die timmerman"?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yakmak
JB schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:20:
[...]

En wat zegt "die timmerman"?
Geen idee, ik heb nog geen timmerman op het oog

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 14:47

JB

Cédric roelt!

yakmak schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:30:
[...]

Geen idee, ik heb nog geen timmerman op het oog
Zoek er wel een met een timmermansoog :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
yakmak schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:20:
[...]

Ik denk dat als je geen bevriende timmerman hebt het snel duurder wordt dan standaard bij een keukenboer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-06 13:07
Katseviool schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 21:58:
Dank @Wackmack en @ollie_1982! Ik heb ze even gemaild om 3D tekenen dus daar kom ik even op terug.

Keuken
Ballerina

Opzet
Hoge kastenwand van 3 kasten en dan L-opzet: 2 ladekasten van 80 cm, hoekkast met Le Mans systeem en 2 kasten van 60 cm en bovenkast.

Keukenblad
Jetstone 20 mm

Apparatuur
- Liebherr wijnklimaatkast 2-zones (UWTES 1672-20)
- Neff Vaatwasser (S523P60X2E)
- Neff Compacte bakover met magnetron functie (C17MR02N0)
- Neff Inductiekookplaat 7.4 kW (T46TS44N0)
- Neff Koel-/vriescombinatie (K4400X7FF)
- Neff Afzuigkap - recirculatie (D76SL54N0)
- Quooker Flex Combi+

Prijs
16k

Allereerste reden om bij Voortman langs te gaan was dat zij aangesloten zijn bij het project. Naast Voortman zijn we ook bij Bemmel & Kroon en Arma geweest. Allemaal netto-partijen en goede reviews op qasa.nl. Voortman en Arma hebben we als erg prettig ervaren door een nette showroom, rustige adviseurs en mooie ontwerpen. Bemmel vonden we een andere prijsklasse en zoals eerder gemeld vonden we die erg opdringerig.

Uiteindelijk zijn we voor Voortman gegaan door het betere advies, dachten zij wat constructiever mee in het budget en door een keukencheque uit het project waren ze de goedkoopste.
- Kleine update - Bij nader inzien wilde ik toch graag de Neff koelkast om te wisselen voor een Liebherr (Liebherr ICUS 3324 ). Reden is met name 37 dB vs 40 dB en o.a. smart forst. Adviseur bij Voortman begreep de overweging en bood aan om hem kosteloos om te wisselen en maakte gelijk alles in orde. Wederom erg content met het serviceniveau van Voortman :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1982
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-05 15:19

Lijkt me dat dit type vaatwasser 84,5 cm hoog is, en je met de pootjes dat kan vergroten naar 91 cm. Dus die zou met de pootjes in de maximale stand precies onder je je onder je 95 - 4 = 91 cm hoge werkblad passen. En anders leg je er een houten plaat onder, dan is het probleem ook opgelost...

• Accountant
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:48
Wie kit de keuken eigenlijk af verloopt dat via de keukenboer of moet je dat zelf regelen?

• Snowhite0901
Accountant schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 22:29:
Wie kit de keuken eigenlijk af verloopt dat via de keukenboer of moet je dat zelf regelen?
Als je hem laat plaatsen dan kitten zij hem ook.alleen niet naar de wanden / plafond

[ Voor 6% gewijzigd door Snowhite0901 op 24-08-2017 22:54 ]

• Accountant
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:48
Ok thanks, was me niet helemaal duidelijk uit de offerte maar wel logisch uiteraard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-06 12:50
Accountant schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 23:04:
Ok thanks, was me niet helemaal duidelijk uit de offerte maar wel logisch uiteraard!
Mijn keukboer heeft hem geplaatst inclusief kitten naar wanden en plafond. Dus zo logisch is het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
bvbal79 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 00:01:
[...]

Mijn keukboer heeft hem geplaatst inclusief kitten naar wanden en plafond. Dus zo logisch is het niet :)
Die van mij Had er wel een goed verhaal bij. Die kit schijnt te vergelen en daar krijgen ze klachten over. Dat maakt langs je aanrechtblad niet zo uit maar wel in de grote zichtlijnen. Hij zei dat je dat beter zelf met een overschilderbare kit kan doen en daarna overschilderen, dat wordt en blijft veel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
In de topic start staat Fenix als blad, wij hebben echter onze keuken alvast besteld en deze heeft kastjes van dit materiaal. Meer kan ik er nog niet over delen, dit gaat nog meer dan 1,5 jaar duren mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 18:51

Wokker

De avond wokkel

We zijn net weer terug van een gesprek met de keuken leverancier. In eerst instantie hadden ze een voor ons te dure leicht keuken getekend. Ze hebben nu een nieuwe voorstel gedaan met zelfde indeling maar dan van elementa. Dit merk kan ik niet echt, en kan er ook weinig over terug vinden. Zijn er mensen met ervaring met een elementa keuken?

Het oneindige X 0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:00
Wij zijn afgelopen donderdag bij de keukenbouwer geweest waarbij we de offerte hebben besproken. Het is een op maat gemaakte keuken met Neff apparatuur, een Qooker, een Bora basic en een composiet blad. Geplaatst en al voor zo'n €19.000.

Deze week verwacht ik de tekening en offerte digitaal, ik zal hem dan eens hier in het topic posten om hem tegen jullie, fellow Tweakers, te toetsen :+ :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmileAlot
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-12-2024
Ook ik ben ondergedompeld in de wondere wereld van keukens.Ik blijf me toch wel verbazen over de markt met z'n geheel Eigen mechanisme. Je zou toch in deze tijd denken dat ook hier snel transparantie zijn intrede zou doen. >:) Maar kennelijk nog niet het geval.

Wij kijken naar een keuken met paralel.lopstelling.
Kookgedeelte is ongeveer 3,4 lang
Kastengedeelte 4x 60, met 2x oven en combioven en koelvries.

Na eerst de 'fout' gemaak te hebben door naar de Keuken Concurrent te gaan. Whirlpool apparatuur, composiet blad 2cm was de indicatie , 27k, vloog naar 17k en toen we weggingen kon het zeker voor tussen de 10 en 15k. De verkoper negeerde onze signalen vanaf het begin dat we zeker niet direct gingen kopen en dat we beide in de sales werken werkte, en daardoor het spel nu niet mee wilde spelen, zorgde ook niet voor minder pusherig gedrag Lusiteren is ook een vak.

Op aanraden van vrienden uiteindelijk bij de DB groep terecht gekomen. Arma wel te verstaan. Vanaf moment 1 prima gesprek en indruk en een offerte gekregen.

7x apparatuur; alles ATAG(mat vinden we prachtig :9~ ), combi, oven, vaatwasser, inductie 80cm, koelvries, afzuigkap + quooker.
= 6500 = via Keukenloods opgezocht (scheelt 3 a 400 euro)

Kasten kookgedeelte: (welk merk levert DB?) - semi glans, greeploos
2x 90cm onderladen
1x 90cm aanrecht
1x 60cm vaatwasser
1x bovenkast 120cm
2x boven en onderkast 60cm kastenwand (inclusief ruimte oven en combi)
1x kast met koel vries
1x kast voor laadruimte
beide kanten en bovenkant 5cm stolwand
=6200

werkblad composite inclusief spoelbak(in blad), rand aan achterkant,
2700

montage:1450

total 16850k.

Nu is mijn vraag; waar zou ik een vergelijkbare offerte kunnen gaan opvragen in de buurt van Utrecht(Voortman?) met de specs zoals hier genoemd en waar zit nog ruimte in de prijs.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Laatst online: 19-06 22:11

RUFFNECK

Poentje

Als je bij Arma bent geweest, heb je vast een tekening meegekregen? :)
De Excellentic "huislijn" (heb ik zelf ook) is voor zover ik begrepen heb Rotpunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-06 16:59
Wij zijn ook bij Arma geweest, maar hebben uiteindelijk al snel besloten daar niet te kopen. Op zich zijn we daar heel netjes behandeld, we hebben een fijn gesprek gehad en ze zijn erg transparant in wat ieder onderdeel kost. We hadden echter al een offerte liggen voor een soortgelijke keuken die ruim €4000,- lager uitkwam (18000 vs 14000). Dit was bovendien bij een kleine, locale keukenzaak waar je ook meteen een eerlijke prijs krijgt en waarover een collega van me al kon vertellen dat de service goed is.

Aangezien Arma ook een eind bij Utrecht vandaan is, zou je nog kunnen kijken naar Bouwtotaal in Hedel, vlak boven Den Bosch. Zij werken met Schmidt, wat vergelijkbaar moet zijn met Rotpunkt, en hebben ook nog een eigen fabriekje. Ze geven een iets minder mooi gespecificeerde offerte dan Arma, maar maken geen geheim van de kosten van een kast als je ernaar vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-06 14:20
Vandaag, vooral door dit topic, bij Superkeukens geweest. Erg vriendelijke benadering, ze namen echt de tijd en er kwam (naar tevredenheid) totaal iets anders uit qua indeling dan ik zelf eerst bedacht had.
Qua apparatuur zijn ze echter duur (zag ik toen de medewerker de prijzen opzocht) en ze hebben geen Bosch, wat ik eigenlijk graag wil. Is het ongebruikelijk om te vragen of ze ook zonder apparatuur leveren?
Is er nog een onderhandeling mogelijk met ze? Of lukt dat nooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:48
Bij superkeukens is er niet te onderhandelen, ons iedergeval niet gelukt destijds maar misschien dat dat tegenwoordig anders is. Hoe het met apparatuur zit ben ik ook wel benieuwd naar aangezien wij ook binnenkort op keukenjacht moeten :)

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Je kan prima zonder apparatuur een keuken kopen bij superkeukens, maar je moet dit dan zelf installeren (tenminste, kreeg ik te horen toen ik een offerte kreeg)

Bij mij kozen ze ook hun standaard apparatuur. De meest verkochte en zo van een bepaald merk. Ik heb toen ik thuis was deze nog nagelopen en een paar wijzigingen in laten brengen.

[ Voor 36% gewijzigd door kmf op 29-08-2017 19:51 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-06 10:02

Kasai

Legendary

SmileAlot schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 00:02:
Ook ik ben ondergedompeld in de wondere wereld van keukens.Ik blijf me toch wel verbazen over de markt met z'n geheel Eigen mechanisme. Je zou toch in deze tijd denken dat ook hier snel transparantie zijn intrede zou doen. >:) Maar kennelijk nog niet het geval.

Wij kijken naar een keuken met paralel.lopstelling.
Kookgedeelte is ongeveer 3,4 lang
Kastengedeelte 4x 60, met 2x oven en combioven en koelvries.

Na eerst de 'fout' gemaak te hebben door naar de Keuken Concurrent te gaan. Whirlpool apparatuur, composiet blad 2cm was de indicatie , 27k, vloog naar 17k en toen we weggingen kon het zeker voor tussen de 10 en 15k. De verkoper negeerde onze signalen vanaf het begin dat we zeker niet direct gingen kopen en dat we beide in de sales werken werkte, en daardoor het spel nu niet mee wilde spelen, zorgde ook niet voor minder pusherig gedrag Lusiteren is ook een vak.

Op aanraden van vrienden uiteindelijk bij de DB groep terecht gekomen. Arma wel te verstaan. Vanaf moment 1 prima gesprek en indruk en een offerte gekregen.

7x apparatuur; alles ATAG(mat vinden we prachtig :9~ ), combi, oven, vaatwasser, inductie 80cm, koelvries, afzuigkap + quooker.
= 6500 = via Keukenloods opgezocht (scheelt 3 a 400 euro)

Kasten kookgedeelte: (welk merk levert DB?) - semi glans, greeploos
2x 90cm onderladen
1x 90cm aanrecht
1x 60cm vaatwasser
1x bovenkast 120cm
2x boven en onderkast 60cm kastenwand (inclusief ruimte oven en combi)
1x kast met koel vries
1x kast voor laadruimte
beide kanten en bovenkant 5cm stolwand
=6200

werkblad composite inclusief spoelbak(in blad), rand aan achterkant,
2700

montage:1450

total 16850k.

Nu is mijn vraag; waar zou ik een vergelijkbare offerte kunnen gaan opvragen in de buurt van Utrecht(Voortman?) met de specs zoals hier genoemd en waar zit nog ruimte in de prijs.?
Je zou brink keukens kunnen proberen in Veenendaal, is dat aan te rijden? Zij vroegen bij ons voor de montage 1000 euro en volgens mij kunnen de meubels iets goedkoper. Bij hen is composiet en keramiek vrijwel even duur ook, wellicht kan je dan upgraden naar keramiek.

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-06 19:57
Na wat aanpassingen hebben wij nu de volgende keukenopstelling/offerte. De keuken is ongeveer 6,4m lang.

keuken

Bosch apparatuur
Stoom oven HSG856XS6
Losse vriezer GIV11AD30
Losse koeler KIR41SD30
Inductie PXV875DC1E
Afzuigkap DWB091E51
Vaatwasser SBA46IX09N
Floww kokendwater kraan

Meubelen € 6.417,44
Werkbladen € 3.915,95
Kranen € 750,00
Apparatuur € 5.357,04
Sanitair € 245,02
Montage € 907,50
Totaal incl. BTW (21,0 %) € 17.592,96

Op de apparatuur hebben we een offerte van een online aanbieder liggen die €1000 goedkoper is, dus daar is sowieso nog wat te besparen. Prima dat de leverancier op de apparatuur geld kan verdienen maar €1000 is mij wat teveel. We gaan ook nog even checken wat het verschil is met een composieten werkblad. Goed om te weten is dat bij de meubelen ook de 6 inbouwspots incl. aanleggen en dimmer zijn meegenomen.

Wat vinden jullie? Als ik het rond kan krijgen op 16,5k is dat een 'goeie' deal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanvv78
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-03-2021
@BertP mooie opstelling! en wat de prijs betreft, durf ik het niet te zeggen, het is zo afhankelijk welk merk de kasten zijn, daar zit soms duizenden euro's verschil in, en bij wie je de offerte nu vandaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-06 19:57
sanvv78 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:41:
@BertP mooie opstelling! en wat de prijs betreft, durf ik het niet te zeggen, het is zo afhankelijk welk merk de kasten zijn, daar zit soms duizenden euro's verschil in, en bij wie je de offerte nu vandaan hebt.
Voor wie het wat zegt, het is een rotpunkt keuken Model G78 met hoogglans gelakte kastjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
@BertP Ik heb niet naar alle prijzen van het apparatuur gekeken, maar ik denk zelf dat het lager kan. Het zijn namelijk niet heel veel kasten, 4 lage kasten van 100cm denk ik? een vaatwasserfront en 3 hoge kasten.Maar wellicht heeft iemand hier een beter beeld bij.

Maar, al met al is Rotpunkt een prima merk, en is het ook heel belangrijk wat de aftersales van deze keukenboer is. Dus iets goedkoper zou best lukken, maar met welk bedrijf ga je dan in zee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 13:11
Keukenloods belde me dat ze vrijdag 13% korting geven wegens opening 13e filiaal. Ze wilden graag de vrijblijvende offerte naar contract omzetten leek het.

En ze hadden nog verteld niet mee te doen aan mooi weer kortingen etc.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
@jacovn op apparatuur offertes? of gehele keuken? Heb namelijk ook nog een offerte liggen die tot morgen geldig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacovn
sanvv78 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:26:
@jacovn op apparatuur offertes? of gehele keuken? Heb namelijk ook nog een offerte liggen die tot morgen geldig is.
Wij waren er geweest en kwamen op 23K of zo uit alleen zitten we nog te wachten opmde bouwvergunning. Dus de verkoper gaf aan dat we beter met maand of 4 a 5 weer konden komen omdat we nog te vroeg zijn (als in dat de apparatuur veranderd einde van jaar etc)

Nu werd aangegeven €3100 korting te kunnen geven. Echter mijn vrouw had al gevraagd
Of de prijs nog wat aangepast kon worden naar 20K € en dat kon ook wel zo.

Dus die 13% zal wel van list prijs zijn. Ik zou het echter proberen als je een kant en klare offerte hebt liggen waar al koritng in zit. Ik zou het kunnen proberen nog 13% van 20K af te krijgen, maar dit was de 1e zaak waar we waren en om er nu blind voor 17K in te stappen.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 12:05

Shunt

Boe

jacovn schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:41:
[...]

Wij waren er geweest en kwamen op 23K of zo uit alleen zitten we nog te wachten opmde bouwvergunning. Dus de verkoper gaf aan dat we beter met maand of 4 a 5 weer konden komen omdat we nog te vroeg zijn (als in dat de apparatuur veranderd einde van jaar etc)

Nu werd aangegeven €3100 korting te kunnen geven. Echter mijn vrouw had al gevraagd
Of de prijs nog wat aangepast kon worden naar 20K € en dat kon ook wel zo.

Dus die 13% zal wel van list prijs zijn. Ik zou het echter proberen als je een kant en klare offerte hebt liggen waar al koritng in zit. Ik zou het kunnen proberen nog 13% van 20K af te krijgen, maar dit was de 1e zaak waar we waren en om er nu blind voor 17K in te stappen.
20k aan keuken moet heel wat zijn.
Zou je de offerte / specificaties hier eens neer kunnen zetten?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
Shunt schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:11:
[...]

Ben ik ook wel benieuwd naar, wij zitten nu bij 3 verschillende zaken rond de €24.000 excl montage. Nu is de apparatuur via keukenloods offerte al €7800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat is de ervaring hier met een spatrand achter de keuken? Voor het mooie/strakke zou je die of helemaal niet of zo klein mogelijk (10cm) willen hebben, of heeft het echt nut/zin?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
Joopieboy schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:29:
Wat is de ervaring hier met een spatrand achter de keuken? Voor het mooie/strakke zou je die of helemaal niet of zo klein mogelijk (10cm) willen hebben, of heeft het echt nut/zin?
Ik vind het niet mooi, maar zo heeft iedereen zijn eigen mening. Bij je spoelbak en kookplaat moet je wel iets hebben tegen water en/of vet. Dat zal in de meeste gevallen een (verhoogde/doorgetrokken) spatrand, tegels, speciale verf of glas zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

keko12 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:37:
[...]

Ik vind het niet mooi, maar zo heeft iedereen zijn eigen mening. Bij je spoelbak en kookplaat moet je wel iets hebben tegen water en/of vet. Dat zal in de meeste gevallen een (verhoogde/doorgetrokken) spatrand, tegels, speciale verf of glas zijn.
Mijn mening ook idd, maar het moet wel werkbaar/praktisch zijn. Speciale verf heb ik al eerder voorbij zien komen, maar in hoeverre blijft dat netjes en is dat ook praktisch? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

@Joopieboy Wij hebben zowel een spatrand van 5 cm. Met name om de overgang van blad naar muur wat mooier te maken. En een groot spatscherm van het zelfde materiaal als ons blad achter de kook plaat.
En dan hebben we ook nog speciale verf op de muur om hem afwasbaar te maken.

@sanvv78 Ik heb persoonlijk nooit de meerwaarde gezien van dure kasten dus ik blijf altijd een beetje schrikken van die prijzen van 20/24k zonder dat er echt speciale apparatuur in zit.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik vind het ook niet mooi maar het praktische heeft gewonnen. Met het afnemen van het aanrecht raak je toch snel de muur aan en die wordt dan toch snel vies. Ik heb de hele muur in schrobbare verf maar dat blijft ook niet eindeloos goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dus toch ja idd, beter dan relatief klein, 5 of 10cm, voor de eerste of ergste aanraking en daarboven dan de afwasbare verf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
Joopieboy schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:04:
Dus toch ja idd, beter dan relatief klein, 5 of 10cm, voor de eerste of ergste aanraking en daarboven dan de afwasbare verf.
Hier ook een spatrand van ik dahct iets van 15 cm (in ieder geval tot de vensterbank zodat het mooi doorloopt) en daarboven schrobbare verf (sigma cleanmatt) met juiste onderlaag en flink wat keuken uitspattingen inclusief ondergekliederde muren geen enkel issue met lelijkheid en de muur is nog keurig mat wit.

Misschien gaat we wel een keer voor tegels omdat we het mooier vinden, maar dit was voor nu de beste oplossing.

[ Voor 9% gewijzigd door Rubman op 30-08-2017 12:29 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Snowhite0901 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:40:
[...]

Dat wist ik ook niet. Sterker nog ik kwam erachter dat ze fysieke drie winkels hebben waarvan een in ons dorp.
Vandaag langs geweest en ik moet zeggen mooie zaak en goed geholpen.
Wel zei hij dat hij rekening zou houden met de internet prijs die ik al bij hen Had opgevraagd voor de apparatuur ( die kon hij normaal gesproken niet bieden).
Ben benieuwd wat de offerte wordt, die kreeg hij niet meteen af want het was reuze druk zei hij.
Zo... toch even deze post aanvullen.
Offerte duurde uiteindelik meer dan 2 weken. Daarin was zo'n beetje de helft van wat we hadden gezegd niet meer verwerkt (hoogte blad, ipv 2 apotherkerskasten maar 1, dikte blad, lengte afwerkstuk). Het plaatje was echt niet om aan te zien (perspectief was zo dat je eigenlijk niets kon zien), de oven was bijvoorbeeld achter een kastdeurtje omdat de kast niet klopte. Even langs gegaan om dit te zeggen, een collega zou dit doorgeven. Diezelfde dag een nieuwe offerte die niet echt scherp was, geen enkel plaatje erbij, geen excuses niets. Bij deze afgevallen.

Voorlopig nog steeds echt goede ervaringen bij superkeukens en bij olm keukens, daar gaat het tussen gaan (en de projectkeukenboer maar die is wrs te duur).

@voorgaande mensen over muurafwerking. Gewoon houtlak op je muur werkt prima. Ik heb wel een klein spatplintje nu maar dat was omdat mijn muur niet haaks was. Maar als het eroverheen spat is het zo schoon te maken zelfs als je het een paar dagen laat zitten (maar dat gebeurd niet zo vaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
keko12 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:22:
Vandaag, vooral door dit topic, bij Superkeukens geweest. Erg vriendelijke benadering, ze namen echt de tijd en er kwam (naar tevredenheid) totaal iets anders uit qua indeling dan ik zelf eerst bedacht had.
Qua apparatuur zijn ze echter duur (zag ik toen de medewerker de prijzen opzocht) en ze hebben geen Bosch, wat ik eigenlijk graag wil. Is het ongebruikelijk om te vragen of ze ook zonder apparatuur leveren?
Is er nog een onderhandeling mogelijk met ze? Of lukt dat nooit?
kmf schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:51:
Je kan prima zonder apparatuur een keuken kopen bij superkeukens, maar je moet dit dan zelf installeren (tenminste, kreeg ik te horen toen ik een offerte kreeg)

Bij mij kozen ze ook hun standaard apparatuur. De meest verkochte en zo van een bepaald merk. Ik heb toen ik thuis was deze nog nagelopen en een paar wijzigingen in laten brengen.
Ze gaan in principe uit van de merken die zij verkopen inderdaad, en waar ze dus iets meer met korting kunnen doen als ze meer bij diezelfde fabrikant bestellen. (Zeiden ze, kan ook verhaaltje zijn.) Wij wilden echter ook enkele specifieke apparaten die hij niet standaard in zijn brochure had staan, en die konden we gewoon bijbestellen. Koelvries en afzuigkap komen wel van zijn leverancier, dus dat maakte het weer goed.

Wij nemen ook twee apparaten van Miele, die zij überhaupt niet leveren, en er werd helemaal niet moeilijk gedaan over het meenemen van deze apparaten bij de montage. Wij zorgen dat de apparaten er staan als ze komen, en zij installeren deze voor ons.

Ik weet niet wat zij doen als je helemaal geen apparatuur bij ze afneemt. Meestal worden je kastjes dan in verhouding iets duurder en bij sommige zaken moet je dan inderdaad zelf de installatie regelen; kan uiteindelijk iets in de prijs schelen maar of het de moeite waard is moet je dan zelf beslissen.
frumper schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:30:
Bij superkeukens is er niet te onderhandelen, ons iedergeval niet gelukt destijds maar misschien dat dat tegenwoordig anders is. Hoe het met apparatuur zit ben ik ook wel benieuwd naar aangezien wij ook binnenkort op keukenjacht moeten :)
Het is bij ons wel gelukt iets van de prijs te snoepen, maar niet veel. We hebben de prijs uiteindelijk naar beneden afgerond naar een rond getal. Denk dat het zo'n €750,- opleverde en we hadden direct de deal gemaakt. Voordeel was dat we dit zelf gelijk konden besluiten omdat we al op andere plaatsen waren geweest, dus we wisten dat deze prijs voor ons goed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-06 21:21
Wij zijn vorige week ook naar Superkeukens geweest, dit was onze eerste keukenzaak die wij bezocht hadden. En wat mij betreft ook gelijk de laatste, want het was zeer prettig hoe we daar te woord werden gestaan.

Wij waren afgelopen zaterdag daar en de verkoper had eigenlijk een afspraak staan, maar aangezien deze mensen al een half uur te laat waren kon hij ons dus mooi helpen :)

Aangezien mijn vriendin en ik allebei al wisten wat wij mooi vonden, waren we er ook al wel snel uit welke keuken het moest worden. Alleen de indeling daar hadden wij nog geen idee van, maar daar heeft de verkoper ons dankzij zijn ervaring erg goed mee geholpen en kwamen wij achter praktische dingen waar wij zelf nog helemaal niet aan gedacht hadden.

Al met al kost deze keuken ons 8500 euro ( waarbij er nog wel iets ruimte in zat om te zakken )

Als apparatuur hebben wij alles van Pelgrim, afgezien van de afzuigkap van Itho en de Floww kraan.

Keuken1

[ Voor 8% gewijzigd door dropkikker op 30-08-2017 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:48
@dropkikker ik zou je privegegevens even weghalen uit de afbeelding.
Verder: ziet er goed uit :)

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-06 21:21
Ik zag het al ;) Heb het gelijk even aangepast :+
frumper schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:51:
@dropkikker ik zou je privegegevens even weghalen uit de afbeelding.
Verder: ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
@Shunt helemaal mee eens. Wij zitten dan ook totaal niet op dure kasten (Keller), maar wel luxer apparatuur (wo een warmhoudlade en 2x vaatwassers, wens van manlief haha( en duurder blad (of eigenlijk veel blad. Onze keuken is gewoon best ruim, zeg maar 4x4.5m met een eiland van 2.2x1.3m .

Dus als dit ergens kan voor rond de 15k laat maar weten ;-). Ps 4x hoge kasten komen in een voorzetwand van mdf, dat zit wel in de prijs, en de afvoer van de afzuiging gaat via de kruipruimte naar buiten (Miele inductie met afzuiging in de plaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Shunt schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:11:
[...]

Geen offerte meegekregen, was een eerste gesprek met een richt prijs.

Boretti
Oven BPZN60IX €1228
Magnetron BPCN45IX €1050
Warmhoudlade BPW15IX. €440
Inductieplaat BIKP91 €1759
Afzuigkap ESHP90SIX €1099

Quooker
Wasbak
Plasma filter in afzuigkap.

Het is een U vorm keuken opstelling (een lange zijde U tegen muur, andere vrij in de ruimte.

5 hoge kasten (1 met oven,1 met magnetron beide met lade onder de unit, 1 met koel/vries combinatie, resterende 2 kasten alleen planken)
1 hoge appothekerskast
90x60 Onder hoek kast
90 x60 cm onderkast (edit: met een la mans systeem)
2x 60 cm Onderkast (1 met vaatwasser, andere onder spoelbak)
Onder Hoek kast 90x90 met carousel
Onderkast 120 cm met brede lades onder kook plaat
240 cm ondiepe kasten tegen achterkant kook plaat aan, 240 cm breed in 4 kasten gesloten deuren en planken.
Bovenkasten over 300-360 cm langs korte zijde U
Opvulling boven kasten om tot plafond af te werken boven hoge kasten en bovenkasten.

Een kunstof blad met water facet en spatrand waar lage kasten zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:56

CyBeRSPiN

sinds 2001

Haha, ideaal. Dan heb je verder ook geen kasten meer nodig om je servies, bestek, pannen etc in op te bergen. Het staat of in de schone vaatwasser of in de vuile :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

jacovn schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:04:
[...]

Geen offerte meegekregen, was een eerste gesprek met een richt prijs.

Boretti
Oven BPZN60IX €1228
Magnetron BPCN45IX €1050
Warmhoudlade BPW15IX. €440
Inductieplaat BIKP91 €1759
Afzuigkap ESHP90SIX €1099

Quooker
Wasbak
Plasma filter in afzuigkap.

Het is een U vorm keuken opstelling (een lange zijde U tegen muur, andere vrij in de ruimte.

5 hoge kasten (1 met oven,1 met magnetron beide met lade onder de unit, 1 met koel/vries combinatie, resterende 2 kasten alleen planken)
1 hoge appothekerskast
90x60 Onder hoek kast
30 cm onderkast
2x 60 cm Onderkast (1 met vaatwasser, andere onder spoelbak)
Onder Hoek kast 90x90 met carousel
Onderkast 120 cm met brede lades onder kook plaat
240 cm ondiepe kasten tegen achterkant kook plaat aan, 240 cm breed in 4 kasten gesloten deuren en planken.
Bovenkasten over 300-360 cm langs korte zijde U
Opvulling boven kasten om tot plafond af te werken boven hoge kasten en bovenkasten.

Een kunstof blad met water facet en spatrand waar lage kasten zitten.
Dat zijn flink wat kastjes.
Maar tenzij het een duurder merk is zou ik nog steeds niet meer dan een of 16k / 17k verwachten. Tenzij dat kunststof blad extreem duur is. Let wel eventjes dat zo'n carrousel veel ruimte verspilt die je er niet meer voor terug krijgt. Mijn schoonouders vervloeken het ding. Bovenkasten zou ik persoonlijk nooit meer willen. Ja je verliest een hoop ruimte maar zonder bovenkasten vind ik keukens over het algemeen luxer / moderner overkomen. Maar dat zal voor ons ook een tweede reden hebben. Wij hebben een vrij smalle / kleine keuken. Daardoor zouden boven kasten de ruimte nog kleiner doen lijken.

@sanvv78 Ben je al eens langs een toko als Reddy geweest? Dat soort winkels (niet DMG budget winkels) zijn gewoon no nonsense en recht door zee. Ik snap alleen nogsteeds niet waarom je in godsnaam twee vaatwassers nodig zou hebben. Tijdens feestjes gaat bij ons alles gewoon op een heet kort programma en dan na 40 minuten gaat de volgende lading er in. En tenzij je voor een weeshuis kookt lijkt het me ook niet dat je twee vaatwassers vol krijgt.

Pannen en potten gaan bij ons dan ook niet in de vaatwasser die krijgen met wat liefde en kusjes een behandeling en droog beurtje uit het handje, net zoals de goede messen trouwens.

[ Voor 15% gewijzigd door Shunt op 30-08-2017 15:47 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Shunt schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:44:
[...]

Let wel eventjes dat zo'n carrousel veel ruimte verspilt die je er niet meer voor terug krijgt. Mijn schoonouders vervloeken het ding.
hoezo verspil je daar een hoop ruimte mee? Ik heb er nu een en als ik weer een hoekkeuken zou krijgen dan kwam hij er meteen weer in. Ideale plaats voor je pannen en je gebruikt heel de loze ruimte in de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Snowhite0901 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:46:
[...]

hoezo verspil je daar een hoop ruimte mee? Ik heb er nu een en als ik weer een hoekkeuken zou krijgen dan kwam hij er meteen weer in. Ideale plaats voor je pannen en je gebruikt heel de loze ruimte in de hoek.
Het is en rond ding in een vierkante kast dus je verliest hoe dan ook de ruimte rondom. Je kunt er of alleen relatief klein spul in / op kwijt. Plus je moet maar net spul hebben wat je er op kwijt kunt. Bij de schoon ouders en de eerste 2 maanden in mijn ouders keuken stond dat ding zo goed als leeg. Bij mijn ouders is hij er na twee maanden uit gegaan en zijn er gewoon planken in gekomen en staan daar nu de pannen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-06 14:02
Uiteindelijk geslaagd bij Eigenhuis in Amersfoort;

De volgende apparatuur zal erin komen:

CM636GBS1
HB636GBS1
iQ700 Warmhoudlade BI630CNS1 
IQ 300 KI86VVF30
HG9571MBA  4branders+wok zwart glas
LF16RH560
SN736X03ME

quooker Black en bijpassend zeeppompje. Handdoek rekje in het gootsteenkastje.
2x een stroompunt in het blad (Graniet van Arte, 4cm Dik).

Alles bij elkaar een keuken zonder concessies (voor ons).

Nu nog zoekende naar een keukenmachine die aan de wensen voldoet (2 aparte bonen reservoirs) passend op het kleine blad wat 60x60 is.

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/d6LMCQ/1760611.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik zit nu een beetje te twijfelen of ik een dikkere keukeneiland van 160x120 (dus 2x60cm breed) ga doen of juist voor een 160x100 (1x60+1x40).

Een "dunnere" oogt wat beter geloof ik.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Lennartc schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:49:
Uiteindelijk geslaagd bij Eigenhuis in Amersfoort;

De volgende apparatuur zal erin komen:

CM636GBS1
HB636GBS1
iQ700 Warmhoudlade BI630CNS1 
IQ 300 KI86VVF30
HG9571MBA  4branders+wok zwart glas
LF16RH560
SN736X03ME

quooker Black en bijpassend zeeppompje. Handdoek rekje in het gootsteenkastje.
2x een stroompunt in het blad (Graniet van Arte, 4cm Dik).

Alles bij elkaar een keuken zonder concessies (voor ons).

Nu nog zoekende naar een keukenmachine die aan de wensen voldoet (2 aparte bonen reservoirs) passend op het kleine blad wat 60x60 is.

[afbeelding]
Mooie spulletjes mag ik vragen wat je er voor kwijt gaat zijn?

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-06 14:02
uiteraard;

16~voor de keuken zelf (apparatuur is zo'n beetje de helft daarvan.
1300 voor de montage
en dan nog een kleine 1600 aan aanpassingen bij de bouwer voor leidingwerk/aanpassingen meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Lennartc schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:49:

Een espresso machine? Zoek eens naar de Melita Barrista.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmileAlot
RUFFNECK schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:11:
Als je bij Arma bent geweest, heb je vast een tekening meegekregen? :)
De Excellentic "huislijn" (heb ik zelf ook) is voor zover ik begrepen heb Rotpunkt.
zeker:
hierbij het plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/mk4hlo8s9wsze.jpg

totaal dus circa 17k idd voor Rotpunkt inclusief 6 apparaten + quooker

kun je ook makkelijk offertes opvragen/vergelijken op basis van deze tekening en de prijzen weg te strepen in de offerte en die te mailen naar bedrijven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Shunt schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:44:
[...]

Dat zijn flink wat kastjes.
Maar tenzij het een duurder merk is zou ik nog steeds niet meer dan een of 16k / 17k verwachten. Tenzij dat kunststof blad extreem duur is. Let wel eventjes dat zo'n carrousel veel ruimte verspilt die je er niet meer voor terug krijgt. Mijn schoonouders vervloeken het ding. Bovenkasten zou ik persoonlijk nooit meer willen. Ja je verliest een hoop ruimte maar zonder bovenkasten vind ik keukens over het algemeen luxer / moderner overkomen. Maar dat zal voor ons ook een tweede reden hebben. Wij hebben een vrij smalle / kleine keuken. Daardoor zouden boven kasten de ruimte nog kleiner doen lijken.
Het is geen kunstof maar geperst steen mengsel zal wel mooie naam hebben.

Wij hebben nu ook zo'n hoek kast met carousel en gebruiken die al jaren voor de pannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:44
jacovn schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:43:
[...]

Het is geen kunstof maar geperst steen mengsel Al wel mooie naam hebben.

Wij hebben nu ook zo'n hoek kast met carousel en gebruiken die al jaren voor de pannen.
In de vorige keuken hadden we een le mans systeem in de hoek, vonden we perfect. De carrousel werd afgeraden omdat deze inderdaad ruimte kost en op de kast/panelen ook speling komt na verloop van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
@Shunt reden 2 vaatwassers? Manlief zeurt er al minsten 3 keukens geleden om, dus tja, soms moet je wat geven, kan ik weer wat anders bepalen ;-). Trouwens 2 stuks krijgen we makkelijk vol hoor, Elke dag koken, liefst alles vers, 2 kids die naar school gaan met ieder 2 ruime broodtrommels en bekers. Ochtendspul, bekers/bakjes na schooltijd van de boys en vriendjes en dan nog eens alle glazen tussendoor die verbruikt worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• keko12
sanvv78 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 17:12:
@Shunt reden 2 vaatwassers? Manlief zeurt er al minsten 3 keukens geleden om, dus tja, soms moet je wat geven, kan ik weer wat anders bepalen ;-). Trouwens 2 stuks krijgen we makkelijk vol hoor, Elke dag koken, liefst alles vers, 2 kids die naar school gaan met ieder 2 ruime broodtrommels en bekers. Ochtendspul, bekers/bakjes na schooltijd van de boys en vriendjes en dan nog eens alle glazen tussendoor die verbruikt worden.
Je mag - als je 1 vaatwasser hebt - de vaatwasser vaker dan 1 keer per dag aanzetten hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-06 20:30
@keko12

ik heb jaren in een leugen geleefd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
keko12 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 17:38:
[...]

Je mag - als je 1 vaatwasser hebt - de vaatwasser vaker dan 1 keer per dag aanzetten hoor ;)
En als je er twee hebt mag dat niet?

Als je met 4 man twee vaatwassers per dag vol krijgt doe je in ieder geval goed je best. Beetje zonde van water/stroom en millieu.....

[ Voor 6% gewijzigd door Artbij op 31-08-2017 10:10 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

SmileAlot schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:33:
[...]

zeker:
hierbij het plaatje:

[afbeelding]

totaal dus circa 17k idd voor Rotpunkt inclusief 6 apparaten + quooker

kun je ook makkelijk offertes opvragen/vergelijken op basis van deze tekening en de prijzen weg te strepen in de offerte en die te mailen naar bedrijven??
Ziet er goed uit, weet je ook welke serie/model kast je hebt? Ik heb bijv "Excellentic EZRT MX gelakt greeploos front rondom naadloos afgewerkt in frontkleur"

Verder vind ik de prijs, voor Arma begrippen, best OK, even zonder te weten welke modellen apparatuur je precies hebt.

• jongetje
artbij schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 20:33:
[...]

En als je er twee hebt mag dat niet?

Als je met 4 man twee vaatwassers per dag vol krijgt doe je in ieder geval goed je best.
Haha ja inderdaad. Wij zijn ook met 4 en krijgens soms niet eens 1 vaatwasser per dag helemaal vol. Wij drinken vaker dan 1 keer uit een glas (gebruik eigenlijk gewoon 1 glad per persoon per dag). wat ontbijt en lunch bordjes en avond eten is ook vers (meestal 2 pannen en koekenpan). Nu met de nieuwe vaatwasser (nog nooit gebruik want gister is mijn keuken opgeleverd) heeft zelfs een stand dat de pannen verticaal geplaatst kunnen worden zodat je nog meer ruimte hebt: YouTube: Supreme Clean inbouwvaatwassers van Whirlpool

• SmileAlot
RUFFNECK schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 21:24:
[...]

Ziet er goed uit, weet je ook welke serie/model kast je hebt? Ik heb bijv "Excellentic EZRT MX gelakt greeploos front rondom naadloos afgewerkt in frontkleur"

Verder vind ik de prijs, voor Arma begrippen, best OK, even zonder te weten welke modellen apparatuur je precies hebt.
"excellentic ezrt SG greeploos solargloss kunststof front rondom naadloos afgewerkt in frontkleur"

goed om te weten van de prijs, apparatuur online zo'n 500 euro goedkoper; kunnen besparen op de stolwand voor de rechterkastenwand (rondom 5cm) in totaal 1200; zit nog wel wat ruimte in verwacht. Proberen nu de offerte zonder prijzen ook bij andere zaken te laten toetsen... maar nog niet altijd een succes per mail: P

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

SmileAlot schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:16:
[...]

"excellentic ezrt SG greeploos solargloss kunststof front rondom naadloos afgewerkt in frontkleur"

goed om te weten van de prijs, apparatuur online zo'n 500 euro goedkoper; kunnen besparen op de stolwand voor de rechterkastenwand (rondom 5cm) in totaal 1200; zit nog wel wat ruimte in verwacht. Proberen nu de offerte zonder prijzen ook bij andere zaken te laten toetsen... maar nog niet altijd een succes per mail: P
Bij mij was apparatuur zo'n 4K goedkoper online :P (vandaar ik zei 'voor Arma begrippen'). Kwam mede omdat ze geen 'Siemens bulk korting' konden geven, maar bijv. wel voor Neff, maar ik wilde per se Siemens vanwege de looks en 60cm hoge combi oven met magnetron, die Neff niet heeft.
Ik gun het die gasten natuurlijk, was voor mij een fijne zaak en verkoper, maar 4K verschil kan ik niet negeren. Heb het meeste van het apparatuur dus nu online besteld, de wat 'moeilijkere' apparaten zoals de afzuigunit wel via Arma.

• SmileAlot
RUFFNECK schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:22:
[...]

Bij mij was apparatuur zo'n 4K goedkoper online :P (vandaar ik zei 'voor Arma begrippen'). Kwam mede omdat ze geen 'Siemens bulk korting' konden geven, maar bijv. wel voor Neff, maar ik wilde per se Siemens vanwege de looks en 60cm hoge combi oven met magnetron, die Neff niet heeft.
Ik gun het die gasten natuurlijk, was voor mij een fijne zaak en verkoper, maar 4K verschil kan ik niet negeren. Heb het meeste van het apparatuur dus nu online besteld, de wat 'moeilijkere' apparaten zoals de afzuigunit wel via Arma.
ok dus al met al is dit wel een faire prijs voor zo'n keuken? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
sanvv78 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 17:12:
Je kunt ook het dubbele bedrag uitgeven aan een efficiëntere vaatwasser (Siemens home connect, zet je hem van afstand aan terwijl je niet thuis bent bv) en 2x per dag draaien zoals hierboven beschreven.

• Artbij
bvbal79 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:45:
[...]

Je kunt ook het dubbele bedrag uitgeven aan een efficiëntere vaatwasser (Siemens home connect, zet je hem van afstand aan terwijl je niet thuis bent bv) en 2x per dag draaien zoals hierboven beschreven.
Waarom is het handig om dat ding van afstand aan te zetten?

Met gestrekt been.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:13
bvbal79 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:45:
[...]

Dubbel is toch ideaal. Dan kan je de ene gebruiken als kastje voor schoon servies en de vuile afwas in de tweede zetten. Ik kon mijn vrouw helaas nog niet overtuigen ;(

• sanvv78
Gebanned schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 17:33:
[...]

Dubbel is toch ideaal. Dan kan je de ene gebruiken als kastje voor schoon servies en de vuile afwas in de tweede zetten. Ik kon mijn vrouw helaas nog niet overtuigen ;(
Haha, mijn man mij dus nu wel, nouja overtuigen is een groot woord hoor ;-). Hij is iig blij.

@bvbal79 uhhh durf haast niet te zeggen dat ze beide al dat type zijn :o

• bvbal79
sanvv78 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 18:20:
[...]

Haha, mijn man mij dus nu wel, nouja overtuigen is een groot woord hoor ;-). Hij is iig blij.

@bvbal79 uhhh durf haast niet te zeggen dat ze beide al dat type zijn :o
toe maar :) Dan hebben jullie inderdaad gewoon teveel vaat :o
Pagina: 1 ... 25 ... 517 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1