Ook ik ben ondergedompeld in de wondere wereld van keukens.Ik blijf me toch wel verbazen over de markt met z'n geheel Eigen mechanisme. Je zou toch in deze tijd denken dat ook hier snel transparantie zijn intrede zou doen.

Maar kennelijk nog niet het geval.
Wij kijken naar een keuken met paralel.lopstelling.
Kookgedeelte is ongeveer 3,4 lang
Kastengedeelte 4x 60, met 2x oven en combioven en koelvries.
Na eerst de 'fout' gemaak te hebben door naar de Keuken Concurrent te gaan. Whirlpool apparatuur, composiet blad 2cm was de indicatie , 27k, vloog naar 17k en toen we weggingen kon het zeker voor tussen de 10 en 15k. De verkoper negeerde onze signalen vanaf het begin dat we zeker niet direct gingen kopen en dat we beide in de sales werken werkte, en daardoor het spel nu niet mee wilde spelen, zorgde ook niet voor minder pusherig gedrag Lusiteren is ook een vak.
Op aanraden van vrienden uiteindelijk bij de DB groep terecht gekomen. Arma wel te verstaan. Vanaf moment 1 prima gesprek en indruk en een offerte gekregen.
7x apparatuur; alles ATAG(mat vinden we prachtig

), combi, oven, vaatwasser, inductie 80cm, koelvries, afzuigkap + quooker.
= 6500 = via Keukenloods opgezocht (scheelt 3 a 400 euro)
Kasten kookgedeelte: (welk merk levert DB?) - semi glans, greeploos
2x 90cm onderladen
1x 90cm aanrecht
1x 60cm vaatwasser
1x bovenkast 120cm
2x boven en onderkast 60cm kastenwand (inclusief ruimte oven en combi)
1x kast met koel vries
1x kast voor laadruimte
beide kanten en bovenkant 5cm stolwand
=6200
werkblad composite inclusief spoelbak(in blad), rand aan achterkant,
2700
montage:1450
total 16850k.
Nu is mijn vraag; waar zou ik een vergelijkbare offerte kunnen gaan opvragen in de buurt van Utrecht(Voortman?) met de specs zoals hier genoemd en waar zit nog ruimte in de prijs.?