Duur kastjeGebanned schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 17:33:
[...]
Dubbel is toch ideaal. Dan kan je de ene gebruiken als kastje voor schoon servies en de vuile afwas in de tweede zetten. Ik kon mijn vrouw helaas nog niet overtuigen
Zet ik er toch neer...als je niet thuis bentartbij schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 17:08:
[...]
Waarom is het handig om dat ding van afstand aan te zetten?
Als je niet thuis bent kan je ook niks in de vaatwasser stoppen. Dus waarom zou je hen dan aan willen zetten?bvbal79 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:36:
[...]
Zet ik er toch neer...als je niet thuis bent
Ja die logica snap ik ook niet. Heb je hem volgepakt, ga je wachten tot je weg bent om hem aan te zetten.. Zet hem dan gelijk aan.Z___Z schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:40:
[...]
Als je niet thuis bent kan je ook niks in de vaatwasser stoppen. Dus waarom zou je hen dan aan willen zetten?
Hele home connect gebeuren heb ik nooit wat van begrepen inderdaad, maar schijnt ook voor je vaatwasser hip te zijn denk ik. Enige wat ik kan bedenken is waar ik hem voor zou gebruiken, als ik vergeten was hem aan te zetten en bij thuiskomst alsnog schone vaat heb. (maar hoe vaak gebeurd dat....zeker als je fysiek de vaat erin stopkipfel schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:50:
[...]
Ja die logica snap ik ook niet. Heb je hem volgepakt, ga je wachten tot je weg bent om hem aan te zetten.. Zet hem dan gelijk aan.
http://www.siemens-home.b...gn/homeconnect/vaatwassen
En wrs heb je hem dan ook net niet dicht gedrukt( dat Is toch beter voor geurtjes?)bvbal79 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 21:27:
[...]
Hele home connect gebeuren heb ik nooit wat van begrepen inderdaad, maar schijnt ook voor je vaatwasser hip te zijn denk ik. Enige wat ik kan bedenken is waar ik hem voor zou gebruiken, als ik vergeten was hem aan te zetten en bij thuiskomst alsnog schone vaat heb. (maar hoe vaak gebeurd dat....zeker als je fysiek de vaat erin stop)
http://www.siemens-home.b...gn/homeconnect/vaatwassen
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Dat is gelukkig geen probleem bij siemens vaatwasser (die ik heb dan). Die springt automatisch dicht. Blijkbaar wordt toch geadviseerd om de vaatwasser dicht te houden na dat hij gedraaid heeft omdat het vocht langs de zijkant zou lopen en daar problemen bij de rubbers zou geven (is mij ook maar verteld).Snowhite0901 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 22:23:
[...]
En wrs heb je hem dan ook net niet dicht gedrukt( dat Is toch beter voor geurtjes?)
Ik zet het er ook neer. Waarom zou je dat willen?bvbal79 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:36:
[...]
Zet ik er toch neer...als je niet thuis bent
Met gestrekt been.
Ik wil het ook niet...maar Siemens heeft het bedacht zie hierboven. Dus als je niet thuis bent kun je hem aanzetten. @sanvv78 heeft blijkbaar op beide vaatwassers deze optie genomen. Dus misschien heeft zij het antwoord op je vraag.artbij schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 23:41:
[...]
Ik zet het er ook neer. Waarom zou je dat willen?
Home kinect zijn natuurlijk ook wel de topmodellen. Miss koop je die ondanks die functie ipv voor die functir
Home Connect lijkt me ook nutteloos voor een vaatwasser. Ik heb er nog even over nagedacht, want gimmick, maar ik kon het mezelf echt niet verkopen.
Wel voor de oven. Dat lukte me wel.
Wel voor de oven. Dat lukte me wel.
Daarom! Echt niet speciaal om dat ding op afstand aan te zetten, geloof ook niet dat we dat ook maar 1x gaan doen. Aangezien wij na vullen zo'n machine instellen om in de nacht te draaien. Gelijk ook eigenlijk de reden van 2 machines, ik ga dat ding niet aanzetten overdag, en tot nu altijd machines gehad die geluid geven tijdens het wassen, heel gezellig wanneer er visite is ;-).@artbij en @bvbal79Snowhite0901 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 06:24:
Home kinect zijn natuurlijk ook wel de topmodellen. Miss koop je die ondanks die functie ipv voor die functir
Maargoed ik weet dat wat apart is, maar ik denk dat je soms gewoon iets moet doen voor de fun, en wellicht hebben anderen hier ook iets in hun keuken wat volkomen onzin is, maar wel leuk. Ik zie namelijk de functie van de quooker niet in. Ik kook graag, heb er geen haast mee, en mijn waterkoker doet prima zijn werk. (Drink hier nauwelijks thee), en dat ding is nog duurder dan een vaatwasser.
Echt een vrouwendingetje volgens mij, een vaatwasser voor de fun...sanvv78 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:33:
[...]
Daarom! Echt niet speciaal om dat ding op afstand aan te zetten, geloof ook niet dat we dat ook maar 1x gaan doen. Aangezien wij na vullen zo'n machine instellen om in de nacht te draaien. Gelijk ook eigenlijk de reden van 2 machines, ik ga dat ding niet aanzetten overdag, en tot nu altijd machines gehad die geluid geven tijdens het wassen, heel gezellig wanneer er visite is ;-).@artbij en @bvbal79
Maargoed ik weet dat wat apart is, maar ik denk dat je soms gewoon iets moet doen voor de fun, en wellicht hebben anderen hier ook iets in hun keuken wat volkomen onzin is, maar wel leuk. Ik zie namelijk de functie van de quooker niet in. Ik kook graag, heb er geen haast mee, en mijn waterkoker doet prima zijn werk. (Drink hier nauwelijks thee), en dat ding is nog duurder dan een vaatwasser.
Met gestrekt been.
Ik zie het nut van twee vaatwassers wel en zou het zelf ook wel willen (geen plek voor en het is me geen 800 euro waard). Maar twee stuks met HC vind ik niet nuttig 
Overigens: volgens mij is er een Siemens inbouwkoffiezetapparaat waarbij het enige verschil met de goedkopere het hebben van HC is. Dus geen andere extra features. Daar heb ik geen 100 euro voor over.
Overigens: volgens mij is er een Siemens inbouwkoffiezetapparaat waarbij het enige verschil met de goedkopere het hebben van HC is. Dus geen andere extra features. Daar heb ik geen 100 euro voor over.
Via keukenofferte vergelijking nu een mail gehad dat Enka Keukens in Utrecht het voor circa 13,5k kan doen. Zij hebben volgens mij Bauformat kasten. Hoe verhoud zich dat tov Rotpunkt.RUFFNECK schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:22:
[...]
Bij mij was apparatuur zo'n 4K goedkoper online(vandaar ik zei 'voor Arma begrippen'). Kwam mede omdat ze geen 'Siemens bulk korting' konden geven, maar bijv. wel voor Neff, maar ik wilde per se Siemens vanwege de looks en 60cm hoge combi oven met magnetron, die Neff niet heeft.
Ik gun het die gasten natuurlijk, was voor mij een fijne zaak en verkoper, maar 4K verschil kan ik niet negeren. Heb het meeste van het apparatuur dus nu online besteld, de wat 'moeilijkere' apparaten zoals de afzuigunit wel via Arma.
En iemand ervaring met Enka? Lijkt redelijk positief te zijn op de review sites.
Die 2-vaatwassers zet me wel aan het denken. Ik heb nog een "oude" keuken met apparatuur in mijn nieuwe huis. Waaronder een vaatwasser... Die zal ik kunnen herbruiken als 2e vaatwasser... Maar ja. dat is weer een extra groep regelen.
Van een vaatwasser is het ook maar vreemd. Op afstand aanzetten. Je moet namelijk wel een vaatwastablet in donderen, en als deze te lang zit, heb je kans dat deze vast blijft plakken in het bakje.Reinier schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:12:
Ik zie het nut van twee vaatwassers wel en zou het zelf ook wel willen (geen plek voor en het is me geen 800 euro waard). Maar twee stuks met HC vind ik niet nuttig
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Ik kan me zo voorstellen dat een vers dampend bakkie koffie als je binnen stapt voor sommige mensen wel lekker is.Reinier schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:12:
Je oven op afstand aanzetten is ook raar. Net als je koffiezetapparaat etcetera.
Met gestrekt been.
Het zal wel handig zijn als mijn espressomachine op voorgetimede tijden uit stand-by/offstand kan komen. Deze hebben toch wel een minuut nodig om op te starten.artbij schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:01:
Je oven op afstand aanzetten is ook raar. Net als je koffiezetapparaat etcetera.
Zolang je niet op afstand een leeg kopje onder de koffie-automaat kan laten zetten is het vooral een zonde van de bonen.Snowhite0901 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:00:
[...]
Ik kan me zo voorstellen dat een vers dampend bakkie koffie als je binnen stapt voor sommige mensen wel lekker is.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Op het moment dat je gewoon een goede moderne vaatwasser hebt van een A merk zul je als je die ingeladen hebt hem niet horen. Tenzij je natuurlijk met de visite in de keuken zit.sanvv78 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:33:
[...]
Daarom! Echt niet speciaal om dat ding op afstand aan te zetten, geloof ook niet dat we dat ook maar 1x gaan doen. Aangezien wij na vullen zo'n machine instellen om in de nacht te draaien. Gelijk ook eigenlijk de reden van 2 machines, ik ga dat ding niet aanzetten overdag, en tot nu altijd machines gehad die geluid geven tijdens het wassen, heel gezellig wanneer er visite is ;-).@artbij en @bvbal79
Bij ons draait de vaatwasser ook 90% in de nacht en tijdens feestjes gaat hij gewoon 2 / 3 / 4 keer aan. Zolang er nog vaat is en / of bij blijft komen gaat die gewoon op een kort programma. Met onze nieuwe vaatwasser kun je er nagenoeg op zitten en je hoort hem nog niet.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Inbouw koffiezetter is mooi, maar het haalt veel flexibiliteit weg.Reinier schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:12:
Wij hebben er over zitten denken. Het is praktisch en mooi weggewerkt. Maar in de praktijk zetten we altijd koffie met onze moka potten en de Chemex. Ooit wil ik er een cold-drip bij en misschien een keer een goed, losstaand espresso apparaat.
Kortom, inbouw in welke vorm dan ook is handig voor de snelle bak, maar wil je je koffie op andere manieren zetten valt het nut een beetje weg.
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Tja maar wie doet dat nou echt? Dus voor vertrek vers water erin, kopje neerzetten?Snowhite0901 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:00:
[...]
Ik kan me zo voorstellen dat een vers dampend bakkie koffie als je binnen stapt voor sommige mensen wel lekker is.
True maar bij mij vervangt hij zoiets dus qua mogelijkheden vergelijkbaar.unezra schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:24:
[...]
Inbouw koffiezetter is mooi, maar het haalt veel flexibiliteit weg.
True that...Reinier schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:41:
[...]
True maar bij mij vervangt hij zoiets dus qua mogelijkheden vergelijkbaar.
Als je thuis veel koffie drinkt of vooral gaat voor gemak kan het interessant zijn. Voor mij persoonlijk is koffie iets dat ik thuis relatief weinig drink (1-2 per dag), waarbij ik per keer de koffie uit kies (we hebben meestal 2-3 soorten in huis) en wissel tussen diverse zetmethodes. Dan is zo'n automaat absoluut nuttig als er een keer bezoek is, maar in de praktijk werkt het ook bij bezoek prima met de moka pot of de Chemex. Zo'n ding dus: http://www.chemexcoffeemaker.com/
Ik hou van dat handwerk en de controle die je hebt over de koffie. Dat het meer tijd kost en je met weegschaaltjes en dingen aan de slag moet (in geval van de Chemex is dat zeker het geval) is voor mij juist een pré. Met dat soort overwegingen kan en ingebouwd apparaat dus overbodige luxe zijn. (Al twijfel ik nog steeds want het is stiekem toch wel ERG makkelijk.)
Als je weinig koffie drinkt is ingebouwd echt zonde. Ding is veel duurder dan een normaal.apparaat en je blijft aan het klooien met vullen van water en bonen. Voor de looks hoef je het wat mij betreft ook niet te doen
Met gestrekt been.
Wij hebben wel een inbouwapparaat gekozen, wij drinken (genoeg
) koffie. Maar ook voor de looks. Anders hadden we geen symmetrisch aangezicht (kastenwand van 4 kasten).
hoeveel vakken moest je vullen dan? 4?JaMaaT schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:21:
Wij hebben wel een inbouwapparaat gekozen, wij drinken (genoeg) koffie. Maar ook voor de looks. Anders hadden we geen symmetrisch aangezicht (kastenwand van 4 kasten).
Meer specifiek: Als je weinig standaard koffie drinkt.artbij schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:41:
Als je weinig koffie drinkt is ingebouwd echt zonde. Ding is veel duurder dan een normaal.apparaat en je blijft aan het klooien met vullen van water en bonen. Voor de looks hoef je het wat mij betreft ook niet te doen
Ik weet niet of gemiddeld 1 kop per persoon per dag veel is, volgens mij is het vrij weinig. Vrijwel altijd trekken we daar de moka pot voor uit de kast (en volgens mij is er nog niet echt een aparte ingebouwde moka pot koffiezetter, zou ook lastig worden want die dingen verschillen nogal in maat) maar bij visite of wanneer we zin hebben in mildere koffie met meer diepgang, komt de Chemex op tafel.
Voor de looks snap ik het dan wel, voor het gemak ook. Geen apart apparaat op je aanrechtblad, geen geklooi met potten en pannen (hoewel Chemex in principe met een Quooker zou kunnen, mits je d'r een maatbeker naast zet om het water af te laten koelen voordat je op schenkt), mooi strak.
Ik kies dadelijk ook voor grote lades en daar haal ik de waterkoker en de koffiezetter dan ook uit voor die ene keer per dag. Lekker opgeruimde keuken.unezra schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:47:
[...]
Meer specifiek: Als je weinig standaard koffie drinkt.
Ik weet niet of gemiddeld 1 kop per persoon per dag veel is, volgens mij is het vrij weinig. Vrijwel altijd trekken we daar de moka pot voor uit de kast (en volgens mij is er nog niet echt een aparte ingebouwde moka pot koffiezetter, zou ook lastig worden want die dingen verschillen nogal in maat) maar bij visite of wanneer we zin hebben in mildere koffie met meer diepgang, komt de Chemex op tafel.
Voor de looks snap ik het dan wel, voor het gemak ook. Geen apart apparaat op je aanrechtblad, geen geklooi met potten en pannen (hoewel Chemex in principe met een Quooker zou kunnen, mits je d'r een maatbeker naast zet om het water af te laten koelen voordat je op schenkt), mooi strak.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Daarom hebben wij juist een Quooker en ingebouwd koffiezetapparaat.
Ons "oude" koffiezetapparaat is ook een bonen apparaat waar je ook een hele pot mee kunt zetten.
Deze komt in de bijkeuken indien er veel visite komt.
Dan lijkt mij een ingebouwd koffiezetapparaat alleen wel een beperking.
Ons "oude" koffiezetapparaat is ook een bonen apparaat waar je ook een hele pot mee kunt zetten.
Deze komt in de bijkeuken indien er veel visite komt.
Dan lijkt mij een ingebouwd koffiezetapparaat alleen wel een beperking.
De beste koffie komt uit een halfautomaat. Dus een inbouw koffiezetapparaat is voornamelijk geschikt voor mensen die het makkelijk/mooi vinden en graag bonenkoffie drinken, maar niet perse de beste koffie willen.
Nou mensen, met de keuze om een nieuwbouwwoning te kopen, begint voor mij de keukenkeuze ook.
Vandaag zijn we bij de leverancier geweest die verbonden is aan het project: EigenHuis Keukens in Capella. Het gesprek verliep soepel in ontspannen en ongedwongen sfeer dus dat is wel alvast erg fijn. We hadden al een goed beeld van wat we wilden qua looks en hadden vooraf alle apparatuur geïnventariseerd (met advies/internetprijzen van AEG, Bosch en Siemens). Dat is uitgetekend en is een prijs voor neergelegd.
Dus ik zou het heel erg waarderen als jullie over die prijs een mening over kunnen geven. Ik besef dat het nog een niet-onderhandelde prijs is; we gaan ook nog een second opinion halen bij Bemmel & Kroon (zelfbenoemd netto).
Keuken:
Ballerina (XL-GL? Zag ik op het scherm), mat zwart.
Zijde 1:
- 1 Kast voor vaatwasser (60cm)
- 1 Kast met deur onder spoelbak (60cm)
- 2 x Kast met elke 2 laden (2x80cm)
- 2 x Bovenkast met klep (2x80cm) in houtmotief, met achterwand
- 2 x Dimbare spot onder bovenkast
Zijde 2:
- 1 Kast met 2 laden (90cm)
- 1 Hoge kast, vooralsnog met planken (194cmx60cm)
- 1 Hoge kast, voor de stoombakoven, verder planken (194cmx60cm)
- 1 Hoge kast, voor hoge koelkast (194cmx60cm)
- 1 Hoge kast, voor hoge vriezer (194cmx60cm)
Werkblad:
- Keramiek, 4cm
- 1 x 95cm
- 1 x 92cm
- 1 x 205 cm, met uitsparing voor kraan en spoelbak
- Spoelbak, inleg 40x50cm
Apparatuur:
- Bertazzoni 6 pits fornuis (€ 1.599, zelf aan te schaffen, zij monteren) in de totale apparatenprijs meegenomen.
- ATAG CS4511D Stoombakoven € 695
- Bosch SBV68PX01N € 1.379 // AEG FSE72610P Vaatwasser € 695
- Bosch KIR81AF30 € 945 // AEG SKE81826ZC Koelkast met 0 graden zone € 1.190
- Bosch GIN81AC30 € 1.115 // AEG ABE81816NC Vriezer € 1.040
- Bosch DWB097A51 € 555 // AEG DBB3950M Afzuigkap € 410
- Bertazzoni RVS Achterwand € 199
- Quooker Fusion Combi+ round € 1.480
Totaal Bosch variant € 7.189 // AEG variant € 4.825 (€ 6.530-€1.705 extra AEG-leverancier korting*)
Voor montage rekenen ze € 1.600 en ze schatten € 1.000 voor andere benodigde aanpassingen zoals leidingen e.d.
Vanuit het project krijgen we € 4.235 voucherkorting.
We begonnen met de Bosch-variant. De keuken kostte zelf € 21.400. Na montage, uitgave aan fornuis, extra werk en korting, kwamen ze op € 21.364. Als we terugrekenen met de bekende bedragen, kosten de kasten, werkblad, spots en spoelbak dus € 14.211.
In de AEG-variant kwam hij op totaal onderaan de streep all-in op € 19.000 (op die wijze kon ik dus terugrekenen wat hij als AEG-dealer aan extra korting kon geven).
Hoe kijken jullie hiertegenaan? Even @Shunt taggen
Plaatjes:
Plattegrond
Render 1
Render 2
Render 3
Vandaag zijn we bij de leverancier geweest die verbonden is aan het project: EigenHuis Keukens in Capella. Het gesprek verliep soepel in ontspannen en ongedwongen sfeer dus dat is wel alvast erg fijn. We hadden al een goed beeld van wat we wilden qua looks en hadden vooraf alle apparatuur geïnventariseerd (met advies/internetprijzen van AEG, Bosch en Siemens). Dat is uitgetekend en is een prijs voor neergelegd.
Dus ik zou het heel erg waarderen als jullie over die prijs een mening over kunnen geven. Ik besef dat het nog een niet-onderhandelde prijs is; we gaan ook nog een second opinion halen bij Bemmel & Kroon (zelfbenoemd netto).
Keuken:
Zijde 1:
Zijde 2:
Werkblad:
- Keramiek, 4cm
- 1 x 95cm
- 1 x 92cm
Apparatuur:
- Bertazzoni 6 pits fornuis (€ 1.599, zelf aan te schaffen, zij monteren) in de totale apparatenprijs meegenomen.
Totaal Bosch variant € 7.189 // AEG variant € 4.825 (€ 6.530-€1.705 extra AEG-leverancier korting*)
Voor montage rekenen ze € 1.600 en ze schatten € 1.000 voor andere benodigde aanpassingen zoals leidingen e.d.
We begonnen met de Bosch-variant. De keuken kostte zelf € 21.400. Na montage, uitgave aan fornuis, extra werk en korting, kwamen ze op € 21.364. Als we terugrekenen met de bekende bedragen, kosten de kasten, werkblad, spots en spoelbak dus € 14.211.
In de AEG-variant kwam hij op totaal onderaan de streep all-in op € 19.000 (op die wijze kon ik dus terugrekenen wat hij als AEG-dealer aan extra korting kon geven).
Hoe kijken jullie hiertegenaan? Even @Shunt taggen

Plaatjes:
Plattegrond
Render 1
Render 2
Render 3
Je koopt een nieuwbouwwoning. Waarom zitten de leidingen niet op de goede plek?Jason X schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 22:36:
Nou mensen, met de keuze om een nieuwbouwwoning te kopen, begint voor mij de keukenkeuze ook.
Keuken:
Zijde 1:
Zijde 2:
Werkblad:
- Keramiek, 4cm
- 1 x 95cm
- 1 x 92cm
Apparatuur:
Hoe kijken jullie hiertegenaan? Even @Shunt taggen![]()
Plaatjes:
Plattegrond
Render 1
Render 2
Render 3
Met gestrekt been.
Dat is een goede vraag, die we achteraf ook hadden dus die gaan we nog stellen. Want het lijkt mij inderdaad één van de argumenten dat je bij de gekoppelde keukenleverancier komt; het feit dat ze gelijk alles afstemmen. Dus die kosten leken me ook onnodig. Enige wat ik wel kan voorstellen, zijn de meerkosten voor extra groepen in de meterkast, om alle apparatuur te ondersteunen.artbij schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 23:09:
[...]
Je koopt een nieuwbouwwoning. Waarom zitten de leidingen niet op de goede plek?
@Jason X Eerste gedachte is mooi spul uit gekozen.
Wij hadden origineel ook ons oog laten vallen op een fornuis maar zijn daar niet voor gegaan omdat we toch liever inductie hadden. Plus het schoonmaak werk van een fornuis lijkt mij een Hell!.
Verder tja ruim 13k voor blad en kastjes vind ik erg duur. Wij hebben qua apparatuur ongeveer het zelfde uitgeven. Blad reken daar een goede 3k voor en je zit gewoon op 10k aan kastjes en montage kosten. Voor balleriena vind ik dat extreem duur. Volgens mij is dat een redelijk budget keuken kast.
Wij hadden origineel ook ons oog laten vallen op een fornuis maar zijn daar niet voor gegaan omdat we toch liever inductie hadden. Plus het schoonmaak werk van een fornuis lijkt mij een Hell!.
Verder tja ruim 13k voor blad en kastjes vind ik erg duur. Wij hebben qua apparatuur ongeveer het zelfde uitgeven. Blad reken daar een goede 3k voor en je zit gewoon op 10k aan kastjes en montage kosten. Voor balleriena vind ik dat extreem duur. Volgens mij is dat een redelijk budget keuken kast.
Game PC
Dank je voor je reactie! Ik had al zo'n idee, mede door jouw reacties op andere gepostte keukens hier. Dus daar moet ik nog wat van vinden richting Eigenhuis. Wat voor 'argumenten' kan je gebruiken, afgezien van een andere keukenofferte met waarschijnlijk een ander merk kastjes? Mekkeren dat het catalogusprijzen zijn? Of heeft iemand daar nog tips voor?Shunt schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 23:24:
@Jason X Eerste gedachte is mooi spul uit gekozen.
Ga langs reddy daar hebben ze exact de zelfde kastjes volgens mij. En laat daar een offerte opmaken.Jason X schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 23:38:
[...]
Dank je voor je reactie! Ik had al zo'n idee, mede door jouw reacties op andere gepostte keukens hier. Dus daar moet ik nog wat van vinden richting Eigenhuis. Wat voor 'argumenten' kan je gebruiken, afgezien van een andere keukenofferte met waarschijnlijk een ander merk kastjes? Mekkeren dat het catalogusprijzen zijn? Of heeft iemand daar nog tips voor?
Kijk eventjes goed naar hoe je die gesprekken in gaat en noem vooral de prijs van wat je hier hebt gekregen niet. Ik zou sowieso die hoge kastjes weglaten uit je opstelling. Je hebt een mooie ruimte en zo aan een kant een serie hoge kastjes vind ik er persoonlijk vreemd uit zien. Verder lijkt het zo op de foto's een erg donkere keuken ga je dit nog compenseren door wat lichte kleuren op de vloer / muren ?
Game PC
Bij het project waar ik gekocht heb is er al een standaard keukenopstelling door de aannemer bedacht. Als je daar van afwijkt (zoals wij gedaan hebben) dan betaal je voor het verplaatsen van de diverse aansluitingen.Jason X schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 23:17:
[...]
Dat is een goede vraag, die we achteraf ook hadden dus die gaan we nog stellen. Want het lijkt mij inderdaad één van de argumenten dat je bij de gekoppelde keukenleverancier komt; het feit dat ze gelijk alles afstemmen. Dus die kosten leken me ook onnodig. Enige wat ik wel kan voorstellen, zijn de meerkosten voor extra groepen in de meterkast, om alle apparatuur te ondersteunen.
Net zoals je betaald als je een stopcontact niet op de door de aannemer bedachte punten wilt hebben.
De keukenzaak die aan het project gekoppeld zit regelt het samen met de aannemer dat de aansluitingen op de juiste plek komen.
Wij prijs kan je nog wel wat korting organiseren. (Zelf ook bij eigenhuis Amersfoort gekocht).
In ieder geval de prijzen van apparatuur checken, die is bij hen veel te hoog ten opzichte van BCC/Mediamarkt/ETC.
[ Voor 10% gewijzigd door Len020 op 02-09-2017 10:02 ]
Oh top, eens kijken bij Reddy, die zit gelukkig in de buurt in Katwijk.Shunt schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 00:31:
[...]
Ga langs reddy daar hebben ze exact de zelfde kastjes volgens mij. En laat daar een offerte opmaken.
Kijk eventjes goed naar hoe je die gesprekken in gaat en noem vooral de prijs van wat je hier hebt gekregen niet. Ik zou sowieso die hoge kastjes weglaten uit je opstelling. Je hebt een mooie ruimte en zo aan een kant een serie hoge kastjes vind ik er persoonlijk vreemd uit zien. Verder lijkt het zo op de foto's een erg donkere keuken ga je dit nog compenseren door wat lichte kleuren op de vloer / muren ?
Ik neem aan dat je die 2 bovenkastjes bedoelt boven de spoelbak? Die vinden we zelf juist een mooi accent omdat die houtkleur ook verder terug gaat komen in huis (eettafel, salontafel etc.), maar idd, kan me ook voorstellen dat het ruimtelijker oogt zonder.
Qua kleur hebben we inderdaad verder een lichte vloer en muren in de planning, om ook de keuken beter uit te laten komen.
Kan me op zich voorstellen dat er extra werk uit kan komen. Nou wil het bij ons, dat de standaard keukenopstelling ook die wand gebruikt waardoor water, gas en elektra al vrijwel goed zitten. Het zal dus puur extra electra aan de overkant zijn. Naja, ook dat tikt hard aan, ik neem het maar even voor waarheid aan maar zal er nog kritisch over zijn. Net als de apparaatprijzen, daar zit nog wat te veel tussen internet en EigenHuis (hij zei overigens al snel dat hij niet aan internetprijzen deed. Cool story bro).Lennartc schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 09:57:
[...]
Bij het project waar ik gekocht heb is er al een standaard keukenopstelling door de aannemer bedacht. Als je daar van afwijkt (zoals wij gedaan hebben) dan betaal je voor het verplaatsen van de diverse aansluitingen.
Net zoals je betaald als je een stopcontact niet op de door de aannemer bedachte punten wilt hebben.
De keukenzaak die aan het project gekoppeld zit regelt het samen met de aannemer dat de aansluitingen op de juiste plek komen.
Wij prijs kan je nog wel wat korting organiseren. (Zelf ook bij eigenhuis Amersfoort gekocht).
In ieder geval de prijzen van apparatuur checken, die is bij hen veel te hoog ten opzichte van BCC/Mediamarkt/ETC.
Om nog een update te geven, ik kon bij Superkeukens prima zonder apparatuur bestellen, prijs van de kasten met het blad bleef hetzelfde. Uiteindelijk niet eens meer naar een andere zaak geweest. Ik heb de prijs kunnen afronden (2,5% eraf) en ben eigenlijk dik tevreden zonder nog meer gedoe en tijd investeren in nog meer winkels.
Net bij de projectkeukenleverancier Bruynzeel geweest. Zelf opstelling besprokenRUFFNECK schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 21:24:
[...]
Ziet er goed uit, weet je ook welke serie/model kast je hebt? Ik heb bijv "Excellentic EZRT MX gelakt greeploos front rondom naadloos afgewerkt in frontkleur"
Verder vind ik de prijs, voor Arma begrippen, best OK, even zonder te weten welke modellen apparatuur je precies hebt.
en kwamen we uiteindelijk op (na wat richting geven) op zelfde prijs uit. Echter de hoge plinten daar vinden we niet mooi. (keuken Pallas laser)
Reactie van de verkoper op dat de Rotpunkt keuken was dat die kasten toch echt wel van een fors slechtere kwaliteit zijn ??? Klopt dit?
Verder nog via een online vergelijkingsite een aanbod gekregen dat we bij Enka Keukens flink onder de prijs van 16500 kunnen komen. Deze lagere prijs was ook met Rotpuntk maar kunnen volgens mij ook Systemat keuken leveren.
Ok regel een alles wat een keuken verkoper zegt over "zijn" kasten is een leugen ze zijn niet beter ze zijn niet mooier ze zijn niet duurzamer ze zijn niet speciaal. En al helemaal die van Bruynzeel niet die staan zelfs op het trapje "laag" waar Rotpunkt op midden segment staat.SmileAlot schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 17:04:
[...]
Net bij de projectkeukenleverancier Bruynzeel geweest. Zelf opstelling besproken
en kwamen we uiteindelijk op (na wat richting geven) op zelfde prijs uit. Echter de hoge plinten daar vinden we niet mooi. (keuken Pallas laser)
Reactie van de verkoper op dat de Rotpunkt keuken was dat die kasten toch echt wel van een fors slechtere kwaliteit zijn ??? Klopt dit?![]()
![]()
Verder nog via een online vergelijkingsite een aanbod gekregen dat we bij Enka Keukens flink onder de prijs van 16500 kunnen komen. Deze lagere prijs was ook met Rotpuntk maar kunnen volgens mij ook Systemat keuken leveren.
Game PC
Ik zou idd niet al teveel waarde hechten aan die stelling van Bruynzeel...
Anyways, ben wel benieuwd hoeveel onder de prijs Enka kan zitten, als je al zei dat je apparatuur niet veel goedkoper was online, dan zul je het veelal van de kastprijzen moeten hebben dus.
Anyways, ben wel benieuwd hoeveel onder de prijs Enka kan zitten, als je al zei dat je apparatuur niet veel goedkoper was online, dan zul je het veelal van de kastprijzen moeten hebben dus.
Wij zijn er ook (eindelijk) uit met de keuken!
L-vorm , 4 cm composiet werkblad, lak hoogglans en spotjes met afstandsbediening
. #nutteloos
Apparatuur 5x Siemens iQ500 (vaatwasser/koelkast) / iQ700 (inductie/afzuigkap/oven) combinatie.
Vind het zelf een hele nette prijs. En bovenal het aankoopproces ging heel goed, zonder gepush en netjes achteraf betalen etc. Overigens wordt de kleur van kastjes en blad nog later bepaald. Maar we hadden de technische tekening alvast nodig voor ons nieuwbouw huis.
L-vorm , 4 cm composiet werkblad, lak hoogglans en spotjes met afstandsbediening
Apparatuur 5x Siemens iQ500 (vaatwasser/koelkast) / iQ700 (inductie/afzuigkap/oven) combinatie.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Vind het zelf een hele nette prijs. En bovenal het aankoopproces ging heel goed, zonder gepush en netjes achteraf betalen etc. Overigens wordt de kleur van kastjes en blad nog later bepaald. Maar we hadden de technische tekening alvast nodig voor ons nieuwbouw huis.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 122% gewijzigd door Sport_Life op 17-08-2022 16:46 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Je plaatje is onzichtbaar omdat de map met een wcahtwoord beveiligd is.Sport_Life schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 23:09:
Merk Tristar, L-vorm met bar, 4 cm composiet werkblad, lak hoogglans.
***members only***
Vind het zelf een hele nette prijs. En bovenal het aankoopproces ging heel goed, zonder gepush en netjes achteraf betalen etc.
***members only***
Oeps! Nu werkt t wel!Dennis schreef op zondag 3 september 2017 @ 08:57:
[...]
Je plaatje is onzichtbaar omdat de map met een wcahtwoord beveiligd is.
Is het mat zwart soms Fenix? Ballerina heeft ook Fenix in het assortiment als mat zwart en dat is wel prijzig. Dat zou de hoge prijs (deels) kunnen verklaren.Jason X schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 22:36:
Keuken:
Zijde 1:
Plaatjes:
Plattegrond
Render 1
Render 2
Render 3
Jazeker, dat is Fenixjusv schreef op zondag 3 september 2017 @ 13:30:
[...]
Is het mat zwart soms Fenix? Ballerina heeft ook Fenix in het assortiment als mat zwart en dat is wel prijzig. Dat zou de hoge prijs (deels) kunnen verklaren.
Overigens vanochtend bij Bemmel&Kroon in Zoeterwoude geweest. Prettig gesprek ook en die gaven een prijs af van € 19.000 incl. monteren voor een Schüller-keuken en vrijwel alles AEG (zie hier de post met meer basisinfo). Hierin zit wel als extra een Plasmafilter, hogere bovenkastjes in accentkleur en iets hogere hoge kasten. Dus iets meer keuken voor hetzelfde geld als bij EigenHuis. Maar die heeft dan al die 'waardecheque' van het project erin verrekkend (op deze wijze dus feitelijk een sigaar uit eigen doos).
Ga nog even een afspraak maken op jullie advies, bij Reddy.
[ Voor 51% gewijzigd door Jason X op 03-09-2017 15:34 ]
Wij zijn ook (over 1,5 jaar dan) de trotse bezitters van een nieuwbouw huis, en nu dus ook druk met de aanschaf van een keuken. De projectleverancier (Eigenhuis) vonden wij erg duur. Bij Nolte Rotterdam hebben we een aanbod gekregen waar we tevreden mee zijn.
Keuken:
mat wit, gelaserde frontjes, greeploos, zwevend blad waarbij de uitsparing bij het schiereiland rondom loopt. Ben het precieze type vergeten, maar wel beste kwaliteit Nolte waarbij lades glas aan de zijkant hebben (althans dat was wat de verkoper zij, ze hadden daar 3 types laden boven elkaar staan om het verschil te laten zien).
Zijde 1:
- 1 kast voor vaatwasser (60cm)
- 1 spoelkast met 2 laden (120cm)
- 1 kast met 2 laden (120 cm) en extra lade erin voor bestek
- 2 x kast met 2 laden elk (80 cm)
- 1 x kast met planken (60 cm)
- 1x kast in de hoek van het schiereiland waarvan de plank doorlopen de hoek in (+/- 100 cm)
- Bokmerk achterwand bij de kookplaat (heel dun aluminium) in zelfde ral kleur als muur (90 x 75 cm)
Zijde 2:
- 1 Hoge kast met planken (210cmx60cm)
- 1 Hoge kast, voor de oven en combi, verder planken (210cmx60cm)
- 1 Hoge kast, voor koelvries combi (210cmx60cm)
Werkblad:
- Composiet, 4cm, betonlook
- 1 x 315 x 60, met uitsparing voor kraan, spoelbak en kookplaat
- 1 x 165 x 120
- Spoelbak, inleg 40x55cm
Apparatuur:
- AEG Oven PROBLACKLINE BPE742220B met pyrolise . --> kan zijn dat ik uiteindelijk nog voor een stoomoven ga na workshop bij AEG
- AEG Combi PROBLACKLINE KME761000B
- AEG Kookplaat gas op glas, 88 cm, HG995520NB
- AEG afzuigkap, 90cm, DBE5960HG
- AEG koelvriescombo, SCB51821LS (bewust low frost ipv no frost ivm inleveren ruimte in de vriezer)
- AEG vaatwasser FSE63700P
Hebben zelf nog een Grohe red warmwater kraan staan, die zij voor ons inbouwen.
Keuken wordt door Nolte aangeboden voor €12758
Voor montage en aansluiten rekenen ze € 1.500 exclusief klein materiaal (iemand enig idee waar ik dan aan moet denken. Leidingen etc zitten op de juiste plek omdat ik dat door de bouwer volgens tekening laat doen).
Komt dan dus op €14258.
Plaatjes als indicatie. Kloppen niet helemaal, deze versie heeft nog wel grepen, afmeting spoelkast is nog iets kleiner en blad niet rondom zwevend. En wij nemen een houten vloer
Keuken 1
Keuken 2
Keuken 3
Ben benieuwd naar jullie mening / advies. Is dit een nette prijs of moet er nog een x bedrag afkunnen?
Keuken:
mat wit, gelaserde frontjes, greeploos, zwevend blad waarbij de uitsparing bij het schiereiland rondom loopt. Ben het precieze type vergeten, maar wel beste kwaliteit Nolte waarbij lades glas aan de zijkant hebben (althans dat was wat de verkoper zij, ze hadden daar 3 types laden boven elkaar staan om het verschil te laten zien).
Zijde 1:
- 1x kast in de hoek van het schiereiland waarvan de plank doorlopen de hoek in (+/- 100 cm)
- Bokmerk achterwand bij de kookplaat (heel dun aluminium) in zelfde ral kleur als muur (90 x 75 cm)
Zijde 2:
Werkblad:
- 1 x 165 x 120
Apparatuur:
- AEG Oven PROBLACKLINE BPE742220B met pyrolise . --> kan zijn dat ik uiteindelijk nog voor een stoomoven ga na workshop bij AEG
- AEG Kookplaat gas op glas, 88 cm, HG995520NB
- AEG koelvriescombo, SCB51821LS (bewust low frost ipv no frost ivm inleveren ruimte in de vriezer)
Voor montage en aansluiten rekenen ze € 1.500 exclusief klein materiaal (iemand enig idee waar ik dan aan moet denken. Leidingen etc zitten op de juiste plek omdat ik dat door de bouwer volgens tekening laat doen).
Komt dan dus op €14258.
Plaatjes als indicatie. Kloppen niet helemaal, deze versie heeft nog wel grepen, afmeting spoelkast is nog iets kleiner en blad niet rondom zwevend. En wij nemen een houten vloer
Keuken 1
Keuken 2
Keuken 3
Ben benieuwd naar jullie mening / advies. Is dit een nette prijs of moet er nog een x bedrag afkunnen?
Je mist een 5 in je kookplaat nummer dat is volgens mij: HG995520NB.hsslt schreef op zondag 3 september 2017 @ 22:37:
Wij zijn ook (over 1,5 jaar dan) de trotse bezitters van een nieuwbouw huis, en nu dus ook druk met de aanschaf van een keuken. De projectleverancier (Eigenhuis) vonden wij erg duur. Bij Nolte Rotterdam hebben we een aanbod gekregen waar we tevreden mee zijn.
Keuken:
Zijde 1:
Zijde 2:
Werkblad:
- 1 x 165 x 120
Apparatuur:
- AEG Kookplaat gas op glas, 88 cm, HG99520NB
Komt dan dus op €14258.
Keuken 1
Keuken 2
Keuken 3
Verder zou ik persoonlijk NOOIT meer zonder een nofrost koelkast willen. Echt dat is zo heerlijk.
Onze oude koelkast (zo'n bijna geen frost) zat altijd helemaal onder.
De opstelling is erg mooi. Lekker rustig en niet te veel poespas. Persoonlijk zou ik alleen iets meer richting de 12/13k verwachten voor deze keuken.
Game PC
Wij hebben dezelfde keuken samen laten stellenhsslt schreef op zondag 3 september 2017 @ 22:37:
Keuken:
Zijde 1:
Zijde 2:
Werkblad:
- 1 x 165 x 120
Apparatuur:
- AEG Kookplaat gas op glas, 88 cm, HG99520NB
Komt dan dus op €14258.
Keuken 1
Keuken 2
Keuken 3
Gisteren hebben we de offerte getekend voor een keuken bij Bemmel&Kroon.
Ik had al een offerte van superkeuken en dezelfde opstellen door BK laten opmaken. Toevallig heb ik dezelfde front en keuken uitgekozen. Dus dat was makkelijk vergelijken.
Al snel bleek dat SuperKeukens een paar bespaartruukjes had uitgevoerd zonder mijn weten EN veel fouten gemaakt in de offerte. (een onderbouw spoelbak wat helemaal niet kan).
Uiteindelijk voor ongeveer 500 euro meer dan bij SuperKeukens de offerte van BK geaccepteerd. Maar hiervoor hebben we wel de luxere apparatuurmodel gekregen, 2x grote inbouwspoelbakken, luxere kraan, en veel planken verwisseld voor lades. Zijwanden worden gelakt in dezelfde kleur/materiaal als de front (waar superkeukens dus op bespaard hebben door simpelweg de witte-kunstof van de kasten te houden als "zijwand")
Al met al een prettige ervaring. De rendering van de keuken was helaas corrupt. Ik heb ze gevraagd om opnieuw te renderen.
Wat wel wrang is: BK zegt altijd met scherpste prijs te komen. Maar ik moest toch gebruik maken van hun actie van de maand om 15% van de keukenprijs af te krijgen, waardoor het dan pas op dezelfde prijsniveau als SK kwam.
En daarna was het nog eens extra afgerond naar 22.000 inclusief montage. Wat nog eens zo'n 500 euro op de eindprijs scheelt.
Dus er is TOCH wel onderhandelingsruimte.
Ik had al een offerte van superkeuken en dezelfde opstellen door BK laten opmaken. Toevallig heb ik dezelfde front en keuken uitgekozen. Dus dat was makkelijk vergelijken.
Al snel bleek dat SuperKeukens een paar bespaartruukjes had uitgevoerd zonder mijn weten EN veel fouten gemaakt in de offerte. (een onderbouw spoelbak wat helemaal niet kan).
Uiteindelijk voor ongeveer 500 euro meer dan bij SuperKeukens de offerte van BK geaccepteerd. Maar hiervoor hebben we wel de luxere apparatuurmodel gekregen, 2x grote inbouwspoelbakken, luxere kraan, en veel planken verwisseld voor lades. Zijwanden worden gelakt in dezelfde kleur/materiaal als de front (waar superkeukens dus op bespaard hebben door simpelweg de witte-kunstof van de kasten te houden als "zijwand")
Al met al een prettige ervaring. De rendering van de keuken was helaas corrupt. Ik heb ze gevraagd om opnieuw te renderen.
Wat wel wrang is: BK zegt altijd met scherpste prijs te komen. Maar ik moest toch gebruik maken van hun actie van de maand om 15% van de keukenprijs af te krijgen, waardoor het dan pas op dezelfde prijsniveau als SK kwam.
En daarna was het nog eens extra afgerond naar 22.000 inclusief montage. Wat nog eens zo'n 500 euro op de eindprijs scheelt.
Dus er is TOCH wel onderhandelingsruimte.
@Shunt Thanks, is ook precies wat wij willen omdat de keuken nogal smal is: rustig met een mooi blad maar wel genoeg ruimte en fijn om in te werken.
Je had gelijk over de kookplaat, heb een 5 toegevoegd.
Wat betreft de prijs had ik ook meer richting de 12,5k verwacht. Ga dat ook nog zeker proberen te krijgen bij Nolte. Maar zowel Eigenhuis (16,2k incl montage) en Superkeukens (14,7k inclusief montage) zat nog hoger en dat zonder spatplaat achter het fornuis. Waarbij Superkeukens ook niet de garantie gaf dat, als er bepaalde apparaten niet meer leverbaar zijn tegen de tijd dat onze keuken daadwerkelijk geleverd moet worden, we de nieuwe versies voor dezelfde prijs krijgen.
@Sport_Life Is ook best een gangbare opstelling
. Welke leverancier ben je uiteindelijk mee in zee gegaan? Trouwens ook nieuwbouw in de buurt van Rotterdam?
Wat betreft de prijs had ik ook meer richting de 12,5k verwacht. Ga dat ook nog zeker proberen te krijgen bij Nolte. Maar zowel Eigenhuis (16,2k incl montage) en Superkeukens (14,7k inclusief montage) zat nog hoger en dat zonder spatplaat achter het fornuis. Waarbij Superkeukens ook niet de garantie gaf dat, als er bepaalde apparaten niet meer leverbaar zijn tegen de tijd dat onze keuken daadwerkelijk geleverd moet worden, we de nieuwe versies voor dezelfde prijs krijgen.
@Sport_Life Is ook best een gangbare opstelling
Ook nieuwbouw inderdaad, maar niet in de buurt van Rotterdamhsslt schreef op zondag 3 september 2017 @ 23:40:
@Shunt Thanks, is ook precies wat wij willen omdat de keuken nogal smal is: rustig met een mooi blad maar wel genoeg ruimte en fijn om in te werken.
@Sport_Life Is ook best een gangbare opstelling. Welke leverancier ben je uiteindelijk mee in zee gegaan? Trouwens ook nieuwbouw in de buurt van Rotterdam?
[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 03-09-2017 23:57 ]
Vraagje; wie weet het verschil tussen een Franke Tectonite Carbon of Onyx spoelbak. Beide zijn zwart, maar kan even niet het verschil er van vinden, behalve het prijsverschil. Verder iemand ervaring met een zwarte spoelbak?
Dank je zover kwam ik ook ;-), maar wat is het verschil in gebruik? Wat adviseren kenners zeg maar.Dreadramon schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:43:
Zo te zien een ander materiaal...
En wat vinden jullie ervan?Sport_Life schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 23:09:
Merk Tristar, L-vorm met bar, 4 cm composiet werkblad, lak hoogglans en spotjes met afstandsbediening. #nutteloos
***members only***
***members only***
Wij hebben de Franke Tectonite spoelbak in het zwart, weet nu alleen even niet welke versie. Ben er erg tevreden mee. Makkelijk schoon te houden, nog geen krassen. (wij gebruiken ook vaak een rubber matje er in) Enige is dat de rvs plug vaak wat snel bruin wordt maar dat is zo schoon te maken en heeft denk meer te maken met het weggooien van thee dan wat anders.sanvv78 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:38:
Vraagje; wie weet het verschil tussen een Franke Tectonite Carbon of Onyx spoelbak. Beide zijn zwart, maar kan even niet het verschil er van vinden, behalve het prijsverschil. Verder iemand ervaring met een zwarte spoelbak?
Wij hebben hem ook (Franke)...tot nu toe erg tevreden mee en steekt heel mooi af tegen ons werkblad dat wit is. Alleen jammer dat de zwarte cooker kraan toen nog niet beschikbaar was, anders hadden we die erbij genomensanvv78 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:38:
De zwarte quookerkraan wil ik hebben, maar de belachelijke meerprijs van zo'n 700 euro is het me niet waard...bvbal79 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 21:00:
[...]
Wij hebben hem ook (Franke)...tot nu toe erg tevreden mee en steekt heel mooi af tegen ons werkblad dat wit is. Alleen jammer dat de zwarte cooker kraan toen nog niet beschikbaar was, anders hadden we die erbij genomen
Mooi nieuws, gefeliciteerd!keko12 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 15:02:
Om nog een update te geven, ik kon bij Superkeukens prima zonder apparatuur bestellen, prijs van de kasten met het blad bleef hetzelfde. Uiteindelijk niet eens meer naar een andere zaak geweest. Ik heb de prijs kunnen afronden (2,5% eraf) en ben eigenlijk dik tevreden zonder nog meer gedoe en tijd investeren in nog meer winkels.
@hsslt Wij kregen bij Superkeukens wel de garantie dat we nieuwe apparatuur binnen de afgesproken prijs zouden krijgen, als deze onverhoopt niet meer leverbaar zou zijn. Wij zaten trouwens ook op 14,7 K en hebben die 0,7 er vrij makkelijk af kunnen krijgen met een handje-klap op 14 rond. Er is dus inderdaad wel enige onderhandelingsruimte maar je moet geen extreme kortingen verwachten.
@Jason X Eerlijk gezegd denk ik dat de offertes ronde de 19 of 20K nog steeds iets te hoog zijn, zeker als er AEG apparatuur in wordt gezet. Ter vergelijking; wij hebben qua afmetingen ongeveer dezelfde keuken maar dan in U-vorm dus er zit nog een extra blokje onder het raam bij ons. Exclusief de vaatwasser die we zelf nog kopen kostte deze ons 14K met de 'duurdere' Siemens apparatuur. Met AEG zouden we eerder rond de 13 gaan uitkomen. Ik zou voor jouw opstelling met een Quooker als extra apparaat max. 16 verwachten.
Dank je voor deze input! Vrijdag heb ik een afspraak bij Reddy Keukens voor een third opinionSarrr schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:12:
[...]
@Jason X Eerlijk gezegd denk ik dat de offertes ronde de 19 of 20K nog steeds iets te hoog zijn, zeker als er AEG apparatuur in wordt gezet. Ter vergelijking; wij hebben qua afmetingen ongeveer dezelfde keuken maar dan in U-vorm dus er zit nog een extra blokje onder het raam bij ons. Exclusief de vaatwasser die we zelf nog kopen kostte deze ons 14K met de 'duurdere' Siemens apparatuur. Met AEG zouden we eerder rond de 13 gaan uitkomen. Ik zou voor jouw opstelling met een Quooker als extra apparaat max. 16 verwachten.
Hoi,
Wij hebben vorig jaar een nieuwbouwhuis gekocht. Hopelijk wordt het binnen een paar weken opgeleverd, maar daar is helaas nog geen duidelijkheid over.
Wat ik zeker wil doen, is een opleverkeuring. Ik zoekeen goede partij, die betrouwbaar werkt en ook nog eens echt verstand van zaken heeft. Ik lees veel bedenkelijke berichten over eigen huis, dus daar ga ik zowiezo niet naar toe. Verder vind ik het erg lastig om recensies van bouwkundigen te vinden.
Hebben jullie enige tips?
Edit: excuses: verkeerde forum...
Wij hebben vorig jaar een nieuwbouwhuis gekocht. Hopelijk wordt het binnen een paar weken opgeleverd, maar daar is helaas nog geen duidelijkheid over.
Wat ik zeker wil doen, is een opleverkeuring. Ik zoekeen goede partij, die betrouwbaar werkt en ook nog eens echt verstand van zaken heeft. Ik lees veel bedenkelijke berichten over eigen huis, dus daar ga ik zowiezo niet naar toe. Verder vind ik het erg lastig om recensies van bouwkundigen te vinden.
Edit: excuses: verkeerde forum...
[ Voor 4% gewijzigd door mdvdl op 08-09-2017 07:17 ]
Wat is jullie ervaring met apparatuur erbij kopen? Zijn de prijzen gelijk aan internet of zit er veel marge op?
Mijn ervaring is dat de prijs met de kastjes edg vaak allemaal erg krap is, en ze juist een beetje winst halen met de apparatuur. Bij mij rekenden ze met de adviesprijs en dan een x procent 'vaste' korting waarmee ik iets duurder uitkwam dan via internet. Al met al niet veel duurder.
En zeker met garantie edg heb je gewoon 1 adres waar je terecht kan. Kennis van mij heeft nog wat gezeik gehad met een beschadigd frontje en een vaatwasmachine die die zelf geplaatst had....
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Een tip, stel deze vraag in een ander topic, zoals ht nieuwbouwtopic.mdvdl schreef op donderdag 7 september 2017 @ 07:53:
Hoi,
Met gestrekt been.
Prijzen liggen op internet veel lager.Sport_Life schreef op donderdag 7 september 2017 @ 08:05:
Wat is jullie ervaring met apparatuur erbij kopen? Zijn de prijzen gelijk aan internet of zit er veel marge op?
Keukenzaak bij ons riep heel hard dat ze daar niet in mee konden gaan. Uiteindelijk natuurlijk wel.
Ik heb bij Bemmel&Kroon de keuken besteld. Daar hanteren ze al internetprijzen. Maar alsnog konden ze extra korting op de apparatuur geven. Apparatuurprijs werd ofwel goedkoper ofwel kreeg ik een luxere model.Sport_Life schreef op donderdag 7 september 2017 @ 08:05:
Dus blijkbaar hebben ze zat marge. (helpt natuurlijk ook mee dat ze zelf een enorm grote wit/bruingoed internetwinkel zijn. Dus veel grotere inkoopmogelijkheden)
[ Voor 11% gewijzigd door kmf op 07-09-2017 09:34 ]
Update keukensegmenten:
(graag toevoegen aan beginpost)
Top segment:
• Bulthaup
• Poggenpohl
• Varenna
• Boffi
• Dada
Hoog segment:
• Eggersmann
• Systemat
• Next125
• Rational
• Leicht
• Zeyko
Midden segment:
• Nolte
• Pronorm
• Hacker
• Schuller C2
• Rotpunkt
• Schmidt
• Nobilia
• Siematic (tenzij je een oude hebt, sinds ze een doorstart gemaakt hebben geen hoog segment meer)
• Tristar
• Beda
• Beeck
• Mereno
• Riverdale
• Schroder
• Ballerina
• Störmer
• Sachsen
• Bauformat
• Habemat
Laag segment:
• IKEA
• Bruynzeel
• Alno (staan onder curatele, proberen een doorstart te maken)
• Schuller C1
• Keller
• Optifit
• Copat
• Hofemeier
• Nieburg
Top segment:
• Bulthaup
• Poggenpohl
• Varenna
• Boffi
• Dada
Hoog segment:
• Eggersmann
• Systemat
• Next125
• Rational
• Leicht
• Zeyko
Midden segment:
• Nolte
• Pronorm
• Hacker
• Schuller C2
• Rotpunkt
• Schmidt
• Nobilia
• Siematic (tenzij je een oude hebt, sinds ze een doorstart gemaakt hebben geen hoog segment meer)
• Tristar
• Beda
• Beeck
• Mereno
• Riverdale
• Schroder
• Ballerina
• Störmer
• Sachsen
• Bauformat
• Habemat
Laag segment:
• IKEA
• Bruynzeel
• Schuller C1
• Keller
• Optifit
• Copat
• Hofemeier
• Nieburg
[ Voor 3% gewijzigd door Keukenkenner op 07-09-2017 16:37 ]
Meld je je daar speciaal voor aan?
Woensdag komt bij ons het blad. Beetje geluk dan volgende week keuken klaar
Woensdag komt bij ons het blad. Beetje geluk dan volgende week keuken klaar
[ Voor 53% gewijzigd door JaMaaT op 07-09-2017 17:18 ]
Heb mijn bedenkingen bij dit lijstje. Siematic en next125 doen niets voor elkaar onder bijvoorbeeld.Keukenkenner schreef op donderdag 7 september 2017 @ 16:33:
Update keukensegmenten:
Top segment:
• Bulthaup
• Poggenpohl
• Varenna
• Boffi
• Dada
Hoog segment:
• Eggersmann
• Systemat
• Next125
• Rational
• Leicht
• Zeyko
Midden segment:
• Nolte
• Pronorm
• Hacker
• Schuller C2
• Rotpunkt
• Schmidt
• Nobilia
• Tristar
• Beda
• Beeck
• Mereno
• Riverdale
• Schroder
• Ballerina
• Störmer
• Sachsen
• Bauformat
• Habemat
Laag segment:
• IKEA
• Bruynzeel
• Schuller C1
• Keller
• Optifit
• Copat
• Hofemeier
• Nieburg
Met gestrekt been.
Het is inderdaad een lijstje op basis van persoonlijke ervaringen (zien, gesprekken met vertegenwoordigers en collega offertes), en hetgeen al in de openingspost stond.
Wat ik van meerdere vertegenwoordigers hoor is dat Siematic niet meer de kwaliteit heeft als 10/15 jaar terug. Nadat ze een doorstart gemaakt hebben schijnt de kwaliteit achteruit gegaan te zijn. Marketingtechnisch hebben ze het echter zeer goed voor elkaar.
Wat ik van meerdere vertegenwoordigers hoor is dat Siematic niet meer de kwaliteit heeft als 10/15 jaar terug. Nadat ze een doorstart gemaakt hebben schijnt de kwaliteit achteruit gegaan te zijn. Marketingtechnisch hebben ze het echter zeer goed voor elkaar.
Aan welk merk ben jij verbonden?Keukenkenner schreef op donderdag 7 september 2017 @ 17:48:
Het is inderdaad een lijstje op basis van persoonlijke ervaringen (zien, gesprekken met vertegenwoordigers en collega offertes), en hetgeen al in de openingspost stond.
Het is het begin van het einde als keukenboeren hier gaan meelezen. Krijg je hetzelfde als op de fora van kassa, viva en weet ik veel wat.
Haha ik denk dat ome ben dat best leuk zou vinden. Gelukkig werk ik niet voor hem😊.
Maar wees niet bang ik ben hier niet om te verkopen of om andere merken af te zeiken.
Ik ben hier omdat ik het leuk vindt om te zien wat collega's bedenken (of juist fout doen) en objectief advies (indien gewenst) te geven.
Ik verkoop zowel in het laag, midden, hoog en top segment.
Maar wees niet bang ik ben hier niet om te verkopen of om andere merken af te zeiken.
Ik ben hier omdat ik het leuk vindt om te zien wat collega's bedenken (of juist fout doen) en objectief advies (indien gewenst) te geven.
Ah, dat is Mandemakers, kan niet missenKeukenkenner schreef op donderdag 7 september 2017 @ 19:10:
[ Voor 43% gewijzigd door Sport_Life op 07-09-2017 19:38 ]
Ik zie het probleem met de post van @Keukenkenner niet. Een zinnige toevoeging, in dit geval op het lijstje, van iemand uit het wereldje is toch prima, nergens gaat het over prijzen, winkels of verkoop etc.
Goed initiatief twee vragen in de vorige openingspost stond schuller nog als midden segment is er een reden dat hij nu in het lage segment staat?Keukenkenner schreef op donderdag 7 september 2017 @ 16:33:
Update keukensegmenten:
Top segment:
• Bulthaup
• Poggenpohl
• Varenna
• Boffi
• Dada
Hoog segment:
• Eggersmann
• Systemat
• Next125
• Rational
• Leicht
• Zeyko
Midden segment:
• Nolte
• Pronorm
• Hacker
• Schuller C2
• Rotpunkt
• Schmidt
• Nobilia
• Tristar
• Beda
• Beeck
• Mereno
• Riverdale
• Schroder
• Ballerina
• Störmer
• Sachsen
• Bauformat
• Habemat
Laag segment:
• IKEA
• Bruynzeel
• Schuller C1
• Keller
• Optifit
• Copat
• Hofemeier
• Nieburg
En waar zouden jullie elementa keukens plaatsen?
Het oneindige X 0
Kijk ervaring hou ik wel van, zolang je maar geen verkoop praat gaat houden ;-). Ps Snaidero zie ik hier niet tussen staatn, zou op level next125 moeten zitten, klopt dit?Keukenkenner schreef op donderdag 7 september 2017 @ 19:10:
Haha ik denk dat ome ben dat best leuk zou vinden. Gelukkig werk ik niet voor hem😊.
Schuller heeft twee lijnen:
C1 met een kasthoogte van 71.5 cm en geen glas aan zijkant lade. Zie je veel op keukenboulevard (laag segment)
C2 kasthoogte van 78 cm met wel glas aan zijkant van de lade (midden segment ongeveer 10/15% duurder als c1)
Next125 komt ook uit dezelfde fabriek maar heeft dan weer metalen lade (blum legrabox) en een kasthoogte van 75 cm of 87.5 cm
Zie het als Skoda Volkswagen Audi.
Zover ik weet is elementa gewoon ballerina.
Hoort dacht ik bij filialen van keukenexpert.
Snaidero ken ik persoonlijk niet
C1 met een kasthoogte van 71.5 cm en geen glas aan zijkant lade. Zie je veel op keukenboulevard (laag segment)
C2 kasthoogte van 78 cm met wel glas aan zijkant van de lade (midden segment ongeveer 10/15% duurder als c1)
Next125 komt ook uit dezelfde fabriek maar heeft dan weer metalen lade (blum legrabox) en een kasthoogte van 75 cm of 87.5 cm
[ Voor 4% gewijzigd door Keukenkenner op 07-09-2017 20:17 ]
En Tristar?Keukenkenner schreef op donderdag 7 september 2017 @ 20:07:
Schuller heeft twee lijnen:
Tristar heeft een kasthoogte van 78 cm. Eigenlijk alles wat een verkoper kan tekenen kunnen ze maken, oftewel maatwerk wordt niet moeilijk over gedaan. Ook de blum legraboxen. Midden segment kleine Nederlandse fabriek tussen midden en hoog in zou ik hem zetten😅
Wat ons aansprak aan de Tristar is dat ze niet (a la Ikea) overal gaatjes boren in kastjes, maar alleen op de plekken waar een plank komt. Blum legraboxen kom ik niet op de offerte tegen, overigens?Keukenkenner schreef op donderdag 7 september 2017 @ 22:00:
Tristar heeft een kasthoogte van 78 cm. Eigenlijk alles wat een verkoper kan tekenen kunnen ze maken, oftewel maatwerk wordt niet moeilijk over gedaan. Ook de blum legraboxen. Midden segment kleine Nederlandse fabriek tussen midden en hoog in zou ik hem zetten😅
[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 07-09-2017 22:05 ]
Blum legra is standaard bij Tristar. Die gaatjes overal is alleen bij de Ikea zover ik weet🙈
Verwijderd
Bruynzeel ook, in iedergeval in onze keuken. Ik vind dat persoonlijk wel fijn, heb twee keer wat aanpassingen in een kastje zo eenvoudig kunnen maken. Ik stoor me verder ook nooit aan de gaatjes, ze vallen mij niet op.Keukenkenner schreef op donderdag 7 september 2017 @ 22:13:
Blum legra is standaard bij Tristar. Die gaatjes overal is alleen bij de Ikea zover ik weet🙈
In het kader van de kwaliteit-verhouding tussen merken keukens/kasten, kwam ik toevallig een Duitse ranglijst tegen. Wellicht interessant om in de topicstart op te nemen:
Leistungsspiegel 'Küchen' 2016/2017
Hierin komt voor deze ronde Ballerina als beste allround uit de bus (net als 2014). Ik kan de cijfers niet schatten qua verhouding tot elkaar, want het rapport is niet volledig in te zien.
Leistungsspiegel 'Küchen' 2016/2017
Hierin komt voor deze ronde Ballerina als beste allround uit de bus (net als 2014). Ik kan de cijfers niet schatten qua verhouding tot elkaar, want het rapport is niet volledig in te zien.
Je inschatting was goed. Vanmiddag met Nolte gebeld en aangegeven dat we de prijs te hoog vonden en de spoelkast met lades toch willen vervangen voor een versie met deuren en rvs bodem (handiger met schoonmaak spullen en boiler voor de Quooker (die we al hebben). Toen kwamen ze uiteindelijk terug met een prijs van €12971 inclusief montage.Shunt schreef op zondag 3 september 2017 @ 22:58:
[...]
Je mist een 5 in je kookplaat nummer dat is volgens mij: HG995520NB.
Verder zou ik persoonlijk NOOIT meer zonder een nofrost koelkast willen. Echt dat is zo heerlijk.
Onze oude koelkast (zo'n bijna geen frost) zat altijd helemaal onder.
De opstelling is erg mooi. Lekker rustig en niet te veel poespas. Persoonlijk zou ik alleen iets meer richting de 12/13k verwachten voor deze keuken.
Ga morgen het voorstel doen om voor die prijs dan de combi te vervangen voor een stoom combi (KSE792220B ipv KME761000B) en vaatwasser te vervangen voor een versie waarbij de onderste verdieping omhoog komt (FSE62800P ipv FSE63700P).
Nette prijzen zo. Vooral met alle extras die je er nu bij krijgt en eventueel nu nog bij kan onderhandelen.hsslt schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 23:51:
[...]
Je inschatting was goed. Vanmiddag met Nolte gebeld en aangegeven dat we de prijs te hoog vonden en de spoelkast met lades toch willen vervangen voor een versie met deuren en rvs bodem (handiger met schoonmaak spullen en boiler voor de Quooker (die we al hebben). Toen kwamen ze uiteindelijk terug met een prijs van €12971 inclusief montage.
Ga morgen het voorstel doen om voor die prijs dan de combi te vervangen voor een stoom combi (KSE792220B ipv KME761000B) en vaatwasser te vervangen voor een versie waarbij de onderste verdieping omhoog komt (FSE62800P ipv FSE63700P).
Game PC
Zijn hier mensen die de keuken muur hebben geverfd? Wij krijgen 5 grote witte kasten. De muur willen we antraciet verven zodat de witte keuken eruit springt.
Iemand die dit al gedaan heeft ?
Ik heb het gewoon met witte verf gedaan waar ik transparante lak overheen heb gedaan dus dat moet met antraciet zeker lukken.Wackmack schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 10:50:
Zijn hier mensen die de keuken muur hebben geverfd? Wij krijgen 5 grote witte kasten. De muur willen we antraciet verven zodat de witte keuken eruit springt.
Van wat ik heb begrepen komt Superkeukens goed tot uitmuntend uit de referenties hier. Denken jullie dat daar ook nog wat te onderhandelen is wat betreft de uiteindelijke prijs. Hebben jullie nog tips hoe ik dit aan kan vliegen of waar ik op in kan zetten?
Heel lang vanalles afgewogen, maar uiteindelijk de knoop doorgehakt.
Mijn lijst aan apparatuur is besteld:
Bosch:
SMA68IX02N
DWK97JM60
HBG8755B1
PIV845FB1E
KCE40AR40 (losse koelkast)
Quooker: 22xchr
Mijn lijst aan apparatuur is besteld:
Bosch:
SMA68IX02N
DWK97JM60
HBG8755B1
PIV845FB1E
KCE40AR40 (losse koelkast)
Quooker: 22xchr
@Shunt uiteindelijk uitgekomen op 13k met de stoom combi ipv de combi magnetron, waar we van AEG nog een gratis sousvide sealer bij krijgen. Wel bij de originele vaatwasser (FSE63700P) gebleven die wat ons betreft prima is. Thanks voor je mening / advies. Voor mn gevoel uiteindelijk een prijs en keuken gekregen waar we erg tevreden mee zijn.
@doobieters vorige week hadden wij eerst een afspraak bij Superkeukens en daarna bij Nolte. Bij Superkeukens aan het begin van het gesprek aangegeven dat we nog naar een andere winkel zouden gaan (niet gezegd welke). Aan het eind van het gesprek, toen de prijs eenmaal op tafel lag, liet diegene toch wel doorschemeren dat de prijs nog zeker aangepast kon worden als de andere partij aantrekkelijk was. Superkeukens begon toen ook wel licht pusherig te worden en heeft me deze week al 3x geprobeerd te bellen (steeds als ik in een meeting o.i.d. zat dus heb ze nog niet gesproken).
Ik zou dus aan het eind van het gesprek aangeven zeker geïnteresseerd te zijn, maar ook aanbod van een 2e partij af te willen wachten, en na een week telefonisch aangeven voor welke prijs jij de keuken wil hebben. Werkte bij Nolte prima. Verwacht dan geen 30-50% korting natuurlijk
@doobieters vorige week hadden wij eerst een afspraak bij Superkeukens en daarna bij Nolte. Bij Superkeukens aan het begin van het gesprek aangegeven dat we nog naar een andere winkel zouden gaan (niet gezegd welke). Aan het eind van het gesprek, toen de prijs eenmaal op tafel lag, liet diegene toch wel doorschemeren dat de prijs nog zeker aangepast kon worden als de andere partij aantrekkelijk was. Superkeukens begon toen ook wel licht pusherig te worden en heeft me deze week al 3x geprobeerd te bellen (steeds als ik in een meeting o.i.d. zat dus heb ze nog niet gesproken).
Ik zou dus aan het eind van het gesprek aangeven zeker geïnteresseerd te zijn, maar ook aanbod van een 2e partij af te willen wachten, en na een week telefonisch aangeven voor welke prijs jij de keuken wil hebben. Werkte bij Nolte prima. Verwacht dan geen 30-50% korting natuurlijk
Hier ook eindelijk de knoop doorgehakt! Het is de volgende opstelling geworden:

Keukenwinkel: Tieleman Keukens
Merk: Snaidero (Tieleman exclusive way)
Blad: 20mm compositiet gris expo vucano
Front: greeploos reflect white met rvs zowel in de front als in de rand, op deze manier greeploos nog niet eerder gezien. Grappig detail is dat het greeploze randje ook doorloopt in vaatwasser front, zo loopt alles in een lijn op de lage wand)
Apparatuur kopen we zelf, Tieleman monteert deze wel. Ook de wand waar de grote kasten in "zweven" zal Tieleman verzorgen.
Waarom Tieleman, heldere offerte, gewoon netto prijzen met iets marge in de afronding. Denken goed mee, en vooral deze zaak heeft nauw contact met Groothuisbouw die ons huis gaat bouwen, dus al het installatiewerk sturen zij door aan elkaar, hoeven wij in principe niet naar om te kijken.

Keukenwinkel: Tieleman Keukens
Merk: Snaidero (Tieleman exclusive way)
Blad: 20mm compositiet gris expo vucano
Front: greeploos reflect white met rvs zowel in de front als in de rand, op deze manier greeploos nog niet eerder gezien. Grappig detail is dat het greeploze randje ook doorloopt in vaatwasser front, zo loopt alles in een lijn op de lage wand)
Apparatuur kopen we zelf, Tieleman monteert deze wel. Ook de wand waar de grote kasten in "zweven" zal Tieleman verzorgen.
Waarom Tieleman, heldere offerte, gewoon netto prijzen met iets marge in de afronding. Denken goed mee, en vooral deze zaak heeft nauw contact met Groothuisbouw die ons huis gaat bouwen, dus al het installatiewerk sturen zij door aan elkaar, hoeven wij in principe niet naar om te kijken.
nvt
[ Voor 121% gewijzigd door doobieters op 13-10-2017 11:26 ]
Welk model deur is dit van schuller? Nova kunststof?
De opzet vind ik persoonlijk niks, je hebt nu drie losse elementen als keuken. Had voor een mooie L-vorm keuken gekozen en die kastenwand minder hoog gemaakt. Je hebt nu veel te veel keuken imo.doobieters schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 19:21:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben erg benieuwd wat jullie van deze offerte vinden. Bij de koelvriescombinatie en vaatwasser is geen prijs aangegeven. Zelf gaf de verkoper aan dat door een inkoop trucje je voor 425 euro zowel de koelvries als de vaatwasser hebt.. Daarnaast maakte de verkoper er geen enkel probleem van om online je apparatuur te bestellen. Ze adviseerde het zelfs voor de oven, kookplaat en afzuiger. Shoot away!
Winkel: Superkeukens
Merk: Schüller C2 (glas in zijkant vd laden)
Apparatuur
• Koel/vriescombinatie – Zanker (Zanussi) kbb29011sk
• Vaatwasser – Zanker (Zanussi) kdt10042fk
• Afzuigsysteem – AEG Sky DCE3960HM €999,- (betere alternatieven te vinden voor dat geld, zoals Novy D6830 voor €983,-)
• Combi magnetron/oven – Etna CM751ZT €655,- (best gekozen door consumentenbond 2016) (online voor €445,50 te vinden)
• Inductie kookplaat – Siemens EH845BFB1E €829,- (online voor €703,36 te vinden)
Spoel
• Eenhendelmengkraan – Dekker lavanto quadrato €230,-
• Spoelbak – Lavanto 913, SDE0913
Werkblad
• Multiplex Decortop Moonscape
• Opgedikt 62mm
• Dikte achterwand 8mm
• Randafwerking 60mm
Prijzen
Totaal keukenmeubelen: €8.445,-
Totaal apparatuur: €2.908,-
Werkbladen: €2.276,78
Subtotaal: €13.629,78
Voordeel: €4.089,07
Montage: €797,00
Totaal te voldoen: €10.337,71
Punten van kritiek:
- Eiland lijkt wel een pingpongtafel. Daar mag bij nader inzien wel 20cm vanaf. Wat denken jullie? Nu is het 1.20 bij 2.40.. Dus dan 1m bij 2.40.
- Zijpanelen aan het eiland mogen weg
- de 4 kastjes aan het aanrechtblad, daar wil ik iets mee.. Breken ofzo.. Vind het nu zo suf.
- die koof voor de afzuiging, wat een unit. Dat moet echt anders.
- we zijn nog een raam vergeten tussen het aanrechtblad en het kookeiland.
Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1