Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:15
Keukenkenner schreef op zondag 10 september 2017 @ 12:10:
Welk model deur is dit van schuller? Nova kunststof?
Kan ik niet helemaal uit de offerte opmaken. Er staat A, Super+ Uma Migot laklaminaat mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
Wat is ongeveer de richtprijs per m1/m2 voor een keramiek werkblad? Voor werkblad van 2.40x0,90 incl. sparing van 0,4x0,4 krijg ik een prijs geoffreerd van 2000€ incl. BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:39
Wij hebben keramisch werkblad, ruim vijf meter, met 2 uitsparingen en 63 cm diep voor hetzelfde bedrag (2k) inclusief montage.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keukenkenner
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10-09 14:59
frontje van Schuller is de Uma is een prijsgroep 1 front, zeer mooi afgewerkt. Let wel wangen/stollen/zijpanelen zijn meestal niet in de laklaminaat afwerking maar in kunststof met sinaasappelstructuur. Als je die in laklaminaat wilt zal het wel een stukje duurder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keukenkenner
Prijs van werkblad is afhankelijk van:
- Kleur
- Lengte en diepte
- Dikte
- Randafwerking (hoeveel cm er gepolijst moet worden)
- Uitsparing kookplaat (groot of klein) opbouw of vlak inbouw
- Spoelbak vlak inbouw opbouw of onderbouw (onderbouw is erg gevoelig).
- Ronde gaten (kraan, stopcontact etc)
- Ondersteuning (bij zeer dunne werkbladen)

Prijzen voor ruw keramiek onafgewerkt variëren op dit moment tussen de €200 tot €600 afhankelijk van de kleur (en leverancier), let op hier komen dus nog afwerkingen bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
Keukenkenner schreef op zondag 10 september 2017 @ 13:05:
Prijs van werkblad is afhankelijk van:
- Kleur
- Lengte en diepte
- Dikte
- Randafwerking (hoeveel cm er gepolijst moet worden)
- Uitsparing kookplaat (groot of klein) opbouw of vlak inbouw
- Spoelbak vlak inbouw opbouw of onderbouw (onderbouw is erg gevoelig).
- Ronde gaten (kraan, stopcontact etc)
- Ondersteuning (bij zeer dunne werkbladen)

Prijzen voor ruw keramiek onafgewerkt variëren op dit moment tussen de €200 tot €600 afhankelijk van de kleur (en leverancier), let op hier komen dus nog afwerkingen bij!
peacelord schreef op zondag 10 september 2017 @ 12:46:
Wij hebben keramisch werkblad, ruim vijf meter, met 2 uitsparingen en 63 cm diep voor hetzelfde bedrag (2k) inclusief montage.
Dat scheelt nogal. Het ging dacht ik om een 40mm, opgedikt werkblad met randafwerking. Exact diktes en afmetingen staan niet op de offerte vernoemd, maar uitgangspunt was dacht ik 2400x900mm. Heb een keramiek beton river washed uitgekozen met sparingen voor inductie (vlak) en wasbak, zonder een stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Keukenkenner schreef op zondag 10 september 2017 @ 12:54:
frontje van Schuller is de Uma is een prijsgroep 1 front, zeer mooi afgewerkt.
Prijsgroep 1 is hoogste of laagste?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keukenkenner
1 na laagste dacht dat ze van 0 tot 7 hadden bij Schuller. pg 0 is met sinaasappel structuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:39
Keukenkenner schreef op zondag 10 september 2017 @ 13:05:
- Kleur Iron Corten
- Lengte en diepte ca 5.7 meter en 63,5 diep
- Dikte 40mm
- Randafwerking (hoeveel cm er gepolijst moet worden) 2x
- Uitsparing kookplaat (groot of klein) opbouw of vlak inbouw groot opbouw
- Spoelbak vlak inbouw opbouw of onderbouw (onderbouw is erg gevoelig). Vlak inbouw
- Ronde gaten (kraan, stopcontact etc) 1kraangat
- Ondersteuning (bij zeer dunne werkbladen) 2x tussen hoge kast en vaatwasser
Inclusief transport €2074 incl btw, excl plaatsen. Het betrof 3 delen ( dus wel nog wat kitwerk). Plaatsen kwam op €100. Als je geïnteresseerd bent stuur maar een Pm voor firmanaam. Ik ben zeer tevreden. Foto's staan overigens in dit forum.

[ Voor 0% gewijzigd door peacelord op 10-09-2017 15:07 . Reden: Inbouw ipv opbouw spoelbak ]

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:19

NDF82

Doomed Space Marine

Iemand ervaring met Harold Lensen keukens? Wij hebben nu een offerte van een lokaal, klein keuken bedrijf wat bij Lensen inkoopt voor het volgende:

- Kastenwand donker gebeitst eiken fineer.
- Eiland groene MDF mat wit gelakt
- Dekton werkblad 12mm
- Enkele, grote spoelbak RVS
- Koof plafond (spotjes zelf aanleveren)
- Apparaten:
Bosch SMA68IX02N Vaatwasser
Bosch CSG856RB6 Bakoven met stoom
Bosch PXV875DC1E Inductieplaat
Bosch CTL636EB6 Koffiezetter
Bosch CMG636BB1 Bakoven met magnetron
Bosch KIR81SD30 Koelkast 178cm
Bosch GIN81AC30 Vrieskast 178cm
Novy 6830 Afzuigkap plafond
Quooker Nordic combi plus 22 twin square

26.750 Euro

Dit valt buiten budget dus toen tot het volgende gekomen.

Zoals bovenstaande maar:
- Composiet werkblad 12 mm ipv Dekton
- Eiland van Ballerina ipv Lensen. Grootste verschillen: bruine MDF ipv groene en paar mm minder dik.

22.750 Euro (4.000 euro goedkoper)

We hebben deze keuken bijna exact zo in de showroom gezien. De render doet de keuken geen eer aan, hij is erg fraai. Vooral de lak icm met de donkere fineer. Ik twijfel echter door de forse prijs (ons budget is 20K) waarover niet te onderhandelen valt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FELlMjSrPj5iaL6SyFVfxluo/thumb.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GlTYvpAPP36wue1TtAObXbWd/thumb.png

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:33

Shunt

Boe

NDF82 schreef op zondag 10 september 2017 @ 15:10:
Iemand ervaring met Harold Lensen keukens? Wij hebben nu een offerte van een lokaal, klein keuken bedrijf wat bij Lensen inkoopt voor het volgende:

- Kastenwand donker gebeitst eiken fineer.
- Eiland groene MDF mat wit gelakt
- Dekton werkblad 12mm
- Enkele, grote spoelbak RVS
- Koof plafond (spotjes zelf aanleveren)
- Apparaten:
Bosch SMA68IX02N Vaatwasser
Bosch CSG856RB6 Bakoven met stoom
Bosch PXV875DC1E Inductieplaat
Bosch CTL636EB6 Koffiezetter
Bosch CMG636BB1 Bakoven met magnetron
Bosch KIR81SD30 Koelkast 178cm
Bosch GIN81AC30 Vrieskast 178cm
Novy 6830 Afzuigkap plafond
Quooker Nordic combi plus 22 twin square

26.750 Euro

Dit valt buiten budget dus toen tot het volgende gekomen.

Zoals bovenstaande maar:
- Composiet werkblad 12 mm ipv Dekton
- Eiland van Ballerina ipv Lensen. Grootste verschillen: bruine MDF ipv groene en paar mm minder dik.

22.750 Euro (4.000 euro goedkoper)

We hebben deze keuken bijna exact zo in de showroom gezien. De render doet de keuken geen eer aan, hij is erg fraai. Vooral de lak icm met de donkere fineer. Ik twijfel echter door de forse prijs (ons budget is 20K) waarover niet te onderhandelen valt.

[afbeelding]
[afbeelding]
Als deze keuken met ballerina kasten opgebouwd is zou ik eerder ergens rond de 16/17k verwachten. Je hebt veel dure apparatuur maar qua kasten en blad volgens mij niet echt schokkends. Ik moet als ik thuis ben de online prijzen van je apparatuur er eens bij zoeken maar dat zal zo even op eerste oogopslag ergens rond de 7/8k aan apparatuur zijn. Dan hou je in de offerte die je hebt nog makkelijk 14/15k over voor kasten blad en montage. Dat klinkt mij als erg erg erg duur.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Shunt schreef op zondag 10 september 2017 @ 15:39:
[...]

Als deze keuken met ballerina kasten opgebouwd is zou ik eerder ergens rond de 16/17k verwachten. Je hebt veel dure apparatuur maar qua kasten en blad volgens mij niet echt schokkends. Ik moet als ik thuis ben de online prijzen van je apparatuur er eens bij zoeken maar dat zal zo even op eerste oogopslag ergens rond de 7/8k aan apparatuur zijn. Dan hou je in de offerte die je hebt nog makkelijk 14/15k over voor kasten blad en montage. Dat klinkt mij als erg erg erg duur.
De kastenwand is in de tweede offerte van Lensen (eiken fineer) en het eiland van Ballerina (gelakt MDF); dus een mix.

Qua apparatuur zit er voor 9.250 euro. De rest, 13.500 is dan inderdaad kasten (deels Lensen, deels Ballerina), werkblad, koof, overigen en montage. Ik heb er geen verstand van, maar het voelt als te duur.

Heb eens wat in elkaar geklikt op keukenkastenfabriek in donker fineer voor de kastenwant en kom dan op +- 4700 euro. Het eiland vind ik wat lastig om te bepalen. Het werkblad is +-2000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
nvt

[ Voor 141% gewijzigd door doobieters op 13-10-2017 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancent
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-12-2023
NDF82 schreef op zondag 10 september 2017 @ 16:05:
[...]

De kastenwand is in de tweede offerte van Lensen (eiken fineer) en het eiland van Ballerina (gelakt MDF); dus een mix.

Qua apparatuur zit er voor 9.250 euro. De rest, 13.500 is dan inderdaad kasten (deels Lensen, deels Ballerina), werkblad, koof, overigen en montage. Ik heb er geen verstand van, maar het voelt als te duur.

Heb eens wat in elkaar geklikt op keukenkastenfabriek in donker fineer voor de kastenwant en kom dan op +- 4700 euro. Het eiland vind ik wat lastig om te bepalen. Het werkblad is +-2000 euro.
Mooie keuken! Wij zijn voor ongeveer hetzelfde aan het shoppen, nog geen offertes ontvangen. Kan dus niet helpen qua prijsvergelijk. Heb je nog een 90cm inductieplaat overwogen? Lijkt ons wel prettig die extra kookruimte. (Meterkast wordt dan wel een 'dingetje' O-))

Wij willen ook een losse koelkast en vriezer van 178cm, zo te zien valt er dan niet aan een verticale greep te ontkomen.

Ohja, en ik zie je ook voor een Novy plafondunit gaat? Waarom dan ook geen Novy inductieplaat? Lijkt mij fijn om via de plaat te kunnen bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-08 21:50

rda

doobieters schreef op zondag 10 september 2017 @ 17:38:
[...]

Dank voor de toelichting. Wat vind je verder van de prijs? Dus zeg pak en beet €8.000 voor de keuken excl apparatuur en incl montage. €10.000 incl apparatuur. Vandaag nog even langs geweest voor een revisie.
Zou je ipv 4 kastjes ih midden geen lades kunnen doen, als je eea iets wil opbreken? Zouden alleen misschien wel erg grote lades worden.
Nu 4 x 60? Eventueel 3 x 80 met ih midden lades?

Wij zijn inmiddels akkoord gegaan met onderstaande opstelling:

3 ladekasten: 2 x 80 cm (beide met 1 binnenlade), 1 x 70 cm
Spoelbak, vlakinbouw, Franke SID 110.50 (wit)
Franke Old England kraan, chroom
Keramisch Werkblad, Jetstone, Leva Serena Satin, 200 x 80 + 278 x 65
Eiken fineer frontjes

Plaatje is nog niet helemaal waarheidsgetrouw. Na eerste 3d tekening opstelling wat veranderd en oven verplaatst naar onder de kookplaat, evenals gekozen voor meer lades. Lades van 80 cm aan weerszijde van de oven (dus tegen de muur aan, beter te zien in bovenaanzicht). Dit betekent dat er ook meer wit (greeplijsten) te zien zijn.
Werkblad is matter en een donkerder grijs, meer richting beton.

Werkblad + uitsparingen + kastjes = 9000 euro.
Apparatuur los gekocht:

Vaatwasser, incl bestekla: SN858D02PE
Kookplaat: EX877LVC1E
Combi Stoomoven: HS858GXS6
Afzuigkap: D6831

4100 euro

Nog aan te schaffen, Amerikaanse koelkast.

Afbeeldingslocatie: https://s26.postimg.org/e46xmyidl/wp_ss_20170824_0001_2.png
Afbeeldingslocatie: https://s26.postimg.org/8b1h04w3t/WP_20170910_17_50_43_Rich.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
rda schreef op zondag 10 september 2017 @ 18:29:
[...]

Zou je ipv 4 kastjes ih midden geen lades kunnen doen, als je eea iets wil opbreken? Zouden alleen misschien wel erg grote lades worden.
Nu 4 x 60? Eventueel 3 x 80 met ih midden lades?
We hebben dat exact aan de andere kant van het kookeiland zitten. Mijn vriendin vind het aan de kant van de woonkamer strakker/mooier/praktischer om daar kastjes te hebben. Voor mij maakt het niet zoveel uit.

Zit alleen nog in dubio met de opstelling voor het aanrechtblok, omdat je daar zit met de kraan/wasbak en vaatwasser heb je niet heel veel keuze. Jullie suggesties?

En mooie keuken btw! Wanneer gaat de levering plaatsvinden?

[ Voor 5% gewijzigd door doobieters op 10-09-2017 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-08 21:50

rda

doobieters schreef op zondag 10 september 2017 @ 18:34:
[...]

We hebben dat exact aan de andere kant van het kookeiland zitten. Mijn vriendin vind het aan de kant van de woonkamer strakker/mooier/praktischer om daar kastjes te hebben. Voor mij maakt het niet zoveel uit.

Zit alleen nog in dubio met de opstelling voor het aanrechtblok, omdat je daar zit met de kraan/wasbak en vaatwasser heb je niet heel veel keuze. Jullie suggesties?

En mooie keuken btw! Wanneer gaat de levering plaatsvinden?
Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn om in het midden een ladekast van 120 onder je spoelbak te plaatsen (weet niet of die bestaan, maar goed) en aan de beide uitersten een kast van 60 en je vaatwasser van 60 te plaatsen. Misschien dat de onrust van de lades dan wegvallen achter je eiland?

We hebben de order inmiddels geplaatst. Nog een verandering trouwens die niet op de foto zichtbaar is, de plint is wit geworden. Totaalprijs, inclusief plaatsing en koof, exclusief apparatuur = 9000 euro.
We zijn zeer tevreden. Wel benieuwd nog naar de vlakinbouw spoelbak. In eerste instantie wilden we onderbouw, maar gezien de problemen die dit oplevert met keramiek, toch voor vlakinbouw gekozen. Daarom ook voor wit gegaan, we hopen/verwachten dat dit heel goed bij de rest van de keuken past, met de witte greeplijsten en plint (en uiteindelijk witte wandtegels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

De rendering van onze bestelde keuken is ook binnen

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IAtonnK.jpg

Een L-vormige keuken met een werkblad van 3,6M+2M=5,6M.
Daarnaast een keukeneiland van 1,2x1,6M.

Op de hoek van de wand, naast de spoelbakken en vaatwasser komt nog een Amerikaanse koelkast.

In totaal 21800 kwijt. Uma wit met keramiek werkblad.

(de wanden worden natuurlijk niet wit. Zal waarschijnlijk donker geverfd worden. Bruin of zo.

[ Voor 12% gewijzigd door kmf op 10-09-2017 20:47 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanvv78
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-03-2021
@kmf hele mooie keuken! Kleine aanpassing die ik zou doen, is de twee ovens naast elkaar zetten en de smallekast links van het blokje zetten ipv tussen de ovens, dus links van de ovens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

kmf schreef op zondag 10 september 2017 @ 20:46:
De rendering van onze bestelde keuken is ook binnen

[afbeelding]

Een L-vormige keuken met een werkblad van 3,6M+2M=5,6M.
Daarnaast een keukeneiland van 1,2x1,6M.

Op de hoek van de wand, naast de spoelbakken en vaatwasser komt nog een Amerikaanse koelkast.

In totaal 21800 kwijt. Uma wit met keramiek werkblad.

(de wanden worden natuurlijk niet wit. Zal waarschijnlijk donker geverfd worden. Bruin of zo.
Wel mooi om te zien met de spatrand zo, dat was ook mijn eerste idee maar die gaat mooi lager worden. :)
En keramiek. Bedoel je composiet of?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
@kmf waar zit je koelkast? Is je wasbak niet wat ver van je kookplaat? Verder wel een mooie keuken.

Waarom neemt niemand meer tegels in de keuken. Is dat tegenwoordig uit de mode?

[ Voor 29% gewijzigd door Z___Z op 10-09-2017 21:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

sanvv78 schreef op zondag 10 september 2017 @ 20:58:
@kmf hele mooie keuken! Kleine aanpassing die ik zou doen, is de twee ovens naast elkaar zetten en de smallekast links van het blokje zetten ipv tussen de ovens, dus links van de ovens.
Ik heb juist die apothekerskast tussen de ovens gezet omdat ik een lange zwarte streep niet mooi vond. Met de apothekerskast heeft de ovenblok een 8) -gezicht :P
Joopieboy schreef op zondag 10 september 2017 @ 21:03:
[...]

Wel mooi om te zien met de spatrand zo, dat was ook mijn eerste idee maar die gaat mooi lager worden. :)
En keramiek. Bedoel je composiet of?
Nee. Gewoon een werkblad van keramiek https://www.bemmelenkroon...k-keramisch-aanrechtblad/

Keihard, niet poreus en hittebestendig.

Composiet is niet hittebestendig, hout is niet krasvast, graniet is poreus. Eigenschappen die een keramiek werkblad niet heeft.

De spatrand is 20cm hoog. In principe vind ik het zonde om de hele wand van een spatrandje te voorzien. Maar ja.. esthetiek en zo..
Z___Z schreef op zondag 10 september 2017 @ 21:03:
@kmf waar zit je koelkast? Is je wasbak niet wat ver van je kookplaat? Verder wel een mooie keuken.

Waarom neemt niemand meer tegels in de keuken. Is dat tegenwoordig uit de mode?
De amerikaanse koelkast komt naast de vaatwasser te staan. Die is net wat breder dan de keukenkastjes, waardoor deze dus eventueel vieze/drogende vaat uit het zicht houdt.

Sketchupje die ik had gemaakt alvorens ik naar keukenboeren was gegaan:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SyFb3K6.png

Tevens hoef je dus niet door de hele keuken heen als je even wat drinken wilt halen. De kinderen zullen dus niet zo storen tijdens het koken.

De bedoeling is dat er op de L-vormige wand voorbereid wordt. En gekookt op de kookeiland.
Past ook in de werkdriehoek.

Ik neem inderdaad een gietvloer. Maar dan over de hele verdieping. Reden dat ik niet voor tegels (meer) ga is dat ik de voegen toch vies vind worden na xx jaar. Vooral als je lichte voegen hebt.

En een gietvloer vind ik gewoon mooi. Verder geen ervaring mee, dus geen idee of deze echt zo sterk zijn zoals ze beloven.

zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/3d/19/3c/3d193c1d9bd527df8898ed862c45e481.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/c9/97/04/c99704df3eb831a0a22fc311f4006f37.jpg

Het wordt heel koel en strak zo allemaal. Daarom heb ik een halfhoge ovenkast genomen zodat daar wat planten geplaatst kunnen worden.

[ Voor 21% gewijzigd door kmf op 10-09-2017 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

kmf schreef op zondag 10 september 2017 @ 21:39:
[...]

Nee. Gewoon een werkblad van keramiek https://www.bemmelenkroon...k-keramisch-aanrechtblad/

Keihard, niet poreus en hittebestendig.

Composiet is niet hittebestendig, hout is niet krasvast, graniet is poreus. Eigenschappen die een keramiek werkblad niet heeft.

De spatrand is 20cm hoog. In principe vind ik het zonde om de hele wand van een spatrandje te voorzien. Maar ja.. esthetiek en zo..
Weet wat geleerd. Wist niet dat dat er ook was. Maar composiet is ook gewoon hitte bestendig hoor, iig dat werd mij verteld en ook als ik ernaar zoek kom ik het tegen. Is mijn keuze iig. En spatrand had ik eerst zelf ook 20-25cm in gedachte maar dat is niet echt mooi vind ik persoonlijk. Dus wel leuk om zo eens te zien in jouw schets. :)

Bovenkastjes zie je trouwens steeds minder, zelfde als dat greeploos wat je een tijd overal zag, zelfde als witte keukens. :P Bij mij komen geen bovenkastjes ook vanwege de hoogte van de keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Joopieboy schreef op zondag 10 september 2017 @ 22:15:
[...]

Weet wat geleerd. Wist niet dat dat er ook was. Maar composiet is ook gewoon hitte bestendig hoor, iig dat werd mij verteld en ook als ik ernaar zoek kom ik het tegen. Is mijn keuze iig.
Daar moet je toch mee oppassen hoor. Als je daar een hete pan of braadslee op zet dan kan het hars gaan smelten. Krijg je verkleuringen en zo.
https://www.bemmelenkroon...n/composiet-aanrechtblad/

zie:
Gevoeligheid voor hitte: composiet is een van de meest hittegevoelige materiaal. Op een keukenblad van keramiek of RVS is het mogelijk om een pan direct op het blad te plaatsen. In het geval van graniet is dit op zich mogelijk maar raden wij het niet aan. Bij een aanrechtblad van composiet moet u echt oppassen: het bindmiddel van het materiaal kan door de hitte verkleuren. Bovendien kunnen er breuken ontstaan door een thermoshock wanneer het blad te snel opwarmt door de hitte.

Het prijsverschil tussen composiet en keramiek verschilt niet veel. Daarom heb ik voor keramiek gekozen.
Bovenkastjes zie je trouwens steeds minder, zelfde als dat greeploos wat je een tijd overal zag, zelfde als witte keukens. :P Bij mij komen geen bovenkastjes ook vanwege de hoogte van de keuken.
Bij ons is gebleken dat bovenkastjes vooral voor voorraad en "nooit gebruikt spul" wordt gebruikt. Deze krijgen nu een eigen plek.

In de 2.4m aan smalle bovenkastjes die ik heb komen bekers. Kan er nooit genoeg van hebben. :)

Ik laat me niet leiden door trends. Maar wat ik qua kleur en opstelling bij onze huis en gebruik past.

[ Voor 3% gewijzigd door kmf op 11-09-2017 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:44

Sport_Life

Solvitur ambulando

Sport_Life schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 23:09:
Wij zijn er ook (eindelijk) uit met de keuken!
Merk Tristar, L-vorm met bar, 4 cm composiet werkblad, lak hoogglans en spotjes met afstandsbediening ;).

Apparatuur 5x Siemens iQ500 (vaatwasser/koelkast) / iQ700 (inductie/afzuigkap/oven) combinatie.
Comments? :).

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Werkblad bij de "bar" is 180x100cm, (korte) werkblad aan de andere wand is 120x50, tbv koffieapparaat, e.d. Ik twijfel over de breedte van de inductieplaat, is nu 80cm ingetekend, maar ga wellicht toch voor 90cm.

[ Voor 28% gewijzigd door Sport_Life op 10-09-2017 22:43 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Voor mij werd voor het kookeiland kunststof aangeraden.. Omdat de kans er is om de hoeken er bij een stenen werkblad eerder af te lopen.. Daarnaast het prijsverschil.. Mijn ouders zweren bij composiet/keramiek tov kunststof.. Wat denken jullie?

Het betreft een Multiplex DecorTop van 62mm

Daarnaast ben ik ook wel benieuwd wat jullie van de prijs/kwaliteit van de volgende apparaten vinden:

- Koelvriescombi Zanker KBB29011SK en vaatwasser Zanker KDT10042FK, samen voor €425
- Inductie kookplaat Siemens EH845BFB1E, voor €703,36
- Combi magnetron/oven Etna CM751ZT, voor €445,50
- Afzuigunit plafond Novy D6835, voor €981

[ Voor 37% gewijzigd door doobieters op 10-09-2017 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Ancent schreef op zondag 10 september 2017 @ 18:11:
[...]

Mooie keuken! Wij zijn voor ongeveer hetzelfde aan het shoppen, nog geen offertes ontvangen. Kan dus niet helpen qua prijsvergelijk. Heb je nog een 90cm inductieplaat overwogen? Lijkt ons wel prettig die extra kookruimte. (Meterkast wordt dan wel een 'dingetje' O-))
Ja, dat hebben we maar toch vanaf gezien aangezien we ook al twee ovens krijgen. Die staan daar natuurlijk niet voor de sier dus verwachten we veel te gaan gebruiken.
Ancent schreef op zondag 10 september 2017 @ 18:11:
[...]
Ohja, en ik zie je ook voor een Novy plafondunit gaat? Waarom dan ook geen Novy inductieplaat? Lijkt mij fijn om via de plaat te kunnen bedienen.
Daar kwamen we pas later achter. We hebben de Novy inductie plaat nu in het echt gezien en waren erg onder de indruk. Dat laten we dus aanpassen in de offerte :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

doobieters schreef op zondag 10 september 2017 @ 22:54:
Voor mij werd voor het kookeiland kunststof aangeraden.. Omdat de kans er is om de hoeken er bij een stenen werkblad eerder af te lopen..
Die vraag kan je zelf beantwoorden: hoe vaak stoot je tegen een tafel aan? En dan hoe vaak met iets harder dan steen?
Daarnaast het prijsverschil.. Mijn ouders zweren bij composiet/keramiek tov kunststof.. Wat denken jullie?
Geen probleem met kunststof. Heb ik ook al jaren gebruikt. Je moet gewoon goed weten wat de eigenschappen zijn en er naar leven. Oftewel, pannenonderzetters, goede hakblokken/snijplanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmonkey
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 27-03-2024
Sport_Life schreef op zondag 10 september 2017 @ 22:38:
[...]

Comments? :).

***members only***

Werkblad bij de "bar" is 180x100cm, (korte) werkblad aan de andere wand is 120x50, tbv koffieapparaat, e.d. Ik twijfel over de breedte van de inductieplaat, is nu 80cm ingetekend, maar ga wellicht toch voor 90cm.
Als je de meerprijs kan dragen en je hebt de ruimte ervoor zou ik dit zeker doen. je hebt niet snel teveel ruimte op het gasstel, te weinig komt vaker voor :9

Ik ga proberen dit topic wat meer in de gaten te houden. dus even voorstellen.
Vanaf het jaar 2000 ben ik, tot 2 jaar terug, regelmatig met mijn vader mee geweest naar zijn werk. Hij is in 2000 namelijk zijn eigen bedrijf begonnen als keukenmonteur. Tenminste, dat is de hoofdmoot van zijn werkzaamheden, hij kan in principe alles in huis dus alles rond de keuken incl meterkast aanpassen enz neemt hij ook voor rekening. Zo af en toe doet hij ook een badkamer of een toilet maar dit komt minder vaak voor, meestal bij bestaande klanten voornamelijk. Met een beetje badkamerverbouwing ben je immers zo meer dan een week bezig.
Enfin, ik ben zelf van bouwjaar 87 dus in de begin jaren niet veel meer gedaan dan handje helpen of wat simpel leidingwerk. Intussen ben ik zelf loodgieter geweest en kan dus al veel werk zelfstandig.

Hierdoor heb ik vele keukens van dichtbij bekeken en weet ik redelijk wat erg handig is en wat echt niet kan. Dit varieer van enigsinds goedkope tot wat grotere keukens. Ik ben zelfs bij een aantal wat bekendere mensen thuis geweest zoals Gert Kruys en Tabe Kooistra (boxer). Of ik iets kan toevoegen weet ik niet, we gaan het meemaken.

Voor het lijstje in de starter heb ik nog wel een goede keukenzaak uit het hoge noorden, Keuken Centrum Marssum. Zoals de naam zegt in Marssum wat vlak bij Leeuwarden ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Wij hebben +/- €2500 te besteden voor:

- Afzuiger voor in het plafond
- Combimagnetron (liefst zo groot mogelijke inhoud)
- Inductie kookplaat van 80cm met 5 pitten.

Hebben jullie suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alessandro01
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-08 17:07
Onlangs hebben wij voor de 1e keer een keuken laten samenstellen door Superkeukens. Helaas staan er geen prijzen in de offerte, wel de totaalprijs. Is het normaal om in de offerte van Superkeukens geen gedetailleerde prijzen te krijgen? Doobieters, heb jij wel een SK offerte met alle prijzen. Hoor graag jullie advies, tips en tricks op de keuken & apparatuur en de geoffreerde prijs van 17.000 euro excl. 1000 euro montage.

Keuken Schuller, Super+ Sorrento plus
Laklaminaat hoogglans, kunstof uitvoering.
Aan een kant -> 4 hoge kasten (214,5/ 60 cm). Aan de andere kant 2 onderkasten, front tbv vaatwasser (78/ 60), spoelkast met doorlopende deur, onderkast met 2 uitrekladen in volle breedte (78/90), onderkast met 2 uitrekladen en 1 binnenlade (78/90) en bovenkast met vouwdeur (78/120). Alles met plinten.
Werkblad: keramiek dikte 6 mm - SK grau 2.0 (PG0). Randlijst 40 mm hoog verstekrand en facet.
Achterwand: Keramiek dikte 3,5- 6mm- SK grau 2.0
Spoelbak - Lavanto 913L rvs spoelbak vierkant met powerplug, luxe wandoverloop en sifon.

Apparatuur alles van Siemens
- KI81RAD30 - koelkast 178 cm - GI81NAC30 - vriezer 178 cm
- HN878G4B6 - oven/magnetron 60 cm - HS858GXB6 - stoomoven 60 cm
- EX877KYX1E - Inductiekookplaat 80 cm - SX857X00PE - Vaatwasser
- LC98BA542 - Wandafzuigkap - Quooker flex chroom met pro3

Excuus voor de vele tekst. Beter te veel tekst dan te weinig. Kan geen foto uploaden vanwege te weinig karma |:( )Alvast dank.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

mfmonkey schreef op maandag 11 september 2017 @ 15:59:
[...]

Als je de meerprijs kan dragen en je hebt de ruimte ervoor zou ik dit zeker doen. je hebt niet snel teveel ruimte op het gasstel, te weinig komt vaker voor :9
Tnx :) gaan we waarschijnlijk ook wel doen. Kun je nog even naar onze keuken indeling en prijs kijken? ;). Kan in dit topic weinig over Tristar vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
alessandro01 schreef op maandag 11 september 2017 @ 21:53:
Doobieters, heb jij wel een SK offerte met alle prijzen.
Vreemd, ik heb wel een zeer gedetailleerde offerte met prijzen gekregen. Tot aan de montage toe is alles gespecificeerd.. Bij welke Superkeukens ben je geweest? Ik in Breda.. Ben geholpen door Stephanie, zeer sympathiek en transparant.

[ Voor 16% gewijzigd door doobieters op 11-09-2017 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancent
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-12-2023
NDF82 schreef op maandag 11 september 2017 @ 08:03:
[...]

Ja, dat hebben we maar toch vanaf gezien aangezien we ook al twee ovens krijgen. Die staan daar natuurlijk niet voor de sier dus verwachten we veel te gaan gebruiken.

[...]

Daar kwamen we pas later achter. We hebben de Novy inductie plaat nu in het echt gezien en waren erg onder de indruk. Dat laten we dus aanpassen in de offerte :-)
Ik ben benieuwd waarom je onder de indruk bent van de Novy inductieplaat. Als ik naar de specs kijk heeft bijvoorbeeld Bosch meer 'noviteiten/gadgets'. Nu zegt dat nooit zoveel, maar ik ben wel van de gadgets ;).

Als ik je goed begrijp doet een Novy plaat niks onder voor bijvoorbeeld Bosch?

Moet daar wel bij vermelden dat ik nog geen Novy inductieplaat in het echt heb gezien, staat op de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

doobieters schreef op maandag 11 september 2017 @ 22:39:
[...]

Vreemd, ik heb wel een zeer gedetailleerde offerte met prijzen gekregen. Tot aan de montage toe is alles gespecificeerd.. Bij welke Superkeukens ben je geweest? Ik in Breda.. Ben geholpen door Stephanie, zeer sympathiek en transparant.
Ik heb bij superkeukens wateringen ook enkel een offerte met eindprijs gekregen. De montage is apart gespecificeerd.
Dat zelfde geldt bij Bemmel&Kroon.
Ancent schreef op maandag 11 september 2017 @ 22:44:
[...]

Ik ben benieuwd waarom je onder de indruk bent van de Novy inductieplaat. Als ik naar de specs kijk heeft bijvoorbeeld Bosch meer 'noviteiten/gadgets'. Nu zegt dat nooit zoveel, maar ik ben wel van de gadgets ;).

Moet daar wel bij vermelden dat ik nog geen Novy inductieplaat in het echt heb gezien, staat op de planning.
Met een Novy plaat kan je de Novy afzuigkap bedienen. Dat lijkt me wel zeer handig. Alleen rechtvaardigt dat de meerprijs voor mij niet...

[ Voor 39% gewijzigd door kmf op 11-09-2017 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
kmf schreef op maandag 11 september 2017 @ 22:48:
[...]

Ik heb bij superkeukens wateringen ook enkel een offerte met eindprijs gekregen. De montage is apart gespecificeerd.
Dat zelfde geldt bij Bemmel&Kroon.
Dan gaan voor mij de alarmbellen af. Lijkt alsof ze iets te verbergen hebben. Ik heb mee mogen kijken in het systeem naar de huidige inkoopprijzen. Zelfs de marge heb ik mogen zien ;) Hoezo transparant.

[ Voor 15% gewijzigd door doobieters op 11-09-2017 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
alessandro01 schreef op maandag 11 september 2017 @ 21:53:
Onlangs hebben wij voor de 1e keer een keuken laten samenstellen door Superkeukens. Helaas staan er geen prijzen in de offerte, wel de totaalprijs. Is het normaal om in de offerte van Superkeukens geen gedetailleerde prijzen te krijgen? Doobieters, heb jij wel een SK offerte met alle prijzen. Hoor graag jullie advies, tips en tricks op de keuken & apparatuur en de geoffreerde prijs van 17.000 euro excl. 1000 euro montage.

Keuken Schuller, Super+ Sorrento plus
Laklaminaat hoogglans, kunstof uitvoering.
Aan een kant -> 4 hoge kasten (214,5/ 60 cm). Aan de andere kant 2 onderkasten, front tbv vaatwasser (78/ 60), spoelkast met doorlopende deur, onderkast met 2 uitrekladen in volle breedte (78/90), onderkast met 2 uitrekladen en 1 binnenlade (78/90) en bovenkast met vouwdeur (78/120). Alles met plinten.
Werkblad: keramiek dikte 6 mm - SK grau 2.0 (PG0). Randlijst 40 mm hoog verstekrand en facet.
Achterwand: Keramiek dikte 3,5- 6mm- SK grau 2.0
Spoelbak - Lavanto 913L rvs spoelbak vierkant met powerplug, luxe wandoverloop en sifon.

Apparatuur alles van Siemens
- KI81RAD30 - koelkast 178 cm - GI81NAC30 - vriezer 178 cm
- HN878G4B6 - oven/magnetron 60 cm - HS858GXB6 - stoomoven 60 cm
- EX877KYX1E - Inductiekookplaat 80 cm - SX857X00PE - Vaatwasser
- LC98BA542 - Wandafzuigkap - Quooker flex chroom met pro3

Excuus voor de vele tekst. Beter te veel tekst dan te weinig. Kan geen foto uploaden vanwege te weinig karma |:( )Alvast dank.. :)
Maand geleden bijna dezelfde keuken uitgekozen alleen had ik SPL Sorrento Plus. 2 hoge kasten van 2,65, in totaal vijf onderkasten waarvan 2 le mans kasten. In keramiek kwam ik met plaatsen en spatrand op 9000e uit en in kunststof op 8000e. Plaatsen was bij mij ook 1000e. Qua apparatuur kwam ik op internet 3400e uit met wat hij mij adviseerde.

Ik kreeg ook geen gespecificeerde offerte met elk onderdeel apart belicht met prijzen. Wel staat alles keurig gespecificeerd maar komt er enkel een totaalprijs uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

doobieters schreef op maandag 11 september 2017 @ 22:49:
[...]

Dan gaan voor mij de alarmbellen af. Lijkt alsof ze iets te verbergen hebben. Ik heb mee mogen kijken in het systeem naar de huidige inkoopprijzen. Zelfs de marge heb ik mogen zien ;) Hoezo transparant.
Dat mag.

Alleen heb ik de prijzen gezien toen alles in elkaar getikt was. En van bepaalde apparaten werden kortingen gegeven of een hogere model (bij B&K).
De prijzen afzonderlijk weergeven heeft daarom mijn inziens weinig nut. Enige conclusie wat je kan trekken is dat de ene de marge neemt op de kasten en de andere op het apparatuur. Het gaat om het eindbedrag.

Ik hoef ook niet echt een prijs per onderdeel van een auto of een computersysteem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mfmonkey
Sport_Life schreef op maandag 11 september 2017 @ 22:10:
[...]

Tnx :) gaan we waarschijnlijk ook wel doen. Kun je nog even naar onze keuken indeling en prijs kijken? ;). Kan in dit topic weinig over Tristar vinden.
Prijs heb ik helaas geen verstand van. Ik zet kastjes bijna routinematig in elkaar en op z'n plek, waterpas en vast aan het andere kastje ernaast.

Indeling, ik zelf vind ruimte rondom de kookplaat handiger dan ruimte rond de spoelbak. Nu heb je erg veel ruimte rond de spoelbak en heb je maar aan 1 kant van de kookplaat veel ruimte, aan rechts zit maar een strookje. Geen idee of het voor jou mogelijk of wenselijk is om ze van plek te wisselen.
Je blok aan de voorkant op de foto zou nog verder naar de fotograaf toe (sorry, hoe leg ik het anders uit) kunnen, zo heb je een extra kastje aan de linker kant en kun je misschien nog schuiven met de kookplaat, kun je de schouw aan de muur laten waar hij nu ook zit.

Verder vind ik het een nette, strakke keuken en een redelijk normale oplossing voor jouw woning. Voor zover ik dat kan zien op 1 enkele foto. Enige waarin je nog flexibel mee om zou kunnen gaan is de hoogte van de losse kastjes rechts, die kun je nog groter maken, zo hoog je wilt. Maar dat zeg ik met in huis 1 muur van ongeveer 3,50 meter gevuld heeft met een zelfgemaakte kast, ruimte vullend >:)
Ik heb altijd ruimte tekort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alessandro01
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-08 17:07
doobieters schreef op maandag 11 september 2017 @ 22:39:
[...]

Dank Doobieters. Wij zijn bij SK in Villa Arena gegaan. Hij gaf aan dat SK geen gespecificeerde offerte geeft, maar alleen de totaalprijs. Maar eens contact met hem opnemen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

mfmonkey schreef op maandag 11 september 2017 @ 23:10:
[...]

Prijs heb ik helaas geen verstand van. Ik zet kastjes bijna routinematig in elkaar en op z'n plek, waterpas en vast aan het andere kastje ernaast.

Indeling, ik zelf vind ruimte rondom de kookplaat handiger dan ruimte rond de spoelbak. Nu heb je erg veel ruimte rond de spoelbak en heb je maar aan 1 kant van de kookplaat veel ruimte, aan rechts zit maar een strookje. Geen idee of het voor jou mogelijk of wenselijk is om ze van plek te wisselen.
Je blok aan de voorkant op de foto zou nog verder naar de fotograaf toe (sorry, hoe leg ik het anders uit) kunnen, zo heb je een extra kastje aan de linker kant en kun je misschien nog schuiven met de kookplaat, kun je de schouw aan de muur laten waar hij nu ook zit.

Verder vind ik het een nette, strakke keuken en een redelijk normale oplossing voor jouw woning. Voor zover ik dat kan zien op 1 enkele foto. Enige waarin je nog flexibel mee om zou kunnen gaan is de hoogte van de losse kastjes rechts, die kun je nog groter maken, zo hoog je wilt. Maar dat zeg ik met in huis 1 muur van ongeveer 3,50 meter gevuld heeft met een zelfgemaakte kast, ruimte vullend >:)
Ik heb altijd ruimte tekort
Daar waar de bar eindigt, start de woonkamer (vloer). Willen de bar krukken op de plavuizen vloer in de keuken plaatsen, dus keuken kan eigenlijk niet langer. Rechts kunnen we idd de hoogte in, maar ik vraag me af of dat mooi is ivm de deur die 25cm van de muur zit. Liefst zoek ik een oplossing waar oven en evt vaatwasser in kunnen op ooghoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Ancent schreef op maandag 11 september 2017 @ 22:44:
[...]

Bedoel de Novy One; kookplaat en afzuiging in één. Was bevooroordeeld over recirculatie maar de oplossing van Novy vind ik toch erg fraai.

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:20

PoweRoy

funky!

Wij zijn druk bezig met een aanbouw langs ons huis te maken alleen nu twijfelen we over waar de afvoer van de afzuigkap moet komen. Onze aanbouw zit langs een groenstrook (Van de gemeente): Groenstrook | nieuwe aanbouw + keuken | bestaand huis.De aanbouw zit op de erfgrens.

Nu hebben we naar mijn idee 2 keuzes:
- Recht omhoog door t dak: bij het maken van het dak moet er gelijk een dakdoorvoer worden gemaakt.
- In de balkenlaag, horizontaal naar de zijgevel van de aanbouw, uitkomend op de groenstrook. Afstand 2m tot groenstrook.

Wat is nu wijsheid?
- dakdoorvoer: risico lekkages?
- Zijgevel: mag het uberhaubt? Zie dat het niet te dicht bij de buren/erfgrens mag ivm overlast, is dat hetzelfde bij een groenstrook?

[This space is for rent]

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 22:38
Volgens mij heb je met een dakdoorvoer minder kans op geklepper icm wind

Gewoon een goede kap op je uitlaat en hij is wel waterdicht.

[ Voor 4% gewijzigd door JaMaaT op 14-09-2017 17:18 ]

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:50
PoweRoy schreef op donderdag 14 september 2017 @ 16:21:
Wij zijn druk bezig met een aanbouw langs ons huis te maken alleen nu twijfelen we over waar de afvoer van de afzuigkap moet komen. Onze aanbouw zit langs een groenstrook (Van de gemeente): Groenstrook | nieuwe aanbouw + keuken | bestaand huis.De aanbouw zit op de erfgrens.

Nu hebben we naar mijn idee 2 keuzes:
- Recht omhoog door t dak: bij het maken van het dak moet er gelijk een dakdoorvoer worden gemaakt.
- In de balkenlaag, horizontaal naar de zijgevel van de aanbouw, uitkomend op de groenstrook. Afstand 2m tot groenstrook.

Wat is nu wijsheid?
- Zijgevel: mag het uberhaubt? Zie dat het niet te dicht bij de buren/erfgrens mag ivm overlast, is dat hetzelfde bij een groenstrook?
Kunt ook een recirculatie kap pakken.

Met gestrekt been.

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
artbij schreef op donderdag 14 september 2017 @ 17:55:
[...]

Kunt ook een recirculatie kap pakken.
Hoe zit het eigenlijk met de soorten daarin. We hebben nu in onze offerte het officiële filter van Siemens maar ik hoorde ook iets over plasma of langdurige filters.
Iemand enig idee wat er fatsoenlijk werkt voor de beste prijs?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Wat is nu wijsheid?
Gewoon naar de zijgevel. Geen haan die daar naar kraait. Je mag zoveel niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
doobieters schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:37:
[...]

Gewoon naar de zijgevel. Geen haan die daar naar kraait. Je mag zoveel niet ;)
En je mag dat niet voor niets.

Groenstrook zou ik persoonlijk gewoon doen.@Snowhite0901

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
artbij schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:42:
[...]

En je mag dat niet voor niets.

Groenstrook zou ik persoonlijk gewoon doen.@Snowhite0901
ik denk dat je @PoweRoy bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:38
Wij waren 3 weken geleden bij Superkeukens geweest en we waren er eigenlijk al over uit dat wij daar de keuken zouden kopen, totdat er vorige week een folder in de bus lag van Stall Treftpunk keukens in Gronau ( Duitsland )

Voor vandaag had ik een afspraak staan en na 4 uur overleggen hadden we een keuken in de 3d planner staan. Het is dezelfde opstelling als dat wij hadden bij Superkeukens ( zie bijgevoegde tekening ) alleen de afzuigkap is zichtbaar anders.

We hebben daar de volgende keuken samengesteld :

Merk : Was iets van Ambianze dacht ik. Ik ben die naam alweer vergeten, de deuren waren in ieder geval allemaal 18 mm en van MDF gelakt.

Werkblad van 4.5 cm natuursteen.

Vaatwasser : Siemens SN615X00AE
Koelvriescombi : Siemens ki38vv20
Combi oven : Siemens HM636gns1
Inductieplaat : Siemens EX877LVC1E
Afzuigkap : Siemens LC87KHM60

Dit alles inclusief leveren, 5 jaar garantie en montage voor 12.300 euro. Dat was eigenlijk gelijk al het laagste wat de beste man kon gaan. Heel misschien kon het nog 12 rond worden, maar daarvoor was wel een gesprekje met de bedrijfsleider nodig.

Wat jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qy5XJQ8PS7sOPmFUOw6jXyuV/full.jpg

Ps. Bij de Superkeukens hadden wij een keuken met kunstof folie op de deuren in plaats van gelakt en een toplaminaat werkblad. Tevens was het apparatuur een mix van Grundig en Pelgrim, daar vroegen ze inclusief montage 9500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

dropkikker schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:46:
Wij waren 3 weken geleden bij Superkeukens geweest en we waren er eigenlijk al over uit dat wij daar de keuken zouden kopen, totdat er vorige week een folder in de bus lag van Stall Treftpunk keukens in Gronau ( Duitsland )

Voor vandaag had ik een afspraak staan en na 4 uur overleggen hadden we een keuken in de 3d planner staan. Het is dezelfde opstelling als dat wij hadden bij Superkeukens ( zie bijgevoegde tekening ) alleen de afzuigkap is zichtbaar anders.

We hebben daar de volgende keuken samengesteld :

Merk : Was iets van Ambianze dacht ik. Ik ben die naam alweer vergeten, de deuren waren in ieder geval allemaal 18 mm en van MDF gelakt.

Werkblad van 4.5 cm natuursteen.

Vaatwasser : Siemens SN615X00AE
Koelvriescombi : Siemens ki38vv20
Combi oven : Siemens HM636gns1
Inductieplaat : Siemens EX877LVC1E
Afzuigkap : Siemens LC87KHM60

Dit alles inclusief leveren, 5 jaar garantie en montage voor 12.300 euro. Dat was eigenlijk gelijk al het laagste wat de beste man kon gaan. Heel misschien kon het nog 12 rond worden, maar daarvoor was wel een gesprekje met de bedrijfsleider nodig.

Wat jullie?

[afbeelding]

Ps. Bij de Superkeukens hadden wij een keuken met kunstof folie op de deuren in plaats van gelakt en een toplaminaat werkblad. Tevens was het apparatuur een mix van Grundig en Pelgrim, daar vroegen ze inclusief montage 9500 euro.
Persoonlijk zou ik zeggen ergens rond de 10000 en de 11000 euro dan zit je scherp.
12k vind ik persoonlijk aan de hoge kant voor "slechts 3,7k aan apparatuur. Gewoon nog eens bij Super keukens binnen lopen en zeggen dit heb ik bij hun en ik wil exact het zelfde incl de gelakte deurtjes een fatsoenlijk blad en fatsoenlijk apparatuur en dan voor 11k. Dan zeggen ze of nee en dan probeer je het elders of dan zeggen ze moeilijk moeilijk moeilijk en komen ze met een prijs van 11,5 ofzo en een zielig verhaal dat ze deze maand de hond maar droge brokken moeten geven in plaats van lekker nat voer.

Echt geloof me regel een van keuken verkoop is dat er ALTIJD marge is.

Game PC

• Marmo
  • Registratie: Juli 2015
Is het normaal dat een keukenmonteur alle afval (verpakkingen van keukenapparatuur) na het plaatsen achterlaat? Of zijn er ook monteurs (keukenzaken) die dat wel allemaal afvoeren?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Marmo schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 11:14:
Is het normaal dat een keukenmonteur alle afval (verpakkingen van keukenapparatuur) na het plaatsen achterlaat? Of zijn er ook monteurs (keukenzaken) die dat wel allemaal afvoeren?
Is bij ons om gevraagd tijdens offerte en gaat ook gebeuren.
Nog even zien of ze ook onze oude koelkast mee willen nemen. Is een bedrijf dat overigens verplicht gezien je overal steeds de verwijderingsbijdrage betaalt?

• dropkikker
Nou, vanmorgen dus bij de Superkeukens geweest en ze gevraagd wat ons konden aanbieden.
Een paar apparaten van Siemens welke wij in Duitsland kregen, die konden ze niet meer leveren omdat er al nieuwe types van waren. Deze hebben wij dan ook laten aanpassen, zodat we wel het nieuwste model van alles hadden.
In totaal kwam het dan uit op 11.000 euro zonder de montage en dat was dan volgens hun echt de laagste prijs. Het werkblad is in de opzet van 5 cm keramiek tov 4.5 in Duitsland.

Toen kwam de verkoopster met het verhaal dat als wij het goedkoper willen, wij veel kunnen winnen met andere apparatuur. In plaats van Siemens zouden wij dan voor AEG moeten gaan, dit was ook erg goede kwaliteit en ziet er ook nog eens erg strak uit.

Wij hebben dus alles laten aanpassen naar AEG, behalve de combi oven. Dit is wel een Siemens en dan de Siemens HM836GPS1. Het zou ons dan in totaal 10.000 gaan kosten ex montage.

Ik heb verteld dat wij er nog even over denken, maar ik ga komende week even contact opnemen dat als het voor 10K kan inclusief montage dat wij een akkoord hebben.
Shunt schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 22:16:
[...]

Persoonlijk zou ik zeggen ergens rond de 10000 en de 11000 euro dan zit je scherp.
12k vind ik persoonlijk aan de hoge kant voor "slechts 3,7k aan apparatuur. Gewoon nog eens bij Super keukens binnen lopen en zeggen dit heb ik bij hun en ik wil exact het zelfde incl de gelakte deurtjes een fatsoenlijk blad en fatsoenlijk apparatuur en dan voor 11k. Dan zeggen ze of nee en dan probeer je het elders of dan zeggen ze moeilijk moeilijk moeilijk en komen ze met een prijs van 11,5 ofzo en een zielig verhaal dat ze deze maand de hond maar droge brokken moeten geven in plaats van lekker nat voer.

Echt geloof me regel een van keuken verkoop is dat er ALTIJD marge is.

• Shunt

Shunt

Boe

dropkikker schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:37:
Nou, vanmorgen dus bij de Superkeukens geweest en ze gevraagd wat ons konden aanbieden.
Een paar apparaten van Siemens welke wij in Duitsland kregen, die konden ze niet meer leveren omdat er al nieuwe types van waren. Deze hebben wij dan ook laten aanpassen, zodat we wel het nieuwste model van alles hadden.
In totaal kwam het dan uit op 11.000 euro zonder de montage en dat was dan volgens hun echt de laagste prijs. Het werkblad is in de opzet van 5 cm keramiek tov 4.5 in Duitsland.

Toen kwam de verkoopster met het verhaal dat als wij het goedkoper willen, wij veel kunnen winnen met andere apparatuur. In plaats van Siemens zouden wij dan voor AEG moeten gaan, dit was ook erg goede kwaliteit en ziet er ook nog eens erg strak uit.

Wij hebben dus alles laten aanpassen naar AEG, behalve de combi oven. Dit is wel een Siemens en dan de Siemens HM836GPS1. Het zou ons dan in totaal 10.000 gaan kosten ex montage.

Ik heb verteld dat wij er nog even over denken, maar ik ga komende week even contact opnemen dat als het voor 10K kan inclusief montage dat wij een akkoord hebben.

[...]
Persoonlijk denk ik dat je hier een beetje blij wordt gemaakt met een koekje uit eigen doos.
Je geeft niet aan welke apparatuur je nu gaat krijgen van AEG. Maar over het algemeen doen keuken zaken dit puur om de winstmarge hoog te houden. Natuurlijk kunnen zij soms apparatuur goedkoper krijgen maar 99% van de tijd gaat dit gewoon ten koste van kwaliteit / functie en prijs van de apparatuur. Dikke kans dat je nu dus gewoon 1000 tot 2000 euro minder waarde aan apparatuur krijgt.

Persoonlijk zou ik gewoon voor de Siemens apparatuur gaan of anders ATAG. AEG zit met zijn hogere lijn apparatuur ongeveer gelijk aan de midden lijn van Siemens en ATAG.

Game PC

• Mojo89
  • Laatst online: 30-06-2023
dropkikker schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:37:

[...]
Wij hebben (of nouja, die komt straks in ons nieuwbouwhuis) ook een keuken van Superkeukens. Wat bij ons heel erg scheelde, is dat naderhand nog keukenapparatuur hebben laten vervallen. De oven + magnetron die we oorspronkelijk van Zanussi hadden, hebben we laten vervallen. Voor 100 euro extra regelen we apparatuur van Siemens via internet, en dat wordt gewoon gemonteerd door de monteur van Superkeukens. Het voordeel dat je hebt bij superkeukens is dat je naderhand nog 10% van de keukenwaarde kosteloos kunt laten vervallen ;)

• dropkikker
Ik dacht al dat ik wat vergeten was :) Hieronder het lijstje van het AEG apparatuur wat er bij de keuken inzit. Het maakt ons in principe niet heel veel uit wat voor merk het is, zolang het maar goed functioneert en dat de garantie ook goed is.

Afzuigkap : AEG DVB5960HB
Inductie : AEG HK956600FB
Vaatwasser : AEG F55340VI0
Koel/vries : AEG SCB51811LS
Combioven : Siemens HM836GPS1

We gaan er nog over denken hoor, maar bij een gehele verbouwing van een huis is elke duizend euro meegenomen :o
Shunt schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 16:03:
[...]

Persoonlijk denk ik dat je hier een beetje blij wordt gemaakt met een koekje uit eigen doos.
Je geeft niet aan welke apparatuur je nu gaat krijgen van AEG. Maar over het algemeen doen keuken zaken dit puur om de winstmarge hoog te houden. Natuurlijk kunnen zij soms apparatuur goedkoper krijgen maar 99% van de tijd gaat dit gewoon ten koste van kwaliteit / functie en prijs van de apparatuur. Dikke kans dat je nu dus gewoon 1000 tot 2000 euro minder waarde aan apparatuur krijgt.

Persoonlijk zou ik gewoon voor de Siemens apparatuur gaan of anders ATAG. AEG zit met zijn hogere lijn apparatuur ongeveer gelijk aan de midden lijn van Siemens en ATAG.

• rkvvkevin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 23:44
Dit is schijnbaar normaal, ook 2 weken terug bij ons gebeurd. Na een telefoontje naar de klantenservice bleek dat dit schijnbaar gebruikelijk is...

• Shunt

Shunt

Boe

dropkikker schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 19:33:
Ik dacht al dat ik wat vergeten was :) Hieronder het lijstje van het AEG apparatuur wat er bij de keuken inzit. Het maakt ons in principe niet heel veel uit wat voor merk het is, zolang het maar goed functioneert en dat de garantie ook goed is.

Afzuigkap : AEG DVB5960HB
Inductie : AEG HK956600FB
Vaatwasser : AEG F55340VI0
Koel/vries : AEG SCB51811LS
Combioven : Siemens HM836GPS1

We gaan er nog over denken hoor, maar bij een gehele verbouwing van een huis is elke duizend euro meegenomen :o

[...]
Dat is geen verkeerd lijstje van apparatuur.
Ik denk dat 10k incl zetten wel te halen moet zijn.
Zo niet tja er zijn nog altijd meer dan genoeg keukenboeren. Loop met die offerte ergens anders binnen en je krijgt die prijs ook mee minus een beetje.

Game PC

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
TLer schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:52:
Ik herken ze wel. Onze Siemens apparatuur is allemaal stuk gegaan binnen een periode van 3 jaar. Gelukkig onder garantie, al rekenen ze we voorrijkosten. Daarnaast zijn de meeste gewoon irritant. Blijven piepen tot dat je het uitzet. Ja, ik heb het gehoord, maar ben even bezig. De vaatwasser is zeker niet super stil terwijl hij wel zo verkocht is en ook die blijft maar door piepen. Die piepjes zijn niet uit te zetten, of zachter of anders aan te passen. Het enige apparaat wat het wel goed doet is de inductie kookplaat. Alleen jammer dat hij al drie keer defect is geweest.

In onze volgende keuken komt geen Siemens of Bosch apparatuur in ieder geval.
Ik heb zelf een andere ervaring. In mijn vorige huis (keuken ruim 3 jaar terug geplaatst) vond ik de piepjes ook goed hoorbaar, maar niet ergerlijk. Ik denk dat dit persoonlijk is. Nu in mijn nieuwe huis met nieuwe keuken weer Siemens en de piepjes zijn anders / minder. Je kan ook het een en ander uitzetten. Er is wel iets veranderd.

In mijn oude huis overigens 0,0 problemen met de apparatuur gehad. Misschien heb je gewoon pech.

De nieuwe vaatwasser is trouwens stiller, maar vooral de oven met magnetronfunctie is véél stiller geworden tov het exemplaar wat we 3 jaar terug hebben laten plaatsen.

Ik reageer wat laat op deze post, maar hij was in mijn herinnering blijven hangen, omdat ik een andere ervaring heb en nieuwsgierig was hoe mijn nieuwe apparatuur zou bevallen (net 1,5 week mijn nieuwe keuken)
Als je nog een klein beetje geld over heb, neem de versie met pyrolyse. Briljante functie

[ Voor 7% gewijzigd door ElisabethM op 16-09-2017 22:39 ]

• sanvv78
@dropkikker wat is de prijs van de keuken excl apparatuur? Wij hebben uiteindelijk de deal gemaakt om de apparatuur zelf te bestellen bij keukenloods, ze konden gewoonweg niet aan die prijs komen, wel in de offerte op laten nemen dat zij alle apparatuur wel monteren en aansluiten. Tevens konden we de apparatuur kosteloos en zonder aanbetaling tot een jaar bij keukenloods reserveren voor de besproken prijs. (hebben het pas eind mei 2018 nodig). Zo konden we bijna €1500 besparen. Het is maar een idee hoor.

• dropkikker
Op de offerte staat ook wat de prijzen zijn van al het apparatuur. Als ik alles optel en dan ga kijken waar ik het het goedkoopst kan krijgen, dan bespaar ik net 300 euro.
Natuurlijk is het geld, maar voor die 300 euro ga ik niet alles lopen uitzoeken met eventuele ellende wat kan komen.

@ElisabethM ik heb net gekeken naar zo'n pyrolyse oven. Dat lijkt mij echt ideaal! Echter is die dik 600 euro duurder dan onze huidige versie, dat is mij het niet waard :)

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Ik vind het ook lastig om te bepalen of een keukenboer duur is, wat wij hebben is als volgt:
3 hoge kasten
L-vorm schiereiland van 1m breed en 3,5 meter lang (waarvan alles laatjes muv de kant welke gericht is naar de woonkamer)
2 bovenkastjes
composiet blad
Volledig greeploos
Gelakte deuren

qua apparatuur willen we Siemens waarbij we keken naar de lift vaatwasser, kan daar niet echt iets over vinden qua goede reviews dus laten we dat achterwegen. Onze apparatuur lijst
SN836X00AE - IQ300 vaatwasser
LC97BA532 - IQ300 afzuigkam
EX877LVC1E - IQ700 inductie
KI24RV52 - IQ100 koelkast
BF634LGS1 - IQ700 magnetron
HB632GBS1 - IQ700 oven
GI21VAD30 - IQ500 vriezer

We hebben nu een aanbieding van 11k bij een Duits bedrijf, 15K bij Keukenvision(projectleverancier) en 15K bij Keukenkampioen alleen dan zonder laatjes en met Wirlpool.

Als ik het bereken met de goedkoopste aanbieder van apparatuur dan kom ik op een bedrag van 7700 voor de kastjes/laatjes en instaleren. Geen idee of dat realistisch is

Keukenkampioen valt sowieso af wegens een onrealistische prijs en zeer vervelende verkooptechniek. ben alleen benieuwd of het scherper zou kunnen zonder mindere apparatuur te kiezen.

[ Voor 9% gewijzigd door Dewaterweg op 16-09-2017 23:39 ]

• sanvv78
dropkikker schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 23:05:
Op de offerte staat ook wat de prijzen zijn van al het apparatuur. Als ik alles optel en dan ga kijken waar ik het het goedkoopst kan krijgen, dan bespaar ik net 300 euro.
Natuurlijk is het geld, maar voor die 300 euro ga ik niet alles lopen uitzoeken met eventuele ellende wat kan komen.

@ElisabethM ik heb net gekeken naar zo'n pyrolyse oven. Dat lijkt mij echt ideaal! Echter is die dik 600 euro duurder dan onze huidige versie, dat is mij het niet waard :)
Je moet ook niet online de prijzen op gaan zoeken ;-). Gewoon een mailtje met specs naar info@keukenloods.nl en zij mailen je een veeeel scherpere offerte (die online niet te vinden is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dropkikker
Ik heb ze een mailtje gestuurd :) Eens kijken wat er uit komt!
sanvv78 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 23:42:
[...]

Je moet ook niet online de prijzen op gaan zoeken ;-). Gewoon een mailtje met specs naar info@keukenloods.nl en zij mailen je een veeeel scherpere offerte (die online niet te vinden is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Dewaterweg schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 23:36:
Ik vind het ook lastig om te bepalen of een keukenboer duur is, wat wij hebben is als volgt:
3 hoge kasten
L-vorm schiereiland van 1m breed en 3,5 meter lang (waarvan alles laatjes muv de kant welke gericht is naar de woonkamer)
2 bovenkastjes
composiet blad
Volledig greeploos
Gelakte deuren

qua apparatuur willen we Siemens waarbij we keken naar de lift vaatwasser, kan daar niet echt iets over vinden qua goede reviews dus laten we dat achterwegen. Onze apparatuur lijst
SN836X00AE - IQ300 vaatwasser
LC97BA532 - IQ300 afzuigkam
EX877LVC1E - IQ700 inductie
KI24RV52 - IQ100 koelkast
BF634LGS1 - IQ700 magnetron
HB632GBS1 - IQ700 oven
GI21VAD30 - IQ500 vriezer

We hebben nu een aanbieding van 11k bij een Duits bedrijf, 15K bij Keukenvision(projectleverancier) en 15K bij Keukenkampioen alleen dan zonder laatjes en met Wirlpool.

Als ik het bereken met de goedkoopste aanbieder van apparatuur dan kom ik op een bedrag van 7700 voor de kastjes/laatjes en instaleren. Geen idee of dat realistisch is

Keukenkampioen valt sowieso af wegens een onrealistische prijs en zeer vervelende verkooptechniek. ben alleen benieuwd of het scherper zou kunnen zonder mindere apparatuur te kiezen.
Hoe zijn jullie ervaringen met keuken vision? Wij kregen na 3x vragen nog geen offerte en hebben toen maar besloten elders verder te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Sport_Life schreef op zondag 17 september 2017 @ 07:45:
[...]

Hoe zijn jullie ervaringen met keuken vision? Wij kregen na 3x vragen nog geen offerte en hebben toen maar besloten elders verder te kijken.
Ze waren ook onze projectleverancier (Dordrecht). Goed gesprek goed geholpen met aan het eind meteen een offerte maar met de korting van het project 3300 ongeveer even duur als superkeukens zonder geld terug van de bouwer. Daarnaast kon later plaatsen niet waardoor ik niet zelf alle extra groepen en stopcontacten kon doen.
Wel Had ik gevraagd om meteen een goede prijs maar hij gaf wel heel duidelijk aan dat er toch nog wel wat mogelijk was.

Wij hebben gisteren bij superkeukens gekocht. Toch nog een plasmafilter gedaan en voor dezelfde prijs een betere vaatwaser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakier
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07:46
Beste allemaal,

In dit interessante forum terrecht gekomen omdat we zelf ook bezig zijn met een nieuwe keuken.

Vraag aan de experts hier: één lade van 120 cm of beter twee lades van 60 cm?

120 cm ziet er natuurlijk mooi uit, maar blijft het ook probleemloos werken met volle lades (ook na jaren)?

Wat zijn jullie ervaringen of meningen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Sport_Life schreef op zondag 17 september 2017 @ 07:45:
[...]

Ze zijn onze projectleverancier dus ze gaven denk ik daarom de offerte mee ook om naar wat zij zeiden te spelen met de apparatuur om zodoende goedkoper uit te zijn.

Vond ze wel prettig als in niet opdringen maar het is wat mij betreft gek dat een andere keukenboer een paar duizend euro goedkoper kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tweakier schreef op zondag 17 september 2017 @ 10:12:
Beste allemaal,

In dit interessante forum terrecht gekomen omdat we zelf ook bezig zijn met een nieuwe keuken.

120 cm ziet er natuurlijk mooi uit, maar blijft het ook probleemloos werken met volle lades (ook na jaren)?

Alvast bedankt
Ik heb nu een lade van 60 in mijn huidige keuken zitten en dat werkt toch onpraktisch. Je kan net niet lekker je pannen of grotere spullen gebruiken. Ik ga zelf dadelijk naar 2x lades van 90 en een kleine regaal erlangs in de hoek om de laatste 15cm te overbruggen. Lade van 120 is wel behoorlijk en zeker als de rest van de kastjes 60 zijn valt dat misschien snel uit de toon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Dewaterweg schreef op zondag 17 september 2017 @ 10:13:
[...]

Ze zijn onze projectleverancier dus ze gaven denk ik daarom de offerte mee ook om naar wat zij zeiden te spelen met de apparatuur om zodoende goedkoper uit te zijn.

Vond ze wel prettig als in niet opdringen maar het is wat mij betreft gek dat een andere keukenboer een paar duizend euro goedkoper kan zijn.
Ze zijn ook onze projectleverancier. Op zich zijn we goed geholpen, maar offertes wilde ze niet opsturen ("prijs ongeveer 15k"). Wat me ook niet helemaal lekker zat was dat de verkoper precies wist welk huis wij kochten en welke VON prijs daarbij hoorde, waarbij zijn conclusie was dat we in het topsegment zouden uitkomen (hij bedoelde waarschijnlijk qua prijs). Vond dat niet zo netjes :D.

Maar het was ook onze eerste keukenzaak waar we zijn gaan kijken, daarna nog via via terechtgekomen bij een andere zaak die wat meer tijd nam ook om alles goed door te nemen. Zijn daar 3x geweest voordat we pas een beslissing maakten :) en vond het niet netjes om dan met dezelfde offerte elders 500 euro goedkoper uit te zijn. Waarbij je ook nog eens het risico neemt dat er toch links of rechts bespaard wordt zonder dat je het door hebt.

[ Voor 23% gewijzigd door Sport_Life op 17-09-2017 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 23:36

DJT

...

Geen eigen ervaring maar in de keukenzaken waar ik tot zover ben geweest geven ze aan dat lades >1m toch wat 'wiebelig' zijn bij een ongelijke verdeling van gewicht in de lade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Beste allemaal,

Alvast bedankt
Welke kwaliteit keuken koop je? Lade van 60cm van de Hornbach wiebelen waarschijnlijk meer dan een 120cm van Poggenpohl.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
Wij krijgen dadelijk ook een lade van 120 breed, dit moest volgens de verkoper van Superkeukens geen probleem geven. Anders kregen wij 2 lades van 60 breed naast elkaar, dat werd ons te druk af.

En er zit toch 10 jaar garantie op de keuken, dus als er wat gebeurd dan komt dat ook vast wel goed ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-09 19:28
Joopieboy schreef op zondag 17 september 2017 @ 10:18:
[...]

Ik heb nu een lade van 60 in mijn huidige keuken zitten en dat werkt toch onpraktisch. Je kan net niet lekker je pannen of grotere spullen gebruiken. Ik ga zelf dadelijk naar 2x lades van 90 en een kleine regaal erlangs in de hoek om de laatste 15cm te overbruggen. Lade van 120 is wel behoorlijk en zeker als de rest van de kastjes 60 zijn valt dat misschien snel uit de toon. :)
Mijn schoonouders hebben lades van 100 en dat werkt erg onhandig, vooral als je samen in de keuken staat. Je moet constant iemand vragen opzij te stappen omdat je weer eens bij een laatje moet.

Dit is natuurlijk ook afhankelijk van de inrichting, maar denk hier ook goed aan als je vaker samen wilt koken of bezig zijn. Een lade van 120 betekend dat er over de hele breedte iets opent waardoor iemand anders naar achter moet stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 22:38
dropkikker schreef op zondag 17 september 2017 @ 10:58:
Wij krijgen dadelijk ook een lade van 120 breed, dit moest volgens de verkoper van Superkeukens geen probleem geven. Anders kregen wij 2 lades van 60 breed naast elkaar, dat werd ons te druk af.

En er zit toch 10 jaar garantie op de keuken, dus als er wat gebeurd dan komt dat ook vast wel goed ;)
Ligt ook een beetje aan de indeling van je keuken.

Bij ons heeft de zichtzijde alleen lades van 60cm (2x front met daarachter 3x lades).

Aan de "achterkant" van ons schiereiland is het wel wat drukker qua lijnenspel (2x deur front, diverse laden in verschillende breedtes). Onder onze kookplaat lades van 80cm zodat daar de pannen in kwijt kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
120 cm lades zien er alleen mooi uit in de showroom IMHO. Zodra je met meer dan 1 persoon in de keuken staat is het een ramp. Ik zou ze alleen overwegen als buitenkant van een kookeiland. Esthetisch is het enge verschil 1 naad als je greeploos gaat. Het is wel iets goedkoper dan 2x60cm.
Het is een beetje hetzelfde als lade in lade of lade achter deur. Ziet er mooi uit in de showroom, maar elke keer als je iets nodig hebt, moet je 2 handelingen doen ipv 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:57
Zo'n brede lade heb ik ook niet gedaan. Vond het in de winkel al wiebelig, laat staan vol met pannen enz. Uiteindelijk is het een opstelling met daar in 2 x 80 cm geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Gisteren even bij Bruynzeel binnen gelopen om eens naar de Optima reeks te kijken, dit omdat wel wel gecharmeerd zijn van de next125 keukens. En als die goedkoper kunnen, graag :).

We willen gaag voor de glazen frontjes, de andere frontjes vallen me toch tegen mbt de kwaliteit. Moet eerlijk bekennen dat ze me zo tegenvallen dat ik me afvraag hoe de kwaliteit is van de goedkopere keukens, hoop eigenlijk dat die keuken zo mishandeld is dat het niet aan de kwaliteit van de keuken ligt.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmonkey
lades van 120 cm breed staat m.i. niet enkel mooi in de showroom. wel moet je er inderdaad de keuken naar hebben. o.a. moet de lade niet daar onder het blad zitten waar je ook graag wilt werken.
tegenwoordig kun je ze bij de standaard zaken krijgen geschikt voor 60 kg, ik geloof niet dat die zo erg wiebelen.

een goede keukenmonteur laat geen bende achter!
wij (ik spreek maar even namens mijn vader) spreken met een klant af of het afval afgevoerd moet worden. als het afgevoerd wordt blijft er dus niets achter.
maar ook als het afvoeren door de klant zelf gebeurt ruimen wij de boel op. al het afval komt enigsinds gesorteert op een door de klant te bepalen plek te staan. in de garage bijvoorbeeld.
ook de keuken (en omgeving) worden zo achter gelaten dat het met 1 keer poetsen echt helemaal schoon is. we zijn geen schoonmakers maar het stof enzo moet wel eraf. na het invoegen van de tegels blijft er echter altijd wel een laagje achter, die halen wij er zo goed als mogelijk af maar de laatste veeg mag de klant zelf doen.

[ Voor 18% gewijzigd door mfmonkey op 17-09-2017 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakier
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07:46
artbij schreef op zondag 17 september 2017 @ 10:41:
[...]

Welke kwaliteit keuken koop je? Lade van 60cm van de Hornbach wiebelen waarschijnlijk meer dan een 120cm van Poggenpohl.
Het zou gaan om lades van Kvik en dan ook nog eens de XXL versie die kastjes zijn 69 cm diep. Volgens mij met blum loopwerk.

Dus vandaar eigenlijk dat we ons afvragen of zo'n extra brede en diepe lade wel goed blijft lopen (afgezien van het praktische issue van samen koken).

Overigens zullen we de lades niet gebruiken als voorraadlade, daar hebben we al een aparte voorraadkast voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

Het is heel lang geleden dat we een nieuwe keuken hebben gekocht. Omdat we eind volgend jaar gaan verhuizen naar een nieuwbouwappartement zitten we nu in het proces van offertes en beslissen. Dankzij dit forum hebben we vele tips meegenomen over zowel inrichting als fabrikanten. Het ontwerp zijn we inmiddels uit. Wat we lastig vinden is om na te gaan of dit reëele prijzen zijn. Zelf zijn we niet van die onderhandelaars; tijdens een gesprek laten we ons snel ondersneeuwen door argumenten van de verkopers. Daarom horen/lezen we graag meningen van medetweakers; hoe schappelijk zijn deze prijzen?

https://1drv.ms/f/s!AqGyKk00ks60giM6xjZXscJe8U6t

De onderkasten zijn gebaseerd op corpushoogte 91 centimeter. De hoge kasten zijn 236 centimeter; plint is 10 centimeter en werkblad is 4 centimeter graniet. Opbouw is (van rechts naar links) 3x hoge kast (1x voor koelkast 178cm nismaat, 1x voor inbouwoven 60 centimeter, 1x servieskast), hoekcarrousel, 1x onderkast t.b.v. vaatwasmachine, 1x spoelkast, 1x hoekcarrousel, 2x tweeladekast (elk 90 cm breed met 1 uittrekbare besteklade bovenin). Aan kamerzijde komen twee kasten (met druksluiting) met daartussen in een plank. Kleur hoge kasten (en plankgedeelte kamer): hout. Kleur onderkasten: zijdeglans wit.

Apparatuur:
Bosch Bakoven met stoom A+ hsg856xb6
Bosch inductiekookplaat - 6pits 90cm pxx995de3e
Novy Zen 7520
Bosch koelkast, nis 178cm A++ kir81sd30
Bosch vaatwasmachine A+++ sba68tx02n
Quooker pro3 vaq fusion square rvs

De eerste offerte komt van de projectleverancier. De start was niet zo geweldig; de verkoper legde vooral uit waarom zijn ideeën beter waren dan die van ons. En hij begreep echt niet dat ik een keuken op 104 cm hoogte wil, dat was volgens hem onmogelijk. Inmiddels is de verstandhouding wel wat verbeterd.

Offerte 2 komt bij een kleine winkel vandaan. Hij neemt de tijd, oefent geen druk uit. Nadeel is dat de installatiekosten hoger zijn vanwege de reisafstand.

Offerte 3 komt bij een winkel die hoog scoort op Qasa. De eerste afspraak was prima; uitgebreid gezeten en de tijd genomen om een goede indeling te krijgen. Hij luisterde goed en zocht adequate oplossingen. Een hele specifieke offerte kregen we niet; wel een globaal plaatje. Volgens hem spreken de reacties op Qasa boedelen. We hebben direct aangegeven ons te oriënteren en niet direct te besluiten. Tijdens het tweede gesprek wilden we nog wat ideeën bespreken; gevoelsmatig leek hij iets minder toeschietelijk. We kregen het gevoel dat hij niet veel tijd meer wilde besteden omdat we niet gelijk besloten.

Offerte 1:
Merk Tristar € 21398,09 (gaat nog projectkorting 3.800,- van af)

Offerte 2:
Merk Rotpunkt € 21.804,-

Offerte 3:
Merk Schröder € 21.798,-

Inmiddels heb ik begrepen dat Rotpunkt en Schröder uit dezelfde fabriek komen. Alleen de fronten verschillen (persoonlijk spreekt de Schröder front me meer aan). Tristar kan in elke gewenste RAL kleur worden gespoten. Tristar moeten we nog bekijken hoe dat er uit ziet.

We zijn benieuwd naar de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkool837
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 16:49
Moet ook binnenkort op zoek naar een nieuwe keuken en daar is dit een erg leuk topic voor.
Over 2 weken ongeveer moet ik ongeveer keuzes maken voor mijn nieuwbouwwoning over de uitrusting, dus waar de wcd, loze leidingen enz komen.

Heb al een tijdje lopen denken over de beste keukenopstelling in mijn situatie, maar ben er nog niet echt uit.
Denk dat ik een L-keuken neem, gootsteen voor het raam, kookplaat aan de lange muur en op de korte muur achter de woonkamerdeur waarschijnlijk hoge kast met koelkast/vriezer of oven en dan aan de andere kant ook een hoge kast aan het uiteinde van de L met oven of koelkast.

Misschien heeft iemand tips voor een betere opstelling.
En is het nodig om de aansluitingen in de keuken te veranderen, neem aan dat het volgens de tekening wel goed zit zo toch. Afvoer en watertoevoer kan toch gewoon gewoon de hoek om of moet dit verplaatst worden richting het raam. (Kosten €1175,- 380v kost €725 en 2 fase €625, extra 220v groep €525,-)
Denk dat ik dat later door een electricien beter groepjes bij kan laten plaatsen.

Voorlopig heb ik nog tijd genoeg, huis is pas begin 2019 klaar, maar moet dus wel al keuzes gaan maken betreffende de gas water en electra.
Gas overigens niet nodig omdat ik inductie neem, misschien komt gasleiding later van pas als ik een haard in de woonkamer wil plaatsen ofzo.

Hier de tekening van het te bouwen huis

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2010ymt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2en2o0z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 11:58
Bij mij werd netjes een ophaalafspraak gemaakt door bemmel en kroon om de verpakkingsmaterialen op te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 23:36

DJT

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2017 @ 16:47:
Beste tweakers,

Het is heel lang geleden dat we een nieuwe keuken hebben gekocht. Omdat we eind volgend jaar gaan verhuizen naar een nieuwbouwappartement zitten we nu in het proces van offertes en beslissen. Dankzij dit forum hebben we vele tips meegenomen over zowel inrichting als fabrikanten. Het ontwerp zijn we inmiddels uit. Wat we lastig vinden is om na te gaan of dit reëele prijzen zijn. Zelf zijn we niet van die onderhandelaars; tijdens een gesprek laten we ons snel ondersneeuwen door argumenten van de verkopers. Daarom horen/lezen we graag meningen van medetweakers; hoe schappelijk zijn deze prijzen?

De onderkasten zijn gebaseerd op corpushoogte 91 centimeter. De hoge kasten zijn 236 centimeter; plint is 10 centimeter en werkblad is 4 centimeter graniet. Opbouw is (van rechts naar links) 3x hoge kast (1x voor koelkast 178cm nismaat, 1x voor inbouwoven 60 centimeter, 1x servieskast), hoekcarrousel, 1x onderkast t.b.v. vaatwasmachine, 1x spoelkast, 1x hoekcarrousel, 2x tweeladekast (elk 90 cm breed met 1 uittrekbare besteklade bovenin). Aan kamerzijde komen twee kasten (met druksluiting) met daartussen in een plank. Kleur hoge kasten (en plankgedeelte kamer): hout. Kleur onderkasten: zijdeglans wit.

Apparatuur:
Novy Zen 7520

De eerste offerte komt van de projectleverancier. De start was niet zo geweldig; de verkoper legde vooral uit waarom zijn ideeën beter waren dan die van ons. En hij begreep echt niet dat ik een keuken op 104 cm hoogte wil, dat was volgens hem onmogelijk. Inmiddels is de verstandhouding wel wat verbeterd.

Offerte 2 komt bij een kleine winkel vandaan. Hij neemt de tijd, oefent geen druk uit. Nadeel is dat de installatiekosten hoger zijn vanwege de reisafstand.

Offerte 3 komt bij een winkel die hoog scoort op Qasa. De eerste afspraak was prima; uitgebreid gezeten en de tijd genomen om een goede indeling te krijgen. Hij luisterde goed en zocht adequate oplossingen. Een hele specifieke offerte kregen we niet; wel een globaal plaatje. Volgens hem spreken de reacties op Qasa boedelen. We hebben direct aangegeven ons te oriënteren en niet direct te besluiten. Tijdens het tweede gesprek wilden we nog wat ideeën bespreken; gevoelsmatig leek hij iets minder toeschietelijk. We kregen het gevoel dat hij niet veel tijd meer wilde besteden omdat we niet gelijk besloten.

Offerte 1:

Offerte 2:
Merk Rotpunkt € 21.804,-

Offerte 3:
Merk Schröder € 21.798,-

Inmiddels heb ik begrepen dat Rotpunkt en Schröder uit dezelfde fabriek komen. Alleen de fronten verschillen (persoonlijk spreekt de Schröder front me meer aan). Tristar kan in elke gewenste RAL kleur worden gespoten. Tristar moeten we nog bekijken hoe dat er uit ziet.

Mijn gevoel (en ook een klein beetje ervaring ondertussen) zegt dat je te duur uit bent. De apparatuur heb je voor <€7k onlin. Dan zou je voor de kastjes, blad en plaatsing €15k betalen en dat vind ik heel fors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 21:50
Ben aan het oriënteren op een keuken. Wil er wel wat leuks in zoals een kokend water kraan en als het aan mij ligt is een amerikaanse koelkast die ijsblokjes kan maken ook wel gaaf. :P Nadeel daarvan natuurlijk weer dat die in inbouw vrijwel niet te verkrijgen is, maar opzich lijkt het me dat deze ook niet misstaat als je die langs een kastenrij neer zet of er kastjes omheen bouwt.

Zit een beetje te twijfelen of een keuken los bij elkaar ga shoppen (kastjes los halen (ikea of elders), blad ergens vandaan en apparatuur zelf regelen. Lijkt me dat daar nogal wat op te besparen valt. Heeft iemand daar ervaring mee?

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Steephh schreef op zondag 17 september 2017 @ 22:52:
Ben aan het oriënteren op een keuken. Wil er wel wat leuks in zoals een kokend water kraan en als het aan mij ligt is een amerikaanse koelkast die ijsblokjes kan maken ook wel gaaf. :P Nadeel daarvan natuurlijk weer dat die in inbouw vrijwel niet te verkrijgen is, maar opzich lijkt het me dat deze ook niet misstaat als je die langs een kastenrij neer zet of er kastjes omheen bouwt.

Zit een beetje te twijfelen of een keuken los bij elkaar ga shoppen (kastjes los halen (ikea of elders), blad ergens vandaan en apparatuur zelf regelen. Lijkt me dat daar nogal wat op te besparen valt. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ja, het halve topic staat er vol mee..... Gebruik de zoekfunctie ;).

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 21:50
artbij schreef op zondag 17 september 2017 @ 23:14:
[...]

Ja, het halve topic staat er vol mee..... Gebruik de zoekfunctie ;).
Fair point.. :P Al gaan die reacties voornamelijk over hoeveel de bij elkaar geshopte keuken heeft gekost, niet zo zeer hoeveel werk het kost om een keuken (al dan niet zelf) in elkaar te zetten. Dat is eigenlijk waar ik een beetje naar op zoek ben.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Steephh schreef op zondag 17 september 2017 @ 22:52:

De vraag is of je bij IKEA goedkoper uit gaat zijn qua kasten en blad (de maximum lengte van een blad bij ikea is volgens mij 2.5 meter ofzo) met de kwaliteit die je zoekt. Je kunt ook gemakkelijk bij een keukenboer mooie kasten uitzoeken met de gewenste afwerking en dan apparatuur online kopen.
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2017 @ 16:47:
Beste tweakers,

Apparatuur:
Novy Zen 7520

Offerte 1:

Offerte 2:
Merk Rotpunkt € 21.804,-

Offerte 3:
Merk Schröder € 21.798,-

Qua apparatuur zit je ongeveer gelijk aan het spul wat ik zelf heb gekocht.
Jij hebt alleen een wat ruimer opgestelde keuken. Dus tenzij je een extreem duur blad (ziet er niet naar uit) of een extreem duur kasten systeem (ziet er ook niet naar uit) zit je naar mijn mening ruim 5/6k te hoog qua prijs.

Zoek even terug op mijn keuken daar zal je zien dat ik ongeveer 14k neer heb gelegd voor de zelfde spullen van Siemens ( zelfde spul ander frontje ).

[ Voor 64% gewijzigd door Shunt op 18-09-2017 07:39 ]

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
Steephh schreef op maandag 18 september 2017 @ 06:09:
[...]

Fair point.. :P Al gaan die reacties voornamelijk over hoeveel de bij elkaar geshopte keuken heeft gekost, niet zo zeer hoeveel werk het kost om een keuken (al dan niet zelf) in elkaar te zetten. Dat is eigenlijk waar ik een beetje naar op zoek ben.
Ik heb iemand gesproken die hem.zelf in elkaar gezet heeft. Die was geschrokken van de hoeveelheid werk. Handgrepen e.d. waren niet voor geboord bijvoorbeeld. Dat is nogal wat werken moet nog erg precies ook.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

[...]

tja. Dat is zeer afhankelijk van de situatie he.
Mijn 5-meter keuken met 8 onderkasten en 3 bovenkasten was binnen 1 dag in elkaar gezet en geinstalleerd door 2 personen.
Maar dan moeten alle aansluitingen op de juiste plek zijn, zodat je enkel hoeft te schroeven.

Het zijn de uitzonderingen die tijd gaan kosten. Kraan of spoelbak die niet passen. Snoer van de vaatwasser net te kort.

Maar goed. Dan ben je een dag of twee langer mee bezig. Boeien dan. Als je 1000 euro kan besparen daarmee toch?

Er zijn een aantal complexiteiten te bedenken waarbij bij het zelf doen misschien wel niet zo mooie resultaten kan krijgen. Bv het zagen van een uitsparing van de lade onder de spoelbak. Handvaten die loodrecht gezet moeten worden. Uitsparingen zagen voor leidingwerk. Eventueel zijpanelen die je zelf op maat moet zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
[...]

Paar dingen:
- Kastjes lopen door tot aan je muur, maw leidingen en snoeren kan je niet even via onder naar boven halen (denk aan gasleiding). dan zul je een kastje moeten slopen of de leiding precies op de juiste plek uit de wand moeten laten komen, (Of een dieper blad nemen :-))
- Veel apparatuur past niet, denk aan 90cm kookplaat, volgens mij is 80cm het breedste kastje, dat wordt weer slopen en zagen uit zijwanden.
- Een eiland is minder charmant vind ik persoonlijk, hoge plinten.
- Neemt veel tijd in beslag
- Prijzen niet veel lager dan ergens regulier bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Iemand ervaring met de Next125 keukens? Waar moet ik next plaatsen in het keukelandschap? Is het eigenlijk een symatic keuken?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
artbij schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:55:
Iemand ervaring met de Next125 keukens? Waar moet ik next plaatsen in het keukelandschap? Is het eigenlijk een symatic keuken?
Volgens mij midden-hoog segment, maar zijn ook 3 lijnen in, geen idee welke waar in valt. Siematic is een ander eigen merk. Vroeger was deze topsegment, nu midden, onze vorige keuken (nu 8 jaar oud) was kwalitatief echt een mindere Siematic keuken dan die van 20 jaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik vraag mensen wel af waar het verschil zit tussen de segmenten? Stevigere scharnieren? Of massief houten deuren ipv spaanplaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
kmf schreef op maandag 18 september 2017 @ 12:50:
Ik vraag mensen wel af waar het verschil zit tussen de segmenten? Stevigere scharnieren? Of massief houten deuren ipv spaanplaat?
Afwerking, kleuren, mogelijkheden, materiaal etc.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

kmf schreef op maandag 18 september 2017 @ 12:50:
Zoals hier boven afwerking mogelijkheden mogelijk net wat ander materiaal op plekken waar andere bezuinigen (denk aan echt houd gebruiken voor de achterwand en dat soort dingen.) Meer keuzes in scharnier systemen uitgebreide accessoires catalogus. Meer mogelijkheden in combinaties plaatsing en hoogtes.
Het is allemaal MDF / Spaanplaat tenzij je voor een vol houten kast / front gaat.
Een keuze tussen de dure kasten en de middenmoot kasten maak je meestal omdat je een afwijkende hoogte / kleur / materiaal / optie wilt hebben. Als de perfecte kleur / materiaal / opties hebt in een midden moot kast is het in mijn mening zonde om voor een duur merk te gaan.

Mijn moeder heeft een dure keukenkast met speciaal super deluxe scharnieren en super vette sealing rond de kast deurtjes. Het gaat net zo goed scheef staan na zoveel jaar. Kastjes raken net zo goed beschadigd en na 15 jaar ziet de keuken er ook gewoon 15 jaar uit. Vandaar dat ik gewoon de keuze gemaakt heb voor Pronorm/Silverline. Maar dat had eigenlijk gewoon ieder degelijk middensegment merk kunnen zijn.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
Shunt schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:53:
[...]

Zoals hier boven afwerking mogelijkheden mogelijk net wat ander materiaal op plekken waar andere bezuinigen (denk aan echt houd gebruiken voor de achterwand en dat soort dingen.) Meer keuzes in scharnier systemen uitgebreide accessoires catalogus. Meer mogelijkheden in combinaties plaatsing en hoogtes.
Het is allemaal MDF / Spaanplaat tenzij je voor een vol houten kast / front gaat.
Een keuze tussen de dure kasten en de middenmoot kasten maak je meestal omdat je een afwijkende hoogte / kleur / materiaal / optie wilt hebben. Als de perfecte kleur / materiaal / opties hebt in een midden moot kast is het in mijn mening zonde om voor een duur merk te gaan.

Mijn moeder heeft een dure keukenkast met speciaal super deluxe scharnieren en super vette sealing rond de kast deurtjes. Het gaat net zo goed scheef staan na zoveel jaar. Kastjes raken net zo goed beschadigd en na 15 jaar ziet de keuken er ook gewoon 15 jaar uit. Vandaar dat ik gewoon de keuze gemaakt heb voor Pronorm/Silverline. Maar dat had eigenlijk gewoon ieder degelijk middensegment merk kunnen zijn.
Ik denk dat er ook niet veel verschil zit, massief hout is stuk duurder, maar schijnt ook makkelijk te verkleuren/krom te trekken in combinatie met zonlicht en vochtbalans in huis. Rest is volgens mij allemaal mdf, er wel op dat je geen folie neemt, dit komt nog steeds relatief makkelijk los na x aantal jaar.

Wbt scharnieren schijnen er maar 2 a 3 spelers op de markt te zijn, die alle keukenmerken voorzien. Het is uiteindelijk meer wat je mooi vindt en waar je een goed gevoel bij hebt. Wij hebben gekozen voor het merk Snaidero (categorie next125) omdat wij de fronten van greeploos erg mooi vonden (rvs zit ook een randje achter het front) en de lades liepen fijner dan Keller greeploos. Maar beide waren geen straf om te zien :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexusReloaded
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 17:08
Zo, na heel de topic doorgelezen te hebben ben ik aan de beurt. Eindelijk mijn eigen huis, casco, dus ik heb een keuken nodig!

Na wat rondgekeken in de regio (Rotterdam) liep ik bij Marquadt binnen in het Alexandrium. Heel mooi verhaal, alles kon etc etc. Het zal jullie wel bekend voorkomen. Uiteindelijk bij een vervolg afspraak kwam er een saaie L-keuken naar voren. Gecombineerd met hun Qasa.nl score heb ik hen afgeschreven.

Toen ben ik opgebeld door Brugman, omdat ik de zo stom was om mijn telefoonnummer af te geven. Ik had een prijs gewonnen! Gratis het premiumpakket, bovenop de normale korting! Ik vond het wel grappig hoe die telefoniste het wist te vertellen en heb maar uit pure nieuwsgierigheid een afspraak gemaakt. Toen ik daar kwam wist men uiteraard van niets, maar goed, toch een leuk gesprek gehad met een goeie verkoper die mij een T-keuken aanraadde. Dat beviel al beter, maar met hun Qasa.nl score zijn ze natuurlijk gewoon DMG zooi.

Dus dan maar naar Arma gegaan. Duur, maar dan heb je geen gezeik (hoop ik).

Rik heeft dit voor mij getekend
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8hwUCQA.jpg

Het schiereiland stond mij gelijk al aan, idem mijn moeder. De kastenwand zijn ingebouwd in de muur, verlaagd plafond boven het eiland. Zonder apparatuur kwam dit op 9000,-. Hier kon nog 2000,- vanaf als ik een minder duur werkblad type nam, ik had blijkbaar de duurste uitgekozen.

Arma zal ongetwijfeld duur zijn, maar ik wil het gewoon goed en geen gezeik naderhand als er iets mis iets. Uiteraard op apparatuur kan ik wel scherp zijn, dankzij google.

Nadat ik bij AEG en 20/20 inspiratiehuis ben gaan kijken heb ik de apparatuur uitgekozen.
vaatwasmachine AEG FSK93700P
koelkast/vriezer combi neff k8345x0
stoomoven neff b88ft68n0
inductieplaat neff t59ts51n0
afzuiger neff I99C68N1
Quooker flex PRO 3 RVS

De enige waar ik nog over twijfel is de afzuiger, geen idee of dit goed is. Het komt zo wel uit dat ik extra garantie heb op de neff apparatuur heb, maar of dit ook echt nodig is...?

Magnetron doe ik in de bijkeuken, gewoon een simpel ding van 100-200 euro. Eigenlijk gebruik ik dit alleen maar om af en toe een bakje lasagna op te warmen. Niet nodig om dit in de keuken te hebben, en vreet ruimte.
Door de grote inductieplaat komt het werkblad wel heel erg klein uit. Nou zou dat voor mij nog wel genoeg zijn (alleenstaand) maar als ik ooit nog wil verkopen of gezinsuitbreiding heb is wat ruimte wel handig.

Daarom zelf gaan knutselen in SketchUp (!) en kwam met deze 2 ideeën. Let niet op de kleuren, zo goed ben ik er nog niet mee :P

1:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/N1C9Lbe.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/030kny2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pYDIwsc.jpg

Het stuk waar nu de kookplaat op staat wordt dan 70cm diep. De kookplaat en spoelbak kunnen uiteraard omgewisseld worden, twijfel daar nog over. Plaatsing van de oven is ook nog een dingetje, het wordt toch niet symmetrisch :( . Koelkast/vriezer combi heb ik ook nog niet ingetekend hierdoor. Wordt links of rechts.
De kastenwand zit tegen een muur aan, Hier kom je op ongeveer 3 m2 aan werkblad zonder spoelbak en inductie.

2:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/P8cwz3S.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/F1RlLQk.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HbKuS0g.jpg

Het verbindingsstuk van eiland naar kastenwand wordt 40cm diep. Als de kookplaat hier zit, kook je met gezicht richting de woonkamer. Bij de optie offer je ongeveer 70 cm2 op voor wat extra kastruimte. Tevens ook een kleine nis voor een koffiezet apparatuur ofzo.

Ik zoek naar nieuwe ogen die hier overeen gaan, met nieuwe meningen en tips, voordat ik terug naar Arma ga. Ik heb geen haast, de nieuwe woning zit op korte afstand van een winkelcentrum en de Kippie dus ik overleef het wel even zonder keuken.

In iedergeval bedankt, Lex

[ Voor 6% gewijzigd door LexusReloaded op 18-09-2017 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Spoelbak zo dicht naast de kookplaat lijkt me erg onhandig eigenlijk.
Kun je je afbeeldingen niet gewoon met [img] en [/img]-tags in je bericht zetten trouwens? :)
Pagina: 1 ... 27 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1