Tweakers vinden de plaatjes iets te groot, ik zal even kijken of ik ze kan resizen.
Je ruimte is te klein voor een eilandopstelling. Ik zou gewoon voor een L of U opstelling gaan. Anders heb je te weinig werkruimte.
Even polsen voor de prijs...
Siemens:
- CM836GPS1 (oven met magnetron)
- CS856GPS1 (oven met stoom)
- EX877LX33E (inductiekookplaat met afzuiging)
- HZ381500 (recirculatieset)
- KI86SSD30 (koel/vries)
- SX836X12IE (vaatwasser)
- SZ73603 (vaatwasser besteklade)
- BIN50FVI (wasbak)
Overige:
- 22XCHR (Quooker)
- 3 stopcontacten in het eiland
We zijn overigens ooit met een andere opstelling begonnen (L-vorm met effectief aardig wat meer ruimte), maar mijn vriendin wil zo graag een eiland en groter dan dit gaat niet passen. Uiteindelijk hieraan toegegeven (zij ook degene die kookt), met de opmerking dat zij verantwoordelijk is als ze toch spijt gaat krijgen door het geringe oppervlak.

Er staat nu het volgende in de opgave:
- ~7750 voor de meubels,
- ~9400 voor de apparatuur
- ~3400 voor het blad
- ~1600 voor de montage
Daar gaat dan uiteindelijk ~ 3000 vanaf oftewel iets meer dan 19.000 euro en dan hebben we een kleine keuken als ik de meesten zo zie
. De afwerking ligt ongeveer in lijn met de soort apparatuur denk ik. We hebben niet de top of the line set, maar wel keuzes zoals een matte zeer gladde afwerking, greeploos etc.
We zitten voornamelijk naar 2 partijen te kijken die 'erg hoog' scoren op qasa.nl en ze weten van elkaar af en de prijs tussen 2 verschilt na wikken en wegen zeer weinig van elkaar. We kwamen bij beide uit op hetzelfde blad (onbewust) en die prijs ligt uiteindelijk ook enkele euro's van elkaar af, zonder dat ze elkaars offerte hebben gezien.
Siemens:
- KI86SSD30 (koel/vries)
- BIN50FVI (wasbak)
Overige:
- 22XCHR (Quooker)
We zijn overigens ooit met een andere opstelling begonnen (L-vorm met effectief aardig wat meer ruimte), maar mijn vriendin wil zo graag een eiland en groter dan dit gaat niet passen. Uiteindelijk hieraan toegegeven (zij ook degene die kookt), met de opmerking dat zij verantwoordelijk is als ze toch spijt gaat krijgen door het geringe oppervlak.

- ~7750 voor de meubels,
- ~3400 voor het blad
- ~1600 voor de montage
Daar gaat dan uiteindelijk ~ 3000 vanaf oftewel iets meer dan 19.000 euro en dan hebben we een kleine keuken als ik de meesten zo zie
We zitten voornamelijk naar 2 partijen te kijken die 'erg hoog' scoren op qasa.nl en ze weten van elkaar af en de prijs tussen 2 verschilt na wikken en wegen zeer weinig van elkaar. We kwamen bij beide uit op hetzelfde blad (onbewust) en die prijs ligt uiteindelijk ook enkele euro's van elkaar af, zonder dat ze elkaars offerte hebben gezien.
[ Voor 24% gewijzigd door Paprika op 18-09-2017 20:16 ]
Ik krijg een vergelijkbare opstelling, maar dan een groter eiland en 5 hoge kasten. De hoge kasten zijn van Fenix afwerking, wat de prijs flink opkrikt. Ik zit op ongeveer 18000. Ik denk dat er vooral op de meubels en de apparatuur nog best wel wat ruimte zit.Paprika schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:07:
Siemens:
- KI86SSD30 (koel/vries)
- BIN50FVI (wasbak)
Overige:
- 22XCHR (Quooker)
[afbeelding]
[afbeelding]
- ~7750 voor de meubels,
- ~3400 voor het blad
- ~1600 voor de montage
Daar gaat dan uiteindelijk ~ 3000 vanaf oftewel iets meer dan 19.000 euro en dan hebben we een kleine keuken als ik de meesten zo zie. De afwerking ligt ongeveer in lijn met de soort apparatuur denk ik. We hebben niet de top of the line set, maar wel keuzes zoals een matte zeer gladde afwerking, greeploos etc.
Staar je overigens niet blind op Qasa beoordelingen. Het geeft een indicatie, maar ik zie hier ook best wat verhalen langskomen van mindere ervaringen met hoog scorende Qasa zaken.
Wij hebben soortgelijke opstelling voor 14900, volgens mij zit je vooral qua meubels erg hoog, ook de montage is 600 euro duurder dan bij ons. Welke 2 partijen zit je?Paprika schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:07:
Siemens:
- KI86SSD30 (koel/vries)
- BIN50FVI (wasbak)
Overige:
- 22XCHR (Quooker)
[afbeelding]
[afbeelding]
- ~7750 voor de meubels,
- ~3400 voor het blad
- ~1600 voor de montage
Daar gaat dan uiteindelijk ~ 3000 vanaf oftewel iets meer dan 19.000 euro en dan hebben we een kleine keuken als ik de meesten zo zie. De afwerking ligt ongeveer in lijn met de soort apparatuur denk ik. We hebben niet de top of the line set, maar wel keuzes zoals een matte zeer gladde afwerking, greeploos etc.
Atlas#22744
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ga ook even langs NUVA die hebben volgens mij de zelfde kasten (als dit Pronorm is trouwens of Silverline) dat is namelijk het zelfde. Maar eens met hier boven dit moet zeker kunnen voor rond de 15000kPaprika schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:54:
***members only***
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Wat geven jullie allemaal bakken met geld uit aan een keuken zeg..
Verwijderd
De prijs is niet verkeerd vind ik. Wij hebben ongeveer dezelfde keuken qua afmetingen. Apparatuur van Atag en keramisch blad. Kastenwand donker, eiland bewust helemaal wit (ook blad) zodat het minder aanwezig is.
Afzuigkap laten we in plafond inbouwen en kastenwand idem inbouwen in de wand (zwevend effect). Zitten qua prijs ong.gelijk incl.ombouw, inbouw, aansluitingen, etc. Wij waren tevreden hiermee
Afzuigkap laten we in plafond inbouwen en kastenwand idem inbouwen in de wand (zwevend effect). Zitten qua prijs ong.gelijk incl.ombouw, inbouw, aansluitingen, etc. Wij waren tevreden hiermee
Paprika schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:07:
Siemens:
- KI86SSD30 (koel/vries)
- BIN50FVI (wasbak)
Overige:
- 22XCHR (Quooker)
[afbeelding]
[afbeelding]
- ~7750 voor de meubels,
- ~3400 voor het blad
- ~1600 voor de montage
Je punt?doobieters schreef op maandag 18 september 2017 @ 22:01:
Wel mooi om te zien toch? Dat sommigen het geld ervoor hebben en er wat leuks van maken kan ik best waarderen. Maar 10-15k is redelijk standaard voor een keuken als ik het zo een beetje volg.doobieters schreef op maandag 18 september 2017 @ 22:01:
Zoals Jellabie met zijn verbouwing een prachtige Ikea keuken zelf heeft geplaatst is ook niet verkeerd.
Ga zelf proberen om voor een 15k wat leuks ervan te maken. Composiet blad, allemaal Bosch apparatuur. Best zin in.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Wat ik een beetje mis in de prijsvergelijkingen die hier continue gemaakt worden is de afwerking van de fronten. Zijn deze van een laklaminaat of mat/hoogglans gespoten bijv. Of bij eilanden loopt de greeploze profiellijst door in de zijkant van het eiland. Hoeveelheid lades etc. dat zijn zaken die het duur maken en kunnen zomaar het verschil tussen 5k of 10k voor de kasten betekenen.
Verwijderd
Bedankt Shunt. Ik heb inmiddels bij internetleverancier offerte opgevraagd en zit inderdaad net onder de 7K. Nee, kastensysteem is niet extreem duur (Rotpunkt/Schröder/Tristar), matgelakte fronten. Alleen zijn de kasten 91cm hoog in plaats van de standaard 78 cm.Shunt schreef op maandag 18 september 2017 @ 07:37:
[...]
Qua apparatuur zit je ongeveer gelijk aan het spul wat ik zelf heb gekocht.
Jij hebt alleen een wat ruimer opgestelde keuken. Dus tenzij je een extreem duur blad (ziet er niet naar uit) of een extreem duur kasten systeem (ziet er ook niet naar uit) zit je naar mijn mening ruim 5/6k te hoog qua prijs.
Zoek even terug op mijn keuken daar zal je zien dat ik ongeveer 14k neer heb gelegd voor de zelfde spullen van Siemens ( zelfde spul ander frontje ).
Maar hoe ga ik het gesprek aan met zo'n verkoper dat die prijs omlaag gaat. Daar puzzel ik nog wat over
Neem de offerte mee van de apparatuur online, zorg dat je ook eens langs een goedkope keukenboer gaat zoals reddy. Laat daar ook je keuken eens tekenen. De hoge kasten tja dat kan het wel duurder maken want niet standaard / massa.Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:15:
[...]
Bedankt Shunt. Ik heb inmiddels bij internetleverancier offerte opgevraagd en zit inderdaad net onder de 7K. Nee, kastensysteem is niet extreem duur (Rotpunkt/Schröder/Tristar), matgelakte fronten. Alleen zijn de kasten 91cm hoog in plaats van de standaard 78 cm.
Maar hoe ga ik het gesprek aan met zo'n verkoper dat die prijs omlaag gaat. Daar puzzel ik nog wat over.......
Stappenplan:
- Zorg voor een mooi en duidelijk overzicht van wat je wilt inclusief vorm / set-up / kleur.
- Zorg voor een goedkope offerte van een goedkope netto keukenboer.
- Zoek twee / drie winkels uit waarvan je weet dat ze het zelfde spul leveren (ASWA, Nuva bvb).
- Ga met je goedkope keuken offerte naar deze twee boeren en laat ze een mooie tekening maken.
- Maak duidelijk dat je bij zowel hen als de concurrent aan het kijken bent en dat ze met een zeer scherpe prijs moeten komen.
- Ga bij het bedrijf waar je het beste gevoel hebt een laatste keer aan de tafel zitten en geef aan dat je een keuze gaat maken en laat ze nog eenmaal het scherpste aanbod doen wat ze voor je kunnen maken.
- Profit!
Game PC
Klopt dit zie je nauwelijks terug, ik durf dan ook bijna niet te zeggen dat onze keuken wat meer gaat kosten dan €20.000. Maar juist omdat het greeploze rondom het eiland loopt, en diverse andere foefjes. Ook bijna alles heeft lades (ook achter de deuren) dat maakt het een prijzig geheel. Folie front is goedkoper dan lak of hout.Magicw00b schreef op maandag 18 september 2017 @ 23:22:
Wat ik een beetje mis in de prijsvergelijkingen die hier continue gemaakt worden is de afwerking van de fronten. Zijn deze van een laklaminaat of mat/hoogglans gespoten bijv. Of bij eilanden loopt de greeploze profiellijst door in de zijkant van het eiland. Hoeveelheid lades etc. dat zijn zaken die het duur maken en kunnen zomaar het verschil tussen 5k of 10k voor de kasten betekenen.
Maar om dan ook maar te reageren op @doobieters bij ons is de keuken een belangrijk deel van ons huis, daar verblijven wij doorgaans het meeste van ons tijd. Gezellig, ruimte, interieur. Terwijl geen haan er naar kraait dat een basic badkamer al snel €20.000 kost, en we daar maar een enkele uur per dag doorbrengen ;-).
Ik ga zo akkoord geven op de offerte, 5500 euro voor een complete U keuken met apparatuur en maatwerk bladJoopieboy schreef op maandag 18 september 2017 @ 23:18:
[...]
Wel mooi om te zien toch? Dat sommigen het geld ervoor hebben en er wat leuks van maken kan ik best waarderen. Maar 10-15k is redelijk standaard voor een keuken als ik het zo een beetje volg.
Zoals Jellabie met zijn verbouwing een prachtige Ikea keuken zelf heeft geplaatst is ook niet verkeerd.
Ga zelf proberen om voor een 15k wat leuks ervan te maken. Composiet blad, allemaal Bosch apparatuur. Best zin in.
Alleen zelf plaatsen
En wat is er precies zo mooi om te zien wanneer iemand zwaar getild wordt en 15k uitgeeft aan een keuken?
Onze badkamer casco op laten leveren en helaas was ik dit toch kwijt, wel met verplaatsen kozijn en verplaatsen muurtje, maar gewoon met bad, drain, extra muurtje, kast en meubel + tegels. 2.5x3m groot.
Wij gaan binnekort ook op "keukenjacht" maar weten nog niet precies wat voor indeling we willen.gezien de ruimte (3x3) en het lage raam aan de voorkant denken we aan 2 parralel delen, maar wie weet hebben jullie handige ideeën en/of suggesties.. hieronder tekening van de begane vloer (even met floorplanner gedaan)
kookgedeelte willen we sowieso naar de andere kant hebben omdat de afvoer dan meteen naar buiten kan.
kookgedeelte willen we sowieso naar de andere kant hebben omdat de afvoer dan meteen naar buiten kan.

[ Voor 11% gewijzigd door frumper op 19-09-2017 09:55 ]
Life is what happens while you're busy making other plans
Haha zo kan je het lezenFabianGTI schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:52:
[...]
Ik ga zo akkoord geven op de offerte, 5500 euro voor een complete U keuken met apparatuur en maatwerk blad
Alleen zelf plaatsen
En wat is er precies zo mooi om te zien wanneer iemand zwaar getild wordt en 15k uitgeeft aan een keuken?
[ Voor 20% gewijzigd door sanvv78 op 19-09-2017 10:12 ]
Een keuken van 5500 zal een zeer basic keuken zijn met zeer basic apparatuur. Leuk als je alleen een keuken wilt of het geld niet wilt uit geven / hebt voor meer. Maar waarom zou iemand getild worden omdat hij 15k uitgeeft aan een keuken?FabianGTI schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:52:
[...]
Ik ga zo akkoord geven op de offerte, 5500 euro voor een complete U keuken met apparatuur en maatwerk blad
Alleen zelf plaatsen
Ik neem aan dat je begrijpt dat er nogal verschil qua apparatuur, afwerking en mogelijkheden zit tussen een keuken van 5/6k en een keuken van 15k?
Wat probeer je nu te zeggen?Kaasplank schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:57:
ik twijfel nog of ik moet lachen omdat je loopt te pochen of omdat je meerdere keren bent opgelicht
Mensen die geld willen steken in fatsoenlijke apparatuur worden opgelicht ?
[ Voor 18% gewijzigd door Shunt op 19-09-2017 09:58 ]
Game PC
Nee, ik heb wel degelijk verstand van keukens, heb ze in het verleden gemaakt en we zaten altijd heerlijk te genieten als mensen een extreem dure keuken kochten, en wij (net als elke keukenbouwer) dezelfde spaanplaat kastjes in je huis duwdeShunt schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:57:
[...]
Een keuken van 5500 zal een zeer basic keuken zijn met zeer basic apparatuur. Leuk als je alleen een keuken wilt of het geld niet wilt uit geven / hebt voor meer. Maar waarom zou iemand getild worden omdat hij 15k uitgeeft aan een keuken?
Ik neem aan dat je begrijpt dat er nogal verschil qua apparatuur, afwerking en mogelijkheden zit tussen een keuken van 5/6k en een keuken van 15k?
En basic apparatuur, mhoa, dat zal wel meevallen
Maargoed, maakt niet uit, is natuurlijk gewoon een poch topic dit
Vast in jouw ogen het laatste, maar met twee linker handen ben ik er heel blij mee ;-). En laten we wel wezen daar gaat het uiteindelijk toch om, zolang je er zelf tevreden mee bent en het kan betalen.Kaasplank schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:57:
ik twijfel nog of ik moet lachen omdat je loopt te pochen of omdat je meerdere keren bent opgelicht
Volgens mij is het hier absoluut geen poch topic. Ik zie hier niemand moeilijk doen over wat iemand koopt behalve de laatste paar posts. Iedereen probeert elkaar te helpen met keuzes, apparatuur, opstellingen. Daar is dit topic voor bedoelt.FabianGTI schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:01:
[...]
Nee, ik heb wel degelijk verstand van keukens, heb ze in het verleden gemaakt en we zaten altijd heerlijk te genieten als mensen een extreem dure keuken kochten, en wij (net als elke keukenbouwer) dezelfde spaanplaat kastjes in je huis duwde![]()
En basic apparatuur, mhoa, dat zal wel meevallen
Maargoed, maakt niet uit, is natuurlijk gewoon een poch topic dit
Nah ik kan mij in ieders geval niet voorstellen wat je voor 5.5k gaat krijgen. Een gelamineerd blad, gelamineerde kastdeurtjes, de instap spullen van Whirlpool / Etna / atag?
Ik denk dat iedereen hier benieuwd is wat voor keuken je krijgt voor dat geld.
Game PC
Ik zou denk ook voor parallel gaan, Je komt denk anders in de knel met bijv. koelvriescombi (de hoge delen), of een L-vorm naar de kamer toe, dus wand met schiereiland eraan, omdat je niet voor het raam langs kan. Op zch is 3x3 niet heel klein. Wat een joekel van woonkamer trouwens!frumper schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:54:
Wij gaan binnekort ook op "keukenjacht" maar weten nog niet precies wat voor indeling we willen.gezien de ruimte (3x3) en het lage raam aan de voorkant denken we aan 2 parralel delen, maar wie weet hebben jullie handige ideeën en/of suggesties.. hieronder tekening van de begane vloer (even met floorplanner gedaan)
[afbeelding]
Pfoe dat gaat en vrij smalle keuken worden als je aal alle twee de kanten gaat bouwen.frumper schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:54:
[afbeelding]
Zorg er dan voor dat je aan de kant van de kookplaat voor een lage opstelling gaat. Dan hou je een beetje een ruimtelijk gevoel over. Wij hebben zelf ook een parallel opstelling wel een wat afwijkende opstelling met die van jou maar het geen bovenkastjes geeft echt een veel minder krap gevoel.
je zou ook een L keuken kunnen overwegen met parallel hoge kasten. Dat je een soort van schiereiland kunt maken met een barretje.
Game PC
Er zijn dan ook zoveel variabelen dat een prijsvergelijking gewoon niet echt nuttig maakt. Ja. op apparatuur misschien. Maar juist op apparatuur wordt er korting gegeven.sanvv78 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:46:
[...]
Klopt dit zie je nauwelijks terug, ik durf dan ook bijna niet te zeggen dat onze keuken wat meer gaat kosten dan €20.000. Maar juist omdat het greeploze rondom het eiland loopt, en diverse andere foefjes. Ook bijna alles heeft lades (ook achter de deuren) dat maakt het een prijzig geheel. Folie front is goedkoper dan lak of hout.
Maar om dan ook maar te reageren op @doobieters bij ons is de keuken een belangrijk deel van ons huis, daar verblijven wij doorgaans het meeste van ons tijd. Gezellig, ruimte, interieur. Terwijl geen haan er naar kraait dat een basic badkamer al snel €20.000 kost, en we daar maar een enkele uur per dag doorbrengen ;-).
Ik betaal ook meer dan 20k voor mijn keuken en daar boven moet ook nog eens installatiekosten komen.
Maar ja, een composiet werkblad van 6 meter met een hoop uitsparingen EN een composiet kookeiland blad van 1,2x1x8m EN een composiet spatrand van 6 meter tikt nogal aan...
Dat ik dan een shuller UNA+ frontje heeft, maakt niet zoveel meer uit.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Hier hetzelfde mbt de keuken. Veel lades, RVS warm gewalst blad. Glazen frontjes etc. Dat tikt gewoon aan en past gewoon in mijn woning.
Niets ten nadele van ikea en kvik. Maar in sommige huizen past dat gewoon niet, dan doe je afbreuk aan je woning door daar op te gaan besparen.
Niets ten nadele van ikea en kvik. Maar in sommige huizen past dat gewoon niet, dan doe je afbreuk aan je woning door daar op te gaan besparen.
Met gestrekt been.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens.kmf schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:27:
[...]
Er zijn dan ook zoveel variabelen dat een prijsvergelijking gewoon niet echt nuttig maakt. Ja. op apparatuur misschien. Maar juist op apparatuur wordt er korting gegeven.
Ik betaal ook meer dan 20k voor mijn keuken en daar boven moet ook nog eens installatiekosten komen.
Maar ja, een composiet werkblad van 6 meter met een hoop uitsparingen EN een composiet kookeiland blad van 1,2x1x8m EN een composiet spatrand van 6 meter tikt nogal aan...
Dat ik dan een shuller UNA+ frontje heeft, maakt niet zoveel meer uit.
Over het algemeen schelen al die dingen geen duizend euro met elkaar. Het zijn met name het basic blad kasten en frontjes die het verschil maken. Dus als iemand basic gelakte frontjes heeft met een greepje en een composiet blad en bepaalde apparatuur en een mierange kast kan je vrij gemakkelijk zeggen of iemand te veel betaalt of gewoon netjes zit. Je moet alleen de details wel in de gaten houden.
Zo zou ons eerste keuze frontje ruim 1500 euro duurder zijn geweest. Dit was een vol houten frontje met een speciaal scharnier / lade systeem en allemaal greep loos.
Vandaar dan ook altijd mijn vraag heb je "speciale / duur merk kasten" wat voor frontje zit er op en wat voor blad. (meestal staat er dat al natuurlijk). Jouw keuken wordt met name duur door de frontjes het dure blad en de wat duurdere kasten.
Een ikea / Kvik keuken kan je net zo mooi maken als een dure keuken. Je moet dan alleen op zoek naar een ander blad. Maar ook dan is de keuken gewoon duurder. De betere frontjes zijn bij zowel ikea als Kvik gewoon duur soms nog duurder als bij een keukenboer.artbij schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:38:
Hier hetzelfde mbt de keuken. Veel lades, RVS warm gewalst blad. Glazen frontjes etc. Dat tikt gewoon aan en past gewoon in mijn woning.
[ Voor 18% gewijzigd door Shunt op 19-09-2017 10:41 ]
Game PC
Gelukkig lopen gesprekken over budgetten en wat mensen waaraan kunnen besteden altijd zo soepel en wordt er in dit soort gespreken eveneens nooit op de man gespeeld
. Voor ons nieuwbouwproject zou een keuken van 20.000 euro nog geen 4% van de totale "investering" vormen. In dat opzicht vind ik het sowieso niet veel. Effectief verwacht ik dus eerder rond de 3% uit te komen. Ironisch genoeg zul je effectief de meeste tijd besteden in de slaapkamer, dus als je het zo bekijkt is het zeer zeker een kromme verdeling...
[ Voor 7% gewijzigd door Paprika op 19-09-2017 10:49 ]
Daarom moet je ook relatief veel uitgeven aan je matrasPaprika schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:48:
Gelukkig lopen gesprekken over budgetten en wat mensen waaraan kunnen besteden altijd zo soepel en wordt er in dit soort gespreken eveneens nooit op de man gespeeld. Voor ons nieuwbouwproject zou een keuken van 20.000 euro nog geen 4% van de totale "investering" vormen. In dat opzicht vind ik het sowieso niet veel. Effectief verwacht ik dus eerder rond de 3% uit te komen. Ironisch genoeg zul je effectief de meeste tijd besteden in de slaapkamer, dus als je het zo bekijkt is het zeer zeker een kromme verdeling...
Mbt de ruimtes staat de keuken op 1 bij ons. Daar moet de mooiste ruimte van gemaakt worden. En dat mag wat kosten.
@Shunt Je moet dan ook andere deurtjes erin hangen.... Maar misschien kijk ik krom. Ik vond nl de next lakdeuren ook van slechte kwaliteit.
Met gestrekt been.
Ik heb het dan eigenlijk meer over de glazen deurtjes van de IKEA die zijn gewoon extreem duur als je ze vergelijkt met die van een keukenboer. Je hebt bij de IKEA alleen niet veel zoveel keuze in afwerking kwaliteit.artbij schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:53:
[...]
Daarom moet je ook relatief veel uitgeven aan je matras.
Mbt de ruimtes staat de keuken op 1 bij ons. Daar moet de mooiste ruimte van gemaakt worden. En dat mag wat kosten.
@Shunt Je moet dan ook andere deurtjes erin hangen.... Maar misschien kijk ik krom. Ik vond nl de next lakdeuren ook van slechte kwaliteit.
Game PC
Jullie betalen 20k. Dat is wat anders dat het 20k kostsanvv78 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:53:
[...]
Onze badkamer casco op laten leveren en helaas was ik dit toch kwijt, wel met verplaatsen kozijn en verplaatsen muurtje, maar gewoon met bad, drain, extra muurtje, kast en meubel + tegels. 2.5x3m groot.
Wij hebben ook casco laten doen. Afmeting van de badkamer is bij ons nog iets groter zelfs.
Gewoon alles in eigen beheer, dus zelf tegelzetter kiezen en installateur.
Ook wij hebben een dezelfde opties. Vloer in visgraat en alles compleet laten betegelen met luxe hoekstrippen. Extra nisje in de wand van de doucheruimte. Luxe designradiator en vloerverwarming.
Spiegel met verwarming en LED. Ook het sanitair is allemaal van Villeroy en Boch en de badkraan en douchekraan van Grohe (duurste regendouche, inbouw, 50cm). Wel hebben we het badmeubel van Ikea (2 wasbakken dat wel).
Dit is allemaal binnen de 10k gebleven. Dan ben ik toch benieuwd waar de 20k aan opgaat.
Tjah, is wel appels met peren vergelijken. Dit is onze "oude" keuken:FabianGTI schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:52:
[...]
Alleen zelf plaatsen

Hier waren we € 4300,00 voor kwijt. Nu zitten we aan bijna € 6k voor alleen de apparatuur, dus is niet helemaal fair om te zeggen dat je met een 15k keuken getild word.
Wij komen straks ook bijna aan 11k voor onze keuken, ik weet bijna zeker dat dit niet goedkoper had gekund. We plaatsen ook zelf, kasten van de Ikea en fronten worden zelf gemaakt...
over smaak gesproken. Ik kan even geen beslissing nemen.
Wat staat beter? Een verlaagd plafond net boven kookeiland, in breedte van kookeiland, welke de leidingen leidt naar lichtkoof

Of een verlaagd plafond over de hele breedte van de keuken?
Wat staat beter? Een verlaagd plafond net boven kookeiland, in breedte van kookeiland, welke de leidingen leidt naar lichtkoof

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Het heeft beide wel wat. Wij hebben alleen boven het eiland gekozen. Meer omdat de "keukenkoof" anders tegen onze "gordijnkoof" aankwam.
We vonden het een beetje een raar gezicht als het lijkt dat je gordijnen dan door je " keukenkoof" heen gaan.
Dit ligt uiteraard ook aan hoeveel ruimte je nog overhoud naast je eiland. Bij ons zo'n 150cm, dit is wel voldoende ruimte om een duidelijke scheiding te zien. Stel dat je een looppas van 90cm naast je eiland hebt is het misschien een beetje een kleine opening en wellicht mooier om dan dicht te maken.
We vonden het een beetje een raar gezicht als het lijkt dat je gordijnen dan door je " keukenkoof" heen gaan.
Dit ligt uiteraard ook aan hoeveel ruimte je nog overhoud naast je eiland. Bij ons zo'n 150cm, dit is wel voldoende ruimte om een duidelijke scheiding te zien. Stel dat je een looppas van 90cm naast je eiland hebt is het misschien een beetje een kleine opening en wellicht mooier om dan dicht te maken.
@kmf persoonlijk vind ik voor alle twee wat te zeggen en erg lastig. Ik denk dat het met name af hangt van hoe de rest van de ruimte er uit ziet. Als je een grote ruimte hebt waar de keuken aan grenst zou ik gaan voor het massieve. Als je een wat kleinere ruimte hebt zou ik gaan voor de in mijn mening wat elegantere oplossing Ik denk ook dat het heel erg af hangt hoe je opstelling is.
Als je een losstaand eiland hebt is het denk ik mooier als je alleen boven het eilanddeel een verlaagd plafond hebt.
Als je een losstaand eiland hebt is het denk ik mooier als je alleen boven het eilanddeel een verlaagd plafond hebt.
Game PC
@kmf Zelf vind ik alleen boven een losstaand eiland een wand laten zetten mooier. Geeft wat meer "speels'' effect boven het eiland en leidt je ogen juist meer naar het geheel. Let wel, dan moet het netjes afgewerkt zijn!
[ Voor 96% gewijzigd door DesDuke op 19-09-2017 11:16 ]
Klopt 20K betaald, en vast veel te veel, was 9 jaar geleden. Maar wij konden het niet zelf en vanuit de bouwer was geen optie (te lelijk), deze had goede referenties, en heeft het perfect geplaatst moeten we zeggen, maar was wel een fors bedrag vonden wij ook hoor ;-). Nu weer op badkamerjacht, dan weet ik nu dat het goedkoper kan iig!JaMaaT schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:05:
[...]
Jullie betalen 20k. Dat is wat anders dat het 20k kost
Wij hebben ook casco laten doen. Afmeting van de badkamer is bij ons nog iets groter zelfs.
Gewoon alles in eigen beheer, dus zelf tegelzetter kiezen en installateur.
Ook wij hebben een dezelfde opties. Vloer in visgraat en alles compleet laten betegelen met luxe hoekstrippen. Extra nisje in de wand van de doucheruimte. Luxe designradiator en vloerverwarming.
Spiegel met verwarming en LED. Ook het sanitair is allemaal van Villeroy en Boch en de badkraan en douchekraan van Grohe (duurste regendouche, inbouw, 50cm). Wel hebben we het badmeubel van Ikea (2 wasbakken dat wel).
Dit is allemaal binnen de 10k gebleven. Dan ben ik toch benieuwd waar de 20k aan opgaat.
[...]
Tjah, is wel appels met peren vergelijken. Dit is onze "oude" keuken:
[afbeelding]
Hier waren we € 4300,00 voor kwijt. Nu zitten we aan bijna € 6k voor alleen de apparatuur, dus is niet helemaal fair om te zeggen dat je met een 15k keuken getild word.
Wij komen straks ook bijna aan 11k voor onze keuken, ik weet bijna zeker dat dit niet goedkoper had gekund. We plaatsen ook zelf, kasten van de Ikea en fronten worden zelf gemaakt...
Ik kan alleen als tip meegeven dat net zoals keukenapparatuur ook het sanitairspul op internet een stuk goedkoper is
Die eerste foto vind ik mooier, maar wellicht ook door de lichtrand. Wat voor vloer heb je boven de keuken? Wij krijgen kanaalplaten (ok liever breedplaat gehad.) en daar kan je je afvoer doorheen laten voeren, dan heb je alleen verlaagd boven je eiland, zonder vertakking naar een muur/wand. Wij gaan trouwens voor de afzuiging in de kookplaat in het eiland, afvoer via kruipruimte naar de zijgevel. Alleen minder goed werkend dan een plafond afzuiging.kmf schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:10:
[afbeelding]
[afbeelding]
Beetje dezelfde maat als hier. Lekker een L vorm nemen anders kom je met de laden tegen elkaar aan of als je aan het werken bent dat je elkaar in de weg loopt. Misschien leuk om op de kopse kant van de kamer een klein barretje met 2 krukken te doen.frumper schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:54:
[afbeelding]
Wij krijgen een gietvloer. Maar de afzuiging gaat via plafond naar een wand en vervolgens naar buiten toe.
Als we over de volle breedte een verlaagd plafond doen, dan kan je natuurlijk de kortste route nemen (diagonaal) en dus net wat betere afzuiging.
Ik zal in ieder geval niet zo massief nemen zoals op de foto. 20cm zal ruim voldoende moeten zijn.
Aangrenzend is een grote eetkamer.
Als we over de volle breedte een verlaagd plafond doen, dan kan je natuurlijk de kortste route nemen (diagonaal) en dus net wat betere afzuiging.
Ik zal in ieder geval niet zo massief nemen zoals op de foto. 20cm zal ruim voldoende moeten zijn.
Aangrenzend is een grote eetkamer.
Beide niet ook nog een optie?kmf schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:10:
[afbeelding]
[afbeelding]
Met gestrekt been.
Je plafond niet verlagen...waarom zou je dat doen.
Met gestrekt been.
Dat kan als je dus door je plafond kan via een kanaalplaatvloer ;-). Al is een gietvloer ook mooi onder de keuken, ging om de vloer/plfond boven je keuken.artbij schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:33:
[...]
Waarom moet je door je plafond?sanvv78 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:37:
[...]
Dat kan als je dus door je plafond kan via een kanaalplaatvloer ;-). Al is een gietvloer ook mooi onder de keuken, ging om de vloer/plfond boven je keuken.
Met gestrekt been.
Lucht moet ergens heen over het algemeen. Tenzij je recirculatie wilt hebben.
Game PC
Bij een eiland is opzij met een buis niet mooi, andere optie is recirculatie (niet mijn voorkeur, maar kan), of naar onder via kruipruimte.
Als je plafond dus uit kanaalplaten bestaat (meestal herkenbaar aan de bekende v-naad op je plafond, dan heb je luchtbuizen in de plafond zitten, via deze gaten kan je een afzuigkanaal maken en naar buiten laten voeren, zo heb je geen verlaagd plafond nodig, en heb je geen lelijke afvoer ergens langs lopen. Let wel bij een eiland natuurlijk
Ik weet wat je bedoelt. Maar bij een breedplaat kan dat ooksanvv78 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:41:
[...]
Bij een eiland is opzij met een buis niet mooi, andere optie is recirculatie (niet mijn voorkeur, maar kan), of naar onder via kruipruimte.
Als je plafond dus uit kanaalplaten bestaat (meestal herkenbaar aan de bekende v-naad op je plafond, dan heb je luchtbuizen in de plafond zitten, via deze gaten kan je een afzuigkanaal maken en naar buiten laten voeren, zo heb je geen verlaagd plafond nodig, en heb je geen lelijke afvoer ergens langs lopen. Let wel bij een eiland natuurlijk
Ik zou gewoon voor recirculatie gaan.
Met gestrekt been.
Novy Pureline plafondunit met gevelmotor.artbij schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:33:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door kmf op 19-09-2017 11:51 ]
Ik heb ook een Novy Pureline plafond unit met gevelmotor, ook een breedplaatvloer waar ik de afvoer al in heb laten verwerken. Echter, ga ik nog steeds een kleine, minimale verlaging nodig hebben om de unit vlak te kunnen inbouwen en bevestigen.
Of maken jullie in je breedplaatvloer een hele uitsparing de grootte van je unit?
Of maken jullie in je breedplaatvloer een hele uitsparing de grootte van je unit?
Het zou gewoon kunnen volgens mij.RUFFNECK schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:07:
Ik heb ook een Novy Pureline plafond unit met gevelmotor, ook een breedplaatvloer waar ik de afvoer al in heb laten verwerken. Echter, ga ik nog steeds een kleine, minimale verlaging nodig hebben om de unit vlak te kunnen inbouwen en bevestigen.
Met gestrekt been.
En waar gaat al dat vet blijven dat je afzuiging naar buiten trekt dat gaat allemaal je plafondplaat in ?
Zonder dat die buis voor behandeld is zou ik dat niet zo snel doen.
[ Voor 25% gewijzigd door Shunt op 19-09-2017 12:10 ]
Game PC
Meestal doen ze daar een slang in.....Shunt schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:10:
En waar gaat al dat vet blijven dat je afzuiging naar buiten trekt dat gaat allemaal je plafondplaat in ?
Met gestrekt been.
Volgens mij ook, maar of dat handig/verstandig is weet ik niet.
@Shunt, ik snap niet zo goed wat je bedoelt met waar moet al dat vet blijven. Er is toch gewoon een afvoer? Zo zit die bij mij in de breedplaatvloer met leidingen voor stroom uiteraard (gevelmotor):

die L vorm gaat dus niet lukken vanwege het lage raam waar je niet voorlangs kan. Dus het wordt of 2x recht of recht met soort schiereiland. Maar ik denk dat ik dan werkruimte ga missen... Kookdeel langs de buitenmuur zonder bovenkastjes, en aan de binnenmuur met bovenkastjes. eventueel de muur vanaf de deur nog 70cm laten doortrekken (is nog een optie) om dat uit het zicht van de kamer te houden.Joopieboy schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:24:
[...]
Beetje dezelfde maat als hier. Lekker een L vorm nemen anders kom je met de laden tegen elkaar aan of als je aan het werken bent dat je elkaar in de weg loopt. Misschien leuk om op de kopse kant van de kamer een klein barretje met 2 krukken te doen.
Heb je een foto van het raam? Bij kennissen hebben ze het werkblad voorlangs laten lopen alleen dan geen kastje. Maar dat is misschien niet het meest mooie.frumper schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:41:
[...]
die L vorm gaat dus niet lukken vanwege het lage raam waar je niet voorlangs kan. Dus het wordt of 2x recht of recht met soort schiereiland. Maar ik denk dat ik dan werkruimte ga missen... Kookdeel langs de buitenmuur zonder bovenkastjes, en aan de binnenmuur met bovenkastjes. eventueel de muur vanaf de deur nog 70cm laten doortrekken (is nog een optie) om dat uit het zicht van de kamer te houden.
Is de 3.01m binnenruimte of buitenmuurruimte? Met dat laatst moet je dus 2x15cm eraf halen en kom je op 2.70. Kastjes zijn 60 diep dus 2x60 heb je 1.20. Dan heb je 1,50m bewegingsruimte over. Das niet veel.
Je zou ervoor kunnen kiezen om tegen de muur achterin wat ondiepere kasten te laten plaatsen (40cm bv) en dan in de hoek achterin 1 grote hoge kast die dan 60cm diep is voor bv de koelkast. Geen bovenkastjes maar wat planken, dan houd het het wat open. Kant waar nu al de keuken getekend staat gewoon zo houden dat je wel de volle lengte kan benutten.
Wij hebben ook 1.5 bewegingsruimte. Voor ons meer dan voldoende, het was voor ons dan ook de enige optie die werkbaar was.Joopieboy schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:53:
[...]
Heb je een foto van het raam? Bij kennissen hebben ze het werkblad voorlangs laten lopen alleen dan geen kastje. Maar dat is misschien niet het meest mooie.
Is de 3.01m binnenruimte of buitenmuurruimte? Met dat laatst moet je dus 2x15cm eraf halen en kom je op 2.70. Kastjes zijn 60 diep dus 2x60 heb je 1.20. Dan heb je 1,50m bewegingsruimte over. Das niet veel.
Je zou ervoor kunnen kiezen om tegen de muur achterin wat ondiepere kasten te laten plaatsen (40cm bv) en dan in de hoek achterin 1 grote hoge kast die dan 60cm diep is voor bv de koelkast. Geen bovenkastjes maar wat planken, dan houd het het wat open. Kant waar nu al de keuken getekend staat gewoon zo houden dat je wel de volle lengte kan benutten.
Game PC
De woning moet nog gebouwd wordenJoopieboy schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:53:
[...]
Heb je een foto van het raam? Bij kennissen hebben ze het werkblad voorlangs laten lopen alleen dan geen kastje. Maar dat is misschien niet het meest mooie.
Puur alleen een kastenwand lijkt me ook niets, want dan hou ik voor het gevoel weinig ruimte over als werkblad.
Denk dat een parallelle opstelling de beste oplossing is. Het hangt ook wel af van je wensen natuurlijk, hoeveel apparaten, wat voor kookplaat, etc. Op een laag stuk van 3 meter kom je al krap uit met kookplaat, vaatwasser en spoelbak als je voldoende werkblad tussen koken en spoelen wilt, en de kookplaat en spoelbak niet op een uiteinde wilt.
Iets als 30cm kastje, 60 cm spoelkast, 60 cm vaatwasser, 90 cm lades met kookplaat, 30 cm kruidenkastje o.i.d.? Ik vind het zelf wel fraai om zo min mogelijk verschillende kastbreedtes te kiezen.
Overkant twee hoge kasten van 60 cm (koeler, vriezer, twee ovens), 2x 90 cm lades? Daar kan ook evt. de kookplaat. Wil je spoelen en koken aan dezelfde kant?
Iets als 30cm kastje, 60 cm spoelkast, 60 cm vaatwasser, 90 cm lades met kookplaat, 30 cm kruidenkastje o.i.d.? Ik vind het zelf wel fraai om zo min mogelijk verschillende kastbreedtes te kiezen.
Overkant twee hoge kasten van 60 cm (koeler, vriezer, twee ovens), 2x 90 cm lades? Daar kan ook evt. de kookplaat. Wil je spoelen en koken aan dezelfde kant?
vind ik geen gek idee. Spoelen en koken aan dezelfde kant is denk ik wel zo prettig. Zeker als je moet afgieten (hoef je niet "over te steken") lijkt me het prettiger.Reinier schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:19:
Denk dat een parallelle opstelling de beste oplossing is. Het hangt ook wel af van je wensen natuurlijk, hoeveel apparaten, wat voor kookplaat, etc. Op een laag stuk van 3 meter kom je al krap uit met kookplaat, vaatwasser en spoelbak als je voldoende werkblad tussen koken en spoelen wilt, en de kookplaat en spoelbak niet op een uiteinde wilt.
Op de manier zoals jij omschrijft heb je dan aan de andere kant 1.80 werkblad. Dat lijkt me wel prettig!
Ik heb me wel vergist want 30 + 60 + 60 + 90 + 30 is 270 en geen 300
Dus het kan best.
In totaal heb je 6 strekkende meter en dat moet voldoende zijn. Weet je al wat voor apparatuur je wilt?
Ik zou dan het deel met spoelen en koken ietsje dieper dan 60 maken, dat werkt erg lekker.
In totaal heb je 6 strekkende meter en dat moet voldoende zijn. Weet je al wat voor apparatuur je wilt?
Ik zou dan het deel met spoelen en koken ietsje dieper dan 60 maken, dat werkt erg lekker.
Is het niet mogelijk om het geheel om te draaien in de keuken. Zeg maar het hoge deel aan de kant waar nu de keuken getekend staat. En dan aan de andere kant een stukje verlengd blad. Dan zou je daar een klein stukje de kamer in kunnen komen. Wellicht 60 cm wellicht. Dan heb je net wat meer werkruimte en ruimte tussen kookplaat en wasbak.
Game PC
dat draaien is ook de bedoeling. Standaard worden de aansluitingen aan de binnenmuur geplaatst, maar omdat we een hoekwoning krijgen wil ik de afvoer aan de andere kant zodat er geen koof oid hoeft te komen maar de afvoer meteen naar buiten kan.
edit: jeetje reinier, dat is snel
ik gooi alleen 1 hoge kast dan rechts (koel/vries) en de (stoom)oven en magnetron links.
ik denk nu ik het zo zie dat dit wel de handigste opstelling is om mee naar binnen te lopen bij een keukenleverancier binnenkort!
bedankt voor het meedenken!
ik gooi alleen 1 hoge kast dan rechts (koel/vries) en de (stoom)oven en magnetron links.
ik denk nu ik het zo zie dat dit wel de handigste opstelling is om mee naar binnen te lopen bij een keukenleverancier binnenkort!
Hoezo is 1,80m tussen je parallelopstelling te weinig. Ik zie bij de meeste keukens met eiland een tussenruimte van maar 1,20.frumper schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:36:
[...]
De woning moet nog gebouwd wordenmaar het raam begint op 30-40 cm hoogte en wil ik geen werkblad voorlangs hebben... is overigens de binnenruimte die 3 meter. we houden dus 1.80m over.
Puur alleen een kastenwand lijkt me ook niets, want dan hou ik voor het gevoel weinig ruimte over als werkblad.
Bouw je zelf? Ik zou als ik zelf mocht kiezen, altijd zorgen dat het raam vanaf 1m van de grond begint, zodat je een aanrecht onder het raam kan neerzetten. Het is anders een beetje verloren ruimte wat je voor het raam hebt. Wat zet je anders onder het raam wat vanaf 40 cm boven de vloer begint? Gewoon leeg of een prullenbak?frumper schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:16:
dat draaien is ook de bedoeling. Standaard worden de aansluitingen aan de binnenmuur geplaatst, maar omdat we een hoekwoning krijgen wil ik de afvoer aan de andere kant zodat er geen koof oid hoeft te komen maar de afvoer meteen naar buiten kan.
[ Voor 24% gewijzigd door Z___Z op 19-09-2017 15:24 ]
Wellicht handig om de kookplaat wat meer naar het midden te plaatsen. Zo krijg je spetters op de vloer of de muur. afhankelijk wat waar is.
Persoonlijk zou ik zelf gaan voor 3 hoge kasten. Een voor de grote koelkast / vries combi een waar de oven in zit en de andere waar de magnetron / oven combi in zit.
Persoonlijk zou ik zelf gaan voor 3 hoge kasten. Een voor de grote koelkast / vries combi een waar de oven in zit en de andere waar de magnetron / oven combi in zit.
Game PC
nee, te weinig werkblad, afstand is prima!Z___Z schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:23:
[...]
Hoezo is 1,80m tussen je parallelopstelling te weinig. Ik zie bij de meeste keukens met eiland een tussenruimte van maar 1,20.
[...]
Nee, is projectbouw, aan die hoogte valt dus niets te doen. hoort bij de stijl van de woningen... wordt dus leeg. Anders was het denk ik een L geworden, maar dat kan nu dus niet. En ik heb eigenlijk geen ervaring met parralel-opstellingen...Bouw je zelf? Ik zou als ik zelf mocht kiezen, altijd zorgen dat het raam vanaf 1m van de grond begint, zodat je een aanrecht onder het raam kan neerzetten. Het is anders een beetje verloren ruimte wat je voor het raam hebt. Wat zet je anders onder het raam wat vanaf 40 cm boven de vloer begint? Gewoon leeg of een prullenbak?
Je kan ook een dieper werkblad nemen. Als je 70 cm neemt ipv 60 cm wat gangbaar is, levert dit veel extra werkruimte op tegen minimaal inleveren van loopruimte. Het enige nadeel is als je bovenkasten neemt dat die minder makkelijk bereikbaar zijn.
Je kan dan kasten nemen van 66 cm diep ipv 56 cm diep. Ik zou dan vooral lades nemen, want 10 cm extra diep met een deurtje is niet echt bruikbaar.
Je kan dan kasten nemen van 66 cm diep ipv 56 cm diep. Ik zou dan vooral lades nemen, want 10 cm extra diep met een deurtje is niet echt bruikbaar.
1.20 is ook wel heel fijn want bij 2 kastjes zit je met de deuren tegen elkaar. Een deur open en je kan er ook amper langs. Dat zou ik nooit zo willen.Z___Z schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:23:
[...]
Hoezo is 1,80m tussen je parallelopstelling te weinig. Ik zie bij de meeste keukens met eiland een tussenruimte van maar 1,20.
Altijd doen (was al gezegdZ___Z schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:42:
Je kan ook een dieper werkblad nemen.
Is prima als je een vrijstaand eiland hebt. Als je een schiereiland hebt, of een vrijstaand eiland, maar eigenlijk maar 1 ingang (dus een kant van het eiland is richting de gevel, waardoor je in de praktijk altijd maar vanaf 1 kant de keuken in loopt) dan is 1,20 m misschien wat klein.Joopieboy schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:43:
[...]
1.20 is ook wel heel fijn want bij 2 kastjes zit je met de deuren tegen elkaar. Een deur open en je kan er ook amper langs. Dat zou ik nooit zo willen.
In de horeca is de afstand vaak nog kleiner, omdat je aan de ene kant kookt en aan de andere kant je borden opmaakt. Dus om niet te veel te lopen vanaf je fornuis naar je borden wil je juist dat de afstand kort is. Thuis zet je meestal de borden naast je fornuis neer.
Waar een wil is, is een wegfrumper schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:29:
[...]
nee, te weinig werkblad, afstand is prima!
[...]
Nee, is projectbouw, aan die hoogte valt dus niets te doen. hoort bij de stijl van de woningen... wordt dus leeg. Anders was het denk ik een L geworden, maar dat kan nu dus niet. En ik heb eigenlijk geen ervaring met parralel-opstellingen...
JaMaaT in "Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic"
Heb m eerder in een ander topic gepost maar als je echt graag een L opstelling wil is uiteraard alles mogelijk.
Ik doelde meer op de bedragen van rond de 20k.. Dat vind ik toch wel veel geld. 10k tot 15k kun je toch een prima keuken voor vinden volgens mij..Joopieboy schreef op maandag 18 september 2017 @ 23:18:
[...]
Wel mooi om te zien toch? Dat sommigen het geld ervoor hebben en er wat leuks van maken kan ik best waarderen. Maar 10-15k is redelijk standaard voor een keuken als ik het zo een beetje volg.
Is ook veel geld. Maar soms vraagt een ruimte om een grote keuken met luxe materialen. Wij hebben een keukenruimte van ongeveer 5m x 6m waarin de keuken echt de blikvanger is. Dan kan je er voor kiezen om een ruime keuken met wat luxere materialen te gebruiken. Ik zit zelf nog wel onder de 20k overigens, maar door bepaalde keuzes te maken kan je snel richting dat bedrag gaan.doobieters schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:28:
[...]
Ik doelde meer op de bedragen van rond de 20k.. Dat vind ik toch wel veel geld. 10k tot 15k kun je toch een prima keuken voor vinden volgens mij..
Valt toch weinig over te zeggen zonder het complete beeld te hebben. 20k keuken in een flatje is relatief duur, maar zo'n keuken in een vila aan de rand van de stad is dan weer heel anders.doobieters schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:28:
[...]
Ik doelde meer op de bedragen van rond de 20k.. Dat vind ik toch wel veel geld. 10k tot 15k kun je toch een prima keuken voor vinden volgens mij..
Wij zitten ook op 15k en dat is een prima prijs vind ik. Kan wel 500-1000 euro goedkoper als je gaat shoppen, maar heb daar geen zin in.
[ Voor 13% gewijzigd door Sport_Life op 20-09-2017 09:29 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
dit scheelde toch zo'n 3k in totaal. Best fors. Na een gesprek zouden we zelfs de keuken ipv kunstof afgewerkte kastjes vervangen door mdf lak gespoten (en dan nog steeds rotpunkt) nog steeds zo'n 1,5 tot 2k lager uitkomen. Dit verschil vind ik uiteraard groot waarbij de keuken met de betere frontjes ook nog eens beter is. Rest vd keuken en apparatuur precies hetzelfde...RUFFNECK schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 18:03:
Ik zou idd niet al teveel waarde hechten aan die stelling van Bruynzeel...
Anyways, ben wel benieuwd hoeveel onder de prijs Enka kan zitten, als je al zei dat je apparatuur niet veel goedkoper was online, dan zul je het veelal van de kastprijzen moeten hebben dus.
16,5k of 14,5k toch snel verdiend....
Ben nog wel benieuwd wat men van de prijs vindt ;):)Sport_Life schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 23:09:
Wij zijn er ook (eindelijk) uit met de keuken!
Merk Tristar, L-vorm met bar, 4 cm composiet werkblad, lak hoogglans en spotjes met afstandsbediening. #nutteloos
Apparatuur 5x Siemens iQ500 (vaatwasser/koelkast) / iQ700 (inductie/afzuigkap/oven) combinatie.
***members only***
Vind het zelf een hele nette prijs. En bovenal het aankoopproces ging heel goed, zonder gepush en netjes achteraf betalen etc. Overigens wordt de kleur van kastjes en blad nog later bepaald. Maar we hadden de technische tekening alvast nodig voor ons nieuwbouw huis.
***members only***
Ik ben niet zo bekend met de apparatuur, maar de prijs lijkt me goed. Waarom eigenlijk nog dat kleine blokje tegenover het geheel?Sport_Life schreef op woensdag 20 september 2017 @ 20:54:
[...]
Ben nog wel benieuwd wat men van de prijs vindt ;):)
Atlas#22744
Mooi topic. Fijn dat tweakers bij elkaar zo veel meer weten dan andere fora over keukens bij elkaar. En ook goed om te lezen dat mijn keuken blijkbaar in het top segment valt!
Ik hoop binnen een half jaar de sleutels te krijgen van mijn nieuwbouw appartement. Voor de keuken heb ik voor Varenna gekozen omdat dit het enige merk was die me echt aansprak. De meubelboulevardkeukenzaken hadden allemaal hetzelfde aanbod en geen enkel die me aansprak.
Dus bij een kleien onafhankelijke keukenzaak binnengelopen en kwa prijs was het niet exteem schrikken ten opzichte van KWIK of een Hacker Systemat.
Apparatuur vind ik niet zo eens zo belangrijk. Het moet vooral simpel en van goede kwaliteit zijn. En betaalbaar. Mijn keukenman had goede ervaring met Pelgrim als instapper, dus daarvoor gegaan (behalve de kookplaat, das een Bora geworden). Keuken kasten en werkbladen zijn niet makkelijk te upgraden of te vervangen. Apparatuur wel, dus die zou ik later ook nog wel kunnen upgraden naar mijn inziens.
Uiteindelijk getekend voor de volgende offerte
Keukenmeubelen : 6000
Blad met spoelbak : 3000
Apparatuur : 4500
Montage 1500
Totaal iets rond de 15.500.

Het Corian keukenblad word tevens de afwerking van de zijkant en word naadloos gelast aan het keukenblad. Hebben mensen ervaring met Corian? Ik weet dat ik het niet als snijplank moet gaan gebruiken, maar ik ben toch benieuwd of het ook echt mooi blijft na een aantal jaar.
En hebben meer mensen een keuken op de groei gekocht met betrekking tot de apparatuur?
Ik hoop binnen een half jaar de sleutels te krijgen van mijn nieuwbouw appartement. Voor de keuken heb ik voor Varenna gekozen omdat dit het enige merk was die me echt aansprak. De meubelboulevardkeukenzaken hadden allemaal hetzelfde aanbod en geen enkel die me aansprak.
Dus bij een kleien onafhankelijke keukenzaak binnengelopen en kwa prijs was het niet exteem schrikken ten opzichte van KWIK of een Hacker Systemat.
Apparatuur vind ik niet zo eens zo belangrijk. Het moet vooral simpel en van goede kwaliteit zijn. En betaalbaar. Mijn keukenman had goede ervaring met Pelgrim als instapper, dus daarvoor gegaan (behalve de kookplaat, das een Bora geworden). Keuken kasten en werkbladen zijn niet makkelijk te upgraden of te vervangen. Apparatuur wel, dus die zou ik later ook nog wel kunnen upgraden naar mijn inziens.
Uiteindelijk getekend voor de volgende offerte
Keukenmeubelen : 6000
Blad met spoelbak : 3000
Apparatuur : 4500
- combimagnetron pelgrim MAC524MAT
- vaatwasser pelgrim GVW487ONY
- koelvriescombi 178 PCS4178L
- inductie kookplaat BORA Basic
Montage 1500
Totaal iets rond de 15.500.

Het Corian keukenblad word tevens de afwerking van de zijkant en word naadloos gelast aan het keukenblad. Hebben mensen ervaring met Corian? Ik weet dat ik het niet als snijplank moet gaan gebruiken, maar ik ben toch benieuwd of het ook echt mooi blijft na een aantal jaar.
En hebben meer mensen een keuken op de groei gekocht met betrekking tot de apparatuur?
Ik ben geen keuken expert maar volgens mij is het best wel redelijk veel geld voor wat je krijgt.
Mooie scherpe prijs voor een topsegment Varenna keuken:)
Zijn dit de RVS deuren?
Ik denk overigens dat een gedeelte van de kastprijs opgeteld is bij de apparatuur, die is aardig hoog. De prijs van de Varenna meubelen is voor Varenna begrippen erg laag.
Ook de zijwang/stol in corian?
Zijn dit de RVS deuren?
Ik denk overigens dat een gedeelte van de kastprijs opgeteld is bij de apparatuur, die is aardig hoog. De prijs van de Varenna meubelen is voor Varenna begrippen erg laag.
TOP segment keuken en dan pelgrim apparatuur?
Kreeg de verkoper geen hartaanval?
Denk dat je voor jou apparatuur budget ook wel Siemens kunt aanschaffen.
Kreeg de verkoper geen hartaanval?
Denk dat je voor jou apparatuur budget ook wel Siemens kunt aanschaffen.
[ Voor 55% gewijzigd door Artbij op 21-09-2017 14:15 ]
Met gestrekt been.
Zijwang/stof is tevens corian en wordt naadloos in elkaar gelast. Nu nog een kleur vloer kiezen wat hier het beste bij past. Zit zelf aan een warme kleur PVC laminaat te denkenKeukenkenner schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:40:
Mooie scherpe prijs voor een topsegment Varenna keuken:)
Zijn dit de RVS deuren?
Geen RVS deuren, maar kunstof met een soort zijde structuur. RVS leek het er meeste op in sketchup.

Siemens of Pelgrim maakt niet zo veel uit denk ik. Lees meer verhalen over defect Siemens spul dan van Pelgrim. Keukenverkoper is interieur architect en gaat over eerder over het design dan het merkje wat op de apparatuur staat
Nou het spijt me maar Pelgrim of een A merk maakt toch wel een stuk uit al is het alleen al de looks en functionaliteit. Ik weet niet wie jou gezegd heeft dat Pelgrim op het zelfde niveau staat als Siemens / Bosh / ATAG want dat is echt niet waar.PhoneTech schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:54:
[...]
Siemens of Pelgrim maakt niet zo veel uit denk ik. Lees meer verhalen over defect Siemens spul dan van Pelgrim. Keukenverkoper is interieur architect en gaat over eerder over het design dan het merkje wat op de apparatuur staat
Er is over ieder merk wel iets te zeggen qua defecten.
Game PC
ah oke, ook een zeer mooie kleur
Model Alea? Persoonlijk vindt ik model Phoenix nog net even wat mooier van Varenna
Model Alea? Persoonlijk vindt ik model Phoenix nog net even wat mooier van Varenna
Dat zegt hij ook niet, zegt alleen dat een Siemens ook kapot kan...Shunt schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:07:
[...]
Nou het spijt me maar Pelgrim of een A merk maakt toch wel een stuk uit al is het alleen al de looks en functionaliteit. Ik weet niet wie jou gezegd heeft dat Pelgrim op het zelfde niveau staat als Siemens / Bosh / ATAG want dat is echt niet waar.
Met gestrekt been.
Volgens mij zegt hij letterlijk dat er geen verschil is tussen de twee volgens hem en Siemens spul ziet hij vaker klachten over defecten of ben ik nu echt heel scheel?artbij schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:38:
[...]
Dat zegt hij ook niet, zegt alleen dat een Siemens ook kapot kan...
Game PC
Scheelt niet veelinderdaad. Ben ook wel benieuwd wat er dan niet veel scheelt....Shunt schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:40:
[...]
Volgens mij zegt hij letterlijk dat er geen verschil is tussen de twee volgens hem en Siemens spul ziet hij vaker klachten over defecten of ben ik nu echt heel scheel?
Met gestrekt been.
Kunstof...PhoneTech schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:54:
[...]
Geen RVS deuren, maar kunstof met een soort zijde structuur. RVS leek het er meeste op in sketchup.

Hier N=1, maar toch:
Zes jaar Siemens-apparatuur gehad, plus een Bosch vaatwasser nog langer. Alles was na 6 jaar nog perfect. Stoomoven en bakoven blonken nog als nieuw (pyrolyse
), kofifezetapparaat was ook nog prima al zegt iedereen dat die dingen maar twee jaar mee gaan. Inductiekookplaat probleemloos. Afzuigkap no problem. Vaatwasser deed het perfect, moest alleen het labyrint jaren terug eenmaal reinigen (vorige eigenaren deden alles op 30 graden gok ik).
Nu heb ik Pelgrim-spulletjes van weliswaar 9 jaar oud en het is gewoon k*t. Vaatwasser is gammel, bovenste rek valt eruit, roest aan de binnenzijde, knoppen wiebelen en kraken, bedieningspaneel is gescheurd. Al het plastic van de filters enz. voelt cheap aan. Pelgrim koelkast kreunt, borrelt en sist als een ravenous bugblatter beast of Traal na een achtgangendiner.
Maar zoals ik al zei, N=1 dus er zijn uiteraard ook verhalen waar het omgekeerde uit blijkt. Over 4 weken krijg ik mijn nieuwe keuken en daar zit voor 8K aan Siemens-spullen in
Zes jaar Siemens-apparatuur gehad, plus een Bosch vaatwasser nog langer. Alles was na 6 jaar nog perfect. Stoomoven en bakoven blonken nog als nieuw (pyrolyse
Nu heb ik Pelgrim-spulletjes van weliswaar 9 jaar oud en het is gewoon k*t. Vaatwasser is gammel, bovenste rek valt eruit, roest aan de binnenzijde, knoppen wiebelen en kraken, bedieningspaneel is gescheurd. Al het plastic van de filters enz. voelt cheap aan. Pelgrim koelkast kreunt, borrelt en sist als een ravenous bugblatter beast of Traal na een achtgangendiner.
Maar zoals ik al zei, N=1 dus er zijn uiteraard ook verhalen waar het omgekeerde uit blijkt. Over 4 weken krijg ik mijn nieuwe keuken en daar zit voor 8K aan Siemens-spullen in
Inderdaad Alea. Phoenix was ook mooi, maar dat zou helemaal buiten budget gaan.Keukenkenner schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:12:
ah oke, ook een zeer mooie kleur
Over de apparatuur: Dat is makkelijk te vervangen als het kapot gaat. keuken kastjes en werkbladen niet. Daarom steek ik veel liever mijn geld in de kasten en werkbladen dan in de apparatuur.
Allereerst n=1Shunt schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:07:
[...]
Nou het spijt me maar Pelgrim of een A merk maakt toch wel een stuk uit al is het alleen al de looks en functionaliteit. Ik weet niet wie jou gezegd heeft dat Pelgrim op het zelfde niveau staat als Siemens / Bosh / ATAG want dat is echt niet waar.
In een jaar tijd is er in onze oude keuken meer Siemens spul verrot gegaan dan Pelgrim (tot op heden).
Compressor koelkast waardoor deze niet meer koelde/vriest...dááág inhoud (gelukkig garantie), veermechanisme vaatwasser (nooit gerepareerd omdat we toch gingen verhuizen binnen x weken), 101 halogeenlampjes van de afzuigkap die ze blijkbaar op eet als warme broodjes en een overpriced magnetroncombiding die zijn kuren had mbt zijn magnetronfunctie.
Maar wederom n=1
Overigens zit Pelgrim bij dezelfde ATAG Groep, het zal je nog verbazen welke onderdelen er onderling uitgewisseld worden, net als Bosch/Siemens
Dat snap ik maar Pelgrim is en blijft een budget merk. Ja ze hebben ook midden range spullen echter krijg je voor evenveel geld bij Pelgrim minder luxe spul als in de zelfde prijs categorie als ATAG.vhal schreef op donderdag 21 september 2017 @ 17:06:
[...]
Allereerst n=1
In een jaar tijd is er in onze oude keuken meer Siemens spul verrot gegaan dan Pelgrim (tot op heden).
Compressor koelkast waardoor deze niet meer koelde/vriest...dááág inhoud (gelukkig garantie), veermechanisme vaatwasser (nooit gerepareerd omdat we toch gingen verhuizen binnen x weken), 101 halogeenlampjes van de afzuigkap die ze blijkbaar op eet als warme broodjes en een overpriced magnetroncombiding die zijn kuren had mbt zijn magnetronfunctie.
Maar wederom n=1![]()
Overigens zit Pelgrim bij dezelfde ATAG Groep, het zal je nog verbazen welke onderdelen er onderling uitgewisseld worden, net als Bosch/Siemens
Mij viel met name de kwaliteit van scharnieren en knoppen en features erg tegen bij het duurdere Pelgrim spul. Denk aan een rails voor de bak lades in de oven / magnetron. Vaatwasser viel ons erg op dat de deur heel licht open sprong en de mandjes / rails niet stevig aanvoelde. En dat gevoel bleef eigenlijk wel. Ik weet dat de duurste variant van Pelgrim volgens mij expres net onder de instap features van ATAG blijven omdat ze zo elkaar niet beconcurreren.
Dat is in mijn mening een beter systeem als bij Bosch / Siemens. Die leveren EXACT het zelfde spul met een ander frontje. Dat is alleen maar verwarrend en zo zitten ze nutteloos in elkaars vaarwater.
En qua inwendig tja ik geloof niet dat daar tegenwoordig nog veel verschil in zal zitten. Sommige apparaten hebben een maandag ochtend gehad sommige doen het langer als de eigenaar. Dat kan bij ieder merk gebeuren. Vroeger betekende het vaak goed koop duur koop qua lang / kort leven. Ik ben er tegenwoordig van overtuigd dat niets meer gemaakt is voor 15 jaar + leven dus daar ga ik ook bij mijn keuken apparatuur niet vanuit.
Game PC
Precies. Dus waarom zou ik nu de volle mep betalen voor iets wat net zo vaak kapot zal / kan gaan als het toch even lang mee gaat. Heb nu 5 jaar garantie, het ziet er netjes uit en zal hoogstwaarschijnlijk net zo goed werken voor een keukenprins zoals ik (Kook ongeveer 25% van het jaar, de rest buiten de deur) en als het daarna kapot gaat, vervang ik het met iets uit het hogere segment.Shunt schreef op donderdag 21 september 2017 @ 17:22:
[...]
Dat snap ik maar Pelgrim is en blijft een budget merk. Ja ze hebben ook midden range spullen echter krijg je voor evenveel geld bij Pelgrim minder luxe spul als in de zelfde prijs categorie als ATAG.
Mij viel met name de kwaliteit van scharnieren en knoppen en features erg tegen bij het duurdere Pelgrim spul. Denk aan een rails voor de bak lades in de oven / magnetron. Vaatwasser viel ons erg op dat de deur heel licht open sprong en de mandjes / rails niet stevig aanvoelde. En dat gevoel bleef eigenlijk wel. Ik weet dat de duurste variant van Pelgrim volgens mij expres net onder de instap features van ATAG blijven omdat ze zo elkaar niet beconcurreren.
Dat is in mijn mening een beter systeem als bij Bosch / Siemens. Die leveren EXACT het zelfde spul met een ander frontje. Dat is alleen maar verwarrend en zo zitten ze nutteloos in elkaars vaarwater.
En qua inwendig tja ik geloof niet dat daar tegenwoordig nog veel verschil in zal zitten. Sommige apparaten hebben een maandag ochtend gehad sommige doen het langer als de eigenaar. Dat kan bij ieder merk gebeuren. Vroeger betekende het vaak goed koop duur koop qua lang / kort leven. Ik ben er tegenwoordig van overtuigd dat niets meer gemaakt is voor 15 jaar + leven dus daar ga ik ook bij mijn keuken apparatuur niet vanuit.
Het waren ooit 2 verschillende merken, nu valt het beide onder dezelfde vlagShunt schreef op donderdag 21 september 2017 @ 17:22:
[...]
Dat kleine blokje is ook een stukje aanrechtblad (120x50) waar ons koffieapparaat e.d. op komt te staan. En we hebben nog wat extra kastruimte.Kasai schreef op donderdag 21 september 2017 @ 08:03:
[...]
Ik ben niet zo bekend met de apparatuur, maar de prijs lijkt me goed. Waarom eigenlijk nog dat kleine blokje tegenover het geheel?
Prijs apparatuur is wel goed (internet), vraag me voornamelijk af of de prijs voor de keuken een beetje goed is
[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 21-09-2017 22:32 ]
Ah slim. Met de prijs lijkt me goed had ik het over de gehele keuken, was niet helemaal duidelijk, sorrySport_Life schreef op donderdag 21 september 2017 @ 22:30:
Dat kleine blokje is ook een stukje aanrechtblad (120x50) waar ons koffieapparaat e.d. op komt te staan. En we hebben nog wat extra kastruimte.
Prijs apparatuur is wel goed (internet), vraag me voornamelijk af of de prijs voor de keuken een beetje goed is.
Atlas#22744
Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1