Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
PhoneTech schreef op donderdag 21 september 2017 @ 22:09:
[...]

Precies. Dus waarom zou ik nu de volle mep betalen voor iets wat net zo vaak kapot zal / kan gaan als het toch even lang mee gaat. Heb nu 5 jaar garantie, het ziet er netjes uit en zal hoogstwaarschijnlijk net zo goed werken voor een keukenprins zoals ik (Kook ongeveer 25% van het jaar, de rest buiten de deur) en als het daarna kapot gaat, vervang ik het met iets uit het hogere segment. :)
Als je verwacht zo weinig te koken, snap ik niet waarom je zo'n dure keuken koopt. Je opstelling met Pelgrim apparatuur kan ook wel voor 6k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conono
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-08-2020
PhoneTech schreef op donderdag 21 september 2017 @ 16:03:
...
Over de apparatuur: Dat is makkelijk te vervangen als het kapot gaat. keuken kastjes en werkbladen niet. Daarom steek ik veel liever mijn geld in de kasten en werkbladen dan in de apparatuur.
Ga jij over een paar jaar even (zeg) EUR 3-4.000 aftikken voor betere apparatuur, of ga je dan liever op vakantie?

Volgens mij is dat ongeveer hetzelfde als "die plintjes, die doe ik deze winter wel, nu is het nog mooi weer". Of: "ik bestel die nieuwe auto wel zonder leren interieur, kan ook achteraf nog ingebouwd worden". Ain't gonna happen. Mijn voorspelling is dan ook dat je nu een luxe keuken koopt die naar beneden getrokken wordt door goedkope apparatuur, dat je daar jaren tegenaan kijkt, en dat dat nog steeds het geval is wanneer je het appartement over een X aantal jaar verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-05 14:07

Shunt

Boe

Z___Z schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:25:
[...]

Als je verwacht zo weinig te koken, snap ik niet waarom je zo'n dure keuken koopt. Je opstelling met Pelgrim apparatuur kan ook wel voor 6k.
Mwa ik snap dat je keuken ook wel een beetje leuk moet ogen in een huis / appartement.
Een keuken van 6k zal nooit zo mooi / strak ogen. Vooral als je een wat duurdere smaak qua inrichting hebt dan zou een super goedkoop ogende keuken afbreuk doen aan je totale huis.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conono
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-08-2020
Shunt schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:29:
[...]

Mwa ik snap dat je keuken ook wel een beetje leuk moet ogen in een huis / appartement.
Een keuken van 6k zal nooit zo mooi / strak ogen. Vooral als je een wat duurdere smaak qua inrichting hebt dan zou een super goedkoop ogende keuken afbreuk doen aan je totale huis.
Net zoals goedkope apparatuur afbreuk doet aan een dure keuken..

Als jij een splinternieuwe dikke BMW ziet rijden met stalen velgen en lelijke wieldoppen, denk je dan "zo, vette BMW!", of denk je "jezus, wat een lelijke wieldoppen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-03-2021
Shunt schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:29:
[...]

Bij zo´n keuken en wellicht dito appartement waarschijnlijk? (verwacht niet 3hoog achter ergens in de bijlmer ;-) met zo'n keuken) zou ik echt Miele er in zetten. Dat geeft echt meerwaarde bij verkoop tzt.. Hoeft uiteraard niet de duurste lijn te zijn van Miele, maar dan klopt de keuken. (Iig de oven en kookplaat, wat in zicht zit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Conono schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:39:
[...]

Net zoals goedkope apparatuur afbreuk doet aan een dure keuken..

Als jij een splinternieuwe dikke BMW ziet rijden met stalen velgen en lelijke wieldoppen, denk je dan "zo, vette BMW!", of denk je "jezus, wat een lelijke wieldoppen"?
Hij heeft een Bora kookplaat met afzuiging en je ziet de oven. Volgens mij gaat dat afbreuk doen aan de keuken wel mee vallen. Maar goed ieder zijn ding ik zou er zelf ook ander / vlotter ogend spul in hebben gezet. Maar ja ieder zijn ding.
sanvv78 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:55:
[...]

Bij zo´n keuken en wellicht dito appartement waarschijnlijk? (verwacht niet 3hoog achter ergens in de bijlmer ;-) met zo'n keuken) zou ik echt Miele er in zetten. Dat geeft echt meerwaarde bij verkoop tzt.. Hoeft uiteraard niet de duurste lijn te zijn van Miele, maar dan klopt de keuken. (Iig de oven en kookplaat, wat in zicht zit)
Of er nu Tristar apparatuur in zit of Miele dat boeit echt voor een verkoop prijs van een huis niet.
Als mensen een huis kopen met zo'n uitgesproken keuken dan is het of al naar smaak of ze halen hem er uit voor wat anders.

Verder vergeet eventjes niet dat hij er al een luxe Bora kookplaat in heeft liggen. Dat doet al best wel veel voor het aanzicht en de oven die er inzit is geen budget model. Het oogt op zijn hoogst wat "ouderwetser zo'n oven" De basis modellen van Miele zien er ook uit alsof ze uit het jaar blok komen.

Game PC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Voor de verkoop van een huis is de layout van de keuken belangrijker dan de kwaliteit van de kastjes/apparatuur. Kastjes/apparatuur is makkelijk te vervangen, maar de layout heeft vaak ook gas/water/riool/electra aanpassingen nodig. Met een standaard L-keuken kan je weinig fout doen denk ik, maar een eiland op een onhandige plaats, of andere niet gangbare opstellingen kunnen wel voor een moeilijker verkoopbare woning zorgen. Niet in de huidige markt, maar wel als de markt weer een beetje afkoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-05 10:04
Conono schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:27:
[...]

Ga jij over een paar jaar even (zeg) EUR 3-4.000 aftikken voor betere apparatuur, of ga je dan liever op vakantie?

Volgens mij is dat ongeveer hetzelfde als "die plintjes, die doe ik deze winter wel, nu is het nog mooi weer". Of: "ik bestel die nieuwe auto wel zonder leren interieur, kan ook achteraf nog ingebouwd worden". Ain't gonna happen. Mijn voorspelling is dan ook dat je nu een luxe keuken koopt die naar beneden getrokken wordt door goedkope apparatuur, dat je daar jaren tegenaan kijkt, en dat dat nog steeds het geval is wanneer je het appartement over een X aantal jaar verkoopt.
Yes. Ik moet keuzes maken en meubelen vervang je niet zo snel. Ik moet namelijk ook nog een vloer er in laten zetten (inclusief plinten, dat laat ik dus echt uitbesteden ;-) ) en het hele appartement inrichten. En ja, als het inderdaad een puist in het zicht wordt na een aantal jaar, dan is een nieuwe mooie vlotte oven er zo in gezet.
sanvv78 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:55:
[...]

Ik denk dat keuken apparatuur heel weinig uitmaakt in de Houthavens met de huidige prijzen per vierkante meter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
Shunt schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:35:
[...]

Neem de offerte mee van de apparatuur online, zorg dat je ook eens langs een goedkope keukenboer gaat zoals reddy. Laat daar ook je keuken eens tekenen. De hoge kasten tja dat kan het wel duurder maken want niet standaard / massa.

Stappenplan:
  1. Zorg voor een mooi en duidelijk overzicht van wat je wilt inclusief vorm / set-up / kleur.
  2. Zorg voor een goedkope offerte van een goedkope netto keukenboer.
  3. Zoek twee / drie winkels uit waarvan je weet dat ze het zelfde spul leveren (ASWA, Nuva bvb).
  4. Ga met je goedkope keuken offerte naar deze twee boeren en laat ze een mooie tekening maken.
  5. Maak duidelijk dat je bij zowel hen als de concurrent aan het kijken bent en dat ze met een zeer scherpe prijs moeten komen.
  6. Ga bij het bedrijf waar je het beste gevoel hebt een laatste keer aan de tafel zitten en geef aan dat je een keuze gaat maken en laat ze nog eenmaal het scherpste aanbod doen wat ze voor je kunnen maken.
  7. Profit!
Jullie zijn vrij groot neem ik aan want anders zie ik niet direct waarom je voor 91cm hoge kasten zou willen gaan.
Ik ga dit stappenplan op korte termijn uitvoeren >:). Maar wat versta je precies onder een 'goedkope netto keukenboer'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

Reinier schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:58:
Hier N=1, maar toch:
Zes jaar Siemens-apparatuur gehad, plus een Bosch vaatwasser nog langer. Alles was na 6 jaar nog perfect. Stoomoven en bakoven blonken nog als nieuw (pyrolyse _O_), kofifezetapparaat was ook nog prima al zegt iedereen dat die dingen maar twee jaar mee gaan. Inductiekookplaat probleemloos. Afzuigkap no problem. Vaatwasser deed het perfect, moest alleen het labyrint jaren terug eenmaal reinigen (vorige eigenaren deden alles op 30 graden gok ik).

Nu heb ik Pelgrim-spulletjes van weliswaar 9 jaar oud en het is gewoon k*t. Vaatwasser is gammel, bovenste rek valt eruit, roest aan de binnenzijde, knoppen wiebelen en kraken, bedieningspaneel is gescheurd. Al het plastic van de filters enz. voelt cheap aan. Pelgrim koelkast kreunt, borrelt en sist als een ravenous bugblatter beast of Traal na een achtgangendiner.

Maar zoals ik al zei, N=1 dus er zijn uiteraard ook verhalen waar het omgekeerde uit blijkt. Over 4 weken krijg ik mijn nieuwe keuken en daar zit voor 8K aan Siemens-spullen in :D
Precies, voor minder dan Siemens en Bosch doe ik het niet. Mja, er zat al wat ETNA spul in (huur), maar goed. Dat ga ik logischerwijs niet vervangen.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

draakhoofd schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:43:
[...]
Ik ga dit stappenplan op korte termijn uitvoeren >:). Maar wat versta je precies onder een 'goedkope netto keukenboer'?
Denk aan Reddy keukenhal. Zeg maar budget keukenboertjes.
Zelf hebben wij een goeie ervaring met Reddy, erg meegaand en geïnteresseerd hun gemiddelde verkochte keuken zit volgens mij ergens tussen de 6k en 7k dacht ik. Maar ze hebben ook duurdere kasten en duurder spul qua apparatuur.

Vermijd toko's als Grando, Brugmans, Bruynzeel (alhoewel ik her en der hoor dat ze van hun mandenmakers tactieken zijn afgestapt).
De Mandenmakers formule is druk doen uitbundig doen, alle andere concurrentie afzeiken. Eigen producten de hemel in prijzen denk aan achterlijke dingen als in kastjes klimmen en zo. Dan begint het stukje qua apparatuur ze zullen met alle macht proberen je de "dure" kastjes en schijnbaar goedkope apparatuur te nemen. (marge is dan blijkbaar beter.) Vanaf het moment dat je alles in elkaar hebt staan op papier begint het "spel".

Eerst komen ze met een achterlijke prijs denk aan ruim het dubbele wat het echt waard is. Maar dan komt de "voeg hier standaard korting formule rotzooi in". Dan komt het zielige verhaal hoe slecht het wel niet ging in de brance en dat de marges echt onder druk staan zielig zielig. En dan ja hoor hij gaat nog even praten met zijn manager want ja he de prijs is al zooo scherp. Hopla nog een "voeg hier een aantal procent in" er vanaf.

En dan komt het je bent GEK als je niet direct vandaag hier en nu tekent want ja anders is die aanbieding niet meer geldig nee zo'n goeie aanbieding nee die ga je NOOIT ergens anders krijgen. Dit kan oplopen tot gewoon oncomfortabel gedrag, wat kunnen ze doen om je te laten tekenen wat moet er vanaf voor hoe veel extra korting ga jij terug op je stoel zitten om je krabbel te zetten?

Hmm dit teruglezend heb ik best wel een zure smaak overgehouden aan een paar van deze winkels.

[ Voor 8% gewijzigd door Shunt op 22-09-2017 15:35 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:08

Reinier

\o/

Goed samengevat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvH photo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-05 19:14
Wij zijn nu druk aan het kijken voor de apparatuur. Bij siemens hadden we een mooie inductieplaat gezien van 80cm met cookconnect erop. Hiermee kan je de afzuigkap bedienen vanaf de kookplaat. Als ik dan ga zoeken kom ik maar op 1 afzuigkap uit, namelijk een schuin wand model. Wij willen een plafond unit voor boven een eiland. Daar zou je het eerder bij verwachten maar is nu nog niet leverbaar. Wanneer komt meestal de nieuwe apparatuur uit voor het nieuwe modeljaar? Ik hoop stiekem dat er dan een afzuiging bij zit met cookcontrol.

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:03
Dillema:

Ons raam en kraan zitten elkaar in de weg.
Er zijn 2 opties:
- kraan rechts uit het midden van spoelbak
- inklapbare kraan (geen ervaring mee)

Wat zouden jullie kiezen?

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05 22:08
RvH photo schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 23:34:
Wij zijn nu druk aan het kijken voor de apparatuur. Bij siemens hadden we een mooie inductieplaat gezien van 80cm met cookconnect erop. Hiermee kan je de afzuigkap bedienen vanaf de kookplaat. Als ik dan ga zoeken kom ik maar op 1 afzuigkap uit, namelijk een schuin wand model. Wij willen een plafond unit voor boven een eiland. Daar zou je het eerder bij verwachten maar is nu nog niet leverbaar. Wanneer komt meestal de nieuwe apparatuur uit voor het nieuwe modeljaar? Ik hoop stiekem dat er dan een afzuiging bij zit met cookcontrol.
Moet het expliciet Siemens zijn? Er zijjneer merken die de functie hebben (Novy en Bosch sowieso)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvH photo
Het hoeft niet perse siemens te zijn. We hebben vandaag onze keukenofferte verder afgemaakt. Hierbij hebben we alles van Atag (magna) gekozen op de afzuigkap na. Dat wordt een novy met externe motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

RvH photo schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 21:10:
Het hoeft niet perse siemens te zijn. We hebben vandaag onze keukenofferte verder afgemaakt. Hierbij hebben we alles van Atag (magna) gekozen op de afzuigkap na. Dat wordt een novy met externe motor.
De magna lijn is erg mooi. Wij hebben die pas gezien toen we de keuken al gekocht hadden. Maar dang dat spul is bijna even duur als miele.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-05 14:16
Shunt schreef op maandag 18 september 2017 @ 07:37:
[...]

De vraag is of je bij IKEA goedkoper uit gaat zijn qua kasten en blad (de maximum lengte van een blad bij ikea is volgens mij 2.5 meter ofzo) met de kwaliteit die je zoekt. Je kunt ook gemakkelijk bij een keukenboer mooie kasten uitzoeken met de gewenste afwerking en dan apparatuur online kopen.
Klopt, apparatuur online / elders kopen ga ik sowieso doen denk ik. Maar ik merk dat van wat ik tot nu toe samenstel Ikea nog steeds een gigaaaantisch verschil is (waarbij ik bij ikea dan wel zelf zou in elkaar zou gaan zetten (al dan niet met hulp)).
artbij schreef op maandag 18 september 2017 @ 08:17:
[...]

Ik heb iemand gesproken die hem.zelf in elkaar gezet heeft. Die was geschrokken van de hoeveelheid werk. Handgrepen e.d. waren niet voor geboord bijvoorbeeld. Dat is nogal wat werken moet nog erg precies ook.
Hmm, goeie! Das wel iets om mee te nemen idd :p
kmf schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:16:
[...]

tja. Dat is zeer afhankelijk van de situatie he.
Mijn 5-meter keuken met 8 onderkasten en 3 bovenkasten was binnen 1 dag in elkaar gezet en geinstalleerd door 2 personen.
Maar dan moeten alle aansluitingen op de juiste plek zijn, zodat je enkel hoeft te schroeven.

Het zijn de uitzonderingen die tijd gaan kosten. Kraan of spoelbak die niet passen. Snoer van de vaatwasser net te kort.

Maar goed. Dan ben je een dag of twee langer mee bezig. Boeien dan. Als je 1000 euro kan besparen daarmee toch?

Er zijn een aantal complexiteiten te bedenken waarbij bij het zelf doen misschien wel niet zo mooie resultaten kan krijgen. Bv het zagen van een uitsparing van de lade onder de spoelbak. Handvaten die loodrecht gezet moeten worden. Uitsparingen zagen voor leidingwerk. Eventueel zijpanelen die je zelf op maat moet zagen.
Die aansluitingen op de juiste plek, dat gaat inderdaad wel heel erg belangrijk zijn. Ik ben me daar nu ook meer op aan het focussen (en dus globaal de indeling). Moet over 12 oktober meerwerk opties door gaan geven, dus dan moet dat in ieder geval helder zijn. :)
sanvv78 schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:19:
[...]

Paar dingen:
- Kastjes lopen door tot aan je muur, maw leidingen en snoeren kan je niet even via onder naar boven halen (denk aan gasleiding). dan zul je een kastje moeten slopen of de leiding precies op de juiste plek uit de wand moeten laten komen, (Of een dieper blad nemen :-))
- Veel apparatuur past niet, denk aan 90cm kookplaat, volgens mij is 80cm het breedste kastje, dat wordt weer slopen en zagen uit zijwanden.
- Een eiland is minder charmant vind ik persoonlijk, hoge plinten.
- Neemt veel tijd in beslag
- Prijzen niet veel lager dan ergens regulier bestellen.
Dieper blad is idd wel een goeie, maar het nadeel is weer dat ik een parallel keuken moet nemen die maximaal 241cm breed mag zijn (met tussenruimte). Eiland is dan ook geen optie. Gas ga ik overigens niet gebruiken, maar elektra blijft (en water/afvoer wordt dan ook een puntje inderdaad).

80cm is inderdaad het breedste kastje. Ik heb op dit moment nog een 60cm inductie kookplaat waar ik zeer tevreden over ben en die ik zou willen meenemen. Ook mee te nemen in de keuze van mijn aanrechtblad zou ik moet nemen dat stel ik wil ooit een 90cm brede plaat dat ik dan inderdaad een heleboel mag gaan verbouwen.

Ik hou overigens wel van dat soort kastjes in elkaar zetten, ik zie het ook als een mooie uitdaging en vind het zelf wel de moeite om me daar een monteur op te besparen. Ik heb altijd wel mensen met technisch inzicht in mijn omgeving aan wie ik het een en ander zou kunnen vragen.

Qua prijzen merk ik nu wel dat ik wel enorm veel goedkoper bij elkaar aan het shoppen ben bij de ikea dan elders. Als in: relatief veel kastjes, enorme 1,5 spoelbak waarbij ik uitkom rond de 2,5k waar ik bij een keukenboer naar verwachting tussen de 7,5k - 9k kwijt zou gaan zijn. Dat vind ik dan ook niet meer de moeite.

Waar ik nu bij de ikea op ben uitgekomen na 1,5 uurtje met de keukentool spelen (nog zeker geen definitieve opstelling), maar het lijkt al erg in de buurt te komen bij wat ik interessant vindt:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/z7DQc6Z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AJuALMM.jpg

Kantnoot: deze kastdeurtjes gaan het niet worden en ik wil nog wat spelen met andere panelen, greeploos en eens kijken hoe duur een composiet / kwarts aanrechtblad gaat worden. Qua apparatuur ben ik even compleet los gegaan en heb de hele Siemens Studioline bij elkaar geraapt met onder andere een full size 178cm vriezer en 178cm koelkast met de hele speciale vershoud mikmak. Verder een losse magnetron, stoomoven, vaatwasser, inbouw afzuigkap en quooker. Kom dan voor kastjes en deze belachelijk uitgebreide appparatuur rond de 9500 euro uit, wat ook ongeveer op mijn budget zou uitkomen (of althans, wat ik ervoor over heb, er moet nog meer in het huis gebeuren straks :+). Laten we even zeggen dat het me lukt zelf de keuken in elkaar te zetten, 500 euro voor een loodgieter om de afgedopte leidingen en afvoer aan te sluiten en dan ben ik redelijk klaar.

Mijn idee zou later dan ook nog zijn om boven de keuken een soort houten koof te maken waarin ik meerdere spotjes verwerk. Boven het aanrechtblad wil ik het verder dan zo clean mogelijk houden. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Steephh op 24-09-2017 03:39 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-05 12:46
@Steephh voor mijn beeldvorming, waar komt in deze opstelling je kookplaat?

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
@frumper Ohja, die heb ik er niet ingetekend, het idee zou dan zijn om deze in het midden van de 2 80cm lade kastjes te plaatsen (wat wel zou betekenen dat ik deze moet gaan verbouwen). Misschien toch nog eens nadenken over een andere opstelling.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:08
@Steephh Je hebt wel erg weinig werk ruimte...

[ Voor 12% gewijzigd door Snowhite0901 op 24-09-2017 13:43 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmonkey
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 27-03-2024
Eens met @Snowhite0901 al moet ik ook opmerken dat hij niet snel ruimte tekort zal komen

@Steephh misschien kun je overwegen om in het grote blok maar 2 hoge kasten te zetten en zo niet 120 maar 180 aan blad te hebben, kan daar mooi de kookplaat. Of is dit qua afzuiging niet handig?

Hoeveel ruimte heb je naast je nu ingetekende keuken over of hoe groot is de ruimte?
Kan ikea ook maatwerk leveren om de keuken ruimte breed te maken? Want een keukenzaak zal dit wel kunnen.

Overigens, wat bedoelen mensen met kastjes verbouwen omdat er een kookplaat in/op geplaatst wordt?

[ Voor 9% gewijzigd door mfmonkey op 24-09-2017 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05 22:08
Ligt ook aan het blad denk ik. Bij een dun blad kan de kookunit uitsteken aan de onderkant. Normaliter plaats je dan de kookunit in een eveneens zo brede kast. Als je die dus plaats in het midden van 2 kasten kan het zijn dat je de kast moet aanpassen.

Ik denk dat ze dat bedoelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

@Steephh Oef zoveel verschillende type deurtjes / lades en hoogtes en groottes.
Persoonlijk zou ik gewoon gaan voor 3 hoge kasten voor je apparatuur en de rest aan een zijde blad.
En aan de andere kant je kook plaat. Als je op deze manier gaat koken denk ik niet dat het heel fijn werkt. Het zal heel klein aan voelen denk ik.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
mfmonkey schreef op zondag 24 september 2017 @ 17:12:
Eens met @Snowhite0901 al moet ik ook opmerken dat hij niet snel ruimte tekort zal komen
Hoezo niet tekort komen? Ik bedoel snij ruimte enzo hè

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
mfmonkey schreef op zondag 24 september 2017 @ 17:12:

@Steephh misschien kun je overwegen om in het grote blok maar 2 hoge kasten te zetten en zo niet 120 maar 180 aan blad te hebben, kan daar mooi de kookplaat. Of is dit qua afzuiging niet handig?

Hoeveel ruimte heb je naast je nu ingetekende keuken over of hoe groot is de ruimte?
Kan ikea ook maatwerk leveren om de keuken ruimte breed te maken? Want een keukenzaak zal dit wel kunnen.

Overigens, wat bedoelen mensen met kastjes verbouwen omdat er een kookplaat in/op geplaatst wordt?
Afbeeldingslocatie: https://image.prntscr.com/image/bEzScKNGT4exZqneh6xWAg.png

Kantnoot: radiator gaat vervallen ivm vloerverwarming.

Het meest praktische (ook vanwege het stopcontact wat standaard al aanwezig is voor de afzuiging) is aan de aanrechtblad zijde. Afaik zal de ikea geen maatwerk kunnen leveren vermoed ik, maar dat is iets wat ik er zou moeten navragen. Mijn eigen insteek is in eerste instantie nog dat ik zelf alle kastjes in elkaar wil zetten en met de montage de hulp wil vragen van wat handige mensen. Misschien denk ik er te gemakkelijk over, maar die kastjes in elkaar zetten vind ik wel ontspannend. Dat zal wel betekenen dat ik zelf ook maatwerk zal moeten gaan doen.
JaMaaT schreef op zondag 24 september 2017 @ 18:00:
Ligt ook aan het blad denk ik. Bij een dun blad kan de kookunit uitsteken aan de onderkant. Normaliter plaats je dan de kookunit in een eveneens zo brede kast. Als je die dus plaats in het midden van 2 kasten kan het zijn dat je de kast moet aanpassen.

Ik denk dat ze dat bedoelden.
Klopt!
Shunt schreef op zondag 24 september 2017 @ 18:08:
@Steephh Oef zoveel verschillende type deurtjes / lades en hoogtes en groottes.
Persoonlijk zou ik gewoon gaan voor 3 hoge kasten voor je apparatuur en de rest aan een zijde blad.
En aan de andere kant je kook plaat. Als je op deze manier gaat koken denk ik niet dat het heel fijn werkt. Het zal heel klein aan voelen denk ik.
Mijn idee van het blad in het midden is juist dat ik daarop een koffiezet apparaat of andere dingen kan zetten zonder dat ze vol in het zicht zijn. Ik zou wellicht wel kunnen overwegen om het blad helemaal links te doen, maar qua stopcontacten (of loze leidingen) zou dit wel beter uitkomen denk ik.

Maar ik ben wel met je eens dat aan de kookplaat zijde het wat klein zal aanvoelen. Mijn huidige kookplaat is 60cm breed, wat zou de minimale afstand zijn om comfortabel te kunnen koken zonder te dicht tegen de muur aan te zitten?

[ Voor 11% gewijzigd door Steephh op 25-09-2017 00:20 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

@Steephh Zou je de exacte maten eens kunnen posten hoe groot je keuken is?
Want of je gebruikt andere kast maten in je ieka tekening dan 60 cm of je wilt minder ruimte gebruiken van je keuken dan je hebt lijkt het wel ?

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Shunt schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:31:
@Steephh Zou je de exacte maten eens kunnen posten hoe groot je keuken is?
Want of je gebruikt andere kast maten in je ieka tekening dan 60 cm of je wilt minder ruimte gebruiken van je keuken dan je hebt lijkt het wel ?
De exacte maten van de keuken zijn:

2410 mm breed, 3340 lang (maar aan de buitenzijde zou een kast best wat kunnen uitsteken ook al ziet het er optisch niet uit). De vensterbank steekt ietwat uit (ik hou nu met 50mm rekening). De verwarming vervalt omdat ik voor vloerverwarming kies.

Als ik trouwens de lineaal aan zet zie ik dat de kastjes 66cm diep zijn.. Hmmm :P

[ Voor 6% gewijzigd door Steephh op 25-09-2017 13:00 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Steephh schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:56:
[...]

De exacte maten van de keuken zijn:

2410 mm breed, 3340 lang (maar aan de buitenzijde zou een kast best wat kunnen uitsteken ook al ziet het er optisch niet uit). De vensterbank steekt ietwat uit (ik hou nu met 50mm rekening). De verwarming vervalt omdat ik voor vloerverwarming kies.

Als ik trouwens de lineaal aan zet zie ik dat de kastjes 66cm diep zijn.. Hmmm :P
Ik zou eens kijken naar 6 kastjes van 60 cm rechts (of eentje van 120 als ze dat hebben) en de 4 van 60.
En aan de andere kant 3x hoog en dan 2x laag of 3x als je hem wat groter wilt maken.
Zo kun je twee keer een grote koelkast / vriezer inbouwen en in de andere kast twee ovens.
Ik zal zo eens kijken of ik een foto van de opstelling kan laten zien.

front laag

achter hoog
Persoonlijk zou ik zo iets als dit liever zien.

80 cm kastje voor je kookplaat en genoeg plek voor opslag en apparatuur!
In deze opstelling heb je hoge (bestek) lades en twee onder lades. In de hoge kasten lades en een 80 cm kastje voor een 80cm inductie plaat. Persoonlijk vind ik het zo een erg mooie rustige keuken.

[ Voor 8% gewijzigd door Shunt op 25-09-2017 14:56 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Shunt schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:12:
[...]

Ik zou eens kijken naar 6 kastjes van 60 cm rechts (of eentje van 120 als ze dat hebben) en de 4 van 60.
En aan de andere kant 3x hoog en dan 2x laag of 3x als je hem wat groter wilt maken.
Zo kun je twee keer een grote koelkast / vriezer inbouwen en in de andere kast twee ovens.
Ik zal zo eens kijken of ik een foto van de opstelling kan laten zien.

[afbeelding]

[afbeelding]
Persoonlijk zou ik zo iets als dit liever zien.

80 cm kastje voor je kookplaat en genoeg plek voor opslag en apparatuur!
In deze opstelling heb je hoge (bestek) lades en twee onder lades. In de hoge kasten lades en een 80 cm kastje voor een 80cm inductie plaat. Persoonlijk vind ik het zo een erg mooie rustige keuken.
Ziet er netjes uit! Ik ben wel enigzins gebonden aan plaatsing van de afzuigkap en ik doe het liefst ook weinig tot geen wijzigingen qua water/afvoer.

Toch vind ik het nadeel van een open stuk aanrechtblad daar dat je er recht op kijkt. Een koffiezetapparaat daar of een ander apparaat geeft een wat onrustige indruk. Terwijl wanneer je die op een aanrechtblad tussen de kasten in zet je daar niet direct op kijkt. :P

Mijn ontwerp ben ik ook nog niet helemaal tevreden mee, even goed nadenken wat ik daarmee wil doen. 120cm is helaas niet mogelijk bij de ikea, vandaar het idee van 80cm lades om toch wat meer ruimte te hebben per lade.

[ Voor 7% gewijzigd door Steephh op 25-09-2017 16:28 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvH photo
In ons nieuwbouwhuis dachten we de optie te hebben voor een afvoerkanaal voor de afzuigkap door de verdiepingsvloer heen. Dit blijkt niet het geval te zijn. Er kan gekozen worden voor een gat door de gevel heen tbv een afzuigkap. Omdat we boven een eiland een plafondunit willen hebben en het plafond niet te ver willen verlagen vraag ik mij af of er afzuigkappen met een direct platte uitgang zijn om zo ruimte te besparen. Zijn er nog bepaalde types die het minste inbouwdiepte nodig hebbben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Steephh schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:25:
[...]

Ziet er netjes uit! Ik ben wel enigzins gebonden aan plaatsing van de afzuigkap en ik doe het liefst ook weinig tot geen wijzigingen qua water/afvoer.

Toch vind ik het nadeel van een open stuk aanrechtblad daar dat je er recht op kijkt. Een koffiezetapparaat daar of een ander apparaat geeft een wat onrustige indruk. Terwijl wanneer je die op een aanrechtblad tussen de kasten in zet je daar niet direct op kijkt. :P

Mijn ontwerp ben ik ook nog niet helemaal tevreden mee, even goed nadenken wat ik daarmee wil doen. 120cm is helaas niet mogelijk bij de ikea, vandaar het idee van 80cm lades om toch wat meer ruimte te hebben per lade.
Tja je bent natuurlijk niet gebonden aan de ikea. Met een simpel frontje en wat lades en zonder apparatuur hoef je ook geen belachelijke bedragen kwijt te zijn bij een random netto keukenboer. Maar dan zul je wel moeten gaan voor de "goedkope" kastjes en niet de kleine plint super hoogglans greeploze hypersonichegeschanierde versies.

Verder denk ik als je dat stukje aanrecht maakt zoals je in je eerdere tekening had daar spijt van gaat krijgen. Het is dan echt een weggestopt stukje. Als je koffie apparaat daar in het zicht staat alleen maar reden om een mooi fatsoenlijk apparaat te kopen wat er ook kek uit ziet!

Afzuiging kun je redelijk flexibel mee zijn mits je een kleine ombouw niet erg zou vinden. Water tja dat is letterlijk honderd/tweehonderd euro en je hebt je leidingen verplaats naar een plek die je beter uitkomen. Daar zou ik de keuken nooit op gaan herschikken.

Een architect is over het algemeen geen mens dat ooit geleefd heeft in een van zijn project huizen. Dus je kunt er voor 99% vanuit gaan dat die plekken allemaal bedacht zijn zonder enige praktische kennis of kunde. (dat of ze zijn juist op rotte plekken gezet zodat mensen meerwerk nemen)

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 17:18

RUFFNECK

Poentje

RvH photo schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 07:47:
In ons nieuwbouwhuis dachten we de optie te hebben voor een afvoerkanaal voor de afzuigkap door de verdiepingsvloer heen. Dit blijkt niet het geval te zijn. Er kan gekozen worden voor een gat door de gevel heen tbv een afzuigkap. Omdat we boven een eiland een plafondunit willen hebben en het plafond niet te ver willen verlagen vraag ik mij af of er afzuigkappen met een direct platte uitgang zijn om zo ruimte te besparen. Zijn er nog bepaalde types die het minste inbouwdiepte nodig hebbben?
Die zijn er wel ja, bij Novy weet ik dat wel zeker. Google eens op novy platkanaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:02
Shunt schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 07:58:
[...]

Een architect is over het algemeen geen mens dat ooit geleefd heeft in een van zijn project huizen. Dus je kunt er voor 99% vanuit gaan dat die plekken allemaal bedacht zijn zonder enige praktische kennis of kunde. (dat of ze zijn juist op rotte plekken gezet zodat mensen meerwerk nemen)
Waarom denk je dat?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Heb je wel eens gekeken naar standaard appartementen / huizen zoals ze in de folders aangeboden worden?
Zolang er architecten zijn die het voor elkaar krijgen om een tweede voordeur te plaatsen in de keuken, ramen 2 cm onder de grens van een standaard hoogte keukenblad, radiatoren te plaatsen op plekken waar duidelijk alleen een keuken zou komen, een nis exact 2cm te lang / te kort maken terwijl hier nul structurele reden voor is zodat er pressies geen standaard maat kastjes in passen.

Mijn ervaringen zijn dat architecten kijken naar hoe het er uit ziet aan de buitenkant en de binnenkant en bruikbaarheid zijn daar vaak ondergeschikt aan.

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keukenkenner
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-05 18:37
RUFFNECK schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 08:22:
[...]

Die zijn er wel ja, bij Novy weet ik dat wel zeker. Google eens op novy platkanaal :)
Wave design heeft ook een hele mooie platte uitvoering. Dacht 22 cm hoog (ipv 30 zoals bij meeste merken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Shunt schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:36:
[...]

Heb je wel eens gekeken naar standaard appartementen / huizen zoals ze in de folders aangeboden worden?
Zolang er architecten zijn die het voor elkaar krijgen om een tweede voordeur te plaatsen in de keuken, ramen 2 cm onder de grens van een standaard hoogte keukenblad, radiatoren te plaatsen op plekken waar duidelijk alleen een keuken zou komen, een nis exact 2cm te lang / te kort maken terwijl hier nul structurele reden voor is zodat er pressies geen standaard maat kastjes in passen.

Mijn ervaringen zijn dat architecten kijken naar hoe het er uit ziet aan de buitenkant en de binnenkant en bruikbaarheid zijn daar vaak ondergeschikt aan.
De architect bepaalt die dingen niet. Dat doet de projectontwikkelaar. Architecten zijn erin getraind om de dingen die jij roept juist wel te doen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

artbij schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:55:
[...]

De architect bepaalt die dingen niet. Dat doet de projectontwikkelaar. Architecten zijn erin getraind om de dingen die jij roept juist wel te doen.
Positie van een raam heeft toch alles te maken met het aanzicht. De plaatsing van een muur afstand aan de buiten kant is toch echt architect. Wellicht hebben niet alle punten direct te maken met de architect maar een hoop van de meest onnozele (zoals een tweede voordeur in je keuken) of een raam dat net 3 cm te laag zit echt wel.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:17

d0s

sssst

Ik meld me hier ook even. :)

Wij zijn ook druk bezig met het uitzoeken van een keuken voor onze nieuwbouw woning.

Twijfel over de volgende indelingen.

Afbeeldingslocatie: https://imageshack.com/a/img923/2339/7brC9Z.jpg

+ Modern, één kookeiland en kastenwand
+ Kookplaat en kraan op hetzelfde blad

- Kastenwand niet op mooie plek in de woning, niet in het zicht
- Erg weinig doorloopruimte (60cm naar muur en 80cm naar tafel, dat lijkt te weinig)
- Vaatwasser onder de oven, in het eiland geen optie omdat we alleen laden willen aan die kant

Kookeiland doortrekken tegen de muur onder het raam is mogelijk echter dan krijg je aan de andere kant van het eiland een dode ruimte en is het ruimtelijke gevoel weg.

Afbeeldingslocatie: https://imageshack.com/a/img922/2849/MIcvS7.jpg

+ Heel praktisch, kookplaat tegenover de spoelbak, vaatwasser op goede plek
+ Voldoende doorloopruimte, afstand kookeiland tafel is 130cm
+ Naar buiten/oprit kijken met afwassen

- Oogt wat minder modern
- Kookeiland gedraaid in de lengte van de ruimte lijkt wat mooier
- Kookeiland 220cm ipv 240

We zijn via het project bij Eigenhuis geweest, daar leveren ze standaard Salvani (dat is Rotpunkt heb ik me laten vertellen). Eerste offerte voor de eerste indeling lag op 17.000 euro met;

Bosch CombiOven
Bosch Stoomoven
Geintegreerde afzuigkap Bosch
Bosch Inductie Kookplaat
Quooker
Luxe Kraan
AEG Koel/Vries
AEG Vaatwasser (zal de typenummers nog toevoegen vanavond)

Een verlaagd plafond met spotjes en de afzuigkap ga ik zelf doen met een afvoer naar buiten (kant zijgevel/oprit). Het alternatief is een keuken bij een andere zaak van het merk Nobilia, ik moet zeggen dat ik over mijn huidige Nobilia keuken heel tevreden over ben. Het nadeel is dat de aannemer mijn leidingen niet gaat verleggen als ik de keuken niet bij de showroom afneem, maar dat valt wel op te lossen door een aannemer.

Is Nobilia te vergelijken met Rotpunkt/Salvani?

We twijfelen over een inbouwkoffiezetapparaat, hebben mensen hier ervaring mee?
Verder natuurlijk benieuwd naar jullie mening over de beste indeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
@d0s Lastig he indelen :-). Bovenste optie zoals getekend zou ik niet doen, 60cm is 3x niets aan de ene kant en 80cm te weinig om door te lopen cq ruim te zitten aan de tafel.

Optie wat ik zou doen, is een schiereiland maken, dus eiland tegen de muur van het raam wat uitkijkt op de oprit. En dan het eiland niet langer laten lopen dan de hoge wand (symmetrie). Staat ook mooi strak en modern.

2e indeling is inderdaad een kale muur, maar wellicht mooi om daar een tv op te hangen!

Is die 17K incl het bedrag die je anders terug zou krijgen als je de keuken niet bij eigen huis afneemt? EIgenHuis staat best als duur aangeschreven dacht ik. En leidingen verleggen kost je hoogstens €500-€1000 euro.(ligt aan hoe complex.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inkie1
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-05 22:01
@d0s Wij hebben 6 jaar geleden een Salvani keuken gekocht bij Satink in Zwolle. Echt een prima keuken er hing na die jaren nog niet één deurtje scheef en keuken leek nog als nieuw.
We hebben er nu net voor onze nieuwbouw woning weer eentje besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

sanvv78 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 16:24:
@d0s Lastig he indelen :-). Bovenste optie zoals getekend zou ik niet doen, 60cm is 3x niets aan de ene kant en 80cm te weinig om door te lopen cq ruim te zitten aan de tafel.

Optie wat ik zou doen, is een schiereiland maken, dus eiland tegen de muur van het raam wat uitkijkt op de oprit. En dan het eiland niet langer laten lopen dan de hoge wand (symmetrie). Staat ook mooi strak en modern.

2e indeling is inderdaad een kale muur, maar wellicht mooi om daar een tv op te hangen!

Is die 17K incl het bedrag die je anders terug zou krijgen als je de keuken niet bij eigen huis afneemt? EIgenHuis staat best als duur aangeschreven dacht ik. En leidingen verleggen kost je hoogstens €500-€1000 euro.(ligt aan hoe complex.)
Bedankt voor je tips. TV nog niet aan gedacht, erg goed idee. Schiereiland vind ik zelf ook mooi, maar mijn vriendin niet. Ze wil toch erg graag een losstaand eiland. Vandaar ook de neiging naar optie 2, daar is alles net wat ruimtelijker.

De keuken kost €11.500 (€6.500 stelpost). Als ik hem niet afneem dan krijg ik €5.000 terug.

Leidingen is inderdaad niet zo spannend, heb geïnformeerd en via de kruipruimte elektra of een afvoer doorboren is prima te doen, zelfs met een dekvloer en vloerverwarming erin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 23:27

Wom

d0s schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:54:

Wij zijn ook druk bezig met het uitzoeken van een keuken voor onze nieuwbouw woning.

[afbeelding]

- Erg weinig doorloopruimte (60cm naar muur en 80cm naar tafel, dat lijkt te weinig)
- Vaatwasser onder de oven, in het eiland geen optie omdat we alleen laden willen aan die kant

Kookeiland doortrekken tegen de muur onder het raam is mogelijk echter dan krijg je aan de andere kant van het eiland een dode ruimte en is het ruimtelijke gevoel weg.

[afbeelding]

- Oogt wat minder modern

We zijn via het project bij Eigenhuis geweest, daar leveren ze standaard Salvani (dat is Rotpunkt heb ik me laten vertellen). Eerste offerte voor de eerste indeling lag op 17.000 euro met;

Bosch CombiOven
Bosch Stoomoven
Bosch Inductie Kookplaat
Quooker
Luxe Kraan
AEG Koel/Vries

Een verlaagd plafond met spotjes en de afzuigkap ga ik zelf doen met een afvoer naar buiten (kant zijgevel/oprit). Het alternatief is een keuken bij een andere zaak van het merk Nobilia, ik moet zeggen dat ik over mijn huidige Nobilia keuken heel tevreden over ben. Het nadeel is dat de aannemer mijn leidingen niet gaat verleggen als ik de keuken niet bij de showroom afneem, maar dat valt wel op te lossen door een aannemer.

En iets soortgelijks als wij hebben? Dus wand, eiland en tafel in één lijn? Dat zou ook moeten kunnen eventueel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EWiTGyyYwTpzoOObbDI4xELc/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8aoTc04WLs1Hkl2FejCZgb8Q/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lmBs1iwjAlovUanQmfYSa75k/full.jpg

Niet meest duidelijke foto's, maar idee is duidelijk denk ik?

En denk goed na over een stoomoven, wij hebben een stoomcombi en de stoomoptie wel zeker 5 keer gebruikt op 3 jaar tijd :+

[ Voor 5% gewijzigd door Wom op 26-09-2017 17:26 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Erg mooi! Ben alleen een beetje bang dat het zo erg gesloten wordt. Jullie ruimte leent er zo te zien beter voor, zo met de ramen en kastenwand ingebouwd.

Erg mooi het plafond en de afzuigkap op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvH photo
@DOS, wij gaan het ook zo doen als op bovenstaande foto's ons eiland wordt alleen 1,6x1m. Daaraan een eiken tafel geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvH photo
Keukenkenner schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:40:
[...]

Wave design heeft ook een hele mooie platte uitvoering. Dacht 22 cm hoog (ipv 30 zoals bij meeste merken)
Beide bedankt! Mijn kamer wordt 260cm hoog. Ik heb ramen die tot 246 cm zitten. Dit is wel inclusief het kozijn. Toch vrees ik dat ik dan net in de knoop kom met de ramen aangezien het kantel kiep ramen zijn. Ik ga denk ik toch maar voor een licht verlaagd plafond met spotjes en dan een novy flatline eiland schouw afzuigkap.

Zijn novy afzuigkappen nog steeds de stilste op de markt of zijn er tegenwoordig stillere merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:40
Vanavond een interieur bouwer over de vloer gehad. Valt mij tot op heden reuze mee wat maatwerk kost t.o.v. een hoog segment keukenzaak.

We krijgen vier hoge kasten van +/-2m50 hoog. In beide buitenzijdes willen we een losse vriezer en losse koelkast. Grotendeels omdat we een greeploze keuken nemen en we nu al van meerdere keukenzaken en partijen te horen hebben gekregen dat twee losse apparaten mooier is voor het lijnenspel. Nu zei de man van vanavond dat we inbouwmaat 1m40 voor beide apparaten moeten aanhouden. Echter zit ik nu eens te kijken en zie bij deze hoogtes wel enorme ruime apparaten. Komt op ons wel erg overkill over. Tevens lijkt het ook niet echt een gangbare maat, als ik de prijzen zo bekijk. De 1m22 is al meer dan genoeg voor ons. Ook lijken inbouw vriezer met maat 1m22 en 1m40 erg prijzig te zijn.

Ben ik nou ouderwets en niets gewend of is 1m22 gewoon de beste keuze voor de koelkast en de vriezer eerder richting 88cm te gaan?

[ Voor 7% gewijzigd door GAEvakYD op 26-09-2017 21:51 ]

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
d0s schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:54:

[afbeelding]

[afbeelding]

- Oogt wat minder modern

Bosch CombiOven
Bosch Stoomoven
Bosch Inductie Kookplaat
Quooker
Luxe Kraan
AEG Koel/Vries

Variant 1 is natuurlijk veel mooier :+

Van beide varianten vind ik dat er relatief weinig werkblad is.
Denk aan zaken als de expressomachine, broodrooster etc.
Vergeet ook de plek van de prullenbak en eventueel hangend keukengereedschap niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WNT
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-05 15:48

WNT

GAEvakYD schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 21:40:
Vanavond een interieur bouwer over de vloer gehad. Valt mij tot op heden reuze mee wat maatwerk kost t.o.v. een hoog segment keukenzaak.

We krijgen vier hoge kasten van +/-2m50 hoog. In beide buitenzijdes willen we een losse vriezer en losse koelkast. Grotendeels omdat we een greeploze keuken nemen en we nu al van meerdere keukenzaken en partijen te horen hebben gekregen dat twee losse apparaten mooier is voor het lijnenspel. Nu zei de man van vanavond dat we inbouwmaat 1m40 voor beide apparaten moeten aanhouden. Echter zit ik nu eens te kijken en zie bij deze hoogtes wel enorme ruime apparaten. Komt op ons wel erg overkill over. Tevens lijkt het ook niet echt een gangbare maat, als ik de prijzen zo bekijk. De 1m22 is al meer dan genoeg voor ons. Ook lijken inbouw vriezer met maat 1m22 en 1m40 erg prijzig te zijn.

Ben ik nou ouderwets en niets gewend of is 1m22 gewoon de beste keuze voor de koelkast en de vriezer eerder richting 88cm te gaan?
Zou vooral kijken naar wat je nu hebt en of je dan ruimte over hebt/te kort komt. Wij komen van combi178+losse vriezer en gaan naar koel140+vries178. Koelkast heeft wel twee van die hydrofresh lades. Kijk ook even naar de specificaties die je wilt, wil je perse bijv een hydrofresh lade en zijn die er niet in 122 dan kom je automatisch op 140.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alessandro01
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-05 13:12

Wij denken aan 4 hoge kasten met aan de uiteinden vriezer en koelkast. Wij neigen naar 178 cm voor beide apparaten. Waarom? Lijnenspel is mooier, deze maat is goedkoper en we vinden de ruime inhoud erg fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steephh
Shunt schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 07:58:
[...]

Tja je bent natuurlijk niet gebonden aan de ikea. Met een simpel frontje en wat lades en zonder apparatuur hoef je ook geen belachelijke bedragen kwijt te zijn bij een random netto keukenboer. Maar dan zul je wel moeten gaan voor de "goedkope" kastjes en niet de kleine plint super hoogglans greeploze hypersonichegeschanierde versies.

Verder denk ik als je dat stukje aanrecht maakt zoals je in je eerdere tekening had daar spijt van gaat krijgen. Het is dan echt een weggestopt stukje. Als je koffie apparaat daar in het zicht staat alleen maar reden om een mooi fatsoenlijk apparaat te kopen wat er ook kek uit ziet!

Afzuiging kun je redelijk flexibel mee zijn mits je een kleine ombouw niet erg zou vinden. Water tja dat is letterlijk honderd/tweehonderd euro en je hebt je leidingen verplaats naar een plek die je beter uitkomen. Daar zou ik de keuken nooit op gaan herschikken.

Klopt. Hoogglans is sowieso niet mijn ding, dus dat scheelt ook weer. :P

Wat betreft het aanrecht: een mooi fatsoenlijk apparaat kopen is sowieso wel een goede, gezien ik zelf inmiddels ook een wat serieuzere koffiedrinker ben ook zeker de moeite waard! Toch heb ik zelf het idee dat een tussenliggend stuk aanrecht minder onrustig oogt omdat deze "ingeklemd" zit waar het losse stuk aanrechtblad voor mijn gevoel enkel heel "raar" oogt langs 3 hoge kasten. Maar misschien moet ik daar even aan wennen. :9 Ik ga maar eens wat meer zoeken op afbeeldingen van parallelkeukens, even kijken hoe andere mensen die hebben ingedeeld.

Afzuiging lijkt me een tof idee om die weg te werken in een verlaagd plafond zodat ik meerdere spotjes op tactische plaatsen kan plaatsen. Not sure yet though, het kan eventueel wel afbreuk doen aan de rest van de keuken.

Wat betreft leidingen verplaatsen: true, zonde om daar de keuken op te herschikken. Met mijn huidige indeling (die me vrij praktisch lijkt) kom ik overigens met de standaard plaatsen goed uit. :P

Een interieur bouwer is iets wat ik nu ook wel overweeg. Die zitten er een aantal in mijn kennissenkring. Wat betreft de kosten daarvan: dat geeft ook wel aan hoeveel geld er in de keukenwereld verdient wordt. En dat is eigenlijk ook iets waar ik niet zo'n zin in heb. Ik gun een interieurbouwer dat dan ook liever. En die levert waarschijnlijk ook nog eens wat netter maatwerk af! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Steephh op 27-09-2017 06:48 ]

_@/'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
Steephh schreef op woensdag 27 september 2017 @ 06:39:
[...]

[...]

Een interieur bouwer is iets wat ik nu ook wel overweeg. Die zitten er een aantal in mijn kennissenkring. Wat betreft de kosten daarvan: dat geeft ook wel aan hoeveel geld er in de keukenwereld verdient wordt. En dat is eigenlijk ook iets waar ik niet zo'n zin in heb. Ik gun een interieurbouwer dat dan ook liever. En die levert waarschijnlijk ook nog eens wat netter maatwerk af! :)
Klopt, dat heb ik ook. Het is tot op de centimeter op maat gemaakt en ook gemaakt van hout ipv standaard keuken triplex met folie etc. Tot op heden is de interieurbouwer waar ik nu mee werk 1000 euro duurder dan de gemiddelde prijs keukenzaken. Ook mooi dat alles standaard lades zijn bij hem. Ook in de hoge kasten. Er komen lades in van Blum:
https://www.blum.com/nl/nl/01/60/40/
Als ik straks de opstelling klaar heb zal ik wel wat foto's en prijs posten. De apparatuur kan ik via hem kopen, maar hij geeft zelf al aan dat online goedkoper is. Als ik het zelf bestel, zal hij alles monteren.

Ik gok dat ik toch voor de 1m20 koelkast en vriezer ga. Vooral omdat een 1m40 vriezer erg schaars is. Bij de online sites en Siemens zelf houd ik maar 1 type over als ik filter op 1m40 die kost dan ook direct 1000+ euro. Opzicht heb ik wel genoeg aan een vriezer van 88cm, maar volgens mij krijg ik een heel lelijk lijnenspel als ik niet een koelkast en vriezer uitkies die even hoog zijn.

Apparatuur die ik nu voor ogen heb:
-Koelkast KI41RAD40
-Vriezer GI41NAC30
-Stoomoven CS856GPS1
-Combi magnetron CM676GBS1
-Kookplaat Novy 1755
-Plafondafzuiging NOVY 6835
-Kraan Quooker of FLOWW perfect 4 chilled

Ik wilde eerst alles Siemens, maar die hebben helaas NOG geen optie om de plafond afzuiging te bedienen via de kookplaat. Een losse afstandsbediening lijkt mij echt een drama. Die zal bij ons kwijt raken, in een la belanden etc etc.

[ Voor 3% gewijzigd door GAEvakYD op 27-09-2017 08:01 ]

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ancent
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-12-2023
Na weken meelezen en nadenken ook ons idee eens online gooien. De keuze voor de keuken moet voor 27 oktober worden gemaakt in verband met doorgeven meerwerk opties (nieuwbouw woning).

Deze week en volgende week diverse afspraken bij verschillende keukenleveranciers om het idee bij te schaven en om inzicht in de prijs te krijgen (ben benieuwd 8)7 ).

Ten opzichte van de tekening komt de keuken aan de voorkant van de woning, kastenwand van 4 kasten. Uiteinde een koelkast en een vriezer (beide 140cm), zodat de greeplijst horizontaal kan. Twee ovens. Een eiland (350cm x 120cm), met inductieplaat, plafond afzuigunit, vaatwasser en veel lades.

Wellicht een apothekerskast haaks op de kastenwand, ik twijfel hier nog over. Als jullie tips hebben, graag!

Qua apparatuur zal het een mix worden van Bosch (ovens), Liebherr, Asko (vaatwasser), Novy (afzuigunit en inductie) en een Quooker (+zeeppomp).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/phbOEiJ.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WGVgj7B.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Ancent op 27-09-2017 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
Ik vind het wel mooi maar:
- je kijkt nu de kamer in als je zit terwijl het fijner is lekker naar buiten te kijken lijkt me.
- terwijl als je kookt wil je juist naar je gasten in de woonkamer kijken.
- ik vind het persoonlijk zonde dat je die mooie kastenwand niet ziet vanuit de kamer.
heb je ook overwogen hem juist in de lengte te zetten met de kastenwand tegen de rechtermuur?

[ Voor 12% gewijzigd door Snowhite0901 op 27-09-2017 15:49 ]

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik vind de opstelling ook vreemd gekozen. Ik zal liever richting de eettafel willen koken/spoelen. Blijf je toch betrokken met de mensen. En het is ook makkelijker om het kookeiland als tussenstation te gebruiken alvorens het naar/van de eettafel gaat.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Ancent
Waardevolle tips, zet je toch weer aan het denken.

Kastenwand op de lange muur vind ik geen optie, dan kijk je vanuit de kamer op de zijkant van een kast. Ik heb deze optie wel getekend, met schuifdeuren bij de ingang van de keuken. Dat maakte het 'hokkerig'.

De muur naast het raam is ca 230cm, daar passen geen vier hoge kasten.

Omdraaien van het eiland met de inductieplaat en spoelbak aan de andere kant, dan ben je iedere keer om het eiland heen aan het lopen, iets uit de koelkast halen, etc.

• Reinier

Reinier

\o/

GAEvakYD schreef op woensdag 27 september 2017 @ 07:58:
[...]

Ik gok dat ik toch voor de 1m20 koelkast en vriezer ga. Vooral omdat een 1m40 vriezer erg schaars is. Bij de online sites en Siemens zelf houd ik maar 1 type over als ik filter op 1m40 die kost dan ook direct 1000+ euro. Opzicht heb ik wel genoeg aan een vriezer van 88cm, maar volgens mij krijg ik een heel lelijk lijnenspel als ik niet een koelkast en vriezer uitkies die even hoog zijn.
Als het qua lijnenspel enz. beter uitkomt kun je ook overwegen om 120 cm apparaten in een nis van 140 cm te doen. Want blijkbaar vindt de ontwerper die maat belangrijk? Je krijgt dan een open vakje van 20 cm. Weet niet zeker of dat met deur-op-deur ook kan, maar ik zou niet weten waarom niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ancent schreef op woensdag 27 september 2017 @ 15:28:
Waardevolle tips, zet je toch weer aan het denken.

Kastenwand op de lange muur vind ik geen optie, dan kijk je vanuit de kamer op de zijkant van een kast. Ik heb deze optie wel getekend, met schuifdeuren bij de ingang van de keuken. Dat maakte het 'hokkerig'.

De muur naast het raam is ca 230cm, daar passen geen vier hoge kasten.

Omdraaien van het eiland met de inductieplaat en spoelbak aan de andere kant, dan ben je iedere keer om het eiland heen aan het lopen, iets uit de koelkast halen, etc.
Daarom zei ik dat de opstelling vreemd gekozen vind.
Als je de kastenwand aan de lange muur doet, dan had je dat probleem niet :)

Het is natuurlijk maar de vraag hoe jouw werkwijze is.
Ik verzamel zelf alle benodigdheden en bereid deze voor, alvorens te koken. Dan zal zo'n opstelling voor mij weinig uitmaken.

Pak alles uit de koelkast, zet het klaar, snij en spoel het. Koken, eten, zet vieze borden op eiland/vaatwasser en restjes in de koelkast. Van boven af gezien "tegen de klok in" werken dus.

Ben jij iemand die constant dingen in en uit de koelkast haalt tijdens het koken, dan is dat een heel ander verhaal.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Ancent
kmf schreef op woensdag 27 september 2017 @ 15:43:
[...]

Ben jij iemand die constant dingen in en uit de koelkast haalt tijdens het koken, dan is dat een heel ander verhaal.
Wij zijn inderdaad iets minder georganiseerd ;) . Ik verwacht dat wij tijdens het koken regelmatig op en neer lopen.

• Phriz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-12-2023
Ik kan mij nu ook eindelijk is mengen in de discussie omtrent keukens. Afgelopen week besloten om over te gaan tot koop van een nieuwbouw woning in een nieuw project.

Het betreft een nieuwbouw woning in jaren 30' stijl waar wij erg van gecharmeerd zijn. De stijl van het huis willen wij uiteindelijk doortrekken in de keuken door middel van het creëren van een woonkeuken afgescheiden van het woonkamer gedeelte met en-suite deuren. Ik zal mij verder niet verdiepen in het huis.

Ondertussen hebben we twee bezoekjes gehad bij een keukenleverancier waardoor hij aardig goed vorm begint te krijgen.
We hebben wel even getwijfeld wat betreft het plaatsen van kookgedeelte of het wasgedeelte op het eiland. Het eerste argument van de keukenleverancier was dat je mogelijk vet op de vloer krijgt indien je gaat koken op het eiland (90cm diep). Heeft er iemand slechte ervaring met koken op een eiland? Uiteindelijk willen we toch wel voor deze optie gaan.

Verder komt er nog een barretje dat nog niet ingetekend staat in de tekening van de leverancier. Ik neem aan dat 30cm genoeg is qua zitruimte?

Specs:
Alle kastjes inclusief lades.
Muurgedeelte
4x60cm lage kasten
2x60cm hoge kastenwand

Kookeiland (210x90cm incl bar)
2x90cm kookgedeelte
2x90cm aan de achterkant

Composiet blad
Bakoven met Magnetron, Siemens HM876G2S1
Inductieplaat, Siemens EH877LVC1E
Afzuigkap, Siemens LF959RB21
Koelvries combi, Siemens KI86NAD30
Vaatwasser, Siemens SX858D02PE

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Z0IVbvW.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HSoQpWW.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5LCflX9.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PYR1YHz.png

Graag hoor ik goede tips of kritische gedachtes wat betreft ons ontwerp.

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:09
Komend weekend hebben wij onze eerste afspraak met de keuken projectleverancier van ons nieuwbouw woning. Het is onze eerste keer dat we een huis kopen en ook hebben we nooit eerder een keuken gekocht. Aangezien wij denken dat het wel handig is om eerst zelf een beetje een idee te hebben van hoe de keuken eruit moet komen te zien én wij enorme twijfelaars zijn, hoop ik dat jullie ons een beetje op weg kunnen helpen.

We gaan de keuken aan de achterzijde van onze woning plaatsen wat ook zal worden voorzien van een 2,4m uitbouw. Dat wordt best wel een grote ruimte en we willen er dan ook een leefkeuken van maken met een grote, ruime keuken en een grote eettafel (minimaal 3 meter lang). Aangezien onze woning niet heel breed is (binnenmaat is 4,8m) denken we dat een kookeiland niet lekker gaat passen.

We hebben zelf twee ideeën, waarvan de eerste is om de langste muur (6,46m) over de volle lengte te voorzien van keuken met 3 of 4 hoge kasten. Hierdoor is er meer dan genoeg ruimte aan de andere kant van de keuken om een grote eettafel te plaatsen. Nadeel is misschien dat het wat saai wordt en behoorlijk lang? Schetsje bij het verhaal:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rMlOv5p.jpg

Het andere idee is om een soort schiereiland te creëren en de hoge kasten aan de andere kant van de keuken te plaatsen. De kookplaat kan dan op het eiland geplaatst worden, zodat je tijdens het koken met de mensen aan tafel kan babbelen. Aan de raamzijde kan dan in de breedte de eettafel komen te staan. Waarschijnlijk worden de buitendeur en ramen vervangen door openslaande tuindeuren. Hoe veel ruimte heb je eigenlijk nodig met het aanschuiven van stoelen e.d.?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LiCWdkL.jpg

We hebben helaas geen groot budget, dus we vroegen ons ook af of de ene oplossing veel duurder zou worden dan de andere? Wellicht dat er dan een mogelijkheid al afvalt.

We zijn erg benieuwd naar jullie ideeën!

Signature

• Ancent
DjRik schreef op woensdag 27 september 2017 @ 17:49:
Komend weekend hebben wij onze eerste afspraak met de keuken projectleverancier van ons nieuwbouw woning. Het is onze eerste keer dat we een huis kopen en ook hebben we nooit eerder een keuken gekocht. Aangezien wij denken dat het wel handig is om eerst zelf een beetje een idee te hebben van hoe de keuken eruit moet komen te zien én wij enorme twijfelaars zijn, hoop ik dat jullie ons een beetje op weg kunnen helpen.

We gaan de keuken aan de achterzijde van onze woning plaatsen wat ook zal worden voorzien van een 2,4m uitbouw. Dat wordt best wel een grote ruimte en we willen er dan ook een leefkeuken van maken met een grote, ruime keuken en een grote eettafel (minimaal 3 meter lang). Aangezien onze woning niet heel breed is (binnenmaat is 4,8m) denken we dat een kookeiland niet lekker gaat passen.

We hebben zelf twee ideeën, waarvan de eerste is om de langste muur (6,46m) over de volle lengte te voorzien van keuken met 3 of 4 hoge kasten. Hierdoor is er meer dan genoeg ruimte aan de andere kant van de keuken om een grote eettafel te plaatsen. Nadeel is misschien dat het wat saai wordt en behoorlijk lang? Schetsje bij het verhaal:

Het andere idee is om een soort schiereiland te creëren en de hoge kasten aan de andere kant van de keuken te plaatsen. De kookplaat kan dan op het eiland geplaatst worden, zodat je tijdens het koken met de mensen aan tafel kan babbelen. Aan de raamzijde kan dan in de breedte de eettafel komen te staan. Waarschijnlijk worden de buitendeur en ramen vervangen door openslaande tuindeuren. Hoe veel ruimte heb je eigenlijk nodig met het aanschuiven van stoelen e.d.?

We hebben helaas geen groot budget, dus we vroegen ons ook af of de ene oplossing veel duurder zou worden dan de andere? Wellicht dat er dan een mogelijkheid al afvalt.

We zijn erg benieuwd naar jullie ideeën!
Ik vind zo'n langgerekte ruimte altijd wel schreeuwen om een eiland, dan heb je ook nog plek om in het verlengde van het eiland een tafel een plaatsen.

Bij de tweede optie zit er (mi) teveel meter tussen links en rechts, hierdoor ga je flinke afstanden in de keuken afleggen.

Ik denk dat de beste optie nog geboren moet worden, ga je lekker orienteren en ga open het gesprek aan zou mijn advies zijn.

• Ancent
@Phriz Is dat een schuine wand aan de linkerkant van de tafel?

Ik herken in je tekeningen een 'probleem' waar wij tegenaan zijn gelopen, dat is erg persoonlijk, maar ik noem het een blok, blok, blok effect. Alles staat dezelfde kant op: keukenwand, eiland en tafel.

Ik kan mij ook voorstellen dat je in deze opstelling spijt ga krijgen dat de tafel niet aan de achterkant gebruikt kan worden.

Wat gebeurt er als je het eiland haaks op de keukenwand zet en de tafel in het bovenstuk bij de achterpui dat hierdoor helemaal een open ruimte wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
Phriz schreef op woensdag 27 september 2017 @ 17:12:

Composiet blad
Bakoven met Magnetron, Siemens HM876G2S1
Inductieplaat, Siemens EH877LVC1E
Afzuigkap, Siemens LF959RB21
Koelvries combi, Siemens KI86NAD30
Vaatwasser, Siemens SX858D02PE

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Graag hoor ik goede tips of kritische gedachtes wat betreft ons ontwerp.
Als ik jou was zou ik afzuigkap en inductieplaat van Novy of Miele nemen. Die hebben de optie om de afzuiging via de plaat te regelen ipv via een losse afstandbediening die je vast en zeker kwijt zal raken en/of ergens rondslingerd in de keuken.

• Artbij
GAEvakYD schreef op woensdag 27 september 2017 @ 18:46:
[...]

Als ik jou was zou ik afzuigkap en inductieplaat van Novy of Miele nemen. Die hebben de optie om de afzuiging via de plaat te regelen ipv via een losse afstandbediening die je vast en zeker kwijt zal raken en/of ergens rondslingerd in de keuken.
Die afstandsbediening ga je nooit kwijt raken, die gebruik je meerdere keren per dag.

Mensen die ik ken leggen hem in de hoogste la onder de kookplaat. Daar is hij altijd bij de hand.

Al is de optie van bediening via de kookplaat een stuk mooier natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Artbij op 27-09-2017 20:35 ]

Met gestrekt been.

• sanvv78
@Phriz Het is geen makkelijke ruimte inderdaad. Maar om eerlijk te zijn vind ik persoonlijk deze opstelling niets. Vanuit de woonkamer kijk je waarschijnlijk langs de keuken heen, en die hoek bij de pui (denk dat daar een servieskast staat? Is die er al?) is een dode hoek/ruimte, zonde eigenlijk. Ik zou denk ik de gehele rechterwand (gezien als je met je rug naar de en-suite deuren staat. Voorzien van keukenkasten. Denk bij de pui een paar hoge, en wellicht ook twee hoge in dat nisje van 102cm. Rest laag, (mss wel met een L-hoekje aan het einde bij de pui en naar het nisje toe, alleen dan kom je in de knel met de hoge kasten.) En dan een lekker flink eiland daar tegen over. Dus wat langer dan nu, dan zou je bijv de bar wat langer moeten maken. Ik zou het iig zo lang maken dat de krukjes er volledig onder kunnen staan als je ze niet gebruikt.

Koken op een eiland is niet vetter dan aan een muur, tenminste mijn muur is geen vette zooi na het koken;-). Tja als er iets overheen gaat even opletten, maar dat is met een wasbak ook. Koken aan de wand is meestal makkelijker ivm de afzuigkap.

Succes in ieder geval.

• sanvv78
@DjRik Altijd leuk om een keuken te kopen! Mijn ideetjes voor jullie keuken:

Opstelling 1: Zou ik in ieder geval de hoge kasten verplaatsen naar de kant van de trap, daar heb je zo te zien een hoge muur, dan vallen ze niet direct op, en nu lijken ze iets voor jullie raam te staan, wat daglicht weg kan houden. Verder lijkt het me lastig om de ruimte gezellig in te richten met zo'n lange opstelling. Maar het kan wel, met een huge eettafel en lekker een rij stoelen kan het prima, ik zou er niet meer hoge kasten neerzetten dan oogt het vol denk ik.

Opstelling 2, Ziet er gezelliger uit, maar ik zou het anders neerzetten. In de gevel zie ik een deur en een raampartij tot de grond? Ik zou de L omklappen, dus het schiereiland blijft op dezelfde plek, maar het wanddeel verplaatst naar de gevelkant. (dus wel langs die lange muur. De hoge kasten zou ik dan verdelen over het stukje tussen de deur en de raampartij (denk 2 stuks?) en naast de deur naar de berging (mss 2 of drie naast elkaar. Dan hou je ruimte over voor een tafel die je op verschillende manieren in die ruimte kan plaatsen. Mochten die ramen hoog zijn , dan kan je ook nog kasten onder het raam zetten. Maar dat is minder strak denk ik.

• GAEvakYD
artbij schreef op woensdag 27 september 2017 @ 20:31:
[...]

Die afstandsbediening ga je nooit kwijt raken, die gebruik je meerdere keren per dag.

Mensen die ik ken leggen hem in de hoogste la onder de kookplaat. Daar is hij altijd bij de hand.

Al is de optie van bediening via de kookplaat een stuk mooier natuurlijk.
Eens. Vooral ook omdat Novy volgens mij echt een top merk in de afzuiging is. Voor inductie had ik liever Siemens, maar kies nu toch voor het gemak. Totaal is de combi afzuiging + inductie plaat van Novy ook nog een stukje goedkoper.

Echter heb ik net wat wijzingen gemaakt in apparatuur. Dan schiet je toch weer wat door in budget dat je wilt uitgeven. Toch maar gekozen voor wat fancy HomeConnect dingen/ Zodat we op drukke dagen met twee kids naar sport de oven etc op afstand kunnen aanzetten. Ook maar een XXL vaatwasser voor iets extra ruimte. Vooral omdat we de ruimte toch hebben omdat het blad flink hoger dan gemiddeld gaat, ik ben 2m03 lang namelijk.

Als kraan gaan we denk ik voor de FLOWW 4 chilled. Die naast kokend water ook gekoeld water heeft.

Viel me trouwens op dat de prijzen bij de diverse online sites al scherp zijn maar als ik een offerte aanvraag, gaat er nog eens 1000 euro vanaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmileAlot
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-12-2024
dit weekend laatste keer bezoekje keukenboer denk ik:

We zijn er dus uit qua look: zie:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/mk4hlo8s9wsze.jpg

Kookgedeelte is ongeveer 3,4 lang (2x stolwand + 3X90+1X60) + bovenkast 120
Kastengedeelte andere zijde 4x 60, met 2x oven en koelvries.

7x apparatuur; alles ATAG(mat vinden we prachtig ), combi, oven, vaatwasser, inductie 80cm, koelvries, afzuigkap + quooker.

kasten rotpunkt mat : mdf gespoten lak

totaal ongeveer nu 14,5k; bij arma eerst (met kunststof fronten folie 16,5)
dus denk dat het qua prijs goede kant op gaan.

hoeveel zou er nou nog echt af kunnen?

en 2e vraag:
stel dat je dit nou zou willen met kasten van , Siematic• Bulthaup• Poggenpohl. Aan hoeveel prijsverschil moet ik dan denken en is dat het waard?

• sanvv78
@SmileAlot Nog gedacht om het blad met lage kasten door te laten lopen onder het raam door? Het lijkt nu wel erg weinig werkbladruimte.

Tja SieMatic denk 17-18K voor de basislijn van hun. Bulthaupt en Poggenpohl denk flink over de 22K als het niet hoger is.

• SmileAlot
sanvv78 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 22:19:
@SmileAlot Nog gedacht om het blad met lage kasten door te laten lopen onder het raam door? Het lijkt nu wel erg weinig werkbladruimte.

Tja SieMatic denk 17-18K voor de basislijn van hun. Bulthaupt en Poggenpohl denk flink over de 22K als het niet hoger is.
werkblad moet van de gevel af: venster = 50cm van de muur en 85cm hoog; dus dat kan er niet tegen aan. Doen we dus 40cm van de muur af:
in principe hebben we dan nog redelijk wat werkbladruimte, tussen inductie en spoelbak 70 cm en rechts van inductie ook nog 50cm. :o en links van gootsteek nog 70cm. Andere opties? Dan zit inductie niet symetrisch boven de kasten van 90cm

[ Voor 7% gewijzigd door SmileAlot op 27-09-2017 22:45 ]

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 00:37
Wat is de reden dat het van de gevel af moet dan? Wat mij hier op valt is dat die kastenwand erg voor het raam staat en dus wel wat licht weg neemt. Dan zou een werkblad onder het raam door wel mooier zijn denk ik.

[ Voor 18% gewijzigd door jip_86 op 27-09-2017 23:32 ]

• SmileAlot
jip_86 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 23:31:
Wat is de reden dat het van de gevel af moet dan? Wat mij hier op valt is dat die kastenwand erg voor het raam staat en dus wel wat licht weg neemt. Dan zou een werkblad onder het raam door wel mooier zijn denk ik.
Kozijn is 83cm hoog, blad tussen 90 en 95. Vandaar van de gevel en geen mogelijkheid voor raam langs. Rechterwand zal zo'n meter de ruimte in staan waardoor het licht nog te doen gaat zijn...

• JB
  • Laatst online: 08:17

JB

Cédric roelt!

Hmm iemand een idee? Gisteren is onze stoomoven gebracht. De CS856GPS1 van Siemens, maar hier staat geen Studioline op (boven de greep). Hoort dat zo? Ik zie het wel op de kookplaat, staan dus ik begrijp niet waarom het dan niet zo is op de oven als het ook Studioline is :?

Mijn boefje is liev!

• Reinier

Reinier

\o/

JB schreef op donderdag 28 september 2017 @ 08:44:
Hmm iemand een idee? Gisteren is onze stoomoven gebracht. De CS856GPS1 van Siemens, maar hier staat geen Studioline op (boven de greep). Hoort dat zo? Ik zie het wel op de kookplaat, staan dus ik begrijp niet waarom het dan niet zo is op de oven als het ook Studioline is :?
:o

Dat is weird! Je weet 100% zeker dat het typenummer klopt? vast wel, maar je weet maar nooit
Ik heb twee Studioline-ovens besteld, lijkt me niet leuk als een van de twee de tekst niet heeft (hoewel, koffiezetter heeft het ook niet).

Edit: sterker nog, ik heb dezelfde stoomoven besteld. Volgens mij wisten we dat al :)

[ Voor 6% gewijzigd door Reinier op 28-09-2017 08:50 ]

• JB

JB

Cédric roelt!

Reinier schreef op donderdag 28 september 2017 @ 08:47:
[...]

:o

Dat is weird! Je weet 100% zeker dat het typenummer klopt? vast wel, maar je weet maar nooit
Ik heb twee Studioline-ovens besteld, lijkt me niet leuk als een van de twee de tekst niet heeft (hoewel, koffiezetter heeft het ook niet).
Ik moet de andere oven nog krijgen, maar precies dat! Ik kan daar niet zo goed tegen (kwaaltje I know...).

Vanavond eens SN checken. Op apparaat zelf staat meerdere malen CS856GPS1. Vraag staat ook uit bij keukenboer.
Edit: sterker nog, ik heb dezelfde stoomoven besteld. Volgens mij wisten we dat al :)
Wat bedoel je met "Volgens mij wisten we dat al"? Dat we dezelfde krijgen of dat er geen Studioline op staat?

[ Voor 14% gewijzigd door JB op 28-09-2017 08:52 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ik kan me vreselijk opwinden over zulke quasi-onbenulligheden. Hopelijk vindt de keukenboer (en Siemens zelf) het net zo belangrijk als jij.

Ze kunnen vast wel een deurtje wisselen :)
Wat bedoel je met "Volgens mij wisten we dat al"? Dat we dezelfde krijgen of dat er geen Studioline op staat?
Dat we dezelfde krijgen. Maar laat maar, niet belangrijk.

[ Voor 34% gewijzigd door Reinier op 28-09-2017 08:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Reinier schreef op donderdag 28 september 2017 @ 08:53:
Ik kan me vreselijk opwinden over zulke quasi-onbenulligheden. Hopelijk vindt de keukenboer (en Siemens zelf) het net zo belangrijk als jij.

Ze kunnen vast wel een deurtje wisselen :)
Gaan even bellen met Siemens. Waarschijnlijk verkeerde deur gemonteerd.

[ Voor 32% gewijzigd door JB op 28-09-2017 14:20 ]

Mijn boefje is liev!

• SmileAlot
jip_86 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 23:31:
Wat vinden jullie verder van de prijsstelling??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

SmileAlot schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:05:
[...]

Wat vinden jullie verder van de prijsstelling??
Daar kunnen we niet veel over zeggen aan gezien je geen lijst met apparatuur hebt gepost. :D

Game PC

• Keukenkenner
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-05 18:37
Shunt schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:46:
[...]

Daar kunnen we niet veel over zeggen aan gezien je geen lijst met apparatuur hebt gepost. :D
Alleen met apparatuur lijstje ga je er ook nog niet komen 8)7
Inhoud van kasten kan ook gigantisch prijsverschil inzitten

Korven achter onderdeur van hoge kast bijvoorbeeld kan zomaar weer €500 duurder zijn

• frumper
SmileAlot schreef op woensdag 27 september 2017 @ 22:32:
[...]

werkblad moet van de gevel af: venster = 50cm van de muur en 85cm hoog; dus dat kan er niet tegen aan. Doen we dus 40cm van de muur af:
in principe hebben we dan nog redelijk wat werkbladruimte, tussen inductie en spoelbak 70 cm en rechts van inductie ook nog 50cm. :o en links van gootsteek nog 70cm. Andere opties? Dan zit inductie niet symetrisch boven de kasten van 90cm
Ik vind het zelf heel weinig werkblad wat je over gaat houden. Op de tekening ziet het er uit alsof het genoeg zou zijn, maar je moet ook nog bijv. je koffiezetapparaat kwijt op je aanrecht en wellicht nog wat dingen. Die 50cm zul je al niet gebruiken, en 70cm is smaller dan je denkt als werkruimte (is mijn mening hoor :) )

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-05 15:59
GAEvakYD schreef op woensdag 27 september 2017 @ 18:46:
[...]

Thnx voor dit berichtje, heb op het laatste moment nog een 1755 Inductie Comfort kunnen regelen. Kan ik mooi via het inTouch systeem de afzuigkap bedienen _/-\o_

• SmileAlot
frumper schreef op donderdag 28 september 2017 @ 11:13:
[...]

Ik vind het zelf heel weinig werkblad wat je over gaat houden. Op de tekening ziet het er uit alsof het genoeg zou zijn, maar je moet ook nog bijv. je koffiezetapparaat kwijt op je aanrecht en wellicht nog wat dingen. Die 50cm zul je al niet gebruiken, en 70cm is smaller dan je denkt als werkruimte (is mijn mening hoor :) )
mmm oke; links van de spoelbak is nog 80cm voor koffiezet apparaat etc. dus tussen spoelbak en inductie zou dan volledig vrij kunnen blijven..
alternatief is wellicht, 2x ladekasten van 80cm, en 3 van 60 er naast.
dan heb je 105 tussen spoelbak en inductie, en rechts van inductie nog 40cm??

[ Voor 11% gewijzigd door SmileAlot op 28-09-2017 11:54 ]

• JB

JB

Cédric roelt!

Net gebeld door Siemens. Siemens levert geen enkele Studioline oven meer met het Studioline logo ingegraveerd.

Hiermee slaan ze het lijnenspel plat bij apparaten langs elkaar welke wel/niet Studioline zijn...

Ze kunnen alleen de ingegraveerde deuren vervangen voor deuren zonder logo... :/

Keukenboer weet van niks. Nergens communicatie over geweest. Verder staat op de Siemens site nog keurig alles afgebeeld met Studioline logo... Echt super slecht dit.

[ Voor 22% gewijzigd door JB op 28-09-2017 12:19 ]

Mijn boefje is liev!

• Reinier

Reinier

\o/

Dan gaan ze zich ongetwijfeld verschuilen achter iets als "aan de afbeeldingen kunnen geen rechten worden ontleend" :(

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Helemaal geen logo meer? Ik dacht dat ze het alleen verplaatst hadden, de nieuwe donkere lijn heeft het studioline logo nu onderaan bijv. http://www.siemens-home.b...builtinovenswithmicrowave

• JB

JB

Cédric roelt!

RUFFNECK schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:24:
Helemaal geen logo meer? Ik dacht dat ze het alleen verplaatst hadden, de nieuwe donkere lijn heeft het studioline logo nu onderaan bijv. http://www.siemens-home.b...builtinovenswithmicrowave
Daarom geloof ik het verhaal ook (nog) niet. Waarom nu alle huidige apparaten gaan leveren zonder logo terwijl er een nieuwe reeks aan komt...

Mijn boefje is liev!

• frumper
SmileAlot schreef op donderdag 28 september 2017 @ 11:39:
[...]

mmm oke; links van de spoelbak is nog 80cm voor koffiezet apparaat etc. dus tussen spoelbak en inductie zou dan volledig vrij kunnen blijven..
alternatief is wellicht, 2x ladekasten van 80cm, en 3 van 60 er naast.
dan heb je 105 tussen spoelbak en inductie, en rechts van inductie nog 40cm??
Zou wel mijn voorkeur dan hebben. Als je nog bij de keukenboer langsgaat, bekijk goed een keuken en het werkblad en meet hier even de ruimte af die jullie hebben. Ik weet niet of jullie bijv. wel eens samen in de keuken aan het koken zijn of niet...

Wij nemen wschl. waar jullie 4 hoge kasten hebben 1 hoge kast en verder alleen werkblad. Hebben we ruim 2 meter voor koffiezetapparaat en snijwerk. Ik ken ons langer dan vandaag ;) en weet dat er namelijk op de ruimte tussen de kookplaat en de gootsteen meestal wel wat vaat staat wat nog ingeruimd moet worden :+
Maar zoals altijd geld, smaken verschillen! Wij verkiezen i.i.g praktisch boven esthetisch... want zo'n kastenwand smoelt natuurlijk wel erg gaaf!

• SmileAlot
frumper schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:09:
[...]

Zou wel mijn voorkeur dan hebben. Als je nog bij de keukenboer langsgaat, bekijk goed een keuken en het werkblad en meet hier even de ruimte af die jullie hebben. Ik weet niet of jullie bijv. wel eens samen in de keuken aan het koken zijn of niet...

Wij nemen wschl. waar jullie 4 hoge kasten hebben 1 hoge kast en verder alleen werkblad. Hebben we ruim 2 meter voor koffiezetapparaat en snijwerk. Ik ken ons langer dan vandaag ;) en weet dat er namelijk op de ruimte tussen de kookplaat en de gootsteen meestal wel wat vaat staat wat nog ingeruimd moet worden :+
Maar zoals altijd geld, smaken verschillen! Wij verkiezen i.i.g praktisch boven esthetisch... want zo'n kastenwand smoelt natuurlijk wel erg gaaf!
ja helemaal eens; net al even gebeld; hij gaat de twee opties uitwerken. Denk dat 2e voorkeur ook wel mooi is, 3x 60 en 2x 80, en dan ook iets minder ruimte rechts van inductie! Ook een kast van 90cm onder spoelboek is wat to much en ook de ruimte links dan van de spoelbak (82,5cm) is wellicht wat te ruim)

heb jij nog een mening over de prijs; ongeveer 14,5k (apparatuur 6k)

[ Voor 3% gewijzigd door SmileAlot op 28-09-2017 13:46 ]

• Reinier

Reinier

\o/

JB schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:26:
[...]

Daarom geloof ik het verhaal ook (nog) niet. Waarom nu alle huidige apparaten gaan leveren zonder logo terwijl er een nieuwe reeks aan komt...
Ik denk wel dat de huidige apparaten (deels) blijven bestaan en niet worden vervangen door die zwarte varianten. Het is toch alleen een andere finish naast RVS (zoals wit ook al langer bestond)?

• JB

JB

Cédric roelt!

Reinier schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:08:
[...]

Ik denk wel dat de huidige apparaten (deels) blijven bestaan en niet worden vervangen door die zwarte varianten. Het is toch alleen een andere finish naast RVS (zoals wit ook al langer bestond)?
Dat zou kunnen maar dus wel zonder StudioLine erop :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

JB schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:14:
[...]

Succes!

Just kidding ;)

• JB

JB

Cédric roelt!

Op dit moment is plan de campagne om te swappen voor de nieuwe reeks.

Iemand al iets gehoord over beschikbaarheid? Laatste bericht in dit topic was sept/okt dit jaar.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 10:44
JB schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:14:
[...]

Ik denk dat het apparaat het er niet minder om doet... Wel grappig want bij auto's laten mensen juist het type aanduiding verwijderen omdat dat er strakker uitziet.

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Reinier schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:08:
[...]

Ja, het ging er niet om dat ze vervangen worden door de donkere varianten, is idd gewoon een andere finish. Maar bij de donkere (nieuwe) varianten is de StudioLine tekst dus verplaatst naar onderen en niet gewoon helemaal verdwenen.

Bij de inductie kookplaten lijkt het bij het 90cm iq700 model wel dat dit gebeurt, op de site zijn er 2 met dezelfde adviesprijs, waarvan eentje zonder StudioLine tekst, maar verder zijn ze identiek. De kookplaat zonder logo kwam later pas op de site.
JB schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:19:
[...]

Op dit moment is plan de campagne om te swappen voor de nieuwe reeks.

Iemand al iets gehoord over beschikbaarheid? Laatste bericht in dit topic was sept/okt dit jaar.
De nieuwe donkere varianten, welke ik in bestelling heb, zullen gewoon leverbaar zijn in November als ik ze nodig heb...volgens Keukenloods.
jongetje schreef op donderdag 28 september 2017 @ 15:21:
[...]

Ik denk dat het apparaat het er niet minder om doet... Wel grappig want bij auto's laten mensen juist het type aanduiding verwijderen omdat dat er strakker uitziet.
Klopt idd :) Maar in dit geval kan ik me voorstellen dat het stoort als je 2 apparaten naast elkaar hebt, welke net niet overeenkomen qua looks. Ik kan er ook panisch van worden, het logo doet mij niks (qua status ofzo), maar het liefst heb ik dan 2 met of 2 zonder en niet om en om.

[ Voor 39% gewijzigd door RUFFNECK op 28-09-2017 15:28 ]

• JB

JB

Cédric roelt!

RUFFNECK schreef op donderdag 28 september 2017 @ 15:24:
[...]

Bij de inductie kookplaten lijkt het bij het 90cm iq700 model wel dat dit gebeurt, op de site zijn er 2 met dezelfde adviesprijs, waarvan eentje zonder StudioLine tekst, maar verder zijn ze identiek. De kookplaat zonder logo kwam later pas op de site.
Ik heb een van de 1e nieuwe kookplaten (EX877LYV1E) en daar staat wel gewoon StudioLine op.

Mijn boefje is liev!

• SmileAlot
SmileAlot schreef op woensdag 27 september 2017 @ 22:13:
dit weekend laatste keer bezoekje keukenboer denk ik:

We zijn er dus uit qua look: zie:

[afbeelding]

Kookgedeelte gaat naar 3x 60 en 2x 80 :) met dus een meter tussen gootsteen en inductie
ik zat nog eens te denken; wat zouden we mogelijk als alternatief kunnen doen voor de rechterwand (aangezien raam er achter zit, wel met meter er tussen). Met meerdere keuken zaken besproken en zelf ook bij vrienden bekeken, dit is niet echt heel erg. Maar zijn er hier creatievelingen die een betere oplossing weten? Ik vind nog steeds namelijk dat blok heel erg strak en praktisch :)

[ Voor 3% gewijzigd door SmileAlot op 28-09-2017 16:12 ]

• Reinier

Reinier

\o/

RUFFNECK schreef op donderdag 28 september 2017 @ 15:24:
[...]

Ja, 80 cm ook: Reinier in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3" :)

• WNT
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-05 15:48

WNT

Zit hier ook te wachten op de nieuwe lijn van Siemens, wij hebben een keuken besteld en afgesproken dat deze geleverd wordt met de donkere apparaten. Vanmorgen op de site stond nog geen nieuwe brochure maar verwacht dat die elk moment kan komen, op de oude staat tm september 2017.
Pagina: 1 ... 29 ... 515 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1