Ancent schreef op woensdag 27 september 2017 @ 18:25:
[...]
Ik vind zo'n langgerekte ruimte altijd wel schreeuwen om een eiland, dan heb je ook nog plek om in het verlengde van het eiland een tafel een plaatsen.
Bij de tweede optie zit er (mi) teveel meter tussen links en rechts, hierdoor ga je flinke afstanden in de keuken afleggen.
Ik denk dat de beste optie nog geboren moet worden, ga je lekker orienteren en ga open het gesprek aan zou mijn advies zijn.
Allereerst bedankt voor de reactie. Wij zijn afgelopen weekend bij de keukenleverancier geweest en die had toch ook het idee om een kookeiland in te tekenen. De beste optie moest dus nog geboren worden zo blijkt

.
sanvv78 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 21:34:
@DjRik Altijd leuk om een keuken te kopen! Mijn ideetjes voor jullie keuken:
Opstelling 1: Zou ik in ieder geval de hoge kasten verplaatsen naar de kant van de trap, daar heb je zo te zien een hoge muur, dan vallen ze niet direct op, en nu lijken ze iets voor jullie raam te staan, wat daglicht weg kan houden. Verder lijkt het me lastig om de ruimte gezellig in te richten met zo'n lange opstelling. Maar het kan wel, met een huge eettafel en lekker een rij stoelen kan het prima, ik zou er niet meer hoge kasten neerzetten dan oogt het vol denk ik.
Opstelling 2, Ziet er gezelliger uit, maar ik zou het anders neerzetten. In de gevel zie ik een deur en een raampartij tot de grond? Ik zou de L omklappen, dus het schiereiland blijft op dezelfde plek, maar het wanddeel verplaatst naar de gevelkant. (dus wel langs die lange muur. De hoge kasten zou ik dan verdelen over het stukje tussen de deur en de raampartij (denk 2 stuks?) en naast de deur naar de berging (mss 2 of drie naast elkaar. Dan hou je ruimte over voor een tafel die je op verschillende manieren in die ruimte kan plaatsen. Mochten die ramen hoog zijn , dan kan je ook nog kasten onder het raam zetten. Maar dat is minder strak denk ik.
Bedankt voor het meedenken en bij opstelling 1 heb je zeker gelijk! Ik had de kasten aan die kant getekend, omdat we dat nu aan onze linkerhand hebben zitten, gewoonte denk ik

. Het idee voor opstelling 2 is ook een goede, alleen is het met koken misschien leuker om naar buiten te kunnen kijken.
==================================================================================
Uiteindelijk willen we doorgaan met het idee om toch een kookeiland te plaatsen. De hoge kasten komen dan naast het kookeiland te staan i.p.v. erachter zoals je vaker ziet. We hebben dan wel (veel) minder opbergruimte dan onze eerste gedachtes, maar het is wel een veel leukere opstelling.
We hebben een keuken uitgekozen waarbij we alles aangewezen hebben wat we mooi vonden en hoewel we wel wisten dat ons budget niet toereikend ging zijn, schrokken we toch een beetje van de prijs.
In de offerte staat een kookeiland van 3 x 1m met aan één zijde lades en aan de andere kant 5x 60 kastjes.Verder 2 hoge kasten met koel-vries combinatie, stoomoven, en vaatwasser. Daarnaast is er op de kopse kant een 40 diepe kast geplaatst als servies kast. Aan de andere kant naast het kookeiland is nog een koffiemeubeltje geplaatst waar het koffieapparaat e.d. kan staan.
Het zijn hoogglans acrilux fronten 19mm dik, 4-zijdig afgewerkt met extra sterke ABS in wit hoogglans. Het werkblad is van 6/7mm keramiek verdikt naar 6 cm.
Apparaten:
- Liebherr ICUS 3224-20 koel-vriescombinatie;
- Siemens HS636GDS1 bakoven met stoom;
- Siemens SN836X12IE vaatwasser met varioflex lade;
- Bora BIA kookplaat met afvoer onder de vloer naar buiten;
- Quooker combi 7 liter steel;
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Wat vinden jullie van deze opstelling en van de prijs?
[
Voor 1% gewijzigd door
Repsect op 02-10-2017 13:19
. Reden: Plaatje werkend gemaakt ]