• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:22

JB

Cédric roelt!

WNT schreef op donderdag 28 september 2017 @ 16:45:
Zit hier ook te wachten op de nieuwe lijn van Siemens, wij hebben een keuken besteld en afgesproken dat deze geleverd wordt met de donkere apparaten. Vanmorgen op de site stond nog geen nieuwe brochure maar verwacht dat die elk moment kan komen, op de oude staat tm september 2017.
Week 42 moet alles binnen komen vanuit fabriek, heb ik te horen gekregen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:24
SmileAlot schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:44:
[...]

heb jij nog een mening over de prijs; ongeveer 14,5k (apparatuur 6k)
Nee, sorry.. van prijzen heb ik nog totaal geen idee. We gaan zelf deze weken op pad :)

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:12
Komend weekend lopen we even bij Bruynzeel binnen. We hebben een Next keuken gezien die we mooi vinden, blijkbaar verkoopt Bruynzeel deze onder eigen naam.

Wat vragen:

- Is Bruynzeel zo'n typische keukenboer eigen allerlei spelletje mbt de prijs?
- hoe groot zou het prijsverschil met een echte Next moeten zijn?
- en hoe speel je dat spelletje het beste?

[ Voor 6% gewijzigd door Artbij op 29-09-2017 09:55 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-04 12:35
artbij schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:54:
Komend weekend lopen we even bij Bruynzeel binnen. We hebben een Next keuken gezien die we mooi vinden, blijkbaar verkoopt Bruynzeel deze onder eigen naam.

Wat vragen:

Ik zal een een prijsopgave laten maken en daarmee langs andere keukenzaken gaan die ook Next verkopen. Je kan dan eenvoudig vergelijken. Dan niet vermelden dat het een bruynzeel is en geen "echte"

Als je een offerte hebt van een echte kan je deze ook mailen naar verschillende zaken, scheelt voor zowel de winkels als jullie een hoop tijd.

Zo heb ik het gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Laatst online: 22-04 18:23

RUFFNECK

Poentje

artbij schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:54:

Wat vragen:

Eerder in dit topic gaf iemand aan dat Bruynzeel van dat korting gevende, stunterige verkoopgedrag was afgestapt. Echter moet je je afvragen of dit soort zaken inmiddels ook geen misbruik maken van het hele "netto prijzen" gebeuren wat steeds (veelal ook via mond-op-mond reclame) bekender wordt.

Voorbeeld: vroegah gingen ze 20K bovenop zitten en dan zgn agressief stunten met 40% korting als je vandaag nog tekent etc. Nu kunnen ze bijv met 10K bovenop starten en op een rustige manier vertellen dat ze nu echt eerlijke netto prijzen hanteren. Een leek zou daar dus nog steeds in trappen.

Maw, blijven vergelijken met andere zaken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wij hebben al een keuken gekocht. Maar ik ben geen klusser. Vandaar deze vraag:
Wij willen onze wandkasten inbouwen in een nis. Wat is de volgorde van bouwen?

1) Eerst de nis+koof, en daarna de keuken in laten bouwen? Hoeveel speling is er dan bv nodig?
2) Eerst wandkasten plaatsen en daarna de nis +koof?
3) Andere mogelijkheid?

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

ReseT schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:55:
Wij hebben al een keuken gekocht. Maar ik ben geen klusser. Vandaar deze vraag:
Wij willen onze wandkasten inbouwen in een nis. Wat is de volgorde van bouwen?

1) Eerst de nis+koof, en daarna de keuken in laten bouwen? Hoeveel speling is er dan bv nodig?
2) Eerst wandkasten plaatsen en daarna de nis +koof?
3) Andere mogelijkheid?
Zo'n ombouw bedoel je? Zelfde gaan wij doen, de keukenboer gaf aan dat de ombouw het best eerst geplaatst kan worden, zij hebben ook de installatietekening gedaan en deze gaat mijn timmerman dan volgen. Ik zie niks staan over een bepaalde speling e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ik heb ook eerst de koof gemaakt en laten stucen. Daarna de keuken er in geplaatst. Paar mm speling genomen die daarna netjes is afgekit tussen stucstopprofiel en het bedekkingspaneel. Het bedekkingspaneel is in tweeën gezaagd omdat je toch eigenlijk alleen naar het kleine stukje aan de voorzijde kijkt. Dat scheelde weer een duur paneel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Bedekkingspaneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-1985
Onze keukenboer heeft juist aan dat het beter is om eerst de kastenwand te plaatsen en daar a de wand te maken zodat alles strakker aansluit.

De aannemer denkt het juist in de andere volgorde ivm het stucwerk. Dus we moeten nog even kijken hoe we het gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/P3WJPFBWT7QN5gkhQJK2yaOF/full.png

Buren van me hebben de linker oplossing. Ik heb gekozen voor de rechter oplossing.

Het extra paneel is een hoogglans bedekkingpaneel die normaal op de zijkanten van de kastjes schroeft. 1 paneel gekocht en die doormidden gezaagd en zo links en rechts geplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:24
deze indeling gaat het inderdaad wel worden.
de 2 hoge kasten komen dan toch aan de raamkant. We moeten alleen nog de apparatuur bepalen.

We zagen bij superkeukens overigens de Lissabon-Rodez lijn die we wel erg mooi vonden, vooral vanwege de bovenkastjes:
Afbeeldingslocatie: https://www.superkeukens.nl/files/kitchen_detail/101671/lr-lissabon-alpin-wit-rodez-beton-wit-detail-2.jpg

Volgende week afspraak om het een en ander eens goed uit te laten tekenen. Ze gaven overigens al aan dat het geen enkel probleem is om sommige apparatuur gewoon elders te bestellen.

Voor de afzuiging nog de afweging nemen downdraft systeem of afzuigkap met koolstoffilter. Afvoer naar buiten gaat lastig worden en de mv vind ik miet handig.

[ Voor 9% gewijzigd door frumper op 29-09-2017 18:07 ]

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

De eerste real life foto’s die ik zie van de nieuwe Studioline Blacksteel Design reeks;

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2017/09/30/B1510623-9BE7-4C59-AA1B-63DFEFE189FC.png

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2017/09/30/D81DFB71-F24D-4930-B8E5-22CEB67D9665.png

Mijn boefje is liev!

• SmileAlot
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-12-2024
Keuken fronten materiaal:

http://www.keukenervaring...eukenfrontjes-op-een-rij/
Als ik dit lees; aan wat voor prijsverschillen moet ik dan denken tussen folie rondom naadloos afgewerkt en mdf gespoten gelakt
even ongeacht grootte

• Artbij
JB schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 07:51:
De eerste real life foto’s die ik zie van de nieuwe Studioline Blacksteel Design reeks;

[afbeelding]

[afbeelding]
Vandaag in de keukenzaak gezeten. Nieuwe lijn van Siemens wordt komende week is gebouwd daar, dozen stonden er al.

Zelf keuken laten tekenen. Next125 met indigo blauw keukenblok met rvs orbitaal geslepen blad. Daarbij oud eiken hoge kasten.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:31

Wokker

De avond wokkel

JB schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 07:51:

[afbeelding]

[afbeelding]
Vandaag niet door gehad dat ze zo nieuw waren bij ons staan ze sinds vandaag ook op de offerte :)

Het oneindige X 0

• JB

JB

Cédric roelt!

@artbij @Wokker Werd er toevallig iets geroepen over levertijden? Jullie zullen waarschijnlijk geen issues hebben als je nog moet bestellen.

Mijn boefje is liev!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-04 21:27
Ik heb mijn keukenorder paar maanden terug aangepast maar de blacksteel variant. Er werd mij toen verteld dat leveren vanaf begin oktober mogelijk was. Ik heb hem voor begin november afgeroepen dus daar verwacht ik geen problemen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
JB schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 22:48:
@artbij @Wokker Werd er toevallig iets geroepen over levertijden? Jullie zullen waarschijnlijk geen issues hebben als je nog moet bestellen.
Ik heb geen idee. Vind ze niet echt mooi en mijn keuken komt pas is februari.

Hoop eigenlijk dat de prijs voor gaggenau meevalt.....

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wokker

Wokker

De avond wokkel

JB schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 22:48:
Nog niet over gehad. Maar onze keuken wordt pas eind 2018 geplaatst(is nieuwbouw maar moeten de wijzigingen voor de leidingen al doorgeven. ). In de showroom hadden ze wel al een aantal staan.

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVD66
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-04 14:23
Wij zijn ons ook aan het oriënteren op een nieuwe keuken, enkelen van jullie hebben al de Black Steel Line gezien of besteld.
Is deze duurder ten opzichte van de normale lijn?

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:27
Zag ik nou Wifi op die siemens oven staan :?
Wat moet je daar nou mee :? Van afstand als je van je werk komt de ovenschotel opwarmen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker

Wokker

De avond wokkel

ybos schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 10:22:
Wat moet je daar nou mee :? Van afstand als je van je werk komt de ovenschotel opwarmen :?
Heb in de keuken zaak demo gezien. Ben zelf wel van van vernieuwing maar hier was het voor mij even zoek. In oven kan ik me nog voorstellen. Je zet 's morgens over schotel klaar en als je terug rijdt van je werk zet je de oven alvast aan.

Maar ze hebben het ook voor de koelkast zodat je de temperatuur op afstand kan aanpassen. Volgens mij doe je dat een keer in je leven en klaar. En zelfs in de afzuigkap 8)7 zag ik het zitten

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-1985
ybos schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 10:22:
Dat denk ik wel, best handig vind ik. Je kan bijvoorbeeld in een 3 kwartier dat je moet reizen het eten klaar hebben. Kan je thuis meteen beginnen met eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:27
Leon-1985 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 10:29:
[...]

Dat denk ik wel, best handig vind ik. Je kan bijvoorbeeld in een 3 kwartier dat je moet reizen het eten klaar hebben. Kan je thuis meteen beginnen met eten.
vind je :? Kan me niet voorstellen dat je dat vaak gebruikt.
Net zoals hierboven genoemd, in de koelkast, wat moet je daar nou mee :X

Alu hoedjes modus:
Zou er ook geen monitoring op zitten :? hoe vaak doe je de deur open, hoe vaak slaat de koeling aan. Benieuwd of je het ook uit kan zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leon-1985
ybos schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 10:34:
[...]

vind je :? Kan me niet voorstellen dat je dat vaak gebruikt.
Net zoals hierboven genoemd, in de koelkast, wat moet je daar nou mee :X
Als je na zessen thuis bent en je ook nog moet sporten of iets anders hebt, is het maar wat handig als het eten klaar is als je thuis komt. Hetzelfde geldt ook voor een thermostaat op afstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Wanneer zet je hem er in dan? Als je in de ochtend naar je werk gaat? Kan je eten de hele dag lekker op kamertemperatuur staan voordat je de oven op afstand aan zet.

Zo’n soort functie zit in een siemens oven trouwens al in. Je kunt instellen hoe laat je eten klaar moet zijn en dan begint hij zelf op tijd.

Om dat nou via wifi te doen? Gimmick die je maximaal 2x gebruikt denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
Je gebruikt het alleen om aan anderen te laten zien dat het werkt. Dus in het begin veel, daarna nooit.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:01

Shunt

Boe

SmileAlot schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 09:19:

Als ik dit lees; aan wat voor prijsverschillen moet ik dan denken tussen folie rondom naadloos afgewerkt en mdf gespoten gelakt
even ongeacht grootte
Twee keer de helft!
Daar kan je echt niets over zeggen zonder te weten wat voor type kasten het zijn welk merk enz enz.
Zo zitten naadloos afgwerkte kastjes bij het ene merk in de zelfde prijs groep als gespoten deurtjes. En bij de ander heb je een speciaal hyper de luxe lakje wat zo duur is dat het 3x zo duur is. Bij de ander zit er een space age lazer getuned randje op de naadloos afgewerkte deurtjes en is hij duurder als een afgelakt deurtje.

De enige tip die ik kan geven is ga het vragen bij de keuken boer en vraag het na bij meerdere keukenboeren zowel de wat duurdere als de goedkopere.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 11:06

Sport_Life

Solvitur ambulando

SmileAlot schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 09:19:

even ongeacht grootte
meerprijs voor gelakt was bij ons 575 euro voor de complete keuken, incl. zijpanelen. Vond zelf gelakt een stuk mooier, dus gedaan.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:08
artbij schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 11:32:
Je gebruikt het alleen om aan anderen te laten zien dat het werkt. Dus in het begin veel, daarna nooit.
Of als je op vakantie gaat en pas in Frankrijk bedenkt dat je vergeten bent de oven uit te zetten.

Het meest zorgelijke van een oven met wifi vindt ik de levensduur. Wordt de oven over vijf jaar nog ondersteund door de app, is de app dan nog bruikbaar in Android 12? Tot wanneer krijg je beveiligingsupdates?

Oh ja, en teveel software in een apparaat geeft ook vaak de nodige irritaties:
* software crash halverwege het bakken: doe de deur drie keer open en dicht en houdt de knop ingedrukt om te resetten.
* een halve minuu nodig om op te starten; net zoals een Blueray-speler waar een CD-speler direct klaar voor gebruik was.

[ Voor 23% gewijzigd door Gebanned op 01-10-2017 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-05 22:39
artbij schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 09:06:
[...]

Kijk eens hieronder, openen met top on zijn geen twee handelingen.

[video]
Deze TIP-ON BLUMOTION ladekasten van Blum en de manier van openen en sluiten vind ik heel mooi. Weet iemand of en welke keukenboeren deze in het assortiment hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
My-life schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 19:58:
[...]

Deze TIP-ON BLUMOTION ladekasten van Blum en de manier van openen en sluiten vind ik heel mooi. Weet iemand of en welke keukenboeren deze in het assortiment hebben?
Allemaal volgens mij. Maar trek wel je portemonee. Die gasten durven hiervoor zo 700,- per kastje te vragen. Terwijl het ook voor 100,- moet kunnen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02-05 21:01
Leon-1985 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 10:29:
[...]

... Je kan bijvoorbeeld in een 3 kwartier dat je moet reizen het eten klaar hebben. Kan je thuis meteen beginnen met eten.
Beland je in een lelijke file waar je wifi toevallig uitvalt: smakelijk eten! :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:52
Leon-1985 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 10:51:
[...]

Als je na zessen thuis bent en je ook nog moet sporten of iets anders hebt, is het maar wat handig als het eten klaar is als je thuis komt. Hetzelfde geldt ook voor een thermostaat op afstand.
Ja, dan laat je dat de hele dag in de oven staan. Of kan de WiFi bediende koelkast het in de oven zetten voor je? Dan kun je voor dat geld wat dat apparaat meer kost ook af en toe een pizza halen / laten bezorgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Wokker schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 10:24:
[...]

Maar ze hebben het ook voor de koelkast zodat je de temperatuur op afstand kan aanpassen. Volgens mij doe je dat een keer in je leven en klaar. En zelfs in de afzuigkap 8)7 zag ik het zitten
Je kunt bij je koelkast wel zien via cams wat er nog in ligt als je ad-hoc boodschappen gaat doen :+

Wij hebben het er ook op zitten, maar of we het gaan gebruiken...? Geen idee... Afzuigkap ontgaat me ook, verder hetzelfde bij onze kookplaat, maar goed het zit erop. Connecten hoeft niet hé :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-1985
jongetje schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 08:05:
[...]

Ja, dan laat je dat de hele dag in de oven staan. Of kan de WiFi bediende koelkast het in de oven zetten voor je? Dan kun je voor dat geld wat dat apparaat meer kost ook af en toe een pizza halen / laten bezorgen....
Wi-Fi op de koelkast is inderdaad onzin maar er zijn zat schotels die je gewoon in de oven kan laten overdag. En voor luie zondagen lijkt het me ook wel handig dat je de bank niet af moet om de oven aan te zetten. Scheelt een keer lopen ;)

Of het de meerprijs waard is, is inderdaad de vraag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:16
Ik had er de 100 euro per oven (combi stoom en combi magnetron) zeker niet voor over.
Maar toen Siemens mij van de week belde dat de oven niet zonder home connect te leveren was en ze aanboden om beide ovens, zonder meerprijs, te leveren met home connect vond ik het toch wel leuk.

Ik denk wel dat de opmerking van artbij (je gebruikt het in het begin om te laten zien) wel erg raak is.
Ga hier natuurlijk mee showen maar ik had er het geld niet voor over gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 11:52
Gratis is altijd mooi. Ik hoop dat het in ieder geval lang wordt ondersteund door de leverancier en ze niet na een aantal jaar de stekker uit het platform trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Uitdaging 1 is een account aanmaken bij Home Connect. Dit lukt al 3 dagen niet :+ Registratie op de server is mislukt...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Leon-1985 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 08:27:
[...]

Wi-Fi op de koelkast is inderdaad onzin maar er zijn zat schotels die je gewoon in de oven kan laten overdag. En voor luie zondagen lijkt het me ook wel handig dat je de bank niet af moet om de oven aan te zetten. Scheelt een keer lopen ;)

Of het de meerprijs waard is, is inderdaad de vraag....
Ben wel benieuwd welke schotels een hele werkdag op kamertemperatuur kunnen staan.

Ze moeten een koelfunctie aan die over toevoegen. Dan kan het wel. En dan zie ik de gein er wel van in. Je stelt dat ding in op 18:00u en als je dan later of eerder bent kun je via de app e.a. aanpassen.

[ Voor 16% gewijzigd door Artbij op 02-10-2017 09:50 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
woensdag komt er een monteur van siemens bij ons. De letters op het rvs gedeelte van de vaatwasser bij de knoppen laten op sommige plekken los.

Als hij er dan toch is laat ik hem ook even naar onze stoomoven kijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TiPTApeQyw0JRmXtX3NrCZHm/full.png

op beide schermen staat deur sluiten. de magnetron / bakoven laat dit in een netjes witte tekst zien op een zwarte achtergrond maar de stoomoven doet dat met witte tekst op een geel vlak die verkeerd is uitgelijnd en waaronder je de knoppen nog kunt zien. Hij doet er wel om maar ik vind het wel slordig. Ben benieuwd of ze daar wat aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Kaasplank schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 09:56:
woensdag komt er een monteur van siemens bij ons. De letters op het rvs gedeelte van de vaatwasser bij de knoppen laten op sommige plekken los.

Als hij er dan toch is laat ik hem ook even naar onze stoomoven kijken.

[afbeelding]

op beide schermen staat deur sluiten. de magnetron / bakoven laat dit in een netjes witte tekst zien op een zwarte achtergrond maar de stoomoven doet dat met witte tekst op een geel vlak die verkeerd is uitgelijnd en waaronder je de knoppen nog kunt zien. Hij doet er wel om maar ik vind het wel slordig. Ben benieuwd of ze daar wat aan doen.
Waarschijnlijk een firmware update en klaar.

Game PC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Shunt schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:24:
[...]

Met HomeConnect zou je die ook nog eens OTA krijgen gok ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:44
Ancent schreef op woensdag 27 september 2017 @ 18:25:
[...]

Ik vind zo'n langgerekte ruimte altijd wel schreeuwen om een eiland, dan heb je ook nog plek om in het verlengde van het eiland een tafel een plaatsen.

Bij de tweede optie zit er (mi) teveel meter tussen links en rechts, hierdoor ga je flinke afstanden in de keuken afleggen.

Ik denk dat de beste optie nog geboren moet worden, ga je lekker orienteren en ga open het gesprek aan zou mijn advies zijn.
Allereerst bedankt voor de reactie. Wij zijn afgelopen weekend bij de keukenleverancier geweest en die had toch ook het idee om een kookeiland in te tekenen. De beste optie moest dus nog geboren worden zo blijkt ;).
sanvv78 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 21:34:
@DjRik Altijd leuk om een keuken te kopen! Mijn ideetjes voor jullie keuken:

Opstelling 1: Zou ik in ieder geval de hoge kasten verplaatsen naar de kant van de trap, daar heb je zo te zien een hoge muur, dan vallen ze niet direct op, en nu lijken ze iets voor jullie raam te staan, wat daglicht weg kan houden. Verder lijkt het me lastig om de ruimte gezellig in te richten met zo'n lange opstelling. Maar het kan wel, met een huge eettafel en lekker een rij stoelen kan het prima, ik zou er niet meer hoge kasten neerzetten dan oogt het vol denk ik.

Opstelling 2, Ziet er gezelliger uit, maar ik zou het anders neerzetten. In de gevel zie ik een deur en een raampartij tot de grond? Ik zou de L omklappen, dus het schiereiland blijft op dezelfde plek, maar het wanddeel verplaatst naar de gevelkant. (dus wel langs die lange muur. De hoge kasten zou ik dan verdelen over het stukje tussen de deur en de raampartij (denk 2 stuks?) en naast de deur naar de berging (mss 2 of drie naast elkaar. Dan hou je ruimte over voor een tafel die je op verschillende manieren in die ruimte kan plaatsen. Mochten die ramen hoog zijn , dan kan je ook nog kasten onder het raam zetten. Maar dat is minder strak denk ik.
Bedankt voor het meedenken en bij opstelling 1 heb je zeker gelijk! Ik had de kasten aan die kant getekend, omdat we dat nu aan onze linkerhand hebben zitten, gewoonte denk ik :). Het idee voor opstelling 2 is ook een goede, alleen is het met koken misschien leuker om naar buiten te kunnen kijken.

==================================================================================
Uiteindelijk willen we doorgaan met het idee om toch een kookeiland te plaatsen. De hoge kasten komen dan naast het kookeiland te staan i.p.v. erachter zoals je vaker ziet. We hebben dan wel (veel) minder opbergruimte dan onze eerste gedachtes, maar het is wel een veel leukere opstelling.
We hebben een keuken uitgekozen waarbij we alles aangewezen hebben wat we mooi vonden en hoewel we wel wisten dat ons budget niet toereikend ging zijn, schrokken we toch een beetje van de prijs.

In de offerte staat een kookeiland van 3 x 1m met aan één zijde lades en aan de andere kant 5x 60 kastjes.Verder 2 hoge kasten met koel-vries combinatie, stoomoven, en vaatwasser. Daarnaast is er op de kopse kant een 40 diepe kast geplaatst als servies kast. Aan de andere kant naast het kookeiland is nog een koffiemeubeltje geplaatst waar het koffieapparaat e.d. kan staan.

Het zijn hoogglans acrilux fronten 19mm dik, 4-zijdig afgewerkt met extra sterke ABS in wit hoogglans. Het werkblad is van 6/7mm keramiek verdikt naar 6 cm.

Apparaten:
- Liebherr ICUS 3224-20 koel-vriescombinatie;
- Siemens HS636GDS1 bakoven met stoom;
- Siemens SN836X12IE vaatwasser met varioflex lade;
- Bora BIA kookplaat met afvoer onder de vloer naar buiten;
- Quooker combi 7 liter steel;

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Wat vinden jullie van deze opstelling en van de prijs?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MzGOpZg.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door Repsect op 02-10-2017 13:19 . Reden: Plaatje werkend gemaakt ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

DjRik schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:14:
[...]

Allereerst bedankt voor de reactie. Wij zijn afgelopen weekend bij de keukenleverancier geweest en die had toch ook het idee om een kookeiland in te tekenen. De beste optie moest dus nog geboren worden zo blijkt ;).

[...]

Bedankt voor het meedenken en bij opstelling 1 heb je zeker gelijk! Ik had de kasten aan die kant getekend, omdat we dat nu aan onze linkerhand hebben zitten, gewoonte denk ik :). Het idee voor opstelling 2 is ook een goede, alleen is het met koken misschien leuker om naar buiten te kunnen kijken.

==================================================================================
Uiteindelijk willen we doorgaan met het idee om toch een kookeiland te plaatsen. De hoge kasten komen dan naast het kookeiland te staan i.p.v. erachter zoals je vaker ziet. We hebben dan wel (veel) minder opbergruimte dan onze eerste gedachtes, maar het is wel een veel leukere opstelling.
We hebben een keuken uitgekozen waarbij we alles aangewezen hebben wat we mooi vonden en hoewel we wel wisten dat ons budget niet toereikend ging zijn, schrokken we toch een beetje van de prijs.

In de offerte staat een kookeiland van 3 x 1m met aan één zijde lades en aan de andere kant 5x 60 kastjes.Verder 2 hoge kasten met koel-vries combinatie, stoomoven, en vaatwasser. Daarnaast is er op de kopse kant een 40 diepe kast geplaatst als servies kast. Aan de andere kant naast het kookeiland is nog een koffiemeubeltje geplaatst waar het koffieapparaat e.d. kan staan.

Het zijn hoogglans acrilux fronten 19mm dik, 4-zijdig afgewerkt met extra sterke ABS in wit hoogglans. Het werkblad is van 6/7mm keramiek verdikt naar 6 cm.

Apparaten:

***members only***

[afbeelding]
Voor de apparatuur zit je ongeveer 1300 euro boven internet prijzen. (de kookplaat is vrij duur in verhouding) Maar dan heb je geen afzuiging "nodig" ik ben nog steeds niet overtuigd over het hele downdraft afzuigen. Plus ik zou nooit meer minder als 5 pits willen de volgende gaat waarschijnlijk 6 pits worden.

Het blad is volgens mij een redelijk normale prijs en qua kasten tja dat hangt helemaal af wat voor merk kasten of je overal lades hebt en wat je qua binnenwerk nog meer voor speciaals hebt afgesproken.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
[...]

[...]

Apparaten:

***members only***

[afbeelding]
Mooie koelkast, wel een dure jongen :).

Denk er bij je eiland wel aan dat je leidingen voor je afzuiging etc nog kwijt moet. Ook moet je de quooker nog wegwerken. Dit kan je een kastje kosten. Bij ons eiland van 120 diep werden aan de ene kant kastjes van 60cm gedaan en aan de andere kant kastjes van 45cm puur voor het leidingwerk, afzuiging en quooker

In jouw blok komen (dure) lades die niet erg diep zijn. ik denk dat je maar 35cm overhoudt..

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@DjRik hoe breed is jouw ruimte? Leuk zo'n kookeiland maar heb je genoeg ruimte met tafel en stoelen?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
Shunt schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:27:
[...]

Voor de apparatuur zit je ongeveer 1300 euro boven internet prijzen. (de kookplaat is vrij duur in verhouding) Maar dan heb je geen afzuiging "nodig" ik ben nog steeds niet overtuigd over het hele downdraft afzuigen. Plus ik zou nooit meer minder als 5 pits willen de volgende gaat waarschijnlijk 6 pits worden.

Het blad is volgens mij een redelijk normale prijs en qua kasten tja dat hangt helemaal af wat voor merk kasten of je overal lades hebt en wat je qua binnenwerk nog meer voor speciaals hebt afgesproken.
Ik was eerst ook niet overtuigd van het downdraft systeem, echter heb ik het in de winkel werkend gezien en het werkt met waterdamp in ieder geval erg goed. Het aantal pitten was voor ons ook een punt van discussie maar de 4 die op een Bora kookplaat zitten, zijn wel ruim. Het idee is om de stoomoven meer te gaan gebruiken, waardoor je ook minder pitten nodig hebt.
We vinden een afzuigkap niet mooi en bovenin het plafond wegwerken zuigt én veel warme lucht weg (gaat het principe van een NOM-woning een beetje verloren) én kost ongeveer net zo veel als voor een verlaagd plafond en plafondunit (tenminste dat is wat de verkoper vertelde).

Kastjes is lastig in te schatten, het zijn maatwerk kastjes uit hun eigen werkplaats. Ze zien er zeker beter uit dan onze huidige Keller keuken (huurwoning). Ook als ik het vergelijk met de Ikea kastjes dan zie je geen gladde hoogglans fronten. Dit is echt spiegelglad en je ziet inderdaad geen naden lopen. Het zijn in ieder geval geen kastjes uit het laagsegment.
quote: Quote uit de offerte
De keuken in deze offerte is gemaakt van hoogwaardig hoogglans Acryl. Dit materiaal is uitermate geschikt voor keuken fronten en zijwanden. Dit omdat hier gebruikt gemaakt wordt van een diepteglans waardoor het nagenoeg kras en vlekvrij is. Rondom wordt het acryl keukenfront afgewerkt met een ABS kuststof. Deze kunststof kant wordt met een unieke watervaste PU-verlijming op de kanten van het keukenfront verlijmd. Deze verlijming zorgt ervoor dat het Acryl keukenfront extreem bestand is tegen damp. Dit betekent ook dat de fronten er strakker uitzien en dat de randen makkelijk schoon te houden zijn. Vervuiling op de voeg is nagenoeg onmogelijk en de voeg zal in de loop der jaren ook nauwelijks verkleuren.
artbij schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:28:
[...]

Mooie koelkast, wel een dure jongen :).

Denk er bij je eiland wel aan dat je leidingen voor je afzuiging etc nog kwijt moet. Ook moet je de quooker nog wegwerken. Dit kan je een kastje kosten. Bij ons eiland van 120 diep werden aan de ene kant kastjes van 60cm gedaan en aan de andere kant kastjes van 45cm puur voor het leidingwerk, afzuiging en quooker

In jouw blok komen (dure) lades die niet erg diep zijn. ik denk dat je maar 35cm overhoudt..
De koelkast kost €799,- en is dus goedkoper dan op internet. Andere apparaten zijn dus weer wat duurder geprijsd. Dan nog is het natuurlijk best een dure koelkast.

De ruimte in de lades gaat inderdaad deels verloren door de Quooker en de kookplaat + afzuiging. Dat is inderdaad erg zonde.
JB schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:32:
@DjRik hoe breed is jouw ruimte? Leuk zo'n kookeiland maar heb je genoeg ruimte met tafel en stoelen?
De totale breedte van de ruimte is (slechts) 4,8m. De afstand tussen het eiland en muur is 90cm. Eiland zelf is een meter. Tussen eiland en de tafel hebben we een pad van 1,1m. Tafel van een meter breed en dan heb je tussen tafel en muur nog 80cm over.
Heel ruim is het dus allemaal niet, maar het zal denk ik nét genoeg zijn. Of zal het te weinig zijn in jouw ogen?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

DjRik schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:55:
[...]

Ik was eerst ook niet overtuigd van het downdraft systeem, echter heb ik het in de winkel werkend gezien en het werkt met waterdamp in ieder geval erg goed. Het aantal pitten was voor ons ook een punt van discussie maar de 4 die op een Bora kookplaat zitten, zijn wel ruim. Het idee is om de stoomoven meer te gaan gebruiken, waardoor je ook minder pitten nodig hebt.
We vinden een afzuigkap niet mooi en bovenin het plafond wegwerken zuigt én veel warme lucht weg (gaat het principe van een NOM-woning een beetje verloren) én kost ongeveer net zo veel als voor een verlaagd plafond en plafondunit (tenminste dat is wat de verkoper vertelde).

Kastjes is lastig in te schatten, het zijn maatwerk kastjes uit hun eigen werkplaats. Ze zien er zeker beter uit dan onze huidige Keller keuken (huurwoning). Ook als ik het vergelijk met de Ikea kastjes dan zie je geen gladde hoogglans fronten. Dit is echt spiegelglad en je ziet inderdaad geen naden lopen. Het zijn in ieder geval geen kastjes uit het laagsegment.
Even een tip zorg dat je het ergens test met een werkelijke situatie. Waterdampen afvangen is redelijk gemakkelijk te demo'en natuurlijk. Verder zuig je natuurlijk net zoveel warme lucht af met een downdraft als met een normale afzuiger (mits je het natuurlijk naar buiten pompt.) Echter kan je met een plafond unit ook gewoon recirculatie gebruiken. alleen dan zit je wel vast aan een verlaagd plafond. (soms niet eens zo erg aangezien je waarschijnlijk ook nog spotjes wilt plaatsen.)

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Afzuigen met een Bora is geen enkel probleem. Ik snap niet dat mensen koven gaan maken en van die lelijke grote RVS afzuigkappen gaan hangen.

Zie hieronder. dit is de keuken die ik ga krijgen. Mooi desingding. Maar daar heeft iemand zo'n ufo boven de kookplaat gehangen. Onbegrijpelijk.

Afbeeldingslocatie: https://www.tielemankeukens.nl/images/content2/page154/67366f9b1enext125_keuken_nx501_tieleman_keukens_indigoblauw_hoogglans_en_donker_eiken_3.jpg

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

artbij schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:09:
Afzuigen met een Bora is geen enkel probleem. Ik snap niet dat mensen koven gaan maken en van die lelijke grote RVS afzuigkappen gaan hangen.

Zie hieronder. dit is de keuken die ik ga krijgen. Mooi desingding. Maar daar heeft iemand zo'n ufo boven de kookplaat gehangen. Onbegrijpelijk.

[afbeelding]
Tja smaken verschillen. Ik heb zelf de ruimte niet voor een mooi eiland als jij gaat krijgen maar ik zou alsnog een verlaagd plafond in mijn toekomstige huis maken al is het maar voor spotjes en de afzuiging. Zoals ik al zeg er zijn mensen die niet zonder 5/6 pitjes kunnen tijdens het koken.

De keuken in jouw plaatje zou ik ook nooit een hangende afzuiging plaatsen. Ik heb een tijdje terug wel een vet afzuig systeem gezien wat gewoon hing boven de kookplaat aan vier kabels vanuit het plafond dat zag er erg futuristisch uit.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jipsy
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 22:58
[...]

[afbeelding]
Ik zou het eiland 120-60-120 maken, dan kun je je vaatwasser kwijt bij je spoelen. Scheelt weer gesjouw en druppelen. Kasten andere zijde spoelbak bijv. één kast van 100x60 i.p.v. twee stuks 50x60. Deze kun je dan inkorten voor al je leidingwerk. Staat netjes en geen gezaag in achterwanden nodig.

Zo hebben wij het in ieder geval opgelost bij ons eiland van 300x110.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ik zou helemaal geen kookeiland doen maar goed... Met de gegeven ruimte zou het mij te krap worden. Kunt niet fatsoenlijk achter de stoelen langs als mensen er zitten.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Beste test of een downdraft werkt is door een wok/braadpan met een laagje olie verwarmen, en vervolgens natte groente erin gooien. Als de rookontwikkeling netjes naar beneden gaat, geloof ik er wel in, maar eerlijk gezegd verwacht ik dat het gewoon omhoog gaat.

Ik zie dat een Bora Basic maar 647 m3/uur afzuigt waarbij de opstijgende lucht (want warm) ook nog naar beneden gezogen moet worden. Leuk zo'n pan kokend water demonstreren, maar dat is ook het meest eenvoudige om af te zuigen. Dus tenzij je alleen maar kookt en niet bakt, zou ik voor functioneel gaan ipv mooi. Zeker omdat het koken gedaan kan worden in je stoomoven, maar het bakken waar je juist afzuiging voor nodig hebt niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:45

d0s

sssst

Na veel twijfel is de keus toch gevallen op:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 31% gewijzigd door d0s op 02-10-2017 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

d0s schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:24:
Na veel twijfel is de keus toch gevallen op:

***members only***
TJa ik zie dat je een serie koelkast / vriezer die uit de verkoop is.
Een vaatwasser die uit de verkoop is. En in het totaal kom ik ergens rond 7000k aan apparatuur.
Dan heb je of dure merk kasten en frontjes of er zit nog wat onderhandelruimte in.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Shunt schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:57:
[...]

TJa ik zie dat je een serie koelkast / vriezer die uit de verkoop is.
Een vaatwasser die uit de verkoop is. En in het totaal kom ik ergens rond 7000k aan apparatuur.
Dan heb je of dure merk kasten en frontjes of er zit nog wat onderhandelruimte in.
De vaatwasser kan inderdaad goedkoper, en de koelkast ook. Echter dan nog kom ik uit op €9850 kijkende naar internetprijzen Keukenloods en 123apparatuur. Heb jij een mooie webshop die ik niet heb? :)

(wel met de Quooker overigens).

[ Voor 4% gewijzigd door d0s op 02-10-2017 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

d0s schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:10:
[...]

De vaatwasser kan inderdaad goedkoper, en de koelkast ook. Echter dan nog kom ik uit op €9850 kijkende naar internetprijzen Keukenloods en 123apparatuur. Heb jij een mooie webshop die ik niet heb? :)

De koelkast zal niet meer dan 1000 euro mogen kosten (dat koste mijn IQ700)
De kookplaat kost 800 nog wat .
De vaatwasser zou niet meer dan 1000 mogen kosten (dat koste mijn IQ700)
De Quooker zou rond de 1000/1200 moeten kosten.
Afzuig unit was volgens mij ergens rond de 1200.
Ik zie nu dat je de nieuwe homeconnect oven er tussen hebt staan die zag ik niet de vorige keer. Maar dan nog kost deze absurd veel te veel omdat hij "nieuw" is. De vorige modellen waren 150 euro duurder dan het top IQ700 model bij Siemens. Dus ik gok dat je daar alleen al 500 / 700 euro te veel voor betaald.

Moet zeggen dat die nieuwe Bosch lijn er extreem goed uit ziet dat mat zwarte!

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Shunt schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:18:
[...]

De koelkast zal niet meer dan 1000 euro mogen kosten (dat koste mijn IQ700)
De kookplaat kost 800 nog wat .
De vaatwasser zou niet meer dan 1000 mogen kosten (dat koste mijn IQ700)
De Quooker zou rond de 1000/1200 moeten kosten.
Afzuig unit was volgens mij ergens rond de 1200.
Ik zie nu dat je de nieuwe homeconnect oven er tussen hebt staan die zag ik niet de vorige keer. Maar dan nog kost deze absurd veel te veel omdat hij "nieuw" is. De vorige modellen waren 150 euro duurder dan het top IQ700 model bij Siemens. Dus ik gok dat je daar alleen al 500 / 700 euro te veel voor betaald.

Moet zeggen dat die nieuwe Bosch lijn er extreem goed uit ziet dat mat zwarte!
Bedankt voor je reactie. Het scheelt inderdaad rond de 100 euro per apparaat, afhankelijk van de website.

1200 afzuigkap
1400 quooker
1200 koelkast
1250 vaatwasser
950 kookplaat
1200 afzuigkap
1000 oven
1600 stoomoven

Maakt samen nog €9800. De Quooker is overigens RVS, die is 300 duurder dan de chromen variant.

Voor de vaatwasser en de koelkast is het in elk geval zinvol om naar een ander model te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
Shunt schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:04:
[...]

Even een tip zorg dat je het ergens test met een werkelijke situatie. Waterdampen afvangen is redelijk gemakkelijk te demo'en natuurlijk. Verder zuig je natuurlijk net zoveel warme lucht af met een downdraft als met een normale afzuiger (mits je het natuurlijk naar buiten pompt.) Echter kan je met een plafond unit ook gewoon recirculatie gebruiken. alleen dan zit je wel vast aan een verlaagd plafond. (soms niet eens zo erg aangezien je waarschijnlijk ook nog spotjes wilt plaatsen.)
Z___Z schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:21:
Beste test of een downdraft werkt is door een wok/braadpan met een laagje olie verwarmen, en vervolgens natte groente erin gooien. Als de rookontwikkeling netjes naar beneden gaat, geloof ik er wel in, maar eerlijk gezegd verwacht ik dat het gewoon omhoog gaat.

Ik zie dat een Bora Basic maar 647 m3/uur afzuigt waarbij de opstijgende lucht (want warm) ook nog naar beneden gezogen moet worden. Leuk zo'n pan kokend water demonstreren, maar dat is ook het meest eenvoudige om af te zuigen. Dus tenzij je alleen maar kookt en niet bakt, zou ik voor functioneel gaan ipv mooi. Zeker omdat het koken gedaan kan worden in je stoomoven, maar het bakken waar je juist afzuiging voor nodig hebt niet.
Goede tips inderdaad om het eens fatsoenlijk te testen. Ik kan me inderdaad voorstellen dat waterdamp vrij gemakkelijk af te zuigen is. Zal eens gaan zoeken naar wat meer ervaringen van mensen.
Ik wil in ieder geval wel een luchtafvoer naar buiten toe. Een verlaagd plafond is leuk, maar ik heb ooit het plan om de gehele begane grond te doen en te voorzien van spotjes. Dan kan ik het waarschijnlijk boven het eiland er weer uit slopen.
JB schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:34:
Ik zou helemaal geen kookeiland doen maar goed... Met de gegeven ruimte zou het mij te krap worden. Kunt niet fatsoenlijk achter de stoelen langs als mensen er zitten.
Ook dat kan natuurlijk en dat is ook waar ik bang voor ben. Heb je een idee hoe je het dan wel zou doen misschien?

Signature

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

d0s schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:10:
[...]

Niet de siteprijzen bij elkaar optellen, gewoon een mailtje sturen met je apparaten en je krijgt een veel scherpere offerte. Zowel bij keukenloods als 123.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

RUFFNECK schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 18:52:
[...]

Niet de siteprijzen bij elkaar optellen, gewoon een mailtje sturen met je apparaten en je krijgt een veel scherpere offerte. Zowel bij keukenloods als 123.
Om hoeveel korting gaat het dan? Ik ben nog niet uit mijn apparatuur, behalve 90cm inductie (ivm technische tekeningen die al bij aannemer liggen) en alles van Siemens.

[ Voor 17% gewijzigd door Sport_Life op 02-10-2017 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Sport_Life schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:09:
[...]

Om hoeveel korting gaat het dan? Ik ben nog niet uit mijn apparatuur, behalve 90cm inductie (ivm technische tekeningen die al bij aannemer liggen) en alles van Siemens.
Moeilijk te zeggen, hangt gewoon af van je modellen denk ik.
Ik was bijv 3K goedkoper uit bij Keukenloods voor exact hetzelfde apparatuur als wat mijn keukenleverancier zou leveren.

Zie mijn lijst hier: RUFFNECK in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

(ook 90cm inductie)

In deze keuken: https://i.imgur.com/xhFPzVQ.png en https://i.imgur.com/7JiQSFN.png

[ Voor 6% gewijzigd door RUFFNECK op 02-10-2017 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
RUFFNECK schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:49:
[...]

Moeilijk te zeggen, hangt gewoon af van je modellen denk ik.
Ik was bijv 3K goedkoper uit bij Keukenloods voor exact hetzelfde apparatuur als wat mijn keukenleverancier zou leveren.

Zie mijn lijst hier: RUFFNECK in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

(ook 90cm inductie)

In deze keuken: https://i.imgur.com/xhFPzVQ.png en https://i.imgur.com/7JiQSFN.png
Wow, wat een mooie eerste foto zo de kasten verwerkt in muur. Is dit een bestaande muur of een aparte constructie er om heen gebouwd? Helaas bij onze keuken niet mogelijk, kamer is "maar" 3.5 meter breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Wackmack schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:43:
[...]

Wow, wat een mooie eerste foto zo de kasten verwerkt in muur. Is dit een bestaande muur of een aparte constructie er om heen gebouwd? Helaas bij onze keuken niet mogelijk, kamer is "maar" 3.5 meter breed.
Aparte constructie omheen gebouwd, ik heb in dit topic meerdere mensen met hetzelfde idee gezien.

De zgn. ombouw; paar posts terug nog over wat handig is om eerst te doen, de ombouw of de kasten :P

Noem me gek, maar met 3,5 meter is dat prima mogelijk, dat is de mijne ook ongeveer (die hele muur)...of is je kamer 3,5m en de muur korter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Die ombouw zie je heel veel tegenwoordig. De showrooms staan er vol mee.

Je kunt zelfs nog kiezen om de kasten helemaal gelijk met de muur te zetten.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
RUFFNECK schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:50:
[...]

Aparte constructie omheen gebouwd, ik heb in dit topic meerdere mensen met hetzelfde idee gezien.

De zgn. ombouw; paar posts terug nog over wat handig is om eerst te doen, de ombouw of de kasten :P

Noem me gek, maar met 3,5 meter is dat prima mogelijk, dat is de mijne ook ongeveer (die hele muur)...of is je kamer 3,5m en de muur korter?
Keuken is 3.5m breed en ruim 6m lang. We hebben tegen de muur 5 kasten van 60cm en dan een kookeiland van 1 bij 3 meter dus dat wordt redelijk krap. Hoe jij het hebt gedaan vind ik echt top. Buren hebben er een constructie om heen gebouwd maar dat kwam wat lomp over. Keuken wordt over 6 weken geleverd dus wil/kan niks meer veranderen.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2jdmcg3.jpg

Vrij standaard keuken, wel lekker strak. Denk er mooi icm de visgraat vloer en een lichte grijze muur. Tegenover de keuken komen twee taatsdeuren, zwart terwijl de keuken wit is. Denk een mooie combi :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

@Wackmack ah zo bedoel je, met 5 hoge kasten gaat het idd niet lukken, ik snap het al ;)

@artbij tegenwoordig zie je ze vaker in showrooms ja, klopt, toen wij aan het orienteren waren nog niet. Het eerste idee was om het juist verzonken te hebben, dus de ombouw dieper dan de keukenkasten en boven in de ombouw dan 4 spotjes die voor de kasten schijnen, maar daar zou ik wat teveel ruimte aan de zijkanten moeten laten om deuren van bijv koelkast wat meer open te krijgen. Zoiets: https://i.pinimg.com/564x...e164ff0a652720c37d2e0.jpg

Dus toen naar zwevend geswitched.

[ Voor 7% gewijzigd door RUFFNECK op 03-10-2017 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Hoorde in de meubelzaak dat een paar zwevende hoge kasten met eiland het nieuwe hoogglans wit is :).

Nadeel van dat zwevend is wel dat je de muur onder je kasten kunt beschadigen met dweilen en stofzuigen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Haha dat zou kunnen, maar een trend is er om te volgen toch? Gezien de ruimte die ik heb voor een keuken en wat wij mooi vinden, kwam dit ook het beste uit.

Over dat dweilen en stofzuigen maak ik me niet druk, zo ruig gaat dat niet aan toe. De juiste verf en afwerking helpt al een hoop. Eventueel kan je, mits de onderkant van de ombouw hoog genoeg is, ook je plinten doortrekken daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Ik heb zelf gekozen voor zwevend omdat ik dat de afzuiging van de wtw boven de kasten kan plaatsen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijkmc1980
  • Laatst online: 26-04 10:08
Beste tweakers,

Wij zijn ook bezig om een nieuwe keuken aan te schaffen voor onze notariswoning die op dit moment wordt gebouwd.

Het betreft een (Nolte) Logic keuken (lak wit softmat) met 2 hoge kasten links en rechts voor de koelkast en de oven.

In het midden een uitsparing met een composiet blad van 50mm voor onze koffiemachine/waterkoker etc.

Verder een kookeiland van 3150x1000mm ook met een opgedikt composietblad van 60mm, met uitsparingen voor een onderbouw wasbak / downdraft kookplaat.

We hebben voor de volgende apparatuur gekozen

- ED877FS21E Siemens Combiair kookplaat;
- KI24RV52 Siemens Integreerbare koelkast;
- HM636GNS1 Siemens Bakoven met magnetron;
- SN636X00IE Siemens Volledig integreerbare vaatwasser;
- MK3284300E Doeco Grohe select keukenkraan;
- STTW2 Doeco Bachmann stopcontact twist op het eiland.

Verder geen bijzondere wensen voor de apparatuur, we hebben een offerte ontvangen van € 14.000,-- excl. montage.

Is dit een reële prijs voor deze keuken?

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/28wjfrb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-04 22:27
hallo, we hebben zojuist een nieuwbouwwoning gekocht en nou zit er keuken bij inbegrepen van 3500,-.
Nou is het zo dat als we kiezen om bij een andere keukenwinkel een keuken uit te zoeken dat we deze 3500 krijgen. Nou vraag ik mij dus als we het ergens anders zouden bestellen en zeggen dat we zelf de apparatuur bestellen of men dan bereid is bij het keuken plaatsten ook het apparatuur dat we zelf bestellen inbouwen.
Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:13
dbz1985 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:40:
hallo, we hebben zojuist een nieuwbouwwoning gekocht en nou zit er keuken bij inbegrepen van 3500,-.
Nou is het zo dat als we kiezen om bij een andere keukenwinkel een keuken uit te zoeken dat we deze 3500 krijgen. Nou vraag ik mij dus als we het ergens anders zouden bestellen en zeggen dat we zelf de apparatuur bestellen of men dan bereid is bij het keuken plaatsten ook het apparatuur dat we zelf bestellen inbouwen.
Iemand hier ervaring mee?
Die vraag is al een paar keer langs gekomen. Sterk afhankelijk van de zaak zelf, gewoon even vragen.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

artbij schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:55:
Hoorde in de meubelzaak dat een paar zwevende hoge kasten met eiland het nieuwe hoogglans wit is :).

Nadeel van dat zwevend is wel dat je de muur onder je kasten kunt beschadigen met dweilen en stofzuigen.
Ons eerste idee was hoogglans wit met donker blad, maar toen reden we door de nieuwbouw wijk en vrijwel iedereen kiest voor hoogglans wit met hoge kasten. Vraag me af hoe dat over een jaar of 10 eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Sport_Life schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:55:
[...]

Ons eerste idee was hoogglans wit met donker blad, maar toen reden we door de nieuwbouw wijk en vrijwel iedereen kiest voor hoogglans wit met hoge kasten. Vraag me af hoe dat over een jaar of 10 eruit ziet.
Hoogglans wit is al 10 jaar populair. Dus genoeg voorbeelden hiervan te vinden.

Bij de keukenzaak hebben ze het idee dat hoogglans wit op zijn retour is. Ik zou het dus ook niet meer nemen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

artbij schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:58:
[...]

Hoogglans wit is al 10 jaar populair. Dus genoeg voorbeelden hiervan te vinden.

Bij de keukenzaak hebben ze het idee dat hoogglans wit op zijn retour is. Ik zou het dus ook niet meer nemen.
Klopt we hebben het ook in onze huidige woning, keuken is 6 jaar oud. Maar ik dacht dat t vrij uniek was, blijkbaar niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Idd, wij wilden per se een witte keuken, dus voor matwit gekozen. Vinden we sowieso mooier, in onze vorige woning ook een matte afwerking voor de keuken gehad.

Wit zelf is ook weer niet zo spannend, maar ja, het is jouw keuken he, als jij het mooi vindt, hoogglans of niet, gewoon doen, vind ik. Ik bouw en richt m'n huis niet in voor een ander.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robino007
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-05 20:04
Sport_Life schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:06:
[...]

Klopt we hebben het ook in onze huidige woning, keuken is 6 jaar oud. Maar ik dacht dat t vrij uniek was, blijkbaar niet dus.
Ik heb er wel voor gekozen hoogglans wit icm donker blad, maakt mij nou uit of het "uniek" of "in" is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Inderdaad gewoon pakken wat je zelf wilt.

Ga zelf binnenkort een blauwe keuken bestellen ;).

[ Voor 39% gewijzigd door Artbij op 03-10-2017 20:23 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Begrijp me niet verkeerd, er is niets mis met hoogglans wit. Maar het viel me gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alessandro01
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-04 23:12
Wij hebben een offerteprijs van 18,5k (incl. montage) gekregen van de keukenleverancier van ons nieuwbouwproject. Kunnen jullie helpen om te bepalen of dit een reële prijs is? Alvast dank! _/-\o_

Schüller greeploze (parallelle) keuken (uni gloss)/ Kunstof uitvoering.
Aan één kant: 4 hoge kasten (214,5/ 60 cm) met zijwandafdekpanelen.
Andere kant: twee bovenkasten met klepdeur (39/90]. Twee onderkasten (78/60) en 4 laden (78/120) met ook zijwandafdekpanelen.
Werkblad: keramiek 4cm dik en achterwand keramiek 6cm hoog.
Spoelbak en Quooker: Franke Bxx 210.50 en Quooker pro3 RVS.

Apparatuur alles van Siemens
Koelkast: KI81RAD30
Vriezer: GI81NAC30
Oven/magnetron: HN878G4B6
Stoomoven: HS858GXB6
Inductieplaat EX877KYX1E
Vaatwasser: SN878D46PE
Wandafzuigkap: LC98BA542

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-05 23:43
alessandro01 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 23:19:
Wij hebben een offerteprijs van 18,5k (incl. montage) gekregen van de keukenleverancier van ons nieuwbouwproject. Kunnen jullie helpen om te bepalen of dit een reële prijs is? Alvast dank! _/-\o_

Andere kant: twee bovenkasten met klepdeur (39/90]. Twee onderkasten (78/60) en 4 laden (78/120) met ook zijwandafdekpanelen.

Inductieplaat EX877KYX1E
Voor de apparatuur is een goede inschatting te maken echter bepaald het blad een flink deel van de prijs, en dan met name uit welke prijsgroep. Zou je tekeningen en meer specificaties met ons willen delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

alessandro01 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 23:19:

Inductieplaat EX877KYX1E
Gezien je met name de nieuwste spulletjes lijkt te hebben van Siemens en allemaal in de IQ700 lijn en Quooker zit je daar ongeveer rond de 9k maar dan een inschatting van de werkelijke prijzen van de oven's en de vaatwasser aangezien die nog niet met prijzen online te vinden zijn. (behalve de Siemens prijs zelf maar catalogus prijs van Siemens is meestal de helft in echte centjes.)
Dus kan nog ergens tussen de 9k en de 11k zijn. (mooie inductie plaat trouwens maar ik zou persoonlijk voor de 90 cm gaan qua prijs scheelt het volgens mij amper iets). Je kunt die namelijk ook gewoon op een kookgroep aansluiten alleen dan heb je (net zoals met de 80cm) slechts 2 pitjes die je gelijk op boost kunt draaien.

Qua kasten tja je geeft nu +- 9/10k uit aan kasten / blad. Blad keramiek is over het algemeen wat duurder dus laten we zeggen 4/5k en dan hou je tussen de 5 voor de kasten. Dat is volgens mij niet heel extreem. Vooral de wat duurdere frontjes en ik neem aan overal lades.

All in all een mooie luxe keuken ik gok zo even (glazen bol / natte vinger werk.) dat je de prijs zo rond de 16/17k echt de max gaat zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Shunt op 04-10-2017 11:37 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alessandro01
WidgetTWW schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:16:
[...]

Voor de apparatuur is een goede inschatting te maken echter bepaald het blad een flink deel van de prijs, en dan met name uit welke prijsgroep. Zou je tekeningen en meer specificaties met ons willen delen?
Tuurlijk. Het betreft werkblad Dekker keramiek Evora caramics/ kleur rocher Argent honed. Tekeningen kan ik eventueel via mail sturen. Welke specificaties bedoel je precies verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Shunt schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:24:
[...]

Zou je wel denken.

Monteur komt op bezoek en vind het ook vreemd, belt met iemand anders bij een showroom van siemens en daar is het ook zo dus het hoort. De uitleg was dat de machines in twee verschillende locaties gemaakt werden en de software in de machines ook verschillend konden zijn. 8)7

Hij gaf aan dat de studioline serie van siemens gaat verdwijnen omdat de lijn niet loopt zoals siemens had verwacht.

De vaatwasser heeft wel een nieuw paneeltje met verse tekst gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-05 22:39
Het hoort dat de tekst verkeerd is uitgelijnd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
Kaasplank schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:13:
[...]

Zou je wel denken.

Monteur komt op bezoek en vind het ook vreemd, belt met iemand anders bij een showroom van siemens en daar is het ook zo dus het hoort. De uitleg was dat de machines in twee verschillende locaties gemaakt werden en de software in de machines ook verschillend konden zijn. 8)7

Hij gaf aan dat de studioline serie van siemens gaat verdwijnen omdat de lijn niet loopt zoals siemens had verwacht.

Ja daarom hebben ze net een nieuwe studiolijn uitgebracht..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Magicw00b schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:24:
[...]

Ja daarom hebben ze net een nieuwe studiolijn uitgebracht..... 8)7
gast. Ik typ alleen maar wat die monteur heeft verteld. Misschien is de nieuwe serie wel de laatste. Ergens mee stoppen hoeft niet direct vanaf morgen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
Kaasplank schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:33:
[...]

gast. Ik typ alleen maar wat die monteur heeft verteld. Misschien is de nieuwe serie wel de laatste. Ergens mee stoppen hoeft niet direct vanaf morgen. :/
Gast? sorry? Je voelt je aangevallen omdat ik een uitspraak van een monteur in twijfel neem? Ik val jouw als boodschapper geenszins af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Magicw00b schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:38:
[...]

Gast? sorry? Je voelt je aangevallen omdat ik een uitspraak van een monteur in twijfel neem? Ik val jouw als boodschapper geenszins af...
Daar leek het wel op gezien de 8)7

Anyways, het lijkt me ook niet dat ze die zwarte/donkergrijze lijn gaan stopzetten maar het verschil in wel/niet Studioline wellicht wel. Daar kan ik me iets bij voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
De nieuwe blackline is er alleen in studioline.. vandaar..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Kaasplank schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:13:
[...]

Zou je wel denken.

Heeft er niemand hier een zelfde apparaat of kun je nergens gaan checken. Dit verhaal zou ik niet 123 geloven, maar goed het is maar net hoe druk je je over dingen maakt.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Reinier schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:49:
[...]

Daar leek het wel op gezien de 8)7

Anyways, het lijkt me ook niet dat ze die zwarte/donkergrijze lijn gaan stopzetten maar het verschil in wel/niet Studioline wellicht wel. Daar kan ik me iets bij voorstellen.
Bij de niet Black Steel Design lijkt het daar wel op. Mijn Studioline apparaten kwamen zonder Studioline logo erop geleverd, zoals eerder aangegeven in dit topic.

Die zijn weer mee terug. Nu wachten op de Blacksteel Design ovens.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Ik weet niet of de vraag er al is geweest maar weten jullie of er losse gas pitten verkrijgbaar zijn ? die je zelf in kan bouwen ?

ik weet dat ze bestaan, alleen erg duur ik zoek eigenlijk goedkopere opties ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alessandro01
Shunt schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:30:
[...]

Gezien je met name de nieuwste spulletjes lijkt te hebben van Siemens en allemaal in de IQ700 lijn en Quooker zit je daar ongeveer rond de 9k maar dan een inschatting van de werkelijke prijzen van de oven's en de vaatwasser aangezien die nog niet met prijzen online te vinden zijn. (behalve de Siemens prijs zelf maar catalogus prijs van Siemens is meestal de helft in echte centjes.)
Dus kan nog ergens tussen de 9k en de 11k zijn. (mooie inductie plaat trouwens maar ik zou persoonlijk voor de 90 cm gaan qua prijs scheelt het volgens mij amper iets). Je kunt die namelijk ook gewoon op een kookgroep aansluiten alleen dan heb je (net zoals met de 80cm) slechts 2 pitjes die je gelijk op boost kunt draaien.

Qua kasten tja je geeft nu +- 9/10k uit aan kasten / blad. Blad keramiek is over het algemeen wat duurder dus laten we zeggen 4/5k en dan hou je tussen de 5 voor de kasten. Dat is volgens mij niet heel extreem. Vooral de wat duurdere frontjes en ik neem aan overal lades.

All in all een mooie luxe keuken ik gok zo even (glazen bol / natte vinger werk.) dat je de prijs zo rond de 16/17k echt de max gaat zijn.
Dank je wel Shunt. Geeft mij wat richting in mijn onderhandeling met de keukenzaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

vso schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 21:12:
Ik weet niet of de vraag er al is geweest maar weten jullie of er losse gas pitten verkrijgbaar zijn ? die je zelf in kan bouwen ?

ik weet dat ze bestaan, alleen erg duur ik zoek eigenlijk goedkopere opties ..
PITT cooking?
Behalve dat het fraai uitziet zie ik geen enkel voordeel eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
Reinier schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 23:25:
[...]

PITT cooking?
Behalve dat het fraai uitziet zie ik geen enkel voordeel eigenlijk.
Zitten wel meer voordeel aan. Erg strak uiterlijk en heel erg flexibel. Pitten waar jij ze wilt en het formaat dat je wilt.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Visueel ziet PITT er fantastisch uit maar ik vraag me vooral af hoe je werkblad er op reageert en hoe je dit schoonhoudt. In principe kook je op je werkblad en alles valt dus direct op je werkblad.
Pagina: 1 ... 30 ... 512 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1