Een paar keukens nodig. Deze post is een beetje een "note to myself". Even mijn ervaring van vandaag.
Kijk allemaal De Rekenkamer : Wat kost een keuken. Het verkoopgesprek dat ze in die aflevering bespreken krijg je echt te horen bij veel verkopers! Vragen als "Is het nieuwbouw of een bestaande woning". Heel interessant.
Keuken 1
Hoekkeuken. 250cm x 230cm.
- Hoge koelvries combo
- 2x 50cm ladekast met daarop gaskookplaat en daarboven afzuigkap
- hoekkast
- kastje met combioven en bovenkastje
- kastje met spoelbak en bovenkastje
- kastje met vaarwasser en bovenkastje
Keuken 2
Rechte keuken +/- 500cm.
- Hoge kast met koelkast
- Hoge kast met comboven
- 2x 100cm breed kastje met daarop gaskookplaat en daarboven afzuigkap
- normaal kastje
- normaal kastje met spoelbak
- normaal kastje met vriezer er in
- boven de laatste 3 kastjes een "rek" met glazen planken (moeilijk uit te leggen)
Keuken 3
Moet ik nog opmeten
Alle keukenzaken die ik heb bezocht zitten in Breda.
Montall Keukens
Heen gegaan omdat ze Häcker keukens verkopen. Aardige verkoper zonder onzin. Voor keuken 1 een showroom model Häcker Classic aangeboden gekregen voor € 2250. Met wat aanpassingen kwam dat op € 3000,- incl. 5 Etna apparaten. Aanpassingen aan showroommodel zouden zijn voor inkoopprijs.Nou ben ik geen fan van Etna en ik ga volgende week overleggen wat hij kan doen met Siemens apparaten.
Bruynzeel Keukens
Even rond gekeken maar belachelijk hoge prijzen voor een heel laag kwaliteitsniveau. Niet eens de moeite genomen om een verkoper te spreken.
Ik denk dat projectontwikkelaars Bruynzeel kunnen krijgen voor 25% van de winkelprijs en mensen er alleen naar binnen gaan omdat ze met het merk bekent zijn omdat het in veel huurhuizen zit.
Grando Keukens
Een paar leuke keukens gezien maar de verkoper was een idioot. Standaard
De Rekenkamer : Wat kost een keuken bagger verhaal. Veel te opdringerig. Prijskaartjes van € 12.000,- voor een klein keukentje. Snel weer weg gegaan.
Küchen Direct
Deze zaak werkt niet met bullshit prijzen maar je krijgt gewoon de netto prijzen. Alle modellen van kastjes staan langs een muur met de prijs er op. Frontjes vallen in een paar prijsklassen die bijv. 10 of 20 procent duurder zijn. Allemaal heel duidelijk. De kwaliteit is niet van het hoogste niveau maar het is zeker geen rommel. Ik gok dat het vergelijkbaar is met Bruynzeel. Misschien zelfs iets beter. Als ik er naast zit moeten jullie het zeggen.
Heb je niet veel budget en geen zin in bullshit verkopers ga hier dan zeker even kijken!
Koel/vries combi, magnetron/oven combi, afzuigkap, vaatwasser, gas op glas koopplaat:
Siemens € 3000,- -> online gevonden voor € 2500,-
Whirlpool € 2300,-
Indesit € 2100,-
Gekozen voor beton look kunststof blad van 6cm dik. Totaalprijs keuken 1 met Whirlpool apparaten: € 6100,- Dat is dus € 3800,- voor de kastjes. Heel veel afdingen kun je hier natuurlijk niet maar er kan nog wel een beetje af ondanks dat ze zeggen dat alle prijzen netto zijn.
1 review gevonden van iemand met opzwellende deurtjes door vocht.
Super Keukens
Er was maar één persoon aanwezig dus ik ben 3x terug geweest om te kijken of verkoper bezet was. Ondertussen naar badkamers gekeken. Zonder jullie positieve ervaringen had ik het erbij gelaten en niet meer teruggekomen. Geholpen door een aardige dame. Totaal niet opdringerig.
Totaal keuken 1 kwam op € 6700,- met de apparatuur van Siemens. Totaal € 3500,- voor de apparaten, dik € 1000,- meer dan online. Kastjes zijn dus € 3200,- en dus een stuk goedkoper dan bij Küchen Direct. De verkoper gaf ook aan dat Siemens bij hun niet zo voordelig is en dat de keulen ook te leveren is zonder apparaten.
Marquardt Küchen
Verkopen 3 merken keukens. Nobilia en twee andere merken in het hogere segment waarvan de naam me is ontschoten. Ik ben hier enorm geholpen met het ontwerp van keuken 2. De simpele rechte keuken gaat toch iets heel aparts worden. Het was inmiddels 18 uur dus ik ga later verder om verder te praten. Wil je een speciaal blad dan moet je hier zijn want ze hebben alles van graniet tot marmer en van kunststof tot beton.
Keuken Kampioen
Prijs laten berekenen van een keuken die niet meer mogelijk is omdat een muurtje niet weg kan (draagmuur) maar het begon bij € 17.000,- Even later was het € 11.000,- en nog wat later € 9.000,- Ik had het geluk dat de verkoper wel een aardige vent was en ik ga hier wellicht terug om keuken 1 opnieuw te laten berekenen.
CVT Keukens
Verkopen SieMaric, Next125, Bax, Bulthaup en nog een eigen lijn. Hier had ik niet veel tijd maar ga ik nog wel even terug.
Tulp Keukens
Nederlands fabrikaat. Lekker strak en op een bepaalde manier anders dan anders. Even niks naar mijn zin gezien en weer vertrokken.
[
Voor 10% gewijzigd door
TheBorg op 08-10-2017 19:05
]