Nice, dank voor de review en informatie. Ik heb exact dezelfde besteld, maar moet nog even wachten omdat mijn huis pas in juni/juli klaar is.RoytjeP schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 20:49:
@Novartis ik heb de Floww Perfect4 Chilled nu een goede week. Kokend en gekoeld. Qua kwaliteit op de langere termijn kan ik je weinig over vertellen daar ik hem net heb. Heb een demootje voor je opgenomen. Ik ben er tot nu toe erg over te spreken. Er zit een filter tussen. Dus het doet wat met de hardheid en filtert het water. Je dient deze om het jaar of om de 1700-2500 liter te vervangen.
Waterdruk is erg goed, reageert bij mij niet traag zoals je zelf kunt zien. Komt echt kokend water uit (99 graden iig). Waterkoeler kan ingesteld worden tussen de 4 en 7 graden. Erg prettig.
Je hebt daarnaast meteen warm water, daar hij het kokende water mengt met je koudwater aansluiting. Dus niet meer wachten op je CV. Ik heb de 10 liter boiler gekozen, ze hebben ook een 5 liter plint boiler, maar daar lees je erg slechte verhalen over op div. forums. De 10 liter is wat dat betreft een stuk degelijker.
Verder kwalitatief voelt het echt zeer degelijk. Vergelijkbaar met een Quooker. Erg dik RVS, forse kraan.
Je kastje is wel meteen vol, zoals je kunt zien
[afbeelding]
upload images
Demootje:
YouTube: Floww Perfect4 Chilled RVS Touch Round
Quooker heeft het gekoelde momenteel nog niet. Ze hebben inmiddels wel gefilter water op de Quooker Flex.
YouTube: The Quooker Flex in action
Deze is echter alleen nog verkrijgbaar in de UK. Navraag bij Quooker is dat het nog niet bekend is wanneer dit geintroduceerd gaat worden in NL. De Quookers die ze nu in Nederland verkopen zijn nog niet geschikt voor dit systeem. Wel wordt eraan gewerkt dat degene die straks gemaakt worden wel geschikt zijn.
Deze zijn dan te herkennen aan de letter W in het serienummer. Deze moet dan zowel in het serienummer van de kraan als het reservoir zitten
Type boiler is nog wel een ding. Ik had nog geen slechte ervaringen gehoord over die plint boiler. Die grote is voor mij erg overkill en dan zit het kastje inderdaad direct helemaal vol. Aan de andere kant zit ik ook niet op problemen te wachten. Ander iets is dat ik een warmtepomp met boiler heb. Moet ik dan überhaupt een boiler willen met warm water. Ik zie dat Floww ook een Solo boiler heeft, met puur 3liter kokend water. Zou dat voor mij niet de juiste zijn? De boiler van de warmtepomp voor warm water zit maar op drie meter afstand.
Zie ook:
https://www.deschouwwitgo...verschillen-floww-boilers
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.