Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 22:51
RoytjeP schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 20:49:
@Novartis ik heb de Floww Perfect4 Chilled nu een goede week. Kokend en gekoeld. Qua kwaliteit op de langere termijn kan ik je weinig over vertellen daar ik hem net heb. Heb een demootje voor je opgenomen. Ik ben er tot nu toe erg over te spreken. Er zit een filter tussen. Dus het doet wat met de hardheid en filtert het water. Je dient deze om het jaar of om de 1700-2500 liter te vervangen.

Waterdruk is erg goed, reageert bij mij niet traag zoals je zelf kunt zien. Komt echt kokend water uit (99 graden iig). Waterkoeler kan ingesteld worden tussen de 4 en 7 graden. Erg prettig.

Je hebt daarnaast meteen warm water, daar hij het kokende water mengt met je koudwater aansluiting. Dus niet meer wachten op je CV. Ik heb de 10 liter boiler gekozen, ze hebben ook een 5 liter plint boiler, maar daar lees je erg slechte verhalen over op div. forums. De 10 liter is wat dat betreft een stuk degelijker.

Verder kwalitatief voelt het echt zeer degelijk. Vergelijkbaar met een Quooker. Erg dik RVS, forse kraan.

Je kastje is wel meteen vol, zoals je kunt zien :)

[afbeelding]
upload images

Demootje:
YouTube: Floww Perfect4 Chilled RVS Touch Round

Quooker heeft het gekoelde momenteel nog niet. Ze hebben inmiddels wel gefilter water op de Quooker Flex.
YouTube: The Quooker Flex in action

Deze is echter alleen nog verkrijgbaar in de UK. Navraag bij Quooker is dat het nog niet bekend is wanneer dit geintroduceerd gaat worden in NL. De Quookers die ze nu in Nederland verkopen zijn nog niet geschikt voor dit systeem. Wel wordt eraan gewerkt dat degene die straks gemaakt worden wel geschikt zijn.

Deze zijn dan te herkennen aan de letter W in het serienummer. Deze moet dan zowel in het serienummer van de kraan als het reservoir zitten
Nice, dank voor de review en informatie. Ik heb exact dezelfde besteld, maar moet nog even wachten omdat mijn huis pas in juni/juli klaar is.

Type boiler is nog wel een ding. Ik had nog geen slechte ervaringen gehoord over die plint boiler. Die grote is voor mij erg overkill en dan zit het kastje inderdaad direct helemaal vol. Aan de andere kant zit ik ook niet op problemen te wachten. Ander iets is dat ik een warmtepomp met boiler heb. Moet ik dan überhaupt een boiler willen met warm water. Ik zie dat Floww ook een Solo boiler heeft, met puur 3liter kokend water. Zou dat voor mij niet de juiste zijn? De boiler van de warmtepomp voor warm water zit maar op drie meter afstand.
Zie ook:
https://www.deschouwwitgo...verschillen-floww-boilers

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-05 14:56
GAEvakYD schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 21:25:
[...]

Nice, dank voor de review en informatie. Ik heb exact dezelfde besteld, maar moet nog even wachten omdat mijn huis pas in juni/juli klaar is.

Type boiler is nog wel een ding. Ik had nog geen slechte ervaringen gehoord over die plint boiler. Die grote is voor mij erg overkill en dan zit het kastje inderdaad direct helemaal vol. Aan de andere kant zit ik ook niet op problemen te wachten. Ander iets is dat ik een warmtepomp met boiler heb. Moet ik dan überhaupt een boiler willen met warm water. Ik zie dat Floww ook een Solo boiler heeft, met puur 3liter kokend water. Zou dat voor mij niet de juiste zijn? De boiler van de warmtepomp voor warm water zit maar op drie meter afstand.
Zie ook:
Je warmtepomp maakt geen kokend water. Volgens mij max 50 a 60 graden. Dat is wel wat kouder dan dat je krijgt uit een CV op gas. Dat is voor mij de voornaamste reden.

Je hebt niet echt veel warm water nodig, dus beetje zonde om te wachten tot je warm water krijgt uit een boiler meters verderop.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:16

d0s

sssst

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/7UvPYe.jpg

Moeten deze week toch echt de laatste knopen doorhakken.. waar we over twijfelen;

- Formaat van de hoge kasten, 215cm vs 200cm. We zijn bang dat het met te hoge kasten een blokkendoos wordt ivm niet al te lange aanrechtblad en hoge kasten aan twee kanten. Wat zijn jullie ervaringen met het formaat van een hoge kast?
- Barretje laten uitsteken of strak tegen de zijwang van het eiland aan
- Diepte van het barretje
- 3 in 1 Quooker Flex of een Grote losse kraan en Quooker

Ben benieuwd wat de aannemer gaat vragen voor het leidingwerk. Scheelt dat er in deze opstelling geen waterleiding niet naar het eiland hoeft.

[ Voor 11% gewijzigd door d0s op 12-10-2017 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:23
@Novartis ik heb de Floww Perfect4 Chilled nu een goede week. Kokend en gekoeld. Qua kwaliteit op de langere termijn kan ik je weinig over vertellen daar ik hem net heb. Heb een demootje voor je opgenomen. Ik ben er tot nu toe erg over te spreken. Er zit een filter tussen. Dus het doet wat met de hardheid en filtert het water. Je dient deze om het jaar of om de 1700-2500 liter te vervangen.

Waterdruk is erg goed, reageert bij mij niet traag zoals je zelf kunt zien. Komt echt kokend water uit (99 graden iig). Waterkoeler kan ingesteld worden tussen de 4 en 7 graden. Erg prettig.

Je hebt daarnaast meteen warm water, daar hij het kokende water mengt met je koudwater aansluiting. Dus niet meer wachten op je CV. Ik heb de 10 liter boiler gekozen, ze hebben ook een 5 liter plint boiler, maar daar lees je erg slechte verhalen over op div. forums. De 10 liter is wat dat betreft een stuk degelijker.

Verder kwalitatief voelt het echt zeer degelijk. Vergelijkbaar met een Quooker. Erg dik RVS, forse kraan.

[afbeelding]
upload images

Demootje:

Quooker heeft het gekoelde momenteel nog niet. Ze hebben inmiddels wel gefilter water op de Quooker Flex.

Deze is echter alleen nog verkrijgbaar in de UK. Navraag bij Quooker is dat het nog niet bekend is wanneer dit geintroduceerd gaat worden in NL. De Quookers die ze nu in Nederland verkopen zijn nog niet geschikt voor dit systeem. Wel wordt eraan gewerkt dat degene die straks gemaakt worden wel geschikt zijn.

Deze zijn dan te herkennen aan de letter W in het serienummer. Deze moet dan zowel in het serienummer van de kraan als het reservoir zitten
Bedankt voor je video, maar het water is wel erg troebel. Heb je dat ook met het normale kraanwater?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
artbij schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 21:29:
[...]

Je warmtepomp maakt geen kokend water. Volgens mij max 50 a 60 graden. Dat is wel wat kouder dan dat je krijgt uit een CV op gas. Dat is voor mij de voornaamste reden.

Je hebt niet echt veel warm water nodig, dus beetje zonde om te wachten tot je warm water krijgt uit een boiler meters verderop.
Volgens mij haal je kokend en warm water door elkaar.

Die boilers hebben twee reservoirs.
Combi L = 3 liter kokend water en 14 liter warm water
Combi XL = 7.5 liter kokend water en 32 liter warm water
Solo = 3 liter kokend water.

Warm water versta ik +/- 50-60 graden onder. Volgens mij heb ik genoeg aan alleen kokend water direct beschikbaar. Als het warm water iets langer duurt (lees 2 tot 3 seconden) dat is prima.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
GAEvakYD schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 21:33:
[...]

Volgens mij haal je kokend en warm water door elkaar.

Die boilers hebben twee reservoirs.
Combi L = 3 liter kokend water en 14 liter warm water
Combi XL = 7.5 liter kokend water en 32 liter warm water
Solo = 3 liter kokend water.

Warm water versta ik +/- 50-60 graden onder. Volgens mij heb ik genoeg aan alleen kokend water direct beschikbaar. Als het warm water iets langer duurt (lees 2 tot 3 seconden) dat is prima.
2 tot 3 seconden? Dan moet je wel heel dicht bij je WP staan met je keuken. Hier met cv is het al snel 30 seconden. En dan begint het lauw.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
artbij schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 21:34:
[...]

2 tot 3 seconden? Dan moet je wel heel dicht bij je WP staan met je keuken. Hier met cv is het al snel 30 seconden. En dan begint het lauw.
Een CV ketel heeft ook geen boiler he? Onze keuken zit naast de berging en daar staat de warmtepomp waar een reservoir in zit van 200 liter water op 60 graden. Voor warm water pakken, douchen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
GAEvakYD schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 21:39:
[...]

Een CV ketel heeft ook geen boiler he? Onze keuken zit naast de berging en daar staat de warmtepomp waar een reservoir in zit van 200 liter water op 60 graden. Voor warm water pakken, douchen etc.
Al dat koude water moet eerst uit de leiding... En die 60 graden, hoe warm komt die uit je kraan?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novartis
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:56

[afbeelding]
upload images

Demootje:

Heel erg bedankt voor je review en video. Het ziet er heel strak uit en werkt best simpel zo te zien.

Iemand anders gaf het ook al aan, maar het water ziet er troebel uit, komt dat door de Floww?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:53
Thanks voor de video @RoytjeP! Wij krijgen hem over anderhalve week dus ben benieuwd of hij net zo goed bevalt als bij jou.

Ik ben ook wel nieuwsgierig naar de oorzaak van het troebele water :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoytjeP
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-03 20:18
Het water is troebel omdat het door het filter geperst word. Dit is alleen bij zowel het kook/chilled water. Het normale mengwater, dus de hendel vanuit de rechterkant gezien is niet troebel. Het is ook alleen troebel omdat er lucht bij zit. Na een 5-10 seconden is de troebelheid weg. Dan is het weer mooi helder water, ook ligt er dan niets op de bodem van je glas. Dus het is niet gezakt / gedaald ;-). Je ziet op het filmpje tussen 37-43 seconden in het theeglas goed dat de lucht verdwijnt. In het longdrink glas zie je dit minder, omdat het meteen beslaat van de kou (5 graden water).

Smaak is erg goed. Het filter is van Claris. Verder is hij ook veilig zoals je kan zien. Meteen na kokend water, de menghendel kunnen gebruiken, zonder kans op kokend water op je handen (gescheiden buizen systeem). Ook de alarm leds (afwisselend rood / blauw) wanneer je eerst kokend water hebt gebruikt, en dan meteen koud wilt. Dan geeft hij aan dat er eventueel eerst iets kokend water uit kan komen. Dit moet je bewust bypassen door te dubbel klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:35
GAEvakYD schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 21:39:
[...]

Een CV ketel heeft ook geen boiler he?
oh ja ik lees ook verkeerd

[ Voor 9% gewijzigd door leecher op 13-10-2017 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:17
d0s schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 21:29:
[afbeelding]

Moeten deze week toch echt de laatste knopen doorhakken.. waar we over twijfelen;

- Formaat van de hoge kasten, 215cm vs 200cm. We zijn bang dat het met te hoge kasten een blokkendoos wordt ivm niet al te lange aanrechtblad en hoge kasten aan twee kanten. Wat zijn jullie ervaringen met het formaat van een hoge kast?
- Barretje laten uitsteken of strak tegen de zijwang van het eiland aan
- Diepte van het barretje
- 3 in 1 Quooker Flex of een Grote losse kraan en Quooker

Ben benieuwd wat de aannemer gaat vragen voor het leidingwerk. Scheelt dat er in deze opstelling geen waterleiding niet naar het eiland hoeft.
Ziet er leuk uit. Wat zijn de afmetingen van de ruimte en kasten? Wat je kan doen met je bar hangt ook af van hoeveel doorloop je over houdt. Als het kan zou ik hem wat vrijheid geven.

[ Voor 6% gewijzigd door TLer op 13-10-2017 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:49
We zijn bezig met een nieuwbouwhuis en we moeten volgende week de locatie van de keukenzone aangeven. We dachten aan de volgende opstelling. Lengte keukenruimte is 4,12m breedte is 3,12 meter. De ramen aan de voorkant van de woning beginnen bij 60cm hoogte (tot 2,4m) de hoogte tot plafond is 3m.
Wat zouden jullie eventueel nog wijzigen?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NrdkIYl.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door wilbert11 op 13-10-2017 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:37

Reinier

\o/

Ik heb bijna precies dezelfde opstelling dus ik zou persoonlijk niets wijzigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robino007
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-05 20:04
Morgen nog langs de keukenboer om alles nog een laatste keer na te lopen. Ik wil een combi oven + koffie machine van siemens in 1 hoge kast, daarnaast de hoge kast voor koelvries. Nu is er maar 2x een enkele wcd, dit wil ik aanpassen dat die van de koelkast dubbel wordt. Door de aansluitwaardes gaan oven/koffie niet samen, zat ook te kijken voor stoom, maar zag hier de meerwaarde niet in naast de combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Een oven moet in de regel een eigen groep, let daar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robino007
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-05 20:04
Reinier schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 18:07:
Een oven moet in de regel een eigen groep, let daar op.
Daarom zei ik ook dat ik die van de koelkast dubbel wil, naar de waardes kijkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ja maar je zei niks over aparte groepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Heeft die Floww eigenlijk een eigen groep nodig? of kan ik die prima bij een andere groep opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

TLer schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:14:
[...]

Ziet er leuk uit. Wat zijn de afmetingen van de ruimte en kasten? Wat je kan doen met je bar hangt ook af van hoeveel doorloop je over houdt. Als het kan zou ik hem wat vrijheid geven.
De afmetingen zijn 3,9 x 5,72 (voor keuken + eethoek) doorloop bij kookeiland is aan beide kanten 90 cm. als we de bar 10-20 cm laten uitsteken zou dat nog net genoeg zijn. Die kant langs de muur is vermoedelijk ook de plek waar je het minste loopt, 70-80 zou dan genoeg moeten zijn.

Ruimte tussen de kasten is 3,90 - 3 kasten van 0,60 = 2 meter. Met een spoelbak van 50 cm hou je dan 75 cm over aan weerszijde.

[ Voor 10% gewijzigd door d0s op 13-10-2017 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
Weer wezen kijken voor een keuken. Onderhand bijna uit over de definitieve opstelling alleen zijn alle offertes nogal appels met peren vergelijken aangezien ik elke keer andere opstellingen had. Benieuwd naar jullie mening over onderstaande;

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ik vind het er fraai uitzien. Zelf zou ik veel meer werkblad willen hebben. Nu moet je om het eiland heen lopen als je die ruimte wilt gebruiken.
Is dat een open nis voor een losse koffiezetter? Hoe ga je daarvan het waterreservoir bijvullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
Reinier schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 11:04:
Ik vind het er fraai uitzien. Zelf zou ik veel meer werkblad willen hebben. Nu moet je om het eiland heen lopen als je die ruimte wilt gebruiken.
Is dat een open nis voor een losse koffiezetter? Hoe ga je daarvan het waterreservoir bijvullen?
Die heeft de verkoper er zo ingetekend, originele idee was om naast de trapkast een sparing te maken, maar qua maatvoering kom ik hier niet mee weg. In deze opzet zou ik er zelf een rail inmaken met legplank.
Meer werkblad gaat helaas niet lukken, beschikbare ruimte is helaas beperkt.

Ben over de opzet en indeling nu wel redelijk uit. Nu nog overal offertes opvragen, daarom was ik wel benieuwd wat iedereen hier van deze offerte vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:17
d0s schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 22:54:
[...]

De afmetingen zijn 3,9 x 5,72 (voor keuken + eethoek) doorloop bij kookeiland is aan beide kanten 90 cm. als we de bar 10-20 cm laten uitsteken zou dat nog net genoeg zijn. Die kant langs de muur is vermoedelijk ook de plek waar je het minste loopt, 70-80 zou dan genoeg moeten zijn.

Ruimte tussen de kasten is 3,90 - 3 kasten van 0,60 = 2 meter. Met een spoelbak van 50 cm hou je dan 75 cm over aan weerszijde.
Persoonlijk zou ik dan de bar niet langer maken dan het eiland. Ook al loop je er niet veel, 80 cm is toch wel erg beperkt denk ik. 90 cm is denk ik ook de minimale maat die je kan toepassen als loop pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

TLer schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 22:47:
[...]

Persoonlijk zou ik dan de bar niet langer maken dan het eiland. Ook al loop je er niet veel, 80 cm is toch wel erg beperkt denk ik. 90 cm is denk ik ook de minimale maat die je kan toepassen als loop pad.
Inderdaad das niet te doen. Kunt niet fatsoenlijk van tafel als er meerderen zitten. Maarja iedereen moet een kookeiland :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:18
asdf25 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:52:
Weer wezen kijken voor een keuken. Onderhand bijna uit over de definitieve opstelling alleen zijn alle offertes nogal appels met peren vergelijken aangezien ik elke keer andere opstellingen had. Benieuwd naar jullie mening over onderstaande;

***members only***
Waarom een klein eiland met veel ruimte eromheen die je niet gebruikt? Ik zou persoonlijk de keuken langs de muur plaatsen, heb je veel meer werkblad, maar ook meer kastruimte en kun je de afvoer van je afzuigkap direct naar buiten boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

JB schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 22:55:
[...]

Inderdaad das niet te doen. Kunt niet fatsoenlijk van tafel als er meerderen zitten. Maarja iedereen moet een kookeiland :+
De ruimte tussen het eiland en de tafel is 130cm. Dat is het probleem niet. Het gaat om afstand eiland muur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
jongetje schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 07:57:
[...]

Waarom een klein eiland met veel ruimte eromheen die je niet gebruikt? Ik zou persoonlijk de keuken langs de muur plaatsen, heb je veel meer werkblad, maar ook meer kastruimte en kun je de afvoer van je afzuigkap direct naar buiten boren.
Omdat er niet meer ruimte is om een grotere toe te passen en ik liever wat grotere doorgangen heb. Tussen kastenwand en eiland zit nu 1meter en tussen eiland en muur naar de trap ~1,2m1. Heb al diverse opstellingen in sketchup gemaakt en blijft zo'n opzet toch het mooist vinden. Liefst had ik natuurlijk een mooie keuken aan de voorgevel maar de ruimte leent zich hier niet voor om wat moois neer te zetten. Hierbij plattegrond van mijn woning, heb alleen nog uitbouw van 1,2m1 die is hier niet ingetekend.
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/ec6701407e458cc278527ad741ed4441.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:58
asdf25 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 11:46:
[...]

Omdat er niet meer ruimte is om een grotere toe te passen en ik liever wat grotere doorgangen heb. Tussen kastenwand en eiland zit nu 1meter en tussen eiland en muur naar de trap ~1,2m1. Heb al diverse opstellingen in sketchup gemaakt en blijft zo'n opzet toch het mooist vinden. Liefst had ik natuurlijk een mooie keuken aan de voorgevel maar de ruimte leent zich hier niet voor om wat moois neer te zetten. Hierbij plattegrond van mijn woning, heb alleen nog uitbouw van 1,2m1 die is hier niet ingetekend.
[afbeelding]
Hoe ga je die keuken van die render hierin zetten qua orientatie dan? Ik heb niet echt het idee dat dit lekker past, of plaats je hem aan de achterzijde van het huis?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Links tegen de wand tussen die twee ramen lijkt me. Midden van de woning dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
Maverick schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 12:03:
[...]

Hoe ga je die keuken van die render hierin zetten qua orientatie dan? Ik heb niet echt het idee dat dit lekker past, of plaats je hem aan de achterzijde van het huis?
Achtergevel:
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/eedf37873b8288089f0babede5eaaee1.png

Bovenaanzicht:
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/1b9a461a2f7e580a3f3ebfd9dc04caf0.png

Keuken komt dus in het midden van het huis te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasperaitis
  • Laatst online: 07-12-2023
Hoi allemaal,

Wij zijn gisteren ook op pad geweest voor een nieuwe keuken. Afspraak bij Voortman keukens in Apeldoorn. Zij zijn aangewezen als projectleverancier vanuit de bouwer van ons nieuwbouwhuis (hoekwoning). We zijn hier niks verplicht maar wilden wel kijken wat ze te bieden hebben. Prima gesprek gehad.
Dit is de opzet zoals we het in ons hoofd hebben. Door het lange raam kiezen we niet voor een u keuken omdat het te veel licht wegneemt en de keuken van zichzelf vrij smal is (273 cm) Links van het keukenblok zit ook een raam tot aan de grond (180cm breed) dus qua lengte is dit het het maximaal haalbare.

De afzuigkap willen we waarschijnlijk toch als plafondunit hebben en zelf in een koof inbouwen waarbij we de mogelijkheid hebben om de lucht naar buiten af te voeren. In de kastenwand is 1 kast gereserveerd voor een grote koelkast en 1 kast voor een grote vriezer. De rest wordt opbergruimte.

Keuken is van het huismerk Novitelli, frontjes zijn soft laser.
Werkblad is van composiet 6 cm.

Qua apparatuur is nu geoffreerd:

Koelkast AEG SKE81811DS
Vriezer AEG ABE81816NC

Verder zit er een simpele kraan, spoelbak en afzuigkap in. Totaalprijs zonder gasfornuis is 9600 euro. Dit was nog wel een beetje onderhandelbaar, meer in luxere spullen dan in geld.
Dit is inclusief montage.

Vaatwasser nemen we mee uit het huidige huis, is recent nieuw gekocht.

Voor het fornuis, even als de apparatuur, willen we eerst verder kijken wat we exact willen. Als het budget het toe laat wil ik graag een kokend waterkraan. Als we dit helder hebben willen we met een offerte van een internetaanbieder naar de keukenwinkel om te kijken of zij hier dicht genoeg bij in de buurt kunnen komen.

Tips, feedback en ideeën zijn welkom!

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2w1xn6e.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/f44fva.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/9rk1o2.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:58
asdf25 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 12:16:
[...]

Achtergevel:
[afbeelding]

Bovenaanzicht:
[afbeelding]

phoe. Nou ik hoop dat je weet wat je doet, maar ik zou deze keuken veel te groot vinden voor de ruimte waar hij in staat. Eigenlijk is alles krap. Je ruimte tussen je eiland en kasten is niet groot, bij beide deuren kom je maar net uit en als je met 6 man aan de tafel zit te eten dan kan er niemand opstaan zonder dat iedereen moet schuiven.
Onze huidige woning is vrijwel identiek qua afmetingen en hoewel ik ook graag een (schier)eiland wilde hebben we dat laten varen omdat het gewoon niet paste. We vonden het zonde omdat met een "gewone" keuken de benedenverdieping erg ruim aanvoelt. Dat ben je nu helemaal kwijt.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
[...]

Achtergevel:
[afbeelding]

Bovenaanzicht:
[afbeelding]

IMHO is je huis te klein voor een eiland keuken. Ik zou gewoon een L keuken plaatsen in de voorkant va het huis. 2,5 meter is net te klein voor een eettafel. Je kan bijna niet meer achterlangs lopen als iemand zit aan tafel. Je keuken neemt nu bijna de helft van je huis in beslag zonder noemenswaardig meer werkruimte dan een L keuken aan de voorkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:44

Shunt

Boe

[...]

Achtergevel:
[afbeelding]

Bovenaanzicht:
[afbeelding]

Pfoe zoals een aantal hier boven al gemeld hebben zou ik ook geen opstelling nemen zoals jij hem hier neer zet. Je eetkamer tafel gaat extreem krap zijn. Vrienden hebben een nieuwbouw huis wat van die heerlijk onhandig krappe ruimtes heeft. De ruimte voor de eetkamer tafel is iets groter maar zelfs dat is te krap. Zij hadden een wat dikkere stoel gekozen. Aan bijde kanten zie je nu al het stuuksel van de muur komen en de mooie leren stoelen hebben allemaal beschadigingen op de achterkant van de muur. Om het nog maar niet over het gevangen gevoel te hebben als je daar aan tafel zit.

Over de keuken in het midden van de huiskamer. Tja dat is persoonlijke smaak, ik zou persoonlijk nooit de keuken mijn huiskamer indeling / ruimte laten bepalen. Een eiland is leuk en ik zou er graag een willen maar wel als ik dan geen concessies hoef te doen in de rest van mijn inrichting.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
[...]

Achtergevel:
[afbeelding]

Bovenaanzicht:
[afbeelding]

Zou deze keuken zo ook niet doen. Naast te weinig plek voor je eettafel, is de keuken gewoon echt te groot voor je woonkamer. Voorin een L of U keuken zal beter staan. Heb je ook een veel mooiere plek voor je eettafel.

Gisteren zelf ook op pad geweest voor een keuken. Wat een volk is dat, verbaas me er elke keer over. Prijs van keuken ging in 5 minuten van 32.000,- naar 26.000,-. Toen ik dat ook nog te duur vond ging hij in de computer kijken wat de keuken minimaal moest kosten. Daar krijg in binnenkort een mail over.

Wat me wel opviel.

- installatie 2600,-
- voor apparatuur houden ze de laagste internetprijs aan. Maar daar doen ze 8% op voor de logistiek.

Twee bovenstaande punten moeten sowieso anders :).

[ Voor 30% gewijzigd door Artbij op 15-10-2017 13:17 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Kasperaitis schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 12:30:

Keuken is van het huismerk Novitelli, frontjes zijn soft laser.
De beschermfolie zit er nog op B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
mgizmo schreef op zondag 5 maart 2017 @ 17:52:
[...]

Bij Ardland verkopen ze ook het merk Homeier. Dan blijft de kookplaat gewoon behouden met 5 pitten bijv. Jullie ervaring ermee? http://www.homeier.com/ho...kte/downair-mistral-plus/
Iemand ervaring met deze Homeier? Ben wel benieuwd naar de prijs.

Ik wil graag werkbladafzuiging en 6 pitten inductie. Dit lijkt zowat onmogelijk....

Met gestrekt been.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timoth
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-12-2024
[...]

Achtergevel:
[afbeelding]

Bovenaanzicht:
[afbeelding]

Om misschien even een ander geluid te laten horen. Ik vind het ook een gewaagde opstelling, maar vind het ook wel wat hebben. Tegenwoordig heeft voor mijn gevoel 90% van alle nieuwbouwhuizen van de laatste 15 jaar dezelfde bouw en indeling van de begane grond. En ik vind al die eenheidsworst eigenlijk maar niks, dit is dan weer eens een keer wat anders! Apart eet- en zitgedeelte gescheiden door een mooie keuken in het midden, waarom niet? :)

De eethoek is inderdaad erg krap en gaat met 6 stoelen niet werken. Als je echter aan een kant een vaste zitbank maakt dan moet het denk ik wel net kunnen.

Al met al dus gewaagd en ben wel benieuwd hoe het eruit gaat zien als je hiermee doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancent
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-12-2023
Timoth schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 16:01:
[...]

Om misschien even een ander geluid te laten horen. Ik vind het ook een gewaagde opstelling, maar vind het ook wel wat hebben. Tegenwoordig heeft voor mijn gevoel 90% van alle nieuwbouwhuizen van de laatste 15 jaar dezelfde bouw en indeling van de begane grond. En ik vind al die eenheidsworst eigenlijk maar niks, dit is dan weer eens een keer wat anders! Apart eet- en zitgedeelte gescheiden door een mooie keuken in het midden, waarom niet? :)

De eethoek is inderdaad erg krap en gaat met 6 stoelen niet werken. Als je echter aan een kant een vaste zitbank maakt dan moet het denk ik wel net kunnen.

Al met al dus gewaagd en ben wel benieuwd hoe het eruit gaat zien als je hiermee doorgaat.
Ik deel de mening van @Timoth wel. Hou wel van een beetje spannende/out of the box oplossing. Ik vraag mij altijd wel af of ik niet te-creatief bezig ben, soort zelfreflectie ;) .

Waar twijfel je zelf nog over? Of is de keuze al gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
[...]

Heeft ook een reden waarom een standaard doorzon nieuwbouwwoning van 5x10m 90% van de tijd dezelfde indeling heeft. Het is gewoon de meest praktische indeling voor dit formaat huis. Een unieke indeling is leuk als je huis ook uniek is. 90% van de kopers in de rijtjeswoningmarkt is niet op zoek naar iets unieks, maar naar de beste woning voor het geld wat ze kunnen besteden aan een woning. Als je huis dan ingericht is op de 10% die het anders wil, zal je dat gaan merken bij de verkoop.
Je moet een huis in eerste instantie voor jezelf kopen, maar dit soort aparte indelingen komen meestal voort uit mensen die niet vanuit een tussenwoning naar een tussenwoning verhuizen. Daarmee mis je wat ervaring in het handig indelen van zo’n type huis. Voordat ik mijn tussenwoning had gekocht had ik ook zulke ideeën, maar ben achteraf blij dat ik ze niet zo had uitgevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 17:52

Sport_Life

Solvitur ambulando

Kan juist ook in je voordeel werken, als het goed uitpakt kun je beter een unieke indeling hebben dan een 13 in dozijn uitstraling.
Daarbij is niet ieder nieuwbouw huis gelijk, vanuit de bouw staat de keuken op een vaste plek, maar dan is er geen rekening gehouden met uitbouw, erkers, etc.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-12-2024
Z___Z schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 18:00:
[...]

Heeft ook een reden waarom een standaard doorzon nieuwbouwwoning van 5x10m 90% van de tijd dezelfde indeling heeft. Het is gewoon de meest praktische indeling voor dit formaat huis. Een unieke indeling is leuk als je huis ook uniek is. 90% van de kopers in de rijtjeswoningmarkt is niet op zoek naar iets unieks, maar naar de beste woning voor het geld wat ze kunnen besteden aan een woning. Als je huis dan ingericht is op de 10% die het anders wil, zal je dat gaan merken bij de verkoop.
Je moet een huis in eerste instantie voor jezelf kopen, maar dit soort aparte indelingen komen meestal voort uit mensen die niet vanuit een tussenwoning naar een tussenwoning verhuizen. Daarmee mis je wat ervaring in het handig indelen van zo’n type huis. Voordat ik mijn tussenwoning had gekocht had ik ook zulke ideeën, maar ben achteraf blij dat ik ze niet zo had uitgevoerd.
Dat klopt ook, iedereen heeft zijn eigen smaak. Ik ben om die reden vorig jaar juist 'afgeknapt' op woningen met zo'n standaard tussenwoning indeling. Iets anders, mits werkbaar, heeft bij mij juist een pré. Of het hier werkbaar wordt kan ik zo niet over oordelen, maar op basis van de renders en tekeningen lijkt het te kunnen.

Hieronder bij de afbeeldingen ook wat renders met andere indelingen

http://depolleberltsum.nl/woningaanbod/tussenwoning

[ Voor 4% gewijzigd door Timoth op 15-10-2017 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-03-2021
artbij schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 15:53:
[...]

Ik wil graag werkbladafzuiging en 6 pitten inductie. Dit lijkt zowat onmogelijk....
Mocht je die vinden hoor ik het graag :-). Wij hebben nu die van Miele in het lijstje staan (midden afzuiging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
[...]

Mocht je die vinden hoor ik het graag :-). Wij hebben nu die van Miele in het lijstje staan (midden afzuiging).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
sanvv78 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 22:22:
[...]

Siemens levert het zelf:

YouTube: MCMOV01827628 160811 siemens ventilation pos DE

Homeier is wel mooier, want dan zit de plaat echt in het rvs, wij hebben een rvs blad dus dat past mooi.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

artbij schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 22:52:
[...]

Miele levert het zelf:

Homeier is wel mooie, want dan zit de plaat echt in het rvs, wij hebben een rvs blad dus dat past mooi.
Met Miele bedoel je Siemens?

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-04 22:27
Hallo,

Ik en mijn vriendin hebben vorige week een hoekkeuken gekocht (zonder dat hun ‘m monteren want dat bespaard ons 1000,-). Nu blijkt anderhalve week later doodleuk in de folder te staan dat dezelfde keuken met zo’n zelfde soort actie maar dan wel omdat het nu jubileumactie is de montage gratis is. Zou het nut hebben om morgen poging te wagen om het incl. Montage te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
dbz1985 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 23:01:
Hallo,

Ik en mijn vriendin hebben vorige week een hoekkeuken gekocht (zonder dat hun ‘m monteren want dat bespaard ons 1000,-). Nu blijkt anderhalve week later doodleuk in de folder te staan dat dezelfde keuken met zo’n zelfde soort actie maar dan wel omdat het nu jubileumactie is de montage gratis is. Zou het nut hebben om morgen poging te wagen om het incl. Montage te krijgen?
Je kunt het altijd proberen :).

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-05 16:20
Proberen kan sowieso, maar denk dat je meer kans had gemaakt als je montage wel had genomen en dus 1000 'benadeeld' was door die zaak. Dat is nu niet het geval :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Hierbij wat afbeeldingen van mijn opstelling.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/nxw7o6/8d743a7c_11ca_4bc6_a219_912e6c603ff1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/jE8bgR/99a72951_5c79_4807_9ec1_9323cc9407c3.jpg
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/g0SDT6/20ca0104_74cd_4dcb_9761_a91d7c47faf3.jpg

De 2 hoge kasten zijn voor een full size koelkast en een full size diepvries

tips zijn welkom :)

[ Voor 8% gewijzigd door B0MBACI op 15-10-2017 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:00

Onbekend

...

Wat heb je achter de kraan op de muur zitten tegen het opspattende water?
De kookplaat is 90cm, en daaronder 2 kasten van 60cm? Dat betekent dat je tussen de hoge kast en je kookplaat maar 15cm ruimte hebt. Is dat genoeg?

Ziet er verder netjes uit. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-05 16:20
Ziet er goed uit. Ruimte om de kookplaat zou ook mijn enige opmerking zijn net als onbekend zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Onbekend schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 23:15:
[...]

Wat heb je achter de kraan op de muur zitten tegen het opspattende water?
De kookplaat is 90cm, en daaronder 2 kasten van 60cm? Dat betekent dat je tussen de hoge kast en je kookplaat maar 15cm ruimte hebt. Is dat genoeg?

Ziet er verder netjes uit. :)
Op de muur komt waarschijnlijk glas, zijn we nog niet helemaal over uit.
Wat betreft kookplaat heb ik idd 15 cm, ik kan op die muur helaas niet verder :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:28
B0MBACI schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 23:08:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Mooi, kan je bij een hoge diepvries wel bij alle laden goed komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantip.nl
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-12-2024
B0MBACI schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 23:08:

Persoonlijk zou ik OF 2 hoge kasten doen met deze opstelling OF plek van kookplaat naar de plek van de wasbak en de wasbak naar het raam.

Wij zijn ook bezig met een keuken bij Faber, maar sinds zijn (Uwe Faber) lange weekend weg heb ik nog geen reactie gehad op mijn mails, hoe is het contact bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-05 00:16
[...]

2,5-3k, maar het hangt geheel ook af van de breedte en gewenste motoren. Wij hebben toen naar 90 cm kookplaat en 1 motor gekeken. Uiteindelijk niet kunnen doen door opstelling van de keuken.
Je kunt ze mailen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-05 15:58
Wij zijn ook bezig met een keuken voor ons nieuwbouw huis. Bij deze een render. De kleuren worden iets anders maar waren niet beschikbaar in het software pakket.

Keuken

keuken plattegrond

[ Voor 25% gewijzigd door Mirved op 16-10-2017 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
mgizmo schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 09:50:
[...]

2,5-3k, maar het hangt geheel ook af van de breedte en gewenste motoren. Wij hebben toen naar 90 cm kookplaat en 1 motor gekeken. Uiteindelijk niet kunnen doen door opstelling van de keuken.
Je kunt ze mailen natuurlijk.
Levert Homeier in NL, kon geen nl winkel vinden namelijk.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Mirved schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 09:57:
Wij zijn ook bezig met een keuken voor ons nieuwbouw huis. Bij deze een render. De kleuren worden iets anders maar waren niet beschikbaar in het software pakket.

[afbeelding]

[afbeelding]
Zou je wel zo dicht langs de rand van je eiland koken?
Ik denk dat er heel wat spetters op de grond zijkant kast terecht gaan komen op deze manier.
Verder een erg mooie opstelling. Zelf zou ik een oven en een oven combi pakken al is het maar om de grote kasten wand wat op te breken. Maar ja ik ben dan ook zo'n idioot die een duurdere oven neemt omdat dan de displays overal even groot zijn :P

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Shunt schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:15:
[...]

Ik denk dat er heel wat spetters op de grond zijkant kast terecht gaan komen op deze manier.
Verder een erg mooie opstelling. Zelf zou ik een oven en een oven combi pakken al is het maar om de grote kasten wand wat op te breken. Maar ja ik ben dan ook zo'n idioot die een duurdere oven neemt omdat dan de displays overal even groot zijn :P
Volgens mij ligt de plaat gewoon in het midden van een 120kast. Redelijk standaard voglens mij.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

artbij schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:18:
[...]

Volgens mij ligt de plaat gewoon in het midden van een 120kast. Redelijk standaard voglens mij.
De bora is volgens mij 80cm uit mijn hoofd of 90 dat zou betekenen dat hij op zijn max 15/20 cm ruimte heeft tot de rand van het eiland. Bij het koken komt het bij mij toch regelmatig voor dat de spetters wat verder komen dan 15/20 cm van de pan / rand. Bij mij kan ik dan nog kiezen de spetterende pan naar het midden te verplaatsen maar bij een Bora kan dat niet want afzuiging.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Shunt schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:32:
[...]

De bora is volgens mij 80cm uit mijn hoofd of 90 dat zou betekenen dat hij op zijn max 15/20 cm ruimte heeft tot de rand van het eiland. Bij het koken komt het bij mij toch regelmatig voor dat de spetters wat verder komen dan 15/20 cm van de pan / rand. Bij mij kan ik dan nog kiezen de spetterende pan naar het midden te verplaatsen maar bij een Bora kan dat niet want afzuiging.
20cm spetteren? Dat is nogal. Ik krijg dat echt niet voor elkaar. Je kunt altijd je spetterpan in het midden zetten.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

artbij schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:36:
[...]

20cm spetteren? Dat is nogal. Ik krijg dat echt niet voor elkaar. Je kunt altijd je spetterpan in het midden zetten.
Waar zit het midden op een bora ? of bedoel je aan de kant van de rest van je blad?
Dat klopt alleen ik zou er wel altijd rekening mee houden. Ook dat je op 20 cm afstand van hete pannen kunt lopen in een keuken dat zou voor mij al een erg gevaarlijk geheel zijn. (zowel mijn vriendin als ik zijn chronisch lomp). Maar ja persoonlijk zou ik altijd mijn kookplaat in het midden van een eiland plaatsen vooral als ik niet gebonden ben aan een afzuigkap.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 28-04 12:44
dbz1985 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 23:01:
Hallo,

Hoe had je nu bedacht de keuken te gaan plaatsen ? Zelf doen? Denk niet dat de keukenzaak je hierin tegemoet gaat komen.

Enige wat je kan doen is annuleren (je hebt x-tijd bedenktijd) en opnieuw bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Shunt schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:40:
[...]

Waar zit het midden op een bora ? of bedoel je aan de kant van de rest van je blad?
Dat klopt alleen ik zou er wel altijd rekening mee houden. Ook dat je op 20 cm afstand van hete pannen kunt lopen in een keuken dat zou voor mij al een erg gevaarlijk geheel zijn. (zowel mijn vriendin als ik zijn chronisch lomp). Maar ja persoonlijk zou ik altijd mijn kookplaat in het midden van een eiland plaatsen vooral als ik niet gebonden ben aan een afzuigkap.
Als je 20cm hebt ben je wel veilig. Ik zou in dit geval misschien wel spoelen en koken omdraaien.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
artbij schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 22:52:
[...]

Siemens levert het zelf:

Homeier is wel mooier, want dan zit de plaat echt in het rvs, wij hebben een rvs blad dus dat past mooi.
Siemens zijn het zo nog steeds 3 modules, bedoel 1 plaat, met twee van die afzuigingen kost het enorm veel kastruimte. En dan hebben we het nog niet over de prijs ;-). 2x afzuiging is catalogusprijs €5000 en dan de prijs van de plaat nog. Netto kom je wel lager uit natuurlijk. Die andere ga ik zo een googlen, klinkt ook mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
sanvv78 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:50:
[...]

Siemens zijn het zo nog steeds 3 modules, bedoel 1 plaat, met twee van die afzuigingen kost het enorm veel kastruimte. En dan hebben we het nog niet over de prijs ;-). 2x afzuiging is catalogusprijs €5000 en dan de prijs van de plaat nog. Netto kom je wel lager uit natuurlijk. Die andere ga ik zo een googlen, klinkt ook mooi.
Siemens afzuiging kost 1300,- per stuk. Plaat van 2 a 3 k ertussen en dat zit je rond de 5K, zelfde prijs als de Bora classic.

Homeier is een stuk mooier. Die bouwen de plaat echt in en je kunt het geheel ook verzonken plaatsen, dat is helemaal mooi.....

[ Voor 10% gewijzigd door Artbij op 16-10-2017 10:56 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanvv78
Shunt schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:15:
[...]

Haha toevallig Siemens met 3.7 en 5.7 inch tft :-). want zo vreemd dat je dus gedwongen wordt voor een duurder systeem om gelijke schermen te krijgen. Maar ja hebben wij ook gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
artbij schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:55:
[...]

Siemens afzuiging kost 1300,- per stuk. Plaat van 2 a 3 k ertussen en dat zit je rond de 5K, zelfde prijs als de Bora classic.

Homeier is een stuk mooier. Die bouwen de plaat echt in en je kunt het geheel ook verzonken plaatsen, dat is helemaal mooi.....
Onze Miele is €3200 (model die je nu ziet op de tv-reclame van Miele), netto prijs weet ik niet, zit in totaal met alle andere dingen bij Keukenloods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-05 00:16
artbij schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:08:
[...]

Levert Homeier in NL, kon geen nl winkel vinden namelijk.
Zover ben ik niet gaan zoeken. Ik kwam wel een nederlandse website van ze tegen, maar die is offline. Mijn partner gaf aan dat ze wel naar NL leveren, maar ik weet niet waar de uitspraak op gebaseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
mgizmo schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 11:44:
[...]

Zover ben ik niet gaan zoeken. Ik kwam wel een nederlandse website van ze tegen, maar die is offline. Mijn partner gaf aan dat ze wel naar NL leveren, maar ik weet niet waar de uitspraak op gebaseerd is.
Ik ga ze mailen. Anders zijn er vast ook wel keukenzaken tegen de nederlandse grens die dit leveren.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
sanvv78 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:58:
[...]

Onze Miele is €3200 (model die je nu ziet op de tv-reclame van Miele), netto prijs weet ik niet, zit in totaal met alle andere dingen bij Keukenloods.
Jij bedoelt die vierpitter met afzuiger in het midden? Mooie plaat is dat wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Artbij op 16-10-2017 12:18 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:06

Wokker

De avond wokkel

We zijn bijna zover om onze om definitief voor onze keuken te gaan tekenen. Maar nu is de twijfel toch weer toegeslagen. We willen graag een afzuigkap met doorvoer naar buiten. Maar nu lees ik dat dat niet altijd de beste keus is in combinatie met een WTW (balansventilatie) wat in ons nieuwbouw huis geplaatst gaat worden. Wat is jullie ervaring/mening hier over? En zijn er oplossingen om de nadelen zoveel mogelijk te voorkomen.

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WNT
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-05 15:48

WNT

Wokker schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:57:
We zijn bijna zover om onze om definitief voor onze keuken te gaan tekenen. Maar nu is de twijfel toch weer toegeslagen. We willen graag een afzuigkap met doorvoer naar buiten. Maar nu lees ik dat dat niet altijd de beste keus is in combinatie met een WTW (balansventilatie) wat in ons nieuwbouw huis geplaatst gaat worden. Wat is jullie ervaring/mening hier over? En zijn er oplossingen om de nadelen zoveel mogelijk te voorkomen.
Je brengt het systeem van toevoer en afvoer in disbalans en creëert ongewenste drukverschillen. Als je het wilt toepassen moet je een soort terugslagklep/ventiel toepassen zodat de opening dicht is op het moment dat de afzuiger niet aan staat. En een raampje vlakbij de keuken openzetten als de afzuigkap aanstaat (om de drukverschillen op te heffen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 612414

Xantip.nl schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 09:07:
[...]

Persoonlijk zou ik OF 2 hoge kasten doen met deze opstelling OF plek van kookplaat naar de plek van de wasbak en de wasbak naar het raam.

Wij zijn ook bezig met een keuken bij Faber, maar sinds zijn (Uwe Faber) lange weekend weg heb ik nog geen reactie gehad op mijn mails, hoe is het contact bij jullie?
Wij hebben de keuken ook bij Faber besteld en hij reageert inderdaad nauwelijks nog op mail. Als we er vervolgens achteraan bellen komt hij wel in actie gelukkig, maar ik heb het idee dat het bedrijf een beetje slachtoffer wordt van z'n eigen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-05 16:25

Chiron

Moderator Discord
WNT schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:05:
[...]

Je brengt het systeem van toevoer en afvoer in disbalans en creëert ongewenste drukverschillen. Als je het wilt toepassen moet je een soort terugslagklep/ventiel toepassen zodat de opening dicht is op het moment dat de afzuiger niet aan staat. En een raampje vlakbij de keuken openzetten als de afzuigkap aanstaat (om de drukverschillen op te heffen).
Dat. En sommige afzuigkappen hebben al een ingebouwde terugslagklep. De nieuwe AEG van ons in ieder geval wel :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Week 42! Als het goed is gaan de eerste Blacksteel ovens van Siemens nu op transport...

[ Voor 12% gewijzigd door JB op 16-10-2017 14:35 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:06

Wokker

De avond wokkel

Chiron schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:58:
[...]

Dat. En sommige afzuigkappen hebben al een ingebouwde terugslagklep. De nieuwe AEG van ons in ieder geval wel :)
Thnx, en die gevallen help ik dus niet het systeem volledig om zeep ? :)

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-04 12:06
Wokker schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:57:
Wij zijn hier ook naar aan het kijken en is inderdaad een punt waarmee je het systeem uit balans brengt. Wat natuurlijk niet betekend dat je nooit een deur/raam open kunt zetten.

Kijk eens naar plasma filters, er zijn ook een aantal mensen hier in dit topic (ik was er namelijk net op aan het zoeken) die er goede ervaringen mee hebben. Dan krijg je dus geen doorvoer meer maar een recirculatie systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
GAEvakYD schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 21:25:
[...]
@Novartis

Zie ook:
Oef ik heb zojuist eens dat topics op Tros Radar zitten doorlezen over de plint boiler en alle problemen daarmee. Twijfel nu sterk of ik er goed aan heb gedaan om voor Floww te gaan ipv een Quooker. Ik kan het nu toch nu meer cancelen, maar wel het type boiler nog veranderen. Heb zojuist per direct mijn keuze aangepast naar de Combi-XL boiler.

Ps ik zie in de documentatie van de Combi-L wel de mogelijkheid om direct warm water aan te sluiten. Maar in de Combi-XL zit volgens mij dit optie niet, en sluit je altijd een koud water aansluiting aan. Dat is voor mij wel zonde, aangezien er 200 liter 60 graden warm water op 3meter afstand staat. Toch zit ik niet op die problemen van de plint boiler te wachten.

Zie ook:
https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?t=82464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
artbij schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:18:
[...]

Jij bedoelt die vierpitter met afzuiger in het midden? Mooie plaat is dat wel.
klopt, bij 6 pitter kom je met zo'n model gewoon tekort met afzuiging in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Xantip.nl schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 09:07:
[...]

Wasbak naar raam is lastig ivm raam die ik wel volledig open wil slaan, mijn kraan staat dan in de weg, of ik moet de wasbak verschuiven naar links of rechts maar dat vinden wij dan niet zo mooi uitzien :)

Wat betreft contact met dhr Faber hij had ons al aangegeven dat hij op vakantie zou gaan en we pas na zijn vakantie een mail kunnen verwachten. Tot op heden heb ik niks ontvangen, zal volgend week contact opzoeken. Wij hebben nog even de tijd oplevering q2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoytjeP
GAEvakYD schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 21:12:
Heeft die Floww eigenlijk een eigen groep nodig? of kan ik die prima bij een andere groep opzetten?
Heeft een eigen groep nodig inderdaad. De kokendwater boiler is 2200W geloof ik.
Ik heb het opgelost door een gedeeld stekkerblok te plaatsen (welke ook voor was/droog machines wel eens gebruikt worden). Deze levert Floww zelf ook. Floww CombiSwitch 3.

Dus nu heb ik geen nieuwe groep laten maken. Maar deel ik de bestaande met mijn vaatwasser en de Floww boilers. Wanneer mijn Vaatwasser aangaat, dan wordt de kokendwater boiler onderbroken / van het stroom gehaald. Vaatwasser klaar = boiler weer automatisch aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantip.nl
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-12-2024
B0MBACI schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 17:39:
[...]

Wasbak naar raam is lastig ivm raam die ik wel volledig open wil slaan, mijn kraan staat dan in de weg, of ik moet de wasbak verschuiven naar links of rechts maar dat vinden wij dan niet zo mooi uitzien :)

Wat betreft contact met dhr Faber hij had ons al aangegeven dat hij op vakantie zou gaan en we pas na zijn vakantie een mail kunnen verwachten. Tot op heden heb ik niks ontvangen, zal volgend week contact opzoeken. Wij hebben nog even de tijd oplevering q2.
Net als enkele anderen al aan gaven lijkt de ruimte links naast kookplaat mij te krap. Zou daar zeker goed over nadenken (probeer eens na te bootsen met oid).

Wij willen begin q1 de keuken ong. hebben dus de druk is ook bij ons niet super hoog. Maar als een verkoper op moment dat hij nog moet verkopen al slecht te bereiken is, hoe gaat dat dan als we de keuken al wel gekocht hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
GAEvakYD schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 17:13:
[...]

Oef ik heb zojuist eens dat topics op Tros Radar zitten doorlezen over de plint boiler en alle problemen daarmee. Twijfel nu sterk of ik er goed aan heb gedaan om voor Floww te gaan ipv een Quooker. Ik kan het nu toch nu meer cancelen, maar wel het type boiler nog veranderen. Heb zojuist per direct mijn keuze aangepast naar de Combi-XL boiler.

Ps ik zie in de documentatie van de Combi-L wel de mogelijkheid om direct warm water aan te sluiten. Maar in de Combi-XL zit volgens mij dit optie niet, en sluit je altijd een koud water aansluiting aan. Dat is voor mij wel zonde, aangezien er 200 liter 60 graden warm water op 3meter afstand staat. Toch zit ik niet op die problemen van de plint boiler te wachten.

Zie ook:
https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?t=82464
Er zit geen warmwateraansluiting op omdat je daar weinig aan hebt. Voordat je echt 60graden water bij je quooker hebt zit die al vol met het koude water dat nog in de leiding zat.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
RoytjeP schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 18:13:
[...]

Heeft een eigen groep nodig inderdaad. De kokendwater boiler is 2200W geloof ik.
Ik heb het opgelost door een gedeeld stekkerblok te plaatsen (welke ook voor was/droog machines wel eens gebruikt worden). Deze levert Floww zelf ook. Floww CombiSwitch 3.

Dus nu heb ik geen nieuwe groep laten maken. Maar deel ik de bestaande met mijn vaatwasser en de Floww boilers. Wanneer mijn Vaatwasser aangaat, dan wordt de kokendwater boiler onderbroken / van het stroom gehaald. Vaatwasser klaar = boiler weer automatisch aan.
Prijs valt me best mee van die CombiSwitch. Even vragen wat een losse groep kost. Als dat minder dan 100 euro is, dan kies ik daarvoor. Als dat veel duurder is, dan kies is voor die CombiSwitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:05

lonkhuijzen

100% ADH

artbij schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:34:
[...]

Er zit geen warmwateraansluiting op omdat je daar weinig aan hebt. Voordat je echt 60graden water bij je quooker hebt zit die al vol met het koude water dat nog in de leiding zat.
Een quooker zal nooit gevuld worden met warm water. Wat wel kan is dat de gewone kraan (bij een combi+) eerst warm water krijgt via de quooker waarbij het eerste koude water van je warm water leiding bijgemengd wordt. Als dan je gewone warm water wel op temperatuur is schakelt een ventiel over van quooker naar warm water leiding.

Maar een quooker zelf wordt altijd gevuld door een koud water aansluiting. Geen hotfill dus.

Als je vaak liters warm water wil tappen is dus een combi+ een aanrader maar als die behoefte er niet is volstaat een gewone combi quooker.

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
lonkhuijzen schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 21:18:
[...]

Een quooker zal nooit gevuld worden met warm water. Wat wel kan is dat de gewone kraan (bij een combi+) eerst warm water krijgt via de quooker waarbij het eerste koude water van je warm water leiding bijgemengd wordt. Als dan je gewone warm water wel op temperatuur is schakelt een ventiel over van quooker naar warm water leiding.

Maar een quooker zelf wordt altijd gevuld door een koud water aansluiting. Geen hotfill dus.

Als je vaak liters warm water wil tappen is dus een combi+ een aanrader maar als die behoefte er niet is volstaat een gewone combi quooker.
Ik bedoel het pure warm water, dus niet kokend via de boiler. Die plint boiler kun je warm water pakken, wat direct vanuit de muur aansluiting naar de kraan gaat. De koud water aansluiting gaat naar de boiler unit. Echte kun je hem ook aansluiting met alleen een koud water aansluiting, en dan komt het warm water ook uit de boiler. Doordat wij dus een 200l vat hebben staan aan de andere kant muur, dacht ik dat het handig zou zijn om dat warm water daar uit te halen. Maar als dat met die Combi XL niet kan, dan maar niet. Ik heb ondertussen zoveel horror verhalen gelezen over die plint boiler. :X :X

Plaatje uit de handleiding.

Dit is met alleen die koud water aansluiting.
Afbeeldingslocatie: https://ordelman.org/alleen_koud.png

Dit is met bypass voor warm water, die niet via de boiler loopt.
Afbeeldingslocatie: https://ordelman.org/koud_en_warm.png

[ Voor 9% gewijzigd door GAEvakYD op 16-10-2017 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonkhuijzen

lonkhuijzen

100% ADH

Dan zou ik gewoon voor de combi+ gaan. Weliswaar geen groot reservoir maar zeker in jouw geval schakelt deze snel over op de normale warm water aanvoer van je grote vat. Een groot quooker reservoir heb je dan echt niet nodig (tenzij je liters kokend water wil tappen) je warm is immers dan toch onbeperkt.

Dan heb je tenminste het voordeel van je 200l vat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
lonkhuijzen schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:01:
Dan zou ik gewoon voor de combi+ gaan. Weliswaar geen groot reservoir maar zeker in jouw geval schakelt deze snel over op de normale warm water aanvoer van je grote vat. Een groot quooker reservoir heb je dan echt niet nodig (tenzij je liters kokend water wil tappen) je warm is immers dan toch onbeperkt.

Dan heb je tenminste het voordeel van je 200l vat.
Klopt, dat was eerst ook mijn reactie. Tot ik die enorme bak problemen las die er zijn met de plint boiler. En ik toen pas zag dat combi XL die bypass optie niet heeft. Bah bah.

Combi L is meest zuinige optie ivm warm water bypass, maar heel veel slechte ervaringen op diverse fora's

Ik neig toch naar de iets minder zuinige optie nu. Zit niet te wachten om elke twee jaar problemen te hebben met die boiler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonkhuijzen

lonkhuijzen

100% ADH

Huh nu ben ik even in de war. Quooker heeft namelijk geen plintboilers.

Heb je het nu niet steeds over een floww ipv een quooker?

Als ik inderdaad lees over de floww met plintboiler dan lees ik alleen maar drama verhalen.

[ Voor 52% gewijzigd door lonkhuijzen op 16-10-2017 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
Z___Z schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 12:34:
[...]
IMHO is je huis te klein voor een eiland keuken. Ik zou gewoon een L keuken plaatsen in de voorkant va het huis. 2,5 meter is net te klein voor een eettafel. Je kan bijna niet meer achterlangs lopen als iemand zit aan tafel. Je keuken neemt nu bijna de helft van je huis in beslag zonder noemenswaardig meer werkruimte dan een L keuken aan de voorkant.
Shunt schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 12:59:
[...]
Pfoe zoals een aantal hier boven al gemeld hebben zou ik ook geen opstelling nemen zoals jij hem hier neer zet. Je eetkamer tafel gaat extreem krap zijn. Vrienden hebben een nieuwbouw huis wat van die heerlijk onhandig krappe ruimtes heeft. De ruimte voor de eetkamer tafel is iets groter maar zelfs dat is te krap. Zij hadden een wat dikkere stoel gekozen. Aan bijde kanten zie je nu al het stuuksel van de muur komen en de mooie leren stoelen hebben allemaal beschadigingen op de achterkant van de muur. Om het nog maar niet over het gevangen gevoel te hebben als je daar aan tafel zit.

Over de keuken in het midden van de huiskamer. Tja dat is persoonlijke smaak, ik zou persoonlijk nooit de keuken mijn huiskamer indeling / ruimte laten bepalen. Een eiland is leuk en ik zou er graag een willen maar wel als ik dan geen concessies hoef te doen in de rest van mijn inrichting.
artbij schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 13:14:
[...]
Zou deze keuken zo ook niet doen. Naast te weinig plek voor je eettafel, is de keuken gewoon echt te groot voor je woonkamer. Voorin een L of U keuken zal beter staan. Heb je ook een veel mooiere plek voor je eettafel.
[...]

Ancent schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 17:49:
[...]

Ik deel de mening van @Timoth wel. Hou wel van een beetje spannende/out of the box oplossing. Ik vraag mij altijd wel af of ik niet te-creatief bezig ben, soort zelfreflectie ;) .

Waar twijfel je zelf nog over? Of is de keuze al gemaakt?
Maverick schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 12:32:
[...]

phoe. Nou ik hoop dat je weet wat je doet, maar ik zou deze keuken veel te groot vinden voor de ruimte waar hij in staat. Eigenlijk is alles krap. Je ruimte tussen je eiland en kasten is niet groot, bij beide deuren kom je maar net uit en als je met 6 man aan de tafel zit te eten dan kan er niemand opstaan zonder dat iedereen moet schuiven.
Onze huidige woning is vrijwel identiek qua afmetingen en hoewel ik ook graag een (schier)eiland wilde hebben we dat laten varen omdat het gewoon niet paste. We vonden het zonde omdat met een "gewone" keuken de benedenverdieping erg ruim aanvoelt. Dat ben je nu helemaal kwijt.
Ben er nu wel definitief uit dat het i.i.g. geen U of L vormige keuken wordt. Een L-vormige keuken heb ik niet voldoende ruimte om alle apparatuur in kwijt te kunnen plus is me te klein. Een U-vormige keuken lijkt een soort tunnel plus je hebt “dode hoeken” en wordt te druk. Vrienden, familie adviseren me allemaal om de keuken iig in de daarvoor bestemde ruimte te laten en niet in het midden te zetten. Ikzelf, twee keukenboeren plus een collega welke dagelijks indelingen maakt voor nieuwbouwwoningen zijn zeer enthousiast over het keuken-in-het-midden idee. Probleem is alleen dat die laatste twee er niet gaan wonen en hem niet betalen. Zelf hou ik wel van wat anders omdat bijna iedereen dezelfde indeling heeft. Daarbij hoe vaak eet je me zes personen aan een tafel? Moet je alleen voor die gelegenheden, hoogstens vijf keer in het jaar, je keuken totaal anders maken, heb me twijfels erbij. Ik ben nu nog alleen en zie mezelf de aankomende 3-5jaar ook nog geen kinderen krijgen. Ben ook niet iemand die graag gaat koken voor vrienden, steek liever in de zomer de bbq aan. Moet zeggen dat ik het wel een lastige call vindt. Denk dat ik nu al een ruime maand aan het denken ben hoe ik het wil hebben qua indeling. Eigenlijk blijven er nu nog drie opties voor mezelf over.

Even reminder over mijn indeling: (uitbouw van 1,2m1, is hier niet ingetekend).
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/ec6701407e458cc278527ad741ed4441.png

1. Keuken-in-het-midden-idee
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/eedf37873b8288089f0babede5eaaee1.png
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/1b9a461a2f7e580a3f3ebfd9dc04caf0.png
Eiland van 240x102 en vier hoge kasten.

2. Parallel opstelling met drie hoge kasten
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/38a01ed19757f9e1d72623284149ac6c.png
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/5bd9fb5107adf320aa47eb2b23422f5f.png
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/211a1c79030303294c834931360b150e.png

3. Parrallel opstelling met vier hoge kasten
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/257de20815243f16a11f6ca28e5328f1.png
Groot nadeel dooie ruimte van 40cm.

Nadeel van opties 2 en 3 zijn dat je vanaf buiten tegen de kasten aan kijkt, omdat deze niet achter het raam vallen plus heb niet genoeg ruimte voor mijn verlaagde plafond (minimaal 31/32cm nodig).

Bedankt allemaal voor het meedenken, fijn om te kunnen sparren met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoytjeP
GAEvakYD schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:06:
[...]

Ik neig toch naar de iets minder zuinige optie nu. Zit niet te wachten om elke twee jaar problemen te hebben met die boiler.
Precies waarom ik ook voor de XL heb gekozen. Ook geen zin in elke anderhalf, 2 jaar problemen te hebben. Weet niet of het sterk verbeter is nu, maar de laatste berichten waren geloof ik zelfs van begin dit jaar.
Dus de XL is dan de veel betere keuze. Wel zonde van je 200L vat inderdaad. Voor mij was het een no-brainer. Ik moest voorheen zeker 40-60 seconden wachten op warm water. Nu instant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-05 13:53

DJT

Iemand een tip om voordelig aan Miele apparatuur te komen? De meeste bekende sites verkopen geen Miele (meer), Keukenloods wel maar die geven maar 20% korting op de adviesprijs terwijl 40% voor andere merken wel gebruikelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
DJT schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:44:
Iemand een tip om voordelig aan Miele apparatuur te komen? De meeste bekende sites verkopen geen Miele (meer), Keukenloods wel maar die geven maar 20% korting op de adviesprijs terwijl 40% voor andere merken wel gebruikelijk is.
Als je weet wat je wilt hebben; www.idealo.de of www.billiger.de?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanvv78
asdf25 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:35:
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Ben er nu wel definitief uit dat het i.i.g. geen U of L vormige keuken wordt. Een L-vormige keuken heb ik niet voldoende ruimte om alle apparatuur in kwijt te kunnen plus is me te klein. Een U-vormige keuken lijkt een soort tunnel plus je hebt “dode hoeken” en wordt te druk. Vrienden, familie adviseren me allemaal om de keuken iig in de daarvoor bestemde ruimte te laten en niet in het midden te zetten. Ikzelf, twee keukenboeren plus een collega welke dagelijks indelingen maakt voor nieuwbouwwoningen zijn zeer enthousiast over het keuken-in-het-midden idee. Probleem is alleen dat die laatste twee er niet gaan wonen en hem niet betalen. Zelf hou ik wel van wat anders omdat bijna iedereen dezelfde indeling heeft. Daarbij hoe vaak eet je me zes personen aan een tafel? Moet je alleen voor die gelegenheden, hoogstens vijf keer in het jaar, je keuken totaal anders maken, heb me twijfels erbij. Ik ben nu nog alleen en zie mezelf de aankomende 3-5jaar ook nog geen kinderen krijgen. Ben ook niet iemand die graag gaat koken voor vrienden, steek liever in de zomer de bbq aan. Moet zeggen dat ik het wel een lastige call vindt. Denk dat ik nu al een ruime maand aan het denken ben hoe ik het wil hebben qua indeling. Eigenlijk blijven er nu nog drie opties voor mezelf over.

[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]

Nadeel van opties 2 en 3 zijn dat je vanaf buiten tegen de kasten aan kijkt, omdat deze niet achter het raam vallen plus heb niet genoeg ruimte voor mijn verlaagde plafond (minimaal 31/32cm nodig).

Zonder twijfel optie 3!! Je geeft al aan geen echte koker te zijn, wat moet dat grote ding dan midden in je huis! En hier gezin met twee kids zou niet snel jouw huis kopen door deze indeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WNT
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-05 15:48

WNT

asdf25 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:35:
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]

Even een out-of-the box optie die ik niet heel goed heb doorgedacht :o : een lange keuken aan de linkerkant, beginnende met hoge kasten en dan verder gaan in laag, die een deel de woonkamer in steekt. Dan heb je een compromis oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

@asdf25 ik ga voor optie 1.
Je komt dan wel onhandig je woonkamer in; je loopt bijna tegen dat blok wat in de loop staat.
De originele deur verplaatsen naar direct linksaf na de voordeur een idee?

Edit: optie EEN

[ Voor 5% gewijzigd door Reinier op 17-10-2017 09:58 ]

Pagina: 1 ... 32 ... 512 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1