Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:51
asdf25 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:35:

Bedankt allemaal voor het meedenken, fijn om te kunnen sparren met mensen.
Wij hebben een soort gelijke indeling in ons huidig huis. Wij hebben twee hoge kasten (200cm) op de lange muur geplaats en een L-vormige keuken. Als dit mooie kasten zijn is het toch niet erg dat je deze kasten vanuit de woonkamer ziet? Evt. Kan je nog een verhoging maken op de korte muur zodat je niet recht op het aanrecht kijkt vanuit de woonkamer.
Ik kan vanavond wel een foto plaatsen van onze huidige keuken?

Ik zie nu dat er een raam zit. Sorry, had niet goed gekeken.

[ Voor 5% gewijzigd door Unkie op 17-10-2017 06:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Ben er nu wel definitief uit dat het i.i.g. geen U of L vormige keuken wordt. Een L-vormige keuken heb ik niet voldoende ruimte om alle apparatuur in kwijt te kunnen plus is me te klein. Een U-vormige keuken lijkt een soort tunnel plus je hebt “dode hoeken” en wordt te druk. Vrienden, familie adviseren me allemaal om de keuken iig in de daarvoor bestemde ruimte te laten en niet in het midden te zetten. Ikzelf, twee keukenboeren plus een collega welke dagelijks indelingen maakt voor nieuwbouwwoningen zijn zeer enthousiast over het keuken-in-het-midden idee. Probleem is alleen dat die laatste twee er niet gaan wonen en hem niet betalen. Zelf hou ik wel van wat anders omdat bijna iedereen dezelfde indeling heeft. Daarbij hoe vaak eet je me zes personen aan een tafel? Moet je alleen voor die gelegenheden, hoogstens vijf keer in het jaar, je keuken totaal anders maken, heb me twijfels erbij. Ik ben nu nog alleen en zie mezelf de aankomende 3-5jaar ook nog geen kinderen krijgen. Ben ook niet iemand die graag gaat koken voor vrienden, steek liever in de zomer de bbq aan. Moet zeggen dat ik het wel een lastige call vindt. Denk dat ik nu al een ruime maand aan het denken ben hoe ik het wil hebben qua indeling. Eigenlijk blijven er nu nog drie opties voor mezelf over.

Even reminder over mijn indeling: (uitbouw van 1,2m1, is hier niet ingetekend).
[afbeelding]

1. Keuken-in-het-midden-idee
[afbeelding]
[afbeelding]
Eiland van 240x102 en vier hoge kasten.

2. Parallel opstelling met drie hoge kasten
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

3. Parrallel opstelling met vier hoge kasten
[afbeelding]
Groot nadeel dooie ruimte van 40cm.

Nadeel van opties 2 en 3 zijn dat je vanaf buiten tegen de kasten aan kijkt, omdat deze niet achter het raam vallen plus heb niet genoeg ruimte voor mijn verlaagde plafond (minimaal 31/32cm nodig).

Je reacties lezend, ben je er volgens mij allang uit dat je het eiland wil en ben je nu nog op zoek naar voldoende bevestiging dat dit een goede keuze is.

Ikzelf zou absoluut voor de 'standaard' optie 2 of 3 gaan. Als je nu al aangeeft niet om koken te geven, zou ik zeker geen 'show'keuken midden in je woonkamer zetten. Grootste bezwaar van deze optie vind ik het gebrek aan 'vrije' bewegingsruimte doordat je een vast element midden in de kamer plant.

Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantip.nl
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-12-2024
Nadeel Optie 1 zijn die lades zo dicht bij die deuren, dat is wachten op het raken van elkaar. Misschien aan die zijde toch deurtjes?

Voor Optie 2 & 3 denk ik persoonlijk dat de hoge kasten aan die zijde icm positie raam ten kostte gaat van licht en het geeft een raar hoekje. Zelf zou ik dan eerder opstelling spiegelen en rondom het kleine zijraam in de hoogte werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tacmulder
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-06 18:38
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Ben er nu wel definitief uit dat het i.i.g. geen U of L vormige keuken wordt. Een L-vormige keuken heb ik niet voldoende ruimte om alle apparatuur in kwijt te kunnen plus is me te klein. Een U-vormige keuken lijkt een soort tunnel plus je hebt “dode hoeken” en wordt te druk. Vrienden, familie adviseren me allemaal om de keuken iig in de daarvoor bestemde ruimte te laten en niet in het midden te zetten. Ikzelf, twee keukenboeren plus een collega welke dagelijks indelingen maakt voor nieuwbouwwoningen zijn zeer enthousiast over het keuken-in-het-midden idee. Probleem is alleen dat die laatste twee er niet gaan wonen en hem niet betalen. Zelf hou ik wel van wat anders omdat bijna iedereen dezelfde indeling heeft. Daarbij hoe vaak eet je me zes personen aan een tafel? Moet je alleen voor die gelegenheden, hoogstens vijf keer in het jaar, je keuken totaal anders maken, heb me twijfels erbij. Ik ben nu nog alleen en zie mezelf de aankomende 3-5jaar ook nog geen kinderen krijgen. Ben ook niet iemand die graag gaat koken voor vrienden, steek liever in de zomer de bbq aan. Moet zeggen dat ik het wel een lastige call vindt. Denk dat ik nu al een ruime maand aan het denken ben hoe ik het wil hebben qua indeling. Eigenlijk blijven er nu nog drie opties voor mezelf over.

Even reminder over mijn indeling: (uitbouw van 1,2m1, is hier niet ingetekend).
[afbeelding]

1. Keuken-in-het-midden-idee
[afbeelding]
[afbeelding]
Eiland van 240x102 en vier hoge kasten.

2. Parallel opstelling met drie hoge kasten
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

3. Parrallel opstelling met vier hoge kasten
[afbeelding]
Groot nadeel dooie ruimte van 40cm.

Nadeel van opties 2 en 3 zijn dat je vanaf buiten tegen de kasten aan kijkt, omdat deze niet achter het raam vallen plus heb niet genoeg ruimte voor mijn verlaagde plafond (minimaal 31/32cm nodig).

Misschien een ander idee:
Optie 2, maar dan andersom.
Dus volledig laag aan de linker kant (gezien vanaf de woonkamer) en dan 2x hoog en de rest laag aan de rechter kant.
Kost je helaas wel een hoge kast, maar blokkeert verder geen licht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
forzav schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:07:
[...]

Je reacties lezend, ben je er volgens mij allang uit dat je het eiland wil en ben je nu nog op zoek naar voldoende bevestiging dat dit een goede keuze is.

Ikzelf zou absoluut voor de 'standaard' optie 2 of 3 gaan. Als je nu al aangeeft niet om koken te geven, zou ik zeker geen 'show'keuken midden in je woonkamer zetten. Grootste bezwaar van deze optie vind ik het gebrek aan 'vrije' bewegingsruimte doordat je een vast element midden in de kamer plant.

Succes met je keuze!
Ik was er tot voor kort wel redelijk uit dat het keuken-in-het-midden idee ging worden. Door de reacties hier, vrienden en familie juist enorm aan het twijfelen gekomen en neig ik nu meer naar een parallelle opstelling. Optie twee drie hoge kasten heeft mijn voorkeur nu.
Xantip.nl schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:10:
[...]

Nadeel Optie 1 zijn die lades zo dicht bij die deuren, dat is wachten op het raken van elkaar. Misschien aan die zijde toch deurtjes?

Voor Optie 2 & 3 denk ik persoonlijk dat de hoge kasten aan die zijde icm positie raam ten kostte gaat van licht en het geeft een raar hoekje. Zelf zou ik dan eerder opstelling spiegelen en rondom het kleine zijraam in de hoogte werken.
tacmulder schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:22:
[...]
Misschien een ander idee:
Optie 2, maar dan andersom.
Dus volledig laag aan de linker kant (gezien vanaf de woonkamer) en dan 2x hoog en de rest laag aan de rechter kant.
Kost je helaas wel een hoge kast, maar blokkeert verder geen licht...
Even snel uitgewerkt:
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/c6fcd8a81c1955d8d3b91c0ebf5dcb8e.png
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/20d66098a8f085e5a172622088be7ac0.png

Ziet er best fraai en clean uit, geen idee of je trouwens een vriezer onder een combi kan/ mag plaatsen. Al neig ik nu meer richting eerder genoemde optie 2, drie hoge kasten kunststof blad t.b.v. koffiecorner en daaronder een prullenbak. Dat ik kasten voor een raam plaats blijft een nadeel maar bijna elke optie heeft nadelen. Vier hoge kasten wordt denk ik teveel plus je hebt een dode hoek van 40cm. Voordeel van kookplaat aan de lange muur is ook dat ik met de hoogte voor een plafondunit eenvoudiger wegkom, inbouw is ongeveer 32cm. Opzet wordt dan zo;
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/675aa254b343c5a9364b04544da9659f.png
WNT schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 23:14:
[...]
Even een out-of-the box optie die ik niet heel goed heb doorgedacht :o : een lange keuken aan de linkerkant, beginnende met hoge kasten en dan verder gaan in laag, die een deel de woonkamer in steekt. Dan heb je een compromis oplossing.
Mwah, probleem blijft dat je maar 2 hoge kasten kan plaatsen, vrije ruimte tot raam is 142cm. Als ik dan de deur naar de woonkamer verplaats naar de voorgevel (gelijk bij hal linksaf) en het eetgedeelte voor trapkast maak heb je al je vrije ruimte rondom de keuken. Heb het liefst aan de voorzijde of middenstuk vrije ruimte. Ga dan liever voor het keuken-in-het-midden idee.
Reinier schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 23:28:
@asdf25 ik ga voor optie 1.
Je komt dan wel onhandig je woonkamer in; je loopt bijna tegen dat blok wat in de loop staat.
De originele deur verplaatsen naar direct linksaf na de voordeur een idee?

Edit: optie EEN
Dan kan er geen eettafel meer staan, wordt allemaal wel erg krap.
sanvv78 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:49:
[...]

Zonder twijfel optie 3!! Je geeft al aan geen echte koker te zijn, wat moet dat grote ding dan midden in je huis! En hier gezin met twee kids zou niet snel jouw huis kopen door deze indeling.
Dank voor het meedenken denk dat ik nu wel van het keuken-in-het-midden idee af ben ;)
A.s. zaterdag nieuwe afspraken in Duitsland, dan hopelijk voor eind van deze maand definitieve indeling beslissen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-05 11:43
@asdf25 Je kunt gewoon een vriezer onder een combi-oven o.i.d. plaatsen. Dit hadden wij in ons vorige huis ook.

Opstelling die je als laatste hebt getekend ziet er goed uit! Ik zou daar voor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
ollie_1982 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:22:
@asdf25 Je kunt gewoon een vriezer onder een combi-oven o.i.d. plaatsen. Dit hadden wij in ons vorige huis ook.

Opstelling die je als laatste hebt getekend ziet er goed uit! Ik zou daar voor gaan.
Ok, weer een zorg minder. Nadeel van optie vier is dat afzuigkap en plafondunit vanaf buiten voor het raam zitten, dit is erg lelijk. Heb maar 350mm tot het raam. Voordeel is dat de hoge kasten achter in de ruimte staan, hierdoor wordt het ruimtelijk, wellicht iets teveel. Voorraadkast voor glazen erboven breekt dit wellicht. Zelf neig ik nog het meest naar optie 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:34
@asdf25 Is een plafond afzuigkap/downdraft dan geen optie? Ik zit met min of meer hetzelfde probleem en kies dus voor downdraft.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:58

Reinier

\o/

ollie_1982 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:22:
Klopt, had ik ook en krijg ik binnenkort (morgen :) ) weer. Je zit dan aan een nismaat van 102,5 cm (of kleiner, maar da's wel erg krap voor een koeler en/of vriezer IMHO).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:38

JB

Cédric roelt!

Reinier schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:05:
[...]

Klopt, had ik ook en krijg ik binnenkort (morgen :) ) weer. Je zit dan aan een nismaat van 102,5 cm (of kleiner, maar da's wel erg krap voor een koeler en/of vriezer IMHO).
Benieuwd of je nog StudioLine op je oven(s) hebt staan. Let me know :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

JB schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:24:
[...]

We gaan het zien. De bezorgers zijn vijf minuten geleden gearriveerd dus ik ga het straks checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
GAEvakYD schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:06:
[...]

Klopt, dat was eerst ook mijn reactie. Tot ik die enorme bak problemen las die er zijn met de plint boiler. En ik toen pas zag dat combi XL die bypass optie niet heeft. Bah bah.

Combi L is meest zuinige optie ivm warm water bypass, maar heel veel slechte ervaringen op diverse fora's
Slechte ervaringen over de Quooker?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
asdf25 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:16:
[...]

Ik was er tot voor kort wel redelijk uit dat het keuken-in-het-midden idee ging worden. Door de reacties hier, vrienden en familie juist enorm aan het twijfelen gekomen en neig ik nu meer naar een parallelle opstelling. Optie twee drie hoge kasten heeft mijn voorkeur nu.

[...]

[...]

Even snel uitgewerkt:
[afbeelding]
[afbeelding]

Ziet er best fraai en clean uit, geen idee of je trouwens een vriezer onder een combi kan/ mag plaatsen. Al neig ik nu meer richting eerder genoemde optie 2, drie hoge kasten kunststof blad t.b.v. koffiecorner en daaronder een prullenbak. Dat ik kasten voor een raam plaats blijft een nadeel maar bijna elke optie heeft nadelen. Vier hoge kasten wordt denk ik teveel plus je hebt een dode hoek van 40cm. Voordeel van kookplaat aan de lange muur is ook dat ik met de hoogte voor een plafondunit eenvoudiger wegkom, inbouw is ongeveer 32cm. Opzet wordt dan zo;
[afbeelding]

[...]

Mwah, probleem blijft dat je maar 2 hoge kasten kan plaatsen, vrije ruimte tot raam is 142cm. Als ik dan de deur naar de woonkamer verplaats naar de voorgevel (gelijk bij hal linksaf) en het eetgedeelte voor trapkast maak heb je al je vrije ruimte rondom de keuken. Heb het liefst aan de voorzijde of middenstuk vrije ruimte. Ga dan liever voor het keuken-in-het-midden idee.

[...]

[...]

Dank voor het meedenken denk dat ik nu wel van het keuken-in-het-midden idee af ben ;)
A.s. zaterdag nieuwe afspraken in Duitsland, dan hopelijk voor eind van deze maand definitieve indeling beslissen.
Ik denk dat je niet te veel zorgen moet maken over kasten voor het raam aan de voorgevel. Aangezien je een hoekwoning hebt met ramen in de zijgevel heb je sowieso genoeg licht je huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:56
Mee eens! Loop maar eens langs een willekeurige nieuwbouw wijk. Daar kijk je regelmatig tegen kasten aan. Valt mij nauwelijks op. En het is sowieso niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:30
Wij zijn ook bezig met de keuken. Gisteren een eerste schets gemaakt, moet nog uitgewerkt worden.

Keuken Schets

Dit is de ruimte waarin de keuken wordt geplaatst;

Indeling keuken

De keuken die daar getekend is mag je natuurlijk negeren. De deur naar de bijkeuken zit daar op de verkeerde plek. Heb nog geen nieuwe tekening.

Zal ongeveer 22K euro moeten kosten met;

AEG
KME721000M
BSK792220M
FSE83700P
HKP85410FB

ATAG
KA2211DL

WAVE (afzuigkap met lamp)
2610.05 80 CM DIAM WIT MAT

Opmerkingen en suggesties zijn welkom :P

[ Voor 6% gewijzigd door TLer op 17-10-2017 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Ziet er gaaf uit!

Ben je niet bang dat het lijnenspel wat druk word met de 3 lade fronten?

Ik weet niet wat voor greep je krijgt?
Anders achter 1 front 2 lades maken?

En die afzuigkap vond ik zonde. Je kijkt er altijd tegenaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TLer
Welke greep weten wij ook nog niet. Eind november gaan we dat deel verder uitwerken, ook de kleuren.
Wat betreft het lijnenspel denken we juist dat het lekker uniform is. Die verborgen lades zijn misschien nog iets rustiger, maar wel weer onhandig in gebruik. In het eiland passen we er wel 1 toe.

Dat zelfde geld eigenlijk voor de afzuigkap. Je kan zo'n downdraft toepassen, of zo'n Bora. Wij denken echter dat dit niet voldoende gaat werken. Deze oplossing lost twee zaken op, verlichting en afzuiging.

Dit idee krijg je dan

Afbeeldingslocatie: https://www.apparatuurplanet.nl/files/2831/products/10509274/wave-design-2610-afzuiglamp-eilandschouw-90-cm-ral-9016-mat-recirculatie-sfeer-impressie-3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06 21:40

Wom

Dergelijke afzuiging hebben wij ook naar gekeken maar werd ons afgeraden. Vooral de mate van afzuiging en de geur die toch bleef hangen waren voor ons de reden om voor een andere optie te gaan.

Maar techniek staat niet stil, wie weet is dat probleem inmiddels wel opgelost :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
Er zit een plasma filter in, dus daar heb ik wel vertrouwen in.

Mijn adviseur beargumenteerde juist dat een koof met afzuigkap niet lekker werkt omdat de afstand te groot wordt.

Hoe bevalt jullie dit?

[ Voor 53% gewijzigd door TLer op 17-10-2017 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:43
TLer schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:55:

Mijn adviseur beargumenteerde juist dat een koof met afzuigkap niet lekker werkt omdat de afstand te groot wordt.

Hoe bevalt jullie dit?
Het gaat niet om de filter. Er is gewoon te weinig oppervlak in alle lucht te vangen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 01-06 21:40

Wom

TLer schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:55:

Hoe bevalt jullie dit?
Onze oplossing werkt qua afzuiging beter dan verwacht eerlijk gezegd. Enkel is het geluidsniveau best behoorlijk te noemen. Je hebt verschillende standen natuurlijk, maar van de vier gebruik je enkel stand 3 en 4. Achteraf gezien hadden we beter een model met de motor elders gekozen. Overigens ook eerder gekeken naar systemen die zijdelings afzuigen, maar dat was los van de prijs geen optie. Geen geweldige afzuiging en behoorlijk luidruchtig.

Had beetje idee dat je altijd wel ergens op moest inboeten, in ons geval op geluidsniveau.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Artbij
Dit wordt de mijne:

Afbeeldingslocatie: http://homeier.com/media/1014127/homeier_downair_mistral_701x351.jpg

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
Vindt ik ook gaaf om te zien.

eigenlijk moeten we ze ergens kunnen testen. Iemand suggesties?

Wat betreft de afmetingen van de Wave, die zouden toch voldoende moeten zijn. Hij is 80 of 90 rond, wat niet heel anders is als een klassieke afzuigkap. Natuurlijk moet je er dan geen plaat van 120 onder gooien. Die van ons wordt 80 cm breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
TLer schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:02:
Vindt ik ook gaaf om te zien.

eigenlijk moeten we ze ergens kunnen testen. Iemand suggesties?

Wat betreft de afmetingen van de Wave, die zouden toch voldoende moeten zijn. Hij is 80 of 90 rond, wat niet heel anders is als een klassieke afzuigkap. Natuurlijk moet je er dan geen plaat van 120 onder gooien. Die van ons wordt 80 cm breed.
Zit er in de kap geen gat? Meeste waves zijn open dacht ik.

Edit: zit geen gat in, dan zal hij net zo goed afzuigen als de kappen die in het plafond zitten.

[ Voor 8% gewijzigd door Artbij op 17-10-2017 17:29 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
Nee, geen gat. Wel een rooster aan de bovenkant om de gefilterde lucht terug de ruimte in te blazen. Dat zou met het toepassen van een plasma filter gewoon schone lucht moeten zijn.

http://www.wavedesign.nl/wp-content/uploads/2016/09/2610.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

JB schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:24:
[...]

Het staat op geen van beide. Ik vind het wel prima zo, want het staat ook niet op de koffiemachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-03-2021
asdf25 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:30:
[...]

Ok, weer een zorg minder. Nadeel van optie vier is dat afzuigkap en plafondunit vanaf buiten voor het raam zitten, dit is erg lelijk. Heb maar 350mm tot het raam. Voordeel is dat de hoge kasten achter in de ruimte staan, hierdoor wordt het ruimtelijk, wellicht iets teveel. Voorraadkast voor glazen erboven breekt dit wellicht. Zelf neig ik nog het meest naar optie 2.
Nog gedacht aan een downdraft afzuiging of afzuiging in het midden van de kookplaat? Deze gaat gelijk via lage kast naar buiten als ik jouw tekening zie. Hoef je geen verlaagd plafond te nemen voor de afzuiging iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
Is dat die Homeier? Kun je die wel bestellen in NL? en de prijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
sanvv78 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:38:
[...]

Is dat die Homeier? Kun je die wel bestellen in NL? en de prijs?
Dat is de Homeier, hoor morgen wat die kost.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
artbij schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:45:
[...]

Dat is de Homeier, hoor morgen wat die kost.
ben heel benieuwd! zeker hier ook interesse omdat dit een geheel lijkt te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:43
asdf25 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:16:
[...]

[...]

[...]

Even snel uitgewerkt:
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]

[...]

[...]

[...]

Oef, goed om te zien dat je toch besloten hebt iets anders te overwegen. Dit vind ik verreweg de beste oplossing: minder hoge kasten en dus optimaal gebruik van je ramen, plus voldoende werkruimte. Wat een verademing om dit te zien!

Om even terug te komen op je eerder geplaatste offerte met het keukeneiland: deze was mijns inziens véél te duur. Met Etna apparatuur en 'het goedkoopste merk kastjes' mag je wat mij betreft echt geen 12.000 euro uitgeven aan die keuken. Hiervoor zou ik op zijn minst luxe apparatuur en middensegment kastjes verwachten. Ben benieuwd naar de offerte van je nieuwe opstelling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
wesleytjuh schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:35:
@asdf25 Is een plafond afzuigkap/downdraft dan geen optie? Ik zit met min of meer hetzelfde probleem en kies dus voor downdraft.
sanvv78 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:28:
[...]
Nog gedacht aan een downdraft afzuiging of afzuiging in het midden van de kookplaat? Deze gaat gelijk via lage kast naar buiten als ik jouw tekening zie. Hoef je geen verlaagd plafond te nemen voor de afzuiging iig
Dat is eventueel nog een optie, alleen van die prijzen word ik niet zo vrolijk. Downdraft kost al gauw 1500€ als ik de berichten hier een beetje volg, dat is ongeveer de helft van een Novy D820 of ETNA afzuigkap. Heb voor mezelf een budget van 10k aangehouden en wil deze niet gaan overschrijden. Ben bang met mijn Quooker wens dat ik al op het randje zit.
Sarrr schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:06:
[...]
Oef, goed om te zien dat je toch besloten hebt iets anders te overwegen. Dit vind ik verreweg de beste oplossing: minder hoge kasten en dus optimaal gebruik van je ramen, plus voldoende werkruimte. Wat een verademing om dit te zien!

Om even terug te komen op je eerder geplaatste offerte met het keukeneiland: deze was mijns inziens véél te duur. Met Etna apparatuur en 'het goedkoopste merk kastjes' mag je wat mij betreft echt geen 12.000 euro uitgeven aan die keuken. Hiervoor zou ik op zijn minst luxe apparatuur en middensegment kastjes verwachten. Ben benieuwd naar de offerte van je nieuwe opstelling. :)
Doel je op de lage kant links tegen de meterkast en twee hoge kasten plus blad van 160cm rechts?

Die offerte vond ik ook veel te veel van het goede, het was ook nog bij een bekende leverancier waar ik voor mijn werk veel mee doe. Had wel een wat scherpere offerte verwacht. Dit biedt ook niet echt ruimte om door te praten. Qua apparatuur vond ik de prijs nog niet eens zo verkeerd, kwam op ongeveer 5400€ uit. Die ETNA combi had ik zelf voor gekozen omdat deze zeer hoog staat aangeschreven plus vindt de looks beter dan de Siemens lijn in dezelfde prijscategorie. Als ik via Google in Nederland shop kwam ik rond de 5000€ uit, geen offerte opgevraagd. In Duitsland waren alleen drie identieke apparaten totaal 500€ goedkoper. Er zit dus nog veel rek in de prijs als je de andere vier apparaten meetelt. Kasten en meubels vind ik alleen belachelijk duur 4300€ voor een beetje MDF en spaanplaat. Nog geen enkele keer uitgerekend hoeveel m2 hout er ongeveer in mijn keuken zit maar als je het terug gaat rekenen schrik je denk ik. Werkblad was ongeveer 2k. Zaterdag richting Duitsland ben benieuwd wat ze me daar kunnen aan bieden.

Ik meld de vorderingen, dank allen voor het meedenken tot zover ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:08

Shunt

Boe

TLer schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:20:
Wij zijn ook bezig met de keuken. Gisteren een eerste schets gemaakt, moet nog uitgewerkt worden.

[afbeelding]

Dit is de ruimte waarin de keuken wordt geplaatst;

[afbeelding]

De keuken die daar getekend is mag je natuurlijk negeren. De deur naar de bijkeuken zit daar op de verkeerde plek. Heb nog geen nieuwe tekening.

Zal ongeveer 22K euro moeten kosten met;

AEG
KME721000M
BSK792220M
FSE83700P
HKP85410FB

ATAG
KA2211DL

WAVE (afzuigkap met lamp)
2610.05 80 CM DIAM WIT MAT

Opmerkingen en suggesties zijn welkom :P
Je hebt voor ruim 7k aan speelgoed in je keuken zitten qua apparatuur. Ik ken het merk kasten niet maar ik weet wel dat je redelijk aan de prijs zit 15k voor de kasten + het blad + de kraan en wasbak + het zetten. Laten we even uit gaan van 3.5k voor het blad en 2k voor het zetten dan hou je nog ruim 9.5k over aan puur de kastjes. Het lijkt me dat daar nog best wat onderhandelingsruimte zit.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
Shunt schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:31:
[...]

Je hebt voor ruim 7k aan speelgoed in je keuken zitten qua apparatuur. Ik ken het merk kasten niet maar ik weet wel dat je redelijk aan de prijs zit 15k voor de kasten + het blad + de kraan en wasbak + het zetten. Laten we even uit gaan van 3.5k voor het blad en 2k voor het zetten dan hou je nog ruim 9.5k over aan puur de kastjes. Het lijkt me dat daar nog best wat onderhandelingsruimte zit.
Ik moet de exacte specificatie nog krijgen, maar met internet prijzen kom ik op ±9500 euro voor apparatuur. Er zit ook nog een Quooker Fusion RVS in en een Plasmamade filter + een spoelbak en een LED strip.

Spulletjes ±10.000
Blad is Keramisch met smet plinten en stollen op het Eiland. Totaal 7 meter ± 3500
Installatie en klein materiaal ± 2000

Laat een rest voor de kasten van ongeveer 6500 euro. Het merk is Kuhlmann.
Het zijn 10 kasten, dus 650 euro per kast, lijkt nog wel wat rek in te zitten.

Wat is een beetje normaal voor kasten?

[ Voor 3% gewijzigd door TLer op 17-10-2017 23:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wesleytjuh
asdf25 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:01:
[...]

[...]

Dat is eventueel nog een optie, alleen van die prijzen word ik niet zo vrolijk. Downdraft kost al gauw 1500€ als ik de berichten hier een beetje volg, dat is ongeveer de helft van een Novy D820 of ETNA afzuigkap. Heb voor mezelf een budget van 10k aangehouden en wil deze niet gaan overschrijden. Ben bang met mijn Quooker wens dat ik al op het randje zit.

[...]

Doel je op de lage kant links tegen de meterkast en twee hoge kasten plus blad van 160cm rechts?

Die offerte vond ik ook veel te veel van het goede, het was ook nog bij een bekende leverancier waar ik voor mijn werk veel mee doe. Had wel een wat scherpere offerte verwacht. Dit biedt ook niet echt ruimte om door te praten. Qua apparatuur vond ik de prijs nog niet eens zo verkeerd, kwam op ongeveer 5400€ uit. Die ETNA combi had ik zelf voor gekozen omdat deze zeer hoog staat aangeschreven plus vindt de looks beter dan de Siemens lijn in dezelfde prijscategorie. Als ik via Google in Nederland shop kwam ik rond de 5000€ uit, geen offerte opgevraagd. In Duitsland waren alleen drie identieke apparaten totaal 500€ goedkoper. Er zit dus nog veel rek in de prijs als je de andere vier apparaten meetelt. Kasten en meubels vind ik alleen belachelijk duur 4300€ voor een beetje MDF en spaanplaat. Nog geen enkele keer uitgerekend hoeveel m2 hout er ongeveer in mijn keuken zit maar als je het terug gaat rekenen schrik je denk ik. Werkblad was ongeveer 2k. Zaterdag richting Duitsland ben benieuwd wat ze me daar kunnen aan bieden.

Ik meld de vorderingen, dank allen voor het meedenken tot zover ;)
Zelf ga ik voor een Bora Basic als ik daar een mooie deal voor kan maken, alternatief is een AEG combohob, ziet er ook zeer interessant uit en is (zeker in DE) goed te betalen, was goedkoper dan inductieplaat + plafondafzuigdkap in mijn geval.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Reinier schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:36:
[...]

Het staat op geen van beide. Ik vind het wel prima zo, want het staat ook niet op de koffiemachine.
Ik blijf het een aparte zet van Siemens vinden (commercieel gezien).

Maar goed zolang het jou niet deert, dan is het toch prima :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Laatst online: 03-06 11:56

RUFFNECK

Poentje

Wel benieuwd naar de foto's @Reinier :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Laatst online: 03-06 11:56

RUFFNECK

Poentje

Haha ok, ik dacht dat eea al ingebouwd was ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

RUFFNECK schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 09:50:
Haha ok, ik dacht dat eea al ingebouwd was ;)
Wordt as we speak aan gewerkt. Zal later vandaag wel wat foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 15:08

Shunt

Boe

TLer schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:54:
[...]

Ik moet de exacte specificatie nog krijgen, maar met internet prijzen kom ik op ±9500 euro voor apparatuur. Er zit ook nog een Quooker Fusion RVS in en een Plasmamade filter + een spoelbak en een LED strip.

Spulletjes ±10.000
Blad is Keramisch met smet plinten en stollen op het Eiland. Totaal 7 meter ± 3500
Installatie en klein materiaal ± 2000

Laat een rest voor de kasten van ongeveer 6500 euro. Het merk is Kuhlmann.
Het zijn 10 kasten, dus 650 euro per kast, lijkt nog wel wat rek in te zitten.

Wat is een beetje normaal voor kasten?
Holy crap ja ik zie nu dat die afzuiger nog wat duurder is en als je er ook nog een Quooker bij hebt. Maar volgens mij kom ik dan nog niet op meer dan 8a 9k qua apparatuur. Maar een heel andere vraag, je spendeert nu alleen al bijna 5k aan je koelkast en afzuiging. Waarom dan zo'n relatief "goedkope" kookplaat en ovens?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
Omdat ik die mooi vindt 😃

Die elementen zitten in het zicht en moeren dus mooi zijn. Zo’n toeter uit het plafond vinden we niet zo fraai. Ook een verlaagd plafond niet. De rest moet het gewoon doen. Echter, geen van alle staat nog vast. Daar willen we nog naar kijken.

[ Voor 79% gewijzigd door TLer op 18-10-2017 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
wesleytjuh schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:15:
[...]

Zelf ga ik voor een Bora Basic als ik daar een mooie deal voor kan maken, alternatief is een AEG combohob, ziet er ook zeer interessant uit en is (zeker in DE) goed te betalen, was goedkoper dan inductieplaat + plafondafzuigdkap in mijn geval.
Betaalbaarder dan ik dacht. Inductieplaat zit je al snel op 400-500€, een plafondunit al gauw 800-1000€. Alleen ben ik nogal sceptisch over de werking ervan vergelijken met een normale afzuigkap, geen idee of dat gegrond, wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Van de AEG heb ik geen idee. Van de Bora Basic(en andere Bora afzuigsystemen) weet ik dat deze zeer goed werkt. Een vriend van mij installeert deze in veel (luxere) keukens naar volle tevredenheid van de klant., zijn klanten zijn zeer tevreden met de afzuiging van Bora systemen O-)

[ Voor 16% gewijzigd door wesleytjuh op 19-10-2017 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@wesleytjuh maar werken ze ook? :+ Leuk dat ie ze naar volle tevredenheid installeert :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TLer
Volgens mijn adviseur is het antwoord daarop, beperkt.

Probleem is dat warme lucht opstijgt. Afzuiging vanaf onderen is dan automatisch in het nadeel. Moet veel harder afzuigen, geeft daarmee veel meer geluid en dan nog is het resultaat minder dan. Ik een tradionele kap.

Je zou het eigenlijk een keer moeten kunnen testen ergens.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@TLer het kon mij ook niet overtuigen. Los daarvan zou onze keuken er wel heel kaal door gaan worden als we geen (hang)afzuigkap zouden pakken.

Ben super blij met de huidige afzuigkap. Mega stil. Op stand 3 merk ik dat ik ‘m soms nog niet eens irritant vind en ie na het eten nog aan staat. Oude keuken was dat 1e wat ik deed voordat we aan tafel gingen, de afzuigkap uit.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Bora e.d. werken gewoon goed, dingen worden al 40 jaar verkocht. Als het niet zou werken waren ze allang van de markt.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:08
"Gewoon goed' lijkt me persoonlijk, wat jij goed vind kan de ander onvoldoende vinden. De een vind recirculatie voldoende, de ander wil de lucht naar buiten afvoeren.

Warme lucht stijgt, een afzuiger die niet boven de pan hangt zal meer moeite moeten doen om deze damp af te vangen. Als jij vindt dat bijvoorbeeld een Bora hier voldoende in slaagt zal het voor jou een goede optie zijn. Zelf heb ik liever een unit boven de kookplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:48
Twijfel over extra stopcontact ja of nee...

opstelling aan 1 kant is: buitenmuur-> blad (50) | spoelbak (60) | blad (60) | kookplaat (90) | blad (60) -> woonkamer
we hebben nu een dubbel stopcontact links naast de spoelbak en rechts naast de kookplaat.
Zou het zinvol zijn om nog een stopcontact te nemen tussen spoelbak en kookplaat of niet... Ik denk dat het overkill is maar toch....

[ Voor 3% gewijzigd door frumper op 19-10-2017 10:53 ]

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Voor de duidelijkheid, Bora werkt goed. Worden veel geïnstalleerd in keukens in het luxere segment, en vrijwel zonder klachten. Enige nadeel van Bora is dat de installatie redelijk complex is, maar daar heeft de gebruiker uiteindelijk geen last van :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

frumper schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:52:
Twijfel over extra stopcontact ja of nee...

opstelling aan 1 kant is: buitenmuur-> blad (50) | spoelbak (60) | blad (60) | kookplaat (90) | blad (60) -> woonkamer
we hebben nu een dubbel stopcontact links naast de spoelbak en rechts naast de kookplaat.
Zou het zinvol zijn om nog een stopcontact te nemen tussen spoelbak en kookplaat of niet... Ik denk dat het overkill is maar toch....
Ik vind dat je er nooit te veel kunt hebben. Uiteraard hangt het af van het verwachte gebruik, maar ik zou er tussenin een extra WCD wel handig vinden.
Zelf heb ik één dubbele WCD links van de spoelbak juist verwijdered omdat ik daar geen apparaten verwacht te gebruiken. Voorheen had ik daar mijn koffiezetapparaat maar dat is nu een inbouwmachine geworden. Tussen spoelbak en kookplaat vind ik handig voor broodbakmachine, blender, mixer, etc. Dat ga je juist daar gebruiken. Andere kant van kookplaat heb ik ook een WCD voor staafmixer.

Overigens ontdekte ik dat een van de WCD's het niet doet. Ik vermoed dat hij fase en nul in de centraaldoos losgetrokken heeft, ik zie de aardedraad nog een klein stukje uit de leiding piepen. Bedankt elektriciën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-05 16:29
wesleytjuh schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:59:
Voor de duidelijkheid, Bora werkt goed. Worden veel geïnstalleerd in keukens in het luxere segment, en vrijwel zonder klachten. Enige nadeel van Bora is dat de installatie redelijk complex is, maar daar heeft de gebruiker uiteindelijk geen last van :).
Mijn ouders hebben ook al een paar jaar een Bora, erg tevreden over.
In onze nieuwe keuken komt ook een Bora !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Twee slechte kwaliteit plaatjes van hoe mijn keuken er gisteravond bij stond:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8eXlXZs0OuVmNJRccGj6Cm1U/full.jpg

Inmiddels hangen hier ook bovenkasten, waarvan een maatwerkkast met ingebouwde Novy Fusion +.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jLmGUvJ5uH2mfZYATc5TPwuQ/full.jpg

Beter dan anderhalve week terug :) Reinier in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Begint ergens op te lijken! Heerlijk als het straks klaar is :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:08
@frumper
Een stopcontact in het werkblad? Ik ben er geen fan van.

[ Voor 10% gewijzigd door My-life op 19-10-2017 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanvv78
My-life schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:50:
@frumper
Een stopcontact in het werkblad? Ik ben er geen fan van.
Op ons toekomstige eiland ben ik er wel maar wat blij mee hoor ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
wesleytjuh schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:59:
Ligt eraan wat je kookt in je keuken. Als je aardappels kookt en je groente kookt heb je niet zoveel afzuigcapaciteit nodig. Ga je veel wokken/bakken/roerbakken/frituren dan denk ik niet dat een Bora voldoet. Er worden niet voor niets ook afzuigkappen verkocht die ~ 900 m3/uur afzuigen. Ik denk dat een afzuigkap die 600 m3/uur afzuigt al veel beter werkt dan een Bora die 600 m3/uur downdraft afzuigt. Een kap die 900 m3/uur afzuigt zal dan nog veel beter werken. Wellicht werkt een Bora goed in een afgesloten keuken, wat je vaker hebt in het luxe segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
Z___Z schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:58:
[...]

Ligt eraan wat je kookt in je keuken. Als je aardappels kookt en je groente kookt heb je niet zoveel afzuigcapaciteit nodig. Ga je veel wokken/bakken/roerbakken/frituren dan denk ik niet dat een Bora voldoet. Er worden niet voor niets ook afzuigkappen verkocht die ~ 900 m3/uur afzuigen. Ik denk dat een afzuigkap die 600 m3/uur afzuigt al veel beter werkt dan een Bora die 600 m3/uur downdraft afzuigt. Een kap die 900 m3/uur afzuigt zal dan nog veel beter werken. Wellicht werkt een Bora goed in een afgesloten keuken, wat je vaker hebt in het luxe segment.
Dat geloof ik direct. Hier gaat de airfryer gewoon in de bijkeuken staan. We hadden echt een goede afzuigkap, bijna profi, en die kon zelfs die vetlucht niet goed wegkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Z___Z schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:58:
[...]

Vorm van de keuken heeft weinig te maken met of het segment luxe is of niet. Een Downdraft werkt gewoon goed. Of je nu wokt of niet.

In een grotere ruimte werkt een Downdraft juist beter, wind en andere luchtstromen krijgen weinig kans om vat de krijgen op de kooklucht. Die wordt meteen afgezogen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
artbij schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:06:
[...]

Vorm van de keuken heeft weinig te maken met of het segment luxe is of niet. Een Downdraft werkt gewoon goed. Of je nu wokt of niet.

In een grotere ruimte werkt een Downdraft juist beter, wind en andere luchtstromen krijgen weinig kans om vat de krijgen op de kooklucht. Die wordt meteen afgezogen.
Iedereen moet dit voor zichzelf bepalen, maar zolang ik niet in real life of op internet een filmpje heb gezien waarbij iemand natte groente in een hete wok gooit met een beetje olie of een vergelijkbare scenario, en dat alle rook de Bora in gaat, blijf ik sceptisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Z___Z schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:33:
[...]

Iedereen moet dit voor zichzelf bepalen, maar zolang ik niet in real life of op internet een filmpje heb gezien waarbij iemand natte groente in een hete wok gooit met een beetje olie of een vergelijkbare scenario, en dat alle rook de Bora in gaat, blijf ik sceptisch.
Tja, daar heb je alleen jezelf mee :).

Heb ook nog nooit een fimpje gezien trouwens "waarbij iemand natte groente in een hete wok gooit met een beetje olie of een vergelijkbare scenario" icm een normale afzuigkap die dan alles afzuigt.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
artbij schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:46:
[...]

Tja, daar heb je alleen jezelf mee :).

Heb ook nog nooit een fimpje gezien trouwens "waarbij iemand natte groente in een hete wok gooit met een beetje olie of een vergelijkbare scenario" icm een normale afzuigkap die dan alles afzuigt.
Klopt, maar er is geen betere oplossing dan een "normale" afzuigkap boven het fornuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Z___Z schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:55:
[...]

Klopt, maar er is geen betere oplossing dan een "normale" afzuigkap boven het fornuis.
Oplossing waarvoor? Niet voor een mooie keuken, ook niet voor vrij zicht, ook niet voor weinig geluid, ook niet voor je hoofd nooit stoten, ook niet voor veel poestwerk, enz....

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

artbij schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:58:
[...]

Oplossing waarvoor? Niet voor een mooie keuken, ook niet voor vrij zicht, ook niet voor weinig geluid, ook niet voor je hoofd nooit stoten, ook niet voor veel poestwerk, enz....
Dat heet smaak. Mbt geluid durf ik dit ook in twijfel te trekken tov een Bora. Praktisch inderdaad een gat langs je pannen waar alles in valt/loopt when the shit hits the fan...

Technisch gezien gaat een Bora nooit beter werken. Dat het voldoet aan je eisen, dat kan. Warme lucht gaat omhoog.

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 19-10-2017 14:03 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Het gaat er niet om wat het beste werkt. Het gaat om de beste oplossing. Ik hoef in mijn keuken gelukkig geen giftige gassen af te zuigen. Dus kijk niet naar ziuigkracht alleen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
artbij schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:58:
[...]

Een beetje flauwe reactie. We hebben het hier over de primaire functie van de afzuiger, namelijk het afzuigen van kooklucht. Dus een betere oplossing voor het afzuigen van kooklucht dan een afzuigkap zo dicht mogelijk boven je pan is er niet. Ook een plafondafzuigkap zal minder goed werken. Het enige esthetische nadeel ten opzichte van downdraft is dan de koof/verlaagd plafond.

Precies zoals @JB zegt, het belangrijkste is dat je zelf tevreden bent over de werking van het apparaat. De ene persoon heeft minder eisen qua afzuiging dan de andere. Sommigen vinden uiterlijk belangrijker dan functie, anderen vinden functie belangrijker dan uiterlijk. Dat geldt niet alleen voor keukens, maar voor allerlei spullen in de inrichting van je huis. Laten we het hier maar bij houden.

[ Voor 22% gewijzigd door Z___Z op 19-10-2017 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

artbij schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 14:05:
Het gaat er niet om wat het beste werkt. Het gaat om de beste oplossing. Ik hoef in mijn keuken gelukkig geen giftige gassen af te zuigen. Dus kijk niet naar ziuigkracht alleen.
Waarom is dat dan de beste oplossing. In bepaalde opzichten wellicht maar niet in alle. Het heeft beide voor en nadelen dus niet zo drammen.

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 19-10-2017 14:08 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wrack
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Wrack

aka Wegdekstreepje

TLer schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:58:
Volgens mijn adviseur is het antwoord daarop, beperkt.

Probleem is dat warme lucht opstijgt. Afzuiging vanaf onderen is dan automatisch in het nadeel. Moet veel harder afzuigen, geeft daarmee veel meer geluid en dan nog is het resultaat minder dan. Ik een tradionele kap.

Je zou het eigenlijk een keer moeten kunnen testen ergens.....
Wij waren ook heel sceptisch over de downdraft systemen, maar werden toch aangenaam verrast bij Miele. Uiteraard zal het iets minder werken dan een kap, maar het viel ons alles mee. Ook bij een hoge pan werkte het systeem nog goed genoeg en viel het geluidsniveau reuze mee.

Dus als je het eens wilt testen, meld je aan voor een workshop/demo bij het Miele inspiratiecentrum.

Of andere fabrikanten ook een demo kunnen geven kan ik je helaas niet zeggen.

Mocht je ooit voor zo'n systeem gaan kijken, vraag dan wel na hoe je de filters vervangt (lees: hoe zij het voor doen) en hoe je het zootje schoon kan maken. Wij zijn er achter gekomen dat de kwaliteit en onderhoudbaarheid erg kan verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Dat vind ik mooi aan de Homeier. Alles behalve het recirculatie filter kan in de vaatwasser.

[ Voor 7% gewijzigd door Artbij op 19-10-2017 14:19 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

artbij schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 14:12:
Dat vind ik mooi aan de Homeier. Alles behalve het filter kan in de vaatwasser.
Dat vind ik mooi aan een afzuigkap. De filter kan in de vaatwasser.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Ik denk dat de Homeier ook beter werkt dat een Bora, want Homeier heeft een grotere afzuigcapaciteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
JB schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 14:07:
[...]

Waarom is dat dan de beste oplossing. In bepaalde opzichten wellicht maar niet in alle. Het heeft beide voor en nadelen dus niet zo drammen.
Drammen? :')

Je moet zelf kiezen, maar downdrafts afschrijven vanwege het niet goed werken zou ik niet doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Artbij op 19-10-2017 14:16 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JaMaaT
@Z___Z
@JB
Gewoon niet meer reageren is het beste is mijn mening in dit geval.

Wij hebben gezocht naar een mix van het beste.

De lucht gaat naar boven dus wouden wij het daar opvangen.
We wouden vanuit de keuken niet tegen een kap aankijken, dus werd het inbouw.

Motor hadden we achter wellicht ook in de schuur kunnen plaatsen maar volgens mij gaat dit weer ten koste van de zuigkracht (langere afstand).

Dus werd het een plafondmodel. Downdraft vind ik optisch sowieso het mooiste alleen als ik al zie hoeveel water er bij mij al naast de kookplaat ligt met het koken van een ei wil ik mezelf het schoonmaken hiervan besparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Z___Z schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 14:13:
Ik denk dat de Homeier ook beter werkt dat een Bora, want Homeier heeft een grotere afzuigcapaciteit.
Die is erg groot inderdaad. Homeier werkt tot 98cm kookplaat geloof ik, dus moet ook wat meer kunnen dan de 4 pit bora’s.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
JB schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 14:13:
[...]

Dat vind ik mooi aan een afzuigkap. De filter kan in de vaatwasser.
Ik heb het over het recirculatie filter.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

artbij schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 14:17:
[...]

Ik heb het over het recirculatie filter.
No shit sherlock.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06 22:49
de afzuigkap discussies vallen tegenwoordig met de dag in herhaling :) Zolang het maar prima in je eigen keuken staat toch, downdraft, updraft, zijwaartsdraft...recirculatie, mechanische ventilatie, afvoer naar buiten. We hebben ze allemaal nu wel een stuk of 10 keer hier voorbij zien komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Niet zo drammen joh. :p

[ Voor 53% gewijzigd door Artbij op 19-10-2017 14:34 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
bvbal79 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 14:22:
de afzuigkap discussies vallen tegenwoordig met de dag in herhaling :) Zolang het maar prima in je eigen keuken staat toch, downdraft, updraft, zijwaartsdraft...recirculatie, mechanische ventilatie, afvoer naar buiten. We hebben ze allemaal nu wel een stuk of 10 keer hier voorbij zien komen :)
@Rubman Misschien een idee om de voor en nadelen in de topic start zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:02

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
Z___Z schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 15:22:
[...]

@Rubman Misschien een idee om de voor en nadelen in de topic start zetten.
Ja ik zal even kijken naar een goede plus min lijst voor afzuigkappen.

Kunnen we daar naar verwijzen.

Als iemand er al 1 heeft scheelt natuurlijk weer werk. O-)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Rubman schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 15:26:
[...]

Ja ik zal even kijken naar een goede plus min lijst voor afzuigkappen.

Kunnen we daar naar verwijzen.

Als iemand er al 1 heeft scheelt natuurlijk weer werk. O-)
Daar kan artbij helpen :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Yup, zet mijn posts maar als feit in de TS.

Graag gedaan.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Plus- en minpunten van mijn Novy Fusion +:

+ Vetfilters met magneetjes, werkt mooi
+ Mooie kleur warmwitte led
+ Hoge capaciteit maar redelijk stil (ik heb hem op 125 i.p.v. 150 mm spiraalbuis)
+ Glazen klep met tiptoetsen
+ Quasi-onzichtbaar weggewerkt in een gewone bovenkast, alleen het glazen paneel is zichtbaar bij gebruik en een kleine witte rand aan de onderzijde van de kast
+ Afstandsbediening mogelijk, heb ik zelf niet (voor gebruik moet je de glasplaat opendraaien, kun je hem net zo goed aanzetten :) )

- Niks eigenlijk, niet heel goedkoop maar ook weer niet belachelijk duur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06 22:49
https://www.consumentenbond.nl/afzuigkap/kopen
En anders kan Coolblue je helpen :)

[ Voor 55% gewijzigd door bvbal79 op 19-10-2017 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

weet iemand een oplossing / inspiratie voor een wokbrander uit het zicht ?

ik zit er sterk over te denken om een strak aanrecht blok te bestellen/kopen/maken maar we willen wel een goeie wokbrander .. (lees een ding om ook op gas te blijven koken) maar een puist op je aanrechtblad vind ik niet een aantrekkelijk idee..

we zoeken hierom inspiratie / oplossingen om de wokbrander uit het zicht te verwerken. (maar wel gemakkelijk schoon te maken)

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Artbij
@sanvv78 De Homeier Mistrall met uitlaat naar buiten kost €2650,-. Recirculatie prijs komt nog. Recirculatie is €2850,-.

Zelf vind ik dat niet tegenvallen. Zeker niet omdat je er elke plaat ik kunt leggen die je wilt.

[ Voor 16% gewijzigd door Artbij op 19-10-2017 21:04 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Laatst online: 04-06 20:58

NDF82

Doomed Space Marine

Iemand de Novy Panorama al in het wild gezien?
YouTube: Novy Panorama

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sarrr
artbij schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 20:56:
@sanvv78 De Homeier Mistrall met uitlaat naar buiten kost €2650,-. Recirculatie prijs komt nog. Recirculatie is €2850,-.

Zelf vind ik dat niet tegenvallen. Zeker niet omdat je er elke plaat ik kunt leggen die je wilt.

[video]
Lol, ik moet wel een beetje lachen om de waterdruppeltjes die bij de kip zalm in de pan liggen. Hoe fake wil je het hebben. Zou pas impressed zijn als hier een mooie scheut hete olie zou liggen die net zo goed wordt afgezogen als deze damp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Sarrr schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 23:41:
[...]

Lol, ik moet wel een beetje lachen om de waterdruppeltjes die bij de kip in de pan liggen. Hoe fake wil je het hebben. Zou pas impressed zijn als hier een mooie scheut hete olie zou liggen die net zo goed wordt afgezogen als deze damp.
Water?

De lampjes van de inductie plaat branden ook niet....

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
artbij schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 20:56:

[video]
Het gaat dus alleen om de afzuiging en het frame? De inductieplaat zelf kan van elk willekeurig merk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
sanvv78 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:15:
[...]

Het gaat dus alleen om de afzuiging en het frame? De inductieplaat zelf kan van elk willekeurig merk zijn?
Yes, maar hij wordt op maat gemaakt aan de hand van de plaat die je kiest.

Ik bestel er de ATAG HI9271MV bij. Volgens mij is dat toevallig ook de plaat uit bovenstaand filmpje.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:02

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
artbij schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 15:35:
[...]

Yup, zet mijn posts maar als feit in de TS.

Graag gedaan.
Om nu al je posts in de TS te zetten is ook weer wat.

Heb deze maar gewoon toegevoegd, meer dan genoeg info lijkt mij.

Als iemand zich geroepen voelt om een duidelijk overzichtje te maken be my guest

[ Voor 24% gewijzigd door Rubman op 20-10-2017 09:47 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
Rubman schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:45:
[...]

Om nu al je posts in de TS te zetten is ook weer wat.
Klopt :).

Doe maar niet ;).

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
artbij schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 00:31:
[...]

Water?

De lampjes van de inductie plaat branden ook niet....
Yup, check 0:25 maar. En inderdaad, dus rara politiepet? :P Ik bedoel het overigens niet verkeerd hoor, ik ben juist erg benieuwd hoe jij deze afzuiging straks gaat ervaren!

Vind het alleen zo jammer aan die productvideo's dat ze gewoon niet de werkelijkheid nabootsen. Waterdamp ziet er natuurlijk lekker spectaculair uit, juist omdat het zo simpel is om af te zuigen. Daarom ben ik dus nog niet overtuigd maar ik hoop dat mij ooit het tegendeel bewezen wordt, want mooi is het zeker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
Sarrr schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:48:
[...]

Yup, check 0:25 maar. En inderdaad, dus rara politiepet? :P Ik bedoel het overigens niet verkeerd hoor, ik ben juist erg benieuwd hoe jij deze afzuiging straks gaat ervaren!

Vind het alleen zo jammer aan die productvideo's dat ze gewoon niet de werkelijkheid nabootsen. Waterdamp ziet er natuurlijk lekker spectaculair uit, juist omdat het zo simpel is om af te zuigen. Daarom ben ik dus nog niet overtuigd maar ik hoop dat mij ooit het tegendeel bewezen wordt, want mooi is het zeker!
Ik hoor van verschillende mensen dat waterdamp juist lastig af te zuigen is.

Overigens worden oliespetters door geen enkele kap afgezogen.

Hier is wel wat meer te zien, maar ook alleen water.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-06 13:45

MAZZA

Barbie is er weer!

Sarrr schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:48:
[...]

Dat is zalm, geen kip, keukenprinses :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-05 16:29
Wij zijn deze week bij Rennings geweest in Wetten (Kevelaer), hier net over de grens.

Een super positieve indruk, een Nederlands sprekende verkoper.
Geen directe vraag naar het budget, de 1e afspraak duurde zo'n 2 uur, geen opdringerig gedrag etc.

Naar verwachting wordt exact dezelfde keuken voor ons zo'n €4k goedkoper in Duitsland. Met dezelfde apparatuur (Neff combi oven + Neff combi steam oven + Quooker + Bora Basic).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Hamers
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 20:48
Ik will het nog steeds met eigen ogen zien, maar dit zijn al wat betere (ogenschijnlijk onafhankelijke) filmpjes van de Bora Basic afzuiging in actie.

YouTube: BORA Basic Kochfeld mit Abluft
YouTube: Bora Basic in Action

Er zit in ieder geval gewoon boter in de pan :)

[ Voor 7% gewijzigd door Bob Hamers op 20-10-2017 22:18 ]

Pagina: 1 ... 33 ... 515 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1