Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:16

orf

vso schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 19:19:
weet iemand een oplossing / inspiratie voor een wokbrander uit het zicht ?

ik zit er sterk over te denken om een strak aanrecht blok te bestellen/kopen/maken maar we willen wel een goeie wokbrander .. (lees een ding om ook op gas te blijven koken) maar een puist op je aanrechtblad vind ik niet een aantrekkelijk idee..

we zoeken hierom inspiratie / oplossingen om de wokbrander uit het zicht te verwerken. (maar wel gemakkelijk schoon te maken)
Ik heb een keer een kookeiland gezien van RVS waar de gaspitten verdiept in lagen. Die kon je afdekken met een RVS paneel waardoor het helemaal glad/vlak was met het blad. Volgens mij was dit 'm:

Afbeeldingslocatie: https://www.onlineveilingmeester.nl/images/800x600/1607/1607_0001_02.jpg

Twee gaspitten zijn in de foto afgedekt en twee hebben de pannendrager erop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

artbij schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:53:
[...]

Ik hoor van verschillende mensen dat waterdamp juist lastig af te zuigen is.

Overigens worden oliespetters door geen enkele kap afgezogen.

Hier is wel wat meer te zien, maar ook alleen water.

[video]
Grappig. Doet me denken aan wat mijn keukenadviseur had gezegd: "let op de filmpjes. Je ziet altijd wel een pan met een deksel welke de damp een beetje leidt naar de afzuiging. Maar hoe vaak zal jij in de praktijk zo een pan bedekken?"

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

orf schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:25:
[...]

Ik heb een keer een kookeiland gezien van RVS waar de gaspitten verdiept in lagen. Die kon je afdekken met een RVS paneel waardoor het helemaal glad/vlak was met het blad. Volgens mij was dit 'm:

[afbeelding]

Twee gaspitten zijn in de foto afgedekt en twee hebben de pannendrager erop.
stoer dat is wel een beetje wat we zoeken inderdaad .. lastige vraag natuurlijk.
kmf schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 23:06:
[...]
Grappig. Doet me denken aan wat mijn keukenadviseur had gezegd: "let op de filmpjes. Je ziet altijd wel een pan met een deksel welke de damp een beetje leidt naar de afzuiging. Maar hoe vaak zal jij in de praktijk zo een pan bedekken?"
Het is gewoon IMHO een hoog gadget gehalte, maar praktisch zijn ze vaak niet zeker niet met schoonmaak gevolg is dat je afhankelijk van je ook gedrag gaandeweg eindigd met iets wat defect is of helemaal gedemonteerd moet worden om beetje schoon te kunnen maken. en dan hebben we het niet over de naad die ertussen zit ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik ben heb eens goed gekeken naar de keuken bij onze nieuwbouwwoning en het blijkt dat er helemaal geen afzuig kanaal aanwezig is. Helaas biedt de aannemer dit ook niet als optie, dus we kunnen na oplevering een kanaal naar de voor- of zijkant van de woning maken of een plasma afzuig unit plaatsen. Het laatste heeft mijn voorkeur.

De keuken wordt als volgt :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/c8tkNVy0ehdT59yJlz4uT2L4/full.jpg

Klopt het dat er bij een recirculatie afzuigkap dus een dubbele wcd nodig is? (1 voor afzuigkap en 1 voor recirculatie unit). Er zit nu een enkele op 2450cm, dat moet dus een dubbele worden? Ik was wat sceptisch over zo'n recirculatie kap, maar ik lees ook veel positieve berichten over een plasma filter.

We kunnen tot as maandag wijzingen aangeven aan de aannemer.

[ Voor 10% gewijzigd door Sport_Life op 21-10-2017 01:08 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-08 02:47
Bij mij gaven ze aan dat je anders moet gaan koken, dus met de deksels zo op de pannen om het naar de afvoer te geleiden. Uiteindelijk toch voor een plafondunit gegaan vanwege de filters en de diepe inbouw van de kookplaat.

Moet zeggen dat de Bora basic wel eenvoudig te reinigen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:04
Paar weken terug naar Bruynzeel geweest om een offerte te laten maken. Vind het nogal tegenvallen, vandaar even hier de check.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4Onii5XPFH9RuHBN4BYxQHaR/full.png

Keuken is van de optima serie. Zelfde als Next125.

Keuken bestaat uit een kookeiland van 3mx120m. Frontjes van glas met ingefreesde greep en voorlopig een goedkoop kunsstof blad. Kasten zijn van het maxi formaat, dus 87,5cm hoog. Aan de ene kant 5 kasten waarvan drie 60cm diep en twee 45cm diep. Aan de andere kant lades van 120cm (onder de kookplaat), vaatwasser, gewoon kastje onder de spoelbak en een kastje met binnenlades. Plint van 5 cm.

Daarachter 4 hoge kasten. Een met koelkast, daarnaast twee kasten met de ovens erin, die hebben onder lades en een hoge kast met planken. RVS plint van 5cm.

Hier moeten ze 15K voor hebben, zonder apparatuur en zonder blad dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Artbij op 21-10-2017 12:57 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Laatst online: 04-09 07:54

RUFFNECK

Poentje

artbij schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 12:37:
Paar weken terug naar Bruynzeel geweest om een offerte te laten maken. Vind het nogal tegenvallen, vandaar even hier de check.

[afbeelding]

Keuken bestaat uit een kookeiland van 3mx120m. Frontjes van glas met ingefreesde greep en voorlopig een goedkoop kunsstof blad. Kasten zijn van het maxi formaat, dus 87,5cm hoog. Aan de ene kant 5 kasten waarvan drie 60cm diep en twee 45cm diep. Aan de andere kant lades van 120cm (onder de kookplaat), vaatwasser, gewoon kastje onder de spoelbak en een kastje met binnenlades. Plint van 5 cm.

Daarachter 4 hoge kasten. Een met koelkast, daarnaast twee kasten met de ovens erin, die hebben onder lades en een hoge kast met planken. RVS plint van 5cm.

Qua afmetingen hebben we vrijwel exact hetzelfde (al eerder in dit topic gezien). Ik heb een Rotpunkt keuken, aan de 'buitenkant' van het eiland 3x2 lades van 1m, waarvan 1tje een besteklade binnen. Aan de binnenkant van het eiland 2x1,2m lades onder elkaar, waarvan 1 met besteklade erin, de rest is voor vaatwasser, spoelbak en 1 met planken. Geen 'maxi formaat', maar wel allemaal 60cm diep.

De hoge kasten hebben we exact gelijk verder incl. de lades onder de oven (boven de oven gewoon kast met planken).

Geen glazen front, maar mat gelakt en greeplijst (vandaar geen extra hoge kast mogelijk). Jetstone keramisch blad.

Voor dit alles, dus zonder apparatuur en zonder werkblad betaal ik 7600 nog wat. 15K vind ik persoonlijk dus behoorlijk wat, ook al zijn sommige opties iets anders.

Voor het werkblad incl. uitsparingen, evoline backflip stopcontact en franke spoelbak en alles wat erbij hoort betaal ik 4100.

[ Voor 4% gewijzigd door RUFFNECK op 21-10-2017 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij betalen 11.5k excl apparatuur en werkblad bij Piet Boon Kitchen voor een hoge kastenwand (3x60cm), greeploze keukenkasten en laden onder het aanrecht van 420cm en in een eiland van 200cm bij 100cm. Dan vind ik Bruynzeel duur in verhouding. Bijzonder tevreden over hun service trouwens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 10:35

Shunt

Boe

[afbeelding]

Ik zie dat ze bij Bruynzeel hun oplichting praktijken toch nog niet helemaal verleerd zijn. Ondanks ze prediceren niet meer mee te doen met die vuile spelletjes.

Zoals jij de keuken omschrijft mag die echt niet meer kosten als 7/8k incluisief zetten. En als je echt goed shopt zal je daar nog wellicht voor een duizend meer een fatsoenlijk blad bij kunnen krijgen ipv een plastic blad.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
7 a 8 k gaat hem niet worden voor een keuken uit het hogere segment. Zeker niet met glazen fronten die afgewerkt zijn met aluminium.

Zijn er hier mensen die een keuken in het hogere segment gekocht hebben en iets kunnen zeggen over de prijs? Van dit segemnt vind ik weinig prijzen online.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

artbij schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 00:14:
7 a 8 k gaat hem niet worden voor een keuken uit het hogere segment. Zeker niet met glazen fronten die afgewerkt zijn met aluminium.

Zijn er hier mensen die een keuken in het hogere segment gekocht hebben en iets kunnen zeggen over de prijs? Van dit segemnt vind ik weinig prijzen online.
Hmm had het glas gemist. Maar dan nog je hebt volgens mij niet echt iets speciaals op de kast deurtje naa qua lades of lees ik dat verkeerd? Wellicht dat 9/10 dan meer op zijn plaats is. Aluminium is ook maar een goedkoop materiaal en glas kost ook geen drol. Ik heb het idee dat je juist in de hogere merken met name betaalt voor de extra kleuren, opties, materiaal voor de frontjes en met name de naam. Maar dat kan aan mij liggen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Shunt schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 00:24:
[...]

Hmm had het glas gemist. Maar dan nog je hebt volgens mij niet echt iets speciaals op de kast deurtje naa qua lades of lees ik dat verkeerd? Wellicht dat 9/10 dan meer op zijn plaats is. Aluminium is ook maar een goedkoop materiaal en glas kost ook geen drol. Ik heb het idee dat je juist in de hogere merken met name betaalt voor de extra kleuren, opties, materiaal voor de frontjes en met name de naam. Maar dat kan aan mij liggen.
Sowieso is glas duurder. Je hebt een gelakt forntje, daar moet glas op en een alu rand omheen. Daarna nog een greep uitfrezen in het glas. Meer werk + materiaal dan lakken.

Heb bij bruynzeel ook de andere lijnen bekeken, maar dat is echt wel een groot kwaliteitsverschil, daar kun je voor 5a6k deze opstelling wel kopen inderdaad. Zelf de goedkope optima frontjes zijn veel goedkoper dan het glazen front en de extra hoge kasten.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

artbij schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 00:29:
[...]

Sowieso is glas duurder. Je hebt een gelakt forntje, daar moet glas op en een alu rand omheen. Daarna nog een greep uitfrezen in het glas. Meer werk + materiaal dan lakken.

Heb bij bruynzeel ook de andere lijnen bekeken, maar dat is echt wel een groot kwaliteitsverschil, daar kun je voor 5a6k deze opstelling wel kopen inderdaad. Zelf de goedkope optima frontjes zijn veel goedkoper dan het glazen front en de extra hoge kasten.
Maar heb je dan wel een correct referentiekader? Bruynzeel staat nu niet echt bekend om hun kwaliteit kasten. Tenminste vooral niet in de laatste tien jaar loop eens langs een winkel als aswa daar hebben ze keukens van 5k tot 80k in de etalage staan. Dat maakt vergelijen erg fijn. Hun huismerk is pronorm maar noemen dat volgens mij silverline. Dat is een prima compromis maar geen idee of ze daar ook die luxe deurtjes in hebben.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Shunt schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 00:35:
[...]

Maar heb je dan wel een correct referentiekader? Bruynzeel staat nu niet echt bekend om hun kwaliteit kasten. Tenminste vooral niet in de laatste tien jaar loop eens langs een winkel als aswa daar hebben ze keukens van 5k tot 80k in de etalage staan. Dat maakt vergelijen erg fijn. Hun huismerk is pronorm maar noemen dat volgens mij silverline. Dat is een prima compromis maar geen idee of ze daar ook die luxe deurtjes in hebben.
Die luxe deurtjes worden alleen geleverd door next125 en zijn dus premium/hoog segment. Ik heb ongeveer dezelfde prijs ook gehad van een bulthaub/siematic/next125 keukenboer.

Lees volgende keer even de volledige post als ergens op reageert ;). Heb ik al eerder uitgelegd vandaar ook de vraag naar het hogere segment.

[ Voor 4% gewijzigd door Artbij op 22-10-2017 01:06 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 21:11

Pater

Terry Tate

Ik heb vorige week een nieuwe keuken bij een keukenboer gekocht. Nu schijnt er wat moeilijkheden te zijn met het leveren van een magnetron in de gewenste opstelling en hebben ze aangeboden voor een meerprijs een Siemens oven met magnetronfunctionaliteit te leveren.

Daar hield het niet mee op, voor EUR 125,- meer boden ze aan om alles wat nu besteld is van Whirlpool met Siemens te vervangen. Maar ik weet niet of dat zo'n goed idee is. Als ik namelijk op de website kijk, dan lijkt bijna alle Siemens apparatuur het instapmodel te zijn.

- Wandschouwafzuigkap: Siemens Q100, LC94BBC51 vs Whirlpool AKR 759 IX
- Vaatwasser: Siemens iQ100, SN614X03AE vs Whirlpool WIC3C26
- Kookplaat: Siemens iQ300 EH845BFB1E vs Whirlpool ACM 938BA
- Koelkast/vriescombinatie: Siemens iQ100 KI34VX21 vs Whirlpool ART6000 A+

De oven is sowieso een upgrade, dus ik denk dat ik daar sowieso voor ga. Maar ik vind het best lastig. Als ik de specs met elkaar vergelijk, dan is Whirlpool vaak energiezuiniger en stiller. Wat is jullie mening?

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
Na de lange zoektocht naar de juist opstelling uiteindelijk toch afgestapt van het keuken-in-het-midden idee, mede dankzij jullie. Dit weekend, na drie keukenbezoeken in Nederland, keer op bezoek bij de oosterburen om te kijken wat hun te bieden hebben. Afgelopen maandag/ dinsdag heb ik telefonisch een afspraak gemaakt en via de mail aanvullende informatie over de zoektocht, diverse schetsen en lijst met apparaten verstuurd. Allereerst in de showroom alle keukens bekeken omdat de verkoper nog met een klant bezig was.

In de mail aangeven dat mijn voorkeur nu uitging naar onderstaand schetsontwerp:
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/5bd9fb5107adf320aa47eb2b23422f5f.png

Hij had alles al redelijk keurig uitgewerkt. Eerst hebben we ongeveer driekwartier tekening en globale opzet doorgelopen en tastte hij af wat ik mooi vond. Vervolgens hebben we de showroom doorgelopen en wees hij aan wat hij dacht dat ik mooi vond en adviseerde me bij de te kiezen opties. Toen het merk en type keuken vaststond gekeken naar het blad, fronten etc. Mijn voorkeur ging uit naar witte hoogglans kasten en lades en een keramiekblad; beton look river washed. Toen we blad en fronten bij elkaar hielden vond ik het een “dooie” combinatie, redelijk saai. Na overleg afgestapt van deze combinatie omdat het niet bij elkaar past. Aangezien ik een industriële look en oneffenheden wel mooi vindt gekozen voor een iron moss blad, dit compenseert de strakke lijnen en zeer modern fronten.

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ervaar het winkelen voor een keuken in Duitsland veel relaxter. Je wordt er heel anders benadert dan in Nederland. Je krijgt echt stukken beter advies in het uitkiezen van de fronten, kleurencombinaties en geschikte apparatuur. Bij de overige zaken (Lokale keukenboer, Superkeukens en Bouwcenter) waar ik ben geweest willen ze je naar een bepaalde keuken en apparatuur toepraten. Daarbij heb ik de grote bekende spelers niet eens bezocht (DMG, Bruynzeel etc.). Showroom was zeer uitgebreid, mensen zijn er heel relaxt plus afgescheiden ruimtes waar niet veel mensen langs lopen. Tijdens het kiezen van de keuken is het ook geen enkele keer over mijn budget gegaan. Had hier eerder heen moeten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 10:00
MAZZA schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:10:
[...]

Dat is zalm, geen kip, keukenprinses :9 :P
Haha, je hebt gelijk, overheen gekeken. En dat voor een professionele keukenprinses. ;) Toch bak ik ook zalm niet in water.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:55
Vis moet zwemmen, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c0sje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:06

[afbeelding]

Wij hebben +- 15K betaald voor:

- Optima Steengrijs
- Kookeiland 360 cm (combi tussen lades en kastjes) bij 120 cm
- Kunststof werkblad zwevend (1,5cm)
- WCD in werkblad
- 4 hoge kasten 60cm
- 2 open kasten 30cm diep lava-zwart
- Apparatuur van Siemens (allemaal IQ700):
-- Inductiekookplaat
-- Plafondafzuigkap
-- Vaatwasser
-- 2x inbouwoven
-- Warmhoudlade
-- Quooker
-- Koelkast

Vond de prijs best OK. Ook bij vergelijkbare boeren geweest in de omgeving daar waren we vooral op het apparatuur duurder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
c0sje schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 08:48:
[...]

Wij hebben +- 15K betaald voor:

- Optima Steengrijs
- Kookeiland 360 cm (combi tussen lades en kastjes) bij 120 cm
- Kunststof werkblad zwevend (1,5cm)
- WCD in werkblad
- 4 hoge kasten 60cm
- 2 open kasten 30cm diep lava-zwart
- Apparatuur van Siemens (allemaal IQ700):
-- Inductiekookplaat
-- Plafondafzuigkap
-- Vaatwasser
-- 2x inbouwoven
-- Warmhoudlade
-- Quooker
-- Koelkast

Vond de prijs best OK. Ook bij vergelijkbare boeren geweest in de omgeving daar waren we vooral op het apparatuur duurder uit.
Dit had je al eerder gepost toch? Ik ga dit voorleggen en ben benieuwd waarom die van mij dan zoveel duurder is.

Bedankt voor je post.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0sje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:06
artbij schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:15:
[...]

Dit had je al eerder gepost toch? Ik ga dit voorleggen en ben benieuwd waarom die van mij dan zoveel duurder is.

Bedankt voor je post.
Ik geloof het niet. Wat betreft de montage en service ben ik heel erg tevreden over Bruynzeel. De punten die we hadden opgemerkt werden kosteloos en vrijwel direct opgelost. No questions asked. Dit is onze 2e Optima keuken van Bruynzeel Zwolle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
artbij schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:15:
[...]

Bedankt voor je post.
@C0sje hebben jullie een foto? Ik ben benieuwd naar het grijs/zwart combinatie :)
En apparatuurlijst? Ik heb het idee dat we minderwaardige apparaten hebben met IQ500 spullen. (die overigens vervangen worden naar IQ300 omdat Siemens het assortiment wijzigt.

Wij betalen nu 15k ~ 15.5k. Oplevering 2018.

- Optima Steengrijs (satijn lak)
- 75CM (geen maxi kasten), plint 15cm Alu lamellen.
- Kookeiland 250 cm (3x 120cm lades) bij 120 cm
- Ronde vormwanden op het eiland. (+12cm lengte)
- Composiet werkblad 2cm, ik gok van Kemie.
- WCD in werkblad (Twister)
- 5x extra hoge kasten 218CM 60cm

- Apparatuur van Siemens (~IQ500?):
-- Inductiekookplaat
-- Vaatwasser
-- 1x combi stoomoven
-- 1x compacte bakoven
-- Quooker
-- Koelkast 122cm
-- Vriezer 122cm

-- Plafondafzuigkap gaan we zelf kopen a <2000. Novy plafondafzuiging + buitenmotor

@artbij
Ik gok dat het komt omdat de prijs hoger is door de maxi kasten en het houten front op de hoge kasten. Ik gok dat je volledig houten deuren hebt (NX650). Probeer het hout te wijzigen naar walnoot fineer (NX630).

[ Voor 3% gewijzigd door ReseT op 23-10-2017 11:08 ]

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
ReseT schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:02:
[...]

@C0sje hebben jullie een foto? Ik ben benieuwd naar het grijs/zwart combinatie :)
En apparatuurlijst? Ik heb het idee dat we minderwaardige apparaten hebben met IQ500 spullen. (die overigens vervangen worden naar IQ300 omdat Siemens het assortiment wijzigt.

Wij betalen nu 15k ~ 15.5k. Oplevering 2018.

- Optima Steengrijs (satijn lak)
- 75CM (geen maxi kasten), plint 15cm Alu lamellen.
- Kookeiland 250 cm (3x 120cm lades) bij 120 cm
- Ronde vormwanden op het eiland. (+12cm lengte)
- Composiet werkblad 2cm, ik gok van Kemie.
- WCD in werkblad (Twister)
- 5x extra hoge kasten 218CM 60cm

- Apparatuur van Siemens (~IQ500?):
-- Inductiekookplaat
-- Vaatwasser
-- 1x combi stoomoven
-- 1x compacte bakoven
-- Quooker
-- Koelkast 122cm
-- Vriezer 122cm

-- Plafondafzuigkap gaan we zelf kopen a <2000. Novy plafondafzuiging + buitenmotor

@artbij
Ik gok dat het komt omdat de prijs hoger is door de maxi kasten en het houten front op de hoge kasten. Ik gok dat je volledig houten deuren hebt (NX650). Probeer het hout te wijzigen naar walnoot fineer (NX630).
Hoge kasten zijn al fineer. Wel een duur front, maar dus niet volledig hout. Ik heb voor de gein de kast eens vergeleken met de kasten van normaal formaat. Daar zat een verschil in van €50,-. Zeg dat het frontje in glas 100,- meer is dan kom je dus per kastje 150,- duurder uit. Laat dat op de hele keuken dan eens €1000,- zijn.

@c0sje Ik heb de keuken van @ReseT hierboven gezien denk ik :).

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lovey
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-01-2022
Zou ik wat mogen vragen?

Wij zijn bezig met een nieuwbouwhuis en daarvoor een keuken uit te zoeken. Nu hebben we een mooie, betaalbare keuken gemaakt bij de Ikea. Alleen wil de aannemer een duidelijke technische tekening hebben met alle aansluitpunten voorzien van maten en aansluitwaarden. Zelf hebben we geen idee en Ikea gaf aan dat ze dit niet maken.

Enig idee hoe dit op te lossen zonder een keuken bij een andere keukenboer te kopen. We hebben namelijk een rolberoerte gekregen van de prijs en kwaliteit verhouding bij de keukenboeren. Daarnaast willen we ons nu nog niet vastleggen op de exacte soort kastjes enz, aangezien wij pas in 2019 ons huis krijgen opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
lovey schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:29:
Zou ik wat mogen vragen?

Wij zijn bezig met een nieuwbouwhuis en daarvoor een keuken uit te zoeken. Nu hebben we een mooie, betaalbare keuken gemaakt bij de Ikea. Alleen wil de aannemer een duidelijke technische tekening hebben met alle aansluitpunten voorzien van maten en aansluitwaarden. Zelf hebben we geen idee en Ikea gaf aan dat ze dit niet maken.

Enig idee hoe dit op te lossen zonder een keuken bij een andere keukenboer te kopen. We hebben namelijk een rolberoerte gekregen van de prijs en kwaliteit verhouding bij de keukenboeren. Daarnaast willen we ons nu nog niet vastleggen op de exacte soort kastjes enz, aangezien wij pas in 2019 ons huis krijgen opgeleverd.
Had hetzelfde probleem omdat wij de keuken zelf gaan doen. Iemand hier in het topic is toen zo vriendelijk geweest om zijn keukentekening te sturen en op basis daarvan heb ik die van mezelf getekend. Geen klachten gehad, alles zat er tot op de millimeter precies en waar nodig hebben ze er een groep bij geprikt. Tekening heb ik gemaakt mbv Sketchup.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:03

Reinier

\o/

Ben je handig met SketchUp? Dat werk best goed voor zoiets.

Als je aannemer per se een tekening wil met de "officiële" icoontjes kun je hier eens kijken. Ik kreeg zelf SketchUp-tekeningen waarbij elk aansluitpunt gewoon een cirkeltje met nummer was, met daarbij een legenda/uitleg per nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lovey
Ik heb nog nooit met sketch up gewerkt en ben niet echt handig (Ikea planner was een uitdaging).
Alles is wel te leren natuurlijk. Het gaat er mij om dat ik werkelijk geen idee heb of het goed gaat als we zoiets inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
lovey schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:01:
Ik heb nog nooit met sketch up gewerkt en ben niet echt handig (Ikea planner was een uitdaging).
Alles is wel te leren natuurlijk. Het gaat er mij om dat ik werkelijk geen idee heb of het goed gaat als we zoiets inleveren.
Als je zo onhandig bent, wie gaat de keuken dan plaatsen? Wellicht kan die persoon/dat bedrijf een tekening aanleveren.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lovey
Ikea zelf heeft de service om het te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 21:35
De laatste berichten van @ReseT @artbij en @c0sje gaan een beetje over keukens in hetzelfde segment en opstelling waarvoor wij aan het kijken zijn lijkt het. Wij willen drie tot het plafon hoge kasten met een eiland van 260*110 cm. Daar zou de volgende apparatuur in moeten komen:

AparaatMerkTypeAdviesprijs
magnetronSiemensCF834AGB1€ 1.199,-
koffiemachineSiemensCT836LEB6€ 2.799,-
ovenSiemensCB875G0B1€ 1.349,-
vaatwasserSiemensSN858D05TE€ 1.479,-
kookendwaterQuookerQUOC22RC€ 1.295,-
kookplaatNovy1777€ 2.359,-
afzuigkapNovy6830€ 1.919,-
koelvriescombiSamsungRS53K4400SA€ 999,-
  • Voor Siemens apparatuur is 40% korting t.o.v. de adviesprijs redelijk normaal zie ik, voor Novy iets minder. Ik verwacht dat alle apparatuur bij elkaar zo'n 9K kost.
  • De frontjes willen we graag met hout gefineerd. Blank of zwart, daar zijn we nog niet uit. Greeploos in het eiland en met greepjes op de hoge kasten. Het blad van keramiek, opgedikt naar 8 cm. Ik heb bij keukenkastenfabriek alle kasten ingevoerd en kwam daar op 4.6K uit, door de frontjes kwamen de kasten in de hoogste prijsgroep.
  • Het werkblad met spoelbak kost bij 123werkbladen tussen de 2K - 3K, de kraan 400.
In totaal dus 17K zonder montage. Hoeverre zal dit in de buurt komen als het totaal geleverd wordt door een keukenleverancier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
My-life schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 16:26:
De laatste berichten van @ReseT @artbij en @c0sje gaan een beetje over keukens in hetzelfde segment en opstelling waarvoor wij aan het kijken zijn lijkt het. Wij willen drie tot het plafon hoge kasten met een eiland van 260*110 cm. Daar zou de volgende apparatuur in moeten komen:

AparaatMerkTypeAdviesprijs
magnetronSiemensCF834AGB1€ 1.199,-
koffiemachineSiemensCT836LEB6€ 2.799,-
ovenSiemensCB875G0B1€ 1.349,-
vaatwasserSiemensSN858D05TE€ 1.479,-
kookendwaterQuookerQUOC22RC€ 1.295,-
kookplaatNovy1777€ 2.359,-
afzuigkapNovy6830€ 1.919,-
koelvriescombiSamsungRS53K4400SA€ 999,-
  • Voor Siemens apparatuur is 40% korting t.o.v. de adviesprijs redelijk normaal zie ik, voor Novy iets minder. Ik verwacht dat alle apparatuur bij elkaar zo'n 9K kost.
  • De frontjes willen we graag met hout gefineerd. Blank of zwart, daar zijn we nog niet uit. Greeploos in het eiland en met greepjes op de hoge kasten. Het blad van keramiek, opgedikt naar 8 cm. Ik heb bij keukenkastenfabriek alle kasten ingevoerd en kwam daar op 4.6K uit, door de frontjes kwamen de kasten in de hoogste prijsgroep.
  • Het werkblad met spoelbak kost bij 123werkbladen tussen de 2K - 3K, de kraan 400.
In totaal dus 17K zonder montage. Hoeverre zal dit in de buurt komen als het totaal geleverd wordt door een keukenleverancier?
Kwaliteit kost geld. Weet niet in welk segment jij kijkt, maar de Next keukens zitten in het hogere segement, zijn ook de duurste keukens die je in dit topic tegenkomt.

Voor je apparatuur, mail bemmel en keukenloods, dat krijg je meteen een goede offerte. Weet je waarmee je kunt rekenen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
De keukens van @ReseT en @c0sje zijn ook van Next als ik het goed begrijp. ReseT heeft twee hoge kasten meer, wij wat meer en duurdere apparatuur. c0sje heeft 1 hoge kast en 2 open kasten meer een een groter eiland, maar een goedkoper blad vermoed ik.
Komt redelijk in de richting dacht ik?

[ Voor 28% gewijzigd door My-life op 23-10-2017 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
My-life schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 16:56:
De keukens van @ReseT en @c0sje zijn ook van Next als ik het goed begrijp. ReseT heeft twee hoge kasten meer, wij wat meer en duurdere apparatuur. c0sje heeft 1 hoge kast en 2 open kasten meer een een groter eiland, maar een goedkoper blad vermoed ik.
Komt redelijk in de richting dacht ik?
Voorbeeld:

Een hoge kast kost 700,-.
Diezelfde hoge kast met lades kost 1900,-

Dus extra kast maakt minder verschil dan een bestaande kast opvullen met lades. Dat is het lastige van online vergelijken.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Wij willen onder de spoelbak en de kookplaat twee 90 cm ladekasten, verder normale kasten zonder lades of bijzonderheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
Waarom zou je een Next willen? Als je zelf wilt bouwen dan laat een Next dealer dat niet toe. Hoogstens bij private label zoals de Bruynzeel Optima.

Als je naar aswa gaat met hun eigen merk keukens zou ik zeggen dat je minder dan 17k kwijt bent inclusief montage voor hout fineer. Waar je mogelijk niet uit komt is het werkblad keramiek. Veel keuken leveranciers vragen daar veruit absurde prijzen voor.

Wat je daarnaast ook kan doen is wel bv alle Siemens apparatuur afnemen en alle odd items, zoals Novy apparatuur en zelf aanschaffen. Dan spreek je af dat jouw apparatuur meegenomen wordt tijdens de inbouw.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
ReseT schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 19:05:
Waarom zou je een Next willen? Als je zelf wilt bouwen dan laat een Next dealer dat niet toe. Hoogstens bij private label zoals de Bruynzeel Optima.

Als je naar aswa gaat met hun eigen merk keukens zou ik zeggen dat je minder dan 17k kwijt bent inclusief montage voor hout fineer. Waar je mogelijk niet uit komt is het werkblad keramiek. Veel keuken leveranciers vragen daar veruit absurde prijzen voor.

Wat je daarnaast ook kan doen is wel bv alle Siemens apparatuur afnemen en alle odd items, zoals Novy apparatuur en zelf aanschaffen. Dan spreek je af dat jouw apparatuur meegenomen wordt tijdens de inbouw.
Heel simpel, Next is de enige met de fronten die ik wil. En ik zie toch wel verschil in de corpussen, niet dat ik daarvoor perse een dure keuken zou pakken.

Zo zou je beter kunnen zeggen, waarom kies je voor Optima als je niet perse dat speciale frontje wilt. De andere lijn van Bruynzeel is veel goedkoper.

Overigens is hout fineer bij Next iets heel anders dan bij de pronorm keukens van Aswa.

[ Voor 4% gewijzigd door Artbij op 23-10-2017 19:39 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
artbij schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 19:38:
[...]

Heel simpel, Next is de enige met de fronten die ik wil. En ik zie toch wel verschil in de corpussen, niet dat ik daarvoor perse een dure keuken zou pakken.

Zo zou je beter kunnen zeggen, waarom kies je voor Optima als je niet perse dat speciale frontje wilt. De andere lijn van Bruynzeel is veel goedkoper.

Overigens is hout fineer bij Next iets heel anders dan bij de pronorm keukens van Aswa.
Dat begrijp ik van jou wel maar niet van @My-life.
Er wordt een vergelijking gevraagd waarbij de optie van 'casco' leveren van een keuken. Mijn bezoek aan Next Dealers gaven aan niet te willen doen omdat het door Next / Schuller wordt afgedwongen om een goed en compleet product neer te zetten bij de klant, dus inclusief montage.
Wordt het dan een Bruynzeel Optima keuken of een andere keuken uit het (hogere) segment?

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

@ReseT @My-life

Als je nu eenmaal verknocht bent aan een specefiek frontje / deurtje / kleurtje wat bij een duurder merk keuken zit heb je niet veel keuze meer nee.
Maar als je de basic kleuren kiest en verder geen gebruik maakt van de betere lades en andere opties snap ik ook niet waarom je voor een duurder merk keuken kast gaat kijken.

Maar volgens mij laten de prijzen die andere mensen voor een Optima hebben gekregen INCL 700 serie apparatuur zien (15k) dat ook als je de duurste frontjes hebt je toch voor rond / onder de 10/11k klaar moet kunnen komen. Ik bedoel de lijst met apparatuur zit toch op zijn minst rond de 6/7k met kortingen al mee genomen. Dan heb je het nog niet eens over het blad gehad.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novartis
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 11:16
Ik ben op zoek naar een inductiekookplaat met afzuiging. Ik heb al enkele apparaten bekeken, maar enkele hen ik nog niet gezien. Heeft iemand ervaring hiermee die me zou kunnen adviseren.

We wilden eersr een Bora Basic, maar die is afgevallen door dat deze geen Flexzones heeft.

We twijfelen nu tussen:
- Miele (Binnenkort leverbaar)
- Samsung (Laatste voorkeur ivm ontbreken LCD Display en Home Connect)
- Novy One

Alleen de Novy One en Miele zijn mij onbekend, Samsung heb ik gezien bij inspiratiehuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:47
De duurdere versie(BFIA/BFIU) Bora Basic heeft flexzones. Verder mis je de AEG combohob nu, met flex zones, verder zijn een aantal pagina’s terug nog een aantal verschillende modellen besproken.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pickle__Rick|A
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-03-2021
Hallo, wij hebben ook gebruik gemaakt van de lage rentestanden (lees: nieuwbouw woning gekocht). En zijn momenteel druk bezig met het inrichten van de keuken.

Hieronder een snelle schets van de afmetingen en een overzicht van alle apparatuur (afkortingen spreken voor zich).

https://imgur.com/wgSkiIe

Inmiddels weten we al voor 99% zeker dat we hier de volgende keukenapparatuur in willen:

Apparaat:Merk:Type:Adviesprijs:Internetprijs:
KookplaatSiemensEX877LVV1E€ 1.999,-€ 1.249,-
AfzuigkapSiemensLF959RB51€ 1.899,-€ 850,-
StoomovenSiemensHS636GDS1€ 1.899,-€ 972,-
VaatwasserSiemensSX857X00PE€ 1.399,-€ 949,-
VriezerSiemensGI81NAC30€ 1.299,-€ 777,-
KoelkastAEGSKE81826ZC€ 1.569,-€ 955,-

Opstelling
Linkerzijde, van boven naar beneden:
1. vaatwasser;
2. spoelbak;
3. 90cm breede kast met besteklade + laden;
4. 90cm breede kast met laden + inductiekookplaat;
5. 90cm breede kast met besteklade + laden;

Rechterzijde, van boven naar beneden:
1. koelkast, 178cm hoog;
2. diepvries, 178cm hoog;
3. (vakken)kast met daar in de bakover met stoom;
4. hoge kast met alleen maar laden;

Geen keukenkasten aan de muur...

Op basis van de hierboven genoemde opstelling en apparatuur hebben we reeds 2 offertes ontvangen:
- Bruynzeel €19k (standaard 20% korting = €15,2k)
- Reddy €14k (niet over korting gesproken)

Graag jullie commentaar op het geheel (indeling, gekozen apparatuur, etc) en eventueel advies wat een schappelijke prijs voor een dergelijke keuken mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 08:30

NDF82

Doomed Space Marine

Novartis schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 23:31:
Ik ben op zoek naar een inductiekookplaat met afzuiging. Ik heb al enkele apparaten bekeken, maar enkele hen ik nog niet gezien. Heeft iemand ervaring hiermee die me zou kunnen adviseren.

We wilden eersr een Bora Basic, maar die is afgevallen door dat deze geen Flexzones heeft.

We twijfelen nu tussen:
- Miele (Binnenkort leverbaar)
- Samsung (Laatste voorkeur ivm ontbreken LCD Display en Home Connect)
- Novy One

Alleen de Novy One en Miele zijn mij onbekend, Samsung heb ik gezien bij inspiratiehuis.
Novy Panorama overwogen?

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Die kost wel heel veel ruimte in je keukenkastje...

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 08:30

NDF82

Doomed Space Marine

artbij schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:05:
[...]

Die kost wel heel veel ruimte in je keukenkastje...
Tsja, wat is veel. Je houdt 40 cm over. Afhankelijk van je overige kast ruimte neemt ie dan veel of weinig in.

Wij overwogen eerst de Novy One. Maar omdat die de afzuig unit in het midden van de plaat heeft, kun je er geen lade onder plaatsen. Dat probleem heb je bij de Novy Panorama niet.

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
NDF82 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:34:
[...]

Tsja, wat is veel. Je houdt 40 cm over. Afhankelijk van je overige kast ruimte neemt ie dan veel of weinig in.

Wij overwogen eerst de Novy One. Maar omdat die de afzuig unit in het midden van de plaat heeft, kun je er geen lade onder plaatsen. Dat probleem heb je bij de Novy Panorama niet.
Ik vind het probleem daarvan dat het net de lades zijn die je wel diep wilt hebben. Onder je kookplaat wil je meestal ook je pannen. En dan is 60cm diep wel makkelijk. Bij de Novy One offer je de bovenste lade op en houdt je twee volledige lades over.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
Pickle__Rick schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 00:13:
Hallo, wij hebben ook gebruik gemaakt van de lage rentestanden (lees: nieuwbouw woning gekocht). En zijn momenteel druk bezig met het inrichten van de keuken.

Hieronder een snelle schets van de afmetingen en een overzicht van alle apparatuur (afkortingen spreken voor zich).

[afbeelding]

Inmiddels weten we al voor 99% zeker dat we hier de volgende keukenapparatuur in willen:

Opstelling
1. vaatwasser;
2. spoelbak;

1. koelkast, 178cm hoog;

Op basis van de hierboven genoemde opstelling en apparatuur hebben we reeds 2 offertes ontvangen:

Graag jullie commentaar op het geheel (indeling, gekozen apparatuur, etc) en eventueel advies wat een schappelijke prijs voor een dergelijke keuken mag zijn.
Misschien dat ik er over heen lees maar wat voor blad? De vaatwasser en vriezer zijn in Duitse webshops nog ongeveer 300€ goedkoper dan in jouw lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
asdf25 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:02:
[...]

Misschien dat ik er over heen lees maar wat voor blad? De vaatwasser en vriezer zijn in Duitse webshops nog ongeveer 300€ goedkoper dan in jouw lijstje.
Ik heb wat gezocht in Duitsland. Hoe zit het met die typenyummers daar? Zijn die anders dan in NL?

En komt Siemens ook bij je thuis voor een in Duitsland gekochten oven?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

artbij schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:19:
[...]

Ik heb wat gezocht in Duitsland. Hoe zit het met die typenyummers daar? Zijn die anders dan in NL?

Toen wij in Duitsland voor keukens aan het kijken waren stonden daar veel Siemens modellen uit Tsjechië. Volgens de verkoper daar zou dat niet uit maken. Je registreert je product koppelt dat aan je naam en je garantie zou dan geen probleem moeten zijn.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pickle__Rick|A
asdf25 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:02:
[...]
Nee, heb je niet over heen gelezen. Bedacht het me nadat ik alles al had uit gezet.. |:(

Momenteel is de keuze gevallen op een composiet werkblad. Enige nadeel (vind ik persoonlijk) dat ik een naad krijg aan de rechterkant van de kookplaat. De enige oplossing zou een houten werkblad zijn, omdat daar wel een volledige lengte van 4m uit te halen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Pickle__Rick schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:32:
[...]

Nee, heb je niet over heen gelezen. Bedacht het me nadat ik alles al had uit gezet.. |:(

Momenteel is de keuze gevallen op een composiet werkblad. Enige nadeel (vind ik persoonlijk) dat ik een naad krijg aan de rechterkant van de kookplaat. De enige oplossing zou een houten werkblad zijn, omdat daar wel een volledige lengte van 4m uit te halen valt.
Of RVS, of Corian. Zijn best wel meer mogelijkheden :).

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
ReseT schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:24:
[...]

Dat begrijp ik van jou wel maar niet van @My-life.
Er wordt een vergelijking gevraagd waarbij de optie van 'casco' leveren van een keuken. Mijn bezoek aan Next Dealers gaven aan niet te willen doen omdat het door Next / Schuller wordt afgedwongen om een goed en compleet product neer te zetten bij de klant, dus inclusief montage.
Wordt het dan een Bruynzeel Optima keuken of een andere keuken uit het (hogere) segment?
Wij zitten niet aan een merk gebonden, het hoeft ook geen Next keuken te worden.
Shunt schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 22:28:
@ReseT @My-life

Als je nu eenmaal verknocht bent aan een specefiek frontje / deurtje / kleurtje wat bij een duurder merk keuken zit heb je niet veel keuze meer nee.
Maar als je de basic kleuren kiest en verder geen gebruik maakt van de betere lades en andere opties snap ik ook niet waarom je voor een duurder merk keuken kast gaat kijken.

Maar volgens mij laten de prijzen die andere mensen voor een Optima hebben gekregen INCL 700 serie apparatuur zien (15k) dat ook als je de duurste frontjes hebt je toch voor rond / onder de 10/11k klaar moet kunnen komen. Ik bedoel de lijst met apparatuur zit toch op zijn minst rond de 6/7k met kortingen al mee genomen. Dan heb je het nog niet eens over het blad gehad.
Dat is inderdaad bij ons het geval. Door de keuze voor een (fineer) houten front komen we gelijk in de duurdere klasse uit.

Wat bedoel je met je tweede stukje tekst Shunt? 'Andere hebben voor 15K een complete keuken van Optima/Next" (oftewel een duurdere klasse waarin ook vast frontjes zitten die wij mooi vinden), dat zag ik ook inderdaad post c0sje en ReseT. Met die 10/11K bedoel je zonder apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
My-life schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:41:
[...]

Wij zitten niet aan een merk gebonden, het hoeft ook geen Next keuken te worden.

[...]

Dat is inderdaad bij ons het geval. Door de keuze voor een (fineer) houten front komen we gelijk in de duurdere klasse uit.

Wat bedoel je met je tweede stukje tekst Shunt? 'Andere hebben voor 15K een complete keuken van Optima/Next" (oftewel een duurdere klasse waarin ook vast frontjes zitten die wij mooi vinden), dat zag ik ook inderdaad post c0sje en ReseT. Met die 10/11K bedoel je zonder apparatuur?
Bij keukens heb je drie dingen. Blad, kastjes en apparatuur. Wil je de merken van keukens vergelijken moet je eigenlijk de prijs van de kastjes vergelijken.

Heb je bijvoorbeeld een keuken vol Gaggenau apparatuur, dan ben je zo 15K verder voor alleen al de apparatuur.

[ Voor 6% gewijzigd door Artbij op 24-10-2017 09:48 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• My-life
artbij, sommige van jouw reacties kunnen wel op een tegeltje, maar ik begrijp helaas niet altijd welke vraag je ermee probeert te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

My-life schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:41:
[...]
Dat stukje doelde meer op @artbij die zocht namelijk een prijs vergelijking van zijn Optima keuken tegenover andere hogere segment keukens. En die kreeg structureel prijzen van 15k voor enkel de kasten. Vandaar dat ik aanhaalde dat zijn kasten wellicht toch wel moeten lukken voor 10/11k.

@artbij Ik heb het idee ze bij het hogere segment op een een of andere manier liever een volledige keuken plaatsen. Ik hoor nu toevallig ook van een vriend die een nieuw huis laat bouwen dat hij voor maatwerk is gegaan omdat hij in het hogere segment gewoon belachelijke prijzen te horen kreeg voor zijn kasten + blad.
Qua apparatuur heeft hij een speciale smaak (vooral duur) en dat laat hij allemaal los komen via zijn werkgever.

Heb je btw een foto van de glazen frontjes die je in je keuken wilt hebben?

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Shunt schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:57:
[...]

Dat stukje doelde meer op @artbij die zocht namelijk een prijs vergelijking van zijn Optima keuken tegenover andere hogere segment keukens. En die kreeg structureel prijzen van 15k voor enkel de kasten. Vandaar dat ik aanhaalde dat zijn kasten wellicht toch wel moeten lukken voor 10/11k.

@artbij Ik heb het idee ze bij het hogere segment op een een of andere manier liever een volledige keuken plaatsen. Ik hoor nu toevallig ook van een vriend die een nieuw huis laat bouwen dat hij voor maatwerk is gegaan omdat hij in het hogere segment gewoon belachelijke prijzen te horen kreeg voor zijn kasten + blad.
Qua apparatuur heeft hij een speciale smaak (vooral duur) en dat laat hij allemaal los komen via zijn werkgever.

Heb je btw een foto van de glazen frontjes die je in je keuken wilt hebben?
Van een leverancier van de echte Next keuken mag ik wel apparatuur kopen voor de goedkoopste prijs die ik kan vinden + 8%. Dan levert hij het.

Afbeeldingslocatie: http://www.next125.de/data/Image/Produkte/Premium-Kueche-NX902-G482-Schiebetuer.jpg

In totaal dit ongeveer, zelfde blok, blad en kasten. maar niet in deze hoeveelheid.

Afbeeldingslocatie: http://www.next125.de/data/Image/Produkte/Premium-Kueche-NX902-G482-Zoom.jpg

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asdf25
artbij schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:19:
[...]

Sommige typenummers zijn anders maar gros is identiek. Ja, je hebt niks met Siemens Duitsland te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 16:59

-d-

Ik ben bezig met maatwerk keuken ontwerpen, ik heb een mooi werkblad gezien van Dekton. Niet zozeer gekozen om de eigenschappen van het materiaal, maar omdat deze gewoon mooi was ;)
Nou is het wel een stuk duurder dan andere werkbladen (gaat ook om flink eiland van 3.20 x 1.20). Heeft iemand ervaring met dit materiaal - is het echt zo 'hufterproof' als ze aangeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:03

Reinier

\o/

Ik ken het niet, maar op papier is het zo ongeveer het beste materiaal dat er is. Het is wel erg duur zo te zien.
Zelf heb ik nu een composiet blad met opzettelijke imperfecties erin (ribbeltjes, deukjes, vlekken). Als dat de look is die je zoekt kan dat misschien een betaalbaarder alternatief zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
-d- schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:09:
Ik ben bezig met maatwerk keuken ontwerpen, ik heb een mooi werkblad gezien van Dekton. Niet zozeer gekozen om de eigenschappen van het materiaal, maar omdat deze gewoon mooi was ;)
Nou is het wel een stuk duurder dan andere werkbladen (gaat ook om flink eiland van 3.20 x 1.20). Heeft iemand ervaring met dit materiaal - is het echt zo 'hufterproof' als ze aangeven?
Is Dekton zo duur dan? Ik zie prijzen van 400,- per m2. Dat is toch niet duurder dan RVS, keramiek, Corian of graniet?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-

-d-

Het blad wat ik heb gekozen is dubbel die prijs ;-)

edit: nog even leuk linkje over materiaal. Lijkt wel zo'n homeshopping reclame ;)
https://www.thespruce.com...f-counter-surface-2109404

[ Voor 60% gewijzigd door -d- op 24-10-2017 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
artbij schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:22:
[...]

Is Dekton zo duur dan? Ik zie prijzen van 400,- per m2. Dat is toch niet duurder dan RVS, keramiek, Corian of graniet?
Dat is vast zonder bewerkingen zoals uitsparingen en randafwerking of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
My-life schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:36:
[...]

Klopt, is de materiaalprijs.
-d- schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:25:
Het blad wat ik heb gekozen is dubbel die prijs ;-)

edit: nog even leuk linkje over materiaal. Lijkt wel zo'n homeshopping reclame ;)
https://www.thespruce.com...f-counter-surface-2109404
Ter vergelijk ik krijg een RVS blad van 4mm dik en 120cmx300cm, daar wil de keukeboer 4000,- voor hebben. Inbouwen en uitfrezen is ook duur blijkbaar....

[ Voor 19% gewijzigd door Artbij op 24-10-2017 11:39 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

My-life schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:36:
[...]

Lijkt me ook, is hoger segment hé :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:50
Ik zit na te denken over twee dingen mbt apparatuur in de nieuwe keuken.

Voor het koken hebben we gekozen voor de Novy 1755 inductie kookplaat. Nu zie ik dat die je ook als vlakinbouw kan monteren. Dit ziet er wel erg gaaf en strak uit. Echter zal het vast wel nadelen hebben, maar ik kan nergens duidelijke nadelen vinden online. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?

Als plafon afzuiging heb ik gekozen voor de Novy 6835. Deze willen we wegwerken in een koof. Die koof wil ik zo smal mogelijk hebben. Ik heb de versie zonder gemonteerde motor besteld, en een losse Novy 245999 externe motor.
1) Doordat ik die koof zo plat mogelijk wil hebben zie ik dat er een Novy 6830052 plat kanaal adapter te verkrijgen is. De motor komt in de berging naast de keuken. Wat is handig om te doen. Met het platte kanaal helemaal naar de andere ruimte gaan, of in de koof al van plat naar rond kanaal en daarmee naar de andere ruimte gaan.
2) De motor komt dus in de berging te hangen. Daar maak ik dan ook de stroom aansluiting voor de motor. Echter moet de inbouwunit zelf ook stroom hebben. Moet ik hiervoor een extra stopcontact laten aanleggen, of kan dat via de koof via de aansluiting van de motor?
3) Volgens de handleiding (https://www.novynederland...it%20Pure%27line%20V5.pdf) heb ik met de platte montage 173.2 mm nodig voor de inbouw. Als ik de koof dan 20cm laat maken, lijkt mij dat ik dan toch veilig genoeg zit?

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
  • Registratie: Mei 2017
GAEvakYD schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:18:

Voor het koken hebben we gekozen voor de Novy 1755 inductie kookplaat. Nu zie ik dat die je ook als vlakinbouw kan monteren. Dit ziet er wel erg gaaf en strak uit. Echter zal het vast wel nadelen hebben, maar ik kan nergens duidelijke nadelen vinden online. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?

Als plafon afzuiging heb ik gekozen voor de Novy 6835. Deze willen we wegwerken in een koof. Die koof wil ik zo smal mogelijk hebben. Ik heb de versie zonder gemonteerde motor besteld, en een losse Novy 245999 externe motor.
1) Doordat ik die koof zo plat mogelijk wil hebben zie ik dat er een Novy 6830052 plat kanaal adapter te verkrijgen is. De motor komt in de berging naast de keuken. Wat is handig om te doen. Met het platte kanaal helemaal naar de andere ruimte gaan, of in de koof al van plat naar rond kanaal en daarmee naar de andere ruimte gaan.
2) De motor komt dus in de berging te hangen. Daar maak ik dan ook de stroom aansluiting voor de motor. Echter moet de inbouwunit zelf ook stroom hebben. Moet ik hiervoor een extra stopcontact laten aanleggen, of kan dat via de koof via de aansluiting van de motor?
3) Volgens de handleiding (https://www.novynederland...it%20Pure%27line%20V5.pdf) heb ik met de platte montage 173.2 mm nodig voor de inbouw. Als ik de koof dan 20cm laat maken, lijkt mij dat ik dan toch veilig genoeg zit?
Twee nadelen die wij konden bedenken om niet voor vlak inbouw te gaan:
- Mocht de plaat stuk gaan, en het exacte model is niet meer leverbaar, dan zit je met een gat in je blad waar weinig modellen op/in passen
- De rand moet wel heel mooi gekit worden, tot nu een paar slechte gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Laatst online: 04-09 07:54

RUFFNECK

Poentje

sanvv78 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:27:
[...]

Twee nadelen die wij konden bedenken om niet voor vlak inbouw te gaan:
- Mocht de plaat stuk gaan, en het exacte model is niet meer leverbaar, dan zit je met een gat in je blad waar weinig modellen op/in passen
- De rand moet wel heel mooi gekit worden, tot nu een paar slechte gezien.
De verhalen voor randen kitten verschillen per keukenboer. De een zegt ja (ASWA heeft een siemens model in de showroom, maar erg slordig/lelijk gekit, knap je meteen van af), de ander zegt nee vanwege hittewerking, dus gewoon zo strak mogelijk vlak inbouwen en voor schoonmaken kan je dan simpel van onder in je kastje de plaat ff wat optillen.

(ik ben niet voor vlak inbouw gegaan trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
asdf25 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 11:03:
Na de lange zoektocht naar de juist opstelling uiteindelijk toch afgestapt van het keuken-in-het-midden idee, mede dankzij jullie. Dit weekend, na drie keukenbezoeken in Nederland, keer op bezoek bij de oosterburen om te kijken wat hun te bieden hebben. Afgelopen maandag/ dinsdag heb ik telefonisch een afspraak gemaakt en via de mail aanvullende informatie over de zoektocht, diverse schetsen en lijst met apparaten verstuurd. Allereerst in de showroom alle keukens bekeken omdat de verkoper nog met een klant bezig was.

In de mail aangeven dat mijn voorkeur nu uitging naar onderstaand schetsontwerp:
[afbeelding]

Hij had alles al redelijk keurig uitgewerkt. Eerst hebben we ongeveer driekwartier tekening en globale opzet doorgelopen en tastte hij af wat ik mooi vond. Vervolgens hebben we de showroom doorgelopen en wees hij aan wat hij dacht dat ik mooi vond en adviseerde me bij de te kiezen opties. Toen het merk en type keuken vaststond gekeken naar het blad, fronten etc. Mijn voorkeur ging uit naar witte hoogglans kasten en lades en een keramiekblad; beton look river washed. Toen we blad en fronten bij elkaar hielden vond ik het een “dooie” combinatie, redelijk saai. Na overleg afgestapt van deze combinatie omdat het niet bij elkaar past. Aangezien ik een industriële look en oneffenheden wel mooi vindt gekozen voor een iron moss blad, dit compenseert de strakke lijnen en zeer modern fronten.

***members only***

Ervaar het winkelen voor een keuken in Duitsland veel relaxter. Je wordt er heel anders benadert dan in Nederland. Je krijgt echt stukken beter advies in het uitkiezen van de fronten, kleurencombinaties en geschikte apparatuur. Bij de overige zaken (Lokale keukenboer, Superkeukens en Bouwcenter) waar ik ben geweest willen ze je naar een bepaalde keuken en apparatuur toepraten. Daarbij heb ik de grote bekende spelers niet eens bezocht (DMG, Bruynzeel etc.). Showroom was zeer uitgebreid, mensen zijn er heel relaxt plus afgescheiden ruimtes waar niet veel mensen langs lopen. Tijdens het kiezen van de keuken is het ook geen enkele keer over mijn budget gegaan. Had hier eerder heen moeten gaan.
Iemand die hier nog op wil en kan schieten? Vooral benieuwd of de prijs goed is en hoeveel ruimte er nog zit om te onderhandelen. Heb bij 123 ook prijs van werkblad opgevraagd en kom hier afgerond ongeveer op 1900€ (excl. spoelbak). Wil voor alle apparatuur ook nog een prijs opvragen maar denk dat ik met overal "shoppen" wel een redelijk beeld heb van wat alle apparatuur kost. Beeld wat de kasten, meubels en klein materiaal kostten heb ik alleen niet.

Offerte was totaal 12900€. Als ik zelf alle apparatuur shop in Nederland en Duitsland kom ik op ongeveer 4500€, uitgaande van 2mandagen plaatsen 750€, werkblad 1900€, kasten ~3400€ (keukenkastenfabriek), spoelbak 200€ = 10550€. Bij de Ikea kwam ik op 2800€ aan kasten. Sidenote is wel dat complete ombouw, zijpanelen bij beide niet zit in begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lovey
-d- schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:09:
Wij hebben er ook naar gekeken, maar dan wel om de eigenschappen van dekton. Lijkt mij namelijk heerlijk om niet te denken wanneer je iets uit de oven pakt en gewoon neer kan zetten.
We hebben gesproken met een verkoper en die noemde het echt hufterproof, maar blijkbaar wilde die liever hout verkopen.
Uiteindelijk willen we wat offertes aanvragen als we ons ontwerp vast hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-

-d-

lovey schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:38:
[...]

Wij hebben er ook naar gekeken, maar dan wel om de eigenschappen van dekton. Lijkt mij namelijk heerlijk om niet te denken wanneer je iets uit de oven pakt en gewoon neer kan zetten.
We hebben gesproken met een verkoper en die noemde het echt hufterproof, maar blijkbaar wilde die liever hout verkopen.
Uiteindelijk willen we wat offertes aanvragen als we ons ontwerp vast hebben staan.
YouTube: Dekton & De Librije – Nederland

:P :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:50
RUFFNECK schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:33:
[...]

De verhalen voor randen kitten verschillen per keukenboer. De een zegt ja (ASWA heeft een siemens model in de showroom, maar erg slordig/lelijk gekit, knap je meteen van af), de ander zegt nee vanwege hittewerking, dus gewoon zo strak mogelijk vlak inbouwen en voor schoonmaken kan je dan simpel van onder in je kastje de plaat ff wat optillen.

(ik ben niet voor vlak inbouw gegaan trouwens).
Boeiend keuze gaat dit worden. ga ik voor veilig, dan kies ik voor opbouw. Kies ik voor het meest elegant, dan wil ik vlakinbouw. Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat je dan minder vrijheid hebt in het wisselen van inductieplaat, mocht die kapot gaan. Dan zit je wel vast aan die vaste afmeting.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
GAEvakYD schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:18:

Novy heeft drie inductiekookplaat-series, de Inductie Pro, Power en Comfort. Volgens mij is alleen de Pro geschikt voor vlakinbouw. De 1755 is van de Comfort lijn, heeft een in facet geslepen rand en daarom niet geschikt voor vlakinbouw.

Wij hebben in onze huidige keuken een Siemens vlakinbouw kookplaat en willen dat zeker weer terug in de nieuwe keuken. Niet eens perse omdat het mooier is, maar vooral omdat het praktisch is. Je werkruimte wordt groter omdat je geen last hebt van de rand. Netjes kitten is inderdaad een must, maar als dat niet goed gaat kan het met de nodige moeite weer opnieuw gedaan worden lijkt me.

Als je de motor op afstand, maar wel binnen wilt gaan plaatsen had je volgens mij ook genoeg gehad aan de 6830. Die wordt geleverd mét motor die ook op afstand kan. Aan de motor kan een verlengkabel worden bevestigd, ik denk dat hij dan stroom krijgt vanuit de afzuigkap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
Hi all, ik zit met een dilemma m.b.t. de achterwand in de keuken. Achter het kookgedeelte, waar ook de afzuigkap komt te hangen (recirculatie zonder kanaal naar buiten), willen wij mat witte metrotegels plaatsen tot aan het plafond. Wij kiezen bewust voor tegels tot aan het plafond omdat we zo'n strook tot halverwege de muur niet zo mooi vinden.

Dus niet zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kXYHiyXJE6hk3Z0CicTFS22D/thumb.jpg

Maar zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6Hj0lJpzsTi3ZuhLNRJUcVYH/thumb.jpg

Nu zit ik te twijfelen hoe wij dit het beste kunnen aanpakken.

1. De keuken eerst laten plaatsen en daarna tegelen vanaf het opstaande randje van het aanrechtblad. Dit lijkt mij de meest logische optie.

Hierbij is het echter de vraag of je dan om de afzuigkap heen gaat tegelen, of dat deze makkelijk te verwijderen is zodat je hem later kunt ophangen over de tegels heen? (Lijkt mij mooier dan eromheen tegelen...)

2. Eerst tegelen voordat de keuken wordt geplaatst, waarbij je dus moet schatten tot hoe ver je naar beneden gaat. Bijvoorbeeld een strookje nog niet tegelen en deze dan later doen zodra je weet tot hoe hoog het opstaande randje precies komt. Nadeel: je moet waarschijnlijk op de onderste rij tegels horizontaal gaan snijden, en ik weet niet of het uitmaakt of die rij dan later getegeld is? Of dat zichtbaar is?

3. Andere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Naderhand tegelen en op de tegels de afzuigkap monteren lijkt me het mooist.
Misschien kun je ook eerst tegelen en daar de keuken tegenaan zetten. Misschien wel even rekening houden met hoeveel cm tegel je begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
@Sarrr
Tegelen vanaf het blad en de afzuiger verwijderen zodat deze over de tegels kan. Zeker bij die metro tegels gaat het er raar uit zien als je niet precies bij het blad begint. Heb ik ervaring mee want ik heb dat namelijk een keer gedaan in een keuken :P Aangezien het een recirculatie kap is zal het verwijderen daarvan waarschijnlijk een klein klusje zijn.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
@Sarrr Aangezien je toch opnieuw moet boren door de tegels heen, kan je beter de keuken laten monteren zonder afzuigkap, vervolgens tegelen en dan aan het eind de afzuigkap monteren. Recirculatie afzuigkap monteren is een kwestie van paar gaatjes boren en ophangen.

Als je de afzuigkap gaat demonteren en daarna gaat tegelen om vervolgens weer de afzuigkap op te hangen heb je kans dat je gaten uitgeboord worden. Want hoe weet je nu waar het gat exact achter de tegel zit?

Overigens kan je ook eerst tegelen en dan de keuken monteren. Kastjes staan altijd op stelpoten, dus je kan exact uitmeten hoe hoog de kastjes moeten zijn om precies onder je tegelrand uit te komen. Je wil immers ook van te voren bedenken (tenzij je de monteurs dit wil laten bepalen) hoe hoog je de bovenkant van het aanrechtblad wil hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door Z___Z op 24-10-2017 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
Z___Z schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:36:
@Sarrr Aangezien je toch opnieuw moet boren door de tegels heen, kan je beter de keuken laten monteren zonder afzuigkap, vervolgens tegelen en dan aan het eind de afzuigkap monteren. Recirculatie afzuigkap monteren is een kwestie van paar gaatjes boren en ophangen.

Als je de afzuigkap gaat demonteren en daarna gaat tegelen om vervolgens weer de afzuigkap op te hangen heb je kans dat je gaten uitgeboord worden. Want hoe weet je nu waar het gat exact achter de tegel zit?

Overigens kan je ook eerst tegelen en dan de keuken monteren. Kastjes staan altijd op stelpoten, dus je kan exact uitmeten hoe hoog de kastjes moeten zijn om precies onder je tegelrand uit te komen. Je wil immers ook van te voren bedenken (tenzij je de monteurs dit wil laten bepalen) hoe hoog je de bovenkant van het aanrechtblad wil hebben.
En @My-life en @leecher bedankt voor de reacties! Klopt, wij hebben al bepaald wat de hoogte van het aanrechtblad wordt (namelijk 94.5) maar ik vind het toch een iets te vrije gok om dit precies te gaan tegelen voordat alles staat. Straks kom ik net niet uit met de hoogte en kloppen de plinten etc. ook niet meer. Ik doe dat inderdaad liever als de keuken al staat.

Ik zal het eens overleggen met de monteur, als een afzuigkap makkelijk zelf te monteren is dan is het natuurlijk de beste optie om dit naderhand te doen. Scheelt hopelijk ook weer montagekosten, maar doet dit nog iets met de garantie? Er moet namelijk ook nog een soort recirculatiemodule in, geen flauw idee of het moeilijk is. Ik heb los van een simpele oven nog nooit zelf een keukenapparaat geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pickle__Rick|A
Pickle__Rick schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 00:13:

https://imgur.com/wgSkiIe

Opstelling
1. vaatwasser;
2. spoelbak;

1. koelkast, 178cm hoog;

Morgen een gesprek met Bemmel & Kroon, en ik overweeg om ook een offerte op te laten maken voor een ProNorm keuken bij W.G. Groep. Of moet ik gewoon voor die Bruynzeel gaan... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 21:06
Voor een jaar geleden is er een keuken bij ons geïnstalleerd met een koel-vries combinatie van Whirlpool. Sinds kort maakt hij af en toe een raar bijgeluid. Hieronder heb ik het opgenomen met een filmpje. Buiten de pomp die je op de achtergrond hoort zoemen hoor je ook een soort van "pompend geluid". Is dit normaal? Dit was voorheen nooit te horen.

https://streamable.com/cz50z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novartis
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 11:16
Novartis schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 21:18:
Tweakers,

Ook wij zijn al een tijdje op jacht naar een nieuwe keuken. Na enkele oriëntaties bij verschillende winkels besloten wat we nu willen.

Nu moesten we vandaag naar Duitsland en hadden nog tijd op de terugweg en zijn dus naar een keukenspecialist gereden.

Hier een offerte laten opstellen:

Kasten: €5796
- Keuken Systemat
- Model Elementa A2
- Serie 03
- Hooglans Wit
- Greeploos met RVS lijsten
- Apotheekkast

Werkblad: €736
- Keramische Werkblad Neolith 25mm

Apparatuur €6968
- IQ500 KI81RAD30 €1098
- IQ700 SN878D26PE €1467
- IQ700 HB835GTB1 €1535
- BORA Basic €2868

Totaal: 13.500
Inclusief opmeting, bezorging en montage.

Graag wil ik jullie mening vragen over de prijs van de keuken en de kwaliteit van Systemat. Ik zie dat Systemat wel in het hoogsegment staat, maar heb geen idee of het daadwerkelijk ook van goede kwaliteit is. Wij dachten eerst aan een Nolte gezien we daar positieve ervaringen mee hebben.

De keramische werkblad lijkt me voor deze prijs wel heel goedkoop, maar volgens de verkoper klopte dit gewoon.

De BORA staat nog niet vast en kan deze nog vervangen worden door Siemens met losse afzuigkap.

Tevens mag ik de apparaten ook ergens anders halen en zullen ze het voor een meerprijs van €50 per apparaat plaatsen. Helaas kan ik niet de volle apparaat prijs aftrekken van de totaal prijs, ze rekenen dan nog steeds 30% procent per apparaat waarde, maar hierover is nog zeker te onderhandelen.

Als er nog tipds zijn hoor ik dat ook graag.

P.S: Weet even niet hoe ik fotos moet uploaden via de telefoon.
2 weken geleden weer in Duitsland geweest om de keuken tot in de details te bespreken en nog wat grote aanpassingen gedaan. We zijn er nu uit en de keuken is in bestelling.

Ik moet nog wel terugkomen op mijn verhaal, want ze hadden blijkbaar een fout in de offerte en was de keramische werkblad niet volledig meegerekend. :-(

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/ih4Gam/C458769_D_DE2_E_4100_80_EC_B50_CB8490_F6_C.jpg

De rechter- en middendeel van de keuken bestaat uit greeplozelades met een RVS lijst. Onder de kookplaat zitten 2 lades van 120cm, besteklade was hier niet mogelijk ivm de down-draft.In het middendeel zitten 4 ladekasten van 60cm en 2 lade kasten van 90cm. De lades van 90cm zijn wel minder diep ivm waterleidingen en dergelijke. In de bovenlades van de kasten met 60 zitten wel besteklades. Tevens hebben we voor deze look een dodehoek moeten accepteren.

De linkerzijde van de keuken bestaat uit push to open kasten en apparaten.
Linkerhoek begint met een diepe hoekkast met een legplank. Direct hiernaast komt de vaatwasser met OpenAssist, daarboven de oven en dan weer een kast met planken. De middelste hoge kast is een kast met 5 a 6 lades van 50cm breed. De laatste hogekast is de koelkast zonder vriesdeel. Hier gaat de keukenlverancier een motor inbouwen die de koelkastdeur open duwt na een push. We hebben aan de linkerzijde ook nog een ondiepe bovenkast met een opaal glazendeur met led verlichting.

Alle kasten en lades zijn voorzien van een andere kleur welke past bij de kleur van onze vloer, lavagrau. Tevens zijn alle lades voorzien van glazen wanden.

Spoelbak(Zwart) en kraan zijn van Blanco(Chroom).

Werkblad is van keramiek met een spatwand van 15 a 20 cm.

Keuken is besteld exclusief apparatuur, maar wel inclusief montage.

Prijs 9700

Wat betreft apparatuur is het volgende zeker:

Vaatwasser Siemens SN878D46PE
Oven Siemens HB876G5B6
Koelkast KI81RAD30

Kookplaat staat nog niet vast:
1. Novy One
2. Miele KMDA777FL
3. Siemens EX877LX33E
4. Bora BFIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:10
Iemand ervaring met de webshop budgetplan.nl ?

De inductie kookplaat die we op het oog hebben (Bosch PXV875DC1E) is daar het goedkoopste (€799) namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-09 14:20
Ik zie iedereen hier eigenlijk alleen maar inductiekookplaten kiezen met geïntegreerde afzuiging. Waarom eigenlijk niet kookplaten icm een downdraft systeem erachter? Het lijkt me dat je dan meer ruimte op je kookplaat hebt en je ook directe verlichting vanaf boven.
Is het duurder, werkt het minder goed, of is het alweer uit de mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keukenkenner
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 16:50
jogaa schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 23:00:
Ik zie iedereen hier eigenlijk alleen maar inductiekookplaten kiezen met geïntegreerde afzuiging. Waarom eigenlijk niet kookplaten icm een downdraft systeem erachter? Het lijkt me dat je dan meer ruimte op je kookplaat hebt en je ook directe verlichting vanaf boven.
Beide voorste pitten pakt die niet al te best en daarnaast heeft een downdraft een grote ruimte nodig voor de motor (en verdiept blad) ook is een downdraft en een kookplaat samen duurder dan een kookplaatafzuiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Dingen werken minder goed. En kosten een half keukekastje. Persoonlijk vind ik het ook lelijk.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tacmulder
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-08 17:59
Wij hebben uiteindelijk ook de keuze voor een geïntegreerde afzuiging in de kookplaat (Bora Basic) gemaakt. De doorslag was bij ons vooral het verlies van kast/la ruimte onder je kookplaat bij een downdraft. Er blijft maar 30-35 cm aan la over over de volledige breedte van 90 cm (dat is stiekem best veel).

Daarnaast schijnt het zo te zijn dat bij die mooie 90 cm kookplaten met van die flexzones (die wij eerst op het oog hadden) het vermogen over de pitten is verdeeld, dus het zal nooit een volledige 5-pitter worden. Plus dat 5 groten pannen/potten plaatsen lastig blijft. Dus die meerwaarde was er voor ons ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:16

orf

ThinkPadd schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 13:59:
Iemand ervaring met de webshop budgetplan.nl ?

De inductie kookplaat die we op het oog hebben (Bosch PXV875DC1E) is daar het goedkoopste (€799) namelijk.
In het vorige deel staan meerdere evaringen met Budgetplan. Is een prima winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:10
Levertijd van genoemde kookplaat is pas begin volgende week volgens hen. Ik wil hem graag dit weekend inbouwen dus ga hem nu waarschijnlijk bij inbouw.nl bestellen.

Laatstgenoemde heeft trouwens een kopje 'elders goedkoper?' op de site. Die heb ik net ingevuld, de plaat is bij hen namelijk €39 duurder dan bij budgetplan.nl. Ben benieuwd wat ze daarmee kunnen doen :P

Edit: Net een mailtje van inbouw.nl ontvangen met een offerte + link om gelijk te bestellen voor ook €799 _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 26-10-2017 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
tacmulder schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 07:53:
[...]

Wij hebben uiteindelijk ook de keuze voor een geïntegreerde afzuiging in de kookplaat (Bora Basic) gemaakt. De doorslag was bij ons vooral het verlies van kast/la ruimte onder je kookplaat bij een downdraft. Er blijft maar 30-35 cm aan la over over de volledige breedte van 90 cm (dat is stiekem best veel).

Daarnaast schijnt het zo te zijn dat bij die mooie 90 cm kookplaten met van die flexzones (die wij eerst op het oog hadden) het vermogen over de pitten is verdeeld, dus het zal nooit een volledige 5-pitter worden. Plus dat 5 groten pannen/potten plaatsen lastig blijft. Dus die meerwaarde was er voor ons ook niet meer.
Wij hebben juist niet voor de bora gekozen wegens het gebrek aan vermogen. Die levert max 3000watt op een pit. Tegen veel andere platen met 3700watt. Daarnaast is het max vermogen 7,3kw tegen 11,1 voor veel 6-pitters.

Daarbij moet de Bora het max vermogen delen met de afzuigunit.

[ Voor 3% gewijzigd door Artbij op 26-10-2017 10:57 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 10:43
tacmulder schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 07:53:

Dit was voor ons ook de reden om geen downdraft te nemen. Ik wist echter niet dat die Bora zo weinig ruimte inneemt, anders was het wel een serieuze optie geweest. Nu hebben we toch een traditionele eilandkap genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
dj_raoul schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:45:
[...]

Dit was voor ons ook de reden om geen downdraft te nemen. Ik wist echter niet dat die Bora zo weinig ruimte inneemt, anders was het wel een serieuze optie geweest. Nu hebben we toch een traditionele eilandkap genomen.
Bora kost je de helft van je bovenste lade en kastdiepte.

Afbeeldingslocatie: https://www.bora.com/fileadmin/_processed_/csm_Basic-Abluft_77d411084b.jpg

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tacmulder
artbij schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:56:
[...]

Bora kost je de helft van je bovenste lade en kastdiepte.

[afbeelding]
Tenzij je een recirculatie (enige optie bij ons) versie hebt
https://www.bora.com/fileadmin/_processed_/csm_Basic-Umluft_ef7cbfc38e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
A ja, had vooral georiënteerd op de professional. Daar krijg je wel zo’n systeem.

Hoe vervang je bij de basic het filter?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tacmulder
artbij schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:35:
[...]

A ja, had vooral georiënteerd op de professional. Daar krijg je wel zo’n systeem.

Hoe vervang je bij de basic het filter?
https://img.moebelplus.de/xlarge/bora_bakfs_sitz.jpg

De koolstof filter zit onder achteraan, eenvoudig (elk jaar) te vervangen.

Die professional (2.0) zijn inderdaad erg mooi, maar wel erg prijzig vooral icm met hun inductie domino elementen...
Wellicht voor over 10-15 jaar als we de keuken gaan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
tacmulder schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:29:
[...]

https://img.moebelplus.de/xlarge/bora_bakfs_sitz.jpg

De koolstof filter zit onder achteraan, eenvoudig (elk jaar) te vervangen.

Die professional (2.0) zijn inderdaad erg mooi, maar wel erg prijzig vooral icm met hun inductie domino elementen...
Wellicht voor over 10-15 jaar als we de keuken gaan vervangen.
“Eenvoudig” even de lades eruit en op je kop in het kastje :).

Volgens mij is het voor geen enkele filter gemakkelijk.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

Nou, we zijn er uit met de keukenboer.

Wellicht niet de fancy-smancy keukens die ik hier voorbij zie komen, maar ik denk toch dat dit een mooie keuken gaat worden. De huidige keuken heeft geen vaatwasser, een losse oven, losse magnetron, de gasplaat is helemaal versleten en het barretje was maar 25 cm, waardoor je er feitelijk niks mee kon behalve dan vaat erop te zetten. Time for change dus!

keukenoverzicht

De kastjes zijn hoogglans wit met softclose, de lades met demping. Het werkblad is zwart graniet. Er zullen geen bovenkasten zijn.

Uiteindelijk zijn we op de volgende apparatuur uitgekomen:
Vaatwasser - Whirlpool WIC3C26
Koelkast - Whirlpool ART6600-A+
Oven (met magnetron functie) - Siemens iQ700 (HM836GPS1)
Inductiekookplaats van 80 cm - Siemens iQ300 (EH845BFB1E)
Afzuigkap (gaat naar buiten) - Siemens iQ500 (LC98BH542)
Kokendwaterkraan - Franke Helix mengkraan 3-in-1 RVS met 10 liter boiler
Afvalemmer: Franke Cube 30 (2x 15 liter, we recyclen veel)

Totale kosten keuken: EUR 9.000. Transport: EUR 163,-, montage EUR 1.000 (is in dit geval hard nodig, omdat het een oud huis betreft met geen enkel haakse hoek). Totaal EUR 10.163,-

Ik had voor mezelf EUR 10.000 gebudgetteerd, dus ik ben tevreden. Leverancier Keukenconcurrent. 6 uur over onderhandeld en later nog 2 x 2 uur over het toevoegen van andere apparatuur en kasten.

Als hij geplaatst is, kom ik terug met foto's (van voor en na).

Battle.net tag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterb1969
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 16:47
Ik lijk er nu bijna uit te zijn:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bReKIxr.png

Keuken: Greeploos Rotpunkt HL G78 145 (hoogglans witgelakte keuken)

Tegen de muur:
1x 195m kast voor koelvries
1x 195m kast voor oven (met onderin 2 lades)
1x 80cm 2 ladenkast
1x 60cm 2 ladenkast

Schiereiland:
1x 60cm deurkast
1x vaatwasser (front) 60cm
1x spoelkast 60cm
1x 120 cm ondiepe deurkast
1x 60 cm ondiepe deurkast

Werkblad: composiet 1.2mm dik, ceasarstone Oyster
Lorreine spoelbak en kraan

Apparatuur (alles Siemens):
- Koelvries: Siemens KI86SSD30 (IQ500)
- Vaatwasser: Siemens SN836x12ie met besteklade (IQ300)
- Bakoven met magnetron: Siemens HM676G0S1 (IQ700)
- Inductiekookplaat: Siemens ED675FSB1E (IQ500)
- Afzuigkap: Siemens LC87KHM60 (IQ300)

Totaalprijs: €11.475 inclusief volledige montage.

Wat vinden jullie van deze prijs en samenstelling van apparatuur?

[ Voor 3% gewijzigd door peterb1969 op 27-10-2017 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jipsy
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 21:55
Iemand al de nieuwe Siemens Black Steel serie uitgeleverd gekregen? Uiteindelijk ook maar eens besloten en o.a. de volgende spullen uitgekozen:
- Siemens CT836LEB6 / koffie 45cm
- Siemens HB875G5B1 / solo oven 60cm
- Siemens HS836GTB6 / combi stoomoven 60cm
- Siemens BI830CNB1 / Warmhoudlade 15cm

Oven en stoomoven hebben verschillende afmeting qua scherm maar was mij de paar honderd euro niet waard. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Breekt dat niet heel snel af dan ?
Less is more, maar kom op !
Knipoog...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

peterb1969 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 16:03:

- Afzuigkap: Siemens LC87KHM60 (IQ300)

Totaalprijs: €11.475 inclusief volledige montage.

Wat vinden jullie van deze prijs en samenstelling van apparatuur?
Je kan overwegen om de afzuigkap naar een iQ500 up te graden, naar hetzelfde model dat wij hebben. Deze is vergeleken met andere afzuigkappen erg stil. Stiller dan menig andere Siemens afzuigkap.

[ Voor 10% gewijzigd door Pater op 28-10-2017 04:13 ]

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterb1969
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 16:47
Ik zit toch nog te twijfelen om voor 70cm brede kookplaat te gaan. Totale ruimte is 146cm, dwz nog 38cm aan beide kanten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

peterb1969 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 00:46:
Ik zit toch nog te twijfelen om voor 70cm brede kookplaat te gaan. Totale ruimte is 146cm, dwz nog 38cm aan beide kanten over.
Wat je ook kan doen, lijkt mij ook wat gezelliger, is de kookplaat naar het eiland te verplaatsen, lekker groot maken en de wasbak juist bij de muur. Dan kan je tenminste nog met iemand praten tijdens het koken.

Battle.net tag

Pagina: 1 ... 34 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1