Dank je wel, maar dat is vooral een Bora promotie topic volgens mij. Meer specifiek zoeken wij naar een plaat met recirculatie in combinatie met een plasma filter en dat schijnt niet te kunnen met een Bora kookplaatevleerdam schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:00:
[...]
Lees het volgende topic nog eens door en zeg nog eens dat er weinig gebruikerservaringen zijn![]()
Bora, het einde van de afzuigkap?
Ik heb ook een XL met een Pronorm kast van 76.8cm en een plint van 12cm.
Bij ons is met een Siematic keuken (greeploos) een XL vaatwasser ingetekend.Spelt2 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:49:
[...]
Als ik dit oude bericht van @Kapitein Merijn lees zit ik goed met ons werkblad op 95 cm hoogte, twee cm dik composiet blad en een greeplijst eronder in een Systemat keuken met korpus 78.
Dan zou een "gewone" XL vaatwasser toch mogelijk zijn, kan iemand dat bevestigen?
Of moet dit dan altijd een vaatwasser met varioscharnier zijn?
Het zou volgens de verkoper in onze situatie met elke XL vaatwasser heel krap worden en een varioscharnier zou een stuk gammeler zijn, vandaar zijn advies voor een 81,5 cm vaatwasser.
Zelfde afmeting als bij jullie (15cm plint, 78cm korpus, 2cm blad). De vaatwasser op offerte heeft geen varioscharnier.
En dan recirculatie (periodiek filters vervangen) of via kruipruimte eruit (eruit is eruit zeg maar en dan maar een beetje energieverlies)??Thommes schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:02:
[...]
Dank je wel, maar dat is vooral een Bora promotie topic volgens mij. Meer specifiek zoeken wij naar een plaat met recirculatie in combinatie met een plasma filter en dat schijnt niet te kunnen met een Bora kookplaat
[ Voor 3% gewijzigd door ChUcKiE op 11-01-2021 22:19 ]
Recirculatie met een plasma filterChUcKiE schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:18:
[...]
En dan recirculatie (periodiek filters vervangen) of via kruipruimte eruit (eruit is eruit zeg maar en dan maar een beetje energieverlies)??
Ah ok, je gaf niet aan dat het om plasma ging. Daar is namelijk ook een topic voor en er zijn ook aardig wat ervaringen te vinden in dit topic, simpelweg zoeken op plasma. Ervaringen zijn wisselend.Thommes schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:02:
[...]
Dank je wel, maar dat is vooral een Bora promotie topic volgens mij. Meer specifiek zoeken wij naar een plaat met recirculatie in combinatie met een plasma filter en dat schijnt niet te kunnen met een Bora kookplaat
Ervaringen met plasmafilters
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Zal me hier binnenkort ook wat uitgebreider melden, ivm doorgeven keukenindeling voor de vloerverwarming in onze nieuwbouwwoning in nogal korte tijd op keukenjacht geweest. Dat viel tegen, als we al een afspraak konden maken dan bleef het daarna stil, je krijgt de tekening niet mee etc. En de laatste periode is bezoek natuurlijk niet mogelijk, online een keuken kopen is niet te doen, maar we hebben nog even de tijd. Maargoed, de (voorlopige) indeling hebben we nu doorgegeven ivm sluitingsdatum, we hebben offertes voor een Siematic SLX en een Next125. € 36K t.o.v. € 23K waarbij de apparatuur in geld ongeveer gelijkwaardig is, offertes zijn alleen nog niet helemaal vergelijkbaar. SLX vinden we erg mooi, maar het prijsverschil minder mooi...
In elk geval een erg nuttig topic, zal er nog eens goed doorheen lopen en dan het ontwerp (voor zover beschikbaar) eens plaatsen.
In elk geval een erg nuttig topic, zal er nog eens goed doorheen lopen en dan het ontwerp (voor zover beschikbaar) eens plaatsen.
Als je weet wat de opstelling is die je definitief wilt, kan je een technische tekening laten maken voor 150-175€. (Of voor de helft @Kapitein MerijnScuderia110 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 23:13:
Zal me hier binnenkort ook wat uitgebreider melden, ivm doorgeven keukenindeling voor de vloerverwarming in onze nieuwbouwwoning in nogal korte tijd op keukenjacht geweest. Dat viel tegen, als we al een afspraak konden maken dan bleef het daarna stil, je krijgt de tekening niet mee etc. En de laatste periode is bezoek natuurlijk niet mogelijk, online een keuken kopen is niet te doen, maar we hebben nog even de tijd. Maargoed, de (voorlopige) indeling hebben we nu doorgegeven ivm sluitingsdatum, we hebben offertes voor een Siematic SLX en een Next125. € 36K t.o.v. € 23K waarbij de apparatuur in geld ongeveer gelijkwaardig is, offertes zijn alleen nog niet helemaal vergelijkbaar. SLX vinden we erg mooi, maar het prijsverschil minder mooi...
Ben je gelijk van alle stress wat betreft keuken uitzoeken in minimaal tijdsvak (en welke winkel) af.
Ander voordeel is dat je nog kan onderhandelen (en naar de deur lopen), omdat je niet vast zit aan een keukenwinkel.
Iets achteraf wijzigen na tekenen kan de hoofdprijs kosten.. Je gaat (lees: kan) immers toch niet zondermeer naar een andere keukenwinkel.
[ Voor 10% gewijzigd door Source90 op 11-01-2021 23:24 ]
Kan ook gewoon inderdaad.SquareOne schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:18:
[...]
Bij ons is met een Siematic keuken (greeploos) een XL vaatwasser ingetekend.
Zelfde afmeting als bij jullie (15cm plint, 78cm korpus, 2cm blad). De vaatwasser op offerte heeft geen varioscharnier.
95 werkhoogte - 2cm blad - 5cm greeplijst = 88cm ruimte voor de vaatwasser.
@Spelt2
Untappd: Kapitein_Merijn
Is dit bij dezelfde zaak? En welke keuzes hebben jullie gemaakt in blad en fronten?Scuderia110 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 23:13:
In onze zoektocht ook beide merken overwogen en dat lag qua prijs vrij dicht bij elkaar. Was weliswaar de S2 lijn van Siematic maar voor zover ik heb begrepen is SLX niet meer dan 10% duurder (tenzij je ook voor verlichting e.d. gaat in de greeplijst - dat zijn dure opties).
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 22% gewijzigd door SquareOne op 12-01-2021 10:41 ]
Verwijderd
Kan prima, alleen volgens Bora vervalt dan de garantie. Hoe dat in de praktijk gaat weet ik niet.Thommes schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:02:
[...]
Overigens is een plasmafilter net zo duur als de koolstoffilters van bora. Zo'n plasmafilter kost 700 (7 jaar levensduur), en een bora filter kost 100 (1 jaar levensduur).
Daarnaast valt over de werking(of juist niet) van een plasmafilter veel te zeggen. En het hele ozon verhaal is ook een dingetje.
Ik heb een stuk haaks op de andere delen gepland in de nieuwe keuken. Ik wil deze 140cm lang hebben zodat ik een doorgang van 80cm over houd.
Helaas zijn er geen kasten van 70cm bij deze fabrikant want anders zou ik 2x70cm kiezen. De leverancier heeft nu 60+80 ingetekend. Ik vind dit zelf qua symmetrie minder mooi. Wat ook een optie is, is 2 dezelfde delen en een kleinere in het midden, bv. 60+20+60 waarbij de 20 dan bijvoorbeeld een nis kan zijn met plankjes. Origineel kwam de leverancier met 3x45, maar dat vond ik ook niet zo mooi (te smalle kastjes naar mijn smaak).
Hoe zouden jullie dit oplossen? Hier twee voorbeelden. Ik wil laden dus de fronten zoals het eerste plaatje, maar denk aan een indeling meer zoals het tweede plaatje met twee gelijke breedtes en dan één smaller element ertussen.

Helaas zijn er geen kasten van 70cm bij deze fabrikant want anders zou ik 2x70cm kiezen. De leverancier heeft nu 60+80 ingetekend. Ik vind dit zelf qua symmetrie minder mooi. Wat ook een optie is, is 2 dezelfde delen en een kleinere in het midden, bv. 60+20+60 waarbij de 20 dan bijvoorbeeld een nis kan zijn met plankjes. Origineel kwam de leverancier met 3x45, maar dat vond ik ook niet zo mooi (te smalle kastjes naar mijn smaak).
Hoe zouden jullie dit oplossen? Hier twee voorbeelden. Ik wil laden dus de fronten zoals het eerste plaatje, maar denk aan een indeling meer zoals het tweede plaatje met twee gelijke breedtes en dan één smaller element ertussen.

[ Voor 28% gewijzigd door Luiaard op 12-01-2021 19:16 ]
Import van EVs
Als je graag (symmetrische) kasten aan die kant wilt zou ik uit deze opties kiezen:Luiaard schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:02:
Ik heb een stuk haaks op de andere delen gepland in de nieuwe keuken. Ik wil deze 140cm lang hebben zodat ik een doorgang van 80cm over houd.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
1) blok van 120. Daar kun je dan 1x 120cm ladekast met 2 lades van maken of 2x 60cm beide met 2 lades
2) blok van 135cm. 3x 45cm ladekast met 2 lades
Een nisje van 20cm breed en 60cm diep lijkt me erg onhandig.
Wellicht een apothekers kast van 20cm er tussen?
Voorbeeld van Ikea:
https://www.ikea.com/nl/n...ult-lichtgrijs-s39272288/
Heb hem ook gezien bij keukenwinkels.
Voorbeeld van Ikea:
https://www.ikea.com/nl/n...ult-lichtgrijs-s39272288/
Heb hem ook gezien bij keukenwinkels.
Verschillende zaken, installatietekening heb ik niet meer nodig, heb de indeling doorgegeven, belangrijkste zaken zitten goed, en desnoods achteraf aanpassen. Zal binnenkort het ontwerp even plaatsen, dan kunnen jullie los gaan.Source90 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 23:18:
[...]
Als je weet wat de opstelling is die je definitief wilt, kan je een technische tekening laten maken voor 150-175€. (Of voor de helft @Kapitein Merijn)
Ben je gelijk van alle stress wat betreft keuken uitzoeken in minimaal tijdsvak (en welke winkel) af.
Ander voordeel is dat je nog kan onderhandelen (en naar de deur lopen), omdat je niet vast zit aan een keukenwinkel.
Iets achteraf wijzigen na tekenen kan de hoofdprijs kosten.. Je gaat (lees: kan) immers toch niet zondermeer naar een andere keukenwinkel.
We zijn op bezoek geweest bij een aantal Nederlandse keukenzaken maar konden daar niet echt slagen. Ik wilde daarom een bezoekje plannen bij Moebel Faber maar de duitse keukenzaken zijn allemaal dicht wegens corona.
Onze woning wordt opleverd in mei dus het wordt een beetje krap allemaal
. Heeft iemand nog een leuke tip om te slagen ?
Onze woning wordt opleverd in mei dus het wordt een beetje krap allemaal
In België zijn ze open....vortexnl1982 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:03:
We zijn op bezoek geweest bij een aantal Nederlandse keukenzaken maar konden daar niet echt slagen. Ik wilde daarom een bezoekje plannen bij Moebel Faber maar de duitse keukenzaken zijn allemaal dicht wegens corona.
Onze woning wordt opleverd in mei dus het wordt een beetje krap allemaal. Heeft iemand nog een leuke tip om te slagen ?
Sony A7 iv en wat recycled glas
Wij hebben onze keuken eind oktober gekocht en wordt 2e week van maart geleverd. Nu een keuken kopen en in mei leveren....geen idee of dat nog gaat lukken.vortexnl1982 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:03:
Onze woning wordt opleverd in mei dus het wordt een beetje krap allemaal. Heeft iemand nog een leuke tip om te slagen ?
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
Misschien goed om aan te geven waarom je niet kon slagen. Was de prijs niet goed, materialen, apparatuur? En bij welke zaken ben je dan geweest?vortexnl1982 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:03:
We zijn op bezoek geweest bij een aantal Nederlandse keukenzaken maar konden daar niet echt slagen.
Even een positief bericht over de service van Quooker.
Mijn ouders hebben 3,5 jaar geleden een keuken bij mij gekocht waarvan de dubbel-druk-draai knop van de Quooker kraan niet meer werkt.
Na een telefoontje met Brugman (daar werkte ik destijds) was het simpel: wij doen niks. Ballentent, daarom ben ik er ook weg.
Na een telefoontje met Quooker was het ook simpel: wij sturen kosteloos een nieuwe kraan op. Omdat de kleur Steel er niet meer is, wordt het RVS. Omdat het dan toch een ander type kraan wordt kon ik gelijk kiezen voor de Flex in plaats van de Fusion Round.
TOP service van Quooker!
Mijn ouders hebben 3,5 jaar geleden een keuken bij mij gekocht waarvan de dubbel-druk-draai knop van de Quooker kraan niet meer werkt.
Na een telefoontje met Brugman (daar werkte ik destijds) was het simpel: wij doen niks. Ballentent, daarom ben ik er ook weg.
Na een telefoontje met Quooker was het ook simpel: wij sturen kosteloos een nieuwe kraan op. Omdat de kleur Steel er niet meer is, wordt het RVS. Omdat het dan toch een ander type kraan wordt kon ik gelijk kiezen voor de Flex in plaats van de Fusion Round.
TOP service van Quooker!
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Zijvraag: Na hoeveel jaar is Brugman niet meer (deels) verantwoordelijk in zo'n geval?
Bij Kroon & Bemmel : te duur en konden geen Bora leveren.jongetje schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:06:
[...]
Misschien goed om aan te geven waarom je niet kon slagen. Was de prijs niet goed, materialen, apparatuur? En bij welke zaken ben je dan geweest?
Bij een tip van onze aannemer : redelijk duur.
Via een member van dit forum een aanbieding per email gekregen die scherp was. Daarna naar de winkel gegaan en toen was het opeens 9000 euro duurder.
Zie ik het goed, gaat je winkel sluiten? Zonde, was van plan om je te benaderen zodra de tijd kwam om te praten over onze keukenBarry|IA schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:46:
Even een positief bericht over de service van Quooker.
TOP service van Quooker!
Eigenlijk dus 3x te duur?vortexnl1982 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:55:
[...]
Bij Kroon & Bemmel : te duur en konden geen Bora leveren.
Via een member van dit forum een aanbieding per email gekregen die scherp was. Daarna naar de winkel gegaan en toen was het opeens 9000 euro duurder.
Wellicht even contact opnemen met een 'netto' keukenzaak als je wel weet wat je wilt wat betreft opstelling, type fronten en blad.
Voorbeelden van Netto keukenzaken zijn DBkeukens, Reddy Keukens maar ook bijvoorbeeld Hans te Wildt in Duitsland
En zo ontstaat foutieve informatie op het internet dusvortexnl1982 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:55:
[...]
Mijn eerdere schatting was gebaseerd op de prijzen van Keukenloods, en was slechts een schatting omdat ik de details van de keuken niet kende.
In de winkel (Grando = duurder) was de grootste tegenvaller het werkblad (duurste prijsgroep), achterwand en allerlei randzaken als maatwerk kasten, inbouwspots in glaskasten en 2 losstaande hoge kasten.
(ik kan mij vergissen, er zitten al weer een paar andere keukens tussen)
Ik reken nog altijd met netto prijzen, maar als een prijs dan tegenvalt dan ben ik of VEEL te duur (9 ruggen in dit geval...), of je wensen passen niet bij het beschikbare budget
Maar Als Bemmel & Kroon ook te duur is (=KM5 groep / Keukenloods), dan adviseer ik jou inderdaad om bij een netto winkel te kijken als Ikea.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Hoezo kon Bemmel en Kroon geen bora leveren? Wij hebben een bora bij hun besteldvortexnl1982 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:55:
[...]
No signature required.
Kan ook nog gewoon hoorJohnStaakke schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:58:
[...]
Zie ik het goed, gaat je winkel sluiten? Zonde, was van plan om je te benaderen zodra de tijd kwam om te praten over onze keuken
Ik heb geen namen genoemd.Barry|IA schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:15:
[...]
En zo ontstaat foutieve informatie op het internet dus
Mijn eerdere schatting was gebaseerd op de prijzen van Keukenloods, en was slechts een schatting omdat ik de details van de keuken niet kende.
In de winkel (Grando = duurder) was de grootste tegenvaller het werkblad (duurste prijsgroep), achterwand en allerlei randzaken als maatwerk kasten, inbouwspots in glaskasten en 2 losstaande hoge kasten.
(ik kan mij vergissen, er zitten al weer een paar andere keukens tussen)
Ik reken nog altijd met netto prijzen, maar als een prijs dan tegenvalt dan ben ik of VEEL te duur (9 ruggen in dit geval...), of je wensen passen niet bij het beschikbare budgetAls ik met 30k naar een Audi dealer ga kan ik wel roepen dat alles ''te duur'' is, maar is dit dan wel eerlijk van mij?
Maar Als Bemmel & Kroon ook te duur is (=KM5 groep / Keukenloods), dan adviseer ik jou inderdaad om bij een netto winkel te kijken als Ikea.
Ik heb ALLE details keuken (kasten / indeling / apparatuur / werkblad) al eerder doorgestuurd en daar kwam een bepaald bedrag uit. Nu snap ik dat dit een SCHATTING is maar na bezoek winkel bleek het 9k duurder te zijn. Mij boeit het niet of de keuken bij Grando of Keukenloods vandaan komt maar met zo'n prijsverschil haak ik af. Daarna ook nooit meer wat gehoord trouwens, beetje zonde van iedereen zijn tijd.
Wat betreft Bemmel en Kroon moet ik mezelf corrigeren ! De prijs viel daar ok ! Echter kon ik volgens de verkoper geen Bora bestellen. Misschien moet ik dat nog eens navragen want als @M3rcury het wel geleverd kon krijgen dan klopt dat niet.
Top! Ik heb nog geen haast, oplevering pas mid 2022 maar weet je vast wel te vinden tegen die tijd!Barry|IA schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:32:
[...]
Kan ook nog gewoon hoorFysieke winkels zijn gesloten, maar doorgaans verkoop ik gewoon online (dat gaat uiteraard door).
Dan houden we het er op dat ik gewoon 9k te duur ben....vortexnl1982 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:33:
[...]
Ik heb geen namen genoemd.
Ik heb ALLE details keuken (kasten / indeling / apparatuur / werkblad) al eerder doorgestuurd en daar kwam een bepaald bedrag uit. Nu snap ik dat dit een SCHATTING is maar na bezoek winkel bleek het 9k duurder te zijn. Mij boeit het niet of de keuken bij Grando of Keukenloods vandaan komt maar met zo'n prijsverschil haak ik af. Daarna ook nooit meer wat gehoord trouwens, beetje zonde van iedereen zijn tijd.
Wat betreft Bemmel en Kroon moet ik mezelf corrigeren ! De prijs viel daar ok ! Echter kon ik volgens de verkoper geen Bora bestellen. Misschien moet ik dat nog eens navragen want als @M3rcury het wel geleverd kon krijgen dan klopt dat niet.
Bemmel & Kroon kan jou gewoon de Bora leveren hoor. Geen enkel probleem.
Verwijderd
Ik zie dat mijn keukenbouwer in zijn ontwerp de koelkast tegen in de hoek heeft geplaatst zonder tussenstuk, ja een plank van 18mm.
Hiermee kom je toch in de problemen bij het openen van de koelkastdeur? De lades kunnen er dan niet uit lijkt me...
Volgens mij is het vrij standaard om een passtuk van 50mm te plaatsen?
Hiermee kom je toch in de problemen bij het openen van de koelkastdeur? De lades kunnen er dan niet uit lijkt me...
Is de keuken greeploos? een paneel is nooit handig inderdaad. Ook omdat muren bijna nooit helemaal recht zijn, en zo'n paneel is dat wel.Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:58:
Ik zie dat mijn keukenbouwer in zijn ontwerp de koelkast tegen in de hoek heeft geplaatst zonder tussenstuk, ja een plank van 18mm.
Verwijderd
Greeploos, maar de koelkast bewust niet. Een verticale greeplijst vonden we niet mooiBarry|IA schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:00:
[...]
Is de keuken greeploos? een paneel is nooit handig inderdaad. Ook omdat muren bijna nooit helemaal recht zijn, en zo'n paneel is dat wel.
/f/image/IedX9jtz7O3b1MXlYlmmgbQy.png?f=fotoalbum_large)
@Linkser ik zie dat hij dat ook in jouw ontwerp heeft gedaan. Heb jij hier over nagedacht?
Opzich kan het wel, maar dan moet de greep niet de muur raken en de muur moet loodrecht staan.Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:03:
[...]
Greeploos, maar de koelkast bewust niet. Een verticale greeplijst vonden we niet mooi
[Afbeelding]
@Linkser ik zie dat hij dat ook in jouw ontwerp heeft gedaan. Heb jij hier over nagedacht?
Zo ook bij mij in de showroom:
:strip_exif()/f/image/GVEwXzxWlRPxchoQ1h4u39T1.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat passtuk moet er inderdaad bij mij wel komen ook, op de aansluitende muur zit bij mij ook nog eens een deur....Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:03:
[...]
Greeploos, maar de koelkast bewust niet. Een verticale greeplijst vonden we niet mooi
[Afbeelding]
Wij zijn ondertussen ook druk bezig met het uitzoeken van een keuken voor ons nieuwbouwappartement dat eind 2022/begin 2023 wordt opgeleverd. Voor de lockdown hebben we gelukkig wel een aantal keukenzaken kunnen bezoeken, maar dat waren voornamelijk winkels die Next125 verkopen omdat we daar in eerste instantie erg gecharmeerd van waren. Bij ons nieuwbouwproject is een preferred supplier aangesloten die onder andere Leicht in het assortiment verkoopt. Mede door de erg prettige benadering en het feit dat ze een ombouw kunnen maken, gaat onze voorkeur nu hiernaar uit (uiteraard zijn we ook blij met de designs, kwaliteit en keuzemogelijkheden). Maar: is het een beetje een goede prijs? Of zit hier nog ruimte in?
We hebben wel een paar offertes van Next125 liggen in dezelfde opstelling en de totaalprijzen liggen niet ver uiteen met die van Leicht. Ik heb eerder begrepen dat deze merken qua prijs en kwaliteit niet ver uitelkaar liggen, maar corrigeer me vooral als ik het verkeerd heb.
/f/image/tsaGkuUUE2t0aRsbP6LwfRh2.png?f=fotoalbum_large)
De specs:
- Keukenwand (afmetingen: 217cm hoog, 300cm breed, 70cm diep), met ombouw
- Kookeiland (afmetingen: 240cm bij 120cm)
- Fronttype: kunsttof mat
- Werkblad keukenwand en kookeiland: RVS, richtingloos geborsteld 4 mm
- Apparaten: Siemens IQ500 koelkast KI81RSDE0, Quooker COMBI+, Siemens vaatwasser IQ 700 SX87Y800BE, Siemens IQ500 vriezer GI11VADE0, Siemens stoomoven IQ700 HS858GXB6, Bora X Pure
Offerte:
- Kasten: 17k
- Apparatuur e.d.: 10k
- Werkblad: 5k
Met wat "afrondingskorting" en montage á € 5k (incl. ombouw) komt het op 34k uit.
Ik hoor graag of dit een beetje een realistische prijs is voor wat we zouden krijgen.
We hebben wel een paar offertes van Next125 liggen in dezelfde opstelling en de totaalprijzen liggen niet ver uiteen met die van Leicht. Ik heb eerder begrepen dat deze merken qua prijs en kwaliteit niet ver uitelkaar liggen, maar corrigeer me vooral als ik het verkeerd heb.
/f/image/tsaGkuUUE2t0aRsbP6LwfRh2.png?f=fotoalbum_large)
De specs:
- Apparaten: Siemens IQ500 koelkast KI81RSDE0, Quooker COMBI+, Siemens vaatwasser IQ 700 SX87Y800BE, Siemens IQ500 vriezer GI11VADE0, Siemens stoomoven IQ700 HS858GXB6, Bora X Pure
Offerte:
Met wat "afrondingskorting" en montage á € 5k (incl. ombouw) komt het op 34k uit.
Ik hoor graag of dit een beetje een realistische prijs is voor wat we zouden krijgen.
Verwijderd
Op jouw foto kan de deur in ieder geval wel verder dan 90 graden open. Als er een muur zit vraag ik me af of de lades er nog uit kunnen.Barry|IA schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:40:
[...]
Opzich kan het wel, maar dan moet de greep niet de muur raken en de muur moet loodrecht staan.
Zo ook bij mij in de showroom:
[Afbeelding]
Je hebt best veel modellen waarbij de lades/bakken er bij een opening van 90 graden uit kunnen. Liebherr zet dit er expliciet bij volgens mij.Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:54:
[...]
Op jouw foto kan de deur in ieder geval wel verder dan 90 graden open. Als er een muur zit vraag ik me af of de lades er nog uit kunnen.
Er zijn bij Liebherr ook simpele pinnetjes die je in het scharnier kunt stoppen waardoor de deur tot exact 90 graden open gaat en niet verder. In dat geval is een plaat van 18mm voldoende, tenzij de muur heel scheef is.
Hmm, ik zie dat ik eerder in dit topic had moeten kijken, dan had ik van roomstyler.com geweten. Ben nu al een paar uurtjes aan het stoeien met de keukenplanner van Ikea
Niet dat het een Ikea keuken wordt, maar gewoon een beetje prutsen en spelen met de indeling
[ Voor 21% gewijzigd door FastFred op 13-01-2021 15:47 ]
Ik ben niet bekend met het prijspijl van Leicht maar het verbaasd me wel dat je met deze keuken op ~34k uitkomt met Next125 (je geeft aan dat die prijs ongeveer gelijk ligt).Mryc schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:53:
Wij zijn ondertussen ook druk bezig met het uitzoeken van een keuken voor ons nieuwbouwappartement dat eind 2022/begin 2023 wordt opgeleverd. Voor de lockdown hebben we gelukkig wel een aantal keukenzaken kunnen bezoeken, maar dat waren voornamelijk winkels die Next125 verkopen omdat we daar in eerste instantie erg gecharmeerd van waren. Bij ons nieuwbouwproject is een preferred supplier aangesloten die onder andere Leicht in het assortiment verkoopt. Mede door de erg prettige benadering en het feit dat ze een ombouw kunnen maken, gaat onze voorkeur nu hiernaar uit (uiteraard zijn we ook blij met de designs, kwaliteit en keuzemogelijkheden). Maar: is het een beetje een goede prijs? Of zit hier nog ruimte in?
[Afbeelding]
De specs:
Offerte:
Zijn die Next125 keukens ook met kunststof fronten uitgerekend? Heb verschillende Next125 keukens hier voorbij zien komen die qua omvang en aantal kasten groter zijn.
Dit zijn de kosten voor een Leicht keuken, inclusief ombouw. De offertes van Next zonder ombouw komen inderdaad rond dezelfde hoogte uit.SquareOne schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:51:
[...]
Ik ben niet bekend met het prijspijl van Leicht maar het verbaasd me wel dat je met deze keuken op ~34k uitkomt met Next125 (je geeft aan dat die prijs ongeveer gelijk ligt).
Zijn die Next125 keukens ook met kunststof fronten uitgerekend? Heb verschillende Next125 keukens hier voorbij zien komen die qua omvang en aantal kasten groter zijn.
Betreft overigens wel Fenix, dat was ik er vergeten bij te zeggen.
Bovenstaande klopt inderdaad! Bij (volgens mij) alle Liebherr koelkasten kunnen bij 90 graden deuropening de lades uitgetrokken worden en glasplaten versteld en uitgenomen worden. Let wel dat de deurbegrenzing alleen gebruikt kan worden bij modellen met deur-op-deur montage.PascalJanssen schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:25:
[...]
Je hebt best veel modellen waarbij de lades/bakken er bij een opening van 90 graden uit kunnen. Liebherr zet dit er expliciet bij volgens mij.
Er zijn bij Liebherr ook simpele pinnetjes die je in het scharnier kunt stoppen waardoor de deur tot exact 90 graden open gaat en niet verder. In dat geval is een plaat van 18mm voldoende, tenzij de muur heel scheef is.
Gevoelsmatig ligt de prijs vrij hoog maar ik ken de details niet van alle opties en keuzes die jullie hebben gemaakt.Mryc schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:57:
[...]
Dit zijn de kosten voor een Leicht keuken, inclusief ombouw. De offertes van Next zonder ombouw komen inderdaad rond dezelfde hoogte uit.
Betreft overigens wel Fenix, dat was ik er vergeten bij te zeggen.
Hier een aantal links naar een aantal mooie Next125 keukens die voorbij zijn gekomen in het topic. Vaak nog een stuk groter en allemaal lager geprijsd.
herofruit in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
siemenz in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
MoiZie in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
RRCreations in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Kan iemand een ballpark figure geven voor met wat voor bedrag we rekening zouden moeten houden voor een Nobilia keuken, waarbij er twee werkbladen (met kasten) tegenover elkaar komen te staan? Elk blad ~3meter lang, met aan een kant een inductie kookplaat, afzuigkap en wasbak. Aan de andere kant een rij met lage kastjes en aan de zijkant daarvan 2 hoge met dubbele oven.
Het is erg vervelend dat alle keukenzaken nu gesloten zijn terwijl we graag een inschatting willen maken/hebben voor het aanvragen van een bouwdepot
.
Ik dacht zelf aan 10-15k? Op wat websites zie ik o.a. Nobilia keuken voor <10k inclusief montage, maar dat zijn natuurlijk aanbiedingen en weer net niet de opstelling die wij in gedachten hadden.
Het is erg vervelend dat alle keukenzaken nu gesloten zijn terwijl we graag een inschatting willen maken/hebben voor het aanvragen van een bouwdepot

Ik dacht zelf aan 10-15k? Op wat websites zie ik o.a. Nobilia keuken voor <10k inclusief montage, maar dat zijn natuurlijk aanbiedingen en weer net niet de opstelling die wij in gedachten hadden.
Welke winkel? Welk front van Nobilia? Waarom Nobilia? Wat voor werkblad? Wat voor apparatuur? Met/zonder montage? Wat voor kraan/spoelbak?De_Bastaard schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:30:
Kan iemand een ballpark figure geven voor met wat voor bedrag we rekening zouden moeten houden voor een Nobilia keuken, waarbij er twee werkbladen (met kasten) tegenover elkaar komen te staan? Elk blad ~3meter lang, met aan een kant een inductie kookplaat, afzuigkap en wasbak. Aan de andere kant een rij met lage kastjes en aan de zijkant daarvan 2 hoge met dubbele oven.
Het is erg vervelend dat alle keukenzaken nu gesloten zijn terwijl we graag een inschatting willen maken/hebben voor het aanvragen van een bouwdepot.
Maar zonder het soort blad, merk apparatuur en welke lijn van apparatuur is hier toch geen zinnig woord over te zeggen?De_Bastaard schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:30:
Het is erg vervelend dat alle keukenzaken nu gesloten zijn terwijl we graag een inschatting willen maken/hebben voor het aanvragen van een bouwdepot.
Op basis van de informatie die je geeft, grofweg 5k-40k.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Ballpark figure is vrijwel niet te doen op basis van deze specs maar voor 15k kun je zeker wel slagen voor een Nobilia keuken in deze opstelling. Wellicht zul je consessies moeten doen voor B merk apparatuur en bijvoorbeeld een kunstof blad.De_Bastaard schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:30:
Ik zou even de volgende stappen doorlopen:
1) Apparatuur: kijk op bijvoorbeeld keukenloods.nl of inbouw.nl wat een setje aan apparatuur kost
2) Blad: bepaald of je een kunststof, composiet, keramiek of natuursteen blad wilt. Voor die laatste 3 kun je via deze link wel een goede indruk krijgen https://keukenbladen.shop/
3) Keukenkasten van Nobilia kun je hier checken: https://wunschkuechen24.de/ (vergeet niet ook rekening te houden met zijpanelen, passtukken en plinten, die kosten ook geld..). Dit zijn ook Nobilia kasten volgens mij: https://www.keukendepot.n...slijst-keukendepot-LR.pdf
@ moderators - is het een idee om een stappenplan toe te voegen aan de startpost of topicwaarschuwing voor het krijgen van een indicatie van de prijs van een keuken?
[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 13-01-2021 16:49 ]
5K lukt niet, het zal wel naar de 10k gaan als absoluut minimum.evleerdam schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:46:
[...]
Maar zonder het soort blad, merk apparatuur en welke lijn van apparatuur is hier toch geen zinnig woord over te zeggen?
Op basis van de informatie die je geeft, grofweg 5k-40k.
Maar het zit in elke keuze.
Buiten de kastjes kan je voor elke element een keuze maken die makkelijk 4 keer zo duur is als het goedkoopste.
Miele heeft ovens van 5000€, maar er zijn ook ovens van 250€.
Denk meer in de trand van Covid-19 sluiting van niet essentiële winkels..JohnStaakke schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:58:
[...]
Zie ik het goed, gaat je winkel sluiten? Zonde, was van plan om je te benaderen zodra de tijd kwam om te praten over onze keuken
Edit: never mind, zat niet op de laatste pagina bij reageren.
[ Voor 9% gewijzigd door Source90 op 13-01-2021 18:10 ]
Vreemd om dit te lezen. Wij hebben onlangs een keuken gekocht bij Bemmel & Kroon en daar kon gewoon een Bora worden geleverd (of is Kroon & Bemmel een andere zaak die ik niet kenvortexnl1982 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:55:
[...]

Mijn huidige (L-keuken) Nobilia keuken 180 * 295 + 2 losse hogekasten die apart staan (grote koelkast en voorraadkast)De_Bastaard schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:30:
was 11 jaar geleden incl apparatuur en plaatsen 7K (composiet blad), siemens vaatwasser, de rest allemaal middenmoters qua apparatuur. Hoogglans. Ik ben aangenaam verrast door de kwaliteit, hij valt qua segment in de middenmoters maar hij is nog helemaal netjes behoudens gebruikerssporen.
Mijn keuken bestaat qua kasten uit:
1 x 3 laden kast voor kookplaats, dan hoekkast met caroussel (nooit meer), dan spoelkast, vaatwasser, kookplatenkastje, hoge kast (2 laden, magnetron, oven, deur) en 4 bovenkastjes en apart dus 2 x hoge kast waarin 1 x koelkast met daarboven klepkastje en 1 kast met 2 laden en 2 deuren.
Blad is zwart composiet, standaard mengkraan, 3 x dubbele WCD
Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor
Interessant, ik krijg net een vragenlijst van Miele waar ze onderzoek lijken te doen naar de behoefte naar glasloze ovens. Dat je dus geen ruitje meer hebt in je oven, maar dat de voorzijde gewoon een paneel is, net zoals de rest van je keukenkasten. Dat werkt uiteraard alleen in de greeploze lijn en naar binnen turen kan dan via een ingebouwde camera en een app.
Vanuit het oogpunt van design natuurlijk een superstrak idee, maar om nu iedere keer een smartphone of tablet erbij te moeten pakken om naar binnen te kunnen kijken of je taart niet aanbrandt...
Of zouden ze dan ergens een in te bouwen bedieningsscherm gaan ontwikkelen waar je dan op kan kijken?
Vanuit het oogpunt van design natuurlijk een superstrak idee, maar om nu iedere keer een smartphone of tablet erbij te moeten pakken om naar binnen te kunnen kijken of je taart niet aanbrandt...
Of zouden ze dan ergens een in te bouwen bedieningsscherm gaan ontwikkelen waar je dan op kan kijken?
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
En alleen maar weer meer elektronica dat defect kan gaanPaT schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:50:
Interessant, ik krijg net een vragenlijst van Miele waar ze onderzoek lijken te doen naar de behoefte naar glasloze ovens. Dat je dus geen ruitje meer hebt in je oven, maar dat de voorzijde gewoon een paneel is, net zoals de rest van je keukenkasten. Dat werkt uiteraard alleen in de greeploze lijn en naar binnen turen kan dan via een ingebouwde camera en een app.

Doe mij maar "gewoon" een ruitje.
Net als een camera in de koelkast of de oven open doen met de app. Noem mij ouderwets, maar vind dat echt de grootste onzin.
Wat is het nut van de oven open doen, als je nog zelf het gerecht erin moet zetten?
Voorverwarmen kan ik nog inkomen.
Nee maar echt, van first world solutions in search of a problem gesproken.PaT schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:50:
Omdat het dan ook spraakgestuurd kan met het gerecht in je handen.Source90 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:54:
[...]
Wat is het nut van de oven open doen, als je nog zelf het gerecht erin moet zetten?
Voorverwarmen kan ik nog inkomen.
Ik kan al die snufjes wel waarderen.
Of ik er honderden euro's extra voor zou neerleggen? Nee, dat niet.
Wij hebben interesse in een Zwart Matte keuken. We zijn even de klus kwijt, door de bomen het bos niet meer zien.
kan iemand ons helpen met de volgende vragen:
- Is er verschil tussen Fenix en Arpa Fenix NTM?
- Op welk keukenfront materiaal kan Arpa Fenix NTM / Fenix gebruikt worden? Gelakt, fineer, HPL, MDF?
We wilden namelijk een Next125 keuken met HPL Volkern fronten (zwart mat van Arpa Fenix NTM). Deze vinden we te duur worden en willen naar een goedkopere keuken (merk). We willen wel de plussen van Arpa Fenix NTM.
We vroegen ons af of Arpa Fenix ook mogelijk is met niet HPL fronten? Zo ja welke fronten wel, zo niet, wat raden jullie dan aan? Dus welke material front icm zwart mat? Welke keukenmerken werken hiermee?
- Op welk keukenfront materiaal kan Arpa Fenix NTM / Fenix gebruikt worden? Gelakt, fineer, HPL, MDF?
We wilden namelijk een Next125 keuken met HPL Volkern fronten (zwart mat van Arpa Fenix NTM). Deze vinden we te duur worden en willen naar een goedkopere keuken (merk). We willen wel de plussen van Arpa Fenix NTM.
We vroegen ons af of Arpa Fenix ook mogelijk is met niet HPL fronten? Zo ja welke fronten wel, zo niet, wat raden jullie dan aan? Dus welke material front icm zwart mat? Welke keukenmerken werken hiermee?
[ Voor 11% gewijzigd door fbhastasi2 op 13-01-2021 23:19 ]
Ik zit met een nogal vreemde situatie en kan wat hulp gebruiken.
We hebben een huis gekocht, althans staat onder bod door ons, waarvan de keuken is afgebrand. Er is een budget vrijgekomen van 7.000 euro om de keuken te vervangen, voor de overdracht moet dat echter gebeuren. We mogen als koper de keuken uitzoeken van verkopende partij maar er staat wel een flinke tijdsdruk op.
We hebben een muur van 3,20m tot onze beschikking en zijn van plan een kastenwand van max. 2 hoge kasten in te laten bouwen in de andere muur. Daardoor ontstaat een soort L-keuken terwijl er kwa uiterlijk een rechte keuken staat.
Ik zie door de bomen het bos niet meer, en dat de keukenwinkels dicht zijn helpt ook niet. Als iemand een beetje wil helpen om een goede richting aan te wijzen zijn we erg blij.
We hebben een huis gekocht, althans staat onder bod door ons, waarvan de keuken is afgebrand. Er is een budget vrijgekomen van 7.000 euro om de keuken te vervangen, voor de overdracht moet dat echter gebeuren. We mogen als koper de keuken uitzoeken van verkopende partij maar er staat wel een flinke tijdsdruk op.
We hebben een muur van 3,20m tot onze beschikking en zijn van plan een kastenwand van max. 2 hoge kasten in te laten bouwen in de andere muur. Daardoor ontstaat een soort L-keuken terwijl er kwa uiterlijk een rechte keuken staat.
Ik zie door de bomen het bos niet meer, en dat de keukenwinkels dicht zijn helpt ook niet. Als iemand een beetje wil helpen om een goede richting aan te wijzen zijn we erg blij.
Na de overdracht zelf laten doen. Kan misschien wel langer duren. Maar 1 je weet precies wat er gebeurt is. Je weet hoe leidingen lopen en misschien wil je nog wel wat anders doen.mathelicious schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:33:
Ik zit met een nogal vreemde situatie en kan wat hulp gebruiken.
Die optie kost serieus geld omdat de verzekering dan geen nieuwe keuken maar de verminderde verkoopwaarde uitkeert. En als de keuken er al in zit kunnen we ook sneller over ivm dubbele lasten.badboyqxy schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:44:
[...]
Na de overdracht zelf laten doen. Kan misschien wel langer duren. Maar 1 je weet precies wat er gebeurt is. Je weet hoe leidingen lopen en misschien wil je nog wel wat anders doen.
Het zou anders ook zeker mijn voorkeur hebben.
Moet de keuken gekocht zijn of ook geplaatst?mathelicious schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 00:13:
[...]
Die optie kost serieus geld omdat de verzekering dan geen nieuwe keuken maar de verminderde verkoopwaarde uitkeert. En als de keuken er al in zit kunnen we ook sneller over ivm dubbele lasten.
Het zou anders ook zeker mijn voorkeur hebben.
In het eerste geval kun je gewoon een random keuken van 7000€ kopen. Want die keuken leverancier is prima bereidt om dat naderhand nog aan te passen (zolang het maar duurder wordt).
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Geplaatst is de bedoeling.JackBol schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 07:55:
[...]
Moet de keuken gekocht zijn of ook geplaatst?
In het eerste geval kun je gewoon een random keuken van 7000€ kopen. Want die keuken leverancier is prima bereidt om dat naderhand nog aan te passen (zolang het maar duurder wordt).
Ik ga vandaag maar eens wat lokale keukenzaken bellen, ik hoop dat ik met de informatie die daar uit komt en jullie kennis en ervaring hier alvast het kaft van het koren kan scheiden.
Voor het bedrag hoop ik wel een leuke keuken aan te kunnen schaffen, al is het maar alleen een rechte keukenopstelling zonder de hoge kasten.
Ik heb ergens gelezen in dit topic dat de huidige pronorm/silverline goede lades heeft (vergelijkbaar met siematic). Meer van dit soort tips zijn van harte welkom.
Ik ga proberen om onze lokale keukenboer te bereiken, die biedt Eggersman, KH keukens, Selectiv en Keller aan. In mijn huidige huurhuis zit een Keller, die deurtjes hangen ondertussen al scheef binnen 4 jaar

[ Voor 5% gewijzigd door mathelicious op 14-01-2021 08:23 ]
Ik heb een tijdje geleden hier in dit topic wat over KH keukens geplaatst. Kwalitatief goede keukens is mijn indruk van het zien en voelen in de showroom en de informatie die ik heb kunnen vinden. Langetermijnkwaliteit kan ik uiteraard niets over zeggen en hij wordt pas in juli bij mij geïnstalleerd. Het is wel een vrij prijzige keuken. Bij mij bijvoorbeeld iets duurder dan zelfde keuken van systemat.mathelicious schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 08:22:
[...]
Geplaatst is de bedoeling.
Ik ga vandaag maar eens wat lokale keukenzaken bellen, ik hoop dat ik met de informatie die daar uit komt en jullie kennis en ervaring hier alvast het kaft van het koren kan scheiden.
Voor het bedrag hoop ik wel een leuke keuken aan te kunnen schaffen, al is het maar alleen een rechte keukenopstelling zonder de hoge kasten.
Ik heb ergens gelezen in dit topic dat de huidige pronorm/silverline goede lades heeft (vergelijkbaar met siematic). Meer van dit soort tips zijn van harte welkom.
Ik ga proberen om onze lokale keukenboer te bereiken, die biedt Eggersman, KH keukens, Selectiv en Keller aan. In mijn huidige huurhuis zit een Keller, die deurtjes hangen ondertussen al scheef binnen 4 jaaren Eggersman is waarschijnlijk niet te betalen. Zijn die andere merken wat?
@mathelicious ik heb zelf een silverline keuken. Hogekasten geen probleem.
Maar 120lades en vaatwasser front, aardig wat problemen mee gehad. Zeker de 120 lades. Geleiders die toch van aanzienlijk lagere kwaliteit zijn dan die van mijn badkamer meubel, Beperkte stelruimte.
Maar 120lades en vaatwasser front, aardig wat problemen mee gehad. Zeker de 120 lades. Geleiders die toch van aanzienlijk lagere kwaliteit zijn dan die van mijn badkamer meubel, Beperkte stelruimte.
Dat over de hoge kwaliteit van lades bij Pronorm/Silverline gaat specifiek over de upgrade naar de ProTech ladebeslag. In dat geval zou het vergelijkbaar zijn met het beslag van bijv. Siematic of Next.mathelicious schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 08:22:
[...]
Geplaatst is de bedoeling.
Ik ga proberen om onze lokale keukenboer te bereiken, die biedt Eggersman, KH keukens, Selectiv en Keller aan. In mijn huidige huurhuis zit een Keller, die deurtjes hangen ondertussen al scheef binnen 4 jaaren Eggersman is waarschijnlijk niet te betalen. Zijn die andere merken wat?
[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 14-01-2021 10:26 ]
Vraag 1: zie site Arpa. staat het prima uitgelegd.fbhastasi2 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:18:
Wij hebben interesse in een Zwart Matte keuken. We zijn even de klus kwijt, door de bomen het bos niet meer zien.
Vraag 2: Fenix is een toplaag, dus waarom je hieronder fineer / gelakt zou denken begrijp ik niet.
Fenix kan op vele ondergronden. Ik heb hier thuis Fenix op onder andere MDF, Aluminium sandwichpanelen en multiplex
Zwart is een makkelijke kleur voor Fenix: Fenix niet volkern heeft een zwarte ondergrond, dus dat zie je niet bij zwart Fenix. Bij bijvoorbeeld grijs zie je dit wel, tenzij Fenix om de rand "gewrapt" is.
Gewoon wat meer onderzoek doen dus.
@mathelicious Wat ik heb gedaan is een korte PDF met ons ontwerp en de eisen. Die naar ongeveer 30 keukenleveranciers gestuurd. Ongeveer 10 komen met een offerte. Op basis daarvan bel je of ga je langs. Als je een lijst wil hebben of voorbeeld van mijn uitvraag document stuur even een DM.
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
Een vraagje voor hier...Mijn vrouw werkt bij een fabrikant van onder andere keukenapparatuur, en kan met personeelskorting dingen kopen.
We zouden dit jaar een nieuwe keuken willen plaatsen.
Kan je bij een keukenleverancier aangeven dat je zelf de apparatuur koopt? Even snel gekeken gaat het ons ruim €1000 besparen op de coolblue-prijzen, maar gaat natuurlijk van de marge van de keukenboer af...
Of met wat voor partij moet je dan om tafel?
We hebben bijv. wel nog een Qooker nodig, en natuurlijk werkblad, kastjes, etc en plaatsing.
Kan je bij een keukenleverancier aangeven dat je zelf de apparatuur koopt? Even snel gekeken gaat het ons ruim €1000 besparen op de coolblue-prijzen, maar gaat natuurlijk van de marge van de keukenboer af...
We hebben bijv. wel nog een Qooker nodig, en natuurlijk werkblad, kastjes, etc en plaatsing.
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
@DropjesLover Kijk even bij Keukenloods.
Lol, 30 stuks? Compleet random of waren daar ook zaken bij waar je bij voorbaat als wist dat je niet ging kopen?battler schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:38:
@mathelicious Wat ik heb gedaan is een korte PDF met ons ontwerp en de eisen. Die naar ongeveer 30 keukenleveranciers gestuurd. Ongeveer 10 komen met een offerte. Op basis daarvan bel je of ga je langs. Als je een lijst wil hebben of voorbeeld van mijn uitvraag document stuur even een DM.
@SquareOne Partijen die hier in dit forum stonden + eigen onderzoek + referenties. Voor dezelfde uitvraag lopen bedragen uiteen van 16K tot 50K (uiteraard vult iedereen de aanvraag op zijn eigen manier in).
Keukenloods hebben we dus expliciet niet nodig, maar net een keukenzaak die net de kastjes, blad, etc levert en alles samen bouwt.
BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
@DropjesLover Dat begreep ik, ik dacht dan heb je referentie voor het materiaal. Voor de keuken heb ik geen idee of je zonder apparatuur kan bestellen. Ik weet ook niet wat voor keuken je in gedachte hebt (qua budget).
15 - 20k (incl stoom-oven, Bora (achtige) en Qooker)battler schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:08:
@DropjesLover Dat begreep ik, ik dacht dan heb je referentie voor het materiaal. Voor de keuken heb ik geen idee of je zonder apparatuur kan bestellen. Ik weet ook niet wat voor keuken je in gedachte hebt (qua budget).
U-opstelling van 3600 x 2700 zie tekening linksonder:
/f/image/lz0q1U2J5LBfQ9HdYCdwNPuq.png?f=fotoalbum_medium)
[ Voor 4% gewijzigd door DropjesLover op 14-01-2021 12:13 ]
BThGvNeOA
Verschilt per keukenleverancier. Sommige doen er niet aan, sommige vinden het prima maar dan moet je de apparatuur zelf installeren en anderen installeren het tegen een meerprijs per apparaat.DropjesLover schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:41:
Een vraagje voor hier...Mijn vrouw werkt bij een fabrikant van onder andere keukenapparatuur, en kan met personeelskorting dingen kopen.
Keukenleveranciers kunnen vaak ook prima kortingen leveren op keukenapparatuur en ik durf niet te zeggen of Coolblue vergelijkbaar is.
Als je dat op voorhand vraagt, dan mag dat geen probleem zijn.DropjesLover schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:41:
En als ze het niet willen doen... andere winkel zoeken.
Wij hebben destijds tegen de keukenwinkel gezegd dat we alle toestellen bij hem kopen behalve een microgolf en vaatwasser omdat we die uit de oude keuken overnamen gezien die nog maar 1 jaar oud waren. Dat was geen probleem.
Bosch toevallig?DropjesLover schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:41:
Ik geloof dat de personeelskorting daar niet heel hoog is. Een keukenleverancier kan het waarschijnlijk goedkoper aanbieden.
Untappd: Kapitein_Merijn
Tijd om de keuken in ons vakantie chalet op te knappen.
Wat zou het ongeveer kosten om de deurtjes van deze keuken te vervangen?
:strip_exif()/f/image/6B62ULdBbqGf3Zgj9pRFL2a0.jpg?f=fotoalbum_large)
Best lastig berekenen zonder allerlei opdringerige verkoopmails etc achter je aan te krijgen.
Verder zou ik het bovenkastje ook willen vervangen (dat beukenfineer is spuuglelijk). Ik kan echter geen kastje vinden van 32 diep, 58 breed en 55 hoog (x2). Lijkt me dat dat niet zo duur hoeft te zijn. Waar zou ik daarvoor terecht kunnen?
(Deze keuken? Foto toegevoegd
)
:strip_exif()/f/image/6B62ULdBbqGf3Zgj9pRFL2a0.jpg?f=fotoalbum_large)
Best lastig berekenen zonder allerlei opdringerige verkoopmails etc achter je aan te krijgen.
Verder zou ik het bovenkastje ook willen vervangen (dat beukenfineer is spuuglelijk). Ik kan echter geen kastje vinden van 32 diep, 58 breed en 55 hoog (x2). Lijkt me dat dat niet zo duur hoeft te zijn. Waar zou ik daarvoor terecht kunnen?
(Deze keuken? Foto toegevoegd

[ Voor 31% gewijzigd door readytoflow op 14-01-2021 13:41 ]
Ik heb zelf ook via een dochterbedrijf de personeelskorting voor BSH. De prijzen zijn ongeveer gelijk aan de beste prijzen die je kunt krijgen bij opvraag van totaaloffertes. Scheelt soms €100-200 in voor- of nadeel.Kapitein Merijn schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:34:
[...]
Bosch toevallig?
Ik geloof dat de personeelskorting daar niet heel hoog is. Een keukenleverancier kan het waarschijnlijk goedkoper aanbieden.
De belangrijkste 2 voordelen: je krijgt altijd 5 jaar garantie, ongeacht het aantal apparaten. Er zijn soms specifieke aanbiedingen die wel interessant zijn, maar dan moet het precies het apparaat zijn dat je zoekt op het moment dat je het zoekt.
Al met al bestellen wij het ook gewoon via de interieurbouwer die de keuken maakt. In totaal €1000 duurder, maar die waren we anders ook wel kwijt geweest voor installatiekosten en op de totaalprijs van de keuken scheelde het nog iets minder.
@DropjesLover ik zou mijn mond lekker houden. Keukenboer alles laten uitwerken, gespecificeerd en daarna kijken of apparatuur kwa prijs competatief is. Bij pelgrim bijv. Kun je standaard al 55% rekenen van de catelogus prijs.
Evt. Scrap je daarna de apparatuur en moet die niet ineens komen met ja maar nu wordt keuken duurder, want dat ken niet.
Evt. Scrap je daarna de apparatuur en moet die niet ineens komen met ja maar nu wordt keuken duurder, want dat ken niet.
Dat "ken" natuurlijk wel want hij kan gewoon weigeren de keuken dan te plaatsen.badboyqxy schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:35:
@DropjesLover ik zou mijn mond lekker houden. Keukenboer alles laten uitwerken, gespecificeerd en daarna kijken of apparatuur kwa prijs competatief is. Bij pelgrim bijv. Kun je standaard al 55% rekenen van de catelogus prijs.
Gaat vaak om totale marge/winst op een keuken en dat is inclusief apparatuur en montage.
Wanneer je daar een component weghaalt waar mogelijk de meeste marge op zit kan het zomaar niet meer een relevante opdracht zijn voor de keukenboer.
Tsja, als er voor 9k apparatuur in zit is een goede 1k verschil wel interessant. Maar inderdaad, op het totaal, en risico meerprijs bij inbouwen en dergelijke, weer matig interessant.millerman_sf schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:34:
[...]
Ik heb zelf ook via een dochterbedrijf de personeelskorting voor BSH. De prijzen zijn ongeveer gelijk aan de beste prijzen die je kunt krijgen bij opvraag van totaaloffertes. Scheelt soms €100-200 in voor- of nadeel.
De belangrijkste 2 voordelen: je krijgt altijd 5 jaar garantie, ongeacht het aantal apparaten. Er zijn soms specifieke aanbiedingen die wel interessant zijn, maar dan moet het precies het apparaat zijn dat je zoekt op het moment dat je het zoekt.
Al met al bestellen wij het ook gewoon via de interieurbouwer die de keuken maakt. In totaal €1000 duurder, maar die waren we anders ook wel kwijt geweest voor installatiekosten en op de totaalprijs van de keuken scheelde het nog iets minder.
Dank!
Zullen het gebruiken om de prijzen van de keukenzaak te vergelijken / controleren of het fatsoenlijke prijzen zijn of heel duur.
We hebben nu een keuken van keukenconcurrent, 12 jaar oud en ooit hoogglans wit. Nu echt vergeeld op kopse kanten, blad verzakt bij de hoek en zo nog wat.
BThGvNeOA
Daar zal de gemiddelde keukenboer heel gelukkig van worden. Op apparatuur wordt namelijk geen ruk verdiend. De beste order is een keuken zonder apparatuur.badboyqxy schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:35:
Toevoeging: Je kunt het beste aangeven de keuken zonder apparatuur te kopen. Voeg later apparatuur toe tegen internetprijzen en je hebt de best mogelijke deal (als je flink korting weet te krijgen op het kastwerk).
Dit zal niet bij elke winkel werken, maar dit truukje werkt vaak heel goed.
[ Voor 19% gewijzigd door Barry|IA op 14-01-2021 14:47 ]
Bij een keukenzaak moet je ongeveer denken aan 200 euro per deur. Dit zal dan op maat besteld worden. Scharnieren e.d. zijn nog goed?readytoflow schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:21:
Tijd om de keuken in ons vakantie chalet op te knappen.
[Afbeelding]
(Deze keuken? Foto toegevoegd)
Als je zelf handig bent ben je natuurlijk veel voordeliger uit.
Zojuist eerste offerte binnen gekregen voor een keuken. Wordt er nog niet warm van en heb het idee duur uit te zijn voor de waren
Kasten
Keller GL2000 in melamine
2x 60cm blok met lades
1x 60cm ovenombouw
1x 60cm vaatwasserombouw
1x 60cm gootsteenkast
1x 100cm bovenkast met klapdeur 40cm hoog
2766 euro
Apparatuur
Etna inductie kookplaat 77cm
Etna afzuigkap 90cm
Etna oven 71liter
Etna vaatwasser
Doeco kraan
2831 euro
Werkblad 304 cm 32mm
Uitsparingen enz.
1480 euro
Kostenplaatje na korting 5790 excl. Montage a 600 + 72/u voor leidingwerk etc
Wat is jullie mening over zo'n prijs?
Kasten
2x 60cm blok met lades
1x 60cm ovenombouw
1x 60cm vaatwasserombouw
1x 60cm gootsteenkast
2766 euro
Apparatuur
Etna afzuigkap 90cm
Etna oven 71liter
Etna vaatwasser
Doeco kraan
2831 euro
Werkblad 304 cm 32mm
Uitsparingen enz.
1480 euro
:strip_exif()/f/image/JdUox4hPcpL5P0SH75TX15GK.jpg?f=fotoalbum_large)
@mathelicious Zou je sowieso niet voor een grotere keuken en andere opstelling gaan? Of heb je zo je redenen voor deze kleine keuken (gezien de ruimte)?
Ik vind bijna 6k excl. montage nog best aan de prijs ja, met Etna apparatuur. Maar waarschijnlijk willen ze op die kleine keukens wat meer pakken, anders is het de moeite misschien niet in een drukke tijd. Geen idee..
Al ben ik niet zo bekend met de prijzen, zeker niet van merken kastwerk.
Ik vind bijna 6k excl. montage nog best aan de prijs ja, met Etna apparatuur. Maar waarschijnlijk willen ze op die kleine keukens wat meer pakken, anders is het de moeite misschien niet in een drukke tijd. Geen idee..
Misschien moet je eens kijken wat de kasten zouden kosten bij Ikea.mathelicious schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 21:55:
Zojuist eerste offerte binnen gekregen voor een keuken. Wordt er nog niet warm van en heb het idee duur uit te zijn voor de waren
Kasten
2x 60cm blok met lades
1x 60cm ovenombouw
1x 60cm vaatwasserombouw
1x 60cm gootsteenkast
2766 euro
Apparatuur
Etna afzuigkap 90cm
Etna oven 71liter
Etna vaatwasser
Doeco kraan
2831 euro
Werkblad 304 cm 32mm
Uitsparingen enz.
1480 euro
[Afbeelding]
Ik vind het een mooie keuken qua ontwerp. Klein, maar alles klopt.mathelicious schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 21:55:
Kasten
2x 60cm blok met lades
1x 60cm ovenombouw
1x 60cm vaatwasserombouw
1x 60cm gootsteenkast
2766 euro
Apparatuur
Etna afzuigkap 90cm
Etna oven 71liter
Etna vaatwasser
Doeco kraan
2831 euro
Werkblad 304 cm 32mm
Uitsparingen enz.
1480 euro
[Afbeelding]
Qua prijs denk ik dat de winkel het werkblad iets heeft opgedikt (niet qua dikte, maar prijs).
Tevens vermoed ik dat apparatuur wat voordeliger zou kunnen. Etna is prima en daar zit i.t.t. veel andere merken vaak wel wat marge op.
5 inclusief montage zou een mooi streven zijn.
Welke zaak is dit?
Op tekening zijn ze trouwens wel een passtuk en een afsluitwand naast de vaatwasser vergeten.
[ Voor 3% gewijzigd door Barry|IA op 14-01-2021 23:36 ]
Denk dat je daar sowieso goedkoper uit bent, zo rond de 4,5k. En dan apparatuur van AEG/Whirlpool oid?ppatrick schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 22:37:
[...]
Misschien moet je eens kijken wat de kasten zouden kosten bij Ikea.
Zie mijn vorige posts voor het volledige verhaal, samengevat: we zijn in weinig tijd op zoek naar een keuken voor een muur van 3,20m waar we later nog een hoge kastenwand bij kunnen plaatsenremzor schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 22:27:
@mathelicious Zou je sowieso niet voor een grotere keuken en andere opstelling gaan? Of heb je zo je redenen voor deze kleine keuken (gezien de ruimte)?
Gaan we zeker doen! Maar niet zonder de keuken gevoeld en gezien te hebben, bij ikea merk ik bij sommige producten wel dat de kwaliteit niet is wat ik wil voor in mijn keuken!ppatrick schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 22:37:
[...]
Misschien moet je eens kijken wat de kasten zouden kosten bij Ikea.
Het werkblad viel mij ook direct op inderdaad, staat niet in verhouding tot het totale bedrag. Bedankt voor je feedback op dit ontwerp, als we op dit ontwerp verdergaan neem ik die feedback zeker mee!Barry|IA schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 23:12:
[...]
Ik vind het een mooie keuken qua ontwerp. Klein, maar alles klopt.
Qua prijs denk ik dat de winkel het werkblad iets heeft opgedikt (niet qua dikte, maar prijs).
Tevens vermoed ik dat apparatuur wat voordeliger zou kunnen. Etna is prima en daar zit i.t.t. veel andere merken vaak wel wat marge op.
5 inclusief montage zou een mooi streven zijn.
Welke zaak is dit?
Op tekening zijn ze trouwens wel een passtuk en een afsluitwand naast de vaatwasser vergeten.
Ik noem de naam van de zaak liever niet hier totdat de keuken staat. Via een DM wil ik het wel melden.
Als vergelijk, als ik jouw werkblad bereken inclusief uitsparingen (multiplex, verzonken spoelbak, kraangat en kookplaat uitsparing opbouw), dan kom ik uit rond 650 euro.
Nog even een tip voor iedereen:
Als je een dure kast laat vervallen in een offerte dan doe je dat niet zo:
''Die LeMans kast zal ook wel heel duur zijn, laat die maar vervallen''.
Verkoper: ''U krijgt daar netto 300 euro voor terug.''
Maar zo:
''Wat kost die LeMans kast? Die is toch niet zo duur?''
Verkoper: ''Jawel, deze kast kost maar liefst 1500 euro.''
Jij: ''Laat maar vervallen.''
Nog even een tip voor iedereen:
Als je een dure kast laat vervallen in een offerte dan doe je dat niet zo:
''Die LeMans kast zal ook wel heel duur zijn, laat die maar vervallen''.
Verkoper: ''U krijgt daar netto 300 euro voor terug.''
Maar zo:
''Wat kost die LeMans kast? Die is toch niet zo duur?''
Verkoper: ''Jawel, deze kast kost maar liefst 1500 euro.''
Jij: ''Laat maar vervallen.''
[ Voor 54% gewijzigd door Barry|IA op 15-01-2021 09:46 ]
Ah, op die manier, dan heb je een mooie keuken denk ik! Excuus, had ik niet gezien.mathelicious schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:18:
[...]
Zie mijn vorige posts voor het volledige verhaal, samengevat: we zijn in weinig tijd op zoek naar een keuken voor een muur van 3,20m waar we later nog een hoge kastenwand bij kunnen plaatsen
Wat @Barry|IA zegt klopt wel denk ik, werkblad viel mij ook wel op. Wij betaalden een aantal jaar geleden ongeveer €1700-€1800 voor een dun composiet werkblad meen ik, die was plusminus 1,5x de maat die jij nodig hebt. (Voor wat het waard is).
Succes in ieder geval!
Wij zijn druk bezig met plannen wat te doen met onze huidige keuken. Nu hebben we in ons nieuw aangekochte woning een bruynzeel optima keuken. We willem graag een kast aanpassen en nieuwe frontjes.
Echter bruynzeel neemt geen aanpassing opdrachten aan (te druk) en ook de voorgestelde partij heeft het te druk. Nu hebben wij een hele handige klusjes man gevonden die van alles gaat doen. Kunnen wij onderdelen ergens gewoon bestellen?
Tot nu toe kom ik alleen bedrijven tegen die het juist zelf willen monteren
maar wel met een overvolle agenda.
Echter bruynzeel neemt geen aanpassing opdrachten aan (te druk) en ook de voorgestelde partij heeft het te druk. Nu hebben wij een hele handige klusjes man gevonden die van alles gaat doen. Kunnen wij onderdelen ergens gewoon bestellen?
Tot nu toe kom ik alleen bedrijven tegen die het juist zelf willen monteren
Wij zijn ons aan het oriënteren op een keuken voor ons nieuwe huis. Deze week het eerste gesprek met de eerste keukenboer gehad, hij kwam op ongeveer hetzelfde ontwerp waar ik zelf ook op uit kwam; een u-keuken met in één been hoge kasten.
Waar ik twijfels over heb is de aansluiting van het middenstuk op de hoge kasten, daar zit in de hoek een stuk aanrecht waar je (denk ik) lastig bij kunt. Ik heb zelf het aanrecht iets de hoek omgezet in een poging de hoek wat beter bereikbaar te maken.
Alternatief zou zijn om een hoge kast te vervangen door een lage, maar dat vinden we minder mooi.
Hebben jullie suggesties?
Mijn indeling, linksonder de deur naar de huiskamer en daarboven naar de tuin: (dit was puur voor een impressie. Ik heb bijna willekeurig wat kasten gepakt; zo hoeven we bv niet twee ovens en de kookplaat was ook maar ergens aan die zijde geplaatst.)
:strip_exif()/f/image/QjZENVikiVutAyx99547mXRO.jpg?f=fotoalbum_large)
Waar ik twijfels over heb is de aansluiting van het middenstuk op de hoge kasten, daar zit in de hoek een stuk aanrecht waar je (denk ik) lastig bij kunt. Ik heb zelf het aanrecht iets de hoek omgezet in een poging de hoek wat beter bereikbaar te maken.
Alternatief zou zijn om een hoge kast te vervangen door een lage, maar dat vinden we minder mooi.
Mijn indeling, linksonder de deur naar de huiskamer en daarboven naar de tuin: (dit was puur voor een impressie. Ik heb bijna willekeurig wat kasten gepakt; zo hoeven we bv niet twee ovens en de kookplaat was ook maar ergens aan die zijde geplaatst.)
:strip_exif()/f/image/QjZENVikiVutAyx99547mXRO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UYo3Yb3X2P7rkznDWAabgjnP.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Dr. Donald op 17-01-2021 17:31 ]
Wij hebben in onze bestelde keuken wel een kast op de hoek gezet. Vind het optisch mooier staan dan geen kast en levert (voor ons broodnodige) extra kastruimte.Dr. Donald schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 22:10:
Wij zijn ons aan het oriënteren op een keuken voor ons nieuwe huis. Deze week het eerste gesprek met de eerste keukenboer gehad, hij kwam op ongeveer hetzelfde ontwerp waar ik zelf ook op uit kwam; een u-keuken met in één been hoge kasten.
Mijn indeling, linksonder de deur naar de huiskamer en daarboven naar de tuin:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Er zit wel een ombouw omheen, dat maakt het een stuk minder ‘lomp’.
:strip_exif()/f/image/quBK0ReY7kobbWhQroY0fjLN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KqkE899gnBYe1B5UwH3rIpC5.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zie het bijna altijd, en elke keukenboer tekent dat zo in (de mijne was flabbergasted toen ik anders voorstelde), maar ik snap helemaal niet waarom men altijd de kookplaat en de wasbak in het midden van een kant plaatst. Daardoor krijg je nogal gebroken werkruimte imho, en vaak wmb net te korte werkstukken (uitgezonderd de gevallen waarin je bizar veel ruimte voor je keuken hebt en 1m+ aan elke kantDr. Donald schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 22:10:
Mijn indeling, linksonder de deur naar de huiskamer en daarboven naar de tuin:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb zelf een totaal andere indeling dan hierboven, maar bewust gekozen om kookplaat en wasbak aan de rand van de kant te plaatsen, zodat de werkruimte aan die kant gemaximaliseerd wordt. Ik kan iedereen aanraden om dat te doen.
@Dr. Donald Verdere feedback: hoge kasten niet te hoog? En heb je je grepen bewust zo gekozen? Zitten nl niet in lijn en zowel horizontaal als verticaal, lijkt nogal een ratjetoe te worden.
[ Voor 4% gewijzigd door Mad Marty op 15-01-2021 23:06 ]
Rail Away!
@herofruit ben je je er bewust van dat het stuk aanrecht voor die kast altijd leeg moet zijn om die kast te kunnen gebruiken?
@Dr. Donald Jouw opstelling is te vergelijken met de mijne. Foto's van mijn keuken staan in dit topic. Dat hoekje is prima bereikbaar en een ideale plek voor je koffie- of keukenmachine.
@Dr. Donald Jouw opstelling is te vergelijken met de mijne. Foto's van mijn keuken staan in dit topic. Dat hoekje is prima bereikbaar en een ideale plek voor je koffie- of keukenmachine.
[ Voor 43% gewijzigd door PaT op 15-01-2021 23:20 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Nee, het aanrecht hoeft alleen leeg te zijn als je iets uit de kast wil pakken. Niet altijd.PaT schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 23:17:
@herofruit ben je je er bewust van dat het stuk aanrecht voor die kast altijd leeg moet zijn om die kast te kunnen gebruiken?
Zonder dollen, ben er van bewust ja. Gaan geen spullen in die we dagelijks nodig hebben.
Bij ons is vorige week een XL geïnstalleerd (Bosch), opbouw 3 cm blad, 5cm greeplijst ingefreesd in korpus van 84cm, 10cm plint. Vaatwasser moest wel met Vario scharnier. In de brochure van Bosch inbouwapparatuur staat ergens achteraan een tabel met mogelijke combinaties van hoogte en hoge en lage vaatwassersL201 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:53:
@Spelt2 Onze verkoper vertelde ons dat een 86,5cm (Siemens) vaatwasser bij ons niet mogelijk was bij de greeploze keuken. We zitten nog in het voortraject en ik heb hem er nog niet op door gevraagd hoe dat dan precies zit, ook omdat we nu niet in de showroom kunnen kijken.
Ons werkblad zit op 97cm.
Ik heb nog niet de tijd gehad/genomen om me erin te verdiepen waarom een 86,5 bij greeploos dan niet kan, dus volg dit even
En @Mokum80 hij is vlak voor de kerst geïnstalleerd, helemaal tevreden! Enige wat ze niet leveren zijn de lades met een volledig front erop gemonteerd. Deze hebben we vervangen door een deur met binnenlade en 1x door 2 lades met een greeplijst ertussenlluuk schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:31:
[...]
@De Cheetah is deze optie inmiddels inderdaad ook bevestigd door Ballerina zelf?
Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1