Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-06 10:09
Wij zijn aan het oriënteren om een huis te laten bouwen. Van te voren wil ik proberen qua kosten alles te berekenen waardoor duidelijk moet worden wat het budget ongeveer zal zijn waarvoor wij een woning kunnen realiseren. Nu is de keuken aan de beurt voor de berekening...

Ik lees her en der dat IKEA keukens niet meer zoveel goedkoper zijn dan andere keukenboeren. Met name over de showroommodellen lees ik dat je voor een leuk bedrag een kwalitatief goede keuken kan kopen. Ik was van plan zelf een keuken te plaatsen zodat de kosten zo veel als mogelijk meevallen. Wat zouden jullie ons aanraden?

Marstek Venus 5.12KWh V148 - Shelly Pro 3EM (B2500 geëmuleerd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:42
newz schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:23:
Wij zijn aan het oriënteren om een huis te laten bouwen. Van te voren wil ik proberen qua kosten alles te berekenen waardoor duidelijk moet worden wat het budget ongeveer zal zijn waarvoor wij een woning kunnen realiseren. Nu is de keuken aan de beurt voor de berekening...

Ik lees her en der dat IKEA keukens niet meer zoveel goedkoper zijn dan andere keukenboeren. Met name over de showroommodellen lees ik dat je voor een leuk bedrag een kwalitatief goede keuken kan kopen. Ik was van plan zelf een keuken te plaatsen zodat de kosten zo veel als mogelijk meevallen. Wat zouden jullie ons aanraden?
Het mooie aan het zelf bouwen van een huis is dat je de ruimte van de keuken precies kan bouwen zodat je droomkeuken erin past. Probleem met een showroom model is dat het vaak net niet ideaal is voor de ruimte. Als je een paar pagina’s van de topic terug leest kun je best een goed beeld krijgen van wat een keuken kost.

[ Voor 52% gewijzigd door SquareOne op 16-01-2021 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:33
herofruit schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 22:56:
[...]

Wij hebben in onze bestelde keuken wel een kast op de hoek gezet. Vind het optisch mooier staan dan geen kast en levert (voor ons broodnodige) extra kastruimte.

Er zit wel een ombouw omheen, dat maakt het een stuk minder ‘lomp’.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat ziet er een stuk strakker uit! Nemen we in overweging, wellicht met nis.
PaT schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 23:17:
@herofruit ben je je er bewust van dat het stuk aanrecht voor die kast altijd leeg moet zijn om die kast te kunnen gebruiken?

@Dr. Donald Jouw opstelling is te vergelijken met de mijne. Foto's van mijn keuken staan in dit topic. Dat hoekje is prima bereikbaar en een ideale plek voor je koffie- of keukenmachine.
Jij hebt er een stuk van 20cm naast, dat is voldoende om er goed bij te kunnen?
De hoek zit bij jou links, en ik gok dat je ook rechtshandig bent?
Erg mooie keuken overigens! Zijn de frontjes mat gelakt?
Mad Marty schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 23:03:
[...]

Ik zie het bijna altijd, en elke keukenboer tekent dat zo in (de mijne was flabbergasted toen ik anders voorstelde), maar ik snap helemaal niet waarom men altijd de kookplaat en de wasbak in het midden van een kant plaatst. Daardoor krijg je nogal gebroken werkruimte imho, en vaak wmb net te korte werkstukken (uitgezonderd de gevallen waarin je bizar veel ruimte voor je keuken hebt en 1m+ aan elke kant ;) ).

Ik heb zelf een totaal andere indeling dan hierboven, maar bewust gekozen om kookplaat en wasbak aan de rand van de kant te plaatsen, zodat de werkruimte aan die kant gemaximaliseerd wordt. Ik kan iedereen aanraden om dat te doen.

@Dr. Donald Verdere feedback: hoge kasten niet te hoog? En heb je je grepen bewust zo gekozen? Zitten nl niet in lijn en zowel horizontaal als verticaal, lijkt nogal een ratjetoe te worden.
Ik had het er even bij moeten zetten, maar dit was puur voor een impressie. Ik heb bijna willekeurig wat kasten gepakt; zo hoeven we bv niet twee ovens en de kookplaat was ook maar ergens aan die zijde geplaatst. Overigens een goed punt, meer aaneengesloten werkruimte is beter.
We hebben nu aan één zijde naast de kookplaat zo'n 10cm ruimte, maar dat is te weinig om even een deksel neer te kunnen leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dr. Donald schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:03:
[...]

Dat ziet er een stuk strakker uit! Nemen we in overweging, wellicht met nis.

[...]

Jij hebt er een stuk van 20cm naast, dat is voldoende om er goed bij te kunnen?
De hoek zit bij jou links, en ik gok dat je ook rechtshandig bent?
Erg mooie keuken overigens! Zijn de frontjes mat gelakt?

[...]

Ik had het er even bij moeten zetten, maar dit was puur voor een impressie. Ik heb bijna willekeurig wat kasten gepakt; zo hoeven we bv niet twee ovens en de kookplaat was ook maar ergens aan die zijde geplaatst. Overigens een goed punt, meer aaneengesloten werkruimte is beter.
We hebben nu aan één zijde naast de kookplaat zo'n 10cm ruimte, maar dat is te weinig om even een deksel neer te kunnen leggen.
Het hoekje zit inderdaad links en ik ben inderdaad rechtshandig. Dat werkt dus prima.

Volgens mij heb ik gemelamineerde fronten. Ze zijn in ieder geval niet gespoten. Het front is mat wit. Hiervoor hadden we hoogglans wit en ik ben toch wel erg blij met deze matte keuken. Je ziet er een stuk minder op.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlot887
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01-06 07:22
Hallo iedereen. We zijn inmiddels een week verder in de hele keuken verbouwing en een groot deel van de keuken staat al . Het duurt nog een dag of 4 a 5 om alles af te ronden. Nu viel t me op dat sommige passtukken en deuren die tot nu toe geplaatst zijn niet helemaal recht aan elkaar lopen. Passtuk muur en keuken hangt wat scheef dat kan je zien aan de kier bij de zijkant van de lades. De mannen komen dinsdag weer verder monteren. Nu is mijn vraag is het stellen van de keuken iets wat aan het einde gedaan wordt als alle apparatuur geplaatst is? Ik wil ook geen zeurpiet zijn en er nu per se iets van zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 17:51
Charlot887 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 08:22:
Hallo iedereen. We zijn inmiddels een week verder in de hele keuken verbouwing en een groot deel van de keuken staat al . Het duurt nog een dag of 4 a 5 om alles af te ronden. Nu viel t me op dat sommige passtukken en deuren die tot nu toe geplaatst zijn niet helemaal recht aan elkaar lopen. Passtuk muur en keuken hangt wat scheef dat kan je zien aan de kier bij de zijkant van de lades. De mannen komen dinsdag weer verder monteren. Nu is mijn vraag is het stellen van de keuken iets wat aan het einde gedaan wordt als alle apparatuur geplaatst is? Ik wil ook geen zeurpiet zijn en er nu per se iets van zeggen.
Deurtjes stellen gebeurt op het einde, maar een passtuk moet direct recht hangen.

Ik zou een beleefde vraag stellen aan de monteurs.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03:56
Charlot887 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 08:22:
Is je muur wel goed waterpas gestuct?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlot887
Morpheusk schreef op zondag 17 januari 2021 @ 09:09:
[...]

Is je muur wel goed waterpas gestuct?
Geen idee dat hebben zij ook zelf gedaan. Passtuk loopt wat afwijkend langs de muur, komt daar trouwens nog een kitrand? Alleen de kant waar de lades zitten loopt niet helemaal recht. Aan de bovenkant loopt de lade zowat tegen het passtuk aan, aan de onderkant wel genoeg ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlot887
Hier een begeleidende foto

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XjXSQ9W4fGKVGE3AbEcuukDUKO4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JhArgmRrVoSc8I8KmPyKCJ9P.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Charlot887 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 10:46:
[...]

Geen idee dat hebben zij ook zelf gedaan. Passtuk loopt wat afwijkend langs de muur, komt daar trouwens nog een kitrand? Alleen de kant waar de lades zitten loopt niet helemaal recht. Aan de bovenkant loopt de lade zowat tegen het passtuk aan, aan de onderkant wel genoeg ruimte.
Passtuk lijkt wel krom? Muur lijkt wel goed recht op de foto. Het onderste gedeelte is netjes af te kitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlot887
Morpheusk schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:04:
[...]

Passtuk lijkt wel krom? Muur lijkt wel goed recht op de foto. Het onderste gedeelte is netjes af te kitten.
Nu je het zegt. Passtuk aan de andere kant van de keuken is ook krom. Ik zal t er eens over hebben. Moeten dan denk ik eerst maar rechte stukken komen voor het afgekit wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Inderdaad, passtuk lijkt krom... zelf even iets waarvan je zeker weet dat het recht is (een houten lat o.i.d.) erlangs houden om te controleren.

Als die echt krom ik zou ik de monteurs vragen het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Charlot887 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:08:
[...]

Nu je het zegt. Passtuk aan de andere kant van de keuken is ook krom. Ik zal t er eens over hebben. Moeten dan denk ik eerst maar rechte stukken komen voor het afgekit wordt
Je blad lijkt trouwens ook krom, loopt links in de hoek omhoog? Maar dat zal wel vertekenen want het is volgens mij een stenenblad?

[ Voor 8% gewijzigd door Morpheusk op 17-01-2021 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:05
Dr. Donald schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 22:10:
Wij zijn ons aan het oriënteren op een keuken voor ons nieuwe huis. Deze week het eerste gesprek met de eerste keukenboer gehad, hij kwam op ongeveer hetzelfde ontwerp waar ik zelf ook op uit kwam; een u-keuken met in één been hoge kasten.

Waar ik twijfels over heb is de aansluiting van het middenstuk op de hoge kasten, daar zit in de hoek een stuk aanrecht waar je (denk ik) lastig bij kunt. Ik heb zelf het aanrecht iets de hoek omgezet in een poging de hoek wat beter bereikbaar te maken.

Alternatief zou zijn om een hoge kast te vervangen door een lage, maar dat vinden we minder mooi.

Hebben jullie suggesties?

Mijn indeling, linksonder de deur naar de huiskamer en daarboven naar de tuin:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik vind de voorgestelde opzet een beetje rommelig aandoen. In de wand verschillende soorten maten deurtjes, allemaal verschillende maten kastjes, de wasbak voor het kozijn.

Kan je niet beter op 1 in de hoek beginnen met de vaatwasser, dan de wasbak en dan nog een 60cm kastje. Die kan je dan evt ook de hoek inmaken zodat je daar lekker veel ruimte hebt. Dan heb je ook meteen de wasbak redelijk voor het raam zitten.
Dat hebben wij ook (hoek 3):

(even oude plaatjes van 2 jaar geleden van onze keuken toen die net geinstalleerd was):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m0k1CaqW5xXouGBkxiR-HT_BU3w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2v0QYzjJOLM0VVyEzE4s0Y4L.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QqVHlMVjCVjDIpxiXuoPtbgvJlc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OHWvuP2Xh5Lzr1U4qUm15GGQ.jpg?f=user_large

Hier dus wel de wasbak in het midden en de inductieplaat. Maar dat is ook bewust, nu kunnen we lekker voor het raam koken en kijken we niet tegen een muur aan. En het blad is groot genoeg om goed te kunnen gebruiken.

De kant van de lades kan je ook 2 grotere laden kiezen, bijvoorbeeld van een meter breed. En dan de inductie plaat op de helft van de beide laden of boven de rechterlade. Dat kastje in die rechterhoek is ontzettend klein, wat wil je daar mee doen?

Kastenblok zou ik wat symmetrischer maken en niet zoveel deurtjes. Kunnen de ovens eventueel naast elkaar? Kan je niet een keukenboer vinden die zonder pas stukken een kastenblok kan maken? Dat vind ik persoonlijk echt niet mooi, zo'n passtukje.

Moet er ook niet een koofje boven voor wat verlichting? Of verlichting aan de wand?

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlot887
Morpheusk schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:14:
[...]

Je blad lijkt trouwens ook krom, loopt links in de hoek omhoog? Maar dat zal wel vertekenen want het is volgens mij een stenenblad?
Ja inderdaad! Met een waterpas is t ook niet helemaal kaarsrecht. Zit hier een marge in of is dit nadelig? Het is een keramiek blad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/noX3WV7ct_hO4XUI0lR6e6ArWZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JQ7u3LBmIddcWog97s2aQjha.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:42
Het passtuk is gewoon veel te klein.
Ik heb al eens eerder gezegd dat een (front) passtuk kleiner dan 3cm haast onmogelijk is maar werd toen voor gek verklaard.
Probeer maar eens zo'n smalle strook te zagen op een zaagtafel bij iemand op de oprit.
Uiteraard verdient dit geen schoonheidsprijs en zal het anders moeten.

Zijn ze overigens nog een week bezig met het plaatsen van de keuken of moet er nog meer gebeuren?

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlot887
Kapitein Merijn schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:31:
[...]

Het passtuk is gewoon veel te klein.
Ik heb al eens eerder gezegd dat een (front) passtuk kleiner dan 3cm haast onmogelijk is maar werd toen voor gek verklaard.
Probeer maar eens zo'n smalle strook te zagen op een zaagtafel bij iemand op de oprit.
Uiteraard verdient dit geen schoonheidsprijs en zal het anders moeten.

Zijn ze overigens nog een week bezig met het plaatsen van de keuken of moet er nog meer gebeuren?
Wat is volgens jou een betere oplossing?
Ze doen ook de verbouwing van onze keuken, er moet nog genoeg gebeuren qua afwerking.
Alles in de keuken moet ook nog aangesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Charlot887 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:34:
[...]

Wat is volgens jou een betere oplossing?
Ze doen ook de verbouwing van onze keuken, er moet nog genoeg gebeuren qua afwerking.
Alles in de keuken moet ook nog aangesloten worden.
Hoe breed is het strookje nu? Als het 16-18mm is kan er beter een wandje geplaatst worden van 16mm.deze is altijd recht en rondom afgewerkt zodat je geen zaagsnede ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlot887
Kapitein Merijn schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:38:
[...]

Hoe breed is het strookje nu? Als het 16-18mm is kan er beter een wandje geplaatst worden van 16mm.deze is altijd recht en rondom afgewerkt zodat je geen zaagsnede ziet.
18 mm. Wat voor wandje bedoel jij (sorry ik ben geen expert)? Ik ga dat dan voorstellen aan ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Charlot887 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:47:
[...]

18 mm. Wat voor wandje bedoel jij (sorry ik ben geen expert)? Ik ga dat dan voorstellen aan ze.
Gaan ze niet leuk vinden want dan moet de greeplijst ook ingekort worden.
In dit geval is het gewoon het mooiste om at te sluiten met een steunwand van 16 mm. Dit wandje word dan geplaatst op de plek waar nu het passtuk zit, de voorzijde uiteraard gelijk met de voorzijde van het front.
De 2mm die overblijft laat je netjes afkitten met acrylaatkit waardoor het er mooi strak uitziet als er geschilderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir1970
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-02 21:24
O wauw wat veel informatie!
Ook ik ben bezig met het vormgeven van mijn nieuwe keuken en twijfel nog over een paar dingen zoals merk apparatuur en wel of geen inbouw koffieapparaat.
Ik ga eerst eens alles doorlezen voordat ik vragen stel die al tig keer gesteld zijn, maar wil even laten weten dat ik dit geweldig vind :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-06 11:01
Het open idee van de achterwand vonden we leuk en een keer iets anders dan de volledige keuken-wanden. Het is een nieuwbouwwoning dus aanpassingen zijn nog mogelijk. Ik speel nu met het idee om toch een vorm van 'omkasting' toe te passen, het geeft de keuken een wat meer robuuste uitstraling. Dus iets als onderstaande afbeelding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7dRhPISEFBpKi6aa2QYfm-16e9o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EoK01u8CneKq1nYuiMLPK3hJ.png?f=user_large

De hoogte van de keuken is 220cm, hoogte plafond is 260cm. Dus visueel moet dat geen gekke fratsen opleveren denk ik zo. Als dit iets is wat een keukenboer kan leveren, dan zal het vast niet goedkoop zijn denk ik zo.. Ik heb gekeken op de site van Pronorm, maar kan daar zo snel niks terugvinden. Het later doen met een timmerman lijkt mij minder handig: verschil in materiaal en kleur zal vast niet tot het gewenste resultaat leiden.. Of is dat een verkeerde aanname?

Uiteraard bespreek ik dit nog met de verkopende partij, maar alle input is welkom wat dat betreft. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Wanne-B88 op 30-11-2021 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Wanne-B88 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 18:01:
De keuken waar we onze handtekening voor hebben gezet ziet er als volgt uit.

[Afbeelding]

Het open idee van de achterwand vonden we leuk en een keer iets anders dan de volledige keuken-wanden. Het is een nieuwbouwwoning dus aanpassingen zijn nog mogelijk. Ik speel nu met het idee om toch een vorm van 'omkasting' toe te passen, het geeft de keuken een wat meer robuuste uitstraling. Dus iets als onderstaande afbeelding.

[Afbeelding]

De hoogte van de keuken is 220cm, hoogte plafond is 260cm. Dus visueel moet dat geen gekke fratsen opleveren denk ik zo. Als dit iets is wat een keukenboer kan leveren, dan zal het vast niet goedkoop zijn denk ik zo.. Ik heb gekeken op de site van Pronorm, maar kan daar zo snel niks terugvinden. Het later doen met een timmerman lijkt mij minder handig: verschil in materiaal en kleur zal vast niet tot het gewenste resultaat leiden.. Of is dat een verkeerde aanname?

Uiteraard bespreek ik dit nog met de verkopende partij, maar alle input is welkom wat dat betreft. :)
Die ombouw is nooit onderdeel van het assortiment van keukenmerken omdat het altijd maatwerk is.

Sommige keukenzaken kunnen wel een dergelijke ombouw leveren en laten bouwen door hun monteurs of een (onder)aannemer. Prijs is meestal wel heel fors.

Meestal gebeurd het onder eigen beheer door een aannemer of timmerman en wordt de keuken daarna geplaatst.
Twee opties daarin:
- houten frame met MDF platen er op en die (late n) schilderen
- houten frame met gipsplaatsen en vervolgens (laten) stucen en (laten) schilderen.

Edit: het plaatje dat je laat zien is ook niet van gelijk materiaal als de keuken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-06 13:09
Is het niet mogelijk om losse planken van het zelfde materiaal als de keukenfronten bij te bestellen om vervolgens zelf een koof mee te bouwen?

Ik zit persoonlijk met een vergelijkbaar vraagstuk waar ik de keuken 'muur-vullend' tot aan het plafond wil maken d.m.v. een omlijsting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:42
Vandaag iemand over de vloer gehad die vertegenwoordiger is van Sachsen. Nu sinds Corona doet hij ook voor zichzelf wat aan huis bezoeken en keuken verkoop.

Hij heeft onze wensen zo goed mogelijk opgeschreven en gaat aan de slag met tekenen. Het budget is rond de ~12k en daar zou heel wat in mogelijk moeten zijn.

Volgende week zondag gaan we bij hem (thuis) langs waar hij een heel assortiment aan materiaal en stalen heeft om een beter idee te krijgen en zijn idee/tekening te bekijken.

Ben benieuwd, is de eerste keer dat we een keuken kopen. De Poggenpohl die er nu in zit is echt rete oud en aan vervanging toe :X. Alle kastjes enzo zijn overigens nog goed maar het is niet meer van deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hier dus wel de wasbak in het midden en de inductieplaat. Maar dat is ook bewust, nu kunnen we lekker voor het raam koken en kijken we niet tegen een muur aan. En het blad is groot genoeg om goed te kunnen gebruiken.
Je keuken ziet er mooi uit @Ophidian.

Heb je last van vetspetters op het raam door het koken?

[ Voor 3% gewijzigd door saviour op 17-01-2021 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• severijns
  • Laatst online: 30-03 10:59
Ah, ook iemand die zijn kookplaat voor het raam heeft. Ik wil dat dus ook en overal waar we gaan voor een keuken proberen ze dat af te raden. Bij ons zou de afzuiging ook in een omkasting komen zoals bij jou.
Werkt dat zonder problemen? Of heb je toch moeite om de ramen proper te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-06 11:01
SquareOne schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:42:
[...]

Die ombouw is nooit onderdeel van het assortiment van keukenmerken omdat het altijd maatwerk is.

Sommige keukenzaken kunnen wel een dergelijke ombouw leveren en laten bouwen door hun monteurs of een (onder)aannemer. Prijs is meestal wel heel fors.

Meestal gebeurd het onder eigen beheer door een aannemer of timmerman en wordt de keuken daarna geplaatst.
Twee opties daarin:
- houten frame met MDF platen er op en die (late n) schilderen
- houten frame met gipsplaatsen en vervolgens (laten) stucen en (laten) schilderen.

Edit: het plaatje dat je laat zien is ook niet van gelijk materiaal als de keuken
Hmm, dan gaat dat voor ons hem achteraf worden. Zelfde kleur krijgen blijft een uitdaging denk ik, maar niet onmogelijk. Het alternatief is toch hopen dat de keukenboer hetzelfde materiaal kan leveren (en plaatsen), zoals ook al werd geopperd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
@savoir en @severijns Dank :) Ik en mijn vrouw vinden het heel erg mee vallen. Moet wel eens een doekje over het raam halen en houten luxaflex, maar niet per see meer dan de andere ramen. Ben er wel blij mee, kan nu gewoon beetje naar buiten kijken tijdens het koken. Enige nadeel is dat de in de kastenwand aan de overkant de ovens zitten, en als die aanstaan blazen ze de waterdamp naar het raam :+

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
Ophidian schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:22:
[...]

Ik vind de voorgestelde opzet een beetje rommelig aandoen. In de wand verschillende soorten maten deurtjes, allemaal verschillende maten kastjes, de wasbak voor het kozijn.
Ik had het er even bij moeten zetten, maar dit was puur voor een impressie. Ik heb bijna willekeurig wat kasten gepakt; zo hoeven we bv niet twee ovens en de kookplaat was ook maar ergens aan die zijde geplaatst.
Kan je niet beter op 1 in de hoek beginnen met de vaatwasser, dan de wasbak en dan nog een 60cm kastje. Die kan je dan evt ook de hoek inmaken zodat je daar lekker veel ruimte hebt. Dan heb je ook meteen de wasbak redelijk voor het raam zitten.
Ik weet nog niet of een vaatwasser strak in de hoek een heel goed idee is; die muur wordt dan altijd vies. Mijn schoonmoeder heeft dat ook en die heeft later die muur laten betegelen. Heb jij daar geen last van?
Bovendien lijkt dat een uitgelezen plek voor de handdoeken, daarvoor is 3cm ruimte (zoals ik hierboven lees) wat krap.
Dat gezegd hebbende, en passtuk van 30cm is inderdaad was een de ruime kant.
Dat hebben wij ook (hoek 3):

(even oude plaatjes van 2 jaar geleden van onze keuken toen die net geinstalleerd was):
[Afbeelding]
[Afbeelding]

De kant van de lades kan je ook 2 grotere laden kiezen, bijvoorbeeld van een meter breed. En dan de inductie plaat op de helft van de beide laden of boven de rechterlade. Dat kastje in die rechterhoek is ontzettend klein, wat wil je daar mee doen?

Kastenblok zou ik wat symmetrischer maken en niet zoveel deurtjes. Kunnen de ovens eventueel naast elkaar? Kan je niet een keukenboer vinden die zonder pas stukken een kastenblok kan maken? Dat vind ik persoonlijk echt niet mooi, zo'n passtukje.

Moet er ook niet een koofje boven voor wat verlichting? Of verlichting aan de wand?
Een koof boven de spoelbak zal lastig worden; het raam komt tot het plafond. Dat moeten we nog even goed verzinnen hoe we de verlichting gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
@Dr. Donald nee valt mee. Goede afwasbare verf tegen de muur en is zo schoon.

Scheelt ook hoe je de vaat inruimt denk ik. Ik spoel nagenoeg niets af en kopjes gooi je in de gootsteen leeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:21
Dr. Donald schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:25:
Ik weet nog niet of een vaatwasser strak in de hoek een heel goed idee is; die muur wordt dan altijd vies.
Dat vlak afwerken met 2 componenten lak, zoek bv trae-lyx natural finish (ultra mat). Je ziet het verschil alleen als je er precies op let met strijklicht, en met dat spul er op kun je er tomatensaus, koffie en curcuma tegen aan kwakken, doekje er over en klaar.

Wel opletten dat je dan niet meer even een ander kleurtje kunt schilderen daarna, dan wordt het afsteken en opnieuw uitvlakken (stucen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erniebert
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-06 23:19
737freak schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:50:
Is het niet mogelijk om losse planken van het zelfde materiaal als de keukenfronten bij te bestellen om vervolgens zelf een koof mee te bouwen?

Ik zit persoonlijk met een vergelijkbaar vraagstuk waar ik de keuken 'muur-vullend' tot aan het plafond wil maken d.m.v. een omlijsting.
Ook nagevraagd. Willen een kast van hetzelfde materiaal als de keukenfrontjes. Kon in ons geval wel, elke maat was mogelijk tot plaat van 260 * 120. Alleen de prijs 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 99% gewijzigd door Speedy_J op 28-02-2021 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• severijns
Ophidian schreef op zondag 17 januari 2021 @ 20:51:
@savoir en @severijns Dank :) Ik en mijn vrouw vinden het heel erg mee vallen. Moet wel eens een doekje over het raam halen en houten luxaflex, maar niet per see meer dan de andere ramen. Ben er wel blij mee, kan nu gewoon beetje naar buiten kijken tijdens het koken. Enige nadeel is dat de in de kastenwand aan de overkant de ovens zitten, en als die aanstaan blazen ze de waterdamp naar het raam :+
Ik dacht ook eerst de kookplaat en de spoelbak van plaats te wisselen in de nieuwe keuken. Maar we gaan nu wsl kiezen voor een "tussenoplossing" waarbij het vuur zo goed als volledig voor de muur zit, maar vlak naast het raam.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5LVLlBEqZZcjIIHMfms9khGyLXI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vuR6PKFE5f3eSzuIS2XRPgX5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• severijns
Heb je veel binnenlades? Want ik zie dat je amper lades hebt en vooral veel deurtjes. Lades maken een keuken natuurlijk veel duurder, maar zijn echt wel zijn meerprijs waard. Zeker in lage kasten kan je aan alles wat achteraan zit, zeer moeilijk aan. Op de grond gaan liggen, de helft uitladen en dan nemen wat je moet hebben.... neen dank u

En ik zou ook een omkasting bovenaan overwegen, met inbouwverlichting boven de spoelbak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mir1970
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-02 21:24
@Wanne-B88 Dit is ook ongeveer onze opstelling, alleen is er een raam tussen de hoge kasten.

Ik twijfel alleen heel erg of ik het kookeiland los zet of met een kant tegen de muur (het eiland wordt dan 40 cm. smaller).
Let niet op de kleur van de kasten, dat wordt off white.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kLqgu2bfSMOZKFYMdCLgnRxPRBI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ZrAVjhhdVEksGBnkueAuFv4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

severijns schreef op maandag 18 januari 2021 @ 08:29:
[...]

Heb je veel binnenlades? Want ik zie dat je amper lades hebt en vooral veel deurtjes. Lades maken een keuken natuurlijk veel duurder, maar zijn echt wel zijn meerprijs waard. Zeker in lage kasten kan je aan alles wat achteraan zit, zeer moeilijk aan. Op de grond gaan liggen, de helft uitladen en dan nemen wat je moet hebben.... neen dank u

En ik zou ook een omkasting bovenaan overwegen, met inbouwverlichting boven de spoelbak.
Aan de kant van de kookplaat zijn het allemaal lades, we hebben dus 2,5m lades. De ondiepe kant van het eiland zijn kastjes. Onder het spoeldeel komen de vaatwasser en een afvalsysteem. Veel meer ruimte om lades in te tekenen zien we niet direct.

Die omkasting/koof is een leuk idee en lost gelijk een deel van het lichtvraagstuk op waar we nog niet uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:08
Daar zullen ze waarschijnlijk een streep kit tussen spuiten en afwerken, dan zie je er niets meer van zien.
SquareOne schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:11:
[...]

Inderdaad, passtuk lijkt krom... zelf even iets waarvan je zeker weet dat het recht is (een houten lat o.i.d.) erlangs houden om te controleren.

Als die echt krom ik zou ik de monteurs vragen het op te lossen.
Om te bepalen of iets recht of krom is zou ik vooral geen hout gebruiken.
Beter pak je een waterpas van 1meter.
Kan je ook meteen beter bepalen of je werkblad daadwerkelijk krom loopt. Met zo'n kleine is het meten een beetje meh.
Streamz schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:17:
[...]

Zet die waterpas eens op andere delen van de keukenblad. Hetzelfde resultaat? Dit is een forse afwijking, denk dat dit al ruim 3mm is. En die waterpas is 40cm lang oid? dan zit je op 4cm op een 3 meter blad.

Op andere plaatsen wel recht of juist scheef aflopend naar de andere kant? Is die keuken niet gesteld. (is ie sowieso niet, hiervoor zitten er nl verstelbare pootjes onder...)
En kijk ook even of deze waterpas staat in de diepte. Nogal vervelend dat als je knoeit alles op de vloer drupt.

Onacceptabel.dit.
Denk eerder dat die waterpas 20cm is.

[ Voor 24% gewijzigd door Flix20 op 18-01-2021 10:26 ]

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-06 11:35
Charlot887 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:29:
[...]

Ja inderdaad! Met een waterpas is t ook niet helemaal kaarsrecht. Zit hier een marge in of is dit nadelig? Het is een keramiek blad.

[Afbeelding]
Zet die waterpas eens op andere delen van de keukenblad. Hetzelfde resultaat? Dit is een forse afwijking, denk dat dit al ruim 3mm is. En die waterpas is 40cm lang oid? dan zit je op 4cm op een 3 meter blad.

Op andere plaatsen wel recht of juist scheef aflopend naar de andere kant? Is die keuken niet gesteld. (is ie sowieso niet, hiervoor zitten er nl verstelbare pootjes onder...)
En kijk ook even of deze waterpas staat in de diepte. Nogal vervelend dat als je knoeit alles op de vloer drupt.

Onacceptabel.dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlot887
Streamz schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:17:
[...]

Onacceptabel.dit.
Het is een kleine waterpas van 25cm, deze is wel gevoeliger dan een grote waterpas.

Moet een keramiek aanrecht dan echt kaars en kaarsrecht zijn dan? Zonder milimiter speling?

In het midden is het wel recht.
En dan aan de rechterkant weer een afwijking.
In de diepte trouwens wel recht

Dit is in het midden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ucX0-QP_6NzrSvG9CUbUo-SB1EE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AbH7eYxqSruqSVPtMWVngVbt.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is rechts:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cH2tjHYiKhnXvW2WmseZuDl17ZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nkaQATxjiaC3YYvZHEo4CvIC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Charlot887 op 18-01-2021 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Charlot887 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:04:
[...]

Het is een kleine waterpas van 25cm, deze is wel gevoeliger dan een grote waterpas.

Moet een keramiek aanrecht dan echt kaars en kaarsrecht zijn dan? Zonder milimiter speling?

In het midden is het wel recht.
En dan aan de rechterkant weer een afwijking.
In de diepte trouwens wel recht

Dit is in het midden.
[Afbeelding]

Dit is rechts:
[Afbeelding]
Keramiek heeft nog wel eens de neiging om krom te trekken. Je ziet bij je eerst geposte foto ook dat het blad niet volledig op de kast rust. Ik denk dat het blad iets krom is of dat er iets onder ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlot887
Kapitein Merijn schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:12:
[...]

Keramiek heeft nog wel eens de neiging om krom te trekken. Je ziet bij je eerst geposte foto ook dat het blad niet volledig op de kast rust. Ik denk dat het blad iets krom is of dat er iets onder ligt.
Ik denk trouwens niet dat het 4cm afwijking is, heb er een lange lat opgelegd en alleen als je de lat recht neerlegt voel je een klein beetje speling gekeken en het is dan echt maar 1 of 2 milimeter. Als dit aanvaardbaar is geloof ik het wel. op het blote oog zie je ook niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-06 22:28

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Eerder postte ik dit ontwerp van Bruynzeel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8BsrHcdIQp2Ev7FcnqgnxZll2LI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YVX6wfbqipuT7jdfCB0My6NO.png?f=user_large

Met dank aan de opmerkingen van @Xander, @Barry|IA, @SquareOne, @Don Quijote, @Jaer288 hebben wij zowel Bruynzeel als Bemmel & Kroon aan het werk gezet.

Bij Bruynzeel blijkt de apparatuur nogal vreemd te zijn geplaatst. Wij dachten dat de vriezer onder de koelkast zat, maar die blijkt drie kasten naar links te zitten 8)7 Het ontwerp is netter gemaakt (o.a. zijn onderste lades push to open gemaakt) en er ook echt op vooruit gegaan, maar dat van Bemmel is gewoon beter:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/udR7TsflvD48J_lIxczw2wYRAGk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FRgxpP2xMuy9Oy1DpwZrEFTI.png?f=user_large

Ook hier: greeploos en onderste lades (beide kanten kookplaat) zijn push to open. Toegegeven, door de vriezer verspringt de greeplijst daar in hoogte. Maar de vriezer zit tenminste waar je hem verwacht. En de bovenkasten van Bemmel zijn nog wat hoger dan die van Bruynzeel, wat in ons geval (zonder voorraadkast) echt aanzienlijk scheelt. Fijn is ook dat Bemmel gebruik maakt van een vlakscherm met liftsysteem (LZ46600), zodat 'ie in de kast verdwijnt. Bij Bruynzeel hangt het vlakscherm onder de kast.

Kosten ontlopen elkaar nu amper, misschien 200 euro ten faveure van Bemmel. Hoor graag of er nog opmerkingen zijn op het ontwerp - of de prijs:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
Mooie verbetering om zo onder elkaar als vergelijking te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk97
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:35
Ik ben me al een tijdje aan het orienteren voor een nieuwe keuken.
Het gaat waarschijnlijk een U keuken worden. 1 been zal wat breder worden en uitlopen in een barretje.

Een moeilijke keuze vind ik het werkblad.
De keukenzaak kwam met een voorstel voor composiet Caesarstone Rugged concrete om een betonlook te creeren.
Ik ben er nog niet door overtuigd en heb vooral op internet gezocht naar alternatieven.
Bij Dekton maar vooral Neolith kom ik kleuren tegen die mij meer aanspreken, zoals de Iron serie.
(Ik heb trouwens ergens gelezen dat deze 2 producten heel goed vergelijkbaar zijn, met wel ieder eigen kleuren.)
De producteigenschappen hiervan zijn merendeels beter dan van composiet, behalve het risico voor puntbelasting, vooral door stoten.

Mij valt op dat er bitter weinig ervaringen te lezen zijn met Neolith, ook niet op dit forum.
Behalve enkele zeer positieve reacties, zijn er ook relatief veel ervaringen te vinden van mensen waarbij er of chips van het blad afgesprongen zijn of waar het blad gescheurd is. Meestal op internationale sites trouwens.
Ik zou graag willen weten hoe groot dit risico nu echt is. Betreft de probleemgevallen bijvoorbeeld minder dan 1% van de gevallen of komt dit meer voor? Ik bedoel niet de schade die ontstaat tijdens bewerken, transport of installatie, want dat is niet mijn risico neem ik aan, maar het beschadigen tijdens normaal gebruik.

Wat zijn jullie ervaringen of bedenkingen?
Is het verstandig om geen onderbouw spoelbak te nemen?
We krijgen best veel werkblad oppervlak. 20mm vinden we het mooist. Hoe verhoudt zich de prijs van Neolith ten opzichte van Caesarstone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlot887
Luuk97 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:23:
Het gaat waarschijnlijk een U keuken worden. 1 been zal wat breder worden en uitlopen in een barretje.

De keukenzaak kwam met een voorstel voor composiet Caesarstone Rugged concrete om een betonlook te creeren.
Ik ben er nog niet door overtuigd en heb vooral op internet gezocht naar alternatieven.
Bij Dekton maar vooral Neolith kom ik kleuren tegen die mij meer aanspreken, zoals de Iron serie.
(Ik heb trouwens ergens gelezen dat deze 2 producten heel goed vergelijkbaar zijn, met wel ieder eigen kleuren.)
De producteigenschappen hiervan zijn merendeels beter dan van composiet, behalve het risico voor puntbelasting, vooral door stoten.

Mij valt op dat er bitter weinig ervaringen te lezen zijn met Neolith, ook niet op dit forum.
Behalve enkele zeer positieve reacties, zijn er ook relatief veel ervaringen te vinden van mensen waarbij er of chips van het blad afgesprongen zijn of waar het blad gescheurd is. Meestal op internationale sites trouwens.
Ik zou graag willen weten hoe groot dit risico nu echt is. Betreft de probleemgevallen bijvoorbeeld minder dan 1% van de gevallen of komt dit meer voor? Ik bedoel niet de schade die ontstaat tijdens bewerken, transport of installatie, want dat is niet mijn risico neem ik aan, maar het beschadigen tijdens normaal gebruik.

We krijgen best veel werkblad oppervlak. 20mm vinden we het mooist. Hoe verhoudt zich de prijs van Neolith ten opzichte van Caesarstone?
Wij hebben nu een dun keramieken werkblad genomen en de keukenboer raadde af om onderbouw spoelbak te nemen. Maar zoals je leest in mijn eerdere posts is de keuken nog niet af dus gebruikerservaringen heb ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-05 22:03

Wij wilden ook Dekton, maar ook onderbouw spoelbak en dat werd ons meerdere keren afgeraden, vanwege de puntbelasting die je ook aankaartte. Aswa keukens (een van de partijen die we hebben gesproken) zei dat ze klanten hadden die dat wel hadden gedaan, maar dat probleem dus hadden. Daarom raadden zij het met klem af. Wij gaan om die reden hoogstwaarschijnlijk voor composiet.

Dus als je wel per se Dekton wilt, zou ik idd voor opbouw spoelbak gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door hallom op 18-01-2021 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbedp
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-09-2023

Hier wordt binnenkort de iron Corten geplaats op ons kookeiland (1m80 * 1m80) opgedikt naar 8 cm. De keukenwand waar onze spoelbak in komt gaat composiet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietbob
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-06 13:40
ik ben vanuit het (project) nieuwbouw topic doorverwezen naar dit Grote Keuken Topic.

Wij hebben een nieuwbouw woning gekocht die in het 2e kwartaal opgeleverd moet worden.

We kunnen helaas niet langs de verschillende showrooms om inspiratie op te doen, dus heb ik maar wat catalogussen opgevraagd.

We willen graag een degelijke keuken. Dus geen kastjes van de ikea of vergelijkbare kwaliteit.
Het liefste zou ik keukenkasten (en niet alleen de fronten) gemaakt van massief hout, of multiplex willen.

Na veel te lezen in dit topic raak ik vooral geinteresseerd in de styling van Next125 of Hacker Systemat. Maar ik heb geen idee van de kwaliteit van de kasten bij deze merken.

Als het echt massief hout of multiplex moet worden kom ik denk ik toch bij meubelbouwers uit. Voordeel daarvan is dat ik niet aan vaste kast maten zit.

De keuken is niet heel groot overigens: 350cm bij 293cm. En de muur tegenover de 350cm muur is korter door een uitbouw aan de zijkant van de woonkamer. Daar zal de eethoek komen.

Ik zal eens een plattegrondje delen misschien dat er creatieve geesten zijn met een goed idee wat betreft indeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB3
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-11-2024

MB3

@Thijsmans Ik neem aan dat de Bemmel & Kroon keuken een Schuller is?
En heeft Bemmel & Kroon de prijs van Bruynzeel gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

@MB3 Nee, B&K heeft het ontwerp niet gezien. Ze hebben wel hetzelfde document met onze wensen gekregen, vandaar de gelijke opstelling. Dat weten ze overigens niet van elkaar. Dit is dus gewoon onafhankelijk van elkaar tot stand gekomen.

Wat betreft Schuller: staat niet in de offerte vermeld. Wel dit:
Keukenmeubelen
Uitvoering: A, Crown Programma X-LK
Als ik google, kom ik uit bij ProNorm?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB3
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-11-2024

MB3

@Thijsmans Ik ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fbhastasi2
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 29-07-2021
Streamz schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:04:
[...]

Vraag 1: zie site Arpa. staat het prima uitgelegd.
Vraag 2: Fenix is een toplaag, dus waarom je hieronder fineer / gelakt zou denken begrijp ik niet.

Fenix kan op vele ondergronden. Ik heb hier thuis Fenix op onder andere MDF, Aluminium sandwichpanelen en multiplex

Zwart is een makkelijke kleur voor Fenix: Fenix niet volkern heeft een zwarte ondergrond, dus dat zie je niet bij zwart Fenix. Bij bijvoorbeeld grijs zie je dit wel, tenzij Fenix om de rand "gewrapt" is.

Gewoon wat meer onderzoek doen dus.
Ja ik heb me helemala suf ge-googled. Maar ik krijg allerlei plaatmateriaal websites waarbij Arpa Fenix NTM alleen op HPL beschikbaar is (of volkern of 1 of 2 zijdig HPL op MDF). Kan het niet op ander materiaal, bijv direct op MDF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-04 00:20
hu.ergin schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 22:16:
@Barry|IA mag ik een beroep doen op jou expertise?

Wat is het kwaliteitsverschil tussen een Ballerina en Systemat? Wat zijn de kenmerken van een kwaliteit keuken ?
Ben je er ondertussen al uit? Ik heb namelijk dezelfde vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-06 11:35
fbhastasi2 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 19:52:
[...]

Ja ik heb me helemala suf ge-googled. Maar ik krijg allerlei plaatmateriaal websites waarbij Arpa Fenix NTM alleen op HPL beschikbaar is (of volkern of 1 of 2 zijdig HPL op MDF). Kan het niet op ander materiaal, bijv direct op MDF?
Eh, dat staat toch al in mn bericht, welke jij zelfs gequote hebt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06 08:24
nietbob schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:45:

We willen graag een degelijke keuken. Dus geen kastjes van de ikea of vergelijkbare kwaliteit.
Het liefste zou ik keukenkasten (en niet alleen de fronten) gemaakt van massief hout, of multiplex willen.
Van massief hout of multiplex wordt een keuken niet degelijker. Er is een reden dat dit doorgaans niet gebruikt wordt voor de binnenkant van de kasten, ook niet in het hogere segment ;) De werking van die materialen zijn nou eenmaal niet ideaal in een keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander2289
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11-05 14:13
SquareOne schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:56:
[...]

Erg fraaie keuken, mooi ontwerp!
Een miele oven kan bij Ihre goedkoper ivm hun inkoop voordeel. Wij hebben daar ook de keuken gekocht en zitten ook op detailniveau hierover te denken. Zie mijn eigen post van eind vorig jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
Iemand ervaring met Tielemankeukens in Middelharnis? En de prijsstelling van de partij?
Vanuit onze nieuwbouwwoning "krijgen" we een keukencheck van € 5000,-

Reviews lijken in orde en geen onderdeel van DMG lijkt het.

[ Voor 8% gewijzigd door xares op 19-01-2021 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:46
xares schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:07:
Iemand ervaring met Tielemankeukens in Middelharnis? En de prijsstelling van de partij?

Zou een paar van deze Tweakers taggen met de vraag of de koop definitief is geworden/hoe bevalt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

@Luuk97 @hallom
Ik heb een keer Cosentino benaderd over onderbouw spoelbakken en dekton. Dit was hun reactie:
Dekton is de meest harde steensoort op de markt maar het blijft een gebakken product waardoor stootschade zou kunnen ontstaan. Echter het is niet zo dat dit bij Silestone dit niet kan gebeuren het betreft ook gewoon een steensoort maar door de harsen als bindmiddel kan dit iets meer handelen. Dekton is echter veel harder als donkere granieten, keramieken of marmers waardoor het bij dit materiaal stootschade veel meer aan de orde is als bij Dekton. Zelf adviseren wij ook liever een vlakinleg spoelbak bij Dekton en indien onderbouw gewenst is adviseren we een materiaaldikte van 2cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Zijn er nog mensen met tips voor het vergelijken van Ballerina, Systemat en Next125? Naar mijn idee zit Next125 in een wat hoger segment, maar ik weet niet of dit zich ook daadwerkelijk vertaald naar een hogere kwaliteit van materialen etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• severijns
synorluna schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:54:
Zijn er nog mensen met tips voor het vergelijken van Ballerina, Systemat en Next125? Naar mijn idee zit Next125 in een wat hoger segment, maar ik weet niet of dit zich ook daadwerkelijk vertaald naar een hogere kwaliteit van materialen etc...
Beetje zelfde vraag. Vaak betekent een "duurder" merk ook gewoon veel meer flexibiliteit t.o.v. een goedkoper merk zonder onmiddellijk in te boeten aan kwaliteit.
Wij weten het zo onderhande ook niet meer.
Nolte, Next, Bauformat, Ballerina, KH systems, Sachsen, Neola, ....
En dan voor de Belgische markt: waar bevindt een Dovy zich in dat rijtje....

[ Voor 5% gewijzigd door severijns op 19-01-2021 17:56 . Reden: Dovy toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
synorluna schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:54:
Gevoelsmatig is de volgorde die je noemt ook de volgorde van kwaliteit (en prijs). Al ben ik maar zeer beperkt bekend met Ballerina.

Het standaard ladesysteem van Next125 is m.i. hoger van kwaliteit dan het ladesysteem in een systemat (wat niet betekend dat die van Systemat slecht is). Daarnaast is de standaard corpus een stuk hoger/groter.
Je kunt echter ook het ladesysteem en corpus (enkel kasten met greep) van Systemat upgraden dan komt het weer een stuk dichter bij Next125.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Next125 zal denk ik buiten budget vallen. We gaan ons maar eens verdiepen in Systemat. Ben wel enigszins sceptisch als ik kijk naar de ervaringen van anderen op dit forum met matzwarte panelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMatthijsV
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-06 12:00
Wij hebben onze keuken er uit gehaald en kwamen deze leidingen tegen. Vanaf de muur steekt het 3 a 3,5cm uit. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HDLDzMpS4GqSrkZSOpWMmuvHZ0s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GOKc1Qx3M5oztrhk44WHTeW3.jpg?f=fotoalbum_large

Nu vielen deze leidingen bij de vorige keuken in de loze ruimte achter de kasten. Ook bij de nieuwe keuken zal het achter een kast met planken zitten. Bij de documenten van de nieuwe keuken staat er helaas niet bij hoeveel cm die loze ruimte is. Er staat wel "Achter de onderkasten is er ruimte van enkele cm's" :/ . Weet iemand waar ik dit kan vinden? Het scheelt namelijk weer werk als dit kan blijven zitten. Het wordt overigens een pronorm x line keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:15
MMatthijsV schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:59:
Wij hebben onze keuken er uit gehaald en kwamen deze leidingen tegen. Vanaf de muur steekt het 3 a 3,5cm uit. [Afbeelding]

Nu vielen deze leidingen bij de vorige keuken in de loze ruimte achter de kasten. Ook bij de nieuwe keuken zal het achter een kast met planken zitten. Bij de documenten van de nieuwe keuken staat er helaas niet bij hoeveel cm die loze ruimte is. Er staat wel "Achter de onderkasten is er ruimte van enkele cm's" :/ . Weet iemand waar ik dit kan vinden? Het scheelt namelijk weer werk als dit kan blijven zitten. Het wordt overigens een pronorm x line keuken.
Mijn Pronorm keuken had pakweg 3cm, maar was volgens mij geen x-line (ik denk pro-line).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/73rVqwbcqN3ktdmQECT0qIhCX_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gIUZIc1kPfoSwFJpTDUBqhL5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 17:51
Wij hebben onze keuken er uit gehaald en kwamen deze leidingen tegen. Vanaf de muur steekt het 3 a 3,5cm uit. [Afbeelding]

Je kan de onderkast makkelijk een paar cm van de muur zetten, enkel zal het werkblad dan iets breder worden.
Andere mogelijkheid is om overal een gyproc plaat tegen de muur te zetten, dat zal ook al inclusief lijm een cm extra opleveren.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Laatst online: 11:19
Thijsmans schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:19:

***members only***
Als je er ruimte voor hebt, maak in ieder geval het spoelgedeelte 65 cm diep.
En als het kan kwa maat ook je kook gedeelte.
Als ik hier over het algemeen kijk naar ontwerpen mis ik dat.
Niet alleen bij deze opstelling.
De spoelbakken zijn op dit moment gemiddeld best diep, als daar een kraan achter komt heb je erg weinig ruimte om schoon te houden.
Ook bij een kookplaat heb je meer ruimte voor je pannen.
Maar goed moet kwa maat ook wel passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-06 23:17
Hoi!

Inmiddels een gesprek gehad bij een keukenzaak die twee merken verkoopt: artego en beckermann. Beiden kan ik niet terugvinden in de OP, dus ik was benieuwd of iemand ervaring heeft met deze merken.

Volgens meneer is Beckermann in het wat hogere segment. Bij artego zijn de kastjes ongeacht de kleur aan de binnenkant wit. Ik weet niet of dat standaard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• severijns
goldmemberf1 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:11:
Volgens meneer is Beckermann in het wat hogere segment. Bij artego zijn de kastjes ongeacht de kleur aan de binnenkant wit. Ik weet niet of dat standaard is?
Er zijn nog merken waar de binnenkastjes enkel in het wit kunnen, maar vaak zijn dit de minder dure merken. Geen ervaring met de merken, ook geen offertes van om te vergelijken.

Ik vind op internet dit over Beckermann:

Wil je een nieuwe keuken voorzien van jouw meest bijzondere foto’s in de deurtjes? Dat kan bij Beckermann keukens. Dit is een Duitse keukenmaker met meer dan 110 jaar ervaring. Ze werken samen met Hofemeier keukens. Gemiddelde prijs Beckermann: € 6.500,- tot 24.000,-

Unieke punten van dit keukenmerk:
Je kunt jouw eigen foto’s op je keuken laten verwerken bij Beckermann. Verder is uniek de ‘Swing apothekerkast’. De apothekerskast kan niet alleen uitgetrokken worden, maar ook daarna opzij getrokken worden, zo kun je nog makkelijker bij jouw spullen. Dat is nog niet alles.
Door middel van de Pocket doors, kun je de keuken uit het oog laten verdwijnen. Als je de keuken niet gebruikt en je wenst niet naar de spoelbak of kookplaat te kijken, dan kun je eenvoudig de deuren sluiten. Jouw keuken staat dan verborgen achter panelen die je helemaal in je kleur kunt laten uitvoeren.

Over Artego zegt diezelfde site:
Een Duits keukenmerk met een aantal dealers in Nederland. Ze verkopen inbouwkeukens, maar ook losse modules. De onderkasten kunnen in 2 hoogtes, dus indien je 11% extra bergruimte wenst, kan dat! Naast de keukens staat Artego bekend om de verlichting in haar keukens.

Door deze led verlichting is jouw keuken in het donker prachtig verlicht. Gemiddelde prijs: €9.000,- tot €45.000.- Bekijk Artego

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Wij hebben onze keuken er uit gehaald en kwamen deze leidingen tegen. Vanaf de muur steekt het 3 a 3,5cm uit.

Afgelopen weekend gevraagd bij Bemmel en Kroon over een Pronorm X-LK: 3,5cm ruimte :) Maar garantie tot aan de voordeur en vraag het de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
goldmemberf1 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:11:
Hoi!

Inmiddels een gesprek gehad bij een keukenzaak die twee merken verkoopt: artego en beckermann. Beiden kan ik niet terugvinden in de OP, dus ik was benieuwd of iemand ervaring heeft met deze merken.

Siematic is ook altijd wit aan de binnenkant. Vond ik een afknapper van een merk wat pretendeert in het hogere segment te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022

[Afbeelding]

Met dank aan de opmerkingen van @Xander, @Barry|IA, @SquareOne, @Don Quijote, @Jaer288 hebben wij zowel Bruynzeel als Bemmel & Kroon aan het werk gezet.

Bij Bruynzeel blijkt de apparatuur nogal vreemd te zijn geplaatst. Wij dachten dat de vriezer onder de koelkast zat, maar die blijkt drie kasten naar links te zitten 8)7 Het ontwerp is netter gemaakt (o.a. zijn onderste lades push to open gemaakt) en er ook echt op vooruit gegaan, maar dat van Bemmel is gewoon beter:

[Afbeelding]

Ook hier: greeploos en onderste lades (beide kanten kookplaat) zijn push to open. Toegegeven, door de vriezer verspringt de greeplijst daar in hoogte. Maar de vriezer zit tenminste waar je hem verwacht. En de bovenkasten van Bemmel zijn nog wat hoger dan die van Bruynzeel, wat in ons geval (zonder voorraadkast) echt aanzienlijk scheelt. Fijn is ook dat Bemmel gebruik maakt van een vlakscherm met liftsysteem (LZ46600), zodat 'ie in de kast verdwijnt. Bij Bruynzeel hangt het vlakscherm onder de kast.

Kosten ontlopen elkaar nu amper, misschien 200 euro ten faveure van Bemmel. Hoor graag of er nog opmerkingen zijn op het ontwerp - of de prijs:

***members only***
Ik ben nog niet helemaal 100% overtuigd op het ontwerp van Bemmel & Kroon. Als je mij even jouw wensen HEEL gedetailleerd DM’t, dan maak ik een nieuw ontwerp.

En nee, ik ga jou geen keuken verkopen. Een aantal pagina’s terug kun je zien dat ik 9k te duur ben :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barry|IA
xares schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:07:

Laat dan eerst even blanco een keuken uitrekenen en trek dan na het onderhandelen je “keukencheque” uit je binnenzak.

Graag vastleggen op camera en aanmelden bij Kassa. Dan komt er een trekpop op televisie even vertellen dat ‘ie ‘t zo niet bedoeld heeft en dan krijg jij alsnog je 5 ruggen aan ECHTE korting.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA

3cm leidingruimte achter een greeploze Pronorm. Ik zou de zaak vragen de kasten een extra centimeter van de muur te plannen (dus werkbladdiepte 1cm dieper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
synorluna schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:29:
[...]

Siematic is ook altijd wit aan de binnenkant. Vond ik een afknapper van een merk wat pretendeert in het hogere segment te zitten.
Dat ziet er toch niet uit? Tuurlijk, de kast is het meest van de tijd dicht maar het oog wil ook wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Helemaal mee eens. Sterker nog, ik heb een mail gestuurd naar het hoofdkantoor in Nederland dat dit echt niet kan en dat zelfs Ikea dit al beter voor elkaar heeft. Hun reactie hierop was dat zij de link willen leggen tussen wit en hygiëne en het daarom zo hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
Welke keukenmerken hebben de optie om de onderkant van de korpus van de bovenkasten ook uit te voeren in dezelfde kleur en materiaal als de fronten en zichtzijdes?

En welke merken hebben de optie om de gehele korpus van de bovenkasten in front kleur & materiaal uit te voeren?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
als het je echt stoort, en het is niet leverbaar, kun je ook overwegen om een losse plaat rondom het kastje te laten monteren ( al dan niet in verstek gezaagd, en anders opsluiten )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
737freak schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:27:
Welke keukenmerken hebben de optie om de onderkant van de korpus van de bovenkasten ook uit te voeren in dezelfde kleur en materiaal als de fronten en zichtzijdes?

En welke merken hebben de optie om de gehele korpus van de bovenkasten in front kleur & materiaal uit te voeren?

Alvast bedankt
Systemat heeft het zichtzijde concept geintroduceerd. Volgens mij is dat wat je zoekt?
Rotpunkt werkt ook met enorm veel korpuskleuren maar volgens mij niet van hetzelfde materiaal als de fronten.

https://www.haecker-kuech...temat_3_0_de_en_nl_fr.pdf
https://www.haecker-kuech...orum_2021_de_nl_fr_pl.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
goldmemberf1 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 00:08:
[...]

Dat ziet er toch niet uit? Tuurlijk, de kast is het meest van de tijd dicht maar het oog wil ook wat :)
De trend van zwarte/donkere keukens is nog maar van de laatste paar jaar. In een witte of lichte keuken is wit natuurlijk de standaard. De meeste keukenfabrikanten willen gewoon zo min mogelijk productielijnen hebben en voeren dus alle kasten uit in standaard wit.

De term ''hygiënisch wit'' is natuurlijk prachtig en zet ik ook regelmatig in. Ik heb zelf een zwarte Pronorm keuken, met witte binnenkant. Dit zie je alleen aan de kasten met legplanken, want ladekasten zijn helemaal bekleed met titaan, zwarte antislipmatten en eiken houten bestekindelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
Kent iemand toevallig voorbeelden van een zwarte / antraciet keuken met houtlook werkblad? Op Google en dit topic kom ik niet zoveel tegen, buiten hele kasten of deuren in houtmotief.

Mijn vriendin heeft dit in haar hoofd, maar ik zie dit totaal niet voor me dus heb even wat bewijskracht nodig :-).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barry|IA
Super mooi:

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/4a/e3/41/4ae341773bbd9d5af188c5093e498295.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.roberttediek.nl/wp-content/uploads/2020/02/Moderne-mat-zwarte-keukeneiland-detail-scaled.jpg

In dit topic heeft ook iemand een combi van zwart en hout laten zien. Keuken is door mij geleverd. Ben alleen even kwijt wie dat was.

Hebbes! Dit was @Possible

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E0hup85MjWcMvCnnQ4UjJYGAwoU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DokzkqqlSE0d1r2aG4mWIKVF.jpg?f=user_large

[ Voor 47% gewijzigd door Barry|IA op 20-01-2021 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
Ziet er mooi uit dat houtlook blad, mijn vrouw heeft dat ook in dr hoofd voor een nieuwe keuken.
Vraag mij dan wel af bij zulke style dingen of je er dan niet snel op uitgekeken bent. Je gaat niet over 5 jaar een nieuw blad kopen :P

[ Voor 10% gewijzigd door xares op 20-01-2021 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
Barry|IA schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:35:
[...]

Laat dan eerst even blanco een keuken uitrekenen en trek dan na het onderhandelen je “keukencheque” uit je binnenzak.

Graag vastleggen op camera en aanmelden bij Kassa. Dan komt er een trekpop op televisie even vertellen dat ‘ie ‘t zo niet bedoeld heeft en dan krijg jij alsnog je 5 ruggen aan ECHTE korting.
haha dank voor de tip!

jij werkt er niet haha?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
xares schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:07:
Ziet er mooi uit dat houtlook blad, mijn vrouw heeft dat ook in dr hoofd voor een nieuwe keuken.
Vraag mij dan wel af bij zulke style dingen of je er dan niet snel op uitgekeken bent. Je gaat niet over 5 jaar een nieuw blad kopen :P
Aangezien dit een kunststof werkblad is, behoort dat dus eigenlijk wél toch een goede optie! Dit werkblad kost nog geen 1000 euro, terwijl steen in dit formaat tegen de 4000 euro gekost zou hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
xares schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:13:
[...]

haha dank voor de tip!

jij werkt er niet haha?
Ik werk daar inderdaad niet. Maar ik durf zo hetzelfde te roepen over de bedrijven waar ik wel mee werk. Dan moet je maar open kaart spelen. Je zit graag op het randje van oplichting als bedrijf? Prima. Maar dan krijg je kritische vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
Barry|IA schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:36:
[...]

Ik werk daar inderdaad niet. Maar ik durf zo hetzelfde te roepen over de bedrijven waar ik wel mee werk. Dan moet je maar open kaart spelen. Je zit graag op het randje van oplichting als bedrijf? Prima. Maar dan krijg je kritische vragen.
Je hebt gelijk inderdaad!
Dank voor de tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA

[Afbeelding]

[Afbeelding]

***members only***
Ik heb op papier even een schets gemaakt van een wat cleanere opstelling, met meer praktische opbergruimte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GOFxEYzLZpT3ZzEf8AMABhQFxic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/82eInwtyfcoYlY95bSjjStu5.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb 1 wens genegeerd en dat is de losse vriezer. Dat is 1) duur, want los apparaat en 2) totaal onlogisch in de beschikbare ruimte en 3) het ziet er niet uit (zie oplossing Bemmel & Kroon).

Ik zet deze openbaar zodat iedereen er op kan schieten. Ik reageer ook nog even op DM.

[ Voor 3% gewijzigd door Barry|IA op 20-01-2021 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:57
@Barry|IA waarom doen je niet aan de bovenkant (bij de spoelbak) van links naar rechts: 1 keer deur met lemans, 1 keer la met prullenbakken, 1 keer vw en dan de koelruimtes, dan krijg je allemaal mooie 60cm frontjes met veel bergruimte.

Verder vind ik persoonlijk de koelkast vrij ver van het warme gedeelte af zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:46
Barry|IA schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:24:
[...]

De trend van zwarte/donkere keukens is nog maar van de laatste paar jaar. In een witte of lichte keuken is wit natuurlijk de standaard. De meeste keukenfabrikanten willen gewoon zo min mogelijk productielijnen hebben en voeren dus alle kasten uit in standaard wit.

De term ''hygiënisch wit'' is natuurlijk prachtig en zet ik ook regelmatig in. Ik heb zelf een zwarte Pronorm keuken, met witte binnenkant. Dit zie je alleen aan de kasten met legplanken, want ladekasten zijn helemaal bekleed met titaan, zwarte antislipmatten en eiken houten bestekindelingen.
heb je toevallig een fotootje van je eigen ladekast bekleding? 🙈

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 20:41
@Barry|IA Nog steeds zeer blij mij!
@goldmemberf1 En nu met oven + alles gemonteerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/azV39YaJMFqOqevfCm8Z7-yVJNU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/563XNnmkj3xwssvrnaMBFKKh.jpg?f=user_large

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Sammy_tukker schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:46:
@Barry|IA waarom doen je niet aan de bovenkant (bij de spoelbak) van links naar rechts: 1 keer deur met lemans, 1 keer la met prullenbakken, 1 keer vw en dan de koelruimtes, dan krijg je allemaal mooie 60cm frontjes met veel bergruimte.

Verder vind ik persoonlijk de koelkast vrij ver van het warme gedeelte af zitten.
Omdat een LeMans kast geen ruimtewinner maar een ruimtepikker is. Het hele idee achter een LeMans kast is ook dat je deze open laat staan tijdens het koken, zodat je steeds de juiste pan kunt pakken. Dat gaat hier niet op, want dan staan de plateaus hopeloos in de weg.

Een LeMans kast kan een geweldige toevoeging zijn, maar dan moet deze wel goed toepasbaar zijn.

De hoek is bewust loos gehouden. Je wint geen drol aan effectieve opslag als je deze hoek benut.

Ik heb bewust gekozen voor zoveel mogelijk ladekasten, zodat de greeplijst mooi doorlopend is. Dit ziet er super sjiek uit en is nog praktisch ook.

Koelkast in de rechterhoek vind ik eigenlijk de enige optie. Verder weg van het koken, maar dichter bij het spoelen. Zoals het hoort dus. (groente uit koelkast halen, spoelen, snijden, in de pan, uitserveren).

[ Voor 13% gewijzigd door Barry|IA op 20-01-2021 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Possible schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:02:
@Barry|IA Nog steeds zeer blij mij!
@goldmemberf1 En nu met oven + alles gemonteerd:

[Afbeelding]
Dit is toch een super gezellig plaatje. Echt mooi. Niks, maar dan ook echt niks op aan te merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Source90 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:47:
[...]
heb je toevallig een fotootje van je eigen ladekast bekleding? 🙈
Ik zal thuis een foto maken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:50
Barry|IA schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:40:
[...]

Ik heb op papier even een schets gemaakt van een wat cleanere opstelling, met meer praktische opbergruimte.

[Afbeelding]

Ik heb 1 wens genegeerd en dat is de losse vriezer. Dat is 1) duur, want los apparaat en 2) totaal onlogisch in de beschikbare ruimte en 3) het ziet er niet uit (zie oplossing Bemmel & Kroon).

Ik zet deze openbaar zodat iedereen er op kan schieten. Ik reageer ook nog even op DM.
Ha Barry, wat zei jij nou laatst over een schets op papier >:) O-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Barry|IA
Rogar schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:16:
[...]

Ha Barry, wat zei jij nou laatst over een schets op papier >:) O-)
Ik WIST dat 'ie eraan zat te komen!! :D :D :D
Ik maak altijd ook zo'n schets. Puur om te puzzelen met de maatvoering. Maar ik ga er niet in lopen kliederen. Een schets KAN heel waardevol zijn voor de klant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:50
Barry|IA schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:21:
[...]

Ik WIST dat 'ie eraan zat te komen!! :D :D :D
Ik maak altijd ook zo'n schets. Puur om te puzzelen met de maatvoering. Maar ik ga er niet in lopen kliederen. Een schets KAN heel waardevol zijn voor de klant.
Ik kon het niet laten :P

Eind volgende maand is je keuken geplaatst als het goed is, ben benieuwd man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Rogar schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:50:
[...]

Ik kon het niet laten :P

Eind volgende maand is je keuken geplaatst als het goed is, ben benieuwd man.
Wel even een plaatje posten he! :) Ook een keuken die ik met trots heb geleverd!

Pagina: 1 ... 193 ... 516 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1