Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 17:54
Je hebt de bovenkastjes zo te zien goed kunnen matchen met de houten vloer! Dat vind ik vaak een nadeel van een houten vloer i.c.m. hout in de keuken zelf, dat het (net) niet matcht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
millerman_sf schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:11:
[...]

Je hebt de bovenkastjes zo te zien goed kunnen matchen met de houten vloer! Dat vind ik vaak een nadeel van een houten vloer i.c.m. hout in de keuken zelf, dat het (net) niet matcht.
Klopt, De vloer is overigens super lelijk. Dit jaar staat er op de planning om een nieuwe visgraat vloer te kopen.

Maar eerst maar eens op oriëntatie :P

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

Volgens mij heb ik in de afgelopen 4 maanden zowat het hele topic doorgelezen, wat een schat aan informatie! Het moment breekt aan dat we zelf de mallemolen in gaan. Dankzij dit topic veel wensen etc. al duidelijk gekregen. Een ding vinden we nog lastig inschatten, feedback is zeer welkom.

Hieronder is de basisplattegrond te zien voor onze nieuwbouwwoning. Relevante wijzigingen die wij nog gaan doen is de achterzijde 1,8m uitbouwen en de borstwering van het kleine kozijn laten vervallen. Waar de keuken staat ingetekend willen we deze wel op vergelijkbare wijze plaatsen. Eiland van ca. 3x1,20m (spoelen+koken) met aan beide kopse kanten ruim 90cm doorloop. Verder meer ruimte tussen het eiland en het niet-eiland deel van de keuken, zodat dit ongeveer in lijn komt te liggen met de lijn deur trapkast/einde kleine kozijn.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Dan hebben we voor het niet-eiland deel een muur van 4,84m over. De plafondhoogte is 3,15m.

Een kastenwand van 3,60m met een nis erin van 1,20m breed lijkt ons 'genoeg keuken' om het maar zo te zeggen. Maar we hebben de indruk dat het door wat er nog overblijft van de muur i.c.m. de plafondhoogte dan een beetje wegvalt/ielig wordt.

Een kastenwand van 4,80m lijkt ons weer veel meer keuken dan we ooit zullen gaan gebruiken, maar vult het wel mooier op waarschijnlijk.

Wie heeft in een vergelijkbare situatie een mooie oplossing gevonden, of kan hier anderszins wat over zeggen? Alle feedback en ideeën zijn zeer welkom! Volgende week een eerste gesprek bij projectleverancier Intermat, eens kijken waar zij mee op de proppen gaan komen... Ik houd jullie op de hoogte :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yvonne2020
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07-05 18:59
millerman_sf schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:11:
[...]

Maar als er voldoende verschil is, dan is het toch ook prima?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Greebs schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 18:15:
Volgens mij heb ik in de afgelopen 4 maanden zowat het hele topic doorgelezen, wat een schat aan informatie! Het moment breekt aan dat we zelf de mallemolen in gaan. Dankzij dit topic veel wensen etc. al duidelijk gekregen. Een ding vinden we nog lastig inschatten, feedback is zeer welkom.

Hieronder is de basisplattegrond te zien voor onze nieuwbouwwoning. Relevante wijzigingen die wij nog gaan doen is de achterzijde 1,8m uitbouwen en de borstwering van het kleine kozijn laten vervallen. Waar de keuken staat ingetekend willen we deze wel op vergelijkbare wijze plaatsen. Eiland van ca. 3x1,20m (spoelen+koken) met aan beide kopse kanten ruim 90cm doorloop. Verder meer ruimte tussen het eiland en het niet-eiland deel van de keuken, zodat dit ongeveer in lijn komt te liggen met de lijn deur trapkast/einde kleine kozijn.

***members only***

Dan hebben we voor het niet-eiland deel een muur van 4,84m over. De plafondhoogte is 3,15m.

Een kastenwand van 3,60m met een nis erin van 1,20m breed lijkt ons 'genoeg keuken' om het maar zo te zeggen. Maar we hebben de indruk dat het door wat er nog overblijft van de muur i.c.m. de plafondhoogte dan een beetje wegvalt/ielig wordt.

Een kastenwand van 4,80m lijkt ons weer veel meer keuken dan we ooit zullen gaan gebruiken, maar vult het wel mooier op waarschijnlijk.

Wie heeft in een vergelijkbare situatie een mooie oplossing gevonden, of kan hier anderszins wat over zeggen? Alle feedback en ideeën zijn zeer welkom! Volgende week een eerste gesprek bij projectleverancier Intermat, eens kijken waar zij mee op de proppen gaan komen... Ik houd jullie op de hoogte :)
Kijk even bij mijn post, ongeveer dezelfde afmetingen.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouske
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:25
De geplaatste foto triggerde me, ik zie in de nis van de oven een verlengsnoer liggen, voor de oven neem ik aan?
Worden oven aansluitingen of andere apparaat aansluitingen eigenlijk standaard op ~10cm boven de vloer geplaatst (meer flexibiliteit om te verleggen onder de kasten) en dan op deze manier verlengd?
Of was een WCD op de juiste hoogte in de muur beter/gewenst geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:36
Rouske schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:26:
[...]

De geplaatste foto triggerde me, ik zie in de nis van de oven een verlengsnoer liggen, voor de oven neem ik aan?
Worden oven aansluitingen of andere apparaat aansluitingen eigenlijk standaard op ~10cm boven de vloer geplaatst (meer flexibiliteit om te verleggen onder de kasten) en dan op deze manier verlengd?
Ik heb voor de bovenste over het stopcontact achter een kastje boven de oven en voor de onderste oven het stopcontact onder het kastje van de oven. Volgens mij is het gebruikelijk dat je bij het stopcontact moet kunnen zonder dat je daarvoor de oven moet demonteren.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Keyboardplayer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-07 13:21
Keyboardplayer schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 22:52:

Hier gisteren de keuken geplaatst,

[...]
Ik zat net ter leering ende vermaeck dit topic weer even te bekijken. In maart afgelopen jaar had ik een kaal keukenplaatje geplaatst, wellicht leuk om een idee te geven hoe het er compleet uitziet. Ik volg helemaal de huidige Nederlandse popie jopie smaak: zwarte keuken en visgraat :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vKZso8kuqKaN9Xb703Z14jZL64c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fKC4iL1HEqW3NHBckwLHez8C.jpg?f=fotoalbum_large

Tussen de hal en woonkamer (links nog net in beeld) komt over twee weken nog een stalen deur. De wijnkast (rondom verlicht met hue) is met name een functionele afleiding voor de kastruimte erachter waar de domotica en netwerkapparatuur nog in geplaatst moeten worden. Daar was de meterkast te klein voor. Jaloezieën staan een stukje omhoog voor de robotstofzuiger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 17:54
Yvonne2020 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:31:
[...]

Maar als er voldoende verschil is, dan is het toch ook prima?
Zeker! Maar dan moet het wel echt voldoende verschil zijn. Maar dat is natuurlijk allemaal erg subjectief. Ik ben hierin een zeikerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
[...]

Die verlengsnoer had de monteur aan mij gegeven omdat de oven niet geleverd kon worden nog. Als de oven geleverd zou zijn, zou dit makkelijker zijn om aan te sluiten. Het gaat hier gewoon om 1 meter welke 16a kan (2,5 mm dik) dus prima om vermogen op te vangen.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouske
@Possible ik snap de huidige oplossing, maar als de oven wel meteen geleverd was, was het dan ook zo aangesloten of toch direct in de WCD welke dan bereikbaar gemaakt zou zijn middels een gat in de achterwand van het kastje er onder?

@SquareOne inderdaad verstandig om de stekker er uit te kunnen halen zonder eerst de gehele oven te moeten demonteren.

Vandaar de vraag wat nu gebruikelijk is, maar dat weten @Barry|IA @Kapitein Merijn vast?
Achter een ander kast en via een gat in de achterwand bereikbaar of onder de kast en bereikbaar via de plint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Rouske schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:08:
@Possible ik snap de huidige oplossing, maar als de oven wel meteen geleverd was, was het dan ook zo aangesloten of toch direct in de WCD welke dan bereikbaar gemaakt zou zijn middels een gat in de achterwand van het kastje er onder?

@SquareOne inderdaad verstandig om de stekker er uit te kunnen halen zonder eerst de gehele oven te moeten demonteren.

Vandaar de vraag wat nu gebruikelijk is, maar dat weten @Barry|IA @Kapitein Merijn vast?
Achter een ander kast en via een gat in de achterwand bereikbaar of onder de kast en bereikbaar via de plint.
Het meest nette is direct de stekker in het stopcontact, onder de plint. Is bij installatie ook het makkelijkste, want je laat het snoer gewoon achter de achterwand van de kast omlaag vallen.

Dit kan in de situatie van @Possible nog steeds trouwens. Als je nu de plint verwijderd en aan het verlengsnoer trekt, trek je deze inclusief het oven snoer omlaag richting het stopcontact. Indien gewenst kan ik daar zelfs kosteloos een monteur voor langs sturen, zodat je zelf niet hoeft te kloten. Ik vind de oplossing die nu gedaan is niet de meest nette.

Iedereen weet dat snoer op snoer niet de meest veilige en nette manier is.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
@Barry|IA Klopt, ik heb ook netjes een stopcontact gemaakt waar hij hoort volgens de tekening. De monteur gaf echter aan dat dit wel vaker werd gedaan ? Opzich is het natuurlijk ook wel veilig want die verleng snoer kan gewoon 3600 watt aan. Mocht ik ooit de plint er voor weg halen dan kan ik prima de stekker van de oven er even meteen in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Bij mij zit de oven ook op ongeveer dezelfde hoogte als bij @Possible, maar de snoer van de oven was te kort. Dus ik heb er ook een verlengsnoer tussen zitten. Werd standaard zo opgeleverd zei de monteur.

WCD's zitten op 10 cm vanaf de grond en zitten dus achter de plink.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 21-01-2021 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Possible schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:18:
@Barry|IA Klopt, ik heb ook netjes een stopcontact gemaakt waar hij hoort volgens de tekening. De monteur gaf echter aan dat dit wel vaker werd gedaan ? Opzich is het natuurlijk ook wel veilig want die verleng snoer kan gewoon 3600 watt aan. Mocht ik ooit de plint er voor weg halen dan kan ik prima de stekker van de oven er even meteen in steken.
Veilig is het ook wel. Maar je wilt zo min mogelijk losse verbindingen in huis.

De oven is te laat geleverd, dat is de reden dat jij nu met een verlengsnoer zit. Ik vind dat jij al hinder genoeg hebt gehad aangezien de oven later binnen kwam dan de keuken. Dan vind ik het niet netjes dat de monteur zich er op deze manier makkelijker van af wilt maken. Als jij het zelf niet storend vind of zelf op wilt lossen, is dat natuurlijk helemaal goed. Maar weet dat ik zonder enige moeite zo weer een monteur kan sturen.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rouske
rens-br schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:20:
Bij mij zit de oven ook op ongeveer dezelfde hoogte als bij @Possible, maar de snoer van de oven was te kort. Dus ik heb er ook een verlengsnoer tussen zitten. Werd standaard zo opgeleverd zei de monteur.

WCD's zitten op 10 cm vanaf de grond en zitten dus achter de plink.
Tja, een te kort snoer is dan wel balen!

Zo te zien is dat bij bijvoorbeeld Siemens apparatuur wel gespecificeerd, echter een koelkast (type wat ik wil) heeft 2,3m snoer, maar een compacte oven slechts 1,2m 8)7 en een grote oven 1,5m.
Dus dan ga ik denk ik eerder voor een WCD achter het kastje er onder met een gat in de achterwand, dan dat ik de WCD op 10cm hoogte plaats.

Gewoon overal 2m snoer aan maken is blijkbaar te lastig... :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Rouske schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:14:
Dus dan ga ik denk ik eerder voor een WCD achter het kastje er onder met een gat in de achterwand, dan dat ik de WCD op 10cm hoogte plaats.
Zou altijd gaan voor onder de plint. Mocht je apparaat eruit willen trekken, tussenstekker willen plaatsen of wat dan ook, dan kan dat zonder moeilijkheden. Mocht je tevens van keuken(indeling) willen wisselen in de toekomst blijven WCD's onder de plint altijd bruikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rouske
rens-br schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:31:
[...]

Zou altijd gaan voor onder de plint. Mocht je apparaat eruit willen trekken, tussenstekker willen plaatsen of wat dan ook, dan kan dat zonder moeilijkheden. Mocht je tevens van keuken(indeling) willen wisselen in de toekomst blijven WCD's onder de plint altijd bruikbaar.
Goed punt om mee te nemen. (y)
Echter later een andere keuken indeling is vanwege de vloerverwarming ook niet echt mogelijk.
Maar ik zou de WCD's voor de hoge kasten wel onder aanrecht hoogte kunnen houden voor het geval dat.

We zijn nu nog bezig met allerlei mogelijke opstellingen, waar we voor begin maart een beslissing over moeten nemen i.v.m. doorgeven waar geen vloerverwarming mag komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Zijn er hier mensen die een houtkleurig keukenblad hebben en een houtkleurige vloer. We zijn benieuwd hoe dat eruit ziet.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Mad-Matt schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:32:
Zijn er hier mensen die een houtkleurig keukenblad hebben en een houtkleurige vloer. We zijn benieuwd hoe dat eruit ziet.
Op de vorige pagina zijn er nog een aantal voorbeelden voorbij gekomen. o.a. van @Possible

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

SquareOne schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:58:
[...]

Op de vorige pagina zijn er nog een aantal voorbeelden voorbij gekomen. o.a. van @Possible
Thanks even naar kijken. (Met 194 pagina's is het niet heel aantrekkelijk om alles door te nemen O-) )

Het wordt nog specifieker (vanaf m'n lieve wederhelft)

- Witte keuken
- donkere houten vloer (Wij gaan voor Quick Step, woestijn eik donkerbruin)
- houten keukenblad.

[ Voor 21% gewijzigd door Mad-Matt op 21-01-2021 16:15 ]

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@Keyboardplayer mooie keuken hoor! Wat heb je allemaal aan domotica staan? Ik krijg straks (maart/april) in mijn nieuwe keuken ook wat leuk spul om mee te spelen: Siemens inductieplaat en afzuigkap die verbonden met elkaar zijn en ook de enige combi-magnetron/oven met stoomfunctie. Alles voorzien van Home Connect, benieuwd hoe dat gaat integreren met Home Assistant. Voor wat betreft de stekker van de afzuigkap wil ik daar een slimme stekker voor plaatsen, zodat ik daar een logica mee kan maken met de mechanische ventilatie (nieuwbouw appartementje).

En ook ik ben groot fan van visgraat (met hoge plinten uiteraard) met zwarte elementen en een zwarte deur :+ - de VT wonen look zeg maar, haha... Alhoewel er bij mij een gietvloer in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
[...]

Nog even een reactie op bovenstaande.

Een WCD direct achter de oven is niet handig. Als een apparaat een hard-reset nodig heeft (dus stekker er uit), dan wil je niet de hele oven uit de nis halen. Vandaar ook het advies om de WCD op plinthoogte te monteren. Je klikt de plint er af en kan bij de stekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-09 06:57
Barry|IA schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:41:
[...]

Een WCD direct achter de oven is niet handig. Als een apparaat een hard-reset nodig heeft (dus stekker er uit), dan wil je niet de hele oven uit de nis halen. Vandaar ook het advies om de WCD op plinthoogte te monteren. Je klikt de plint er af en kan bij de stekker.
Je zou toch ook de desbetreffende groep even uit kunnen schakelen? dat is minder moeite dan een plint er voor vandaan halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
lonehitman schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:46:
[...]

Je zou toch ook de desbetreffende groep even uit kunnen schakelen? dat is minder moeite dan een plint er voor vandaan halen..
Klopt. Dat is altijd de meest makkelijke methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:02
[...]

Oven gaat meestal op een aparte groep. In dat geval zou je ook de groep uit kunnen zetten?

Oops.. Zelfde reactie als hierboven.

[ Voor 3% gewijzigd door Source90 op 21-01-2021 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lluuk
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 25-05 23:16
lluuk schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:23:
Goedenavond allemaal,
Al enige tijd volg ik dit - zeer nuttige en waardevolle - topic. Mijn vriendin en ik heb een huis (bouwjaar 1902) gekocht met veel klassieke elementen zoals origineel glas in lood, heel hoge (sier)plafonds, en suite met glas in lood, houten visgraat vloer en terrazzo vloer in keuken. Er staat nu een verbouwing gepland van onder meer keuken met enkele muurdoorbraken.

Gelet op de klassieke elementen van het huis hebben wij ons eerst georiënteerd op handgemaakte, houten keukens met een meer landelijke stijl doch passend bij de huidige tijd (bijvoorbeeld door donkere kleur te kiezen met een licht (Dekton/keramieken) blad). De prijs hiervan gaat al snel richting de 30-33K.

Hoewel wij deze (handgemaakte, landelijke) opties nog niet hebben afgeschreven, hebben wij ons - mede vanwege de prijs - ook georiënteerd op een modernere keuken (zonder daarbij afbreuk te willen doen aan de stijl van het huis). Zo zijn wij bij de Keukenmaxx geweest en hebben wij daar de Next125 en Siematic keukens bekeken. Ook die spraken ons aan. De prijs daarvan lijkt ook al gauw rond de € 30.000 te liggen als ik de verkoper moet geloven (tot een onderhandeling is het nog niet gekomen). Hier op het forum kom ik soms iets lagere bedragen tegen.

Tot slot zijn wij in gesprek met een lokaal bedrijfje dat modernere keukens ontwerpt en levert. Zij hebben voor ons een ontwerp gemaakt en dit ontwerp gerenderd in een leuk filmpje. Inmiddels hebben wij ook de bijbehorende offerte ontvangen: € 28.347,-.

[YouTube: Keuken render]

Nu had ik door dit forum al wel een beetje een beeld gekregen van de verschillende (prijs)segmenten en daarin opererende merken, dus na het zien van de prijs dacht ik in eerste instantie aan iets van Häcker Systemat of een goed middensegment merk. Echter, als ik de offerte ontleed, lijkt het hier om een Keller keuken te gaan.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Qua apparatuur heeft men gekozen voor:

- een Bora inductieplaat (Pure);
- een AEG oven met stoomfunctie (BSK999330T);
- een Siemens vaatwasmachine (SN678X36TE);
- Liebherr koelvriescombinatie (ICBS322421);
- Quooker Fusion.

Wat betreft werkblad werkblad gaat de offerte uit van 'composiet naar keuze marmerlook' (onze voorkeur ging uit naar Dekton).

Zie ik het goed dat het hier in feite om een Keller keuken gaat en zo ja, klopt mijn gevoel dat de geoffreerde prijs dan - en dan druk ik mij zacht uit - 'wat aan de hoge kant' is? Ik hoop dat jullie mij van waardevolle input kunnen voorzien, waarvoor alvast oneindig veel dank!

Ten slotte nog een overzichtje van de maten, omdat ik mij kan voorstellen dat het wat lastig inschatten is op basis van bovenstaand filmpje:

[Afbeelding]
Dag allen,

Nog even een praktische vraag. Naar aanleiding van mijn eerder gedeelde (bovenstaande) ervaringen uiteindelijk - met hulp van dit topic - toch bij een Duitse firma (Möbel Faber) geslaagd voor een Ballerina keuken (met niet-glanzend ‘Smart Glas’), Bora kookplaat (X Pure PUXU), Quooker en Miele apparatuur (koel-vriescombinatie, combi stoomoven, warmhoudlade en vaatwasser). Hoewel ik in Den Haag woon was dat geen onlogische keuze omdat ik uit het grensgebied kom, daar nog regelmatig in de weekenden te vinden ben en Faber dan nog geen tien minuten rijden is. Voor het overige prima geholpen en dito prijs.
Tijdens de gesprekken is aangegeven dat installatie van apparatuur - ondanks dat het een Duitse zaak is - niet zo’n probleem zou zijn. Zij leveren hier in Nederland immers zeer regelmatig keukens en hadden hier ook wel adresjes/connecties. Vanmorgen kreeg ik echter bericht dat de keuken vermoedelijk begin februari geleverd wordt en dat het aansluiten van apparatuur toch lastig ligt - mede door corona - en dat het mijn contactpersoon (bedrijfsleider) niet is gelukt iemand bereid te vinden de boel aan te sluiten.

Om te voorkomen dat ik over een paar weken een niet-functionerende keuken heb graag jullie advies:
- Welk type bedrijf/vakman kan ik hiervoor het beste benaderen (loodgieter, elektricien, mijn aannemer die hier de verbouwing heeft gedaan en het leidingwerk en elektra, zoals stopcontacten en perilex, conform plan keukenwinkel heeft gerealiseerd, etc.)?
- Aan welke bedragen moet ik dan denken?
- En hebben jullie - meer concreet - nog tips voor bedrijven/vakmannen hier in de regio (Zuid-Holland, Den Haag) die hiervoor openstaan?

Veel dank alvast voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
mr3000 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 15:24:
Heeft Iemand hier ervaring met https://www.dekeukenvernieuwers.nl ?
Bruyzeel gecontact over de keuken in ons pas gekochte woning (Bruynzeel optima) adviseerde deze keuken niet te vervanging aangezien het om hun top-lijn gaat. en eerder te denken aan aanpassingen.

Kan iemand mij iets zeggen over Buynzeel optima. Momenteel heeft deze smalle greepjes maar zou liever greeploos willen (volgens mij kan dat niet zomaar omdat deze andere kastwanden moet hebben dan.

Andere optie is de kastje aanpassen naar tip-on en dan zonder grepen te werken. is nog strakker maar misschien praktisch minder fijn (heb daar geen ervaring mee helaas.
Optima (heb ik zelf ook genomen) wordt geproduceerd door Next125. Het is de top-lijn van Bruynzeel en kwalitatief vind ik het echt heel mooi spul. Ik ben dan ook een starter en heb vorig jaar mijn eerste keuken samen gesteld en vanuit de bouw was het een Bruynzeel, dus maar gelijk voor Optima gegaan. Keukentje van 3m breed in een klein appartement, 15K lichter :'( . Maar goed, heb dan ook alles van Siemens IQ700 en hun Borneo lijn met een plint van 5 (!) cm. Ik krijg dus heel veel kastruimte en een mooi keramisch blad erbij.

Let wel: ik heb geen ervaring met buitenlandse merken en n=1. Je betaalt wat, maar daar krijg je m.i. ook wat voor.

Ik zou ze ff opbellen en gaan zeiken: ik heb ook greeploos en dat staat om eerlijk te zijn ook het beste bij hun Optima lijn. Mooie corpus en greeplijst erbij en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 21:28
Voor dezelfde prijs heb ik de keus uit de volgende 2 opties qua zwarte oven:
1. ATAG Oven met pyrolyse, 60cm + losse ATAG Magnetron, 45cm
2. Siemens iQ700 Oven met pyrolyse, met magnetron functie, 60cm

Oftewel: 2 losse apparaten of alles gecombineerd in 1?

Voor de vaatwasser en koel-vries combinatie heb ik reeds opties van ATAG geselecteerd, samen met een Bora PURU. Indien ik voor de Siemens ga zou dat het 3e merk worden.

Wat zijn de voor- en nadelen van deze 2 opties? Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
737freak schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:54:

Voor de vaatwasser en koel-vries combinatie heb ik reeds opties van ATAG geselecteerd, samen met een Bora PURU. Indien ik voor de Siemens ga zou dat het 3e merk worden.

Als je de ruimte hebt zou ik voor 2 apparaten gaan. De magnetron in een combi presteert meestal slechter dan het goedkoopste model wat je kan vinden als losstaand apparaat. Vooral door het missen van de draaischijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
lluuk schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:16:
[...]

Dag allen,

Nog even een praktische vraag. Naar aanleiding van mijn eerder gedeelde (bovenstaande) ervaringen uiteindelijk - met hulp van dit topic - toch bij een Duitse firma (Möbel Faber) geslaagd voor een Ballerina keuken (met niet-glanzend ‘Smart Glas’), Bora kookplaat (X Pure PUXU), Quooker en Miele apparatuur (koel-vriescombinatie, combi stoomoven, warmhoudlade en vaatwasser). Hoewel ik in Den Haag woon was dat geen onlogische keuze omdat ik uit het grensgebied kom, daar nog regelmatig in de weekenden te vinden ben en Faber dan nog geen tien minuten rijden is. Voor het overige prima geholpen en dito prijs.
Tijdens de gesprekken is aangegeven dat installatie van apparatuur - ondanks dat het een Duitse zaak is - niet zo’n probleem zou zijn. Zij leveren hier in Nederland immers zeer regelmatig keukens en hadden hier ook wel adresjes/connecties. Vanmorgen kreeg ik echter bericht dat de keuken vermoedelijk begin februari geleverd wordt en dat het aansluiten van apparatuur toch lastig ligt - mede door corona - en dat het mijn contactpersoon (bedrijfsleider) niet is gelukt iemand bereid te vinden de boel aan te sluiten.

Om te voorkomen dat ik over een paar weken een niet-functionerende keuken heb graag jullie advies:
- Welk type bedrijf/vakman kan ik hiervoor het beste benaderen (loodgieter, elektricien, mijn aannemer die hier de verbouwing heeft gedaan en het leidingwerk en elektra, zoals stopcontacten en perilex, conform plan keukenwinkel heeft gerealiseerd, etc.)?
- Aan welke bedragen moet ik dan denken?
- En hebben jullie - meer concreet - nog tips voor bedrijven/vakmannen hier in de regio (Zuid-Holland, Den Haag) die hiervoor openstaan?

Veel dank alvast voor het meedenken!
Zou dan enkel om een BORA en Quooker gaan qua aansluiten?
Of moeten de leidingen/groepen voor de overige apparatuur ook nog aangelegd worden?

Als de stopcontacten voor de ovens en dergelijke al aanwezig zijn, lijkt het mij niet de hoofdprijs te hoeven kosten. Ovens, koelkast en vaatwasser kan je zo de stekker erin doen. Zou de keuken installateur ook kunnen doen als ze de keuken plaatsen.

Dan enkel de quooker en bora aansluiten. Als water al op de goede plek zit kan je de Quooker ook zelf aansluiten. Is geen rocket science en de handleiding is vrij duidelijk. Voor de vaatwasser een verloopje ertussen in de afvoer.

Enkel de BORA zou je een elektricien voor kunnen inschakelen.

---

Als er nog leidingen/elektra aangelegd moet worden voor de apparatuur, heb je het over een andere hoeveelheid werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:50
737freak schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:54:

Naast wat @Z___Z zegt, werkt een magnetron beter in een 45cm model dan in een 60cm model.

Daarnaast heb je verschillende ATAG en Siemens ovens, dus je zal wellicht ook andere specificaties moeten vergelijken.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lluuk
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 25-05 23:16
Source90 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:05:
[...]
Zou dan enkel om een BORA en Quooker gaan qua aansluiten?
Of moeten de leidingen/groepen voor de overige apparatuur ook nog aangelegd worden?

Als de stopcontacten voor de ovens en dergelijke al aanwezig zijn, lijkt het mij niet de hoofdprijs te hoeven kosten. Ovens, koelkast en vaatwasser kan je zo de stekker erin doen. Zou de keuken installateur ook kunnen doen als ze de keuken plaatsen.

Dan enkel de quooker en bora aansluiten. Als water al op de goede plek zit kan je de Quooker ook zelf aansluiten. Is geen rocket science en de handleiding is vrij duidelijk. Voor de vaatwasser een verloopje ertussen in de afvoer.

Enkel de BORA zou je een elektricien voor kunnen inschakelen.

---

Als er nog leidingen/elektra aangelegd moet worden voor de apparatuur, heb je het over een andere hoeveelheid werk.
Dank je voor je reactie! Leidingen, stopcontacten en groepen (waaronder perilex voor de Bora) zijn inderdaad al aangelegd door de aannemer (conform het plan van de keukenleverancier, dus zou op de goede plek moeten zitten). Combi stoomoven is met reservoir dus hoeft niet op de leiding/afvoer. Vaatwasser natuurlijk wel. Net als Quooker. En wat er met de Bora (PUXU) nog moet gebeuren (qua installatie) weet ik eerlijk gezegd niet. Maar het lijkt inderdaad beperkt te zijn tot aansluiten van die drie apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
[...]

Mijn oven zit met 2 schroefjes, die ging er makkelijker uit dan de plint.
En met de lage plinten van tegenwoordig is het ook maar de vraag of je de stekker er dan makkelijk uit krijgt...

Groep is nog makkelijker inderdaad :) Afhankelijk van wat je doel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
lluuk schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:57:
[...]

Dank je voor je reactie! Leidingen, stopcontacten en groepen (waaronder perilex voor de Bora) zijn inderdaad al aangelegd door de aannemer (conform het plan van de keukenleverancier, dus zou op de goede plek moeten zitten). Combi stoomoven is met reservoir dus hoeft niet op de leiding/afvoer. Vaatwasser natuurlijk wel. Net als Quooker. En wat er met de Bora (PUXU) nog moet gebeuren (qua installatie) weet ik eerlijk gezegd niet. Maar het lijkt inderdaad beperkt te zijn tot aansluiten van die drie apparaten.
Zou even online de aansluit/installatie handleiding van Quooker raadplegen, zou je best zelf kunnen schat ik in.

De vaatwasser is enkel een sifon met aftakking ertussen, als de keukenboer deze niet al meegeleverd heeft. Water toevoer en afvoer Vast draaien en stekker erin kan iedereen, als het al op zijn plaats zit.

https://www.coolblue.nl/advies/vaatwasser-aansluiten.html

https://www.quooker.nl/een-quooker-installeren
(ze geven zelf al aan dat je het zelf kan..)

BORA zou ik dan laten doen,.hier moet volgens mij nog een stekker opgezet worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Source90 op 21-01-2021 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 15:36
goldmemberf1 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:11:
Hoi!

Inmiddels een gesprek gehad bij een keukenzaak die twee merken verkoopt: artego en beckermann. Beiden kan ik niet terugvinden in de OP, dus ik was benieuwd of iemand ervaring heeft met deze merken.

Volgens meneer is Beckermann in het wat hogere segment. Bij artego zijn de kastjes ongeacht de kleur aan de binnenkant wit. Ik weet niet of dat standaard is?
Ik sta zelf op het punt een Artego te bestellen. Hebben sowieso al 11 Korpuskleuren, dus weet niet waar die zaak het over heeft. https://www.artego-kuechen.de/nl/assortiment/kastdecors/

Toevallig neem ik dan zelf wel wit gezien mijn hele keuken hoogglans wit wordt (glasfronten) met witte greeplijsten.

[ Voor 7% gewijzigd door Luiaard op 22-01-2021 09:04 ]

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yolo2
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-09 23:08
Hallo,

Ik ben al een tijdje lurker hier op dit forum. En ik zit dan ook regelmatig te lezen over de keukens.
Wij zitten alleen met een probleem we zijn redelijk afhankelijk van de tussenpersoon bouwproject. Deze moet een tekening hebben voor de keuken, en rekent hier bizarre prijzen voor maar we zijn wel afhankelijk van hun omdat er vloerverwarming moet worden geplaatst. En achteraf vrezen en leidingen verplaatsen wordt lastig.

Nu hebben wij een offerte gekregen van een keuken en ik ben benieuwd wat jullie bevindingen hierover zijn omdat hier toch wel wat experts rondlopen.

Mijn vraag is dan ook is de prijs ok, of moeten we hard weglopen. En alleen de tekening, en het meerwerk wat rond de 1000 euro kost dan van de aannemer.
De standaard levering kost niks maar dan krijgen we een hoekkeuken we willen graag voor een eiland gaan.

Hoop dat er iemand is die me een beetje hierin kan helpen

https://drive.google.com/...lZ0FATjI/view?usp=sharing

Alvast bedankt voor jullie reacties.

[ Voor 15% gewijzigd door Yolo2 op 22-01-2021 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietbob
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-08 15:14
Yolo2 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:10:
Hallo,

Ik ben al een tijdje lurker hier op dit forum.

..........

Hoop dat er iemand is die me een beetje hiering kan helpen

Mijn ervaring is dat je beter plaatjes en tekst duidelijk in een post kan delen om reacties en input te krijgen. Nu moet er ingelogt worden via je g-drive link....

edit: btw... keuken eilanden zijn overrated...

[ Voor 4% gewijzigd door nietbob op 22-01-2021 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yolo2
nietbob schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:25:
[...]

Mijn ervaring is dat je beter plaatjes en tekst duidelijk in een post kan delen om reacties en input te krijgen. Nu moet er ingelogt worden via je g-drive link....

edit: btw... keuken eilanden zijn overrated...
Ik zal het zo aanpassen bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Hallo,

Ik ben al een tijdje lurker hier op dit forum. En ik zit dan ook regelmatig te lezen over de keukens.
Wij zitten alleen met een probleem we zijn redelijk afhankelijk van de tussenpersoon bouwproject. Deze moet een tekening hebben voor de keuken, en rekent hier bizarre prijzen voor maar we zijn wel afhankelijk van hun omdat er vloerverwarming moet worden geplaatst. En achteraf vrezen en leidingen verplaatsen wordt lastig.

Nu hebben wij een offerte gekregen van een keuken en ik ben benieuwd wat jullie bevindingen hierover zijn omdat hier toch wel wat experts rondlopen.

Mijn vraag is dan ook is de prijs ok, of moeten we hard weglopen. En alleen de tekening, en het meerwerk wat rond de 1000 euro kost dan van de aannemer.
De standaard levering kost niks maar dan krijgen we een hoekkeuken we willen graag voor een eiland gaan.

Hoop dat er iemand is die me een beetje hiering kan helpen

Ik zie een bedrag van 12k bij de kasten als blokverrekening is dat korting omdat die de projectleverancier is van jullie project? En krijg je nog een bedrag terug als je de keuken niet af neemt bij deze partij?

Is dat bedrag van 1000 euro montage derden het montage bedrag van de aannamer om het leidingwerk naar de juiste plek te brengen?

Leidingwerk standaard op laten leveren zou ik niet doen als je een andere opstelling wilt dan standaard. Als je zeker bent van de opstelling maar je nog wat meer tijd wilt voor de keuken kun je zelf een technische tekening maken of laten maken externe partij laten doen (bijv. https://technischekeukentekening.nl/ - zoek ook even in dit topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
En alleen de tekening, en het meerwerk wat rond de 1000 euro kost dan van de aannemer.
Hoeveel betaal je voor enkel de tekening?

Een technische tekening kan je voor circa €100 (@Kapitein Merijn) tot €175 (https://technischekeukentekening.nl/) laten uitwerken.

Dat meerwerk (verleggen leidingen) zal je linksom of rechtsom toch moeten betalen.

[ Voor 4% gewijzigd door Source90 op 22-01-2021 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Scr33x0r schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 08:56:
[...]

Das gek, want dan draait de koelkast de keuken uit:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Echt best wel moeilijk om iets te bedenken dat echt netjes past.Overigens hebben we het bar gedeelte vervangen door kastjes (want op 1,5m staat de keukentafel)

Hieronder de plattegrond (rechter huis van de 2):
[Afbeelding]
@goldmemberf1 Dit is wat ik bedoel met de nis als koffiecorner. Dit is bij jou toepasbaar in een van de hoge kasten. Daarmee laten wij de hoekonderkast met legplank vervallen, plaatsen wij een extra hoge servieskast en in de kast rechts van de oven komt dan bovengenoemde houten nis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 11:28
Barry|IA schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:02:
[...]

@goldmemberf1 Dit is wat ik bedoel met de nis als koffiecorner. Dit is bij jou toepasbaar in een van de hoge kasten. Daarmee laten wij de hoekonderkast met legplank vervallen, plaatsen wij een extra hoge servieskast en in de kast rechts van de oven komt dan bovengenoemde houten nis.
Zit je nou mijn plaatjes te stelen? :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xPLrmjT.png

Dit is het ongeveer geworden, over 4 weken komen ze plaatsen :-) Waarbij de grepen op de koelkast er eigenlijk maar 1 komt en deze links verticaal komt

[ Voor 8% gewijzigd door Scr33x0r op 22-01-2021 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yolo2
SquareOne schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:32:
[...]

Ik zie een bedrag van 12k bij de kasten als blokverrekening is dat korting omdat die de projectleverancier is van jullie project? En krijg je nog een bedrag terug als je de keuken niet af neemt bij deze partij?

Is dat bedrag van 1000 euro montage derden het montage bedrag van de aannamer om het leidingwerk naar de juiste plek te brengen?

Leidingwerk standaard op laten leveren zou ik niet doen als je een andere opstelling wilt dan standaard. Als je zeker bent van de opstelling maar je nog wat meer tijd wilt voor de keuken kun je zelf een technische tekening maken of laten maken externe partij laten doen (bijv. https://technischekeukentekening.nl/ - zoek ook even in dit topic).
Ik denk persoonlijk dat de blok verrekening een soort abracadabra is om de offerte meer aantrekkelijk te laten lijken. Dit heeft verder niks met de aannemer te maken. De keuken zit niet bij het huis in alleen de standaard afvoerpunten etc. Daar betaal je dan ook niks extras voor alleen als je de boel wilt verplaatsen.

Bedankt voor je opmerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yolo2
Source90 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:33:
[...]
Hoeveel betaal je voor enkel de tekening?

Een technische tekening kan je voor circa €100 (@Kapitein Merijn) tot €175 (https://technischekeukentekening.nl/) laten uitwerken.

Dat meerwerk (verleggen leidingen) zal je linksom of rechtsom toch moeten betalen.
Het is meer het meerwerk waar ik voor betaal maar ze moeten een tekening hebben voor een bepaalde datum als je geen keuken bij de aangesloten leverancier van de aannemer afneemt anders heb je wat langer de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Yolo2 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 20:00:
[...]

Het is meer het meerwerk waar ik voor betaal maar ze moeten een tekening hebben voor een bepaalde datum als je geen keuken bij de aangesloten leverancier van de aannemer afneemt anders heb je wat langer de tijd.
Maar heb je wel een duidelijk idee van de opstelling? Want zoals aangegeven kun je dan zelf het leidingschema aanleveren of door een externe partij. Dan heb je nog de tijd met het uitzoeken van een keuken tot een maand of 4 voor oplevering o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yolo2
SquareOne schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 20:04:
[...]

Maar heb je wel een duidelijk idee van de opstelling? Want zoals aangegeven kun je dan zelf het leidingschema aanleveren of door een externe partij. Dan heb je nog de tijd met het uitzoeken van een keuken tot een maand of 4 voor oplevering o.i.d.
Ja dat zou je denken maar die aannemer legt druk op. Ze zijn nog geen eens begonnen met bouwen en je moet nu al je keuken hebben.
We hebben eigenlijk nog maar een week de tijd.
Persoonlijk vindt ik dit echt belachelijk, en als je bij een externe de keuken afneemt weten ze nog niet wat de kosten zijn, voor het verleggen.
Maar alleen de startkosten zijn al 250! persoonlijk malafide praktijken een beetje, maar als koper is dit lastig want we willen niet de standaard punten en i.v.m. vloerverwarming is het achteraf lastig om de boel later nog te laten tekenen en erin te laten zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Yolo2 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 20:20:
[...]

Ja dat zou je denken maar die aannemer legt druk op. Ze zijn nog geen eens begonnen met bouwen en je moet nu al je keuken hebben.
We hebben eigenlijk nog maar een week de tijd.
Persoonlijk vindt ik dit echt belachelijk, en als je bij een externe de keuken afneemt weten ze nog niet wat de kosten zijn, voor het verleggen.
Maar alleen de startkosten zijn al 250! persoonlijk malafide praktijken een beetje, maar als koper is dit lastig want we willen niet de standaard punten en i.v.m. vloerverwarming is het achteraf lastig om de boel later nog te laten tekenen en erin te laten zetten?
Ik denk dat we langs elkaar heen praten...
De standaard levering kost niks maar dan krijgen we een hoekkeuken we willen graag voor een eiland gaan
Je wilt niet de standaardindeling, daarom zullen er leidingen verlegd moeten worden. Daar moet je logischerwijs voor betalen.
We zijn redelijk afhankelijk van de tussenpersoon bouwproject. Deze moet een tekening hebben voor de keuken, en rekent hier bizarre prijzen voor maar we zijn wel afhankelijk van hun omdat er vloerverwarming moet worden geplaatst. En achteraf vrezen en leidingen verplaatsen wordt lastig.
Wie is deze tussenpersoon?
Mijn vraag is dan ook is de prijs ok, of moeten we hard weglopen. En alleen de tekening, en het meerwerk wat rond de 1000 euro kost dan van de aannemer
Los van of die offerte wel of niet oké qua prijs lijkt het alsof je de beslissing niet zo snel wilt maken om een keuken aan te schaffen. Liggen voor die 1000 euro meerwerk de leidingen wel of niet op de gewenste plek?
1000 euro om al het leidingwerk op de juiste plek te krijgen is niet absurb veel weet ik uit eigen ervaring en op basis van ervaringen van anderen uit dit topic.

[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 22-01-2021 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-05 22:03
Hallo,

Hier mijn offerte vanuit ons project voor het voorbereidende leidingwerk + elektra voor de keuken.

2365 euro, maar bij ons moet er ook meer gebeuren dan bij jou zo te zien. Ze vragen bij jou ruim 200 euro voor het verplaatsen van elektra, maar bij ons vragen ze weer voor andere dingen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yolo2
hallom schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 21:01:
[...]

Hier mijn offerte vanuit ons project voor het voorbereidende leidingwerk + elektra voor de keuken.

2365 euro, maar bij ons moet er ook meer gebeuren dan bij jou zo te zien. Ze vragen bij jou ruim 200 euro voor het verplaatsen van elektra, maar bij ons vragen ze weer voor andere dingen meer.
Ok duidelijk dan valt de prijs nog wel mee qua leidingen. Ik vindt het moeilijk om te zien of een keuken heel duur is of niet. Bedankt voor het delen van je offerte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yolo2
SquareOne schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 20:39:
[...]

Ik denk dat we langs elkaar heen praten...

[...]

Je wilt niet de standaardindeling, daarom zullen er leidingen verlegd moeten worden. Daar moet je logischerwijs voor betalen.

[...]

Wie is deze tussenpersoon?

[...]

Los van of die offerte wel of niet oké qua prijs lijkt het alsof je de beslissing niet zo snel wilt maken om een keuken aan te schaffen. Liggen voor die 1000 euro meerwerk de leidingen wel of niet op de gewenste plek?
1000 euro om al het leidingwerk op de juiste plek te krijgen is niet absurb veel weet ik uit eigen ervaring en op basis van ervaringen van anderen uit dit topic.
De aannemer is Nikkels de keuken is en sanitair is van Filippo en nu onder de naam qoqon

Het is lastig om te zien of de keuken een beetje degelijke prijs is vooral Sensum ik ben daar totaal niet bekend mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
De grafiek is hier niet geschikt voor en best onduidelijk maar misschien heeft iemand er iets aan.
De offerte prijs afgezet tegen de qasa scoren. Wat opvalt is dat de partijen die snel reageren en een lage prijs hebben vaak slecht scoren op qasa.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BT9L0bhBOt8IalV8orjpFMbSzIU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mncg5k26OOgxFLCMYfI3hqf8.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door battler op 23-01-2021 00:06 . Reden: Email gedeeltelijk verwijderd ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
737freak schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 19:46:
Beste mede-Tweakers,

Ook hier een nieuwbouwappartement en aan het oriënteren op mijn eerste nieuwe keuken.
Deze week alles van dit topic tot dec 2019 teruggelezen en veel van opgestoken; wat een waardevolle bijdrages! Dank allemaal!

-----

Ruimte:
[Afbeelding]

Indeling / eerste tekening:
Bij de eerste keukenboer tot de volgende tekening gekomen:
[Afbeelding]

-----
Resultaat, eerste offerte:

Meubels: Subtotaal = €9.096,-
Häcker Systemat AV2035-GL V507 Zwart Lak
Bovenkasten in AV1080-GL Oude Eiken
Greeploos, Plint 15cm
Eiland, 180x100cm
Blad langs wand, 180x60cm
Hoge kast, rond koof links, 60cm
Hoge kast, met oven, 60cm
Hoge kast, koel/vries, 60cm
Hoge kast, rond pilaar rechts, 30cm
Muur vullend, met 7cm resterende speling en opvulstukken

Werkblad: Subtotaal = €2.235,-
Composiet, 2cm, Molino TC2 Polished Starlight
- 180x60cm (langs wand)
- 180x100cm (eiland)

Apparatuur: Subtotaal = €6.200,-
code:
1
2
3
4
5
6
Bora PURU (recirculatie)                                     €2893,-
Pelgrim combi-oven COM316GLS                                 € 899,-
Pelgrim vaatwasser GVW220L                                   € 869,-
Pelgrim koel/vries PCS24178L                                 € 999,- 
Caressi eenhendel CA105BK ECO + 50cm spoelbak CAGRPP50BK FL  € 400,-
Overig (aansluit, leiding, etc.)                             € 140,-

Montage: Subtotaal = €1.800,-
Totaal: €19.359,-

Met korting indien vandaag besloten en mét een Hananto wijnklimaatkast 82cm/145L erbij: €15.500,-
Niet gedaan en dat vond de verkoper uiteraard heel jammer. Uiteindelijk al met al een prettig gesprek en goed geholpen.

Helaas bevat de offerte alleen deze bruto prijzen per categorie, en vervolgens de korting eroverheen.
Ben erg benieuwd naar de (ongezouten) meningen over bovenstaande. Tips qua opstelling en keuzes?
Feedback op deze offerte? Waar moet ik op letten? Hoe zou ik er meer uit kunnen halen?

Alvast bedankt voor het meedenken! :)
Ondertussen ben ik weer een stap verder, met de keukenboer van het nieuwbouwproject dit keer.
Zie bovenstaand voor mijn originele post.

Ontwerp:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ptumeOoDuwVnRksDRR4GctQvBno=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G3peQb8KBEPgM6g5bu0FV0na.jpg?f=fotoalbum_large

Ik twijfel of ik de kast naast de bar laat vervallen, want dat maakt het nog een stuk strakker:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WuZLKIImjRC8czKy-MIhBawbHRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cLt3wEeaPru5RzktE79uPoyy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rRPpYRRP5CaScplc1gJ_rqkN5Go=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/suizlJ0spQSRIksWwfwuDELP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eux8Tg5X7OumiAqd4jqUuCaolxU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8krq4ceif6RuCoX0MY0VXeqR.png?f=fotoalbum_large

-----
Resultaat, tweede offerte:

Meubels: Subtotaal = €9.317,-
Häcker Systemat AV2135-GL V641 Zwart Lak, mat
Bovenkasten en delen van het eiland in AV1097 Oude Eiken natuur
Greeploos, Plint, 14cm
Eiland, 184x100cm
Werkblad langs wand met spoelbak, 180x60cm
Hoge kast, met oven & losse magnetron, 60x60cm
Hoge kast, koel/vries, 60x60cm
Hoge servieskast, tegen koof links, 40x40cm
Hoge servieskast, tegen pilaar rechts, 30x40cm
Nis met bovenkasten (65cm hoog) & afdekplank
Systemat afvalsysteem in spoelkast
Muur vullend incl. plafondplint, met restende ruimte opgevuld met passtukken

Werkblad: Subtotaal = €2.705,-
Composiet, 2cm, Silestone Negro Tebas
- 180x60cm (langs wand)
- 184x100cm (eiland)

Apparatuur: Subtotaal = €7.458,-
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Bora PURU (recirculatie)                                       € 2.479,-
ATAG oven 60cm met pyrolyse, black steel ZX66121D              € 1.249,-
ATAG magnetron 45cm, black steel CX46121D                      €   649,-
ATAG vaatwasser met besteklade, A+++, 42db VA6115HT            €   869,-
ATAG koel/vries combinatie, 178cm hoog KD63178D                €   989,- 
Franke eenhendel Active Neo mat zwart                          €   359,-
Franke 50cm spoelbak KBG 210.50 Onyx zwart                     €   279,-
Overig (aansluitspul, spotjes, stopcontact eiland, etc.)       €   585,-

Montage: Subtotaal = €1.850,-
Totaal bruto: €21.330,-

Minus de keukencheque t.w.v. €3.575,- van de stelpost komt het op totaal €17.755,- netto.
Hoor graag wat jullie hiervan vinden en of er nog adviezen zijn. Alvast veel dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Scr33x0r schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:49:
[...]

Zit je nou mijn plaatjes te stelen? :P

[Afbeelding]

Dit is het ongeveer geworden, over 4 weken komen ze plaatsen :-) Waarbij de grepen op de koelkast er eigenlijk maar 1 komt en deze links verticaal komt
Jazeker :D Ik vind dat warme hout icm zwart zo gaaf. Ik ga zoiets ook toepassen in @goldmemberf1 zijn keuken (als hij het ook mooi vind uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
[-

[ Voor 99% gewijzigd door rvrrr op 23-01-2021 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
737freak schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 00:28:
[...]
Ondertussen ben ik weer een stap verder, met de keukenboer van het nieuwbouwproject dit keer.

Ontwerp:

[Afbeelding]

Ik twijfel of ik de kast naast de bar laat vervallen, want dat maakt het nog een stuk strakker:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

-----

Greeploos, Plint, 14cm
Eiland, 184x100cm

- 180x60cm (langs wand)
- 184x100cm (eiland)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8

Minus de keukencheque t.w.v. €3.575,- van de stelpost komt het op totaal €17.755,- netto.
Hoor graag wat jullie hiervan vinden en of er nog adviezen zijn. Alvast veel dank! :)
Erg mooi, goed gebruik gemaakt van de ruimte. Zonder kast in de "bar" kant is idd strakker. Maar ga je daar dan echt extra hoge stoelen/krukken neerzetten? Zo niet zou ik lekker die kast houden, tenzij je gevoelig bent voor symmetrie.

Wel dus 2.3k verschil met je 1e ontwerp, waarvan 500 euro door het blad. Maar nu wel ATAG ipv Pelgrim en een extra oven? Dan valt het verschil wel mee.

Montage vind ik persoonlijk wel prijzig. Wij waren 1400 kwijt, wat ik al veel vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
rvrrr schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 10:51:
[...]
Erg mooi, goed gebruik gemaakt van de ruimte. Zonder kast in de "bar" kant is idd strakker. Maar ga je daar dan echt extra hoge stoelen/krukken neerzetten? Zo niet zou ik lekker die kast houden, tenzij je gevoelig bent voor symmetrie.
Bedankt! Ja, ben zelf ook tevreden met hoe efficient en symmetrisch de opstelling is geworden.
Ook omdat de koof en ronde paal hiermee volledig uit het zicht zijn weggewerkt,

Wat je beschrijft is inderdaad precies de afweging waar ik mee zit: praktische kant van een extra kast vs symmetrie & extra ruimte aan de bar (ook om schuin tegenover de kookplaat te zitten i.p.v. er recht tegenaan).
[...]
Wel dus 2.3k verschil met je 1e ontwerp, waarvan 500 euro door het blad. Maar nu wel ATAG ipv Pelgrim en een extra oven? Dan valt het verschil wel mee.
Klopt, en bij deze 2e offerte zitten nog wat kleine zaken die bij de eerste niet waren meegenomen: hogere kasten (220 ipv 208cm), afvalsysteem in spoelkast, extra houtkleur paneel onder de bovenkasten, afdekplank over de gehele lengte en de plafondplint.

Ben alleen wel bang dat i.p.v. een scherpere prijs met korting, de keukencheque daar voor is gebruikt. Dat maakt de 'korting' wel een sigaar uit eigen doos. Zit hier nog ruimte om een scherpere prijs te bedingen? :)
[...]
Montage vind ik persoonlijk wel prijzig. Wij waren 1400 kwijt, wat ik al veel vond.
Bedankt voor de input, inderdaad goed om een referentie te hebben voor montagekosten.

------------------------
Verder nog een specifieke vraag aar hopelijk iemand mij mee kan helpen:
Om de bovenkasten in een volledige nis te hangen is mij ook aangeboden om de zijpanelen hiervoor toe te voegen. Deze panelen (Systemat, in uitvoering uit prijsgroep 1 & 2) waren met ongeveer €300,- per stuk vrij prijzig voor puur alleen iets esthetisch. Klopt deze meerprijs en is dat reëel/schappelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Montage was bij mij slechts een sluitpost.
Op de offerte stond 2200, echter toen ik zei dat ik het dan wel zelf zou doen ging er maar 1200 vanaf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
737freak schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 00:28:
[...]

Ontwerp:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

-----

Greeploos, Plint, 14cm
Eiland, 184x100cm

- 180x60cm (langs wand)
- 184x100cm (eiland)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8

Montageprijs is conform alle DMG formules:

Eiland: 1,8m x 1,5 = 2,7 x 220 = 594
Keuken: 3,9m x 220 = 858
Aansluiten apparatuur: 375
Montagebedrag: 1827 Euro.

Ik zou toch nog even goed nadenken over waar je het hout wel/niet doet. Zoals nu getekend vind ik het niet heel fraai, maar dat is iets persoonlijks. Vraag anders even een wat betere render van de tekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
Bedacht voor je reactie Barry, goed om te horen dat de montage marktconform is.

Wat is er minder fraai aan het hout in deze? Wat zou je anders doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
737freak schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:43:
Bedacht voor je reactie Barry, goed om te horen dat de montage marktconform is.

Wat is er minder fraai aan het hout in deze? Wat zou je anders doen?
Ik zou het hout echt als accent kleur nemen. Nu staat het hout van het eiland ook op een houten vloer.
Tevens vind ik de manier waarop de servieskasten zijn geplaatst niet fraai (teveel verticale lijnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-08 14:25
We volgen dit topic al een aantal maanden en veel keukens voorbij zien komen. Onwijs bedankt voor de onuitputtelijke bron van informatie! We zijn in de running voor een keuken in een nieuwbouwwoning. Na 3 offertes van verschillende keukenboeren gaan we toch voor de projectleverancier. Nu vallen we alleen nog over de merken:

Keller of Schuller, respectievelijk laag en midden volgens topic start.

Ik verwacht na het lezen van dit topic een hogere kwaliteit van Schuller, maar kan echt niets verifiëren. Door de lockdown weinig in de showrooms kunnen proeven en ook online is beperkte informatie. Adviseur zegt dat het niets uit maakt, Kellers zelfs wat steviger.

Kan iemand concrete kwaliteitsverschillen benoemen?
Bijvoorbeeld standaard luxere afwerking of betere Blum scharnieren. Of ben ik een vergrootglas op een paar planken aan het leggen en heeft het ene merk alleen meer opties dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Officiele introductie komt er nog aan, al wel een vraag mbt de Siematic SLX. We hadden een offerte voor similaque, nu kan het ook in smartlaque wat een paar duizend scheelt. Ik had het juist andersom verwacht, iemand die weet hoe dit zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Scuderia110 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:23:
Officiele introductie komt er nog aan, al wel een vraag mbt de Siematic SLX. We hadden een offerte voor similaque, nu kan het ook in smartlaque wat een paar duizend scheelt. Ik had het juist andersom verwacht, iemand die weet hoe dit zit?
Mij is dit ook nooit helemaal duidelijk geworden..
Enkel dit filmpje van Siematic op LinkedIn https://www.linkedin.com/...-6714064895421251584-c3yD

En dit heb ik een keer in een showroom zien staan. Opstelling heb ik geen foto van maar volgens mij 3 hoge kasten en eiland van iets minder dan 3 meter voor koken en spoelen. SmartLaque zou daar qua prijs dan tussen in vallen als ik het verhaal goed begrijp. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bwrPRY50--52QnHtqcTpTmbk2D4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qzH6VvJ9eZuCpwJeKcrFliCl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door SquareOne op 23-01-2021 19:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Niet online
Van de siematic site, er zijn ook nog sq-lakken, dat lijkt de duurste variant te zijn.

SmartLaque-oppervlakken
De hoogwaardige SieMatic SmartLaque-fronten hebben meerdere laklagen waarvan de toplaag uitgevoerd is met AntiPrint-coating. De fronten worden met de modernste lasertechnologie in een innovatief productieproces uitgevoerd met ZeroMatic-randen. SieMatic SmartLaque is verkrijgbaar in hoogglans en zijdemat. Optisch oogt het nieuwe oppervlak net zo indrukwekkend als de SieMatic SQ-lakfronten. De nieuwe SmartLaque-fronten zijn zeer krasbestendig en gemakkelijk schoon te maken dankzij de speciale coatingtechnologie die wordt gebruikt.

SimiLaque-oppervlakken
SieMatic SimiLaque-fronten hebben een kunststof toplaag in hoogglans of zijdematte uitvoering, met een elegante en hoogwaardige uitstraling. Deze fronten worden met de modernste lasertechnologie in een innovatief productieproces uitgevoerd met ZeroMatic-randen. Door de kunststof toplaag zijn de fronten extreem krasbestendig en reduceert de nieuwe SieMatic AntiPrint-toplaag vingerafdrukken zelfs op de zijdematte oppervlakken. SieMatic SimiLaque is een aantrekkelijk alternatief voor de exclusieve SieMatic SQ-lakfronten.

SQ-lakoppervlakken
Nergens worden meubels zwaarder belast dan in de keuken. Daarom moeten juist hier materialen van hoge kwaliteit en perfecte afwerking gebruikt worden. De SQ lak uitvoering straalt de elegantie van woonmeubels uit, en is tegelijkertijd volledig bestand tegen de hoge belasting in de keuken. De exclusieve SieMatic SQ-lakfronten worden in 'Superior Quality' gefabriceerd: in een innovatief lakproces dat de hoogste flexibiliteit voor de planning mogelijk maakt en milieuvriendelijke, eersteklas kwaliteit garandeert. De nieuwe SieMatic AntiPrint-afwerking reduceert vingerafdrukken zelfs op zijdematte lakoppervlakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
hallom schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 21:01:
[...]

Pittig. €235 voor het bedraden van een buis (die er al ligt) en plaatsen van een WCD. En dan komt het aansluiten in de meterkast er dus nog bovenop?

Wat is de afstand tussen de meterkast en de keuken?

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-08 21:19
737freak schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:29:
[...]

Bedankt! Ja, ben zelf ook tevreden met hoe efficient en symmetrisch de opstelling is geworden.
Ook omdat de koof en ronde paal hiermee volledig uit het zicht zijn weggewerkt,

Wat je beschrijft is inderdaad precies de afweging waar ik mee zit: praktische kant van een extra kast vs symmetrie & extra ruimte aan de bar (ook om schuin tegenover de kookplaat te zitten i.p.v. er recht tegenaan).

[...]

Klopt, en bij deze 2e offerte zitten nog wat kleine zaken die bij de eerste niet waren meegenomen: hogere kasten (220 ipv 208cm), afvalsysteem in spoelkast, extra houtkleur paneel onder de bovenkasten, afdekplank over de gehele lengte en de plafondplint.

Ben alleen wel bang dat i.p.v. een scherpere prijs met korting, de keukencheque daar voor is gebruikt. Dat maakt de 'korting' wel een sigaar uit eigen doos. Zit hier nog ruimte om een scherpere prijs te bedingen? :)

[...]

Bedankt voor de input, inderdaad goed om een referentie te hebben voor montagekosten.

------------------------
Verder nog een specifieke vraag aar hopelijk iemand mij mee kan helpen:
Om de bovenkasten in een volledige nis te hangen is mij ook aangeboden om de zijpanelen hiervoor toe te voegen. Deze panelen (Systemat, in uitvoering uit prijsgroep 1 & 2) waren met ongeveer €300,- per stuk vrij prijzig voor puur alleen iets esthetisch. Klopt deze meerprijs en is dat reëel/schappelijk?
Volgens mij is dit keukenvision als ik het goed ziet. Ik heb ongeveer twee identieke keukens laten tekenen van ongeveer dezelfde kwaliteit waarbij keukenvision +- 1800 duurder was. Aangezien ik in "het project" zit kreeg ik een extra scherpe prijs, daar moet je dus niks van geloven.

Bij een andere keukenzaak werd mij verteld dat elke keuken vaak wel maatwerk was en dit hoeft het niet altijd duurder te maken, al willen de meeste jou dat wel laten geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-05 22:03
herofruit schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:47:
[...]

Pittig. €235 voor het bedraden van een buis (die er al ligt) en plaatsen van een WCD. En dan komt het aansluiten in de meterkast er dus nog bovenop?

Wat is de afstand tussen de meterkast en de keuken?
offtopic:
schat zo in 4 a 5 meter, bijna niks dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietbob
Wij inmiddels 'remote' in contact met een paar keukenzaken.

De eerste wilde perse ons budget weten voor hij uberhaupt een ontwerp of schets wilde maken... Hebben jullie dit ook meegemaakt?
Ik heb uitgelegd dat ik normaal gesproken ook in een winkel rond kan kijken en ik dan ook een impressie van prijzen kan krijgen.
Nu heb ik hem verteld wat wij graag zouden willen in de keuken en wat wij mooi vinden.

De 2e keukenzaak maakte direct een 3d tekening met een gave opstelling. Echter wel een ballerina keuken en totaalprijs werd geschat (nog geen echte offerte laten maken) rond de € 21.000,-
Dat is wel op basis van de Siemens IQ700 studiolijn apparatuur.

Zijn er nog mensen met tips om materialen uit te kiezen?

Ik was zelf van plan om bij vrienden en kennissen langs te gaan die een redelijk recente keuken hebben. Om er zo achter te komen wat we wel of juist niet zouden willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
nietbob schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:16:
Wij inmiddels 'remote' in contact met een paar keukenzaken.

De eerste wilde perse ons budget weten voor hij uberhaupt een ontwerp of schets wilde maken... Hebben jullie dit ook meegemaakt?
Ik heb uitgelegd dat ik normaal gesproken ook in een winkel rond kan kijken en ik dan ook een impressie van prijzen kan krijgen.
Nu heb ik hem verteld wat wij graag zouden willen in de keuken en wat wij mooi vinden.

De 2e keukenzaak maakte direct een 3d tekening met een gave opstelling. Echter wel een ballerina keuken en totaalprijs werd geschat (nog geen echte offerte laten maken) rond de € 21.000,-
Dat is wel op basis van de Siemens IQ700 studiolijn apparatuur.

Zijn er nog mensen met tips om materialen uit te kiezen?

Ik was zelf van plan om bij vrienden en kennissen langs te gaan die een redelijk recente keuken hebben. Om er zo achter te komen wat we wel of juist niet zouden willen.
Hoeveel tijd heb je nog om de keuken aan te schaffen. Ik moet zeggen dat ik het niet aan zou durven om een keuken te kopen zonder in het echt e.e.a. gezien te hebben.

Er zijn inderdaad zaken die eerst een budget willen horen. Dat is vooral bij de eerste keer bezoeken van een keukenzaak wel lastig. Toen wij begonnen aan onze zoektocht hadden we geen idee of onze 'droomkeuken' 10k, 20k of >30k zou gaan kosten. Heb toen gezegd laten we onze droomkeuken samenstellen, kijken waar we uit komen en bezuinigen als dat nodig is. De verkoper zei toen letterlijk: "ik kan een Ferrari gaan ontwerpen maar als ik weet dat je budget niet toereiken is dan heeft dat niet zoveel zin".

Op basis van dit topic kun je denk ik een vrij goed beeld krijgen van wat een keuken in bepaalde specificaties kost. Op die manier kun je een inschatting maken waar dat met jullie wensen uit zou komen. Als je dan de volgende keer een verkoper spreekt zou ik dat bedrag minus 1 of 2k noemen. Een verkoper gaat altijd proberen net iets boven je budget uit te komen en dan zeggen: "voor dit kleine bedrag laat je je droomkeuken toch niet schieten.."

Oh en doorloop het stappenplan dat ik hier regelmatig post een keer om een grof idee te krijgen:
SquareOne schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:31:
[...]

Apparatuur
Offerte voor apparatuur opvragen bij keukenloods/B&K/123apparatuur

Blad
Offerte voor blad opvragen bij 123werkbladen of zelf doen bij https://www.dekeukenbladenfabriek.nl/ (geautomatiseerd in mail) of via deze tool https://keukenbladen.shop/calc/

Kasten
Keukenkasten kun je hier een indicatie van krijgen https://www.keukenkastenfabriek.nl/home.html (ballerina, midden segment volgens mij wel gelijkwaardig aan rotpunkt) of https://wunschkuechen24.de/ (Nobilia, laag segment) maar dit is erg afhankelijk van de keuze in fronten én als je zelf aan het werk gaat vergeet je al snel wat zaken die de keukenzaak wel meeneemt (bijv. zijpanelen, extra planken, binnenlades, bestekbakken, etc)

Let op: als je losse offertes van bovenstaande hebt ligt dat waarschijnlijk lager dan de offerte die je nu van je keukenzaak hebt. Voor de service die zij verlenen betaal je: ze hebben een showroom, ze hebben een verkoper die je te woord staat en een offerte voor je uitwerkt, etc.

Persoonlijk vind ik dat een faire deal bij een keukenzaak zo'n 10% a 15% hoger ligt dan de goedkoopste internet offerte.

[ Voor 24% gewijzigd door SquareOne op 24-01-2021 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
@nietbob Welke omgeving wil je kijken?
Wat is jouw bevinding met ballerina keuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
Unixor schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:26:
We volgen dit topic al een aantal maanden en veel keukens voorbij zien komen. Onwijs bedankt voor de onuitputtelijke bron van informatie! We zijn in de running voor een keuken in een nieuwbouwwoning. Na 3 offertes van verschillende keukenboeren gaan we toch voor de projectleverancier. Nu vallen we alleen nog over de merken:

Keller of Schuller, respectievelijk laag en midden volgens topic start.

Ik verwacht na het lezen van dit topic een hogere kwaliteit van Schuller, maar kan echt niets verifiëren. Door de lockdown weinig in de showrooms kunnen proeven en ook online is beperkte informatie. Adviseur zegt dat het niets uit maakt, Kellers zelfs wat steviger.

Kan iemand concrete kwaliteitsverschillen benoemen?
Bijvoorbeeld standaard luxere afwerking of betere Blum scharnieren. Of ben ik een vergrootglas op een paar planken aan het leggen en heeft het ene merk alleen meer opties dan de ander.
Ik vind dit ook een van de lastigste dingen bij uitzoeken keuken. Ik kan je niet helpen met verschillen tussen deze 2 specifieke merken, en heb toch ook hele topic gelezen. :) Ik zou in ieder geval niet te veel waarde hechten aan het lijstje in de topicstart. Zaken waar je aan kunt denken om te vergelijken zijn:
- Hoe dik zijn de planken en fronten?
- Van welk materiaal zijn ze gemaakt?
- Welke scharnieren / ladegeleiders worden er gebruikt?
- Welke opties zijn er? En welke zitten standaard bij de prijs inbegrepen? Denk ook aan doorlopende greeplijsten, verstek gemaakte hoeken, etc.
- Welke kleuren zijn er leverbaar qua korpus (binnenkant kasten) en eventueel meespuiten zichtzijdes (onderkant bij bovenkasten, zijkanten)
- Hoe groot zijn de 'kieren' tussen de lades / deuren?
- Hoe is de afwerking van de achterplaat?
- Is maatwerk mogelijk en wat is dan de meerprijs?
- Hoe is de afwerking van de zijkanten van deurtjes/lades?

Hopelijk heb je hier wat aan, en wellicht dat de echte experts het kunnen aanvullen / corrigeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Hallo,

Ha, weer een Nobilia blokkorting winkel :)
Apparatuur is matig, keuken is matig. Ik zou liever voor een Pronorm of Hacker gaan voor hetzelfde geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietbob
battler schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:29:
@nietbob Welke omgeving wil je kijken?
Wat is jouw bevinding met ballerina keuken?
We wonen in Rotterdam, maar gaan verkassen naar Gouda.
SquareOne schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:29:
[...]

Hoeveel tijd heb je nog om de keuken aan te schaffen. Ik moet zeggen dat ik het niet aan zou durven om een keuken te kopen zonder in het echt e.e.a. gezien te hebben.

......

Op basis van dit topic kun je denk ik een vrij goed beeld krijgen van wat een keuken in bepaalde specificaties kost. Op die manier kun je een inschatting maken waar dat met jullie wensen uit zou komen. Als je dan de volgende keer een verkoper spreekt zou ik dat bedrag minus 1 of 2k noemen. Een verkoper gaat altijd proberen net iets boven je budget uit te komen en dan zeggen: "voor dit kleine bedrag laat je je droomkeuken toch niet schieten.."

Oh en doorloop het stappenplan dat ik hier regelmatig post een keer om een grof idee te krijgen:

[...]
Huis is in april/mei klaar. Dan eerst nog electra en leidingen verleggen, muren laten stuccen, vloeren laten leggen (of niet, afhankelijk van wat het word), en ik hoop ergens midden / eind juni dat de woning klaar is om een keuken te laten plaatsen.
Ik wil de materialen ook zeker voelen en zien in het echt voor ik koop.

In eerste instantie wilde ik graag een ouderwets stevige keuken, dus multiplex of massief. Maar ik kwam er al snel achter dat dat niet kan met ons budget en wensen aan apparatuur.
Vervolgens ben ik gaan kijken in dit topic naar welke merken / fabrikanten een beetje degelijke korpussen maken en keukens die passen bij wat wij willen.
Ik was snel gecharmeerd van de Next125 en Hacker Systemat. En puur op basis van dit topic dacht ik bij ballerina aan een minder degelijke keuken.

Verder zijn onze eisen/wensen niet overdreven: hoog glans gelakte fronten. Strakke fronten. In principe wil ik 1 lijn op de keuken. Dus alle kasten in 2 lade fronten verdeeld. Behalve vaatwasser en de hoge kasten voor oven(s) en koel-vries combinatie. Oh en een Quooker.

Keuken is overigens niet groot en er is geen ruimte voor kook eilanden. Ik zal een plattegrondje delen als ik uitgezocht heb hoe dat werkt.

Ik wil overigens onder de € 20.000 blijven voor de complete keuken incl plaatsen. Puur als blijkt dat andere kosten posten lager uitvallen heb ik meer ruimte voor de keuken.

Ik ga zeker het stappenplan eens doorlopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
Ik lees weer veel berichten over dat keukenzaken budget vragen.
Wat is hier mis mee? Je wilt toch een ontwerp en advies op maat?

Weet je hoe fu*king druk keukenzaken het nu hebben met huisvrouwen die heel uitgebreid op afstand keukens laten ontwerpen en offreren zonder daadwerkelijk tot aankoop over te gaan?

Je wilt als keukenzaak ook in deze tijd zo efficiënt mogelijk te werk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:58
Barry|IA schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:59:

Weet je hoe fu*king druk keukenzaken het nu hebben met huisvrouwen die heel uitgebreid op afstand keukens laten ontwerpen en offreren zonder daadwerkelijk tot aankoop over te gaan?

Je wilt als keukenzaak ook in deze tijd zo efficiënt mogelijk te werk gaan.
Zal ook beetje aan type winkel liggen... soms krijg je beetje gevoel dat ze er naar toe rekenen, maar dat zijn vaak de zaken waar je sowieso niet zo graag komt. Bij serieuze winkels zou het idd de meest logische vraag zijn. Als je een auto koopt geef je toch ook je budget aan :-)

Wij hebben toen bij je oud werkgever de keuken gekocht; daar eigenlijk nooit het gevoel gehad dat er absurde prijzen weden gerekend. En uitgebreid te tijd voor het hele proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
@Barry|IA Ze kunnen natuurlijk ook gewoon zeggen, de keuken die u in gedachte heeft kost grofweg 30K. Bent u zich hiervan bewust?

Het aantal mensen dat voor zijn lol een offerte aanvraagt zal echt wel meevallen. Het zal zeker vaak gebeuren dat de aankoop niet doorgaat omdat men voor een andere partij kiest. Vraag 10 offertes aan, 5 reageren, 1 is gekozen, de andere 4 hebben inderdaad voor niets een offerte gemaakt. Dit is toch bij elk product van aanzienlijke waarde auto, huis etc..

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:36
battler schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:00:
@Barry|IA Ze kunnen natuurlijk ook gewoon zeggen, de keuken die u in gedachte heeft kost grofweg 30K. Bent u zich hiervan bewust?

Het aantal mensen dat voor zijn lol een offerte aanvraagt zal echt wel meevallen. Het zal zeker vaak gebeuren dat de aankoop niet doorgaat omdat men voor een andere partij kiest. Vraag 10 offertes aan, 5 reageren, 1 is gekozen, de andere 4 hebben inderdaad voor niets een offerte gemaakt. Dit is toch bij elk product van aanzienlijke waarde auto, huis etc..
battler schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:38:
@mathelicious Wat ik heb gedaan is een korte PDF met ons ontwerp en de eisen. Die naar ongeveer 30 keukenleveranciers gestuurd. Ongeveer 10 komen met een offerte. Op basis daarvan bel je of ga je langs. Als je een lijst wil hebben of voorbeeld van mijn uitvraag document stuur even een DM.
Sorry, kon het niet laten.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:17
koentjuh schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:17:
[...]

Zal ook beetje aan type winkel liggen... soms krijg je beetje gevoel dat ze er naar toe rekenen, maar dat zijn vaak de zaken waar je sowieso niet zo graag komt. Bij serieuze winkels zou het idd de meest logische vraag zijn. Als je een auto koopt geef je toch ook je budget aan :-)

Wij hebben toen bij je oud werkgever de keuken gekocht; daar eigenlijk nooit het gevoel gehad dat er absurde prijzen weden gerekend. En uitgebreid te tijd voor het hele proces.
Bij een auto kopen geef ik het model aan i.p.v. een budget. Maar goed misschien koopt 99% van de mensen een auto, met doet u mij maar een autootje en deze mag max X kosten en ben ik verre van standaard. :+

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
@Kapitein Merijn Dit is niet wat ik versta onder "voor de lol", ik moet daadwerkelijk een keuken kopen. De prijzen lopen uit een van 16K tot 30+ (uitschieter van 50K), dat zegt ook al iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Morpheusk schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:07:
[...]

Bij een auto kopen geef ik het model aan i.p.v. een budget. Maar goed misschien koopt 99% van de mensen een auto, met doet u mij maar een autootje en deze mag max X kosten en ben ik verre van standaard. :+
Eens, die vergelijking gaat wat mij betreft ook niet helemaal op.
Als ik voor een auto ga kijken weet ik vooraf wat die kost. Het is heel makkelijk uit te zoeken via de website van een fabrikant of een occasion site wat een (tweedehands) auto kost. Daarmee is kun je zelf kijken of je wensenlijst (en beoogde auto) in het budget past / of dat je het geld er voor over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:17
battler schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:08:
@Kapitein Merijn Dit is niet wat ik versta onder "voor de lol", ik moet daadwerkelijk een keuken kopen. De prijzen lopen uit een van 16K tot 30+ (uitschieter van 50K), dat zegt ook al iets.
Dat is niet voor de lol, maar 30 stuks is wel extreem veel, zelfs voor mijn doen. Ik denk dat ik t.z.t. max een stuk of 5 keuken zaken afga. Variërend van interieurbouwers tot een een paar “standaard” zaken.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:36
Misschien niet voor de lol nee maar het bevestigd wel wat Barry zegt. Het enige verschil is dat je geen huismoeder bent waarschijnlijk.

De offertes die je hebt gekregen kan je ook net zo goed in de vuilnisbak gooien. Je snapt toch zelf ook wel dat er geen 34k prijsverschil kan zitten in een vergelijkbare keuken?

Ik sta er overigens nog van te kijken dat je 10 offertes hebt ontvangen. Als ik een dergelijke mail krijg gaat die regelrecht de prullenbak in. Als je nog niet eens de moeite neemt om een persoonlijke mail te sturen of even te bellen waarom zou ik dan wel de moeite doen om een offerte op te stellen?

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• battler
@Kapitein Merijn Er zullen ongetwijfeld ook een aantal zaken zijn hem direct de prullenbank in hebben gedaan, dat is ook hun goed recht. De aannames dat ik niet bel, afspreek etc. zijn ongegrond maar dat is een andere discussie.

Uiteindelijk weet ik redelijk goed wat de keuken hoort te kosten en sta ik achter mijn keuzen waar ik de keuken aanschaf. Je doet net of een verkoper een slachtoffer is als een koop niet doorgaat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Barry|IA
Je zet 30 man aan het werk, terwijl je maar 1 keuken koopt.
Snap je nu waarom keukenzaken zo happig zijn op ''vandaag beslissen?''

Wanneer komt er een deel 4 van dit topic? Dan maak ik met plezier een TS met een handleiding om efficiënt een keuken te kopen, onderhandelen, wanneer wel/niet tekenen, tactische onderhandelingstechnieken, etc.

[ Voor 19% gewijzigd door Barry|IA op 24-01-2021 13:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:49

Don Quijote

El Magnifico

Barry|IA schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:59:
Daar heeft de keuken branche het zelf naar gemaakt. Ik heb ook bij geen enkele winkel een budget gegeven. Anders kom je altijd op dat budget uit. Ook wanneer je wellicht met de helft van het budget aan je eisen had kunnen voldoen.

Uitzonderingen daargelaten is de branche nu eenmaal verziekt, daar moet je je als consument zo goed mogelijk tegen wapenen. Het niet geven van je budget is daar een eerste stap in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
@Barry|IA Je zet uiteraard niet 30 man aan het werk. 10 reageren. Sommige daarvan willen een afspraak, andere geven een indicatie budget en iemand anders maakt een gespecificeerde offerte. Hoe men het aanpakt is aan hun. Uiteindelijk ben je zeker met een aantal bedrijven in gesprek en voor n-1 gaat het niet door.

Kan dit efficiënter (voor beide partijen), ongetwijfeld. Ik denk dat jouw handleiding een super goed idee is.

Het niet opgeven van een budget
Als je dit breder trekt naar algehele onderhandelingstechnieken dan is het advies:
Weet je wat het kost: geef een budget.
Heb je geen idee: Laat de andere kant het budget opgeven.

De vraag kan dan nog zijn, als je het budget geeft, geef je dan het echte budget of ga je er onder zitten?

[ Voor 28% gewijzigd door battler op 24-01-2021 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Barry|IA schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:45:
[...]

Wanneer komt er een deel 4 van dit topic? Dan maak ik met plezier een TS met een handleiding om efficiënt een keuken te kopen, onderhandelen, wanneer wel/niet tekenen, tactische onderhandelingstechnieken, etc.
Zijn voorbeeld gaat wel erg ver ja... Om de - deels niet vergelijkbare - analogie met autozaken voort te zetten: ik ga ook geen 30 offertes opvragen bij garages voor een nieuwe auto met/zonder allerlei opties. Maar bij veel dealers zijn de prijzen wel transparanter, hoewel je ook daar op je hoede moet zijn.

Wat ik wel erg fijn vind is als je in grote lijnen je eisen en wensen kunt delen en dat er dan een 'ballpark figure' uitrolt met wat speling afhankelijk van de details.

Omgekeerd is het namelijk wel zo dat je je onderhandelingspositie kan ondermijnen als je een budget noemt. En "vandaag beslissen" over een uitgave van (tien-)duizenden euro's lijkt me sowieso onverstandig. Het is geen chocoladereep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
@Rubman Kun je @Barry|IA auteur maken van het topic, dan kan hij ook e.e.a. editen in de startpost. Ik wil zelf eventueel ook wel wat zaken toevoegen mocht jij geen tijd meer hebben om het topic bij te houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Niet online
Bij deze dan een fatsoenlijke openingspost. We hebben een nieuwbouwwoning gekocht die hopelijk eind dit jaar opgeleverd wordt. Hierbij het bovenaanzicht zoals de keuken ongeveer moet gaan worden (laatste plan hebben we niet op tekening). Het middelste deel wordt 10cm smaller zodat de afstand tussen het bovenste deel en middendeel ca 100cm wordt, en de afstand tussen middendeel en onderste deel ca 95 cm.

In de kastenwand komt in beide hoeken een koelvriescombinatie en in de middelste kasten 2 ovens en een warmhoudlade (op deze tekening staat het nog anders). Verder is op deze tekening een 90cm inductieplaat opgenomen met daarboven een gewone afzuiger, de andere offerte is met een Bora PUXA.
We hebben dus een raming voor een next125 en een offerte voor Siematic SLX.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

De SLX vinden we echt mooi, maar het prijsverschil is fors. Apparatuur is in prijs vergelijkbaar, blad nu beide composiet (kan zijn dat we nog iets anders kiezen), prijsverschil zit dus in de kasten en die ledstrips. De siematic maakt wel een ombouw rond de hoge kastenwand tot het plafond, dat zit nu niet in de next, verder is het goed vergelijkbaar.

Het is lastig dat het van afstand moet, we kopen veel online maar een keuken liever niet. De next en siematic zijn wel door verschillende zaken aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietbob
battler schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:00:

Dit dus. Normaal gesproken loop ik een paar keukenzaken door om inspiratie op te doen. Dan krijg ik een idee wat je kan kopen voor € 17-20.000,-

Dat heb ik zo letterlijk uitgelegd aan de betreffende keukenzaak. Maargoed. Ik heb het inmiddels al verteld en ben benieuwd waar hij mee gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietbob
Barry|IA schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:45:
[...]

Ik ben voor een handleiding van @Barry|IA

wel graag binnen 4 weken want ik moet eind juni een keuken hebben en de levertijden beginnen denk ik in het gedrang te komen volgens mij.

Als ik eenmaal besloten heb wat de opstelling moet worden, kan ik bij jou ook een offerte laten maken @Barry|IA ? Welke merken verkoop jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Scuderia110 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 14:01:
Bij deze dan een fatsoenlijke openingspost. We hebben een nieuwbouwwoning gekocht die hopelijk eind dit jaar opgeleverd wordt. Hierbij het bovenaanzicht zoals de keuken ongeveer moet gaan worden (laatste plan hebben we niet op tekening). Het middelste deel wordt 10cm smaller zodat de afstand tussen het bovenste deel en middendeel ca 100cm wordt, en de afstand tussen middendeel en onderste deel ca 95 cm.

In de kastenwand komt in beide hoeken een koelvriescombinatie en in de middelste kasten 2 ovens en een warmhoudlade (op deze tekening staat het nog anders). Verder is op deze tekening een 90cm inductieplaat opgenomen met daarboven een gewone afzuiger, de andere offerte is met een Bora PUXA.
We hebben dus een raming voor een next125 en een offerte voor Siematic SLX.

***members only***

De SLX vinden we echt mooi, maar het prijsverschil is fors. Apparatuur is in prijs vergelijkbaar, blad nu beide composiet (kan zijn dat we nog iets anders kiezen), prijsverschil zit dus in de kasten en die ledstrips. De siematic maakt wel een ombouw rond de hoge kastenwand tot het plafond, dat zit nu niet in de next, verder is het goed vergelijkbaar.

Het is lastig dat het van afstand moet, we kopen veel online maar een keuken liever niet. De next en siematic zijn wel door verschillende zaken aangeboden.
Is het niet onhandig om elke keer om het eiland heen te moeten lopen tussen spoelbak/kookplaat en koelkast? Een enorme u-opstelling zou wellicht ook mooi zijn?

T.a.v de prijs: als niet beide keuken exact hetzelfde blad en apparatuur bevatten is het nog wat lastig vergelijken. Kun je dat niet gelijk trekken bij beide zaken? Ik denk namelijk dat er nog wel wat prijsverschil zit in de apparatuur tussen de Bosch en Miele.

Als je de offerte van de Siematic SLX gelijkt wilt trekken met de Next zou je denk ik de volgende dingen uit de offerte moeten halen:
- voor een ombouw rekent een keukenzaak denk ik al snel 1000 of 1500 euro
- verschil in prijs apparatuur
- verlichting van de SLX is op basis van het plaatje dat ik deelde ook al snel 1500 of 2000 euro.

Als je die bedragen er af haalt, dan liggen de prijzen opeens een stuk dichter bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Niet online
Mbt budget, bij ons is dat ook gevraagd en we vonden dat geen probleem. We zijn bij meerdere zaken geweest toen dat nog kon, maar die waren niet allemaal even serieus of het gevoel was niet goed. Wel 2 globale ramingen gehad, niet het gevoel dat er naartoe is gerekend. Helemaal als er 3-d tekeningen etc gemaakt moeten worden kan ik begrijpen dat een verkoper eerst wil weten of het echt serieus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Niet online
SquareOne schreef op zondag 24 januari 2021 @ 14:10:
[...]

Is het niet onhandig om elke keer om het eiland heen te moeten lopen tussen spoelbak/kookplaat en koelkast? Een enorme u-opstelling zou wellicht ook mooi zijn?

T.a.v de prijs: als niet beide keuken exact hetzelfde blad en apparatuur bevatten is het nog wat lastig vergelijken. Kun je dat niet gelijk trekken bij beide zaken? Ik denk namelijk dat er nog wel wat prijsverschil zit in de apparatuur tussen de Bosch en Miele.

Als je de offerte van de Siematic SLX gelijkt wilt trekken met de Next zou je denk ik de volgende dingen uit de offerte moeten halen:
- voor een ombouw rekent een keukenzaak denk ik al snel 1000 of 1500 euro
- verschil in prijs apparatuur
- verlichting van de SLX is op basis van het plaatje dat ik deelde ook al snel 1500 of 2000 euro.

Als je die bedragen er af haalt, dan liggen de prijzen opeens een stuk dichter bij elkaar.
We hebben de bruto prijzen van apparatuur naast elkaar gezet en daar zat slechts een paar honderd tussen, of ze dan 35 of 40% korting geven is peanuts.

De U was idd de eerste optie, maar met 2 van die onhandige hoekkasten zijn we toch maar hiervoor gegaan. In de huidige keuken is het nog verder lopen in de beroemde "keukendriehoek" dus we zien dat niet als probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
nietbob schreef op zondag 24 januari 2021 @ 14:06:
[...]

Ik ben voor een handleiding van @Barry|IA

wel graag binnen 4 weken want ik moet eind juni een keuken hebben en de levertijden beginnen denk ik in het gedrang te komen volgens mij.

Als ik eenmaal besloten heb wat de opstelling moet worden, kan ik bij jou ook een offerte laten maken @Barry|IA ? Welke merken verkoop jij?
Ik zal van de week een beginnetje maken.

Aanvragen kun je altijd indienen middels DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Scuderia110 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 14:15:
[...]

We hebben de bruto prijzen van apparatuur naast elkaar gezet en daar zat slechts een paar honderd tussen, of ze dan 35 of 40% korting geven is peanuts.

De U was idd de eerste optie, maar met 2 van die onhandige hoekkasten zijn we toch maar hiervoor gegaan. In de huidige keuken is het nog verder lopen in de beroemde "keukendriehoek" dus we zien dat niet als probleem.
Klopt maar op de Bosch apparatuur zit vaak inderdaad de 40% korting die je noemt. Op de Miele wordt veel minder korting gegeven. Ik zou of eens Miele apparatuur laten toevoegen bij de Next keuken of bij de Siematic keuken Bosch apparatuur toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Niet online
SquareOne schreef op zondag 24 januari 2021 @ 14:18:
[...]

Klopt maar op de Bosch apparatuur zit vaak inderdaad de 40% korting die je noemt. Op de Miele wordt veel minder korting gegeven. Ik zou of eens Miele apparatuur laten toevoegen bij de Next keuken of bij de Siematic keuken Bosch apparatuur toevoegen.
% korting op de raming met Bosch is niet opgegeven, op de offerte met Miele is 35% korting gerekend ook over de Bora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
Barry|IA schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:50:
[...]
Ik zou het hout echt als accent kleur nemen. Nu staat het hout van het eiland ook op een houten vloer.
Tevens vind ik de manier waarop de servieskasten zijn geplaatst niet fraai (teveel verticale lijnen).
Bedankt @Barry|IA. Over het hout ga ik nadenken. :)
Voor wat betreft de servieskasten is dit de enige optie volgens de verkoper. Hoe zouden verticale lijnen / greeplijsten hier anders kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• severijns
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-03 10:59
Iemand ervaring met de Matrix 900 keukens van Nolte?
Met een korpushoogte van 90cm bieden die best wel veel extra ruimte terwijl de werkhoogte met 97cm (werkblad van 2cm dekton, plint van 5cm) niet zo veel hoger komt dan bij andere keukens.
En aangezien ik (1m85) degene ben die quasi altijd kookt lijkt me dat niet echt een probleem.
Qua prijs komt de keuken overeen met Ballerina en Bauformat.
Pagina: 1 ... 194 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1