Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-04 11:47
Alic3 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:58:
[...]

Die verhalen gaan over alles wat ze zelf in hun werkplaats maken. Ze kunnen de vraag niet aan. Dus eigen keukens, frontjes, tafels, badkamermeubels etc. Het wordt wel geleverd uiteindelijk, maar maanden later zonder of met eenzijdige communicatie. Moet je wel zin in hebben.
Nou nee hoor, zeker niet alleen over wat ze zelf maken. Bij ons is het nog steeds niet afgerond, juni besteld...En dit gaat over iets wat ze niet zelf gemaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederik88
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19-04-2024
SquareOne schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:33:
[...]

Met dit stappenplan zou je een goed beeld moeten krijgen:

[...]
check, check, dubbel check.
Bedankt voor de tip, maar dit hadden we al gedaan ;-)

We hebben al eens eerder op deze wijze de keuken (Rotpunkt) aangeschaft. Echter hebben we de keukenbladen uit eindelijk toch door de Rotpunkt leverancier laten verzorgen.

We zijn enkel nieuwsgierig naar de overige mogelijkheden. En die zijn nu (lockdown) wat lastiger te "ervaren/onderzoeken". Ik zal straks ons ontwerp even plaatsen...

En ben zeer benieuwd naar jullie (hopelijk kritische) mening :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederik88
Hierbij:

Let niet op de render en prullaria...
(of mijn sketchup "skills")

Ook de technische tekening laten helaas te wensen over (hier ga ik t.z.t. nog opnieuw naar vragen).

Aangaande de uitvoering:

Wandkast:
- ontbreken van zij panelen, t.h.v. kopse kanten keukenkastjes (niet uniform t.o.v. de rest van de keuken)
- bijzonderheden: "opzet" kast word van mdf gemaakt, en word geschilderd.
(willen robuuste maten, aangaande deze kamer hoog zijn)

Kookdeel/aanrechtlaag:
- smetplint laten vervallen, erg lelijk i.v.m. marmer stollen aan de zijkant (iemand een goed alternatief? hebben nu in geachten de wand na het sausen te voorzien van een afneembare coating)

Apparatuur kasten hoog met nis:
- word vrijwel kamer hoog uitgevoerd rest word ingebouwd d.m.v. gipsplaten
- Zijpaneel rechts niet uitvoerbaar uit 1 deel (ivm hoogte), we hopen dat er net voldoende ruimte is om deze kant ook nog te voorzien van een gipsplaat... maar dat zal er op hangen.
- handgrepen (onjuist 2 zijn voldoende voor, links vriezer onder de over, rechts koelkast hoog)
- alternatief voor handvatten? eigenlijk vind ik deze helemaal niet bij de keuken passen, maar ja, de koelkast en vriezer moeten ook voor de kinderen op te krijgen zijn.

Kort om, nog lang niet vlekkeloos, en de werkvoorbereiding bij deze partij zou beter kunnen.

Voordeel, hij denkt mee, wil ook het overige werk doen (zoals timmerwerk/gipsplaten plaatsen/leidingwerk zonder belachelijke bedragen, en doe er niet moeilijk over als ik het blad en de apparatuur elders organiseer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2YzrxMP9ZhKx6P81iKxObHR1E4s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ebxExPPXVLxndp8P9v5syifP.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RWq010XLb99QQa26bqmFCARtRgo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/m1qbzHBG1eil3OuCxn0CgsZF.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HpA0uVwAFhIbBYcUhJZWoXKKZck=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NLRLVyqSxCUffxoNDMGTpt1z.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sn2Hr4eRybMWqmqwRuR0Be7DaXc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UlEGgFe6EwwGzvXDhtFV2M55.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jEVqxT52wUAGYGobwLrQAvHcMyE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RS6sX7rWE4YlhJZEOgoxCvEg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sjm536Y8tnAaBYnlLyDartkjWxc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9DV91xMlPfUXDzTPiAMtuILd.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SgUsz6FsHCKeeJFiK8oWEmmq1Jc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O1HXP46Pv1v37N1KVhmbt9sL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-GIGzUx_42-lJQjwOP2aw3RPmcY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BIkxyyQTKqfGGa9iDfvKGeEy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ndrHY2XL_hpXVtTpoynctiWTMKA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tEUvKIUHJW62MqDs0SY8IjKe.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederik88
En nog even een inzicht van de ruimte:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uB9YT_n_co9oBRAmw-AJkT02CRY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5URTrQqjhukYmuAjWAI5zF8v.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Whnl79OvFvrlzEHLbrHGtTKGxiQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BIkxyyQTKqfGGa9iDfvKGeEy.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederik88
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5fCnllyQKuZDxhZ3wM9hjKlJnks=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I8ZN0tu9e8XdNhbH6pCWxRQM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WXRpKAF9s1iqs_JIYZohyJ0xUCM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W5jFn7EpeJ8bkL6MYFSdE7mj.jpg?f=fotoalbum_large

laatste spam... de frontjes (waarbij het eikenkleurige frontjes de pvc visgraat vloer moet voorstellen)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:57
Appie Heijn schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 00:41:
Hier is ook eindelijk de kogel door kerk.
Vandaag de keuken bij Keukenloods Zaandam besteld via @Barry
[Afbeelding]
Deze opzet is het zo'n beetje geworden echter met een paar wijzigingen.

Merk/type: Häcker AV2035-GL V507 AFP Zwart LAK
Blad: Blad: Paco Classico Grain HX1 composiet
Siemens koelkast KI82LAD30
Miele H7840BMOBSW combi-oven
Miele DGC7845OBSW combi-stoomoven/klepdeur
Siemens SN858D05TE vaatwasser
Bora PUXU inductiekookplaat
Quooker fusion square /COMBI+ Zwart

Ipv de siemens (stoom) oven/magnetrons gaan we nu voor de Miele met vaste wateraansluiting
En ipv de plank in de nis worden het 1 kast met klep

Wellicht dat we op het uiteinde rechts van de spoelbak toch nog een zitje maken dmv een plaat/plank hout in dezelfde setting als wat in de nis verwerkt wordt.
Even een korte update, de afgelopen 4 dagen! is onze keuken geplaatst. Fantastische werk geleverd door de monteur, en uiteraard in het voortraject door@Barry

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_zWAwWXJ9H0dQ-UxthW-QIi5u34=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GP2seBnCqLVJI8RpkfU4508T.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nQpCLIDPjdMA5BAXOsLBaFm9eqM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kcB71C2NvktciAZWXZN8Jc2G.jpg?f=fotoalbum_medium
Nis waar het koffiezetapparaat (Jura S8) komt te staan, alles push to open, behalve de 2x 120cm laden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X-jhPS-oIuN-DewPoJmaOqakcfo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G9tXENTdf41lG6baSan5IleM.jpg?f=fotoalbum_medium
Links de Miele H7840BMOBSW (Combi Oven), Rechts de Miele DGC7845OBSW Combi-Stoomoven met vaste water aansluiting en afvoer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dyxKplGm_MUWHqfLezFtIs1-f4A=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CEcnHfTqjuyEztq45oaWWUSp.jpg?f=fotoalbum_medium
5x60cm 1x 90cm kasten met daarin de vaatwasser, de Bora PUXU en de Quoocker
Bovenkant blad 99cm, extra diepte 6,5cm) = +/- 65cm
Alle kastjes/laden met greep, vaatwasser is push to open
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WSofaGMBl_seOLEwW15mnmpQzlM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1TIjJMS5EggT27ZHJWT99qUd.jpg?f=fotoalbum_medium
De Bora Puxu

In de basis zoveel mogelijk push2open omdat wij het mooier/strakker vinden, echter de zaken die we vaak (lees bijna dagelijks) gebruiken hebben greeplijsten. Bij de ovens ook bewust voor de variant met handgreep gekozen omdat wij ze dagelijks gebruiken en ik toch niet helemaal overtuigd was van het gemak van de greeploze variant tijdens wat probeersessies in de showroom. De koelkast hadden we het liefst ook met handgreep(lijst) gehad maar dit vonden we niet mooi met de nis.

Het is een 12m massief blad, nis ook, het betreft een composiet blad van topline

Apparatuur:
  • Liebherr IKF 3510-21 koeler waar een volledig krat bier in één keer ingeschoven kan worden. Leuk met feestjes
  • Miele H7840BMOBSW Combi Oven)
  • Miele DGC7845OBSW Combi-Stoomoven met vaste water aansluiting en afvoer.
  • Bora PUXU (recirculatie)
  • Quoocker Combi +
  • Siemens SN858D05TE vaatwasser
Tzt zullen er nog 3 zaken opgelost worden, de stol op de kopse kant is te kort geleverd, net als de spatrand op de andere kopse kant en 1 van de houtpanelen heeft de structuur/motief overdwars lopen ipv in de lengterichting. Kan gebeuren als het maar naar tevredenheid opgelost wordt.

Nu de keuken weer snel in het karton en het plastic, de stukadoor moet nog aan de slag, planning technische compromissen zeg maar... :) Hopelijk vanaf maart kunnen we daadwerkelijk koken als de verbouwing dan afgerond is. Eerst nog maar even 2 hue spotjes aanbrengen in de nis en na het stuc'en de stopcontacten plaatsen. Ook zullen we nog wat accessoires toevoegen naar verwachting.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:44
Vraagje voor de keuken kopers:
Vriendin is 1.81 m, ikzelf ben 1.98 m. Wat is een goede hoogte voor het blad?

We twijfelen tussen 96,5 cm of 99,0 cm, maar dat laatste klinkt ook weer zo hoog... Plint is dan 10 cm of 12,5 cm

[ Voor 8% gewijzigd door CarpeVentum op 08-01-2021 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudje88
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-05 15:28
CarpeVentum schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:24:

We twijfelen tussen 96,5 cm of 99,0 cm, maar dat laatste klinkt ook weer zo hoog... Plint is dan 10 cm of 12,5 cm
Ik ben zelf 1.82 en heb het blad op 96cm wat eigenlijk prima is voor mijn lengte. Met een stoere dikke snijplank zit je alweer snel 3 a 4 cm hoger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16:52
Ruudje88 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:31:
[...]

Ik ben zelf 1.82 en heb het blad op 96cm wat eigenlijk prima is voor mijn lengte. Met een stoere dikke snijplank zit je alweer snel 3 a 4 cm hoger ;)
Hier ook rond die hoogte, mijn keukenboer zegt 94cm is voldoende.
Vrouw is uiteraard wat kleiner...

Ik twijfel ook nog een beetje over de hoogte als ik eerlijk ben, al viel 94cm me mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Vrouw: 176cm
Ik: 183cm

We hebben gekozen voor werkbladhoogte van 97cm.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
@CarpeVentum te hoog kan niet snel met 1.98 :)
Mijn vrouw is 1.68, die redt haar prima bij 99cm bladhoogte. Ben overigens zelf 1.98

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik ben 1.74m en hebben nu een blad van 97 hoogte. De nieuwe keuken krijgt een lager blad want vind 97 toch iets aan de hoge kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lizard87
  • Laatst online: 04-05 08:36

De richtlijn die ik kreeg was vlak op de grond staan, arm buigen tot 90 graden, die hoogte opmeten, en daar 15cm vanaf halen. Hoe lang je bent zegt namelijk niet alles, want de een heeft lange benen en de ander niet, maar rug/arm technisch moet je de juiste werkhoogte hebben, en die meet je dus vanaf je ellebogen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iWout
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-01 13:22
Appie Heijn schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:44:
[...]

Even een korte update, de afgelopen 4 dagen! is onze keuken geplaatst. Fantastische werk geleverd door de monteur, en uiteraard in het voortraject door@Barry

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nis waar het koffiezetapparaat (Jura S8) komt te staan, alles push to open, behalve de 2x 120cm laden.
[Afbeelding]
Links de Miele H7840BMOBSW (Combi Oven), Rechts de Miele DGC7845OBSW Combi-Stoomoven met vaste water aansluiting en afvoer.
[Afbeelding]
5x60cm 1x 90cm kasten met daarin de vaatwasser, de Bora PUXU en de quoocker Quoocker
[Afbeelding]
De Bora Puxu

In de basis zoveel mogelijk push2open omdat wij het mooier/strakker vinden, echter de zaken die we vaak (lees bijna dagelijks) gebruiken hebben greeplijsten. Bij de ovens ook bewust voor de variant met handgreep gekozen omdat wij ze dagelijks gebruiken en ik toch niet helemaal overtuigd was van het gemak van de greeploze variant tijdens wat probeersessies in de showroom. De koelkast hadden we het liefst ook met handgreep(lijst) gehad maar dit vonden we niet mooi met de nis.

Het is een 12m massief blad, nis ook, het betreft een composiet blad van topline

Apparatuur:
  • Liebherr IKF 3510-21 koeler waar een volledig krat bier in één keer ingeschoven kan worden. Leuk met feestjes
  • Quoocker Combi +
Tzt zullen er nog 3 zaken opgelost worden, de stol op de kopse kant is te kort geleverd, net als de spatrand op de andere kopse kant en 1 van de houtpanelen heeft de structuur/motief overdwars lopen ipv in de lengterichting. Kan gebeuren als het maar naar tevredenheid opgelost wordt.

Nu de keuken weer snel in het karton en het plastic, de stukadoor moet nog aan de slag, planning technische compromissen zeg maar... :) Hopelijk vanaf maart kunnen we daadwerkelijk koken als de verbouwing dan afgerond is. Eerst nog maar even 2 hue spotjes aanbrengen in de nis en na het stuc'en de stopcontacten plaatsen. Ook zullen we nog wat accessoires toevoegen naar verwachting.
Mooie keuken _/-\o_ !!!! Ben benieuwd hoe de puxu bevalt. Vind hem zelf een stuk mooier als de puru.

Is er bewust gekozen om de houten nis gelijk met de romp te monteren? Als de zijkanten dieper hadden geweest kijk je niet in de zijkant van de oven, en strookt de houten nis met de voorkant van de fronten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie Heijn
@iWout thanks :)

Er is idd bewust voor gekozen, de monteur had de zijpanelen+bovenpanelen erin gezet maar nog niet vast. Ik vond het toen niet echt mooi/kloppen met het zwarte. Op zich wel de aansluiting met de oven hoor maar het geheel niet.
Omdat het achter paneel er toen nog niet in zat kon hij L+R+boven naar achteren schuiven, dat leek mij beter toe. Dus achter paneel erin, zijkanten en bovenkanten inkorten en het werd zoals het nu is.

Zoals jij het schetst was wel het oorspronkelijke plan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iWout
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-01 13:22
@Appie Heijn Top !!! dan is het in ieder geval jouw beste keuze, en is er over nagedacht. Nogmaals mooie keuken !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Laatst online: 10-04 14:54
Mooie keuken @Appie Heijn ! Miele apparatuur ziet er mooi uit...

Ik ben er nog niet uit.. en door Corona zijn al die experience dingen dicht... Siemens, Miele en Atag stonden op de planning maar helaas... Vaatwasser en koeler zijn wel uit, maarde ovens nog niet..

Verlichting Hoe bedenkt men de verlichting ? Ik heb nu een keuken met bovenkastjes, dus makkelijk verlichting er boven. Straks komt er een kastenwand en eiland.. zonder bovenkastjes.. Ik wil uiteraard mijn werkblad goed verlicht hebben maar als we klaar zijn moet het gewoon sfeervol verlicht worden..

Maken jullie lichtplan ?

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie Heijn
@mevrouwKees_1 thanks! Miele maakte bij mij het verschil met de stoomoven, anders was het waarschijnlijk een Bosch of Siemens geworden. Die vaste wateraansluiting en afvoer ga je echt waarderen bij dagelijks gebruik.

Verlichting til ik niet heel zwaar aan. Hue GU10 spotjes erin. 2 in de koof boven het werkblad, 2 in de nis en 2 in het plafond in het looppad. Indien nodig kan ik altijd nog iets met van die richtspotjes doen recht onder de centraaldoos.

[ Voor 35% gewijzigd door Appie Heijn op 08-01-2021 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:14
mevrouwKees_1 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:02:
Mooie keuken @Appie Heijn ! Miele apparatuur ziet er mooi uit...

Ik ben er nog niet uit.. en door Corona zijn al die experience dingen dicht... Siemens, Miele en Atag stonden op de planning maar helaas... Vaatwasser en koeler zijn wel uit, maarde ovens nog niet..

Verlichting Hoe bedenkt men de verlichting ? Ik heb nu een keuken met bovenkastjes, dus makkelijk verlichting er boven. Straks komt er een kastenwand en eiland.. zonder bovenkastjes.. Ik wil uiteraard mijn werkblad goed verlicht hebben maar als we klaar zijn moet het gewoon sfeervol verlicht worden..

Maken jullie lichtplan ?
Heb hier zeker een lichtplan gemaakt. Je moet boven het werkblad goede verlichting hebben, je wilt niet in je eigen schaduw staan bijvoorbeeld. Daarnaast als je in je woonkamer zit en niet in je keuken bezig bent, wil je niet alsnog licht hebben? Ligt natuurlijk helemaal aan je situatie, maar wel iets om over na te denken.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:44
lizard87 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:58:
[...]

De richtlijn die ik kreeg was vlak op de grond staan, arm buigen tot 90 graden, die hoogte opmeten, en daar 15cm vanaf halen. Hoe lang je bent zegt namelijk niet alles, want de een heeft lange benen en de ander niet, maar rug/arm technisch moet je de juiste werkhoogte hebben, en die meet je dus vanaf je ellebogen.
Vriendin komt op 97, ik op 105...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38

Don Quijote

El Magnifico

Maken jullie lichtplan ?
Licht is erg belangrijk. Voor de sfeer en om te werken. Wij hebben er dus voor gekozen om een lichtplan te laten maken, en uiteindelijk aardig wat lichtpunten gecreeered.

Boven het Eiland een maatwerk lamp die omlaag en omhoog kan schijnen en het hele eiland volgt. Omlaag goed licht om te werken. Omhoog sfeer licht.

Bij de wand boven het spoel deel twee wand lampen die ook naar boven en beneden schijnen. Daarnaast bij de hoge kasten nog enkele richtbare spotjes en helemaal links komt een klein zitje met drie hanglampen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cjw_Nw9v_5nIwn62xQ20Vq_3JxU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TwLuzSEQKNJX3sPQM88PJhZu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
  • Laatst online: 04-05 08:36
CarpeVentum schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:19:
[...]

Vriendin komt op 97, ik op 105...
Mijn vriendin is 1.75, ik 1.93. Voor haar kwam het op 94 uit en voor mij op 101 oid, maar ze vindt wat hoger niet erg dus wij zijn voor 96 gegaan. Met het advies van de keukenboer dat ik dan een wat dikkere snijplank gebruik voor ideale werkhoogte. Dat hebben we thuis eens gesimuleerd door gewoon wat dingen op het huidige werkblad (91) te leggen ter verhoging, en dan kwam het eigenlijk perfect uit.

Wij hebben thuis ook nooit schoenen aan trouwens, dus dat hebben we in de winkel ook gesimuleerd. Meet het dus ook hoe je thuis werkt.

Hangt ook deels dan af van of je gas of inductie/keramisch hebt. Een gaskookplaat staat nog weer paar cm boven het werkblad, dus dan staan de pannen wel heel hoog. Je wilt niet de soeplepel boven je hoofd moeten roeren zeg maar :P Terwijl met inductie/keramisch je automatisch de pannen ietsje lager hebt weer.

[ Voor 18% gewijzigd door lizard87 op 08-01-2021 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-04 22:58

Je persoonlijke hoogte maakt niks uit.

Als je een verstelbaar bureau hebt. Leg er een snijplank op en pak een mes. Zet hem nu op de hoogte die voor jou het fijnst aanvoelt als je zou moeten snijden. Daarna de ander en werk daarna tot een overeenstemming.

Andere methodes kan natuurlijk ook, maar probeer het gewoon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blade_C
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-05 09:22
JohnStaakke schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:12:
[...]

Grappig, mijn vrouw heeft dezelfde mening terwijl ik de Bora heel mooi vind.
Ik heb haar uiteindelijk weten te overtuigen, het is toch de Bora X Pure geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
5x60cm 1x 90cm kasten met daarin de vaatwasser, de Bora PUXU en de quoocker Quoocker
[Afbeelding]
De Bora Puxu

Apparatuur:
  • Quoocker Combi +

Dikke keuken man! Geniet er van :)

Als er wat is weet je mij te vinden.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry
Appie Heijn schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:24:
@iWout thanks :)

Er is idd bewust voor gekozen, de monteur had de zijpanelen+bovenpanelen erin gezet maar nog niet vast. Ik vond het toen niet echt mooi/kloppen met het zwarte. Op zich wel de aansluiting met de oven hoor maar het geheel niet.
Omdat het achter paneel er toen nog niet in zat kon hij L+R+boven naar achteren schuiven, dat leek mij beter toe. Dus achter paneel erin, zijkanten en bovenkanten inkorten en het werd zoals het nu is.

Zoals jij het schetst was wel het oorspronkelijke plan :)
Doe dan wel even een zwarte strip aan de zijkant van de oven. Nu kijk je tegen bloot metaal aan :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-05 04:50
herofruit schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 00:10:
Next125 (hoge korpus) Dekton Kelya. Alles IQ700 of top IQ500, Quooker etc.
Leuk! Wij zijn ook voor de Dekton Kelya gegaan. We hadden eerst de Dekton Bromo op het oog, maar zijn voor de Kelya gegaan, omdat daar iets meer leven in zat.

Dat gezegd hebbende, wij waren ook al een tijd bezig om een keuken te kopen en hebben eind december de keuken besteld en ik bekijk dit topic regelmatig.
Ik ben niet iemand die diverse zaken bezoekt en verschillende offertes laat opmaken. Als het gevoel goed is en de prijs niet verkeerd, dan heb ik mijn keuze gauw gemaakt.
Bij deze keukenleverancier in Friesland hebben we veel heen en weer gemailed met steeds een paar kleine wijzigen totdat het beviel. Dit kwam natuurlijk ook door corona.

Maar het is een Sachsen keuken geworden met Eiken Oxley als frontjes, dekton blad en naar mijn inziens prima apparatuur voor regulier gebruik en een spoelbak van 40x50.
- Pelgrim ISW1000RVS inbouw afzuigunit
- Pelgrim IDK893ONY inductie kookplaat, 2 flex zones 1 grote zone op 3 fasen
- Pelgrim OVM836MAT (oven) onder
- Pelgrim MAC834MAT (combi-oven) boven
- Pelgrim PKS24140 koelkast 140cm
- Siemens SX857X00PE vaatwasser (kwaliteit van vaatwasser van Pelgrim vind ik niet denderend, vandaar)
- Quooker Fusion Square 22+FSRVS met 7 liter boiler

Voor dit alles heb ik 15-16k mogen betalen, waarvan 5500 aan kasten, dik 7000 aan apparatuur en bijna 3000 aan blad en exclusief montage. Mocht je van iets een specifiekere prijs willen hebben, mag je altijd PB'en.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uJ25ZvzC-8-T5B9inXewAFaqZ7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p9qSUc32wGTlNe3H4iXaqUVY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pK1MBVNk8o2enuFoU2sf0ixNiug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ruU1bKs8QWTgFCBu6yKmt7CW.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind de renders niet denderend, maar de frontjes op een showroom mogen bekijken en dat was hartstikke mooi! Ik verwacht de keuken met een week of 7. Het leidingwerk is al voorbereid en de installatie ga ik samen met m'n timmerman doen. Zodra het af is, post ik nog wel eens een foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Weet iemand toevallig of er nog meer merken een 60cm Combi Oven/Magnetron/Pulse-Stoom oven hebben?

Ik kan alleen de HN878G4B6 van Siemens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alpeko
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-04 08:13
Bij ons schiet het op. Begin maart staat de levering en montage gepland. De weken daarvoor slopen, leidingwerk, stucwerk en schilderen. Toch wel beetje spannend in deze tijd met dreigende strengere corona-maatregelen. Achteraf spijt van de planning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-04 13:59

Maken jullie lichtplan ?
Leuk dat je het aanhaalt... ik ben hier nu ook mee bezig om daar over na te denken. Wij hebben straks ook geen bovenkastjes, en in onze huidige keuken is er ook te weinig licht. We gaan in ons nieuwe huis een lichtstraat boven de keuken maken, maar dat is alleen leuk voor overdag. Tijdens het koken zal er toch ook extra licht nodig zijn.

Zelf denk ik dan aan meerdere (Hue GU10) spotjes. Het liefst inbouw, maar ik weet niet of het makkelijk is om in een bestaand plafond inbouwspotjes te maken en bedrading te trekken. Alternatief zou losse spotjes of een rails boven het blad zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dengra
  • Laatst online: 04-05 12:59
BlackthunderAwf schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 10:27:
[...]

Leuk! Wij zijn ook voor de Dekton Kelya gegaan. We hadden eerst de Dekton Bromo op het oog, maar zijn voor de Kelya gegaan, omdat daar iets meer leven in zat.

Dat gezegd hebbende, wij waren ook al een tijd bezig om een keuken te kopen en hebben eind december de keuken besteld en ik bekijk dit topic regelmatig.
Ik ben niet iemand die diverse zaken bezoekt en verschillende offertes laat opmaken. Als het gevoel goed is en de prijs niet verkeerd, dan heb ik mijn keuze gauw gemaakt.
Bij deze keukenleverancier in Friesland hebben we veel heen en weer gemailed met steeds een paar kleine wijzigen totdat het beviel. Dit kwam natuurlijk ook door corona.

Maar het is een Sachsen keuken geworden met Eiken Oxley als frontjes, dekton blad en naar mijn inziens prima apparatuur voor regulier gebruik en een spoelbak van 40x50.
- Pelgrim ISW1000RVS inbouw afzuigunit
- Pelgrim IDK893ONY inductie kookplaat, 2 flex zones 1 grote zone op 3 fasen
- Pelgrim OVM836MAT (oven) onder
- Pelgrim MAC834MAT (combi-oven) boven
- Pelgrim PKS24140 koelkast 140cm
- Siemens SX857X00PE vaatwasser (kwaliteit van vaatwasser van Pelgrim vind ik niet denderend, vandaar)
- Quooker Fusion Square 22+FSRVS met 7 liter boiler

Voor dit alles heb ik 15-16k mogen betalen, waarvan 5500 aan kasten, dik 7000 aan apparatuur en bijna 3000 aan blad en exclusief montage. Mocht je van iets een specifiekere prijs willen hebben, mag je altijd PB'en.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik vind de renders niet denderend, maar de frontjes op een showroom mogen bekijken en dat was hartstikke mooi! Ik verwacht de keuken met een week of 7. Het leidingwerk is al voorbereid en de installatie ga ik samen met m'n timmerman doen. Zodra het af is, post ik nog wel eens een foto.
Ben benieuwd! Wij hebben uiteindelijk ook voor Sachsen gekozen ondanks dat het in de OP wordt neergezet als lager middensegment. Het voelde in de winkel in ieder geval een stuk steviger aan dan Ballerina en Nobilia, wat ze daar ook verkochten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024

Maken jullie lichtplan ?
Ik heb nog niets uitgezocht, dacht eerst aan spotjes maar ben daar toch vanaf gestapt want is wel erg strak allemaal en we houden ook wel van wat meer warmte en gezelligheid. Bleek het ook nog erg duur om een wandplank met spotjes er in te maken, dus wij zijn nu van plan vanaf plafond meerdere lampen aan een snoertje te laten hangen, zoiets bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gRN6t1tB43BPDMnwJsJ0iaIH3rQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EphfttRVMWJyVZuQAcL6gof2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eikkie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:54
@mevrouwKees_1

Wij hebben ook geen bovenkastjes en hebben ook geworsteld met de lampen. Hierbij begonnen met spotjes toen over gegaan naar een rails en uiteindelijk uitgekomen op 3 wandlampjes van Tonone.
Het licht schijnt naar onder en naar boven. Wij zijn er heel blij mee. (We hadden wel 3 lichtpunten laten maken voor het stucwerk aan).

Zie hieronder een random voorbeeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S2NoVOS9QS7FgOWqkODwhhckc7g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hpeLdQhRgneJ0WeGAzr5i4Y1.jpg?f=fotoalbum_large

It's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
  • Laatst online: 04-04 19:20
Ik ben de laatste details voor onze keukenbestelling aan het doornemen. Er zijn een aantal zijwangen gespecificeerd die ik relatief behoorlijk duur vind. In de offerte is alles gespecificeerd voor fronten, korpuskleur binnen buiten en zichtzijde. Weet iemand wat hier gangbaar is en of daar nog opties in zijn?
Nu komen er zijwangen naast mijn hoge kast voor koel-vries 221cm hoog links en rechts. Rechts is het ook nodig want hier kijk je vanuit de woonkamer op. Aan de andere zijde alleen zicht vanaf werkbladhoogte omhoog.

Heb je hier überhaupt zijwangen nodig aan de werkbladzijde, als zichtzijde korpus al hoogglans is gespecificeerd?

Bij de hoge kast voor de oven aan de andere kant is er dan maar eentje gespecificeerd, omdat deze tegen een muurtje staat. Verder heb ik nog twee zijwangen laag en die zijn om het hoekje (schiereiland/L) af te sluiten.
Hoge zijwangen gaan per stuk richting de prijs van een ladenkast en de lage zoiets als een normale kast met legplanken. Vandaar dat ik erop aansloeg. Het is dan wel hoogglans lak, maar toch.

p.s. de fronten zijn acrylglas hoogglans, dus zijwangen gaan sowieso nooit 100% hetzelfde zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Luiaard op 09-01-2021 22:55 ]

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin1987nl
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 04-01 21:29
Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste post maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb samen met mijn vriendin een nieuwbouwwoning gekocht en moeten nu in corona tijd een keuken kopen. Helaas kunnen wij niets in het echt bekijken en heb ik telefonisch en via zoom met een aantal bedrijven gezeten.

De keuken heeft een achterwand van 5,5 meter. Hier zit een deur in naar de garage waardoor ik effectief 4 meter heb om mee te spelen. De diepte van de keuken is 6 meter waarvan ik er 3 wil gebruiken voor de keuken.

Ik zou op de achterwand twee lage kastjes van 1,20 meter in totaal willen met daarop een composiet keukenblad (als een koffiecorner) en daarnaast 4 hoge kasten met daarin één oven, één oven met magnetron functie en een lange koelkast, zonder vriezer.

Daarbij zou ik graag een vrijstaand kookeiland met een composiet werkblad van 3 meter bij 1,20 willen van 20mm dik met daarin een Bora inductiekookplaat, een anderhalve wasbak met een gebruikelijke kraan en zeeppomp, vaatwasser en een ingebouwd stopcontact.

Qua kleuren willen wij witte kasten bij het eiland, zwart werkblad royal black of noblesse black. De kasten van de achterwand ook zwart maar daar een wit werkblad noblesse white.

Qua apparatuur hoef ik geen hele bijzondere dingen, zat zelf aan AEG apparatuur te denken.

Ik heb twee offertes ontvangen, de ene was 22.000 en de ander 19.000. Zitten deze redelijk in de richting of moet ik een stuk meer korting kunnen krijgen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9UDRdjLM0_0CegDZQKJBZVpXNOQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dUIj17vmT1tOn2uxmoOHI9Nd.jpg?f=fotoalbum_large

Ik hoor graag van jullie.

Groeten,
Benjamin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbedp
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-09-2023
Benjamin1987nl schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 22:35:
Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste post maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb samen met mijn vriendin een nieuwbouwwoning gekocht en moeten nu in corona tijd een keuken kopen. Helaas kunnen wij niets in het echt bekijken en heb ik telefonisch en via zoom met een aantal bedrijven gezeten.

De keuken heeft een achterwand van 5,5 meter. Hier zit een deur in naar de garage waardoor ik effectief 4 meter heb om mee te spelen. De diepte van de keuken is 6 meter waarvan ik er 3 wil gebruiken voor de keuken.

Ik zou op de achterwand twee lage kastjes van 1,20 meter in totaal willen met daarop een composiet keukenblad (als een koffiecorner) en daarnaast 4 hoge kasten met daarin één oven, één oven met magnetron functie en een lange koelkast, zonder vriezer.

Daarbij zou ik graag een vrijstaand kookeiland met een composiet werkblad van 3 meter bij 1,20 willen van 20mm dik met daarin een Bora inductiekookplaat, een anderhalve wasbak met een gebruikelijke kraan en zeeppomp, vaatwasser en een ingebouwd stopcontact.

Qua kleuren willen wij witte kasten bij het eiland, zwart werkblad royal black of noblesse black. De kasten van de achterwand ook zwart maar daar een wit werkblad noblesse white.

Qua apparatuur hoef ik geen hele bijzondere dingen, zat zelf aan AEG apparatuur te denken.

Ik heb twee offertes ontvangen, de ene was 22.000 en de ander 19.000. Zitten deze redelijk in de richting of moet ik een stuk meer korting kunnen krijgen?

[Afbeelding]

Groeten,
Benjamin
Indien het budget het toelaat zou ik de keukenwand laten doorlopen met een verdoken deur naar de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-05 14:20
Hallo allemaal,

[Afbeelding]

Groeten,
Benjamin
Grappig wij hebben bijna hetzelfde qua opstelling.
Binnenkort oplevering. En qua prijzen redelijk in de richting denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Laatst online: 10-04 14:54
oke..lichtplan dus.. Ik ga daar maar eens voor zitten dan.

Ik ben geen spotjes fan. Ik heb mooie hanglampen momenteel boven mijn eettafel,die gaan weer aan plafond

Er komen inbouw spotjes boven / bij de schuifpui. Boven eiland dan misschien zoiets..

https://www.livin24.com/i...-cone-1-lichts-zwart.html

of

https://www.furnea.nl/dav...hanglamp-zwart-bruin.html

of

https://www.furnea.nl/dav...wist-hanglamp-2x-o43.html

Mijn huidige hanglampen zijn zwart met koper... Liefst iets wat daar dus bijpast.

Boven werkblad vond ik dit https://www.schuifdeur-to...mbare-ledverlichting.html wel erg mooi

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:07
Hallo allemaal,

[Afbeelding]

Groeten,
Benjamin
Wellicht deze post van @siemenz even bekijken en de reacties daar op. Ruimte en set-up is zeer vergelijkbaar.
siemenz schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 13:48:
Zoals eerder aangekondigd zijn wij in Duitsland geweest voor een offerte en hoor graag van jullie wat jullie van de keuken en de offerte vinden.

De keuken betreft een NEXT125 Type NX240. Dit zijn MDF deuren met kunststof front en FENIX lamineer erop.Dit is de verkrijgen en extra mat wit, zwart en bruin.

Wij zijn het nog niet helemaal over de kleur eens met elkaar, maar de indeling wel, en wij realiseren ons dat als wij een ander kleurtje willen op (satijn)lak uit gaat komen wat ongetwijfeld duurder is (maar hoeveel is de vraag).

Verder twijfelen we of we de deuren van de wand niet toch Push to open willen hebben omdat de kastenwand dan wat strakker is.

De gebruikte apparaten zijn de volgende:

- Siemens Stoomoven IQ700 HS836GVB6
- Siemens Combioven IQ700 HM836GPB6
- Siemens Koelkast IQ500 LI41RSD30
- Siemens Vriezer HS836GVB6. (waarom heeft hij niet gewoon een koelvriescombinatie genomen?)
- Miele Vaatwasser G 5055 SCVi XXL
- BORA PUXU Recirculatie (ook wel X Pure)
- Zwarte Quooker Flex Combi+ 7L

Hoewel ik denk dat hij niet bespaard heeft op de apparatuur is het soms wel dat ze het voorlaatste model hebben gebruikt om wat kosten te besparen. Niet dat ik dat erg vind, want volgend jaar (als de keuken geleverd moet worden) zal er vast weer nieuwe apparatuur uit zijn

Vragen:
- Wat vinden jullie van de apparatuur
- Wat vinden jullie van de opstelling (kleuren zijn nog niet zoals ze moeten)
- Weet iemand het prijsverschil tussen Fenix en Lak
- Wat vinden jullie van de prijs van
***members only***

Hier nog wat plaatjes:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[ Voor 34% gewijzigd door SquareOne op 09-01-2021 23:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-05 16:22

siemenz

Koetje

SquareOne schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:49:
[...]

Wellicht deze post van @siemenz even bekijken en de reacties daar op. Ruimte en set-up is zeer vergelijkbaar.

[...]
Zo, dat heb je goed onthouden

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:06
Luiaard schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 22:08:

Heb je hier überhaupt zijwangen nodig aan de werkbladzijde, als zichtzijde korpus al hoogglans is gespecificeerd?

Bij de hoge kast voor de oven aan de andere kant is er dan maar eentje gespecificeerd, omdat deze tegen een muurtje staat. Verder heb ik nog twee zijwangen laag en die zijn om het hoekje (schiereiland/L) af te sluiten.
Hoge zijwangen gaan per stuk richting de prijs van een ladenkast en de lage zoiets als een normale kast met legplanken. Vandaar dat ik erop aansloeg. Het is dan wel hoogglans lak, maar toch.

p.s. de fronten zijn acrylglas hoogglans, dus zijwangen gaan sowieso nooit 100% hetzelfde zijn.
Onze hoge kast heeft aan werkblad zijde geen zijwang. De kast was inderdaad in de zelfde kleur als de frontjes gespoten en daarmee niet direct nodig. Denk dat je je vooral moet afvragen of het nodig is en of je het nodig vindt. Ons blad was extra diep, en dus de hoge kast ook extra diep uitgevoerd zodat de kast op de muur aansluit. Dat heeft een meerprijs voor de kast maar scheelt weer een zijwang.

Daarnaast kan het zijn dat het optisch mooier is om een zijwang te plaatsen; er loopt dan een lijn langs de hoge kast die er anders niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dengra
  • Laatst online: 04-05 12:59
Hallo allemaal,

[Afbeelding]

Groeten,
Benjamin
Wij hebben een vergelijkbare set up en kregen offertes tussen de € 28.500 en € 33.000. Wij wilden wel wat prijzige dingen, bijvoorbeeld Bore X, Quooker cube, Dekton werkblad, aangepaste korpushoogte en hebben een 1,78 koelkast en 1,78 vriezer.

Zonder de offertes te plaatsen valt er dus niet veel over de geoffreerde prijs te zeggen.

Ik zou zelf overigens geen keuken kopen zonder 'in real life' te hebben gekeken... wij kunnen bij de zaak waar wij hebben getekend nog alles wijzigen totdat zij 'm moeten bestellen (zal in april zijn voor levering in juli), eigenijk zitten we nu alleen aan de zaak vast.

Wanneer is de oplevering van je huis? Willen ze nu een leidingschema of moet je echt al bestellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k7of9
  • Laatst online: 19-02 17:22
[...]

Erg mooi! Fijn ook wanneer het met zorg geplaatst wordt. Wij hebben voor dezelfde Hacker gekozen en qua kleuren en opstelling lijkt het er ook een beetje op (hoge kast minder en kleinere nis). Helaas moet de bouw van het huis nog beginnen dus zal nog even geduld moeten hebben ;)

[ Voor 4% gewijzigd door k7of9 op 10-01-2021 09:51 ]

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
koentjuh schreef op zondag 10 januari 2021 @ 09:11:
[...]
Daarnaast kan het zijn dat het optisch mooier is om een zijwang te plaatsen; er loopt dan een lijn langs de hoge kast die er anders niet is.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/SjQ54QWf/kookzijde.jpg

Ik vind die onderbreking niet per se mooi, dus als de zijwang niet nodig is (dank voor je antwoord) dan doen we hem niet. Zou mij al ruim €800 schelen door twee hoge zijwangen te laten vervallen tussen werkblad en hoge kast (aan andere zijde is de spoelzijde met zelfde verhaal.

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Laatst online: 22:06
Luiaard schreef op zondag 10 januari 2021 @ 09:56:
[...]

[Afbeelding]

Ik vind die onderbreking niet per se mooi, dus als de zijwang niet nodig is (dank voor je antwoord) dan doen we hem niet. Zou mij al ruim €800 schelen door twee hoge zijwangen te laten vervallen tussen werkblad en hoge kast (aan andere zijde is de spoelzijde met zelfde verhaal.
Zit die oven erin? Zou het dan wel even goed met je keukenboer bespreken. Als je daar de zijwang weglaat kijk je wel een beetje minder fraai naar de zijkant van je oven. (Die steekt namelijk ongeveer een centimeter uit)

[ Voor 3% gewijzigd door koentjuh op 10-01-2021 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:18

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Eindelijk kan ik ook in dit topic terecht :)

Wij hebben een simpele keuken (want simpele ruimte). Een hoekopstelling, van 2,40m x 3,27m. Wel wat opvallende apparatuurwensen: losse vriezer/koelkast (want: 4 vrieslades is een must) en een inbouwoven met subsidiaire magnetronfunctie (want: geen ruimte voor losse magnetron, maar grote oven weegt belangrijker). Ook willen we een Quooker met 7 liter vat. We hebben gevraagd om Siemens-apparatuur.

Bruynzeel heeft deze tekening gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8BsrHcdIQp2Ev7FcnqgnxZll2LI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YVX6wfbqipuT7jdfCB0My6NO.png?f=user_large

Leuke keuken (al klopt de vriezer hier niet: 2,5 lades). Offerte (vzv relevant):
Keuken type: Pallas Laser Greeploos

Front: Wit Hoogglans acryl
Kasten buitenzijde: Wit Melamine
Kasten binnenzijde: Wit Melamine
Kasten kopse kanten: Wit ABS

WERKBLADEN

Materiaal: Composiet
Werkblad dikte (mm): 20
Kleur: Jupiter
Afwerking: Glanzend
Kantafwerking voorzijde:2K, dub.facet+ kop afgewerkt
Werk hoogte (mm): 950

Kookplaat: Siemens EH651FEB1E
Vrieskast: Siemens GU15DADF0
Vaatwasser: Siemens SN63H800UE
Koelkast: Siemens KI24RNFF1
Oven: Siemens HM836GNB6
Vlakschermkap: LI67SA561S
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

De Quooker is verwerkt bij de accessoires. De prijs van de apparatuur is markt-conform en ligt ook bij wat wij ervoor hebben begroot. Dat geldt ook voor de installatie. Maar wat keukenkasten zouden moeten kosten, daarvan hebben wij geen idee...

* Thijsmans hoort graag wat anderen van deze offerte denken :)

En of het bij Bruynzeel mogelijk is om te onderhandelen :+

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:21
@Thijsmans Vraagje voor jou, waar verwacht je in dit ontwerp een grotere vriezer kwijt te kunnen?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Op dezelfde plek als 'ie nu staat. Maar dan niet tot de hoogte van het werkblad, maar iets hoger. Jammer van het esthetische, maar gebruik gaat voor :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Thijsmans schreef op zondag 10 januari 2021 @ 11:39:
Op dezelfde plek als 'ie nu staat. Maar dan niet tot de hoogte van het werkblad, maar iets hoger. Jammer van het esthetische, maar gebruik gaat voor :)
En waar staat hij nu? Links naast de hoge kast ofzo? Dan kom je toch voor het raam uit of mis ik iets?

Hier ook zitten passen en meten om een grotere vriezer kwijt te kunnen, uiteindelijk maar een vrijstaande vriezer buiten de keuken gezet. Zo heel vaak hoeven we daar toch ook niet te zijn, en het is maar 5 meter lopen. :+

[ Voor 23% gewijzigd door Xander op 10-01-2021 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

In bovenstaand ontwerp is zit de vriezer achter de dubbele lade, rechts in de hoek (onder de koelkast, dus).

/edit: een aparte vriezer neemt niet minder ruimte in en lost voor ons dus niets op :)

[ Voor 29% gewijzigd door Thijsmans op 10-01-2021 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin1987nl
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 04-01 21:29
Hallo allemaal,

Super, bedankt voor alle reacties. Ik ben blij dat wij in de goede richting zitting qua prijs en naar de gegevens tips zal ik zeker gaan kijken.

Wij moeten het leidingschema 5 februari aanleveren maar hebben gelukkig daarna nog tijd om verder te kijken. Ik hoop dat wij dus inderdaad nog een keer in een winkel kunnen kijken voordat wij ergens een handtekening onder moeten zetten. Het huis zelf zal pas ergens medio maart/april 2022 worden opgeleverd.

Ik zat zelf te denken om als leidingschema mijn huidige idee door te geven en dan goed de tijd te nemen voor het uitkiezen van de materialen e.d. maar ik moet nog even kijken wat de bouwer/wooncoach e.d. daarvan vinden. Ik weet ook niet hoeveel vrijheid wij nog hebben om de keuken aan te passen als leidingschema is doorgegeven.

Groeten,
Benjamin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Thijsmans schreef op zondag 10 januari 2021 @ 11:44:
In bovenstaand ontwerp is zit de vriezer achter de dubbele lade, rechts in de hoek (onder de koelkast, dus).
Aha, ik nam aan dat dat daadwerkelijk 2 laden waren...

Maar dan is het helder. ;) De koelkast wordt dan een maatje kleiner? Of de bovenkant is straks ook niet meer gelijk met de bovenkasten.
/edit: een aparte vriezer neemt niet minder ruimte in en lost voor ons dus niets op :)
Neemt niet minder ruimte in nee maar hij neemt bij ons nu ruimte in de trapkast in, niet in de keuken. ;)
Thijsmans schreef op zondag 10 januari 2021 @ 11:22:
Als het goed is niet he. ;)

Ze hebben wel eens acties. Misschien dat je net buiten die actieperiodes nog iets los kunt peuteren ("goh, als die actie nou nog geldig was dan had de keuken me €1k minder gekost, dan had ik niet meer getwijfeld").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Thijsmans schreef op zondag 10 januari 2021 @ 11:44:

Dus losse vriezer zit onder de koelkast en die greeplijst in onderkast is alleen esthetisch?
Vraag me alleen af of het niet onhandig is om de koelkast open te maken met een greeplijst aan de onderkant of komt op de koelkast deur nog een aparte greep?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Benjamin1987nl schreef op zondag 10 januari 2021 @ 11:48:
Hallo allemaal,

Super, bedankt voor alle reacties. Ik ben blij dat wij in de goede richting zitting qua prijs en naar de gegevens tips zal ik zeker gaan kijken.

Wij moeten het leidingschema 5 februari aanleveren maar hebben gelukkig daarna nog tijd om verder te kijken. Ik hoop dat wij dus inderdaad nog een keer in een winkel kunnen kijken voordat wij ergens een handtekening onder moeten zetten. Het huis zelf zal pas ergens medio maart/april 2022 worden opgeleverd.

Ik zat zelf te denken om als leidingschema mijn huidige idee door te geven en dan goed de tijd te nemen voor het uitkiezen van de materialen e.d. maar ik moet nog even kijken wat de bouwer/wooncoach e.d. daarvan vinden. Ik weet ook niet hoeveel vrijheid wij nog hebben om de keuken aan te passen als leidingschema is doorgegeven.

Groeten,
Benjamin
Als je zeker bent van de opstelling zou je ook het leidingschema door een onafhankelijk partij kunnen laten opstellen of zelf doen (zoals bijv. https://technischekeukentekening.nl/ ). Zijn een aantal mensen in dit topic die het zo gedaan hebben en daar tevreden over waren voor zover ik me kan herinneren.

De reden waarom ik niet zou tekenen voordat je alle details van de keuken helder hebt (aantal kasten, type fronten, afwerking blad etc) is omdat je dan je onderhandelingspositie volledig kwijt bent als je iets extra wilt of juist iets minder wilt. Er zijn wel wat partijen die volledige transparantie bieden in hun offertes in dat geval is het een kleiner probleem.

[ Voor 12% gewijzigd door SquareOne op 10-01-2021 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry

Wij hebben een simpele keuken (want simpele ruimte). Een hoekopstelling, van 2,40m x 3,27m. Wel wat opvallende apparatuurwensen: losse vriezer/koelkast (want: 4 vrieslades is een must) en een inbouwoven met subsidiaire magnetronfunctie (want: geen ruimte voor losse magnetron, maar grote oven weegt belangrijker). Ook willen we een Quooker met 7 liter vat. We hebben gevraagd om Siemens-apparatuur.

[Afbeelding]

Leuke keuken (al klopt de vriezer hier niet: 2,5 lades). Offerte (vzv relevant):

[...]

***members only***

De Quooker is verwerkt bij de accessoires. De prijs van de apparatuur is markt-conform en ligt ook bij wat wij ervoor hebben begroot. Dat geldt ook voor de installatie. Maar wat keukenkasten zouden moeten kosten, daarvan hebben wij geen idee...

Een rommeltje van laden (waar je ze niet zou moeten willen) en deuren. Een opstelling die absoluut niet meer van deze tijd is.

Ik zou naar een zaak gaan waarbij de core-business particuliere klanten zijn geen wurgcontracten op woningprojecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Xander schreef op zondag 10 januari 2021 @ 11:50:
[...]
Aha, ik nam aan dat dat daadwerkelijk 2 laden waren...

Maar dan is het helder. ;) De koelkast wordt dan een maatje kleiner? Of de bovenkant is straks ook niet meer gelijk met de bovenkasten.
Ik vond de keuze voor twee ladefrontjes ook wel opmerkelijk. Volgens mij is gewoon de verkeerde kast ingetekend. Nemen we mee voor het vervolggesprek.
Neemt niet minder ruimte in nee maar hij neemt bij ons nu ruimte in de trapkast in, niet in de keuken. ;)
Open trap hier ;)
SquareOne schreef op zondag 10 januari 2021 @ 11:50:
Vraag me alleen af of het niet onhandig is om de koelkast open te maken met een greeplijst aan de onderkant of komt op de koelkast deur nog een aparte greep?
Nee het idee van greeploos is wel geheel greeploos :) Heb nog nooit iemand gehoord over problemen met zijn koelkast.
Barry schreef op zondag 10 januari 2021 @ 11:56:
Een rommeltje van laden (waar je ze niet zou moeten willen) en deuren. Een opstelling die absoluut niet meer van deze tijd is.

Ik zou naar een zaak gaan waarbij de core-business particuliere klanten zijn geen wurgcontracten op woningprojecten.
Ik zie graag jouw opstelling van deze tijd die past in de beschikbare ruimte :) Maar verder: aannames... wij zijn niet gebonden aan welke leverancier dan ook.

Maar de vraag blijft: is 16k reëel voor een keuken van 2,40m x 3,27m?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Thijsmans schreef op zondag 10 januari 2021 @ 12:23:
Ik zie graag jouw opstelling van deze tijd die past in de beschikbare ruimte :) Maar verder: aannames... wij zijn niet gebonden aan welke leverancier dan ook.

Maar de vraag blijft: is 16k reëel voor een keuken van 2,40m x 3,27m?
Er zijn talloze voorbeeldopstellingen te vinden, ook binnen dit topic. Ik zou beginnen met een doorlopende deur in de spoelkast. Waarom zou je daar lades willen (ook gezien de boiler die er in moet komen)? Ook zou ik het inspringen van de bovenkast waar de afzuigkap in zit misplaatst vinden in een strakke greeploze keuken.

Het hele idee achter een greeploze keuken is dat de greeplijst mooi doorlopend is. Iets waar in dit ontwerp geen rekening mee is gehouden.

Jouw vraag of 16k realistisch is kan ik niet beantwoorden. Ik ken de offerte niet inhoudelijk. Een rechte opstelling van 3 meter kan bijvoorbeeld ook 70k kosten, als je helemaal los gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Barry op 10-01-2021 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Kijk, daar kan ik meer mee :)

De lades in de spoelkast zijn ondiep, dus benutten m.i. juist de nog beperkt beschikbare ruimte volop. Wel eens dat je liever één frontje hebt. Misschien een ladekast met een binnenlade?

De kast rechts van de oven zou ik misschien liever als twee aparte lades hebben, zodat de lijn doorloopt. En dan de rechterhoek van de keuken (iig optisch) in het geheel ladeloos.

Het inspringen van de afzuigkap had geloof ik te maken met de beschikbare kasten.

Voor wat betreft de offerte-prijs, even uit mijn eerdere post:
Keuken type: Pallas Laser Greeploos

Front: Wit Hoogglans acryl
Kasten buitenzijde: Wit Melamine
Kasten binnenzijde: Wit Melamine
Kasten kopse kanten: Wit ABS

WERKBLADEN

Materiaal: Composiet
Werkblad dikte (mm): 20
Kleur: Jupiter
Afwerking: Glanzend
Kantafwerking voorzijde:2K, dub.facet+ kop afgewerkt
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hallom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-05 09:46
@Benjamin1987nl ik zou dat zeker doen wat SquareOne heeft aangeraden als je tenminste zeker bent van je opstelling. Heb die technische tekening ook daar laten maken (ze leveren goede service trouwens). Als je die tekening eenmaal hebt, heb je daarna alle rust en tijd om een keuken uit te zoeken en zit je ook aan geen keukenzaak vast. Ook ben je je onderhandelingspositie niet kwijt, je staat er juist sterker in omdat zij nu hun best moeten gaan doen om je een keuken te verkopen.

Voorbeeld van mij: wij zijn gisteren naar de keukenleverancier geweest van ons project, die man deed zijn gebruikelijke praatje en benadrukte zelfs dat een installatietekening pas gemaakt kan worden wanneer we een keuken hebben gekocht (dat zeggen alle keukenzaken trouwens). Toen wij aangaven dat we al wisten wat we wilden en hem de installatietekening lieten zien, moest die grinniken (volgens mij viel zijn plannetje in duigen :9). Hij gaf aan dat hij dit idd zelden ziet. Uiteindelijk wel een goed gesprek gehad en een nuttige tip gehad waardoor we de apparatenindeling iets wilden wijzigen. Maar aangezien we al behoorlijk wat voorwerk voor hem hadden gedaan, gaf hij aan dat het geen probleem was dat hij een nieuwe tekening voor ons zou maken met die wijziging erin + ook een 3D tekening van de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Thijsmans schreef op zondag 10 januari 2021 @ 12:45:
Kijk, daar kan ik meer mee :)

De lades in de spoelkast zijn ondiep, dus benutten m.i. juist de nog beperkt beschikbare ruimte volop. Wel eens dat je liever één frontje hebt. Misschien een ladekast met een binnenlade?

De kast rechts van de oven zou ik misschien liever als twee aparte lades hebben, zodat de lijn doorloopt. En dan de rechterhoek van de keuken (iig optisch) in het geheel ladeloos.

Het inspringen van de afzuigkap had geloof ik te maken met de beschikbare kasten.

Voor wat betreft de offerte-prijs, even uit mijn eerdere post:

[...]

***members only***
Binnenlades in een spoelkast gaat niet. Gewoon een deur is de beste oplossing.

Rechts van de oven sowieso lades, ook voor de symmetrie.

16K vind ik een hoop geld voor deze keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marsie030
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:11
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
5x60cm 1x 90cm kasten met daarin de vaatwasser, de Bora PUXU en de Quoocker
[Afbeelding]
De Bora Puxu

Apparatuur:
  • Quoocker Combi +

Wat een prachtige keuken, erg mooi. _/-\o_
Onze keuken is 22 jaar oud en aan vervanging toe. We zijn net gestart met oriënteren. Door de lockdown is het niet echt makkelijk maar mag ik vragen wat je ongeveer totaal kwijt bent geweest voor je keuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-05 09:46
FrankSpin schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 09:28:
Afgelopen week hebben we eindelijk onze keuken besteld. Waar we eerst nog voor houtfineer kastenwand gingen, zijn we uiteindelijk uitgekomen bij een complete groene keuken in Finex Arpa. Een prachtige kleur, maar zet zich door de extreme matheid wat lastig op de foto.

Dit is het geworden.

***members only***
Mag ik vragen waar je deze keuken gekocht hebt? Wij zijn namelijk ook op zoek naar een grijsgroene keuken en die Fenix Arpa VERDE COMODORO kleur vinden wij erg mooi!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Appie Heijn
marsie030 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:01:
[...]

Wat een prachtige keuken, erg mooi. _/-\o_
Onze keuken is 22 jaar oud en aan vervanging toe. We zijn net gestart met oriënteren. Door de lockdown is het niet echt makkelijk maar mag ik vragen wat je ongeveer totaal kwijt bent geweest voor je keuken?
Dank! Ik vindt het nu al mooi, straks als alles gestuc'ed is, stopcontacten, verlichting, accessoires dan zijn we helemaal tevreden verwacht ik.

Je zou het bijna vergeten maar het mooiste komt dan nog... Koken! oOo
Members only:

[ Voor 20% gewijzigd door Appie Heijn op 10-01-2021 20:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
hallom schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:10:
[...]

Mag ik vragen waar je deze keuken gekocht hebt? Wij zijn namelijk ook op zoek naar een grijsgroene keuken en die Fenix Arpa VERDE COMODORO kleur vinden wij erg mooi!
Ik heb ook een keuken in die kleur besteld, wij vinden het ook erg mooi :)
Er zijn niet veel grote merken die deze kunnen leveren, in ieder geval Tristar, Schmidt en Tulp (geen aanrader). Daarnaast kunnen de meeste meubelmakers dit ook, en enkele kleine producenten. De grote duitse merken voor zover ik heb kunnen achterhalen niet, maar wellicht is er weer wat bij gekomen in het aanbod want het lijkt een populaire keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Laatst online: 16:52
Appie Heijn schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:37:
[...]

Dank! Ik vindt het nu al mooi, straks als alles gestuc'ed is, stopcontacten, verlichting, accessoires dan zijn we helemaal tevreden verwacht ik.

***members only***
Als dit inderdaad inclusief montage is, zeer netjes!
Is het ook FENIX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Linkser schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:20:
[...]

Als dit inderdaad inclusief montage is, zeer netjes!
Is het ook FENIX?
Inderdaad incl montage.
Een fenix alternatief van Häcker als ik het goed heb:
AV2035-GL V507 Zwart LAK /G6 welke anti finger print is.

Ik zocht net even op bovenstaande.Link verwijderd, in de PDF staan persoonsgegevens. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Señor Sjon op 10-01-2021 22:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Appie Heijn schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:33:
[...]

Inderdaad incl montage.
Een fenix alternatief van Häcker als ik het goed heb:
AV2035-GL V507 Zwart LAK /G6 welke anti finger print is.
Wellicht even melden bij de eigenaar van de website ipv hier posten...
Of screenshots zonder persoonsgegevens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marsie030
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:11
Appie Heijn schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:37:
[...]

***members only***
Dank, erg nette prijs. Veel plezier met je nieuwe keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:03

ChUcKiE

Dus........

Waar (in het land en welk bedrijf) is deze keuken gehaald?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
ChUcKiE schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:51:
Waar (in het land en welk bedrijf) is deze keuken gehaald?
Gokje, dat je de onze bedoeld. Bij @Barry , ik vermoed dat hij niet zo zeer meer in de prijsvecht modus zit maar meer in het goed adviseren/begeleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:44
Barry werkt nu ergens anders, dus dat zal bij z'n vorige werkgever zijn geweest, was dat keukenloods ofzo?

[ Voor 50% gewijzigd door mitsumark op 10-01-2021 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
mitsumark schreef op zondag 10 januari 2021 @ 23:39:
Barry werkt nu ergens anders, dus dat zal bij z'n vorige werkgever zijn geweest, was dat keukenloods ofzo?
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Laatst online: 00:34
En ik maar denken dat het Grando was 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

[Afbeelding]

[...]

***members only***

De offerte an sich ziet er niet zo gek uit. Maar je krijgt dan wel een keuken die ik optisch eerder met sociale woningbouw associeer dan wat je zelf in je huis zou zetten. Probeer minimaal het lijnenspel wat beter in de gaten te houden; als ik lees dat de lijnen bij de koelkast ook nog eens gaan verspringen wordt het wel erg rommelig.

Die verspringende bovenkast is rommelig en kies voor de kasten met je lades dan voor de onderste la Push-to-open zodat het optisch strak blijft (of als alternatief 1 front met een extra binnenlandse)

Maar het beste advies is denk ik naar een andere zaak om ze daar even de vrijheid te geven om echt met een ander ontwerp op de proppen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Waarvoor gebruiken jullie nog een magnetron als ook een stoomoven hebt?

Ik kan me voorstellen dat als je een stoomoven hebt dat je je eten ontdooit en regenereert in de stoomoven. De magnetron is dan toch enkel alleen handig om vloeibaar spul snel op te warmen?

Ik heb straks ruimte voor 1 apparaat van 60cm. Ik twijfel nu tussen combi-oven(met magnetron) of combi-oven(met stoom).

De magnetron gebruiken we nu alleen om melk op te warmen voor brinta bij 't ontbijt. Maar gezien ik een fanatieke thuiskok ben, zie ik na veel lezen toch wel best wat voordelen in een stoomoven. Ik denk dat ik deze vaker ga gebruiken.

Een eventuele magnetron kan ook in de bijkeuken.

Twijfels :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Anoniem: 36835 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:34:

Ik kan me voorstellen dat als je een stoomoven hebt dat je je eten ontdooit en regenereert in de stoomoven. De magnetron is dan toch enkel alleen handig om vloeibaar spul snel op te warmen?

Ik heb straks ruimte voor 1 apparaat van 60cm. Ik twijfel nu tussen combi-oven(met magnetron) of combi-oven(met stoom).

De magnetron gebruiken we nu alleen om melk op te warmen voor brinta bij 't ontbijt. Maar gezien ik een fanatieke thuiskok ben, zie ik na veel lezen toch wel best wat voordelen in een stoomoven. Ik denk dat ik deze vaker ga gebruiken.

Magnetron voor allerhande baby gerelateerde zaken. Aangezien de tweede zich over twee maanden aandient was een magnetron nog wel een vereiste.

Verder gebruik ik het regelmatig voor popcorn. Bijna al het andere heb ik niet perse een magnetron voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaer288
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:14
Thijsmans schreef op zondag 10 januari 2021 @ 12:23:
Vaatwasser: Siemens SN63H800UE
Wellicht is met deze werk hoogte een 'hoge' vaatwasser (bij Siemens beginnend met SX) een betere optie (bv de SX63H800UE)? Ik eindig die zin met een vraagteken, omdat ik me niet in de nishoogte/plinthoogte etc. heb verdiept. Zou dus goed kunnen zijn dat deze SN-versie een bewuste keuze is of aangeraden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark

Kant en klaar maaltijden. Of kunnen die ook met stoom?
Ontvochtigers, hittepit.
Naast de baby spullen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:20
Stoom duurt ook veel langer dan magnetron. Als je de ruimte hebt zou ik altijd voor oven/stoom en een magnetron/oven gaan.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:03

ChUcKiE

Dus........

Golf2vr6 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:35:
Stoom duurt ook veel langer dan magnetron. Als je de ruimte hebt zou ik altijd voor oven/stoom en een magnetron/oven gaan.
Ruimte is natuurlijk 1, maar zal ook 800+ euro meer zijn?
Ik moet me nog gaan oriënteren op een nieuwe keuken, dus ken de huidige prijzen en mogelijkheden nog niet echt goed.

[ Voor 16% gewijzigd door ChUcKiE op 11-01-2021 10:41 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luiaard
Wij gebruiken de magnetron niet veel, maar nog wel genoeg om er eentje aan te houden in de nieuwe keuken. Ik kies daarom niet meer voor een inbouwmodel, maar een vrijstaande magnetron die ik achter een deurtje kan zetten, ik wil deze uit het zicht. Voordeel, je ziet hem niet en hij kost een fractie van een inbouwmodel.

Voor mij persoonlijk is één oven genoeg, ik heb stoomassistentie erop genomen en na veel wikken en wegen besloten niet een aparte stoomoven te nemen. Je ziet bij heel veel mensen dat als de noviteit eraf is, dat hij dan niet meer gebruikt wordt.

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:18

Ik heb een stoomoven/oven en een magnetron/oven (eerste 60 cm, tweede 45 cm). de magnetron gebruik ik vooral om melk op te warmen (baby) of even heel snel bijvoorbeeld appelmoes uit de vriezer te ontdooien. De eerste gebruik ik voor al het overige (koken, langzaam vlees ontdooien, .........). En dus zou ik ze allebei niet meer willen missen, maar wellicht ook tevreden zijn met een 60cm stoomoven en een los magnetronnetje in de bijkeuken zou denk ik ook wel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:44
Sammy_tukker schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:18:
[...]

Ik heb een stoomoven/oven en een magnetron/oven (eerste 60 cm, tweede 45 cm). de magnetron gebruik ik vooral om melk op te warmen (baby) of even heel snel bijvoorbeeld appelmoes uit de vriezer te ontdooien. De eerste gebruik ik voor al het overige (koken, langzaam vlees ontdooien, .........). En dus zou ik ze allebei niet meer willen missen, maar wellicht ook tevreden zijn met een 60cm stoomoven en een los magnetronnetje in de bijkeuken zou denk ik ook wel gaan.
Val hier net binnen.

Onze Combi-Stoomoven van 9 jaar oud is dit weekend defect gegaan... roest in de kuip waar de steamgenerator zit.

Eigenlijk iets te vroeg, maar ik moet zeggen dat we die oven echt wel intensief gebruiken, en ook regelmatig de stoomfunctie.

Ben me dus aan het orienteren voor een nieuwe, en direct eens gekeken voor het topmodel van AEG, de BSK999330M. Die heeft de Steam Pro en zelfs een camera die je via de app kan bekijken.
Nu heb ik een paar prijsvragen buiten gestuurd, en de kortingen die ik kan vangen zijn ongelooflijk. Gaat ruim boven de 30%... en dan vind het zijn geld wel waard.

Naast die combi stoomoven hebben we nog een combi microgolf (niet ingebouwd), en dat is wel handig om iets warm te houden, of gewoon 2 dingen tegelijk klaar te maken.

Ben dus op zoek naar een paar ervaringen met Steam Pro voor ik de koopknop induw.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenPH
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09-04 14:06

[Afbeelding]

[...]

***members only***

@Thijsmans Hoe is het bedacht om de 4-laden vriezer en koelkast in deze keuken te plaatsen? Begint de koelkast dan pas op 1m20 en heb je dan een kleinere koelkast?
(ik wil zelf ook graag een grotere vriezer, maar kom dan uit op vriezer onder in de linker hoge kast en koelkast boven in rechter, maar de horizontale lijnen worden wel echt een rommeltje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvonne2020
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09-04 23:13
Ik heb een vraagje over afval dat overblijft na een verbouwing en het plaatsten van een keuken.
Wat is gebruikelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Laatst online: 00:34
Yvonne2020 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:04:
Ik heb een vraagje over afval dat overblijft na een verbouwing en het plaatsten van een keuken.
Wat is gebruikelijk?
Puinstort?
Of je moet betalen (/betaald hebben) voor afvalverwerking na plaatsen, dan neemt het bedrijf van plaatsen het mee terug.

Als je het hebt over het slopen van je eigen/oude keuken, waarna er een nieuwe wordt geplaatst.. Zal je dit waarschijnlijk zelf moeten wegbrengen bij het depot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Wat is gebruikelijk?
Verpakking, zaagresten etc moet de plaatser mee nemen. (standaard in België)

Over de afbraak van de oude keuken maak je best afspraken wie wat doet, en wie de afval af gaat voeren. (en zet dat mee in je aankoopcontract)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:10
Wat is gebruikelijk?
Vriend van mij heeft laatst ook nieuwe keuken laten plaatsen en die lieten het karton verpakkingsmateriaal gewoon achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvonne2020
Sorry, had mijn vraag wat duidelijker moeten stellen.

Met wat is gebruikelijk bedoel ik:
Wie zorgt ervoor dat het vuil/afval wordt afgevoerd.
Mijn gedachten:
Oude keuken is voor de klant; bouwafval, verpakkingsmateriaal etc is voor de aannemer en/of keukenleverancier. Maar is dat ook wat gebruikelijk is?
Wij hadden er niet specifiek iets over afgesproken en al het afval is in 'onze' container (van 10m3) beland en nu ontstaat daar wat discussie over. Ik wil er ook niet echt een issue van maken, maar was wel benieuwd wat gebruikelijk is.

[ Voor 10% gewijzigd door Yvonne2020 op 11-01-2021 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Ik bewaar graag origineel verpakkingsmateriaal, alleen niet van een hele keuken :)

Als er niks is afgesproken ben je zelf verantwoordelijk (bij de gemiddelde keukenzaak).
Je hebt nog mazzel dat ze het in de container gegooid hebben..
Bij bv keukenkampioen beschrijven ze wat ze doen.
https://www.keukenkampioen.nl/vankopennaarkoken/

Je kunt natuurlijk altijd Bas bellen.
http://www.ditisbas.com/
edit: dit lijkt niet voor particulieren...

[ Voor 19% gewijzigd door mitsumark op 11-01-2021 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
De wet in België zegt eenvoudig dat elke handelaar de verpakking MOET terugnemen.
Dat gaat in principe zo ver dat je in de supermarkt een tandenborstel koopt, en je het recht hebt de blister ter plaatse te laten.

Ik heb al 2 keer een pak kasten bij Ikea gekocht, en daarna alles met de verhuisbus terug in hun eigen containers gaan steken. Ik heb dat ook aan Ikea gevraagd, en kreeg een duidelijk antwoord. Mooi gescheiden, plastic en karton.

Laatst een nieuwe verwarmingsketel laten plaatsen, en afvoer oude ketel en verpakking stond mooi mee in de offerte. Ze hebben dan ook alles mooi meegenomen.
@Yvonne2020 Ik denk dat jouw plaatsers de makkelijkste weg gekozen hebben. Als er een container staat... dan moet het niet mee de bus in.

Vooraf afspraken maken is altijd het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:20
Bij Super Keukens staat er dit:

AFVAL:
Wij willen u er op wijzen dat het afval zelf afgevoerd dient te worden, ook het
demonteren van de huidige keuken (indien deze er staat) hoort niet bij het monteren
van de keuken. Dit kan uiteraard wel altijd in overleg tegen meerprijs georganiseerd
worden door de desbetreffende monteur.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
@Yvonne2020 @Eikkie @aschja Jullie je Siemens/Bosch apparatuur inmiddels binnen?

Mijn koffieapparaat wat eind november geleverd had moeten worden ging van

eind november > eind december > begin januari > begin februari.

Gelukkig alleen koffieapparaat, enige apparaat in mijn keuken wat ik wel even kan missen. Maar alsnog jammer, want dat gat in mijn keuken is dan toch al > 2,5 maanden.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvonne2020
Het was ook niet echt een probleem hoor. Die container stond er inderdaad toch omdat we hadden afgesproken dat we zelf de oude keuken eruit zouden halen, en zoveel wegen die verpakkingen natuurlijk ook niet. Maar wat @Tommie12 zegt: we hebben het ze ook wel erg makkelijk gemaakt en ik vond dat ze er erg makkelijk gebruik van hebben gemaakt, terwijl er wel moeilijk wordt gedaan over wat meerwerk. Daar ontstond eigenlijk de discussie over. Maar prima zo....

@evleerdam Ja, voor de kerst had ik alles binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikkie
  • Laatst online: 23:54
evleerdam schreef op maandag 11 januari 2021 @ 17:42:
@Yvonne2020 @Eikkie @aschja Jullie je Siemens/Bosch apparatuur inmiddels binnen?

Mijn koffieapparaat wat eind november geleverd had moeten worden ging van

eind november > eind december > begin januari > begin februari.

Gelukkig alleen koffieapparaat, enige apparaat in mijn keuken wat ik wel even kan missen. Maar alsnog jammer, want dat gat in mijn keuken is dan toch al > 2,5 maanden.
Bij ons was de levertijd inmiddels verschoven naar week 5.

Tot mijn verbazing zag ik rond kerst een actie op hun website met een hoger model oven die als extra prolyse heeft en een meerprijs van 200 euro. Voor de rest precies hetzelfde type (oven Carbon Black Bosch). En het belangrijkste: levertijd 1 dag.
Hier gelijk achteraan gebeld en keukenloods ging akkoord met de upgrade.

Vorige week binnengekomen en geïnstalleerd!
Kortom er kort op zitten kan helpen.

It's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommes
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-03 06:46
Wij zijn nu bezig met de apparatuur voor onze nieuwe keuken. Hoe zijn de ervaringen met inductie kookplaten met ingebouwde afzuiging? Zoveel mogelijkheden, maar ik vind het lastig gebruikerservaringen te vinden of een objectief bedrijf wat hierin goed kan adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Thommes schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:52:
Wij zijn nu bezig met de apparatuur voor onze nieuwe keuken. Hoe zijn de ervaringen met inductie kookplaten met ingebouwde afzuiging? Zoveel mogelijkheden, maar ik vind het lastig gebruikerservaringen te vinden of een objectief bedrijf wat hierin goed kan adviseren.
Lees het volgende topic nog eens door en zeg nog eens dat er weinig gebruikerservaringen zijn :P

Bora, het einde van de afzuigkap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vreesie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-04 16:55
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spelt2
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-10-2024
Kapitein Merijn schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:02:
Het is eigenlijk heel makkelijk. Een lage(normale) vaatwasser is 81,5cm hoog en een hoge(XL)vaatwasser is 86,5cm hoog. De XL vaatwasser kan je dus tegenwoordig in nagenoeg ieder keuken plaatsen, mits de onderzijde van het blad minimaal 86,5cm hoog is en de plint minimaal 9cm. Een uitzondering hierop zijn de greeploze keukens omdat de greeplijst van ca. 5cm nog onder het blad zit. Indien de greeplijst hoger zit dan 86,5cm gaat het uiteraard wel.
Als ik dit oude bericht van @Kapitein Merijn lees zit ik goed met ons werkblad op 95 cm hoogte, twee cm dik composiet blad en een greeplijst eronder in een Systemat keuken met korpus 78.
Dan zou een "gewone" XL vaatwasser toch mogelijk zijn, kan iemand dat bevestigen?
Of moet dit dan altijd een vaatwasser met varioscharnier zijn?

Het zou volgens de verkoper in onze situatie met elke XL vaatwasser heel krap worden en een varioscharnier zou een stuk gammeler zijn, vandaar zijn advies voor een 81,5 cm vaatwasser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-04 13:59
@Spelt2 Onze verkoper vertelde ons dat een 86,5cm (Siemens) vaatwasser bij ons niet mogelijk was bij de greeploze keuken. We zitten nog in het voortraject en ik heb hem er nog niet op door gevraagd hoe dat dan precies zit, ook omdat we nu niet in de showroom kunnen kijken.
Ons werkblad zit op 97cm.

Ik heb nog niet de tijd gehad/genomen om me erin te verdiepen waarom een 86,5 bij greeploos dan niet kan, dus volg dit even :)
Pagina: 1 ... 191 ... 512 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1