Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16-04 12:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Ojey5ZN1FhBX7K013UZL-n8srE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kREMGRSQPH0L8kdOtNYW6UrF.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb even wat in elkaar zitten klussen. We hebben een schuine wand en daardoor is de keuken nu op een heel andere plek gemaakt. Als ik de keuken hier zou maken zouden we veel efficienter gebruik maken van de ruimte.

Idee is om de achter wand 3 hoge kasten te maken (hoge koelkast zonder vriezer, 210cm vriezer staat in de berging, dubbele oven in de kast er naast). Rechts gewoon hoge kast. met nis tussenin met spoelbak en werkruimte (60 diep). Liefst hoger kasten zodat er bovenin extra ruimte is. plafond is 260cm.

Eiland van 100 tot 1.10 diep en 2.25 op smalste deel en 2.55 langste deel breed.
Twijfel beetje of het genoeg ruimte is. hebben nu een vrij kleine keuken en ben als de dood voor ruimte gebrek ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karin P
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-08-2023
(verkeerde topic)

[ Voor 95% gewijzigd door Karin P op 05-01-2021 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karin P
Wij zijn in het beginstadium van het kiezen van een nieuwe keuken.
De keuken komt in een nog te bouwen huis. Nu willen we graag een keuken met eiland en we hadden het volgend bedacht: Koken op de kopse kant van het eiland (inductiekookplaat met ingebouwde afzuiging en recirculatie) met helemaal aan de andere kant zitplekken (bar).
In het L gedeelte de meeste andere apparatuur verwerkt: vaatwasser, Quooker/spoelbak.

De twijfel zit nu in de plaatsing en de hoeveelheid hoge kasten:
Optie 1: 2 hoge kasten: 1 met koelkast en 1 met dubbele oven. De rest van de L laag. De vriezer zou dan onder een werkblad komen.
Optie 2: 4 hoge kasten; 2 met ovens (naast elkaar), 1 kast met een grote vriezer en 1 kast met koeling.

De keukenboer van het project stelde optie 1 voor, voornamelijk i.v.m. zichtlijnen/esthetiek. Zelf zou ik voor optie 2 gaan om 2 redenen; a) geen bijkeuken of toegang binnendoor tot de garage, dus graag alle vriezerruimte in de keuken. b) de ovens op gelijke hoogte en dus allebei goed "bereikbaar".

Hieronder renders van de 2 verschillende opties. Het betreft een eigen poging op vrij te gebruiken software. Het ging mij hier vooral om de zichtlijnen; let niet op apparatuur etc.

Ik hoor graag input op deze lay-outs. Zoals gezegd, het is een eerste aanzet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bLVYNJMfcABSAgyV8TCyARsDuGs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iaCpVkHX0QweDp5q4oWHE1sc.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Karin P op 05-01-2021 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:13
Karin P schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:16:
De keuken komt in een nog te bouwen huis. Nu willen we graag een keuken met eiland en we hadden het volgend bedacht: Koken op de kopse kant van het eiland (inductiekookplaat met ingebouwde afzuiging en recirculatie) met helemaal aan de andere kant zitplekken (bar).
In het L gedeelte de meeste andere apparatuur verwerkt: vaatwasser, Quooker/spoelbak.

Optie 1: 2 hoge kasten: 1 met koelkast en 1 met dubbele oven. De rest van de L laag. De vriezer zou dan onder een werkblad komen.
Optie 2: 4 hoge kasten; 2 met ovens (naast elkaar), 1 kast met een grote vriezer en 1 kast met koeling.

De keukenboer van het project stelde optie 1 voor, voornamelijk i.v.m. zichtlijnen/esthetiek. Zelf zou ik voor optie 2 gaan om 2 redenen; a) geen bijkeuken of toegang binnendoor tot de garage, dus graag alle vriezerruimte in de keuken. b) de ovens op gelijke hoogte en dus allebei goed "bereikbaar".

Hieronder renders van de 2 verschillende opties. Het betreft een eigen poging op vrij te gebruiken software. Het ging mij hier vooral om de zichtlijnen; let niet op apparatuur etc.

[Afbeelding]
Kun je een plattegrond met maatvoering van de keuken plaatsen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-04 13:59
Opstelling 1 oogt ruimer/vrijer doordat je die hoge kasten niet hebt bij binnenkomst. De opstelling van de ovens (gelijke hoogte) vind ik zelf ook mooier bij 2. Maar de wens om voldoende (koel)kast ruimte te hebben begrijp ik ook...

Het koken op de kopse kant van een kookeiland zou ik persoonlijk niet fijn vinden. Je hebt links/rechts naast je kookplaat geen ruimte om even een pan neer te zetten of wat dingen neer te leggen (lepels, vorken, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karin P
SquareOne schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:20:
[...]

Deze of ook met de getekende keukens erin?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_RUDWYb-b-ST2nBRGFIoZwf7CyY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BVsyQ4taZDHST2q8FDs9FyGZ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karin P
L201 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:38:
Opstelling 1 oogt ruimer/vrijer doordat je die hoge kasten niet hebt bij binnenkomst. De opstelling van de ovens (gelijke hoogte) vind ik zelf ook mooier bij 2. Maar de wens om voldoende (koel)kast ruimte te hebben begrijp ik ook...

Het koken op de kopse kant van een kookeiland zou ik persoonlijk niet fijn vinden. Je hebt links/rechts naast je kookplaat geen ruimte om even een pan neer te zetten of wat dingen neer te leggen (lepels, vorken, etc)
Thanks.
Qua koken dan bijvoorbeeld liever met de rug naar het raam/kijkend richting de rest van het huis? Die ruimte leek me te krap; ongeveer 90 cm (bij een eiland van 120 cm diep). Maar zeker iets om over na te denken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RadiQal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05-2024
Karin P schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:16:

[Afbeelding]
Wanneer je persé zo'n groot eiland wilt in deze ruimte zou ik bekijken of je een kastenwand kan maken (met 4 kasten en daartussen werkblad eventueel met spoelgedeelte, indien noodzakelijk) en alleen het kookeiland te gebruiken als kook/spoelgedeelte. De verkoper heeft namelijk wel gelijk met de zichtlijnen, die maken je keuken echt een stuk kleiner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karin P
SquareOne schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:20:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uWEVDHcoi-4W2UZo9T_TaM_S-dc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5um3dpV4KLsyQ3BpjQeckk8M.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karin P
RadiQal schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:50:
[...]

Wanneer je persé zo'n groot eiland wilt in deze ruimte zou ik bekijken of je een kastenwand kan maken (met 4 kasten en daartussen werkblad eventueel met spoelgedeelte, indien noodzakelijk) en alleen het kookeiland te gebruiken als kook/spoelgedeelte. De verkoper heeft namelijk wel gelijk met de zichtlijnen, die maken je keuken echt een stuk kleiner.
Aan welke wand zou ik de 4 kasten dan plaatsen? De zijde van 3, 60 meter heeft een raam. Of bedoel je plaatsing op de korte wand tegenover de grote ramen?

Ook wil ik het spoel/vaatwasgedeelte niet op het eiland/in het zicht; dit houd ik graag "om de hoek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:58
Wij zijn bijna klaar met het ontwerp van de keuken. Nu kregen we afgelopen zaterdag in de Teams meeting met Ikea te horen dat greeploze fronten niet in onze gekozen kleur beschikbaar zijn.

We vinden de greeploze fronten qua design mooi, maar de kleur is dus niet wat we zoeken. Graag wil ik bij jullie checken of iemand een van de volgende oplossingen aanraadt:

1. De fronten bij een meubelmaker bestellen. De vraag is dan, wat te doen met plinten en zijpanelen etc.
2. De fronten bij IKEA aanschaffen, maar laten spuiten. Ook plinten en zijpanelen zullen gespoten moeten worden
3. ???

Link naar greeploos front:
https://www.ikea.com/nl/nl/p/voxtorp-deur-donkergrijs-40454094/

I khoor graag of iemand dé optie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04 12:22
Alic3 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:59:
@yamahabest Ik denk dat je bij Satink het meeste waar krijgt voor je geld. Bij Mandemakers werken ze volgens mij met een Hacker Classic en bij Satink heb je de systemat. Omdat ze bij SK geen Bora verkopen adviseren ze die Airforce, maar mijn voorkeur zou uitgaan voor die Bora. En ook voor een A+++ koelkast trouwens.
mevrouwKees_1 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:14:
[...]

Satink is wel erg aan de prijs. hoor... Hun apparatuur is ook stukken duurder dan elders..Bij mij scheelde het alleen op de gekozen apparatuur al 2000 euro... Dus goed onderhandelen daar anders hoop geld verder..
Bedankt voor jullie reacties.

Zou het mogelijk zijn om iets van een indicatie te geven hoeveel deze keuken ongeveer zou mogen kosten?
yamahabest schreef op maandag 4 januari 2021 @ 02:19:
Dan nog een paar praktische vragen:
  • De afvoer naar buiten. Ik dacht eerst door de begane vloer te gaan, door de kruipruimte, en dan via een koekoek naar buiten. Hier werd "lastig" over gedaan. En is misschien ook wel complex. Gat in de vloer en gat in de buitenmuur (van binnen naar buiten boren?). Daarnaast mogelijk condensatieproblemen vanwege e kou in de kruipruimte? Ik heb gekeken naar andere oplossingen. Sowieso moet er een terugslagklep inzitten. Naber heeft een aantal oplossingen: flow Star GTS, BIXO en de thermobox varianten. Van de flow start heb ik al problemen gezien dat hij niet opengaat, of zich juist niet sluit. Er zijn hier vast allerlei ervaringen, wat valt er aan te raden?
Ik neem aan dat meer mensen naar buiten afvoeren, toch? Wat is een geschikte oplossing voor een Bora Pure?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

En waarom niet 3 hoge kasten? En dan dus allemaal in de verre hoek? Dan kan je ook de ovens naast elkaar kwijt. De spoelbak zou dan 1 plekje moeten opschuiven.

Het is maar een idee, kan me nu niet goed voorstellen hoe het er in de ruimte uit zou zien, maar ik zou hoe dan ook de hoge kast op de eerste hoek vermijden.

Edit: laat maar. Had het raam over het hoofd gezien...

[ Voor 4% gewijzigd door Ojjorz op 05-01-2021 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karin P
Ojjorz schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:11:
[...]

En waarom niet 3 hoge kasten? En dan dus allemaal in de verre hoek? Dan kan je ook de ovens naast elkaar kwijt. De spoelbak zou dan 1 plekje moeten opschuiven.

Het is maar een idee, kan me nu niet goed voorstellen hoe het er in de ruimte uit zou zien, maar ik zou hoe dan ook de hoge kast op de eerste hoek vermijden.
Dank voor je suggestie.
Met 3 hoge kasten in de verre hoek kom ik denk ik in de knoop met het verschuiven van de vaatwasser en de spoelbak; de spoelbak komt dan denk ik, naar mijn smaak, te ver naar de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inviscid
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-04 18:12
t14wo schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:01:
Wij zijn bijna klaar met het ontwerp van de keuken. Nu kregen we afgelopen zaterdag in de Teams meeting met Ikea te horen dat greeploze fronten niet in onze gekozen kleur beschikbaar zijn.
Heeft IKEA de specifieke kleur niet op voorraad, zijn ze uit het assortiment, of bestaan ze uberhaubt niet? Voor die eerste twee gevallen zou je eventueel kunnen kijken of je ze zelf bij een (buitenlandse?) IKEA kan vinden.

Anders is verven of laten maken de enige optie, waar ik denk ik zelf de voorkeur zou hebben voor verven. Geeft denk ik toch iets meer zekerheid dat het allemaal past en werkt met de rest van de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karin P
Ojjorz schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:11:
[...]

Edit: laat maar. Had het raam over het hoofd gezien...
Ondanks de grote ruimte is het toch een lastig in te delen keuken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-04 22:09

We vinden de greeploze fronten qua design mooi, maar de kleur is dus niet wat we zoeken. Graag wil ik bij jullie checken of iemand een van de volgende oplossingen aanraadt:

1. De fronten bij een meubelmaker bestellen. De vraag is dan, wat te doen met plinten en zijpanelen etc.
2. De fronten bij IKEA aanschaffen, maar laten spuiten. Ook plinten en zijpanelen zullen gespoten moeten worden
3. ???

Bedrijven als Noremax maken fronts voor IKEA meubels/keukens met verschillende designs en zijn in iedere denkbare kleur te leveren.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:53
yamahabest schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:09:
[...]

[...]

Zou het mogelijk zijn om iets van een indicatie te geven hoeveel deze keuken ongeveer zou mogen kosten?

[...]

Ik neem aan dat meer mensen naar buiten afvoeren, toch? Wat is een geschikte oplossing voor een Bora Pure?
De keuken staat toch gewoon tegen 2 buitenmuren aan? Dan hoef je de vloer helemaal niet in.
Je kan in de schuine muur naar buiten of gewoon in de muur waar de keuken tegenaan staat.

@Karin P
Waar ga je de eettafel plaatsen?
Ik zou deze niet graag in het smalle gedeelte van de woning plaatsen.

[ Voor 9% gewijzigd door Kapitein Merijn op 05-01-2021 13:20 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Inviscid schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:15:
[...]

Heeft IKEA de specifieke kleur niet op voorraad, zijn ze uit het assortiment, of bestaan ze uberhaubt niet? Voor die eerste twee gevallen zou je eventueel kunnen kijken of je ze zelf bij een (buitenlandse?) IKEA kan vinden.

Anders is verven of laten maken de enige optie, waar ik denk ik zelf de voorkeur zou hebben voor verven. Geeft denk ik toch iets meer zekerheid dat het allemaal past en werkt met de rest van de keuken.
We willen graag antraciet. Een kleur die ze enkel voor hun fronten met greep beschikbaar hebben. Buitenlandse IKEA's vind ik een creatief idee. Ga ik onderzoeken.

Verder inderdaad laten spuiten een goede oplossing. Ik ben wel benieuwd in hoeverre dit mogelijk is. Wellicht heeft iemand hier goede ervaringen met een spuiter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:34
En je eiland langer maken en aan de bovenste muur 4 hoge kasten? Eventueel eiland iets naar rechts schuiven om de doorgang links te vergroten.

Wij hebben ook gekozen voor één langer eiland en een kastenwand (zij het 6x60). Kastenwand bij ons zit echter in een nis aan de (op jouw tekening) rechterkant.

Gefreubeld in Paint (onderste):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vxDf1D1SBfn9LaPbsQOnCcLikiU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/krJa1kZVT5TPyXyJ2vKqmLGx.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door Source90 op 05-01-2021 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Flix20 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:17:
[...]

Bedrijven als Noremax maken fronts voor IKEA meubels/keukens met verschillende designs en zijn in iedere denkbare kleur te leveren.
Goeie tip! Dank. De website ziet er veelbelovend uit. Ik ga eens een offerte daar opvragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne

3. ???

Waarom zit je vast aan ikea? Fronten lijken me een van de belangrijkste redenen waarom je voor een bepaalde fabrikant kiest. Zeker als je de fronten nog moet laten spuiten gaat het denk ik niet goedkoper zijn dan bijvoorbeeld een Nobilia keuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiQal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05-2024
Inderdaad, aan de 3,60 zijde met een werkblad onder het raam. Kan je de hoge kasten mooi symmetrisch verdelen. De spoelbak dan in het werkblad onder het raam, is redelijk uit het zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
yamahabest schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:09:
[...]

[...]

[...]

Prijs ligt ook een beetje aan welke opties je hebt gekozen qua frontjes en werkblad. Via Thuiskeukens.nl kun je zelf kijken wat daar een Systemat opstelling ongeveer kost.

@t14wo Er zijn nog meer aanbieders met frontjes voor Ikea keukens dan Noremax, op Instagram krijg ik bijvoorbeeld veel advertenties van Reform CPH. Houtmerk kan het ook maar die partij zou ik je afraden (doe maar eens een search in dit topic).

En goede vraag van @SquareOne, waarom Ikea?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t14wo
SquareOne schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:04:
[...]

Waarom zit je vast aan ikea? Fronten lijken me een van de belangrijkste redenen waarom je voor een bepaalde fabrikant kiest. Zeker als je de fronten nog moet laten spuiten gaat het denk ik niet goedkoper zijn dan bijvoorbeeld een Nobilia keuken?
@Alic3

Fronten zijn idd belangrijke keuze voor een leverancier. Ik hebt echter een grote voorkeur voor IKEA omdat het transparant is, ze jarenlang dezelfde lijn voeren, 25 jaar garantie geven en meer. Keukenwinkels met bijbehorende verkooptechnieken zetten bij mij de nekharen overeind. Dus uit principe wil ik bij IKEA kopen.

Daarnaast wil ik de installatie graag zelf doen. Ik doe dit, samen met de rest van de verbouwing zelf. IKEA keukens zijn hiervoor ontworpen en daardoor meer geschikt.

Uiteindelijk is de prijs/kwaliteit een belangrijke factor in mijn afweging. We maken ook bewuste keuze om te gaan voor de basis van IKEA (uitstekende prijs/kwaliteit), maar waar we dure apparatuur aanschaffen en een blad van 4,5k bestellen. Het zijn allemaal keuzes waarbij ik me afzet tegen de woekerprijzen van spaanplat en MDF kasten, toevallig omdat het een 'keuken'kast is, in plaats van een kledingkast.

Het gaat uiteindelijk ook om de 'lol' die ik uit het proces haal van het zelf uitzoeken, knutselen en combineren van componenten om een toffe keuken samen te stellen. Ik kom nu totaal voor onze keuken op ongeveer 12k. Waarbij we een eiland van 3*1 hebben en 5*220 hoge kasten, met een Bora kookplaat, Siemens oven en combi en dus een uniek natuursteenblad die flink geld kost, maar erg gaaf is.

[ Voor 13% gewijzigd door t14wo op 05-01-2021 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karin P
RadiQal schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:10:
[...]

Inderdaad, aan de 3,60 zijde met een werkblad onder het raam. Kan je de hoge kasten mooi symmetrisch verdelen. De spoelbak dan in het werkblad onder het raam, is redelijk uit het zicht.
Duidelijk en bedankt voor de suggestie.
In dat geval wordt het wel erg krap (de ruimte moet dan na de bouw precies op 3600 uitkomen en niet minder...). Mocht het wel passen, dan heb ik maar aan 1 kant ruimte bij de spoelbak. Aan de andere kant sta je dan continu met je elleboog tegen de kast. Dat zie ik eerlijk gezegd niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karin P
Source90 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:29:
[...]
En je eiland langer maken en aan de bovenste muur 4 hoge kasten? Eventueel eiland iets naar rechts schuiven om de doorgang links te vergroten.

Wij hebben ook gekozen voor één langer eiland en een kastenwand (zij het 6x60). Kastenwand bij ons zit echter in een nis aan de (op jouw tekening) rechterkant.

Gefreubeld in Paint (onderste):

[Afbeelding]
Bedankt voor je tekening en de suggesties.
We zitten qua spoel/vaatwassen al vast aan de kant van het kleine raam. Dit kunnen we vanuit de bouw niet meer omgooien (keuze is al 2 mnd geleden vastgelegd). En ik zou zelf het “natte” gedeelte niet op het eiland willen (no offense).

(jij toevallig ook gekocht in Rijnsburg??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karin P
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:18:
[...]

@Karin P
Die gaat dus wel in het smalle deel ;)
Waarschijnlijk met tegen de muur een bankje.
De draairichting van de woonkamerdeur wordt omgedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:34
Karin P schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:46:
[...]

We zitten qua spoel/vaatwassen al vast aan de kant van het kleine raam. Dit kunnen we vanuit de bouw niet meer omgooien (keuze is al 2 mnd geleden vastgelegd). En ik zou zelf het “natte” gedeelte niet op het eiland willen (no offense).

(jij toevallig ook gekocht in Rijnsburg??)
Was jouw tekening, en wat gefreubel met Paint :)

Heb zelf de keuken nog niet gekocht. Wel het leidingplan en elektra hierop afgestemd met de aannemer d.m.v. een technische tekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karin P
Source90 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:55:
[...]
Was jouw tekening, en wat gefreubel met Paint :)

Heb hem zelf de keuken nog niet gekocht. Wel het leidingplan en elektra hierop afgestemd met de aannemer d.m.v. een technische tekening.
Onze aannemer heeft maar 3 leidingschema’s tenzij je bij Bruynzeel koopt.
Waarschijnlijk dan toch niet hetzelfde project ;) (Hier gekocht in Cap Horn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
t14wo schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:30:
[...]

@Alic3

Fronten zijn idd belangrijke keuze voor een leverancier. Ik hebt echter een grote voorkeur voor IKEA omdat het transparant is, ze jarenlang dezelfde lijn voeren, 25 jaar garantie geven en meer. Keukenwinkels met bijbehorende verkooptechnieken zetten bij mij de nekharen overeind. Dus uit principe wil ik bij IKEA kopen.

Daarnaast wil ik de installatie graag zelf doen. Ik doe dit, samen met de rest van de verbouwing zelf. IKEA keukens zijn hiervoor ontworpen en daardoor meer geschikt.

Uiteindelijk is de prijs/kwaliteit een belangrijke factor in mijn afweging. We maken ook bewuste keuze om te gaan voor de basis van IKEA (uitstekende prijs/kwaliteit), maar waar we dure apparatuur aanschaffen en een blad van 4,5k bestellen. Het zijn allemaal keuzes waarbij ik me afzet tegen de woekerprijzen van spaanplat en MDF kasten, toevallig omdat het een 'keuken'kast is, in plaats van een kledingkast.

Het gaat uiteindelijk ook om de 'lol' die ik uit het proces haal van het zelf uitzoeken, knutselen en combineren van componenten om een toffe keuken samen te stellen. Ik kom nu totaal voor onze keuken op ongeveer 12k. Waarbij we een eiland van 3*1 hebben en 5*220 hoge kasten, met een Bora kookplaat, Siemens oven en combi en dus een uniek natuursteenblad die flink geld kost, maar erg gaaf is.
Ik snap je helemaal wat betreft transparantie, maar door dit topic weet ik inmiddels ook wel dat er genoeg andere wél transparante zaken zijn.

Ik denk wel (en ik speel even advocaat van de duivel he), dat ik persoonlijk zou afknappen op een keuken met Ikea kastwerk met zulke luxe afwerking. Natuurlijk koop je een keuken omdat je er zelf (lang) plezier van gaat hebben. Maar ik vind een Ikea keuken in huizen op Funda altijd een afknapper. Het blijft de kale Audi vs de luxe Skoda vergelijking (en is dus heel persoonlijk).

Ik knap trouwens ook af op slecht ontworpen, laagste prijsklasse en uitgewoonde keukens :+ Dat is ook de reden waarom ik hier ben, ik wil ook zelf de mooiste en beste prijs/kwaliteit keuken (gaan) uitzoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Alic3 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:13:
[...]

Ik snap je helemaal wat betreft transparantie, maar door dit topic weet ik inmiddels ook wel dat er genoeg andere wél transparante zaken zijn.

Ik denk wel (en ik speel even advocaat van de duivel he), dat ik persoonlijk zou afknappen op een keuken met Ikea kastwerk met zulke luxe afwerking. Natuurlijk koop je een keuken omdat je er zelf (lang) plezier van gaat hebben. Maar ik vind een Ikea keuken in huizen op Funda altijd een afknapper. Het blijft de kale Audi vs de luxe Skoda vergelijking (en is dus heel persoonlijk).

Ik knap trouwens ook af op slecht ontworpen, laagste prijsklasse en uitgewoonde keukens :+ Dat is ook de reden waarom ik hier ben, ik wil ook zelf de mooiste en beste prijs/kwaliteit keuken (gaan) uitzoeken :P
Ben het deels met je eens hoor. Maar een keukenkampioen keuken zal niet beter kwaliteit zijn dan een Ikea keuken. Het is een afweging tussen kwaliteit en prijs en dat is wat mij betreft per component in te delen. Ik zou het overigens knap vinden als jij een Ikea keuken herkent als deze geen apparatuur, blad en eventueel geen fronten heeft van Ikea.

Het is niet voor niets dat ze 25jr garantie durven geven. Ik moet de eerste traditionele keukenboer nog tegenkomen die dit doet en kan. Je krijgt zonder mokken nar 8 jaar voor je complete keuken nieuwe fronten als blijkt dat de folie loslaat bijvoorbeeld. Ik vind dat wel een plus.

Nogmaals, ik ben wellicht bevooroordeeld, maar zijn we dat niet allemaal op onze eigen manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
t14wo schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:22:
[...]

Ben het deels met je eens hoor. Maar een keukenkampioen keuken zal niet beter kwaliteit zijn dan een Ikea keuken. Het is een afweging tussen kwaliteit en prijs en dat is wat mij betreft per component in te delen. Ik zou het overigens knap vinden als jij een Ikea keuken herkent als deze geen apparatuur, blad en eventueel geen fronten heeft van Ikea.

Het is niet voor niets dat ze 25jr garantie durven geven. Ik moet de eerste traditionele keukenboer nog tegenkomen die dit doet en kan. Je krijgt zonder mokken nar 8 jaar voor je complete keuken nieuwe fronten als blijkt dat de folie loslaat bijvoorbeeld. Ik vind dat wel een plus.

Nogmaals, ik ben wellicht bevooroordeeld, maar zijn we dat niet allemaal op onze eigen manier?
De Ikea keukens haal ik er meteen uit bij het zien van de 4 draaidingen aan de onderkant bij de bovenkastjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zTwtJ3iX1jafiq1HECpP1uaajw4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/94b2Ce1OgoFkMSIDFhs8eXKL.jpg?f=fotoalbum_large

Hebben ze geen bovenkastjes dan zie je het wel aan de typische frontjes of wasbakken. Zijn die custom, dan wordt het inderdaad wat lastiger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
  • Laatst online: 15-06-2022
mr3000 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:29:
[Afbeelding]

Ik heb even wat in elkaar zitten klussen. We hebben een schuine wand en daardoor is de keuken nu op een heel andere plek gemaakt. Als ik de keuken hier zou maken zouden we veel efficienter gebruik maken van de ruimte.

Idee is om de achter wand 3 hoge kasten te maken (hoge koelkast zonder vriezer, 210cm vriezer staat in de berging, dubbele oven in de kast er naast). Rechts gewoon hoge kast. met nis tussenin met spoelbak en werkruimte (60 diep). Liefst hoger kasten zodat er bovenin extra ruimte is. plafond is 260cm.

Eiland van 100 tot 1.10 diep en 2.25 op smalste deel en 2.55 langste deel breed.
Twijfel beetje of het genoeg ruimte is. hebben nu een vrij kleine keuken en ben als de dood voor ruimte gebrek ;-)
Voor zover ik het goed in kan schatten lijkt me dat je zo voldoende ruimte hebt (al is ‘voldoende ruimte’ een lastig begrip, want is voor iedereen anders). Maar je hebt niet weinig ruimte of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB3
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-11-2024

MB3

@t14wo Ikea heeft de keukenlijn al eens verandert (dacht in 2014), kom je dan met klachten zit je met het probleem dat de fronten die je hebt er niet meer zijn (Ikea heeft de klanten toen 2 jaar de tijd gegeven om verschillende onderdelen als nog te bestellen).

Ik heb 2 schoonzusjes die allebei in hun Ikea keuken (2012 en 2013) het probleem hebben dat het folie/fineer gaat bladderen, in allebei de gevallen zijn de fronten niet meer leverbaar en wordt er geschermd dat het bladderen volgens Ikea al zo ver is dat dit al langer gaande is dan 2 maanden (2 maanden heb je de tijd om je klacht te melden om aanspraak te maken op garantie)
Dat je in dit soort welles nietes discussies komt vind ik wel tegenvallen

Wij hebben zelf in 2009 ook voor en Ikea keuken gekozen, mede door de prijs en de 25 jaar garantie.
Ik moet zeggen dat we altijd redelijk tevreden zijn geweest met onze keuken, maar hij is nu wel echt "op".
Wat ik toch best snel vind na 11 jaar...

Alles overwegend hebben we de Ikea overgeslagen in een zoektocht naar een keuken voor in ons nieuwebouw huis....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouske
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:57
Source90 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:29:

Karin P schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:46:
Dit dan combineren?
Links alles laag onder het raam door en op de rechter muur 4 hoge kasten (ingebouwd tussen 2 muurtjes?).
Dan zal het eiland wel iets korter moeten worden, maar door het ontbreken van kasten op de korte wand heb je wel meer ruimte tussen eiland en de ramen om aan die kant te gaan staan koken, het bar deel zal dan (waarschijnlijk) ook moeten verhuizen.

Succes met de puzzel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karin P
Rouske schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 19:44:
[...]

Dit dan combineren?
Links alles laag onder het raam door en op de rechter muur 4 hoge kasten (ingebouwd tussen 2 muurtjes?).
Dan zal het eiland wel iets korter moeten worden, maar door het ontbreken van kasten op de korte wand heb je wel meer ruimte tussen eiland en de ramen om aan die kant te gaan staan koken, het bar deel zal dan (waarschijnlijk) ook moeten verhuizen.

Succes met de puzzel :)
Hartelijk dank voor je suggestie, Rouske. Ik puzzel rustig verder.
Ik zal eens moeten kijken hoe die hoge kasten aan de rechterkant zou staan; ga ik even intekenen. Ik weet niet of ik zoveel afstand tussen de koelkast/oven en het spoel/kookgedeelte handig vindt. Helaas moet dan na de oplevering ook wel veel elektriciteit naar de andere kant getrokken worden. Ook wilden wij graag de keuken “om de hoek”. We hebben nu een open keuken die vol op het zicht staat. Daar wilden wij graag vanaf.
Maar weer met de 3D software aan de slag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
MB3 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 19:41:
@t14wo Ikea heeft de keukenlijn al eens verandert (dacht in 2014), kom je dan met klachten zit je met het probleem dat de fronten die je hebt er niet meer zijn (Ikea heeft de klanten toen 2 jaar de tijd gegeven om verschillende onderdelen als nog te bestellen).

Ik heb 2 schoonzusjes die allebei in hun Ikea keuken (2012 en 2013) het probleem hebben dat het folie/fineer gaat bladderen, in allebei de gevallen zijn de fronten niet meer leverbaar en wordt er geschermd dat het bladderen volgens Ikea al zo ver is dat dit al langer gaande is dan 2 maanden (2 maanden heb je de tijd om je klacht te melden om aanspraak te maken op garantie)
Dat je in dit soort welles nietes discussies komt vind ik wel tegenvallen

Wij hebben zelf in 2009 ook voor en Ikea keuken gekozen, mede door de prijs en de 25 jaar garantie.
Ik moet zeggen dat we altijd redelijk tevreden zijn geweest met onze keuken, maar hij is nu wel echt "op".
Wat ik toch best snel vind na 11 jaar...

Alles overwegend hebben we de Ikea overgeslagen in een zoektocht naar een keuken voor in ons nieuwebouw huis....
Uiteindelijk verzeil je ook hier in een 'wij wel', 'wij niet' discussie. Het gaat mij in ieder geval wel om het feit dat de winkel het aandurft om 25jr garantie te geven. Ik ken niet 1 keukenfabrikant dit ook maar de helft garantie durft te geven. En inderdaad, als het puntje bij paaltje komt, zal de lijn net uit assortiment zijn, de kleur er niet zijn, de maat er niet meer zijn etc. Maar het feit dat men 25jr garantie durft te geven zegt dat het met dit in het achterhoofd is ontworpen en gefabriceerd. Dat geeft toch een stukje zekerheid in het geheel. Ik hoop dat dit dan ook wordt beantwoord door de kwaliteit van de keuken. We kunnen niet anders dan gissen, want je zal maar net die batch hebben waarbij de lagers van de lades waardeloos blijken.

Dat je benoemt Ikea over te slaan in de zoektocht naar een nieuwe keuken, ben ik heel erg benieuwd of het budget waar je nu een keuken wilt aanschaffen in de buurt zit van een Ikea keuken. Dus <12-15k.Ik vermoed dat je in een hoger segment zit. Dat is altijd een betere keuze. Maar heeft niet zoveel te maken met Ikea keukens specifiek, maar wel de keuze om een segment hoger te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Alic3 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:44:
[...]

De Ikea keukens haal ik er meteen uit bij het zien van de 4 draaidingen aan de onderkant bij de bovenkastjes.
[Afbeelding]

Hebben ze geen bovenkastjes dan zie je het wel aan de typische frontjes of wasbakken. Zijn die custom, dan wordt het inderdaad wat lastiger ;)
het is ook zeker geen verwijt. Ik was slechts benieuwd. Daarnaast ben ik ook benieuwd naar wat dit jou dan zegt. Deze mensen hebben beknibbeld? Herken je dan ook een instapper van Keuken Concurrent? En wat zegt dit?

Higher end keukens herken je direct en staan met kop en schouders boven andere keukens uit. Maar dit is met name door afwerking, afwijkend design en maatwerk. Een mooie Next125 zou ik ook prachtig vinden. DIt heeft gewoon z'n weerslag op de prijs en een verdubbeling van de prijs maakt het voor mij nog niet goed. Pas vanaf 30k kom je in het budget waarbij een keuken écht uniek en gaaf wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-04 18:56
Alic3 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:23:
[...]

Houtmerk kan het ook maar die partij zou ik je afraden (doe maar eens een search in dit topic).
Hmm die negatieve verhalen over Houtmerk lijken wel alleen te gaan over volledige keukens? Wij wilden daar ook bestellen, maar alleen wat fronten voor de bovenkastjes. We willen namelijk houten fronten met profilering, een beetje zoals dit. En volgens mij kunnen alleen zij dat leveren, of kennen jullie nog andere partijen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rouske
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:57
@Karin P welke 3D software gebruik je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marijndokter
  • Laatst online: 27-11-2024
Wij zijn ook een nieuwe keuken uit aan het zoeken! Qua indeling gaan we voor een eiland van 3 meter, hoge kastenwand van 1, 80 en nog een wand met blad en lage kasten van ongeveer 5 meter lang en 30cm diep. Blad van composiet. Met de volgende apparatuur:

Quooker Pro 3 flex
Oven Siemens HB875G5B1
Combi Siemens CP465AGB0
Miele inductie met afzuiging KMDA7634FL
Vaatwasser Siemens SN65ZX49CN
2x koelkast Siemens KI24RNFF1
Vriezer Siemens GU15DADF0

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sBqEU0m1FxlnIjzN3ymajtX4leU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4hWxKAu5cVih4mphXxXsIZsh.jpg?f=fotoalbum_large

In eerste instantie bij ikook geweest, maar de verkoper bleef maar aandringen op goedkope apparatuur en kunststof blad omdat hij anders bang werd dat het te duur zou worden.

Vervolgens een offertecheck gedaan bij keukenloods, die kwamen uit op 19k ipv de door ikook aangegeven 25k+.

Omdat we speelden met het idee alles los te halen bij keukenloods ook al een aanvraag gedaan voor dezelfde apparatuur. Vervolgens werd dezelfde apparatuur als in de offertecheck voor 1300 minder aangeboden.

Het gaat om een Nobilia keuken, maar voor 800 extra kan het een systemat worden, wat we denk ik wel gaan doen.

De laatste offerte van Keukenloods is dus net onder de 20k, maar daar zou dus nog zo'n 1300 vanaf moeten kunnen op de apparatuur. Nog tips hoe dit te spelen tegenover Keukenloods?

Zou 19k realistisch zijn voor een keuken zoals dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallom
Volgens mij heeft zij de Ikea keukenplanner gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rootje7575
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10-03-2021
Beste Gizmo,
je hebt dit topic al enige tijd geleden geschreven, maar was benieuwd of je de spullen alsnog bij stockline.be gekocht heb en hoe dat dan evt bevallen is

De prijzen met de huidige aanbieders verschillen in 2020/2021 ook nog steeds fors

Dank voor je reactie,

Rootje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

t14wo schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:15:
[...]

Uiteindelijk verzeil je ook hier in een 'wij wel', 'wij niet' discussie. Het gaat mij in ieder geval wel om het feit dat de winkel het aandurft om 25jr garantie te geven. Ik ken niet 1 keukenfabrikant dit ook maar de helft garantie durft te geven. En inderdaad, als het puntje bij paaltje komt, zal de lijn net uit assortiment zijn, de kleur er niet zijn, de maat er niet meer zijn etc. Maar het feit dat men 25jr garantie durft te geven zegt dat het met dit in het achterhoofd is ontworpen en gefabriceerd. Dat geeft toch een stukje zekerheid in het geheel. Ik hoop dat dit dan ook wordt beantwoord door de kwaliteit van de keuken. We kunnen niet anders dan gissen, want je zal maar net die batch hebben waarbij de lagers van de lades waardeloos blijken.

Dat je benoemt Ikea over te slaan in de zoektocht naar een nieuwe keuken, ben ik heel erg benieuwd of het budget waar je nu een keuken wilt aanschaffen in de buurt zit van een Ikea keuken. Dus <12-15k.Ik vermoed dat je in een hoger segment zit. Dat is altijd een betere keuze. Maar heeft niet zoveel te maken met Ikea keukens specifiek, maar wel de keuze om een segment hoger te zoeken.
Als de achterwand van de spoelkast begint te rotten sturen ze je inderdaad zonder problemen een nieuwe achterwand toe. Maar wie gaat je keuken demonteren en het monteren? Daar zit je mooi zelf mee.

Die 25j garantie is eenvoudige product garantie. Staar je er niet blind op.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12:14
marijndokter schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:35:

Volgens mij heb je veel keuken voor dat geld....
De lange zijde van 5 meter komt wel wat inspiratieloos over tbh.

[ Voor 12% gewijzigd door Linkser op 05-01-2021 21:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-03 12:31

Greebs

inert

[...]

Uiteindelijk verzeil je ook hier in een 'wij wel', 'wij niet' discussie. Het gaat mij in ieder geval wel om het feit dat de winkel het aandurft om 25jr garantie te geven. Ik ken niet 1 keukenfabrikant dit ook maar de helft garantie durft te geven. En inderdaad, als het puntje bij paaltje komt, zal de lijn net uit assortiment zijn, de kleur er niet zijn, de maat er niet meer zijn etc. Maar het feit dat men 25jr garantie durft te geven zegt dat het met dit in het achterhoofd is ontworpen en gefabriceerd. Dat geeft toch een stukje zekerheid in het geheel. Ik hoop dat dit dan ook wordt beantwoord door de kwaliteit van de keuken.
Ben het met je eens dat IKEA-keukens het overwegen waard zijn. Uiteindelijk heeft iedereen zijn eigen wensen, prioriteiten, budget etc. dat zal bepalen wat het beste bij die persoon past.

Wel wil ik wat dit stuk betreft even nuanceren. Vergeet niet dat IKEA een gigantische 'for profit'-organisatie is, met bijbehorende schaalvoordelen. De marges zullen hoog genoeg zijn op de keukens, dat de '25 jaar garantie' ze meer geld oplevert dan kost (zie het als een soort marketing), niets is tenslotte gratis. Het zegt mijns inziens dus niet direct iets over de kwaliteit van de ontwerpen en de fabricage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:16
t14wo schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:22:
Maar een keukenkampioen keuken zal niet beter kwaliteit zijn dan een Ikea keuken.
Dat ligt er nogal aan of je een Bauformat, Pronorm of Systemat keuken koopt.

Koop je liever een volkswagen met 5 jaar garantie of een dacia met 15 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
mitsumark schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:04:
[...]

Dat ligt er nogal aan of je een Bauformat, Pronorm of Systemat keuken koopt.

Koop je liever een volkswagen met 5 jaar garantie of een dacia met 15 jaar?
Volkswagen en Dacia heeft veel meer te maken met imago en uitstraling. Als het allebei grijze dozen zijn, waarbij de doorsnee consument het verschil niet zal zien, tot je écht goed gaat kijken, denk ik dat de verhoudingen anders zullen liggen. Doordat auto's zoveel 'gevoel' meebrengen, is het een lastige vergelijking.

Ik vind het wel interessant wat je noemt over deze merken. Ik herken ze omdat ik het topic meelees. Maar dat zal 5% (?) zijn van de Nederlanders? De rest ziet gewoon een keuken. Een gevoel van kwaliteit is dus lastig om te kwantificeren. Dit toont nog maar eens het gebrek aan transparantie aan in de markt. Het maakt de keuze alleen maar lastiger. Exact dit probleem heb je ook bij meubels en matrassen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karin P
Moet ik je even schuldig blijven; online software van een keukenboer. Heb het linkje alleen op mijn werk. Ik ben minder vaak op het werk, dus ik kom er later op terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:16
t14wo schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:09:
[...]
Volkswagen en Dacia heeft veel meer te maken met imago en uitstraling. Als het allebei grijze dozen zijn, waarbij de doorsnee consument het verschil niet zal zien, tot je écht goed gaat kijken, denk ik dat de verhoudingen anders zullen liggen. Doordat auto's zoveel 'gevoel' meebrengen, is het een lastige vergelijking.

Ik vind het wel interessant wat je noemt over deze merken. Ik herken ze omdat ik het topic meelees. Maar dat zal 5% (?) zijn van de Nederlanders? De rest ziet gewoon een keuken. Een gevoel van kwaliteit is dus lastig om te kwantificeren. Dit toont nog maar eens het gebrek aan transparantie aan in de markt. Het maakt de keuze alleen maar lastiger. Exact dit probleem heb je ook bij meubels en matrassen bijvoorbeeld.
Voor sommige mensen zijn het beide auto's met 4 wielen en een stuur die je van A naar B brengt.
Net zoals sommige mensen naar een keukenkast kijkt alsof het een paar houten planken zijn, die in elkaar gezet opbergruimte en plek voor apparatuur geeft.
Ik merk het verschil helaas al als ik een autodeur open/dicht doe, kan een duur probleem zijn..
Als je net iets beter kijkt/voelt/ervaart, dan zie je de verschillen met keukens ook wel. Al is dat inderdaad niet altijd even makkelijk te merken en zeker niet altijd uit te drukken in iets kwantificeerbaars, soms is het gewoon het "gevoel".
Dat zegt imo meer over de koper dan over de auto/keuken.
Natuurlijk is dat iedereens goed recht om niet voor premium te gaan, als jij een "Dacia" prima vindt (of het verschil niet (direct) ziet), moet je geen "VW" kopen, zonde van je geld.
Of wellicht heb je liever een "Dacia" met alle opties, dan een kale "VW", ook dat mag. Ergens zit misschien ook wel een gulden middenweg.
Zoveel mensen, zoveel wensen.

[ Voor 6% gewijzigd door mitsumark op 06-01-2021 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-04 13:59

Oven Siemens HB875G5B1
Combi Siemens CP465AGB0
Wat mij in elk geval opviel is dat je oven en combi uit een andere lijn zijn en dus een andere look hebben. Zo boven elkaar valt dat wel op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MB3

MB3

[...]

Wij gaan nu voor een Hacker Systemat en zijn voor €11.500 klaar :*)
Daarbij moet ik zeggen dat de huidige Ikea z`n 70-80cm groter is en rond de €6000 koste.
Maar daar zit geen composiet blad bij, het blad nu 70 ipv 60 cm diep is er minder en goedkopere apparatuur in zit (€2500 vs €4500) en de keuken geplaatst word. Laat je dat bij een Ikea keuken doen lees ik prijzen van rond de €2300.

Als we in dezelfde situatie als 2009 zaten hadden we wel weer langs de Ikea gegaan maar zeker andere offertes opgevraagd, dat hebben we toen niet gedaan en achteraf baal ik daar wel van..
En met de keuken zelf plaatsen zijn we nu wel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:01
Wij zijn ook een nieuwe keuken uit aan het zoeken! Qua indeling gaan we voor een eiland van 3 meter, hoge kastenwand van 1, 80 en nog een wand met blad en lage kasten van ongeveer 5 meter lang en 30cm diep. Blad van composiet. Met de volgende apparatuur:

Quooker Pro 3 flex
Oven Siemens HB875G5B1
Combi Siemens CP465AGB0

[Afbeelding]

In eerste instantie bij ikook geweest, maar de verkoper bleef maar aandringen op goedkope apparatuur en kunststof blad omdat hij anders bang werd dat het te duur zou worden.

Vervolgens een offertecheck gedaan bij keukenloods, die kwamen uit op 19k ipv de door ikook aangegeven 25k+.

Omdat we speelden met het idee alles los te halen bij keukenloods ook al een aanvraag gedaan voor dezelfde apparatuur. Vervolgens werd dezelfde apparatuur als in de offertecheck voor 1300 minder aangeboden.

Het gaat om een Nobilia keuken, maar voor 800 extra kan het een systemat worden, wat we denk ik wel gaan doen.

De laatste offerte van Keukenloods is dus net onder de 20k, maar daar zou dus nog zo'n 1300 vanaf moeten kunnen op de apparatuur. Nog tips hoe dit te spelen tegenover Keukenloods?

Geen opmerkingen over prijs of onderhandelingen. Behalve dan dat je nog langs een 3e keukenzaak kan gaan.

Ja je ontwerp. Waarom wil je 5 meter lage kasten? Veel keukens hier hebben weinig werkruimte maar dit lijkt me weer wat overdreven. Daarnaast heb je nu meer dan 20 lage kasten, echt extreem veel.

Daarnaast je apparatuur, naast de 2 ovens uit andere series ook 2 koelkasten en dan een kleine vriezer. Kan je niet beter 1 grote koelkast nemen en een wat grotere vriezer? Ik weet niet met hoeveel mensen je daar woont maar enigszins opvallend.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023

Quooker Pro 3 flex
Oven Siemens HB875G5B1
Combi Siemens CP465AGB0

[Afbeelding]

De prijs is realistisch maar het ontwerp wat inspiratieloos. Je kan bijvoorbeeld
- een prachtige nis maken links aan de lange wand. (Hoge kast, 2x lage kast, dan weer een hoge kast). Voorbeelden genoeg te vinden hier.
- spoelen ook aan de lange wand, ter hoogte van de inductiekookplaat. Daar plaats je dan ook je vaatwasser.
- barretje maken aan het eiland waar je het spoelen hebt weggehaald. Daar zitten nu 2 kasten. Die ruimte win je terug in de hoge kasten naast de nis.
- ovens ergens naast elkaar plaatsen met een warmhoudlade onder de compacte oven.

Kortom, heel veel mogelijkheden om écht een prachtige keuken te maken, jullie hebben er de ruimte voor!! Dit ontwerp is een beetje inspiratieloos.

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB3

MB3

@marijndokter Ben je toevallig bij Ikook in Capelle aan den IJssel geweest?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• herofruit
Wij zijn bijna rond met onze keuken. Het was even puzzelen, maar toch ondanks alle beperkingen zo goed als onze droomkeuken weten te realiseren!

Next125 (hoge korpus) Dekton Kelya. Alles IQ700 of top IQ500, Quooker etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NNBd5YnSfJAU1fH8FPmcEUmzRtM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AEGSvGdt8zXlUHQrP7ilSqDN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tg61n_YmYti1CMMorISKAPlqeuQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/quBK0ReY7kobbWhQroY0fjLN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LZxQ-24gjUzy8mFMMYL-2m2RpkY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KqkE899gnBYe1B5UwH3rIpC5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04 12:22
[...]

De keuken staat toch gewoon tegen 2 buitenmuren aan? Dan hoef je de vloer helemaal niet in.
Je kan in de schuine muur naar buiten of gewoon in de muur waar de keuken tegenaan staat.
In principe heb je gelijk. De "schuine" muur is inderdaad een buitenmuur.
De muur aan de achterkant van de keuken is een binnenmuur, de hal zit daarachter.

Maar ik vond zo'n koekoek de mooiste afwerking hebben (amper te zien aan de buitenkant). Maar gezien bijkomende problemen, zal door de buitenmuur verstandiger zijn.

Iemand ervaring met de Naber Compair Thermobox oplossing in combinatie met een Bora Pura?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
herofruit schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 00:10:
Wij zijn bijna rond met onze keuken. Het was even puzzelen, maar toch ondanks alle beperkingen zo goed als onze droomkeuken weten te realiseren!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Prachtige keuken! Waar heb je deze gekocht en wat is staat er onderaan de streep op de offerte? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
yamahabest schreef op maandag 4 januari 2021 @ 02:19:

Wat is nu een redelijke prijs voor zo'n keuken? Het lijkt mij zo'n relatief recht-toe-recht-aan keuken..
Lijkt mij redelijk duur allemaal voor een simpele keuken. Ik zou eens bij KVIK gaan kijken, voor standaard kleuren (zwart/wit/grijs/hout) en extra diepe en extra hoge onderkasten zit je daar goed (hun XXL concept). En ze werken met netto prijzen die je gewoon online uit de catalogus kunt vissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vk_
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-04-2021

vk_

battler schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:52:
@JohnStaakke Duitsland is zeker een optie, het werkt alleen makkelijker als we langs kunnen gaan.
Dat viel bij mij dus tegen. Zie wat verder terug. Duitsland duurder zelfs met lagere B.T.W., die er nu ook niet meer is.
Ik weet niet hoe groot je keuken is, maar ik ben met 3m kastenwand en 3m eiland voor nog geen 18K klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-04 15:18
Mooi! Werkt goed de zwarte kleur i.c.m het Denton werkblad. Wij gaan ook voor zwart (fineer) hoge kasten. Zwarte Quooker etc. Echter vonden wij de Siemens line (RVS) hier niet mooi inpassen aangezien deze niet zwart helemaal zwart is. Heb je ook die Miele overwogen? Die kan helemaal zwart net als de ATAG als alternatief ?

Verder ben ik ook benieuwd wat dit heeft gekost kasten/werkblad/apparatuur :) ?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-04 17:39
vk_ schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:00:
[...]

Dat viel bij mij dus tegen. Zie wat verder terug. Duitsland duurder zelfs met lagere B.T.W., die er nu ook niet meer is.
Ik weet niet hoe groot je keuken is, maar ik ben met 3m kastenwand en 3m eiland voor nog geen 18K klaar.
Kastenwand: 420, kookeiland 300.

Ik heb nog geen enkele offerte gehad onder de 20K, meestal is het 20-25 met een uitschieter van 50.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• herofruit
BlowFish schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:02:
Mooi! Werkt goed de zwarte kleur i.c.m het Denton werkblad. Wij gaan ook voor zwart (fineer) hoge kasten. Zwarte Quooker etc. Echter vonden wij de Siemens line (RVS) hier niet mooi inpassen aangezien deze niet zwart helemaal zwart is. Heb je ook die Miele overwogen? Die kan helemaal zwart net als de ATAG als alternatief ?

Verder ben ik ook benieuwd wat dit heeft gekost kasten/werkblad/apparatuur :) ?

[...]
Dank!

@Linkser @BlowFish, Ihre Küche. Gespecificeerde offerte heb ik niet, alleen de totaalprijs.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

We hebben eerlijkheidshalve nog niet de Fenix frontjes naast de oven gelegd. Is er zo veel kleurverschil dan? We zitten nu aan de bovenkant van het budget en alles upgraden naar Miele maakt het in ieder geval niet goedkoper, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Erg fraaie keuken, mooi ontwerp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
herofruit schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:54:
[...]

Dank!

@Linkser @BlowFish, Ihre Küche. Gespecificeerde offerte heb ik niet, alleen de totaalprijs.

***members only***

We hebben eerlijkheidshalve nog niet de Fenix frontjes naast de oven gelegd. Is er zo veel kleurverschil dan? We zitten nu aan de bovenkant van het budget en alles upgraden naar Miele maakt het in ieder geval niet goedkoper, toch?
Prijs voor een dergelijke keuken lijkt me niet heel gek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
hallom schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:22:
[...]

Hmm die negatieve verhalen over Houtmerk lijken wel alleen te gaan over volledige keukens? Wij wilden daar ook bestellen, maar alleen wat fronten voor de bovenkastjes. We willen namelijk houten fronten met profilering, een beetje zoals dit. En volgens mij kunnen alleen zij dat leveren, of kennen jullie nog andere partijen?
Die verhalen gaan over alles wat ze zelf in hun werkplaats maken. Ze kunnen de vraag niet aan. Dus eigen keukens, frontjes, tafels, badkamermeubels etc. Het wordt wel geleverd uiteindelijk, maar maanden later zonder of met eenzijdige communicatie. Moet je wel zin in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
SquareOne schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:56:
[...]

Erg fraaie keuken, mooi ontwerp!
Thanks :) Zijn we erg blij mee. De prijs is idd prima. Waarschijnlijk valt er altijd nog wel iets uit te onderhandelen, maar het voelt goed zo. Zijn ook echt goed geholpen daar en kennissen (overburen) hebben onlangs de keuken geïnstalleerd gekregen bij Ihre Küche. Niets dan lof, dus dat geeft ook vertrouwen.

Dankzij alle adviezen hier (en in de dm ;) ) kom je er achter wanneer je genaaid of een goede deal hebt. En niet minder belangrijk, een keuken hebt die je ook écht wil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
herofruit schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:07:
[...]

Thanks :) Zijn we erg blij mee. De prijs is idd prima. Waarschijnlijk valt er altijd nog wel iets uit te onderhandelen, maar het voelt goed zo. Zijn ook echt goed geholpen daar en kennissen (overburen) hebben onlangs de keuken geïnstalleerd gekregen bij Ihre Küche. Niets dan lof, dus dat geeft ook vertrouwen.

Dankzij alle adviezen hier (en in de dm ;) ) kom je er achter wanneer je genaaid of een goede deal hebt. En niet minder belangrijk, een keuken hebt die je ook écht wil!
Ik zat nog even te kijken naar je originele schetsen in deze post. Lijkt nu meer ruimte te zijn aan de kant van de spoelbak, verplaatsen jullie nog een wand o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-04 20:47
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijndokter
  • Laatst online: 27-11-2024
Thanks iedereen voor de tips, zowel de apparatuur als de indeling. Qua indeling is er denk ik inderdaad ruimte voor verbetering.
MB3 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 00:10:
@marijndokter Ben je toevallig bij Ikook in Capelle aan den IJssel geweest?
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
SquareOne schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:17:
[...]

Ik zat nog even te kijken naar je originele schetsen in deze post. Lijkt nu meer ruimte te zijn aan de kant van de spoelbak, verplaatsen jullie nog een wand o.i.d?
Scherp gezien! We verplaatsen de wand links van het raam inderdaad (tenminste) 60cm naar links, zodat daar meer ruimte ontstaat. Daarnaast wordt ook het schiereiland iets anders geplaatst.

Beide aanpassingen leveren wel een uitdaging met de deuren op. De twee deuren naar de meterkast (bij het schiereiland) en de CV (naast het spoelen) worden erg smal. Een standaard opdekdeur gaat er heel gek uit zien met een breedte van 60cm. Daar moeten wel nog iets moois voor verzinnen.

Zit nu te kijken naar een ingewerkte blokdeur, maar die beginnen ook bij € 700,- per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-04 15:18
Mooie prijs. Nee alles upgraden naar Miele maakt het niet goedkoper. Alternatief is ATAG.

Geloof dat enkel Miele apparaten bij ons al rond de 22k (bruto) zijn. Daarbij gaat bij Siemens zo’n 50% korting vanaf. Bij Miele moet je blij zijn met 25-30%.
[...]

Dank!

***members only***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
[...]

Dank!

***members only***

Dat is inderdaad een zeer nette prijs! Zit daar die wijnkoeler van je vorige post ook bij?

Wij hebben dus uiteindelijk voor ATAG gekozen vanwege de black steel collectie, dat is ten opzichte van Siemens volgens mij niet duurder en ziet er echt zo gaaf uit naast mat zwart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• herofruit
Welk merk keuken is dit? En is de keukenleverancier ook Van Wanrooij?
Prijs lijkt inderdaad aan de hoge kant. Is in de genoemde totaalprijs de cheque al verwerkt? Of gaat dit er nog vanaf?

En ik zou nog eens goed naar het ontwerp kijken, er zit nog wel wat potentie in.

- Veel verschillend formaat kasten: VLNR 60, 120, 60, 45, 45, 60. Als je toch gebonden bent aan die maten, doe dan VLNR 60, 120, 60, 45, 60, 45. Dan valt je spoelbak ook mooi in het midden van die bar.
- Ook twee verschillende type ovens boven elkaar gaat er raar uit zien. Waarom wil je persé die knoppen? Anders neem je 2x een IQ500 zodat je dezelfde look hebt? Of beide ATAG? Die heeft ook 2 knoppen naast elkaar.
- Even een schatting, de muur rechteronderin je tekening naast de deur is ±115cm. Mocht je de deur kunnen verplaatsen heb je daar 125cm wat voldoende is voor 2 hoge kasten met de ovens naast elkaar op werkhoogte. Onder de compacte oven past een warmhoud- of voorraad lade.
- Amerikaanse koelkast i.v.m. de ijsblokjesmachine? Grote consessie voor ijsblokjes. Maar mocht het i.v.m. de ruimte zijn, dan heb je met 1 grote koelkast en 1 onderkast vriezer (die je onder je oven kwijt kan) veel meer liter.

Het loont denk ik wel om naar een andere keukenleverancier te gaan en hun de vrije hand te geven in het ontwerp. Ik heb het gevoel dat je nog niet echt de ruimte helemaal goed benut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
@BlowFish Dan gaan we in de zaak maar eens kijken hoe of wat! Helaas door lockdown pas in februari een afspraak, maar komt wel goed. Miele is dan sowieso geen optie, veel te duur ;-)

@Linkser Wijnkoeler hebben we even gelaten voor wat het is. Die komt nu waarschijnlijk in de nieuw te bouwen sidetable aan de andere kant van de eettafel.

[ Voor 7% gewijzigd door herofruit op 06-01-2021 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MB3

MB3

marijndokter schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:10:
Thanks iedereen voor de tips, zowel de apparatuur als de indeling. Qua indeling is er denk ik inderdaad ruimte voor verbetering.

[...]

Yep
Dacht het te zien aan de afbeelding in je keuken dat is de verkoper :+
Of ik moet er naast zitten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederik88
  • Laatst online: 19-04-2024
Marinos83 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 07:51:
[...]

Lijkt mij redelijk duur allemaal voor een simpele keuken. Ik zou eens bij KVIK gaan kijken, voor standaard kleuren (zwart/wit/grijs/hout) en extra diepe en extra hoge onderkasten zit je daar goed (hun XXL concept). En ze werken met netto prijzen die je gewoon online uit de catalogus kunt vissen.
Goedemiddag, Wij lezen al even mee...
Momenteel hebben wij voor onze nieuwbouw woning een Rotpunkt keuken in offerte staan. Maar hoe verhoud KVIK zich tot de "gevestigde" markt/merken? hier ben ik nog niet heel bekend mee? Enerzijds ziet het er "online" best knap uit, anderzijds heeft het iets ikea's (tot de manier prijzen en zelfs het lettertype van het aanprijzen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallom
Marinos83 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 07:51:
[...]

Vind Kvik nou ook niet bepaald goedkoop. Had een offerte opgevraagd voor de groene Ombra keuken: 2 hoge kasten, 8x ladekasten, 1x ovenkast en 3 bovenkasten zonder front + composieten werkblad. Eiland van 3 meter (95 cm diep) en kastenwand van 3 meter.

Totaal: 17K, exclusief apparatuur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
yamahabest schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 03:00:
[...]

In principe heb je gelijk. De "schuine" muur is inderdaad een buitenmuur.
De muur aan de achterkant van de keuken is een binnenmuur, de hal zit daarachter.

Maar ik vond zo'n koekoek de mooiste afwerking hebben (amper te zien aan de buitenkant). Maar gezien bijkomende problemen, zal door de buitenmuur verstandiger zijn.

Iemand ervaring met de Naber Compair Thermobox oplossing in combinatie met een Bora Pura?
Ik zou de uitblaasbox van Bora nemen. Je kan dan fijn achter de plint langs in een rechte weg naar buiten. Door de terugslagklep die erin zit kan je gewoon op maaiveld hoogte recht naar buiten blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
frederik88 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:18:
[...]

Momenteel hebben wij voor onze nieuwbouw woning een Rotpunkt keuken in offerte staan. Maar hoe verhoud KVIK zich tot de "gevestigde" markt/merken? hier ben ik nog niet heel bekend mee? Enerzijds ziet het er "online" best knap uit, anderzijds heeft het iets ikea's (tot de manier prijzen en zelfs het lettertype van het aanprijzen).
Ik ben geen expert, maar mijn beeld is dat ze wat minder breed assortiment in kleuren en maten hebben. Dus voor specifieke wensen ga je er wellicht niet slagen, maar als je met de standaard maten uit de voeten kan heb je in ieder geval een goede referentie dankzij de netto prijzen die volledig transparant zijn. Kwalitatief vind ik het moeilijk te beoordelen. Qua prijs prima maar je kan vast goedkoper vinden met goed nderhandelen of bij de Ikea. Wel hebben ze altijd een of andere actie zoals gratis montage of korting op apparatuur, blad of kasten dus het kan lonen om even te wachten tot de juiste actie voorbij komt. Montage werken ze met ZZPers, zoals ook veel andere keukenwinkels. Dan is het altijd even afwachten wat je krijgt. Dat is een van de redenen dat wij uiteindelijk voor een partij zijn gegaan met eigen monteurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
frederik88 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:18:
[...]

Kijk even goed naar de online reviews van KVIK, ik zou voorzichtig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Detail vraagje mbt zijpanelen:
Vaatwasser is gepland direct naast een gestuct wandje. De ene verkoper geeft aan dat er wel een zijpaneel nodig is, de ander niet...

Voor nu ga ik er even van uit dat het wel nodig is. Voor de eenheid is het denk ik mooi om dan ook aan de rechterkant van het spoeldeel en ook bij de hoge kasten zijpanelen te plaatsen. Nu ontstaat er het volgende probleem. De zijpanelen bij de hoge kasten zijn maximaal 241cm. Mijn hoge kasten zijn in totaal zo'n 249cm (15cm plint, 195cm kast en 39cm kast). Dat zou betekenen dat de zijpanelen daar uit twee hoge delen moeten worden opgebouwd. Dat lijkt me niet zo fraai.

Members only:

Opties:
1) geen zijpanelen bij het hoge deel. Dit vind ik zelf minder fraai.
2) zijpanelen pas laten beginnen boven de plint. Nadeel is dan dat ze bij het lage deel op de grond staan en bij de hoge kasten en het eiland gelijk zijn met de kasten en pas beginnen boven de plint.

Vraag
Zou het mogelijk zijn om bij het zijpaneel links van de vaatwasser een hoek uit te zagen zodat het optisch lijkt alsof dit paneel pas begint boven de plint maar dan het paneel achter de plint wel op de grond staat om de vaatwasser te kunnen bevestigen? Wat zouden jullie doen :)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
SquareOne schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:57:
Detail vraagje mbt zijpanelen:
Vaatwasser is gepland direct naast een gestuct wandje. De ene verkoper geeft aan dat er wel een zijpaneel nodig is, de ander niet...

Voor nu ga ik er even van uit dat het wel nodig is. Voor de eenheid is het denk ik mooi om dan ook aan de rechterkant van het spoeldeel en ook bij de hoge kasten zijpanelen te plaatsen. Nu ontstaat er het volgende probleem. De zijpanelen bij de hoge kasten zijn maximaal 241cm. Mijn hoge kasten zijn in totaal zo'n 249cm (15cm plint, 195cm kast en 39cm kast). Dat zou betekenen dat de zijpanelen daar uit twee hoge delen moeten worden opgebouwd. Dat lijkt me niet zo fraai.

***members only***

Opties:
1) geen zijpanelen bij het hoge deel. Dit vind ik zelf minder fraai.
2) zijpanelen pas laten beginnen boven de plint. Nadeel is dan dat ze bij het lage deel op de grond staan en bij de hoge kasten en het eiland gelijk zijn met de kasten en pas beginnen boven de plint.

Vraag
Zou het mogelijk zijn om bij het zijpaneel links van de vaatwasser een hoek uit te zagen zodat het optisch lijkt alsof dit paneel pas begint boven de plint maar dan het paneel achter de plint wel op de grond staat om de vaatwasser te kunnen bevestigen? Wat zouden jullie doen :)?
De oplossing is makkelijker dan je denkt. Laat ze de panelen gewoon bestellen in de maat van de hoge kast + opzetkast. Het is helemaal niet nodig om ze door te laten lopen tot op de grond. Persoonlijk vind ik dat ook fraaier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Kapitein Merijn schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:07:
[...]

De oplossing is makkelijker dan je denkt. Laat ze de panelen gewoon bestellen in de maat van de hoge kast + opzetkast. Het is helemaal niet nodig om ze door te laten lopen tot op de grond. Persoonlijk vind ik dat ook fraaier.
Dank voor je reactie.

In dat geval krijg ik een paneel van 195 + 39 boven op elkaar, dan zie je een naad toch? Als ik ze pas boven de plint laat beginnen zou het ook uit één stuk kunnen van 234. Overigens hebben ze bij de hoge kasten alleen een optische functie.

Maar wat zou je dan doen met de kant bij de vaatwasser? Het paneel links van de vaatwasser heeft wel een functie en zou volgens mij op de grond moeten staan. Dan zou je daar wel een paneel zien tot op de grond en aan de andere kant van het muurtje begint het paneel pas op 15cm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
SquareOne schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:13:
[...]

Dank voor je reactie.

In dat geval krijg ik een paneel van 195 + 39 boven op elkaar, dan zie je een naad toch? Als ik ze pas boven de plint laat beginnen zou het ook uit één stuk kunnen van 234. Overigens hebben ze bij de hoge kasten alleen een optische functie.

Maar wat zou je dan doen met de kant bij de vaatwasser? Het paneel links van de vaatwasser heeft wel een functie en zou volgens mij op de grond moeten staan. Dan zou je daar wel een paneel zien tot op de grond en aan de andere kant van het muurtje begint het paneel pas op 15cm.
De panelen langs de hoge kasten zijn inderdaad het mooiste uit 1 stuk.

Het paneel langs de vaatwasser zou ik inderdaad aan laten passen door de monteur. Sommige fabrikanten kunnen die steunwand ook al leveren met die sparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoppeN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-06-2024
herofruit schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:04:
@BlowFish Dan gaan we in de zaak maar eens kijken hoe of wat! Helaas door lockdown pas in februari een afspraak, maar komt wel goed. Miele is dan sowieso geen optie, veel te duur ;-)
Je zou ook nog kunnen kijken naar Bosch apparatuur i.p.v. Siemens. Bosch en Siemens komen uit dezelfde fabriek en zijn qua kwaliteit en prijs bijna hetzelfde. En ook als je 4 Bosch apparaten neems krijg je de verlengde garantie van 5 jaar.
De Bosch ovens hebben namelijk wel een volledige zwarte lijn:
https://www.bosch-home.nl...C1#/Togglebox=-462844518/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-04 21:53
onze situatie:
Aannemer: Roosdom Tijhuis
cheque van 3500 euro te besteden bij Nobel
standaard aansluitingen, verplaatsen kost 640 euro indien wij de keuken bij een andere leverancier betrekken. Dit noemde ik steevast 'boete van 640 euro', wat onze bouwbegeleider elke keer behoorlijk irriteerde >:)

na onze zoektocht:
- Nobel had een mooie keuken ontworpen. Iets te duur. Geen top-apparatuur (Atag) en een composiet blad. Geen korting mogelijk want "je hebt toch een cheque".
- elke leverancier levert korting tot 5.000 euro. prijstechnisch kwamen we dus beter uit bij een andere leverancier, ondanks de boete. Te meer omdat onze gekozen keuken een beter blad (Decton) en apparatuur (Neff) heeft.

Die 1600 euro voor de aansluitingen is onzin. Alle aansluitingen liggen er. Het gaat alleen om het verplaatsen van de aansluitingen.

[ Voor 4% gewijzigd door 107mb op 07-01-2021 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cagdas
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12:37
107mb schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:45:
[...]

onze situatie:
Aannemer: Roosdom Tijhuis
cheque van 3500 euro te besteden bij Nobel
standaard aansluitingen, verplaatsen kost 640 euro indien wij de keuken bij een andere leverancier betrekken. Dit noemde ik steevast 'boete van 640 euro', wat onze bouwbegeleider elke keer behoorlijk irriteerde >:)

na onze zoektocht:
- Nobel had een mooie keuken ontworpen. Iets te duur. Geen top-apparatuur (Atag) en een composiet blad. Geen korting mogelijk want "je hebt toch een cheque".
- elke leverancier levert korting tot 5.000 euro. prijstechnisch kwamen we dus beter uit bij een andere leverancier, ondanks de boete. Te meer omdat onze gekozen keuken een beter blad (Decton) en apparatuur (Neff) heeft.

Die 1600 euro voor de aansluitingen is onzin. Alle aansluitingen liggen er. Het gaat alleen om het verplaatsen van de aansluitingen.
Herkenbaar. Ik zat in een gelijkwaardige situatie. Ik had getekend bij de keukenboer (v.d. aannemer), waarna technische tekeningen zijn gemaakt. Dochteronderneming van de keukenboer, stuurde mij later dus een offerte van plm. 1250 EUR om de aansluitingen passend te maken (het verplaatsen van één elektrapunt kostte al gauw 100 EUR). Toen ik aangaf dat ik dit nogal duur vond, gaf hij aan dat ik de keuken heb gekocht en dat het noodzakelijk is. Met andere woorden; u moet tekenen.

Ik heb de kopersbegeleider gebeld en kenbaar gemaakt dat ik de offerte voor de keukenaansluitingen niet ga tekenen. Dit vonden ze niet leuk. Vervolgens heb ik dezelfde technische tekeningen bij de aannemer ingediend en aangegeven dat de aansluitingen door een externe partij aangelegd aangelegd gaan worden. Het enige wat ik van de aannemer heb verzocht is om rekening te houden met de leidingvrije (vanwege vloerverwarming). De exacte afmetingen konden ze halen uit de offerte die ik niet heb getekend (daar zat namelijk de technische tekening bij). Uiteindelijk heeft de aannemer 2x75 EUR aan leidingvrije zone in rekening gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-04 21:43
107mb schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:45:
[...]

Geen top-apparatuur (Atag) ...........

beter blad (Decton) en apparatuur (Neff) heeft.
Wat vind jij beter aan Neff? Ik heb van alles gezien en bediend, maar heb juist een tegenovergestelde indruk overgehouden. Tenzij je natuurlijk de bodemlijn vergelijkt met de toplijn :P

Overigens bekend verhaal van Nobel. Met zulke projecten hoeven ze ook niet te concurreren op prijs, want er happen toch genoeg mensen.

[ Voor 14% gewijzigd door VChunky op 07-01-2021 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-04 21:53
VChunky schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:00:
[...]

Wat vind jij beter aan Neff? Ik heb van alles gezien en bediend, maar heb juist een tegenovergestelde indruk overgehouden. Tenzij je natuurlijk de bodemlijn vergelijkt met de toplijn :P
Wat mij betreft en wat ik lees staat Neff iets hoger op de ladder van apparatuur... zeg het maar....
Overigens bekend verhaal van Nobel. Met zulke projecten hoeven ze ook niet te concurreren op prijs, want er happen toch genoeg mensen.
Het grote voordeel van Nobel is dat de keuken geplaatst is op het moment dat de sleuteloverdracht is. Wat ook weer een nadeel kan zijn bij het leggen van de vloer en wandafwerking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudje88
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-04 14:43
107mb schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:07:
[...]

Wat mij betreft en wat ik lees staat Neff iets hoger op de ladder van apparatuur... zeg het maar....
Hangt er een beetje vanaf welke lijn apparatuur je van ATAG krijgt. Die Magna of Matrix lijn zijn behoorlijk chique 8)

[ Voor 27% gewijzigd door Ruudje88 op 07-01-2021 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
Ruudje88 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:23:
[...]

Hangt er een beetje vanaf welke lijn apparatuur je van ATAG krijgt. Die Magna of Matrix lijn zijn behoorlijk chique 8)
Helemaal mee eens, ATAG is hier wel vaker besproken als "minder" (wat dat dan ook mag betekenen).
Maar mijn indruk van ATAG afgezet tegen Neff/ETNA is echt dat deze er ruim boven ligt, zeker in de Magna lijn, maar de Matrix is ook echt heel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karin P
Ik moest even zoeken, maar ik denk dat het deze is geweest: vanwanrooij.keukencreator.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karin P
[...]

@Karin P
Let niet op het rare bankje, de gekke kast en de greepjes in de keuken. Eris niet altijd veel keuze op roomstyler.com.
Het gaat hier even om de lay-out.

Ik denk dat het kan ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jYAPitlRDidUplLsHErecT5znUA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iX8JC0CnNoRzx0OIDP2KQwNu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:33

HellBeast

Oh My GoT!

107mb schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:07:

Het grote voordeel van Nobel is dat de keuken geplaatst is op het moment dat de sleuteloverdracht is. Wat ook weer een nadeel kan zijn bij het leggen van de vloer en wandafwerking.
Dat niet alleen. Ook een fijn idee dat alle bouwvakkers even lekker hun vuile klauwen in jouw gloednieuwe keuken komen wassen. :X

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederik88
Linkser schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:52:
[...]

Kijk even goed naar de online reviews van KVIK, ik zou voorzichtig zijn...
Ik zie het ja, was überhaupt meer uit interesse, ken deze partij niet...

Ik zal binnen kort ons ontwerp van de Rotpunkt eens plaatsen ben benieuwd of jullie nog tips hebben ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederik88

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Echt een prachtige keuken, en mooie materialen/apparatuur uitgekozen.
Ik moet zeggen dat de prijs (incl. Dekton) mij nog wat mee valt. Wellicht toch ook maar eens bij deze leverancier informeren. Hoe was het contact? Wij wonen helaas een heel stuk van de showroom vandaan.

En uuhhh een brutale vraag, gezien onze opstelling hebben we ca 12m1 aan blad, is er een prijs gespecificeerd voor het Dekton blad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
frederik88 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:16:
[...]

Ik moet zeggen dat de prijs (incl. Dekton) mij nog wat mee valt. Wellicht toch ook maar eens bij deze leverancier informeren. Hoe was het contact? Wij wonen helaas een heel stuk van de showroom vandaan.

En uuhhh een brutale vraag, gezien onze opstelling hebben we ca 12m1 aan blad, is er een prijs gespecificeerd voor het Dekton blad?
Bedankt. Wij hebben contact met Frank en dat is tot nu toe extreem goed verlopen. Aanpassingen worden snel doorgevoerd, denkt goed mee, vriendelijk, etc. Leidingschema zou bijvoorbeeld een weekje duren, maar had ik de volgende dag al binnen. :) En ook al is het een eind reizen, zelfs telefonisch en per mail kan je een hoop bereiken. Wij wisten echter wel redelijk goed wat we wilden (merk, frontjes, apparaten, blad, accessoires, etc)

Er staat geen aparte prijs voor het blad vermeld, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
frederik88 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:16:
[...]

Met dit stappenplan zou je een goed beeld moeten krijgen:
SquareOne schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:31:
[...]

Apparatuur
Offerte voor apparatuur opvragen bij keukenloods/B&K/123apparatuur/inbouw.nl
Let op: keukenloods/B&K en inbouw.nl wisselen e-mailadressen en offerteaanvragen uit. Gebruik dus andere e-mailadressen als je bij meerdere partijen een aanvraag wilt doen.

Blad
Offerte voor blad opvragen bij 123werkbladen of zelf doen bij https://www.dekeukenbladenfabriek.nl/ (geautomatiseerd in mail) of via deze tool https://keukenbladen.shop/calc/

Kasten
Keukenkasten kun je hier een indicatie van krijgen https://www.keukenkastenfabriek.nl/home.html (ballerina, midden segment volgens mij wel gelijkwaardig aan rotpunkt) of https://wunschkuechen24.de/ (Nobilia, laag segment) maar dit is erg afhankelijk van de keuze in fronten én als je zelf aan het werk gaat vergeet je al snel wat zaken die de keukenzaak wel meeneemt (bijv. zijpanelen, extra planken, binnenlades, bestekbakken, etc)
Als toevoeging: thuiskeukens.nl voor Systemat kasten.

Let op: als je losse offertes van bovenstaande hebt ligt dat waarschijnlijk lager dan de offerte die je nu van je keukenzaak hebt. Voor de service die zij verlenen betaal je: ze hebben een showroom, ze hebben een verkoper die je te woord staat en een offerte voor je uitwerkt, etc.

Persoonlijk vind ik dat een faire deal bij een keukenzaak zo'n 10% a 15% hoger ligt dan de goedkoopste internet offerte.
Pagina: 1 ... 190 ... 511 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1