Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15-06-2022
Wij krijgen in onze nieuwe keuken een Siemens oven met eco clean (katalyse wand).
Nu zocht ik wat over de werking van deze wanden en las ik her en der dat je deze wanden na een jaar of 5 moet vervangen.
Beetje vreemd, want lijkt me een duur grapje. Iemand ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dengra
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-09 21:42
cacao70 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 14:33:
Ik zit momenteel in het proces van de aankoop van een nieuwbouw appartement. Het appartement bevat reeds een projectkeuken, welke je kan laten aanpassen bij Van Wanrooij Warenhuys, of gewoon casco laten opleveren. Ik zit met een aantal dingen.
Ik heb nog geen contact met de adviseur van Van Wanrooij, omdat ik nog niet op dat punt in het proces zit, maar ben wel alvast benieuwd naar jullie meningen.

Hieronder een impressie van de keuken zoals die in de brochure staat.

[Afbeelding]

De volgende apparatuur word geleverd:
  • Siemens IQ100 kookplaat (EH875FVB1E)
  • Siemens IQ100 afzuigkap, recirculatie (LC94BBC50)
  • Siemens IQ700 Oven met magnetronfunctie (CM616GBS1)
  • Siemens IQ100 199/66 liter, Allfrost-techniek, Fresh-lade, (KI34VX20)
  • Siemens IQ300 Vaatwasser (SN836X12JE)
  • Quooker 3-in-1 incl. PRO3 boiler
Deel van de technische tekening:

[Afbeelding]

Waar ik voornamelijk mee zit. is dat de combi-oven onder de kookplaat ligt. Het zou fijner zijn als dit rond borsthoogte is. De keuken is best "klein", dus een extra hoge kast, daar is volgensmij geen ruimte voor vanwege de geringe lengte van de muur.

Waar ik aan dacht:
  • De spoeleiland verlengen en daar de kookplaat in laten monteren.
  • Huidige kookplaat vervangen door een variant met ingebouwde afzuiging
  • Het keukengedeelte aan de wand aanpassen met een hoge kast waar de combi oven in kan
  • In het midden van de twee hoogstaande kasten (de plek van de kookplaat) een aanrechtje, waar ik een koffie apparaat zal zetten
Uiteraard hangt de technische haalbaarheid nog af van wat de adviseur zegt.

Wat is jullie mening en/of andere suggesties?
Ik zou de ruimte in bijvoorbeeld Floorplanner zetten en proberen het eiland een kwartslag te draaien en dan 3 x 1,00 - 1,20 te maken. Kijken of je dan nog mooi een eettafel en woonkamer kwijt kan. De opstelling zoals hij erin zit vind ik persoonlijk heel beroerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-08 21:19
cacao70 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 14:33:
Ik zit momenteel in het proces van de aankoop van een nieuwbouw appartement. Het appartement bevat reeds een projectkeuken, welke je kan laten aanpassen bij Van Wanrooij Warenhuys, of gewoon casco laten opleveren. Ik zit met een aantal dingen.
Ik heb nog geen contact met de adviseur van Van Wanrooij, omdat ik nog niet op dat punt in het proces zit, maar ben wel alvast benieuwd naar jullie meningen.

Hieronder een impressie van de keuken zoals die in de brochure staat.

[Afbeelding]

De volgende apparatuur word geleverd:
  • Siemens IQ100 kookplaat (EH875FVB1E)
  • Siemens IQ100 afzuigkap, recirculatie (LC94BBC50)
  • Siemens IQ700 Oven met magnetronfunctie (CM616GBS1)
  • Siemens IQ100 199/66 liter, Allfrost-techniek, Fresh-lade, (KI34VX20)
  • Siemens IQ300 Vaatwasser (SN836X12JE)
  • Quooker 3-in-1 incl. PRO3 boiler
Deel van de technische tekening:

[Afbeelding]

Waar ik voornamelijk mee zit. is dat de combi-oven onder de kookplaat ligt. Het zou fijner zijn als dit rond borsthoogte is. De keuken is best "klein", dus een extra hoge kast, daar is volgensmij geen ruimte voor vanwege de geringe lengte van de muur.

Waar ik aan dacht:
  • De spoeleiland verlengen en daar de kookplaat in laten monteren.
  • Het keukengedeelte aan de wand aanpassen met een hoge kast waar de combi oven in kan
  • In het midden van de twee hoogstaande kasten (de plek van de kookplaat) een aanrechtje, waar ik een koffie apparaat zal zetten
Uiteraard hangt de technische haalbaarheid nog af van wat de adviseur zegt.

Wat is jullie mening en/of andere suggesties?
Zelf ook onlangs een keuken in laten tekenen (voor de lockdown). Ook nieuwbouw. Vanuit de bouw hadden ze een opzetje, maar beviel mij niet en dus bij een andere keukenzaak iets laten tekenen / sparren / overleggen. Daar heb ik ook wel het een en ander van geleerd. Hierbij wat tips:
  • Je kan ook kiezen voor een iets kleiner model koelkast i.c.m. vriesvak. Als je alleen woont heb je misschien geen grote vriezer nodig. Bij een kleine koelkast kan je dan de combi-oven boven de koelkast doen. Dan kan je onder je kookgedeelte misschien 2 grote lades van maken. (2x90 bijv?)
  • Bij mij kon in vanuit de bouw binnendeurkozijnen verplaatsen tegenover een kleine meerprijs (+- 100 per kozijn). In dit geval zou je kunnen kiezen om de deur van de berging te verplaatsen richting de wc.
    Als die wand 2200mm is en de deur +- 1000mm hou je nog 1200mm over. Dan kan je ook tegen die wand keukenmeubel zetten. Zoiets heb ik ook gedaan, bij mij zit daar dan een koelkast met vriesvak, daarboven combi oven en een apothekerskast er tegen aan. (60cm koelkast + 30cm apothekerskast) zie linkje voor het voorbeeld. Ik bedoel hierbij het rechtse gedeelde met koelkast/combi/apothekerskast)
  • Als je zoiets doet zoals ik heb beschreven bij punt 2 hierboven kan je bij je keukenblok je bovenblad/werkblad doortrekken tot te muur, waardoor je meer werkruimte heb + het is oogt ruimtelijker. Dan zou in de inductie+afzuig naar de muur verplaatsen waar eerst de koelkast stond. Waar je dan de afzuigkap had zou je bovenkasten kunnen nemen als je extra opslagruimte wil hebben
  • De ruimte die je over hebt op het werkblad kan je ook gebruiken voor een kraan/spoelbak en kan je dus je hele spoeleiland weglaten als je dat niet wil gebruiken. (is er weer ruimte voor een normale keukentafel misschien)
  • Als je raamkozijn naast het spoeleiland +- 1 meter vanaf de vloer begint kan je ook een hoekkeuken kiezen, al lijkt het op de tekening niet echt logisch.
  • De vaatwasser zit zeker bij het spoeleiland? Of is er geen vaatwasser meegenomen in de brochure? Als je dan geen spoeleiland neemt maar de vaatwasser bij het kookgedeelte kwijt moet hou je wel erg weinig opbergruimte over. (kan natuurlijk wel improviseren met bovenkastjes als je geen afzuigkap neemt en die apothekerskast)
Het zijn maar wat ideeën, maar mij is wel duidelijk hoe beroerd de bouwer ook iets verzint, of hoe slecht een keukenzaak een keuken intekent, het loont altijd om even verder te kijken/denken. Dan is er meestal echt nog wat moois van te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door user_tweakers op 26-12-2020 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimsie78
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:41
Half januari komt men bij ons de keuken plaatsen, een eiland icm hoge kasten.

Ik ben momenteel bezig met de voorbereidingen van het aanleggen van water en stroom, wat ik me afvroeg de stopcontact voor het eiland moeten dit opbouw WCD’s worden en dat men deze onder het eiland neerlegd of inbouw in een hollewanddoos, zodat men deze vast zet in het achterschot van de kastje in het eiland?

Beide met flex PVC pijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
Chimsie78 schreef op maandag 28 december 2020 @ 19:38:

Ik ben momenteel bezig met de voorbereidingen van het aanleggen van water en stroom, wat ik me afvroeg de stopcontact voor het eiland moeten dit opbouw WCD’s worden en dat men deze onder het eiland neerlegd of inbouw in een hollewanddoos, zodat men deze vast zet in het achterschot van de kastje in het eiland?

Beide met flex PVC pijp.
Waarom moet je dat weten als andere de keuken plaatsen? :P

Gewoon een gyproc inbouwdoos gebruiken ze daar normaal voor. Maar veel hangt af van wat je hebt gekozen voor je stopcontacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimsie78
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:41
bottom line schreef op maandag 28 december 2020 @ 19:55:
[...]

Waarom moet je dat weten als andere de keuken plaatsen? :P

Gewoon een gyproc inbouwdoos gebruiken ze daar normaal voor. Maar veel hangt af van wat je hebt gekozen voor je stopcontacten.
Waarom ik dat moet weten, omdat ik de voorzieningen moet aanleggen :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Chimsie78 schreef op maandag 28 december 2020 @ 20:33:
[...]

Waarom ik dat moet weten, omdat ik de voorzieningen moet aanleggen :?
Je moet toch gewoon een flex trekken tot het eiland en dan voorzie je nog een 2tal meter kabel boven de beton?
Dan kunnen ze in de sokkel en tussen de achterkant van de kasten, nog vanalles met de flex draad doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 21:42
bottom line schreef op maandag 28 december 2020 @ 20:36:
[...]

Je moet toch gewoon een flex trekken tot het eiland en dan voorzie je nog een 2tal meter kabel boven de beton?
Dan kunnen ze in de sokkel en tussen de achterkant van de kasten, nog vanalles met de flex draad doen.
Ik denk dat je het verkeerd begrijpt.
Er zijn zeer veel monteurs die uitsluitend wcd,s los achter de plint willen, dus inderdaad met flex ,en dan los op plankje een opbouw wcd schroeven.
Meeste monteurs hebben niet eens elektra onderdelen bij zich.
Dus alleen draad leggen is dan zeker niet voldoende , afhangend alles natuurlijk van het schema wat de keukenzaak aan levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
ouwefreaker schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:12:
[...]

Ik denk dat je het verkeerd begrijpt.
Er zijn zeer veel monteurs die uitsluitend wcd,s los achter de plint willen, dus inderdaad met flex ,en dan los op plankje een opbouw wcd schroeven.
Meeste monteurs hebben niet eens elektra onderdelen bij zich.
Dus alleen draad leggen is dan zeker niet voldoende , afhangend alles natuurlijk van het schema wat de keukenzaak aan levert.
Kan goed zijn, maar dan moet de keukenzaak dat ook aangeven.. als ze niets daarover zeggen dan voorzie je toch gewoon dat er kabels liggen en voor de rest niets?
Want wat doe je dan met de ijskast? De oven? Je inductie vuur? De ledstrip onder je kookeiland? De keukenplaatsers moeten toch minstens een basissetje mee hebben qua elektriciteit, want hun zijn de enige die er nog wat mee kunnen doen, voor de kabels onbereikbaar zijn...

Een keukenbouwer die enkel werkt met wcd's, weggemoffeld achter de kast zou toch niet werken bij mij. Dat kan je niet mooi wegwerken, en moest er ooit een toestel vervangen worden, dan kan je er niet eens aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
battler schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:51:
Afgelopen week een aantal partijen gemaild voor een offerte/digitale afspraak.

Dit is het ontwerp wat we in gedachte hebben:
[Afbeelding][Afbeelding]

De keuken bestaat uit twee delen, een wandopstelling en een kookeiland.

Wandopstelling: (4200x2600x600 (BxHxD)
Afwerking: Hoogglas/zijdeglans wit
Apparatuur:
Koelkast (~ 180cm hoog)
Vriezer (~ 180cm hoog)
Kookplaat (~75 - 90 cm breed)
Combi Oven
Afzuiging (Traditionele inbouwafzuigkap)

Kookeiland: (3000x950x1000 (BxHxD)
Afwerking: Mat zwart
Apparatuur:
Vaatwasser
Wasbak: vierkant Zwart
Quooker: Flex , Zwart, Pro
Kraan: Zwart
Keukenblad: mat zwart, liefst zelfde kleur als kookeiland, kras, warmte en zuurvast.

Als het betaalbaar is dan laten we het wand gedeelte op maat maken (relatief simpel en kan om het raam heen worden gemaakt). Het eiland kunnen we dan gewoon bestellen (minder apparatuur en betere afwerking).
We hadden 20K begroot maar de offertes die we terug krijgen zijn rond de 25K. Hopelijk kunnen we het eraf onderhandelen. :|

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
bottom line schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:59:
[...]

Kan goed zijn, maar dan moet de keukenzaak dat ook aangeven.. als ze niets daarover zeggen dan voorzie je toch gewoon dat er kabels liggen en voor de rest niets?
Want wat doe je dan met de ijskast? De oven? Je inductie vuur? De ledstrip onder je kookeiland? De keukenplaatsers moeten toch minstens een basissetje mee hebben qua elektriciteit, want hun zijn de enige die er nog wat mee kunnen doen, voor de kabels onbereikbaar zijn...

Een keukenbouwer die enkel werkt met wcd's, weggemoffeld achter de kast zou toch niet werken bij mij. Dat kan je niet mooi wegwerken, en moest er ooit een toestel vervangen worden, dan kan je er niet eens aan..
Ik heb geen zin in een welles nietes verhaal, maar bijna alle merken keukens staan op pootjes, en kan je gewoon de plint weg halen, en dus bij de stekkers.
En zoals ik aangeef kijk wat er op het schema aan gegeven wordt. (goede keuken zaken) zullen dat ook doen. Misschien bega ik een forum fout, maar als de (mandemaker) groep binnen komt en er is van te voren niets afgesproken ,gaan die echt niet met wcd`s in de weer om aan te sluiten. En kan je zelf achteraf dit nog doen , of laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONWdolf
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-09 15:30
battler schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:23:
[...]

We hadden 20K begroot maar de offertes die we terug krijgen zijn rond de 25K. Hopelijk kunnen we het eraf onderhandelen. :|
Weet niet welk merk en apparatuur jullie zitten, maar voor de opstelling en lijst van apparatuur vind ik het geen gekke prijs. Voor iets vergelijkbaars maar met kleiner eiland en hoge kast minder, hebben we twee offertes van 22000.
Afhankelijk van de winkels waar je bent (rekenen ze met netto prijzen, of is er ruimte voor onderhandelen) kan er misschien nog wel iets af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• battler
@ONWdolf We hebben nu prijzen van Keukenloods, Bruynzeel en Stoopkeukens. Ik verwacht dat er nog enkele offertes binnen komen.

Ik denk dat je gelijk hebt en dat wij het onderschat hebben. voor een standaard keuken met kookeiland ben je dan toch rond de 25K kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-09 05:58
Chimsie78 schreef op maandag 28 december 2020 @ 19:38:

Beide met flex PVC pijp.
'stopcontact voor het eiland'. Bedoel je zoiets? Afbeeldingslocatie: https://keukencoach.com/wp-content/uploads/2020/04/Backflip_dubbele_inbouw_stopcontact_met_USB_lader_van_EVOline-1024x527.jpg

Of bedoel je het stopcontact waar de keukenboer je vaatwasser (bij wijze van) in moet pluggen? Voor apparatuur verwachten ze een WCD onder je eiland. Hoe en wat maakt vaak niet uit, al is het een simpele stekkerdoos met verlengsnoer. Als je zoiets als op de afbeelding bedoelt, dan zou ik ze voorzien van een kabel die ze zelf kunnen strippen en lassen.

En ik zou de keukenboer sowieso even bellen ;) Keukenmonteurs moeten ook kookplaten aansluiten etc, dus zijn redelijk vaardig met elektra, maar alsnog... ff bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ONWdolf
@battler dar geldt aan deze kant net zo. Wij dachten ook wel klaar te zijn voor 15k tot 17k. Maar als we van inmiddels 4 zaken allemaal dezelfde prijsrange krijgen, zullen we het wel te laag hebben ingeschat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
ONWdolf schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:49:
@battler dar geldt aan deze kant net zo. Wij dachten ook wel klaar te zijn voor 15k tot 17k. Maar als we van inmiddels 4 zaken allemaal dezelfde prijsrange krijgen, zullen we het wel te laag hebben ingeschat.
Weet niet of je er voor open staat maar je kan in Duitsland kijken of je daar voor een lager budget min of meer hetzelfde krijgt.

Heb ik met mijn vorige keuken gedaan, scheelde 2K op een 18k budget en ben van plan het in mijn nieuwe huis ook te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
@JohnStaakke Duitsland is zeker een optie, het werkt alleen makkelijker als we langs kunnen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnStaakke
battler schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:52:
@JohnStaakke Duitsland is zeker een optie, het werkt alleen makkelijker als we langs kunnen gaan.
Zeker waar. Wat ik heb gedaan is de tekening + offerte (minus prijs natuurlijk) van 1 van de zaken hier opgestuurd naar ze, en kreeg een offerte en 3D rendering terug zodat je sowieso wat kon vergelijken.

Niet heel sjiek richting de NL zaak, maar die probeerden mij sowieso een pootje te lichten met een aantal opties, dus was er niet heel rouwig om.

[ Voor 4% gewijzigd door JohnStaakke op 29-12-2020 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babel10
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-02 21:12
Hallo allemaal,

Ik ben in de orientatiefase van een nieuwe keuken.

Ik heb een paar vragen waar jullie hopelijk (makkelijk) antwoord op hebben;

- wat is de gemiddelde levertijd van keukenboeren in deze coronatijd? (Is dat gewoon 10/12 weken?)
- als ik de sleutel krijg v/h huis wil ik direct alle riolering in de kruipruimte aanpakken en ook graag alles al voorbereiden qua waterleiding / elektra etc. voor de nieuwe keuken. Het wordt sowieso een kookeiland. Kan ik dan een ruwe inschatting maken en dan alle ‘verleg - werkzaamheden’ gewoon laten uitvoeren? (Wordt aardig wat, sowieso minimaal 2/3 nieuwe groepen + kookgroep & alle waterleidingen en afvoer moet zeker paar meter verlegd worden) Of moet ik echt wachten op de tekening van de keukenboer? (Extra vraag; kan je die ook bij het 1e gesprek direct krijgen?)

Hoop op jullie antwoord!

[ Voor 7% gewijzigd door Babel10 op 29-12-2020 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:16
Babel10 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:28:
Hallo allemaal,

Ik ben in de orientatiefase van een nieuwe keuken.

Ik heb een paar vragen waar jullie hopelijk (makkelijk) antwoord op hebben;

- wat is de gemiddelde levertijd van keukenboeren in deze coronatijd? (Is dat gewoon 10/12 weken?)
- als ik de sleutel krijg v/h huis wil ik direct alle riolering in de kruipruimte aanpakken en ook graag alles al voorbereiden qua waterleiding / elektra etc. voor de nieuwe keuken. Het wordt sowieso een kookeiland. Kan ik dan een ruwe inschatting maken en dan alle ‘verleg - werkzaamheden’ gewoon laten uitvoeren? (Wordt aardig wat, sowieso minimaal 2/3 nieuwe groepen + kookgroep & alle waterleidingen en afvoer moet zeker paar meter verlegd worden) Of moet ik echt wachten op de tekening van de keukenboer? (Extra vraag; kan je die ook bij het 1e gesprek direct krijgen?)

Hoop op jullie antwoord!
Levertijd: niet anders dan normaal, dus meestal inderdaad rond de 10-12 weken. Verschilt wel wat per keukenboer en sommige apparatuur zit tijdelijk een langere levertijd op.

Tekeningen: afhankelijk van de keukenboer kan hij direct tekeningen meegeven waar je niet voor hoeft te betalen. Hier staan wel maten op, maar je moet wel verstand hebben van keukens en leidingen wil je exact je juiste leidingen op de juiste plaats en hoogte maken. Want er staat wellicht wel op 'oven' of 'inductieplaat', maar niet wat voor aansluiting daarvoor nodig is. Ook niet de exacte locatie van de aansluiting.

Technische tekeningen: Hier staan de details op. Dus exacte afmetingen en soorten aansluitingen. Dit heb je eigenlijk ook nodig om de leidingen te verleggen. Tenzij je dus veel kennis hebt van keuken en verbouwen, dan zal een reguliere tekening voldoen. Sommige in dit topic hebben zelf een technische tekening gemaakt aan de hand van de reguliere tekening, maar vergt wel tijd en kennis. Een keukenboer zal je pas een technische tekening geven als je de order getekend hebt, vaak tegen betaling en vaak nog door een ander bedrijf geleverd dan de keukenboer zelf.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babel10
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-02 21:12
@evleerdam Thanks!

Mijn doel is om de keuken te bestellen. Daarna de riolering / afvoer / elektra / waterleidingen etc te verleggen voor de keuken. En dan daarna vloerverwarming, stuccen, pvc vloer leggen. En dan de keuken.

Om nu op de technische tekening te wachten voordat ik alle leidingen ga verleggen en daarna vloerverwarming / stuccen / vloer leggen, dat gaat me teveel tijd kosten.

In principe zou ik met de plattegrond van de keuken,1e gesprek, met een loodgieter/elektricien toch al alles moeten kunnen regelen? Bij het kookeiland weten we dan ongeveer wel waar de inductiekookplaat komt (dus perilex), waar de afvoer komt (dus afvoer boren uit kruipruimte), waar de vaatwasser en quooker komen (dus 2 aparte groepen trekken via kruipruimte) en de waterleiding. Het zal toch niet op de cm aankomen?

Hebben jullie nog tips hoe ik hiermee kan omgaan? Anders kom ik echt in de knel met de planning.

Of ja gewoon vloerverwarming leggen / pvc vloer / stuccen, en dan na de technische tekening daarna pas alles verleggen - dat lijkt me niet echt handig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
battler schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:23:
[...]

Misschien is het de moeite waard om bij Bemmel en Kroon een offerte te vragen. Wij hebben daar echt een hele scherpe prijs voor onze keuken gekregen. De concurrentie lag rond de 20% hoger. Misschien kan je daar een goede deal scoren en volgens mij kan je hun ook je offerte sturen en maken zij een scherpere prijs. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:16
Babel10 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 18:43:
@evleerdam Thanks!

Mijn doel is om de keuken te bestellen. Daarna de riolering / afvoer / elektra / waterleidingen etc te verleggen voor de keuken. En dan daarna vloerverwarming, stuccen, pvc vloer leggen. En dan de keuken.

Om nu op de technische tekening te wachten voordat ik alle leidingen ga verleggen en daarna vloerverwarming / stuccen / vloer leggen, dat gaat me teveel tijd kosten.

In principe zou ik met de plattegrond van de keuken,1e gesprek, met een loodgieter/elektricien toch al alles moeten kunnen regelen? Bij het kookeiland weten we dan ongeveer wel waar de inductiekookplaat komt (dus perilex), waar de afvoer komt (dus afvoer boren uit kruipruimte), waar de vaatwasser en quooker komen (dus 2 aparte groepen trekken via kruipruimte) en de waterleiding. Het zal toch niet op de cm aankomen?

Hebben jullie nog tips hoe ik hiermee kan omgaan? Anders kom ik echt in de knel met de planning.

Of ja gewoon vloerverwarming leggen / pvc vloer / stuccen, en dan na de technische tekening daarna pas alles verleggen - dat lijkt me niet echt handig?
Technische tekening duurt meestal maar 1 of 2 weken, dus lang wachten valt wel mee.

Daarnaast zou ik dit even bespreken met de aannemer, loodgieter of elektricien. Die kunnen precies aangeven waar in het proces zij die tekening nodig hebben (en of ze hem überhaupt nodig hebben).

Mijn aannemer had hem vrij laat nodig, wilde alleen wat details weten maar kon alle leidingen al trekken. Bij nieuwbouw willen ze juist die tekening van tevoren hebben, kunnen ze daar meteen rekening mee houden.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONWdolf
JohnStaakke schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:39:
[...]

Weet niet of je er voor open staat maar je kan in Duitsland kijken of je daar voor een lager budget min of meer hetzelfde krijgt.

Heb ik met mijn vorige keuken gedaan, scheelde 2K op een 18k budget en ben van plan het in mijn nieuwe huis ook te doen.
We wonen in Nijmegen en zijn voor de lockdown nog langs twee zaken geweest. Minimale verschillen viel me op. Kennissen die net over de grens wonen, hadden juist weer een betere prijs in Nijmegen. Alsof ze het expres doen.
Prijs is 1 ding, goed geholpen worden, goede service en juist advies is ook wat waard. Dat viel me wat tegen in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blade_C
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:43
Manarinth schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:56:
Ik ben een enorme lurker, maar dit topic zorgt stiekem wel voor uren leesvermaak hoor. Wij zijn voor het eerst voor een keuken gaan kijken, iemand nog verbeteringen voor deze opstelling?

Invulling van de kastenwand is nog een WIP, nu inbouwoven, vriezer, apothekerskast, koelkast, maar we willen ook nog ergens een magnetron kwijt in de keuken.. :?

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Wat een goede tekeningen allemaal! Ik heb nu zo’n beetje alle 3D ontwerp tools van de verschillende leveranciers wel geprobeerd, maar die halen het geen van alle bij dergelijke tekeningen.

Wie kan er een goede (online) tool aanbevelen om de keuken netjes uit te tekenen, liefst onafhankelijk van welke leverancier dan ook, zodat we goed beslagen ten ijs kunnen komen.

Aanstaande donderdag hebben wij ons eerste adviesgesprek, gevolgd door een tweede op zaterdag. We zijn reuze benieuwd wat we kunnen verwachten.

Onze vorige keukens kwamen allemaal bij Ekelhoff vandaan (Contur) en dat is altijd goed bevallen. Maar nu met Corona leek een afspraak in de regio wat handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Italianlazyeye
  • Laatst online: 30-12-2020
Ik heb 17 jaar geleden een keuken gekocht via HBS Den Bosch Keukens. Dat bedrijf bestaat niet meer, maar nu beginnen mijn keukengrepen (van aluminium)af te breken .
Ik vroeg mij af of ik ergens terecht kan om deze grepen te vervangen. Het probleem is, dat de grepen in de deur liggen, dus er is een uitsnede uit mijn keukenkast gevreesd.
Het gat is 21,5 cm lang, 4 cm hoog en 2 cm diep.... Wie o wie kan mij verder helpen. Ben al meerdere keukenzaken af gegaan, maar niemand durft zijn vingers er aan te branden.
Hierbij wat foto’s ter verduidelijking. Gaat dus om de onderste grepen, de bovenste is al afgebroken.

Gr. Marcello

.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JB0i939poesSyvJSfwbDBH7zLNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gkdiO5qXwI3vaCL1R9VphHdx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H24MArWmcaPq7XBsyMYPRi_Mrlc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QX2clMdQIMSuKUfXZ9SiYiWB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:40

Rzaan

Altijd zoekende

Ik denk dat je met je vraag beter naar winkels kunt gaan die beslag verkopen en daar vraagt of ze jouw 'infreesgreep' hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 12:58
En anders misschien kijken of je het 3D kan laten printen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04:23
Italianlazyeye schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:35:
Ik heb 17 jaar geleden een keuken gekocht via HBS Den Bosch Keukens. Dat bedrijf bestaat niet meer, maar nu beginnen mijn keukengrepen (van aluminium)af te breken .
Ik vroeg mij af of ik ergens terecht kan om deze grepen te vervangen. Het probleem is, dat de grepen in de deur liggen, dus er is een uitsnede uit mijn keukenkast gevreesd.
Het gat is 21,5 cm lang, 4 cm hoog en 2 cm diep.... Wie o wie kan mij verder helpen. Ben al meerdere keukenzaken af gegaan, maar niemand durft zijn vingers er aan te branden.
Hierbij wat foto’s ter verduidelijking. Gaat dus om de onderste grepen, de bovenste is al afgebroken.

Gr. Marcello

.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Misschien een optie om een grotere greep te kiezen en deze in te laten frezen?

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rostares
  • Laatst online: 08:47
Kan je niet gewoon met de (daarvoor bedoelde) kit/lijm weer vastzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:40

Rzaan

Altijd zoekende

Ik vraag me ook af hoe hij 'afgebroken' is.
Is de greep kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blade_C
Inmiddels twee mogelijke opstellingen gemaakt voor onze nieuwe woning.
Graag verneem ik van jullie of jullie tips of adviezen hebben.

Ik heb dit nog gedaan in de Schuller keukenplanner, maar kom er daar niet helemaal mee uit en hou zo hier en daar wat vreemde afwijkingen en gaten die ik niet kan opvullen met een passtuk.

De Nieuwe woning:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JOdoYdPN7oAVMdTTVbjrkV_t7ao=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wEtbpP0aSKisvBA6HqIBrAWn.png?f=fotoalbum_large

Allereerst dachten we eraan om de bestaande indeling min of meer gelijk te houden en kwamen op onderstaande indeling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S70lFVRNjcPk9b43xt0PorwK81U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VVsOvdNIejz81q8zmnblRR9K.png?f=fotoalbum_large

Inmiddels hier al heel wat gelezen en ideeën opgedaan en ben nu tot onderstaand voorstel gekomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BWrv-slaoC_ieQsmqyf9cyPDWOU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/arS9J9GYSowooAEdhNLS2tjY.png?f=fotoalbum_large

We denken eraan om de afzuigkap te veranderen naar een inductieplaat met ingebouwde afzuiging, maar zijn daar nog niet helemaal uit. Voor de apparatuur hebben we onderstaande in gedachten, als zijn we er ook nog niet uit voor wat betreft de oven. Ik zou graag een oven, magnetron en stoom combinatie hebben, echter vraag mij af of dat goed gaat werken, heeft iemand hier ervaring mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K9YMa1_fitlSh-6nIvYDxxKv0Qk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hDxN039LuQFYvcofRHoFyWbT.png?f=fotoalbum_large

Ons oog is gevallen op een Schuller keuken omdat ook onze vorige keuken in ons huidige huis een Contur keuken is (lijn van Schuller, destijds gekocht bij Ekelhoff). Deze keuken ziet er na 14 jaar nog altijd erg goed uit en dat is voor ons belangrijk, het moet even mee kunnen. Dit keer gaan we voor een greeploze keuken met veel grote laden. Om de kosten toch nog enigszins te beperken hebben we nu in het ontwerp de hoekkasten niet opgenomen als carousel kasten of le mans kasten, maar in plaats daarvan gewone hoek opvul stukken.

Wat ik mij afvraag, kan een Quooker boiler ingebouwd worden in zo'n hoek om niet nog meer ruimte verloren te laten gaan? Onderstaand de lijst van onderdelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AP8myo7zFdUSL-3EWrYNZfAVWUc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QoHxIZYt181mVih2sAdcQoYv.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MmZy59MyPbWvFnzOARoA0HkWn8M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6NEO7Idj4373LNdAuS62n7rZ.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wP041n2mbcgK7Kg0wv6mq7RUbTQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/53E4yvhQHoR9h1opF7NPxM08.png?f=fotoalbum_large

tot slot nog een impressie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EH2C2qTA9IamrJe8ImpjFb1iPfk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m83MBal1EoodFc1uYNGKCVnW.jpg?f=fotoalbum_large

Ik hoor graag wat voor tips, opmerkingen of adviezen jullie hebben, bij voorbaat dank.

[ Voor 5% gewijzigd door Blade_C op 30-12-2020 15:57 . Reden: Impressie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

Ik sta op het punt om te tekenen voor een Rotpunkt keuken, we hebben nu op de offerte HPL XT staan (19mm spaanplaat). Maar ik zie net de nieuwe mogelijkheden voor 2021 en daar is een nieuw type front beschikbaar:
Power SC 19 of 22mm MDF) - Supermatte softcoating met anti-fingerprint.
Extra toevoeging lijkt o.a. te zijn: – Kras- en slijtvaster dan gewone lak

Die is prijsgroep 1.3 en 3.1 ipv prijsgroep 0.5 voor de HPL XT.
Nu klinkt het alsof het flink duurder is, maar dat kan de keukenzaak mij vast wel vertellen.
Maar ik ben benieuwd of er hier al kennis is over die nieuwe Power SC-lijn fronten, of vergelijkbare fronten van een ander merk?

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Gr. Marcello

.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bisontix of 2 componenten lijm. Zal niet opnieuw 17 jaar blijven zitten maar neem aan dat je dan andere problemen gaat krijgen ;)

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:32

_Arthur

blub

Gr. Marcello
Zoeke op greep + infrees en je krijgt een boel resultaten.

https://www.google.nl/sea...gXqqbLABw&q=greep+infrees

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 05-09 18:03
Wij hebben een huis gekocht waar een Bruynzeel keuken in gemonteerd zit. Zojuist in contact geweest via een verkoopgesprek en werd mij geadviseerd de keuken zeker niet te vervangen gezien het de Optima lijn is. Ik kom hier in het topic tegen dat dit gelijk is aan een NEXT125?

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening over de kwaliteit. Aangezien ik speelde met het idee om te gaan kijken naar een luxere keuken (siematic, next, systemat enz) omdat ik een keuken heel belangrijk vind. En wij nu in een huurwoning zitten met Bruynzeel en ik dus een klein trauma heb opgelopen.

Ik zie in de order staan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Programma   NX501
Frontuitvoering L4 - Lak
Frontkleur  L116 - Polariswit hoogglans
Korpusuitvoering    K0 - Kunststof
Korpusbuitenkleur   K270 - Kwartsgrijs
Greepuitvoering 935 - Greeplijst edelstaal kleurig
Greepcombinatie 9 - Laden *H / deuren *H (Lijst)
Plinthoogte 12,5  12,5 cm Plinthoogte
Plintuitvoering K2  Kunststof hoogglans
Plintkleur  K116  Polariswit hoogglans
Lade-/Korfuitvoering    NTESI  Tandem antislipmat zilverkl
Lade-/korf-openingssyst OTO  Zonder TIP-ON

Nu wilde ik op zijn minst de keuken upgraden met nieuwe apparatuur, de bar aanpassen naar een schiereiland zodat er iets meer werkruimte is.

werkblad nu Lengte : 3354 mm Diepte : 800 mm
bar formaat nu lengte: 1800mm diepte: 700 mm

Lang verhaal kort. Bruynzeel doet geen aanpassingen meer aan de keuken dat doen ze via de Keukenvernieuwers.nl gezien ze levertijden hebben die pas beginnen eind Juni.

Waar ik dus concreet naar opzoek ben zijn er aanpassingen die jullie adviseren mochten we de keuken zo aanhouden. En hoe verhoud de kwaliteit van zo'n NX501 lijn zich tov van luxe keukens van dit moment.
Frontjes en blad e.d. gaan we sowieso aanpassen dus die uitstraling maak ik me geen zorgen over.

• Inviscid
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 12:42
Blade_C schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:29:
Inmiddels twee mogelijke opstellingen gemaakt voor onze nieuwe woning.
Graag verneem ik van jullie of jullie tips of adviezen hebben.

Ik heb dit nog gedaan in de Schuller keukenplanner, maar kom er daar niet helemaal mee uit en hou zo hier en daar wat vreemde afwijkingen en gaten die ik niet kan opvullen met een passtuk.

De Nieuwe woning:

[Afbeelding]

Allereerst dachten we eraan om de bestaande indeling min of meer gelijk te houden en kwamen op onderstaande indeling.

[Afbeelding]

Inmiddels hier al heel wat gelezen en ideeën opgedaan en ben nu tot onderstaand voorstel gekomen.

[Afbeelding]

We denken eraan om de afzuigkap te veranderen naar een inductieplaat met ingebouwde afzuiging, maar zijn daar nog niet helemaal uit. Voor de apparatuur hebben we onderstaande in gedachten, als zijn we er ook nog niet uit voor wat betreft de oven. Ik zou graag een oven, magnetron en stoom combinatie hebben, echter vraag mij af of dat goed gaat werken, heeft iemand hier ervaring mee?

[Afbeelding]

Ons oog is gevallen op een Schuller keuken omdat ook onze vorige keuken in ons huidige huis een Contur keuken is (lijn van Schuller, destijds gekocht bij Ekelhoff). Deze keuken ziet er na 14 jaar nog altijd erg goed uit en dat is voor ons belangrijk, het moet even mee kunnen. Dit keer gaan we voor een greeploze keuken met veel grote laden. Om de kosten toch nog enigszins te beperken hebben we nu in het ontwerp de hoekkasten niet opgenomen als carousel kasten of le mans kasten, maar in plaats daarvan gewone hoek opvul stukken.

Wat ik mij afvraag, kan een Quooker boiler ingebouwd worden in zo'n hoek om niet nog meer ruimte verloren te laten gaan? Onderstaand de lijst van onderdelen.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

tot slot nog een impressie:

[Afbeelding]

Ik hoor graag wat voor tips, opmerkingen of adviezen jullie hebben, bij voorbaat dank.
Ik denk dat ik goed zou kijken naar de hoek linksonder in de 2de tekening. Als ik het goed zie wordt de opening naar de keuken daardoor wel erg smal. Op zich geen ramp, maar misschien net vervelend als meerdere mensen in de keuken bezig zijn of je met een grote schaal oid rondloopt. Ik zou als je voor dat ontwerp gaat in ieder geval kijken of je het stukje muur bij de keuken weg kan (laten) halen, want tussen die en de eerste hoge kast lijk je wat loze ruimte te hebben nu? Denk wel dat die kant beter is voor de hoge kasten: als je ze aan de andere kant zet heb je aan de ene kant het muurtje en aan de andere de kasten, waardoor je keuken redelijk "dicht" zal voelen denk ik.

Ik neem aan dat bij de 2de tekening de wasbak weer bij het raam zit? Ik zie 'm niet op de plattegrond en ook niet in de onderdelenlijst. Zou ik wel nog even toevoegen. ;)

Voor (nog) een alternatief: ik vind veel werkruimte fijn, dus met dat in gedachte:
- Plaats 2 hoge kasten tegen het muurtje op de woningplattegrond met daarin koelkast, vriezer, en oven.
- De kookplaat daarnaast en dan de bocht om.
- Korte stuk van de U, onder het raam, alleen de wasbak.
- Dan de tweede hoek om en direct een afwasmachine laag, en dat stuk afmaken met lage kasten.
Dat geeft je 1 stuk van +/-240cm + een hoekstuk aan werkblad (eventueel iets in te korten). Als je de kastruimte van de 3de hoge kast denkt te missen zou je dan nog wat bovenkasten kunnen toevoegen. Enige wat je wel even zou moeten checken is hoeveel ruimte je aan weerszijde van het aanrecht hebt en of dat genoeg is. (+/- 40cm moet kunnen denk ik, afhankelijk van positie/grootte kookplaat)

• L201
L201 schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:29:

Ik had hier anderhalve week geleden al eens mijn overwegingen voor een nieuwe keuken gepost. Afgelopen week hebben we online een ontmoeting gehad met een adviseur en een basisontwerp gemaakt voor de keuken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UoCNn_BHZRgdQxFOPb1oP7E-4DE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pa6Raz4fRocHZi1c1j4NTbW4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AiOUL7y1aT3Tn1R2gOrFB_nin48=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pzeoJ6IHmmqvxnfPC1QJLygf.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y_ki93hmdA5qPzg-gn1y5p6cyTY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZBtsqHLJHFLQ2bX7xeZ8GbpW.png?f=fotoalbum_large

Komende maandag hebben we weer een afspraak staan om e.e.a. door te nemen, waaronder apparatuur. We zitten nu qua kasten en werkblad op een prijs van 10500. We hadden een begroting van 20k, maar met apparatuur en installatie zitten we toch al snel op 23k nu. Budget kunnen we nog iets oprekken naar 25k want ik doe het liever nu goed dan dan wat beknibbelen en later spijt hebben.
Een van de dingen waar ik dan over twijfel is de merkkeuze van apparatuur, maar ook het blad. Deze staat nu. op toplaminaat (vanwege budget). Maar ik wil ook niet dat we straks denken, hadden we maar wat meer aan het blad uit gegeven want dit oogt goedkoop?
Tov mijn eerste schets staat de koelkast nu rechts zodat de keuken 1 geheel vormt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:35
L201 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:58:

Ik had hier anderhalve week geleden al eens mijn overwegingen voor een nieuwe keuken gepost. Afgelopen week hebben we online een ontmoeting gehad met een adviseur en een basisontwerp gemaakt voor de keuken:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Komende maandag hebben we weer een afspraak staan om e.e.a. door te nemen, waaronder apparatuur. We zitten nu qua kasten en werkblad op een prijs van 10500. We hadden een begroting van 20k, maar met apparatuur en installatie zitten we toch al snel op 23k nu. Budget kunnen we nog iets oprekken naar 25k want ik doe het liever nu goed dan dan wat beknibbelen en later spijt hebben.
Een van de dingen waar ik dan over twijfel is de merkkeuze van apparatuur, maar ook het blad. Deze staat nu. op toplaminaat (vanwege budget). Maar ik wil ook niet dat we straks denken, hadden we maar wat meer aan het blad uit gegeven want dit oogt goedkoop?
Tov mijn eerste schets staat de koelkast nu rechts zodat de keuken 1 geheel vormt.
Persoonlijk vind ik een steensoort mooier, maar zo'n losse koelkast er naast oogt ook budget.
Verder mooie strakke ruime keuken, maar qua kastjes wel bijna bij iedereen hetzelfde tegenwoordig.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• L201
En dan bedoel je een steensoort op het blad, @Morpheusk ? Of de vloer?
Ook het blad is op dit moment nog niet definitief, vloer overigens ook nog niet, maar dat zal wel hout(look) zijn.

En dat iedereen hetzelfde wil qua kastjes... Tja, we willen nu eenmaal greeploos en licht. Dan oogt het snel hetzelfde idd ;)

• ouwefreaker

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Weet niet of je de koeler al hebt, zo niet let wel op dat de koeler deur voldoende ruimte heeft om open te gaan.(weet dat dit een model is) maar toch de tip.
En probeer het spoelblad minimaal 650 mm diep te maken. Heb je meer ruimte achter je kraan.
Verder, mooie opstelling.

• Blade_C

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Die prijs valt mij mee, ik postte gisteren ons ontwerp en heb deze vandaag besproken met een adviseur en kwam voor onderstaande opstelling uit op 27k incl montage en apparatuur. Het was wel een heel relaxed gesprek en we hebben veel leuke tips gehad en een beter beeld van wat we willen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EBz7Q5TSjyFQq09eBPxUfAKEr5I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wkhwBksVFx1ToCU1UvJcUtKM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OcZ6XQ5FDr64Hz0MPMTW4rmuZpE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RzJU4x8DcVvsoVLyasl42HsS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_-6-ANYTX1ILCRkOWbybG8t7Cck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DehRh90DQFLPCt0i7HFCZVuW.jpg?f=fotoalbum_large

Nu is het natuurlijk appels met peren vergelijken, maar zo op het eerste gezicht denk ik dat je een mooie prijs hebt. Wij zouden er blij mee zijn 😂

Wij hebben gerekend met:

Schüller greeploos
Lak fronten mat PG4
2cm graniet + vensterbank
Apperatuur min of meer gelijk aan wat ik eerder al heb gepost (bruto adviesprijs van 9-10k).

De vraag is, is dat een reële prijs?
Ik vindt het zelf nogal aan de hoge kant omdat met Siemens adviesprijzen wordt gerekend, afhankelijk van hoeveel Siemens apparatuur een leverancier omzet moet daar toch nog een flinke marge op zitten?

• Ada12
Onze keuken is in bestelling, wij kunnen de apparatuur nog aanpassen.
We zijn uitgegaan van 2 Siemens combimagnetrons (cm656gbs1) en twijfelen nu om 1 van deze 2 apparaten te wijzigen in een Siemens stoomoven cs656gbs2.

Iemand ervaring met een stoomoven van Siemens met reservoir ipv wateraansluiting?

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:35
L201 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:20:
En dan bedoel je een steensoort op het blad, @Morpheusk ? Of de vloer?
Ook het blad is op dit moment nog niet definitief, vloer overigens ook nog niet, maar dat zal wel hout(look) zijn.

En dat iedereen hetzelfde wil qua kastjes... Tja, we willen nu eenmaal greeploos en licht. Dan oogt het snel hetzelfde idd ;)
Ik bedoel het blad :)

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• Blade_C
@L201 ik snap de afweging, beter nu goed doen ipv later spijt. Hebben wij 14 jaar terug ook gehad met onze huidige keuken. Toen ook voor een vrijstaande koelkast gekozen, al jaren spijt van.

Wij hebben nu een 3cm vol granieten blad en zijn daar al 14 jaar zo ontzettend blij mee dat we dat zeker nu weer willen.

Ook nu gaan we wel weer voor Siemens apparatuur, ook die doet het al 14 jaar goed (even afkloppen).

• L201
@Blade_C en waar hebben jullie dan het meeste spijt van bij de vrijstaande koelkast?

Overigens zit ik zelf ook op de Siemens lijn qua apparatuur op dit moment (Stoomoven, combi-oven en vaatwasser). Alleen de inductieplaat (met afzuiging) ben ik nog een beetje zoekende

[ Voor 52% gewijzigd door L201 op 31-12-2020 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blade_C
Wij wilden de keuken destijds doortrekken en betrekken bij de eetkamer. Uiteindelijk toch gekozen voor een vrijstaande koelkast en kijken er nu altijd tegenaan, ingebouwd zou achteraf toch een luxure en meer eenduidige uitstraling hebben gegeven.

Een losse koelkast is ook dieper en komt daardoor ook uit de lijn van je kasten te liggen en dat zouden we nu niet nog een keer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 23:20
L201 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 20:27:
@Blade_C en waar hebben jullie dan het meeste spijt van bij de vrijstaande koelkast?

Overigens zit ik zelf ook op de Siemens lijn qua apparatuur op dit moment (Stoomoven, combi-oven en vaatwasser). Alleen de inductieplaat (met afzuiging) ben ik nog een beetje zoekende
Heb je de siemens inductieplaat met afzuiging al overwogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07:45
Wij hebben een showroom keuken gekocht en ik wil graag een dubbele gootsteen met overloop installeren. Hiervoor zagen we dan een gat van 114x42cm in het werkblad, een composiet Silestone Bianco rivers.

Nu vraag ik me af of ik dat uitgezaagde stuk kan laten verwerken in kleinere stukken met gepolijste/mooi afgewerkte randen, zodat we dat als opstaande randen om het werkblad tegen de muur aan kunnen gebruiken? Heeft iemand daar ervaring mee, bij een gespecialiseerde steenhouwerij bijvoorbeeld? Vraag me even af of dit realistisch (en betaalbaar) is om te verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
Kleine stukken zijn volgens mij relatief goedkoop te bestellen, misschien kan het wel via zo'n online handelaar in werkbladen zoals 123werkbladen.nl? Bij ons kost het stukje in de nis van 120*36 cm 250 euro. En je wil waarschijnlijk niet allemaal kleine stukjes want dan heb je veel naden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Zijn er nog specifieke winkels die jullie aanraden om een offerte voor de woning op te vragen. De bedrijven in de start post heb ik benaderd. Als er iemand een positieve ervaring heeft met een bepaalde leverancier dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blade_C
cacao70 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 11:50:
[...]

Heb je de siemens inductieplaat met afzuiging al overwogen?
Zeker, jammer alleen dat die de in mijn ogen nogal oudbollige rode touch toetsen heeft ipv de blauwe LCD van de iQ700 zonder de afzuiging.

De bora X Pure lijkt mij mooier, maar m’n vrouw vond dat grote ronde gat dan weer niet zo mooi. En ik kom dan niet meer aan de 5 apparaten voor de verlengde Siemens garantie.

Over die garantie gesproken, de NL keuken boer zij dat we blij mochten zijn dat wij met onze Siemens apparatuur geen problemen hebben gehad omdat Ekelhoff Duitse apparatuur levert en dat de garantie compleet vervalt zodra deze de grens over gaat naar NL. Maar ik kan mij daar niets bij voorstellen, iemand dat negatieve ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvonne2020
  • Laatst online: 07-05 18:59
Ada12 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:20:
Onze keuken is in bestelling, wij kunnen de apparatuur nog aanpassen.
We zijn uitgegaan van 2 Siemens combimagnetrons (cm656gbs1) en twijfelen nu om 1 van deze 2 apparaten te wijzigen in een Siemens stoomoven cs656gbs2.

Iemand ervaring met een stoomoven van Siemens met reservoir ipv wateraansluiting?
Ik heb een combi- en een stoomoven (HS858GXB6 en HN878G4B6) en ervaar het vullen van het reservoir echt niet als een probleem. Apparaat geeft het zelf aan wanneer die leeg is, je hoeft alleen maar het bovenpaneel te openen (dus niet de deur van de oven) en het vullen gaat echt makkelijk zonder geknoei.

De full team optie vind ik echt een zeer goede aanvulling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

nel!s schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 14:37:
Wij hebben een showroom keuken gekocht en ik wil graag een dubbele gootsteen met overloop installeren. Hiervoor zagen we dan een gat van 114x42cm in het werkblad, een composiet Silestone Bianco rivers.

Nu vraag ik me af of ik dat uitgezaagde stuk kan laten verwerken in kleinere stukken met gepolijste/mooi afgewerkte randen, zodat we dat als opstaande randen om het werkblad tegen de muur aan kunnen gebruiken? Heeft iemand daar ervaring mee, bij een gespecialiseerde steenhouwerij bijvoorbeeld? Vraag me even af of dit realistisch (en betaalbaar) is om te verwerken.
Zo'n blad lijkt mij veel te dik om als spatrand te gebruiken. En ik vraag mij af of een steenhouwer het voor je kan 'fileren'.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:17
PaT schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 19:05:
[...]

Zo'n blad lijkt mij veel te dik om als spatrand te gebruiken. En ik vraag mij af of een steenhouwer het voor je kan 'fileren'.
Op zich wel een goede vraag van @nel!s.
Je betaald voor het oppervlak van het werkblad. Standaard dikte van de platen is meestal 12mm of 20mm. Daarnaast kost het maken van een uitsparing geld.

Als je een extra blad wilt dat niet groter is dan het oppervlak van die uitsparing zou het gek zijn als je nog een keer moet betalen voor het werkblad maar enkel voor de afwerking van dat stuk.

Zal eens vragen bij onze keukenzaak. Wij nemen een vensterbank in hetzelfde materiaal als het blad. Dat stuk is kleiner dan de uitsparing voor de kookplaat.

[ Voor 11% gewijzigd door SquareOne op 01-01-2021 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blade_C
Dat zal best kunnen, je hebt immers al voor het materiaal betaald. Echter vaak zijn het in dat geval niet de kosten van het materiaal maar de extra bewerkingen om het te verwerken. En als je een stuk uit moet zagen gaat dat vaak wel gepaard met extra verlies van materiaal omdat ze extra delen moeten uitzagen om in alle hoeken te komen. De vraag is hoeveel materiaal houd je effectief over.

Voorts is het natuurlijk de vraag of je een vensterbank wilt die bestaat uit 3 losse delen i.p.v. 1 stuk.
Ik zou dat niet willen ivm schoonmaken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:24
Ada12 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 17:27:
Wij krijgen in onze nieuwe keuken een Siemens oven met eco clean (katalyse wand).
Nu zocht ik wat over de werking van deze wanden en las ik her en der dat je deze wanden na een jaar of 5 moet vervangen.
Is het een stoom oven of een combi oven?
Wij krijgen in de nieuwe keuken een stoom oven en hebben van dezelfde serie ( studio line) al een tijdje de combi oven. Die combi heeft gewoon een pyrolyse stand. Een soort crematiestand. Daarmee verbrand je alle aangekoekte resten. Hoef je nooit meer je oven zelf schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:24
Ada12 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 17:27:
Is het een stoom oven of een combi oven?
Wij krijgen in de nieuwe keuken een stoom oven en hebben van dezelfde serie ( studio line) al een tijdje de combi oven. Die combi heeft gewoon een pyrolyse stand. Een soort crematiestand. Daarmee verbrand je alle aangekoekte resten. Hoef je nooit meer je oven zelf schoon te maken. De stoomoven die we erbij krijgen heeft dat niet, omdat die combinatie niet bestaat. Uitkijken in welke oven je iets bereidt dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nel!s
@Blade_C @SquareOne ik heb even de technische handleiding van Silestone composiet bekeken en daar staat gewoon in beschreven hoe je erin kunt zagen en de randen af kunt werken. Ik ga volgende week een lokale steenhouwer bellen om te checken wat de kosten zijn, moet kunnen, zal goedkoper zijn dan nieuwe stukken kopen :)
Ik probeer inderdaad zo lang mogelijke stukken te gebruiken om de naden te minimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrt
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 08:34
Wij stonden net op het punt om een Boretti inductie fornuis te kopen, veel geld maar we wilden graag een fornuis van een goed merk met flexzones..

Maar op dit forum lezen we zoveel negatieve reacties en opmerkingen over Boretti dat we zijn gaan twijfelen of we daar wel verstandig aan doen. Kwaliteit schijnt bedenkelijk te zijn en de service belabberd.

Maar wat blijft er dan over? Falcon wordt hier vaak genoemd maar dat is nog een stukje duurder en Miele/Siemens/Bosch maken geen fornuizen.
Bertazzoni is een stuk goedkoper dan Boretti maar heeft geen fornuizen met flexzones.
ATAG heeft wel 1 fornuis wat aan de eisen voldoet, zou dat een betere keuze zijn?

En is Boretti echt zo slecht of is dit een voorbeeld waarbij enkel negatieve meningen op internet verschijnen?

dino-vrij! Kia EV6 GT-Line 77kWh, 10.200 WP op Fronius 7kW, Panasonic 9kW T-CAP warmtepomp voor de bollenschuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ada12
rbrt schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 09:21:
Wij stonden net op het punt om een Boretti inductie fornuis te kopen, veel geld maar we wilden graag een fornuis van een goed merk met flexzones..

Maar op dit forum lezen we zoveel negatieve reacties en opmerkingen over Boretti dat we zijn gaan twijfelen of we daar wel verstandig aan doen. Kwaliteit schijnt bedenkelijk te zijn en de service belabberd.

Maar wat blijft er dan over? Falcon wordt hier vaak genoemd maar dat is nog een stukje duurder en Miele/Siemens/Bosch maken geen fornuizen.
Bertazzoni is een stuk goedkoper dan Boretti maar heeft geen fornuizen met flexzones.
ATAG heeft wel 1 fornuis wat aan de eisen voldoet, zou dat een betere keuze zijn?

En is Boretti echt zo slecht of is dit een voorbeeld waarbij enkel negatieve meningen op internet verschijnen?
Wij waren eerst ook op zoek naar een fornuis en overal waar wij kwamen werd inderdaad Boretti afgeraden. Wij kwamen uit op Stoves of Falcon, maar uiteindelijk helemaal van fornuis afgezien (welk merk flexzones heeft weet ik niet)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nel!s
@rbrt ik heb exact hetzelfde dilemma gehad. Boretti en Smeg zijn gewoon dun metaal, en basic inductie en ovens. De duurdere series zijn overigens iets beter.

Mijn voorkeur ging uit naar een Steel fornuis. Ik heb rondgebeld naar wat witgoed zaken, en eentje, die zo'n beetje alle fornuizen heeft, gaf aan dat ze Steel het beste vinden en dit zelfs aan sterrenrestaurants leveren. Nog beter dan bv Falcon dus.

Maar onze keuken leverancier kon geen Steel leveren. Ze konden alleen Atag, Boretti, of Smeg leveren. Om die reden ben ik bijna naar een andere leverancier gegaan waardoor de keuken voucher zou vervallen.. wat vooral mooi is, is dat Steel de Genesi heeft waar een combi stoom oven in zit, wat bij Atag ontbreekt.

Maar na wat puzzelen kwam ik erop uit dat we nog een nis 'over' hebben waar een combi stoom oven in kan. En toen ben ik nog eens naar de Atag optie gaan kijken. En dan zie je dit:

De Steel Genesi:
Afbeeldingslocatie: https://www.steel-cucine.com/content/uploads/steel/2015/10/Genesi-90-INOX-copia.png

Versus het Atag fornuis:
Afbeeldingslocatie: https://paulissenwitgoed.nl/image/cache/catalog/items/product-3539/ATAG-FI9011E-FRONT-1000x1000.jpg

Zoek de verschillen!

Daarnaast is Atag een kwalitatief sterk merk met goede service. We pakken dus een 3-in-1 combi oven in de nis, plus dit fornuis. Doordat we ook afzuiging, koelkast, en vriezer van Atag nemen krijg je maarliefst 8 jaar garantie op alles.

Enfin, misschien was ik liever voor de Falcon Nexus steam in 110cm gegaan als de optie er was, of de Steel Genesi, maar een fornuis is ook maar gewoon een fornuis - hoef je niet al te lang bij stil te staan.

Overigens, mocht je iets willen importeren en nog wat ruimte hebben in je budget, zou je de Miele range cooker kunnen pakken ;) https://www.miele.co.uk/e...ge-hr-1956-1-g-11086240-p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douwenoort
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-11-2024
rbrt schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 09:21:

Boretti viel voor ons af. Teveel negatieve ervaringen gelezen. Toen zagen we een La Germania, maar in de showroom hield ik al opeens een knop in mijn hand. (nu Bertazzoni) Uiteindelijk gekozen voor Belling fornuis met meerdere kleinere ovens. Bevalt mijn vrouw prima voor de verschillende gerechten tegelijk. Ik heb af en toe wat ruzie met de tiptoets bediening. Maar de look past bij de wijnkoeler en combi magnetron die er tegenoverstaan en dat bevalt mijn OCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 14:44
Welke wijnkoeler hebben jullie erbij gekozen ?

quote]Douwenoort schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:08:
[...]

Boretti viel voor ons af. Teveel negatieve ervaringen gelezen. Toen zagen we een La Germania, maar in de showroom hield ik al opeens een knop in mijn hand. (nu Bertazzoni) Uiteindelijk gekozen voor Belling fornuis met meerdere kleinere ovens. Bevalt mijn vrouw prima voor de verschillende gerechten tegelijk. Ik heb af en toe wat ruzie met de tiptoets bediening. Maar de look past bij de wijnkoeler en combi magnetron die er tegenoverstaan en dat bevalt mijn OCD.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Na lang meelurken en heel veel nuttige info in dit topic nu zelf bezig met een keuken voor ons nieuwbouwhuis... waarbij ik erg benieuwd ben naar jullie reacties en input, aangezien afstemming met een hoop keukenzaken opeens een stuk lastiger is sinds de lockdown.

We hebben Eigenhuis als partij vanuit de bouw, maar zonder waardecheques oid... enkel het voordeel dat ze eerder aan de slag kunnen en we dus eerder onze keuken zouden hebben straks.
Dus daar eerst gezeten (nog net voor de lockdown) voor een keuken, waarbij we tot dit idee kwamen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YQjjI4vXgqXULxPoBNXSJUPludY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xvPxTjAoYsvjsPR61b3A9GCR.jpg?f=fotoalbum_large
(overigens staat hier rechts een muur, maar is dat helemaal open in ons huis... dus minder claustrofobisch)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vWu-BHkaRWXWclB-oxeYptEnGIU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/l57Zqc64LzTaivS5lbSaPGYF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R1NpI-5JMceODxOlVrh1jti_ycs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2MfMygq5TJusWEkXzOVleQkD.png?f=fotoalbum_large

Een Pronorm keuken met eiland, in mat agaatgrijs en met een keramisch blad.
Waarbij we de apparatuur van AEG in matzwart eigenlijk het mooist vonden passen in de look van de keuken, dus kwamen we tot de volgende apparaten:
  • Koelkast - AEG SCE618F3LS
  • Vaatwasser - AEG FSK52637P
  • Combi - AEG KMK968000T
  • Kookplaat - AEG IDE84243IB
Met de net wat te gladde verkoper van Eigenhuis hadden we toch nog wat twijfel, dus hebben we deze zelfde opzet ook door ASWA (maar dan dus Silverline) en SK (maar dan Super+ FMA Franchetti mat) laten uitwerken.

Nu verschillende de kosten van de drie partijen van 15k tot 17k, maar was ik benieuwd of er nu echt nog verschil in kwaliteit tussen deze 3 zit?
En ik lees hier bijna iedereen over de Bora inductieplaat inc. afzuiging, maar heeft iemand ervaring of een goed beeld van de kwaliteit van de AEG plaat? Kan ik beter de Bora PURU nemen voor datzelfde bedrag, met als nadeel dat ik niet tot die 4 apparaten voor de extra garantie van AEG kom?

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbrt
  • Laatst online: 12-09 08:34
Wow, bedankt @nel!s , @Douwenoort en @Ada12 voor de snelle reacties! Blij dat ik nog even dit forum gecontroleerd heb voordat ik de Boretti van ~3k had besteld. De negatieve adviezen voor Boretti hebben ons doen besluiten om hier van af te zien.

ATAG had ik wel eens bekeken maar door de meerprijs had ik hier niet te lang bij stilgestaan. Na de vergelijking met Steel hebben we de knoop doorgehakt en hebben we volgens mij exact hetzelfde model kozen als in de afbeelding: de FI9011E.

Na wat heen-en weer te emailen met de witgoedleverancier bleek dat er minder marge zat op de ATAG waardoor ze ons minder korting konden geven, maar ondanks de 475 EUR meerprijs hebben we die besteld.

_/-\o_

dino-vrij! Kia EV6 GT-Line 77kWh, 10.200 WP op Fronius 7kW, Panasonic 9kW T-CAP warmtepomp voor de bollenschuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pachango Boy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-04 11:56
Luuk_Luchtloper schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:52:
Na lang meelurken en heel veel nuttige info in dit topic nu zelf bezig met een keuken voor ons nieuwbouwhuis... waarbij ik erg benieuwd ben naar jullie reacties en input, aangezien afstemming met een hoop keukenzaken opeens een stuk lastiger is sinds de lockdown.

We hebben Eigenhuis als partij vanuit de bouw, maar zonder waardecheques oid... enkel het voordeel dat ze eerder aan de slag kunnen en we dus eerder onze keuken zouden hebben straks.
Dus daar eerst gezeten (nog net voor de lockdown) voor een keuken, waarbij we tot dit idee kwamen:

[Afbeelding]
(overigens staat hier rechts een muur, maar is dat helemaal open in ons huis... dus minder claustrofobisch)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Waarbij we de apparatuur van AEG in matzwart eigenlijk het mooist vonden passen in de look van de keuken, dus kwamen we tot de volgende apparaten:
  • Combi - AEG KMK968000T
Met de net wat te gladde verkoper van Eigenhuis hadden we toch nog wat twijfel, dus hebben we deze zelfde opzet ook door ASWA (maar dan dus Silverline) en SK (maar dan Super+ FMA Franchetti mat) laten uitwerken.

Nu verschillende de kosten van de drie partijen van 15k tot 17k, maar was ik benieuwd of er nu echt nog verschil in kwaliteit tussen deze 3 zit?
En ik lees hier bijna iedereen over de Bora inductieplaat inc. afzuiging, maar heeft iemand ervaring of een goed beeld van de kwaliteit van de AEG plaat? Kan ik beter de Bora PURU nemen voor datzelfde bedrag, met als nadeel dat ik niet tot die 4 apparaten voor de extra garantie van AEG kom?
Is dat niet raar zo dat kookeiland vlak aan het raam? Kan je precies net niet goed door of rond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douwenoort
[quote]brutus26 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:30:
Welke wijnkoeler hebben jullie erbij gekozen ?

quote]Douwenoort schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:08:
[...]

Temptech. Temptech Premium VWCR36DB wine cabinet. Na lang puzzelen: beetje prijs / energie en kwaliteit (en ik wilde 2 zones) uiteindelijk rond 1000 euro gevonden. Heeft min of meer zelfde look als de Belling Cookcentre RVS/Zwart. Het was bij ons wel millimeterwerk met deuren open kunnen doen bij de ombouw met de wijnkoeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwenoort
Beetje vergelijkbaar met onze situatie afgelopen jaar. EigenHuis Keukens vanuit Bouw. Info was dat met name aftersales drama was vooral bij bulk (lees projecten). Maar meen dat sindsdien een doorstart gemaakt is. Geen idee of dat nu dus nog geldt.
Toen we zelf 2x initiatief moesten nemen voor een afspraak... Laat maar. Daarna I-Kook en Bemmel&Kroon geweest voor andere invalshoeken. En zeer verschillende adviesstijlen. En een odd one out: een lokale uit Maasdijk. Die laatste zijn we uiteindelijk mee in zee gegaan. Misschien iets duurder uit, maar hoe vaak we nog kostenloos hebben gewijzigd in de tussenliggende periode (ruim een jaar). Leidde tot win-win. Wij steeds mooier passende keuken, die uiteraard wat duurder uitviel, maar daar hadden we zicht op kwa budget.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

SquareOne schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:37:
[...]

Ik zou een lange kastenwand nemen en een langer eiland. Aan het eiland zitplekken creeren. óf aan het einde van het eiland een doorlopende tafel[Afbeelding] zoiets aleen dan wat kleiner :P
Voor wie het interessant vindt: wij hebben de prijs van deze keuken opgevraagd, omdat we een soortgelijke keuken wilde en wel wat budget hadden. €126K. Wij zijn voor iets anders gegaan :)

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 13:24
Luuk_Luchtloper schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:52:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

• Combi - AEG KMK968000T

Ik zou persoonlijk het eiland uitlijnen in het midden of aan de rechterkant, op gelijke hoogte met het achterste deel van de keuken. Lijkt nu net alsof die op een random plek is neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Laatst online: 05-07-2024
@Luuk_Luchtloper Wat zijn de afmetingen? Die haal ik er nog niet uit. Het eiland lijkt erg ondiep zo.

Mijn ervaring en die van vrienden met Eigen Huis keukens is niet zo goed. Wij hebben onze huidige keuken er uiteindelijk niet gekocht omdat de (ook veel te gladde) verkoper niet echt met ons mee wilde denken. Bij vrienden duurde het maanden voordat de laatste dingen (passend werkblad en spatrand) werden gefixt. En met de kennis van nu door dit topic vind ik ze ook te duur. Maar dit was 2016/2017.

Volgens mij is de conclusie in dit topic dat vooralsnog Bora superieur is qua werkbladafzuiging. Of dat voor jou opweegt tegen wel/niet extra lange garantie bij AEG moet je zelf beslissen. Ik zou voor de Bora gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:30
Alic3 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:02:
@Luuk_Luchtloper

Volgens mij is de conclusie in dit topic dat vooralsnog Bora superieur is qua werkbladafzuiging. Of dat voor jou opweegt tegen wel/niet extra lange garantie bij AEG moet je zelf beslissen. Ik zou voor de Bora gaan :P
Ik zou ook voor die Bora gaan!

Die zogenaamde extra garantie is niks meer dan een sigaar uit eigen doos/marketing truc

Je hebt recht op een conform product en die apparaten horen gewoon jarenlang zonder problemen te functioneren.

[ Voor 13% gewijzigd door Blommie01 op 02-01-2021 19:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Blommie01 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 18:53:
[...]

Ik zou ook voor die Bora gaan!

Die zogenaamde extra garantie is niks meer dan een sigaar uit eigen doos/marketing truc

Je hebt recht op een conform product en die apparaten horen gewoon jarenlang zonder problemen te functioneren.
Klopt, maar met die 4 producten koop je telefonisch gezeik en voorrijkosten af.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnStaakke
Blade_C schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 16:27:
[...]

De bora X Pure lijkt mij mooier, maar m’n vrouw vond dat grote ronde gat dan weer niet zo mooi. En ik kom dan niet meer aan de 5 apparaten voor de verlengde Siemens garantie.
Grappig, mijn vrouw heeft dezelfde mening terwijl ik de Bora heel mooi vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
Ik snap wel dat de bora looks wel bevallen hier op Tweakers, maar ik moet jullie partners in deze toch gelijk geven, het ziet er niet uit - geen enkele bora! ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:41
nel!s schreef op zondag 3 januari 2021 @ 08:21:
Ik snap wel dat de bora looks wel bevallen hier op Tweakers, maar ik moet jullie partners in deze toch gelijk geven, het ziet er niet uit - geen enkele bora! ;)
Ach, wij hebben er ook 1 - mijn vriendin is er misschien nog wel blijer mee - en onze reden was dat een aftimmering voor de afzuigkap boven het kook eiland sowieso lelijker was dan een rond gat in het midden :-)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Z22ttzL/310-B4176-7-CDA-4356-B68-B-9-A679130-E889.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door koentjuh op 03-01-2021 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Pachango Boy schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 14:25:
[...]
Is dat niet raar zo dat kookeiland vlak aan het raam? Kan je precies net niet goed door of rond.
Hoeven er ook niet door te kunnen, maar juist die ruimte aan de andere kant behouden voor de doorloop… aangezien het slechts een stukje raam blokt, het raam nog 20cm verder naar achteren inspringt dan in deze tekening van de keukenboer (zie onderaan deze post) en het raam in totaal meer dan 3,5m breed is.
Jeffrey schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 15:27:
[...]
Ik zou persoonlijk het eiland uitlijnen in het midden of aan de rechterkant, op gelijke hoogte met het achterste deel van de keuken. Lijkt nu net alsof die op een random plek is neergezet.
Thanks, moeten we nog wat mee spelen… als proberen we vooral het maximale uit de ruimte te halen.
Alic3 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:02:
@Luuk_Luchtloper Wat zijn de afmetingen? Die haal ik er nog niet uit. Het eiland lijkt erg ondiep zo.

Mijn ervaring en die van vrienden met Eigen Huis keukens is niet zo goed. Wij hebben onze huidige keuken er uiteindelijk niet gekocht omdat de (ook veel te gladde) verkoper niet echt met ons mee wilde denken. Bij vrienden duurde het maanden voordat de laatste dingen (passend werkblad en spatrand) werden gefixt. En met de kennis van nu door dit topic vind ik ze ook te duur. Maar dit was 2016/2017.

Thnx… eiland is 180 breed en 75 diep. Niet heel erg diep dus, maar diep genoeg om werkruimte te hebben en te kunnen koken. Maar kunnen niet echt dieper, anders komen we met de doorloop in de knel.

Voor wat betreft Eigenhuis ervaring helder… wat ik lees is eigenlijk dat het 90% van de gevallen goed gaat, maar dat áls het misgaat het ook echt drama is qua after sales. Maar weet niet of dat voor Superkeukens of ASWA echt heel veel anders is?

Misschien nog een extra stukje verduidelijking voor waarom deze opstelling... dit is de bouwtekening, waarbij ze de keuken rechts in een L-vorm hebben ingetekend.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s_NMIqwBtsShwB0ubqaxuKWZ4dM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oTWeZxdtj2qeApOsAhlO1PCV.png?f=fotoalbum_large

Waarbij wij al snel een gebrek aan ruimte zagen en we de keuken nu dus willen verleggen naar die linkerkant (zoals op de keukenschets) met een eiland ervoor. Waarbij we dan de keukentafel aan die rechterkant kunnen plaatsen en het een leuk open geheel zouden worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ex3QWRHwZayoaNHoqqNoMyHDAVE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Z8cw6bTwDngnp1xaKCE1QoA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
Ik vraag mij met dit soort gekras op papier altijd af hoe nauwkeurig de verkoper dan zal zijn bij het uitwerken van de keuken :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:44
koentjuh schreef op zondag 3 januari 2021 @ 08:31:
[...]

Ach, wij hebben er ook 1 - mijn vriendin is er misschien nog wel blijer mee - en onze reden was dat een aftimmering voor de afzuigkap boven het kook eiland sowieso lelijker was dan een rond gat in het midden :-)

[Afbeelding]
Heb je aan de kant van de kookplaat wel een plint in het eiland? Zo nee, hoe bevalt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
mitsumark schreef op zondag 3 januari 2021 @ 13:15:
[...]

Heb je aan de kant van de kookplaat wel een plint in het eiland? Zo nee, hoe bevalt dat?
Aan de andere kant zitten lades en inderdaad een plint. Denk als je dat niet doet je steeds met je tenen tegen de kast stoot als je kookt.

Aan de woonkamer kant hebben we geen plint; dat vonden we rustiger en minder keuken ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:44
koentjuh schreef op zondag 3 januari 2021 @ 13:18:
[...]

Aan de andere kant zitten lades en inderdaad een plint. Denk als je dat niet doet je steeds met je tenen tegen de kast stoot als je kookt.

Aan de woonkamer kant hebben we geen plint; dat vonden we rustiger en minder keuken ogen.
Erg mooi inderdaad, misschien nemen we dat idee wel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
mitsumark schreef op zondag 3 januari 2021 @ 13:21:
[...]

Erg mooi inderdaad, misschien nemen we dat idee wel over.
Even kleine correctie; technisch gezien hebben we wel een plint aan de woonkamer zijde, maar zijn de kast deurtjes langer zodat ze tot de grond komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Iemand enige idee wat de maximale lengte van een greeplijst is bij Siematic?
Situatie is als volgt: hoge kasten van 195cm met daarbovenop een 39cm kast. Totaal dus 234cm.
Op onze offerte staan nu twee greeplijsten één lange en één korte.

Datzelfde geldt voor de zijpanelen inclusief plint komen we uit op 249cm - op de offerte staan nu twee delen, maar voorkeur heeft uiteraard één deel.

Andere vraag: heeft er iemand de ronde stopcontacten van Siematic in een wang van een eiland laten verwerken (zie voorbeeld) en heeft iemand het bijbehorende artikelnummer. Verkoper heeft nu Bora stopcontacten opgenomen maar zou graag de Siematic stopcontacten laten opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Barry|IA schreef op zondag 3 januari 2021 @ 13:06:
Ik vraag mij met dit soort gekras op papier altijd af hoe nauwkeurig de verkoper dan zal zijn bij het uitwerken van de keuken :)
Want? Ik heb hier verder geen ervaring mee, maar er kwam verder een keurige opstelling uit (zover ik kan zien als leek)... en had deze zelfde tekening vervolgens aan de 2 andere partijen als idee meegegeven en kwamen wel wat alternatieven en suggesties uit, maar konden er ook mee uit de voeten om met een opzet te komen die allen vergelijkbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 05-09 18:03
Heeft Iemand hier ervaring met https://www.dekeukenvernieuwers.nl ?
Bruyzeel gecontact over de keuken in ons pas gekochte woning (Bruynzeel optima) adviseerde deze keuken niet te vervanging aangezien het om hun top-lijn gaat. en eerder te denken aan aanpassingen.

Kan iemand mij iets zeggen over Buynzeel optima. Momenteel heeft deze smalle greepjes maar zou liever greeploos willen (volgens mij kan dat niet zomaar omdat deze andere kastwanden moet hebben dan.

Andere optie is de kastje aanpassen naar tip-on en dan zonder grepen te werken. is nog strakker maar misschien praktisch minder fijn (heb daar geen ervaring mee helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Luuk_Luchtloper schreef op zondag 3 januari 2021 @ 13:50:
[...]

Want? Ik heb hier verder geen ervaring mee, maar er kwam verder een keurige opstelling uit (zover ik kan zien als leek)... en had deze zelfde tekening vervolgens aan de 2 andere partijen als idee meegegeven en kwamen wel wat alternatieven en suggesties uit, maar konden er ook mee uit de voeten om met een opzet te komen die allen vergelijkbaar zijn.
Ik vind het zeer amateuristisch overkomen als je zo aan het krassen bent. Ik snap zelf ook wel wat er staat, maar netjes is het niet...

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 19:16

Don Quijote

El Magnifico

Barry|IA schreef op zondag 3 januari 2021 @ 16:30:
[...]

Ik vind het zeer amateuristisch overkomen als je zo aan het krassen bent. Ik snap zelf ook wel wat er staat, maar netjes is het niet...
Amateuristisch? Dat gevoel heb ik er nou helemaal niet bij. Het is geen technische tekening he. Geen idee waarom dit enige twijfel zou geven over het daadwerkelijk inmeten en uiteindelijke technische tekening.

[ Voor 4% gewijzigd door Don Quijote op 03-01-2021 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:35
Ook ik ben begonnen met de zoektocht naar een nieuwe keuken. De huidige lijkt bijna wel uit het jaar van de bouw te komen (1999), dus die is ondertussen wel een keer aan vervanging toe.

Ondertussen bij Satink (in Zwolle), Mandemakers en Superkeukens (digitaal vanwege de Corona-maatregels) geweest.

Ze komen eigenlijk alle 3 met hetzelfde design, die voor mij ook wel logisch lijkt.
Vanwege de indeling van het huis, is er geen ruimte voor een L-keuken, geen kookeiland, geen kastenwand. De indeling is dus vrij standaard.

Vooraanzicht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_h4He3ELktSKZHK_4PdUhilWeqk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LDAscCZe3QHpStvZIdDlOSib.png?f=fotoalbum_large

Vooraanzicht (met maten):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zUBExLZVirFh-17xyto80XCEVgQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WEs6PwiSJdXGoc7IvtwvYQN6.png?f=fotoalbum_large

Bovenaanzicht (Tekening is niet helemaal goed. De voorgevel staat recht, de keuken juist schuin in de woning, en die hoek onderin is juist 90 graden. Aan de linkerkant van de tekening zou het dus juist smaller moeten worden. De hoek aan de rechterkant van het keukenblad is wel goed):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6wnO2AD7FMPHDoKAjS_j7dFfx-U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Lo5TwxupHCzSsfd2UY0UFVVo.png?f=fotoalbum_large

In dit design zit de koelkast onder het aanrechtblad, in de meest linker kast.
Een andere optie is om deze in de linker "kolom" te zetten. Omdat ik 2 meter lang ben, kan dat wel qua hoogte met de magnetron. Maar op de andere plek is waarschijnlijk iets logischer, omdat het iets meer binnen bereik is.

Momenteel zit er nog een oven in met 60cm hoogte, dat wordt waarschijnlijk 45cm qua hoogte.
Onder de oven wil ik de kast nog aanpassen van een deur naar laden. En achter het aanrecht moet nog een spatwand komen, van hetzelfde materiaal als het aanrechtblad. En ik wil dat de bovenste "spleet" ook afgewerkt wordt, daarbij rekening houdende met de ventilatie van de oven/magnetron.

Overwegingen die al wel in dit design meegenomen zijn:
  • 70cm diep aanrechtblad
  • Aanrechtblad op 98,5cm. Daarom ook hoge(re) onderkasten
  • Specifieke wens voor een losse oven (zonder magnetron functie), en een magnetron
  • Geen vaatwasser, wordt namelijk niet gebruikt. Wel ruimte ervoor gereserveerd (kast rechts van de spoelbak) als het huis mogelijk ooit verkocht wordt. Vanwege het met de hand afwassen ook ruimte gehouden links en rechts van de spoelbak
  • Downdraft kookplaat, met afvoer naar buiten. Dit vanwege de matige afzuiging door de centrale unit. En geen optie om voor een "normale" afzuiging de buis naar buiten te voeren
  • De rechterwand van de "kolom" loopt helemaal door tot de achterwand, om geen moeilijke/lelijke afwerking van de aansluiting van die "kolom" halverwege het aanrechtblad te krijgen.
  • Geen greeploze frontjes, maar opleggrepen. Er is daarom wat ruimte gemaakt aan de linkerkant van de boven- en onderkasten, zodat deze gewoon naar links open kunnen.
  • Lichte frontjes, omdat de keuken niet heel licht van zichzelf is. En dan als contrast een semi-donker aanrechtblad
Zien jullie nog verbeteringen/zaken in het design waar ik mogelijk niet over nagedacht heb?

Apparatuur die er waarschijnlijk in komt:
  • Kookplaat: Bora Pura
  • Magnetron: ATAG MA4611C
  • Oven: ATAG OX4611C
  • Koelkast: Any will do. Zonder diepvriesvak.
  • 1,5 spoelbak
Qua aanrechtblad ben ik er nog niet helemaal uit. Ik zit momenteel aan een matte keramisch of composiet te denken.

Wat is nu een redelijke prijs voor zo'n keuken? Het lijkt mij zo'n relatief recht-toe-recht-aan keuken..

Members only: prijzen
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Dan nog een paar praktische vragen:
  • De afvoer naar buiten. Ik dacht eerst door de begane vloer te gaan, door de kruipruimte, en dan via een koekoek naar buiten. Hier werd "lastig" over gedaan. En is misschien ook wel complex. Gat in de vloer en gat in de buitenmuur (van binnen naar buiten boren?). Daarnaast mogelijk condensatieproblemen vanwege e kou in de kruipruimte? Ik heb gekeken naar andere oplossingen. Sowieso moet er een terugslagklep inzitten. Naber heeft een aantal oplossingen: flow Star GTS, BIXO en de thermobox varianten. Van de flow start heb ik al problemen gezien dat hij niet opengaat, of zich juist niet sluit. Er zijn hier vast allerlei ervaringen, wat valt er aan te raden?
  • De Bora Pura, gaat dat gewoon op een fornuisgroep (2x 16A), of is een kookgroep (3x 16A) aansluiting verstandiger? De fornuisgroep is al aanwezig vanwege de huidige keramische kookplaat. Maar uit de specificaties van de Bora Pure haal ik 7600 watt als maximum vermogen. Dat is meer dan wat die fornuisgroep kan leveren: 2 * 16A * 230V = 7360 watt
  • Als die fornuisgroep afdoende is, past dit in combinatie met de oven (2600 watt)? De hoofdzekering is 40A. Daarna zijn alle groepen 16A. Maar 2600 watt is 11,3 A. 32A + 11,3A is 43,3A. Dat is meer dan 40A. Is dit inderdaad een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:20
Don Quijote schreef op zondag 3 januari 2021 @ 23:52:
[...]

Amateuristisch? Dat gevoel heb ik er nou helemaal niet bij. Het is geen technische tekening he. Geen idee waarom dit enige twijfel zou geven over het daadwerkelijk inmeten en uiteindelijke technische tekening.
Zover wij gezien hebben begint de keukenboer altijd met een persoonlijk gesprekje en een schets zoals deze. Dit om de wensen in kaart te brengen en te bespreken wat de mogelijk en onmogelijkheden zijn. In de vervolg stap wordt alles netjes in het ‘systeem’ gezet en volgt een digitale tekening en sfeerimpressie. Niets geks aan toch ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lastmanstanding
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-09 16:31
Inmiddels ook aan het kijken voor een nieuwe keuken. De twee keukenzaken waar we geweest zijn, komen allebei met een L keuken voor de ruimte. Hebben jullie tweakers misschien andere ideeën, of is dit het beste opstelling? Qua kleur frontjes en kastindeling en apparatuur zijn we nog niet helemaal uit. Wel wordt het hoog waarschijnlijk afzuigen van het aanrecht in plaats van een afzuigkap.

De afmetingen zijn: 3,6 m x 4,38 m

Alle tips zijn welkom!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3e7O4wKRht7jkrM9_NAK5LH-Dmc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/og3bf2K217AVbAOXlPNKmcuT.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P2gZJcpIs8AAlqJjX7d7I-OK-E0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Kd1qLaKR5HK3jH0kfdoVrGEz.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fGvcUSc9iRyfyfEmpwsFxkEQ5R0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yVhgAskqbc4FWTqZKhnC8HeO.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
BlowFish schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:35:
[...]

Zover wij gezien hebben begint de keukenboer altijd met een persoonlijk gesprekje en een schets zoals deze. Dit om de wensen in kaart te brengen en te bespreken wat de mogelijk en onmogelijkheden zijn. In de vervolg stap wordt alles netjes in het ‘systeem’ gezet en volgt een digitale tekening en sfeerimpressie. Niets geks aan toch ? :?
Helemaal eens. Deze schets is naar mijn idee vooral bedoeld om ervoor te zorgen dat de verkoper en klant op één lijn zitten wat betreft opstelling. Je kunt er dan 2 uur naast gaan zitten terwijl de verkoper dit uitwerkt in de computer maar het is veel handiger om die 2 uur te besteden aan de juiste materiaal keuzes (blad, fronten, lades, etc) zodat de verkoper dit na de afspraak kan uitwerken en kan opsturen (incl. offerte).

Maar goed, dit is hoe de gemiddelde tweaker zijn keuken graag koop. 80% van de markt (zowel koper al verkoper) wilt gewoon op die dag zelf de deal closen - dan lijkt een schetsje zoals dit me niet voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Lastmanstanding schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:28:
Inmiddels ook aan het kijken voor een nieuwe keuken. De twee keukenzaken waar we geweest zijn, komen allebei met een L keuken voor de ruimte. Hebben jullie tweakers misschien andere ideeën, of is dit het beste opstelling? Qua kleur frontjes en kastindeling en apparatuur zijn we nog niet helemaal uit. Wel wordt het hoog waarschijnlijk afzuigen van het aanrecht in plaats van een afzuigkap.

Alle tips zijn welkom!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Persoonlijk vind ik hoge kasten en twee uiteindes van de keuken niet zo mooi. Alternatief zou kunnen zijn alle hoge kasten aan de kant waar nu de ovens staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Laatst online: 05-07-2024
@yamahabest Ik denk dat je bij Satink het meeste waar krijgt voor je geld. Bij Mandemakers werken ze volgens mij met een Hacker Classic en bij Satink heb je de systemat. Omdat ze bij SK geen Bora verkopen adviseren ze die Airforce, maar mijn voorkeur zou uitgaan voor die Bora. En ook voor een A+++ koelkast trouwens.

@Lastmanstanding Ik zou de hoge kasten ook bij elkaar plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormstar3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-06 20:01
Lastmanstanding schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:28:

Alle tips zijn welkom!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ben het wel met @SquareOne eens, 2x de hoge kasting op beide uiteindes vind ik ook niet zo heel mooi (dit is natuurlijk wel een persoonlijke mening, als jij/jullie het mooi vind(en) moet je daar vooral voor gaan!)

Verder vind ik het zelf wel fijn om gewoon een groter aaneengesloten stuk aanrechtblad te hebben, dus niet 'onderbroken' te worden door een wasbak. Daarnaast twijfel ik hoe handig de wasbak i.c.m. de kookplaat geplaatst is in het geval ze beide gebruikt willen worden, voor mijn gevoel niet helemaal handig als je in iemand rug / zij staat.

Heb het op basis van je eerste plattegrondje daarom wat aangepast, op het rode kruis de kookplaat, blauwe kruis de wasbak. Met nog langs de kookplaat tot de muur een 30-40 cm ruimte, toch altijd handig om een klein beetje ruimte te hebben om wat neer te zetten. Hierdoor heb je langs de kookplaat ook een lang blad vrij waar je lekker je ding kan doen :).

Vragen:
- Zat je koelkast in een van de hoge kasten zonder oven/magnetron? vind het lastig hier een goede plek te vinden, 3 hoge kasten in de andere hoek lijkt me te veel worden.
- is het een losse oven EN losse magnetron? zoja: misschien optie om deze te combineren naar 1 apparaat? (heb zelf in al die jaren nog nooit de over of magnetron nodig gehad terwijl er al wat in zat, maar persoonlijk dingetje)
- Hoe is de indeling van het huis, moet die muur aan de rechterkant zo lang door blijven lopen?
- Waar zit de vaatwasser

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ttu2HTsgWFN2cSwZaG-UoEvrsA4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IlC64p84lxZ7g2KZ4AGVpmA4.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lastmanstanding
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-09 16:31
Stormstar3 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:06:

Ik ben het wel met @SquareOne eens, 2x de hoge kasting op beide uiteindes vind ik ook niet zo heel mooi (dit is natuurlijk wel een persoonlijke mening, als jij/jullie het mooi vind(en) moet je daar vooral voor gaan!)
Dank je wel (ook aan de andere met dit suggestie). Een van de opstellingen was drie hoge kasten naast elkaar. Is zeker te overwegen om dat te doen in plaats van twee keer twee hoge kasten.
Stormstar3 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:06:
Vragen:
- Zat je koelkast in een van de hoge kasten zonder oven/magnetron? vind het lastig hier een goede plek te vinden, 3 hoge kasten in de andere hoek lijkt me te veel worden.
- is het een losse oven EN losse magnetron? zoja: misschien optie om deze te combineren naar 1 apparaat? (heb zelf in al die jaren nog nooit de over of magnetron nodig gehad terwijl er al wat in zat, maar persoonlijk dingetje)
- Hoe is de indeling van het huis, moet die muur aan de rechterkant zo lang door blijven lopen?
- Waar zit de vaatwasser
We willen heel graag een oven en een oven/magnetron en een grote koel/vries combinatie. Er wordt veel gekookt, en dan is twee ovens erg handig. De huidige keuken (van de vorige eigenaars, niet uitgebouwd) heeft 1 combioven, en binnen een maand kochten we een tweede, grotere oven voor in de schuur. Die wordt best vaak gebruikt.

Het zou mogelijk zijn om maar twee hoge kasten te hebben (koel-vries en ovens), maar liever heb ik iets meer ruimte.

Hier is iets meer van het huis. We hebben overwogen om muren door te breken, maar willen dat eigenlijk niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WVN0ORRPcDAKRRag7kbpfbImxyU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZDNcpvlIi4fPAZfGhkwk4Zhs.jpg?f=user_large

De vaatwasser is links van de spoelbak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:50
Even mijn post van 9-dec j.l. updaten :)

Wijzigingen:
- Het kleine, eenzame ;-) , kastje is vervangen door een (zwevende) middelhoge kast (156x74x35)
- spatstrip/smetstrip laten opnemen

Dit alles gaat kosten: 18K
- additionele werken (elektra, leidingen, stucen, demonteren en afvoeren oude keuken etc.): 3500 EU
- Vloertje (pvc oid?) : nog niet bekend, moet ik nog regelen, maar ik verwacht niet dat dit een enorme kostenpost zal zijn gezien het geringe oppervlakte..

Laten we zeggen, al met al 22.000 voor de hele Klimbim.

Hopelijk rondom mei/juni plaatsing.... 15 weken levertijd..
Edit: opdracht verstrekt, plaatsing in April :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1oHrMpQd__Y5QIWVUqO4z66USxM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8U5xGwX0zKwpxzvli3Iv5eLU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EMEtbisjQWV1A_HQQaT_WgXEUCg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G5QgMam5RcBcHGMizADheqPV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LHqKfJWtrxegXaBpMqbM8AUUP4c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FEIMLpwleB6bTYALpvWCySu2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:49
fender89 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:35:
Even mijn post van 9-dec j.l. updaten :)

Wijzigingen:
- Het kleine, eenzame ;-) , kastje is vervangen door een (zwevende) middelhoge kast (156x74x35)
- spatstrip/smetstrip laten opnemen

Dit alles gaat kosten: 18K
- additionele werken (elektra, leidingen, stucen, demonteren en afvoeren oude keuken etc.): 3500 EU
- Vloertje (pvc oid?) : nog niet bekend, moet ik nog regelen, maar ik verwacht niet dat dit een enorme kostenpost zal zijn gezien het geringe oppervlakte..

Laten we zeggen, al met al 22.000 voor de hele Klimbim.

Hopelijk rondom mei/juni plaatsing.... 15 weken levertijd..

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wij hebben volgens mij zo’n beetje hetzelfde dilemma als jij m.b.t. de beperkte ruimte en de wensen (koelvries, oven, vaatwasser, lade(s), enz.). Het hoekje om of de kast verder door trekken de woonruimte in hebben wij ook aan gedacht maar vriendinlief is daar niet zo voor te porren. Zullen tegen die tijd dus concessies worden denk ik. Ben benieuwd naar het eindresultaat bij jullie deze zo er, post dit dan maar eens :+

Proficiat in ieder geval!

@koentjuh Smaakvolle inrichting, keuken en Ixxi hierboven trouwens :+ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Don Quijote schreef op zondag 3 januari 2021 @ 23:52:
[...]

Het is hetgeen de klant heeft meegekregen.

Vervolgens zet de klant deze op Tweakers en is de onschuldige schets opeens toegankelijk voor heel de wereld. Als verkoper weet je dat jouw schets door meerdere personen wordt bekeken. Steek er dan net even wat meer aandacht in...

Dus technisch in orde of niet, het ziet er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-08 17:24
Alic3 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:59:
@yamahabest Ik denk dat je bij Satink het meeste waar krijgt voor je geld. Bij Mandemakers werken ze volgens mij met een Hacker Classic en bij Satink heb je de systemat. Omdat ze bij SK geen Bora verkopen adviseren ze die Airforce, maar mijn voorkeur zou uitgaan voor die Bora. En ook voor een A+++ koelkast trouwens.

@Lastmanstanding Ik zou de hoge kasten ook bij elkaar plaatsen.
Satink is wel erg aan de prijs. hoor... Hun apparatuur is ook stukken duurder dan elders..Bij mij scheelde het alleen op de gekozen apparatuur al 2000 euro... Dus goed onderhandelen daar anders hoop geld verder..

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Pagina: 1 ... 189 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1