Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:55
vk_ schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 17:02:
We hebben inmiddels ook de offerte gekrgen van Hans ter Wildt in Elten, netjes zoals afgesproken.

Het ontwerp wat zij hebben gemaakt is als volgt:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Met als alternatief voor de kastenwand een horizontale greeplijst. Persoonlijk vind ik deze het meest rustige ogen, omdat het er als 1 geheel uit ziet.
De render is helaas wat donker, waardoor de greeplijst in het midden wat vreemd oogt, maar die loopt natuurlijk door onder de beide apparaten.

[Afbeelding]

De prijs van al dit moois, wat iets hoger lijkt te zijn door alle maatwerkopties: € 20.000

Het gaat nog steeds om een Hacker Systemat.

Apparatuur, alle Siemens:
Kookplaat met afzuiging: EX807LX67E
Oven: CM676G0S1
Koffieautomaat: CT636LES6
Koelkast: KI51FADE0
Vaatwasser: SX85E800BE

Zwart graniet werkblad
Zwarte Franke mengkraan
Zwarte Franke wasbak

We krijgen (zonder daar om gevraagd te hebben, overigens) 100% transparantie, aangezien voor elk individueel artikel de prijs staat vermeld.
Wat opvalt is dat zij dezelfde prijs, of nauwelijks duurder zijn dan de apparatuur bij Keukenloods. Bijzonder concurrerend dus.
De kasten zijn sterk goedkoper dan bij Thuiskeukens.nl.
Simpel voorbeeld, een 100cm brede Systemat onderkast kost € 771,- en bij Thuiskeukens.nl € 992,-
Een 208cm hoge kast voor de oven kost € 947,- bij Thuiskeukens.nl, bij Hans te Wildt kost die als 195cm € 701,-.

Zonder dat zij per definitie te duur zijn, zit er wel een redelijke meerprijs in het maatwerk voor de frontjes.
Waar komt de vaatwasser?
Bij de verticale grepen, hoe doe je die middelste kast open?
Bij de horizontale grepen, waar komt de koelkast?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vk_
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-04-2021

vk_

evleerdam schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 17:55:
[...]

Waar komt de vaatwasser?
Bij de verticale grepen, hoe doe je die middelste kast open?
Bij de horizontale grepen, waar komt de koelkast?
Bij alle versies komt de vaatwasser in het midden van de kastenwand en de koelkast in de meest linkse kast.

Bij de verticale grepen is de vaatwasser push-to-open, bij de horizontale is dat de d.m.v. de greeplijst die je ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
SquareOne schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:41:
[...]

Vanuit keukenbranche perspectief begrijp ik dit wel. Zoals eerder gezegd: 80% van de mensen koopt een keuken niet zoals een (de gemiddelde) tweaker dat doet.
Maar ook de keukenbranche zal er baat bij hebben, al denken ze zelf initieel van niet. De andere sectoren hebben ook geleerd dat elke order onderhandelen en daarmee steeds werk doen voor nop, omdat mensen niet meteen kopen door de slechte transparantie. Als je als klant weet dat de branche gewoon een eerlijke prijs vraagt, dan gaan mensen veel minder snel bij 3 zaken 3x 3 uur zitten voor een offerte.

Auto branche wordt ook nogal eens op onderhandeld, terwijl die markt al een stuk transparanter is. Je kan daar echter niet 50% korting krijgen op de cataloguswaarde. Op een kleine auto krijg je misschien 1-5% korting, maar op een Mercedes AMG kan je nog wel 20% korting krijgen op de cataloguswaarde. Zo zou eigenlijk elke volwassen markt moeten werken. Koop je veel/duur kan je wel wat korting krijgen. Koop je goedkoop, betaal je gewoon de catalogusprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
vk_ schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:24:
[...]

Bij alle versies komt de vaatwasser in het midden van de kastenwand en de koelkast in de meest linkse kast.

Bij de verticale grepen is de vaatwasser push-to-open, bij de horizontale is dat de d.m.v. de greeplijst die je ziet.
Ok, heb eigenlijk niet zoveel commentaar. Nouja, push to open hou ik niet zo van. En vaatwasser op hoogte is wel makkelijk, maar zit redelijk ver van de spoelbak af. Dan die koelkast met horizontale grepen, hoe hoog is dat? Want lijkt me lastig open te doen.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-06 13:07

Impry

Rallymedia.nl

We hebben inmiddels ook de offerte gekrgen van Hans ter Wildt in Elten, netjes zoals afgesproken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Met als alternatief voor de kastenwand een horizontale greeplijst. Persoonlijk vind ik deze het meest rustige ogen, omdat het er als 1 geheel uit ziet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0VTtYpBcdBZvEYGE9jNpsZ3p8RE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0EDuBiHHAnOAu0kN20B1TNXY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rsnHJbqFXHUOgkssebZW206HBWo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6dJ6kcmqrB2gh2GOIpkFFvQ1.jpg?f=fotoalbum_large
Wij delen het op deze manier in. Middelste is push to open.
Maar jij hebt sowieso die extra lijnen van de vaatwasser.

Vaatwasser op hoogte snap ik, maar zelf wel bewust gekozen voor de vaatwasser in het eiland ivm gespetter op de vloer.

[ Voor 3% gewijzigd door Impry op 18-12-2020 19:26 ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 18-06 11:19
evleerdam schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:22:
[...]

Ok, heb eigenlijk niet zoveel commentaar. Nouja, push to open hou ik niet zo van. En vaatwasser op hoogte is wel makkelijk, maar zit redelijk ver van de spoelbak af. Dan die koelkast met horizontale grepen, hoe hoog is dat? Want lijkt me lastig open te doen.
Om deze reden hebben wij ervoor gekozen om op de vaatwasser, koelkast en kast daarnaast een greep te doen. Dan voorkom je het probleem met een vaatwasser met push to open of greeplijsten van een koelkast die erg hoog zitten.
Uiteindelijk hebben wij het ontwerp zo gedaan dat we 180cm lage kasten met spoelbak naast 180cm hoge kasten met vaatwasser op hoogte hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vk_

vk_

evleerdam schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:22:
[...]

Ik heb geen ervaring met push-to-open, maar mijn vrouw en ik willen toch de horizontale greeplijst versie.
Hoe hoog die zit hebben we het niet over gehad, maar de kast is 195cm hoog, de koelkast is 140cm en de plint 16cm, dus ik vermoed zo rond de 160cm?
Dat is ook wel wat we willen. Mijn vrouw en ik zijn beide 1m87, dus een oven laag is voor ons echt niks en we kunnen met gestrekte arm zo bovenop de kast.
In onze huidige keuken zit de bovenkant van de oven op 1m90 en dat is, voor ons, nét ok.
Over de afstand > zie hieronder ;)
Impry schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:24:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wij delen het op deze manier in. Middelste is push to open.
Maar jij hebt sowieso die extra lijnen van de vaatwasser.

Vaatwasser op hoogte snap ik, maar zelf wel bewust gekozen voor de vaatwasser in het eiland ivm gespetter op de vloer.
Ziet er mooi uit, lijkt veel op het eerste voorstel wat wij hebben.

In onze keuken nu zit de vaatwasser rechts naast de spoelbak en liggen precies de spetters links van de vaatwasserdeur. Zo veel gaat er hier ook niet via de spoelbak in de vaatwasser, meestal direct er in.

Gelukkig gaan we in ons nieuwe huis van laminaat naar tegels en een dweilrobot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De render is helaas wat donker, waardoor de greeplijst in het midden wat vreemd oogt, maar die loopt natuurlijk door onder de beide apparaten.

[Afbeelding]
Ik vind het wel leuk dat je kastenwand zo een gezicht heeft :)
Hoewel je dat uiteindelijk misschien niet echt goed gaat zien door het eiland er voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vk_

vk_

Marinos83 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 20:40:
[...]

Ik vind het wel leuk dat je kastenwand zo een gezicht heeft :)
Hoewel je dat uiteindelijk misschien niet echt goed gaat zien door het eiland er voor.
Zonder meer met je eens.
Er zit 120cm tussen eiland en de kastenwand, dus ik vermoed/hoop dat we er nog genoeg van zien als we aan het barretje zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONWdolf
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:02
LaurineK schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:58:
Voor mijn nieuwbouwappartement zonder keuken ben ik sinds kort ook zoekende.
De groene Ombra van Kvik spreekt me erg aan. Word daarom graag getipt over keukens met een soortgelijke uitstraling en kleur.
Ben zelf ook op zoek naar een keuken met groene fronten. Bij een lokale keukenzaak in Nijmegen (van de Stad) van merk Tristar, front fenix, de kleur verse. Vond ik mooi. Afhankelijk van het licht varieert die van licht grijs groen tot donker groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:33

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De prijs van al dit moois, wat iets hoger lijkt te zijn door alle maatwerkopties: € 20.000

Het gaat nog steeds om een Hacker Systemat.

Apparatuur, alle Siemens:
Kookplaat met afzuiging: EX807LX67E
Oven: CM676G0S1
Koffieautomaat: CT636LES6
Koelkast: KI51FADE0
Vaatwasser: SX85E800BE

Zwart graniet werkblad
Zwarte Franke mengkraan
Zwarte Franke wasbak

We krijgen (zonder daar om gevraagd te hebben, overigens) 100% transparantie, aangezien voor elk individueel artikel de prijs staat vermeld.
Wat opvalt is dat zij dezelfde prijs, of nauwelijks duurder zijn dan de apparatuur bij Keukenloods. Bijzonder concurrerend dus.
De kasten zijn sterk goedkoper dan bij Thuiskeukens.nl.
Simpel voorbeeld, een 100cm brede Systemat onderkast kost € 771,- en bij Thuiskeukens.nl € 992,-
Een 208cm hoge kast voor de oven kost € 947,- bij Thuiskeukens.nl, bij Hans te Wildt kost die als 195cm € 701,-.

Zonder dat zij per definitie te duur zijn, zit er wel een redelijke meerprijs in het maatwerk voor de frontjes.
Wat zijn de maatwerkoptie waar je op doelt :)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
ONWdolf schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:38:
[...]
Ben zelf ook op zoek naar een keuken met groene fronten. Bij een lokale keukenzaak in Nijmegen (van de Stad) van merk Tristar, front fenix, de kleur verse. Vond ik mooi. Afhankelijk van het licht varieert die van licht grijs groen tot donker groen.
Vinden wij ook heel mooi, en hebben we uiteindelijk ook onze keuken in besteld. Naast Tristar heeft ook Schmidt deze kleur, en Tulp (geen aanrader), en kun je terecht bij wat kleinere merken en de meubelmakers.
Als het geen fenix hoeft te zijn heb je meer keus. Ook Ikea heeft een mooie grijs-groen in het assortiment, en KVIK komt net met een nieuwe lijn op basis van gerecycled materiaal die hier al eerder werd aangehaald.

[ Voor 7% gewijzigd door Marinos83 op 19-12-2020 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turq54
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik wil de keukenkastdeurtjes vernieuwen. Momenteel zit er folie erop dat los laat. Ik wil het zelf met nieuw folie weer beplakken, alleen aantal merken van plakfolie is mij te veel.

Welke plakfolie moet ik nemen, 3M di noc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vk_

vk_

SquareOne schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 23:14:
[...]

Wat zijn de maatwerkoptie waar je op doelt :)?
Er staat bij iedere hoge kast een post dat er maatwerk plaatsvind. Het gelijktrekken van de lijn koelkastdeur/oven/vaatwasser enz. zie ik alleen in dit (het eerste) ontwerp, maar ik trek misschien de verkeerde conclusie en moet ook de offerte nog doorspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:27
vk_ schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 09:46:
[...]

Er staat bij iedere hoge kast een post dat er maatwerk plaatsvind. Het gelijktrekken van de lijn koelkastdeur/oven/vaatwasser enz. zie ik alleen in dit (het eerste) ontwerp, maar ik trek misschien de verkeerde conclusie en moet ook de offerte nog doorspreken.
MP-HS1 waarschijnlijk?
Dit is inderdaad voor het aanpassen van de frontmaten.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-05 22:03
ONWdolf schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:38:
[...]

Heb jij misschien een foto van die groene fronten? Als ik google op Tristar keukens, dan kom ik alleen zwarte en witte keukens tegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-06 00:10
over groene keukens gesproken, wij hebben dit ontwerp met Bemmel & Kroon gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BePb30yRgyvA4WfijWHMoNYUgBU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rm8tEYt6aGUEEOd3H7suyhGf.jpg?f=user_large
De normale render staat niet online, foto van de afdruk hier.

We proberen zo veel mogelijk uit de beperkte ruimte te halen, we zitten vast aan deze indeling (L-vorm), daarom wel mooie materialen en goede apparatuur. Het is een Next 125 keuken met een korpushoogte van 87,5 (pint 5 cm). Het composiet werkblad is verdiept, de diepte is 65 cm.

Wat details;
De kasten boven het blad hebben bijpassende dimbare ledverlichting (plaatje)

Spoelbak
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_DtCDy7eX8z5UI_YNj8ruFb6PDk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yHHGUdYiqBYg3xMzZ5DzFN0A.jpg?f=fotoalbum_medium
De spoelbak vonden we er ter plekke erg mooi uitzien, het betreft een TopZero Rimless Gunmetal spoelbak (info) die een speciale inbouwmethode heeft, het is een vorm tussen inbouw en onderbouw, die een randloos resultaat oplevert. Er is online weinig informatie over te vinden, ik heb wel gevonden dat het een exclusief product is van Dekker. De verkoper vertelde wel dat het een euro of €300-€400 duurder is dan een normale volledig zwarte onderbouw spoelbak.

Blad
Dekker composiet werkblad Evora Quartz zonder randafwerking, kleur: Easy White gepolijst.

Apparatuur
Bora PURU (Inductieplaat met geïntegreerde afzuiging (recirculatie))
Bosch HMG8764C7 (Hoge Combi-Oven met Pyrolyse, zwart)
Siemens KI86NVFF0 (Koelvriescombinatie met NoFrost)
Siemens SN75Z800BE (A+++ Vaatwasser met Zeolith droogsysteem)
Quooker COMBI+ (Kokendwaterkraan met warmwateraansluiting, zwart)

Ik denk dat door alle opties het aardig aan de prijs is geworden, ik kreeg deze offerte voor €16.950,- ("BTW actie"), exclusief montage a €1325.

Wel jammer dat ze niet een gespecificeerde offerte wilden geven, ik mocht wel een fototje maken van de verdeling van de kosten in groepen, dat kwam uit op +/-
Meubelen €8325
Apparatuur €6250
Werkblad €2875

Ik hoopte op €15000 te komen inclusief montage, daar zitten we dus nu dik boven. Mogelijk gaan we er dus nog aan schaven door niet te kiezen voor het verdiepte blad, de goedkopere en spoelbak en andere verlichting. Of we moeten gewoon voor een klasse lager kiezen en een Schüller keuken laten samenstellen. De indeling van de keuken zal niet heel anders kunnen, als we voor een 90cm inductieplaat en oven op deze hoogte kiezen.
Nog tips, verbeteringen? Brand het gerust af ;)

What's in the case?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron!n
hallom schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:33:
[...]

Heb jij misschien een foto van die groene fronten? Als ik google op Tristar keukens, dan kom ik alleen zwarte en witte keukens tegen
Tristar is te krijgen in alle kleuren, wij kwamen ook op een Tristar keuken uit bij Van der Voet keukens in Sassenheim omdat wij geen van de standaardkleuren (van ik geloof Hacker) mooi vonden.
alle Sikkens, RAL en NCS kleuren zijn leverbaar
https://kramerkeukens.nl/kramer-collectie/keukens/tristar/

What's in the case?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:55
@Ron!n Ik denk dat je erg weinig werkruimte hebt, ik heb een nagenoeg gelijke ruimte maar dan slechts 1 hoge kast (de oven laag), vindt het alsnog krap.
Of je moet meer waarde hechten aan de opbergruimte? Ik heb veel spullen "buiten" de keuken.

[ Voor 14% gewijzigd door mitsumark op 19-12-2020 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
@mitsumark werkruimte bestaat inderdaad alleen uit het blad aan de kant van de spoelbak, deze is dan 235 cm lang en 65 cm diep, daar gaat natuurlijk de spoelbak af (45 x 40 cm) en er zit een hoek in. Dit is een alternatief ontwerp waar we vorig jaar mee bezig waren, maar dat is dus met de oven onder de 60 cm kookplaat, en met een losse afzuiging.
Hoek met afzuiging en apothekerskast
(klik voor groot)

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Laatst online: 01-06 14:58
1e offerte is binnen... de verkoper heeft niet helemaal opgelet. vaatwasser is verkeerde type moet een IQ700 zijn en frontjes zijn niet correct opgenomen . Wij kozen voor zwart eiken look (1097 meen ik) voor hoge kastenwand en soort zijdeglans lavagrijs (1080) voor laag deel en eiland.. Maar verder is deze correct.. Ik weet niet prijsverschil tussen genoemde fronten in offerte en de juiste maar goed..

Boven lage deel komt nog een plank met verlichting in de kleur van fronten hoge wand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5_LYBfOfISAt4l0ch-0dtok-jZM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B8LBZFbYAxitkKMhlAkckBQZ.jpg?f=fotoalbum_large

https://drive.google.com/...2ovVB-eM/view?usp=sharing link naar offerte / ontwerp

Wat vinden jullie van het ontwerp en offerte ? Prijs ? Tips ? Do's ? Dont's .

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vk_

vk_

Kapitein Merijn schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:45:
[...]

MP-HS1 waarschijnlijk?
Dit is inderdaad voor het aanpassen van de frontmaten.
Code klopt inderdaad :)
Dank!
mevrouwKees_1 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 14:34:
1e offerte is binnen... de verkoper heeft niet helemaal opgelet. vaatwasser is verkeerde type moet een IQ700 zijn en frontjes zijn niet correct opgenomen . Wij kozen voor zwart eiken look (1097 meen ik) voor hoge kastenwand en soort zijdeglans lavagrijs (1080) voor laag deel en eiland.. Maar verder is deze correct.. Ik weet niet prijsverschil tussen genoemde fronten in offerte en de juiste maar goed..
Als je even snel een catalogus pakt van Häcker of Elementa zie je snel genoeg of de prijsgroep hetzelfde is.
Zijn die apparaten zo een renderfout? Ik zou helemaal gestoord worden van die asymmetrische lijnen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
vk_ schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 15:19:
[...]

Code klopt inderdaad :)
Dank!

[...]

Als je even snel een catalogus pakt van Häcker of Elementa zie je snel genoeg of de prijsgroep hetzelfde is.
Zijn die apparaten zo een renderfout? Ik zou helemaal gestoord worden van die asymmetrische lijnen 8)7
De afbeelding is een foto van een print ;) https://panorama.2020.net/view/who6yf92duejnxozho4uww/ kan je rondje kijken. Het is allemaal keurig op 1 lijn.

Frontjes: de in de offerte genoemde fronten zitten in PG 2 en 3 , die wij uitzochten blijkbaar in 0 en 1 ? Maar misschien heb ik verkeerde site gebruikt.. Terwijl ik de in de offerte genoemde fronten minder fraai vind. Maar goed.. we moeten toch nog een keer terug voor frontjes keuze def. te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:41
mevrouwKees_1 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 14:34:

Boven lage deel komt nog een plank met verlichting in de kleur van fronten hoge wand.

[Afbeelding]

https://drive.google.com/...2ovVB-eM/view?usp=sharing link naar offerte / ontwerp

Wat vinden jullie van het ontwerp en offerte ? Prijs ? Tips ? Do's ? Dont's .
Het kookeiland staat een beetje vreemd zo? Komt ‘geforceerd’ over om vrij te laten staan.

Waarom niet het eiland tegen de muur aan met kasten wand er direct achter? Zie hieronder;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t5yE-I29w2vZ6R7JZGT3KGW31Rw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SIIQCCCRuhT6GuQsQYBGiTRZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
BlowFish schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 16:16:
[...]

Het kookeiland staat een beetje vreemd zo? Komt ‘geforceerd’ over om vrij te laten staan.

Waarom niet het eiland tegen de muur aan met kasten wand er direct achter? Zie hieronder;
[Afbeelding]
we hebben nog een laag deel naast de hoge wand , dus als je met je neus naar de hoge wand staat , rechts (je ziet op tekening net nog de kraan staan)..

Als eiland zo staat kijk ik naar de tafel/muur ipv naar buiten..op zich snap ik wat je bedoelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peacefield78
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-04 15:50
BlowFish schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 16:16:
[...]

[Afbeelding]
Als je dan in de woonkamer zit en iets uit de koelkast wil pakken, moet je ook ‘helemaal’ om het eiland heen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
https://imgur.com/a/AGyOfUZ

Ik ben hier niet zo handig mee

Op de muur van 2.90 staat dus een "laag" deel met hierin Lemans kast, spoelbak, vaatwasser en kast
Op de muur van 3 meter staat de kastenwand met hierin ovens, koelkast en voorraad systeem
Eiland is 2 meter breed en 91 diep (kookplaat zit daar ) , eiland heeft alleen lades.

Overal zit meer als een meter loopruimte in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-05 22:03
mevrouwKees_1 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 17:59:

Op de muur van 2.90 staat dus een "laag" deel met hierin Lemans kast, spoelbak, vaatwasser en kast
Op de muur van 3 meter staat de kastenwand met hierin ovens, koelkast en voorraad systeem
Eiland is 2 meter breed en 91 diep (kookplaat zit daar ) , eiland heeft alleen lades.

Vind dat het eiland niet zo fraai gepositioneerd is nu. Als je graag naar buiten wilt kijken tijdens het koken, kan je ook een kastenwand tegen de 290 muur nemen met een langer eiland ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
hallom schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 18:32:
[...]

Vind dat het eiland niet zo fraai gepositioneerd is nu. Als je graag naar buiten wilt kijken tijdens het koken, kan je ook een kastenwand tegen de 290 muur nemen met een langer eiland ervoor?
Eens als je het geheel 45 graden draait. Dan kijk je naar de tuin en loop je ook makkelijk naar de koelkast vanuit de woonkamer :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mYz9sFhtMWV9qouITVc5rwdYbN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5o7wzgmU82k3HBnMOa0LJxC8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
hallom schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 18:32:
[...]

dan ben ik dat lage deel kwijt en heb ik , denk ik, niet genoeg opberg ruimte EN nauwelijks werkruimte. Ik wil liever niet spoelen en koken op eiland.. dan is 2 meter niet breed genoeg,

Ik heb nu in huidige keuken:

1 x hoge kast met 2 lades, 2 x deur en
1 x hoge kast met grote koelkast met daarboven 1 x klepdeur

dan kookkast met 3 lades , dan hoekkast met caroussel, dan spoelkast van 60, vaatwasser , kast met bakplaten van 30 , dan hoge kast met hierin magnetron en overn, 2 lades en 1 deur.
4 bovenkasten. Dus heel veel bergruimte op kleine keuken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikkie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:14
Iemand ervaring met het vervangen van de 15 cm hoge spatrand?
Ze hebben bij ons dubbel facet geïnstalleerd ipv enkel. :( Dit viel mij op bij het afkitten. Op deze manier komt er wel erg veel kit tussen de muur en de spatrand.

Nu kan dit uiteraard omgeruild worden, maar ik vraag mij af of dit veel schade veroorzaakt..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XiEK6nmU23QSVe3la6-LfviCKIk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JfaLxHvUVgA44ShZyBBfxMZC.jpg?f=fotoalbum_large.

It's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalJanssen
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-03 18:53
mevrouwKees_1 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 17:59:

Let op dat op de offerte nu geen lemans kast staat, maar een gewone kast met plank. Dus daar komen nog kosten bij. Ook de kast ernaast is een kast met plank. Daar zou ik ook een kast met 1 front met lades daarachter kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
PascalJanssen schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 20:38:
[...]

Let op dat op de offerte nu geen lemans kast staat, maar een gewone kast met plank. Dus daar komen nog kosten bij. Ook de kast ernaast is een kast met plank. Daar zou ik ook een kast met 1 front met lades daarachter kiezen.
ja daar kwam ik ook achter met alle kasten uitpluizen.. daar hoort een leman in te zitten..en idd.. kast met lade en deurervoor..

Deze offerte staat echt bol van de fouten blijkt na helemaal uitpluizen. De oven moet combi oven/stoom zijn, de vaatwasser moet een IQ700 model zijn.... Kleuren kloppen niet, bij navraag blijkt dat er hele andere fronten zijn gebruikt omdat de door ons gekozen fronten eruit gaan.. uhm.. had je dat niet kunnen weten bij het aanbieden ? Kortom.. irritatie.. Er is al een lijstje met dingen die niet kloppen gemaild.

Voor volledigheid, dit zou lijstje moeten zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KhkaX9E6b94RPSzKoQfsTjuWmTs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sMrPjjJ5trcGNcYACfgqmVRi.jpg?f=fotoalbum_large

Front voor hogekasten 1097GL zwart eiken
Front voor eiland en lage kasten 1080 GL Lavagrijs
Blad jetblack 20 mm composiet

En apparatuur:

• Inductieplaat XPure met afvoer naar buiten
• Siemens HM836GNB6 Combi oven/Magnetron OF de HM876G0B6
• Siemens HS858GXB6 combi oven/stoom
• Siemens koelkast KI81RSDE0
• Siemens vaatwasser SN678X36UE
Quooker 3pro met fusion square kraan
Franke spoelbak
Twist stopcontact.

Dit heb dus nog maar naar keukenboer gestuurd.. beetje slordig allemaal

[ Voor 35% gewijzigd door mevrouwKees_1 op 19-12-2020 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONWdolf
  • Laatst online: 22:02
hallom schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:33:
[...]

Nee, wel gemaakt maar weer weggegooid omdat die totaal anders leek dan in het echt. Volgende keer een nieuwe poging doen, al zal het wel even duren voor we daar weer terecht kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:06
@Ron!n Interessant, onze keukenopstelling is vergelijkbaar. Ong. 243 x 240cm, en bij jou?
Met je tweede tekening win je niet veel aan werkblad, mede door de apothekerskast. Wij twijfelen ook tussen 1 of 2 hoge kasten (moeten ons nog verder oriënteren hoor).

Met 2 hoge kasten zouden we koel/vries + oven + koffiemachine kunnen hebben. Scheelt de koffiemachine op je werkblad, welke ook veel ruimte in beslag neemt. Tevens zouden we dan een vriezer hebben in de keuken.

Echter worden grote lades dan vrijwel niet haalbaar en deze wil mijn vriendin heel graag. Met 1 hoge kast dus wel grote lades en meer werkblad, maar geen vriezer en een koffiemachine op het werkblad. Lastig allemaal :9

Merk keukenkasten zou mij niet zo heel veel uitmaken en zou zeker niet premium gaan betalen voor merkkastjes. Dit zou ik dan eerder doen voor apparatuur, maar ieder zijn ding. Jij kiest wel mooi spul in ieder geval zo te zien :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Eikkie schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 19:17:
Iemand ervaring met het vervangen van de 15 cm hoge spatrand?
Ze hebben bij ons dubbel facet geïnstalleerd ipv enkel. :( Dit viel mij op bij het afkitten. Op deze manier komt er wel erg veel kit tussen de muur en de spatrand.

Nu kan dit uiteraard omgeruild worden, maar ik vraag mij af of dit veel schade veroorzaakt..
[Afbeelding].
Ik zou dat niet eens afkitten. Veel mooier zonder kit. Ik heb dat nu ook en er komt vrijwel nooit vuil in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron!n
remzor schreef op zondag 20 december 2020 @ 01:53:
@Ron!n Interessant, onze keukenopstelling is vergelijkbaar. Ong. 243 x 240cm, en bij jou?
Met je tweede tekening win je niet veel aan werkblad, mede door de apothekerskast. Wij twijfelen ook tussen 1 of 2 hoge kasten (moeten ons nog verder oriënteren hoor).

Met 2 hoge kasten zouden we koel/vries + oven + koffiemachine kunnen hebben. Scheelt de koffiemachine op je werkblad, welke ook veel ruimte in beslag neemt. Tevens zouden we dan een vriezer hebben in de keuken.

Echter worden grote lades dan vrijwel niet haalbaar en deze wil mijn vriendin heel graag. Met 1 hoge kast dus wel grote lades en meer werkblad, maar geen vriezer en een koffiemachine op het werkblad. Lastig allemaal :9

Merk keukenkasten zou mij niet zo heel veel uitmaken en zou zeker niet premium gaan betalen voor merkkastjes. Dit zou ik dan eerder doen voor apparatuur, maar ieder zijn ding. Jij kiest wel mooi spul in ieder geval zo te zien :)
235 x 280 is onze maximale ruimte. Ja hier komt het door de wens om die Bora te plaatsen, waardoor je een brede kast hebt waar dan weer mooie lades in kunnen. Dan moet dus de oven opzij, in een hoge kast vind ik mooi en praktisch. Maarja, die 60 cm werkblad extra zou ook fijn zijn.. next125 was ook vooral wegens de zeer strakke afwerking en grote binnenruimte van de kasten, die 87,5 cm hoog zijn. Maar als we dik boven budget gaan, moet het misschien maar iets anders worden.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikkie
  • Laatst online: 23:14
Anoniem: 36835 schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:31:
[...]

Ik zou dat niet eens afkitten. Veel mooier zonder kit. Ik heb dat nu ook en er komt vrijwel nooit vuil in.
Heb je dan ook dubbel facet? (Schuin aflopend naar de muur)

It's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-06 13:03
Na een tijdlang meelezen in dit topic nu ook maar zelf eens reageren. Wij hebben een ander huis gekocht en eind maart krijgen we daar de sleutel van. De keuken die er nu in zit is uit 2001 en aan vervanging toe.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YD1PCsesI8PrE0DxhoN-nyRqmD0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aev801A3sEMxtmZI2HpK6j3Y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8alp80-PYrd6Uq9JzymFzajx85E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cv0bE2DCR6SQs4huooJD31id.jpg?f=fotoalbum_large

Deze keuken zit in een uitbouw van 280x459. Wij willen de muur gaan verwijderen (draagmuur) en er een open keuken met schiereiland van maken. We houden erg van koken en willen daarmee een ruime open ruimte maken. Waarbij we tijdens het koken in contact kunnen blijven met de kinderen of met de visite. Nu zijn we nog niet bij keukenboeren langs geweest (en dat zal voorlopig vast ook nog niet in real kunnen), maar in mijn hoofd is al best wel een plaatje ontstaan ondertussen. In de 3D tool van Mandemakers (en nee.. ik wil niet naar een DMG zaak toe om te gaan kopen) alvast wat zitten spelen om voor mezelf meer duidelijkheid te krijgen qua mogelijkheden. Zo hadden we eerst een kookeiland, maar zijn uiteindelijk toch naar een schiereiland gegaan zodat de kraan daar ook bij kan en we meer werkblad ruimte hebben.
Daarnaast zou ik graag een Amerikaanse koelkast willen hebben. Met name vanwege de ruimte (gezin van 6), maar ook om altijd koud water te kunnen tappen (er wordt door mijn dochters flink water gedronken). En de meerprijs van een Quooker Cube vind ik teveel (een Quooker komt er wel).
Het was dus wel even puzzelen hoe die koelkast mooi in de ruimte zou passen, maar uiteindelijk tot deze basis gekomen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JmG67ZfQOdxNt-hC8Yr_VuRLBi8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1UriEetZvEOLeM6W0ob4V1Hg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uWI2h0mTwdwyxjGzqftDZoEQQE0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Apm3AtWehu7QdPs4SFvthkaH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F__bVna4I_KLRtKel7WFPJh0gNo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QF9SkDBXJlCbLrx2AdKQL5iA.png?f=fotoalbum_large

Die open ruimte tussen de twee ovenkasten zou dan voor de koelkast zijn (helaas kan je die niet in de Mandemakers tool toevoegen). In eerste instantie had ik hem rechts staan, maar dan zou de rechterdeur nooit volledig open kunnen. Ruimte is 106cm, koelkast is 91cm breed (https://www.coolblue.nl/p...msung-rs68n8242sl-ef.html is wat ik nu in gedachten heb).

Voor de symmetrie een stoomoven en een combi-magnetron links en rechts van de koelkast, maar ik zit ook te twijfelen of ik die niet beter boven elkaar kan plaatsen (zodat de combi niet perse 60cm hoog hoeft te zijn).

Het kook gedeelte staat hier als 120cm breed, ik vermoed dat ik die smaller zal laten worden, maar dat kreeg ik niet zo snel voor elkaar, zie het meer als een idee schets dan als exacte maten wat dat betreft.
En dat geld ook voor het lijnenspel van lades of kasten, een definitief ontwerp daarin zal ook vast anders worden.

Ik zou graag wat reacties willen zien van zaken die ik niet handig heb gedaan nu, of suggesties wat beter kan. Mijn uitgangspunten waren vooral:
- Licht en ruimtelijk
- (daarom ook geen bovenkasten)
- (daarom ook geen afzuigkap maar afzuiging in de kookplaat)
- Veel werkbladruimte
- Veel opbergruimte
- Uitnodigend om te koken, om de gezelligheid in de keuken te hebben

Daarnaast zou ik ook graag tips willen ontvangen voor die koelkast. Gewoon los ertussen zetten? Of ene nis op maat laten maken? Hoeveel ruimte moet er in dat geval omheen vrij zijn? En waar kan ik de wateraansluiting dan het beste laten maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Eikkie schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:14:
[...]

Heb je dan ook dubbel facet? (Schuin aflopend naar de muur)
Ik had een smetrand van Glazz.nl. Dat was sowieso dubbel facet, maar misschien niet zo groot, gezien de glasplaat maar 6 mm ofzo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:20
[b]L201 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Het was dus wel even puzzelen hoe die koelkast mooi in de ruimte zou passen, maar uiteindelijk tot deze basis gekomen:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Die open ruimte tussen de twee ovenkasten zou dan voor de koelkast zijn (helaas kan je die niet in de Mandemakers tool toevoegen). In eerste instantie had ik hem rechts staan, maar dan zou de rechterdeur nooit volledig open kunnen. Ruimte is 106cm, koelkast is 91cm breed (https://www.coolblue.nl/p...msung-rs68n8242sl-ef.html is wat ik nu in gedachten heb).

Voor de symmetrie een stoomoven en een combi-magnetron links en rechts van de koelkast, maar ik zit ook te twijfelen of ik die niet beter boven elkaar kan plaatsen (zodat de combi niet perse 60cm hoog hoeft te zijn).

Het kook gedeelte staat hier als 120cm breed, ik vermoed dat ik die smaller zal laten worden, maar dat kreeg ik niet zo snel voor elkaar, zie het meer als een idee schets dan als exacte maten wat dat betreft.
En dat geld ook voor het lijnenspel van lades of kasten, een definitief ontwerp daarin zal ook vast anders worden.

Ik zou graag wat reacties willen zien van zaken die ik niet handig heb gedaan nu, of suggesties wat beter kan. Mijn uitgangspunten waren vooral:
- Licht en ruimtelijk
- Veel werkbladruimte
- Veel opbergruimte

Daarnaast zou ik ook graag tips willen ontvangen voor die koelkast. Gewoon los ertussen zetten? Of ene nis op maat laten maken? Hoeveel ruimte moet er in dat geval omheen vrij zijn? En waar kan ik de wateraansluiting dan het beste laten maken?
Grappig om te zien. Deze keuken heb ik zelf in het klein (en dan 13 jaar oud). Ik wilde ook graag een Amerikaanse koelkast. Het is erg lastig deze mooi in de keuken op te nemen omdat deze ook een stuk dieper is dan normale keukenkasten. Wij hebben 1 hoge kast, en daarnaast de Amerikaanse koel/vries met een ombouw in de kleur van de keuken.
Het apparaat op zich is echt superfijn. Zeker met water/ijslontjes/crushed ice. Bij vervanging van de keuken zou ik hem wel houden, maar dan plaats ik hem in de bijkeuken/garage, dat maakt het geheel wel veel strakker. Dus als je een bijkeuken hebt zou ik hem daarin zetten.

Edit: het koken aan het schiereiland van een U keuken werkt wel heel prettig. Je kijkt zo de (eet)kamer in tijdens het koken en dat is wel heel fijn. Het koken tegenover een muur voelt voor mij erg beklemmend.

[ Voor 3% gewijzigd door sNielz123 op 20-12-2020 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
Wat je zegt over keuken is ook precies waarom we voor deze indeling willen gaan. Eerst hadden we de kraan en wasbak voor het raam staan, maar dat geeft ook altijd spetters op het raam, dus daarom deze ook naar het eiland verplaatst.
Het feit dat een Amerikaanse koelkast wat lastiger te integreren is deed mij ook twijfelen of ik dan niet toch gewoon voor een standaard inbouw moest gaan. Maar dan heb je flink wat ruimte minder (ongeveer de helft) en de ijsklontjes en koud water geeft wel een extra invulling van een stukje gastvrijheid, zeker ook met een paar tieners in huis. En daarom wil ik hem toch wel in de keuken hebben. Ik heb in dit topic een aantal foto's gezien van mensen die er zelf een inbouwruimte omheen hadden gemaakt, lijkt me wel wat als alternatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Je hebt ook wel inbouw apparaten met ijsklontjes.
Semi koud water komt gewoon uit de kraan, eventueel een ijsklontje erin.
Dan neem je gewoon een losse koelkast en losse vriezer voor voldoende ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Laatst online: 23:51
Je benoemt dat de Cube te duur is, echter heb je wel een koelkast van 1800€ gelinkt.
Een cube kost circa €1.000, tel daar een deftige grote koel/vries combi bij op en je zit op nagenoeg hetzelfde bedrag.

Als er iets is met de Cube, heb je nog altijd een koelkast/vriezer en kraan. Als het koelwater/ijsblokjes mechanisme mankementen gaat vertonen (zeker buiten de garantie), blijf je over met een half-functionele koelkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
@Source90 Ik snap je punt, maar voor hetzelfde volume heb je dan echter 2 koelkasten nodig. Een normale koelvriescombinatie van 178 heeft ca 180-190l koelkast. Een Amerikaanse 400l. En dan komt de prijs van een hoge inbouwkast (ca 500) er ook nog bij. Een losse koelkast vervang je dan echter ook weer makkelijker dan een inbouwvariant, dus dat argument gaat natuurlijk beide kanten op.
En een los inbouwapparaat voor ijsblokjes (geen idee wat die kosten) zie ik ons niet zo snel nemen, @mitsumark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:06

Toppe

Oké ✅

L201 schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:31:
Wat je zegt over keuken is ook precies waarom we voor deze indeling willen gaan. Eerst hadden we de kraan en wasbak voor het raam staan, maar dat geeft ook altijd spetters op het raam, dus daarom deze ook naar het eiland verplaatst.
Het feit dat een Amerikaanse koelkast wat lastiger te integreren is deed mij ook twijfelen of ik dan niet toch gewoon voor een standaard inbouw moest gaan. Maar dan heb je flink wat ruimte minder (ongeveer de helft) en de ijsklontjes en koud water geeft wel een extra invulling van een stukje gastvrijheid, zeker ook met een paar tieners in huis. En daarom wil ik hem toch wel in de keuken hebben. Ik heb in dit topic een aantal foto's gezien van mensen die er zelf een inbouwruimte omheen hadden gemaakt, lijkt me wel wat als alternatief
Een Amerikaanse koelkast is leuk, maar vaak een stuk dieper dan 60. Dan steekt je koelkast dus buiten de keuken uit? Zou ik niet vrolijk van worden.

En vraag me dan toch af hoezo koud water en een ijsblokje de gastvrijheid verhoogd? Misschien dat deze koudwaterkraan interessant is: https://www.watercooler-o...0f0MyAuQdxIUaAtP2EALw_wcB

[ Voor 12% gewijzigd door Toppe op 20-12-2020 21:05 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
@Toppe Dat uitsteken van de koelkast is dus eigenlijk ook steeds een beetje mijn ding geweest... Ik had hem daarom eerst rechts geplaatst. Als ik die 4 hoge kasten tegen elkaar aan zet heb ik rechts 106cm over, daar past hij dus tussen naast (91cm), en is het uitsteken ook wat minder aan de orde. Echter dan kan de rechterdeur niet geheel open ivm de muur ernaast, en dus kunnen de lades er niet uitgehaald worden.
Zodoende kwam ik tot een variant zoals hierboven omschreven, deuren kunnen goed open, maar haalt de strakke lijnen wel uit de keuken en steekt wat uit.
Een ander alternatief wat ik vanavond ineens zat te bedenken is juist tegen het muurtje rechts, dus links van de deur die daar zit. Dat muurtje is ca 150cm. Dan staat hij dus haaks op de andere kasten, en aangezien hij daar alleen staat heb je geen last van het feit dat hij 10cm dieper is.

Dat je gastvrijheid niet direct aan ijsblokjes en koud water linkt kan ik snappen... :*) En gastvrij zijn heeft ook niks met ijsblokjes te maken gelukkig. Maar het werkt wel uitnodigend voor de meiden om hun vriendinnen een lekker koud colaatje met ijs te geven. :9

We zouden er eigenlijk vandaag met het gezin langs gaan om het huis ook aan m'n dochters te laten zien. En ik wilde dus gelijk even goed alle maten opmeten voor mezelf. Maar helaas zitten de huidige bewoners nu in quarantaine, dus kon het niet door gaan. Ik moet het voorlopig even met de maten van Funda doen.

[ Voor 12% gewijzigd door L201 op 20-12-2020 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
L201 schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:31:
En een los inbouwapparaat voor ijsblokjes (geen idee wat die kosten) zie ik ons niet zo snel nemen, @mitsumark
Ik bedoel natuurlijk een inbouw koelkast incl ijsblokjes dispenser, niet een heel apparaat alleen voor ijsblokjes.
Gewoon 5 of 6 hoge kasten op rij lijkt me een stuk rustiger.

PS: met 15cm over kan de deur toch wel helemaal open?

[ Voor 6% gewijzigd door mitsumark op 20-12-2020 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
inmiddels een offerte van Mobel Faber binnen met juiste apparatuur en juiste kasten..

Nieuwe offerte van keukenzaak in NL gehad, die wederom niet klopt maar met goedkopere kasten (dus geen lemans en geen kast met lades achter een deur , verkeerde vaatwasser en verkeerde oven) zit deze al op de ruim 25000..

Er zit dan al een prijsverschil in van ruim 6000 euro tov van Mobel Faber.. Ze zijn helaas dicht ivm lockdown, maar het zal zeker een bezoekje gaan worden

Heb de prijzen van de apparatuur ook bij keukenloods opgevraagd en vergeleken met offerte van de keukenzaak in NL ,daar zit ook een pittig prijsverschil in.. Op de BORA alleen al 420 euro. Ik kom op zo'n 1600 euro prijsverschil..

Wat een forum als dit al niet kan doen qua " hoe koop ik een keuken in keukenland"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-06 10:54
Mijn vriendin en ik hebben van het weekend ook getekend voor een nieuwe keuken. Het is een Next125 keuken geworden die in onze leefruimte staat. Daarvoor hebben we een aantal keuzes gemaakt die wat minder standaard zijn. Zo is het eiland minder massief door het op pootjes te laten 'zweven', is er vanuit de woon-/eetkamer geen apparatuur zichtbaar en zit er een tv verborgen achter openslaande deuren in het eiland.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ufu3erCUXEeOa-IP4BkyPVjN5jk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SBqrZ3Lu58Pf2wwDxSqYA7rI.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cmtZ-g5PA2DoN3paXuQ6-m3ItFw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RVpsNxtE6RZVfdqPRdOznqIc.jpg?f=fotoalbum_large

Het eiland op een frame voor een licht zwevend effect (niet in render):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wHYyw5Al1e76cYP1weEZrSgYQf0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5YvWeEAYZ7uP3Q0PDZPeh6pb.jpg?f=fotoalbum_large

Donkere gedeelte (ook laag eiland aan keukenkant) is lavazwart matglas met ingefreesde handgrepen, lichte gedeelte truffelbruin en nog wat vakjes van eikenfineer. Werkblad is eternal statuario (niet in render).

Van links naar rechts aan de muur: 60cm lade met 2 grote afvalbakken, 60cm lade met quooker, 60cm vaatwasser atag magna, 120 cm lades aeg kookplaat, 30 cm apothekerskast, 60 cm koelvries no-frost atag magna (liebherr). Boven zitten 60cm kasten met 30 cm openslaande deurtjes, regalen en een verborgen aeg afzuigkap.

Tegenover onder eiland: 40 cm lade voor messen en attributen, 60 cm oven atag pyrolose matrix grafiet met lade voor ovenschalen, 60 cm magnetron en warmhoudlade atag matrix grafiet met lade voor ovenschalen, 40 cm lade voor bestek en attributen. Aan de zijkant zit nog een stopcontact.

Andere kant eiland: 40 cm regalen en een 120 cm kast met openslaande deuren.

Ombouw links en rechts wordt uiteraard nog met planken gemaakt, maar dat doet de keukenboer niet ;)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Dank voor dit levendige topic in ieder geval, veel van geleerd!

[ Voor 5% gewijzigd door VChunky op 21-12-2020 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenPH
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08-05 21:35
Is 3m (en een beetje) niet te klein om een tafel tussen te zetten? Tafel zou toch ca 1.20m van de muur moeten staan, bij een tafel van 1m breed hou je maar weinig afstand over tussen de stoel (helemaal als er iemand op zit) en het eiland.
L201 schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:29:
Na een tijdlang meelezen in dit topic nu ook maar zelf eens reageren. Wij hebben een ander huis gekocht en eind maart krijgen we daar de sleutel van. De keuken die er nu in zit is uit 2001 en aan vervanging toe.[Afbeelding]

[Afbeelding]

Deze keuken zit in een uitbouw van 280x459. Wij willen de muur gaan verwijderen (draagmuur) en er een open keuken met schiereiland van maken. We houden erg van koken en willen daarmee een ruime open ruimte maken. Waarbij we tijdens het koken in contact kunnen blijven met de kinderen of met de visite. Nu zijn we nog niet bij keukenboeren langs geweest (en dat zal voorlopig vast ook nog niet in real kunnen), maar in mijn hoofd is al best wel een plaatje ontstaan ondertussen. In de 3D tool van Mandemakers (en nee.. ik wil niet naar een DMG zaak toe om te gaan kopen) alvast wat zitten spelen om voor mezelf meer duidelijkheid te krijgen qua mogelijkheden. Zo hadden we eerst een kookeiland, maar zijn uiteindelijk toch naar een schiereiland gegaan zodat de kraan daar ook bij kan en we meer werkblad ruimte hebben.
Daarnaast zou ik graag een Amerikaanse koelkast willen hebben. Met name vanwege de ruimte (gezin van 6), maar ook om altijd koud water te kunnen tappen (er wordt door mijn dochters flink water gedronken). En de meerprijs van een Quooker Cube vind ik teveel (een Quooker komt er wel).
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

- Licht en ruimtelijk
- Veel werkbladruimte
- Veel opbergruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
@StevenPH het is ongeveer 3,5m wat er tussen het eiland en de muur zit
En wat mij betreft hoeft er ook geen 1m20 tussen de tafel en de muur te zitten.. hebben we nu ook niet (ca 50cm maar)

[ Voor 45% gewijzigd door L201 op 21-12-2020 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Als het 3,5 meter is kloppen de maten op je tekening niet. Er staat 340cm en daar moet nog 2/3 kast vanaf van het eiland. Dat is ongeveer 3 meter.
Krap, maar net genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L201
Zucht... dat is ook waarom ik al zei dat de maten niet kloppen, maar dat dat te maken heeft met mijn skills om met de online tool om te gaan. Het kookeiland wordt ook niet 120 maar eerder 100.
En daarbij is mijn vraagstelling dus op de keuken gericht, niet op de ruimte ernaast

Ik had een snelle schets gemaakt, gericht op de hoek van de keuken. De exacte maten van het stuk ernaast kloppen dus niet, dat is breder. Maar ivm corona en het gezin wat nu in quarantaine zit heb ik dat ook nog niet zelf op kunnen meten

[ Voor 30% gewijzigd door L201 op 21-12-2020 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cagdas
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 00:07
Ik kamp met hetzelfde probleem. Overweeg ook een een tafel te plaatsen in een ruimte die zo'n drie meter breed is. Ik zelf kwam tot het idee om tafelbank aan te schaffen. Deze kun je tegen de muur aan plaatsen. Heb het idee dat je hiermee meer ruimte overhoud.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fBtpnfB0q69o1-yzjetAkWlYQAs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QtZxBMZidroCngXQDJkkWw3Q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sNielz123
Sorry L201, niet gelezen.

Met 4 personen is zoon bank wel te doen maar met meer zit er altijd iemand opgesloten.
Als ik bij mensen kom die dat hebben zit ik altijd heel snel op een stoel.

Bedenk wel dat zo'n bank nu leuk is maar later misschien niet meer en je dan geen fatsoenlijke plek voor een eettafel hebt. Je beperkt jezelf wel in de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
De ruimte voor een eettafel die er nu is is 3.64m (volgens de tekening op funda). De enige mogelijkheid om dat meer te laten worden zou dus zijn om de muur te verwijderen en een L-keuken. Maar dat gaat in tegen onze wens om een kook(schier)eiland.
Als ik deze op hetzelfde punt laat beginnen als nu het werkblad zit, en 20cm van die muur erbij optel om de ruimte even groot te houden zit ik op een eiland van 80cm, dat vind ik net te smal, dus vandaar nog een 20cm erbij. Waarbij de ruimte op 340 zou komen. Genoeg voor wat wij willen in elk geval, het is geen looproute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nabil
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Hoi,

Ik heb pas een nieuw (oud) huis gekocht en ben al een paar weken bezig met het pielen en nadenken over de inrichting van de keuken. Inmiddels zijn we naar verschillende winkels geweest (Kvik, Brugman, Wooning) en ben ik zelf ook aan het ontwerpen geslagen in de Ikea planner. Het gaat mij nu nog niet eens om de afwerking/uiterlijk van de keuken, maar om de indeling en beste benutting van de ruimte.

We hadden eerst een L-opstelling: daar kwamen Wooning en Bruynzeel eerste instantie ook mee. Maar dat vonden we niet mooi omdat het aanrecht dan over een deel van de ramen gaat. Het geeft ook een gedrongen gevoel, terwijl de ruimte best Ok. is.

Bij een tweede ronde kwamen we uit op een eiland constructie. Waarbij de ramen mooi vrij blijven. Tegelijk vraag ik me af of het de keuken niet te dominant aanwezig maakt en of er niet te weinig berg-en werkruimte is. Ook vraag ik me af of het eiland niet te dicht langs de wanden en kasten staat.

De beneden etage is helemaal open met naast het keuken deel, ook een zit deel en een eettafel deel. Ik doe voor de volledigheid ook de plattegrond erbij

Ik hoor ook graag tip voor goede keukenwinkels in de buurt van Den Haag met een goede prijs/kwaliteitverhouding.

Ik zit zelf nu nog te twijfelen of ik het via een keukenwinkel laat gaan (ontzorging) of het via Ikea doe met al dan niet frontjes een maatdingen bij een ander.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f_9XCofxyft51Li9IXsqo1bTcQ8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bmD3J0e6nBssU9v55MTVdwX4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BSgnDdSfjnrvGGtD1nR8UBk362M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RbhiJTfQWJnC9aRDQWBvv7uj.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1XINDfMSL9B8T69stIKFSTK3EWU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zgSGNsFGypnnXVdzxBwMMsxS.png?f=user_large

[ Voor 25% gewijzigd door Nabil op 21-12-2020 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
VChunky schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:10:
Mijn vriendin en ik hebben van het weekend ook getekend voor een nieuwe keuken. Het is een Next125 keuken geworden die in onze leefruimte staat. Daarvoor hebben we een aantal keuzes gemaakt die wat minder standaard zijn. Zo is het eiland minder massief door het op pootjes te laten 'zweven', is er vanuit de woon-/eetkamer geen apparatuur zichtbaar en zit er een tv verborgen achter openslaande deuren in het eiland.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het eiland op een frame voor een licht zwevend effect (niet in render):
[Afbeelding]

Donkere gedeelte (ook laag eiland aan keukenkant) is lavazwart matglas met ingefreesde handgrepen, lichte gedeelte truffelbruin en nog wat vakjes van eikenfineer. Werkblad is eternal statuario (niet in render).

Van links naar rechts aan de muur: 60cm lade met 2 grote afvalbakken, 60cm lade met quooker, 60cm vaatwasser atag magna, 120 cm lades aeg kookplaat, 30 cm apothekerskast, 60 cm koelvries no-frost atag magna (liebherr). Boven zitten 60cm kasten met 30 cm openslaande deurtjes, regalen en een verborgen aeg afzuigkap.

Tegenover onder eiland: 40 cm lade voor messen en attributen, 60 cm oven atag pyrolose matrix grafiet met lade voor ovenschalen, 60 cm magnetron en warmhoudlade atag matrix grafiet met lade voor ovenschalen, 40 cm lade voor bestek en attributen. Aan de zijkant zit nog een stopcontact.

Andere kant eiland: 40 cm regalen en een 120 cm kast met openslaande deuren.

Ombouw links en rechts wordt uiteraard nog met planken gemaakt, maar dat doet de keukenboer niet ;)

***members only***

Dank voor dit levendige topic in ieder geval, veel van geleerd!
Mooie keuken. Ik vraag me wel af hoe die pootjes onder je eiland gaan bevallen op de lange termijn. Lijkt me niet zo makkelijk schoonmaken, wat de belangrijkste reden is om een plint te nemen onder je keukenkastjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
@Cagdas Misschien een optie om te zoeken naar een deelbare of twee losse tafels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-06 10:54
Z___Z schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:16:
[...]

Mooie keuken. Ik vraag me wel af hoe die pootjes onder je eiland gaan bevallen op de lange termijn. Lijkt me niet zo makkelijk schoonmaken, wat de belangrijkste reden is om een plint te nemen onder je keukenkastjes.
Thanks! En daar zijn we ons zeker van bewust. De argumenten vóór hebben het gewonnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voletgirlnancy
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik heb een vraag en hoop dat 1 van jullie mij kan helpen.
Wij hebben een keuken uitgezocht van ballerina in direct lack. Nu lees ik hier van alles over fenix.
Wie kan mij het verschil uitleggen? Op Google kom ik er niet helemaal achter. Wat kunnen we beter kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vk_

vk_

mevrouwKees_1 schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:44:
inmiddels een offerte van Mobel Faber binnen met juiste apparatuur en juiste kasten..
(...)
Wat een forum als dit al niet kan doen qua " hoe koop ik een keuken in keukenland"
Ik ben al 3 weken bezig een offerte te krijgen van Mobel Faber en heb het maar opgegeven. Eerst een vergelijkingsaanbod via de website, geen reactie. Anderhalve week later maar gebeld, vreemd, excuus, mail het maar even door. Mail doorgestuurd, nu weer niks. Gelukkig heb jij wel een prijs :)

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Ik probeer je verhaal te begrijpen om te snappen in hoeverre de vergelijking op gaat
Members only:

Klinkt dan als een prima deal. Volgens mij is Systemat zo'n 10% duurder qua kasten. Granieten blad zal ook wel minimaal 10% duurder zijn maar denk nog wel wat meer.

[ Voor 20% gewijzigd door SquareOne op 21-12-2020 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vk_

vk_

SquareOne schreef op maandag 21 december 2020 @ 18:52:
[...]

Ik probeer je verhaal te begrijpen om te snappen in hoeverre de vergelijking op gaat

***members only***

Klinkt dan als een prima deal. Volgens mij is Systemat zo'n 10% duurder qua kasten. Granieten blad zal ook wel minimaal 10% duurder zijn maar denk nog wel wat meer.
Het eerste stuk ging over het feit dat mevrouwKees wel een offerte had. De rest van de post was het bruggetje naar "hoe koop ik een keuken in keukenland".

Deal lijkt me zeker ook prima, zeker als je het B.T.W. verschil in ogenschouw neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
vk_ schreef op maandag 21 december 2020 @ 18:08:
[...]

Ik ben al 3 weken bezig een offerte te krijgen van Mobel Faber en heb het maar opgegeven. Eerst een vergelijkingsaanbod via de website, geen reactie. Anderhalve week later maar gebeld, vreemd, excuus, mail het maar even door. Mail doorgestuurd, nu weer niks. Gelukkig heb jij wel een prijs :)

***members only***
Ik heb het gewoon via de website gedaan, heel snel antwoord.

Ter verglijk ook offerte van keukenzaak 2 binnen .. Keukenzaak die maar fouten blijft maken heb ik nog niet weer binnen.. die naam noem ik dan ook niet ..

Hacker Systemat met IQ700 apparatuur van Siemens en BORA Xpure . Foto/tekening staat ergens boven

Prijs Mobel Faber 18700
Prijs Satink 27596

[ Voor 6% gewijzigd door mevrouwKees_1 op 22-12-2020 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Dat is wel een serieus prijsverschil zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vk_

vk_

SquareOne schreef op maandag 21 december 2020 @ 18:52:
[...]

***members only***

Ik zie nu pas je aanpassing. Het zou dit worden:
Members only:
mevrouwKees_1 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:09:
[...]

Ik heb het gewoon via de website gedaan, heel snel antwoord.

Ter verglijk ook offerte van keukenzaak 2 binnen .. Keukenzaak die maar fouten blijft maken heb ik nog niet weer binnen.. die naam noem ik dan ook niet ..

Hacker Systemat met IQ700 apparatuur van Siemens en BORA Xpure . Foto/tekening staat ergens boven

Prijs Mobel Faber 18700
Prijs Satink 27596
Die offerte op je google drive is ook wel echt duur. Ik kan hem bijna 1-op-1 nabouwen qua kasten, ik heb alleen 208cm hoge kasten en de hoek onderkast niet en dan kom ik op nog geen € 6000,- voor "jouw" keuken. Dat verschil zit hem niet in dat beetje meer hoogte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
vk_ schreef op maandag 21 december 2020 @ 18:08:
[...]

***members only***
Hier ook een vreemde ervaring met Mobel Faber.

Twee gesprekken gehad in Nordhorn, de eerste voor de grote opzet en tweede voor de details. Alles even laten bezinken en ik mail een paar dagen later voor 2 kleine wijzigingen in apparatuur. De reactie? “Nee sorry, als je iets wilt wijzigen moet je langskomen in Nordhorn”.
Na een (enigszins verbaasde) reactie mijnerzijds belde Mobel Faber op dat hij “voor wijzigingen geen tijd heeft. Mensen in de showroom krijgen toch echt voorrang.”

In de tijd van het telefoontje had hij gemakkelijk de wijzigingen kunnen doorvoeren.

Nee sorry, ik ga bij zo’n zaak niet 20 duizend euro uitgeven.

[ Voor 6% gewijzigd door herofruit op 22-12-2020 20:55 ]

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BlowFish
Kogel is door de kerk! Dank voor alle tips in dit topic.
De volgend keuken zal in Augustus 2021 worden geplaatst in ons nieuwbouw huis :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d-bzG_RU8MUwB2q_POhUr-3MSkI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eTKEVTCgOLvDVs89EVyky5zv.jpg?f=fotoalbum_large
*zonder de blauw lampen..

Apparatuur:
- combi stoomoven: DGC 7845X greeploos (Aangesloten op watervoorziening)
- oven: H 7860 BPX greeploos
- koffie: CVA 7845 greeploos (Aangesloten op watervoorziening)
- inductie: KMDA 7634 FL
- koelkast: K 37252 ID
- vriezer: FNS 37402 I
- vaatwasser: G 7155 SC Vi xxl
- Quooker Flex zwart

Werkblad:
Keramiek “Calcatta gold” (bovenkant en zijkanten eiland)

Kasten:
Pronorm X-EV 912 Wildeieken zwart (fineer hout)

Totaal 35k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-06 08:51
Afgelopen week een aantal partijen gemaild voor een offerte/digitale afspraak.

Dit is het ontwerp wat we in gedachte hebben:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6WoDV2JawQCUBkyhKr9Q64G5Eh8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/O42pCHwmUFkeAsR8ZRpfb4Wh.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t1rtlV1mpWhiBPFOvDusgYmAgno=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/coo7B2AMUPIufAwBzgZuPoeV.png?f=fotoalbum_tile

De keuken bestaat uit twee delen, een wandopstelling en een kookeiland.

Wandopstelling: (4200x2600x600 (BxHxD)
Afwerking: Hoogglas/zijdeglans wit
Apparatuur:
Koelkast (~ 180cm hoog)
Vriezer (~ 180cm hoog)
Kookplaat (~75 - 90 cm breed)
Combi Oven
Afzuiging (Traditionele inbouwafzuigkap)

Kookeiland: (3000x950x1000 (BxHxD)
Afwerking: Mat zwart
Apparatuur:
Vaatwasser
Wasbak: vierkant Zwart
Quooker: Flex , Zwart, Pro
Kraan: Zwart
Keukenblad: mat zwart, liefst zelfde kleur als kookeiland, kras, warmte en zuurvast.

Als het betaalbaar is dan laten we het wand gedeelte op maat maken (relatief simpel en kan om het raam heen worden gemaakt). Het eiland kunnen we dan gewoon bestellen (minder apparatuur en betere afwerking).

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

BlowFish schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:40:
De volgend keuken zal in Augustus 2021 worden geplaatst in ons nieuwbouw huis :)
Ziet er netjes uit. Wij kijken naar een vergelijkbare opstelling voor onze nog te bouwen woning. Hoeveel loopruimte laten jullie nu op de kopse kanten van het eiland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlowFish
Greebs schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:00:
[...]

Ziet er netjes uit. Wij kijken naar een vergelijkbare opstelling voor onze nog te bouwen woning. Hoeveel loopruimte laten jullie nu op de kopse kanten van het eiland?
Om je een beeld te geven van de indeling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UAomb_8CTdgd3colJuE_DbPXnN8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uE8ZJ5hnfk150CIAMxAfz9Xy.jpg?f=fotoalbum_large

* Eiland wordt totaal 3.6m om deze tekening is het 4m (vonden we wel erg groot). Vanaf de muur van de bijkeuken zeker 1.2-1.4 m de andere kant gaat richting open woonkamer. Tafel staat in de erker. Tijdens het koken hebben we vrij uitzicht op de tuin O+

[ Voor 10% gewijzigd door BlowFish op 23-12-2020 09:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-06 13:07

Impry

Rallymedia.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B6hi0bLz7UZ5hNMCCsNz11YZuK0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/o3iy0krkp5z9oG0HtFlpdoKQ.png?f=user_large

Wat zouden jullie doen qua afvoer van de Bora?
Via groen een wat langer stuk naar een 'blinde muur' of via blauw naar onder het raamkozijn wat start op 95cm (net als werkhoogte eiland).
Over dat laatste twijfel ik vooral omdat ik niet weet of je dan last hebt van vet/aanslag op je raam. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
BlowFish schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:40:

[Afbeelding]
*zonder de blauw lampen..

Apparatuur:
- combi stoomoven: DGC 7845X greeploos (Aangesloten op watervoorziening)
- oven: H 7860 BPX greeploos
- koffie: CVA 7845 greeploos (Aangesloten op watervoorziening)
- inductie: KMDA 7634 FL
- koelkast: K 37252 ID
- vriezer: FNS 37402 I
- vaatwasser: G 7155 SC Vi xxl
- Quooker Flex zwart

Werkblad:
Keramiek “Calcatta gold” (bovenkant en zijkanten eiland)

Kasten:
Pronorm X-EV 912 Wildeieken zwart (fineer hout)

Totaal 35k
Fraaie keuken! Wellicht zit het er al in maar ik zou het ProTech 2.0 beslag overwegen (past beter qua kleur en is van hogere kwaliteit).
Meerprijs is ongeveer 350 euro voor maximaal 20 lades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:06
@BlowFish
Hebben jullie met jullie blad een naad? ze gaven bij ons aan dat de meeste bladen keramisch niet beschikbaar zijn in groter dan 3m.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlowFish
Aurum schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:28:
@BlowFish
Hebben jullie met jullie blad een naad? ze gaven bij ons aan dat de meeste bladen keramisch niet beschikbaar zijn in groter dan 3m.
Klopt er komt een naad. Maximale maat is 3.2m ons blad zit op 3.6m. Wel hebben we een variant gekozen met “endbook” zodat het patroon wel doorloopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
SquareOne schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:04:
[...]

Fraaie keuken! Wellicht zit het er al in maar ik zou het ProTech 2.0 beslag overwegen (past beter qua kleur en is van hogere kwaliteit).
Meerprijs is ongeveer 350 euro voor maximaal 20 lades.
Hi SquareOne, even op de site van Pronorm gekeken. Voordeel is dat we kleur in antraciet kunnen nemen. Standaard is het geloof ik Pearl gray. Zijn er andere voordelen dan? 350 euro is natuurlijk niets op zon keuken. Bedankt alvast voor je tips!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
BlowFish schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:56:
[...]

Hi SquareOne, even op de site van Pronorm gekeken. Voordeel is dat we kleur in antraciet kunnen nemen. Standaard is het geloof ik Pearl gray. Zijn er andere voordelen dan? 350 euro is natuurlijk niets op zon keuken. Bedankt alvast voor je tips!
Kwalitatief betere geleiders (onderstaande komt van iemand uit de keukenhandel).
Barry|IA schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 17:02:
[...]

Ik durf te stellen dat een Siematic v.s. Pronorm met ProTech ladesysteem een gelijkwaardig loopwerk hebben.
Volgens mij zijn het de legraboxen van Blum wat bekend staat als een hoogwaardig ladesysteem.

Daarnaast zijn de zijkanten van de lades recht en strakker, je hebt keuze uit kleuren. M.i. past dit gewoon beter bij een keuken in deze prijsklasse. Welke lades staan er op de offerte want zou me kunnen voorstellen dat een verkoper dit soort opties wel aanvinkt bij het samenstellen van een dergelijke keuken.

[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 23-12-2020 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlowFish
SquareOne schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:09:
[...]

Kwalitatief betere geleiders (onderstaande komt van iemand uit de keukenhandel).

[...]

Volgens mij zijn het de legraboxen van Blum wat bekend staat als een hoogwaardig ladesysteem.

Daarnaast zijn de zijkanten van de lades recht en strakker, je hebt keuze uit kleuren. M.i. past dit gewoon beter bij een keuken in deze prijsklasse. Welke lades staan er op de offerte want zou me kunnen voorstellen dat een verkoper dit soort opties wel aanvinkt bij het samenstellen van een dergelijke keuken.
Zal er even achteraan gaan;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iiRUFXbY4D_9Mi-DvRL7lgoBX6k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8dxaWoBknc92qcx0g4mgblXq.jpg?f=fotoalbum_large

• 4Ramos
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-06 13:15
Na wat digitale afspraken zijn we inmiddels wat verder met onze keuken.
Nu een offerte gekregen voor een Nobillia Touch keuken in Schiefergrau supermatt.
De keuken heeft AEG apparatuur, daar zijn wij niet bekend mee.

In welke categorie moet ik AEG plaatsen? Is dit goede apparatuur of is het beter voor Siemens/Miele te gaan?
Voor de apparatuur gaat het overigens om een koelkast, vriezer, vaatwasser en stoomoven. Kookplaat wordt zeker een Bora.

Alvast bedankt voor de hulp!

• mevrouwKees_1
vk_ schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:07:
[...]

I
Die offerte op je google drive is ook wel echt duur. Ik kan hem bijna 1-op-1 nabouwen qua kasten, ik heb alleen 208cm hoge kasten en de hoek onderkast niet en dan kom ik op nog geen € 6000,- voor "jouw" keuken. Dat verschil zit hem niet in dat beetje meer hoogte.
Ik heb inmiddels een andere offerte... stuur maar PM.. Andere keuken boer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
stefanvh1991 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:30:
Nu een offerte gekregen voor een Nobillia Touch keuken in Schiefergrau supermatt.

In welke categorie moet ik AEG plaatsen? Is dit goede apparatuur of is het beter voor Siemens/Miele te gaan?
Voor de apparatuur gaat het overigens om een koelkast, vriezer, vaatwasser en stoomoven. Kookplaat wordt zeker een Bora.

@PaT heeft wel eens een lijstje gemaakt en ook wel wat discussie over geweest. Maar volgens mij is AEG ongeveer dezelfde kwaliteit als Siemens/Bosch. Miele is juist weer van wat betere kwaliteit, maar ook een stuk duurder. Alles afhankelijk van welke lijn je binnen het merk kiest.

A+
Miele
Gaggenau
Novy
[...]
A
Siemens/Bosch/Neff
AEG
[...]
A-
Pelgrim
Atag
B
Whirlpool
Beko
[...]

• Source90
  • Laatst online: 23:51
Bauknecht is van Whirlpool. Is dat lager of juist een luxere lijn dan whirlpool zelf?
Bauknecht heeft bijvoorbeeld ook ovens van 1500-3000 euro.

• Ada12
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15-06-2022

Daar zat ik ook mee. Na wat zoeken en rondvragen kreeg ik de indruk dat de combi-ovens van AEG minder goed zijn dan van Siemens/Bosch en dat de andere apparatuur niet zo heel veel scheelt.
Wij zijn daarom overgestapt op Siemens (al vond ik de inductieplaat van AEG er mooier uit zien dan van Siemens)

• evleerdam
Source90 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:06:
Bauknecht is van Whirlpool. Is dat lager of juist een luxere lijn dan whirlpool zelf?
Bauknecht heeft bijvoorbeeld ook ovens van 1500-3000 euro.
Ik dacht dat Bauknecht en Whirlpool vergelijkbaar waren. Maar na even googlen lijkt het erop alsof Bauknecht in het algemeen van net iets betere kwaliteit is dan Whirlpool

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20:22
evleerdam schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:02:
[...]

@PaT heeft wel eens een lijstje gemaakt en ook wel wat discussie over geweest. Maar volgens mij is AEG ongeveer dezelfde kwaliteit als Siemens/Bosch. Miele is juist weer van wat betere kwaliteit, maar ook een stuk duurder. Alles afhankelijk van welke lijn je binnen het merk kiest.

A+
Miele
Gaggenau
Novy
[...]
A
Siemens/Bosch/Neff
AEG
[...]
A-
Pelgrim
Atag
B
Whirlpool
Beko
[...]
Sorry maar ATAG is toch gewoon een A merk? Dat is toch niet te vergelijken met Pelgrim 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
Linkser schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:06:
[...]

Sorry maar ATAG is toch gewoon een A merk? Dat is toch niet te vergelijken met Pelgrim 8)7
Als ik terug lees maar de reacties op het lijstje toendertijd heb je wel gelijk ja. Hoogste lijn zou zelfs meer richting Miele gaan.

Zelf geen ervaring mee overigens.

• Linkser
evleerdam schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:40:
[...]

Als ik terug lees maar de reacties op het lijstje toendertijd heb je wel gelijk ja. Hoogste lijn zou zelfs meer richting Miele gaan.

Zelf geen ervaring mee overigens.
ATAG is alleen qua vaatwassers niet zo sterk, maar ovens zitten gewoon hoog (zeker de MAGNA lijn).

• Linkser

Wij zijn uiteindelijk geswitcht van AEG naar ATAG vanwege mogelijkheden en prijs.
Maar AEG heeft duurdere en goedkopere spullen die volgens mij allemaal prima zijn.

De ATAG Black Steel lijn heeft ons uiteindelijk op looks en kwaliteit overtuigd, maar had ook met veel plezier AEG genomen hoor.

Linkser schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:50:
[...]

Wij zijn uiteindelijk geswitcht van AEG naar ATAG vanwege mogelijkheden en prijs.
Maar AEG heeft duurdere en goedkopere spullen die volgens mij allemaal prima zijn.

De ATAG Black Steel lijn heeft ons uiteindelijk op looks en kwaliteit overtuigd, maar had ook met veel plezier AEG genomen hoor.
Die ATAG matzwarte kookplaat met afzuiging is ook wel nice (HIDD8472LV). Misschien toch maar eens heroverwegen tenopzichte van de bora :P

-

Wanneer komt Bosch/Siemens eens met een nieuwe lijn ovens. Hun design is echt al een veeltal jaren oud en hun TFT/bediening ook.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 24-12-2020 14:23 ]

• Linkser
Anoniem: 36835 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 14:08:
[...]

Die ATAG matzwarte kookplaat met afzuiging is ook wel nice (HIDD8472LV). Misschien toch maar eens heroverwegen tenopzichte van de bora :P

-

Wanneer komt Bosch/Siemens eens met een nieuwe lijn ovens. Hun design is echt al een veeltal jaren oud en hun TFT/bediening ook.
Nee kookplaat blijf ik wel bij Bora Pure X :+
De TFT bediening/scherm van ATAG komt wel erg rustig op mij over.

• lebbe02
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Wij hebben zojuist de apparatuur van Bauknecht in gebruik genomen. (Koffiemachine en oven van de collection 11) Greeploos en matzwart, vooralsnog zeer tevreden. Mocht er iemand vragen over hebben, stuur gerust een PM, want verder is er op internet vrij weinig over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Linkser Heb je trouwens al gekozen tussen T-matt of Fenix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
Anoniem: 36835 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 12:32:
@Linkser Heb je trouwens al gekozen tussen T-matt of Fenix?
Ja T-Matt, de matzwarte keuken in de showroom heeft ook T-Matt begreep ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-06 19:30
Ik zit momenteel in het proces van de aankoop van een nieuwbouw appartement. Het appartement bevat reeds een projectkeuken, welke je kan laten aanpassen bij Van Wanrooij Warenhuys, of gewoon casco laten opleveren. Ik zit met een aantal dingen.
Ik heb nog geen contact met de adviseur van Van Wanrooij, omdat ik nog niet op dat punt in het proces zit, maar ben wel alvast benieuwd naar jullie meningen.

Hieronder een impressie van de keuken zoals die in de brochure staat.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ydgHxq5.png

De volgende apparatuur word geleverd:
  • Siemens IQ100 kookplaat (EH875FVB1E)
  • Siemens IQ100 afzuigkap, recirculatie (LC94BBC50)
  • Siemens IQ700 Oven met magnetronfunctie (CM616GBS1)
  • Siemens IQ100 199/66 liter, Allfrost-techniek, Fresh-lade, (KI34VX20)
  • Siemens IQ300 Vaatwasser (SN836X12JE)
  • Quooker 3-in-1 incl. PRO3 boiler
Deel van de technische tekening:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/R3U9rXt.png

Waar ik voornamelijk mee zit. is dat de combi-oven onder de kookplaat ligt. Het zou fijner zijn als dit rond borsthoogte is. De keuken is best "klein", dus een extra hoge kast, daar is volgensmij geen ruimte voor vanwege de geringe lengte van de muur.

Waar ik aan dacht:
  • De spoeleiland verlengen en daar de kookplaat in laten monteren.
  • Huidige kookplaat vervangen door een variant met ingebouwde afzuiging
  • Het keukengedeelte aan de wand aanpassen met een hoge kast waar de combi oven in kan
  • Huidige kookplaat vervangen door een variant met ingebouwde afzuiging
  • In het midden van de twee hoogstaande kasten (de plek van de kookplaat) een aanrechtje, waar ik een koffie apparaat zal zetten
Uiteraard hangt de technische haalbaarheid nog af van wat de adviseur zegt.

Wat is jullie mening en/of andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Linkser schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 13:15:
[...]

Ja T-Matt, de matzwarte keuken in de showroom heeft ook T-Matt begreep ik.
Apart, tegen mij zei hij dat het Fenix was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11-06 14:07
Ik heb met grote interesse dit topic zitten lezen. En daardoor behoorlijk wat ideeën gekregen. Net een huis gekocht en aan het inventariseren.

Momenteel heeft het huis een “prima” bruynzeel keuken en een mooie gietvloer. Beneden verdieping is bijna 87m2 en momenteel is de keuken relatief klein parallel en idealiter zou ik de keuken echt als belangrijkste onderdeel in m’n huis zien. Hoe complex zou het zijn om een keuken naar de andere kant van het huis te verplaatsen. Vooral het leiding werk denk ik dan aan. Zou je zo’n hele gietvloer moeten openbreken of gaat dit veel gemakkelijker? Zo iets belangrijks mag best wel wat kosten maar als het verplaatsen betekend gietvloer, vloerverwarming, enz allemaal vervangen wordt het wel een onnodig duur kostenplaatje ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@mr3000 Dat is lastig op afstand te beoordelen. Ligt de vloerverwarming ook op de plek waar je nieuwe keuken moet komen, hoe zit het met loze leidingen op de nieuwe plek? Heb je een goed bereikbare kruipruimte waar je de nieuwe leidingen doorheen kan voeren?
Daarnaast zal je voor 99% zeker zaken moeten aanhelen. Zelfs al loopt je gietvloer onder je huidige keuken, dan nog zal je doorvoeren boor leidingwerk moeten wegwerken.

Het kan allemaal, maar is zeker niet 'makkelijk'.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11-06 14:07
PaT schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 21:30:
@mr3000 Dat is lastig op afstand te beoordelen. Ligt de vloerverwarming ook op de plek waar je nieuwe keuken moet komen, hoe zit het met loze leidingen op de nieuwe plek? Heb je een goed bereikbare kruipruimte waar je de nieuwe leidingen doorheen kan voeren?
Daarnaast zal je voor 99% zeker zaken moeten aanhelen. Zelfs al loopt je gietvloer onder je huidige keuken, dan nog zal je doorvoeren boor leidingwerk moeten wegwerken.

Het kan allemaal, maar is zeker niet 'makkelijk'.
Juist gaat zeker moeite dus tijd en geld kosten. Modern huis 2012, lijkt mij dus goede kruipruimte. Maar nieuwe afvoer lijkt me kansloze missie tussen vloerverwarming door. Nieuwe leiding en aanhelen lijkt do-able. Kortom gaat geen 10k extra kosten of zo.
Pagina: 1 ... 188 ... 516 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1