Zowel links als rechts zou het 90 cm moeten zijn.hallom schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:54:
@Sunri5e Hoeveel ruimte heb je nu tussen het eiland en rechterwand? Ziet eruit als 80 cm wat wel krap lijkt?
Over prijs geen idee. Over de indeling wel, ik zal het maar onomwonden zeggen: deze lijkt me erg onpraktisch. Al genoemd: spoelbak recht voor een deur? Maar die deur gaat dus weg, ok - waarom staat hij dan op de tekening? Dan: kookplaat aan de kant van de kamer, dus wie op dat krukje zit krijgt alle spetters over zich heen of brandt zich aan de pannen (cq. in de praktijk ga je daar dus niet zitten). En als je staat te koken kan er niemand achter je langs, om bij de kraan te komen wordt dat een ommetje lopen. Verder heb je hoegenaamd niets aan de hele ruimte tussen eiland en raam, want het is een looppad met buitendeur, die als je 'm gebruikt ook veel vuil (zand e.d.) aan die kant van de keuken geeft. En de barkrukken kunnen daar dus ook niet.Sunri5e schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:59:
Zojuist hebben wij onze offerte voor onze samengestelde keuken ontvangen. Ik ben erg benieuwd wat jullie van het ontwerp en de prijs vinden.
***members only***
Nee, als die deur toch weggaat, heb je hier alle ruimte voor een mega L-vormige keuken. Misschien is dat minder sexy dan een eiland, maar wel praktisch.
Ben benieuwd wat anderen in dit topic er van vinden.
Bedankt voor je input!Wilke schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:03:
[...]
Over prijs geen idee. Over de indeling wel, ik zal het maar onomwonden zeggen: deze lijkt me erg onpraktisch. Al genoemd: spoelbak recht voor een deur? Maar die deur gaat dus weg, ok - waarom staat hij dan op de tekening? Dan: kookplaat aan de kant van de kamer, dus wie op dat krukje zit krijgt alle spetters over zich heen of brandt zich aan de pannen (cq. in de praktijk ga je daar dus niet zitten). En als je staat te koken kan er niemand achter je langs, om bij de kraan te komen wordt dat een ommetje lopen. Verder heb je hoegenaamd niets aan de hele ruimte tussen eiland en raam, want het is een looppad met buitendeur, die als je 'm gebruikt ook veel vuil (zand e.d.) aan die kant van de keuken geeft. En de barkrukken kunnen daar dus ook niet.
Nee, als die deur toch weggaat, heb je hier alle ruimte voor een mega L-vormige keuken. Misschien is dat minder sexy dan een eiland, maar wel praktisch.
Ben benieuwd wat anderen in dit topic er van vinden.
Last minute nog even bij de keukenboer geweest om het een en ander af te stemmen. Dit gaat hem uiteindelijk wel worden, alleen kunnen we geen geschikte plaats voor het glaswerk vinden.
De kast links en rechts van de oven zijn een koelkast en vriezer. We hadden nu het idee om een lager model te nemen van 140cm hoog. Hierdoor hebben we boven de koelkast en vriezer ruimte om glaswerk kwijt te kunnen. Alleen is Liebherr de enigste die een vriezer maakt in deze hoogte en dat is ook nog maar één model.
De kans dat ze hier uiteindelijk mee gaan stoppen is natuurlijk aanwezig, en dan hebben we geen vriezer.
Onze andere gedachte was een vriezer van 122cm hoog (waar meer aanbod in is) maar dan leveren we nog meer in qua vriezer. We hebben nu namelijk een 170cm model en die ligt echt helemaal rammetje vol. Altijd...
Glaswerk in een lage kast kan, maar is niet ideaal omdat je dan best veel moet bukken.
Iemand nog een idee?
:strip_exif()/f/image/dNm6gyiLs7WBGC0b8QG4iyuP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CRolWowXnRtEulEymyq5AzGI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Nbq72MsJFqNzLz0MznezXwTl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fSmb4MFlM9OFi6IEk7v8Rf5y.jpg?f=fotoalbum_large)
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Het liefst heb ik ook een aparte vriezer maar heb ik er helaas straks de ruimte niet meer voor. Ik heb een inbouw 88cm deur-op-deur waarvan vriesvak niet meer sluit, het vriesvak sowieso ongewenst is, de bakken aan deur allemaal stuk zijn en gezien de leeftijd en bovenstaande euvels is ie echt aan vervanging toe. Daarnaast heb ik nog een Liebherr Premium No Frost met 200 liter inhoud.evleerdam schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:14:
[...]
Hier ervaring met een Vitafresh plus (van Bosch) koelkast. Het is een simpel schuifje waarmee je de luchtvochtigheid kan bepalen. Heb het idee dat het goed werkt. Bosch geeft aan 2 weken verse groente (in plaats van 1) en kan dat niet zo direct bevestigen, maar zeker wel langer dan normaal.
Met betrekking tot no frost vriezer, dat werkt nog beter. Mijn oude vriezer moest ik elk jaar ontdooien want daar zat echt veel ijs in. Ja, je hoeft het niet per se te ontdooien elk jaar maar dan neemt je inhoud een stuk af en heb je veel meer energie nodig om te koelen. Bij een no frost heb je wat minder inhoud, maar inderdaad zal je dan gewoon een iets grotere vriezer moeten nemen. Ik raad zelfs aan om koelkast en vriezer apart te nemen vanwege ruimte.
88cm deur-op-deur nieuw kopen blijkt behoorlijk duur, met een extreem klein groentenvak (Ook ten opzichte van de huidige die ik wil vervangen; Reden volgens verkopers de behalen A+ of beter energielabel) en moet ik veel opties die bij vrijstaande koelkasten / combi's algemeen zijn ontberen. Prijs voor nieuwe 88cm deur-op-deur van A-merk ligt tussen de €450 en €800. Toen ik wat winkels bezocht om me te orienteren blijken vrijstaande combi's van A-merken tussen de €550 en €1000+ nieuw te kosten, maar daarbij meer inhoud en VEEL meer opties, betere verlichting etc etc.
Mijn idee is nu om op de plek van de huidige vriezer een nieuwe combi neer te zetten, de vriezer te verkopen, de huidige inbouwkoelkast weg te doen en ervoor in de plaats een tweedehands inbouwkoelkast zonder vriesvak te plaatsen en die te laten werken als een klimaatkast voor als de temperaturen zomers boven de 20 graden uit komen en ik water, sap, fruit etcetera koel maar niet koud wil hebben (temperatuur klimaatkast tussen de 10 en 15 graden ofzo, even mee experimenteren) Het kan zomers makkelijk 25 tot 30 graden worden binnen bij mij en ook de koelste ruimtes zijn dan veel te warm voor water, sap en bepaalde soorten groente en fruit, waarbij de koelkast ook niet geschikt is omdat die veel te koud is. De rest van het jaar kan ik de inbouw-klimaat-koelkast dan uit laten staan en als kastruimte gebruiken.
Ik wil nog wel even kijken of ik niet een kleinere vrijstaande koelkast kan plaatsen bovenop een vrijstaande no frost vriezer, en hoe dat zich verhoud tot een combi met 2 duo koelsysteem qua verbruik.
Ja. Er bestaan enkele combi's met 4 lades in het vriesgedeelte ipv 3 lades die je meestal ziet. Met 4 lades heb je een inhoud van ongeveer 110 liter.doggy1 schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:53:
@dabachata bestaat er wel een inbouw koel-/vriescombinatie met vriesgedeelte>100l?
Ook bestaan er combi's van 70cm breed of zelfs breder, welke 3 laden hebben maar vanwege de breedte ook meer dan 100 liter inhoud hebben in het vriesgedeelte. De brede varianten heb je onder andere ook van Bosch/Siemens. Van Samsung op de Nederlandse markt volgens mij nog niet. Liebherr heeft er volgens mij ook een aantal.
Voor de Tweakers: Ik zag bij LG nog een 'gimmick' Moisture Balance Crisper. Bovenin de Groentenbak zit daarbij een 0,5mm dikke sheet plastic met veel relief die vrij onder de glasplaat erboven hangt. Het creeert vast een bepaald soort condensatie en verdamping. Wil ik eens gaan proberen met wat noppenfolie na te maken. Winkels zijn nu toch 5 weken dicht
Heb je in een berging of bijkeuken geen plek voor een vriezer?Toppe schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:15:
Iemand die mee wilt denken?
Last minute nog even bij de keukenboer geweest om het een en ander af te stemmen. Dit gaat hem uiteindelijk wel worden, alleen kunnen we geen geschikte plaats voor het glaswerk vinden.
De kast links en rechts van de oven zijn een koelkast en vriezer. We hadden nu het idee om een lager model te nemen van 140cm hoog. Hierdoor hebben we boven de koelkast en vriezer ruimte om glaswerk kwijt te kunnen. Alleen is Liebherr de enigste die een vriezer maakt in deze hoogte en dat is ook nog maar één model.
De kans dat ze hier uiteindelijk mee gaan stoppen is natuurlijk aanwezig, en dan hebben we geen vriezer.
Onze andere gedachte was een vriezer van 122cm hoog (waar meer aanbod in is) maar dan leveren we nog meer in qua vriezer. We hebben nu namelijk een 170cm model en die ligt echt helemaal rammetje vol. Altijd...
Glaswerk in een lage kast kan, maar is niet ideaal omdat je dan best veel moet bukken.
Iemand nog een idee?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wij krijgen 4 hoge kasten, maar kiezen toch voor een vriezer in de bijkeuken om meer kastruimte in de keuken over te houden.
We hebben daar ruimte voor 2 apparaten. Het is een nieuwbouw woning en de vraag of de wasmachine en droger verhuist kunnen worden staat nu uit. Als we hier niet voor kiezen (of geen keus hebben) dan komen de wasmachine en droger daar te staan.Ada12 schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:58:
[...]
Heb je in een berging of bijkeuken geen plek voor een vriezer?
Wij krijgen 4 hoge kasten, maar kiezen toch voor een vriezer in de bijkeuken om meer kastruimte in de keuken over te houden.
Als ze naar zolder kunnen dan zouden we hem inderdaad kunnen verplaatsen zodat de ovens naast elkaar kunnen en we ruimte er onder en boven hebben, dus dat zou wel makkelijk zijn.
Als dat niet kan dan gaan we zoals @Barry|IA voorstelt kijken of we een bovenkast kunnen plaatsen.
Glas in een lade zie ik wel zitten, alleen vrouwlief niet.
klopt.. maar pelgrim is gewoon niet een goed vaatwasser merk..Ruudje88 schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:04:
[...]
Mijn ouders hadden een Siemens vaatwasser waar ze niks als problemen mee hadden...
Dat betekend nog niet dat alle Siemens vaatwassers per definitie slecht zijn.
Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor
dat jij zelf slechte ervaringen hebt met Pelgrim, wil niet zeggen dat het zo is! De duurdere vaatwassers van Pelgrim zijn van Asko. Dit is een top merk qua vaatwassersmevrouwKees_1 schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:56:
[...]
klopt.. maar pelgrim is gewoon niet een goed vaatwasser merk..
Nee hoor, ik heb al 25 jaar geen bovenkastjes meer. Als je er vanuit gaat dat je ze niet hebt, kom je ook vanzelf bij een oplossingBarry|IA schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:19:
Glaswerk in lades, of bovenkasten boven het spoeldeel. Leuk die trend van geen bovenkasten, maar erg handig is het niet.
Mijn huis is slimmer dan ik...
Ik heb nu een Amerikaanse koel/vries combi, een 177 vrieskast met lades en een tafelmodel koelkast (laatste 2 in de garage). en die zitten altijd hartstikke vol. Met feestjes kom ik zelfs nog plek te kort.
Wij hebben de supermarkten (4 stuks) aan het einde van de straat zitten. Wij hebben (2 vol, 2 kind) genoeg aan 130cm koelkast en 2 lade vriezer. Met feestjes extra camping koelkast voor de drank.sNielz123 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 00:03:
Komt iedereen hier uit met 1 vriezer en 1 koelkast? Volgens mij zijn wij echt hamsteraars dan.
Ik heb nu een Amerikaanse koel/vries combi, een 177 vrieskast met lades en een tafelmodel koelkast (laatste 2 in de garage). en die zitten altijd hartstikke vol. Met feestjes kom ik zelfs nog plek te kort.
Ik kan me voorstellen dat als je verder van een winkel woont, je ook voor meerdere dagen eten in je koelkast hebt e.d.. Ligt dus denk ik ook aan de afstand van de winkels tot je huis.
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
Siemens IQ700 HB875G5B1
- Display is hetzelfde als de magnetron die er boven zit: BF834RGB1
- Pyrolyse reiniging
- EUR 140 goedkoper dan de HB836GTB6
Siemens IQ700 HB836GTB6
- Homeconnect
- Groter scherm
- Touchscreen
Ik snap dat dit vooral ook een persoonlijke afweging is (bijv. hoe vaak ga je de oven op afstand via de app voorverwarmen?), maar ben benieuwd of iemand hier een uitgesproken mening over heeft die mij kan helpen...
Supermarkt zit ver weg, doorgaans doen we zaterdag de grote boodschappen en misschien woensdag nog wat kleins vanuit werk.
Ik moet vaak aanbiedingen laten liggen vanwege ruimtegebrek.
Ik denk dat de bovenste de betere keus is.onne schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:38:
Wij staan op het punt onze keuken definitief te bestellen. Bij het doorlopen van de apparatuur kwam de vraag naar boven welke oven de voorkeur geniet:
Siemens IQ700 HB875G5B1
- Display is hetzelfde als de magnetron die er boven zit: BF834RGB1
- Pyrolyse reiniging
- EUR 140 goedkoper dan de HB836GTB6
Siemens IQ700 HB836GTB6
- Homeconnect
- Groter scherm
- Touchscreen
Ik snap dat dit vooral ook een persoonlijke afweging is (bijv. hoe vaak ga je de oven op afstand via de app voorverwarmen?), maar ben benieuwd of iemand hier een uitgesproken mening over heeft die mij kan helpen...
Echter, ik doe persoonlijk heel veel met Google, als ik spraakgestuurd de oven zou kunnen voorverwarmen zou ik dat bijna dagelijks doen.
Ben je daar niet zo van en/of gebruik je de oven toch niet zoveel zou ik sowieso voor de bovenste gaan.
Nou, mijn huidige vriezer is echt ruk. Veel te klein dat ding. Dacht dezelfde ruimte te krijgen als bij mijn vorige vriezer, maar had niet door dat no-frost ongeveer 20% van de ruimte in je vriezer opslokt.sNielz123 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 00:03:
Komt iedereen hier uit met 1 vriezer en 1 koelkast? Volgens mij zijn wij echt hamsteraars dan.
Daarmee krijg je een stuk kortere lades, wat echt heel erg irritant is.
Maargoed, dat is een 90cm vriezer met 4 lades.
Tja, als je er vanuit gaat dat je geen badkamer hebt kun je je ook wassen in een teiltje met een schrobber....Conrado schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:49:
[...]
Nee hoor, ik heb al 25 jaar geen bovenkastjes meer. Als je er vanuit gaat dat je ze niet hebt, kom je ook vanzelf bij een oplossing
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Ha! Ik sta af en toe versteld als er weer een '30 huis op Funda voorbij komt zonder badkamer....Barry|IA schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:32:
[...]
Tja, als je er vanuit gaat dat je geen badkamer hebt kun je je ook wassen in een teiltje met een schrobber....
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Volproppen lukt altijd goed, maar leegmaken is een ander verhaal. Laatst nog een maaltijd gegeten die we vorig jaar mei hebben gemaakt en ingevroren. Bij ons duidelijk: hoe meer ruimte, hoe meer spullen we hebben, maar hoeveel we daar ook ècht nodig van hebben..?sNielz123 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 00:03:
Ik zie het anders. Hoe meer ruimte je hebt, hoe beter je kan organiseren, hoe beter je iets terug kan vinden. Dat je iets kwijt raakt is meestal juist doordat het volgepropt zit, ipv 1 lade voor vlees, 1 voor vis, 1 voor brood, 1 voor kliekjes, 1 voor ijsjes.Manarinth schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:50:
[...]
Volproppen lukt altijd goed, maar leegmaken is een ander verhaal. Laatst nog een maaltijd gegeten die we vorig jaar mei hebben gemaakt en ingevroren. Bij ons duidelijk: hoe meer ruimte, hoe meer spullen we hebben, maar hoeveel we daar ook ècht nodig van hebben..?
Dat is ook exact de reden waarom ik de boodschappen inruim en niet mijn vrouw (ik hoop dat ze niet meeleest).Z___Z schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:05:
[...]
Ik zie het anders. Hoe meer ruimte je hebt, hoe beter je kan organiseren, hoe beter je iets terug kan vinden. Dat je iets kwijt raakt is meestal juist doordat het volgepropt zit, ipv 1 lade voor vlees, 1 voor vis, 1 voor brood, 1 voor kliekjes, 1 voor ijsjes.
Alleen bij (te) kleine kastjes die eigenlijk te vol zitten lukt het organiseren (FIFO) minder goed.
Excuus. Late reactie. Eiland breedte is inderdaad 1m. Daarmee komt de indeling op:hallom schreef op donderdag 10 december 2020 @ 17:29:
@t14wo Hoe breed is jouw loopruimte tussen je kastenwand en kookeiland? En je eiland is 1 m diep? Of korter?
Kastenwand 60 cm | Loopruimte 95 cm | Eiland 100 cm | loopruimte 95 cm | muur.
Mogelijk dat we tussen kastenwand en eiland de doorloop 100 cm maken en dus de doorgang 90 cm wordt.
Het is inderdaad wel zo dat het no-frost vriesgedeelte in onze nieuwe A+++ koel-vriescombinatie weer kleiner is dan de oude zonder no-frost. Ik denk echter niet dat ik er nog een aparte vriezer bij zou zetten. Voor incidenteel gebruik heb ik eventueel wel een (compressor) campingkoelkast van 55liter die ook prima kan vriezen.
Import van EVs
Ben je nog bij Hans de Wildt geweest? Hoe is het bevallen en hoe verhouden ze zich qua prijs?vk_ schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 21:19:
Hallo tweakers,
Ook ik heb me in de wondere wereld van keukens mogen storten, aangezien wij een stuk grond hebben gekocht vlak over de grens in Duitsland en daar een huis laten bouwen.
Logischerwijs kom je dan natuurlijk in Duitsland bij keukenzaken uit, maar ik heb voor het vergelijk/gevoel ook wat zaken in NL bezocht.
Na de eerste 2x resp. 1:50 en 2:40 kwijt te zijn geweest, besloot ik het anders aan te pakken. Immers, mijn vrouw en ik weten al redelijk goed wat we willen. Voorkeur voor Hacker en dan de AV2070 (donker geborsteld staal), Siemens apparatuur, kastenwand, vrijstaand eiland etc.
Gelukkig kreeg ik een zaak in Nederland zo ver om mij te woord te staan, een schets te maken met wat notities en mij op basis daarvan een offerte te willen maken. Met 11 minuten stond ik buiten, de offerte volgde 3 dagen later over de mail.
Onze keuken is 5m10 breed en 6m20 lang, het eetgedeelte meegerekend. Puur buitenmaat van de ruimte (volledige breedte, van achterkant kastenwand tot kamerzijde eiland) is 2m40.
We willen een kastenwand van 3m breed, een eiland van 3m breed en 1m diep met daartussen 1m20 loopruimte. Links en rechts van het eiland is net iets meer dan 1m per kant als doorgang/omloop.
Ik ben benieuwd wat jullie van het volgende vinden.
Hacker ClassicHoge kast:
- Front AV2070
- Werkblad kunststof
- Zichtzijdes grafiet
Eiland:
- 5x 60cm x 208cm hoge kast met daarin van links naar rechts koelkast 140cm, oven/magnetron, vaatwasser op werkhoogte, koffieautomaat en kast voor later een vriezer (tussentijds opbergruimte).
- Alles boven de apparaten hebben deurtjes, alles eronder wordt verdeeld met schuiflades.
- Geen stolp/zijwand.
Apparatuur:
- 1x 120cm, 3x 60cm, kookplaat met geïntegreerde afzuiging, zwarte keramiek wasbak, normale zwarte kraan met hoge uitloop, afvalscheidingssysteem en allemaal schuiflades.
- Stolp/zijwand doorlopend tot aan werkblad.
Oven: CN878G4B6 (oven/magnetron/pulse steam/pyrolyse/45cm)
Koffieautomaat: CT836LEB6
Vaatwasser: SN63E800BE
Kookplaat: ED731FQ15E of Gutmann Viento
Ter illustratie het front:
[Afbeelding]
Ontwerp van keukenzaak 1:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Ontwerp van keukenzaak 2 (met nog deurtjes overal in de hoge kasten):
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Prijs voor al dit moois: € 16.900,- met 5 jaar garantie op de keuken en op de apparatuur. Echter zit hier (nog) 1 model lagere oven bij (zonder pulse steam)
Keukenzaak 2 is € 100,- goedkoper met de duurdere oven, maar geeft 2 jaar garantie op de keuken en op de apparatuur.
Keukenzaak in NL kwam op € 22.250, maar daar zit nog in een vriezer van € 1000,-, deze heeft een keramieken werkblad van € 3.200,- en ook nog 3 kasten van 1m breed met deurtjes aan de kamerzijde van het eiland (die we nu weg laten vallen).
Prijzen in Duitsland zijn voor mij nog niet per definitie goedkoper. De keukenzaak in NL kan nog zomaar een € 5000,- goedkoper uitvallen schat ik in en dan (in deze aanname) is deze met € 17.250,- niet zo gek duur met 21% b.t.w. vs. 16% b.t.w.
Wat me wel opvalt is dat je nergens een offerte krijgt. Zaak 1 vertelde het me mondeling bij de afspraak, zaak 2 schreef het bedrag op zijn visitekaartje.
Overigens ben ik ook bij Hello Kitchen geweest, daar betaalde ik met wat korting bijna 18K voor "een zelfde" Nolte keuken.
Discussie/twijfelpunten zijn op dit moment:
Welk werkblad? Zaak 2 zegt 80% kunststof te verkopen, amper glas en de rest is een gelijke mix van graniet, keramiek en iets heel moois van DuPont waar ik de naam van vergeten ben.
Schuiflades (of niet) in de hoge kast.
Stolp/zijwand eiland met greeplijst doorlopend. (+ € 200 per kant)
A.s. maandag heb ik nog een afspraak bij Hans te Wildt in Elten, dat is een steenworp over de grens maar met Nederlandse verkopers.
Ik ben benieuwd naar jullie mening/tips!
Op basis van de Siematic website is dit de dichtsbijzijnde dealer van Siematic bij ons nieuwbouwproject.
Ik heb zelf geen PelgrimIce82 schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:26:
[...]
dat jij zelf slechte ervaringen hebt met Pelgrim, wil niet zeggen dat het zo is! De duurdere vaatwassers van Pelgrim zijn van Asko. Dit is een top merk qua vaatwassers
De enige onderbouwing die ik kan geven is, vergelijk ze zelf eens met een degelijke Siemens, Bosch of Miele of zelfs AEG.
Maar hoe vergelijk je als consument vaatwasser (geldt ook voor overige apparatuur)? Het enige wat je kunt doen is een spec sheet vergelijken en een keer de bediening proberen in de winkel.Barry|IA schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:15:
Pelgrim en Atag maken inderdaad geen beste vaatwassers![]()
De enige onderbouwing die ik kan geven is, vergelijk ze zelf eens met een degelijke Siemens, Bosch of Miele of zelfs AEG.
Op basis van de comments begrijp ik dat een Siemens en een Pelgrim met gelijke specs de één beter functioneert dan de ander.
Zelf ben ik geneigd om naar de verkoper te luisteren omdat dit de plek is waar klachten / defecten worden gemeld.
Denk je dat? Een verkoper moet nog steeds zijn provisie halen...SquareOne schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:19:
[...]
Maar hoe vergelijk je als consument vaatwasser (geldt ook voor overige apparatuur)? Het enige wat je kunt doen is een spec sheet vergelijken en een keer de bediening proberen in de winkel.
Op basis van de comments begrijp ik dat een Siemens en een Pelgrim met gelijke specs de één beter functioneert dan de ander.
Zelf ben ik geneigd om naar de verkoper te luisteren omdat dit de plek is waar klachten / defecten worden gemeld.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Oké, laat ik het anders formuleren. Een 'onafhankelijk' keukenexpert zoals @Barry|IA of @Kapitein Merijn die actief zijn in dit topic.Joopieboy schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:20:
[...]
Denk je dat? Een verkoper moet nog steeds zijn provisie halen...
Sterker nog, ze maken helemaal geen vaatwassers, die laten ze elders maken (de budget vaatwassers Whirlpool en de duurdere bij BSH als ik het goed heb).Barry|IA schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:15:
Pelgrim en Atag maken inderdaad geen beste vaatwassers![]()
Tussen bijvoorbeeld een Siemens IQ100 (€749) en een IQ700 (€1899) vaatwasser zit buiten dat ze minder functies en gimmicks hebben, luidruchtiger zijn en meer energie verbruiken, nogal wat kwaliteitsverschil. Idem voor ATAG, Bosch en AEG tussen goedkoop/duur.
Miele maakt eigenlijk altijd stevig spul i.t.t. het bovenstaande.
https://www.siemens-home....raftair-systeem/LD88WMM66
ziet er wel mooi uit
Zeker een mooi ding. Tot ik zag dat de prijs van €3000 alléén voor de afzuigkap is. WHUT.. Dat is een hele Bora. Geen waar voor je geld, je mag betalen als early bird (incl. de kinderziektes).doggy1 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:48:
Iemand al ervaring met de nieuwe inductiekookplaat met downdraft van Siemens
https://www.siemens-home....raftair-systeem/LD88WMM66
ziet er wel mooi uit
Ik ben hier ook geweest, moet zeggen goed advies en mooie showroom. Op zich hadden ze een goede prijs, maar uiteindelijk nog een voor ons betere deal kunnen regelen bij een zaak in Nederland. Nu alleen wel gezeik met de montage (welke dus is uitbesteedt), mooie kans om te zien of de service ook goed is bij deze zaak.SquareOne schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:00:
[...]
Ben je nog bij Hans de Wildt geweest? Hoe is het bevallen en hoe verhouden ze zich qua prijs?
Op basis van de Siematic website is dit de dichtsbijzijnde dealer van Siematic bij ons nieuwbouwproject.
Als het prijsverschil kleiner was geweest dan hadden we hem bij Hans besteld.
Maar retail prijs van Siemens is de helft van de adviesprijs toch. Dus voor 1500 wel markt conform geprijsd. Ik snap echt niet waarom fabrikanten nog voor deze prijsstrategie gaan in de huidige internet tijdperk. Ik denk dat je eerder klanten verliest dan wint, doordat mensen je producten links laten liggen omdat ze denken dat het te duur is, terwijl de reeele prijs wel het overwegen waard is.896gerard schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:16:
[...]
Zeker een mooi ding. Tot ik zag dat de prijs van €3000 alléén voor de afzuigkap is. WHUT.. Dat is een hele Bora. Geen waar voor je geld, je mag betalen als early bird (incl. de kinderziektes).
Officieus krijg je max. 40% korting. Of mensen die korting daadwerkelijk krijgen hangt van henzelf af. Maarr recirculatie zit er voor dit geld niet op en dan kan het wel oplopen.Z___Z schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:45:
[...]
Maar retail prijs van Siemens is de helft van de adviesprijs toch. Dus voor 1500 wel markt conform geprijsd. Ik snap echt niet waarom fabrikanten nog voor deze prijsstrategie gaan in de huidige internet tijdperk. Ik denk dat je eerder klanten verliest dan wint, doordat mensen je producten links laten liggen omdat ze denken dat het te duur is, terwijl de reeele prijs wel het overwegen waard is.
Wij hebben nog even zitten denken en ontkomen maar op één manier aan boven kasten: Het weglaten van de vriezer en de koelkast veranderen naar een koel vries combinatie.Toppe schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:15:
Iemand die mee wilt denken?
Iemand nog een idee?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als we in de toekomst echt ruimte te kort gaan komen dan kunnen we altijd nog een aparte vriezer in de bijkeuken/garage zetten.
Alleen ben ik benieuwd of er mensen zijn die de ervaring hebben om de koelkast tussen de oven en de combi neer te zetten en of hier foto's van zijn? Vrijwel overal zie je de oven/combi direct naast elkaar of dat de koelkast/vriezer er beide tussen zitten (dus tussenruimte van 120).
Waarom niet gewoon de huidige opstelling houden? Dat levert je één hoge kast op die je volledig voor opslag kunt gebruiken - eventueel met binnenlades onderin. Ziet er het meest symetrisch uit.Toppe schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:04:
[...]
Wij hebben nog even zitten denken en ontkomen maar op één manier aan boven kasten: Het weglaten van de vriezer en de koelkast veranderen naar een koel vries combinatie.
Als we in de toekomst echt ruimte te kort gaan komen dan kunnen we altijd nog een aparte vriezer in de bijkeuken/garage zetten.
Alleen ben ik benieuwd of er mensen zijn die de ervaring hebben om de koelkast tussen de oven en de combi neer te zetten en of hier foto's van zijn? Vrijwel overal zie je de oven/combi direct naast elkaar of dat de koelkast/vriezer er beide tussen zitten (dus tussenruimte van 120).
Greeploos zou bij je onderasten nog mooier zijn, maar dat is meer een kwestie van smaak..
Vooral mijn wens is de oven/combi naast elkaar te hebben gecombineerd met een grote vriezer. In de meest ideale situatie nemen we een kast van 210, vriezer van 102/122 en daar boven de oven. Maar deze kast lijkt niet te bestaan? Ik zie hem in elk geval niet in de Nolte brochure: https://nolte.azureedge.n...C03083E4F0335E3836AB35FC9SquareOne schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:56:
[...]
Waarom niet gewoon de huidige opstelling houden? Dat levert je één hoge kast op die je volledig voor opslag kunt gebruiken - eventueel met binnenlades onderin. Ziet er het meest symetrisch uit.
Vrouwlief wilt ook nog ruimte voor wat glaswerk. Volgens mij moet dat prima de oven passen alleen vindt ze zelf van niet.
Zo heb je veel koelruimte en een vriesvak voor alledaagse dingen (brood, ijsklontjes etc.). In de bijkeuken/garage kun je een losse vriezer zetten voor de voorraad. Vrijstaande vriezers zijn ruimer en voordeliger dan inbouw. De rechter- (of linker-) kast kun je dan vrijhouden voor servies etc.
Aangepast offerte ontvangen met de vraag of er een combi stoomoven in kan en geen Pelgrim apparatuur. Na alles wat ik lees hier denk ik niet dat Pelgrim de kwaliteit is waar wij voor willen gaan. Nu zit er de volgende apparatuur in:stefanvh1991 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:04:
In het nieuwe jaar worden wij de gelukkige eigenaren van een nog volledig te renoveren woning. Lees hier al een hele tijd mee maar zijn ons nu ook aan het oriënteren op een keuken. Nu hebben wij de volgende offerte ontvangen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ontwerp is zoals we het willen, past op deze manier ook goed in de rest van het huis. Alleen zijn we op zoek naar advies over de kwaliteit van de keuken en apparatuur. Dit is de eerste keer dat we een keuken mogen aanschaffen. Zien jullie zaken die anders zouden moeten/kunnen of die wij vergeten zijn? En wat is de ervaring met Pelgrim apparatuur (laag segment of midden?). Wij kregen het idee dat deze verkoper erg graag ATAG/Pelgrim in de keuken wilde stoppen.
***members only***
/f/image/PZE2ENuDaJwwzcECeWaiWcwq.png?f=fotoalbum_large)
Daarmee ook een hogere offerte ontvangen:
Check. Wij zaten daar ook aan te denken, alleen het vries gedeelte onderin. Heel heel koelkast ruimte hebben we namelijk niet nodig. Wij vacumeren echt alles en dat gaat dan meteen de vriezer in.niels132 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:48:
@Toppe Ik zat met een soortgelijk probleem en heb gekozen voor een grote inbouwkoelkast met een klein vriesvak aan de binnenzijde. Bijvoorbeeld: Liebherr IK 3524 of de IKBP 3564 (deze zit er hier in).
Zo heb je veel koelruimte en een vriesvak voor alledaagse dingen (brood, ijsklontjes etc.). In de bijkeuken/garage kun je een losse vriezer zetten voor de voorraad. Vrijstaande vriezers zijn ruimer en voordeliger dan inbouw. De rechter- (of linker-) kast kun je dan vrijhouden voor servies etc.
Alleen zijn we één kast vergeten die boven de oven’s, wij denken daar genoeg ruimte aan te hebben aangezien het alleen voor glas werk is. Drinken alleen uit longdrink glazen en hebben 6 koppen voor cappuccino en 6 koppen voor normale koffie. De wijn en bier glazen worden 2 keer per jaar gebruikt en kunnen prima onder in een kast.
En een aantal andere niet belangrijke zaken kunnen nog prima boven de koelkast of vriezer.
Het gaat om de beleving. Een oven van 2699 is ''beter'' dan een oven van 1699.Z___Z schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:45:
[...]
Maar retail prijs van Siemens is de helft van de adviesprijs toch. Dus voor 1500 wel markt conform geprijsd. Ik snap echt niet waarom fabrikanten nog voor deze prijsstrategie gaan in de huidige internet tijdperk. Ik denk dat je eerder klanten verliest dan wint, doordat mensen je producten links laten liggen omdat ze denken dat het te duur is, terwijl de reeele prijs wel het overwegen waard is.
Als consument , ik in dit geval, heb ervaring met verschillende merken (ik woon op mezelf vanaf 1993) en dan valt het mij op dat bij mij siemens en miele het langst meegingen qua vaatwasser, slechtste die ik heb gehad was een aeg. Wasmachines heb ik dan weer slechte ervaring met Miele en zweer ik bij Siemens. Warmtepompdroger, AEG waardeloos, nu na heel veel zoeken en vergelijken Siemens en die doet het erg goed.SquareOne schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:19:
[...]
Maar hoe vergelijk je als consument vaatwasser (geldt ook voor overige apparatuur)? Het enige wat je kunt doen is een spec sheet vergelijken en een keer de bediening proberen in de winkel.
Keukenapparatuur.. slechte ervaringen met Atag maar verrassend goede ervaring met Whirlpool (helaas is er nu niet een model wat in aanmerking komt voor mijn nieuwe keuken) .
Verkopers zijn niet altijd objectief, zeker niet als er voor hen financieel voordeel te behalen is..
Ik vind het ook wel mazzel hebben met apparatuur. Duur is niet perse beter.
Dat kan.. Ik kijk gewoon naar mijn lijstje wat ik wil in een apparaat en die kies ik.. En dat is lang niet altijd duurste model.Barry|IA schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:51:
[...]
Het gaat om de beleving. Een oven van 2699 is ''beter'' dan een oven van 1699.
Dat is inderdaad de juiste manier om apparatuur uit te kiezen. Verkopers zijn allemaal subjectief en raden hetgeen aan wat hen het meest op zal leveren.mevrouwKees_1 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:11:
[...]
Dat kan.. Ik kijk gewoon naar mijn lijstje wat ik wil in een apparaat en die kies ik.. En dat is lang niet altijd duurste model.
:strip_exif()/f/image/nPhPfNRmWtg2MJLgGXcN2iZ8.jpg?f=fotoalbum_large)
Zelf in sketchup wat aan het rommelen geweest en tot het volgende ontwerp gekomen:
:strip_exif()/f/image/dpUQWxZOCe0FXXkiviwOSaYP.jpg?f=fotoalbum_large)
Indeling als volgt bedacht:
- Vaatwasser in de kast links van de spoelbak.
- Koel-vries combinatie rechts van de inductie kookplaat.
- Combioven rechts van de koel-vries combinatie.
- Wil waarschijnlijk ook een cooker plaatsen.
Qua merk apparatuur kies ik denk ik voor Miele.
Iemand tips/opmerkingen met betrekking tot de indeling?
Ik zou de hoge kasten bijvoorbeeld ook links kunnen plaatsen. Echter denk ik dat de ruimte daardoor veel kleiner zal lijken.
Maatvoering
We gaan de keuken zelf maken. Met de maatvoering kunnen we dus alle kanten op.
Het werkblad word 700mm diep, de kasten 600mm breed en de laden onder de kookplaat 900mm of 1000mm breed.
Afzuiging
Afzuigkap ben ik nog niet helemaal over uit. De kookplaten met ingebouwde afzuiging spreken me ook erg aan. Echter heb ik zelf geen ervaring met de werking hiervan. De lucht wordt gefilterd, maar ik zou zelf zeggen dat naar buiten afvoeren toch altijd nog beter werkt. Ook ivm de hoeveelheid vocht de vrijkomt bij het koken. Daarnaast neem ik aan dat je behoorlijk wat kastruimte moet opofferen onder de kookplaat.
De inductieplaten met afzuiging zijn behoorlijk prijzig. Echter, wanneer je een losse afzuigkap van een redelijke kwaliteit koopt zijn deze ook aardig aan de prijs. Daarbij nog eens de kosten van je afvoerbuizen en dakdoorvoer. Al met al zal het qua prijs niet enorm veel uitmaken denk ik.
Weinig verstand van keukens, maar ben je niet bang dat je straks met grotere pannen tegen de wand van je koelkast aan komt? Ik zou geloof ik de kast links van je vaatwasser naar de rechterkant van je kookplaat verplaatsen.gdoorn schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:57:
Ook hier toegekomen aan het ontwerpen van de nieuwe keuken. De volgende ruimte is beschikbaar:
[Afbeelding]
Zelf in sketchup wat aan het rommelen geweest en tot het volgende ontwerp gekomen:
[Afbeelding]
Ik zou de hoge kasten bijvoorbeeld ook links kunnen plaatsen. Echter denk ik dat de ruimte daardoor veel kleiner zal lijken.
Maatvoering
Het werkblad word 700mm diep, de kasten 600mm breed en de laden onder de kookplaat 900mm of 1000mm breed.
Afzuiging
Afzuigkap ben ik nog niet helemaal over uit. De kookplaten met ingebouwde afzuiging spreken me ook erg aan. Echter heb ik zelf geen ervaring met de werking hiervan. De lucht wordt gefilterd, maar ik zou zelf zeggen dat naar buiten afvoeren toch altijd nog beter werkt. Ook ivm de hoeveelheid vocht de vrijkomt bij het koken. Daarnaast neem ik aan dat je behoorlijk wat kastruimte moet opofferen onder de kookplaat.
De inductieplaten met afzuiging zijn behoorlijk prijzig. Echter, wanneer je een losse afzuigkap van een redelijke kwaliteit koopt zijn deze ook aardig aan de prijs. Daarbij nog eens de kosten van je afvoerbuizen en dakdoorvoer. Al met al zal het qua prijs niet enorm veel uitmaken denk ik.
Maar wat je dus eigenlijk zegt is dat hij gelijk heeft. Kiezen voor een merk/type is haast onmogelijk als leek. Jij spreid hier een prachtig staaltje n=1 ten toon. Want wat hebben andere mensen eraan dat jij een slechte ervaring met Miele hebt gehad?mevrouwKees_1 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:09:
[...]
Als consument , ik in dit geval, heb ervaring met verschillende merken (ik woon op mezelf vanaf 1993) en dan valt het mij op dat bij mij siemens en miele het langst meegingen qua vaatwasser, slechtste die ik heb gehad was een aeg. Wasmachines heb ik dan weer slechte ervaring met Miele en zweer ik bij Siemens. Warmtepompdroger, AEG waardeloos, nu na heel veel zoeken en vergelijken Siemens en die doet het erg goed.
Keukenapparatuur.. slechte ervaringen met Atag maar verrassend goede ervaring met Whirlpool (helaas is er nu niet een model wat in aanmerking komt voor mijn nieuwe keuken) .
Verkopers zijn niet altijd objectief, zeker niet als er voor hen financieel voordeel te behalen is..
In het geval van betrouwbaarheid (toch vaak het belangrijkste bij keukenapparatuur) moet je grote aantallen aan recensies en ervaringen hebben
Afzuiging in de kookplaat schijnt goed te werken, maar zelf geen ervaring mee. Je kunt dan alsnog kiezen voor een afvoer naar buiten of recirculatie.gdoorn schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:57:
Afzuiging
Maar waarom niet een koof bovenlangs de lange muur over de volledige lengte en dan daarin de afzuigkap verwerken? Dan is gelijk die loze ruimte boven de kasten weg. ('t is persoonlijk, maar dat vind ik niet zo mooi)
[ Voor 4% gewijzigd door emmerwater op 16-12-2020 15:23 . Reden: link naar bericht toegevoegd ]
Ja ik snap wel waarom dit is. Dit is ook de reden waarom vroeger kleding, eten en andere dagelijkse benodigdheden vroeger 2x de daadwerkelijke verkoopprijs was en dat iedereen als op de markt zat te onderhandelen voor de beste prijs. Dit werkt nog steeds zo in onder ontwikkelde economieen, maar in de ontwikkelde economieen is er een keer een switch gemaakt naar vast verkoopprijzen, zodat je niet al die tijd kwijt bent aan dit onderhandelen en vrijwel iedereen dezelfde prijs krijgt. Daardoor is een trui van 100 euro niet minder waard geworden dan een trui van 200 euro die je na onderhandelen voor 100 euro kan kopen.Barry|IA schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:51:
[...]
Het gaat om de beleving. Een oven van 2699 is ''beter'' dan een oven van 1699.
Een Miele vaatwasser van 800 euro adviesprijs kan je misschien kopen voor 700. Die vaatwasser is vergelijkbaar met een Siemens vaatwasser van 1200 euro adviesprijs die je kan kopen voor 600 euro. Maarja welke is nu beter?
Maar daarmee zeg je dat de keukenbranche een ontwikkelde branche is.Z___Z schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:39:
[...]
Ja ik snap wel waarom dit is. Dit is ook de reden waarom vroeger kleding, eten en andere dagelijkse benodigdheden vroeger 2x de daadwerkelijke verkoopprijs was en dat iedereen als op de markt zat te onderhandelen voor de beste prijs. Dit werkt nog steeds zo in onder ontwikkelde economieen, maar in de ontwikkelde economieen is er een keer een switch gemaakt naar vast verkoopprijzen, zodat je niet al die tijd kwijt bent aan dit onderhandelen en vrijwel iedereen dezelfde prijs krijgt. Daardoor is een trui van 100 euro niet minder waard geworden dan een trui van 200 euro die je na onderhandelen voor 100 euro kan kopen.
Een Miele vaatwasser van 800 euro adviesprijs kan je misschien kopen voor 700. Die vaatwasser is vergelijkbaar met een Siemens vaatwasser van 1200 euro adviesprijs die je kan kopen voor 600 euro. Maarja welke is nu beter?
Dat is het natuurlijk niet. Want het feit dat je bij 80% van de zaken voor je goed en wel zit 25% korting hebt gekregen is natuurlijk belachelijk en een teken van een branche die niet durft te innoveren.
FTFYt14wo schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:46:
[...]
Maar daarmee zeg je dat de keukenbranche een onderontwikkelde branche is.![]()
Dat is het natuurlijk niet. Want het feit dat je bij 80% van de zaken voor je goed en wel zit 25% korting hebt gekregen is natuurlijk belachelijk en een teken van een branche die niet durft te innoveren.
De keukenverkoper/designer per uur betalen voor zijn diensten zou misschien nog wel de beste oplossing zijn. Verder gewoon werken met nettoprijzen,zoals 95% van de sectoren in Nederland en dan is volgens mij een groter deel van de consumenten tevreden dan op dit moment.
Nou die discussie is hier wel vaker gevoerd.t14wo schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:53:
Ik vind het maar wat jammer dat je ontzettend op je hoede moet zijn om een keuken te kopen. Het zou een leuk proces moeten zijn. Maar in plaats daarvan ben je veelal bezig om ervoor te zorgen dat je niet links of rechtsom genaaid wordt.
De keukenverkoper/designer per uur betalen voor zijn diensten zou misschien nog wel de beste oplossing zijn. Verder gewoon werken met nettoprijzen,zoals 95% van de sectoren in Nederland en dan is volgens mij een groter deel van de consumenten tevreden dan op dit moment.
Schijnbaar zijn er een hoop mensen die totaal niet het gevoel hebben dat ze 'op hun hoede' moeten zijn bij het kopen van een keuken - het is niet voor niets dat er zo ontzettend veel zaken zijn die de mandemakers aanpak hanteren.
In dit topic verschijnen voornamelijk de mensen die graag alle details van de keuken willen hebben voordat ze ergens voor tekenen. Zelf zou ik ook lieft de impact van elke keuze in kast/apparatuur/blad willen zien op de prijs van de keuken.
Wat mij betreft zet elke fabrikant een configurator op hun website waarin je in ieder geval alle kasten kunt samenstellen (met bijbehorende prijs). De praktijk leert echter dat een hoop fabrikanten nog niet eens een overzicht van al hun kasten publiceren (bijv. Siematic).
Op basis van dit topic kun je regelijk goed reverse engineeren wat een keuken zou moeten kosten.
Het wordt een redelijk grote keuken, waarom kies je ervoor om de oven boven de hoge kast te plaatsen? Ik weet niet hoe groot jij of je partner is, maar zeker met grote en zware ovenschalen heb je dan wel ooit de kans dat je de binnenkant van je armen brand aan de ovendeur. Er zijn ook ovens waarbij de deur naar binnen schuift waardoor je dit probleem niet hebt, maar gezien het formaat van je keuken zou je hem ook onder het blad kunnen plaatsen. Dan heb je direct de mogelijkheid om een grotere oven te nemen.gdoorn schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:57:
Ook hier toegekomen aan het ontwerpen van de nieuwe keuken. De volgende ruimte is beschikbaar:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maatvoering
Afzuiging
Dan gaat het dus op basis van n=1 (eigen) ervaringen. Dat is uiteraard prima. Zelf heb ik helaas nog geen ervaring opgedaan met aanschaffen van al dat soort apparatuur dus bij een eerste keer moet je je toch baseren op het advies van anderen.mevrouwKees_1 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:09:
[...]
Als consument , ik in dit geval, heb ervaring met verschillende merken (ik woon op mezelf vanaf 1993) en dan valt het mij op dat bij mij siemens en miele het langst meegingen qua vaatwasser, slechtste die ik heb gehad was een aeg. Wasmachines heb ik dan weer slechte ervaring met Miele en zweer ik bij Siemens. Warmtepompdroger, AEG waardeloos, nu na heel veel zoeken en vergelijken Siemens en die doet het erg goed.
Bijzonder want wij hebben dit gevoel totaal niet. Die van ons belt zelfs gewoon op als hij weer een ingevingen heeft om aan onze wensen te voldoen.t14wo schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:53:
Ik vind het maar wat jammer dat je ontzettend op je hoede moet zijn om een keuken te kopen. Het zou een leuk proces moeten zijn. Maar in plaats daarvan ben je veelal bezig om ervoor te zorgen dat je niet links of rechtsom genaaid wordt.
Maandag ook nog even gevraagd of hij een deurtje kan bestellen zodat we de kleuren hebben. Van één kleur konden we het verkoop stuk uit de winkel gewoon mee nemen en voor de tweede kleur gaat hij even informeren, een deurtje kopen vindt hij zonde.
Dat gezegd hebbende: DMG hebben we bewust overgeslagen, ook bij Superkeukens hadden we een heel klein beetje dit gevoel. Bij Nolte willen ze graag verkopen (en dit zeggen ze ook gewoon) maar niet op een dwingende manier of iets. Sterker nog, onze getekende offerte zijn ze kwijt, of we een kopietje konden mailen

Ik weet niet of dat laatste me heel erg gerust zou stellenToppe schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:26:
[...]
Bijzonder want wij hebben dit gevoel totaal niet. Die van ons belt zelfs gewoon op als hij weer een ingevingen heeft om aan onze wensen te voldoen.
Maandag ook nog even gevraagd of hij een deurtje kan bestellen zodat we de kleuren hebben. Van één kleur konden we het verkoop stuk uit de winkel gewoon mee nemen en voor de tweede kleur gaat hij even informeren, een deurtje kopen vindt hij zonde.
Dat gezegd hebbende: DMG hebben we bewust overgeslagen, ook bij Superkeukens hadden we een heel klein beetje dit gevoel. Bij Nolte willen ze graag verkopen (en dit zeggen ze ook gewoon) maar niet op een dwingende manier of iets. Sterker nog, onze getekende offerte zijn ze kwijt, of we een kopietje konden mailen

Edit: inhoudelijk: je bent nu nog e.e.a. het shuffelen met kasten en met apparatuur. Hoe gaat dat bij de zaak waar je hebt gekocht?
[ Voor 6% gewijzigd door SquareOne op 16-12-2020 16:31 ]
Echt perfect, alles kan gewoon nog aangepast worden (en weer terug), netto prijzen van de apparatuur, blad en kasten kan ik ook gewoon krijgen als ik dat wil.SquareOne schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:28:
[...]
Ik weet niet of dat laatste me heel erg gerust zou stellen
Edit: inhoudelijk: je bent nu nog e.e.a. het shuffelen met kasten en met apparatuur. Hoe gaat dat bij de zaak waar je hebt gekocht?
Alle vragen worden eigenlijk de zelfde dag beantwoord als onze adviseur aan het werk is en als iets niet duidelijk is dan belt hij gewoon. Vragen met betrekking tot de kasten, indeling en inhoud die hij niet kan beantwoorden stelt hij gewoon team-breed aan collega’s.
Vanavond nog even een mailtje de deur uit doen met de vraag of de handgrepen aangepast kunnen worden en tegen welke prijs. Hij is er vrijdag weer dus de kans is groot dat ik dan ook een antwoord heb.
Alleen de kennis van de apparatuur is wat aan de lage kant, veel verkoop gaat vanuit het boekje en simpele dingen (zoals het verschil tussen de Pure en Pure X) kunnen ze niet beantwoorden. Wij willen nu voor de Pure X gaan maar dat is puur door het uiterlijk. Voor de rest van de apparaten kunnen we prima zelf de keuzes maken aan de hand van het internet.
Wat wel vaag is: we willen een Siemens koelkast/vriezer en hij biedt al een aantal keer een Samsung aan met 0 graden zone...
Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn, maar het is echt waar!
Wat betreft jou zorgen: Hij wil nu eerst alles goed op papier hebben en dat we die offerte gaan tekenen in plaats van de originele met aanpassingen. Riep toen voor de grap ‘ben je de offerte kwijt dan?’ en dat moest hij wel beamen. Natuurlijk gaat het om een getekende offerte, de niet getekende staat natuurlijk gewoon in het systeem.
[ Voor 13% gewijzigd door Toppe op 16-12-2020 16:56 ]
IKEA is geloof ik de enige keukenverkoper die dit op deze manier doet. Je kan zelf wat rondklikken. Wil je advies van een verkoper, betaal je hier los een bedrag voor. Maar blijkbaar durft geen enkele high end keukenbedrijf hier aan te beginnen, terwijl er denk ik wel vraag is naar transparantie vanuit de consument.SquareOne schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:06:
[...]
Nou die discussie is hier wel vaker gevoerd.
Schijnbaar zijn er een hoop mensen die totaal niet het gevoel hebben dat ze 'op hun hoede' moeten zijn bij het kopen van een keuken - het is niet voor niets dat er zo ontzettend veel zaken zijn die de mandemakers aanpak hanteren.
In dit topic verschijnen voornamelijk de mensen die graag alle details van de keuken willen hebben voordat ze ergens voor tekenen. Zelf zou ik ook lieft de impact van elke keuze in kast/apparatuur/blad willen zien op de prijs van de keuken.
Wat mij betreft zet elke fabrikant een configurator op hun website waarin je in ieder geval alle kasten kunt samenstellen (met bijbehorende prijs). De praktijk leert echter dat een hoop fabrikanten nog niet eens een overzicht van al hun kasten publiceren (bijv. Siematic).
Op basis van dit topic kun je regelijk goed reverse engineeren wat een keuken zou moeten kosten.
Ben zelf wel voorstander van staffelkortingen, hoe importeurs vaak werken met dealers. Koop je tot 5000 krijg je geen korting, 5-10k 5% korting, 10-20k 10% korting, op de netto basisprijs. Hoe meer je koopt, hoe kleiner de overhead wordt van jou als klant voor de verkoper.
Wat mij betreft mogen ze advies wel weer verwerken in de netto prijzen. Apart betalen voor advies is wel een dingetje voor veel consumenten denk ik, veel mensen zullen tijd = geld niet begrijpen (of willen begrijpen).Z___Z schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:55:
[...]
IKEA is geloof ik de enige keukenverkoper die dit op deze manier doet. Je kan zelf wat rondklikken. Wil je advies van een verkoper, betaal je hier los een bedrag voor. Maar blijkbaar durft geen enkele high end keukenbedrijf hier aan te beginnen, terwijl er denk ik wel vraag is naar transparantie vanuit de consument.
Ben zelf wel voorstander van staffelkortingen, hoe importeurs vaak werken met dealers. Koop je tot 5000 krijg je geen korting, 5-10k 5% korting, 10-20k 10% korting, op de netto basisprijs. Hoe meer je koopt, hoe kleiner de overhead wordt van jou als klant voor de verkoper.
Neem het voorbeeld van een auto. Als ik naar de website van BMW ga kan ik mijn auto helemaal configureren naar wens, van elke wijziging zie ik de impact op prijs. Daarvoor kan ik dan ook fysiek terecht bij een dealer (ik weet vooraf wat het kost) om me verder te laten adviseren, de prijs blijft in dat geval hetzelfde. De marge die de dealers maken zit gewoon in de verkoopprijs die je op de website van de fabrikant ziet (of de marge die dealers maken voldoende is, is weer een heel andere discussie)
Doen we bij financieel advies tegenwoorden ook. Daar is enkele jaren geleden besloten (door de overheid) dat advies niet verdisconteerd mag worden in tarieven, maar gewoon los wordt betaald. Ik zou niet weten waarom dit bij keuken niet zou kunnen. Het is natuurlijk zo dat een keukenverkoper ook voor ontwerp heel veel inbreng heeft. Dit is gewoon echt advies. Dit zou ook gewoon op waarde geschat moeten worden.SquareOne schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:00:
[...]
Wat mij betreft mogen ze advies wel weer verwerken in de netto prijzen. Apart betalen voor advies is wel een dingetje voor veel consumenten denk ik, veel mensen zullen tijd = geld niet begrijpen (of willen begrijpen).
Neem het voorbeeld van een auto. Als ik naar de website van BMW ga kan ik mijn auto helemaal configureren naar wens, van elke wijziging zie ik de impact op prijs. Daarvoor kan ik dan ook fysiek terecht bij een dealer (ik weet vooraf wat het kost) om me verder te laten adviseren, de prijs blijft in dat geval hetzelfde. De marge die de dealers maken zit gewoon in de verkoopprijs die je op de website van de fabrikant ziet (of de marge die dealers maken voldoende is, is weer een heel andere discussie)
Dat zei Volkswagen ook. Moet je eens zien hoe zij hun organisatie moeten wijzigen om relevant te blijvenBarry|IA schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:22:
Heren, dames, het gaat gewoon hartstikke goed met de keukenmarkt....Waarom wijzigen?
Vanuit keukenbranche perspectief begrijp ik dit wel. Zoals eerder gezegd: 80% van de mensen koopt een keuken niet zoals een (de gemiddelde) tweaker dat doet.Barry|IA schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:22:
Heren, dames, het gaat gewoon hartstikke goed met de keukenmarkt....Waarom wijzigen?
Op hun website staat een maat vermeld van 12x15. Krijg ik net en stukje van 6x8. Daar kan je dus net niets mee...
Vooral benieuwd of andere ook deze maar hebben gekregen...
Wij gaan ons wellicht ook een orienteren op een nieuwe keuken. De ruimte van de keuken is momenteel 3.20x2.90 maar we hebben nog een bijkeuken die ik er bij zou willen betrekken. Dan zitten we op 4.90 x 2.90, met als enige "nadeel" dat het toilet dan wel echt bij de keuken hoort. Nu zit dat nog achter een deur waardoor je eerst naar de bijkeuken gaat.
Helaas is het niet mogelijk om die op een andere plek te maken

Nu speel ik met het idee om de keuken flink uit te breiden naar een stuk tuin dat we toch niet gebruiken. Ik vermoed alleen dat het een godsvermogen gaat kosten om dat te doen (50-60k?) dus ik denk eigenlijk dat dat het niet gaat worden.
Op een ruimte van 4.90x2.90 moet ook wel wat fatsoenlijks te maken zijn toch? M'n vrouw wilt aan de zuid kant op de foto graag een doorkijk naar de tuin. Het idee is ook om die onderste deur dan er ook uit te halen en dat we dan via de woonkamer naar de plek moeten lopen waar de eetkamer is. Als die deur eruit zou zijn levert dat imo veel meer bruikbare ruimte op in de keuken zelf.
We hebben bij de Ikea een opzet gemaakt, maar daar komen we niet helemaal lekker uit met het formaat van de kastjes, aan beide kanten van de keuken 15cm over, dat vind ik toch best wat.
Ondertussen zit ik ook bij Thuiskeukens.nl te kijken, maar op de website vind je niets van prijzen terug, dat is wel vervelend.
Het is idee is om de kasten/fronten/apparatuur/blad eventueel los te kopen, ik heb er de tijd voor om het uit te zoeken, en een familielid plaatst de keuken, dus ik zit niet aan 1 leverancier vast.
De gemiddelde koper van apparatuur/tv/wasmachine etc.. gaan naar sites waar reviews staan.. heel veel mensen gebruiken dat bij hun overweging om merk XYZ niet of wel te kopen. Gebruikservaringen vind ik in die zin nuttig. Als ik bij een produkt 20 x lees dat de bediening lastig is en maar 2 x dat het soepel gaat, dan is dat iets waar ik op let als ik het produkt ga bekijken . Dus wat heeft iemand aan mijn slechte ervaring met bijv.Miele ? Genoeg als men mijn review leestt14wo schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:04:
[...]
Maar wat je dus eigenlijk zegt is dat hij gelijk heeft. Kiezen voor een merk/type is haast onmogelijk als leek. Jij spreid hier een prachtig staaltje n=1 ten toon. Want wat hebben andere mensen eraan dat jij een slechte ervaring met Miele hebt gehad?
In het geval van betrouwbaarheid (toch vaak het belangrijkste bij keukenapparatuur) moet je grote aantallen aan recensies en ervaringen hebben
Je kunt bij thuiskeukens gewoon de kasten toevoegen aan offerte. In de brochure van Systemat kun je de prijsgroepen van de verschillende fronten bekijken, en daarmee de juiste prijsgroep selecteren bij thuiskeukens. Vergeet ook niet de zaken zoals frontpasstukken, zijpanelen en plinten.Dacuuu schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:58:
Ben me inmiddels ook een beetje aan het oriënteren naar een keuken. Niks geks, gewoon een hoek keuken zonder bovenkastjes.
We hebben bij de Ikea een opzet gemaakt, maar daar komen we niet helemaal lekker uit met het formaat van de kastjes, aan beide kanten van de keuken 15cm over, dat vind ik toch best wat.
Ondertussen zit ik ook bij Thuiskeukens.nl te kijken, maar op de website vind je niets van prijzen terug, dat is wel vervelend.
Het is idee is om de kasten/fronten/apparatuur/blad eventueel los te kopen, ik heb er de tijd voor om het uit te zoeken, en een familielid plaatst de keuken, dus ik zit niet aan 1 leverancier vast.
De offerte wordt geautomatiseerd opgemaakt dus die krijg je gelijk in je mail.
Ik heb overigens geen idee hoe zij zich verhouden t.o.v. andere Systemat leveranciers die enkel complete verkopen. Misschien kom je daar op dezelfde prijs uit dan alles los bestellen.
Jazeker, vorige week maandag. Gesprek gehad met zijn zoon. Erg prettig gesprek en hij gaf erg goede tips.SquareOne schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:00:
[...]
Ben je nog bij Hans de Wildt geweest? Hoe is het bevallen en hoe verhouden ze zich qua prijs?
Zo raad hij een Duits fabrikaat kunststof blad af, zeker met vlakinbouw. Zij werken met een Nederlandse (grote) firma, waar dit wél goed gaat.
Zo ook de tip om bij bepaalde Siemens apparaten af te stappen van Studioline naar de reguliere line, om zo ettelijke honderden euro's te besparen. Zo mooi vind ik dat inox nou ook weer niet
Ook kost een zijwand voor de hoge kasten bij hun 127 € per kant, waar ergens anders er schaamteloos ruim € 600,- voor werd gevraagd.
Een prijs heb ik nog niet van ze gehad, maar die zou ik deze week nog wel krijgen. Ik heb geen idee of het zich echt in een prijsvoordeel vertaalt, maar tot nu toe vind ik het een erg prettige zaak en hebben ze zo hun slimmigheidjes qua bepaalde keuzes die mij wel aanspreken.
Als ik de offerte van een keukenzaak hier lokaal (met artikelnummers) nabouw bij thuiskeukens.nl, zit er bijna exact 15% tussen dat de keukenzaak duurder is, terwijl ik (volgens de offerte) toch 30% korting krijg.SquareOne schreef op woensdag 16 december 2020 @ 23:19:
[...]
Je kunt bij thuiskeukens gewoon de kasten toevoegen aan offerte. In de brochure van Systemat kun je de prijsgroepen van de verschillende fronten bekijken, en daarmee de juiste prijsgroep selecteren bij thuiskeukens. Vergeet ook niet de zaken zoals frontpasstukken, zijpanelen en plinten.
De offerte wordt geautomatiseerd opgemaakt dus die krijg je gelijk in je mail.
Ik heb overigens geen idee hoe zij zich verhouden t.o.v. andere Systemat leveranciers die enkel complete verkopen. Misschien kom je daar op dezelfde prijs uit dan alles los bestellen.
Dat is natuurlijk een interessant getal, maar het verschil tussen Thuiskeukens.nl en de keukenzaak zit hem natuurlijk ergens in, zaak, overhead, enz. enz..
Ik weet ook nog niet of ik het "durf" zo de discussie te gaan voeren.
Aan de ene kant wel, want op een keuken van net geen 20K is het best geld.
Met apparatuur zit ik ook al op een prijsverschil van tussen de 9 en 17% tussen de keukenzaak en Keukenloods en dan loopt het allemaal toch erg hard op.
Ik had voor de lol eens het vergelijk gemaakt tussen adviesprijs Siemens en offerte keukenloods:896gerard schreef op woensdag 16 december 2020 @ 00:33:
[...]
Officieus krijg je max. 40% korting. Of mensen die korting daadwerkelijk krijgen hangt van henzelf af. Maarr recirculatie zit er voor dit geld niet op en dan kan het wel oplopen.
Koelkast: -48%
Oven: -42%
Koffieautomaat: -42%
Kookplaat met afzuiging: -16% (
Vaatwasser: -49%
En dat is natuurlijk oké als het grote deel tevreden is.SquareOne schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:41:
[...]
Vanuit keukenbranche perspectief begrijp ik dit wel. Zoals eerder gezegd: 80% van de mensen koopt een keuken niet zoals een (de gemiddelde) tweaker dat doet.
Ik doe ook 3 dagen over het kopen van regenlaarzen, bluetooth oordopjes, weken over het kopen van een auto.. En routes en hotels uitzoeken op vakantie is al helemaal een werkje. In mijn omgeving doen verder weinig mensen dat zo, en daar lijken ze geen last van te hebben. Die maken zich ook allemaal minder druk om de kleine dingetjes waar Tweakers excellijsten voor maken.
Ik heb 6 weken over 1 keuken gedaan en 4 uur over 2 badkamers en 3 toiletten...SquareOne schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:41:
[...]
Vanuit keukenbranche perspectief begrijp ik dit wel. Zoals eerder gezegd: 80% van de mensen koopt een keuken niet zoals een (de gemiddelde) tweaker dat doet.
Misschien had ik tegen die tijd gewoon geaccepteerd dat het allemaal veel kost...
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
/f/image/Xcwxsirq68eQkZJ2gwwU8PXq.png?f=fotoalbum_large)
Voorbeeld:
:fill(white):strip_exif()/f/image/2E7jpJ2DXzGvpB7e6oHa8wQc.png?f=user_large)
Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam
Volgens mij kun je hier een indicatie krijgen.
Wij gaan nu voor een Bokmerk Aluminium achterwand (zonder kopse kanten) en die is iets goedkoper 920,- ex BTW. Maar dat is meer omdat we dit mooier vinden dan glas.
Rokuta schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 22:19:
Na enige tijd geïnteresseerd meelezen bij deze ook onze ervaring:
Situatie
Wij zijn pas verhuisd naar een relatief modern huis maar met een verouderde keuken. Zowel de locatie (donker hoekje) als de inrichting (nog koken op gas, geen goede oven) en de leeftijd (afbladderende frontjes van kasten) hebben ons ertoe doen besluiten het geheel direct aan te pakken. Zowel vrouwlief als ik staan heel graag in de keuken, dus het moest voor ons een plek worden waar we ons werkelijk thuis zouden voelen.
Speerpunten
Voordat wij zijn gaan zoeken hebben we, naast een ruw budget, een aantal speerpunten gedefinieerd waar we niet, liever niet, of "als het even kan niet" van wilden afwijken. Dit was:
- Een kookeiland met (enkel) de inductieplaat. We wilden tijdens het koken niet naar een muur kijken.
- Oven / Stoomoven had prioriteit boven magnetron. Een grote (60x60) oven en als het budget het toeliet een magnetronoven (45x60) was prima.
- Binnen het huis hebben we weinig (voorraad)kastruimte, dus we zullen de ruimte vol moeten benutten
- Afhankelijk van de verkoop van ons vorige huis hadden we een "zeker" budget en een "als we goed verkopen" speelruimte in gedachten.
- Kopen bij een partij die we kennen en vertrouwen - door omstandigheden geen energie / tijd / behoefte om veel te shoppen. Liever één keer een partij vinden die meteen "goed voelt" dan het onderste (prijstechnisch) uit de kan halen.
Leverancier
Wij zijn eigenlijk zonder rond te shoppen naar Avanti in Kesteren gegaan. Dit vanwege goede ervaringen in het verleden en een aanpak die ons aansprak (netto prijzen, weinig opdringerige verkopers, goede service voor, tijdens en na de plaatsing). Ook dit keer weer was de ervaring prima: ondanks dat we redelijk voorbereid waren werd er uitgebreid de tijd genomen, voelden we ons op geen moment 'gepusht' en waren de tips van de verkoper zinvol. Het geheel kwam authentiek over, wat voor ons een goed gevoel gaf. Daarnaast paste het geheel binnen het budget.
Vervolgens maakten we de 'fout' om naar het Miele Experience center in Vianen te gaan.
...Toen paste het niet meer binnen het budget.
Door een meevaller van de verkoop van ons originele huis hebben we uiteindelijk toch voor (vrijwel) volledig Miele apparatuur gekozen. De combinatie van service, ontwerp (greeploos) en gevoel van kwaliteit waren voor ons doorslaggevend.
De keuken
Wij zijn voor een L-vormige Excellentic keuken met een kookeiland gegaan. Dit paste het best binnen ons huis en zorgt ervoor dat we kunnen koken met "uitzicht" op de rest van de woonkamer/eetkamer/kinderen/tuin. Om de ruimte hiervoor te creëren was een stevige verbouwing nodig (o.a. het verwijderen van een trapopgang en trappen en gespiegeld plaatsen hiervan) maar wat ons betreft is het het waard geweest.
De lay-out zoals die is geworden:
[Afbeelding]
En het resultaat
[Afbeelding]
Proces
Wij hebben het gehele proces bij Avanti als heel positief ervaren. Bij vragen en last-minute wijzigingen werd niet moeilijk gedaan en werden we telkens netjes, volledig en meewerkend te woord gestaan. De communicatie met zowel de verkoper als de technische afdeling was top. Het inmeten ging professioneel en werd voorzien van enkele last-mintute tips die achteraf waardevol bleken te zijn (extra ruimte houden bij kabel driefase aansluiting kookplaat zodat het eiland nog kon schuiven, extra WCDs achter kasten voor eventuele schapjes en spotjes enz.).
Het plaatsen zelf was in twee dagen geregeld en werd ook netjes en professioneel gedaan - er werd de tijd genomen voor een uitgebreide nabespreking en adviezen.
Al met al hebben we het idee dat wij ongetwijfeld niet de beste prijs hebben gehad, maar wel volledig zijn ontzorgd in onze zoektocht naar een keuken. De combinatie tussen goede, prettige communicatie en (in onze optiek) een mooie keuken zorgt ervoor dat we met tevredenheid op het proces terugkijken.
***members only***
Nu nog wat zelf afwerken en eventueel schappen plaatsen (weet niet meer zo zeker of ik dit nu wel of niet wil - blij dat ik het niet direct heb besteld), en dan is het genieten van onze nieuwe keuken!
Voor wat betreft de Miele kookplaat specifiek: We moeten een beetje aan de kookzones zelf wennen. Deze zijn iets minder "ruim" dan we soms zouden willen - twee grote pannen onder elkaar is een uitdaging. Zou zeker even goed kijken naar de ruimte die de plaat biedt.
Los daarvan zijn we super tevreden!
(edit) In iets meer algemene zin na een maandje koken in onze nieuwe keuken:
We zijn enorm blij met onze keuken. Erg blij dat we voor zowel een combimagnetron als een stoomoven zijn gegaan in plaats van één apparaat - we hebben ze regelmatig tegelijkertijd aan. Het geheel voelt bijzonder solide (maar dat mag je ook wel verwachten na een maandje).
De enige "domper" komt eigenlijk van de stoomoven zelf. Na enkele dagen gebruik sloeg de aardlekschakelaar eruit bij normaal (niet eens bijzonder intensief) gebruik. Bij het opnieuw verbinden "startte" de oven niet eens op - direct sloeg de aardlek er weer uit.
Na een dag afkoelen werkte het apparaat weer feilloos en ondanks urenlang op vol vermogen testen kwam het euvel niet meer voor. We gooiden het op nieuwigheid en gingen volop genieten van het apparaat.
Gisteren waren wij brood aan het bakken en gebeurde het opnieuw: aardlekschakelaar eruit en geen enkel leven in het apparaat meer te krijgen. Aangesloten op een andere (ongebruikte) groep op een andere fase: direct ook die aardlekschakelaar eruit.
Contact gehad met Miele - dit maal een vriendelijke dame gesproken - ze komen met een weekje kijken wat er aan de hand kan zijn.
[ Voor 52% gewijzigd door Rokuta op 17-12-2020 15:34 ]
De groene Ombra van Kvik spreekt me erg aan. Word daarom graag getipt over keukens met een soortgelijke uitstraling en kleur.
Fabriek stond zelfde dag nog op de stoep. Hebben aankoopbedrag terug gekregen en nieuwste type hadden ze gelijk bij zich, hoefde we niet eens om te vragen.
[ Voor 3% gewijzigd door badboyqxy op 17-12-2020 16:02 ]
Wij zijn ook op zoek naar een (grijs)groene keukenLaurineK schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:58:
Voor mijn nieuwbouwappartement zonder keuken ben ik sinds kort ook zoekende.
De groene Ombra van Kvik spreekt me erg aan. Word daarom graag getipt over keukens met een soortgelijke uitstraling en kleur.
Deze vonden we ook mooi
Videobellen, of grenzen opzoeken?hallom schreef op donderdag 17 december 2020 @ 20:30:
[...]
Wij zijn ook op zoek naar een (grijs)groene keukentoevallig nog afgelopen zaterdag naar Kvik geweest voor een offerte van de groene Ombra keuken en aankomende zondag het tweede gesprek.
Deze vonden we ook mooi
En het gesprek waarin je als verkoper weinig druk kan zettenBarry|IA schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:19:
Videobellen..... Dat worden van die eindeloze akward gesprekken waarbij er geen aankoop wordt gedaan. Bah!
Wij wouden nog een andere greep, dat wordt nu erg lastig om te beslissen. Hopelijk worden ze een beetje creatief hoe ze dat kunnen oplossen.
En het is hier ongetwijfeld al heel vaak langs gekomen maar met zoeken kom ik er epniet echt: wat zijn de prijsverschillen tussen de PURU en PUXU?
Die keuken wordt toch pas ergens volgend jaar geplaatst? Greepjes kun je nog wel na lock-down doen toch?Toppe schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:49:
[...]
En het gesprek waarin je als verkoper weinig druk kan zettenandere optie is je werk laptop mee nemen en bij de mensen thuis langs gaan. Je zou natuurlijk op voorhand een kleine inventarisatie kunnen doen over de kleuren zodat je niet alles mee hoeft te nemen
Wij wouden nog een andere greep, dat wordt nu erg lastig om te beslissen. Hopelijk worden ze een beetje creatief hoe ze dat kunnen oplossen.
En het is hier ongetwijfeld al heel vaak langs gekomen maar met zoeken kom ik er epniet echt: wat zijn de prijsverschillen tussen de PURU en PUXU?
T.a.v BORA
ongeveer 800 euro netto verschil tussen PURU en PUXU
Je hebt toch een 'netto' en transparante keukenleverancier? Dan kun je het daar ook checken
[ Voor 15% gewijzigd door SquareOne op 18-12-2020 12:06 ]
Ik verwacht niet dat we op 19 Januari meteen de winkel kunnen binnen lopen dus we kopen de greep van een plaatje (wordt greeplijst ipv losse greep). Het model kennen we en de deur is zwart. Kan niet zo gek veel fout aan gaan.SquareOne schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:05:
[...]
Die keuken wordt toch pas ergens volgend jaar geplaatst? Greepjes kun je nog wel na lock-down doen toch?
T.a.v BORA
ongeveer 800 euro netto verschil tussen PURU en PUXU
Je hebt toch een 'netto' en transparante keukenleverancier? Dan kun je het daar ook checken?
Wat betreft de Bora: Ja, en die krijgen we ook wel, alleen kunnen we bij Siemens de adviesprijs zien, korting er af en dan weten we wat de wijziging gaat kosten.
Als het verschil ongeveer €800 is en hij zet hem voor +€1000 op de bon dan gaan we hier wel even een opmerking over maken. Het is dus meer als voorbereiding
Edit: Prijs met PURU: €20206 en prijs met PUXU: €20032. De PUXU is toch Pure X Recirculatie?
[ Voor 5% gewijzigd door Toppe op 18-12-2020 12:37 ]
PURU en PUXU zijn recirculatieToppe schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:33:
[...]
Ik verwacht niet dat we op 19 Januari meteen de winkel kunnen binnen lopen dus we kopen de greep van een plaatje (wordt greeplijst ipv losse greep). Het model kennen we en de deur is zwart. Kan niet zo gek veel fout aan gaan.
Wat betreft de Bora: Ja, en die krijgen we ook wel, alleen kunnen we bij Siemens de adviesprijs zien, korting er af en dan weten we wat de wijziging gaat kosten.
Als het verschil ongeveer €800 is en hij zet hem voor +€1000 op de bon dan gaan we hier wel even een opmerking over maken. Het is dus meer als voorbereiding
Edit: Prijs met PURU: €20206 en prijs met PUXU: €20032. De PUXU is toch Pure X Recirculatie?
PURA en PUXA zijn met afzuiging naar buiten
Recirculatie is volgens mij marginaal duurder maar als je het buizensysteem bij de PURA of PUXA optelt komt je weer ongeveer gelijk uit.
Prijs verschil zit hem dus specifiek in de Pure vs Pure X waarbij de X variant zones heeft die je kunt koppelen. Tussen de Pure en Pure x zit volgens mij zo'n 800 euro.
Dat de prijs van je keuken met PURU duurder is dan met de PUXU (er van uitgaande dat de rest hetzelfde is) lijkt mij vreemd.
Mij ook. Vandaar dat ik begin te twijfelenSquareOne schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:51:
[...]
PURU en PUXU zijn recirculatie
PURA en PUXA zijn met afzuiging naar buiten
Recirculatie is volgens mij marginaal duurder maar als je het buizensysteem bij de PURA of PUXA optelt komt je weer ongeveer gelijk uit.
Prijs verschil zit hem dus specifiek in de Pure vs Pure X waarbij de X variant zones heeft die je kunt koppelen. Tussen de Pure en Pure x zit volgens mij zo'n 800 euro.
Dat de prijs van je keuken met PURU duurder is dan met de PUXU (er van uitgaande dat de rest hetzelfde is) lijkt mij vreemd.

Die van ons komt morgen bij ons langs op eigen initiatief en neemt meteen een voorbeeld stuk mee voor de tweede kleur
[ Voor 12% gewijzigd door Toppe op 18-12-2020 16:20 ]
Ja hoor, geen probleem.Kwakkel schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:21:
@Barry: ik zie je signature. Doe je ook België?
Het ontwerp wat zij hebben gemaakt is als volgt:
:strip_exif()/f/image/88hETtLXBbGj4JPBchb9Cq9E.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/10quLrTNgYlNu2yROWqVYxuF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5eh6YAuduH5grWkJuy8OoELg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/S8gCK9L2yqwH6H0Bn7idEJXp.jpg?f=fotoalbum_large)
Met als alternatief voor de kastenwand een horizontale greeplijst. Persoonlijk vind ik deze het meest rustige ogen, omdat het er als 1 geheel uit ziet.
De render is helaas wat donker, waardoor de greeplijst in het midden wat vreemd oogt, maar die loopt natuurlijk door onder de beide apparaten.
:strip_exif()/f/image/tAwLKQvfRK6KIu2hjRKDyC0g.jpg?f=fotoalbum_large)
De prijs van al dit moois, wat iets hoger lijkt te zijn door alle maatwerkopties: € 20.000
Het gaat nog steeds om een Hacker Systemat.
Apparatuur, alle Siemens:
Kookplaat met afzuiging: EX807LX67E
Oven: CM676G0S1
Koffieautomaat: CT636LES6
Koelkast: KI51FADE0
Vaatwasser: SX85E800BE
Zwart graniet werkblad
Zwarte Franke mengkraan
Zwarte Franke wasbak
We krijgen (zonder daar om gevraagd te hebben, overigens) 100% transparantie, aangezien voor elk individueel artikel de prijs staat vermeld.
Wat opvalt is dat zij dezelfde prijs, of nauwelijks duurder zijn dan de apparatuur bij Keukenloods. Bijzonder concurrerend dus.
De kasten zijn sterk goedkoper dan bij Thuiskeukens.nl.
Simpel voorbeeld, een 100cm brede Systemat onderkast kost € 771,- en bij Thuiskeukens.nl € 992,-
Een 208cm hoge kast voor de oven kost € 947,- bij Thuiskeukens.nl, bij Hans te Wildt kost die als 195cm € 701,-.
Zonder dat zij per definitie te duur zijn, zit er wel een redelijke meerprijs in het maatwerk voor de frontjes.
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1