Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:17
hallom schreef op donderdag 10 december 2020 @ 16:26:
[...]

Thanks voor het reageren!

Heb je misschien een plattegrond van jouw eiland opstelling + eethoek? Hoe breed is jouw ruimte? Vanaf zo'n plattegrond vind ik het erg lastig om in te schatten of iets nou krap is of niet, volgens mij moet je het echt zien om dat goed te kunnen beoordelen.

Hieronder de tafel kwartslag gedraaid en de keuken iets meer richting de woonkamer gedaan. Dit ziet er op zich wel redelijk uit, maar dus wel veel 'loze' ruimte zo. De korte zijde van de keuken willen we sowieso wel iets dieper maken, maar we willen niet te ver de woonkamer in.

Ik gebruik overigens floorplanner, ook super handig voor het visualiseren van je inrichting.

[Afbeelding]
Mijn ruimte is 3,5m breed en 7,5m lang.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b_xsefYvYhxwfQ7RuDIvpgJ2b9k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1D74jTrJAnTrJUYGRs9xudls.png?f=user_large

• hu.ergin
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-11-2022
Jerry1977 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:56:
[...]

Op deze manier zouden we iets meer werkoppervlak hebben

[Afbeelding]
Wat vind je zelf van het lijnen spel?

Misschien kun je overwegen om na te denken over lades van 120 cm breed en 60cm kast/front in het midden.
Dan kan de spoelbak min of meer op dezelfde plek komen als op de tekening

• hallom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-05 22:03
@t14wo Hoe breed is jouw loopruimte tussen je kastenwand en kookeiland? En je eiland is 1 m diep? Of korter?

• Flying35
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-06 22:24
Leuk topic om te volgen. Deze week heb ik voor het eerst een keuken gekocht voor mijn nieuwbouwwoning. Uitdaging bij de keuken was om alles bereikbaar te houden voor mijn partner. Ze is vrij klein waardoor we dus niet een oven wilde bijvoorbeeld boven een koelkast. Om die reden hebben we gekozen voor een grotere oven onder het blad. Om voldoende bladruimte over te houden hebben we voor een losstaande koelkast gekozen wat ook meteen als soort van design object gezien kan worden in de kamer. Er bestond ook nog de optie om het blad voor het raam door te laten lopen om zo meer werkblad te creëren, maar we hebben toch gekozen om het mooie hoge raam in takt te laten.

De apparatuur is van Pelgrim op de koelkast na. Ik heb al ervaring met Perlgrim apparatuur en ben daar tevreden over. Ook vind ik het fijn dat er zulke grote lades gerealiseerd konden worden in het ontwerp. Onder de inductiekookplaat 120 breed met een interne besteklade en daar tegenover een lades van 90 breed met ook weer een interne lade.

De samenstelling is als volgt:
  • Keukenmeubel van Schröder, binnenzijde van de kasten in dezelfde kleur als de buitenzijde
  • Kunststof blad en achterwand
  • Oven Pelgrim OVM536MAT
  • Vaatwasser Pelgrim GVW487ONY
  • Kraan Lenesto Monza 251195
  • Kookplaat Pelgrim IDK961MAT
  • Afzuigkap Pelgrim BSK961MAT
  • Verlichting Lanesto Ischia set 4 met dimbare control unit
  • Spoelbak SDE0915
  • Koelkast RS68N8320S9
Helaas heb ik geen tekening gekregen met daarop de goede kleuren. Daarom heb ik zelf de keuken uitgetekend in de juiste kleurstelling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tA5mQXdkLJQE2I5m0foCljS0TfE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aalbcBPMSJUaD2pFCLvDixTA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bBgoKLFF0YsArfZlU8-Qpjmb6wY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z9omDQYi8rkHFxeUbIg8GWPr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kRFmah-tOJLOEvJ3_DbQwwt45ts=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/mmmZH0f5oRz6SJVYzBeKC5Xs.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LVkuwRfavtxmITurVGJNXIOzyJo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/UQCJ8i81PhKRQC2XaqYkeAbE.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pFkJI3GQX5ZbscE80LEaxX1W-Vc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/gn8mzzhjuImHY8Plr8JB1rvi.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bNsbAuy37p5_vzTovyh94zFvMmo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/fdPxwPP3vjtqO0kjyMRuAL4A.png?f=fotoalbum_tile

Hebben jullie misschien nog tips. Ik ben zeker tevreden met dit ontwerp, maar nu is het nog mogelijk om eventueel wijzigingen door te voeren. Voor de keuken ben ik niet gaan onderhandelen. Toen ik aangaf ook bij concurrenten te willen kijken om mij breder te kunnen oriënteren gaf de verkoper direct een prijs waarin ik mij wel kon vinden en ben ik niet meer verder gaan zoeken. Omdat deze keukenleverancier gelinkt was aan de projectontwikkelaar van mijn woning werden ook aanpassingen voor de aansluitpunten gratis gewijzigd. Indien ik voor een andere keukenleverancier had gekozen ging hierbij de teller lopen per aansluitpunt (bijvoorbeeld stroompunt bij de koffiecorner en het draaien van het schakelmateriaal naast de koelkast). Totaalprijs is 7000 euro.

• Jerry1977
  • Laatst online: 16-06 17:14
hu.ergin schreef op donderdag 10 december 2020 @ 17:13:
[...]

Wat vind je zelf van het lijnen spel?

Misschien kun je overwegen om na te denken over lades van 120 cm breed en 60cm kast/front in het midden.
Dan kan de spoelbak min of meer op dezelfde plek komen als op de tekening
We hebben zelf besloten om de oude opstelling aan te houden idd vanwege het lijnen spel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k-Ehwxyo3l6CdYBohzgLOZO0WbE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JJaxnvt0riYqItEKFsT9SxSY.jpg?f=fotoalbum_large

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:37
timsurname schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:41:
Ook wij zijn bezig met een nieuwe keuken. We zijn naar twee keukenzaken (in Duitsland en in Nederland) geweest en hebben nu twee offertes liggen.

In beide gevallen krijgen we dezelfde apparatuur van Siemens (vaatwasser, kookplaat, koffiemachine, oven, koelkast, vriezer en quooker)

[Afbeelding]

De Duitse keukenzaak kan ons het volgende leveren voor €20.000:
- Rotpunkt X13 Zerox HPL XT Schichstoff HPL Extra Matt
- Zecca RW Granit 2cm satiniert

De Nederlandse keukenzaak kan ons het volgende leveren voor €22.000:
- Systemat kasten
- Fenix werkblad

Mijn vragen:
1. De Nederlandse keukenzaak zegt dat Duitse keukenzaken slechte kwaliteit leveren. Is Rotpunkt slechter dan Systemat of zijn deze vergelijkbaar?
2. Is een Fenix werkblad een goede keuze?
Mag ik vragen bij welke keukenzaken je bent geweest? Mag ook per DM als je dat liever doet.

• hu.ergin
@timsurname @Sunri5e

Ik ben ook benieuwd naar welke keukenzaken jij bent geweest, mag uiteraad ook via DM.

Wat betreft Rotpunkt en Systemat zijn het beide Duitse keukenmerken en beide goede merken. Zover ik weet is Systemat net iets hoger gepositioneerd. Of je er wat van merkt in kwaliteit is iets anders

• timsurname
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 02-12-2024
@Sunri5e @hu.ergin Ik heb jullie even ge-dm'ed!

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:31
Onze keuken is vandaag opgeleverd. Erg tevreden met het eindresultaat. Excuses voor de crappy foto's. Ik zal morgen betere maken!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Ea5ogsN9ljM3rgVK5EGbwoBGV4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nqJSVk5eAflhflehF1cssDDM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BQIISBKUmxOYAeRvewXyj15admQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bjYHSgPkSotFa3p36zYlOTfY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/by_Lrdo2VDUe-8swohPifIlPjwI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ChNsmWViUifopznDAjfFonNw.jpg?f=fotoalbum_large

En dit is de render
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-WVW_srUDB0HgnDJu16ioIn4Vo8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dWLJXphC5chkWqD4DiBORsVO.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de specs-liefhebbers:
Dekton Xtreme werkblad
Neff S513P60X2E vaatwasser
Neff L2ACH7MN0 90 cm bakoven.
Neff T58TS6BN0 80cm keramische kookplaat en afzuiger
Neff KI1816F30 177,5 cm koelkast
De keuken is een Ballerina keuken.

De lampen zijn van Jansen en de Bont. Motion Gesture... echt gaaf!

[ Voor 23% gewijzigd door 107mb op 10-12-2020 21:57 ]

• Eikkie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:48
aschja schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:04:
[...]

Bereid je voor op 6x bellen en 6x een nieuwe datum.
Je hebt gelijk. Inmiddels een e-mailtje waarin staat dat de verwachte levertijd van de Bosch oven omgezet is naar week 2 2021...
Levering stond origineel gepland op week 47.
Oftewel bij de feestdagen geen oven.

Geen reden, geen alternatief, alleen maar een mailtje. Slechte service van Keukenloods. Bah.

It's me

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gewenste Nick
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 11-06 13:45
Net zoals velen hier hebben wij ook een nieuwbouwhuis gekocht en zijn ons aan het orienteren voor een mooie keuken. Nu hebben wij de volgende offerte ontvangen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2M2DwJzLkNOepeblBQeCCP5ZzVM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Kj9OhBCgYd2a4xtsdrj44Zek.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dlr1GjhE2njto2cA8RKH_2kF30c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7EIzuan3sclgVM3p5zOZGRwt.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aBYa-2ObWl5WwqWz5hi1GG4WIqY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vQO2ScYbHtuXTv7lakEcMWBO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/it9NHRkNOtq-vL5tKr--_P6kcnk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fnvjEEfM3tR9cFKSv0i0tH5J.png?f=fotoalbum_large

We zijn erg tevreden met het ontwerp en de prijs lijkt ons ook redelijk. Echter wil ik jullie om advies vragen, voornamelijk omdat dit onze eerste keukenzaak is die we hebben bezocht. Onze ervaring is dus zeer gering. Zien jullie binnen dit ontwerp nog zaken die leken, zoals wij, al snel over het hoofd zien? Daarnaast las ik in dit topic over hoge marges op apparatuur..Zien jullie nog onderhandelingsruimte of is de prijs fair te noemen?

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Bedankt alvast voor jullie input!

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:56

Knutselsmurf

LED's make things better

Gewenste Nick schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:03:
Net zoals velen hier hebben wij ook een nieuwbouwhuis gekocht en zijn ons aan het orienteren voor een mooie keuken. Nu hebben wij de volgende offerte ontvangen:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

We zijn erg tevreden met het ontwerp en de prijs lijkt ons ook redelijk. Echter wil ik jullie om advies vragen, voornamelijk omdat dit onze eerste keukenzaak is die we hebben bezocht. Onze ervaring is dus zeer gering. Zien jullie binnen dit ontwerp nog zaken die leken, zoals wij, al snel over het hoofd zien? Daarnaast las ik in dit topic over hoge marges op apparatuur..Zien jullie nog onderhandelingsruimte of is de prijs fair te noemen?

***members only***

Bedankt alvast voor jullie input!
Als ik zie hoeveel keuken je hebt, lijkt dat bedrag me op het eerste gezicht best wel redelijk.

Je hebt het over een nieuwbouwhuis; Is deze keukenboer dan via het nieuwbouwproject? Zo ja, dan is er vaak sprake van een projectkorting. Wellicht is die al in de prijs vererekend? Als je niet weet hoeveel die is (heb je natuurlijk al betaald bij aanschaf van je woning), dan is de vergelijking met anderen niet eerlijk te maken.

Ik moet wel zeggen dat de 3d-plaatjes de boel behoorlijk verne*ken. door de muur aan de onderkant van de tekeinng weg te laten en door die muur heen naar de keuken te kijken. Daardoor lijkt de boel veel ruimer dan vanuit de tekening blijkt.

Ik zou in ieder geval bij een vervolgstap vragen om een 3d-tekeing met die muur er in getekent. Ik denk dat je dan al een heel ander beeld van de ruimte krijgt.

Vanuit de tekening gezien zou ik denk ik zelf dat kookeiland weglaten en een U-vorm doen, dus aan de onderste muur ook een stukje aanrecht, waar je dan je kookplaat doet.

Door dit kleine eiland heb je naast je kookplaat vrijwel geen werkruimte.

Verder is maar een klein gedeelte van de totale ruimte getekend, waardoor een totaalbeeld ontbreekt. Hoe is de grootte van de keuken ten opzichte van de totale ruimte?

Het kan geen kwaad om ook bij andere keukenboeren rond te kijken. Dat levert soms weer nieuwe inzichten op over hoe het beste met de beschikbare ruimte om te gaan.

En als laatste: Wat zit er onder kookeiland? Zit daar ook kastruimte? Ik zie op te tekening alleen maar kastdeuren. Vervang een aantal daarvan door lades.

- This line is intentionally left blank -

• sNielz123
  • Laatst online: 15:12
Ik zou in ieder geval een specificatie vragen. Minimaal opgedeeld in Kasten/apparatuur/blad.

Daarnaast vraag ik me af of je tussen de kast en het eiland voldoende ruimte hebt om de ovens te openen.
Een ovendeur is +/- 40 cm (?). + 60 cm diep. + 145 cm van het eiland.
Dat is 245cm, dan heb je zelf net krap een halve meter tussen jezelf en de openstaande ovendeur. Zeker met hete oven, schaal uitpakken, even naar binnen kijken lijkt me dat net te krap.
Dan kun je de ovens misschien beter aan de buitenste kasten doen, dan kun je verder naar achteren staan omdat daar geen eiland is.
Edit: je zit op ongeveer 90 cm wat de minimale standaard maat is daarvoor volgens mij, dus het zou wel moeten kunnen.

[ Voor 82% gewijzigd door sNielz123 op 10-12-2020 22:50 ]

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-06 14:58
@107mb wat een prachtige keuken en mooie indeling.

Nu ben ik hier nog maar pas lid en moet nog even uitzoeken hoe het werkt. Maar je hebt vast ergens geplaatst waar je hem vandaan hebt en wat hij kost ?

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

• mevrouwKees_1
Ik ben ook in de markt voor nieuwe keuken. Ik heb nu een keuken van Nobilia staan (11 jaar oud inmiddels) . Ivm verbouwing zal er een nieuwe keuken komen.

Qua apparatuur heb ik zo mijn twijfels...

Bora: prachtig mooi apparaat en ik twijfel niet aan de werking, maar ik zie mezelf geen airfryer meer gebruiken (zet ik nu onder de afzuigkap) klopt deze aanname ?

Oven: ik heb nu een standaard hete lucht oven met een aparte magnetron. Bevalt op zich goed . Ze zitten nu boven elkaar in een kast. Ik wil dat straks naast elkaar maar 60 cm magnetrons heb ik nog niet gevonden (ik kijk bij bosch/siemens/neff/miele) althans.. niet solo.. wel gecombineerd.. Is het niet overdone als ik de ene oven met stoom doe en de andere een combi oven met magnetron , dan is alles gelijk qua aanzicht. Ik heb even gekeken naar een accessoire lade maar die prijs + solo magnetron is ook pittig.

Ik ga binnenkort naar de showroom van Bosch om alles eens te bekijken (Siemens kon ik dit jaar niet meer terecht).. en dat is dus 1 van de dingen die ik ga bekijken.

Ik zie het hier ook terugkomen, 2 ovens. Maar hoe bevalt dus een combi ? Is de ovenfunctie dan ook nog in orde of is die minder dan een oven ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
mevrouwKees_1 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 23:13:
@107mb wat een prachtige keuken en mooie indeling.

Nu ben ik hier nog maar pas lid en moet nog even uitzoeken hoe het werkt. Maar je hebt vast ergens geplaatst waar je hem vandaan hebt en wat hij kost ?
we hebben hem bij een kleine keukenzaak in Twente gekocht. De eigenaar ontwerpt de keukens, en heeft een team van ZZP-ers om zich heen die de keukens plaatsen. Totaal was de keuken 21k, inclusief een losse 177 cm hoge vriezer die in de garage komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB3
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-11-2024

MB3

@mevrouwKees_1 Hoe is de keuken van Nobilia je bevallen en hoe is deze nog na 11 jaar?
Misschien wel interessante info voor mensen die in de markt zijn voor een Nobilia keuken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gewenste Nick
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 11-06 13:45
Heel erg bedankt voor de reacties! Wordt gewaardeerd. Goede tip van de oven. Je wilt inderdaad niet scheef een volle schaal uit een hete oven trekken. 90 cm moet inderdaad net kunnen. Dit zullen we eens voorleggen aan de Keukenzaak. De keukenzaak is overigens niet onderdeel van het Project. Dat is Brunyzeel, maar wat zij verkopen is niet helemaal onze smaak.

Een U-opstelliing hadden we inderdaad over nagedacht, maar we denken met deze opstellig wel genoeg werkruimte over te houden. Dit door de houten nis te veruimen, want die was eerst 40 cm ofzo en nu 1.15m.
Ja misschien slaan we onszelf over een paar jaar wel voor het hoofd, maar kiezen we nu bewust voor meer "design" dan voor werkruimte..Het oog wil ook wat.
Onder het kookeiland zitten inderdaad kasten van 1m. Weliswaar 40cm diepte door de Novy.

Verder pakken we die tips voor de specificatie, muur in tekeningen en bezoek andere keukenzaken op! Nogmaals dank! :)

@mevrouwKees_1 We kiezen voor 2 ovens (1 combi en 1 normale), omdat we erg veel gebruik van onze oven maken. Bij sommige recepten staan we zelfs te wachten..vandaar dus!
@107mb :Dank voor die verwijzing van de lampen. Erg mooi! Keuken is trouwens ook erg mooi! Valt me wel op dat ze de grepen van de koelkast en vriezer(?) een kwartslag hebben gedraaid t.o.v. de tekening. Bewust?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-06 18:52
107mb schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:20:
Onze keuken is vandaag opgeleverd. Erg tevreden met het eindresultaat. Excuses voor de crappy foto's. Ik zal morgen betere maken!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En dit is de render
[Afbeelding]

Dekton Xtreme werkblad

Mooi! Hoe dik is het blad?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-06 18:32

Don Quijote

El Magnifico

107mb schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:20:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En dit is de render
[Afbeelding]

Dekton Xtreme werkblad

Opvallend hoe goed de render de uiteindelijke keuken benaderd. Dat zie ik zelden zo goed gelukt hier!

Geniet er van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-06 23:21
De achterwand van ons keuken is voorzien van spachtelputz (vd vorige eigenaar) maar omdat dit zeer lastig (niet) schoon te maken is willen we een achterwand in de kleur hoogglans wit/grijs.
Omdat we binnen 2 jaar de knoop willen doorhakken of we gaan verhuizen of verbouwen zoek ik wat zo goedkoop en makkelijk mogelijk is. liefst iets wat met high tack kit vastgemaakt kan worden. En toch weer een heel verfrissend en modern uitstraling geeft.
Ik zoek een wand plaat dat uit 1 stuk bestaat in de lengte 355cm.

Alle tips en trucs zijn welkom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4Ramos
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-06 13:15
In het nieuwe jaar worden wij de gelukkige eigenaren van een nog volledig te renoveren woning. Lees hier al een hele tijd mee maar zijn ons nu ook aan het oriënteren op een keuken. Nu hebben wij de volgende offerte ontvangen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QUrNrVKwMuYPfIh5GrjNiMju8rQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SSpREytoG1GiFz4PoPbCnXmM.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nypIU9LZ3NCG8BdYeDOUS_VdqaA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T15LAtjGN1ThnG6gxVMudbKl.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bbW18hsWDVHQWYVDSUhAj0I1IkU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xXLHc0KhSFN9jnV2S5R2aNwD.png?f=fotoalbum_large

Ontwerp is zoals we het willen, past op deze manier ook goed in de rest van het huis. Alleen zijn we op zoek naar advies over de kwaliteit van de keuken en apparatuur. Dit is de eerste keer dat we een keuken mogen aanschaffen. Zien jullie zaken die anders zouden moeten/kunnen of die wij vergeten zijn? En wat is de ervaring met Pelgrim apparatuur (laag segment of midden?). Wij kregen het idee dat deze verkoper erg graag ATAG/Pelgrim in de keuken wilde stoppen.

Members only: title

[ Voor 5% gewijzigd door 4Ramos op 11-12-2020 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 21:10

siemenz

Koetje

Ik hoor op dit forum veel mensen die op dit moment pelgrim gepusht krijgen via hun verkoper. Met het merk is niets mis, daar niet van, maar zou het kunnen dat er voor de verkoper nu de verkrijgbaarheid van bsh apparatuur wat minder is hier door de fabrikanten extra op wordt gestimuleerd of gedemotiveerd in de vorm van marges of andere incentives ?

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
MB3 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 00:25:
@mevrouwKees_1 Hoe is de keuken van Nobilia je bevallen en hoe is deze nog na 11 jaar?
Misschien wel interessante info voor mensen die in de markt zijn voor een Nobilia keuken...
Hij is mij heel goed bevallen. Alle kasten, scharnieren en laden zijn nog in zeer goede staat. Nooit problemen mee gehad. Het is een L keuken.1.80 bij 2.95

Hij is donkerrood , hoogglans (en dat doe ik geen 2e keer meer, altijd poetsen) .De omlijsting is zwart.

Ik heb:
3 hoge kasten van 60 breed (1 x koelkast met klepkastje, 1 x oven/magnetron met deur en 2 laden en 1x voorraad kast) met 2 laden, deur en klepkast)
1 breed ladenblok waarin gaskookplaat zit en een carousselkast (nooit meer).
4 hoge bovenkast met verlichting eronder,
kast voor spoelbak met afvalsysteem en
een soort mini apothekerskast (die noemen ze nu bakplaten kast) van30 cm.
Er zit een soort greep op die bovenop de lade zit/onderaan de deuren) (kan het niet zo goed uitleggen) en een composiet blad (zwart met een glimmertje).

Apparatuur:

Bosch afzuigkap (die is al vervangen 2 jaar terug)
gaskookplaat van Atag,
Francke gootsteen, grohe kraan,
oven en magnetron van Whirlpool (die het verrassend lang volhouden, magnetron is nu gaar),
vaatwasser van Siemens (2e exemplaar,oorspronkelijke ging vlot stuk en dankzij keukenzaak voor kleine betaling nieuw model met zeolith ) ,
hele grote koelkast van Zanussi (koelt prima maar bakjes en glazen plateaus zijn bagger).

Kosten in 2009 waren incl. plaatsen 7000 euro.

Hoogglans heeft nauwelijks beschadigingen ondanks honden en kinderen . Folie is wonderwel nog helemaal heel (lees veel over bobbels etc.). Maar deze folie keuken heeft zich heel goed gehouden.

Nadelen:

kastjes zijn aan binnenzijde wit , is minder fraai
Carousselkast.. wat een onding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
het blad is 50 mm dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:42
mevrouwKees_1 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 23:18:
Ik ben ook in de markt voor nieuwe keuken. Ik heb nu een keuken van Nobilia staan (11 jaar oud inmiddels) . Ivm verbouwing zal er een nieuwe keuken komen.

Qua apparatuur heb ik zo mijn twijfels...

Bora: prachtig mooi apparaat en ik twijfel niet aan de werking, maar ik zie mezelf geen airfryer meer gebruiken (zet ik nu onder de afzuigkap) klopt deze aanname ?

Oven: ik heb nu een standaard hete lucht oven met een aparte magnetron. Bevalt op zich goed . Ze zitten nu boven elkaar in een kast. Ik wil dat straks naast elkaar maar 60 cm magnetrons heb ik nog niet gevonden (ik kijk bij bosch/siemens/neff/miele) althans.. niet solo.. wel gecombineerd.. Is het niet overdone als ik de ene oven met stoom doe en de andere een combi oven met magnetron , dan is alles gelijk qua aanzicht. Ik heb even gekeken naar een accessoire lade maar die prijs + solo magnetron is ook pittig.

Ik ga binnenkort naar de showroom van Bosch om alles eens te bekijken (Siemens kon ik dit jaar niet meer terecht).. en dat is dus 1 van de dingen die ik ga bekijken.

Ik zie het hier ook terugkomen, 2 ovens. Maar hoe bevalt dus een combi ? Is de ovenfunctie dan ook nog in orde of is die minder dan een oven ?
Airfryer lijkt me niet aan te raden bij een bora. Afzuiging lijkt me verre van ideaal. Zelf nooit geprobeerd overigens maar kan me er weinig positiefs bij voorstellen.

Combi oven is volgens mij zo goed dat het niet onderdoet voor een oven en magnetron apart. Zowel oven als magnetron niet. Hooguit een 60cm hoge combi oven heeft een mindere magnetron functie. Een magnetron moet eigenlijk zo klein mogelijk zijn voor een goede werking, alhoewel niet te klein want je moet er nog wel iets in kunnen zetten ;)

Dan zijn er nog wel combi ovens die stoom, magnetron en bakoven combineren maar daar hoor ik minder goede verhalen over. Stoom en magnetron is niet goed te combineren.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• 107mb
Don Quijote schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 08:17:
[...]

Opvallend hoe goed de render de uiteindelijke keuken benaderd. Dat zie ik zelden zo goed gelukt hier!

Geniet er van!
nogmaals de render:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-WVW_srUDB0HgnDJu16ioIn4Vo8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dWLJXphC5chkWqD4DiBORsVO.jpg?f=fotoalbum_large

en het eindresultaat, vanuit een gelijke hoek:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OiLuea_CQJ821ETbVJNFsa2YHI8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P35WwFKcddfDirPZPHFjHQoB.jpg?f=fotoalbum_large

De verkoper gaf aan veel geinvesteerd te hebben in software en dat blijkt een goede zet te zijn. Het heeft bij ons wel bijgedragen aan de beslissing om bij hem de keuken te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13:00
evleerdam schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:56:
[...]

Airfryer lijkt me niet aan te raden bij een bora. Afzuiging lijkt me verre van ideaal. Zelf nooit geprobeerd overigens maar kan me er weinig positiefs bij voorstellen.
Bedoel je de afzuiging van een bora in het algemeen? daar is de consensus wel dat het goed werkt hoor, van de geïntegreerde afzuiging staat bora hoog aangeschreven.

De combinatie van een airfryer en een bora lijkt me dan niet optimaal, maar ook niet ondenkbaar dat dit een redelijk resultaat zal opleveren.

Een Tweaker die deze combinatie (durft) te testen hahaha :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 10:32

HellBeast

Oh My GoT!

107mb schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:59:
[...]

nogmaals de render:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

De verkoper gaf aan veel geinvesteerd te hebben in software en dat blijkt een goede zet te zijn. Het heeft bij ons wel bijgedragen aan de beslissing om bij hem de keuken te kopen.
Waarom zijn de grepen van de linker- en rechterkast een kwart slag gedraaid? Die verschillen t.o.v. de render. Bewuste keuze?

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
@107mb Mooie keuken met die 90cm oven! En inderdaad een goede render zeg. Dan zie je echt goed wat je koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
HellBeast schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 11:24:
[...]

Waarom zijn de grepen van de linker- en rechterkast een kwart slag gedraaid? Die verschillen t.o.v. de render. Bewuste keuze?
die zijn bewust omgedraaid. op de render zitten ze niet in lijn met de grepen van de kastdeurtjes. zouden we ze wél in lijn doen, dan komen ze te laag uit om de koelkast open te trekken. Mijn vrouw, ik en de monteur vonden het een kwartslag gedraaid mooier. Ook wordt de oven nu ingesloten, optisch ook mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Eikkie schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:57:
[...]

Je hebt gelijk. Inmiddels een e-mailtje waarin staat dat de verwachte levertijd van de Bosch oven omgezet is naar week 2 2021...

Geen reden, geen alternatief, alleen maar een mailtje. Slechte service van Keukenloods. Bah.
Door corona heeft BSH veel problemen met uitleveren. Of je de keuken nou bij Keukenloods koopt of elders, je hebt dezelfde levertijd.

Dat Keukenloods jou niet persoonlijk opbelt met een reden is kostenbesparing. Daarom heb jij je keuken goedkoper.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-06 20:30
Of je krijgt gratis een update naar een hoger model (ook Keukenloods) in mijn geval ging het om de vaatwasser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-06 13:07
Eikkie schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:57:
[...]

I hate to say it. Maar week 2 gaat ook verschoven worden. Keukenloods kan niet zoveel doen overigens. Bosch heeft giga problemen met levering atm. Ik zou rekening houden met eind feb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Barry|IA schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:28:
[...]

Door corona heeft BSH veel problemen met uitleveren. Of je de keuken nou bij Keukenloods koopt of elders, je hebt dezelfde levertijd.

Dat Keukenloods jou niet persoonlijk opbelt met een reden is kostenbesparing. Daarom heb jij je keuken goedkoper.
Lijkt me dat je daar als klant niks mee te maken hebt dat BSH problemen heeft. Als leverancier van de keuken moet je dan gewoon voor een passende oplossing zorgen. Je kan mensen toch niet zonder uitleg of alternatief 3 maanden (als @aschja gelijk heeft ) zonder oven, vaatwasser of koelkast laten zitten?

Ik weet niet wat de leveringsvoorwaarden van Keukenloods zijn, maar ik zou ook niet blij zijn met een automatisch bericht. Ongeacht de prijs van mijn keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14:25

Rzaan

Altijd zoekende

Keukenloods kan toch gewoon tijdelijk een leen-oven geven?
Zeggen dat Bosch het niet kan leveren, is niet voldoende. Het is niet zo dat een bepaalde grondstof op is en dat er daarom helemaal geen ovens meer gemaakt worden, van welk merk dan ook. Dat kun je nog als overmacht zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Ojjorz schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:37:
[...]

Lijkt me dat je daar als klant niks mee te maken hebt dat BSH problemen heeft. Als leverancier van de keuken moet je dan gewoon voor een passende oplossing zorgen. Je kan mensen toch niet zonder uitleg of alternatief 3 maanden (als @aschja gelijk heeft ) zonder oven, vaatwasser of koelkast laten zitten?

Ik weet niet wat de leveringsvoorwaarden van Keukenloods zijn, maar ik zou ook niet blij zijn met een automatisch bericht. Ongeacht de prijs van mijn keuken.
Daar heb je zoals je ziet wel degelijk mee te maken. Alternatieven worden zeker aangeboden, maar dat zijn dan vaak niet de alternatieven die de klant wilt. Geen bedrijf is 100% voorbereidt op alle corona taferelen. Als klant je poot stijf houden is wat mij betreft zelfs ongepast gedrag.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Ruudzaan schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:43:
Keukenloods kan toch gewoon tijdelijk een leen-oven geven?
Zeggen dat Bosch het niet kan leveren, is niet voldoende. Het is niet zo dat een bepaalde grondstof op is en dat er daarom helemaal geen ovens meer gemaakt worden, van welk merk dan ook. Dat kun je nog als overmacht zien.
Bosch levert niet uit, wat de reden ook moge zijn. Een leenoven mag je zeker verwachten als jij je keuken bij een servicegerichte zaak hebt gekocht. Koop je bij een prijsstunter, dan zijn dit soort middelen vaak niet voor handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07:14
107mb schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:59:
[...]

nogmaals de render:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat een toffe verlichting! Gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudje88
  • Laatst online: 05-06 04:21
stefanvh1991 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:04:
In het nieuwe jaar worden wij de gelukkige eigenaren van een nog volledig te renoveren woning. Lees hier al een hele tijd mee maar zijn ons nu ook aan het oriënteren op een keuken. Nu hebben wij de volgende offerte ontvangen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ontwerp is zoals we het willen, past op deze manier ook goed in de rest van het huis. Alleen zijn we op zoek naar advies over de kwaliteit van de keuken en apparatuur. Dit is de eerste keer dat we een keuken mogen aanschaffen. Zien jullie zaken die anders zouden moeten/kunnen of die wij vergeten zijn? En wat is de ervaring met Pelgrim apparatuur (laag segment of midden?). Wij kregen het idee dat deze verkoper erg graag ATAG/Pelgrim in de keuken wilde stoppen.

***members only***
Prijs is wat aan de hoge kant voor deze keuken. Hier kan nog wel 5 tot 7k vanaf gok ik even :)

Verder is Pelgrim prima, beetje vergelijkbaar met Bauknecht waar Atag meer in het Siemens/Neff vaarwater zit.

Verder zou ik wel even kijken dat je (mocht je voor Pelgrim/Atag gaan) een 4e inbouwapparaat van dat merk pakt. Dit verlengd namelijk de garantie van 5 naar 8 jaar wat soms handig kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chabio
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14:26
Erg fraai. Mag ik vragen welk merk verlichting jullie hebben hangen?

Xbox Live: Chabio | PSN: ChabioPS

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Minhie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:05
Ik gok zomaar dat die verlichting van jansen en bont is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Barry|IA schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:50:
[...]

Daar heb je zoals je ziet wel degelijk mee te maken. Alternatieven worden zeker aangeboden, maar dat zijn dan vaak niet de alternatieven die de klant wilt. Geen bedrijf is 100% voorbereidt op alle corona taferelen. Als klant je poot stijf houden is wat mij betreft zelfs ongepast gedrag.
Je zou een punt hebben als Keukenloods dit zou aangeven verkoop. Vorige week werd er in de showroom nog gewoon belooft aan mensen dat apparatuur op tijd werd geleverd. Terwijl dus al duidelijk is dat je daar nooit aan kan voldoen. Allemaal maar om je verkoop op pijl je houden.

Het dan op Corona gooien en mensen ongepast gedrag verwijten is pas ongepast. Maar goed.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• 107mb
Chabio schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:55:
[...]

Erg fraai. Mag ik vragen welk merk verlichting jullie hebben hangen?
Jansen en de Bont - Tweaker verlichting :*)

[ Voor 3% gewijzigd door 107mb op 11-12-2020 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13:00
Heel gaaf, maar 1200 euro voor een plank met LED verlichting is een hoop.
Ik snap het wel hoor, zou het ook zo nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
Linkser schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:52:
[...]

Heel gaaf, maar 1200 euro voor een plank met LED verlichting is een hoop.
Ik snap het wel hoor, zou het ook zo nemen ;)
wij hebben niet die plank, maar de hanger en de wandlamp. Beide 550 euro per stuk. Alternatief was o.a. ingebouwde spotjes. In ons geval 4 stuks a 325 euro per stuk!! De keuze was toen snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB3
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-11-2024

MB3

mevrouwKees_1 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:22:
[...]

Hij is mij heel goed bevallen. Alle kasten, scharnieren en laden zijn nog in zeer goede staat. Nooit problemen mee gehad. Het is een L keuken.1.80 bij 2.95

Hij is donkerrood , hoogglans (en dat doe ik geen 2e keer meer, altijd poetsen) .De omlijsting is zwart.

Ik heb:
3 hoge kasten van 60 breed (1 x koelkast met klepkastje, 1 x oven/magnetron met deur en 2 laden en 1x voorraad kast) met 2 laden, deur en klepkast)
1 breed ladenblok waarin gaskookplaat zit en een carousselkast (nooit meer).
4 hoge bovenkast met verlichting eronder,
kast voor spoelbak met afvalsysteem en
een soort mini apothekerskast (die noemen ze nu bakplaten kast) van30 cm.
Er zit een soort greep op die bovenop de lade zit/onderaan de deuren) (kan het niet zo goed uitleggen) en een composiet blad (zwart met een glimmertje).

Apparatuur:

Bosch afzuigkap (die is al vervangen 2 jaar terug)
gaskookplaat van Atag,
Francke gootsteen, grohe kraan,
oven en magnetron van Whirlpool (die het verrassend lang volhouden, magnetron is nu gaar),
vaatwasser van Siemens (2e exemplaar,oorspronkelijke ging vlot stuk en dankzij keukenzaak voor kleine betaling nieuw model met zeolith ) ,
hele grote koelkast van Zanussi (koelt prima maar bakjes en glazen plateaus zijn bagger).

Kosten in 2009 waren incl. plaatsen 7000 euro.

Hoogglans heeft nauwelijks beschadigingen ondanks honden en kinderen . Folie is wonderwel nog helemaal heel (lees veel over bobbels etc.). Maar deze folie keuken heeft zich heel goed gehouden.

Nadelen:

kastjes zijn aan binnenzijde wit , is minder fraai
Carousselkast.. wat een onding
Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Linkser schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:59:
[...]

Bedoel je de afzuiging van een bora in het algemeen? daar is de consensus wel dat het goed werkt hoor, van de geïntegreerde afzuiging staat bora hoog aangeschreven.

De combinatie van een airfryer en een bora lijkt me dan niet optimaal, maar ook niet ondenkbaar dat dit een redelijk resultaat zal opleveren.

Een Tweaker die deze combinatie (durft) te testen hahaha :+
Had het specifiek over een bora met airfryer. Werking van het bora afzuigysteem is zeer goed, maar ik betwijfel of het ook goed werkt met een airfryer. Kan me er niet veel bij voorstellen.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Laatst online: 11:57
Gaaf!
Heb gelijk zelf contact opgenomen met Jansen/de Bont of er ook een pendant met gesture premium in de pijplijn zit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
Ojjorz schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:37:
[...]

True. Volgens mij geld het alleen voor ovens op dit moment. De rest van de producten zijn volgens mij gewoon leverbaar. Je hebt nou ook niet heel veel keus. Bosch, Siemens vallen allemaal onder dezelfde noemer. Met dezelfde problemen. Dus ik kon wel een andere oven uitzoeken, maar binnen die 2 merken hadden ze allemaal leverproblemen. Daarnaast wilde ik ook een helemaal zwarte oven. Die zijn er niet veel. En duurder was ook geen optie vanwege budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 14:23

Toppe

Oké ✅

Ik dacht het gelezen te hebben in de OP, maar ik heb het blijkbaar mis.

Er zijn veel verschillende front types en wij krijgen twee verschillende soorten: Laklaminaat en Melaminehars. Aangezien we vandaag een nieuwe offerte hebben ontvangen van €1800 minder lijkt het er op dat we eventueel voor een beter front kunnen gaan. Alleen, waar vindt ik een overzicht van de verschillen?

In de OP staan de bladen ruim omschreven en als ik zoek op front gerelateerde woorden kom ik tot nu toe weinig bruikbaars tegen :(

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-06 18:36
Beste mede-Tweakers,

Ook hier een nieuwbouwappartement en aan het oriënteren op mijn eerste nieuwe keuken.
Deze week alles van dit topic tot dec 2019 teruggelezen en veel van opgestoken; wat een waardevolle bijdrages! Dank allemaal!

-----

Ruimte:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O2UrYFnIpvqTpn9wWpmtbUAKFzc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X7vrW894uAGs1iJibk39F2LN.png?f=fotoalbum_large

Indeling / eerste tekening:
Bij de eerste keukenboer tot de volgende tekening gekomen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-3eiBWurQ7Fq8XjflZLKVBlL1Rw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vScCn4W5YytQugWGp4VYhajW.png?f=fotoalbum_large

-----
Resultaat, eerste offerte:

Meubels: Subtotaal = €9.096,-
Häcker Systemat AV2035-GL V507 Zwart Lak
Bovenkasten in AV1080-GL Oude Eiken
Greeploos
Plint, 15cm
Eiland, 180x100cm
Blad langs wand, 180x60cm
Hoge kast, rond koof links, 60cm
Hoge kast, met oven, 60cm
Hoge kast, koel/vries, 60cm
Hoge kast, rond pilaar rechts, 30cm
Muur vullend, met 7cm resterende speling en opvulstukken

Werkblad: Subtotaal = €2.235,-
Composiet, 2cm, Molino TC2 Polished Starlight
- 180x60cm (langs wand)
- 180x100cm (eiland)

Apparatuur: Subtotaal = €6.200,-
code:
1
2
3
4
5
6
Bora PURU (recirculatie)                                     €2893,-
Pelgrim combi-oven COM316GLS                                 € 899,-
Pelgrim vaatwasser GVW220L                                   € 869,-
Pelgrim koel/vries PCS24178L                                 € 999,- 
Caressi eenhendel CA105BK ECO + 50cm spoelbak CAGRPP50BK FL  € 400,-
Overig (aansluit, leiding, etc.)                             € 140,-

Montage: Subtotaal = €1.800,-
Totaal: €19.359,-

Met korting indien vandaag besloten en mét een Hananto wijnklimaatkast 82cm/145L erbij: €15.500,-
Niet gedaan en dat vond de verkoper uiteraard heel jammer. Uiteindelijk al met al een prettig gesprek en goed geholpen.

Helaas bevat de offerte alleen deze bruto prijzen per categorie, en vervolgens de korting eroverheen.
Ben erg benieuwd naar de (ongezouten) meningen over bovenstaande. Tips qua opstelling en keuzes?
Feedback op deze offerte? Waar moet ik op letten? Hoe zou ik er meer uit kunnen halen?

Alvast bedankt voor het meedenken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
aschja schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:58:
[...]

True. Volgens mij geld het alleen voor ovens op dit moment. De rest van de producten zijn volgens mij gewoon leverbaar. Je hebt nou ook niet heel veel keus. Bosch, Siemens vallen allemaal onder dezelfde noemer. Met dezelfde problemen. Dus ik kon wel een andere oven uitzoeken, maar binnen die 2 merken hadden ze allemaal leverproblemen. Daarnaast wilde ik ook een helemaal zwarte oven. Die zijn er niet veel. En duurder was ook geen optie vanwege budget.
Ik wacht hier nu 2 weken op een inbouw koffieapparaat en een warmhoud lade van Bosch. Levering staat op volgende week gepland. De keuken monteurs gaven aan dat ze net een keuken hadden geïnstalleerd zonder vaatwasser, net voor mijn keuken dus.

Ik zou dus niet zomaar zeggen dat het alleen ovens zijn :P

Inbouw koffiemachine en warmhoud lade mis ik eigenlijk totaal niet. Kan me bij een oven of vaatwasser wel voorstellen dat het een stuk vervelender is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
evleerdam schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 19:55:
[...]

Ik wacht hier nu 2 weken op een inbouw koffieapparaat en een warmhoud lade van Bosch. Levering staat op volgende week gepland. De keuken monteurs gaven aan dat ze net een keuken hadden geïnstalleerd zonder vaatwasser, net voor mijn keuken dus.

Ik zou dus niet zomaar zeggen dat het alleen ovens zijn :P

Inbouw koffiemachine en warmhoud lade mis ik eigenlijk totaal niet. Kan me bij een oven of vaatwasser wel voorstellen dat het een stuk vervelender is.
Zeker. Onze oven is er nu al even. Dus wellicht dat de situaties verandert zijn. De monteur gaf destijds aan dat die slanke afzuigkappen ook niet aan te slepen waren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:36
[...]

Helaas geld het zo ongeveer voor alle apparatuur, het lijkt zelfs alleen maar erger te worden.
Overigens is dit niet alleen een probleem bij BSH, ongeveer iedere fabrikant heeft hier last van. Ben maar blij dat je niet voor Miele hebt gekozen...

En ja, dit is volledig aan Corona te wijten. De keukenzaken staat ook gewoon met hun rug tegen de muur. Er zijn vaak geen alternatieven leverbaar omdat die ook zijn uitverkocht. Er is ook geen enkele compensatie richting de keukenzaak terwijl zij wel enorme kosten hebben doordat de keuken niet in 1x kan worden afgewerkt.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikkie
[...]

Hier gaat het ook om een Carbon Black oven. Ik heb gisteren even gebeld en ze zijn nog op zoek naar een passend alternatief.
Bijzonder om te zien dat hoe er verschillend over aftersales wordt gedacht. :)

Even wat anders. Bij onze keuken hebben we gekozen voor een composiet gepolijst Topline Arasbesque blad. Man man man wat zijn wij bang om dit blad te gebruiken. Bang voor koffievlekken, fruit, rode kool etc😆.

It's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hu.ergin
@Barry|IA mag ik een beroep doen op jou expertise?

Wat is het kwaliteitsverschil tussen een Ballerina en Systemat? Wat zijn de kenmerken van een kwaliteit keuken ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti10
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13-04-2024
ik zou goed nadenken of ik die bar tegenover het kook gedeelte zou willen.
Vriend van me HAD dat ook, met als resultaat dat hij er nooit ging zitten als er gekookt vanwege de spetters.
diepte bar is ook maar 40 zo te zien, als je dan nog een beetje op het blad leunt zit je ook echt heel dicht op het koken. Wellicht iets naar links schuiven?
737freak schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 19:46:
Beste mede-Tweakers,

Ook hier een nieuwbouwappartement en aan het oriënteren op mijn eerste nieuwe keuken.
Deze week alles van dit topic tot dec 2019 teruggelezen en veel van opgestoken; wat een waardevolle bijdrages! Dank allemaal!

-----

Ruimte:
[Afbeelding]

Indeling / eerste tekening:
Bij de eerste keukenboer tot de volgende tekening gekomen:
[Afbeelding]

-----
Resultaat, eerste offerte:

Meubels: Subtotaal = €9.096,-
Häcker Systemat AV2035-GL V507 Zwart Lak
Bovenkasten in AV1080-GL Oude Eiken
Greeploos
Plint, 15cm
Eiland, 180x100cm
Blad langs wand, 180x60cm
Hoge kast, rond koof links, 60cm
Hoge kast, met oven, 60cm
Hoge kast, koel/vries, 60cm
Hoge kast, rond pilaar rechts, 30cm
Muur vullend, met 7cm resterende speling en opvulstukken

Werkblad: Subtotaal = €2.235,-
Composiet, 2cm, Molino TC2 Polished Starlight
- 180x60cm (langs wand)
- 180x100cm (eiland)

code:
1
2
3
4
5
6

Met korting indien vandaag besloten en mét een Hananto wijnklimaatkast 82cm/145L erbij: €15.500,-
Niet gedaan en dat vond de verkoper uiteraard heel jammer. Uiteindelijk al met al een prettig gesprek en goed geholpen.

Helaas bevat de offerte alleen deze bruto prijzen per categorie, en vervolgens de korting eroverheen.
Ben erg benieuwd naar de (ongezouten) meningen over bovenstaande. Tips qua opstelling en keuzes?
Feedback op deze offerte? Waar moet ik op letten? Hoe zou ik er meer uit kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

hu.ergin schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 22:16:
@Barry|IA mag ik een beroep doen op jou expertise?

Wat is het kwaliteitsverschil tussen een Ballerina en Systemat? Wat zijn de kenmerken van een kwaliteit keuken ?
Je kan ook de vraag andersom stellen, wat mis je als je een budget keuken koopt.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Hoe werkt die lamp nou in de praktijk? Dat filmpje is leuk om te zien maar daar wordt de lamp bestuurd door de ontwerper, die kent natuurlijk eventuele ongemakken. Is hij bijvoorbeeld ook makkelijk/goed te bedienen met minder licht in een ruimte?

Het kunnen bedienen van een lamp zonder fysiek contact is natuurlijk ideaal, zeker in een keuken.

Eerlijk is eerlijk, het is een heel gaaf exemplaar in heel veel verschillende afmetingen!

[ Voor 5% gewijzigd door Toppe op 12-12-2020 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
ik bedoel idd puur het afzuigen van die airfryer lucht.. Ik zie dat niet in combi met een bora goed gaan .. We zetten hem wel buiten ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 15:12
Wat ik raar vind is dat iedereen het heeft over luchtjes filteren bij het koken. Alleen met een airfryer of frietuur lijkt me dat wel wenselijk, maar voor de rest kook ik vooral dingen die ook lekker ruiken. Dan vind ik dat totaal niet erg als je dat in huis ruikt.
De afzuiging wordt bij ons vooral gebruikt voor de rookontwikkeling af te voeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
sNielz123 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 10:35:
Wat ik raar vind is dat iedereen het heeft over luchtjes filteren bij het koken. Alleen met een airfryer of frietuur lijkt me dat wel wenselijk, maar voor de rest kook ik vooral dingen die ook lekker ruiken. Dan vind ik dat totaal niet erg als je dat in huis ruikt.
De afzuiging wordt bij ons vooral gebruikt voor de rookontwikkeling af te voeren.
Ik hou ook van lekkere etens geuren maar hoef niet 2 dagen te ruiken dat ik hachee gemaakt heb oid.. of na het bakken van pannenkoeken dat je hele huis stinkt naar dat bakproces.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:32
Waarom heeft iedereen het altijd over 2 dagen, je hebt toch ook nog andere ventilatie?
Ik gebruik mijn afzuiger nooit, als het echt "erg" is zet ik de mech ventilatie even wat hoger, maar dan is de geur toch echt wel snel weg, de ochtend erna ruik ik zeker niks meer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Barry|IA
Ojjorz schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:43:
[...]

Je zou een punt hebben als Keukenloods dit zou aangeven verkoop. Vorige week werd er in de showroom nog gewoon belooft aan mensen dat apparatuur op tijd werd geleverd. Terwijl dus al duidelijk is dat je daar nooit aan kan voldoen. Allemaal maar om je verkoop op pijl je houden.

Het dan op Corona gooien en mensen ongepast gedrag verwijten is pas ongepast. Maar goed.
De verwachting vanuit BSH is nog steeds dat wanneer jij nu een keuken koopt, de apparatuur gewoon mee komt met de keuken (12 weken besteltijd). Dat er in het verleden meermaals door corona leveringen zijn uitgesteld, is overmacht. Daar kan Keukenloods niks aan veranderen. Een leentoestel aanbieden is killing voor Keukenloods. Dan kun je elke klant wel een apparaat uitlenen, die daarna onverkoopbaar is.

Elke zaak heeft hier last van, elke consument heeft hier last van. Het kost een keukenzaak bakken met geld om een keuken niet in één keer 100% op te leveren, dus die doen hun stinkende best.

Ik denk dat we in deze tijden de verwijten even lekker achterwege moeten laten en gewoon blij mogen zijn dat er überhaupt nog keukens geleverd en gemonteerd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikkie
Toppe schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 08:32:
[...]

Hoe werkt die lamp nou in de praktijk? Dat filmpje is leuk om te zien maar daar wordt de lamp bestuurd door de ontwerper, die kent natuurlijk eventuele ongemakken. Is hij bijvoorbeeld ook makkelijk/goed te bedienen met minder licht in een ruimte?

Het kunnen bedienen van een lamp zonder fysiek contact is natuurlijk ideaal, zeker in een keuken.

Eerlijk is eerlijk, het is een heel gaaf exemplaar in heel veel verschillende afmetingen!
Deze plank/lamp is ons ook aangeboden. Wij vonden het iets te high toch en te strak.
Toch maar gekozen voor een standaard plank met spotjes. (Ook al is deze nog niet geleverd)

It's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
mitsumark schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:10:
Waarom heeft iedereen het altijd over 2 dagen, je hebt toch ook nog andere ventilatie?
Ik gebruik mijn afzuiger nooit, als het echt "erg" is zet ik de mech ventilatie even wat hoger, maar dan is de geur toch echt wel snel weg, de ochtend erna ruik ik zeker niks meer.
Ik gebruik de mechanische afzuiger niet als afzuiger. Zeker dan niet.Waar ik nu een keuken heb van 3 x 2 wordt het straks 20m2.. Dat is toch een heel ander verhaal. En ik vind persoonlijk de mechnische afzuiging nou niet bepaald veel bijdragen.Mijn afzuigkap laat ik na het koken even nalopen en dan is het nagenoeg geurloos.

Dingen met ui (stoof gerechten ) ruiken echt behoorlijk..Pannenkoeken idem..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 21:32
Ik heb het topic ook ontdekt, leuk initiatief. Ben ook erg benieuwd naar jullie mening.
Wij zijn voornemens onderstaande keuken aan te schaffen. (Renders zijn niet top). Tips qua opstelling en feedback op prijs zijn welkom;

Apparatuur; EUR 18.043
- combi stoomoven: DGC 7845X greeploos (Aangesloten op watervoorziening)
- oven: H 7860 BPX greeploos
- koffie: CVA 7845 greeploos (Aangesloten op watervoorziening)
- inductie: KMDA 7634 FL
- koelkast: K 37252 ID
- vriezer: FNS 37402 I
- vaatwasser: G 7155 SC Vi xxl

Werkblad: EUR 3.999
Keramiek “Calcatta gold” (bovenkant en zijkant)

Kasten: EUR 16.802
X-EV 912 Wildeieken zwart (fineer hout)

Totaal prijs incl. Korting EUR 34.000

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LDzq_yhAksTkYgvmQnW7lHM80Fw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1NH6F4KEGGLPyEwoLA3ehE8b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gA9T3GT-vvB1A70IReNItwpBwhk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CgZmeAo9obmHkC0WhpmBYjsU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VnIXgb3PAOWApPUErFfxq8B1qm4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L4GBMMDimVRAEJ8vUw7315UX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
BlowFish schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:11:
Ik heb het topic ook ontdekt, leuk initiatief. Ben ook erg benieuwd naar jullie mening.
Wij zijn voornemens onderstaande keuken aan te schaffen. (Renders zijn niet top). Tips qua opstelling en feedback op prijs zijn welkom;

Apparatuur; EUR 18.043

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
mooie keuken en opstelling. Wel aan de prijs. Ook door een koffiemachine voor 3400 euro.... ieder zijn ding natuurlijk, maar het zou niet mijn keuze zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
737freak schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 19:46:
code:
1
2
3
4
5
6

Ik zou vaatwasser onder oven doen, kan ie op hoogte en minder last van het eiland er tegenover (krap als ie open staat). Daarnaast kan je zo'n 1000 euro besparen door de kookplaat ook van pelgrim te nemen, heb je ook met afzuiging, gekoppelde zones, grote spoelen, etc. En wat ik zelf een fijn idee vind: 8 jaar garantie op het duurste onderdeel uit m'n keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipswix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-06 17:35
Marinos83 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:30:
[...]

Ik zou vaatwasser onder oven doen, kan ie op hoogte en minder last van het eiland er tegenover (krap als ie open staat). Daarnaast kan je zo'n 1000 euro besparen door de kookplaat ook van pelgrim te nemen, heb je ook met afzuiging, gekoppelde zones, grote spoelen, etc. En wat ik zelf een fijn idee vind: 8 jaar garantie op het duurste onderdeel uit m'n keuken.
Mijn gevoel zegt juist die vaatwasser niet onder de oven plaatsen. Nu kun je je 'natte afgespoelde borden' nog boven het aanrecht houden voor je ze in de vaatwasser zet. Doe je hem niet onder het aanrecht dan krijg je iedere keer gezeik op je vloer.. als ik het me probeer in te beelden dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hu.ergin
Streamz schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:32:
[...]

Dan moet je eens goed kijken wat je nu eigenlijk hebt laten uitwerken.
Je kastenwand bestaat uit 2 x 2 x 60cm hoge kasten van 210m oid hoog. Omdat ze uitsteken zijn ze omkaderd, wat het prijzig maakt bij een keukenfabriek.Die passtukken is puur het resultaat van rastermaten en niet kunnen leveren van maatwerk
Ertussen zitten twee 75 (?) cm ladekasten met werkblad. Ook standaard. .

Je eiland bestaat uit 90 of 100cm brede ladekasten. Ook standaardmaten neem ik aan. Dus ergens heb je een aantal dure keuzes gemaakt. Blad wellicht? Stollen kosten geld (overigens lijkt me "open book" een verkeerde term, denk dat ze bedoelen dat de tekening doorloopt. Open boek gebruik je als je bijv een marmeren blok doormidden zaagt en dan twee dele gespiegeld tegen elkaar aanlegt).
Miele is wat duurder uiteraard. Omkasting zal een behoorlijk bedrag zijn.

Ik heb een keer bij B-Dutch een offerte opgevraagd voor mijn keuken. Zat in dezelfde range als keukenfabrikant, maar kon niet alles. Maar nogmaals, wat ik zie is geheel in het straatje van een interieurbouwer en het zou me verbazen als ze duurder zouden uitkomen. Eerder goedkoper.
En bij B-Dutch was het zo dat ik zelf apparatuur kon aanleveren. Die zij er dan ik konden verwerken.
De passtukken zijn er vanwege de greeplijst. Indien we push systeem kasten nemen dan verdwijnen de passtukken.

Contur is trouwens een prima merk, niet zomaar een instaplijn.

Helaas zijn alle Nederlandse keuken leveranciers behoorlijk duurder, behalve Bemmel en Kroon komt enigszins in de buurt. Alleen kunnen zij geen lades van 110cm leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunri5e
BlowFish schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:11:

Apparatuur; EUR 18.043

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie keuken. Maar geen Quooker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 21:32
Sunri5e schreef op zondag 13 december 2020 @ 09:11:
[...]

Mooie keuken. Maar geen Quooker?
Uiteraard een Quooker in zwart net als de wasbak :)

Die prijzen voor apparatuur geloof ik wel. Dat we te veel betalen voor Miele i.t.t Siemens ook. We vinden echter de uitstraling van de Miele in geheel zwart erg mooi. We hebben nu ook Miele en we zijn vorige week in het experience center geweest.. er is geen betere toch. Wat betreft de koffie tja 3400 euro (ex korting) is ook krankzinnig maar zodra je de betere oven wilt komt die met een uitgebreid display je wilt dezelfde op al de apparatuur en dan ben je aan de beurt voor de koffie (hebben ze slim bedacht..)

Wat betreft de kasten; EUR 16.000 voor hout fineer in deze opstelling is dat een nette prijs of kan dit beter? (Volledige indeling met lade kasten etc)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piknikker
  • Laatst online: 05-04 17:59
Piknikker schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:56:
[...]

We zijn weer eventjes verder en hebben dezelfde opstelling bij Keukenloods laten tekenen. Systemat AV2035 Graphite, met dezelfde apparatuur. Werkblad hebben ze niet standaard in het assortiment, maar daar kunnen ze wel aan komen zeggen ze.

***members only***
Knoop uiteindelijk doorgehakt, getekend bij Keukenstudio Paul. We zijn elke keer goed geholpen door Paul, dus er was ook wel een gunfactor. Daarnaast is de keuken pas voor 2022, dus service/aftersales is dan een belangrijk punt en hier hebben we bij Paul een heel goed gevoel bij.
Keukenloods kon het werkblad uiteindelijk toch niet regelen wat de beslissing ook makkelijker maakte. Keukenloods (Waddinxveen) kan ik nog steeds aanraden, de prijzen zijn goed en Systemat blijft een mooie keuken. Naast deze 2 zaken eigenlijk geen andere afspraken gehad, 1 prijsvechter en 1 servicegerichte keukenzaak, welke we allebei als positief ervaarden.

Mijn takeaways en leerpunten uit dit topic en mijn eigen zoektocht:
  • Skip DMG, tenzij je heel goed weet wat je wilt
  • Apparatuur is redelijk goed te vergelijken qua specs. Inspiratiehuis is een aanrader als je merk er tussen zit. Bij beide afspraken had ik een lijstje met apparatuur opties, scheelt toch weer een half uur van je afspraak.
  • Ik maakte ook de fout om losse apparatuur/werkblad offertes te vergelijken met een post uit een keukenofferte. Beter om complete keukens met elkaar te vergelijken, maar zelfs dit blijft lastig. En laagste prijs is niet altijd de beste deal.
  • Je moet geluk hebben met de verkoper, zelfs binnen eenzelfde vestiging kan de kwaliteit verschillen. Dus schrijf niet een hele zaak/keten af op basis van 1 afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06 19:52

chario2

Chario2 (818126)

Ik ben ook op jacht naar een keuken.
Budget circa 15000, euro.

Afgelopen zaterdag bij Asto keukens geweest en tekening laten maken.
1x wit model en 1x zwart model.

Nu ben ik onhandig en weet toch niet wat ik met de achterwand moet doen, vooral bij een zwarte keuken vind ik de achterwand lastig.

Nu heb ik tegels en daar heb ik een voorkeur voor.
Naast de tegel muur zit spachtel.

Zijn er winkels die ook de achterwand doen? Of is dat niet gewoon in de keuken wereld (wat ik nu denk)

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

chario2 schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:25:
Ik ben ook op jacht naar een keuken.
Budget circa 15000, euro.

Afgelopen zaterdag bij Asto keukens geweest en tekening laten maken.
1x wit model en 1x zwart model.

Nu ben ik onhandig en weet toch niet wat ik met de achterwand moet doen, vooral bij een zwarte keuken vind ik de achterwand lastig.

Nu heb ik tegels en daar heb ik een voorkeur voor.
Naast de tegel muur zit spachtel.

Zijn er winkels die ook de achterwand doen? Of is dat niet gewoon in de keuken wereld (wat ik nu denk)
Wij hebben in onze huidige keuken gewoon alles geschilderd met schrobvaste verf en dat bepaald opzich prima. De onderste 5cm moet je wel met regelmaat beetje poetsen en daarom kiezen we nu voor een smetplint met daarboven gewoon verf. Exacte hoogte van de plint moeten we nog bepalen.

Ons spoeleiland is 75cm diep waardoor we altijd nog kunnen tegelen zonder dat we heel veel moeten inleveren op de diepte van de werkruimte.

Nolte (waar wij hebben gekocht) biedt ook de mogelijkheid om een achterwand te leveren. Het is vaak met een printje (ijsblokjes, kruiden, groente, fruit, etc) of een soort steen of corton staal motiefje, je moet er van houden. Ik zou het niet zo snel doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Toppe op 13-12-2020 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
anti10 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 07:19:
ik zou goed nadenken of ik die bar tegenover het kook gedeelte zou willen.
Vriend van me HAD dat ook, met als resultaat dat hij er nooit ging zitten als er gekookt vanwege de spetters.
diepte bar is ook maar 40 zo te zien, als je dan nog een beetje op het blad leunt zit je ook echt heel dicht op het koken. Wellicht iets naar links schuiven?
[...]
Dat is inderdaad wel een goede suggestie, bedankt. In dat geval ga ik de bar aan de linkerkant doen, schuin tegenover de kookplaat.
Marinos83 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:30:
[...]
Vaatwasser op hoogte stond inderdaad hoog op mijn wensenlijst, want dat lijkt me ideaal. Echter werd mij dit afgeraden i.c.m. een 60cm (combi)oven er direct boven. Mijn ouders hebben deze configuratie en is qua hitte afvoer vrij problematisch (incl. hitte schade over de jaren). Nu is deze keuken ondertussen 15 jaar oud, dus ik weet niet of dat tegenwoordig nog steeds problemen geeft?

Goed punt v.w.b. 4 apparaten van Pelgrim en 8 jaar garantie. Alleen weet ik niet of een Pelgrim met afzuiging een acceptabel alternatief is i.p.v. een Bora. Lees overal dat overal Bora wordt aangeraden en de andere merken toch significant minder zijn op dit gebied. Of het de meerprijs van 1000 euro en het missen van de
'combi-garantie' waard is, is wel een lastige...
Flipswix schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:49:
[...]

Mijn gevoel zegt juist die vaatwasser niet onder de oven plaatsen. Nu kun je je 'natte afgespoelde borden' nog boven het aanrecht houden voor je ze in de vaatwasser zet. Doe je hem niet onder het aanrecht dan krijg je iedere keer gezeik op je vloer.. als ik het me probeer in te beelden dan..
Goede toevoeging, bedankt. Vaatwasser zo dicht mogelijk bij de spoelbak is inderdaad wel één van mijn wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Gister bij Satink in Zwolle geweest.

Mooie keuken bij elkaar gezocht. We hebben alleen tekeningen (render) meegekregen ,de offerte volgt. Daar was geen tijd meer voor omdat de adviseuze uitgebreid de tijd heeft genomen om voor een ons indeling te maken die we nog niet eerder bedacht hadden in onze ruimte. Tegen de tijd dat we alles bij elkaar hadden was de zaak eigelijk al gesloten ;)

Het is een Hacker Systemat geworden.

Hoge kastenwand , 3 meter breed (zwart eiken achtig (meen fineer maar ben vergeten frontje te noteren) met daarin
siemens combi oven/magnetron en combi oven/stoom (iq 700 lijn(, siemens koeler (iq 500 lijn) en voorraad kast .

Een eiland, 2 meter in Lavagrijs (geen mat front maar licht 1080) glanzend) met laden . Kookplaat van Bora

We hebben ook nog een laag deel , 2.95 ong. (die aan de hoge wand vast komt, dus soort van L) met daarin de
le mans hoekkast, spoelbak met cooker , vaatwasser (siemens met besteklade, dacht ook iq 700 serie) en nog een kast met daarin lades maar aan buitenzijde deur om het rustig te houden qua lijnen.

Blad is jet black gepolijst composiet (niet opgedikt), bij aanrecht waar we spoelen komt nog een spatrand van 20 cm.

We zijn erg tevreden met de tekening tot nu toe, moet nog gefinetuned worden en we wachten de offerte met totaalprijs ook even af

Plaat is wat minder, is foto van een A3 print ;)

.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5_LYBfOfISAt4l0ch-0dtok-jZM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B8LBZFbYAxitkKMhlAkckBQZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Goede toevoeging, bedankt. Vaatwasser zo dicht mogelijk bij de spoelbak is inderdaad wel één van mijn wensen.
Ik zou geen pelgrim vaatwasser nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
mevrouwKees_1 schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:04:
[...]

Ik zou geen pelgrim vaatwasser nemen!
Waarom niet? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Zowel mijn schoonzus als mijn moeder had er 1.. die werden er niet blij van. Ze hadden een van de duurste modellen maar waardeloos. Vaat niet goed droog, zetmeelresten bleven zitten etc..
Pelgrim staat niet bepaald bekend om zijn geweldige vaatwasser... Kookspul is prima maar vaatwasser .. doe maar niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dabachata
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-05 23:58
Wat zijn jullie ervaringen met functies als '0-graden lage humiditeit vlees(waren) & vis zone' en geavanceerde bakken onderin de koelkast met schuifje voor aanpassen gewenste humiditeit (2-graden of 0-graden zone afhankelijk van merk volgens mij, middels schuifje te bepalen of je lage/normale (fruit?) of hoge (sla/groente?) humiditeit wil) bij A-merken koelkasten?
(Liebherr/Miele, Bosch/Siemens/Neff, Samsung, LG)

Merk je echt een verschil/dat het werkt? Ik heb zelf een Liebherr No Frost vriezer en dat werkt echt geniaal, zeker geen gimmick. Maar bij bovenstaande geavanceerde zones vraag ik me af of het echt een (groot) verschil maakt en de meerprijs t.o.v. een uitvoering zonder deze functies gerechtvaardigd is (zelfde merk, zelfde afmetingen, verschil wel/geen 0-graden zone/schuifjes) De meerprijs is namelijk aanzienlijk..

Misschien is de vraag al eerder gesteld maar ik heb uitgebreid gezocht in dit topic en elders op Tweakers forum naar termen als 'koelkast', 'no frost', '0 graden zone' en de vraag nog niet echt gesteld gezien. Wel veel mensen die A-merken koelkast met veel functies overwogen en/of aangeschaft hebben, maar geen gebruikerservaringen.

Inverter-Compressor, een duo koelsysteem in koel/vries-combi (koel- en vries-gedeelte elk hun eigen separate koeling) en een deur die vanaf een bepaalde hoek zichzelf sluit zijn naast No Frost wel zaken die een verschil maken volgens mij en tegen redelijke meerprijs te overwegen zijn, maar van bovenstaande functies heb ik het nog niet kunnen achterhalen terwijl de meerprijs best aanzienlijk is..

N.B. Ik ben me er van bewust dat No Frost in een koel/vries-combi vaak inhoud dat je heel beperkte ruimte hebt in de vriezer (80 à 90 liter inhoud, al helemaal i.c.m. A+++) dus ik zoek al specifiek op 100+ liter modellen (4 lades of 70cm breed) mocht ik voor een combi gaan. Hel wat reviews in dit topic gelezen waarin mensen verrast waren over de kleine inhoud vriezer bij No Frost..

Zoektermen: Fresh Zone, BioCool, BioFresh, SuperCool, PowerCooling, HyperFresh, VitaFresh, FreshSafe, PerfectFresh, DailyFresh, MasterFresh, Fresh 0 Zone, FreshZone, ZeroZone, Fresh Balancer, Fresh Converter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:10
Onze huidige koel/vries-combi heeft HyperFresh en dat werkt erg goed. Groenten en kruiden blijven echt langer vers. Voor de nieuwe keuken komt er dan ook zeker een koelkast met 0-graden lade. Dat zou nog beter moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupDeBoer
  • Laatst online: 15:32
107mb schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:55:
[...]

wij hebben niet die plank, maar de hanger en de wandlamp. Beide 550 euro per stuk. Alternatief was o.a. ingebouwde spotjes. In ons geval 4 stuks a 325 euro per stuk!! De keuze was toen snel gemaakt.
@107mb
Hoe bevalt het licht verder? Geeft het ook voldoende werklicht wanneer je de stand 'werklicht' inschakelt?
Vind dat lastig te zien in de promofilmpjes die er zijn. Binnenkort dit maar eens in het echt gaan bekijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PascalJanssen
  • Laatst online: 03-03 18:53
dabachata schreef op maandag 14 december 2020 @ 04:28:
Wat zijn jullie ervaringen met functies als '0-graden lage humiditeit vlees(waren) & vis zone' en geavanceerde bakken onderin de koelkast met schuifje voor aanpassen gewenste humiditeit (2-graden of 0-graden zone afhankelijk van merk volgens mij, middels schuifje te bepalen of je lage/normale (fruit?) of hoge (sla/groente?) humiditeit wil) bij A-merken koelkasten?

Merk je echt een verschil/dat het werkt? Ik heb zelf een Liebherr No Frost vriezer en dat werkt echt geniaal, zeker geen gimmick. Maar bij bovenstaande geavanceerde zones vraag ik me af of het echt een (groot) verschil maakt en de meerprijs t.o.v. een uitvoering zonder deze functies gerechtvaardigd is (zelfde merk, zelfde afmetingen, verschil wel/geen 0-graden zone/schuifjes) De meerprijs is namelijk aanzienlijk..

Misschien is de vraag al eerder gesteld maar ik heb uitgebreid gezocht in dit topic en elders op Tweakers forum naar termen als 'koelkast', 'no frost', '0 graden zone' en de vraag nog niet echt gesteld gezien. Wel veel mensen die A-merken koelkast met veel functies overwogen en/of aangeschaft hebben, maar geen gebruikerservaringen.

Inverter-Compressor, een duo koelsysteem in koel/vries-combi (koel- en vries-gedeelte elk hun eigen separate koeling) en een deur die vanaf een bepaalde hoek zichzelf sluit zijn naast No Frost wel zaken die een verschil maken volgens mij en tegen redelijke meerprijs te overwegen zijn, maar van bovenstaande functies heb ik het nog niet kunnen achterhalen terwijl de meerprijs best aanzienlijk is..

N.B. Ik ben me er van bewust dat No Frost in een koel/vries-combi vaak inhoud dat je heel beperkte ruimte hebt in de vriezer (80 à 90 liter inhoud, al helemaal i.c.m. A+++) dus ik zoek al specifiek op 100+ liter modellen (4 lades of 70cm breed) mocht ik voor een combi gaan. Hel wat reviews in dit topic gelezen waarin mensen verrast waren over de kleine inhoud vriezer bij No Frost..

Zoektermen: Fresh Zone, BioCool, BioFresh, SuperCool, PowerCooling, HyperFresh, VitaFresh, FreshSafe, PerfectFresh, DailyFresh, MasterFresh, Fresh 0 Zone, FreshZone, ZeroZone, Fresh Balancer, Fresh Converter
In ons huidige huis hebben we een Miele met perfectFresh. Werkt echt erg goed. Groente blijft gewoon makkelijk twee weken goed, tegen ongeveer een week in een gewone groentelade.

In ons nieuwe huis nemen we het weer, maar nu van liebherr. Is hetzelfde systeem, aangezien Miele het van liebherr koopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-06 13:10
@dabachata bestaat er wel een inbouw koel-/vriescombinatie met vriesgedeelte>100l?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudje88
  • Laatst online: 05-06 04:21
mevrouwKees_1 schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:25:
[...]

Zowel mijn schoonzus als mijn moeder had er 1.. die werden er niet blij van. Ze hadden een van de duurste modellen maar waardeloos. Vaat niet goed droog, zetmeelresten bleven zitten etc..
Pelgrim staat niet bepaald bekend om zijn geweldige vaatwasser... Kookspul is prima maar vaatwasser .. doe maar niet..
Mijn ouders hadden een Siemens vaatwasser waar ze niks als problemen mee hadden...

Dat betekend nog niet dat alle Siemens vaatwassers per definitie slecht zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
dabachata schreef op maandag 14 december 2020 @ 04:28:

Hier ervaring met een Vitafresh plus (van Bosch) koelkast. Het is een simpel schuifje waarmee je de luchtvochtigheid kan bepalen. Heb het idee dat het goed werkt. Bosch geeft aan 2 weken verse groente (in plaats van 1) en kan dat niet zo direct bevestigen, maar zeker wel langer dan normaal.

Met betrekking tot no frost vriezer, dat werkt nog beter. Mijn oude vriezer moest ik elk jaar ontdooien want daar zat echt veel ijs in. Ja, je hoeft het niet per se te ontdooien elk jaar maar dan neemt je inhoud een stuk af en heb je veel meer energie nodig om te koelen. Bij een no frost heb je wat minder inhoud, maar inderdaad zal je dan gewoon een iets grotere vriezer moeten nemen. Ik raad zelfs aan om koelkast en vriezer apart te nemen vanwege ruimte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
@dabachata Hier ook een Bosch met 2 0-graden lades. Weet niet of die luchtvochtigheidsschuif iets toevoegd, maar de 0 graden zone zorgt wel dat groente/fruit veel langer houdbaar zijn. Ook kan je er ijskoud bier in krijgen als dat je ding is :)

Ik zou geen koelkast meer kopen zonder. Het scheelt meestal 100-200 euro. Lijkt me meer waard dan een mooier frontje of een mooier werkblad. Maar goed iedereen heeft z'n eigen prioriteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
YoupDeBoer schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:28:
[...]

@107mb
Hoe bevalt het licht verder? Geeft het ook voldoende werklicht wanneer je de stand 'werklicht' inschakelt?
Vind dat lastig te zien in de promofilmpjes die er zijn. Binnenkort dit maar eens in het echt gaan bekijken.
de lampen bevallen goed. Het zijn geen halogeenlampen, maar er komt voldoende licht van af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Reactie vanuit Jansen & de Bont:
Members only:

Woning wordt pas over 1¼ jaar opgeleverd. Bent benieuwd of er dan toch een nieuw model is tegen die tijd.

Vraag was of er binnenkort een pendant variant met Gesture Control Premium kwam.

[ Voor 9% gewijzigd door Source90 op 14-12-2020 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeMau89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-05 19:38
Source90 schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:57:
Reactie vanuit Jansen & de Bont:

***members only***

Woning wordt pas over 1¼ jaar opgeleverd. Bent benieuwd of er dan toch een nieuw model is tegen die tijd.

Vraag was of er binnenkort een pendant variant met Gesture Control Premium kwam.
Opzich jammer, maar ik denk dat het boven eeneettafel prima is als hij nu is. Dat is in ieder geval de use-case die ik er voor heb.
Mogelijk dat ik er ook 1 boven het kookeiland hang, maar ook dan is die premium control naar mijn inziens minder belangrijk. Je zet het aan, en gaat aan het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
WeeMau89 schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:13:
[...]

Opzich jammer, maar ik denk dat het boven eeneettafel prima is als hij nu is. Dat is in ieder geval de use-case die ik er voor heb.
Mogelijk dat ik er ook 1 boven het kookeiland hang, maar ook dan is die premium control naar mijn inziens minder belangrijk. Je zet het aan, en gaat aan het werk.
Zeker waar. Het standaard model is ook erg strak.

Idee bij ons is om de 270cm variant te nemen. Zoals in hun eigen promo-filmpje voor de premium, zou het fijn zijn om enkel een deel boven het barretje aan te kunnen zetten, i.p.v. de gehele 2 meter 70 bak aan licht, als je gaat natafelen of ontbijten.

Op zijn vraag heb ik teruggestuurd dat een eventueel grotere "bak"/behuizing voor de lamp mijns inziens qua design geen probleem is, als de techniek daar dan wel in past. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Zojuist hebben wij onze offerte voor onze samengestelde keuken ontvangen. Ik ben erg benieuwd wat jullie van het ontwerp en de prijs vinden.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Sunri5e schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:59:
Zojuist hebben wij onze offerte voor onze samengestelde keuken ontvangen. Ik ben erg benieuwd wat jullie van het ontwerp en de prijs vinden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Deur recht achter de spoelbak? :?
Weet niet waar de deur naar toe gaat, maar lijkt mij best pijnlijk als iemand de deur open zwaait en je staat net je handen te wassen of iets dergelijks.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Martinusz schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:03:
[...]

Deur recht achter de spoelbak? :?
Weet niet waar de deur naar toe gaat, maar lijkt mij best pijnlijk als iemand de deur open zwaait en je staat net je handen te wassen of iets dergelijks.
Die deur zit nu in de woning op deze plek. Echter wordt de woning volledig gerenoveerd dus de kans is groot dat deze weg gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
swasoe schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:37:
Vandaag mijn eerste offerte gekregen voor een nieuwe keuken in een nieuwbouw appartement. Dit is de eerste keer dat ik voor een keuken ben gaan kijken. Graag deel ik deze en ben ik heel benieuwd naar jullie mening (vooral ook over de prijs).

Het betreft het volgende:

Zwarte ultra matte kasten (eigen merk, betreft hoogstwaarschijnlijk Rotpunkt)
• Hoge kastenwand met 5 kasten en inbouw apparatuur (3,0m breed, 2,10m hoog: 2 oven-magnetron combinatie, koel-vries combinatie
• Kookeiland (1,20m x 2,40m) met inbouwvaatwasser, kookplaat, wijnkoelkast en kraan.
• Aparte kast in de hoek voor koffie (1,20m x 0,6m)

Apparatuur
• Bora Puru inductie met afzuigsysteem
• Quooker Pro3
• Siemens IQ500 koel/vriescombinatie
• Siemens IQ700 oven met magnetronfunctie (2x)
• Siemens IQ300 vaatwasmachine (SN63H800BE)
• Miele wijnkoelkast (geen specificatie van)

Blad composite 2 of 3 cm dik. Wordt niet gespecificeerd (Kemie Just Silestone)
• Kookeiland: 2,4m x 1,2m
• Blad van aparte kast: 1,2m x 0,6m.

Overig
• Ombouw van hout om de hoge zwarte kasten
• Inbouw stopcontact
• RVS spoelbak

Kosten: 23.378 (incl. ombouw excl. lampen en verleggen leidingen). Nog geen onderhandeling plaatsgevonden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En? Uiteindelijk gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-05 22:03
Sunri5e schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:59:

***members only***
Hebben zij nou bewust geen prijs gegeven voor de afzonderlijke onderdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
hallom schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:50:
[...]

Hebben zij nou bewust geen prijs gegeven voor de afzonderlijke onderdelen?
Geen idee? We moeten daar nog voor een tweede gesprek heen.
Pagina: 1 ... 186 ... 516 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1