Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB3
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-11-2024

MB3

@Serhat12 Heb je op je offerte ook gespecificeerd gekregen wat de prijs van je apparatuur, blad en meubels is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serhat12
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 02-05-2023
@JackBol @Wilke

Thanks voor de feedback!

Als ik de oven hoger zou zetten ligt het inderdaad te hoog. Ik kan de nis lager zetten op oven hoogte, maar wordt die dan niet te laag? Is het echt zo pijnlijk voor de ogen, dan moet ik er wel wat op verzinnen 8)7

En omzetten naar pto is een goeie!

@MB3 Ja.

Blad = 1959euro
Apparatuur totaal = 2128euro
Totaal meubelprijs = 7363euro

Ik kan het totaaloverzicht sturen als dat helpt :) .
JackBol schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 07:34:
[...]

Die misalignment tussen de nis en de ovens doet echt pijn aan mijn ogen 😢

Ook zou ik de onderste lade pto maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-04 23:22
Kohnee schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:52:
Wij hebben bij superkeukens een keuken laten samenstellen. Zijn er best wel tevreden over.

Blad is keramiek
Keukenkastjes hoogglans wit
Apparatuurlijst:
Siemens EH877FVC5E
Siemens KI81RADE0
Siemens SN63HX60CN
Siemens HM636GNS1
Novy 821
Quooker 22+XBLK

Apparatuur koop ik los daarom staat dit ook niet in de tekening

Kosten:
Keuken + Blad + werkblad + plaatsen = 6830
Apparatuur = 5250

Hebben mensen nog aanvullingen op deze keuken?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waarom hebben jullie voor die nis gekozen? Die vind ik een beetje afbreuk doen aan de keuken. Als je er een zogenaamde koffiecorner van wilt maken dan is die te klein? Kan je niet kiezen voor een inbouwkoffiemachine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Serhat12 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:18:
@JackBol @Wilke

Thanks voor de feedback!

Als ik de oven hoger zou zetten ligt het inderdaad te hoog. Ik kan de nis lager zetten op oven hoogte, maar wordt die dan niet te laag? Is het echt zo pijnlijk voor de ogen, dan moet ik er wel wat op verzinnen 8)7
Wij hebben de bovenste la in de nis van hetzelfde keramische materiaal gemaakt als het werkblad, waardoor het lijnenspel door loopt.

Verder zou ik de deurtjes boven de nis klapdeurtjes maken en onder de nis lades ipv. deuren.
Kost een beetje meer maar is een stuk praktischer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2w01TZK6wKRLRNY3ukHwap5g2xw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/99KmJSrjzxsGpRQ1sgRjwVvY.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door JackBol op 04-12-2020 11:39 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:08
lonehitman schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:21:
[...]

Waarom hebben jullie voor die nis gekozen? Die vind ik een beetje afbreuk doen aan de keuken. Als je er een zogenaamde koffiecorner van wilt maken dan is die te klein? Kan je niet kiezen voor een inbouwkoffiemachine?
Hij schrijft: Apparatuur koop ik los daarom staat dit ook niet in de tekening

Daar komt dus de oven, die niet op de tekening staat....

Ik zou bijvoorbeeld ook een kraan in mijn keuken willen, die staat ook niet op de tekening.

[ Voor 8% gewijzigd door Golf2vr6 op 04-12-2020 11:42 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB3

MB3

Serhat12 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:18:

@MB3 Ja.

Blad = 1959euro
Apparatuur totaal = 2128euro
Totaal meubelprijs = 7363euro

Ik kan het totaaloverzicht sturen als dat helpt :) .

[...]
Totaal €11.450 + €1.100 montage = €12.550 en de rest dan accessoires denk ik?

Apparatuur heb je denk ik aardig wat korting op gehad, dat zit dan een deel in de meubel prijs.

Mij lijkt het voor het totaal plaatje wel een redelijke prijs (anders een voorstel doen om het af te ronden?)

Maar misschien dat de echte kenners een andere mening hebben........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-04 23:22
Golf2vr6 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:40:
[...]

Hij schrijft: Apparatuur koop ik los daarom staat dit ook niet in de tekening

Daar komt dus de oven, die niet op de tekening staat....

Ik zou bijvoorbeeld ook een kraan in mijn keuken willen, die staat ook niet op de tekening.
8)7 8)7 Zo overheen gelezen.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timsurname
  • Laatst online: 02-12-2024
We hebben de definitieve offerte van onze keuken binnen. Hieronder onze keuze:
- Systemat AV 2135-GL zwart mat lak UV. Is dit kwalitatief goed spul?
- Dekston 12mm massief (Kelya SATIN)

Afwasmachine: Siemens SX63H800BE
Kookplaat: Siemens EX877LX67E
Combi-oven: Siemens HM876G0B6
Inbouw koffie: Siemens CT836LEB6
Vriezer: Siemens GI81NSCE0
Koelkast: Siemens KI81RSDE0

Opstelling is een eiland van 300x120cm met een hoge kastenwand van 5 kasten. Dit alles voor 23.500. Zien jullie nog gekke dingen? Gekke apparaten of bieden ze ons gewoon goed kwalitatief spul aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:37
Jerry1977 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:31:
Beste Tweakers,

Wij hebben een keuken laten samenstellen en zijn er best wel tevreden over...
Keuken is van het merk ballerina, het gaat even niet om de prijs maar om de opstelling.
Wat zouden jullie eventueel anders doen en waarom?

Siemens EX877LVV5E
Siemens LC91KWW61S
Siemens SN65Z800BE
Siemens KI86NVFF0
Siemens HN878G4B6
Liebherr WTES 1672-22
Quooker 22+XRVS[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De genoemde Liebherr WTes 1672 is een vrijstaande wijnkast (=rondom in RVS afgewerkt). Je moet in dit geval de UWtes 1672 hebben.
Ik zou persoonlijk in dit geval voor de greeploze zwarte variant kiezen, de UWTgb 1682. De rest van de keuken is namelijk greeploos, en het zwarte past mijns inziens mooier bij de oven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manarinth
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Ik ben een enorme lurker, maar dit topic zorgt stiekem wel voor uren leesvermaak hoor. Wij zijn voor het eerst voor een keuken gaan kijken, iemand nog verbeteringen voor deze opstelling?

Invulling van de kastenwand is nog een WIP, nu inbouwoven, vriezer, apothekerskast, koelkast, maar we willen ook nog ergens een magnetron kwijt in de keuken.. :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T4TB8WLM9_JzXtc7PVWzCuyZBSw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hqBxGQ873fhsEaGbvqBC0ewx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CfG2ujudI197mrPyuSXPaqq93PQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/YevWDvc9rXc3hcYjvP8i6ar5.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JW2kUHjk2VxUXa1BXen6AaTrG1Q=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/YuK3uvFZ9e0NPlzbUzk19x8t.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qIElGUNNwM_GIalXKOgUJlwLOmI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/EE0Uze4RKDoAZMGd9TeFxAUl.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IpVbStL8Jt0SNvhz71QrJpCVQBI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/TCvbS4qxkIGWIaySHaspK9yu.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-04 15:40
Volgens mij heb je nu een Bosch oven gekozen, je kan dit model overwegen, dat is zo'n beetje het meest uitgebreide model, een combinatie van oven en magnetron, met pyrolyse.
https://www.bosch-home.nl...nuizen/bakovens/HMG8764C7

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Manarinth schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:56:
Ik ben een enorme lurker, maar dit topic zorgt stiekem wel voor uren leesvermaak hoor. Wij zijn voor het eerst voor een keuken gaan kijken, iemand nog verbeteringen voor deze opstelling?

Invulling van de kastenwand is nog een WIP, nu inbouwoven, vriezer, apothekerskast, koelkast, maar we willen ook nog ergens een magnetron kwijt in de keuken.. :?

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Keuken is veel te groot voor de ruimte. Een U keuken met een doorloop van nog geen 120cm zou mij een benauwd gevoel geven.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manarinth
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Barry schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:11:
[...]

Keuken is veel te groot voor de ruimte. Een U keuken met een doorloop van nog geen 120cm zou mij een benauwd gevoel geven.
Dankjewel! De doorloop is toch 1.22 nu (242 cm, 2*60 cm kast/blad, 122 cm over)? Straks eens uittekenen op de grond, kijken hoe dat voelt.

Ergens verwachtte ik wel dat het te groot aan het worden was, dit is gewoon een resultaat van het optellen van onze wensen zonder een rem erop. We willen geen bovenkastjes, wèl een barretje. Dan moeten we het qua opbergen al gauw in de lengte zoeken denk ik..

Zou je aanraden de vaatwasser naar de andere zijde te plaatsen zodat de kastenwand wat minder ver komt? Of iets schrappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cagdas
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12:44
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 39% gewijzigd door Cagdas op 06-02-2021 06:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17:50

Rzaan

Altijd zoekende

Manarinth schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:41:
[...]
Dankjewel! De doorloop is toch 1.22 nu (242 cm, 2*60 cm kast/blad, 122 cm over)? Straks eens uittekenen op de grond, kijken hoe dat voelt.
Ik heb wel eens een situatie nagebouwd met karntonnen dozen. Dan voel je helemaal of iets werkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mokum80
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 25-04 22:52
Voor de geïnteresseerden, Cosentino heeft nu een showroom in Amsterdam. Mooie zaak waar diverse slabs in groot formaat te bezichtigen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hu.ergin
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-11-2022
Trapezoid schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:36:
[...]

Zoals al is gezegd, als je iets hebt dat spat, als je een gloeiend hete pan gebruikt is dat echt niet fijn zitten aan tafel.
Daarnaast vraag ik me af waarom je een keuken van bijna 40k zou nemen, en dan maar zon kleine eettafel. Is dat een bewuste keuze?
Een tafel van 200x110 is voor ons voldoende. We kunnen nog naar 205. Een grote tafel betekent opschuiven en dat gaat ten koste van de symmetrie met de rest van de woning,

Eerlijk gezegd valt het spetten bij ons redelijk mee. En als er wordt gekookt waarbij het spat zou je de ook de andere kant van de inductieplaat kunnen gebruiken.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Barry
Per heden stop ik met de verkoop van keukens via Tweakers. Onlangs heb ik er voor gekozen om in een wat hoger prijssegment te opereren, waardoor ik niet meer de goedkoopste kan en wil zijn.

Voor advies kun je mij uiteraard altijd taggen, maar wel binnen dit topic, zodat iedereen er wat aan heeft. Maar ik zal geen reactie meer geven op DM's met offerteaanvragen. Ik krijg dagelijks meerdere berichten en kan niet overal uitgebreid op reageren. Verzoek is dan ook om geen aanvragen meer te doen.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serhat12
@lonehitman ik was inspiratieloos dus een willekeurige nis leek me wel creatief.

@MB3 Thanks voor het checken van de prijs. Geeft me een goed gevoel dat ik gerust hier wel een keuken kan aanschaffen.

@JackBol Thanks voor de tips! Ik zal zeker gebruik maken van de extra kleurtjes en hoogtes om te zorgen dat alles doorlijnt. Was er eerst niet van bewust dat het niet mooi zou zijn |:(
lonehitman schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:21:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB3

MB3

@Serhat12 was de prijs die je kreeg al uit onderhandeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serhat12
Yep. Lager wilde die niet. Keukenloods overigens. Maar heb veel gelezen over de DMG, vandaar mijn zorgen.
MB3 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:13:
@Serhat12 was de prijs die je kreeg al uit onderhandeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MB3

MB3

Serhat12 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:15:
Yep. Lager wilde die niet. Keukenloods overigens. Maar heb veel gelezen over de DMG, vandaar mijn zorgen.

[...]
Heb je ook al ergens anders een offerte laten maken met dezelfde apparatuur,meubel en blad?
Dan heb je vergelijkings materiaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serhat12
Yes. Bij de Projectleverancier, Nuva keukens in brabant.
Zij kwamen boven de 14k uit.

Echter kwam ik er later/te laat achter dat dat ook een DMGtje is. Geen idee of er sprake is van sluw samenspel. :o

Ik zal de kastjes eens laten aanpassen zoals de tips en in AV4035 fluweelblauw. Dan kom ik met het eindresultaat over een tijdje.
MB3 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:06:
[...]

Heb je ook al ergens anders een offerte laten maken met dezelfde apparatuur,meubel en blad?
Dan heb je vergelijkings materiaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Goedemiddag,

19 december hebben we weer een afspraak om de keuken definitief te maken.

In eerste instantie hebben we gekozen voor een AEG IDE84243IB kookplaat, 4 zones met de mogelijkheid ze te koppelen.

Nu begint vrouwlief iets wat te twijfelen om misschien toch voor een Bora te gaan, de Pure X. Deze vindt ze wat mooier om te zien (vooral de omlijning van de kookzones) en het ronde filter lijkt haar makkelijker schoonmaken.

Wij hebben totaal geen verstand van kookplaten en iedereen heeft zijn eigen mening, maar wie kan nou echt wat zinnigs zeggen tussen deze platen, of waarom we juist Bora of AEG links moeten laten liggen. We gaan wel voor recirculatie.

De adviesprijs van de AEG is €3299 en we krijgen (volgens mij) 30% korting op de adviesprijs.

Voor het gemak even alle apparatuur die we uitgekozen hebben. We zijn hierin niet gebonden aan AEG, schiet alles maar los :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UZLJi-kWF9ZBXRRSxsGEAFyQ9WI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xbJta133SQlnKZVtbecKDyGS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OjyDheLllEWvp_37Ot7bsxwtp1U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hw1TSMlKp5Or73Nhe0MQMVx5.png?f=fotoalbum_large

Edit: Ben zelf nog even aan de slag gegaan met het kiezen van apparatuur. Er vanuit gaande dat ik ook op Siemens die 30% korting krijg dan ben ik daar slecht €114 duurder uit. Deze plaat ziet er ook netjes uit. Alleen waarom zou ik voor Siemens kiezen en niet voor AEG? Of Bora?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/es9njCrojJTnH6N8b60LnFD60d0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wc6RCmx6QmIftbx2ek8wmRNn.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Toppe op 05-12-2020 13:46 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:47
Toppe schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:02:
Goedemiddag,

19 december hebben we weer een afspraak om de keuken definitief te maken.

In eerste instantie hebben we gekozen voor een AEG IDE84243IB kookplaat, 4 zones met de mogelijkheid ze te koppelen.

Nu begint vrouwlief iets wat te twijfelen om misschien toch voor een Bora te gaan, de Pure X. Deze vindt ze wat mooier om te zien (vooral de omlijning van de kookzones) en het ronde filter lijkt haar makkelijker schoonmaken.

Wij hebben totaal geen verstand van kookplaten en iedereen heeft zijn eigen mening, maar wie kan nou echt wat zinnigs zeggen tussen deze platen, of waarom we juist Bora of AEG links moeten laten liggen. We gaan wel voor recirculatie.

De adviesprijs van de AEG is €3299 en we krijgen (volgens mij) 30% korting op de adviesprijs.

Voor het gemak even alle apparatuur die we uitgekozen hebben. We zijn hierin niet gebonden aan AEG, schiet alles maar los :)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Edit: Ben zelf nog even aan de slag gegaan met het kiezen van apparatuur. Er vanuit gaande dat ik ook op Siemens die 30% korting krijg dan ben ik daar slecht €114 duurder uit. Deze plaat ziet er ook netjes uit. Alleen waarom zou ik voor Siemens kiezen en niet voor AEG? Of Bora?
[Afbeelding]
Ik denk dat er weinig mensen zijn met ervaring met verschillende kookplaten.
De algemene opvatting in dit topic, en van de experts die in de keukenindustrie zitten, is dat de Bora de beste in zijn klasse is. Heb nog niemand in dit topic ontevreden gezien over de keuze van een Bora. Met name de effectieve ruimte voor bannen schijnt wat groter te zijn omdat de bediening op een handige plek zit.

Soms wordt er gekozen voor een andere plaat maar die keuze is ook regelmatig gedreven door een (iets) lagere prijs of omdat de keukenleverancier geen Bora kan leveren. Hoeft niet te betekenen dat andere platen slecht zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door SquareOne op 05-12-2020 15:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

SquareOne schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 15:04:
[...]

De algemene opvatting in dit topic, en van de experts die in de keukenindustrie zitten, is dat de Bora de beste in zijn klasse is. Heb nog niemand in dit topic ontevreden gezien over de keuze van een Bora. Met name de effectieve ruimte voor bannen schijnt wat groter te zijn omdat de bediening op een handige plek zit.

Soms wordt er gekozen voor een andere plaat maar die keuze is ook regelmatig gedreven door een (iets) lagere prijs of omdat de keukenleverancier geen Bora kan leveren. Hoeft niet te betekenen dat andere platen slecht zijn.
Tsja ik heb bewust geen Bora gekozen maar een grote Bosch met zones. Die afzuiging en schoonmaken daarvan zie ik niet zitten, bediening van Bosch is fijn en overall een hele prettige plaat om mee te werken.
En veel goedkoper was die ook echt niet...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

SquareOne schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 15:04:
[...]

Maar het grootste nadeel van een Bora vindt ik het feit dat hij vlak in het blad lijkt te liggen. Mocht je dus ooit een andere plaat moeten nemen dan lijkt het alsof je een uitdaging hebt.

De Siemens plaat ziet er ook netjes uit en Siemens lijkt in dit topic sowieso een stap voor te hebben ten opzichte van AEG en op die informatie zouden we dus eventueel een overstap kunnen/willen maken naar Siemens. Nadeel is dat we dan maar wel één vriezer hebben ipv twee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
Toppe schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 16:07:
[...]

Maar het grootste nadeel van een Bora vindt ik het feit dat hij vlak in het blad lijkt te liggen. Mocht je dus ooit een andere plaat moeten nemen dan lijkt het alsof je een uitdaging hebt.

De Siemens plaat ziet er ook netjes uit en Siemens lijkt in dit topic sowieso een stap voor te hebben ten opzichte van AEG en op die informatie zouden we dus eventueel een overstap kunnen/willen maken naar Siemens. Nadeel is dat we dan maar wel één vriezer hebben ipv twee
Je kunt ook voor opbouw kiezen bij de Bora.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
Toppe schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 16:07:
[...]

Ik heb geen ervaring met Siemens of AEG (behalve dan mijn wasmachine ;) ) maar ik zou niet de conclusie trekken dat Siemens beter is omdat veel mensen er voor kiezen. Het lijkt wel de standaard te zijn inderdaad. Ik zou gewoon puur naar de functies kijken die je wilt, en als je er echt werk van wilt maken ook de bediening een keer gaan ervaren ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

SquareOne schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 16:31:
[...]

Je kunt ook voor opbouw kiezen bij de Bora.
Ah, dat wist ik niet. Dat is zeker een grote plus om eventueel toch voor een Bora te gaan.

Ik ga ook eens laten narekenen wat een Siemens configuratie kost tenopzichte van AEG. Bij Siemens heb ik in elk geval een aantal home connected devices en bij AEG alleen de oven. Aangezien ik vol ga inzetten op domotica is dat ook wel iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vk_
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-04-2021

vk_

Hallo tweakers,

Ook ik heb me in de wondere wereld van keukens mogen storten, aangezien wij een stuk grond hebben gekocht vlak over de grens in Duitsland en daar een huis laten bouwen.

Logischerwijs kom je dan natuurlijk in Duitsland bij keukenzaken uit, maar ik heb voor het vergelijk/gevoel ook wat zaken in NL bezocht.
Na de eerste 2x resp. 1:50 en 2:40 kwijt te zijn geweest, besloot ik het anders aan te pakken. Immers, mijn vrouw en ik weten al redelijk goed wat we willen. Voorkeur voor Hacker en dan de AV2070 (donker geborsteld staal), Siemens apparatuur, kastenwand, vrijstaand eiland etc.
Gelukkig kreeg ik een zaak in Nederland zo ver om mij te woord te staan, een schets te maken met wat notities en mij op basis daarvan een offerte te willen maken. Met 11 minuten stond ik buiten, de offerte volgde 3 dagen later over de mail.

Onze keuken is 5m10 breed en 6m20 lang, het eetgedeelte meegerekend. Puur buitenmaat van de ruimte (volledige breedte, van achterkant kastenwand tot kamerzijde eiland) is 2m40.
We willen een kastenwand van 3m breed, een eiland van 3m breed en 1m diep met daartussen 1m20 loopruimte. Links en rechts van het eiland is net iets meer dan 1m per kant als doorgang/omloop.

Ik ben benieuwd wat jullie van het volgende vinden.

Hacker Classic
  • Front AV2070
  • Werkblad kunststof
  • Zichtzijdes grafiet
Hoge kast:
  • 5x 60cm x 208cm hoge kast met daarin van links naar rechts koelkast 140cm, oven/magnetron, vaatwasser op werkhoogte, koffieautomaat en kast voor later een vriezer (tussentijds opbergruimte).
  • Alles boven de apparaten hebben deurtjes, alles eronder wordt verdeeld met schuiflades.
  • Geen stolp/zijwand.
Eiland:
  • 1x 120cm, 3x 60cm, kookplaat met geïntegreerde afzuiging, zwarte keramiek wasbak, normale zwarte kraan met hoge uitloop, afvalscheidingssysteem en allemaal schuiflades.
  • Stolp/zijwand doorlopend tot aan werkblad.
Apparatuur:
Oven: CN878G4B6 (oven/magnetron/pulse steam/pyrolyse/45cm)
Koffieautomaat: CT836LEB6
Vaatwasser: SN63E800BE
Kookplaat: ED731FQ15E of Gutmann Viento

Ter illustratie het front:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uew7FhYxwHnamOnd5C1j6VZEiQY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X0pEyh2KX5yieojngluCVDKq.jpg?f=user_large

Ontwerp van keukenzaak 1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0nGGNaQyuxUsojLo-nJ25qsMjw4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vnuE0jbyGksYvlZtWr1xf9MI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VaeVdTBhRgCmYSFf2TPR-VC7KZo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CV12qN4h6aKhkKPfeU852ETV.jpg?f=fotoalbum_tile

Ontwerp van keukenzaak 2 (met nog deurtjes overal in de hoge kasten):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GyoJK7tnq6MRpvz9I7Fle6wFCe8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MfwdXQsB1tXfwpTuUoE1yf8h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k_KziUJ8-hEkqN5LhwHQsDJb60c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q5N1bxEFW4r7aVFAJlw2EXXl.jpg?f=fotoalbum_large

Prijs voor al dit moois: € 16.900,- met 5 jaar garantie op de keuken en op de apparatuur. Echter zit hier (nog) 1 model lagere oven bij (zonder pulse steam)
Keukenzaak 2 is € 100,- goedkoper met de duurdere oven, maar geeft 2 jaar garantie op de keuken en op de apparatuur.
Keukenzaak in NL kwam op € 22.250, maar daar zit nog in een vriezer van € 1000,-, deze heeft een keramieken werkblad van € 3.200,- en ook nog 3 kasten van 1m breed met deurtjes aan de kamerzijde van het eiland (die we nu weg laten vallen).

Prijzen in Duitsland zijn voor mij nog niet per definitie goedkoper. De keukenzaak in NL kan nog zomaar een € 5000,- goedkoper uitvallen schat ik in en dan (in deze aanname) is deze met € 17.250,- niet zo gek duur met 21% b.t.w. vs. 16% b.t.w.
Wat me wel opvalt is dat je nergens een offerte krijgt. Zaak 1 vertelde het me mondeling bij de afspraak, zaak 2 schreef het bedrag op zijn visitekaartje.

Overigens ben ik ook bij Hello Kitchen geweest, daar betaalde ik met wat korting bijna 18K voor "een zelfde" Nolte keuken.

Discussie/twijfelpunten zijn op dit moment:
Welk werkblad? Zaak 2 zegt 80% kunststof te verkopen, amper glas en de rest is een gelijke mix van graniet, keramiek en iets heel moois van DuPont waar ik de naam van vergeten ben.
Schuiflades (of niet) in de hoge kast.
Stolp/zijwand eiland met greeplijst doorlopend. (+ € 200 per kant)

A.s. maandag heb ik nog een afspraak bij Hans te Wildt in Elten, dat is een steenworp over de grens maar met Nederlandse verkopers.

Ik ben benieuwd naar jullie mening/tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

vk_ schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 21:19:
Hallo tweakers,

Ook ik heb me in de wondere wereld van keukens mogen storten, aangezien wij een stuk grond hebben gekocht vlak over de grens in Duitsland en daar een huis laten bouwen.

Logischerwijs kom je dan natuurlijk in Duitsland bij keukenzaken uit, maar ik heb voor het vergelijk/gevoel ook wat zaken in NL bezocht.
Na de eerste 2x resp. 1:50 en 2:40 kwijt te zijn geweest, besloot ik het anders aan te pakken. Immers, mijn vrouw en ik weten al redelijk goed wat we willen. Voorkeur voor Hacker en dan de AV2070 (donker geborsteld staal), Siemens apparatuur, kastenwand, vrijstaand eiland etc.
Gelukkig kreeg ik een zaak in Nederland zo ver om mij te woord te staan, een schets te maken met wat notities en mij op basis daarvan een offerte te willen maken. Met 11 minuten stond ik buiten, de offerte volgde 3 dagen later over de mail.

Onze keuken is 5m10 breed en 6m20 lang, het eetgedeelte meegerekend. Puur buitenmaat van de ruimte (volledige breedte, van achterkant kastenwand tot kamerzijde eiland) is 2m40.
We willen een kastenwand van 3m breed, een eiland van 3m breed en 1m diep met daartussen 1m20 loopruimte. Links en rechts van het eiland is net iets meer dan 1m per kant als doorgang/omloop.

Hacker Classic
  • Front AV2070
  • Werkblad kunststof
  • Zichtzijdes grafiet
Hoge kast:
  • 5x 60cm x 208cm hoge kast met daarin van links naar rechts koelkast 140cm, oven/magnetron, vaatwasser op werkhoogte, koffieautomaat en kast voor later een vriezer (tussentijds opbergruimte).
  • Alles boven de apparaten hebben deurtjes, alles eronder wordt verdeeld met schuiflades.
  • Geen stolp/zijwand.
Eiland:
  • 1x 120cm, 3x 60cm, kookplaat met geïntegreerde afzuiging, zwarte keramiek wasbak, normale zwarte kraan met hoge uitloop, afvalscheidingssysteem en allemaal schuiflades.
Apparatuur:

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Prijs voor al dit moois: € 16.900,- met 5 jaar garantie op de keuken en op de apparatuur. Echter zit hier (nog) 1 model lagere oven bij (zonder pulse steam)
Keukenzaak 2 is € 100,- goedkoper met de duurdere oven, maar geeft 2 jaar garantie op de keuken en op de apparatuur.
Keukenzaak in NL kwam op € 22.250, maar daar zit nog in een vriezer van € 1000,-, deze heeft een keramieken werkblad van € 3.200,- en ook nog 3 kasten van 1m breed met deurtjes aan de kamerzijde van het eiland (die we nu weg laten vallen).

Prijzen in Duitsland zijn voor mij nog niet per definitie goedkoper. De keukenzaak in NL kan nog zomaar een € 5000,- goedkoper uitvallen schat ik in en dan (in deze aanname) is deze met € 17.250,- niet zo gek duur met 21% b.t.w. vs. 16% b.t.w.
Wat me wel opvalt is dat je nergens een offerte krijgt. Zaak 1 vertelde het me mondeling bij de afspraak, zaak 2 schreef het bedrag op zijn visitekaartje.

Overigens ben ik ook bij Hello Kitchen geweest, daar betaalde ik met wat korting bijna 18K voor "een zelfde" Nolte keuken.

Welk werkblad? Zaak 2 zegt 80% kunststof te verkopen, amper glas en de rest is een gelijke mix van graniet, keramiek en iets heel moois van DuPont waar ik de naam van vergeten ben.

A.s. maandag heb ik nog een afspraak bij Hans te Wildt in Elten, dat is een steenworp over de grens maar met Nederlandse verkopers.

Ik moet zeggen dat beide kastwanden een beetje rommelig overkomen. De apparatuur/lades/deurtjes kunnen in mijn ogen een stuk beter uitgelijnd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Hallo allemaal,

Wij zijn ook de wondere wereld van de keukens ingestapt en hebben ook een keuken ontwerp laten maken.

Wij hebben alleen een wat afwijkende indeling, omdat onze gang van de voordeur binnenkomt in de keuken ruimte. Daarnaast is daar een draagmuur, die helaas niet zonder hoge kosten weg kan.

Hebben jullie nog tips en adviezen over de indeling, of geweldig idee wat we met de nis kunnen doen waar we binnen in de kamer komen :)

We komen dus binnen bij de deur onder op de tekeningen we hebben meteen rechts 3 hoge kasten geplaatst. De rest is allemaal laag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C1iyElECnH_BKKftU042gGxwTAg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ErnXrLnEYNzmXIRONWrHZs0a.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hp0O93ptkOUoHDQF7oEuV6-pgOo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5sZWwymOPwf9T8OVZV2KSIB9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door M3rcury op 05-12-2020 21:37 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vk_
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-04-2021

vk_

JackBol schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 21:27:
[...]

Ik moet zeggen dat beide kastwanden een beetje rommelig overkomen. De apparatuur/lades/deurtjes kunnen in mijn ogen een stuk beter uitgelijnd worden.
Ben ik met je eens. Sowieso is een lichte kleur greeplijst een aandachtstrekker.
Ik neig persoonlijk naar variant 2, maar waar dan de koelkast gelijk eindigt met de bovenkant van de oven.
De vaatwasser op hoogte werkt denk ik ook niet mee in het beeld.

Doel is symmetrie, voor zover dat gaat met 5 kasten, maar we willen het vanuit het midden wel gespiegeld hebben en dus niet bijv. 2x oven/koffie naast of onder elkaar.

Gelukkig schijnen we dit nog tot 7 weken van te voren te kunnen wijzigen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:45
Hallo tweakers,

Hacker Classic
  • Front AV2070
  • Werkblad kunststof
  • Zichtzijdes grafiet
Hoge kast:
  • Geen stolp/zijwand.
Eiland:
Apparatuur:

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Er is ontzettend veel mogelijk bij Haecker qua belijning. Het lijkt erop dat je verkopers hebt getroffen die hier niet helemaal bekend mee zijn.
Met de wensen die je hebt moet het mogelijk zijn om een veel strakkere belijning te creëren.

Tevens zou ik de switch maken naar een Systemat. Het prijsverschil zal ca. € 1000,- zijn maar je krijgt er veel meer voor terug. Er zijn dan ook meer mogelijkheden om de kastenwand mooi uitgelijnd te krijgen.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozuaurk
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-04-2024
Goedemiddag Iedereen

Vorige week heb ik een post gedaan met een paar vragen ter voorbereiding voor een gesprek.

Dit gesprek heb ik nu gedaan met Keukenkampioen en aangezien ze goed geholpen hebben ben ik daar wel tevreden over geweest.

Als eerste dit is het ontwerp geworden van de keuken. (geen 3d rekening)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LxyI2_p9buKBwvcFCfvxjnNu2Xw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hj4BiD9mGQAjKuqCMwVxdHPI.jpg?f=fotoalbum_large

Foto 1 : Links is een koel vries combinatie midden is een hoge kast met een oven erin en rechts een standaard servieskast. Rechts is een meter werkblad met 2 planken erboven (incl spotjes). Dit is waar we graag het koffiezet apparaat neer willen zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V1gxJpBDYeOLPLTxBpUVy4eLjqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u59e4mAa9UEVZlNTxp6tP6JU.jpg?f=fotoalbum_large

foto 2 : Boven aanzicht van de keuken. Bovenkant het werkblad en onderkant de kasten wand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AjUsRNCwSqg3aeDhl6SuAgm2BjI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6CKh5WCZa9y23xdDK8V87C1I.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4wMfXSl98Htd6hDUMD3htxzwj_E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HoWeZoupbMs49qRmuUbTl3aF.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rhpNFLMDDPSoYcPrEFV80nZLMxw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/r9OBCfZ5bvxqMR27IPTayOgP.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z8u0xccvgfoJjOjdZXFv6NqWrI4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IsP74lFR71OGLt7OVYhcL79e.png?f=user_large

De offerte is incl. Montage, Bora inductieplaat en downdraft systeem, quooker met boiler 3ltr.

momenteel hebben we het aanbod gekregen van 12,500,- en denk zelf dat dit wel een redelijke prijs is.

Verder ben ik nog van plan om misschien een beetje de apparatuur aan te passen aangezien ik zelf niet echt het nut van een oven met wifi in zie.

Is er iemand die denkt dat het voor nog minder kan of dat deze prijs redelijk is. Of zijn er nog dingen die ik beter kun veranderen in de keuken?

JozuaR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Persoonlijk vind ik het wat weinig werkruimte. Is er niet een klein beetje extra ruimte aan de kook/spoel kant.

Verder even uitzoeken of de spoelbak ‘door en door’ zwart is.

[ Voor 23% gewijzigd door SquareOne op 06-12-2020 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozuaurk
SquareOne schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:29:
Persoonlijk vind ik het wat weinig werkruimte. Is er niet een klein beetje extra ruimte aan de kook/spoel kant.

Het werkblad is 70cm diep daar hoop ik iets extra werkruimte mee te creëren en aan de andere kant de die meter waar het koffie apparaat komt is misschien ook wel handig als ruimte.

Verder moet ik even aan mijn aannemer vragen als de deur nog iets verplaatst kan worden

JozuaR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozuaurk
SquareOne schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:29:

Volgens mij is deze zwart ja

JozuaR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:37
Jozuaurk schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:12:
[...]

Het werkblad is 70cm diep daar hoop ik iets extra werkruimte mee te creëren en aan de andere kant de die meter waar het koffie apparaat komt is misschien ook wel handig als ruimte.

Verder moet ik even aan mijn aannemer vragen als de deur nog iets verplaatst kan worden
Effectief dus maar 60cm, lijkt me echt niet te doen. Zou toch overwegen om er een kastje bij te zetten of iets dergelijks.
Jozuaurk schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:35:
[...]

Volgens mij is deze zwart ja
Je hebt meerdere soorten zwart bij spoelbakken. Als alleen de buitenlaag zwart (powder coated) is en je krijgt krassen (en ja, die krijg je echt altijd in een spoelbak) dan krijgen die krassen dus een soort RVS kleur en vallen ze des te meer op.

De duurdere spoelbakken zijn door en door zwart, krassen zijn dus ook zwart en zo blijft de spoelbak een stuk mooier.

Die 2e soort zijn vaak zo duur dat of de eerste soort gekozen wordt of er maar afgezien wordt van zwart. Zwart en spoelbakken zijn gewoon een moeilijke combinatie.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbedp
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-09-2023
Jozuaurk schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:10:
Goedemiddag Iedereen

Vorige week heb ik een post gedaan met een paar vragen ter voorbereiding voor een gesprek.

Dit gesprek heb ik nu gedaan met Keukenkampioen en aangezien ze goed geholpen hebben ben ik daar wel tevreden over geweest.

[Afbeelding]

Foto 1 : Links is een koel vries combinatie midden is een hoge kast met een oven erin en rechts een standaard servieskast. Rechts is een meter werkblad met 2 planken erboven (incl spotjes). Dit is waar we graag het koffiezet apparaat neer willen zetten.

[Afbeelding]

foto 2 : Boven aanzicht van de keuken. Bovenkant het werkblad en onderkant de kasten wand.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De offerte is incl. Montage, Bora inductieplaat en downdraft systeem, quooker met boiler 3ltr.

momenteel hebben we het aanbod gekregen van 12,500,- en denk zelf dat dit wel een redelijke prijs is.

Verder ben ik nog van plan om misschien een beetje de apparatuur aan te passen aangezien ik zelf niet echt het nut van een oven met wifi in zie.

Is er iemand die denkt dat het voor nog minder kan of dat deze prijs redelijk is. Of zijn er nog dingen die ik beter kun veranderen in de keuken?
Geen mogelijkheid om meer werkruimte te voorzien? Je kan gewoon niet werken in die keuken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozuaurk
Robbedp schreef op zondag 6 december 2020 @ 19:58:
[...]

Geen mogelijkheid om meer werkruimte te voorzien? Je kan gewoon niet werken in die keuken....
Dus ipv 250cm 310cm ?

JozuaR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Kun je die 3 kasten niet naar de overkant verplaatsen en het lage 250 deel bij die nis voegen? Zo’n koffiebar is natuurlijk mooier maar de huidige set-up is gewoon niet praktisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-04 11:36
Off-topic: Haha, ik mag hopen dat dit niet zijn wachtwoord is wat er op die post-it geschreven staat :+

On-topic: Wie heeft er goede ervaringen met after-market lade verlichting en welk merk en type raden jullie dan aan?

[ Voor 12% gewijzigd door Tristan op 07-12-2020 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Tristan schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:09:
[...]

Off-topic: Haha, ik mag hopen dat dit niet zijn wachtwoord is wat er op die post-it geschreven staat :+

On-topic: Wie heeft er goede ervaringen met after-market lade verlichting en welk merk en type raden jullie dan aan?
Typenummer vna een vaatwasser :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Aangezien we afgelopen weekend bezig waren met de kookplaat en apparatuur zijn we ook eens even gaan kijken wat slimmer is qua energie.

Wij hebben een nis met ruimte voor drie kasten. Meer ruimte kunnen we niet maken. Het idee was 2 lage vriezers naast elkaar en daar boven een stoomoven en daarnaast een combi met warmhoudlade. Helemaal rechts zou dan een hoge koelkast komen.

Echter is het verbruik van een hoge en lage vriezer gelijk aan elkaar, een koelkast verbruikt dan een stuk minder. Nu hebben we dus het idee om de twee vriezers in te ruilen voor 2 koelkasten en een hoge vriezer te nemen.

We zouden alleen geen koelkasten willen lager dan 100cm. Het liefst hebben we 122cm modellen, maar dan nu de vraag of dit handig is met een oven er boven? We zijn allebei vrij lang (vrouwlief 185, ik 195) dus dat zou geen direct probleem moeten zijn.

Iemand die hier een nuttige toevoeging op heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvonne2020
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09-04 23:13
Zijn er nog meer mensen die wachten op apparatuur van Siemens?
Bij mij zijn 2 ovens en de koelkast te laat. Waren wel ruim op tijd besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Yvonne2020 schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:48:
Je bent zeker niet de enige.
De keukenmarkt is op dit moment een beetje overspannen en dat zal nog wel even duren.
Nagenoeg alle apparatuur leveranciers hebben grote achterstanden waardoor op het moment de meeste commissies niet compleet worden uitgeleverd. Aangezien apparatuur niet gereserveerd word maakt het ook niet uit wanner het besteld is. Het word simpelweg pas gepicked als het uitgeleverd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozuaurk
SquareOne schreef op zondag 6 december 2020 @ 20:12:
[...]

Kun je die 3 kasten niet naar de overkant verplaatsen en het lage 250 deel bij die nis voegen? Zo’n koffiebar is natuurlijk mooier maar de huidige set-up is gewoon niet praktisch.
ik ga vanmiddag naar een keukenzaak in de buurt en kijken wat ze kunnen doen voor me. vannochtend ook mijn aannemer gesproken en die zegt dat mijn deur ook nog verschoven kan worden naar achter dus er is ook een mogelijkheid om naar 300cm+ te gaan van het werkblad.

JozuaR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:34
Barry schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:21:
Per heden stop ik met de verkoop van keukens via Tweakers. Onlangs heb ik er voor gekozen om in een wat hoger prijssegment te opereren, waardoor ik niet meer de goedkoopste kan en wil zijn.

Voor advies kun je mij uiteraard altijd taggen, maar wel binnen dit topic, zodat iedereen er wat aan heeft. Maar ik zal geen reactie meer geven op DM's met offerteaanvragen. Ik krijg dagelijks meerdere berichten en kan niet overal uitgebreid op reageren. Verzoek is dan ook om geen aanvragen meer te doen.
Succes Barry - al weet ik niet of iedereen hier perse de laagste prijs zoekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rdy030
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-07-2024
Ook wij hebben ons inmiddels ondergedompeld in de wondere wereld van de keukens. Wij hebben een rondje gemaakt bij een aantal keukenboeren in Utrecht waaronder Keukenloods, Kvik en Artic Keukens. De prijzen van de offertes lagen uiteindelijk dicht bij elkaar en wij vonden de transparante netto prijzen bij zowel Kvik als Artic Keukens erg prettig. Uiteindelijk op basis van beste service en mooiste keuken gekozen voor Artic Keukens. Eind maart gaat onze keuken geleverd en geplaatst worden in onze nieuwe woning.

In onze nieuwe keuken is nu apparatuur van Pelgrim ingetekend met de belofte dat er begin januari een volledig zwarte oven lijn uit komt. Ik ben maar heel weinig over Pelgrim tegengekomen op dit forum en ik vraag me af waarom dat zo is?

Het is niet bepaald veel goedkoper dan andere merken, althans, niet op onze offerte. Wij hebben (onder voorbehoud) deze apparatuur op onze offerte:

OVS826MAT - Pelgrim combi-stoomoven 60 cm
OVM826MAT - Pelgrim oven multifunctioneel 60 cm
ISW1060WIT - Pelgrim plafondunit met randafzuiging en platte motor
IK4083M - Pelgrim inductiekookplaat, 77 cm breed, matzwart
3XBLK - Quooker PRO3 Flex zwart

Members only:

De vaatwasser en koelkast nemen we over van de huidige keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04 16:29
Ik denk dat je met dat bedrag een heel eind komt als je voor Siemens apparatuur kiest. Dan kun je zelfs studioline ovens nemen (die mooie zwarte).

https://www.siemens-home.bsh-group.com/
Gangbaar is 40% korting. Misschien wel meer als je goed onderhandelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
sNielz123 schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:48:
Ik denk dat je met dat bedrag een heel eind komt als je voor Siemens apparatuur kiest. Dan kun je zelfs studioline ovens nemen (die mooie zwarte).

https://www.siemens-home.bsh-group.com/
Gangbaar is 40% korting. Misschien wel meer als je goed onderhandelt.
Niet bij Artic. Zij hanteren netto prijzen: prijzen van elk kastje t/m blad en apparatuur staat exact gespecificeerd, maar de prijs is vast. Voor die transparantie betaal je wat extra.

Sommige andere zaken geven wellicht 40% (of meer) korting op de apparatuur maar stoppen vervolgens de marges in het blad en kasten.

Neemt overigens niet weg dat ze over het algemeen wat duurder zijn dan andere zaken. Prijs van vrijwel alle compnenten van de keuken (kasten, blad, apparatuur, en montage) liggen wat hoger dan bij andere zaken. Voordeel is dat ze eigen monteurs hebben en mocht je later nog iets willen wijzigen dan weet je ook zeker dat jet het prijsverschil tot op de cent nauwkeurig gaat terug zien en niet dat het prijsverschil wordt omgezet in extra marge.

[ Voor 24% gewijzigd door SquareOne op 07-12-2020 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:20
Jozuaurk schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:49:
[...]
ik ga vanmiddag naar een keukenzaak in de buurt en kijken wat ze kunnen doen voor me. vannochtend ook mijn aannemer gesproken en die zegt dat mijn deur ook nog verschoven kan worden naar achter dus er is ook een mogelijkheid om naar 300cm+ te gaan van het werkblad.
Heb je niet een tekening van de hele ruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Wil je transparant zien dat het te duur is, of wil je de beste prijs voor het totaalplaatje?
Transparantie hoef ik alleen als dat mogelijkheden biedt tot onderhandelen/vergelijken, dat is nu dus niet het geval.
Ja, ik weet het, prijs is ook niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
j0rdy030 schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:33:
Ook wij hebben ons inmiddels ondergedompeld in de wondere wereld van de keukens. Wij hebben een rondje gemaakt bij een aantal keukenboeren in Utrecht waaronder Keukenloods, Kvik en Artic Keukens. De prijzen van de offertes lagen uiteindelijk dicht bij elkaar en wij vonden de transparante netto prijzen bij zowel Kvik als Artic Keukens erg prettig. Uiteindelijk op basis van beste service en mooiste keuken gekozen voor Artic Keukens. Eind maart gaat onze keuken geleverd en geplaatst worden in onze nieuwe woning.

In onze nieuwe keuken is nu apparatuur van Pelgrim ingetekend met de belofte dat er begin januari een volledig zwarte oven lijn uit komt. Ik ben maar heel weinig over Pelgrim tegengekomen op dit forum en ik vraag me af waarom dat zo is?

Het is niet bepaald veel goedkoper dan andere merken, althans, niet op onze offerte. Wij hebben (onder voorbehoud) deze apparatuur op onze offerte:

***members only***

Pelgrim is het B merk van ATAG. ATAG heeft ook nog ETNA als C merk.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Golf2vr6 schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:21:
[...]

Pelgrim is het B merk van ATAG. ATAG heeft ook nog ETNA als C merk.
Pelgrim is zeker geen B merk. Het is gewoon prima midden segment apparatuur van AEP. Ik zou ook liever een Pelgrim combi hebben dan een instap model van Siemens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Kapitein Merijn schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:26:
[...]

Pelgrim is zeker geen B merk. Het is gewoon prima midden segment apparatuur van AEP. Ik zou ook liever een Pelgrim combi hebben dan een instap model van Siemens.
En toch is ATAG het A merk en Pelgrim het B merk en ETNA het C merk.

Dat zegt verder niks over kwaliteit van een specifiek model.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:37
Yvonne2020 schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:48:
Geen Siemens, wel wachten op Bosch (maar natuurlijk beide van de BSH groep).

Gelukkig wacht ik alleen op een inbouw koffiemachine en een warmhoudlade. Ook ruim op tijd besteld. De monteur gaf wel aan dat er bij vrijwel elke keuken wat apparatuur mist, allemaal vanwege Corona en daardoor voorraadproblemen..

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:30

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tristan schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:09:
[...]

Heb die van IKEA in een lade geplaatst, maar dat ding vreet batterijen. Was voornemens de hele keuken ermee uit te rusten, maar dat is hiermee geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rdy030
Dank voor de reacties tot dusver. Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen met Pelgrim, ik kan daar dus weinig over vinden. Mijn gevoel zegt dat je beter de topline kunt nemen van een middensegment merk dan midline van het topsegment merk, maar daar kan ik natuurlijk naast zitten. We zouden daar ook nog kunnen gaan voor ATAG, Miele of Novy maar dat is toch al snel weer flink duurder verwacht ik.

Prijs is voor mij niet echt het issue overigens, ik ben tevreden met de keuken die we krijgen voor de prijs die we betalen, ook voor de apparatuur. Ik vind de ruime garantie van 8 jaar prettig op Pelgrim apparatuur prettig en de apparaten zelf zijn ook mooi op te zien, hopelijk straks dus volledig in het zwart. Bovendien ben ik niet 'merkengeil' tenzij het daadwerkelijk gigantisch veel verschil maakt in kwaliteit, maar dat kan ik me persoonlijk niet voorstellen als amateur kok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
mitsumark schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:08:
Wil je transparant zien dat het te duur is, of wil je de beste prijs voor het totaalplaatje?
Transparantie hoef ik alleen als dat mogelijkheden biedt tot onderhandelen/vergelijken, dat is nu dus niet het geval.
Ja, ik weet het, prijs is ook niet alles.
“Teveel” betalen doe je volgens jou dus altijd als het niet de meest lage prijs is die je op internet kunt vinden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry
j0rdy030 schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:55:
Dank voor de reacties tot dusver. Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen met Pelgrim, ik kan daar dus weinig over vinden. Mijn gevoel zegt dat je beter de topline kunt nemen van een middensegment merk dan midline van het topsegment merk, maar daar kan ik natuurlijk naast zitten. We zouden daar ook nog kunnen gaan voor ATAG, Miele of Novy maar dat is toch al snel weer flink duurder verwacht ik.

Prijs is voor mij niet echt het issue overigens, ik ben tevreden met de keuken die we krijgen voor de prijs die we betalen, ook voor de apparatuur. Ik vind de ruime garantie van 8 jaar prettig op Pelgrim apparatuur prettig en de apparaten zelf zijn ook mooi op te zien, hopelijk straks dus volledig in het zwart. Bovendien ben ik niet 'merkengeil' tenzij het daadwerkelijk gigantisch veel verschil maakt in kwaliteit, maar dat kan ik me persoonlijk niet voorstellen als amateur kok.
Pelgrim gebruikt esthetisch mooiere materialen en knoppen dan de toplijn van Siemens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Hallo tweakers,

Hacker Classic
  • Front AV2070
  • Werkblad kunststof
  • Zichtzijdes grafiet
Hoge kast:
  • Geen stolp/zijwand.
Eiland:
Apparatuur:

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Had de verkoper iets grappigs gerookt dan ‘ie met die kastenwand indeling kwam?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:49

Hier pelgrim inductieplaat en oven (duurdere versie), vorige keuken ook Pelgrim oven (toen wat goedkopere versie).
Apparaten werken tot nu toe prima, wel merken we dat de wat duurdere oven beter werkt dan die we eerst hadden, maar goed zit sowieso al 8 jaar tussen ofzo.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knappel
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18:53
j0rdy030 schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:33:

***members only***

Ik heb ook alles van Pelgrim, zou het zo weer doen. Prima garantie, vaatwasserbakje was stuk, keurig gemaakt. Verder nergens problemen mee. Is idd het tweede merk na atag bij aeg, maar b-merk is niet helemaal ladingdekkend.

Edit: heb vooral de luxere uitvoeringen gekozen van pelgrim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Knappel schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:28:
[...]

Ik heb ook alles van Pelgrim, zou het zo weer doen. Prima garantie, vaatwasserbakje was stuk, keurig gemaakt. Verder nergens problemen mee. Is idd het tweede merk na atag bij aeg, maar b-merk is niet helemaal ladingdekkend.

Edit: heb vooral de luxere uitvoeringen gekozen van pelgrim.
Even voor een idee over wat voor een prijsverschil praten we tussen Siemens en Pelgrim?
Siemens HS836GTB6 adviesprijs 2339, netto (40% korting) 1400
Pelgrim OVS836MAT adviesprijs 1929, netto ?

Kun je daar ongeveer hetzelfde kortingspercentage hanteren? In dat geval zou het voor zo'n stoomoven ongeveer 250 euro schelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
SquareOne schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:42:
[...]

Even voor een idee over wat voor een prijsverschil praten we tussen Siemens en Pelgrim?

Kun je daar ongeveer hetzelfde kortingspercentage hanteren? In dat geval zou het voor zo'n stoomoven ongeveer 250 euro schelen.
Ja dat kan. Pelgrim word alleen niet gedumpt op internet waardoor het wat lastiger te vergelijken is.
Bij afname van 4 apparaten krijg je ook 8 jaar garantie op Pelgrim.
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:49
SquareOne schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:42:
[...]

Wat ik kan terugvinden is dat wij 975 betaalden voor MAC824MAT. (1325 adviesprijs)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 22:31

siemenz

Koetje

Kapitein Merijn schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:46:
[...]

Ja dat kan. Pelgrim word alleen niet gedumpt op internet waardoor het wat lastiger te vergelijken is.

***members only***
Ik heb dat soort acties altijd het idee dat het weer met je kortingspercentage wordt verrekend en per saldo hetzelfde betaald (?)

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
siemenz schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:08:
[...]

Ik heb dat soort acties altijd het idee dat het weer met je kortingspercentage wordt verrekend en per saldo hetzelfde betaald (?)
Ligt aan de winkel denk ik. Ik crediteer hem meteen op de offerte. Er zullen inderdaad zat bedrijven zijn die het niet eens bespreken, vandaar ook de mo tag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Barry schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:05:
[...]
“Teveel” betalen doe je volgens jou dus altijd als het niet de meest lage prijs is die je op internet kunt vinden?
In principe wel, zo werkt dat met andere producten ook.

Het probleem is dat verkoopadvies, service, de showroom, etc nog steeds bij de prijs in begrepen zit, dus 100% transparant is het niet, maar dat kan ook niet.
Uiteraard krijg je via internet minder (goed) advies en betaal je niet voor de showroom, dat is een keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j0rdy030
Kapitein Merijn schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:46:
[...]

***members only***
Van die actie wist ik nog niet af. Is dat een algemene Pelgrim actie of van een keukenzaak? Ik heb nu 4 apparaten op mn offerte dus potentieel een extra apparaat gratis? Dan neem ik even contact op met Artic! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 19:20
Wij zijn nu een heel eind met hoe wij de keuken willen gaan uitvoeren. Ik deel hier twee aanzichten van de twee delen van de geplande keuken. Het is een parallelkeuken, momenteel zit er een Ikea-keuken van inmiddels 15 jaar oud in. De indeling kon niet heel veel anders wegens de afmetingen van de ruimte (zit midden tussen voor-/eetkamer en woonkamer). Ik heb een bevriende architect naar de opties laten kijken en we zijn hier op uitgekomen. Nu nog wat details voordat we daadwerkelijk de bestelling plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/MKQqyYbG/keuken-spoelzijde.jpg

Aan de raamzijde is de spoelbak met vaatwasser en komt in de nieuwe situatie ook de koel-vriescombinatie. Ik heb daar nu exact 240cm beschikbaar, links zit een schacht en rechts staat nu een gipsen muurtje, dat eventueel weg kan zodat ik een klein beetje meer speelruimte heb voor zijwangen/greeplijst.
Ik twijfel hier nog een klein beetje over de indeling en het feit dat de kraan niet in het midden van de spoelbak staat, maar dat is noodzakelijk om het raam - tweedelig en opent naar binnen - nog te kunnen openen. Vaatwasser is een Neff S526I80X1E en als koel-vries heb ik de Samsung BRB260189WW uitgekozen.
Ik geloof niet dat ik het mooi vind dat de zijwang aan de linkerzijde doorloopt tot de vloer, dat onderbreekt de plint.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/7Z14RYR8/keuken-kookzijde.jpg

De kookzijde is nu ook 240cm maar willen we uitbreiden. Deze heeft links een hoge kast met oven de Neff B58VT68H0B. Dan 180cm ruimte wat nu met 2x 90cm ladekasten op tekening staat, zou ook nog 3x60 kunnen worden. Ik denk dat ik bij mijn 60cm inductie blijf om genoeg werkruimte te houden. Hierboven 3x60cm bovenkasten waarvan de middelste met inbouw afzuigkap.
Dan zit er nog een klein stuk haaks aan van maximaal 150cm richting eetkamer, geen eiland dus maar gewoon normale diepte. Dit staat nu met drie smallere kasten, ik twijfel nog over grootte/indeling.

Boven zie je nu dat de kasten de hoek om gaan. Dat wil ik waarschijnlijk toch niet, het wordt relatief kostbaar (maatwerk) en we vinden het nu het getekend is niet zo mooi. Waarschijnlijk aan die kant gewoon planken.

Uitvoering wordt waarschijnlijk Single Line met combinatie greeplijst en onder Tip-On. Voor de fronten denken we aan acrylglas wit of eventueel een mat/zijde als alternatief en als werkblad graniet Star Gate.
Keuken Artego en werkblad gepland via granietshop.

Eventueel is het nog een idee om de bovenkasten in een andere kleur te doen?

Feedback op details/indeling welkom. Apparatuur heb ik al gekocht op afzuiging na.

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:56
Zien jullie voor mijn woning nog een andere keukenindeling mogelijk dan een l-keuken of L-keuken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cUFfOocIxUhzPWHFrnLoAJQuAe0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bm0KHIC2yX6iDPlt8WI2s0FZ.png?f=fotoalbum_large

Eiland wordt toch te krap vrees ik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sg-SRHmsWBKHGhvPVIaAJ92nRe8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uCdsrd2WN0ymm1tLEhqKro0O.png?f=fotoalbum_large

Hier nog een 3D impressie van de L-keuken en eilandkeuken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozuaurk
Jozuaurk schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:10:
Goedemiddag Iedereen

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vandaag bij kitchen4all geweest en daar heb ik ook een offerte opgemaakt. Zelfde ontwerp als bij Keuken Kampioen alleen dan 300cm werkblad ipv 240cm.

Momenteel heb ik de 2 offertes in excel naast elkaar gezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nx16awZKYNblr6OtAJCDpHrAbjM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/z6lkvdi2x7suN3x2oLtO8kLN.png?f=user_large

Verder kun ik bij Kitchen4all ook kiezen voor een Selsiuz kraan dit zal dan de prijs naar 10.500 Incl montage brengen.

Vind een lagere prijs en meer werkruimte vanzelf het mooiste maar ik zie over pelgrim en etna toch wel gemixte reviews ook de Elica zie ik niet echt veel recensies.
  • Mijn twijfel ligt nu dus bij de apparatuur. De specs zijn bij Pelgrim en Etna iets beter/luxer maar zijn de merken net zo betrouwbaar als Whirlpool en AEG.
  • Heeft er iemand ervaring met Elica en misschien specifiek met de Elica nikola tesla switch.
  • Kwaliteit van Nobilia en Keukenkampioen eigen fabriek is ongeveer hetzelfde? of vergis ik mij hier in.
  • Verder moet ik nog met Keukenkampioen bespreken wat er mogelijk is met de prijs als ik een werkblad van 300cm wil.
  • Zijn er verder nog dingen die ik absoluut niet moet vergeten of doen?
mitsumark schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:05:
[...]
Heb je niet een tekening van de hele ruimte?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BpiGVj2cyjpHw2AEf1qYoh5egtQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QYypSA1ypqHLv7D3ZByYMqdB.png?f=fotoalbum_large

Het gaat hier om Type B. In deze plattergrond is nog geen 120cm uitbouw met schuifdeuren meegenomen.
Verder zijn de binnenmuren nog niet geplaatst dus de deur van de bijkeuken naar de keuken kan nog worden verplaatst

[ Voor 8% gewijzigd door Jozuaurk op 07-12-2020 20:53 . Reden: extra quote ]

JozuaR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Jozuaurk schreef op maandag 7 december 2020 @ 20:49:
[...]

Vandaag bij kitchen4all geweest en daar heb ik ook een offerte opgemaakt. Zelfde ontwerp als bij Keuken Kampioen alleen dan 300cm werkblad ipv 240cm.

[Afbeelding]

Verder kun ik bij Kitchen4all ook kiezen voor een Selsiuz kraan dit zal dan de prijs naar 10.500 Incl montage brengen.

Vind een lagere prijs en meer werkruimte vanzelf het mooiste maar ik zie over pelgrim en etna toch wel gemixte reviews ook de Elica zie ik niet echt veel recensies.
  • Mijn twijfel ligt nu dus bij de apparatuur. De specs zijn bij Pelgrim en Etna iets beter/luxer maar zijn de merken net zo betrouwbaar als Whirlpool en AEG.
  • Heeft er iemand ervaring met Elica en misschien specifiek met de Elica nikola tesla switch.
  • Kwaliteit van Nobilia en Keukenkampioen eigen fabriek is ongeveer hetzelfde? of vergis ik mij hier in.
  • Verder moet ik nog met Keukenkampioen bespreken wat er mogelijk is met de prijs als ik een werkblad van 300cm wil.
[...]

[Afbeelding]

Het gaat hier om Type B. In deze plattergrond is nog geen 120cm uitbouw met schuifdeuren meegenomen.
Verder zijn de binnenmuren nog niet geplaatst dus de deur van de bijkeuken naar de keuken kan nog worden verplaatst
Hou bij die kraan rekening met de kosten van de filters.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozuaurk
hallom schreef op maandag 7 december 2020 @ 20:31:
Zien jullie voor mijn woning nog een andere keukenindeling mogelijk dan een l-keuken of L-keuken?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Is het misschien een idee om de eettafel en keuken om te draaien?

Of een Eiland tegen de bovenwand met een eettafel eraan vast?

JozuaR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-04 11:36
MikeyMan schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:51:
[...]

Heb die van IKEA in een lade geplaatst, maar dat ding vreet batterijen. Was voornemens de hele keuken ermee uit te rusten, maar dat is hiermee geen optie.
Ik geloof dat je ze ook op (zwak)stroom beschikbaar hebt is het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallom
Jozuaurk schreef op maandag 7 december 2020 @ 21:06:
[...]

Is het misschien een idee om de eettafel en keuken om te draaien?

Of een Eiland tegen de bovenwand met een eettafel eraan vast?
Thanks voor het meedenken, maar we hebben verdiepingshoge ramen daar waar de tafel nu staat en rechtsboven heb je de deur naar de hal. Daarom is het lastig om daar een keuken kwijt te kunnen zonder dat het het raam blokkeert oid

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:24
Arm1n schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:59:
[...]

Hoe bevalt de wasbak? Wij willen graag een zwarte gootsteen die bij de zwarte qooker flex past, maar weten niet precies welke gootstenen door en door zwart is en er dus niet later vlekken in ontstaan of de toplaag afbladdert, voor zover ik weet zijn de Blanco Silgranit PuraDur gootstenen door en door zwart.

Andere opties zijn:

- Reginox Regi-granite
- franke fragranit
- Schock Granit Cristadur (lijkt niet echt leverbaar te zijn in Nederland?)

In dit topic al goede ervaringen gehoord over de Franke Fragranit maar die vonden we niet zo donker zwart als de Blanco en ik vroeg me af of er tweakers zijn die ervaring met de andere gootstenen hebben?
Beetje laat:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/jRPX72c/483-C383-E-D1-ED-4377-A512-BE9-ACEF3-EAD9.jpg

We zijn er zeer tevreden mee, geen ‘zilveren’ krasjes te zien want het is door en door zwart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024

Heel herkenbaar. Ik ben ook bij Artic uitgekomen, en ook op Pelgrim apparatuur. Volgens mij hebben ze daar bij Artic ook een voorkeur voor, maar toevallig waren wij sowieso al van plan Pelgrim te nemen. Precies de zelfde redenatie gevolgd: liever top van een middensegment dan de budgetkeus van een premium merk. Tel daarbij dat het goedkoper is en je 8 jaar garantie krijgt. Zeker voor zo'n duur apparaat als de kookplaat met afzuiging vind ik dat een fijn idee. Omdat iedereen hier steeds lijkt te kiezen voor Siemens ging ik toch weer twijfelen en heb ik een vergelijk gemaakt op welke Siemens ik uit zou komen als ik overal de zelfde specs probeer te krijgen (lukt natuurlijk nooit helemaal 1:1). Ik zou dan zo'n 1000 euro duurder uit zijn bij Siemens voor 5 apparaten. Daarbij had ik dan 3x iq500, 1x iq300 en 1x iq700, om een beetje een idee te geven. Ik heb het excelletje nog wel ergens, mocht je dat leuk vinden. Maar de keuken wordt pas over een jaar geleverd dus praktijk ervaring kan ik helaas niet delen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry
[...]

[Afbeelding]

[...]

[Afbeelding]

Nobilia only winkels zou ik links laten liggen.
Dit soort zaken staan vaak onder een hevig contract bij Nobilia en doen er alles aan die Elica troep te pushen, vaak gepaard met Selsiuz kranen en meer van dat soort spul. In plaats van korting of een totale prijs krijg je een blokverrekening waar de honden geen brood van lusten. Verander je binnen je keuken een apparaat, dan kan het zijn dat je ''blok korting'' in elkaar stort. Trek dan je portemonnee maar.

Mja, 't is geen DMG............

Ik zou bij Keukenkampioen kijken of je er nog een paar honderd af kan krijgen en er dan een klap op geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
[...]

[Afbeelding]

[...]

[Afbeelding]

Keukenkampioen heeft geen eigen fabriek, maar verkoopt onder verzamelnaam "Steinhaus" de merken Bauformat, Pronorm en Hacker (in ieder geval 10 jaar geleden).
Het maakt nogal uit wat er in je offerte staat om de vergelijking met Nobilia te maken.
Of je kijkt zelf kritisch naar de kwaliteit in de showroom en maakt dan de keuze, hoef je het merk niet perse voor te weten.

PS: ik snap nog niet zo goed waar je nu de eettafel gaat zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Merk is te herleiden uit de frontomschrijving/naam en de korpushoogte van de keuken. Als je deze hier post, zeg ik welk merk jij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:49
Hi Tweakers :)

Ook ik ben in de race voor een nieuwe keuken in het komende jaar.
Op dit moment heb ik contact gehad met 2 (lokale) keukenboeren. Van een partij heb ik inmiddels een concrete offerte met tekeningen. (Deze partij ' voelt' tot nu toe ook het meest vertrouwd. Heel prettige communicatie)

Onderstaande apparatuur + keuken wordt geoffreerd voor 17.500 EU incl. btw en montage. Echter nog exclusief bijkomende kosten, zoals:

exclusief:
- Maken van afvoerbuizen voor afzuigkap.
- Maken van koof boven hoge kasten en afzuigkap.
- Maken van afvoergat in plafond, vloer of muur voor de afzuigkap.
- Bekleden wanden boven werkblad, vensterbank, afvalemmer, verlichting, schakelaar verlichting.
- Haaks maken van muren (keuken kan alleen haaks geplaatst worden, zijn de muren niet haaks, dan
wordt een meerprijs berekend).
- Veranderen van elektriciteit en loodgieterswerk.
- Kitwerkzaamheden m.u.v. het werkblad.
- Verticaal transport (wij moeten gebruik kunnen maken van aanwezige liften).
- Overige werkzaamheden in de keuken en alle overige apparatuur en keukendelen.

Standaard clausule, maar voor ons is relevant de afvoerbuizen , en het maken van de koof met verlichting. (en eventueel electra aanpassing....)
Hiervoor moet nog een onderaannemer komen kijken.

Keuken is van het type/merk: Schmidt Evolution Arcos Supermat 20 Eolis greeploos ,
De 2 hoge kasten zijn: Schmidt Evolution Arcos E130 Vertical

Werkblad is: Jetstone keramiek 6 mm, opgedikt naar 50 mm.
Kleur: Robusto satin

Apparatuur: Siemens, zie onderstaand (NB: lijst begint met de koelkast, maar deze stond nog niet in hun systeem. Vandaar code ' 9999' ;) )

Op zich denk ik dat het een redelijke prijs is.
Uiteraard is het prijzige apparatuur, dus daar zou op bespaart kunnen worden. Al hoeft dit voor ons niet. (financieel is het geen probleem).
Alternatief zou Pelgrim apparatuur zijn

Onderstaand de computer renders.
Op de tekeningen gaat de keuken een stukje 'de bocht om' naar de woonkamer. Dat is nu niet het geval, maar zelf vinden we het wel mooi. Het stukje ' om de bocht' zijn overigens kastjes met legplanken. (lastig te zien op de plaatjes omdat de kleur mat zwart is ;)

Wat zijn jullie van mening?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dLifExJ_vzJfZ8a1y7-jBXLpnTk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yqkN8Rdy7NhB6GItbvOmaD0H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wQAHTbRGh19fGI3w0OxVNKJ87_g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GsN5tfL4SygxTcxOS2BRjUcj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O0SXQriXTP0c1ZyQXQqxk2I1RQM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SdY0Nrb9vBAEjeDDf997OJwJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CijaTY4KYqcdb4C9IFQMx7DsGV8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4NfxhGsbE3wJooGS3kj9qyGR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eas5AW9UhBeW0MTbIxVEpRe6UR0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MHQSZH9h1nkauAt8OpF4UeuI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry1977
  • Laatst online: 15-03 15:36
Zaphara schreef op donderdag 3 december 2020 @ 23:13:
[...]

Gevoelsmatig heb je erg weinig werkoppervlak als ik dit zo zie. Naast de spoelbak en de kookplaat blijft er weinig ruimte over. Hoe je dat aan zou kunnen passen? Lastig, sowieso niet het blad nog langer maken, dan gaat het (nog meer) uitsteken aan één kant en verliest het ook m.i. esthetisch gezien extra waarde.

Overigens vind ik hout op hout vrij optisch vrij lelijk als het verschillende soorten/kleuren zijn, ik weet niet of je ook een houten vloer hebt of dat ze dat op de afbeelding er gewoon zelf bij getekend hebben?
Op deze manier zouden we iets meer werkoppervlak hebben

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DEE27wl3EhaBNC2VnSk5_77gZIc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uE9HgERTTXNoCQRjIM55RIch.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:47
Die "exclusief" posten, neem aan dat je wel 3-5k daarvoor hebt liggen?

Rest is smaakgevoelig: ik begrijp dat losse kastje aan de muur niet. En die afzuigkap, die trek ik echt niet.

• fender89
@Streamz

Ik neem aan dat je reactie voor mij bedoelt is ? :)

Ja, die additionele kosten heb ik begroot.

Dat losse kastje komt ter vervanging van een radiator, die er nu hangt. (en we feitelijk niet nodig hebben).
Puur extra opslag.

• Charlot887
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-04 20:53
fender89 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:43:
@Streamz

Ik neem aan dat je reactie voor mij bedoelt is ? :)

Ja, die additionele kosten heb ik begroot.

Dat losse kastje komt ter vervanging van een radiator, die er nu hangt. (en we feitelijk niet nodig hebben).
Puur extra opslag.
Ik vind dat losse kastje er een beetje lullig bij hangen, is een hoge kast geen optie en dan tot de grond?
Neem aan dat je het werkblad toch niet gaat gebruiken.

Afzuigkap niet mijn smaak, zou dan eerder voor een inductie met geïntegreerde afzuiger kiezen.
Ben niet weg van de kleurencombinatie donkerbruin hout met zwart, doet me denken aan Engelse drop.
Voor de rest vind ik het qua opstelling wel een mooie keuken.

[ Voor 7% gewijzigd door Charlot887 op 10-12-2020 11:40 ]

• fender89
@Charlot887 Bedankt voor je feedback. Een hogere losse kast ga ik meenemen in mijn overwegingen. Is inderdaad geen slecht idee :)

• SquareOne
Charlot887 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:39:
[...]

Ik vind dat losse kastje er een beetje lullig bij hangen, is een hoge kast geen optie en dan tot de grond?
Neem aan dat je het werkblad toch niet gaat gebruiken.

Afzuigkap niet mijn smaak, zou dan eerder voor een inductie met geïntegreerde afzuiger kiezen.
Ben niet weg van de kleurencombinatie donkerbruin hout met zwart, doet me denken aan Engelse drop.
Voor de rest vind ik het qua opstelling wel een mooie keuken.
Eens wat betreft dat losse kastje.
Kleurencombinaties is natuurlijk smaakgevoelig. Ik vind het wel fraai zo'n combi van donker hout met zwart :). Bij zo'n render komt het er vaak net niet lekker uit qua kleuren.
Weet niet of het qua maatvoering past maar je zou eventueel tussen het hoge en lage deel een gestuct wandje kunnen zetten zodat het wat breekt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ssyGYzeBt9QkgzaSiXvNfW94z7k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CBNVj3frEcjDtblRlC8QqsXh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door SquareOne op 10-12-2020 12:13 ]

• Charlot887
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-04 20:53
SquareOne schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:11:
[...]

Kleurencombinaties is natuurlijk smaakgevoelig. Ik vind het wel fraai zo'n combi van donker hout met zwart :). Bij zo'n render komt het er vaak net niet lekker uit qua kleuren.
Weet niet of het qua maatvoering past maar je zou eventueel tussen het hoge en lage deel een gestuct wandje kunnen zetten zodat het wat breekt.
[Afbeelding]
Ja, misschien komt het niet helemaal mooi uit op die foto. Zoals op deze vind ik het wel weer heel mooi en sjiek staan.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

SquareOne schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:11:
[...]

[Afbeelding]
Wij hebben exact de inverse van dit. Houtlook op de muur en zwart afp op het eiland.

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Weet iemand of er een vaatwasser bestaat waarin je een voorraad met tabletten/reinigingsmiddel kan opslaan? Lijkt me ideaal om niet elke dag zn ding er meer in te hoeven doen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Toppe schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:52:
Weet iemand of er een vaatwasser bestaat waarin je een voorraad met tabletten/reinigingsmiddel kan opslaan? Lijkt me ideaal om niet elke dag zn ding er meer in te hoeven doen :+
Ligt eraan hoeveel geld je over hebt voor je luiheid :+

https://www.miele.nl/c/1752.htm?info=200163049-ZPV

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Best veel :+

Dit werkt weer met hun eigen systeem, stoppen ze er mee dan is de luxe ook weer weg.

En 6 van die disks kosten €55 adviesverkoop, ze zeggen 20 keer wassen. Snelle rekensom kost een wasbeurtje je dus €0,45 per ronde. Aan de andere kant is 120 wasbeurten 4 maanden.

Vrouwlief zag een soort afbeelding van Siemens waarop je zou kunnen bedenken dat die optie er opzat en dat leek haar wel wat.

Straks eens in de groep gooien, en kijken of hij ook met HomeKit te bedienen is. ‘Hey Siri, Goodnight’ en de vaatwasser gaat aan... toppunt van lui :+

Goed. Daar was weinig voor nodig :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vcPjfRCHVp06mdlbI0WvKb-R8sc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RMHOprxNUKtzdONGQ6R6enx3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Toppe op 10-12-2020 16:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Toppe schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:58:
[...]

Best veel :+

Dit werkt weer met hun eigen systeem, stoppen ze er mee dan is de luxe ook weer weg.

En 6 van die disks kosten €55 adviesverkoop, ze zeggen 20 keer wassen. Snelle rekensom kost een wasbeurtje je dus €0,45 per ronde. Aan de andere kant is 120 wasbeurten 4 maanden.

Vrouwlief zag een soort afbeelding van Siemens waarop je zou kunnen bedenken dat die optie er opzat en dat leek haar wel wat.

Straks eens in de groep gooien, en kijken of hij ook met HomeKit te bedienen is. ‘Hey Siri, Goodnight’ en de vaatwasser gaat aan... toppunt van lui :+
Alleen in het eco programma haal je 20 wasbeurten.
Ik rekende met 15 beurten, met een disk, kom je uit op 60ct per wasje.
Scheelt nogal met de 7ct per blokje die je voor een doosje Sun betaalt :)

Komt neer op ongeveer €200 per jaar extra :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Laatst online: 19:35
hallom schreef op maandag 7 december 2020 @ 20:31:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Onze woning heeft eenzelfde indeling. En wij gaan wel voor een eiland. We nemen het voor lief dat we nét onder de aanbevolen tussenruimte komen. Wat een groter issue is, is dat je de lengte nie tlijtk te hebben. WIj hebbe nruim 7,5 meter waar jij daar ruim een meter minder hebt. Bij ons was het al wat passen en meten. De ruimte tussen je eettafel en de keuken lijkt me wat weinig. Kun je je tafel niet een kwartslag draaien? Dat is ook ons plan. In de breedte de eettafel past daar prima als die rond de 2m-2.10 is.

Wat heb je bedacht qua lengte van het aanrechtblad? Gebruik ook eens de Ikea Keukenplanner. Kun je mooi in schaal even wat puzzelen. Wij kwamen erachter dat een eiland prima past en dit een veel modernere uitstraling heeft en voor ons een luxer gevoel dan een andere opstelling. Je hebt zo mooi een lange doorlopende lijn dat de lengte accentueert.

Aanvulling;
Verschillende buren hebben een dergelijke eiland indeling en dit voelt totaal niet krap aan.

[ Voor 3% gewijzigd door t14wo op 10-12-2020 16:06 ]

• hallom
t14wo schreef op donderdag 10 december 2020 @ 16:04:
[...]

Onze woning heeft eenzelfde indeling. En wij gaan wel voor een eiland. We nemen het voor lief dat we nét onder de aanbevolen tussenruimte komen. Wat een groter issue is, is dat je de lengte nie tlijtk te hebben. WIj hebbe nruim 7,5 meter waar jij daar ruim een meter minder hebt. Bij ons was het al wat passen en meten. De ruimte tussen je eettafel en de keuken lijkt me wat weinig. Kun je je tafel niet een kwartslag draaien? Dat is ook ons plan. In de breedte de eettafel past daar prima als die rond de 2m-2.10 is.

Wat heb je bedacht qua lengte van het aanrechtblad? Gebruik ook eens de Ikea Keukenplanner. Kun je mooi in schaal even wat puzzelen. Wij kwamen erachter dat een eiland prima past en dit een veel modernere uitstraling heeft en voor ons een luxer gevoel dan een andere opstelling. Je hebt zo mooi een lange doorlopende lijn dat de lengte accentueert.

Aanvulling;
Verschillende buren hebben een dergelijke eiland indeling en dit voelt totaal niet krap aan.
Thanks voor het reageren!

Heb je misschien een plattegrond van jouw eiland opstelling + eethoek? Hoe breed is jouw ruimte? Vanaf zo'n plattegrond vind ik het erg lastig om in te schatten of iets nou krap is of niet, volgens mij moet je het echt zien om dat goed te kunnen beoordelen.

Hieronder de tafel kwartslag gedraaid en de keuken iets meer richting de woonkamer gedaan. Dit ziet er op zich wel redelijk uit, maar dus wel veel 'loze' ruimte zo. De korte zijde van de keuken willen we sowieso wel iets dieper maken, maar we willen niet te ver de woonkamer in.

Ik gebruik overigens floorplanner, ook super handig voor het visualiseren van je inrichting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m5uKVXoEZ0pkbsmg3TynMCfXCto=/x800/filters:strip_exif()/f/image/X8I08vt7LFCG7aF8m3ExBVvM.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 185 ... 511 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1