Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:52
HellBeast schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:04:
[...]

We hebben de offerte binnen.....
Zonder de mooie cheque van 3500 euro waren ze voor onze opgegeven keuken 10k duurder uit dan Mobel Faber. Bij Mobel Faber is het ook nog eens Systemat, wat volgens dit topic toch wel een segment hoger is. Met cheque eraf zijn ze nog bijna 7k duurder.

Ook een "mooie" offerte gekregen van de binnendeuren. Wij hadden een zwarte klink gekozen i.p.v. de standaard deurklink. Even 10x65 euro voor gerekend. (Dit als meerprijs boven de standaardklinken, dus voor het gemak even 85/90 euro per klink!) Voor veel minder dan de helft van die prijs kan ik dezelfde deurklinken los bestellen op internet. Wat een prijzen!

Dit gaan we dus echt niet doen. Ik ben gekke Henkie niet!
Let heel goed op met die klinken. Standaard levert Nobel die hondslelijke Hoppe HCS beslag. Deze klinken zijn ontworpen door een blinde noordkoreaanse seriemoordenaar. Het nadeel van deze dingen is dat er een enorm groot krukgat in de deur gemaakt wordt, waardoor de deur onbruikbaar is indien er normaal beslag op komt!

opmerking 2: als kozijn wordt er een stalen telescoopkozijn gebruikt met bovenlicht (in onze luxe afgewerkte woning). Volledig in lijn met de Hoppe HCS: spuuglelijk. Voor 100 euro per deur hebben wij het bovenlicht laten vervangen voor muur. Dan komt er ook een normaal stalen kozijn zonder telescoopfunctie. wij waren totaal voor onze woning 1350 euro extra kwijt voor wand ipv bovenlicht en normaal beslag.

[ Voor 37% gewijzigd door 107mb op 20-10-2020 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:15
Wij zijn ook bezig met een nieuwe keuken. We hebben zelf twee indelingen bedacht, maar we kunnen eigenlijk niet kiezen. De deur die je linksachter ziet gaat naar een bijkeuken, daar komt ook nog een aanrechtblad waar de blender / kitchen aid op kunnen komen te staan.

Optie 1: U keuken met een eiland er aan vast.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5jhaC5or3desEE5TYKnpgaCL2ic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TjCFD4eQrOW2CiibVdGgeMRe.jpg?f=fotoalbum_large

Optie 2: Los eiland met 4 hoge kasten (koffiezet apparaat kan hier in een hoge kast).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mDTl0BAEgwITmnWEmHtSLi_tcRM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wRz9ZLe3uoPNA021rJX1bK6a.jpg?f=fotoalbum_large
Hebben jullie nog overwegingen waarom we voor het ene of het andere zouden moeten kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:04
Tranze schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:47:
Wij zijn ook bezig met een nieuwe keuken. We hebben zelf twee indelingen bedacht, maar we kunnen eigenlijk niet kiezen. De deur die je linksachter ziet gaat naar een bijkeuken, daar komt ook nog een aanrechtblad waar de blender / kitchen aid op kunnen komen te staan.

[Afbeelding]

Optie 2: Los eiland met 4 hoge kasten (koffiezet apparaat kan hier in een hoge kast).
[Afbeelding]
Hebben jullie nog overwegingen waarom we voor het ene of het andere zouden moeten kiezen?
Hoe groot is het eiland in de tweede tekening? Voor mij gevoel heb je daar weinig ruimte op het wekbad: bijvoorbeeld, waar zet je het koffieapparaat?

Ik zou voor de eerste optie gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 107mb
absoluut de eerste:
- je hebt meer werkruimte
- het eiland wordt nu aan de keuken gegekoppeld, in plaats van een los eiland te zijn die eigenlijk niet in de keuken past

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

1e optie, lekker veel ruimte.

Enige nadeel is dat je elke keer om de keuken heen moet je wat drinken wilt pakken, maar dat nadeel is te overzien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
SquareOne schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:53:
[...]

Hoe groot is het eiland in de tweede tekening? Voor mij gevoel heb je daar weinig ruimte op het wekbad: bijvoorbeeld, waar zet je het koffieapparaat?
240x120. Koffieapparaat kan in een nis naast de oven, op een uitschuiflade. Bij de KeukenKampioen hebben we dat gezien en dat zag er leuk uit :) Een inbouwmachine heb ik liever niet.

@Verwijderd bij beide opties moeten we er omheen, daar is mee te leven :)
Ik heb ook opstellingen met het eiland een kwartslag gedraaid geprobeerd, maar dan komen we echt in de knoei met loopruimte / ruimte om kasten open te doen.
En een L keuken tegen de wanden aan dat vinden we echt niet meer van deze tijd.

[ Voor 25% gewijzigd door Tranze op 20-10-2020 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lastmanstanding
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14-10 11:08
107mb schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:53:
absoluut de eerste:
- je hebt meer werkruimte
- het eiland wordt nu aan de keuken gegekoppeld, in plaats van een los eiland te zijn die eigenlijk niet in de keuken past
Mee eens. Ook heb je nergens plek voor troop/vieze borden/kopjes/enzovoort in de tweede opstelling. In de eerste kan je wel wat kwijt tegen de muur.

De wasbak zo naast de kant via het eiland lijkt mij ook geen goed idee, vooral met een houtevloer eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

HellBeast

Oh My GoT!

107mb schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:36:
[...]

Let heel goed op met die klinken. Standaard levert Nobel die hondslelijke Hoppe HCS beslag. Deze klinken zijn ontworpen door een blinde noordkoreaanse seriemoordenaar. Het nadeel van deze dingen is dat er een enorm groot krukgat in de deur gemaakt wordt, waardoor de deur onbruikbaar is indien er normaal beslag op komt!
Tsja, wat is het alternatief? Bijna 700 euro voor deurklinken neertellen. :-(

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:49

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Absoluut de eerste. Zo veel werkruimte is heerlijk en ook lekker dat je wasbak om de hoek zit. Als je gasten hebt en na het eten alles naast/in de wasbak zet, zie je dat ook niet meer vanuit de woonkamer. Gezien de ruimte tussen de kasten en kookgedeelte, kan je daar nog steeds makkelijk met z'n tweeën aan het werk zijn.
Lastmanstanding schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:00:
[...]

De wasbak zo naast de kant via het eiland lijkt mij ook geen goed idee, vooral met een houtevloer eronder.
Ja eens. In mijn geval is het vuile vaat links, schone rechts en daar staat de vriendin dan af te drogen. Alles op de kopse kant zetten lijkt me niet wenselijk. Zie het al op de grond belanden. :+

[ Voor 13% gewijzigd door GermanPivo op 20-10-2020 12:16 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
HellBeast schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:02:
[...]

Tsja, wat is het alternatief? Bijna 700 euro voor deurklinken neertellen. :-(
alle deuren laten vervallen en zelf deuren regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Laatst online: 09-10 08:46
Source90 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:06:
[...]

Lees ik het goed dat je dan de lade open moet hebben staan om het stopcontact te gebruiken? :?

Vriendinlief maakt hier regelmatig verse soepen, met gebruik van blender. Broden worden hier ook vers gebakken en gekneed met keukenmachine.. Lijkt mij zeer onpraktisch om met de lade open te moeten werken.
Yep. Open betekent niet helemaal open. Op een kier is voldoende. Wij maken weinig gebruik van die stopcontacten. We hebben een kastenwand met een nis en die worden veelal gebruikt. Op het eiland is het sporadisch (blender, keukenmachine oid). Dan is het lade open, stekker in het stopcontact en lade bijna dicht.

Werkt prima en wij vinden het een mooi resultaat.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nou de meerwaarde van een Quooker Combi+

Vanuit de Quooker FAQ:

Een gewone combi wordt gebruikt als er enkel een koud water toevoer is, de Quooker verzorgt dan middels een mengventiel het warme water. Heeft u zowel een koud als warm water toevoer aanwezig, dan zult u moeten kiezen voor een combi+.

Het combi + systeem zorgt ervoor dat als er warm water wordt aangevraagd bij de mengkraan, het mengventiel een vermenging maakt met het water uit het Quooker reservoir en de CV. Als het warme water vanuit de CV ongeveer 55 graden Celsius is dan is er geen verbruik meer vanuit het Quooker reservoir.

Als ik het goed begrijp heb je dus alsnog warmwater verbruik uit je CV met een Combi+. Dit wil je toch juist niet? Het lijkt me dat de Combi "gewoon" wel doet wat het moet doen, namelijk warm water produceren dmv koud + kokend te mengen, waardoor je dus enkel electriciteitskosten hebt.

De Combi+ is nog duurder ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:56:
Wat is nou de meerwaarde van een Quooker Combi+

Vanuit de Quooker FAQ:

Een gewone combi wordt gebruikt als er enkel een koud water toevoer is, de Quooker verzorgt dan middels een mengventiel het warme water. Heeft u zowel een koud als warm water toevoer aanwezig, dan zult u moeten kiezen voor een combi+.

Het combi + systeem zorgt ervoor dat als er warm water wordt aangevraagd bij de mengkraan, het mengventiel een vermenging maakt met het water uit het Quooker reservoir en de CV. Als het warme water vanuit de CV ongeveer 55 graden Celsius is dan is er geen verbruik meer vanuit het Quooker reservoir.

Als ik het goed begrijp heb je dus alsnog warmwater verbruik uit je CV met een Combi+. Dit wil je toch juist niet? Het lijkt me dat de Combi "gewoon" wel doet wat het moet doen, namelijk warm water produceren dmv koud + kokend te mengen, waardoor je dus enkel electriciteitskosten hebt.

De Combi+ is nog duurder ook.
Dat is echt al heel vaak langs gekomen hier.

Onbeperkt warm water, en geen ongebruikte warmwater leiding..

Ervaringen met kokend waterkranen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:58:
[...]
Onbeperkt warm water, en geen ongebruikte warmwater leiding.
Als je een warmwaterleiding hebt, heb je toch al onbeperkt warm water? Met of zonder Quooker?

En of je nou een gewone Quooker of Combi+ hebt, is dan het enige verschil dat je niet hoeft te "wachten" op je warm water? Dus je wint er 5 seconden mee?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2020 13:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ringen00
  • Laatst online: 05-08 14:50
Voordeel van de Quooker Combi+ is dat je gelijk warm water hebt en dit dan permanent beschikbaar hebt.
Bij de Normale 7 liter variant is de hoeveelheid beperkt tot +/- 14 liter (7liter kokend en 7 liter koud 10gr)

In ons geval komt de keuken een stuk verder van de CV af te hangen. We hebben dan direct warm water en hoeven niet lang te wachten totdat het warme water er is (en koud water weggooien)

[ Voor 30% gewijzigd door ringen00 op 20-10-2020 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 15:50

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Finaliseringsafspraak 18 uur vooraf afgezegd afgelopen zaterdag... Uiteindelijk kunnen verzetten naar a.s. vrijdag - dus komt allemaal wel goed, maar toch irritant. Zelf komen ze heel de tijd met dingen die wij “moeten” anders meerprijs en zelf doen ze dit. Een DMG-merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:00:
[...]

Als je een warmwaterleiding hebt, heb je toch al onbeperkt warm water? Met of zonder Quooker?

En of je nou een gewone Quooker of Combi+ hebt, is dan het enige verschil dat je niet hoeft te "wachten" op je warm water? Dus je wint er 5 seconden mee?
Nou, warm water duurt bij mij echt wel een minuut ofzo.
En daarnaast; er lag al 20 meter (?) ww leiding naar de keuken toe. Die kon ik niet elders afdoppen, dus verplicht combi+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusB404
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-09 15:17
Hier gebruikt de vrouw voor vrijwel alles warm/lauw water. Dus elke keer leiding vanaf zolder vullen met warm water en nadraaien.
Dat is de reden dat wij voor een combi gaan.
Gewone close in boiler had ook gekund, maar direct kokend lijkt me ook wel prettig.

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:35

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Optie 1 maar ik vind de doorgang naar je bijkeuken wel krap worden. Ik zou 2 hoge kasten overwegen ipv 3.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:39
Wie heeft er een goed advies? We overwegen voor onze nieuwe keuken op dit moment 2 opties voor de lange kant van onze parallelle opstelling. We willen daar niet langer gaan dan 3 meter. In beide opties komen er waarschijnlijk nog bovenkasten.

Zelf zijn we meer fan van opstelling 2, omdat we daar meer snijruimte hebben waar deze handig is. Ook kun je daar nog iets naast je kookplaat zetten. Echter zei Superkeukens dat de inductieplaat in die grote ladekast wel ruimte kost in de 'grootste' kast. Deze kast moet het bestek en de pannen, etc. gaan bevatten.

Voor welke opstelling zouden jullie gaan? Zie foto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IhvIfiV5niNM3KR5tv2e3QaGwac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XaEFHZTg0zNVLhRfRlztEhB3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door CarpeVentum op 20-10-2020 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
CarpeVentum schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:24:
Wie heeft er een goed advies? We overwegen voor onze nieuwe keuken op dit moment 2 opties voor de lange kant van onze parallelle opstelling. We willen daar niet langer gaan dan 3 meter. In beide opties komen er waarschijnlijk nog bovenkasten.

Zelf zijn we meer fan van opstelling 2, omdat we daar meer snijruimte hebben waar deze handig is. Ook kun je daar nog iets naast je kookplaat zetten. Echter zei Superkeukens dat de inductieplaat in die grote ladekast wel ruimte kost in de 'grootste' kast. Deze kast moet het bestek en de pannen, etc. gaan bevatten.

[Afbeelding]
2e opstelling en linker kastje nog een lade van maken? Of nog een lade 60cm naast het ladeblok van 120cm en de vaatwasser links van spoelbak?

Hoeveel ruimte zit er tussen het de kastenwand en het spoel/kook deel?

[ Voor 3% gewijzigd door SquareOne op 20-10-2020 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringen00
CarpeVentum schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:24:

[Afbeelding]
Ik weet niet of je er dan nog iets naast zet, maar denk ook aan de veiligheid.
Je pannen met kokend water op het randje van het aanrecht staan?
Een 20cm er naast geeft meer veiligheid
Bovendien, ook met inductieplaat kun je de besteklade en twee diepe lades plaatsen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:39
@SquareOne De linkerkast kan zeker een landenploeg worden! De vaatwasser willen we niet uiterst links ivm de muur. Er zit 210 cm tussen beide zijden van de keuken.

@ringen00 Ja absoluut een goed punt. In onze huidige keuken koken we (omdat het niet anders kan) aan het einde van het blad en daar hebben we nog geen gedoe mee gehad. Maar de veiligheid is zeker een goed argument. Goed om te weten dat de inductieplaat geen problemen zal opleveren in zo’n kast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ringen00
Ons keukenavontuur ging vandaag verder in Nordhorn bij Möbel Faber.

Goed advies in het Nederlands van Marcel Piesche (oud-speler FC Emmen en FC Twente)
Prijs voor onze opstelling was zeer concurrerend. Offerte mee naar huis gekregen inclusief tekeningen.
Kwam met andere kleur van het eiland aan wat veel mooier uitkwam dan ons eigen voorstel.

In Nederland geeft Bosch, Siemens, Neff extra garantie bij de aanschaf van 4 apparaten...
Ik kan dit op de Duitse site niet terugvinden, slechts tegen betaling kun je dit verlengen..

Kan iemand mijn vermoedens bevestigen?

Heb nu namelijk twee mooie offertes liggen en moet wel een keer kiezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Nu online

HellBeast

Oh My GoT!

ringen00 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:04:
Ons keukenavontuur ging vandaag verder in Nordhorn bij Möbel Faber.

Goed advies in het Nederlands van Marcel Piesche (oud-speler FC Emmen en FC Twente)
Prijs voor onze opstelling was zeer concurrerend. Offerte mee naar huis gekregen inclusief tekeningen.
Kwam met andere kleur van het eiland aan wat veel mooier uitkwam dan ons eigen voorstel.

In Nederland geeft Bosch, Siemens, Neff extra garantie bij de aanschaf van 4 apparaten...
Ik kan dit op de Duitse site niet terugvinden, slechts tegen betaling kun je dit verlengen..

Kan iemand mijn vermoedens bevestigen?

Heb nu namelijk twee mooie offertes liggen en moet wel een keer kiezen....
Kom je zonder Corona test Duitsland nog binnen? Ik wil ook binnenkort langs bij Mobel Faber en ik ben benieuwd. Nog gesproken over de aansluiting? Wat ze wel en niet mogen doen.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringen00
HellBeast schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:40:
[...]

Kom je zonder Corona test Duitsland nog binnen? Ik wil ook binnenkort langs bij Mobel Faber en ik ben benieuwd. Nog gesproken over de aansluiting? Wat ze wel en niet mogen doen.
Tot nu toe is Duitsland geen probleem. Is wel afhankelijk van de deelstaat en lokale corona uitbraak.
Zowel Nordrhein Westfalen als Niedersachsen is nu nog. geen probleem.

Aanlsuitingen volgens offerte: water aansluitingen en fornuis
Ik begrijp dat ze niet alles aansluiten, dat moet ik nog uitzoeken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:38
Afspraak bij Möbel Faber staat bij mij nog op de planning.
Iemand enig idee of ze ook een koof maken om hoge kasten of een (gedeeltelijk) verlaagd plafond met spots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenuh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-12-2023
Wij zijn voor onze nieuwbouw woning ook aan het kijken voor de keuken. Wij zijn met een stelpost van 7250,- gaan kijken bij de door de aannemer aangewezen keukenzaak en zijn tot het volgende gekomen:

Het gaat om een Häcker Systemat keuken waarbij de frontjes uitgevoerd zijn in AV-1080 GL. Het werkblad is van TopCore waar wij zelf nog nooit van gehoord hadden. Maar het schijnt een prima materiaal te zijn dat sterk en onderhoudsvriendelijk is. Qua apparatuur hebben we het volgende:

Siemens IQ700 oven HB835GTB1
Siemens IQ700 inductiekookplaat met bladafzuiging EX877LX67E
Siemens IQ300 vaatwasser SX836X12JE
Siemens IQ100 koelviescombi KI34VV50

Wij zijn best tevreden met het ontwerp alleen hebben we nog wel wat vragen. De offerteprijs bedraagt 17,5K inclusief montage (exclusief eventuele leiding aanpassingen door de aannemer) en we vroegen ons af of dat reëel is. We gaan nog naar andere keukenzaken maar horen ook graag jullie mening.

Daarnaast is er nog de (oude) discussie over Siemens vs Bora. Ik kan uit dit draadje nog geen definitieve conclusie filteren. Vooral niet omdat zover ik weet Siemens in 2019 nog een update heeft gegeven aan hun kookplaat en ik betwijfel of iedereen dat meeneemt in hun uitspraken. Wat de verkoper mij vertelde is dat hij qua looks ook een voorkeur heeft voor Bora maar dat deze Siemens de betere koop was. Qua prijs zou ik net zoveel betalen als voor een Bora Puru terwijl de Siemens die nu geselecteerd is grotere (Flex)Kookzones heeft. Om vergelijkbare kookzones bij Bora te krijgen zou ik ongeveer 700,- meer betalen voor de Puxu. Qua afzuigprestaties zouden ze niet veel voor elkaar onderdoen aldus de verkoper, al gaf hij wel toe dat de filters van Bora langer mee zouden gaan. Hoe denken jullie hierover?

Hieronder de opstelling: Het gaat om een ruimte van 5.76m breed en 4.8m lang

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pQSW7Fc3lCw1wLKOErvuF3ywwcQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dC2s7OxQ7qQIGODyax1qSfCn.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Coau-UEPia5jHPuBBxobSSojeYo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YV8Wi3EBipaWPOsVmW8QhUIN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TxTN6xMvZj68sLQ02y7AbSEJqtE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/imVFVks3VoexCUlIpxNkOoLu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E71rkuIf497Iapn6QsNvRRARDaI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OI204W5bvzZa7cBM5Dw3imrn.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZRRyiacyJP64F1uXOWyJaNUz7Mk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TBbc0IMGijmzYGI8EVvtJ7Zj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d.castello
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-07-2024
Hertog_Martin schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:32:
[...]

Bij ons was Liv 9k duurder (23,5k vs 14,5k bij Faber) voor exact dezelfde Häcker Systemat keuken. Dus we lieten de cheque van 5k maar zitten en namen de 3,2k retourwaarde. Keuken overigens ook bij meerdere partijen in NL nog fors goedkoper dan de offerte van Liv/Eigenhuis keukens.

Laat je niet bang maken dat voor goede afwikkeling het beste via hun kan en vergelijk offertes.
Nou even een update. Wij zijn er toch uitgekomen. Heb gekozen voor een hacker keuken. Met apparatuur van Bauknecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Joenuh schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:01:
Wij zijn voor onze nieuwbouw woning ook aan het kijken voor de keuken. Wij zijn met een stelpost van 7250,- gaan kijken bij de door de aannemer aangewezen keukenzaak en zijn tot het volgende gekomen:

Het gaat om een Häcker Systemat keuken waarbij de frontjes uitgevoerd zijn in AV-1080 GL. Het werkblad is van TopCore waar wij zelf nog nooit van gehoord hadden. Maar het schijnt een prima materiaal te zijn dat sterk en onderhoudsvriendelijk is. Qua apparatuur hebben we het volgende:

Wij zijn best tevreden met het ontwerp alleen hebben we nog wel wat vragen. De offerteprijs bedraagt 17,5K inclusief montage (exclusief eventuele leiding aanpassingen door de aannemer) en we vroegen ons af of dat reëel is. We gaan nog naar andere keukenzaken maar horen ook graag jullie mening.

Daarnaast is er nog de (oude) discussie over Siemens vs Bora. Ik kan uit dit draadje nog geen definitieve conclusie filteren. Vooral niet omdat zover ik weet Siemens in 2019 nog een update heeft gegeven aan hun kookplaat en ik betwijfel of iedereen dat meeneemt in hun uitspraken. Wat de verkoper mij vertelde is dat hij qua looks ook een voorkeur heeft voor Bora maar dat deze Siemens de betere koop was. Qua prijs zou ik net zoveel betalen als voor een Bora Puru terwijl de Siemens die nu geselecteerd is grotere (Flex)Kookzones heeft. Om vergelijkbare kookzones bij Bora te krijgen zou ik ongeveer 700,- meer betalen voor de Puxu. Qua afzuigprestaties zouden ze niet veel voor elkaar onderdoen aldus de verkoper, al gaf hij wel toe dat de filters van Bora langer mee zouden gaan. Hoe denken jullie hierover?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Volgens mij is de algemene conclusie in dit topic toch wel in het voordeel van de Bora.

Het werkblad is van kunststof - prima materiaal en onderhoudsvriendelijk. Maar wel een wat meer ‘budget’ keuze als je het vergelijkt met composiet of keramiek.

Je kastjes zijn uit de goedkoopste prijsgroep bij Systemat. Op werkblad en fronten zijn dus de wat goedkopere opties gekozen maar dat kan een bewuste keuze zijn.

Gaat van die €17,5k nog €7250 af? In dat geval denk ik niet dat je ergens anders een ‘betere’ keuken gaat scoren voor minder dan €10250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
mooie keuken hoor, maar ik snap het eiland niet. Trek hem door tot aan de muur. Die opening van 60 cm is compleet nutteloos. Trek hem door en je hebt meteen symmetrie met de kastenwand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranze
GermanPivo schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:02:
[...]

Absoluut de eerste. Zo veel werkruimte is heerlijk en ook lekker dat je wasbak om de hoek zit. Als je gasten hebt en na het eten alles naast/in de wasbak zet, zie je dat ook niet meer vanuit de woonkamer. Gezien de ruimte tussen de kasten en kookgedeelte, kan je daar nog steeds makkelijk met z'n tweeën aan het werk zijn.

[...]

Ja eens. In mijn geval is het vuile vaat links, schone rechts en daar staat de vriendin dan af te drogen. Alles op de kopse kant zetten lijkt me niet wenselijk. Zie het al op de grond belanden. :+
Ik denk dat het de eerste gaat worden, lijkt me toch wat praktischer in de flow met dagelijks keukengebruik.
Komend weekend gaan we bij de eerste keukenzaak een offerte laten maken, ik ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik denk dat de ruimte tussen je tafel en je keuken erg klein is. Wellicht overwegen je eiland iets dichter op je kastenwand te zetten. 1.20 is echt geen must

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmanl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 12:16
In december komt onze Nolte keuken. Ik ben nu aan het kijken naar in het blad verzinkbare stopcontacten. Die zijn er genoeg zag ik wel, ik wil eigenlijk stopcontacten hebben waar een USB-c aanslutiing opzit. Normale USB-A aansluitingen te kust en te keur maar USB-C kan ik voor keuken niet vinden, voor buro inbouw weer wel, maar dan worden ze zo enorm lomp. Wie heeft een goede tip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

sigmanl schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:10:
In december komt onze Nolte keuken. Ik ben nu aan het kijken naar in het blad verzinkbare stopcontacten. Die zijn er genoeg zag ik wel, ik wil eigenlijk stopcontacten hebben waar een USB-c aanslutiing opzit. Normale USB-A aansluitingen te kust en te keur maar USB-C kan ik voor keuken niet vinden, voor buro inbouw weer wel, maar dan worden ze zo enorm lomp. Wie heeft een goede tip ?
ik heb wel wat opties gezien!

Kijk hier maar eens bijvoorbeeld

Wil je goed spul of chinese "rommel" ?

[ Voor 8% gewijzigd door siemenz op 21-10-2020 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmanl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 12:16
siemenz schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:18:
[...]

ik heb wel wat opties gezien!

Kijk hier maar eens bijvoorbeeld

Wil je goed spul of chinese "rommel" ?
In principe goed spul...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-10 17:19

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie opstelling maar de AV1080 wil je echt niet in het zwart. Deze deur is ontzettend vlek gevoelig.
Volgens mij betaal je dus eigenlijk 25k en voor die prijs moet het ook kunnen met een duurder front als de AV2035.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Kapitein Merijn schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:48:
[...]

Mooie opstelling maar de AV1080 wil je echt niet in het zwart. Deze deur is ontzettend vlek gevoelig.
Volgens mij betaal je dus eigenlijk 25k en voor die prijs moet het ook kunnen met een duurder front als de AV2035.
Als het inderdaad 25k minus 7.5 is aan "tegoedbon", dan vind ik de keuken overigens vrij duur gezien de apparatuur die er in zit en inderdaad de prijsgroep van je frontjes.

Als je die 17.5k gewoon als netto prijs ziet en je vergeet die 7.5k aan "cadeaubon" ( wat vaak een sigaar uit eigen doos is), dan lijkt mij de prijs wel weer netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum80
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11-10 16:29
Farmerwood schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:33:
[...]

Welke vaatwassers hebben 'Open Dry'? Als ik kijk bij Bosch, dan hebben alle series 6 & 8 PerfectDry (Zeoliet). Dus echt keuze is er niet als je een duurder segment vaatwasser wilt van BSH lijkt het...
Nee hoor, bv de SMT6EB800E is een serie 6 met Efficientdry, zo noemen ze het openen van de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:49

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wij hebben een eiland van exact de zelfde grootte, die zat in het huis toen we hem kochten. In het kort: in onze verbouw plannen wordt het eiland meteen geschrapt en komt er een normale rechte keuken. Een eiland als dit levert, voor ons in elk geval, te weinig werkruimte op. In de praktijk sta je te koken tussen de wasbak en de kookplaat, en heb je maar een beperkt stukje aanrechtblad als werkruimte. Natuurlijk is daar om heen te werken, maar dat voelt allemaal minder natuurlijk. (nogmaals dit is onze ervaring, nu koken wij wel vaak redelijk uitgebreid). @107mb oplossing geeft je misschien nog wat meer werk ruimte.

@siemenz Ben ik het niet mee eens, wij hebben nu de zelfde opstelling min of meer, maar echt met die ruimte tussen eiland en kastenwand ben je maar wat blij als je vaatwasser openstaat bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe gebruiken jullie de huidige keuken rond de kookplaat en spoelbak? Heb je daar ruimte rondom en gebruik je die ook?
Als het antwoord daar 'nee' op is zal dit ontwerp best volstaan, maar bijvoorbeeld afwassen met aan de ene kant van de spoelbak je vuile vaat en aan de andere kant je schone vaat kan je vergeten. Extra ruimte maken is zoals gezegd hierboven makkelijk door er geen eiland maar een schiereiland van te maken. Je kan zelfs een U-opstelling overwegen. Daar win je wel wat badruimte mee, maar dan zal je wel moeten kijken hoe eea uitkomt qua apparatuur en spoelbak/kookplaat.

Eilanden zijn echt wel tof en helemaal de trend op het moment. Dat maakt echter de wat klassieker parallel en U-opstelling niet per definitie slecht.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dane86
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
herofruit schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 21:04:
[...]

Dito. Offerte keukenloods afgelopen vrijdag was:

***members only***
Weet iemand of het te verwachten is dat dit soort zaken ook flinke kortingen gaan geven met Black Friday op Bora apparatuur?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Dane86 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:23:
[...]

Weet iemand of het te verwachten is dat dit soort zaken ook flinke kortingen gaan geven met Black Friday op Bora apparatuur?
Meh ik verwacht van niet, wellicht op de adviesprijzen maar de echte deals haal je natuurlijk niet van internet, maar door rechtstreeks te bellen over de nettoprijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F2020
  • Laatst online: 21-10-2020
Mag ik jullie advies!

Wij twijfelen tussen een Next keuken via Keukenmaxx of een Tristar keuken via een keukenwinkel in Sliedrecht (niet van de grote keten), helaas kunnen die geen Next leveren maar Tristar kan wel dezelde keuken maken. Keukenmaxx heeft deze week een actie dus we moeten vrijdag beslissen als we in die actie mee willen gaan, blijkbaar krijgen we deze week extra korting.

Zijn de Next en Tristar qua kwaliteit te vergelijken?

Apparaten keuze, hebben jullie hier nog op of aanmerkingen over, je vertrouwd de verkopers maar je weet het niet.
- Bora PUXU-RECIRCULATIE of Neff T58PL6EX2
- NEFF B47CS24H0 inbouw oven
- NEFF C17FS42H0 combi stoomoven
- NEFF N17HH10N0 warmhoudlade
- NEFF GI7813CF0 vriezer
- NEFF KI1816DE0 koelkast
- NEFF S723Q60X3E vaatwasser
- Quooker 22+XBLK kraan
- Quooker ZPNBLK zeepdispencer

Hier is het bijzondere aan dat dit lijstje via 123 apparatuur veel goedkoper is dan bij de keukenzaken.
Scheelt bij allebei ongeveer 5000,00 met 123 apparatuur. Een beetje verschil kan ik me voorstellen maar zoveel!

Dan de kasten daar zit dus bij de 2 zaken onwijs veel verschil tussen.
De 1e vraagt bijna 14.000 en de 2e vraagt bijna 7500. Evenveel lades, kasten, hoogte e.d.
Hier zit het aanrechtblad niet bij. Wij snappen het dan niet meer.

Ik voeg de afbeelding bij. De hoge wand wordt fenix antraciet. Het lage gedeelte is 4,85 lang en zal wit worden. Bladkeuze twijfelen we nog tussen kunststof en keramiek. Lagte plint om het een soort woonmeubel te laten lijken.

We hebben voor dit ontwerp gekozen omdat het een U huis is. De doorgang van de woonkamer naar de keuken is 2 meter breed en zal anders toch alleen een doorloop blijven met een kastje. We willen de keuken meer betrekken bij de woonkamer.

Tevens hebben wij ook nog een losse offerte opgevraagd bij een zzp-er die zelf keukens zet. Ook dit scheelt weer met de montageprijzen van de keukenwinkels.

Graag ontvangen ik jullie meningen en adviezen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
F2020 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:47:
Mag ik jullie advies!

Wij twijfelen tussen een Next keuken via Keukenmaxx of een Tristar keuken via een keukenwinkel in Sliedrecht (niet van de grote keten), helaas kunnen die geen Next leveren maar Tristar kan wel dezelde keuken maken. Keukenmaxx heeft deze week een actie dus we moeten vrijdag beslissen als we in die actie mee willen gaan, blijkbaar krijgen we deze week extra korting.

Zijn de Next en Tristar qua kwaliteit te vergelijken?

Apparaten keuze, hebben jullie hier nog op of aanmerkingen over, je vertrouwd de verkopers maar je weet het niet.
- Bora PUXU-RECIRCULATIE of Neff T58PL6EX2
- NEFF B47CS24H0 inbouw oven
- NEFF C17FS42H0 combi stoomoven
- NEFF N17HH10N0 warmhoudlade
- NEFF GI7813CF0 vriezer
- NEFF KI1816DE0 koelkast
- NEFF S723Q60X3E vaatwasser
- Quooker 22+XBLK kraan
- Quooker ZPNBLK zeepdispencer

Hier is het bijzondere aan dat dit lijstje via 123 apparatuur veel goedkoper is dan bij de keukenzaken.
Scheelt bij allebei ongeveer 5000,00 met 123 apparatuur. Een beetje verschil kan ik me voorstellen maar zoveel!

Dan de kasten daar zit dus bij de 2 zaken onwijs veel verschil tussen.
De 1e vraagt bijna 14.000 en de 2e vraagt bijna 7500. Evenveel lades, kasten, hoogte e.d.
Hier zit het aanrechtblad niet bij. Wij snappen het dan niet meer.

Ik voeg de afbeelding bij. De hoge wand wordt fenix antraciet. Het lage gedeelte is 4,85 lang en zal wit worden. Bladkeuze twijfelen we nog tussen kunststof en keramiek. Lagte plint om het een soort woonmeubel te laten lijken.

We hebben voor dit ontwerp gekozen omdat het een U huis is. De doorgang van de woonkamer naar de keuken is 2 meter breed en zal anders toch alleen een doorloop blijven met een kastje. We willen de keuken meer betrekken bij de woonkamer.

Tevens hebben wij ook nog een losse offerte opgevraagd bij een zzp-er die zelf keukens zet. Ook dit scheelt weer met de montageprijzen van de keukenwinkels.

Graag ontvangen ik jullie meningen en adviezen.

Alvast bedankt.
Ik zie dat het je eerste post hier is. Grappig om te zien dat mensen dit (tech) forum weten te vinden voor keukenadvies 8) .

Wat betreft de vragen die je stelt zou ik in dit topic even zoeken op Next125 en Tristar. Er zijn diverse tweakers die keukens hebben van deze merken met allen hun eigen overwegingen. Mijn gevoel zegt dat beide merken wel dicht bij elkaar liggen kwalitatief gezien (ervan uitgaande dat je ook soortgelijke fronten hebt gekozen). Vaak staan er ook prijzen genoemd bij de opstellingen - dat valt niet 1:1 te vergelijken maar helpt je wellicht in de juiste richting.

Op de laatste pagina is het nog gegaan over plinthoogtes van 5cm bij Next. Het is een afweging tussen looks en praktisch. Met schoenen aan loop je de kans dat je de hele tijd tegen de fronten aan trapt.

De apparatuur is ook een topic dat hier wekelijks voorbij komt. Internet leveranciers zijn over het algemeen iets goedkoper - al klint 5000 euro verschil wel als een (te) groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:44
We zijn nog wat aan het zoeken, maar hebben een fijne schrijnwerker gevonden waar we ons goed bij voelen.
Dat zo'n kleine zelfstandige wat duurder is, daar kan ik mee leven en dat heb ik er voor over, maar ik vraag me af of en waar hij ons wat meer korting zou kunnen geven.

Om het wat te kunnen kaderen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7m3RRfxV04mAZKPsqQpSKwZ5bWc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nDJnLIaQuE0EviQaeVpqzphQ.jpg?f=user_large

Meubelen zijn van Systemat (AV6000 wit en voor sommige kasten AV5082 fineer)
€13000 incl. 10% korting

Toebehoren
Franke spoelbak (topklasse) en kraan: €1200 geen korting

Werkbladen
Dekton 2cm dik en tot aan kasten opgehoogd op de wand (anders 10-15cm): €4400 geen korting

Toestellen
Alles van Siemens. IQ700/500 reeks.
Alles samen 7000€ incl. 20% korting

In totaal komen we zo op ongeveer +25k€.

Bij de toestellen merk ik op dat menig elektrozaak ze een paar 100€ goedkoper kan leveren, dus daar is misschien nog wat korting te vinden.
Verder op de meubelen misschien? 10% leek ons niet zoveel.
Nu, ik wil de beste man ook zijn brood gunnen, maar vroeg mij af wat realistisch is (zonder argressief te worden).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 107mb
Minneyar schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:15:
[...]

Wij hebben een eiland van exact de zelfde grootte, die zat in het huis toen we hem kochten. In het kort: in onze verbouw plannen wordt het eiland meteen geschrapt en komt er een normale rechte keuken. Een eiland als dit levert, voor ons in elk geval, te weinig werkruimte op. In de praktijk sta je te koken tussen de wasbak en de kookplaat, en heb je maar een beperkt stukje aanrechtblad als werkruimte. Natuurlijk is daar om heen te werken, maar dat voelt allemaal minder natuurlijk. (nogmaals dit is onze ervaring, nu koken wij wel vaak redelijk uitgebreid). @107mb oplossing geeft je misschien nog wat meer werk ruimte.

@siemenz Ben ik het niet mee eens, wij hebben nu de zelfde opstelling min of meer, maar echt met die ruimte tussen eiland en kastenwand ben je maar wat blij als je vaatwasser openstaat bijvoorbeeld.
@Joenuh ik heb eenzelfde keuken, alleen dan iets groter (6.04 breed * 5.40 lang). Ik heb de volgende opstelling:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-WVW_srUDB0HgnDJu16ioIn4Vo8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dWLJXphC5chkWqD4DiBORsVO.jpg?f=fotoalbum_large

het is speels, maar vooral ook veel ruimte.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-10 12:42
Afgelopen donderdag is de Hacker Systemat keuken geplaatst. Gekocht bij (Uwe) Faber en alles is helemaal netjes en in 1 dag geleverd en afgemonteerd. De monteur is Duits, maar sprak keuring Nederlands en vertelde mij dat ze tot in hun oren in het werk zitten. Iedereen stopt geld in het huis (lees keuken). Ze kunnen het werk eigenlijk niet meer aan. Worden nu ook klanten teleurgesteld door ze paar dagen van tevoren te bellen dat ze pas 2 weken later kunnen komen. Dit ligt trouwens in veel gevallen niet aan Faber, maar aan de fabrikanten. Blijkbaar is nu ook het leveren van apparatuur een ding geworden. Gelukkig hadden ze voor mij wel alles.

Mocht er iemand nog vragen hebben, stuur gerust een DM. Ik kan Faber echt aanraden! Hele scherpe prijs t.o.v. de NL concurrentie, communicatie was prima en ik ben blij met de oplevering van de keuken.

Hierbij nog de keuken, moet nog PVC vloer krijgen en veel afwerken maar deze staat :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9lExmuoLQQTQJQ5WbDr55jiZRZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/snQh9iywr9H0dit6pY5SltKe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dane86
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
siemenz schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:28:
[...]

Meh ik verwacht van niet, wellicht op de adviesprijzen maar de echte deals haal je natuurlijk niet van internet, maar door rechtstreeks te bellen over de nettoprijs
Ja, die Bora prijzen staan eigenlijk nergens op een website, allen op aanvraag verkrijgbaar, gedurende die week nog maar eens een rondje mailen/bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
NuKeM schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:59:
We zijn nog wat aan het zoeken, maar hebben een fijne schrijnwerker gevonden waar we ons goed bij voelen.
Dat zo'n kleine zelfstandige wat duurder is, daar kan ik mee leven en dat heb ik er voor over, maar ik vraag me af of en waar hij ons wat meer korting zou kunnen geven.

[Afbeelding]

€13000 incl. 10% korting

Toebehoren

Werkbladen
Dekton 2cm dik en tot aan kasten opgehoogd op de wand (anders 10-15cm): €4400 geen korting

Toestellen

Bij de toestellen merk ik op dat menig elektrozaak ze een paar 100€ goedkoper kan leveren, dus daar is misschien nog wat korting te vinden.
Nu, ik wil de beste man ook zijn brood gunnen, maar vroeg mij af wat realistisch is (zonder argressief te worden).
Ik zou even verder kijken als ik jou was.
De prijs is te hoog en het ontwerp en de afwerking laat flink te wensen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
Kapitein Merijn schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:58:
[...]

Ik zou even verder kijken als ik jou was.
De prijs is te hoog en het ontwerp en de afwerking laat flink te wensen over.
Want? ik ben wel benieuwd naar argumenten. Ik vind het overigens geen spectaculaire keuken voor het geld...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

[Afbeelding]

€13000 incl. 10% korting

Toebehoren

Werkbladen

Toestellen

Holy sh*t!. Heb je uberhaupt gezien wat voor keukens er hier voorbij komen voor 25k+?
No offense, maar dat keukenontwerp ziet eruit als een ontwerp uit de jaren 90.

Ik zou echt adviseren om even wat vergelijkend warenonderzoek te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
Met betrekking tot het ontwerp is het spijtig genoeg zo dat de ruimte ons een beetje naar deze opstelling dwingt. We hebben geen open keuken en andere muren bevatten ook nog een deur en radiator (ruimte is pakweg 3,8m op 3,8m, elke muur heeft wel een deur of een raam). Wel zouden we (in tegenstelling tot de tekening) één hoog meubel van de twee weglaten en het blad laten doorlopen zodat de vaatwasser eronder kan. De andere ernaast bevat dan de frigo en de kast naast het fornuis krijgt dan twee ovens (stoomoven en combi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lastmanstanding
NuKeM schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:49:
Met betrekking tot het ontwerp is het spijtig genoeg zo dat de ruimte ons een beetje naar deze opstelling dwingt. We hebben geen open keuken en andere muren bevatten ook nog een deur en radiator (ruimte is pakweg 3,8m op 3,8m, elke muur heeft wel een deur of een raam). Wel zouden we (in tegenstelling tot de tekening) één hoog meubel van de twee weglaten en het blad laten doorlopen zodat de vaatwasser eronder kan. De andere ernaast bevat dan de frigo en de kast naast het fornuis krijgt dan twee ovens (stoomoven en combi).
Tenzij je er echt zelf tevreden mee bent, zou ik ook erg aanraden om tochs langs een andere keukenzaak te gaan en vragen wat zij met de ruimte zouden adviseren. De huidige keuken in mijn woning van de vorige eigenaars is 2,6 x 3,8 met een open muur, twee ramen, en deur. Er is dus weinig ruimte, maar de resultaat voor dat kleine ruimte is best mooi en modern.

Met 3,8 x 3,8 heb je veel meer mogelijkheden dan wat je voorsteld. Maar je moet doen wat vooral jezelf wil. Toch is bij een ander zaak even vragen voor ideeën nooit een slechte plan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
@TimmieVelthuis Mooie keuken zeg! Lekker ruim en heeft een mooie plek in de ruimte.

@NuKeM Ontwerp is iets anders dan indeling. Ik zie dat je inderdaad vast zit aan de ruimte, maar het ontwerp is echt niet meer van deze tijd. Wat een onrustig geheel met al die verschillende hoogtes, breedtes en kleuren van de kastjes. Die 27 grepen dragen ook niet echt bij aan een gebalanceerd ontwerp. Hier moet echt wel iets beters voor te bedenken zijn.

Ga eens langs een andere zaak voor inspiratie. Of blader dit topic door voor opstellingen en ervaringen bij merken/zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
107mb schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:11:
[...]

Want? ik ben wel benieuwd naar argumenten. Ik vind het overigens geen spectaculaire keuken voor het geld...
Het houten front is een zeer fraaie fineerdeur maar zoals je op de tekening kan zien zijn de zijkanten van de kasten niet afgewerkt in fineer of voorzien van een zijwand. Dit houd simpelweg in dat je tegen de kunststof romp aankijkt. Imo kan dat echt niet bij een keuken in deze prijsklasse.
Tevens vind ik het een vreemde opstelling. Boven het spoelgedeelte zitten geen bovenkasten waardoor je daar geen werkverlichting hebt.
De hoge kasten links en rechts zorgen ook voor een benauwend gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Resdogg
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 24-09 16:54

[Afbeelding]

€13000 incl. 10% korting

Toebehoren

Werkbladen

Toestellen

Ik zou het oprecht zonde vinden als je hier om en nabij de 25k voor gaat betalen. Gaat nergens over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

107mb schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:11:
[...]

- je hebt 27 greepjes op verschillende hoogtes
- al je kasten hebben een verschillende hoogte
- je ovens hangen op verschillende hoogtes
- je korting op je apparaatuur is te laag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NuKeM schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:49:
Post anders even een plattegrond van bovenaf met maten en deuren/ramen van je ruimte. Er zijn er genoeg die wel met je mee willen denken qua opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenuh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-12-2023
Bedankt allemaal voor de reacties en tips.

Voor de duidelijkheid, de 17,5K is de nettoprijs voor de keuken. Hier gaat de 7250 nog vanaf. Mochten we toch voor een andere winkel kiezen krijgen we 5000,- terug. Dus dan zou een andere keukenzaak eigenlijk wel onder de 15K moeten zitten voordat het voor ons interessant worden om voor die optie te gaan. Verder is het fijn om te horen dat 17,5K voor de keuken geen gekke prijs is.

@SquareOne,@siemenz@Kapitein Merijn Wat betreft het werkblad is het deels wel een prijsbewuste keuze. Wij horen toch gemengde verhalen over composiet. Maar ik moet toegeven dat ik de meerprijs van keramiek (en eventuele voor/na delen ook niet weet).

De frontjes zijn deels prijsbewust (al weten we daarbij ook niet de meerprijs van een AV2035). De verkoper vertelde ons dat de AV1080 al een upgrade was ten opzichte wat er standaard aan keuken voor dit project stond. Daarbij vertelde hij ons dat gelakte frontjes nogal gevoelig zijn voor krassen en andere beschadigingen en dat dat vooral met eventuele kinderen in de toekomst problemen op kon leveren. Dat klonk voor ons als een goed argument. Verder hebben wij gekeken naar vlekgevoeligheid van de AV1080 en dat vonden wij wel meevallen eigenlijk maar misschien hebben we dat niet goed getest. Dat gezegd hebbende vinden wij de de AV2035 ook zeker mooier..

@107mb @PaT Goede punten waar we ook over na gaan denken. Dat is namelijk wel deels de manier waarop we de keuken gebruiken. Al wassen we eigenlijk alleen de pannen af, de rest gaat de vaatwasser in. Die opstelling ben ik al eens in dit draadje tegengekomen en daar was ik al gecharmeerd van. Makkelijke inloop, veel werkruimte en een groot en ruim gevoel. Wat betreft de 60cm ruimte denken we dat we daar wel mee weg komen en dat het om het eiland kunnen lopen toch een gevoel van vrijheid geeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Joenuh op 21-10-2020 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
  • Laatst online: 15-06-2022
Minneyar schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:15:
[...]

Ben wel even benieuwd naar de ideale afstand tussen eiland en (in ons geval) werkblad (ene kant spoelen, andere kant koken). Heb op zich genoeg ruimte, maar wil natuurlijk ook zo veel mogelijk ruimte voor de eethoek. Ben daarom aan het afwegen of ik 1,20 of minder wil tussen beide blokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Joenuh schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:42:
Bedankt allemaal voor de reacties en tips.

Voor de duidelijkheid, de 17,5K is de nettoprijs voor de keuken. Hier gaat de 7250 nog vanaf. Mochten we toch voor een andere winkel kiezen krijgen we 5000,- terug. Dus dan zou een andere keukenzaak eigenlijk wel onder de 15K zitten voordat het voor ons interessant worden om voor die optie te gaan. Verder is het fijn om te horen dat 17,5K voor de keuken geen gekke prijs is.

@SquareOne,@siemenz@Kapitein Merijn Wat betreft het werkblad is het deels wel een prijsbewuste keuze. Wij horen toch gemengde verhalen over composiet. Maar ik moet toegeven dat ik de meerprijs van keramiek (en eventuele voor/na delen ook niet weet).

De frontjes zijn deels prijsbewust (al weten we daarbij ook niet de meerprijs van een AV2035). De verkoper vertelde ons dat de AV1080 al een upgrade was ten opzichte wat er standaard aan keuken voor dit project stond. Daarbij vertelde hij ons dat gelakte frontjes nogal gevoelig zijn voor krassen en andere beschadigingen en dat dat vooral met eventuele kinderen in de toekomst problemen op kon leveren. Dat klonk voor ons als een goed argument. Verder hebben wij gekeken naar vlekgevoeligheid van de AV1080 en dat vonden wij wel meevallen eigenlijk maar misschien hebben we dat niet goed getest. Dat gezegd hebbende vinden wij de de AV2035 ook zeker mooier..

@107mb @PaT Goede punten waar we ook over na gaan denken. Dat is namelijk wel deels de manier waarop we de keuken gebruiken. Al wassen we eigenlijk alleen de pannen af, de rest gaat de vaatwasser in. Die opstelling ben ik al eens in dit draadje tegengekomen en daar was ik al gecharmeerd van. Makkelijke inloop, veel werkruimte en een groot en ruim gevoel.
AV1080 is volgens mij prijsgroep 0. Dus als er standaard ook een systemat keuken in zat dan kan het front in ieder geval niet goedkoper. Kan me niet voorstellen dat de AV2035 (prijsgroep 2) significant duurder is, maar helaas is er zéér weinig informatie bekend over de meerprijs per prijsgroep. Je zou eens kunnen kijken bij thuiskeukens.nl daar kun je online (automatisch gegenereerd) een offerte opvragen van een aantal kasten om op die manier inzicht te krijgen in het prijsverschil tussen de prijsgroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Ada12 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:43:
[...]

Ben wel even benieuwd naar de ideale afstand tussen eiland en (in ons geval) werkblad (ene kant spoelen, andere kant koken). Heb op zich genoeg ruimte, maar wil natuurlijk ook zo veel mogelijk ruimte voor de eethoek. Ben daarom aan het afwegen of ik 1,20 of minder wil tussen beide blokken.
Wij gaan voor 1,10. Totale ruimte is 5.74.

Werkblad 65 - tussenruimte 110 - eiland 100 - ruimte eettafel 289cm (mogelijk aan één kant bank tegen muur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resdogg
Weet iemand wat de kasthoogte is bij Siematc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Tussen 90 en 120cm, waarbij 90 echt als het niet anders kan. Wij gaan voor 100cm. Gezien in een showroom en is voor ons prima. Ik kook toch alleen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Resdogg schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:00:
Weet iemand wat de kasthoogte is bij Siematc?
Volgens mij 78 (bij SLC PURE lijn). Ik zag dat je offertes had ontvangen Van Wanrooij en Ekelhoff. Daar staat vaak op de hoogte van het werkblad genoemd en de hoogte van de plint. Op basis van de dikte van je werkblad zou je dan de korpushoogte kunnen berekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

[...]

proffesioneel wordt 120 als het beste geadviseerd. Dat is ook ideaal omdat je dan idd 2 kastjes van 60cm tegenover elkaar open kan laten staan.

Wij hebben diverse opstellingen gezien in de keukenzaken tussen 105 en 110 cm en WIJ vinden dit voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:49
[...]

Zie de posters boven mij, ik heb zelf geen idee. De keuken zat in het huis, en is relatief nieuw (2016), dus voorlopig mag hij blijven zitten. Wij hadden zelf echter nooit een, in ons geval, schiereiland gedaan, de keuken is daar eigenlijk te klein voor.
Bij ons sta je bij de was bak klem achter de vaatwasser deur, denk dat je dan ong 60 cm hebt, als hij openstaat, maar ik heb al meerder malen mijn schenen gestoten omdat ik iets van het gasstel wilde pakken (iets met ezel en 2 maal aan de zelfde steen). :X

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
SquareOne schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:49:
[...]

AV1080 is volgens mij prijsgroep 0. Dus als er standaard ook een systemat keuken in zat dan kan het front in ieder geval niet goedkoper. Kan me niet voorstellen dat de AV2035 (prijsgroep 2) significant duurder is, maar helaas is er zéér weinig informatie bekend over de meerprijs per prijsgroep. Je zou eens kunnen kijken bij thuiskeukens.nl daar kun je online (automatisch gegenereerd) een offerte opvragen van een aantal kasten om op die manier inzicht te krijgen in het prijsverschil tussen de prijsgroepen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Hiermee kan je een beetje inschatten wat het prijsverschil is. De AV2035 is dus ca. 8% duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:20
Circa 10% toch? 8% ten opzichte van de 100 voor PG3. Alleen die is niet relevant in het onderlinge vergelijk. Dus 89 / 81 = ~1,098. Dus ~9,8%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
millerman_sf schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:41:
Circa 10% toch? 8% ten opzichte van de 100 voor PG3. Alleen die is niet relevant in het onderlinge vergelijk. Dus 89 / 81 = ~1,098. Dus ~9,8%.
Ja, maar als je zo exact gaat berekenen heb je er alsnog niks aan.

Een keukenzaak verdiend doorgaans op meubelen en niet op apparatuur. Geef jij meer geld uit aan meubelen, maar blijft de rest van de keuken (apparatuur, werkblad) gelijk, dan verdiend de keukenzaak daar meer aan en kan dus ook meer korting weggeven.

Daarnaast heb je bij een prijsgroep 0 front doorgaans goedkope zijpanelen en heb je vanaf prijsgroep 3 duurdere zijpanelen (laklaminaat i.p.v. kunststof).

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resdogg
SquareOne schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:09:
[...]

Volgens mij 78 (bij SLC PURE lijn). Ik zag dat je offertes had ontvangen Van Wanrooij en Ekelhoff. Daar staat vaak op de hoogte van het werkblad genoemd en de hoogte van de plint. Op basis van de dikte van je werkblad zou je dan de korpushoogte kunnen berekenen?
Dank! Klopt en dat van Ekelhoff was uitsluitend o.b.v. next125. We denken er echter over om toch Siematic te nemen, ondanks de hogere plint. Vooral vanwege een kleur die wij van hen net iets mooier vinden.

Ook bij Mandemakers geweest overigens en daar een heel goede prijs 'aangeboden' gekregen (als wij ... teken je dan vandaag). Toen ik niet direct wilde tekenen wilde zij ook niet verder uitwerken. Daar gaan we binnenkort nog eens heen maar ik wil het netjes transparant laten uitwerken en zonder (wat dan ook) te tekenen, als dat geen optie is dan gaan we daar verder niet in mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Barry|IA schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:51:
[...]

Ja, maar als je zo exact gaat berekenen heb je er alsnog niks aan.

Daarnaast heb je bij een prijsgroep 0 front doorgaans goedkope zijpanelen en heb je vanaf prijsgroep 3 duurdere zijpanelen (laklaminaat i.p.v. kunststof).
Precies dat.
Het schema is vooral bedoeld als indicatie. Vanzelfsprekend is de meerprijs ook puur op het kastwerk van toepassing.

[ Voor 8% gewijzigd door Kapitein Merijn op 21-10-2020 17:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:27
Niet vervelend bedoeld, maar als ik deze keuken zie met bijbehorende apparatuur zou ik denken aan 10K.
Of de kasten moeten vol zitten met technische snufjes, speciale lades en geen fineer of gelakt zijn maar vol hout. anders is dit in mijn ogen echt een veel te hoge prijs?

[Afbeelding]

€13000 incl. 10% korting

Toebehoren

Werkbladen

Toestellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Kapitein Merijn schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:10:
[...]

Precies dat.
Het schema is vooral bedoeld als indicatie. Vanzelfsprekend is de meerprijs ook puur op het kastwerk van toepassing.
@Kapitein Merijn @Barry|IA , zijn jullie het nou eens met elkaar? :*)

Hebben jullie trouwens ook zoon PG staatje voor NEXT?

Interessante materie:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Resdogg schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:06:
[...]

Dank! Klopt en dat van Ekelhoff was uitsluitend o.b.v. next125. We denken er echter over om toch Siematic te nemen, ondanks de hogere plint. Vooral vanwege een kleur die wij van hen net iets mooier vinden.
Wat is het prijsverschil tussen Next125 en Siematic? Zelfde ordegrootte?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NuKeM
Allen bedankt voor de feedback. Ik zal op een aantal zaken proberen te reageren hieronder.
Kapitein Merijn schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:07:
Het houten front is een zeer fraaie fineerdeur maar zoals je op de tekening kan zien zijn de zijkanten van de kasten niet afgewerkt in fineer of voorzien van een zijwand. Dit houd simpelweg in dat je tegen de kunststof romp aankijkt. Imo kan dat echt niet bij een keuken in deze prijsklasse.
Tevens vind ik het een vreemde opstelling. Boven het spoelgedeelte zitten geen bovenkasten waardoor je daar geen werkverlichting hebt.
De hoge kasten links en rechts zorgen ook voor een benauwend gevoel.
Wel de keukenbouwer had eerst alle delen van die kasten in fineer voorzien. Maar mijn vrouw en ik vonden dit wat teveel/donker. Bovendien hebben we onze twijfels bij fineer kastwanden in de buurt van een fornuis of spoelbak (spetten/vlekken en afwasbaarheid). Daarom dat wit dus :)
Het spoelgedeelte heeft meer dan genoeg werkverlichting (huidige staat op dezelfde plek), het staat aan een raam en als het buiten donker is, is er voldoende verlichting.
De hoge kasten zijn inderdaad iets om over na te denken. Boven de dampkap zijn ze amper bruikbaar, maar die ernaast geven ons wel extra bergruimte (wat altijd welkom is). De fineer zou de boel wat moeten opleuken en de witte accenten ertussen leken ons mooi (ergens ooit een foto van gezien op internet....)
Alic3 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:04:
Ontwerp is iets anders dan indeling. Ik zie dat je inderdaad vast zit aan de ruimte, maar het ontwerp is echt niet meer van deze tijd. Wat een onrustig geheel met al die verschillende hoogtes, breedtes en kleuren van de kastjes. Die 27 grepen dragen ook niet echt bij aan een gebalanceerd ontwerp. Hier moet echt wel iets beters voor te bedenken zijn.

Ga eens langs een andere zaak voor inspiratie. Of blader dit topic door voor opstellingen en ervaringen bij merken/zaken.
Het wegnemen van één hoge kast maakt het iets rustiger, als voorbeeld een iets ouder ontwerp waar we wat meer naar terug willen gaan (mogelijk de kast links nog van een fake scheiding op de juiste hoogte voorzien i.v.m. de harmonie):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f39n2VJO97SnB8sq5U-nWvNADAs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KuxGkMVBNGYuH5H3cL0UpSJB.jpg?f=user_large

De grepen moeten we inderdaad nog eens bekijken. Persoonlijk ben ik wel fan van grepen vs. non-greep systemen, maar het komt inderdaad nu niet heel mooi over moet ik toegeven.

Tijd om te gaan ontdekken en vergelijken hebben we helaas niet (drukke banen en kleine kinderen waarvoor we moeilijk opvang vinden + corona toestanden zorgen ervoor dat dit voor ons erg moeilijk is).
basjuhh schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:16:
Niet vervelend bedoeld, maar als ik deze keuken zie met bijbehorende apparatuur zou ik denken aan 10K.
Of de kasten moeten vol zitten met technische snufjes, speciale lades en geen fineer of gelakt zijn maar vol hout. anders is dit in mijn ogen echt een veel te hoge prijs?
Resdogg schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:09:
Ik zou het oprecht zonde vinden als je hier om en nabij de 25k voor gaat betalen. Gaat nergens over.
De trend in de meningen is duidelijk, elke mening wordt gewaardeerd ;)
Ik ben wel niet op zoek naar een keuken die er 25k uit ziet, ik wil gewoon een goede en praktische keuken en als die 25k kost en er 10k uitziet kan ik er wel mee leven hoor :) Ik denk wel dat de eerste renders hier de keuken geen eer aan doen, in het echt zal het sowieso netter zijn.
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:36:
Post anders even een plattegrond van bovenaf met maten en deuren/ramen van je ruimte. Er zijn er genoeg die wel met je mee willen denken qua opstelling.
Graag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DbyluVvX8vjWycEo8AFx4pjb9O8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kUCBFPQEBTtF5Ar462UTNfVp.jpg?f=fotoalbum_large
siemenz schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:33:
- je hebt 27 greepjes op verschillende hoogtes
- al je kasten hebben een verschillende hoogte
- je ovens hangen op verschillende hoogtes
- je korting op je apparaatuur is te laag
Greepjes ga ik bekijken, dat klopt. Verschillende hoogtes hoop ik ook wat gelijk te trekken. Ovens komen sowieso anders. De korting daar ga ik binnenkort nog eens over onderhandelen :)

Alle feedback is welkom. Ik heb het gedacht dat mijn vrouw en ik best eens tijd maken om folders te bekijken en eventueel winkels te bezoeken (feeling krijgen met keukens), maar deze zijn denk ik vaak vooral gericht op open keukens met een eiland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resdogg
JackBol schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:36:
[...]

Wat is het prijsverschil tussen Next125 en Siematic? Zelfde ordegrootte?
Vooralsnog verschilt het niet veel van elkaar. Van Siematic zijn de fronten dan op basis van similaque(kunststof kanten) en next125 volledig gelakt. We moeten nog met SQ fronten (volledig gelakt) van Siematic aan de slag om het eventuele prijsverschil helder te krijgen.

Siematic heeft wat meer de naam en ook wel de betere inrichtingen (met keukenrol- en foliehouders in deuren verwerkt bv.). next125 heeft weer de grotere korpus en is wat jonger ofzo. Zo kijken wij er tegenaan. Sluitwerk van Siematic lijkt beter maar daar weten we het fijne niet van dus dat is heel subjectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:23
Dat met de greepjes valt heel simpel op te lossen door een lades in lades te plaatsen.
Dan kom je met 2 lade frons uit wat het geheel al een stuk rustiger zal maken.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:27
Dat snap ik, wat ik bedoel te zeggen is zover ik nu de informatie lees is de keuken veel te duur voor wat je krijgt. Vermoedelijk kan je deze keuken op veel andere plaatsen voor 10 / 12k aanschaffen. Voor de overige 15 of 13k kan je hele leuke andere dingen doen.

[...]

Ik ben wel niet op zoek naar een keuken die er 25k uit ziet, ik wil gewoon een goede en praktische keuken en als die 25k kost en er 10k uitziet kan ik er wel mee leven hoor :) Ik denk wel dat de eerste renders hier de keuken geen eer aan doen, in het echt zal het sowieso netter zijn.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
  • Laatst online: 15-06-2022
NuKeM schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:40:
Allen bedankt voor de feedback. Ik zal op een aantal zaken proberen te reageren hieronder.

[...]

Wel de keukenbouwer had eerst alle delen van die kasten in fineer voorzien. Maar mijn vrouw en ik vonden dit wat teveel/donker. Bovendien hebben we onze twijfels bij fineer kastwanden in de buurt van een fornuis of spoelbak (spetten/vlekken en afwasbaarheid). Daarom dat wit dus :)
Het spoelgedeelte heeft meer dan genoeg werkverlichting (huidige staat op dezelfde plek), het staat aan een raam en als het buiten donker is, is er voldoende verlichting.
De hoge kasten zijn inderdaad iets om over na te denken. Boven de dampkap zijn ze amper bruikbaar, maar die ernaast geven ons wel extra bergruimte (wat altijd welkom is). De fineer zou de boel wat moeten opleuken en de witte accenten ertussen leken ons mooi (ergens ooit een foto van gezien op internet....)

[...]

Het wegnemen van één hoge kast maakt het iets rustiger, als voorbeeld een iets ouder ontwerp waar we wat meer naar terug willen gaan (mogelijk de kast links nog van een fake scheiding op de juiste hoogte voorzien i.v.m. de harmonie):
[Afbeelding]

De grepen moeten we inderdaad nog eens bekijken. Persoonlijk ben ik wel fan van grepen vs. non-greep systemen, maar het komt inderdaad nu niet heel mooi over moet ik toegeven.

Tijd om te gaan ontdekken en vergelijken hebben we helaas niet (drukke banen en kleine kinderen waarvoor we moeilijk opvang vinden + corona toestanden zorgen ervoor dat dit voor ons erg moeilijk is).

[...]

[...]

[...]

Graag:
[Afbeelding]

[...]

Greepjes ga ik bekijken, dat klopt. Verschillende hoogtes hoop ik ook wat gelijk te trekken. Ovens komen sowieso anders. De korting daar ga ik binnenkort nog eens over onderhandelen :)

Alle feedback is welkom. Ik heb het gedacht dat mijn vrouw en ik best eens tijd maken om folders te bekijken en eventueel winkels te bezoeken (feeling krijgen met keukens), maar deze zijn denk ik vaak vooral gericht op open keukens met een eiland.
Als je de hoge kaste bij elkaar zet oogt het denk ik al veel rustiger, dus naast de oven kast nog een hoge kast en de meest linker hoge kast weg.
Of/en je kunt op de plek rechts waar je nu een boven en onderkast getekend hebt 2 hoge kasten plaatsen (desnoods minder diep).
Alle bovenkasten kunnen dan misschien weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
basjuhh schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:04:
Dat snap ik, wat ik bedoel te zeggen is zover ik nu de informatie lees is de keuken veel te duur voor wat je krijgt. Vermoedelijk kan je deze keuken op veel andere plaatsen voor 10 / 12k aanschaffen. Voor de overige 15 of 13k kan je hele leuke andere dingen doen.
Onzin. Deze keuken koop je niet voor dat geld.

@NuKeM
De plattegrond maakt het al een stuk duidelijker.
Ik zou rechts geen hoge kast meer plaatsen maar 2 kasten aan de linkerzijde. Tevens zou ik de bovenkasten op 1 lijn door laten lopen. Je hebt dan geen zichtzijdes meer in het zicht en het oogt een stuk rustiger.

Ik zou echt nog eens blanco naar een 2e Systemat dealer gaan. Vermoedelijk krijg je dan toch andere inzichten en een betere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@NuKeM Is het de bedoeling dat die eettafel daar ook komt? Dat is wel krap allemaal.

Als je je aanrecht onder het raam gewoon van muur tot muur doet heb je 3.7meter aanrecht incl spoelen en koken. Dat is meer werkruimte dan het gemiddelde eiland wat hier voorbij komt ;).

Als je dan nog ergens 2 hoge kasten, bijv. aan de overkant tegen de muur plaatst, met oven en koelkast.

Alleen lastig dat die tafel er dan tussen zit ivm looproute.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2020 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Resdogg schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:53:
[...]

Vooralsnog verschilt het niet veel van elkaar. Van Siematic zijn de fronten dan op basis van similaque(kunststof kanten) en next125 volledig gelakt. We moeten nog met SQ fronten (volledig gelakt) van Siematic aan de slag om het eventuele prijsverschil helder te krijgen.

Siematic heeft wat meer de naam en ook wel de betere inrichtingen (met keukenrol- en foliehouders in deuren verwerkt bv.). next125 heeft weer de grotere korpus en is wat jonger ofzo. Zo kijken wij er tegenaan. Sluitwerk van Siematic lijkt beter maar daar weten we het fijne niet van dus dat is heel subjectief.
Interessant. Dat is 99% dezelfde assessement die wij hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Ik ben de keuken aan het intekenen, voornamelijk om de ruimte rondom het eiland te bepalen.
De leveranciers houden prima rekening met de ruimte tussen de kastwand en het eiland (90~110cm) maar houden weinig rekening met de ruimte richting de glazen wand richting tuin.

De deur aan de linkerkant gaat naar de bijkeuken. De sparing rechtsonder is de gang naar de woonkamer.
De kastwand van links naar rechts:
Voorraadkast - Koelkast - Nis (120cm) - servieskast - hoge kast met oven - hoge kast met wijnkoeler - Open kast met planken (90 graden gedraaid richting eettafel).

Graag jullie mening over de indeling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rwmKCp2J0IW2UDP0DTSQ9bbQMIk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PXBmDI6QwUNEQpDxxrXfOfiW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:52

[...]

[...]

[Afbeelding]

[...]

[...]

[...]

Graag:
[Afbeelding]

[...]

Ik zou voor 12K en keuken kopen en voor de rest een aannemer die er een muur uit slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:01
e-bird schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:29:
[...]

Dat zal wel meevallen. Regel 1 in dit huis: schoenen uit als je binnenkomt!
Misschien zwaar off-topic, maar ik vroeg me dit al tijden af. Ik heb zelf een niet-Nederlandse achtergrond en vind het maar raar dat Nederlanders schoenen aanhouden in huis. Is dit normaal in NL? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elja
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 08:53
banaliteit schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:15:
[...]

Misschien zwaar off-topic, maar ik vroeg me dit al tijden af. Ik heb zelf een niet-Nederlandse achtergrond en vind het maar raar dat Nederlanders schoenen aanhouden in huis. Is dit normaal in NL? :D
Zwaar offtopic, maar het is inderdaad best normaal. :)
Al doen wij zelf hier thuis zelf meestal wel onze schoenen uit, we vragen het niet aan gasten.

Photofacts; weblog over fotografie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Linkser schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:49:
Ze werken met Vionaro lades en geleidesystemen.
In mijn offerte staat nu als merk "XP Grass" en niet Vionaro. Klomp heeft dus geen vast systeem dat ze gebruiken. Kan zo online niet direct heel duidelijk vinden wat eventueel het kwaliteitsverschil tussen deze merken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Farmerwood schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:38:
[...]

[...]

In mijn offerte staat nu als merk "XP Grass" en niet Vionaro. Klomp heeft dus geen vast systeem dat ze gebruiken. Kan zo online niet direct heel duidelijk vinden wat eventueel het kwaliteitsverschil tussen deze merken is.
Volgens mij is Vionaro een lijn van GRASS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lastmanstanding
banaliteit schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:15:
[...]

Ook een niet-Nederlandse hier. Daarnaast heb ik een aantal jaren in Azië gewoond. Ik vind het ook apart dat NLers hun schonen aanhouden. Thuis doen we schonen af, maar we vragen het niet van gasten.

Mijn schoonouders houden dat we heel apart zijn voor schonen uitdoen als we binnenkomen. (Hoewel ze het erg waarden met hun nette houtenvloer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19:57
Farmerwood schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:38:
[...]

[...]

Wat @Verwijderd zegt, Vionaro is van het merk Grass, kan me nauwelijks voorstellen dat ze allemaal verschillende systemen hanteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Linkser schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:45:
Wat @Verwijderd zegt, Vionaro is van het merk Grass, kan me nauwelijks voorstellen dat ze allemaal verschillende systemen hanteren.
Dat verklaart de verwarring in de zoekresultaten. Zocht op Vionaro vs XP Grass en kwam vooral op sites in talen die ik niet machtig ben.

Kreeg net ook bericht dat ze de staal Tmatt Blu binnen hebben. Dus een dezer dagen maar ff die kant op om te kijken we Fenix gaan omruilen voor Tmatt. Zou dus 1100 euro schelen op de prijs.

Tmatt info/promo: https://www.leeuwerik.nl/decoratief-plaatmateriaal/tmatt
Tmatt kleuren: https://www.leeuwerik.nl/decoren?merk=104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19:57
Farmerwood schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:53:
[...]

Dat verklaart de verwarring in de zoekresultaten. Zocht op Vionaro vs XP Grass en kwam vooral op sites in talen die ik niet machtig ben.

Kreeg net ook bericht dat ze de staal Tmatt Blu binnen hebben. Dus een dezer dagen maar ff die kant op om te kijken we Fenix gaan omruilen voor Tmatt. Zou dus 1100 euro schelen op de prijs.

Tmatt info/promo: https://www.leeuwerik.nl/decoratief-plaatmateriaal/tmatt
Tmatt kleuren: https://www.leeuwerik.nl/decoren?merk=104
Het is een Oostenrijks merk volgens mij.
De catalogus kan je hier vinden:
https://www.grass.at/product-catalogues.html

De XP lijn heeft wat meer opties kwa indeling en zijkanten, waaronder glas. Maar wij hebben specifiek aangegeven massieve zijkanten te willen, en in antraciet. Ik weet niet of er echt een prijsverschil in zit, Vionaro komt wat strakker op mij over.
Daarnaast nemen ze altijd de 70kilo variant van alle lijnen.

Ik denk bijna zeker te weten dat het scharnier werk ook hier vandaan komt.

[ Voor 11% gewijzigd door Linkser op 22-10-2020 09:08 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022

[...]

[...]

[Afbeelding]

[...]

[...]

[...]

Graag:
[Afbeelding]

[...]

Mooie ruimte! Indien gewenst maak ik een ontwerp voor jou en koop je de keuken elders :)

Wat betreft jouw eerdere ontwerp: ik zou de verkoper adviseren met pensioen te gaan :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
JackBol schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:34:

Graag jullie mening over de indeling.
Mooie opstelling maar het uitstekende deel (bar) staat wel een beetje in de loop zo als je de buitendeuren open hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

SqnLdr schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:57:
[...]

Mooie opstelling maar het uitstekende deel (bar) staat wel een beetje in de loop zo als je de buitendeuren open hebt.
Ja goede opmerking! We hadden de bar eerst 40cm uitsteken, maar we hebben bij de bouwer geregeld dat de rechter deur de primaire deur is (dus als je maar 1 deur open hebt is het die) en daarnaast staan die deuren maar 4 maanden per jaar open, dus vonden we het probleem minder groot. Daarom hebben we de bar een beetje opgeschoven om meer een statement te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
SquareOne schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:38:
[...]

Nog even terugkomend op deze post. Ik heb me wat meer verdiept in het legrabox systeem (Protech 2.0 bij pronorm) en gevraagd wat de meerprijs is bij onze beoogde keuken.

***members only***

Geen idee hoeveel ladekasten jij hebt maar dan heb je een indicatie van de meerprijs bij Pronorm.
Verder ook geen idee of dit een realistische meerprijs is.
Update t.a.v. bovenstaande:
Lijkt alsof upgraden naar ProTech 2.0 niet los per kast wordt berekend. Heb een offerte waar het volgende op staat: "MP-PT20 - Meerprijs voor proTech titaan Meerprijs per keuken tot maximaal. 20 lade's / uittrekelementen"

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik ben nog voor 2 keukens in de running:
1) Pronorm X-line met houtfineer front (812 zwart eiken) voor kastenwand en spoelkant met donkere korpus (nieuw), en matlak fronten op het eiland. Uitgerust met ProTech lades en antislipmatten
2) Siematic met kunstof houtlook front (Onyx Oak) en SimiLaque (lotuswit of sterling grey) voor het eiland. Standaard al uitgerust met luxe lades en antislip

Benieuwd hoe ver dit qua prijs uit elkaar gaat liggen.

[ Voor 21% gewijzigd door SquareOne op 22-10-2020 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:41
JackBol schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:38:
[...]

Ja goede opmerking! We hadden de bar eerst 40cm uitsteken, maar we hebben bij de bouwer geregeld dat de rechter deur de primaire deur is (dus als je maar 1 deur open hebt is het die) en daarnaast staan die deuren maar 4 maanden per jaar open, dus vonden we het probleem minder groot. Daarom hebben we de bar een beetje opgeschoven om meer een statement te maken.
De bar steekt nu dus meer dan 60cm uit en verder niets?
Lijkt dat niet raar?

Ik zou de bar aan de andere zijde plaatsen (waar 1200 staat)
Dan heb je zicht op de keuken/eethoek én tuin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

buiter schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:53:
[...]

De bar steekt nu dus meer dan 60cm uit en verder niets?
Lijkt dat niet raar?

Ik zou de bar aan de andere zijde plaatsen (waar 1200 staat)
Dan heb je zicht op de keuken/eethoek én tuin.

Het is dit concept. Wij vinden het veel stijl hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RvO3wDQbdvvNxyI-lF09KeDvpCY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gEvHzQcIQ5FreUjDyYnTSdhM.png?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 172 ... 527 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1