Allen bedankt voor de feedback. Ik zal op een aantal zaken proberen te reageren hieronder.
Kapitein Merijn schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:07:
Het houten front is een zeer fraaie fineerdeur maar zoals je op de tekening kan zien zijn de zijkanten van de kasten niet afgewerkt in fineer of voorzien van een zijwand. Dit houd simpelweg in dat je tegen de kunststof romp aankijkt. Imo kan dat echt niet bij een keuken in deze prijsklasse.
Tevens vind ik het een vreemde opstelling. Boven het spoelgedeelte zitten geen bovenkasten waardoor je daar geen werkverlichting hebt.
De hoge kasten links en rechts zorgen ook voor een benauwend gevoel.
Wel de keukenbouwer had eerst alle delen van die kasten in fineer voorzien. Maar mijn vrouw en ik vonden dit wat teveel/donker. Bovendien hebben we onze twijfels bij fineer kastwanden in de buurt van een fornuis of spoelbak (spetten/vlekken en afwasbaarheid). Daarom dat wit dus

Het spoelgedeelte heeft meer dan genoeg werkverlichting (huidige staat op dezelfde plek), het staat aan een raam en als het buiten donker is, is er voldoende verlichting.
De hoge kasten zijn inderdaad iets om over na te denken. Boven de dampkap zijn ze amper bruikbaar, maar die ernaast geven ons wel extra bergruimte (wat altijd welkom is). De fineer zou de boel wat moeten opleuken en de witte accenten ertussen leken ons mooi (ergens ooit een foto van gezien op internet....)
Alic3 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:04:
Ontwerp is iets anders dan indeling. Ik zie dat je inderdaad vast zit aan de ruimte, maar het ontwerp is echt niet meer van deze tijd. Wat een onrustig geheel met al die verschillende hoogtes, breedtes en kleuren van de kastjes. Die 27 grepen dragen ook niet echt bij aan een gebalanceerd ontwerp. Hier moet echt wel iets beters voor te bedenken zijn.
Ga eens langs een andere zaak voor inspiratie. Of blader dit topic door voor opstellingen en ervaringen bij merken/zaken.
Het wegnemen van één hoge kast maakt het iets rustiger, als voorbeeld een iets ouder ontwerp waar we wat meer naar terug willen gaan (mogelijk de kast links nog van een fake scheiding op de juiste hoogte voorzien i.v.m. de harmonie):
De grepen moeten we inderdaad nog eens bekijken. Persoonlijk ben ik wel fan van grepen vs. non-greep systemen, maar het komt inderdaad nu niet heel mooi over moet ik toegeven.
Tijd om te gaan ontdekken en vergelijken hebben we helaas niet (drukke banen en kleine kinderen waarvoor we moeilijk opvang vinden + corona toestanden zorgen ervoor dat dit voor ons erg moeilijk is).
basjuhh schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:16:
Niet vervelend bedoeld, maar als ik deze keuken zie met bijbehorende apparatuur zou ik denken aan 10K.
Of de kasten moeten vol zitten met technische snufjes, speciale lades en geen fineer of gelakt zijn maar vol hout. anders is dit in mijn ogen echt een veel te hoge prijs?
De trend in de meningen is duidelijk, elke mening wordt gewaardeerd
Ik ben wel niet op zoek naar een keuken die er 25k uit ziet, ik wil gewoon een goede en praktische keuken en als die 25k kost en er 10k uitziet kan ik er wel mee leven hoor

Ik denk wel dat de eerste renders hier de keuken geen eer aan doen, in het echt zal het sowieso netter zijn.
Graag:
:strip_exif()/f/image/kUCBFPQEBTtF5Ar462UTNfVp.jpg?f=fotoalbum_large)
Greepjes ga ik bekijken, dat klopt. Verschillende hoogtes hoop ik ook wat gelijk te trekken. Ovens komen sowieso anders. De korting daar ga ik binnenkort nog eens over onderhandelen
Alle feedback is welkom. Ik heb het gedacht dat mijn vrouw en ik best eens tijd maken om folders te bekijken en eventueel winkels te bezoeken (feeling krijgen met keukens), maar deze zijn denk ik vaak vooral gericht op open keukens met een eiland.