Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Resdogg schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:53:
[...]

Vooralsnog verschilt het niet veel van elkaar. Van Siematic zijn de fronten dan op basis van similaque(kunststof kanten) en next125 volledig gelakt. We moeten nog met SQ fronten (volledig gelakt) van Siematic aan de slag om het eventuele prijsverschil helder te krijgen.

Siematic heeft wat meer de naam en ook wel de betere inrichtingen (met keukenrol- en foliehouders in deuren verwerkt bv.). next125 heeft weer de grotere korpus en is wat jonger ofzo. Zo kijken wij er tegenaan. Sluitwerk van Siematic lijkt beter maar daar weten we het fijne niet van dus dat is heel subjectief.
Bij onze Siematic keuken (paar maanden geleden geïnstalleerd) was het verschil tussen lak en kunststof 1500 euro.
Uiteindelijk gegaan voor kunststof (SieMatic SLCKM SLC-KM kunststof )randen met gespoten front in de kleur umbra mat, beetje de middenweg. Reden hiervoor was dat we een greep hadden gekozen waarin de lak niet mogelijk was, achteraf erg blij met de keuze voor de kunststof rand, je ziet het amper maar wel een stuk steviger en dus handiger met een kleuter thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:47
The Fatal schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:17:
[...]

Bij onze Siematic keuken (paar maanden geleden geïnstalleerd) was het verschil tussen lak en kunststof 1500 euro.
Uiteindelijk gegaan voor kunststof (SieMatic SLCKM SLC-KM kunststof )randen met gespoten front in de kleur umbra mat, beetje de middenweg. Reden hiervoor was dat we een greep hadden gekozen waarin de lak niet mogelijk was, achteraf erg blij met de keuze voor de kunststof rand, je ziet het amper maar wel een stuk steviger en dus handiger met een kleuter thuis :)
Dank dat is waardevolle informatie.
Ik kijk momenteel inderdaad voor de SLC lijn waarbij de greeplijst is ingefreesd in het front. Ik twijfel nog tussen de SLC-KM en de SLC-F. Kon de greeplijst ook in umbra? Voor zover ik had begrepen enkel zwart, wit en aluminium.

De reden dat ik bij de Pronorm niet voor Y-line ga is omdat het daar altijd zwart of aluminium is wat ik niet mooi vind bij een witte / lichtgrijze keuken. Bij Siematic vond ik de witte greeplijst mooi passen bij de witte fronten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fmWBKumRrnHBe-fLQtc9Y4-ccks=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/slDQKS9tjrj20a49Ci9LXBUC.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y4sZSx8CqhyOjkCVeESktKL-gqY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bo525LEMgceLsmuTOPrCPjAZ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w5yepeQZyJ6vYQ1L2XpgSFj8-64=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xnfH3urIA6F9PwA0hc5sFKBC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zqXRJ1xdAlRd-DzIkfWx7PHgwg4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NsjSR6JOU3wcUWKt1YVhoDFg.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 37% gewijzigd door SquareOne op 22-10-2020 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
SquareOne schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:22:
[...]

Ik kijk momenteel inderdaad voor de SLC lijn waarbij de greeplijst is ingefreesd in het front. Ik twijfel nog tussen de SLC-KM en de SLC-F. Kon de greeplijst ook in umbra? Voor zover ik had begrepen enkel zwart, wit en aluminium.

De reden dat ik bij de Pronorm niet voor Y-line ga is omdat het daar altijd zwart of aluminium is wat ik niet mooi vind bij een witte / lichtgrijze keuken. Bij Siematic vond ik de witte greeplijst mooi passen bij de witte fronten.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ojzYFeZzLhOQiIuQLQW8EmogPxM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SWvPXsTDqBf4Buoa4192QqvO.jpg?f=fotoalbum_large

Zwarte greep, ook een zwarte strip met zwart blad, dus dat matcht goed.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:04
Ook bij ons is de Hacker Systemmat keuken die we in Juni bij Barry hebben gekocht vandaag geplaatst:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SSUo4jnc6ITkKKxjvGXtsphyKdU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xQu5LK3zsc6wbVnh9Tilqpyu.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E0hup85MjWcMvCnnQ4UjJYGAwoU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DokzkqqlSE0d1r2aG4mWIKVF.jpg?f=user_large

Zoals je kan zien, nog geen oven :P Deze was nog niet leverbaar :( Deze zal volgende week binnenkomen.

Op een aantal zaken na zeer tevreden met de looks en de keuzes die we hebben gemaakt!

Apparatuur
Koelvries: BOSCH KIR24NFF1 (€529)
Oven: Bosch HBG856XC6 (€1699)
Vaatwasser: SIEMENS SN636X01JN (€599)
Kookplaat: Bora Puru (€2300)
Quooker 3FRRVS (€995)

Totaal: € 6122

Keuken: Hacker Systemmat AV2035 GL mat zwart
Werkblad: Nobillia houtlook 38mm

Totaal kosten inclusief plaatsen: € 10.571,-

[ Voor 18% gewijzigd door Possible op 22-10-2020 19:34 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-05 16:22

siemenz

Koetje

Possible schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:31:
Ook bij ons is de Hacker Systemmat keuken die we in Juni bij Barry hebben gekocht vandaag geplaatst:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zoals je kan zien, nog geen oven :P Deze was nog niet leverbaar :( Deze zal volgende week binnenkomen.

Op een aantal zaken na zeer tevreden met de looks en de keuzes die we hebben gemaakt!
waar ben je wat minder tevreden mee? Dat je je bora niet vezonken hebt bijvoorbeeld?

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
siemenz schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:50:
[...]

waar ben je wat minder tevreden mee? Dat je je bora niet vezonken hebt bijvoorbeeld?
Ow nee dat vind in prima.

Maar :

- Oven dus niet direct gemonteerd
Voor de greeplijsten ontbreken er schroeven en einddoppen
- Frontpaneel heeft een beschadiging
- Led transformator zat er niet bij
-eind doppen voor in de bovenkasten ontbreken
-Verkeerde kleur bestekla

Dit alles is allemaal niet op voorraad en zal dus opnieuw besteld moeten worden. En ook weer opnieuw gemonteerd moeten worden door een service monteur.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 896gerard
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19-03 14:22
SquareOne schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:22:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
Bij onze opstelling (eiland 3 meter + kastenwand 3 meter) was het prijsverschil tussen Pronorm Y-line kunststof en Siematic kunststof 5k vóór onderhandelen. Ik kreeg wel het idee dat ze op Pronorm meer 'korting' wilden geven, dat was hun huismerk zogezegd. Siematic maakt inderdaad echt mooie greeploze greeplijsten, echter wij kregen de vaatwasser niet zomaar open (het is schuin en best glad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resdogg
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 22-04 18:20

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ziet er mooi uit. Jammer inderdaad dat niet alles in één keer goed uitgeleverd wordt. Ik lees dit ook terug in veel ervaringen met ketens en vind dit wel slordig maar kennelijk gaat het niet soepel in de supply chain van keukens en apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Resdogg schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:37:
[...]

Ziet er mooi uit. Jammer inderdaad dat niet alles in één keer goed uitgeleverd wordt. Ik lees dit ook terug in veel ervaringen met ketens en vind dit wel slordig maar kennelijk gaat het niet soepel in de supply chain van keukens en apparatuur.
Omloopsnelheid zo hoog mogelijk, voorraadposities zo laag mogelijk is altijd een recept voor dit soort situaties.

Ik zie ook in dit topic vaak greeploze keukens voorbij komen, die stiekem hele grote grepen hebben. Buiten het feit dat ik die "geulen" niet bijzonder fraai vind, vond ik het ook verre van comfortabel openen.

[ Voor 17% gewijzigd door FirePuma142 op 22-10-2020 16:01 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-05 22:59
Hi allen. Onlangs heb ik mijn handtekening gezet voor een nieuwbouwwoning. Inmiddels heb ik tot een jaar terug in dit topic bijgelezen. Veel informatie opgedaan over onder andere de verhoudingen tussen prijs en kwaliteit. Het is de eerste keer dat ik een keuken koop en ik merk dat ik in mijn omgeving ook één van de eerste ben.

[ Voor 79% gewijzigd door Wanne-B88 op 30-11-2021 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wanne-B88 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:59:
Hi allen. Onlangs heb ik mijn handtekening gezet voor een nieuwbouwwoning. Inmiddels heb ik tot een jaar terug in dit topic bijgelezen. Veel informatie opgedaan over onder andere de verhoudingen tussen prijs en kwaliteit. Het is de eerste keer dat ik een keuken koop en ik merk dat ik in mijn omgeving ook één van de eerste ben. Ik mis dus totaal de ervaring, hopelijk wil iemand eens een meekijken of nog onderdelen zijn waar ik rekening mee moet houden. :)

Met oprechte excuses voor de matige foto's: met al het thuiswerken heb ik niet langer de beschikking over een scanner. De render is om de opstelling inzichtelijk(er) te maken, maar is niet 1-op-1 van toepassing op deze offerteprijs. De tekening wél.

[Afbeelding][Afbeelding]

Apparatuur
  • Koelvries: Bauknecht KGIS3194A++ (€715)
  • Combimagnetron: Siemens HM836GNB6 (€1399)
  • Vaatwasser: Siemens SN636X01JN (€599)
  • Kookplaat: Bora Peru (€2413, maar als actie nu 'gratis')
  • Quooker 3FRRVS (€1100)
Kastwerk
  • Pronorm X-line donkergroen mat (prijsklasse 2), zowel muurzijde (4.2m) als eiland (blad 3m, kastwerk is 2.4m).
  • Muurzijde vooralsnog op de offerte in hoogte 2080 mm - willen we naar 2200 mm
Werkblad
Composiet - Lion Stone Molino 985s - 20 mm
  • Muurzijde: 180cm x 60 cm
  • Eiland: 300cm x 120 cm
Kosten

***members only***

Mij komt deze prijs als redelijk over, gevoel bij de medewerker ook meer dan oké. Wat mij opvalt is dat de producten moeten worden aangesloten door een erkend installateur - €50 per product. Ik zou verwachten dat elke monteur die ze sturen erkend zou moeten zijn. Maar die €250 maakt het verschil niet. En de prijs voor het werkblad muurzijde is €423, maar de uitsparing voor de spoelbak kost €471.
Kijkende naar de tekening, zou het potentieel niet mooier zijn om de achterwand helemaal door te laten lopen? Nu heb je een soort loze ruimte tussen je linkerkast en de linkermuur, zou ook zo strak doorgetrokken kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Zaphara schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 17:40:
[...]

Kijkende naar de tekening, zou het potentieel niet mooier zijn om de achterwand helemaal door te laten lopen? Nu heb je een soort loze ruimte tussen je linkerkast en de linkermuur, zou ook zo strak doorgetrokken kunnen worden.
Persoonlijk vind ik dit juist mooier en ruimer ogen. Niet alles hoeft vol gemietterd te worden met kast(ruimte) waar dat niet nodig is.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:41
Dank voor de verduidelijking.
Ik vind het behoorlijk meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resdogg
Wat zijn de ervaringen hier met push-to-open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Resdogg schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:17:
Wat zijn de ervaringen hier met push-to-open?
Van leicht en next125 waren we niet gecharmeerd. We hadden het eigenlijk af afgeschreven. Voornamelijk omdat het gewoon niet vloeiend genoeg voelde. Bij next zouden we voor de onderlades vast zitten aan push omdat die geen lage greeplijst hebben.

Bij Siematic waren we erg verbaast dat de push daar enorm fijn liep, zowel openen als sluiten ging heel praktisch. Alleen van Siematic zouden we push afnemen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
@Resdogg we hebben hier maar 1 kastje met push to open en dat prima. Niet elke push to open is trouwens een instant hit.. (hacker )

Maar voor 1 kast is het prima (gebruiken we niet zoveel )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-05 17:43
Inmiddels weer wat verder, hilariteit alom

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:02
Qua keukenmerken heb ik het meeste al langs zien komen.
Hoe zit het met merken die Dekton leveren?

Op internet kom ik Consentino tegen. De Grando had het echter over Dekker als leverancier en fabrikant (?).

Klopt het dat Consentino de originele Dekton heeft ontwikkeld? Wat is Dekker in dezen?

Indien Dekker ook produceert, wat is het kwaliteitsverschil tussen beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Source90 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:39:
Qua keukenmerken heb ik het meeste al langs zien komen.
Hoe zit het met merken die Dekton leveren?

Op internet kom ik Consentino tegen. De Grando had het echter over Dekker als leverancier en fabrikant (?).

Klopt het dat Consentino de originele Dekton heeft ontwikkeld? Wat is Dekker in dezen?

Indien Dekker ook produceert, wat is het kwaliteitsverschil tussen beide?
Consentino is de fabrikant. Dekton is een van hun producten (maar bijv. ook Silestone). Dekker is een leverancier/dealer van dekton (maar leveren ook andere bladen van andere fabrikanten)

[ Voor 5% gewijzigd door SquareOne op 22-10-2020 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
SquareOne schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:47:
[...]

Consentino is de fabrikant. Dekton is een van hun producten. Dekker is een leverancier/dealer van dekton.
Had ik het toch goed.
Verkoper bij Grando bleef namelijk volhouden dat Dekker de fabrikant was. Nooit van Consentino gehoord en dat leverde hij ook niet.
Dekker zou veel betere kwaliteit zijn waar hij achter stond :')

Kleuren die ik elders had gevonden (Consentino) kon hij ook niet leveren, maar dat zou te verklaren zijn omdat het niet in het portfolio van Dekker zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Source90 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:51:
[...]
Had ik het toch goed.
Verkoper bij Grando bleef namelijk volhouden dat Dekker de fabrikant was. Nooit van Consentino gehoord en dat leverde hij ook niet.

Kleuren die ik elders had gevonden (Consentino) kon hij ook niet leveren, maar dat zou te verklaren zijn omdat het niet in het portfolio van Dekker zit.
Dekker is een keramiek leverancier. Leicht offereerde ons Dekker. Zag er erg goed uit.

Dekton is een handelsnaam van Consentino. Alle dekton komt van consentino. Overigens is Dekton een apart soort keramiek met composiet elementen erin voor extra stevigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Source90 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:51:
[...]
Had ik het toch goed.

Kleuren die ik elders had gevonden (Consentino) kon hij ook niet leveren. Dat zou te verklaren zijn dat het niet in de portfolio van Dekker zit.
Exact. Soms kunnen de keukenzaken overigens meer leveren dan ze denken. Laatst was ik bij een zaak waar de verkoper een bepaalde kleur Silestone niet bij de stalen had liggen en ook niet in het boek van zijn leverancier stond. Maar bij wat langer zoeken / navragen bleek dat die het wel gewoon kon leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 13:29

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Apparatuur
Koelvries: BOSCH KIR24NFF1 (€529)
Oven: Bosch HBG856XC6 (€1699)
Vaatwasser: SIEMENS SN636X01JN (€599)
Kookplaat: Bora Puru (€2300)
Quooker 3FRRVS (€995)

Totaal: € 6122

Keuken: Hacker Systemmat AV2035 GL mat zwart
Werkblad: Nobillia houtlook 38mm

Totaal kosten inclusief plaatsen: € 10.571,-
Mag ik vragen waar jij je keuken gekocht hebt? Wij zitten nu ook in de keukenrace.. Heb ook voor ongeveer 6000 euro aan apparatuur als ik het los koop, maar de eerste offerte van een lokale keuken boer komt uit op 25.000....... (en de prijs die jij aangeeft zie ik momenteel niet eens voor mogelijk)

Wellicht hebben we te hoge eisen doorgegeven:

- hoekopstelling 5.69m x 2.30
- frontpanelen niet vlak maar zo ongeveer: https://www.keukenloods.nl/keukens/collectie/info/1643
- 2 grote kasten vriezer en koelkast
- composiet werkblad grijs met spat rand + hoge wand tot afzuigkap

HELP :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Morphine schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 23:01:
[...]

Mag ik vragen waar jij je keuken gekocht hebt? Wij zitten nu ook in de keukenrace.. Heb ook voor ongeveer 6000 euro aan apparatuur als ik het los koop, maar de eerste offerte van een lokale keuken boer komt uit op 25.000....... (en de prijs die jij aangeeft zie ik momenteel niet eens voor mogelijk)

- frontpanelen niet vlak maar zo ongeveer: https://www.keukenloods.nl/keukens/collectie/info/1643

@Barry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Possible
[...]

Ik heb hem destijds bij keukenloods Zaandam gekocht. Bij @Barry dus je zou hem een berichtje kunnen sturen misschien:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Morphine
Possible schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 23:05:
[...]

Ik heb hem destijds bij keukenloods Zaandam gekocht. Bij @Barry dus je zou hem een berichtje kunnen sturen misschien:)
Ok toevallig net een afspraak gemaakt bij Keukenloods. Heeft iemand ervaring overigens met gelamineerd spaanplaat tov massief hout?

Wij hebben nu (een vrij oude keuken) folie over de deurtjes en dat is bij de oven/vaatwasser nu echte en drama.

Edit: ik kan je nog een tipje geven voor die Quooker. Wij hebben al jaren een 3L ding en dat is ruim voldoende. Als je een heule grote pan water op het vuur wilt vullen dan wil het soms nog wel eens op zijn, maar ja dan kook je het maar bij. Verder zie ik geen reden om voor meer dan 3L te gaan + het neemt ontiegelijk veel ruimte al in beslag .

[ Voor 25% gewijzigd door Morphine op 22-10-2020 23:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
[...]

Even zoeken op naam in het topic helpt ook :)

Zie onderstaand
Possible schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 17:29:
Zojuist bij Keukeloods / @Barry geslaagd voor onze keuken. Na wat aanpassingen zijn we tot het volgende gekomen:

Merk: Häcker systemat AV2035 (mat zwart)

Type keuken: L keuken 2.17m x 3.65
Type werkblad: Novilla kunststof eiken 192 Provence 38 mm

Apparatuur:
Kraan: Quooker Fusion Round met 3 liter boiler
Inductie: Bora Puru
Oven: Bosch HBG856xc6 60 cm
Vaatwasser: Siemens SN636x013N
Koelkast: Bosch KIR24V60
RVS Spoelbak 50 cm.

Werkhoogte: 95 cm

Totaal prijs inclusief montage en inmeten: €10.682

Nu ben ik nog wel aan het twijfelen of ik niet voor de 7 liter moet gaan. Wat zijn nou de echte redenen om voor 7 liter te gaan? Als ik bijvoorbeeld een verjaardag heb en er drinken 5 mensen een kop thee, is dat dan voldoende?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Possible
@Morphine de 3 liter is het inmiddels ook geworden .. en inderdaad meer dan genoeg! Nu hebben we teminste nog wat ruimte over in de kast:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UkjL02NFHrIgZboweGFao980WzQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/K5pd3Oq2NqlfaFydZh51dXoi.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
Possible schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 23:17:
@Morphine de 3 liter is het inmiddels ook geworden .. en inderdaad meer dan genoeg! Nu hebben we teminste nog wat ruimte over in de kast:

[Afbeelding]
top ga je geen spijt van krijgen, service bij Quooker is ook fantastisch, zelfs al zijn die dingen jaren oud en uit garantie leveren ze nog onderdelen en vaak voor nop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-04 17:37
896gerard schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:05:
[...]

Bij onze opstelling (eiland 3 meter + kastenwand 3 meter) was het prijsverschil tussen Pronorm Y-line kunststof en Siematic kunststof 5k vóór onderhandelen. Ik kreeg wel het idee dat ze op Pronorm meer 'korting' wilden geven, dat was hun huismerk zogezegd. Siematic maakt inderdaad echt mooie greeploze greeplijsten, echter wij kregen de vaatwasser niet zomaar open (het is schuin en best glad).
Heb je een foto van jullie opstelling en voor welk merk heb je uiteindelijk gekozen?

Jullie opstelling lijkt erg op die wij gekozen hebben voor onze nieuwbouw woning. Is de werkruimte voldoende trouwens?

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Paulie72 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:10:
[...]

Heb je een foto van jullie opstelling en voor welk merk heb je uiteindelijk gekozen?

Jullie opstelling lijkt erg op die wij gekozen hebben voor onze nieuwbouw woning. Is de werkruimte voldoende trouwens?
Zie:
896gerard schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:34:
[...]

Als je echt je kastenwand strak wilt houden en een nis zoudt willen integreren, er bestaan ook nog deuren die zowel kunnen schuiven als draaien. Die 'trek' je als het ware eerst uit de muur, dan klappen ze dicht. Mocht je toch een nis hebben, zijn is die meteen helemaal uit het zicht. Is wel een prijzig systeem maar wie weet kan jouw keukenleverancier het leveren. Bij ons werd gewaarschuwd dat het onderhoudsgevoelig zou zijn en uiteindelijk hebben we het niet gedaan. Het kost ook 'breedte', de deur moet ergens blijven natuurlijk. Als je keuken en kookwensen niet heel fancy zijn (geen apparatuur die je weg wilt zetten en toch binnen bereik wilt houden) dan kan je met een eiland prima af. Bij ons is de Quooker-wens deels gefundeerd op het feit dat er een warmtepomp is die op zolder staat en we zijn nog maar met z'n 2en dus je hebt niet vaak warm water nodig. Als je het wel nodig hebt, ben je weer lang aan het wachten en verspil je onnodig veel water voor je eindelijk warm water hebt. De Quooker moet snel warm water kunnen leveren en kokend en koud, en daar past een Combi+ bij. Bijna iedereen hier op Tweakers denkt hetzelfde, ik zie pagina's na pagina's mensen met een Combi+.

Het valt me op dat ze jullie vaatwasser niet midden tussen de kookplaat en de spoelbak hebben getekend, maar helemaal rechts. Weet jij waarom ze dat willen? Bij ons hebben ze dat ook zo getekend in de offerte, maar zelf vinden we dat niet handig. Stel je staat de vaatwasser uit te ruimen en iemand moet bij de koelkast zijn. Dan is vanaf één richting de hele gang geblokkeerd. Je moet zelf ook even checken of er geen deuren opengaan tegen het deksel van de open vaatwasser aan. Wij doen de vaatwasser achter de nis, daar zitten laden. De onderste lade gaat dus niet open, dit accepteren wij. Maar als je een hoge deur hebt tegenover de vaatwasser, en daar zit de koelkast in, dan kan je dus niets uit de koelkast halen terwijl de vaatwasser openstaat. Issues..

Zit de vaatwasser in het midden, dan is de halve keuken altijd bereikbaar. Hoe groot is bij jullie de afstand kastenwand - eiland? Wij doen zelf 110 cm omdat we vonden dat het anders best krap aanvoelt. Daarom gaan we nogmaals vragen om een brede spoelkast met LINKS daarvan de vaatwasser. Ze moeten blijkbaar even overtuigd worden 8)7

Plaatje (koofwerk moet je er maar even bij denken): [Afbeelding]
en
896gerard schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:16:
[Afbeelding]

We zijn inmiddels iets verder met onze keuken (zie een aantal posts hiervoor). De indeling globaal: hoge kastenwand van 3,4 meter in een koof (totale lengte 3,6 meter), 4 hoge kasten, 1 onderkast 1 meter met een losstaand eiland ervoor van 3 bij 1 meter. 3x1 meter keramiek werkblad op het eiland, 1 meter keramiek werkblad in de 'nis', achterwand van de nis ook bekleed met keramiek. Kastjes en geen lades aan de 'zichtkant' van het eiland, want 35cm lades zijn verrassend ondiep.. Het werkblad is 20mm.

Apparatuur:
Koelkast 178cm, Siemens KI81RAD30
Vriezer 178 cm, Siemens GI81NAC30
Vaatwasser, Siemens SN878D46PE
Oven, Siemens HB836GTB6
Bora Pure, Puru
Quooker Combi+ Rond RVS

Dit is een Pronorm keuken, te bestellen bij projectleverancier, met een prijs van 22k (nog niet onderhandeld). Ben benieuwd wat jullie ervan vinden, is dit wat je moet betalen voor zo'n keuken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Resdogg
Weer een 'deceptie' bij Mandemakers. Gewaarschuwd door velen vanochtend daar geweest. Zij willen op geen enkele manier een prijs noemen, behalve als je vandaag wilt tekenen. Toen hen duidelijk werd dat dat iets is wat wij nooit gaan doen, hield het op. Wij waren helder dat wij hun prijs wilden vergelijken met Ekelhoff, laatstgenoemde waren daar wel vrijblijvend en hoffelijk in. Groot contrast en voor ons duidelijk dat wij nooit op de voorwaarden van Mandemakers zaken willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Resdogg schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:49:
Weer een 'deceptie' bij Mandemakers. Gewaarschuwd door velen vanochtend daar geweest. Zij willen op geen enkele manier een prijs noemen, behalve als je vandaag wilt tekenen. Toen hen duidelijk werd dat dat iets is wat wij nooit gaan doen, hield het op. Wij waren helder dat wij hun prijs wilden vergelijken met Ekelhoff, laatstgenoemde waren daar wel vrijblijvend en hoffelijk in. Groot contrast en voor ons duidelijk dat wij nooit op de voorwaarden van Mandemakers zaken willen doen.
Wat vond je van Ekelhoff? Wij hebben daar in ieder geval onze keuken besteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Resdogg
siemenz schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:52:
[...]

Wat vond je van Ekelhoff? Wij hebben daar in ieder geval onze keuken besteld.
Heel fijn in communicatie en reageren super snel op mails etc in het verkoopproces. Paar dingen:
- Op de koop is Duitse wetgeving van toepassing.
- Ze sluiten o.a. geen water aan. Daar moet je dus zelf nog iemand voor regelen.
- Veel super reviews op Qasa maar hoe betrouwbaar is Qasa? (commerciële partij) Een 9,8 op honderden reviews lijkt te mooi om waar te zijn?

Ze hebben ook veel voordelen en 70 monteurs die dagelijks (ook) door NL rijden. Dat klinkt toch super degelijk. Montagekosten een stuk lager dan NL leveranciers, zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Resdogg schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:57:
[...]

Heel fijn in communicatie en reageren super snel op mails etc in het verkoopproces. Paar dingen:
- Ze sluiten o.a. geen water aan. Daar moet je dus zelf nog iemand voor regelen.
- Veel super reviews op Qasa maar hoe betrouwbaar is Qasa? (commerciële partij) Een 9,8 op honderden reviews lijkt te mooi om waar te zijn?

Ze hebben ook veel voordelen en 70 monteurs die dagelijks (ook) door NL rijden. Dat klinkt toch super degelijk. Montagekosten een stuk lager dan NL leveranciers, zo lijkt het.
Wat is "een stuk lager"?
Ik krijg nu vrijwel overal €2500 voor montage kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resdogg
JackBol schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:00:
[...]

Wat is "een stuk lager"?
Ik krijg nu vrijwel overal €2500 voor montage kosten.
EUR 500 - 1500 lager. Vergeleken met Van Wanrooij en Mandemakers. Best een hoop geld maarja, we kijken uiteindelijk naar het totaalbedrag onder de streep want plussen en minnen zitten overal in verdisconteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15-06-2022
[...]

Betrouwbaarheid van Qasa vraag ik me ook af. Bij sommigen te mooi om waar te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

[...]

Ze sluiten geen water aan? Bij mij wel hoor, ze verleggen alleen de waterleiding niet maar die heeft de aannemer al op de juiste plaats gezet.

Heb niet zoon goed beeld over die duitse wetgeving. Op mijn siemens apparatuur krijg ik in ieder geval 5 jaar Nederlandse garantie. Dat heeft ekelhoff met Siemens geregeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resdogg
siemenz schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:15:
[...]

Ze sluiten geen water aan? Bij mij wel hoor, ze verleggen alleen de waterleiding niet maar die heeft de aannemer al op de juiste plaats gezet.

Heb niet zoon goed beeld over die duitse wetgeving. Op mijn siemens apparatuur krijg ik in ieder geval 5 jaar Nederlandse garantie. Dat heeft ekelhoff met Siemens geregeld
Garantie is vaak Europees prima geregeld inderdaad. Het gaat meer om consumentenbescherming waarin nationale verschillen zitten en dus op Duitse wetgeving gebaseerd is. Je hebt dan weinig aan Nederlands privaatrecht.

Is het al aangesloten bij jou? Per mail hebben ze mij bevestigd dit niet te doen vanwege verzekeringsissues. Ze hebben geen vaste inrichting in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:55
Hier hetzelfde, keuken van Faber maar die mogen schijnbaar geen water en elektra aansluiten. Plaatsing van de kraan werd wel gedaan, de rest moesten wij doen. Zelfde met de kookplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
RobKJ schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:04:
Hier hetzelfde, keuken van Faber maar die mogen schijnbaar geen water en elektra aansluiten. Plaatsing van de kraan werd wel gedaan, de rest moesten wij doen. Zelfde met de kookplaat.
Handige input, ik wilde ook nog in Duitsland gaat kijken.
Even voor mijn idee is het aansluiten wat je dan zelf nog moet doen de stekkers in de (al aangelegde) stopcontacten. En voor de kraan / quooker een (flexibele) leiding aan een (al aangelegd) kraantje? Of moet er meer gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
SquareOne schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:13:
[...]

Handige input, ik wilde ook nog in Duitsland gaat kijken.
Even voor mijn idee is het aansluiten wat je dan zelf nog moet doen de stekkers in de (al aangelegde) stopcontacten. En voor de kraan / quooker een (flexibele) leiding aan een (al aangelegd) kraantje? Of moet er meer gebeuren?
Wij hebben een Siemens kookplaat, die werd geleverd met losse kabel. Dus correct aansluiten aan beide kanten, de kookplaat kant en de Perilex kant.

Water hetzelfde, het aansluiten en aandraaien van de waterkraan mag je allemaal zelf doen. Dus de Quooker en vaatwasser mag je zelf aan de kraan hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
Thanks voor het delen ;) Heb onze keuken meer 'ter sprake gebracht tijdens een reactie' dan echt een losse keukenpost. We mogen nog 1x de offerte wijzigen, zal daarna wel een echte keukenpost maken.

@Paulie72 We zijn uiteindelijk voor de Pronorm Y-line gegaan. De grepen spraken ons erg aan, wel zijn die alleen in zwart en aluminium te krijgen, wat hierboven ook wel gezegd wordt. Pronorm is volgens mij een goede middenmoter en door geen Siematic te nemen (wel naar geshopt) hebben we de Pronorm weer iets luxer kunnen aankleden met mooi Protech beslag, om de rand lopende greeplijsten, keramiek tegen de achterwand van de nis en IQ500/IQ700 Siemens apparaten. Keuzes, keuzes 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resdogg
RobKJ schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:17:
[...]

Wij hebben een Siemens kookplaat, die werd geleverd met losse kabel. Dus correct aansluiten aan beide kanten, de kookplaat kant en de Perilex kant.

Water hetzelfde, het aansluiten en aandraaien van de waterkraan mag je allemaal zelf doen. Dus de Quooker en vaatwasser mag je zelf aan de kraan hangen :)
Is dat makkelijk zelf te organiseren of is daar een loodgieter voor nodig? Wellicht als die Duitsers er zijn dat zij je kunnen helpen waarbij ik zelf e.e.a. aandraai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
Resdogg schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:07:
[...]

Is dat makkelijk zelf te organiseren of is daar een loodgieter voor nodig? Wellicht als die Duitsers er zijn dat zij je kunnen helpen waarbij ik zelf e.e.a. aandraai?
Het is zeker zelf te organiseren, ik heb er zelf een loodgieter bij gehad. Die was minder dan een uur bezig, dus dat was het mij niet waard om het zelf te doen :).

Kookplaat heb ik wel zelf aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resdogg
RobKJ schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:17:
[...]

Het is zeker zelf te organiseren, ik heb er zelf een loodgieter bij gehad. Die was minder dan een uur bezig, dus dat was het mij niet waard om het zelf te doen :).

Kookplaat heb ik wel zelf aangesloten.
Ja, dat is de moeite en kosten ook niet inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alpeko
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-05 11:30
Ik was er zelf ook bang voor maar in ons geval bleken de vooroordelen niet juist. Ligt wellicht ook weer aan het filiaal? Niks hoeven tekenen. Verkoper deed ook niet eens een poging en gaf op het einde aan dat hij al wist dat hij die avond niks ging verkopen. Wel onzinnige brutoprijzen en vervolgens een nettoprijs uitgesplitst in blad, apparatuur, meubels en kraan/spoelbak. Af en toe liet ik bewust wat prijzen vallen zodat ik wist dat ik niet onvoorbereid kwam. Pas toen er een nettoprijs lag die aansloot bij de verwachtingen aangegeven dat er ook nog sprake was van familiekorting vanwege het feit dat er familie van mijn vriendin werkt. Dat laatste was overigens voor mij de reden DMG een kans te geven. Anders had ik er vermoedelijk ook niet naar binnen gestapt.

We hadden bovendien ook nog een heel nuchtere verkoper die ons af en toe wat fluisterend ontraadde. Dat we vooral niet daar ook aankleding als verlichting of wandrekken moesten kopen. En dat de Bora Pure X de meerprijs niet waard is t.o.v. de Pure. Niet bepaald pusherig gedrag, of het moest zijn dat ie er een iQ 300 vaatwasser inzette omdat ie de iQ 500 of hoger overdaad vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
Huh, dus je krijgt gewoon geen offerte bij mandemakers?? wij hebben woensdagochtend daar een afspraak. Morgen ga ik naar de Keukenloods.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 36835

alpeko schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:55:
[...]
We hadden bovendien ook nog een heel nuchtere verkoper die ons af en toe wat fluisterend ontraadde. Dat we vooral niet daar ook aankleding als verlichting of wandrekken moesten kopen. En dat de Bora Pure X de meerprijs niet waard is t.o.v. de Pure. Niet bepaald pusherig gedrag, of het moest zijn dat ie er een iQ 300 vaatwasser inzette omdat ie de iQ 500 of hoger overdaad vond.
Ga niet blind af op wat een verkoper zegt. Kan ook zo zijn dat hij veel hogere marge haalt op die "verouderde" apparatuur.

Weet je zelf het verschil tussen de PUXU en de PURU? Ik vind er nogal wat verbeteringen inzitten namelijk, die het het wel waard maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringen00
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 30-04 23:01
Misschien makkelijk, zelf aansluiten van kookplaat etc.. Maar de garantiebepalingen stellen dat dit door een gecertificeerde elektricien moet gebeuren. Let daar dus goed mee op.

BSH groep Duitsland heeft niet de extra garantie als je 4 apparaten of meer koopt.
let dus goed op hoe dit geregeld is, in NL moet je hiervoor ook registreren bij BSH Groep, check wel vooraf of je wel de 5 jaar garantie krijgt op de Duitse apparatuur.

Wij zijn bij Faber geweest. Goed geholpen en offerte + tekeningen mee naar huis.
NL keukenbedrijf - Oude Booyink in Oldenzaal (kom praktisch langs als je naar Duitsland rijdt.) Heeft dezelfde scherpe prijs als Faber. En sluit dan wel aan en geen garantieprobleem en naar NL recht.

Bij beiden zijn we goed geholpen dus het is nog even afwegen.
Bij Stall in Gronau moest dezelfde keuken het dubbele kosten en kregen we niets mee naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringen00
Anoniem: 36835 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:02:
[...]

Ga niet blind af op wat een verkoper zegt. Kan ook zo zijn dat hij veel hogere marge haalt op die "verouderde" apparatuur.
Inderdaad, kijk maar eens op de outletshop pagina van Siemens, geeft dan ook 50% korting op de adviesprijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alpeko
Anoniem: 36835 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:02:
[...]

Dat snap ik en doe ik ook niet. Juist niet.
Weet je zelf het verschil tussen de PUXU en de PURU? Ik vind er nogal wat verbeteringen inzitten namelijk, die het het wel waard maken.
De koppelbare zones, iets groter en meer vermogen. Is voor mij geen 1000 euro (bruto) meer waard. De rest zijn designpuntjes. Qua afzuiging zijn ze identiek.

[ Voor 7% gewijzigd door alpeko op 23-10-2020 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

alpeko schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:06:
[...]

Dat snap ik en doe ik ook niet. Juist niet.

[...]

De koppelbare zones, iets groter en meer vermogen. Is voor mij geen 1000 euro (bruto) meer waard. De rest zijn designpuntjes. Qua afzuiging zijn ze identiek.
Oke, ik vind die koppelbare zones wel het geld waard :) Super handig als je bijv. een grillplaat of teppanplaat wilt gebruiken. Het design vind ik ook gewoon mooier, blauwe lampjes :P. En ik wil vaak gewoon het nieuwste van het nieuwste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Resdogg
Morphine schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:58:
[...]

Huh, dus je krijgt gewoon geen offerte bij mandemakers?? wij hebben woensdagochtend daar een afspraak. Morgen ga ik naar de Keukenloods.
Wij hebben geen offerte meegekregen. De verkoper van Mandemakers schetste eerst drie kolommen: brutoprijs, DMG prijs en actieprijs. Tot de laatste kolom (actie) zijn we niet gekomen omdat wij dus niet direct willen tekenen. Hierna is hij een aantal keer naar de filiaalmanager gelopen om de tactiek nog eens door te nemen. Het punt is: we zijn gewoon nieuwe generatie, goed geïnformeerde kopers die zelf een afweging willen maken en niet tot een impulsieve ondertekening te verleiden zijn.

Wij zijn echt niet vervelend en geven eerlijk aan dat wij dit weekend een beslissing willen maken. Dat wij van Ekelhoff ook een offerte hebben gekregen. Zo gek is dat toch niet? Maar de verkoper wil "geen prijzen voor de toekomst maken", nou dan gaat het niet door. Jammer want daarvoor verliep het allemaal soepel. Zodra het op closing aankomt ontvouwt zich een spectaculair toneelstukje waar zij kennelijk in worden getraind. Dat werkt bij veel mensen want een omzet van 1,5mljard komt toch hoofdzakelijk uit keukens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morphine
Resdogg schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:22:
[...]

Wij hebben geen offerte meegekregen. De verkoper van Mandemakers schetste eerst drie kolommen: brutoprijs, DMG prijs en actieprijs. Tot de laatste kolom (actie) zijn we niet gekomen omdat wij dus niet direct willen tekenen. Hierna is hij een aantal keer naar de filiaalmanager gelopen om de tactiek nog eens door te nemen. Het punt is: we zijn gewoon nieuwe generatie, goed geïnformeerde kopers die zelf een afweging willen maken en niet tot een impulsieve ondertekening te verleiden zijn.

Wij zijn echt niet vervelend en geven eerlijk aan dat wij dit weekend een beslissing willen maken. Dat wij van Ekelhoff ook een offerte hebben gekregen. Zo gek is dat toch niet? Maar de verkoper wil "geen prijzen voor de toekomst maken", nou dan gaat het niet door. Jammer want daarvoor verliep het allemaal soepel. Zodra het op closing aankomt ontvouwt zich een spectaculair toneelstukje waar zij kennelijk in worden getraind. Dat werkt bij veel mensen want een omzet van 1,5mljard komt toch hoofdzakelijk uit keukens.
wow oke, ik ga ze nog eens bellen voor woensdag want daar heb ik dus echt geen zin in. Begreep dat ze volgende week een of andere Marathon starten (25% korting) en tevens elke dag een keuken weggeven. Nouja al die lokkertjes daar wordt ik dus echt helemaal gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alpeko
Anoniem: 36835 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:20:
[...]

Oke, ik vind die koppelbare zones wel het geld waard :) Super handig als je bijv. een grillplaat of teppanplaat wilt gebruiken. Het design vind ik ook gewoon mooier, blauwe lampjes :P. En ik wil vaak gewoon het nieuwste van het nieuwste.
Herkenbaar... het ligt nog open. Morgen verder praten. Werd eerst een Pura maar toch te veel (met name bouwkundige) zorgen over gat naar buiten. Dus het zal toch een Puru worden of een Puxu. Op de hele keuken beschouwd is het een kleine meerprijs maar wel met weinig echte toevoeging in dagelijks gebruik. We hebben buiten een Green Egg dus grillen e.d. doen we daarop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 896gerard

Hierna is hij een aantal keer naar de filiaalmanager gelopen om de tactiek nog eens door te nemen.
Je bedoelt, hij is uitgebreid naar de wc geweest, heeft koffie gedronken en zijn instagram even bijgewerkt. Als je al die 'filiaalmanagers' eens bij elkaar optelt, zijn er meer filiaalmanagers nodig dan keukenverkopers..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Resdogg
Morphine schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:24:
[...]

wow oke, ik ga ze nog eens bellen voor woensdag want daar heb ik dus echt geen zin in. Begreep dat ze volgende week een of andere Marathon starten (25% korting) en tevens elke dag een keuken weggeven. Nouja al die lokkertjes daar wordt ik dus echt helemaal gek van.
Wellicht tref je het beter dan wij. Het is al goed dat je er van bewust bent! Die 25% is ook niet serieus te nemen inderdaad.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Resdogg
896gerard schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:28:
[...]

Je bedoelt, hij is uitgebreid naar de wc geweest, heeft koffie gedronken en zijn instagram even bijgewerkt. Als je al die 'filiaalmanagers' eens bij elkaar optelt, zijn er meer filiaalmanagers nodig dan keukenverkopers..
Ja, het is één groot toneelstuk. Het is waarschijnlijk best vermakelijk als je tijd over hebt.

Mooi stuk over keukenverkopers: http://www.slimmefinancie...-de-rekenkamer-6-11-2014/
De onderhandelingsfase (koper en verkoper)

De opwarmfase eindigt met een concrete uitspraak in Euro’s over wat zo’n keuken ‘eigenlijk’ zou moeten kosten: € 13.058. Dit is het eerste bod. Dit is weer een adviesprijs die in de praktijk nooit wordt betaald. Hiermee wordt een referentie gezet waarna alles eronder meevalt.

Deze onderhandelingsfase kent ook weer meerdere stappen. Eerst wordt er een prijzenboek bij gehaald (waar het eerste bod op is gebaseerd). Een boek geeft aan dat het officieel is. De eerste prijs is meestal ook een raar bedrag (geen rond bedrag) hetgeen suggereert dat er serieus aan is gerekend.

Vervolgens wordt er meteen een standaard korting op dit eerste bod gegeven. Want we zitten in de actieweek en er kan 25% van de prijs af. En omdat deze speciale keuken toevallig veel wordt verkocht etcetera is er nog een extra korting voor u mogelijk van nog x%.

Tot het moment dat het te lang gaat duren. Dan volgt de ‘nu beslissen’ prijs. Soms inclusief iets van gratis montage of een extra setje in je koelkast. Hiermee wordt de druk opgevoerd en wordt gebruik gemaakt van de schaarste-bias (nu beslissen, eenmalige korting, alleen vandaag, zolang de voorraad strekt). De prijs waar de uitzending mee komt is € 8.843.

Als er dan nog niet wordt toegehapt, gaat de verkoper nog een allerlaatste poging doen door zijn/haar eigen positie in het geding te brengen. ‘Ik kan nog met mijn baas bellen of er nog iets van de prijs afkan, dat gaat echter buiten mijn bevoegdheid’. Er wordt dus met de baas gebeld en je ziet als koper de taaie onderhandeling: de verkoper zet hiermee voor jou zijn eigen baan op het spel! Dan volgt een allerlaatste (niet verder vertellen) prijs, in dit geval van € 8.000 rond.

Nu voel je je helemaal schuldig (als je niet zou kopen). En je moet dus nu beslissen. De koper krijgt het letterlijk benauwd en gaat zweten. ‘Zal ik het nu dan maar voor jullie in orde maken?’. En je wilt niet onaardig gevonden worden, niet als een hork overkomen. De tip voor de koper is hier om te bedenken dat de verkoper niet op je feestje aanwezig zal zijn. Het is een zakelijke transactie, je hoeft je niet schuldig te voelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
[...]

Herkenbaar, laatst bij Tulp (ook DMG tegenwoordig) geweest, en het toneelstukje meegespeeld tot ik een echte prijs had maar dat duurt lang. Ze geven een prijs inclusief korting en zodra je twijfelt of aangeeft dat je er over gaat denken laten ze blijken dat er nog een betere prijs mogelijk is. Maar die geven ze niet, dan willen ze eerst de garantie dat je ook bereid bent te kopen. Want ze willen alleen onderhandelen als jij ook serieus bent. Ofzo. 8)7 Ik ben weggelopen en heb de dag erna een mailtje gestuurd dat ik nog steeds graag wil weten wat hun aanbod is. Daarop terug gebeld (ze willen echt niet mailen) en voicemail ingesproken dat ik kon bellen voor mijn super prijs. Dus even gebeld, en aangegeven dat het nog steeds te hoog was. (Ook hier een bedrag wat zogenaamd op de euro nauwkeurig is.) Dan proberen ze je weer te verleiden aan te geven wat 'jouw' prijs is waarvoor je wilt tekenen. Ik heb een prijs genoemd waardoor je nog meer dan dubbel zoveel moesten zakken als indicatie waarbij ik er wel over na wou denken. En jawel hoor, later weer teruggebeld dat ze dat konden, uiteraard net iets aan de bovenkant van de range die ik had genoemd. Toen ik vervolgens alsnog bedankte vonden ze dat niet leuk natuurlijk. Maar daardoor heb ik wel een goede indicatie van wat de keuken echt mag kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Marinos83 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:08:
[...]

Herkenbaar, laatst bij Tulp (ook DMG tegenwoordig) geweest, en het toneelstukje meegespeeld tot ik een echte prijs had maar dat duurt lang. Ze geven een prijs inclusief korting en zodra je twijfelt of aangeeft dat je er over gaat denken laten ze blijken dat er nog een betere prijs mogelijk is. Maar die geven ze niet, dan willen ze eerst de garantie dat je ook bereid bent te kopen. Want ze willen alleen onderhandelen als jij ook serieus bent. Ofzo. 8)7 Ik ben weggelopen en heb de dag erna een mailtje gestuurd dat ik nog steeds graag wil weten wat hun aanbod is. Daarop terug gebeld (ze willen echt niet mailen) en voicemail ingesproken dat ik kon bellen voor mijn super prijs. Dus even gebeld, en aangegeven dat het nog steeds te hoog was. (Ook hier een bedrag wat zogenaamd op de euro nauwkeurig is.) Dan proberen ze je weer te verleiden aan te geven wat 'jouw' prijs is waarvoor je wilt tekenen. Ik heb een prijs genoemd waardoor je nog meer dan dubbel zoveel moesten zakken als indicatie waarbij ik er wel over na wou denken. En jawel hoor, later weer teruggebeld dat ze dat konden, uiteraard net iets aan de bovenkant van de range die ik had genoemd. Toen ik vervolgens alsnog bedankte vonden ze dat niet leuk natuurlijk. Maar daardoor heb ik wel een goede indicatie van wat de keuken echt mag kosten.
_/-\o_

Zullen ze niet leuk vinden maar goed dit overkomt hun misschien in 1% van alle gevallen, maar is een tactiek die 80% van de tweakers graag toepast. Mensen komen immers naar dit topic omdat ze een goed onderbouwde keuze willen maken. Het grootste deel van de mensen heeft volgens mij helemaal geen zin in dat onderzoek en gelooft de keukenverkoper op zijn blauwe ogen dat de prijs van vandaag echt de beste prijs is. Als mensen alleen maar keukens kochten op de 'tweakers' manier bestond 60% van de keukenzaken niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
En dan hoor je ook nog verhalen, dat wanneer iemand dan toch besluit om met DMG in zee te gaan, de service nadat de koopovereenkomst getekend is ook nog wel veel te wensen over laat en je direct het zoveelste nummertje onderop de stapel bent.

M'n ouders zijn laatst voor een badkamer bij een DMG zaak naar binnen gestapt. Daar kwamen ze ook met een prijs naar buiten dat je dacht zo dan.
Vervolgens op een webshop van DMG zelf gekeken en kom je gewoon 60% lager uit.
Blijft een bijzondere manier van zaken doen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jes2020
  • Laatst online: 04-04-2024
Hoi LLuuk, ja wij hebben een mat witte polymeer glas keuken gezien. Van Pronorm. Te zien bij Aswa keukens. En bij kuchenland Ekelhof hebben ze een hoogglans kastje in smartglas van Ballerina.
Wij zijn ook enthousiast over deze glasfronten keukens. En willen graag ook andere voorbeelden zien. Het liefst in hoogglans.
Wat voor keukenopstelling en in welke kleur glasfronten heb je gezien in de showroom van Moerbeke Faber? Ik ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Nieuwe energielabel

Was het zelf nog niet tegen gekomen. Wel interessant voor het vergelijken lijkt mij, straks geen ++++-jungle meer. Ook benieuwd hoe goed de database gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum80
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06-05 20:51
siemenz schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:15:
[...]
Op mijn siemens apparatuur krijg ik in ieder geval 5 jaar Nederlandse garantie. Dat heeft ekelhoff met Siemens geregeld
Precies, Ekelhoff heeft geregeld dat er standaard 5 jaar garantie op zit, dus je hoeft niet 4 apparaten af te nemen bij BSH zoals in NL. Ik ben na bijna 2 jaar weer terug geweest bij Ekelhoff om de bestelling definitief te maken voor oplevering H1 2021. Ik heb op de opstelling na bijna alles veranderd (merk, kleuren, apparatuur), ze waren erg flexibel en werd goed meegedacht. Al met al zeer tevreden. Ik krijg nog de veranderingen doorgemaild maar zal proberen volgende week mijn keukenbestelling te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Mokum80 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 07:27:
[...]

Precies, Ekelhoff heeft geregeld dat er standaard 5 jaar garantie op zit, dus je hoeft niet 4 apparaten af te nemen bij BSH zoals in NL. Ik ben na bijna 2 jaar weer terug geweest bij Ekelhoff om de bestelling definitief te maken voor oplevering H1 2021. Ik heb op de opstelling na bijna alles veranderd (merk, kleuren, apparatuur), ze waren erg flexibel en werd goed meegedacht. Al met al zeer tevreden. Ik krijg nog de veranderingen doorgemaild maar zal proberen volgende week mijn keukenbestelling te posten.
Waren ze ook flexibel met de prijs of trekken ze je bij iedere verandering leeg tegen adviesprijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum80
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06-05 20:51
siemenz schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 07:30:
[...]

Waren ze ook flexibel met de prijs of trekken ze je bij iedere verandering leeg tegen adviesprijs
Die krijg ik nog, maar ik heb het idee dat ze hier fair in zijn. Er wordt een overzicht meegestuurd met meer/minder kosten zodat je er duidelijk inzicht in hebt. Heb niet het idee dat ze je een poot willen uitdraaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
SquareOne schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:18:
[...]

_/-\o_

Zullen ze niet leuk vinden maar goed dit overkomt hun misschien in 1% van alle gevallen, maar is een tactiek die 80% van de tweakers graag toepast. Mensen komen immers naar dit topic omdat ze een goed onderbouwde keuze willen maken. Het grootste deel van de mensen heeft volgens mij helemaal geen zin in dat onderzoek en gelooft de keukenverkoper op zijn blauwe ogen dat de prijs van vandaag echt de beste prijs is. Als mensen alleen maar keukens kochten op de 'tweakers' manier bestond 60% van de keukenzaken niet meer.
Helemaal mee eens. Als ik alleen keukens zou verkopen op de marge die ik via Tweakers accepteer, dan kan ik beter een andere baan zoeken.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resdogg
Barry schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:53:
[...]

Helemaal mee eens. Als ik alleen keukens zou verkopen op de marge die ik via Tweakers accepteer, dan kan ik beter een andere baan zoeken.
Ja, dat is ook waar. Jullie markt is gewoon verziekt door ordinaire keukenboeren als DMG. Een deel van de consumenten gaat zich ernaar gedragen, die gunnen de marges niet meer. De markt is niet transparant. De brochures haal je weinig informatie uit etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-05 17:45
Morphine schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 23:07:
[...]
Edit: ik kan je nog een tipje geven voor die Quooker. Wij hebben al jaren een 3L ding en dat is ruim voldoende. Als je een heule grote pan water op het vuur wilt vullen dan wil het soms nog wel eens op zijn, maar ja dan kook je het maar bij. Verder zie ik geen reden om voor meer dan 3L te gaan + het neemt ontiegelijk veel ruimte al in beslag .
Ik wel.
Naast het verschil in grootte is er nog een verschil die wel doorslaggevend kan zijn: direct warm water i.p.v. (bij mij) bijna 1 minuut wachten en dus ook minder verspilling van drinkwater dat de eerste minuut ongebruikt rechtstreeks de riolering in stroomt. En die "ontiegelijk veel ruimte" is ook overdreven. De diameter van de Combi+ is maar 5 centimer meer (20 i.p.v. 15 cm) dus het neemt maar een hoek van 20x20 cm van het oppervak in beslag van een standaard 60 cm kastje (zo'n 20%). Ik heb er nog genoeg ruimte in over voor een afwasteiltje en allerhande afwas- en schoonmaakbenodigdheden.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Vandaag weer bij een keukenleverancier geweest.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
JackBol schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:46:

***members only***
Die frontkleur 'Lincoln Walnut' kan ik helemaal niet terug vinden bij Siematic? Als ik 'm google kom ik hier terecht? https://www.egger.com/sho...ior/decor-detail/H1714_19

Of heeft Siematic gewoon niet alle kleuren op hun website staan?

Zo te zien komt de prijs wel weer rond hetzelfde bedrag als je Leicht en Next125 offerte.
Waarbij je bij Next125 fineer fronten hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door SquareOne op 24-10-2020 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

SquareOne schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:21:
[...]

Die frontkleur 'Lincoln Walnut' kan ik helemaal niet terug vinden bij Siematic? Als ik 'm google kom ik hier terecht? https://www.egger.com/sho...ior/decor-detail/H1714_19

Of heeft Siematic gewoon niet alle kleuren op hun website staan?
Schijnt een 2021 kleur te zijn. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8z_58bBH-E6dCKPvCO3WR3b1lDM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fQAeDXDEzzwBfp9S5N1F40tw.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de kleur in de foto een beetje bijgewerkt door het meer op de echte kleur te laten lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

SquareOne schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:21:
[...]

Zo te zien komt de prijs wel weer rond hetzelfde bedrag als je Leicht en Next125 offerte.
Waarbij je bij Next125 fineer fronten hebt.
Ja de hele keuken bij next Next125 is in fineer (pg5) ongeveer dezelfde prijs als leicht of siematic in pg1 of 2 (mat zwart afp).

De reden dat we met next fineer hebben komt omdat ze geen houtlook kunststof hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resdogg
JackBol schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:46:

***members only***
Gave opstelling. Heb je al andere prijzen ook om mee te vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Resdogg schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:35:
[...]

Gave opstelling. Heb je al andere prijzen ook om mee te vergelijken?
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resdogg
Herkenbaar. Wij hebben vanochtend definitief de keuze gemaakt om Siematic te nemen t.o.v. next125. Leicht hebben wij nooit naar gekeken tbh en dat is misschien maar goed ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Resdogg schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:50:
[...]

Herkenbaar. Wij hebben vanochtend definitief de keuze gemaakt om Siematic te nemen t.o.v. next125. Leicht hebben wij nooit naar gekeken tbh en dat is misschien maar goed ook.
Tijdje geleden een sketchup render voorbij zien komen van je keuken, daarna volgens mij geen update meer?

Waar ben je uiteindelijk geslaagd en heb je wellicht nog wat info over de keuken die je kunt delen (eventueel in MO tags)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

[...]

Waar heb je getekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
Tussen al het (mooie) keukengeweld van de gevestigde merken in, zijn er ook mensen die hun keukens op maat hebben laten maken door architecten/interieurbouwers? Ben benieuwd naar de ervaringen met betrekking tot prijzen (t.o.v. keukenboeren) en kwaliteit materialen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Zaphara schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:26:
Tussen al het (mooie) keukengeweld van de gevestigde merken in, zijn er ook mensen die hun keukens op maat hebben laten maken door architecten/interieurbouwers? Ben benieuwd naar de ervaringen met betrekking tot prijzen (t.o.v. keukenboeren) en kwaliteit materialen.
Geen directe ervaring mee. Wel veel keukens van architecten en interieurbouwers gezien in mijn leven. Het merendeel daarvan bestaat uit een korpus van Nobilia of soortgelijk merk met een zelf gemaakt front.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
Barry schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:37:
[...]

Geen directe ervaring mee. Wel veel keukens van architecten en interieurbouwers gezien in mijn leven. Het merendeel daarvan bestaat uit een korpus van Nobilia of soortgelijk merk met een zelf gemaakt front.
In de zakelijke markt schijnt veel gewerkt te worden met binnenwerk van Ikea en dan met aparte fronten/bladen van andere bedrijven, K14 e.d.. Begrijp de (financiele) gedachte erachter wel, maar als je een schitterend uiterlijk hebt lijkt het me zo'n dooddoener dat als je je kastjes opendoet, je die standaard witte mdf bladen van Ikea ziet met tig gaatjes aan beide zijdes, dat doet dan toch af aan de uitstraling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morphine
Nou vandaag weer 2 keuken zaken geweest. 1e keukenloods en 2e in Bruynzeel (2e keer)

Keukenloods viel me op dat om de prijs laag te houden er echt vervelende compromissen gesloten moeten worden (dun werkblad 3cm, vlakke frontpanelen).

Bruynzeel kwam met een prijs van 16k op de proppen en dat viel me ook nog tegen. Maar mooie gelakte mdf frontjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ogFQkWTTeymb3ew0Le8jnV3aunk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/421LF0fxbgng1P8RV88FQ1PF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F-tnOY8zUjYVhnLWwpVNurfVSAs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XqslABK3vylh5vschjlpzHNH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Zk8h-oGthBxKXIOQvyQd67FN0Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kdAOYyXJq4SDG52NkKFl9p3J.jpg?f=fotoalbum_large

Enige om de prijs te drukken bij Bruynzeel zat in keuzes maken: geen quooker , geen oven met pyrolyse, geen spatrand, geen composiet etc etc. Korting doen ze blijkbaar niet aan na 3x vragen.

Vind dat dus te gek worden helaas:
  • €6000 kastjes
  • €3200 composiet blad en 20cm rand
  • €5600 apparatuur
  • €1200 montage
Benieuwd naar tips of andere met Bruynzeel ervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dengra
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 04-05 12:59
Offerte nummer 4, vandaag bij Bruynzeel geweest naar aanleiding van de scherp geprijsde Next keuken die een paar pagina's terug voorbij kwam. In eerste instantie geprobeerd bij Bemmel & Kroon een afspraak te maken maar die gaven telefonisch aan dat ons 'budget niet toereikend is voor een toplijn Next keuken' maar dat ze wel een Pronorm offerte voor ons kon maken... Dan proberen we het toch ergens anders!

De keuken heeft een kastenwand van 4 hoge kasten met daartussen een nis van 1,20. Het eiland is 3,20 x 1,20m. Het heeft aan de werkkant 2 x lades van 1m en 2 x 60 cm kast. De kant onder de bar is 4x 50cm en 2 x 60.

Moet wel zeggen dat we vergeten zijn om de 2 4 onderkasten in de muur in lades om te zetten! In deze offerte zitten dus 2 4 min of meer onbruikbare kasten met legplanken. Het zal nog wel aardig door tellen om dat aan te laten passen...

Een greep uit de offerte:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GWlk4h_m2KJIqFSLCxrW1H_occM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/myaVHF0eQdrffsFM1weolUiS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZIsG33WifTsHb8ZbR3xmeaziWUg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O67AmW69w8Q3DCYeTpPd9VIy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/21qyKl6wfSIeQaR_kSAJBXbT89E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gc9KLBYqx1lCU9oYPAo4XJda.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lluaOmLp00cBveD7O78uqeDCd9o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1YuctG3rwP55oSWxiZ7OHt5G.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Brp348TGe6PPNNBWoY_ggbAvIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fjhtldYgfl97GBbVy3Lle3BP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cMMy_bOkitMeTOXlBNM5VHM7wkI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2z3hpBV5AIpq2VlTB9tG3AKR.jpg?f=fotoalbum_large

Het lijkt ons een nette prijs...

Edit: ik zie net onderaan de offerte deze tekening. Er zitten dus al wel 2 lades in!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L-O1uOgmtVQ0O82dYZSvjU_7sK8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OLiYlTmlcfb1SDdS1hol1rwq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Dengra op 24-10-2020 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-05 15:47
Wij hebben vandaag getekend bij een interieurbouwer. Prijs ligt iets hoger dan bij Systemat, maar met een aantal mogelijkheden die bij Systemat niet kon of tegen een meerprijs. Alle materialen zijn net een slag luxer ook en we kunnen voor het houtfineer net wat mooiere kleuren kiezen bijvoorbeeld.

Daarnaast hebben we in onze nieuwe woning meer inbouwkasten nodig en maken ze een badmeubel erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Laatst online: 09-05 14:54
millerman_sf schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:37:
[...]

Wij hebben vandaag getekend bij een interieurbouwer. Prijs ligt iets hoger dan bij Systemat, maar met een aantal mogelijkheden die bij Systemat niet kon of tegen een meerprijs. Alle materialen zijn net een slag luxer ook en we kunnen voor het houtfineer net wat mooiere kleuren kiezen bijvoorbeeld.

Daarnaast hebben we in onze nieuwe woning meer inbouwkasten nodig en maken ze een badmeubel erbij.
Gaaf! Erg benieuwd naar het ontwerp als je die wil delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Laatst online: 09-05 14:54
Wij zijn in de afrondende fase met een interieurontwerper, als je op mijn naam zoekt zie je het ontwerp.

Ik verwacht aankomende week de definitieve offerte/opdrachtbevestiging zal de de financiële details verder toelichten.

In de materialen en afwerking hebben wij veel vertrouwen. Of het ergens goedkoper kan weet ik ook niet helemaal want van de vier offertes waren ze absoluut niet de duurste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-05 15:47
Linkser schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:48:
[...]

Gaaf! Erg benieuwd naar het ontwerp als je die wil delen.
Zie hier: millerman_sf in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

We hadden eerst een andere interieurbouwer gevonden, maar deze had zijn administratie niet op orde. Aanpassingen in de offerte werden beloofd, maar kwamen maar niet. Ook niet na 2x bellen en 2x mailen. Intussen via goede referenties een andere gevonden, dat was een stuk professioneler en meteen gericht op meedenken en service. De beste persoonlijke benadering in een keukenzaak tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB3
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-11-2024

MB3

@Morphine Wij zijn ook bij Bruynzeel geweest (keuken leverancier van uit het nieuwbouw project) die vroegen voor een Optima keuken die +/- 1 meter korter is dan jullie keuken €16.500.
Wij hebben geen offerte laten maken met een eigen merk erin, omdat we daar niet zulke goed verhalen over lazen.
Korting deden ze bij ons ook niet aan.

Wij zijn uiteindelijk wel bij Keukenloods geslaagd met een Systemat keuken, we hadden het idee een nette prijs te betalen voor wat we wilde. Alles hetzelfde als in de Optima offerte, plus als extra een Quooker pro7 voor €11.500.
Naderhand tot nu toe nog 2 x contact gehad met Keukenloods omdat er dingen niet goed in het contract stonden (bv Quooker pro7 ipv pro3) dit werd zonder gezeur direct aangepast zonder meer prijs, dus tot nog toe een goeie ervaring :)

[ Voor 17% gewijzigd door MB3 op 24-10-2020 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jes2020
  • Laatst online: 04-04-2024
Hoi allemaal,

Wie weet welke showrooms Ballerina keukens verkopen in NL?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Inmiddels heb ik ook een offerte binnen. Betreft een Pronorm Keuken X-line.
- eiken fineer fronten (PG6) op de hoge kasten en het spoeldeel
- matlak fronten (PG4) op het eiland
- ‘luxe’ uitgevoerd met ProTech ladesysteem
- composiet blad van Ceasarstone
- stollen van het eiland zijn van composiet (niet in verstek)
- wellicht laat ik nog een smetplint toevoegen bij het spoeldeel
- de passtukken komen nog te vervallen (die zijn niet nodig ivm een passende ombouw)
- mogelijk ga ik nog voor hogere korpussen maar dit was nog niet mogelijk in het systeem

Wat ouder ontwerp maar het moet zoiets worden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pO5aKvQxQuJvpZcLI05rTf12SAE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/YxjWlrhCP5wf4iQeURgpABUn.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QidMI2ywyPn1OcWHV99Zlk5N9PQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/aCicV1c37jXPTUZzLJLHIfWH.png?f=fotoalbum_tile

Meningen /ideeën meer dan welkom :)
Members only:

[ Voor 9% gewijzigd door SquareOne op 24-10-2020 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoupDeBoer
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-05 15:23
Zo, na hier al heel wat gelezen te hebben, zijn wij vandaag ook voor het eerst op pad gegaan voor een keuken.
We hebben niet veel bijzondere eisen en wensen m.b.t. de keuken. Belangrijk is wel dat de keuken een beetje hufterproef is met drie slopertjes in huis. En de keuken moet vooral heel praktisch zijn. En een ruime koelkast hebben, een grote vriezer komt dan apart in de garage te staan.

We hebben in ons huidige huis een hoger geplaatste vaatwasser en dat is erg prettig. In het nieuwe huis gaat dit volgens de tekening van vandaag iig niet lukken wanneer je de vaatwasser ook dicht bij de spoelbak geplaatst wilt hebben.

Wij zijn overigens bij Primo Keukens geweest en zijn daar netjes en rustig geholpen door de eigenaar. Hebben geen budget genoemd en zijn qua apparatuur (merk/type) voor nu meegegaan in de voorstellen.
Voor de kraan met kokend water had ikzelf de Quooker in gedachten. De Triton werd echter aangeraden i.v.m. de bediening i.c.m. kinderen. Dat leek toch wel een stukje veiliger dan die van de Quooker. Is nog iets waar we over na gaan denken dus.

Zouden jullie eens mee willen kijken naar het voorgestelde ontwerp? Zijn er zaken onlogisch? Zaken die beter kunnen? Andere suggesties? Ander merk apparatuur? Dinsdag hebben we bij Superkeukens een afspraak staan. Wellicht dat ik nog zaken mee kan nemen om daar neer te leggen.

De offerte kwam in totaal uit op 12.500 EUR exclusief montage (we kennen hun beste monteur persoonlijk).
Het is niet gespecificeerd in de offerte, want er was iets met een kast die wel in de catalogus stond, maar niet in het systeem was verwerkt.

Apparatuur was als volgt en heb ik op internet snel de prijzen globaal bekeken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n91QxYvhgQaC6lTxtnDFBzxm614=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FHSyFb0VLVdYspq7lKMnBXCE.jpg?f=user_large

We spelen nog met de mogelijkheid om de muur met het hoekje bij de keuken aan te trekken en het toilet iets te gaan verplaatsen. Van de week gaan we met een aannemer door het huis om dit te bekijken. Wanneer we dit zouden gaan aanpassen, krijg je gelijk een stuk meer (kast)ruimte in je keuken.

Maar goed, de (wat wat vage kwaliteit tekening) en specificaties:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZxGYIQ2jJIa4LAITeTv8T-HMaT0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q1WbduIQNVPos58KFPQrnnCs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QiEa41MYp-3mvVoPgEcaHHd8U4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XPMlSJ9clYEZIwIe7eI7iRCj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4739grGx4l-BQZyFutebJAqRlXI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/edGIhcSUaQza0j86bEnxejPy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sCZsVODmxVT6RM0K9NAGFSNS9BE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vowlsA9WSgDw8xAK03uMOkjP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WtyX4P2baDY9zyYZRskYL6kKdRs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cfX6rtFUtZwgqrgGoG7bWD0O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8sw_Xc-hHaWxjBJTkQbHesMTyz0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TYryXviazcqMM9EJJR1vcG3t.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 76% gewijzigd door YoupDeBoer op 24-10-2020 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Jes2020 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:19:
Hoi allemaal,

ik denk genoeg. Iets specifieker qua woonplaats of regio mag wel.

Wij hebben een offerte liggen van Studio Rijnmond, Küchen Treff. Klein familie bedrijfje volgens mij, althans, zo werden wij geholpen (op een persoonlijke /prettige manier)

Alle dealers hier kunnen het volgens mij leveren:
https://kuechentreff.nl/dealers/
Daarnaast ook genoeg DMG die het in het assortiment hebben dacht ik.

Of Duitsland:
https://keuken-ekelhoff.nl/keukenmerken/Ballerina

Heb je Ballerina al eens in Google gegooid? Kom zo pagina's vol showrooms tegen..

[ Voor 31% gewijzigd door Source90 op 24-10-2020 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringen00
Jes2020 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:19:
Hoi allemaal,

Oude Booyink in Oldenzaal
Met eerlijke prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01:18
[...]

Wat is de reden dat je voor Siematic hebt gekozen? Ik ben hier oprecht benieuwd naar.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Dengra schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:27:
Offerte nummer 4, vandaag bij Bruynzeel geweest naar aanleiding van de scherp geprijsde Next keuken die een paar pagina's terug voorbij kwam. In eerste instantie geprobeerd bij Bemmel & Kroon een afspraak te maken maar die gaven telefonisch aan dat ons 'budget niet toereikend is voor een toplijn Next keuken' maar dat ze wel een Pronorm offerte voor ons kon maken... Dan proberen we het toch ergens anders!

De keuken heeft een kastenwand van 4 hoge kasten met daartussen een nis van 1,20. Het eiland is 3,20 x 1,20m. Het heeft aan de werkkant 2 x lades van 1m en 2 x 60 cm kast. De kant onder de bar is 4x 50cm en 2 x 60.

Moet wel zeggen dat we vergeten zijn om de 2 4 onderkasten in de muur in lades om te zetten! In deze offerte zitten dus 2 4 min of meer onbruikbare kasten met legplanken. Het zal nog wel aardig door tellen om dat aan te laten passen...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Edit: ik zie net onderaan de offerte deze tekening. Er zitten dus al wel 2 lades in!
[Afbeelding]
Scroll even terug naar mijn keuken. Ik heb ongeveer hetzelfde besteld van next125 maar dan wel ca 4k goedkoper met (iets) betere apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-bird
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:47
Dengra schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:27:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ook een aantal pagina’s terug, onze keuken, eveneens van Bruynzeel, is redelijk vergelijkbaar. Onze offerte kwam alleen wel een kleine vijfduizend euro lager uit. De verkoper vertelde overigens wel dat komend jaar bij een aantal filialen de Optimalijn eruit gaat en wordt vervangen door Next125. Bij die filialen wordt momenteel korting op de Optimameubelen gegeven van ik meen twintig procent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cagdas
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:45
Al enige tijd volg ik nauwlettend alle posts. Afgelopen week heb ik de keukenboer van de aannemer bezocht en heb een offerte gekregen voor een Next125 keuken. Het totale bedrag kom op 21.500 EUR. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

- A, next125 NX240
- Fenix onyzwart softmat AFP (K187F)
- zonder TIP-ON
- Siemens KI81RSDE0
- Siemens SX73H800BE
- Siemens CT836LEB6
- Siemens CM836GNB6
- Bora Puru
- composiet werkblad van 12 mm (eternal statuario gepolijst)
- lengte van het eiland is 300x110

Ik kan overstappen van een next125 naar een Häcker Systemat. De prijs van een Häcker Systemat met de bovengenoemde opties is zo'n 20.000 EUR.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fjPVzZ1fS5bcgaq9IjUQlXHsBNg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ee3fqzHmsWfeQzPBre9ZYxBf.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kGzSfxXv3i1ESV5bij4jbloByrc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bcx0a87oWI1uUIWYSElS25av.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OxgkBQPRVbc5PWQWY64ALB1qGU8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/emfjJ7XqIE1yfukbXVoE6PnC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Cagdas schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 01:59:
Al enige tijd volg ik nauwlettend alle posts. Afgelopen week heb ik de keukenboer van de aannemer bezocht en heb een offerte gekregen voor een Next125 keuken. Het totale bedrag kom op 21.500 EUR. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

- A, next125 NX240
- Fenix onyzwart softmat AFP (K187F)
- zonder TIP-ON
- Siemens KI81RSDE0
- Siemens SX73H800BE
- Siemens CT836LEB6
- Siemens CM836GNB6
- Bora Puru
- composiet werkblad van 12 mm (eternal statuario gepolijst)
- lengte van het eiland is 300x110

Ik kan overstappen van een next125 naar een Häcker Systemat. De prijs van een Häcker Systemat met de bovengenoemde opties is zo'n 20.000 EUR.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik hoop dat je beseft dat de render je werkbladruimte schromelijk overdrijft door de gekozen (groot)hoek.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Kapitein Merijn schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 23:46:
[...]

Wat is de reden dat je voor Siematic hebt gekozen? Ik ben hier oprecht benieuwd naar.
Wij hebben nog geen handtekening gezet, maar mochten we voor siematic kiezen, dan is het de combinatie van de volgende redenen:
- mijn vrouw en ik zijn merkgevoelig
- na een uitgebreide zoektocht in de markt zitten ze redelijk in onze target prijs categorie
- de kunnen de fronten en werkblad leveren in de kleuren en materialen die we willen
- dat multimatic systeem zien we meerwaarde van in
- de verkoper heeft een paar heel creatieve ideeën en in de keuken gestopt (en die zou ik er wel bij Keukenmaxx in kunnen laten kopiëren, almaar dat scheelt vrijwel niets in prijs dus dan beloon ik liever de creatieve verkoper)

Pagina: 1 ... 173 ... 512 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1