Je noemt al een paar keer de “creatieve ideeën“, maakt me nieuwsgierig, kan je ze delen..?JackBol schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 06:20:
[...]
Wij hebben nog geen handtekening gezet, maar mochten we voor siematic kiezen, dan is het de combinatie van de volgende redenen:
- mijn vrouw en ik zijn merkgevoelig
- na een uitgebreide zoektocht in de markt zitten ze redelijk in onze target prijs categorie
- de kunnen de fronten en werkblad leveren in de kleuren en materialen die we willen
- dat multimatic systeem zien we meerwaarde van in
- de verkoper heeft een paar heel creatieve ideeën en in de keuken gestopt (en die zou ik er wel bij Keukenmaxx in kunnen laten kopiëren, almaar dat scheelt vrijwel niets in prijs dus dan beloon ik liever de creatieve verkoper)
Ik heb slechts vanuit twee hoeken van een 360 graden panorama. Ter illustratie heb ik twee schermafbeeldingen genomen. Op de foto’s ziet het inderdaad nogal schromelijk uit. Ik ben ook heel benieuwd of het eiland niet te groot is ..PaT schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 06:07:
[...]
Ik hoop dat je beseft dat de render je werkbladruimte schromelijk overdrijft door de gekozen (groot)hoek.
[ Voor 10% gewijzigd door Cagdas op 25-10-2020 07:45 ]
Hij heeft De apparatuurindeling een stuk ooglijker gemaakt door deze links te plaatsen en deze kasten te omkaderen. Hier nog met open kast links, maar die zou dus een kwartslag gedraaid worden zodat links van de apparaten ook een front zit.onne schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 06:56:
[...]
Je noemt al een paar keer de “creatieve ideeën“, maakt me nieuwsgierig, kan je ze delen..?
:fill(white):strip_exif()/f/image/zQ1mW1fFyDHny0BNkk8EhNcc.png?f=user_large)
Daarnaast heeft hij de koelkast greeploos weten te maken met een klein hoekprofiel (PTO of een driver is een no-go voor mijn vrouw).
We zaten al een tijdje te tobben hoe we die open kast zouden indelen, daar heeft hij een creatieve invulling aan gegeven door deze een kwartslag te draaien. (niet afgebeeld in het plaatje boven).
Het blad in de nis wordt met 18cm hoog keramiek afgewerkt aan de voorkant en de bovenste lade (besteklade) krijgt ook een keramiek front waardoor het lijnenspel op de kastwand strakker wordt.
/f/image/wSdvY00TeYK0D3rKS6UopaZ2.png?f=fotoalbum_large)
Zoiets dus maar dan andere kleur en nog een 'reep' keramiek van dezelfde hoogte eronder als bestek lade.
Aan de 'achterkant van het eiland' naast de bar komt soort plateau (anders heb je daar gewoon twee 'nutteloze' kastjes van 60cm die slechts 30cm diep zijn). Keramiek blad erin.
:strip_exif()/f/image/b6ELNkormbqE5YWgDCPdUbQt.jpg?f=fotoalbum_large)
De bar en de stol zijn beide met 6cm dik notenhout in verband. Bij Siematic komen de bar en stol samen ook in verband (doet niemand anders, die doen allemaal het blad vlak op de stol).
/f/image/M1urIoDJH3XsY7LPYP7CNKS0.png?f=fotoalbum_large)
Wellicht willen we nog een "kruidentuintje" aan het einde van het eiland (adkv de kookplaat). Siematic is de enige die de de hoeken in verstek levert. Het zou dan de achterste zijn (dicht van de zijkant).
:strip_exif()/f/image/KhV3gMlmqIBxWcT5hkkC983z.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 29% gewijzigd door JackBol op 25-10-2020 07:55 ]
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Ziet er netjes uit! Prijs lijkt me goed. Zeker als dit de keukenzaak van de aannemer isCagdas schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 01:59:
Al enige tijd volg ik nauwlettend alle posts. Afgelopen week heb ik de keukenboer van de aannemer bezocht en heb een offerte gekregen voor een Next125 keuken. Het totale bedrag kom op 21.500 EUR. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
- A, next125 NX240
- Fenix onyzwart softmat AFP (K187F)
- zonder TIP-ON
- Siemens KI81RSDE0
- Siemens SX73H800BE
- Siemens CT836LEB6
- Siemens CM836GNB6
- Bora Puru
- composiet werkblad van 12 mm (eternal statuario gepolijst)
- lengte van het eiland is 300x110
Ik kan overstappen van een next125 naar een Häcker Systemat. De prijs van een Häcker Systemat met de bovengenoemde opties is zo'n 20.000 EUR.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop
Dat zeg je inderdaad elke keer dus ik ben er nu eens goed ingedoken en ik vraag het me af...siemenz schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 00:09:
[...]
Scroll even terug naar mijn keuken. Ik heb ongeveer hetzelfde besteld van next125 maar dan wel ca 4k goedkoper met (iets) betere apparatuur.
Sowieso ben jij naar Duitsland geweest en gaan wij dat niet doen. We wonen in het westen van het land en gaan geen 5 uur rijden voor een keukenafspraak. Dat gezeur met aansluiten hebben we ook geen zin in.
Wij hebben in het ontwerp 4 boven kasten zitten naar een hoogte van +- 2,50m, dat zie ik op jouw ontwerp niet terug. Die kasten kosten 1k. De barplank kost 1k. Het type nummer van je koelkast geeft geen hits op Google dus geen idee wat dat zou moeten kosten, bij de vriezer staat het nummer van de oven vermeld. Je hebt niets vermeld over je blad dus geen idee welk materiaal het is. Jouw spoelbak zit in een 60cm kast, waarschijnlijk een 'gewone' gootsteenkast en die zijn zo'n 600 euro goedkoper dan de 100cm lades die wij onder de spoelbak hebben.
Ik weet dus niet of jouw keuken 4k goedkoper is voor min of meer hetzelfde. Dat zou kunnen, zou ook zomaar kunnen van niet...
[ Voor 7% gewijzigd door Dengra op 25-10-2020 08:22 ]
Ziet er goed uit! Heb je nou een Quooker Flex Combi+ voor €1250? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?SquareOne schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:22:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Meningen /ideeën meer dan welkom
***members only***
Wij overwegen Siematic ook vanwege een aantal redenen:Kapitein Merijn schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 23:46:
[...]
Wat is de reden dat je voor Siematic hebt gekozen? Ik ben hier oprecht benieuwd naar.
- greeplijst in front kan in frontkleur, bij andere fabrikanten alleen in aluminium / rvs of zwart
- zwart houtlook front (Onyx Oak) ziet er veel fraaier uit dan de kunststof houtlook fronten van Pronorm / Rotpunkt / Systemat. Als we voor fineer gaan valt Siematic buiten budget en gaan we voor Pronorm (X-line, zie offerte paar post terug)
- standaard luxe lades
- omlijsting van kasten bij SLC lijn
Dat is niet heel scherp toch? Online goedkoper te vinden. Daarnaast gaat er nog een ‘handling fee’ overheen van ongeveer 9%. Dus komt uit op ongeveer 1370.CarpeVentum schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 08:15:
[...]
Ziet er goed uit! Heb je nou een Quooker Flex Combi+ voor €1250? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Het is de 22+XRVS (bij 123apparatuur voor 1125 bijvoorbeed)
Persoonlijk heb ik daar op deze offerte niet zoveel moeite mee omdat het kastwerk volgens mij wel gewoon scherp is geprijs.
[ Voor 30% gewijzigd door SquareOne op 25-10-2020 08:27 ]
Oh ja dit ook. Ik heb inmiddels een paar kunststof houtlook frontjes in mijn handen gehad. Siematic is de enige die een fijn relief gevoel gaf. Veel houtlook kunststof is gewoon helemaal vlak (misschien geprint?).SquareOne schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 08:18:
[...]
- zwart houtlook front (Onyx Oak) ziet er veel fraaier uit dan de kunststof houtlook fronten van Pronorm /
Next125 en Bulthaup doen geen kunststof houtlook. Bij Leicht zijn de kunststof houtlook fronten vlak. Bij de keukenloods een paar samples vastgehouden, allemaal vlak.Poggenpohl geen idee.
Klinkt heel goed! Goed over nagedacht. Kun je bovenstaande eens toelichten? Wij hebben het idee dat we voor een driver MOETEN kiezen omdat het een keuze is tussen greeplijst of driver. Greeplijst vinden we verticaal niet mooi.Daarnaast heeft hij de koelkast greeploos weten te maken met een klein hoekprofiel (PTO of een driver is een no-go voor mijn vrouw).
Nog een vraagje: Bedoel je dat je aan de kant van de bar in de kast van 120cm een nisje (boven) en daaronder minder hoge pto kastjes neemt?
Jouw ontwerp was inderdaad de reden om bij Bruynzeel een afspraak te maken nadat Bemmel en Kroon zei dat ze onze keuken in Next niet voor onder de 30k kon leveren.e-bird schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 00:38:
[...]
Ook een aantal pagina’s terug, onze keuken, eveneens van Bruynzeel, is redelijk vergelijkbaar. Onze offerte kwam alleen wel een kleine vijfduizend euro lager uit. De verkoper vertelde overigens wel dat komend jaar bij een aantal filialen de Optimalijn eruit gaat en wordt vervangen door Next125. Bij die filialen wordt momenteel korting op de Optimameubelen gegeven van ik meen twintig procent.
Korting op de Optima meubelen heeft hij niet genoemd dus dat zal bij dit filiaal niet aan de orde zijn. Hij zei zelfs dat ze eerst Next leverde maar dat dit is vervangen door Optima..
Bij ons zit de koelkast naast de nis dus je kan bij de zijkant van het front. Daarin maken ze deze greep die van af het vooraanzicht helemaal wegvalt. (Deze zit dus in zo'n uittrekdeur, bij ons zou de greep dus achter het front komen zoals de rechtse greep op deze foto).Resdogg schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 08:25:
[...]
Klinkt heel goed! Goed over nagedacht. Kun je bovenstaande eens toelichten? Wij hebben het idee dat we voor een driver MOETEN kiezen omdat het een keuze is tussen greeplijst of driver. Greeplijst vinden we verticaal niet mooi.
:fill(white):strip_exif()/f/image/L4dnxJ2iWtebTmYl1ValojCs.png?f=user_large)
Ja klopt, die twee kastjes zijn wel PTO. Mijn vrouw heeft die twee kastjes als nutteloze ruimte afgeschreven dus vond ze dat niet zo erg. Zo kunnen we er nog wat prullaria neer zetten die we elke week weer kunnen schoonmaken.Nog een vraagje: Bedoel je dat je aan de kant van de bar in de kast van 120cm een nisje (boven) en daaronder minder hoge pto kastjes neemt?
Ligt er helemaal aan hoeveel je kookt.. Hier hebben we soms net genoeg ruimte met twee ovens, bij lijkt 1 compacte heel klein?Cagdas schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 01:59:
Al enige tijd volg ik nauwlettend alle posts. Afgelopen week heb ik de keukenboer van de aannemer bezocht en heb een offerte gekregen voor een Next125 keuken. Het totale bedrag kom op 21.500 EUR. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
- A, next125 NX240
- Fenix onyzwart softmat AFP (K187F)
- zonder TIP-ON
- Siemens KI81RSDE0
- Siemens SX73H800BE
- Siemens CT836LEB6
- Siemens CM836GNB6
- Bora Puru
- composiet werkblad van 12 mm (eternal statuario gepolijst)
- lengte van het eiland is 300x110
Ik kan overstappen van een next125 naar een Häcker Systemat. De prijs van een Häcker Systemat met de bovengenoemde opties is zo'n 20.000 EUR.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zeker als je twee gerechten in de oven wilt plaatsen.
Wellicht een 60cm met daarnaast een warmhoudlade voor kopjes koffiemachine? Zijn ze voor aanzicht nog steeds even hoog.
Vriezer heb je elders staan?
--
Indeling oogt bekend, is dit een nieuwbouw?
Wij twijfelen nog. Moeten we een inbouw koffieapparaat nemen of niet. Zo niet, waar kunnen we dan de Jura kwijt? Moeten we dan toch maar voor een nisje gaan? Afhankelijk hiervan gaan we naar een grotere oven of twee kleine.Source90 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 08:45:
[...]
Ligt er helemaal aan hoeveel je kookt.. Hier hebben we soms net genoeg ruimte met twee ovens, bij lijkt 1 compacte heel klein?
Zeker als je twee gerechten in de oven wilt plaatsen.
Wellicht een 60cm met daarnaast een warmhoudlade voor kopjes koffiemachine? Zijn ze voor aanzicht nog steeds even hoog.
Vriezer heb je elders staan?
--
Indeling oogt bekend, is dit een nieuwbouw?
Ja het gaat om een nieuwbouw.
De keuken is gemonteerd, we zijn erg tevreden.Ewoudb schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:52:
[...]
Update, de eerdere opmerkingen meegenomen, wat andere schetsen laten maken.
Vandaag de keuken besteld bij superkeukens.
Merk Schuller
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nog paar kleine puntjes en dan is het helemaal klaar.
:strip_exif()/f/image/0dvtpaEQ3rYrN5pzKhAmnzgv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lnKi2LZxDi1Q0LcUW3OpAHuu.jpg?f=fotoalbum_large)
Houd er rekening mee dat dit een idee is van Miele en niet van de verkoper. Een belangrijk verschil is dat Miele de wijnkoeler en de 2 45cm apparaten perfect op elkaar heeft afgestemd. De nis 45cm apparaten moet je zelfs anders monteren om ze uit te lijnen. Ik kan je nu al zeggen dat het met een koeler van Liebherr en 2 Siemens apparaten niet gaat lukken.JackBol schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 07:44:
[...]
Hij heeft De apparatuurindeling een stuk ooglijker gemaakt door deze links te plaatsen en deze kasten te omkaderen. Hier nog met open kast links, maar die zou dus een kwartslag gedraaid worden zodat links van de apparaten ook een front zit.
[Afbeelding]
Duidelijk. Het feit dat je als eerste zegt dat je merkgevoelig bent bevestigde mijn vermoeden al.Wij hebben nog geen handtekening gezet, maar mochten we voor siematic kiezen, dan is het de combinatie van de volgende redenen:
- mijn vrouw en ik zijn merkgevoelig
- na een uitgebreide zoektocht in de markt zitten ze redelijk in onze target prijs categorie
- de kunnen de fronten en werkblad leveren in de kleuren en materialen die we willen
- dat multimatic systeem zien we meerwaarde van in
Begrijp me niet verkeerd; Siematic maakt prachtige keukens maar kwalitatief doen een Leicht of wellicht een Next 125 daar niet voor onder.
Als ik bij hen mijn droomkeuken kon kopen met een mooi fineer front zou ik niet kiezen voor een kunststof front bij Siematic wat ook nog eens duurder is.
De combinatie van een massief barblad en kunststof houtlook fronten vind ik ook echt niet kunnen.
Untappd: Kapitein_Merijn
Thanks voor de info. Hij stelde initieel inderdaad Miele voor.Kapitein Merijn schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:04:
[...]
Houd er rekening mee dat dit een idee is van Miele en niet van de verkoper. Een belangrijk verschil is dat Miele de wijnkoeler en de 2 45cm apparaten perfect op elkaar heeft afgestemd. De nis 45cm apparaten moet je zelfs anders monteren om ze uit te lijnen. Ik kan je nu al zeggen dat het met een koeler van Liebherr en 2 Siemens apparaten niet gaat lukken.
We kijken nu naar een Siemens 60cm oven en een Dunavox 60cm wijnkoeler. We hebben deze in de Leichtwinkel naast elkaar zien hangen en dat gaat qua "zwartverschil" prima.
Ik weet niet of dit een veroordelend vermoeden is[...]
Duidelijk. Het feit dat je als eerste zegt dat je merkgevoelig bent bevestigde mijn vermoeden al.
Leicht is ook in kunststof om in de zelfde price range te blijven. Next125 is 3k duurder voor fineer.Begrijp me niet verkeerd; Siematic maakt prachtige keukens maar kwalitatief doen een Leicht of wellicht een Next 125 daar niet voor onder.
Als ik ze 'kaal' naast elkaar zet zit Next op kunststof (niet houtlook) op 33k, met fineer op 36k. Leicht zit met kunststof op 34k. Siematic zit in de kunststof rond de 36k, maar daar kiezen we dus voor. Op een keuken van 35k ga ik niet op 2k beknibbelen.
We hebben best lang afgewogen of we fineer of kunststof wilde, en we hebben uiteindelijk bewust voor kunststof gekozen omdat: het minder onderhoud vergt, minder verkleurd (de keuken staat voor een glazen wand op het zuiden) en minder schadegevoelig.Als ik bij hen mijn droomkeuken kon kopen met een mooi fineer front zou ik niet kiezen voor een kunststof front bij Siematic wat ook nog eens duurder is.
We kiezen bijv. ook voor een kunststof vloer met houtlook. We zijn in 2020 ver genoeg dat het optisch niet meer uitmaakt en kunststof heeft gewoonweg kwantitatieve en kwalitatieve voordelen tov echt hout of fineer in onze ogen.
Ik hoor wat je zegt. Maar het stoort ons niet.De combinatie van een massief barblad en kunststof houtlook fronten vind ik ook echt niet kunnen.
Edit: overigens oprecht dank voor je kritische mening!
In mijn ogen zit je aan een nisje vast als je een Jura wilt. Dat ding kan je niet zo op je keukenblad zetten. Teveel ruimte en de zij- en achterkant zien er niet uit.Cagdas schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 08:54:
[...]
Wij twijfelen nog. Moeten we een inbouw koffieapparaat nemen of niet. Zo niet, waar kunnen we dan de Jura kwijt? Moeten we dan toch maar voor een nisje gaan? Afhankelijk hiervan gaan we naar een grotere oven of twee kleine.
Ja het gaat om een nieuwbouw.
Je kan ook een 'koffie-cornertje" maken in je keuken op een aparte tafel wat we nu hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door JackBol op 25-10-2020 09:18 ]
Duidelijk verhaal, weloverwogen keuze dus.JackBol schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:15:
[...]
Thanks voor de info. Hij stelde initieel inderdaad Miele voor.
We kijken nu naar een Siemens 60cm oven en een Dunavox 60cm wijnkoeler. We hebben deze in de Leichtwinkel naast elkaar zien hangen en dat gaat qua "zwartverschil" prima.
[...]
Ik weet niet of dit een veroordelend vermoeden is
[...]
Leicht is ook in kunststof om in de zelfde price range te blijven. Next125 is 3k duurder voor fineer.
Als ik ze 'kaal' naast elkaar zet zit Next op kunststof (niet houtlook) op 33k, met fineer op 36k. Leicht zit met kunststof op 34k. Siematic zit in de kunststof rond de 36k, maar daar kiezen we dus voor. Op een keuken van 35k ga ik niet op 2k beknibbelen.
[...]
We hebben best lang afgewogen of we fineer of kunststof wilde, en we hebben uiteindelijk bewust voor kunststof gekozen omdat: het minder onderhoud vergt, minder verkleurd (de keuken staat voor een glazen wand op het zuiden) en minder schadegevoelig.
We kiezen bijv. ook voor een kunststof vloer met houtlook. We zijn in 2020 ver genoeg dat het optisch niet meer uitmaakt en kunststof heeft gewoonweg kwantitatieve en kwalitatieve voordelen tov echt hout of fineer in onze ogen.
[...]
Ik hoor wat je zegt. Maar het stoort ons niet.
Edit: overigens oprecht dank voor je kritische mening!
Het is echt niet veroordelend bedoeld hoor, het is alleen een beweegreden die ik wel vaker hoor.
Untappd: Kapitein_Merijn
Op basis van goede ervaringen hier afgelopen week een gesprek gehad bij Klomp uit Mill. De offerte gaat nog een paar weken duren, dus we weten nog niks van de prijs, maar het was in elk geval een prettige ervaring.
De dame van Klomp kwam met flink wat goede suggesties, waardoor ons idee van onze toekomstige keuken flink aangepast is. Wel fijn dat ze zo meedenkt.
In de oude opzet hadden we het idee voor een grote dichte kastenwand en een kookeiland van 3 bij 1,2 meter met daarop kookplaat en wasbak. Zij liet aan de hand van een vergelijkbare opstelling zien dat je dan eigenlijk toch maar heel weinig werkruimte hebt.
Haar insteek is een nis in de kastenwand waar dan de wasbak zit. Zo krijg je op het eiland veel meer werkruimte. Ook plaatst ze de vaatwasser naast die nis op hoogte, lijkt me best prettig.
Deze opstelling hadden ze in de winkel staan en lijkt behoorlijk op wat ze nu voorstelt.
:strip_exif()/f/image/E9UQzdvblo252F2HEKTOUxce.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar dan met andere kleuren/materialen, aan beide kanten een kast minder en een korter eiland (ongeveer alles rechts vanaf de kookplaat).
We zijn er benieuwd naar de prijs en het voorstel dat we gaan krijgen, maar in elk geval sowieso de moeite van een bezoekje waard.
De dame van Klomp kwam met flink wat goede suggesties, waardoor ons idee van onze toekomstige keuken flink aangepast is. Wel fijn dat ze zo meedenkt.
In de oude opzet hadden we het idee voor een grote dichte kastenwand en een kookeiland van 3 bij 1,2 meter met daarop kookplaat en wasbak. Zij liet aan de hand van een vergelijkbare opstelling zien dat je dan eigenlijk toch maar heel weinig werkruimte hebt.
Haar insteek is een nis in de kastenwand waar dan de wasbak zit. Zo krijg je op het eiland veel meer werkruimte. Ook plaatst ze de vaatwasser naast die nis op hoogte, lijkt me best prettig.
Deze opstelling hadden ze in de winkel staan en lijkt behoorlijk op wat ze nu voorstelt.
:strip_exif()/f/image/E9UQzdvblo252F2HEKTOUxce.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar dan met andere kleuren/materialen, aan beide kanten een kast minder en een korter eiland (ongeveer alles rechts vanaf de kookplaat).
We zijn er benieuwd naar de prijs en het voorstel dat we gaan krijgen, maar in elk geval sowieso de moeite van een bezoekje waard.
Photofacts; weblog over fotografie..
Next vervangen door Optima? Alleen de naam dan zeker. Onze offerte komt van filiaal Delft. De verkoper zat er ook al in de tijd dat Bruynzeel nog in het kortingencircus zat. Wellicht kon hij zich met die 20 procent korting op de meubelen even niet meer beheersen 😏Dengra schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 08:30:
[...]
Jouw ontwerp was inderdaad de reden om bij Bruynzeel een afspraak te maken nadat Bemmel en Kroon zei dat ze onze keuken in Next niet voor onder de 30k kon leveren.
Korting op de Optima meubelen heeft hij niet genoemd dus dat zal bij dit filiaal niet aan de orde zijn. Hij zei zelfs dat ze eerst Next leverde maar dat dit is vervangen door Optima..
Ik weet niet tegen wie ik elke keer wat zeg. Ik reageer gewoon op mensen die een vraag stellen en ik houd niet specifiek bij welke user dat is. Het zijn er zoveel!Dengra schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 08:15:
[...]
Dat zeg je inderdaad elke keer dus ik ben er nu eens goed ingedoken en ik vraag het me af...
Dat is een keuze. Wij vonden het sowieso een keer goed om in 1 showroom NEXT, Siematic, Poggenpoll etc naast elkaar te kunnen zien. Wij komen zelf uit Amsterdam en hebben het gecombineerd met een weekendje wegSowieso ben jij naar Duitsland geweest en gaan wij dat niet doen. We wonen in het westen van het land en gaan geen 5 uur rijden voor een keukenafspraak. Dat gezeur met aansluiten hebben we ook geen zin in.
Dan heb jeeen mooie benchmark vanaf mijn setup toch? Als jij aan "mijn" setup kan zien dat jouw setup waarschijnlijk wat duurder is door wat toeters en bellen dan kan je die prijs als mooi referentiekader gebruiken. Ik denk dat je geen enkele keuken 1op 1met elkaar kan vergelijken en dat hoeft ook niet. Het doel van het forum is dat zaken met elkaar vergeleken kunnen worden. Ze zitten namelijk in dezelfde prijsgroep (NX240)Wij hebben in het ontwerp 4 boven kasten zitten naar een hoogte van +- 2,50m, dat zie ik op jouw ontwerp niet terug. Die kasten kosten 1k. De barplank kost 1k. Het type nummer van je koelkast geeft geen hits op Google dus geen idee wat dat zou moeten kosten, bij de vriezer staat het nummer van de oven vermeld. Je hebt niets vermeld over je blad dus geen idee welk materiaal het is. Jouw spoelbak zit in een 60cm kast, waarschijnlijk een 'gewone' gootsteenkast en die zijn zo'n 600 euro goedkoper dan de 100cm lades die wij onder de spoelbak hebben.
Het was mijn inziens niet te bedoeling om je naar Ekelhoff toe te sturen, ik werk daar niet en heb er geen aandelen.
Inzake de apparatuur, wellicht is er al wat verouderd, onze offerte is immers ook een half jaar oud, maar ik zal de linkjes er bij doen:
Ijskast: KI41RSD30
Vrieskast: GI11VAD30
Stoomoven: HS836GVB6
Combi-oven: HM836GPB6
Vaatwasser: G 5055 SCVi XXL
Ons blad is voorlopig geoffreerd als graniet, maar is voorlopig een stelpost omdat nog niet zeker weten wat we er op willen hebben.
Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop
Grappig dat er ineens allemaal soortgelijke offertes voorbij komen. Hier namelijk ook een Next125 keuken met eiland getekend. Wij zijn erg gecharmeerd van de overall afwerkingen, glazen fronten en de grepen die er in zitten. Die grepen kunnen eventueel ook met volkern Fenix, maar daar zijn de kleuren beperkt.
De keuken staat in onze leefruimte dus we proberen het niet te aanwezig te maken.
De opstelling die wij willen komt helaas nog niet mooi uit de computer rollen in 3D, omdat het composiet blad en het frame van eiland nog niet in de software zitten. Maar wel een bovenaanzicht voor een idee:
/f/image/f24uJWXhmhFXfO4rKbBnChFR.png?f=fotoalbum_large)
Aan de wand van boven naar onder in Lavagrijs matglas:
- 60 cm koelvries no frost (9ATKD80178DN)
- 30 cm apothekerskast
- 120 cm pannenladen + 60 cm kookplaat (9SIEX677LYV5E)
- 60 cm vaatwasser (9ATVA7016RT)
- 60 cm spoelbak (9FRKBG11050GL)
- 60 cm kast met laden
+ 90 cm inbouw afzuiging (wit fluweelmat)
+ 120 cm bovenkast (wit fluweelmat)
Eiland van boven naar onder in in een lichtere kleur matglas:
- 40 cm besteklade en laden
- 60 cm oven (9ATZX6692C) + lade
- 60 cm magnetron (9ATMA4692C) + warmhoudlade (9ATWD1692D) + lade
In de achterkant van het eiland komen twee 40 cm regalen in houtfineer met een 120 cm kast in het midden voor de televisie
Daarnaast nog allemaal afwerkingen meegenomen in de offerte zoals licht, stopcontacten en doorlopend werkblad als stol.
Komen nu rond de 23k uit. Dat is al beter dan de 34k voor een vergelijkbare KeukenVision
De keuken staat in onze leefruimte dus we proberen het niet te aanwezig te maken.
De opstelling die wij willen komt helaas nog niet mooi uit de computer rollen in 3D, omdat het composiet blad en het frame van eiland nog niet in de software zitten. Maar wel een bovenaanzicht voor een idee:
/f/image/f24uJWXhmhFXfO4rKbBnChFR.png?f=fotoalbum_large)
Aan de wand van boven naar onder in Lavagrijs matglas:
- 60 cm koelvries no frost (9ATKD80178DN)
- 30 cm apothekerskast
- 120 cm pannenladen + 60 cm kookplaat (9SIEX677LYV5E)
- 60 cm vaatwasser (9ATVA7016RT)
- 60 cm spoelbak (9FRKBG11050GL)
- 60 cm kast met laden
+ 90 cm inbouw afzuiging (wit fluweelmat)
+ 120 cm bovenkast (wit fluweelmat)
Eiland van boven naar onder in in een lichtere kleur matglas:
- 60 cm oven (9ATZX6692C) + lade
- 60 cm magnetron (9ATMA4692C) + warmhoudlade (9ATWD1692D) + lade
In de achterkant van het eiland komen twee 40 cm regalen in houtfineer met een 120 cm kast in het midden voor de televisie
Daarnaast nog allemaal afwerkingen meegenomen in de offerte zoals licht, stopcontacten en doorlopend werkblad als stol.
Komen nu rond de 23k uit. Dat is al beter dan de 34k voor een vergelijkbare KeukenVision

:strip_exif()/f/image/EPckVn5ZU02lc2g7K6WPd21G.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ii9FKdab4xmA0xKzb1Id8suL.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is een render zoals wij de keuken nu hebben uitgewerkt. Betreft een Siematic uitwerking met een schiereiland van 260 x 100. Aan de kant van de wand een nis van 160cm en een standbouw ertussen om het rustig te maken. De koelkast staat rechts en is met een motor(driver).
Kleur is agaatgrijs (toont op Siematic site en render nog niet helemaal de kleur). Betreft Similaque. Verder de bekende apparaten van Siemens (IQ700), Bora Pure, Quooker Combi+, Quooker zeeppompje. Boven de ovens willen we gebruik maken van het 'matic' systeem (ben even de naam kwijt), dat betekent dat je keukenrol en bv. foliehouders etc. in de deuren kan hangen en zo de keuken ook praktisch maakt. In de lades van de 160cm nis komt ook de lade-inrichting van Siematic. Dat kleed het allemaal netjes aan.
[ Voor 14% gewijzigd door Resdogg op 25-10-2020 10:27 ]
Wij zijn gisteren begonnen aan de grote zoektocht naar een keuken voor ons nieuwe huis. Eerst maar eens inspiratie opdoen over alle mogelijkheden. Daar helpt dit topic goed bij!
De eerste vraag die opborrelt en waar ik geen sluitend google resultaat voor krijg is deze. Bestaan er inbouw(!) vriezers met ijsblokjesmachine. Wat we nu vinden zijn vrijstaande modellen. All spreekt het Amerikaans dubbele deur idee ons wel aan, we vinden het niet mooi
De eerste vraag die opborrelt en waar ik geen sluitend google resultaat voor krijg is deze. Bestaan er inbouw(!) vriezers met ijsblokjesmachine. Wat we nu vinden zijn vrijstaande modellen. All spreekt het Amerikaans dubbele deur idee ons wel aan, we vinden het niet mooi
Zeker, ik keek naar deze van Liebherr https://home.liebherr.com...ails/sign-3576_89218.htmlNoxa schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:43:
Wij zijn gisteren begonnen aan de grote zoektocht naar een keuken voor ons nieuwe huis. Eerst maar eens inspiratie opdoen over alle mogelijkheden. Daar helpt dit topic goed bij!
Maar kwam tot de conclusie dat we het toch niet echt nodig hadden
Thanks, die had ik nog niet gevonden. Miele heeft er ook 1 ben ik achter. Ik ben er ook achter dat we ijsblokjes toch net iets minder belangrijk vinden dan we dachtenAlic3 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:56:
[...]
Zeker, ik keek naar deze van Liebherr https://home.liebherr.com...ails/sign-3576_89218.html
Maar kwam tot de conclusie dat we het toch niet echt nodig hadden
Verwijderd
Ja,Noxa schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:43:
zoiets krijg je dan.
https://www.siemens-home..../inbouw-vriezers/FI30NP32
@Noxa Miele neemt volgens mij (al) hun koel/diepvrieskasten af van Liebherr. Mijn eigen conclusie tot nu toe (heb niet mega uitgebreid onderzoek gedaan) is dat Liebherr zelf de nieuwste dingen heeft en Miele een beetje achterloopt qua modellen. Bovendien kreeg ik voor Liebherr betere prijzen via 123apparatuur.
@Verwijderd Die zag ik ook. Maar bijna 10k, poeh hee.
Verwijderd
Ey, jij vraagt of ze er zijn.Alic3 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:32:
@Noxa Miele neemt volgens mij (al) hun koel/diepvrieskasten af van Liebherr. Mijn eigen conclusie tot nu toe (heb niet mega uitgebreid onderzoek gedaan) is dat Liebherr zelf de nieuwste dingen heeft en Miele een beetje achterloopt qua modellen. Bovendien kreeg ik voor Liebherr betere prijzen via 123apparatuur.
Deze Liebherr heb ik, ben overigens wel van de ijsblokjes (niet alleen voor drinken, maar ook voor koken ed). De rest van de vriezer is ook super, lades op rails, groot, lampje erbij, en dus een bak met ijsblokjes. Twee als je wil, want je kan de bak ernaast er ook onder schuiven en dan maakt hij die ook vol.
Noxa schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:19:
[...]
Thanks, die had ik nog niet gevonden. Miele heeft er ook 1 ben ik achter. Ik ben er ook achter dat we ijsblokjes toch net iets minder belangrijk vinden dan we dachten
Ah kijk aan. Dank voor je input. Ik zet hem op het nice to have lijstje.Kanseleur schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:09:
Deze Liebherr heb ik, ben overigens wel van de ijsblokjes (niet alleen voor drinken, maar ook voor koken ed). De rest van de vriezer is ook super, lades op rails, groot, lampje erbij, en dus een bak met ijsblokjes. Twee als je wil, want je kan de bak ernaast er ook onder schuiven en dan maakt hij die ook vol.
[...]
Graag gedaan! Succes met de keuzes en als je nog meer wil weten, dan hoor ik het wel!
Noxa schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:11:
[...]
Ah kijk aan. Dank voor je input. Ik zet hem op het nice to have lijstje.
Goedemiddag,
Gisteren een offerte voor een systemat keuken ontvangen. We zijn een beetje geschrokken van het offertebedrag. Ze komen uit op 21,5K
Er zitten:
2x 208 hoge kast: 1x koelkast 178 (huidige koelkast gaat mee) + 1x combioven (huidige combi gaat mee)
1x apothekerskast 40cm breed
1x jalouziekast 60cm breed
1x 60cm onderkast met interne lades
1x 60 cm vaatwasserfront (huidige vaatwasser gaat mee)
1x 60cm gootsteenonderkastje
1x le mans kast 125cm
1x 30cm ladekastje 2 lades met interne bestelka
1x 120cm ladekast 2 lades met interne bestekla
Aangezien wij in onze huidige keuken de afgelopen 2 jaar al een aantal apparaten hebben vervangen hebben we alleen een kookplaat + afzuiger nodig, in de offerte opgenomen:
inductie: Miele KM7897FL (ruimte op plaat maximaal ivm extra pannen door voedselintolerantie dochter)
afzuigkap: Miele DA4288WPURISTICPLUS
:strip_exif()/f/image/317JIJen0PqQq0F10KmHvEv5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/o1ag0u02X6XEGi69eoMNi6ms.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XkXld38X3CSlfNcBrtzjwhr6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cFigRr3HqtYOLrBPw4PgMQY0.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik had al een prijsindicatie bij thuiskeukens aangevraagd en de apperatuur is uiteraard op internet terug te zoeken, ik kom dan niet eens in de buurt van 21,5K. Zijn dan de strips en plinten zo duur, of mis ik wat anders? of zitten ze gewoon zo hoog met hun offerteprijs?
Gr .Jen
Gisteren een offerte voor een systemat keuken ontvangen. We zijn een beetje geschrokken van het offertebedrag. Ze komen uit op 21,5K
Er zitten:
2x 208 hoge kast: 1x koelkast 178 (huidige koelkast gaat mee) + 1x combioven (huidige combi gaat mee)
1x apothekerskast 40cm breed
1x jalouziekast 60cm breed
1x 60cm onderkast met interne lades
1x 60 cm vaatwasserfront (huidige vaatwasser gaat mee)
1x 60cm gootsteenonderkastje
1x le mans kast 125cm
1x 30cm ladekastje 2 lades met interne bestelka
1x 120cm ladekast 2 lades met interne bestekla
Aangezien wij in onze huidige keuken de afgelopen 2 jaar al een aantal apparaten hebben vervangen hebben we alleen een kookplaat + afzuiger nodig, in de offerte opgenomen:
inductie: Miele KM7897FL (ruimte op plaat maximaal ivm extra pannen door voedselintolerantie dochter)
afzuigkap: Miele DA4288WPURISTICPLUS
:strip_exif()/f/image/317JIJen0PqQq0F10KmHvEv5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/o1ag0u02X6XEGi69eoMNi6ms.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XkXld38X3CSlfNcBrtzjwhr6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cFigRr3HqtYOLrBPw4PgMQY0.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik had al een prijsindicatie bij thuiskeukens aangevraagd en de apperatuur is uiteraard op internet terug te zoeken, ik kom dan niet eens in de buurt van 21,5K. Zijn dan de strips en plinten zo duur, of mis ik wat anders? of zitten ze gewoon zo hoog met hun offerteprijs?
Gr .Jen
Je hebt natuurlijk een aantal dure dingen gekozen: miele apparatuur, apothekerskast, lemanskast, jaloeziekast, een hoop lades, plint + achterwand..
Het lijkt me ook wat prijzig, maar ik vind het lastig om te zeggen of hier nog een paar k vanaf zou kunnen.
Het lijkt me ook wat prijzig, maar ik vind het lastig om te zeggen of hier nog een paar k vanaf zou kunnen.
[ Voor 6% gewijzigd door mitsumark op 25-10-2020 14:41 ]
Medetweakers!
Voor in ons nog te bouwen woning zijn we op zoek naar een keuken.
Members only: Achtergrondinfo
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Members only: de opstelling
Inloggen
Members only: de offerte
Inloggen
Members only: En nu?
Inloggen
Wellicht even vergelijken met mijn keuken:Muggenstift schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 15:20:
Medetweakers!
***members only***
***members only***
***members only***
***members only***
SquareOne in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Ik kom met hogere prijsgroepen wat lager uit, maar onze keuken is ook iets kleiner (met name het eiland).
Hoge kasten en spoeldeel is ongeveer gelijk wat betreft kastenformaat. Ik ervoor gekozen om de spoelbak in een 60cm kast te doen en daarnaast een ladekast van 100cm. Persoonlijk vind k het zonde om een ladekast gedeeltelijk op te offeren met een spoelbak en onze quooker boiler komt daarin te staan. Edit: ik zie dat onder de spoelbak een 120cm kast zit met 2 deuren.
Jullie eiland is iets groter met 3 ladekasten (60, 120, 60). Wij hebben 2 ladekasten (2x 100). Een extra ladekast scheelt wel behoorlijk in prijs. Aan de andere kant hebben jullie 2 60cm kastjes met deuren aan de kant met de nis, daar hebben wij 2 x 100cm kastjes. Maar dat verschil is (veel) minder groot dan de extra ladekast.
De offerte die ik heb geplaatst is inclusief luxe ladesysteem ProTech en stollen op het eiland in composiet.
[ Voor 6% gewijzigd door SquareOne op 25-10-2020 15:46 ]
Bedankt voor je snelle reactie! Dit is inderdaad goed om te vergelijken. Dit geeft al een beter beeld!SquareOne schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 15:38:
[...]
Wellicht even vergelijken met mijn keuken:
SquareOne in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Ik kom met hogere prijsgroepen wat lager uit, maar onze keuken is ook iets kleiner (met name het eiland).
Hoge kasten en spoeldeel is ongeveer gelijk wat betreft kastenformaat. Ik ervoor gekozen om de spoelbak in een 60cm kast te doen en daarnaast een ladekast van 100cm. Persoonlijk vind k het zonde om een ladekast gedeeltelijk op te offeren met een spoelbak en onze quooker boiler komt daarin te staan. Edit: ik zie dat onder de spoelbak een 120cm kast zit met 2 deuren.
Jullie eiland is iets groter met 3 ladekasten (60, 120, 60). Wij hebben 2 ladekasten (2x 100). Een extra ladekast scheelt wel behoorlijk in prijs. Aan de andere kant hebben jullie 2 60cm kastjes met deuren aan de kant met de nis, daar hebben wij 2 x 100cm kastjes. Maar dat verschil is (veel) minder groot dan de extra ladekast.
De offerte die ik heb geplaatst is inclusief luxe ladesysteem ProTech en stollen op het eiland in composiet.
Hoe reageerde de keukenverkoper op die wens? Ik zie het mooi getekend!SquareOne schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:22:
- composiet blad van Ceasarstone
- stollen van het eiland zijn van composiet (niet in verstek)
Onze verkoper wil alleen het composiet als stol bij een dikte van > 30 mm.
Andere tweakers die hier meer van weten?
Hij gaf alleen aan dat zijn bladenleverancier (Dekker) de stollen niet in verstrek leverde. Hij kon wel naar een andere leverancier maar dan werd het iets van 700 euro duurder. Het blad van het eiland steekt dus aan beide kanten 12mm over tov de kasten, de stollen worden daaronder op de kasten bevestigd voor zover ik heb begrepen.VChunky schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 16:05:
[...]
Hoe reageerde de keukenverkoper op die wens? Ik zie het mooi getekend!
Onze verkoper wil alleen het composiet als stol bij een dikte van > 30 mm.
Andere tweakers die hier meer van weten?
Ik zie het probleem niet zo bij 12mm of 20mm dikte. Dat zijn standaard diktes van de platen dus lijkt me juist makkelijker om daar stollen van de maken. Bij > 20mm moeten ze de zijkanten ook weer opdikken?
Ah, deze lijkt best aardig qua opzet best aardig op die van mij!Muggenstift schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 15:20:
Medetweakers!
***members only***
***members only***
***members only***
***members only***
Members only: title
Inloggen
Kastjes zijn van Pronorm, uitvoering 'nachtblauw ultramat' (volgens mij dezelfde prijsklasse). Apparatuur bijna gelijkwaardig: verschil zit in de koelkast (bij mij geen Siemens maar een goedkopere Bauknecht). En ik heb de Bora als kookplaat. Werkblad 2cm dik composiet (royal reef suede silestone) - qua oppervlakte denk ik iets minder (300 x 100 & 180 x 60) dan in jouw opzet zit. Ik heb hier overigens gisteren voor getekend.
Members only: title
Inloggen
Aah super, bedankt voor je reactie. Dan lijkt onze offerte zo gek nog niet.Wanne-B88 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:12:
[...]
Ah, deze lijkt best aardig qua opzet best aardig op die van mij!![]()
***members only***
Kastjes zijn van Pronorm, uitvoering 'nachtblauw ultramat' (volgens mij dezelfde prijsklasse). Apparatuur bijna gelijkwaardig: verschil zit in de koelkast (bij mij geen Siemens maar een goedkopere Bauknecht). En ik heb de Bora als kookplaat. Werkblad 2cm dik composiet (royal reef suede silestone) - qua oppervlakte denk ik iets minder (300 x 100 & 180 x 60) dan in jouw opzet zit. Ik heb hier overigens gisteren voor getekend.
***members only***
Ben benieuwd waar nuva op uit komt vrijdag.
Dank!SquareOne schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 16:11:
[...]
Hij gaf alleen aan dat zijn bladenleverancier (Dekker) de stollen niet in verstrek leverde. Hij kon wel naar een andere leverancier maar dan werd het iets van 700 euro duurder. Het blad van het eiland steekt dus aan beide kanten 12mm over tov de kasten, de stollen worden daaronder op de kasten bevestigd voor zover ik heb begrepen.
Ik zie het probleem niet zo bij 12mm of 20mm dikte. Dat zijn standaard diktes van de platen dus lijkt me juist makkelijker om daar stollen van de maken. Bij > 20mm moeten ze de zijkanten ook weer opdikken?
De keukenwinkel (Bruynzeel) vindt het te kwetsbaar met die dikte als stol. Ten eerste als je er per ongeluk tegenaan tikt bij de plint, ten tweede omdat ie onder niet echt op de grond wordt bevestigd waardoor er te veel kracht op de verbinding (lijm) met de kasten komt waar ze over lange tijd geen garantie op geven. Maar kan ook een broodje aap zijn natuurlijk
Wij krijgen een composieten stol van 2cm dik. Deze komt volgens mij wel 'gewoon' op de grond te staan.VChunky schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 18:18:
[...]
Dank!
De keukenwinkel (Bruynzeel) vindt het te kwetsbaar met die dikte als stol. Ten eerste als je er per ongeluk tegenaan tikt bij de plint, ten tweede omdat ie onder niet echt op de grond wordt bevestigd waardoor er te veel kracht op de verbinding (lijm) met de kasten komt waar ze over lange tijd geen garantie op geven. Maar kan ook een broodje aap zijn natuurlijk
Mooie keuken.Morphine schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 17:30:
Nou vandaag weer 2 keuken zaken geweest. 1e keukenloods en 2e in Bruynzeel (2e keer)
Keukenloods viel me op dat om de prijs laag te houden er echt vervelende compromissen gesloten moeten worden (dun werkblad 3cm, vlakke frontpanelen).
Bruynzeel kwam met een prijs van 16k op de proppen en dat viel me ook nog tegen. Maar mooie gelakte mdf frontjes:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Enige om de prijs te drukken bij Bruynzeel zat in keuzes maken: geen quooker , geen oven met pyrolyse, geen spatrand, geen composiet etc etc. Korting doen ze blijkbaar niet aan na 3x vragen.
Vind dat dus te gek worden helaas:Benieuwd naar tips of andere met Bruynzeel ervaring.
- €6000 kastjes
- €3200 composiet blad en 20cm rand
- €5600 apparatuur
- €1200 montage
Bij welke Keukenloods vestiging ben je geweest? Ik denk dat je een ZZP’er als verkoper hebt gehad. Die moeten een hogere marge halen om hun aandeel te ontvangen. Zij worden niet per uur betaald, maar per keuken.
Bij Bruynzeel wordt inderdaad geen korting gegeven. De prijzen zijn allemaal netto.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Even de ervaring van iemand die letterlijk binnen 2 jaar zowel een keuken bij NUVA als bij ASWA gekocht heeft.Muggenstift schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 15:20:
Medetweakers!
***members only***
***members only***
***members only***
***members only***
Nuva was een prima keuken had ook op dat moment even de scherpste prijs, alleen er kwam maar een monteur er waren best wel wat issues met het plaatsen die gemakkelijk van te voren opgelost konden zijn.Best wat lastige beschadigingen en wat ik het vervelendste vond is alle rotzooi was mooi bij mij achter gebleven. De bus van de monteur was letterlijk gewoon een tering zooi waar alles boven op elkaar gedonderd werd. Ik heb zelf mee lopen tillen aan het blad anders was het een installatie van 2 dagen geweest ipv 1 dag en een beetje.
Verder levert zowel Nuva als Aswa Pronorm alleen bij Nuva kleden ze hem een beetje uit (geen lek plaat in de spoelkast) iets goedkopere afwerking bij bvb een eiland met bar opstelling. (allemaal geen grote dingen maar het telt wel op)
Aftersales was prima, alle fouten werden netjes opgelost en iedereen was altijd erg vrolijk en meedenkend.
Het plaatsen bij ASWA was een totaal andere ervaring ik had niet de eigen monteur maar het installatie bedrijf dat zo'n beetje vast voor ASWA installeert en wat een verademing. Eerst kwam de inspectie van alle zooi die al binnen stond, even alle hoekjes van de deuren / muren afplakken met stoot strips.
Overal waar ze iets deden een dekentje onder. Nette kisten met apparatuur en een geordende bus.
Aftersales was hier ook gewoon uitstekend ze zijn nog een keer terug gekomen voor een fout met de vaatwasser deur en de kraan heeft nieuw binnenwerk gekregen. Alles zonder mopperen en netjes op afspraak en op tijd.
Bij mij was het uiteindelijk een simpele keuze bij mijn tweede keuken (ASWA) heb ik met een aardige dame mijn keuken in elkaar getekend en NUVA wou niet aan die prijs tippen. ik heb zo uit mijn hoofd rond de 14k voor mijn keuken betaald (zie hier in het topic de exacte lijst van apparatuur en kasten enz)
NUVA kwam met een prijs van 17k met slechts een oven waar ik er nu twee heb.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Is dit echt voldoende ruimte tussen kookplaat en spoelbak? Gebaseerd op een snelle schatting is dit 80cm, als je dan een vijfgangenmenu op tafel wilt zetten zit je met een flinke voorraad aan spullen en dat moet allemaal op dat werkblad. Je hebt in de hoek nog wat extra werkblad geregeld maar dat wordt vermoedelijk de koffie/broodroosterhoek.Resdogg schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:11:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit is een render zoals wij de keuken nu hebben uitgewerkt. Betreft een Siematic uitwerking met een schiereiland van 260 x 100. Aan de kant van de wand een nis van 160cm en een standbouw ertussen om het rustig te maken. De koelkast staat rechts en is met een motor(driver).
Kleur is agaatgrijs (toont op Siematic site en render nog niet helemaal de kleur). Betreft Similaque. Verder de bekende apparaten van Siemens (IQ700), Bora Pure, Quooker Combi+, Quooker zeeppompje. Boven de ovens willen we gebruik maken van het 'matic' systeem (ben even de naam kwijt), dat betekent dat je keukenrol en bv. foliehouders etc. in de deuren kan hangen en zo de keuken ook praktisch maakt. In de lades van de 160cm nis komt ook de lade-inrichting van Siematic. Dat kleed het allemaal netjes aan.
Bovenstaande keuken hebben wij een aantal weken geleden laten samenstellen. Inmiddels een aantal weken verder en nog steeds op jacht voor een keuken. 7 november gaan wij op bezoek bij Carpentier in Aalsmeer en 14 november (als het nog magpatrick451! schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:02:
Graag ontvang ik jullie mening op de onderstaande offerte die mijn vriendin en ik afgelopen zondag bij de keukenboer hebben ontvangen.
Winkel:
***members only***
Keukenmeubelen:
Op basis van de modellijn Matterhorn. Dit is een greeploos design.Werkbladen:
- Front: Leisteengrijs | Ultra mat
- Kasten buitenzijde: Wit | Melanine
- Kasten kopse kant: Leisteengrijs | ABS (mat)
- Zichtzijden: Leisteengrijs | Ultra mat
- Panelen: Leisteengrijs | Ultra mat
- Open kasten: Leisteengrijs | Ultramat
- Plinten: Zwart | Melamine
- Scharnieruitvoering: 95 graden + demper
- Lade uitvoering: T-box Antaro antraciet
- Plintuitvoering: Plintpoot
- Plinthoogte: 13 cm
Apparatuur:
- Keramiek 23mm Montsho, gezoet
Accessoires:
- Koel-vries combinatie: Siemens KI34VV22FF IQ100
- Oven: Siemens Studioline HB875G5B1 IQ700
- Combi-oven: Siemens Studioline CM836GNB6 IQ700
- Vaatwasser: Siemens Studioline SN836X12JE IQ300
- Kookplaat & afzuiging in één: Bora Pure Pura
***members only***
- Kokendwaterkraan: Quooker Combi+ RVS
- Wasbak: Franke 58CM RVS KBX 210.55
- Lampjes etc.
Graag hoor ik van jullie wat jullie vinden van de opstelling, de gekozen apparatuur en uiteraard de bijhorende prijsopgave.
Zelf twijfelen we momenteel of we niet voor een wat luxer merk kasten moeten kiezen, bijvoorbeeld Next125. De binnenzijde van de kasten wordt dan grijs of antraciet, in plaats van wit. Deze kasten vallen dan tevens in het midden segment, in plaats van in het lage segment. We vragen ons echter af wat voor impact dit heeft op de keukenmeubelen prijs?
Zelf hebben we al het idee om eventueel het blad los te bestellen via Keukenbladenfabriek, omdat wij dan voor een vergelijkbaar bedrag (inclusief montage) een 20mm massief Dekton Laos blad kunnen verkrijgen.
Daarnaast ontdekte ik dat de oven in de bovenstaande opstelling een 2.8 inch scherm bevat en de combi-oven een 3.7 inch scherm. Hierin moet dus ook nog iets verandert worden, zodat beide apparaten hetzelfde uiterlijk hebben.
***members only***
***members only***
***members only***
Inmiddels zijn we er wel over uit dat het korpus van de keuken in ieder geval niet wit mag zijn, hierdoor valt de Bruynzeel Matterhorn af. Bij Bruynzeel hadden wij tevens de Optima NX240 laten offreren. Hierbij wel de keuze voor een lichtgrijze of antraciete korpus. Daarnaast Fenix fronten en zijkanten. De prijs stijgt hiermee echter met ruim €3000.
Wij hebben niet specifiek de voorkeur voor Bruynzeel Optima/Next125, wij willen daarom nog een Häcker Systemat en Schüller C2/C3 laten offreren, voordat wij een definitieve keuze maken. Beide hebben, voor zover ik heb begrepen, ook de keuze voor een gekleurde korpus.
Ik heb de voorkeur voor een (schier)eiland in de keuken, mijn vriendin twijfelt. Door het eiland aan één zijde aan de muur aan te sluiten is het wel mogelijk. Graag ontvangen wij jullie feedback (voor- en nadelen) op de onderstaande opstellingen. Indien iemand een ander idee heeft horen we het ook graag.
P.s. onderstaande foto's heb ik zelf even snel gemaakt met Ikea Kitchen Builder. Het gaat even puur om de opstellingen!
Het oorspronkelijke idee:
![]() | ![]() |
Met schiereiland rechts (120cm breed en 100cm diep):
![]() | ![]() |
Met schiereiland links (120cm breed en 100cm diep):
![]() | ![]() |
[ Voor 25% gewijzigd door patrick451! op 14-11-2020 18:45 ]
Maar hoeveel gezinnen zetten er wekelijks een 5 gangen menu op tafel?896gerard schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:21:
[...]
Is dit echt voldoende ruimte tussen kookplaat en spoelbak? Gebaseerd op een snelle schatting is dit 80cm, als je dan een vijfgangenmenu op tafel wilt zetten zit je met een flinke voorraad aan spullen en dat moet allemaal op dat werkblad. Je hebt in de hoek nog wat extra werkblad geregeld maar dat wordt vermoedelijk de koffie/broodroosterhoek.
Dat gezegd hebbende, zou persoonlijk ook eens kijken hoe de spoelbak in die nis zou staan.
PSN: Flix20-NL
Hier kan ik wel op reageren, omdat wij een U opstelling hebben zoals jouw bovenste afbeelding, ook met zeer vergelijkbare afmetingen. Dan wel meer "traditioneel", vanaf links: 1 hoge kast met koel/vries, dan kookplaat met oven eronder, hoek om lemans-kast, vaatwasser, spoelbak, hoek om lage ladenkasten. Alleen links bovenkastjes. Dit bevalt prima, je kunt er goed met z'n tweeen in staan ook zonder dat je meteen elkaar in de weg loopt. Ik vraag mij af of dat bij jouw (schier)eiland-opstelling wel zo is.patrick451! schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:33:
Ik heb de voorkeur voor een (schier)eiland in de keuken, mijn vriendin twijfelt. Door het eiland aan één zijde aan de muur aan te sluiten is het wel mogelijk. Graag ontvangen wij jullie feedback (voor- en nadelen) op de onderstaande opstellingen. Indien iemand een ander idee heeft horen we het ook graag.
P.s. onderstaande foto's heb ik zelf even snel gemaakt met Ikea Kitchen Builder. Het gaat even puur om de opstellingen!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Met schiereiland rechts (140cm breed en 100cm diep):
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Met schiereiland links (140cm breed en 100cm diep):
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De ene kant van de U laag houden is in elk geval een prima plan, dat geeft ruimte. Houd je wel rekening met afzuiging? Een beetje keukenboer kan de indeling van je U variant waarschijnlijk nog wel verbeteren.
Spoelbak voor het raam is een goed plan, je staat toch vaak even bij de kraan en dan is het leuk dat je naar buiten kunt kijken.
Verder heb je bij het eiland-ontwerp naast de twee hoge kasten in de praktijk een dode hoek, je kunt daar voor geen meter bij en zult er dus weinig zinnigs mee doen in de praktijk. Een koffiemachine daar is ook zwaar vervelend omdat je er niet lekker bij kunt. Edit: je eiland links indeling heeft dat probleem niet zie ik nu. Vind ik de mooiste van wat je hebt getekend.
Nog een heel ander idee waar een keukenboer bij ons mee aankwam: Wat dacht je van een L tegen rechter en achtermuur die in zijn geheel laag is. Met rechts kookplaat, daaronder laden, bij het raam spoelbak zoals je al hebt, en wellicht links daarvan de vaatwasser. Dan 2 hoge of misschien 3 half-hoge kasten tegen de linkermuur, op een stukje afstand van de L zodat je er fatsoenlijk tussen kunt? Of misschien 2 met een apothekers-kast ertussen. Even afhankelijk hoeveel plek je hebt en hoe massief het mag ogen. Links/rechts spiegelen kan in jouw geval misschien ook als dat mooier/handiger uitvalt, maar denk dat bovenstaande beter uitvalt. In die (half)hoge kasten duw je dan uiteraard ovens, koelkast etc.
Een voordeel van zo'n opstelling is dat je meteen ook een obvious plek hebt om handdoeken (haakjes) op te hangen, en een prullenbak te plaatsen zonder dat die enorm in het zicht staat. Te weten aan/tegen de rechterwand van die hoge kasten. Moet je dus wel genoeg ruimte laten tussen de L en de hoge kasten.
Je komt met de kasten zo wel verder de kamer in alleen.
[ Voor 3% gewijzigd door Wilke op 26-10-2020 13:23 ]
En het aantal gangen zegt toch niks over de ruimte die je nodig hebtFlix20 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:38:
[...]
Maar hoeveel gezinnen zetten er wekelijks een 5 gangen menu op tafel?

Goede voorbereiding en kundig te werk gaan (opruimen!!!!) is het halve werk.
@patrick451! pas op met de kookplaat direct naast een muur. Grotere pannen zoals een wok kun je dan amper kwijt en hou ook rekening met het spetteren van vet en sausjes tegen de muur.
Goed punt. Dit hadden we inderdaad zelf ook reeds besloten, maar zie dat ik het in de foto's nog niet had aangepast. Bij deze gedaan, bedankt! Daarnaast eiland van 140 bij 100 naar 120 bij 100 gewijzigd.gumtree schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:51:
@patrick451! pas op met de kookplaat direct naast een muur. Grotere pannen zoals een wok kun je dan amper kwijt en hou ook rekening met het spetteren van vet en sausjes tegen de muur.
Dank. Er zit 85 cm tussen de spoelbak en de kookplaat inderdaad. Aan de andere zijde een kleine Nespresso (wij drinken beiden geen koffie) en geen broodrooster896gerard schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:21:
[...]
Is dit echt voldoende ruimte tussen kookplaat en spoelbak? Gebaseerd op een snelle schatting is dit 80cm, als je dan een vijfgangenmenu op tafel wilt zetten zit je met een flinke voorraad aan spullen en dat moet allemaal op dat werkblad. Je hebt in de hoek nog wat extra werkblad geregeld maar dat wordt vermoedelijk de koffie/broodroosterhoek.
Interessant! Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik neem het zeker mee.Shunt schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:37:
[...]
Even de ervaring van iemand die letterlijk binnen 2 jaar zowel een keuken bij NUVA als bij ASWA gekocht heeft.
Nuva was een prima keuken had ook op dat moment even de scherpste prijs, alleen er kwam maar een monteur er waren best wel wat issues met het plaatsen die gemakkelijk van te voren opgelost konden zijn.Best wat lastige beschadigingen en wat ik het vervelendste vond is alle rotzooi was mooi bij mij achter gebleven. De bus van de monteur was letterlijk gewoon een tering zooi waar alles boven op elkaar gedonderd werd. Ik heb zelf mee lopen tillen aan het blad anders was het een installatie van 2 dagen geweest ipv 1 dag en een beetje.
Verder levert zowel Nuva als Aswa Pronorm alleen bij Nuva kleden ze hem een beetje uit (geen lek plaat in de spoelkast) iets goedkopere afwerking bij bvb een eiland met bar opstelling. (allemaal geen grote dingen maar het telt wel op)
Aftersales was prima, alle fouten werden netjes opgelost en iedereen was altijd erg vrolijk en meedenkend.
Het plaatsen bij ASWA was een totaal andere ervaring ik had niet de eigen monteur maar het installatie bedrijf dat zo'n beetje vast voor ASWA installeert en wat een verademing. Eerst kwam de inspectie van alle zooi die al binnen stond, even alle hoekjes van de deuren / muren afplakken met stoot strips.
Overal waar ze iets deden een dekentje onder. Nette kisten met apparatuur en een geordende bus.
Aftersales was hier ook gewoon uitstekend ze zijn nog een keer terug gekomen voor een fout met de vaatwasser deur en de kraan heeft nieuw binnenwerk gekregen. Alles zonder mopperen en netjes op afspraak en op tijd.
Bij mij was het uiteindelijk een simpele keuze bij mijn tweede keuken (ASWA) heb ik met een aardige dame mijn keuken in elkaar getekend en NUVA wou niet aan die prijs tippen. ik heb zo uit mijn hoofd rond de 14k voor mijn keuken betaald (zie hier in het topic de exacte lijst van apparatuur en kasten enz)
NUVA kwam met een prijs van 17k met slechts een oven waar ik er nu twee heb.
Ik zoek me helemaal suf, maar kan slecht de verschillen tussen onderstaande 2 Siemens producttypes vinden.
Stoomovens:
CS856GNB7
CS858GRB7
Enige dat de productvergelijker laat zien is dat de 858 Intensieve warmte extra heeft ten opzichte van de 856. Prijsverschil tussen de producten is 280 euro.
Koelkasten
KI81RADE0
KI81RSDE0
Voor zover ik kan zien is de S variant de studiolinevariant? Enkele donkere accenten, maar verder geen verschillen toch?
Iemand meer kennis hierover?
Stoomovens:
CS856GNB7
CS858GRB7
Enige dat de productvergelijker laat zien is dat de 858 Intensieve warmte extra heeft ten opzichte van de 856. Prijsverschil tussen de producten is 280 euro.
Koelkasten
KI81RADE0
KI81RSDE0
Voor zover ik kan zien is de S variant de studiolinevariant? Enkele donkere accenten, maar verder geen verschillen toch?
Klopt, enkel de kleur.Niek_ schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:02:
Koelkasten
KI81RADE0
KI81RSDE0
Verschil tussen de IQ700 is er zelfs amper. Enkel home connect en iets andere indeling. Tussen deze twee enkel de kleur
Even een algemene vraag. Ik weet dat de vraag wel heel algemeen is, maar ik hoop toch iets van een indicatie te horen over het volgende:
Ik heb een offerte liggen voor een Ballerina keuken van circa 21.500. Waarvan de kastjes 9000 zouden zijn volgens de keukenzaak waar we de offerte hebben opgevraagd.
Als we een offerte zouden opvragen bij dezelfde keukenzaak voor precies dezelfde opstelling maar dan Siematic ipv Ballerina, betekent dat meteen een behoorlijke opslag van het bedrag? Of is een zelfde bedrag ook mogelijk?
Ik heb een offerte liggen voor een Ballerina keuken van circa 21.500. Waarvan de kastjes 9000 zouden zijn volgens de keukenzaak waar we de offerte hebben opgevraagd.
Als we een offerte zouden opvragen bij dezelfde keukenzaak voor precies dezelfde opstelling maar dan Siematic ipv Ballerina, betekent dat meteen een behoorlijke opslag van het bedrag? Of is een zelfde bedrag ook mogelijk?
Siematic zit over het algemeen wel een stuk hoger dan Ballerina, maar afgaande op eerdere reacties is 21k voor een Ballerina ook een flink bedrag (dit natuurlijk even afhankelijk van het formaat keuken en verhouding apparatuur en blad)Jes2020 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:34:
Even een algemene vraag. Ik weet dat de vraag wel heel algemeen is, maar ik hoop toch iets van een indicatie te horen over het volgende:
Als die ballerina 9 is is een siematic snel 13 of 14 (ex apparatuur, blad, accessoires).Jes2020 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:34:
Dit bedrijf verkoopt uitsluitend Ballerina kasten en werkt als een webshop: https://www.keukenkastenfabriek.nlJes2020 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:34:
Op die manier kun je je kasten zelf narekenen en de informatie gebruiken in de onderhandeling met je keukenzaak.
Ten eerste, bedankt voor je uitgebreide reactie. Fijn om te horen dat jouw U-opstelling bevalt. Jouw traditionele opstelling, met het kookgedeelte aan de linker kant, is eventueel ook nog een optie om het iets goedkoper te maken. Een eventuele afzuigkap (i.p.v. de afzuiging in de Bora) zou dan deels wegvallen achter de hoge kast. Heb jij dit ook? Er is uiteraard meer vrije loop ruimte indien we geen 'blokkerend' schiereiland nemen, echter fungeert een eiland wel weer als lekkere hangplek indien er mensen op bezoek zijn.Wilke schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:13:
[...]
Hier kan ik wel op reageren, omdat wij een U opstelling hebben zoals jouw bovenste afbeelding, ook met zeer vergelijkbare afmetingen. Dan wel meer "traditioneel", vanaf links: 1 hoge kast met koel/vries, dan kookplaat met oven eronder, hoek om lemans-kast, vaatwasser, spoelbak, hoek om lage ladenkasten. Alleen links bovenkastjes. Dit bevalt prima, je kunt er goed met z'n tweeen in staan ook zonder dat je meteen elkaar in de weg loopt. Ik vraag mij af of dat bij jouw (schier)eiland-opstelling wel zo is.
De ene kant van de U laag houden is in elk geval een prima plan, dat geeft ruimte. Houd je wel rekening met afzuiging? Een beetje keukenboer kan de indeling van je U variant waarschijnlijk nog wel verbeteren.
Spoelbak voor het raam is een goed plan, je staat toch vaak even bij de kraan en dan is het leuk dat je naar buiten kunt kijken.
Verder heb je bij het eiland-ontwerp naast de twee hoge kasten in de praktijk een dode hoek, je kunt daar voor geen meter bij en zult er dus weinig zinnigs mee doen in de praktijk. Een koffiemachine daar is ook zwaar vervelend omdat je er niet lekker bij kunt. Edit: je eiland links indeling heeft dat probleem niet zie ik nu. Vind ik de mooiste van wat je hebt getekend.
Nog een heel ander idee waar een keukenboer bij ons mee aankwam: Wat dacht je van een L tegen rechter en achtermuur die in zijn geheel laag is. Met rechts kookplaat, daaronder laden, bij het raam spoelbak zoals je al hebt, en wellicht links daarvan de vaatwasser. Dan 2 hoge of misschien 3 half-hoge kasten tegen de linkermuur, op een stukje afstand van de L zodat je er fatsoenlijk tussen kunt? Of misschien 2 met een apothekers-kast ertussen. Even afhankelijk hoeveel plek je hebt en hoe massief het mag ogen. Links/rechts spiegelen kan in jouw geval misschien ook als dat mooier/handiger uitvalt, maar denk dat bovenstaande beter uitvalt. In die (half)hoge kasten duw je dan uiteraard ovens, koelkast etc.
Een voordeel van zo'n opstelling is dat je meteen ook een obvious plek hebt om handdoeken (haakjes) op te hangen, en een prullenbak te plaatsen zonder dat die enorm in het zicht staat. Te weten aan/tegen de rechterwand van die hoge kasten. Moet je dus wel genoeg ruimte laten tussen de L en de hoge kasten.
Je komt met de kasten zo wel verder de kamer in alleen.
Edit: De hoge kasten moeten dan wel rechts, omdat de afzuigkap in de rechterbovenhoek het plafond in gaat. Anders is er een koof van links naar rechts nodig.
Naast de twee hoge kasten volgt nog een kast van 60cm laag en vervolgens de hoekkast. Ik had dit inderdaad in het ontwerp met het eiland rechts eerst verkeerd aangegeven. Drie hoge kasten was het oorspronkelijke idee van de keukenboer, maar wij vonden het inderdaad maar een vreemd hoekje creëren.
De laatste opstelling die je omschrijft hebben wij inderdaad ook over nagedacht. De lage 60 cm onderkast die in ons oorspronkelijke idee aan de linker muur grenst, heb je dan in de hoek tot je beschikking. Echter miste wij in deze opstelling een plek voor onze glazen/servies, wij willen namelijk geen extra losse servieskast. Vandaar ook het oorspronkelijke idee met drie hoge kasten en nu het idee met 2 bovenkastjes aan de muur.
Na velen bezoeken bij verschillende keukenzaken zijn wij er uitgekomen.
De keuken wordt geleverd door Nobel in Eerbeek.
Merk: Ballerina TOP
Frontkleur: Wildeiken
Werkblad: Ceasarstone Rugged Concrete Satin
Alles greeploos
Apparatuurlijstje:
Siemens SN878D46PE
Siemens KI81RADE0
Siemens CN838GRB6
Quooker 22+XRVS
Boretti SHP990AN
Boretti ML9015IFSMAT
Al met al erg tevreden
De keuken wordt geleverd door Nobel in Eerbeek.
Merk: Ballerina TOP
Frontkleur: Wildeiken
Werkblad: Ceasarstone Rugged Concrete Satin
Alles greeploos
Apparatuurlijstje:
Siemens SN878D46PE
Siemens KI81RADE0
Siemens CN838GRB6
Quooker 22+XRVS
Boretti SHP990AN
Boretti ML9015IFSMAT
Al met al erg tevreden
![]() | ![]() |
Het blijft natuurlijk een persoonlijk voorkeur, maar ik zou zelf het idee van een (schier)eiland laten varen en voor een U-ostelling gaan. het eiland wordt toch behoorlijk klein, waardoor je vrijwel geen ruimte naast je kookplaat hebt. Als je dan ook nog een wasemkap boven je kookplaat hebt, creëer je een enorm obstakel tussen woonkamer en keuken.patrick451! schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:33:
[...]
Bovenstaande keuken hebben wij een aantal weken geleden laten samenstellen. Inmiddels een aantal weken verder en nog steeds op jacht voor een keuken. 7 november gaan wij op bezoek bij Carpentier in Aalsmeer en 14 november (als het nog mag) bij Ekelhoff in Duitsland.
Inmiddels zijn we er wel over uit dat het korpus van de keuken in ieder geval niet wit mag zijn, hierdoor valt de Bruynzeel Matterhorn af. Bij Bruynzeel hadden wij tevens de Optima NX240 laten offreren. Hierbij wel de keuze voor een lichtgrijze of antraciete korpus. Daarnaast Fenix fronten en zijkanten. De prijs stijgt hiermee echter met ruim €3000. Het totaalbedrag wordt hierdoor echter hoger dan hetgeen wij wensen uit te geven (max. ~€20.000).
Wij hebben niet specifiek de voorkeur voor Bruynzeel Optima/Next125, wij willen daarom nog een Häcker Systemat en Schüller C2/C3 laten offreren, voordat wij een definitieve keuze maken. Beide hebben, voor zover ik heb begrepen, ook de keuze voor een gekleurde korpus.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Met schiereiland rechts (120cm breed en 100cm diep):
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Met schiereiland links (120cm breed en 100cm diep):
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De afmeting is ongeveer 3 bij 3 meter?
Ik zou zelf denk ik een U-opstelling doen, met de hoge kasten aan de rechterkant, en dan de muur waar de deur in getekend staat een klein stukje doortrekken. Verder zou ik dan de recht van de keuken allen onderkasten doen. Dan blijft de hele ruimte optisch zo open mogelijk.
- This line is intentionally left blank -
@patrick451!Knutselsmurf schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:21:
[...]
Het blijft natuurlijk een persoonlijk voorkeur, maar ik zou zelf het idee van een (schier)eiland laten varen en voor een U-ostelling gaan. het eiland wordt toch behoorlijk klein, waardoor je vrijwel geen ruimte naast je kookplaat hebt. Als je dan ook nog een wasemkap boven je kookplaat hebt, creëer je een enorm obstakel tussen woonkamer en keuken.
De afmeting is ongeveer 3 bij 3 meter?
Ik zou zelf denk ik een U-opstelling doen, met de hoge kasten aan de rechterkant, en dan de muur waar de deur in getekend staat een klein stukje doortrekken. Verder zou ik dan de recht van de keuken allen onderkasten doen. Dan blijft de hele ruimte optisch zo open mogelijk.
Wij hebben een vergelijkbare keuken en gaan voor een parallelle opstelling. Dat vinden wij persoonlijk optisch mooier en het ruimte gebruik is wat efficiënter. Hoge kasten aan korte kant, laag gedeelte aan lange kant.
Ik zie hier de laatste tijd meerder mensen die net als wij gekozen hebben voor composiet rugged concrete.
Nu controleerde ik zojuist onze order bevestiging en daar zag ik zo heel nadrukkelijk op staan ‘in het plaatmateriaal rugged concrete zitten erg veel kleurnuances en structuurversterkende. Deze afwijkingen zijn geen reden tot reclamatie’. Heeft iedereen zo duidelijk deze opmerking mee gekregen?
(Ik weet dat er veel kleur nuances in zitten, maar deze opmerking doet mij direct twijfelen of ik nu niet verplicht ben allerhande vreemde afwijkingen te accepteren)
Nu controleerde ik zojuist onze order bevestiging en daar zag ik zo heel nadrukkelijk op staan ‘in het plaatmateriaal rugged concrete zitten erg veel kleurnuances en structuurversterkende. Deze afwijkingen zijn geen reden tot reclamatie’. Heeft iedereen zo duidelijk deze opmerking mee gekregen?
(Ik weet dat er veel kleur nuances in zitten, maar deze opmerking doet mij direct twijfelen of ik nu niet verplicht ben allerhande vreemde afwijkingen te accepteren)
Bij mij gaven ze deze opmerking ook (uiteindelijk voor een ander blad gekozen) maar dat had er mee te maken dat de staaltjes die in de winkel liggen of bladen, niet volledig representatief zijn qua uiterlijk. Je kan een heel rustig blad hebben, maar het kan ook zijn dat er veel afwisseling in zit. Dit is een beetje inherent aan het type blad.Ada12 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:14:
Ik zie hier de laatste tijd meerder mensen die net als wij gekozen hebben voor composiet rugged concrete.
In de winkel hadden ze een zo'n goed als effen staal. Maar in het echt het blad gezien en daar was het weer een heel afwisselend patroon.
Je kan proberen om (via de keukenleverancier) contact op te nemen met de werkblad producent.Ada12 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:14:
Wellicht mag je de bronplaat uitzoeken dat ze vermaken tot jouw blad.
KEUKENOPSTELLING
We merken dat de ene keukenleverancier wat meer meedenkt met je ontwep dan de ander. Zeker wanneer we zelf een aanzet doen voor de indeling, wordt deze al snel als 'ja prima, zo kan het' bestempeld.
Dus eindelijk een vraag die ik hier kan posten.
Hoe zouden jullie omgaan met de indeling in onze keuken ruimte, zonder een lelijke 'hoek' te maken tussen kastenwand en werkblad. Deze wordt in showrooms vaak opgevuld met legplanken of een doorgetrokken wand vanuit de kastenwand. Allebei niet de voorkeur. Het is nieuwbouw, dus wat betreft nog veel mogelijk qua aansluitingen.
Voorstel waar we nu aan denken is om het blad te laten eindigen, zodat je een lege ruimte hebt. Plek voor de kat-in-haaien-pak-stofzuiger wellicht.
Nog meer goede ideeën?
We merken dat de ene keukenleverancier wat meer meedenkt met je ontwep dan de ander. Zeker wanneer we zelf een aanzet doen voor de indeling, wordt deze al snel als 'ja prima, zo kan het' bestempeld.
Dus eindelijk een vraag die ik hier kan posten.
Hoe zouden jullie omgaan met de indeling in onze keuken ruimte, zonder een lelijke 'hoek' te maken tussen kastenwand en werkblad. Deze wordt in showrooms vaak opgevuld met legplanken of een doorgetrokken wand vanuit de kastenwand. Allebei niet de voorkeur. Het is nieuwbouw, dus wat betreft nog veel mogelijk qua aansluitingen.
Voorstel waar we nu aan denken is om het blad te laten eindigen, zodat je een lege ruimte hebt. Plek voor de kat-in-haaien-pak-stofzuiger wellicht.
Nog meer goede ideeën?
/f/image/GNovrylo5xBEjd1hGvlyiSN3.png?f=fotoalbum_large)
Je hebt echt veeeel te weinig ruimte tussen je eettafel en eiland. Daar kan niemand meer door als er iemand aan tafel zit zoals het nu getekend is. Daar ga je echt spijt van krijgen.
Onze keuken is ook 5.7m breed en we hebben een vergelijkbare opstelling in spiegelbeeld gekozen. Wij houden slechts 100 cm tussen eiland en kasten ipv 130 zodat er nog ruimte blijft om langs de eettafel te lopen. En alleen zitjes aan de kopse kant van de bar.
Je kan ook nog kiezen voor een bank aan de eettafel tegen de muur aan. Dat scheelt ook weer in de ruimte.
[ Voor 25% gewijzigd door Farmerwood op 28-10-2020 16:07 ]
Eens. Dat zou je kunnen oplossen door:Farmerwood schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:59:
[...]
Je hebt echt veeeel te weinig ruimte tussen je eettafel en eiland. Daar kan niemand meer door als er iemand aan tafel zit zoals het nu getekend is. Daar ga je echt spijt van krijgen.
- eiland minder diep te maken - dat gaat mogelijk wel ten koste van 1) de wijnkoeler en/of 2) kastruimte en/of 3) zitplekken aan het eiland
- minder ruimte tussen het eiland en het lage deel aan de wand. Waarbij (o.a. op basis van dit topic) 100-120 wel gebruikelijk lijkt te zijn
Edit: inmiddels dezelfde oplossingen voorgesteld door @Farmerwood
[ Voor 5% gewijzigd door SquareOne op 28-10-2020 16:04 ]
Ik lees mee. Wat is een ‘ideale’ afstand tussen eiland en eettafel? (Wij hebben geen bar aan het eiland)Farmerwood schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:59:
[...]
Onze keuken is ook 5.7m breed en we hebben een vergelijkbare opstelling in spiegelbeeld gekozen. Wij houden slechts 100 cm tussen eiland en kasten ipv 130 zodat er nog ruimte blijft om langs de eettafel te lopen. En alleen zitjes aan de kopse kant van de bar.
Je kan ook nog kiezen voor een bank aan de eettafel tegen de muur aan. Dat scheelt ook weer in de ruimte.
Eens. Wij hebben een soortgelijke opstellen en 1.10 tussen eiland en kastenwand, das voldoende. eiland van 1m breed en 3m lang is voor ons ook voldoende. Daarnaast hebben wij inderdaad een bank besteld voor de keukentafel ipv losse stoelen (scheelt je veel ruimte).Farmerwood schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:59:
[...]
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Wij hebben ook 1.10 tussen eiland en afmeting daarvan ook 1 bij 3, ruimte is in totaal 6 diep.boomr schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:19:
[...]
Eens. Wij hebben een soortgelijke opstellen en 1.10 tussen eiland en kastenwand, das voldoende. eiland van 1m breed en 3m lang is voor ons ook voldoende. Daarnaast hebben wij inderdaad een bank besteld voor de keukentafel ipv losse stoelen (scheelt je veel ruimte).
Met een bankje tegen de muur aan moet dit voldoende zijn denken wij ook.
Geen idee of er een ideale afstand is, maar je wilt in een indeling als dit met 3 toegangen/uitgangen (schuifpui/tuin, berging en 'rest van het huis' een looppad hebben door je keuken dat altijd vrij is.Ada12 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:10:
[...]
Ik lees mee. Wat is een ‘ideale’ afstand tussen eiland en eettafel? (Wij hebben geen bar aan het eiland)
Je wilt dit niet rechts van het eiland hebben, want daar kan iemand staan te koken tijdens spitsuur.
Wij krijgen een eiland van 100 breed in dezelfde ruimte en 100-110 tussen eiland en kastenwand. En ook een bank achter de eettafel (die ook max 100 diep wordt).
Note: Die 100-110 bepalen we definitief bij het plaatsen van de keuken. Dan passen we met een eettafel en stoelen hoe het uit komt. Qua leidingwerk hebben we die marge gelukkig.
[ Voor 13% gewijzigd door Farmerwood op 28-10-2020 16:39 ]
De discussie is hier wel vaker geweest. Volgens mij was een vuistregel dat je 1 meter wilt houden rondom je eettafel. Dus als je eettafel 1 meter breed is, dan wil je 3 meter daarvoor hebben.Ada12 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:10:
[...]
Ik lees mee. Wat is een ‘ideale’ afstand tussen eiland en eettafel? (Wij hebben geen bar aan het eiland)
Rondom je eiland wil je eigenlijk ook een meter houden (afhankelijk wat je doet aan het eiland). Dus ik denk dat je al snel minimaal 2 meter wilt tussen je eettafel en eiland. Maar dat zou minimaal zijn, want ik vraag me af of je dan kan zitten aan het eiland, zitten aan de tafel en er nog tussendoor lopen?
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Goed voorbeeld van te veel in een kleine ruimte willen proppen, had je maar een groter huis moeten kopen
Dank allen voor jullie feedback op de indeling van de ruimte. Zijn we ons van bewust, die afstanden gaan ook zeker aangepast worden, maar zijn niet verwerkt in deze tekening.
Mijn vraag gaat dan ook niet afstanden, grootte van kookeilanden, maar over hoe ik slim de hoek bij de keuken tussen werkblad en kastenwand kan inrichten.
Mijn vraag gaat dan ook niet afstanden, grootte van kookeilanden, maar over hoe ik slim de hoek bij de keuken tussen werkblad en kastenwand kan inrichten.
@JannekeVisser Je gaat echt spijt krijgen als je het zo laat. De woning is gewoon niet breed genoeg voor:
- ruimte tussen muur en tafel (minimaal 120)
- tafel (100)
- ruimte tussen tafel en eiland met aan beide kanten zitplaatsen (minimaal 200)
- eiland (130)
- ruimte tussen eiland en keuken (minimaal 100)
- keuken (60)
Je hebt dan al minimaal 710cm nodig terwijl je maar 520cm hebt. Ik zou de tafel een kwartslag draaien en voor de pui plaatsen en het eiland verkleinen.
- tafel (100)
- eiland (130)
- keuken (60)
Je hebt dan al minimaal 710cm nodig terwijl je maar 520cm hebt. Ik zou de tafel een kwartslag draaien en voor de pui plaatsen en het eiland verkleinen.
Als referentiemateriaal waar wij voor gaan:Greencap schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:50:
@JannekeVisser Je gaat echt spijt krijgen als je het zo laat. De woning is gewoon niet breed genoeg voor:
- tafel (100)
- eiland (130)
- keuken (60)
- ruimte tussen muur en tafel - met bank (80cm)
- tafel (100)
- ruimte tussen tafel en eiland (135) --> bewuste keuze, bij ons is het geen doorloop naar achtertuin maar doodlopend
- eiland (100)
- ruimte tussen eiland en keuken (100)
- keuken (60)
@SquareOne Dat zou kunnen, maar dan heb je dus:
- Een bankje ipv stoelen (vind ik persoonlijk wel leuk, maar moet je wel willen)
- Geen bar aan het eiland
- Geen wijnkoeler in het eiland
En dan is er nog 50cm te weinig (volgens tekening is de buitenmaat ~580cm, dus ik ga er van uit dat de binnenmaat ongeveer 520cm is)
- Een bankje ipv stoelen (vind ik persoonlijk wel leuk, maar moet je wel willen)
- Geen bar aan het eiland
- Geen wijnkoeler in het eiland
En dan is er nog 50cm te weinig (volgens tekening is de buitenmaat ~580cm, dus ik ga er van uit dat de binnenmaat ongeveer 520cm is)
Dat lijkt me vrij veel ruimte, tafel met bankje komt op maximaal 2 meter van de muur...Greencap schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:50:
- tafel (100)
- eiland (130)
- keuken (60)
Afstand tussen 2 werkplekken (bijv eiland en werkblad) minimaal 100cm, optimaal 120cmAda12 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:10:
[...]
Afstand achter een stoel minimaal 120cm, optimaal 140cm (gemeten vanaf de bar/tafelrand).
Tussen de tafel en de bar zou ik minimaal 140cm aanhouden.
Tussen de tafel en de muur 100 tot 120cm.
Tussen het eiland en het werkblad zou je terug kunnen gaan tot 100cm.
Als je die wijnkoeler wilt behouden, kan je ondiepe kasten aan de andere kant laten plaatsen en het eiland 100cm maken.
Volgens mij geeft @JannekeVisser aan dat de afstanden / afmetingen allemaal nog aangepast worden en is de vraag vooral hoe je het hoekje van de keuken rechtsonderin zo goed/ mooi mogelijk benut.
Eerste gedachte zou zijn om de kastwand door te laten lopen en dan een blind paneel neer te zetten helemaal aan de rechterzijde, maar wellicht zijn er leukere oplossingen?
Dus bijv zo:

Alternatief zou een nisje zijn:

Nog meer goede ideeën?
Eerste gedachte zou zijn om de kastwand door te laten lopen en dan een blind paneel neer te zetten helemaal aan de rechterzijde, maar wellicht zijn er leukere oplossingen?
Dus bijv zo:

Nog meer goede ideeën?
Alleen als er tegelijkertijd iemand aan de bar en aan de tafel zit, maar ik verwacht dat dat in een huiselijke setting niet zoveel voor komt.Greencap schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:50:
Je kan het eiland wat korter maken en een kwartslag draaien. Dan kun je die eettafel er tegenaan zetten in de lengte.Greencap schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 17:44:
@Requiem19 dat lijkt mij ook het mooiste, maar wellicht veranderd de indeling nog iets als het eiland op de huidige manier niet door gaat.
@Linkser @JackBol lees ook mijn reactie op @SquareOne
Ik heb dit topic een tijdje in stilte gevolgd en hierbij mijn eerste post omdat ook wij bezig zijn om een keuken te kiezen voor ons nieuwe huis.
Wij hebben momenteel de volgende opstelling in gedachte:
:strip_exif()/f/image/IwXJHJmhpzpHi2I91T1jmcqj.jpg?f=fotoalbum_large)
Om een idee te geven van de gehele begane grond (voor zover relevant):
:strip_exif()/f/image/4Llr91JQx9pSz4wLb7zNmSbP.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals in de eerste (paint
) foto te zien hebben wij enkele twijfels:
- Is er voldoende ruimte tussen het eiland en de tafel? Dit is een doorgang die veel gebruikt gaat worden.
- Is er voldoende ruimte tussen de stoelen en de muur?
- Wat ons betreft is het logischer om de vaatwasser in de keukenwand te plaatsen omdat hierdoor ruimte ontstaat voor meer lades in het eiland.
- Een afzuiging in de kookplaat of een plafond unit (volgens mij is een plafond unit met een externe motor op het platte dak van deze ruimte een serieuze optie)
- Is er wel genoeg werkruimte voor tijdens het koken?
De tekening van de keukenopstelling is overigens bij Nuva Keukens gemaakt (eerste gesprek die wij hebben gehad) maar is volledig onze eigen oorspronkelijke idee van de keukenopstelling geweest.
Ik hoor graag jullie opmerkingen/ideeën over de keukenopstelling. Misschien zijn er zaken die wij over het hoofd zien of beter/praktischer kunnen.
Mocht iemand nog fijne software weten om zelf een plattegrond van een huis te maken en deze in te vullen met meubilair etc. dan hoor ik dat graag.
Alvast bedankt allemaal!
:strip_exif()/f/image/IwXJHJmhpzpHi2I91T1jmcqj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4Llr91JQx9pSz4wLb7zNmSbP.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals in de eerste (paint
- Is er voldoende ruimte tussen het eiland en de tafel? Dit is een doorgang die veel gebruikt gaat worden.
- Wat ons betreft is het logischer om de vaatwasser in de keukenwand te plaatsen omdat hierdoor ruimte ontstaat voor meer lades in het eiland.
- Een afzuiging in de kookplaat of een plafond unit (volgens mij is een plafond unit met een externe motor op het platte dak van deze ruimte een serieuze optie)
De tekening van de keukenopstelling is overigens bij Nuva Keukens gemaakt (eerste gesprek die wij hebben gehad) maar is volledig onze eigen oorspronkelijke idee van de keukenopstelling geweest.
Ik hoor graag jullie opmerkingen/ideeën over de keukenopstelling. Misschien zijn er zaken die wij over het hoofd zien of beter/praktischer kunnen.
Mocht iemand nog fijne software weten om zelf een plattegrond van een huis te maken en deze in te vullen met meubilair etc. dan hoor ik dat graag.
Alvast bedankt allemaal!
[ Voor 33% gewijzigd door netwan_G op 28-10-2020 19:45 ]
Verwijderd
Mijn keuken is 5.45m.
60cm spoelgedeelte
100cm loopruimte
110cm eiland met lades aan beide kanten.
Dan nog 275 over voor de eettafel met aan 1 kant stoelen en een bankje tegen de muur.
Past precies
Met 5.7m moet het dan toch makkelijk lukken.
60cm spoelgedeelte
100cm loopruimte
110cm eiland met lades aan beide kanten.
Dan nog 275 over voor de eettafel met aan 1 kant stoelen en een bankje tegen de muur.
Past precies
Met 5.7m moet het dan toch makkelijk lukken.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2020 18:45 ]
Ik zou zowel de wand met de hoge kasten als het eiland tot de linkermuur doortrekken, muurkant wellicht met een koffiecorner. Geeft je een stuk meer ruimte. Voor zo’n belangrijke leefruimte vind ik het eiland klein als het je enige werkblad is.Daarnaast de gehele keuken een stukje naar links zodat de doorloop rechts minstens een meter is, liever 1.2 ipv nu 0.8m.netwan_G schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 18:32:
Ik heb dit topic een tijdje in stilte gevolgd en hierbij mijn eerste post omdat ook wij bezig zijn om een keuken te kiezen voor ons nieuwe huis.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zoals in de eerste (paint) foto te zien hebben wij enkele twijfels:
Alvast bedankt allemaal!
Als Nuva hier trouwens niks over heeft gezegd zou ik ook eens een andere winkel/adviseur proberen. Het lijkt er een beetje op alsof jullie eigen idee blind is overgenomen ipv als inspiratie voor het ontwerp van de ruimte is genomen.
[ Voor 6% gewijzigd door drfrisbee op 28-10-2020 19:57 ]
Wie heeft er ervaring met een goede verf (Sigmapearl?) op de wand achter de kookplaat in plaats van een achterwand? In hoeverre is dat een goed idee, ook op de langere termijn?
Wij gebruikten in ons vorige huis Sigmapearl Clean Matt in de keuken. Op zich prima verf die je kan schrobben, verwacht alleen geen wonderen. Met name de langere termijn in het achterhoofd houdende zou ik toch altijd een andere optie kiezen voor achter de kookplaat ((keramische) tegels o.i.d.), dat is in het onderhoud toch een stuk prettiger.CarpeVentum schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:29:
Wie heeft er ervaring met een goede verf (Sigmapearl?) op de wand achter de kookplaat in plaats van een achterwand? In hoeverre is dat een goed idee, ook op de langere termijn?
Ik heb Trimetal Globacryl Villa Mat op mijn muur. Die kun je écht schrobben en blijft mooi. Is wel aan de prijs, maar vind ik het waard.CarpeVentum schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:29:
Ik heb tot nu toe met Floorplanner gewerkt, is gratis en je kan redelijk makkelijk een inrichting maken. Leuk om te doen en er dan 3d doorheen te lopen. Verwacht echter specifiek qua keuken opties geen wonderen, de meubels die je daar kan gebruiken zijn wat gedateerd en beperkt.netwan_G schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 18:32:
@JannekeVisser Ik weet niet hoe lang de muur is maar het lijkt mij lang genoeg om er geen L van te maken. Gewoon een rechte kastenwand, ook geen probleem met onhandige hoekkasten.Requiem19 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 17:22:
Volgens mij geeft @JannekeVisser aan dat de afstanden / afmetingen allemaal nog aangepast worden en is de vraag vooral hoe je het hoekje van de keuken rechtsonderin zo goed/ mooi mogelijk benut.
Dus bijv zo:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nog meer goede ideeën?
Ik heb t even opgezocht maar die staat aangegeven als buitenverblijf, klopt dat?orf schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:39:
[...]
Ik heb Trimetal Globacryl Villa Mat op mijn muur. Die kun je écht schrobben en blijft mooi. Is wel aan de prijs, maar vind ik het waard.
@Zaphara En dat is juist wat ik zoek! De betekenis achter de woorden ‘verwacht geen wonderen’. Wat betekent dat? Dat moet ons helpen kiezen tussen plint, achterwand, tegels, etc.
Ik zou de vaatwasser in het eiland laten. Als het goed is spoel je altijd even de grote stukken van de vaat voordat je het in de vaatwasser zet. Dan is het makkelijker I’m hem hier in te laden. Anders moet je elke keer omdraaien bij het inladen.netwan_G schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 18:32:
Het is verf die ook geschikt is voor buiten (de gevel). Dat geeft wat mij betreft juist meer vertrouwen omdat het dus geschikt is voor weer en wind.CarpeVentum schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 21:58:
[...]
Ik heb t even opgezocht maar die staat aangegeven als buitenverblijf, klopt dat?
Vandaag is mijn keuken geleverd en morgen zal deze geplaatst worden!
Nu zat ik het blad wat wij uitgekozen hadden eens te bekijken en valt mij op dat er 2 horizontale lijnen in het blad gefreesd zitten.
iemand een idee waar die voor kunnen dienen? Morgen komt de installateur, die zal het wel weten maar ben toch wel benieuwd nu
Nu zat ik het blad wat wij uitgekozen hadden eens te bekijken en valt mij op dat er 2 horizontale lijnen in het blad gefreesd zitten.
iemand een idee waar die voor kunnen dienen? Morgen komt de installateur, die zal het wel weten maar ben toch wel benieuwd nu
/f/image/YVWpgvT10GhDXopx0A58aBtv.png?f=fotoalbum_large)
Ik mag toch hopen dat dat niet de bovenkant is????wokkelz schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:02:
Vandaag is mijn keuken geleverd en morgen zal deze geplaatst worden!
iemand een idee waar die voor kunnen dienen? Morgen komt de installateur, die zal het wel weten maar ben toch wel benieuwd nu![]()
[Afbeelding]
Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1