Jawel... Vandaar de vraag want het lijkt mij niet horen idd.JackBol schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:09:
[...]
Ik mag toch hopen dat dat niet de bovenkant is????
Voor die uitsparing lijkt me dat inderdaad niet nodig. Ik ben benieuwd wat ze je morgen vertellen.wokkelz schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:10:
[...]
Jawel... Vandaar de vraag want het lijkt mij niet horen idd.
Ik zou het in ieder geval niet accepteren als ze in het zicht bleven.
Edit: ik zie dat het niet door en door is. Dus moet wel esthetisch zijn. Wat staat er op de tekening?
[ Voor 12% gewijzigd door JackBol op 28-10-2020 22:14 ]
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Nee lijkt me duidelijk dat dat een echte no go is.
Moet wel zeggen dat op de rand van de uitsparing eigenlijk het volgende gedeelte zou moeten beginnen omdat een geheel blad van 3.80m (graniet) niet mogelijk was. Dus daar heeft het misschien wel mee te maken.
Moet wel zeggen dat op de rand van de uitsparing eigenlijk het volgende gedeelte zou moeten beginnen omdat een geheel blad van 3.80m (graniet) niet mogelijk was. Dus daar heeft het misschien wel mee te maken.
Ben in Waddinxveen geweestBarry|IA schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 23:49:
[...]
Mooie keuken.
Bij welke Keukenloods vestiging ben je geweest? Ik denk dat je een ZZP’er als verkoper hebt gehad. Die moeten een hogere marge halen om hun aandeel te ontvangen. Zij worden niet per uur betaald, maar per keuken.
Bij Bruynzeel wordt inderdaad geen korting gegeven. De prijzen zijn allemaal netto.
@wokkelz is het geen uitsparing voor een uitlek stuk van je wasbak?
Zoiets dus:
https://www.keukenervarin...kiezen-hoe-doe-je-dat.jpg
Zoiets dus:
[ Voor 4% gewijzigd door GeeMoney op 28-10-2020 22:30 ]
Nee het zit bij de kookplaat uitsparing.GeeMoney schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:30:
@wokkelz is het geen uitsparing voor een uitlek stuk van je wasbak?
Zoiets dus:
Inmiddels zijn we 2 weken verder na "plaatsing" van onze keuken door Superkeukens. Onze keuken is geplaatst zonder blad. Dus ook zonder kraan, wasbak en kookplaat. Er zou z.s.m. een tijdelijk blad komen. ZSM was vandaag. Helaas kon de monteur het tijdelijk blad ook niet voorzien van onze Pelgrim inductie met afzuiging want nu bleek dat perilex stekker op verkeerde plek zit (fout van onze aannemer) en dat het blad van 60CM toch te weinig werkruimte geeft achter de kastjes voor de afzuigingunit (fout inmeter)rvrrr schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 22:10:
[...]
Heb je gelijk in, ga ik ook zeker doen, alleen zoek ik als plan B zichtbare die in de kleur van de keuken passen (zwart of goud). Want ik verwacht dat de boorgaten van de onzichtbare plankdragers sowieso niet overeenkomen met die er nu zitten (heel ander model en formaat bevestiging). En de muur is net gestuct, geen zin dan zelf boorgaten die in het zicht komen op te vullen. Gaat sowieso opvallen.
Morgen wordt de Perilex verplaatst en maandag worden de kastjes 2cm naar voren geplaatst. Kan allemaal net..
Dinsdag moet er dan weer een andere inmeter terugkomen, superkeukens heeft de producent (dekker zevenhuizen) zelf ingeschakeld. We hadden daar vandaag al een afspraak mee, maar de beste man had geen materialen mee om een mal te maken. Dat was juist de enige reden van onze afspraak

Ik kan dus alles behalve positief zijn over superkeukens. Volgens mij is het wel een franchise, dus vraag me af of de service & montage bij andere vestigingen exact hetzelfde is. Bij ons is het in ieder geval allemaal erg onprofessioneel en sinds zetten van de handtekening moeten we zelf overal 4x achteraan bellen (zoals afspraak met de inmeter, plaatsingsdatum, leidingschema, technische tekeningen).Ook wachten we nog steeds op antwoord mbt de verkeerd geleverde plankdragers (zichtbare geleverd, op papier onzichtbaar afgesproken).
[ Voor 3% gewijzigd door rvrrr op 28-10-2020 22:59 ]
Welke vestiging superkeukens ben je mee in zee gegaan?rvrrr schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:57:
[...]
Inmiddels zijn we 2 weken verder na "plaatsing" van onze keuken door Superkeukens. Onze keuken is geplaatst zonder blad. Dus ook zonder kraan, wasbak en kookplaat. Er zou z.s.m. een tijdelijk blad komen. ZSM was vandaag. Helaas kon de monteur het tijdelijk blad ook niet voorzien van onze Pelgrim inductie met afzuiging want nu bleek dat perilex stekker op verkeerde plek zit (fout van onze aannemer) en dat het blad van 60CM toch te weinig werkruimte geeft achter de kastjes voor de afzuigingunit (fout inmeter)
Morgen wordt de Perilex verplaatst en maandag worden de kastjes 2cm naar voren geplaatst. Kan allemaal net..![]()
Dinsdag moet er dan weer een andere inmeter terugkomen, superkeukens heeft de producent (dekker zevenhuizen) zelf ingeschakeld. We hadden daar vandaag al een afspraak mee, maar de beste man had geen materialen mee om een mal te maken. Dat was juist de enige reden van onze afspraak. Bij nader inzien maar beter, want die mal had sowieso opnieuw gemaakt kunnen worden na verplaatsing van de keukenkastjes a.s. maandag
Ik kan dus alles behalve positief zijn over superkeukens. Volgens mij is het wel een franchise, dus vraag me af of de service & montage bij andere vestigingen exact hetzelfde is. Bij ons is het in ieder geval allemaal erg onprofessioneel en sinds zetten van de handtekening moeten we zelf overal 4x achteraan bellen (zoals afspraak met de inmeter, plaatsingsdatum, leidingschema, technische tekeningen).Ook wachten we nog steeds op antwoord mbt de verkeerd geleverde plankdragers (zichtbare geleverd, op papier onzichtbaar afgesproken).
Wij hebben onze keuken ook bij superkeukens gekocht, vestiging Capelle.
Beuningen. Op internet veel positieve ervaringen maar ik vraag me echt af wat ze nog gaan doen om ons positief te maken.wokkelz schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 23:00:
[...]
Welke vestiging superkeukens ben je mee in zee gegaan?
Wij hebben onze keuken ook bij superkeukens gekocht, vestiging Capelle.
Dat zou 1 uitsparing "verklaren" maar blijft nog steeds lelijk. Maar je hebt er 2, of loopt het blad zowel links als rechts van de kookplaat een behoorlijk stuk door?wokkelz schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:15:
Nee lijkt me duidelijk dat dat een echte no go is.
heb je overigens de technische tekening nagekeken; staat daar op de tekening van het werkblad ook deze lijnen? Bij ons zijn die wel ingetekend maar ze zitten ze alleen in de hoek. (we hebben L-vormige keuken)
Vraagje, hebben jullie inductie opbouw of inbouw?
[ Voor 90% gewijzigd door Ziber op 29-10-2020 01:05 ]
Heb je een heel lang blad wat uit 2 delen bestaat?wokkelz schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:02:
Vandaag is mijn keuken geleverd en morgen zal deze geplaatst worden!
Nu zat ik het blad wat wij uitgekozen hadden eens te bekijken en valt mij op dat er 2 horizontale lijnen in het blad gefreesd zitten.
iemand een idee waar die voor kunnen dienen? Morgen komt de installateur, die zal het wel weten maar ben toch wel benieuwd nu![]()
[Afbeelding]
Het lijkt erop dat dit de brug is die er door de monteur uit geslepen moet worden. Deze "brug" zorgt ervoor dat het blad niet breekt tijdens transport.
Untappd: Kapitein_Merijn
Bedankt voor de tips en m.b.t. het creëren van meer werkruimte valt zeker iets van te zeggen. Dit zullen we meenemen in onze overwegingen voor een definitieve tekening.drfrisbee schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 19:49:
[...]
Ik zou zowel de wand met de hoge kasten als het eiland tot de linkermuur doortrekken, muurkant wellicht met een koffiecorner. Geeft je een stuk meer ruimte. Voor zo’n belangrijke leefruimte vind ik het eiland klein als het je enige werkblad is.Daarnaast de gehele keuken een stukje naar links zodat de doorloop rechts minstens een meter is, liever 1.2 ipv nu 0.8m.
Als Nuva hier trouwens niks over heeft gezegd zou ik ook eens een andere winkel/adviseur proberen. Het lijkt er een beetje op alsof jullie eigen idee blind is overgenomen ipv als inspiratie voor het ontwerp van de ruimte is genomen.
Iemand anders nog ideeën/tips n.a.v. de geposte tekeningen?

Anoniem: 36835
Wij gaan voor inbouw, veel mooier.Ziber schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 23:21:
Vraagje, hebben jullie inductie opbouw of inbouw?
Alle doemscenario's dat je kookplaat kapot kan gaan en dat je nieuwe er niet in past nemen we voor lief
De bora X Pure is over 10 jaar nog vast wel ergens te koop.
Daarnaast kunnen de kitranden vuil worden, maar daar maak ik me geen zorgen om. We zijn wat dat betreft netjes en de keuken wordt na elke maaltijd netjes schoongemaakt. Dus zo'n 3x per dag, waarvan 1 keer grondig na het avondeten.
En een keer een kitrandje vervangen is ook geen rocket science.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 29-10-2020 09:28 ]
Wij gaan voor opbouw. Voor mij is de primaire reden de kitrand, heb nu in een aantal showrooms verschillende platen gezien die ingelegd waren in het blad. Maar bij wat lichtere bladen valt zo'n kitrand wat mij betreft te veel op, daarnaast denk ik dat die bij ons wel snel vies wordtAnoniem: 36835 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:28:
[...]
Wij gaan voor inbouw, veel mooier.
Alle doemscenario's dat je kookplaat kapot kan gaan en dat je nieuwe er niet in past nemen we voor lief
De bora X Pure is over 10 jaar nog vast wel ergens te koop.
Daarnaast kunnen de kitranden vuil worden, maar daar maak ik me geen zorgen om. We zijn wat dat betreft netjes en de keuken wordt na elke maaltijd netjes schoongemaakt. Dus zo'n 3x per dag, waarvan 1 keer grondig na het avondeten.
En een keer een kitrandje vervangen is ook geen rocket science.
Opbouw heeft onder de kookplaat een klein randje met een soort shokdempend schuim.SquareOne schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:37:
[...]
Wij gaan voor opbouw. Voor mij is de primaire reden de kitrand, heb nu in een aantal showrooms verschillende platen gezien die ingelegd waren in het blad. Maar bij wat lichtere bladen valt zo'n kitrand wat mij betreft te veel op, daarnaast denk ik dat die bij ons wel snel vies wordt
Dat is ook een plek waar veel vuil zich verzamelt, en dat zie je minder snel. Als je dan na een jaar een keer een sateprikker er door haalt ga je over je nek
Leuk topic dit. Komen hele mooie keukens voorbij.
Mijn keuken is ondertussen 13 jaar oud. De koelkast is al vervangen en nu is de oven aan de beurt.
We hebben nu een Siemens Combi-magnetron maar ik denk dat we beter voor een combi-oven kunnen gaan omdat daarvan de ovenfunctie een stuk beter is. De nis is 45 cm.
Eventueel zou ik in de bijkeuken nog een los toestel kwijt kunnen, maar dit moet dan wel een apparaat zijn wat bijna net zo goed is als een ingebouwde.
Welke combinatie zouden jullie kiezen (inbouw combi-oven, losse magnetron of andersom)?
En daarnaast, welk type heeft de voorkeur? ik zie namelijk bijna allemaal ongeveer gelijke apparaten met een paar 100 euro verschil waarvan ik zelf niet kan bepalen of ik dat het waard vind.
Mijn keuken is ondertussen 13 jaar oud. De koelkast is al vervangen en nu is de oven aan de beurt.
We hebben nu een Siemens Combi-magnetron maar ik denk dat we beter voor een combi-oven kunnen gaan omdat daarvan de ovenfunctie een stuk beter is. De nis is 45 cm.
Eventueel zou ik in de bijkeuken nog een los toestel kwijt kunnen, maar dit moet dan wel een apparaat zijn wat bijna net zo goed is als een ingebouwde.
Welke combinatie zouden jullie kiezen (inbouw combi-oven, losse magnetron of andersom)?
En daarnaast, welk type heeft de voorkeur? ik zie namelijk bijna allemaal ongeveer gelijke apparaten met een paar 100 euro verschil waarvan ik zelf niet kan bepalen of ik dat het waard vind.
Wij hebben voor nu inbouw staan omdat wanneer je het op een eiland plaatst, dan een volledig vlak eiland kan creëren.
Eventuele nadelen als kitrand, zou ik niet zo snel verwachten want zwart op zwart met een zwarte kitrand valt toch niet echt op?
Eventuele nadelen als kitrand, zou ik niet zo snel verwachten want zwart op zwart met een zwarte kitrand valt toch niet echt op?
Of je haalt het schuim er gewoon mee uit - spreek uit ervaring!Anoniem: 36835 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:56:
[...]
Opbouw heeft onder de kookplaat een klein randje met een soort shokdempend schuim.
Dat is ook een plek waar veel vuil zich verzamelt, en dat zie je minder snel. Als je dan na een jaar een keer een sateprikker er door haalt ga je over je nek.
(Lijkt overigens geen kwaad te kunnen, gelukkig)
Zou je daar ook niet een kit randje tussen kunnen doen? Lijkt me een stuk beter schoon te houdenKwakkel schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:08:
[...]
Of je haalt het schuim er gewoon mee uit - spreek uit ervaring!
(Lijkt overigens geen kwaad te kunnen, gelukkig)
Alles kan wellicht - of het ook mooi is...Source90 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:11:
[...]
Zou je daar ook niet een kit randje tussen kunnen doen? Lijkt me een stuk beter schoon te houden
Of je haalt de strip er gewoon volledig af en plaatst een nieuwe. Meteen weer helemaal fris.
PSN: Flix20-NL
Klopt bestaat uit 2 delen, de monteur gaf aan dat dit inderdaad nog geslepen gaat worden.Kapitein Merijn schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 23:22:
[...]
Heb je een heel lang blad wat uit 2 delen bestaat?
Het lijkt erop dat dit de brug is die er door de monteur uit geslepen moet worden. Deze "brug" zorgt ervoor dat het blad niet breekt tijdens transport.
Hopelijk gaat dat goed
Inbouw combi-oven en een losse magnetron. Dan hoeft het losse apparaat niet zo groot te zijn.sNielz123 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:57:
Powered by KPN
Als je in de bijkeuken een losse magnetron zou plaatsen, wil de deze dan als standaard magnetron gebruiken, of enkel op de momenten dat de de combi als oven al in gebruik hebt?sNielz123 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:57:
In dat eerste geval zou je kunnen kijken of er leuke oven functies zijn op inbouw ovens (zoals stoomfunctie). Wanneer de losse magnetron enkel voor nood is en je vooral de inbouw gebruikt zou ik voor een combi oven gaan.
Wij krijgen de Siemens cm656gbs1.
Gekeken naar het uiterlijk. Toen bleven er 5-6 apparaten van Siemens over. Daarbij kun je kijken wat je kwijt wilt. Verschil zit o.a. in zelfreinigende functies
Onze keukenafmetingen zijn vergelijkbaar (6,35 lang en thv keuken 450 breed en thv eettafel 340 breed). Wij zijn nog in twijfel of we de tafel in de lengte of in de breedte gaan plaatsen (zie dat dat bij jou ook zou kunnen).netwan_G schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 18:32:
Ik heb dit topic een tijdje in stilte gevolgd en hierbij mijn eerste post omdat ook wij bezig zijn om een keuken te kiezen voor ons nieuwe huis.
Wij hebben momenteel de volgende opstelling in gedachte:
[Afbeelding]
Om een idee te geven van de gehele begane grond (voor zover relevant):
[Afbeelding]
Zoals in de eerste (paint) foto te zien hebben wij enkele twijfels:
- Is er voldoende ruimte tussen het eiland en de tafel? Dit is een doorgang die veel gebruikt gaat worden.
- Is er voldoende ruimte tussen de stoelen en de muur?
- Wat ons betreft is het logischer om de vaatwasser in de keukenwand te plaatsen omdat hierdoor ruimte ontstaat voor meer lades in het eiland.
- Een afzuiging in de kookplaat of een plafond unit (volgens mij is een plafond unit met een externe motor op het platte dak van deze ruimte een serieuze optie)
- Is er wel genoeg werkruimte voor tijdens het koken?
De tekening van de keukenopstelling is overigens bij Nuva Keukens gemaakt (eerste gesprek die wij hebben gehad) maar is volledig onze eigen oorspronkelijke idee van de keukenopstelling geweest.
Ik hoor graag jullie opmerkingen/ideeën over de keukenopstelling. Misschien zijn er zaken die wij over het hoofd zien of beter/praktischer kunnen.
Mocht iemand nog fijne software weten om zelf een plattegrond van een huis te maken en deze in te vullen met meubilair etc. dan hoor ik dat graag.
Alvast bedankt allemaal!
Ik zou de inbouw combi-oven als hoofdapparaat gaan gebruiken. Dus hij moet ook wel goed kunnen magnetronnen. Zelfreiniging is wel een fijne optie. En ik zag er ook 1 met een kerntemperatuurmeter. Als dit laatste goed werkt (iemand ervaring?) dan zie ik daar de meerwaarde wel van in.
Ik kijk niet heel erg naar de prijs, voor een apparaat wat ik waarschijnlijk 10+ jaar ga gebruiken maakt die paar 100 euro meer of minder ook niet uit.
De losse zou echt als 2e apparaat worden gebruikt, maar het zou wel fijn zijn als deze ook een fatsoenlijke ovenfunctie heeft. Soms wil je weleens 2 ovengerechten naast elkaar maken.
Echter zie ik bij losse apparaten dat het oven-gedeelte veelal niet uitblinkt in kwaliteit.
Ik kijk niet heel erg naar de prijs, voor een apparaat wat ik waarschijnlijk 10+ jaar ga gebruiken maakt die paar 100 euro meer of minder ook niet uit.
De losse zou echt als 2e apparaat worden gebruikt, maar het zou wel fijn zijn als deze ook een fatsoenlijke ovenfunctie heeft. Soms wil je weleens 2 ovengerechten naast elkaar maken.
Echter zie ik bij losse apparaten dat het oven-gedeelte veelal niet uitblinkt in kwaliteit.
@sNielz123 Ik heb nu de 60cm IQ700 van Siemens. En ben daar zeer tevreden over. Magnetron gebruiken we dagelijks bij het ontbijt en de oven ook een paar keer per week. Werkt allemaal erg goed. Zelfreinigend is ook ideaal.
https://www.siemens-home....s-met-magnetron/HM836GNB6
In onze nieuwe keuken gaan we voor dezelfde, alleen dan de zwarte accentline van Bosch omdat die beter bij het ontwerp past. Verder is het hetzelfde apparaat.
https://www.siemens-home....s-met-magnetron/HM836GNB6
In onze nieuwe keuken gaan we voor dezelfde, alleen dan de zwarte accentline van Bosch omdat die beter bij het ontwerp past. Verder is het hetzelfde apparaat.
Eentje voor de (Bora) experts 
Professional 3 en Classic 2 hebben een verticale afzuiggleuf.
X Pure, Pure, Basic en GP4 hebben een ronde afzuiging.
Is daar een verschil qua doeltreffendheid?
Zijn er, buiten bediening en eventuele Flex-zones nog andere grote verschillen tussen de verschillende modellen?
Zijn er, buiten bediening en eventuele Flex-zones nog andere grote verschillen tussen de verschillende modellen?
Ik had liever een rechte afzuiggleuf, maar daar had ik het verschil in prijs niet voor over.Kwakkel schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:19:
Eentje voor de (Bora) experts
Het voordeel van de ronde bora's is dat je ook het filter van bovenaf kan vervangen.
Vraagje waar ik nu op kom: Heb je weleens last met die zijdelingse afzuiging met het strooien van kruiden?
Je bent bang dat al je peper, zout en oregano in de afzuiger beland en niet in je pan?sNielz123 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:20:
Vraagje waar ik nu op kom: Heb je weleens last met die zijdelingse afzuiging met het strooien van kruiden?
Om even terug te komen op de afmetingen van de keuken voor de mensen die graag in/met plaatjes denken.
Vanmorgen kijkmoment gehad en onze toekomstige keuken even kunnen zien van binnen. Heb een foto vanuit de deur naar de berging gemaakt en de andere vanuit de woonkamer.
Ruimte is 6.13m x 5.70m:
Vanmorgen kijkmoment gehad en onze toekomstige keuken even kunnen zien van binnen. Heb een foto vanuit de deur naar de berging gemaakt en de andere vanuit de woonkamer.
Ruimte is 6.13m x 5.70m:
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
[ Voor 33% gewijzigd door Farmerwood op 29-10-2020 15:38 ]
Meer dat alle peper op het stuk vlees belandt aan de zijde bij de zuigerFlix20 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:06:
[...]
Je bent bang dat al je peper, zout en oregano in de afzuiger beland en niet in je pan?
@Farmerwood : Heb je er over nagedacht om de koelkast en de oven om te wisselen?
Dan staat de koelkast iets meer centraal en hoeft je niet de hele keuken door om wat te drinken te pakken.
[ Voor 25% gewijzigd door sNielz123 op 29-10-2020 15:50 ]
Wat was de overweging om de keuken tegen de linker muur aan te plaatsen en niet aan de andere kant? (de andere kant voelt intuitiever voor mij?)Farmerwood schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:37:
Om even terug te komen op de afmetingen van de keuken voor de mensen die graag in/met plaatjes denken.
Ruimte is 6.13m x 5.70m:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Meerdere redenen:Requiem19 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:15:
[...]
Wat was de overweging om de keuken tegen de linker muur aan te plaatsen en niet aan de andere kant? (de andere kant voelt intuitiever voor mij?)
- We willen graag wat meer scheiding tussen eethoek en woonkamer. Ze vallen nu buiten elkaars zicht.
- De lange muur is 13.76m lang en die wilden we graag wat breken. Nu we er waren is hij ook echt lang...
- In de woonkamer komt ook speelplek voor de kinderen (5mnd en 3 jr als we de sleutel krijgen). Vanuit de keuken kun je ze nu zien.
- Idem voor de tuin. Kids buiten kunnen zien terwijl je in de keuken staat.
Dat plaatje is oud inmiddels. Die stond nog in mijn fotoalbum van GOT. Uiteindelijke indeling is iets anders geworden, maar grof kloppen de afmetingen nog en daarom had ik hem er even bij gezet.sNielz123 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:46:
@Farmerwood : Heb je er over nagedacht om de koelkast en de oven om te wisselen?
Dan staat de koelkast iets meer centraal en hoeft je niet de hele keuken door om wat te drinken te pakken.
Sowieso pas peper ná het bakken op het vlees doen en niet in de pansNielz123 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:46:
[...]
Meer dat alle peper op het stuk vlees belandt aan de zijde bij de zuiger
"Zouten zorgt ervoor dat zowel het vlees als ook de jus een mooie smaak krijgt. Maar zout trekt vocht uit de biefstuk. Bestrooi de biefstuk daarom pas vlák voor, of tijdens het bakken met zout.
Bestrooi de biefstuk pas na het bakken met zwarte peper en naar wens met grof zeezout. Doe dit het liefst zo laat mogelijk, anders verbrandt het."
[ Voor 27% gewijzigd door Source90 op 29-10-2020 17:01 ]
Heeft iemand hier ervaring met het leveren van apparatuur van Keukenloods?
Ik verwacht volgende week een levering maar de orderstatus staat nog op onbekend.
Heb ze al 2 keer gebeld maar krijg steeds als antwoord je moet dan en dan maar even terugbellen, we weten nu nog niets.
Ik hou niet van verrassingen op het laatste moment
Ik verwacht volgende week een levering maar de orderstatus staat nog op onbekend.
Heb ze al 2 keer gebeld maar krijg steeds als antwoord je moet dan en dan maar even terugbellen, we weten nu nog niets.
[ Voor 9% gewijzigd door Flix20 op 29-10-2020 16:55 ]
Dat is gewoon DMG, toch? Ik werd netjes twee weken van tevoren gebeld of de aflever- en montagedata nog klopten, en dat was ook zichtbaar in de orderstatus. Klinkt alsof er iets fout gaat.Flix20 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:53:
Heeft iemand hier ervaring met het leveren van apparatuur van Keukenloods?
We zijn weer eventjes verder en hebben dezelfde opstelling bij Keukenloods laten tekenen. Systemat AV2035 Graphite, met dezelfde apparatuur. Werkblad hebben ze niet standaard in het assortiment, maar daar kunnen ze wel aan komen zeggen ze.Piknikker schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 20:39:
Wij zijn nu ook bezig met de keuken voor ons nieuwbouwhuis. Dit topic heeft aardig geholpen en we zijn al heel wat wijzer in de keukenwereld.
Ondertussen de eerste offerte binnen. Qua opstelling lijkt dit wel het beste in grote lijnen.
***members only***
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Is er nu echt zoveel verschil tussen HPL en lak? Ik kan er niet bijster veel over vinden. In beide gevallen is het anti fingerprint.
Het rooster van de Bora X Pure is in het echt een stuk minder mooi vinden wij, dus toch maar de gewone Pure. Rooster van de Pure past helaas ook niet in de X Pure. Van een afstand ziet het er wel weer mooi uit. Het directe licht erboven maakt het er ook niet mooier op.
:strip_exif()/f/image/4bfA6quPR0XFkBYHgmHY0Qxl.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat lijkt mij gezien de apparatuur en kasten een zeer scherpe prijs inderdaad. Een standaard Schuller keuken zat bij ons al hoger in kastenprijs.Piknikker schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:56:
[...]
We zijn weer eventjes verder en hebben dezelfde opstelling bij Keukenloods laten tekenen. Systemat AV2035 Graphite, met dezelfde apparatuur. Werkblad hebben ze niet standaard in het assortiment, maar daar kunnen ze wel aan komen zeggen ze.
***members only***
Is er nu echt zoveel verschil tussen HPL en lak? Ik kan er niet bijster veel over vinden. In beide gevallen is het anti fingerprint.
Het rooster van de Bora X Pure is in het echt een stuk minder mooi vinden wij, dus toch maar de gewone Pure. Rooster van de Pure past helaas ook niet in de X Pure. Van een afstand ziet het er wel weer mooi uit. Het directe licht erboven maakt het er ook niet mooier op.
[Afbeelding]
Wat betreft de Bora X Pure rooster is dat echt zo’n groot irritatiepunt? Ik zou de flexzones niet willen mislopen, dat gaat zeker veel gebruikt worden hier.
Duidelijk een kwestie van smaak, ik vind het rooster van de Pure goedkoop ogen
Die van X Pure een stukje luxer.
Ja voor mij ziet het er een beetje goedkoop uit en dan betaal je juist meer. Voor het grote grill werk gebruiken we de kamado, dus een teppanyaki plaat/grill gaan we niet gebruiken. Of zie ik andere mogelijkheden over het hoofd?Linkser schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 19:32:
[...]
Dat lijkt mij gezien de apparatuur en kasten een zeer scherpe prijs inderdaad. Een standaard Schuller keuken zat bij ons al hoger in kastenprijs.
Wat betreft de Bora X Pure rooster is dat echt zo’n groot irritatiepunt? Ik zou de flexzones niet willen mislopen, dat gaat zeker veel gebruikt worden hier.
Op foto's en van afstand vind ik het wel echt mooi, blauwe ledjes zijn ook mooier. Maar het blijft inderdaad wel een smaak dingetje.Anoniem: 36835 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 20:22:
Duidelijk een kwestie van smaak, ik vind het rooster van de Pure goedkoop ogenDie van X Pure een stukje luxer.
Hangt ook een beetje samen met het nieuwste van het nieuwste willen hebben denk ik.Anoniem: 36835 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 20:22:
Duidelijk een kwestie van smaak, ik vind het rooster van de Pure goedkoop ogenDie van X Pure een stukje luxer.
Maar de X Pure zou ik nu ook eerder nemen vanwege de flexzones anders zou ik een ander merk nemen.
We hebben vandaag na wat laatste finetuning en onderhandeling de keuken besteld bij Artic / DB keukens. Erg tevreden over het resultaat:
:strip_exif()/f/image/u4BoRyEsTlcDjQ4i9fkb1Omh.jpg?f=fotoalbum_large)
We hebben de wandplankjes weggelaten, daar gaan we later een keer wat leuks voor uitzoeken. De keuze voor Artic omdat we daar qua service en transparantie het beste gevoel bij hadden. Service hoe we geholpen zijn tot nu toe en ook wat we verwachten van de (eigen) monteurs en eventuele aanpassingen die we komende 9 maanden nog kunnen maken. En transparantie omdat ze de enige zijn die vanaf het begin een volledig gespecificeerde offerte hebben gegeven en nooit moeilijk hebben gedaan over het e-mailen daarvan.
Het is een mat groen/grijze Tristar keuken. Wat het duur maakt is de keuze voor volledig in Fenix en dat we de volledige hoogte (288cm) en breedte (8.3m) benutten. Om het budget wat tegemoet te komen hebben we Pelgrim apparatuur en een relatief voordelig type composiet blad.
:strip_exif()/f/image/u4BoRyEsTlcDjQ4i9fkb1Omh.jpg?f=fotoalbum_large)
We hebben de wandplankjes weggelaten, daar gaan we later een keer wat leuks voor uitzoeken. De keuze voor Artic omdat we daar qua service en transparantie het beste gevoel bij hadden. Service hoe we geholpen zijn tot nu toe en ook wat we verwachten van de (eigen) monteurs en eventuele aanpassingen die we komende 9 maanden nog kunnen maken. En transparantie omdat ze de enige zijn die vanaf het begin een volledig gespecificeerde offerte hebben gegeven en nooit moeilijk hebben gedaan over het e-mailen daarvan.
Het is een mat groen/grijze Tristar keuken. Wat het duur maakt is de keuze voor volledig in Fenix en dat we de volledige hoogte (288cm) en breedte (8.3m) benutten. Om het budget wat tegemoet te komen hebben we Pelgrim apparatuur en een relatief voordelig type composiet blad.
Members only: Leuk maar wat kost dat dan?
Inloggen
Wel een eind lopen van je oven naar je koffie apparaat. Al heb je die niet vaak tegelijk nodig behalve bij koffie met appeltaartAnoniem: 36835 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 21:35:
@Marinos83 Hele gave keuken. Een keer wat anders dan een eiland + kastenwand
Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop
Na een stukje appeltaart is het niet erg om een beetje te bewegensiemenz schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 21:44:
[...]
Wel een eind lopen van je oven naar je koffie apparaat. Al heb je die niet vaak tegelijk nodig behalve bij koffie met appeltaart
Keurig, gefeliciteerd en inderdaad een mooie opstelling zo.Marinos83 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 21:30:
We hebben vandaag na wat laatste finetuning en onderhandeling de keuken besteld bij Artic / DB keukens. Erg tevreden over het resultaat:
[Afbeelding]
***members only***
Heel tof resultaat! Van alle gesprekken die wij gevoerd hebben, hadden wij ook bij Artic het beste gevoel. Transparant, meedenkend en oprecht geïnteresseerd. Zeker een aanrader. Uiteindelijk zijn wij daar niet geslaagd trouwens, maar dat lag meer aan ons budget in combinatie met specifieke wensen.Marinos83 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 21:30:
[Afbeelding]
***members only***
We hebben nog een prima ‘basis’ en willen onze 13 jaar oude keuken een upgrade geven. Het werkblad (hpl) is gaan bollen door een lekkende kraan.
Graag willen we of composiet of keramiek. Dan hebben we het bollende blad nooit meer ook. Echter begreep ik dat keramiek maar een beperkte dikte heeft. Echter kan het wel in 4 cm geleverd worden. Maar wat wordt dan als onderlaag gebruikt? Alsnog hout? Kortom kun je bij een lekkende kraan alsnog weer ellende krijgen? (Kraan lekte thv kraandoorvoer werkblad)
Graag willen we of composiet of keramiek. Dan hebben we het bollende blad nooit meer ook. Echter begreep ik dat keramiek maar een beperkte dikte heeft. Echter kan het wel in 4 cm geleverd worden. Maar wat wordt dan als onderlaag gebruikt? Alsnog hout? Kortom kun je bij een lekkende kraan alsnog weer ellende krijgen? (Kraan lekte thv kraandoorvoer werkblad)
Denk dat je eerste stap hier moet zijn om de lekkende kraan te fixen/vervangen.meermarco schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 07:43:
We hebben nog een prima ‘basis’ en willen onze 13 jaar oude keuken een upgrade geven. Het werkblad (hpl) is gaan bollen door een lekkende kraan.
Dat willen ze dan kennelijk toch niet toegeven want er wordt me steeds een worst voor gehouden.Jeoh schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:05:
[...]
Dat is gewoon DMG, toch? Ik werd netjes twee weken van tevoren gebeld of de aflever- en montagedata nog klopten, en dat was ook zichtbaar in de orderstatus. Klinkt alsof er iets fout gaat.
De koelkast maar ondertussen ook de oven zou al 3 keer 'morgen binnen moeten komen' en als je de dag erop tegen eind v/d dag opbelt dan is het 'komt volgende week, bel vrijdag nog eens'.
Dit x3
Vervelend als ze niet kunnen leveren, maar geef het dan gewoon aan. Dan kan ik voor mezelf beslissen of ik de order laat staan en een verlate leverdatum accepteer, of ik heb de mogelijkheid de order elders te plaatsen naar iemand die wel kan leveren.
Iemand ervaring met een zwarte gootsteen na verloop van tijd? Heb het gevoel dat je daar makkelijker (kalk/kleur)vlekken op krijgt en die moeilijker weer schoon krijgt ten opzichte van een rvs gootsteen.
Weet niet of die angst gegrond is, vinden een zwarte gootsteen wel een stuk mooier dan een rvs versie dus ik was benieuwd of er mensen zijn die daar een lange tijd ervaring mee hebben gehad.
Weet niet of die angst gegrond is, vinden een zwarte gootsteen wel een stuk mooier dan een rvs versie dus ik was benieuwd of er mensen zijn die daar een lange tijd ervaring mee hebben gehad.
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
Overweeg eventueel een gun metal gootsteen te nemen. Onder bepaalde hoeken lijkt dat vrijwel zwart, maar niet de nadelen.Arm1n schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:21:
Iemand ervaring met een zwarte gootsteen na verloop van tijd? Heb het gevoel dat je daar makkelijker (kalk/kleur)vlekken op krijgt en die moeilijker weer schoon krijgt ten opzichte van een rvs gootsteen.
Geen gootsteen, maar we hebben nu een badkamer met zwarte tegels en een inloopdouche. Echt nooit meer... is niet tegenop te ontkalken... Binnenkort gaan we verhuizen, dus we gaan even wat zoutzuur halen om het eenmalig goed weg te krijgen voor de verkoop/bezichtigingen, maar echt serieus..begin er niet aan...Arm1n schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:21:
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Moet toch geen enkel probleem zijn? Gewoon een waterontharder laten installeren, is sowieso altijd een must.RobbieB schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:02:
[...]
Geen gootsteen, maar we hebben nu een badkamer met zwarte tegels en een inloopdouche. Echt nooit meer... is niet tegenop te ontkalken... Binnenkort gaan we verhuizen, dus we gaan even wat zoutzuur halen om het eenmalig goed weg te krijgen voor de verkoop/bezichtigingen, maar echt serieus..begin er niet aan...
klopt, die hebben we in ons nieuwe huis gelukkig wel.. hier mogen de nieuwe bewoners er mee aan de slag.Zaphara schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:02:
[...]
Moet toch geen enkel probleem zijn? Gewoon een waterontharder laten installeren, is sowieso altijd een must.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Uiteraard al gedaan. Maanden geleden. Maar langzaam bolt het overal meer en meer op ;-) Vandaar ander werkblad. Keramiek was bijna net zo duur als Composiet. Scheelt circa 200 euro in ons geval tov Keramiek (2100 euro) Maar nog wel de vraag: Hoe wordt de hoogte opgevangen? Wat zit 'eronder' ?Flix20 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:22:
[...]
Denk dat je eerste stap hier moet zijn om de lekkende kraan te fixen/vervangen.
Even van je afschrijven blijkt toch te helpenFlix20 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:51:
[...]
Dat willen ze dan kennelijk toch niet toegeven want er wordt me steeds een worst voor gehouden.
De koelkast maar ondertussen ook de oven zou al 3 keer 'morgen binnen moeten komen' en als je de dag erop tegen eind v/d dag opbelt dan is het 'komt volgende week, bel vrijdag nog eens'.
Dit x3
Vervelend als ze niet kunnen leveren, maar geef het dan gewoon aan. Dan kan ik voor mezelf beslissen of ik de order laat staan en een verlate leverdatum accepteer, of ik heb de mogelijkheid de order elders te plaatsen naar iemand die wel kan leveren.
Zojuist mailtje in de inbox dat de oven binnen is en de fabrikant heeft laten weten dat de koelkast vandaag binnen komt.
Wat ik mij heb laten vertellen in een keukenwinkel is dat gun metal (gootstenen) nog vrij nieuw op de markt zijn en het productieproces nog een beetje in de kinderschoenen staat.MoiZie schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:33:
[...]
Overweeg eventueel een gun metal gootsteen te nemen. Onder bepaalde hoeken lijkt dat vrijwel zwart, maar niet de nadelen.
m.a.w. de coating techniek is nog niet helemaal dat wat het zou moeten zijn. Een paar keer een vork in de gootsteen hebben en je ziet het RVS er weer doorheen.
Moet ook niet de bedoeling zijn denk ik.
En waarom zou je op de gunmetal geen kalkaanslag krijgen?
Gladde structuur van materiaal?
Die vork in de gootsteen-krassen heb je ook met zwarte wasbakken. Bij Grando waar ik was geweest hadden ze een demo model met allemaal krassen waar je het rvs doorheen zag. Volgens verkoper om te laten zien waarom je het niet moet nemen 😂
Je moet ook geen gecoate RVS spoelbak nemen, maar eentje die door en door zwart is.
Tov een offerte 9 maanden geleden is het keramieke blad veel duurder geworden (1115 toen nu circa 2115)
Is dit 'overal' zo, en verwachten jullie iets tijdelijks? Of is dit de 'nieuwe' voorlopige realiteit qua prijs?
Is dit 'overal' zo, en verwachten jullie iets tijdelijks? Of is dit de 'nieuwe' voorlopige realiteit qua prijs?
Zelf een offerte staan met een Franke Fragranite+. Is inderdaad tot de kern gekleurd van kwarts en kunsthars.Greencap schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:21:
Je moet ook geen gecoate RVS spoelbak nemen, maar eentje die door en door zwart is.
Bij de meeste zaken waar wij zijn het geweest keken ze moeilijk bij het leveren daarvan en kreeg je halfbakken alternatieven.
Ligt aan de werkblad leverancier, aangezien die vaak samen geleverd worden. Sommige hebben geen Franke in het assortiment.Source90 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:42:
[...]
Zelf een offerte staan met een Franke Fragranite+. Is inderdaad tot de kern gekleurd van kwarts en kunsthars.
Bij de meeste zaken waar wij zijn het geweest keken ze moeilijk bij het leveren daarvan en kreeg je halfbakken alternatieven.
Ik hoorde pas iemand over ‘skylt’. (Wat het precies is, van welk merk lid weet ik niet. Maar zou heel goed en ‘onzichtbaar’ zijn)CarpeVentum schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:29:
Wie heeft er ervaring met een goede verf (Sigmapearl?) op de wand achter de kookplaat in plaats van een achterwand? In hoeverre is dat een goed idee, ook op de langere termijn?
Na wat vooronderzoek zijn wij gegaan voor Sikkens Alphacryl Pure Mat SF. Ze zeggen zelf: "Perfecte vloei en schrobvast zonder opglanzen." Geverfd in januari dit jaar, maar bevalt tot nu toe ontzettend goed. Vetspetters, tomatensaus, etc veeg je er met een vochtige microvezel doek zo vanaf. Nog niet keihard hoeven te schrobben, maar heb er wel vertrouwen in. Valt over het algemeen ook wel mee hoeveel spetters er op de muur komen (we hebben dan nog wel een 20cm spatplint).CarpeVentum schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:29:
Wie heeft er ervaring met een goede verf (Sigmapearl?) op de wand achter de kookplaat in plaats van een achterwand? In hoeverre is dat een goed idee, ook op de langere termijn?
9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Hier nu 2,5 jaar een Franke Fragnite zwarte gootsteen. En bevalt nog steeds prima. Nog geen kras in te ontdekken en als je wat kalkaanslag hebt gewoon even 2 min antikal en met een schuursponsje erdoor en hij ziet er weer top uit. (Dit kan ook volgens de gebruiksaanwijzing vanuit de fabrikant ;-))Arm1n schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:21:
Hebben jullie dan gelijk heen een hele wand in die verf gedaan of een vlak? Wij hebben in nieuwbouw 12m muur en ben aan het twijfelen tussen een vlak, de wand of heel de woonkamer.GermanPivo schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:21:
[...]
Na wat vooronderzoek zijn wij gegaan voor Sikkens Alphacryl Pure Mat SF. Ze zeggen zelf: "Perfecte vloei en schrobvast zonder opglanzen." Geverfd in januari dit jaar, maar bevalt tot nu toe ontzettend goed. Vetspetters, tomatensaus, etc veeg je er met een vochtige microvezel doek zo vanaf. Nog niet keihard hoeven te schrobben, maar heb er wel vertrouwen in. Valt over het algemeen ook wel mee hoeveel spetters er op de muur komen (we hebben dan nog wel een 20cm spatplint).
Hier heel de wand met schrobvaste verf gedaan van Sigma. Alleen een vlak ga je natuurlijk altijd zien.Karolijn schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:08:
[...]
Hebben jullie dan gelijk heen een hele wand in die verf gedaan of een vlak? Wij hebben in nieuwbouw 12m muur en ben aan het twijfelen tussen een vlak, de wand of heel de woonkamer.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Wij hebben Traelyx natural finish gebruikt, werkt erg makkelijk en wordt helemaal mat, eigenlijk zie je het niet meer achterafAda12 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:06:
[...]
Ik hoorde pas iemand over ‘skylt’. (Wat het precies is, van welk merk lid weet ik niet. Maar zou heel goed en ‘onzichtbaar’ zijn)
Float like a butterfly, sting like a bee.
We hebben grijs op de muur, dus inderdaad de hele wand en een de andere kant van de wand in de woonkamer. Overigens hebben we in huis alle wanden met een kleur met deze verf gedaan en de witte muren met een wat goedkopere schrobbare verf.Karolijn schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:08:
[...]
Hebben jullie dan gelijk heen een hele wand in die verf gedaan of een vlak? Wij hebben in nieuwbouw 12m muur en ben aan het twijfelen tussen een vlak, de wand of heel de woonkamer.
9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
3 jaar geleden muur achter fornuis glad gestuct. Daarna geverft in kleur met normale muurverf. Daarna 3 x behandeld met Trae-Lyx NATUREL FINISH - Ultra-Mat Incl. Verharder. daarna randjes goed kitten >>> De kleur van de muur wordt nauwelijks donkerder door de lak ! Muur is nu nog steeds vlekvrij . Super spul niet goedkoop. Koop een 2,5 l blik en maak zelf naar verhouding de benodigde hoeveelheid aan . ( dus niet de gehele pot aanmaken want het is maar max 3 uur houdbaar. )CarpeVentum schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:29:
De verdeling is ( opdelen ) 100ml lak op 7,1 ml verharder. Verharder kan je opzuigen dmv spuitje handig voor het bepalen van het aantal ml
De Reginox Texel is ook fraai en door en door gekleurd. Tevens ook geschikt om vlak in te bouwen net als de Franke.Source90 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:42:
[...]
Zelf een offerte staan met een Franke Fragranite+. Is inderdaad tot de kern gekleurd van kwarts en kunsthars.
Untappd: Kapitein_Merijn
Ok top, dat klinkt meer dan prima wat mij betreft.sanvv78 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:27:
[...]
Hier nu 2,5 jaar een Franke Fragnite zwarte gootsteen. En bevalt nog steeds prima. Nog geen kras in te ontdekken en als je wat kalkaanslag hebt gewoon even 2 min antikal en met een schuursponsje erdoor en hij ziet er weer top uit. (Dit kan ook volgens de gebruiksaanwijzing vanuit de fabrikant ;-))
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
@CarpeVentum Hier ook goede ervaring met Trae-lyx. Laat zich prima afnemen. Bijna niet te zien.
PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput
Hier een opgedikt composiet werkblad, is grotendeels opgevuld met een soort isolatie, lijkt verdacht veel op een pir plaat. En dan een paar aluminium strippen, bij ons geen hout te bekennen, maar dat zal misschien per merk verschillen? Ons blad is van Direscomeermarco schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:30:
[...]
Uiteraard al gedaan. Maanden geleden. Maar langzaam bolt het overal meer en meer op ;-) Vandaar ander werkblad. Keramiek was bijna net zo duur als Composiet. Scheelt circa 200 euro in ons geval tov Keramiek (2100 euro) Maar nog wel de vraag: Hoe wordt de hoogte opgevangen? Wat zit 'eronder' ?
Dankjewel. Duidelijk.Bakema schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:59:
[...]
Hier een opgedikt composiet werkblad, is grotendeels opgevuld met een soort isolatie, lijkt verdacht veel op een pir plaat. En dan een paar aluminium strippen, bij ons geen hout te bekennen, maar dat zal misschien per merk verschillen? Ons blad is van Diresco
Gisteren dé offerte van Superkeukens waar we blij mee zijn:
Parallelle Schüller keuken met de 'middelste' fronten (kuststof, maar dan de mooiere afwerking) met AEG apparatuur én Quooker combi.
De kasten zijn 84cm met rvs greeplijst. De linkerkast op het lange gedeelte is een soort trekkast met binnenlades. De kast onder het koffiezetapparaat ook. Dat hebben we uit symmetrische overwegingen gedaan.
We zijn erg geneigd dit te doen, maar hebben geen 'specificering' van de 'productgroepen'. Nu werkt Superkeukens via Schuller ook met pakketten waardoor sommige apparatuur erg goedkoop zou zijn om mee te leveren. Wat denken jullie; realistische prijs om akkoord mee te gaan?
Tekeningen:
Parallelle Schüller keuken met de 'middelste' fronten (kuststof, maar dan de mooiere afwerking) met AEG apparatuur én Quooker combi.
De kasten zijn 84cm met rvs greeplijst. De linkerkast op het lange gedeelte is een soort trekkast met binnenlades. De kast onder het koffiezetapparaat ook. Dat hebben we uit symmetrische overwegingen gedaan.
Members only:
Inloggen
We zijn erg geneigd dit te doen, maar hebben geen 'specificering' van de 'productgroepen'. Nu werkt Superkeukens via Schuller ook met pakketten waardoor sommige apparatuur erg goedkoop zou zijn om mee te leveren. Wat denken jullie; realistische prijs om akkoord mee te gaan?
Tekeningen:
![]() | ![]() |
@CarpeVentum het blijft natuurlijk smaak, maar ik vind dat korte stukje niet zo fraai.
Het zal wel een reden hebben dat dit maar 180cm breed is? Je hebt geen ruimte voor een extra kast / breder blad?
Misschien gewoon 3 hoge kasten plaatsen, met in de linker kast een nis voor het koffiezetapparaat? Of dan juist wisselen met de koelkast.
Nu lijken de greeplijsten van je koelkast / vriezer en die van het linker kaste ook net-niet op dezelfde hoogte te zijn, kan dat niet anders?
Die greeplijsten onder je oven vind ik druk. Kan dat niet met een groter ladefront en dan een binnenlade? Hetzelfde trouwens voor die smalle lade onder je kookplaat.
Het zal wel een reden hebben dat dit maar 180cm breed is? Je hebt geen ruimte voor een extra kast / breder blad?
Misschien gewoon 3 hoge kasten plaatsen, met in de linker kast een nis voor het koffiezetapparaat? Of dan juist wisselen met de koelkast.
Nu lijken de greeplijsten van je koelkast / vriezer en die van het linker kaste ook net-niet op dezelfde hoogte te zijn, kan dat niet anders?
Die greeplijsten onder je oven vind ik druk. Kan dat niet met een groter ladefront en dan een binnenlade? Hetzelfde trouwens voor die smalle lade onder je kookplaat.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Ja goede feedback! We hebben krap 2 meter aan de korte kant. Reden dat we niet voor 3 hoge kasten met nis gaan is vanwege de halfautomaat, waardoor een nis te krap is om in te werken. Bovendien ziet dat er nog een soort van leuk uit natuurlijk. We gaan er nog iets boven hangen.Xander schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 09:06:
@CarpeVentum het blijft natuurlijk smaak, maar ik vind dat korte stukje niet zo fraai.
Omdat we op de hoge kasten zitten (84cm) kunnen we de grepen niet beter uitlijnen dan dit. We hebben de kast onder de koffie dus een ‘apothekerskast’ gemaakt; dat scheelt 2 grepen tov de normale ladekast. Maar die overweging kunnen we nog maken.
[ Voor 3% gewijzigd door CarpeVentum op 31-10-2020 09:33 ]
Je kan ook met push-to-open werken. Tevens heeft Schuller hoge kasten met een uittreklade voor apparaten. Betreffende het kookgedeelte, je kan ook kiezen om de frontindeling hetzelfde te behouden.CarpeVentum schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 09:33:
[...]
Ja goede feedback! We hebben krap 2 meter aan de korte kant. Reden dat we niet voor 3 hoge kasten met nis gaan is vanwege de halfautomaat, waardoor een nis te krap is om in te werken. Bovendien ziet dat er nog een soort van leuk uit natuurlijk. We gaan er nog iets boven hangen.
Omdat we op de hoge kasten zitten (84cm) kunnen we de grepen niet beter uitlijnen dan dit. We hebben de kast onder de koffie dus een ‘apothekerskast’ gemaakt; dat scheelt 2 grepen tov de normale ladekast. Maar die overweging kunnen we nog maken.
Gisteren na een half jaar hier meelezen en bezoekjes aan Avanti Keukens, Superkeukens, Klomp Keukens een keuken gekocht bij Mandemakers. Ondanks de extra terughoudendheid bij de DMG winkel. 
Bij Avanti was het op zich prima, maar hadden we niet zo’n klik met de verkoper. Superkeukens ging ook wel goed, maar de kwaliteit van de keukens hadden we het gevoel bij dat die iets lager was (prijs dan ook wel). Bovendien vergaten ze afspraken na te komen en las ik zojuist ook nog een negatieve ervaring over Superkeukens Beuningen, waar wij ook geweest zijn.
Bij Klomp Keukens zijn we heel goed geholpen en zij kwamen met hele goede suggesties. Alleen het toesturen van een offerte duurde wat lang. Die hebben we na anderhalve week nog niet, waardoor ze nu de pech hebben dat Mandemakers goede verkopers heeft en we daar nog een afspraak hadden staan...
Bij Mandemakers is nu ook de actieweek, waardoor de aanbieding ook zonder onderhandelen (waar we niet de beste in zijn) al mooi was. Daarop boden ze natuurlijk nog extra korting als we vandaag zouden overwegen te tekenen en toen na een tegenbod kwamen ze ons nog verder tegemoet.
Uiteindelijk de keuken gekocht voor 23.750 euro.
:strip_exif()/f/image/b0q4gZBpmGga9H7VsaML2koL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lQVyefa7JJHtO7msxEt8z6wY.jpg?f=fotoalbum_large)
We hebben nu dus een eiland van 360 bij 120 met daarop een Bora Puru en aan het einde een bar. Het blad is van Top Core en 5 cm dik. Het blad wordt ook doorgetrokken in de drie stollen. Aan de wand-kant van het eiland komen 4 laden van 120, aan de andere kant 4 gewone kastjes.
In de wand zit een nis van 2 meter met de wasbak. Van links naar rechts komen in de wand een grote vriezer (Siemens IQ500, KI81RSDE0), een combie oven (Siemens IQ700, CM836GNB6) en een vaatwasser op hoogte (Siemens IQ500, SN85D02QE), kastruimte, gootsteenkastje met Quooker Flex en Combi+ boiler en het Quooker zeeppompje, kastruimte, nogmaals exact dezelfde combioven en als laatste de koelkast (Siemens IQ500, KI81RSDE0).
Bij Avanti was het op zich prima, maar hadden we niet zo’n klik met de verkoper. Superkeukens ging ook wel goed, maar de kwaliteit van de keukens hadden we het gevoel bij dat die iets lager was (prijs dan ook wel). Bovendien vergaten ze afspraken na te komen en las ik zojuist ook nog een negatieve ervaring over Superkeukens Beuningen, waar wij ook geweest zijn.
Bij Klomp Keukens zijn we heel goed geholpen en zij kwamen met hele goede suggesties. Alleen het toesturen van een offerte duurde wat lang. Die hebben we na anderhalve week nog niet, waardoor ze nu de pech hebben dat Mandemakers goede verkopers heeft en we daar nog een afspraak hadden staan...
Bij Mandemakers is nu ook de actieweek, waardoor de aanbieding ook zonder onderhandelen (waar we niet de beste in zijn) al mooi was. Daarop boden ze natuurlijk nog extra korting als we vandaag zouden overwegen te tekenen en toen na een tegenbod kwamen ze ons nog verder tegemoet.
:strip_exif()/f/image/b0q4gZBpmGga9H7VsaML2koL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lQVyefa7JJHtO7msxEt8z6wY.jpg?f=fotoalbum_large)
We hebben nu dus een eiland van 360 bij 120 met daarop een Bora Puru en aan het einde een bar. Het blad is van Top Core en 5 cm dik. Het blad wordt ook doorgetrokken in de drie stollen. Aan de wand-kant van het eiland komen 4 laden van 120, aan de andere kant 4 gewone kastjes.
In de wand zit een nis van 2 meter met de wasbak. Van links naar rechts komen in de wand een grote vriezer (Siemens IQ500, KI81RSDE0), een combie oven (Siemens IQ700, CM836GNB6) en een vaatwasser op hoogte (Siemens IQ500, SN85D02QE), kastruimte, gootsteenkastje met Quooker Flex en Combi+ boiler en het Quooker zeeppompje, kastruimte, nogmaals exact dezelfde combioven en als laatste de koelkast (Siemens IQ500, KI81RSDE0).
Photofacts; weblog over fotografie..
Welk merk keuken heb je nu gekocht dan?Elja schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:07:
Gisteren na een half jaar hier meelezen en bezoekjes aan Avanti Keukens, Superkeukens, Klomp Keukens een keuken gekocht bij Mandemakers. Ondanks de extra terughoudendheid bij de DMG winkel.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Welk materiaal fronten ben je op uitgekomen?
Klomp gaf bij mij aan dat ze twee weken nodig hadden om een offerte en tekening te maken waar gelijk een nieuwe afspraak aan vast zat om die te bespreken, bij jou niet dan?. Nu wacht ik wel iets langer op de orderbevestiging, maar goed dat is afronding.
Het huismerk van Mandemakers, de Mandemakers Collectie.Linkser schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:29:
[...]
Welk merk keuken heb je nu gekocht dan?
Welk materiaal fronten ben je op uitgekomen?
Klomp gaf bij mij aan dat ze twee weken nodig hadden om een offerte en tekening te maken waar gelijk een nieuwe afspraak aan vast zat om die te bespreken, bij jou niet dan?. Nu wacht ik wel iets langer op de orderbevestiging, maar goed dat is afronding.
Qua materiaal heb ik me bij geen enkele aanbieder heel erg verdiept. Gewoon wat er geadviseerd wordt en dan in de praktijk even kijken en voelen.
Klomp gaf bij ons ook aan dat ze twee weken nodig hadden. Niet direct met nieuwe afspraak om die dan ook te bespreken. Het plan was ook om die offerte af te wachten, maar Mandemakers speelt daar dus handig op in door direct met een extra aanbieding te komen.
Overigens waren we al eerder bij Mandemakers geweest voor een complete offerte. Toen hebben we aangeven zeker nog geen definitieve keuze te gaan maken. Nu waren we verder in dat proces.
Ik had niet het idee dat Klomp voordeliger zou uitpakken.
En ik verwacht trouwens daar nog wel terug te gaan voor ander maatwerk voor ons huis. Ze hebben een goede indruk achter gelaten.
Zit de koelkast nu bij het bar gedeelte?Elja schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:07:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zou persoonlijk de vriezer omdraaien in dat geval, als je kookt zul je toch vaker in de koelkast moeten zijn dan de vriezer. Is ook dichterbij de woonruimte lijkt mij?
Mooie keuken! Mandemakers heeft natuurlijk een vrij agressieve wijze van zaken doen maar tegelijkertijd geven ze ook verdomd interessante prijzen. Ook wij komen uiteindelijk goedkoopste uit bij Mandemakers en de offertes konden wij goed vergelijken.Elja schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:37:
[...]
Het huismerk van Mandemakers, de Mandemakers Collectie.
Qua materiaal heb ik me bij geen enkele aanbieder heel erg verdiept. Gewoon wat er geadviseerd wordt en dan in de praktijk even kijken en voelen.
Klomp gaf bij ons ook aan dat ze twee weken nodig hadden. Niet direct met nieuwe afspraak om die dan ook te bespreken. Het plan was ook om die offerte af te wachten, maar Mandemakers speelt daar dus handig op in door direct met een extra aanbieding te komen.
Overigens waren we al eerder bij Mandemakers geweest voor een complete offerte. Toen hebben we aangeven zeker nog geen definitieve keuze te gaan maken. Nu waren we verder in dat proces.
En ik verwacht trouwens daar nog wel terug te gaan voor ander maatwerk voor ons huis. Ze hebben een goede indruk achter gelaten.
Dat denk ik ook niet, is ook wel een compleet ander type keuken dan natuurlijk.Elja schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:37:
[...]
Voor de geïnteresseerden. NEFF komt volgend jaar ook met een 'graphite grey' look ipv aluminium/rvs.
Om die reden was NEFF bij ons afgevallen en wilden we voor Siemens of Bosch apparatuur gaan. Hiermee is NEFF toch weer een kanshebber. Volgens mij kun je hier ook de +/- 40% korting op adviesprijs hanteren toch, of zit er over het algemeen wat minder korting op Neff?
Daarnaast kunnen zij een lijst leveren die aan de zijkant over de gehele lengte van twee ovens loopt.
Om die reden was NEFF bij ons afgevallen en wilden we voor Siemens of Bosch apparatuur gaan. Hiermee is NEFF toch weer een kanshebber. Volgens mij kun je hier ook de +/- 40% korting op adviesprijs hanteren toch, of zit er over het algemeen wat minder korting op Neff?
Daarnaast kunnen zij een lijst leveren die aan de zijkant over de gehele lengte van twee ovens loopt.
:strip_exif()/f/image/ua2MLvid4myXueJuCYZWGwe2.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door SquareOne op 31-10-2020 16:30 ]
Nee, de koelkast zit helemaal rechts, direct tegenover de kookplaat dus.Source90 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:07:
[...]
Zit de koelkast nu bij het bar gedeelte?
Zou persoonlijk de vriezer omdraaien in dat geval, als je kookt zul je toch vaker in de koelkast moeten zijn dan de vriezer. Is ook dichterbij de woonruimte lijkt mij?
De vriezer zit juist in het verste punt.
Ja, mits je een beetje onderhandelt (of bij de juiste acties binnenloopt) zijn de prijzen volgens mij best goed. Echt agressief zou ik de verkoop niet per se noemen, maar wel commercieel ingesteld.Resdogg schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:37:
[...]
Mooie keuken! Mandemakers heeft natuurlijk een vrij agressieve wijze van zaken doen maar tegelijkertijd geven ze ook verdomd interessante prijzen. Ook wij komen uiteindelijk goedkoopste uit bij Mandemakers en de offertes konden wij goed vergelijken.
Ruben, de verkoper die wij bij Mandemakers Beuningen hadden vond ik erg prettig. Hij dacht praktisch mee en was helemaal niet verkoperig. Uiteindelijk vond ik het advies bij Klomp overigens nog beter, daar denken ze (vanwege al het mogelijke maatwerk waarschijnlijk) in veel meer mogelijkheden.
Ja, daar zal zeker ook verschil in zitten.Linkser schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:45:
[...]
Dat denk ik ook niet, is ook wel een compleet ander type keuken dan natuurlijk.
Al denk ik dat deze keuken van Mandemakers ook probleemloos 20 jaar of langer zou moeten kunnen meegaan.
We hebben vandaag getekend bij Siematic in Amsterdam. Uiteindelijk 38.400 (was 43.000) voor de hele keuken. Even wachten op de nieuwe renders, dan zal ik binnenkort zal ik eea online zetten. We hebben er best nog wat bijgeplust en de Siematic flagship store was uiteindelijk goedkoper dan de Keukenmaxx in Hoofddorp, ondanks de "beste prijs garantie".
We hebben er bovenop onze initiële offerte nog een glazen kast van 220cm (zwart geborsteld aluminium deur frame) bij gedaan en een 'kruidentuin' op het eind van het eiland. Daarnaast hebben we nu een Gaggenau kookplaat met flexzones en afzuiging ipv de Bora X Pure (ze konden geen bora leveren). En een Miele wijnkoeler van 88cm met oven van 60cm en warmhoudlade (Thanks @ @Kapitein Merijn voor de tip dat alleen Miele dit goed kon) incl. speciaal frame zodat het nu een mooi afgedicht 'vierkant' is van 90x120cm. De 'onzichtbare apparatuur' zoals koelkast en vaatwasser is Siemens IQ500.
:fill(white):strip_exif()/f/image/WreSjWaQP6c1TDhF3TRaHer6.png?f=user_large)
We hebben er bovenop onze initiële offerte nog een glazen kast van 220cm (zwart geborsteld aluminium deur frame) bij gedaan en een 'kruidentuin' op het eind van het eiland. Daarnaast hebben we nu een Gaggenau kookplaat met flexzones en afzuiging ipv de Bora X Pure (ze konden geen bora leveren). En een Miele wijnkoeler van 88cm met oven van 60cm en warmhoudlade (Thanks @ @Kapitein Merijn voor de tip dat alleen Miele dit goed kon) incl. speciaal frame zodat het nu een mooi afgedicht 'vierkant' is van 90x120cm. De 'onzichtbare apparatuur' zoals koelkast en vaatwasser is Siemens IQ500.
:fill(white):strip_exif()/f/image/WreSjWaQP6c1TDhF3TRaHer6.png?f=user_large)
/f/image/X89qHYuGVYPvp5tS6gpUBOpn.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 26% gewijzigd door JackBol op 31-10-2020 15:48 ]
Kijk aan. Was er nog veel verschil in deskundigheid? Zou je wel verwachten natuurlijk. Heb je trouwens ook lade- en kastinrichtingen meegenomen?JackBol schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:45:
We hebben vandaag getekend bij Siematic in Amsterdam. Uiteindelijk 38.400 (was 43.000) voor de hele keuken. Even wachten op de nieuwe renders, dan zal ik binnenkort zal ik eea online zetten. We hebben er best nog wat bijgeplust en de Siematic flagship store was uiteindelijk goedkoper dan de Keukenmaxx in Hoofddorp, ondanks de "beste prijs garantie".
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ben benieuwd naar de renders.
Siematic toonde creativiteit in keukenontwerp. Keukenmaxx was creatief in de marge verhogen.Resdogg schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 18:29:
[...]
Kijk aan. Was er nog veel verschil in deskundigheid? Zou je wel verwachten natuurlijk. Heb je trouwens ook lade- en kastinrichtingen meegenomen?
Ben benieuwd naar de renders.
Op basis van bekende prijzen heb ik de offerte een beetje teruggerekend.
Meubels en blad staan er vrijwel netto in. Op de apparatuur zit gecombineerd zo’n 35% korting maar ik weet niet exact hoe dat verdeeld is.
Montage is hoog, maar prijs onder de streep is acceptabel dus dat maakt me niet zoveel uit.
Members only:
Inloggen
[ Voor 117% gewijzigd door JackBol op 31-10-2020 21:29 ]
Offerte nummer 5 komt weer op € 30.000. Het blijkt niet uit te maken waar we heen gaan, onze wensen kosten 30k.
Waarschijnlijk gaat dit 'm wel worden. We hebben een Dekton blad gekozen waar we erg enthousiast over zijn, het eiland 10cm ingekort zodat het blad uit één stuk kan. Dekton Trilium:
:strip_exif()/f/image/RPPXw0fVaIrhMb1KZWbVI76X.jpg?f=fotoalbum_large)
De keuken is van Sachsen, wat minder bekend in Nederland, geoffreerd door Keukenstudio Rijnmond.
Het moet er dan zo uit komen te zien:
Waarschijnlijk gaat dit 'm wel worden. We hebben een Dekton blad gekozen waar we erg enthousiast over zijn, het eiland 10cm ingekort zodat het blad uit één stuk kan. Dekton Trilium:
:strip_exif()/f/image/RPPXw0fVaIrhMb1KZWbVI76X.jpg?f=fotoalbum_large)
De keuken is van Sachsen, wat minder bekend in Nederland, geoffreerd door Keukenstudio Rijnmond.
Het moet er dan zo uit komen te zien:
:strip_exif()/f/image/fMPKcMBae9U5kU0mXchW3zQe.jpg?f=fotoalbum_large)
Welcome to the club! Die ervaring had ik een week of 5 geleden.Dengra schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:50:
Offerte nummer 5 komt weer op € 30.000. Het blijkt niet uit te maken waar we heen gaan, onze wensen kosten 30k.
Trillium is erg mooi, daar hebben wij ook nog naar gekeken.
@Dengra Ik ben ook gecharmeerd van Dekton. Ga je je spoelbak onderbouw doen icm het dekton blad? Ze raden het af. Maar met een 2cm dik blad kan het wel, zei Consentino.
Ik vind onderbouw stukken mooier namelijk
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 31-10-2020 22:13 ]
Moest ff kijken naar de juiste terminologie, het wordt vlakinbouw. We hebben de Reginox Ohio in de kleur midnight sky geoffreerd gekregen en die vinden we erg mooi.Anoniem: 36835 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 22:12:
@Dengra Ik ben ook gecharmeerd van Dekton. Ga je je spoelbak onderbouw doen icm het dekton blad? Ze raden het af. Maar met een 2cm dik blad kan het wel, zei Consentino.
Edit: ik vind onderbouw juist niet mooier
[ Voor 4% gewijzigd door Dengra op 31-10-2020 22:22 ]
Ja, het is niet dat elke keuken exact dezelfde samenstelling had. De één wat duurder door maatwerk, de andere door het merk. Maar al met al kwamen ze alle 5 tussen de 29 en 32k.JackBol schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 22:04:
[...]
Welcome to the club! Die ervaring had ik een week of 5 geleden.
Trillium is erg mooi, daar hebben wij ook nog naar gekeken.
Bij deze krijgen we maatwerk op de korpushoogte en alle apparatuur zonder compromis. Een wat duurder front en blad maar het merk is dus weer wat goedkoper waardoor het totaal weer op hetzelfde uitkomt
Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1