Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:36
We moeten 22 november ons leidingschema inleveren.
Nog tips/advies mbt onderstaande?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-RkuAplgvBktR6xbiQrpFR4x3Vw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5hJ3lShHldC1YAeZUZs31kMN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lXUgYwxpcUjzvvvBYAruQXTFnT4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lpOyznseoygyn8wvJcDKDb4H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aa_C8z-XMFx4PDpc5JeqnPaKesI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b31qrAS2pqp5oeLTQ7Z91Jpp.jpg?f=fotoalbum_large

Aantal vragen/opmerkingen:
- #11 is een WCD tbc spotjes en een aantal stopcontacten die ik in de ombouw willen laten verwerken - vandaar dat die nu achter de ombouw valt
- Is het gebruikelijk de stopcontacten van koel/vries en ovens nooit achter deze apparaten te plaatsen?
- mogelijk wil ik nog een stopcontact bij plaatsen in het eiland, kan dan van de perilex worden 'afgetapt' of vergt dat een aparte WCD?

[ Voor 19% gewijzigd door SquareOne op 01-11-2020 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtwurm
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09-2024
wij overwegen een Bora (zoals zovelen) . Enige twijfel is : recirculatie of afvoer naar buiten. Ik heb echt een hekel aan luchtjes in huis (van bijv.hutspot, pannenkoeken bakken, uien). Mijn huidige kap (afvoer naar buiten) haalt echt zo goed als alle luchtjes uit de lucht.. Afvoer naar buiten (eiland) kan via kruipruimte en dan naar buiten in garagemuur

Verder zoek ik overzicht van merken; dwz . Siemens en Bosch zijn een "setje" en zo zijn er meer..

qua apparatuur neigen we nu naar Siemens overigens...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

houtwurm schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:13:
wij overwegen een Bora (zoals zovelen) . Enige twijfel is : recirculatie of afvoer naar buiten. Ik heb echt een hekel aan luchtjes in huis (van bijv.hutspot, pannenkoeken bakken, uien). Mijn huidige kap (afvoer naar buiten) haalt echt zo goed als alle luchtjes uit de lucht.. Afvoer naar buiten (eiland) kan via kruipruimte en dan naar buiten in garagemuur

Verder zoek ik overzicht van merken; dwz . Siemens en Bosch zijn een "setje" en zo zijn er meer..

qua apparatuur neigen we nu naar Siemens overigens...
Voor mij was de doorslaggevende factor het energieverlies. Ik ben druk bezig om mijn woning zo energieneutraal te maken, en door dat gat in de muur gooi je elk jaar massas aan energie weg.

Een Bora doet 580 m3/h = 750kg/h lucht afvoeren.
Om 1 kg lucht 1 °C in temperatuur te laten stijgen is er 1 kJ warmte nodig.
Een afzuigkap naar buiten kost je dus 750 kJ per graad temperatuurverschil tussen binnen en buiten.
Een verschil van 10 graden tussen buiten en binnen is dan 7,5MJ (~2kWh).

Deze lucht gaat niet langs je WTW dus je hebt een rendement van 0.
Een verwarmingsunit met een COP van 4 heeft dus 0,5kW nodig. (= +/- 12 cent).

Als je de afzuiger elke dag een uur aan hebt, kost je dat €180 per jaar aan aan energie.

Wij hadden initieel ook naar Bora X Pure zitten kijken, maar nu dus de Gaggenau CV282101 geeindigd omdat onze leverancier geen Bora kon leveren en de Gaggenau wel voor vrijwel de zelfde prijs. In onze ogen net wat mooier dan de 'Knightrider look' van de Siemens.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:44
JackBol schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:14:
[...]

Voor mij was de doorslaggevende factor het energieverlies. Ik ben druk bezig om mijn woning zo energieneutraal te maken, en door dat gat in de muur gooi je elk jaar massas aan energie weg.

Een afzuigkap naar buiten kost je dus 750 kJ per graad temperatuurverschil tussen binnen en buiten.

Als je de afzuiger elke dag een uur aan hebt, kost je dat €180 per jaar aan aan energie.

Wij hadden initieel ook naar Bora X Pure zitten kijken, maar nu dus de Gaggenau CV282101 geeindigd omdat onze leverancier geen Bora kon leveren en de Gaggenau wel voor vrijwel de zelfde prijs. In onze ogen net wat mooier dan de 'Knightrider look' van de Siemens.
Ter vergelijking met de Bora, mag ik vragen voor hoeveel de Gaggenau op de offerte is gezet? "Vrijwel dezelfde" is een ruim begrip in het fluctuerende prijzen circus van keukenland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Source90 schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:26:
[...]

Ter vergelijking met de Bora, mag ik vragen voor hoeveel de Gaggenau op de offerte is gezet? "Vrijwel dezelfde" is een ruim begrip in het fluctuerende prijzen circus van keukenland.
Ja dat is een goede vraag. Daar heb ik geen exact antwoord op, aangezien alles geblend is.

Maar de Bora X Pure is ongeveer €3000 netto en de Gaggenau is ongeveer €4700 bruto. Aangezien Gaggenau onderdeel is van BSH verwacht ik ook richting de 35~40% korting, dus €2820~3055.

Hier zie je mijn apparatenlijst, in de offert voor de netto prijs van €10500 (35% gemiddeld) maar ik weet niet hoe dat verdeeld is over de rest van de onderdelen (meubels, blad e.d.).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e_mR56iM1FqK_JvfXGHO9y-KRdQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vsv3aohsTftfv2fPc9rY93Ll.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
JackBol schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:30:
[...]

Ja dat is een goede vraag. Daar heb ik geen exact antwoord op, aangezien alles geblend is.

Maar de Bora X Pure is ongeveer €3000 netto en de Gaggenau is ongeveer €4700 bruto. Aangezien Gaggenau onderdeel is van BSH verwacht ik ook richting de 35~40% korting, dus €2820~3055.

Hier zie je mijn apparatenlijst, in de offert voor de netto prijs van €10500 (35% gemiddeld) maar ik weet niet hoe dat verdeeld is over de rest van de onderdelen (meubels, blad e.d.).

[Afbeelding]
Kan (zo snel) ook niet echt vergelijkingen vinden met BORA. Bora lijkt in de meeste vergelijkingen heilig en merken als Gaggenau worden niet eens meegenomen.

Ben benieuwd of Gaggenau ook aan de 40% zit, vraag het mij af. Was al een hele opgave om bij Inspiratiehuis 20|20 info te krijgen over dat merk. Werd regelmatig verwezen naar Siemens, Neff of Bosch. Alsof je eerst kredietwaardigheid moest aantonen voordat je in het Gaggenau gedeelte naar binnen mocht 😂

[ Voor 4% gewijzigd door Source90 op 01-11-2020 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog de reactie van Cosentino betreffende onderbouw spoelbakken met een Dekton blad.
Dekton is de meest harde steensoort op de markt maar het blijft een gebakken product waardoor stootschade zou kunnen ontstaan. Echter het is niet zo dat dit bij Silestone dit niet kan gebeuren het betreft ook gewoon een steensoort maar door de harsen als bindmiddel kan dit iets meer handelen. Dekton is echter veel harder als donkere granieten, keramieken of marmers waardoor het bij dit materiaal stootschade veel meer aan de orde is als bij Dekton. Zelf adviseren wij ook liever een vlakinleg spoelbak bij Dekton en indien onderbouw gewenst is adviseren we een materiaaldikte van 2cm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:50
JackBol schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:14:
[...]

Maar in de meeste huizen heb je maar 5 maanden verwarming nodig. Dus dan blijft er maar zo'n 75 euro over aan kosten.

Daarnaast moet je dat actieve kool filter vervangen bij 150 draaiuren, dus minimaal 2x per jaar als je hem elke dag een uur aan hebt. Dat is ook niet echt positief voor het milieu en kost je bovendien minimaal 120 euro per jaar.

Ik snap het argument van een energie neutraal huis wel en in de meeste nieuwbouwhuizen ben je zelfs verplicht om recirculatie te nemen.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

evleerdam schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:50:
[...]

Maar in de meeste huizen heb je maar 5 maanden verwarming nodig. Dus dan blijft er maar zo'n 75 euro over aan kosten.

Daarnaast moet je dat actieve kool filter vervangen bij 150 draaiuren, dus minimaal 2x per jaar als je hem elke dag een uur aan hebt. Dat is ook niet echt positief voor het milieu en kost je bovendien minimaal 120 euro per jaar.

Ik snap het argument van een energie neutraal huis wel en in de meeste nieuwbouwhuizen ben je zelfs verplicht om recirculatie te nemen.
Wij zijn ook verplicht om recirculatie te nemen, maar als je nadat je de sleutel hebt een gat in de muur boort komt er iemand iets van zeggen ;)

Overigens klopt het dat je maar 5 maanden stookt, maar dat betekent wel dat het gemiddelde temperatuur verschil meer dan 10C is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:23
SquareOne schreef op zondag 1 november 2020 @ 10:27:
We moeten 22 november ons leidingschema inleveren.
Nog tips/advies mbt onderstaande?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Aantal vragen/opmerkingen:
- #11 is een WCD tbc spotjes en een aantal stopcontacten die ik in de ombouw willen laten verwerken - vandaar dat die nu achter de ombouw valt
- Is het gebruikelijk de stopcontacten van koel/vries en ovens nooit achter deze apparaten te plaatsen?
- mogelijk wil ik nog een stopcontact bij plaatsen in het eiland, kan dan van de perilex worden 'afgetapt' of vergt dat een aparte WCD?
Je maten kloppen niet overal, soms staat er 50mm maar lijkt het wel 950mm vanuit de muur.
Soms heb je de eenheid verkeerd of mis je een 0 (mm vs cm).
Even goed naar kijken nog.

Wil je wcd expres niet achter de apparatuur moet je in de andere kast wel een gat in de achterwand maken.
Veel apparatuur is makkelijk naar voren te halen met de stekker er nog aan.
Ik denk dat ik ze er gewoon recht achter zou doen..

Hoe hoog is je plint? Anders zouden daar eventueel nog wcd's kunnen?

De koof/ombouw wordt gestuct? Dan zou ik daar zeker geen WCD in verwerken, je moet er wel nog bij kunnen..

Perilex weet ik helaas niet.

Edit: het lijkt erop alsof je nummer 2 bemaat vanaf nummer 1, en nummer 3 vanaf 2 etc, terwijl je maatlijn wel naar 1 punt loopt, dat is niet logisch.
Doe alles (maatlijnen + maten) vanaf 1 punt.

[ Voor 4% gewijzigd door mitsumark op 01-11-2020 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
evleerdam schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:50:
[...]

In die 5 wintermaanden is het temperatuurverschil (hopelijk) veel meer dan die 10 graden.

Wij krijgen nu een afzuigkap van Novy met hun Pure filter en die hoef je pas na +/- 900 uur te vervangen wat eens in de 3 a 4 jaar zou zijn met 1 uur per dag draaien. En dat filter kost dan 120-130 euro begreep ik.

Dus dat maakt alweer een heel ander kostenplaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
mitsumark schreef op zondag 1 november 2020 @ 15:30:
[...]
Wil je wcd expres niet achter de apparatuur moet je in de andere kast wel een gat in de achterwand maken.
Je wilt het liefst niet met je apparaten gaan rommelen als de stekker nog of al in het stopcontact zit.
Het is vrij gangbaar om die stopcontacten achter andere kasten te plaatsen. In alle keuken die ik ooit gehad heb was dat ook zo gedaan. En ook op de tekening van onze nieuwe keuken heeft de leverancier alle WCD's naast of onder de apparaten gezet. Dat doen ze vast niet voor de lol.

Zou het even goed nakijken voor je ze achter de apparaten tekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Farmerwood schreef op zondag 1 november 2020 @ 15:35:
[...]
Je wilt het liefst niet met je apparaten gaan rommelen als de stekker nog of al in het stopcontact zit.
Het is vrij gangbaar om die stopcontacten achter andere kasten te plaatsen. In alle keuken die ik ooit gehad heb was dat ook zo gedaan. En ook op de tekening van onze nieuwe keuken heeft de leverancier alle WCD's naast of onder de apparaten gezet. Dat doen ze vast niet voor de lol.

Zou het even goed nakijken voor je ze achter de apparaten tekent.
Zeker iets om over na te denken.
Meestal zit een apparaat met 2 of 4 schroefjes, heb je zo los. Haast handiger dan een kastje leegruimen omdat je anders niet bij de stekker kan?
Daadwerkelijk (elektrische) reparaties uitvoeren op locatie, gebeurt dat nog? Dat "rommelen" is anders niks anders dan erin en eruit schuiven.
Ik denk dat ik de meeste WCD inderdaad achter de plint of net boven de hoge kasten heb, dat laatste is met een ombouw ook niet zo handig.

Wat betreft afzuiging:
De geur van lekker eten, heerlijk om nog een uurtje in huis te hebben :D
Dingen die stinken (bv frituurpan) moet je sowieso niet binnen doen.
En dan heb je nog gourmet, maar dat doe je ook niet bij de afzuiging in de keuken (en maar 2x per jaar :)).
Je kunt ook de algehele (mech) ventilatie hoger zetten en/of ramen open, die paar keer dat je dat vanwege rook/stank nodig vindt.

[ Voor 4% gewijzigd door mitsumark op 01-11-2020 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtwurm
het verbruik van de afzuiging is voor mij niet de doorslag gevende factor. Mij gaat het om de geuren. Ik heb zo'n hekel aan geuren die lang blijven hangen.. Als ik hutspot maak moet ik dat niet de volgende dag nog ruiken. Recirculatie is volgens mij vrij standaard bij die Bora dingen..

Ik ben enorm aan het stoeien met nieuwe keuken indeling en kom er niet uit.. bij keukenboer was schiereiland in getekend.. maar of dat nu zo praktisch is. We hebben nog geen tekeningen van de te bouwen uitbouw dus het is ook lastig intekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Je kunt de uitbouw ook om de keuken heen tekenen? Ik bedoel, je maakt de uitbouw toch voor een specifiek doel?
En anders weet je grof de maten wel, breedte, lengte, ramen/deuren?
Heb je al een voorbeeld?

Als de geuren er de dag erna nog hangen heb je sowieso onvoldoende ventilatie denk ik?
Of niet goed opgeruimd (vieze pan of de knaks nog op de kookplaat?).
Mijn afzuigkap staat letterlijk nooit aan en ruik inderdaad na een paar uur soms nog wel wat, maar de volgende dag zeer zeker niet.
Mech ventilatie staat doorgaans op standje 2 van 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
houtwurm schreef op zondag 1 november 2020 @ 16:04:
Recirculatie is volgens mij vrij standaard bij die Bora dingen..
Euhh, nee hoor. Bora biedt alle apparaten aan als afvoer en recirculatie variant. Dus die keus mag je zelf maken. Als jij liever afvoer hebt dan recirculatie: lekker doen (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
mitsumark schreef op zondag 1 november 2020 @ 15:30:
[...]

Je maten kloppen niet overal, soms staat er 50mm maar lijkt het wel 950mm vanuit de muur.
Soms heb je de eenheid verkeerd of mis je een 0 (mm vs cm).
Even goed naar kijken nog.

Hoe hoog is je plint? Anders zouden daar eventueel nog wcd's kunnen?

De koof/ombouw wordt gestuct? Dan zou ik daar zeker geen WCD in verwerken, je moet er wel nog bij kunnen..

Perilex weet ik helaas niet.

Edit: het lijkt erop alsof je nummer 2 bemaat vanaf nummer 1, en nummer 3 vanaf 2 etc, terwijl je maatlijn wel naar 1 punt loopt, dat is niet logisch.
Doe alles (maatlijnen + maten) vanaf 1 punt.
Dank voor je input. Ik had sowieso verkeerde versie geüpload zag ik. 8)7
Zal nog even naar je opmerking in de edit kijken :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-RkuAplgvBktR6xbiQrpFR4x3Vw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5hJ3lShHldC1YAeZUZs31kMN.jpg?f=fotoalbum_large

Achter de plint durf ik niet aan: overweeg de ombouw op onderstaande wijze waardoor de hoge kasten zwevend lijken in de wand. Bij het spoeldeel niet helemaal bovenlangs maar zijpanelen gewoon tot onder het blad.
Ben me ervan bewust dat de keuken op de 'technische tekening' nog een plint en zijpanelen tot op de vloer bevat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N1goVhYz69Jx6Ph-tQ8N5Wg67eE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0O3bRWi54zk2yeG3hmoNSm7s.jpg?f=fotoalbum_large

Voor wat betreft de stroom in de ombouw. Er zal altijd één stroompunt achter de ombouw vallen t.b.v. elektra naar spotjes die bovenin de koof komen. De schakelaar van die spots wil ik in de rechterzijwand van de ombouw verwerken. Omdat daar dan toch elektra ligt kan ik net zo goed nog twee WCDs in hetzelfde raampje naast die schakelaar plaatsen. Wellicht wel handig om punt 11 op gelijke hoogte als 12 te zetten. Op die hoogte komt ook de schakelaar.

[ Voor 42% gewijzigd door SquareOne op 01-11-2020 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtwurm
mitsumark schreef op zondag 1 november 2020 @ 16:21:
Je kunt de uitbouw ook om de keuken heen tekenen? Ik bedoel, je maakt de uitbouw toch voor een specifiek doel?
En anders weet je grof de maten wel, breedte, lengte, ramen/deuren?
Heb je al een voorbeeld?

Als de geuren er de dag erna nog hangen heb je sowieso onvoldoende ventilatie denk ik?
Of niet goed opgeruimd (vieze pan of de knaks nog op de kookplaat?).
Mijn afzuigkap staat letterlijk nooit aan en ruik inderdaad na een paar uur soms nog wel wat, maar de volgende dag zeer zeker niet.
Mech ventilatie staat doorgaans op standje 2 van 4.
natuurlijk heb ik de globale maten wel, maar vooral.. past de tafel op de manier die ikwil.Ik heb ruzie met floorplanner (lees ik ben daar niet handig in )

En ik heb juist nu GEEN geurtjes want goede afzuigkap

Uitbouw is puur zodat we een woonkeuken hebben.We bouwen 4 meter uit over 5 meter breedte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtwurm
masaman schreef op zondag 1 november 2020 @ 16:57:
[...]

Euhh, nee hoor. Bora biedt alle apparaten aan als afvoer en recirculatie variant. Dus die keus mag je zelf maken. Als jij liever afvoer hebt dan recirculatie: lekker doen (y)
Ja dat snap ik, nogmaals..met welke variant heb je beste geur verwijdering en hoe is het ding sowieso qua geur, dát is wat ik graag wil weten. Dat het mooi is weet ik.. maar werkt het ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
houtwurm schreef op zondag 1 november 2020 @ 17:22:
[...]

Ja dat snap ik, nogmaals..met welke variant heb je beste geur verwijdering en hoe is het ding sowieso qua geur, dát is wat ik graag wil weten. Dat het mooi is weet ik.. maar werkt het ook goed?
Voor wat betreft afzuiging in de kookplaat is de Bora één van de beste, zo niet de beste.
De filters werken vast prima - anders werden ze vast niet zo vaak aanbevolen en als warme broodjes verkocht. Ben er wel van overtuigd dat indien je daarbuiten kunt afzuigen altijd beter is voor de geur. Dat staat los van de discussie of het handig is voor je binnen klimaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Mag ik vragen wat je kwijt was voor de Gaggenau CV282101, ik vind hem erg mooi

quote]JackBol schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:14:
[...]

[/quote]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

brutus26 schreef op zondag 1 november 2020 @ 20:30:
Ik weet het niet exact maar ik denk vergelijkbaar met de bora puxu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-05 22:03
Dengra schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 22:20:
[...]

Ja, het is niet dat elke keuken exact dezelfde samenstelling had. De één wat duurder door maatwerk, de andere door het merk. Maar al met al kwamen ze alle 5 tussen de 29 en 32k.

Bij deze krijgen we maatwerk op de korpushoogte en alle apparatuur zonder compromis. Een wat duurder front en blad maar het merk is dus weer wat goedkoper waardoor het totaal weer op hetzelfde uitkomt :) .
Heb je nog onderhandeld over de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dengra
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-09 21:42
hallom schreef op zondag 1 november 2020 @ 22:32:
[...]

Heb je nog onderhandeld over de prijs?
Nog niet maar dat gaan we wel doen. Er lijkt nog wel wat ruimte te zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
SquareOne schreef op zondag 1 november 2020 @ 17:03:
[...]

Achter de plint durf ik niet aan: overweeg de ombouw op onderstaande wijze waardoor de hoge kasten zwevend lijken in de wand. Bij het spoeldeel niet helemaal bovenlangs maar zijpanelen gewoon tot onder het blad.
Ben me ervan bewust dat de keuken op de 'technische tekening' nog een plint en zijpanelen tot op de vloer bevat.
[Afbeelding]
Hoe gaat dat met de vaatwasser? Deze staan normaalgezien gewoon op de grond?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Xander schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:10:
[...]

Hoe gaat dat met de vaatwasser? Deze staan normaalgezien gewoon op de grond?
Alle kasten staan gewoon op de grond voor zover ik weet. Ipv de standaard plint komt er dan een gestucte plint. Maar heb de details nog niet met keukenleverancier besproken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
SquareOne schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:11:
[...]

Alle kasten staan gewoon op de grond voor zover ik weet. Ipv de standaard plint komt er dan een gestucte plint. Maar heb de details nog niet met keukenleverancier besproken.
Ja, maar in tegenstelling tot een kast, wil je de vaatwasser nog wel een keer naar voren kunnen halen.

Dan is voor de pootjes langs stucen niet zo'n geweldig plan.

Normaal demonteer je dus de plint bij werkzaamheden aan de vaatwasser. En ja die dingen gaan helaas wel eens kapot. :+

[ Voor 11% gewijzigd door Xander op 02-11-2020 10:21 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Xander schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:14:
[...]

Ja, maar in tegenstelling tot een kast, wil je de vaatwasser nog wel een keer naar voren kunnen halen.

Dan is voor de pootjes langs stucen niet zo'n geweldig plan.

Normaal demonteer je dus de plint bij werkzaamheden aan de vaatwasser. En ja die dingen gaan helaas wel eens kapot. :+
Goed punt, daar heb ik inderdaad nog niet over nagedacht.
Eens met de keukenzaak bespreken hoe zij dit zien. Zie het niet zitten een hele ombouw af te breken mocht de vaatwasser het begeven.

Wellicht alleen het deel met hoge kasten 'zwevend' laten inbouwen.
Het spoeldeel kan dan of met zijpanelen tot op de vloer en een gewone plint, óf iets verzinnen met een gestucte plint voor dat deel.

[ Voor 14% gewijzigd door SquareOne op 02-11-2020 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtwurm
brutus26 schreef op zondag 1 november 2020 @ 20:30:

quote]JackBol schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:14:
[...]

[/quote]
Dat is voor mij niet echt een meewegend iets, mijn huis is niet energieneutraal en zal dat ook niet geheel worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
JackBol schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:30:
[...]

[Afbeelding]
Je zou voor de wijnkast ook voor de Liebherr EWTgb 1683 kunnen kiezen. Apparaat is technisch identiek (Miele bouwt ze immers niet zelf), adviesprijs ligt € 400 lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

Ik ben even benieuwd, gewoon een algemene vraag. Het valt mij op dat die wijnkasten behoorlijk aan de prijs zijn tov koelkasten/vriezers.

Is dat omdat de afzetmarkt veel kleiner is? Of is de techniek echt heel erg anders waardoor de productiekosten een stuk hoger liggen.

[ Voor 16% gewijzigd door Impry op 02-11-2020 14:26 ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

niels132 schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:39:
[...]

Je zou voor de wijnkast ook voor de Liebherr EWTgb 1683 kunnen kiezen. Apparaat is technisch identiek (Miele bouwt ze immers niet zelf), adviesprijs ligt € 400 lager.
Volgens @Kapitein Merijn kan Miele een perfecte afwerking qua kleur en naden bieden, die je niet met een Liebherr of ander merk kan nabootsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9fNc9aaoYl7IIZcXBWjy-XkOkvk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eYaOZ7ojBsFv0KOtHb9Z7ww5.png?f=fotoalbum_large

Alle keukenleveranciers raden ons aan om nooit twee apparaten van verschillende leveranciers naast elkaar te plaatsen vanwege de kleur/naadverschillen.

[ Voor 32% gewijzigd door JackBol op 02-11-2020 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick451!
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-09 19:30
@SquareOne Zou je mij kunnen vertellen welk merk keuken en keukenfront de keuken op deze foto betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallom
Dengra schreef op maandag 2 november 2020 @ 07:14:
[...]

Nog niet maar dat gaan we wel doen. Er lijkt nog wel wat ruimte te zitten!
Ah nice, houd je me op de hoogte? Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Impry schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:25:
Ik ben even benieuwd, gewoon een algemene vraag. Het valt mij op dat die wijnkasten behoorlijk aan de prijs zijn tov koelkasten/vriezers.

Is dat omdat de afzetmarkt veel kleiner is? Of is de techniek echt heel erg anders waardoor de productiekosten een stuk hoger liggen.
Mensen moeten een koelkast, dus daar kan je je niet echt onderscheiden.
Maar mensen willen een wijnkoeler, dus daar kan je meer voor vragen.

Oerigens zijn er ook inbouw wijnkoelers van <€500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
patrick451! schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:54:
[...]

@SquareOne Zou je mij kunnen vertellen welk merk keuken en keukenfront de keuken op deze foto betreft?
Zeker. Dit is de Siematic SLC lijn in de kleur Onyx Oak (kunstof houtlook).
Deze lijn staat specifiek bekend om de 'kadering' en de specifieke greep in het front.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_WeV4qtwREct-iHvL_oJba4gMVY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bo525LEMgceLsmuTOPrCPjAZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GsP64ZfLTFTQ4MbhuI3yAx_geUg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/slDQKS9tjrj20a49Ci9LXBUC.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-03-2024
Hi allemaal,

Ook wij moeten er helaas aan geloven; mijn vrouw en ik gaan binnenkort verhuizen naar een bestaand appartement en zijn nu aan het kijken naar een mooie keuken.

We zijn inmiddels bij verschillende keukenboeren langs geweest en hebben er nog een aantal bezoeken op de planning staan. Moet zeggen dat we tot nu toe niet echt gecharmeerd zijn over de manier waarop we zijn geholpen. Als dit het niveau is dan moeten we het er maar mee doen. Wel geeft elk bezoek weer nieuwe inzichten.

We hebben de volgende eisen:

• Schiereiland met wanden kast
• Frontjes Hoogglas wit
• Keukenblad van zwart graniet
• Vaatwasser
• Koel/vries combinatie
• Combi oven
• Inductie met afzuiging

We zouden graag een schets met jullie willen delen om te checken of wij iets over het hoofd hebben zien wat betreft de setup. We hebben op dit moment ook een schier eiland maar wel met 1 doorgang van 65 cm breed (werkt prima).

Het muurtje is er op dit moment nog niet en willen we wel hebben om een scheiding te creeren tussen de woonkamer en de keuken. Daarnaast komt er ook nog een extra deur die direct naar de woonkamer gaat (die is er ook nog niet).

Het muurtje staat trouwens niet op de schetsen die we hebben gekregen vandaar ik nog een floorplanner schets heb mee gestuurd.

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-MX6FDl9pwN38H1IoPls4NoknoE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ircg7KHlxzt4awSkEHUGPJaL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DwmGIe2UUs-znwLjumIB7Aa95Os=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ISg76uxD7St4ONoknpiKy9Mp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/POVb-i5QhDb6I502KwH1HqCH9Hg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R2tYThPYIf6hG9FhV5j6Jmj2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X9WjznXIKvK_6dsBrDo4WBQ6R2I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Gie7kSX018z3vQl5SdPWwznJ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

ismael schreef op maandag 2 november 2020 @ 18:48:
We zijn inmiddels bij verschillende keukenboeren langs geweest en hebben er nog een aantal bezoeken op de planning staan. Moet zeggen dat we tot nu toe niet echt gecharmeerd zijn over de manier waarop we zijn geholpen. Als dit het niveau is dan moeten we het er maar mee doen. Wel geeft elk bezoek weer nieuwe inzichten.
Ik ben het met je eens dat het enorm gemixed kan zijn, maar bij 4 van de 5 keukenzaken die we bezocht hebben zijn we uitmuntend geholpen.

Ik heb vandaag zelfs met moeite twee verkopers moeten teleurstellen dat we ergens anders getekend hadden

Mbt. dat muurtje, hoe groot is die doorgang? Ik zou dit minimaal 80~100cm maken of anders een ander plan trekken. Dit ziet er in mijn ogen niet uit.

Waarom geen L-vorm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dengra
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-09 21:42
Hi allemaal,

Ook wij moeten er helaas aan geloven; mijn vrouw en ik gaan binnenkort verhuizen naar een bestaand appartement en zijn nu aan het kijken naar een mooie keuken.

• Frontjes Hoogglas wit
• Vaatwasser
• Koel/vries combinatie
• Combi oven
• Inductie met afzuiging

We zouden graag een schets met jullie willen delen om te checken of wij iets over het hoofd hebben zien wat betreft de setup. We hebben op dit moment ook een schier eiland maar wel met 1 doorgang van 65 cm breed (werkt prima).

Het muurtje is er op dit moment nog niet en willen we wel hebben om een scheiding te creeren tussen de woonkamer en de keuken. Daarnaast komt er ook nog een extra deur die direct naar de woonkamer gaat (die is er ook nog niet).

Het muurtje staat trouwens niet op de schetsen die we hebben gekregen vandaar ik nog een floorplanner schets heb mee gestuurd.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mijn persoonlijke mening, als je zo'n grote ruimte hebt, waarom dan zo'n klein stukje afbakenen voor een net-niet keuken?

Ik zou meer deze kant op gaan (excuse my paint skills) Ofzo... legio mogelijkheden met 60m2.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I2BqluzuMHyrT5TR_MEn5f8wdHs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/j9D3XjCxs6ygy949sFDIwQLZ.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arpeggio
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20:56
Hi allemaal,

• Frontjes Hoogglas wit
• Vaatwasser
• Koel/vries combinatie
• Combi oven
• Inductie met afzuiging

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ben het eens met @Dengra en raad je ook aan om het muurtje te laten vervallen.
Dit is mijn keuken en mijn situatie is vrijwel identiek aan die van jou. De ruimte in mijn appartement is ook ca. 60 m2. Zonder muurtje wordt het veel ruimtelijker.

Zie hier hoe dat eruit ziet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xITeJ3YOsAkxZJ_-7u_vMB2TwUM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BVJGpUl06IHRN8uwQJt1ALfh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YujOei4LSv9rXj4EHhBNcy8g4iA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B0y3NZzreQjA1vutORMlqTgP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
JackBol schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:39:
[...]

Volgens @Kapitein Merijn kan Miele een perfecte afwerking qua kleur en naden bieden, die je niet met een Liebherr of ander merk kan nabootsen.

[Afbeelding]

Alle keukenleveranciers raden ons aan om nooit twee apparaten van verschillende leveranciers naast elkaar te plaatsen vanwege de kleur/naadverschillen.
Ah had even gemist dat je ze op deze manier naast elkaar ging plaatsen. Dan is het idd beter om alles van een merk te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:16

JustDutch

was ambtenaar :)

Als je daar een muurtje maakt, is het dan niet handig om meteen de draairichting van de deur naar de keuken om te draaien. Nu draait die tegen de keuken aan, als je hem omdraait tegen de wand. De loopruimte wordt dan wel wat krap, maar dat is sowieso volgens mij wel een aandachtspunt. Ziet er uit alsof er een cm of 40 tussen de keuken en het wandje zit. Dat is wel heel erg weinig.

Als je dan per se een muurtje wilt en je bent wat flexibel met hoe ver je de keuken de kamer in wilt hebben, dan kun je er ook nog een u-keuken van maken (wel duur voor wat je ervoor krijgt), maar geeft misschien nog wel meer dat gesloten gevoel in je keuken.

Forza Mucca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-03-2024
JackBol schreef op maandag 2 november 2020 @ 18:56:
[...]

Ik ben het met je eens dat het enorm gemixed kan zijn, maar bij 4 van de 5 keukenzaken die we bezocht hebben zijn we uitmuntend geholpen.

Ik heb vandaag zelfs met moeite twee verkopers moeten teleurstellen dat we ergens anders getekend hadden

Mbt. dat muurtje, hoe groot is die doorgang? Ik zou dit minimaal 80~100cm maken of anders een ander plan trekken. Dit ziet er in mijn ogen niet uit.

Waarom geen L-vorm?
De doorgang met het muurtje ligt tussen de 67cm en 87cm afhankelijk van de hoe breed we het eiland willen hebben.
Dengra schreef op maandag 2 november 2020 @ 20:18:
[...]

Mijn persoonlijke mening, als je zo'n grote ruimte hebt, waarom dan zo'n klein stukje afbakenen voor een net-niet keuken?

Ik zou meer deze kant op gaan (excuse my paint skills) Ofzo... legio mogelijkheden met 60m2.
[Afbeelding]
We hebben hier al eens eerder naar gekeken. Dit is naar mijn mening wel een mooiere opstelling echter willen wij toch liever een soort van scheiding. Ik ga dit even in floorplanner weer tekenen!
arpeggio schreef op maandag 2 november 2020 @ 20:38:
[...]

Ik ben het eens met @Dengra en raad je ook aan om het muurtje te laten vervallen.
Dit is mijn keuken en mijn situatie is vrijwel identiek aan die van jou. De ruimte in mijn appartement is ook ca. 60 m2. Zonder muurtje wordt het veel ruimtelijker.

Zie hier hoe dat eruit ziet:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wauw! je zou bijna zeggen dat wij buren zijn/worden! Ziet er mooi uit hoor! Waar heb jij je eettafel en bank nu? De keuken maten die je hebt komen ook aardig overeen met wat wij in ons hoofd hadden.
JustDutch schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:24:
[...]

Als je daar een muurtje maakt, is het dan niet handig om meteen de draairichting van de deur naar de keuken om te draaien. Nu draait die tegen de keuken aan, als je hem omdraait tegen de wand. De loopruimte wordt dan wel wat krap, maar dat is sowieso volgens mij wel een aandachtspunt. Ziet er uit alsof er een cm of 40 tussen de keuken en het wandje zit. Dat is wel heel erg weinig.

Als je dan per se een muurtje wilt en je bent wat flexibel met hoe ver je de keuken de kamer in wilt hebben, dan kun je er ook nog een u-keuken van maken (wel duur voor wat je ervoor krijgt), maar geeft misschien nog wel meer dat gesloten gevoel in je keuken.
De draai richting van de deur straat verkeerd op de schets. Hij zou naar de muur moeten draaien idd. U vinden wij zelf niet een hele mooie opstelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arpeggio
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20:56
ismael schreef op maandag 2 november 2020 @ 22:10:

Wauw! je zou bijna zeggen dat wij buren zijn/worden! Ziet er mooi uit hoor! Waar heb jij je eettafel en bank nu?
Ik denk niet dat wij buren zijn/worden ;) Ik woon hier nu ongeveer een half jaar. En dat geldt ook voor mijn buren...

Mijn eettafel staat voor het schiereiland (het gedeelte links-voor op de foto). De bank en de tv-hoek staan in het gedeelte rechts op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallom
JackBol schreef op maandag 2 november 2020 @ 18:56:
[...]

Ik ben het met je eens dat het enorm gemixed kan zijn, maar bij 4 van de 5 keukenzaken die we bezocht hebben zijn we uitmuntend geholpen..
Bij welke keukenzaken ben jij langs geweest en over welke zaken was je tevreden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
SquareOne schreef op zondag 1 november 2020 @ 10:27:
Dat laatste.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

hallom schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 05:08:
[...]

Bij welke keukenzaken ben jij langs geweest en over welke zaken was je tevreden?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 7% gewijzigd door JackBol op 03-11-2020 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

benieuwd naar je schets!

ben je uiteindelijk eigenlijk voor een SLX gegaan?

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

siemenz schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:35:
[...]

benieuwd naar je schets!

ben je uiteindelijk eigenlijk voor een SLX gegaan?
Nee, S2 vonden we mooier. Eerlijk gezegd vonden we de SLX helemaal niks. Ze zijn nu met de schetsen & leidingplan bezig. Hoop einde vd week iets te kunnen posten.

[ Voor 6% gewijzigd door JackBol op 03-11-2020 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:26
MoiZie schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:24:
[...]

Inmiddels weer wat verder, hilariteit alom

***members only***
Members only:

8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Indien je bij ze allemaal dezelfde keuken hebt laten berekenen (zelfde aantal en type kasten, zelfde niveau van aankleding zoals ladesystemen / bestekbakken etc) lijkt die B&K deal met Next125 de beste deal.

Met name de Pronorm in kunstof prijs lijkt veel te hoog. Ik heb een Pronorm (x-line) in prijsgroep 6 (houtifneer) laten berekenen incl. luxe ladesysteem en kwam ongeveer 25% lager uit dan bij Next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Heb je een schets van wat je gaat doen? Ik ben erg benieuwd, aangezien deze prijzen.

[ Voor 49% gewijzigd door JackBol op 03-11-2020 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
SquareOne schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:56:
[...]

Indien je bij ze allemaal dezelfde keuken hebt laten berekenen (zelfde aantal en type kasten, zelfde niveau van aankleding zoals ladesystemen / bestekbakken etc) lijkt die B&K deal met Next125 de beste deal.

Met name de Pronorm in kunstof prijs lijkt veel te hoog. Ik heb een Pronorm (x-line) in prijsgroep 6 (houtifneer) laten berekenen incl. luxe ladesysteem en kwam ongeveer 25% lager uit dan bij Next.
Ja het zijn, buiten het merk, identieke keukens; met zoveel mogelijk gebruik van dezelfde materialen (niet elk kleur keukenblad is overal te krijgen, maar wel bijv overal keramiek (of Dekton, rekening houdend met een premium van ~ 2000 (nav 123werkbladen).
JackBol schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:00:
[...]

Heb je een schets van wat je gaat doen? Ik ben erg benieuwd, aangezien deze prijzen.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Ht3Wn4F/original-2-SXd-EYk.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door MoiZie op 03-11-2020 09:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

MoiZie schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:01:
[...]

Ja het zijn, buiten het merk, identieke keukens; met zoveel mogelijk gebruik van dezelfde materialen (niet elk kleur keukenblad is overal te krijgen, maar wel bijv overal keramiek (of Dekton, rekening houdend met een premium van ~ 2000 (nav 123werkbladen).
[...]

[Afbeelding]
Dit lijkt heel erg op onze indeling.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
[...]

[...]

[Afbeelding]
Zit de vaatwasser in de hoge kasten? En de 60cm in het eiland is een wijnkoeler?
Voor de rest alles lades?
Nog even mbt tot de opmerking "morgen naar Ekelhof".
Gaat jullie afspraak door? Lees zojuist dat Duitsland op code oranje gaat.

Wij hebben zaterdag een afspraak staan...

[ Voor 23% gewijzigd door SquareOne op 03-11-2020 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
foutje

[ Voor 97% gewijzigd door SquareOne op 03-11-2020 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupDeBoer
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-07 11:50
Een klein vraagje waar ik nergens het antwoord op kan vinden helaas.

Wanneer je een keuken van Nobilia zou moeten vergelijken met die van Kuhlmann, zijn die kwalitatief vergelijkbaar? Of steekt de één echt uit boven de ander?

Wat ik zelf kan vinden is dat Kuhlmann minder massaal geproduceerd wordt en het lijkt dat je meer variaties hebt in kastbreedtes en dieptes. Maar dat zegt meer over mogelijkheden om je keuken te optimaliseren/personaliseren dan over de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
  • Laatst online: 19:40
Inmiddels zijn ook wij wat verder met de keuken, nu doemen toch nog weer wat praktische zaken op :).

Ik was gisteren weer eens kijken in de nieuwe woning en ontstaat toch wat angst voor de doorloop als we de kast lengte op een wand verlengen van 120 cm (huidige keuken) naar 2*80cm). Die extra 40 cm maken de huidige doorloop tot een 'deurkozijndoorloop'. Het kan, maar mooi is anders.

Hebben Tweakers hier ervaring met het toepassen van 1 lade van 120 cm of 2 van 60 cm met gecentreerd een 80 cm inductie plaat? (Helaas dat een maat van 70 cm niet bestaat, 140 cm scheelt al zoveel met 160 cm..)

Kan dit qua gewicht (ondersteuning kookplaat) en is 2*60cm lades wel praktisch? Foto's van de binnenzijde die niet uit een brochure komen helpen daarin erg denk ik ;).

[ Voor 7% gewijzigd door jappas op 03-11-2020 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:39
jappas schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:10:
Hebben Tweakers hier ervaring met het toepassen van 1 lade van 120 cm of 2 van 60 cm met gecentreerd een 80 cm inductie plaat? (Helaas dat een maat van 70 cm niet bestaat, 140 cm scheelt al zoveel met 160 cm..)
2 lades van 120, kookplaat van 80 :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lZ_pt1oNEr4FL3slTj2vs5utXvA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fDYlRv779zHiILw27McHiizp.jpg?f=user_large

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
jappas schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:10:
[...]

Inmiddels zijn ook wij wat verder met de keuken, nu doemen toch nog weer wat praktische zaken op :).

Ik was gisteren weer eens kijken in de nieuwe woning en ontstaat toch wat angst voor de doorloop als we de kast lengte op een wand verlengen van 120 cm (huidige keuken) naar 2*80cm). Die extra 40 cm maken de huidige doorloop tot een 'deurkozijndoorloop'. Het kan, maar mooi is anders.

Kan dit qua gewicht (ondersteuning kookplaat) en is 2*60cm lades wel praktisch? Foto's van de binnenzijde die niet uit een brochure komen helpen daarin erg denk ik ;).
2 van 60 naast elkaar zou ik persoonlijk niet snel doen. 3 redenen:
1) het biedt minder opbergruimte (zijkanten van kasten en lades kosten ruimte)
2) 2 lades van 60cm is waarschijnlijk duurder dan 1 lade van 120cm
3) optisch vind ik het mooier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eikkie
  • Laatst online: 20:30
[...]

[...]

[Afbeelding]
Mooi plan. Heb je ook ergens ruimte voor een eettafel? Of heb je daar een andere keuze voor gemaakt?

It's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Iemand een tip voor een keukenzaak die Systemat verkoopt en waar je bij de montage wel de ombouw om de kastenwand kan laten maken?

Op zich qua opstelling zijn we er wel uit bij Keukenloods maar die zeggen dat de monteur geen ombouw wil/kan maken.
Bij een andere keukenzaak was dit geen probleem, maar die verkoopt geen Systemat, wel pronorm.

Is Meubel Faber in Duitsland daar een goede optie voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
BigB schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:16:
Iemand een tip voor een keukenzaak die Systemat verkoopt en waar je bij de montage wel de ombouw om de kastenwand kan laten maken?

Op zich qua opstelling zijn we er wel uit bij Keukenloods maar die zeggen dat de monteur geen ombouw wil/kan maken.
Bij een andere keukenzaak was dit geen probleem, maar die verkoopt geen Systemat, wel pronorm.

Is Meubel Faber in Duitsland daar een goede optie voor?
Scheffer keukens in Zelhem kan dit (en verkoopt systemat).

Echter, Scheffer gaf zelf ook al dat het voordeliger is de keuken te laten plaatsen door hun eigen monteur en vervolgens een timmerman in te schakelen.

Heb je een reden dat je het persé bij dezelfde partij wil laten regelen? Ik denk gelijk: "Schoenmaker, houd je bij je leest..."

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoiZie
SquareOne schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:40:
[...]

Zit de vaatwasser in de hoge kasten? En de 60cm in het eiland is een wijnkoeler?
Voor de rest alles lades?

[...]

Nog even mbt tot de opmerking "morgen naar Ekelhof".
Gaat jullie afspraak door? Lees zojuist dat Duitsland op code oranje gaat.

Wij hebben zaterdag een afspraak staan...
AD 1; ja, ad 2; ja, ad 3; ja Ad 4; ja :+

Zie website ekelhoff
U bent van harte welkom in onze showroom als u klachtenvrij bent. Ook volgens de nieuwe regels van 03-11 is grensverkeer voor bezoeken korter dan 24 uur toegestaan, u hoeft geen coronatest te tonen en de grenzen zijn gewoon open.
Wij houden ons aan alle hygiënevoorschriften, en verheugen ons op uw bezoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
MoiZie schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:24:
[...]

AD 1; ja, ad 2; ja, ad 3; ja Ad 4; ja :+

Zie website ekelhoff

[...]
Ik zal mijn vragen de volgende keer even nummeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Edit...

Wat ons keuken avontuur betreft: vandaag was érg nuttig en 3 stappen vooruit, maar helaas ook 4 terug. Het ontwerp van een andere leverancier achtte hij technisch niet verantwoord i.v.m. warmteafvoer rondom (lees: in) de meterkast. Bij thuiskomst gelijk voorgelegd aan twee loodgieters/installateurs en inderdaad: niet toegestaan (NEN). Toch fijn dat de adviseur bij Ekelhoff echt kritisch naar onze ruimte keek. Hij kwam daarna nog met een mooi alternatief (compleet andere indeling, maar toch). Het is een erg moeilijk ruimte.....

We krijgen in de loop van deze of volgende week een offerte voor een Next125 NX650 (hoge kasten) en NX240 (rest van de frontjes). Ik zal dan wel even e.e.a. uitgebreider delen hier :)

[ Voor 20% gewijzigd door herofruit op 11-11-2020 13:20 ]

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

herofruit schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:38:
[...]
Het ontwerp van een andere leverancier achtte hij technisch niet verantwoord i.v.m. warmteafvoer rondom (lees: in) de meterkast.
Ik ben benieuwd naar je schetsen en waarom de MK te warm wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
  • Laatst online: 19:40
Martinusz schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:14:
[...]

[Afbeelding]
Bedankt voor de info en foto's beiden. Grappig dat je dit laat zien. Dit geeft ook een mooi beeld van de zou ruimte in de hoek van de kookplaat straks. Die komt aardig overeen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15-06-2022
Martinusz schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:14:
[...]

[Afbeelding]
Mooi die vloer zo in je keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:39
Ada12 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:50:
[...]

Mooi die vloer zo in je keuken.
Dank je, zijn er ook heel blij mee :) Portugese tegels, ligt ook zo in de bijkeuken en ook in het toilet op de begaande grond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XPWeUeAx9hrLCZb8h8r6BPL9Y4g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g66kS7NyFd5I9bSpz5HjUPmW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/inbcZgsZnY43qzxz3cV7Y32riPw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sV7cQSJ6dSZ8gcHYTXSnF1cd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door Martinusz op 03-11-2020 21:54 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:03
SquareOne schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:35:
[...]

2 van 60 naast elkaar zou ik persoonlijk niet snel doen. 3 redenen:
1) het biedt minder opbergruimte (zijkanten van kasten en lades kosten ruimte)
2) 2 lades van 60cm is waarschijnlijk duurder dan 1 lade van 120cm
3) optisch vind ik het mooier
...maar alleen als je stevige ladesystemen erin hebt zitten. Bij kennissen een lade van 120cm gevoeld van een laag tot midden merk keuken, en die zwabberde flink heen en weer. Legrabox 120cm kan dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:58
In hoeverre is het gebruikelijk om een keuken aan te betalen, en zo ja, wat is dan een normaal percentage? Wij betalen in (en uit) principe niet aan, dus dat wordt nog een lastig gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

CarpeVentum schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:10:
In hoeverre is het gebruikelijk om een keuken aan te betalen, en zo ja, wat is dan een normaal percentage? Wij betalen in (en uit) principe niet aan, dus dat wordt nog een lastig gesprek.
Bij DMG (in ons geval Keukenmaxx) hoeft je niets aan te betalen, maar vergis je niet, je zit contractueel vast aan de afname van de keuken. Je kan hem later niet meer annuleren.

Volgens CBW keurmerk mag een keuken zaak tot 15% aanbetaling vragen. Ik heb daar zelf geen probleem mee.

[ Voor 5% gewijzigd door JackBol op 04-11-2020 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:58
JackBol schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:18:
[...]

Bij DMG (in ons geval Keukenmaxx) hoeft je niets aan te betalen, maar vergis je niet, je zit contractueel vast aan de afname van de keuken.

Volgens CBW keurmerk mag een keuken zaak tot 15% aanbetaling vragen. Ik heb daar zelf geen probleem mee.
We kopen de keuken bij Superkeukens, en die vragen inderdaad 15%. Ik vind dat veel, en uit eerdere ervaringen (zoals faillisementen) doen we dat liever niet. Prima om te tekenen, maar als de boel omvalt ben ik m'n geld kwijt bij een aanbetaling. Het is misschien onwaarschijnlijk, maar niemand die de garantie geeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

CarpeVentum schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:20:
[...]

We kopen de keuken bij Superkeukens, en die vragen inderdaad 15%. Ik vind dat veel, en uit eerdere ervaringen (zoals faillisementen) doen we dat liever niet. Prima om te tekenen, maar als de boel omvalt ben ik m'n geld kwijt bij een aanbetaling. Het is misschien onwaarschijnlijk, maar niemand die de garantie geeft...
CBW geeft de garantie dat je aanbetalingen tot 15% van hen terugkrijgt bij faillissement. Dus als je aanbetaalt moet je zorgen dat ze aangesloten zijn.

Anders bij DMG een keuken kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door JackBol op 04-11-2020 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:36
JackBol schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:21:
[...]

CBW geeft de garantie dat je aanbetalingen tot 15% van hen terugkrijgt bij faillissement. Dus als je aanbetaalt moet je zorgen dat ze aangesloten zijn.

Anders bij DMG een keuken kopen.
Je krijgt het niet terug.
Ze zoeken naar een vergelijkbaar bedrijf die de keuken uit kan leveren en sluizen dan als het ware de aanbetaling door.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 20:53
Bij 1 partij was er 0 aanbetaling, bij een andere partij 25%.

Ik vond 25% aanbetalen voor een keuken die ik pas in 2022 geleverd krijg (want nieuwbouw) niet echt heel lekker voelen. Maar misschien was dat een onderhandelingsding.

0% aanbetaling vond ik dan wel weer verrassend schappelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Requiem19 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:12:
[...]

Bij 1 partij was er 0 aanbetaling, bij een andere partij 25%.

Ik vond 25% aanbetalen voor een keuken die ik pas in 2022 geleverd krijg (want nieuwbouw) niet echt heel lekker voelen. Maar misschien was dat een onderhandelingsding.

0% aanbetaling vond ik dan wel weer verrassend schappelijk.
Aan de andere kant hebben zij de keuken niet al die tijd in het magazijn staan en bestellen zij ook pas zodra het nodig is.

Ben benieuwd wat de Duitse winkels vragen. Zolang het nog kan, 14/11 de afspraak staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-09 16:26
Daar heb ik bij ons gesprek een punt van gemaakt. Dat er geen spullen voor ons in een loods zouden worden opgeslagen én dat - mocht ik opeens geen gehoor geven - ze mij simpelweg aan de overeenkomst kunnen houden. Vervolgens kreeg ik een slap kulverhaal dat 'ze ervaring hadden met een stel dat het leuk vond om overal keukens en badkamers te bestellen. Maar deze vervolgens nooit daadwerkelijk afnamen. Met de aanbetaling wilden ze zo'n situatie in de toekomst voorkomen'. :O

Uiteindelijk elders besteld waar geen aanbetaling vereist was. Dat laatste was zeker niet doorslaggevend, maar wel een prettige bijkomstigheid. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Wanne-B88 op 04-11-2020 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Wanne-B88 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:49:
een slap kulverhaal dat 'ze ervaring hadden met een stel dat het leuk vond om overal keukens en badkamers te bestellen. Maar deze vervolgens nooit daadwerkelijk afnamen. Met de aanbetaling wilden ze zo'n situatie in de toekomst voorkomen'. :O
Kulverhaal inderdaad. Want voor een niet nagekomen overeenkomst van >€5000 loont het prima om naar de kanton rechter te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Laatst online: 14:11

HellBeast

Oh My GoT!

Source90 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:33:
[...]
Aan de andere kant hebben zij de keuken niet al die tijd in het magazijn staan en bestellen zij ook pas zodra het nodig is.

Ben benieuwd wat de Duitse winkels vragen. Zolang het nog kan, 14/11 de afspraak staan.
Ik heb op 14 november ook een afspraak bij Mobel Faber. Dat laat ik nu omzetten naar een Skype/Teams/Zoom videosessie. Officieel moet je 10 dagen in quarantaine na een bezoek aan Duitsland. Daar heb ik niet veel zin in.

Bij ons weet ik voor 95% precies wat ik wil, dus maakt het dat wel wat makkelijker. Alleen het uitkiezen van een werkblad is wat lastig. Maar dat kan ik ook in maart 2021 doen als alles weer normaler is.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
JackBol schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:18:
[...]

Bij DMG (in ons geval Keukenmaxx) hoeft je niets aan te betalen, maar vergis je niet, je zit contractueel vast aan de afname van de keuken. Je kan hem later niet meer annuleren.

Je hoeft bij DMG inderdaad niks aan te betalen, maar het geld moet wel volledig binnen zijn vóór levering (dus incl. montagekosten.) Erg slim, want als er iets mis gaat bij de montage is het geld toch al binnen, en is er vanuit DMG geen noodzaak meer om zich voor je in te spannen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
HellBeast schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:22:
[...]

Ik heb op 14 november ook een afspraak bij Mobel Faber. Dat laat ik nu omzetten naar een Skype/Teams/Zoom videosessie. Officieel moet je 10 dagen in quarantaine na een bezoek aan Duitsland. Daar heb ik niet veel zin in.

Bij ons weet ik voor 95% precies wat ik wil, dus maakt het dat wel wat makkelijker. Alleen het uitkiezen van een werkblad is wat lastig. Maar dat kan ik ook in maart 2021 doen als alles weer normaler is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0F_K_jY3FotoYSUBjJBONcDHNxI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uBxJDFf3R15gcoeooKnRydb0.jpg?f=fotoalbum_large

Niet volgens BuZa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ah, laat maar. Ik had verder moeten lezen. Je hebt gelijk, er is een uitzondering van kracht voor het grensgebied.

[ Voor 38% gewijzigd door HellBeast op 04-11-2020 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Als je even naar onder scrollt, staat het stuk wat ik gepost heb daar in jouw eigen link.
Inclusief uitzondering voor klein verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
HellBeast schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:16:
[...]

Ah, laat maar. Ik had verder moeten lezen. Je hebt gelijk, er is een uitzondering van kracht voor het grensgebied.
(y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Source90 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:22:
[...]

Als je even naar onder scrollt, staat het stuk wat ik gepost heb daar in jouw eigen link.
Inclusief uitzondering voor klein verkeer.
Had het al gezien. My bad. Maar alsnog vind ik een videosessie in ons geval wel op z'n plaats, aangezien wij het grotendeels al wel weten tot op de apparaten artikelnummers aan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
HellBeast schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:23:
[...]

Had het al gezien. My bad. Maar alsnog vind ik een videosessie in ons geval wel op z'n plaats, aangezien wij het grotendeels al wel weten tot op de apparaten artikelnummers aan toe.
Iemand die weet of Ekelhoff ook aan video sessies doet? Ik zit in hetzelfde schuitje als hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

SquareOne schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:28:
[...]

Iemand die weet of Ekelhoff ook aan video sessies doet? Ik zit in hetzelfde schuitje als hierboven.
Even bellen of mailen, dan weet je dat het snelst.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Greencap
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-02 13:35
Vandaag is de keuken bij ons geplaatst. Heb het zelf ontworpen en ben super blij met het resultaat. Het is een lastige keuken om alle details op een enkele foto vast te leggen, maar bij deze wat plaatjes:

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Greencap schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:49:
Vandaag is de keuken bij ons geplaatst. Heb het zelf ontworpen en ben super blij met het resultaat. Het is een lastige keuken om alle details op een enkele foto vast te leggen, maar bij deze wat plaatjes:

***members only***
Fraai hoor, vooral de wijze waarop de tafel is geinteregreerd! Is het van een specifieke fabrikant of maatwerk?
Heb nog even je oude schetsen opgezocht (link), maar denk dat dit resultaat fraaier is :)

[ Voor 8% gewijzigd door SquareOne op 04-11-2020 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
@SquareOne Thanks, nu ik dat oude ontwerp weer zie denk ik dat dat ook mooi was geweest :), maar wat we nu hebben is wel veel ruimtelijker en rustiger. Het voelt echt als een gigantische keuken als je er in staat, terwijl het qua aantal kastjes eigenlijk nog wel mee valt. We hebben overal zo'n 1.6m aan ruimte rondom de keuken. Dat, tezamen met kasten tot het plafond (2.8m), maakt het heel groots qua gevoel. Het oude ontwerp was wat krapper en we hadden dan een gek hoekje bij de trap. We hebben de muur nu laten doorlopen in lijn met de trap en in de muur een nis met planken laten stucen.
SquareOne schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:59:
Fraai hoor, vooral de wijze waarop de tafel is geinteregreerd! Is het van een specifieke fabrikant of maatwerk?
Dat is maatwerk. Ze hebben contact gezocht met een interieurbouwer om het zo te maken. Het was wat onwennig, want de monteurs wisten niet hoe ze het moesten installeren, maar het is uiteindelijk goed gelukt. en heel stevig. De interieurbouwer heeft ook metalen platen gefreesd onder de tafel voor versteviging. Is erg netjes gedaan.

Wat ook spannend was is dat we een rail voor verlichting in het plafond hebben laten stucen en dat deze exact in het midden van de tafel moest komen en dat de muur (vanuit waar de keuken zou beginnen) toentertijd nog niet bestond. Het is uiteindelijk gelukkig allemaal gelukt (de rail zit 1cm uit het midden, maar dat zie je haast niet).

Verder zijn eigenlijk bijna alle kastjes ook maatwerk, omdat ik graag wilde dat de lijn van de kastjes onder het werkblad doorlopen in het hoge deel. Gek genoeg is dat standaard niet zo. De plaatsing van de oven en het koffiezetapparaat is ook afwijkend en natuurlijk de bovenkastjes en kastjes op de voorgrond zijn ook allemaal maatwerk.

[ Voor 51% gewijzigd door Greencap op 04-11-2020 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Zijn er hier mensen die ervaring hebben (of verhalen kennen) met het werken met 3 partijen?
- Kasten los kopen
- Apparatuur via Keukenloods
- Werkblad via 123werkbladen.nl

Alle partijen rekenen natuurlijk montagekosten, maar ik heb gezien dat ik daarmee alsnog een stuk scherper uit kom dan alles bij één partij omdat je elke partij aanspreekt op zijn specialisme en daarmee concurrerende prijzen.

Het aantal voordelen is klein, maar wel een hele belangrijke: de prijs.
Het aantal nadelen ben ik benieuwd naar. Hoe plan je zoiets? Hoe gaat het met schade/leverfouten/meetfouten etc..

[ Voor 3% gewijzigd door Impry op 04-11-2020 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Impry schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:31:
Het aantal nadelen ben ik benieuwd naar. Hoe plan je zoiets? Hoe gaat het met schade/leverfouten/meetfouten etc..
Allemaal jouw probleem, welke je zelf mag oplossen.
Iedereen zal zeggen dat hij z'n werkje goed gedaan heeft. Dat is standaard in de bouw.

En meetfouten tov wat? Jij bent diegene die aan alle partijen de maatvoering doorgeeft, dus ook jouw probleem.

Ik zou je willen aanraden om alles bij 1 partij te halen, anders ga je een hele dure les leren.

[ Voor 13% gewijzigd door JackBol op 04-11-2020 15:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
Ik kan het je na maandag vertellen.
Zaterdag gaat m'n apparatuur geleverd worden.
Maandag m'n kasten.
Over 2 weken ga ik het zelf monteren.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greencap
@Impry Kan prima, waarschijnlijk moet je de montage wel zelf (laten) verzorgen. Meetfouten zijn natuurlijk wel je eigen verantwoordelijkheid. Eventuele schade lijkt me de verantwoordelijkheid van de monteur, maar dat zou je met hen moeten afstemmen.

Je zou eventueel nog voor een tussenoplossing kunnen gaan en kasten + werkblad bij 1 partij kopen en de apparatuur bij een andere partij. Dan zijn de meetfouten tenminste bij 1 partij. Met apparatuur kan eigenlijk niets mis gaan namelijk.

Ik heb in het verleden ook eens een keuken gekocht en gevraagd of de keukenleverancier de door mij gekochte apparaten wilde installeren. Was geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB3
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-08 14:57

MB3

@Impry Je hebt het erover dat je een stuk goedkoper uit bent als je alles bij verschillende aanbieders koopt.
In welke orde van grote moet ik dan denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

MB3 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:44:
@Impry Je hebt het erover dat je een stuk goedkoper uit bent als je alles bij verschillende aanbieders koopt.
In welke orde van grote moet ik dan denken?
Zo’n 10-15% op de alles-in-1-prijs.

Maar op de een of andere manier zie ik het toch niet helemaal zitten. Er kan veel fout gaan bij het leveren/plaatsen van een keuken. Alles in 1 is dan wel zo fijn, maar het voelt als zoveel geld voor een stuk service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB3
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-08 14:57

MB3

@Impry Met de bedragen die gemoeid zijn met een keuken kopen is 10-15% al snel een aardig bedrag.
En de marge die erop verdient wordt is dan dus nog hoger :|
Maar goed omdat we het hier op het forum iets inzichtelijker proberen te krijgen zijn we daar ook meer op gefocust.
En ja service en het niet lopen van risico voor: schade/leverfouten/meetfouten moet natuurlijk wel betaald worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
waar heb je de kasten en apparatuur besteld ?
Flix20 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:36:
Ik kan het je na maandag vertellen.
Zaterdag gaat m'n apparatuur geleverd worden.
Maandag m'n kasten.
Over 2 weken ga ik het zelf monteren.
Pagina: 1 ... 176 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1