Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

siemenz schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:11:
[...]

Mooi huis, goede indeling ook! Hoe heb je dat als 26 jarige voor elkaar gekregen :)
Inderdaad, 14x8,5m is geen grap :9~
Hoekje Groningen?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:42
Linea Quattro is een vrij groot Italiaansmerk dat al een behoorlijke tijd bestaat. Geen trendsetter, maar wel actief trendvolger. En zij bereid een beetje buiten hun catalogus te werken. Maw, als er puntjes zijn dieje niet helemaal bevallen, kun je de wederverkoper vragen deze puntjeset Linea Quattro te bespreken.

Toen onze Comprex keuken niet doorging, werd Linea Quattro als alternatief voorgesteld. Kwam een aardig eind in de buurt, maar Comprex was net een tandje mooier. Maar Linea Quattro was dus bereid een aantal zaken aan te passen om een beter alternatief te zijn.

Als Comprex inmiddels weer levert, zou je daar als alternatief eens naar kunnen kijken.
Met als voordeel dat die ook mooie vitrinekasten hebben, mooi als servieskast.

Persoonlijk vind ik de uitstraling van de Italiaanse merken mooier dan de Duitse. En met de kwaliteit is ook niets mis, integendeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander410
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-12-2020
Vandaag na de teleurstelling bij Brugman Keukens opnieuw naar Superkeukens gegaan.
Wederom super goed geholpen.
We hebben de offerte aan laten passen met een Keramisch blad van Dekker Groep? Is dat goede kwaliteit?
Het is een keramisch blad met afgeronde kanten. Iemand hier ervaring mee?

Hoor graag van jullie,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
@Aurum Hele leuke indeling zo! Ik kijk nu ook naar de combi servieskast/tv-meubel. Ik werd eerder vreemd aangekeken toen ik dit pitchte bij vrienden. Maar ben gelukkig niet de enige met dit idee.

Puxu is bij de grote online zaken voor minder te bestellen trouwens. En kijk ook eens naar de IQ500 of hoger vaatwassers, die zijn vaak iets lager qua db. Je gaat voor een best grote en luxe keuken, je vaatwasser gebruik je iedere dag dus wellicht kan je nog een betere overwegen.

Hoe vond je Robert Tediek trouwens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Sander410 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:06:
Vandaag na de teleurstelling bij Brugman Keukens opnieuw naar Superkeukens gegaan.
We hebben de offerte aan laten passen met een Keramisch blad van Dekker Groep? Is dat goede kwaliteit?

Hoor graag van jullie,
Leicht offreert ook Dekker.
De bladen die in de winkel lagen zagen er goed uit en voelde kwalitatief goed aan. Zowel de composiet als de keramiek bladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Alic3 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:21:
Puxu is bij de grote online zaken voor minder te bestellen trouwens.
PUXU heb ik in alle offertes tussen de €2900 en €3000 gehad. Maar ik weet natuurlijk niet hoe de marge aan de achterkant verekent is met het werkblad en meubels. Bij 123apparatuur kostte een standalone PUXU €3299.
En kijk ook eens naar de IQ500 of hoger vaatwassers, die zijn vaak iets lager qua db. Je gaat voor een best grote en luxe keuken, je vaatwasser gebruik je iedere dag dus wellicht kan je nog een betere overwegen.
En als je dan toch bezig bent, pak er een met Zeolith, dat droogt net wat beter, vooral tupperware en plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 23:01
JackBol schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:40:
[...]

PUXU heb ik in alle offertes tussen de €2900 en €3000 gehad. Maar ik weet natuurlijk niet hoe de marge aan de achterkant verekent is met het werkblad en meubels. Bij 123apparatuur kostte een standalone PUXU €3299.

[...]

En als je dan toch bezig bent, pak er een met Zeolith, dat droogt net wat beter, vooral tupperware en plastic.
Wij gaan juist bewust voor een vaatwasser zonder Zeoliet, vanwege de hogere kans op (hoge) reparatiekosten binnen 'afzienbare' tijd; het spul gaat (quote van Siemens Hoofddorp) sneller kapot dan regulier drogen. We kiezen nu voor een open dry vaatwasser; die zet simpelweg de deur open. Zet je het programma 's avonds aan, droogt je vaat de hele nacht aan de open ruimte van de keuken. We hopen dat het ook wat scheelt op de energierekening (milieubewuster vooral).
Sander410 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:06:

Hoor graag van jullie,
Dekker kwam ook bij B&K voor trouwens en zou daar voor ons het blad ook leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:04
@siemenz @JackBol Dankjewel voor het mooie compliment! :D We hebben een stuk grond gekocht in Noord Holland Noord (20 minuutjes boven alkmaar). We hebben de mazzel gehad om nog in begin 2017 een klus woning te kunnen kopen voor een spotprijs, deze zelf opgeknapt (we hebben beide 2 rechter handen en ook nogs een klusjesmannen in de familie) en vorige week is onze huidige huis verkocht om de overwaarde te verzilveren. Dit heeft ons het opstapje kunnen geven om een vrijstaande woning te kunnen bouwen naar onze wensen en de combinatie met zelf heel handig zijn bespaard ons nu ook heel veel geld :) (alleen geen tijd haha)

@Streamz Dankjewel voor de feedback! Geeft wel een goed gevoel om zo te horen dat het ook al een tijdje bestaat. Comprex heb ik ook nog niet van gehoord ga ik me ook in verdiepen!.

@Alic3 Wat leuk dat jullie daar ook naar zaten te kijken! ik vind het zelf ook een leuk idee om het te combineren (servies/tvkast). Goede tip van de IQ500, ik zat zelf ook een beetje te twijfelen, het is een goed idee om dat eventjes voor te leggen bij de verkoper!
Ik vond dat we erg fijn geholpen waren bij Robert Tediek! Ze hadden alleen niet heel veel showkeukens, wat wel logisch is voor een keuken/interieur bouwer die echt alles zelf doet. We twijfelen alleen of het helemaal is wat we willen. Het feit dat ze maatwerk leveren is een dikke plus maar we twijfelen erg over of we wel alles eikenhout zouden willen. En de fenix fronten spreken ons qua materiaal ook niet zo aan.
Ik zelf voel wat meer voor een matte gladde afwerking voor de fronten alleen mijn wederhelft vind eiken erg mooi ;) dus vandaar ook dat we de offerte even afwachten en dan ook aan de hand van de prijs eventjes kijken.
We denken er wel over na om misschien de servieskast en het badmeubel bij Robert Tediek te laten maken.

@JackBol We hadden wel het idee dat de apparatuur wel wat goedkoper zou kunnen, maar we proberen te focussen op de totaal prijs :) ik kan weinig vinden van de prijzen van een Linea Quattro dus misschien zijn ze daar erg scherp geprijsd, maar dat weet ik niet zeker. Zeolith heb ik ook het een en ander over gehoord, dat is ook nog wel de moeite eventjes om uit te zoeken hoe ik daar over denk :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 26-06 06:25
Aurum schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:56:
We zijn begonnen aan onze zoektocht naar een keuken voor ons nieuwe huis. Volgend jaar zal de nieuwbouw klaar zijn en we willen alvast zo veel mogelijk dingen van te voren regelen. We hebben al een rondje gedaan door verschillende keukenzaken, maar voornamelijk zijn we de deur uitgekeken voordat we om tafel konden gaan zitten, of redelijk denigrerend aangesproken hoe duur alles wel niet was in de zaak. (Want ja, jong = geen geld ) /rant :(

We zijn nu uiteindelijk bij een lokale meubelbouwer (Robert Tediek, al eerder genoemd geloof ik) en een andere lokale keukenzaak geweest. Van de laatste hebben we nu een mooie offerte ontvangen:

Een hoge kastenwand van 5 kasten, 60cm en een kookeiland 310cm x 100cm.
Met in de hoge kastenwand 3 binnenlades per kast en de rest planken. De vaatwasser onder de oven in de hoge kastenwand, zodat deze wat meer op hoogte zit en in kookeiland 3 grote 100cm lades. Met nog 2 ondiepe kasten aan de kant van de bar.
De kleur van de fronten staat nog open maar wat we hadden begrepen is dat ze in iedere gewenste kleurnummer (ral, ika noem maar op) afgelakt kunnen worden.
Het merk van de keuken is Linea Quattro in de Ambro greeploze lijn met mat gelakte fronten.
Een hele mooi merk voor zover wij konden zien in de showroom, vooral de dikkere fronten en de mooie laklaag. Ook had dit merk de mogelijkheid om de greeplijst rondom het eiland te laten doorlopen.
[Afbeelding]

De apparatuur:
Bora PUXU
Siemens IQ700 studioline oven (60cm)
Siemens IQ 300 vaatwasser
Liebherr koelkast IKR 3520 met bioverslades
Quooker fusion rvs

En als blad een composiet Silestone Calacatta Gold.

Totaal prijs inclusief plaatsing zou zijn 27500,- zijn. Het lijkt ons een goede deal, alleen hebben we nog nooit gehoord van het merk Linea Quattro. Kan iemand ons hier iets meer over vertellen?

In de offerte staan de prijzen los beschreven, maar misschien interessant omdat de Bora prijzen redelijk anoniem zijn, die PUXU staat erin voor 3500,-

Hieronder nog de tekening van de keuken en de tekening van de woning dan staat het wat meer in verhouding :)
We kiezen ervoor om een losstaande vriezer in de bijkeuken te plaatsen, dus die komt er dan nog los bij, maar heeft niet zoveel haast.

[Afbeelding][Afbeelding]
Mooi ontwerp!
Ik geloof ook een van de weinigen die een vaatwasser op hoogte doet in de kastenwand.
Is ook ons idee maar we zitten nog wat te puzzelen hoe we met grepen of greeplijsten uitkomen. Hoe hebben jullie dit bedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
MoiZie schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:58:
[...]

Wij gaan juist bewust voor een vaatwasser zonder Zeoliet, vanwege de hogere kans op (hoge) reparatiekosten binnen 'afzienbare' tijd; het spul gaat (quote van Siemens Hoofddorp) sneller kapot dan regulier drogen. We kiezen nu voor een open dry vaatwasser; die zet simpelweg de deur open. Zet je het programma 's avonds aan, droogt je vaat de hele nacht aan de open ruimte van de keuken. We hopen dat het ook wat scheelt op de energierekening (milieubewuster vooral).
Welke vaatwassers hebben 'Open Dry'? Als ik kijk bij Bosch, dan hebben alle series 6 & 8 PerfectDry (Zeoliet). Dus echt keuze is er niet als je een duurder segment vaatwasser wilt van BSH lijkt het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 23:01
Farmerwood schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:33:
[...]

Welke vaatwassers hebben 'Open Dry'? Als ik kijk bij Bosch, dan hebben alle series 6 & 8 PerfectDry (Zeoliet). Dus echt keuze is er niet als je een duurder segment vaatwasser wilt van BSH lijkt het...
Bij Neff: Bijv de S (2 of 1) 97eb800e, s (2 of 1) 55eb800e en de S855emx16e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 19:40
Ook hier zijn we (voor het eerst) aan het keuken shoppen. Na het lurken hier hebben besloten DMG al over te slaan.

We hebben twee offertes met (nagenoeg) apparatuur en opstelling. Verschil zit in kleur oven (zwart vs RVS) en breedte bovenklep kasten van 40cm hoog (2*80cm vs 2*100cm). Offertes zijn netto incl. dezelfde achterwand en installatie.

Hacker Systemat voor 16k
Schröder Premium Line voor 16,7k.

We hebben een beter gevoel bij de Schröder aanbieder, maar hoe verhoudt de kwaliteit zich tov een Systemat waar ik veel goeds over lees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Laatst online: 14:18

HellBeast

Oh My GoT!

Vandaag de sessie bij Bouwcenter Nobel gehad voor onze badkamer en keuken. Ik moet zeggen dat de ervaring zeer prettig is geweest. We zijn goed en geduldig geholpen. Ik ben alleen zeer benieuwd naar de offerte, die we pas dinsdag ontvangen. Ik hoop niet dat we ons de tandjes schrikken.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
jappas schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:42:
Ook hier zijn we (voor het eerst) aan het keuken shoppen. Na het lurken hier hebben besloten DMG al over te slaan.

We hebben twee offertes met (nagenoeg) apparatuur en opstelling. Verschil zit in kleur oven (zwart vs RVS) en breedte bovenklep kasten van 40cm hoog (2*80cm vs 2*100cm). Offertes zijn netto incl. dezelfde achterwand en installatie.

Hacker Systemat voor 16k
Schröder Premium Line voor 16,7k.

We hebben een beter gevoel bij de Schröder aanbieder, maar hoe verhoudt de kwaliteit zich tov een Systemat waar ik veel goeds over lees?
Heb je een tekening of schets van de opstelling? Ben benieuwd naar de opstelling met 16k als prijskaartje.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dmstr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 21:21
Gisteren deze keuken besteld bij Verdonk, zeer prettig geholpen! Erg veel tijd wordt er voor je genomen en je wordt ook serieus genomen en er wordt prettig meegedacht.
Allemaal Siemens-apparatuur (koelkast, vriezer, oven, magnetron, warmhoudlade, afzuiger, inductie kookplaat, vaatwasser) en Quooker, composiet werkblad, nis met laminaat houtstructuur + verlichting. Plank in dezelfde laminaat houtstructuur + verlichting aan overzijde. Incl. plaatsen.
Members only: Foto's + bedrag
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jappas
Source90 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:45:
[...]
Heb je een tekening of schets van de opstelling? Ben benieuwd naar de opstelling met 16k als prijskaartje.
Ik had gisteren een heel verhaal getypt en toen had de laptop geen zin meer, dacht houd het maar bij de kern van mijn grootste twijfel ;). Volgens mij zijn de offertes zo ongeveer gelijk, maar wat is een kwalitatief betere keuken? Wel goed dat je de vraag stelt, dit is namelijk wat we vooraf ook in gedachten hadden (maar bij Schröder niet over hebben gesproken en Systemat rondom 15K)

Opstelling:
Deze bestaat uit 2 delen:
1. Een hoekopstelling met 2 halfhoge kasten en ca. 245 cm werkblad tegen een lange wand van ca 375 cm. Vervolgens 160 cm de hoek om. Links van het 'kookgedeelte' zit een opening doorloop richting de woonkamer. De loop wordt niet belemmerd. Van rechts naar links:
  • Halfhoge kasten voor resp. de koelkast van 140 cm en de 60 cm hoge oven.
  • Vaatwasser, kast onder spoelbak (met Quooker boiler), Lemanskast in hoek
  • 2x80cm ladekasten met 2 lades en binnenlade. 80 cm kookplaat in het midden van deze kasten.
  • Boven de lange zijde komen 2*40 cm hoge bovenkasten. Deze zijn nu aan de halfhoge kasten getekend en in totaal 200 cm breed. Dit vind ik erg massaal worden en moet nog naar 2*80 cm max en los van de halfhoge kasten (in Schröder offerte).
2. Een recht stuk van ca 150 cm met 3 onderkasten van 50 cm, met 2 legplanken per kast. Belangrijk doel: kastruimte en plek voor koffiemachine, fruitschaal etc. (staat nog niet helemaal vast. Dit komt onder een raam en deze is breder. Als dat mooier past gaan we misschien nog richting 2x80 cm lades).

Blad:
  • Composiet
  • 65 cm diep voor deel 1, 60 cm voor deel 2. 70cm is helaas geen optie ivm een kozijn.
  • 2+2 cm dik + smetplint (hoewel ik nog niet overtuigd ben van de noodzaak icm de Bokmerk achterwand en ik nu zie dat deze niet in de Systemat offerte zit...).
Apparatuur:
Bosch + Quooker. Er zitten kleine verschillen in de modellen. Dit vind ik ook nog wat lastig, qua functies lijkt het nagenoeg gelijk. Links Schröder keuken, rechts Systemat:
  • Oven: HMG836NS6/HMG836NC6
  • Vaatwasser: SBA68TX02N/SBD6ZB800E
  • Koelkast: KIR51ADE0/KIR51AFF0
  • Kookplaat: PIV89FC5E
  • Afzuiging: DWK87CM65 + DWZ1AX6E1 Zwarte schacht.
  • Quooker: Quooker PRO3-VAQ-E Fusion Square RVS
Achterwand:
Bokmerk gecoat aluminium achterwand bij deel 1, tot aan de onderzijde van de bovenkasten en afzuiging. Het lijkt me een groot voordeel tov tegels om geen naden te hebben en de plaatsing direct met de keuken te laten doen. Deze is in beide offertes meegenomen.

Members only: Tekeningen, impressie en prijsdetails

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ziber
  • Laatst online: 27-02-2024
Veel informatie verzameld dankzij deze topic en vorig week ook onze handtekening gezet voor een Siematic SLX Pure keuken bij De Mandemakers keuken.

Het leek mij vanzelfsprekend dat ik ook wat bij kan dragen aan deze draad.

Budget: rond de 25k

Waarom Siematic SLX?

Details van de afwerking en de kwaliteit vind ik belangrijk. Wij hebben denk ik rond 6 of 7 keukenzaken bezocht, ook keukenzaken in Duitsland. Veel keuken lijken min of meer op elkaar vind ik, en de prijzen verschillen ook niet veel(rond de 22k~25K). Toen kwamen wij Siematic SLX Pure tegen, het leken ons echt een hele mooie keuken. Ik ben daarna meer gaan inlezen en onderzoeken, ze zijn blijkbaar ook de uitvinder van de greeploos keuken. In die zelfde weekend meteen naar 2 keukenzaak gereden om te bekijken en voelen. De afwerking, kwaliteit en uitstraling is beduidend veel beter dan de keukens die wij eerder hadden gezien.

Waarom Mandemakers keuken?

Sommige heeft slechte ervaring mee, maar dat zie ik zelf wel. In mijn geval werd ik gelukkig goed geholpen door de vestiging manager, heldere uitleg en geen gehaast. Gezien mijn leeftijd werd ik ook serieus genomen en werd ik hele tijd met u en meneer gesproken.

Beelden zeggen meer:
Members only:

Eiland is rond 240cm x 120cm

Keuken apparatuur

Aangezien onze woning pas in 2022 wordt opgeleverd, heb ik aangegeven dat wij nog geen keus willen maken voor welke merk of type keukenapparatuur wij nemen. Nu hebben wij gewoon de meest luxe van Siemens genomen voor de offerte.

Apparaturen:
Grote Vriezer van 177cm
Grote koelkast van 177cm
Stoomoven
Combi magnetron
Warmhoudlader
Vaatwasser
Quooker 5 in 1 kraan met PRO3 en CUBE boiler in RVS
1 grote vierkante spoelbak
Bora X Pure met afvoer naar buiten
4x Bora stopcontacten aan beide zeide van het eiland.
Werkblad van Composiet

Members only:

Ik ben benieuwd naar jullie mening, heb ik mij te erg door mijn emotie laten leiden? Of is de prijs zo gek nog niet voor deze keuken?

Tips / advies zijn welkom.
Als er vragen zijn, probeer ik zsm te reageren

Alvast bedankt.

[ Voor 22% gewijzigd door Ziber op 20-06-2021 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

Ziber schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:53:
Dankzij deze topic heb ik veel informatie kunnen verzamelen voor een nieuwe keuken, en vorig week hebben wij dan ook onze handtekening gezet voor een Siematic SLX Pure keuken bij De Mandemakers keuken.

Onze woning wordt pas in 2022 opgeleverd of eerder, als 70% verkocht zijn. Wij willen liefst zsm alles geregeld hebben zodat wij bij een verrassing nog in kunnen grijpen.

Waarom Siematic SLX?

Zelf ben ik in design wereld afgestudeerd, details van de afwerking en de kwaliteit vind ik belangrijk. Wij hebben denk ik rond 6 of 7 keukenzaken bezocht, ook keukenzaken in Duitsland. Veel keuken lijken min of meer op elkaar vind ik, en de prijzen verschillen ook niet veel(rond de 22k~25K). Toen ik ergens in deze topic de Siematic SLX Pure zag, waren wij meteen verkocht. Ik ben daarna meer gaan inlezen en onderzoeken, ze zijn blijkbaar ook de uitvinder van de greeploos keuken waar wij erg mooi vinden. Op hun site staan plaatjes op van de keukens die perfect is afgewerkt, ik heb zwakte voor zulke dingen. Maar dat geloof ik pas als ik het in het echt zie en voel met mijn eigen ogen en handen, in die zelfde weekend meteen naar 2 keukenzaken gereden die SLX als showmodel hebben staan in 2 verschillende kleuren. Toen ik het zag, was het serieus love on the first sight moment. De afwerking, kwaliteit en uitstraling is beduidend veel beter dan de keukens die wij eerder gezien hadden. De zwevende effect van de werkblad en de manier van vastpakken en openen van de kasten voelt ook echt premium.

Ik heb hier veel gelezen over DMG, maar ik ga niet voor die paar negatieve ervaring meteen de zaak afstrepen. In mijn geval werd ik zeer goed geholpen door de vestiging manager, heldere uitleg en geen gehaast. Gezien mijn leeftijd werd ik ook serieus genomen en werd ik hele tijd met u en meneer gesproken.

Beelden zeggen meer:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Keuken apparatuur

Aangezien onze woning pas in 2022 wordt opgeleverd, heb ik aangegeven dat wij nog geen keus willen maken voor welke merk of type keukenapparatuur wij nemen. Nu hebben wij gewoon de standaard populaire apparaturen genomen van het merk Siemens voor prijsopgave.

Deze apparaturen staan nog niet vast qua merk en type:
Grote Vriezer van 177cm
Grote koelkast van 177cm
Stoomoven
Combi magnetron
Warmhoudlader
Vaatwasser

Deze staan wel vast:
Werkblad van Composiet

Totale plaatje kost het ons 27k incl. montage.

Wij zijn 2k over onze budget heen gegaan, mijn gezonde verstand is half tevreden omdat wij over onze budget heen is gegaan maar mijn emotie is zeer tevreden mee. Ik ben benieuwd naar jullie mening, heb ik mij te erg door mijn emotie laten leiden? Of is de prijs niet zo gek voor deze keuken?

Tips / advies zijn welkom omdat wij de keuken nog kunnen aanpassen.
Als er vragen zijn, zal ik dat zsm reageren.

Alvast bedankt.
Erg mooi! En ik vind de prijs eigenlijk wel schappelijk !

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan_NL
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-06-2024
Dankzij deze topic heb ik veel informatie kunnen verzamelen voor een nieuwe keuken, en vorig week hebben wij dan ook onze handtekening gezet voor een Siematic SLX Pure keuken bij De Mandemakers keuken.

Onze woning wordt pas in 2022 opgeleverd of eerder, als 70% verkocht zijn. Wij willen liefst zsm alles geregeld hebben zodat wij bij een verrassing nog in kunnen grijpen.

Waarom Siematic SLX?

Zelf ben ik in design wereld afgestudeerd, details van de afwerking en de kwaliteit vind ik belangrijk. Wij hebben denk ik rond 6 of 7 keukenzaken bezocht, ook keukenzaken in Duitsland. Veel keuken lijken min of meer op elkaar vind ik, en de prijzen verschillen ook niet veel(rond de 22k~25K). Toen ik ergens in deze topic de Siematic SLX Pure zag, waren wij meteen verkocht. Ik ben daarna meer gaan inlezen en onderzoeken, ze zijn blijkbaar ook de uitvinder van de greeploos keuken waar wij erg mooi vinden. Op hun site staan plaatjes op van de keukens die perfect is afgewerkt, ik heb zwakte voor zulke dingen. Maar dat geloof ik pas als ik het in het echt zie en voel met mijn eigen ogen en handen, in die zelfde weekend meteen naar 2 keukenzaken gereden die SLX als showmodel hebben staan in 2 verschillende kleuren. Toen ik het zag, was het serieus love on the first sight moment. De afwerking, kwaliteit en uitstraling is beduidend veel beter dan de keukens die wij eerder gezien hadden. De zwevende effect van de werkblad en de manier van vastpakken en openen van de kasten voelt ook echt premium.

Ik heb hier veel gelezen over DMG, maar ik ga niet voor die paar negatieve ervaring meteen de zaak afstrepen. In mijn geval werd ik zeer goed geholpen door de vestiging manager, heldere uitleg en geen gehaast. Gezien mijn leeftijd werd ik ook serieus genomen en werd ik hele tijd met u en meneer gesproken.

Beelden zeggen meer:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Keuken apparatuur

Aangezien onze woning pas in 2022 wordt opgeleverd, heb ik aangegeven dat wij nog geen keus willen maken voor welke merk of type keukenapparatuur wij nemen. Nu hebben wij gewoon de standaard populaire apparaturen genomen van het merk Siemens voor prijsopgave.

Grote Vriezer van 177cm
Grote koelkast van 177cm
Stoomoven
Combi magnetron
Warmhoudlader
Vaatwasser

Deze staan wel vast:
Werkblad van Composiet

Wij zijn 2k over onze budget heen gegaan, mijn gezonde verstand is half tevreden omdat wij over onze budget heen is gegaan maar mijn emotie is zeer tevreden mee. Ik ben benieuwd naar jullie mening, heb ik mij te erg door mijn emotie laten leiden? Of is de prijs niet zo gek voor deze keuken?

Alvast bedankt.
Prijs is volgens mij prima, zeker als ik het vergelijk met mijn eigen gekozen SLX keuken. Wat voor frontjes neem je, want de prijs ging bij mij aanzienlijk omhoog toen ik uiteindelijk koos voor de gelakte fronten (gekozen vanwege anti fingerprint i.c.m. donkere kleur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziber
siemenz schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:10:
[...]

Erg mooi! En ik vind de prijs eigenlijk wel schappelijk !
Bedankt! :*) Mijn gezonde verstand is blij om jouw bericht te lezen haha :P
Ben benieuwd wat de toekomstige eigenaren van Siematic SLX Pure keuken gaan betalen bij andere keukenzaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:51

Waarom Siematic SLX?

Beelden zeggen meer:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Keuken apparatuur

Grote Vriezer van 177cm
Grote koelkast van 177cm
Stoomoven
Combi magnetron
Warmhoudlader
Vaatwasser

Deze staan wel vast:
Werkblad van Composiet

Alvast bedankt.
Fraai :). Welk materiaal fronten hebben jullie kunststof of lak?
Lak is zo'n 10% duurder obv een prijskaartje wat ik laatst bij een SLX keuken zag liggen. Heb helaas geen foto van de opstelling maar dat was volgens mij een eiland (ongeveer 3m) met 3 of 4 hoge kasten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BOYkytADBzw3s1z6ID3KsB54hqQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/t6KOADaaBjA5FXBxxNgbEyzx.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
dmstr schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:56:
Gisteren deze keuken besteld bij Verdonk, zeer prettig geholpen! Erg veel tijd wordt er voor je genomen en je wordt ook serieus genomen en er wordt prettig meegedacht.
Allemaal Siemens-apparatuur (koelkast, vriezer, oven, magnetron, warmhoudlade, afzuiger, inductie kookplaat, vaatwasser) en Quooker, composiet werkblad, nis met laminaat houtstructuur + verlichting. Plank in dezelfde laminaat houtstructuur + verlichting aan overzijde. Incl. plaatsen.

***members only***
Ik ben er ook eens gaan kijken voor Next125.
Hoeveel (%) heb jij nog van de bruto prijs af kunnen krijgen? Volgens mij waren de 'bruto' prijzen al redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziber
Stefan_NL schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:24:
[...]

Prijs is volgens mij prima, zeker als ik het vergelijk met mijn eigen gekozen SLX keuken. Wat voor frontjes neem je, want de prijs ging bij mij aanzienlijk omhoog toen ik uiteindelijk koos voor de gelakte fronten (gekozen vanwege anti fingerprint i.c.m. donkere kleur).
SquareOne schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:27:
[...]

Fraai :). Welk materiaal fronten hebben jullie kunststof of lak?
Lak is zo'n 10% duurder obv een prijskaartje wat ik laatst bij een SLX keuken zag liggen. Heb helaas geen foto van de opstelling maar dat was volgens mij een eiland (ongeveer 3m) met 3 of 4 hoge kasten.
In de offerte staat 'SimiLaque Kunststof hoogglans, kanten frontkleur' dus van kunststof.

Wel weet ik dat hout fineer stuk duurder is, maar dat vind mijn vriendin weer niet mooi omdat wij al houtlook tegel nemen.

[ Voor 20% gewijzigd door Ziber op 18-10-2020 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan_NL
Ziber schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:32:
[...]

[...]

In de offerte staat 'SimiLaque Kunststof hoogglans, kanten frontkleur' dus van kunststof.

Wel weet ik dat hout fineer stuk duurder is, maar dat vind mijn vriendin weer niet mooi omdat wij al houtlook tegel nemen.
Dat zijn dan gelakte fronten

Siematic materiaal en kleuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fbhastasi2
  • Laatst online: 29-07-2021
Wij hebben hulp nodig bij het kiezen van een inductiekookplaat i.c.m. afzuiging. Wij twijfelen tussen de volgende opties:
1) inductiekookplaat (90cm) + plafondunit (90cm)
2) inductiekookplaat (90cm) + werkbladafzuiging (80cm)
3) inductiekookplaat (80cm) + werkbladafzuiging (80cm)
4) inductiekookplaat (80cm) + ingebouwde afzuiging

Het is een moeilijke keuze, waarbij we rekening moeten houden met functionaliteit versus prijs versus de looks.

Wij vinden / denken dat dit zo zal zijn:

optie 1)
Functioneel=Ja
Prijs=Duur
Looks=Oogt minder mooi ivm koof boven kookeiland

optie 2)
Functioneel=Is dit functioneel omdat de afzuiging 80cm is en een grotere kookplaat (90cm)?
Prijs=Duur
Looks=90cm versus 80 cm inbouw, ziet denken we niet mooi eruit

optie 3)
Functoneel=Ja, maar kleinere kookplaat
Prijs=Duur
Looks=Veel beter dan optie 2.

optie 4)
Functoneel=Ja, maar kleinere kookplaat + moeilijk schoonmaak van afzuigdeel in kookplaat.
Prijs=Goedkoper dan 2 apparaten
Looks=Beste optie, geen losse unit of koven.

Wij hebben zeer veel moeite met het maken van een keuze. Wat zou jij kiezen?
Alvast bedankt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GyeIJFDh6LXcaMJa3EYKfRrYEfc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zucDIbgnFSizetZzgs1vWYCJ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O5DsY9PLMEGMSg__esJrhHCPq8Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kPR8oCQxs1pswelWK6IYLTvJ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aW1HuIOdB0jYBbVgnGs647Fx-V0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Z1kXp95PdqgbzarHJP87qcx0.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VJBw8tZ9rui73wtEwauy0IHMXQs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gQUq4v4VGG81OXy2VNpXcAEK.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8S6jPVgQMXWYHe1JLPqeyI6WAMw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BuKd6ub2GmYI1LXvdCrVTapZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziber
Ah dan weet ik dat ook weer.
Nu ik terug kijk, het was jou post dat ik Siematic SLX leerde kennen. Bedankt voor het posten d:)b

Wanneer wordt jouw keuken geplaatst?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NicoleM80
  • Laatst online: 16-08 15:02
Dit is mijn eerste bericht hier op dit forum, maar ik zag dat er nog bijna geen Bora prijzen werden genoemd. Ik heb gisteren bij Keukenloods.nl de prijs voor de Bora Puxa gekregen, dat is.€2250,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmstr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 21:21
SquareOne schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:30:
[...]

Hoeveel (%) heb jij nog van de bruto prijs af kunnen krijgen? Volgens mij waren de 'bruto' prijzen al redelijk.
Er is een korting gegeven op de apparatuur (zonder dat ik er om gevraagd had), waarbij de apparatuur voordeliger was dan de offerte van Bemmel&Kroon die ik al had liggen (voor dezelfde apparatuur).
En er is een korting gegeven op 'de rest'. De door de winkel zelf gegeven korting was 10%.
Verder hebben wij het alleen afgerond op een mooi getal, mede door het bedrag is onze ogen redelijk was, we goed geholpen zijn en het totaal naar onze wens is.

En de verlichting die erin zit is van Gera, wat ook wel flink aantelt in de euro's.

Wij hadden eerder al een gesprek gehad bij Marquardt, maar ik denk dat een vergelijkbaar model daar duurder is en je de rest moet onderhandelen.

[ Voor 4% gewijzigd door dmstr op 18-10-2020 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan_NL
Ziber schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:48:
[...]

Ah dan weet ik dat ook weer.
Nu ik terug kijk, het was jou post dat ik Siematic SLX leerde kennen. Bedankt voor het posten d:)b

Wanneer wordt jouw keuken geplaatst?
Leuk!

Voor mij duurt het nog even, pas eind 2021 verwacht ik (nieuwbouw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-06 13:19
HellBeast schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:17:
Vandaag de sessie bij Bouwcenter Nobel gehad voor onze badkamer en keuken. Ik moet zeggen dat de ervaring zeer prettig is geweest. We zijn goed en geduldig geholpen. Ik ben alleen zeer benieuwd naar de offerte, die we pas dinsdag ontvangen. Ik hoop niet dat we ons de tandjes schrikken.
Wij kregen vorige week ook de offerte van Nobel (keuken). Ondanks de verrekening van de cheque van 3.500 kwam er toch een offerte uit van 24.500. Terwijl we nagenoeg hetzelfde hadden gekozen als bij een andere keukenboer die op 21.500 kwam.

Stel je dus niet te veel voor van die keuken cheque :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
  • Nu online
NicoleM80 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:52:
Dit is mijn eerste bericht hier op dit forum, maar ik zag dat er nog bijna geen Bora prijzen werden genoemd. Ik heb gisteren bij Keukenloods.nl de prijs voor de Bora Puxa gekregen, dat is.€2250,-.
BORA PURU
" Inductiekookplaat \ 76cm \ 4pits \ Afzuiger \ Zwart \ Uitsparing: 740x495 Mm \ Aansluitwaarde: 7,6kwatt \ Recirculatie" € 2.891,00 € 2.199,00 x 1 = € 2.199,00

Ook keukenloods. Recirculatie versie.

[ Voor 9% gewijzigd door Source90 op 18-10-2020 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Laatst online: 05-07-2024
@fbhastasi2 Als ik je verhaal lees zijn jullie er volgens mij zelf al wel uit: optie 4. Heb je die Siemens plaat ook al vergeleken met een Bora?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Dat is een prima prijs. Wij kijken nu naar ongeveer hetzelfde, maar met 2 extra hoge kasten, een iets langer eiland en een massief houten bar. Daarmee zitten we rond de 36k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

SquareOne schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:30:
[...]

Bij mij is na een paar keer aandringen de prijs de prijs. Geen euro er vanaf.
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Voor het nageslacht:

PUXA €2250 (keukenloods, oktober 2020)
PURU €2199 (keukenloods, oktober 2020)
PUXU €3299 (123apparaten, oktober 2020)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Flix20 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:22:
[...]

Waarom zou je ingodsnaam tekenen voor een offerte?
Voor die 'alleen op dit moment is deze korting van toepassing' korting?

Er was onlangs iemand bij de badkamerafdeling hier die ook getekend had voor een offerte. Bleek thuis toch geen offerte te zijn maar een koopovereenkomst... En hij zal vast niet de eerste en al helemaal niet de laatste zijn die daarin getrapt is.
Ik teken niets, tenzij ze mijn nieuwe keuken mogen gaan leveren. Zonder offerte gaat dat problematisch worden denk ik. Maar blijkbaar hebben de cowboy-zaken onze interesse dus niet gewekt.

Heb net - even los van de keuken - een opdracht gegund aan een aannemer voor 33k. Ik was wat langzaam met de post, dus heb me richting hem verontschuldigd en aangegeven dat ik de offerte zo snel mogelijk getekend voor akkoord bij hem in de bus zou doen. "Geen probleem, haast je vooral niet."

Ik krijg altijd allergische reacties van te opdringerige verkopers. Maar volgens mij hebben de echte verkopers dat snel genoeg door en passen ze hun werkwijze gewoon aan zodat het wel werkt. Ik laat me niet te woord staan door een cowboy. Als het moet bel ik gewoon voor een nieuwe afspraak en vraag ik om iemand anders. Maar ik herken deze verhalen niet echt, dus dat is eigenlijk nooit nodig. Misschien kom ik dus gewoon toevallig de goede verkopers tegen. Dat pushen is bij mij ook niet nodig. Als ik je keuken heel graag wil hebben, dan mag je daar best wat aan verdienen. Dan boeit het mij niet dat je bijv. 2k duurder bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:13
Niet in de war met de Pura? Of wellicht een toonzaal model?

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Nu online
Kapitein Merijn schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:51:
[...]

Niet in de war met de Pura? Of wellicht een toonzaal model?
Zijn toch standard prijzen voor de Puxa?
Puxa is toch Pura met uitgang naar buiten.

[ Voor 8% gewijzigd door Source90 op 18-10-2020 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrDuckeers
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-11-2024
Hi allen,

Enige tijd geleden zijn wij ook begonnen met een zoektocht naar een nieuwe keuken. We zijn nu bij 2 zaken geweest en hebben al mooie offertes ontvangen (van Bemmel & Kroon en Keur Keukens). We twijfelen alleen nog over de opstelling/indeling van de keuken, hebben jullie hier misschien nog tips of ideeën over een andere indeling?

Beschikbare ruimte voor de keuken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NrunugGZGwU1ncN5iYncqHp9rEk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Q5OSZvyT4bQlUbDmRtkIJDvU.jpg?f=user_large

Hierbij de opmerking dat de plek waar nu een raam zit, een deur naar buiten komt (de achtertuin).

Opstelling bij B&K:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CJeEQIEbXdRzjk6XzBHX4cf5bhk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hYwbVcsKBa8mZqXEowcnpAzL.jpg?f=fotoalbum_large

Hierbij hebben wij in gedachte de koelkast (kast hoog) helemaal links in gedachte en de vriezer (kast hoog) helemaal rechts. Al twijfelen wij hier nog over, om dit om te keren.
Members only:

Opstelling bij Keur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/USMogkrYAKoBIq9WBS0dNQ3zAu8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7R7xvjq5B3w6kWf58tYCFs3a.jpg?f=fotoalbum_large

Hier is het spoelgedeelte kleiner gemaakt, de koelkast en vriezer bij elkaar geplaats (helemaal links). De extra hoge kast rechts is daarmee een servieskast geworden.
Members only:

Ik hoop dat het beetje helder is, mocht het niet zo zijn laat het gerust weten. Ik heb ook nog alle details van beide offertes indien dat ook nog voor iemand interresant is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:08
Source90 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:03:
[...]

Zijn toch standard prijzen voor de Puxa?
Puxa is toch Pura met uitgang naar buiten.
Puru en Pura zijn de Bora Pure. Puxu en Puxa zijn de X Pure. De -U is recirculerend, de -A is met afvoer naar buiten.

De X is doorgaans rond de €3000 te krijgen, keukenzaken zetten hem vaak voor €3500 op de offerte in mijn ervaring. De Pure is rond de €2200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:07
En het "enige" voordeel is dat je geen kookzones hebt maar flex zones en daarmee ook grotere items/sledes kunt neerzetten? Of op een willekeurige plek?
Ik blijf 800+ euro veel vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09:43
millerman_sf schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:24:
[...]

Puru en Pura zijn de Bora Pure. Puxu en Puxa zijn de X Pure. De -U is recirculerend, de -A is met afvoer naar buiten.

De X is doorgaans rond de €3000 te krijgen, keukenzaken zetten hem vaak voor €3500 op de offerte in mijn ervaring. De Pure is rond de €2200.
De X Pure PUXU staat bij mij voor 2795 op de offerte.
Dat is dus een nette prijs zie ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Dan heb je een goede 40% korting op de bruto prijs, gaat dan weer ten koste van korting op andere delen van je keuken neem ik aan.
Als los apparaat ga je die prijs niet krijgen, focus op de totaalprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
mitsumark schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:34:
Dan heb je een goede 40% korting op de bruto prijs, gaat dan weer ten koste van korting op andere delen van je keuken neem ik aan.
Als los apparaat ga je die prijs niet krijgen, focus op de totaalprijs.
Uiteraard, onze totaal prijs is denk ik redelijk. Zeker gezien het niet een standaard keuken is

Als de definitieve offerte binnen is zal ik mijn eerdere post updaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MB3
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-08 14:57

MB3

@mitsumark idd totaal prijs daar moet je naar kijken!
Bij ons staat de Bora Puru gratis (à €2325) op de offerte, maar de meubels zijn gewoon met dit bedrag
opgehoogd.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Linkser PUXU bij Klomp? Heeft hij het nog over een plasmafilter gehad?
Bora laat de garantie vervallen met zo'n plasmafilter, door ozon schade aan de kookplaat.
Of gaat je afzuiging naar buiten?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2020 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Voor de AEG kopers, bij aanschaf van een bepaald model (stoom)oven krijg je een gratis vacumeermachine: https://aegpromotions.urdsolutions.nl/productplus/sousvide/

Modellen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ltkSHl-i0t7LsxtpMSDx293eD8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8EAL4u9cGAthtmGgA1VdVS0M.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door Toppe op 18-10-2020 19:24 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 19:22:
@Linkser PUXU bij Klomp? Heeft hij het nog over een plasmafilter gehad?
Bora laat de garantie vervallen met zo'n plasmafilter, door ozon schade aan de kookplaat.
Of gaat je afzuiging naar buiten?
Wel over gehad niet afgenomen omdat wij dat sowieso niet als meerwaarde zien. Dus garantie vraagstuk is niet aan bod gekomen. Heb jij ook de X Pure afgenomen bij klomp? En zelfde prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Linkser Ik heb nog geen uitgespecificeerde offerte. Daarvoor pas halverwege volgend jaar een afspraak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fbhastasi2
Alic3 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:34:
@fbhastasi2 Als ik je verhaal lees zijn jullie er volgens mij zelf al wel uit: optie 4. Heb je die Siemens plaat ook al vergeleken met een Bora?
nee we zijn er nog niet uit, vandaar de vraag eigenlijk ;) lijkt logisch, maar nog niet een keuze gemaakt. Dus jij zou ook voor optie 4 gaan, en dan raad je aan om naar Bora te kijken? Welke van Bora?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Linkser schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:23:
[...]
De X Pure PUXU staat bij mij voor 2795 op de offerte.
Dat is dus een nette prijs zie ik.
Apart dat Klomp voor Bora blijkbaar wel een goede prijs weet te vragen vergeleken met andere zaken.
Voor ons Bosch wensenlijstje deden ze adviesprijs - 20% wat verre van voordelig is. (Heb een offerte met prijzen per apparaat gekregen van ze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
Farmerwood schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:33:
[...]

Apart dat Klomp voor Bora blijkbaar wel een goede prijs weet te vragen vergeleken met andere zaken.
Voor ons Bosch wensenlijstje deden ze adviesprijs - 20% wat verre van voordelig is. (Heb een offerte met prijzen per apparaat gekregen van ze)
Ja die heb ik ook, uiteindelijk ben ik gemiddeld rond de 25/30% uitgekomen per apparaat. Maar behalve de kookplaat en quooker alles ATAG.Wij hebben een upgrade gedaan naar de D lijn en full black steel, waar hij iets aan de prijs mee heeft gedaan om onder het budget te blijven bij ons.

De kasten van klomp zijn goedkoper als alle ander offertes. Apparatuur was niet goedkoop via hem, los bestellen doet hij helaas niet aan.

[ Voor 22% gewijzigd door Linkser op 18-10-2020 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

dat lijkt me stug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Ziet er mooi uit! Is dit Onyx zwart? Welke apparatuur heb je erin? Wij zijn zaterdag ook bij B&K geweest en vonden de Y-line een mooie keuken, zeker met die gelakte fronten. (Offerte heb ik wel oren naar...)
Hierbij hebben wij in gedachte de koelkast (kast hoog) helemaal links in gedachte en de vriezer (kast hoog) helemaal rechts. Al twijfelen wij hier nog over, om dit om te keren.

***members only***.
Koelkast en vriezer zou ik omdraaien. Al was het alleen maar omdat je regelmatig wat te drinken/boter/whatnot wil pakken terwijl je op de bank of aan de eettafel zit. Hoef je niet het hele eiland om :)

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Dito. Offerte keukenloods afgelopen vrijdag was:
Members only:

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant filmpje met een impact test van Lapitec. Wat volgens mij vrijwel hetzelfde spul is als Dekton:

YouTube: 4.1 Lapitec® Academy Eng (UK) - Countertops Shock Resistance Test

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
Linkser schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:42:
[...]

Ja die heb ik ook, uiteindelijk ben ik gemiddeld rond de 25/30% uitgekomen per apparaat. Maar behalve de kookplaat en quooker alles ATAG.Wij hebben een upgrade gedaan naar de D lijn en full black steel, waar hij iets aan de prijs mee heeft gedaan om onder het budget te blijven bij ons.

De kasten van klomp zijn goedkoper als alle ander offertes. Apparatuur was niet goedkoop via hem, los bestellen doet hij helaas niet aan.
Heb je liever 25% korting op apparatuur en 25% op de rest, of 40% op apparatuur en 10% op de rest?
Dat laatste is zichtbaar omdat je makkelijk kunt vergelijken op internet, maar dat eerste is misschien wel een betere deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
mitsumark schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:17:
[...]
Heb je liever 25% korting op apparatuur en 25% op de rest, of 40% op apparatuur en 10% op de rest?
Dat laatste is zichtbaar omdat je makkelijk kunt vergelijken op internet, maar dat eerste is misschien wel een betere deal.
Wij krijgen een keuken met een gaaf ontwerp, apparatuur waar we een degelijk gevoel bij hebben in een zaak die zelf zijn keukens maakt. Waarbij we niet het gevoel hebben teveel te betalen. Aan de hand van twee andere offertes (geen DMG zaken geweest, Verdonk en Nolte) was dit de meest complete offerte die voldeed aan onze wensen en onder ons budget zat.

Dus ja geen idee wat de voorkeur heeft, we hebben overal steeds naar het complete plaatje gekeken van wensen en budget.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
Helemaal top, maar wat ik bedoel is dat je geen individuele items van je offerte kunt vergelijken.
Een tijdje geleden kreeg je nog een gratis Pure (non X) bij een keuken (bovenop 20% korting op de keuken), dan staat ie zelfs voor 0 euro op de offerte.
Bij diezelfde keten krijg je nu standaard 25% korting op de hele keuken, dan staat de Bora (X) er waarschijnlijk voor 4000 3000 op.
Of hij voor 4100, 3000, 2795, of 0 euro staat zegt eigenlijk niks, kun je alleen iets over zeggen in combinatie met de hele keuken.
Maargoed, kastjes blijven niet-transparant (met de vele mogelijkheden), dus blijft het altijd lastig om te bepalen of je een goede prijs krijgt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
mitsumark schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 23:12:
Helemaal top, maar wat ik bedoel is dat je geen individuele items van je offerte kunt vergelijken.
Een tijdje geleden kreeg je nog een gratis Pure (non X) bij een keuken (bovenop 20% korting op de keuken), dan staat ie zelfs voor 0 euro op de offerte.
Bij diezelfde keten krijg je nu standaard 25% korting op de hele keuken, dan staat de Bora (X) er waarschijnlijk voor 4000 3000 op.
Of hij voor 4100, 3000, 2795, of 0 euro staat zegt eigenlijk niks, kun je alleen iets over zeggen in combinatie met de hele keuken.
Maargoed, kastjes blijven niet-transparant (met de vele mogelijkheden), dus blijft het altijd lastig om te bepalen of je een goede prijs krijgt of niet.
Daarom hebben wij totaalprijzen van drie offertes vergeleken en de totaalprijs laten meewegen in de beslissing.
Uiteindelijk is inderdaad alsnog lastig omdat indeling, materiaal en de kasten dus niet een-op-een te vergelijken zijn. Ik denk ook dat je het niet helemaal tot het schroefje moet proberen uit te vogelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

We hebben de Hoerabrief voor ons nieuwbouwhuis nog niet ontvangen. Heeft er iemand het ontvangen van de Hoerabrief als ontbindende voorwaarde opgenomen in de aanschaf van een keuken?

Of wat is anders de situatie als de bouw door onvoorziene omstandigheden niet door gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum80
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14-09 07:52
Silestone heeft ook spoelbakken, heeft iemand dat overwogen? Ziet er strak uit maar lijkt mij wel kwetsbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFox91
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 19:54
JackBol schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 08:58:
We hebben de Hoerabrief voor ons nieuwbouwhuis nog niet ontvangen. Heeft er iemand het ontvangen van de Hoerabrief als ontbindende voorwaarde opgenomen in de aanschaf van een keuken?

Of wat is anders de situatie als de bouw door onvoorziene omstandigheden niet door gaat?
Ben Bemmel en Kroon gaf ik aan dat ik alleen wilde tekenen onder voorbehoud van financiering van mijn hypotheek. Er werd mij verteld dat dit al is afgesproken met de projectleverancier en standaard is. Toen vroeg ik hoe ik dat kan controleren was het antwoord "niet" en de de suggestie gegeven om de voorwaarde boven m'n handtekening te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Mokum80 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:05:
Silestone heeft ook spoelbakken, heeft iemand dat overwogen? Ziet er strak uit maar lijkt mij wel kwetsbaar.
Wij kiezen ook voor een composiet spoelbak. Voornamelijk omdat we een zwarte bak willen en RVS is gecoat, dus krassen zijn goed zichtbaar. Composiet is door en door zwart.

https://www.franke.com/nl.../125-0176-636_detail.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

FastFox91 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:06:
[...]

Ben Bemmel en Kroon gaf ik aan dat ik alleen wilde tekenen onder voorbehoud van financiering van mijn hypotheek. Er werd mij verteld dat dit al is afgesproken met de projectleverancier en standaard is. Toen vroeg ik hoe ik dat kan controleren was het antwoord "niet" en de de suggestie gegeven om de voorwaarde boven m'n handtekening te zetten.
Voor mij is het niet zozeer voorbehoud van financiering, maar de opschortende voorwaarde van de aannemer waar het potentieel op zou kunnen hangen. Ik hoop eigenlijk de hoerabrief ASAP te krijgen, maar anders zal ik dit inderdaad voorstellen aan de keukenleverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFox91
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 19:54
JackBol schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:08:
[...]

Voor mij is het niet zozeer voorbehoud van financiering, maar de opschortende voorwaarde van de aannemer waar het potentieel op zou kunnen hangen. Ik hoop eigenlijk de hoerabrief ASAP te krijgen, maar anders zal ik dit inderdaad voorstellen aan de keukenleverancier.
Zonder de "hoerabrief" zou ik ook geen financiering krijgen, dus indirect komt het ook daar op neer. Je kan het altijd voorstellen. Ze zullen dit wel vaker zijn tegengekomen en meestal gaat het toch wel goed en ik schat zo dat ze daar niet moeilijk om gaan doen, met het risico om een klant te mislopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

FastFox91 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:13:
[...]

Zonder de "hoerabrief" zou ik ook geen financiering krijgen, dus indirect komt het ook daar op neer. Je kan het altijd voorstellen. Ze zullen dit wel vaker zijn tegengekomen en meestal gaat het toch wel goed en ik schat zo dat ze daar niet moeilijk om gaan doen, met het risico om een klant te mislopen.
Ik heb mijn financiering bijna rond zonder hoerabrief. De bank wacht enkel nog op een getekende keukenofferte omdat die niet in de technische beschrijving van het huis zit.

En zo zitten we in een kringetje op elkaar te wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Nu online
JackBol schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:14:
[...]

Ik heb mijn financiering bijna rond zonder hoerabrief. De bank wacht enkel nog op een getekende keukenofferte omdat die niet in de technische beschrijving van het huis zit.

En zo zitten we in een kringetje op elkaar te wachten ;)
Onze woning wordt ook opgeleverd zonder (standaard) keuken. De bank echter niet over gehoord bij de financiering. Moesten wel een beoogde meer/minderwerk lijst aanleveren waar o.a. de geschatte kosten van de keuken op stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Nu online
JackBol schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:06:
[...]

Wij kiezen ook voor een composiet spoelbak. Voornamelijk omdat we een zwarte bak willen en RVS is gecoat, dus krassen zijn goed zichtbaar. Composiet is door en door zwart.

https://www.franke.com/nl.../125-0176-636_detail.html
Mooi spul inderdaad! Volgens mij gaan wij voor dezelfde lijn, met één cijfer verschil.
https://www.franke.com/nl.../125-0176-635_detail.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
jappas schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:42:
[...]
Volgens mij zijn de offertes zo ongeveer gelijk, maar wat is een kwalitatief betere keuken? Wel goed dat je de vraag stelt, dit is namelijk wat we vooraf ook in gedachten hadden (maar bij Schröder niet over hebben gesproken en Systemat rondom 15K)
[...]
Even een schaamteloze kick van mijn vraag, volgens mij is hij wat ondergesneeuwd door het moois van Ziber :).

Vinden jullie de aangeboden offertes redelijk of kan er nog wat af? En hoe verhouden de merken zich tegenover elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-bird
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:11
Ik lees al jaren op dit forum mee en nu kan ik me ook eens melden. Keuken voor een nieuwbouwhuis, oplevering eind 2021, begin 2022. Er ligt nu een offerte voor een Bruynzeel Optima Keuken, greeploos, hoogte 87,5 cm, plint 5 cm, als volgt opgebouwd;

Kastenwand:
4 x een hoge kast, hoogte 2.06 cm, breedte 60 cm.
- 1 x servieskast met planken, 1 deur
- 2 x apparatenkast met onder deur plus 3 lades, boven planken
- 1 keer een kast voor koekast, 1 deur.
Tussen de kasten 3 x een verticale greeplijst
2 x frontwang 6 cm dik,

Eiland:
1 x ladenonderkast voor kooktoestel 90 cm
1 x front vaatwasser met optische greeplijst 60 cm
1 x ladenonderkast voor spoelen 60 cm
4 x onderkast met planken, diep 46 cm, breed 60 cm.
2 x frontwang 6 cm dik

Lage kastenwand
2 x onderkast met planken en twee deuren, diep 35 cm, breed 90 cm
1 x onderkast met planken en twee deuren, diep 35 cm, breed 100 cm
2 x passtuk 5 cm.

Programma NX 510,
Kleur onyxzwart fluweelmat NFP, (maar we denken er nog over na of dit de keuken niet veel te donker maakt
Korpus kwartsgrijs,
Ladenuitvoering NPBEG, primus antislip basaltgrijs
Geen tip-on

Werkblad
Composiet, Rugged Concrete satin, 20 mm, dubbel facet plus kop afgewerkt

Apparaten
Bora X Pure recirculatie
Siemens CS856GNB7 full steam oven, 45 cm
Siemens CM836GNB6 combimagnetron 45 cm
Siemens KI181RADE0 koelkast
Siemens sx858D36TE Vaatwasser (mer varioscharnier ivm plinthoogte 5 cm.)
Quooker Flex Combi+ XRVS plus Cube

Accessoires
Onderbouwspoelbak 9FRBXX11050
Twist inbouwstopcontact
Diverse aansluitmaterialen

Prijzen
Meubelen €9.644,-
Werkbladen €3.978,-
Apparaten 10.395,-
Acessoires €792,-
totaal € 24.809,-

Min 2.634,- projectkorting plus montage € 1.526,-.kost de keuken tin totaal €23.701,-
Het verleggen van het leidingwerk wordt met de aannemer verrekend.

Als ik het zelf moet inschatten is dit een nette prijs: De werkbladen zouden wellicht goedkoper kunnen, maar dat wordt m.i. gecompenseerd door de prijs van de meubelen.

Wat vinden jullie ervan, en hoe kijken jullie naar de opstelling?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jp4yUdiAIfbsWMvkk2sZWPnFJ9A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dJJ0iW6Ok9930SDJjIpVVuC2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 20:41
We hebben contact gehad met Superkeukens die Nubilia verkopen in kasthoogte 87 cm.
Daarnaast een lokale keukenfirma die met Schmidt werken. Zij hebben de "jumbo" lijn: een kastdiepte van 70cm (met bijv. een 75cm blad erboven). Erg mooi, dat scheelt echt veel qua inhoud van de lades/kasten.

Welke andere merken zijn aan te raden die extra diepe kasten leveren (liefst ook nog icm met een kasthoogte richting de 87)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 23:36

DJT

e-bird schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:48:
Ik lees al jaren op dit forum mee en nu kan ik me ook eens melden. Keuken voor een nieuwbouwhuis, oplevering eind 2021, begin 2022. Er ligt nu een offerte voor een Bruynzeel Optima Keuken, greeploos, hoogte 87,5 cm, plint 5 cm, als volgt opgebouwd;

Kastenwand:
2 x frontwang 6 cm dik,

Eiland:
2 x frontwang 6 cm dik

Lage kastenwand
2 x passtuk 5 cm.

Programma NX 510,
Kleur onyxzwart fluweelmat NFP, (maar we denken er nog over na of dit de keuken niet veel te donker maakt
Korpus kwartsgrijs,
Geen tip-on

Werkblad

Apparaten
Bora X Pure recirculatie

Accessoires
Twist inbouwstopcontact

Prijzen
Meubelen €9.644,-
Werkbladen €3.978,-
Apparaten 10.395,-
Acessoires €792,-
totaal € 24.809,-

Min 2.634,- projectkorting plus montage € 1.526,-.kost de keuken tin totaal €23.701,-

Als ik het zelf moet inschatten is dit een nette prijs: De werkbladen zouden wellicht goedkoper kunnen, maar dat wordt m.i. gecompenseerd door de prijs van de meubelen.

[Afbeelding]
Lijkt me geen verkeerde prijs voor een Next125 keuken (dat is de Optima lijn namelijk). Voor een vergelijkbare hoeveelheid kastjes en apparatuur waren wij hetzelfde kwijt een jaar geleden. Wel met een Miele vaatwasser en kookplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

maxtrash schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:52:
We hebben contact gehad met Superkeukens die Nubilia verkopen in kasthoogte 87 cm.
Daarnaast een lokale keukenfirma die met Schmidt werken. Zij hebben de "jumbo" lijn: een kastdiepte van 70cm (met bijv. een 75cm blad erboven). Erg mooi, dat scheelt echt veel qua inhoud van de lades/kasten.

Welke andere merken zijn aan te raden die extra diepe kasten leveren (liefst ook nog icm met een kasthoogte richting de 87)?
Next125 heeft kasthoogte 87,5. (de 125 slaat op raster 125mm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Nu online
jappas schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:34:
[...]

Even een schaamteloze kick van mijn vraag, volgens mij is hij wat ondergesneeuwd door het moois van Ziber :).

Vinden jullie de aangeboden offertes redelijk of kan er nog wat af? En hoe verhouden de merken zich tegenover elkaar?
Mijns inziens is de Systemat een nette prijs. Kan alleen niet terugvinden wat voor materiaal/prijsgroep.
Apparatuur is zelfs iets duurder bij de Systemat (ookal is het vaak enkel de kleur, als verschil), ondanks goedkoper.

Is er een reden dat je een oven met magnetron neemt i.p.v. oven met Added steam of Full steam?

Ik zou een kook demonstratie bij Inspiratiehuis 20|20 aanraden, met de Bosch apparatuur, om te zien wat er allemaal mogelijk is in de prijsklasse waar jouw apparaten nu in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Kastenwand:
2 x frontwang 6 cm dik,

Eiland:
2 x frontwang 6 cm dik

Lage kastenwand
2 x passtuk 5 cm.

Programma NX 510,
Korpus kwartsgrijs,
Geen tip-on

Werkblad

Apparaten
Bora X Pure recirculatie

Accessoires
Twist inbouwstopcontact

Prijzen
Meubelen €9.644,-
Werkbladen €3.978,-
Apparaten 10.395,-
Acessoires €792,-
totaal € 24.809,-

[Afbeelding]
Lijkt inderdaad een nette prijs. Ik betaal voor ongeveer hetzelfde ook rond de 25k. Wel met een eiland met aan beide kanten laden en een iets lagere prijsgroep (2 ipv 5), maar dat scheelt rond de 1200 euro.

Ik kan alleen je koelkast niet vinden op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
  • Laatst online: 15-06-2022
siemenz schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:40:
[...]

Lijkt inderdaad een nette prijs. Ik betaal voor ongeveer hetzelfde ook rond de 25k. Wel met een eiland met aan beide kanten laden en een iets lagere prijsgroep (2 ipv 5), maar dat scheelt rond de 1200 euro.

Ik kan alleen je koelkast niet vinden op internet
Moet volgens mij KI81RADE0 zijn (die krijg ik ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
  • Laatst online: 15-06-2022

Kastenwand:
2 x frontwang 6 cm dik,

Eiland:
2 x frontwang 6 cm dik

Lage kastenwand
2 x passtuk 5 cm.

Programma NX 510,
Korpus kwartsgrijs,
Geen tip-on

Werkblad

Apparaten
Bora X Pure recirculatie

Accessoires
Twist inbouwstopcontact

Prijzen
Meubelen €9.644,-
Werkbladen €3.978,-
Apparaten 10.395,-
Acessoires €792,-
totaal € 24.809,-

[Afbeelding]
Hetzelfde werkblad als wij krijgen. Ben zelf heel benieuwd hoe deze bevalt. Een zegt dat gezoet composiet snel vlekt, ander zegt dat het mee valt. Maar vonden het blad direct erg mooi.

Werkblad zou wellicht goedkoper kunnen zeg je. Ik heb prijs hiervan opgevraagd bij 123werkbladen. Blad van 2,50x1,0 m + blad van 2,10 x 0,6 m en 80 mm dik kost daar €2700, zelfde bladen 60 mm dik €2500. Dus dan heb je een indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
Source90 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:59:
[...]
Mijns inziens is de Systemat een nette prijs. Kan alleen niet terugvinden wat voor materiaal/prijsgroep.
Apparatuur is zelfs iets duurder bij de Systemat (ookal is het vaak enkel de kleur, als verschil), ondanks goedkoper.

Is er een reden dat je een oven met magnetron neemt i.p.v. oven met Added steam of Full steam?

Ik zou een kook demonstratie bij Inspiratiehuis 20|20 aanraden, met de Bosch apparatuur, om te zien wat er allemaal mogelijk is in de prijsklasse waar jouw apparaten nu in zitten.
In beide gevallen kunststof fronten, AV1075 bij Systemat, prijsgroep 1 denk ik?

De reden voor de oven is dat we van teveel mensen met stoomoven horen dat ze hem niet/nauwelijks gebruiken. Ik wil een magnetron voor het snel kunnen opwarmen of ontdooien van bijvoorbeeld brood, babyhapjes etc. De snelheid van een stoomoven vind ik onvoldoende en een losse magnetron wil ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Ada12 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:44:
[...]

Moet volgens mij KI81RADE0 zijn (die krijg ik ook)
Die koelkast heb ik ook gezien, mooi groot ding, maar hoef je geen vriesgedeelte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
JackBol schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:59:
[...]

Next125 heeft kasthoogte 87,5. (de 125 slaat op raster 125mm)
ja, dat is een mooi raster. Helaas lijken ze kastdiepte beperkt tot 56cm.

heb na enige verder speuren in ieder geval KH keukens gevonden. Vreemd genoeg is het niet duidelijk op hun website welke dealers dit allemaal leveren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DhBlE8zaqmeSYBklZTD8nq3xSJ8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/c3MwFgPBk3Y8VcRGeniT7iH3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• e-bird
Nee, geen vriesgedeelte, we hebben een grote vrieskast die de berging in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Nu online
jappas schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:59:
[...]

In beide gevallen kunststof fronten, AV1075 bij Systemat, prijsgroep 1 denk ik?

De reden voor de oven is dat we van teveel mensen met stoomoven horen dat ze hem niet/nauwelijks gebruiken. Ik wil een magnetron voor het snel kunnen opwarmen of ontdooien van bijvoorbeeld brood, babyhapjes etc. De snelheid van een stoomoven vind ik onvoldoende en een losse magnetron wil ik ook niet.
Demonstratie
Ik zou een 2-uur durende demo inplannen en het proeven/zien/ervaren :)
Zeker het regeneren en alles in één stoomoven bereiden sprak ons na de demo zeer aan. Maar dat is aan eenieder zelf om te bepalen of je het denkt te gaan gebruiken.
Er zijn ook combi's met Oven/stoom/magnetron, echter wat schaarster.

Qua kleuren:
https://www.haecker-kuechen.com/nl/mediabibliotheek#c14916

Hier staan alle brochures, onderin die met kleuren. 1075 is Zwart staal of Oxid? Zwart staal oogt mooi op papier, hebben jullie die uitgekozen? Hoe ziet hij er in het echt uit? Of Oxid?

[ Voor 6% gewijzigd door Source90 op 19-10-2020 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Laatst online: 14:18

HellBeast

Oh My GoT!

Rempi schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:58:
[...]

Wij kregen vorige week ook de offerte van Nobel (keuken). Ondanks de verrekening van de cheque van 3.500 kwam er toch een offerte uit van 24.500. Terwijl we nagenoeg hetzelfde hadden gekozen als bij een andere keukenboer die op 21.500 kwam.

Stel je dus niet te veel voor van die keuken cheque :P
We hebben de offerte binnen.....
Zonder de mooie cheque van 3500 euro waren ze voor onze opgegeven keuken 10k duurder uit dan Mobel Faber. Bij Mobel Faber is het ook nog eens Systemat, wat volgens dit topic toch wel een segment hoger is. Met cheque eraf zijn ze nog bijna 7k duurder.

Ook een "mooie" offerte gekregen van de binnendeuren. Wij hadden een zwarte klink gekozen i.p.v. de standaard deurklink. Even 10x65 euro voor gerekend. (Dit als meerprijs boven de standaardklinken, dus voor het gemak even 85/90 euro per klink!) Voor veel minder dan de helft van die prijs kan ik dezelfde deurklinken los bestellen op internet. Wat een prijzen!

Dit gaan we dus echt niet doen. Ik ben gekke Henkie niet!

[ Voor 4% gewijzigd door HellBeast op 19-10-2020 14:12 ]

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jappas
Source90 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:21:
[...]

Demonstratie
Ik zou een 2-uur durende demo inplannen en het proeven/zien/ervaren :)
Zeker het regeneren en alles in één stoomoven bereiden sprak ons na de demo zeer aan. Maar dat is aan eenieder zelf om te bepalen of je het denkt te gaan gebruiken.
Er zijn ook combi's met Oven/stoom/magnetron, echter wat schaarster.

Qua kleuren:
https://www.haecker-kuechen.com/nl/mediabibliotheek#c14916

Hier staan alle brochures, onderin die met kleuren. 1075 is Zwart staal of Oxid? Zwart staal oogt mooi op papier, hebben jullie die uitgekozen? Hoe ziet hij er in het echt uit? Of Oxid?
Misschien inderdaad toch maar eens een dag voor uittrekken dan en een trip vanuit het oosten naar Hoofddorp maken. Blijf het sowieso maar lastig vinden, tig opties en keuzes ;).

Het front is Zwart staal Schwarzstahl nu ik de offerte nog eens nalees, dit is ook wel het front dat we gezien hebben. Er werd alleen voortdurend over Oxid gesproken, volgens mij valt het in de Häcker classic ook onder die sublijn. We vonden het een mooie donkere kleur met net wat bruins erin. Omdat het niet heel contrasterend is vonden we er geen duidelijk herhalend patroon in zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oFlUk1OkOj4T2uePPAt1w_YKajU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ez8Uu9dWH9qtZKaxgfcYEadS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door jappas op 19-10-2020 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum80
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14-09 07:52
maxtrash schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:20:
[...]
heb na enige verder speuren in ieder geval KH keukens gevonden. Vreemd genoeg is het niet duidelijk op hun website welke dealers dit allemaal leveren.
Verdonk keukens als het goed is, maar zou het even met hun checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:08
jappas schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:22:
[...]

Misschien inderdaad toch maar eens een dag voor uittrekken dan en een trip vanuit het oosten naar Hoofddorp maken. Blijf het sowieso maar lastig vinden, tig opties en keuzes ;).

Het front is Zwart staal Schwarzstahl nu ik de offerte nog eens nalees, dit is ook wel het front dat we gezien hebben. Er werd alleen voortdurend over Oxid gesproken, volgens mij valt het in de Häcker classic ook onder die sublijn. We vonden het een mooie donkere kleur met net wat bruins erin. Omdat het niet heel contrasterend is vonden we er geen duidelijk herhalend patroon in zitten.

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mdhgiYEk106ZVY-OdGgo10g9DRM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wryUffpNuwjINBgNDKkbWVqC.png?f=user_large
Ik spot die herhalingen doorgaans meteen, ik ben er echt allergisch voor. Om die reden alleen echt hout (in de vorm van fineer) bij ons. Iets duurder, maar 10+ jaar ergeren aan herhalingen is het niet waard. Soms had ik ook liever dat ik het niet zag, maakte alles een stuk betaalbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
Blij te horen dat ik die niet heb :). Had ook wel patronen gevonden, maar kan hier prima mee leven. Te duidelijke donkere nerven op licht 'hout' was een ander verhaal geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalJanssen
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-03 18:53
maxtrash schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:20:
[...]

ja, dat is een mooi raster. Helaas lijken ze kastdiepte beperkt tot 56cm.

[Afbeelding]
Van Mook in Oosterhout verkoopt ook KH. Heb zelf ook bij hen een KH keuken besteld. Erg fijn geholpen. Weet niet hoe ik mezelf moet quoten, maar ik post niet veel. Dus als je terugzoekt op mijn naam kun je mijn post nog wel vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
PascalJanssen schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 18:29:
[...]

Van Mook in Oosterhout verkoopt ook KH. Heb zelf ook bij hen een KH keuken besteld. Erg fijn geholpen. Weet niet hoe ik mezelf moet quoten, maar ik post niet veel. Dus als je terugzoekt op mijn naam kun je mijn post nog wel vinden
had je bericht gezien. Wij wonen in Tilburg dus Oosterhout is wel een optie. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022

Kastenwand:
2 x frontwang 6 cm dik,

Eiland:
2 x frontwang 6 cm dik

Lage kastenwand
2 x passtuk 5 cm.

Programma NX 510,
Korpus kwartsgrijs,
Geen tip-on

Werkblad

Apparaten
Bora X Pure recirculatie

Accessoires
Twist inbouwstopcontact

Prijzen
Meubelen €9.644,-
Werkbladen €3.978,-
Apparaten 10.395,-
Acessoires €792,-
totaal € 24.809,-

[Afbeelding]
Een plinthoogte van 5cm??? Bestel gelijk even al je fronten 2 keer, want die gaan geheid allemaal binnen no time kapot.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-bird
Barry|IA schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:26:
[...]

Een plinthoogte van 5cm??? Bestel gelijk even al je fronten 2 keer, want die gaan geheid allemaal binnen no time kapot.
Dat zal wel meevallen. Regel 1 in dit huis: schoenen uit als je binnenkomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
e-bird schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:29:
[...]

Dat zal wel meevallen. Regel 1 in dit huis: schoenen uit als je binnenkomt!
Waarom dan? Heb je tapijt in de woonkamer en keuken?

Geldt dat ook voor alle visite (vreemde regel, maar goed, andere discussie)?

Plinthoogte van 5cm is gewoon vragen om problemen, onpraktisch en bovendien niet eens mooi meer.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-bird
Barry|IA schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:35:
[...]

Plinthoogte van 5cm is gewoon vragen om problemen, onpraktisch en bovendien niet eens mooi meer.
Nope, geen tapijt, pvc met vloerverwarming. En idd, ook alle visite verplicht schoenen uit. Mijn vrouw komt uit Centraal-Azië en in haar cultuur is dat goed gebruik. Maar terug naar de plinthoogte, bedankt voor de attendering. Ik zal eens kijken of een paar cm hoger een optie is. Hoe zijn prijs en opstelling in jouw deskundige ogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
Denk dat de regel maar ook het 'niet mooi zijn' niet ter discussie zou moeten staan.
Dat is voor een ieder anders.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Barry|IA schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:35:
[...]

5cm is inderdaad laag, maar optisch vind ik het wel mooi :).
Zag dat Pronorm komt met een korpus van 83,2 komt in X-line en Y-line. Dat is volgens mij wel een mooie hoogte als je kiest voor een blad van 12mm of 2cm. Dan heb je een plint van 7-9 cm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boomr
  • Laatst online: 09-09 18:41
MoiZie schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:07:
[...]

Die dingen zou ik zeker niet willen; ik ken mezelf, dan staan ze chronisch omhoog.... Vind het erg ontsierend om iets in mijn blad te krijgen, daarom zoeken we naar een manier om ze in de zijkanten weg te werken. Bemmel & Kroon vond dat allemaal moeilijk moeilijk. We zouden dan overigens van 3x 1 meter lades naast elkaar, naar 3x 90 gaan, zodat de rest opgevuld wordt door een dikke ' balk/nis' waar alles in weggewerkt kan worden logischerwijs.
Zelf bedacht ik nog, om stroom aan de vertikale zijde van een opbouw-bar te laten komen, dus stekkers steek je dan in het verlengde op het aanrechtblad erin. Maar dan wordt de bar weer een cm of 10 dik minimaal (niet geheel onaardig).
Bij ons zitten de stopcontacten van het eiland in de laden. Als je de lade opentrekt zit het stopcontact dus net onder het blad. Onzichtbaar als de lade dichtzijn, en op het eiland zelf hebben we zelden iets in het stopcontact zitten. Af en toe een keukenmachine, blender of heel soms de lader van mijn laptop. That's it. Het koffieapparaat zit vast in het stopcontact maar die staat in de kastenwand in de nis.

erg net resultaat als je het mij vraagt. Mooier dan een doos in het blad aan de bovenkant.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
e-bird schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:42:
[...]

Nope, geen tapijt, pvc met vloerverwarming. En idd, ook alle visite verplicht schoenen uit. Mijn vrouw komt uit Centraal-Azië en in haar cultuur is dat goed gebruik. Maar terug naar de plinthoogte, bedankt voor de attendering. Ik zal eens kijken of een paar cm hoger een optie is. Hoe zijn prijs en opstelling in jouw deskundige ogen.
De prijs is echt zéér goed te noemen. Ik zag zelfs later pas dat je aan de raamkant ook nog een hele rits aan onderkasten hebt.

Denk dat zelfs 30k nog goed was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fbhastasi2
e-bird schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:42:
[...]

is dit niet een kwestie van smaak, plinthoogte? er zijn keukens die helemaal geen plinten hebben, vind ik mooi. bij 5 of 7,5 cm hoogte vind ik het ook mooi... het is maar waar je van houdt... hogere plinthoogtes vind ik lelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Nu online
boomr schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:50:
[...]

Bij ons zitten de stopcontacten van het eiland in de laden. Als je de lade opentrekt zit het stopcontact dus net onder het blad. Onzichtbaar als de lade dichtzijn, en op het eiland zelf hebben we zelden iets in het stopcontact zitten. Af en toe een keukenmachine, blender of heel soms de lader van mijn laptop. That's it. Het koffieapparaat zit vast in het stopcontact maar die staat in de kastenwand in de nis.

erg net resultaat als je het mij vraagt. Mooier dan een doos in het blad aan de bovenkant.
Lees ik het goed dat je dan de lade open moet hebben staan om het stopcontact te gebruiken? :?

Vriendinlief maakt hier regelmatig verse soepen, met gebruik van blender. Broden worden hier ook vers gebakken en gekneed met keukenmachine.. Lijkt mij zeer onpraktisch om met de lade open te moeten werken.
Pagina: 1 ... 171 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1