Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

siemenz schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:27:
[...]

jij hebt op de netto prijzen dus nog een extra korting 'gekregen' ?
Die toevallig exact overeenkomt met de montage kosten..... ;)

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-09 19:26
Sander410 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:25:
[...]

Dat basseer ik op het advies van ,de veel te brutale verkoper, van Brugman.
Ik weet niet of dat zo is want het is mijn eerste keuken vandaar mijn vraag. Is Nobilia gelijkwaardig aan Pronorm of zit daar een kwalitatief verschil in?
Zie de topicstart, daar staat een lijstje. Beide zitten wel in middensegment. Qua prijs hangt het zo af van welk type front gekozen wordt dat ze eigenlijk niet daarop te vergelijken zijn. Volgens mij gebruikt Pronorm de 'gouden standaard' Blum scharnieren en Nobilia weer andere. Alleen al vanwege de reviews zijn wij bij bepaalde zaken weggebleven die Nobilia verkopen. ((N=1:) Mijn broer heeft twee maanden moeten wachten tot zijn Keukensale Nobilia keuken klaar was, bij de montage daarvan werden alle basic fouten gemaakt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander410
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-12-2020
896gerard schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:34:
[...]

Zie de topicstart, daar staat een lijstje. Beide zitten wel in middensegment. Qua prijs hangt het zo af van welk type front gekozen wordt dat ze eigenlijk niet daarop te vergelijken zijn. Volgens mij gebruikt Pronorm de 'gouden standaard' Blum scharnieren en Nobilia weer andere. Alleen al vanwege de reviews zijn wij bij bepaalde zaken weggebleven die Nobilia verkopen. ((N=1:) Mijn broer heeft twee maanden moeten wachten tot zijn Keukensale Nobilia keuken klaar was, bij de montage daarvan werden alle basic fouten gemaakt.)
Oké, Ik denk dat het wel meevalt.

En weet iemand of er veel prijsverschil is tussen keramiek en graniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Ik heb vandaag geleerd dat werkbladen ook in PG komt.
Iemand die me kan vertellen wat bepaald wat een werkblad in een bepaalde PG definieert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:04
JackBol schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:57:
Ik heb vandaag geleerd dat werkbladen ook in PG komt.
Iemand die me kan vertellen wat bepaald wat een werkblad in een bepaalde PG definieert?
Mooier = duurder :+

Mij werd verteld dat bepaalde structuren/looks wat lastiger te creëren zijn (bijv. bepaalde marmer motieven e.d. in composiet en keramiek). Wat mij opvalt is dat wit marmer look achtige bladen vaak wat prijziger zijn. Al maken ze het wellicht ook gewoon duur omdat het een luxe uitstraling heeft.

Deze site geeft wat inzicht in prijsgroepen: https://www.123werkbladen.nl/
Gaat volgens mij ongeveer +10% oid per prijsgroep.
Waarbij ik moet opmerken dat elke leverancier weer zijn eigen prijsgroepen lijkt te hanteren.

En dit werkt ook wel goed
https://keukenbladen.shop/calc/

[ Voor 19% gewijzigd door SquareOne op 16-10-2020 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:25

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Sander410 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:25:
[...]

Dat basseer ik op het advies van ,de veel te brutale verkoper, van Brugman.
Ik weet niet of dat zo is want het is mijn eerste keuken vandaar mijn vraag. Is Nobilia gelijkwaardig aan Pronorm of zit daar een kwalitatief verschil in?
Tsja.. Brutale verkoper. Daar zeg je het eigenlijk al. Die proberen hun eigen producten op te hemelen door andere merken af te kraken. Lees dit topic eens door en je ziet genoeg voorbeelden van mooie en goede Nobilia keukens. Ik heb onlangs ook een Nobilia gekocht bij Marquardt in Oisterwijk. :)

Brugman = DMG. Lekker wegblijven daar.

Nog een kleine update over onze keuken, de verkoper belde dat de keuken met een lagere plint geleverd kon worden. Kleine meerprijs betaald (€170) en de plint wordt nu 117mm in plaats van bijna 190mm. :)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:29
Heb een vraag over keukenblad. Wij hebben huis gekocht en daar zit een granito/terrazzo keukenblad in. Mijn vriendin vind dat niet mooi maar we willen eigenlijk niet de complete keuken verbouwen. Blad is lastig te verwijderen begreep ik.

Hebben wat rondgevraagd maar schijnt lastig te zijn om er een laagje overheen te zetten. Heeft iemand enig idee wat we hier mee kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert134
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12:43
KaiseRRuby schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:11:
Heb een vraag over keukenblad. Wij hebben huis gekocht en daar zit een granito/terrazzo keukenblad in. Mijn vriendin vind dat niet mooi maar we willen eigenlijk niet de complete keuken verbouwen. Blad is lastig te verwijderen begreep ik.

Hebben wat rondgevraagd maar schijnt lastig te zijn om er een laagje overheen te zetten. Heeft iemand enig idee wat we hier mee kunnen doen?
Is opnieuw lamineren geen optie? ik zie ze het vaak bij autos doen en een keukenblad is wat dat aangaat vrij rechtaan/rechtuit

Steam: Evert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
JackBol schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:10:
[...]
De mensen die jij aan tafel hebt, maken emotionele beslissingen. Als die eenmaal in twijfel trekken of ze wel het juiste kopen, win je die nooit meer terug.
Daarom laat je ze niet weglopen zonder handtekening, hebben ze geen tijd om te twijfelen :D
Ze gaan dan ook niet naar andere winkels om te vergelijken, dus de meesten hebben niet eens door of ze het onderste uit de kan hebben.
Dat maakt ook niet uit als ze maar tevreden zijn.
In principe snap ik die strategie wel.
Dat de meer ingelezen koper dat niet waardeert neem je dan op de koop toe, zoveel zijn dat er namelijk niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Evert134 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:14:
[...]
Is opnieuw lamineren geen optie? ik zie ze het vaak bij autos doen en een keukenblad is wat dat aangaat vrij rechtaan/rechtuit
Wraps zijn super krasgevoelig, dat wil je niet op je keukenblad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

mitsumark schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:29:
[...]

Daarom laat je ze niet weglopen zonder handtekening, hebben ze geen tijd om te twijfelen :D
Ze gaan dan ook niet naar andere winkels om te vergelijken, dus de meesten hebben niet eens door of ze het onderste uit de kan hebben.
Dat maakt ook niet uit als ze maar tevreden zijn.
In principe snap ik die strategie wel.
Dat de meer ingelezen koper dat niet waardeert neem je dan op de koop toe, zoveel zijn dat er namelijk niet.
Het ondertekenen van zn papiertje houdt juridisch geen stand. Hebben wij ook ondertekent en meteen aangegeven maar ‘gaat om het idee’... volgens mij snap je het als verkopende partij dan niet

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Toppe schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:42:
[...]

Het ondertekenen van zn papiertje houdt juridisch geen stand. Hebben wij ook ondertekent en meteen aangegeven maar ‘gaat om het idee’... volgens mij snap je het als verkopende partij dan niet
En toch zou ik het maar niet ondertekenen voordat je zeker weet wat je wilt en de prijs hebt vastgesteld.
Kan me niet voorstellen dat iemand zin heeft in een juridisch gevecht met een dergelijke partij. Niet direct tekenen voorkomt een hoop gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
Ik kan er sowieso niet bij, dat mensen dingen als een keuken kopen zonder daar een nachtje over te slapen.
Ookal weet ik vooraf precies wat ik wil en me laat informeren in een winkel zou ik nooit en te nimmer direct on the spot de beslissing nemen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
SquareOne schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:02:
[...]

Mooier = duurder :+

Mij werd verteld dat bepaalde structuren/looks wat lastiger te creëren zijn (bijv. bepaalde marmer motieven e.d. in composiet en keramiek). Wat mij opvalt is dat wit marmer look achtige bladen vaak wat prijziger zijn. Al maken ze het wellicht ook gewoon duur omdat het een luxe uitstraling heeft.

Deze site geeft wat inzicht in prijsgroepen: https://www.123werkbladen.nl/
Gaat volgens mij ongeveer +10% oid per prijsgroep.
Waarbij ik moet opmerken dat elke leverancier weer zijn eigen prijsgroepen lijkt te hanteren.

En dit werkt ook wel goed
https://keukenbladen.shop/calc/
Dankje voor de link!

Meteen even zelf gekeken en schrok een beetje van het prijsverschil.....
Offerte bij Nobel €4100 (met spoelbak)
Offerte met zelfde blad, afmetingen etc. (zonder spoelbak)
€1800......
Krijg ik een gouden spoelbak bij nobel ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

SquareOne schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:50:
[...]

En toch zou ik het maar niet ondertekenen voordat je zeker weet wat je wilt en de prijs hebt vastgesteld.
Kan me niet voorstellen dat iemand zin heeft in een juridisch gevecht met een dergelijke partij. Niet direct tekenen voorkomt een hoop gezeur.
Juridisch gevecht? Zo ver gaat het al niet eens komen. Je tekent voor een offerte en niet voor de order. Sterker nog, daar moeten wij nog voor terug komen.

Wij hebben 25% korting gekregen op de keuken. Echt niet dat ze er nog meer geld en tijd in willen stoppen. Sterker nog, wij konden nog wel wat dingen aanpassen en wijzigen maar alleen nadat de koop rond was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flix20
Toppe schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:14:
[...]

Juridisch gevecht? Zo ver gaat het al niet eens komen. Je tekent voor een offerte en niet voor de order. Sterker nog, daar moeten wij nog voor terug komen.

Wij hebben 25% korting gekregen op de keuken. Echt niet dat ze er nog meer geld en tijd in willen stoppen. Sterker nog, wij konden nog wel wat dingen aanpassen en wijzigen maar alleen nadat de koop rond was.
Waarom zou je ingodsnaam tekenen voor een offerte?
Voor die 'alleen op dit moment is deze korting van toepassing' korting?

Er was onlangs iemand bij de badkamerafdeling hier die ook getekend had voor een offerte. Bleek thuis toch geen offerte te zijn maar een koopovereenkomst... En hij zal vast niet de eerste en al helemaal niet de laatste zijn die daarin getrapt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

joshje schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:54:
[...]

Dankje voor de link!

Meteen even zelf gekeken en schrok een beetje van het prijsverschil.....
Offerte bij Nobel €4100 (met spoelbak)
Offerte met zelfde blad, afmetingen etc. (zonder spoelbak)
€1800......
Krijg ik een gouden spoelbak bij nobel ofzo 8)7
Mijn blad is bij 123werkbladen ook €3000 terwijl die voor ruim €6000 in de offerte staat.
Ik ben er nog niet over uit dat dit pure marge is. Ik verwacht dat we verkeerde vergelijkingen maken of er nog iets van waarde vanuit de keuken leverancier aan toegevoegd wordt, maar heb het nog niet achterhaald.

Wellicht heeft @Barry|IA hier iets over te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Maargoed, zolang kastjes en fronten etc niet transparant zijn maakt het toch niet uit? Je hebt namelijk geen idee wat die moeten kosten.

Of je nu 6000 voor werkblad betaalt, 9000 voor apparatuur en 5000 voor kastjes etc.
Of 3000 voor werkblad, 7000 voor apparatuur en 10000 voor kastjes etc.
In beide gevallen betaal je 20k voor dezelfde keuken.

Als je aangeeft dat blad en apparatuur x moeten kosten (en vaak kunnen ze hier wel in mee), worden automatisch andere dingen duurder.
De verkoper moet gewoon op 20k uitkomen, linksom of rechtsom.

Ik had bijvoorbeeld destijds in de offerte 2000 voor montage, dat leek me wat duur.
Toen gevraagd zonder montage ging er maar 1200 vanaf, dat gaat dus ten koste van korting ergens anders.
(heb het uiteindelijk voor 1000 laten doen door een 3e partij, maar voor 200 verschil ipv 1000 had ik wellicht toch de keukenwinkel gekozen)

[ Voor 10% gewijzigd door mitsumark op 16-10-2020 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Toppe schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:14:
[...]

Tekenen voor een offerte is een opdrachtbevestiging. Een offerte is een aanbod tot een overeenkomst en met een handtekening bevestig je de overeenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
Wij zijn druk aanbieders aan het vergelijken, helaas zitten ze allemaal nog wat boven budget dus we kijken ook of we nog wat dingen kunnen schrappen / aanpassen. We hebben nu 3 wandplanken in de keuken laten tekenen. Twee van 120 cm en 1 van 200 cm. In die laatste komen 4 spotjes.

Nu twijfel ik heel erg of we deze uit de offertes moeten laten halen en daar zelf wat voor moet zoeken op internet. Aan de ene kant wil ik voor het bedrag waar we ergens uit gaan komen gewoon in een keer klaar zijn en ontzorgd worden inclusief volledige installatie. Aan de andere kant heb ik wel het idee dat dit juist het soort zaken zijn die de offertes duur maken. Een van de zaken waar we nu kijken is van DB keukens en die geven netjes een volledige offerte waardoor je wel een goed idee krijgt van wat die dingen nu kosten.
De planken inclusief onzichtbare dragers met 5cm dikte waren 400 en 365 euro per stuk, dus samen 1130 euro! (Nog exclusief de spotjes). Toen ik vroeg of dat ook wat goedkoper kon kwamen ze met minder dikke planken van 25mm dik en 'design' wanddragers die dus wel zichtbaar zijn, samen iets meer dan 400 euro. Dus dat is alvast een flinke besparing, maar mijn vrouw vindt de wanddragers niet mooi helaas. Heeft iemand ervaring met het achteraf zelf kopen en monteren van de wandplanken en daar nog tips voor? (Gaatjes boren om plankjes op te hangen ben ik niet bang voor maar de spotjes aangesloten krijgen als de keuken al staat is wellicht wat meer gedoe)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Marinos83 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:04:
Wij zijn druk aanbieders aan het vergelijken, helaas zitten ze allemaal nog wat boven budget dus we kijken ook of we nog wat dingen kunnen schrappen / aanpassen. We hebben nu 3 wandplanken in de keuken laten tekenen. Twee van 120 cm en 1 van 200 cm. In die laatste komen 4 spotjes.

Nu twijfel ik heel erg of we deze uit de offertes moeten laten halen en daar zelf wat voor moet zoeken op internet. Aan de ene kant wil ik voor het bedrag waar we ergens uit gaan komen gewoon in een keer klaar zijn en ontzorgd worden inclusief volledige installatie. Aan de andere kant heb ik wel het idee dat dit juist het soort zaken zijn die de offertes duur maken. Een van de zaken waar we nu kijken is van DB keukens en die geven netjes een volledige offerte waardoor je wel een goed idee krijgt van wat die dingen nu kosten.
De planken inclusief onzichtbare dragers met 5cm dikte waren 400 en 365 euro per stuk, dus samen 1130 euro! (Nog exclusief de spotjes). Toen ik vroeg of dat ook wat goedkoper kon kwamen ze met minder dikke planken van 25mm dik en 'design' wanddragers die dus wel zichtbaar zijn, samen iets meer dan 400 euro. Dus dat is alvast een flinke besparing, maar mijn vrouw vindt de wanddragers niet mooi helaas. Heeft iemand ervaring met het achteraf zelf kopen en monteren van de wandplanken en daar nog tips voor? (Gaatjes boren om plankjes op te hangen ben ik niet bang voor maar de spotjes aangesloten krijgen als de keuken al staat is wellicht wat meer gedoe)
Keukens installeren is geen rocket science. Maar als het mooi moet zijn moet het goed gebeuren en dat kan alleen maar door ervaren werklui. Meten, stellen, recht werken ed. is een vak apart.

Als het op twee plankjes en lampjes aan komt, kan je dat prima zelf als je geen twee linker handen hebt. En onthoud: 2x meten 1x boren.

En koop een kruislijnlaser van een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

JackBol schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:03:
[...]

Tekenen voor een offerte is een opdrachtbevestiging. Een offerte is een aanbod tot een overeenkomst en met een handtekening bevestig je de overeenkomst.
Ben ik niet helemaal met je eens, want een offerte hoeft niet ondertekend te zijn om geldig te zijn.

Dit soort constructies zijn niet gek. Ze doen je een goed voorstel en als je er mee akkoord gaat dan hebben ze weer iets verkocht.

99 van de 100 klanten zullen gewoon akkoord gaan, tenslotte hebben ze getekend. Die ene klant die moeilijk gaat doen zullen ze proberen om de afspraak door te duwen maar als je gewoon nee zegt dan is het jammer dan, ze gaan daar echt niet teveel tijd en moeite in steken.

Wij moeten zelfs nog langs komen om aan te geven dat er een order van gemaakt kan worden, anders krijgen we alsnog niets, zelfs niet nadat een bepaalde datum verstreken is.

Uiteindelijk gaat het er niet om of je wel of niet moet tekenen, uiteindelijk is het voor mij van belang of iets juridisch geldig is. En wat ook wel wil werken: adres gegevens van de verkoper opgeven ;)

Zelf een akkefietje met een fietsen leverancier gehad, ik moest maar met alles over de brug komen en uiteindelijk aangegeven dat ze het probleem oplossen of gaan crediteren. Netjes aangetekend dat ze 14 dagen hadden. Op dag 15 netjes een brief van de rechtsbijstand verstuurd en drie dagen laten kon alles in één keer opgelost worden.

Sommige mensen zullen tekenen, sommige mensen niet. Ieder moet hierin zijn eigen keus maken :)

[ Voor 11% gewijzigd door Toppe op 16-10-2020 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Toppe schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:33:
[...]

Ben ik niet helemaal met je eens, want een offerte hoeft niet ondertekend te zijn om geldig te zijn.

Dit soort constructies zijn niet gek. Ze doen je een goed voorstel en als je er mee akkoord gaat dan hebben ze weer iets verkocht.

99 van de 100 klanten zullen gewoon akkoord gaan, tenslotte hebben ze getekend. Die ene klant die moeilijk gaat doen zullen ze proberen om de afspraak door te duwen maar als je gewoon nee zegt dan is het jammer dan, ze gaan daar echt niet teveel tijd en moeite in steken.

Wij moeten zelfs nog langs komen om aan te geven dat er een order van gemaakt kan worden, anders krijgen we alsnog niets, zelfs niet nadat een bepaalde datum verstreken is.

Uiteindelijk gaat het er niet om of je wel of niet moet tekenen, uiteindelijk is het voor mij van belang of iets juridisch geldig is. En wat ook wel wil werken: adres gegevens van de verkoper opgeven ;)

Zelf een akkefietje met een fietsen leverancier gehad, ik moest maar met alles over de brug komen en uiteindelijk aangegeven dat ze het probleem oplossen of gaan crediteren. Netjes aangetekend dat ze 14 dagen hadden. Op dag 15 netjes een brief van de rechtsbijstand verstuurd en drie dagen laten kon alles in één keer opgelost worden.

Sommige mensen zullen tekenen, sommige mensen niet. Ieder moet hierin zijn eigen keus maken :)
Maar waar heb je dan voor getekend? Dat ze de prijs vastzetten?

Net als met werkbladen en apparatuur leveranciers die aangeven dat je zo snel mogelijk moet bestellen... wat gaan ze doen? Als een maand later dezelfde offerte opvraagt ineens een hogere prijs rekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Eh, zodra je een offerte ondertekend is het een overeenkomst geworden dus in dit geval een koopovereenkomst.

Je kan het er niet mee eens zijn, maar zo is het juridisch gezien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
[...]

En dat is precies het punt wat ik hierboven net ook maakte. Je kunt wel gelijk hebben, maar daarmee loop je het risico dat je via je rechtsbijstand (of een advocaat) dit moet gaan oplossen. Dat voorkom je door gewoon niet direct een handtekening te zetten voordat je er zeker van bent wat je wilt kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:29
KaiseRRuby schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:11:

We gaan er in een rap tempo overheen. Het wrap idee is wel lastig, ik zag het inderdaad ook voorbij komen maar hoopte meer dat iemand een beter idee had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:18

Shunt

Boe

[...]

Ga jij dat even vertellen aan de honderden al dan niet duizenden gedupeerden van de mandenmakers praktijken ? Prima dat jij het allemaal zo leuk denkt te weten maar ga eens voor de grap zoeken op het internet. Meerdere mensen die hier hele juridische gevechten over gewonnen en soms verloren hebben.
Er is volgens mij zelfs nationaal aandacht geweest op het nieuws. Uiteindelijk heeft volgens mij mandenmakers toen beloofd minder agressief hier op te zijn maar of dit ook gebeurt no clue.

https://www.ad.nl/economi...ng-aan-na-ophef~aa5adea4/

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Maar wij hebben ontbindende voorwaardes in de ‘overeenkomst’ staan.

Alleen slaan die voorwaardes nergens op en daarom dat ik met een gerust hart kan tekenen.

Zo staat er bijvoorbeeld dat als wij geen hypotheek krijgen en Henk dat op papier zet dat de ‘offerte’ komt te vervallen. Wie de neuk is Henk verder dan Henk? Een achternaam? Een bedrijf? Wat mij betreft is Henk de buurman. Het is hun papiertje, hadden ze maar door moeten vragen.

Nog zo iets: ons adres, huisnummer weten we (nog) niet dus ze hebben maar een willekeurig nummer ingetoetst.

Maar wat ik zeg: ieder moet zelf weten of hij tekent of niet.

@Shunt daarom kopen wij heel bewust niet bij DMG :). Mogelijk zit daar dan ook het verschil dat onze keukenzaak ‘zo makkelijk is’ tenslotte wordt hun concurrentie steeds groter en hebben ze steeds andere tactieken nodig om te winnen van DMG

[ Voor 12% gewijzigd door Toppe op 16-10-2020 17:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
Toppe schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:02:

Alleen slaan die voorwaardes nergens op en daarom dat ik met een gerust hart kan tekenen.

Zo staat er bijvoorbeeld dat als wij geen hypotheek krijgen en Henk dat op papier zet dat de ‘offerte’ komt te vervallen. Wie de neuk is Henk verder dan Henk? Een achternaam? Een bedrijf? Wat mij betreft is Henk de buurman. Het is hun papiertje, hadden ze maar door moeten vragen.

Nog zo iets: ons adres, huisnummer weten we (nog) niet dus ze hebben maar een willekeurig nummer ingetoetst.

@Shunt daarom kopen wij heel bewust niet bij DMG :). Mogelijk zit daar dan ook het verschil dat onze keukenzaak ‘zo makkelijk is’ tenslotte wordt hun concurrentie steeds groter en hebben ze steeds andere tactieken nodig om te winnen van DMG
Toch denk ik dat ze slimmer zijn dan je denkt en als jij eronder door probeert te komen dat daar heus wel een regeltje voor inzit die dat voorkomt.
Maargoed, ik ken de individuele casus niet.

Maar wil je voortaan alsjeblieft geen onwaarheden gaan verkondigen wat iemand misschien in zijn/haar naïviteit meeneemt en volgende keer wel een krabbeltje zet en daardoor wellicht diep in de shit kan komen te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09:43

Het lijkt me hoe dan ook uiterst onverstandig om ergens voor te tekenen, ongeacht de voorwaarden wanneer je niet de intentie hebt om daadwerkelijk hetgeen af te nemen waarvoor je tekent of überhaupt weet waar je voor tekent.

Een handtekening onder een offerte zetten om verder in onderhandeling te gaan is sowieso waanzinnig. Ik mag hopen dat de gemiddelde Nederlander beter weet 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

spoiler:
Dat wij hebben getekend moeten we zelf weten, om daar mee te beginnen.

Wij kopen geen keuken bij DMG, juist vanwege dit soort praktijken. Liever betaal ik te veel dan gezeik achteraf.

Tuurlijk tekenen we met de intentie om de keuken af te nemen, maar wel onder voorbehoud van. En daar zit ook meteen de ruimte om toch te annuleren.

Als je als verkoper op papier zet dat ‘Henk moet verklaren dat de hypotheek niet doorgaat om de offerte ongeldig te laten verklaren’ neem je het wel heel ruim. Dat heb ik ook aangegeven maar vertrouwen moet wederzijds zijn volgens de verkoper.

Ook hadden we nog niet eens een koopcontract getekend met de aannemer: was ook geen enkel probleem, willen we niet is een belletje voldoende.

Dat ze niet direct onze offerte opnieuw gingen aanpassen zonder zeker te weten dat we de keuken wel of niet zouden kopen kan ik ergens wel begrijpen. Overigens hadden we nog 3 wensen die we aangepast wouden hebben, binnen een uur een nieuw prijs ontvangen.

En exact hier zit het verschil met een partij uit de portefeuille van DMG: service ver te zoeken?

En ja, ik maak van dit soort zaken altijd een soort hobby en sport. Tot op heden nog nooit verloren. Ja, ooit ga ik op mn bek en dat risico neem ik soms ;)

Maar nogmaals: iemand moet zelf weten of hij tekent of niet. Ik geef alleen aan dat wij negens aan vast zitten, wellicht bij DMG anders en dat zou me weinig interesseren :)

Back on topic!

[ Voor 7% gewijzigd door Toppe op 16-10-2020 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Toppe schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:22:
Tuurlijk tekenen we met de intentie om de keuken af te nemen, maar wel onder voorbehoud van. En daar zit ook meteen de ruimte om toch te annuleren.
Maar waarom?

Wat levert het je op om die handtekening te zetten? Wat heb je nu wel, wat je niet gehad zou hebben als je die handtekening niet gezet had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

JackBol schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:24:
[...]

Maar waarom?

Wat levert het je op om die handtekening te zetten? Wat heb je nu wel, wat je niet gehad zou hebben als je die handtekening niet gezet had?
Omdat de man ons budget niet wist aan te houden, zich lullig voelde en wij met een ‘belachelijk’ tegenvoorstel kwam waar hij mee akkoord ging waarvan de wisten dat we dit niet snel (buiten DMG) opnieuw zouden krijgen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Toppe schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:26:
[...]

Omdat de man ons budget niet wist aan te houden, zich lullig voelde en wij met een ‘belachelijk’ tegenvoorstel kwam waar hij mee akkoord ging waarvan de wisten dat we dit niet snel (buiten DMG) opnieuw zouden krijgen :)
Okay fair. Die begrijp ik.
Nu even die offerte hier posten ;)

[ Voor 4% gewijzigd door JackBol op 16-10-2020 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resdogg
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 11-09 16:48
[...]

Wat een gelul. Ik neem toch aan dat je tekent voor iets wat je wil overeenkomen. Als dat jouw intentie niet was, dan had je gewoon niets moeten tekenen. Ben jij happy met die offerte en wil je dus kopen, dan is er niets aan de hand en had je groot gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:18

Shunt

Boe

[...]

Die heb ik ook ooit gehad bij de grando zo'n deal ga ik nooit meer anders krijgen. Wel nu tekenen want anders gaat die aan je voorbij natuurlijk. Even een tip geen enkele verkoper gaat een keuken verkopen onder zijn minimale marge vooral niet nu de zaken het weer goed doen. Dit klinkt mij jammer genoeg gewoon als een mooi lul verhaal van de verkoper.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

JackBol schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:27:
[...]

Okay fair. Die begrijp ik.
Nu even die offerte hier posten ;)
Haha! Uiteindelijk is er ruim €7000 af gegaan. Wij vinden het een mooie korting en ongetwijfeld betalen we, net zoals iedereen, nog steeds te veel voor die keuken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Resdogg schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:41:
[...]

Wat een gelul. Ik neem toch aan dat je tekent voor iets wat je wil overeenkomen. Als dat jouw intentie niet was, dan had je gewoon niets moeten tekenen. Ben jij happy met die offerte en wil je dus kopen, dan is er niets aan de hand en had je groot gelijk.
Tuurlijk willen we die keuken, alleen hebben we niets aan een keuken zonder hypotheek voor een nieuwe woning. Daar zat dus ons grootste hekelingen en die is weg gevallen. Ondertussen weten we dat de hypotheek goed moet komen (ook dat is een ingewikkeld verhaal) en hopen we volgende week vrijdag het dossier compleet te hebben zodat de aanvraag de deur uit kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Shunt schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:45:
[...]

Die heb ik ook ooit gehad bij de grando zo'n deal ga ik nooit meer anders krijgen. Wel nu tekenen want anders gaat die aan je voorbij natuurlijk. Even een tip geen enkele verkoper gaat een keuken verkopen onder zijn minimale marge vooral niet nu de zaken het weer goed doen. Dit klinkt mij jammer genoeg gewoon als een mooi lul verhaal van de verkoper.
Die prijs kon ook niet, want we hadden onze jas al aan en stonden op het punt weg te lopen. Dat hij op dat moment dan toch tot een overeenkomst komt laat wel zien dat ze écht graag willen verkopen :)

Maar goed, back on topic?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Allen, laten we hier een streep onder trekken. Toppe heeft een keuken gekocht die hij wil.

Daar kunnen we vanalles van vinden maar dat voegt niets toe aan bet topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resdogg
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 11-09 16:48
Toppe schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:48:
[...]

Tuurlijk willen we die keuken, alleen hebben we niets aan een keuken zonder hypotheek voor een nieuwe woning. Daar zat dus ons grootste hekelingen en die is weg gevallen. Ondertussen weten we dat de hypotheek goed moet komen (ook dat is een ingewikkeld verhaal) en hopen we volgende week vrijdag het dossier compleet te hebben zodat de aanvraag de deur uit kan.
Oke, klinkt goed. Dan is er niets aan de hand en mag je blij zijn met de 'koop onder voorwaarden van...'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Zijn er mensen hier die hun achterwand hebben laten betegelen met een epoxy voeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:47
Wij zijn vandaag bij Superkeukens, Kvik en Keukenkampioen geweest... het was weer een feest.

Bij Superkeukens heel fijn geholpen. Maar, zij verkopen dus DKG, Nobilia en Schuller? Wat is de volgorde in kwaliteit van die drie? Hij had t ook over de onsloopbare standaard corpus front, met soort matte glans. Dat was tevens de goedkoopste. Geeft dat niet de uitstraling van een huurwoning keuken?

Qua hoogte (79 en 86cm) spreekt superkeukens ons ook echt aan. Het is alleen nog even wachten op de prijs.

Bij Kvik kwamen we echt op een nette prijs, alleen weet ik een niet zo goed hoe fijn ik die greeploze (Linea) lijsten vind...

Wordt nog lastig om knopen door te hakken... hier een foto van hoe de opstelling zeer waarschijnlijkgaat worden. Voor t gemak maar even zelf getekend. Greeploos of met greep zijn we nog niet uit. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L3pFQInyX0mPIzizCT7a5_1r3-8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q5ooG4kv31bWOFrd2myQ8QfP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door CarpeVentum op 16-10-2020 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

Toppe schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:22:
spoiler:
Dat wij hebben getekend moeten we zelf weten, om daar mee te beginnen.

Wij kopen geen keuken bij DMG, juist vanwege dit soort praktijken. Liever betaal ik te veel dan gezeik achteraf.

Als je als verkoper op papier zet dat ‘Henk moet verklaren dat de hypotheek niet doorgaat om de offerte ongeldig te laten verklaren’ neem je het wel heel ruim. Dat heb ik ook aangegeven maar vertrouwen moet wederzijds zijn volgens de verkoper.

Ook hadden we nog niet eens een koopcontract getekend met de aannemer: was ook geen enkel probleem, willen we niet is een belletje voldoende.

Dat ze niet direct onze offerte opnieuw gingen aanpassen zonder zeker te weten dat we de keuken wel of niet zouden kopen kan ik ergens wel begrijpen. Overigens hadden we nog 3 wensen die we aangepast wouden hebben, binnen een uur een nieuw prijs ontvangen.

En exact hier zit het verschil met een partij uit de portefeuille van DMG: service ver te zoeken?

En ja, ik maak van dit soort zaken altijd een soort hobby en sport. Tot op heden nog nooit verloren. Ja, ooit ga ik op mn bek en dat risico neem ik soms ;)

Maar nogmaals: iemand moet zelf weten of hij tekent of niet. Ik geef alleen aan dat wij negens aan vast zitten, wellicht bij DMG anders en dat zou me weinig interesseren :)

Back on topic!
Klinkt als een soort van call optie. Maar ik denk dat als je de volgende dag de zaak in loopt ze je dezelfde deal kunnen voorschotelen

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Mee eens, het lijkt me erg sterk dat ze op een andere dag niet dezelfde korting kunnen geven, eventueel op een andere categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:58

Sport_Life

Solvitur ambulando

Jij hebt een nieuwbouwwoning gekocht , dan moet je vaak een offerte tekenen om een technische tekening te ontvangen. In jouw geval moet je de keuken afnemen, tenzij de financiering niet rond komt. Ik neem aan dat jouw handtekening eronder staat, dan is het huisnummer of de naam van de hypotheek adviseur (Henk?) irrelevant.
Ben het met je eens dat niet alle keuken zaken a la DMG zijn.

In alle andere gevallen zou ik nooit een offerte tekenen voordat de prijs en de keuken definitief zijn afgestemd. Zelfs niet met 7k "korting", want dat bedrag wordt makkelijk terug verdient..

[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 17-10-2020 01:09 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Sport_Life schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 01:05:
[...]
Jij hebt een nieuwbouwwoning gekocht , dan moet je vaak een offerte tekenen om een technische tekening te ontvangen.
Wij konden gelukkig zonder problemen alleen een technische tekening afnemen zonder verdere verplichtingen.
Sterker nog, Klomp stelde het zelf voor om dat te doen, want ze wilden ons niet vast leggen op iets dat pas ruim een jaar later geleverd moet worden.
Zo kan het dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Farmerwood schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 07:56:
[...]

Wij konden gelukkig zonder problemen alleen een technische tekening afnemen zonder verdere verplichtingen.
Sterker nog, Klomp stelde het zelf voor om dat te doen, want ze wilden ons niet vast leggen op iets dat pas ruim een jaar later geleverd moet worden.
Zo kan het dus ook.
Hoe complex is zo’n technische tekening eigenlijk?

Komt dat uiterst precies? Of is dat ballpark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

JackBol schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 08:26:
[...]

Hoe complex is zo’n technische tekening eigenlijk?

Komt dat uiterst precies? Of is dat ballpark?
Ik heb er inderdaad hier een. Stelt weinig voor. Heb het idee dat de 3D tekeningen bij je offerte meer tijd kosten dan dat spastische gedoe over “eerst tekenen en dan de technische tekening.” vervolgens trekt de aannemer die over en gaat er dan weer 300 euro voor rekenen.

Als je wilt kan ik m je wel delen

[ Voor 18% gewijzigd door siemenz op 17-10-2020 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:10
siemenz schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 08:41:
[...]

Ik heb er inderdaad hier een. Stelt weinig voor. Heb het idee dat de 3D tekeningen bij je offerte meer tijd kosten dan dat spastische gedoe over “eerst tekenen en dan de technische tekening.” vervolgens trekt de aannemer die over en gaat er dan weer 300 euro voor rekenen.

Graag! Altijd mooi om een voorbeeld te hebben.

Als de opstelling al vast staat, is het dan ook niet zelf te tekenen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Source90 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 08:47:
[...]

Graag! Altijd mooi om een voorbeeld te hebben.

Als de opstelling al vast staat, is het dan ook niet zelf te tekenen?
Kan zeker ook wel zelf. Toen ik hem zag was dat in ieder geval mijn eerste gedachte. 😋

De aannemer stelt meestal wat eisen aan de tekening, dus zorg dat je die kent.
Bij ons was dat bijvoorbeeld dat alle maten vanuit 1 bepaalde hoek van de keuken getekend moesten zijn en in millimeters. Dus niks spannends, maar als je het niet doet keuren ze de tekening wel af en doen er niets mee.

[ Voor 7% gewijzigd door Farmerwood op 17-10-2020 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Farmerwood schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 08:58:
[...]

Kan zeker ook wel zelf. Toen ik hem zag was dat in ieder geval mijn eerste gedachte. 😋

De aannemer stelt meestal wat eisen aan de tekening, dus zorg dat je die kent.
Bij ons was dat bijvoorbeeld dat alle maten vanuit 1 bepaalde hoek van de keuken getekend moesten zijn en in millimeters. Dus niks spannends, maar als je het niet doet keuren ze de tekening wel af en doen er niets mee.
Na een koude kermis afgelopen avond, gaan we nog verder kijken bij Möbel Faber of Ekelhoff. Opstelling staat wel al vast. Mogelijk wil deze partij al een technische tekening maken, anders kijk ik zelf wel of het in elkaar te zetten is. Wij hebben inderdaad een lijstje met eisen ontvangen waar de tekening aan moet voldoen.

// en dan rekenen ze nog €250,00 voor "tekening anders dan van project leverancier" 🤑
Als ze hem toch gaan over tekenen, zou een duidelijke indicatie ook afdoende zijn lijkt mij. Maar ach, niet veel keuze daarin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
250? Koopje, ik moest 500 euro administratiekosten aftikken daarvoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Coordinatie- teken- en uitwerkingskosten ivm keukeninstallies bij een keukeninrchting via derden. Dit is exclusief het meer- en minderwerk van het aanpassen leidingwerk en / of bouwkundige zaken.
€ 250,00 / ST

Het aanpassen van het legpatroon van de
vloerverwarming ivm gekozen keukeninrichting. U dient positie keukeninrichting op tekening aan te geven.
€ 250,00 / ST

Dat is hem bij ons. Als jij òòk betaald voor verleggen vloerverwarming, valt het bij ons inderdaad wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

siemenz schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 08:41:
[...]

Ja graag.

En hoe zit het met warmte afvoer achter de keuken? Wordt daar rekening mee gehouden? Als je bijv een koof bouwt?

[ Voor 11% gewijzigd door JackBol op 17-10-2020 09:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Source90 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:18:
Dat is hem bij ons. Als jij òòk betaald voor verleggen vloerverwarming, valt het bij ons inderdaad wel mee.
Vloerverwarming verleggen zit idd bij die 500 euro in bij mij.

@JackBol, ter voorbeeld een deel van mijn technische tekening. Volgens mij is het ook meer dan prima als de contouren van de keuken niet op de tekening staan zoals hier.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i8UfjAycGfU-AxTFOGeS_d_ZX_U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IWwX1NGN4rctGJ96SignwVpP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Farmerwood op 17-10-2020 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:58

Sport_Life

Solvitur ambulando

Bij ons vielen de tekenkosten relatief mee tov kosten aanpassen leidingwerk. Maarja je kunt er niet echt omheen of je moet zelf periflex ed aan gaan leggen.

[ Voor 53% gewijzigd door Sport_Life op 17-10-2020 09:42 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:13
Farmerwood schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:28:
[...]

@JackBol, ter voorbeeld een deel van mijn technische tekening. Volgens mij is het ook meer dan prima als de contouren van de keuken niet op de tekening staan zoals hier.
[Afbeelding]
Ik mis de aansluitingen van het water. Houd er ook rekening mee dat een installatieschema van een kookplaat met afzuiging wel andere koek is.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Qvoz-D7loj2yavuzoUOfolpDKo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/StIjn9X7Ch9bG6X5COJFnXgW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E3LvdjBFmRHgzVpA5c_Pr5XtSFQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/832cU9QWPt01mgYJvZjWuegp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:43:
[...]

Ik mis de aansluitingen van het water. Houd er ook rekening mee dat een installatieschema van een kookplaat met afzuiging wel andere koek is.
Zoals erbij staat is dit maar een deel van de tekening. Water zit bij ons in het eiland.
En om misverstanden te voorkomen: Deze tekening heb ik niet zelf gemaakt en hij is door Reinbouw geaccepteerd als prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Farmerwood schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:28:
[...]

[Afbeelding]
Heb je geen warmwater kraan en vaatwasser? Ik mis de Electra en leidingen bij je eiland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Farmerwood schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:55:
[...]

Zoals erbij staat is dit maar een deel van de tekening. Water zit bij ons in het eiland.
En om misverstanden te voorkomen: Deze tekening heb ik niet zelf gemaakt en hij is door Reinbouw geaccepteerd als prima.
Nevermind!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Super, dank voor het delen.
Ben zelf uit voorzorg maar alvast begonnen aan technische tekening voor onze keuken.
Ik heb komende weekenden nog wat afspraken staan bij keukenwinkels en hoop er snel uit te zijn maar we hebben woensdag te horen gekregen dat onze deadline 22 november is.

Is er ook nog een tekening met de hoogte van de aansluitingen in het eiland? Wij krijgen ook een eiland (enkel koken) maar heb geen idee tot op welke hoogte de perilex aansluiting uit de vloer moet komen. zou tot op vloer niveau voldoende zijn om een Bora aan te sluiten, daar zit immers ook nog wel een kabel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Source90 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:18:
Coordinatie- teken- en uitwerkingskosten ivm keukeninstallies bij een keukeninrchting via derden. Dit is exclusief het meer- en minderwerk van het aanpassen leidingwerk en / of bouwkundige zaken.
€ 250,00 / ST

Het aanpassen van het legpatroon van de
vloerverwarming ivm gekozen keukeninrichting. U dient positie keukeninrichting op tekening aan te geven.
€ 250,00 / ST

Oh wauw wist niet dat aannemers dit ook nog deden.
Heb er even onze optielijsten e.d. op nageslagen maar bij ons (zo te zien) geen meerprijs voor tekenwerk o.b.v. technische tekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

SquareOne schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:00:
[...]

Ben zelf uit voorzorg maar alvast begonnen aan technische tekening voor onze keuken.
Ik heb komende weekenden nog wat afspraken staan bij keukenwinkels en hoop er snel uit te zijn maar we hebben woensdag te horen gekregen dat onze deadline 22 november is.

Is er ook nog een tekening met de hoogte van de aansluitingen in het eiland? Wij krijgen ook een eiland (enkel koken) maar heb geen idee tot op welke hoogte de perilex aansluiting uit de vloer moet komen. zou tot op vloer niveau voldoende zijn om een Bora aan te sluiten, daar zit immers ook nog wel een kabel aan.
Er staat bij mij op de tekening dat alle aansluitingen 45cm boven dekvloer moeten worden aangelegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
siemenz schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:04:
[...]

Er staat bij mij op de tekening dat alle aansluitingen 45cm boven dekvloer moeten worden aangelegd
Thanks te snel gekeken. Zie het idd staan. Met name voor water en afvoer is dat wel relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

SquareOne schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:02:
[...]

Oh wauw wist niet dat aannemers dit ook nog deden.
Heb er even onze optielijsten e.d. op nageslagen maar bij ons (zo te zien) geen meerprijs voor tekenwerk o.b.v. technische tekening.
In onze verkoopdocumentatie stond dat als wij geen gebruik zouden maken van de project leverancier er sowieso 300 euro in rekening gebracht zou worden voor extra tekenwerk.

Het is een soort van boete maar goed... het gaat er toch al met 1000tjes tegelijk uit deze maanden, dus heb me er maar niet te druk om
Gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
SquareOne schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:00:
[...]

Aan de meeste kookplaten zit geen kabel, deze maakt de monteur er zelf aan. De hoogte van stroompunten is echter niet belangrijk. Meestal ligt de aansluiting gewoon los op de vloer aan een wat langere kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kapitein Merijn schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:43:
[...]
Houd er ook rekening mee dat een installatieschema van een kookplaat met afzuiging wel andere koek is.
Hoezo? Een Bora heeft uiteindelijk toch ook gewoon 1 stekker die op een 3 fase 11.1kW aansluiting prima aan te sluiten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:30:
[...]

Hoezo? Een Bora heeft uiteindelijk toch ook gewoon 1 stekker die op een 3 fase 11.1kW aansluiting prima aan te sluiten is?
Die moet je mij ook even uitleggen want ik krijg dus zoon ding

[ Voor 14% gewijzigd door siemenz op 17-10-2020 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

siemenz schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:36:
[...]

Die moet je mij ook even uitleggen want ik krijg dus zoon ding
Pagina 38

Je kan alles met 2,5mm2 draad aansluiten.

Afhankelijk van de groepen die je hebt staat hier het aansluitschema. L1 en L2 voeden beide een kookzone en moeten op een eigen groep of fase. L3 voedt de afzuiging en mag met andere zaken op een groep (bijv. Quooker of vaatwasser).

N en PE spreekt voor zich.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cnOIp6Luf7fS9uu357Be0-aOJtM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u0MlYAK2dbzwQfriHh9y6Eo6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ceAuSK3j9lsG0o61nu0nTbyXSEU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XqCZ1EzlqKxzjZAiqORvDCEd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpEnellis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5wxXw0g_9eKG-fQ4k-zhGQqc7fo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ewPZN2HARagiNwbsVt6rqNJ.jpg?f=fotoalbum_large

Het uitgangspunt van deze opstelling was het strak houden van de "voorkant van de keuken". Hier kijken we op vanuit de woonkamer.

Nu ben ik er bang voor dat hierdoor de linkerkant "druk en op een gepropt wordt". Als de "hoge ovenkast "naar de meest rechter kastje van 60 cm geplaatst wordt geeft dat meer praktische kookruimte (ook meer lade blokken aan de linkerkant).

Wat zouden jullie doen met deze opstelling (en waarom ;) )

Alvast bedankt voor jullie input :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of alles gewoon op een 3fase 11.1kW kookgroep. Dus 1 stekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
@SpEnellis Als je niet de ovens maar de koelkast zou verplaatsen blijft het imo nog steeds rustig aan de rechter kant.
Met zoveel ramen gaat dat ook niet hokkerig/opgesloten aanvoelen.
Maar wat je nu hebt vind ik eigenlijk ook prima.

Misschien moet je alle 2-3 opstellingen even in 3D zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
JackBol schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:45:
[...]

Mijn blad is bij 123werkbladen ook €3000 terwijl die voor ruim €6000 in de offerte staat.
Ik ben er nog niet over uit dat dit pure marge is. Ik verwacht dat we verkeerde vergelijkingen maken of er nog iets van waarde vanuit de keuken leverancier aan toegevoegd wordt, maar heb het nog niet achterhaald.

Wellicht heeft @Barry|IA hier iets over te zeggen?
Er zijn veel keukenzaken die werkbladen en meubelen qua prijs ophogen, zodat apparatuur goedkoper lijkt.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:24:
[...]

Of alles gewoon op een 3fase 11.1kW kookgroep. Dus 1 stekker?
Dat is afb 6.44 inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpEnellis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:50
mitsumark schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:39:
@SpEnellis Als je niet de ovens maar de koelkast zou verplaatsen blijft het imo nog steeds rustig aan de rechter kant.
Met zoveel ramen gaat dat ook niet hokkerig/opgesloten aanvoelen.
Maar wat je nu hebt vind ik eigenlijk ook prima.

Misschien met je alle 2-3 opstellingen even in 3D zien.
Bedankt voor je inzicht.

Het verplaatsen van de koelkast is (denk ik) iets minder praktisch omdat als we drinken willen halen we dit voorin de keuken kunnen doen. Blijft een eeuwige strijd tussen praktisch en esthetisch ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:30:
[...]

Met afvoer naar buiten bedoel ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Weet er iemand wel domotica systeem voor de Siematic SLX gebruikt wordt?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Marinos83
Marinos83 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:59:
Ik heb eerder al onze opzet voor een Schidt keuken gedeeld. We hebben nu een alternatief laten tekenen bij een Tristar dealer. Beide ontwerpen zijn mooi gelukt. We twijfelen nog hoe we met de verschillen om willen gaan.

Het Schmidt ontwerp:
[Afbeelding]

Het Tristar ontwerp:
[Afbeelding]

Bij Tristar lijkt de lade lijn over het lage deel niet door te lopen, maar dat doen we wel. Het zit alleen niet in de tekening. En bij Schmidt hebben we al aangegeven dat de koof weg mag en er een kookplaat met afzuiging in de plaats mag komen, samen met een iets bredere nis. De lades onder de nis vinden we leuker bij Tristar dus dat willen we ook aanvragen bij de Schmidt keuken. De hoek in de vloer bij de Tristar tekening is waar de glazen wanden van de patio beginnen.

Verschillen waar we twijfelen:
1. Lades in accentkleur (grijs). Maakt de keuken wat minder massief want het is wel 8,3m in totaal. Maar alles in fenix staat wel weer strakker.
2. Opzet kast rechts op het aanrecht. Dit zorgt voor een leuk speels effect waarbij de 2 keuken delen als het ware in elkaar grijpen. Maar geeft ook weer meer hoge delen, en daarmee meer massieve keuken. Bij Tristar hebben we daarom wat extra plankjes opgehangen.
3. De magnetron oven van 60 of 45 cm.
4. Greepljst voor bovenste lades en koelkast en vriezer, of toch kleine grepen die matchen met blad. De onderste lades en overige kastjes worden sowieso push-to-open.
5. Het blad. Bij de Schmidt dealer hebben ze een leuke terrazzo composiet op wit basis, die hadden ze niet bij de Tristar dealer dus hebben we daar voor wit composiet gekozen met een lichtgrijze marmer tekening. De terrazzo vinden we wat leuker want speelser, maar maakt het ook weer wat drukker. De marmer look is wat meer klassiek.
[Afbeelding] [Afbeelding]

Iemand nog tips? Waarom het een of juist het ander? Nog andere dingen die we hebben gemist?
We zijn ondertussen weer wat verder in onze zoektocht en willen nu gaan afronden. Hebben geen haast, keuken hoeft er pas over een jaar ofzo geplaatst te worden en het was zeker nuttig om nog wat langer tips uit dit topic te verzamelen. Maar op een gegeven moment is het ook wel fijn om knopen door te hakken :)

We hebben ondertussen ook nog een offerte lopen bij Artic keukens (DB keuken groep). Erg fijn geholpen en doordat je een volledig gespecificeerde offerte mee krijg geeft het ook veel inzicht in waar de kosten zitten. Wat dat betreft kan ik het sowieso iedereen aanraden, of je er nu koopt of niet. Qua kosten is het wel de duurste van de 4 partijen die we hebben vergeleken.

We hebben nog wat finetuning gedaan en het ontwerp ziet er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jBi3NcRy_arWfksftSl19GGZaS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lPT4NIUdfk1vyFTLJLx04twJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4me2hB8HtfeciQpXfaF7nBvROOA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u4BoRyEsTlcDjQ4i9fkb1Omh.jpg?f=fotoalbum_large

Op de tweede afbeelding zie je mooi dat de keuken omgeven is door glas waarachter de patio zit. Ook komt de stol er daar mooi uit.

Wat hebben we aangepast tov de eerdere offertes:
- Downdraft afzuiging
- Volledig in groen met alleen witte accenten in de plint, grepen, het blad en rondom de nis. Hierdoor wat rustiger
- Rustigere lijnen bij de nis door iets andere opstelling
- Smetplinten er uit (duur en er komen waarschijnlijk toch nog iets van tegels boven)
- Lades onder de nis er uit (zijn ondiep dus onnodig duur)
- Overstek op blad gehouden, dit geeft een speels effect alsof de 2 delen in elkaar haken
- Stol in bladmateriaal, wel duur (~500) maar dit benadrukt mooi het effect tussen de 2 delen
- Iets hogere vriezer met no-frost genomen
- Spotjes bovenin de nis gezet

Zoals onlangs geschreven, de plankjes twijfelen we nog over of we deze zelf gaan kopen om wat geld te besparen via via de keukenzaak laten leveren en ophangen.

Twijfelen nog over het blad, vinden zowel de White Grain Afbeeldingslocatie: https://www.jetstone.nl/wp-content/uploads/2020/10/Composiet-White-Grain-Jetstone-landscape-1024x505.jpg als de Beach Iceberg Afbeeldingslocatie: https://www.jetstone.nl/wp-content/uploads/2020/10/Composiet-Beach-Iceberg-Jetstone-landscape-1024x505.jpg mooi. Die laatste is iets minder uitgesproken en schijnt wat goedkoper te zijn. (en staat nu op de afbeeldingen)

Nog tips voordat we de onderhandelingen in gaan en gaan afronden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Marinos83 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:11:
[...]

We zijn ondertussen weer wat verder in onze zoektocht en willen nu gaan afronden. Hebben geen haast, keuken hoeft er pas over een jaar ofzo geplaatst te worden en het was zeker nuttig om nog wat langer tips uit dit topic te verzamelen. Maar op een gegeven moment is het ook wel fijn om knopen door te hakken :)

We hebben ondertussen ook nog een offerte lopen bij Artic keukens (DB keuken groep). Erg fijn geholpen en doordat je een volledig gespecificeerde offerte mee krijg geeft het ook veel inzicht in waar de kosten zitten. Wat dat betreft kan ik het sowieso iedereen aanraden, of je er nu koopt of niet. Qua kosten is het wel de duurste van de 4 partijen die we hebben vergeleken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Op de tweede afbeelding zie je mooi dat de keuken omgeven is door glas waarachter de patio zit. Ook komt de stol er daar mooi uit.

- Downdraft afzuiging
- Volledig in groen met alleen witte accenten in de plint, grepen, het blad en rondom de nis. Hierdoor wat rustiger
- Smetplinten er uit (duur en er komen waarschijnlijk toch nog iets van tegels boven)
- Overstek op blad gehouden, dit geeft een speels effect alsof de 2 delen in elkaar haken
- Stol in bladmateriaal, wel duur (~500) maar dit benadrukt mooi het effect tussen de 2 delen

Zoals onlangs geschreven, de plankjes twijfelen we nog over of we deze zelf gaan kopen om wat geld te besparen via via de keukenzaak laten leveren en ophangen.

Twijfelen nog over het blad, vinden zowel de White Grain [Afbeelding] als de Beach Iceberg [Afbeelding] mooi. Die laatste is iets minder uitgesproken en schijnt wat goedkoper te zijn. (en staat nu op de afbeeldingen)

Heb jij toevallig met Artic besproken of het mogelijk is om de apparatuur en/of montage zelf te organiseren?
Inhoudelijk: persoonlijk zou ik het mooi vinden om dat witte deel in die nis van eikenhout te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Marinos83 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:11:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

- Downdraft afzuiging

Twijfelen nog over het blad, vinden zowel de White Grain [Afbeelding] als de Beach Iceberg [Afbeelding] mooi. Die laatste is iets minder uitgesproken en schijnt wat goedkoper te zijn. (en staat nu op de afbeeldingen)

Dat ziet eruit als 8 meter 40! Dat is een flinke unit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
SquareOne schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:23:
[...]

Heb jij toevallig met Artic besproken of het mogelijk is om de apparatuur en/of montage zelf te organiseren?
Inhoudelijk: persoonlijk zou ik het mooi vinden om dat witte deel in die nis van eikenhout te maken.
Nog niet, maar voor apparatuur staat het wel op mn lijstje om de kosten wat te drukken. Toen ik aangaf dat de speolbak op internet bijna de helft kost, hebben ze die er uit gehaald en aangegeven dat als ik mn zelf koop zij m wel willen installeren, dat vond ik wel sportief. Geen idee of ze bereid zijn dat met meer dingen te doen. De montage zou ik echter nooit er uit halen bij DB keukens. Ze hebben eigen monteurs en veel goede reviews. Als we besluiten om bij hun te kopen, dan is het juist omdat ze de montage goed geregeld hebben.

Nis in hout en in het algemeen hout als accentkleur hebben we wel overwogen, maar doen we niet omdat de combi fenix groen en hout juist wat oubolliger wordt. Het wit maakt het wat frisser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
JackBol schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:31:
[...]

Dat ziet eruit als 8 meter 40! Dat is een flinke unit!
Valt mee, 8,30 om precies te zijn. ;)
Dat is ook meteen de reden waarom we het nis deel minder diep maken, om het wat speelser te maken. Het lijkt ons heerlijk om zoveel ruimte te hebben maar we willen niet de uitstraling van een voetbalkantine :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 23:01
Members only:

Wat we nog lastig vinden is hoe we stopcontacten in het kookeiland (laten) maken. Kopse kant? Inbouw? Opbouw? of juist in het werkblad. Hoe lossen mede-tweakers dat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

MoiZie schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:55:
[...]

***members only***

Wat we nog lastig vinden is hoe we stopcontacten in het kookeiland (laten) maken. Kopse kant? Inbouw? Opbouw? of juist in het werkblad. Hoe lossen mede-tweakers dat op?
Members only:

Standaard doen ze daar van die RVS twist dingen in, maar dat vind ik niet om aan te zien.
We hebben aan beide kanten 2 stopcontacten in de kopse kant op 65cm van het front. Aan de ene kant om de apparatuur te ontwijken, maar ook omdat dan de kabel niet in de weg zit bij de spoelbak/kookplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Laatst online: 07:30

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

[...]

***members only***

ik weet niet de eaxte term maar wel werk merk ik heb in mijn eiland sins 2004. ik heb een evoline 3 port.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n7bfUkYPj2HHv2hzjk7eUosO6-U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BWiFtwkixcJTp1tqJ8CCYvDO.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.google.com/se...=1536&rlz=1CAOFPC_enNL914 :O

[ Voor 19% gewijzigd door Zuluman op 17-10-2020 17:04 ]

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoiZie
Zuluman schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:01:
[...]

ik weet niet de eaxte term maar wel werk merk ik heb in mijn eiland sins 2004. ik heb een evoline 3 port.

[Afbeelding]

https://www.google.com/se...=1536&rlz=1CAOFPC_enNL914 :O
Die dingen zou ik zeker niet willen; ik ken mezelf, dan staan ze chronisch omhoog.... Vind het erg ontsierend om iets in mijn blad te krijgen, daarom zoeken we naar een manier om ze in de zijkanten weg te werken. Bemmel & Kroon vond dat allemaal moeilijk moeilijk. We zouden dan overigens van 3x 1 meter lades naast elkaar, naar 3x 90 gaan, zodat de rest opgevuld wordt door een dikke ' balk/nis' waar alles in weggewerkt kan worden logischerwijs.
Zelf bedacht ik nog, om stroom aan de vertikale zijde van een opbouw-bar te laten komen, dus stekkers steek je dan in het verlengde op het aanrechtblad erin. Maar dan wordt de bar weer een cm of 10 dik minimaal (niet geheel onaardig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:04
@MoiZie
Wij zagen dit toevallig in het Bora boekje staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FB9ZPoWEKID2KW-8X89QvftlsHo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cjzteB9SE7WW74TOzxb7Zhrg.jpg?f=fotoalbum_large
hier zitten ze in de blinde plaat onder je kookplaat, misschien een optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

MoiZie schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:07:
[...]

Die dingen zou ik zeker niet willen; ik ken mezelf, dan staan ze chronisch omhoog.... Vind het erg ontsierend om iets in mijn blad te krijgen, daarom zoeken we naar een manier om ze in de zijkanten weg te werken. Bemmel & Kroon vond dat allemaal moeilijk moeilijk. We zouden dan overigens van 3x 1 meter lades naast elkaar, naar 3x 90 gaan, zodat de rest opgevuld wordt door een dikke ' balk/nis' waar alles in weggewerkt kan worden logischerwijs.
Zelf bedacht ik nog, om stroom aan de vertikale zijde van een opbouw-bar te laten komen, dus stekkers steek je dan in het verlengde op het aanrechtblad erin. Maar dan wordt de bar weer een cm of 10 dik minimaal (niet geheel onaardig).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AqyDwq9J07EwqesMy2CtDPLgH0o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/q59HU3ptTq25FRelB3ethKjG.jpg?f=user_large

Dit is tot nog toe altijd gewoon standaard geweest bij alle zaken waar we zijn geweest. €50 per outlet ongeveer. Zoveel als je wilt. (wij dus twee aan beide zijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Laatst online: 07:30

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

MoiZie schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:07:
[...]

je hebt bv ook de square 80. kan je zelfs je phone wireless opladen. maar dat gaat niet als j m verticaal plaatst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GVY8efKFrypNOReL3G60AhZkEL8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aOA6os75M1YY7JP6UpMBTjMr.jpg?f=fotoalbum_large

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
[...]
Wij doen 2 stopcontacten met zo'n twist-ding in het werkblad van het eiland. Voor gebruik tijdens voorbereidende werkzaamheden bij het koken.

Naast de kookplaat, die tegen de muur zit, aan beide zijden 2 stopcontacten. Deels voor apparatuur die ernaast kan staan, maar ook als je nog iets in een pan moet doen die al op de kookplaat staat.

En tot slot 2 stopcontacten onder de bar aan de kopse kan van het eiland. Ze komen vrij strak tegen het werkblad zodat ze zoveel mogelijk uit het zicht zitten. Daarbij krijgen ze ook een schuifje als afdekplaat. Dit vooral voor kleine kinderhandjes. Doel van deze 2 stopcontacten is b.v telefoon laden als je aan de bar zit terwijl er gekookt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
[...]

***members only***

Waar haal je de tijd en energie vandaan om op 7 plaatsen te gaan kijken? Wat verwacht je bij die overige 3 nog te gaan vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoiZie
Aurum schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:10:
@MoiZie
Wij zagen dit toevallig in het Bora boekje staan:
[Afbeelding]
hier zitten ze in de blinde plaat onder je kookplaat, misschien een optie?
Dat vind ik helemaal geen gek idee! 2x aan beide zijden van de kookplaat, want inderdaad, het is toch loze/blinde ruimte. Nemen we mee!!
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:18:
[...]

Waar haal je de tijd en energie vandaan om op 7 plaatsen te gaan kijken? Wat verwacht je bij die overige 3 nog te gaan vinden?
Euh ja, dat horen we vaker. Vooral ik heb de energie, mijn vriendin is er al wel een beetje klaar mee. Maar ik hou enorm van alles tot in de puntjes regelen, ook omdat ik graag wil weten hoe alles werkt en waarom sommige dingen juist niet of wel kunnen. Wat we dus verwachten bij de overige 4 (...) is aanvullingen op onze huidige ideeen, om uiteindelijk tot een mooie (dat hoeft niet dan meteen de goedkoopste te zijn) droomkeuken te komen. Het wordt een plek waar we echt gaan leven, die veel gebruikt gaat worden. Elke keukenboer heeft daar zijn eigen ideeen over, dingen waar we zelf niet over na gedacht hadden eerder.

En dan gaan we naar keukenboer 1 zelfs weer een keer terug, om een nieuwe offerte/tekening te maken met alle bijkomende ideeen.

Edit: daarnaast; dit is geen tafel van een tientje bij de praxis, we praten over een meubel van 30.000 euro. Daar denk ik graag heel goed over na :P

[ Voor 4% gewijzigd door MoiZie op 17-10-2020 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Kapitein Merijn schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:18:
[...]

Kan ik me wel in vinden, wij hebben de zoektocht ook tot 3 beperkt.

Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door JackBol op 17-10-2020 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:04
We zijn begonnen aan onze zoektocht naar een keuken voor ons nieuwe huis. Volgend jaar zal de nieuwbouw klaar zijn en we willen alvast zo veel mogelijk dingen van te voren regelen. We hebben al een rondje gedaan door verschillende keukenzaken, maar voornamelijk zijn we de deur uitgekeken voordat we om tafel konden gaan zitten, of redelijk denigrerend aangesproken hoe duur alles wel niet was in de zaak. (Want ja, jong = geen geld ) /rant :(

We zijn nu uiteindelijk bij een lokale meubelbouwer (Robert Tediek, al eerder genoemd geloof ik) en een andere lokale keukenzaak geweest. Van de laatste hebben we nu een mooie offerte ontvangen:

Een hoge kastenwand van 5 kasten, 60cm en een kookeiland 310cm x 100cm.
Met in de hoge kastenwand 3 binnenlades per kast en de rest planken. De vaatwasser onder de oven in de hoge kastenwand, zodat deze wat meer op hoogte zit en in kookeiland 3 grote 100cm lades. Met nog 2 ondiepe kasten aan de kant van de bar.
De kleur van de fronten staat nog open maar wat we hadden begrepen is dat ze in iedere gewenste kleurnummer (ral, ika noem maar op) afgelakt kunnen worden.
Het merk van de keuken is Linea Quattro in de Ambro greeploze lijn met mat gelakte fronten.
Een hele mooi merk voor zover wij konden zien in de showroom, vooral de dikkere fronten en de mooie laklaag. Ook had dit merk de mogelijkheid om de greeplijst rondom het eiland te laten doorlopen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8hFr-ZAF1bAlqNmHoZP7WzyRvZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dkXZ8B7EZoXQuGaGbb2Nmjor.jpg?f=fotoalbum_large

De apparatuur:
Bora PUXU
Siemens IQ700 studioline oven (60cm)
Siemens IQ 300 vaatwasser
Liebherr koelkast IKR 3520 met bioverslades
Quooker fusion rvs

En als blad een composiet Silestone Calacatta Gold.

Totaal prijs inclusief plaatsing zou zijn 27500,- zijn. Het lijkt ons een goede deal, alleen hebben we nog nooit gehoord van het merk Linea Quattro. Kan iemand ons hier iets meer over vertellen?

In de offerte staan de prijzen los beschreven, maar misschien interessant omdat de Bora prijzen redelijk anoniem zijn, die PUXU staat erin voor 3500,-

Hieronder nog de tekening van de keuken en de tekening van de woning dan staat het wat meer in verhouding :)
We kiezen ervoor om een losstaande vriezer in de bijkeuken te plaatsen, dus die komt er dan nog los bij, maar heeft niet zoveel haast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ggsw_Hb3MUUxH-piiZPb-JHmeFs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KLigBRBVbGy7i9N1GOP7nm7W.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TgxTTLNq7tJPQm0frMl0MryH77M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/a1CxEwtlyslbqNk3vmL6KEyS.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Aurum schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:56:
We zijn begonnen aan onze zoektocht naar een keuken voor ons nieuwe huis. Volgend jaar zal de nieuwbouw klaar zijn en we willen alvast zo veel mogelijk dingen van te voren regelen. We hebben al een rondje gedaan door verschillende keukenzaken, maar voornamelijk zijn we de deur uitgekeken voordat we om tafel konden gaan zitten, of redelijk denigrerend aangesproken hoe duur alles wel niet was in de zaak. (Want ja, jong = geen geld ) /rant :(

We zijn nu uiteindelijk bij een lokale meubelbouwer (Robert Tediek, al eerder genoemd geloof ik) en een andere lokale keukenzaak geweest. Van de laatste hebben we nu een mooie offerte ontvangen:

Met in de hoge kastenwand 3 binnenlades per kast en de rest planken. De vaatwasser onder de oven in de hoge kastenwand, zodat deze wat meer op hoogte zit en in kookeiland 3 grote 100cm lades. Met nog 2 ondiepe kasten aan de kant van de bar.
De kleur van de fronten staat nog open maar wat we hadden begrepen is dat ze in iedere gewenste kleurnummer (ral, ika noem maar op) afgelakt kunnen worden.
Het merk van de keuken is Linea Quattro in de Ambro greeploze lijn met mat gelakte fronten.
Een hele mooi merk voor zover wij konden zien in de showroom, vooral de dikkere fronten en de mooie laklaag. Ook had dit merk de mogelijkheid om de greeplijst rondom het eiland te laten doorlopen.
[Afbeelding]

De apparatuur:
Bora PUXU
Quooker fusion rvs

Totaal prijs inclusief plaatsing zou zijn 27500,- zijn. Het lijkt ons een goede deal, alleen hebben we nog nooit gehoord van het merk Linea Quattro. Kan iemand ons hier iets meer over vertellen?

In de offerte staan de prijzen los beschreven, maar misschien interessant omdat de Bora prijzen redelijk anoniem zijn, die PUXU staat erin voor 3500,-

Hieronder nog de tekening van de keuken en de tekening van de woning dan staat het wat meer in verhouding :)
We kiezen ervoor om een losstaande vriezer in de bijkeuken te plaatsen, dus die komt er dan nog los bij, maar heeft niet zoveel haast.

[Afbeelding][Afbeelding]
Creatieve manier om die keukenwand als roomdivider te gebruiken. En met die servieskast kun je beide ruimtes een eigen identiteit geven.

Voor een dergelijke opstelling ben je bij leicht 30k kwijt.
Edit: ik zie nu in je verhaal dat je fronten hout gelakt zijn. Tel er bij Leicht/Next125/Siematic e.d. maar 5k bij op.

Ik ken Linea Quattro ook niet, maar voor hout gelakte fronten in deze opstelling incl. je apparatuurkeuze vind ik het niet duur.

[ Voor 3% gewijzigd door JackBol op 17-10-2020 18:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Aurum schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:56:

[Afbeelding]

De apparatuur:
Bora PUXU
Quooker fusion rvs

[Afbeelding][Afbeelding]
Mooi huis, goede indeling ook! Hoe heb je dat als 26 jarige voor elkaar gekregen :)

Pagina: 1 ... 170 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1